1M4U

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Monday, May 3, 2010

KEJAM!!! NIZAR DIANIAYA DAN DIFITNAH!!!

Monday, May 3, 2010
Satu laporan polis telah dibuat oleh Pegawai Khas Nizar Jamaluddin berkaitan van bergambar Nizar yang telah diconteng. Gambar Nizar Jamaluddin telah ditandakan pottu pada dahi, bermisai dan bergigi rongak.

Vandalisme tersebut telah dikesan sekitar 10 pagi tadi. Ini adalah kejadian pertama semenjak van berkenaan diletakkan di tempat kejadian pada Mei 2009.

Apalah depa ni. Tak patut buat macam tu kat gambar Nizar Jamaluddin. Kalau nak lukis pun, janganlah letak pottu kat dahi. Letak gambar Ngeh dengan Nga tak palah. Nizar alergik sikit dengan benda-benda gitu.

Ada pulak depa rongakkan giginya. Bukan main hensem lagi giginya, depa boleh rongakkan? Kalau dah rongak, macam mana nanti Nizar nak berucap? Macam mana pula Nizar nak bagi ceramah? Betui la depa ni...

Jangan aniaya Nizar Jamaluddin sampai macam tu sekali. Bukankah dia pemimpin agung PAS Perak yang mendatangkan lebih jahanam berbanding kebaikan terutama dengan kempen hasutannya?

Kesian Nizar Jamaluddin... malam ni, dah makan ubat, bang?

11 comments

NIK AZIZ NI BODOH RUPA-RUPANYA! CETTTT!

KOTA BARU, 3 Mei — Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mempertahankan kenyataannya bahawa masjid boleh diguna untuk tujuan berpolitik.

Malah, beliau yang juga Menteri Besar Kelantan membidas sesetengah individu yang tidak mahu menerima realiti itu dengan menyifatkannya sebagai “bodoh”.

“Baso bodo payoh nak ajar (jenis bodoh susah hendak diajar), ini lah sikap orang yang amal politik suku agama suku,” katanya ketika menyampaikan ceramah di kampung Kubang Batang, Wakaf Baru dekat sini.

Katanya, penyampaian khutbah dalam sembahyang Jumaat adalah sebahagian daripada politik Islam yang juga membawa maksud ceramah.

“Politik lah tu, politik-politik maknanya mengajak orang ramai, memahami tentang kebaikan, termasuklah ekonomi, sosial, sahsiah dan sebagainya.

“Kalau tukar khutbah Jumaat panggil ceramah, dan ceramah pula kita panggil khutbah, tak tahu lah... payah otak manusia ni,” katanya.

Pertikaian menggunakan masjid sebagai pentas ceramah politik dieksploitasi menjelang pilihan raya kecil kerusi Parlimen Hulu Selangor bulan lalu.

Isunya dilihat menjadi hangat apabila Sultan Selangor bertegas dengan perintah baginda supaya tidak menjadikan masjid sebagai gelanggang percaturan politik.

Khamis lalu, Sultan Selangor menjelaskan bahawa tujuan baginda melarang masjid daripada digunakan sebagai pentas politik adalah untuk menjaga kesucian dan keharmonian tempat ibadah itu.

Sultan Sharafuddin memberikan penjelasan itu memandangkan ada sesetengah ahli politik mempertikaikan titah baginda dan menganggapnya sebagai karut dan peninggalan penjajah.

Sumber: Malaysian Insider


5 comments

POLIS MEMANG TAK ADIL!!!!

Individu yang mengugut dan mengancam untuk menikam Nik Aziz Al-Dajjal sampai mati, dilaporkan telah ditangkap oleh polis di Butterworth, Pulau Pinang pukul 9.00 malam tadi. Individu berkenaan telah ditahan di bawah Seksyen 507 Kanun Keseksaan dan sedang disiasat berhubung ancaman yang dibuat menerusi laman sosial, Facebook.

Cepat betul polis buat kerja... barangkali ancaman bunuh itu merbahaya sangat. Apatah lagi yang hendak dibunuh pula adalah Nik Aziz. Tidak pula dapat dipastikan apakah individu berkenaan memaksudkan 'Nik Aziz Al-Dajjal' itu adalah Tuan Guru Datuk Haji Nik Abdul Aziz bin Nik Mat, Menteri Besar Kelantan.

Cuma agak aneh, berbanding laporan tentang ancaman dan ugutan tersebut, laporan tentang Nizar Jamaluddin yang cuba menimbulkan huru-hara dan pembunuhan antara kaum, masih lagi tidak menampakkan sebarang tindakan pihak polis, sekalipun ia dibuat lebih awal.

Barangkali kata-kata yang diucapkan oleh Nizar Jamaluddin dalam kempen politik untuk menambahkan undi kaum Cina kepada Pakatan Rakyat di Hulu Selangor hari itu, tidaklah semerbahaya ugutan bunuh terhadap Nik Aziz. Atau boleh jadi juga, berbanding individu yang membuat ancaman terhadap Nik Aziz, Nizar Jamaluddin mempunyai nama dan jawatan selaku orang politik.

Dan seperti biasa, orang politik adalah bebas melakukan apa-apa sahaja. Kalau kena kat kepala depa pun, depa boleh tepis bagi kat orang lain. Kalau orang marhaein, tindakan dan siasatan akan dijalankan secepat mungkin.

Anda boleh fikir sendiri, Nik Aziz atau jutaan orang Melayu dan Cina berbunuh sesama sendiri, siapakah yang anda perlu selamatkan terlebih dahulu? Antara pemuda yang berusia 20 tahun itu, yang sekadar mampu 'berceramah' di dalam Facebook, bersama-sama Friends yang tidak sampai 1000 orang berbanding Nizar Jamaluddin yang mempunyai jutaan pendengar di seluruh Malaysia, siapakah yang lebih berpengaruh dan wajar dibanteras terlebih dahulu?

Maka memang betullah, polis memang tidak adil apabila membuat tindakan!

2 comments

RASUAH DI HULU SELANGOR, ZAID KALAH LAGI

Dalam perkiraan Zaid untuk membuat petisyen membatalkan kemenangan BN di Hulu Selangor, tiba-tiba sahaja hari ini PKR bakal berhadapan dengan SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) apabila Pemuda UMNO Hulu Selangor membuat laporan bersabit pemberian rasuah kepada pengundi yang dilakukan oleh jentera pilihanraya PKR.

Laporan yang disertakan dengan bukti bergambar itu telah dibuat oleh Pengerusi Unit Media Baru Pemuda Umno Hulu Selangor, Mohd Jefrin Mat Tu.

Baru-baru ini, beberapa portal berita dan blog pembangkang menyiarkan berita tentang beberapa orang Orang Asli membuat laporan polis berhubung kegagalan mereka memperolehi RM100 daripada orang tertentu atas tujuan undian pilihanraya. Laporan bagaimanapun, tidak pula menyebut tentang pihak yang memberi sogokan tersebut.

Alahai... nasib kaulah, Zaid Ibrahim oiii... gout ajerlah kau lepas nih! Kawan lagi dengan Anwar Ibrahim...

0 comments

KAYVEAS YANG BARUA KUNDUR!!!

Parti Progresif Penduduk (PPP) sememangnya terus menjadi duri dalam daging kepada Barisan Nasional dan UMNO, khususnya. Presiden yang tidak disokong akar umbinya, K.Kayveas telah meminta agar Barisan Nasional memperuntukkan jawatan yang lebih kepada partinya apabila rombakan kabinet yang akan diadakan tidak lama lagi. Atas dasar apa partinya perlu mendapat tempat yang lebih dalam kabinet, Kayveas tidak pula menerangkannya.

Parti berkenaan sedang menghadapi masalah kepimpinan yang sangat meruncing. Umum mengetahui tentang Kayveas yang telah 'digulingkan' oleh T.Murugiah yang dilihat lebih kompeten dan lebih bekerja keras berbanding Kayveas yang berkongsi perangai dengan Sammy Vellu.

Berbanding parti-parti komponen Barisan Nasional yang lain, PPP merupakan parti yang sangat kecil dan kehadirannya seringkali dibayangi oleh MIC. Malah kalau dikirakan dari segi pengaruh, PPP mempunyai pengaruh yang jauh lebih kecil berbanding Parti Makhal Shakti dan IPF yang dihalang memasuki Barisan Nasional oleh pemimpin-pemimpin parti politik kaum India tertentu.

Tidak banyak yang dilakukan oleh PPP untuk memenangkan calon Barisan Nasional dalam mana-mana pilihanraya - kecil atau umum. Kayveas sendiri lebih banyak bergelut untuk mengekalkan kuasanya selaku Presiden PPP sekalipun, dia sudah tidak efektif selaku Presiden lagi. Keengganannya untuk melepaskan kuasa kepada Murugiah menyaksikan parti berkenaan terus lumpuh.

Kayveas tidak perlulah mengungkit tentang peruntukan jawatan Senator dan jawatan di dalam Kabinet, sebaliknya perlu menguatkan partinya terlebih dahulu. Parti Keadilan Rakyat yang baru setahun jagung pun sudah mampu mempunyai anggota yang ramai, mengapa pula PPP yang sudah berdekad-dekad ditubuhkan, masih lagi menjadi parti kecil?

Dan seharusnya, Najib Abdul Razak tidak menghiraukan desakan Kayveas yang menghadapi krisis kepercayaan daripada ahli-ahli PPP sendiri. Murugiah jauh lebih baik berbanding Kayveas, terutama dengan nilai serta mutu kerjanya selaku Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

1 comments

DOA MUSTAJAB, PERUT NIK AZIZ 'MELETOP'

Syed Azidi Syed Abdul Aziz atau lebih dikenali sebagai Kickdefella telahpun mendedahkan nama pemberi peruntukan RM4 juta untuk menjalankan operasi gerak saraf bagi menfitnah Abdullah Ahmad Badawi sewaktu si tidur itu menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Tindakannya itu terdorong daripada cabaran Dewan Pemuda PAS Kelantan agar dia mendedahkan nama mereka yang terlibat. Husam Musa sebelum ini mengatakan wang berkenaan adalah wang UMNO dan masih terdapat RM4 juta lagi wang UMNO untuk menjatuhkan Najib Abdul Razak pula.

Menurut Kickdefella, lima individu yang terlibat itu terdiri daripada seorang ahli Majlis Kerajaan Tempatan, Pengarang sebuah akhbar pro-pembangkang, bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kelantan dan pemimpin Dewan Pemuda PAS Kelantan.

Nama-nama tersebut telah diserahkan kepada SPRM untuk tindakan selanjutnya.

Nampaknya 'ugutan' halus yang dilakukan oleh PAS ternyata memakan diri. Sehingga setakat ini Nik Aziz tidak memberikan sebarang komen. Begitu juga dengan PAS Kelantan.

Doa pecah perut Nik Aziz nampaknya telah dimakbulkan Allah Taala. Cuma, keinginan Nik Aziz untuk melihat perut Najib Abdul Razak meletup tidak kesampaian, sebaliknya yang meletup adalah gerak kerja kotor golongan yang menjadi isi perut Nik Aziz.

Tu la, orang dah pesan, jangan buka aib orang. Degil, tak mahu dengar! Kan dah tak fasal-fasal serban dan jubah Tok Guru dah dilondehkan. Ternyata di sebalik jubah dan serban itu, terdapat kurap panau, sopak dan kusta yang memualkan....

2 comments

TAK JALAN JUGAK JARUM AKU!

Tai chi Azizan Abdul Razak, Menteri Besar Kedah tidak menjadi. Cubaan untuk menakut-nakutkan ADUN-ADUN Pakatan Rakyat dengan pembubaran DUN juga nampaknya tidak berkesan.

Ada khabar tidak rasmi tentang seorang ADUN yang telah melompat keluar dari PKR sekaligus meninggalkan Pakatan Rakyat Kedah. Seorang lagi dijangka berbuat begitu pada bila-bila masa sahaja.

Azizan Abdul Razak perlu mengotakan janjinya untuk membubarkan DUN Kedah ekoran lompatan berkenaan. Pada masa yang sama, PAS Kedah perlu 'melupakan' sejenak Pakatan Rakyat dengan memastikan calon-calon dari PAS akan menjadi majoriti mudah membentuk kerajaan di Kedah. PAS Kedah tidak boleh bergantung kepada PKR Kedah lagi memandangkan PKR merupakan sebuah parti songsang yang akan hanyut tenggelam pada bila-bila masa.

Sudah bersiap-sediakah UMNO dan Barisan Nasional untuk berjuang di Kedah? Seperkara yang pasti, barisan kepimpinan Kedah yang tidak banyak berubah, ditambah pula dengan persengketaan dalaman yang masih berterusan sehingga kini, menyebabkan parti berkenaan tidak mampu untuk mengalahkan PAS Kedah yang tidak banyak bergolak.

Apa pun, PAS sudah tersalah bersekutu untuk berkuasa. Persekutuan PAS dengan PKR hanya memenatkan dan memeningkan PAS yang terpaksa menyerahkan segala-galanya kepada PKR... dan kini, kerenah ahli-ahli PKR, menjahanamkan PAS dan mengganggu rancangan yang telah diatur oleh Azizan Abdul Razak selaku Menteri Besar Kedah.

2 comments

Sunday, May 2, 2010

TARIKAN BARU PELANCONG DI KELANTAN

Sunday, May 2, 2010
Pejabat Kementerian Pelancongan di Kelantan telah bercadang untuk menjadikan pertandingan belalang/keridik sebagai salah satu cara menarik pelancong di Kelantan. Itu yang dilaporkan oleh BERNAMA.

Agak unik otak pemikir atau pembuat proposal ini. Pertandingan belalang atau keridik yang sering diadakan dalam skala kecil di perkampungan di beberapa wilayah Kelantan, sebenarnya menarik perhatian banyak pihak.

Selama 20 tahun, pentadbiran Nik Aziz yang digambarkan mempunyai KAROMAH BESAR, gagal melihat sebarang punca baru untuk tarikan pelancong ke negeri ceramah politik itu. Malah Nik Aziz sendiri gagal menjadikan ceramah-ceramah politik yang saban masa diadakan di seluruh Kelantan sebagai daya tarikan pelancong baru di negeri tersebut biarpun diuar-uarkan dianugerahkan LADUNI oleh sebilangan pentaksubnya.

Negeri Kelantan yang berslogankan Negeri Budaya, hanya tinggal slogan dan ceramah. Menteri Besarnya hanya MAKAN GAJI BUTA. Begitu juga dengan pegawai-pegawai yang dilantik untuk pentadbiran negeri tersebut. Kegagalan mencari sumber pendapatan baru untuk negeri tersebut, menyaksikan Kelantan dan PAS melalak-lalak meminta wang royalti minyak untuk negeri tersebut, memandangkan boleh dikatakan kesemua pimpinan PAS Kelantan berotak beku dan 'buta kayu'.

Sepatutnya Kementerian Pelancongan boleh memasukkan sekali acara mencuri selipar Nik Aziz untuk mendapatkan berkat ke dalam kalender pelancongan negeri tersebut. Kalau itu tidak cukup, boleh juga menjadikan acara meminta air penerang hati hasil DOA MAJZUB Nik Aziz sebagai daya tarikan pelancongan domestik dan luar negara.

Bayangkanlah seandainya kempen besar-besaran di seluruh dunia dibuat tentang KEMUJARABAN AIR LIUR DAN AIR MATA Nik Aziz. Pasti akan mendapat sambutan ramai, memandangkan dunia kini berada dalam pergolakan dan kekecohan ekonomi yang teruk. Kedatangan pelancong yang berbondong-bondong semata-mata untuk mendapatkan 'keberkatan' Nik Aziz pasti akan melimpahkan rezeki kepada penduduk Kelantan, terutama kaum lelakinya yang cukup kreatif dengan permainan dan hiburan tetapi bab bekerja diserahkan kepada golongan wanita!

1 comments

BELAJAR JURUS MENGELAK KAEDAH HUSAM MUSA!

Gambar dicilok dari Pemuda Penang

Kata Husam Musa, nilai RM4 juta untuk menjatuhkan seorang perdana menteri di Malaysia adalah cukup murah. (Cetusan Hati)

Menurutnya lagi, duit 4 juta itu diandaikan sebagai duit orang UMNO dan selepas Dollah Badawi dijatuhkan, masih ada lagi RM4 juta yang akan digunakan untuk menjatuhkan Najib Abdul Razak pula.

Dan menurutnya, itu adalah duit UMNO tanpa memberikan bukti-bukti lanjut berhubung dakwaannya itu.

Bagaimanapun, dalam tulisannya, Kickdefella secara tidak langsung lebih awal menafikan tuduhan Husam apabila menjelaskan GMC adalah syarikat gerak saraf PAS Kelantan. (Kickdefella). Malah penjelasan lebih lanjut turut diberikan dalam tiga posting terakhirnya di http://kickdefella.wordpress.com.

Kenapa Husam Musa mencari jalan mudah dan jalan yang akan mencerut batang lehernya sendiri dengan penjelasan yang tidak seberapa itu? Husam Musa tidak perlu memomokkan bahawa parti PAS adalah sebuah parti sahsiah yang miskin dan tidak berduit. PAS tidak semiskin seperti yang disangka oleh kebanyakan ahli-ahlinya. Apatah lagi, kewangan dan sumber-sumbernya banyak meragukan, sekalipun ianya berlindung dengan nama derma dan sedekah jihad!

Salah satu daripada kaedah termudah untuk menjawab semua masalah ialah dengan mengaitkan dengan UMNO, sehinggakan anggota polis muda yang sedang gila pistol tersalah tembak pun, UMNO juga jawapannya. Malah kalau Husam Musa atau mana-mana pimpinan PAS TERKENTUT BERDARAH SEKALIPUN, UMNO jugalah jawapan yang menjadi penyebabnya!

Punyalah mentaliti tahap taik ayam candu!

Kalau inilah yang dipersembahkan oleh PAS-Baru yang dikuasai oleh Erdogan untuk mengambilalih pentadbiran daripada UMNO, jawabnya, depa dengan barisan kepimpinan UMNO paling teruk pada zaman Dollah Badawi memang tidak ada beza langsung. Apatah lagi Pas-Baru berkiblatkan punggung Anwar Ibrahim yang lisut dan kecut itu.

Carilah alasan lain, Husam Musa! Jangan malukan jemaah yang boleh memberikan jawapan jauh lebih bernas daripada anda yang pernah mencalonkan diri sebagai Timbalan Presiden PAS!

3 comments

BOHONG, MEMBOHONG DAN PEMBOHONG! ITU CIRI-CIRI KHALID IBRAHIM!

Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor dipetik sebagai berkata, kerajaan negeri pimpinannya akan mengkelaskan semula dokumen-dokumen rasmi yang diklasikasikan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA).

Menurutnya, tindakan itu bertujuan untuk menyokong kebebasan media dan bagi membolehkan rakyat mengetahui maklumat sebenar dalam beberapa isu yang melibatkan Kerajaan Negeri.

Apa yang hendak dilakukan oleh Khalid Ibrahim itu sekadar satu cubaan untuk menutup skandal yang lebih besar di dalam Kerajaan Negeri Selangor, terutama membabitkan kewangan dan akaun negeri. Ditambah pula dengan 'kerja kosong' yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat sepanjang 2 tahun mentadbir negeri Selangor, Khalid Ibrahim perlu memikirkan bagaimanakah caranya untuk menipu rakyat menerusi alasan kebebasan media dan ketelusan.

Sehingga kini, Khalid Ibrahim sebenarnya 'terhutang' beberapa penjelasan tentang perjalanan kewangan negeri, seperti isu Talam Corporation, isu pengagihan wang peruntukan yang tidak sampai ke sasaran dan pembelian Camry menggantikan Proton Perdana sebagai kenderaan rasmi.

Khalid Ibrahim terlebih dahulu perlu membentangkan atau mendedahkan beberapa perkara pokok seperti nilai perbelanjaan sebenar kerajaan negeri Selangor secara genuine accounting, bukannya altered accounting.

Janji untuk menarik kembali status OSA, dilihat sebagai tindakan terdesak Khalid Ibrahim untuk menarik sokongan yang kian meruncing kepada Pakatan Rakyat. Apatah lagi, salah satu gabungan Pakatan Rakyat di Selangor, sudah mula mempersoalkan kecekapan PKR yang mengetuai kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor.

Sebelum penarikan tersebut dilakukan, Khalid Ibrahim seharusnya membersihkan kerajaannya daripada sebarang keraguan yang tidak pernah dapat dijawab oleh Khalid mahupun Exco-Exconya. Dan yang sohehnya ianya bukan ditimbulkan oleh UMNO, sebaliknya atas kesedaran rakyat Selangor yang resah melihat betapa lembabnya pentadbiran Khalid di negeri yang suatu ketika pernah bergelar negeri termaju di Malaysia.

0 comments

MINTA MAAF PULA HISHAMUDDIN KAT CINA LEPAS NIH!

Hishamuddin bagi kata dua kepada MCA. Menurutnya MCA perlu membuktikan parti itu relevan dengan msyarakat Cina dan masih lagi mendapat sokongan daripada akar umbinya (Sin Chiew)

Berani pula pak menteri kita ni... bagaimanapun, keberaniannya itu boleh diragukan memandangkan keberanian Hishamuddin tidak pernah kekal atau bertahan. Desakan atau ugutan akan menyaksikan Hishamuddin terbongkok-bongkok meminta maaf seperti yang sering dilakukannya sebelum ini apabila melibatkan kaum Cina.

Sekalipun Hishamuddin nampak hero kerana membelasah MCA ekoran prestasi parti itu yang terus merudum, namun Hishamuddin juga tetap tidak dapat mengangkat prestasi dirinya sendiri. Setiap apa yang diluahkan atau dilontarkan oleh Hishamuddin memperlihatkan sikapnya yang banyak tunggu dan lihat, tidak tetap dan tidak berpendirian.

Pastinya kata-kata Hishamuddin itu akan mendapat reaksi balas daripada para pemimpin MCA. Dan seperti yang dijangka, para pemimpin MCA tidak mungkin akan mengakui kesalahan atau kelemahan parti mereka, sebaliknya akan menuding ke arah mana-mana organisasi atau entiti berteraskan Melayu dan Islam sebagai punca kelemahan mereka.

Dan selepas reaksi berkenaan, Hishamuddin akan meminta maaf seperti biasa!


2 comments

MELAYU-ISLAM UMNO LEBIH DOMINAN DALAM BARISAN NASIONAL

The Malaysian Insider melaporkan Najib Abdul Razak, Presiden UMNO tidak mahu lagi menyerahkan kepada ketua-ketua parti komponen Barisan Nasional lain memilih calon untuk Pilihanraya Umum Ke-13 bagi mewakili perikatan tersebut.

Hulu Selangor dilihat menjadi titik-tolak kepada keputusan yang diambil oleh Najib. Masalah yang wujud dan masih berlarutan di dalam parti-parti komponen Barisan Nasional seperti MCA, MIC, PPP dan GERAKAN dilihat lebih melemahkan Barisan Nasional sekaligus menyebabkan keseluruhan parti berkenaan terpaksa bergantung sepenuhnya kepada UMNO.

Parti-parti komponen Barisan Nasional, khususnya di Semenanjung dilihat tidak berminat dan bernafsu untuk menang, sebaliknya lebih berusaha untuk mendapatkan jawatan Menteri dan Timbalan Menteri yang dikatakan telah dibahagi-bahagikan mengikut kuota parti-parti utama dalam Barisan Nasional.

Kebanyakan akar umbi dilihat lebih berkeinginan untuk UMNO mengambil tindakan yang lebih aktif dan dominan. Malah ramai penyokong UMNO atau orang Melayu kecewa kerana tindakan UMNO yang lebih banyak mengambil hati parti-parti komponen seperti MCA, MIC dan GERAKAn berbanding membela nasib mereka dan agama Islam yang menjadi agama rasmi negara ini.

Seandainya benar seperti yang dilaporkan, pastinya ada transisi yang lebih memihak kepada orang Melayu dan umat Islam di negara ini. Dan pastinya wujud gelombang tidak senang di kalangan masyarakat Cina yang lebih mementingkan keuntungan dalam perniagaan serta kaum India yang bermasalah dengan gejala sosial yang teruk hasil kepincangan MIC yang mewakili mereka.

Perubahan dan perkembangan terbaru di dalam PAS, pastinya menyusul keputusan Najib Abdul Razak. Apatah lagi dengan 'pembersihan' yang bakal dilakukan.

Apakah Najib dan Hadi Awang mempunyai perancangan yang jauh lebih baik berbanding Anwar Ibrahim dan juak-juaknya yang dilihat lebih bernafsu untuk mengejar kedudukan berbanding mempelopori usaha-usaha membangkitkan Melayu-Islam di negara ini?

Seperti yang disebutkan dalam posting terdahulu, seni politik memungkinkan segala-galanya.

2 comments

AWAS!!!! TAKTIK TERBARU ULTRA-KIASU DAP!!!!

Politik adalah satu seni yang cukup halus. Permainan minda, strategi, falsafah, agama, akhlak, dan sebagainya terangkum di dalam permainan ini. Kebanyakan pemainnya perlu bersedia dan sentiasa sedia untuk menghadapi kejutan. Malah politik juga merupakan kesinambungan sesuatu bangsa atau penganut agama untuk mempertahankan kelangsungan atau survival mereka di sesebuah wilayah.

DAP semenjak penubuhannya sehingga kini menjadi duri dalam daging kepada sebahagian besar orang Melayu dan umat Islam. Dasar dan corak yang diperkenalkan serta diperjuangkan oleh DAP dari awal penubuhannya sehingga kini, adalah MENAIKKAN bangsa Cina dan mengenepikan orang Melayu dalam topeng kesamarataan dan keadilan. Dan kerana itulah, selepas 40 tahun penubuhannya, DAP masih tidak berjaya menapak kukuh di negara ini yang bermajoritikan orang Melayu dan berpenganut Islam kerana dasar-dasarnya yang tidak mesra Melayu dan Islam.

Bagaimanapun, 8 Mac 2008 telah mengubah struktur politik di negara ini. Tsunami berlaku dan kerajaan yang dipimpin oleh Abdullah Badawi hampir rebah dengan majoriti mudah, tidak lagi 2/3 majoriti sebagaimana yang dinikmati oleh 4 orang Perdana Menteri dan Presiden UMNO terdahulu.

DAP bagaimanapun, kekal tidak mendapat sambutan daripada orang Melayu dan umat Islam, kecuali segelintir yang sebenarnya tidak ada tempat dalam parti Melayu dan umat Islam. Untungnya, kerana Tsunami Politik itulah, PAS yang melihat peluang besar cuba bersekutu dengan DAP. Pada masa yang sama, para pemikir DAP atau simpatisan DAP mula melihat jalan-jalan yang lebih memberi peluang kepada DAP untuk merampas kuasa dengan menggunakan Melayu, kontrak sosial dan agama Islam di negara ini.

Ini adalah salah satu surat terbuka daripada simpatisan DAP kepada pimpinan tertinggi partinya yang diperolehi dari DR.BUTIQ.Anda baca dan bayangkanlah seandainya para pembuat strategi DAP benar-benar melakukannya sebagaimana yang disarankan, adakah Melayu-Islam di Malaysia akan terkubur terus? Apatah lagi, bangsa Melayu di negara ini merupakan bangsa yang sangat mudah berprasangka baik dengan musuh-musuh Islam sehinggakan kaum kafir yang membaca sepotong dua ayat al Quran dengan tajwid berterabur dan sebutan yang tidak betul pun, sudah cukup untuk mengkagumkan sebilangan mereka dan pemimpin mereka, bahkan si kafir tersebut diangkat jauh lebih tinggi dari Imam Umat Islam di Malaysia sendiri!

(Maaf, surat ini dalam Bahasa Inggeris)
This message has good points.
An Open Letter to all DAP Leaders and members
The majority of the Malays support UMNO; and UMNO has plundered and mismanaged the wealth of this country with impunity. Therefore, to change the fate of our nation is to change the mentality of the Malays. This is the ONLY solution!

Without doubt, DAP has struggled and fought fearlessly and tirelessly over the past 4 decades aspiring to build a democratic and progressive Malaysia regardless of race and religion. However, I can only conclude that over the past 4 decades, DAP has completely failed to fight against the UMNO hegemony in the country.

DAP had never prepared itself to be the alternative of BN until 08 March 2008. And we have to acknowledge that DAP had been dragged and manipulated by UMNO to become or at least seen to become a Chinese-Chauvinist political party. The fact is that without PAS or Anwar Ibrahim, DAP will NEVER be able to engage the Malay electorate. The leadership of DAP has long been luxuriating in being recognized as the "Chinese Hero" or "Non-Muslims' Rights Defender".

Since DAP's inception in 1966, the Party has failed to recognize the basic and simple fact that it is the Malays who decide the sort of leaders they want and they have voted UMNO in for 12 consecutive General Elections.

UMNO had always been perceived as the sole defender of Malay supremacy with their special rights and privileges, even if it is at the expense of other ethnic groups. It doesn't require complex political analysis to understand that the MAJORITY of Malays had always been staunch supporters of UMNO. If they refuse to change their voting preference, the status quo is going to remain. The more we challenge it, the stronger UMNO will be. Thus, for DAP to directly clash with UMNO will further enhance its image as a Chinese-based party and provide UMNO with an opportunity to have more Malay sympathizers.

An example is, if they increase the number of scholarships for non-bumis, UMNO can easily tell the Kampong Malays that they have succumbed to the pressure of MCA, Gerakan and MIC. The Malays will immediately give their strong endorsement to UMNO to defend their rights. DAP, as one of the strongest opposition parties in Malaysia, is still failing to comprehend the racial game played by UMNO.

Instead of directly engaging the Malay electorate, DAP chooses to play the ZERO SUM GAME with MCA and Gerakan. These 3 Chinese-based political parties lack the basic political wisdom to survive independently in our multi-racial country where Malays/Muslims are the majority. At least we know UMNO can easily survive by means of communalism and form the government with smaller political parties.

No matter how hard DAP argues or debates with MCA or Gerakan, it won't
change the fixed mindset or mentality of the Malay electorate. Neither will MCA or Gerakan be forced to change the mindset of the Malays by DAP!

Remember the iron fact that the majority of the Malays support UMNO; and UMNO has plundered and mismanaged the wealth of this country with impunity. Therefore, to change the fate of our nation is to change the mentality of the Malays. This is the ONLY solution! As our most respected Regent of Perak, Dr. Nazrin Shah put it, "The Malay mindset is a crucial factor in our nation's stability". Dr. Nazrin further elaborated that, "racial prejudice can be erased if the Malay mindset is stable and comfortable towards forging harmony. It is a pre-condition to our nation's stability".

May I ask Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Karpal Singh, or even the writer Liew Chin Tong, how much has DAP done over the past 40 years to change the mindset of the Malays? How much has DAP done to win the trust of the Malays? How many times has DAP challenged UMNO in open debate on the academic performance of Malay students?

Instead of getting closer and winning the hearts and trust of the Malay electorate, DAP has chosen to fight with MCA and Gerakan to play the role of Chinese Hero.

Worse still, after struggling for more than 40 years in Malaysia's political history, DAP still doesn't have the slightest inkling of what "political courtship" is all about. Even the MOST STUPID salesman knows how to be courteous to customers and win their trust.

DAP choose to shun Malay electorate and frighten them by:
a) Refusing to wear songkok,
b) Raising the issue of Social Contract,
c) Immediate abolition of positive discrimination policies

It's made me wonder whether DAP is paid by UMNO to strengthen their grass root supporters! If I were a DAP leader, I would ostentatiously wear the Songkok to pro-actively court and seek Malay support for DAP. I would put aside the issue of the Social Contract and would clearly and carefully pinpoint the weaknesses of the NEP to the Malay masses before revising it.

If the Umnoputras liken the fate of the Malays in Penang to the Malays in Singapore, how is YAB Mr. Lim Guan Eng going to answer this question or "accusation" ? What YAB Mr. Lim Guan Eng will do is to imitate his predecessor Dr. Koh by keeping his mouth shut and be speechless. Silence means consent!

DAP should pro-actively and sincerely urge the Malay masses to look beyond the tiny island of Singapore and focus on the plight of Malays in Batam, Bintang, Karimun and even the slum areas in Jakarta. Ask them to compare whether Singapore Malays are better off or Batam Malays are better off.

I can help organize special tours for all the Malays/bumiputras in Malaysia to visit all the Indonesian islands surrounding Singapore to see for themselves how the Malays there are living in abject poverty and sordid conditions. Many young girls in Batam, Bintang and Karimun have to prostitute themselves to feed their family. They are also deprived of the opportunity to receive basic education and training. And we know many of them have to leave their families to become maids in Singapore and Malaysia.

We should challenge UMNO - NOT to protect the Malays in Singapore, but the Malays in Batam, Bintang and Karimun! We are not defending Singapore, but we have to speak the truth to the Malay masses. Enlighten them and so they won't be blinded and misguided by UMNO.

Shame on our Education Minister who expressed the need to travel to the UK to save "our" so-called prodigy Sufiah. He should go to Batam Island to join the UN's efforts to curb child prostitution!

For DAP's information, Singapore Malays have progressed very well. Over the last 15 years, they have improved significantly in their academic performance. Singapore Malays have the highest percentage of home ownership as compared to the Malays in Malaysia and Indonesia! DAP does not have to defend PAP, but I would encourage YAB Mr. Lim to invite Dr. Mahathir for a telecast debate on the plight of Malays in Singapore.

Dr. Mahathir always reminds the Malays in our country to look at the Malays in Singapore, how "miserable" they are without firm control in politics. For Mahathir's information, the Singapore Parliament Speaker is a Malay and the Finance Minister an Indian Muslim like Mahathir. And so far, I have not heard of Singapore Malays being maids in Malaysia or Indonesia, and neither have I heard of a large number of young Malay girls in Singapore prostituting themselves to feed their families.

As Islam is the official religion of Malaysia, DAP leaders should openly and publicly support the teachings of the Quran in our country. I voted for PAS on 8th March to close down casinos, horse-racing, 4D and TOTO. Non-Muslims have long been paying a second tax to the UMNO government by "gambling-off" their whole family savings and children's education to win the trust and respect of Malays and Muslims.

DAP should advocate the closure of casinos, 4D, TOTO, and horse-racing as all these vice activities operators are UMNO agents. They take gambling money from non-Muslims and pay it to their UMNO Master. To cut off this source of revenue for UMNO, DAP should explain to the non-Muslim community how this gambling system works in Malaysia - and teach UMNO a lesson as we must expose UMNO's hypocrisy!

Unfortunately, DAP leaders don't appear to have the intelligence, wit, courage and political will to have the paradigm shift and think out of the box politically. As mentioned earlier, DAP is just a political party helplessly manipulated by UMNO. By just simply advocating the banning of gambling, DAP could win the respect and trust of Malays and Muslims plus save many non-Muslims from bankruptcy and family problems. But most importantly, it cuts off a large chunk of revenue from UMNO. ONE stone killing 3 birds.

Instead of shouting and arguing with ridiculous Umnoputras in Parliament, I urge DAP to instruct each of their members to befriend at least 10 Malays to explain to them the challenge of this ever-changing globalized economy and how we have to work together regardless of race and religion for a better Malaysia. When the Malay mindsets change, Malaysia will change; and vice-versa.

DAP, hear me and hear me well. You may be sincere, but you are sincerely wrong in Malaysian politics. Go and study what made UMNO strong. Do your political analysis. Also, DAP, you must remember that PAS is your true friend, even though they talked with UMNO. They are righteous and godly people that won't succumb to the temptation of money. That is not the case with Keadilan. Except Anwar and a few top leaders, many Keadilan people are still carrying the UMNO-DNA, as we have witnessed with the running dog Ezam and Nalla betraying the party.

DAP, you should acknowledge the fact that the special rights and position of Malays/bumiputras are enshrined in our constitution. You have to respect it. You must have a complete and comprehensive Malay agenda to compete with UMNO. For example, the Penang state government can provide free but compulsory tuition for Penang Malay students at schools. DAP must cultivate and nurture the Malays in Penang to excel in academics and be able to compete on equal footing with others. Penang Malays must be the locomotive change of mindset to the rest of the Malays in our country. If DAP fails to change the Malay mindset in Penang, DAP will never be qualified to be addressed as a "National" party.

Lastly, DAP, you still have a long way to go and you really have to learn again who's given UMNO power. Go to their power base, seize their power and cut off their power supply! For a progressive and better Malaysia, wearing the songkok is a trivial matter.

If necessary, let Anwar's new cabinet be full of capable Malays like Dr. Syed Husin Ali, Dr. Azly Rahman, Dr. Bakri Musa, Tuanku Abdul Aziz, etc. to prove to the Malay masses that we, Chinese, are not power hungry; we don't choose to "pegang" so as to destroy their livelihood as UMNO has claimed. We can prove to them that even though there is only 1 Chinese Minister in the Cabinet, it is still okay to us if the highly capable and honest Malay leaders can lead our country to greater heights and serve the rakyat wholeheartedly regardless of
race, language and religion!

Please learn, understand and even master the UMNO's Art of War in Politics.

"Know your enemies and know yourself, hundred battles hundred victories" - "Sun Tzu's Art of War".

FOR A BETTER MALAYSIA
Hidup Malaysia...

Mr. Loi Bih Siang Benjamin
Political Scientist

1 comments

INI YANG DINAMAKAN, CAKAP TAK SERUPA BIKIN!

Nasihat Idris Ahmad kepada ahli-ahli PAS memanglah sedap dan menggugat kejahatan dalam diri. Katanya, kalau nak tegur pemimpin, mestilah beradab. Mesti beretika. Mesti ikut peraturan. Mesti ikut rukunnya. Katanya lagi, kalau nak tegur jangan menggunakan Internet atau dunia maya, sebaliknya menggunakan muktamar atau mesyuarat agung tahunan parti.

Menurutnya lagi, teguran terbuka hanya akan memperlihatkan kelemahan ukhwah dan perpaduan di kalangan orang Islam kepada pihak musuh-musuh Islam. Malah tindakan sebegitu akan mengundang perpecahan dan perselisihan faham di kalangan jemaah.

Itulah yang dikatakannya dalam perasmian Muktamar Tahunan Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu kali Ke-41 di Dewan Banat, Rusila.

Cakap Idris Ahmad itu sekali dengar memang lunak. Malah bagi orang yang kali pertama mendengar cakapnya, pasti akan beranggapan Idris Ahmad adalah manusia yang patuh dengan ajaran al Quran dan al Hadis. Cakapnya menyejukkan jiwa. Pandangannya menyuburkan iman dan taqwa.

Namun hakikatnya, cakap Idris Ahmad itu sekadar ingin menunjuk-nunjuk, terutama jawatan yang sedang disandangnya. Cakapnya tidak betul. Dia bercakap dan memberi nasihat tetapi cakap dan nasihatnya bertentangan dengan amalan. Dia sendiri tidak pernah beradab apabila menegur dan mengkritik kerajaan, terutama dari kalangan pemimpin UMNO yang memimpin Kerajaan Malaysia. Malah Idris Ahmad adalah salah seorang daripada sekian ramai SYAITAN-SYAITAN BISU yang memecahbelahkan kesatuan dan ukhwah umat Islam di Malaysia menerusi amalan DEMOKRASI KEPARTIAN yang berasaskan DEMOKRASI ROM!

Barangkali Idris Ahmad sekadar beranggapan bahawa yang dinamakan pemimpin itu hanyalah mereka yang berada di saf utama kepimpinan PAS. Yang dinamakan umat Islam itu adalah pengikut-pengikut PAS. Yang dikatakan jemaah itu adalah ahli-ahli dan anggota-anggota Pakatan Rakyat.

Secara berkias atau pun berselindung, Idris Ahmad cuba menggambarkan bahawa selain daripada ahli-ahli PAS, yang tidak menyertainya adalah bukan Islam. Sekalipun mereka mengucap dua kalimah syahadah, bersolat, berpuasa pada bulan Ramadhan, membayar zakat dan naik Haji ke Baitullah El-Haram dan sekalipun mereka beriman kepada 6 rukun Iman, Islam mereka tidak lengkap kerana tidak wala' kepada pimpinan PAS. Sedangkan yang diajarkan oleh Nabi s.a.w, para Sahabat r.a, tabiin, tabiit tabiin serta ulama-ulama muktabar dari zaman berzaman ialah, barangsiapa yang mengucap dua kalimah syahadat lengkap mengikut rukunnya iaitu niat, lafaz dengan lidah, tasdiq di dalam hati, maka orang berkenaan dianggap Islam.

Soal beriman atau sebaliknya, itu hak Allah Taala, bukan hak Ketua Penerangan PAS Pusat mahupun oleh Anwar Ibrahim dan Nik Aziz untuk menentukannya!

Secara tidak langsung, kata-kata dan nasihat Idris Ahmad itu seharusnya bolehlah dianggap sebagai angin bayu yang berhembus di tepi telinga. Umpama embun di hujung rumput. Atau lebih tepat lagi, umpama tahi anjing di tepi longkang!

Tidak perlu dituruti dan diikuti memandangkan yang memberi nasihat itu mempunyai amalan yang sangat bertentangan dengan nasihat yang diberikan!




1 comments

Saturday, May 1, 2010

SAKIT BERULANG, NIZAR JAMALUDDIN KEHABISAN UBAT!

Saturday, May 1, 2010
Sekalipun Nizar Jamaluddin, bekas Menteri Besar Perak yang masih beranggapan, dia adalah Menteri Besar, belum pernah mendapat rawatan psikiatrik dan tiada kenyataan rasmi berhubung situasinya itu, tindakan dan kata-kata yang dilontarkan oleh Nizar Jamaluddin menunjukkan dia SEMEMANGNYA mempunyai sejenis penyakit kronik yang bersangkutan dengan hati dan mental!

Terdesak kerana gelagatnya menimbulkan kemarahan rakyat Malaysia, khususnya penduduk Hulu Selangor, apatah lagi bukti hasutannya disiarkan di merata-rata blog, Nizar Jamaluddin cuba memberi alasan yang boleh dianggap sebagai PICISAN.

Kata Nizar, dia cuma mengulangi kembali apa yang telah diucapkan oleh Najib Razak ketika Perdana Menteri Malaysia itu masih menjawat jawatan Ketua Pemuda UMNO di Kampung Baru. (Suara Keadilan)

Agak malang bagi Nizar Jamaluddin, dia sekadar mengulangi apa yang dikatakannya tanpa sebarang bukti. Lebih daripada itu, tuduhan yang dilemparkan oleh Nizar Jamaluddin adalah tuduhan tidak berasas yang tidak disertakan dengan bukti. Besar kemungkinan Nizar Jamaluddin sekadar menjadi kakatua untuk 'hearsay' yang datang daripada penyokongnya sendiri.

Perlu diingatkan, sebarang hearsay daripada pihak PAS-Baru dan PKR SANGAT-SANGAT TIDAK BOLEH DIPERCAYAI kerana kecenderungan mereka untuk menokok tambah serta MENIPU.

Nizar Jamaluddin seharusnya mencari alasan lain dan menyertakan sebarang bukti yang dimilikinya. Apa yang diucapkannya di Hulu Selangor itu adalah sesuatu yang boleh memberi impak buruk seandainya ada kaum extremist dari masyarakat Cina yang termakan dengan ucapannya dan memulakan revolusi berdarah seperti 13 Mei 1969.

Mungkin disebabkan KEBEBALANNYA itulah, Allah Taala pun tak izinkan dia pegang jawatan Menteri Besar Perak untuk tempoh panjang. Hikmah daripada kejatuhannya dari tampuk kuasa, ialah menyelamatkan lebih ramai rakyat Perak daripada kelakuan tidak masuk akal seperti yang sering dipamerkannya!

4 comments

ANDA INGAT LAGI SIAPA YANG CUBA MEMBUNUHNYA?

ANDA INGAT LAGI MANGSA LANGGAR INI?

ANDA TAHU APA BANGSANYA?

ANDA TAHU SIAPA YANG MELANGGARNYA DAN APA BANGSANYA?

ANDA TAHU APA YANG DILAKUKAN OLEH SI PELAKU LANGGAR TERSEBUT SEKARANG?

ANDA TAHU APA YANG DILAKUKAN OLEH PARA PEMIMPIN PAS DAN ADAKAH SAMA SEPERTI YANG DILAKUKAN MEREKA TERHADAP KETUA POLIS NEGARA SEKARANG?

Kalau anda tidak ada jawapan untuk semua itu, ternyata anda sememangnya bukan rakyat Malaysia yang prihatin tentang keadilan seperti yang dilaung-laungkan oleh Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Mahfuz Omar, Khalid Samad dan tidak ketinggalan, Khalid Ibrahim dan Nasharuddin Tantawi....

Kah! Kah! Kah!

1 comments

BUNUH NIK AZIZ... MEMANG PATUT PUN!


Inilah pemuda yang menimbulkan kegemparan dan kegerunan buat sekalian pemuja Nik Aziz. Laporan-laporan polis dah dibuat. Baguslah... sudah ada niat untuk berubah daripada menjadi sombong bodoh kepada bertindak mengikut undang-undang.

Bagaimanapun, bodoh mereka, terutama Tantawi masih belum berkurangan. Tidak sepatutnya menyebut atau mengaitkan pemuda yang bernama Mohd Safuan Hilmi ini dengan Pemuda UMNO kerana kalau benar pun, ia akan dianggap kes terpencil. Kalau tak betul, ternyata orang PAS pula yang dianggap suka menuduh tanpa bukti.

Sekadar berpandukan minat pemuda ini kepada UMNO, memakai t-shirt Pemuda UMNO, belum tentu dia memang orang UMNO. Berapa ramai yang menjadi anggota PAS tetapi tidak dapat menyelami hasrat dan tujuan sebenar penubuhan PAS? Begitu jugalah dengan UMNO.

Jadi, sekadar mengaitkan Mohd Safuan dengan Pemuda UMNO sekadar menyerlahkan otak cetek Tantawi yang KUNUNNYA pernah belajar di Jordan, sebuah negara Arab sekular yang masih lagi mengamalkan pembunuhan maruah (Honour Killing) secara meluas.

Bagaimanapun, tindakan membuat laporan polis terhadap Mohd Safuan memang kena pada masanya. Mohd Safuan ketika menulis di dalam Facebook, barangkali terlalu benci dan marah.... atau boleh jadi juga terlalu ingin bergurau dan ingin dikenali.

Nah, dia memang dikenali. Hanya dengan beberapa ayat, namanya dan wajahnya terkenal di seluruh Malaysia, terutama di Sibu yang mana PAS-Baru menghantar rombongan pendakyah untuk membantu Ketua DAP Sarawak dalam Pilihanraya Kecil Sibu.

Internet merupakan kemudahan yang dianugerahkan Allah Taala kepada manusia sejagat menerusi OTAK YAHUDI yang sangat dibimbangi oleh puak-puak PAS. Penyalahgunaan kemudahan ini sedang berlaku di mana-mana, bukan sekadar terhadap Nik Aziz dan Pakatan Rakyat melibatkan UMNO dan Barisan Nasional, bahkan lebih teruk dari itu.

Fenomena mencari kemasyhuran 5 minit sedang berlaku dengan hebatnya menerusi penyiaran artikel, video dan sebagainya di Internet. Kemusnahan moral di kalangan golongan muda, begitu ketara. Pendedahan hubungan seks secara bebas, bukan lagi cerita baru. Youtube dan blogspot menjadi tempatnya. Begitu juga menunjukkan kemaluan dan buah dada, ada di mana-mana di dalam Internet.

Mohd Safuan hanyalah sebahagian daripada budaya yang 'perlu' diterima sebagai masakini. Dan Mohd Safuan adalah wakil generasi muda yang semakin biadap serta kurang memperhatikan undang-undang negara, sama seperti sesetengah pemimpin PAS yang kurang memerhatikan ayat-ayat suci al Quran dan al Hadis ketika berceramah dan mencari sokongan!


4 comments

DUA BADRUL BIKIN PANASSSSS!!!!

KISAH BADRUL YANG PERTAMA:

Najib Abdul Razak telah menerima permohonan menganggotai UMNO daripada ADUN Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah yang telah keluar dari Parti Keadilan Rakyat enam bulan lalu.

Kisah Bad Pelabuhan Klang ini sememangnya hangat, terutama apabila membabitkan rumahtangganya. Bagaimanapun, sedikit berbeza antara ahli-ahli UMNO dengan PAS-Baru dan PKR, ahli-ahli UMNO 'tak ambil port' dengan rumahtangga orang lain. Tidak seperti PAS-Baru yang sanggup meruntuhkan perkahwinan dan memecah belahkan keluarga asalkan kemenangan berpihak, manakala PKR pula sentiasa penuh dengan skandal, gosip dan cerita gelap kalau bab-bab yang melibatkan seks dan seks luar tabie.

Agak menarik apabila Badrul telah diarahkan untuk meletakkan jawatan oleh kepimpinan tertinggi PKR. Dia bagaimanapun enggan mematuhi arahan berkenaan. Apabila Khalid Ibrahim mengumumkan kerusi DUN Pelabuhan Kelang telah kosong, Khalid Ibrahim sekadar meludah ke mukanya sendiri. Dan cerita pengosongan kerusi berkenaan kerana Badrul keluar PKR, tidak lagi diperkatakan.

Baik Khir Toyo mahupun Noh Omar, mereka sudah mendapat kawan baru yang bakal menghangatkan sidang DUN Selangor. Khalid Ibrahim dan pasukannya pula terpaksa menyediakan buah-buah penting untuk menangkis semua tuduhan Badrul Hisham, terutama membabitkan wang ringgit dan peruntukan yang tidak sampai ke tangan ADUN, sebaliknya hanya terperap di tangan pegawai yang dilantik oleh Khalid Ibrahim sendiri!

Cerita tentang Bad Pelabuhan Kelang akan kembali hangat dengan pelbagai tuduhan. Yang pastinya tuduhan utama yang akan dilemparkan ialah Badrul keluar PKR kerana dibayar oleh UMNO!


KISAH BAD YANG KEDUA:

Mamat yang begitu bangga dikenali sebagai CheguBard ini cuba membuat gempar dengan membuat laporan polis terhadap Ketua Polis Negara dan seorang lagi pegawai tertinggi polis Bukit Aman, Superitendan Maszley Minhat di balai polis Seremban.

Dalam laporannya, mamat ni mengatakan Maszley telah menyalahgunakan kuasanya apabila bertindak menahan CheguBard dan empat orang kawannya selama lapan jam di Ibu Pejabat Polis Kuala Kubu Bharu berhubung kempen politik di Hulu Selangor.

Untuk menambahkan lagi sensasi ceritanya, CheguBard memberitahu sewaktu dia ditahan, dia dapat melihat lima 'bundles' dokumen berkaitan latar belakang calon PKR dan material berkempen yang 'disembunyikan' di Jabatan Siasatan Jenayah.

"Ini bukti jelas, polis telah mensabotaj pilihanraya itu!" katanya.

Apa punya turrr ler si mangkuk nih! Apa benak sangat ka polis nak simpan barang-barang bukti di tempat terbuka yang boleh dilihat oleh orang awam atau pensabotaj? Atau barangkali Ibu Pejabat Polis Kuala Kubu Bharu memang tidak ada tempat khusus untuk menyimpan barang bukti sehingga terpaksa disimpan di pejabat Jabatan Siasatan Jenayah?

Tidakkah terfikir oleh mamat ni, seandainya barang-barang bukti tersebut hilang, bukankah polis juga yang menerima malu? Tidakkah polis Kuala Kubu Bharu dapat mengagak, ramai orang awam yang dibawa ke Jabatan Siasatan Jenayah sama ada untuk disoalsiasat atau pun memberikan keterangan mahupun sebagai saksi? Tidakkah perkakas-perkakas dan dokumen seperti yang disebutkan oleh mamat bongok ini, akan menyebabkan polis menjadi mangsa mudah untuk dituduh?

Seperkara yang paling melucukan tentang mamat ini ialah cubaannya untuk membodohkan orang lain, khususnya para pengikut PKR. Menurutnya, dia telah diserang oleh samseng-samseng UMNO dengan parang di Felda Sungai Buaya. Apakah mamat ini memang bodohnya disebabkan tidak cukup zat pemakanan pada waktu kecilnya sehingga dia tidak tahu, polis akan menahan pihak kedua setelah menerima laporan atau aduan dari pihak pertama yang merupakan penduduk tempatan.

Keadaan yang sama ketika polis melayani kes-kes jenayah berat seperti membunuh. Saksi pertama yang datang memberi keterangan merupakan suspek utama pembunuhan berkenaan.

Apatah lagi terdapat laporan bahawa CheguBard dan 'samseng-samsengnya' dilaporkan cuba menimbulkan kekacauan di kampung berkenaan, membuatkan tindakan polis lebih menjurus ke arah menghalang kekacauan tersebut daripada berlaku. Itu yang dikhabarkan oleh penduduk setempat berhubung kejadian CheguBard diserang dengan parang. Sepatutnya CheguBard berterima kasih kepada pihak polis kerana telah menyelamatkan nyawanya dan dirinya daripada diapa-apakan oleh orang yang begitu marah dengan ucapan dan hasutannya di Sungai Buaya!

Dua manusia yang berkongsi nama, Badrul Hisham tetapi memilih cara yang berbeza untuk menaikkan nama masing-masing!

3 comments

Friday, April 30, 2010

SYOKNYA KALAU POLIS DAH TAK ADA!

Friday, April 30, 2010
Tan Sri Musa Hassan, Ketua Polis Negara secara menyindir, berkata beliau sedia mengarahkan anggota-anggotanya 'berhenti' daripada menguatkuasakan undang-undang kalau itulah yang diinginkan oleh rakyat (sebilangan). Dan kata-katanya itu segera disambut dengan kokokan para BACUL-BACUL dalam Pakatan Rakyat. Malahan tanpa segan-silu mereka mendesak agar Musa Hassan meletakkan jawatan ekoran 'ugutannya' itu.

Mungkin ramai yang tidak faham apa yang cuba dimaksudkan oleh Musa Hassan. Malah tindakan dan kecaman keterlaluan daripada orang-orang politik, khususnya daripada barisan Pembangkang, secara jelas, isu kematian Amirulrashid sebenarnya lebih dijadikan isu politik bagi mengais perhatian daripada orang Melayu. Apatah lagi isu Teoh Beng Hock telah berjaya digunakan sepenuhnya oleh DAP, PKR dan PAS untuk mendapatkan sokongan orang Cina.

Bayangkanlah kalau polis benar-benar melepak di balai-balai sambil memerhatikan persekitaran tanpa sebarang tindakan. Bayangkanlah kalau anggota polis berhenti berkhidmat atau lebih tepat lagi mogok. Bayangkanlah kalau orang politik terpaksa mengupah gangster dan samseng untuk menjaga keselamatan mereka. Dan bayangkanlah orang politik menjadi MANUSIA PALING BACUL dan PALING PENAKUT untuk berhadapan dengan orang ramai apabila polis tiada.

Suatu ketika polis pernah mengajar DBKL tentang kepentingan peranan anggota polis trafik. Permintaan daripada DBKL dipenuhi. Selama dua hari tiada seorang anggota polis trafik yang bertugas. Hasilnya perjalanan dari Ampang ke Kuala Lumpur mengambil masa selama empat jam dalam kesesakan jalan raya yang MAHA TERUK!

Tapi elok juga... lepas ni, kita paksa mangkuk-mangkuk hayun yang duk hingaq kat polis tu, ganti polis. Teringin juga nak tengok Mahfuz Omar, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng, jadi polis di tepi jalan...

6 comments

NAK DALIH APA LAGI ANJING DAP WOII!!!

KUALA LUMPUR 29 Apr - Tindakan Kementerian Pertahanan menolak empat soalan lisan daripada Ahli Dewan Negara Pakatan Rakyat, Senator Tunku Abdul Aziz Ibrahim semasa sidang Dewan Negara pagi tadi dinaggap tidak munasabah.

Menurut Tunku Aziz keputusan Speaker menolak soalan beliau kononnya dibuat berdasarkan faktor empat daripada tujuh soalan yang dikemukakan menyentuh mengenai rahsia ketenteraan.

"Dalam hal ini, saya rasa adalah tidak munasabah untuk Kementerian Pertahanan menolak soalan-soalan tersebut memandangkan jelas isu menyentuh rahsia ketenteraan tidak wujud.

"Saya memahami pembelian kelengkapan tentera adalah sensitif dan perlu menjaga rahsia ketenteraan seperti unsur-unsur spesifikasi dan atur gerak.

"Tetapi soalan yang ditanya itu bukan bertujuan untuk mendapat rahsia ketenteraan seperti yang disebut, tetapi untuk mendapat maklumat latar belakang pembelian dan pembangunan kelengkapan tentera yang telah diumumkan oleh Kementerian Pertahanan sendiri," katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Berikut dinyatakan kesemua soalan yang ditolak itu:

1. Minta Menteri Pertahanan menyatakan latar belakang kerajaan membeli sistem Vera-E sepertimana yang dinyatakan dalam laporan tahunan kementah 2007 pada muka surat 72. Adakah ia mempunyai kaitan dengan projek Padas dan ancaman dari pesawat 'Stealth' luar negeri?

2. Minta Menteri Pertahanan menyatakan latar belakang pembelian 'Cruise Missile' yang akan dilancarkan oleh kerajaan sepertimana dinyatakan oleh bekas Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Zainal Abidin pada 4 Julai 2007 di Dewan Rakyat?

3. Minta Menteri Pertahanan menyatakan status pembangunan peluru berpandu Taming Sari XK98 dibangun oleh Stride dari segi pembelanjaan dan kerjasama teknologi dengan negara mana serta latar belakang, keberkesanan pembangunan dan status peluru berpandu ini?

4. Minta Menteri Pertahanan menyatakan senarai kelengkapan dalam pecahan jenis, bilangan dan peruntukan yang akan dilancarkan dalam masa lima tahun depan oleh TDM, TLDM, TUDM, dan Markas ATM/AB?

Tunku Aziz turut menegaskan jika Kementerian Pertahanan sendiri yang membuat pengumuman pembelian kelengkapan tersebut, maka ini tidaklah dikira sebagai rahsia lagi.

"Antaranya seperti pembelian Vera-E Radar Pasif dari Omnipol, Republik Czech telah beberapa kali dicatatkan dalam laporan tahunan Kementerian Pertahanan 2007 dan 2008. Dan laporan tersebut telah menyatakan projek timbal balas Vera-E sedang dipantau oleh kementerian," katanya.

Begitu juga menurutnya mengenai pembelian Cruise Missile yang diumumkan bekas Timbalan Menteri Pertahanan di Dewan Rakyat serta Institut Penyelidikan Sains dan Teknologi Pertahanan (Strike) telah menunjukkan peluru berpandu Taming Sari XK98 kepada ke seluruh negara pada 31 Ogos 2007 bersempena Perarakan Merdeka 2007 di Dataran Merdeka.

Tambah Abdul Aziz, pembelian kelengkapan ketenteraan menggunakan peruntukan awam dan perlu mendapat persetujuan dari Parlimen.

"Oleh itu, adalah munasabah dan berpatutan untuk Ahli Parlimen membincang dan mengetahui latar belakang mengenainya," ujarnya.

Ahli Parlimen dan rakyat juga katanya mempunyai hak untuk mengetahui senarai pembelian kelengkapan ketenteraan yang akan dilancar pada lima tahun akan datang iaitu dalam Rancangan Malaysia Kesepuluh.

"Memandangkan pembelian kelengkapan ketenteraan adalah sangat mahal dan mudah berlaku penyelewengan, maka adalah perlu dipantau oleh Parlimen dan rakyat supaya selaras dengan prinsip-prinsip 'good governance' dan meningkatkan lagi ketelusan kerajaan," katanya lagi.

Beliau juga percaya rakyat tidak membantah pembelian kelengkapan ketenteraan penting demi untuk memastikan keselamatan negara, namun adalah mustahak bagi rakyat memastikan peruntukan tersebut kerana wang mereka digunakan bagi tujuan sedemikian. (Suara Keadilan)

NOTA:

BANGANG APA ANJING DAP INI... KALAU DAH MINTA DIJELASKAN SEGALA BUTIRAN TENTANG KELENGKAPAN KETENTERAAN, BUKANNYA NAMANYA DEDAHKAN RAHSIA KETENTERAAN NEGARA KA?

MEMANG PATUTLAH MANGKUK NI JADI AHLI DAP! JILATLAH KAU SUNGGUH-SUNGGUH APEK SOSIALIS TUH!


2 comments

DOLLAH BADAWI KATA...

Mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi menolak dakwaan Tun Dr Mahathir Mohamad yang beliau telah 'menyerahkan' 'dua kawasan yang kaya minyak' kepada Brunei.

Dalam kenyataannya lewat petang ini, Abdullah berkata sumber di 'blok L dan M' di Laut China Selatan yang dirujuk oleh Dr Mahathir, kini dikongsi bersama oleh Malaysia dan Brunei di bawah perjanjian wilayah dan komersil yang ditandatangani pada 16 Mac tahun lalu.

Walaupun blok L dan M kini berada di bawah kedaulatan Brunei, tetapi katanya, Malaysia akan dibenarkan mengambil bahagian dalam usaha bersama untuk memajukan pengeluaran minyak dan gas di situ untuk tempoh 40 tahun.

Menurut Abdullah, ia bertujuan untuk menyelesaikan isu sempadan antara kedua negara. (Malaysiakini)


0 comments

TU BARU MENANG BERAPA KERUSI JER TUH, DAP DAH TUNJUK LAGAK KOMUNIS DEPA!

Jalan Barat, Petaling Jaya telah ditukar namanya menjadi Jalan V.David. V.David merupakan salah seorang tokoh pemimpin DAP yang masyhur sekitar 80-an sehingga pertengahan 90-an lalu. Bagaimanapun, V.David turut terkenal sebagai pemimpin pergerakan sekerja dan sezaman dengan Zainal Rampak, bekas penyokong kuat Tengku Razaleigh Hamzah yang bertanding sebagai calon Semangat 46 Ampang Jaya pada pertengahan 80-an lalu.

Belum apa-apa lagi, DAP sudah tunjuk kuasa. Barangkali itulah sebabnya mengapa DAP begitu beriya-iya ingin menguasai kerusi majlis perbandaran dan bandaraya di Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan Perak.

Itu baru V.David. Tidak lama lagi, pastinya akan ada Jalan P.Patto, seorang lagi tokoh kontroversi DAP yang sudah masuk ke alam kubur. Dan selepas ini juga, pasti akan ada Jalan Lim Kit Siang, Jalan Lim Guan Eng 'The Khalifah', Jalan Gobind Singh Deo dan tidak terkecuali Jalan Karpal Singh & Co.

Memang gila politik DAP. Selagi boleh mereka ingin menghapuskan Melayu dalam apa cara sekalipun. Selagi boleh mereka ingin membuktikan bahawa Melayu adalah bangsa yang BODOH, BANGANG dan MUDAH DIGULA-GULAKAN UNTUK DILIWAT.

Cerita tentang menamakan jalan dengan nama tokoh-tokoh terkenal DAP sudah lama kedengaran. DAP cuba mengungkit jasa mereka yang sebenarnya tidak berjasa pun di negara ini selain daripada cubaan menghapuskan Melayu dan meliberalisasikan segala-galanya atas dasar persefahaman dan keharmonian. Puak-puak DAP ini barangkali kalau dicampakkan ke Amerika Syarikat, Britain, Canada dan Australia, barangkali hilang tanpa jejak begitu sahaja.

Untunglah mereka masih berada di Malaysia!

Jadi, selamat tinggal Jalan Barat, selamat datang Jalan V.David!

(pinjam sat na Orang Tanjung)

Kah! Kah! Kah! Kah!

1 comments

UMNO HALAU MCA KELUAR BARISAN NASIONAL

Ketua UMNO Bahagian Paya Besar, Ahmad Tajuddin Sulaiman menggesa MCA keluar dari Barisan Nasional berikutan kegagalan parti berkenaan mendapatkan undi kaum Cina di Hulu Selangor. Katanya lagi, MCA wajar menghentikan segala 'alasan karut-marut' untuk mempertahankan diri kerana TIDAK BEKERJA BERSUNGGUH-SUNGGUH seperti mana UMNO (Free Malaysia Today).

Ahmad Tajuddin hanyalah sebahagian daripada pemimpin UMNO dan Melayu yang benar-benar tidak berpuas hati dengan hasil kerja parti Cina seperti MCA. MCA dilihat lebih banyak mencari alasan dengan menyalahkan Melayu dan Islam berbanding melihat kelemahan jentera penerangan dan gerak saraf mereka sendiri.

Mangsa terbaru MCA adalah PERKASA. Dari Presiden MCA yang baru dilantik, Choi Soi Lek sehinggalah kepada Wee Ka Siong dan beberapa pemimpin kecil MCA lain, mereka tidak langsung menyalahkan diri sendiri, tetapi lebih cenderung menyalahkan UMNO sekalipun berbanding dengan mereka, UMNO lebih berkeupayaan menarik orang Melayu dan mempertahankan status-quo sebagai parti dominan di dalam Barisan Nasional.

Berbeza dengan MCA yang kalah teruk apabila berhadapan dengan DAP di banyak kawasan, termasuklah kawasan di mana orang Melayu menjadi pengundi majoriti. MCA dilihat terlalu relaks dan lebih gemar untuk bertarung sesama sendiri sambil 'mengarahkan' UMNO membuat itu dan ini untuk mereka.

Dalam hal ini, PAS juga sebenarnya tidak terkecuali sebagai parti Melayu. PAS juga dilihat menjadi pencacai tua pengangkat najis buat DAP yang cuba memperlihatkan dominan mereka ke atas Pakatan Rakyat. DAP menggunakan segala-gala yang terdapat di dalam PAS, hatta agama yang dianuti oleh kebanyakan pemimpin serta pengikut PAS bagi meraih sokongan Melayu. Bagaimanapun, DAP berjaya menjadikan diri mereka sebagai pembuat keputusan bagi Melayu-Melayu di dalam Pakatan Rakyat.

Sedikit berbeza antara DAP dan MCA ialah, DAP lebih mudah bergerak dan pergerakan mereka jauh lebih ke hadapan berbanding MCA yang lebih sedap berada di pejabat berhawa dingin. Untuk melihat wakil-wakil rakyat MCA turun padang, umpama mengharapkan dewa dari kayangan menjejak bumi. Berbeza pula dengan wakil-wakil DAP yang sentiasa ada di mana-mana dan pada bila-bila masa, hatta di sebelah gerai babi di pasar kotor.

Boleh jadi, MCA telah menyerahkan sepenuhnya kuasa tadbir ke atas kaum Cina kepada DAP. Sebab itulah, mereka lebih senang menyalahkan orang Melayu dalam segala hal kerana dengan cara itu, mereka tidak akan kelihatan seperti TAUKEH besar, sebaliknya sebagai rakan kongsi yang berpura-pura mengambil berat.

Elok juga kalau ada beberapa bahagian UMNO lain mengulangi desakan agar MCA keluar dari Barisan Nasional. Setidak-tidaknya, cina-cina yang berada di dalam MCA itu sedar diri atau paling tidak pun, boleh berhijrah ke negara-negara berhawa dingin seperti yang mereka minati sebelum ini!

2 comments

SELEPAS NI, BERAPA BIJI PELURU BERPANDU, BERAPA LARAS RAIFEL, BERAPA BIJI PELURU PULAK!

Menjadi pembangkang di Malaysia cukup mudah dan cukup meriah! Semua isu boleh digunakan! Jangan kira tentang isu keselamatan, jangan kira fasal faktor nyawa dan jangka hayat rakyat Malaysia! Yang penting undi dan sokongan serta memperlihatkan yang pembangkang jauh lebih baik daripada kerajaan sedia ada. Jangan kompromi dengan apa juga pun, termasuklah keharmonian kaum, agama dan keselamatan negara!

Itulah yang dilakukan oleh barisan pembangkang di negara ini. Sebelum ini, pembangkang masih lagi rakyat Malaysia yang mementingkan keselamatan negara. Tetapi selepas Abdullah Badawi dan pada zaman Najib Razak, segala-galanya perlu didedahkan kepada umum dan dunia agar gejala rasuah tidak kelihatan!

Atas nama rasuah, negara mungkin terpaksa mendedahkan segala peralatan dan persenjataan serta sistem pertahanan negara kepada dunia. Itu yang dimaksudkan oleh Joseph Bremen salah seorang peguam Perancis yang diupah oleh SUARAM dan pemimpin pembangkang untuk menyiasat perihal dua buah kapal selam Perancis yang dibeli oleh Kementerian Pertahanan Malaysia.

Konvensyen Korupsi PBB yang turut dipersetujui oleh Malaysia, menjadi senjata mudah bagi mendapatkan rahsia persenjataan sesebuah negara. Lebih menyenangkan lagi apabila ada badan atau manusia haramjadah dalam negara yang bersetuju untuk membocorkan segala maklumat bagi memudahkan PARENT COUNTRY mereka tahu, yang mereka sudah bekerja.

Atas nama undang-undang yang dimanipulasikan, nasib rakyat Malaysia dipertaruhkan oleh para pemimpin pembangkang yang gilakan jawatan dan pangkat. Scorpene hanyalah salah satu daripada usaha mereka mendedahkan rahsia ketenteraan negara ini, namun selagi segala-galanya tentang sistem persenjataan Malaysia tidak didedahkan, mereka tidak akan berpuas hati.

Selepas ini, para pemimpin pembangkang pastinya akan berusaha untuk mendedahkan pemilikan Malaysia untuk peluru berpandu bumi ke udara, laut ke bumi, bumi ke laut dan udara ke darat pula. Pastinya selepas ini juga, mereka akan mencari-cari jalan untuk mendedahkan, di manakah Malaysia 'menyembunyikan' segala senjata dan sistem pertahanan mereka.

Sama seperti yang mereka cuba lakukan menerusi 'pencurian enjit jet F-5E'....

Scorpene bukan sekadar satu masalah rasuah, tetapi ia melibatkan keselamatan negara. Seronoklah negara di seberang tambak kerana selama ini, mereka cukup risau dengan sistem persenjataan Malaysia yang disifatkan 'rahsianya terlalu kukuh' seperti mana mereka terkejut apabila Malaysia 'membuang Exocet' atas nama latihan....

0 comments

SAMPAI BILA ISU KESELAMATAN DIBAYANGI ORANG POLITIK?

Laporan polis terhadap Nizar Jamaluddin yang mengeluarkan kata-kata menghasut dan dianggap membahayakan nyawa rakyat Malaysia, bakal dibuat hari ini. Nizar dalam ceramahnya ketika berkempen untuk calon Pakatan Rakyat, mendakwa, Najib Razak pernah mengeluarkan kata-kata, akan membasahi keris karat dengan darah Cina. Video ucapannya telah disiarkan oleh banyak blog termasuklah di blog ini.

Dari sudut mana sekalipun, sama ada terkilas, mengilas atau dikilas, kata-kata itu memang mengandungi unsur hasutan yang sangat serius. Sama ada bertujuan politik atau atas dasar agama sekalipun, Nizar sudah menjadi seorang subversif yang wajar dikenakan hukuman kalau tidak pun, dihumban masuk ke Sungai Perak untuk dimakan ikan patin!

Bahasa seperti yang digunakan oleh Nizar hanya layak digunakan oleh blogger-blogger yang tidak berdisiplin dan beretika. Seorang ahli politik seperti Nizar, apatah lagi menganggotai parti PAS seharusnya menunjukkan contoh teladan kepada rakyat dan anggota-anggota biasa PAS.

Barangkali Nizar teruja kerana diberikan peluang untuk berucap di khalayak ramai setelah tidak berpeluang melakukannya selepas gagal menjadi Menteri Besar, Nizar terlupa pantang-larang yang perlu dipatuhi oleh setiap ahli politik di Malaysia.

Bagaimana pula seandainya tindak-tanduk Nizar itu dituruti pula oleh puak-puak Barisan Nasional pula? Bagaimana kalau semua ahli politik di Malaysia menggunakan nada Nizar dalam usaha untuk mendapatkan undi dan sokongan?

Barangkali kita semua boleh bayangkan apa yang akan berlaku kepada rakyat marhein. Orang politik seperti Nizar, hanya akan membakar semangat dan menghasut. Seandainya sesuatu yang buruk berlaku, mereka tidak akan ke hadapan sebaliknya mereka dahulu yang lari meninggalkan negara ini. Hanya setelah keadaan reda, barulah mereka pulang dan mereka akan mendabik dada bahawa merekalah yang mengamankan negara ini.

Negara ini mempunyai undang-undang yang cukup banyak merangkumi pelbagai aspek. Malangnya penguatkuasaan undang-undang tersebut terlalu lemah. Banyak undang-undang tidak boleh dikuatkuasakan hanya semata-mata yang nak dikenakan tindakan adalah orang politik, sama ada dari pihak pembangkang mahupun dari pihak kerajaan. Undang-undang dan hukum di negara ini hanya terpakai untuk rakyat biasa.

Contoh terbaik yang kita boleh tengok dan nilai sendiri. Blogger yang berjenama marhein, pasti akan dikenakan tindakan pantas dan keras dari pihak berkuasa seandainya melakukan sesuatu yang dianggap boleh mengancam keselamatan dan keharmonian di dalam negara ini. Bagaimanapun, seandainya blogger tersebut orang kuat politik, ada jawatan dalam politik, mereka akan dibiarkan begitu sahaja. Tiada tindakan mahupun amaran yang diberikan.

Yang bakal mengambil tindakan ke atas Nizar nanti adalah orang politik juga. Jadi, tak perlulah anda semua harapkan apa-apa kerana orang politik akan menyebelahi kaum mereka, sekalipun dari kem yang berlainan.

1 comments

Thursday, April 29, 2010

CISSS... TAK SENANG HATI JUGA DEPA NIH!

Thursday, April 29, 2010
CHE DET mendedahkan sesuatu yang sebenarnya tidak menghairankan pun!

Bagaimanapun, bekas Perdana Menteri, Abdullah Badawi memang masak. Anak dan menantunya pun masak! Silap-silap gaya, harus hangit anak beranak!

Kepada puak-puak PAS, hangpa toksah duk ulas atau sentuh apa-apa tentang hal ini. Orang tengah marah. Satgi tak pasai-pasai, benda-benda yang duduk dalam seluar dalam PAS pun terkeluar habis. Lagipun PAS pun bukannya baik sangat berbanding Abdullah Badawi. Tahap pemikiran Abdullah Badawi dengan kebanyakan pemimpin PAS-Erdogan, lebih kurang saja.

Lebih baik hangpa pandang dari jauh saja. Toksah duk tepuk tangan sangat, pasai orang tengah kena asak, silap-silap akan kaitkan orang lain yang pernah bersekutu dan bersefahaman dengannya. Nanti tak fasal-fasal, rakyat tahu pula helah dan belang sebenar di belakang tabir masa pentadbiran Abdullah Badawi, terutama URUSAN-URUSAN PERNIAGAAN di Kelantan dan laba yang diperolehi oleh pemimpin PAS!

Biarkanlah puak-puak UMNO melepaskan geram kerana bekas presiden depa tu berjaya menjahanamkan negara dalam tempoh 6 tahun sahaja setelah 22 tahun bergelut dari Negara Pertanian mundur kepada Negara Harimau Asia. Dan sekarang, jadi Negara Kura-Kura Dunia!

Ni nasihat ikhlas nih!

1 comments

KHALID IBRAHIM KEPALA PENYANGAK DAN PENYAMUN

Kerajaan Selangor tidak bermoral dan tidak beretika kerana membeli" hutang daripada syarikat korporat Talam Corporation menggunakan wang kerajaan / duit rakyat.

Pada 9 November tahun lalu, Sidang Dewan Undangan Negeri telah meluluskan bajet tambahan berjumlah RM391.7 juta untuk sayap pelaburan Kerajaan Negeri, iaitu Perbadanan Menteri Besar (MBI) membeli hutang yang ditanggung Talam Corp kepada beberapa agensi kerajaan negeri.

Secara prinsipnya adalah tidak bermoral dan tidak beretika menggunakan duit kerajaan / “duit rakyat” untuk membeli mengambil alih hutang sebuah syarikat swasta.

Pada hal kaedah “menyelamatkan syarikat swasta dan korporat” ini telah ditentang habis-habisan oleh pakatan pembangkang ketika era krisis ekonomi tahun 1998. Justifikasi kaedah kerajaan membantu syarikat bermasalah ketika itu adalah untuk menyelamatkan ekonomi negara secara keseluruhannya akibat ketidakupayaan mantan Menteri Kewangan ketika itu dan kini Penasihat Ekonomi Selangor mengeluarkan negara dari kemelut ekonomi akibat serangan spekulator mata wang.

Tetapi mengapa kini kaedah tersebut digunakan kerana masalah hutang Talam Corporation ini tidak akan menjejaskan ekonomi Selangor keseluruhannya. Ya ia satu masalah tetapi kenapa tidak digunakan cara kutipan yang biasa sahaja.

Adakah pakatan pembangkang kini Pakatan Rakyat sudah berubah dan menggadai prinsip ATAU YB Menteri Besar terlalu cerdik sehingga semua EXCO, Adun Pakatan dan rakyat seluruhnya diperbodohkan.

Kerajaan Selangor mengaburi mata rakyat kerana "membeli" hutang daripada syarikat Talam Corporation untuk meningkatkan pendapatan negeri itu sebanyak RM392 juta lagi. Ia membuatkan rakyat keliru tetapi seronok mendengar kerajaan dapat tambah kewangan.............. (SETERUSNYA DI BELANTAN)

0 comments

SATU BOCOR, DUA TERDEDAH... LAST-LAST PAS TERLONDEH TERUS

Kickdefella keluarkan kenyataan bahawa RM4 juta dikeluarkan oleh PAS untuk membiayai gerakan menjatuhkan Abdullah Badawi. Blog-blog dan portal-portal berita UMNO menggunakan berita tersebut untuk mengecam PAS Kelantan.

Dan sebagai jawapan balas, Harakah Daily 'memecahkan' satu rahsia tentang organisasi yang membiayai kegiatan Kickdefella dan pasukan media sarafnya. Pertanyaan kepada Kickdefella apa yang sudah berlaku kepada Global Media Channel (GMC), pasti akan membuka lebih banyak ruang bagi Kickdefella menelanjangkan PAS Kelantan dan pentadbiran Nik Abdul Aziz.

Agak mengejutkan kerana PAS sanggup mengeluarkan perbelanjaan yang besar semata-mata untuk menjatuhkan Abdullah Badawi padahal mereka tidak sepatutnya mengeluarkan wang sebegitu banyak. Sebabnya, Abdullah Badawi tidak disenangi oleh kebanyakan penyokong UMNO, bahkan kejatuhannya adalah disebabkan oleh orang-orang UMNO, bukannya ada penglibatan PAS pun!

Apa lagi yang akan didedahkan oleh Kickdefella dan pentadbiran PAS Kelantan? Pastinya perang londeh-melondeh ini tidak akan berhenti setakat kisah GMC sahaja.

Itu baru cerita antara PAS dan salah seorang pengarah gerak saraf mereka. Kalaulah UMNO juga sudi untuk londeh-melondeh, pasti kita akan tahu, berapa billion ringgit dihabiskan begitu sahaja semata-mata untuk mengekalkan kuasa atau merampas kuasa.

Yang kenyang adalah mereka yang menyua pelbagai projek yang tidak masuk akal. Yang gemuk adalah mereka yang pandai mengambil kesempatan dengan mengaku orang lain sebagai ahli pasukan mereka biarpun cerita tersebut hanyalah cerita bohong dan keinginan untuk mengipas di samping mengangkat diri sendiri!

Hebat juga bangsa Melayu ini bila berpolitik! Maju mereka lebih kurang semaju Zionis di negara haram Israel!

0 comments

JANGAN KATA ORANG LAIN, KELUARGA PUN MENYAMPAH!!!


Nama Tamrin Abdul Ghafar mulai terkenal apabila bapanya, Allahyarham Tun Abdul Ghafar Baba tiba-tiba sahaja dinaikkan menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden UMNO menggantikan Musa Hitam yang meletak jawatan sebelum itu setelah kalah dalam pertandingan merebut jawatan utama di dalam UMNO.

Menjadi Exco Pemuda UMNO ketika Anwar Ibrahim berkuasa dalam parti berkenaan, Tamrin dilihat lebih banyak bergantung kepada nama bapanya berbanding keupayaannya sendiri bagi mendapatkan pengaruh dan kedudukan. Tamrin terlibat dalam kontroversi ekoran dilantik menjadi Pengerusi MARA atas kapasitinya selaku anak Timbalan Perdana Menteri. Krisis yang tercetus memaksa Tamrin melepaskan jawatan berkenaan dan akhirnya lenyap dari arus politik perdana.

Namanya kembali diperkatakan ekoran pembabitannya dalam penyelewengan pengurusan balak di Kelantan di mana Tamrin dikatakan mendapat habuan. Namun kemunculannya di pentas utama ceramah perdana Pakatan Rakyat di Hulu Selangor, mencetuskan rasa muak dan menyampah kepadanya yang dilihat sangat mementingkan tembolok dan perut berbanding perjuangan sebenar.

Usul memecat Tamrin dari UMNO sudah lama kedengaran, iaitu semenjak kisahnya dengan penyelewengan balak di Kelantan mulai didedahkan. Malah kaum keluarganya turut meminta UMNO memecat Tamrin kerana perbuatan Tamrin mengkhianati UMNO dilihat mengkhianati arwah bapanya yang telah dianiayai oleh Anwar Ibrahim, Penasihat Umum Parti Keadilan Rakyat sekarang. (Angguk-Angguk Geleng-Geleng)

Apabila Tamrin menyatakan, sudah sampai masanya dia melompat masuk ke PKR, para penyokong Pakatan Rakyat, khususnya penyokong PKR pasti akan memadankan muka UMNO kerana beranggapan Tamrin Abdul Ghafar adalah tokoh besar. Sedangkan pada masa yang sama, kebanyakan penggiat UMNO melihat usaha Tamrin Abdul Ghafar sebagai usaha terdesak setelah tembelangnya mencuri kekayaan Kelantan, didedahkan.

Sesuatu yang aneh ialah, Tamrin mengumpul kekayaannya kini menerusi perkongsian dengan salah seorang pembesar PAS yang menjadi Exco Kelantan, tetapi Tamrin memberi alasan, dia sudah bosan dengan dasar dan polisi Kerajaan Barisan Nasional yang dilihat telah menyeleweng lebih 50 tahun memerintah bagi menghalalkan penglibatannya dengan Pakatan Rakyat.

Tamrin sudah terlupa bagaimana hendak menjelaskan misteri-misteri yang berlaku dalam MARA ketika tempoh singkatnya sebagai Pengerusi MARA dahulu. Mungkin menyangkakan generasi penyokong PKR sekarang yang rata-rata tidak tahu-menahu tentang perbuatannya dalam MARA dahulu, Tamrin buat-buat lupa atau berlagak seperti SUDAH BERTAUBAT seperti rakannya, Zaid Ibrahim.

Majoriti penyokong UMNO pastinya mengalu-alukan pemecatan Tamrin biarpun kemunculannya dalam Pakatan Rakyat menjadi kemenangan moral kepada Anwar Ibrahim, bekas musuh utama arwah bapanya sehinggalah ke akhir hayat.

1 comments

METHOD BARU SUCIKAN PARTI POLITIK

DAP juga nampaknya sudah mula mengadaptasi amalan yang sudah dilakukan lama dahulu di dalam PAS. Upacara menyucikan dan membersihkan parti mereka daripada sebarang tuduhan rasuah, salah laku kewangan dan bersih daripada penyelewengan kuasa bagi memperolehi dana.

Caranya adalah dengan MENGEMIS DERMA!

Bertempat di Ibu Pejabat DAP pusat di Paramount Garden, Petaling Jaya, kempen mengumpulkan derma telah dilancarkan oleh Naib Pengerusi PAS Pusat, Tan Kok Wai (gambar).

DAP sememangnya sudah lama menuduh UMNO dan Barisan Nasional melakukan penyelewengan kuasa dan rasuah. Begitu juga dengan PAS. Sedikit berbeza antara PAS dan DAP ialah, PAS sudah lama menggunakan ahli-ahli mereka bagi mengumpulkan derma. Bagaimanapun, tanpa auditing yang betul, derma-derma yang dibuat, dilabelkan sebagai perjuangan dan fisabillah. Apa yang digunakan, tidak pernah dijelaskan oleh pemimpin-pemimpin parti semenjak dari zaman Datuk Ahmad Fuad dahulu.

Berselindung di sebalik MENGEMIS DERMA kononnya parti tidak mempunyai wang dan dana, adalah taktik termudah untuk membersihkan parti daripada soal jawab tentang penyelewengan dan rasuah. Sehingga kini, kebanyakan ahli PAS kurang percaya bahawa para pemimpin PAS KETAGIHAN menyeleweng dana parti memandangkan setiap kali ceramah, uncang-uncang derma akan diedarkan oleh anak-anak muda yang menggelarkan diri mereka sebagai Unit Amal.

Disebabkan imej ini yang telah ditanam dan diamalkan puluhan tahun, apabila terdapat laporan tentang penyelewengan dalam kerajaan negeri yang ditadbir oleh PAS serta perjalanan pentadbiran PAS Pusat, kebanyakan anggota PAS segera memakai hukum nafi! Mereka sentiasa mengisbatkan bahawa para pemimpin PAS adalah kelompok manusia terpilih yang bersih daripada sebarang perasaan tamak dan nafsu mereka boleh dikekang kerana pakaian mereka adalah iman dan taqwa. Sekaligus menafikan kewujudan unsur-unsur penyelewengan sekalipun apabila ditanya dari mana para pemimpin PAS memperolehi kemewahan, mereka tidak dapat memberikan jawapan.

Itulah juga yang sedang dilakukan oleh DAP. Memandangkan DAP sedang berusaha menambahkan keahlian Melayu-Melayu liberal dan anti-establisment, topeng-topeng miskin dan marhein wajar dipersembahkan. Apatah lagi, kebanyakan Melayu sangat mudah DITIPU dengan menggunakan pakaian luaran, kemiskinan dan ketidakupayaan dana sehingga perlu mengutip derma bagi kempen pilihanraya, akan menambahkan keyakinan mereka, berbanding UMNO dan parti komponen yang kebanyakan dana mereka diperolehi daripada aktiviti perniagaan.

Bagusnya DAP apabila berkawan baik dengan PAS ialah kejayaan mereka merempuh dinding ketahanan Melayu. Dengan sepotong dua ayat-ayat suci al Quran yang dihafal sekali dengan maknanya, orang Melayu yang mendengar pasti akan ternganga dan melopong. Malah, kalau pemimpin DAP tersebut mengatakan Allah itu Tiga berdalilkan ayat-ayat al Quran, mereka pasti akan percaya dan beriman dengan bersungguh-sungguh hati.

UMNO sewajarnya meniru cara PAS dan DAP. Lagipun yang memulakan dahulu adalah UMNO apabila terpaksa mengemis daripada rakyat jelata untuk tambang Tunku Abdul Rahman dan rombongannya ke London bagi perjanjian kemerdekaan Tanah Melayu sekalipun Tunku Abdul Rahman dan anggota-anggota rombongannya yang terdiri daripada kaum bangsawan itu menerima elaun bulanan yang jauh lebih besar berbanding wang derma yang dibuat oleh Melayu-Melayu marhein!

Apa lagi kaedah yang akan digunakan untuk menipu orang Melayu-Islam selepas ini? Al Quran sudah, hadis sudah, amalan sudah, malah taqlid pun sudah!... yang belum cuma, ajakan masuk Kristian dan Yahudi saja!

0 comments

Blog Archive

Labels