IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, October 30, 2010

NIK AZIZ KENA MAKI DI KHALAYAK RAMAI... BERA MUKANYA!!!!

Saturday, October 30, 2010
Mungkin sepanjang menjadi Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz tidak pernah dimaki orang. Mungkin juga sepanjang menjadi Menteri Besar Kelantan, jangankan dimaki, cakap kasar orang kepadanya mungkin tidak berlaku secara terang-terangan. Malah dalam apa-apa majlis pun, Nik Abdul Aziz tidak pernah diperhinakan sedemikian rupa.

Berita ini bukan dibawa oleh orang lain, sebaliknya disiarkan oleh HARAKAH DAILY, portal berita PAS sendiri. Untuk menyedapkan sedikit hati Nik Aziz bertujuan menutup malunya, maka disiarkan juga bahawa orang yang memaki Nik Aziz di khalayak ramai sambil mencabarnya untuk berdebat adalah Mohd Nor Idris (gambar) calon BN Pengkalan Chepa.

Kadang-kadang kita tidak melihat bagaimana Allah Taala memberikan petanda dan petunjuk kepada kita. Kadang-kadang juga kita tidak faham dan marah mengapa seseorang itu diperhinakan di hadapan khalayak ramai sedangkan orang berkenaan pasti akan memasukkan doa agar aibnya tidak dibuka oleh Allah Taala di kalangan manusia setiap kali selepas solat.

Namun itulah yang dimaksudkan oleh Allah Taala, bahawa manusia itu berasakan tipu daya mereka hebat tanpa mengetahui bahawa tipu daya Allah Taala adalah jauh lebih hebat perancangan-Nya....

Aneh juga, mengapa Nik Aziz yang sibuk nak berdebat dengan orang lain, tidak pula melayani Mohd Nor Idris yang hendak berdebat dengannya terutama tentang kerjasama PAS dengan DAP yang padanya menyalahi sumpah dan ikrar Nik Abdul Aziz sendiri sebelum ini sehinggakan UMNO pun dihukumnya kafir kerana bekerjasama dengan MCA dan MIC.

Apa pun, semoga Allah Taala mengasihi dan memberikan belas kepada Nik Abdul Aziz, sekaligus menutup aibnya. Cuma masalahnya, adakah Nik Abdul Aziz sendiri mahu aibnya ditutup?

2 comments

LAIN KALI, KALAU NAK TANGKAP INDIA, BENTANG KARPET MERAH DAN KALUNGKAN BUNGA MALAI TAU!!!

Hampir 100 orang membuat demonstrasi di hadapan Ibu Pejabat Polis di Bukit Aman ketika penyerahan memorandum bantahan berikutan penangkapan K.Selvach Santhiran, saksi utama dalam inkues kematian R.Gunasegaran ketika dalam tahanan polis.

Antara yang berada dalam himpunan tersebut adalah isteri Selvach Santhiran dan saudara maranya selain pemimpin-pemimpin parti pembangkang seperti Charles Santiago (Ahli Parlimen Klang), R.Sivarasa (Ahli Parlimen Subang), Dr.Dzulkefly Ahmad (Ahli Parlimen Kuala Selangor), Gan Pei Nee (ADUN Rawang) serta dua orang peguam iaitu Latheefa Koya dan N.Surendran.

Mereka semua membantah penangkapan saksi berkenaan yang disifatkan sebagai kasar dan tidak bertamadun (Free Malaysia Today)

Disebabkan itu, peguam-peguam yang menganggotai Liberty dan Suara Rakyat Malaysia (Suaram) itu telah menyerahkan memorandum kepada wakil polis bagi pihak keluarga Selvach Santhiran. Bukan itu sahaja mereka juga mendesak agar Selvach Santhiran dibebaskan dan KETUA POLIS NEGARA PERLU MEMINTA MAAF KEPADA SELVACH dan KELUARGANYA.

Bagaimana agaknya penangkapan yang mereka inginkan? Adakah pihak polis sebelum menangkap suspek perlu menghantar e-mel, selain menghantar utusan membawa dulang hantaran seperti rombongan peminangan, selain menghampar karpet merah. Kalau hendak ditangkap, perlulah dilakukan secara lemah-lembut, mendodoikan suspek dengan lagu-lagu kegemarannya selain melolong-lolong meminta ampun dan maaf sebab hendak menangkapnya?

Makin karut betullah golongan peguam ni... Anehnya, perangai karut mereka itu tidak pula dilakukan jikalau suspek melibatkan orang Melayu. Begitu juga dengan kematian tahanan di dalam penjara atau lokap. Kalau yang mati adalah India, hebohnya mengalahkan Madras kena serang garuda. Kecohnya mengalahkan kapal nak karam!!!

Menurut N.Surendran, peguam PKR dalam kes Felda saman Suara Keadilan, polis telah melakukan kesalahan kerana enggan memberitahu di mana Selvach telah ditahan. Setelah didesak, polis akhirnya memberitahu Selvach telah ditahan di bawah Akta Dadah Merbahaya (Langkah-Langkah Pencegahan Khas) 1985 di Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur.

Selvach merupakan saksi yang menentang polis dan mendakwa polis telah mencederakan Gunasegaran ketika dalam tahanan. Post-mortem bagaimanapun mengesahkan kematian Gunasegaran adalah disebabkan oleh pengambilan dadah berlebihan.

Gunasegaran bukanlah 'mangsa' pertama yang mendapat pembelaan daripada barisan peguam-peguam yang sedang mencipta nama menerusi pembabitan mereka dalam politik dan perundangan secara serentak. Sebelum ini, penjenayah kecil-kecilan dan pencuri kereta mewah, Kugan juga telah dijadikan sebagai modal untuk peguam-peguam ini menyerang pihak polis!!!

Kebebasan di Malaysia yang berlebihan nampaknya telah menyebabkan para peguam naik tocang. Apatah lagi dengan Majlis Peguam yang terang-terang bersikap RASIS, BERAT SEBELAH dan SANGAT CONDONG SEBAGAI PARTI PEMBANGKANG.

Pentadbiran negara seharusnya mengambil langkah berjaga-jaga yang lebih ekstrim untuk menyekat para peguam daripada memanipulasi undang-undang seperti yang sedang dilakukan sekarang apatah lagi dengan semakin ramai peguam yang terlibat dalam INDUSTRI JENAYAH dengan menggunakan kedudukan mereka.


2 comments

KESIAN PAS... DEPA BETUL TERDESAK

Tindakan PAS menawarkan bayaran sehingga RM250 kepada pengundi yang berada di luar kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas untuk pulang mengundi merupakan perbuatan sogokan dan menyalahi undang-undang di bawah Seksyen 10 Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, pemberian wang berkenaan boleh disifatkan sebagai pemberian sogokan bagi tujuan membeli undi.

"Pihak parti mungkin boleh memberikan pelbagai alasan bahawa pemberi wang itu adalah sebagai saguhati untuk tujuan menampung kos makan minum ataupun saguhati meninggalkan kerja atau apa sahaja.

"Tapi Akta Kesalahan Pilihan Raya dengan jelas menyatakan tindakan berkenaan adalah salah di sisi undang-undang," katanya ketika dihubungi mStar Online di sini, Sabtu.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas mengenai kenyataan Ketua Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman bahawa parti itu akan membayar wang sehingga RM250 kepada seramai 1,557 pengundi berdaftar di DUN Galas berada di luar kawasan bagi menampung kos perjalanan pulang mengundi pada pilihan raya kecil yang akan diadakan pada 4 November depan.

Abdul Halim menyifatkan pemberian wang berkenaan bukanlah satu bentuk rasuah sebaliknya sebagai insentif bagi menarik minat pengundi untuk pulang menunaikan tanggungjawab mereka.

Bagaimanapun menurut Wan Ahmad, perkara berkenaan terpulang kepada parti lawan untuk mengambil tindakan susulan sekiranya pihak berkenaan mempunyai bukti yang kukuh.

"Dalam hal ini terserah kepada parti lawan, kalau mereka mahu ambil tindakan undang-undang...pihak PAS sewajarnya tahu apakah implikasinya.

"Sebarang aduan boleh dikemukakan kepada SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) untuk disiasat," katanya.

Ditanya sama ada tindakan parti-parti politik menyediakan pengangkutan pada hari pengundian untuk membawa pengundi ke pusat mengundi turut menjadi satu kesalahan, Wan Ahmad berkata: "Perkara berkenaan boleh diterima kerana hanya menyediakan perkhidmatan pengangkutan.

"Kita pun faham bahawa kadangkala orang kampung tiada pengangkutan, jadi perkhidmatan berkenaan tidak salah kerana mereka hanya bantu untuk hantar pengundi."

Sumber: mStar Online


1 comments

PENYOKONG KELANTAN BERGOMOL SAKAN!!!!


Pergi baju merah, balik baju hijau...

Sedap bunyinya. Itulah amanat yang diberikan oleh Ketua Pemuda PAS Kelantan kepada 200 orang penyokong pasukan Kelantan dari DUN Galas yang berangkat ke Stadium Bukit Jalil untuk menyaksikan pertembungan antara Kelantan dengan penyandang kejuaraan Piala Malaysia, Negeri Sembilan.

Beruntung betul para penyokong Kelantan tahun ini. Ternyata hanya bolasepak sahaja yang dapat menyatupadukan dan merencatkan perpecahan serta masam muka antara penyokong-penyokong UMNO dan PAS. Biarpun Islam telah dijamin oleh Allah Taala dan Rasul-Nya sebagai penyatupadu manusia, ternyata di Kelantan, lain pula jadinya.

Islam tidak pernah bersatu-padu di Kelantan. Penyokong dan pemimpin PAS sentiasa beranggapan serta mendabik dada mereka adalah orang Islam atau Isle tulen biarpun segala tindak-tanduk serta ilmu mereka sangat jauh daripada Islam apatah lagi berbanding amalan Islam, mereka lebih terdidik dan beriman dengan amalan Demokrasi Rom. Manakala para penyokong dan pemimpin UMNO juga seringkali berbalah sesama sendiri selain mengasak PAS kerana secara semulajadinya, ORANG KELANTAN KHUSUSNYA LELAKI MELAYUNYA suka bermain-main, malas bekerja tetapi sangat suka bergocoh, berpolitik dan bersembang di kedai kopi sambil isteri atau KAUM TINO gi kijo...

Kepada para penyokong bolasepak Kelantan, ikutilah nasihat Abdul Latif Abdul Rahman dan calon DUN Galas Dr.Zulkefli, terutama tentang bab berpakaian serta menjaga solat. (HARAKAH DAILY)

Sebabnya sangat mudah, sekalipun bercuti pada hari Jumaat, limpahan jemaah di masjid-masjid di Kelantan terutama sekali yang berhampiran dengan sempadan, sangat berkurangan berbanding masjid-masjid di Melaka terutama di kawasan tengah-tengah pusat bandaraya sekalipun Kelantan diumpamakan sebagai Negeri Tadahan Wahyu manakala Melaka pula dikenali sebagai Darul Rumah Harapan Anak Zina.

Semoga, para penyokong Kelantan tidak sahaja pergi berbaju dan balik pun berbaju biarpun berwarna lain, sebaliknya tidak membakar stadium, kereta, memukul orang lain, bergocoh atau memulakan provokasi terhadap pihak polis!!!

Aminnnnnn....

0 comments

CINA JUGA YANG JADI DALANGNYA!

Di China, beberapa buah universiti di negara tersebut telah meningkatkan kawalan keselamatan bagi mengelakkan para pelajar daripada mengambil bahagian dalam protes anti-Jepun. Hubungan antara China dan Jepun tegang berikutan penahanan nelayan-nelayan pukat tunda China di kawasan perairan Laut China Timur.

Pelajar-pelajar China sebelum ini telah mengkritik kerajaan kerana telah mengehadkan pergerakan mereka selama lebih tiga minggu.

Pihak berkuasa Universiti Teknologi Chengdu bagaimanapun berpendapat para pelajar harus berada di kampus pada penghujung minggu agar mereka dapat menumpukan sepenuh perhatian dan lebih cemerlang dalam pelajaran mereka. (MySinchew)

Itu di China. Di Malaysia, para pelajar Cina sangat jarang terbabit dalam politik kampus mahupun politik negara, sebaliknya mereka lebih menumpukan perhatian kepada pelajaran sekaligus mengekalkan mereka sebagai pelajar-pelajar terbaik dalam hampir kesemua bidang pengajian di universiti-universiti awam dan pusat pengajian tinggi tempatan.

Kelompok pelajar yang paling sibuk hendak berpolitik adalah pelajar-pelajar Melayu yang rata-ratanya berjaya masuk universiti kerana status BUMIPUTERA, bukannya kerana MERIT. Sesuatu yang sangat menarik kalau dibandingkan dengan pihak berkuasa China, pihak berkuasa Malaysia hanya mengenakan tindakan yang sangat RINGAN kepada para pelajar Melayu yang terbabit dalam politik.

Cuma yang agak aneh ialah, di Malaysia, pemimpin-pemimpin Cina pula sibuk menghasut pelajar-pelajar Melayu agar terlibat dalam politik menerusi tentangan terhadap AUKU selain sokongan daripada pemimpin Melayu yang terdesak untuk mendapat sokongan golongan pelajar.

Yang tak berapa aneh pulak, pelajar-pelajar Melayu yang relatifnya sangat lemah dalam semua bidang pelajaran, BEGITU BERIYA-IYA dan BERSUNGGUH-SUNGGUH hendak membuktikan mereka bijak berpolitik dan mahukan kebebasan.

Tang bab biasiswa dan pinjaman pelajaran, tak pula mereka minta agar dibebaskan oleh kerajaan iaitu kerajaan tak perlu keluarkan biasiswa dan pinjaman pelajaran lagi... yang duk buat sekarang ni, minta diskaun agar pembayaran balik lebih kecil berbanding nilai pinjaman, adalah!!!


0 comments

Anugerah Kebesaran Sultan-Sultan Melayu Dihina dan Diperlekeh

Satu ketika dulu..hanya segelintir yg mempunyai gelaran "Datok", "Datuk Seri","Tan Sri", "Tun" dll..Golongan yg perolehi gelaran2 ni dipandang mulia oleh sekelian lapis masyarakat dan biasanya semua maklum akan jasa dan layaknya mereka perolehi darjah kebesaran tersebut..

Mereka diberi layanan istimewa dalam majlis2 keramaian..dan tiap jemputan, surat menyurat, dan bila disebut nama mereka mesti disertai ngan gelaran mereka ngan penuh hormat dan takzimnya. Tiada siapa pedulikan lagi dari mana mereka datang dan apa latar belakang mereka..mereka mendapat kedudukan istimewa disisi masyarakat, dimuliakan dan dipuji, dihormati..mereka merupakan satu golongan yg boleh dipercayai dan diyakini kebaikan dan budi bicaranya.


Tapi kini bilangannya sangat ramai..sampai kekadang tertanya2 kita, apa jasa mereka? Kemuliaan yg biasanya bersertakan ngan darjah2 kemuliaan ini kekadang jadi bahan lawak..malah ada yg berkata ianya leh dibeli.. kemuliaan yg berserta ngan darjah tersebut semakin hari semakin menjadi tidak bermakna lagi, dan tidak dihairankan lagi..tiada rasa hormat, tiada rasa kagum..walaupun pemegang2 darjah ni masih merasakan diri mereka satu taraf lebih dari rakyat biasa!!


Banyak sangat kisah2 yg memalukan mengenai pemegang2 darjah kebesaran ini..ada yg dikaitkan ngan jenayah, kongsi gelap, suka berpoya2, pinjaman berlapuk..atau kaum kerabatnya bermaharaja lela ngan perbuatan2 yg memalukan dan sangat rendah nilai moralnya...kedengaran juga pemilik2 darjah kebesaran dan keluarga mereka kerapkali menyalah guna kedudukan dan menganiaya rakyat. Pencabulan yg berterusan..dan terus menerus diliwati..


Tak kurang juga yg menyamar...


Aku rasa utk kekalkan darjah2 kemuliaan dan kebesaran ini..satu badan ditubuhkan utk pemantauan. Kelayakan mereka memegang darjah2 kurniaan ini dinilai dari semasa ke semasa. Mereka yg terlibat ngan sebarang kes2 jenayah, aktiviti2 yg rendah moralnya, terbabit ngan kes mahkamah..jika terbukti bersalah maka secara automatik darjah2 kebesaran trsebut dari istana mana mereka perolehi, digugurkan. Dalam perbicaraan sekali pun, ianya gugur dan hanya dikembalikan bila terbukti tidak bersalah!! Yg terbukti bersalah, walaupun hanya didenda RM1 sekali pun..semua gelaran2 kurniaan digugurkan!!


Ini demi menjaga nilai2 darjah2 kurniaan tersebut sesuai ngan kedudukan darjah tersebut..dan memelihara rakyat dari "trtipu" oleh pemilik2 darjah tersebut..penghormatan hanya layak pada mereka yg tahu memelihara kemuliaan darjah2 kurniaan tersebut!!


Spt mana anugerah2 pada syarikat2 spt ISO, HACCP, HALAL dsb..yg mana demi utk menjaga status anugerah dan menyelamatkan org ramai dari tertipu-penilaian berterusan dilakukan..kegagalan dalam menepati piawaan membawa pada penarikan pengiktirafan2 tersebut.


Biografi tentang pemegang darjah2 kurniaan ini hendaklah lengkap dan diedarkan dipejabat2 kerajaan, perpustakaan awam, perpustakaan sekolah2..agar rakyat ada maklumat yg lengkap tentang mereka dan boleh menjadi satu contoh teladan.


Senarai2 penuh penerima2 sentiasa dikemas kinikan..dan dari mana ianya dikurniakan. Begitu juga senarai2 mereka yg telah ditarik balik dan sebab2 penarikan.

_____

Bayangkan seorg bekas banduan yg telah disabitkan kesalahan tanpa ada sebarang keraguan- kemudian kita masih memuliakannya ngan memanggil DATUK SERI..apa yg "SERI"nya lagi dan aku pun tak tahu apa jasanya pada agama, bangsa dan negara yg sipolan ni digelar "DATUK SERI"..apakah "DATUK SERI-DATUK SERI" lain tak rasa apa2 sedangkan seorg bekas banduan juga memiliki gelaran "DATUK SERI"..


Begitu juga yg terang2 menderhaka..menderhaka pada titah Sultan yg mana sebelum tu telah mengangkat sumpah bersaksikan AQ akan taat setia!! yg mana kemudian mengheret titah Sultan kemahkamah!! Tidakkah ni satu pencabulan kepada hak2 keistimewaan RAJA2!!


Tidak lagi dapat dikira..ngan kisah2 pemegang2 darjah kebesaran yg mencabul undang2 negara, melakukan dan mengajak rakyat berdemostrasi secara haram dan samseng!!..tidakkah ni satu pemberontakan secara tidak langsung!!

Begitu juga kisah pemilik2 gelaran ni..yg suka berpoya2, dan amalkan cara hidup melanggar adat resam budaya bangsa lagi agama..yg mempunyai hutang2 berjuta2 dan tidak mahu membayarnya..


Inikah contoh2 yg nak diberikan pada generasi2 akan datang!! Apa cerita mak bapak, cikgu2 nak kaborkan pada anak2, murid2 agar mereka ni terus menerus menjadi ikutan dan menanam cita2 utk mencapai dan melakukan kebaikan yg sama..jika mereka yg memegang gelaran2 tersebut bergelumang ngan dosa dan maksiat, lagi banyak benar pencabulannya..


Kita leh citer ngan bangga tentang Datuk Bahaman, Tun Perak, Datuk Maharaja Lela, dll..tentang keberanian mereka, kegagahan mereka dalam membela agama, bangsa dan negara..Tun Dr Ismail, Tun Abd Razak, Datok Onn..tiap2 mereka diketahui umum akan jasa2 mereka dan tidak pula diragui..sekurang2nya P Ramlee yg diberi gelaran "TAN SRI" tiada siapa pun sanggup pertikaikannya..


Datok2 hari ni..tak tahu apa jasanya pada agama, bangsa dan negara..sesetengah tu nak kata ada jasa pada agama pun susah, hidup pula macam tak beragama.. berapa ramai anak2 yatim mereka dah bantu? dah berapa banyak nyawa rakyat mereka selamatkan? atau sebaliknya..yakni dah berapa banyak harta rakyat mereka rompak, dah berapa ramai rakyat mereka telah yatim piatukan, dah berapa ramai anak2 dilahirkan berbinkan dan berbintikan Abdullah..dah dah berapa banyak derma mereka pada kelab2 malam, dan pusat2 hiburan..dan dah berapa ramai anak2 dara mereka "tolong" pelihara..


Datuk Seri "peliwat", Datok "bakruptcy", Datok" asyik brganti bini dari kalangan artis..


Aku khuatir..kelak, tiap 1 dari 100 org rakyat M'sia ada gelaran2 sedemikian..dan separuhnya ada merengkok2 dipenjara ngan kesalahan2 yg menakutkan dan menjijikkan yg mana kita sendiri malu nak citer pada generasi2 akan datang,,kerana khuatir ada yg bercita2 nak contohi..


Biarlah ianya pada yg layak dan benar2 layak dan benar2 mampu memikulnya dan menanggungnya..bukannya jadi bahan lawak dan mainan!!


-aa



2 comments

NEGERI KEBAJIKAN KONON.... PIIRRRAAAAHHHHH!!!!

Berita yang dipaparkan amat memilukan dan pada masa yang sama, amat memalukan!

Kisahnya berlaku di Bakong yang terletak dalam daerah Bachok, Kelantan. Ketika pentadbiran negeri begitu berbangga dengan ISLAM dan ISLE mereka, rupa-rupanya segala slogan hanyalah tidak lebih daripada sebuah retorik untuk menarik sokongan dan pendewaan kepada pemimpin-pemimpin tertentu di Kelantan, terutama sekali terhadap Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Pastinya keluarga 12 anggota yang tinggal di KANDANG LEMBU berlantaikan tanah itu beragama Islam dan tanggungjawab mereka berada di bahu pemimpin setempat, khususnya ketua kampung, JKKK, JKKP sehinggalah kepada ADUN dan Ahli Parlimen Bachok.

Parlimen Bachok dikuasai oleh PAS menerusi Nasharuddin Mat Isa, Timbalan Presiden PAS mengalahkan Awang Adek Hussain dengan majoriti 2,896 undi pada Pilihanraya Umum Ke-12. Ketiga-tiga DUN di dalam Parlimen Bachok iaitu Tawang, Perupok dan Jelawat juga dikuasai sepenuhnya oleh PAS.

Sungguh menarik memandangkan Kerajaan Negeri yang ditunjangi oleh puak-puak yang mengaku mereka ulama, terlepas pandang daripada masalah keluarga ini, meskipun dipercayai masalah mereka sudah lama berlaku. Lebih daripada itu, KE MANA HILANGNYA BAITULMAL dan PUSAT ZAKAT Kelantan yang bertanggungjawab untuk membela golongan fakir miskin serta penanggung hutang ini? Adakah wang zakat yang terkumpul hanya digunakan untuk 'KUNUN-KUNUNNYA' perjuangan fisabilillah menurut definisi sempit ULAMA-ULAMA BERNAFAS POLITIK di Kelantan sekaligus menafikan kepentingan hak asnaf yang lebih utama seperti fakir miskin?

Ternyata IMEJ ISLAM berada di bawah telapak kaki ahli-ahli politik yang bermodalkan Islam untuk memegang kuasa. Mereka sekadar melaung-laung tentang Islam, tetapi amalannya mereka derhakai dan mereka sendiri adalah dari kalangan MUNGKAR!!!

Awang Adek Hussain yang kalah di tangan Nasharuddin Mat Isa, seharusnya tampil untuk membantu keluarga ini!!!! Mana pi Awang Adek Hussain? Sekadar menjadi Timbalan Menteri Kewangan tetapi gagal menunjukkan teladan di kawasan yang ditandinginya, akan menyebabkan Awang Adek Hussain dicemuh dan dicerca... buktikan kewibawaan Timbalan Menteri Kewangan di Bakong dengan menyelamatkan keluarga ini!!!!

Berita tentang keluarga ini boleh dibaca di myMetro di bawah tajuk BERSESAK-SESAK DALAM KANDANG LEMBU

0 comments

Remeh Tapi Mensyirikkan!!!!

Biasa kedengaran dari majlis2 ceramah agama...dipenghujung atau dibahagian penutup majlis. Ianya agak popular dan sering diucapkan..

"YANG BAIK DARI ALLAH, YG BURUK ADALAH DARI SAYA..."

Bunyinya macam menarik..dan seolah2 menunjukkan sifat rendah diri penceramah!!Begitu juga maksud yg hendak disampaikan..dan begitu juga lazimnya pendengar2 mahu memahaminya....
___________
Tapi baca dan dengar baik2..YANG BAIK Dari ALLAH swt..gitu juga sebenarnya YANG BURUK...Tiada yg boleh beri munafaat, tiada yg boleh memberi mudharat melainkan Allah swt..Dia satu2nya pencipta segala apa yg kira rasa "YANG BAIK" dan segala apa yg kita rasa "YANG BURUK"..

Dan utk menyampaikan agama..nabi saw juga melarang kita menambah atau mengurangkan apa2 yg disampaikan..
Tentang tafsiran2 ayat2 AQ, dan hadis...jika ayat2 AQ trsebut telah ditafsirkan oleh Nabi saw, bermakna tafsiran2 yg lain tidak relevan lagi..dan jika tidak ditafsirkan oleh baginda saw, tapi ditafsirkan oleh para sahabat2 ra maka tafsiran yg lain adalah tidak relevan kerana tafsiran mereka diiktiraf oleh nabi saw..dan sesetengah berpendapat ianya sampai sehingga pada tabiin generasi pertama kerana diiktiraf oleh para sahabat ra..pengiktirafan mereka ialah pengiktirafan yg ikhlas, dan mereka adalah dari golongan yg tidak diragui..

Dan jika diguna pakai pun..adalah dari ulamak2 terulung yg dikenal pasti oleh kalangan ummat dan bukannya dari segolongan dari ummat ..

Jadi jika diri sendiri tu sekadar ustaz sahaja..usah2 lah cuba menempah tempat duduk di dalam neraka Allah swt..belajar2lah jadi sebagai penyampai sahaja, usah suka menokok nambah, atau pandai mentafsirkan sesuka hati dan perasaan..salah satu sifat para2 nabi yg mana bila ditanya sesuatu, mereka lebih suka mengatakan .."kami hanyalah penyeru dan penyampai sahaja"..

"Apa jua kebaikan (nikmat kesenangan) yang engkau dapati maka ia adalah dari Allah dan apa jua bencana yang menimpa kamu maka ia adalah dari (kesalahan) diri kamu sendiri. Dan Kami telah mengutuskan engkau (wahai Muhamamd) kepada seluruh umat manusia sebagai seorang rasul (yang membawa rahmat).Dan cukuplah Allah menjadi saksi". (Surah an-Nisaa', ayat 79).

tidak dikatakan kebaikan datang dari tangan2 kamu..agar memelihara sihamba dari sifat2 riak dan takkabur begitu juga ujub.
Bencana tu dari Allah swt..datang menimpa kerana prbuatan diri sendiri.

Jgn salah faham "YG BURUK" tu dari diri sendiri..kita tiada kuasa mencipta "YG BAIK" maupun "YG BURUK"..kita diberi izin utk buat amal bukannya diberi izin utk cipta "YG BAIK" dan "YG BURUK"

Amal yg baik ..maka dikurniakan "YG BAIK"
Amal yg buruk..maka dikurniakan "YG BURUK"
Kelak dimatikan dan dibangkitkan utk disaksikan siapa yg lebih baik amalnya..panduan buruk dan baiknya amal, maka sekelian ambiya' diutuskan..akal yg sihat dikurniakan..
AMAL ialah apa2 yg lahir dari lidah, hati, fikiran, dan kaki tangan..dan kemaluan.
Balasan "YG BAIK" tu SYURGA ..Balasan "YG BURUK" tu Neraka..Syurga dan Neraka bukannya ciptaan kita..


Kabor saidina Ali ra..cukuplah baca tasbih kifarah sesudah majlis, ianya sudah mencukupi utk menebus segala salah dan silap dalam majlis..baik sipenceramah mahupun sipendengar.

Usahlah dilayan akan skrip2 yg tiada usulnya dari para ambiya' as, dan para sahabat ra, dan para ulamak2 terbilang..walaupun bunyinya macam bagus!!

Takut2 telah lakukan dosa syirik tanpa disedari..

Sekadar renungan..kita bersama.Yg menulis sekadar menulis, mudah2an mendapat kebaikan dari apa yg ditulis dan dapat amalkannya..

-aa

0 comments

NEGARA POLAND PUN TAK SEMAJU NEGERI KELANTAN....

Poland, sebuah negara yang berada di Eropah Timur bukanlah sebuah negara maju meskipun negara tersebut antara pengeluar kereta kebal yang terulung di dunia. Poland, meskipun pernah dikuasai oleh Komunis selama beberapa dekad, akhirnya menjadi sebahagian daripada penganut fahaman demokrasi, sekaligus menyuburkan amalan beragama terutama sekali pengembangan agama Kristian menerusi mazhab Katholik, Protestan dan Ortodoks.

Berbeza pula dengan Kelantan. Kelantan juga adalah sebuah negeri di timur iaitu di Pantai Timur Semenanjung Malaysia. Kalau Poland pengeluar kereta kebal, Kelantan pula pengeluar penceramah politik yang kebal serba serbi termasuk KEBAL NERAKA. Majoriti penduduknya beragama Islam, tetapi terbahagi kepada mazhab PAS, UMNO, PKR dan SI TONGONG LALANG. Biarpun mengaku dan bersandar kepada mazhab Syafie yang terangkum dalam Sunnah Wal Jamaah, kebanyakan si pengaku tersebut cukup jahil tentang mazhab dan agama yang mereka anuti biarpun mereka berserban dan berjubah.

Sebuah patung Jesus yang dianggap terbesar di dunia sedang diselenggarakan oleh Father Sylwester Zawadzki telah dibina di Swiebodzin di barat Poland, 50 kilometer dari sempadan Poland dan Jerman, dijangka akan disiapkan pada 21 November ini.

Namun kalau dibandingkan dengan patung-patung Buddha di Kelantan, khususnya patung Buddha kedua terbesar di dunia iaitu di Kampung Jambu, Tumpat, usaha Father Sylwester Zawadzki di Poland adalah ketinggalan jauh. Dengan kata lain, Poland sebenarnya jauh lebih cikai berbanding Kelantan!!!

Kelantan sekalipun menggelarkan negeri mereka sebagai 'Serambi Makkah', cukup berbangga dengan pemilikan tiga buah patung Buddha besar iaitu patung Buddha Baring di Watt Phothivihan di Kampung Jambu, Jalan Meranti, iaitu yang kedua terbesar di dunia selepas Myanmar, Buddha Duduk di Kampung Jubakar, Bunohan yang kedua terbesar di Asia Tenggara serta Buddha Berdiri di Kampung Terbok. Semua tempat tersebut berada dalam jajahan Tumpat yang AHLI PARLIMENNYA ADALAH KAMARUDDIN JAAFAR, trojan horse Anwar Ibrahim di dalam PAS.

Paling menarik apabila patung-patung Buddha tersebut dibanggakan sebagai produk pelancongan, sedangkan di Poland pula, ia dibina sebagai tanda kealiman dan keyakinan kukuh Father Sylwester Zawadzki yang matlamat hidupnya adalah menjadi seorang paderi serta membina patung berkenaan.

Siapa kata Kelantan tidak maju di bawah pentadbiran Nik Abdul Aziz bin Nik Mat yang berketurunan Raja Jembal yang kalah dalam perebutan takhta Kelantan sekitar 200 tahun silam?

0 comments

Sejarah Berulang!!!! 13 Mei Akan Dicetus Bila-Bila Masa...

13 mei...apakah yg ia akan berulang??

Amaran demi amaran...tanda demi tanda..petunjuk demi petunjuk..

Zahrain dah kabor..Harussani dah kabor..Kini Zul pun dah kabor!! Grand Design pun dah bocor!! perlaksanaan-perlaksanaan pun dah mula..
Musa,mantan KP, pun dah beri hint..ada tangan2 ghaib masuk campur..malah ada usaha nak bawa Chin Peng kembali tu..

1 Malaysia..dari mula ia diperkenalkan hingga hari ni..masih sibuk utk menterjemahkannya, dan semakin mengelirukan..masih teraba2.

Yg beri amaran..nampak gayanya, amaran pun dah tak de..sonyap terusssssssssssss..
___
Dulu..Tun M, cuba dan telah beri peringatan pada Tengku..tapi diabaikan. Tun M dikabor rasis..pasal keliling ialah AhChong2 yg kononnya brjiwa MALAYSIA.
Sehingga mayat bergolek depan pintu..baru nak bertindak!!

Kini..sesapa Melayu malah Tun M, sekali lagi cuba ingatkan kerajaan..cuba ngan niat yg baik agar tidak berulangnya peristiwa yg buruk tu lagi..maklumlah 13 Mei adalah usaha mereka kali ke kedua selepas usaha mereka semasa peralihan kuasa Jepun British..melayu2 dan Tun M dikaborkan rasis..

Yg sioknya..masa 13 mei yg lalu..dan kini, yg menuduh Tun M dan melayu2 ni rasis ialah melayu gak!!
Melayu2 yg kononnya merasakan org2 cina disekelilingnya dah brtobat dan memang brjiwa Malaysia!!

Tak dinafikan ramai org2 Cina dan India..mereka ni benar2 jiwa Malaysia. Tapi ada segelintir dari mereka masih membawa cita2 Chin Peng.

Apakah sekali lagi..bila mayat bergolek depan pintu..baru nak bertindak!!

Cuma soalnya, jika 13 mei dulu..melayu kembali menjadi tonggak negara, memulihkan keamanan spt masa dharurat komunis..apakah kali ni, masih mampu? Kerana sekarang ni..melayu dah bersedia nak berparang sesama sendiri..org lain leh tunggu selesai je, kutip, bakar dan buang..! Tak yah susah2 ma...

Mereka tak pernah putus asa.malah terus berusaha..dan ambil kesempatan atas sifat murah hati dan lapang dada org2 Melayu.
___

Sinis mader komen...berkenaan menara warisan.."ikutlah rakyat!!"..katanya projek KLCC dulu tu dikatakan membazir gak, ( bukan KLCC je..semua projek dizamannya Proton, PutraJaya, Litar F1, KLIA, ..macam2 lagi semuanya dikatakan membazir)

Mudah je..mader nak kabor..seksa aku dah lepas..korang pulak ler!! Ingat siok ke jadi PM!!

Aku pun dah mula nak ketawa spt mana Kamal Sanusi,...KAH KAH KAH..

-aa

3 comments

HARAP KEPALA SAJA BERSERBAN, JANGANKAN IMAN, ISLAM PUN TAKDAK!!!

Gambar dicilok dari BLOG DARULEHSAN TODAY

Jentera kempen PAS Galas telah menghantar 30 orang 'pelobi' mereka ke Masjid Biru, Gua Musang ketika solat Jumaat semalam. Masjid Biru adalah nama gelaran bagi Masjid Tengku Faiz Putra. Pelobi-pelobi atau lebih tepat lagi PENYERANG BERANI MATI KUFUR itu berada dalam saf-saf yang berasingan agar apa yang tertulis di belakang baju mereka dapat memberikan impak yang lebih meluas kepada para makmum.

Siapa sebenarnya yang mempunyai akal dan pemikiran singkat demi menghalalkan cara itu? Pastinya pemikiran dan gaya kempen berkenaan tidak datangnya daripada PENYERANG-PENYERANG BERANI MATI KUFUR itu memandangkan golongan berkenaan lebih kelihatan seperti PENJAHIL-PENJAHIL yang berserban untuk melindungi tengkorak mereka yang kosong serta tidak berotak.

Besar kemungkinan juga, PENYERANG-PENYERANG BERANI MATI KUFUR itu BUKANLAH ORANG ISLAM, sebaliknya penyamar atau musuh-musuh Islam yang cuba memperdayakan dan menyesatkan iman umat Islam yang sedang menghadap Allah Taala dalam kewajipan Jumaat mereka. Sebabnya, nyata dan jelas sekali, baju T yang tersarung pada badan mereka itu tidak lain dan tidak bukan adalah untuk menghilangkan kekusyukan jemaah yang berdiri di belakang mereka ketika sedang bersolat.

Hukum bagi solat yang tidak khusyuk adalah BATAL dan TIDAK SAH! Malah ancaman dari Allah Taala sendiri terhadap mereka yang mendirikan solat tetapi tidak khusyuk terakam kemas dalam Surah Al-Ma'un, ayat 4-5 iaitu NERAKA WAIL bagi yang lalai dalam solatnya.

Walaupun kalangan ulama-ulama fiqh meletakkan hukum MAKRUH tentang maslahat ini namun ulama-ulama tasauf berpandangan, perbuatan memakai pakaian yang menyebabkan kekusyukan jemaah lain ketika bersolat terganggu adalah perbuatan kufur.

Pastinya golongan yang berserban dan menampilkan diri mereka sebagai golongan yang prihatin terhadap sebarang maslahat umat, tahu dengan jelas signifikan daripada perbuatan mereka itu. Apa yang jelas ialah, KEJAHILAN para pengikut PAS yang sangat membuta-tuli bertaqlid dengan harapan konon-kononnya perbuatan mereka itu akan mengundang pahala dan kebajikan, sedangkan hakikatnya mereka sedang menjerumuskan diri mereka sendiri ke dalam kawah api neraka!!!

Na'uzubillah...

5 comments

KEMPEN ANTI MENARA WARISAN DAP DISANGGAH OLEH INDEKS KLCI

Antara petunjuk pengembangan atau penguncupan ekonomi sesebuah negara ialah Indeks Bursa Saham negara terbabit. Sewaktu Malaysia masih bergelar Harimau Asia bersama-sama Singapura, Taiwan dan Korea Selatan, indeks Bursa Malaysia merupakan berada pada trend bullish yang mantap. Bagaimanapun serangan terhadap rejim kewangan oleh spekulator matawang menyaksikan runtuhnya sistem kewangan serta pengurangan nilai saham-saham blue-chip yang sangat teruk.

Mungkin berita tentang ekonomi dan bursa kurang menarik minat para pengikut politik. Cerita-cerita tentang ekonomi sangat jarang disentuh baik menerusi blog, mahupun portal berita. Kalau disentuh pun, sekadar sambil lalu.

Dan mungkin tidak ramai dari kedua-dua kem iaitu blog pro-BN dan pro-Pakatan Rakyat yang sedar atau tahu tentang signifikan pencapaian Indeks Komposit Kuala Lumpur melepasi tahap 1,500 mata, iaitu tahap tertinggi selepas November 2008. Untuk melepasi tahap atau benchmark November 2008, bursa memerlukan faktor bullish yang sangat kukuh dan ianya tidak seperti cakap-cakap puak pembangkang yang sangat bergantung kepada andaian atau spekulasi semata-mata.

Antara faktor pencapaian berkenaan ialah kadar faedah dalam saham-saham perbankan dan kejayaan Malaysia Marine & Heavy Engineering Holdings Bhd (MHB) dalam pembinaan pelantar minyak, berjaya meningkatkan Indeks Bursa.

Pengumuman positif kerajaan dalam Bajet 2011, turut membantu peningkatan indeks bursa tempatan itu. Paling menarik apabila pengumuman tentang pembinaan Menara Warisan 100 tingkat telah mendapat sambutan yang menggalakkan daripada pelabur yang melihat pembinaan menara berkenaan akan memberikan peluang pekerjaan selain urusniaga yang besar. Menara Warisan juga akan membantu sektor pembinaan yang rata-rata dikuasai oleh bukan bumiputera meskipun ia dimiliki oleh PNB, sebuah GLC yang ditubuhkan untuk meningkatkan ekonomi golongan Bumiputera.

Ternyata sangkaan puak-puak pembangkang terutama sekali dari kem DAP bahawa tentangan mereka akan mempengaruhi corak dan iklim pelaburan, agak meleset. Sekalipun tentangan diberikan dengan hujah-hujah bangang mereka, para pelabur lebih melihat kepada prospek perniagaan yang berkembang, bukannya sentimen yang dimainkan oleh DAP.

Rasa-rasanya ada tidak, pemimpin atau pengempen dari UMNO/BN yang akan menggunakan faktor ini dalam kempen mereka? Atau sekadar membiarkan kepada MCA yang akan memperkatakan atau mengulas tentangnya meskipun penganalisa-penganalisa ekonomi terbaik yang berjaya dilahirkan oleh negara, kebanyakannya adalah Melayu?

0 comments

Friday, October 29, 2010

HUKUMAN GANTUNG SAMPAI MATI BUAT ANWAR IBRAHIM DAN ANAKNYA, NURUL IZZAH

Friday, October 29, 2010
Antara kesalahan besar yang boleh menyebabkan seseorang itu boleh dikenakan hukuman mati adalah penderhakaan kepada negara, mengisytiharkan perang terhadap KDYMM Yang Dipertuan Agong. Antara mereka yang telah dijatuhi hukuman gantung sampai mati kerana penderhakaan di negara ini adalah Mohamed Amin bin Mohamed Razali, ketua Pertubuhan Persaudaraan Ilmu Dalam Al-Maunah (Al-Maunah) yang terlibat dalam insiden Sauk, 10 tahun lalu. Turut sama dijatuhi hukuman gantung sampai mati adalah pembantu Mohamed Amin, Zahit Muslim dan Jamaluddin Darus.

Bagaimanapun, beberapa nama lain yang sememangnya melancarkan perang terhadap negara secara terang-terangan tidak pernah dikenakan sebarang tindakan keras sebagai pengajaran kepada rakyat Malaysia yang bercita-cita untuk menguasai pentadbiran negara menerusi kejahatan politik.

Lim Kit Siang adalah salah seorang daripada mereka. Begitu juga dengan para pemimpin Komunis yang telah membunuh belasan ribu anggota tentera khususnya Askar Diraja Melayu yang menjadi tulang belakang pertahanan negara ini.

Dengan kata lain, di negara ini, sesiapa sahaja boleh menderhaka dan mengkhianati negara tetapi boleh terlepas daripada hukuman mati sekiranya anda terlibat dalam politik memandangkan orang politik adalah golongan YANG TIDAK BOLEH DISENTUH.

Anwar Ibrahim adalah orang yang paling hebat memburukkan negara di negara-negara luar. Bermodalkan kepada kebebasan negara, Anwar Ibrahim mempertikaikan banyak perkara dalam negeri di hadapan pemimpin asing dengan harapan, mengharapkan campurtangan langsung daripada negara terbabit, khususnya Amerika Syarikat dan Eropah di Malaysia. Yang paling popular adalah cubaan agar campurtangan pihak asing dilakukan agar kes liwat II yang kelihatan sangat tidak berpihak kepadanya digugurkan oleh kerajaan Malaysia.

Anwar Ibrahim juga secara selamba telah berbohong dengan menggunakan nama KDYMM Yang Dipertuan Agong dan Angkatan Tentera Malaysia dalam cubaan untuk merealisasikan GEMPAQ 16 SEPTEMBERnya yang lebih bersifat kepada cerita lawak orang bodoh!

Nurul Izzah, anak sulung Anwar juga turut melakukan perkara yang sama. Sewaktu berada di Indonesia, dan ketika ditemuramah oleh KOMPAS, Nurul Izzah tanpa rasa bersalah telah mengungkapkan tentang kapal selam Malaysia yang dikatakannya sebagai berteknologi lapuk, tidak boleh menyelam, tidak mempunyai peralatan yang canggih setanding dengan kos yang dikeluarkan dan tidak berbaloi kepada negara.

Namun sehingga kini, kedua-dua beranak ini tidak dikenakan sebarang tindakan atas tuduhan menderhaka dan mengkhianati negara. Sebaliknya kedua-duanya kelihatan begitu bebas menyatakan, mereka mempunyai hak untuk menyatakan apa yang berlaku atas dasar mereka adalah pemimpin politik dan mereka kononnya berjuang untuk rakyat.

Menghebahkan sistem pertahanan negara kepada luar, adalah satu pengkhianatan yang sangat besar. Dalam hal ini, Islam turut menjatuhi hukuman bunuh terhadap orang yang membocorkan rahsia pertahanan negara kepada negara lain, sekalipun orang berkenaan mempunyai alasan yang dianggapnya konkrit. Begitu juga dengan individu yang dilihat menggunakan kedudukannya untuk memburuk-burukkan nama negara dengan harapan, tindakannya itu akan dapat menyebabkan berlakunya huru-hara, ketidaktenteraman, sekaligus akan menyebabkan DARURAT diisytiharkan, sekaligus segala kes di mahkamah termansuh.

Tidak ada satu negara pun di dunia ini yang boleh BERTOLERANSI sebaik Malaysia terhadap golongan pengkhianat dan pembocor maklumat negara kepada kuasa asing. Amerika Syarikat sendiri mengenakan hukuman mati kepada ramai pengintip kerana membocorkan maklumat negara kepada kuasa asing. Malahan Robert Oppenheimer, pencipta bom atom yang membolehkan Amerika Syarikat menamatkan perang di Asia Pasifik dengan mengalahkan Jepun, turut dikenakan tuduhan pengkhianatan dan penderhakaan, hanya kerana disyaki menyalurkan maklumat tentang pembuatan bom atom kepada Soviet Union.

China, Britain, Arab Saudi, bahkan Israel mempunyai sejarah yang cukup sadis terhadap mereka yang mengkhianati dan membocorkan maklumat negara. Malahan Australia yang dianggap sangat linient juga mempunyai undang-undang tegas menghalang dan mencegah pengkhianatan serta penderhakaan.

Sebaliknya Malaysia, Anwar Ibrahim dan Nurul Izzah masih lagi bebas tanpa diambil sebarang tindakan meskipun, kedua-dua beranak tersebut begitu jelas telah mengkhianati dan menderhaka kepada negara, walau atas alasan apa pun yang mereka berikan. Perjuangan yang kononnya mereka sertai, tidak menghalalkan mereka daripada menyalurkan pelbagai maklumat terutama kepada Indonesia seperti yang dilakukan oleh Nurul Izzah dan Anwar sama ada menerusi maklumat langsung, mahupun maklumat kiasan seperti kalau Anwar menjadi Perdana Menteri, dia boleh menyelesaikan masalah Indonesia-Malaysia dalam tempoh seminggu.

Sampai bila sebenarnya pihak berkuasa di Malaysia benar-benar akan melaksanakan proses pengamanan negara tanpa mengambil kira bulu dan kulit? Sampai bila penderhaka seperti Anwar dan pengkhianat seperti Nurul Izzah, dibebaskan daripada hukuman gantung sampai mati, walhal sekian banyak penjenayah yang tidak berisiko perang seperti pengedar dadah sudah ribuan yang maut di tali gantung?

Tidak ada kemaafan buat pengkhianat seperti dua beranak itu. Mereka telah melakukannya secara terang-terangan... apa lagi yang ditunggu? Kedua-duanya wajar digantung sampai mati di khalayak ramai seperti Iran menggantung penjenayah mereka di tempat awam!!!!

12 comments

JENAKA TERESA KOK YANG MENGGELIKAN TALI PERUT

Teresa Kok, Ahli Parlimen Seputeh dan ADUN Kinrara telah pun MEMBARUAKUNDURKAN dirinya apabila mempersoalkan kewajaran pembinaan Menara Warisan 100 tingkat milik PNB. Malah dalam kenyataannya, sekalipun bangunan tersebut dibina oleh GLC tetapi dananya adalah milik awam. (Sassy MP)

Tidak ada satu syarikat pun yang tidak menggunakan dana awam atau public fund tambahan pula sekiranya syarikat berkenaan disenaraikan di papan-papan Bursa. Setiap modal yang dikeluarkan adalah modal awam melalui terbitan syer atau saham mahupun pegangan ekuiti atau modal. Manakala GLC pula, sekalipun ianya tidak disenaraikan, fungsi dan formatnya tetap juga seperti syarikat-syarikat awam yang menggunakan modal awam. Bezanya ia mempunyai kaitan dengan kerajaan dan jaminannya terus daripada kerajaan.

Namun begitu, biarpun mempunyai jaminan kerajaan, GLC seperti PNB turut terbabit secara aktif dalam perniagaan. Maka pembinaan Menara Warisan setinggi 100 tingkat adalah wajar dalam perkembangan dan pengaktifan syarikat mereka.

Paling menarik apabila Teresa Kok yang gagal berbahasa Kebangsaan dengan fasih itu, cuba berhujah dengan mengatakan hampir 200,000 orang telah memberikan sokongan kepada kempen berkenaan. Jumlah yang dimaksudkannya itu adalah kempen anti-Menara Warisan di dalam Facebook. Pembaca perlu mengklik butang LIKE sekiranya ingin memberikan komen atau menjawab komen... secara tidak langsung suka atau tidak, butang LIKE perlu ditekan dan jumlah yang dikatakan 200,000 itu saling berbaur. Anda boleh ke laman tersebut dan perhatikan sendiri apakah benar seperti dakwaan anak Cina yang pernah menghina makanan lokap sebagai makanan anjing?

Begitu juga dengan hujahnya bahawa kesesakan lalu lintas akan berlaku dengan teruk ekoran keengganan orang ramai menggunakan kemudahan pengangkutan awam. Teresa Kok terlupa barangkali, berapa kali dia telah menggunakan kemudahan awam di Kuala Lumpur? Malah Teresa Kok juga perlu menjawab, pihak manakah yang MENENTANG SEKERAS-KERASNYA cadangan peraturan yang tidak membenarkan kenderaan persendirian memasuki pusat bandaraya suatu masa dahulu, seperti mana juga penggunaan motosikal berkuasa CC rendah di tengah-tengah Kuala Lumpur.

Anak Cina ini juga membangkitkan Local Agenda 21 yang dilancarkan oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu yang menurutnya hanya dipatuhi oleh kerajaan tempatan di negeri Selangor yang diperintah oleh Pakatan Rakyat. Tapak cadangan pembinaan Menara Warisan terletak di pinggir kawasan Bukit Bintang. Pembinaan menara-menara yang bukan milik PNB dan Melayu serta Bumiputera di sekitar Bukit Bintang yang tumbuh bagaikan cendawan, selama ini tidak langsung diperingatkan tentang Local Agenda 21 meskipun menyebabkan kesesakan teruk terutama di kawasan Jalan Imbi.

Untuk membenarkan penentangannya, Teresa Kok cuba membandingkan Bukit Stadium dengan kawasan Kuchai Entreprenuer's Park, Sri Petaling dan Taman Salak Selatan yang diketahui merupakan kawasan petempatan, bukannya kawasan perniagaan seperti di Bukit Stadium.

Membandingkan lokasi berkenaan dengan lokasi-lokasi di mana penentangannya wujud, samalah seperti membandingkan keadaan di Jalan Petaling dengan Jalan Melayu. Meskipun kedua-duanya adalah pusat perniagaan jalanan, namun statusnya adalah berbeza, memandangkan Jalan Petaling lebih mirip kepada Chinatown, manakala Jalan Melayu pula sekadar kawasan perniagaan belas kasihan yang menumpang tuah Jalan Masjid India.

Berdasarkan hujah-hujahnya, ternyata Teresa Kok tidak langsung relevan dalam Parlimen Malaysia. Dia menentang pembinaan Menara Warisan 100 tingkat tetapi tidak berkata apa-apa kepada mana-mana menara yang dibina oleh syarikat-syarikat gergasi bangsa Cina seperti YTL mahupun Berjaya Group malah menganggapnya sebagai pelaburan terbaik.

Teresa Kok seharusnya menjawab tentang masalah Plaza Low Yatt yang terletak di kawasan sesak di Bukit Bintang. Bukankah sudah ada Plaza Imbi yang sekian lama menjadi pusat komputer dan IT? Apa perlu pula Plaza Low Yatt? Tidakkah Teresa Kok ingin menentang dan mengutarakan hujah-hujahnya seperti dia menentang pembinaan Menara Warisan?

Adakah KLCC menyesakkan Jalan Ampang, Jalan Pinang, Jalan P.Ramlee dan Jalan Yap Kwan Seng selepas siap pembinaannya? Adakah pembinaan Plaza Times Square milik Berjaya Group berjaya mengurangkan kesesakan lalu lintas di Jalan Imbi dan Jalan Bukit Bintang mahupun Jalan Cheras? Mengapa sewaktu pembinaan bangunan berkenaan, tidak pula Local Agenda 21 diperkatakan?

Jawapannya mudah... sebab Menara Warisan adalah milik PNB dan PNB pula adalah GLC untuk Bumiputera di seluruh Malaysia... walau apa pun alasan dan hujahnya anak-anak Cina seperti Teresa Kok, Menara Warisan ditentang bukan kerana apa-apa, sebaliknya kerana ia mewakili Bumiputera di kawasan lubuk perniagaan orang Cina di Kuala Lumpur!!!

Itu sahaja... as simple as that!!!!

2 comments

BIDAAH APA PULA YANG DIBUAT DEK SI MAJNUN NIH?

Kelompok penyokong dan pendokong Nizar Jamaluddin di Perak telah menjatuhkan hukuman KHURAFAT kepada Zambri Abdul Kadir kerana menepung tawar tiang seri sebuah projek untuk golongan kurang upaya di Manong. Bagaimanapun, untuk membandingkan antara khurafatnya Zambri dan ISLAMNYA Nizar Jamaluddin, salah seorang penyokongnya menggunakan gambar ini.

Diberitakan oleh BLOG tersebut, Nizar Jamaluddin selepas meraikan jemaah Haji di Bukit Gantang telah diminta untuk melakukan adat tahnik atau upacara belah mulut. Tahnik dari segi bahasa bermaksud lelangit di dalam mulut (Al-Marbawi; Kamus Idris Al-Marbawiyyah:153) Pakar bahasa menyebut maksud amalan tahnik ialah dikunyah akan buah tamar atau seumpamanya lantas digosok tamar tersebut pada lelangit mulut bayi. (al-Nawawi, Sharh sahih Muslim 1/462). Ia merupakan sunnah Nabi s.a.w yang perlu dilakukan oleh seseorang terhadap bayinya.

Bila sebenarnya yang paling afdal untuk melakukan TAHNIK?

Al-Bukhari membuat satu bab khusus dalam kitab sahihnya iaitu “Bab menamakan bayi dan mengtahniknya petang kelahirannya sekalipun belum dilakukan akikah”. (Ibn Hajar, Fath al-Bari 15/390). Bermakna sekiranya bayi tersebut lahir pada pertengahan siang hari, tahnik boleh dilakukan selepas waktu tengahari pada hari kelahirannya. Ini yang dapat difahami melalui bab yang dibuat oleh al-Bukhari. Disebutkan dalam al-Majmuk, bahawa sunnah melakukan tanhik dengan tamar kepada bayi ketika dilahirkan. Maksudnya hari kelahiran (al-Nawawi, al-Majmuk 8/443). Bahkan tujuan atau hikmah tahnik sebagaimana disebut ulama ialah bertujuan untuk melatih bayi makan atau minum.

Oleh itu, ia perlu disegerakan pada hari kelahirannya dan tidak perlu ditangguhkan sehingga hari ke tujuh sebagaimana yang dilakukan oleh segelintir masyarakat Melayu di sini atau 3 bulan seperti yang dilakukan oleh ibu bapa si bayi yang dipangku oleh Nizar Jamaluddin.

Sebaik-baiknya, tahnik dilakukan oleh bapa atau ibu atau ahli keluarga yang lain seperti datuk dan nenek bayi itu sendiri. Seandainya ingin mendapatkan golongan yang dikenali sebagai ustaz atau ulama termasuklah ulama politik, janganlah hendaknya sampai menganggap zat air liur atau tangan orang yang diminta bantuan itu membawa berkat kepada bayi berkenaan.

Sekalipun ada ulama yang mengatakan sunat diminta kepada orang alim atau soleh melakukan tahnik untuk anak kita (Lihat Al-Nawawi, Sharh Sahih Muslim 1/462), namun hujah tersebut ditolak oleh ulama lain. Al-Nawasi ketika mensyarahkan hadis Anas bin Malik r.a menyebut beberapa pengajaran hadis berkenaan yang antara lain, dia menggariskan sunat dilakukan tahnik oleh lelaki atau wanita dan boleh tabarruk dengan kesan-kesan orang soleh (Al-Nawawi, Sharh Sahih Muslim 7/26).

Namun sekiranya kita teliti hadis-hadis mahpun atsar para Sahabat r.a, selepas kewafatan baginda Rasulullah s.a.w, tiada satu cerita pun yang diriwayatkan mengisahkan orang ramai berjumpa para Sahabat besar seperti Syaidina Abu Bakar r.a, Syaidina Umar r.a, Syaidina Uthman r.a, Syaidina Ali r.a dan lain-lain untuk meminta mereka melakukan tahnik kepada bayi-bayi yang baru dilahirkan.

Ini jelas membuktikan bahawa perbuatan meminta orang Soleh atau alim ulama melakukan tahnik tidak dilakukan oleh para al-Salaf Al-Soleh....

Jadi, BIDAAH apakah yang dilakukan oleh Nizar Al-Majnun dalam peristiwa ini? Adakah dia bersetuju sekiranya perkiraan ibu bayi berkenaan bahawa tangan dan doanya lebih makbul, mustajab dan berkah? Tidakkah itu juga melambangkan satu lagi bentuk kekhurafatan yang jauh lebih teruk, bahkan boleh membawa kepada KESYIRIKAN berbanding perbuatan Zambri Abdul Kadir merenjis air dalam majlis menaikkan tiang seri projek rumah?

0 comments

Thursday, October 28, 2010

Dr.Mahathir Perlu Mati dan Berpindah Alam Cepat....

Thursday, October 28, 2010
Sampai bila sebenarnya kita akan terus disajikan dengan KELEMBIKAN dan KEBACULAN pihak yang dipertanggungjawabkan untuk menjaga keamanan negara ini, selain menaikkan imej negara di mata dunia? Selama manakah subversif-subversif dan gerakan bawah tanah ini akan terus dibiarkan berleluasa memburukkan nama negara dalam usaha mereka untuk melihat kehancuran negara ini bagi memudahkan penjajahan TUAN BESAR mereka?

Dan sampai bilakah sebenarnya ANGGOTA-ANGGOTA PARTI KOMUNIS MALAYA versi moden ini akan dibenarkan HIDUP dan MENGHIRUP UDARA DI NEGARA INI?

_____________


Tindakan pembangkang jejas pelabur asing
28/10/2010 3:24pm
KUALA LUMPUR 28 Okt. - Kencenderungan pemimpin pembangkang menjaja keburukan kerajaan kepada pihak luar nyata memberikan imej negatif mengenai Malaysia di mata pelabur asing, kata Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir.
Beliau berkata, kesan daripada aktiviti itu menyebabkan pelabur asing keliru dengan situasi semasa negara sekaligus mematikan hasrat mereka untuk membuat pelaburan di negara ini.
"Sebagai contoh yang dilakukan pihak tersebut seperti mengatakan sistem kehakiman negara ini tidak adil, ataupun pihak polis kita makan rasuah, negara ini negara Taliban yang disebabkan oleh isu kalimah Allah, memang ia beri kesan pada persepsi pelabur asing," katanya pada persidangan Dewan Rakyat di sini hari ini.
Beliau berkata demikian ketika menjawab pertanyaan Datuk Mohamad Aziz (BN-Sri Gading) sama ada perbuatan pembangkang memburukkan imej negara telah menjejaskan kemasukan pelaburan asing ke negara ini.
Mukhriz berkata, kerajaan bekerja keras dalam menarik pelabur asing supaya melabur di negara ini termasuk di negeri-negeri yang dikuasai pembangkang seperti Selangor, Kedah dan Pulau Pinang. - Bernama

_____

Ini adalah satu pengkhianatan, jika Mukhriz leh tahu..takkan polis tak tahu, takkan KDN tak tahu..

Kenapa kerajaan tak ambil apa2 tindakan? Tak salah kah disisi undang2 negara ni jika memburuk2kan negara?

Sampai bila nak bertegas..sampai bila rakyat negara ni terus menerus menanggung azab seksa dari perbuatan mereka?

Apakah kerajaan hari ini merasakan perbuatan pempin2 tertentu yg buruk2an negara tidak memberi kesan apa2 pada rakyat?

Tidakkah kerajaan prihatin pada rakyat?

Apakah pempin2 tersebut ada hak eklusif dari kerajaan utk buat sedemikian, jika demikian kerajaan bersama2 bersubahat ngan mereka utk jahanamkan negara ni dan jahanamkan seluruh rakyat Malaysia..


Apa citer ni!! Ko leh jawab ngan selamba dalam Parlimen..tapi apa tindakan, sapa patut bertindak..apakah kita nak biarkan sampai jadi parah dan tak leh terkawal!!


Nurul dan Anwar..terang2 disiarkan dalam akhbar tempatan..dan semua menteri tahu, semua polis dari pegawai biasa sampai peringkat tertinggi..tahu apa yg mereka kabor diluar negara!!


Tapi..tarak apa2..memang betul ler Anwar digeruni. Buat lah apa saja, sapa pun tak berani ambil tindakan..

Atau memang Mukhriz, dan semua pempin2 UMNO pun nak Anwar jadi PM kut..cuma pasal segan ngan Tun M je. Mungkin org tua dah tak de..semua tuduhan keatasnya yg sedang berlangsung diMahkamah akan digugurkan ( spt zaman Pak Lah dulu).. agaknya pasal tu penghakiman dilengah2kan..tunggu Tun M berangkat ke alam lain je.


Mungkin ke?


iahhhhh..simpang malaikat 44.


-aa

2 comments

Tunjuk Terer Konon... Cakap Guna Bahasa Kebangsaan Pun, Kalah Bangla 3 Hari Kat Malaysia....

Bila baca kenyataan yang dibuat oleh Anthony Loke, Ketua DAPSY, ternyata kedudukannya selaku pembangkang digunakan sebaik-baik dan sehabis-habis sampaikan terlebih-lebih daripada had sepatutnya. Dia bukan sahaja mengkritik, namun dia juga akan menunjuk pandai.

Di bawah ini adalah contohnya, bagaimana Anthony Loke menegur kerajaan yang menyediakan Brosur Pelancongan yang menggunakan perkataan dan maksud yang salah...

Mistakes in international brochure put country to shame, says MP
Submitted by Najiah on Thursday, October 28th, 2010





Joseph Kaos Jr
Thursday, October 28th, 2010 13:21:00
KUALA LUMPUR: “Taman Nerara”, apparently, is a 130-million-year-old rainforest in Malaysia. According to the brochures distributed at the Malaysia Pavillion at the Shanghai World Expo that is.
Loke Siew Fook (DAP – Rasah) showed the brochure to reporters at Parliament this morning and highlighted at least 11 spelling errors in it.
Among the misspelled words in the brochure include: “nulticultural”, “decelopment” and “visitous”.
“To know more about Malaysia, we ‘incite’ you to step into the Malaysia Pavilion, which gives fascinating glimpses of the country’s attractions,” read one sentence, using “incite” instead of “invite”.
Loke said the brochure was an embarrassment and gave Malaysia a bad impression .
“This brochure is distributed to all visitors to the Malaysia Pavillion,” said Loke. “Why didn’t any of the Tourism Ministry officials proofread this? There are simply too many mistakes.


Even 'locations' is spelled 'locationgs'. Maybe this was done by someone from Terengganu.” --kah kah kah, lawak juga siapek ni..tak nak ke mana2 org Terengganu mahukan siapek ni mohon maap kerana menghina!! apa lagi, yeob..bola tanggung tu!!


The brochure bore no details of its publisher, although the last page included Tourism Malaysia's web address.
The cover also bore the official emblem of “Malaysia, Truly Asia”.
“A few days ago, the Education Ministry said it would employ English experts from overseas to help improve the standard of English language education at schools in this country,” said Loke.
“I suggest these experts also go to the Tourism Ministry and teach them a few lessons.”
Loke urged Tourism Minister Datuk Seri Dr Ng Yen Yen to do something about the matter.
Neither the Tourism Minister nor her deputy could be found at Parliament this morning for comments

______


Aku begitu terharu ngan semangat patriotik Loke terhadap negara!! kecintaannya, keperihatinannya..pehh sungguh terharu. Bunyinya begitu serius sekali khususnya "nama baik" negara!!!


Tapi yeob..apa komen si Nurul, si Anwar, si Ketua Hindraf yg diperantaun dan sekelian sekutu2nya..yg begitu beriya2 memburukkan negara!!


No komen ka..aiiyyaaaaa!!!


Mujur ler bahasa omputih, mudah dia perasan..kalau bahasa Melayu, mmm mungkin tak perasan kut ataupun segan nak komen. Tapi ada baiknya juga kalau dihadapkan kepada Anthony Loke ini maslahat dalam penggunaan Bahasa Kebangsaan... boleh juga kita tengok sama ada dia ni betul rakyat Malaysia, atau orang Tanah Besar Thongsan yang menyamar jadi rakyat Malaysia....

Nota: Rasah suatu masa dahulu terutama pada zaman darurat dikenali sebagai kawasan komunis tegar di daerah Seremban! Dan sehingga kini, Rasah masih merupakan kawasan berpenduduk majoriti Cina!!!!

-aa

0 comments

Cakap Ajerlah, Takut Sejarah Onar Cina di Malaysia Diketahui.... Nak Temberang Apa?

Sejak menjak ni..kebelakangan ni..sejarah tanah air jadi isu yg sering diperkatakan..malah kabornya nak diwajibkan pelajaran wajib lulus!!


Ada segelintir membantah..mungkin khuatiri tembelang/muslihat/ kegelojohan nafsu serakah sesetengah pihak akan diketahui umum oleh semua generasi dan berterusan sehingga bila2..akan mengetahui asal usul masing2.


Mungkin juga ada yg khuatiri bahawa ada sipolan2 yg bertanggungjawab pada keadaan huru hara, kekacauan masih dibiarkan bebas dan masih lagi meneruskan usahanya utk timbulkan huru-hara dan perpecahan..takut generasi2 akan datang kenal siapakah petualang negara dan takut generasi2 ni tertanya2 mengapa petualang2 negara masih dibiarkan bebas!! dan masih bebas dan masih berusaha utk timbulkan perpecahan..Usaha nak memisahkan Pulau Pinang, usaha nak memisahkan Sabah dan Serawak..yg mana usaha ini jika berjaya akan melemahkan kerajaan pusat..seterusnya meningkatkan peluang utk menguasai peringkat pusat dan seterusnya "menjajah" TANAH MELAYU!!


Bila berjayanya usaha "penjajahan" ala demokrasi..pastinya akan kita dapati pergabungan kembali Pulau Pinang, Singapura, Sabah dan Serawak..dan melalui demokrasi, satu pemerintahan "diktator" dan "1 parti" sahaja akan dikekalkan..sptmana Singapura ditadbir, dictatorship ala demokrasi..Semuanya hanya permainan undang2..PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN tidak akan ditukar, jgn khuatir..bak kata NAJIB, "terkunci kemas"..Sultan2 juga jgn bimbang, semuanya akan selesa..Jgn bimbang, ARTIKEL yg heboh dikatakan-takkan disentuh. Cuma ia benar2 tak disentuh je ler..reput ngan sendirinya, sampai setiap rakyat Malaysia pun akan lupa tentang wujudnya artikel ni.


Berani kah!! Peristiwa sebenar yg berlaku sewaktu peralihan Jepun dan British? Pembunuhan2 dan keganasan yg dilakukan oleh Komunis2 ini ( ada yg anggap KOMUNIS2 ni adalah wira2 negara yg sebenarnya telah bebaskan MALAYA dari JEPUN dan seterusnya membawa kemerdekaan- dengor2 satu tugu peringatan telah didirikan di MALAYSIA ini- ada golongan yg mengiktiraf keganasan dan jenayah2 perang yg dilakukan oleh KOMUNIS, rakyat MALAYSIA sendiri- apakah kerajaan dan pihak polis tak tahu!!, hairan gak)


Beranikah!!

Kisah2 disebalik berlakunya 13 Mei 1969, rentetan2 peristiwanya secara detail..bilangan kematian dsb?


Kita sebenarnya begitu berahsia dan begitu berhati2..takut mengguris perasaan org, dan banyak sangat takut itu dan ini..


Aku sendiri walaupun dah masuk umur 40'an- peristiwa dan sejarah tentang waktu zaman dharurat (zaman peralihan Jepun/British) tak tahu apa2 sehingga ditunjukkan dalam HISTORY CHANNEL/ASTRO. Tu pun diciterkan secara rengkas..kisah bagaimana org2 cina di"beri" kerakyatan..wujudnya kampung2 baru yg mana mereka sekarang ni tuntut geran dan hak milik kekal..ianya hanya "muslihat" dalam usaha melemah dan menjatuhkan komunis, ianya hanya strategi memerangi komunis, bukannya kerana mereka layak atau kerana berjaya menunjukkan "kesetiaan" yg tidak berbelah bagi pada RAJA dan NEGARA!! Mudah bagi British, kerana bukannya tanah ENGLAND, tapi tanah2 diTANAH MELAYU!! Dan bagaimana mereka terus menerus sabotaj usaha kerajaan utk membenteras kegiatan komunis..dan HANYA org2 MELAYU dan segelintir dari kalangan mereka..askar2 British dan askar2 upahan dari Nepal, India dsb yg masuk hutan dan berperang serta menyabung nyawa utk AGAMA, BANGSA, dan TANAH AIR ini.. aku tak tahu berapa ramai anak2 Melayu yg telah terkorban dimedan perang- kerana tiada siapa yg kaborkan!!


Banyak lagi sejarah tanah air yg kerajaan terlalu berahsia.......

__

US- setiap rakyatnya tahu tentang kisah Civil WAR mereka, tiada yg disembunyikan. Mereka tahu asal usul dan latar belakang kedatangan mereka di Benua Amerika..kisah2 peperangan antara Red Indian..kisah2 penghambaan kulit hitam. Tiada yg disembunyikan ( mungkin ada kut-tak pasti). Begitu juga dengan kisah-kisah kedatangan orang China, khususnya di kawasan San Francisco iaitu sebagai hamba di lombong emas...

__

Dalam agama -tiada sejarah tentang para sahabat ra yg disembunyikan.

Muwaiyah ra, walaupun bapanya Abu Sufian ( Abu Sufian sebelum ISlam adalah ketua penentang Nabi saw) - tidak berusaha menutup kisah2 bapanya ketika penindasan terhadap org2 Islam di mekah..kisah Ibunya, Hindun.


Ikrimah Abu Jahal..bapanya Abu Jahal, no 1 penentang Nabi saw..juga tak berusaha menutup kisah bapanya..


Kisah kekalahan nabi saw diUhud..citernya tak dirahsiakan. Semua kisah suka dan duka nabi saw dan para sahabat ra - tiada yg dirahsiakan.


Mengapa!!!


Kerana semua kisah tersebut adalah teladan kepada ummat sepanjang zaman sehingga kiamat..kisah suka duka, kisah menang kalah dan punca2 kekalahan, kisah2 pengkhianatan ( dizaman Usman ra, Ali Abu Talib ra, Yazid Muawiyah, Muhammad bin Kasim)


Semua org Islam dan keturunan Bani Taif tahu apa yg telah dilakukan oleh nenek moyang mereka terhadap Nabi saw..tiada usaha dari pihak mereka utk merahsiakannya!! Kisah mereka diciterkan agar ummat ini ambil teladan dan jgn ulangi kesilapan yg sama!!


Umar ra sendiri, semua org Islam tahu kisah hitamnya sebelum Islamnya beliau..beliau sendiri tak pernah usaha memadamkannya malah terus menerus diungkitkannya dan terus menerus mengingatinya yakni sapakah dirinya dulu, dan sapakah dirinya kini.

__

Sejarah2 TANAH MELAYU..kisah pengkhianatan, kisah2 konspirasi, kisah2 hitam dan pahit banyak dirahsiakan..akibatnya generasi kini yg jahil tentang sejarah mereka, sejarah tok nenek mereka cuba mengulangi kesilapan yg sama!!


Sejarah bukanlah berkenaan rasis/perkauman, assobiyah, penganiayaan pada mana2 pihak tetapi satu kenyataan/satu hakikat yg mana golongan2 tertentu kena berani menerimanya dan menelannya..


Yg mana banyak jasanya- pastilah berbangga dan pasti berusaha mengekalkan keharuman nama nenek moyang mereka.


Yg mana banyak kisah hitamnya- pasti akan berusaha memulihkan nama baik keturunannya dan berusaha membuktikan bahwa mereka telah berubah!!


Tu lah maksud sejarah..bukannya semata2 lulus periksa..semata2 sibuk nak buat buku..sebab tu sejarah org2 dulu lebih citerkan dalam bentuk hikayat atau citer2 pendek dan rengkas..atau pun citer2 rakyat. Yg perlu ditekankan ialah iktibarnya, mesejnya, ataupun "moral of the story"..ianya dah boleh diciterkan dalam bentuk2 citer2 pendek kepada murid2 peringkat tadika lagi. Bukan saja kisah Kancil, kisah arnab, kisah pak pander, kisah luncai, sitenggang ( walaupun kisah2 ni mempunyai nilai moral yg tinggi dan elok diteladani)- tapi kisah2 tanah air, perjuangan, pengkhianatan, samseng2 yg kemudiannya menjadi hero, hero yg kemudiannya menjadi samseng elok juga dibuat dalam bentuk kisah dan citer..mungkin citer2 yg lebih relevan ngan keadaan kehidupan dan suasana hari ni dapat membina kefahaman yg lebih baik!!

__

DALAM AQ- juga kisah2 diciterkan tanpa ada tarikh..kerana maksudnya ialah supaya ambil iktibar dan teladan..kisah Iblis dan Adam as, kisah Musa as dan Firaun, Musa as dan kaumnya, kisah Habil dan Qabil, kisah Musa as dan Qarun, kisah Ashabul Kahfi, kisah Isa as, kisah Maryam, kisah Zakaria as, kisah Yunus as, kisah Ibrahim as dan Ismail as, kisah Ibahim as dan Namrud dll..ianya cerita. Tapi maksudnya ialah agar ummat ni teladani kisah2 mereka- mana yg elok dan elok juga kesudahannya, gitu juga mana yg tak elok dan tak elok juga kesudahannya.

__

Org2 cina perlu contohi nenek moyang mereka yg begitu berbesar hati dan berkali2 berterima kaseh dan begitu menghormati pada nenek moyang org2 Melayu dahulu..mereka patut tahu mengapa nenek moyang mereka berbuat sedemikian!! Ianya tak perlu dirahsiakan..


Gitu juga org2 India..mereka perlu tahu mengapa Yb Tun Sambathan berkata"Jika kita lihat di Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Dan kita lihat kepada saudara kita kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, kembola, dan di Negara-negara lain. Dan apakah bantuan berhubung kewargenagaraan yang mereka perolehi di semua wilayah tersebut? Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan juga anda tahu. Dan dalam pada itu apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, “kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka setiap peluang untuk menjadi warganegara. Dan seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu), ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara”.

Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di Negara ini. Di manakah anda boleh jumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun, dan tertib selain daripada Bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minority di sini. Tetapi saya amat gembira di sini”.-Sumber asal (English) : Tan Sri Haji Khalid Awang Osman, Malaysia – An Anthology, Vantage Press, New York, tanpa tarikh, halaman 60.


Agar sifat mulia- sifat berterima kaseh dan bersyukur terus menerus di semaikan dalam sanubari setiap generasi sehingga bila2. Bukanlah bermakna kita mahukan mereka tiap2 hari ucapkan terima kaseh..tapi ianya terukir kemas dalam hati2 mereka!. yg tidak mampu dipadamkan oleh bisikan2 jahat dari golongan2 dajjal perosak ummat.


Mudah2an generasi2 baru tidak ulangi kesilapan generasi2 dahulu..


-aa

1 comments

FUZIAH SALEH KENA RASUK PUAKA TONGONG!!!!

Kenyataan Fuziah Salleh yang tidak berkenan dengan pencalonan Linda Tsen, calon BN untuk Batu Sapi, benar-benar menggelikan hati. Kata Pengarah Pilihanraya PKR itu, BN benar-benar tidak bertanggungjawab kerana telah mencalonkan Linda Tsen yang sedang berkabung kerana kematian suaminya, Edmund Chung, bekas wakil rakyat Batu Sapi yang terbunuh dalam satu kemalangan jalan raya.

Kata Fuziah lagi, dia sangat faham keadaan Linda Tsen, malah tahu bagaimana susahnya menjadi Ahli Parlimen Wanita di samping menjaga empat orang anak tanpa suami. Dia bersedih dan bersimpati dengan Linda Tsen yang telah dipergunakan. (Malaysiakini)

Alahai Ahli Parlimen Kuantan oiii... semenjak bila pula perjuangan anda tiba-tiba terarah kepada ketulenan dan tidak mempergunakan apa-apa untuk wujud di negara ini? Barangkali Fuziah Salleh sudah terlupa bagaimana Wan Azizah 'DIPAKSA' menjadi Presiden ADIL, KeADILan, Partai Keadilan Nasional dan Parti Keadilan Rakyat walaupun dia sedang 'berkabung' kerana suaminya, Anwar Ibrahim dipenjarakan kerana MELAKUKAN SEKS LUAR TABIE dan seks sesama jenis?

Tidakkah kewujudan PKR juga telah mempergunakan Wan Azizah, anak-anak perempuannya terutama sekali Nurul Izzah untuk mendapatkan sokongan daripada rakyat Malaysia?

Apa sebenarnya yang telah menyebabkan Fuziah Salleh terlupa FAKTOR UTAMA kewujudan PKR itu? Adakah PKR sudah tercium bau kekalahan di Batu Sapi? Apakah peristiwa bertumbuk di lapangan terbang di kalangan ahli PKR menyebabkab Pengarah Pilihanraya terus jadi BIOL dan TONGONG?

PKR sememang parti main masak-masak, pondok-pondok dan main kahwin-kahwin atas bumbung rumah flet....

4 comments

CEPAT TERANGSANG DAN CEPAT KLIMAKS... KESIAN KAU, NURUL IZZAH!!!

Rupa-rupanya, dia juga bernafsu dan bercita-cita besar. Lebih daripada itu, dia juga penganut Machiavellian tegar seperti juga bapanya, Anwar Ibrahim yang sangat terkenal itu dan sedang dbicarakan kerana 'balaih pungkoq budak buat kopi dia.'

Nurul Izzah Anwar bising lagi. Kali ini dia bukannya bising kepada para pemimpin negara yang banyak memperlekehkan kehadirannya di kalangan Ahli Parlimen, sebaliknya mencemuh sistem pemilihan di dalam partinya yang diketuai oleh Saifuddin 'Al-Kataki wal Kutuki' Nasution. Dia tidak berpuas hati kerana kedudukan namanya berdasarkan aturan nama-nama calon yang dikeluarkan, berubah. Kali pertama, namanya 'Anwar, Nurul Izzah' berada di tangga kedua di belakang nama Ansari Abdullah, bagaimanapun dalam aturan kedua yang dikeluarkan, namanya 'Nurul Izzah Anwar' berada di tangga kesembilan. Disebabkan itu, Nurul Izzah telah MENGARAHKAN wakilnya, Mohamed Siddik Mohamed Ibrahim menghantar surat meminta penjelasan daripada Saifuddin 'Al-Kataki wal Kutuki' Nasution yang merupakan Setiausaha Agung PKR. Dia juga mahu namanya dikekalkan sebagai 'Anwar, Nurul Izzah'. (Malaysian Insider)

Semenjak bila pula Malaysia mengamalkan sistem nama Barat ini? Semenjak bila pula nama bapa dan nama kuniah di hadapankan berbanding nama sebenar pemiliknya? Masakan sistem yang sudah berakar umbi di Tanah Melayu semenjak ribuan tahun lampau perlu diubah semata-mata untuk memastikan Nurul Izzah dapat mengingatkan para pemilih bahawa BAPAnya ADALAH PEMILIK PKR dan mereka perlu terhutang budi dengan Anwar Ibrahim.

Maka tidak hairanlah bilamana Nurul Izzah di Parlimen tidak dihormati sebagai junior sebaliknya disindir dan diejek sebagai budak-budak yang diberi kuasa sebab tipu daya mak bapaknya.... sudahlah berbahas di Parlimen, hujah-hujahnya diperlekehkan meskipun dia cuba menggunakan terma-terma dan perkataan-perkataan bombastik sepertimana yang seringkali digunakan oleh PAPAnya, Anwar Ibrahim bagi melindungi kebangangan hujahnya, kini perangai kebudak-budakannya turut terbawa-bawa meskipun jawatan yang bakal ditandinginya nanti adalah Naib Presiden PKR.

Sudah tidak adakah lagi orang tua yang lebih matang fikiran mereka berbanding budak cepat basah dan terangsang macam Nurul Izzah ini dalam PKR? Atau barangkali keseluruhan PKR itu sebenarnya adalah budak-budak berstatus otak Ribena yang masih lagi seronok main masak-masak dan kahwin-kahwin atas atap rumah flet?

4 comments

UUUUUU.... TELUR PAS TERKESOT DAN MENGECIL!!!!

Banner dan pemidang di Galas menjadi MUSUH UTAMA jentera kempen PAS. Beberapa helai pemidang di kawasan seperti Lepan Tupai telah diturunkan oleh 'agen-agen' PAS yang tidak sanggup berhadapan dengan kempen yang boleh menyebabkan mereka kehilangan sokongan umat Islam, terutama di kalangan masyarakat Orang Asli di kawasan tersebut yang 90% beragama Islam. (Gambar dari Twitter Gomo)

Menurut laporan, agen-agen PAS telah meminta kad pengenalan anggota jentera kempen dari Barisan Nasional/UMNO dengan harapan tindakan sebegitu dapat menakutkan dan merencatkan kempen pilihanraya UMNO. Sesuatu yang pasti ialah, kebangangan agen-agen berkenaan terutama yang berkaitan tentang KAD PENGENALAN.

PAS ternyata diberikan persepsi yang sangat buruk oleh masyarakat Orang Asli di kawasan tersebut.

"KERAJAAN PAS NAMA SAJA ISLE, TAPI PERANGAI NGALAHKAN YAHUDI".

Itulah persepsi yang diberikan oleh masyarakat Orang Asli terhadap Nik Abdul Aziz dan kepimpinan PAS Kelantan berikutan PERAMPASAN TANAH ADAT SECARA BESAR-BESARAN oleh kelompok PAS dan kroni-kroni mereka. Perbuatan tersebut pula dilakukan secara sangat berleluasa dan sangat terang-terangan, bagaikan negara ini tidak berperaturan dan berundang-undang. (Baca BLOG DARULEHSAN TODAY untuk gambaran dan butiran lebih lengkap)

Paling menarik, PAS tidak menghantar jentera penerangan mahupun jentera kempennya di perkampungan Orang Asli, khususnya di Lepan Tupai. Sebaliknya jentera kempen adalah menggunakan khidmat CINA-CINA DAP CAMERON HIGHLAND. Corak berkempen pula adalah TARIK dan BISIK-BISIK.

Maklumat yang soheh ialah, daripada KAEDAH TARIK dan BISIK-BISIK itu, sogokan sebanyak RM500 diberikan kepada setiap pengundi Orang Asli sama ada memboikot atau mengundi PAS dalam pilihanraya pada 4 November nanti... tindakan yang dilihat dan dianggap membodoh-bodohkan Orang Asli Gua Musang, memandangkan tidak satu pun janji dengan Kaum Asli ditunaikan oleh Kerajaan Negeri sedia ada, apatah lagi oleh Cina-Cina DAP yang berkepentingan dan melihat tanah di Gua Musang sebagai sasaran mereka mengaut keuntungan jutaan ringgit sekiranya Dr.Zulkefli berjaya mengalahkan Abdul Aziz Yusoff!!!!

1 comments

Jadah Sungguh... UMNO Bayar Orang Putih Ni Untuk Bercakap, Kan?

KUALA LUMPUR 27 Okt. – Objektif serta semangat Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang dilaksanakan dari 1970 hingga 1990 perlu diteruskan dalam dasar-dasar pembangunan kerajaan demi menjamin keadilan dan kestabilan negara.
Penerima Anugerah Merdeka 2010, Tan Sri Just Faaland (gambar) yang merupakan salah seorang penggubal DEB berkata, ia penting kerana masyarakat pelbagai kaum di negara ini dilihat masih menghadapi masalah peluang ekonomi yang tidak seimbang.
“Jadi usaha serta sasaran DEB untuk memberi peluang sama rata kepada setiap rakyat Malaysia perlu diteruskan melalui Model Baru Ekonomi (MBE) yang diumumkan Perdana Menteri anda baru-baru ini,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Faaland merupakan ahli ekonomi yang kini bertugas sebagai Perunding Kanan Chr. Michelsen Institute (CMI) Norway yang terbabit secara langsung dalam penggubalan DEB melalui Majlis Gerakan Negara (Mageran) dan Unit Perancang Ekonomi (EPU) selepas rusuhan kaum pada 1969.
Beliau menambah, struktur sosial masyarakat serta pemimpin politik tempatan di negara ini yang menyaksikan perbincangan terbuka mengenai DEB dan kuota bumiputera berterusan dari semasa ke semasa merupakan sesuatu yang positif serta melambangkan demokrasi.
Paling penting, semua pihak perlu mengambil sikap penuh bertanggungjawab dalam membincangkan hal itu agar kita tidak lagi menyaksikan peristiwa 13 Mei yang kedua,” tegasnya.
Faaland yang merupakan pakar ekonomi antarabangsa dari Norway dinobatkan sebagai salah seorang penerima Anugerah Merdeka 2010 bagi kategori Sumbangan Ulung Kepada Rakyat Malaysia.-utusan

__


Nak tuduh apa yer?

Rasis?

Menghasut?

Atau berapa UMNO bayor?


-aa

4 comments

JANGAN BUKA FACEBOOK!!! NANTI BOCOR TEMBERANG...


Hujah mereka, sudah hampir 200,000 orang rakyat Malaysia yang menyokong muka surat dalam Facebook yang anti pembinaan Menara Warisan. Hujah mereka lagi, angka berkenaan menunjukkan secara jelas, Najib Abdul Razak sedang menggali kuburnya sendiri pada pilihanraya akan datang. Terlebih-lebih lagi hujah mereka, KERAJAAN MEMBAZIRKAN DUIT sebanyak RM5bilion semata-mata untuk bermegah-megah.

Hakikatnya, Menara Warisan milik PNB. Yang mengeluarkan duit adalah PNB. Yang bermodalkan tanah di kawasan tersebut juga adalah PNB. Perniagaan yang bakal dikembangkan bersandarkan kepada bangunan berkenaan juga adalah milik PNB.

Kerajaan sebaliknya hanya memantau...

Hampir kesemua pemimpin pembangkang, tak kira Melayu, Cina mahupun India, bahkan termasuk juga penganalisa politik (bukan ekonomi) yang menentang pembinaan Menara Warisan dan beranggapan ia adalah satu pembaziran mega oleh kerajaan. Mereka tidak langsung menyentuh tentang PNB kerana apabila diperkatakan tentang PNB dan perniagaannya, hujah mereka akan ke longkang.

200,000 orang yang telah mengetik butang 'LIKE' pada laman muka surat di Facebook itu, dianggap sebagai anti-Menara Warisan. Bagaimanapun, sekiranya dibuka dan diteliti, ramai daripada mereka yang 'bersuara' sebenarnya mengejek-ngejek kumpulan yang anti. Bahkan ada yang mempersoalkan tentang kewajaran penentangan berkenaan memandangkan ia adalah projek PNB bukannya melibatkan dana awam di dalam akaun Kerajaan Malaysia.

Sebarang persoalan tentang PNB tidak akan dijawab oleh mana-mana penyokong anti-Menara Warisan, sebaliknya yang mereka tuliskan adalah maki hamun, cercaan dan penghinaan.... rata-rata yang mengeluarkan pendapat bodoh dan menjijikkan itu adalah generasi muda Melayu!!!

PNB seharusnya tampil dan tidak perlu lagi menyorok kepala. Mereka harus menerangkan kepada seluruh rakyat Malaysia tentang perancangan aktif mereka bagi meningkatkan ekuiti dan penguasaan hartanah melibatkan PNB di seluruh kawasan strategik ekonomi bagi meningkatkan pulangan pelaburan menerusi unit-unit amanah saham. PNB seharusnya tampil sebagai syarikat korporat, bukannya sebagai keparat yang tidak bertelur dalam menerangkan tentang program perniagaan mereka.

Secara lebih aktif, kuota unit amanah saham yang melibatkan Bumiputera masih tidak penuh, sedangkan kuota unit amanah saham yang dibuka kepada kaum Cina, habis terjual. Yang paling 'merugikan' adalah unit-unit saham yang diperuntukkan untuk kaum India.

Mengapa PNB tidak bersuara langsung tentang hal ini? Apa yang membuatkan PNB tutup mulut? Atau PNB juga seperti 'MELAYU-MELAYU' yang lain, akan terus tutup mulut dan menerima apa-apa sahaja kecaman bangsa lain semata-mata kerana TOLAK ANSUR, INTEGRASI dan sebarang perkataan yang muluk-muluk demi keharmonian dan keamanan negara ini?

Atau adakah nanti, tanah yang dimiliki oleh PNB itu akhirnya akan diserahkan kepada Dewan Perniagaan Cina Kuala Lumpur dan Selangor untuk dibangunkan agar mulut para penentang Menara Warisan akan ditutup? Sekaligus merealisasikan perjuangan DAP Kuala Lumpur agar Melayu terhindar sepenuhnya untuk terbabit secara aktif dalam perniagaan berprestasi tinggi seperti pembekalan bahan-bahan pembinaan, arkitektur, kejuruteraan dan sebagainya, kecuali sebagai penyewa dan peruncit yang memperolehi bekalan bahan perniagaan mereka daripada orang-orang tengah berbangsa Cina?

8 comments

KENAPA HADI AWANG SUKA MENYINDIR NIK AZIZ?

Tok Aji kita, Ayah Chik Hadi Awang berkata, dalam Islam, barangsiapa yang membuka dan meneroka tanah, mendirikan kediaman, bercucuk tanam dan berkedai, wajib bagi kerajaan mengeluarkan geran untuk mereka.

Kata Tok Aji Ayah Chik Hadi Awang lagi, kecuali untuk pembinaan prasarana, wajiblah kerajaan menggantikan tanah tersebut dengan tanah lain yang setimpal dari segi keluasan mahupun nilai.

Katanya lagi, kerajaan adalah pemegang amanah, bukannya pemilik tanah kerana pemilik tanah adalah Allah Taala.

Disebabkan itu, dia menyeru rakyat Sabah, khususnya di Batu Sapi agar menukarkan kerajaan sedia ada kepada kerajaan Pakatan Rakyat memandangkan wujudnya perampasan tanah yang dilakukan oleh Kerajaan Barisan Nasional di sekitar SANDAKAN sehingga puluhan ribu orang DIMUSNAHKAN dalam sekelip mata. (WARKAH DAILY)

Tok Aji Ayah Chik kita ini tidak akan menggunakan hujah yang sama di Galas. Kalau dia gunakan juga, harus Tok Guru hempas serban dan bakar sejadah. Kalau dia sebut juga pasal rampasan tanah dan kerajaan adalah pemegang amanah, harus Chek Hashim yang dah mati tu, menggelinjat di dalam liang lahad.

Tok Aji Ayah Chik kita juga tidak akan menggunakan isu pembangunan dan mengingatkan tentang ajaran Islam bahawa para pemerintah WAJIB memberikan keselesaan kepada penduduk dan rakyat yang bernaung di bawahnya walaupun SEGALA PEMBERIAN DATANGNYA DARI ALLAH TAALA. Kalau dia sebut juga tentang pembangunan dan betapa gagalnya PAS Kelantan membangunkan Hulu Kelantan sebaliknya memusnahkan alam sekitarnya, meskipun dipimpin oleh Tok Guru yang konon-kononnya sangat faqih dalam hal Islam dan Sahsiah, harus juga Tok Aji Ayah Chik akan disembur dengan perkataan 'CELAKO! CELAKO! CELAKO!'.

Sesuatu yang menarik tentang laporan berkenaan ialah, dalam Islam, tidak semudah itu kerajaan boleh mengeluarkan kebenaran atau geran seperti yang digambarkan oleh Tok Aji Ayah Chik. Sama ada wartawan atau pun tukang lapor tersebut memang cetek tentang hal pentadbiran di dalam Islam, atau barangkali juga Ayah Chik kita sekadar menyebut perkara yang indah-indah di hadapan kaum bukan Islam dengan niat hendak menggambarkan betapa BAIKNYA Islam, laporan tentang pemberian geran adalah tidak tepat. Tok Aji Ayah Chik mungkin menggunakan kaedah menyelesaikan maslahat ketika tanah masih luas dan penduduk tidak ramai serta tiada kepentingan awam lain yang mendesak.

Dan kalaulah itu kaedah yang digunakan oleh Tok Aji Ayah Chik untuk berdakwah, pendekatan yang digunakan adalah salah, menyimpang, merosakkan dan memudaratkan!!!

Patut disebutkan tentang KHARAJ, bukannya geran...

Kalau ianya disebut di Galas, mungkin ada tepatnya, memandangkan tanah-tanah yang telah diteroka oleh penduduk tempatan, dirampas untuk dibahagi-bahagikan kepada sesama kroni, malah sesetengahnya diserahkan kepada orang luar untuk diusahakan sebagai kebun sayur.

Seperti kata Timbalan Menteri Besar Kelantan, peneroka-peneroka tersebut telah meneroka dan menduduki tanah tersebut secara 'haram'....

4 comments

Wednesday, October 27, 2010

Berterima Kasih? Pergi Mampuslah Lu, Melayu!!!

Wednesday, October 27, 2010
Berterimakasehlah...tapi siapa?

Ada yg kaborkan..sejarah perlu ditulis semula dengan menyatakan sumbangan pendatang2 cina dan India terhadap pembangunan Negara ni dan jasa2 mereka.
Mereka lah yg kononnya telah bertungkus lumus bekerja sepanjang sebelum merdeka, selepas mederka malah sehingga kini. Semua orang2 Melayu perlu mengenang jasa dan budi baik mereka dan kena berterima kaseh. Tanpa mereka, Tanah Melayu akan mundur dan kemungkinan besar org2 Melayu akan mati kebulur dan papa kedana. Tanah Melayu tidak akan jadi tarikan pelabur2 asing. Malah kejayaan org2 Melayu hari ni, perubahan dari segi sosial status dan ekonomi adalah kerana jasa mereka. Sepatutnya Melayu harus beri mereka peluang utk jadi MB, jadi Sultan, jadi Agung, jadi sebagainya..Melayu harus terima mereka dan menyama tarafkan mereka ngan ketuanan Melayu..Melayu harus berlapang dada jika seluruh MB dan menteri kabinet dari kalangan mereka. Kerana mereka berjasa besar..malah mati hidup org2 Melayu..mundur maju Tanah Melayu adalah dalam tangan mereka!!

Ye ke..atau ye ler...

Malah ramai org2 melayu telah beriman dengan dakwaan tersebut malah mati2 beranggapan tanpa mereka yakni pendatang2 ini Tanah Melayu dan org2 melayu akan terus mundur dan ketinggalan dalam semua aspek dan bidang. Dan kerana berterima kaseh dan terus mengenang budi, pempin2 politik Melayu semada UMNO, PAS, PKR sungguh2 melobi menjual kepentingan Melayu, kepentingan agama, mendagangkan agama dan bangsa bukannya untuk kebaikan dan keuntungan Islam dan Melayu tapi lebih kepada survival mereka sendiri dan parti mereka. Tapi setakat parti tak jadi masalah, jika UMNO tersungkur pasti ramai pempin2 ni berhijrah pada yg menang spt PAS atau PKR..maklumlah survival diri sendiri. Aku agak ler..pasal banyak komen dan kritik yg aku baca, mereka sokong pembangkang kerana tak puas hati ngan UMNO –kerana tak bagi peluang jadi ketua bahagian, tak jadi calon, tak jadi menteri, tak da jawatan dalam parti..bukan semata2 tak setuju ngan perjuangan atau prinsip tapi kerana tak diberi peluang!!! Atau tak berpeluang..atau kalah brsabung!! Bila kalah bersabung atau tak dapat/tak diberi peluang mula ler macam2 dakwaan – nepotism, kronism, rasuah, politik wang..

Politik yeob!! What do you expect!!!

Kembali pada berterima kaseh…

Jika faktor2 tersebut Melayu kena berterima kaseh pada pendatang2 pra merdeka ini..maka perlukah kita berikan peluang yg sama pada pendatang2 yg didatangkan secara sah dan haram sejak awal 90’an. Pendatang2 yg sah dan tak sah ni yg didatangkan utk bekerja disektor2 pertanian, perkilangan, pembinaan, dsb dari kalangan bangle, India, Nepal, Kampuchea, Burma, Aceh, Indon (Jawa), Indon (Madura), Indon( florest), Vietnam, dll. Kita rakyat Malaysia ( Melayu, Cina dan India dan lain2) perlu beri mereka hak sama rata? Hak kerakyatan? Hak untuk jadi menteri2 besar? hak menjadi Sultan??
Mereka pun leh dakwa ..mereka lah yg bekerja keras siang dan malam utk memakmurkan Negara Tanah Melayu ini..mereka pun leh dakwa kalau mereka tak de, Tanah Melayu dan rakyatnya akan mati kelaparan..Tanah Melayu akan mundur..ketinggalan..
Tak nak ke. Pempin2 Melayu dan Cina melobi mereka ngan menjual dan mendagangkan Negara ni dan maruahnya utk dapatkan sokongan mereka ( tapi Anwar dah selangkah kedepan ngan melobi kat Indon- tak tahu apa janji2 manisnya dan apa yg nak dijualnya pada rakyat Indon..dan aku tak tahu apa yg diusahakan oleh Lims dan sekutu2nya yg asyik berulang alik ke Mainland China..apa yg sedang dijualnya)
Tak perlukah rakyat Tanah Melayu berterima kaseh pada mereka semua..Senario mereka sama saja ngan senario pendatang2 Cina dan India ke Tanah Melayu dizaman penjajahan British!!

Sapa sebenarnya yg perlu berterima kaseh!!

Org2 cina dibawa penjajah British ke Tanah Melayu utk bekerja di sektor2 perniagaan, pertanian, perlombongan kerana mahu terus menopoli sektor2 tersebut dan terus menguasai negara ni. Jika kerja sama dibuat ngan org2 Melayu tempatan..dikhuatiri sektor2 ni terpaksa dikuasai bersama ngan org2 Melayu. Ini akan memberi kekuatan pada org2 Melayu dan akan menyukarkan British.

Sapa kena berterima kaseh. Org2 Melayu menerima kedatangan mereka..tidak diganggu..mereka terus menerus menimba dan mengaut kekayaan berpuluh2 tahun lamanya dan hampir2 kesemua sektor dikuasai oleh mereka lebih2 lagi setelah sektor2 tersebut ditinggal kosong oleh British sejak kemerdekaan. Mereka diberi peluang meneroka, mereka diberi peluang membina empayar kekayaan-tanpa halangan dan bantahan dan berterusan!!! Ada sesapa dari kalangan mereka dan keturunan mereka nak berterima kaseh!! tuntut lebih lagi ada le!!

Kemudian kerana “terpaksa”..kerana nak melemahkan Komunis ..kerana org2 cina tidak menunjukkan kesetiaan pada Tanah Melayu malah memberi kerjasama pada pendatang2 yg cuba menjajah Tanah Melayu..Sultan2 “dipaksa” atas “ nasihat” British telah berikan kerakyatan pada org2 cina..kampung2 baru diwujudkan. (Malayan Emergency- History Channel). Mereka diberikan kerakyatan bukan kerana kesetiaan dan jasa2 mereka tapi diberi kerakyatan utk membeli mereka dan memujuk mereka, dan atas keadaan “terpaksa”.. Ini kena dijelaskan sejelas2nya dalam buku sejarah yg bakal ditulis semula!!!
Tak sudikah berterima kaseh..kerana salah satu agenda komunis telah berjaya!! yg mana bangsa mereka telah jadi rakyat Tanah Melayu..dah jadi rakyat maka entitle le hak yg sama ngan rakyat tempatan yakni Melayu. Kerana "terpaksa"..

Kerakyatan yg diberi secara bersyarat..ishh apa nak herankan, org2 kapir mana ada peduli pada aku janji!! Lihatlah sejarah kisah nabi saw..dan org2 Israel!!


Selepas merdeka, lagi bilangan mereka diberi kerakyatan atas sifat ihsan, mesra, dan semangat Melayu yg sentiasa terbuka dada dan fikiran. Ada sesapa dari mereka dan keturunan mereka yg nak berterima kaseh!!


Tapi..dengan rahmat Allah swt, pada 13 Mei 1969, Allah swt telah tunjukkan sikap mereka yg sebenar!! Melayu2 terkejut, mereka yg dulunya diberi betis kini nak peha pula..mereka terang2 kabor nak usir org2 Melayu. Mereka merasakan semua bandar2 besar milik mereka ( yg asalnya didapati atas ihsan org2 Melayu ) Sikap berlapang dada Melayu terus menerus diliwati..rupa2nya mereka tidak pernah berterima kaseh malah melihat kita yakni org2 Melayu spt mana org2 British melihat kita..yakni penjajah melihat rakyat yg dijajah mereka.. yakni spt sampah!!! Pasal tu mereka berarak membawa penyapu!! Nak sapu buang sampah2…

Melayu ketika tu disedarkan oleh Allah swt..mula merangka strategi agar perkongsian kuasa yg diberikan elok diimbangkan ngan kuasa ekonomi..tak banyak yg Melayu minta, 30 % je..30 % dari kekayaan yg dibina yg asalnya ianya diperolehi kerana peluang yg Melayu telah berikan..yg asalnya adalah milik org2 Melayu..

Apakah mereka berterima kaseh dan ngan lapang dada berikan dan ihsan ini??

Sekarang ..peluang utk terus miliki Negara ni terbuka luas..lagi sekali org2 Melayu akan beri peluang!!..percubaan ngan cara komunis telah gagal..percubaan kali 2 telah gagal kerana terlalu gelojoh sehingga berlakunya 13 Mei..kini ngan sedikit sabar dan sedikit toleransi, org Melayu sendiri akan berikan Tanah Melayu utk dikuasai 100% oleh pendatang2 ini.

Maklumlah ramai dikalangan Melayu yg yakin Allah swt yg beri rezeki tapi tanpa org2 Cina org2 Melayu akan mati kebulur, papa kedana.. Allah swt “terpaksa” guna org2 Cina utk beri rezeki dan kekayaan pada org2 Islam dari bangsa Melayu..Allah swt “terpaksa” guna org2 Cina utk terus menerus beri peluang org2 Melayu amalkan Islam..Allah swt “terpaksa” gunakan org2 cina utk berkuasa dan memerintah.. hakikat katanya, the fact is!!


Lemahnya Allah swt pada Melayu2 ini..Allah swt dah berfirman dalam hadis qudsi mahfumnya ..”Aku menurut sangkaan hambaKu padaKu”..dan sangkaan tersebut kembali pada hamba tu sendiri..tidak berkurang sedikit pun atau bertambah apa2 pun disisiNya kerana disebabkan sangkaan hamba tersebut pada Allah swt..tapi sebaliknya.

Semoga Allah swt sucikan hati kita dari kesyirikan ini..dan kerosakan iman ini.

Kita siang malam baca doa..mohon pertolonganNya utk atasi org2 kapir..tapi amal kita menafikannya ngan meminta tolong dan jasa baik org2 kapir.

Semoga Allah swt maapkan kita..

-aa

12 comments

Blog Archive

Labels