1M4U

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, August 10, 2010

PEMBOHONG LAGI LIM GUAN ENG NIH... KANTOI PLAK TUHHH!!!

Tuesday, August 10, 2010
Pakatlah tepuk dahi para juak-juak dan penjilat Lim Guan Eng.

Ternyata Lim Guan Eng berbohong lagi....

La ni, bergasaklah Lim Guan Eng dengan Ghani KMA... kita tengok sejauh mana lakonan depa berdua nih... Nak main masa pulak dah puak-puak nih... tuduh pecah amanah tapi ini semua dah dirancang...

Ghani kata KMA jadi kambing hitam. Lim Guan Eng pula bagitahu para penyokongnya, kalau tak bayar sewa, tak boleh berniaga. Ghani Jiman siap marahkan media kununnya putar belitkan benda nih... Ghani ni dah panas punggung sebab tembelang pecah amanahnya orang dah tahu ke? Atau takut lubang rahsia lebih besar terpokah? Paling best bila dia kata, semuanya ini hanya technical error. (Malaysian Insider)

Satu premis dikenakan sewa RM50 oleh PDC tapi KMA kenakan RM4000 sebulan kepada para peniaga. Besar punya untung nak masuk kantung pilihanraya untuk PRU-13 nanti ka?

Alih-alih, hari ni semua orang boleh berniaga pulak... Mana surat perjanjian sewa? Boleh pulak berubah-ubah? Kalau ikutkan sesetengah penjilat Lim Guan Eng, tenancy agreement tu macam al Quran la, tak boleh berubah-ubah dah!

Yang sahnya, Lim Guan Eng memang berbohong! Dan juak-juaknya pula diberi makan daging babi untuk turut berbohong sama!

1 comments

UMNO MASIH TIDUR DAN TIDUR DAN TIDUR... ZZZZZ!!!!

Ketika pelbagai isu sedang hangat diperkatakan menerusi media, orang perseorang, blog dan portal, UMNO ternyata masih sedang nyenyak tidur. UMNO masih lagi beranggapan mereka menang besar dan disukai oleh orang ramai. UMNO masih lagi beretorik di dalam bilik berhawa dingin dan berkerusi empuk.

Tidak ada satu UMNO Negeri pun yang menjalankan usaha-usaha berkesan, berkempen atau mengumpulkan sokongan kaum muda dan generasi yang baru kali pertama mengundi. Para pemimpin UMNO masih lagi berhoney-moon bersama gundek masing-masing. Manakala Puteri dan Pemuda UMNO, masih lagi mencari hotel mana yang selamat daripada serbuan Jabatan Agama Islam.

UMNO secara menyeluruh tidak mempunyai akal dan usaha langsung untuk menawan pengundi-pengundi baru. Masing-masing lebih sibuk dengan perniagaan, proposal dan projek yang kian berkurangan, terutama di negeri-negeri yang diambilalih oleh Pakatan Rakyat. Berapa kerat daripada pemimpin UMNO yang turut ke padang berkempen dan berceramah, sekaligus memberi saingan kepada PAS dan PKR yang tidak pejam mata, berusaha mendapatkan pengaruh daripada pengundi-pengundi generasi baru yang merupakan majoriti.

Ketika Selangor heboh dengan kempen Selamatkan Selangor Dari Pakatan Rakyat, yang memberi ceramah hanyalah empat lima muka itu sahaja. Manakala para pemimpin UMNO yang lain, hilang lenyap dan sunyi sepi seolah-olah mulut mereka sedang sibuk menetek isteri tua dan isteri muda.

Di Kedah, yang turun menemui bakal pengundi, hanya tiga empat orang termasuklah Haji Nasir, Dato' Ariffin Man, Dato' Bakri dan Dato' Bashah, sedangkan pemimpin-pemimpin UMNO Kedah yang lain, habis kemuruk telur masing-masing dan sangat sibuk dengan perkara-perkara bodoh mereka tetapi sibuk hendakkan tempat pada pilihanraya nanti sebagai calon!

Di Perak, Zambry dilaporkan bergasak dengan barisan yang bersungguh-sungguh menyokongnya dan beranggapan kumpulan berkenaan tidak perlu ada kelompoknya. Puncanya, Zambry barangkali sudah kembang hati dan yakin kepimpinannya telah disokong oleh majoriti penduduk Perak, sekalipun secara dasarnya, Zambry dalam setiap persidangan, terpaksa menggunakan taktik, hit-and-run dalam menyelamatkan kerajaannya daripada dibelasah oleh Nizar Jamaluddin dan tuan-tuan DAPnya.

UMNO benar-benar lembab. Tanggapan bahawa UMNO boleh menggunakan wang dan kekuatan jentera untuk mendapatkan sokongan pada saat-saat akhir, memperlihatkan UMNO kini berada di ambang liang lahad. Sama ada suka atau tidak, UMNO terlalu lemah kerana kebanyakan pemimpinnya TIDAK LAYAK langsung untuk dijadikan pemimpin.

Para pemimpin UMNO kebanyakannya berfikiran seperti budak sekolah yang akan menolak serta mengharapkan kawannya menyiapkan kerja sekolah dan dia akan menirunya. Para pemimpin UMNO RATA-RATA ADALAH PEMALAS, BERFIKIRAN DANGKAL, BONGOK, TIDAK BERPENGETAHUAN dalam semua bidang, dan TIDAK BERUSAHA tetapi sangat serakah dengan jawatan dan GEMAR MEMBODEK untuk pangkat dan projek.

Masing-masing sekadar mengharapkan Menteri. Jadah apa ada Ketua Bahagian dan Ketua Cawangan pun tak tahulah... barangkali puak-puak Ketua Bahagian dan Ketua Cawangan ini sekadar menunggu akaun mereka berisi sahaja. Padahal mereka adalah pemimpin akar umbi yang sepatutnya mengumpulkan lebih banyak penyokong. Sudahlah tak boleh kerja, disuruh berhenti, banyak pulak songehnya... salahkan orang sana, salahkan orang sini... itu perangai Ketua Bahagian UMNO yang BANGANG, BAHLOL dan PERUT HIJAU. Ada juga Ketua Bahagian yang marah sebab tak dijadikan calon, menikam dan menjatuhkan calon dari UMNO sendiri dalam pilihanraya yang lepas.

Tak usahlah dicabar macam mana pun, para pemimpin UMNO rata-rata lebih suka duduk dan melekap di celah kangkang bini, bini muda dan gundek masing-masing! Mereka cuma kelam-kabut kalau ada orang nak rampas jawatan yang disandang. Soal UMNO kalah atau tidak pada pilihanraya umum nanti, mereka peduli haper... janji celah kangkang bini, bini muda dan gundek masing-masing, tetap berair dan licin!


2 comments

KESIAN KIT SIANG, DIA TAK PERCAYA DENGAN NOTA TEOH BENG HOCK!!!

Kesian Kit Siang... tak menjadi cerita tok dalang!

Setelah puas berkempen dan berceramah mengatakan SPRM yang bunuh Teoh Beng Hock, bekas setiausaha politik kepada Exco Selangor, Ean Yong Hian Wah, alih-alih ada pula nota yang didakwa ditulis oleh Teoh Beng Hock sendiri, sekaligus menafikan tuduhan DAP kepada SPRM. Bukan itu sahaja, nota itu pula menjurus kepada ancaman yang diterima daripada komradnya sendiri.

Macam manalah Kit Siang nak terima kenyataan ini. Kalau benarlah seperti yang terkandung di dalam nota tersebut, bererti DAP sudah boleh dikatakan sebagai sebuah organisasi kongsi gelap yang kerja mereka adalah membunuh sekalipun komrad sendiri bagi melindungi jenayah dan penyelewengan yang dilakukan.

Manalah tak mengamuk si anak Karpal Singh, Gobind Singh Deo yang tiba-tiba sahaja berang apabila mendapat tahu tentang kewujudan nota tersebut. Serta-merta dia cuba menghalakan kesalahan kepada Peguam Negara yang menurutnya telah menyembunyikan nota tersebut. Secara tiba-tiba sahaja inkues yang dijalankan selama 10 bulan, jadi sia-sia begitu sahaja.

Itu kata Gobind la... inkues yang dijalankan tidak sia-sia. Setidak-tidaknya dapat memperlihatkan belang sebenar DAP yang sanggup melakukan apa-apa sahaja asalkan mereka boleh menang. Bukti jelas apabila mereka mengupah pakar forensik dari Thailand yang ternyata, tidak berani memberikan keterangan apabila keterangan awalnya dicabar oleh pakar-pakar tempatan.

Kesian Kit Siang... dalam melihat kematian Teoh Beng Hock sebagai tiket untuk menjahanamkan agensi kerajaan, kini terpaksa mencari jalan lain untuk tujuan tersebut. Tak menjadi sungguh la...

Taktik 'jahat' yang digunakan oleh Pendakwaraya yang menyembunyikan nota bunuh diri Teoh Beng Hock, sememangnya membolak-balikkan inkues yang sedang dijalankan. Pasukan peguam yang cuba menekan SPRM dan kerajaan Malaysia, kini tenggelam punca dan melihat nota bunuh diri itu sebagai sebuah lubang dalam yang digunakan untuk mengebumikan mereka.

Pakar pembandingan tulisan tangan pasti akan dipanggil. Apakah Pakatan Rakyat atau lebih tepat lagi DAP akan memanggil pakar dari luar negara seperti yang mereka lakukan sebelum ini bagi meningkatkan imej dan fakta? Apakah nota tersebut yang ditulis dalam bahasa Cina, menjadi penentu kepada kematian Teoh Beng Hock sekaligus menyeret beberapa orang komradnya yang mengugutnya kerana pembongkaran rahsia mereka, terutama selepas Teoh Beng Hock menyerahkan komputer peribadi, diari dan beberapa dokumen lain kepada SPRM?

Misteri semakin terungkai... DAP semakin gelabah. Buktinya, Imigran Penjajah Tua yang mencetuskan tragedi 13 Mei 1969, sudah mula menyalak-nyalak!!!!

2 comments

ORANG CINA PUN MARAH KAT LIM GUAN ENG JUGAK? ISYYYY.....

Rupa-rupanya Lim Guan Eng tidak hanya dibenci oleh Melayu, tetapi juga sebilangan orang Cina. Buktinya, seorang lelaki Cina yang berusia 53 tahun cuba membakar dirinya kerana terlalu marahkan Lim Guan Eng di luar bangunan KOMTAR yang menempatkan pejabat Lim Guan Eng.

TEOH BAK SENG, seorang pekedai kopi, marah apabila Guan Eng memerintahkan agar beberapa pintu di tingkat dua ditutup kepada orang ramai atas alasan keselamatan, berikutan insiden Lim Guan Eng ditampar oleh Pak Ali minggu lepas. Teoh Bak Seng mendakwa tindakan tersebut telah menyebabkan dia mengalami kerugian antara RM100 hingga RM200 sehari iaitu hampir 50% pendapatan hariannya.

Ketika pihak polis menghampirinya, Teoh segera menyimbah badannya dengan petrol dan menjerit, 'Saya ingin bunuh diri.'

Untungnya, pihak polis bertindak pantas. Kalaulah Teoh Bak Seng benar-benar membakar dirinya di luar bangunan KOMTAR itu sebagai protes kepada Lim Guan Eng yang berada di tingkat 28, pastinya satu ANJAKAN berlaku secara lebih pantas.

Apa yang pastinya, pentadbiran Lim Guan Eng sememangnya penuh lawak dan melawakkan. Lim Guan Eng barangkali berasakan dia sedang bermain pondok-pondok, manakala rakan-rakan Melayunya pula beranggapan segala yang berlaku di dalam negeri itu sebagai skrip drama yang boleh diubah dan ditulis semula.

Makin lama, Pulau Pinang makin tidak selesa dan tidak aman! Itu belum lagi cerita tentang pendatang-pendatang Tanah Besar China yang diberikan kad pengenalan biru bagi meramaikan kaum imigran penjajah di Pulau Pinang yang jumlahnya belasan ribu dan kadar kematian kaum Cina yang tidak seimbang dengan kadar kelahiran....

Pulau Pinang bukan lagi Pulau Mutiara, sebaliknya Pulau Mistik dan Misteri!!!!

0 comments

Dilihatkan..

Dilihatkan..dibaca betul2 dilihatkan..(ilham dari En Kamal Sanusi)

Sebagai salah seorg mangsa dilihatkan..kita berharap mangsa2 dilihatkan dapat melihat ngan jelas sempena keberkatan Ramadhan yg mulia. Yg mana syaitan2 akan dibelenggu dan dihumban..

Mereka2 yg telah dilihat..bahwa Abg Anwar seorg Penasihat Ekonomi yg terbilang, warak, dan berpengetahuan agama yg mendalam.

Dilihatkan..Ustaz Nik Aziz sebagai ulamak dan tuan guru yg terbilang..

Dilihatkan..Yg Dipertuan Agong persetujui Abg Anwar dan PR ambil alih kerajaan pada 16 Sept.

Dilihatkan..Najib terlibat ngan kes Attantuya

Dilihatkan..mahkamah menyebelahi pada BN khususnya UMNO

Dilihatkan..polis menyebelahi BN khususnya UMNO

Dilihatkan..SPRM menyebelahi BN khususnya UMNO

Dilihatkan..rakyat yg gemuk2 dan sihat2 dizalimi oleh BN khususnya UMNO

Dilihatkan..org2 melayu ditindas oleh BN khususnya UMNO

Dilihatkan..org2 cina dan india juga ditindas oleh BN khususnya UMNO

Dilihatkan..Anwar dizalimi ngan disuntik virus HIV dan mangsa konspirasi pihak tertinggi

Dilihatkan..semua projek2 spt Proton, KLIA, Putrajaya, KLCC, Litar F1 Sepang, dll sebagai projek membazir

Dilihatkan..bahwa UMNO adalah parti yg korup

Dilihatkan..bahawa UMNO adalah parti rasis dan parti assobiyah

Dilihatkan..semua agama sebagai sama..dan semua leh guna nama Allah swt dalam ucapan dan penulisan keagamaan yg lain.

Dilihatkan..bahwa org2 Melayu adalah pendatang dan sama je status ngan org2 cina dan org2 india dan dilihatkan seolah2 org2 cina dan india dah ada di Tanah Melayu ribuan tahun dizaman Kerajaan Langkasuka dan Gangga Negara..dan sebelum kedatangan Portugis lagi.

Dilihatkan..kalau org2 cina tak brniaga, org2 melayu mati kelaparan.

Dilihatkan..mereka2 yg melanggar undang2 negara sebagai hero rakyat

Dilihatkan..semua masalah-masalah diTanah Melayu adalah salah org2 Melayu belaka dan org2 cina dan india tak brsalah apa2 pun..

Dan macam2 lagi dilihat..

..mudah-mudahan berkat ramadhan dan setan2 yg bergayutan pada mata yg satu lagi telah ditangkap..dapatlah mereka-mereka yg dilihat ni dapat melihat ngan kedua2 belah mata mereka.

..jika bola yg kecil diletak depan mata, gunung yg besar pun tak kelihatan.

Org2 tua dah brkata..kuman seberang laut nampak bebenor, bangkai gajah depan mata tak disedari..dan tak nampak ler.

..Terima kaseh En Kamal Sanusi, for sharing, very enlightening

0 comments

PENJENAYAH DI MALAYSIA TERBELA DAN DIIKTIRAF

Satu fenomena pelik berlaku di Malaysia dan ianya satu-satunya di dunia yang sedang mempraktikkannya. Para penjenayah di Malaysia dibela dan diberikan kebajikan bahkan pekerjaan mereka sebagai penjenayah juga diiktiraf dan dibenarkan.

Setidak-tidaknya itulah yang ditunjukkan oleh Pakatan Rakyat dan beberapa buah NGO di negara ini. Mereka menjadikan polis sebagai sasaran kemarahan dan tempat melepaskan kutukan dan pada masa yang sama menyalahkan polis seandainya polis bertindak keras terhadap penjenayah.

Di bawah Pakatan Rakyat, sesiapa sahaja digalakkan melanggar peraturan dan tidak mematuhi undang-undang negara. Kini Pakatan Rakyat, khususnya PAS sibuk dengan SAMAN EKOR yang pada pendapat mereka adalah kejam kepada rakyat Malaysia. Mereka bukan sahaja mendesak kerajaan memansuhkan SAMAN EKOR bahkan memohon maaf kepada rakyat Malaysia kerana undang-undang kejam itu.

Masalahnya, mereka yang disaman ekor merupakan populasi terkecil yang menggunakan jalan raya dan saman yang dikenakan ke atas mereka adalah kerana kesalahan yang mereka lakukan sendiri. Apakah maksudnya PAS apabila menentang SAMAN EKOR bermaksud PAS sebenarnya sama seperti HINDRAF yang menyokong perbuatan jenayah kaum India di Malaysia?

Sememangnya tindakan membela kaum penjenayah yang banyak menyusahkan kehidupan orang awam, adalah satu tindakan yang sangat ganjil dan menongkah arus. Seharusnya PAS membuktikan bahawa sebagai sebuah parti Islam, mereka mendidik rakyat jelata agar mematuhi undang-undang dan peraturan, sebagaimana yang diajarkan oleh Islam, bukannya mengengkari undang-undang dan peraturan dengan alasan undang-undang serta peraturan tersebut adalah zalim. Sebabnya setakat ini, yang ditentang oleh PAS bukanlah kerana undang-undang atau peraturan itu zalim, sebaliknya kerana PAS sememangnya terdorong dengan membebaskan dan menghalalkan perbuatan jenayah.

3 comments

JUAL, KHALID... GADAI! GADAI KESEMUANYA HARTA MELAYU!!!!

Bangunan Yayasan Selangor yang terletak di kawasan paling bernilai di Kuala Lumpur, dilaporkan akan dijual oleh Khalid Ibrahim selaku ketua pentadbir Selangor kepada sebuah syarikat Singapura dengan harga RM300 juta. Alasan yang diberikan oleh Khalid Ibrahim tentang penjualan bangunan ini adalah PERNIAGAAN.

Bijak betul Khalid Ibrahim apabila mentadbir Selangor. Sekalipun dia dikatakan berasal dari golongan korporat ternyata Khalid Ibrahim telah bertukar menjadi KEPARAT sepenuhnya. Khalid Ibrahim kelihatan sudah terdesak kerana kantung wang negeri sudah kering sepenuhnya sekalipun Pakatan Rakyat baru sahaja mentadbir Selangor selama dua tahun. Baki tunai yang ditinggalkan oleh kerajaan Khir Toyo, berjaya dihabiskan oleh Khalid Ibrahim dalam masa yang sangat singkat sekalipun tunai tersebut berjumlah lebih dari tiga bilion ringgit.

Terdesak untuk mendapatkan wang bagi kempen Pilihanraya Umum Ke-13, membuatkan Khalid Ibrahim melihat apa-apa sahaja yang bernilai di Selangor untuk dijual dan digadaikan. Begitu jugalah yang dilakukannya dalam projek pembersihan Sungai Kelang yang bernilai RM2 bilion yang hadiahnya ialah tanah-tanah rezab Melayu sepanjang Sungai Kelang kepada syarikat Singapura yang mendapat kontrak berkenaan.

Perlantikan Anwar Ibrahim selaku penasihat ekonomi Selangor, ternyata tidak mendatangkan hasil walau setengah sen pun, memandangkan Anwar Ibrahim sendiri buta ilmu ekonomi dan prinsip kewangan. Sebaliknya yang terlihat kini adalah penjahanaman segala aset Melayu dan negeri di Selangor ke tangan PAP Singapura.

Sememangnya perlantikan Madam Low Siew Moi sebagai Penasihat Kewangan Khalid Ibrahim hasil tangan-tangan ghaib DAP, menyaksikan campurtangan Singapura sepenuhnya di Selangor. Begitu juga dengan perlantikan Tricia Yeoh sebagai Pegawai Penyelidik Dasar-Dasar Awam kepada Khalid Ibrahim, menyerupai tugas Residen British yang menasihati untuk cengkaman British sepenuhnya ke atas sesebuah negeri.

Hal ini dapat dilihat dengan jelas bagaimana Khalid Ibrahim enggan membenarkan pembinaan loji air bersih di Langat atau lebih tepat lagi Projek Langat 2 yang membabitkan Kerajaan Pusat bernilai 8 bilion, sebaliknya lebih berminat untuk memberi duit berpuluh bilion ringgit kepada syarikat Singapura dengan alasan mencantikan Sungai Kelang, sekaligus memperlihatkan ketidakprihatinan kerajaan Khalid Ibrahim kepada rakyat Selangor, terutama dalam memastikan bekalan air bersih kepada seluruh rakyat Selangor.

Maka tidak hairanlah Selangor begitu bercelaru. Rupa-rupanya Selangor telah pun DIJAJAH oleh imigran-imigran dari SINGAPURA!!!!




5 comments

HASSAN ALI MENUNJUKKAN KECETEKAN AGAMA YANG TERSERLAH

Tokoh kontroversi PAS Selangor yang tersepit antara kuasa, kemahuan dan kehendak, Hasan Ali cuba menimbulkan polemik sebagai cara bersaing dengan Khalid Samad yang cukup kreatif mencipta isu bagi mempopularkan dirinya, kini bersuara. Bagaimanapun, kata-katanya terlalu dangkal sekaligus memperlihatkan kelemahan ilmu dan kecetekan pengetahuan, terutama yang berhubung dengan maksiat, hiburan, dan khaifiat Ramadhan.

Hasan Ali di dalam kenyataannya menempelak Noh Omar yang menyarankan agar kerajaan Negeri Selangor yang berada di bawah Pakatan Rakyat agar menutup premis-premis hiburan dan maksiat yang bersepah-sepah dan kewujudannya bagaikan cendawan tumbuh selepas kemenangan Pakatan Rakyat di Selangor. Kata Hasan Ali, Noh Omar hanya 'alim-alim kucing' kerana perkara maksiat perlu dibanteras sepanjang tahun, bukan setakat Ramadhan....

Alangkah malunya mempunyai seorang pemimpin yang berfikiran cetek dan sempit seperti Hasan Ali. Tidak hairanlah mengapa dia berbelit-belit dan jenuh menepis sambil menafikan tuduhan yang dia ingin menyatukan PAS dan UMNO.

Dari Abu Hurairah r.a, dia berkata, "Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda (yang maksudnya): Apabila tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat syaitan-syaitan." (Hadis riwayat Bukhari, Muslim dan Nasaie)

Saranan Noh Omar yang sebaik itu seharusnya tidak dibidas kembali atau dijawab. Malah jauh lebih afdal sekiranya PAS Selangor menahan diri daripada membicarakan soal tersebut memandangkan ketidakmampuan PAS-Selangor yang diberikan portfolio kebajikan Islam menjaga maslahat umat Islam di negeri ini. Bukan Hasan Ali tidak pernah mencuba, hasilnya dia terpaksa mencium kepala lutut Ronnie Liu dan terpaksa merelakan dan meredhakan perihal arak yang dijual secara berleluasa.

Menuduh orang lain alim-alim kucing sebagai cara menutup kepincangan diri, amatlah terkutuk. Setidak-tidaknya, Noh Omar memahami maksud hadis yang disertakan di atas. Setidak-tidaknya, dia mengejar rahmat dan pintu-pintu syurga yang terbuka dan tidak menjadi kaum jabariyyah yang menjadi tunjang di Kelantan iaitu di bawah pentadbiran Nik Aziz.

Hasan Ali wajar menutup mulut dan menahan diri daripada membahaskan perkara apatah lagi dengan jawatan Exco Islam yang ada padanya!

2 comments

10 PERCENT UNTUKMU, SATU NEGERI AKU ROMPAK

Syarikat yang mencuri, menjarah, merompak dan diberikan kuasa monopoli pasir di Selangor, Kumpulan Semesta Sendirian Berhad telah pun merasuah 368 pemimpin masyarakat, sebagai cara menutup mulut dan tidak bising-bising bagi sebarang kegiatan mencuri pasir yang dilakukan oleh syarikat terbabit.

Sekalipun Raja Pasir berjenama PAS, Yaakob Sapari mengatakan, pemberian RM1763 kepada setiap pemimpin masyarakat yang akan berhadapan dengan akar umbi dan masyarakat, ianya jelas sebagai rasuah agar ketua-ketua kampung dapat memberikan kerjasama yang lebih baik sekalipun KSSB melanggar peraturan yang telah ditetapkan.

Hasil pasir di Selangor tidak meningkat begitu drastik sekalipun TERLALU BANYAK lombong pasir baru dibuka berbanding zaman Khir Toyo selaku Menteri Besar. Janji Khalid Ibrahim bahawa Selangor akan memperolehi RM150 juta setahun hasil daripada perlombongan pasir hanya tinggal janji.

Sebaliknya yang kelihatan jelas kaya dan mewah ialah pegawai-pegawai PAS, PKR dan DAP yang berada di dalam KSSB.

Amalan rasuah yang ditunjukkan oleh Yaakob Sapari, nyata begitu murah harganya. Dengan merosakkan negeri, Yaakob Sapari cuba menggambarkan kerajaan Pakatan Rakyat lebih prihatin kepada rakyat walhal dari satu segi mereka adalah perompak yang merompak siang hari.

Begitu banyak masalah yang timbul hasil daripada perlombongan pasir, sehingga kini tidak ditangani oleh kerajaan Pakatan Rakyat. Malahan berita tentang pangsapuri condong dan retak teruk akibat perlombongan pasir juga tidak dihiraukan. Pakatan Rakyat Selangor tidak langsung mempunyai had dan peraturan dalam mengeluarkan pasir untuk mengkayakan kroni mereka.

Mungkin dengan RM1763 itu dapat menutup mulut masyarakat... barangkali itulah yang difikirkan oleh Yaakob Sapari...

Malangnya rakyat Selangor....

1 comments

Monday, August 9, 2010

BLOG PAKATAN MENGESAHKAN MEREKA ADALAH ANJING DAP YANG PALING SETIA!!!!

Monday, August 9, 2010
Penulis-penulis blog Pakatan Rakyat segera menyalahkan UTUSAN MALAYSIA yang mereka namakan sebagai UTUSAN MELOYA kerana menyiarkan berita-berita yang didakwa dusta kepada masyarakat terutama tragedi peniaga-peniaga Melayu di Tingkat 3 KOMTAR.

Kebanyakan daripada penulis-penulis blog pro-Pakatan Rakyat menelan bulat-bulat TWITTER Lim Guan Eng yang memberitahu Melayu-Melayu yang telah berniaga selama 20 tahun di Tingkat 3 KOMTAR itu sebenarnya tidak bayar sewa tanpa sedikit pun melakukan siasatan atau kajian.

Sememangnya berdasarkan reaksi yang ditunjukkan ternyata penulis-penulis blog pro-Pakatan Rakyat yang begitu bersungguh-sungguh menyokong Lim Guan Eng, mempunyai sempadan iman yang sangat sempit dan langsung melupakan firman Allah Taala yang memerintahkan agar berhati-hati apabila menerima berita daripada orang fasiq. Masing-masing sibuk menampalkan pelbagai cebisan ayat-ayat al Quran tetapi mereka menentang atau memutarbelitkan ayat-ayat berkenaan sesuai dengan kehendak DAP yang sangat mereka sayangi.

Mengapa penulis-penulis blog pro-Pakatan Rakyat yang kelihatan seperti beragama Islam itu langsung tidak menerimapakai berita bahawa Lim Guan Eng menipu dan berdusta. Sewa gerai sebanyak RM4000 telah dijelaskan pada Julai lalu. (MSTAR)

Agak dikesalkan kerana pendokong-pendokong media alternatif Pakatan Pembangkang ini langsung tidak terasa apa-apa biarpun Lim Guan Eng sudah berulang-ulang kali dibuktikan seorang PENDUSTA dan setiap tutur katanya TIDAK LAIN MELAINKAN PENDUSTAAN semata-mata, hatta pada suatu dia akan mengatakan bapanya sudah mati!!!

Kezaliman yang dilakukan terhadap para peniaga Melayu diperhinakan kononnya mereka dihalau kerana tidak bayar sewa tetapi kewujudan peniaga-peniaga Cina yang langsung tidak ada lesen, tidak membayar sewa, malah menyerabutkan jalan di Pulau Pinang, tidak pula dihebohkan oleh penulis-penulis pro-Pakatan Rakyat ini.

Ternyata, makin benarlah janji Allah Taala dan rasul-Nya berhubung musuh Islam itu datang dari tubuh Islam sendiri... dan perumpamaan kaum Khawarij sangat sesuai untuk mereka melihatkan tindak-tanduk mereka yang berimej lebih Islamik berbanding orang lain tetapi amalannya mendekati kaum kafir!!!!

8 comments

HUKUM ISLAM PAS FLIP-FLOP LAGI

Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Abdul Khalid Abdul Samad, mencabar kembali agar BN menutup premis-premis hiburan mereka di negeri-negeri yang dikuasai oleh BN. Malah menurut Abdul Khalid, pendekatan Islam secara paksaan itu bertentangan dengan apa yang diamalkan oleh PAS.

Ternyata lelaki ini SANGAT GEMAR BERDUSTA dan mudah lupa pembohongannya sendiri. Dia barangkali sudah lupa, istilah TADARUSSI tidak pernah wujud dalam kamus PAS sebelum berjaya mentadbir Selangor bersama-sama PKR. Bahkan di mana-mana pun, PAS sentiasa mengamalkan kaedah paksaan sekalipun kaedah Islam yang digunakan oleh PAS sebenarnya adalah menyeleweng dan lari jauh daripad ajaran Islam sebenar seperti pembakaran gendang, pengharaman kompang, pengharaman ketuk-ketuk yang banyak berlaku sekitar awal 80-an dahulu.

Semenjak bila pula PAS atau lebih tepat lagi Khalid Samad baru tahu tentang kaedah beransur-ansur dan bilhikmah untuk menyebarkan Islam? DAPkah yang mengajar Khalid Samad kerana kaedah itu sangat ganjil di dalam PAS. Bukankah kaedah tersebut telah lama digunakan oleh UMNO terutama dari zaman Tun Dr. Mahathir Mohamad apabila Perdana Menteri keempat itu berjaya mewujudkan perasaan jijik terhadap arak dan judi serta amalan menyembah kubur yang cukup subur di kalangan orang Melayu sebelum Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri.

Khalid Samad bercakap tentang peringkat demi peringkat. Sebenarnya dia berbohong. Sebenarnya PAS tidak akan berbuat apa-apa kerana DAP tak bagi keizinan. PAS-Selangor lebih takutkan makhluk berbanding Allah Taala. Segala janji agama daripada para pemimpin PAS adalah janji-janji kosong.

Begitu jugalah kaedah yang digunakan oleh Khalid Samad. Malah Khalid Samad sendiri BERTUHANKAN para pemimpin DAP Selangor!

1 comments

KALAU DAH CINA, MEMANG MATLAMATNYA ADALAH MENJAJAH!!!!

Maka kecohlah Tian Chua memaklumkan kepada kaki-kaki, juak-juak, penjilat-penjilat dan penyokong-penyokongnya tentang tindakan awal pihak polis menangkap dan menahan dua orang AMK dan seorang aktivis Suara Rakyat Malaysia (Suaram) menjelang pelancaran dan ceramah membantah kenaikan harga barang di tapak pasar malam Kampung Kerinchi. (Malaysiakini)

Dari tahun 1997 sehinggalah sekarang, sasaran protes biasanya hanyalah di tempat-tempat yang mempunyai populasi Melayu tertinggi. Tian Chua selaku Pengarah Strategik PKR langsung tidak terfikir tentang tempat lain waimma dia adalah MP Batu yang penduduknya bermajoriti Cina yang berniaga. Mengapa Tian Chua menjadikan ceramah anti barang naik harga di tempat Melayu?

Bukankah lebih baik buat di kawasan pemborong seperti di kawasan San Peng Flat atau di Chow Kit, mahupun di Jalan Ipoh dan kawasan-kawasan pemborong yang lain kerana kuasa menaikkan harga barang adalah pemborong dan rata-rata pemborong adalah SEBANGSA dengan Tian Chua.

Apa perlunya orang Melayu Kampung dan Bukit Kerinchi yang rata-ratanya adalah pekerja serta pembeli terbabit dalam protes harga barang dan protes tersebut dibuat di tempat mereka? Bukankah lebih afdal kalau protes tersebut dibuat setidak-tidaknya di Jinjang, Kepong mahupun di Jalan Ipoh.

Tidak mungkin kawasan Cina dibabitkan dalam protes ini. Buatlah macam mana pun, hanya Melayu sahaja yang dibabitkan. Tidak ada sesiapa yang berani buat protes di Jinjang dan Kepong yang bermajoritikan Cina. Malah Tian Chua sendiri tidak berani berbuat apa-apa di Batu Muda atau di pekan Batu sungguhpun kawasan tersebut juga merupakan kawasan pemborong dan pembekal.

Hanya Melayu bangang sahaja yang masih tidak nampak matlamat sebenar Tian Chua yang cuba meraih sokongan Melayu tetapi sebenarnya kalau ianya menyentuh kaum sebangsanya, Tian Chua akan cuba buat-buat tidak faham atau tidak tahu....

Apa motif sebenarnya protes kenaikan harga barang dibuat di kawasan perumahan?

2 comments

Ramadhan bulan PENYATUAN!!!

Ummat Islam diMalaysia yg majoritinya ialah org2 Melayu semuanya satu hati dalam menyambut ramadhan!! tak kira parti, tak kira darjat dan pangkat, tak kira ulamak maupun jahil murakab!! malah walaupun berlainan mazhab atau fikrah!!

Nilah semangat dan kelebihan perintah2 Allah swt...membatalkan apa saja perbezaan antara kita!! dan lagi kita sibukkan diri dan ummat ngan perintah2 Allah swt ngan berjemaah secara pukal..lagi lah erat hubungan siratulrahim kita..lagi lah kita dilimpahkan kurnia dan kemakmuran!!

Kini satu perintah Allah swt yg agung..penyatuan ummat!!! Kita kena bergerak secara pukal..gerakkan sekelian org2 Melayu kepada usaha penyatuan!! walaupun brbeza parti..tetap semua pada maksud yg sama!! Org2 Melayu sedang dihimpit ngan dahsyat sekarang ni..dihimpit dengan pembangunan..dihimpit ngan gejala2 sosial..dihimpit dengan kesempitan hidup..dihimpit oleh pekerja2 asing..dihimpit oleh dadah..dihimpit oleh org2 kapir yg tak sedar dek untung!! dihimpit oleh pempin2 yg ketagihkan kasih sayang dari org2 kapir!!!..

Semada Nik Aziz suka atau tidak..jgn kira apa..bukan Nik Aziz membela kita kelak..bukan Nik Aziz membela anak cucu kita kelak!! Bukan Najib..Bukan sapa2..

Kalau adik beradik atau anak2 cucu kita trcampak dalam lembah maksiat ( mudah2an Allah swt jauhkan dan selamatkan) ..kita yg menanggung, bukannya Nik Aziz, Hj Hadi, Najib, Mahyuddin..

Jika dari kalangan ahli keluarga buntingkan anak luar nikah (nauzubillah)..kita yg tanggung, bukan mereka!!

Jika kita kehilangan kerja..melarat..kita yg tanggung. Mereka mungkin datang hulur sekupang dua..dan ambik gambar sesama kita..Bukan mereka aja, khalifah lim, Liza Wong..pun nak bagi sekupang dua..

Jika anak cucu kita kelak dikencing oleh org2 kapir..mereka tak leh nak buat apa2..anak cucu kita gak ler yg tanggung!!

Masa era "MALAYAN UNION"..rakyat yg bangun, org2 Melayu yg bangun..bukannya sultan2..kita yg bangun!!!

Serupa gak..pempin2 ISlam PAS, brpakat ngan DAP, dengan PKR telah brusaha nak hapuskan keistimewaan org2 Melayu..Islam sebagai agama rasmi..Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi..
Disisi Allah swt...tiada agama yg lain melainkan Islam..tapi PAS yg kononnya pempin2 mereka ulamak pewaris ambiya' mahu samaratakan kedudukan Islam ngan agama2 lain!!

PAS, pempin2nya telah mengajar ajaran baharu dalam ISlam..bahwa bangsa2 ni tak wujud..dan mereka dan ahli2 mereka tiada bangsa..mereka ialah bangsa ISlam..
Ni lah kegilaan undi..kemabukan kuasa dunia sehingga agama tu dijadikan dan disama tarafkan ngan parti politik..Islam tu adalah parti!! dan Islam tu adalah bangsa!!! Islam dijadikan dasar politik, bukannya utk diamalkan..dasar utk meraih 1 atau 2 undi.. Gembira bila kapir menyokong partinya..lebih gembira dari memeluk Islam!!

Kita sama2 brdoa agar PAS kembali pada AQ dan sunnah!!! dan meletakkan perintah2 Allah swt dahulu dari hatinya yg kecik. Kecik hati kerana dia dipecat dari BN satu masa dulu!!

Ulamak waris ambiya' tapi hati kecik macam hati Iblis, hati yahudi.. Iblis kecik hati pasal Adam as dilantik jadi khalifah atas muka bumi, pada hal dia lagi senior, lagi warak, lagi alim!! Yahudi kecik hati pasal nabi akhir zaman dari kalangan bangsa arab, bukannya dari bangsa mereka!!..pehhh

..Bangun!!

0 comments

TOLONGLAH KHALID SAMAD, MELAYU KAMI TAK BODOH, YANG BODOH MELAYU PAS!!!!

Bimbang sungguh Khalid Samad kalau-kalau hubungan PAS dengan DAP berterabur lantaran isu hak istimewa Melayu yang dibangkitkan. Apatah lagi dengan penegasan Presiden PAS sendiri bahawa hak keistimewaan Melayu tidak boleh dibangkitkan langsung memandangkan ia adalah termaktub di dalam perlembagaan.

Betapa hinanya Abdul Khalid Abdul Samad ini. Sekalipun namanya adalah mengambil salah satu nama Allah Taala, begitu juga nama bapanya, namun tidak sedikit ada perasaan cinta kepada pemercaya Allah Taala, sebaliknya ahli politik yang cukup terkenal dengan prinsip kalimah Allah boleh dikongsi Kristian tanpa perlu bertauhid, jauh lebih menyayangi dan mencintai kaum kafir.

Kebimbangan atau lebih tepat lagi ketakutan Khalid Samad kepada imigran-imigran penjajah di dalam DAP begitu ketara. Entah ilmu apa yang dipakai oleh DAP yang dihembuskan ke ubun-ubunnya, Khalid Samad akan sanggup melakukan apa-apa sahaja asalkan DAP tidak akan kehilangan PAS.

Maha Suci Allah apabila menunjukkan belang sebenar Ahli Parlimen Shah Alam ini dan kaum manakah yang lebih dicintainya. Ternyata kehadirannya di dalam PAS terlalu berpura-pura dan pada bila-bila masa dan dengan sedikit sahaja sebab, dia pasti akan menjahanamkan umat Islam demi memberi laluan kepada bukan Islam di negara ini, sepertimana yang telah dilakukan sepanjang dua tahun dia menjadi wakil rakyat Shah Alam.

Menyalahkan Timbalan Perdana Menteri kerana melaga-lagakan DAP dan PAS, merupakan alasan paling BANGANG yang diberikan oleh AHLI PARLIMEN PENCINTA KAFIRIN ini. Tanggapannya bahawa Melayu-Melayu dan umat Islam yang ada di Malaysia adalah bodoh, SANGATLAH keterlaluan. Tanggapannya bahawa segala Melayu akan memejamkan mata dan tidak faham dengan apa yang berlaku, adalah satu kesilapan besar. Khalid Samad tidak sepatutnya menjadikan Melayu-Melayu PAS sebagai penanda aras kebodohan dan kebangangan bangsa ini kerana Melayu-Melayu di dalam PAS tidak dapat berfikir secara wajar, bahkan sekadar mendengar tanpa mengkaji dan menggunakan akal yang Allah Taala anugerahkan. Segala apa yang diberikan oleh pemimpin PAS akan ditelan dan diterima bulat-bulat sehinggakan penyelewengan akidah yang dilakukan oleh Khalid Samad pun, boleh diterima dengan senang hati.

Khalid Samad sepatutnya bersyukur kerana hidupnya ialah pada zaman moden, bukannya zaman feudal kerana kalau hidupnya pada zaman feudal, pastinya namanya sahaja yang wujud, tubuh badannya hilang entah ke mana.

0 comments

Ramadhan yg berkat!!

Alhamdulillah, insya'allah kita dipanjangkan rezki dan disihatkan tubuh badan dan dilimpahkan taufikNya dalam brusaha sebaik mungkin untuk mendapatkan keberkatan dan munafaat yg sempurna dibulan ramadhan ini..

Dibulan ini, semua maklum segala amal akan ditingkatkan darjatnya dan ganjaran..setiap yg sunat diganjarkan umpama amalan fardhu sedangkan amalan fardhu akan dilipat gandakan ganjarannya 70 kali ganda berbanding ganjaran dibulan2 yg lain.

Dalam keberkatan bulan ni juga, kita semua perlu ambik kesempatan utk brpolitik cara Islam yakni bermaksud brpolitik dalam menyatu padukan ummat Islam khususnya di Malaysia!! Dan masa bulan ni lah kita tungkus lumus brdoa brsungguh2..agar Allah swt satukan hati ummat Islam di Malaysia kepada penyatuan yg dikehendakki oleh Allah swt dan RasulNya, dan kepada yg menentang penyatuan ini..leh doakan hidayatNya dan jika sipenentang ni menentang atas dasar ketamakan kuasa dan harta leh ler pinjam doa pecah perut Nik Aziz!!! semada penentang dari kalangan org2 Islam sendiri maupun dari kalangan org2 kapir..

Kita berdoa sungguh2 agar org2 Islam diberikan kembali kekuatan bertegas dengan org2 kapir!!!

Kita brdoa agar ulamak2 kembali menjadi ulamak..bukannya ulamak ahli politik(maksudnya ahli politik yahudi dan lidah brcabang dan menyintai org2 kapir lebih dari org2 Islam), dan bukan ulamak cari makan!!..bukannya ulamak2 yg menagih simpati dan merayu undi untuk jadi YB, Menteri dan Perdana Menteri!! Bukannya ulamak2 yg gembira melihat muka2 mereka ditampal pada dinding2, keta2, motor2 spt artis2!!- usah menghina ulamak2 sehingga sedemikian rupa!!

Kita brdoa agar ulamak2 kita kembali menjadi sebenar2 ulamak pewaris ambiya' yg mencintai ummat ni tanpa memilih bulu semata2 brbeza parti politik..tapi melihat sekelian org2 Islam adalah sedara2nya dan sangatlah kasihnya..mirip2 baginda nabi saw!!! tanpa mengira dari parti mana, kedudukan apa, suka atau tidak suka padanya...

Dan jgn lupa gak..mohon Allah swt kurniakan taufikNya kepada diri sendiri dan ahli keluarga agar dapat kesempurnaan agama dan ketaatanNya walaupun semua org tidak brsetuju ngan kita..walaupun dirinya dan keluarganya tidak menjadi ahli PAS!!

Dan...jgn sia2kan posa seharian ngan trlalu banyak masa dibazar2 ramadhan, kerana khuatir akibat sengol-sengolan dan layan selera mata dan perut..abis seharian pahala brposa kena diskaun!!

Doa org brposa antara doa2 yg tidak tertolak..so pulun ler doa!! "DOA senjata org2 mukmin"..senjata tak diasah tidaklah tajam..bila tidak tajam, tidaklah ia memberi bekas..
Banyakkan doa lagi dan lagi!! mudah2an ibarat senjata..lama2 ia menjadi sangat tajam!! Jgn tunggu jadi wali baru nak brdoa!! yg jadi wali tu pun, dah brkoyan2 doanya baru jadi wali!!

..Menyatupadukan org2 Islam salah satu jihad yg paling besar!!!

0 comments

Kenapa Ong Tee Kiat dihukum?

Kenapa Ong Tee Kiat, OTK dihukum oleh org2 cina yg mana baru je seketika memegang tampuk kuasa sebagai Presiden MCA dan jawatan Menteri? Beliau telah kalah jawatan Presiden dan akhirnya hilang jawatan menterinya..
OTK..umum mengetahui tentang dedikasinya, mutu kerjanya, dan fasih dalam brbahasa Malaysia..tapi menerima layanan sedemikian dari bangsanya sendiri..kenapa? Sedangkan Chua yg ada kisah hitamnya, dilantik oleh org2 cina sebagai Presiden yg baru!!

1. OTK, cubaan beliau dalam menyelongkar salah laku yg melibatkan bangsa Cina kes Port Kelang..satu2nya kes yg libatkan bangsa cina diselongkarkan..biasanya hanya libatkan bangsa Melayu. Ni telah memalukan org2 cina..mm tak tahu ler apa lagi salah laku yg melibatkan bangsa Cina dikementerian2 yg lain. Sebelum ianya diselongkar..OTK mesti "didiamkan" dan "disekat".
Rasuah adalah darah daging dalam urusan perniagaan org2 Cina, semua maklum hal ni..sebab tu ramai org2 atasan bangsa Melayu suka berurusan perniagaan ngan bangsa2 Cina. Kata mereka..org2 cina ni "PAHAM". Tak payah nak bagi hint atau mintak..mereka PAHAM. Org2 kita ni tak PAHAM-PAHAM, kekadang terpaksa bagi hint. Tapi, alhamdulillah, dah ramai gak org2 Melayu dah mula PAHAM.
Gitu juga ramai korporat2 Melayu ambik org2 cina sebagai financial ofiicer atau akauntan mereka..kerana org2 cina PAHAM cita rasa boss, dan banyak "network"..
RASUAH..ingat org2 cina perkara sangat ke? Bisnes ma!!! kita mau kawan sama semua org ma..sama2 makan ma..

Tapi OTK buat2 tak PAHAM atau pun dia bukanlah org cina sejati..dia adalah org cina rakyat Malaysia!!

2. Bila sibuk hak2 keistimewaan dan "ketuanan" melayu heboh diperkatakan satu masa dulu..wakil2 dari GERAKAN, wakil2 dari MCA heboh..tapi OTK kata no komen, katanya ianya dah termaktub dalam perlembagaan so tiada apa yg perlu dibincangkan..lebih kurang katanya..
Wah!!! ni lagi membangkitkan kemarahan org2 cina..dimana peluang utk "belasah" org2 Melayu diketepikan oleh OTK ngan gitu saja sedangkan UMNO dan PAS perlukan "bantuan" org2 cina .. Ketika UMNO dan PAS sedia buat apa sahaja..peluang sebegini di"lepas"kan oleh OTK.

Sah!! OTK bukanlah cina sejati..OTK ialah org cina rakyat Malasysia!!!
_____________
Org2 Cina tak kisah pasal rasuah, tak kisah pasal jenayah..tak kisah pasal kongsi gelap..tak kisah pasal maksiat..tak kisah pasal judi dan arak..tak kisah pasal cetak rompak..tak kisah pasal pelacuran..tak kisah pasal rumah2 urut dan "dagang manusia"..tak kisah pasal dadah..

Kerana tu lah perniagaan mereka..dan tu ler kisah hidup mereka!!

Org2 Melayu jika tak dijaga ngan baik..memang ler hancur, kerana semua tu bukanlah cara kehidupan asal org2 Melayu. Tapi pempin2 Melayu yg ketandusan idea, lemah iman yakni sanggup mohon bantuan ngan syaitan dan org2 kapir ..sanggup jual maruah bangsa dan kemuliaan Islam..semata2 utk berkuasa!!

Tapi mereka lupa...mereka mungkin akan berkuasa..tapi tak ubah spt Sultan2 dan pembesar2 negeri dizaman British.

....ni lah rupanya bangsa yg nenek moyang kita telah brmurah hati..berikan kerakyatan. Madu diberi, racun tuba dibalasnya..

..Pehhhh

0 comments

PAS SUDAH PANAS JUBOR

PAS dilihat semakin terdesak untuk mendapatkan kembali sokongan orang Melayu yang nampaknya sudah kembali menyokong UMNO terutama dengan perkembangan terbaru di Selangor. Cakap-cakap para pemimpin PAS, dari Presiden, Mursyidul Am sehinggalah ahli biasa PAS sudah mula berkisar tentang Melayu walhal sebelum perkataan Melayu cuba dihindari dengan apa cara sekalipun.

Satu perkara yang perlu dipuji tentang PAS ialah, mereka sentiasa mengembangkan dada dan mengangkat ekor sekalipun mereka sedang menghadapi pelbagai kecederaan dalam usaha membina keyakinan kepada ahli-ahli totok mereka. Begitu jugalah seperti penyelewengan agama dan akidah yang diajarkan oleh para pemimpin PAS, sentiasa ditekan-tekankan agar ahli-ahli biasa tidak menemui kebenaran, sekaligus menjadikan para pemimpin PAS sebagai tempat bergantung.

Begitulah juga tatkala PAS kehilangan sokongan Melayu. Sebelumnya PAS mendabik dada bahawa mereka parti Islam dan tidak sesekali akan bersekongkol dengan sebarang bentuk perkauman. Namun ternyata, prinsip itu bertukar 180 darjah apabila dirasakan PAS semakin lemah terutama di Selangor, Terengganu dan Kedah.

Itu jugalah yang terjadi kepada Mahfuz Omar yang sentiasa cubaberlagak pandai terutama dalam hal FDI. Hari ini, Mahfuz tergagap-gagap dan langsung tidak ada idea apabila Ringgit Malaysia berada pada paras tertinggi berbanding Dollar U.S semenjak 2008 iaitu RM3.1126 bagi satu Dollar. Tidak ada langsung komen Mahfuz Omar tentang hal ini.

PAS melakukan kesilapan terbesar apabila membiarkan mereka didominasi oleh DAP dan PKR di mana-mana sahaja. Di Pulau Pinang, PAS langsung kehilangan suara kerana wakilnya hanya seorang. Bahkan Lim Guan Eng langsung tidak pandang kepada PAS. PAS juga tenggelam di Pulau Pinang.

Di Selangor, PAS jadi anjing buruk kepala buat DAP. Sekalipun berkokok deras, PAS Selangor mudah terdiam dan tunduk menikus apabila dimarahi oleh DAP terutama pemimpinnya yang bernama Ronnie Liu. Cubaan Khalid Samad mendapatkan dana puluhan juta dari Carlsberg buat TIRAM pula, dilihat sebagai misi MEMBUNUH DIRI.

Mungkin menyedari pelbagai kesilapan anak-anak buahnya itu, Haji Abdul Hadi terpaksa mengeluarkan kenyataan yang memihak kepada Melayu sekaligus cuba meraih sokongan Melayu kembali. Harakah, akhbar dan suara rasmi PAS digunakan secara maksima bagi menyokong kata-kata Haji Abdul Hadi, sekaligus melupakan berita di dalam arkib mereka tentang penentangan terhadap Melayu dan hak keistimewaan Melayu oleh PAS sebelum ini.

Kesibukan PAS kini yang sibuk memperkatakan tentang Melayu dan hak keistimewaan Melayu tidak lebih daripada satu retorik semata-mata akibat permusuhan orang Melayu terhadap parti tersebut. Bagi kebanyakan orang Melayu, PAS dilihat dan dianggap sebagai parti pengkhianat yang sanggup menjual maruah agama untuk mendapatkan sedikit kuasa politik kepada kaum Imigran Penjajah DAP.

1 comments

MANSOR OTHMAN NAK TOLONG MELAYU? MINTA MAAF, DIA ANJING LIM GUAN ENG!!!!

1000 peniaga dan ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang bakal mengadakan tunjuk perasaan dan sidang media esok, berikutan kezaliman kerajaan imigran penjajah Pulau Pinang akan bertemu dengan Timbalan Ketua Menteri II, Mansor Othman bagi mendapatkan penjelasan. (Utusan Malaysia)

Tunjuk perasaan tersebut bakal diadakan selepas para peniaga Melayu dihalau dari tingkat 3 KOMTAR atas alasan kontrak tamat. Anehnya golongan yang kena halau hanyalah peniaga Melayu manakala peniaga-peniaga berbangsa Cina yang menguasai sebahagian besar daripada kompleks perniagaan KOMTAR, tidak pula terjejas.

Sudah sampai masanya Melayu Pulau Pinang menggunakan kuasa ekonomi untuk mengajar imigran-imigran penjajah ini. Memulaukan kedai-kedai imigran dan lebih tertumpu kepada premis-premis Melayu-Islam, pastinya akan membuka mata golongan imigran penjajah yang sangat angkuh ini. Kalaupun tidak sebahagian, 25% populasi Melayu yang memulau golongan peniaga imigran penjajah ini, sudah memberi kesan yang sangat besar kepada DAP Pulau Pinang.

Namun, dasar Melayu, susah diajar. Cerminan Melayu boleh dilihat pada PAS dan UMNO. Mereka tidak boleh bersama dan saling bercokak pada perkara-perkara remeh tetapi seandainya untuk bangsa lain, mereka sanggup sekalipun terpaksa tadah punggung dan menyimpan air mani bangsa asing di dalam lubang dubur masing-masing.

Sudah sewajarnya Melayu Pulau Pinang memikirkan penyatuan yang lebih utuh. Mansor Othman tidak akan dapat berbuat apa-apa kerana sekalipun batang tubuh dan mukanya adalah manusia, tetapi HAKIKATNYA dia adalah ANJING YANG PALING SETIA buat Guan Eng. Dia tidak akan berbuat apa-apa untuk Melayu tetapi KALAU GUAN ENG KATA makan tahik, habis segala tahik di Lebuh Acheh akan dijilatnya!!!!

8 comments

DAHLAH KALAH DI SEMENANJUNG, BERLAGAK PULAK MINTA KERUSI TAMBAHAN

Presiden MCA yang baru menggantikan Ong Tee Kiat, Chua Soi Lek nampaknya cuba menggunakan OTAK CINAnya untuk melarikan diri daripada menyalahkan diri dan menebus maruah. Sekalipun MCA kalah teruk di Semenanjung, Chua Soi Lek nampaknya cuba menagih kerusi tambahan di Sabah pula sekalipun di Sabah sudah terdapat parti-parti berteraskan bangsa Cina yang menjadi komponen Barisan Nasional. (Rujuk BERNAMA)

UMNO sebagai pendominasi di dalam Barisan Nasional seharusnya tidak melayan kerenah Chua Soi Lek yang dilihat terlalu terdesak untuk mendapatkan sokongan kaum Cina yang sudah pun melekat kukuh dengan DAP. Bahkan UMNO sewajarnya mengambil kembali beberapa kerusi yang diperuntukkan kepada MCA di Semenanjung terutama di Johor memandangkan tiada kesungguhan MCA mempertahankan kerusi yang dimenangi atas bantuan dan undian orang Melayu. Dasar tidak kenang budi dan jasa itu, boleh dilihat di Kerusi Parlimen Ayer Hitam yang diwakili oleh Wee Ka Siong yang banyak menimbulkan kemarahan orang Melayu tetapi dia menang pun dengan undi Melayu.

Di semua negeri kecuali Sarawak, UMNO sewajarnya menjadikan diri mereka sebagai majoriti walau apa cara sekalipun. MCA dan beberapa parti komponen dilihat terlalu condong kepada DAP dan Pakatan Rakyat. Malah MCA dan GERAKAN sudah berulang kali mengancam hendak keluar dari Barisan Nasional meskipun kerusi yang mereka menang tidak seberapa.

UMNO tidak lagi boleh bergantung dan berharap kepada rakan-rakan komponennya yang bila-bila masa boleh menikamnya dari belakang. Kesilapan paling besar yang dibuat oleh UMNO ialah terlalu mempercayai rakan-rakan komponennya seperti di Pulau Pinang apabila semua kerusi yang ditandingi GERAKAN kalah dan UMNO sekalipun menang hampir semua kerusi yang ditandinginya, terpaksa menjadi pembangkang kerana membenarkan parti komponen bertanding sama. Seandainya UMNO bertanding secara majoriti berbanding GERAKAN dan MIC di Pulau Pinang, pastinya pentadbiran Pulau Pinang bukan di tangan Lim Guan Eng sekarang.

Begitu juga di Selangor...

Membenarkan rengekan Chua Soi Lek yang tidak pun membantu Barisan Nasional di Semenanjung untuk mendapatkan kerusi tambahan di Sabah, samalah seperti UMNO membunuh Barisan Nasional dan membunuh diri mereka sendiri. Sudah sampai masanya UMNO mengajar parti-parti komponen di dalam Barisan Nasional, siapa sebenarnya yang berkuasa dan mendapat sokongan majoriti.

Jangan jadi macam PAS dalam Pakatan Rakyat yang fungsinya tidak lebih daripada seekor ANJING PEMAKAN TAHI yang boleh disuruh buat apa-apa sahaja oleh DAP dan PKR.

0 comments

LU CERITA APA, MAT? MABUK TAK ABIS LAGI KA?

Wahhhh, garang betul Ketua Pemuda PAS nan seorang ni! Malangnya saranannya adalah YANG PALING BANGANG dan BAHLOL, malah TIDAK MASUK AKAL langsung.

Adaka, dia bagi amaran UMNO jangan berkempen dan cuba pancing undi dari golongan miskin? (Harakah Daily) Katanya, UMNO yang mengakibatkan pendapatan rakyat miskin ini kekal di bawah paras kemiskinan kerana membenarkan kemasukan pekerja asing secara tidak terkawal.

Mana pulak macam tu. HISHAMUDDIN HUSSEIN ONN bukan main lagi bekerja kuat. Tak cukup polis, askar dan imigresen dengan Jabatan Pendaftaran Negara, dia sendiri pi tangkap pendatang asing nuh. Hari-hari HISHAMUDDIN HUSSEIN ONN duduk dalam hutan bakau dengan duduk tengah laut mengintai pendatang asing. Tak baik betul si Nasaruddin Tantawi kata UMNO/Naib Presiden UMNO tu tak jaga negara.

Kalau tak pancing undi di dalam kalangan orang miskin, nak pancing kat mana lagi? Selama ini pun, golongan itulah yang mudah diperkotak-katikkan oleh semua golongan ahli politik. Golongan itulah yang menjadi BUTTER AND BREAD kepada parti-parti politik negara ini. Kalau takdak golongan miskin, harus semua parti politik dibubarkan....

Golongan miskin sengaja dibiarkan hidup melarat. Sama macam selatan Kedah jugalah, sengaja dibiarkan mundur dengan alasan politik. Nanti kalau semua orang dah senang dan kaya, jadilah macam Melayu dalam PKR dan PAS yang tak sedar diri. Muka Melayu, hati Melayu, cakap Melayu, hidup pun Melayu tapi malu nak ngaku depa Melayu sebaliknya depa ngaku depa tu BANGSA ISLAM. Kalau ditanya sejak bila pula Islam ada bangsa, depa kelam-kabut pi cari ustaz PAS bangang depa untuk ditanya. Kalau desak juga tanya, kenapa Allah Taala jadikan manusia itu berbilang-bilang bangsa dan keturunan, padahal depa cuba menafikan kejadian Allah Taala itu sekaligus menjadikan mereka kufur, depa tak ngaku.

Begitulah juga dengan golongan miskin.... nak sembang jangan pancing undi dari golongan miskin? PAS sendiri pun, menjadikan golongan miskin sebagai golongan penyedap. Golongan miskin itulah yang disuruh berjihad dengan derma fisabillah sedangkan PAS tidak ada satu program pun untuk golongan miskin sebaliknya cari jalan macam mana nak kaut setiap sen yang dimiliki oleh orang miskin.

Nasaruddin Hassan Tantawi sepatutnya membuktikan bagaimana PAS membela golongan miskin dan bagaimana PAS TIDAK PERNAH MAKAN WALAU SATU SEN PUN dari golongan tersebut hatta menerusi derma jihad fisabillah, sebelum cuba-cuba nak bersembang tentang golongan miskin.

p.s: Mengapa peruntukan dari Baitulmal diumumkan lebih awal, padahal bukankah semua harta dan wang yang terkumpul dalam Baitulmal setiap negeri, hak milik golongan miskin? Mengapa semua baitulmal tidak dikosongkan dengan membahagi harta zakat itu kepada kesemua 8 asnaf? Mengapa baitulmal boleh menyimpan dan melaburkan harta yang bukan harta itu? Islam manakah yang diamalkan di negara ini terutama yang membabitkan wang zakat dan baitulmal?

0 comments

TINGGALKAN UMNO, MASUK PAS? BUKANKAH PAS ANJING DAP?

Haji Abdul Hadi Awang menerusi blog rasminya telah menyuarakan agar orang Melayu meninggalkan UMNO dan masuk PAS memandangkan UMNO telah tidak menjaga hak keistimewaan Melayu, salah urus dan menyeleweng. (Laman Rasmi Haji Abdul Hadi)

Sekali baca, saranan Abdul Hadi dilihat bernas dan mantap. Bagaimanapun, alasan dan dalih yang diberikannya, apatah lagi dengan mengajak Melayu menyertai PAS dengan alasan PAS akan menjaga hak keistimewaan Melayu, ternyata sesuatu yang sangat menggelikan hati.

Sepanjang PAS berada di pentas politik negara dari tahun 1951, PAS sentiasa berbolak-balik. Walaupun pada asalnya PAS juga adalah sebuah pertubuhan politik nasionalis versi agama tetapi kepimpinan baru PAS telah menyingkirkan perkataan kebangsaan yang terdapat di dalam perlembagaan PAS dan menggantikannya dengan Islam. Dan sekarang, Presiden PAS yang banyak menimbulkan kontroversi, menaikkan lagi perkataan KEBANGSAAN secara tidak langsung.

Apa sebenarnya yang berlaku di dalam PAS? Apakah Presiden PAS yang banyak makan hati dengan kelaku-kelaku segelintir pemimpin PAS yang disifatkan lebih beruk dari beruk, mula membuka mulut dan memberi isyarat perasaan tidak senangnya? Apakah Presiden PAS yang selama ini dibayangi oleh Nik Abdul Aziz, ingin keluar dari bayang-bayang puaka itu?

Apa pun, saranan Abdul Hadi agar Melayu meninggalkan UMNO dan menyertai PAS bolehlah diisyaratkan sebagai satu harapan. Sepanjang UMNO menjaga negara, biarpun berlaku ketirisan, penyelewengan, salahguna dan sebagainya seperti yang dituduh, setidak-tidaknya UMNO telah melahirkan ramai tenaga profesional dari kalangan Melayu baru dan sebahagian daripada mereka berada di dalam PAS kini.

Sama ada sedar atau tidak, dasar DEB yang merupakan sebahagian daripada hak keistimewaan Melayu telah banyak memberi manfaat kepada PAS yang kini tidak lagi dianggotai oleh pak lebai dan tok alim kampung sebaliknya oleh anggota-anggota profesional. Kita boleh lihat sendiri bagaimana PAS di Kelantan menggunakan hak keistimewaan Melayu untuk memerintah dan membandingkan dengan negeri-negeri setara dengan Kelantan yang diperintah oleh UMNO.

Dari situ kita boleh lihat siapa sebenarnya yang menyeleweng, menyalahurus, menyalahtadbir hak keistimewaan Melayu memandangkan negeri mencari hasil untuk diri sendiri dan negara!

PAS-Baru tidak boleh diharap, Pak Haji... PAS-Baru adalah anjing DAP yang akan menyalak, mengejar dan menggigit bangsanya seperti yang telah dibuktikan di Perak dan di Pulau Pinang, Pak Haji Abdul Hadi. PAS-Baru adalah anjing yang kalau dibagi makan tahi pun, dia akan gelak besar dan cakap takbur macam yang dibuat oleh Mursyidul Am...

Bebaskan PAS-Baru dari belenggu DAP dan kembali kepada al Quran dan al Hadis yang sebenar-benarnya, The Flying Kick akan bersenang hati mempromosikan PAS sebagai parti orang Melayu dan Islam....

0 comments

Sunday, August 8, 2010

PELUANG UMNO AJAR IMIGRAN TAK SEDAR DIRI

Sunday, August 8, 2010
P. Uthayakumar, Presiden Parti Hak Asasi Manusia (HRP) atau lebih tepat lagi HINDRAF dalam usaha untuk mendapatkan perhatian dari Pakatan Rakyat, MENGEJI UMNO dan menuduh parti tersebut sebagai musuh utama kaum India di Malaysia.

Lelaki yang sepatutnya telah digugurkan taraf kerakyatannya oleh Kerajaan Malaysia, masih berkeliaran dan cuba menimbulkan hak kaum India yang bukan-bukan. Mungkin berasakan dia adalah seorang peguam, P. Uthayakumar cuba memanipulasikan undang-undang. Kegagalan Menteri Dalam Negeri bertindak terhadap India sekor ini, telah dan akan menimbulkan kekacauan yang lebih besar pada kemudian hari, sekalipun dia pernah disumbatkan ke Kamunting.

Menariknya tuduhan Uthayakumar ialah kerajaan UMNO telah memusnahkan tanah perkuburan, sekolah dan kawasan kediaman masyarakat India sebagai usaha membersihkan kaum. Malah kerajaan UMNO juga menafikan hak biasiswa kepada pelajar-pelajar India. (Free Malaysia Today)

Haramjadah ini nyata berbohong dan berdusta memandangkan dari zaman dahulu, pelajar-pelajar India diberikan biasiswa oleh kerajaan. Apa yang berlaku ialah kebencian terhadap orang Melayu dan agama Islam yang membuak-buak oleh Presiden Hindraf ini.

Kerajaan seharusnya bertindak keras terhadap imigran tidak sedar diri seperti Uthayakumar. Bahkan UMNO sebenarnya boleh membantu dan membuktikan, kebanyakan parti-parti kaum India, termasuklah Hindraf hanyalah menggunakan masyarakat India tetapi mereka tidak membantu masyarakat itu ke hadapan sebaliknya hanya digunakan untuk kepentingan segelintir pemimpin tertentu seperti yang dilakukan oleh MIC.

Selagi kerajaan berlemah-lembut terhadap golongan imigran seperti Uthayakumar dan Lim Guan Eng, selagi itulahIslam dan Melayu akan dijadikan sebagai punching bag dan modal untuk mereka berpolitik!

4 comments

PAS TAK EGO? UMNO YANG KENA MUHASABAH?

Benarkah dakwaan Haji Hadi bahawa PAS tidak ego, manakala UMNO pula perlu muhasabah diri dalam hal penyatuan dan perpaduan kedua-dua parti berkenaan?

Berdasarkan pemerhatian, baik PAS mahupun UMNO, kedua-duanya cukup tebal dengan ego dan ENGGAN muhasabah diri masing-masing. Kedua-dua parti sentiasa berasakan mereka adalah yang terbaik untuk umat Islam dan orang Melayu. Padahal baik PAS mahupun UMNO, kedua-dua parti ini banyak menyumbang kepada kesesatan akidah umat dan kebejatan pemikiran, terutama sumbangan kepada kejatuhan moral.

PAS menyatakan mereka tidak boleh bersatu dengan UMNO kerana ditakuti pisang berbuah dua kali. Padahal pengalaman PAS dengan DAP bukan sekali bahkan tiga kali digigit oleh parti imigran penjajah itu, namun PAS tetap juga terhegeh-hegeh berkawan serta bersekutu dengan DAP.

PAS kena berpatah balik ke matlamat asal penubuhannya bersama-sama UMNO. Dasar ulama dan umara' pernah disuburkan pada zaman Mahathir apabila Haji Hadi menjadi Ketua Pembangkang dan orang Melayu menjadi wakil majoriti di dalam Parlimen, sekaligus menyaksikan DAP, MCA, MIC hilang suara dan tidak berani membuat tuntutan yang bukan-bukan.

Penyatuan yang digalakkan dan penyatuan yang diharamkan, merupakan prinsip yang banyak sekali diputar belit. Walau apa cara sekalipun, penyatuan yang wajib diutamakan. Oleh kerana itulah, apabila Rasulullah s.a.w berhijrah ke Madinah, perkara pertama yang baginda lakukan adalah mempersaudarakan Ansar dan Muhajirin, bukannya menjadi dan melantik dirinya sebagai Sultan of Madinah. Penyatuan yang diharamkan pula melibatkan perbuatan maksiat. Sepatutnya di sinilah PAS bertindak sebagai parti Islam yang mengamalkan amar makruf nahi mungkar, bukannya lari dari medan perang, seperti yang mereka lakukan pada tahun 1974 lalu apabila bertindak keluar dari Barisan Nasional.

Dalam banyak hal, PAS terlalu banyak beretorik tentang Islam tetapi perlaksanaannya YELLEK! PAS hanya pandai bercakap tetapi implementasinya sangat kurang. Begitu juga apabila melibatkan al Quran dan al Hadis, PAS banyak melanggar peraturan al Quran dan al Hadis semata-mata atas nama pilihanraya, demokrasi dan politik!

2 comments

BETAPA LEMAHNYA SEORANG ISLAM KERANA PLURALISME

Membaca kenyataan yang dikeluarkan oleh Syed Hussin Ali, Timbalan Presiden PKR berkenaan dominasi UMNO, membuatkan timbul tanda, apakah Syed Hussin Ali ini pengamal dan pemercaya pluralisme tegar. (Malaysian Insider)

Apakah kerana terlalu gembira kerana dapat bergabung dengan DAP, Syed Hussin melupai agama dan tuntutan agama yang dianutinya? Fahaman sosialisme ternyata melekat kukuh di hati lelaki yang masih berpangkal kepada gelaran yang diisbatkan dengan keluarga Nabi s.a.w.

Sama ada pandangannya bahawa UMNO adalah pendominasi dalam pakatan Barisan Nasional itu disambut gembira atau disokong oleh rakan-rakannya yang lain, ternyata Syed Hussin Ali telah memperkecil-kecilkan kematangan dan kegemilangan Islam dalam membentuk kesyumulan dan nur kebenarannya.

Sebagai orang Islam, Islam wajib berada di ranking teratas mana-mana agama sekalipun. Bahkan tatkala Islam menjadi minoriti, wajib bagi umat Islam menampilkan Islam sebagai agama yang benar dan menarik seramai mungkin penganut yang baru menerusi teladan dan budaya kukuh Islam.

Ia tidak seperti yang dipercayai dan dianuti oleh Syed Hussin Ali atau sebahagian daripada pemercaya PAS. Itulah sebabnya mengapa PAS perlu dominasi di dalam Pakatan Rakyat seperti mana UMNO mendominasi Barisan Nasional. Hanya golongan yang menganggap semua agama sama sahaja akan berpandangan seperti Syed Hussin Ali.

Perhatikan bagaimana akidah umat Islam begitu mudah dirosakkan oleh pelbagai anasir subversif yang dari permukaan kelihatan sangat cantik, namun secara hakikatnya ia sangat merbahaya kepada survival Islam dan umatnya di negara ini.

2 comments

KESIAN NIK AZIZ... BERANI BERDEBAT DENGAN SI JAHIL SAJA

Tak tahulah disiplin keilmuwan yang mana melayakkan Nik Aziz untuk menjadi mulut heber. Dia bersungguh-sungguh mengutuk, mengecam, mencerca UMNO dengan alasan dasar UMNO yang bersifat assobiyyah. Sedangkan sebagai seorang yang mempelajari ilmu hadis, pastinya Nik Aziz menemui hadis yang menyatakan tentang assobiyyah dan takrifannya tentang assobiyyah adalah jauh menyeleweng berbanding yang diterang dan dijelaskan oleh Rasulullah s.a.w.

Nik Aziz juga seringkali mendabik dada bahawa PAS itu Islam, dan Islam itu PAS, sedangkan secara implementasinya, penganut-penganut PAS cukup serakah dengan kuasa dan kemewahan, padahal Islam tidak mengajar tentang kuasa, terutama kuasa politik dan mengejar kemewahan. Bahkan Islam tidak mengajar para penganutnya menghalalkan apa-apa sahaja demi mengekalkan jawatan selaku Menteri Besar dan Mursyidul Am seperti yang dilakukan oleh Nik Aziz.

Terdapat tuduhan daripada pengasas Pondok Genting, Abdullah Saamah yang meminta untuk berdebat dengannya, terutama dalam mempersoalkan kewibawaan dan keilmuwannya yang dilihat lebih banyak menyelewengkan akidah umat Islam.

Nik Aziz TIDAK BERANI LANGSUNG!

Alasan yang diberikan, dia tidak akan berdebat dengan selain UMNO!

Nik Aziz seperti Abdul Azeez Abdul Rahim, Pengerusi Putera UMNO yang cukup takut kalau ada orang yang mempersoalkan tentang ijazah dan kelulusannya. Nik Aziz langsung tidak berani berdebat atau berhadapan dengan orang yang berilmu, lebih alim daripadanya dan tidak mengikuti sebarang parti politik.

Nik Aziz katanya cuma nak berdebat dengan UMNO!

Dan kalau dari UMNO datang tokoh yang alim seperti Abdullah Saamah, Nik Aziz pastinya tidak mahu berdebat juga. Dia cuma nak berdebat dengan orang yang jahil dalam ilmu agama supaya mudah dia memesongkan akidah dan pegangan orang itu.

Bila Nik Aziz buat perangai macam nih, teringat pula janji Iblis kepada Allah Taala yang dia akan mendatangi anak Adam dari segala arah tetapi Allah Taala kemudiannya memberi jaminan bahawa Iblis tidak mungkin dapat menakluki anak Adam yang beriman dan bertaqwa dengan sebenar-benar iman dan taqwa...

Na'uzubillah... sesungguhnya syaitan itu adalah musuhmu yang nyata!

4 comments

WAHHHH... KEMBANG EKOR DENGAR CAKAP GUAN ENG

Wah.... kata-kata pembelaan Guan Eng terhadap Islam, pastinya mengembangkan ekor para peminat, pendokong dan penyokong Pakatan Rakyat. Sekaligus menambahkan KEIMANAN mereka terhadap Guan Eng dan keyakinan terhadap akidahnya.

Marah betul Guan Eng dengan Chua Soi Lek kerana merendah-rendahkan Islam. Kata Guan Eng, Islam sudah lama maju dalam segala segi.

Wahhh... kembang sungguh dengar kata-kata Guan Eng. Di tengah-tengah kepanasan kehilangan sokongan suara Islam, tiba-tiba sahaja Guan Eng muncul dengan kata-kata yang menyebelahi Islam. Nampak sangat ada permainan pengaruh yang berlaku antara Chua Soi Lek dengan Lim Guan Eng.

Di dalam sejarah Islam, kisah sebegini banyak berlaku. Bidayah Wan Nihayah karangan Ibnu Katsir ada menceritakan bagaimana dua orang abid yang beribadat tidak berhenti-henti di hadapan makam Rasulullah s.a.w akhirnya ditangkap oleh Sultan Nuruddin setelah sultan tersebut bermimpi ada orang cuba mencuri jenazah Nabi s.a.w.

Ternyata kedua-dua orang abid tersebut hanyalah imposter yang NAMPAK terlalu alim DAN apabila berkata-kata, merekalah PENCINTA Rasulullah s.a.w sejati, tetapi di bawah ambal buruk yang digunakan untuk beribadat, ada sebuah lubang yang menghala terus ke makam Nabi s.a.w. Niat mereka adalah mencuri dan memusnahkan jenazah Nabi s.a.w kerana dendam terhadap Islam dan Nabi s.a.w.

Itulah yang berlaku apabila Guan Eng KELIHATAN seperti cuba membela Islam. Hanya orang Islam yang tidak berakal, rendah diri, kurang iman, penentang hukum Allah Taala yang akan terus mempercayai Lim Guan Eng tanpa sebarang rasa curiga.

0 comments

Saturday, August 7, 2010

MARI BELAJAR ISLAM DENGAN PAS... KUNUNNNYAAAA

Saturday, August 7, 2010
Idris Ahmad suruh Chua Soi Lek belajar Islam daripada ulama-ulama PAS sebabnya ulama-ulama PAS adalah ulama-ulama beramal. Apa bidang ulama-ulama PAS tidaklah pula dinyatakan walaupun sebenarnya TIDAK ADA ulama di dalam PAS melainkan ahli-ahli politik yang bertopeng, berjubah dan berketayap seperti ulama. Kalau ada ulama pun, semuanya telah disingkirkan oleh golongan yang gila kuasa dan mencari jawatan di dalam PAS. (rujuk Harakah Daily)

Apa yang betulnya belajar agama Islam dari PAS?

Islam PAS mengajar, mengasihi dan mencintai kaum kafir melebihi kaum seagama...

Islam PAS mengajar, melanggar perintah Allah Taala dan Rasul tanpa perlu rasa malu kepada diri dan kepada umat Islam serta rasa bersalah.

Islam PAS mengajar, ambil sebahagian daripada ayat-ayat al Quran dan al Hadis dan disesuaikan dengan kehendak politik rom.

Islam PAS mengajar, hukum-hakam Islam berubah-ubah mengikut siapa yang melakukan kesalahan. Kalau orang PAS, hukum-hakam Islam tak tertakluk.

Islam PAS mengajar, hudud dan qisas itu hukum syariat, hukum takzir tidak dan tidak perlu dipatuhi.

Islam PAS mengajar, mesti patuh kepada buntut DAP dan jangan kata apa-apa kalau DAP tak setuju tapi sebaliknya kalau UMNO, kena maki habis-habisan.

Islam PAS mengajar, mesti pandai mengutuk, mengkritik, menghentam tanpa perlu memberikan cadangan yang membina masyarakat dan tidak hanya cubaan menaikkan nama PAS semata-mata.

Kalau nak disenaraikan, memang panjang... tu belum lagi masuk lagi bab takfir dan tasyabbuh yang menjadi darah daging sebahagian besar pemimpin dan pengikut PAS.

Oleh kerana itu, marilah kita belajar Islam cara PAS sebagaimana yang disarankan oleh Ketua Penerangan PAS, Idris Ahmad.


3 comments

INDONESIA YANG GILA!!!!

Ni pun satu gila jugak!!!

Kalau kita telusuri web-web page dan blog-blog peribadi sebilangan orang Indonesia, hati pasti akan sakit apabila mereka ini seperti kacang lupakan kulit. Panggilan terhadap Malaysia dan Melayu Malaysia cukup menghina, padahal Melayu Malaysialah yang paling ramai membela golongan Indonesia yang datang ke negara ini tanpa sebarang dokumen.

Menetapkan gaji RM800 sebulan kepada pembantu rumah berbangsa Indonesia, hanya menyebabkan Indonesia kehilangan sebahagian daripada pendapatan mereka, terutama apabila Arab Saudi telah pun menolak untuk mendapatkan khidmat pembantu rumah Indonesia.

Kesombongan warga Indonesia sememangnya terserlah sekalipun mereka berada di negara ini dalam keadaan 'kosong'. Mungkin berasakan pihak berkuasa Malaysia terlalu lemah dalam menjaga sempadan negara dan gagal mengambil tindakan terhadap warga asing, mereka menjadikan negara ini sebagai pangkalan untuk melakukan keganasan, baik secara fizikal mahupun secara psikologi.

Sememangnya warga Indonesia yang menjadi pembantu rumah banyak terlibat dalam kejadian jenayah mencuri dan membunuh. Berapa banyak kes melibatkan warga Indonesia yang menjadi pembantu rumah yang terlibat dalam jenayah, bebas begitu sahaja.

Tuntutan agar Malaysia memberikan gaji tinggi kepada tenaga kerja tidak terlatih dan kurang berpelajaran Indonesia, seolah-olah menunjukkan Indonesia adalah tuan besar yang akan menolak apa-apa sahaja kepada Malaysia dan Malaysia perlu membelinya dengan harga yang telah ditetapkan oleh Indonesia.

Sewajarnya Indonesia memanggil semua rakyatnya pulang dari Malaysia dan tidak lagi menakutkan penduduk tempatan dengan gaya mereka yang kasar, kurang beradap, gagal menyerap budaya tempatan, pengotor dan bagaikan lapar 'batang'. Tidak perlulah Indonesia meletakkan sebarang syarat untuk mengambil semula rakyatnya kerana jumlah rakyatnya di Malaysia adalah hampir separuh daripada rakyat Malaysia, sekalipun yang 'halal' adalah 2.5 juta orang.

2 comments

PAKATAN RAKYAT DAH NAMPAK KEUNTUNGAN BESAR DI KAMPUNG BHARU

Dah nampak keuntungan besar!

Dr. Lo Lo Ghazali, MP Titiwangsa bising-bising fasal pelan pembangunan Kampung Bharu yang dibuat oleh kerajaan pusat tidak membabitkannya. Malah dia mendakwa penduduk kampung juga tidak dilibatkan.

Kalau beginilah caranya, nampaknya memang besarlah laba yang sedang menanti dengan mengorbankan Melayu dan penduduk Kampung Bharu. Dengan kata lain, tiada sebarang kebaikan daripada sebarang pelan pembangunan baik yang diusulkan oleh kerajaan pusat mahupun oleh Pakatan Rakyat.

Pastinya yang menanti adalah pemilik-pemilik bangunan yang akan menelan nilai-nilai tanah Melayu di Kampung Bharu. Pastinya juga yang menunggu adalah imigran-imigran penjajah yang sudah terlalu lama teringin hendak menguasai Kampung Bharu, terutama apabila membabitkan kenangan 13 Mei 1969 apabila penumpang-penumpang tanah Melayu di Kampung Bharu dihalau atau lari meninggalkan aset masing-masing akibat kemarahan Melayu angkara DAP.

Beria-ia sangat Dr.Lo Lo dengan Kampung Bharu, seperti beria-ianya Dr. Sulaiman Mohamed suatu ketika dahulu untuk membangunkan Kampung Bharu. Raja Nong Chik pula tampil dengan idea mengarut 60:40 tetapi kemudian membatalkannya apabila ramai yang melihat itu adalah cubaan menggadai harta Melayu yang paling ketara.

Sememangnya semua pihak di negara ini, sangat berminat dengan harta-benda orang Melayu. Asalkan hak milik Melayu, semuanya perlu dan hendak digadaikan kepada imigran-imigran penjajah. Tiada keikhlasan daripada para pemimpin politik, baik dari pihak UMNO, PAS, jauh sekali PKR....

Semuanya nampak duit dan habuan yang akan masuk ke akaun masing-masing!

1 comments

APA BENDA YANG NAK DIROMPAK OLEH KHALID IBRAHIM DI KAMPUNG BHARU?

Khalid Ibrahim dengan bantuan Dr.Lolo' Ghazali, MP Titiwangsa akan membentangkan pelan alternatif bagi penduduk Kampung Bharu bandingkan dengan pelan yang telah dibuat oleh kerajaan pusat. Pelan tersebut akan menentukan seramai mana Melayu Kampung Bharu akan kehilangan tanah dan terhalau keluar dari kampung mereka yang terletak di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur itu bagaikan anjing kurap buruk kepala.

Apa pelan alternatif Khalid Ibrahim? Setakat yang dilihat, Khalid Ibrahim sekadar mengeluarkan cadangan dan kemudian apabila diberi kepercayaan, segera menggaji dan mengupah gerombolan untuk merompak dan menjarah bagaikan lanun lapar seperti yang dibuatnya terhadap pasir Selangor.

Apa yang pasti, sebarang pelan alternatif dari Khalid Ibrahim dan Pakatan Rakyat seandainya digunapakai, hanya akan memusnahkan rakyat dan negara untuk tempoh jangkapanjang seperti mana yang telah mereka buktikan di Pulau Pinang, Perak dan Selangor, bahkan di Kelantan dan Kedah.

Sehingga kini, Pakatan Rakyat tidak kelihatan berminat hendak mentadbir dan membantu meningkatkan pendapatan rakyat, sebaliknya lebih berminat merompak dan menjarah hasil negeri untuk tembolok dan kocek sendiri, seperti yang mereka lakukan di Kelantan dan Selangor.

Pelan Alternatif kununnnn... Khalid Ibrahim dan geng-geng pecah rumah warga Amerika Selatan yang berjaya ditumpaskan polis, nyata berkongsi pemikiran yang sama!!!! Sama-sama ingin merompak dan mencuri!

0 comments

KASIHAN.... PUNYALAH NAK AMBIL HATI HINDU!!!


Punyalah terdesak nak mendapatkan undi KAUM HINDU, ADUN MERU Dr. Rani Osman (dipercayai berbangsa Melayu dan beragama Islam), terpaksa melawat tokong Hindu... dengan alasan menyampaikan TASAWWUR ISLAM...

kahkahkahakhakhakhakha...

Apa ke bangangnya ADUN Melayu sekor ni? Adakah Selangor sudah menjadi DARUL HINDU ka sampaikan tasawwur Islam sampai kena dibuat di hadapan berhala yang disembah oleh penganut agama tersebut?

Dan daripada saksi, tidak ada tasawwur yang dibuat pun, melainkan melawat dan mendengar tuntutan daripada pengguna tokong tersebut.

PEMBOHONG APA LAGI DR. RANI WOOIII!!!

Mungkin ada baiknya juga kalau Dr. Rani ini belajar nama setiap Dewa Hindu dan Dewa Hindu manakah yang disembah di tokong tersebut?

Dasar PAS di Selangor sudah terlalu keliru sehinggakan TASYABBUH dianggap sebahagian daripada ISLAM... alangkah sesatnya dan ZINDIQnya golongan ini!


0 comments

KEHIDUPAN TANPA PERATURAN ADALAH MATLAMAT HIDUP PAS KINI!!!

Tentangan juak-juak dan puak-puak PAS terhadap SAMAN EKOR begitu ketara. Habis serata blog mewar-warkan perang terhadap SAMAN EKOR. Macam-macam andaian, alasan dan tohmahan yang mereka berikan semata-mata untuk mengharamkan SAMAN EKOR. Bahkan ada yang sampai mengatakan, ADALAH HARAM SAMAN EKOR SEBAGAI PENDAPATAN NEGARA.

Punyalah singkat otak dan cara berfikir puak-puak yang enggan tunduk kepada sebarang undang-undang dan peraturan ini. Dari sehari ke sehari, dari semasa ke semasa, golongan ini semakin jelas inginkan kehidupan rimba yang mempunyai prinsip, siapa kuat dialah raja.

Anehnya, pada masa yang sama, mereka ini jugalah yang sibuk menuntut agar undang-undang Islam dikuatkuasakan. Undang-undang takzir bagi mereka bukanlah undang-undang Islam. Undang-Undang Islam hanyalah Hudud dan Qisas.

Alangkan hukuman takzir yang jauh lebih ringan berbanding hudud dan qisas pun tak terikut dan tak boleh nak patuh, inikan pula hukuman hudud dan qisas? Sedangkan hudud dan qisas itu didatangkan dengan keadaan umat Islam sudah bersedia serba-serbi. Qiasnya apabila seorang wanita secara sukarela meminta Rasulullah s.a.w merejamnya kerana dia melakukan zina dan Rasulullah s.a.w berjaya menangguhkan selama dua tahun iaitu selama tempoh wanita berkenaan menyusui anaknya sebelum memberikan hukuman yang diterima secara sukarela.

Kalau SAMAN EKOR pun yang diterima atas kesalahan pun sendiri tidak dapat diterima, malah dituntut agar dihapuskan, masih juga nak bersembang tentang hudud dan qisas atau undang-undang syariah, sewajarnya orang itu disepak sahaja mulutnya. Golongan yang menentang undang-undang dan peraturan negeri adalah golongan munafiq yang diperangi oleh Syaidina Abu Bakar As-Siddiq r.a sehingga dibunuh kesemuanya atau mereka bertaubat nasuha!

Anda mungkin seringkali mendengar cerita Abdullah bin Ubai dan kisah munafiqnya. Zaman sekarang, anda hanya perlu membaca dan mendengar. Salah satu daripada kisah munafiq yang cukup terkenal pada zaman ini ialah tidak sukanya mereka kepada peraturan dan undang-undang negara tetapi mereka menuntut undang-undang Islam dilaksanakan!

2 comments

IMIGRAN PENJAJAH DI SELANGOR SEMAKIN BIADAP!!!!

Perbuatan para pemimpin imigran penjajah di Selangor yang berjaya memalukan Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong dalam satu majlis, sememangnya dilihat PERBUATAN SENGAJA untuk memaparkan betapa kebencian mereka terhadap Raja-Raja Melayu, adat istiadat Melayu dan segala-gala yang berkaitan dengan Melayu.

Keengganan mereka untuk meminta maaf kerana memalukan Raja Permaisuri Agong, semakin menampakkan belang sebenar Pakatan Rakyat yang SANGAT MEMBENCI sistem Raja-Raja Melayu yang sudah berakar umbi di negara ini ribuan tahun lampau. Bersama sebahagian daripada Melayu yang malu mengaku mereka Melayu, golongan imigran penjajah ini berusaha pelbagai cara agar Raja-Raja Melayu dimalukan, dan keseluruhan sistem beraja yang menjadi teras budaya Melayu dicemarkan dengan apa-apa sahaja yang boleh.

Kerajaan Negeri Selangor yang dipimpin oleh Khalid Ibrahim tetapi diterajui oleh imigran-imigran penjajah cuba bermain politik aneh dalam hal ini. Kata mereka, Raja Permaisuri Agong yang datang ke acara Festival Lagu-Lagu Islam di Shah Alam pada 4 Julai lalu atas kapasiti baginda sendiri tetapi PIHAK ISTANA NEGARA memberikan butiran yang bertentangan.

Baru sepenggal imigran-imigran penjajah ini diberikan kuasa mentadbir tetapi mereka begitu rakus merogol, memperkosa dan mencabul apa-apa sahaja sistem yang ada kaitan dengan Islam dan Melayu. Barangkali kalau mereka memegang kuasa lebih dari lima penggal, keseluruhan Melayu dan Islam tidak akan dibenarkan berada di Selangor atau di Malaysia dengan alasan, Melayu dan Islam lambang kemunduran dan memalukan.

Cakap-cakap yang mengaitkan Islam dengan kemunduran serta menjatuhkan imej negara sudah pun dimulai oleh Chua Soi Lek, salah seorang imigran penjajah yang berada dalam Barisan Nasional. Partinya ketika diasaskan oleh Tan Cheng Lock berikrar akan sentiasa menjadi pengikut dan membantu UMNO tetapi sekarang, MCA berazam untuk tidak lagi jadi junior party sebaliknya menjadi pemimpin UMNO. Maka kerana itulah, sekalipun tidak menang dalam pilihanraya, jawatan-jawatan kabinet harus diserahkan kepada MCA.

Apa yang pasti, imigran-imigran penjajah ini telah berjaya!

Orang Melayu-Islam gagal memberikan reaksi terhadap perbuatan sombong dan bongkak imigran penjajah yang mengepit kepala Khalid Ibrahim di Selangor. Orang Melayu-Islam gagal mendesak golongan imigran penjajah yang angkuh, meminta maaf kepada Raja Permaisuri Agong kerana usaha memalukan sistem Raja-Raja Melayu di Malaysia.

Kalau Lim Guan Eng bising dan berkonfrontasi dengan SDO yang berbangsa Melayu-Islam berhubung kurang hormat, ada Melayu-Islam bangsat yang menyebelahi Lim Guan Eng sekalipun ternyata Lim Guan Eng menipu, berdusta, mereka-reka cerita dan berlidah biawak, mengapa apabila imigran penjajah di Selangor memalukan Raja Permaisuri Agong secara terang-terangan, tiada seorang Melayu-Islam pun yang bangkit mencabar mereka?

0 comments

PERUNTUKAN SEKOLAH TAMIL PULA JADI ISU... HALIMAH ALI TUNJUK KUASA

Kecoh lagi!!!

PIBG Tamil bersiap sedia untuk berhadapan dengan Exco Pendidikan dan Modal Insan, Halimah Ali berhubung dana untuk sekolah-sekolah Tamil. PIBG Sekolah Tamil Watson menganggap Halimah Ali tidak layak berbanding Xavier A.Jeyakumar, Exco yang mengendalikan urusan kaum India di Selangor.

Pada 2 Ogos lalu, Halimah Ali mula menunjuk kuasa dengan memberitahu dalam mesyuarat PIBG sekolah tamil bahawa segala peruntukan untuk sekolah Tamil semuanya akan dikendalikan olehnya bukan lagi Dr. Xavier Jeyakumar.

Semuanya bermula dengan kisah Xavier Jeyakumar tidak dituduh membahagi-bahagikan peruntukan untuk 97 sekolah Tamil di seluruh Selangor. Bagaimanapun, para penyokong Xavier menafikan perkara itu dan menyalahkan pihak sekolah Tamil terbabit yang tidak menyediakan kertas dan borang permohonan yang betul.

Bagaimanapun, Halimah Ali, ADUN Selat Kelang yang pernah dituduh bermukah, turut dipersoalkan kredibilitinya. Menurut Pengerusi PIBG Sekolah Tamil Watson, Halimah Ali telah menerima RM15 juta sebagai peruntukan untuk dibahagi-bahagikan ke sekolah, namun tiada sebarang perubahan besar yang berlaku. Malah selaku Exco Pendidikan selama dua tahun, Halimah Ali tidak pernah dilihat melawat sebarang sekolah Tamil.

Duit punya fasal, berebut nak tunjuk kuasa....

Peruntukan tidak sebesar mana, tetapi kuasa perlu ditunjukkan....

Itulah nasib di Selangor....

Yang menjadi mangsa adalah anak-anak yang berada di bangku sekolah. Kegilaan berpolitik sampai tidak mengenal keadaan dan suasana, menjadi begitu keterlaluan di dalam Pakatan Rakyat.





1 comments

Friday, August 6, 2010

PEMIMPIN PAS MANA AKAN HAMUN HADI AWANG?

Friday, August 6, 2010
Pastinya golongan Erdogan dan penjilat tegar DAP yang berkampung serta berselindung dengan jubah PAS tidak senang dengan pengumuman yang dibuat oleh Presiden PAS, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang berhubung hak keistimewaan Bumiputera-Melayu-Islam pada majlis perlancaran buku barunya, 'Taktik dan Strategi Berpolitik Gaya Khulafa Ar-Rasyidin, sempena Jubli Perak Maahad Darul Al-Quran di Rusila, Marang hari ini.

Tentunya sehari dua lagi, pasti akan keluar cerita daripada Nik Aziz tentang apa yang dikatakan oleh Abdul Hadi Awang. Selalunya begitulah. Apa-apa sahaja isu yang diulas oleh Abdul Hadi Awang, pasti akan juga diulas oleh Nik Abdul Aziz. Bezanya ulasan Nik Abdul Aziz akan lebih berpihak kepada golongan kafir dan murtadin!

Malah tidak kurang juga yang akan berpendapat, kata-kata Abdul Hadi Awang tentang hak keistimewaan Bumiputera-Melayu-Islam sebagai pendapat peribadi dan tidak mewakili PAS yang beranggapan hak keistimewaan adalah salah satu daripada rukun Assobiyyah sekalipun dari zaman Rasulullah s.a.w, umat Islam sentiasa diberikan hak keistimewaan berbanding umat agama lain. Malah dalam apa juga keadaan RAsulullah s.a.w mengarahkan agar umat Islam didahulukan, sehingga terhalaunya kaum Yahudi dari Madinah dan Makkah malah diharamkan mereka menjejakkan kaki di kedua-dua tempat suci itu.

Tokoh-tokoh Khawarij PAS juga akan turut menghentam kalau tidak pun menyindir Abdul Hadi Awang kerana tidak menyetujui kehendak Tony Pua agar diskaun untuk kaum Bumiputera dihapuskan. Masing-masing akan mengeluarkan hujah-hujah untuk menghalalkan perbuatan mereka mengecam Abdul Hadi Awang.

Pengaruh kaum kafir sudah cukup menebal di dalam PAS. Sama ada terima atau sebaliknya, PAS sebenarnya sedang menuju ke arah kehancuran yang bukan sahaja memberi kesan kepada parti itu tetapi kepada umat Islam Malaysia keseluruhannya.

Dan kerana pengaruh kafir dan cinta kepada tasyabbuh jugalah menyaksikan PAS semakin berterabur dan tidak tentu arah tujuan perjuangannya. Malah tanpa segan silu, golongan yang berselindung di sebalik jubah dan serban PAS, menghilangkan wala' kepada pemimpin dengan alasan yang mudah untuk direka.



3 comments

CHUA SOI LEK MENGERANG LAGI... GHAIRAH TERLEBIH BARANGKALI..

Presiden MCA yang kelihatan mati kutu bagaimana hendak menarik sokongan daripada masyarakat Cina, cuba mencuit orang Melayu lagi. Dia menyalahkan UMNO-PAS dalam segala hal, termasuklah menjadikan Malaysia sebagai Negara Berpendapatan Sederhana sepanjang 10 tahun kebelakangan ini.

Katanya, negara ini berhadapan dengan masalah kerana pertembungan antara PAS dan UMNO terutamanya kedua-dua parti Melayu itu menggunakan agama Islam sebagai bahan kempen mereka yang utama. Ini menjadi penyumbang utama kepada kewujudan polisi-polisi yang tidak agresif.

Paling menarik apabila kata-katanya menyentuh tentang Islam. Kalaupun PAS berjaya menang dan memerintah negara ini, negara ini tidak akan jadi bebas rasuah memandangkan negara paling teruk kadar rasuahnya adalah NEGARA ISLAM.

Bagaimanapun, ada juga benarnya apabila Chua Soi Lek mengatakan sekalipun negara Islam membentuk 22% daripada penduduk dunia, umat Islam hanya menyumbang 5% kepada GDP global.

Sebabnya kebanyakan negara yang bermajoritikan umat Islam adalah negara miskin. Jumlah kadar buta huruf di 57 negara adalah sangat tinggi terutama di kalangan wanita. Daripada 1.4 bilion orang, 800 juta daripada tidak boleh membaca dan menulis.

Golongan imigran penjajah nampaknya menjalankan taktik penguasaan secara halus. DAP menjalankan taktik halau dan memperlekehkan Melayu-Bumiputera-Islam di dalam negara memandangkan mereka adalah penguasa di Selangor dan Pulau PInang. Manakala MCA yang berada hampir dengan UMNO, menjalankan usaha memburuk-burukkan Melayu-Bumiputera-Islam dengan cara yang kelihatan jauh lebih cerdik iaitu dengan menggambarkan kebodohan, kebenakan, kejahilan umat Islam di seluruh dunia berbanding kaum Cina dan imigran!

Mungkin ada benarnya PAS dan UMNO menggunakan isu agama untuk menarik perhatian para penyokong mereka. Namun dari segi Islam sendiri pun, berlaku pertembungan pendapat dan muzakarah ilmu. Sebarang kesesatan dan penyelewengan seperti yang banyak dilakukan oleh PAS wajar ditentang tanpa perlu memikirkan tentang hal dunia kerana perkara membabitkan akidah jauh lebih penting berbanding GDP atau KDNK mahupun status pendapatan negara!

Chua Soi Lek yang menyokong penggunaan kalimah Allah untuk golongan Kristian ini, tidak memahami erti, maksud dan tujuan kehidupan dengan agama Islam. Mungkin dia melihat Islam sebagai tumbal untuk mendapatkan kuasa kerana itulah yang dipraktikkan oleh PAS, namun Islam sebenarnya memerintah bukannya digunakan untuk memerintah.

Maka semakin terserlah niat sebenar imigran penjajah yang cukup tidak senang hati apabila umat Islam di Malaysia sedang berusaha untuk bersatu, berpadu dan bercantum tanpa mengira ideologi politik mereka. Seperti mana sakitnya hati kaum murtadin, kafirin yang berwajah Melayu dan Khawarij yang sangat gelisah dan mencari-cari jalan menggagalkan usaha penyatuan umat Islam di negara ini dengan pelbagai alasan yang begitu jelas menentang Allah Taala dan Rasul-Nya, Al Quran dan al-Hadis.

0 comments

Blog Archive

Labels