1M4U

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, April 5, 2011

Kalau Dah Mirip-Mirip, Apa Yang Nak Dikecohkan? Berapa Peratus Miripnya?

Tuesday, April 5, 2011
Riuh rendah hari ni dan semalam..kabornya dah keluar dalam U tube!!


Gambar siap tertera lagi depan utusan lagi tu..ada gak staff dlm ofis yg disyakki pasal mirip2!!


Tapi..staff2 kat sini tak le pula buat laporan polis yg cuba mengesahkan bahwa bukan mereka dalam gambar trsebut..gitu juga bini2 mereka tak pula nak kenyataan utk menafikannya..sengih je mereka..


Tapi kenapa orang yg gitu yakin bukan diri mereka..walaupun hanya mirip2 diri je, tapi mereka gitu sungguh2 menafikan..siap suruh keluarga dan bini nonton dan tolong bantu nafikan..tak cukup ngan gitu dikerahnya seluruh bala tenteranya utk nafikannya..musykil gak!!


org2 tua kabor..sapa yg makan cili, dia ler yg rasa pedasnya!! Tapi harap2 ler pelakon tu benar2 mirip je!! cuma tak pasti berapa percent mirip2nya..30 %, 40% atau 99.9999% (yg dalam U-tube).


Video klip yg telah disiasat kabornya 100% tulen..cuma pelakonnya lum lagi disiasat berapa percent miripnya..


Tapi..jika hasil siasatan kelak kabor 99.9999999% je mirip, maka perbezaan 0.000000001% tu akan disorak tanda kemenangan..apa-apa je ler!! memang payah nak menegak benang yg basah ni!! tapi ..teruskan ler usaha!!


aku dengor2 1 rakyat malaysia dah tahu..ada yg kabor, biasa ler. ( dulu org kabor, 1 kampung dah tahu..sekarang ni 1 malaysia le pasal dah ada broadband)


-aa



0 comments

Bala Makin Dekat oiiii..Tak yah ler sokong2 lagi!!

Gempa bumi 5.4 skala Richter Jakarta, Jawa Barat 05/04/2011 3:29pm JAKARTA 5 April - Gempa bumi berukuran 5.4 pada skala Richter di Ujong Kulon, Banten semalam, menggegarkan kota Jakarta dan dua provinsi yang berjiran dengannya iaitu Banten dan Jawa Barat. Menurut Badan Meteorologi, Klimatologi dan Geofisika (BMKG), gempa yang berlaku pada 11.34 pagi itu berpusat di laut, di 83 km sebelah tenggara Ujung Kulon, dengan kedalaman 23 km, namun ia tidak berpotensi mencetuskan tsunami. Kebanyakan pekerja yang berpejabat di bangunan tinggi di sini menyatakan terasa gegaran selama beberapa ketika dan mengalami rasa pening. Keadaan sama dirasakan beberapa penduduk dari Sukabumi dan Bogor di Jawa Barat serta Tangerang di Banten. Tiada laporan mengenai kemalangan jiwa atau kerosakan harta benda akibat kejadian ini. - Bernama

_________________

Tak yah ler sokong2 lagi...meh tobat cepat2, sebelum terlambat kerana brsekongkol ngan pendusta, peliwat, dan penzina..


walaupun tak buat tapi kerana brsekongkol dan bersubahat...pehhh, sedap sorang2, bala ramai lak tanggung oiiii!!!


-aa

2 comments

NATIJAH PENGAKUAN WAN AZIZAH!!!!

Wan Azizah Wan Ismail, Presiden PKR dan isteri kepada Anwar Ibrahim telah mengeluarkan kenyataan menafikan bahawa lelaki yang kelihatan dalam video yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim sebagai Anwar Ibrahim! Menjadikan dirinya dan anak-anaknya sebagai alibi untuk menolak dakwaan tersebut, Wan Azizah yang sedang melihat kehancuran besar kepada keluarganya, jelas menggunakan skrip yang 'terancang'.

Dari tahun 1998, Wan Azizah cuba menafikan warna hitam sebagai hitam. Sebaliknya menganggap, pihak kerajaan yang berkonspirasi untuk mengatakan hitam itu adalah hitam. Wan Azizah menganggap Anwar Ibrahim hanya difitnah dan dikonspirasikan termasuklah tuduhan liwat, tetapi sekian ramai yang membuat pengakuan, tidak ada satu pun yang cuba didengar dan disiasat oleh Wan Azizah sendiri.

Sukma, Hairani, Ismail Haron dan seribu satu macam nama yang lain, yang telah membuat pengakuan skandal mereka dengan Anwar, seolah-olah tidak wujud pada Wan Azizah. Wan Azizah masih lagi menggantung sepenuh kepercayaan kepada Anwar Ibrahim.

Setidak-tidaknya, itulah yang cuba dipertontonkan oleh Wan Azizah kepada masyarakat luar. Lakonan Wan Azizah ternyata sangat sumbang. Lakonan Wan Azizah berdasarkan skrip yang diberikan kepadanya sangat songsang.

Sebenarnya tidak salah untuk Wan Azizah bersikap begitu. Sebagai isteri dan ibu kepada 6 orang anak yang dewasa dan meningkat dewasa, tanggungjawab Wan Azizah sebenarnya sangat berat. Mencemarkan imej Anwar Ibrahim yang merupakan tonggak keluarganya, bererti Wan Azizah perlu menggunakan jantina, air mata, suara lembut dan lenggok tubuh yang digelarkan oleh Anwar Ibrahim sebagai sepat kering!

Dalam kes terbaru sekalipun, Wan Azizah sebenarnya hanya perlu menunjukkan jam Omega yang dikatakan oleh Anwar Ibrahim telah disimpan olehnya. Penafian yang dibuat menerusi kenyataan yang turut disiarkan oleh BLOG NURUL IZZAH, sebenarnya sudah dapat dijangka dan sudah dapat dibaca.

Masyarakat sebenarnya sedang menunggu JAM TANGAN OMEGA yang dikatakan oleh Anwar Ibrahim disimpan oleh Wan Azizah. Seandainya Wan Azizah menunjukkan jam tangan tersebut, ia sudah cukup untuk dijadikan sebagai PENAFIAN PALING HEBAT sekaligus membenarkan segala kata-kata tentang konspirasi dan fitnah.

Masa yang diambil sudah terlalu panjang. Dan kalaupun jam tangan Omega itu ditunjuk serta dipamerkan sekarang, sudah terlalu banyak persepsi yang wujud tentang Anwar Ibrahim dan 'peranannya' dalam video berkenaan. Apatah lagi dengan seutas jam tangan berjenama mewah yang sama, telah pun diserahkan kepada polis bagi tujuan siasatan.

Penafian yang dibuat oleh Wan Azizah sebenarnya sekadar menambahkan lagi 'tohmahan' terhadap keluarganya, bukan mengurangkan atau menghapuskan sama sekali, terutama dengan penyiaran video yang dipertikaikan itu....

Dan perlu diingat, ada HAK RAKYAT DALAM KES INI dan kes ini bukanlah kes terasing serta terpinggir daripada PENGETAHUAN RAKYAT kerana Anwar adalah seorang pemimpin! Dia bukan orang biasa yang padanya terdapat larangan ghibah!!!

6 comments

Kisah Masjid dan duit kutipan..

Khatib jumaat baru2 ni mencungkil pasal duit tabung masjid..ada dibuatnya sedikit teguran dan penyakit yg menular pada AJK2 Masjid..


Kabornya..ada AJK2 beria2 dan berbangga2 pasal kutipan..sampai brcita2 utk dapatkan kutipan yg lebih lagi pada masa2 akan datang..

- ada yg berbangga bahwa kutipan mereka merupakan kutipan yg tertinggi dari kutipan masjid2 yg lain.

Sikap ni ditegur oleh khatib..kabor sikhatib, duit kutipan trsebut hendaklah dibelanjakan utk imarahkan masjid..ngan majlis2 ilmu dsb. Bukannya brbangga2 dan brlumba2 dalam mendapatkan kutipan derma dari org ramai..

_____________

Pada pandangan aku..


Baguslah, selain dari perbelanjaan masjid sendiri yakni api, air dan hal2 lain..ada peruntukan juga utk immarahkan masjid ngan majlis2 ilmu.


tetapi..majlis2 agama trsebut perbelanjaannya bukanlah utk dibayor pada ustaz2 yg menyampaikan ilmu trsebut..tapi dibelanjakan pada mereka yg hadir!!


walaupun ada brpendapat duit sagu hati pada ustaz2 ni tak salah, menerimannya tak salah..

tapi jika kita ingat2kan kembali amalan2 para ambiya' as, para sahabat ra dan ulamak2 sohor trdahulu..

Mereka menyampaikan ilmu2 agama atas perbelanjaan mereka sendiri..dan tidak meminta2 apa2 pun upah, sagu hati dan hadiah dari ilmu agama yg disampaikan..( ada yg berpendapat hadiah/sagu hati yg diberikan tanpa ada niat atau keinginan mengharap2 akannya hendaklah diterima kerana tu adalah dari Allah swt)


Nabi saw sebelum menjalankan usaha agama adalah dari golongan hartawan ( yakni isterinya Siti Khadijah rh merupakan seorang hartawan)..tapi setelah baginda saw memulakan usaha agamanya, semua hartanya telah dibelanjakan..

Abu Bakr ra ada 8 gedung perniagaannya sendiri..setelah ia memeluk Islam, semua abis digunakan ..bukan dihadiahkan pada nabi saw tapi digunakan utk usaha agama. Nabi saw tidak ambil seduit pun dari Abu Bakr ra..gitu juga Nabi saw tidak ambil seduit pun dari mana2 sahabat ra walaupun setelah diMadinah..walaupun ada beberapa sahabat ra yg kaya raya..

Nabi saw, Abu Bakr ra dan lain2 sahabat gunakan harta mereka sendiri utk beri makan pada manusia, bebaskan manusia dari bebanan hutang, menebus diri mereka dari perhambaan dsb..

Wang kutipan masjid selain utk maintenance masjid, majlis2 ilmu, elok gak diperluaskan utk kebajikan ummat Islam kariah trsebut (anak yatim, kos perubatan, kos pembelajaran anak2 miskin kesekolah, terperangkap ngan along, putus sumber rezki spt diberhentikan kerja, ibu tunggal, dll)..pastikan ianya abis dibelanjakan setiap bulan, yakni setiap bulan baki simpanan ialah kosong!!!


Mungkin, (aku rasa), ilmu dan agama yg disampaikan masa zaman nabi saw dan ulamak2 trdahulu sangat berkat..mana lahirnya alim ulamak yg berwibawa dan disegani..malah lahirnya ummat Islam yg berkualiti. Ianya disampaikan melalui pengorbanan dan bukannya utk mencari kekayaan.


Hari ini (seolah-olah pada mata aku dan mungkin aku silap) amalan2 agama proses penyampaian agama, memberi nasihat (motivasi dan konsultansi ) dijadikan sumber pendapatan dan berlumba2 mengumpul kekayaan dari amalan tersebut.


Amalan umrah dan ziarah juga dijadikan sumber pendapatan dan kekayaan..kempen mengerjakan umrah dan ziarah begitu ghairah sekali..


Majlis2 tahlil, pengajian AQ, penghafalan AQ, pengajian2 bab2 agama dijadikan sumber rezki dan tempat asbab mengumpulnya kekayaan dunia..


Tak kurang juga gunakan agama utk mencari pengaruh dunia, sokongan manusia, kerusi dan kuasa..harapan jadi pempin masyarakat yg mana melalui sokongan manusia dijadikan batu loncatan utk mengumpul kekayaan.


"Talk Show" yg ditiru dari masyarakat barat diIslamkan yg mana kononnya sebagai satu pendekatan dakwah dijadikan karier dan sumber rezki..


Mungkin tu lah juga sebab..walaupun anak2 kita dihantar kesekolah2 agama, tahfiz..dan banyak "talk show" pasal agama diwujudkan..ianya seolah sati entertainment..dan ruh sebenar agama tidak trsebar walaupun ilmu agama trsebar.

ramai org pandai cakap pasal agama..sehingga yg bukan Islam pun dah boleh ceramah agama tapi tak ramai yg amalkan agama.


Ceramah2 agama, bacaan AQ, wirid2, doa2 dikasetkan..dan dijual!! Buku2 agama dituliskan kembali yg mana banyak darinya adalah 'cut & paste" (maklumlah penulis2 zaman dulu tidak meletakkan hak cipta terpelihara dan harga trtentu).


Tak kurang juga yg menjual sticker2, T'shirt, baju2 yg bertemakan Islam..yg berlogo Islam..mereka yg memiliki atau membeli semua ni seolah2 dah Islamik..


Mereka2 yg teringin atau terbuka sedikit pada agama..mula mencari2 buku2 agama, kaset2, cd2 dll..ada yg rajin mendengarnya, ada sekali je seumur hidup, ada gak yg beli dan buat pekasam.


Yg rajin mendengar...bagus le, tapi tak juga rajin beramal tapi dijadikan modal dalam brhujjah dan berciter..dan terlebih malang utk dirinya bila dia fahami ikut apa yg dia nak faham dan tak dapat nak rujuk ngan empunya buku, empunya cd, empunya ceramah..tak tahu juga yg empunya ilmu dan ceramah ambil tak dia sebagai murid atau ngaku mereka sebagai murid..SAPA nak bertanggungjawab keatas pemahamannya dan pengamalannya didunia dan diakhirat!! Sapa nak pastikan mereka memahami spt mana patut difahami akan agama ini??? Sapa yg nak pastikan mereka beramal ngan sepatutnya?


Kita telah jual agama kita kerana dunia utk dunia..penyakit yg kita tak sedari yg telah menjadi salah satu faktor kemunduran agama kita sendiri!!

Umumnya kelihatan pada masyarat, mereka yg sibuk brceramah, atau popular dan banyak demand mengajar, banyak buku2 dan cd..hidup penuh kemewahan dan kaya raya!! ramai ler yg brminat dan berlumba2!!


Kita ingin melihat generasi yg korbankan dunianya utk sebarkan agama, sebarkan ilmu2 agama dan bukannya utk memiliki dunia tapi korbankan agamanya..spt mana generasi2 trdahulu.


Ummat yg dibina hasil dari pengorbanan dunia spt ummat sewaktu zaman nabi saw trbukti sebagai ummat yg trbaik sepanjang zaman!! Lum terlambat utk kita sendiri mulakan..


Kita tak perlu tunggu UMNO, PAS, PKR maupun DAP utk memulakannya..tiada siapa yg dapat halang kita dari korbankan dunia kita yakni diri, dan harta utk agama tanpa ambil apa2 kembali sebagai pengganti.


saja2 je citer..sekadar renungan!!


-aa


2 comments

ANEH... TETIBA SAHAJA NURUL IZZAH DAN MAHFUZ JADI BAIK!!!!

Masa kecoh cerita Datuk T menjemput wartawan dan editor media untuk menonton video yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim, baik Anwar Ibrahim mahupun para pemimpin Pakatan yang lain, termasuklah sebilangan pemimpin PAS bingkas menjawab dengan pantas. Semuanya menafikan tentang pembabitan Anwar Ibrahim. Kata mereka, video berkenaan adalah konspirasi dan fitnah, bahkan dikatakan pula, video tersebut telah dibikin sedemikian rupa untuk menghapuskan riwayat Anwar Ibrahim dalam politik Malaysia.

Bagaimanapun, apabila Ketua Polis Negara mengesahkan video tersebut adalah tulen, sudah mulalah kekenduran di kalangan para pemimpin Pakatan Rakyat. Namun apabila desakan demi desakan agar pihak berkuasa dan kerajaan mewujudkan sebuah Suruhanjaya Siasatan Diraja untuk video berkenaan, suara Anwar Ibrahim kedengaran. Suaranya kemudian disahut oleh para penyokongnya yang mengecam Datuk T dan perbuatan mereka mendedahkan kewujudan video tersebut. Mereka mengambil dari sisi perbuatan mendedahkan untuk mengecam, bukannya terhadap orang yang didapati berzina dengan pelacur China yang dirakamkan di dalam video tersebut.

Setiap hari, itulah beritanya. Daripada pemimpin tak ada otak, sampailah pemimpin agama, semuanya pakat memberikan pandangan masing-masing dan mengecap perbuatan Datuk T sebagai politik kotor dan politik lucah.

Tiba-tiba semalam satu lagi dentuman berlaku. Gempar selama 11 jam apabila video yang menunjukkan watak seorang lelaki yang kelihatan seperti Anwar Ibrahim, muncul dan disiarkan oleh YouTube. PKR menerusi portal berita mereka, serta-merta mengeluarkan kenyataan bahawa lelaki tersebut bukanlah Anwar Ibrahim menerusi hujah-hujah mereka.

Namun sesuatu yang paling mengejutkan ialah, apabila beberapa orang pemimpin Pakatan Rakyat seperti Mahfuz Omar dan Nurul Izzah menyatakan, mereka akan ALL OUT untuk menyerang balas video tersebut.... HANYA SELEPAS PRN SARAWAK!!!

Apa sudah jadi? Selalunya, kalau tak ada cerita pun, Pakatan Rakyat sanggup mereka-reka cerita tentang alibi mereka yang tersendiri. Alih-alih para pemimpin Pakatan Rakyat menyatakan bahawa tentangan tidak boleh mereka lakukan sekarang kerana PRN Sarawak tidak akan terjejas dengan video berkenaan. (BACA DI SINI)

Apakah sebenarnya mereka sangat bimbang sekiranya bahagian kedua, ketiga, keempat dan seterusnya akan dimuatnaik di YouTube dan kali ini wajah lelaki bertuala putih itu akan kelihatan lebih jelas dan dapat menentukan sejauh mana moral Anwar Ibrahim di dunia ini atau sebagaimana yang dikatakan oleh kawan-kawan rapatnya bahawa Anwar Ibrahim mempunyai pelbagai muka dan perwatakan!!!

Yang sohehnya video berkenaan tidak akan 'BERSENDIRIAN'.... ia bagaikan serangan santau kepada Anwar Ibrahim... tidak membunuh terus, sebaliknya menyeksa dan memeritkan sehinggalah hayat politik Anwar Ibrahim berakhir dengan maruah serta moral yang sangat tercalar!!!

7 comments

BUKAN VIDEO 'DATUK T'... PENGAKUAN MALAYSIAN INSIDER!!!!

Para penyokong Anwar Ibrahim yang sukar menerima 'kenyataan' menzahirkan pelbagai perasaan mereka untuk menafikan, lelaki yang dirakam di dalam video yang dimuatnaik dalam YouTube dan kemudiannya dihapuskan 11 jam kemudian, adalah Anwar Ibrahim. Bagaimanapun, sesuatu yang sangat menarik tentang hujah mereka ialah, masing-masing beranggapan video berkenaan adalah video yang telah dipertontonkan kepada para wartawan, media dan beberapa orang pemimpin politik dari PKR dan 'khabarnya' juga beberapa orang pemimpin PAS.

Sekaligus mereka cuba menyalahkan PDRM dan Shazryl Eskay bagaimana video tersebut boleh 'bocor' dan berada di tangan orang lain. Eskay dalam satu kenyataan awalnya berkata, satu-satunya salinan yang ada padanya telah diserahkan kepada polis.

Pengakuan yang dibuat oleh wartawan MALAYSIAN INSIDER pula jelas menafikan video yang dimuatnaik itu adalah video yang menimbulkan kegemparan di seluruh Malaysia. Sebaliknya ia adalah video baru yang tidak diperkatakan sebelum ini.

Ada sesuatu yang menarik tentang video ini iaitu 5 SOALAN ESKAY KEPADA ANWAR yang disiarkan di dalam blog KICKDEFELLA pada 31 Mac lalu. Eskay telah memberi amaran kepada para penyokong Anwar agar tidak berlebih-lebihan menyerangnya kerana dia akan bertindak balas dengan melakukan lebih banyak pendedahan.

Kelima-lima soalan Eskay kepada Anwar itu semuanya berkisar tentang BANGKOK dan THAILAND.... pada video yang dimuatnaikkan di YouTube itu, terpampang jelas label yang memperincikan tentang tempat kejadian tersebut tersebut dan nombor bilangannya.

Pada masa yang sama, Eskay tidak menceritakan apa-apa tentang Bangkok dan Thailand tetapi memberi petunjuk yang sangat jelas menerima kelima-lima soalannya kepada Anwar bahawa dia sememangnya mempunyai sesuatu untuk membalas serangan yang dilakukan oleh para penyokong Anwar Ibrahim terhadapnya.

Dengan pengakuan penulis artikel Malaysian Insider itu, jelaslah ini bukannya video 'termasyhur' yang ditayangkan di Carcossa Seri Negara. Sebaliknya ia adalah salah satu daripada video-video yang dijadikan sebagai BACK-UP!!!

Jenuhlah nak menjawab!!!!

6 comments

AMUKAN ANWAR IBRAHIM... DIA MELATAH LAGI SEBENARNYA!!!!

Anwar mengamuk sakan bila mendapat tahun video yang dikaitkan dengannya, tersiar di YouTube. Habis semua orang diamuknya. Habis semua orang dikaitkannya. Malah dalam keadaan terdesak dan dah tak jumpa jalan untuk KELENTONG lagi, Anwar berkata, dia tidak peduli sama ada orang di dalam video itu serupa dengannya atau tidak, yang pasti itu bukanlah dirinya.

Sememangnya Anwar jelas tertekan dengan kenyataan yang disiarkan oleh FREEMALAYSIAKINI seperti mana dia tertekan ketika berceramah di Rumpun Makmur pada hari dan ketika yang sama dengan Ummi Hafilda dalam Pilihanraya Kecil Kerdau bulan lalu. Bezanya kali ini, Anwar Ibrahim meroyan seorang diri kerana yang memprovokasinya hanyalah sebuah video yang dimuatnaik ke dalam YouTube.

Anwar ungkit tentang ketiadaan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat kematian Altantuya Shiiribu. Anwar ungkit tentang ketiadaan Suruhanjaya siasatan tentang seks bawah umur membabitkan Abdul Rahim Thamby Chik. Anwar juga bertanya, apa kesudahan siasatan tersebut sekalipun keputusannya telah pun diketahui semenjak dia di dalam Kabinet lagi.

Anwar marahkan orang yang memuatnaikkan video tersebut. Anwar marahkan orang yang mengedarkan dan mendedahkan video tersebut tetapi Anwar sedikit pun tidak mengutuk perbuatan orang yang dirakamkan dalam video berkenaan.

Dan seperti biasa, sakit hati sebab Najib Abdul Razak telah potong trip dia untuk jadi Perdana Menteri, Anwar melampiaskan kemarahannya kepada Najib Abdul Razak. Najib Abdul Razak dituduhnya berkomplot dalam video berkenaan.

Ternyata, Anwar mengamuk sakan sebab nyawa politiknya semakin ke penghujung akibat ULAH BUDAK BOTAK TAK BERAKALNYA YANG SENTIASA GATAL WALAUPUN BERLINGKAR DALAM SPENDER!!!!

2 comments

BAGI YANG TAK SEMPAT TENGOK 'ANWAR IBRAHIM' DALAM VIDEO BERSAMA CHINA DOLL!!!

Add Image
Memandangkan video asal di YOUTUBE telah kena flag dan hanya mampu bertahan selama 11 jam, maka The Flying Kick menyediakan ruang untuk anda terus membuat penilaian di blog ini akan video berkenaan.

Sememangnya sudah dijangka video tersebut akan kena FLAG memandangkan ia mempunyai kredibiliti yang sukar untuk dialahkan oleh hujah PERUT BUNCIT, DADA LEBAR, BAHU LEBIH BESAR, KULIT LEBIH CERAH dan sebagainya memandangkan video berkenaan adalah bersifat WIDE ANGLE dan perkara yang berkenaan DISTORTION sememangnya sudah menjadi lumrah.

Mungkin memikirkan dengan menghapuskan video tersebut dari YOUTUBE menerusi FLAG maka, hujah-hujah yang ditawarkan oleh Nik Nazmi dan sekalian peminat serta penyokong Anwar Ibrahim akan lebih diterima.

Rasa-rasanya, ramai yang telah memuat turunkan video tersebut sebagai persediaan dan menukarkan formatnya sama ada kepada AVI mahupun MPEG atau masih juga kekal dalam format asal iaitu FLV.

Rupa-rupanya dalam duk sibuk menafikan lelaki tersebut bukanlah Anwar Ibrahim, ramai yang sangat takut kerana sangkaan dan harapan mereka meleset jauh!!!


video

3 comments

Perangai Golongan Bergelar DATUK Yang Menjijikkan!!!!

Kita kini digemparkan ngan isu VIDEO, SEX and LIES............


Yg gemparnya..ianya melibatkan DATUK2!! bukannya orang awam... Bukan kali ni je citer2 PANAS pasal DATUK2..tapi dah sekian juga.


Pasal gossip2 liar DATUK2 ngan artis2, sehingga orang dah tak kisah dah, seolah2 semua datuk2 ni macam dah sinonim ngan gossip2 liar dan ngan skandal2 panas!! ek leh DATUK, tu kira biasa ler..


Satu masa dulu...DATUK2 ni dianggap satu kelas elit dalam masyarakat. Datuk2 ni dihormati kerana jasa2 mereka pada agama, bangsa dan negara!!


Aku rasa..mereka yg berpangkat DATUK2, TAN SRI, DATUK SERI, TUN, entah apa lagi aku pun tak tahu..patut duduk semeja dan fikir sejenak..ngan semua senario yg berlaku sejak menjak ni!!


Perlukah seseorg tu layak lagi ngan gelaran DATUK, TAN SRI, DATUK SERI, TUN dan apa2 gelaran jika:-

a) buruk2kan negara

b) trlibat ngan sebarang kes2 jenayah spt rasuah, langgar lari

c) terlalu kerap kena saman ekor yakni tak mematuhi undang2 jalanraya

d) trlibat ngan skandal2 panas

e) trlibat ngan salah laku seks f

) trlibat ngan dadah, judi dan arak dll..


ianya tak kira lah..semada ianya dari ISlam atau tidak.kerana Negara ni agama rasminya adalah agama Islam. dan sekurang2nya menimbangkan kita adalah org Timur yg kaya ngan budi bahasa dan sopan santun..


Kita tak mahu DATUK2 ni kurang ajar, sombong, guna negara ni macam mak pak dia punya, seolah2 above the law!! apa2 kes yg libatkan diri mereka atau keluarga mereka leh kowtim..


Kita mahukan DATUK2 ni "earn" penghormatan.. Kita mahukan DATUK2 ni adalah golongan yg betul2 brbudi bahasa, tinggi integratinya, patriotik, tinggi brdisplin, golongan yg benar2 daulatkan undang2!!


Kita tak mahu DATUK2 ni jadi golongan yg boleh potong barisan, leh guna lorong kecemasan (kerana mereka ada urusan penting), sentiasa mahukan VIP treatment!! (earn the VIP treatment bukannya request)..


Kita mahukan DATUK2 ni bersih dari segala jenis tohmahan, gossip2 liar dan skandal2..


Kita mahukan DATUK2 ni yg boleh dijadikan contoh teladan pada anak2 dan generasi muda..


Kita tak mahu ada yg brfikiran jadi je DATUK..maka ada ler lesen leh buat apa saja, leh 'dating" ngan artis2, mesti jadi tumpuan awek2 cun, leh buat seks bebas dihotel2 yg "selamat"..dan kalau bersalah ditangkap mereka mahukan layanan istimewa semada ketika diambil laporan polis, disiasat, dan didakwa- alasan kerana mereka ni DATUK2 ...


dan yg sioknya..

setelah buat segala onar dan kesalahan leh muncul didepan umum dan masyarakat ngan lagak dia adalah salah seorang pemimpin masyarakat!! dan walaupun telah terbukti akan kesalahan juga spt salah laku seks, rasuah, dan lain2 kesalahan jenayah.. masih tak malu2 dipanggil YG DIHORMATI DATUK, TAN SRI, TUN dsb..dan masih berjalan ngan bangga didepan orang ramai!!


Apakah DATUK2 kita ni dah tak ada harga diri, maruah..dah langsung tak de agama!! Jika ada maruah dan integriti pada ANUGERAH KEMULIAAN DAN KEBESARAN..tak perlu tunggu orang lucutkan, tapi kembalikanlah gelaran tersebut!!


Bayangkan jika mereka2 ni yg dikurniakan DARJAH2 KEBESARAN OLEH RAKYAT ( walaupun dianugerah oleh Sultan2/Gabenor2). Aku kabor darjah2 kebesaran ni dikurniakan oleh rakyat..kerana selepas mereka dikurniakan darjah kebesaran ni oleh Sultan2..rakyat ler kena raikan mereka!! rakyat ler kena beri pengorbanan dan penghormatan mereka!!


Dan..pada mereka2 yg dikurniakan KEBESARAN2 dan KEMULIAAN ini tidak setuju ngan kerajaan, semada polisi dan undang2 atau pentadbirannya..Lucutkan sendiri gelaran2 trsebut dan pulangkan sebagai tanda protes !! Jadilah rakyat biasa..yg tak perlukan apa2 sanjungan dan pengiktirafan!!


Ada "kote" ke atau MARUAH untuk lakukan sedemikian? tepuk dada tanya ler sendiri!! Senang aku menulis..kerana aku tidak punya apa2 gelaran. Pada yg punya gelaran, sesama le fikir atas kemuliaan dan kebesaran anugerah2 trsebut!! dimanakah maruah dan harga diri!!


Semoga tiada lagi DATUK SEKS, DATUK RASUAH, DATUK PEMABUK, DATUK KAKI BETINA, DATUK PENIPU, DATUK KAKI JUDI, macam2 DATUK lagi.. BAYANGKAN!!! JIKA MEREKA MERUPAKAN GOLONGAN ELIT YG DAPAT PENGIKTIRAFAN NEGARA DAN RAKYAT BERKELAKUAN SUMBANG DAN MELANGGAR UNDANG2...bagaimana ngan rakyat2 yg biasa ni!!


-aa

0 comments

Monday, April 4, 2011

SUARAM MAHU PENJENAYAH DIBEBASKAN DAN TIDAK DIHUKUM!!!!

Monday, April 4, 2011
SUARAM mengecam tindakan polis menguatkuasakan undang-undang yang dilanggar sesuka hati oleh Pakatan Rakyat dan Anwar Ibrahim dengan beralasan, polis telah menyalahgunakan Akta Polis. SUARAM juga menggesa polis agar MENGHENTIKAN SIASATAN dan tindakan gangguan terhadap ceramah-ceramah politik Pakatan Rakyat. (BACA DI SINI)

Walaweeiiiiiii...

Akhirnya terpacul jugalah wajah sebenar SUARAM yang konon-kononnya mewakili suara rakyat Malaysia, tetapi hakikatnya mereka hanyalah mewakili suara pengkhianat, petualang dan pemusnah negara ini.

SUARAM barangkali terlupa, penamaan calon PRN Sarawak adalah pada 6 April. Jadi, secara tidak langsung, sebarang kempen dan ceramah politik seperti yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat di Sarawak adalah melanggar undang-undang Pilihanraya. Dengan kata lain, kalau benar SPR hendak menggunakan kuasa yang ada pada mereka, larangan pertandingan dan penyertaan ke dalam pilihanraya yang bakal berlangsung pada 16 April ini boleh dikenakan terhadap Pakatan Rakyat kerana mereka telah melanggar undang-undang dengan sengaja.

Konon-kononnya nak telus sangatlah, nak globalisasi sangatlah tapi sebenarnya SUARAM mengajak dan cuba mengajar rakyat Malaysia agar melanggar undang-undang. Menerusi desakan yang dibuat oleh SUARAM agar Polis tidak menjalankan kerja mereka, SUARAM cuba mengajar rakyat Malaysia agar menjadi penjenayah.

Kebebasan hak asasi dan kebebasan bersuara bagi SUARAM hanyalah melibatkan Pakatan Rakyat. Mungkin juga SUARAM ingin mengatakan penjenayah yang telah dihukum, sebenarnya hak mereka telah dilanggar oleh pihak berkuasa.

Oleh itu, kepada para penjenayah sekalian, eloklah anda semua menyokong dan menyertai SUARAM. Dan kalaulah anda ditangkap dan dihukum, guna sajalah alasan yang disuarakan oleh SUARAM. Apa sangatlah undang-undang kalau dibandingkan dengan Pakatan Rakyat yang disokong sepenuhnya oleh SUARAM!!!

2 comments

VIDEO LUCAH: DEPA DAH KALUT!!! BUAH EPAL DIKATAKAN BUAH OREN!!!!

Bertalu-talu KEADILAN ONLINE mengeluarkan artikel-artikel untuk meyakinkan penyokong-penyokong PKR bahawa orang yang ada di dalam video yang telah dimuatnaik di Youtube bukan Anwar Ibrahim. Bermula dengan berita JANGAN TERTIPU FITNAH TERBARU BLOGGER UMNO, kemudian ulasan bekas Mufti Wilayah Persekutuan yang di bawah tajuk VIDEO TAK LAYAK DIJADIKAN BUKTI KERANA BOLEH DIUBAHSUAI - BEKAS MUFTI dan sejurus sebelum artikel ini ditulis, satu lagi artikel bertajuk, SOSOK, LENGGOK BUKAN ANWAR - NIK NAZMI disiarkan oleh portal berita PKR itu.

Beberapa buah blog yang menyokong PKR turut membuat penafian pantas bahawa orang yang dirakamkan di dalam video tersebut adalah Anwar Ibrahim berdasarkan hujah-hujah mereka. Lebih menarik ialah apabila hujah, video yang dikatakan oleh Eskay dirakamkan di Kuala Lumpur, tetapi mengapa pula video yang dimuatnaik di Youtube mempunyai labeih bertulisan Thailand.

Ada yang mempersoalkan tentang kedudukan statik kamera. Ada juga yang mempertikaikan tentang orang ketiga. Ada yang memberikan hujah, video tersebut sebenarnya adalah sebuah situasi yang diarahkan apabila wujudnya orang ketiga yang kemudian dilihat keluar dari bilik berkenaan menerusi pintu yang ditutup oleh lelaki yang kelihatan seperti Anwar Ibrahim.

Sama ada penafian pantas yang dibuat terutama sekali butiran yang diberikan oleh Nik Nazmi sememangnya satu penafian yang baik atau satu penafian yang lebih kepada membunuh Anwar Ibrahim, pastinya kehadiran video ini di Youtube, tidak boleh dipandang mudah.

Beberapa pemimpin kecil PAS yang bertugas di kalangan akar umbi, sudah pun menyatakan keraguan mereka terhadap Anwar Ibrahim. Malah ada yang mempersoalkan ibadat mereka menerusi solat hajat yang cuba menolak fitnah yang kononnya dilemparkan kepada Anwar Ibrahim....

Jangan buat kesimpulan apa-apa dahulu. Mungkin ini bukanlah video yang kerap diperkatakan itu, sebaliknya sebahagian daripada video yang 'tersorok' dan hanya disentuh seimbas lalu oleh Eskay tatkala dia memberi amaran kepada para penyokong dan Anwar Ibrahim sendiri beberapa hari lepas.

2 comments

MARI KITA TENGOK, GAMBAR SIAPAKAH INI?

Hari ini, video yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim mula didedahkan secara BERAMAI-RAMAI. Hampir serentak dan hampir semua blog. Pada ketika yang sama, AMK telah menfailkan qazaf terhadap Abdul Rahim Thamby Chik, sebahagian 'kecil' video yang diperkatakan, telah dimuatnaik ke dalam Youtube oleh 'orang yang tidak dikenali'.

Bagaimanapun, timbul pula persoalan, adakah ini video yang telah ditayangkan di Carcossa Seri Negara atau sebenarnya sebahagian daripada kata-kata Eskay agar dia tidak diusik selain lima soalan maut Eskay kepada Anwar yang semuanya berkisar tentang Bangkok dan Thailand. Apatah lagi terdapat label pada video berkenaan yang menggunakan tulisan Thai.

Biarpun sebahagian besar visual dalam hitam putih kerana faktor cahaya seperti mana yang telah diterangkan oleh Kickdefella, namun yang pasti, muka dan tubuh lelaki yang sangat mirip dengan Anwar Ibrahim dapat dilihat dengan jelas. Begitu juga dengan gerak tubuh dan bahasa badannya bagi sesiapa yang biasa bersama-sama Anwar Ibrahim.

Sesuatu yang menarik ialah, apa pula jawapan dan tangkisan daripada juak-juak serta penyokong Anwar Ibrahim? Apa pula hukum yang bakal dikeluarkan bersabit dengan penyiaran video ini di Youtube dan dapat ditonton oleh 'peminat' di seluruh dunia? Adakah video ini terkandung di dalam piagam moral seperti yang cuba didendangkan oleh para pemimpin Pakatan Rakyat dan Tengku Razaleigh Hamzah?

Lebih menarik, apakah Mat Sabu yang telah menawarkan dirinya sebagai calon Timbalan Presiden PAS akan mula memusing cakap dan menarik semula cerita-ceritanya tentang kejijikan politik moral seperti yang cuba dipopularkan? Apakah video akan menjadi satu lagi senjata kepada Barisan Nasional yang dicanangkan sedang berhadapan dengan masalah di Sarawak seperti cerita portal-portal serta blog-blog pro-Pakatan?

Atau adakah ini juga merupakan satu lagi petunjuk daripada Allah Taala setelah 30 ribu orang bersolat hajat di Stadium Melawati Shah Alam baru-baru ini selain 200 orang bersolat hajat dan munajat di rumah Anwar Ibrahim sendiri sebelum itu? Adakah ini kesan yang terhasil daripada solat hajat dan munajat bagi menunjukkan kebenaran selain menolak fitnah seperti yang dipohon? Adakah para peminat Anwar Ibrahim dan penyokongnya masih tidak berpuas hati kerana Allah Taala telah menolak fitnah yang cuba dilakukan oleh Anwar Ibrahim?

Mungkin juga ayat yang diulang-ulang 31 kali di dalam Surah Ar-Rahman wajar direnung semula. Setidak-tidaknya untuk kita membuka mata, membuka otak, mencari dan menggunakan ilmu, menghilangkan hijab taksub dan sebagainya sehingga kita seringkali membuat keputusan dan kesimpulan yang salah kerana kita hanya ingin percaya dengan apa yang kita lihat.

6 comments

MALAYSIA MILIKI INTERNET DAN JALUR LEBAR YANG HEBAT... TAK CAYA?

Malaysia bukannya tak hebat dalam bidang Internet... sangat hebat... terutama menerusi penguasaan monopoli dan harga perkhidmatan yang SANGAT TIDAK MUNASABAH berbanding perkhidmatan yang diberikan. Sebabnya sangat mudah, memandangkan rakyat Malaysia adalah jenis 'janji boleh masuk Internet', maka kebanyakan syarikat yang memberikan perkhidmatan bersikap seperti Ah Long Bukit Beruntung.

Mungkin bukan semua tetapi banyak tempat yang sedang berhadapan dengan masalah liputan serta talian Internet yang sangat bermasalah. Selain masalah talian dicuri, turut menjadi masalah adalah 'kad' yang sangat mudah rosak sekalipun sekadar 'bersin' di tepi kotaknya!

Sebarang peningkatan khidmat, pasti akan mengundang kenaikan harga. Namun pada masa yang sama, mutu perkhidmatan tetap tidak memuaskan dan kelajuan maksima Internet, tersangatlah memalukan, sekalipun dibandingkan dengan Indonesia yang dikatakan, bertaraf lebih rendah berbanding Malaysia.

Sudah semakin ramai penduduk dan pengguna di Malaysia yang menggunakan broadband. Dan yang pastinya, bagi yang mengambil kaedah bayaran bulanan akan mengeluh apabila mutu kesemua perkhidmatan broadband berbanding harga, bagaikan kura-kura yang mencari air pada musim kemarau.

Sangat teruk!

Sedangkan harga yang perlu dibayar oleh pengguna pula, jauh mengatasi mutu perkhidmatan. Sama ada perkhidmatan itu wujud atau tidak, sama ada perkhidmatan rosak atau elok, harga yang perlu dibayar oleh pengguna adalah tetap dan ada kemungkinan bertambah. Penyedia pula tidak berhadapan dengan sebarang risiko atau mengurangkan harga bagi mengimbangkan kecacatan perkhidmatan mereka, kerana TIADA UNDANG-UNDANG yang memerlukan mereka berbuat begitu.

Tambah menarik apabila sebuah syarikat penyedia perkhidmatan broadband mengenakan bayaran RM400 jikalau anda menamatkan akaun anda dengan alasan tidak memulangkan modem... sedangkan untuk mendapatkan perkhidmatan broadband itu, anda kena membayar sejumlah wang, membeli modem sendiri tetapi apabila menamatkannya, anda perlu memulangkan modem yang anda beli itu kepada syarikat pembekal terbabit.

Jadi, perlulah diakui bahawa Malaysia sememangnya hebat dan SANGAT HEBAT dalam menyediakan pembekalan Internet dan jalur lebar dengan kadar harga TIDAK MUNASABAH serta khidmat yang setanding dengan harga yang PERLU DIBAYAR oleh pengguna!!!

6 comments

GEMPAR!!!! INIKAH VIDEO LUCAH 'ANWAR IBRAHIM'?


Jengah sana sini, akhirnya penulis 'tertonton' satu adegan video dalam sebuah blog sahabat... agak menarik kerana terdapat tulisan Thailand yang menjadi label video berkenaan... tetapi lelaki yang bertuala itu, kelihatan MIRIP BENAR dengan ANWAR IBRAHIM...

Maka timbullah pertanyaan, adakah ini video lucah yang sedang hebat diperkatakan di seluruh negara sehingga mengundang minat besar Wall Street Journal, media yang menyokong kuat Anwar Ibrahim? Adakah ini videonya yang membuatkan seluruh kepimpinan Pakatan Rakyat meracau dan Anwar Ibrahim membuat penafian dengan mengatakan perutnya tidak sebuncit pelaku di dalam video tersebut?

Anda tonton dan nilaikanlah sendiri!!!

8 comments

MAT SABU BALAS DENDAM!!!

Bang Mat yang telah menawarkan diri sebagai calon Timbalan Presiden PAS berkata, UMNO ajar rakyat negara ini bercakap hal lucah semata-mata kerana mahu menjatuhkan Anwar Ibrahim. Menurut Bang Mat, tayangan dan pengedaran video lucah yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim itu adalah agenda kerajaan untuk mengaburi rakyat dengan krisis penyelewengan negara. (KEADILAN DAILY)

Agak aneh juga nada Bang Mat kali ini. Selalunya, kalau membabitkan UMNO, Bang Mat adalah antara ayam kokok yang paling kuat berkokok, sampaikan cerita dalam kelambu dan dalam kain pemimpin UMNO pun, boleh Bang Mat sebut dan ceramahkan. Bahkan kalau dengar cerita Bang Mat tentang Dr.Mahathir dulu, seolah-olah Bang Mat setiap masa duk mengintai Dr. Mahathir dari dalam rumah Dr.Mahathir sampai Bang Mat tahu segala-galanya apa yang dibuat oleh Dr. Mahathir.

Masa cerita Anwar Ibrahim berjubur dulu pun, Bang Mat jugalah yang pusing satu Malaysia bercerita bagaimana Anwar buat itu ini, bahkan sampai Bang Mat berteori, tidak lama lagi (pada tahun 1997) akan ada Menteri Kabinet yang mati akibat penyakit AIDS.

Takkanlah selepas Bang Mat kena tangkap khalwat dengan isteri orang dalam bilik hotel yang pintunya bertutup rapat, Bang Mat sudah nampak isu moral adalah isu peribadi dan bukannya isu umum melibatkan pemimpin? Bang Mat juga yang duk mengajar rakyat bagaimana hendak memilih pemimpin, aleh-aleh Bang Mat pusing 180 darjah pulak?

Jangan macam tu, Bang Mat. Orang beragama ni, cakapnya tak berbolak-balik. Orang beragama dan menjalankan kerja-kerja agama ini, akan bercakap benar walaupun cakap benar itu sangat pahit... takkan Bang Mat tak faham tentang hal itu?

Kalau nak mengajar mubtadi tentang moral, pastikan Bang Mat sendiri yang bermoral dan tidak berceramah dengan cara-cara tidak bermoral....

3 comments

UPACARA BUNUH ANWAR IBRAHIM OLEH ANGKATAN MUDA KEADILAN!!!!

Bagaikan terlalu takut dan terlalu yakin, orang yang ada dalam rakaman video seks yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim itu sememangnya adalah Anwar Ibrahim, Angkatan Muda Keadilan (AMK), terpaksa menfailkan permohonan qazaf terhadap Rahim Thamby Chik, salah seorang daripada trio Datuk T yang mendedahkan kewujudan video berkenaan.

Permohonan tersebut diajukan menerusi Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin di Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI).

Mungkin Shamsul Iskandar Mohd Akin, dengan menggunakan Undang-Undang Qazaf, maka isu yang melibatkan Anwar Ibrahim di dalam video berkenaan akan terpadam dengan sendirinya. Namun yang paling menarik ialah, mengapa Abdul Rahim Thamby Chik dan tidak Shazryl Eskay, tidak juga Shuib Lazim? Apakah berpandangan dan berharap Abdul Rahim Thamby Chik boleh dijadikan sebagai saksi fasiq kerana pernah dituduh jenayah, maka ia menjadi cara termudah untuk mengembalikan maruah Anwar Ibrahim?

Yang jelas, apa yang dilakukan oleh AMK dan sekiranya permohonan tersebut dijadikan kes, maka video berkenaan sekali lagi akan menjadi isu panas. Ia bukan sekadar isu panas yang diperkatakan, bahkan akan dijadikan bahan bukti oleh pihak pembela iaitu Abdul Rahim Thamby Chik.

Bagaimanapun, tindakan AMK menerusi Shamsul Iskandar Mohd Akin itu adalah sesuatu yang SANGAT WAJAR DISOKONG. Sudah terlalu lama video berkenaan menjadi isu yang diperkatakan, tetapi sehingga kini, hanya keputusan siasatan polis yang mengesahkan ketulenan video berkenaan sahaja yang diketahui umum.

Terlalu ramai yang ingin tahu 'isi kandungan' sebenar video berkenaan.... sekalipun heboh diperkatakan, pelaku lelaki yang memancut dua kali maninya setelah membalun pelacur China itu sebagai Anwar Ibrahim, namun kesimpulan sebenarnya masih belum boleh dibuat. Pihak berkuasa juga belum lagi memberikan sebarang kesimpulan tentang pelaku yang menyerupai Anwar Ibrahim itu.

Apabila kes ini dibawa ke mahkamah dalam apa-apa juga alasan dan kes, jaminan yang boleh dipastikan ialah, pelaku di dalam video berkenaan akan terdedah!!!

3 comments

BUKU LUCAH ANWAR PULA NAK MASUK SARAWAK!!!!

Nampaknya komik lucah Anwar Ibrahim tidak sahaja popular di Lembah Pantai yang dituduh oleh Khalid Samad sebagai kerja Pemuda UMNO Bahagian Shah Alam, sebaliknya turut popular di Sabah. Khabarnya, komik lucah atau buku lucah tersebut berjudul 'MENTOR 5' juga mengisahkan tentang kelakuan serta perangai lucah keterlaluan Anwar Ibrahim.

Buku tersebut mengandungi foto-foto Anwar Ibrahim dalam pelbagai komposisi yang dihiasi dengan dialog-dialog lucah, mengandungi 14 muka surat. Buku itu juga dicetak dalam warna selain dihiasi dengan karikatur menggambarkan Anwar Ibrahim bertelanjang bersama seorang yang lain dan sedang melakukan kelucahan melampau.


Agak aneh juga memandangkan buku lucah tersebut dikirimkan menerusi pos dan berdasarkan daripada setem yang ada pada bungkusan tersebut, ia dihantar dari Pahang. Paling aneh, memandangkan terdapat banyak sangat sekarang buku serta komik-komik lucah membabitkan Anwar Ibrahim, ia tidak beredar secara besar-besaran sebaliknya hanya kepada orang perseorangan dan kawasan tertentu seperti Lembah Pantai.

Ada semacam JALAN CERITA dan SUB-PLOT yang dirancang untuk mendapatkan simpati buat Anwar Ibrahim yang digambarkan sebagai orang tidak bermoral selain cerita-cerita tentang politik jijik yang menjadikan moral seseorang sebagai bahan kempen.

Dan tidak keterlaluan juga kalau dikatakan, moral bukan lagi perkara penting. Sebaliknya moral seseorang pemimpin tidak boleh sama sekali dijadikan bahan kempen kerana ia dianggap melanggar privasi seseorang meskipun orang itu adalah pemimpin politik.

Adakah kempen agar MORAL TIDAK DIAMBIL kira dalam pemilihan pemimpin sudah diterima secara meluas oleh rakyat Malaysia? Pendedahan tentang salahlaku dan perbuatan tidak bermoral pemimpin tertentu dianggap sebagai menjijikkan dan orang yang mendedahkannya tidak salah?

Memang sudah terbalik benar kaedah berpolitik di Malaysia... jangan hairan tak lama lagi, rakyat Malaysia sudah boleh bersetubuh di tempat-tempat awam atau berbogel beramai-ramai tanpa sebarang kesalahan dan perasaan jijik kerana ia bersifat privasi!!!

Hebat gerakan liberalisme dan moderat yang dianjurkan oleh PKR dan Anwar Ibrahim!!!

0 comments

TAHNIAH BLOGGER PAKATAN!!!

Program dua hari yang membabitkan blogger-blogger pro-Pakatan telah diadakan di Ampang. Perasmian dan penutup majlis tersebut telah disempurnakan oleh sahabat baik dan 'trojan horse' Anwar Ibrahim di dalam PAS, Kamaruddin Jaafar. Pertemuan antara blogger-blogger Pakatan itu telah menghasilkan satu Gerakan Revolusi 2013 yang menjurus kepada mempengaruhi pola pengundian rakyat Malaysia dalam Pilihanraya Umum Ke-13 nanti.


Tahniahlah kepada barisan blogger-blogger Pro-Pakatan yang kelihatan lebih 'stabil' dan lebih 'bersepadu'. Pada pilihanraya umum lalu, blogger pro-Pakatan merupakan antara senjata utama yang telah digunakan oleh Pakatan Rakyat untuk menyapu empat buah negeri (5 sebenarnya iaitu Perak). Malah dalam beberapa pilihanraya kecil selepas PRU12, blogger Pakatan Rakyat turut memainkan peranan penting yang membuahkan hasil yang sangat lumayan kepada Pakatan Rakyat, khususnya kepada PAS dan DAP.

Ketika blogger-blogger pro-UMNO kelihatan masih lagi bergerak sendiri-sendiri, sudah beberapa kali 'konvensyen' melibatkan blogger-blogger Pro-Pakatan telah pun diadakan. Sebelum di Ampang, kali terakhir adalah di Kota Bharu. Biarpun kebanyakan blogger Pro-Pakatan beranggapan blogger pro-UMNO lebih kaya dan menerima bantuan serta gaji bulanan yang dilaporkan mencecah RM5000 sebulan, namun hakikatnya, hanya kebanyakan blogger pro-UMNO sahaja yang tahu sama ada benar atau tidak cerita-cerita 'CINDERELLA' itu.

Agak beruntung kerana meskipun wujud beberapa pertelingkahan dan pada suatu ketika dipinggirkan, blogger-blogger Pakatan Rakyat lebih mendapat perhatian daripada 'tuan-tuan' mereka. Kerjasama yang diberikan kepada blogger-blogger Pakatan Rakyat, jauh lebih baik daripada yang diterima oleh blogger-blogger pro-UMNO daripada 'tuan' masing-masing.

Ambil sahajalah contoh pertemuan blogger dengan pihak UMNO di sebuah negeri... pertemuan demi pertemuan dibuat, tetapi hasilnya tetap macam 3 tahun sudah... tiada apa-apa yang berganjak, dan tiada apa-apa yang bergerak sebaliknya sekadar mendapat janji dan jaminan yang kemudiannya diberitahu bahawa 'kami tengah sibuk'.

Cerita banyak pun tak guna... apa-apa pun diucapkan RIBUAN TAHNIAH MELEMON untuk blogger-blogger Pakatan Rakyat yang bersidang di Ampang dan mendapat bantuan sewajarnya daripada pemimpin-pemimpin politik mereka!!!

5 comments

Sunday, April 3, 2011

NAMPAK LUBANG... CEPAT-CEPATLAH LOLOSKAN DIRI!!!

Sunday, April 3, 2011
Berita yang disiarkan oleh UTUSAN MALAYSIA ONLINE, cuba diambil kesempatan oleh Abdul Hadi Awang, Presiden PAS untuk lari daripada tanggungjawab dan ulah yang pernah berlaku lebih 30 tahun lampau. Segala kesalahan amalan pentakfiran yang sehingga kini menjadi darah daging sebilangan pemimpin dan ahli PAS cuba diletakkan ke bahu pemimpin serta ahli-ahli PAS yang keluar, telah keluar dan sedang keluar, sama ada untuk menjadi ahli UMNO mahupun tidak menganggotai mana-mana parti politik.


Abdul Hadi Awang sebenarnya tidak boleh lari daripada tanggungjawab ini biarpun bukan dia sebenarnya yang memulakan budaya dan tradisi pentakfiran atau kafir-mengkafir. Dewan Ulama Kelantan pada tahun 1963 lebih awal mengambil pendekatan mengkafirkan UMNO. Malah Abdul Hadi Awang sendiri pada tahun 1981 mengeluarkan 'amanatnya' yang sangat masyhur yang antara lain mengatakan 'mati syahid sesiapa yang menentang UMNO'.

MYKMU ada mengeluarkan penjelasan tentang TRILOGI PENGKAFIRAN UMNO yang menyanggah sama sekali pendapat 'segelintir pemimpin dan ahli PAS yang taksub dengan perjuangan PAS' mengkafirkan UMNO.

Kafir atau sebaliknya, sebenarnya ia adalah hak Allah Taala. Pihak berkuasa yang 'dipinjamkan' sedikit pun, tidak boleh sama sekali memutlakkan kekafiran sesuatu pihak, sebaliknya sekadar mengkafirkan amalan atau pegangan. Biarpun pihak berkuasa turut diberikan tanggungjawab untuk membunuh pihak yang menyebarkan kekafiran mereka di kalangan umat Islam sebagai yang ditetapkan oleh syara', tidak boleh sama sekali memutlakkan seseorang itu sebagai kafir sebagaimana yang berlaku kepada Al-Hallaj dan Syeikh Siti Jenar.

Kemuncak daripada pentakfiran yang giat dijalankan oleh para pemimpin PAS dan ahli-ahli parti tersebut adalah tragedi Memali pada tahun 1985. Biar apa pun alasan yang diberikan, ia sebenarnya lebih menekankan kepada Abdul Hadi Awang dan Amanat yang telah disebutnya dan kemudian dicetak serta diedar secara meluas oleh para pengikut PAS.

Seperti yang pernah disebutkan oleh Tun Dr. Mahathir, tragedi tersebut tidak sepatutnya berlaku dan pihak tertentu dalam kerajaan tidak bersikap gopoh dalam mengambil tindakan, namun pada masa yang sama, tragedi tersebut sebenarnya boleh dielak jikalau isu pentakfiran tidak menjadi teras perjuangan PAS.

Anda perhatikan dan perhalusi jawapan dan penjelasan yang cuba diberikan oleh Abdul Hadi Awang dalam usaha untuk 'melarikan diri' daripada tanggungjawab tersebut, sebaliknya meletakkan kesalahan tersebut kepada TAKUT BERHUJAH UMNO.

Sebenarnya, PAS tidak akan dipandang hina jikalau mengakui kesilapan yang telah mereka lakukan. Malah sesiapa sahaja yang mengakui kesalahan mereka, jarang benar dipersalahkan atau dikecam. Isu tersebut telah berlaku. Seluruh kepimpinan PAS sememangnya perlu bertangungjawab dan dipertanggungjawabkan.

Tak payahlah menyalahkan orang lain dan mencari lubang untuk meloloskan diri. Perlu diingat, PAS adalah sebuah organisasi yang diwujudkan oleh manusia dan sebarang ciptaan manusia, seringkali tidak sempurna. Apatah lagi di dalam PAS mempunyai terlalu banyak 'kepala' dan 'otak' untuk masing-masing menunjukkan mereka lebih hebat dalam pengetahuan agama.

Dan ketika inilah kepemimpinan seharusnya mengambil tanggungjawab walau apa pun yang dilakukan oleh ahli-ahli parti, bukannya dengan berkata, "maaf, bukan aku kata, budak-budak parti yang kata."

0 comments

MANSOR OTHMAN KATA, SAMBUTAN TERHADAP NAJIB DI PULAU PINANG HAMBAR!!!!

Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mansor Othman menjelekkan lawatan kerja sehari Najib Abdul Razak di Pulau Pinang. Katanya, laporan mengatakan sambutan hangat yang diberikan kepada Najib Abdul Razak di Pulau Pinang sebagai MELUCUKAN.

“2,000 orang yang datang tapi tumbangkan kerbau lembu 10 ekor, ayam beratus-ratus ekor... itu pun bawa budak MRSM, politeknik, penuntut USM datang dengan
bas. Penduduk tempatan tak sampai banyak itu.. orang-orang yang datang ini adakah dengan kehadiran seorang Perdana Menteri?

“Dan yang keduanya orang yang hadir itu adalah orang yang dibawa.. bukan orang yang duduk di situ. Kalau begitu, ia adalah sambutan yang tidak seberapa seperti yang didakwa oleh BN,” kata Mansor kepada Tv Selangor. (BACA DI SINI)

Mansor Othman boleh cakap apa-apa sahaja tentang sambutan penduduk tempatan terhadap kedatangan Najib Abdul Razak. Mansor Othman boleh kata, sebenarnya yang datang meramaikan majlis Najib Abdul Razak adalah jin dan hantu dari hutan rimba Bukit Bendera sekalipun.

Yang sohehnya, Mansor Othman sangat menyedari sambutan dan sokongan terhadap PKR dan DAP di Pulau Pinang berada dalam keadaan runcing. Mungkin DAP masih mampu memperolehi sokongan daripada pengundi-pengundi Cina, tetapi apa yang terpampang daripada lawatan Najib Abdul Razak dalam lawatan seharinya di Pulau Pinang, memang menggentarkan Pakatan Rakyat.

Dan Mansor Othman tidak boleh dipersalahkan dengan kenyataan yang dikeluarkannya. Tatkala ketua besarnya tidak lagi mendapat sambutan hangat di mana-mana sahaja dia pergi, seperti di Sarawak sekarang, apa yang mampu dilakukan ialah menafikan sahaja sebarang perkembangan positif pihak lawan.

Bukankah itu taktik yang dilakukan oleh orang politik apabila mereka berada di ambang kekecewaan?



6 comments

KARPAL DESAK VIDEO SEKS 'ANWAR' DITAYANG DI PARLIMEN!!!

Setelah 'didesak' dan 'ditekan' akhirnya Karpal Singh turut sependapat dengan beberapa orang pemimpin agar video seks yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim ditayangkan di Parlimen untuk tontonan Ahli-Ahli Parlimen. Ahli-Ahli Parlimen mempunyai imuniti di Parlimen dan tidak tertakluk dengan sebarang undang-undang bahkan mereka terlindung daripada sebarang liabiliti jenayah. (BACA DI SINI)

Mendedahkan video itu untuk tatapan umum merupakan kesalahan mengikut Seksyen 5(1) Akta Penapisan Filem 2002 dan Seksyen 292 Kanun Keseksaan. Bagaimanapun, jikalau ditayangkan di dalam Parlimen, akan memberi imuniti kepada Ahli Parilmen daripada sebarang liabiliti jenayah dan lain-lainnya.

Kenyataan yang dibuat oleh Karpal Singh muncul ketika Anwar Ibrahim dan konco-konco serta penjilat-penjilatnya dalam PKR sedang 'bertungkus-lumus' untuk menjatuhkan Taib Mahmud dan Barisan Nasional di Sarawak.

Pastinya kenyataan ini sangat tidak menyenangkan. Selain daripada desakan agar kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja, desakan agar video tersebut ditayangkan kepada Ahli-Ahli Parlimen juga pasti akan memberikan tekanan yang besar kepada Anwar Ibrahim sekalipun ada kemungkinan 'bukan dia' yang dirakamkan di dalam video berkenaan.

Yang sangat ditunggu-tunggu ialah, mampukah Anwar Ibrahim untuk ada bersama-sama Ahli Parlimen lain menonton tayangan berkenaan, atau dia akan mencari jalan untuk melarikan diri sebagaimana yang dilakukannya apabila Zahrain Mohammed Hashim, Ahli Parlimen Bayan Baru menelanjangkan Anwar Ibrahim dengan cerita dongeng 16 September yang kini lekat dalam sejarah dunia sebagai 'THE GREATEST BLOOPER AMONG ALL'.

5 comments

JANGAN KATA ORANG UMNO, ORANG PKR SENDIRI PUN GELI TENGOK MUKA ZURAIDAH!!!!

Apalah malangnya Zuraidah Kamaruddin. Jawatannya selaku Ketua Wanita PKR dan penjilat tegar Anwar Ibrahim, langsung tidak diendahkan dan dihormati. Apakan tidak, akibat tidak dipilih sebagai calon, Ketua Cabang PKR Sibu merajuk dan menutup pintu bilik gerakan.

Zuraidah Kamaruddin yang ingin menggunakan bilik gerakan tersebut untuk jentera penerangan partinya, tidak dapat berbuat begitu. Bukan itu sahaja, Ketua Cabang PKR Sibu yang merajuk itu juga turut menuntut Anwar Ibrahim agar meletakkan calon muda PKR di Sibu. (BACA DI SINI)

Rajuk Ketua Cabang PKR Sibu adalah sebab namanya tidak terpilih sebagai calon. Dan seperti biasa, PKR menerusi Naib Presidennya, Fuziah Salleh menafikan perkara tersebut dan menyatakan ia hanyalah perselisihan kecil.

Pastinya apa yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim ialah cubaan menunjuk pandai dan lebih pakar berbanding pemimpin tempatan seperti Ketua Cabang PKR Sibu. Perselisihan dan kemelut dalaman PKR, semuanya berpunca daripada cubaan menunjuk pandai dan hebat Anwar Ibrahim serta konco-konconya!

Kesian Zuraidah 'Mak Lampir' Kamaruddin! Sudahlah di Ampang pun dia dibenci dan ditertawakan kerana bercakap sahaja hebat, tetapi kerja sangat culas, di Sarawak pun, orang menyampah tengok mukanya!!!


2 comments

TAK PAYAH SEMBANGLAH PASAL RASUAH KASTAM!!!

62 orang pegawai kastam, 45 bakal dihadapkan ke mahkamah... itu yang diuar-uarkan tentang kejayaan penghapusan rasuah di Jabatan Kastam dan Eksais Duti. Konon-kononnya ia adalah hasil kerja kuat SPRM. Dan semua media kerajaan menceritakan tentang kejayaan itu.

Rasuah di Malaysia seringkali cuba dinafikan. Indeks rasuah di Malaysia sekalipun tidaklah seteruk Indonesia mahupun Thailand, tetapi sedikit sebanyak mencacatkan imej negara sebagai sebuah Negara Islam. Dan perlu diingat, kebanyakan Negara Islam menduduki tangga terbawah dalam Indeks Rasuah Dunia.

Dan rasuah juga tidak berlaku dalam bentuk wang tunai, mahupun projek atau imbalan lain, termasuklah pelacur dari China, tetapi yang paling TIDAK DISANGKA, ia juga dalam bentuk TIKET KE SYURGA. Tiada apa-apa yang mulia apabila membabitkan rasuah, sama ada rasuah itu melibatkan parti politik, mahupun melibatkan tokoh agama.

Undi parti kami, anda setapak melangkah ke syurga... itu rasuah yang biasa kita dengar. Dan rasuah tersebut merupakan antara rasuah paling keji kerana si perasuah secara sedar atau tidak, telah mengambil sesuatu yang bukan haknya. Menentukan seseorang masuk ke syurga, bukanlah kerja manusia. Malahan dalam Sirah Nabawiyyah, diceritakan tentang seorang tentera Islam yang para Sahabat r.a menyangkakan dia akan masuk ke syurga kerana syahid tetapi Nabi s.a.w akhirnya menjelaskan bahawa lelaki tersebut sebaliknya akan masuk neraka kerana dia membunuh diri, bukannya dibunuh pihak musuh.

Seorang menteri dilaporkan berkata, perasaan jijik terhadap rasuah perlu dipupuk dan disemai. Masalahnya, semua orang di Malaysia apabila ditanya tentang rasuah, sudah pasti akan menyatakan kejijikan mereka. Kalau ditanya kepada orang awam, pasti akan dinyatakan kejijikan kepada rasuah yang diamalkan oleh golongan atasan. Kalau ditanya kepada kelompok penyokong parti pembangkang, akan beria-ialah mereka mengutuk, mencerca, mencemuh mahupun melaknat rasuah yang kononnya diamalkan oleh parti pemerintah, khususnya UMNO. Namun apabila rasuah yang sama dilakukan oleh pihak mereka, seperti di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan, mulut mereka terkunci dan hala mereka tetap menyalahkan UMNO kerana mendedahkan rasuah di negeri-negeri terbabit.

Dari sekecil-kecil rasuah, sehinggalah sebesar-besar rasuah seperti syurga dan rahmat Allah Taala, tidak keterlaluan kalau dikatakan, hampir kesemua daripada kita sebenarnya tidak pernah membenci pun rasuah. Rasuah yang kita benci hanya melibatkan pihak lawan. Kalau pihak kita yang melakukannya, kita mungkin akan pejam mata dan pekakkan telinga atau kalau dah tak tahan sangat, kita akan mencari-cari dalil untuk membenarkannya.

Apabila SPRM menjalankan operasi membanteras rasuah di kalangan Kastam, sebenarnya ramai yang mengharapkan operasi tersebut diperluaskan dan diperhebatkan. Rasuah dan Islam sudah menjadi darah dan daging. Ada rasuah, adalah Islam. Apabila disebut Islam, maka tergambarlah sebuah pentadbiran yang dipenuhi rasuah. Tak kiralah sama ada pentadbir tersebut seorang yang bersongkok tinggi, berserban berjubah mahupun yang mengakui mereka adalah liberal dan moderat, asalkan beragama Islam, mereka sentiasa dipandang sebagai pengamal rasuah tegar.

Justeru, tindakan kerajaan dan pihak berkuasa untuk membasmi rasuah, perlulah dilakukan dengan cara yang lebih giat, bukannya sekadar untuk promosi semata-mata. Kalau Singapura dan negara-negara kafir lain mampu menghilangkan atau meminimakan tahap rasuah di negara masing-masing, mengapa pula Malaysia yang mengaku mereka sebagai negara Islam, tidak mampu melakukannya. Kalau orang kafir di Malaysia tidak menggunakan politik rasuah untuk mendapatkan pengaruh dan undi, mengapa pula ahli-ahli politik Islam di Malaysia begitu sibuk mencanangkan rasuah sebagai senjata utama mereka, terutama sekali rasuah syurga?

Tidak keterlaluan kalau kita katakan, kebanyakan ahli politik beragama Islam di negara ini sebenarnya sedang menentang Allah Taala dan Nabi s.a.w... Allah Taala dan Nabi s.aw menyatakan bahawa sesiapa yang memilih Islam, mereka akan menang... tetapi apa yang dilakukan oleh orang politik di Malaysia ialah, PILIH RASUAH, ANDA PASTI AKAN DAPAT SYURGA!!!

Menariknya, mereka saling mengata antara satu sama lain, tetapi hakikatnya kedua-duanya adalah pengamal rasuah yang sangat tegar!!!

5 comments

POLITIK GAGAL OSTAT KITA DI KEDAH!!!

Kerajaan Pusat memperuntukkan RM1.5 juta untuk Sekolah Menengah Agama Nahdatul Hasanah di Jitra di sebalik usaha kerajaan negeri yang cuba mendapatkan undi kaum Cina dengan bersedekah ratusan ribu ringgit untuk beberapa buah sekolah Cina di negeri Kedah.

Apa sudah jadi?

Kekuatan utama PAS adalah undi Melayu-Islam. Sekalipun PAS mengisbatkan parti mereka dengan Islam yang tidak mementingkan perkauman, tetapi hakikatnya undi kepada PAS lebih banyak datangnya daripada masyarakat Melayu-Islam berbanding pengundi bukan Melayu-Islam.

Cerita tentang pengabaian yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri Kedah terhadap sekolah-sekolah agama di seluruh negeri itu, bukan cerita asing lagi. Kisah Sekolah Agama Taufikiah Al-Halimiah Padang Lumat atau lebih terkenal sebagai Pondok Pak Ya merupakan petunjuk paling mudah untuk mengaitkan tentang sikap sambil lewa Kerajaan Negeri dalam membangunkan pendidikan khususnya sekolah agama rakyat.

Umum mengetahui, semenjak sekolah tersebut ditubuhkan, ia banyak membuka ruang kepada PAS membuat sebarang aktiviti, khususnya kursus guru-guru PASTI peringkat pusat. Di sini jugalah telah melahirkan tokoh-tokoh ulama negara sama ada di kalangan UMNO mahupun PAS. Namun, apa yang diperolehi oleh sekolah ini sepanjang PAS memerintah di Kedah?

Antara manifesto PAS sewaktu PRU 12 ialah 'Memberi Bantuan Khas Kepada Sekolah Agama Rakyat Untuk Menjamin Kelangsungan Dan Kemajuan Sekolah Itu'.

Nampaknya apa yang berlaku ialah campurtangan kerajaan pusat bagi memastikan sekolah agama rakyat di Kedah tidak pupus. Dari zaman berzaman, Kedah sememangnya sangat terkenal dengan sekolah agama sehinggakan sebuah tempat dinamakan khusus sempena sekolah-sekolah agama ini ialah LANGGAR. Langgar bermaksud sekolah pondok.

Namun apabila PAS berjaya merampas Kedah dari UMNO, nampaknya yang dijaga sangat-sangat adalah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina, bukannya sekolah agama rakyat, sekolah pondok mahupun sekolah agama. Bukan tidak ada bantuan yang diberikan oleh kerajaan negeri, tetapi usaha yang dilakukan hanyalah sekadar melepaskan batok di tangga. Usaha yang diharapkan agar tidak ada orang mengata, tetapi hasilnya seperti orang hendak meruntuhkan gunung dengan camca!!!

Eloklah tu, OSTAT!!!

1 comments

PENYEMBELIHAN BESAR-BESARAN DI SARAWAK!!!

Tidak dapat dinafikan lagi, masyarakat luar bandar di Sarawak akan berhadapan dengan pelbagai cerita-cerita dongeng, fiksyen dan separuh benar yang bakal dihadirkan oleh para pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya daripada PKR dan Anwar Ibrahim yang sedang giat berkempen meskipun hari penamaan calon masih berbaki 3 hari. Mungkin kerana belum ada gerakan daripada Barisan Nasional di Sarawak, maka Pakatan Rakyat mengandaikan mereka tidak berhadapan dengan masalah untuk berkempen.

Tumpuan PKR sekarang adalah di bahagian pedalaman yang mereka anggap mudah untuk dipengaruhi. Secara tradisinya, kebanyakan kawasan pedalaman dan luar bandar adalah penyokong Barisan Nasional yang sangat tegar.

PKR dan Anwar Ibrahim tidak mempunyai isu khusus di Sarawak melainkan Taib Mahmud dan kekayaannya. Dalam setiap ceramah yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim dan PKR, yang dipersoalkan oleh mereka hanyalah kekayaan Taib Mahmud. PKR dan Anwar Ibrahim sendiri tidak mempunyai kaedah-kaedah terbaik menggantikan sistem yang diamalkan oleh Barisan Nasional di Sarawak.

Kesimpulan mudah daripada apa yang cuba dilakukan oleh PKR ialah, mereka sebenarnya hanya ingin menggantikan tempat Taib Mahmud kerana mereka dengkikan kekayaannya! Mereka sekadar ingin menggunakan dan menyalahgunakan kekayaan Sarawak seperti mana yang dilakukan oleh PKR di Selangor!!!

Kerana itulah, PKR cuba melakukan penyembelihan besar-besaran dengan menghasut setiap suku kaum di Sarawak agar saling bermusuhan antara satu sama lain. Masyarakat sasaran yang perlu 'dihapuskan' adalah Melanau memandangkan suku Melanau biarpun bukan masyarakat majoriti di Sarawak, menguasai politik negeri itu.

Menjadikan Melanau sebagai sasaran untuk dibenci oleh suku-suku kaum lain di Sarawak adalah kaedah termudah PKR. Melanau yang terbahagi kepada masyarakat Islam dan Kristian dilihat sangat mudah untuk dihapuskan terutama dengan pengimportan budaya politik dari Semenanjung yang dibawa oleh Anwar Ibrahim.

Tiada istilah satu masyarakat bagi PKR kerana sebarang usaha untuk mewujudkan satu masyarakat yang mantap hanya menyukarkan untuk PKR bertapak dan berakar umbi. PKR memerlukan masyarakat yang sangat berbilang dan agama yang pelbagai. Semakin ramai dan semakin banyak, semakin mudahlah untuk mereka 'bekerja'.

Perhatikan sahaja lawatan-lawatan dan ceramah-ceramah yang dilakukan oleh PKR dan Anwar di Sarawak. Setiap satu lawatan dan ceramah adalah sentimen menimbulkan kebencian terhadap Melanau yang ketua mereka adalah Taib Mahmud, Ketua Menteri Sarawak. Anehnya, yang menimbulkan perkara itu adalah pemimpin politik dari Semenanjung, bukannya dari Sarawak sendiri!!!

Namun seperti kata bidalan, pelanduk sering melupakan jerat, jerat tidak melupakan pelanduk.... Anwar Ibrahim harus berhati-hati dan perlu sangat berwaspada. Dia telah bergerak terlalu laju dan berharap rakyat Sarawak akan lebih mudah menerima tohmahan dan fitnahnya. Apabila Barisan Nasional mula menggerakkan jentera kempen mereka, akan berlakulah pertembungan yang lebih hebat apabila Barisan Nasional sudah pasti akan menurunkan jaguh-jaguh tempatan yang boleh bertutur dalam loghat dan bahasa tempatan, yang lebih memahami adat resam dan istiadat masyarakat setempat, yang lebih faham tentang budaya politik tempatan, bahkan yang lebih dekat dengan masyarakat pengundi berbanding pemimpin politik dari Semenanjung yang datang mereka ke Sarawak semata-mata untuk menggantikan tempat Taib Mahmud!!!

0 comments

ANWAR PATUT SENANG HATI DENGAN BERITA INI!!!

Model Victoria's Secret, Candice Swanepoel, 22, mengejutkan orang ramai yang melihat kemunculannya dengan badannya yang semakin kurus ketika perasmian pakaian renang Victoria's Secret awal minggu ini.

Namun, model dari Afrika Selatan itu mempertahankan penurunan berat badannya yang drastik dengan mengatakan dia sangat sihat dan gembira.

"Saya gembira mengetahui ramai yang mengambil berat tentang saya tetapi dalam hal ini, semuanya adalah normal dan baik," ujarnya.

Candice mengatakan fizikalnya yang terlalu kurus itu kerana mengamalkan diet, bersenam serta tekanan.

Pada November lalu, dia memberitahu ABC News yang jadual kerjanya yang ketat dan memenatkan membuatkan berat badannya semakin menurun.

"Saya telah berjalan ke sana-sini seperti gila. Saya akan semakin kurus jika saya sibuk," tambahnya.

Candice menyerlah dalam majlis itu berbanding rakan modelnya Alessandra Ambrosio dan Adriana Lima kerana kakinya yang kecil dan halus serta perutnya yang cengkung.

Adriana dan Alessandra kelihatan langsing mengenakan baju renang berwarna hitam manakala Candice kelihatan amat kurus kering.

Sumber: UTUSAN ONLINE


0 comments

VIDEO SEKS 'MISTERI' WAJAR DITAYANG DI PARLIMEN!!!

Wajarkah video seks yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim ditayangkan kepada Ahli-Ahli Parlimen sama ada mereka suka atau sebaliknya dibuat agar mereka yang kerap bertekak dan meriuhkan negara dengan pelbagai helah, dapat mengesahkan siapakah sebenarnya 'pelaku' di dalam video berkenaan?

Karpal Singh pernah cuba melakukan perkara yang sama pada tahun 1989. Dia telah membawa pita-pita video seks membabitkan Timbalan Speaker Dewan Rakyat ketika itu, D.P Vijandran. Karpal turut berhujah agar pita video itu ditonton oleh semua Ahli Parlimen.

Sungguhpun sekarang Karpal Singh sudah berubah, barangkali kerana faktor usia dan barangkali juga kerana telah BERTAUBAT, sememangnya wajar sangatlah video berkenaan ditonton oleh golongan yang BERADA DI ATAS UNDANG-UNDANG itu. Malah perlu juga dipastikan yang Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, Anwar Ibrahim diwajibkan menontonnya.

Salah seorang bekas pengasas Parti Keadilan Rakyat, Ng Lum Yoong berkata, penayangan tersebut akan mengelakkan pelbagai pihak membuat spekulasi dan persepsi selain mempertahankan pihak tertentu tanpa menonton video berkenaan. (BACA DI SINI)

Agak-agaknya siapalah yang akan duduk di barisan paling hadapan untuk menonton tayangan video tersebut? Mahfuz? Khalid? Zuraidah Kamaruddin? Nurul Izzah? atau Anwar Ibrahim sendiri?

4 comments

Saturday, April 2, 2011

GILIRAN NIK AZIZ PULA KENA KONSPIRASI DAN FITNAH UMNO!!!

Saturday, April 2, 2011
Mengapalah UMNO suka benar buat cerita dusta tentang Nik Abdul Aziz dan pentadbiran PAS di Kelantan? Tidakkah UMNO faham bahawa segala ketidakupayaan Nik Abdul Aziz dan pentadbiran PAS adalah disebabkan oleh UMNO? Tidakkah UMNO sedar bahawa segala rintihan dan keluhan yang disuarakan oleh para pemimpin PAS Kelantan adalah kerana kezaliman UMNO?

Setiausaha Politik Perdana Menteri, Mohd Fatmi Che Salleh berkata, antara 30 hingga 40 peratus daripada satu juta penduduk jajahan Kota Bharu memerlukan rumah di bawah Projek Perumahan Rakyat (PPR) yang gagal diwujudkan oleh Kerajaan Kelantan pimpinan PAS, menyebabkan sebahagian besar penduduk itu pula terpaksa menyewa rumah yang agak daif. Dengan kata lain, golongan berkenaan TIDAK mendapat pembelaan daripada kerajaan negeri. (BACA DI SINI)

Setiausaha Politik Perdana Menteri itu barangkali 'buta' dan 'pekak'. Untuk apa kerajaan negeri Kelantan membina PPR? Dari semasa ke semasa, pentadbiran Kelantan sentiasa mencanangkan tentang kekayaan dan kepuasan hati rakyat negeri tersebut terhadap kerajaan pimpinan Nik Abdul Aziz.

Untuk pengetahuan Tuan SETPOL, orang Kelantan tidak perlukan rumah yang selesa. Setakat rumah di dunia, apalah sangat. Mereka mengharapkan rumah di syurga. Mereka mengharapkan rahmat dengan mendengar ceramah dan kempen Nik Abdul Aziz. Mereka sudah ada tiket ke syurga sebab mereka undi PAS dan Pakatan Rakyat.

Tak perlulah fitnah Nik Abdul Aziz dengan cerita-cerita Nik Abdul Aziz tidak membela rakyat negeri Kelantan. Apa yang dilakukan oleh Nik Abdul Aziz sepanjang menjadi Menteri Besar Kelantan, sebenarnya telah membela rakyat Kelantan. Itu sebablah, rakyat Kelantan merupakan rakyat yang paling berdisiplin dan sentiasa bersopan santun sebab tarbiyyah Islam kukuh di hati mereka. Perhatikan di kelab-kelab malam, wanita-wanita penghibur jantan yang bercakap dengan loghat Kelantan itu sebenarnya adalah Puteri-Puteri UMNO yang menyamar sebagai orang Kelantan. Kalau pergi Belakang Mati dan jumpa pelacur kelas kambing yang mengaku berasal dari Kelantan itu pun sebenarnya adalah Wanita UMNO yang menyamar sebagai rakyat Kelantan.

Maka tidak mustahil juga, 30 hingga 40 peratus yang dikatakan oleh Tuan SETPOL itu sebenarnya adalah orang UMNO dari Pahang dan Terengganu atau besar kemungkinan juga dari Sabah yang menyamar sebagai orang Kelantan...

Orang Kelantan tulen tidak perlukan pembelaan seperti yang dinyatakan oleh Tuan SETPOL. Tuan SETPOL boleh simpan sahaja kebimbangan itu dalam fail!!!

2 comments

SPRM TAK TERLIUR DENGAN CHINA DOLL KE?

SPRM mengamuk dengan Kastam Diraja Malaysia. Ramai yang kena tangkap. Berjuta-juta duit tunai yang ditemui daripada berpuluh-puluh tangkapan dan serbuan. Malah kata SPRM, banyak juga ugutan yang dibuat agar SPRM mengurangkan tekanan dalam memerangi rasuah.

Berita 'kejayaan' kecil SPRM memerangi rasuah dalam Kastam Diraja Malaysia, mendapat berita besar-besaran. Tambahan pula apabila seorang pegawai besar Kastam dan isterinya turut diberkas dengan ratusan ribu ringgit tunai ditemui di rumah mereka, turut menghiasi berita tentang kejayaan SPRM itu.

Kita ucapkan SYABAS lah atas kejayaan SPRM itu...

Masalahnya, mengapa hanya KASTAM? Mengapa tidak IMIGRESEN dan mengapa tidak JABATAN PENDAFTARAN NEGARA?

Satu Malaysia sudah tahu, masalah pendatang asing di negara ini sangat meruncing. Isu pendatang tanpa izin di Sabah yang memiliki MyKad sudah menjadi barah yang bukan sahaja menimbulkan masalah kepada penduduk tempatan, tetapi kepada agensi penguatkuasaan undang-undang juga.

Masalah pendatang asing adalah masalah Imigresen. Masalah MyKad adalah masalah Jabatan Pendaftaran Negara. Operasi penangkapan pendatang asing yang dijalankan secara berkelompok oleh agensi penguatkuasa seperti polis, biasanya tidak memberikan hasil yang boleh dibanggakan.

Sebagai contoh, dalam satu operasi di Bukit Antarabangsa, polis telah menahan lebih dari 100 orang pendatang asing. Apabila disaring, kesemua mereka kecuali seorang sahaja yang 'kosong'. Dan yang seorang itu perlu dihantar ke Ajil, Terengganu. Dan disebabkan faktor perbelanjaan, maka... faham-faham sajalah apa yang berlaku selepas itu....

Cerita tentang pemerolehan MyKad dengan jalan senang, bukan cerita asing. Ada duit, mudahlah dapat kad pengenalan Malaysia. Cerita tentang orang asing yang membeli kad pengenalan Malaysia bagi memudahkannya memperolehi Passport Malaysia, boleh kita dengar dengan mudah. Dikatakan perbelanjaan untuk mendapatkan sekeping kad pengenalan Malaysia, hanya sekitar RM15,000.

Namun cerita sebegitu, biasanya kurang diterima kerana KURANG BUKTI, TIADA LAPORAN, KAKITANGAN TAK CUKUP, KES TERPENCIL dan seribu satu macam alasan yang lain. Setakat hear-say, tak cukup. Perlu ada segala-galanya. Kalau perlu, si pelapor perlu ada maklumat yang sangat lengkap sebelum diadukan kepada SPRM. SPRM tak boleh bertindak kalau tak ada maklumat yang cukup....

Kalau ada pegawai di IPD yang menyinga apabila YB mendesak agar operasi pembanterasan pendatang asing dilakukan kerana kad pengenalan merah yang katanya, hanya berharga RM1, pastinya ia bukanlah perkara kecil dan terasing. Kurangnya operasi yang dilakukan oleh Imigresen dan Jabatan Pendaftaran Negara, tetapi pada masa yang sama, pendatang asing begitu bertambah seperti di tempat penulis, Pandan Mewah, tentunya ada cerita yang LEBIH MENARIK boleh diceritakan.

Siapa yang mengeluarkan kad pengenalan berkenaan? Siapa pula yang pejam dua-dua belah mata dengan penambahan jumlah pendatang asing di negara ini sehinggakan mereka boleh berkampung dan menetap di sesuatu tempat dengan aman damai dan sentosa tanpa gangguan daripada mana-mana agensi penguatkuasaan kerajaan yang berkenaan?

Cerita video seks membabitkan Anwar Ibrahim turut berkisar tentang pelacur China yang sudah pasti bukanlah pendatang halal....

SPRM sudah sepatutnya masuk ke Imigresen dan Jabatan Pendaftaran Negara untuk mengesan pengkhianat-pengkhianat ini... pengalaman penulis... urusan membabitkan warga tempatan di Jabatan Pendaftaran Negara amat menyukarkan dan penuh dengan protokol, tetapi pada masa yang sama, ramai warga asing yang juga sama-sama berurusan dan urusan mereka 'lebih dipermudahkan' dan masa mereka 'lebih disingkatkan'.

Datanglah ke Pandan Mewah yang berada di dalam DUN Cempaka yang wakil rakyatnya adalah Iskandar Samad, salah seorang Exco Selangor dan NIKMATILAH sendiri KEINDAHAN HIDUP bersama warga asing YANG JUMLAHNYA HAMPIR 90% MENGATASI PENDUDUK TEMPATAN!!!!

4 comments

GILIRAN SARAWAK JADI MANGSA PKR!!!

PKR dan Pakatan Rakyat benar-benar mengambil kesempatan di atas beberapa kekurangan logistik di Sarawak dengan menyebarkan fitnah dan tohmahan dalam usaha mereka untuk merampas Sarawak dan seterusnya menjadikan mereka sebagai maharaja besar di Bumi Kenyalang itu.

Taktik yang biasa digunakan oleh Pakatan Rakyat ialah menyebut dan membesar-besarkan tentang kekayaan pihak musuh, khususnya pemimpin dari kalangan UMNO tetapi pada masa yang sama, enggan sama sekali menceritakan dari mana pemimpin agung mereka memperolehi kekayaan luar biasa kerana gaji sebagai Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia tidaklah seberapa kalau dibandingkan dengan kekayaan yang dimilikinya. Malah, dia juga bukanlah seorang peniaga, meskipun bapanya mempunyai 20 buah syarikat gergasi yang diperolehi ketika dia menjadi Menteri Kewangan.

Dalam fitnah terbaru PKR di Sarawak, segala tanah dan projek pembalakan di Sarawak dikatakan dibolot oleh anak-anak Taib Mahmud dan Alfred Jabu. PKR terpaksa menggunakan isu tersebut tanpa menyebut data dan kesahihan fakta mereka, memandangkan mereka sebenarnya tidak mempunyai cara lain untuk membuatkan 27 suku kaum di Sarawak saling berperang antara satu sama lain.

PKR tidak akan mengeluarkan sebarang fakta kerana mereka tidak pernah mempunyai fakta melainkan temberang dan auta. Dari tahun 1997 lagi, puak-puak ini mempertikaikan kekayaan orang lain dan pembolotan kek ekonomi yang dikatakan diamalkan oleh kroni. Namun apabila fakta dikeluarkan, ternyata mereka sebenarnya yang menjadi pembolot dan perompak.

Tanya Zahid Hamidi, Menteri Pertahanan Malaysia. Dia cukup arif dengan fakta ini!!!

Satu fakta yang sangat jelas cuba dilakukan oleh PKR di Sarawak ialah melaga-lagakan suku kaum Bumiputera di negeri itu. Biarpun berlapik kononnya Barisan Nasional dan Taib Mahmud yang melakukannya, tetapi kalau kita perhalusi, ia sebenarnya dilakukan oleh PKR. Sebabnya, semua orang tahu orientasi ceramah yang dilakukan oleh PKR.

PKR menerusi Ketua Umum mereka akan menghasut setiap kaum agar menentang kerajaan. Pada masa yang sama, mereka juga cuba menimbulkan perasaan tidak puas hati kaum-kaum yang ditemui tentang pembahagian ekonomi dan pembangunan. Contoh terbaik ialah apabila PKR berada di Temudok. (BACA DI SINI)

Oleh kerana PKR 'menjaga' Iban, Bidayuh dan Melanau, maka ketiga-tiga suku kaum terbesar di Sarawak itu perlu dilaga-lagakan bagi memudahkan penguasaan PKR di Sarawak. Perbandingan Sarawak dibuat dengan Selangor, kononnya Selangor sedang menikmati kemudahan yang jauh lebih baik berbanding Sarawak. Yang tidak diceritakan ialah, pemberian air percuma bermaksud rakyat Selangor sedang berhadapan dengan kenaikan harga air yang jauh lebih tinggi memandangkan itulah perjanjian Kerajaan Negeri Selangor dengan anak syarikat mereka sendiri. TAWAS, bantuan masuk universiti, bantuan untuk warga emas dan sebagainya yang disebut, sekadar wujud di dalam kertas dan bukannya realiti. Kalau realiti pun, sekadar untuk dijadikan iklan sedangkan hakikatnya, ia memang tidak wujud pun!

Berapa kerat orang di Selangor yang menerima bantuan 24 jam khairat kematian seperti yang wujud dalam manifesto Pakatan Rakyat di Selangor? Berapa banyak dewan komuniti yang telah 'dibebaskan' tetapi 'dijaga' oleh orang PKR dengan mengunci pintu dan aktiviti di dewan komuniti tersebut perlu mendapat kelulusan daripada orang PKR yang dilantik oleh ADUN?

Khir Toyo dikatakan mengaut kekayaan luar biasa di Selangor tetapi apabila Khalid Ibrahim menjadi Menteri Besar, nampaknya tembolok dan selera perompaknya jauh lebih besar daripada Khir Toyo. Yayasan Selangor hampir muflis dengan perbelanjaan luarbiasa. Duit negeri dihabiskan untuk projek entah apa-apa seperti menyewa billboard 'Selamatkan Malaysia: Hapuskan ISA', jalan-jalan yang terdapat di seluruh Selangor, kurang diselenggarakan. Kalau buat satu - itu pun sekerat - pasti akan diberikan promosi besar-besaran seperti yang dilakukan oleh Janice Lee, ADUN Teratai di Cheras Baru tetapi di Taman Muda, Taman Bukit Teratai, permukaan jalannya tidak ubah seperti MUKA SAIFUDDIN NASUTION, Setiausaha Agung PKR!!!

Barangkali beranggapan mentaliti dan pengetahuan orang Sarawak yang rendah serta tidak bertamaddun membuatkan PKR dan gerombolan penceramah mereka yang sedang melanggar peraturan negara dan negeri, tidak segan silu berbohong dan menipu... mungkin juga beranggapan yang orang Sarawak tidak pernah datang, tinggal atau menetap di Selangor, maka Ketua Umum PKR tanpa kemaluan di dahi, bersembang besar tentang Selangor meskipun ramai orang Sarawak tahu apa keadaan sebenar di Selangor!!!!

1 comments

Blog Archive

Labels