IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, June 1, 2010

SYED SOBRI MENGAMUK DULU SEBELUM BUAT KEPUTUSAN

Tuesday, June 1, 2010
ADUN Kuala Nerang yang dilaporkan sedang membuat keputusan pada saat-saat akhir untuk masuk PAS, mengamuk sakan dengan UMNO Negeri yang disifatkannya sebagai tidak memberikan kerjasama yang baik kepada wakil rakyat-wakil rakyat UMNO yang bukan terdiri daripada Ketua Bahagian.

Pun begitu, amukannya itu dilihat sudah tidak mempunyai nilai lagi lantaran dia terperangkap dengan masalah ciptaannya sendiri. Masalah bangkrap akibat perniagaannya bukanlah kerana faktor UMNO, sebaliknya kerana faktor dirinya sendiri.

Semua orang dapat melihat tindak-tanduknya yang bersifat cuba mencari alasan bagi mewajarkan tindakan masa hadapannya. Syed Sobri tidak sahaja berhadapan dengan kemelut muflis terbaru, sebaliknya turut dikaitkan dengan skandal penyelewengan di dalam Seri Temin, anak syarikat kerajaan negeri. Sekaligus menyebabkan Syed Sobri bukan sahaja bakal berhadapan dengan tindakan pengisytiharan muflis, juga bakal dihadapkan ke mahkamah seandainya pihak berkuasa negeri membuat laporan.

Amukannya itu berlaku selepas surat pengaduan kepada Timbalan Perdana Menteri didedahkan. Dan daripada reaksi yang ditunjukkan, agak jelas, keengganan UMNO Negeri dan UMNO Pusat untuk menyelamatkannya daripada kehilangan jawatan selaku ADUN.

Ramai di Kedah, khususnya di Kuala Nerang yang mengalu-alukan tindakan Syed Sobri sama ada untuk menyertai PAS mahupun melepaskan jawatannya secara sukarela. Seandainya PAS menerima Syed Sobri sekalipun, ia hanya bersifat untuk 'membunuh dan menawan' kerusi berkenaan, bukan kerana Syed Sobri sudah 'sedar dan bertaubat'.

Apa pun, rentetan kemelut yang melanda UMNO Kedah kini ialah memperlihatkan situasi sebenar politik UMNO Kedah yang jauh lebih bergejolak berbanding PAS. Kalau sebelum ini, sebarang kenyataan yang mengaitkan UMNO Kedah dengan cantas mencantas, cepat sahaja mereka menafikan perkara tersebut. Namun jauh di dalam tubuh badan UMNO Kedah, terlalu banyak ubat dan pemotongan yang perlu dilakukan seandainya ingin melihat parti tersebut menjadi peneraju negeri sekalipun.

Namun, buat masa ini, biarlah Azizan Abdul Razak yang jadi peneraju pentadbiran Kedah. Biarpun lembab, lambat bertindak dan kurang respons dalam segala hal, setidak-tidaknya naga, jerung dan buaya yang sentiasa kelaparan, agak tersekat dan terbatas pergerakan mereka. PAS Kedah wajar diberikan peluang untuk membuktikan bahawa ketakutan terhadap PAS yang memerintah selama ini, tidak berasas... apatah lagi barisan ADUN dan Ahli Parlimen PAS yang mempunyai kelayakan yang tidak dapat dibanding dengan wakil-wakil rakyat dari UMNO. Mereka hanya perlukan sedikit ruang untuk membaiki dan menyembuhkan parut-parut luka akibat perbuatan sebilangan besar pemimpin UMNO Negeri....

Dan untuk perhatian, salah seorang wakil UMNO Kedah dalam kabinet, Johari Baharom yang pernah dikaitkan dengan 'operasi' memalukan Tun Mahathir, masih tidak disepak keluar dari kabinet Najib Abdul Razak. Jawatannya selaku Timbalan Menteri telah digandingkan dengan seorang wakil dari MCA.

2 comments

HISHAMUDDIN NAK PAKAI 'SUARA' UNTUK TENTANG ISRAEL

SERI ISKANDAR, 1 Jun (Bernama) -- Semangat 1Malaysia sewajarnya digunakan oleh seluruh rakyat negara ini untuk bersatu-padu menyuarakan bantahan terhadap pelbagai tindakan kejam rejim Zionis Israel serta kuasa besar yang memberi layanan berbeza kepada rejim itu.

Sehubungan itu, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menggesa seluruh rakyat merentasi sempadan warna kulit, agama, usia dan latar belakang untuk menyuarakan bantahan terhadap kerakusan, keganasan dan kekejaman rejim Zionis yang tidak berperikemanusiaan.

"Cukup-cukup kebelakangan ini dalam konteks politik, kita berpolitik sepanjang masa, tetapi dalam hal sejagat tak kan kita tidak boleh bersatu dan mengeluarkan satu suara yang memihak kepada kebenaran," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Ibu Pejabat Polis Daerah Perak Tengah di sini Selasa.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas serangan komando Israel ke atas sebuah kapal Turki, Mavi Marmara yang sedang dalam perjalanan menghantar bekalan makanan, perubatan dan makanan ke Gaza di perairan antarabangsa semalam.

Tiga daripada 11 rakyat Malaysia yang menyertai misi bantuan kemanusiaan itu dipercayai berada di atas Mavi Marmara termasuk ketua delegasi Malaysia Noorazman Mohd Shamsuddin yang juga pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) serta wartawan dan jurukamera Astro Awani, Ashwad Ismail dan Shamsul Kamal Latip.

Hishammuddin berkata layanan kuasa besar terhadap isu menyentuh rejim Zionis Israel termasuk serangan ke atas pasukan misi bantuan kemanusiaan dilihat berbeza dengan laungan dan hujah keadilan, kesaksamaan dan toleransi yang disuarakan kuasa itu.

"Kita perlu bangkit seperti yang pernah kita lakukan sebelum ini seperti misi Aman Malaysia dan menyuarakan dengan sejelas-jelasnya (bantahan dan kutukan).

"Mereka (kuasa besar) melaungkan-laungkan keadilan, kesaksamaan dan toleransi tetapi apabila menyentuh rejim Zionis dan tindakan serangan terhadap yang tidak berdosa, layanan kuasa besar ini terhadap mereka (rejim Zionis) berbeza dengan laungan dan hujahan atas konsep keadilan," katanya.



-- BERNAMA

0 comments

KULIM HI-TECH PARK: AMIRUDDIN NAFI LAGI!!!

Amiruddin Hamzah, Exco Industri, Usahawan, Pelaburan, Sains dan Inovasi menepis dakwaan Ketua MCA Kedah, Chong Itt Chew dan menganggap Ketua MCA Kedah itu menipu.

Chong Itt Chew dalam kenyataannya baru-baru ini mendakwa, sebuah kilang utama di Kulim Hi-Teh Park (KHTP) telah memindahkan operasi mereka ke luar negara. Amiruddin bagaimanapun, menafikan tidak ada bukti kilang Fujitsu itu telah memindahkan operasi mereka ke Filipina sebagaimana yang didakwa.

Menurut Amiruddin lagi, Fujitsu Electric masih lagi beroperasi di KHTP dan dakwaan bahawa 2000 orang pekerja telah diberhentikan, adalah tidak munasabah. Bukan itu sahaja, kata Amiruddin lagi, TIDAK ADA sebuah kilang pun di KHTP ditutup atau memindahkan operasi mereka.

Bagaimanapun, penafian dan dakwaan yang dibuat oleh Amiruddin itu menjelaskan sikapnya yang cuba menyembunyikan kebenaran. Berdasarkan perkembangan semasa, KHTP sedang mengalami penguncupan melibatkan pemberhentian pekerja dari kalangan penduduk tempatan.

Malah ramai yang ketawa besar apabila Amiruddin dengan bangganya menyatakan, berjaya membawa masuk pelaburan baru ke KHTP dalam tempoh 2 bulan Pakatan Rakyat memerintah Kedah, sekalipun tidak menunjukkan sebarang bukti, terutama membabitkan kewujudan kilang baru di KHTP sepanjang Pakatan Rakyat mentadbir. Pelaburan baru yang didakwa oleh Amiruddin pula sebenarnya pelaburan yang buat oleh kerajaan Barisan Nasional terdahulu.

Lebih malang apabila beberapa buah kilang utama sedia ada memindahkan operasi mereka, sama ada ke Terengganu dan Pahang mahupun Wilayah Iskandar Malaysia di Johor.

Dalam hal ini, Amiruddin sudah beberapa kali terbukti berdusta apabila membabitkan pelaburan dan kemasukan modal baru ke KHTP bukannya Chong Itt Chew dari MCA. Pakatan Rakyat di Kedah hanya bergantung sepenuhnya kepada Azizan Abdul Razak, manakala Exco dan pegawai-pegawai yang dilantiknya, bagaikan kera mendapat bunga... tanpa ada idea untuk mengembangkan dan memajukannya mengatasi prestasi Barisan Nasional. Yang mereka mahir adalah BERBOHONG, BERCAKAP BOHONG DAN MEMBERIKAN ALASAN BOHONG!

0 comments

ONG TEE KEAT GUGUR... BN BAKAL HILANG SATU LAGI KERUSI?

Ong Tee Keat yang menjadi wakil Parlimen 'kesayangan' Ampang sebelum kawasan tersebut dipecah dua, akhirnya digugurkan daripada barisan kabinet Najib Abdul Razak dalam satu rombakan kecil kabinet. Jawatannya selaku Menteri Pengangkutan diambilalih oleh Kong Cho Ha.

Antara 'muka baru' yang dibawa masuk adalah Palanivel, anak angkat kesayangan Sammy Vellu yang bakal mewarisi MIC. Turut mendapat tempat adalah Maglin Dennis D'Cruz dari PPP untuk menduduki jawatan Timbalan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan. Dan sekalipun Chua Soi Lek bertekad tidak mahu dilantik sebagai menteri, anaknya yang menjadi Ahli Parlimen Labis, Chua Tee Yong dilantik sebagai Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani.

Sama ada Najib sedar atau sebaliknya, Ong Tee Keat mempunyai aura yang tersendiri. Bermula cemerlang sebagai Ahli Parlimen Ampang dengan mengalahkan Datuk Harun Idris, seorang tokoh Melayu yang sangat terkenal, juga bekas Menteri Besar Selangor dengan kemenangan yang sangat bergaya. Dalam satu lagi pilihanraya umum selepas Semangat 46 berjaya didaftarkan, sekali lagi Ong Tee Keat menang besar dengan majoriti sokongan daripada orang Melayu yang berada di seluruh daerah Ampang. Begitu juga apabila dia berjaya mengalahkan Zainal Rampak, pemimpin kesatuan sekerja yang sangat terkenal dan disegani....

Sekarang, Tee Keat menguasai Parlimen Pandan yang jauh lebih kecil berbanding Parlimen Ampang. Di bawah Parlimen Pandan wujud dua DUN iaitu Cempaka dan Teratai yang masing-masing dikuasai oleh PAS dan DAP.

Berdasarkan pemerhatian, Parlimen Pandan dimenangi BN hanya atas faktor Ong Tee Keat. Tanpa Ong Tee Keat, pastinya Pandan dan Ampang berada dalam Pakatan Rakyat dalam Tsunami Politik 2008.

Pengguguran Ong Tee Keat dari kabinet, pastinya akan memberi kesan yang sangat besar terhadap sokongan pengundi kepada Barisan Nasional di kawasan Ampang dan Pandan. Berbeza dengan Chua Soi Lek yang tidak begitu berpengaruh di kawasan yang cukup kaya dengan perindustrian, cukai tanah dan pintu yang perolehannya jauh mengatasi perolehan negeri Perlis, dan kawasan strategik di mana nilai tanahnya dikatakan cukup tinggi, pastinya ketiadaan Ong Tee Keat dalam barisan kabinet, membuka peluang kepada Pakatan Rakyat, khususnya DAP untuk menguasai daerah ini.

DAP dan PKR sudah pasti tersenyum senang... hanya dengan isu perkauman dan kesamarataan berdasarkan merit, sokongan dari kaum Cina dan Melayu liberal totok di kawasan ini akan berpindah kepada mereka.

1 comments

TINDAKAN KE ATAS ZIONIST... SATU LAGI IKRAR PEMBOHONG!!!!

Apabila berlakunya tragedi serangan komando Zionist ke atas kapal Mavi Marmara yang merupakan salah sebuah daripada 6 kapal aktivis keamanan yang menghantar bantuan kemanusiaan kepada penduduk Gaza, semua orang BERPURA-PURA terkejut dan BERLAKON-LAKON kononnya marah sangat dengan Zionist dan negara haram mereka, Israel.

Satu dunia BERLAGAK marah dengan kebiadapan Israel. Parti-parti pembangkang di kebanyakan negara yang mengamalkan demokrasi, bagaikan mendapat arahan daripada GODFATHER mereka agar berada dalam satu fahaman iaitu mengutuk kerajaan lambat bertindak atau memberikan reaksi. Parti-parti pembangkang di Malaysia, khususnya PAS juga tidak terkecuali. Malah cubaan untuk menonjolkan diri kononnya merekalah yang benar-benar berjuang serta bencikan Zionist dan negara haram Israel dan orang lain selain PAS adalah sebaliknya, berlaku dengan ketara.

PAS yang mengaku beragama Islam dan berimej Islam, gagal memperlihatkan kepimpinan Islam dalam mana-mana demonstrasi. Sebaliknya yang mereka perlihatkan, ialah sikap Yahudi dan munafik yang hanya ingin menonjolkan diri dengan mempergunakan isu sedia ada untuk membodoh-bodohkan orang lain! Antara persaudaraan Islam dan nama PAS, nama PAS yang didahulukan. Antara Islam dan parti politik dalam sistem Zionist anutan dunia, parti politik yang mereka dahulukan!

Betapa hebatnya pengaruh Zionist yang tertanam dalam sanubari mereka sehinggakan setiap tutur kata, perbuatan dan perancangan mereka, semuanya menurut sebagaimana yang diajarkan oleh BAPA-BAPA ZIONIST mereka dalam bentuk DEMOKRASI ROM!

UMNO tak perlulah diulas. Mereka sama-sama menyertai gerakan massa kaum Arab yang melalak-lalak, terjerit-jerit dan penuh dengan kecaman serta kutukan. Dikait tokoh itu, tokoh ini, badan itu, badan ini... semata-mata untuk menunjukkan betapa GLOBALnya UMNO. Kesudahan yang ada ialah, mengharapkan Ban Kim Moon, Setiausaha Agung PBB untuk memikirkan sesuatu bagi mengutuk Zionist.

Mengutuk, mengecam dan memulaukan barangan, itu sajalah yang mampu dilakukan oleh kepimpinan Muslim di seluruh dunia. Hakikatnya, baik yang berada dalam barisan pembangkang, apatah lagi kerajaan, mereka adalah anak-anak, adik-adik, hamba-hamba dan rakan-rakan kongsi Zionist yang telah menggenggam telur dan memaku otak masing-masing. Jangankan mengangkat senjata, menggunakan petroleum yang dianugerahkan Allah Taala sebagai senjata utama Muslim dan negara Islam di seluruh dunia pun, tidak ada sesiapa yang berani melakukannya dari kalangan negara-negara Islam.

Suatu ketika, Mahathir Mohamed yang baru mengetuai pentadbiran Malaysia melakukan sesuatu yang sangat mengejutkan seluruh dunia dan mengancam kepentingan serta penguasaan Amerika Syarikat. Tidak sampai setahun pentadbirannya, Mahathir telah melakukan sesuatu yang tidak pernah dilakukan oleh mana-mana negara.

Stok penimbal getah dan bijih timah yang dikuasai oleh Amerika Syarikat telah diancam apabila Mahathir mengumumkan Malaysia sudi membeli getah dan bijih timah dunia dengan harga yang lebih tinggi berbanding yang ditawarkan oleh stok penimbal milik Amerika Syarikat. Dan Mahathir benar-benar mengotakan janjinya dengan melakukan penguasaan ke atas getah asli, sekaligus menyebabkan Amerika Syarikat mulai panik dan stok penimbal getah asli membuat pelarasan dengan tidak lagi bersifat membuli dan memperhambakan negara-negara utama pengeluar getah asli.

Dan semenjak itu, malah terutama selepas Mahathir melayan bekas penjajahnya British dengan cara yang dianggap menghina, namanya terkenal dan Barat segera menghantar wartawan seperti Barry Wain untuk memburuk-burukkan Mahathir, sama ada dalam jangka pendek mahupun pada jangka panjang. Amerika Syarikat dan Zionist tidak mahu kaedah yang digunapakai oleh Mahathir diingati oleh bakal pemimpin beragama Islam. Malah apabila Mahathir mengupah sebuah agensi yang dimiliki oleh ortodoks Yahudi yang diketahui sangat anti-Zionist bagi kerja-kerja perancangan ekonomi, Mahathir segera diberikan imej sebaliknya. Dan kerja tersebut dimudahkan menerusi Gerakan Reformasi 1998-2000.

Najib Abdul Razak tidak dilihat mampu dan tegas untuk berhadapan dengan Amerika Syarikat apatah lagi penggertak-penggertak beragama Zionist. Anwar Ibrahim yang selalu meletakkan dirinya selaku Perdana Menteri masa hadapan, terlebih-lebih tidak mampu. Tindakannya memanggil dan menjemput konglomerat Zionist untuk menjajah nadi ekonomi negara ini dalam krisis kewangan yang dilihat terhasil dari 'kerja tangannya', memperlihatkan sifat sebenar Anwar yang menjadi jurucakap Zionist di rantau ini.

Dek kerana itulah, sehingga sekarang, Anwar terpaksa memuji tahap ekonomi Indonesia, Filipina dan Korea Selatan yang dikatanya lebih baik berbanding Malaysia sekalipun hakikatnya negara-negara itu sudah pun berada di tangan konglomerat dan syarikat-syarikat gergasi Zionist. Ketiga-tiga negara tersebut terpaksa menyembah IMF dan Bank Dunia yang diketahui berada di bawah pengawasan Zionist.

Harapan sebenarnya diletakkan kepada Haji Hadi Awang, Presiden PAS. Apakah Hadi Awang mampu memikul beban ini dan misi penyatuan ummat Islam, khususnya di Malaysia bagi mewujudkan sebuah benteng yang lebih kukuh untuk berhadapan dengan Zionist serta agitator mereka? Apakah Hadi Awang mampu mewujudkan 'kerjasama ghaib' Fadzhil Nor-Mahathir dalam melawan Zionist biarpun perkembangannya agak lembab, namun berkesan?

Barangkali ada yang masih ingat tentang Dinar Emas? Siapa yang mencadangkan penggunaan dinar emas menggantikan Dollar Amerika dalam urusan perniagaan antarabangsa sebelum Mahathir mengumumkannya?

Atau sebenarnya saki-baki pemimpin Islam yang benar-benar Islam telah pun pupus dari muka bumi ini sebaliknya yang ada hanyalah pemimpin Islam yang mempergunakan Islam untuk mendapat kuasa dengan menggunakan kaedah yang telah diajar oleh Zionist menerusi amalan DEMOKRASI ROM yang subur?

2 comments

ANAK INDIA MANA LAK NAK KALUNG SELIPAR KAT TUN MAHATHIR?

Tun Mahathir pun dah menyampah dengan kerenah Sammy Vellu yang masih tidak hilang-hilang perangai gila kuasanya sekalipun sudah lebih 30 tahun menerajui MIC. Pantang sesiapa sahaja yang menegur, pasti hukuman yang menanti adalah dipecat dari parti. Yang tak dipecat cuma dirinya, anak lelakinya dan timbalannya yang sangat disayangi serta juak-juak penjilat tegarnya.

Kata Tun Mahathir, Sammy Vellu sudah sepatutnya berundur. Dalam kebanyakan menteri dan presiden parti yang sezaman dengan Tun, kesemua mereka telah melepaskan jawatan masing-masing. Yang masih tinggal hanyalah Sammy Vellu yang tetap berasakan dia sangat diminati dan menjadi aset berharga kepada Barisan Nasional.

Bila Tun Mahathir kata macam tu, pastinya ada pengampu-pengampu dan pembodek-pembodek Sammy Vellu yang melenting mengalahkan hero filem Tamil nak bersilambam dengan penjahat. Habislah segala ungkapan dan cakap-cakap yang menyinggung sebahagian besar pengundi mereka dari bangsa Melayu akan kedengaran.

Cuma yang nak tengok, anak India mana pula kali ini yang akan menyatakan dengan angkuhnya, Tun Mahathir akan dikalungkan dengan selipar jikalau muncul dalam majlis MIC. Bila Tun Mahathir mencela Sammy Vellu yang masih tak mahu bersara, selain selipar apa pula yang nak disangkutkan ke tengkuk orang tua tu?

Atau barangkali sudah ada anak Melayu yang nak menyangkut selipar, terompah kayu dan kasut buruk ke tengkuk Sammy Vellu sebagai penghargaan kepadanya yang cukup mempertahankan Bumi Hiway sewaktu dia menjadi Menteri Kerja Raya dulu?

Kita tengok, siapa yang lebih berani... anak Melayu atau anak India? Atau dua-dua sebenarnya hanya berani bercakap, tapi bila jumpa, bukan kata cium tangan lagi, kepala lutut, buku lali, hujung jari kaki pun sanggup jilat!

1 comments

ADUN KUALA NERANG NAK LOMPAT MASUK PAS?

Khabar-khabar angin sedang bertiup dengan kencang. Bukan UMNO yang menerima wakil rakyat lompat, sebaliknya dikhabarkan PAS yang akan terima wakil rakyat berkaki panjang. Wakil rakyat yang dimaksudkan adalah Syed Sobri Syed Hashim, ADUN Kuala Nerang yang kelulusannya hanya setakat SPM.

Bagaimanapun, PAS tidak begitu teruja sepertimana Anwar Ibrahim seronok sakan apabila ADUN Bota masuk partinya dan kemudian keluar bersama-sama tiga orang wakil rakyat PKR Perak, sekaligus menumbangkan kerajaan bersepupu Nizar-Ngah-Ngeh.

Kata Menteri Besar Kedah, perbincangan dengan Syed Sobri berkenaan kebarangkaliannya melompat ke dalam PAS masih belum dibincangkan. Bagaimanapun, menurut kata Azizan Abdul Razak lagi, seandainya Syed Sobri berminat dia perlu mengisi borang permohonan menyertai PAS. Dengan kata lain, penyertaan Syed Sobri ke dalam PAS perlu mengikut prosedur parti berkenaan. (Sin Chew)

Nampak gayanya kalau jadi, akan adalah seorang lagi Melayu yang akan MENCAGARKAN isterinya untuk ditalak tiga seandainya melompat balik ke dalam UMNO dan Barisan Nasional.

Kepada Syed Sobri, diucapkan SELAMAT JALAN dan SELAMAT MAJU JAYA!!!

1 comments

ISY, ISY... SAPA BERAK TENGAH JALAN NIH?

Selalunya yang bising-bising tentang pemindahan pengundi adalah parti-parti dari Pakatan Rakyat. Pelbagai prasangka, pelbagai teori kejahatan, pelbagai helah dan taktik akan didedahkan tentang pemindahan berkenaan, apatah lagi setelah SPR mengumumkan mereka sedang melakukan pembersihan daftar pemilih.

Bagaimanapun, kali ini berbeza pula keadaannya. UMNO Permatang Pauh bising kerana seramai 5000 orang pengundi yang kebanyakannya adalah penyokong UMNO terutama sekali di kawasan DUN Seberang Jaya yang menjadi kubu kuat BN, telah dipindahkan ke beberapa kawasan. Majoritinya adalah ke Batu Kawan.

Ketua UMNO Bahagian tersebut, Abdul Jalil Abdul Majid memberitahu, pemindahan pengundi-pengundi itu baru disedari dua minggu lalu. (BERNAMA)

SPR negeri dilaporkan sedang membuat siasatan.

Kalau betullah bagai yang dikata, cekap sungguh Ketua Bahagian tu buat kerja. Cuma yang menimbulkan kemusykilan mengapa pula pengundi-pengundi di Permatang Pauh dipindahkan kalau alasannya semata-mata untuk mengekalkan kawasan terbabit kepada PKR? Apatah lagi, banyak kawasan Barisan Nasional yang lain, terutama kerusi-kerusi yang dikuasai oleh parti Cina dan India Barisan Nasional sudah memberi isyarat akan berpindah kepada DAP dan PKR.

Kalau setakat nak menyelamatkan air muka Anwar Ibrahim, rasa-rasanya alasan pemindahan berkenaan cukup dangkal. Yang terlebih-lebih pelik, bagaimana pula mereka boleh dipindahkan memandangkan segala butiran adalah rahsia dan hanya orang dalam SPR sahaja yang tahu tentang maklumat berkenaan.

Sapa la pulak berak tengah jalan nih?




0 comments

Monday, May 31, 2010

GUGUR JUGA BUAH YANG DAH MASAK NIH

Monday, May 31, 2010
Suleiman Mohamed, orang tegar Titiwangsa akhirnya melepaskan jawatan selaku Ketua Bahagian UMNO bermula esok. Jawatan berkenaan telah disandang selama 23 tahun. Jawatannya akan dipangku oleh timbalannya, Johari Abdul Ghani. (MStar)

Orang tua yang dikenali sebagai Pak Leman ini merupakan bekas Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, cukup terkenal dengan 'campurtangannya' dalam 'memajukan Kampung Bharu', langkah yang dituruti oleh Raja Nong Chik yang memperkenalkan rejim lebih menarik iaitu perkongsian 60:40 bagi pemilikan di Kampung Bharu, sekaligus menghilangkan Melayu dan sebuah kampung Melayu di tengah-tengah Kuala Lumpur yang dipertahankan sekian lama.

Pak Leman juga merupakan Ahli Parlimen Titiwangsa selama empat penggal berturut-turut sebelum digugurkan oleh pentadbiran Abdullah Badawi pada 2004. Ahli Parlimen Titiwangsa kini adalah Dr. Lo'Lo' Ghazali, dari PAS.

1 comments

ROSMAH MANSUR KETUAI PERARAKAN KE KEDUTAAN AMERIKA ESOK?

ESOK, satu perhimpunan tunjuk perasaan akan diadakan di hadapan Kedutaan Amerika Syarikat di Jalan Tun Razak bagi membantah anak angkat kesayangan mereka, Zionist Israel berikutan kekejaman yang dilakukan terhadap konvoi keamanan di Laut Mediterranean yang menuju ke Gaza.

Bagi mereka yang mengaku beragama Islam, sayang dan kasihkan saudara-saudara seagama kita yang dikhianati oleh pemimpin beragama Islam dan dizalimi oleh Zionist, sila turun beramai-ramai ke laman Tabung Haji pada pukul 10.00 pagi.

Butirannya adalah seperti berikut:

Tarikh: 1 Jun 2010 (Selasa)
Masa: 11 pagi
Tempat: Berkumpul di laman Tabung Haji pada pukul 10 pagi dan kemudian menuju ke Kedutaan Amerika yang terletak 300 meter dari tempat berkumpul.

Sila bawa kain rentang, banner dan sepanduk yang mengutuk, mengecam, memaki hamun, mencerca Amerika Syarikat dan Israel.

Dan bagi YANG TIDAK YAKIN, satu perhimpunan besar-besaran akan diadakan selepas solat Jumaat ini untuk perarakan ke Kedutaan Amerika Syarikat.

Harapan besar sekiranya ROSMAH BINTI MANSOR, isteri Perdana Menteri Malaysia yang berwajah dan berambut cantik untuk mengetuai sebarang perarakan ke Kedutaan Amerika Syarikat bagi tujuan mengecam dan mengutuk di samping menyerahkan nota bantahan memandangkan dia CUKUP TERKENAL sebagai PENAUNG PALESTINIAN AID DONATION DRIVE.

BUKTIKAN BAHAWA BIARPUN ANDA BERBEZA FIKRAH POLITIK, TETAPI APABILA DATANG KEMUDARATAN KEPADA UMMAT, ANDA BOLEH BERDIRI DI ATAS SATU KALIMAH THOIBIYYAH!!!!

Sila panjangkan mesej ini!!!

2 comments

TAK MAHU BELAJAR JUGAK?

Sehingga artikel ini ditulis, sudah 20 orang maut akibat pembunuhan yang dilakukan oleh komando-komando Zionis ke atas peserta-peserta penghantaran bantuan kemanusiaan ke Gaza, Konvoi Flotilla. Kapal-kapal yang membawa bahan bantuan kepada penduduk Gaza telah diserang oleh tentera Zionis Israel pada waktu pagi.

Dan seperti biasa, para pemimpin Arab dan Palestin sekadar menggesa seluruh umat Islam dan Dunia Arab melakukan demonstrasi dan mengutuk Israel di atas kekejaman berkenaan. Manakala pemimpin yang kelihatan sedikit cerdik mengusulkan agar Israel dibicarakan di PBB dan kecaman dibuat terhadap negara haram itu dan pentadbirannya.

Seperti biasa juga, umat Islam di seluruh dunia sekadar mampu mengigit bibir dan melengking-lengking marah bagaikan anjing dikerat ekor tanpa sebarang tindakan bernas. Paling lebih pun, sekadar memboikot produk dari Israel atau yang berkaitan dengan negara haram terbabit.

Dalam keadaan sekarang, umat Islam hanyalah belasahan kaum Zionis dan sekutu-sekutu mereka, terutama Zionis Timur. Zionis sudah meresap masuk jauh ke dalam sanubari umat Islam terutama menerusi keimanan yang bersungguh-sungguh dan iktikad yang mantap dalam amalan demokrasi. Perhatikan sahaja di Malaysia apabila umat Islam yang terdiri daripada majoriti Melayu begitu bersungguh-sungguh mencari kuasa dan kekayaan menerusi amalan demokrasi sambil menggunakan agama Islam dengan sewenang-wenangnya.

Agitator Zionis begitu ramai dan bersepah-sepah. Rupa dan wajah mereka saling tidak tumpah seperti orang Islam, bahkan mereka adakalanya seperti Si Putih dalam kisah abid Barshisa yang akhirnya mati dengan beriman kepada Iblis laknatullah. Malah lebih ramai talibarut Zionis berwajahnya imam-imam suci umat Islam, dengan pakaian dan penampilan, dengan tutur kata dan kelakuan, namun merupakan pemeluk tegar fahaman Zionis, terutama yang membabitkan hal-hal yang bersangkutan dengan pilihanraya dan kuasa.

Umat Islam hanya boleh melalak dan menyalak. Selepas kuasa Imperialis Barat memecahbelahkan negara umat Islam membentuk negara-negara kecil, tiada lagi usaha-usaha penyatuan yang dibuat untuk membentuk satu persekutuan yang lebih kuat. Contoh terbaik, selepas Inggeris, Belanda, Amerika Syarikat, Sepanyol dan Portugal membahagikan Kepulauan Melayu menjadi Malaysia, Indonesia, Singapura, Brunei, Filipina dan Timor Timur, mereka sekadar berada di dalam sebuah persatuan yang longgar sifatnya iaitu ASEAN. Apa yang dicorakkan oleh kuasa Imperialis, diterima bulat-bulat tanpa sebarang penentangan.

Bahkan wujud pula fikrah-fikrah yang berbentuk badan politik dalam negara-negara berkenaan untuk menambahkan pecah belah demi memusatkan kuasa. Beralasankan negara Islam contohnya, perpecahan dan amalan takfir berleluasa. Ia tidak langsung menguatkan umat Islam, bahkan ia sebenarnya hanya menurut arahan Tuan Besar mereka yang menjarah Tanah Palestin.

Kecenderungan mereka ialah memastikan umat Islam kekal berpecah belah dan tidak sefahaman dalam semua perkara. Perkara furu' perlu diperbesarkan menjadi perkara akidah. Kalau perlu, perkara akidah dijadikan perkara kedua berbanding furu'. Sebarang seruan ke arah perpaduan dan pengukuhan kasih sayang sesama Islam, akan cepat-cepat dihancurkan dengan alasan 'lebih baik berkawan dengan kafir' agar umat Islam sentiasa lemah dan terus bergantung harap dengan tuan-tuan besar golongan ini.

Asia Barat sudah pun lemah sekalipun mereka menguasai bahan api utama dunia iaitu petroleum. Jazirah Arab telah dibahagi-bahagikan dan dikecil-kecilkan menjadi negara-negara yang kepala, tengkuk dan telur mereka digenggam Zionis Amerika Syarikat dan Zionis Israel. Manakala golongan Yahudi pula dikeluarkan dengan alasan golongan tersebut adalah musuh Zionis yang tidak mahu Zionis yang agama mereka sebenarnya adalah Atheis berkuasa di dunia ini. Pertentangan antara Zionis dan Yahudi tidak pernah diambil kira sebaliknya ramai yang menyatukan Zionis dan Yahudi. Bagi mereka Yahudi adalah Zionis dan Zionis adalah Yahudi sekalipun hakikatnya menjadi Zionis tidak semestinya beragama Yahudi dan berbangsa Israel!

Pembunuhan 20 orang aktivis kemanusiaan itu bukanlah perkara terasing dan terpencil. Ia juga bukanlah satu titik permulaan, sebaliknya ia adalah kelangsungan budaya Zionis kerana tanpa membunuh dan menzalimi serta menjarah, mereka tidak akan dikenali. Tanpa dikenali, Zionis akan mati. Tanpa berita tentang kekejaman mereka disebarkan, Zionis akan kekurangan dana serta tabungan. Untuk terus kekal hidup dan ditakuti, Zionis perlu membuat angkara. Nama Zionis perlu disebut-sebut agar mereka dapat menguasai seluruh dunia biarpun perbuatan dan tindakan mereka sangat keji.

Itu adalah taktik Zionis untuk kekal di Palestin... dan taktik tersebut telah pun diperturunkan kepada budak-budak mereka di seluruh dunia.

Siapa di Malaysia yang buat perangai sebegitu?

0 comments

SINDIR ZAID IBRAHIM, NAMPAK?

Tidak lagi dapat dinafikan pertembungan kuasa di dalam Parti Keadilan Nasional sudah kian sampai ke kemuncaknya. Parti yang masih dikira baru dalam 'industri politik' Malaysia, kini terjebak sepenuhnya dengan perebutan kuasa, lantaran parti berkenaan dipenuhi dan dipimpin oleh pelahap-pelahap kuasa yang gagal sewaktu berada di dalam UMNO dan parti-parti komponen BN dahulu.

Azmin Ali, bintang PKR yang bersinar dek tangan Anwar Ibrahim, dikatakan mempunyai potensi yang sangat besar untuk menjawat jawatan Timbalan Presiden PKR. Penyandang jawatan itu kini yang mewakili bloc Parti Rakyat Malaysia, Syed Hussin Ali dikatakan akan meninggalkan jawatan berkenaan, sekaligus menjadikan jawatan kedua terpenting di dalam Parti Keadilan Rakyat itu kosong dan perlu ditandingi. Jawatan utama iaitu Ketua Umum PKR, disandang oleh Anwar Ibrahim dan nampaknya tiada sesiapa pun yang berani mencabar SAMMY VELLU versi PKR itu.

Bagaimanapun, impian Azmin Ali agak tergugat dengan kehadiran Zaid Ibrahim, 'monster' UMNO Kota Bharu dan Chua Jui Meng yang dua kali gagal menjadi Presiden MCA. Kedua-dua tokoh berkenaan dilihat lebih berkemampuan, berkredibiliti, berpengaruh dan berpengalaman berbanding Azmin yang hanya aktif dalam inner circle Anwar Ibrahim. Berbanding Zaid dan Chua Jui Meng, Azmin dilihat tempang dan kaku layu kerana dia hanya kuat apabila 'ditongkat' oleh Anwar Ibrahim.

Sewaktu Keadilan ditubuhkan selepas Gerakan Reformasi, nama Azmin Ali ditenggelami nama-nama lain seperti Ezam Md Noor, Shaari Sungip, Badrul Amin, Lokman Noor Adam dan Roslan Kassim. Namun apabila nama-nama berkenaan keluar dari PKR - kecuali Shaari Sungip - nama Azmin Ali melonjak. Bukan kerana kredibiliti atau pandainya dia bersilat di pentas politik negara, tetapi kerana skandal isterinya dengan Anwar Ibrahim menerusi percampuran air mani kedua-duanya di atas sebuah tilam yang diusung oleh polis ke perbicaraan liwat pertama. Dan nama Azmin Ali lebih terkenal kerana dua orang adiknya iaitu Azwan Ali, seorang selebriti dan Ummi Hafilda menentang Anwar Ibrahim dan Shamsida Taharin di mahkamah.

PKR pada pertengahan tahun lalu telah meminda perlembagaan bagi membolehkan ahli-ahli memilih terus barisan kepimpinan.

Azmin dalam reaksinya memberitahu, dia tidak mahu menjadi Timbalan Presiden yang kalah dalam pilihanraya. Ujarnya lagi, tumpuannya kini adalah untuk memastikan PKR di Selangor akan menjadi lebih kuat berbanding sedia ada. (Malaysian Insider)

Ramai yang melihat ucapan berapi-api Azmin dalam Kongres Keenam PKR sebagai kempen untuk memanjat tangga Timbalan Presiden, sekaligus membuktikan dia juga tidak kurang pandainya bercakap dan berucap berbanding Anwar Ibrahim. Malah 'pertunjukannya' itu turut mendapat sokongan daripada Syed Hussin sekalipun 'dilawak-lawakkan' oleh Saifuddin Nasution.

1 comments

18 AHLI PAS KELUAR PARTI.... CERITA BASI!!!!

18 orang ahli PAS Alor Binjai keluar parti dan menyertai UMNO. Kononnya, mereka keluar parti kerana tidak berpuas hati dengan prestasi ADUN Alor Mengkudu yang gagal menjalankan tanggungjawabnya selaku ADUN dengan berkesan. Kononnya juga, mereka keluar kerana kerajaan negeri pimpinan PAS Kedah, gagal menjalankan fungsi kerajaan tidak sebagaimana yang dijanjikan ketika Pilihanraya Umum Ke-12 lalu. (SinChew)

Cerita tentang keluar parti dianggap satu kempen berkesan untuk menggerakkan blok lebih besar berhijrah dari parti lama kepada parti baru. Mana-mana parti di Malaysia, khususnya parti yang berteraskan Melayu-Islam dan Bumiputera cukup seronok menjadikan isu ini sebagai promosi yang parti mereka lebih berjaya berbanding parti lawan.

Kecenderungan ini dapat dilihat dengan jelas di dalam UMNO Kedah yang sebenarnya berada dalam keadaan nazak dan serba tertekan berikutan kegagalan mereka memanipulasikan isu sedia ada, terutama yang membabitkan kepentingan rakyat. Apatah lagi setelah PERBANDINGAN KELULUSAN antara ADUN UMNO dan PAS yang berjarak bagaikan bumi dan langit kesembilan, memperlihatkan tahap penguasaan UMNO Kedah sebenarnya 'langsung tidak wujud' lagi.

UMNO Kedah kelihatan terlalu bergantung kepada Dato' Ir.Nawawi yang mempunyai kelayakan yang lebih berbanding pemimpin-pemimpin UMNO yang lain. Ketika UMNO Kedah sibuk dengan penghijrahan ahli PAS ke dalam parti tersebut, mereka gagal melihat persepsi rakyat yang membandingkan kelayakan pemimpin UMNO dari segi akademik berbanding pemimpin PAS yang bukan sahaja lebih tinggi, bahkan lebih muda dan kurang politik cantas-mencantasnya!

Maka tidak hairanlah kisah Ketua Bahagian yang takut dengan pemimpin UMNO generasi baru dari bidang profesional merampas jawatan mereka, melakukan pelbagai cara kotor dan sentiasa berpolitik begitu berleluasa di Kedah.

Cerita ahli PAS melompat masuk dalam UMNO?

Rasa-rasanya ramai yang membaca berita ini dengan sinis sambil tersenyum-senyum memikirkan, ini sajalah kaedah yang mampu DIFIKIRKAN oleh barisan kepimpinan UMNO negeri kalau tidak pun kawasan berkenaan?

0 comments

ISU JUDI: UMNO KALAH LAGI

Meskipun lesen judi pertaruhan bola sepak dikatakan belum diserahkan kembali oleh kerajaan kepada Berjaya Group, namun Pakatan Rakyat khususnya PAS telah mempamerkan 'kemenangan' luar biasa yang mereka berjaya raih.

Empat buah negeri dilaporkan akan membenarkan judi terbaru itu. Pentadbiran Kedah, Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang tidak akan memberi kelulusan kepada Vincent Tan untuk mengoperasikan judi tersebut DI PREMIS BARU. Bagaimanapun, seandainya pertaruhan tersebut dioperasikan di premis lama atau PREMIS SEDIA ADA, tidak pula dinyatakan sama ada premis berkenaan akan disita atau permit dan lesen pendudukan akan ditarik balik oleh Majlis Kerajaan Tempatan.

Isu ini berjaya dimanipulasikan oleh Pakatan Rakyat yang ghairah untuk mendapatkan sokongan para pengundi baru. Bagaimanapun, di dalam Pakatan sendiri, isu ini dilihat seakan-akan menjadi duri dalam daging. PAS yang menjuarai isu ini dan bersungguh-sungguh bagaikan lesen pertaruhan tersebut telah membolehkan Vincent Tan menokok harta kekayaan yang berbilion-bilion ringgit itu. Namun, DAP lebih menarik perhatian memandangkan Lim Guan Eng kelihatan tidak terlalu aktif menentang judi baru itu, namun dia terlebih dahulu mengumumkan bahawa Pulau Pinang tidak membenarkan pertaruhan bola sepak piala dunia itu beroperasi di PREMIS-PREMIS BARU dan mengekalkan premis sedia ada.

Berbeza pula reaksi yang ditunjukkan oleh UMNO. Sekalipun kebanyakan pemimpin UMNO sedar, mereka sedang bermain dengan api - sama ada api kemarahan rakyat, apatah lagi API NERAKA DI AKHIRAT - kebanyakan daripada mereka mengambil sikap tunggu dan lihat. Sekalipun yang MULA-MULA MENYUARAKAN PENENTANGAN adalah para pemimpin UMNO dan simpatisan parti tersebut, mereka berjaya diatasi oleh Pakatan Rakyat yang lewat seminggu sebelum menggendangkan isu ini sebagai perjuangan utama Pakatan Rakyat.

Tiadanya sokongan meluas atau kesungguhan para pemimpin UMNO terhadap penentangan judi dilihat bakal merendahkan lagi GRED UMNO di mata rakyat. Kesan penghalalan judi loteri atas nama KEBAJIKAN MASYARAKAT zaman Tunku dahulu, barangkali masih mendarahdaging pada tubuh pemimpin-pemimpin UMNO. Mungkin kerana itulah, pengumuman tentang lesen berkenaan dibuat oleh Awang Adek, bukannya Chor Chee Heung.

UMNO melakukan kesilapan mudah yang menjadi bola tanggung dan seandainya UMNO kekal bermain politik dengan cara begini, upacara pemakaman UMNO kian sangat dekat. Akal untuk merebut jawatan, nak jadi ADUN, nak jadi Ahli Parlimen, malah nak jadi Ketua JKKKP, panjang berjela. Pandai pula berkilas sana, mencilok sini, menjarah sana, menfitnah sini... kena bab judi, terus terlentang tak tahu nak kata apa-apa.

Padahal benda tu dah memang sah haram... biarkan sajalah judi tu berlaku secara haram tanpa berlesen. Apa yang polis lakukan sebelum ini sudah cukup cantik dan baik. Kecuali apabila ada campurtangan orang politik, para penjenayah lepas bebas dengan senang hati.

Satu peluru, satu penjenayah... nescaya amanlah negara ini... taukeh-taukeh sindiket haram yang menyalurkan pendapatan kepada orang politik daripada judi tak berlesen pun, fikir dua tiga kali sebelum berani nak gertak-gertak polis menerusi suara DAP dan 'budak-budaknya' - PKR dan PAS!

1 comments

ENGKAU PUN TERSAMPUK JUGA KA?

Kata Husam Musa, Robert Lau, calon Barisan Nasional bagi Kerusi Parlimen Sibu, kalah kerana mendapat maklumat yang salah. Menurut Husam Musa lagi, Robert Lau telah datang ke Kelantan dengan bekalan mi segera kerana bimbang tiada makanan di Kelantan. (Harakah Daily)

Alahai Husam...

Husam barangkali bergurau apabila mengeluarkan kenyataan seperti itu namun wartawan akhbar berkenaan telah tersalah tafsir dan menjadikannya sebagai satu fakta. Tidak mungkin seorang Exco begitu serius dengan kata-kata seperti itu memandangkan Bangla, Myanmar, Nepal, India, Pakistan, Mat Afrika dan segala bangsa pendatang yang berimigran ke negara ini tidak seorang pun yang mati kelaparan atau kebuluran, hatta imigran tersebut berasal dari Habsyah mahupun Ethiopia yang terkenal dengan kebuluran di negara mereka.

Namun seandainya Husam benar-benar memaksudkan kata-katanya itu, Husam sebenarnya sedang meneruskan LEGASI PEMBOHONGAN Anwar Ibrahim dan kawan-kawannya pada 1974 yang menjadikan cerita khayalan kebuluran di Baling sebagai alasan untuk berdemonstrasi.

Masakan Robert Lau yang kerap datang ke Kuala Lumpur tidak mendapat sebarang maklumat di Kelantan? Apakah Husam Musa ingin menegaskan bahawa berita tentang Kelantan telah diselewengkan dan fitnah telah dibuat dengan mengatakan Kelantan mengalami kekurangan makanan yang sangat drastik?

Atau barangkali Husam Musa sebenarnya sekadar ingin memberitahu orang Sarawak sebenarnya tongong-tongong belaka sampaikan televisyen, radio, Internet dan akhbar pun merupakan bahan eksotik yang sangat sukar diperolehi? Atau kata-kata Husam Musa itu mencerminkan dirinya yang sebenar iaitu kurang mendapat maklumat dan tidak hiraukan dengan maklumat lain kecuali dari kaum puak sendiri sahaja dan berita yang disampaikan harus yang bersifat mengembangkan ekor dan membusungkan dada semata-mata?

Dan kalau itulah yang berlaku, ternyata amat malangnya sesiapa sahaja yang menaikkan Husam Musa sebagai salah seorang pemimpin utama PAS.

Apalah salahnya kalau Husam Musa memuji dan bercakap benar bahawa kekalahan Robert Lau adalah kerana kempen Pakatan Rakyat yang sangat berkesan di Sibu? Malu sangatkah Husam Musa nak mengaku 'kejayaan' yang sangat memberangsangkan hasil pecah kepala para pemimpin Pakatan Rakyat di Sibu?

Nampaknya penyakit suka berbohong Anwar Ibrahim sudah menjangkit ke merata-rata orang. Dahulu, dia bawa budaya berbohong dalam UMNO sehinggakan setiap pemimpin UMNO masa dia jadi Timbalan Presiden, sepatah perkataan yang keluar dari mulut, empat ratus patah perkataan adalah bohong belaka! Nampaknya sekarang pemimpin-pemimpin PAS yang rapat dengan dia pun menderita penyakit yang sama.

Jangan Haji Hadi pun tersampuk cakap bohong sama, sudahlah!

0 comments

Sunday, May 30, 2010

HAJI HADI TAK TAHU TEMBERANG ANWAR!!!

Sunday, May 30, 2010
Sumber Gambar: Tok Wan

Haji Hadi Awang berkata, dia tidak tahu menahu dengan janji yang dibuat oleh Anwar Ibrahim untuk jawatan Timbalan Perdana Kedua yang akan diperuntukkan kepada kaum Cina. Kata Hadi lagi, janji yang dibuat oleh Anwar Ibrahim itu adalah 'pendapat peribadi' Anwar semata-mata dan ianya tidak mencerminkan pendapat Pakatan Rakyat secara keseluruhannya. (BERNAMA)

Anwar dalam apa juga keadaan sentiasa berkeyakinan penuh dia akan dapat menguasai segala-galanya. Bahkan dia juga sentiasa yakin dan memberitahu orang lain bahawa segala-galanya akan tunduk di bawah perintah dan penyusunan rancangannya.

Berdasarkan situasi semasa, sangat jelas yang PKR pimpinannya sedang berhadapan dengan gelora kehilangan kepercayaan daripada ahli-ahli dan para pemimpin parti itu sendiri. Keadaan ini akan bertambah buruk sebelum kehadiran Pilihanraya Umum Ke-13 apabila Anwar Ibrahim kini semakin mendekati pintu dan LABYRINTH Penjara Sungai Buloh sekalipun dia terus berusaha menangguh-nangguhkan perbicaraan liwat kali keduanya.

Apa agaknya yang menjadi keyakinan Ketua Umum PKR ini bahawa PAS akan menjadi lebih lemah dari sekarang memandangkan sokongan kepada PAS dari segenap lapisan jauh mengatasi PKR yang semakin merudum prestasinya. DAP juga nampaknya tidak ke mana-mana kecuali penguasaan di kawasan bandaran yang didominasi oleh kaum Cina.

Janji Anwar sekadar memberi kemenangan moral kepada DAP dan cubaan meraih sokongan kaum Cina namun 66.7% rakyat Malaysia yang terdiri daripada orang Melayu diabaikan oleh Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim juga nampaknya memperkecil-kecilkan dan menidakkan keupayaan PAS sekalipun parti itulah yang banyak menghidupkan PKR selama ini. Tanpa PAS, PKR sudah lama berkubur bersama saki-baki penganut dan pemuja fahaman Sosialis di dalam Partai Sosialis Rakyat Malaysia.

Seperti kata Salahuddin Ayob, secara prinsipnya sebarang keputusan bukannya datang dari mulut dan otak Anwar semata-mata, sebaliknya menerusi permuafakatan pemimpin-pemimpin ketiga-tiga buah parti Pakatan Rakyat. Malah, Anwar Ibrahim sendiri belum tentu akan menjadi Perdana Menteri sekalipun Pakatan Rakyat menang besar dalam Pilihanraya Umum ke-13 kerana keputusan perlantikan Perdana Menteri adalah berdasarkan keputusan pilihanraya.

Temberang Anwar satu demi satu dinafikan oleh masa dan takdir Allah Taala. Sama jugalah temberangnya tentang umpan RM2 juta yang akhirnya 'dipersetujui secara paksa' oleh Anwar bahawa itu hanya gelembongnya untuk menarik perhatian, menerusi kenyataannya bahawa 'DIA MEMANG SUKA BERMAIN DENGAN MASA'. (Malaysiakini)

2 comments

YA ALLAH YA HADI YA QAHHAR! KAU SEMPURNAKANLAH KEINGINAN KAMI!

Wahai Yang Maha Memberi Bantuan...

Sampaikanlah hajat kami sekalian umat Islam dan rakyat Malaysia, agar konvoi bantuan buat umat Palestin dan Gaza Kau permudahkan perjalanan dan urusan mereka.

Kau pertaruhkanlah dan bolak-balikkanlah hati musuh-musuh yang menipu daya dengan pelbagai tipu daya, baik yang terselindungi mahupun yang nyata.

Kau jahanamkanlah harapan mereka untuk melihat kemusnahan hamba-hamba-Mu yang benar-benar ikhlas mengharapkan bantuan-Mu.

Ya Rasulullah Ya Habibullah,

Bertawasullah kami sekalian yang mencintai dan mengasihimu agar urusan bantuan kepada saudara-saudara kami dipermudahkan Allah Taala.

Ya Allah Ya Qahhar!

Hancurkanlah Zionis Israel!
Hancurkanlah talibarut mereka!
Hancurkanlah pendiri dan penguat mereka!
Hancurkanlah penyokong dan pencinta mereka!
Hancurkanlah budak-budak mereka yang berwajah Demokrasi dan Kesamarataan, Liberal dan Kebebasan Hak Asasi!

Ya Allah, ya Rasulullah
Kami memohon dan membuat pengaduan...
Mohon diterima pengaduan dan harapan kami

Solawat dan salam buat Rasulullah dan para Sahabat baginda yang rasyidin...

ALFATIHAH...

2 comments

HENTIKAN KETIRISAN IPP YER, ANWAR? TOLONG JAWAB BENDA NI DULU... DAH 12 TAHUN DAH!!!!

Datuk Abdul Murad's statutory declaration against Anwar Ibrahim

| 0 Comments | 0 TrackBacks
Datuk Khalid Murad


Statutory declaration of Abdul Murad

Friday, October 29, 1999

Datuk Abdul Murad Bin Khalid (NRIC No. 531215-08-5957), a Malaysian citizen of full age and care of No 104, Jalan Setiabakti 9, Bukit Damansara, 50490 Kuala Lumpur, do hereby solemnly and sincerely declare as follows:

1. On 16th September 1999 I was charged with failing to disclose truthfully information on Ben Harta Sdn Bhd (BHSB) shares and 51 of its properties allegedly held for my benefit pursuant to section 87(2)(c) Banking and Financial Institutions Act 1989 (BAFIA).



2. In order to do justice for my own sake, I must make a public declaration on certain matters connected with the various positions I held in Bank Negara Malaysia (BNM) so as to show to the public at large the nature and stresses/strains that were attendant to these positions.

This public statement is also intended to provide the public with the proper perspectives of the machinations of the former Deputy Prime Minister Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) who was also the Finance Minister and hence the Minister directly in command of BNM.

3. As one of the top executives in BNM, I invariably came into contact with Datuk Seri Anwar Ibrahim who took a liking for me and subsequently entrusted me to carry out some of his instructions, what has to come to be believed by me now to further his political ambitions.

In futherance of his political scheme, Datuk Seri Anwar Ibrahim instructed me to implement certain corporate exercises in favour of his friends and cronies.

The debts of his cronies were cleared/settled using the profits from deals using the influence of BNM.

4. Amongst the most significant corporate exercises is the takeover of Sikap Power, the concession holder of the Independent Power Project (IPP) at Lumut, Perak.

The concession was sold to MRCB on the instruction of Datuk Seri Anwar Ibrahim and MRCB later injected the concession into Malakof Berhad, which is the subsidiary of MRCB.

I believe that a profit of about RM50 million from this deal went to one of DSAI's political funds.

5. A male Chinese named Tong Kooi Ong is also involved significantly in raising financial assistance for Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tong Kooi Ong is the Chief Executive Officer (CEO) of Phileo Allied Berhad, which is listed on the Main Board of the KLSE.

Phileo Allied Bank is also under the control of Tong Kooi Ong.

Tong Kooi Ong came into contact with Datuk Seri Anwar Ibrahim on my introduction and they subsequently became very close.

Tong Kooi Ong subsequently disclosed to me that in return for the favours granted to him by Datuk Seri Anwar Ibrahim, he had established a "Master Account" under his control, from which financial contributions could be made for the interests of Datuk Seri Anwar Ibrahim.

This Master Account is to derive revenues from the holding of shares and buildings.

At one point Tong Kooi Ong confided in me that the Master Account was worth RM200 million based on the values of shares and building assigned to it.

6. I believe there are at least 20 other "Master Accounts" established for Datuk Seri Anwar Ibrahim by his various cronies.

I believe that the total funds in these 20 Master Accounts run into more than RM3 billion.

DSAI's modus operandi is to divide and rule and the operator of each Master Account is not aware of the existence of the other Master Accounts.

I believe the Government is aware of who these cronies are.

7. As far as I know and through my own involvement, more than RM120 million had been paid to Datuk Seri Anwar Ibrahim, his cronies and the organisations he used to advance his own political ambitions.

For example, it is within my personal knowledge that on the instructions of Datuk Seri Anwar Ibrahim funds from the Master Account was paid to himself and the following persons and organisations known to be affiliated or connected to him between 1992 to 1997:

(1) to himself (DSAI) - RM50 million

(2) Dato Abdullah Ahmad (UN) - RM5 million

(3) Dato Nasaruddin Jalil - RM10 million

(4) Asia Pacific Policy Centre (APPC) & Douglas H. Paal - RM38 million (USD 10.0 million)

(5) Institut Kajian Dasar (IKD) - RM5 million

(6) Aliran & Dr Chandra Muzaffar - RM5 million

(7) ABIM - RM5 million

(8) International Institute of Islamic Thought (IIIT) - RM2 million

(9) A UK-based Islamic Foundation - RM1 million

Total - RM121 Million

8. I am also informed that Datuk Seri Anwar Ibrahim instructed Tong Kooi Ong to take into his employ Puan Shamsidar and one Encik Rahman, which he did. Puan Shamsidar is the wife of Encik Azman Ali, the Private Secretary to Datuk Seri Anwar Ibrahim.

It is widely known that Puan Shamsidar is generously remunerated and is provided with a car and driver and most of the time she did not need to go to work.

9. I must make a special mention of the American based organisation called Asia Pacific Policy Centre (APPC) headed by Douglas H. Paal, the former Senior Director from Asian Affairs (1989 to 1993) of the National Security Council (NSC) of the United States of America.

Douglas H. Paal left the National Security Council to start APPC in 1993 funded mainly by contributions from Datuk Seri Anwar Ibrahim.

I was responsible for arranging USD 10 million in contributions to APPC and Douglas H. Paal on Datuk Seri Anwar's instructions.

I believe that other cronies of Datuk Seri Anwar Ibrahim also made substantial contributions to APPC and Douglas H. Paal. Although I cannot ascertain the exact quantum of their contributions I am convinced they ran into millions of US Dollars. APPC and Douglas H. Paal are one of the main vehicles used by Datuk Seri Anwar Ibrahim to promote his image in the Western countries, mainly in Washington, USA and the United Kingdom and other European nations. APPC also lobbied strongly for Datuk Seri Anwar Ibrahim with the international media organisations.

10. APPC organised "The Pacific Dialogue" conferences under the patronage of Datuk Seri Anwar Ibrahim. The First Pacific Dialogue was held in Penang sometime in November 1994. The Second Pacific Dialogue was held in January 1996, the Third Pacific Dialogue in November 1996 and the Fourth Pacific Dialogue in January 1998. There was supposed to be a Fifth Pacific Dialogue to be held in December 1998 but it was cancelled because the Patron was no longer the Deputy Prime Minister anf Finance Minister of Malaysia. All the Pacific Dialogue conferences were held in Malaysia because Datuk Seri Anwar Ibrahim was the major source of funding for APPC.

11. In what I believe as tantamount to a betrayal of public trust, Datuk Seri Anwar Ibrahim also insisted that APPC should manage BNM's reserves of RM50 billion and the EPF fund in return for the services provided to him by APPC. Alternatively a hefty fee of USD 3 million was to be paid annually to APPC for the cost of running the Centre in Washington. Fortunately this instruction of Datuk Seri Anwar Ibrahim for APPC to manage the above funds was never put into effect. What I have stated above goes to prove without doubt that Datuk Seri Anwar Ibrahim was indeed an unscrupulous leader who was prepared to sacrifice the country's coffers for the benefit of its political ambition with the help of foreign elements. The current developments that are taking place in the country which threatened the public peace and well being of the Rakyat to further Datuk Seri Anwar Ibrahim's political ambition are ample proof to support this assertion.

12. I was also directed by Datuk Seri Anwar Ibrahim, then already appointed as the Finance Minister, to assist the following persons to clear their debts as described below:

a) Datuk Seri Anwar Ibrahim instructed me to settle the debt of Tan Sri Abdullah Ahmad (now the permanent representative to the United Nations) with Bank Bumiputra of more than RM10 million. I helped to negotiate the settlement amount of RM7 million. An amount of RM5 million was taken from Master Account to help pay the debt. The balance of RM2 million came from Tan Sri Abdullah Ahmad from the sale of his land.

b) Datuk Seri Anwar Ibrahim instructed me to help settle Puan Marina Yusof's debt with local banks amounting to more than RM20 million. I presented her application to the Tabung Pemulihan Usahawan (TPU) for assistance to develop her land along Jalan Tun Razak, on which is now the completed Complex Marinara. The TPU panel approved her application. Puan Marina Yusof is extremely grateful to Datuk Seri Anwar Ibrahim.

c) Penang based Mercury Securities owed MUI Bank more than RM10 million secured by a third party land charge. The majority shareholder is Chew Seng Guan and one Encik Ahmad Kamal whom Datuk Seri Anwar Ibrahim groomed to be an up-and-coming Bumiputra businessman and politician. I subsequently helped to arrange for the sale of the land to Matang Emas Sdn Bhd, a company owned by Taib Hamid, the sale of which incidently also sorted out some of Taib's personal problems. The same piece of land was later sold to TPPT Sdn Bhd by Encik Taib for a low cost housing project which is now known as Taman Tun Perak.

d) Datuk Seri Anwar Ibrahim instructed me to help Dato' Nazri Abdullah's Group to take over NST Group from Renong. I sought the assistance of Hong Leong Group to structure the deal. I spoke to Seow Lun Hoo and Quek Leng Chan of Hong Leong. They proposed that Dato' Nazri's Group use MRCB as vehicle to take over the shares of NST. I then spoke to Maybank to arrange a loan for Dato' Nazri to buy into MRCB and another loan for MRCB to buy into NST.

e) I was directed by Datuk Seri Anwar to help Encik Faiz Abdullah (Datuk Seri Anwar Ibrahim's ghost writer), together with Seow Lun Hoo of Hong Leong to buy into Kewangan Usaha Bersatu Berhad (KUBB), then owned by Idris Hydraulic Berhad. The scheme involved using Arus Murni Berhad formerly known as Timuran Berhad, a company listed on the Main Board of KLSE as the holding company. I approached the following banks to help syndicate the loan for the purchase of KUBB shares costing above RM400 million. 1. Hong Leong Bank 2. Hong Leong Finance 3. Sime Bank 4. RHB Bank 5. Southern Bank 6. BSN Commercial Bank. Faiz Abdullah is a very clever ghost writer and a political operator for Datul Seri Anwar Ibrahim. He is also a lawyer, ex-journalist and ex-Special Branch police officer.

13. My involvement with Tong Kooi Ong and "Master Account" in furtherance of Datuk Seri Anwar Ibrahim's instructions landed me in trouble with the law. On 16th September 1999, I was charged with failing to disclose truthfully information on Ben Harta Sdn Bhd shares and 51 of its properties allegedly held for my benefit totalling RM23.9 million.

14. I must state that I never knew the two gentlemen purportedly to be the shareholders of Ben Harta Sdn Bhd i.e. Gan Hong Sin Lan Hong Sing and Gan Sor Ting. Tong Kooi Ong did indicate to me that this company holds property and shares as part of the scheme to raise funds for Datuk Seri Anwar. I have never been shown or seen the books of the Master Account handled by Tong Kooi Ong. I am not aware of any shares held by Ben Harta on my behalf, nor the locations of the 51 properties allegedly also held on my behalf, except one (1) apartment and one (1) bungalow which I was entrusted to maintain for purpose of investment and to be later sold for the Master Account.

15. I strongly believe that wrong information has been given to the authorities implicating me with Ben Harta Sdn Bhd. I point my finger at Tong Kooi Ong and the two shareholders of Ben Harta. They have implicated me to save their own skin.

16. Apart from the properties held under Ben Harta Sdn Bhd, I also know that a few properties have been bought for investment under the Master Account and for Datuk Seri Anwar Ibrahim's future personal use. These properties located around Kuala Lumpur are valued at about RM15 million.

17. As regards the damaging policies adopted by BNM following the economic recession in July 1997, I must categorically state that I was opposed strongly to these policies. I opposed the "Legal Lending Limit", the reduction of NPLs (non-performing loans) from 6 months to 3 months, the "Credit Crunch" introduced in October 1997 and the Higher Rate of Interest. These were all policies endorsed and adopted by Datuk Seri Anwar Ibrahim. A few concerned BNM officers/executives and I tried to halt these policies from being implemented. Datuk Seri Anwar Ibrahim even censured me for speaking out against these policies. He accused me of being "too close to the market". I now realise that these harsh measures were Datuk Seri Anwar Ibrahim's political plan to crush the economy and bring Malaysia to its knees in order to invite in the International Monetary Fund (IMF) to enable Datuk Seri Anwar Ibrahim to force Dr Mahathir to resign and take over the Prime Minister's position.

18. Following my arrest and my subsequent resignation as Executive Director of RHB Bank Berhad I have thought over my involvement with Datuk Seri Anwar Ibrahim and have come to realise that what I have done, though as I said earlier was forced upon me as one of the Executives in BNM, is indeed very regrettable. I now realise that I have been exploited and made use of by Datuk Seri Anwar Ibrahim to hold assets for his political and personal use and benefit. These assets including those held under Ben Harta, do not belong to me. As such, it is up to the Government to take the necessary legal action in respect of their disposal, including forfeiture if permissible.

19. I now call upon all peace loving and loyal citizens of Malaysia to reject all the political manoeuvres by Datuk Seri Anwar Ibrahim and his supporters and instead support all the economic and fiscal efforts to bring back the economic well being of the country. I am ever ready and willing to go public to denounce the improprieties and machinations of Datuk Seri Anwar Ibrahim in furtherance of his political ambitions that are indeed detrimental to national peace, security and political stability.

20. In conclusion I state in unequivocal terms that this Press Conference/Release made by way of Statutory Declaration was made by me voluntarily, without any inducement, threat or promise or coercion from any quarter, nor in return for any favours or special treatment in connection with the charge that I am now facing AND I make this solemn declaration conscientiously, believing the same to be true and by virtue of the Statutory Declaration Act, 1960.

Signed by the abovenamed
Dato' Abdul Murad bin Khalid

© Copyright 1999, The New Straits Times Press (Malaysia) Berhad. All Rights Reserved


1 comments

BOLEH PAKAI KE PEMBUKTIAN NAJIB?

Najib Abdul Razak diminta membuktikan tuduhan bahawa dia membayar RM2 juta kepada wakil-wakil rakyat PKR yang melompat parti tidak benar. Najib juga dicabar untuk memanggil Anwar Ibrahim sebagai 'PENIPU' tentang hal tersebut. Dan kalau itulah yang dilakukan oleh Najib Abdul Razak, barulah pendedahan akan dibuat untuk membuktikan bahawa wakil-wakil rakyat tersebut sememangnya telah dibayar oleh UMNO dan Barisan Nasional.

Wakil-wakil rakyat itu juga sedang dinanti untuk menafikan tuduhan Anwar Ibrahim.

"Apabila mereka (wakil-wakil rakyat) menafikan hal ini, barulah saya akan dedahkan bukti yang saya ada... setakat ini... anggap sahaja saya tidak ingat di mana saya letakkan maklumat berkenaan," kata Anwar dalam ceramah perdana Kongres Keenam PKR di Padang Perdana, Kota Bharu, Kelantan. (Free Malaysia Today)

Ramai pemimpin PKR yang berkata sebelum ini, wakil-wakil rakyat yang keluar dari PKR itu tidak sedikit pun melemahkan PKR, bahkan berjaya menambahkuatkan PKR. Bukan itu sahaja, Fuziah Salleh, yang mengetuai jentera penerangan PKR turut meminta mana-mana wakil rakyat dan ahli PKR yang hendak keluar, berbuat demikian dalam notis satu bulan.

Kalau sudah begitu, apa yang menyebabkan Anwar Ibrahim dan isterinya kalut sangat serta menuduh wakil-wakil rakyat tersebut dibayar RM2 juta?

Dan kalaupun Najib Abdul Razak memanggil Anwar Ibrahim seorang PENIPU dan PEMBOHONG, adakah Anwar Ibrahim sendiri akan mengotakan janjinya untuk membuat pendedahan? Sehingga ke hari ini, Anwar Ibrahim dan 'kekasihnya', Azmin Ali sudah banyak berjanji akan pendedahan demi pendedahan namun yang terdedah adalah mereka sendiri!

Kalaupun wakil-wakil rakyat tersebut akan menafikan tuduhannya, adakah Anwar benar-benar akan menunjukkan bukti yang mereka telah menerima RM2 juta seperti tuduhannya? Sedangkan selama ini, apabila wakil-wakil rakyat tersebut mendedahkan tentang Anwar Ibrahim dan juak-juaknya di Dewan Rakyat, Anwar yang cabut lari dan tidak sanggup mendengar sambil bera muka.

Bahkan kalau benar Najib Abdul Razak menurut seperti yang dikehendaki oleh Anwar Ibrahim, adakah Anwar Ibrahim dan juak-juak serta tentera-tentera dajalnya akan berhenti melakukan fitnah? Atau mereka sebenarnya ingin Najib Abdul Razak agar bermain-main dengan helah itu untuk memerangkap serta menarik perhatian rakyat Malaysia terhadap Anwar Ibrahim serta Pakatan Rakyat?

Sebabnya itulah yang berlaku selama ini....

Seharusnya Anwar Ibrahim yang membuktikan tuduhannya. Bentangkan bukti yang dikatakan dimilikinya. Selama ini pun, Anwar Ibrahim ADALAH SEORANG PENIPU DAN PEMBOHONG paling berkulit muka tebal. Yang paling jelas pembohongannya adalah 16 September yang nampaknya kian hanyut menerusi siri lompat-melompat di kalangan ahli-ahli dan wakil-wakil rakyat PKR.

Apabila masalah di Kedah tercetus, wakil-wakil PKR yang terlebih dahulu disyaki akan melompat. PAS Kedah tidak memaksa pengakuan taat setia daripada ADUN-ADUN dan Ahli-Ahli Parlimennya sebaliknya yang ditumpu ialah tiga orang wakil rakyat PKR. Sampai begitu hina sekali PKR di mata komponennya sendiri, Anwar masih mahu orang lain membuktikan yang mereka tidak berbohong? Padahal Anwar yang sepatutnya membuktikan dia yang tidak berbohong....

Agaknya betullah, PKR ditubuhkan bukan untuk kebajikan rakyat Malaysia, sebaliknya sekadar untuk membohongi dan membodoh-bodohkan mereka. PKR tidak ada tempat lain, melainkan tempat di Kelantan di mana mereka akan mendapat sambutan ramai serta ramai pendengar ceramah Anwar Ibrahim yang tidak lebih daripada cerita-cerita bohong penyedap hati! Hanya di Kelantan, Anwar Ibrahim akan mendapat ramai penonton ceramahnya!



0 comments

DILEMA SEORANG YANG GILA KUASA

Sammy Vellu tetap dengan pendiriannya yang dia tidak akan akur dengan sebarang desakan agar melepaskan jawatan lebih cepat berbanding tarikh yang dipilihnya sendiri. Katanya, dia sudah mengumumkan perlepasan jawatannya kepada Timbalannya, Palanivel, sekaligus menolak sebarang desakan agar dia mempercepatkan tarikh tersebut. (Utusan)

Sammy Vellu sebenarnya bukanlah bersendirian seandainya ingin dijadikan contoh bagaimana seorang pemimpin tertinggi sesebuah parti politik melepaskan jawatan. Jauh sebelum Sammy Vellu, sudah ada pemimpin-pemimpin lain tanpa mengira apa-apa parti anutan mereka, termasuklah yang berjenama Islam.

Berada di kemuncak kuasa merupakan impian setiap ahli-ahli politik. Dek kerana itulah, apabila mereka berada di puncak kuasa, jangan harap mereka akan melepaskan jawatan, sekalipun jantung mereka sudah menunjukkan tanda-tanda akan berhenti berdenyut dan pemikiran tidak selari dengan percakapan serta amalan.

Barangkali menjadi pemimpin salah sebuah parti politik atau apa-apa badan serta persatuan di Malaysia, menyebabkan seseorang itu akan buta mata dan buta hati. Apakan tidak, seandainya terdapat ramai tukang kipas dan tukang jilat yang akan menawarkan cerita-cerita yang kadangkala tidak memerlukan seorang gundik untuk mencapai klimaks!

Islam sebenarnya menggariskan syarat dan 'rukun' seseorang pemimpin untuk berkuasa. Malah pra-syarat dan syarat yang perlu dipatuhi oleh seseorang pemimpin turut mengehadkan masanya berdasarkan keupayaan fizikal dan mentalnya.

Bagaimanapun, ramai pemimpin-pemimpin yang beragama Islam tidak menggunakan garis panduan ini. Bagi mereka, selagi ada sokongan daripada ahli-ahli, selagi ada sanjungan dan pendewaan, selagi nafas masih ada, selagi itulah perlunya mereka di puncak kuasa. Apabila bercakap tentang agama, merekalah pakarnya. Apabila bercakap tentang Islam orang lain, merekalah ahlinya. Namun apabila perkara berkenaan menyangkuti dirinya, pastinya akan ditepis dengan pelbagai dalih dan alasan. Paling mudah alasan yang diberikan adalah dengan menjadikan sokongan orang ramai sebagai tanda arasnya.

Dan seandainya kita yang mengaku sebagai seorang Islam yang menghayati norma-norma yang diatur oleh Islam termasuklah pemilihan pemimpin, pastinya kita tahu bila seorang pemimpin itu WAJIB berundur dari kedudukan utamanya, sekalipun kata-kata dan penampilannya dinanti-nantikan oleh ahli-ahli tegar.

Barangkali sebab Sammy Vellu bukan beragama Islam, dia tidak berasa malu dengan desakan-desakan tersebut sebaliknya mengandaikan itu hanyalah perbuatan budak-budak nakal di dalam partinya yang ingin cepat mendaki jawatan tertinggi di dalam parti, atau mencari nama bagi pemilihan akan datang. Namun contoh teladan daripada pemimpin-pemimpin beragama Islam dan berbangsa Melayu juga tidak menunjukkan perkara sebenarnya.

Dengan kata lain, taraf mereka dengan Sammy Vellu adalah sama. Saling tidak tumpah....

Terlalu ramai sebenarnya pemimpin berbangsa Melayu dan beragama Islam yang masih tidak sedar diri, mereka sudah tidak diperlukan lagi kerana mereka sudah mulai terkeluar daripada garis panduan yang ditetapkan oleh agama mereka.

Dilema populariti dan seronok dengan kuasa yang ada menyebabkan bangsa Melayu dan umat Islam di negara ini terus lemak, lemau dan kurang cerdas kerana mereka sebenarnya lebih bertungkus-lumus untuk membela pemimpin, bukannya mendesak pemimpin membela rakyat!

Tengok sahajalah apa yang berlaku di dalam PKR, UMNO dan PAS! Masing-masing cukup taksub dengan pemimpin sehinggakan sebarang kesalahan pemimpin boleh dipejam mata dan dibutakan hati. Paling-paling tidak pun, mencari kesalahan pemimpin parti lawan bagi melindungi kesalahan pemimpin parti sendiri.

Sammy Vellu sebenarnya tidak bersendirian. Mentertawakan Sammy Vellu samalah seperti mentertawakan sebilangan besar Ketua-Ketua Bahagian UMNO yang sudah cabuk dan lapuk, mentertawakan dan mengejek Mursyidul Am PAS, Ketua Umum PKR dan Presiden parti tersebut dan sudah tentulah MENGHINA kebanyakan pemimpin Melayu yang masih perasan, merekalah yang THE BEST!

0 comments

BURUKNYA PERANGAI ADUN KUALA KURAU NIH!

ADUN Kuala Kurau, Abdul Yunus Jamhari dalam ucapannya dalam Kongres Nasional PKR berkata, parti itu wajar spin cerita dan ekploitasi isu bagi mengurangkan tumpuan orang ramai dan ahli-ahli parti tersebut kepada masalah yang lebih besar dideritai oleh parti berkenaan. (Malaysiakini)

Ooo... itu macam ka? Dengan kata lain, segala masalah parti berkenaan, wajar disembunyikan daripada pengetahuan ahli-ahlinya yang lain kerana dibimbangi akan mengurangkan pengaruh? Atau disapu ke bawah karpet dan buat-buat lupa tentang masalah yang perlu ditangani?

Ternyata, perangai buruk di dalam UMNO dibawa masuk ke dalam PKR sekalipun sudah bergelar Ahli Dewan Undangan Negeri. Jadi dengan kata lain, semasa dia menang kerusi Kuala Kurau dua tahun dulu, dia menang kerana hujah dan kempen bohonglah? Maknanya, dia berjaya membohongi pengundi di DUN Kuala Kurau dengan cerita-cerita indah parti dan kepimpinan utamanya?

UMNO punya masalah besar dengan bercakap benar. Tanyalah kepada para pembesar UMNO apa masalah yang sedang dihadapi oleh parti berkenaan, pastinya mereka tidak akan mengakui sebarang masalah sedang berlaku. Sedangkan orang ramai dan para pengundi nampak masalahnya. Akibatnya, UMNO hilang banyak kerusi dan akhirnya kehilangan beberapa negeri yang mereka kawal semenjak dari zaman sebelum dan selepas merdeka.

Ternyata PKR yang menjanjikan pembaharuan dalam politik Malaysia sebenarnya tidak banyak bezanya dengan UMNO. Malah lebih teruk lagi apabila cuba menyembunyikan kejahatan dan kezaliman Ketua Umumnya, sama ada sebagai manusia beragama Islam, mahupun sebagai manusia yang diberikan fitrah mengikut sunnah Allah Taala.

Itu baru PUTARBELIT dan EKSPLOITASI ISU, belum lagi tentang putar belit peruntukan dan perkara-perkara lain yang bersangkutan dengan rakyat. Kalau dasar parti dan permasalahan dalam parti yang diwakili pun hendak diselindungkan dan rakyat hendak dibohongi, apatah lagi yang ada kaitan dengan peribadi dan kepentingan peribadi?

Maka tidak hairanlah Ketua Umum dan para pemimpin PKR terus hidup dalam pembohongan kerana mereka tidak anggap ianya sebagai suatu kesalahan, sebaliknya menganggap ianya sebagai satu cara mengalih perhatian rakyat daripada memerhatikan masalah serta kepincangan parti berkenaan.

Dan secara tidak langsung, kewujudan PKR sebenarnya hanya bertujuan untuk membodoh-bodohkan rakyat Malaysia menerusi spin isu yang sudah menjadi darah daging setiap pemimpinnya!

Eh, Mohd Yunus Jamhari ni sebenarnya nak melompat keluar dari PKR ke?

0 comments

Saturday, May 29, 2010

BENDA MUDAH KENAPA DISUSAHKAN?

Saturday, May 29, 2010
Sepucuk surat daripada ADUN Kuala Nerang kepada Muhyiddin Yassin, Timbalan Perdana Menteri dikatakan mengandungi isi hati Syed Sobri Syed Hashim yang telah disahkan muflis pada November lepas. (The Star)

Ceritanya, Syed Sobri sudah muflis sebelum kes ini meletup. Bagaimanapun, 'campurtangan' UMNO Kedah yang diketuai oleh Det Khalid, membolehkan Syed Sobri bertanding dan menang di DUN Kuala Nerang mengalahkan calon PAS, Zawawi Ahmad dengan kelebihan 805 undi.

Kali ini, UMNO Kedah yang mempunyai dua pasukan yang berlainan nampaknya kurang menyokong Syed Sobri. Bahkan kelemahan dan kepincangan Syed Sobri sendiri telah menyebabkan kehadirannya sebagai ADUN kurang disenangi.

Apa yang terkandung di dalam surat berkenaan, tidak diketahui. Bagaimanapun, sewajarnya UMNO Malaysia seandainya ingin mendapatkan nama yang baik dan perhatian daripada rakyat Kedah, seharusnya meminta Syed Sobri mengosongkan jawatan berkenaan. Lebih baik kerusi DUN Kuala Nerang dipertandingkan semula daripada UMNO cuba cover kerusi berkenaan dengan membantu Syed Sobri dengan kemelut hutang-piutang dan statuf muflisnya.

UMNO tidak seharusnya membiarkan orang seperti Syed Sobri dan tok dalang di belakangnya terus mempergunakan UMNO untuk kepentingan mereka sendiri. Seandainya benar mereka adalah ahli perniagaan, seharusnya mereka dibiarkan menjadi ahli perniagaan dan tidak perlu terlibat dalam politik.

Kata-kata seperti "Saya adalah ahli perniagaan sebelum menceburkan diri dalam politik" pastinya membawa maksud, "Saya akan menggunakan kedudukan politik saya untuk perniagaan saya."

Sewajarnya UMNO menjadi gentleman dalam hal sebegini demi imej baik yang diperlukan oleh parti tersebut, terutama di Kedah apabila UMNO semakin kurang mendapat tempat berbanding PAS yang dilihat lebih bersih sekalipun PAS Kedah juga telah mulai menggantikan peranan KORUP UMNO Kedah.

Tidak ada cara lain, melainkan lepaskan Syed Sobri dan adakan semula pemilihan di kerusi tersebut dan kerusi DUN Kota Seputeh!

4 comments

1MALAYSIA?... HARAM JADAHLAH!!!!

Kenyataan Timbalan Ketua Setiausaha Kementerian Wilayah Persekutuan, Datuk Bakaruddin Othman bahawa memberi peluang kepada Bukan Melayu/Bumiputera memiliki hartanah di Kampung Bharu, Kuala Lumpur adalah sejajar dengan 1Malaysia. (Malaysian Insider)

Untuk Datuk Bakaruddin.... HARAM JADAHLAH!!!!

Apakah maksudnya memberikan sebahagian daripada Kampung Bharu sebagai sejajar dengan 1Malaysia? Kononnya larangan Tanah Rezab Melayu akan menghalang potensi kemajuan Melayu-Melayu di Kampung Bharu itu dimaksimakan. Kununnya tanah Kampung Bharu adalah tanah yang direzabkan oleh British....

PEMBOHONG BESAR MANGKUK NIH!

Tanah Kampung Bharu adalah tanah anugerah Sultan Abdul Samad kepada para penyokong baginda dalam perang saudara di Kuala Lumpur pada penghujung Abad ke-19 lalu! Dan kerana ianya berstatus tanah anugerah, kerajaan persekutuan terutama Kementerian Wilayah Persekutuan tidak dapat berbuat apa-apa, melainkan mencari jalan dengan kaedah-kaedah kapitalis totok untuk merampas tanah berkenaan.

Apa yang sakit hati sangat dengan rumah-rumah orang Melayu di kampung itu? Bangga sangatkah dengan bangunan-bangunan apartment dan kondominium menggantikan rumah-rumah yang dikatakan buruk milik Melayu di kampung berkenaan? Atau sebenarnya ramai pihak di dalam kerajaan dan di luar kerajaan mengintai peluang pada tanah Kampung Bharu yang sangat bernilai?

Biarkan reput roboh rumah Melayu-Melayu di kampung itu! Tak perlulah menggambarkan kehidupan yang konon-kononnya moden dan maju sedangkan hakikatnya ianya bukan milik Melayu lagi.

Kononnya 60:40 iaitu nisbah Melayu dan bukan Melayu di Kampung Bharu... tetapi ianya satu pembohongan nyata kerana ia akan bertukar menjadi 100% milik bukan Melayu seandainya perancangan kerajaan disokong dan dituruti oleh penduduk Kampung Bharu.

Kalau Kampung Baru Cina Ampang, kerajaan boleh membayar dengan harga tinggi walaupun ianya berada di luar Kuala Lumpur, mengapa Kampung Bharu yang berada di tengah-tengah Kuala Lumpur nilainya jauh lebih rendah berbanding Kampung Cina yang dibina oleh Rancangan Briggs untuk memisahkan penyokong komunis dengan aktiviti komunis di seluruh Hulu Langat?

Tak payahlah menjadi HARAMJADAH yang menggula-gulakan Melayu dengan kemajuan dan bangunan-bangunan cantik dan tinggi-tinggi yang sudah tentu ianya bukan milik Melayu! Malah seperti di Jalan Raja Uda, nilai bangunan apartment tinggi menjulang di situ, pastinya akan menelan nilai tanah yang menjadi tapak bangunan itu. Akhirnya pemilik bangunan akan menjadi pemilik tanah secara automatik? Siapa pemilik bangunan? Sudah tentu ianya bermata sepet, berkulit putih kuning, berambut keras kejung dan cakap Melayu masih tak fasih sekalipun sudah 52 tahun negara merdeka.

Tak payahlah sakit hati dengan Kampung Bharu wahai kerajaan dan Melayu-Melayu Haramjadah! Biarkanlah Kampung Bharu kekal dengan nilai-nilai Melayunya tanpa perlu menipu dengan meletakkan topeng yang bukan-bukan untuk Melayu!

Malu dengan Kampung Bharu kununnnn... yang nak rampas tanah Melayu Kampung Bharu tu, tak malu pulak?

Dasar Haramjadah!!!!

2 comments

Blog Archive

Labels