IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Monday, March 21, 2011

VIDEO LUCAH ANWAR DAN AMOI... SIAPA SEBENARNYA BERDRAMA?

Monday, March 21, 2011
Meletup sahaja video yang dikatakan Anwar Ibrahim membalun amoi SPA, berdedai-dedailah para propagandis Anwar Ibrahim untuk menekankan bahawa video klip tersebut merupakan satu lagi 'DRAMA' yang digunakan untuk membunuh kerjaya Anwar di dalam politik. Paling menarik apabila dikatakan, kemunculan video klip tersebut merupakan manifestasi daripada 'kegagalan' kes suntut jubur yang sedang dibicarakan sekarang.

Sebenarnya ada beberapa perkara menarik yang boleh dibincangkan tentang kemunculan klip video tersebut pada ketika dan masa yang tidak boleh dianggap sebagai satu 'kebetulan' ini. 'Kebetulan' ini sebenarnya tidak ubah seperti 'kebetulan' yang dirancang.

Saifuddin Nasution sebagai Setiausaha Agung PKR adalah pemimpin PKR pertama yang mengeluarkan kenyataan untuk 'menafikan' apa yang wujud di dalam klip video tersebut. Dan seperti alasan-alasan yang diberikan sebelum ini, klip video tersebut dianggap sebagai SATU FITNAH yang jahat daripada pemimpin UMNO. (KEDAH ONLINE)

Pun begitu, Saifuddin Nasution nampaknya tidak 'berani' menafikan bahawa lelaki yang membalun amoi SPA di dalam klip video tersebut adalah Anwar Ibrahim, sebaliknya apa yang boleh dilakukannya hanyalah menekankan bahawa ianya adalah satu perbuatan fitnah yang dirancang untuk memusnahkan kerjaya Anwar Ibrahim.

Begitu juga dengan beberapa orang pemimpin Pakatan Rakyat yang lain, juga sepakat mengatakan video tersebut adalah fitnah terhadap Anwar Ibrahim. Malahan Nik Nazmi, Pengarah Komunikasi PKR berkata, video berkenaan telah 'direka' untuk menfitnah Anwar. Barangkali yang dimaksudkannya adalah teknik CGI yang digunakan oleh KRU Film untuk menghasilkan Hikayat Merong Mahawangsa agaknya dalam usaha mensucikan Anwar Ibrahim!!!


Kita tidak perlulah menghuraikan apa yang berlaku seterusnya dan tidak perlu jugalah kita memautkan semua blog pro-Anwar yang SANGAT SEPAKAT mengatakan klip video tersebut sebagai satu DRAMA yang digunakan untuk membunuh kerjaya politik Anwar. Alasan yang diberikan adalah STEREOTAIP dan seolah-olah telah diarahkan oleh 'pihak tertentu' untuk membangkitkan persoalan yang sama. Disebabkan itu, kesemua mereka SEPAKAT dan SERENTAK mengatakan ianya adalah FITNAH.

Siapa sebenarnya yang menerima keuntungan besar daripada kewujudan klip video ini? UMNO atau Anwar Ibrahim?

Seperti yang diketahui, Anwar Ibrahim sedang berhadapan dengan masalah yang lebih besar berbanding membalun kemaluan seorang Amoi SPA. Kemaluan lelaki yang terbenam di dalam kemaluan seorang perempuan yang bukan muhrim, tidaklah 'seberat' kemaluan lelaki yang terbenam di dalam jubor seorang jantan!!!

Desakan demi desakan dari seluruh rakyat Malaysia agar Anwar Ibrahim menyerahkan DNAnya secara sukarela, benar-benar memeningkan KEPALA HAPRAK KUAT TEMBERANG itu. Segala usahanya untuk mengelak, nampaknya tidak menjadi. Di Sarawak, cubaan untuk menimbulkan permusuhan kaum dan agama dengan isu Bible berbahasa Melayu menggunakan Baru Bian, gagal sepenuhnya. Dayak Baru yang cuba menimbulkan isu keluarnya Sarawak dari Malaysia, juga nampaknya tidak mencapai kejayaan seperti yang diharap-harapkan. Dengan kata lain, rakyat Sarawak tidak langsung menyokong usaha-usaha menimbulkan kekacauan di negeri tersebut atau membawa negeri itu keluar dari Persekutuan Malaysia.

Hari Rabu nanti, hakim akan membuat keputusan sama ada untuk meminta Anwar Ibrahim menyerahkan DNA atau sebaliknya!

Kemunculan isu ini walaupun pada zahirnya agak 'menyeronokkan' bagi pihak yang menentang Anwar Ibrahim, namun pada masa yang sama juga menuntut kewarasan berfikir dan membuat kesimpulan. Di sebalik usaha juak-juak Anwar Ibrahim untuk memahatkan persepsi di kepala otak setiap rakyat Malaysia bahawa video klip tersebut adalah satu DRAMA yang diatur untuk BACK-UP bicara liwat, ia sebenarnya mengundang perbuatan membunuh diri jikalau tidak ditangani secara berhati-hati.

Ada perangkap besar di situ... dan kalau tidak dilakukan secara berhati-hati, perangkap itu bukan sahaja akan bertukar menjadi boomerang, bahkan akan menguatkan lagi persepsi bahawa sebarang masalah yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim, sebenarnya diatur oleh UMNO.... seperti yang dilakukan sekarang oleh juak-juaknya.

Yang pastinya, tiada seorang pun daripada mereka yang sanggup menafikan, orang yang 'berlakon' di dalam video klip tersebut adalah Anwar Ibrahim.... mungkin sebab mereka belum menontonnya lagi atau barangkali sebab mereka sedar, sudah tiada gunanya untuk menafikan kegemaran Anwar Ibrahim, sebaliknya menggunakan kegemaran tersebut untuk menunjukkan Anwar mudah masuk perangkap yang dipasang oleh musuh-musuhnya.

Atau dengan kata lain, sedar atau tidak, juak-juak Anwar Ibrahim cuba mewujudkan satu kes di mana, skandal dan seks rambang atau luar nikah bukanlah satu kesalahan selagi atas nama suka sama suka atau dibayar!!!

Yang Sohehnya, Anwar Ibrahim Sudah Pun Mengaku, BUKAN DIA Di Dalam Klip Video Itu!!!... Ada cerita baru, ada perkembangan baru dan ada sub-plot baru....


39 comments:

anak sufi said...

apa nak kata lagi bro...senang je dalam hidup ni BERANI KERANA BENAR DAN TAKUT KERANA SALAH! jadi kalau nuar di pihak yang benar, tak perlu putar-putar cerita, serahkan dna je. ni putar 360 darjah konon tak bersalah!

Anonymous said...

putar le selagi boleh ligat....

Anonymous said...

Sejak bila pulak politikawan terus mengaku apabila timbul satu-satu isu sensasi?

Baik apa jua isu dan apa jua parti yang terlibat, pengakuan 'berani mati' bukanlah ciri-ciri lahiriah seorang pemimpin.

Dalam isu ini, siapa yang melakonkan watak tidak penting tetapi tujuan penayangan video pada waktu ini adalah penting.

Apakah penyangannya dibuat bagi melarikan tumpuan umum terhadap kes mahkamah yang sedang berlangsung dengan harapan umum akan memberikan tumpuan terhadap lain-lain isu?

Pemerhati Bebas

USTAZ NAJB AL-MONGGOLIA said...

Aku pegang ayat ni.. Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya)- sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.(al-Hujurat:6).

Anonymous said...

Aku pegang ayat ni.. Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya)- sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.(al-Hujurat:6).

Anonymous said...

Woi ustaz.. pandai gunakan ayat Al Quran. Tapi bila korang fitnah najib boleh plak.. bodoh tak boleh diajar

Anonymous said...

woi ustaz.. pandai kau gunakan ayat al Quran..tapi bila fitnah najib boleh plak

zamsalam said...

Bro..
1. Nampak jelas puak PKR yg reka cerita..
2. PAS diam saja, DAP diam saja, UMNO diam saja.
3. Biasanya, Anwar ni kalau Kes BENAR2 berlaku dia akan samaaaaann!!
kalau Kes BOHONG2, macam nilah... nafi2 dulu.
4. Tak payah layan cerita ni.. perangkap besar.. bro!!

Anonymous said...

Int mungkin muslihat puak2 anuar, kita perlu berhati-hati dan mengkaji apa sebenarnya matlamat penyebaran video ini.Jangan biarkan kesalahan liwat yg telah 90% diyakini kebenarannya tak dapat diadili, di negara tercinta ini.

Anonymous said...

Aku pegang ayat ni.. Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya)- sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.(al-Hujurat:6).

Zakir said...

Aku sependapat dengan zamsalam, entah2 video ini adalah satu perancangan jahat juak2 pembangkang untuk divert isu DNA kepada isu video. Lepas tu kerajaan dan rakyat menuduh Si Anu yang buat. Rakyat leka dengan isu video dan terlupa pasal DNA yang masih belum sudah2 lagi. Tup tup…kes video ini setelah disiasat dengan begitu rapi dengan suruhanjaya diraja dan segala2nya mengesahkan video itu palsu. Tambahan lagi pengisytiharan video tu palsu dibuat dekat2 pilihanraya. Maka, juak2 pembangkang ni pun apa lagi, melalak, melolong, menyalak dan meraung kerajaan zalim! kerajaan membuat konspirasi menjatuhkan Si Anu dll hingga rakyatpun terpengaruh…maka natijahnya, kerajaan ditolak secara total dalam pilihanraya. Dan isu DNA yang tergantung tadi itu pun selesai begitu sahaja…. Hmm… boleh baca la politik kotor dan script writing juak2 pembangkang ni. Apa yang pasti, dorang memang dah tak ada isu lagi untuk lari dari isu DNA ini. Sekarang ni, pemdakwaraya dah mintak Si Anu kasi sampel untuk check DNA. Dia dan segala juak2nya tak nak kasi. Tetapi mereka sekarang ni sbenarnya TIADA alasan lagi untuk tidak memberinya. Maka, antara cara mengalihkan isu dan perhatian rakyat ialah dengan mengeluarkan isu baru yang sengaja diputar belit: video lucah melibatkan Si Anu, yang direkcipta mereka sendiri dengan kemuncak cerita mereka tidak bersalah….Ha Ha…Ha…bole baca la.. jangan nak chong la Anu!
Reply

Anonymous said...

maaf mencelah, dna anwar telah diberi pada kes yang pertama, tapi telah dimanipulasikan.. what for nak bagi lagi.. tidakkah kita tahu.. bahwa di akhir zaman nanti akan datang fitnah yang besar? sesungguh nya hati kecil ini tahu bahawa Anwar tidak melakukan.. dan jika dia melakukan Allah boleh melaknatnya bila2 masa.. fikirlah bahawa kita mungkin ada ayah dan ibu pada peringkat umur yang serupa.. tidakkah kita berasa kasihan.. pada peringkat umur begini mereka masih lagi difitnah.. ya Allah bangkitlah orang2 melayu yang berpendidikan ini untuk memperjuangkan agama Islam.. di kala ekonomi kita semakin teruk kenapa kita masih lagi ingin mencaci orang2 yang belum tentu berdosa.. jangan tamak dengan harta Allah kerana jika Allah ingin mengambil kembali bila2 masa pun boleh seperti yang berlaku di jepun dan Acheh..

WALI AJIS said...

USTAZ MONGGOLIA

SIAPA YANG KAU MAKSUDKA FASIK ????

KALAU PANGKAH PAKATAN, GERENTI TAK FASIK KA ????

DAH TERTULIS KA ORANG UMNO FASIK ????

JANGAN PANDAI MENTAFSIR AYAT QURAN BERDASARKAN ANDAIAN

Anonymous said...

Kena batang hidung puak2 sendiri
pandai pegang ayat tu ayat ni. Tak
mengakukah zaman Nabi Lut pun dah
belaku!

Anonymous said...

kpd anonymous "maaf mencelah"...... mana ko tahu DNA nuwar tu dimanipulasi?heh.pandai gunakan ayat quran utk tegakkan apa yang ko rasa betul pada fikiran kau je kan.klu DNA nuar yg dlu x dimanipulasi, pe ko nak jawab kat akhirat nanti? jangan nak ngikut prangai nuar yg suka manipulasi semua bnda ni. jgn nak cemarkan kesucian ayat quran dgn manipulasi drp otak ko sndiri.fahamkan elok2 ayat tu,kaji balik.pastu bandingkan ayat tu dgn pemimpin2 yg kau duk sanjung selama ni..semua sama je.

blogenstarz said...

Memang betul seperti yang dinyatakan.
Juak2 Anwar sudah menafikan itu hanya fitnah walaupun mereka belum melihatnya sendiri.
Jadi siapa yang berada disebalik video sex tersebut?

Memang sah.... ianya hanya untuk mengalihkan perhatian DNA !

Anonymous said...

aik...sedih je bunyi nye komen juak2 pakatan nie...takde siapa nak fitnah sesiapa..UMNO/BN tak perlu isu skandal utk menang..perhatikan betul2 trend kempen UMNO/BN...pembangunan..pembangunan.. pembangunan..kadang2 aku pun boring dgr..tapi tu la cara UMNO/BN..tapi yg selalu menfitnah nie juak2 pembangkang...ni yg selalu aku dgr..sbb tu kempen diaorg aku suka dgr..tapi setakat dgr je...sebgai wadah hiburan semasa...hehhehehe...

Anonymous said...

Sejak bila polis lancap amik air mani Anwar??
Mani is mani... Kalau Anwar bagi kuku dia pun, tapi tak match DNA mani tu..settle kes.. So, apa takut??
Itu pun payah nak paham..Sumpah dah la Qardawi tak bagi...

Kes video ni macam diversion je..

Anonymous said...

Bro, DNA tahun 1999 mana? Sudah serah what..

Anonymous said...

DNA 1999 dah serah? ishhh dah le ko kabor ianya dimanipulasikan..licik jugak ko ni selicik "anu"warnya.

Serah je ler..apa ada hal.

Anonymous said...

Entah;ah..x tau nak cakap ape dgn isu terbaru dan isu2 sebelum ni.Yg penting Allah jualah yg tahu kebenaranNya.maka hambanya, jika tidak bersalah perlulah menggunakan jalan agama..bersumpahlah dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyanyang bahawa kita tidak melakukannya...bersumpahlah..jika penghakiman manusia sudah tidak dipercayai lagi..Waallahualam...

Anonymous said...

semua yang komen diatas ni mangsa diperbodohkan kan parti xkiralah bn pas keadilan ke.....ko org semua ni sedar ke?ada ke najib anwar nik aziz ambil kisah ke ko kena bayar saman barang naik minyak naik yang terbaru ayam naik sbb tsunami hahahahahaha jadi lah pengundi yang bijak berubah rubah kerajaan bagus jgk lepas bn pr bn pr bn pr bn dan seterusnya laaa hahahahaha tukar selera kalau xsedap tukar balik rasa dulu....

Anonymous said...

nuar aljuburi najib alpantati samo je..pilih muhyiddin ko haji hadi tentu ok skit...bro

Anonymous said...

aku ingat nak bukak bisnes pawagam citer blue.......mesti laku...jual vcd blue kena tangkap ..tayang citer blue ok pulak best ni..

Anonymous said...

toksah dok berlakon lagilah ke puak umnongok ooiii, tipu daya kalian telah pun terpalik kepada umnongok hahahaha....Itulah kekuasaan ALLAH menyelamatkan hamba2 yg di kasihinya dari terus di fitnah oleh syaitan2 yg bertopengkan manusia dan pengikut2 asobiahnya.... sesungguhnya azab ALLAH akan tiba kpd syaitan2 ini....

Anonymous said...

Anonymous said...
Sejak bila polis lancap amik air mani Anwar??
Mani is mani... Kalau Anwar bagi kuku dia pun, tapi tak match DNA mani tu..settle kes.. So, apa takut??
Itu pun payah nak paham..Sumpah dah la Qardawi tak bagi...

Kes video ni macam diversion je.



******* setahu aku DNA ni kalo ko bg apa jenis sample dr tubuh ko tetap sama hasilnya..xkira dr air mani or kuku...dr bdn yg sama so akan sama hasilnya...tu la DNA...

Flower Power said...

Aku pegang ayat ni.. Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya)- sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.(al-Hujurat:6).

Anonymous said...

aper jadah nyer umno ni!! dlu dh serah la DNA~apa korang dh buat dgn DNA tu? Telan? Tngok video tu btol2!
Cuba kongsi glap dpt DNA ko..mlm ko tdo..bngun pagi kner tangkap kes rompakan bank...trbaek! sapa nk ksik DNA kt org yg salah pstu brkuasa dlm negra... dok sebok blue anwar~ altantuya pn x trcover lg! gatal nk sebok blue anwar!!

Anonymous said...

Sebelum anda semua bagi komen tak fikir ke ikut suka ke. Korang umno ke PKR ke ape yg korang dapat. Lainlah mcm aku. sokong 2-2 kiri kanan projek aku dapat.
2-2 parti sama jer takde byk beza. Kalau asyik belah sana jer nak kaya. bagi pulak yg belah sini kaya kan senang.

Anonymous said...

anwar bodohhhhhhhhhhhhhhh!

Anonymous said...

anuar...kalaulh dulu ko brsabar.msti ko dh jd pmimpin yg hebat.tolak yg blkng2 tirailh...mana ada pmimpin yg lurus cam pmbaris.pmbaris sndiripn tk lurus hbs.klu lurus sgt,snng nk patah...so,about the bad things u'v done,no comment.its just a pity 4 sme1 as ur caliber 2 b put down this way.but now,u r way...2 dangerous 4 our country.so,..stand down.do smething good with ur remaining life.u r not getting any younger

Anonymous said...

ketahui fakta:
1. Profil DNA dah ada dalam rekod, jadi anwar tak perlu bagi sample baru DNA. Tengok kesan DNA dalam jubur Saiful, compare dengan DNA profile Anwar yang dulu, sama ka tidak. tak perlu mintak specimen baru. DNA profile tak akan berubah, walaupun orang tu dah mati. Pi mengaji dulu.

2. Ayat Quran sebut kalau orang dasik bawa berita, jangan terus percaya, selidik dulu. tak sapa kata UMNO fasik. Yang pi tayang video tu sapa? Bukankah orang tu telah dikenali sebagai penzina dngn gadis bawah umur, jadi selidiklah dulu berita yang dia bawa.

Jangan risau, kalau Anwar salah, dia tetap akan kena. Tak kat dunia, kat akhirat nanti. Kat akhirat lagi azab balasannya.

Anonymous said...

kepada juak2 bn/umno pula. jgn la tunjukan bodo 2 sgt2... aku yg xikut politik ni leh buka minda xkan korang xleh bukak minda?? klu nk dna,dl pny dna kan ade. satu lagi, klu bg dna dr xsalah jd salah,bg aku isu nie yg PENGEDAR !!! sekali lagi PENGEDAR!!! wajib di tangkap. sebab da ada akta pun br pngedar. nie pengedar dok rileks... abah ko. lagi satu PASAL pembangunan, standard la bodo,sape memimpin kene jln kan kerja2 die.. klu PR memerintah malaysia itu jugak keje die nnt... yg salah care die gn kan kuasa.ptt pemimpin takut kan rakyat bukan rakyat takut kan pemimpin.kenapa dato susilawati kejap je selesai?? knp awek mongolia xselesai2?? da juga klu isu pas korang sebut pasal agama?? pkr kes seks?? 2 je kick die org... aku gerenti anwar jatuh kompom trus pilihan raya umum.kompom.

TRUEMAN said...

Saya tak mau kata bab ni.. Cuma bila depa puak pembangkang ni tuduh orang UMNO tanpa bukti ( dengar cakap orang juga ) tak apa pula. Bukan baru niii tapi masa Anwar dalam UMNO pun pembangkang macam ni.. Dengar fitnah kononnya bekas dari orang UMNOla, bekas peguamlaa, bekas pengarahlaa.. dan lain-lain lagi.. Boleh caya pula... Kita tau orang UMNO bukanlah baik sangat tapi tengok KAEDAH tu.. Kat UMNO guna kaedah lain tapi kat diri sendiri guna kaedah lain... Awat nak tipu TUHAN ka?? atau awak tu memang jahat tak nak kepada kebenarannn. Biasanya orang yang cakap dia baik dan beriman dan tuduh orang jahat. Dalam kitab dia tulah munafiq....

TRUEMAN said...

Satu lagi bab liwat... Saya tak percaya kat anwar sebab saiful dah bersumpah dengan nama Allah. Jadi wajib kita terima kata dia sebab nama Allah tu besar. Dia bohong itu urusan dia dengan Tuhan. Awat tak yakin Tuhan ada kuasa. Nama Allah kecil kaa sampai orang bersumpah kita berani cakap saiful terima upah.. Maknanya pada kita Allah tu kecil je dan tak yakin kuasa tuhan. Pada pembangkang yang kata serah pada Tuhan, kalau anwar buat dia akan kena juga dengan Tuhan... adillah sikit... kat pemimpin UMNO anda kata haram ikut pemimpin fasik tapi kat orang yang tak berani jawab sumpah ok pula.. kalau nak tolak, tolaklah dua-dua sekali.Ini tak sampai memecahbelahkan masyarakat Islam,melemahkan orang Islam... Masih tak nampak kaaa. Anwar ni ada jasa kaaa kat umat??? atau cakap,cakap,cakap.. Keluarga dia dari miskin jadi kaya tak orang persoalkan pula yeeeeeeeee. Bacalah kejatuhan negara-negara di dunia serta sejarah peperangan dunia... kemudia minta Tuhan bagi faham dan jangan keras hati dari kebenaran....

Anonymous said...

serahkan DNA kamu atau kamu PENGECUT

wanyee said...

pakatan rakyat PENGECUT xberani nak desak aljuburi serahkan DNAnya, pas lagilah pengecut macam nik najis sekali aljuburi jeling terus berdegup kencang jantungnya... ngapa ye...

Anonymous said...

Kalau saya jadi Anwar, saya pun takut nak bagi sebab boleh dieksploitasi. Contohnya mereka akan beritahu serupa DNA walaupun tidak serupa sebab boleh dirasuah. Bagi 10 juta orang akan tutup mulut. Kedua, mungkin pihak tertentu tidak mahu terima rasuah untuk memalsukan DNA tetapi takut dibunuh. Pendapat peribadi.

Anonymous said...

Senangnya hidup jd YB mcm anuar ni,siang mlm keja balun amoi la jantan la,keja ckit jer p ceramah bedal ikut dan fitnah sana sni ckup ,msa bila nk wat putrajaya sendri ,asyik nk merampas jer brang orang,tu pun org bodoh ikut dia lg.

Blog Archive

Labels