IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, September 28, 2010

LAAA... ADA LAGI PUTERI UMNO YER? INGAT DAH PUPUS!!!

Tuesday, September 28, 2010
Terkejut juga apabila membaca kenyataan Rosnah Rashid Shirlin, Ketua Puteri UMNO terutama tentang perkembangan baru DUN Galas yang bakal ditandingi oleh UMNO.

Kali terakhir kenyataan Rosnah yang disiarkan adalah tentang Namewee, anak Cina yang sepatutnya dilucutkan kewarganegaraannya dan dihalau keluar dari negara ini.

Selepas itu, senyap sunyi.... sama seperti Pergerakan Puteri UMNO yang dilihat sudah berkubur kecuali pada ketika Pemilihan Agung UMNO apabila mereka terkinja-kinja keseronokan bagaikan budak perempuan lapar jantan yang baru dapat boyfriend handsome bermotor kapcai!!!

Sama ada Pergerakan Puteri UMNO akui atau tidak, sebenarnya pergerakan tersebut langsung sudah tidak bermaya lagi. Aktiviti-aktiviti yang dijalankan oleh Puteri UMNO hanya melibatkan penayangan muka di samping tersipu-sipu malu apabila diusik oleh pemimpin-pemimpin setempat UMNO yang galak nak berbini baru kalau tidak pun menambah koleksi gundik.

Suatu ketika dahulu, Pergerakan Puteri UMNO menjadi kekuatan baru UMNO sehingga menimbulkan perasaan jaki dan hasad di kalangan WANITA UMNO yang sebelum itu berasakan mereka adalah tulang belakang UMNO. Kejayaan Puteri UMNO menarik sokongan kaum belia menyebabkan PAS dan PKR terpaksa mewujudkan 'Puteri' mereka sendiri dengan mengambil model Puteri UMNO.

Malangnya kemasyhuran dan kecekapan Puteri UMNO mulai pudar apabila kemasukan elemen-elemen glamour di samping sikap mementingkan diri di kalangan pemimpin-pemimpin Puteri UMNO yang baru seperti mana yang kita dapat saksikan. Malahan skandal seks di kalangan para pemimpin Puteri UMNO menarik imej buruk terhadap pergerakan berkenaan.

Tak sangka pula Ketua Puteri UMNO yang menggantikan Noraini Ahmad ini masih mampu bersuara sekalipun Pergerakan Puteri UMNO sudah sampai ke saat-saat nazaknya. Sedangkan pemimpin-pemimpin utama Puteri UMNO yang lain, barangkali sudah pun bersara dari dunia politik.

Sekali imbas, kewujudan Puteri UMNO bagaikan kewujudan bermusim. Bila datang musim pilihanraya, berderet-deretlah budak-budak perempuan berbaju kurung berwarna pink bergerak ke sana ke mari sambil tersengih-sengih apabila diusik jantan. Selepas musim pilihanraya, hilanglah mereka ni semua. Kegiatan-kegiatan yang melibatkan pengambilan dan penarikan golongan muda kepada UMNO bagaikan sudah tidak wujud dalam agenda sayap belia UMNO ini.

Bagaimanapun, berbanding Pemuda dan Putera UMNO, Puteri jauh lebih 'macho' dan 'vogue'. Setidak-tidaknya mereka bersuara dan bekerja keras juga sekalipun hanya pada musim pilihanraya. Kalau Pemuda dan Putera UMNO... harap wujud dalam bentuk tulisan sajalah... Pemuda dan Puteranya entah ke mana. Ketua kedua-dua pergerakan itu pun dah lama ARWAH DIMAMAH CACING TANAH!!!!



0 comments

DEMI MELAYU, UMNO JANGAN BERTANDING DI GALAS

Sememangnya saranan Takiyuddin agar UMNO dan Barisan Nasional tidak meletakkan calon untuk bertanding di DUN45 Galas adalah BENAR dan TEPAT. Barisan Nasional dan UMNO seharusnya membiarkan DUN Galas terus berada di tangan PAS demi penyatuan orang Melayu. (Malaysian Insider)

Kalau diturut-turutkan pun, sememangnya kejayaan UMNO atau BN merampas DUN Galas dari tangan PAS tidak akan memberikan sebarang signifikan kepada mereka di DUN Kelantan. Sebabnya dengan kemenangan tersebut, jumlahnya hanya bertukar menjadi 7 sedangkan PAS mempunyai 35 kerusi lain selain 1 kerusi yang dimenangi oleh PKR di DUN Guchil.

Bayangkan berapa banyak yang UMNO dan BN dapat jimatkan jikalau mereka tidak bertanding. Kerajaan Pusat juga tidak perlulah menjanjikan pelbagai projek mee-segera di Galas. Lagipun, penduduk dan pengundi di Galas sudah cukup selesa dengan PAS sehinggakan jenazah Chek Hashim Selema yang diimamkan oleh Nik Abdul Aziz pun katanya disolatkan oleh 3000 orang sekalipun gambar-gambar yang ada, memperlihatkan jemaah antara 100-250 orang. (Solat Mayat Pun Nak Menipu - RBF)

Kalau UMNO menyerah begitu sahaja kepada PAS, jelaslah UMNO sangat mementingkan perpaduan Melayu. Malah sekiranya dalam mana-mana pilihanraya, semua kerusi yang bakal ditandingi oleh UMNO diserahkan kepada PAS yang hanya menang 4 kerusi Parlimen berbanding 31 kerusi parlimen berbanding UMNO, itu lebih meyakinkan bahawa UMNO benar-benar inginkan penyatuan Melayu.

Cuma satu yang menjadi kemusykilan yang TIDAK LANGSUNG DISENTUH OLEH OSTAT TAKIYYUDDIN HASSAN ialah bukankah di dalam Islam, dilarang bertanding dan berebut-rebut jawatan dengan cara mendabik dada, memburukkan orang lain, berkempen kebaikan tentang diri dan kelompok sendiri sepertimana yang diamalkan oleh DEMOKRASI ROM. Malah Islam melarang sama sekali perpecahan seperti yang dianjurkan oleh DEMOKRASI ROM yang dianuti dengan penuh taqwa oleh sebilangan besar rakyat negara ini.

Barangkali OSTAT TAKIYYUDDIN HASSAN terlepas pandang kut hukum berkenaan kerana terlalu seronok nak menggunakan MODAL PERPADUAN MELAYU? Tu yang dia cakap MACAM ORANG SEWEL lepas KEMATIAN ketiga-tiga bininya secara serentak!!!

Dasar PEMBURU KUASA BERNAFSU SERAKAH....

Namun kepada UMNO dan BN, seharusnya kepimpinan tertinggi menilai semula penyertaan dalam pilihanraya kecil DUN Galas yang sebenarnya tidak menguntungkan UMNO dan BN langsung!!!

2 comments

CABAR SAIFUDDIN? LUPAKANLAH... DIA TENGAH MAMAI

Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin mencabar Saifuddin Nasution Ismail, Setiausaha Agung PKR agar mendedahkan 'dalang' dan pensabotaj pemilihan PKR di serata tempat di negara ini. Saifuddin dalam satu kenyataan medianya, menuduh kekecohan dan kekacauan yang berlaku dalam pemilihan di beberapa tempat seperti Kota Raja, Kapar dan Kuala Langat adalah disebabkan 'kehadiran' orang yang bukan ahli untuk membuat kecoh dan menjadi dalang untuk menjatuhkan imej PKR. (Malaysian Insider)

Mencabar Saifuddin samalah seperti mencabar ayam jantan merogol angsa betina. Saifuddin tidak akan mempunyai sebarang jawapan konkrit kepada rumusan yang dibuatnya pada sidang media berkenaan.

Biarpun dikatakan mempunyai bukti menerusi rakaman video dan sebagainya, hakikatnya ia tidak akan dapat menjelaskan apa-apa, sama seperti apabila Anwar Ibrahim beria-ia menuduh Najib Abdul Razak membayar RM2 juta kepada perwakilan Pakatan Rakyat untuk berpindah kem. Malah seperti juga Anwar Ibrahim yang mengatakan wujudnya, TROJAN HORSE di dalam PKR, ia sekadar satu tuduhan untuk menyedapkan hati.

Muhyiddin tidak perlu mencabar pemimpin-pemimpin PARTI KARTUN ini kerana mereka tidak pernah mempunyai sebarang bukti melainkan kata-kata dan penekanan doktrin seperti mana mereka menafikan Anwar Ibrahim terlibat dalam gejala homoseksual menerusi demonstrasi jalanan, cakap berdegar-degar dan menolak semua bukti klinikal dan forensik yang mengesahkan berlakunya penetrasi kemaluan Anwar ke dalam lubang buntut pengadu sehingga terpancur air mani Anwar di dalamnya.

Sama seperti Anwar dan para penyokongnya cuba menutup KEPUTUSAN TIGA ORANG HAKIM Mahkamah Persekutuan yang sebulat suara mengesahkan berlakunya kegiatan liwat meliwat antara Anwar Ibrahim dan Azizan Abu Bakar tetapi Anwar dibebaskan kerana kesalahan teknikal semata-mata.

Saifuddin Nasution adalah sebilangan pemimpin yang menjilat Anwar semenjak dari mula lagi. Apabila Muhyiddin mencabarnya, perhatian yang diperlukan oleh Saifuddin untuk partinya telah pun diperolehi dan doktrin bahawa SEGALA-GALANYA SALAH UMNO akan terus ditekankan oleh Saifuddin serta barisan kepimpinan PKR.

4 comments

ISLAM DAN MELAYU DIHINA, HILANG KE MANA SUARA LIM KIT SIANG?


Laporan polis yang dibuat oleh Presiden The Muslim Bloggers Alliance terhadap seorang pendakwah Kristian di Sarawak yang mengaku sebagai murtad, telah mendapat reaksi pantas daripada Menteri Penerangan dan Menteri yang berkaitan dengan Islam.

Zainol Abideen atau lebih dikenali menerusi blognya, Mahaguru58 membuat laporan polis terhadap Benjamin Stephen di Ibu Pejabat Polis Dang Wangi.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Rais Yatim telah memberi jaminan untuk mengarahkan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) agar melakukan siasatan serta merta terhadap klip video yang terdapat di laman Youtube yang memaparkan seorang paderi menghina Islam dan Nabi Muhammad s.a.w dalam ceramahnya.

Siasatan akan dibuat di bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia. Rais dalam respons memberi jaminan bahawa dia sendiri akan membawa kes tersebut untuk perhatian pihak berkuasa secepat mungkin.

Penghinaan terhadap Islam begitu MAJU di negara ini. Pelopornya adalah dari kalangan pendakwah-pendakwah yang tidak berani berdebat secara langsung, sebaliknya memutar belitkan isu dan fakta sebenar di hadapan kelompok atau masyarakat yang masih memeluk agama nenek moyang, terutama di Sabah Sarawak dan kelompok Orang Asli di Semenanjung.

Di sebalik dakwaan bahawa penganut bukan Islam dan agama selain agama Islam ditekan serta didiskriminasi, bahkan terdapat juga tohmahan yang mengatakan, penghapusan agama serta etnik sedang dilakukan oleh kerajaan UMNO, hakikatnya yang diserang dengan teruk dan 'kejam' di negara ini adalah Islam serta umatnya.

Perhatikan bagaimana kerajaan UMNO sendiri ditekan dengan begitu teruk oleh penganut-penganut bukan Islam sehingga beberapa keputusan lebih berpihak kepada mereka, semata-mata atas nama MUHIBBAH, AMAN SENTOSA dan HARMONI... dan sekarang ini atas nama 1MALAYSIA.

Contoh yang paling ketara ialah apabila ada seruan agar umat Islam dan Melayu bersatu dalam satu saf atau dalam dua saf yang berlainan tetapi di bawah satu pentadbiran. Paling lantang menentang adalah kaum kafir dan Cina bermata sepet berparti DAP. Perkataan yang paling mudah digunakan adalah RASIS.

Anehnya, ramai Melayu yang kelihatan seperti beragama Islam, ikut sama senada dengan Cina-Cina bermata sepet DAP yang tidak boleh berbahasa Kebangsaan tetapi mengaku 'Malaysian first, Chinese second' demi untuk merealisasikan keinginan mereka menjajah negara ini!!!!

Dan terlebih aneh, TIDAK ADA SEORANG PUN pemimpin DAP yang sibuk mencanangkan tentang anti-perkauman seperti Lim Kit Siang, membuat sebarang ulasan tentang Benjamin Stephen yang menghina Islam, Nabi Muhammad s.a.w dan Melayu di dalam ceramahnya. Pastinya, Lim Kit Siang dan barisan pemimpin DAP tidak akan memberikan sebarang ulasan tentang hal ini sebaliknya lebih sibuk dengan BTN, PERKASA dan NGO Melayu yang memperkatakan tentang Melayu di kalangan orang Melayu sendiri!!!



0 comments

SEMAKIN RAMAI AHLI PKR MENYEBERANG MASUK PAS

Pemilihan PKR yang sedang hangat dan sedang berlangsung dengan penuh kekecohan, sebenarnya memberikan rahmat yang tidak terhingga kepada PAS. Sebabnya, ramai ahli PKR yang berasa tertipu dengan pemilihan yang sedang diadakan, sedang berkira-kira untuk meninggalkan parti berkenaan.

Sumber mendedahkan bagaimana sebilangan besar ahli PKR di Lembah Pantai terutama yang berbangsa Melayu mula mengintai peluang untuk menyeberang masuk PAS kerana muak dan mual dengan politik kronisme serta nepostisme yang sangat menyerlah di Cabang yang digambarkan sebagai kubu kuat Nurul Izzah.

Berita ini sebenarnya sangat menggusarkan kepimpinan PAS. Perkara pertama yang perlu digusarkan ialah keakraban persekutuan dengan PKR akan menjadi longgar apabila perpindahan ahli ini menjadi tajuk utama. Seperkara lagi malah yang lebih penting ialah sikap buruk dan tidak berakhlak ahli-ahli PKR dari bangsa Melayu yang mungkin akan menyebabkan PAS turut dijangkiti 'MASALAH SOSIAL' yang sama berat dengan apa yang sedang dihadapi oleh PKR.

PAS pastinya tidak mahu peristiwa penyingkirannya dari Barisan Nasional pada 1974 berulang. Antara punca yang menyebabkan PAS disingkirkan dari Barisan Nasional sekalipun PAS adalah antara parti yang terbabit dalam penubuhan Barisan Nasional menggantikan Perikatan pada 1972 ialah KESERAKAHAN PAS meluaskan pengaruh dan mencari ahli-ahli baru terutama di kawasan penempatan FELDA menerusi Menteri Kemajuan Tanah dan Wilayah yang juga merupakan Presiden PAS, Asri Muda. Persaingan sengit dengan UMNO dari segi mendapatkan pengaruh di tanah Felda menyaksikan pada tahun 1974, PAS diterajang keluar dan sehingga sekarang, PAS 'mendendami' penduduk Felda dan berusaha meluaskan pengaruh selebar mungkin di Felda.

Seandainya PAS tidak berhati-hati, proses yang sama akan berlaku apabila PKR yang mempunyai lebih pengaruh dan kewangan, bertindak balas. Apatah lagi berbanding PAS, DAP yang merupakan PENGUASA UTAMA Pakatan Rakyat, lebih rapat dengan PKR memandangkan berkongsi perangai, pendirian dan prinsip sekular melampau.

Seperti yang disarankan oleh rakan BLOG SEMUT HITAM, wajarlah kepimpinan utama PAS memandang serius BARAH yang akan menular ke dalam tubuh badan PAS dalam masa terdekat ini.

Jika benar ahli - ahli PKR ini keluar parti dan sertai PAS, maka Semut nasihatkan agar PAS perlu bersiap sedia dari sekarang. Sedangkan satu Dewan pun mereka gagal nak tarbiah masuk Islam, inikan pula serpihan - serpihan PKR yang kecewa dengan kepimpinannya. Entah apa pula penyakit yang akan dibawa oleh mereka nanti.

Mungkin PAS dapat mengubah mereka jika perkara ini berlaku. Semut ucap tahniah kerana dapat mentarbiahkan golongan ini kalau mereka berjaya berbuat demikian. Apa yang Semut risaukan, bukan mereka yang mentarbiah tetapi sebaliknya pula akan berlaku. Kalau perkara itu pula berlaku, Semut dah tak tau nak kata apa dah. Wallahualam.

2 comments

XAVIER TELAH DIFITNAH!!! BLOG PRO-UMNO MEMANG KHIANAT!!!!

Sebuah BLOG PRO-PAKATAN menyiarkan berita yang memuatkan penafian Xavier Jeyakumar terbabit dalam pergaduhan sewaktu pemilihan di Kota Raja. Menariknya, blog berkenaan MELAKNAT dan MENFASIQKAN blog-blog pro-UMNO yang menyiarkan berita pergaduhan di Kota Raja melibatkan Xavier Jeyakumar dengan S.Kottapan, individu yang mencabar kedudukannya selaku Ketua Cabang PKR Kota Raja.

Ternyata Xavier mendapat sokongan yang tidak berbelah bahagi. Sememangnya blog pro-UMNO yang telah menyiarkan berita-berita pergaduhan dalam pemilihan PKR yang dikatakan sebagai PENUH DEMOKRASI, bersih daripada rasuah, tidak seperti pemilihan UMNO, jauh daripada nepotisme dan kronisme atau pemusatan kuasa, suka melakukan fitnah.

Mana ada calon-calon atau orang dari PKR yang berperangai sebegitu. Segala kekecohan yang berlaku semuanya FANTASI UMNO semata-mata. Kalau ada pun, seperti yang telah disebut oleh Saifuddin Nasution, semuanya disebabkan oleh UMNO atau 'pihak' provokator yang ingin menjatuhkan imej PKR.

Bukti yang dikatakan oleh Blog budak Melayu itu sebagai menangkis blog-blog pro-UMNO yang telah dilaknat dan difasiqkannya ialah, video penafian Xavier Jeyakumar yang dipetik dari Malaysiakini tv. Penafian Xavier itu sudah cukup. Laporan polis yang dibuat oleh Kottapan tidak perlu.

Kesian budak Melayu itu. Barangkali kejahilannya di dalam agama, sama seperti jahilnya dia dalam pelajaran sekularnya. Dek kerana itulah, tuduhan laknat dan fasiq berbalik kepadanya dengan sangat mudah berdasarkan pemerhatiannya yang sangat bodoh!!!



4 comments

USAHA DEWAN PEMUDA PAS PUSAT PERLU DISOKONG

Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) hari ini menyerahkan memorandum mengandungi 10 harapan anak muda terhadap Belanjawan 2011 kepada Perdana Menteri, Najib Abdul Razak. Memorandum berkenaan diserahkan oleh Ketua DPPP, Nasruddin Hassan dan diterima oleh Setiausaha Sulit Kanan Menteri Kewangan, Datuk Mohd Fauzi. (Harakah Daily)

Antara tuntutan tersebut adalah gesaan agar kerajaan mengekalkan peruntukan terhadap sektor pendidikan dan pembinaan modal insan sebagai antara penerima peruntukan terbesar dalam belanjawan yang akan dibentangkan Oktober nanti.

Biarpun saban tahun, paparan tentang keputusan-keputusan cemerlang dalam peperiksaan utama semakin banyak, hakikatnya kualiti pendidikan di negara ini sedang merudum tidak boleh ditolak sama sekali. Bermula semenjak 'orang itu' menjadi Menteri Pendidikan yang ingin mengekalkan kehebatannya dengan melakukan penurunan gred kelulusan mahupun memudahkan sebarang bentuk peperiksaan atas alasan membanyakkan Melayu di institusi pengajian tinggi yang telah dijadikan sebagai salah satu usahaniaga, sehinggalah ke zaman Menteri Pelajaran 'tidak berkuasa', kualiti pelajar yang dihasilkan oleh institusi-institusi pengajian awam dan swasta di negara ini SANGAT DIPERTIKAIKAN.

Pada masa yang sama, GOLONGAN PELAJAR YANG TIDAK BERKUALITI ini mendesak agar membenarkan mereka MENJADI ORANG POLITIK dan SEBAHAGIAN BESAR DARIPADA MEREKA adalah MELAYU yang muka masing-masing kelihatan sangat jelas, mereka adalah kelompok pelajar sederhana dan BESAR KEMUNGKINAN hanya mampu mendapat ijazah Kelas 2 Bawah... itu pun kalau lulus!!!

Maka sudah seharusnya kerajaan memperuntukkan belanjawan yang besar untuk menaikkan semula kualiti pelajar dan institusi awam di negara ini, sama ada dari segi material, mahupun dari segi modal insan. Golongan pelajar sudah terlalu lama MUA dan MANJA sehingga menjadikan institusi-institusi pengajian awam di negara ini sebagai bahan lelucon apabila perbandingan dibuat antara universiti-universiti dunia. Mungkin kalau perbandingan dibuat berdasarkan PERSATUAN MAHASISWA YANG AKTIF BERPOLITIK TETAPI GAGAL DALAM PELAJARAN mungkin, institusi pengajian tinggi awam di negara ini mampu mencapai antara tempat terbaik dunia.

Dan sekali lagi, anehnya mahasiswa-mahasiswa yang SIBUK SANGAT BERJUANG UNTUK ISU NEGARA itu adalah Melayu-Melayu yang masuk universiti pun kerana Melayu dan TIDAK LAYAK untuk memperolehi biasiswa melainkan pinjaman pelajaran seperti PTPTN!!!!



0 comments

AKHIRNYA HISHAMUDDIN HUSSEIN SEPAK NAZRI AZIZ

Setelah sekian lama MEMONDANKAN DIRI, akhirnya Menteri Amaran, Amaran Keras dan Memberi Amaran bersuara keras. Bagaimanapun, suara kerasnya itu bukan terhadap musuh UMNO ataupun kaum imigran yang cuba menimbulkan kekacauan dengan mempersoalkan Artikel 153, Islam dan Melayu.

Mangsa suara kerasnya itu adalah Nazri Aziz, MT UMNO yang juga merupakan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri atau lebih tepat lagi Menteri Parlimen yang tidak berpejabat!

Menurut Hishamuddin Hussein, pihak yang membuat tohmahan yang Dr.Mahathir Mohamad ingin kembali menjadi Perdana Menteri adalah tidak benar sama sekali terutama selepas bekas Perdana Menteri itu membuat penafian. Lebih daripada itu, Hishamuddin menyifatkan orang yang membuat tohmahan terhadap bekas Perdana Menteri itu mempunyai agenda yang tersendiri (Utusan Malaysia).

Tiada orang lain yang melakukan tohmahan Dr.Mahathir ingin berkuasa semula, selain daripada Nazri Aziz yang cukup vokal terutama menerusi portal berita Malaysian Insider. Malah Nazri Aziz juga cukup kembang dengan jawatan orang politik yang disandangnya.

Apa agaknya kata-kata pedas yang akan keluar daripada Menteri yang tidak berpejabat ini sebagai membalas kata-kata keras Naib Presiden UMNO, Hishamuddin Hussein. Sebabnya, Nazri jarang sekali membiarkan mana-mana kritikan terhadapnya terlepas bebas begitu sahaja. Sekalipun jawapan yang diberikannya agak tidak beradab dan tidak relevan langsung dengan isu yang dibincangkan, namun ramai yang melihat Nazri sebagai Menteri yang tidak ada kerja, melainkan bertekak dan mendabik dada, "Aku menteri, kau apa ada!"

Apa pun episod terbaru ini sangat menarik. Apakah Hishamuddin Hussein sudah mendapat azimat dan tangkal keberanian sekaligus menjadikan Nazri Aziz yang sebenarnya tidak banyak pengaruh pun di dalam kabinet, apatah lagi sebagai Menteri Parlimen yang tidak berpejabat sebagai sasaran pertama bagi membuktikan keberaniannya? Atau adakah ini permulaan kepada tindakan Hishamuddin yang lebih keras sebagai Menteri Dalam Negeri bagi memastikan negara ini sentiasa berada dalam keadaan aman sentosa, manakala anasir-anasir subversif yang cuba mempertikaikan Melayu dan Islam, dihalau keluar dan dilucutkan kewarganegaraan mereka?

Mungkin ya dan BESAR KEMUNGKINAN, macam biasa.... AMARAN SAJA!!!!



9 comments

Monday, September 27, 2010

BERANI SUNGGUH AZAN ISMAIL MENGUTUK ANWAR IBRAHIM SEBAGAI SERAKAH!!!

Monday, September 27, 2010
Ahli Parlimen Indera Mahkota yang juga telah memenangi jawatan Ketua Cabang PKR Indera Mahkota mengalahkan saingan terkuatnya, Razali Alias, kembali menyengat dengan 'serangan senyap' terhadap Anwar Ibrahim dan kepimpinannya.

Azan Ismail merupakan antara pemimpin negara ini yang TIDAK MENYOKONG pengapungan semula Ringgit untuk diniagakan di pasaran spekulasi. Malah Azan Ismail turut sependapat dengan Tun Dr. Mahathir bahawa pengapungan mata wang ringgit di pasaran matawang antarabangsa hanya akan menyebabkan serangan yang lebih teruk dan krisis matawang Asia seperti 1997 akan berulang semula.

Sebelum ini, Zetty Akhtar, Gabenor Bank Negara yang merupakan antara 5 orang Gabenor Bank Pusat terbaik dunia, dilihat tidak sependapat dengan Perdana Menteri, Najib Abdul Razak untuk mengapungkan matawang Ringgit di pasaran matawang dunia. Menurut Zetty, masanya belum sesuai untuk mengapungkan Ringgit memandangkan beberapa perkara asas perlu diselesaikan terlebih dahulu oleh rejim kewangan negara.

Tun Dr.Mahathir turut menentang keras dan berpandangan isu krisis ekonomi dunia masih belum pulih sepenuhnya serta wujud kebimbangan berlakunya gelombang krisis ekonomi dunia kali kedua disebabkan krisis hutang besar di Greece.

Krisis kewangan Asia pada tahun 1997 berlaku TIDAK LAMA SEBELUM kekecohan seluruh negara apabila Anwar Ibrahim dilucutkan daripada jawatannya di dalam UMNO dan kerajaan serta pertuduhan liwat ke atasnya. Dikatakan, beberapa pihak mewakili Anwar Ibrahim sebelum itu, termasuklah 'rombongan' yang diketuai oleh Chua Jui Meng telah menemui Dr.Mahathir untuk memintanya melepaskan jawatan kepada Anwar Ibrahim. Bagaimanapun, atas beberapa sebab yang diihat sangat penting kepada masa hadapan negara dan umat Islam, Dr.Mahathir enggan melepaskan kuasa. Ini berlaku selepas 'peminjaman kuasa' kepada Anwar Ibrahim ekoran cuti dua bulan yang diambil oleh Dr.Mahathir.

Anwar Ibrahim selaku Menteri Kewangan sebelum itu telah pun memberi amaran tentang 'campurtangan luar' terhadap Bursa Saham dan penarikan keluar pelaburan di Malaysia. Dan ternyata kata-katanya itu menjadi kenyataan ekoran serangan ke atas matawang di beberapa buah negara Asia yang digelar Negara Harimau, bermula dengan Korea Selatan, Thailand, Indonesia selain Brazil.

Bagaimanapun tindakan pantas Mahathir merampas kuasa Menteri Kewangan daripada Anwar Ibrahim dan mewujudkan MTEN, berjaya mengekang serangan berkenaan meskipun negara telah kehilangan berbillion Ringgit semasa serangan. Apabila Mahathir mengikat USD1 kepada RM3.80, serangan ke atas matawang Ringgit terhenti sama sekali.

Negara-negara yang gagal mengekang serangan berkenaan akhirnya menjadi hamba IMF. Pada masa yang sama, Malaysia turut BERMURAH HATI menderma RM1 bilion kepada Indonesia yang kehilangan banyak syarikat besarnya kepada syarikat-syarikat Zionis yang berasal dari Barat.

Cubaan untuk menjatuhkan Mahathir dan merampas kuasa sebagai Perdana Menteri menerusi tekanan kuasa ekonomi dan kewangan, ternyata gagal sama sekali.

Sekarang, Azan Ismail seperti cuba mengingatkan rakyat Malaysia tentang sejarah 1997 di mana Anwar gagal buat kali pertama dalam cubaan utamanya untuk menjadi Perdana Menteri. Berani sungguh Azan Ismail MEMBERITAHU rakyat Malaysia betapa BONGOK tetapi BUASNYA nafsu Anwar Ibrahim biarpun secara berkias-kias.

Ahli Parlimen Indera Mahkota Azan Ismail bersependapat dengan Dr Zety dengan menjelaskan mana-mana pemimpin negara sebelum ini yang tahu akibat buruk krisis kewangan yang melanda negara pada tahun 1997, sudah tentu tidak mahu melihat perkara yang sama berulang lagi.

"Mereka yang sudah merasainya dan telah menanggung kesan buruk akibat kegiatan penyangak matawang sudah tentulah tidak mahu melaluinya lagi.

"Ianya sangat jelas kerana negara pada masa itu telah kerugian berbilion ringgit akibat kegiatan spekulator matawang yang tidak bertanggungjawab yang hanya menguntungkan pihak tertentu sahaja. (Suara Keadilan)



5 comments

DEPA DAH START SPIN ISSUE DAH....

Anthony Loke Siew Fook, Ketua Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) mula memainkan peranannya untuk memutarkan isu yang sangat gah di Pulau Pinang iaitu isu penggunaan wang judi. Mungkin melihat Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang sudah pun menjadi tikus tersantak ke penjuru, Anthony Loke muncul dengan idea baru untuk melakukan serangan balas iaitu dengan MEMUTARBELITKAN ISU sebenar.

SURAT TERBUKA kepada Reezal Marican yang tersiar dalam Blog Cina Islam sudah cukup untuk menunjukkan bagaimana Cina ini berusaha untuk memutar belitkan isu sebenar. Biarpun dari satu segi, Ketua DAPSY itu berjaya menjelaskan bahawa hasil Kerajaan Pusat adalah bercampur aduk di dalam 3 BUAH AKAUN yang berasingan, namun hakikatnya, Anthony Loke tidak dapat menyembunyikan BURUK PERANGAI yang menjadi PENYAKIT BERAT buat Lim Guan Eng.

Isunya yang sebenar ialah pertanyaan untuk pengesahan bahawa wang ehsan yang diberikan kepada warga tua di Pulau Pinang disumberkan daripada aktiviti judi, sama ada judi 'halal' atau 'haram' memandangkan Pulau Pinang kini adalah 'hub-maksiat dan jenayah' yang sangat hebat.

Bermula dengan Ng Wei Aik dan kemudian Malik Abul Kassim yang menafikan kerajaan Pulau Pinang bersumberkan judi untuk memberikan wang ehsan kepada warga tuanya, disusuli pula oleh Lim Guan Eng yang MENAFIKAN SEKERAS-KERASNYA pembabitan unsur judi di dalam wang ehsan. Namun apabila ditunjukkan bukti hitam putih, iaitu surat penghargaan daripada Kerajaan Negeri Pulau Pinang kepada Kelab Lumba Kuda Pulau Pinang, Lim Guan Eng terus mengatakan, wang judi telah disalurkan ke dalam akaun yang berlainan sekalipun isu akaun kedua tidak pernah wujud dan tidak wujud pun!

Dengan menggunakan senjata 'soalan' bertulisnya di Dewan Rakyat, Anthony Loke cuba menyasarkan isu sebenar kepada isu wang judi dan syubhah dalam Kerajaan Malaysia.

Yang menjadi masalahnya, pertanyaan Anthony Loke itu dijawab SECARA BERTERUS-TERANG berbanding JAWAPAN Lim Guan Eng, Ng Wei Aik dan Abdul Malik Abul Kassim yang sangat berbelit-belit, bermula dengan penafian dan akhirnya terpaksa mengaku sebelum memintal-mintal isu tersebut agar isu sebenar iaitu PERANGAI SUKA BERBOHONG Lim Guan Eng dan kerajaannya DILUPAKAN sama sekali.

Perhatikan bagaimana Cina-Cina DAP ini melakukan penipuan secara terang-terangan dan ramai sebenarnya yang termakan dengan tipu daya tersebut. Maka tidak hairanlah mengapa PAS sanggup bersusah-payah sekalipun mengorbankan iman dan taqwa semata-mata untuk bersama-sama DAP dalam perjuangan 'KOSONG' PAKATAN RAKYAT!!!!

1 comments

UMNO SAKIT KEPALA NAK BERTANDING DI DUN GALAS

ADUN Galas, Chek Hashim Selema telah pun 'selamat' kembali kepada Penciptanya. Bagaimanapun urusan dunia yang ditinggalkan oleh Allahyarham masih berterusan dan tidak akan berkesudahan.

Mungkin ramai yang tidak begitu tahu tentang DUN N45 Galas. DUN N45 Galas merupakan salah satu kawasan Dewan Undangan Negeri dalam Parlimen 032 Gua Musang, Kelantan. Kawasan ini bersempadan dengan DUN N43 Nenggiri di sebelah utara, Merapoh, Pahang Darul Makmur dan Cameron Highland di sebelah selatan. DUN ini mempunyai 6 kawasan peti undi majoriti Orang Asli, 2 kawasan peti undi majoriti Cina dan 5 kawasan peti undi majoriti Melayu menjadikan keseluruhan kawasan peti undi kesemuanya adalah 13.

Sewaktu Pilihanraya Umum Ke-12, jumlah pemilih bagi DUN Galas ialah seramai 10,330 (6255 Melayu, 1903 Cina, 172 India dan 2000 Orang Asli). Dalam Pilihanraya Umum Ke-12 itu, PAS memenangi kerusi DUN Galas dengan majoriti kecil iaitu 646 di mana calon PAS, Chek Hashim Selema berjaya mengalahkan penyandang dari BN, Mohamad Saufi Deraman, yang pada waktu itu adalah Timbalan Ketua UMNO Bahagian Gua Musang.

Berita kesihatan Chek Hashim yang memburuk suatu ketika dahulu telah menimbulkan tiga nama dari kem UMNO yang mengintai peluang untuk menjadi calon DUN berkenaan. Malah 'usaha keras' mereka bukan lagi menjadi rahsia di kalangan orang UMNO tempatan.

Ketua Wanita UMNO Bahagian, Wan Hazani Wan Mohd Nor (gambar di bawah), Ketua Pemuda UMNO Bahagian, Bazlan Baharuddin dan seorang lagi pemimpin peringkat Bahagian, telah melakukan gerak kerja pada peringkat akar umbi dengan harapan nama mereka akan 'naik' sebaik-baik sahaja berita Chek Hashim Selema menghidap kanser usus peringkat ke-4 diketahui pada Mei lalu. Manakala bekas ADUN dan calon pada Pilihanraya Umum Ke-12, Mohamad Saufi Deraman semakin terpinggir.

Mungkin bagi sesetengah pemimpin UMNO akan beranggapan, fenomena yang berlaku di seluruh negara sekarang ini memberikan peluang besar kepada UMNO untuk merampas kerusi DUN berkenaan. Bagaimanapun, perebutan jawatan di kalangan orang UMNO sendiri, sudah cukup untuk menyukarkan parti tersebut bertanding di DUN Galas.

Apatah lagi dengan taktik baru Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menjadikan tanah sebagai modal politiknya. Pilihanraya Umum Ke-12 telah menjadi syurga kepada kaum Cina di negeri itu. Sebabnya, mereka telah dijanjikan PEMBERIAN dan ANUGERAH TANAH oleh kerajaan PAS pimpinan Nik Abdul Aziz Nik Mat. Dan PEMBERIAN serta ANUGERAH tersebut telah pun dilakukan sebelum dan selepas Pilihanraya Umum Ke-12 demi meyakinkan masyarakat Cina di Kelantan.

Maka disebabkan itu, PAS membuat sejarah baru di Kelantan dalam PRU 12 apabila mendapat 'sokongan tidak berbelah bahagi' daripada orang Cina. Di mana sahaja ramai orang Cina di satu-satu kawasan pilihanraya, nescaya kawasan itu jatuh ke tangan PAS walaupun secara tradisi BN adalah pemenang di kawasan tersebut. Contoh terbaik adalah di DUN Galas iaitu di kawasan perbandaran Gua Musang.

Seandainya UMNO bertanding di kawasan tersebut, mereka bukan sahaja akan berdepan dengan musuh di dalam parti sendiri, bahkan musuh mereka yang paling besar adalah pangkah kaum Cina adalah untuk Nik Abdul Aziz yang telah mencagarkan tanah negeri tersebut untuk kaum imigran itu. Apa yang boleh dicagarkan oleh UMNO untuk menandingi PAS?

Dan dalam keadaan begitu, apakah nanti, PERKASA juga akan turut menghantar orangnya untuk bertanding dalam Pilihanraya Kecil DUN45 Galas?

Yang SOHEH, pelbagai projek MEE SEGERA akan muncul semula dengan NILAI BERBILION RINGGIT diperuntukkan oleh Kerajaan Pusat. Dan ketika inilah juga, pelbagai projek pembangunan tiba-tiba sahaja telah dirancang untuk dibangunkan di DUN Galas sebelum Chek Hashim meninggal lagi. Dan yang menarik nanti, BERAPA BILION PULA yang akan disalurkan oleh Najib Abdul Razak kepada kaum Cina dan India DEMI MENDAPATKAN UNDI MEREKA seperti yang berlaku di Hulu Selangor?

1 comments

ADUN GALAS MENINGGAL DUNIA... PESTA PILIHANRAYA KECIL KEMBALI!!!!

PETALING JAYA: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Galas, Che Hashim Sulaima, 47, meninggal dunia di Pusat Perubatan Kampung Baru (KBMC) akibat barah usus kira-kira pukul 4.30 petang tadi.

Maklumat tersebut disahkan oleh Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa yang turut berada di pusat rawatan berkenaan sejak pagi tadi.

"Beliau disahkan meninggal pada pukul 4.30 petang," katanya ketika dihubungi mStar Online di sini, Isnin.

Che Hashim dimasukkan ke KBMC sejak lima hari lalu.

Anggota keluaga beliau turut berada di pusat rawatan berkenaan.

Beberapa pemimpin tertinggi PAS turut menziarahi Che Hashim antaranya Penolong Setiausaha Agung, Datuk Takiyuddin Hassan dan Naib Presiden, Datuk Mahfuz Omar.

Che Hashim disahkan menghidap penyakit tersebut sejak Mei tahun lalu apabila batuk mengeluarkan darah.

Susulan itu beliau menjalani pembedahan di The First People's Hospital Fu San, China.

Julai lalu beliau sekali lagi dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Pakar Perdana Kota Bharu.

(MStar Online)

3 comments

SURAT JUDI KUDA ADALAH KERJA BEBUDAK UMNO!!!

Blog Ibnu Hasyim menyiarkan tentang keraguan yang ditimbulkan oleh seorang penyokong Pakatan Rakyat tentang surat yang MENGESAHKAN kerajaan Lim Guan Eng dan Lim Guan Eng sendiri adalah PEMBOHONG BESAR.

Menurut artikel yang berasal daripada PAS Cawangan Bukit Sentosa, surat berkenaan terlalu meragukan kerana beberapa sebab seperti ejaan dan tatabahasa yang salah. Malah beranggapan surat berkenaan adalah surat karangan 'BEBUDAK UMNO'.

Menariknya, Lim Guan Eng barangkali tidak sempat membaca posting berkenaan. Kalau tidak, dia tidak akan mengaku bahawa kerajaannya menerima sumbangan RM2 juta daripada Kelab Lumba Kuda Pulau Pinang sekalipun dakwaan asal oleh PISAU.NET hanyalah RM400,000. Malah Lim Guan Eng juga tidak langsung mempertikaikan surat ucapan terima kasih daripada Kerajaan Negeri kepada Kelab Lumba Kuda Pulau Pinang kerana 'menjelaskan' baki RM500,000 bagi program menghapuskan kemiskinan tegar di Pulau Pinang.

Dan ketika Lim Guan Eng sendiri tidak 'tahu' bahawa surat tersebut adalah 'rekaan bebudak UMNO' serta membiarkan lehernya terjerat, PAS Cawangan Bukit Sentosa pula muncul dengan cara pembelaan yang tersendiri.

Sepatutnya PAS Cawangan Bukit Sentosa juga melihat surat Teresa Kok yang sangat 'kaya' dengan perbendaharaan kata dan tatabahasa baru untuk Bahasa Malaysia seperti surat yang tertera di bawah sebelum mempertikaikan ejaan, tatabahasa dan perbendaharaan kata yang terkandung di dalam surat Kerajaan Negeri Pulau Pinang, memandangkan DAP tidak pernah berkeinginan pun untuk mendaulatkan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi. Dek kerana itulah, sebahagian besar daripada ahli dan pemimpin DAP tidak boleh langsung berBahasa Kebangsaan. Kalau ada yang cuba bercakap pun seperti Teresa Kok, Chong Eng, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng, Bahasa Kebangsaan mereka sangatlah teruk, malah jauh lebih teruk berbanding Bahasa Kebangsaan yang digunakan oleh Bangla, Pakistan, malah Vietnam dan Myanmar yang baru datang ke negara ini secara haram.

Mungkin ada baiknya juga kalau PAS Cawangan Bukit Sentosa menganjurkan kelas Bahasa Kebangsaan secara percuma kepada Cina-Cina DAP atau mana-mana Cina yang enggan bertutur dan memahirkan diri dalam Bahasa Kebangsaan.


7 comments

PAS PULAU PINANG DAH BOLEH TERIMA DUIT JUDI

Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang, Saleh Man yang juga merangkap Ahli Dewan Undangan Permatang Pasir yang terpaksa menelan kahak pembohong Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng untuk melantiknya ke suatu jawatan yang membolehkan penyaluran wang zakat tanpa sekatan dan mengikut kemahuan DAP, muncul dengan satu kenyataan membela Lim Guan Eng dan DAP.

Kenyataannya itu menyusul ketika Lim Guan Eng dilihat semakin tersepit untuk menjelaskan tentang duit RM2 juta yang diterima daripada Kelab Lumba Kuda Pulau Pinang untuk tujuan membasmi kemiskinan tegar di negeri tersebut.

Permasalahan itu bagaimanapun menurut Saleh Man hanyalah merupakan publisiti murahan Reezal Marican yang terdesak ingin menjadi Ahli Parlimen Kepala Batas, biarpun isu berkenaan kali pertama DISUARAKAN oleh BLOG PISAU.NET, bukannya mana-mana ahli politik. (BLOG IBNU HASYIM)

Nampaknya, perasaan sayang keterlaluan terhadap DAP dan Lim Guan Eng telah mencampakkan keimanan dan ketaqwaan, perasaan takut dan ingin meninggalkan segala sesuatu yang dilarang oleh Allah Taala serta menjalani kehidupan tanpa unsur-unsur syubhah yang suatu ketika pernah menjadi kebanggaan ahli-ahli dan para pemimpin PAS.

Saleh Man selaku Pesuruhjaya PAS Negeri telah pun memberikan 'endorsement' secara tidak langsung bahawa JUDI TELAH DIHALALKAN melalui kenyataannya yang membela dan membenarkan perlakuan Guan Eng. Mungkin Saleh Man juga akan BERDUSTA seperti mana yang dilakukan oleh Guan Eng dengan menyatakan, Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah memisahkan sumber syubhah hasil judi dengan sumber halal melalui DUA AKAUN YANG BERBEZA.... kali pertama semenjak Guan Eng jadi Ketua Menteri, perkataan DUA AKAUN wujud!!!!

Tatkala Pemuda UMNO Pulau Pinang kelihatan mengambil berat tentang hal judi, PAS Pulau Pinang pula mengambil sikap 'tak apa asalkan Guan Eng orang DAP'.

2 comments

PEMILIHAN PKR KECOH, UMNO YANG BERSALAH!!!!

Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution akhirnya membenarkan hipotesis selama ini apabila meletakkan kesalahan bagi kekecohan dan kekalutan yang berlaku dalam pemilihan PKR di seluruh negara ke atas bahu 'pihak tertentu'.

Di dalam Berita Edisi 7, NTV7 tengah hari tadi, Saifuddin mendakwa, pihak yang menimbulkan kekecohan dalam pemilihan PKR di seluruh negara BUKANLAH ahli PKR. Malah menurutnya lagi, kekecohan tersebut sebenarnya adalah PROVOKASI pihak tertentu yang cuba memburuk-burukkan dan mewujudkan imej BIADAP PKR.

Apa punya turrrr ler Setiausaha Agung PKR nih!

Penafian demi penafian yang dibuat dalam bentuk meletakkan kesalahan kepada orang lain, sememangnya sudah menjadi DARAH DAGING PKR dan kini berjangkit pula kepada PAS. Bukti sudah terlalu jelas bahawa AHLI-AHLI PKR merupakan sebahagian besar daripada masyarakat yang rosak DAN TIDAK BERAKHLAK! Malah PKR sendiri terhasil daripada kegilaan SEKS LUBANG JUBUR dan kemudian KEGILAAN UNTUK MENJADI PERDANA MENTERI. Manakala penyokong-penyokong PKR pula adalah penyokong-penyokong SEKS BEBAS yang pada mereka menepati HAK ASASI MANUSIA.

Berapa lama setiap apa yang berlaku di dalam PKR akan dibebankan ke atas bahu UMNO? Sampai berapa lama lagi PKR akan terus hidup dengan menyalahkan orang lain? Sampai berapa lama lagi Parti Keluarga Rosak atau Parti Kian Reput ini akan terus hidup dengan menjadikan UMNO sebagai alasan kewujudan mereka? Dan sehingga berapa lama lagi PKR boleh berdiri atas kaki sendiri, sedangkan selama ini mereka cukup mendabik dada bahawa mereka telah diterima oleh rakyat Malaysia dan Saifuddin sendiri dalam beberapa kenyataan dengan gah bercerita bahawa saban hari ratusan ribu rakyat Malaysia mendaftar sebagai ahli baru dengan parti tersebut?

1 comments

LAGI DESAKAN AGAR HOMOSEKSUAL DIHALALKAN DI MALAYSIA

Pengasas Virgin Group, Sir Richard Branson meminta Perdana Menteri Malaysia, Najib Abdul Razak agar 'campurtangan' dalam kes perbicaraan liwat Anwar Ibrahim. Kes liwat berkenaan disifatkannya sebagai 'duri' kepada reputasi baik Malaysia.

Menurut Branson, seandainya Najib seorang Perdana Menteri yang berani, Najib seharusnya menghindarkan isu ini daripada merosakkan reputasi negara. Branson berucap dalam persidangan 'Dawn of the New Decade: Alternative Investments in Asia' yang dianjurkan oleh Malaysian Investment Develpoment Authority (MIDA).

Biarpun perbicaraan liwat itu tidak akan menyebabkan para pelabur menghindarkan Malaysia, namun Branson beranggapan lebih ramai pelabur akan datang seandainya sistem di negara ini lebih terbuka dan liberal.

Branson mungkin memikirkan perkara itu berdasarkan selera seksualnya. Dan pastinya kata-kata Branson itu disambut gembira oleh para penyokong Anwar dan Anwar sendiri. Dan sekiranya ahli-ahli serta para pemimpin PAS gembira dengan kenyataan tersebut, mereka seharusnya memikirkan sesuatu.

Malaysia memerlukan pelabur luar untuk meningkatkan ekonomi, menyediakan peluang pekerjaan kepada rakyatnya serta memperbanyakkan produk yang tertera nama "Made In Malaysia" sebagai sorong tarik dalam perdagangan dunia. Keadaan di Malaysia tidak terkecuali dalam mana-mana bahagian di dunia ini. Penanam-penanam modal sentiasa mencari alternatif bagi meningkatkan pelaburan dan mengoptimakan perolehan mereka menerusi sumber tanah yang murah dan mudah, buruh yang tersedia dan upah yang rendah serta insentif daripada domestik bagi penggalakan pelaburan.

Bagaimanapun, apabila penanam-penanam modal cuba mengganggu-gugat perjalanan sesebuah negara dengan ancaman dan ugutan seperti yang dilakukan oleh Branson, seharusnya cubaan untuk menjajah seperti itu segera dijauhkan. Sebenarnya tidak ada kaitan langsung dengan penghalalan aktiviti dan amalan homoseksual dengan perdagangan mahupun pelaburan.

Cubaan untuk MENGHALALKAN homoseksual sedang giat dijalankan di mana-mana. Penggunaan perkataan LIBERAL, INVESTMENT, HUMAN RIGHT, CIVILIZATION dan sebagainya. Pastinya majoriti rakyat di negara ini tidak akan memilih untuk menjadi Liberal dengan membenarkan golongan homoseksual lepas bebas atas nama hak asasi manusia.

Malah pastinya ramai umat Islam di negara ini yang tidak peduli dan tidak kisah pun dengan pertambahan pelabur-pelabur baru seandainya nilai-nilai sebenar Islam terpaksa digadaikan kepada golongan ini dengan membebaskan pelaku liwat atas nama ketamadunan.

0 comments

PENYAKIT BOHONG GUAN ENG SEMAKIN TERUK

Lim Guan Eng, Setiausaha Agung DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang, masih lagi mengekalkan dakwaannya bahawa wang ehsan yang diberikan kepada warga tua di Pulau Pinang terutama dari kalangan orang Islam, tidak terbabit langsung dengan wang judi. Malah dia juga menekankan bahawa wang ehsan tersebut adalah diambil daripada penjimatan peruntukan kerajaan negeri yang dikatakan terbesar pada tahun ini iaitu RM88 juta pada 2008 dan RM77 juta pada tahun 2009. (Malaysian Insider)

Menurut Guan Eng, UMNO sebenarnya dengki dan berusaha untuk menggagalkan rancangan kerajaan negeri membantu rakyat miskin menerusi Rakan Anti Miskin yang menyalurkan RM100 kepada setiap warga tua. Dikatakan 110,000 orang telah mendaftar untuk mengambil wang rasuah tersebut. Malah Guan Eng dalam kenyataannya itu, membayangkan sebelum ini, UMNO dan BN tidak melakukan apa-apa untuk membantu rakyat, khususnya rakyat termiskin. Program bantuan kepada rakyat termiskin hanya dilakukan oleh DAP menerusi pemberian RM100 setahun sekali.

Guan Eng ternyata sudah tersepit apabila diserang bertalu-talu. Semakin banyak kenyataan yang dikeluarkan, semakin bercelaru kenyataannya dan saling bercanggah antara satu sama lain. Pengasingan wang judi dikatakannya dibuat dalam dua 'tempat' yang berasingan, namun apabila didesak untuk berterus-terang seperti mana prinsip CAT yang 'diamalkannya' sama ada wujud dua akaun kerajaan negeri, Guan Eng nampaknya terpaksa berhempas pulas menegaskan bahawa kerajaannya tidak menggunakan sumber judi.

Kata Guan Eng, apa-apa sahaja tohmahan dan fitnah UMNO telah DIBUKTIKAN tidak benar. Sedangkan apa yang berlaku adalah, SEMUA YANG DITIMBULKAN OLEH UMNO TERHADAP DAP PULAU PINANG ADALAH BENAR SAMA SEKALI. Bermula daripada khutbah jumaat dengan doa keduanya diselitkan nama Guan Eng dan kepimpinannya, perobohan perkampungan Melayu tetapi kampung setinggan Cina digazetkan sehinggalah kepada penggunaan sumber judi sebagai wang ehsan....

Tidak ada satu pun yang Guan Eng mahupun barisan Exconya dapat nafikan dengan bukti, melainkan menafikan dengan kata-kata dan kemudian menekankan kepada para penyokong mereka bahawa itu hanyalah semata-mata fitnah dan tohmahan.

Apa yang berlaku di Pulau Pinang, seakan-akan sama dengan kes liwat Anwar Ibrahim di mana Anwar Ibrahim tidak mampu menunjukkan bukti dia tidak bersalah dan tidak terlibat dalam kegiatan homoseksual sebaliknya hanya mampu BERKATA, 'FITNAH! FITNAH! FITNAH'. Begitu jugalah dengan para penyokongnya yang tidak mampu menyokong Anwar Ibrahim dengan data-data dan fakta-fakta yang meyakinkan.

3 comments

Sunday, September 26, 2010

PILIHANRAYA TELUK KEMANG LEPAS PEMILIHAN PKR?

Sunday, September 26, 2010
Kamarul Baharin Abbas, Ahli Parlimen Teluk Kemang kalah dalam perebutan jawatan Ketua Cabang PKR Teluk Kemang. Kekalahan itu disifatkannya sebagai penolakan ahli-ahli PKR terhadap kewibawaannya selaku wakil rakyat mereka di parlimen berkenaan. (Malaysiakini)

Wah, nampaknya merajuk besar pengampu dan penjilat Anwar Ibrahim ini!

Kamarul Baharin menyertai sebahagian besar daripada Ahli Parlimen dan ADUN yang kehilangan jawatan selaku Ketua Cabang PKR di seluruh negara. Beberapa mesyuarat Cabang pula dilaporkan kecoh sehingga perlu ditangguhkan kerana penipuan dan penyelewengan undi bagi mengelakkan calon favourite yang menjadi sekutu Anwar-Azmin kalah teruk.

Salah seorang daripada mereka adalah Sivarasa Rasaiah yang dilaporkan hanya mendapat 5 undi sahaja daripada keseluruhan ahli di Cabang PKR Subang. Ratu 'Kangkang', Elizabeth Wong turut gagal dalam perebutan jawatan Ketua Cabang di Petaling Jaya Utara. Dan sama seperti Kamarul Baharin, Elizabeth Wong juga tidak berpuas hati.

Cuma, berbeza dengan Kamarul Baharin, Elizabeth Wong tidak pula menyatakan yang kekalahannya itu adalah disebabkan ahli-ahli menolak kewibawaannya selaku wakil rakyat. Jadi, kalau tidak ada CAMPURTANGAN Anwar Ibrahim, pasti satu lagi ujian kepopularitian PKR dan UMNO akan teruji dalam pilihanraya kecil di Teluk Kemang. Persoalannya, mampukah Anwar berpegang kepada prinsip BANGANGNYA, 'lawan tetap lawan' memandangkan sekarang Anwar mempunyai slogan, 'TUNDA TETAP TUNDA'.

"PKR Telok Kemang telah memberi isyarat kepada pengundi Telok Kemang bahawa anggota parti menolak kewibawaan saya sebagai wakil mereka di Parlimen Telok Kemang. Saya menerima keputusan ini dengan hati yang terbuka dan akan memikirkan tindakan mengikut hakikatnya bahawa saya perlu memberi laluan kepada sesiapa yang mereka berkenaan secepat mungkin."

6 comments

UMNO DIKATA KHIANATI MELAYU, KENAPA PULA PAS KHIANATI UMAT ISLAM?

Presiden Parti Islam Se-Malaysia, Abdul Hadi Awang menegaskan, umat Melayu telah dikhianati oleh UMNO dalam USAHA TERDESAK untuk mendapatkan semula undi dan sokongan Melayu selepas parti pimpinannya terlalu tunduk dan menjilat DAP yang dilihat oleh orang Melayu sebagai merugikan umat Melayu dan Islam.

Abdul Hadi Awang turut menolak pendapat Dr.Mahathir bahawa kuasa dan suara Melayu akan hilang jikalau Pakatan Rakyat menguasai negara ini. Menurutnya, selama 53 tahun, UMNO telah menjalankan tugas pecah dan perintah sekaligus menekan dan mendiskriminasi kerajaan-kerajaan negeri yang bukan terdiri daripada komponen Barisan Nasional.

Menurutnya lagi, UMNO telah menahan baja-baja subsidi, dan menafikan royalti minyak ke atas Kelantan dan Terengganu dalam taktik pecah dan perintah itu. Abdul Hadi juga berpendapat sekalipun UMNO menang besar dalam siri pilihanraya umum semenjak 1955, UMNO menghalang dan memusuhi Islam. Malah UMNO gagal mengiktiraf Islam sebagai agama rasmi dan peranan Islam dalam negara.

Segala-galanya disebut oleh Ayah Chik. Bagaimanapun Ayah Chik tidak pula menyebut tentang bantuan dan geran yang diberikan oleh Kerajaan Pusat kepada kerajaan negeri yang dipimpin oleh PAS tetapi hilang di tengah jalan. Contoh terbaik ialah peruntukan untuk projek pembersihan air di Kelantan, hilang begitu sahaja dan tahap kebersihan air di Kelantan tetap sama seperti sebelum bantuan yang beratus juta ringgit itu disalurkan.

Abdul Hadi Awang juga tidak menyebut tentang PAS yang telah menjadikan HUDUD dan QISAS sebagai modal politik mereka sedangkan mereka sendiri sedar, tanpa 2/3 majoriti di Parlimen, tidak mungkin hukuman syariah itu boleh diimplementasikan. UMNO tidak pernah mempunyai majoriti 2/3 kecuali pada Pilihanraya Umum 1,2 dan 3. Namun ketika itu, UMNO dipimpin oleh tokoh-tokoh berfikiran sekular dan terdidik dengan cara hidup kolonial. Manakala para pemimpin PAS pula pada zaman itu, tidak langsung menyebut tentang Hudud dan Qisas untuk digunakan menggantikan undang-undang sekular.

Namun yang paling nyata, Abdul Hadi Awang tidak langsung menyebut tentang sikapnya sendiri yang sudah sama sekali bercanggah dengan FATWA yang dikeluarkan lebih 20 tahun lalu apabila mengkafirkan UMNO kerana masih menggunakan Perlembagaan yang diselenggarakan oleh Lord Reid dan bekerjasama dengan parti-parti kafir di mana UMNO menjadi ketuanya. Berbeza pula dengan Pakatan Rakyat, di mana PAS menjadi pengikut DAP dan sentiasa terpaksa akur dengan tekanan daripada Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Karpal Singh.

Perlu diingatkan, Perlembagaan Malaysia telah mengalami pindaan sebanyak 617 kali berbanding Perlembagaan Amerika Syarikat yang hanya mengalami pindaan sebanyak 54 kali sepanjang kewujudan kedua-duanya. Perlembagaan Amerika Syarikat berusia lebih 200 tahun lebih tua berbanding Perlembagaan Malaysia.

PAS sendiri gagal dalam proposalnya tentang Hudud dan Qisas apabila gagal membuat amendment kali ketiga apabila permasalahan tentang ROGOL tidak dapat diselesaikan dalam undang-undang Hudud dan Qisas versi PAS. Bagaimanapun, para pemimpin PAS tidak berterus-terang tentang kelemahan mereka ini, sebaliknya mereka MENGKHIANATI umat Islam dengan mengatakan, UMNO dan BN telah menolak proposal berkenaan mentah-mentah.

Abdul Hadi Awang sendiri juga mengesahkan bahawa PAS akan menyokong India atau Cina untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Paling menarik apabila Abdul Hadi Awang mengatakan UMNO adalah warisan kolonial TANPA MEMBERITAHU, PAS atau PMIP dibenarkan wujud oleh pihak British agar Melayu kekal berpecah bagi memudahkan golongan imigran seperti Cina dan India tidak diganggu gugat kerana kesibukan orang Melayu bertelagah antara satu sama lain.

Kalau UMNO mengkhianati Melayu, PAS pula mengkhianati umat Islam, terutama apabila BERSETUJU untuk kekal berpecah belah!!!

0 comments

ERANGAN TAK PUAS ELIZABETH WONG...

Exco kerajaan Selangor, Elizabeth Wong tewas dalam perebutan jawatan ketua cabang PKR Petaling Jaya Utara (PJU) hari ini.

Bagaimanapun, Elizabeth telah membuat bantahan kepada jawatankuasa pemilihan parti itu kerana mendakwa pemenangnya, Lee Chin Cheh adalah ahli PKR di cabang Petaling Jaya Selatan (PJS).

Dalam pemilihan tersebut, Elizabeth yang juga ADUN Bukit Lanjan, mendapat 161 undi manakala CC Lee mendapat 222.

Perebutan jawatan ketua cabang PJU itu membabitkan pertandingan empat penjuru.

Dua lagi calon, S Kandiah mendapat 110 undi, manakala Quek Chee Hoe mendapat 2 undi.

Seramai 522 ahli mengundi dalam pemilihan hari ini.

Menurut Elizabeth lagi, beliau yakin bantahannya itu akan diterima oleh jawatankuasa pusat.

"Keputusan hari ini bukanlah satu keputusan yang muktamad," katanya ketika dihubungi Malaysiakini. (Sumber)

0 comments

ORANG PAS TERLEPAS PANDANG ATAU BUAT-BUAT TAK FAHAM?

Mana-mana orang yang berakal sihat dan berpandangan jernih, pastinya akan melihat motif sebenar penyertaan serta kewujudan DAP dalam arus politik tanahair. Motif dan objektif mereka untuk MENGHAPUSKAN MELAYU dan ISLAM menerusi kaedah demokrasi begitu ketara dan jelas. Anehnya, tiada sebarang suara yang kedengaran daripada Melayu-Melayu Islam PAS sekalipun Melayu-Melayu UMNO yang boleh 'membaca' seringkali mengungkit-ngungkit selain menunjukkan bukti KEJAHATAN SEBENAR DAP. Yang paling aneh apabila para pengikut PAS masih memuji DAP sebagai rakan pembela Islam yang kononnya diperjuangkan oleh PAS. Dan Lim Kit Siang serta seluruh barisan kepimpinan DAP dijulang dengan gembira. Malah ada yang dijemput untuk masuk secara bebas ke kawasan solat utama masjid dan surau dengan alasan, untuk memberikan derma dan bantuan.

Mungkin kerana KEBODOHAN dan KEBEBALAN itulah, Lim Kit Siang menerusi blognya, hanya menyiarkan artikel-artikel dalam Bahasa Inggeris. Memandangkan orang-orang PAS tidak akan membaca artikel-artikel tersebut, melainkan artikel yang ditulis oleh kawan-kawan sendiri dalam Bahasa Melayu, maka kebanyakan para pengikut PAS, terutama generasi muda yang begitu berkobar-kobar terlepas pandang niat sebenar DAP.

Chen Man Hin, pendatang dari China ini hanya datang ke Tanah Melayu pada tahun 1946. Enam tahun kemudian iaitu pada 1952, dia telah lulus dengan ijazah perubatan daripada Kolej Perubatan King Edward VII, Singapura dan dihantar bertugas di hospital kerajaan di Seremban sehingga pada tahun 1956. Pada tahun 1965, dia berjaya memenangi Kerusi Parlimen Rahang di bawah jenama Sosialis yang 'sedikit baik' berbanding Komunis!!!

Salah satu daripada artikelnya telah tersiar di BLOG Lim Kit Siang. Agak menarik apabila pendatang China itu mengatakan tiada toleransi agama di Malaysia. Bahkan dia secara simboliknya menolak Islam sebagai agama rasmi yang diamalkan. Sebaliknya Islam hanya agama rasmi yang menjadi simbol, manakala agama-agama lain harus setaraf dengan Islam.

Lebih aneh, pendatang dari China itu cuba melakukan penipuan besar dengan menyatakan agama-agama selain Islam telah disekat di negara ini. Sekat jadah apa kalau di mana-mana pun, kuil, tokong dan gereja boleh didirikan dengan bebas, sama ada di tanah persendirian mahupun di atas tanah kerajaan. Berbeza dengan masjid dan surau atau lebih tepat lagi rumah ibadat Islam yang perlu mematuhi 'rukun-rukun' tertentu selain undang-undang Islam sendiri yang tidak membenarkan dua buah masjid jame' dibina saling bersebelahan di dalam satu mukim atau berkongsi kawasan penempatan, rumah-rumah ibadat kaum bukan Islam pula sangat bebas, sekaligus menjadikan Malaysia sebagai DARUL TOKONG, KUIL DAN GEREJA.

Mungkin kerana sudah terlalu 'dimanjakan' dan 'ditidak apakan' oleh kerajaan UMNO, maka golongan pendatang seperti Chen Man Hin berasa mereka mempunyai hak yang sama seperti orang Melayu, sekalipun sebelum Merdeka, status mereka hanyalah orang yang diberikan warganegara, bukannya warganegara.

Kerakyatan ramai pemimpin Cina sama ada dari DAP mahupun MCA dan parti-parti politik lain wajar diragui memandangkan kesukaran mereka untuk bertutur dalam Bahasa Malaysia. Bahkan ada sesetengah yang tidak faham Perlembagaan dan membuat tafsiran yang mengikut kehendak parti mereka, seperti yang dilakukan oleh Ngeh-Nga bersaudara di Perak.

Malangnya, orang-orang PAS tidak faham apa maksud sebenar artikel berkenaan kerana sifat semulajadi mereka yang MALAS MEMBACA dan MENGKAJI. Mereka hanya menunggu pencerahan daripada para pemimpin mereka. Sedangkan para pemimpin mereka juga, bersifat PENDUSTA dan lebih sayangkan persekutuan dengan kaum kafir daripada DAP sekalipun mereka sedar permusuhan yang tiada hentinya daripada DAP berbanding MCA dan MIC terhadap Islam di dalam Barisan Nasional.

Maka dinasihatkan kepada para pengikut dan PENGIMAN PAKATAN RAKYAT agar membaca artikel berkenaan dan kemudian rujuklah kepada iman dan taqwa anda kepada Allah Taala. Adakah anda bersetuju dengan kandungan artikel daripada musuh Allah Taala itu atau anda sebenarnya sudah pun menjadi musuh Allah Taala walaupun anda cuba menuding ke arah orang lain, terutama dari kalangan orang UMNO?

2 comments

PEMUDA UMNO, PAS DAN PKR DUDUK SEMEJA? TAK PAYAH BERANGAN-ANGANLAH!!!

Wira Perkasa Kedah menerusi ketuanya, Shaharol Niza Omar mencadangkan agar Pemuda UMNO, PAS dan PKR duduk dalam rundingan meja bulat bagi membincangkan permasalahan dan perpecahan orang Melayu. (Utusan Malaysia)

Bagus tu memang bagus. Apatah lagi dengan pertelingkahan parti-parti terbabit dengan PERKASA sendiri menampakkan perpecahan Melayu yang berada dalam fikrah-fikrah berasingan dan ideologi yang saling bertentangan, semakin teruk.

Untuk mendudukkan Pemuda UMNO, PAS dan PKR di sebuah meja bulat yang sama, tidak sukar. Mereka akan bertekak, ketawa, bersembang dan kemudian berjabat tangan. Sekali imbas, mereka seperti telah mencapai persetujuan. Namun akhirnya, mereka akan kembali bertekak, berperang dan saling mendabik dada mengaku mereka sahajalah yang hebat dan perlu diikut.

Ia pernah terjadi dahulu. Apabila Mahathir membawa Kit Siang untuk melihat pelancaran RazakSat-1, semua orang kata UMNO sudah berbaik dengan DAP. Dan pada ketika itu DAP kurang menyerang Mahathir dan UMNO sebaliknya menjadikan PAS sebagai sasaran mereka selain MCA bagi undi Cina. Apabila Mahathir kelihatan seperti 'berdamai' dengan Fadhil Noor, segala pujian melambung diberikan kepada Mahathir. Hilang sudah segala gelaran-gelaran buruk seperti Mahafiraun, Mahazalim, Pemurtad, Pengkafir, Penentang Sunnah dan sebagainya yang dilabelkan oleh para pengikut PAS serta pemimpin PAS sendiri kepada Mahathir.

Namun tidak lama selepas itu,apabila Anwar Ibrahim dibebaskan dari penjara oleh Abdullah Badawi, perangai BARBARIC dan JAHILIYYAH pada orang yang berlagak faqih tentang agama, muncul semula. Dan ianya berterusan sampai ke hari ini. Penjahil-penjahil dari dalam PAS sendiri, bertukar seolah-olah Islam itu sudah jauh daripada hati mereka. Manakala Melayu-Melayu PKR dan UMNO masih kekal dengan perangai asal mereka yang sukar ditegur dan diubah.

Usaha mendudukkan segala Melayu pada satu tempat, tidak akan berjaya. Mereka hanya bersetuju pada peringkat awal tetapi apabila datang keegoan dan keangkuhan mereka, mereka akan menolak segala-galanya. Bahkan Islam, al Quran dan as-Sunnah sekadar menjadi cerita-cerita dongeng yang sedap dituturkan tetapi sangat sukar untuk diamalkan.

Penyatuan Melayu yang sebenar-benarnya adalah kefahaman dan amalan berpandukan al Quran dan As-Sunnah, bukannya rundingan meja bulat memandangkan Melayu secara perlembagaannya di negara ini beragama Islam, bermazhab Syafii dan berpegang kepada akidah Ahl-Sunnah-Wal-Jamaah fikrah Maturidiyyah dan Asyaariyyah.

1 comments

MELAYU PAKATAN SAHAJA YANG LEBIH-LEBIH, CINA DAN INDIA PAKATAN DIAM JUGAK!

Apabila Tun Mahathir menzahirkan perasaan sebahagian besar orang Melayu, maka melentinglah para pemimpin Melayu di dalam Pakatan Rakyat. Yang paling kuat menjerit adalah PAS yang hanya menang 4 kerusi Konstituensi bermajoriti Melayu dengan kadar majoriti 21%-27% berbanding UMNO yang memenangi 31 kerusi Konstituensi dengan majoriti 32%-72%. (Kickdefella)

Para pemimpin PAS seperti Mahfuz Omar, Nizar Jamaluddin dan beberapa pemimpin kecil yang lain dengan BONGKAK dan SOMBONG berkata, apabila Pakatan Rakyat berjaya merebut Putrajaya daripada UMNO/BN, bukan Melayu yang akan hilang kuasa dan suara sebaliknya yang hilang suara dan kuasa adalah UMNO/BN.

Bunyinya memang sedap didengar. Segala omongan dan peningkahan hujah dilakukan menerusi portal berita, Harakah, Suara Keadilan dan blog-blog penyokong Pakatan Rakyat. Dan sasaran mereka sudah tentulah Tun Mahathir yang dianggap orang tua nyanyuk. Walhal itu sebenarnya bukanlah suara Tun Mahathir tetapi suara majoriti Melayu yang memilih perwakilan UMNO di Dewan Rakyat.

Siapa para pemimpin Pakatan Rakyat daripada bangsa Melayu itu untuk mengenepikan fakta bahawa perwakilan UMNO jauh lebih ramai daripada mereka, terutama PAS di Dewan Rakyat? Malah di DUN Selangor, Pulau Pinang dan Perak pun, UMNO yang lebih ramai.

Lebih aneh, apabila kenyataan bahawa Melayu akan hilang suara dan kuasa jikalau Pakatan Rakyat berjaya memenangi Pilihanraya Umum Ke-13, mengapa hanya para pemimpin Melayu Pakatan Rakyat sahaja yang meningkah hujah tersebut? Mana pergi suara Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Ngeh-Nga bersaudara, Karpal Singh anak beranak? Sedangkan mereka inilah penguasa sebenar di dalam Pakatan Rakyat. Mereka inilah yang membuat dan menentukan dasar termasuklah penghapusan hukuman syariah seandainya cuba diimplementasikan oleh PAS.

Dan ternyata berdasarkan apa yang sedang berlaku sekarang, Melayu-Melayu di dalam PAS dan PKR sekadar boleh bercakap berdasarkan apa yang telah ditentukan oleh nama-nama pemimpin imigran yang telah disebutkan itu. PAS boleh bercakap tentang hudud dan qisas untuk tujuan mendapatkan sokongan dan undi Melayu tetapi jikalau mereka menuntut agar hudud dan qisas dilaksanakan oleh kerajaan Malaysia yang ditunjangi oleh UMNO, Lim Kit Siang akan mengeluarkan hujahnya dan Karpal Singh pula akan menentang dengan keras sehingga akhirnya Mursyidul Am PAS akan mengambil jalan untuk menjaga hati sekutu kafirnya itu.

Momokan tentang KEHEBATAN PAKATAN RAKYAT yang akan menjaga dan mematuhi Artikel 153 seperti yang diikrarkan oleh Anwar Ibrahim, hanya bersifat di atas kertas. Pakatan Rakyat (kecuali di Kedah dan di Kelantan) setakat ini lebih menggunakan pendekatan HAPUSKAN MELAYU, HALAU MELAYU dan KURANGKAN MAJORITI MELAYU seperti yang dilakukan di Pulau Pinang, memperlihatkan masa hadapan Melayu-Islam yang sangat suram jikalau Pakatan Rakyat yang dikuasai oleh DAP menduduki Putrajaya.

Begitu juga di Selangor apabila kerajaan Khalid Ibrahim lebih memberikan kelebihan dan keistimewaan kepada kaum bukan Melayu dan bukan Islam seperti pembinaan rumah ibadat Hindu yang sangat bertebaran dan bersifat setinggan di serata Selangor.

Pakatan Rakyat yang diberi peluang untuk membuktikan kehebatan mereka menerusi penguasaan di Pulau Pinang, Kedah, Kelantan, Selangor dan Kuala Lumpur serta kerusi-kerusi Parlimen serta DUN sejajar dengan apa yang mereka tuturkan. Sebabnya sehingga artikel ini ditulis, kebanyakan suara dan kuasa Melayu di kawasan yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat, sangat menyedihkan. Bahkan ADUN dan Ahli Parlimen Melayu daripada Pakatan Rakyat sendiri, lebih memikirkan tentang UNDI CINA DAN INDIA berbanding kebajikan Melayu dan Islam.

Contoh terbaik adalah di Pasir Panjang dan Parlimen Bukit Gantang! Nizar Jamaluddin antara pemimpin Melayu dari PAS yang cukup kuat menyalak kepada Tun Mahathir, telah pun membuktikan kebenaran kata-kata Tun Mahathir menerusi anugerah 999 tahun pajakan tanah kepada bekas-bekas komunis tetapi kurang mengambil kebajikan terhadap perkampungan Melayu ketika berkuasa dahulu, sekalipun sedar, kuasa terhadap tanah adalah terletak di bawah kuasa Kerajaan Pusat.

Seharusnya para pemimpin Melayu Pakatan Rakyat, khususnya daripada PAS membuktikan bahawa mereka benar-benar 'walk the talk' dalam soal Melayu dan Islam, bukannya sekadar slogan dan mengeji UMNO namun pada masa yang sama, mereka sendiri tiada roh Melayu dan Islam di dalam tubuh masing-masing.

0 comments

ADUYAIIII.... 'NABI' KAUM IMIGRAN NI BODOH RUPA-RUPANYA

Mungkin ramai terutama dari kalangan penyokong Pakatan Rakyat berbangsa Melayu dan beragama Islam, malah para bloggers mereka pun, tidak sedar setiap kali ada usul untuk penggunaan Undang-Undang Syariah, setiap kali itulah juga Lim Kit Siang akan menunjukkan penentangannya. Kalaupun dia tidak menyuarakannya secara lepas bebas, dia akan menulis di dalam BLOGnya. Dan kalaupun dia tidak menulis sendiri, dia pasti akan menceduk daripada mana-mana nama yang dirasakannya besar dan boleh dipercayai.

Apabila Nasaruddin Hasan Tantawi mencadangkan agar kerajaan mula memikirkan penggunaan undang-undang syariah untuk menghukum penjenayah kejam seperti pembunuh Datuk Sosilawati, hari yang sama juga Lim Kit Siang mengeluarkan sebuah artikel yang secara jelas menghina dan merendah-rendahkan SISTEM PERUNDANGAN ISLAM, terutama Hudud dan Qisas. (BACA DI SINI)

Begitulah juga apabila Lim Kit Siang secara jelas menggertak dan mengugut Muhyiddin Yassin agar MENGGUNAKAN KUASA menterinya terhadap dua orang pengetua yang didakwanya bersifat rasis sekalipun salah seorang daripada mereka, jelas telah difitnah oleh seorang peguam HINDRAF. Penjelasan daripada Muhyiddin Yassin sekaligus mendedahkan satu sikap rakus yang terdapat pada Lim Kit Siang.

"Saya cabar Kit Siang membuktikan ikut undang-undang mana atau peruntukan mana yang membolehkan menteri atau Timbalan Perdana Menteri mengambil tindakan disiplin terhadap pegawai kementerian. Kit Siang tolonglah, fahamlah, pergi masuk sekolah belajar undang-undang tentang pentadbiran atau tentang pengurusan. Dia (Kit Siang) tidak ada pengalaman, dia ketua pembangkang tetapi tidak tahu apa-apa," kata Muhyiddin Yassin. (Utusan Malaysia)

Kebimbangan majoriti rakyat tentang perangai rakus Pakatan Rakyat, khususnya Lim Kit Siang ternyata berasas. Belum pun bergelar Menteri atau menguasai Putrajaya, Lim Kit Siang sudah pun mempamerkan sikap rakus kuasanya. Maka tidak hairanlah apabila anaknya Lim Guan Eng menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Kit Siang tanpa segan silu menggunakan kemudahan di negeri tersebut bagaikan harta pusaka tok moyangnya yang didatangkan dari Tanah Thongsan.

Dan tidak hairanlah bagaimana Lim Guan Eng di Pulau Pinang mengikut jejak langkah bapanya yang akan menggunakan kuasa dengan sewenang-wenangnya. Apabila perbuatan jahat dan kejinya diketahui, Guan Eng akan menggunakan segala saluran seperti TWITTER, Blog, portal berita dan laman web untuk melakukan pendustaan dan putar belit. Harapannya ialah agar rakyat biasa akan termakan dengan penipuannya.

Kini Kit Siang marah lagi. Marah kepada Ketua Polis Negara yang baru kerana bertindak 'keras' terhadap pencetus kekacauan dan kerosakan terhadap negara dengan penangkapan Kartunis Zunar yang meneruskan kaedah dogma dan doktrin subversif Parti Komunis Malaya menerusi ilustrasi serta kartun, penyeretan Nurul Izzah ke balai polis kerana melakukan fitnah dan meminta Teo Nie Ching ke balai untuk keterangan kerana terlampau berani melanggar arahan dan peraturan MAIS agar orang bukan Islam tidak memasuki ruang solat utama di mana-mana masjid dan surau, selain berpakaian yang tidak sepatutnya. (DI SINI)

Kepada pengikut 'Nabi' Pakatan Rakyat, DIUCAPKAN SELAMAT MENEMPUHI HIDUP YANG MENYERONOKKAN!!!



2 comments

RAHSIA APA YANG DIPEGANG IBRAHIM ALI?

Ibrahim Ali, ucapannya sangat berapi. Dan sebagai 'The Katak', Ibrahim Ali pantas melihat peluang yang tersaji dan ruang untuk membantai. Sejarah Ibrahim Ali sudah tercatat sebagai begitu terutama bagi mereka yang masih mengingati Ibrahim Ali sebagai pemimpin pelajar yang bersifat GAMPANG pada zaman Anwar Ibrahim cuba menonjol diri, yang berakhir dengan Ibrahim Ali terperosok ke dalam penjara ISA sebanyak dua kali. Kemudian Ibrahim Ali sebagai ahli UMNO yang kemudiannya bertukar kem menjadi pengikut Tengku Razaleigh dan kemudiannya bertukar menjadi Semangat 46 bersama barisan kepimpinan utama UMNO 1987. Pun begitu, akhirnya Semangat 46 dibubarkan dan kebanyakan ahlinya terserap masuk ke dalam UMNO semula termasuklah Presidennya, Tengku Razaleigh Hamzah.

Dengan kata lain, Ibrahim Ali adalah seorang politikus tulen yang akan sanggup berbuat apa-apa sahaja asalkan berpeluang untuk menonjolkan diri.

Apabila dia sekali lagi keluar dari UMNO pada zaman Abdullah Badawi, Ibrahim Ali melihat peluang yang lebih jelas untuk mendapatkan sokongan Melayu iaitu menerusi penubuhan PERKASA. Dan ternyata kali ini usahanya kelihatan sangat baik apabila turut mendapat perhatian dan sokongan daripada para pemimpin utama UMNO termasuklah bekas Perdana Menteri, Tun Dr.Mahathir.

Hanya tinggal beberapa nama di dalam UMNO yang keciciran. Antara mereka termasuklah Tengku Adnan, Khairy Jamaluddin dan Nazri Abdul Aziz yang menyatakan kebencian dan penentangan mereka terhadap PERKASA.

Dan kerana itu, Ibrahim Ali memberi amaran buat kesekian kalinya kepada ketiga-tiga orang ini. Katanya, dia sudah lama mengenali mereka. Rahsia dan 'DNA' mereka berada di tangannya. Seandainya ketiga-tiga orang ini berterusan mengganggu PERKASA, dia tidak akan teragak-agak untuk mendedahkan rahsia tersebut kepada umum. (Malaysian Insider)

Rahsia apa sebenarnya yang dipegang oleh Ahli Parlimen dari Pasir Mas yang memenangi kerusi berkenaan atas tiket PAS pada Pilihanraya Umum Ke-12 lalu? Apakah rahsia mereka itu akan menggugat peluang UMNO untuk terus hidup subur? Atau adakah rahsia ketiga-tiganya itu ada kaitan dengan komplot untuk menikam UMNO dari belakang seperti yang heboh diperkatakan di kalangan akar umbi sekarang ini?

Seharusnya Ibrahim Ali tidak merahsiakan perkara tersebut. Dia perlu berterus-terang agar akar umbi UMNO dapat membuat keputusan lebih awal. Ibrahim Ali tidak seharusnya mengambil sikap Anwar Ibrahim yang 'tahu segala-galanya' tetapi dirahsiakan terlebih dahulu. Apa yang berlaku kesudahannya ialah Anwar Ibrahim sebenarnya tidak tahu apa-apa dan dia sengaja menimbulkan gempaq agar bicara liwatnya kurang diperkatakan.

2 comments

Saturday, September 25, 2010

PESANAN BUAT ORANG MELAYU TENTANG MUNAFIKNYA PAS DAN PKR

Saturday, September 25, 2010
Pilihanraya yang bakal berlangsung nanti, besar ertinya kepada seluruh umat islam di Malaysia. Sekalipun penulis adalah seorang ahli PAS lebih dari 25 tahun, penulis masih sangsi dan kurang berkeyakinan bahawa PAS boleh mengambilalih kedudukan UMNO sebagai pelindung bangsa Melayu dan Islam.

Mengapa penulis berkata begitu? UMNO yang memerintah Malaysia selama 53 tahun telah membuktikan kemampuannya menjaga kepentingan bangsa Melayu dan Islam dengan baik. Apa yang orang Melayu warisi sekarang, kemajuan dan pembangunan, zahir dan batin adalah hasil perjuangan UMNO.

PAS sebaliknya banyak bercakap, mengkritik dan tidak memperlihatkan kewibawaannya sebagai parti politik Islam yang bertanggungjawab. Saya tidak hairan kalau majoriti orang Melayu masih tetap menolak PAS dan memilih UMNO kerana rata-rata pemimpin PAS miskin ilmu pengetahuan dan kebijaksanaan untuk meningkatkan syiar Islam. Hingga sekarang pun, tidak ada satu projek ekonomi yang besar dan berkesan dari alangan PAS untuk membuktikan bahawa ia mampu dan berjaya melaksanakan pelbagai projek ekonomi, sosial, pendidikan dan lain-lain untuk meyainkan orang ramai PAS bukanlah sebuah parti politik yang banyak bercakap.

Malah sekalipun PAS diberikan peluang mentadbir Kedah dan Kelantan, PAS langsung tidak menampakkan bukti sebenar keupayaan mereka sekalipun para pemimpin PAS cukup kaya dengan sijil, diploma, ijazah dan sarjana seperti yang dipamerkan kepada barisan pemimpin muda, namun secara amalinya, para pemimpin PAS berfikiran jumud. Sehingga kini, PAS Kedah langsung tidak berdaya maju dalam meneruskan kecemerlangan ekonomi Kedah sewaktu diperintah UMNO dan BN.

Sebagai ahli PAS, saya menentang cadanganMursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz hang hendak memberi peluang kepada bukan Melayu dan bukan Islam sebagai Perdana Menteri. Saya minta Nik Abdul Aziz jangan terlalu gopoh mengeluarkan kenyataan yang boleh dianggap oleh majoriti orang Melayu PAS tidak mempunyai maruah dan kewibawaan hingga sanggup menyerahkan jawatan PM kepada orang bukan Melayu dan bukan Islam.

Sebagai seorang ahli PAS yang menyanjung tinggi ketokohan Nik Abdul Aziz sebagai seorang ulama, maka sekarang saya rasa sungguh kecewa dengan kenyataannya yang melukan perasaan orang Melayu dan Islam.

Mengapakah para pemimpin PAS yang bergelar ulama sanggup mengelirukan orang Melayu mengenai perjuangan Islam dan sanggup mencaci dan memaki hamun sesama muslim hanya kerana berlainan parti politik? Dulu saya hormati Dr. Haron Din dan Ismail Kamus sebagai ulama tetapi setelah mendengar ucapan-ucapan politik mereka yang dangkat dan menyesatkan, saya hanya menggeleng dan menyeru agar tidak mengundikan undi yang berharga kepada calon-calon PAS, PKR, DAP dan PSRM kerana perjuangan Pakatan Rakyat ini hanya merugikan orang Melayu dan generasi Islam akan datang.

Sekalipun PAS bercakap tentang perjuangan islam dan mahu menegakkan kerajaan Islam namun hakikatnya ia sekadar omongan kosong. Malah PAS sekali digertak oleh DAP, akan segera memberitahu bahawa cita-cita untuk menubuhkan Negara Islam sudah lama digugurkan dan Negara Islam bukanlah matlamat utama PAS lagi.

PAS gagal menubuhkan kerajaan Islam sebenar di Kelantan meskipun diberi peluang mentadbir negeri itu selama 20 tahun sekalipun tidak ditekan oleh mana-mana pihak. PAS tidak akan selama-lamanya menubuhkan kerajaan Islam sekalipun melabelkan negeri itu sebagai Negeri Serambi Mekah. Sebabnya ialah para pemimpin PAS Kelantan sekadar pandai memberikan label tetapi tidak pandai langsung bekerja. Lebih daripada itu, tindak-tanduk para pemimpin PAS tidak berjiwa Islam dan tidak serius untuk menubuhkan kerajaan islam.

Kini PAS sudah diperangkap oleh DAP dan nampaknya PAS juga telah menerima konsep politik DAP iaitu Malaysian Malaysia yang bermakna tidak ada lagi hak keistimewaan orang Melayu di Malaysia sekiranya Pakatan Rakyat memenangi Putrajaya. PAS dan PKR tidak berani menentang kemahuan DAP kerana kepimpinan Melayu dalam PAS dan PKR sangat lemah dan terpaksa menurut rentak DAP yang sememangnya tidak mahu mengekalkan hak istimewa orang Melayu itu dalam perjuangan politik mereka.

Oleh itu, orang Melayu jangan terlalu taksub dengan PAS atau PKR. Kedua-dua parti itu tidak dapat menjamin masa hadapan yang cerah bagi orang Melayu dan Islam. PKR misalnya hanya berjuang untuk membebaskan Anwar daripada perbicaraan kes liwatnya. Segala-galanya berpusat dan berkisar tentang Anwar Ibrahim yang bercita-cita besar untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Sebagai orang Islam, saya tidak mahu bersubahat dengan PKR dan juga PAS yang menyokong Anwar Ibrahim. Anwar dipecat kerana mengamalkan homoseksual sebagai cara hidupnya dan sehingga sekarang, dia tidak berani bersumpah secara Islam di khalayak ramai untuk membersihkan dirinya daripada tuduhan tersebut. Saya ngeri mengingatkan kemusnahan dan penghapusan kaum Luth seperti yang diterangkan di dalam Al Quran. Saya tidak mahu bersubahat dengan pemimpin homoseksual kerana takutkan kemurkaan Allah.

Sekalipun saya ahli PAS namun saya tidak yakin PAS boleh menjadi pemimpin dan pelindung bangsa Melayu dan Islam seperti UMNO. Apatah lagi dengan kerenah dan tingkah laku beberapa orang pemimpin kanan PAS seperti Mahfuz Omar, Khalid Samad, Zulkefly Ahmad dan Lo'Lo' Ghazali (sekadar beberapa nama), membuatkan keyakinan Negara Islam yang dilaung-laungkan, sekadar tinggal laungan sebelum dijerkah oleh DAP.

Pandangan saya ini mungkin tidak sukai oleh PAS dan mungkin saya dipecat dari parti itu. Saya sanggup dipecat tetapi tidak sanggup membohongi dan menipu bangsa saya dan umat Islam seperti yang diperjuangkan oleh para pemimpin PAS sekarang. Biarlah saya dianggap sebagai ahli PAS 'murtad' kerana saya tidak mahu menjadi taksub terhadap perjuangan yang boleh menghancurkan masa hadapan orang Islam dan Melayu.

Saya tidak rela menjadi pengkhianat bangsa Melayu dan Islam dan oleh itu saya menyeru sekali lagi kepada saudara-saudara seIslam dan sebangsa saya agar tidak sekali-kali memilih PAS dan PKR untuk menerajui kerajaan kelak.

Nota: Penulis adalah Haji Kamsan Haji Buyong. Artikelnya tersiar di risalah KAHWIN MUTA'AH PEMBANGKANG: Siapa Alatkan Siapa? dari muka surat 61-64. Risalah berkenaan dikendalikan oleh Yahya Ismail. ISBN 983-40238-4-7 dan dicetak oleh Hain Nak Grafic Printing. Penambahan dan penyuntingan dilakukan untuk disesuaikan dengan blog ini.

2 comments

OSTAT AZIZAN LEGA, BOLEH URUT DADA

Setelah teruk dihentam kerana kelemahan, penyelewengan dan menjadikan Kulim Hi-Tech Park sebagai harta pusaka tok nenek yang boleh difaraid dengan sesuka hati, akhirnya khabar gembira muncul juga. Berita berkenaan mampu membuatkan Ostat Azizan yang sememangnya TAK TAHU APA-APA tentang Kulim Hi-Tech Park, mengurut dada dan bernafas lega. Setidak-tidaknya berita berkenaan dapat mengurangkan sedikit tekanan terhadap orang-orangnya yang BANGANG tetapi diletakkan untuk menerajui KHTP.

BERNAMA melaporkan sebuah syarikat dari Jerman yang menjalankan usahasama dengan sebuah syarikat tempatan untuk mengeluarkan wafer, melibatkan pelaburan awal bernilai RM214 juta.

Sepanjang 2 tahun PAS dan PKR mengambilalih pentadbiran negeri daripada UMNO dan Barisan Nasional, TIADA SATU pelaburan pun yang berjaya dibawa masuk ke KHTP, sebaliknya pelabur-pelabur sedia ada telah meninggalkan KHTP untuk menyertai bekas CEO KHTP yang dihalau bagi membolehkan SI BANGANG dari PAS mengambilalih pentadbiran. Kebanyakan pelabur-pelabur besar yang meninggalkan KHTP, kini bermukim di Senai, Johor.

Exco Kedah, Amiruddin Hamzah yang juga merupakan Pengerusi KHTP sebelum ini bercakap besar tentang pelaburan berbilion-bilion masuk ke KHTP, namun sehingga setakat ini, ia sekadar wujud dalam CAKAP GAH sahaja, manakala pelaburan baru yang masuk adalah hasil yang dibuat oleh pengurusan KHTP sebelum ini.

Butiran tentang hal ini ada di KEDAH TIMES.

Pelaburan baru yang mampu mewujudkan 6000 peluang pekerjaan kepada penduduk setempat dan sekitarnya, merupakan EPP (Projek Kemasukan Pertama) Pihak Berkuasa Perlaksanaan Koridor Utara (NCIA).

"Kedua-dua MoU merupakan EPP pertama di bawah kluster Eletrik & Elektronik (E&E) yang dilaksanakan di bawah Program Transformasi Ekonomi (ETP) yang diterajui PEMANDU (Unit Pengurusan Prestasi dan Penyampaian)," kata Nor Mohamed Yakcop.

Program Transformasi Ekonomi (ETP) dan PEMANDU dianggap sebagai cerita dongengan yang penuh PENIPUAN oleh Mahfuz Omar, Dr.Zulkefly Ahmad dan beberapa orang pemimpin kanan PAS yang lain. (Harakah Daily)

Anak sulung Anwar Ibrahim yang mencabar Tun Mahathir untuk berdebat turut meragui dan memperolok-olokkan ETP. (Blog Nurul Izzah)

Agak menarik apabila, penyertaan pertama tersebut 'hinggap' di KHTP dan bukannya di Senai, Johor. Mungkin untuk memberikan gambaran kepada rakyat bahawa kepimpinan negeri yang diterajui oleh Ostat Azizan tidak menjalankan tugas dengan berkesan dan hanya terpaksa bergantung kepada ceramah-ceramah politik semata-mata berbanding mencari pelaburan dan mewujudkan peluang pekerjaan kepada rakyat Kedah.

Kita nak dengar jugalah, apa lagi cerita kembang dada daripada PAS. PAS dan para penyokong mereka selalunya tidak segan silu mengakui sesuatu kejayaan pentadbiran itu sebagai kejayaan mereka, sekalipun mereka tidak terlibat sama sekali dan sekadar ambil nama sahaja.... perangai Anwar Ibrahim yang sudah mula melekat di badan PAS!

0 comments

PEMUDA UMNO BOHONG... MANA ADA DUIT EHSAN, DUIT KUDA

Mana ada duit ehsan datangnya dari duit lumba kuda? Pembohong betullah Ketua Penerangan UMNO, Reezal Marican nih! Pembohong jugalah PISAU.Net! Duit kuda tu untuk 1o% orang miskin tegar bukan Islam! Reezal Marican dan PISAU.Net sengaja nak mensabotaj program wang ehsan untuk warga emas!!!

Jahat sungguh!

Tapi kan...

Lim Guan Eng sendiri yang kata, wang ehsan langsung tidak menggunakan duit judi. Isu ini sengaja diada-adakan dan duit judi hanya digunakan oleh UMNO yang jahil. Wei Aik, ADUN Komtar pula duit ehsan itu adalah lebihan daripada perbelanjaan negeri daripada peruntukan. Exco Agama, Abdul Malik Abul Kassim pula memberi jaminan yang wang judi bukanlah sebahagian daripada wang ehsan.

Sekarang, selepas ada bukti yang Kerajaan Negeri Pulau Pinang minta 'sedekah' daripada Kelab Lumba Kuda Pulau Pinang untuk tujuan kebajikan dan membasmi kemiskinan, alih-alih Guan Eng kata, duit tu untuk golongan bukan Islam pula. Sedangkan tidak tertera pula dalam surat berkenaan, RM500,000 yang diberikan oleh Kelab Lumba Kuda untuk golongan bukan Islam.

Agaknya ilham tu baru turun kat Lim Guan Eng. Tu sebab jawapan yang diberikannya masih tidak kemas. Malah Guan Eng main 'bantai' apa sahaja, asalkan dapat menjawab dan jawapannya itu dirasakan dapat diterima. Kalau tidak oleh keseluruhan Melayu, setidak-tidaknya LEMBU-LEMBU di dalam PKR dan PAS Pulau Pinang.

Cuma yang agak BEST ialah, Guan Eng kata, penjimatan sebanyak RM20 juta, Wei Aik pula kata RM10 juta.... kalau tanya setiap Exco, harus jawapannya ialah setiap seorang satu jawapan yang berlainan...(Baca DI SINI)

Udahlah rambut belah tepi, jawapan dan penjelasan yang diberikan pula asyik nak mengereng jer ler Cina totok yang berasal dari Melaka nih!

0 comments

Blog Archive

Labels