IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

BLOG INI MENYOKONG 1M4U

Tuesday, August 31, 2010

Alasan Namewee dan bapanya... alahai!!!!

Tuesday, August 31, 2010
Kabornya ..dia nak tarik perhatian org ramai dan dia adalah anti rasis!! Kabornya dia nak pertahankan perlembagaan dan menyokong perjuangan Najib, 1 Malaysia..

Bapanya lak kabor..tak de apa nak komen, dalam konsep 1 malaysia semuanya sama, 1 malaysia!!

____

alahai ...sungguh suci murni niatnya...

apakah ngan mencaci dan mengutuk pengetua tu dan kementerian pelajaran tu sebagai lambang pertahankan perlembagaan dan menyokong 1 malaysia? Kenapa pengetua tu mestinya Melayu dan Islam, sedangkan berapa ramai lagi pengetua rasis yang bukan Melayu dan bukan Islam?

adakah ngan gunakan syarat2 dan kata2 lucah..cara yg sesuai utk pertahankan perlembagaan dan sokong konsep 1 malaysia?

adakah ngan menghina ibadat posa sebagai tanda pertahankan perlembagaan dan sokong 1 malaysia juga?

Pehhh..kalau gini...mmm sendiri fikirlah!!

Takut2 lepas ni lagi banyak ler maki hamun antara kaum dan brusaha menyakiti hati masing2 atas alasan yg sama..

adussssssssssssssssss!!!!!

..ni macam punya Pander pun leh ada ka? Labu ooo Labu..apa ko buat ni syaitooooooonnnn!!

Dan yg sioknya ialah komen bapanya..semua sama, 1 Malaysia..

pehh Najib ternyata rakyat tak paham apa2 tentang 1 Malaysia yg berhormat tu..alangkah baik, ianya tak diwar2kan sejak awal lagi..lebh banyak keburukan dan fitnah dari kebaikan..

Konsep 1 Malaysia ternyata bukannya satu kesinambungan usaha pempin2 sebelum ni tapi bakal memusnahkan segala usaha pemimpin2 trdahulu..

Tapi kerana tuan PM Najib dah bria2 bebenor kempen 1 malaysia...buat lah sesuatu, supaya semua rakyat atau sekurang2nya majoriti rakyat faham..

Aku dengor2..Tun M pun kurang faham..kalau Tun M pun kurang faham...kira tutup buku je ler!!

Aku rasa Rukun Negara dan Perlembagaan Persekutuan pun dah cukup..jelas..menyeluruh..jelas akan kedudukan masing2 dan tanggungjawab masing2!! Tak yah nak reka apa2 yg baru..kononnya nak tonjolkan yg diri tu berwawasan, bijak dan brwibawa!! Sekarang ..harapkan padi, lalang pulak yg tumbuh!!

____

tapi tu tak ler menghairankan serta gitu mengejutkan..

Yg pasti mengejutkan, menghairankan sehingga mati hidup balik pun tak leh nak percaya..dan guling2 ler ketawa nanti..atau tepuk ler dahi sepuas2nya!! bila kita dengar apa kata KJ, apa kata Menteri amaran,..dan apa kata polis dan apa kata AG kelak!!

Antara yg aku leh fikir..."alasan beliau munasabah dan amaran telah diberikan"" kami telah ambil kenyataan".."kita kena kekalkan keharmonian jadi kita bebaskannya..org2 Melayu tak perlu brfikiran sempit dan jumud dan ikut perasaan (salah melayu jugak ler)"

Cubalah bayangkan jika sipelaku ni adalah Mamat atau Ali..kita akan lihat dan nampak sekelian pempin2 MCA, GERAKAN, PKR, PAS..dan tak ketinggalan UMNO..melompat garang dan akan buat desakan dan kutukan serta mahukan tindakan undang2 ngan kadar segera!!!

kita akan lihat betapa segera Polis akan ambil tindakan dan buat siasatan..dan betapa segera hakim akan jatuhkan hukum ngan kata2 yg marah..paling kurang dihukum penjara 5 tahun!!!

Kerana mu 1 Malaysia!!! pihak polis masih buat siasatan pasal daging babi yg dicampak dalam kawasan masjid..mungkin lama2 org lupa, tutup je ler fail tu.

___

Trfikir gak aku..alangkah baik jika aku bukannya Melayu!!

Tok Tuah...aku rasa Melayu dah mula hilang didunia ni..ramai dah tukau..ada yg dah jadi bangsa Islam, ada yg dah liberal dan rasa "stupid" bila dikenali sebagai Melayu, brbahasa Melayu..malu nak ngaku Melayu pasal dah jadi kaya raya macam si Tenggang lupa usulnya kerana dah kaya raya!!

Tok Tuah..aku rasa Melayu akan hilang dibumi bertuah ni, spt hilangnya kamu tidak bernisan!!

..Jebat ooo Jebat..mati mu ada gak nisan!!


_________________Jgn marah na, saja ambil perhatian..1 Malaysia!!!

4 comments

ALLAH TAALA BIASANYA BALAS CASH... KENA INGAT TU, WAHAI PEMIMPIN PAS

Marah bebenor puak-puak PAS dengan gambar super-imposed ini sehinggakan Pemangku Ketua Dewan Pemuda Wilayah Persekutuan (DPPWP), Herman Samsudeen menyifatkan, budaya fitnah sudah berakar umbi di dalam UMNO sehinggakan golongan berhingus yang baru menyertai UMNO sudah terlalu jauh daripada hidayah Allah Taala. (Harakah Daily)

Baru sekarang, ada perkataan 'malu kepada Allah Taala' terbit dari mulut seorang pemimpin PAS dan disiarkan tanpa segan silu. Sepatutnya Herman Samsudeen berpatah balik dan melihat serta mengkaji sendiri perang saraf yang dimainkan tatkala gerombolan cyber-trooper PAS dan Gerakan Reformasi menguasai cyber-war dan dunia siber pada sekitar penghujung 90-an lalu. Malah tatkala perang saraf lebih berpihak kepada PAS dan Gerakan Reformasi dengan gambar Tun Mahathir ditransformasikan sebagai SEEKOR KHINZIR tidak pernah dikecam, dikutuk mahupun dicerca oleh para pemimpin PAS sebagaimana yang dilakukan oleh Herman Samsudeen.

Sepatutnya Herman Samsudeen kena bermuhasabah diri. Budaya fitnah telah berakar umbi semenjak bermulanya 'KEPIMPINAN MELALUI ULAMA' pada awal 80-an lalu. Hasilnya adalah apa yang ada pada hari ini. Dan percayalah, budaya fitnah menerusi gambar akan digantikan dengan BUDAYA TAKFIR yang pernah menjadi senjata utama PAS mendapatkan kuasa dan sokongan terutama daripada jahilun-jahilun dan juhalak-juhalak PAS yang perasan lebai dan tok aji.

Ianya semakin jelas, bahawa semakin ramai yang sedang mentakfirkan golongan pemimpin dan pengikut PAS yang begitu jelas menyeleweng akidah dan ajaran Islam. Dan jangan pula para pemimpin PAS melenting sambil menghempas-hempas kepiah putih dan serban mereka kerana budaya takfir yang sedang berlaku sekarang, jauh lebih lebih 'lembut' dan 'sopan' berbanding kaedah takfir yang digunakan oleh PAS sehinggakan sembelihan UMNO pun haram dimakan, kubur pun kena dipisahkan, solat pun kena dua imam dan suami-isteri pun berpisah bertalak gara-gara berbeza fahaman politik.

Inilah yang dinamakan KAFARAH. Apa yang berlaku sekarang, ada dosa-dosa silam para pemimpin PAS yang tidak pernah berpegang kepada prinsip AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR sebagaimana yang mereka laung-laungkan. Mereka membenarkan perkara mungkar asalkan ia memberi promosi baik kepada PAS.

Semasa kehebatan zaman PAS menguasai dunia siber menerusi Geocities pada penghujung 90-an lalu, tidak pernah pula cerita tentang fitnah dan sebagainya, bahkan sanggup pula MENCIPTA SURAT palsu permohonan bantuan Tun Mahathir kepada Zionis Israel sebelum disebarkan ke serata surau dan masjid, kenapa pula nak marah apabila ALLAH TAALA MEMBAYAR TUNAI perbuatan fitnah lebih 10 tahun lalu yang dilakukan oleh kaum sendiri?

Herman Samsudeen sepatutnya bertanya kepada diri sendiri, sudahkah dia mendapat hidayah dan inayah Allah Taala menerusi pandangan sehalanya? Terlupakah dia, sebatang jari menuding, empat lagi menghala ke badan sendiri?

1 comments

PANDAI PULAK SURUH ORANG MINTA MAAF... DASAR ULTRA-KIASU!!!

Agak menarik apabila Teresa Kok yang sangat jelas membenci Melayu, apa-apa sahaja yang berunsurkan Melayu dan Islam, tiba-tiba meminta Menteri Amaran, Hishamuddin Hussein meminta maaf kepada Teo Nie Ching kerana memanggil betina gedik DAP yang masuk ke surau tanpa menutup kepala itu sebagai 'kotor'.

Berkata Teresa Kok, kata-kata Hishamuddin Hussein itu hanya memarakkan api perkauman dan tidak bermoral. (Malaysian Insider)

Teresa Kok cukup dikenali di kawasan Seputeh sebagai MP yang paling bersifat perkauman. Kali pertama dia 'muncul' di khalayak ramai apabila dia cuba mengaitkan polis sebagai pasukan yang kejam kerana mendera tahanan wanita berbangsa Cina. Polis yang menjalankan tugas dan prosedur pemeriksaan rutin terhadap tahanan wanita bagi mencari senjata dan dadah dikatakan telah memaksa seorang tahanan berbangsa Cina mencangkung dan berbogel.

Bagaimanapun, selepas didapati tahanan itu sebenarnya adalah wanita Melayu, Teresa Kok yang sebelumnya riuh rendah, terus mendiamkan diri. Hishamuddin Hussein yang bergegas ke China untuk meminta ampun dan maaf daripada pembesar negara China juga, tidak berkata apa-apa.

Begitu juga apabila Teresa Kok secara terang-terang membenci tulisan jawi dan memberikan komen negatif berhubung tulisan Jawi sekalipun tidak ada SEORANG MELAYU pun yang mempertikaikan tentang TULISAN CINA di Tanah Melayu. Malah tidak ada seorang MELAYU pun yang menurunkan papan-papan tanda bertulisan Cina di mana-mana bangunan.

Paling menarik apabila Teresa Kok mencadangkan agar undang-undang digubal untuk mengehadkan laungan azan terutama pada waktu subuh kerana KONONNYA azan Subuh mengganggu tidur penduduk. Walhal, berapa banyak kawasan penduduk Cina yang tidak mempunyai azan Subuh, tidak pula diperjuangkan oleh Teresa Kok meskipun negara ini agama rasminya adalah Islam.

Sebarang permusuhan yang ditunjukkan oleh Teresa Kok kepada Melayu dan Islam, tidak pernah disusuli dengan permintaan maaf. Malah sewaktu dia MENFITNAH dengan mengatakan makanan tahanan jauh lebih teruk daripada makanan anjingnya, TIDAK SEPATAH PERKATAAN MAAF pun keluar dari mulutnya!

Dasar Cina bangang!!!! Itu pun ada juga Melayu yang mencium tangan dan menjilat kangkangnya!!!!

0 comments

SEDAPNYA BILA KHAIRY MENGATA KAT PAS

Kunun-kununnya Khairy nak mengata kat PAS kerana PAS dilihat terlalu menjilat dan mengangguk dengan apa yang DAP cakap serta lakukan. Bahkan PAS dilihat sanggup melakukan apa-apa sahaja untuk membela DAP sekalipun ianya jelas bertentangan dengan ADAB dan AKHLAK Islam.

Berkata Khairy, PAS langsung tidak bermaruah kerana sanggup mengenepikan perasaan dan sensitiviti majoriti umat Islam semata-mata ingin menjaga hati kaum DAP. Sedangkan pada masa yang sama, DAP langsung tidak menghormati PAS apabila parti chauvinist dan penuh dengan ketuanan Cina itu menolak hudud mentah-mentah tanpa sebarang perundingan dan perbincangan. (Utusan Malaysia)

Pastinya yang membaca, melihat dan mendengar kata-kata Khairy itu akan tergelak-gelak kalau tidak pun terguling-guling di atas lantai sambil menepuk-nepuk dahi dan perut. Apakan tidak, punca pertikaian dan pergaduhannya dengan Ibrahim 'The Katak' Ali, Presiden PERKASA, tentunya masih belum luput dari ingatan sesiapa pun. Bahkan bagaimana Khairy menghentam Pengetua Hajah Siti Inshah Mansor tanpa usul periksa pun, masih ramai yang ingat sekalipun yang membuat fitnah adalah seorang peguam Hindraf yang sememangnya bijak mencipta isu.

Khairy yang terlalu menyebelahi Wee Ka Siong dan Chua Soi Lek, ingin mengata dan mencela PAS? Sepatutnya Khairy melihat dirinya sendiri. Tak payahlah sibuk nak mencela PAS kalau diri sendiri pun, tidak lebih dan tidak kurang MENJILAT kaum yang satu itu seperti mana yang dilakukan oleh Mahfuz Omar.

Buat malu Melayu dan umat Islam sahaja....

Perjuangan Khairy pun tidak jelas. Hala tujunya dalam arus politik nampak begitu caca-marba. Khairy tidak lagi seperti seorang Ketua Pemuda UMNO bahkan kelihatan seperti salah seorang CWC GERAKAN dan DAP apabila komen dan tindakan negatif begitu pantas apabila melibatkan Melayu dan umat Islam tetapi apabila melibatkan Cina dan India, punyalah slow dan buat-buat tidak dengar dan tidak tahu!!!!

0 comments

Kisah Teladan..Kisah 3 soalan!!

Kisah 3 Soalan..apakah yg bernilai bagi kita sehingga sanggup korbankan maruah kita?

Kisah 3 soalan..

Satu masa dahulu..disebuah negara, entah dimana..
Raja telah panggil perdana menterinya..
Raja tersebut telah beri 3 soalan, dan mahukan jawapannya dalam satu tempoh, jika gagal maka berpisahlah kepala perdana menteri trsebut dari badannya.

Mengembaralah perdana menteri diseluruh negara..penuh kerisauan dan sedih hati!! Malangnya tidak ada siapa yg mampu membantunya..

Apakah hak sebenar2 hak?
Apakah batil yg sebenar2 batil?
Apakah perkara yg paling berharga bagi manusia?

Hari berlalu..masih tidak ketemu akan jawabnya..bakal hilanglah pangkatnya, hartanya, keluarganya, hatta nyawanya!! Habis dah bijak pandai diketemui, malangnya hampa!!

Tiba2 satu hari..ketika brtanya2 pada org disatu kampung didalam negaranya..org kampung trsebut kabarkan..ada seorg tua yg bijak sana yg tinggal dihujung kampung pasti ia dapat jawab soalan tuan..

Gembira sakan ler simemanda menteri..berkejarlah ia ngan segera mencari org tua trsebut..
Apabila ketemu segera lah ia mengajukan soalan2 trsebut..

Apakah haq sebenar2 haq? Org tua tu kata, ishh mudah je..peh melompat gembira simemanda trsebut..apa jawabnya?
Haq sebenar2 haq ialah maut!!

Dan apakah batil sebenar2 batil? Tu pun senang..pehh happynya..jawabnya..batil sebenar2 batil ialah dunia.

Soalan ke 3..apakah perkara yg paling berharga bagi manusia??
Org tua tu diam dan kelihatan serius..memanda dah risau, 2 jawaban tak cukup..trbayang ler kepalanya bakal melayang!!
tahu ke tak tahu ni??? Tahu kata org tua trsebut, tapi sebelum aku beri jawaban ..kamu makanlah sisa2 makanan anjing dibekasnya itu..
Memanda trkedu..wooiiit terkeno aku ni jangg oiiiii...tapi, apa ada hal, janji selamat!! Dia pun makan sampai abis..
Org tua tu kabor pulak..pergi pula minum air dari lopak air disitu..
Memanda..pehh tak yah kira apa..minum je ler..

Kemudian..dah selesai..maka org tua ni kabor..Perkara yg paling berharga pada manusia ialah ......................................

_______
letih lak nak menulis lagi..lu fikir ler sendiri!!

2 comments

Ceramah Agama...Bunyi macam betul tapi..

Lepas subuh ada ceramah agama di surau taman aku ni...
Kisah ceramah agamanya sekitar kisah Malam LailatulQadar..amalan2nya, tanda2, dan beberapa kisah yg brkaitan..

Kemudian terselitlah pulak isu2 sensasi dikala ni..kisah org2 kapir cina yg baca beberapa ayat AQ..dan kisah org cina kapir masuk kawasan masjid.

Katanya..ramai org bagi komen, dan yg mana2 komen yg bertentangan atau membantah atau tidak setuju dikatakan org2 yg jahil ..dah ler segan duduk dalam majlis ilmu dan malas mengaji..

Isu org kapir baca AQ....
Katanya adakah patut org2 kapir dilarang baca AQ, ni macam menghalang org2 kapir dari mendekati Islam..
Dia pun kaitkan ngan kisah Umar AlKhattab ra yg mana perolehi hidayat apabila dibenarkan membaca ayat2 AQ oleh adiknya Fatimah ra...beberapa ayat AQ dari surah Taha..selepas berjanji tidak menghina, memijak dan sebagainya hanya tatapi dan baca..seterusnya.
Kisah yg lain, kisah wartawan wanita US yg ditangkap oleh Taliban...wanita ni tidak dianiaya malah diberikan AQ yg mana wanita ni akhirnya masuk Islam
( secara ringkas)

Dengar sekali imbas dengar, benar dan tiada apa2 kesalahan...tapi apakah sama ngan apa yg berlaku di dalam senario negara kita sewaktu kempen pilihanraya!!
Ni lah apa yg berlaku..kerana ustaz ni berilmu, maka pandailah ia mencari dalil dari sirah nabi saw dan sirah para sahabat ra utk membenarkan perbuatan walaupun senarionya jauh berbeza bagaikan langit dan bumi!! Aku rasa dia tidak ada pada waktu peristiwa trjadi, tiada pengamatan yg teliti dan memahami keadaan..Org cina kapir tu baca ayat2 yg salah dan bunyi macam betul dan kemudian disambut ngan gelak ketawa dan takbir!! Ianya adalah kempen atau salah satu ceramah politik yg mana bermaksud utk mencari sokongan dan undi iaitu utk kepentingan dunia bukannya brmaksud utk kepentingan agama dan usaha mencari kebenaran atau hidayat..
Ini lah..yg selalu berlaku..utk membenarkan sesuatu yg salah ngan mengelirukan ngan gambaran yg baik dan betul.

Sebagai contoh!!
Seorang yg sedang minum teh..tapi jika gayanya seolah2 lakonan seorg yg minum arak. Umumnya ketahui ianya salah, malah leh jatuh haram.
Tapi jika nak benarkan sipolan ni kerana ianya kawan atau sedaranya..maka perkara yg akan dibincangkan ialah tentang "teh"nya saja..tapi dipendamkan kisah lakonannya tu.
Dia akan brtanya..apakah haram "teh" trsebut? Tentulah tidak!!

Isu kedua..tentang pompuan cina kapir yg masuk kedewan solat utk beri ceramah!!
Kata ustaz ini..mereka yg tak setuju ni jahil bebenor, mereka tak tahu ke bahwa org2 kapir dizaman nabi saw masuk dan diterima kedalam masjid..tiada apa2 halangan. Katanya..kedatangan mereka utk mendalami Islam (maksud kedatangan). Apa yg dikisahkan beliau, betul lah!!!
Dia juga ungkitkan tentang kedatangan org2 kapir yg masuk ke masjid Putrajaya, dan lain2 masjid negeri..tak de sapa pertikai pun..
Betul jugak ler tu bunyinya..

Tapi apa yg berlaku, sama ke? Apakah maksud masuknya sipompuan kapir kedalam dewan solat surau trsebut? Untuk mendalami Islam atau apa? Apakah Selangor tidak mempunyai Exco yg beragama Islam utk beri ceramah dan menyampaikan wang zakat dan hadiah? Apakah surau trbabit tidak mempunyai pilihan dan tidakkah trfikir utk elakkan sebarang fitnah yg bakal timbul, lebih2 lagi pada suasana sekarang ni? Malah dibuatnya lagi..
Apakah sama maksud masuknya pompuan kapir ahli politik trsebut kedalam surau terbabit ngan masuknya pelancung2 asing kedalam masjid Putrajaya dan masjid2 negeri..dan tidakkah ustaz ni tahu bahwa masuknya pelancung2 trsebut dikawasan yg terhad dan diminta brpakaian yg sesuai malah disediakan.

Begini lah selalu yg berlaku dalam ceramah2 agama..bila berkait ngan isu2 semasa yg berbau politik..selalu bunyinya macam betul tapi tidak dikupas ngan jelas..

Setahu aku para ulamak yg arif dan ahli tidak akan memberi pandangan melainkan memahami keadaan tersebut dari semua sudut dan merujuk pada AQ, sunnah, ijtimak dan seterusnya..malah penjelasan leh jadi panjang lebar!!
Ringkasnya juga..pandangan adalah diberi brdasarkan kepada kepentingan ummat setempat dan serantau dan minimakan segala jenis bentuk fitnah dan kekeliruan, kerana kata2nya leh jadi fatwa dan ikutan sampai hari kiamat!!

Tapi beginilah akibat bila ulamak brpolitik..mahu tak mahu suka atau tidak..sedar atau tidak, tetaplah ia amalkan assobiyah yakni mencari jalan utk membenarkan perbuatan ahli2 partinya..walaupun ianya adalah batil!! Kepentingan partinya adalah lebih penting dari kepentingan dan kesucian serta keharmonian agama dan ummat Islam tu sendiri!!

Spt mana org berniaga..macam mana tetap juga ler ia nak cari keuntungan, dan org brpolitik..tetap juga nak cari sokongan!!

..Mahfum hadis, akhir zaman, yg arif tentang agama akan terkeliru!!

...pander


1 comments

Mereka Imigran... dan Mereka Juga Adalah Penjajah!!!

Tahun 1511-


Org2 Portugis datang ke Melaka, kononnya nak berniaga..

Pendatang2 portugis ni disambut dan dirai..

Kemudian mereka melakukan onar dikampung2 dan dikota2..

Pendatang2 ni kemudian ditangkap dan dihukum..

Ada beberapa Melayu yg sakit hatinya pada kerajaan Melaka, lepaskan Portugis2 yg ditangkap ni..

Portugis pun kembali, menjajah Melaka..

melayu2 yg sakit hati ini..berkata padan muka aku, dan padanlah muka kerajaan!!!

Melaka pun dijajah..melayu pun menderita!!


Kemudian datang Belanda..cuba menjajah beberapa negeri di Tanah Melayu, berebut sakan ngan Portugis!!


Datang pula pendatang2 dari British..kononnya rakan sekutu.

Cuba bawa keamanan kononnya pada Tanah Melayu..kabornya pun nak meniaga.

Kabornya selalu diganggu..jumpa ler Sultan, kononnya nak hulurkan bantuan ketenteraan dan kepakaran dalam mentadbir negeri!!

Pendatang2 ni dirai dan disambut!!

Alih2 pejam celik..British yg memerintah!!

Rakyat tak sedar,masih ingatkan Sultan memerintah...berlalu ler sedemikian ratusan tahun

Tanah demi tanah di"kurnia"kan pada British!!

Britih mula bawa pendatang2 Cina dan India ke Tanah Melayu utk bekerja di lombong2 dan di estet2 mereka!! meramaikan lagi pendatang2 ke Tanah Melayu!!


1942-45

Datang pula pendatang2 dari Jepun mari menjajah Tanah Melayu, halau British..kononya bebaskan Asia dari jajahan Barat!

Pendatang2 cina diburu..tak tahu ler apa sebabnya pendatang2 dari Jepun marah bebenor ngan pendatang2 dari Cina ni..

Org2 Melayu ..lindungi pendatang2 cina2 ini, yg mana dapat..ada disorokkan dari Jepun, ada yg diambil sebagai keluarga angkat.

Org2 Melayu baru perasan selama ni mereka ni dijajah..Sultan2 seperti harimau2 yg dirantai.

Sultan2 yg diharap membela nasib rakyat..bagaikan hilang segala taring dan daulatnya.

Org2 Melayu mula rasa derita!!


Penampor Jepun berjaya "jaga"kan org2 Melayu dari tidur lena..tapi Sultan2 masih lena!!


Jepun..pergi. Tanah Melayu jadi satu "kekosongan"..sapakah pemerintah!!

Tika ni, pendatang2 Cina diketuai oleh Chin Peng..cuba jadi pengganti pendatang2 dari Jepun dan pendatang2 dari British, ingin menjadi penjajah yg baru atas nama komunis..

British..tidak biarkan ianya berlaku, kerana hasil bumi Malaya masih banyak utk diterokai dan dinikmati.. harta2 sepeninggalan perang mereka masih perlu diangkut ke England!!

British perlu sedikit masa.sebelum campak Malaya ketangan org2 Melayu,

Biar org2 Melayu hadapi tekanan Chin Peng dan pendatang2 Cina ini..


Chin Peng, dan pendatang2 Cina ni dilumpuhkan!! tapi tidak dibasmi 100 peratus!!

Malah..pengikut2 Chin Peng dan pendatang2 Cina diberi kerakyatan brsyarat dan tanah2 serta rumah-wujudnya kampung2 bahru Cina!!


malaysia kononya diberi kemerdekaan..British dah tak sanggup abiskan perbelanjaan yg besar lagi ..lebih2 lagi dalam usaha utk membangunkan England selepas perang dunia ke 2.


Chin Peng dan pendatang2 cina yg bersama2nya terus brusaha utk menjajah negara ni..

tapi semakin hari semakin lumpuh...


Tapi..pengikut2nya berbangsa Cina yg telah diberi kerakyatan terus berusaha menyempurnakan hasrat ketuanya Chin Peng, brusaha dalam arena politik..


.Singapore berjaya ditakluki dan dipisahkan dari jadi milik org2 melayu!!


Tika tu juga..kerana meraikan juga kemenangan yg besar brjaya menakluki beberapa kawasan melalui pilihanraya..kerana tidak tertahan gembiranya berjaya menakluki kawasan2 trsebut...pendatang2 yg brusaha utk menjajah menjadi terkedu, bila rakyat Tanah Melayu marah bila berlakunya 13 Mei tahun 69.


Rakyat tanah Melayu ingatkan syarat2 kerakyatan mereka pada waktu tu..kononnya mereka akur dan diam.


Rupa2nya dalam diam..mereka menyimpan cita2 besar!!


Dengan bantuan rakyat2 Tanah Melayu dari parti PAS dan PKR..mereka berjaya menakluki Pulau Pinang, Perak dan Selangor!! Gembiranya mereka, mereka pun bercadang untuk jemput kembali ketua mereka Chin Peng!! Mujur Pak Lah dah letak jawatan, ngan ketegasan sedikit pempin waktu tu, permohonan mereka ditolak.

Pada masa yang sama, segala sejarah cuba ditukar. Kononnya, Semenanjung Tanah Melayu pada zaman pra-sejarah dinamakan Semenanjung Cina. Kononnya orang Melayu adalah pendatang ke tanah ini. Kononnya Hang Tuah dan 4 orang kawan-kawannya adalah pendekar Cina. Kemudian dikatakan kononnya Yap Ah Loy yang membuka Kuala Lumpur padahal Yap Ah Loy hanyalah Kapitan Cina ketiga di Kuala Lumpur selepas Ah Tze dan Liu Ngim Kong. Yap Ah Loy pula hanya datang ke Kuala Lumpur dari Ujung Pasir selepas beberapa tahun Raja Abdulllah membuka lombong di Ampang dan Ulu Kelang.

Jika Pak Lah masih Perdana Menteri waktu tu..besar kemungkinan Chin Peng dah disambut ngan besar2an..maklum ler nak maintain Mr Nice Guy!!! kerana nak jadi Nice Guy, nasib negara diperjudikan!!

Aku seolah2 nampak..peristiwa di Melaka tahun 1511 seolah2 dilakonkan kembali!!


Pendatang2 cina ni..baik dalam MCA, dan DAP..Gerakan..didalam hati mereka terpendam cita2 dan hasrat utk menjajah negara ini!! MCA dan Gerakan..sekali sekala menzahirkan hasrat mereka!! DAP terang2an!! Persatuan Cina-Cina Seberang Laut sudah pun memainkan peranan masing-masing untuk menakluk dan menjajah negara ini. Macam lambang Parti Gerakan jugalah.... Tiga segi dan padi di tengah-tengahnya. PADI TU MELAYULAH!!!

Nama Tanah Melayu, bangsa Melayu..bagaikan sembilu menghiris2 sanubari mereka.


Apakah negaraku tanah air ku..warisan ribuan tahun dari nenek moyangku bakal dijajah lagi..


Ngan Pempin2nya sekarang ni suka "memberi"..dan suka memberi amaran!!dan pempin2nya yg lain dari PAS dan PKR yg suka membela dan menyokong apa saja yg dibuat oleh pendatang2 ni kerana padan muka UMNO, dan padan muka melayu..mereka rasa mereka bukan melayu kerana mereka adalah bangsa Islam, ataupun mereka adalah dari kalangan melayu2 yg bijak dan pandai serta berfikiran terbuka!!


wahai anak2ku..jgnlah marah pada kami!! Kami telah nikmati semua keistimewaan dan segala bantuan!! Kami telah nikmati hasil dari DEB!!

Pandai2 lah kamu kelak!!


Kata pempin..Tinggalkan yg terbaik utk generasi yg akan datang..


Cuma aku tak tahu apa yg nak ditinggalkan..kerana yg ada ciput tu pun, abis nak diberi!!

Aku dah tua..pandai2 ler korang nak hidup!!


Aku tengok dan dengar Melayu2 di Pulau Pinang, Selangor, Singapura, dan sebelum ni di Perak..semua melahirkan rasa bahagia dan aman sekali. Kabornya melayu2 di Perak tika ni menderita dizalimi, gitu juga di Pahang, Terengganu, Johor,Melaka, Perlis, N Sembilan kerana diperintah oleh UMNO, kabornya ler..


So aku rasa..biarlah dijajah lagi!! Bebaskan Tanah Melayu ni dari kezaliman UMNO!! Biarlah MCA, GERAKAN, DAP pula memerintah..berilah mereka peluang!! Telah terbukti melayu2 di Pulau Pinang, Selangor, dan Singapore hidup ngan aman dan damai..tak percaya tanya Kamal Sanusi. Lim Guan Eng pun dah kabor..berilah dia peluang!!


Beri lah!! Abg Anwar, usah risau, jika gagal dipenjarakan..Lim Guan Eng akan pastikan ia dipenjara, isss sapa nak simpan kaki liwat!! Nik Aziz!! tak pa, berapa lama leh tahan ma!!


Betullah kata pempin rakyat Malaysia..Tinggalkan sesuatu yg berharga utk generasi akan datang!!!..


..salam merdeka!!




0 comments

Monday, August 30, 2010

Rasis kah?

Monday, August 30, 2010
Aku terkenang...
Masa di sekolah menengah, ada beberapa guru berbangsa cina dan india...mereka mengajar matematik moden, tambahan, fizik, kimia, biologi dan English.
Ramai rakan2 aku sekarang ni menjawat jawatan2 yg tinggi dan berjaya dalam kerjaya memasing.

Terima kaseh!! Terima kaseh!! Terima kaseh!!

Masa sekolah tersebut, kerana kenakalan dan kedegilan kami ada yg dimarahi dan dihukum oleh mereka..adakah mereka ni rasis?

Umumnya berpendapat..tidak!! Malah kita akan berkata tu adalah tugas mereka sebagai pendidik...dan aku berani mengatakan mereka begitu bersungguh2 dan komited ngan kerja mereka walaupun hampir semua pelajar2nya adalah bangsa Melayu!!

Terima kaseh!! Terima kaseh!! terima kaseh...

Aku juga mahu mempercayai kes pengetua sekolah di Johor yg dikatakan rasis trsebut..juga komited pada kerjayanya dalam usaha mendidik anak2 Malaysia agar menjadi rakyat yg berguna dan berdisplin..

Beliau seorg ibu dan juga seorg pendidik!! Tapi kerana kesempitan pemikiran dan permainan politik sesetengah pihak..cuba mengerohkan keadaan ngan menggambarkan tindakan guru trsebut sebagai rasis..

Ketua Pemuda BN..secara tegas mahukan tindakan undang2 diambil, apakah dia telah mengambil tahu peristiwa yg sebenar!! setidak2nya ia menasihati dan memberi peringatan agar tindakan guru2 pada masa akan datang dapat ambil tindakan sewajarnya dan cuba mengawal perkataan dan tindakan!!

Malah ia perlu ingatkan ibu bapa agar menasihati anak2 mereka agar mematuhi undang2 dan peraturan sekolah..

..terima kaseh pada guru2ku

1 comments

LUNAK HASAN ALI BAKAL DIBELASAH GENG SENDIRI!!!

Sudah ada beberapa juhalak-juhalak PAS dan Pakatan Rakyat yang cuba menarik Hasan Ali, Exco Selangor yang bertanggungjawab dalam perkara yang menyentuh agama Islam dan adat-istiadat Melayu. Malah sudah banyak sindiran yang dilepaskan kepadanya.

Kenyataannya tentang polemik wakil rakyat DAP perempuan yang dijemput masuk ke surau tanpa MENGIKUT ADAB dan TERTIB, pastinya akan menjadikannya sebagai sasaran mudah. Apatah lagi kenyataan Hasan Ali, Pesuruhjaya PAS Selangor dilihat agak 'lembut' dan berpihak kepada puak-puak UMNO yang menentang keras perbuatan wakil rakyat DAP itu.

Menurut Hasan Ali, garis panduan berpakaian dan tatacara masuk ke tempat ibadat orang Islam perlu jelas bagi memudahkan mereka yang dijemput terutama bukan Islam tidak menyentuh sensitiviti umat Islam. Lebih daripada itu, Hasan Ali meletakkan tanggungjawab tersebut kepada pihak pengurusan masjid dan surau, bukannya kepada UMNO seperti kebanyakan pemimpin PAS yang lain. (MStar Online)

Pastinya kenyataan Hasan Ali itu akan menjadi peluru untuk membantainya semula. Dan kita juga percaya, Hasan Ali selepas ini akan menyalahkan media atau laporan yang memetik kenyataannya dalam usaha menyelamatkan diri daripada peluru penabur rakan-rakan separti!!!

Apa pun, memang susah hendak bercakap benar dan menegakkan yang haq dan mengenepikan yang batil, tambahan pula kalau bergelar orang politik!!!!

1 comments

Akibat persahabatan ngan Syaitan!!

PAS..sejak menjak dimaklumkan oleh Tuan Guru Mursyidul Amnya..bahwa PAS tidak sahaja menerima bantuan dan tangan yg dihulurkan oleh org2 kapir tapi menerima juga bantuan dan huluran tangan dari SYAITAN!!!

Demi permusuhan dan dendamnya yg membara terhadap UMNO..agama, bangsa, dan negara diperjudikannya!!

Akibat pengistiharannya menerima bantuan SYAITAN!! keangkuhan dan takburnya pempin2 PAS dan ahli2nya semakin ketara dan jelas..

Perbuatan2 yg dilarang dalam Islam spt membuka aib dan kesalahan dan sebarkannya, melempar fitnah, spekulasi2 yg tidak berasas, menyebarkan fitnah..semakin berleluasa lebih2 lagi Tuan Guru Mursyidul Amnya menghalalkan perbuatan mencarut, dan perangai samseng ngan berdalilkan bahwa Allah swt juga mencarut dan juga samseng!! (Mohon Allah swt ampunkan kita semua dan Maha Suci Allah swt dari nama2 dan sifat2 yg buruk dan hina)

Kini ngan melangkah satu langkah lagi ..menyamakan kedudukan pempin kapir setaraf ngan pempin2 Islam yakni Sultan ngan mendoakannya didalam khutbah jumaat!! menyamakan kedudukan ulamak2 dan ustaz2 ngan pompuan kapir yg tidak tutup aurat ngan mengizinkan beri ceramah dalam slot tazkirah dibulan ramadhan!!

Sebelah mata mereka semakin buta..sehingga tak dapat bezakan kedudukan org2 kapir dan org2 Islam!!
__
Tu ler..Allah swt dan RasulNya dah brpesan bahwa syaitan adalah musuh kamu yg trsangat jelas dan nyata!! tiada yg diinginkan oleh syaitan melainkan kesesatan yg nyata!!
__

Mintak maap atas kesalahan2 yg dilakukan..tidaklah mendatangkan kehinaan malah kemuliaan disisiNya dan juga disisi manusia!!

Mintak maap je ler!! tak yah lah menokok tambah lagi kesalahan sehingga cuba membabitkan Nabi saw, para sahabat ra dan ulamak2 trdahulu semata2 kerana dendam kesumat yg membakar dalam diri!!

..Dah tua tu, tengok2 ler cermin

0 comments

4 GOLONGAN PENGHANCUR ISLAM

Al-Imaam Ibnul-Qayyim rahimahullah berkata :

وقال محمد بن الفضل الصوفي الزاهد ذهاب الاسلام على يدي اربعة اصناف من الناس صنف لا يعملون بما يعلمون وصنف يعملون بما لا يعلمون وصنف لا يعملون ولا يعلمون وصنف يمنعون الناس من التعلم قلت الصنف الاول من له علم بلا عمل فهو اضر شيء على العامة فإنه حجة لهم في كل نقيصة ومنحسة والصنف الثاني العابد الجاهل فإن الناس يحسنون الظن به لعبادته وصلاحه فيقتدون به على جهله وهذان الصنفان هما اللذان ذكرهما بعض السلف في قوله احذروا فتنة العالم الفاجر والعابد الجاهل فإن فتنتهما فتنة لكل مفتون فان الناس إنما يقتدون بعلمائهم وعبادهم فإذا كان العلماء فجرة والعباد جهلة عمت المصيبة بهما وعظمت الفتنة على الخاصة والعامة والصنف الثالث الذين لا علم لهم ولا عملوإنما هم كالانعام السائمة والصنف الرابع نواب ابليس في الارض وهم الذي يثبطون الناس عن طلب العلم والتفقه في الدين فهؤلاء اضر عليهم من شياطين الجن فانهم يحولون بين القلوب وبين هدى الله وطريقه فهؤلاء الاربعة اصناف هم الذين ذكرهم هذا العارف رحمة الله عليه وهؤلاء كلهم على شفا جرف هار وعلى سبيل الهلكة وما يلقى العالم الداعي الى الله ورسوله ما يلقاه من الاذى والمحاربة الا على ايديهم والله يستعمل من يشاء في سخطه كما يستعمل من يحب في مرضاته إنه بعباده خبير بصير ولا ينكشف سر هذه الطوائف وطريقتهم إلا بالعلم فعاد الخير بحذافيره الى العلم وموجبه والشر بحذافيره الى الجهل وموجبه

“Telah berkata Muhammad bin Al-Fadhl Ash-Shuufy Az-Zaahid : Hilangnya Islam itu disebabkan oleh empat golongan manusia :

1. Orang yang tidak beramal dengan apa-apa yang ia ketahui.

2. Orang yang beramal dengan apa apa-apa yang tidak ia ketahui (beramal tanpa ilmu).

3. Orang yang tidak beramal dan juga tidak berilmu.

4. Orang yang menghalangi manusia untuk belajar menuntut ilmu.

Aku (Ibnul-Qayyim) berkata :

Golongan Pertama, adalah orang yang mempunyai ilmu namun tidak mau beramal. Mereka ini lebih berbahaya terhadap masyarakat, sebab ia menjadi hujjah bagi mereka dalam setiap kekurangan dan kesulitan.

Golongan Kedua, adalah ahli ibadah namun bodoh (jahil). Manusia berprasangka baik dengannya karena ibadah dan kebaikan yang dilakukannya. Maka mereka pun mengikutinya disebabkan atas dasar kejahilan yang dilakukan oleh orang tersebut.

Kedua golongan di atas telah disebutkan oleh sebagian ulama salaf dengan perkataan mereka : ”Hati-hatilah terhadap seorang ’alim yang fajir dan seorang ahli ibadah yang jahil, karena fitnah keduanya merupakan fitnah bagi setiap orang yang terfitnah”. Sesungguhnya manusia itu akan mengikuti ulama dan ahli ibadah di kalangan mereka. Apabila ulama itu adalah seorang yang fajir (senang bermaksiat) dan ahli ibadah itu adalah seorang yang jahil, maka meratalah musibah (bagi manusia) akibat keduanya. Menjadi besarlah fitnah, baik bagi kalangan tertentu dan juga masyarakat awam.

Golongan Ketiga, adalah orang yang tidak berilmu lagi tidak beramal yang mereka ini seperti binatang ternak.

Golongan Keempat, adalah para utusan Iblis di muka bumi yang (bertugas) melemahkan semangat manusia dalam menuntut ilmu dan ber-tafaqquh fid-diin(mendalami ilmu agama). Mereka ini lebih berbahaya dibandingkan syaithan-syaithan dari golongan jin. Mereka senantiasa memberikan tipu muslihat antara hati-hati manusia dan petunjuk/jalan Allah (yang lurus).

Keempat golongan yang disebutkan oleh Muhammad bin Al-Fadhl – rahmatullaahi ’alaih –, kesemuanya berada pada tepi jurang dan di atas jalan kebinasaan. Dan tidaklah akan ditemui suatu bahaya dan permusuhan yang menimpa seorang yang’alim yang menyeru kepada Allah dan Rasul-Nya, kecuali disebabkan oleh (kejahatan) tangan-tangan mereka. Allah akan menjadikan siapapun yang dikehendaki-Nya (untuk beramal dengan amalan) yang menjadi sebab kebencian mereka terhadapnya sebagaimana Dia akan menjadikan orang yang Dia cintai untuk beramal dengan apa-apa yang menjadi keridlaan-Nya. (Allah ta’ala telah berfirman : ) ”Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui (keadaan) hamba-Nya lagi Maha Melihat” (QS. Asy-Syuuraa : 27). Tidak ada yang dapat menyingkap rahasia dan thariqah golongan-golongan ini kecuali dengan ilmu. (Dengan hal itu), maka kembalilah kebaikan dengan segala unsurnya kepada ilmu dan segala pendorongnya; dan kembalilah kejelekan dengan segala unsurnya kepada kebodohan dengan segala pendorongnya pula”.


0 comments

wow!! Demi kuasa dan kerusi ku!!

“Padahal kalau kita balik dari sejarah asal, ramai dari penduduk Arab Qurasy yang kafir datang jumpa Nabi. Nabi letak dalam masjid, mereka tidur dalam masjid, makan dalam masjid, bahkan kencing dalam masjid”, katanya. (Harakah Daily)

TGNA telah berkata!! pak pander2 dan ayam2 jantan PAS mula ler akan berkokok serata Malaysia gunakan "kata2" Tok Guru.......

Dan seperti biasa!! Sekelian cendiakawan2 Islam, ilmuan Islam, para2 ustaz dan mufti yg kita harapkan dapat memelihara kesucian dan kemuliaan agama Islam dari dipolitikkan dan diperdagankan ngan sebegitu sekali..akan diam, seolah2 tiada apa2 yg berlaku!!

Sonyap semada setuju..atau sonyap kerana takut didakwa sebagai anjing UMNO, pencacai UMNO..

Wahai ulamak2 Islam..bangunlah dan benteraslah kebatilan..apakah kalian sanggup ummat terus menerus ditipu dan dikelirukan oleh dajjal2 dan pendusta2 agama ini?

Aku khuatir..esok lusa brlumba2 ler org2 kapir dipelawa utk kemasjid dan surau utk tidur, makan, dan kencing..semata2 utk ikut sunnah2 nabi saw!! ikut version Tuan Guru Mursyidul Am!!
__
Tuan Guru..perbuatan membenarkan pompuan kapir tanpa tutup auratnya dan beri ceramah kat ngan mimbar pada kaum lelaki Islam..ianya adalah satu kesalahan!! Terimalah ianya sebagai satu hakikat!!
Usah lah cuba sedaya upaya gunakan citer2 dari sirah, AQ dan hadis utk membenarkan perkara yg salah dan batil yg dibuat oleh rakan sekutu dan penyokong sendiri..Ni lah sebenarnya "assobiyah"

cuba kita semua bayangkan jika perbuatan dilakukan oleh UMNO!!! Bagaimana bertempiknya bangsa2 Islam PAS dan alim ulamaknya!!

..Makin tua, makin menjadi TG kita ni!!
Semoga Allah swt maapkan!!

1 comments

Perjanjian Dengan Org2 Kapir!!- Kontrak Sosial

Dalam sejarah Islam..

Sejak zaman Nabi saw sehingga hari ni..tiada org2 kapir yg akan patuhi perjanjian mereka!!

Perjanjian Hudaibiah, perjanjian antara org2 Yahudi di madinah..perjanjian org2 kapir mengenai Baitul Maqdis yg mana dilanggar perjanjian tersebut sehingga menyebabkan Salahuddin datang memerangi mereka..

Perjanjian damai demi perjanjian damai antara Israel dan Palestine..

So apa ada hal ngan kontrak sosial..dah jelas dan sejelas2nya, bahawa syarat penerimaan mereka sebagai rakyat Malaysia ialah tidak boleh persoalkan, perbincangkan atau sewaktu ngannya tentang perkara2 tertentu..dan rakyat Malaysia ketika itu yakni org2 Melayu juga tidak persoalkan kerakyatan.

Sekian lama..tiada satu pun bangsa Melayu persoalkan tentang kerakyatan mereka,adat istiadat mereka dan agama mereka, dan telah beberapa kali mereka mempersoalkan kedudukan bangsa Melayu dan agama Islam!!

Tu ler citernya..sehinggalah hari kiamat, tak yah ler nak harapkan apa2 kebaikan, kesetiaan dan kebenaran dari org2 kapir!!

bagaimana nak kekalkan keamanan, dan bagaimana nak kendalikan bangsa2 pendatang ni..rujuklah ngan Lee Kuan Yew dan Mao Tze Tung..mereka berpengalaman luas dalam menangani bangsa mereka dan setakat ni telah menunjukkan hasilnya!!

..k

0 comments

Adakah ianya satu pengkhianatan!! dalam PAKATAN

Sebagai tanda penghargaan kerana diberi kerakyatan, pedatang2 ni perlu ler memahami adab2 kesusilaan dan tata tertib2 budaya Melayu dan Hukum hakam Agama..

Sebab tu aku merasakan perlunya ada satu syarat utk menjadi calon pilihanraya..lulus ujian dalam pertuturan dan penulisan Bahasa Melayu yakni Bahasa Kebangsaan dan lulus dalam pemahaman adab istiadat org2 Melayu serta hukum hakam agama Islam yakni Agama rasmi Negara Malaysia!!

Anjing dan Babi ianya sesuatu najis yg berat..walaupun ada kelonggaran2 tertentu dari segi hukum spt memelihara anjing sebagai binatang peliharaan atau memegang anjing dsb..dan jika tersentuh atau pun memegang salah satunya, ada cara utk sucikannya..tapi pada org2 Melayu semacam satu hal yg sangat besar!! dan sangat2 berat!!

Gitu juga dalam ibadat..solat tu lebih penting dan utama dari posa..tapi org2 Melayu ni brmati2an dan berbangga ngan ibadat posa mengatasi ibadat solat.
_
Gitu juga halnya bab masuk masjid, bagi ceramah..dsb..lebih2 lagi tak tutup aurat!!
Walaupun ada pendapat2 yg begitu dan begini..

Tapi mereka ni yg ngaku sebagai rakyat malaysia, tidakkah mereka memahami sensiviti bangsa Melayu!! Atau mereka masih anggap diri mereka sebagai pendatang asing!! yg mana tak tahu menahu adab budaya dan istiadat org2 melayu!!
__
Tapi jika mereka yg tak tahu atau jahil tentang adat budaya rakyat negara ni yakni org2 Melayu kerana semata2 sebagai pendatang, tentulah tak leh disalahkan..kerana mereka tidak diberitahu oleh rakan2 mereka dari rakyat2 Malaysia yg berbangsa Melayu!! atau pun kerana dijemput oleh AJK2 masjid!!

Aku rasa PAS dan PKR cuba mengkhianati rakan2 DAP mereka yg jahil tentang rakyat negara ni kerana masih merasakan diri mereka PENDATANG!! ngan sengaja menarik mereka kedalam kancah kebencian dari ummat melayu!!

Ataupun..PAS dan PKR cuba membakar sentimen perkauman agar kebencian org2 Melayu dipupuk dan digembur2kan..lagi huru hara dan lagi rosaknya keharmonian perkauman dinegara ni lagi ler keuntungan mereka perolehi!!

Satu perkara yg tak leh dinafikan...satu kenyataan..yakni kejayaan besar Anwar dan konco2nya ialah memupuk dan menyemarakkan kebencian org2 Melayu pada UMNO malah amnya seluruh rakyat Malaysia.. UMNO telah terkesan ngan teruk sehingga perlukan suntikan dan pempinan yg tegas dan brwibawa utk menyatukan perpaduan dalam UMNO dan mengukuhkan UMNO tu sendiri!!

UMNO kini trkapai2, tercungap2 lemas dalam lautan dan cuba mencapai ranting2 rapuh dari rakan sejawatnya yg pun dah mula membenci UMNO yakni MCA dan MIC..

Dan malangnya..tiada nampak mana2 pempin yg mampu menyatupadukan UMNO kepada 1 suara, 1 maksud, 1 perjuangan..
Masing2 pempin ada masing2 punya perjuangan dan maksud!!

Najib..sebelum ko cuba 1 malaysia..cubalah 1 UMNO kan dulu!!

..1 UMNO, 1 Melayu!!

3 comments

MEMANG PATUT PUN KELANTAN SAMAN PETRONAS

Kerajaan Negeri Kelantan telah pun menfailkan saman terhadap Petronas dengan membuat tuntutan RM800 juta setahun dari tahun 2005 untuk royalti minyak.

Berdasarkan kiraan kasar, seandainya tuntutan tersebut berjaya, Kelantan akan memperolehi RM4 bilion dan selepas tolak upah peguam serta lain-lain kos, setidak-tidaknya Kelantan dapat menjana perkemangan ekonomi yang lebih menarik di negeri tersebut.

Ekonomi dan persekitaran pelaburan di Kelantan merupakan antara yang paling teruk di Malaysia. Nik Aziz dan barisan pentadbirannya gagal menyediakan peluang pekerjaan yang secukupnya kepada rakyat negeri Kelantan. Sekadar berbangga kosong dan mendabik dada untuk sesuatu yang dianggap sebagai retorik, tahun ini sahaja Kelantan menerima dana terbesar dari Putrajaya untuk merangsangkan pembangunan di negeri itu.

Satu perkara yang menarik tentang saman tersebut ialah, setidak-tidaknya rakyat Kelantan dapat melihat betapa BERSUNGGUH-SUNGGUHNYA pentadbiran Kelantan untuk meraih pendapatan mudah seperti seorang miskin cuba membeli loteri dengan harapan kemiskinannya akan terhapus dengan sekelip mata apabila loteri yang dibelinya memenangi hadiah pertama.

Kelantan MENGEKSPLOITASI habis-habisan Islam sebagai bahan kempen dan daya tarik untuk pengaruh serta undi. Malangnya, pentadbiran di Kelantan terlalu jauh dari Islam, sama ada dari segi menjaga kebersihan, apatah lagi kerja kuat untuk memakmurkan rakyat. Selama 20 tahun Nik Aziz mentadbir Kelantan dengan imej Islamnya, kejadian jenayah dan masalah sosial tidak berkurangan berbanding negeri yang dianggap sekular dan Ketua Menterinya pula jahil agama iaitu Melaka. Malah terdapat banyak kes melibatkan penyakit mental di Kelantan dengan kejadian terbaru, seorang bapa menyembelih anaknya yang berusia 3 tahun hidup-hidup.

Jadi, rakyat Kelantan seharusnya menyambut baik hasrat kerajaan pimpinan Nik Aziz menyaman Petronas. Tidak ada rugi apa-apa, malahan ia mungkin membolehkan rakyat Kelantan terus hidup dalam angan-angan Negeri Serambi Makkah mereka!!!!

16 comments

EK ELEH... DATANGLAH BONGOK DIA TUH!!!!

Tetiba sahaja terlintas satu fikiran baru yang KUNUN-KUNUNNYA hendak menjaga kesucian agama Islam iaitu dengan MENGGUBAL UNDANG-UNDANG melarang golongan bukan Islam memasuki masjid dan surau.

Bidaah apa pula yang nak dibuat dek Ibrahim Ali nih? Agak-agak la kalau nak dapat sokongan pun....

Yang orang duk marah sekarang, pasai orang kafir tu tak menepati syarat ADAB memasuki masjid, bukan sebab dianya kafir dan masuk ke masjid. Yang jadi kelam-kelibutnya bila PAS pula anggap, yang orang marah sekarang, pasal depa jahil dan tak tahu orang bukan Islam dibenarkan masuk ke masjid dan PAS memang tak mahu punca sebenar kemarahan itu diketahui terutama tentang ADAB dan HAD si kafir berada di dalam masjid. Tu sebab depa duk spin-spin tak abis-abis, duk pertikai pengetahuan orang yang marah dan duk bawa segala macam dalil dan qiyas yang membenarkan orang kafir berada di dalam masjid.

Tetiba pula, Ibrahim Ali muncul dengan saranan, haramkan terus orang bukan Islam masuk ke masjid.... wah, itu namanya sudah melampau wahai ahli politik woii.... kemudian cerita orang tu beriman sahaja tapi tak bertaqwa... cheeewahhh... (Malaysian Insider)

Kesucian masjid dan surau atau tempat ibadat umat Islam bukan terletak kepada pengunjung beragama Islam atau sebaliknya. Tetapi kesucian masjid dan surau serta tempat ibadat umat Islam ialah pada pengimmarahannya dan pengisian aktivitinya. Sepatutnya seorang pemimpin yang beragama Islam seperti Ibrahim Ali menggesa dan menekankan kepentingan mengimmarahkan masjid dan surau.

Kita nak tengok juga, seorang Presiden PERKASA mengajak anak-anak buahnya di dalam PERKASA beramai-ramai dan bergilir-gilir mengimmarahkan masjid dan surau, bukan setakat melalak-lalak di luar pintu masjid dan surau semata-mata. Buktikan kepada umat Melayu-Islam di negara ini, PERKASA sebenarnya memang bertujuan hendak mengimmarahkan dan menjaga kesucian tempat ibadat umat Islam, bukan sekadar menggunakan dan mengambil kesempatan di atas isu yang kelihatan menguntungkan pertubuhan tersebut.

Hanya golongan yang bersifat 'separuh-separuh' sahaja yang akan menghalang orang bukan Islam daripada mendekati masjid dan surau, hanya dengan alasan, ingin menjaga kesucian tempat-tempat ibadat itu.

0 comments

Sunday, August 29, 2010

PATUTLAH BERIYA-IYA SANGAT... UNTUNG BESAR UNTUK MENANTU!!!

Sunday, August 29, 2010
Patutlah beria-ia Husam Musa memperkenalkan dan mempromosikan Dinar Emas dan Dirham Perak Kelantan yang dikeluarkan tanpa rundingan dengan Bank Negara Malaysia. Rupa-rupanya, bukan setakat udang di sebalik batu, tetapi ada jembalang di dalam hati.

Dinar emas dan Dirham perak yang dipromosikan sebagai matawang syariah, yang disandarkan kepada Islam dan segala macam sandaran kepada 'perlunya' penggunaan matawang syariah tersebut, rupa-rupanya didominasi oleh syarikat yang sahamnya majoriti adalah milik menantu Nik Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan yang memegang syer berjumlah 1,350,00 syer. Manakala syarikat yang mengeluarkannya adalah Kelantan Golden Trade Sdn Bhd (KGTSB) yang ditubuhkan pada 23 Oktober 2008 di mana antara lain Ahli Lembaga Pengarahnya adalah HUSAM MUSA sendiri.

Patutlah beria-ia bercerita tentang Dinar emas dan Dirham Perak Kelantan. Patutlah menyalahkan UMNO dan Bank Negara Malaysia kerana kononnya menjadi penghalang untuk MENGGEMUKKAN ekonomi Islam menerusi Dinar emas dan Dirham perak. Rupa-rupanya sebarang CAKAP BENAR akan menyebabkan orang tertentu di dalam syarikat yang mengeluarkan Dinar emas dan Dirham perak itu mengalami kerugian besar.

Tidak cukup dengan itu juga, cerita tentang 600 outlet yang sanggup menerima Dinar emas dan Dirham Perak sebagai bayaran juga diragui. Malah
para penganalisa mengandaikan premis yang sudi menggunakan Dinar emas dan Dirham perak Kelantan sebagai tukaran Ringgit Malaysia, tidak melebihi 230 buah.

Sudah ramai yang berpendapat, buat apa terpaksa kerja dua kali dengan kerugian bakal menimpa penerima Dinar emas dan Dirham perak sebagai bayaran upah atau gaji mereka. Dinar emas dan Dirham perak yang diterima perlu ditukarkan kepada Ringgit Malaysia dan jualan akan dibuat dengan kerugian sebanyak 20%-30% daripada nilai sebenar Dinar emas dan Dirham perak.

Untuk apa Kerajaan Negeri Kelantan menghabiskan duit untuk membeli Dinar emas dan Dirham perak itu sedangkan hasilnya nanti tetap Ringgit Malaysia yang diperlukan oleh kakitangan. Yang menerima keuntungan besar sudah tentulah Ariffahmi, menantu Nik Aziz dan syarikat yang ahli lembaga pengarahnya antara lain adalah Husam Musa.

Apa pun, perniagaan bukanlah suatu dosa. Yang menjadi masalahnya ialah apabila SANG MENANTU menggunakan BAPA MERTUANYA yang menjadi Menteri Besar untuk melicinkan PERBENDAHARAAN NEGERI, manakala EXCO KANAN juga terlibat dalam perniagaan tersebut dengan menggunakan Islam sebagai modal, sedangkan keuntungan sebenar dikorek daripada perbendaharaan negeri dan 'disimpan' di dalam syarikat yang tidak ada kena-mengena dengan negeri Kelantan pun!

Dengan kata lain, penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa begitu jelas di situ!!!!

Baca butiran selanjutnya DI SINI

5 comments

LAMBATNYA TINDAKAN BILA MELIBATKAN ANAK CINA, YA?

Perdana Menteri dah berbunyi.... pihak berkuasa diarahkan menyiasat perlakuan biadap dan kurang ajar Namewee atau Wee Meng Chee dan mengambil tindakan seandainya tuduhan yang dia telah menerbitkan klip video yang menghina Melayu dan Islam serta Kementerian Pelajaran Malaysia benar-benar wujud. Menteri Informasi, Komunikasi dan Kebudayaan, Rais Yatim pun sudah mula bersuara. Dunia blog telah bersuara JAUH LEBIH AWAL berbanding Menteri dan Perdana Menteri.

Anak Cina ini pernah hampir diambil tindakan apabila mempersenda-sendakan lagu Negaraku dengan menukar tajuknya menjadi Negarakuku dan di dalamnya mempersendakan tentang azan, tudung dan sebagainya yang melibatkan orang Melayu dan Islam pada 2007. Anak Cina ini bagaimanapun tampil memohon maaf kepada khalayak rakyat Malaysia pada 14 Ogos bersama-sama bapanya yang sudah pasti tidak tahu apa-apa, dengan bantuan Chua Soi Lek yang pada ketika itu adalah Menteri Kesihatan.

Sehingga ke hari ini, Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin Hussein barangkali terlalu SANGAP akibat keletihan berpuasa sehinggakan tiada sebarang suara dari mulutnya mengulas tentang kejadian ini.

Kelembapan dan kelembikan pihak kerajaan menangani masalah ini terlalu jelas. Barangkali elok juga SPRM diletakkan di pejabat pihak berkuasa yang menangani masalah ini sebagaimana yang dilakukan oleh Najib Abdul Razak terhadap agensi-agensi yang mengawal pintu masuk dan keluar negara.

Timbul persoalan, mengapa bila anak Melayu buat hal, cepat benar tindakan dan hukuman dikenakan. Malah permohonan maaf pun tidak diambil peduli. Malangnya apabila melibatkan anak Cina, pihak berkuasa teragak-agak dan terlalu lembab. Malah permohonan maaf mereka, sudah cukup untuk membebaskan mereka daripada sebarang tindakan!!!!

5 comments

DUA WAKIL RAKYAT PKR DI SELANGOR JADI PENCURI PASIR... SIAPA MEREKA?

Setelah agak lama 'terdiam', kini muncullah cerita tentang kecurian dan perlombongan pasir di Selangor. Dilaporkan tiga orang ahli politik di mana dua orang daripada mereka adalah Ahli Dewan Undangan PKR bakal menerima natijah daripada siasatan yang dijalankan oleh SPRM.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat tiga ahli politik, termasuk dua anggota Dewan Undangan Negeri Parti Keadilan Rkyat (PKR) Selangor yang didakwa terlibat dalam aktivitii perlombongan pasir haram di negeri itu. (MStar Online)

Siapa mereka? Ramai yang sudah dapat menduga, siapakah dua orang ADUN PKR yang disabitkan itu. Malah cerita tentang mereka sebelum ini, riuh diperkatakan di serata blog, terutama blog-blog pembangkang Selangor.

Sebelum ini, Idris Ahmad, Ketua Penerangan PAS tidak semena-mena mengutuk Khir Toyo dan Noh Omar apabila kerajaan negeri Selangor 'memasukkan' SPRM ke dalam KSSB bagi memantau aktiviti rasuah dan penyelewengan, sekalipun Idris Ahmad sebenarnya takdak kena mengena langsung dengan pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor. Bahkan beranggapan, UMNO terpaksa menutup mulut kerana 'malu' KUNUNNYA.

Sememangnya, apabila Khalid Ibrahim sendiri mengakui wujudnya rasuah dan lompang penyelewengan dalam perlombongan pasir di Selangor, mulut-mulut para pemimpin kanan Pakatan Rakyat tetap juga tidak boleh ditutup, sebaliknya menjadikan mereka lebih aktif memutarbelitkan fakta. Paling menarik apabila mereka kerap menuding kepada UMNO dan pentadbiran terdahulu, sekalipun pembesaran lombong-lombong pasir berlaku pada zaman Pakatan Rakyat mentadbir Selangor.

Dua ADUN PKR terbabit... pastinya ramai yang tidak sabar-sabar untuk mendengar pendakwaan ke atas mereka yang dilakukan oleh SPRM. Kita boleh menilai sama ada SPRM benar-benar berfungsi sebagaimana iltizam penubuhannya, atau sekali lagi melakukan tindakan berpilih-pilih?

0 comments

HUKUM DAN ADAB MASUK MASJID/SURAU BAGI BUKAN ISLAM...

Bolehkah non-Muslim Masuk Ke Masjid?

Soalan:

Apakah hukum dlm Islam jika non-Muslims memasuki masjid utk membuat baik-pulih/ubah-suai, menyampaikan ucapan, atau belajar lebih lanjut mengenai Islam?

Jawapan oleh Syeikh `Atiyyah Saqr, & Syeikh Muhammad Saleh Al-Munajjid

Adalah ditegaskan yg Islam menggalakkan toleransi dan kewujudan bersama secara aman antara Muslims dan non-Muslims. Jika non-Muslim masuk ke masjid utk menyampaikan ucapan yg boleh membawa kpd persefahaman lebih baik, maka ia amat di alu-alukan dan digalakkan mengikut pandangan agama. Islam ialah agama yg mengamalkan dialog yg bermanfaat dlm maksud sebenar. Sejarah Muslim ialah satu contoh yg baik berkenaan hal ini.

Sheikh `Atiyyah Saqr, bekas ketua Jawatankuasa Fatwa Al-Azhar Fatwa, menjelaskan pandangan Fuqaha berkenaan hal ini seperti berikut:

Allah SWT berfirman, (Hai orang-orang yang beriman, Sesungguhnya orang-orang yang musyrik itu najis (tidak suci), maka janganlah mereka mendekati Masjidil Haram sesudah tahun ini. Dan jika kamu khawatir menjadi miskin maka Allah nanti akan memberimu kekayaan kepadamu dari karuniaNya, jika Dia menghendaki. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.) (At-Tawbah 9: 28)

Allah SWT berfirman lagi, (Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu shalat, sedang kamu dalam keadaan mabuk, sehingga kamu mengerti apa yang kamu ucapkan, (jangan pula hampiri mesjid) sedang kamu dalam keadaan junub, terkecuali sekedar berlalu saja, hingga kamu mandi…) (An-Nisaa’ 4: 43)

Berpandukan ayat-ayat ini, majority Fuqaha, termasuk mereka dari Mazhab Fiqah Maliki, Shafi`i dan yg lain, menegaskan yg musyrikin/penyembah berhala tidak dibenarkan utk memasuki Masjidil Haram di Makkah. Bagaimanapun, mereka berpendapat tidak salah kalau Orang Kristian dan Yahudi memasukinya. Mereka berpendapat hukum ini diguna-pakai kpd Masjidil Haram di Makkah juga kawasan persekitarannya. Abu Hanifah, bagaimanapun, berpendapat musyrikin/penyembah berhala boleh masuk ke Masjidil Haram di Makkah selagi dia tidak tinggal atau menetap disitu. Dia menafsirkan tidak suci sebagai kekotoran spiritual (syirik).

Utk masjid lain selain Masjidil Haram di Makkah, Fuqaha Madinah melarang non-Muslims dari memasuki masjid kerana non-Muslims dianggap oleh al- Qur’an sebagai tidak suci. Imam Ahmad diriwayatkan berkata mereka boleh masuk ke masjid dgn kebenaran Muslims. Ini disokong oleh riwayat yg Rasululllah (SAW) membenarkan penduduk At-Ta’if utk tinggal di masjid sebelum mereka memeluk Islam. Baginda juga menerima Orang Kristians dari Najran dlm masjid baginda di Madinah. Apabila masa sembahyang mereka sampai, mereka bersembahyang di masjid mengadap arah timur. Maka Rasululllah (SAW) bersabda (kpd Sahabat), “Biarkan mereka (utk menunaikan sembahyang).”

Di bawah tajuk ‘Musyrik Masuk Ke Masjid’, Al-Bukhari, dlm Sahih nya menyebut yg Thamamah ibn Athal (sedangkan dia seorang Musyrik) diikat dlm masjid.

Dlm Fath al-Bari, Ibn Hajar menyebut terdapat pelbagai pendapat mengenai hal ini. Fuqaha Hanafi memberikan kebenaran tanpa syarat sedangkan ulama Maliki dan al-Mazni diriwayatkan melarang nya langsung. Ulama Shafi`i membezakan antara Masjidil Haram dgn masjid lain. Terdapat satu pendapat yg kebenaran itu dihadkan kpd Ahli Kitab tetapi ini di bantah dgn kes Thamamah yg disebutkan di atas.

Sheikh M. S. Al-Munajjid, penceramah dan pengarang Islam dari Arab Saudi, menyatakan:

Adalah diharamkan kpd Muslims utk membenarkan sebarang non-Muslim utk masuk ke Al-Masjid Al-Haram di Makkah dan persekitarannya yg suci, kerana Allah berfirman: (Hai orang-orang yang beriman, Sesungguhnya orang-orang yang musyrik itu najis (tidak suci), maka janganlah mereka mendekati Masjidilharam sesudah tahun ini. Dan jika kamu khawatir menjadi miskinmaka Allah nanti akan memberimu kekayaan kepadamu dari karuniaNya, jika Dia menghendaki. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.) (At-Tawbah 9: 28)

Berkenaan dgn masjid lain, beberapa Fuqaha Muslim berpendapat adalah dibenarkan kpd non-Muslims utk masuk ke dlm nya kerana tiada dalil utk menyebut keharaman perbuatan itu; yg lain berkata ia nya tidak dibenarkan, dgn qias kpd kes Al-Masjid Al-Haram.

Pandangan tepat ialah ia nya dibenarkan jika ia menepati matlamat Shari`ah atau menepati sebab penting, seperti jika non-Muslim perlu masuk ke masjid utk mendengar sesuatu yg mungkin menggalakkan nya utk memeluk Islam, atau dia perlu minum air, atau seumpamanya. Ini adalah tujuan cara Rasulullah (SAW) dlm hal ini; dia mengikat (tawanan baginda ) Thamaamah ibn Athal Al-Hanafi dlm masjid sebelum dia menjadi Muslim, dan rombongan dari Thaqif dan Kristian dari Najran tinggal di masjid sebelum mereka memeluk Islam. Sebenarnya, banyak manfaat diperolehi dari hal ini: mereka boleh mendengar ucapan dan khutbah Rasulullah (SAW) utk melihat orang solat dan membaca al- Qur’an, dan sebagainy. (Fatawa Al-Lajnah Al-Da’imah – Jawatan kuasa Tetap Utk Kajian Islam dan Ifta’)

Maka, jika non-Muslims memohon utk masuk ke masjid dgn tujuan utk melihat bagaimana Muslims bersolat, tiada salah dlm hal itu, selagi mereka tiada sesuatu yg boleh mencemarkan masjid itu, dan perempuan mereka tidak berpakaian menjolok mata, atau sebarang alasan lain yg menghalang mereka dari masuk ke masjid. Jadi mereka boleh masuk dan duduk di belakang Muslims utk melihat bagaimana mereka sembahyang.
Berdasarkan kpd Fatwa diatas , kita boleh katakan yg non-Muslim, termasuk Orang Kristians dan Yahudi, dibenarkan utk masuk ke masjid, tetapi mereka patut mentaati syarat berikut:

1- Non-Muslim dibenarkan utk masuk ke masjid – selain dari Masjidil Haram di Makkah – dgn kebenaran awal dari Muslim.
2- Mereka mesti ada alasan kukuh utk masuk ke masjid.
3- Mereka mesti menghormati kemuliaan masjid dan beringat yg itu ialah tempat suci utk beribadah.
4- Lelaki dan perempuan tidak dibenar membuka aurat semasa masuk ke masjid.

Berkenaan dgn hal baik-pulih/ubah-suai, Kita berpendapat yg Muslims mesti diberi keutamaan dlm melaksanakan kerja itu, melainkan jika ia sangat perlu utk meminta pertolongan dari non-Muslims. Ada keperluan yg memerlukan pertolongan dari mereka, terutamanya dlm hal berkaitan masjid.


Ulasan The Flying Kick;


Maka ADAB yang manakah telah dipenuhi dan dilanggari oleh ahli-ahli politik DAP yang dibela oleh PAS tetapi dimarahi oleh UMNO?


Perkara mudah, tetapi jadi susah disebabkan keinginan untuk merebut undi dari kalangan PAS dan UMNO... Yang dipertikaikan adalah ceramah politik atau makluman kebaikan ahli politik berkenaan serta parti yang disertainya, tetapi mengapa dibawa masalah bukan Islam masuk ke masjid/surau? Bukankah ianya dua perkara yang berbeza?


Yang senang dan tergelak besar adalah kaum kafir yang boleh masuk ke masjid dan surau tanpa ADAB yang disyariatkan!


0 comments

PENDUSTA BESAR NIK AZIZ NIH... SEMATA-MATA NAK BELA RAKAN DAPNYA!!!!


Antara ingatan keras Allah Taala kepada umat Islam apabila melayan kaum kafir adalah seperti yang tertera dalam Surah Al-Maidah ayat 54. Malah Allah Taala mengqiyaskan sikap para Sahabat r.a terhadap kaum kafir berbanding kaum Islam menerusi Surah Al-Fath ayat 29.

Dan apabila memperkatakan tentang ayat-ayat al Quran, maka ianya bersangkutan dengan keimanan. Buah-buah daripada keimanan ialah amal soleh seperti yang diajarkan oleh al Quran dan keimanan yang dikehendaki oleh Allah Taala agar dimiliki oleh para hamba-Nya.

Keimanan itu sendiri akan menimbulkan ikatan yang beraneka ragam. Ia menjadi tali pengikat antara kaum Muslimin dengan Allah Taala. Tali pengikat itu berupa kecintaan dan kesukaan. Juga akan menumbuhkan hubungan yang erat antara sesama kaum mukminin itu sendiri, antara yang seorang dengan yang lainnya, yang didasarkan atas landasan kasih sayang serta kerahmatan.

Terlebih penting, keimanan juga dapat menumbuhkan hubungan antara kaum mukminin dengan para musuh Allah Taala yang hendak menghalang-halangi jalan yang benar iaitu atas dasar kekerasan dan ketegasan sikap, seperti yang ditunjukkan oleh para pemimpin DAP terhadap Islam, undang-undang syariah dan umat Islam di negara ini.

Amat malang apabila umat Islam di negara ini dikepalai oleh seseorang yang bersikap seperti NIK ABDUL AZIZ NIK MAT yang begitu menyebelahi KAUM KAFIR apabila datang maslahat membabitkan Islam-Bukan Islam. Baginya semuanya untuk mendekatkan kaum kafir kepada Islam, namun ia sekadar retorik dan tidak pernah berlaku sebagaimana yang dikatakan. Bahkan lebih ramai umat Islam yang tertarik dengan unsur-unsur liberalisme seperti yang sedang berlaku dalam jamaah PAS.

Kesanggupannya untuk BERDUSTA juga sangat menakjubkan.

“Padahal kalau kita balik dari sejarah asal, ramai dari penduduk Arab Qurasy yang kafir datang jumpa Nabi. Nabi letak dalam masjid, mereka tidur dalam masjid, makan dalam masjid, bahkan kencing dalam masjid”, katanya. (Harakah Daily)

Dalam hal ini, sememangnya SANGAT JELAS, NIK AZIZ BERDUSTA ATAS NAMA NABI S.A.W. Pertembungan atau perselisihan pendapat dalam hal-hal agama adalah perkara biasa malah ianya adalah satu nikmat yang dianugerahkan Allah Taala kepada umat Islam bagi kemudahan mereka. Namun pendustaan yang dilakukan oleh Nik Aziz atas nama agama, adalah satu kerosakan besar yang meruntuhkan iman, taqwa dan ukhwah.

Nik Aziz sepatutnya menjelaskan perbuatan dan kata-katanya tentang PENDUDUK ARAB QURAISY yang datang berjumpa Nabi s.a.w dan Nabi s.a.w letakkan mereka di dalam masjid, tidur dalam masjid, makan dalam masjid, bahkan kencing di dalam masjid.

Walhal dalam Sirah Nabawiyyah, golongan yang tinggal di dalam masjid - di beranda masjid sebenarnya - adalah golongan As-Suffah, iaitu golongan Sahabat r.a yang miskin yang menumpang tinggal di beranda Masjid Nabi di Madinah. Perbelanjaan mereka ditanggung oleh orang ramai bukannya golongan Arab Quraisy seperti yang dikatakan oleh Nik Aziz, bahkan rombongan 'diplomatik' dari Makkah yang terdiri daripada pemuka Quraisy yang datang ke Madinah juga, tidak diletakkan di dalam masjid.
Mereka terdiri daripada golongan yang tidak memiliki apa-apa, lemah dan tiada kemahiran dalam urusan kehidupan harian. Walaupun keadaan Ahli Suffah yang demikian, kaum Muslimin tidak menganggap mereka sebagai beban. Kaum Muslimin yang berkemampuan dengan ikhlas hati memberi bantuan kepada golongan yang lemah itu.

Apabila perkembangan Islam telah pesat, ternyata peranan Ahli Suffah sangat penting. Tindakan Rasulullah SAW menyediakan tempat di beranda masjid Baginda SAW untuk satu puak yang menjadi ahli masjid merupakan satu tindakan yang sangat berhikmah. Ahli Suffah yang juga ahli masjid Rasulullah SAW merupakan kumpulan yang paling hampir dengan Baginda SAW serta dicintai Baginda. Merekalah yang mula-mula mendengar pengajaran Rasulullah SAW. Mereka sentiasa hadir di dalam majlis Baginda SAW. Mereka mempelajari al-Quran secara langsung daripada Rasulullah SAW. Peranan mereka adalah umpama perpustakaan yang menyimpan segala macam pengajaran Nabi Muhammad SAW.

Mereka hanya menceburi satu bidang sahaja dalam kehidupan ini, iaitu bidang ilmu Rasulullah SAW. Dari kalangan mereka terdapat orang-orang yang sangat mendalam pengetahuan mereka tentang agama Islam. ‘Khazanah ilmu agama’ itulah yang memainkan peranan penting sebagai mubaligh yang menyampaikan ajaran Islam kepada kaum Muslimin yang tidak dapat hadir di dalam majlis Rasulullah SAW dan juga kepada mereka yang baru memeluk Islam. Ahli Suffah, ahli masjid Nabi SAW atau ahli sufi pada zaman Rasulullah SAW merupakan golongan yang bekerja di dalam bidang ilmu sepanjang masa. Mereka merupakan gedung ilmu dan juga penyebar ilmu. Al-Quran memberikan perhatian istimewa kepada Ahli Suffah, ahli masjid Nabi SAW, ahli sufi atau ahli ilmu itu. Allah SWT memperakui kepentingan sumbangan mereka kepada perkembangan agama-Nya.

Ahli Suffah atau ahli sufi pada zaman Rasulullah SAW merupakan orang yang tidak memiliki apa-apa dan tidak berkehendakkan apa-apa kecuali Allah SWT dan Rasul-Nya. Mereka dikenali sebagai faqir yang terikat pada jalan Allah SWT. Jalan Allah SWT bukan semata-mata berperang mengangkat senjata, memelihara al-Quran dan al-Hadis juga merupakan jihad yang besar. Perkembangan Islam yang pesat memerlukan tenaga yang khusus dalam bidang tersebut. Urusan memelihara ilmu agama sangat penting. Jika tenaga khusus itu disalurkan kepada bidang pekerjaan harian, maka urusan pemeliharaan ilmu agama akan terjejas, sedangkan ianya sangatlah penting bagi perkembangan agama.


Dari mana Nik Aziz mendapat 'ilham' tentang Arab Quraisy yang dijemput duduk, tinggal dan kencing di dalam masjid? Pendustaan apa lagi yang Nik Aziz perlu buat untuk membela kaum semusyriknya? Apa perlu Nik Aziz berdusta atas nama Nabi s.a.w sedangkan ancaman bagi mereka yang mengada-ngadakan dusta di atas nama Nabi s.a.w ialah takhta dan mahkota daripada api neraka?

Nik Aziz boleh sahaja membenarkan perlakuan kawan DAPnya itu berdasarkan hukum Islam, namun dia tidak perlulah berdusta atas nama Nabi s.a.w dengan tujuan untuk mendatangkan kebaikan dan kefahaman, seperti mana yang dilakukan oleh Sa'id bin Musa Al-Azdy. Sememangnya perbuatan yang dilakukan oleh Nik Aziz agak melampau.

Mungkin Nik Aziz tidak bermaksud untuk berdusta sebaliknya kata-katanya tersalah petik atau wartawan yang bingai tersalah tulis tentang apa yang dikatakannya namun, hakikatnya, penyelewengan fakta yang dipersembahkan pastinya akan menimbulkan iktikad baru kepada para pentaqlid Nik Aziz.

Maka sewajarnya, sebarang kata-kata Nik Aziz diawasi kerana kecenderungannya untuk memesongkan fakta. Barangkali Nik Aziz dan para pendokongnya mempunyai sumber Sirah yang baru atau sekadar bersandarkan kepada Badwi yang kencing di dalam masjid yang mana sesetengah periwayat mengatakan Badwi tersebut kencing di beranda atau anjung masjid, bukannya di kawasan solat utama....

1 comments

BILA DIKATA JAHIL, LEBAI-LEBAI PAS PAKAT HEMPUK KEPIAH... TAPI HAKIKATNYA DEPA MEMANG MURAKAB!!!

Dah pakat-pakat ramai keluar segala hukum, keluar segala qiyas bagi membolehkan Teo Nie Ching, Xavier, William dan Lim Guan Eng masuk masjid dari kalangan PAS. Nik Aziz kata, perbuatan Teo Nie Ching masuk ke ruang solat di Surau Al-Huda, Kajang Sentral sebagai tak bersalahan dengan hukum Islam. Bahkan tidak ada hukum Islam pun tentang perkara ini.

Nik Aziz cakap betul. Tidak salah sedikit pun.

Begitu juga bila Mahfuz Omar membela pompuan gedik DAP yang di mulutnya tak habis-habis dengan sekolah Cina, sama macam ADUN Teratai, Janice Ong jugalah. Bezanya Janice Ong dikatakan seleweng duit derma yang sepatutnya digunakan untuk bina sekolah Cina di Pandan Jaya, manakala Nie Ching sedang mengumpulkan derma pula untuk menambahkan koleksi sekolah Cina di daerah Serdang. Mahfuz bersandarkan kepada fatwa yang dikeluarkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan.

Mahfuz tak salah, sikit pun tak salah... dia bersandar kepada perkara yang qat'ie sifatnya.

Begitu juga dengan para pemimpin PAS yang memetik segala hukum yang sememangnya 'kelihatan' seperti membolehkan mana-mana kafir masuk ke dalam ruang solat utama. Almaklumlah pada zaman Nabi s.a.w dahulu, mana ada masjid yang ada beranda, kawasan rehat, anjung dan sebagainya sebagaimana zaman sekarang. Bahkan pada zaman Nabi s.a.w, umat Islam hanya ada masjid dan bukannya ada balai raya, balai pertemuan, dewan hotel, dewan bersidang dan sebagainya untuk tujuan yang bersifat awam membabitkan Islam-Bukan Islam. Semuanya dilakukan di masjid.

Semua orang bebas datang ke masjid. Bahkan ada golongan As-Suffah yang mana salah seorang daripada mereka adalah Abu Hanifah a.s yang tinggal mereka adalah di masjid.

Namun berdasarkan sirah nabawiyyah, baik yang ditulis oleh Ibn Ishaq yang keliru usia Syaidatina Aisyah r.a ketika bernikah dengan Rasulullah s.a.w sebagai 6 tahun atau 16 tahun, seperti mana dia terlupa akan usia isterinya, mahupun sirah nabawiyyah yang 'diperbaiki' oleh Ibn Hisyam , TIDAK ADA SATU PERISTIWA pun yang membabitkan golongan kafir masuk ke masjid untuk berceramah atau memberi bantuan, mahupun menagih undi daripada kaum Islam. Bahkan Yahudi yang tinggal di Madinah pada ketika awal Nabi s.a.w di negeri tersebut, juga tidak pernah memasuki Masjid Quba mahupun Masjidil Nabawi untuk menandatangani perjanjian dan taat setia kepada Nabi s.a.w sekalipun ianya merupakan momen-momen penting.

Bahkan diajar pula oleh Nabi s.a.w bahawa wanita haid dan nifas dilarang memasuki masjid. Sebagaimana pula orang berhadas besar. Malah ayat al Quran menyatakan tegahan keras terhadap bukan Islam, perempuan berhaid/nifas dan mereka yang berjunub daripada memasuki masjid.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu salat, sedang kamu dalam keadaan mabuk, sehingga kamu mengerti apa yang kamu ucapkan, (jangan pula hampiri mesjid) sedang kamu dalam keadaan junub, terkecuali sekadar berlalu saja...." ( An Nisa' ayat 43 )

Menurut Imam Al-Mawardi As-Syafie memetik kata-kata Al-Muzani, salah seorang anak murid Imam As-Syafie. Menurut Al-Muzani, TIDAK HARUS seorang bukan Islam memasuki masjid apatah lagi menetap di dalamnya. Sebabnya, jikalau golongan kafir dibenarkan berbuat begitu, sudah tentulah KEUTAMAAN perlu diberikan kepada orang Islam yang berjunub atau perempuan yang haid. Sedangkan ayat Allah Taala pula melarang golongan berjunub memasuki masjid kecuali sekadar melintasinya sahaja.

Sememangnya kalau dicari-cari, tiada hukum khusus sekalipun telah turun ayat al Quran dan hadis Nabi s.a.w tentang perkara ini. Pertentangan pendapat antara ulama-ulama muktabar di dalam hal ini, begitu jelas.

Bagaimanapun, Islam turut mengajar satu bidang lagi kepada umat Islam iaitu AKHLAK. Dan di dalam matapelajaran AKHLAK ada diajar ADAB. Maka di dalam ADAB itulah yang diajar bagaimana menangani masalah seperti ini. ADAB Islam mengajar para penguasa bagaimana menangani keinginan bukan Islam yang teringin hendak memasuki masjid.

Cuma masalahnya di negara ini, masing-masing sibuk bercakap tentang hukum tetapi tidak seorang pun pemimpin politik terutama dari PAS yang memperkatakan dari sudut AKHLAK dan ADAB. Mungkin sebab itulah, para pemimpin PAS tidak pernah mengajarkan AKHLAK dan ADAB kepada para penyokong mereka.

Buktinya, ada sesiapa dari kalangan para pemimpin PAS yang ingin bercakap tentang ADAB masuk masjid bagi golongan kafir seperti mana yang diajarkan oleh Islam? Rasa-rasanya Nik Aziz pun hanya setakat berani bercakap tentang hukum!!!!

1 comments

MENDEKATI AKAR UMBI PERLU SEPANJANG MASA, BUKAN UNTUK BULAN RAMADAN SAHAJA

Kalau kita baca akhbar, portal berita, blog, mahupun menonton siaran berita di televisyen, kita akan disajikan dengan 'kebaikan' hati pelbagai pihak terutama sekali kaum politik terhadap pihak-pihak malang seperti anak yatim, yatim piatu, ibu tunggal, golongan tua dan sebagainya sepanjang bulan Ramadan ini. Pendek kata, hampir setiap hari dan setiap masa, berita tentang kebaikan dan keprihatinan pihak-pihak politik disiarkan.

Paling tidak pun, mengedarkan bubur lambuk secara percuma kepada orang ramai.

Anak-anak yatim berbuka puasa di hotel atau restoran mewah, juga sudah jadi perkara biasa yang dilaporkan. Hotel-hotel menjadi penaja bagi mendapatkan promosi secara percuma, terutama kempen buffet Ramadan yang tidak murah harganya untuk sepinggan nasi. Anak-anak yatim ini juga dibawa ke pasaraya untuk persiapan hari raya dengan segala macam penajaan.

Roh sebenar Ramadan hilang dengan penggunaan golongan malang sebagai umpan. Malah pak-pak menteri dan orang kenamaan yang berbuka puasa, kelihatan cukup mewah dengan makanan pada majlis berbuka puasa tanpa dapat dibezakan antara bulan puasa atau sebaliknya. Tuntutan sebenar Ramadan tidak dipedulikan sebaliknya yang dilayan adalah nafsu belaka.

Pada bulan Ramadan ini jugalah kita dapat melihat Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemuda UMNO cuba berbuat kebajikan. Dari satu segi, memang bagus. Namun kebajikan tersebut bagaikan ingin ditunjuk-tunjuk kerana ia tidak berterusan. Percayalah, selepas Syawal, segala kebaikan dan keprihatinan yang ditunjukkan itu akan lenyap dan Puteri UMNO, Wanita UMNO mahupun Pemuda UMNO akan kembali ke sarang, umpama tikus kenyang. Mereka akan muncul kembali pada Ramadan akan datang.

Alangkah baiknya jikalau keprihatinan yang ditunjukkan oleh Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemuda UMNO mahupun sayap-sayap daripada parti-parti politik lain, berterusan sepanjang masa. Mengambil tahu hal kebajikan rakyat adalah tugas utama ahli-ahli politik kerana mereka yang memerlukan undi daripada akar umbi, sedangkan akar umbi tidak pun memerlukan mereka dalam sistem Demokrasi Rom ini. Sepatutnya ahli-ahli parti politik bersegera turun untuk bersingsing lengan, mengambil tahu dan mengambil berat, bukannya hanya muncul setahun sekali seperti yang ditunjukkan pada masa kini.

Berapa ramai golongan malang yang terlepas pandang. Contoh terbaik, sekalipun ibu pejabat PAS berada di kawasan jalang murah, penagih dadah dan pusat pengedaran dadah, tiada seorang pun pemimpin PAS pernah sampai ke kawasan di belakang ibu pejabat mereka untuk melawat rumah yang menempatkan bekas pelacur-pelacur tua yang sudah insaf. Dr. Lo'Lo' yang dikatakan hebat mengambil berat pun, pusing jalan jauh untuk mempromosikan dirinya dan cuba untuk mengelak daripada memasuki kawasan berkenaan. Para pemimpin PAS yang hebat berkata-kata tentang hukum Islam pun, tidak mampu untuk mentarbiah penagih dadah yang bersarang tidak sampai pun dua puluh meter dari pintu belakang ibu pejabat mereka.

Yang seringkali menjalankan urusan pendakwahan di situ adalah sekumpulan jemaah tabligh yang tidak jemu-jemu mengajak penghuninya yang beragama Islam untuk ke surau berhampiran bagi tujuan mendekatkan diri kepada Allah Taala... dan percayalah, apabila surau yang terletak hampir dengan pondok polis itu makmur, akan adalah pemimpin PAS yang akan datang dan mendakwa atas kerja merekalah surau berkenaan diimarahkan....

UMNO yang sedang berhadapan dengan krisis keyakinan daripada generasi baru, seharusnya mengambil peluang ini untuk membuktikan mereka adalah parti politik yang boleh dipercayai. Sudah seharusnya para pemimpinnya tidak nyenyak tidur selepas Ramadan dan berterusan untuk meraih sokongan daripada golongan muda yang berasa jijik terhadap UMNO.

Kerja mendekati akar umbi seharusnya bukan sahaja dilakukan dengan mengedarkan bubur lambuk pada bulan Ramadan semata-mata....

1 comments

Saturday, August 28, 2010

ALAHAI, USTAZ PAS YANG MUFLISIN!!!!

Saturday, August 28, 2010
Mangkok tingkat ini dulunya adalah seorang ustaz. Apa bidang yang dia ajar, entahlah.... tapi daripada kata-kata dan pendapat yang dihamburnya, pemikiran dan I.Q Ahli Parlimen Jerai yang bernama Firdaus Jaafar ini tidak kurang sempitnya berbanding Mahfuz Omar. Mungkin kesan terkejut akibat menang tidak diduga di Parlimen Jerai mengalahkan Badrudin Amiruldin yang ditolak dua kali oleh pengundi-pengundi Jerai, masih ada... mungkin sebab itulah dia meracau bagaikan burung murai sesat ke laut.

Berkatalah salah seorang Ahli Parlimen PAS daripada 6 orang Ahli Parlimen PAS di Kedah ini bahawa rakyat negara ini perlu menukar kerajaan baru bagi mendapatkan kestabilan dari segi ekonomi dan lain-lain. Bahkan Mangkok Tingkat ini juga mengatakan, segala masalah lain akan diselesaikan dengan menjatuhkan Barisan Nasional (Harakah Daily).

Dia pernah mengajar agama dan bayangkanlah bagaimana anak-anak muridnya diajar supaya berlaku syirik dan menyengutukan Allah Taala dengan makhluk. Menyandarkan segala penyelesaian masalah kepada makhluk merupakan salah satu perbuatan syirik. Dan perbuatan syirik adalah dosa yang tidak diampunkan oleh Allah Taala.

Bagaimana bekas ustaz ini begitu yakin, kejatuhan Barisan Nasional akan menyelesaikan segala masalah? Masalah dan segala kemudahan datangnya daripada Allah Taala. Manusia hanya menjalankan sebagaimana yang ditakdirkan menerusi 'kuasa di dalam kuasa' yang dianugerahkan kepada manusia. Manusia hanya boleh menjalankan usaha, sedangkan hasil terakhir adalah ketentuan Allah Taala.

Sepatutnya bekas ustaz yang menjadi ahli politik ini melihat sendiri ketentuan Allah Taala yang berlaku di Kedah. PAS menang besar, DUN dan Parlimen tetapi nampaknya Allah Taala tidak 'menyebelahi' PAS. Pelbagai masalah yang timbul hasil ketidakcekapan PAS dan para pemimpinnya berlaku. Jalan-jalan berlopak, mengalahkan jalan-jalan zaman Syed Nahar jadi Menteri Besar pada zaman 70-an lalu. Menteri Besar Kedah yang baru dan barisan Exconya, langsung tidak diberikan ilham oleh Allah Taala untuk memajukan negeri dan rakyat. Sebaliknya yang memberikan ilham adalah SYAITAN DAN IBLIS menerusi penyelewengan balak dan sebagainya. Bahkan masalah sampah pun tak mampu diselesaikan, sehinggakan KERAJAAN PUSAT terpaksa mengambilalih kerja-kerja pembersihan sampah daripada PBT kerana PBT terlalu tidak cekap. Begitu juga dengan bekalan air bersih yang dilihat sangat menyeksakan sekalipun mangkok tingkat ini berkata sebaliknya... apa guna bil air tak naik, kalau air pun tak keluar walau setitik pun di kepala paip?

Begitu juga dengan Kelantan. Ternyata ketentuan Allah Taala ialah Kelantan menerima lagi suntikan dana berjumlah RM2.9 bilion bagi meningkatkan prasarana di negeri tersebut oleh Kerajaan Persekutuan, bukannya kerajaan negeri yang dipimpin oleh Nik Abdul Aziz. Ternyata ketentuan Allah Taala menunjukkan orang yang pakai kopiah putih, berserban, berjubah dan sibuk bersembang perihal agama, langsung tidak berkeupayaan dan berilmu untuk mentadbir negara. Mereka hanya layak jadi ustaz kampung yang menerima upah dan gaji untuk pengajaran agama yang diberikan.

Mangkok Tingkat yang menjadi Ahli Parlimen Jerai ini seharusnya malu kepada dirinya sendiri. Dalam mengajar agama, sudah pastilah ada kesesatan jikalau perkara asas iaitu 'tidak bersandar kepada makhluk' pun dia sendiri tidak faham sehingga boleh terbuka mulutnya di khalayak. Pada masa yang sama, dia seharusnya merenung ketentuan dan fitrah sunnatullah yang berlaku kerana itu adalah PERINTAH ALLAH TAALA sebelum membuka mulut untuk bercakap besar dan menjuahkan diri sendiri!!!

Sememangnya PAS sedang diserang sindrom muflisin yang sangat teruk!!!! Bala daripada Allah Taala, barangkali...

3 comments

Blog Archive

Labels