IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, August 28, 2010

ALAHAI, USTAZ PAS YANG MUFLISIN!!!!

Saturday, August 28, 2010
Mangkok tingkat ini dulunya adalah seorang ustaz. Apa bidang yang dia ajar, entahlah.... tapi daripada kata-kata dan pendapat yang dihamburnya, pemikiran dan I.Q Ahli Parlimen Jerai yang bernama Firdaus Jaafar ini tidak kurang sempitnya berbanding Mahfuz Omar. Mungkin kesan terkejut akibat menang tidak diduga di Parlimen Jerai mengalahkan Badrudin Amiruldin yang ditolak dua kali oleh pengundi-pengundi Jerai, masih ada... mungkin sebab itulah dia meracau bagaikan burung murai sesat ke laut.

Berkatalah salah seorang Ahli Parlimen PAS daripada 6 orang Ahli Parlimen PAS di Kedah ini bahawa rakyat negara ini perlu menukar kerajaan baru bagi mendapatkan kestabilan dari segi ekonomi dan lain-lain. Bahkan Mangkok Tingkat ini juga mengatakan, segala masalah lain akan diselesaikan dengan menjatuhkan Barisan Nasional (Harakah Daily).

Dia pernah mengajar agama dan bayangkanlah bagaimana anak-anak muridnya diajar supaya berlaku syirik dan menyengutukan Allah Taala dengan makhluk. Menyandarkan segala penyelesaian masalah kepada makhluk merupakan salah satu perbuatan syirik. Dan perbuatan syirik adalah dosa yang tidak diampunkan oleh Allah Taala.

Bagaimana bekas ustaz ini begitu yakin, kejatuhan Barisan Nasional akan menyelesaikan segala masalah? Masalah dan segala kemudahan datangnya daripada Allah Taala. Manusia hanya menjalankan sebagaimana yang ditakdirkan menerusi 'kuasa di dalam kuasa' yang dianugerahkan kepada manusia. Manusia hanya boleh menjalankan usaha, sedangkan hasil terakhir adalah ketentuan Allah Taala.

Sepatutnya bekas ustaz yang menjadi ahli politik ini melihat sendiri ketentuan Allah Taala yang berlaku di Kedah. PAS menang besar, DUN dan Parlimen tetapi nampaknya Allah Taala tidak 'menyebelahi' PAS. Pelbagai masalah yang timbul hasil ketidakcekapan PAS dan para pemimpinnya berlaku. Jalan-jalan berlopak, mengalahkan jalan-jalan zaman Syed Nahar jadi Menteri Besar pada zaman 70-an lalu. Menteri Besar Kedah yang baru dan barisan Exconya, langsung tidak diberikan ilham oleh Allah Taala untuk memajukan negeri dan rakyat. Sebaliknya yang memberikan ilham adalah SYAITAN DAN IBLIS menerusi penyelewengan balak dan sebagainya. Bahkan masalah sampah pun tak mampu diselesaikan, sehinggakan KERAJAAN PUSAT terpaksa mengambilalih kerja-kerja pembersihan sampah daripada PBT kerana PBT terlalu tidak cekap. Begitu juga dengan bekalan air bersih yang dilihat sangat menyeksakan sekalipun mangkok tingkat ini berkata sebaliknya... apa guna bil air tak naik, kalau air pun tak keluar walau setitik pun di kepala paip?

Begitu juga dengan Kelantan. Ternyata ketentuan Allah Taala ialah Kelantan menerima lagi suntikan dana berjumlah RM2.9 bilion bagi meningkatkan prasarana di negeri tersebut oleh Kerajaan Persekutuan, bukannya kerajaan negeri yang dipimpin oleh Nik Abdul Aziz. Ternyata ketentuan Allah Taala menunjukkan orang yang pakai kopiah putih, berserban, berjubah dan sibuk bersembang perihal agama, langsung tidak berkeupayaan dan berilmu untuk mentadbir negara. Mereka hanya layak jadi ustaz kampung yang menerima upah dan gaji untuk pengajaran agama yang diberikan.

Mangkok Tingkat yang menjadi Ahli Parlimen Jerai ini seharusnya malu kepada dirinya sendiri. Dalam mengajar agama, sudah pastilah ada kesesatan jikalau perkara asas iaitu 'tidak bersandar kepada makhluk' pun dia sendiri tidak faham sehingga boleh terbuka mulutnya di khalayak. Pada masa yang sama, dia seharusnya merenung ketentuan dan fitrah sunnatullah yang berlaku kerana itu adalah PERINTAH ALLAH TAALA sebelum membuka mulut untuk bercakap besar dan menjuahkan diri sendiri!!!

Sememangnya PAS sedang diserang sindrom muflisin yang sangat teruk!!!! Bala daripada Allah Taala, barangkali...

3 comments

KEHARMONIAN KAUM ERTINYA UMAT ISLAM DAN MELAYU HILANG HAK

Pengerusi DAP Selangor, Ean Yong Hian Wah, SERTA MERTA mengutuk UMNO dan Melayu dan Utusan Malaysia kerana KUNUNNYA memainkan isu perkauman dan menjejaskan keharmonian kaum di negara ini dalam satu lagi kemelut kaum kafir memasuki dewan bersolat bagi memberikan 'tazkirah'.

Persoalan sama ada berada di kawasan bersolat itu salah atau sebaliknya, sama ada dari segi adab Islam mahupun undang-undang syariah negara, itu bukanlah persoalan asal. Yang paling menarik ialah apabila Cina totok seperti ean Yong Hian Wah bercerita tentang keharmonian kaum yang melibatkan masjid dan surau.

Kalau dimaksudkan dengan kata-katanya, keharmonian kaum bererti orang Melayu kena merelakan surau dan masjid mereka dicerobohi sesuka hati oleh kaum Cina yang kafir sifat dan akidahnya. Jangan tegur, jangan sebut, jangan sentuh sebab ianya boleh menyebabkan perkauman dan ketegangan agama. Dengan kata lain, orang Cina kafir berhak melakukan apa-apa sahaja terhadap rumah ibadat orang Melayu-Islam. Lebih-lebih lagi kalau si Cina tersebut adalah ahli parlimen.

Sememanngya Cina-Cina seperti Nie Ching tidak boleh dipersalahkan. Yang jahil dalam hal ini adalah pengurusan masjid dan surau. Terlalu teruja untuk mendapatkan kuasa dan baru berkawan dengan kafir, menjadikan kaum Melayu dari kalangan jahilun tersebut akan menyerahkan apa-apa sahaja, hatta isteri masing-masing untuk dikangkang oleh kaum kafir ini kalau perlu. Yang penting, mereka dilihat lebih bertoleransi, lebih terbuka, suka berkawan dan lebih liberal.

Sedangkan Islam tidak pernah menjadi liberal kepada golongan kafirin dan musyrikin. Bahkan sentiasa berjaga-jaga, berwaspada dan menaruh syak.... dan disebabkan itulah, Allah Taala sendiri memberi pesanan bahawa kaum kafir terutama Yahudi dan Nasrani tidak akan reda kepada umat Islam selagi mana umat Islam tidak mengikut ajaran mereka...

Nah, sekarang ajaran DAP sudah pun dituruti... tak lama lagi, bolehlah letak salib dan muka Jesus Christ pulak dalam masjid....

0 comments

TUN MAHATHIR ADALAH BELASAHAN YANG PALING BEST!!!

Sesiapa sahaja yang menyeru kepada perpaduan dan penyatuan, khususnya Melayu-Islam, akan dikecam, dikutuk, dicerca dan dihina. Perpaduan dan penyatuan bukan sahaja dibenci oleh bukan Islam, bahkan mereka yang berketayap, berjubah, berserban, menggentel biji tasbih setiap masa dan mulut mereka kumat-kamit berzikir. Dua golongan penentang perpaduan dan penyatuan umat Melayu-Islam ini akan menggunakan pelbagai alasan dan dalih agar perpaduan dan penyatuan umat tidak menjadi kenyataan.

Itulah yang berlaku apabila Tun Mahathir mengingatkan umat Islam di negara ini bahawa kuasa politik mereka akan ditelan oleh bukan Islam selagi mereka berpecah dan tidak bersatu padu. Serta-merta penentang perpaduan dan penyatuan dari kalangan orang Melayu-Islam sendiri mengeluarkan dalih yang paling kerap didendangkan.

Kata mereka, Tun Mahathir takut kuasa UMNO hilang. Sebab itu, dia kembali mendendangkan cerita tentang kuasa Melayu-Islam yang hilang di tanahair sendiri. Salah seorang daripada mereka yang melawak-lawakkan ingatan tersebut adalah IDRIS AHMAD, Ketua Penerangan PAS dan juga adik kepada ZAKARIA AHMAD, khatib yang mendoakan Lim Guan Eng di dalam khutbah kedua di Pulau Pinang.

"Tidak masuk akal yang Melayu akan hilang pegangan kuasa mereka. Kita telah berulangkali memberitahu rakyat, sekiranya UMNO kalah, pemenangnya adalah PAS. Kita akan berhadapan dengan UMNO di semua kubu kuat Melayu. Kita juga tahu kita mempunyai kekuatan. PAS mempunyai prinsip yang lebih jelas, polisi kami adalah jangka panjang dan lebih mesra rakyat berbanding UMNO," kata Idris Ahmad. (Free Malaysia Today)

Syok sendiri, perasaan, takjub pada diri dan ujub merupakan SIFAT WAJIB kepada para pemimpin PAS dan ianya menjadi pakaian harian kepada para pengikut parti tersebut. PAS tidaklah sekuat mana, tetapi perasaan syok sendiri di kalangan para pemimpinnya keterlaluan sehingga apa-apa sahaja yang dapat menyatukan umat Islam di dalam satu wadah yang lebih kuat dan utuh, ditolak mentah-mentah. Kali pertama dalam sejarah penubuhan PAS, memenangi 28 kerusi Parlimen dianggap pencapaian tertinggi dan kekuatan parti tersebut sudah sampai ke kemuncak. Sedangkan 2/3 kerusi yang diperlukan bagi membuat sebarang pindaan undang-undang adalah 148 kerusi, bukannya 28 kerusi seperti yang diangan-angankan oleh kebanyakan pemimpin PAS.

Golongan Pak Lebai yang berasakan mereka lebih alim berbanding orang lain, sebenarnya dijajah kejahilan yang teramat sangat. Apa susahnya untuk bersatu dan berpadu bagi membentuk kekuatan Islam dan umat? Kalau al Quran sendiri mengingatkan umat Islam agar bersatu, siapa PAS untuk menolak perpaduan dan penyatuan? Kalau Nabi s.a.w mengingatkan umat agar sentiasa menguatkan saf menerusi hadis-hadis baginda, siapa pula para pemimpin PAS untuk membantah arahan Nabi s.a.w?

Sepatutnya para pemimpin PAS menghentikan putar belit agama. Tidak perlulah bermain dengan perkara-perkara furu' bagi menarik perhatian. Tak perlulah nak berlagak cukup mahir dengan hukum fiqh dengan mempermain-mainkan kesucian agama Islam, lambang dan tempat ibadat seperti yang sedang berlaku di Selangor dan Pulau Pinang. KUNUN-KUNUNNYA mereka lebih terer sebab boleh memberi pengupasan kepada maslahat tersebut dengan berqias kepada badwi yang kencing di dalam masjid. Seperti mana khutbah kedua yang diqiyaskan kepada doa Nabi s.a.w kepada Syaidina Umar al-Khattab r.a.

Imej yang ditunjukkan oleh PAS sebenarnya merosakkan agama Islam dan umat. Sememangnya ramai yang tertarik dengan PAS terutama dari kalangan anak-anak muda yang hauskan agama, namun kesempatan itu seharusnya digunakan untuk menerangkan tentang kebenaran Islam dan kesyumulannya, bukannya untuk menarik undi untuk PAS.

Kalau benarlah para pemimpin PAS seperti Idris Ahmad bermuhasabah diri, benar-benar mengikuti ajaran al Quran dan al Hadis, pastinya mereka tidak akan mengeluarkan cakap-cakap besar, ujub dan takjub kepada diri. Apatah lagi, PAS dilihat terlalu lemah dan terlalu menjilat DAP sekalipun para pendokong PAS cuba menafikannya berulang-ulang kali. Bukti yang ada begitu jelas, PAS tidak ada akar tunjang terhadap agama yang mereka anuti kerana mereka lebih memerlukan undi dan pengaruh berbanding Islam!!!

Hanya 28 kerusi, PAS sudah cakap besar? Betapa gilanya, seperti gilanya Nizar Jamaluddin yang hanya menguasai 6 kerusi di Perak untuk kekal menjadi Menteri Besar!!!!

0 comments

APEK PUAKA YANG SANGAT BEDEBAH!!!

Bila sebut 'zero tolerance' terhadap perkauman, apek puaka ini cepat-cepat muncul dan bersuara. Katanya, Najib Abdul Razak perlu membuktikan keazaman 'zero tolerance' terhadap Utusan Malaysia terlebih dahulu. Desakan itu dibuat kerana menurut apek puaka ini, Utusan Malaysia telah mencetuskan bahaya perkauman dan agama di Malaysia.

Apek puaka yang pernah terlibat sepenuhnya dalam Tragedi Menyapu Melayu keluar dari Kuala Lumpur pada 10-13 Mei 1969, meletakkan kesalahan sepenuhnya kepada Melayu-Islam dengan mengungkit tentang Utusan Malaysia, dua orang pengetua yang dikatakan mengeluarkan perkataan rasis, usaha UMNO mendedahkan penyelewengan khatib yang menggantikan YDP Agong dengan nama Guan Eng di dalam khutbah kedua, pencemaran yang dilakukan oleh MP Serdang Teo Nie Ching di Surau Al-Huda, Kajang Sentral.

Bagaimanapun, apek puaka dan bersifat laknat ini tidak pula menyentuh apa-apa tentang perangai tiga ekor budak Cina yang melemparkan cat merah ke dinding sebuah surau di Sikamat. Dalam kejadian ini, beberapa buah blog yang ditulis oleh MELAYU telah menuduh, perbuatan khianat tersebut dilakukan oleh UMNO atau dirangsang oleh UMNO. Bagaimanapun apabila terbukti yang melakukan perbuatan tersebut adalah tiga orang budak Cina, blog berkenaan terus beralih topik kepada membela Teo Nie Ching.

Apek puaka itu juga tidak menyentuh perihal Namewee yang terlalu biadap dan wajar 'DIAJAR' dan diusir keluar dari negara ini. Beberapa kes lain yang melibatkan Cina, termasuklah para pemimpin Cina yang dengan sengaja menyentuh hak perlembagaan Melayu-Islam, tidak juga disentuh oleh apek puaka bernama Lim Kit Siang. Bahkan, desakan agar wang zakat dan baitulmal diagih-agihkan kepada kaum bukan Islam oleh segelintir pemimpin Cina dan India, tidak juga dikritik oleh apek tua ini. Desakan Wee Ka Siong agar MARA yang diwujudkan untuk Melayu-Bumiputera memberi biasiswa kepada pelajar Cina juga, kelihatannya disokong oleh Lim Kit Siang, walhal seberapa banyak duit tabungan dan persatuan Cina, tidak satu pun yang diberikan kepada Melayu-Bumiputera, tidak pula disentuh mahupun diungkit oleh para pemimpin Cina ini.

Semakin jelas, dasar penentangan terhadap Melayu-Islam semakin ketara. Dengan menggunakan suara dan hujah-hujah lunak, apek puaka yang sememangnya terlibat dalam tragedi berdarah pada 13 Mei 1969 menjadi ketua kepada gerombolan pemimpin Cina yang terdiri daripada para pemimpin dari dalam BN dan di luar BN untuk mengecam, menghina dan merendah-rendahkan Melayu-Islam.

Sebarang masalah yang melibatkan perkauman dan agama, pastinya apek puaka ini akan menjadi orang pertama yang membuat ulasan dan ulasannya sudah tentulah menyalahkan Melayu dan Islam, sepertimana yang dilakukannya kini. Sekalipun yang memulakan tentang perkauman ini adalah para pemimpin Cina yang ketandusan idea, yang bersalah tetap Melayu yang cuba mempertahankan hak mereka. Manakala Cina yang cuba meragut hak Melayu, tidak pula didapati bersalah.

Satu perkara yang jelas ialah, kempen meliberalkan Islam dan mempluralkan agama di negara ini semakin ketara. Si Kafir memasuki dewan solat tidak lagi dianggap bersalah, bahkan sesiapa yang menentang dan menegur perbuatan tersebut dianggap sebagai ketinggalan zaman, jumud dan jahil. Jarum daripada semangat 13 Mei 1969 di kalangan orang Cina sudah pun berjaya meresapi golongan muda Melayu pada hari ini.

Maka tidak lama lagi, surau dan masjid akan menyediakan satu sudut untuk orang Cina meletakkan toa pe kong mereka kerana beranggapan dengan cara itu, ia dapat menarik orang kafir untuk mendalami agama Islam, seperti mana yang dihujahkan oleh sebahagian penjahil-penjahil yang bersifat sesat dan kufur!!!

2 comments

Friday, August 27, 2010

NI BARU TERER NAMANYA....

Friday, August 27, 2010

Mana Lagi Takut...Sultan Murka Atau Allah Yang Murka

Ek ele Sultan ni..marah sangat ke?? ntah-ntah UMNO yang cucuk. Kalau marah UMNO tak laksana hukum islam takpelah jugak, ini marah benda yang tidak ada asas hukum. Zaman Nabi pun dulu ada ajak bukan islam masuk masjid. Siap ada badwi kencing lagi dalam masjid. Nabi tak marah, tapi didik orang badwi tu..Sultan?? Ramai yang kata ianya spesis rubber stamp..

Masjid kat Putrajaya tu bagaimana pula? Warga asing wanita hanya pakai jubah sementara sahaja untuk membuat "lawatan" tanpa dikira didatangi haid? Macam-macam bangsa ada. Tak pakai tudung pun.

Bagaimana isteri-isteri pemimpin UMNO yang katanya Melayu Islam tu, berbogel rambut sana sini. Bagaimana hukumnya? Ukurlah baju badan sendiri, sebelum marah tak tentu pasal.. (Baca Di sini)


Cerita banyak tak guna... anda buatlah penilaian sendiri... barangkali blogger ini terlalu banyak belajar agama kut sampai tak tahu tang mana letaknya hablumminallah dengan hablumminannas bila datang maslahat sebegini....

3 comments

ANWAR KENA HALAU DARI SABAH? BIAU BEBENOR....

Krisis PKR Sabah semakin meruncing. Naib Presiden PKR, Jeffrey Kitingan yang dianggap antara orang yang paling berkuasa di Sabah, terutama di kalangan kaum Kadazan-Murut yang menjadi komuniti majoriti di negeri tersebut, menuduh Anwar Ibrahim sebagai punca masalah PKR di Sabah. (Free Malaysia Today)

Uikkk... dalam duk gah mencanangkan kepada dunia yang PKR adalah sebuah parti hebat, parti ternama, parti yang menyatukan semua kaum dalam satu saf, manakala Ketua Umumnya pula adalah orang yang berjaya merangkumkan PAS yang sifatnya Islam dan DAP yang sifatnya yang anti Melayu-Islam dalam satu Pakatan. Masakan Anwar Ibrahim gagal di Sabah? Sedangkan sewaktu di dalam UMNO dahulu, Sabah adalah lubuk kuasanya yang ulung... mungkin sebahagian daripada anda yang dewasa pada pertengahan 80-an ingat bagaimana kuasa di Sabah berjaya menjatuhkan Ghaffar Baba dan menaikkan Anwar Ibrahim di persada UMNO?

Jeffrey Kitingan dikatakan tidak membenarkan Anwar datang ke Sabah. Malah lawatan Anwar Ibrahim ke beberapa daerah bagi mendapatkan undian dan sokongan daripada masyarakat setempat juga, dikatakan telah dibatalkan.

Anwar 'The Magnificient' dihalau dan tidak dibenarkan masuk Sabah?

Isyyyy... macam tak percaya plak... bila pulak kerajaan Malaysia nak ambil pendekatan Jeffrey Kitingan?

2 comments

HANGPA SAPA NAK JATUH HUKUM?

Kecoh sungguhlah pompuan Cina DAP ni masuk ke sebuah surau di Kajang Sentral. Berdasarkan daripada maklumat yang diperolehi, surau tersebut merupakan tempat ibadat orang Melayu yang kalau mengikut perlembagaan Malaysia beragama Islam. Malahan, tok imam, tok siak mahupun tok bilal dan ahli jawatankuasa yang lain pun, nampak macam orang Islam jugaklah... siap berkopiah putih, berserban, berbaju melayu, berjubah...

Tak tahulah pulak kalau surau tersebut sebenarnya bukan tempat ibadat orang Islam, sebaliknya sekadar meniru perhiasan dan alat-alatan sembahyang orang Islam....

Banyak blog duk belasah Cina pompuan DAP ini. Cina DAP ini pun dah bagitahu yang dia sebenarnya dijemput. Jadi, dia tak salah. Malah dia diberi kebenaran untuk masuk sampai ke tempat sejadah tok imam...

Kenapa pula orang lain yang tak pernah ke surau tu sibuk nak jatuh hukum atau menyibuk dengan urusan depa semua. Biarlah... besar kemungkinan depa-depa yang bagi kebenaran kat Cina pompuan DAP itu adalah orang-orang PAS. Kalau orang-orang PAS di kawasan Kajang Sentral tu, kebanyakannya ada hubung kait dengan UKM.... takkanlah orang bijak pandai boleh jadi bangang dan melanggar adab-adab masuk ke masjid/surau bagi golongan bukan Islam. Boleh tu memanglah boleh, tapi kalau Nabi s.aw sendiri larang perempuan haid berada di beranda masjid, takkanlah pompuan kafir boleh berada di tempat sujud pulak... Tentulah orang-orang PAS di Kajang Sentral tu, ada dalil, nash qat'ie yang membenarkan seorang kafir perempuan ada di tempat sebegitu...

Hangpa yang duk marah, pasai apa? Hangpa orang UMNO. Orang UMNO mana tahu apa-apa pasai agama Islam, adab, akhlak, sirah, tauhid dan fiqh... lainlah orang PAS... jadi, kalau orang PAS buat bidaah dholalah sekalipun, hendaklah disambut dengan takbir dan solawat ke atas Guan Eng dan Karpal Singh... (moga-moga dengan solawat tersebut, Allah Taala akan lembutkan hati mereka dan menghidayahkan mereka agar masuk Islam)...

Yalah, kalau dalam sejarah Islam 1400 tahun, belum pernah berlaku ada doa untuk si kafir dalam khutbah kedua, hatta oleh golongan Syiah Zaidiyyah, Imamiyyah mahupun Sabaiyyah dan Rafidah pun tidak pernah berlaku, golongan Islam Ahlu Sunnah WalPakatan Rakyat buat, dan dibenarkan oleh kebanyakan pemimpin PAS serta anjing-anjing neraka mereka, takkanlah solawat untuk Guan Eng dan Karpal Singh tak boleh.

Begitulah juga dengan Teo Nie Ching ni... apa salahnya dia berada di dalam surau. Dia sekadar nak bagi bantuan untuk pagar surau. Lepas tu, dia nak bukak puasa bersama-sama kariah. Lepas tu, dia nak tazkirah kebaikan DAP dan keburukan Melayu-Islam. Lepas tu, dia nak tayang baju kebaya era pramugari MAS tahun 70-an....

Hangpa sapa nak marah-marah kat PAS? PAS lebih tahu hukum daripada hangpa yang karat UMNO!!! Dan kalau hangpa nak tahu sangat-sangat, TU LA YANG DINAMAKAN DAKWAH BIL-HIKMAH... bukan dakwah daripada Islam kepada kafir, sebaliknya daripada kafir kepada Islam menerusi pengliberalan Islam... tak lama lagi jangan terkejut kalau ada ahli-ahli PAS yang berpandangan semua agama itu sama... semuanya menyembah Allah Taala... sepertimana yang mereka dah mula cakap, kalimah Allah untuk semua....

4 comments

RAKYAT SAJA YANG RASA? PEMBESAR UMNO TAK YAH RASA APA-APA?

JASIN: Umno akan membuktikan kepada rakyat bahawa ia serius dalam melakukan tranformasi dengan mengetengahkan hasil yang dicapai, kata Naib Presiden Umno Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

Beliau berkata setiap pencapaian Umno itu akan dapat dilihat, didengar dan dirasai oleh rakyat.

"Saya yakin ia boleh dilakukan untuk dirasai seluruh rakyat," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan kepada anak-anak istimewa dan balu anggota polis di Parlimen Jasin di sini, Khamis.

Hishammuddin yang juga Menteri Dalam Negeri, turut berbuka puasa bersama anggota jawatankuasa Umno bahagian Jasin di kediaman Ketua Umno Jasin Datuk Wira Ahmad Hamzah.

Beliau berkata pemimpin dan jentera parti akan memainkan peranan untuk meyakinkan rakyat yang sedang melihat apakah tranformasi yang dilakukan Umno selepas pilihan raya umum ke-12 yang lepas.

Beliau seterusnya meminta anggota dan pemimpin Umno supaya memperkukuhkan perpaduan bagi menghadapi dakyah pembangkang yang sentiasa cuba melemahkan parti. - BERNAMA


Amboi, bukan main bersungguh-sungguh lagi Hishamuddin dengan keazamannya itu. UMNO akan mengenengahkan hasil yang dapat didengar, dirasai dan dilihat oleh rakyat... sedap bunyinya... sesedap rendang tok pada musim Hari Raya dimakan dengan ketupat pulut.

UMNO dan rakyat sebenarnya tidak ada masalah. Yang bermasalah di dalam UMNO adalah barisan pemimpin-pemimpinnya. Para pemimpin UMNO kebanyakannya seperti DEDALU yang dalam bahasa saintifiknya bersifat PARASIT. Dari Ketua Cawangan, sehinggalah kepada Menteri dan Perdana Menteri, tidak seorang pun yang cuba bermuhasabah diri.

Ada Ketua Bahagian UMNO yang bijak dan berwawasan cepat-cepat dipangkas dan dimusnahkan. Seperti yang berlaku di Kedah dan serata tempat yang lain. Akhirnya Ketua-Ketua UMNO tinggallah yang MANDOM, PENGECUT, BODOH, dan BAHLOL yang berketuakan pula towkay-towkay Cina yang menjadi funder untuk mereka meneruskan aktiviti selaku Ketua UMNO. Lebih tepat lagi, yang kekal menjadi pemimpin UMNO adalah si tua renta yang otak kena banyak makan vitamin dan kubur pun sudah melambai-lambai tetapi tangan masih kuat ingin menggenggam jawatan.

Hishamuddin sendiri dilihat ramai gagal menampilkan diri sebagai pemimpin UMNO yang berkesan terutama dengan jawatan Menterinya. Malahan Hishamuddin Hussein merupakan contoh terbaik bagaimana seorang yang gagal dan tidak berkelayakan sebagai pemimpin, berkeinginan untuk memimpin dan akhirnya MENJAHANAMKAN NEGARA ini!

Rakyat sudah lama merasai, mendengar dan melihat UMNO. Suatu ketika dahulu, ketika generasi pertama dan kedua UMNO masih ramai lagi, mungkin apa-apa sahaja yang disogokkan oleh para pemimpin UMNO diterima begitu sahaja kerana mereka adalah orang Melayu dan sebagai Melayu, sentiasa terlekat dan tergenang dengan TERMAKAN BUDI, apatah lagi UMNO adalah parti utama yang memerdekakan negara ini daripada penjajahan British.

Kerana sudah terlalu merasai, mendengar dan melihat UMNOlah, kini UMNO menjadi entiti yang menjijikkan kepada sesetengah orang Melayu. Bukan kerana parti itu sangat, tetapi kerana kerenah para pemimpinnya yang sudah terkeluar dari garisan Melayu, malah sesetengahnya telah terkeluar daripada garisan dan tatabudaya Islam.

Apatah lagi yang mencanangkan tentang pembaharuan UMNO adalah orang yang dia sendiri enggan sedar diri bahawa dia adalah gagal total dan tidak dikehendaki lagi oleh orang Melayu yang melihat dia gagal sepenuhnya... seperti Hishamuddin Hussein.... maka imej UMNO pasti sukar dipulihkan dan semakin ramai generasi muda yang sudah membuka mata, akan menjauhi UMNO kerana pemimpinnya yang bodoh, menyombong diri dan tidak sedar diuntung!!!

2 comments

HUKUM APA YANG BOLEH DIJATUHKAN KAT ZAID... LA NI DIA ORANG PKR, SUSAH SIKIT

Zaid Ibrahim mengulangi perangainya yang membenci hukum hudud dan qisas. Cuma kali ini berlapiklah sedikit berbanding masa dia di dalam UMNO dahulu. Masa dia dalam UMNO dahulu, dia saman kerajaan negeri Kelantan jikalau Nik Aziz dan pentadbirannya menguatkuasakan undang-undang syariah. Almaklumlah, UMNO tu parti besar. Jadi, back-up pun besar jugalah...

La ni dia duduk dalam PKR. PKR pula sekutu PAS untuk menjatuhkan UMNO. Jadi, nak saman atau tindakan keras terhadap PAS akan merugikan PKR. Kalau dah rugi PKR, perjudian meninggalkan UMNO dan masuk PKR, akan rugi besar.

Kata Zaid, PAS hanya berangan-angan besar untuk mewujudkan hukum hudud di negara ini kerana parti itu kecil dan kerusinya tidak cukup. Cakap Zaid tu, samalah macam Iblis mengajar Abu Hurairah r.a penangkal syaitan dan Iblis....

Zaid bagaimanapun tidak pula memberitahu PAS bahawa satu-satunya cara untuk mewujudkan hukum hudud dan qisas di negara ini adalah dengan mengeluarkan hukum syariah itu daripada sistem peti undi dan demokrasi. Dengan kata lain, umat Islam tanpa mengira fahaman dan ideologi politik berada di bawah satu saf, bukannya bercerai-cerai dan berlawan-lawan seperti sekarang.

PAS sekarang melihat persekitaran di sekeliling mereka sebagai tidak menyenangkan. Dengan UMNO yang tutup mulut tentang hukum hudud dan qisas yang diumpankan oleh Mursyidul Amnya, sebaliknya yang makan umpan adalah Karpal Singh, Lim Kit Siang, Nik Nazmi Nik Ahmad, Zaid Ibrahim dan Profesor Aziz Bari, UMNO secara tidak langsung terkeluar daripada tudingan dan 'kambinghitam'.

Sekalipun, para pencacai tetap berusaha untuk menarik UMNO dalam kemelut hudud dan qisas dengan provokasi agar UMNO mengeluarkan sebarang kenyataan yang menentang hudud dan qisas, nyata kegagalan mereka, semakin menyakitkan apabila yang membalas adalah daripada sekutu sendiri.

Apa yang diusahakan oleh Kumpulan U-G PAS dan UMNO dahulunya sudah cukup baik. Malangnya, syaitan-syaitan dan dajjal-dajjal yang ramai terdapat di dalam PAS menjadi penghalang terbesar. Dan sekarang, mereka pula yang berkokok tentang hudud dan qisas yang mereka cuba sesuaikan dengan demokrasi dan peti undi. Undang-undang yang telah ditetapkan oleh Allah Taala, mereka pilihanrayakan dan tetapkan had serta masa. Lebih MELAWAKKAN apabila mereka ingin mengusahakan hudud dan qisas dengan PERSETUJUAN kafir dan MUNAFIK yang jelas-jelas menentang Allah Taala dan rasul-Nya.

Petunjuk Allah Taala semakin jelas tentang apa yang berlaku di dalam PAS. Mungkin itu adalah kesan solat hajat, istikharah dan doa munajat yang dipohon agar ditunjuk kebenaran oleh para pengikut PAS sendiri...

0 comments

Thursday, August 26, 2010

ROSMAH MANSOR JADI LIABILITI DAN KEBENCIAN KEPADA NAJIB ABDUL RAZAK!!!!

Thursday, August 26, 2010
Berita tentang Rosmah Mansor 'WAJIB' ada dalam siaran Buletin Utama, TV3 dan Berita Nasional, RTM. Keluarlah berita apa-apa pun, hatta Rosmah Mansor terkincit di dalam kain, janji ada berita tentang dirinya yang disiarkan oleh stesen-stesen penyiaran.

Penyakit gila glamour Rosmah Mansor sudah sampai ke kemuncaknya. Ramai yang sudah memperkatakan tentang kecenderungannya untuk menjadi SEORANG MENTERI WANITA menggantikan Shahrizat Abdul Jalil. Dalam apa-apa upacara atau majlis yang melibatkan Shahrizat selaku Menteri, isteri Perdana Menteri ini juga akan ada sekali dan dia akan berlagak sebagai Menteri, manakala Shahrizat Abdul Jalil pula bertindak sebagai pencacai pengangkat begnya.

Suatu ketika, antara isteri Perdana Menteri yang paling 'berlagak' adalah Toh Puan Suhaila, isteri Hussein Onn yang juga ibu kepada Hishamuddin Hussein, Menteri Amaran, Memberi Amaran dan Amaran Keras. Bagaimanapun, Rosmah mengatasi perangai mengada-ngada Toh Puan Suhaila. Bahkan Rosmah Mansor berjaya pula mencipta fenomenanya yang tersendiri dengan MENGAMBILALIH tugas Menteri yang diamanahkan untuk menjalankan tugas bagi pihak rakyat.

Perhatikan... di mana-mana sahaja ada majlis melibatkan WANITA UMNO atau kementerian Shahrizat, Rosmah Mansor pasti akan ada dan dia akan BERLAGAK SEPERTI SEORANG KETUA.

Sebenarnya kebencian terhadap Rosmah Mansor semakin memuncak di kalangan orang awam. Yang membenci Rosmah, bukan kerana bentuk mukanya atau bentuk tubuhnya mahupun rambutnya yang mengembang bagaikan Singa Jantan kena penyakit kurap. Kebencian terhadap Rosmah adalah disebabkan campurtangannya secara langsung dalam urusan negara, sekalipun dia sebenarnya hanyalah BINI seorang Perdana Menteri... dan dia selayaknya MENJADI SEORANG BINI dan tidak perlu berlagak sebagai SETPOL atau Setiausaha Khas Perdana Menteri yang sudah tentu akan berlagak dengan 'AKU BINI PERDANA MENTERI'....

UMNO dan Najib Abdul Razak sebenarnya sedang meniti kerugian besar seandainya masalah Rosmah Mansor tidak diatasi dengan segera.... setidak-tidaknya meminta Rosmah Mansor belajar daripada Tun Dr. Siti Hasmah yang begitu disayangi oleh rakyat negara ini tanpa mengira sebarang parti, mahupun Tun Jean Abdullah yang lebih bersikap keibuan. Apa hal pulak yang dia sibuk nak mengatasi Toh Puan Suhaila dan gemulah Endon Mahmud dalam hal titik-bengit perangai mengada-ngada wanita VIP?

Atau lantiklah Rosmah sebagai Menteri menggantikan Shahrizat... setidak-tidaknya, rakyat tidak melihat bagaimana keluarga NAJIB ABDUL RAZAK begitu TAMAK untuk menguasai segala-galanya di dalam negara ini!!!!

9 comments

Cukup ka!!! Tolong habaq mai!!..

Kes surau di Seremban, keluarga pesalah dari bangsa Cina kapir telah mohon maaf!!..ok

Tapi cukup ka!!

Jika salah seorg pempin UMNO di PPinang brkata tentang org2 Cina..beliau diminta diambil tindakan tegas...pempin2 trtinggi akur!!
tak silap aku salah seorg pembantu Najib..sebut kisah sejarah kisah kedatangan pedatang bangsa cina dlm teks ucapannya..diminta diambil tindakan tegas!! Beliau dikehendakki meletakkan jawatan...pempin2 trtinggi akur!!

Hisyammudin sendiri dituntut utk minta maap kerana menghunus keris dan cium yg mana telah adat istiadat sekian lama....Hisyamudin akur!!

2 pemuda bakar gereja..atas sebab kerajaan UMNO gagal mengawal prbincangan mengenai mensama ratakan agama dan pengunaan nama Allah swt..( Terang2 prbuatan mereka mencabuli Perlembagaan Persekutuan dan Rukun Negara-tapi kerajaan yg diterajui oleh UMNO trnyata gagal mengambil tindakan..dan PAS pula leh skongkol ngan puak2 kapir dari gereja ini--benar2 menyedihkan!!)
Perbuatan mereka dikutuk sekeras2nya..semua pempin2 trtinggi UMNO maupun PAS..mengutuk, siap datang buat lawatan khas tunjukkan kekesalan seorg ahli politik!!
Masing2 ahli2 politik dari UMNO dan PAS brlumba2 memujuk dan cuba mengambil hati org2 kapir!!!

Kisah pengetua...hanya kerana kata2 beliau yg memarahi pelajar2nya atas kenakalan pelajar trsebut dan melanggar displin dan tatatertib sekolah..ketua pemuda BN/UMNO lantang dan bertegas mengutuk pengetua trsebut..dan mahukan tindakan tegas!!

Kini dikampung halamannya sendiri..apa citer? Rumah Allah swt ni..disimbah oleh arak..dihina sedemikian rupa!!
pehhh..sampai hari ni..aku lum trdengar satu kutukan lembut maupun keras dari pempin2 UMNO maupun PAS..dan tiada trdengar pun ada pempin2 tertinggi dari kedua2 parti ni yg kononnya perjuangkan agama Islam di Malaysia turun melihat tempat kejadian!!
__
Tak pa ler..aku, mewakili pempin2 trtinggi UMNO dan PAS, mengutuk sekeras2nya ajk2 surau dan pengerusinya..dan mahukan tindakan undang2 keatas mereka. Agar menjadi contoh kepada semua ajk2 masjid dan surau di seluruh Malaysia..Sampai hati mereka cuba mencabuli perpaduan ngan menyakiti hati org2 cina kapir sehingga mereka brbuat sedemikian. Mereka, budak2 cina kapir ni tak brsalah, kesian mereka..AJK2 dan pengerusi surau tidak bertanggungjawab dan bersikap rasis!!

Lihat..sehingga keluarga2 mereka mohon maap..Ni tak sepatutnya berlaku!! AJK2 dan pengerusi surau yg perlu minta maap!!

(..rumah Allah swt rupa2nya tiada nilai langsung pada pempin2 UMNO dan PAS ni, undi dan sokongan dari org2 kapir lebih brnilai!!..benarlah, Islam tu dagang dan dianak tirikan walaupun oleh para alim ulamak..alim ulamak pun dah rasa nikmatnya kuasa dan pangkat)

..aku pun nak kena pergi minta maap ngan cina2 trbabit dan keluarga mereka kerana terpaksa minta maap!!

..MINTA MAAF!!


3 comments

MAHFUZ BETUL, TAK SEPATUTNYA NEGARA KE TEMPAT 37...

Sememangnya sebuah parti politik berada dalam kerugian yang sangat besar jikalau pemimpinnya seorang yang BAGHAL, BANGANG, BODOH DAN TIDAK SUKA MEMBACA seperti PAS yang memiliki Mahfuz Omar. Mungkin bagi sesetengah orang yang berkongsi PERANGAI BURUK TIDAK SUKA MEMBACA seperti Mahfuz, akan kagum dengan cara percakapannya, namun bagi kebanyakan orang yang lain, terutama yang faham ilmu ekonomi dan perdagangan akan melihat Mahfuz sebagai Si Luncai yang teringin nak menjadi raja.

Dengan kata lain, Mahfuz adalah lambang orang Melayu yang menyamar sebagai alim, tetapi sebenarnya buta huruf!!!

Berkata si bebal ini, Malaysia tidak sepatutnya berada di tangga ke-37 sebaliknya sepatutnya berada di kalangan 10 negara terbaik dunia. (Harakah Daily) Kenyataan sinis Mahfuz itu bukanlah kerana semangat patriotik yang melonjak-lonjak di dalam dirinya tetapi ingin memberitahu, negara ini tidak sepatutnya berada di dalam senarai negara-negara terbaik dunia kerana RAKYATNYA tidak MEMENANGKAN Pakatan Rakyat dan melantiknya sebagai seorang Menteri.

Paling menarik apabila Mahfuz berkata, perubahan kerajaan diperlukan bagi membolehkan agenda ekonomi dan kewangan baru dibuat untuk menarik pelabur-pelabur baru. Malangnya, Mahfuz ini gagal melihat apa yang berlaku di Kedah, Selangor dan Kelantan yang masih terpaksa bergantung kepada MIDA dan MITI untuk menarik pelaburan baru, manakala Pulau PInang sehingga ke hari ini, hanyalah MoU dan persetujuan semata-mata tetapi tiada pelaburan baru hasil daripada perubahan kerajaan negeri.

Begitu juga apabila Mahfuz berkata, pelabur-pelabur lari ke tapak baru kerana masalah-masalah yang dinyatakan.... seelok-eloknya Presiden PAS dan para pemimpin PAS menghantar Mahfuz mengaji balik agar kata-katanya tidak menampakkan PAS sebagai sebuah parti BANGANG dan BODOH seperti yang ditunjukkan oleh Mahfuz Omar. Bercakap tanpa ilmu seperti yang dilakukan oleh Mahfuz Omar hanya MEMALUKAN UMAT ISLAM dan AGAMA ISLAM sahaja!!!

3 comments

KHAIRY JAMALUDDIN NAK KELUAR UMNO!!!!

Ketua Pemuda UMNO semenjak Mac 2009 berkata, dia akan keluar dari UMNO sekiranya majoriti ahli UMNO menyokong sebuah badan bukan kerajaan, NGO iaitu PERKASA. Khairy berkata begitu ketika berforum bersama-sama Khalid Samad, wakil kontroversi PAS yang dilihat sangat condong kepada agama kafir di dalam Forum Ramadan 2010 yang dianjurkan oleh majalah The Leaders di Kuala Lumpur, malam tadi. (Baca Di Sini)

Perbalahan antara Khairy Jamaluddin dengan Ibrahim 'the Katak' Ali bukan lagi perkara rahsia. Kemuncak daripada perbalahan mereka ialah apabila Ibrahim menghentam Khairy yang dilihat menyebelahi Wee Ka Siong dalam isu pemberian biasiswa. Khairy telah didesak oleh Ibrahim Ali agar melepaskan jawatannya sebagai wakil rakyat setelah menyokong tuntutan Wee Ka Siong agar biasiswa turut diberikan kepada pelajar-pelajar berbangsa Cina, meskipun Perlembagaan memperuntukkan biasiswa hanya untuk pelajar-pelajar Melayu-Bumiputera.

Khairy yang merupakan PENGANGGUR TERKAYA di Malaysia, sekalipun bapanya hanyalah seorang diplomat, turut melontarkan pandangannya bahawa kerajaan perlu bersikap adil dan telus dalam sebarang pemberian projek pembangunan bagi menarik minat pelabur swasta.

Pastinya ramai yang menyambut baik hasrat Khairy untuk keluar dari UMNO. Bahkan ramai yang akan buat moreh kalau tidak pun doa selamat, seandainya benar Khairy ingin keluar dari UMNO.

Yang soheh, ramai yang sudah bersedia untuk melondehkan Khairy Jamaluddin yang begitu berkuasa pada zaman pak mertuanya dahulu dengan pelbagai skandal dan penyelewengan, termasuklah pembekalan monopoli Radicare ke atas hospital-hospital kerajaan, penjualan Syarikat Telekom Malaysia kepada Temasek Holding yang kemudian terpaksa dibeli semula dengan harga tinggi oleh Khazanah, perampasan dan penjualan Pantai Medical yang juga dibeli balik dengan harga tinggi, penjualan Agusta dengan harga 1 Euro yang mana syarikat itu kemudiannya dijual dengan 348 juta Euro, pembangunan Penjara Pudu yang tidak telus...

Pendek kata, terlalu banyak yang perlu diselesaikan oleh Khairy Jamaluddin, termasuk jugalah hubungannya dengan Si Mundeliar, Kalimullah Hassan!!!

Selamat keluar dari UMNO, Khairy...

12 comments

Jom JIHAD!!!! Jgn kira apa!!!

Hari ni ramai yg sedang berjihad..brjihad mempertahankan tanah air, maruah, agama di sana sini..

Ada yg brjihad ngan keluar tabligh seberapa lama tempoh dalaman dan keluar negara..
Ada yg brjihad merentasi lautan sedang menggali ilmu..
Ada yg berjihad mencari rezki2 yg halal utk anak isteri dan keluarga..
Ada gak yg sedang brjihad di GAZA dalam usaha menghulur bantuan..
Macam2 lagi ..

Depa tgh berjihad..kita kat umah nak buat mende!!

Mahfum hadis..sekembali dari medan perang, nabi saw beritahu sahabat ra bahwa kita nak brjihad yg lebih besar..yakni brjihad menentang/mendidik nafsu!!
__________
Alhamdulillah, dibulan yg berkat dan mulia ni..masa yg sesuai utk kita didik nafsu kita.
Setan2 diikat, perut2 diringankan, tulang2 belakang dapat diluruskan, sendi2 merasa ringan, dan limpah rahmat kurniaNya yg melimpah2..ditutup pintu2 neraka, dibukakan pintu2 syurga..dan ditiupkan bayu2 dari dalam syurga merentasi syurga dan bergetarlah daun2 syurga..dibukakan pintu2 langit seluas2nya utk kita lontarkan doa2 kita...dimustajabkan doa2 kita diwaktu siang dan malamnya..

Ayuhh...bangunlah..dan brjihadlah sunggguh2!!

Ajarlah tubuh badan dan sendi2 kita ketaatan..dirikan semayang2 sunat sebanyak2nya..duduk brtafakur wirid atau brtilawat AQ..

Nafsu mempunyai kekuatan yg luar biasa dan keinginan yg sangat besar..umpama besarnya spt baby tapi mulutnya leh telan seluruh alam ini ngan sekali telan.

Kenalilah nafsu memasing..dan belajarlah menguasainya..
Nafsu adalah salah satu kurniaanNya yg besar dan agung khusus utk manusia..ianya leh menjulang manusia ketahap yg trtinggi atau menjunamkan manusia ke tahap yg trhina dan terkeji!!

Tiada makhluk Allah swt yg berani berkata2 ngan Allah swt..bahwa Kau adalah Kau..dan aku adalah aku..kira lebih kurang trjemahannya dalam bahsa omputih..mind your own business, dude..get lost!!!

Makhluk mana yg langsung tak hairan ngan api nuraka yg meluap2 panas..kecuali nafsu!! yg mana para malaikat sendiri takut dan ngeri..

Iblis sendiri tabik pada Firaun..katanya sesungguhnya aku sendiri takut pada Allah swt dan tak berani mengatakan apa yg kamu kata..yakni bila Firaun brkata bahwa dialah Tuhan Yg Maha Tinggi!!

Tiada makhluk yg berani istihar perang ngan Allah swt kecuali nafsu..spt mana Namrud!!
__
Bayangkan jika nafsu ni dapat kita tundukkan dan benar2 dapat menguasainya..spt mana para sahabat ra..sehingga tiada empayar yg sanggup menahan kemaraan mereka..satu demi satu empayar tumbang menyembah bumi dipijak2 oleh kaki2 mereka!!

Iblis dan syaitan akan melarikan diri jauh2..takut dan ngeri melihat kemarahan nafsu yg tdidik melalui agama..

Org2 kapir akan tunduk dan takut, walaupun utk melihat wajah2 mereka..gerun menyelusup kedalam tulang2 dan sendi2 mereka!!

Dunia mereka genggam..ramas..brkecai2 menjadi debu!! Jiwa mereka trbuka seluas2nya memeluk kebesaran dan keagungan Ilahi..Limpah kurnia Allah swt mereka hadham satu demi satu tidak brsisa!!
__
Wahai bangsaku..bangunlah, jadi lah spt nenek moyang kamu..agar sikapir2 nak batuk pun akan minta izin!!
Wahai bangsaku..bangunlah, brjihadlah..jadi lah spt moyang2 mu..Abu Bakr ra, Umar ra, Ali ra, Usman ra dll..yg goncangkan dunia dan seluruh empayar didunia waktu itu!!

Kuasailah nafsu kamu...bukannya dikuasai. Be your own master..lead the way. Allah swt dah tunjukkan jalan2Nya..dan hasilnya telah dizahirkan oleh para2 sahabat ra.

Jihad!! jom jihad!!!....jadikan siang dan malammu pada baki2 ramadhan ni sebagai medan perjuangan ..sibukkan ngan semayang2 sunat..abiskan masa dimasjid..doalah padaNya sepuas2nya sampai dah tak tahu nak minta apa2..(yeob, jgn lupa doakan kat kawan2..kaya raya dunia dan akhirat, dan selamat dari neraka)
Ambiklah cuti..iktikaflah kat masjid2..

Biarlah selepas ramadhan ni..kita jadi org yg ".baharu"...nafsu dan segala kekuatannya ada pada kedua2 tangan kita..bukan pada "anu" kita..atau kat kepala lutut..

..Tunggu apa lagi, yeob!!

0 comments

Tekanan demi tekanan!!!!

Tekanan demi tekanan..datang tak putus2 spt ombak memukul pantai..kekadang pelan, kekadang kuat, sekali sekala tsunami..

Hidup pula ibarat sampan yg kecil meredah ombak membelah lautan!!

Bila sembang2 pasal politik.....TEKANAN!!
Bila mendengar anak menangis kelaparan....TEKANAN!!
Baca berita2 buang bayi..macam buang kain buruk...TEKANAN!!!
Pergi keja je...TEKANAN!!
Keja ..lagi ler ....TEKANAN!!
Kekawan dapat bonus dan kenaikan gaji, kita pulak tak de atau dapat ciput....TEKANAN!!
Fikir masa depan...TEKANAN!!
Jiran sebelah tukau keta, renovate umah...TEKANAN!!
Anak2 menjawab............TEKANAN!!
Tak semayang...TEKANAN!!
Dah nak dekat raya...TEKANAN!!
Jalan Jammed......TEKANAN!!
Macam2 da...

So macam mana..tekanan terlebih overdose..mula ler meracau..leh buat keja pelik2.
Simbah asid pada isteri dan anak, kerat kepala bapak, tetak bini sampai mati, hentak kepala org sampai mati ngan pasu..

Apa nak buat??
Ada beberapa pilihan..
a) Sebelum tidur, semayang ler tobat beberapa rakaat yg mampu..istighfarlah, berselawatlah, bertasbihlah seberapa yg mampu..mudah2 Allah swt ringankan beban dan tekanan dan buka jalan2 penyelesaian...bagi ringan sikit kepala, lapangkan dada!!

b) leh wirid ..cekuk2 ah..cekuk2 eh..eh ah..( kena ikut panduan dan nasihat yg betul utk amalkannya.

c) ataupun...katakanlah..cobaaaannnnn!!!..cobaaannnnn!!! ish ish ish..tarik nafas dalam2, dan ulangi lagi dan lagi..

d) oiii luncai terjun ngan labunya...BIARKAN!!! ..ulang beberapa kali!!

Buatlah mana2 amalan yg di atas ikut kesesuaian masing2.

..Aduss..tekanan lagi!!

0 comments

ZAID IBRAHIM KATA MAHATHIR SUDAH NYANYUK!!!

Seorang lagi pembesar PKR yang ditolak oleh UMNO mengecam Tun Mahathir kerana menulis tentang meritokrasi dan menganggap tulisan Tun Mahathir itu sebagai memperkecil-kecilkan orang Melayu. Zaid 'Saya Pun Melayu' Ibrahim yang pernah disingkirkan daripada jawatan Ketua Bahagian UMNO Kota Bharu pada zaman Mahathir sebagai Perdana Menteri kerana politik wang, menganggap Mahathir sebagai 'orang tua nyanyuk yang berfikiran serabut dan keliru'.


Paling menarik apabila Zaid mengungkit keturunan Tun Mahathir yang dianggapnya sebagai bukan Melayu dari segi perlembagaan negara mahupun warisan. Namun pada masa yang sama, Zaid Ibrahim terlupa pula tentang darah keturunan Anwar Ibrahim yang terlalu dekat dengan India berbanding Mahathir yang sudah dua lapis Indianya. (Apa punya lawak la Zaid Ibrahim ini... terlebih minum kut)

Perlembagaan menerangkan yang dikatakan Melayu ialah mereka yang bercakap Bahasa Melayu sehari-hari, mengamalkan cara hidup dan budaya orang Melayu dan beragama Islam. Melayu di Malaysia sendiri terdiri daripada pelbagai keturunan dan cabang dan tidak tertakluk kepada satu root semata-mata. Dengan kata lain, Melayu di Malaysia adalah kacukan.

Zaid yang menjadi kaya raya kerana dasar DEB dan hak keistimewaan Melayu, cuba keluar daripada kepompong mendapat tongkat dengan BERLAGAK kononnya meritokrasi adalah yang terbaik dan dia adalah penyokong meritokrasi.

Sikap Si Tanggang yang terdapat pada diri Zaid dan pendirian yang dituturkannya, sebenarnya menampakkan dengan jelas, perasaan rendah dirinya sebagai orang Melayu dan Islam. Kebanyakan orang yang mengetahui latar belakang Zaid Ibrahim, terutama keluarganya yang miskin, melihat Zaid cuba melupakan kepedihan itu dengan cuba MENYAMAR sebagai Melayu bangsawan yang tidak kisah sama ada menikmati keistimewaan Melayu atau sebaliknya.

Firma guaman Zaid mendapat terlalu banyak kontrak kerana sifat Melayunya, bukan kerana meritokrasi. Kekayaan Zaid yang dikumpulkan sewaktu berada di dalam UMNO, bukan kerana meritokrasi seperti yang diperjuangkannya sekarang ini.

Zaid sebenarnya tidak layak bercakap tentang meritokrasi kerana dia adalah dedalu walau di mana pun dia berada. Apatah lagi sebagai seorang peguam sepertinya, Zaid pastinya akan menggunakan pelbagai cara dan mampu memanipulasikan undang-undang bagi membolehkan dia mendapatkan kontrak dan kekayaan seperti yang dinikmatinya sekarang.

Buktikan dahulu bahawa firma guamannya bebas daripada hak keistimewaan Melayu dan hidup dengan meritokrasi sebelum hendak bercakap tentang meritokrasi. Atau adakah Zaid Ibrahim mampu serahkan semua kekayaan yang diperolehinya ketika dia menggunakan MELAYUNYA sewaktu di dalam UMNO untuk menghidupkan firma guamannya dan dia kembali memulakan hidup dari angka kosong bagi membuktikan dia adalah seorang penganut meritokrasi?

Cakap tidak berpadan-padan... namun makin banyak yang keluar dari mulut Zaid, ramai yang melihat dia sebenarnya terlalu mabuk dan cuba mendapatkan perhatian...

4 comments

MELUAT!!! DAH NAK KENA TELAN PUN, CAKAP TETAP BESAR!!!

Setiausaha Agung UMNO, Tengku Adnan Tengku Mansor menyatakan Barisan Nasional TETAP akan menang sama ada Ketua Menteri Sarawak yang sedang diasak pelbagai skandal kewangan dan hartanah melibatkan keseluruhan ahli keluarganya, melepaskan jawatan Ketua Menteri atau sebaliknya.

Tengku Adnan adalah bekas Menteri Pelancongan yang pernah membuat kenyataan PALING BANGANG iaitu pada 8 Mac 2007 apabila menuduh 80% blogger adalah wanita yang tidak bekerja dan KESEMUA BLOGGER adalah penipu. (Malaysian Un-Plug)

Berdasarkan situasi semasa, BN Sarawak sedang menghadapi saat-saat suram di fixed deposit BN itu memandangkan semakin ramai rakyat Sarawak terutama yang tinggal di bandar-bandar besar meragui Taib Mahmud yang dikatakan sepanjang 29 tahun menerajui Sarawak, telah mengumpulkan kekayaan berbilion ringgit untuk ahli keluarganya.

Penolakan terhadap Taib Mahmud terlihat jelas dalam pilihanraya kecil Sibu pada tahun lepas apabila calon DAP berjaya merampas kubu kuat BN itu dengan mudah. Begitu juga di kerusi-kerusi bandar yang lain, kebanyakannya berjaya dirampas oleh DAP. Taib Mahmud hanya bertahan di kerusi-kerusi luar bandar yang merupakan penyokong tegarnya.

Mungkin Pakatan Rakyat mengambilalih Sarawak, bunyinya agak keterlaluan dan terlalu optimis, namun pengurangan penguasaan kerusi BN di Sarawak pasti akan berlaku atas faktor Taib Mahmud. Cakap-cakap besar pembesar UMNO yang masih hidup dengan kertas dan mesin taip seperti Tengku Adnan, pastinya tidak akan banyak membantu, malah akan membuatkan sebahagian besar pengundi meluat dan mengalihkan sokongan mereka.

Pada Mac 2008, semua pembesar UMNO melahirkan cakap-cakap besar bahawa BN akan menang besar dan akan mengekalkan penguasaan 2/3. Mereka membuat perkiraan tersebut berdasarkan keputusan pilihanraya 2004. Cakap-cakap tentang kebencian rakyat dan pengundi kepada Abdullah Badawi dan pentadbirannya, tidak diambilkira. Kebanyakan pembesar seperti Tengku Adnan, memandang rendah penilaian yang dibuat oleh akar umbi.

Keputusan akhirnya.... BN tertungging dan hampir terlepas takhta Putrajaya kecuali kerana sokongan kerusi dari Sabah dan Sarawak. Lebih daripada itu, Abdullah Badawi kehilangan jawatan mewahnya, dan Khairy Jamaluddin kehilangan tool untuknya menjadi tok dalang!!!

Keadaan yang hampir sama sedang berlaku di Sarawak sekarang ini!!! Ternyata tsunami politik masih tidak mampu menyedarkan Tengku Adnan Tengku Mansor yang kekal hidup dalam logamaya dan fantasi zaman kertas dan mesin taipnya!!!!

2 comments

Wednesday, August 25, 2010

LULUS KELINDAN, LULUSLAH JARUM... ITU HELAH IMIGRAN PENJAJAH

Wednesday, August 25, 2010
Laporan HarakahDaily tentang sebuah pertubuhan yang menamakan diri mereka sebagai Pusat Pembangunan Kebudayaan (LLG) mengesahkan cubaan bangsa Cina yang menjadi imigran di negara ini untuk menguasai sepenuhnya negara ini dalam semua bidang dan seterusnya menghalau dan menghapuskan Melayu sebagaimana yang mereka cuba lakukan pada 13 Mei 1969 dahulu.

Dengan taktik, menimbulkan perasaan jijik kepada UMNO yang dilihat sebagai entiti Melayu paling berkuasa kerana memiliki kerusi terbanyak, jarum dan hasutan puak-puak imigran penjajah ini dilihat sedang menghampiri kejayaan apabila sebahagian daripada Melayu terutama generasi baru, mengikut seperti mana yang mereka rancangkan.

Pada masa yang sama, mereka juga menerusi pemimpin-pemimpin tertinggi di dalam DAP, MCA, MIC dan GERAKAN akan memainkan peranan mendesak serta menyalurkan bantahan terhadap PAS bagi sebarang perkara yang membabitkan Islam dan Melayu. Sekaligus akan menyebabkan kedua-dua parti Melayu-Islam ini akan bergaduh antara satu sama lain dan tidak akan menunjukkan sebarang tanda-tanda untuk berdamai dan kembali kepada al Quran dan al-Hadis.

Presiden LLG, Dr. Toh Kin Woon menyalahkan sepenuhnya masalah rasis dan perbalahan agama kepada UMNO memandangkan UMNO adalah parti terbesar Melayu-Islam. Daripada kenyataan yang dikeluarkannya, ternyata Cina ini memang BANGSAT dan LUPA DIRI.

Siapa sebenarnya yang menimbulkan pelbagai masalah perkauman? Kalau benar orang Melayu - tak kiralah dari parti apa mereka - rasis dan memandang Cina atau Imigran lain dengan pandangan permusuhan, sudah lama orang Cina di Malaysia bertukar menjadi Cina di Thailand, Indonesia atau Filipina.

Sebaliknya orang Cina di Malaysia boleh menjadi kekal sebagai CINA TOTOK, boleh menjadi kaya raya tanpa sebarang batasan, boleh bertutur, menulis dan mengamalkan budaya Cina tanpa sebarang sekatan, bahkan BOLEH MENGKRITIK TENTANG 4 PERKARA DARI ARTIKEL 153 PERLEMBAGAAN MALAYSIA dengan bebas.

Para pemimpin dan orang Melayu sepatutnya sudah mengajar BANGSA CINA seperti Presiden LLG yang cuba menjajah negara ini dengan memburuk-burukkan Melayu dan Islam menerusi cara yang cukup halus. Orang PAS tidak sepatutnya gembira dengan kenyataan Toh itu memandangkan, penghinaannya kepada Melayu-Islam, tempiasnya turut mengenai batang hidung orang-orang PAS.

3 comments

PERANGAI BURUK DAN TAKTIK DAP MULAI TERDEDAH, KENAPA PAS MASIH BUTA?

Semenjak PRU-12, DAP yang cukup terkenal dengan penolakan dan penentangan terhadap apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Islam, menukar taktik dengan menonjolkan Lim Guan Eng dan beberapa orang pemimpin muda mereka agar kelihatan lebih 'mesra-Islam'. Hasilnya, gabungan Pakatan Rakyat yang diusahakan oleh Anwar Ibrahim berjaya mendapat perhatian, meskipun gabungan tersebut hanya berlaku kerana hendak mendapatkan takhta Menteri Besar Perak.

Kini, kebanyakan orang Melayu yang menjadi pendokong PAS, yang tidak pernah berkawan dengan pemimpin kafir, bersekutu dan bekerjasama, menjadi pentaksub dan bertukar menjadi penjilat tegar. Mereka begitu kagum dengan kosmetik yang dipakai oleh para pemimpin DAP, sehinggakan Mursyidul Am sendiri membuat perisytiharan bahawa di dada Karpal Singh ada bulan purnama...

Hakikatnya golongan DAP tidak pernah mesra-Islam. Mereka sekadar pelakon untuk mendapatkan sokongan Melayu agar mereka dapat membuli dan MENGHAPUSKAN Melayu seperti yang dilakukan oleh Lim Guan Eng di Pulau Pinang. Mereka sekadar menggunakan KEBODOHAN, KELURUSAN, dan MUDAH PERCAYA Melayu agar kedudukan mereka di persada kuasa tidak tergugat.

Suatu ketika, Dato' Foo Choo Yong, bekas Wakil Rakyat Kota Bharu, begitu dihina oleh DAP kerana sikapnya yang sangat mesra-Islam. Antara ungkapan yang pernah keluar dari mulut Dato' Foo Choo Yong ketika berucap di sebuah madrasah ialah, 'Marilah kita bersatu... tuan-tuan dengan agama tuan-tuan, dan saya dengan agama saya."

Tidak hanya DAP yang begitu menghina Dato' Foo Choo Yong, bahkan para pemimpin dan pengikut PAS turut memperolok-olokkan wakil rakyat berbangsa Cina itu juga. Dia dipanggil dengan gelaran sinis iaitu Ustaz Foo Choo Yong.

Namun, Dato' Foo Choo Yong tidak pernah kalah bertanding kerana dia begitu pandai mengambil hati Melayu. Cumanya, berbeza dengan Lim Guan Eng yang didoakan, Foo Choo Yong adalah wakil rakyat Barisan Nasional.

Begitu juga dengan Gan Boon Leong, orang kuat MCA Melaka. Berulang-ulang kali Gan Boon Leong dihina oleh komrad-komrad sebangsanya kerana dia kerap bersongkok. Dek kerana itulah, DAP sering memekak dengan mengatakan MCA Melaka telah dibuli oleh UMNO dan terpaksa memakai songkok untuk mengambil hati UMNO.

Mungkin kerana itulah juga, seorang ahli Dewan Undangan Negeri Johor, dihalau keluar dari Dewan oleh Almarhum Sultan Johor kerana enggan memakai songkok dan berpakaian rasmi.

Kini, DAP cuba menampilkan imej mesra-Islam dan tidak menolak Islam, sekalipun dendam kesumat mereka terhadap umat Islam dan pemimpin Islam begitu mendalam. DAP jugalah yang akan muncul sebagai penghalang dan pengacum utama agar PAS dan UMNO tidak bersatu dengan pelbagai alasan yang akhirnya termakan di benak beberapa orang pemimpin utama PAS termasuklah Mursyidul Amnya.

Berapa lama lagi umat Islam di Malaysia harus dipermain-mainkan oleh kafir yang sanggup melakukan apa-apa sahaja demi mendapatkan undi dan sokongan Melayu sebelum MENGHAPUSKAN MELAYU dari negara sendiri? Sejarah Lee Kuan Yew dan PAP di Singapura pasti diulangi oleh DAP di Tanah Melayu pula.... contoh sudah tersedia iaitu di Pulau Pinang...

Mungkin pada peringkat pertama, nama Lim Guan Eng dimasukkan di dalam khutbah... jangan terkejut jikalau suatu hari nanti, ada orang Melayu yang hendak membaca al Quran akan memulakan solawat ke atas Lim Guan Eng dan kepimpinannya di Pulau Pinang terlebih dahulu dan tindakan tersebut akan dihalalkan dengan pelbagai dalil dan nas sekalipun dalil-dalil dan nas-nas yang dikemukakan tidak langsung ada kena-mengena dengan kes yang berlaku....

Sama seperti dalil-dalil dan nas-nas yang membolehkan doa dalam khutbah kedua Jumaat untuk Lim Guan Eng yang bersepah-sepah di blog-blog pencacai DAP ini....

2 comments

Chin Peng..kat mana ko?

Melihat rentetan sejarah yg disiarkan DiHistory Channel..pehh banyak betul yg aku tak tahu pasal negara ni.

Aku hairan gak..mengapa ianya tidak disiarkan selalu dan tidak ditulis dalam buku teks..tentang kesetiaan org2 cina tika tu yg tidak mahu ambik bahagian dalam penentangan keatas komunis..malah menjadi tali barut komunis. Hanya setelah diberi kerakyatan, baru beri sedikit kerjasama..ianya setelah Sultan2 di"nasihat"kan oleh British..
Dan atas nasihat British (pasal bukan tanah bapak dia) sultan2 terpaksa memberi tanah2 mereka diserata tanah melayu kepada cina2 yg mendirikan rumah dan membuka perkampungan secara haram untuk memisahkan mereka dari komunis dan memberi bantuan pada pergerakan komunis!!-maka dapatlah mereka "tanah" tanpa perlu bayar sesen pun yg mana melayu sendiri sukar dapat tanah dari Sultan dan kerajaan!! Kemudian ada pulak Samdol yg kononya tegakkan keadilan..beri pulak geran pada mereka!!9999 tahun..apa jasa mereka yg melayakkan mereka dapt tanah ngan percuma sedemikian..tanah yg diberi tu adalah sebagai "hadiah" atau "rasuah" utk beli mereka dari komunis..bukan kerana jasa.

Kita yg beri!!! Macam2 kita beri..sekarang kena beri lagi hak2 istimewa..beri lah!!!

Kita beri mereka hak ngundi, peluang jadi wakil rakyat, peluang jadi menteri, dapat darjah kebesaran dari Sultan2..org2 melayu tudnuk hormat pada mereka yg telah diberi pangkat dan kedudukan..diberi peluang memiliki harta tanpa had dan batas..leh buka segala macam perniagaan..cuma En Kamal Sanusi berpendapat mereka tidak diberi peluang sebebas2nya spt mana peluang yg dimiliki oleh orang2 melayu..tak tahu ler, tak percaya tanya ngan En.Kamal Sanusi. Setahu aku..org2 cina dan India diberi semua jenis kebebasan malah leh jadi "melayu" lagi..malah kalau masuk Melayu diberi brmacam2 kemudahan lagi..malah anak dan keturunan mereka akan dipanggil melayu dan berstatuskan bumiputera!! Mereka yg tak nak!!
___
Akhirnya Chin Peng telah tumpas dan meninggalkan negara..tetapi tali barutnya dan bekas2 tentera2nya dan bekas2 perisiknya masih berkeliaran bebas dan diberi kerakyatan dan tanah sehingga hari ni....

Selepas kejayaan PR indirectly kejayaan DAP menguasai Selangor, Perak, dan Pulau Pinang!! Bekas2 tali barut dan barua2 komunis ni ..trmasuk ler segelintir dari bangsa Melayu..tiba2 merindui ketuanya dan ingin meraikan kejayaan ni bersama2 Chin Peng, ketua kesayangan mereka..( cuma tak sangka ada jugak segelintir dlm PAS- boleh brsetuju)
Cuma ..permintaan trsebut telah ditolak oleh kerajaan. Alhamdulillah, masih ada sedikit ketegasan waktu itu.

Aku rasa sekarang ni..elok ler buat kembali permintaan..pasti dan pasti akan disegerakan oleh kerajaan!!
______
Aku ada sedikit pertanyaan atau kemusykilan..melihatkan keluar masuk yakni mudahnya pendatang2 asing ke Malaysia dan kesukaran dalam proses pembancian, dan dengar2 bangsa cina paling susah nak beri kerjasama ngan berbagai2 alasan yg pelik dan tak munasabah..

Aku trtanya2..dimanakan Chin Peng, sekarang ni!!

...meh tengok dalam mangkuk air ni

3 comments

Tragedi surau di Seremban...Jang oo Jang!!

Tak tahu apa sebab dan apa puncanya..tiba2 meletup kisah surau di Seremban ni. Mungkin penduduk tempatan lebih arif.

Apa yg aku hairankan..tak der pulak mana2 pempin2 yg nak jadi champion atau nak buat "kutukan yg keras"..macam tak de apa2 yg berlaku je, sonyap je Jang!! ooo KJ, kampung laman sendiri tu jang oii..

Tapi ok ler..semuanya bertenang dan tak mahu ribut2.

Tapi tu lah nasib Islam dan Melayu!!!

Lihatlah apa yg berlaku tentang pembakaran gereja tempoh hari..semua pempin2 yg Islam tak Islam, yg PAS dan yg tak PAS, semua berkokok..ngutuk keras!!! Ada yg buat lawatan dan meluahkan rasa simpati!!!
Tangkapan ngan kadar segera!! Dan telah pun dihukum!! Hakim pula ngan keras..ingatkan tentang rukun negara yakni kepercayaan kepada Tuhan..yg mana sipembakar2 ni seolah2 tiada adab dan kurang ajar pada Tuhan, ngan membakar rumah Tuhan!!

( Cuma macam mana hakim leh jatuhkan keputusan /atau membicarakan sesuatu yg bukan dibawah kuasanya-mengenai pengunaan nama "ALLAH" oleh agama2 selain dari Islam- sedangkan segala brkaitan Islam adalah dibawah yg Dipertuan Agong dan Majlis Raja2)( Mungkin pempin2 UMNO yg cuba memaparkan betapa terbukanya fikiran mereka dan cuba mendapatkan "kata2" yg baik dari pihak pembangkang...membiarkan perkara2 ni berlaku)

tak der sapa2 pempin2 Islam dan bukan Islam nak pergi ziarah tempat kejadian yakni surau di seremban ni..Lim Guan Eng, Hj Hadi, Nik Aziz, Najib, Mahyudin..dan KJ? Bukan suruh buat kecoh..tapi sekurang2nya brpolitik ler sikit tunjukkan keprihatinan pada agama Islam yg tertera sebagai agama rasmi dalam Perlembagaan Persekutuan.
Lim Kit Siang, wajar juga turun melihat..kerana atas semangat 1 Malaysia versinya, takkan prihatin pada bukan Islam dan melayu je!!

p/s cam mana kes kepala babi /daging babi yg dilempar kekawasan masjid tempoh hari..sonyap je jang!!

..islam agama dagang..Islam umpama anak yatim, melayu sendiri pun dah tak perkara!! Yg penting, undi anda!!

..Labu ngan siLuncainya..

2 comments

TUN MAHATHIR KENA BELASAH!!!

Bila Tun Mahathir mengingatkan umat Islam bahawa mereka tidak boleh berpecah dan menyeru agar umat Islam menyuburkan kembali persaudaraan menerusi ikatan kalimah Thoiyyibah, maka berkokok deraslah para pemimpin pembangkang khususnya yang bukan beragama Islam. Mereka bagaikan sepakat mengatakan Mahathir telah melanggar usahanya sendiri untuk membentuk satu negara bangsa dan Wawasan 2020.

Lim Kit Siang dalam reaksinya mengungkit tentang Wawasan 2020 yang Mahathir gagaskan pada 1990. Katanya, Wawasan 2020 yang digagaskan oleh Mahathir memerlukan penyertaan semua bangsa di Malaysia dalam satu perpaduan yang utuh dan disebut sebagai Bangsa Malaysia. Apabila Mahathir hanya menyentuh tentang perpaduan Islam, maka Mahathir dengan sendirinya telah meruntuhkan Wawasan 2020 dan Bangsa Malaysia yang dikatakannya dahulu. (Malaysian Insider)

Tun Mahathir turut memperkatakan tentang meritokrasi yang disifatkannya sebagai rasis di dalam penulisan terbaru di blognya. (Che Det)

Meritokrasi menjadi senjata utama kaum pembangkang, terutama para pemimpin kaum Cina kerana ianya dilihat lebih menyebelahi mereka memandangkan dari zaman British, mereka telah dipersiapkan oleh bekas penjajah Tanah Melayu itu untuk menguasai dan menghapuskan Melayu di negara sendiri.

Sebarang cubaan untuk merendah-rendahkan meritokrasi, pastinya akan mendapat tentangan secara bersepadu daripada para pemimpin Cina tanpa mengira parti politik. Begitu juga apabila umat Islam diingatkan agar bersatu dan berada di dalam satu saf. Pastinya ia tidak akan menyenangkan hati para pemimpin Imigran, khususnya pemimpin Cina kerana perpaduan dan penyatuan tersebut akan menyebabkan mereka kehilangan banyak keistimewaan seperti yang dinikmati pada hari ini.

Untungnya, penyatuan dan perpaduan umat Islam, ditentang keras oleh para pemimpin yang kelihatan seperti beragama Islam dan berbangsa Melayu... setidak-tidaknya ia tidaklah begitu bermasalah kepada para pemimpin Cina di Malaysia.

Begitu juga dengan cerita tentang Bangsa Malaysia. Para pemimpin Cina begitu tebal muka dan LANGSUNG TIDAK MALU untuk memperkatakan tentang Bangsa Malaysia, padahal mereka sendiri tidak berani dan tidak mahu keluar daripada kepompong bangsa Cina mereka. Kebanyakan daripada mereka, masih gagal bercakap Melayu. Malah ada juga antara mereka yang langsung tidak tahu apa itu Rukunegara! Cuba sentuh tentang Sekolah Vernakular yang begitu mereka banggakan... pastinya yang akan dilakukan ialah ugutan untuk diheret ke mahkamah, sedangkan sekolah vernakular wajar dihapuskan untuk mewujudkan satu bangsa dan satu bahasa di negara ini!!!

Tanya Lim Kit Siang, Salehuddin Ayob dan beberapa pemimpin pembangkang yang 'membelasah' Mahathir kerana tulisan dan seruannya, apa sebenarnya yang mereka faham tentang bangsa Malaysia dan perpaduan di dalam Islam? Apakah ianya bersifat 'aku di dalam aku' atau ianya bersifat terasing atau lebih tepat lagi sekular?

3 comments

UMNO & APCO

satu ketika dulu..
Bila Abg Anwar berkokok!! pasal 1 Malaysia sama ngan 1 Israel..dan tentang kaitan UMNO & APCO!!

(Anwar berkokok utk sembunyikan taik2nya yg sedang berderai2 jatuh akibat dakwaan dan serangan2 dari bekas2 PKR yg telah melompat keluar)

Biasalah..taktik Anwar, sebagai brmata lebam sebelah, dia selalu berjaya memesongkan mata2 manusia agar melihat ngan satu mata saja.."Mari melihat melalui mata lebamku"

( sebagai peringatan..mata lebam tersebut adalah hasil semayang2 hajat yg dilakukan di rumah beliau, di masjid2, dan di serata tempat di Malaysia ketika krisis Anwar-Mader-ngan hajat dibuktikan sapa yg bersalah- ada yg ambik iktibar dan ada yg tak pedulikannya)

Kembali pada kokokan ayam Jantan Anwar ni..maka sekelian ayam2 jantan yg berada dalam PAS, dalam PKR..pun berkokok ngan nada yg sama..termasuk ler ayam jantan bernama Kamal Sanusi..brkokok sakan, berlarutan..lepas satu dan satu!!

Tapi..bila bapa angkat Anwar sergah Anwar..ngan terketar2 mengangkat sembah dan ampun dan bertaubat nasuha kerana mengutuk dan menghina bapa angkatnya yahudi..(tak yah hairan hubungan Anwar dan yahudi, maklum ler brmata lebam sebelah)..
Kembalinya Anwar dari mengangkat sembah..Anwar pun hentikan kokokannya..dan sekelian ayam2 jantan didalam PAS, PKR dan juga En Kamal Sanusi pun berhenti berkokok pasal UMNO/APCO..

Sesuai ke gelaran ayam jantan ni!! Aku rasa ayam betina lagi sesuai..telur sebiji, riuh sekampung!! Tapi Anwar tetap ayam jantan..yg duduk dalam PKR,PAS dan sipolan tu adalah ayam betina..yg sedia dan rela utk ditenggek oleh ayam jantan..demi abang, jiwa dan raga sanggup ku korbankan!!
____
Tapi aku tak kisah!!!! maklumler tu Anwar!! dan ayam2 betinanya..dari dulu, kini dan selamanya..menghisap segala kemewahan dari rakyat..dan tidak memulangkan apa2 faedah pada rakyat..melainkan sebagai badut2 yg menghiburkan hati rakyat ngan mencari2 dan mereka2 kesalahan kerajaan..
__

Yg aku kisah..ialah kenapa kerajaan tidak ambil apa2 tindakan!!! Kerajaan dan PM boleh diperbodoh2kan..dibuat lawak..memburukkan kerajaan!!
Cuba perhatikan diThai, Singapore, USA, malah mana2 negara!! cubalah reka2 citer yg bukan2 pasal kerajaan tanpa bukti yg kukuh..tengok ler apa jadi, langit tu tinggi atau rendah!!
___
Bayangkan apa akan terjadi..kalau POLIS menahan pemandu yg langgar undang2 lalu lintas hanya beri AMARAN!!!
POLIS tahan pengedar dadah, pembunuh, ..tindakan hanya..kami telah ambil kenyataan atau kami telah beri AMARAN!!

Cubalah rakyat yg tidak berjenama..buat salah, brsegera tangkap dan hukum..dan hakim pula nampak begitu tegas!! dan peguam2 pula sambil lewa je!!

...Mak Andeh mana

0 comments

BODOH TAK BOLEH DIAJAR, BANGANG TAK BOLEH DITUNJUK!!!

Dia Cina Mualaf. Malah blognya pun bernama blog Cina Islam. Dia adalah ADUN Titi Serong mewakili PAS. Namanya adalah Idham Lim. Tentang keimanan dan ketaqwaan mahupun keikhlasannya terhadap Islam, tidak boleh dipersoalkan kerana ianya bukan hak kita sebagai manusia. Malah tidak sewajarnya kita menjadi seperti para penyokong Pakatan Rakyat yang mempertikaikan keikhlasan keimanan dan ketaqwaan bangsa mualaf seperti Ridhuan Tee yang menghentam PAS kerana terlalu banyak penyelewengan yang dilakukan oleh parti terbabit.

Bagaimanapun, apa yang kita boleh sentuh adalah tahap pelajaran dan pemahaman agamanya yang sangat dipengaruhi oleh penyelewengan dan pendustaan PAS. Maka, pembohongan demi pembohongan terpaksa dilakukan untuk membela suku kaumnya atau lebih tepat lagi, mendokong fahaman ASSOBIYYAH yang sangat tebal, meskipun terbukti kaum sendiri melakukan kesalahan dan penyelewengan.

Apabila Idham Lim menyatakan perpecahan umat Islam yang dimaksudkan oleh Tun Dr. Mahathir sebagai perpecahan dan kepunahan kuasa politik UMNO, kita sudah boleh melihat motif sebenar Idham Lim ini. Malah seandainya dia melanjutkan lagi kata-kata dan tulisannya, pastilah sikapnya dengan KETUA MUNAFIK pada zaman Rasulullah s.a.w, Abdullah bin Ubai akan menjadi sama. (Baca Blog CHINA ISLAM)

Seharusnya ingatan yang diberikan oleh Tun Dr. Mahathir dipandang berat. Memperlekehkan realiti perpecahan di kalangan umat Islam, bolehlah disamakan seperti collaborator Zionis yang cuba merampas tanah Hebron daripada penduduk Palestin. Sememangnya umat Islam di negara ini berpecah-belah, terutama dengan golongan yang berasakan mereka pandai agama dengan gerakan melaga-lagakan dan menghancurkan kekuatan ukhwah menerusi hukum-hukum yang disandarkan kepada nas dan dalil tetapi sebenarnya ianya bersifat logik akal mereka sahaja. Manakala golongan yang benar-benar pandai agama pula, lebih gemar menjadi SYAITAN BISU yang diikat dan dirantai seluruh tubuh mereka dengan gaji dan upah!!!

Contoh terbaik ialah bagaimana umat Islam berhadapan dengan dilema TAKFIR yang memudaratkan umat Islam sekitar penghujung 70-an dahulu dan ianya masih lagi berlarutan sehingga kini. Yang melakukannya adalah pak-pak lebai PAS yang tidak mendalami pun pelajaran Usul Fiqh, Fiqh apatah lagi ilmu tauhid. Mereka sekadar mendengar ceramah di pentas politik dan kemudian berlagak membuat ijtihad sendiri...

Idham Lim mewakili golongan PAS yang bercakap besar dan juah. Golongan PEMBANGSAT yang tidak sedar diri ini, berasakan 23 kerusi Parlimen yang mereka kuasai daripada 222 keseluruhan kerusi Parlimen yang dipertandingkan sebagai, SUDAH CUKUP KUAT dan sedang menerima sokongan yang sangat memberangsangkan. Padahal pada masa yang sama, UMNO menguasai lebih 78 kerusi (dicampur 8 Kerusi Bebas).

Kerana penguasaan 23 kerusi itu yang tidak pernah mereka kuasai sepanjang 52 tahun Malaysia wujud, PEMBANGSAT seperti Idham Lim terus bercakap besar dan menipu. Konon-kononnya PAS sudah cukup menjadi pemangkin untuk menyatukan umat Islam dan kaum harbi serta dzimmi yang ada di negara ini. Walhal dengan 23 kerusi itulah, PAS menjadi anjing penjilat tulang DAP dan PKR.

Kita sebenarnya tidak kisah walau apa parti politik pun yang berkuasa namun ahli-ahli parti politik yang beragama Islam, tidak seharusnya bersikap juah, bongkak,bercakap besar dan menipu. Umat Islam di negara ini sememangnya berpecah-belah. Itu adalah realiti yang perlu ditangani.

Tak payahlah melalut-lalut dengan penyatuan menerusi parti politik. Tidak ada sebuah parti politik Demokrasi Rom di dalam dunia ini pun yang dapat menyatukan manusia sebab dasar asas parti-parti siasah itu ialah memecah-belahkan masyarakat bagi memudahkan penguasaan. Tak perlu jugalah PAS berlagak menggantikan Islam kerana PAS dan Islam adalah dua entiti yang sangat jauh bezanya. PAS hanyalah sebuah parti yang mengejar kuasa 5 tahun sekali manakala Islam adalah kesyumulan addeen yang dianugerahkan Allah Taala kepada umat manusia.

1 comments

TU HARI NGUTUK BAGAI NAK RAK, LA NI AWAT SENGAP?

Apabila Ketua Menteri Melaka, Ali Rustam ingin menubuhkan sebuah sekolah khas bagi menempatkan pelajar-pelajar perempuan hamil hasil daripada perhubungan seks bebas, maka berkokoklah sekian bloggers pro-Pakatan Rakyat. Kebetulan pula, tidak lama selepas itu, tempat di mana sekolah berkenaan bakal didirikan iaitu di Jasin, berlaku pula ribut yang melanda kawasan bazar Ramadan, yang menyaksikan dua orang terbunuh dan berbelas orang lain cedera. Maka makin seronoklah masing-masing menulis tentang BALA BENCANA daripada Allah Taala yang dihantar ke tempat itu kerana bakal mendirikan tempat perlindungan untuk pelajar-pelajar perempuan yang mengandung tanpa nikah.

Ternyata sebelum Melaka sempat mendirikan sekolah berkenaan, Selangor yang berada di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat MENDAHULUI dengan penubuhan Rumah Perhentian Sementara yang konsepnya lebih kurang sama dengan sekolah khas yang ingin ditubuhkan oleh Ali Rustam di Melaka. (Harakah Daily)

Apa lagi yang mereka akan kokokkan dengan tindakan kerajaan negeri Selangor itu? Selama ini pun, kebanyakan daripada jalang-jalang ini sekadar berkokok tetapi tidak pernah memberi sebarang pembabitan pro-aktif dan cadangan bernas bagi mengatasi masalah sosial yang semakin membejatkan.

Sekadar memekak dan menuding jari kerana kadar pembuangan bayi terus meningkat kepada pihak-pihak tertentu, ia tidak akan menyelesaikan sebarang masalah. Setakat nak menyalahkan ibu bapa yang gagal mendidik anak-anak dengan nilai-nilai agama setelah bayi dibuang dan dimakan anjing liar, ianya tidak akan menghentikan pembuangan bayi yang seterusnya.

Oleh kerana itulah, tindakan Kerajaan Negeri Selangor dan Kerajaan Negeri Melaka mewujudkan sebuah 'perhentian' untuk menyelamatkan bayi-bayi yang bakal dihumban ke tong sampah, ke tepi jalan mahupun ke dalam sungai, sebagai langkah yang baik. Sekalipun bagi mereka yang sentiasa memikirkan tentang nafsu, alat kelamin dan alat sulit, penubuhan tempat-tempat sebegitu sebagai menggalakkan maksiat, ia pasti dapat menyelamatkan setidak-tidaknya nyawa yang tidak berdosa.

Bayi-bayi yang dilahirkan tidak dialas secebis dosa pun. Mereka lahir dengan fitrah yang suci murni, sekalipun terhasil daripada perbuatan haram. Yang berdosa dan terkutuk adalah ibu bapa mereka yang tidak mengikut norma-norma yang telah ditetapkan oleh Allah Taala. Dek kerana itu, bayi-bayi malang yang tidak minta dilahirkan itu, perlu diberikan peluang untuk hidup, sekalipun masyarakat YANG KUNUN-KUNUNNYA KUAT BERPEGANG KEPADA AGAMA, menamakan mereka sebagai ANAK HARAM dan BIMBANG BALA BENCANA ALLAH TAALA menimpa negara ini.

Sedar atau tidak, PERANGAI dan KETOLOLAN masyarakat yang menganggap anak luar nikah sebagai ANAK HARAM yang MEMBAWA BENCANA, mendorong lebih ramai bayi berstatus itu dibuang bagaikan lampin pakai buang untuk makanan anjing liar dan gagak tong sampah!!!

3 comments

NAK BUAT MACAM MANA, ANAK BAPAKKKKKK...



Anak sulung OKT liwat, Nurul Izzah Anwar baru-baru ini telah dicop sebagai penderhaka kerana membicarakan tentang aset pertahanan negara di media negara asing. Lebih daripada itu, dia sebenarnya berbohong dan berdusta, termasuklah tentang pertumbuhan ekonomi negara dalam usaha untuk meraih sokongan.

Sebelum sebelum itu, Daily Express Sabah - The Independent Newspaper of East Malaysia' menyiarkan laporan berikut tentang ujian peluru berpandu kapal selam pertama negara yang dipertikaikan oleh Nurul Izzah, KD Abdul Rahman pada 27 Julai 2010 bersekali dengan gambar-gambarnya. (BACA OUTSYED THE BOX UNTUK BUTIRAN LANJUT)

Kota Kinabalu: Malaysia's first submarine, the KD Tunku Abdul Rahman proved its capability, Monday, when it successfully conducted the firing of an Exocet SM39 Block 2 missile. Royal Malaysian Navy (RMN) chief Admiral Tan Sri Abdul Aziz Jaafar in a statement here, said the missile hit its 40-metre long surface target located 22 nautical miles (40km) away. He said it was fired from a depth of 55 metres, a range that was difficult for anti-submarine ships to adopt counter measures against submarines. According to him, the test firing of the missile was part of contractual activities in the submarine's tropical oeprations. He said the test firing of the Exocet SM39 Blok 2 missile, which was launched at exactly 10.15am in the South China Sea, was proof of RMN's capabilities and the submarine's capability to launch an attack from below the sea surface. Abdul Aziz, who also witnessed the test, said it was also aimed at confirming the effectiveness of the Exocet SM39 Blok 2 and the capability of the submarine's weapons system or better know as SUBTICS KD TAR in a tropical climate. He said the Exocet SM39 Blok 2, sourced from France in 2008, was a below sea-to-surface missile weighing 2,100 kilogrammes and having a length of six metres and a diameter of 35 centimetres.

Mungkin Nurul Izzah tidak pernah membaca laporan akhbar itu sebelum dia membuat kenyataan di akhbar KOMPAS pada 4 Ogos. Atau barangkali juga dia telah diberi maklumat yang salah oleh orang-orangnya sendiri berhubung kapal selam berkenaan.

Apa pun label PEMBOHONG, PENDUSTA, PENDERHAKA dan PEREKA CERITA sudah melekat kukuh kepada Nurul Izzah, sekaligus melayakkan Nurul Izzah dikenali sebagai ANAK BAPAK!!!


2 comments

Tuesday, August 24, 2010

BERAKHIRKAH HAYAT PERDANA MENTERI NAJIB SEWAKTU PEMBENTANGAN BAJET NANTI?

Tuesday, August 24, 2010
Adakah UMNO akan kekal sebagai pemegang jawatan Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri pada bajet 2011 nanti? Atau adakah Najib Abdul Razak menjadi Perdana Menteri paling singkat dalam sejarah Malaysia seperti juga gemulah bapanya?

Berdasarkan perkembangan terkini, 'nyawa' Najib bagaikan telur di hujung tanduk. Mungkin kerana itulah, Najib kurang memberi respons terhadap kemarahan orang Melayu selepas para pemimpin Cina berterus-terusan ingin menghapuskan hak Melayu dan Bumiputera di negara ini menerusi pelbagai tuntutan yang tidak masuk akal?

Parti yang diwakili oleh Najib hanya mempunyai 78 kerusi daripada 222 kerusi yang terdapat di Parlimen. Manakala 54 kerusi yang lain (tidak termasuk 2 kerusi SUPP) adalah daripada parti-parti bukan Melayu dan bukan Islam. Kerusi Melayu-Islam selain UMNO adalah kerusi yang dimiliki oleh PBB pimpinan Taib Mahmud sebanyak 14 kerusi.

Katakanlah MCA yang memiliki 15 kerusi, MIC 4 kerusi dan GERAKAN 2 kerusi bersama beberapa buah parti dari Sabah dan Sarawak berpaling tadah dan menyertai Pakatan Rakyat, pastinya UMNO dan Najib Tun Razak akan TUNGGING BUYUNG. Pakatan Rakyat mempunyai 69 kerusi selepas 8 kerusi yang dimiliki bertukar menjadi BEBAS. Dan Najib pun wajar mengucapkan Selamat Tinggal kepada kerusi Perdana Menteri dan Putrajaya.

Anwar Ibrahim pernah cuba melakukan rampasan secara terhormat ini sebelum ini tetapi digagalkan dengan kehadiran dua orang wakil Barisan Nasional. Tidak mustahil, figur yang sedang dibicarakan kerana meliwat itu akan melakukannya sekali lagi. Dan kali ini, projek 16 Septembernya mungkin akan diaplikasi secara besar-besaran bagi membolehkan dia merampas kuasa.

Dek kerana itu, maka bersedialah wahai Melayu-Islam, Najib akan menggunakan pendekatan mengambil hati kaum Imigran bagi memastikan dia tidak kehilangan kuasa. Bukan itu sahaja, hak-hak Melayu-Bumiputera juga pastinya terpaksa digadaikan demi menyelamatkan tengkuknya dan UMNO di persada kuasa....

Kita perhatikan sama-sama... yang pastinya, Melayu-Islam-Bumiputera sedang dalam kerugian yang teruk, sekalipun tidak berniaga dan berdagang!!!

8 comments

RAKYAT MALAYSIA SEBENARNYA PENAKUT DAN BACUL!!!

Kerajaan, pentadbiran dan rakyat Indonesia kurang ajar serta pembohong besar! Terlalu banyak provokasi yang dilakukan terhadap Malaysia, namun Malaysia seperti pelacur tua sekadar menadah dan membiarkan apa-apa sahaja yang dilakukan oleh Indonesia terhadap Malaysia.

Insiden cubaan menculik dan mengugut yang melibatkan pegawai-pegawai kerajaan Indonesia terhadap nelayan-nelayan Malaysia, bukanlah perkara baru, malah para penjenayah Indonesia yang boleh menyeberang masuk dan melarikan diri ke dalam negara mereka semula selepas melakukan jenayah, bukan perkara baru, malah ia sentiasa berlaku dari semasa ke semasa.

Apa yang dilakukan oleh pihak-pihak di Malaysia?

Hantar nota bantahan... hantar memorandum... itu sahajalah yang boleh dibuat!

Yang sahnya, ahli-ahli politik yang cakap bagai nak rak, pemimpin-pemimpin kaum Cina dan India langsung tidak terkesan dengan apa yang berlaku, malah kalau ditanya pun pasti akan ternganga-nganga... tanyalah Lim Kit Siang, Karpal Singh dan Lim Guan Eng kalau mereka tahu apa-apa.... cuba tanya Teresa Kok dan Elizabeth Wong mahupun Tian Chua, apatah lagi Sivarasa Rasaiah, pastinya mereka tidak tahu apa-apa dan beranggapan ini bukan masalah mereka dan parti mereka.

Tak payahlah nak sembang pasal adu-domba... sememangnya semenjak dari dahulu, rakyat Jawa sememangnya sakit hati dengan rakyat Tanah Melayu... semenjak gagalnya Sukarno menipu Tanah Melayu dengan misi Merdeka dan Melayu Raya sebagaimana dia menipu para Sultan di Pulau Sumatera, Bintan dan Riau agar tidak berada dalam Tanah Melayu untuk membentuk Empayar Majapahit Ke-3, rakyat Jawa sentiasa menaruh dendam dan melakukan onar di Tanah Melayu....

Apa yang perlu dilakukan oleh rakyat Malaysia, khususnya orang Melayu ialah, BOIKOT segala-galanya dari Indonesia. Sebahagian besar Indonesia hidup dengan duit berbilion ringgit dari Malaysia.... sudah sampai masanya orang Melayu Malaysia membantu orang Melayu Thailand yang sentiasa ditindas oleh rejim Buddha Sukhothai berbanding membantu golongan penduduk Pulau Jawa yang beragama bomoh dan kebatinan Indonesia yang membolehkan perempuannya berkahwin empat dan memakan katak.

HALAU RAKYAT INDONESIA yang berjumlah jutaan orang di Semenanjung, Sabah dan Sarawak!!!

3 comments

SAPA YANG TAKUT SEBENARNYA, DERIS AHMAD OII...

Yang memekak bukannya Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim atau Exco-Exco 'terkenalnya' seperti Elizabeth Wong, Teresa Kok, Ronnie Liu, bahkan tidak juga Hassan Ali dan Khalid Samad, apatah lagi Rodziah Ismail mahupun Halimah Ali....

Sebaliknya yang memekak adalah Ketua Penerangan PAS, yang juga adik kepada Tok Khatib yang mendoakan Lim Guan Eng dalam khutbah kedua di Pulau Pinang, Idris Ahmad. (Malaysiakini)

Yang dibisingnya dan dicakap besarnya ialah tentang kecurian dan rompakan pasir di Selangor. Katanya penubuhan pasukan khas antirasuah pasir di Selangor telah berjaya membungkamkan mulut 'hero' pasir Selangor, Dato' Noh Omar.

Seperkara yang pasti ialah, apalah KENA-MENGENA IDRIS AHMAD, Parti PAS dan jabatan Penerangan PAS Pusat dengan pasukan antirasuah mahupun perlombongan pasir di Selangor? Semenjak bila pula Ronnie Liu dan Elizabeth Wong menggajikan Idris Ahmad untuk bercakap bagi pejabat Menteri Besar Selangor tentang perlombongan pasir di negeri tersebut?

Atau Idris Ahmad sebenarnya cuba mengalihkan isu yang melibatkan abang-abangnya?

Beberapa laporan telah dibuat tentang kerugian besar yang dialami oleh KSSB sekalipun pentadbiran Pakatan Rakyat di Selangor telah mengumumkan keuntungan besar perosakan alam sekitar dengan melombong pasir secara besar-besaran. Dek kerana kerugian besar itulah, desakan agar kerajaan negeri mewujudkan satu pasukan antirasuah pasir.

Noh Omar dan Khir Toyo nak bising apa lagi.... sekarang ni pasukan berkenaan sedang menjalankan siasatan. Apakah Deris Ahmad mahu Noh Omar dan Khir Toyo mengganggu tugas pasukan tersebut seperti yang sering dilakukan oleh PAS atau seperti mana PKR mengganggu kes perbicaraan liwat Anwar Ibrahim dengan pelbagai kerenah yang di luar fikiran?

Siapa sebenarnya yang takut terjuboq dalam kes rasuah pasir ini? Yaakob Sapari kelihatan cukup gentar apabila cerita tentang perlombongan pasir dibuka di hadapannya, malah berusaha untuk tidak membicarakannya. Begitu juga dengan 'milionaire' pasir yang bernama Suhaimi....

Idris Ahmad tidak seharusnya campurtangan dalam urusan orang lain. Jaga saja urusan keluarga sendiri, apatah lagi dengan ahli keluarga yang menyesatkan orang ramai!!!

0 comments

Blog Archive

Labels