iklan

iklan

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Thursday, February 24, 2011

MARI MAKAN TIKUS GORENG!!!

Thursday, February 24, 2011
Bagi anda yang tinggal di Kelang, gemar merayap dan makan di luar atau berbangga-bangga dengan restoran 24 jam terkenal di Kelang... ini berita 'BAIK' untuk anda!!!

Operasi yang dijalankan oleh Majlis Perbandaran Kelang dan Jabatan Kesihatan Kelang telah menemui bangkai tikus dalam sebuah kuali di salah sebuah restoran di Jalan Tengku Kelana minggu lepas sebelum restoran tersebut diarahkan tutup.

BERITA SELANJUTNYA ADA DI MALAY MAIL ONLINE

Cerita tentang tikus sememangnya bagaikan cerita yang tidak pernah habis. Masalah tikus seperti masalah remeh yang tidak dipandang berat sama sekali. Dan masalah tikus tidak sahaja berlaku di Kelang, bahkan di bandar-bandar mahupun penempatan manusia yang lain, terutama sekali apabila persekitaran tidak dijaga dan kebersihan tidak dititikberatkan.

Kebelakangan ini, banyak kempen yang cuba dilakukan untuk menghapuskan tikus. Bagaimanapun, kempen-kempen yang dijalankan, khususnya oleh parti politik dan kerajaan tempatan sekadar melepaskan batok di tangga. Kempen yang dibuat sekadar menaikkan satu atau dua bunting dan kemudian dibiarkan begitu sahaja tanpa kesedaran tentang bahayanya tikus.

Hasilnya kita boleh melihat tikus di mana-mana, lebih-lebih lagi pada waktu malam. Di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur, tikus dan manusia hampir sama sibuk. Di Pandan Indah, tikus bagaikan dewa suci seperti yang terdapat di Kuil Mata Karni, India. Di Seri Kembangan, tikus jauh lebih besar daripada anak kucing dan bebas merayap masuk ke restoran-restoran atau bistro 24 jam tanpa menimbulkan perasaan jijik kepada pelanggan mahupun pemilik restoran. Di Tanjung Penaga atau nama penjajahnya, Georgetown, Pulau Pinang, tikus dianggap utusan Lim Guan Eng untuk mengintip rahsia dan penentangan rakyat terhadapnya.

Mungkin dalam tempoh sedekad lagi, hidangan tikus goreng akan menjadi popular dan mula dijual di tepi-tepi jalan secara meluas memandangkan tikus sudah pun diterima ramai sebagai haiwan pilihan yang jauh lebih murah dan lebih mudah diperolehi berbanding ayam, lembu, kambing, arnab, rusa apatah lagi kijang!!!

7 comments:

Anonymous said...

Puuuuuuukimak lu.....u ni mkn nasi ke atau tahi?u ni tak ada kerja lain ke?jgn duduk baca dan tulis je..keluar dan lihat dunia sebenar bodoh.pergilah lawat gerai gerai tepi jalan terutama sekali chowkit / depan kota raya / masjid india / flat flat dbkl dan beberapa tempat yg lain....bukan tikus je, lagi jijik kuching berkeliaran merata tempat.tu tak jijik utk u?sedap betul kan?kalau u ni terlalu sayang, pigilah kerja kat pungut sampah dan bersihkan neraga ni.jgn duduk tulis dan menuduh orang lain...jaga buntut sendiri dulu bodoh...anak melayu malaysia...

CUCU TOK WAN said...

kesian anak India yang mengaku sebagai anak melayu ni...

Rupa-rupanya dia ni tak faham apa yang tertulis dalam posting di atas...

tak hairanlah kenapa marah sangat dengan Interlok, sudahlah tak faham apa yang ditulis, terlalu sensitif dan gagal menggunakan fungsi otak pulak

zethro said...

Ahahaha. Btul tu CTW. Bahasa yg mudah pon takleh nak paham, ape tah lg bahasa sastera yg ada dlm Interlok tu. Pastu meroyan nak buat demo pasal tak paham maksud sebenarnya. Asyik pikir negatif je anak2 India ni, camne la org tak pandang rendah.

Anonymous said...

Cara pemahaman kita dan mereka berbeza. Sebab tu lah SPM mewajibkan semua pelajar lulus bahasa melayu.

Perisik Luar

Anonymous said...

apa yang anak keling paria tu marah sangat.
sampai sebut mak dia punya...
dia lupa ke yang diri dia pun keluar dari lubang yang serupa.
sebut mak orang punya..sama la tu macam sebut mak sendiri.
tak tahu la pulak anak keling paria ni keluar dari lubang batu tokong keling.
orang cerita pasal tikus...dia pula yang terasa...
payah berurusan dengan paria2 ni.

aku bukan paria

oh malaysiaku said...

itulah perangai bangsa paria di Msia ni. tak sedar diri langsung.

dahlah British tolong bawak kesini jadi kuli paria, kemudian kerajaan beri kerakyatan atas dasar belas ihsan, cucu cicitnya tengok macamana perangai? belagak ala samseng.

kalau cucu cicit diorang ni lahir kat India rasanya mestilah jadi samseng perompak duduk kat gunung ganang macam Pooja Devi. tengok sajalah macamana diorang bunuh Datuk Sosilawati dan kawan2nya.

yg berkedudukan sikit ramai yg malu dgn gelagat golongan paria ni, mereka akan mengaku diorang org Ceylonese atau Brahmin.

mengapa diaorg tak buat demo mintak British atau kerjaan Msia hantar balik ke India tempat lahir nenek moyang mereka? suruhlah hindraf buat! ada pemimpin pun lari ke Britain, tapi tak pulak mintak diterima jadi rakyat Britain. kat Msia bukan main melalak macam anjing gila. punyalah bangang paria ni.

Anonymous said...

puak puak paria ni p balik indialah,, negeri nenek moyang kau orang, kemudian buat je rumah dengan tahi lembu. ko dok malaysia kenalah tahu bersyukur .....agama k o tak ajar ke tentang bersyukur...

jangan dok meroyang tak tentu pasal macam mabuk todi. ini negeri asal usul aku, ko jangan masuk campur, aku cakap ko peduli apa..
kalau tak suka..p berambus....

Blog Archive

Labels