1M4U

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, September 21, 2010

PAKATAN RAKYAT HINA UMAT ISLAM LAGI DI SELANGOR!!!!

Tuesday, September 21, 2010
Hari ini, umat Islam di Selangor dan beberapa tempat lain di seluruh Semenanjung, termasuklah di Kijal, Terengganu bolehlah menarik nafas lega. Sebabnya, Kerajaan Pakatan Rakyat sudah mula membina semula rumah-rumah ibadat yang telah dirobohkan pada zaman BN memerintah negeri itu dahulu. Setidak-tidaknya, membangunkan semula kuil Hindu.

Sekurang-kurangnya itulah yang dilakukan oleh kerajaan Pakatan Rakyat yang membina semula Kuil Sri Maha Mariaman di Seksyen 16, Shah Alam yang dirobohkan oleh kerajaan Khir Toyo kerana dibina secara haram dan di atas tanah kerajaan. Turut dirobohkan adalah perkampungan setinggan Rimba Jaya.

Exco Selangor yang bertanggungjawab, Dr. Xavier Jayakumar telah merasmikan tapak seluas 15,000 meter persegi sebagai tapak baru kuil berkenaan. Mesyuarat Exco juga dikatakan akan meluluskan peruntukan sebanyak RM300,000 untuk pembinaan kuil tersebut.

Bagi orang Melayu-Islam yang ingin menuntut keadilan daripada Exco terbabit, berikut adalah senarai beberapa buah masjid dan surau yang telah dirampas, disita dan dirobohkan semasa pentadbiran Selangor di bawah Barisan Nasional.

- Surau Ar Rahmah, Seksyen 8/A, Shah Alam
- Surau di Kampung Berembang, Ampang
- Surau Jubli Perak, Hulu Langat
- Surau Al-Ikhwan, Puchong Perdana
- Surau Fatima Al-Zahra, Taman Kosas
- Masjid Al Hidayah Kelana Jaya
- Masjid Al Munawwarah Shah Alam
- Surau Ar Rasyidin Gombak
- Masjid Darul Ehsan Subang Jaya

Kalau nak dikirakan tu, banyak... kalau Kuil Sri Maha Mariaman di Seksyen 16 boleh dibina, takkanlah Melayu tak dapat walau sebuah pun masjid atau surau yang telah dirobohkan oleh kerajaan 'kejam' Khir Toyo dulu tu. Kalau Kuil Sri Maha Mariaman dapat 15,000 meter persegi keluasan tanah sebagai tapaknya, takkanlah sebuah masjid tak boleh dapat setidak-tidaknya 20,000 meter persegi?

Apa lagi, jomlah kita pakat-pakat minta kat Dr. Xavier... takkanlah sebab BN hilang undi masyarakat India sebab robohkan kuil tu dulu, surau dan masjid orang Islam tak payah dibangunkan pula?

Patutlah banyak sangat samseng India di Selangor sekarang nih!!!!



4 comments

ANASIR SUBVERSIF SEMAKIN MENUNJUK TARING

Cubaan untuk mengharu-birukan negara ini agar negara ini jatuh ke tangan kuasa tertentu, berterusan. Meskipun darurat hasil kejahatan komunis telah berakhir, manakala para pengganas yang cuba mengaku yang mereka adalah pejuang kemerdekaan, kebanyakannya sudah tua dan ramai juga yang sudah mati biarpun tidak dimamah peluru, masih ramai daripada sekutu-sekutu mereka dalam bentuk baru yang melakukan serangan ke atas negara ini.

Golongan subversif era teknologi maklumat ini, tidak lagi menanggung senapang atau membakar rumah orang kampung Melayu agar mereka diberikan bekalan beras dan makanan, sebaliknya golongan ini menggunakan kaedah yang nampaknya sofistikated dan menepati kehidupan zaman kini. Atau dalam bahasa yang paling mudah, mereka memanipulasikan undang-undang dan perlembagaan untuk menghancurkan negara ini.

Serangan yang paling berkesan adalah dengan menaikkan kemarahan rakyat dan menimbulkan ketidakpercayaan terhadap institusi yang menjaga keamanan. Serangan terbaik adalah terhadap polis. Apa-apa sahaja yang berkaitan dengan polis dianggap akan menghancurkan negara ini.

Contoh terbaik yang dapat kita lihat daripada golongan subversif ini ialah apabila seorang peguam yang sedang menempa nama dengan sebuah parti politik mempertikaikan keupayaan polis. Katanya, jikalau polis memberikan atau mengambil tindakan pantas terhadap aduan-aduan sebelum ini, pastinya kes pembunuhan ngeri seorang jutawan kosmetik tidak akan berlaku.

Agak menarik juga apabila difikirkan kata-kata peguam berkenaan. Kata-katanya seolah mengembalikan ingatan kita kepada peristiwa sebelum 1997 apabila beberapa orang pegawai tinggi polis menghantar satu nota kepada Perdana Menteri pada ketika itu yang berbunyi:

"Kami boleh terima jikalau Perdana Menteri kami seorang kaki judi. Kami boleh terima jikalau Perdana Menteri kami seorang kaki botol. Kami boleh terima Perdana Menteri kami jikalau seorang kaki betina. Tapi kaki yang ni, Nabi s.a.w pun tak ngaku umat."

Ada laporan sebelum itu kepada Dr.Mahathir tentang pembabitan tokoh politik yang dimaksudkan di Phoenix, Amerika Syarikat. Kegiatan sumbangnya diperkatakan namun Perdana Menteri pada ketika itu enggan percaya. Malah Mahathir bukan sahaja tidak percaya, bahkan memarahi seorang sekutu rapatnya dalam politik kerana orang berkenaan.

Hanya setelah Mahathir memanggil empat orang saksi dan orang yang dikatakan terlibat dengan tokoh berkenaan dalam kegiatan sumbang dan curang, barulah Mahathir mengambil tindakan. Namun tindakan Mahathir sebenarnya sudah terlambat apabila orang berkenaan telah pun merosakkan teras utama negara iaitu sistem kewangan dan rejim ekonomi menerusi pembabitan serta campurtangan 'sekutu-sekutunya'.

Alangkah baiknya jikalau Mahathir mendengar cakap dan laporan-laporan yang diterimanya beberapa bulan sebelum dia mengambil tindakan drastik tersebut. Malah Mahathir sepatutnya tidak menjadikan orang itu sebagai anak emas jikalau Mahathir mahu mendengar nasihat sekutu politiknya yang melihat orang berkenaan sebagai manusia yang sangat serakah dengan kuasa. Kalau tidak, pastinya Malaysia tidak sama seperti sekarang. Malah besar kemungkinan juga serangan matawang menerusi rakan-rakan konspirator orang berkenaan tidak berlaku ke atas Malaysia.

Itu kalau Mahathir tahu dan mendengar laporan-laporan yang diterimanya...

Peguam berkenaan dan anasir subversif akan sentiasa memastikan negara ini dalam keadaan kacau bilau. Yang membezakan mereka dengan pengganas komunis ialah, mereka tidak berpakaian khaki dan bertopi bucu lima dengan tiga bintang bersegi lima sebagai simbol, sebaliknya berpakaian jubah hitam dan bercakap tentang undang-undang serta tugas mereka pula berkisar di mahkamah.

Kalau dahulu, disebut pengganas komunis sahaja, yang tergambar dalam fikiran adalah imigran bermata sepet yang ingin merepublikkan negara ini dan menjadikan ianya sebahagian daripada empayar komunis China menyaingi Soviet Union yang merangkumi negara-negara Asia Tengah yang telah dikomuniskan dan dijajah oleh Russia. Sekarang, apabila disebut SUBVERSIF, pastinya yang tergambar di ingatan kita adalah golongan yang berjubah hitam, prinsip keadilan mereka ialah siapa yang bayar lebih dan mahkamah adalah medan untuk mereka menunjukkan kuasa dan kehebatan!!!


2 comments

CARA MUDAH MENGALAHKAN LAWAN... UMUM PEMECATANNYA DAN UNDURKAN TARIKH...

16 September 2010, bekas Timbalan Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Jenapala Perumal Subaan mengumumkan untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden pada pemilihan November nanti. Calon-calon lain adalah Azmin Ali dan Zaid Ibrahim.

Awal tahun 2009, Jenapala pernah mengumumkan untuk meletakkan jawatan Timbalan Setiausaha Agung PKR ekoran masalah kewangan peribadinya.

Jenapala menggariskan empat alasan untuk bertanding kerusi Timbalan Presiden yang dikosongkan oleh Senator Dr. Syed Husin Ali. Alasan pertama adalah mahukan perwakilan yang adil dan rasa hormat bagi masyarakat India dalam PKR. Alasan kedua, ingin mengujji sama ada proses demokrasi benar-benar wujud dalam PKR. Alasan ketiga, membuktikan PKR adalah sebuah parti pelbagai kaum. Alasan keempat, PKR mesti kembali kepada rakyat dan ahli akar umbi.

Selepas membuat pengumuman ingin bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR itu, Jenapala mula mengkritik dan mengadu tentang permainan 'jalan belakang' antara Anwar Ibrahim dan Azmin Ali. Biarpun keadaan tersebut sudah diketahui dan dimaklumi oleh sebahagian besar ahli PKR, namun apa yang dilakukan oleh Jenapala memberikan gambaran buruk terhadap Ketua Umum PKR yang enggan bertanding sebagai Presiden meskipun telah dicalonkan.

Pada 21 September 2010, Saifuddin Nasution, Setiausaha Agung PKR mengumumkan bahawa Jenapala telah diterajang keluar dari PKR pada Februari 2009 kerana beberapa masalah termasuklah masalah mengkritik kepimpinan utama dan cubaan mewujudkan parti baru. Secara tidak langsung, Jenapala tidak mempunyai hak untuk mengkritik atau tidak boleh mencalonkan dirinya dalam pemilihan parti berkenaan.

Hari ini, Jenapala mencabar Saifuddin Nasution untuk membuktikan yang dia bukan lagi ahli PKR dalam tempoh 24 jam. Seandainya Saifuddin Nasution gagal berbuat begitu, dia akan mengambil tindakan dengan mengadu kepada ROS dan menyaman. Jenapala juga mengancam, dia juga mempunyai pengaruh di kalangan kepimpinan utama PKR....

Jeng, jeng... drama apa pula depa ni tengah duk shooting? Drama Tamil? Malayalam? Telugu? Atau sinetron?...

Best betul ler... Ketua Umum PKR pun penuh dengan drama sampaikan kes liwatnya yang dilabelkan sebagai Kes Fitnah 2 pun, sudah masuk kali yang ke-44 ditunda. Hakim dan pendakwaraya pun tak leh buat apa-apa untuk kes tersebut melainkan terpaksa tunda-tunda dan tunda... bini dan anak sulungnya pun duk main drama juga. Belum lagi 'kekasih hatinya' si Azmin Ali punya drama....

Patutnya pengikut-pengikut PKR sayang sangat ngan Anwar Ibrahim...

3 comments

AWAT YANG HANG TAKUT SANGAT DENGAN PERKASA, KHAIRY?

Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang di'boo rasuah' sejurus pengumuman kemenangannya, hari ini mengulangi pendiriannya bahawa UMNO perlu menjauhkan diri daripada PERKASA. (Malaysian Insider)

Hujah Khairy ialah, PERKASA telah menghasut agar pemimpin-pemimpin tertentu di dalam UMNO dipecat. Tanpa memberi contoh dirinya, Khairy mengaitkan nama Tengku Adnan Tengku Mansor sebagai antara pemimpin yang diminta oleh PERKASA agar turun daripada jawatannya di dalam UMNO.

Menurut Khairy, Tengku Adnan adalah seorang pemimpin yang baik dan tidak wajar diturunkan. Apa indeks dan penanda aras yang digunakan oleh Khairy untuk menunjukkan Tengku Adnan yang terkenal sebagai 'Menteri Kelab Malam' sewaktu berada di Kementerian Pelancongan dulu, hanya dia sahaja yang tahu. Sebagaimana juga tentang dirinya, tang mana baiknya untuk terus bergelar Ketua Pemuda UMNO, hanya Khairy dan juak-juak penjilatnya sahaja yang nampak.

Spesies-spesies pemimpin yang ada kertas kelulusan tapi tak ada otak, sememangnya cukup ramai di negara ini. Sekalipun berjenama Oxford, Cambridge, Preston dan sebagainya, ia tidak menjamin mereka sebagai MANUSIA dan PEMIMPIN yang berakal.

Khairy Jamaluddin adalah antara pemimpin yang berada dalam kategori berotak tapi tak berakal. Beberapa tindakannya jelas memperlihatkan kedangkalan dan kecetekannya sebagai seorang pemimpin. Khairy mungkin seorang pemimpin kecil untuk kelompoknya sahaja tetapi untuk pergi jauh daripada itu, Khairy Jamaluddin perlu berada dan tinggal lebih lama di Malaysia. Khairy Jamaluddin juga perlu hidup seperti mana rakyat marhaein Malaysia hidup, bukannya seperti anak VVIP yang tidak pernah pijak tanah, lumpur dan selut sebelum bercakap tentang kepimpinan.

Agak aneh apabila seseorang yang telah diangkat sebagai pemimpin untuk mengetuai satu bahagian yang besar seperti Ketua Pemuda UMNO berlagak seperti angsa yang berada dalam kumpulan itik serati. Sewajarnya Ketua Pemuda UMNO mempunyai visi dan pandangan yang lebih luas, bukan setakat hendak mempertahankan jawatannya sahaja dan melenting apabila disuruh meninggalkan jawatan glamour itu.

Khairy Jamaluddin seharusnya mengambil iktibar bagaimana DAPSY berakar umbi di dalam kelompok masyarakat imigran. Anthony Loke, bukannya orang lain dengan Khairy Jamaluddin. Khairy Jamaluddin boleh menghadap dan berguru dengan Anthony Loke kalau tidakpun dengan Tony Pua. Khairy Jamaluddin seharusnya melihat juga bagaimana Pemuda PAS yang lesu sebelum ini, begitu dihormati pada zaman Nasaruddin Tantawi. Mengapa Khairy Jamaluddin tidak belajar daripada Nasaruddin Tantawi yang kalau dibandingkan sikapnya dengan Khairy Jamaluddin, bagai membandingkan warna hitam dan putih.

Mengapa seorang Ketua Pemuda UMNO seperti Khairy Jamaluddin mengisytiharkan permusuhan dengan NGO-NGO Melayu seperti PERKASA? Bagaimana pula dengan GPMS, PPIM dan sebagainya yang kian mendapat tempat di hati rakyat jelata berbanding Pemuda UMNO Malaysia? Adakah dengan NGO-NGO itu juga, Khairy akan mengisytiharkan permusuhan? Malah tidak seharusnya Pemuda UMNO bermusuhan dengan Pemuda PAS sebaliknya masing-masing boleh bertukar maklumat seandainya 'masa hadapan' dilihat lebih penting daripada peribadi.

PAS mungkin telah berjaya mengenepikan badut-badut tua seperti Mahfuz daripada saf kepimpinan pemudanya, bahkan menghapuskan terus pengaruh Mahfuz apabila Nasaruddin Hasan Tantawi mengambilalih jawatan Ketua Pemuda daripada Salehuddin Ayob. Rintisan yang dibuat oleh Salehuddin Ayob untuk menjadikan Dewan Pemuda PAS sebagai vokal yang diberikan perhatian, nampaknya semakin berjaya.

Sedangkan pada masa yang sama, Pemuda UMNO yang berada di bawah kepimpinan Khairy Jamaluddin, meneruskan dasar lembik lotek dan pondan tak cukur bulu yang diwarisi dari zaman Hishamuddin Hussein Onn. Proses kerosakan Pemuda UMNO dari zaman Anwar, diburukkan pada zaman Zahid, dicacamarbakan oleh Hishamuddin Hussein, nampaknya bakal dihancurleburkan oleh Khairy Jamaluddin. Zaman Rahim Thamby Chik dan zaman Najib Abdul Razak, setidak-tidaknya Pemuda UMNO berkokok jugalah.

Sebenarnya UMNO bukan tidak memerlukan NGO seperti PERKASA, sebaliknya UMNO tidak memerlukan pemimpin-pemimpin seperti Khairy Jamaluddin, Tengku Adnan Tengku Mansor dan beberapa nama lain yang dilihat semakin melemahkan parti tersebut biarpun pada masa yang sama, UMNO menjadi teras kerajaan yang memerintah.

Mungkin kalau UMNO bertaraf PKR yang menjadi pembangkang kecil dan hanya besar selepas pilihanraya umum ke-12, Khairy Jamaluddin mungkin selamat dalam kedudukannya. Tetapi apabila UMNO adalah parti yang memerintah, perhatian perlu diberikan lebih kepada para pemimpinnya sebab kebanyakan rakyat sudah serik berada selama 6 tahun di bawah pentadbiran Dollah Badawi yang bukan sahaja lemah lembut, bahkan tidur nyenyak dalam segala bidang, termasuklah membiarkan anak menantunya membuat keputusan penting bagi negara. Kesilapan yang dilakukan oleh UMNO dalam pentadbiran negara terutama yang membabitkan umat Islam dan agama Islam, bakal memberikan masalah yang cukup besar kepada negara.

Lainlah kalau UMNO itu setaraf dengan PKR... bolehlah duk janji bulan dan bintang malah dalam satu peringkat, mungkin akan sanggup untuk melafazkan 'ANA AL-HAQ' bagi mendapatkan kepercayaan rakyat. Kalau itulah tarafnya, bolehlah pak-pak lawak macam Khairy Jamaluddin dan Tengku Adnan boleh mengeluarkan kenyataan yang bagi mereka dapat menyelamatkan kedudukan dan jawatan mereka tetapi pada masa yang sama, meminggirkan UMNO daripada mana-mana talian hayat dengan akar umbi.

MALANGNYA, UMNO adalah parti pemerintah!!!!

3 comments

Hak Rakyat Mengikut Persepsi Pakatan Rakyat

Satu hari pada tahun 1999..di pejabat.


Timbalan Pengurus bertanya: Kamu tak terasa dikongkong?

Aku: Terkongkong?

TP: Kamu tak terasa ke yg hidup kita ni dikongkong oleh kerajaan dan tidak bebas?

Aku: Ye ke!! (aku tengok dia atas bawah)

TP: Apa?

Aku: mm tak tahu ler..aku rasa sejak lahir hingga hari ni tak rasa pun dikongkong..aku leh buat apa saja, setakat hari ni ler. Kalau aku nak balik sekarang ( waktu keja) tu pun tak der sapa nak halang, aku tak nak datang esok dan lusa pun tidak ada sapa yg halang. Tak datang terus pun tidak ada gak sapa2 yg halang pun!!

Tapi..

Aku bebas buat apa saja..aku juga kena terima hakikat yg org lain pun bebas buat apa saja!!

Aku boleh balik sekarang, aku boleh ponteng 2,3 hari..tapi majikan juga bebas utk ambik tindakan!

Yg kongkong aku ialah komitmen aku, tanggungjawab aku..dan aku perlukan duit utk bayor duit umah, duit keta, belanja harian dll.. Tu lah yg sebenarnya yg kongkong aku!! keperluan aku!! tanggungjawab aku!!

TP: Diam, dan tinggalkan aku..mungkin dalam fikirnya-buang beras je!

_____

Kita semua hadapi tekanan..tekanan utk terus hidup!! Lebih2 lagi pada tahun 1997,1998,1999..negara menghadapi tekanan ekonomi akibat serangan mata wang!! Kejatuhan indek..dan macam2 lagi projek terbantut..ramai kehilangan kerja..buntu tak tahu nak buat apa!!


Dalam hadapi tekanan2 ni, sesuatu atau sesapa harus dipersalahkan utk legakan perasaan..(menyalahkan sesapa dan sesuatu atas masalah yg kita hadapi, sebenarnya tidak selesaikan masalah sendiri- tapi rasa lega- ataupun secara tidak langsung ngan menipu diri sendiri..)


Waktu ni, Anwar yg dalam kesempitan telah gunakan peluang ni ngan baik..dengan halakan semua tekanan ni pada kerajaan..BN khususnya UMNO!! Citer tentang kronism, nepotism, kekayaan pempin2 UMNO dijadikan target (maklum ler ada yg memiliki kekayaan yg luarbiasa walaupun tidak terlibat ngan mana2 industri atau perniagaan)..seolah2 segala kekayaan tu adalah hak milik rakyat!! Kebencian yg meluap2 berjaya disuburkan pada rakyat khususnya yg terpengaruh ngan "idealism"


Anwar menyedarkan ramai ahli2 korporat dan pempin2 UMNO yg lain akan "hak rakyat" ini...begitu juga umumnya sekelian lapisan rakyat!! Zaid 'Saya Pun Melayu' Ibrahim, Ezam, Azmin, Kamarudin Jaafar dll..pun setuju pasal "hak rakyat" ini dan rakyat perlu dapatkan kembali "hak rakyat" ini.

Cuma apa yg mereka sedar ialah "hak rakyat" ni ialah apa yg ada pada org lain yg kaya raya tu..sebaliknya kekayaan yg mereka hasilkan dan perolehi adalah "hak mereka" tidak ada kena mengena ngan "hak rakyat". Kekayaan golonga tertentu yg ada kaitan ngan UMNO digembar gemburkan..ada sesetengah surau trtampal akan senarai kekayaan mereka yg kononnya Bank of Israel, Sweden dijadikan sebagai rujukan..siap no akaun dan jumlahnya. Malah ada ustaz2 yg gunakan isu ni sebagai bahan ceramah agamanya.. Kata Ustaz, "saya tak menipu pun, ni saya ambik dari internet-internet mana ada tipu- hadirin angguk2 ( ustaz cakap ma)..


Aku ingat, bila mereka sedar tentang segala kekayaan dan kedudukan yg mereka miliki adalah "hak rakyat" maka mereka akan dermakan 90% dari apa2 yg mereka miliki..dan hanya ambil sekadar keperluan mereka saja, dan tinggal dirumah2 sederhana harganya, bawa keta proton atau produa sahaja.. dengan kata lain, Anwar tak duduk di rumah banglo... Kamaruddin Jaafar pun balik macam masa dia tak kenal Anwar...

(Rujuk Blog Justice For All)

Rupa2nya tidak...apa yg difahamkan ialah "hak rakyat" ialah apa yg ada org lain..Nepotism dan kronism salah bila org lain amalkan tapi tidak pada kalangan mereka!!


Dan kemudian, oleh kerana kesedaran ini, maka PARTI KEADILAN RAKYAT ditubuhkan!! dan pempin2 dan ahli2nya merasa adil bebenor iaitu mereka sendiri telah berlaku adil pada diri sendiri dan rakyat!!


-macam2!!


Awang bin Ali

0 comments

RM4 BILION UNTUK PAS KELANTAN... AMBOIII....



RM4b bukan balas jasa dapat projek

KOTA BHARU: Sebuah syarikat tempatan mengumumkan sumbangan RM4 bilion kepada PAS Kelantan atas alasan untuk membantu kerajaan negeri membangunkan prasarana beberapa jajahan yang mundur di negeri ini.

Pengerusi Eksekutif I'DA World Group Sdn Bhd (I'DA World), Abdul Rahim Abdul Wahab, mendakwa sumbangan itu bukan membalas ganjaran diberikan Kerajaan Kelantan kepada syarikat itu membangunkan projek di Tumpat, Kelantan, yang bernilai lebih RM300 bilion. Sumbangan I'DA World ini tidak ada kena mengena dengan projek diperoleh syarikat daripada kerajaan negeri yang bernilai lebih RM300 bilion, malah ia lebih kepada membantu membangunkan beberapa jajahan di negeri ini seperti pekan Rantau Panjang, yang kelihatan mundur dan memerlukan bantuan untuk pembangunan, katanya. Beliau memberitahu pemberita selepas majlis pelancaran projek dan makan malam I'DA World yang dihadiri lebih 200 tetamu di Hotel Renaissance di sini, malam kelmarin. Bagaimanapun, tiada kenamaan selaku wakil kerajaan negeri hadir pada majlis itu.

Sempena majlis itu, I'DA World turut menyampaikan surat pelantikan kepada lebih 100 kontraktor yang dipilih untuk melaksanakan dengan projek yang dibangunkan firma terbabit.

Sejurus penyampaian surat pelantikan kontraktor itu selesai, Abdul Rahim membuat kejutan apabila mempamerkan replika cek memaparkan nilai RM4 bilion atas nama Parti Islam Se-Malaysia (PAS) selepas pengacara majlis membuat pengumuman mengenai sumbangan firma itu kepada Kerajaan Pas Kelantan.

Berdasarkan taklimat yang disampaikan pada majlis itu, I'DA World dengan modal berbayar RM1 juta mendakwa mempunyai aset lebih AS$2 trilion.
Firma itu bercadang membangunkan Projek Super Mega Seri Tujuh (S7) di Tumpat, dengan anggaran kos pembangunan RM313.71 bilion, selain beberapa projek membabitkan empat negeri iaitu Kedah, Perlis, Perak dan Kelantan membabitkan kos keseluruhannya RM1 trilion.

Antara projek yang mahu dilaksanakan termasuk pembinaan lebuh raya Link Timur-Barat (EWL) yang turut dilengkapi dengan saluran minyak dari Tumpat ke Yan, Kedah; landasan kereta api berkembar dan beberapa terowong pintas melalui Banjaran Titiwangsa.

Sumber: KedahLanie

Turut dibincangkan dalam: CARI MALAY FORUM

Ulasan The Flying Kick:
Makin tenggelam dalam khayalan geng-geng nih...

3 comments

PDRM KENA BERTINDAK TEGAS TERHADAP SAMSENG INDIA

Dari blog LAWI AYAM

Penulis menyokong penuh apa yang ditimbulkan oleh bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Mohd. Zaman Khan mengenai kumpulan gangsterisme melibatkan kaum India.

Apa yang dikatakan Zaman Khan benar.

Malah ada seorang pegawai polis berpangkat tinggi turut mengakui kepada penulis beberapa hari lalu bahawa gangsterime kaum India kini melampaui segala-galanya.

Mereka ini jenis melakukan jenayah dalam keadaan ‘mabuk’, hilang pertimbangan dan sesetengahnya memang dirasuk hantu dan iblis.

Mereka kejam dan mempunyai rangkaian bukan sahaja di Malaysia tetapi juga di India dan Sri Lanka.

Seharusnya Polis Diraja Malaysia (PDRM) bertindak segera bagi mengekang gejala gengsterisme ini.

Menurut beliau, ini kerana kumpulan gengster itu mampu bertindak ganas dan kejam berdasarkan beberapa kes yang berlaku sekitar 1980-an.

Jelasnya, berbanding gengster kaum lain, kumpulan samseng daripada kaum India sering bertindak kejam terhadap mangsa mereka.

“Sekitar 1990-an terdapat gengster India seperti Bentong Kali yang melakukan rompakan serta membunuh mangsa kononnya untuk membantu golongan miskin.

“Selain itu, terdapat juga satu lagi kumpulan remaja kaum India yang menggelarkan diri mereka Geng Satu Hati.

“Walaupun hanya kumpulan kecil yang terdiri daripada anak kakitangan Hospital Kuala Lumpur namun mereka mampu bertindak ganas ketika melakukan jenayah,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas permintaan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk T. Murugiah di dalam Mingguan Malaysia Ahad (kelmarin) supaya polis memberi perhatian terhadap gejala gengsterisme di kalangan kaum India yang semakin memuncak.

Kenyataan beliau dikeluarkan berasaskan laporan Ketua Pemuda MIC Selangor, M. Shaker Raj Ayenger yang mendakwa 300 belia India di Selangor ditahan di bawah Akta Kediaman Terhad dalam tempoh empat bulan tahun ini.

Mohd. Zaman memberitahu, selain kedua-dua kumpulan terbabit terdapat juga pembunuhan kejam lain yang dilakukan gengster India ketika itu.

Antaranya, jelas beliau, satu kes pembunuhan kejam yang berlaku ladang kelapa sawit di Gopeng, Perak.

Katanya, kejadian itu berpunca apabila pemilik ladang kelapa sawit berkenaan mencederakan sekumpulan lembu milik gengster berkenaan.

“Bagi membalas dendam, kumpulan samseng itu menetak pemilik ladang itu dengan kejam sehingga mati
.
“Selain itu, di Kuala Kubu Bharu, gengster India di situ yang berang terhadap kesilapan dilakukan seorang lelaki di kuil mereka mencincang mangsa sehingga mayatnya tidak dapat dikenali,” ujarnya.

Beliau berkata, berdasarkan kejadian-kejadian itu termasuk insiden pembunuhan kejam jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya serta tiga yang lain, polis kini perlu bertindak pantas menghapuskan kumpulan tersebut.

Menurutnya, jika dibiarkan, perkara itu dikhuatiri akan terus berlaku pada masa depan dengan kejadian lebih menyayat hati dan melibatkan lebih ramai mangsa.

Mohd. Zaman menambah, kumpulan samseng itu perlu dibendung pada peringkat awal termasuk usaha pihak berkuasa untuk melakukan sekatan terhadap aksi ganas dalam filem Tamil.

Sementara itu, Ketua Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Michael Chong turut meminta PDRM bertindak terhadap gengster India kerana beliau turut menerima aduan berhubung keganasan kumpulan samseng berkenaan.

Menurutnya, biro itu sentiasa menerima aduan mengenai tindakan samseng dari gengster India terutamanya melibatkan penarik kereta.

Beliau berkata, bagi bulan ini sahaja pihaknya telah menerima dua aduan berhubung masalah tersebut.

“Masalah itu tidak boleh dipandang mudah oleh mana-mana pihak kerana ia mampu menggugat keselamatan negara.

“Malah kita bimbang gejala gengsterisme itu akan menjadi lebih mudarat dan sukar dikawal selepas ini,” katanya.

Kerana itu, PDRM janganlah hendak mengambil hati dengan mengatakan polis mempunyai strategi yang dirangka dalam membendung gejala gengsterisme tanpa mengkhususkan kepada kaum tertentu bagi memastikan keselamatan rakyat terus terjamin.

Kenyataan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar semalam nampak seperti ‘bermain politik’ apabila mengatakan gejala gengsterisme dilakukan pada satu kaum sahaja, malah kaum lain juga terlibat dalam kumpulan gengster.

"Tidak adil jika saya katakan kaum India kini mendominasi gejala gengsterisme di negara ini walaupun terdapat pelbagai spekulasi," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia.

Beliau mengulas permintaan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk T. Murugiah di dalam Mingguan Malaysia Ahad lalu supaya polis memberi perhatian terhadap gejala gengsterisme di kalangan kaum India yang semakin memuncak.

Ismail menambah, gejala gengsterisme bukan masalah perkauman kerana dalam sesuatu kumpulan gengster terdapat juga kaum lain.

Apapun, katanya, pihaknya akan memberi perhatian serius bagi menangani gejala itu selepas ini bagi memastikan ia tidak menjejaskan keselamatan negara.

Rasanya Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) di bawah Jabatan Siasatan Jenayah perlu diperbesarkan dengan kedudukan kumpulan gangster kini merentasi sempadan dan keganasan melampau yang dilakukan mereka.

1 comments

TAK BERBUNYI LANGSUNG NIH!!!

Agak aneh jugalah apabila kepimpinan PKR atau lebih tepat lagi Pakatan Rakyat langsung tidak 'berbunyi' bila Transparency International - TI Malaysia membuat teguran agar pemilihan kepimpinan utama Parti Keadilan Rakyat pada bulan November nanti, bersih daripada sebarang bentuk rasuah wang dan penyelewengan kuasa.

Transparency International merupakan antara entiti yang paling 'gemar' digunakan oleh barisan Pakatan Rakyat dalam usaha menidakkan keadilan pilihanraya umum mahupun pilihanraya kecil di negara ini. Nama Transparency International semakin kerap digunakan selepas Pilihanraya Umum Ke-10 apabila Barisan Alternatif tidak dapat menerima keputusan yang mereka tidak dapat mengurangkan majoriti dua pertiga kerusi milik Barisan Nasional yang ketika itu dipimpin oleh Dr. Mahathir setelah berhempas pulas menggunakan isu Anwar Ibrahim dan penganjuran siri demonstrasi di seluruh negara kelihatan disambut sangat baik. Begitu juga pada Pilihanraya Umum Ke-11 pada 2004 apabila barisan pembangkang mengalami kekalahan teruk, Transparency International digunakan untuk mencabar keputusan berkenaan.

Pemilihan dan pencalonan dalam PKR sedang hangat berlangsung. Sekalipun dikatakan PKR jauh lebih baik daripada UMNO hasil daripada reformasi sistem pemilihan, namun nampaknya apa yang berlaku sekarang adalah penyelewengan kuasa dan pengaturan yang sangat berleluasa terutama oleh Anwar Ibrahim yang bertindak sebagai tangan ghaib.

Cabang Permatang Pauh yang menjadi lubuk Anwar Ibrahim sendiri telah pun membuktikan, parti berkenaan tidak mampu lari daripada kemelut penyelewengan kuasa dan rasuah apabila TKM 1 Mansor Othman menang tanpa bertanding, tetapi tidak dipersetujui oleh 40 ranting tempatan.

Ada pendapat yang mengatakan, Politik adalah permainan persepsi dan strategi. Rasuah, penyelewengan kuasa, janji bulan bintang dan cakap tak serupa bikin adalah rukun yang WAJIB dijalani dalam permainan ini tak kiralah parti tersebut berteraskan kebangsaan, sosialisme, komunis APATAH LAGI kalau yang berjenama agama.

0 comments

Monday, September 20, 2010

KETEGANGAN MELAYU-INDIA HAMPIR TERCETUS DI KULIM, KEDAH....

Monday, September 20, 2010
Sikap Melayu yang banyak bersabar dalam beberapa perkara, ada kalanya perlu dipuji. Malah kesungguhan pihak berkuasa untuk menutup dan melindungi cerita agar kesan negatifnya tidak menular ke seluruh negara juga, adakalanya sangat dihargai. Dan mungkin kerana sifat serta tindakan sebegitulah yang memastikan negara ini sentiasa berada dalam keadaan aman dan makmur, meskipun sebenarnya ia lebih bersifat seperti api di dalam sekam.

Itulah yang berlaku di Paya Lebar, sebuah petempatan yang dahulunya merupakan kawasan estet getah yang luas di Lunas, tidak jauh dari bandar Kulim, pusat strategik ekonomi Kedah Selatan.

Kisahnya tidaklah 'sehebat' perang 13 Mei 1969 di Kuala Lumpur. Bagaimanapun, ia mempunyai kaitan dengan politik. Ahli Parlimen bagi kawasan tersebut adalah Gobalakrishnan, pelakon dan penjilat punggung Anwar Ibrahim yang sangat hebat dan sedang berhadapan dengan masalah perebutan jawatan selaku Ketua Cabang Lunas secara tiga penjuru (dua India, satu Melayu).

Menurut laporan, kejadian tersebut berlaku seminggu sebelum Aidil Fitri. Sekumpulan remaja India telah mengganggu, meraba dan cuba mencabul kehormatan seorang gadis Melayu. Beberapa orang remaja Melayu segera menyelamatkan gadis Melayu yang meminta pertolongan daripada orang ramai. Kejadian berlaku tidak jauh dari sebuah kedai makan.

Remaja-remaja India berkenaan bagaimanapun meminta maaf dan berlalu. Bagaimanapun pada pukul 1.45 pagi, tidak kurang 30 buah motosikal yang dibonceng oleh remaja-remaja India muncul semula. Mereka bersenjatakan parang, kayu dan besi. Destinasi mereka adalah ke kedai makan milik seorang lelaki tua Melayu.

Apa yang berlaku seterusnya bagaikan sebuah drama Tamil. Dua orang lelaki Melayu yang sudah berusia menjadi mangsa. Salah seorang daripada mereka, putus urat tangan. Seorang lagi menerima 12 jahitan akibat luka di kepala. Beberapa orang kanak-kanak kecil yang berusia 4-6 tahun diterajang oleh samseng-samseng India tersebut.

Kes berkenaan dilaporkan kepada pihak polis. Hasilnya, daripada lebih 50 orang remaja India yang merusuh, mencedera dan merosakkan harta awam, hanya 4 orang yang berjaya ditangkap dan diberkas. Mereka bagaimanapun, dibebaskan selepas dijamin.

Dikhabarkan, beberapa pihak cuba MERASUAH pekedai Melayu itu agar menarik semula laporan polis yang dibuat dengan tawaran wang yang lumayan. Bagaimanapun, tawaran tersebut ditolak.

Sumber juga memberitahu, polis telah memanggil beberapa NGO Melayu termasuklah PEKIDA untuk melakukan perbincangan. Antara yang turut sama dalam mesyuarat dan perbincangan berkenaan adalah Gobalakrishnan, MP Padang Serai selain beberapa pemimpin kanan PAS kawasan.

Tahap kesabaran orang Melayu di kawasan Lunas dan Kulim sebenarnya cukup tinggi. Kegiatan dan kewujudan begitu banyak kumpulan-kumpulan samseng remaja India sebenarnya sangat membimbangkan di kawasan tersebut, terutama selepas estet-estet yang menjadi kampung halaman tuk nenek dan mak bapa mereka sebelum ini telah bertukar menjadi kawasan perumahan dan kilang.

Sesuatu harus segera dilakukan di kawasan itu bagi memulihkan keamanan yang suatu ketika dahulu tidak pernah tergugat meskipun UMNO dan PAS berperang sakan dengan isu kafir-mengkafir sesama sendiri. Apa yang dikatakan tohmahan kepada Gobalakrishnan nampaknya seperti menjadi kenyataan dengan kemunculan samseng-samseng remaja India yang seolah-olah sedang menjadikan Lunas, Kulim dan kawasan sekitar pekan Padang Serai seperti medan pergaduhan di dalam filem-filem Tamil.

p/s : ANTARA SAKSI UTAMA KES INI ADALAH SEORANG BLOGGER yang terkenal dengan pendedahan salah laku kepimpinan negeri Kedah di dalam blognya.

19 comments

ALAHAI MENTERI UMNO... JAHILNYA TAK BERKURANG SIKIT PUN!!!



Ternyata, masih ramai rupa-rupanya pemimpin UMNO yang bangang tak sudah, terutama dalam upacara atau majlis sambutan Hari Lebaran. Budaya hiburan melampau rupa-rupanya sudah dianggap sebagai satu kemestian.

Maka tidak hairanlah jikalau ada majlis tari-menari ketika menyambut 1 Syawal. Malah terlalu ramai yang sebenarnya terlalu sibuk menyediakan juadah dan melayan tetamu daripada bersolat Jumaat mahupun mendirikan solat Zohor (bagi kaum wanita). Adab menyambut 1 Syawal langsung dilupakan atau tidak diketahui. Perintah Allah Taala dan suruhan Nabi s.a.w tentang 1 Syawal dan sambutannya, dibakulsampahkan.

Inilah contoh buruk dan JAHIL yang ditunjukkan oleh salah seorang Menteri Kabinet daripada UMNO. Sekaligus memperkuatkan dan memperkasakan tanggapan bahawa para pemimpin UMNO hanya pandai bercakap tentang Islam, tetapi amalan dan ilmu Islam adalah NIL!!!

Ismail Sabri Yaakob adalah Menteri KPDNKK. Merupakan menteri senior dan pemimpin UMNO Bahagian Bera, ternyata Ismail Sabri Yaakob tidak begitu berhati-hati dalam hal ini.

TAK JATUHLAH MARTABAT MENTERINYA kalau Ismail Sabri bertanya kepada Tok Imam atau Tok Siak tentang boleh tidak tarian dan hiburan dalam Rumah Terbukanya itu. Atau tidak jatuh statusnya kalau Ismail Sabri buat sidang media pertemuannya dengan YDP PAS Bera untuk bertanyakan MASLAHAT berkenaan. Silap-silap, sekelian manusia di Bera akan angkat tabik kepada Ismail Sabri kerana sanggup merendahkan diri bertanyakan sesuatu yang dia tidak tahu daripada berlagak tahu tetapi kemudian terpinga-pinga mengatakan, 'SAYA TAK TAHU' macam yang OSTAT AZIZAN SELALU DUK BUAT.

Sambutan 1 Syawal adalah hari kebesaran Islam. Ia harus dilakukan mengikut lunas-lunas dan adab-adab Islam. Sekalipun kita disuruh bergembira dan berbesar hati dengan kehadiran 1 Syawal, namun sewajarnya kegembiraan dan besarnya hati kita itu mengikut dan berdasarkan perintah Allah Taala dan suruhan Rasul-Nya. Bukannya kegembiraan melampau seperti yang dipaparkan dan ditunjukkan di negara ini.

Dan kalau ya pun nak menggambarkan 1Malaysia, lakukanlah ianya mengikut tatasusila yang digariskan oleh Islam tanpa perlu melanggar atau melonggarkan mana-mana perintah Allah Taala. Perlu juga diperhalusi, 1 Syawal adalah hari kebesaran Islam, bukannya hari nak menunjukkan budaya atau adat istiadat bangsa atau kaum!!!

Namun yang lebih pasti, umat Islam di negara ini sebenarnya memerlukan REFORMASI kefahaman agama yang sangat EKSTREM kerana berdasarkan sambutan Hari Raya Aidil Fitri yang diamalkan oleh rakyat negara ini, ianya sudah cukup untuk menggambarkan betapa JAUH TERSESATNYA umat Islam daripada landasan yang dibenarkan oleh syara' dalam konsep bergembira.

Sampai bila tanggapan 1 Syawal sebagai hari hiburan akan dihentikan? Sampai bila Aidil Fitri tidak melangkaui tempoh yang ditetapkan berbanding yang diamalkan oleh Melayu Malaysia... agak terkejut juga apabila 'diberitahu', hari raya tu sebulan Syawal...

6 comments

MAKIN KERAP PULA MUNCUL... ADA APA-APA KA NIH?

Selepas menggemparkan negara atau paling tidak pun menggegarkan para pemimpin generasi baru PAS yang sedang asyik-masyuk bergulit dengan DAP menerusi dakwaannya bahawa ada pemimpin PAS yang menyarankan kepada Tunku Abdul Rahman agar harta-harta Cina dirampas pada 13 Mei 1969 selepas ketenteraman awam di Kuala Lumpur dikembalikan oleh Askar Melayu Diraja, makin kerap pula Zainuddin Maidin muncul untuk menyatakan pendapatnya.

Sebenarnya tak salah bagi sesiapa pun tampil. Namun bagi orang politik, terutama orang yang pernah kalah dalam pencalonan, pilihanraya mahupun pemilihan, penampilan semula ini boleh memberikan seribu satu macam tafsiran. Apatah lagi jikalau seseorang bekas pemimpin itu berasal dari lubuk dan kawah berapi seperti UMNO Bahagian Sungai Petani yang masih tidak habis-habis dengan perangai tamakkan jawatan tetapi BEKERJA PEMALAS NAK MAMPUS! ORANG YANG DAH MAMPUS pun tidak semalas seperti GOLONGAN PEREBUT JAWATAN di UMNO Bahagian Sungai Petani itu!

Kita tidak mahulah membuat persepsi tentang kemunculan semula Zainuddin Maidin yang pernah memalukan negara menerusi temubualnya dengan Al-Jazeera yang menyaksikan Zainuddin Maidin gagal menjadi Menteri Penerangan yang berilmu dan berotak.

Ada sesuatu yang Zainuddin Maidin berjaya lakukan untuk menarik perhatian iaitu saranannya agar UMNO melupakan hasrat untuk membaiki perpaduan dengan PAS sebaliknya perlu lebih menumpukan hubungan antara UMNO, MCA dan MIC bagi membentuk pakatan yang lebih padu. (UMNO Online)

Sama ada bekas Menteri Penerangan ini sedar atau tidak, retorik pemikiran sepertinya sudah lama dihanyutkan ke Sungai Kelang. Kegagalannya untuk memahami situasi sebenar seperti yang diperjuangkan oleh golongan marhein, sebenarnya mencerminkan sikap dan pendirian sebenar sebahagian besar pemimpin-pemimpin besar UMNO yang masih hidup dalam alam berbaju kot dan bertali leher di tengah-tengah panas terik matahari Tropika.

Seharusnya bekas wartawan yang dua generasi mudanya daripada generasi Rahim Kajai itu, memahami motif sebenar perpaduan antara PAS dan UMNO yang diusahakan oleh beberapa pihak.

Pertelagahan pendapat atau perselisihan dalam bidang-bidang yang merangkumi furu' merupakan hikmat dan nikmat yang dianugerahkan Allah Taala kepada manusia. Perbezaan pendapat antara PAS dan UMNO sebenarnya tidak melibatkan perkara pokok iaitu AKIDAH. Dan kalaupun ada yang cuba menarik akidah sebagai cabang perbezaan pendapat, golongan tersebut sebenarnya adalah golongan penjahil yang sebenarnya cuba berlagak pandai. Dan golongan seperti itu tidak sahaja ramai di dalam PAS, malah jauh lebih majoriti jumlahnya di dalam UMNO.

Mungkin tamsilan yang dibuat ke atas sifat Zainuddin Maidin dari kalangan pendokong PAS ada benarnya. Zainuddin Maidin yang hidup dan membesar pada zaman sekular dan PEMERCAYA DEMOKRASI TULEN, tidak langsung berasa apa-apa tentang Islam dan persaudaraan dalam Islam. Malah konsep dakwah di dalam Islam, langsung tidak wujud dalam kenyataan-kenyataan yang dikeluarkannya sepanjang dia bergelar orang politik.

Seperkara yang pasti ialah, kalaulah konsep yang diamalkan oleh Zainuddin Maidin itu bertepatan dengan sunnah, baik sunnahtullah mahupun sunnah Nabi, pastinya Rasulullah s.a.w, para Sahabat r.a dan golongan solaffus-soleh tidak perlu bersusah payah mengharungi pelbagai penderitaan semata-mata untuk meramaikan umat yang memperakui kalimah Thoiyyibah dan mengamalkan, 'DENGAR DAN TAAT' pada perintah dan larangan-Nya.

Bahaya Demokrasi Rom sudah meliputi keseluruhan umat Islam... maka semakin dekatlah kebenaran salah satu hadis Rasulullah s.a.w yang memperkatakan tentang ramainya umat Islam, tetapi iman mereka hampa... tentang indahnya masjid mereka, tetapi masjid mereka kosong...

Nak tengok pendokongnya.... tengok sajalah ZAINUDDIN MAIDIN!!!

1 comments

KENALAH PUJI DIRI, KALAU TAK SAPA NAK PUJI

Adik kepada khatib yang melakukan BIDAAH DHOLALAH terbesar dekad ini di Pulau Pinang, Idris Ahmad, kembali muncul di tajuk utama portal berita, Malaysiakini. Katanya, walaupun negara mengalami kemerosotan pelaburan asing, negeri-negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat iaitu Kedah dan Selangor berjaya menarik lebih ramai pelabur-pelabur asing. (Malaysiakini)

Ribuan tahniah diucapkan kepada Idris Ahmad yang juga seorang Ketua Penerangan PAS Pusat kerana mengingatkan rakyat seluruh Malaysia tentang kehebatan kerajaan Pakatan Rakyat di negara ini, terutama di negeri-negeri yang ditadbir oleh pakatan yang masih tidak berdaftar itu.

Walaubagaimanapun, satu persoalan yang sangat memusykilkan ialah seandainya benarlah kesimpulan yang dibuat oleh Idris Ahmad itu, mengapa pula Kelantan TERLALU SUKAR menerima kemasukan pelabur-pelabur, khususnya pelabur-pelabur asing meskipun MIDA dan MITI menerusi pegawai-pegawai mereka, bertungkus lumus memperkenalkan Kelantan kepada masyarakat pelabur.

Malah Kelantan yang turut menerima bantuan dan geran daripada Kerajaan Pusat untuk menjadi destinasi pelancongan bagi menggalakkan pertumbuhan ekonomi negeri tersebut, turut gagal. Rancangan membina pelabuhan di Palekbang juga nampaknya bakal berhadapan dengan kegagalan.

Apakah kerana Kelantan telah DILAKNAT oleh Allah Taala sehingga membuatkan rakyatnya terpaksa keluar dari negeri itu untuk mencari sesuap nasi, manakala yang masih tinggal pula terpaksa bercakap besar dan membanggakan diri kononnya negeri mereka masih makmur. Malah dek kerana tidak ada alasan yang boleh diberikan, dikatakan bahawa AKIDAH BERSIH lebih utama daripada AIR BERSIH.

Atau kerana kebanyakan pelabur-pelabur besar tidak menaruh keyakinan terhadap Kelantan kerana pentadbirnya seperti PAK-PAK LAWAK yang tidak BEROTAK? Atau kerana faktor geografi dan logistik atau prasarana yang tidak lengkap?

Seperkara yang perlu diberitahu juga oleh Idris Ahmad kepada para 'pendengarnya' ialah prasarana bagi pelabur-pelabur di Kedah telah disiapkan oleh kerajaan terdahulu. Manakala Selangor pula, semenjak dari awal kewujudan Malaysia lagi, telah menjadi hub entreport menggantikan Singapura menerusi Pelabuhan Swettenham dan sekarang ini menjadi Pelabuhan Kelang, manakala Zon Industri Sungai Way menjadi Zon Industri Bebas pertama di negara ini, diwujudkan oleh kerajaan negeri sebelum Pakatan Rakyat dan Kerajaan Pusat.

Kedah pula sepatutnya menerima pelabur yang jauh lebih ramai memandangkan Kulim Hi-Tech Park telah dipromosikan dan sebelum Kedah diambilalih oleh Pakatan Rakyat, ia merupakan kawah emas untuk Kedah dan nilai pelaburan yang sangat tinggi. Sepatutnya juga, Idris Ahmad membandingkan juga nilai pelaburan di Kedah yang diusahakan oleh Kerajaan Negeri tanpa pembabitan MIDA dan MITI. Sedangkan apa yang berlaku di KHTP sekarang, semuanya sangat maklum....

Jangan nanti, berlagak besar, menyembang tinggi tentang kejayaan, berhidung kembang, membuak dada sedangkan semuanya orang lain punya kerja... atau lebih tepat lagi, lembu punya susu, sapi dapat nama.

Kalau Idris Ahmad benar-benar ingin berasa bangga, seharusnya buktikan bahawa PAS yang mentadbir Kelantan dan Kedah benar-benar hebat menarik pelabur asing. Sepatutnya Idris Ahmad juga mencanangkan, bagaimana Kedah boleh gagal dalam projek pelaburan hub-halal. Mengapa Idris Ahmad, selaku Ketua Penerangan PAS Pusat yang 'kelihatan tahu serba-serbi' tak bercakap mengapa hub-halal yang menerima pelaburan besar dari negara-negara Timur Tengah itu berpindah ke Tanjong Manis di Sarawak?

Jangan sampai orang kata, makin kuat seseorang itu BERCAKAP TENTANG Negara Islam, semakin kuat pula PEMBOHONG dan DUSTA serta CAKAP BESARNYA!!!!

0 comments

JADI BAHAN GELAK SAJALAH UMNO NIH DIBUAT DEK NIK ABDUL AZIZ

Sekali lagi Nik Abdul Aziz berjaya mengucar-ngacirkan UMNO dan para pendokongnya apabila dia mengeluarkan kata-kata yang dia tidak berbangga menjadi Melayu. Ramai yang memberikan respons dan tidak kurang, ramai juga yang mengecam Nik Abdul Aziz. Manakala para penyokong Nik Abdul Aziz yang terasa bahang dengan kenyataan Mursyidul Am mereka, mula mengeluarkan tafsiran masing-masing bagi mengurangkan impak serangan pihak UMNO.

Nik Abdul Aziz adalah seorang ahli politik. Biarpun dia ditampilkan sebagai ulama oleh para pengikut dan pemujanya, hakikatnya Nik Abdul Aziz adalah ahli politik yang akan mengatakan apa-apa sahaja asalkan mendapat perhatian, asalkan menjadi tajuk utama berita, asalkan mukanya keluar dalam mana-mana media dan asalkan kata-katanya memberikan kesan kepada para pendengar tanpa mengira sama ada mereka penyokong atau penentang. Malah kalau perlu, Nik Abdul Aziz akan menggunakan agama yang dianutinya pula jikalau kata-katanya tentang bangsa tidak mendapat perhatian.

Sepatutnya para penyokong UMNO menyedari hakikat tersebut. Mereka tidak perlulah membuktikan bahawa Nik Abdul Aziz bukanlah seorang ulama kerana sebenarnya, apabila dia menjadi seorang ahli politik yang mengejar kuasa, SECARA AUTOMATIK dia BUKAN LAGI SEORANG ULAMA melainkan ULAMA SU' yang matlamat utamanya adalah kuasa.

Para penyokong UMNO sewajarnya membiarkan sahaja ahli-ahli PAS dan penyokong Nik Abdul Aziz bersungguh-sungguh untuk membuktikan bahawa Nik Abdul Aziz adalah ulama. Tidak perlu digusarkan kerana setiap kali Nik Abdul Aziz digambarkan sebagai ulama oleh para penyokongnya, setiap kali itu jugalah lisannya sendiri akan membuktikan dia adalah SYAITAN POLITIK yang sanggup melakukan apa-apa sahaja demi kuasa.

Apabila Nik Abdul Aziz mengatakan dia tidak berbangga sebagai seorang Melayu, maka terimalah kata-katanya itu dengan berlapang dada. Tidak perlu dilayan racauannya itu. Tidak kisahlah kalau dia tidak berbangga sekalipun. Tidak perlulah dibuktikan tentang bangsa atau mana-mana dalil mahupun nas tentang bangsa. Malah kalau Nik Abdul Aziz mengatakan, dia tidak berbangga langsung menjadi manusia pun, tidak perlu sesiapa pun mengganggunya.

Makin dikacau orang tua itu, makin menjadi-jadilah repekan dan racauannya. Biarkan dia meracau seorang diri dengan bertemankan para juak-juaknya. Letih mulutnya nanti, berdarah gusinya nanti, sakit tekaknya nanti, ditarik suaranya nanti... diamlah dia. Tak guna menimbun dosa dengan memberikan nasihat atau mengata dia.

Cukuplah kita melihatnya dari jauh dan berharap AGAR ALLAH TAALA tidak menimpakan penyakit WAHAMnya itu kepada kita. Pada masa yang sama, berdoa dan bermunajatlah kita kepada Allah Taala dengan bersungguh-sungguh hati agar kita sentiasa ditundukkan dek perasaan syukur dan berterima kasih kepada Allah Taala atas sebarang kurniaan-Nya, baik yang berupa keseronokan, mahupun ujian dalam bentuk mudarat agar kita sentiasa berada dalam lingkungan keRahiman-Nya

2 comments

Semenanjung Tanah China Ganti Malaysia... Hudud Bakal Dilaksanakan!!!

Menjelang penaklukan PAKATAN ke atas PUTRAJAYA, PAKATAN yg diketuai oleh Khalifah Lim Guan Eng ikut mazhab PAS dan bekas banduan Anwar Ibrahim dan para ulamak2nya Nik Aziz, Hj Hadi, Haron Din, yg akan berlaku tak lama lagi pada PRU13..

Bekas banduan Anwar Ibrahim dengor kabor2 angin yg mana telah menyediakan perlembagaan persekutuan yg baru. Nurul Izzah juga giat menterjemahkan maksud hak keistimewaan org2 Melayu. Pempin2 DAP tidak ketinggalan cuba juga menterjemahkan maksud hak keistimewaan org2 Melayu. Mereka brpendapat yg org2 Melayu telah dipesongkan kefahaman tentang perkara ni oleh pempin2 UMNO...( padahal pempin2 UMNO yg dimaksudkan ialah antaranya ialah yg sekarang ni menjadi pempin2 tertinggi dalam PAKATAN gak- dan ramai pempin2 Melayu dalam PAKATAN telah menikmati akibat salah faham ni, dlm PKR maupun PAS, tul tak Zaid, Anak Melayu gak, Nurul Izzah, Azmin, Kamarudin Jaafar, Anwar sendiri dll -mm politik) Mungkin kerana mereka telah berjaya dan selesa akibat salah faham ni, yg mereka rasa kesal tapi tak nak pulangkan segala kekayaan mereka tu..hak mereka katanya.

Pempin2 DAP juga giat berdakwah dimasjid2 dakwah org2 Islam tentang keadilan sejagat mereka..yg mana ulamak2 PAS brsetuju yakni keadilan sejagat lebih baik dari keadilan Islam, sebab tu keadilan atau hukum hudud hanya utk org Islam....

tapi pempin2 PAS setuju pulak Allah swt utk semua, cuma hukum hudud utk org2 Islam..ulamak akhir zaman, parti lebih penting kedudukannya dari Allah swt dan RasulNya..ulamak2 PAS spt Haron Din, Hj Hadi dll walaupun sedar ianya salah dan pernah nasihatkan yg ianya leh jatuhkan akidah, namun kerana kepentingan parti lebih utama dari kesesatan dan kekeliruan pada ummat Islam dan umumnya pada ummat manusia..maka tiada apa2 tindakan susulan pada pempin2 PAS dan PAKATAN yg lain yg terus pejuangkan isu ni.

Pempin2 PAS juga membisu pada Majlis Peguam dan pihak tertentu..yg sedang brusaha kepada proses kemurtadan dsb...pempin2 PAS lebih suka biarkan UMNO tangani hal ni, dan akan ambik kesempatan bila ada keuntungan politik mereka!!

So, apa persediaan yg PAS dah lakukan utk perlaksanaan hudud ini diperingkat nasional!!..atau ..buat tak reti je kut!! Alasan yg akan diberi, UMNO pun tak boleh walaupun dah 50 tahun lebih berkuasa..so bagi ler mereka 50 tahun gak..

Kalau dah melayu tu melayu gak..satu panjang lilit serbannya tu je..PAS dan UMNO tak ubah pun sesapa jadi lebih baik dari yg lain!!

___

Pempin2 UMNO mungkin sekarang dah perhebatkan kejasama secara senyap ngan pempin2 PAKATAN..perancangan nak tambahkan harta lagi. Yg sioknya kelak, apa2 hal pempin2 PAKATAN ler pulak menjawab..tapi rakyat takkan tanya. Lihat je ler kilang arak yg riuh dikatakan sebelum berkuasa..tapi kini seolah2 "halal" dah. Rasuah dan pusat2 hiburan semuanya dimaapkan..maklumler kepempinan ulamak..kritik brmakna menghina ulamak, menghina ulamak sama ler menghina nabi!!

Cuma UMNO mungkin malu sikit dah hebahkan..tak cakap terang2 macam MCA dan DAP.

Akar umbi UMNO..nasib korang le, labu!!

TAHNIAH...PAKATAN!! Rakyat semua dah matang!! Rakyat perasan dan siok sendiri ngan "KUASA RAKYAT"..masalahnya "KUASA RAKYAT" tempohnya sehari je dari pukul 8 pagi sampai 5 petang!! ..Tapi kuasa pempin2 yg merayu utk dilantik dan diberi kuasa, yg janjikan syurga, bulan dan bintang..leh brkuasa selama 5 tahun atau ratusan tahun!!

Mungkin PERLEMBAGAAN BARU kelak, mengekalkan PAKATAN utk ratusan tahun!! dorang tak main ler 99 tahun, biasanya 999 tahun!! Lihatlah Republik of China, emperor2 pun dah tak de..Kesultanan melayu, ketuanan Melayu bye! bye!

16 Sept kelak, bukan menyambut penubuhan Malaysia lagi..tapi penubuhan Semenanjung Tanah Cina!!

- ha ha ketawa ler aku!! padan muka aku!

Awang bin Ali

0 comments

LIM GUAN ENG KATA BUANG MASA SAJA BAGI PENJELASAN

Lim Guan Eng, Setiausaha Agung (Cina) DAP menegaskan bahawa wang ehsan yang diberikan kepada warga tua di Pulau Pinang adalah bersih daripada unsur-unsur judi. Sebabnya, Kerajaan Negeri Pulau Pinang adalah negeri pertama yang mengharamkan judi bola dan kemudian baru dituruti oleh Kerajaan Pusat. Yang suka kepada judi, hanyalah Kerajaan Pusat. (Harakah Daily)

Itu yang dikatakan oleh Setiausaha Agung (Cina) DAP ketika berceramah di hadapan Melayu PAS di Dewan Serbaguna Teluk Air Tawar sempena Hari Terbuka PAS Kawasan Tasek Gelugor.

Bahagian yang lebih penting ialah, LIM GUAN ENG MENGANGGAP HANYA MEMBUANG MASA UNTUK MEMBERIKAN PENJELASAN tentang wang RM100 yang diberikan kepada warga tua.

Pertumbuhan pesat pusat-pusat maksiat, tempat-tempat dan kelab-kelab perjudian di seluruh Pulau Pinang selain negeri tersebut menjadi sarang kepada wanita-wanita PELACUR dari China, bagaikan mendapat restu kerajaan negeri. Operasi-operasi yang dilancarkan oleh pihak polis di negeri tersebut telah menyebabkan beberapa pihak di negeri tersebut cuba mengalihkan perhatian rakyat Malaysia daripada masalah sosial yang semakin berat di Pulau Pinang selepas DAP berkuasa.

Lim Guan Eng tetap tidak mahu menjawab atau barangkali dia sememangnya tidak ada jawapan khusus tentang wang ehsan RM100 itu. Pemberian wang ehsan kepada rakyat walau apa dan berapa nilainya sekalipun adalah baik. Apatah lagi pemberian wang ehsan tersebut mungkin dapat membantu mengurangkan kadar kesusahan dalam kenaikan harga untuk barangan dan perkhidmatan di negara ini.

Bagaimanapun tidak ada satu kerajaan di dunia ini pun yang akan berani mengambil sumber-sumber kewangan daripada sumber-sumber gelap. Bahkan walau negara penjenayah seperti Israel pun, kepimpinan utamanya akan cuba mengelak daripada terlibat dengan organisasi jenayah baik yang terancang mahupun yang kecil-kecilan. Pada masa yang sama, mereka juga akan cuba mengawal kadar jenayah dan maksiat bagi mengelakkan kerajaan mereka dikaitkan dengan organisasi berkenaan.

Berbeza pula dengan Lim Guan Eng. Meskipun tidak berterus-terang namun sebahagian besar daripada rakyat Pulau Pinang khususnya yang tinggal di Pulau Pinang dapat melihat sendiri betapa suburnya pusat-pusat maksiat yang tumbuh bagaikan cendawan. Lim Guan Eng mungkin boleh sembang tentang tentangannya terhadap judi bolasepak tetapi Lim Guan Eng tidak pernah mengulas tentang tempat-tempat maksiat, khususnya yang menyediakan DAGING MENTAH PENUH BULU DARI CHINA yang bersepah-sepah di Pulau Pinang.

Buang masa ehhh?

7 comments

Sunday, September 19, 2010

PEMBERITAHUAN

Sunday, September 19, 2010
The Flying Kick telah dijangkiti Malware dari Pahang Daily Online... para pelayar blog ini dinasihati agar berhati-hati.

Layari THE FLYING KICK dengan menggunakan Mozilla Firefox bagi mengurangkan risiko. Elakkan daripada penggunaan Google Chrome.

Dah semakin banyak blog yang dijangkiti oleh Malware termasuklah Malaysiakini... Ada sesiapa yang mempunyai jalan penyelesaiannya?

5 comments

Cina Tekan Melayu Sebab Takut Melayu Balas Dendam

Tekanan demi tekanan org2 cina pada org2 Melayu ngan menaikkan harga sesuka hati mereka..menindas dalam memberi peluang perniagaan..dan terhadnya keja2 dipejabat kerajaan!!

Graduan2 yg mencurah2 masuk kedalam pasaran kerja..kerajaan tak dapat lagi menampung mereka, gitu juga agensi2 kerajaan..

Yg bekerja dikilang2 yg dimiliki oleh org2 luar dan yg dimiliki oleh towkeh2 cina mula terasa telah dianak tirikan dan ditindas..dari rakan2 sekerja dari bangsa cina.

Keadaan ini telah memaksa org2 Melayu mulai menceburi bidang perniagaan dan mula membina rangkaian mereka sendiri!!

Bukan salah perlembagaan, bukan salah artikel trsebut, bukan salah ketuanan Melayu, bukan salah PERKASA, bukan salah UMNO..ianya adalah perubahan, org2 cina kena belajor menerima perubahan ni dan terus bersaing!!

Kerana org2 cina trtidur dalam "comfort zone" (nak kata malas tak boleh, nanti marah En Kamal Sanusi kerana baginya melayu je malas, kecuali dia)..org2 cina cuba gunakan kuasa politik utk menahan kemaraan org2 Melayu dalam bidang perniagaan. Tapi tekanan yg sedemikian mungkin leh mengakibatkan org2 Melayu lagi brtambah brsatu!! Mereka akan mulai merasa perlunya mereka bergabung disektor2 perniagaan terpilih dan akan memonopoli industri2 trpilih..ni akan membuat org2 cina lebih tertekan!!

Kebangkitan org2 India juga agak memberansangkan..ni juga memberi tekanan pada org2 Cina.

Globalisasi-antara faktor yg menekan peniaga2 Cina ini, kerana saingan bukan saja dari dalaman malah dari jiran2 sebelah!!

Saingan2 dari org2 Aceh, Pakistan ( mulai menguasai sektor perniagaan tekstil- Nilai 3 hampir menjadi little Karachi), Bangla ( mulai memiliki kedai2 runcit dan kedai2 makan), Burma ( sudah mulai menguasai industri trpilih), Indon mulai menguasai kerja2 kontrak kecil spt renovation dan industri trtentu..pendatang2 ni tiada beri peluang pada org2 cina sebagaimana org2 melayu telah berikan..bersaing, sapa menang sapa kalah, nasib le..

workshop2 keta dari kalangan org2 melayu makin brkembang dan brsaing hebat walaupun sektor tayar, spare part, dan keta potong masih dikuasai oleh org2 Cina, tapi trpaksa tunduk ngan "customer'2 dari kalangan workshop Melayu..

Lahirnya korporat2 Melayu yg bertaraf 5 bintang..telah "kurus"kan peluang mereka utk mendapat "projek2 besar" kerajaan spt mana yg telah mereka nikmati brtahun2 lamanya..projek2 oil & Gas mulai dikuasai oleh org2 Melayu. Org2 Melayu telah pandai bergabung ngan pakar2 asing. Org2 cina rasa terabai!!

tekanan2 ini walaupun sekadar gigitan sekor nyamuk je..tak mengubah pun landskap ekonomi mereka, rasa begitu perit sekali!!

Org2 cina mula berpendapat MCA dan GERAKAN telah digunakan/dikudakan oleh UMNO, mereka berpendapat MCA dan GERAKAN telah kurang relevan dalam pejuangkan nasib mereka..kekecewaan, tekanan2 ni telah mengalihkan perhatian mereka pada DAP, ngan harapan, DAP berjaya kembalikan suasana dahulu kala, mereka leh duduk, nonton TV dan kipas..dan lepak2 main mahjung!! org2 melayu akan datang menyembah perlukan pertolongan mereka..

En Kamal Sanusi..agak2 sapa yg malas sekarang ma..selama 400 tahun bawah jajahan British mereka nikmati dunia perniagaan tanpa saingan dari org2 Melayu, kini sejak menjak dari tahun 70'an, kelahiran usahawan2 melayu datu demi satu mendebarkan jantung mereka!!

Org2 cina takut persaingan..org2 cina takut ngan bebayang mereka sendiri!! tapi tindakan mereka utk terus menekan bukannya menguntungkan org2 cina malah akan menyatukan org2 melayu dalam semua bidang, ekonomi dan politik..kerana selama ni org2 Melayu disatukan bukan ngan harta dan pangkat, tapi ngan kalimah tauhid!!

Usaha penyatuan org2 Melayu dalam semua bidang!! perlu dipertingkat lagi..pempin2 UMNO dan PAS takkan brdaya jika kehendak akar umbi mahukan penyatuan!!

Wahai mufti2 dan para alim ulamak..jalankan usaha murni ini..menyatukan ummat adalah satu jihad yg besar sekali!! Kita diperingkat akar umbi juga kena brgerak cergas utk jayakan keinginan nabi saw ni, yakni 1 ummat!!
Tak perlu jemput pempin2 UMNO dan PAS lagi..kita adakan ceramah seluruh Malaysia menyeru supaya ummat Islam brsatu!! adakan perhimpunan dan konvesyen2 penyatuan ummah ini..bangkitkan setiap lapisan masyarakat melayu..pelajar, pekerja2 kilang, pekerja2 ladang, kuli2 melayu, broker2 melayu, drebar2 teksi melayu,

Pempin2 UMNO tengah bingung sekarang ni..masih meneka2 apa tu 1 Malaysia!! rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan..kalau pencapaian tak dapat, masihkah rakyat akan didahulukan? kalau rakyat didahulukan, rakyat mana yg nak didahulukan? kalau nak dahulukan yg miskin rata2nya Melayu akan dikatakan rasis, kalau nak didahulukan yg brduit rata2nya org2 cina, org melayu trcicir.. kalau org2 cina yg mahir pula, brcakap dan menulis bahsa Melayu bahsa kebangsaan mula tak menepati tahap sebenarnya..poneng jang oiiii!!

Pempin2 PAS pula..bingung..nak buat hudud atau tidak? tengah2 belek2 kitab agar tak payah nak buat hudud sekarang ni..nak jadi murtad ngan amalkan sekular atau tidak. atau nak ikut je jejak langkah UMNO, istihar je negara ni negara Islam!! nak pakai jubah lagi ke atau nak pakai kot dan tie?

Pempin2 melayu PKR lak lagi confuse..mana satu lelaki mana satu pompuan..kalau tengok dari satu sudut sama je!! maklum ler melihat ngan mata lebam sebelah!!

so kita2 ler kena brusaha!! Pempin2 ni semua cari makan je..bila akar umbi gegar, bergegar ler mereka!!

pada ah chong2 sekelian..relax ler bro!! org2 Melayu tak pernah zalimi mana2 bangsa selain dari melayu sendiri!!

Awang bin Ali

1 comments

NILAIKANLAH SENDIRI SIKAP CINA INI....

Kes pembunuhan berprofil tinggi Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga orang pengiringnya, menyebabkan kawasan ladang di Tanjong Sepat menjadi perhatian dan tumpuan pihak berkuasa. Orang ramai yang datang pula, tidak dibenarkan memasuki kawasan kejadian jenayah. Begitu juga dengan kawasan sekitarnya.

Bagaimanapun, seorang pengusaha ladang longan di Tanjong Sepat iaitu Lim Soon Beng, 40 dari Syarikat Soon Beng Longan Trading mengeluh kerana kerugian besar semenjak 10 hari lepas apabila longan-longannya tidak dapat dipasarkan dan para pelancong tidak dibenarkan singgah ke ladangnya.

Lim merupakan pemilik ladang tunggal yang mengusahakan tanaman longan di daerah Kuala Langat semenjak 10 tahun yang lalu. (BERITA SETERUSNYA BACA DI MSTAR ONLINE)

Perangai mementingkan diri sendiri, sememangnya cukup sinonim dengan kaum ini. Jadilah apa pun, bagi mereka yang penting adalah keuntungan. Kalaupun mereka terpaksa menurut arahan, yang pastinya mereka akan mengeluh tentang kerugian yang terpaksa dialami.

Pemilik ladang longan itu belum lagi menjadi sebahagian daripada orang Melayu yang terpaksa meninggalkan tanah mereka untuk memberi laluan kepada pembangunan dan kemajuan negara. Nisbah Melayu berbanding Cina yang sanggup mengorbankan tanah demi pembangunan negara, sangat tinggi. Tidak mungkin masyarakat Cina dapat menandingi sikap Melayu yang mengorbankan diri sekalipun mereka sudah menetap di negara ini selama 13 generasi.

Kes kampung setinggan Cina yang enggan berpindah untuk memberi laluan kepada pembinaan menara kabel elektrik di Rawang sudah cukup untuk membuktikan betapa MEMENTINGKAN DIRINYA mereka itu. Begitu juga dengan Kampung Baru Cina Sungai Chua di Kajang sehingga jalan yang hendak diperlebarkan terpaksa dianjak memasuki ke perkampungan Melayu apabila Cina-Cina di Kampung Baru Sungai Chua enggan membenarkan tanah yang mereka duduki itu diambil untuk kemudahan masa hadapan.

Bayangkanlah... dalam seluruh rakyat Malaysia terutama orang Melayu-Islam bersedih dengan tragedi yang menimpa saudara seagama mereka pada penghujung Ramadhan, Cina longan itu mengira-ngira kerugiannya antara RM1000 ke RM2000 sehari kerana tak dapat menjual longannya.

Mungkin keluhannya itu nanti akan dibayar oleh UMNO atau PAS mahupun Melayu PKR yang cuba nak beli undi Cina-Cina di daerah Kuala Langat, kut?

6 comments

DIALOG Rengkas 3- rakyat berpolitik

Satu masa dahulu..
Aku lepak2 ngan mamat surau ni..pekena teh.

Dia pun bercerita..
Katanya: " Satu hari, seorg ahli PAS brmuzakarah atau brdebat atau bertengkar ( tak pasti mana satu) ngan seorg ahli UMNO..katanya, si UMNO ni pandai betul menjawab, abis semua buah siPAS ni dikilasnya..
Akhir sekali si PAS pun keluarkan buahnya yg akhir, the ultimate one, tanya si PAS ni pada si UMNO..kalau kamu mati, sapa yg kamu nak jadi imam pada semayang jenazah kamu..Mader atau Nik Aziz?

Si UMNO ni jawab..Nik Aziz..si PAS tu gelak besar, haaa tengok tengok..si PAS ni gitu gembira kerana kejayaannya..

Aku dengar dan kata; " ooo gitu"..ni aku nak tanya pulak, sapa nak tolong jawab soalan mungkar nangkir didalam kubur nanti? Nik Aziz atau Mader..simamat surau ni terkedu..

Ishhh korang ni..hujah2 politik korang gitu rupa2nya..kalau ler aku mati..selesai dah urusan dunia aku..org yg hidup le brtanggungjawab..nak semayangkan atau tidak, nak campak ke laut ke, nak bakor ke..tak de kena mengena dah ngan aku..seafdalnya jadi imam utk semayang jenazah ialah dari kaum kerabat terdekat..bukannya Nik Aziz atau Mader. Biasanya ia dilakukan oleh imam setempat kawasan trsebut kerana menghormati kedudukannya..
__
Apa le dalam fikiran mereka..begini berhujjah demi masa depan agama, bangsa dan negara!!
Matang sungguh!!

-aa

0 comments

NGEH KOO HAM MAHU MELAYU TERUS BERGANTUNG DENGAN CINA

Pengerusi DAP Perak merangkap mantan 'Menteri Besar Perak', Ngeh Koo Ham meneruskan SERANGAN Ketuanan Cina DAP terhadap Melayu. Kali ini dia menyerang Perkara 153 pula. Menurutnya Perkara 153 itu hanya merangkumi hak keistimewaan Melayu yang sangat terhad dan tidak ada kena-mengena dengan ekonomi seperti diskaun hartanah, mewujudkan ekuiti korporat atau sekurang-kurangnya 30% daripada keseluruhan sistem. (Malaysiakini)

Cina DAP yang pernah MARAH kepada Sultan Perak kerana enggan melantik wakil DAP sebagai Menteri Besar Perak selepas UMNO gagal menubuhkan kerajaan negeri bersama-sama PAS itu pada Mac 2008, sebenarnya sedang bermain-main dengan 'the red thin line'. Kata-katanya itu mudah difaham bahawa orang Melayu tidak sewajarnya mengambil bahagian dalam aktiviti ekonomi di negara ini, sebaliknya 'SEPATUTNYA' selesa dengan hak keistimewaan mereka sahaja. Maksud yang tersirat ialah, jangan sesekali Melayu terlibat dalam sebarang aktiviti ekonomi dan menyaingi Cina-Cina yang telah diberikan pelbagai keistimewaan pada zaman British dan masih menikmati keistimewaan besar pada zaman UMNO menjadi pemerintah.

Bagi menyokong dan melindungi NIAT JAHATNYA, Ngeh menggesa agar UMNO membantu Bumiputera miskin di seluruh negara, termasuk Sabah dan Sarawak. Agak menarik, apakala sektor ekonomi dikuasai hampir 98% oleh Cina, tak kiralah Cina DAP atau Cina dari komponen BN, Ngeh cuba membuktikan bahawa Melayu yang menjadi kerajaan tidak akan berjaya kerana Melayu yang diberi kuasa adalah KORUP, PENYELEWENG dan BODOH.

Maka kerana itulah, UMNO menjadi peminta sedekah dan budak belasahan kepada MCA serta persatuan-persatuan ekonomi Cina di negara ini. Semuanya semata-mata untuk meminta CINA-CINA berkongsi kek ekonomi yang mereka pegang sebanyak 90% semenjak dari zaman British.

Agak menarik kerana keengganan Cina-Cina yang cukup kaya dan mewah di negara ini berkongsi kek ekonomi, ahli-ahli politik mereka pula menekan UMNO atau mana-mana parti politik Melayu yang dilihat berkuasa, agar KEENGGANAN mereka bekerjasama atau berkongsi kek ekonomi itu TERLINDUNG atau TIDAK MENJADI KETARA pada mata masyarakat.

Cara terbaik ialah mengusik Perkara 153 dan 152 sebelum kemudiannya, apabila Melayu melenting marah, CINA-CINA DAP ini akan berkata, 'TENGOK MELAYU TU... MEREKA SANGAT RASIS DAN SUKA MENIMBULKAN PERMUSUHAN DENGAN BUKAN MELAYU,' seperti yang kerap mereka lakukan sebelum ini.

Jangan jadi bodoh dengan terpengaruh dengan cakap-cakap CINA KAFIR DARI DAP ini!!!!

4 comments

Ekstremis Menurut Mata Cina DAP

Lim Kit Malang dlm blognya siarkan ucapan..terima kaseh dan leh rujuk pada blog beliau, kalau tak jumpa blognya..maap ler, kerana kesilapan teknikal!!
(Speech at the launching of the DAP Pasir Pinji service centre foodfair at Tou Mou Kong, Ipoh on Sunday, 19th September 2010 at 8.45 am)

Ianya berkenaan kegagalan Najib dalam mengatasi ekstrimis pada kaca mata DAP..
__
Ada kebenarannya..cuma malang sekali, ianya dilihat dari satu mata sahaja!! dan DAP juga terasa kalau bukan PERKASA bermakna DAPkah yg dimaksudkan ekstrimis..

DAP mungkin tak perasan beberapa org telah ditangkap mengikut akta ISA- ni lah cara mengatasi ekstrimis!! Aku rasa bilangan org2 Melayu -Islam yg ditangkap bawah akta ISA lebih ramai dari bangsa2 lain..aku rasa ler. Tak pula DAP dan pakatannya cuba pejuangkan nasib2 mereka begitu juga Majlis Peguam- bab ni mereka rasa ISA perlu. Tapi jika terkona org2nya - ISA automatik jadi sistem yg zalim dan harus di bubarkan. Dengar2 abang2 kat Singapura pun ada seakan2 ISA ni...dengar2ler!!

Inilah konsep keadilan sejagat DAP!! Kebebasan yg mereka miliki malah mampu menguasai beberapa kerajaan negeri dan pertama kali dalam sejarah, mereka benar2 gunakan kuasa mereka - sampai ada yg kena gantung hadiri dewan sampai setahun!!! Matang dan adil betul, dan benar2 demokrasi serta bebas!!
__
DAP kononnya juara demokrasi dan keadilan sejagat..tapi sayangnya, kebebasan bersuara hanya harus dimiliki oleh satu pihak sahaja. Ni bukan demokrasi tetapi komunis..yakni hanya pihak tertentu sahaja leh bersuara, yg lain hanya dengar dan patuh!! Jika tidak patuh akan MIA-missing in action, dan tak dapat dikesan.

Jika saudagar2 peniaga Cina boleh brsuara dan meminta itu dan ini..Hindraf boleh buat beratus2 demo suarakan suara hati mereka..yg mana DAP sikit pun tak berbunyi malah mendiamkan diri kerana ni tiada apa2 untung pada DAP dan masyarakat cina, malah leh goreskan imej DAP.
_

DAP terasa mereka ekstrimis ke? Kalau tak bukan, tak perlu lah diri tu rasa kononnya ekstrimis..
Tapi tu ler..sapa makan cili, dia ler terasa pedasnya!!

Awang bin Ali
p/s puak2 UMNO, pempin hangpa kena godam hangpa tak rasa apa2 ke?

0 comments

CINA DAP SUSAH HATI KALAU MELAYU BERBAIK SESAMA MELAYU

Maka kecohlah seluruh Cina DAP dan Melayu-Melayu yang menjadi penjilatnya apabila UMNO mengeluarkan cerita tentang PERKASA. Bersungguh-sungguhlah Cina-Cina DAP berteriak meminta UMNO menjauhkan diri dari PERKASA seolah-olah PERKASA adalah sejenis bota yang mentekedarah manusia.

Apabila Tengku Adnan, Setiausaha Agung UMNO mengatakan UMNO sudah menjarakkan diri daripada PERKASA, malah disampuk oleh Nazri Aziz agar PERKASA meletakkan calon untuk berlawan dengan UMNO, selain disokong oleh Khairy Jamaluddin yang tidak segan silu mempersoalkan budi Ibrahim 'The Katak' Ali kepada UMNO tanpa bertanya diri sendiri tentang budi kepada parti tersebut, Cina-Cina DAP semakin seronok. Sama seronok mereka apabila sebahagian daripada angkatan Erdogan di dalam PAS mengeluarkan kenyataan bahawa tiada sebarang kerjasama antara PAS dan UMNO.

Dan untuk memastikan bahawa PAS benar-benar tidak berpecah dalam menghapuskan kemungkinan kerjasama dan menamatkan persengketaan politik Melayu, DAP menaja kumpulan Erdogan manakala jentera-jentera penerangan mereka memberikan promosi terbaik buat golongan Erdogan sekaligus memburukkan golongan yang dianggap Pro-Perpaduan termasuklah Presiden PAS sendiri.

Sehingga sekarang, perkataan KERAJAAN PERPADUAN dianggap perkataan TABOO dan boleh dinilai setaraf dengan ungkapan murtad yang menyebabkan seseorang itu terkeluar dari agama Islam. Tiada sesiapa pun dari kalangan pemimpin utama PAS yang berani menampilkan diri atau mengaitkan diri mereka dengan sebarang kerjasama atau perpaduan. Berani berbuat begitu, bererti menempah maut dalam bidang politik.

Itu cerita PAS-UMNO.... Cina-Cina DAP yang diketuai oleh Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng sentiasa mencari peluang untuk 'menembak' apa-apa sahaja yang berkaitan dengan perpaduan Melayu. Mereka tidak mahu Melayu bekerjasama, saling bersepakat, malah berada dalam satu saf. Lagi banyak perpecahan dalam kelompok Melayu, mereka lagi suka. Cina-Cina DAP itu bukan sahaja menggunakan kaedah konvensional iaitu menyalahkan UMNO tetapi juga mereka sendiri terlibat dalam promosi agama Islam atau yang berciri Islam bagi menarik sokongan Melayu BENDUL kepada angkatan mereka.

Dan taktik tersebut terbukti berjaya apabila dibuktikan menerusi peristiwa khatib Zakaria Ahmad membacakan doa kesejahteraan kepada Lim Guan Eng dan Cina-Cina DAP lain dalam jemaah Exconya dalam khutbah Jumaat sekalipun perbuatan tersebut adalah BIDAAH DHOLALAH yang terang dan nyata. Malah terbukti sokongan untuk Ngar Kor Meng juga meningkat hasil kekaguman Melayu-Melayu BENDUL terhadap keupayaan Cina DAP itu menghafal satu dua ayat al Quran yang tujuannya tidak lain hanyalah untuk mendapatkan sokongan Melayu kepadanya.

Sekarang, Cina-Cina DAP melihat Utusan Melayu dan Berita Harian sebagai jentera yang perlu dimusnahkan. Namun tugas memusnahkan kedua-dua entiti tersebut tidaklah sesukar mana memandangkan kebanyakan daripada orang Melayu sebenarnya malas membaca. Ditambah pula dengan sikap PEMALAS dan PENDURHAKA di kalangan ahli-ahli PAS yang lebih suka mendengar ceramah daripada membaca, memudahkan kerja-kerja Cina-Cina DAP.

Namun satu lagi entiti yang menjadi masalah besar kepada DAP adalah PERKASA. Lagi kuat PERKASA, lagi bermasalah sebab PERKASA adalah NGO bukannya parti politik. Cina-Cina DAP menerusi penjilat-penjilat mereka yang berada di dalam dunia blog yang terdiri daripada bangsa Melayu, berusaha sebaik mungkin untuk menghapuskan PERKASA. Apa-apa sahaja kaitan dengan PERKASA dianggap sebagai rasis.

Perkataan rasis adalah perkataan keramat untuk memusnahkan ukhwah Melayu. Melayu sekarang cukup takut dengan perkataan RASIS kerana perkataan RASIS membawa maksud ASSOBIYYAH. ASSOBIYYAH menerusi kefahaman yang diterapkan oleh Nik Aziz adalah KEBANGSAAN. KEBANGSAAN bermaksud Cintakan Bangsa.

Walhal, pemahaman tersebut jelas BERCANGGAH dengan apa yang diterangkan oleh Nabi s.a.w. Pun begitu, ahli-ahli PAS terutama penulis-penulis blognya tidak peduli dengan hal itu. Bagi mereka tidak ada dosa dan pahala. Dosa pada mereka hanya untuk UMNO. Mereka sentiasa dalam keadaan jihad. Dan mereka beranggapan mereka dibenarkan berbuat apa-apa sahaja hatta melakukan fitnah seperti yang terpapar dalam beberapa blog yang menyiarkan artikel dari blog Khalid Samad tentang P.Kamalanathan.

Sesuatu yang menarik tentang bangsa Melayu ialah, mereka bersikap menerima. Bahkan mereka mempunyai satu lagi sikap iaitu sentiasa rasa bersalah. Dek kerana perasaan itulah, Cina-Cina DAP menggunakan kesempatan itu untuk menindas Melayu. Cina-Cina DAP dan sekutu-sekutu mereka iaitu Cina-Cina sekutu UMNO, sentiasa mencari jalan agar Melayu SEPANJANG MASA takut dengan perkataan RASIS. RASIS akan menyebabkan Melayu itu BODOH dan TOLOL. Perkataan RASIS juga akan menyebabkan Melayu tidak kelihatan berfikiran terbuka dan sentiasa jumud.

Dek kerana itulah, ahli-ahli PAS akan berusaha untuk tidak kelihatan jumud sekalipun hakikatnya jumud adalah pakaian dan makanan ruji mereka. Semuanya yang dilakukan hanyalah untuk mengambil hati Cina-Cina DAP. Apabila Cina DAP kata, kita Pakatan Rakyat, maka Melayu BENDUL PAS pun berkata, tak ada kerjasama dengan UMNO.

Sedangkan pada masa yang sama, DONG JIONG, SUQIU dan sekian banyak lagi persatuan, pertubuhan yang berasaskan KETUANAN CINA dibiarkan berleluasa tanpa sebarang bangkangan daripada Melayu, baik Melayu PAS mahupun Melayu UMNO.

Suatu ketika iaitu pada tahun 1999, lebih tepat lagi pada bulan November, SUQIU telah membuat 83 tuntutan di bawah 17 perkara. Tuntutan tersebut disifatkan sebagai memenuhi keperluan PENDATANG CINA di Malaysia.

Akibatnya, Perdana Menteri pada ketika itu, (Tun) Datuk Seri Dr. Mahathir mengecam SUQIU sebagai komunis. Yang melenting adalah Cina DAP bernama Kerk Kim Hock yang memegang jawatan sebagai Setiausaha Agung DAP (proksi sementara menunggu Guan Eng dibebaskan dari penjara. (BACA DI SINI UNTUK CERITA SEPENUHNYA)

Tidak ada Melayu yang berani mengecam DAP dan pertubuhan-pertubuhan Cina yang cukup melampau. Seandainya Cina-Cina DAP ini dan pertubuhan-pertubuhan Cina itu berada di Amerika Syarikat, pastinya sudah lama mereka 'hilang' dari muka bumi ini atau paling tidak pun terkurung di Guantanamoa Bay. Atau kalau mereka berada di Singapura, sudah pasti mereka 'hilang' di dalam bekas kubu bawah tanah yang menjadi penjara untuk tahanan ISA Singapura seperti yang dilakukan oleh kerajaan Lee Kuan Yew terhadap Mas Selamat yang dilabelkan sebagai pengganas.

Apabila Lim Guan Eng, Setiausaha Agung DAP begitu resah apabila Tengku Adnan Mansor seolah-olah mengubah fikiran dan menerima semula PERKASA sebagai sebahagian daripada UMNO, terbukti jelas bahawa Cina DAP itu sememangnya cukup takut kalau Melayu bersatu. (BACA DI SINI) Nak tahu fobia ke tidaknya Cina yang kuat berbohong itu, timbullah cerita tentang PAS ingin bersatu dengan UMNO. Harus tak cukup bomoh dan tokchai yang ditemuinya untuk minta tangkal dan pembenci agar Melayu PAS dan UMNO kekal bercerai berai!!!!

2 comments

DIALOG Rengkas 2 - kematangan pemikiran kita

Satu hari disalah satu surau di Bentong, Pahang semasa dinasti Mahathir..seorg org tua masuk ke dalam masjid, brsalaman ngan kami..sambil brtanya kabar..kemudian minta izin utk semayang trlebih dahulu..

Kami duduk disatu sudut brbual2 perlahan..

Sebaik saja bagi salam..
Org tua ni: Awak tahu tak..mahathir buat satu terowong kat Putra Jaya supaya mudah dia larikan diri jika kalah pilihanraya..(ketika tu BA-Barisan Alternatif vs BN) Pak cik tahu ler, anak pak cik jadi engineer kat sana!! Dia yg beritahu pak cik...

Bersungguh2 pak cik ni dan lantang sekali suaranya!!

Kami terkejut dan terpinga2..
Salah seorg dari kamu berkata : Pak cik doa dulu ler,pak cik..
Org tua : A'a ye tak ya gak..pakcik ni pun brdoa rengkas!! Selepas tu dia brgegas keluar!!
__
mm apakah yg dia fikir sepanjang semayangnya...Allah swt aja yg tahu!!

Apa puncanya ye?

-aa

0 comments

DIALOG Rengkas 1-kematangan rakyat kita

Satu hari di salah satu surau di Shah Alam, Selangor.

Ustaz: Tolong beritahu dan cari anak2 muda kita yg duduk termenung dan kaki lepak tu..MECD
sedang bagi pinjaman mudah melalui Tabung TEKUN. Boleh lah mulakan perniagaan
kecil-kecilan.

Ahli jemaah menyampuk: Ustaz, dengarnya mereka akan suruh isi borang UMNO!!

Ustaz: ye ke? kalau gitu jangan ambil!!
-
mmm patutlah masih ada yg tercicir!!

Salah siapa?
-aa

0 comments

Ajaran2 sesat- dalam arena politik macam mana?

Kita boleh merujuk ngan senarai ajaran2 sesat di Malaysia ngan majlis2 agama Islam di Malaysia.

Didalamnya terkandung ajaran2 dan jenis2 ajaran sesat yg ada..dan ianya telah diwartakan sesat. Kita semua boleh merujuk..malah disebutkan ciri2nya.

Ada yg diwartakan sesat kerana salah faham yg diputar-belitkan, atau mereka-reka fakta2 yg brsalahan atau ada perbezaan pada fahaman yg umumnya difahami dan dipegang oleh ASWJ.

Ada jenis2 tarqat, ada jenis2 perguruan kebatinan atau kerohanian..ada juga yg berkaitan ngan dunia persilatan.

Ada juga berkenaan ngan kitab2 penulisan..yg mana mungkin ianya diwartakan sesat atau pun haram dimiliki dan dicetak atau disebarkan..kemungkinan isi kandungnya betul tapi tidak boleh dibaca oleh umum tanpa pengawasan dari pihak2 yg arif.

Alhamdulillah, usaha membendung ni berjalan ngan baik..malah kita selalu dengar tindakan2 yg telah diambil spt ALARQAM, Ayah Pin, Rasul Melayu dsb. Yg terbaru ialah mengenai satu jemaah yg menyambut aidilfitri lebih awal dari pada yg dimaklumkan atau diwartakan oleh kerajaan.

Maksud usaha membendung ni ialah utk pastikan kefahaman agama yg betul dan mengelakkan kekeliruan pada ummat Islam di Malaysia. Syabas pada pihak2 yg berwajib!!! Semoga usaha pihak2 berkenaan mendapat ganjaran yg besar disisi Allah swt di dunia dan di akhirat.
__
Cuma..apa yg ingin dipersoalkan, bagaimana kenyataan2 dan tindakan2 pihak tertentu dari parti politik?
Adakah dalam arena politik..tiada apa2 hukum dan tiada apa2 yg boleh dilakukan dari mengelak salah faham dan kekeliruan serta perpecahan dalam ummat?
Tidakkah spekulasi2 politik atas nama Islam tidak membahayakan aqidah dan perpaduan ummat Islam?

Usahlah takut cercaan dari parti2 trtentu atau hinaan atau dilabelkan berbagai2 dari pihak2 tertentu..menyebabkan usaha amar ma'aruf keatas individu2 tertentu atau parti2 tertentu jadi terbantut!!

Jalankan kerja walaupun mungkin kehilangan pangkat dan nama!! tapi keutuhan dan kesucian agama Islam tetap terbela dan brdaulat!!

mm bagaimana nak laksanakan hudud..jika iman masih tersangkut takut kerana apa kata orang atau takut kehilangan pangkat dan kedudukan?

-aa

0 comments

Tun Faizal Ketua UMB UMNO... Apa Buat? Cabut Bulu Teloq Ka?

Mana para juak-juak UMNO yang berbayar? Mana UMB UMNO yang khabarnya dapat berpuluh ribu ringgit daripada ibu pejabat? Alangkah Ketua UMB punya blog pun, tersangatlah lembab dan kurang aktif, pembabitannya dalam perang siber pun boleh dikira dengan jari. Katanya, hebat sangat tapi berdasarkan pemerhatian, tidak ada sesiapa pun dari kalangan UMB yang dibayar oleh UMNO untuk menangkis serangan Pakatan Pembangkang mampu menjawab?

Apa sudah jadi? Adakah kerana Khairy Jamaluddin tak jadi menteri, UMB UMNO pun bungkus sama? Mana ketuanya yang bernama Tun Faizal tu hah? Nah, ini ada komen2 dari blog Lim Kit Siang

by Godfather on Sunday, 19 September 2010 - 10:01 am
30 years of a police state, and such things can still happen. 30 years of Ketuanan and we still don’t have an Alex Cross.
Log in to Reply Quote #4 by Taxidriver on Sunday, 19 September 2010 - 11:22 am
”Hao jiang wu ruo bin” ( a good and capable General will produce good soldiers ) One good example is ex-IGP Musa Hassan.

”Sang liang pu ze sia liang wai” ( when the upper measurement is not straight, the lower measurement will be crooked ) One good example is corrupt UMNO leaders.
Log in to Reply Quote #5 by boh-liao on Sunday, 19 September 2010 - 11:24 am
It’s d wild, wild west of a failed state/nation
Not 2 worry, Ng Yen Yen will go 2 India 2 promote Banting as d hot tourist spot 2 visit
She will also get Bollywood 2 make a movie “I Know What You Brothers Did Last Few Summers” in Banting
__
UMNO2 leh duduk diam .. awat tak de masa ka? sibuk kejaq apa? depa siok pelekeh hampa ni!!

30 tahun ketuanan..

Tapi sebenarnya sapa yg menikmati "ketuanan" ni..melayu ke atau cina?

UMNO oiiiiiiiiiiiiiiiii..kata pejuang agama, bangsa dan negara!! Bungkuih je ler..

Awang bin Ali

0 comments

Keadilan Sejagat Menurut Kefahaman Imigran China di Tanah Melayu

Bagi para pejuang keadilan, ada baiknya anda melihat dan merenung maksud yang tersirat di sebalik kefahaman keadilan sejagat menurut pandangan kaum imigran China ke Tanah Melayu dan keturunan mereka.

Sosilawati murders – incompetence or corruption?


Letters
by Charles Tojo
Malaysiakini
Sep 17, 10

I refer to the horrific murders of Malaysia ‘s cosmetic queen, Sosilawati Lawiya and three of her colleagues in a not so remote farm outside Banting.
These murders could have been avoided if our police force had been more professional. Clearly the police took a tidak apa attitude or were ‘in it’ in all previous deaths/disappearances. The number of ‘missing persons’ reports all linked to these lawyers emerging all of a sudden out of the blue is testimony to this.

Do you know where this lawyer’s office? Its right across the police station’s reception counter, hardly 50 meters away. And do you know where he stays? In Taman Cempaka, also right across the police station. That their ‘farm’ at Taman Endah was conveniently located only a stone throw’s away from the Hindu disposition site for the cremated ashes of the dead could explain why some of the dead have disappeared without a trace. How very convenient. Kill the victims, cremate them and throw the ashes together with the rest of the Hindu dead at Morib’s established beach site location. A slick morbid operation indeed, if everything is proven true.

-dan seterusnya..ianya juga disiarkan dilaman blog lim kit siang._
___
Lim Kit Siang, ngan penuh rasa "adil" hanya menampalkan artikel yg boleh memburukkan imej polis dan kerajaan.. "adil" atas nama kepentingan partinya!
__
Kecekapan polis dipertikaikan..tetapi jika mereka yg ditangkap dan didakwa tapi dibebaskan, maka soalan yg sama akan ditimbulkan..yakni polis tidak cekap atau korup!!
Tangkap dan dakwa lambat..polis tidak cekap atau korup!
Tangkap cepat dan dakwa cepat, tapi bebas..sama gak polis tidak cekap atau korup!!

Sepatutnya..perbandingan perlu dibuat mengenai tempoh penyiasatan atas kes2 pembunuhan bersiri dari semua jabatan2 polis dinegara2 lain!!
__
Lim Kit Siang, seorg yg bijak, mengeluarkan artikel org lain, spt artikel Nurul Izzah mengenai isu Perlembagaan-kerana kalau apa2 hal, ianya bukanlah artikelnya.
__
Kenapa tak nak menulis atau menyiarkan artikel tentang keamanan, kebebasan, dan kekayaan yg mereka kumpulkan dan nikmati dinegara ni secara aman sebagai ukuran "ketidakcekapan dan korup"nya polis!!
__
Kenapa kes Sosilawati dan rakan2nya, pihak2 yg berkenaan main taichi atau wayang cina..sebelum ni mengenai kes Saiful diliwat, Mona Fendy..dan sebagainya..menikus!! Mana keadilan sejagat yg diperjuangkan!
__
Kenapa tuduhan2 sekongkolnya DAP dan PAKATAN RAKYAT ngan samseng2..diSelangor..apakah kerajaan negeri Selangor tidak cekap dan korup..tidak diperkatakan!!
__
Kenapa ketidakcekapan dan korupnya Majlis Peguam tidak dipertikaikan..bahkan ramai gak loyar2 yg trbunuh dan "hilang" dan dikaitkan ngan tertuduh!!
Apakah kerana suara2 Majlis Peguam banyak menguntungkan pihak PAKATAN, majlis Peguam ditatang dan dijaga agar tidak tersinggung? Adil ke?
__
DAP adakah anda telah brsikap "adil" pada pihak polis!! Adakah dengan menimbulkan soalan dan tanda tanya ngan teori2 yg rasanya rasional tapi tanpa penyelidikan yg betul dan menyeluruh boleh menimbulkan dan mencalarkan imej polis pada mata rakyat!!

Kerana adanya kebebasan utk brsuara yg kononnya dihalang, kerana tahu Menteri Dalam Negari hanya mampu beri AMARAN..kerana tahu polis takkan ambik tindakan kerana khuatir dicop rasis, paling abis pun kena ambik kenyataan sahaja..kerana tahu Najib akan brpihak pada org2 cina sahaja, gitu juga UMNO..maka tulis le apa saja, dan buat ler apa saja andaian..
Najib yg nyata difitnah dan diakui oleh Tian Chua..pun tak der apa2 tindakan!! Perdana Menteri difitnah dan dikaitkan ngan jenayah yg brprofil tinggi pun tak der apa2 tindakan..kecik2 apa ada hal ma!!

Sementara ada kesempatan..guna je peluang ni, kerana peluang yg sedikit ni boleh mengubah dan membentuk pemikiran rakyat!! Dan rakyat spt biasa yg kononnya dah matang lebih cenderung menyalahkan pihak berkuasa dan kerajaan!!

Aku percaya jika PAKATAN berjaya memerintah kelak..sedikit komen pun takkan dibenarkan...tul tak Singaporean!!

Awang bin Ali

0 comments

DAP PULAU PINANG DAH KALUT, CAKAP PUN DAH START BERSERABUT!!!


Semuanya bermula daripada BLOG PISAU.NET menimbulkan persoalan tentang sumber wang ihsan yang diberikan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang kepada wargatua selepas sebelum ini, berlaku penggodaman komputer kerajaan negeri sehingga membuatkan senarai nama penerima hilang - berdasarkan alasan seorang Exco apabila pemberian tersebut dihentikan secara tiba-tiba. Pada masa yang sama, blog itu juga mempersoalkan tentang peningkatan kadar jenayah dan pertumbuhan pusat-pusat maksiat yang begitu berleluasa di Pulau Pinang seolah-olah mendapat restu pihak berkuasa tempatan dan kerajaan negeri.

Kemudian, Ketua Penerangan Pemuda UMNO Pusat, Reezal Marican Naina Merican cuba mendapatkan jawapan daripada pihak Kerajaan Negeri Pulau Pinang berkenaan dakwaan yang mengatakan, wang ihsan tersebut datangnya daripada industri judi dan kegiatan kongsi gelap serta maksiat Pulau Pinang.

Reezal dalam kenyataannya, meminta Kerajaan Negeri Pulau Pinang memberikan penjelasan. Begitu juga dengan BLOG PISAU.NET. Bagaimanapun, ADUN Komtar yang tindakannya baru-baru ini memperlihatkan sikap kebencian melampaunya terhadap orang Melayu, melenting dan menuduh UMNO cuba menjadikan isu tersebut sebagai isu baru setelah 'GAGAL' dalam isu khutbah Jumaat. (Malaysian Insider)

Ng Wei Aik yang juga Setiausaha Publisiti DAP berkata, pemberian wang tersebut adalah hasil pendekatan jimat cermat yang diamalkan oleh Kerajaan Negeri semenjak Mac 2008. Menurutnya, peruntukan sebanyak RM318.56 juta telah dijimatkan perbelanjaannya kepada RM283.15 juta. Penjimatan sebanyak RM35.41 juta atau 11% telah digunakan untuk manfaat warga emas dan waris mereka yang kehilangan ibu bapa.

Bagaimana pula Ng Wei Aik 'berani' mengeluarkan kenyataan bahawa perbelanjaan negeri mempunyai lebihan, walhal dalam pembentangan bajet atau belanjawan, kewangan negeri adalah defisit, sekaligus menggambarkan peruntukan yang diterima daripada Kerajaan Pusat dan hasil dalam negeri tidak mencukupi. Sorok tang mana lebihan kewangan itu? Dan percayalah, pembentangan bajet negeri juga nanti akan menampilkan DEFISIT sebagai kosa penting dalam kewangan dan perbelanjaan negeri.

Lebih menghairankan Ng Wei Aik tidak memberikan penjelasan berhubung kadar peningkatan mendadak kegiatan judi, maksiat dan pusat-pusat maksiat di Pulau Pinang serta hubung kaitnya dengan kerajaan negeri, sebaliknya terus menyerang UMNO dengan mengatakan penjelasan yang diminta oleh Ketua Penerangan Pemuda UMNO itu adalah SATU TOHMAHAN dan FITNAH YANG AMAT MERBAHAYA bagi meracuni pemikiran rakyat, khususnya orang Melayu di negeri itu.

Jangan main-main aaa... meminta penjelasan sahaja, boleh dianggap sebagai tohmahan dan fitnah oleh wakil DAP itu. Atau barangkali anak keturunan PENDATANG ini tidak faham Bahasa Malaysia sebagaimana majoriti bangsa pendatang Cina di negara ini jugak kut?

Perkataan meminta penjelasan dan tohmahan serta fitnah adalah berbeza. Kalau meminta penjelasan dikatakan tohmahan atau fitnah, maka seharusnya tidak perlulah wujud sistem parti pembangkang di negara ini. Dengan kata lain, DAP wajar dihapuskan terus, manakala orang Cina tidak wajar duduk di negara ini lagi kerana mereka adalah golongan yang paling kerap meminta penjelasan apabila membabitkan dasar-dasar kerajaan terutama dalam hal kepentingan Melayu-Islam.

Begitu juga apabila apek ini berkata, UMNO gagal dalam isu khutbah Jumaat di Pulau Pinang. Hanya orang-orang BAHLOL dan golongan PEMAKAN DAGING KHINZIR sahaja yang tidak faham bahawa isu berkenaan tidak memberikan kemenangan kepada sesiapa pun, tetapi menjelaskan sikap gemarkan BIDAAH di kalangan penyokong-penyokong tegar Pakatan Rakyat. Malah bidaah yang dilakukan oleh abang kepada Ketua Penerangan PAS Pusat itu, sebenarnya sudah sampai ke tahap mengeluarkan umat daripada golongan yang beriman kepada ajaran Nabi s.a.w, selari dengan sebagaimana yang dijelaskan dalam salah sebuah hadis Nabi s.a.w berkenaan 'mengada-adakan perbuatan baru'.

Dan seandainya ada di kalangan kita yang beranggapan, ada pihak yang menang dan kalah dalam isu khutbah Jumaat di Pulau Pinang di mana khatibnya mendoakan kesejahteraan kepada Lim Guan Eng dan jemaah pentadbirannya, sebenarnya kita sudah jauh daripada kebenaran Islam. Di dalam Islam, tidak ada kalah menang... yang ada hanyalah kebenaran mengatasi kebatilan.... dan pada satu peringkat, kebatilan mengatasi kebenaran, seperti mana yang dinukilkan oleh Imam Al-Ghazali di dalam kitabnya, 'Qawaid al-Aqaid', perihal tebal nipis iman seseorang manusia yang seringkali berubah-ubah.

Dan seharusnya umat Islam, terutama mereka yang mengakui cintakan Allah Taala dan rasul-Nya memandang si kafir itu dengan penuh waspada kerana kalau mereka berani menderhaka kepada Allah Taala dan rasul-Nya, maka tidak bermasalahlah untuk mereka menghapuskan umat Islam.

0 comments

Blog Archive

Labels