IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Friday, July 16, 2010

Friday, July 16, 2010
Pada saya, kalau Umno tukar dasarnya daripada Melayu kepada Islam, maka Umno boleh bersama PAS dalam Pakatan Rakyat. Bila Umno boleh bersama PAS atas dasar Islam, orang Islam makin kuat dan politik Melayu bertambah kukuh,” katanya.

“Sekaranglah masanya untuk Umno menukar dasar Melayunya itu. Jangan terikut-ikut dengan puak Yahudi. Kerana pengasas perjuangan bangsa itu adalah puak Yahudi. Ia disambung pula oleh puak Arab,” kata beliau sambil menambah:“Sedangkan perjuangan atas dasar kaum atau bangsa tidak diterima di sisi Nabi Muhammad SAW.”“Sedangkan di akhirat kelak kita akan masuk syurga. Untuk masuk syurga mestilah dengan syafaat Nabi. Macam mana untuk mendapat syafaat Nabi sekiranya kita berjuang tidak mengikut seruan Nabi,” katanya....dari blog mulutmelayu-REALITI

..kata2 Nik Aziz..

..alahai...tak der pula syarat sedemikian ngan PKR, Parti Sosialis, DAP. PAS tak pejuangkan kesinambungan org2 Melayu ke?

..dan PAS berjuang ikut seruan nabi ke?

..bila ulamak brpolitik cara berparti, tetap gak partinya dihadapan, agama dibelakang. Tapi jika ulamak brpolitik cara agama, maka agama dihadapan dan selain dari agama.

..nabi saw sendiri brbangga dia brbangsa arab, dan hadis yg diriwayatkan oleh abu bakr ra yakni pempin/khalifah mestilah dari bangsa quraish..

..dan bahasa AQ bahasa arab, bahasa syurga ialah bahasa arab..
..nampaknya Arab diutamakan dan diberi hak keistimewaan nampaknya!!!

...tuan, brhak atas miliknya

0 comments

Kata Najib..

".........................Justeru, tegas beliau, kerajaan terpaksa membuat sedikit perubahan dalam perkara tersebut tetapi tidak akan membebankan rakyat.
"Saya nak sebutkan di sini bahawa apabila kita mengurangkan perbelanjaan kerajaan dalam bentuk subsidi, kita gunakan peruntukan itu untuk membangunkan rakyat terutama di luar bandar," katanya.
Najib memberikan contoh, Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah memerlukan peruntukan sebanyak RM18 bilion sehingga 2012 untuk mengisi agenda NKRA kementerian itu dalam meningkatkan prasarana penduduk luar bandar di seluruh negara.
Oleh itu, kata beliau, rakyat harus faham mengenai perancangan kerajaan untuk membuat perubahan berkenaan semata-mata demi kebaikan semua"
...sedutan dari utusan.

...korek lobang, tampal lobang..
...pecah tabung, utk dibelanjakan...dan pastinya tabung yg pecah tu takkan dapat diisi dan digunakan lagi.

..apakah keuntungan kerajaan dari sumber2 akibat prtumbuhan ekonomi yg diwar2kan baru2 ni tak dapat menampung dan mencukupi sehingga kena korek tabung utk pembangunan?
..tapi ni lah penyakit kita, umumnya semua rakyat M'sia, tak cukup duit tapi tetap nak renovate rumah, tak cukup duit tapi tetap nak tukau keta baru..

..tak cukup duit utk rakyat tapi tetap nak bina Istana Negara yg baru..tak cukup duit utk rakyat tetap nak buat parlimen baru...rasanya munafaat pada rakyat secara umum tak ler begitu brmunafaat!!

...aku dengor ramai pembangkang dalam parlimen..apa contoh yg ditunjukkan oleh puak2 Nizar tu rasanya boleh difikirkan yakni brsidang dibawah pokok dan mampu meluluskan beberapa usul..maklum ler berjiwa rakyat, dan Islamik..mungkin prsidangan leh dibuat bawah pokok mana2 atau masjid. ( yg kapir tak der masalah, pasal masa kempen politik leh lak ceramah dlm masjid)...pihak BN pun dengor2 pun semakin berusaha utk jadi pemimpin brjiwa rakyat..
..mungkin ngan "jiwa-jiwa rakyat" ni..parlimen diubah suai jadi rumah utk golongan kurang mampu ( mimpi ler yob oiiii..he he)..duit sewa Rm100 tu dapat ler jugak utk menambahkan pendapatan kerajaan..keh keh..

..aku rasa kerajaan kena minta nasihat dari pakar dan penasihat ekonomi Negeri Selangor yg brgaji RM 1 tu..mungkin beliau ada idea yg bernas!!!

..Lihat Khalid, sejak menjak beliau dapatkan nasihat dan petunjuk dari Penasihat dan Pakar Ekonomi beliau dan negeri Selangor makin maju dan makmur...ishh ye ker!!! fitnah ke atau lawak ni!!! keh keh.. Beliau juga kabornya ada plan utk pembangunan yg pasti menguntungkan org2 Melayu Kg Baru..tapi rahsia kabornya. Mungkin tu trick atau tip nak menang pilihanraya akan datang..atau2 untung2 leh jadi Datuk Bandar KL..

..alahai, aku tak berapa faham ..keuntungan negara bertambah (makna kos dah dikira), tapi subsidi barang keperluan asas dipotong dan cuma dapat jimatkan kerajaan hanya RM750 juta setahun.. Takkan kerajaan yg ramai pakar2 ekonomi trmasuk Idris Jala tak mampu dapatkan RM750 juta dari sumber2 lain!!

..memang aku ni lembab betul, tak faham2.

0 comments

Nilai 1 sen..

Berapa harga barang nak dinaikkan?

Jika 2 sen..3 sen..4 sen..maknanya tak der apa2 kenaikan.

Jika 6 sen..7 sen..8 sen..9 sen..jadi naik 10 sen lak..

So kesudahannya..naik ler 5 sen. Masa ni mungkin kita trfikir, ishhh betapa bernilainya 1 sen..ianya leh ubah satu senario kepada satu senario yg lain..

.........alahai 1 sen

0 comments

Harga barang naik!!! Apa nak buat?

Sejak aku lahir hingga hari ni..dan kemungkinan sampai aku mati..kisah harga barang naik ni akan berterusan..

Tiap kali ianya berlaku..ramai yg mengeluh dari peringkat bawahan seterusnya kepada peringkat menengah..

Ada jugak yg trsenyum gembira..bagi mereka ibarat durian runtuh.

Isu ni akan jadi bahan cerita di ofis2, kedai2 kopi dan juga di masjid2 dan di surau2..tak kurang juga dalam akhbar2 tertentu.

Masing2 akan keluarkan pendapat dan pandangan..ada diantaranya bernas, ada gak yg sekadar melepaskan batuk ditangga yakni sekadar menyuarakan rasa tak puas hati..tak kurang juga ngan cemuhan dan maki hamun..ada yg merancang utk mengundi pembangkang pada pilihanraya akan datang..

Pembangkang pula akan gunakan ni sebagai senjata politik mereka..dan pihak2 kerajaan pula cuba mententeramkan org ramai dan mengadakan ceramah2 atau pendekatan2 yg seolah2 melihat akan membantu org ramai dalam menangani kenaikan harga2 barang trbabit...dan mungkin juga nanti akan kelihatan "bunting" dan "banner" yg menyoalkan isu ini..

Tapi setakat ni pendekatan mana yg dikatakan "matang" atau yg berjaya?

Undi pihak pembangkang..dari dulu sampai sekarang apa sumbangan mereka trhadap kenaikan harga barang? Apa yg mereka dah bantu pada penyokong2 mereka atau sekurang2nya pada ahli2 mereka? Tapi jika ditanya pada mereka pasti ngan mudah mereka akan berkata mereka tidak ada kuasa yg cukup!!! Alasan yg sama jika disoalkan isu2 yg lain spt kenaikan kadar jenayah, gejala sosial dsb..dan gunakan alasan ini mereka akan merayu kembali agar mereka diberi peluang...

Tapi kini mereka telah diberi peluang memenangi dan berkuasa pada 5 negeri (kini 4 negeri)..ngan kekuatan dan kekuasaan pada negeri2 ni, apa langkah dan perlaksanaan mereka bersepadu yg berjaya mereka lakukan demi meringankan rakyat negeri2 terbabit dalam mengharungi kemelesetan ekonomi, kenaikan harga barang, peluang pekerjaan dan pertambahan sumber pendapatan. Selangor memperkenalkan subsidi bagi pengunaan air, ianya satu kejayaan yg patutnya dipuji cuma kita tak tahu berapa lama ianya akan bertahan memandangkan permintaan kerja2 baik pulih dan mengekalkan kualiti air terus meningkat, subsidi air ni mungkin tidak menampakkan kesan menyeluruh dalam kos kehidupan spt subsidi pada elektrik, minyak dan lain2 barang keperluan asas..

So apakah hanya memberikan undi pada pihak pembangkang dapat selesaikan masalah kita dan rakyat pada keseluruhannya?

Buat demo, bentang banner dan sepanduk, cemuhan, dan angin satu badan..leh selesaikan atau ringankan masalah kesan kenaikan harga barang?

sebagai rakyat dan pengundi yg matang..apakah yg langkah2 yg "matang' perlu kita lakukan secara sepakat dan menguntungkan khususnya pihak kita?

Biasanya..bila diumumkan kenaikan gaji, bonus atau apa2 faedah semuanya gembira, malah tiada bunyi dari semua peringkat masyarakat..malah dari pihak pembangkang sendiri..pada hal umumnya kenaikan trsebut brmakna bertambah ler lagi perbelanjaan harian mereka.

Cuma pada pekerja swasta mereka maklum..pengumuman kenaikan gaji atau apa2 faedah bagi kakitangan kerajaan ianya bermakna kenaikan harga barang..semada kenaikan trsebut diwartakan atau tidak oleh kerajaan. Dan biasanya, kenaikan harga barang secara umumnya adalah lebih tinggi dari kenaikan gaji.

..kita kena matang dan cuba seboleh mungkin tidak brgantung sangat dgn polisi2 kerajaan. Azam kerajaan kearah negara membangun..dan spt yg kita nampak pada negara2 yg dikatakan telah berjaya dan dikatakan negara membangun dan maju, rakyat mereka ditekan ngan berbagai2 kos yg mereka trpaksa hadapi. Kos perubatan, kos pendidikan, kos keperluan2 asas..maju bermakna ada harga yg perlu dibayar!!!

..apa perlu kita buat?

3 comments

Wednesday, July 14, 2010

Renungan buat PAS..

Wednesday, July 14, 2010
Akhir2 ni..ngan ihsan Allah swt, Allah swt telah lihatkan petunjuk2Nya..kepada parti PAS, dan ahli2nya..

Jelas dan sejelas2nya....so jika ditimpa bala usahlah salahkan sesapa.

a) Anwar didedahkan olehNya ngan dituduh lagi sekali pasal liwat..maklum ler mungkin dulu dikatakan fitnah..tapi takkan trfitnah 2 kali atas perkara yg sama.

b) Tapi, PAS masih sangka baik, tak dapat terima petunjuk ni..booommmm..terbongkar rahsia 16 sept..dan penipuan demi penipuan..

c) PAS masih lagi, pejamkan matanya, butakan mata hati mereka..masih menatang bekas penjenayah sebagai harapan utk memimpin ulamak2 PAS dan ulamak2 ni pula memimpin ahli2nya..Atau PAS masih lagi menyanjung dan berharap ulamak2 mereka terus dibohongi atau rela dibohongkan kemudian boleh gak ulamak2 ni berbohong ngan ahli2 mereka.

d) Kemudian dibuka lagi aibnya dan kesalahannya ngan terang2 dan jelas!!! rupa2nya Anwar adalah barua yahudi yg brpengkalan diUSA..

e) Ditambah lagi ngan kelantangan Karpal yg menegaskan pendirian DAP..

Tapi tak tahu ler apa yg belenggu hati2 pempin2 dan ulamak2 PAS..apakah ni dinamakan kemabukan kuasa?

Mereka masih menaruh harapan ngan bekas penjenayah dan DAP utk BERKUASA!!! Seolah2 ni lah satu2 jalannya..utk menyedapkan hati mereka, mereka sanggup katakan, Karpal brkata mewakili dirinya sendiri..utk Anwar pula, dikatanya fitnah UMNO jugak ler..

Wahai, ulamak2 PAS..kamu tahu sapa Anwar, kamu tahu apa yg kamu lakukan..tak takutkah ngan Allah swt..utk terus menerus menipu ummat..apakah begini sekali sahsiah Islam brlandaskan AQ dan sunnah?

Sudah begitu jelas, Allah swt zahirkan segala yg tersembunyi..sejelas2nya, kenapa masih berpaling dari petunjuk2Nya...

..mudah2an Allah swt ampunkan dan hilangkan keangkuhan kita, amin

4 comments

Tuesday, July 13, 2010

PR

Tuesday, July 13, 2010
PR..apakah yg dimaksudkan sebagai PR yg mana sebelum ni adalah BARISAN ALTERNATIF.

PR..setelah mendapat "ilham" dan "restu" dari kawan2 diUSA..ianya digunakan utk gantikan BARISAN ALTERNATIF..kerana ianya lebih brsesuaian dan lebih bermakna.

So apa maknanya?

PR = Pembohong Rakyat, Pembelit Rakyat, Perompak Rakyat

Berbohong ngan jelas kepada rakyat mengenai pengambil alih kuasa pemerintahan pada 16 Sept.
Berbohong ngan jelas kepada rakyat bahwa perkara ni akan berlaku ngan melompatnya wakil2 BN secara beramai2..bohongnya kata ada 30 lebih org wakil.

Merompak sedikit demi sedikit kekayaan negara atas nama keadilan, agama, dan kesamarataan..

Membuat pembohongan dan memutarbelitkan kenyataan supaya rakyat sangsi ngan pihak polis, mahkamah, SPRM, dll..agar segala tuduhan dan siasatan keatas mereka dapat dielakkan dan agar rakyat percaya bahawa mereka tidak bersalah malah sedang dizalimi..

Banyak lagi..terang2 dan jelas.

Tapi nak buat camner..rakyat Malaysia ni memang ada segelintir suka citer2 bohong dan rekaan.

...too much movie

0 comments

Penasihat Ekonomi pergi mana?

MB Selangor, nampak gayanya diserang brtubi2..dari arah luar maupun dalaman.

Isu pasir nampaknya seperti ada kefahaman yg mana gitu serius sekali dibangkitkan..didewan persidangan, akhbar2 tempatan..
Isu pembangunan Selangor..
Isu bekalan air dan projek air dari Pahang..
Isu pilihanraya PRU13..

Khalid seolah2 dapat "blessing"..untuk didesak ditekan.. cuma sejauh manakah Khalid dapat bertahan sehingga melepaskan kedudukannya sebagai MB Selangor..
Aku percaya semua tekanan ni tiba2 akan reda..setelah beliau melepaskan jawatannya sebagai MB.

Tapi..dimanakah penasihat ekonomi yg dilantik beliau? apakah tuan penasihat sekarang sedang mencari "ilham" di US? Cuma "ilham" trsebut bakal membantu tuannya (yakni yg melantik penasihat utk menasihatnya) atau "ilham" bakal merudumkan kedudukan tuannya?

Tapi ni juga kepakaran tuan penasihat pada yg melantiknya..dulu Che Det yg melantik beliau yakni tuan penasihat ekonomi Selangor sebagai Menteri Kewangan, malah Timbalan Perdana Menteri..kepakarannya jelas diperlihatkan dalam usaha utk jatuhkan pelantiknya..malah mendapat "ilham" dari US..

PAS juga melantik beliau sebagai Ketua Pembangkang yakni sebagai pempin kepada ulamak2 PAS, dan "ulamak2" dalam DAP..
Maklum ler PAS telah kabor..hanya ulamak2 je layak jadi pemimpin..(satu masa dulu ler)..

wahai tuan penasihat..balik ler!! tolong ler!! bos kamu ni siKhalid yg tak abis2 diserang ni..

..pehhh bagi RM1 nak keja lebih, mana boleh ma..so nasihat pun sekadar RM1 je ler.

0 comments

Pembangkang yg kuat?

Aku trbaca satu artikel didalam akhbar tempatan mengenai pandangannya iaitu M'sia perlukan pembangkang yg kuat..

Tapi dalam itu ia menidakkan demonstrasi jalanan dsb..

Pembangkang yg kuat? Cuba kita fikirkan apa maksud pembangkang yg kuat? secara logiknya jika pembangkang yg kuat brmakna pemerintah kena lebih2 kuat ler..

So apa kesudahannya..jika kedua2nya kuat..ianya tak lebih dari apa yg dikatakan " dua ekor gajah berperang, pelanduk mati ditengah2nya"..akhirnya rakyat jadi mangsa.

Dalam artikel trsebut menyatakan bahwa sekarang ni..pembangkang dalam kedudukan "kuat"..apa hasilnya?
"kuat" mende? Kuat membangkang atau kuat bekerja utk pastikan segala projek2 dilaksanakan ngan lebih berkesan dan mengurangkan "keciciran" dan "kebocoran" dalam perlaksanaan setiap projek...dan memastikan golongan sasaran mendapat bantuan yg sewajarnya..agensi2 kerajaan dapat dipertingkatkan dari segi keberkesanan dan kecekapannya..apakah ni yg dihasilkan?

Apa yg berlaku..pembangkang akan terus brusaha utk jadi brtambah "kuat"..dan kerajaan yg memerintah akan berusaha untuk menjadi bertambah "kuat"..satu utk pastikan dia benar2 "kuat" dan dapat mengambil alih "kuasa"..dan satu lagi brusaha utk menjadi brtambah "kuat" agar terus berkuasa..

Kita lihat tiap kali prsidangan parlimen..masing2 serang menyerang pada parti memasing..org2 tertentu ..dari serang menyerang utk rakyat!! Masing2 cuba memperlihatkan kepincangan pihak lawan. Cuma mereka akan brkata..serang menyerang trsebut ialah untuk rakyat! Membangkang semua isu kecuali isu2 yg beri munafaat pada mereka spt kenaikan elaun yb2, kenaikan had tuntutan2 yb2..

Pribahasa Melayu dah disuratkan..bahwa mana mungkin satu kapal leh ada 2 nakhoda..

Kita kena terima satu hakikat..persaingan parti2 politik ialah persaingan berebut kuasa..dan rakyat ialah bidak2 percaturan mereka. Selepas usaha memiliki kuasa ialah usaha memiliki kekayaan..

Kita trkesan ngan idealism dari Barat..pada hal secara realitinya kita dah melihat kerosakan dan kepincangan sistem barat. Tapi dalam sedar hal ni, kita masih memuja2 sistem Barat dan berusaha untuk merealisasikan konsep2 mereka sedangkan Barat sendiri gagal..

US..demokrasi mereka sendiri terbatal bila Presiden memiliki kuasa veto!..konsep demokrasi PBB juga trbatal kerana ada negara2 tertentu memiliki kuasa veto!..
Apakah pempin Malaysia memiliki kuasa veto!!

Tapi jika M'sia ada kuasa veto..dan menggunakannya, pasti disergah kerana menidakkan hak asasi.
_____
Ramai dikalangan cerdik pandai..mereka menyokong pihak pembangkang kerana beralasan kita kena ada pembangkang yg "kuat"...walaupun mereka yg "cerdik pandai" ni menyedari mereka tak dapat apa2 faedah dari pembangkang yg mereka sokong malah masih melukut pada tempayan kerajaan..mengharap2kan jatuh sebutir dua beras utk mereka lahapkan.

"cerdik pandai" ni perlu brfikir kembali apa maksud perlu ada pembangkang..perlu ada pembangkang yg "kuat" atau perlukan pembangkang yg "brkualiti"..atau perlu ke?

Jgn risau..jika tiada pembangkang..kerana dalam pemerintah pun ada pembangkangnya sendiri maklum ler, nama pun parti politik ..pasti ada yg brcita2 besar!!

..pembangkang yg "kuat"..kuat membantu, atau kuat membantah.

0 comments

Sunday, July 11, 2010

HELAH APA ANWAR IBRAHIM UNTUK MENGELAK?

Sunday, July 11, 2010
Anwar Ibrahim nampaknya benar-benar tersangkut dengan tuduhan menjadi alat dan haiwan peliharan CIA dan Mossad. Tuduhan itu bukannya datang dari dalam negeri, sebaliknya dari rakan-rakan medianya sendiri di luar negara.

Dan kini Anwar Ibrahim menggelupur sakan untuk menyelamatkan punggungnya daripada terdedah. Cerita-cerita tentang pembabitan serius Anwar Ibrahim dengan Zionis yang berpangkalan di Amerika Syarikat sudah bermula semenjak dia berada dalam ABIM lagi. Bahkan sewaktu dia berpindah ke dalam UMNO, kisah Zionis yang semakin berhubungan dan menjadi kepala pemikir untuk Anwar Ibrahim semakin hebat. Namun Anwar Ibrahim bijak menyembunyikan jejak atau sememangnya Polis Diraja Malaysia di bawah Hanif Umar (Tun) dan Abdul Rahim Noor (Tan Sri) mendapat arahan tertentu dari pihak atasan untuk menutup kebusukan Anwar Ibrahim.

Di dalam negara, rakan-rakan dari Pakatan Rakyat cuba memutar belitkan fakta. Sememangnya para pemimpin Pakatan Rakyat yang tidaklah bijak setara mana pun kecuali memusingkan fakta, telah berusaha sedaya upaya. Seperti yang cuba dilakukan oleh Mahfuz Omar, namun hujah yang dikemukakan oleh Mahfuz Omar sekadar hujah yang menampakkan kecetekan akal Mahfuz Omar sendiri.

Dan Malaysiakini sekadar menyentuh tentang Utusan Malaysia dan penulis blog yang cuba diragui kewujudan dan kewibawaannya sekalipun dalam beberapa kes terdahulu, nama penulis blog tersebut acapkali disebut oleh orang terbabit. Dan kini Malaysiakini cuba meraguinya.

Ia bukan dimulakan oleh Utusan Malaysia tetapi ia dimulakan oleh suara PAS sendiri iaitu, Harakah. Harakah yang menyajikan dan mendedahkan tentang perangai Anwar Ibrahim melutut dan menjilat punggung tokoh-tokoh Zionis di Washington dan New York.

Sama ada pengikut-pengikut biasa PAS yang kurang membaca dan tidak dapat berfikir secara rasional, melihat masalah ini sebagai masalah yang lebih besar atau sekadar satu lagi masalah yang dilihat menggugat Pakatan Rakyat semata-mata. Namun Anwar Ibrahim yang diserang sejak dari dalam ABIM lagi kerana pembabitan seriusnya dengan CIA dan MOSSAD, kini semakin tersepit.

Menyalahkan Utusan Malaysia, Kerajaan Malaysia, budak kopi, mahupun bloggers jalanan, tidak akan menyelesaikan masalah yang dihadapinya kini. Anwar mungkin boleh mengelat dengan melambat-lambatkan dan menangguh-nangguhkan perbicaraan kes liwatnya, tetapi CIA dan MOSSAD adalah petanda pantas Allah Taala tentang bahaya Anwar Ibrahim kepada umat dan negara, seperti mana petanda yang Allah Taala tunjukkan pada ketika Anwar Ibrahim hampir benar menjadi Perdana Menteri Malaysia dengan catuan air di seluruh negara selama 2 bulan meskipun hujan turut dengan lebatnya, putusnya bekalan elektrik di seluruh negara yang menyaksikan negara kerugian puluhan bilion ringgit dan akhir sekali, Anwar Ibrahim jatuh kuda pada penghujung 90-an lalu.

1 comments

NAK MIGRASI? APA KATA BERHENTI TERUS DARI JADI RAKYAT MALAYSIA?

Seorang perwakilan MIC Kulim yang TIDAK SEDAR DIRI, PEMBOHONG dan terlupa bahawa dia hanyalah manusia TIDAK LAYAK DUDUK BERKASTA seandainya masih di negara India, menyeru orang INDIA agar segera migrasi ke negara lain kerana KERAJAAN MALAYSIA yang didominasi UMNO gagal memberikan perhatian terbaik untuk mereka. (Free Malaysia Today)

Sebenarnya golongan buta sejarah ini diterima dengan begitu meluas. Masyarakat India sudah 150 tahun di negara ini? PEMBOHONG! Fakta apa yang digunakan untuk menyokong kedatangan kaum India di negara ini, dari kalangan kasta 'tak boleh sentuh' di India ke negara ini untuk bekerja di sektor perladangan dan jalan raya di bawah kerajaan British?

Kedatangan mereka hanya berlaku secara besar-besaran pada 1919 terutama di Kedah yang dibuat selepas Perjanjian Burnley antara Thailand Buddha dan British mewakili kerajaan Sultan Abdul Hamid Halim Syah, raja Kota Setar yang menjadi Sultan Kedah.

Paling menarik apabila puak-puak yang cakapnya sering berbelit-belit ini, cuba berbelit lagi untuk mengelak daripada dipersalahkan biarpun dari pandangan dan pemikiran pun, memang jelas, ini puak-puak bangang yang tidak tahu bekerja tetapi hanya pandai bercakap. Golongan MIC yang bersidang itu, masih memikirkan mereka berada di estet dan politik mereka, sekadar politik nak perah lembu susu sapa atau sapa yang nak kena cuci kaki lima kuil!

Untuk golongan MIC, DAP mahupun MCA, negara ini terbuka kepada semua orang. Kalau orang Melayu sendiri pun, terpaksa jadi pengemis, terpaksa menyerahkan tanah mereka untuk diduduki dan dikongsi dengan kaum pendatang, mengapa pula kaum India cuba meminta perkara yang bukan-bukan dari orang Melayu lagi. MIC mempunyai beribu-ribu NGO yang dikatakan jauh lebih baik berbanding NGO-NGO Melayu... inilah masanya membuktikan bahawa Sammy Vellu dan kumpulan pemimpinnya bukan kaki songlap duit ahli-ahli MIC yang lain menerusi peruntukan yang diberikan oleh kerajaan...

Bodoh punya perwakilan... tak berani nak sanggah Sammy Vellu sebab takut kena pecat walaupun secara jelas Sammy Vellu hantam duit depa untuk kekayaan anak beranaknya, depa menghalakan pula kemarahan kepada UMNO dengan fakta-fakta bangang.

"Tak boleh salahkan MIC sebab MIC cuma kalah 6 saja kerusi berbanding UMNO, 40."

MIC memang 6 kerusi... kalah 6 dari 8 dan yang menang pun atas undi Melayu, bukannya undi kaum INdia yang terpesona dengan Hindraf dan Anwar Ibrahim.

Dah memang elok pun, MIC digantikan dengan Makhal Shakti dan beberapa gabungan parti India kecil yang lain di dalam Makhal Shakti. MIC, sudahlah sakit, perwakilannya masih juga Sammy Vellu!


4 comments

JAGA MELAYU JAGA, INDIA DAH START NAK BUAT TUNTUTAN DARI NAJIB RAZAK

Najib Abdul Razak merasmikan kongres MIC yang mungkin merupakan satu lagi kongres terakhir Sammy Vellu selaku Maharaja MIC. Dalam kongres berkenaan, macam-macamlah iltizam yang dizahirkan oleh ahli-ahli politik berbangsa pendatang yang leluhurnya didatangkan oleh Inggeris untuk kerja-kerja ladang dan jalan raya di negara ini.

Dalam satu berita, Sammy Vellu menyatakan MIC akan merealisasikan impian Najib Abdul Razak dengan memperkasakan MIC. Sama ada sedar atau tidak, setiap kali pemimpin MIC menyatakan tentang pemerkasaan parti mereka, pastinya akan ada hak Melayu yang perlu dikesampingkan dan kemudian diserahkan kepada kaum pendatang tersebut.

Begitu jugalah apabila salah seorang pemimpin MCA yang mahu mewujudkan sebuah kumpulan NGO yang serupa dengan PERKASA tetapi berorientasikan kapitalis, kehongkongongan, ketaiwanan dan kesingapuraan. Dikatakan, PERKASA Cina itu melibatkan sebuah Chinese Chamber yang sudah tentulah jauh lebih berkuasa berbanding PERKASA Ibrahim Ali yang boleh melakukan demonstrasi sekalipun hanya dengan sepuluh orang.

Kalau benarlah PERKASA Cina akan wujud, dan kemudian PERKASA India pula bagi menuntut hak yang bukan-bukan, pastinya PERKASA Ibrahim Ali yang hanya bersifat lalat botak menghurung taik itu, tidak akan ke mana-mana.

Apa-apa pun , Najib sudah pun menawarkan kek Melayu/Bumiputera kepada semua rakyat Malaysia tanpa mengira keturunan dan agama. Sebelum itu, Najib telah pun mengumum berbilion ringgit untuk sekolah jenis kebangsaan Cina, sedangkan hakikatnya ramai anak Bumiputera, khususnya Sabah dan Sarawak yang tidak dapat bersekolah kerana prasarana yang sangat teruk mahupun sekolah yang lokasinya mengalahkan pendekar zaman purba nak pi bertapa!

Untuk Cina, berbilion ringgit boleh disediakan bagi sekolah perkauman mereka. Sedangkan untuk Bumiputera, pakai sajalah apa yang ada, sekalipun, kena keluar rumah sebelum azan Isyak dan sampai ke sekolah kurang dua saat seblum 7.30 pagi.

0 comments

PAS KEDAH? GOYANG ATAS PERUT BINI, BOLEHLAH!!!!

Makin lama Azizan Abdul Razak pegang Kedah dengan PAS sebagai parti pemerintahnya, makin lantang suara mengejek dan membalun Azizan Abdul Razak kedengaran di serata ceruk negeri itu. Helah Azizan dengan berkata, "Saya tak tahu.... hangpa kena tanya depa... saya tak tahu...." sudah tidak boleh dipakai, sebaliknya menggambarkan Menteri Besar Kedah itu sebenarnya terlibat dalam banyak skandal, terutama yang membabitkan ahli keluarga dan sahabat handainya yang menculanglangkitkan perbendaharaan Kedah.

Apa yang pasti, seburuk-buruk Mahadzhir Khalid selaku Menteri Besar, perbendaharaan Kedah sewaktu ditinggalkan kepada Azizan mempunyai simpanan lebih RM1 bilion. Bagaimanapun, dua tahun Azizan Abdul Razak memegang jawatan Menteri Besar, perbendaharaan telah licin dan semua dana untuk pembangunan juga nampaknya tidak dapat diberikan.

Yang paling sedap didengar ialah, kerajaan negeri sekarang banyak duk cover hutang kerajaan negeri yang terdahulu, sedangkan hakikatnya hutang yang dikatakan telah dikambus, sebenarnya jauh kecil berbanding perbendaharaan yang diserahkan kepada mereka ketika berjaya merampas Kedah dari UMNO/BN.

Ke mana kekayaan negeri Kedah berakhir? Mengapa pula juak-juak PAS Kedah, tetiba sahaja bertukar menjadi orang kaya baru? Mengapa tiba-tiba sahaja muncul pelbagai program dan projek pembangunan yang sebenarnya tidak wujud pun, seperti SULIHH yang sebenarnya hanyalah menukar nama projek bawah Kerajaan BN dahulu, ZIPPY.

Begitu juga dengan dari sektor Pendidikan. Mana bantuan untuk SAR seperti yang dijanjikan dalam manifesto dulu. TAk kesian ka kat Sekolah Agama Taufikiah Al-Halimiah, Padang Lumat (Pondok Pak Ya) atau Madrasah Islahiah Diniah,Kg Memali, mahupun Kompleks Pendidikan PAS di Tapak Muasasah Darululum, Pokok Sena? Itu semua tempat yang kuat menyokong PAS untuk memerintah negeri?

Apa sudah jadi? Takkan Menteri Besar suka dengan golf, exco gemar betting golf, core sokongan PAS di Kedah dibuang begitu sahaja? Sekolah-sekolah agama tu dulu, banyak mendapat bantuan daripada UMNO/BN semenjak dari zaman Syed Nahar lagi... tapi bila pihak yang depa sendiri sokong untuk berkuasa, nampaknya sekolah-sekolah agama tersebut bakal menyembah ke bumi, muflis dan dianggap kuno.

Bayangkanlah... Mahfuz Omar melalak ke sana ke sini mencari keadilan untuk Anwar Ibrahim yang memang GEMARKAN PUNGGUNG JANTAN... bagaimanapun, Mahfuz Omar gagal membela nasib guru-guru di Kompleks Pendidikan PAS, Tapak Muasasah Darululum, Pokok Sena. Guru-guru terbabit masih menerima elaun yang sama, di bawah paras kemiskinan. Tiada bantuan khusus untuk Sekolah Menengah Darul Ulum mahupun Kolej Darul Ulum. Keadaan sekolah terbiar dengan landskap yang cantik lagi jamban hospital kerajaan berbanding sekolah agama PAS.

Anehnya, Menteri Besar dengan muka tak malu akan beritahu, Kerajaan Negeri bantu sekolah-sekolah tersebut, padahal bantuan yang diberikan, tak ubah macam berita Ketua Pemuda UMNO Kedah di surat khabar, gah dari segi berita, dari segi kerja, hampehhh!!!

Maka semakin jelas, PAS di mana-mana sahaja tidak pernah berminat hendak memajukan umat Islam, sebaliknya perlu sentiasa meletakkan umat Islam sebagai KELEDAI-KELEDAI agar boleh disorong tarik sesuka hati. Paling tidak pun, dengan modal agama, KELEDAI-KELEDAI ini akan patuh, biarpun terpaksa mengangkangkan bini masing-masing buat para pemimpin mereka!

0 comments

ISLAM TAK MUNDURKAN UMAT

Sekali lagi Nik Aziz mengeluarkan titah perintah. Katanya, kalau kerajaan tidak memperbaharui permit Suara Keadilan dan Harakah serta Rocket, semua penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat perlu MEMBOIKOT media-media pro kerajaan.

Tindakan memboikot media bukanlah perkara baru di dalam PAS, malah selain daripada 6 rukun Iman dan 5 Islam, rukun yang satu ini juga sangat diimani oleh para pengikut PAS di seluruh Malaysia. Apatah lagi memang semulajadi penyakit pemalas membaca ini sudah bersarang di kalangan anggota bawahan parti berjenama Islam ini.

Sekalipun perintah boikot akhbar atau media mahupun bahan bacaan didendangkan untuk seluruh ahli PAS tetapi ianya sekadar dibuat sekadar untuk golongan pewaham semata-mata. Manakala golongan yang menyandang gelaran profesional biasanya sedar, perintah seperti ini hanya akan membodoh dan mengundurkan mereka ke zaman batu.

Apabila seorang Mursyidul mengarahkan ahli-ahli partinya agar memboikot bahan bacaan, bermakna tahap pemikiran si Mursyidul itu sebenarnya tidak setinggi mana. Sepatutnya sebagai Mursyidul dia menggalakkan ahli-ahlinya membaca, tak kiralah sama ada bahan itu disenangi mahupun tidak. Tidak kiralah sama ada bahan itu datang dari kem sendiri mahupun kem musuh.

Melihat kepada perangai dan tingkah laku syok sendiri golongan Pakatan Rakyat, khususnya anggota-anggota PAS, ramai yang sudah dapat menjangkakan, ketidakmatangan mereka berpunca daripada sikap dan kemalasan mereka membaca. Mereka sekadar membaca berita-berita syok sendiri, yang banyak mengampu dan membenarkan pemimpin mereka, sekalipun pemimpin itu bersuara bangang seperti Mahfuz Omar dan Nik Aziz sendiri!

PAS sering menyamakan parti mereka dengan Islam. Menyokong PAS bererti menyokong Islam. Bagaimanapun, ini hanyalah omongan kosong yang tidak lebih daripada ingin menyesatkan akidah dan otak!

Islam tidak memundurkan umatnya. Islam menggalakkan umatnya mencari ilmu sekalipun terpaksa berkampung di kawasan musuh, bahkan sekalipun terpaksa berhubungan baik dengan musuh paling jahat.

Dan salah satu daripada cara menimba ilmu adalah dengan membaca.

Kalau sekadar membaca HARAKAH dan SUARA KEADILAN, ilmu apa yang boleh diperolehi oleh pembacanya? Kenapa Nik Aziz yang mewakili dajal-dajal di dalam PAS tidak mahu kebenaran dibuktikan dan sentiasa mencari jalan menutup jalan perbandingan sedangkan kalau bersembang bukan main lagi, hujah lawan hujah?

Apakah hujah lawan hujah yang mereka maksudkan itu adalah debat di tempat terbuka dan kemudian disorak sorai oleh para penyokong? Bagaimana pula tangkisan hujah yang dibuat oleh Imam Al Ghazali terhadap Ar-Razzi dan Ibn Sinna sedangkan mereka hidup pada zaman yang berbeza? Bagaimana pula Ibn Taimiyyah berdebat dengan Imam al Ghazali sedangkan Imam al Ghazali sudah pun meninggal dunia ratusan tahun sebelum Ibn Taimiyyah dilahirkan?

Barangkali orang PAS tidak pernah berfikir tentang dimaksudkan HUJAH LAWAN HUJAH memandangkan mereka semua BODOH PIANG dan sentiasa merelakan diri untuk dibodohkan!

Maka sebab itulah, apabila Mursyidul Am sendiri memerintahkan agar ahli-ahli PAS memboikot bahan bacaan dari kaum pemerintah, masing-masing akan patuh seperti anjing buta yang disuruh makan tahi oleh tuannya!

Yang sohehnya, ISLAM TIDAK PERNAH MEMUNDURKAN UMAT. Yang memundurkan umat Islam di negara ini, HANYALAH PAS DAN FAHAMAN SESAT MEREKA!

0 comments

Blog Archive

Labels