IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, August 7, 2010

MARI BELAJAR ISLAM DENGAN PAS... KUNUNNNYAAAA

Saturday, August 7, 2010
Idris Ahmad suruh Chua Soi Lek belajar Islam daripada ulama-ulama PAS sebabnya ulama-ulama PAS adalah ulama-ulama beramal. Apa bidang ulama-ulama PAS tidaklah pula dinyatakan walaupun sebenarnya TIDAK ADA ulama di dalam PAS melainkan ahli-ahli politik yang bertopeng, berjubah dan berketayap seperti ulama. Kalau ada ulama pun, semuanya telah disingkirkan oleh golongan yang gila kuasa dan mencari jawatan di dalam PAS. (rujuk Harakah Daily)

Apa yang betulnya belajar agama Islam dari PAS?

Islam PAS mengajar, mengasihi dan mencintai kaum kafir melebihi kaum seagama...

Islam PAS mengajar, melanggar perintah Allah Taala dan Rasul tanpa perlu rasa malu kepada diri dan kepada umat Islam serta rasa bersalah.

Islam PAS mengajar, ambil sebahagian daripada ayat-ayat al Quran dan al Hadis dan disesuaikan dengan kehendak politik rom.

Islam PAS mengajar, hukum-hakam Islam berubah-ubah mengikut siapa yang melakukan kesalahan. Kalau orang PAS, hukum-hakam Islam tak tertakluk.

Islam PAS mengajar, hudud dan qisas itu hukum syariat, hukum takzir tidak dan tidak perlu dipatuhi.

Islam PAS mengajar, mesti patuh kepada buntut DAP dan jangan kata apa-apa kalau DAP tak setuju tapi sebaliknya kalau UMNO, kena maki habis-habisan.

Islam PAS mengajar, mesti pandai mengutuk, mengkritik, menghentam tanpa perlu memberikan cadangan yang membina masyarakat dan tidak hanya cubaan menaikkan nama PAS semata-mata.

Kalau nak disenaraikan, memang panjang... tu belum lagi masuk lagi bab takfir dan tasyabbuh yang menjadi darah daging sebahagian besar pemimpin dan pengikut PAS.

Oleh kerana itu, marilah kita belajar Islam cara PAS sebagaimana yang disarankan oleh Ketua Penerangan PAS, Idris Ahmad.


3 comments

INDONESIA YANG GILA!!!!

Ni pun satu gila jugak!!!

Kalau kita telusuri web-web page dan blog-blog peribadi sebilangan orang Indonesia, hati pasti akan sakit apabila mereka ini seperti kacang lupakan kulit. Panggilan terhadap Malaysia dan Melayu Malaysia cukup menghina, padahal Melayu Malaysialah yang paling ramai membela golongan Indonesia yang datang ke negara ini tanpa sebarang dokumen.

Menetapkan gaji RM800 sebulan kepada pembantu rumah berbangsa Indonesia, hanya menyebabkan Indonesia kehilangan sebahagian daripada pendapatan mereka, terutama apabila Arab Saudi telah pun menolak untuk mendapatkan khidmat pembantu rumah Indonesia.

Kesombongan warga Indonesia sememangnya terserlah sekalipun mereka berada di negara ini dalam keadaan 'kosong'. Mungkin berasakan pihak berkuasa Malaysia terlalu lemah dalam menjaga sempadan negara dan gagal mengambil tindakan terhadap warga asing, mereka menjadikan negara ini sebagai pangkalan untuk melakukan keganasan, baik secara fizikal mahupun secara psikologi.

Sememangnya warga Indonesia yang menjadi pembantu rumah banyak terlibat dalam kejadian jenayah mencuri dan membunuh. Berapa banyak kes melibatkan warga Indonesia yang menjadi pembantu rumah yang terlibat dalam jenayah, bebas begitu sahaja.

Tuntutan agar Malaysia memberikan gaji tinggi kepada tenaga kerja tidak terlatih dan kurang berpelajaran Indonesia, seolah-olah menunjukkan Indonesia adalah tuan besar yang akan menolak apa-apa sahaja kepada Malaysia dan Malaysia perlu membelinya dengan harga yang telah ditetapkan oleh Indonesia.

Sewajarnya Indonesia memanggil semua rakyatnya pulang dari Malaysia dan tidak lagi menakutkan penduduk tempatan dengan gaya mereka yang kasar, kurang beradap, gagal menyerap budaya tempatan, pengotor dan bagaikan lapar 'batang'. Tidak perlulah Indonesia meletakkan sebarang syarat untuk mengambil semula rakyatnya kerana jumlah rakyatnya di Malaysia adalah hampir separuh daripada rakyat Malaysia, sekalipun yang 'halal' adalah 2.5 juta orang.

2 comments

PAKATAN RAKYAT DAH NAMPAK KEUNTUNGAN BESAR DI KAMPUNG BHARU

Dah nampak keuntungan besar!

Dr. Lo Lo Ghazali, MP Titiwangsa bising-bising fasal pelan pembangunan Kampung Bharu yang dibuat oleh kerajaan pusat tidak membabitkannya. Malah dia mendakwa penduduk kampung juga tidak dilibatkan.

Kalau beginilah caranya, nampaknya memang besarlah laba yang sedang menanti dengan mengorbankan Melayu dan penduduk Kampung Bharu. Dengan kata lain, tiada sebarang kebaikan daripada sebarang pelan pembangunan baik yang diusulkan oleh kerajaan pusat mahupun oleh Pakatan Rakyat.

Pastinya yang menanti adalah pemilik-pemilik bangunan yang akan menelan nilai-nilai tanah Melayu di Kampung Bharu. Pastinya juga yang menunggu adalah imigran-imigran penjajah yang sudah terlalu lama teringin hendak menguasai Kampung Bharu, terutama apabila membabitkan kenangan 13 Mei 1969 apabila penumpang-penumpang tanah Melayu di Kampung Bharu dihalau atau lari meninggalkan aset masing-masing akibat kemarahan Melayu angkara DAP.

Beria-ia sangat Dr.Lo Lo dengan Kampung Bharu, seperti beria-ianya Dr. Sulaiman Mohamed suatu ketika dahulu untuk membangunkan Kampung Bharu. Raja Nong Chik pula tampil dengan idea mengarut 60:40 tetapi kemudian membatalkannya apabila ramai yang melihat itu adalah cubaan menggadai harta Melayu yang paling ketara.

Sememangnya semua pihak di negara ini, sangat berminat dengan harta-benda orang Melayu. Asalkan hak milik Melayu, semuanya perlu dan hendak digadaikan kepada imigran-imigran penjajah. Tiada keikhlasan daripada para pemimpin politik, baik dari pihak UMNO, PAS, jauh sekali PKR....

Semuanya nampak duit dan habuan yang akan masuk ke akaun masing-masing!

1 comments

APA BENDA YANG NAK DIROMPAK OLEH KHALID IBRAHIM DI KAMPUNG BHARU?

Khalid Ibrahim dengan bantuan Dr.Lolo' Ghazali, MP Titiwangsa akan membentangkan pelan alternatif bagi penduduk Kampung Bharu bandingkan dengan pelan yang telah dibuat oleh kerajaan pusat. Pelan tersebut akan menentukan seramai mana Melayu Kampung Bharu akan kehilangan tanah dan terhalau keluar dari kampung mereka yang terletak di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur itu bagaikan anjing kurap buruk kepala.

Apa pelan alternatif Khalid Ibrahim? Setakat yang dilihat, Khalid Ibrahim sekadar mengeluarkan cadangan dan kemudian apabila diberi kepercayaan, segera menggaji dan mengupah gerombolan untuk merompak dan menjarah bagaikan lanun lapar seperti yang dibuatnya terhadap pasir Selangor.

Apa yang pasti, sebarang pelan alternatif dari Khalid Ibrahim dan Pakatan Rakyat seandainya digunapakai, hanya akan memusnahkan rakyat dan negara untuk tempoh jangkapanjang seperti mana yang telah mereka buktikan di Pulau Pinang, Perak dan Selangor, bahkan di Kelantan dan Kedah.

Sehingga kini, Pakatan Rakyat tidak kelihatan berminat hendak mentadbir dan membantu meningkatkan pendapatan rakyat, sebaliknya lebih berminat merompak dan menjarah hasil negeri untuk tembolok dan kocek sendiri, seperti yang mereka lakukan di Kelantan dan Selangor.

Pelan Alternatif kununnnn... Khalid Ibrahim dan geng-geng pecah rumah warga Amerika Selatan yang berjaya ditumpaskan polis, nyata berkongsi pemikiran yang sama!!!! Sama-sama ingin merompak dan mencuri!

0 comments

KASIHAN.... PUNYALAH NAK AMBIL HATI HINDU!!!


Punyalah terdesak nak mendapatkan undi KAUM HINDU, ADUN MERU Dr. Rani Osman (dipercayai berbangsa Melayu dan beragama Islam), terpaksa melawat tokong Hindu... dengan alasan menyampaikan TASAWWUR ISLAM...

kahkahkahakhakhakhakha...

Apa ke bangangnya ADUN Melayu sekor ni? Adakah Selangor sudah menjadi DARUL HINDU ka sampaikan tasawwur Islam sampai kena dibuat di hadapan berhala yang disembah oleh penganut agama tersebut?

Dan daripada saksi, tidak ada tasawwur yang dibuat pun, melainkan melawat dan mendengar tuntutan daripada pengguna tokong tersebut.

PEMBOHONG APA LAGI DR. RANI WOOIII!!!

Mungkin ada baiknya juga kalau Dr. Rani ini belajar nama setiap Dewa Hindu dan Dewa Hindu manakah yang disembah di tokong tersebut?

Dasar PAS di Selangor sudah terlalu keliru sehinggakan TASYABBUH dianggap sebahagian daripada ISLAM... alangkah sesatnya dan ZINDIQnya golongan ini!


0 comments

KEHIDUPAN TANPA PERATURAN ADALAH MATLAMAT HIDUP PAS KINI!!!

Tentangan juak-juak dan puak-puak PAS terhadap SAMAN EKOR begitu ketara. Habis serata blog mewar-warkan perang terhadap SAMAN EKOR. Macam-macam andaian, alasan dan tohmahan yang mereka berikan semata-mata untuk mengharamkan SAMAN EKOR. Bahkan ada yang sampai mengatakan, ADALAH HARAM SAMAN EKOR SEBAGAI PENDAPATAN NEGARA.

Punyalah singkat otak dan cara berfikir puak-puak yang enggan tunduk kepada sebarang undang-undang dan peraturan ini. Dari sehari ke sehari, dari semasa ke semasa, golongan ini semakin jelas inginkan kehidupan rimba yang mempunyai prinsip, siapa kuat dialah raja.

Anehnya, pada masa yang sama, mereka ini jugalah yang sibuk menuntut agar undang-undang Islam dikuatkuasakan. Undang-undang takzir bagi mereka bukanlah undang-undang Islam. Undang-Undang Islam hanyalah Hudud dan Qisas.

Alangkan hukuman takzir yang jauh lebih ringan berbanding hudud dan qisas pun tak terikut dan tak boleh nak patuh, inikan pula hukuman hudud dan qisas? Sedangkan hudud dan qisas itu didatangkan dengan keadaan umat Islam sudah bersedia serba-serbi. Qiasnya apabila seorang wanita secara sukarela meminta Rasulullah s.a.w merejamnya kerana dia melakukan zina dan Rasulullah s.a.w berjaya menangguhkan selama dua tahun iaitu selama tempoh wanita berkenaan menyusui anaknya sebelum memberikan hukuman yang diterima secara sukarela.

Kalau SAMAN EKOR pun yang diterima atas kesalahan pun sendiri tidak dapat diterima, malah dituntut agar dihapuskan, masih juga nak bersembang tentang hudud dan qisas atau undang-undang syariah, sewajarnya orang itu disepak sahaja mulutnya. Golongan yang menentang undang-undang dan peraturan negeri adalah golongan munafiq yang diperangi oleh Syaidina Abu Bakar As-Siddiq r.a sehingga dibunuh kesemuanya atau mereka bertaubat nasuha!

Anda mungkin seringkali mendengar cerita Abdullah bin Ubai dan kisah munafiqnya. Zaman sekarang, anda hanya perlu membaca dan mendengar. Salah satu daripada kisah munafiq yang cukup terkenal pada zaman ini ialah tidak sukanya mereka kepada peraturan dan undang-undang negara tetapi mereka menuntut undang-undang Islam dilaksanakan!

2 comments

IMIGRAN PENJAJAH DI SELANGOR SEMAKIN BIADAP!!!!

Perbuatan para pemimpin imigran penjajah di Selangor yang berjaya memalukan Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong dalam satu majlis, sememangnya dilihat PERBUATAN SENGAJA untuk memaparkan betapa kebencian mereka terhadap Raja-Raja Melayu, adat istiadat Melayu dan segala-gala yang berkaitan dengan Melayu.

Keengganan mereka untuk meminta maaf kerana memalukan Raja Permaisuri Agong, semakin menampakkan belang sebenar Pakatan Rakyat yang SANGAT MEMBENCI sistem Raja-Raja Melayu yang sudah berakar umbi di negara ini ribuan tahun lampau. Bersama sebahagian daripada Melayu yang malu mengaku mereka Melayu, golongan imigran penjajah ini berusaha pelbagai cara agar Raja-Raja Melayu dimalukan, dan keseluruhan sistem beraja yang menjadi teras budaya Melayu dicemarkan dengan apa-apa sahaja yang boleh.

Kerajaan Negeri Selangor yang dipimpin oleh Khalid Ibrahim tetapi diterajui oleh imigran-imigran penjajah cuba bermain politik aneh dalam hal ini. Kata mereka, Raja Permaisuri Agong yang datang ke acara Festival Lagu-Lagu Islam di Shah Alam pada 4 Julai lalu atas kapasiti baginda sendiri tetapi PIHAK ISTANA NEGARA memberikan butiran yang bertentangan.

Baru sepenggal imigran-imigran penjajah ini diberikan kuasa mentadbir tetapi mereka begitu rakus merogol, memperkosa dan mencabul apa-apa sahaja sistem yang ada kaitan dengan Islam dan Melayu. Barangkali kalau mereka memegang kuasa lebih dari lima penggal, keseluruhan Melayu dan Islam tidak akan dibenarkan berada di Selangor atau di Malaysia dengan alasan, Melayu dan Islam lambang kemunduran dan memalukan.

Cakap-cakap yang mengaitkan Islam dengan kemunduran serta menjatuhkan imej negara sudah pun dimulai oleh Chua Soi Lek, salah seorang imigran penjajah yang berada dalam Barisan Nasional. Partinya ketika diasaskan oleh Tan Cheng Lock berikrar akan sentiasa menjadi pengikut dan membantu UMNO tetapi sekarang, MCA berazam untuk tidak lagi jadi junior party sebaliknya menjadi pemimpin UMNO. Maka kerana itulah, sekalipun tidak menang dalam pilihanraya, jawatan-jawatan kabinet harus diserahkan kepada MCA.

Apa yang pasti, imigran-imigran penjajah ini telah berjaya!

Orang Melayu-Islam gagal memberikan reaksi terhadap perbuatan sombong dan bongkak imigran penjajah yang mengepit kepala Khalid Ibrahim di Selangor. Orang Melayu-Islam gagal mendesak golongan imigran penjajah yang angkuh, meminta maaf kepada Raja Permaisuri Agong kerana usaha memalukan sistem Raja-Raja Melayu di Malaysia.

Kalau Lim Guan Eng bising dan berkonfrontasi dengan SDO yang berbangsa Melayu-Islam berhubung kurang hormat, ada Melayu-Islam bangsat yang menyebelahi Lim Guan Eng sekalipun ternyata Lim Guan Eng menipu, berdusta, mereka-reka cerita dan berlidah biawak, mengapa apabila imigran penjajah di Selangor memalukan Raja Permaisuri Agong secara terang-terangan, tiada seorang Melayu-Islam pun yang bangkit mencabar mereka?

0 comments

PERUNTUKAN SEKOLAH TAMIL PULA JADI ISU... HALIMAH ALI TUNJUK KUASA

Kecoh lagi!!!

PIBG Tamil bersiap sedia untuk berhadapan dengan Exco Pendidikan dan Modal Insan, Halimah Ali berhubung dana untuk sekolah-sekolah Tamil. PIBG Sekolah Tamil Watson menganggap Halimah Ali tidak layak berbanding Xavier A.Jeyakumar, Exco yang mengendalikan urusan kaum India di Selangor.

Pada 2 Ogos lalu, Halimah Ali mula menunjuk kuasa dengan memberitahu dalam mesyuarat PIBG sekolah tamil bahawa segala peruntukan untuk sekolah Tamil semuanya akan dikendalikan olehnya bukan lagi Dr. Xavier Jeyakumar.

Semuanya bermula dengan kisah Xavier Jeyakumar tidak dituduh membahagi-bahagikan peruntukan untuk 97 sekolah Tamil di seluruh Selangor. Bagaimanapun, para penyokong Xavier menafikan perkara itu dan menyalahkan pihak sekolah Tamil terbabit yang tidak menyediakan kertas dan borang permohonan yang betul.

Bagaimanapun, Halimah Ali, ADUN Selat Kelang yang pernah dituduh bermukah, turut dipersoalkan kredibilitinya. Menurut Pengerusi PIBG Sekolah Tamil Watson, Halimah Ali telah menerima RM15 juta sebagai peruntukan untuk dibahagi-bahagikan ke sekolah, namun tiada sebarang perubahan besar yang berlaku. Malah selaku Exco Pendidikan selama dua tahun, Halimah Ali tidak pernah dilihat melawat sebarang sekolah Tamil.

Duit punya fasal, berebut nak tunjuk kuasa....

Peruntukan tidak sebesar mana, tetapi kuasa perlu ditunjukkan....

Itulah nasib di Selangor....

Yang menjadi mangsa adalah anak-anak yang berada di bangku sekolah. Kegilaan berpolitik sampai tidak mengenal keadaan dan suasana, menjadi begitu keterlaluan di dalam Pakatan Rakyat.





1 comments

Friday, August 6, 2010

PEMIMPIN PAS MANA AKAN HAMUN HADI AWANG?

Friday, August 6, 2010
Pastinya golongan Erdogan dan penjilat tegar DAP yang berkampung serta berselindung dengan jubah PAS tidak senang dengan pengumuman yang dibuat oleh Presiden PAS, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang berhubung hak keistimewaan Bumiputera-Melayu-Islam pada majlis perlancaran buku barunya, 'Taktik dan Strategi Berpolitik Gaya Khulafa Ar-Rasyidin, sempena Jubli Perak Maahad Darul Al-Quran di Rusila, Marang hari ini.

Tentunya sehari dua lagi, pasti akan keluar cerita daripada Nik Aziz tentang apa yang dikatakan oleh Abdul Hadi Awang. Selalunya begitulah. Apa-apa sahaja isu yang diulas oleh Abdul Hadi Awang, pasti akan juga diulas oleh Nik Abdul Aziz. Bezanya ulasan Nik Abdul Aziz akan lebih berpihak kepada golongan kafir dan murtadin!

Malah tidak kurang juga yang akan berpendapat, kata-kata Abdul Hadi Awang tentang hak keistimewaan Bumiputera-Melayu-Islam sebagai pendapat peribadi dan tidak mewakili PAS yang beranggapan hak keistimewaan adalah salah satu daripada rukun Assobiyyah sekalipun dari zaman Rasulullah s.a.w, umat Islam sentiasa diberikan hak keistimewaan berbanding umat agama lain. Malah dalam apa juga keadaan RAsulullah s.a.w mengarahkan agar umat Islam didahulukan, sehingga terhalaunya kaum Yahudi dari Madinah dan Makkah malah diharamkan mereka menjejakkan kaki di kedua-dua tempat suci itu.

Tokoh-tokoh Khawarij PAS juga akan turut menghentam kalau tidak pun menyindir Abdul Hadi Awang kerana tidak menyetujui kehendak Tony Pua agar diskaun untuk kaum Bumiputera dihapuskan. Masing-masing akan mengeluarkan hujah-hujah untuk menghalalkan perbuatan mereka mengecam Abdul Hadi Awang.

Pengaruh kaum kafir sudah cukup menebal di dalam PAS. Sama ada terima atau sebaliknya, PAS sebenarnya sedang menuju ke arah kehancuran yang bukan sahaja memberi kesan kepada parti itu tetapi kepada umat Islam Malaysia keseluruhannya.

Dan kerana pengaruh kafir dan cinta kepada tasyabbuh jugalah menyaksikan PAS semakin berterabur dan tidak tentu arah tujuan perjuangannya. Malah tanpa segan silu, golongan yang berselindung di sebalik jubah dan serban PAS, menghilangkan wala' kepada pemimpin dengan alasan yang mudah untuk direka.



3 comments

CHUA SOI LEK MENGERANG LAGI... GHAIRAH TERLEBIH BARANGKALI..

Presiden MCA yang kelihatan mati kutu bagaimana hendak menarik sokongan daripada masyarakat Cina, cuba mencuit orang Melayu lagi. Dia menyalahkan UMNO-PAS dalam segala hal, termasuklah menjadikan Malaysia sebagai Negara Berpendapatan Sederhana sepanjang 10 tahun kebelakangan ini.

Katanya, negara ini berhadapan dengan masalah kerana pertembungan antara PAS dan UMNO terutamanya kedua-dua parti Melayu itu menggunakan agama Islam sebagai bahan kempen mereka yang utama. Ini menjadi penyumbang utama kepada kewujudan polisi-polisi yang tidak agresif.

Paling menarik apabila kata-katanya menyentuh tentang Islam. Kalaupun PAS berjaya menang dan memerintah negara ini, negara ini tidak akan jadi bebas rasuah memandangkan negara paling teruk kadar rasuahnya adalah NEGARA ISLAM.

Bagaimanapun, ada juga benarnya apabila Chua Soi Lek mengatakan sekalipun negara Islam membentuk 22% daripada penduduk dunia, umat Islam hanya menyumbang 5% kepada GDP global.

Sebabnya kebanyakan negara yang bermajoritikan umat Islam adalah negara miskin. Jumlah kadar buta huruf di 57 negara adalah sangat tinggi terutama di kalangan wanita. Daripada 1.4 bilion orang, 800 juta daripada tidak boleh membaca dan menulis.

Golongan imigran penjajah nampaknya menjalankan taktik penguasaan secara halus. DAP menjalankan taktik halau dan memperlekehkan Melayu-Bumiputera-Islam di dalam negara memandangkan mereka adalah penguasa di Selangor dan Pulau PInang. Manakala MCA yang berada hampir dengan UMNO, menjalankan usaha memburuk-burukkan Melayu-Bumiputera-Islam dengan cara yang kelihatan jauh lebih cerdik iaitu dengan menggambarkan kebodohan, kebenakan, kejahilan umat Islam di seluruh dunia berbanding kaum Cina dan imigran!

Mungkin ada benarnya PAS dan UMNO menggunakan isu agama untuk menarik perhatian para penyokong mereka. Namun dari segi Islam sendiri pun, berlaku pertembungan pendapat dan muzakarah ilmu. Sebarang kesesatan dan penyelewengan seperti yang banyak dilakukan oleh PAS wajar ditentang tanpa perlu memikirkan tentang hal dunia kerana perkara membabitkan akidah jauh lebih penting berbanding GDP atau KDNK mahupun status pendapatan negara!

Chua Soi Lek yang menyokong penggunaan kalimah Allah untuk golongan Kristian ini, tidak memahami erti, maksud dan tujuan kehidupan dengan agama Islam. Mungkin dia melihat Islam sebagai tumbal untuk mendapatkan kuasa kerana itulah yang dipraktikkan oleh PAS, namun Islam sebenarnya memerintah bukannya digunakan untuk memerintah.

Maka semakin terserlah niat sebenar imigran penjajah yang cukup tidak senang hati apabila umat Islam di Malaysia sedang berusaha untuk bersatu, berpadu dan bercantum tanpa mengira ideologi politik mereka. Seperti mana sakitnya hati kaum murtadin, kafirin yang berwajah Melayu dan Khawarij yang sangat gelisah dan mencari-cari jalan menggagalkan usaha penyatuan umat Islam di negara ini dengan pelbagai alasan yang begitu jelas menentang Allah Taala dan Rasul-Nya, Al Quran dan al-Hadis.

0 comments

PANAS PUNGGUNG, RONNIE LIU BUAT SURAT TERBUKA

Exco Selangor yang paling diperhatikan sekarang, Ronnie Liu ternyata kepanasan. Mungkin kerana itulah, disebabkan tidak tertahan dengan dosa penyelewengan kuasa dan tekanan daripada orang sekeliling, dia terpaksa mengarang sepucuk surat yang dinamakan Open Letter from Ronnie Liu.

Dalam surat terbukanya itu, Ronnie Liu cuba meminta para pemimpin Pakatan Rakyat yang mula menyampah dengannya agar menumpukan perhatian mereka kepada 'musuh sebenar' iaitu Barisan Nasional dan UMNO. Secara tidak langsung Ronnie Liu yang sebelum ini sibuk mencanangkan ketelusan maklumat, akhirnya memilih untuk menyorok lantaran mengerti bahawa dia adalah orang yang bersalah.

Usahanya untuk berlagak bodoh, KUNUNNYA tidak tahu-menahu tentang kepala surat Exco yang disalahguna, menunjukkan Ronnie Liu sebenarnya tidak berakal atau berfikiran dangkal. Kalau sudah kepala surat sendiri pun boleh dipalsukan oleh orang lain, apakah banyak lagi kemelut yang berlaku di Selangor turut dipalsukan oleh orang lain dan kemudian dipersalahkan ke atas kepalanya?

Menuduh pemimpin UMNO-Barisan Nasional mewujudkan pembohongan, pendustaan, mereka-reka cerita, fitnah dan sebagainya, juga alasan yang paling tidak munasabah kerana skandal yang berlaku semuanya didedahkan oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat sendiri. Alasan untuk menyalahkan UMNO-Barisan Nasional dianggap sudah terlalu basi dan dilihat hanya untuk melepaskan tengkuk semata-mata.

Begitu juga dengan CAT (Competency, Accountability, Transparency) yang hanya gah dan dipromosikan dengan baik namun hakikatnya ia merupakan satu kegagalan nyata Kerajaan Negeri Selangor. Sudah berapa banyak skandal yang didedahkan namun CAT yang ditubuhkan bagi mengelakkan SPRM dan PDRM masuk campur, nyata gagal bertindak untuk membendung kejahatan dan pengkhianatan orang mereka sendiri.

Anehnya, biarpun berpegang kepada CAT, Ronnie Liu menyeru rakan-rakan Pakatan Rakyatnya di Selangor agar lari dari media dan tidak mendedahkan sebarang masalah kepada media. Apa masalahnya Ronnie Liu dengan media? Apakah Ronnie Liu mulai serik apabila media, tidak kiralah media elektronik mahupun massa berjaya mendedahkan tentang kaitannya dengan kegiatan jenayah dan maksiat di Selangor, terutama membabitkan kecurian pasir?

Apa pun, anda bacalah sendiri surat terbuka Ronnie Liu dan nilaikanlah sendiri betapa panasnya punggung imigran penjajah ini. Sangkanya, DAP akan berjaya menundukkan PAS dan PKR, sekaligus membuatkan segala perbuatannya akan disenyapkan, tidak berjaya. Masih ramai Melayu-Islam di luar PAS dan PKR yang akan mendedahkan kejahatan imigran penjajah yang tidak tahu dek untung ini!

1 comments

PERSATUAN PERNIAGAAN MELAYU PATUT AJAR TONY PUA

Tiga persatuan perniagaan Melayu iaitu Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Selangor (DPMMS), Gabungan Persatuan Usahawan Melayu Selangor (GAPUMS) dan anggota Majlis Perniagaan dan Ekonomi Melayu Malaysia menentang keras cadangan Tony Pua untuk menghapuskan diskaun 7% bagi sebarang pembelian hartanah oleh Bumiputera/Melayu.

Hak keistimewaan Melayu-Bumiputera termaktub di dalam Perlembagaan Malaysia dan tidak membezakan antara Melayu kaya, Melayu miskin mahupun Melayu marhein.

Tony Pua yang merupakan sebahagian daripada gerombolan penjajah di negara ini, beranggapan pemberian diskaun kepada Bumiputera-Melayu tidak lagi praktikal dan lebih banyak merugikan pemaju yang memperolehi tanah dari Melayu dan Kerajaan Negeri. Apatah lagi menurutnya, tidak ramai Melayu yang berkeupayaan untuk membeli hartanah bernilai melebihi RM400k.

Persatuan-persatuan perniagaan Melayu sehingga setakat ini hanya mendiamkan diri. Bahkan persatuan-persatuan perniagaan Melayu kalau dibandingkan dengan persatuan-persatuan perniagaan Cina, dikira sangat lembab dan kurang berdaya saing.

Seharusnya persatuan-persatuan perniagaan Melayu bergabung untuk mengajar Tony Pua dan cina-cina di Selangor yang cukup angkuh sekalipun tanah yang mereka bangunkan adalah tanah-tanah Melayu yang dibayar dengan harga seciput atau tanah anugerah daripada kerajaan negeri yang pimpinannya adalah Melayu.

Selagi Melayu tidak menunjukkan penguasaan di sektor ekonomi, selagi itulah Tony Pua dan taik-taik palatnya akan terus bermaharajalela mencaci dan memperlekehkan Melayu sekalipun hakikatnya mereka makan, hidup, mencari duit dan kaya dengan tanah Melayu!

0 comments

Isu Istana-sapa yg bersorak!!!

Pertelingkahan kerajaan negeri atau pempin2 tertentu ngan pihak istana kebelakangan ini..

Mula2 dinegeri Terengganu yakni apabila Idris Jusoh ditidakkan sebagai MB..PAS kemudian menjadi "hero" dalam isu ini. Kemudian Idris Jusoh memohon maaf dan beberapa org yg dikatakan "menghina" Sultan Terengganu diambil tindakan..

Kemudian meletup pula di Perak, Nizar ngan selamba brkata " Patik Mohon Derhaka!!".......kemudian adakan demo dan sekatan pada keta Sultan dalam perjalanan..menjerit2 "boo" pada Sultan..
PAS yg jadi "hero" pada Sultan Terengganu menjadi "penderhaka" pula di Perak.
Aku tak pasti jika siNizar ada mengadap memohon maaf spt mana Idris Jusoh, dan aku tak tahu jika ada tangkapan dan dakwaan pada mereka yg menghalang perjalanan Sultan dan "boo" Sultan..
Aku sendiri tak faham..akan keistimewaan diberikan pada mereka2 ni.

Kemudian mengheret keputusan Sultan dalam proses perlantikan MB Perak yg baharu ke mahkamah..
________
PAS..spt mana dalam urusan agama, dalam urusan adat istiadat org2 Melayu boleh berubah arus jika tidak menguntungkan partinya..
________
Terkini, krisis Selangor dgn Istana Agong..menidakkan kedudukan Raja Permaisuri Agong, dan kemudian ngan penuh keegoan berkata, tak perlu meminta maaf atas kekhilafan yg berlaku..
Tak tahu ler apa kesudahannya..kerajaan negeri beritahu Raja Permaisuri datang atas kehendaknya yakni bukan secara rasmi dan tiada jemputan dibuat, so boleh abaikan kut!!
Kemudian pihak istana melaporkan sebaliknya..mmm sapa ler pulak brbohong ni!!

Mungkin, kerana mereka ni PR maka insya'allah tiada apa2 tindakan susulan akan dibuat.. kalau ianya dari UMNO atau BN, ada ler tindakan susulannya!! pehhh
__
Tapi dalam isu-isu ni, sapa kah yg bersorak dan ketawa besor!!! woiii sultan pun lu org leh main lo, apa mau kira!!! org2 melayu dah jual agamanya dan adat istiadat dan kedaulatan Sultan2nya demi memikat hati pendatang2 yg di"beri" kerakyatan ini dan menjadi "hero" dan "wira" bagi pendatang2 yg di"beri" kerakyatan.

..mungkin dari surat kerajaan negeri.."mohon maaf kerana ketidak-nyamanan ini!!"

0 comments

MARI MASUK KRISTIAN BERAMAI-RAMAI DI SHAH ALAM

Ketika di bawah pentadbiran UMNO-Barisan Nasional yang dianggap sekular, kafir, taghut dan penderhaka, penyebaran agama lain di Malaysia secara terbuka tidak dibenarkan sama sekali. Bahkan mengikut perlembagaan Malaysia pun, penyebar agama selain daripada agama Islam tidak dibenarkan sama sekali menyebarkan agama mereka kepada umat Islam.

Itu ketika di bawah UMNO-Barisan Nasional.

UMNO-Barisan Nasional telah mewujudkan Bandaraya Shah Alam sebagai bandaraya bermajoriti Melayu yang mengandungi semua peringkat status. Penganut agama lain ada tetapi tidak begitu menonjol. Cubaan untuk membina sebuah gereja terbesar di Shah Alam pada pertengahan 1990-an dahulu ditentang dan akhirnya dibatalkan.

Itu ketika di bawah UMNO-Barisan Nasional.

Sekarang, Ahli Parlimen Shah Alam adalah seorang Melayu yang kelihatan beragama Islam tetapi sikapnya terlalu melebihkan orang yang bukan beragama Islam. Persaudaraannya lebih kepada bukan Islam berbanding Islam. Bagi sebarang pertelingkahan, dia akan menyebelahi yang bukan Islam. Perangai yang hampir sama dengan Abdullah bin Ubai pada zaman Nabi s.a.w di Madinah.

Majlis Mari Masuk Kristian pada 4 September iaitu minggu penghujung Ramadhan yang bakal diadakan di Shah Alam benar-benar membuka mata dan hati bagi mereka yang mencintai Addeen Allah Taala.

Ternyata memilih Khalid Abdul Samad sebagai wakil rakyat dan Khalid Ibrahim sebagai ketua kerajaan negeri, merupakan kesilapan yang terbesar. Pada ketika sirah memberikan iktibar bagaimana Nabi s.a.w bertoleransi dengan kaum Yahudi tetapi akhirnya menghalau dan mengharamkan Yahudi daripada tinggal di Madinah kerana perbuatan mereka sendiri, nampaknya umat Islam di Shah Alam tidak sedikit pun terkesan dengan iktibar tersebut.

Majlis tersebut akan dibuat secara terbuka di Pusat Konvensyen Shah Alam. Sasarannya adalah orang ramai. Berapa ramai orang yang bukan beragama Islam dan Kristian yang berada di Shah Alam? Sekaligus kempen ini menunjukkan sasaran utama adalah anak-anak muda Islam yang kian hanyut dan bercelaru di Selangor tanpa sebarang aktiviti daripada penguasa selain kempen politik dan acara berpolitik terlampau.

Terdapat 30 ribu pelajar UiTM di Shah Alam. 4 ribu pelajar di PTPL dan M.S.U dan lebih 4 ribu pelajar di Unisel Shah Alam. Adakah ini yang menjadi sasaran kempen Mari Masuk Kristian ini?

Mana Hassan Ali? Mana kepimpinan PAS Negeri Selangor? Mana Dr.Zulkifli Ahmad yang lantang bercakap tentang Islam? Mana pemimpin-pemimpin PAS jantan betina yang lain? Adakah mereka sudah terkena sindrom bisu dan tolol? Inikah yang dinamakan keuntungan kepada umat Islam apabila PAS bergabung dengan DAP? Inikah yang dinamakan PAS berjaya mentarbiah DAP agar memahami Islam?

Atau adakah PAS sudah menganggap agama-agama lain selain dari Islam SAMA SAHAJA dengan Islam?

Inikah ciri-ciri golongan yang menghormati Islam yang merupakan majoriti dan agama rasmi di negara ini?


6 comments

AIR PERCUMA KONON? PIIIIIRAAAHHHHH... PEMBOHONG!!!!

Ketika berceramah, isu yang paling kerap digunakan untuk mendabik dada adalah isu air percuma. Kononnya, Kerajaan Negeri Selangor di bawah Pakatan Rakyat sangat prihatin dan sanggup menanggung kesengsaraan semata-mata untuk menghadiahkan air percuma kepada penduduk Selangor. Malah kerajaan-kerajaan negeri yang lain pun tak sanggup buat macam yang dibuat oleh Kerajaan Negeri Selangorlah pendek kata.

Namun di dalam air percuma itulah, tersimpul pelbagai perkara yang akan menjahanamkan seluruh rakyat Selangor sama ada yang menerima air percuma atau sebaliknya. Pelarasan bil air akan dibuat dan kali ini Kerajaan Negeri Selangor tidak boleh menunda-nunda lagi kerana hutang yang sangat besar dengan SYABAS.

Perjanjian air percuma memaksa Kerajaan Negeri Selangor mengeluarkan sejumlah wang yang besar untuk dihadiahkan kepada Syarikat Bekalan Air Selangor. Air percuma yang sepatutnya hanya setahun, kini dipanjangkan menjadi dua tahun dan Kerajaan Negeri Selangor sudahpun menghentikan bayaran dan bakal berhadapan dengan saman SYABAS 1 bilion ringgit sebagai tuntutan gantirugi.

Pada bloggers dan pendokong Pakatan Rakyat yang termasuk di dalam belanja RM15 juta, cuba memberikan gambaran yang buruk-buruk terhadap SYABAS. Sasaran mereka adalah Pengerusi dan CEO SYABAS. Entah di mana untungnya mengungkit gaji orang itu, hanya mereka yang lebih tahu.

Bagaimanapun, mereka tidak sedikit pun menyentuh tentang loji air di Hulu Langat yang enggan dibina oleh Kerajaan Negeri Selangor. Kerajaan Negeri Pahang sudah pun mengancam akan masuk campur untuk pembinaan loji tersebut. Kerajaan Negeri Selangor yang gila publisiti ternyata gagal bertindak sewajarnya untuk mengekalkan kewujudan bekalan air bersih kepada seluruh rakyat negeri Selangor, sebaliknya terlalu suka bermain dengan retorik.

Bekalan air bersih di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya dijangka akan berhadapan dengan masalah terbesar menjelang 2013 sekiranya Kerajaan Negeri Selangor sekarang tidak mengambil langkah-langkah sewajarnya selain keseronokan mengorek dan mencuri pasir di seluruh Selangor.

'Kami diminta maaf bagi ketidak-nyamanan' ini...

Mungkin itulah yang boleh dikatakan oleh kepimpinan Pakatan Rakyat di Selangor bagi bekalan air yang kian meruncing di Selangor.....

2 comments

MACAM NI NAK SETARAF BUMIPUTERA? CINA BODOH!!!

Sumber: Malaysia Instinct


nb

Oleh TARMIZI MD JAM

Inilah rupa surat rasmi yang dikeluarkan oleh Pejabat YB Teresa Kok, bangsa pendatang yang tidak sedar diri ingin menuntut kesamarataan hak dengan bumiputera.

Bangsa pendatang yang tidak pernah menganggap bahasa kebangsaan sebagai bahasanya.

Bangsa pendatang yang tidak beradab dan tidak tahu menggunapakai protokol yang sesuai mengikut keadaan dan tempat.

Bangsa pendatang yang tidak malu mengakui diri sebagai rakyat Malaysia, malah pemimpin bangsa Malaysia.

Benar, bukan semua bangsa pendatang ini seperti Teresa Kok. Kita akui ada yang benar-benar menyayangi Malaysia dan menghayati budaya serta bahasa Malaysia.

Masalahnya, golongan bangsa pendatang yang beradab sopan ini tidak begitu ramai berbanding dengan yang tidak bertamadun seperti Teresa Kok.

Sikap yang ditunjukkan oleh pejabat Teresa Kok ini sama saja dengan sikap Elizabeth Wong yang memalukan Tuanku Permaisuri Agong dalam program Festival Lagu-lagu Islamik Antarabangsa 4 Julai lalu.

Elizabeth Wong tidak tahu di mana kedudukan dirinya bila berhadapan dengan Tuanku Permaisuri tetapi di masa yang sama Elizabeth Wong juga mahu dirinya dan bangsanya diiktiraf sama seperti bumiputera Malaysia.

Elizabeth Wong malas untuk melayan protokol istana tetapi dia tetap ingin memegang kuasa kerajaan negeri yang perlu selalu berurusan dengan istana.

Sikap yang ditunjukan mereka ini tidak langsung mengejutkan. Penulis sendiri pernah berurusan dengan Cina Malaysia yang tidak tahu apa itu Agong jauh sekali siapakah Agong.

Ada juga Cina Malaysia yang tidak tahu pun apa itu perlembagaan Malaysia. Dan entah berapa ratus ribu lagi Cina Malaysia yang tidak dapat berbahasa Malaysia dengan baik tetapi tetap bertegas yang mereka adalah rakyat Malaysia dan patut diberi hak sama rata dengan bumiputera.

Ada juga Cina yang pura-pura tidak tahu untuk berpakaian sopan ketika menghadiri majlis rasmi kerajaan. Kononnya, kerana dia Cina dia boleh pakai apa saja dan tidak terikat dengan adat sopan dan kesusilaan. Entah jahil atau kurang ajar, tidak dapat dipastikan sikap mereka ini.

Melihat dari sikap ini, persoalan yang bermain di minda kita ialah apakah kelayakan mereka untuk menuntut hak sama rata dengan bangsa asal negara ini?

Ekonomi yang mereka pegang juga tidak membolehkan mereka mendapat hak yang sama dengan bumiputera. Ini kerana keupayaan mereka menguasai ekonomi adalah kerana kemurahan hati bangsa asal negara ini yang memberi mereka peluang dan hak kewarganegaraan.

Sepatutnya mereka berbesar hati dan berterima kasih kalaupun tidak sama-sama membantu bangsa asal negara ini untuk bersaing dengan mereka.

Namun, kita tidak boleh mengharapkan manusia yang tidak pernah dididik dengan kesopanan dan adat untuk berterima kasih. Mereka tidak tahu itu semua. Yang mereka tahu ialah wang dan kuasa dan mendominasi sesiapa sahaja bila berpeluang.

Cina rasis ini, sikapnya sama saja. Lim Guan Eng, Ngeh dan Nga di Perak juga semuanya berkongsi sikap yang sama. Jika tidak, tentulah pak cik Ali Ahmad dari Georgetown tidak menghadiahkan penampar kepada Guan Eng di tingkat 2 bangunan KOMTAR hari Isnin lepas.

Jelas sekali, nenek moyang dan ibu bapa mereka-mereka ini tidak pernah mengajar mereka apa itu sopan santun dan adab sopan, jauh sekali protokol.

Mereka tidak pernah menghormati orang lain, apatah lagi bangsa lain. Mereka hanya tahu menghormati nenek moyang mereka, itupun setelah nenek moyang mereka mati kerana bimbang nenek moyang mereka menjadi hantu mengganggu mereka.

Sudah sampai masanya kerajaan menggubal undang-undang untuk memastikan semua bangsa pendatang ini benar-benar menghayati erti ‘Malaysia’.

Jika mereka boleh mengenakan syarat fasih berbahasa Mandarin untuk memegang jawatan dalam syarikat mereka, kerajaan harus memastikan semua bangsa pendatang yang ada ini fasih berbahasa Malaysia, memahami perlembagaan Malaysia serta tahu akan sejarah, adat istiadat, protokol dan budaya Malaysia sewajarnya.

Syarat lebih ketat perlu dikenakan jika mereka ingin bertanding untuk menjadi pemimpin atau wakil kepada rakyat Malaysia.

Cukuplah kita perlu menghadapi pengurus atau eksekutif syarikat yang tahapnya hanya sama dengan tokey jual ikan. Kita tidak sanggup mempunyai kerajaan yang juga diterajui oleh tokey jual ikan dan nyonya jual sayur.

Manusia tidak bertamadun, tidak beradab, jahil, bodoh, tak sedar diri, angkuh, bongkak, kotor dan busuk luar dalam seperti Teresa Kok, Elizabeth Wong, Guan Eng tidak sepatutnya diangkat sebagai pemimpin.

Tahap mereka ini tidak layak diberikan kerusi empuk, tetapi hanya sebuah bangku agar mereka boleh bertinggung, makan dengan lahap dari mangkuk kecil sambil meludah-ludah kahak keliling tempat.

Mereka langsung tidak layak dan tidak menggambarkan apa-apa pun ciri bangsa Malaysia.

Percayalah, di hari mereka ini menjadi pemimpin kerajaan Malaysia, di hari itulah Malaysia sebenarnya sudah tidak wujud lagi di peta dunia.


14 comments

PUNGUT DERMA, JIHAD FISABILLAH... KEMUDIAN HILANG TANPA DAPAT DIKESAN!!!!

Ini beritanya:

Nik Aziz dijangka lancar Tiram malam esok
Rizal Tahir

SHAH ALAM, 6 Ogos: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, dijangka akan merasmikan majlis Makan Malam Mega sempena pelancaran Tabung Impian Rakyat Malaysia (Tiram).

Majlis berkenaan akan diadakan esok, 7 Ogos bermula pukul 8.00 hingga 11.00 malam bertempat di Stadium Malawati, di sini.

Pengarah Program, Ir Izham Hashim berkata, dianggarkan RM200,000 bakal dipungut sempena program berkenaan, tidak termasuk derma orang ramai serta lelongan gambar dan lukisan.

“Selepas majlis makan malam, diadakan ceramah sambil memungut derma.

“Pada masa yang sama juga, pihak kami akan menyediakan tabung khas bagi memberi peluang pada orang ramai untuk menderma untuk tabung itu,” ujarnya lagi.

Program berkenaan juga bertujuan untuk mengumpul dana Tiram untuk keperluan masyarakat di negara ini.

Katanya, dianggarkan lebih 50 orang pemimpin utama Pakatan Rakyat pelbagai peringkat di seluruh negara akan hadir pada majlis itu.

Katanya, sambutan dari pemimpin Pakatan Rakyat amat menggalakkan.

Menyentuh tentang tujuan Tiram ditubuhkan pula, beliau memberitahu beberapa program penting untuk rakyat akan diadakan antaranya kongres orang Melayu.

“Tiram juga akan melaksanakan program yang kerajaan Umno tidak mampu buat untuk rakyat seperti biasiswa, isu bahasa, tanah orang Melayu sudah gagal dilaksanakan dan berbagai lagi,” ujarnya.

Tambahnya, apa yang penting Tiram ingin memastikan rakyat memilih sebuah kerajaan yang dipimpin oleh pemimpin yang adil dan beramanah.

Beliau juga turut memberitahu, hasil sumbangan orang ramai terhadap Tiram, pihaknya akan membantu program yang dianjurkan Bersih, Mafrel, Gerakan Mansuh ISA dan berbagai program alternatif rakyat.

“Mana-mana pihak yang ingin menghidupkan demokrasi dan kebenaran, kita akan membantu,” ujarnya.

Kepada yang ingin menderma, orang ramai boleh menghantarnya melalui MBB 5621-0623-5615 atas nama Tabung Impian Rakyat Malaysia. (Harakah Daily)


ULASAN THE FLYING KICK:

PAS dan kutip derma cukup sinonim. Buatlah apa-apa majlis, kutip derma atau mengemis sedekah daripada orang ramai cukup ada. Nak dijadikan perisa penambah sedap, diletak pula perkataan JIHAD FISABILLAH. Tapi kalau ditanya apa yang jihad dan apa yang fisabillahnya, tidak seorang pun akan menjawab. Kalau ada yang menjawab pun, jawapan yang diberikan, cukup lemah dan hampir menyerupai jawapan tok sami tokong yang ditanya tentang harta kekayaannya.

Sudah berapa banyak tabung kutipan derma yang dilancarkan oleh PAS? Paling terkenal ialah Tabung Syuhada Memali. Bagaimanapun, jumlah kutipan tabung tersebut tidak pernah dihebahkan, bahkan bantuan kepada keluarga yang dikatakan syuhada Memali pun tidak kesampaian.

Begitu juga dengan tabung-tabung yang lain termasuklah tabung tsunami.... segala wang yang dikutip hilang di tengah jalan begitu sahaja. Terlalu banyak orang yang tidak amanah berada di dalam PAS yang menggunakan duit-duit kutipan tersebut untuk tembolok sendiri sekalipun di kepala ada serban, di mulut sentiasa mengucapkan, Islam! Islam! Islam!

Sekarang muncul pula TIRAM?

Bagaimana dengan KOHILAL? Kenapa KOHILAL senyap dan sepi? Kalau Bank Negara boleh melaksanakan hukuman terhadap Koperasi-Koperasi Cina pada zaman 1984 lalu sehingga menyaksikan tumbangnya Tan Koon Swan selaku Presiden MCA dan ramainya pemimpin MCA yang disumbat ke dalam penjara kerana penyelewengan Koperasi, mengapa para pemimpin PAS boleh lepas bebas?

Apakah kerana mereka Melayu?

Sekarang, PAS cuba mengumpulkan kekayaan menerusi TIRAM dengan alasan tanah Melayu, biasiswa dan isu bahasa sedangkan selama ini PAS tidak pernah menyelesaikan sebarang isu. Bahkan Nik Abdul Aziz sendiri pun tidak pernah dapat menyelesaikan sebarang masalah di negerinya termasuklah pembekalan air bersih untuk rakyat Kelantan meskipun sudah 20 tahun mentadbir Kelantan.

Berapa banyak lagi duit Melayu yang akan ditelan oleh PAS dan kemudian diselewengkan? PAS sendiri pun tidak pernah berterus-terang tentang KOHILAL dan segala macam tabung yang pernah ditubuhkan? Bahkan kutipan yang dibuat oleh Unit Amal setiap kali lepas ceramah pun, tidak pernah diterangkan secara telus ke mana arahnya dan apa kegunaannya.

Sekarang, PAS nak buat TIRAM pula? Jawabnya, beratus juta ringgit lagilah duit Melayu akan disenyapkan begitu sahaja di dalam tembolok pemimpin PAS.


1 comments

Saman ekor - perlukah dimansuhkan?

Saman ekor..perlukah dimansuhkan?

Aku pernah kena saman ekor..lapan saman..yg mana baru2 ni aku tak leh renew roadtax aku, kerana telah disekat dan kena rujuk ngan polis.

Terkedu gak..mujur ada diskaun. Berpeluh gak aku..nak mencari balai utk membayarnya, maklum ler tak selalu berurusan ngan polis, dan berpeluh gak masa nak bayaunya..banyak tu!!!

So soalnya, perlukah dimansuhkan?

Padan muka aku..memang padan ngan muka aku, dan memang padan kena saman. Memang padan kena bar dari memperbahurui roadtax pasal buat tak perkara bila dapat surat saman..
___
Rakyat Malaysia khususnya org2 Islam kena bertanggungjawab..jika buat salah, kena bayar ler fidyah.

PAS sebagai parti yg usahakan amar ma'aruf nahi mungkar patut menyokong pihak polis dalam usaha menangani displin rakyat negara ni.

PAS tak perlu berusaha melindungi mereka2 yg brsalah, yg ego yakni ngan selamba melanggar peraturan dan undang2..PAS perlu berkerjasama ngan pihak polis dalam mengekang golongan2 yg boleh membahayakan keselamatan org lain..bukannya berkerjasama ngan penjenayah2, berkerjasama ngan golongan2 yg sombong yakni berbangga ngan kesalahan mereka dan tak boleh ambik tindakan keatas mereka.

Kita semua bukannya buta..keta2 apa yg memandu dan gunakan jalanraya macam bapak dia punya jalan!!

Usahlah nak kejar populariti dan political mileage sehingga sanggup menentang perintah Allah swt dan RasulNya ngan brsekongkol ngan penjenayah dan pesalah..usahlah menggalakkan kemungkaran.

Kalau tak nak masuk campur..lebih baik diam!!!!

saman ekor..jika tak setuju mereka leh dapatkan keadilan dimahkamah..malah pihak polis memberi tempoh yg cukup lama utk buat rayuan atau buat penjelasan. Jgn jadi sombong spt aku, walaupun dapat banyak saman dan brtahun2 buat tak reti..layakkah aku bila kena bar dari renew roadtax nak salahkan pihak polis?

sepatutnya aku berterima kaseh ngan pihak polis yg berikan peluang masa yg gitu lama..dan bagi diskaun lagi.

Dan aku juga berterima kaseh juga pada pihak polis, yg mana selalu bila aku ditahan kerana bawa laju (bukan saman ekor)..biasanya dimaapkan dan dibiarkan pergi yakni tidak disaman. Aku cuma diberi peringatan dan amaran sahaja..mungkin pasal aku berketayap kut. Terima kaseh lagi sekali..

Perlukah dimansuhkan?

Aku melihat kesannya..bila nampak atau lalu dikawasan yg mungkin ada polis "tembak" ni...masing2 memperlahankan kereta mereka dan ada yg perlahankan sampai gitu perlahan sekali.
__
Mungkin bila diri sendiri atau dari kalangan keluarga dan org yg trsayang menjadi mangsa pada pesalah2 jalanraya ni..baru nak tengadah. Jgn ler pulak salahkan pihak polis, salahkan kerajaan, salahkan itu dan ini..salahkan diri sendiri yg mana turut membantu pada kemalangan2 yg berlaku ngan bersekongkol ngan org2 yg zalim dan sombong!!

PAS dan org2 Islam perlu brsatu dalam hal ni..yakni usaha mencegah kemungkaran!!!
__
Jika ada kelemahan dalam "saman ekor"..ianya sentiasa leh diperbaiki.

..amar ma'aruf nahi mungkar

0 comments

CELAKA LIM GUAN ENG!!!!

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng tidak lagi menyembunyikan cita-cita parti imigran penjajahnya untuk menguasai negara ini secara total. Saranannya agar PDRM membubarkan Divisyen Cawangan Khas atau SB, ternyata menyamai tuntutan komunis pada zaman darurat.

Mungkin menyedari sebarang tindak-tanduknya yang ingin memisahkan Pulau Pinang dari Malaysia berjaya dicium oleh PDRM menerusi tindakan Cawangan Khas, Lim Guan Eng mulai gelabah. Apatah lagi kebanyakan ketua-ketua kongsi gelap di Pulau Pinang yang sebelum ini begitu gah dengan kuasa, kini terpaksa lari bersembunyi apabila masing-masing diburu secara individu oleh polis. Begitu juga kemasukan 'TIGA MAHARAJA KECIL' dari Tanah Besar China juga nampaknya berjaya disekat oleh Polis Diraja Malaysia menerusi keberkesanan Cawangan Khas.

Setelah puas memberi ceramah dan berkempen agar rakyat membenci PDRM, Lim Guan Eng mencuba dengan saranannya agar PDRM memansuhkan Cawangan Khas. Dan seandainya berjaya, Lim Guan Eng akan menyarankan agar PDRM dibubarkan sepenuhnya untuk digantikan dengan pasukan lain yang lebih 'menyokong' skim penjajahan DAP ke atas keseluruhan Tanah Melayu.

Saranan Setiausaha Imigran Penjajah ini pastinya disokong kuat oleh PAS dan PKR. Apatah lagi dengan permainan berita di web-web, portal-portal berita dan blog-blog mereka. Sememangnya pihak polis sudah lama dimusuhi oleh kebanyakan parti pembangkang terutama sekali Parti Komunis Malaya dan Parti Buroh kerana sebarang cubaan untuk menghuru-harakan negara, PDRM akan tampil ke barisan hadapan terlebih dahulu untuk mematahkan cubaan tersebut.

Begitu jugalah cubaan PAS untuk menghuru-harakan negara ini menerusi demonstrasi yang dikatakan aman, akan dipatahkan terlebih dahulu oleh polis bagi mengelakkan masalah yang lebih besar, tidak pernah disenangi. Bahkan cerita buruk tentang polis diperbesar-besarkan tanpa mengambil kira mereka sememangnya ditugaskan untuk menjaga keamanan dengan apa cara sekalipun.

Label yang diberikan, PDRM memanjangkan usia UMNO, digunakan untuk mengejek-ngejek PDRM yang tetap setia dengan tugas mereka. Seperti Hajjaj Yusof At-Tsauqafi yang dianggap sebagai Panglima Umaiyyah yang paling kejam pada zamannya. Cerita tentang kekejaman Hajjaj Yusof diperbesar-besarkan terutama oleh kalangan Syiah dan Khawarij yang diburu oleh panglima tersebut.

Hajjaj Yusuf memegang amanah tugasnya dengan baik. Tugasnya ialah mengamankan negara. Mana-mana pihak yang cuba menimbulkan bantahan, kerosakan dan kekacauan di wilayah Islam, termasuklah dari kalangan Ahlul-Bait, akan diperanginya.... bahkan diperanginya mereka sehingga terpaksa meruntuhkan Kaabah sehingga terbunuhnya Ibnu Zubair yang menjadi kepala pencetus pemberontakan dan akhirnya dia sendiri yang terpaksa membina semula Kaabah yang runtuh akibat batu menjaniknya.

PDRM dan Hajjaj Yusuf At-Tsauqafi tiada bezanya. Mereka menjadi mangsa kepada amanah, tugas dan tanggungjawab. Namun menyalahkan mereka dan cubaan untuk menghapuskan mereka hanya akan menimbulkan masalah yang jauh lebih besar seperti yang dikehendaki oleh penjajah-penjajah baru.

1 comments

PERPADUAN..SIAPA yg perlu bersungguh2.

Dalam usaha menyatupadukan ummat islam khususnya org2 Melayu..PASlah yg perlu bersungguh2 dan beria2..

Kenapa org2 Melayu?..kerana org2 Melayu adalah teras atau tulang belakang agama Islam diMalaysia... sehingga satu ketika, memeluk Islam dikatakan masuk Melayu.

Kenapa PAS yg perlu bersungguh2? Kerana PAS mendakwa bahawa dasar parti dan perjuangan mereka ialah AQ dan sunnah..

Bersesuaian ngan perintah Allah swt dan RasulNya..PAS perlu gembelingkan segala usaha kearah menunaikan perintah Allah swt dan RasulNya..bersungguh2. Biarlah dikatakan apa saja..biarlah dikatakan "hidung tak mancung, pipi tersorong2"..biarlah dikatakan "desperate"..biarlah dikatakan lemah atau apa saja..

Biarlah dihina dan diejek kerana usaha utk menegakkan perintah Allah swt dan RasulNya dari diejek dan dihina kerana pangkat dan kuasa..dari kerana kerakusan mengumpul keuntungan dunia..dari kerakusan kuasa politik..dari mengejar nama dan kedudukan disisi masyarakat.

Tiada kehinaan pada mereka yg Allah swt muliakan..tiada kemuliaan pada mereka yg Allah swt hinakan..semada di dunia maupun akhirat..

Ngan perpaduan..usaha membenteras maksiat dan gejala2 sosial akanlebih berkesan..mudah2an tiada lagi ummat Islam yg brgiat atau tercampak dalam lembah maksiat walaupun banyak kedai2 menjual arak, banyak kedai2 judi, dan pusat2 yg lalai dan maksiat yg berlesen. Tiada lagi kedengaran lagi gejala dadah, salah laku seks, rasuah, salah guna kuasa, buang anak, makan anak, cerai berai, homoseksual dan macam2 lagi..dari kalangan org2 Islam.

Ngan perpaduan..jadikan ummat Islam dari kalangan PAS, UMNO, yg dari parti2 lain, atau tidak berparti disegani oleh org2 kapir.

Ngan perpaduan..kawasan perumahan org2 islam lebih bersih dan selamat, org2 kapir merasakan ketenangan dan selamat bila berada dikalangan org2 Islam..lebih dari brsama2 ngan bangsa mereka.

Ngan perpaduan..kesempitan sedara2 Islam yg lain dapat dibantu ngan lebih efektif dan efisien..

Ngan perpaduan..org2 bukan Islam ada timbul bibit2 dalam hati mereka akan keinginan utk menjadi org islam..

..kerana Allah swt dan RasulNya.

0 comments

Pagi jumaat..Islam tulen

aku setuju..bahwa tanggungjawab bawa islam tulen ialah tanggungjawab setiap org2 Islam...bukannya tanggungjawab PAS semata2 atau UMNO semata2..gitu juga bukannya tanggungjawab ulamak atau mana2 pempin2 tertentu sahaja.

Tapi mungkin golongan ni ada kelebihan yakni pengaruh dan ada pengikut2nya..

Disana kelak jika kita dipersoalkan, alasan2 menyalahkan pihak2 tertentu tak relevan trmasuk ler menyalahkan syaitan..

Setiap ahli UMNO perlu amalkan Islam tulen, setiap ahli PAS juga, dan gitu juga yg bukan ahli kepada kedua2 parti ni..bukannya utk kebaikan PAS, UMNO atau sesapa tapi demi utk kebaikan diri sendiri dan juga ummat amnya.

Dikatakan org2 briman ni..kata2nya, perbuatan2nya tidak menyakiti mana2 makhluk khususnya org2 briman..

Brpolitik dalam Islam brmakna mestilah brsesuaian ngan maksud dan tujuan brpolitik dalam Islam..yakni apa maksud dan tujuan nabi saw brpolitik.

Kita kena tengok isu brpolitik dalam Islam secara universal, bukan skop Malaysia sahaja, kerana Islam ni agama yg universal..jika kerana ikut mana2 parti menunjukkan ketulenan Islam kita..masak ler. Bagaimana kedudukan ketulenan Islam ummat Islam dinegara2 lain diserata dunia ni?

Org2 Islam dalam PAS ..org2 Islam dalam UMNO perlu amalkan apa saja yg diajar oleh baginda saw..pesan memesan tegur menegur walaupun sesama ahli..bukannya hanya pada pihak tertentu.

UMNO ialah parti umumnya yg mana ahli2nya datang dari brbagai latarbelakang..ada yg mempunyai latar belakang didikan agama yg baik, yg kurang baik, atau memang benar2 jahil..dan ada juga yg bukan Islam ( ahli2 dari kalangan bumiputera)..keburukan dan kelemahan segolongan dalam UMNO tidaklah wajar dijadikan ukuran ketulenan Islam ahli2 yg lain.

Jadi ahli mana2 parti, NGO atau pertubuhan yg ada label "Islam" tidaklah menunjukkan seseorg tu ahli dalam agama atau ianya Muslim tulen...jika amal agama dalam diri rosak, parti atau pertubuhan tak brdaya utk selamatkan dirinya diakhirat.

Kita jgn keliru ngan parti politik ngan agama..mana2 parti politik perlukan org yg beragama tapi org2 yg beragama tidak perlukan mana2 parti politik.

Imam2 besar zaman dahulu..Imam AlGhazali, Imam Ahmad bin Hanbal, Abu Hanifah, Hasan Basri, Junaid, Abd Kadir Jilani dll..tidak memerlukan apa2 persatuan, parti atau pengikut utk lindungi mereka..walaupun Khalifah dan seluruh kerajaan khalifah brtentangan ngan mereka...mereka tetap ngan peranan mereka utk kebaikan ummat.

Merekalah contoh ulamak2 waris ambiya'..para ambiya' tetap ngan peranan mereka..walaupun mereka seorg diri tanpa pembantu, pengikut, tanpa pelindung, tanpa parti, tanpa persatuan.

merka spt ambiya'..brsama2 mereka ialah Allah swt, yakni cukuplah Allah swt sebagai pelindung, pembantu, dsb.
__
senario diMalaysia..suasana politik dan keadaan negara sekarang ni..ummat Islam perlukan kedua2nya yakni UMNO dan PAS..kedua2 ada peranan mereka.
Tapi..jika boleh, biarlah sepakat macam MCA, GERAKAN dan DAP..

PAS perlu sepakat dlm isu2 trtentu tapi tetap brpendirian teguh dlm menentang segala yg mungkar dan batil.

PAS perlu pendekatan yg dikatakan.."hendaklah membenci maksiat tapi usah membenci pelakunya"..Jadi jgn brhenti menyerang maksiat tanpa menyakiti hati mana2 pihak..sekadar menyampaikan yg haq, tanpa memberikan gelaran2 yg jijik dan hina pada mana2 individu..

Berkenaan pempin2 yg salah laku... ( dikabarkan membuka aib demi utk kepentingan ummat adalah harus..kabarnya ler)
PAS, pada hemat aku, perlu menyerang individu yg nampak leh merosakkan bangsa dan agama dalam UMNO tapi bukannya parti UMNO dan semua ahli2nya. Kerana mungkin sebagai ahli, mereka mungkin terikat ngan peraturan parti yg mana susah utk suarakan, PAS sebagai org luar tidak terikat ngan peraturan parti dalaman UMNO..
Gitu juga UMNO menyerang individu dalam PAS yg mungkin leh mendatangkan kerosakan pada agama dan bangsa..yg mana ahli2 PAS pula trikat ngan peraturan parti mereka.

Suka atau tidak..kita kena terima bahwa ahli2 parti politik PKR, MCA, MIC, DAP, PAS, UMNO dll..yg beragama Islam adalah sedara kita dunia dan akhirat dan ikatan kalimah adalah lebih mulia dari ikatan keahlian parti...dan setiap satu darinya adalah mempunyai hak antara satu sama lain.

..satu sedutan yg aku cut & paste

0 comments

SIAPA KETUA UMNO KEDAH?

Siapakah yang bakal menerajui kepimpinan UMNO Kedah? Sungguhpun sehingga kini, Shafie Apdal, Naib Presiden UMNO yang berasal dari Sabah dilantik untuk menerajui UMNO Kedah, Shafie ternyata gagal menguasai 15 Bahagian UMNO Kedah yang dikuasai oleh warlords yang sangat berkuasa. Menurunkan Shafie Apdal ke Kedah sebagai Ketua UMNO ternyata masih gagal mengenepikan Mahadzir Khalid, bekas Menteri Besar dan bekas Ketua UMNO Kedah yang dilihat sangat berkuasa sehingga kini.

Ada ketua bahagian yang menyalahkan Najib Razak kerana bertindak terburu-buru melantik Ketua UMNO Kedah tanpa berunding terlebih dahulu dengan kesemua Ketua Bahagian UMNO Kedah.

Perlantikan Ahmad Bashah Hanifah sebagai Timbalan Ketua Perhubungan UMNO Kedah, ternyata tidak disenangi ramai Ketua Bahagian UMNO Kedah. Malahan, ada yang tidak mengiktiraf. Malah ada Ketua Bahagian yang enggan memijak tangga Ibu Pejabat UMNO Kedah lantaran perlantikan Ahmad Bashah sebagai Ketua Bahagian.


UMNO Kedah sememangnya sangat unik. Kalau pada zaman feudal, setiap bahagian dikepalai oleh ketua yang dinamakan sebagai Raja dan setiap Raja akan berusaha untuk menonjolkan kuasa masing-masing, zaman sekarang pun Raja-Raja ini tetap tidak berubah sikap.

Biarpun menyedari mereka sudah jauh ketinggalan berbanding PAS yang diketuai oleh Azizan Abdul Razak, baik dari segi sokongan mahupun dari segi pentadbiran, UMNO Kedah tetap kelihatan sukar bersatu.

Terdapat tiga puak UMNO di Kedah yang masing-masing berada dalam kem Shafie Apdal, Mukhriz Mahathir dan Mahadzir Khalid. Biarpun Mukriz dan Mahadzir cuba menyatukan para penyokong mereka, ia seolah-olah menjadi penyakit yang tidak berkesudahan.

Pun begitu, dilihat daripada senario semasa, Mukhriz Mahathir kelihatan lebih diterima oleh kebanyakan Ketua Bahagian UMNO kerana nama bapanya dan kerana peribadinya sendiri. Apatah lagi kebanyakan Ketua Bahagian UMNO dan UMNO Kedah sendiri kini sedang kekurangan dana berikutan ketiadaan projek yang boleh menampung aktiviti mereka. Kehadiran Mukriz boleh dilihat sebagai 'bantuan dari langit', memandangkan Mukriz mempunyai sumber kewangannya yang tersendiri untuk membantu negeri bapanya itu. Ditambah pula dengan idea-idea yang dilihat lebih praktikal.

Namun perlu diingat, Kedah pernah mempunyai seorang Menteri Besar yang hebat angan-angan dan cita-citanya. Sanusi Junid. Sanusi Junid pula adalah orang Mahathir. Bagaimanapun, Sanusi Junid diboikot oleh Ketua-Ketua Bahagian UMNO Kedah kerana pengaruh Anwar Ibrahim. Sanusi Junid tidak diberikan kerjasama dan kebanyakan projeknya kekal menjadi projek ANGAN-ANGAN MAT JENIN kerana tiada bantuan, tiada sokongan dan sememangnya ia hanya untuk digelakkan oleh mereka yang sepatutnya merealisasikannya.

Pengaruh Mahadzir Khalid juga tidak boleh diketepikan. Sebagai bekas Menteri Besar, Mahadzir telah membina rangkaiannya yang tersendiri. Biarpun tidak lama menerajui UMNO Kedah, namun Mahadzir Khalid memperlihatkan cengkamannya yang luar biasa ke atas UMNO Kedah.
Pelbagai cerita buruk tentangnya gagal mengenepikannya daripada senarai Ketua UMNO Kedah.

Pun begitu, boleh dikatakan, semua orang menyalahkan Mahadzir Khalid kerana kejatuhan Kedah ke tangan PAS. Ramai melihat terlalu banyak buruk laku dan salah kuasa yang dilakukan oleh Mahadzir Khalid sehingga menimbulkan kebencian para pengundi. Ditambah pula cerita-cerita skandal seks dan judi yang melingkari Mahadzir Khalid membuatkan ramai rakyat Kedah yang meluat dengannya.

Pakatan Rakyat sememangnya sedang menghadapi gelora terburuk di Selangor ekoran pendedahan kecurian pasir dan salahguna kuasa serta penyelewengan yang dilakukan oleh kerajaan yang berusia dua tahun, namun di Kedah, kekuatan UMNO sedang digembeleng perlahan-lahan untuk mengambilalih semula negeri itu dari tangan pentadbir yang tidak pandai menjaga negeri sehingga menjunamkan Kedah ke zaman Datuk Syed Nahar sebagai Menteri Besar.

Ketua-Ketua Bahagian UMNO Kedah perlu bersatu kepala. Tahun hadapan pemilihan akan berlangsung dan pastinya ada Ketua Bahagian UMNO yang perlu dicampak keluar kerana gagal berfungsi dan sekadar ingin kuasa bukannya hendak bekerja. Pastinya juga ada pemain-pemain baru yang berada dalam senarai Ketua Bahagian UMNO di Kedah.

Yang pastinya, Azizan Abdul Razak dan Exconya terpaksa terus berbohong untuk mengekalkan kuasa PAS di Kedah seandainya pemain-pemain baru UMNO berada dalam senarai negeri. Seperti kata Mukriz Mahathir sewaktu di Hulu Selangor.

"Macam mana Azizan boleh kata depa berjaya bawa masuk pelaburan RM300 juta? MITI sendiri pun tak tahu tentang pelaburan tu, padahal setiap pelaburan di negara ini, kena lalu MITI dulu."


2 comments

Thursday, August 5, 2010

PENGARAH KOMUNIKASI PKR LETAK JAWATAN!!!!

Thursday, August 5, 2010

Jonson Chong yang merupakan kawan baik Tian Chua dan Elizabeth Wong, akhirnya meletakkan jawatan selaku Pengarah Komunikasi PKR semalam. Surat perletakan jawatannya telah diterima oleh Anwar Ibrahim. Alasan yang diberikan oleh Jonson Chong adalah untuk menumpukan kepada kerjayanya.

Bagaimanapun, kebanyakan pemerhati berpendapat Jonson Chong sebenarnya ditekan untuk meletak jawatan bagi memberi laluan kepada Nik Nazmi Nik Ahmad yang kebelakangan ini dilihat diberikan promosi secara besar-besaran. Perlantikan Nik Nazmi Nik Ahmad ke jawatan yang ditinggalkan oleh Jonson Chong diharap dapat menambahkan sokongan orang Melayu bagi memudahkan Anwar Ibrahim ke Putrajaya!

Sesuatu yang tidak dapat dinafikan ialah perasaan tidak senang Jonson Chong terhadap Anwar Ibrahim dalam beberapa isu. Anwar Ibrahim semakin hilang sokongan inner-circle yang menjadi kekuatan PKR, terutama mereka yang berorientasikan NGO. Sebelum ini, Anwar Ibrahim sudah hilang kawan baik serta key-player di Pulau Pinang, Zahrain Hashim apabila tokoh tersebut mengambil keputusan untuk keluar dari PKR.

Apakah Anwar Ibrahim melihat Melayu sebagai mangsanya semula walaupun sebelum ini cukup berbangga dengan campuran pelbagai kaum di dalam parti yang membela perbuatan liwatnya!

1 comments

1MALAYSIA: PROJEK GAGAL

Setelah Tun Dr. Mahathir menyuarakan yang dia pun tidak faham tentang konsep 1Malaysia, barulah ramai-ramai pemimpin berani menyatakan yang mereka juga tidak faham konsep tersebut. Pada masa yang sama, pembodek-pembodek Perdana Menteri pula mengecam sesiapa sahaja yang mempersoalkan 1Malaysia walaupun mereka juga tidak faham.

Rakyat khususnya orang Melayu melihat 1Malaysia sebagai sesuatu yang merugikan bangsa dan agama. Sekalipun niat asal Najib mungkin menjadikan 1Malaysia sebagai medan penyatuan pelbagai kaum di negara ini, namun opportunis telah menggunakan 1Malaysia untuk membuat tuntutan yang bukan-bukan, terutama yang membabitkan hak Melayu-Islam untuk dikongsi bersama-sama dengan golongan bukan Bumiputera dan bukan Islam.

1Malaysia bolehlah dikatakan sebagai projek yang gagal memandangkan yang ingin hidup dalam perpaduan harmoni hanyalah Melayu memandangkan penyertaan terbanyak tanpa sebarang tuntutan yang ditunjukkan berbanding oleh kaum Cina dan India yang seringkali membuat tuntutan tidak munasabah dengan memberikan alasan 1Malaysia.

Biar apapun konsep atau kempen yang ditawarkan oleh kerajaan, umat Melayu dan Islam seharusnya tidak dirugikan berbanding sekarang. Ketegasan kerajaan dalam beberapa hal diperlukan, terutama dalam MEMAKSA PERPADUAN di kalangan rakyat Malaysia. Sebarang momokan dan ejekan atau ancaman terhadap perpaduan dan keharmonian, seharusnya dibalas dengan tindakan lebih keras, contohnya dengan menggugurkan kerakyatan!

Tidak rugi negara ini apabila sebilangan orang tidak lagi menjadi rakyat Malaysia berpandukan kepada tingkahlaku mereka yang merugikan negara. Hukuman penjara dan perbicaraan di mahkamah sudah tidak memadai lagi memandangkan kebijaksanaan mereka memanipulasi undang-undang.

1Malaysia tidak sewajarnya diteruskan selagi kerajaan tidak membuat sesuatu yang boleh memisahkan hak Melayu-Bumiputera-Islam.

1 comments

Disuatu hari...

Aku hadiri satu exhibition kat satu pusat exhibition..di kaunter pendaftaran ada disediakan suratkhabar Utusan yg diberikan secara percuma pada pendaftar.

Aku ambil ler satu..pasal free ma.

Tapi sedara sebelah aku..org yg nak beri tu belum cakap apa lagi, sedara ni terus cakap tak mau!! tak mau!! saya tak baca utusan!!!..

wow!! banyak keras yob..
_________
Aku tak tahu apa punca dia jadi begini. Sebagai org melayu biasanya akan berkata terima kaseh, semada terima atau tidak.. dan org omputih pun biasa gitu juga, mereka akan kata "no, thank u"..atau "yes, thank u"

Aku rasa ni mungkin kesan dari ceramah2 dan kata2 spt "Utusan Meloya" atau "Berita Hairan"..dan kononnya ..dua suratkhabar ni adalah lidah UMNO dan penuh ngan fitnah dsb. Dan mungkin mereka ada keluarkan fatwa2 yg kononnya haram baca kedua2 akhbar ni..dan mungkin penganut2 mazhab trsebut akur dan setuju dan brpegang teguh ngan ajaran guru2 mereka ni.

Dan kabarnya..banyak kali gak wakil2 dari kedua2 akhbar ni dilarang hadir dalam sidang2 media mereka..

Mmmm berkata tentang keadilan...berkata tentang kebebasan..berkata tentang keterbukaan dan ketelusan...

Kenapa pengikut2 dan penganut2 mereka dilarang..apa yg perlu ditakuti jika mereka yakin dipihak yg benar..apakah mereka tak mahu penganut2 dan pengikut2 mereka yg dah taksub ni akan berubah fikiran oleh itu usah didedahkan pada sumber2 maklumat yg lain dan juga didedahkan kepada kritikan2 dari pihak luar..agar pempin2nya terus menerus mencengkam kepala pemikiran mereka!!!

Berilah keadilan..amalkanlah keterbukaan dan ketelusan..bukan hanya sekadar kata2 hiasan di bibir, atau hanya sekadar cakap2 politik.

Bukankah kita kata..rakyat dah matang!! rakyat bijak!!

..disuatu hari..

0 comments

MALAYSIA NEGARA MISKIN TEGAR?

Lim Lip Eng, MP Segambut dari Parti Imigran Penjajah DAP mendakwa Malaysia adalah sebuah negara miskin tegar. Menurutnya, dia juga berasa malu kerana Kuala Lumpur adalah sebuah kawasan yang dihimpit kemiskinan tegar. (Malaysiakini)

Lip Eng berkata begitu setelah menerima jawapan daripada Perdana Menteri dan Menteri Wilayah Persekutuan. Bagaimanapun, butiran serta kawasan yang dinamakan sebagai kawasan miskin tegar di tengah-tengah Kuala Lumpur, tidak pula dinyatakan oleh MP Segambut ini.

Sebahagian besar daripada penduduk yang dikatakan miskin di tengah-tengah Kuala Lumpur adalah orang Melayu yang asalnya adalah peneroka bandar atau lebih tempat lagi setinggan. Bagaimanapun, kawasan setinggan di Kuala Lumpur semakin berkurangan dan mereka telah dipindahkan ke perumahan-perumahan rakyat.

Sekaligus, seperti di Parlimen Lembah Pantai yang sudah ketika dahulu majoriti pengundinya adalah kaum setinggan, kini kebanyakan pengundi Lembah Pantai adalah terdiri daripada golongan sederhana. Begitu juga dengan Segambut memandangkan sebahagian besar daripada Kampung Segambut Luar dan Dalam sudah pun dibangunkan dan orang Melayu telah dihalau ke kawasan-kawasan penempatan sarang merpati, sekaligus memecah dominasi dan majoriti pola penduduk.

Kata-kata Lip Eng itu sebenarnya mempunyai serampang dua mata. Niatnya tidak lain ialah menghalau orang Melayu yang dikatakan kaum miskin dan 'memalukan' seperti yang berlaku di Pulau Pinang. Bagaimanapun, memandangkan keadaan di Kuala Lumpur agak berbeza sekalipun Pakatan Rakyat menguasai Kuala Lumpur, Lip Eng terpaksa menggunakan helah tempat persidangan utama dunia.

Lim Lip Eng sendiri seharusnya mengeluarkan cadangan bagaimana hendak memajukan masyarakat Segambut. Apatah kini sudah wujud satu kawasan elit di Segambut, pastinya kawasan tersebut tidak malu diapit dan dihimpit oleh rumah-rumah papan bertanah lot milik Melayu.

Begitu juga apabila disebutkan wilayah-wilayah miskin tegar yang lain menampakkan ketidakikhlasan Lim Lip Eng sebagai rakyat Malaysia, bukannya sebagai musang yang ingin meratah bangkai ketika membuat kritikan. Seharusnya Lim Lip Eng memberikan salah satu daerah dan bukti tentang wilayah miskin tegar sebelum mengatakan atau membuat andaian bahawa negara Malaysia adalah negara miskin tegar!

Atau Lim Lip Eng sekadar ingin mengatakan, beri Malaysia kepada DAP, negara ini akan jadi kaya raya seperti Singapura?

Apa cara sekalipun, nampaknya yang menjadi mangsa dan alasan adalah orang Melayu!

1 comments

Alasan dan terjemahannya..

Cucu tok wan telah tulis mengenai dalih dan alasan terhadap masalah2 yg timbul..

Tul ler tu..lagi pun alasan apa yg nak diberi selain dari tu.

Tapi ada alasan yg terlebih baik lagi..( ianya didalam bahasa politik, tapi terjemahannya juga turut disertakan)

"..kami tak leh buat apa2 pasal UMNO menguasai kerajaan Pusat..
So bagi lah peluang kami menguasai kerajaan pusat pulak.." "Berilah kami peluang, dan jika tak setuju boleh tukar kembali pada pilihanraya akan datang"..

Terjemahannya...
"Kami dah puas pulun kat peringkat negeri..dah tinggal ciput2 je, tinggal serdak je..kerajaan yg dulu tinggalkan kami ciput je..tak cukup ma.
Tolonglah beri kami peluang utk belasah peringkat pusat pulak..rasa ada banyak lagi tu!! He he nak tukau kami pada pilihanraya akan datang, malam sikit ler"

Jika wakil PAS...Percayalah pada kami, kami akan pastikan Islam akan dilaksanakan.
Jika wakil PKR...Percayalah pada kami, kami akan pastikan keadilan dan kesamarataan akan dijamin.
Jika wakil DAP..Malaysian Malaysia, semua org Malaysia akan diberi peluang sama rata dan saksama.

Terjemahannya.
PAS : Percayalah pada kami, walaupun kami pulun..kami ikhlas untuk kami, rakyat yg miskin redha je ler. Kami pun nak rasa, asyik UMNO je..Islam? nanti kami rujuk ngan khalifah Lim dan Ustaz Karpal..kami tak berani, yob.

PKR : Jgn salah faham, adil yg kami maksudkan bila kami pulun tu utk abg Anwar dan kami..adil ler namanya. Org lain tu, jgn dengki pada hasrat kami yg mulia ni.

DAP: Malaysian malaysia ka? Lu apa tau...ni Malaysia saya mau..tolonglah, tu tok Gulu sama Abg Anwar pun sudah setuju ma..

...aku agak ler. Maklum ler cakap2 politik ni banyak terjemahannya.


0 comments

INI KALI MAHFUZ OMAR BUKAN MR.BEAN LAGI!!!!

Sekalipun berkongsi pandangan, namun PAS tidak teringin nak semawa Pergerakan Pemuda UMNO turut serta dalam kempen anti-saman ekor. Puncanya, Pergerakan Pemuda UMNO lembab bertindak balas.

Kata Mahfuz, "Orang dah lama bincang, dia baru nak bersuara."

Memang betul pun!

Pemuda UMNO nampaknya tidak peka dengan sebarang perkembangan dalam negara. Sebaliknya bertindak sebagai pengikut. Paling malang apabila Pemuda UMNO yang dipimpin oleh Khairy Jamaluddin bagaikan hilang arah tujuan.

Khairy Jamaluddin berkata, amalan saman ekor tidak adil dan patut dimansuhkan kerana mengandaikan seseorang itu bersalah tanpa diberikan peluang membela diri. Kenyataan itu dikeluarkan selepas dia mengadakan pertemuan dengan 14 pengusaha bas dan teksi di PWTC.

Bagaimanapun, PAS lebih awal menjuarai isu ini dengan mendesak kerajaan agar memansuhkan saman ekor dan menghentikan amalan menyenaraihitamkan pengguna kenderaan. PAS bertanggapan, tindakan kerajaan sebagai tidak berperlembagaan dan dan menafikan hak pengguna.

Nampaknya pemilihan Pergerakan Pemuda UMNO pada tahun hadapan akan berhadapan nasib yang sama dengan pemilihan FAM pada tahun ini di mana Khairy Jamaluddin tidak dicalonkan dalam apa-apa jua jawatan hatta pembancuh air oren.

0 comments

SAMPAI BILA NAK BERDALIH?

"Masalah ini berpunca dari kerajaan terdahulu."
"Kita tidak boleh berbuat apa-apa sebab kerajaan terdahulu dah buat ketetapan."
"Kerajaan terdahulu yang buat silap, kenapa kita yang kena tanggung?"

Itu adalah antara alasan yang diberikan oleh wakil-wakil rakyat dari Pakatan Rakyat di negeri-negeri yang mereka berjaya menangi. Masalah penduduk setempat tidak diselesaikan sebaliknya wakil-wakil rakyat dari Pakatan Rakyat bijak memberikan alasan dengan menyalahkan segala-galanya kepada pentadbiran terdahulu.

Ketika kempen dan ceramah, pelbagai janji diberikan, malah tidak tergambar langsung yang merek akan menjadikan kelemahan kerajaan terdahulu sebagai alasan. Pendek kata, kalau pilih wakil rakyat dari Pakatan Rakyat, semua masalah penduduk akan selesai dan hidup jauh lebih selesa berbanding hidup di bawah kerajaan Barisan Nasional.

Malangnya, keadaan tidak menjadi seperti yang digembar-gemburkan, bahkan menjadi semakin buruk. Dengan wakil rakyat Pakatan Rakyat yang sememangnya malas turun untuk bersama-sama penduduk atau sukar ditemui sekalipun terdapat pusat khidmat, masalah demi masalah semakin bertambah dan tidak berkurangan.

Apabila wakil rakyat tersebut disemuka, apa yang mampu diberikannya ialah sekadar alasan 'KERAJAAN TERDAHULU'. Mengapa dia dipilih, tidak pula dibangkitkan dan dipersoalkan. Setakat menyalahkan KERAJAAN TERDAHULU, rasa-rasanya BANGLA yang baru datang ke Tanah Melayu ini pun bijak memberi alasan.

Rakyat sedang memerhati dengan ekor mata yang rapat. Perbandingan antara kerajaan terdahulu dengan kerajaan terkini, dibuat setiap masa. Setiap keburukan dan kelemahan yang dinisbatkan kepada KERAJAAN TERDAHULU pastinya akan membuatkan para penduduk dan pengundi menyampah dan meluat dengan wakil rakyat berkenaan. Apatah lagi dengan wakil rakyat yang terlalu memberi penekanan kepada partinya berbanding rakyat yang diwakili.

Sampai bila wakil rakyat-wakil rakyat ini akan berdalih dengan dalih KERAJAAN TERDAHULU untuk menutup kelemahan dan kepincangan tugas mereka? Sampai bila rakyat, penduduk dan pengundi akan kenyang dengan dalih KERAJAAN TERDAHULU seperti yang sering diberikan oleh Y.B Zuraida Kamaruddin, MP Ampang?

0 comments

APA JADI PROJEK JET PEJUANG DI BUKIT KAYU HITAM?

Tun Dr. Mahathir Mohamad ketika menjadi Perdana Menteri Malaysia mempunyai pandangan yang cukup jauh ke hadapan. Pelbagai projek yang dianggap oleh pembangkang sebagai projek gajah putih dilaksanakan dan ternyata projek-projek gajah putih tersebut ternyata telah menjadikan Malaysia sebagai hub-perdagangan utama dunia ketika zaman pentadbirannya.

Antara projek senyap yang bakal merubah sistem persenjataan dan pertahanan Malaysia ialah projek pembuatan jet. Dengan memperolehi hak untuk membina sebelah sayap jet pejuang, syarikat yang pejabat dan kilang terletak di Bukit Kayu Hitam itu dijangka dapat meningkatkan teknologi mereka sehingga berjaya menghasilkan sebuah jet pejuang buatan dan berciri-cirikan Malaysia.

Malangnya selepas Dr.Mahathir berhenti daripada jawatan Perdana Menteri, projek tersebut terus senyap dan sepi. Begitu juga dengan kilang pembuatan pesawat Eagle di Batu Berendam, Melaka yang dikatakan terpaksa memperlahankan pengeluaran ekoran tiada sokongan daripada kerajaan.

Malaysia membelanjakan wang yang cukup banyak untuk melengkapkan sistem persenjataan dan pertahanan negara. Sekalipun Malaysia mempunyai prasarana yang cukup baik untuk membina dan mencipta peralatan pertahanannya sendiri, nampaknya kerajaan lebih berminat untuk membeli setiap peralatan tersebut dari negara luar, terutama Amerika Syarikat.

Timbul tanda tanya, sampai bilakah negara ini terpaksa bergantung kepada negara luar untuk sistem pertahanan dan persenjataan kita, padahal setiap peluru nuklear di dunia ini, menggunakan cip komputer buatan Malaysia.

0 comments

Amar Ma'aruf Nahi Mungkar

PAS kononnya matlamat parti ialah untuk usaha dakwah dan usaha amar ma'aruf nahi mungkar..tapi dengar2 kes2 gejala sosial dan maksiat semakin bermaharaja lela.

Apa dah jadi? Takkan sibuk tarbiah DAP dan ahli2nya yg kabarnya telah semakin memahami Islam..sampai2 org2 Islam semakin dilupakan?

Tapi musykil gak..apa yg dilakukan dan trjadi dalam DAP sebaliknya yakni brcanggah ngan apa yg didakwa oleh "BAPA PERPADUAN" PAS dan Mursyidul Am PAS..

Di Selangor, dengar2 rumah2 maksiat semakin berluasa..rompakan harta rakyat dan negara semakin menjadi2..salah guna kuasa dan salah guna kemudahan kerajaan.

Pengamalan assobiyah semakin menyerlah pada DAP..yg mana cuba menekan dan menelan hak2 istimewa org2 Melayu dan bumiputera..

Karpal Singh menyanggah penubuhan negara Islam...

Kelakuan Nizar yg langsung tidak menghormati undang2 negara dan negeri..dan macam2.

Melihat senario2 ni..ngan bertambahnya kes2 pelik, gejala2 maksiat, dsb..

Aku mula musykil..dakwah jenis apa yg diusahakan oleh PAS selama ni? Amar Ma'aruf Nahi Mungkar apa yg telah dibuat dan macam mana?

Nabi saw buat usaha dakwah dan amar ma'aruf nahi mungkar selama 23 tahun..telah basmi brmacam2 jenis jenayah, kesalahan sosial, dsb malah mengangkat satu bangsa yg hina kepada satu darjat kemuliaan yg tiada bandingan sebelum dan selepasnya..

PAS kena muhasabah ..dakwah jenis apa yg mereka buat, atau betulkah cara2nya?

..Dajal mata satu..ada yg kata secara simboliknya, memejam satu mata keatas segala mungkar sekutunya..dan hanya celik pada yg bukan sekutunya.

..Aku yg musykil

0 comments

ZAID IBRAHIM GAGAL MANIPULASI UNDANG-UNDANG

Zaid 'Saya Pun Melayu' Ibrahim gagal dalam petisyen untuk membatalkan kemenangan P.Kamalanathan di Hulu Selangor. Mahkamah Pilihan raya menolak petisyen tersebut dan mengesahkan P.Kamalanathan telah dipilih secara sah oleh para pengundi Hulu Selangor.

Keputusan itu dibuat oleh Hakim Datuk Azhar Mohamed yang membuat keputusan selepas membenarkan bantahan awal Kamalanathan bagi membatalkan petisyen Zaid.

Berakhirnya satu lagi cubaan untuk menang mengikut cara belakang. Mungkin Zaid 'Saya Pun Melayu' tidak akan berpuas hati memandangkan petisyennya telah ditolak dan mencari jalan untuk memanipulasi undang-undang sebagaimana yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat selama ini dalam beberapa kes.

Ada satu kaedah dan taktik baru yang digunapakai oleh Pakatan Rakyat iaitu dengan memanipulasikan undang-undang dan melakukan kecaman bagi tujuan membolehkan keputusan mahkamah berpihak kepada mereka. Taktik sebegini banyak digunakan di Israel dan kini ia digunakan secara meluas di Malaysia setelah diperkenalkan oleh Pakatan Rakyat.

Contoh terbaik yang kita boleh tengok ialah bagaimana Pakatan Rakyat Perak sehingga ke hari ini cuba memanipulasikan undang-undang dan mahkamah sebaik mungkin. Sekalipun sedar, mereka tidak akan menang kerana faktor bukti, namun mereka cuba mencari kemenangan dengan faktor teknikal.

Akhirnya mahkamah bukanlah tempat untuk mendapatkan keadilan lagi, sebaliknya tempat siapa yang pandai memanipulasi undang-undang!

Keputusan dibuat oleh Hakim Datuk Azhar Mohamed yang membuat keputusan selepas membenarkan bantahan awal Kamalanathan bagi membatalkan petisyen Zaid.

1 comments

Wednesday, August 4, 2010

BLOGGER BUNUH BLOGGER.... KALAU KENAL DIA NIH, TAK HERAN DENGAN PERANGAINYA...

Wednesday, August 4, 2010
Sumber: Unspinners


Cerita blogger ini banyak tapi tak ada yang diketahui. Semuanya diam-diam dan tidak terdedah. Sesekali ada berlaku, macam kisah orang guna nama The Unspinners. Kali ini pula blogger Braveheart ada beberapa cerita orang tak betul. Ceritanya berikut:
... Setiausaha UMNO, Dato' Tengku Adnan telah menyediakan sumbangan (bukanlah banyak sangat) RM15,000 untuk diagihkan kepada para blogger yang bertungkus lumus di Hulu Selangor dulu. Jumlah itu sekiranya diagihkan sama-rata mungkin setiap orang hanya akan mendapat sebanyak RM500.00 atau RM600.00 sahaja.

Tidak mengapalah!

Alhamdulillah juga jika hanya setakat itulah yang mampu diberikan oleh kerajaan (maksud parti) sebagai penghargaan dan mengenang jasa para blogger. Namun apa yang berlaku amat mendukacitakan!

Kenapa SU UMNO tidak secara peribadi bertemu dengan para blogger untuk berkenal mesra sambil menyerahkan sumbangan itu? Saya percaya blogger akan sangat menghargai menerimanya secara langsung dari seorang tokoh walaupun jumlahnya tidak besar.

Menyerahkan kepada 'orang kedua' telah mendatangkan risiko dimana peruntukan berkenaan telah tercicir ditengah jalan. Blogger Aiman Jr tentu lebih maklum tentang perkara ini.

Blogger Sanggah Tok Janggut ini merupakan teman akrab kepada blogger Sang kelembai yang tentu masih kenal dan melihat sahabat-sahabat yang sama berjuang di Hulu Selangor dulu, yang menjulang kemenangan calon BN [dengan membelanja duit sendiri.]

Justru saya menyaran kepada pemimpin supaya lebih berhati-hati dan lebih telus ketika berhubung dengan blogger.

Saya masih ingin mendengar apa kata pihak Tan Sri Muhyiddin Yassin tentang janji anakbuahnya untuk men'sedekahkan' blogger yang hadir di pelancaran blog beliau dulu dengan modem broadband.

Kita fahan bahawa mungkin kilang pembuat modem berkenaan masih dalam pembinaan, kerana itu kita masih belum menerima nya.

Hehehe!

Bagaimana pula dengan sumbangan dari SU UMNO melalui blogger Sanggah Tok Janggut ini? Apakah 'cek' itu masih sukar untuk di 'cash' kan? Atau sudah kehilangan alamat pada sahabat semua? Atau memang sumbangan itu hanya untuk beliau seorang diri? ...

Petikan dari Beranikan Hati
Kami The Unspinners tak mahu sebab satu dua makhluk yang ambil peluang, perjuangan kita terbantut. Biar dia malu dari pendedahan ini, peduli apa. Dedahkan sesiapa yang mengguna sesiapa ntara kita untuk tujuan tidak baik.

Kita faham tak semua ada peluang dan boleh dapat peruntukan. Ada lebih dan ada kurang. Ada tak ada. Itu rezeki masing2, kebolehan masing2 dan penghargaan orang kepada bloggers tersebut.

Tapi jangan guna nama orang untuk masuk poket sendiri. Oleh demikian, berawas bila ada sesiapa minta nama dan butiran.

Kalau ada pihak mengaku The Unspinners ada dalam mana-mana senarai, sah itu group nak jual nama dan menyamun. Kami tak akan ikut mana2 group. Kami berjalan sendiri tapi seiring dengan blogger2 pejuang yang tulin.

Bagi yang tak amanah, jangan pula nak tegur dan nasihat Noh Omar. Nasihat diri sendiri.



Ulasan The Flying Kick:

Maklumat yang diperolehi bagaimanapun mengatakan Erman Jr. telah membuat penafian di hadapan beberapa orang bloggers sebaliknya menyalahkan Sang Kelembai atau Zaharin di atas salah laku dan penyelewengan wang peruntukan untuk bloggers. Bagaimanapun Erman Jr. adalah pencacai dan barua pengangkat najis untuk Sang Kelembai....

Apa pun cerita tentang penyelewengan dan penyamunan duit dengan mengatasnamakan bloggers, sudah lama dilakukan. Malah ada yang terang-terang menyebut nama blogger tertentu kununnya kenal secara dekat, tetapi tidak sedar, blogger yang disebut namanya itu berada di hadapannya. Yang pastinya, beberapa sumber yang layak dipercayai mengesahkan Zaharin Sang Kelembai telah menerima peruntukan RM80 ribu untuk pilihanraya kecil Sibu....

Lanun di dalam UMNO sudah mula menjalar di dalam dunia blog! Maka berhati-hatilah anda dengan geng-geng bloggers yang bijak bermuka-muka ini untuk mengenakan anda!

3 comments

Blog Archive

Labels