iklan

iklan

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, May 8, 2010

ADA MANFAAT TAK IKLAN NIH KEPADA NEGARA?

Saturday, May 8, 2010
Katanya iklan yang disiarkan dua muka surat di New York Times ini dibiayai oleh 'rakan, handai taulan, sahabat dan keluarga Rosmah'. Katanya lagi, iklan tersebut sebagai ucapan tahniah kepada Rosmah yang dianugerahkan Hadiah Keamanan dan Harmoni Antarabangsa 2010.

Sekalipun Blog RPK menganggarkan kos yang perlu dibayar untuk membiayai iklan tersebut adalah RM10 juta, nilai berkenaan diragui kerana RPK cenderung untuk membesarkan banyak perkara, apatah lagi yang melibatkan Rosmah Mansur dan Najib Abdul Razak.

Namun banyak persoalan yang timbul selain gelaran 'First Lady Of Malaysia' yang diberikan kepada Rosmah sekalipun Rosmah hanyalah 'Second Lady of Najib'. Persoalan yang lebih besar ialah kesanggupan pihak-pihak tertentu MENEPUK dan MENGIPAS PUNGGUNG ROSMAH dengan iklan yang sudah pasti belanjanya tidak sedikit.

Apa keuntungan yang diperolehi oleh negara hasil daripada pengiklanan MUKA DAN RAMBUT ROSMAH di akhbar New York Times? Apa motif 'keluarga dan sahabat Rosmah di Malaysia dan Amerika Syarikat' mengeluarkan modal yang begitu besar semata-mata untuk mempamerkan muka Rosmah Mansur di akhbar berkenaan?

Udang apa yang bersembunyi di sebalik batu?


3 comments

KIT SIANG GUNA HELAH PILIHANRAYA UMUM KE-12

Kata Kit Siang, DAP tidak optimis untuk menang Pilihanraya Kecil Sibu, malah hanya meletakkan peluang 40% untuk calonnya, Wong Ho Leng. Ho Leng sudah empat kali berusaha di Parlimen Sibu sebelum ini.

Keyakinan untuk menang di pihak Barisan Nasional sudah terbayang semenjak awal lagi. Apatah lagi calon yang dipertandingkan adalah sepupu dan mempunyai nama yang sama dengan bekas penyandang, Robert Lau. Siaran berita dan laporan blog juga dilihat memihak kepada Barisan Nasional.

Keadaan yang sama berlaku pada awal Pilihanraya Umum Ke-12 apabila Lim Guan Eng menyatakan Barisan Alternatif yang baru berpecah pada ketika itu, kurang yakin untuk memenangi kerusi atau menawan mana-mana negeri. Malah melihat kemenangan besar Barisan Nasional pada 2004 akan berulang pada 2008.

Apabila keputusan diumumkan, ramai yang terperanjat besar. Tidak kurang juga ramai kaki judi yang bertaruh Barisan Nasional akan menang, menepuk dahi masing-masing kerana keputusan yang tidak disangka-sangka terutama kerusi-kerusi ADUN dan Parlimen yang dipertandingkan di Semenanjung.

Sebelum ini, keyakinan besar ditunjukkan oleh pemimpin Pakatan Rakyat dalam semua pilihanraya kecil pasca Pilihanraya Umum Ke-12. Bagaimanapun, Kit Siang mengambil sikap 'beralah' dengan mengatakan hanya keajaiban politik sahaja yang dapat mengalahkan Barisan Nasional di Sibu.

Persoalannya, adakah Kit Siang sebenarnya sudah dapat melihat perubahan sikap para pengundi di Sibu menerusi tinjauan dan ceramah yang dibuat oleh pasukannya? Apatah lagi dengan 66.6% pengundi yang berpotensi untuk bersimpati dengan Pakatan Rakyat merupakan majoriti yang memahami dan fasih dalam Bahasa Mandarin? Apatah lagi, 66.6% ini bukanlah seperti majoriti pengundi di Semenanjung yang sanggup meninggalkan anak bini, perniagaan dan kerja semata-mata untuk berceramah dan berkempen politik saban malam.

Adakah kata-kata Kit Siang itu sekadar ingin melekakan Barisan Nasional yang masih mabuk dengan kemenangan di Hulu Selangor?

Hanya dalam tempoh beberapa hari lagi, kata-kata Kit Siang itu akan menjadi, sama ada satu pembuktian bahawa Barisan Nasional diterima semula atau ianya sekadar satu helah politik tahap tinggi, seperti mana kaedah imej 'golongan marhein' yang mereka berikan kepada calon DAP di Sibu.


0 comments

PEMIMPIN PARTI ABAI IBU TUANYA

Sekadar gambar hiasan dan tidak ada kena-mengena dengan pemimpin yang dimaksudkan!

Pemimpin ini memang gah. Kalau dengar cakapnya, seolah-olah dia adalah jelmaan dewa yang turun dari kayangan untuk menyelamatkan manusia di bumi. Kalau dia berceramah, orang lain semuanya salah, dia seorang sahaja yang betul. Pendek kata, kalau dia bersyarah agama, macam dah confirm sangatlah yang dia adalah ahli syurga.

Hakikatnya tidak seperti yang dicakapkan. Sekalipun pada pandangan mata kasar penyokongnya, dia adalah seorang ahli agama yang hebat tetapi layanan yang diberikan kepada ibu tuanya sangat menyedihkan. Si pemimpin ini terlalu melebihkan anak isteri, pemimpin-pemimpin parti yang sekepala dan para penyokongnya berbanding ibu tua yang pernah bersusah payah melahirkannya dahulu.

Kisah si pemimpin ini menengking ibunya, bukan lagi kisah rahsia terutama di kalangan jiran tetangga. Si pemimpin ini tidak pernah berasa terhutang budi kepada ibu tuanya. Malahan tugas menjaga ibu tuanya yang sudah uzur dan sering sakit-sakit juga diserahkan bulat-bulat kepada para pembantu rumah yang dibagi gaji dan adik beradiknya yang lain. Dia sendiri, terlalu sibuk berceramah ke sana ke mari, bercerita tentang keadilan, kesamarataan dan ketelusan... dan sekarang, sibuk sungguh dengan salahguna kuasa anggota-anggota polis.

Pemimpin ini jugalah yang tanpa segan silu menjatuhkan hukuman kafir dan taghut kepada sesiapa yang menyambut Hari Ibu dan Hari Bapa dengan alasan-alasannya yang tersendiri. Sedangkan dalam amalnya, pemimpin ini menganggap ibu tuanya sebagai satu bebanan yang seharusnya sudah lama mati!

Tanggungjawab menjaga ibu adalah tanggungjawab anak lelaki sekalipun si anak lelaki itu mempunyai anak dan isteri yang bergeduak ramainya. Menjaga dan mengasihi ibu perlu diletakkan di bawah tingkat kasih kepada Allah Taala dan kasih kepada Rasulullah s.a.w. Menjaga kebajikan mereka ketika mereka berada di penghujung hayat adalah satu kemestian. Mematuhi mereka selagi kita tidak disuruh melakukan perkara kemaksiatan, sudah dicop mohor oleh Allah Taala.

Anak dan isteri yang cantik-cantik atau kaya-raya boleh dicerai dan dicari ganti. Harta yang bergudang-gudang tidak dapat disamakan dengan kasih sayang ibu. Tidak ada jasa apa-apa kepimpinan parti kalau dibandingkan dengan jasa seorang ibu sekalipun kepimpinan parti sibuk bercerita tentang pengislaman, keadilan dan kesamarataan di negara ini.

Kisah ini wajar jadi iktibar sekalipun pemimpin berkenaan tidak dinamakan. Artikel ini tidak bertujuan untuk memalukan atau merendahkan maruahnya, apatah lagi ketika namanya begitu harum di kalangan barisan kepimpinan kerajaan dan pembangkang. Diharapkan penulisan yang tidak seberapa ini dapat menginsafkan pemimpin ini dan menyedarkan kita semua agar meningkatkan lagi penjagaan dan kasih sayang kepada ibu kita yang sudah tua.

Sayangi ibu anda... ketika hidupnya dan ketika matinya. Berilah perhatian dan kasihilah mereka sementara mereka masih ada di dunia ini. Dan seandainya mereka sudah meninggal dunia, menyepuh kubur mereka dengan emas sekalipun, tidak akan memberikan sebarang syafaat kepada anda.

Selamat Hari Ibu!


1 comments

AWATLA POLIS MALAYSIA TANGAN TAK BEDUNG?


Saksi utama kejadian dalam tragedi penembakan Aminulrashid Amzah, 'membocorkan rahsia' bahawa polis telah menghujani kereta yang dipandu oleh Aminulrashid dengan tembakan sekalipun selepas kereta itu berhenti dan Aminulrashid terkena tembakan di kepalanya.

Makin deraslah kokokan pemimpin dan blog-blog pembangkang yang sentiasa cuba mencari jalan untuk memburuk-burukkan polis. Sekaligus, dakwaan itu mengesahkan bahawa polis Malaysia sememangnya adalah makhluk keji dan sangat jahat. (Tranung Kite)

Cuma masalahnya, dakwaan itu sekadar satu dakwaan sensasi. Masakan tembakan yang bertalu-talu tidak meninggalkan kesan ke badan kereta yang dipandu oleh si mati. Lainlah kalau kereta itu merupakan kereta kebal atau si pemilik kereta berkenaan telah beramal ilmu kebal sehinggakan keretanya pun tak lut dengan sebarang peluru.

Atau barangkali juga tembakan demi tembakan yang didengar oleh saksi utama itu hanya sekadar tembakan di dalam khayalannya? Atau pun ianya tembakan amaran? Atau ianya 'tembakan' yang diajar oleh beberapa orang pemimpin pembangkang yang pantas menjadikan isu ini sebagai isu politik?

Atau boleh jadi juga, tembakan-tembakan tersebut dilepaskan oleh polis Malaysia yang tidak pandai menembak sehinggakan tembakan tidak kena pada sasaran kecuali sebiji yang menembusi kepala Amirulrashid dan sebiji lagi mengenai tayar kereta si mati? Laporan tidak rasmi pula mengatakan, sekurang-kurangnya 20 tembakan telah dilepaskan ke arah kereta berkenaan.

Sementara itu, dua orang saksi lagi ditampilkan oleh Khalid Samad yang cuba menjuarai isu ini. Saksi pertama adalah pemilik kereta yang digesel oleh kereta si mati. Manakala saksi kedua adalah penunggang motosikal yang mengejar kereta si mati dan kemudian terjatuh.

Dah rupa macam dalam filem aksi Hollywood plak... cuma pelakon-pelakonnya sahaja yang kelihatan macam pelakon-pelakon gred rendah Bollywood.


1 comments

STANDARD NURUL IZZAH SAMA SAJA MACAM ANWAR IBRAHIM... PEMBOHONG!

Nurul Izzah atau Puteri Reformasi atau anak sulung Anwar Ibrahim yang lahir 'tak cukup bulan' melenting bila SPRM menghantar borang kaji selidik tentang perbelanjaan daripada elaun Ahli Parlimennya.

Katanya, dia tertekan dengan tindakan SPRM itu. Kata Nurul Izzah lagi, dia sedar peruntukan tersebut datangnya dari rakyat dan harus dibelanjakan kepada rakyat. Kerana itu, 80% daripada peruntukan tersebut dibelanjakan untuk pusat khidmat wakil rakyatnya, manakala selebihnya digunakan untuk lain-lain hal.

SPRM bagaimanapun, menafikan borang kajiselidik itu sebagai satu siasatan (Nurul Izzah). Sebaliknya ia hanyalah satu kajian semata-mata dan Nurul Izzah TIDAK WAJIB menjawab soalan-soalan yang dihantar kepadanya.

Mana lagi tumpah kuah kalau tidak ke nasi? Apalah yang ditakuti sangat oleh Nurul Izzah untuk menjawab setiap soalan itu tanpa perlu buat-buat tidak faham soalan dan kehendak soalan. Bukankah Nurul Izzah sendiri berada dalam kumpulan yang menyanjungi ketelusan, keadilan dan kesamarataan? Takkan untuk orang lain, kena buat, untuk diri sendiri, tak boleh pulak?


4 comments

INILAH HASIL TARBIYYAH PAS KEPADA DAP

DAP memulakan kempen di Sibu dengan beberapa orang pemimpin kanannya menemui orang-orang penting gereja di sekitar Sibu. Kempen DAP sudah memasuki fasa baru iaitu dengan menggunakan agama.

Selain daripada menggambarkan calon mereka dari golongan miskin yang berjaya hasil daripada kerja keras sendiri, manakala calon BN pula dari golongan super kaya yang menyapu khazanah penting Sarawak iaitu pembalakan, DAP yang kebanyakan tukang kempennya datang dari Pantai Barat Semenanjung cuba menimbulkan perasaan tidak berpuas hati di kalangan gereja Sibu berhubung penggunaan kalimah Allah dalam makalah berbahasa Melayu mereka.

Satu kejayaan penting kepada PAS sebenarnya! Sosialis seperti DAP akhirnya menyedari kepentingan beragama yang menyaksikan mereka begitu bersungguh-sungguh dan beriltizam tinggi untuk mendapatkan tuntutan katolik mereka.

Tahniah kepada PAS!

0 comments

PANDAI SUNGGUH DEPA BERGURAU

WIRA PERKASA kata, depa batalkan semua acara menghentam Zaid Ibrahim kerana Zaid Ibrahim dan minta maaf secara terbuka.

Masalahnya, puas dicari di merata-rata tempat termasuklah di blognya, Zaid Ibrahim tak minta maaf pun macam yang dikatakan oleh WIRA PERKASA. Hari ini pun, Zaid berkata, dia akan menghadap Sultan Selangor tetapi bukan untuk meminta maaf sebab dakwanya, dia bercakap berdasarkan Perlembagaan Persekutuan dan Perlembagaan Undang Tubuh Negeri.

WIRA PERKASA ni bergurau ka? Kalau bergurau, PERKASA sungguh gurauannya.

Takkan Zaid yang bergurau, sebab Zaid kalau cakap apa-apa pun, semuanya berlandaskan undang-undang dan perlembagaan.

0 comments

Friday, May 7, 2010

LUPA ATAU MEMANG SEMULAJADI MUNAFIK?

Friday, May 7, 2010
Husam Musa akhirnya mengakui bahawa dia membiayai GMC yang digunakan untuk menjatuhkan Abdullah Badawi. Malah dengan bangga dia memberitahu, dia akan mencari RM20 juta pula untuk ke Putrajaya.

Cerita panjang pun tak guna. Baru beberapa hari lepas, Husam beriya-iya menafikan terbabit dan tahu apa-apa tentang RM4 juta serta GMC, hari ini dia mengaku.

Apa sudah jadi? Kenapa cepat benar mengalah? Takut makin terbongkar rahsia? Atau sebenarnya pengakuan itu bersifat untuk menutup rahsia yang lebih besar?

Drama Kickdefella, Husam Musa, Nik Aziz dan kaum bangsawan PAS di Kelantan masih tidak berkesudahan. Ternyata skandal dan penyelewengan di kalangan orang berjubah dan berserban pun tidak kurang hebatnya dengan golongan yang bergelar taghut, kafir dan collaborator APCO-Zionis....

Hebat! Hebat! Hebat!


3 comments

HEBAT ORANG POLITIK... SALAH SEMUA PI KAT LAWAN

Kisah sedih seorang lelaki yang dibuang kerja sebagai pengawal keselamatan dan kesukaran mendapatkan kerja, berakhir dengan tragedi. Khairuddin Wazir Khan, 41 memilih untuk membunuh diri di tempatnya menumpang tinggal di Flet Sri Kolam, Kuala Terengganu.

Khairuddin adalah seorang Melayu. Apabila menyebut tentang Melayu di Malaysia, bermakna dia juga adalah seorang Islam. Menjadi seorang Islam, sebarang kesukaran membabitkan kewangan, ada jalan penyelesaiannya. Setidak-tidaknya kalau bukan secara langsung daripada pemimpin negara, ada pemimpin negeri. Ada pemimpin setempat seperti ketua kampung atau ketua blok. Ada imam dan sebagainya. Kalau bukan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat, ada peruntukan yang dijamin Allah Taala daripada Baitulmal.

Sememangnya apabila memperkatakan tentang Baitulmal, amat menyedihkan kerana pihak berkuasa lebih terdorong untuk melihat keuntungan. Wang dari Baitulmal yang tidak boleh diperniagakan dan perlu dihibahkan kepada kelapan-lapan asnaf, nampaknya telah disalahgunakan dengan sewenang-wenangnya.

Cerita tentang kesukaran mendapatkan bantuan Baitulmal, bukan lagi cerita baru. Bukan juga kisah terpencil. Malah protokol yang dibuat seolah-olah menghalang wang Baitulmal dihibahkan kepada golongan yang berhak. Baitulmal kemudiannya akan mengisytiharkan 'kejayaan' perolehan mereka pada hujung tahun. Dan lebih aneh, mereka sangat berbangga dengan 'kejayaan' itu.

Kisah Khairuddin adalah bukti ketidakberkesanan pentadbiran dan pengurusan Baitulmal di seluruh Malaysia. Dan orang politik tanpa mengira sebarang parti, melihat wang Baitulmal sebagai sumber untuk mereka jadikan sebagai modal perniagaan. Dan dalam keadaan begini, masing-masing akan sibuk salah menyalah antara satu sama lain, bukannya mencari jalan untuk menyelesaikan masalah seperti Khairuddin sekalipun mereka begitu bangga mendabik dada sebagai PEJUANG RAKYAT dan sebagainya.

Buktinya anda boleh lihat di sini (Suara Keadilan)


1 comments

BAGUIH PUNYA PEMBOHONG!

Samy Vellu kata, MIC sudah kuat dan kemenangan P.Kamalanathan adalah petunjuk jelas bahawa MIC sudah diterima di kalangan masyarakat India. Tidak cukup dengan itu, katanya lagi, DIA SENDIRI telah berjaya mengalihkan undi 2,400 golongan muda dari Pakatan Rakyat kepada Barisan Nasional. (Free Malaysia Today)

Dan berpegang teguh kepada kata-katanya sendiri, Sammy Vellu mula tunjuk AKSYEN!

Apa punya dol ler si Presiden MIC nih! Tak habis-habis nak mengaku padahal kerjanya tak setara mana pun!

Apa lagi orang UMNO? Hangpa yang bertungkus lumus di Hulu Selangor berbanding MIC, inilah masanya nak tonjol dahi jendol Sammy Vellu. Hangpa yang terjegil siang malam sedangkan orang-orang MIC berlagak macam mandur, la ni Sammy Vellu kata, dia dan orang-orangnya punya kerja.

Teringat cerita tiga orang Wanita MIC yang sama-sama berkempen. Ketiga-tiganya menyatakan tidak berpuas hati dengan gelagat ahli-ahli Pemuda MIC yang penakut dan berlindung di belakang mereka ketika berkempen. Malah ketiga-tiganya juga menceritakan tentang penolakan masyarakat India kepada Sammy Vellu dan G.Palanivel secara total, sekaligus menyukarkan kerja kempen mereka.

Hilang sudah janji Sammy Vellu untuk meletakkan jawatan sebagai Presiden MIC kalau P.Kamalanathan menang. Hilang sudah penentangannya terhadap P.Kamalanathan yang dikatakan proksi UMNO. Hilang sudah kata duanya jikalau P.Kamalanathan gagal merampas kerusi Hulu Selangor.

Dan sekarang, Sammy Vellu menyasarkan UMNO untuk 'diserang' bagi memastikan jawatannya selaku Presiden MIC tidak terancam....



2 comments

SAIFUDDIN CUBA RAMPAS TEMPAT MAHFUZ OMAR

Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution menuduh polis berat sebelah dan bias dalam tindakan mereka. Katanya lagi, kegagalan pihak polis menahan dan menghalang perhimpunan di hadapan Ibu Pejabat PKR di Tropicana, Petaling Jaya boleh menyebabkan kekacauan yang lebih teruk di Selangor.

Sekalipun berhelah dengan mengatakan, pihaknya menghormati hak rakyat untuk bebas bersuara dan berhimpun secara aman, tetapi menurutnya, perhimpunan 20 orang daripada PERKASA dan NGO Melayu itu adalah bertujuan provokatif dan dipenuhi caci-maki. Malah perhimpunan itu juga tidak termasuk dalam lunas prinsip bersuara dan berhimpun secara aman.

Lawak apakah yang nak dibuat oleh Saifuddin Nasution? Apakah dia juga sudah terkena SINDROM MR.BEAN Mahfuz Omar?

Apakah demonstrasi yang dibuat oleh PKR dipenuhi dengan kesopanan dan kesantunan? Apakah demonstrasi PKR merupakan perhimpunan aman, yang tidak dipenuhi dengan provokasi terhadap pihak berkuasa dan kerajaan, yang tidak mengganggu orang berniaga?

Cakap Saifuddin Nasution ini sebenarnya bolehlah disimpan di liang lahad. Yang berdemonstrasi tu tak sampai 50 orang pun. Mereka tidak berarak pun. Mereka sekadar menyalak ke arah bangunan ibu pejabat PKR. Mereka tidak bergerak ke arah orang ramai seperti yang dilakukan oleh gerakan Reformasi.

Orang lain tak boleh buat demonstrasi yek? Yang boleh cuma PKR dan Anwar Ibrahim. Lebih-lebih tak boleh kalau demonstrasi itu ditujukan kepada PKR?

Dah mula sakit jiwa sebab apa yang dilakukan dahulu, dikembalikan oleh Allah Taala kepada PKR? Tak apa, tak lama lagi ada la pulak gerakan untuk solat hajat satu stadium untuk mempercepatkan Anwar Ibrahim masuk penjara atau memusnahkan PKR yang merupakan parti sahsiah perosak yang dipenuhi anai-anai dan penghasut. Kita tengok apa lagi yang Saifuddin Nasution nak cakap lepas tu.

0 comments

KRISTIAN PKR SEMAKIN MELAMPAU!

Tidak menghairankan mengapa PKR begitu beriya-iya ingin membela nasib masyarakat Orang Asli. Yang lebih beriya-iya ialah pemimpin-pemimpin PKR beragama Kristian. Rupa-rupanya ada udang di sebalik batu. Panjang benar akal mereka untuk menafikan Melayu dan Islam di negara ini.

Sebuah badan yang mendakwa mereka menjaga kebajikan masyarakat Orang Asli, Centre for Orang Asli Concern atau nama singkatan COAC mula menunjukkan belang mereka yang sebenar. COAC menerusi koordinatornya, Dr. Colin Nicholas telah mengisytiharkan sokongan NGO itu kepada Pakatan Rakyat.

Ada yang menarik tentang COAC. Colin Nicholas begitu lantang menghentam Jabatan Hal Ehwal Orang Asli (JHEOA) yang menurutnya sudah sepatutnya dibubarkan kerana alasan-alasan yang difikirkannya logik. Malah katanya lagi, JHEOA terlalu berpihak kepada masyarakat Orang Asli yang telah memeluk Islam berbanding golongan Orang Asli yang bukan Islam.

Namun pada masa yang sama, Colin Nicholas mengepalai mubaligh Kristian yang giat mengkristiankan masyarakat Orang Asli. Perlembagaan menghalang kegiatan pengkristianan terhadap umat Islam, tak kira apa bangsa sekalipun. Barangkali kerana itulah, Nicholas begitu marah terhadap JHEOA yang didakwanya menjadi badan untuk mengislamkan masyarakat Orang Asli.

Helah dan tipu daya puak-puak ini dengan mengambil kesempatan atas persekutuan dengan PAS, nampaknya semakin menjadi-jadi. Serangan mereka dibuat dalam semua segi dan bidang. Mereka terus mencabar pihak berkuasa dan undang-undang negara. Apa yang boleh dilakukan oleh Kerajaan Malaysia? Adakah mereka akan tetap mendiamkan diri dan menganggap ini adalah kes terpencil memandangkan ia melibatkan masyarakat Orang Asli sekalipun masyarakat tersebut ramai yang sudah beragama Islam?

Bagaimana pula dengan PAS yang kerap mendabik dada bahawa mereka adalah parti siasah Islam yang menjunjung al Quran dan al Hadis di tempat tertinggi? Tidak adakah tindakan lajnah dakwah PAS untuk menangani kerenah rakan kongsi mereka? Atau mereka juga seperti UMNO yang akan mengikut apa sahaja kehendak si kafir asalkan mereka mendapat undi dan sokongan pada pilihanraya nanti?

Anda boleh membaca butiran selanjutnya di Blog Ibnu Hasyim dan The Nut Graph.

3 comments

Thursday, May 6, 2010

JADAH APA NAK HALALKAN JUDI?

Thursday, May 6, 2010
Kalau benarlah seperti yang dilaporkan oleh MALAYSIAKINI, pengumuman yang dibuat oleh Awang Adek Hussin hanya akan menimbulkan masalah lebih besar. Menghalalkan perjudian atau lebih tepat lagi pertaruhan bola sepak dunia dengan lesen dan permit, tidak akan menghalalkan kegiatan judi tersebut. Malah, alasan bahawa pemberian permit dan lesen akan memudahkan kerajaan memantau kegiatan berkenaan hanyalah ALASAN CETEK, BODOH, BEBAL DAN KARUT!

Apakah menteri-menteri kabinet, pegawai-pegawai kanan, teknokrat-teknokrat dan segala macam bijak pandai di dalam kerajaan sekarang sudah KERING OTAK sehinggakan duit judi pun hendak dijana bagi pembangunan sukan negara? Kalau begitu, apa kata, anda semua, termasuk MENTERI KABINET, orang besar UMNO letak semua jawatan anda dan bagi kepada orang lain yang lebih layak menduduki jawatan yang anda sandang sekarang?

Judi, lesen judi dan premis judi sudah terlalu banyak di Malaysia. Tidak perlu ditambah lagi dengan perjudian bentuk baru. Masalah judi akan diiringi dengan masalah sosial yang lain.

Sudah sampai masanya Kabinet mempunyai seorang mufti khusus untuk menangani kebebalan serupa ini. Setidak-tidaknya dengan nasihat seorang mufti, menteri-menteri kabinet menggunakan otak mereka untuk membuat sebarang pengumuman bodoh seperti yang dibuat oleh Awang Adek Hussin.

Mana PAS? Mana pembangkang? Mana blogger-blogger yang memperjuangkan Alif Ba Ta? Inilah masanya untuk anda membuktikan bahawa anda benar-benar seperti yang anda semua laungkan! Inilah masanya untuk umat Islam bersatu menentang cubaan kerajaan untuk menghalalkan judi bagi memperolehi sokongan dan undi kaum Cina dan India...

12 comments

PENUNJUK PERASAAN BAKAR ZAID IBRAHIM!!!

30 orang ahli PERKASA dan NGO Melayu berhimpun dan serta berdemonstrasi di hadapan Ibu Pejabat PKR di Tropicana, Petaling Jaya tengah hari tadi. Mereka berhimpun bagi membantah Zaid Ibrahim yang disifatkan sebagai pelampau.

Dalam tunjuk perasaan itu, mereka turut membakar patung Zaid Ibrahim yang digambarkan sedang menunjukkan otot lengan dan sebelah lagi memegang botol arak dengan perkataan 'Hero Pengkianat' tertera.

Ketua Pemuda PERKASA, Armand Azhar Abu Hanifah yang mengetuai tunjuk perasaan itu berkata, mereka marah kerana Zaid Ibrahim tidak menghormati Sultan Selangor. Sebelum ini, Zaid telah mengulas berhubung titah perintah Sultan Selangor yang melarang kegiatan politik pecah belah di dalam masjid dengan menganggap itu adalah pandangan peribadi Sultan Selangor dan tidak perlu dirisaukan.

Ulasan Zaid itu terdapat di blognya dan disiarkan oleh akhbar Sinar Harian hari ini.


6 comments

ALASAN APA LAGI YANG NAK MENGHALALKAN YANG HARAM?

Nik Aziz benar-benar tidak berpuas hati. Begitu juga para juak-juak dan pengampu-pengampunya. Masing-masing menjadikan titah Duli Yang Dipertuan Selangor sebagai punching-bag. Ada yang keterlaluan sehinggakan titah Duli Yang Dipertuan dianggap sebagai cubaan mencalarkan imej Islam yang syumul dan addeen.

Apabila Sultan Selangor menitahkan, politik tidak dibawa masuk ke masjid, masing-masing muncul dengan hujah dan ijtihad dangkal. Ada yang mengamuk dengan mengatakan, itulah amalan politik suku, agama suku tinggalan penjajah Inggeris. Ada yang kata, itulah sikap sekular yang menjadi musuh ketat Islam. Malah ada yang menganggap, itulah tanda kejahilan Sultan Selangor dalam menanggapi politik di dalam Islam.

Secara umumnya, apabila disebut politik di Malaysia ini, ia membawa maksud kepada politik orang lain salah, kita sahaja yang betul. Politik di Malaysia secara mudah bermaksud, 'Pilihlah Aku dan Gerombolan Aku!'.

Jadi apabila Nik Aziz cuba meluaskan serkupan politik sehingga melalut-lalut menerusi tafsir Surah Al-Fatihah versinya sendiri, tanggapan buruk terhadap dirinya semakin buruk. Nik Aziz terpaksa mencari sesuatu untuk membersihkan imej jahil dan engkarnya. Dan kerana serban serta jubah menjadi imejnya, Nik Aziz berasakan keperluan menggunakan dalil-dalil agama adalah yang paling BEST boleh dilakukan.

Bagaimanapun, tafsiran politik versi Nik Aziz itu terlalu berbeza dengan apa yang berlaku di Malaysia. Dalam pada mereka mengakui perlunya menggandingkan politik dan agama, mereka juga menipu dalam hal yang sama. Sudahkah mereka terlupa bahawa ajaran Islam ala-PAS telah menimbulkan kegemparan dahulu dengan pelbagai isu perpecahan umat Islam, termasuklah kafir-mengkafir dan sembahyang dua imam dalam masjid yang sama?

Menolak politik atau siasah adalah menolak satu daripada juzuk penting dalam Islam. Tidak sewajarnya ada dalam kalangan umat ini yang berfahaman bahawa agama suku politik suku yang bermaksud politik hendaklah diasingkan daripada Islam. Politik tidak terpisah daripada agama. Pusat kegiatan agama pula ialah masjid. Justeru itu, mana mungkin politik disangkutkan sekadar di pagar masjid. Kita dapat bersetuju andai dispesifikkan bahawa politik kepartian hendaklah tidak disuarakan di masjid demi mengelakkan kebencian dan pertelingkahan yang boleh merosakkan keharmonian rumah Allah itu. Rumah Allah hendaklah dijaga agar sentiasa harmoni, makmur dan kondusif. (Tranungkite Online)

Sudahkah mereka terlupa bahawa ajaran Islam ala-PAS telah menimbulkan kegemparan suatu masa dahulu dengan pelbagai isu perpecahan umat Islam, termasuklah kafir-mengkafir dan sembahyang dua imam dalam masjid yang sama? Tidakkah itu merupakan natijah daripada politik yang didakwa politik Islam oleh PAS? Adakah benar itu adalah corak politik Islam? Atau ia sekadar satu pendustaan yang sangat besar bertujuan untuk meraih undi menerusi ugutan dan gertakan?

Apakah tatkala tahap pengetahuan agama di kalangan generasi masa kini lebih tinggi, hujah baru pula digunakan untuk melestarikan perjuangan jumud dan merosakkan itu? Mengapa para pemimpin PAS-Baru sukar benar hendak mengakui kesilapan dan kesalahan yang telah mereka akibatkan kepada masyarakat? Susah sangat ke para pemimpin PAS untuk mengakui penyelewengan para pengikut mereka dari jalan yang benar?

Sama ada mengaku atau tidak, PAS sememangnya mengamalkan politik benci. Hal ini tersebar luas di kalangan para penyokongnya. Lihat sahajalah blog-blog dan hasil-hasil tulisan mereka. Malah Harakah sekalipun, elemen kebencian bagi menarik sokongan jugalah yang digunapakai!

Menggunakan masjid untuk menyemai kebencian dan perpecahan di kalangan umat adalah haram, baik dari segi undang-undang ciptaan manusia, apatah lagi undang-undang Allah Taala. Apa cara PAS hendak menghalalkan keharaman jelas ini?

PAS sewajarnya menunjukkan teladan yang lebih baik daripada UMNO memandangkan misi utamanya adalah memartabatkan Islam. Seandainya PAS tidak lebih baik dari UMNO, tiada gunanya PAS sibuk melaung-laungkan tentang Islam, Imam dan Ihsan. Sekadar bersekutu dengan DAP dan PKR, ianya bukanlah ajaran Islam tulen!

Sepatutnya dalam kes ini, Nik Aziz lebih baik diam dan menasihati para pengikutnya agar akur dengan titah Sultan Selangor. Bahkan melarang mana-mana pengampunya mengeluarkan kenyataan yang bertentangan. Itu akan mendatangkan lebih penghormatan buat dirinya. Apabila Nik Aziz melawan dan menggelarkan orang lain sebagai bodoh semata-mata kerana kehendaknya tidak dituruti, pastinya orang ramai melihat Nik Aziz sebagai perosak, bukannya pembina!

4 comments

KERJA DEPA MEMANG TANGKAP MUAT!

Ternyata cakap besar Guan Eng dan cubaan mengangkatnya sebagai Khalifah Umar Abdul Aziz versi PAS, memakan diri. Dalam beberapa kejadian, Guan Eng ternyata tidak seperti yang diwar-warkan. Sebaliknya dia adalah seorang Ketua Menteri yang paling lemah pernah Pulau Pinang miliki.

Kejadian terbaru ialah pembatalan majlis perlancaran Program Penghargaan Warga Emas kerana kecuaian proof-reading. Secara jelas, penyediaan bunting, kain pemidang dan risalah yang bernilai lebih RM100 ribu itu, dibuat secara tergesa-gesa dan sekali lalu. Terlalu banyak kesilapan ejaan di dalam risalah dan bunting yang menggunakan empat bahasa, mendedahkan bahawa artwork tersebut disediakan oleh mereka yang kurang mahir.

Pentadbiran Guan Eng juga dilihat tidak berminat untuk menjana pendapatan buat negeri Pulau Pinang. Penurunan drastik jumlah nilai kemasukan pelaburan ke Pulau Pinang sudah cukup menjadi bukti tentang ketidaksungguhan Guan Eng. Walau alasan apa pun yang diberikan oleh Guan Eng, ternyata dia bukanlah seorang Ketua Menteri yang berkelayakan dan mampu memimpin negeri tersebut.

Begitu juga dengan kempen pelancongan. Ketidakpekaan pentadbiran Guan Eng tentang budaya dan keunikan masyarakat Pulau Pinang, sangat memalukan. Lebih memalukan apabila pejabat pelancongan dan pegawai-pegawai pelancongan Guan Eng, gagal memasukkan Seberang Perai dalam kempen, sebaliknya terlalu tertumpu kepada bahagian pulau sahaja.

Boleh jadi, terdesak akibat tekanan daripada pembangkang, pentadbiran Guan Eng terpaksa melakukan sesuatu untuk menunjukkan mereka benar-benar telah bekerja. Hasilnya sudah tentulah kelam-kabut dan tidak boleh dipakai. Sedangkan pada masa yang sama, kerajaan negeri Pulau Pinang terpaksa mengeluarkan sejumlah perbelanjaan untuk agensi yang telah ditugaskan!

Ternyata CAT yang diwar-warkan oleh Guan Eng, hanya memakan dirinya sendiri!




5 comments

PENDUSTAAN TERLAKNAT ATAS NAMA RASULULLAH S.A.W


Cara paling mudah untuk menghalalkan sebarang perbuatan khianat dan bertentangan dengan ajaran Islam adalah dengan mengatasnamakan Rasulullah s.a.w. Berbekalkan janggut sejemput, kopiah putih dan serban meleret serta apabila bercakap, jangan dilupa disertakan dengan istilah-istilah Arab, pendustaan tersebut akan diterima bulat-bulat oleh para pengikut.

Itulah gelagat para pemimpin PAS-Baru yang tidak segan silu dan tidak teragak-agak untuk menfitnah Rasulullah s.a.w. Nik Mohd Amar Nik Abdullah, Timbalan Pesuruhjaya II Kelantan, tidak terkecuali untuk membuat fitnah ini bagi MENYELAMATKAN PUNGGUNGnya ekoran pendedahan bekas anjing belaan mereka, Kickdefella tentang jutaan ringgit untuk menjatuhkan seorang bekas Perdana Menteri.

''Operasi gerak saraf adalah perkara biasa, mana-mana parti pun ada melakukannya malah di zaman Nabi Muhammad SAW dulu ketika perang Hudaibiah, baginda juga telah mengarahkan pengikutnya menyalakan banyak api agar musuh beranggapan ramainya tentera Islam.

Menyamakan penyelewengan wang sedekah dan derma dengan tipu helah Rasulullah s.a.w sesungguhnya menunjukkan kekejian perangai makhluk-makhluk ini. Operasi gerak saraf Rasulullah s.a.w bukan berlandaskan kuasa dan merebut kerusi parlimen atau DUN, sebaliknya atas dasar dakwah dan keagungan Islam.

PAS-Baru tidak pernah bercadang untuk mengagungkan Islam, sebaliknya hanya menggunakan Islam untuk mendapatkan kuasa. Buktinya, sepanjang 20 tahun Kelantan ditadbir oleh PAS, Islam di Kelantan tidak lebih agung berbanding Islam di Johor yang ditadbir oleh UMNO. Bahkan gejala sosial dan KEMALASAN kebanyakan kaum lelakinya bekerja sebaliknya menyerahkan tugas mencari rezeki kepada kaum wanita, semakin menjadi-jadi di sana! PAS-Baru yang mengaku sebagai pejuang Islam dan jemaah daie', tidak mampu mendidik dan mengubah persepsi masyarakat Kelantan, sebaliknya masyarakat dibiarkan hidup dalam kedunguan bagi memudahkan Nik Aziz, Nik Amar dan gerombolan mereka memperkudakan masyarakat di seluruh Kelantan. Masyarakat sekadar disajikan dengan ceramah politik, ceramah agama yang disertai elemen politik kepartian yang kemudian didustakan atas nama Rasulullah s.a.w dengan Nik Aziz memukul rata, segala-galanya politik mengikut ruang lingkup pemikiran sempitnya.

Pendustaan ke atas Rasulullah s.a.w sudah menjadi darah daging para pemimpin PAS-Baru. Tidak secuit pun mereka berniat untuk bercakap benar. Apa-apa sahaja yang keluar dari mulut mereka, hanyalah dusta semata-mata. Sekalipun, mereka kelihatan bercakap benar, pengertian daripada cakap-cakap tersebut pasti akan terseleweng dan bagi mereka yang lemah iman dan kurang pengetahuan, akan mudah terjatuh ke dalam kawah api neraka!

Nik Amar seharusnya menerangkan, adakah pada zaman Rasulullah s.a.w wujud politik kepartian Demokrasi Rom seperti yang diamalkan di negara ini dan seperti yang diimani oleh PAS-Baru dengan bersungguh-sungguh? Apakah tipu helah dan gerak saraf yang dianjurkan oleh Rasulullah s.a.w itu bersifat keji seperti yang digunapakai oleh parti-parti sahsiah di negara ini, termasuklah PAS? Dan terlebih penting, adakah tipu helah dalam perang saraf yang dipraktikkan oleh Rasulullah s.a.w itu sama dengan penggubahan wang yang tidak diketahui jumlahnya dan dibiayai dengan pendustaan serta penyelewengan?

Sewajarnya para pemimpin PAS-Baru yang terlalu dipengaruhi oleh PENDUSTAAN ANWAR IBRAHIM agar menghentikan pendustaan dan penyelewengan agama yang dilakukan tanpa rasa bersalah. Untuk sekali, bercakaplah benar sekalipun pahit untuk ditelan oleh kepimpinan dan ahli-ahli jemaah.

6 comments

Wednesday, May 5, 2010

VIDEO TIAN CHUA LANGGAR ANGGOTA TENTERA MELAYU

Wednesday, May 5, 2010



3 comments

KETUA MENTERI PALING PANDAI... BAGI ALASAN!

Ketua Menteri Pulau Pinang didesak agar membentangkan perolehan dan perbelajaan suku pertama 2010 memandangkan pelaburan luar ke Pulau Pinang menyusut dari RM10.2 bilion pada tahun 2008 kepada RM2.2 bilion pada tahun 2009. Malah misi pelaburan ke luar negara yang sangat kerap iaitu sebanyak 15 kali berbanding tempoh Guan Eng menjawat jawatan Ketua Menteri juga tidak mendatangkan banyak hasil.

Penolong Setiausaha GERAKAN Pulau Pinang, Goh Kheng Sneah menggesa Lim Guan Eng melepaskan jawatan selaku Ahli Parlimen Bagan dan memberi tumpuan sepenuhnya kepada pentadbiran negeri.

Aik, Ketua Menteri yang dianggap paling bijak, paling bermaruah, paling hebat, paling berkarisma dan segala macam paling lagi, gagal membawa pelaburan ke Pulau Pinang? Bukankah Lim Guan Eng cakap besar sewaktu awal menjawat jawatan Ketua Menteri dahulu tentang pelaburan asing? Bukankah sudah berderet pelabur-pelabur yang berpotensi beratur untuk masuk melabur sebaik-baik sahaja PAKATAN RAKYAT MENANG DI PULAU PINANG.

Kalau Lim Guan Eng gagal menarik pelabur asing dan nilai pelaburan pula menyusut dengan begitu teruk apabila dasar kerajaan negeri Pakatan Rakyat mula menggantikan dasar-dasar kerajaan terdahulu, bagaimana pula dengan Selangor dan Kedah? Kelantan tak payah cakaplah, semenjak 20 tahun lalu, tidak pernah ada apa-apa, melainkan ceramah, tarbiyyah kepartian dan segala macam berlabel agama, tetapi statusnya... HANYUTTTT!

Bercakap pandai masa takdak kuasa, tapi bila dapat kuasa, sekadar memangku lengan dan bagi alasan sudah menjadi SAHAM BLUE CHIP dalam PAKATAN RAKYAT. Alasan demi alasan terus dibagi seperti kurangnya peruntukan Kerajaan Pusat. Kalau sudah kurang, mengapa tidak dicari? Benarkah kurang, atau sebenarnya peruntukan tidak kurang, cuma yang kurang adalah usaha memajukan dan menyalurkan peruntukan itu ke saluran betul, MACAM DI KELANTAN!

15 kali membuat misi tarik pelaburan ke luar negara tapi tetap juga gagal? Misi tarik pelaburan atau misi tengok tempat nak melabur? Atau macam Abdullah Badawi yang gila menghabiskan peruntukan lawatan luar negaranya dengan lawatan demi lawatan dan akhirnya kawasan negara diserahkan kepada Brunei!

Mengarut dan semakin mengarut dah puak-puak nih!


0 comments

TGNA vs Kickdefella

Aku agak ler kesimpulan peperangan sengit ni akan berakhir ngan fatwa TGNA..jika diambil kira perkara2 yg lalu..

Bila ditanya..tentang sokongan pada DAP masa awal2 nikah dulu ni (BARISAN ALTERNATIF)..
Ishhh,,katanya, kalau syaitan nak tolong pun saya terima..apa lagi DAP.. ( mmm trfikir aku lak, DAP lebih teruk dari syaitan atau syaitan lebih teruk dari DAP- payah org2 alim punya bicara ni..terkeliru tul aku)

Bila ditanya pasal demo2 jalanan..
Ishhh..katanya, Kita hari2 brdemo 5 kali sehari ngan Allah swt, setahun sekali diArafah..(mmm semayang dan ibadat haji rupa2nya sama taraf ngan demo jalanan dan semayang tu rupa2nya brdemo ngan Allah swt...terkeliru lagi aku)

Bila ditanya pasal samseng jalanan..
Ishhh..katanya, Allah swt lagi samseng..pehhh keliru lagi aku

Bila ditanya pasal isu carut mencarut..
Ishhh ...katanya, Allah swt pun mencarut dalam AQ..pehh keliru keliru.

macam2 lagi..............

So jika ditanya pasal wang RM 4 juta tu nanti..
Aku agak, jawabnya nanti..ishhh halal tu, menentang sekular kapir UMNO ni ( sekular PKR, DAP tak kapir)..tu adalah jihad.

PASti kickdefella trkebil2..

Jgn lawan org alim..silap haribulan dibelit ngan serbannya.

........saja je buat lawak, jgn marah na

1 comments

BAPA.........

Pempin2 Malaysia ada brmacam2 gelaran brsesuaian dengan sumbangan mereka pada tanah air ini.

Ada digelar BAPA KEMERDEKAAN, BAPA PEMBANGUNAN, BAPA PERTANIAN, BAPA PERPADUAN, dan lain2..

Anwar..apa gelaran BAPA yg sesuai?
Apa yg aku boleh fikirkan ialah..
a) BAPA REFORMASI DAN DEMOSTRASI JALANAN
- berjaya mengadakan beberapa demostrasi jalanan atas nama reformasi.

b) BAPA UNDANG2
- Berjaya menyekat peguam negara, ketua polis negara dari menyiasatnya dan
mendakwanya atas jaminan PM, ishh betul ler PM lebih berkuasa dari mahkamah, dan
hakim leh setuju pulak. Pehhh memang mantap.
- Berjaya menangguhkan kesnya untuk didengarkan beberapa kali dan barangkali akan
dirakamkan dalam Guiness World Record.

c) BAPA KELENTONG
- 1 Malaysia dikelentongnya pasal arsenik, pasal 36 kotak rahsia, pasal disuntik virus HIV
dan pembentukan kerajaan pada 16 Sept 2008. Abih pak2 lebai, ustaz2, pak cik makcik
di kampung dan dibandar, siswa siswi, professional2, dll.

d) BAPA NEPOTISM DAN KRONISM
- Org lain salah, dia tak pa.

e) BAPA KONSPIRASI PERINGKAT TERTINGGI
- Sampai la ni, aku tak tahu apa dia konspirasi peringkat tertinggi

f) BAPA EKONOMI
- Jadi penasihat ekonomi dengan RM1 sahaja setahun. Aku menitik air mata kerana
pengorbanannya yg besar ini khasnya untuk rakyat Selangor.

g) BAPA PENASIHAT
- Banyak benor penasihat dia ni..penasihat pada PKR, penasihat ekonomi..dan secara tak
langsung penasihat pada Nizar, pada TG NA.

..sapa nak tambah tambah ler. Suka tak suka, dia ni bekas TPM Malaysia. Keputusan Che Det yg paling bersejarah dalam sejarah tanah air- melantik dan memecat. Tapi keputusan yg paling mantap ialah keputusan Pak Lah, gugurkan kes dan pembebasan dari penjara-huru hara M'sia dibuatnya.

...saja2 pepetang ni.

1 comments

BIJAK-BIJAK LEMBU

Khalid Ibrahim segera menyanggah projek loji tenaga nuklear yang dikhabarkan akan dibangunkan menjelang 2021. Menurutnya Selangor tidak akan menyediakan sebarang tempat untuk loji berkenaan, sebaliknya memilih untuk menggunakan teknologi tenaga alternatif seperti solar dan lain-lain.

"Kita sudah mempunyai satu loji janakuasa termahal yang dibina iaitu Empangan Bakun... saya tidak melihat keperluan untuk membina loji janakuasa nuklear sebagai alternatif kepadanya," katanya (Malaysiakini)

Sekali dengar, macam baik bebenor niat Khalid Ibrahim. Macam panjang benar akal dan perancangannya. Namun melihat dan mengkaji kepada perkembangan semasa, terutama kepesatan industri dengan kepenggunaan tanah yang tinggi, sama ada untuk keperluan kediaman mahupun industri, tidak dapat tidak, bekalan tenaga yang ada pada hari ini akan menyusut secara drastik. Apatah lagi dengan pembaziran tenaga yang berlaku akibat kecuaian manusia dan penggunaan yang tidak cekap, pastinya menuntut pembekalan tenaga yang mencukupi sama ada bagi keperluan domestik apatah lagi industri.

Janakuasa hidro sehingga kini merupakan pembekal tenaga utama di Malaysia. Namun, dengan keluasan hutan yang semakin menyusut, kawasan takungan air juga turut menjadi mangsa. Apatah lagi dengan penebangan hutan yang tidak bersistematik bagi tujuan pertanian dan industri.

Negara ini tidak seluas mana. Ombak lautnya tidak sekuat mana. Tiupan anginnya lebih banyak tertampan manakala laut di sekeliling negara ini bukanlah lautan lepas. Cahaya matahari yang banyak, tidak semestinya akan membekalkan tenaga elektrik yang mencukupi untuk isi rumah memandangkan kos pembinaannya yang masih lagi TERLALU TINGGI sehingga kini.

Apabila Khalid Ibrahim mengatakan, tiada sebarang keperluan untuk negara ini mendapat tenaga yang mencukupi dan pengeksportan tenaga lebihan, Menteri Besar Selangor itu barangkali melihat Selangor pada tahun 2021 sama seperti Selangor pada 2 tahun pentadbirannya yang bukan bertambah maju, sebaliknya mengundur dalam serba-serbi.

Khalid Ibrahim boleh menolak pembinaan loji janakuasa nuklear di Selangor atas faktor alam sekitar kerana itulah alasan yang diberikan di seluruh dunia ini apabila membabitkan nuklear. Namun apabila Khalid Ibrahim menolak pembinaan loji berkenaan atas alasan, TIADA SEBARANG KEPERLUAN, sesungguhnya rakyat Selangor sebenarnya sedang berkepalakan seorang menteri besar yang masih hidup dengan api pelita, sekalipun kenderaannya jenis mewah dan kehidupan mewahnya diperolehi daripada peluang yang diberikan Kerajaan Melayu Malaysia.

Apa bezanya ruang lingkup pemikiran Khalid Ibrahim dengan orang yang bukan bergelar Menteri Besar? Mengapa pemikirannya masih terlalu sempit, sesempit otak bahlol-bahlol PAS-Baru?



1 comments

SALAH SENDIRI... SALAHKAN KELUARGANYA!

Kes Aminulrashid, 15, ditembak mati oleh polis dalam insiden kejar-mengejar terus diperkatakan. Kini Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) pula turut masuk campur untuk menampakkan KECERDIKAN mereka dengan meluluskan 6 Resolusi yang mereka sendiri sebenarnya TIDAK FAHAM pun!

Hanya kerana Aminulrashid seorang remaja yang ditembak oleh polis, puak-puak otak singkat ini telah menyalahkan polis seratus peratus atas kejadian tersebut. Dengan beralasan bahawa polis sepatutnya menjaga keamanan, bukannya menembak kanak-kanak, masing-masing melepaskan geram sehinggakan hujah-hujah dan resolusi mereka langsung tidak memperlihatkan tahap intelektual sekalipun ada yang bergelar peguam, ahli politik dan pelajar universiti.

Penjelasan daripada Professor Dr. Teoh Hsien-Jin, Dekan Fakulti Sains dan Kesihatan di Kolej Universiti Sunway, secara jelas menunjukkan kejadian tersebut sememangnya salah remaja itu sendiri dan ditambah pula oleh faktor kecuaian penjaga serta keluarganya.

Lebih banyak penjelasan dan penyiasatan yang dilakukan, bahkan seandainya Suruhanjaya Diraja sekalipun, akan mendapati kesalahan dilakukan oleh Aminulrashid Amzah, bukannya anggota polis yang sedang menjalankan tugas. Cerita-cerita bersifat 'nasi tambah' daripada saksi, hanya untuk membenarkan perlakuan mirip jenayah oleh kedua-dua remaja itu, sekaligus menyebabkan ahli keluarga si mati pula yang akan diheret ke mahkamah dan bicarakan kerana melakukan terlalu banyak pengabaian, termasuklah pengabaian terhadap anak bawah umur.

Yang menjadi mangsa sebenar nanti adalah keluarga Aminulrashid dan saksi utama. Manakala peguam-peguam politik dan orang-orang politik serta PKPIM sekadar ingin berlagak bahawa mereka terlebih pandai dalam mengatur strategi. Simpati yang mereka tunjukkan bersifat plastik dan sebenarnya lebih berat ke arah kepentingan parti dan diri sendiri!

Secara berterus-terang, saya tidak bersimpati langsung dengan si mati dan keluarganya!



11 comments

CIRI-CIRI MUNAFIK KETARA PADA NIZAR JAMALUDDIN

Dalam temubualnya bersama Malaysian Digest, Nizar Jamaluddin yang masih lagi BENGONG dan WAHAM akibat kehilangan jawatan, dia dengan bangganya berkata, kebanyakan rakyat Perak dan rakyat Malaysia masih menganggapnya sebagai Menteri Besar Perak. Malah menurutnya Pakatan Rakyat semakin diterima ramai di Perak, khususnya di kalangan bukan Melayu.

Nostalgia Nizar dengan jawatan tertinggi yang pernah dipegangnya, masih belum habis. Selayaknya Nizar dikasihani. Namun apabila Nizar secara berterus-terang memberitahu bahawa PAS tidak pernah menggadaikan prinsip-prinsip Islam apabila bekerjasama dengan PKR dan DAP, Nizar ternyata jelas memperlihatkan sikap munafiknya yang cukup menebal.

Atas dasar apa Nizar cuba menafikan perlanggaran prinsip-prinsip Islam oleh PAS-Baru yang dikuasai oleh geng-geng Erdogan? Prinsip Islam mana yang tidak dilanggar oleh PAS-Baru, terutama sewaktu PAS Perak dipesuruhjayakan oleh Ahmad Awang?

Perkara paling asas di dalam Islam seperti yang difirmankan Allah Taala iaitu umat Islam berkasih sayang sesama mereka dan bersikap keras terhadap kafir. Asas itu sendiri telah dilanggar oleh PAS.

PAS yang ketika penubuhannya berpendapat golongan ulama sebagai check-and-balance kepada golongan UMNO yang menjadi pemerintah, telah dikuasai oleh golongan berserban dan berjubah yang berpendapat Ulama sewajarnya dilantik sebagai Umarak. Padahal larangan ulama menjadi umara' cukup jelas dalam Hadis Nabi s.a.w yang diriwayatkan oleh Baihaqi dan Muntafa'alaih.

Perlanggaran itu tidak pernah dikesali oleh golongan pandai bercakap PAS. Malah menerusi Mursyidul Amnya, pelbagai dalil dan nas dikeluarkan untuk menghalalkan perbuatan haram tersebut. Tidak cukup dengan itu, digali pula bukti-bukti lain semata-mata untuk melebarkan persaudaraan dan ikatan kasih sayang antara umat Islam atas dasar politik kepartian.

Itu baru prinsip asas habluminannas. Belum lagi perlanggaran dalam hubungan dengan Allah Taala (hablumminallah). Golongan pak-pak lebai PAS yang baru kenal agama, begitu mudah menjatuhkan hukuman kafir dan kufur. Malah tanpa rasa bersalah memberitahu tentang nasib seseorang sama ada akan ke syurga atau ke neraka, semata-mata atas dasar sokongan terhadap PAS. Cerita mulut daripada Mursyidul Am bahawa menyokong PAS bererti menyokong Islam, menentang PAS bererti menentang Islam, dijaja merata-rata. Dan apabila diminta bukti, Mursyidul Am dan balaci-balacinya tidak mampu bentangkan, sebaliknya terus bercakap seolah-olah hak syurga dan neraka itu terletak di tangan mereka.

Apabila PAS mula berkawan dengan DAP, apa yang tidak dilakukan oleh golongan PAS yang berjubah dan berhati DAP. Contohnya, Nizar Jamaluddin sendiri. Bahkan, bughah pun dihalalkan semata-mata untuk mempertahankan kuasa yang telah ditarik balik oleh Allah Taala. Dalam pada golongan ini mengatakan mereka beriman dengan Allah Taala dan qada qadar-Nya, mereka mempersoalkan pula tentang 'permainan belakang'. Nizar Jamaluddin lebih mendengar cakap-cakap DAP dan PKR di Perak berbanding mendengar nasihat agama. Teori-teori tentang pembelian wakil rakyat mulai didendangkan, walaupun tiada bukti sahih tentang perlakuan tersebut.

Anehnya, teori-teori itu lebih dipercayai oleh sebilangan pengikut PAS. Padahal bukanlah telah jelas larangan Islam tentang menaruh kepercayaan terhadap berita-berita yang bersifat samar? Tidakkah itu melanggar prinsip asas Islam yang jelas, berfakta dan berdalil?

Terlalu banyak sebenarnya prinsip asas Islam yang telah dilanggar oleh PAS semata-mata untuk berkawan dengan DAP dan PKR dalam merebut kuasa. Pengecapan nikmat kuasa, walaupun sebentar, telah menjadikan PAS sebagai lupa daratan, lupa kekuasaan Allah Taala, lupa kepada segala nasihat Nabi s.a.w, para Sahabat r.a, tabiin, tabiit tabiin dan ulama-ulama muktabar. Sebaliknya mereka lebih percayakan kata-kata daripada rakan sekutu iaitu DAP dan PKR dalam Pakatan Rakyat.

Mereka mengaku lebih memahami ilmu-ilmu Islam dan kehendak agama yang suci itu berbanding golongan UMNO yang dituduh jahil, kufur dan durhaka, malah sampai ke peringkat taghut. Malangnya, mereka tidak menunjukkan teladan seperti mana yang diperkatakan, bahkan teladan buruk yang sama sekali bertentangan dengan Islam pula yang dipamerkan.

Contoh terbaik... larangan daripada Allah Taala tentang pengangkatan seorang yang kurang ahli menjadi pemimpin... atas keahlian apa Nik Aziz diangkat menjadi Mursyidul Am? Berbanding Haron Din Al-Hafiz, bahkan Azizan Abdul Razak, taraf keahlian Nik Aziz dalam semua disiplin agama Islam sentiasa boleh dipersoalkan!

3 comments

KARPAL ANIAYA ANWAR!!!

Sampel air mani yang diperolehi dari dubur Saiful Azlan Bukhari besar kemungkinan telah diletakkan pihak tertentu untuk menganiaya Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, tegas Karpal Singh beberapa ketika sebelum Mahkamah Persekutuan menolak rayuan Anwar Ibrahim untuk menggugurkan tuduhan liwat itu. (Kedah Lanie)

Berdasarkan penegasan Karpal Singh itu, Anwar Ibrahim merupakan satu-satunya manusia di dunia ini yang mempunyai spermatozoa atau air mani yang bersepah-sepah dan boleh diperolehi dengan cara yang sangat mudah. Dalam kes liwat pertama dahulu, hujah ini juga digunakan oleh barisan peguambelanya apabila menerangkan tentang penemuan air mani Anwar Ibrahim yang bercampur dengan air mani Samsidar Taharin di atas sebuah tilam yang terpaksa diusung pi balik mahkamah.

Tidak pula dapat dipastikan, atas penjelasan saintifik manakah, ada simpanan air mani di dalam tubuh badan manusia. Paling menarik apabila Karpal Singh menuduh, ada pihak tertentu yang meletakkan air mani Anwar Ibrahim ke dalam dubur Saiful Azlan.

Mujurlah Mahkamah Persekutuan menolak permintaan Anwar Ibrahim untuk menggugurkan kes tersebut dan menegaskan bahawa perbicaraan akan diteruskan dengan hari Isnin ini, soal balas akan dibuat ke atas Saiful Azlan. Dengan cara itu, dapatlah kita mendengar dan mengetahui apakah caranya yang digunakan oleh 'pihak tertentu' untuk memasukkan air mani Anwar Ibrahim ke dalam dubur Saiful Azlan. Kita juga dapat mendengar buat kali pertama, bagaimana pemerasan air mani Anwar Ibrahim dibuat, apatah lagi keengganan Anwar Ibrahim untuk bekerjasama memberikan sampel-sampel yang dikehendaki oleh pihak berkuasa ketika ditangkap selepas dia melarikan diri ke Kedutaan Turki atas alasan ancaman bunuh.

Paling menimbulkan persoalan, bagaimanakah caranya pihak tertentu menyeludup air mani Anwar Ibrahim sehingga membuatkan pemeriksaan forensik gagal melihat pemalsuan terbabit. Barangkali sampel air mani yang digunakan adalah sampel air mani Anwar Ibrahim yang KONONNYA diperolehi ketika Anwar Ibrahim tidak sedar di dalam lokap dahulu.

Ketika manusia lain di dunia ini, sama ada lelaki atau perempuan, air mani hanya terhasil dan terpancut atau meleleh ketika klimaks rangsangan, Anwar Ibrahim pula sebaliknya. Barangkali takungan air maninya terdapat pada mana-mana bahagian tubuhnya dan sudah tersedia. Para penganiaya hanya perlu mencucuk jarum dan mengeluarkan air mani itu tanpa perlu menggesa rangsangan pada alat kelamin Anwar Ibrahim.

Satu peluru, dua burung. Itulah yang boleh disifatkan terhadap kenyataan Karpal Singh di atas. Kenyataan Karpal itu 'menerangkan' secara terbalik bagaimana air mani Anwar Ibrahim dan Samsidar Taharin berada di atas satu tilam serta bercampur-baur. Pada masa yang sama, Karpal cuba memberikan penjelasan bagaimana 'misterinya' air mani Anwar Ibrahim yang SENGAJA diletakkan oleh pihak-pihak tertentu ke dalam dubur Saiful Azlan Bukhari.

Tidak keterlaluankah kalau kita katanya, Anwar Ibrahim sebenarnya telah teraniaya dengan kenyataan Karpal Singh itu?

3 comments

Tuesday, May 4, 2010

KARPAL: BUNUH! BUNUH! BUNUH!

Tuesday, May 4, 2010
Karpal Singh, peguam keluarga remaja 15 tahun yang telah ditembak mati oleh polis menuntut agar Peguam Negara mengenakan tuduhan membunuh ke atas anggota-anggota polis yang terlibat berdasarkan keterangan saksi utama, Azamuddin Omar.

Karpal Singh menyifatkan kejadian tersebut sebagai kes prima-facie berikutan tindakan polis dalam kejadian tersebut. (Malaysiakini)

Bagaimanapun, beberapa blog mula mempertikaikan keterangan yang diberikan oleh Azamuddin Omar yang sangat meragukan. Malah blog Unspinners menyifatkan Azamuddin sebagai seorang saksi yang SANGAT AJAIB berikutan kecederaannya terlalu minima memandangkan dia telah ditumbuk, diterajang dan dipukul oleh lima orang anggota polis terlatih.

Lebih menghairankan lagi ialah apabila Azamuddin berjaya melarikan diri daripada kelima-lima orang anggota polis yang memukulnya dalam keadaan selamat tanpa kecederaan berat, kecuali lebam di lengan!

Sikap keluarga si mati juga mulai berubah apabila terdapat campurtangan Khalid Samad dan geng-geng peguam dari Pakatan Rakyat. Daripada nada meminta agar kematian anaknya tidak dipolitikkan, keluarga si mati mula mendesak agar satu Suruhanjaya Diraja diwujudkan untuk menyiasat kes berkenaan.

Apa yang berlaku, lebih banyak menimbulkan keraguan, sama ada dari pihak polis mahupun dari pihak si mati. Anggota-anggota polis yang terlibat dalam tembakan berkenaan, telah dikenakan penggantungan tugas. Persoalan tentang kewajaran tindakan anggota-anggota polis itu, tidak dipersoalkan, sebaliknya yang dipersoalkan adalah tembakan yang dilepaskan untuk membunuh seorang remaja. Bagaimanapun, motif kedua-dua remaja itu dan keluarga mereka, tidak diperbalahkan oleh pihak yang ingin mempolitikkan isu ini.

Karpal Singh sendiri sebenarnya bukanlah contoh teladan yang baik dalam tuntutan keadilan di negara ini. Kes yang melibatkan kereta Tian Chua melanggar mati seorang anggota tentera berbangsa Melayu sehingga putus tangannya, tidak langsung dibangkitkan. Malah gesaan agar Tian Chua dikenakan tuduhan membunuh juga tidak dilakukan.

Tiada mana-mana pihak dari PKR dan DAP, termasuklah Lateefa Koya mencari jalan untuk mendakwa Tian Chua sekalipun beberapa orang saksi telah memberikan keterangan mereka bahawa kereta yang dinaiki oleh Tian Chua dipandu laju. Tian Chua juga dikatakan tidak menolong mangsa yang masih hidup selepas dilanggar, sebaliknya terus ke tempat ceramah untuk sama-sama berceramah dengan Anwar Ibrahim.

Sewajarnya, selain anggota-anggota polis yang gila main pistol itu didakwa atas tuduhan membunuh, Tian Chua perlu diheret sama. Apatah lagi, anggota tentera yang mati itu dikatakan masih sedang bertugas. Masakan seorang remaja yang menimbulkan banyak pertanyaan tentang sikap dan kelakuan pada pukul 2 pagi, lebih mendapat perhatian daripada seorang anggota tentera?



1 comments

PUNGKOR KEMBANG-KUNCUP, CAKAP TETAP BESAR!

Kata Johari Abdul, Ketua PKR Kedah, kaum-kaumnya yang menjadi ADUN tidak akan melompat keluar lagi dari Pakatan Rakyat. Katanya lagi, seandainya berlaku lagi ADUN PKR yang melompat, PKR Kedah tidak akan teragak-agak untuk menyokong Menteri Besar, Azizan Abdul Razak mengusulkan pembubaran DUN Kedah dan mengadakan pilihanraya negeri semula.

ADUN PKR terakhir yang melompat keluar adalah Tan Wei Shu, ADUN Bakar Arang.

Johari Abdul sebagai jawapan mudah kepada pengalihan sokongan ADUN PKR menuduh UMNO dan Barisan Nasional sebagai penyebab. Dia tidak berselindung menuduh UMNO telah membeli ADUN-ADUN dan Ahli Parlimen PKR yang telah melompat itu.

Menurutnya, PKR dan Pakatan Rakyat tidak akan memberikan jalan mudah kepada UMNO untuk menguasai Kedah. Disebabkan itu, ketetapan telah dibuat, seorang sahaja lagi ADUN Pakatan Rakyat keluar parti, DUN Kedah akan dibubarkan.

Berdasarkan cakap-cakap Johari Abdul, sesiapa pun dapat mengesan kegusaran orang kuat PKR itu. Sokongan kepada PKR di Kedah, merudum dengan teruk, terutama selepas Anwar Ibrahim diheret ke mahkamah kerana meliwat bekas pembantunya. Sekalipun pada peringkat awal, ramai yang kurang yakin, namun perkembangan mutakhir, terutama apabila Anwar Ibrahim dan para peguamnya sentiasa mencari jalan untuk menangguhkan perbicaraan tersebut, membuatkan ramai yang hilang minat untuk menyokong sesumpah tua itu lagi.

Johari Abdul barangkali sedar, pembubaran DUN Kedah akan menyebabkan PKR hanya tinggal nama dan kehilangan semua wakilnya di dalam DUN dan Parlimen. Apatah lagi, di mana sahaja wakil rakyat dari Parti Keadilan Rakyat di Kedah, masalah pasti akan muncul. Contoh terbaik adalah Gobalakhrisnan yang dikaitkan dengan peningkatan samseng-samseng berbangsa India di kawasan Lunas dan Padang Serai.

Wakil-wakil dari PAS yang menyokong Anwar Ibrahim juga amat resah berikutan kemungkinan besar mereka tidak akan dicalonkan lagi. Kemelut yang melanda pentadbiran Azizan Abdul Razak tidak banyak mendatangkan keuntungan kepada mereka, sebaliknya belang sebenar mereka semakin terserlah. Biarpun masing-masing cuba bertaqiyyah dan berselindung di sebalik jubah dan serban, namun pendekatan dan tingkah laku mereka menggambarkan perkara sebaliknya. Dalam bahasa mudah, mereka lebih mencintai Anwar Ibrahim dan PKR berbanding Hadi Awang dan PAS.

Ada baiknya Azizan Abdul Razak masih bertai chi... setidak-tidaknya dengan cara itu, tapisan dapat dibuat untuk mendapatkan calon-calon dari PAS Tulen, bukannya yang berbaju PAS tetapi berhati Anwar Ibrahim dan PKR-DAP.

Yang pastinya, pembubaran DUN Kedah sebelum cukup hisab dan haul, akan menyebabkan Johari Abdul menanggung kerugian yang bukan sedikit! Untuk itu, terpaksalah dia mengeluarkan kenyataan yang dapat menyedapkan hatinya sendiri.



2 comments

KEPALA HOTAK ANWAR TENGAH LIGAT

Peluang terakhir untuk Anwar Ibrahim melepaskan diri daripada tuduhan meliwat bekas budak pembancuh kopinya, Saiful Azlan Bukhari, telah ditolak oleh Mahkamah Persekutuan, sekaligus MELAYAKKAN Anwar Ibrahim untuk dibicarakan dan segala butiran perlakuannya akan dibentangkan kepada penyokong dan pembencinya.

Setelah pelbagai usaha dilakukan dan 30 kali penangguhan kes dengan alasan remeh-temeh, akhirnya Anwar Ibrahim tidak ada peluang lain melainkan berhadapan dengan perbicaraan. Meskipun, dia mungkin akan berusaha untuk menangguhkan lagi kes berkenaan, ruang untuknya melepaskan diri daripada pertuduhan berkenaan, sudah tertutup.

Satu-satunya cara untuk mengelak kes tersebut daripada dibicarakan adalah ketidakstabilan politik negara dan munculnya Darurat. Hanya darurat sahaja mampu menyelamatkan Anwar Ibrahim daripada ditelanjangkan di dalam mahkamah. Dan untuk memunculkan darurat, agensi-agensi penguatkuasaan undang-undang perlu dibubarkan atau dikucar-kacirkan. Atau setidak-tidaknya dengan siri demonstrasi ganas di jalanan yang menyebabkan aktiviti perniagaan dan perdagangan terhenti selama berminggu-minggu.

Atau satu lagi cara adalah dengan mengikut jejak langkah Thaksin, bekas Perdana Menteri Thailand yang kini hidup dalam buangan. (baca Unspinners) Tambahan pula, Anwar mempunyai acces yang sangat bebas untuk ke luar negara. Dia boleh memperjuangkan nasibnya dari luar negara dan menjerit-jerit tentang ketidakadilan bersama-sama kawan-kawan Yahudinya!
Anwar melalak-lalak tentang surat pengesahan hospital yang mengatakan, tiada sebarang tembusan pada lubang dubur Saiful. Namun Mahkamah Tinggi memutuskan dek kerana surat itu yang didakwa Anwar itu jugalah, Anwar perlu berhadapan dengan Saiful di kamar perbicaraan.

Bantahan yang diutarakan oleh Karpal Singh dan Sankara Nair, tidak lebih daripada sekadar melepaskan beban di tengkuk. Karpal berpendapat tuduhan tersebut bersifat jahat dan kesumat, manakala Sankara mempersoalkan kewujudan air mani Anwar di dalam dubur Saiful sedangkan, menurut laporan awal doktor Pusrawi, tiada penembusan. Sankara bagaimanapun, tidak mempersoalkan tentang ujian forensik yang dijalankan oleh Hospital Besar Kuala Lumpur.

Mana mau lari haaa? Dey kici, kita worang sudah boring tunggu sama lu punya bicara!

1 comments

CIKGU PA SOHEH KENA BELANGKUNG LAGI...

PAS menerusi Setiausaha Agungnya telah menafikan pembabitan PAS di dalam pembayaran RM4 juta kepada Kickdefella untuk projek gerak saraf parti berkenaan. Menurutnya, dia telah menyiasat dan mendapati tiada aliran keluar wang dari PAS Kelantan untuk Kickdefella bagi tujuan tersebut.

Malah menurutnya, dia mengalu-alukan pembabitan SPRM dalam menjalankan siasatan ke atas PAS Kelantan demi membersihkan parti tersebut daripada tuduhan melakukan pembayaran 'haram'.

Pastinya kenyataan yang dikeluarkan oleh Mustafa Ali akan meresahkan sebilangan pemimpin PAS. Dalam usaha untuk melindungi parti berkenaan daripada kerja-kerja kotor belakang tabir, sesuatu harus dilakukan dengan secepat mungkin sebelum persepsi ahli-ahli parti sendiri bertambah buruk. Apatah lagi, Kickdefella tidak menunjukkan sebarang tanda untuk berundur atau berhenti daripada menyerang pentadbiran Nik Aziz.

Membiarkan SPRM menyiasat sehingga ke akar umbi, akan mendedahkan lebih banyak tembelang PAS Kelantan yang selama ini elok tersimpan di bawah karpet. Lebih memburukkan lagi keadaan, kerajaan negeri Kelantan mempunyai pelbagai skandal yang kerap diselindungkan dengan ceramah dan dakwah serta pengkaderan baru ahli. Siasatan SPRM juga akan membawa kepada 'kehilangan' peruntukan dari Pusat untuk beberapa projek utama seperti peruntukan pelancongan dan peruntukan negeri.

Sudah semakin nyata, tembelang yang disimpan selama dua dekad, terbarai juga akhirnya. Bukan disebabkan oleh UMNO dan Barisan Nasional, tetapi disebabkan oleh tangan-tangan isi perut Nik Aziz sendiri.

Yang sohehnya, Mustafa Ali akan semakin dibenci oleh sebilangan pemuja-pemuja Anwar Ibrahim di dalam PAS!


2 comments

MARI KITA POLITIKKAN ISU INI!!!!


Sarjan Roslan Bachik, 49, yang dirempuh oleh sebuah motosikal yang ditunggang oleh seorang lelaki berusia 30 tahun bersama anaknya dalam satu sekatan jalanraya, barangkali 'diutuskan' Allah Taala untuk menelanjangkan belang sebenar pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat. Tatkala para pemimpin Pakatan Rakyat begitu beriya-iya dengan isu Aminulrashid Amzah yang ditembak mati oleh polis gila main pistol, tidak ada SEEKOR pun yang mempedulikan nasib anggota polis ini.

Tatkala Nurul Izzah mengancam untuk menggerakkan demonstrasi besar di jalan raya di tengah-tengah Kuala Lumpur atas alasan untuk membela Aminulrashid dan pada masa yang sama, mengganggu kelancaran perbicaraan Anwar Ibrahim yang bakal dilangsungkan secara tertutup, tiada sebarang usaha untuk membela anggota polis yang sentiasa terdedah kepada bahaya ketika sedang bertugas.

Sememangnya halatuju pemimpin Pakatan Rakyat cukup jelas. Permusuhan mereka dengan pasukan Polis Diraja Malaysia serta jaringan keselamatan negara, tidak lagi disembunyikan. Cubaan mereka untuk mewujudkan kekacauan dan ketidakstabilan dalam negeri sentiasa dihalang oleh polis menyebabkan agensi berkenaan dimasyhurkan sebagai musuh utama, sekaligus menjadikan agensi tersebut sebagai sasaran utama untuk dihancurkan.

Memandangkan Musa Hassan merupakan saksi utama di dalam perbicaraan Liwat 1 sehingga menyebabkan Anwar Ibrahim disumbat ke dalam penjara Sungai Buloh, anggota polis yang kini menjadi Ketua Polis Negara itu, menjadi musuh nombor satu kepada Anwar Ibrahim dan parti yang ditubuhkan untuk membersihkan namanya.

Maka apabila para pemimpin Pakatan Rakyat yang berimamkan Anwar Ibrahim mendakwa mereka memperjuangkan keadilan Aminulrashid dan sekalian rakyat Malaysia daripada tindakan semberono polis, mereka sebenarnya BERDUSTA! Mereka tidak berminat dengan keadilan, sebaliknya mereka hanya ingin mencari jalan untuk menghancurkan organisasi berkenaan.

Disebabkan itulah, tidak pernah terlintas langsung untuk mereka menjenguk atau melihat nasib anggota polis yang siang malam bertungkus untuk mengawal keselamatan rakyat Malaysia. Hanya kerana mereka dibayar gaji untuk menjaga keselamatan penduduk, tidak bermakna anggota polis perlu dilayan sebagai hamba sahaya memandangkan usaha-usaha menjaga keselamatan penduduk Malaysia dilakukan dengan nyawa dan keselamatan diri!

Pakatan Rakyat, khususnya DAP dan PKR sentiasa menafikan mereka sangat berminat dengan unsur-unsur subversif, komunis dan pelanggar undang-undang, namun sikap dan layanan mereka terhadap polis sudah menjelaskan perangai dan matlamat mereka sendiri! Mereka tidak berminat dengan mana-mana pihak yang ingin mematuhi undang-undang, sebaliknya mereka lebih berminat dengan sesiapa sahaja yang melanggar undang-undang. Mendidik penyokong mereka untuk mematuhi undang-undang tidak pernah termakhtub dalam perjuangan DAP dan PKR... dan kini sedang merebak dengan pantas di dalam PAS-Baru!


1 comments

JANGAN RISAU, PAKATAN RAKYAT MESTI BACK-UP PUNYA!!!


Bergelak dan bergembiralah anda sekiranya anda seorang penjenayah atau seringkali terlibat dengan masalah jenayah. Anda kini sudah ada penyokong yang mempunyai pengaruh besar dan nasib anda akan dibela habis-habisan.

Untuk memudahkan anda mendapat sokongan, anda perlulah berkonfrontasi dengan polis. Kalau boleh, wujudkan seorang saksi yang mudah dipengaruhi. Jangan bimbang, sebaik-baik sahaja berita anda berkonfrontasi dengan pihak polis, beberapa orang pemimpin Pakatan Rakyat akan mencari anda dan memberi nasihat kepada saksi anda. Saksi anda kemudiannya akan membuat laporan polis mengikut versi nasihat yang diberikan.

Hasilnya, anda akan menjadi hero....

Kalau anda seorang pencuri kereta mewah atau terlibat dalam jenayah berat yang lain, pastikan polis melepaskan tembakan ke arah anda. Kalaupun anda terbunuh akibat peluru polis, mayat anda akan diangkat sebagai wira dan diarak dengan pelbagai cerita yang indah-indah. Jenayah yang anda lakukan tidak akan disebut atau direkodkan, sebaliknya Pakatan Rakyat akan menjadikan anda sebagai wira yang dizalimi oleh polis dan memerlukan pembelaan.

Hasilnya, anda adalah wira....

Kalau anda ditangkap dan diperosokkan ke dalam lokap, jangan gundah, jangan risau. Anda pasti akan mendapat pembelaan dengan barisan peguam yang handal dan berharga mahal dengan kadar percuma. Anda tidak akan disalahkan, sebaliknya yang salah adalah polis kerana polis telah menangkap anda dan memasukkan anda ke dalam lokap.

Hasilnya, anda adalah hero rakyat!

Kalau anda penceroboh tanah orang atau tanah kerajaan dengan membina setinggan, yang mana rumah-rumah setinggannya boleh mendatangkan pendapatan mewah kepada anda menerusi sewaan, jangan bimbang. Pakatan Rakyat akan memastikan, anda mendapat pulangan dan pampasan sewajarnya kerana mereka akan memberitahu, anda adalah peneroka dan peneroka wajib dibayar pampasannya!

Seandainya anda berniaga, anda bebas untuk berniaga apa-apa sahaja, hatta meniaga lendir sekalipun selagi anda pro Pakatan Rakyat. Kalaupun tak selamat, anda boleh memulakan aktiviti perniagaan haram anda di kawasan kerajaan tempatan yang dikuasai oleh Ahli-Ahli Majlis dari Pakatan Rakyat. Dan kalaupun PAS mungkin akan jadi pengacau, jangan risau, anda boleh meminta para pemimpin DAP untuk menyergah mereka dan mereka akan terkesot seperti kura-kura menyorokkan kepala ke dalam kulitnya.

Menjadi mana-mana ahli Pakatan Rakyat akan memberikan anda banyak kelebihan. Contohnya, kalau anda terlibat dalam langgar lari, anda akan dibebaskan dengan pelbagai alasan dan pembelaan. Anda tidak akan didapati bersalah sekalipun sewaktu anda melanggar mangsa anda sampai tercabut kepalanya, anda berada dalam keadaan mabuk arak.

Dan kalaupun anda ditahan dan disoalsiasat, barisan peguam-peguam handalan dan berharga mahal Pakatan Rakyat, sedia untuk menawarkan khidmat secara percuma untuk memerhatikan dan mengawasi anda daripada diapa-apakan oleh polis. Jangan risau, kalaupun kesalahan yang anda lakukan adalah kesalahan berat, barisan peguam tersebut akan menggunakan pengaruh mereka untuk membangkitkan perkara itu di Parlimen. Kalau Parlimen tidak mengendahkan kes anda, mereka akan menarik isu-isu lain agar Kerajaan dan polis tertekan, dan akhirnya anda dibebaskan tanpa sebarang hukuman.

Bergembiralah anda sekiranya anda penjenayah dan masih berusia muda. Lebih elok kalau anda seorang yang berbangsa Cina atau India. Kalau anda seorang Melayu, susah sikitlah sebab Melayu anda itu akan mengurangkan sokongan para pemimpin Pakatan Rakyat, malah UMNO sendiri pun kurang memberikan perhatian.

Jangan bimbang kerana anda akan mendapati segala media, blog dan portal berita pro-pembangkang serta akhbar-akhbar berbahasa Cina dan India akan menyokong anda sepenuhnya. Tidak cukup dengan itu, Nurul Izzah anak Anwar Ibrahim sudah bersedia untuk menggerakkan seluruh rakyat Malaysia untuk berdemonstrasi dan mengganggu aktiviti perniagaan dan perdagangan di seluruh Kuala Lumpur.

Selamat menjadi penjenayah berlesen besar!


3 comments

Monday, May 3, 2010

KEJAM!!! NIZAR DIANIAYA DAN DIFITNAH!!!

Monday, May 3, 2010
Satu laporan polis telah dibuat oleh Pegawai Khas Nizar Jamaluddin berkaitan van bergambar Nizar yang telah diconteng. Gambar Nizar Jamaluddin telah ditandakan pottu pada dahi, bermisai dan bergigi rongak.

Vandalisme tersebut telah dikesan sekitar 10 pagi tadi. Ini adalah kejadian pertama semenjak van berkenaan diletakkan di tempat kejadian pada Mei 2009.

Apalah depa ni. Tak patut buat macam tu kat gambar Nizar Jamaluddin. Kalau nak lukis pun, janganlah letak pottu kat dahi. Letak gambar Ngeh dengan Nga tak palah. Nizar alergik sikit dengan benda-benda gitu.

Ada pulak depa rongakkan giginya. Bukan main hensem lagi giginya, depa boleh rongakkan? Kalau dah rongak, macam mana nanti Nizar nak berucap? Macam mana pula Nizar nak bagi ceramah? Betui la depa ni...

Jangan aniaya Nizar Jamaluddin sampai macam tu sekali. Bukankah dia pemimpin agung PAS Perak yang mendatangkan lebih jahanam berbanding kebaikan terutama dengan kempen hasutannya?

Kesian Nizar Jamaluddin... malam ni, dah makan ubat, bang?

11 comments

NIK AZIZ NI BODOH RUPA-RUPANYA! CETTTT!

KOTA BARU, 3 Mei — Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mempertahankan kenyataannya bahawa masjid boleh diguna untuk tujuan berpolitik.

Malah, beliau yang juga Menteri Besar Kelantan membidas sesetengah individu yang tidak mahu menerima realiti itu dengan menyifatkannya sebagai “bodoh”.

“Baso bodo payoh nak ajar (jenis bodoh susah hendak diajar), ini lah sikap orang yang amal politik suku agama suku,” katanya ketika menyampaikan ceramah di kampung Kubang Batang, Wakaf Baru dekat sini.

Katanya, penyampaian khutbah dalam sembahyang Jumaat adalah sebahagian daripada politik Islam yang juga membawa maksud ceramah.

“Politik lah tu, politik-politik maknanya mengajak orang ramai, memahami tentang kebaikan, termasuklah ekonomi, sosial, sahsiah dan sebagainya.

“Kalau tukar khutbah Jumaat panggil ceramah, dan ceramah pula kita panggil khutbah, tak tahu lah... payah otak manusia ni,” katanya.

Pertikaian menggunakan masjid sebagai pentas ceramah politik dieksploitasi menjelang pilihan raya kecil kerusi Parlimen Hulu Selangor bulan lalu.

Isunya dilihat menjadi hangat apabila Sultan Selangor bertegas dengan perintah baginda supaya tidak menjadikan masjid sebagai gelanggang percaturan politik.

Khamis lalu, Sultan Selangor menjelaskan bahawa tujuan baginda melarang masjid daripada digunakan sebagai pentas politik adalah untuk menjaga kesucian dan keharmonian tempat ibadah itu.

Sultan Sharafuddin memberikan penjelasan itu memandangkan ada sesetengah ahli politik mempertikaikan titah baginda dan menganggapnya sebagai karut dan peninggalan penjajah.

Sumber: Malaysian Insider


5 comments

POLIS MEMANG TAK ADIL!!!!

Individu yang mengugut dan mengancam untuk menikam Nik Aziz Al-Dajjal sampai mati, dilaporkan telah ditangkap oleh polis di Butterworth, Pulau Pinang pukul 9.00 malam tadi. Individu berkenaan telah ditahan di bawah Seksyen 507 Kanun Keseksaan dan sedang disiasat berhubung ancaman yang dibuat menerusi laman sosial, Facebook.

Cepat betul polis buat kerja... barangkali ancaman bunuh itu merbahaya sangat. Apatah lagi yang hendak dibunuh pula adalah Nik Aziz. Tidak pula dapat dipastikan apakah individu berkenaan memaksudkan 'Nik Aziz Al-Dajjal' itu adalah Tuan Guru Datuk Haji Nik Abdul Aziz bin Nik Mat, Menteri Besar Kelantan.

Cuma agak aneh, berbanding laporan tentang ancaman dan ugutan tersebut, laporan tentang Nizar Jamaluddin yang cuba menimbulkan huru-hara dan pembunuhan antara kaum, masih lagi tidak menampakkan sebarang tindakan pihak polis, sekalipun ia dibuat lebih awal.

Barangkali kata-kata yang diucapkan oleh Nizar Jamaluddin dalam kempen politik untuk menambahkan undi kaum Cina kepada Pakatan Rakyat di Hulu Selangor hari itu, tidaklah semerbahaya ugutan bunuh terhadap Nik Aziz. Atau boleh jadi juga, berbanding individu yang membuat ancaman terhadap Nik Aziz, Nizar Jamaluddin mempunyai nama dan jawatan selaku orang politik.

Dan seperti biasa, orang politik adalah bebas melakukan apa-apa sahaja. Kalau kena kat kepala depa pun, depa boleh tepis bagi kat orang lain. Kalau orang marhaein, tindakan dan siasatan akan dijalankan secepat mungkin.

Anda boleh fikir sendiri, Nik Aziz atau jutaan orang Melayu dan Cina berbunuh sesama sendiri, siapakah yang anda perlu selamatkan terlebih dahulu? Antara pemuda yang berusia 20 tahun itu, yang sekadar mampu 'berceramah' di dalam Facebook, bersama-sama Friends yang tidak sampai 1000 orang berbanding Nizar Jamaluddin yang mempunyai jutaan pendengar di seluruh Malaysia, siapakah yang lebih berpengaruh dan wajar dibanteras terlebih dahulu?

Maka memang betullah, polis memang tidak adil apabila membuat tindakan!

2 comments

RASUAH DI HULU SELANGOR, ZAID KALAH LAGI

Dalam perkiraan Zaid untuk membuat petisyen membatalkan kemenangan BN di Hulu Selangor, tiba-tiba sahaja hari ini PKR bakal berhadapan dengan SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) apabila Pemuda UMNO Hulu Selangor membuat laporan bersabit pemberian rasuah kepada pengundi yang dilakukan oleh jentera pilihanraya PKR.

Laporan yang disertakan dengan bukti bergambar itu telah dibuat oleh Pengerusi Unit Media Baru Pemuda Umno Hulu Selangor, Mohd Jefrin Mat Tu.

Baru-baru ini, beberapa portal berita dan blog pembangkang menyiarkan berita tentang beberapa orang Orang Asli membuat laporan polis berhubung kegagalan mereka memperolehi RM100 daripada orang tertentu atas tujuan undian pilihanraya. Laporan bagaimanapun, tidak pula menyebut tentang pihak yang memberi sogokan tersebut.

Alahai... nasib kaulah, Zaid Ibrahim oiii... gout ajerlah kau lepas nih! Kawan lagi dengan Anwar Ibrahim...

0 comments

KAYVEAS YANG BARUA KUNDUR!!!

Parti Progresif Penduduk (PPP) sememangnya terus menjadi duri dalam daging kepada Barisan Nasional dan UMNO, khususnya. Presiden yang tidak disokong akar umbinya, K.Kayveas telah meminta agar Barisan Nasional memperuntukkan jawatan yang lebih kepada partinya apabila rombakan kabinet yang akan diadakan tidak lama lagi. Atas dasar apa partinya perlu mendapat tempat yang lebih dalam kabinet, Kayveas tidak pula menerangkannya.

Parti berkenaan sedang menghadapi masalah kepimpinan yang sangat meruncing. Umum mengetahui tentang Kayveas yang telah 'digulingkan' oleh T.Murugiah yang dilihat lebih kompeten dan lebih bekerja keras berbanding Kayveas yang berkongsi perangai dengan Sammy Vellu.

Berbanding parti-parti komponen Barisan Nasional yang lain, PPP merupakan parti yang sangat kecil dan kehadirannya seringkali dibayangi oleh MIC. Malah kalau dikirakan dari segi pengaruh, PPP mempunyai pengaruh yang jauh lebih kecil berbanding Parti Makhal Shakti dan IPF yang dihalang memasuki Barisan Nasional oleh pemimpin-pemimpin parti politik kaum India tertentu.

Tidak banyak yang dilakukan oleh PPP untuk memenangkan calon Barisan Nasional dalam mana-mana pilihanraya - kecil atau umum. Kayveas sendiri lebih banyak bergelut untuk mengekalkan kuasanya selaku Presiden PPP sekalipun, dia sudah tidak efektif selaku Presiden lagi. Keengganannya untuk melepaskan kuasa kepada Murugiah menyaksikan parti berkenaan terus lumpuh.

Kayveas tidak perlulah mengungkit tentang peruntukan jawatan Senator dan jawatan di dalam Kabinet, sebaliknya perlu menguatkan partinya terlebih dahulu. Parti Keadilan Rakyat yang baru setahun jagung pun sudah mampu mempunyai anggota yang ramai, mengapa pula PPP yang sudah berdekad-dekad ditubuhkan, masih lagi menjadi parti kecil?

Dan seharusnya, Najib Abdul Razak tidak menghiraukan desakan Kayveas yang menghadapi krisis kepercayaan daripada ahli-ahli PPP sendiri. Murugiah jauh lebih baik berbanding Kayveas, terutama dengan nilai serta mutu kerjanya selaku Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

1 comments

DOA MUSTAJAB, PERUT NIK AZIZ 'MELETOP'

Syed Azidi Syed Abdul Aziz atau lebih dikenali sebagai Kickdefella telahpun mendedahkan nama pemberi peruntukan RM4 juta untuk menjalankan operasi gerak saraf bagi menfitnah Abdullah Ahmad Badawi sewaktu si tidur itu menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Tindakannya itu terdorong daripada cabaran Dewan Pemuda PAS Kelantan agar dia mendedahkan nama mereka yang terlibat. Husam Musa sebelum ini mengatakan wang berkenaan adalah wang UMNO dan masih terdapat RM4 juta lagi wang UMNO untuk menjatuhkan Najib Abdul Razak pula.

Menurut Kickdefella, lima individu yang terlibat itu terdiri daripada seorang ahli Majlis Kerajaan Tempatan, Pengarang sebuah akhbar pro-pembangkang, bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kelantan dan pemimpin Dewan Pemuda PAS Kelantan.

Nama-nama tersebut telah diserahkan kepada SPRM untuk tindakan selanjutnya.

Nampaknya 'ugutan' halus yang dilakukan oleh PAS ternyata memakan diri. Sehingga setakat ini Nik Aziz tidak memberikan sebarang komen. Begitu juga dengan PAS Kelantan.

Doa pecah perut Nik Aziz nampaknya telah dimakbulkan Allah Taala. Cuma, keinginan Nik Aziz untuk melihat perut Najib Abdul Razak meletup tidak kesampaian, sebaliknya yang meletup adalah gerak kerja kotor golongan yang menjadi isi perut Nik Aziz.

Tu la, orang dah pesan, jangan buka aib orang. Degil, tak mahu dengar! Kan dah tak fasal-fasal serban dan jubah Tok Guru dah dilondehkan. Ternyata di sebalik jubah dan serban itu, terdapat kurap panau, sopak dan kusta yang memualkan....

2 comments

TAK JALAN JUGAK JARUM AKU!

Tai chi Azizan Abdul Razak, Menteri Besar Kedah tidak menjadi. Cubaan untuk menakut-nakutkan ADUN-ADUN Pakatan Rakyat dengan pembubaran DUN juga nampaknya tidak berkesan.

Ada khabar tidak rasmi tentang seorang ADUN yang telah melompat keluar dari PKR sekaligus meninggalkan Pakatan Rakyat Kedah. Seorang lagi dijangka berbuat begitu pada bila-bila masa sahaja.

Azizan Abdul Razak perlu mengotakan janjinya untuk membubarkan DUN Kedah ekoran lompatan berkenaan. Pada masa yang sama, PAS Kedah perlu 'melupakan' sejenak Pakatan Rakyat dengan memastikan calon-calon dari PAS akan menjadi majoriti mudah membentuk kerajaan di Kedah. PAS Kedah tidak boleh bergantung kepada PKR Kedah lagi memandangkan PKR merupakan sebuah parti songsang yang akan hanyut tenggelam pada bila-bila masa.

Sudah bersiap-sediakah UMNO dan Barisan Nasional untuk berjuang di Kedah? Seperkara yang pasti, barisan kepimpinan Kedah yang tidak banyak berubah, ditambah pula dengan persengketaan dalaman yang masih berterusan sehingga kini, menyebabkan parti berkenaan tidak mampu untuk mengalahkan PAS Kedah yang tidak banyak bergolak.

Apa pun, PAS sudah tersalah bersekutu untuk berkuasa. Persekutuan PAS dengan PKR hanya memenatkan dan memeningkan PAS yang terpaksa menyerahkan segala-galanya kepada PKR... dan kini, kerenah ahli-ahli PKR, menjahanamkan PAS dan mengganggu rancangan yang telah diatur oleh Azizan Abdul Razak selaku Menteri Besar Kedah.

2 comments

Blog Archive

Labels