IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

BLOG INI MENYOKONG 1M4U

Tuesday, April 12, 2011

SMS JAHAT MULAI BEREDAR DI SARAWAK!!!

Tuesday, April 12, 2011
Ketika para penjilat dan juak-juak Pakatan Rakyat sedang bertungkus lumus untuk meyakinkan para pembaca mereka, Barisan Nasional sedang di ambang kekalahan, ternyata puak-puak itulah sebenarnya yang berada dalam kesukaran untuk merealisasikan mimpi-mimpi mereka. Pelbagai cara terpaksa digunakan. Dan salah satu daripadanya ialah penggunaan penghantaran mesej ringkas atau SMS.

Berikut adalah SMS yang sedang 'hangat' beredar di seluruh Sarawak:

TODAY THE CHURCHES OF MALAYSIA HAS REJECTED THE GOVERNMENT'S 10 POINT SOLUTION ON THE AL-KITAB. VOTE AGAINST BN IS A VOTE FOR JESUS. BN IS AN ANTI-CHRIST AGENT. CHRISTIAN ARE BEING DISCRIMINATED AND RIGHTS IN CONSTITUTIONS DENIED. DON'T VOTE FOR BN. IF YOU ARE A TRUE CHRISTIAN SEND THIS MESSAGE TO 8 OTHER CHRISTIANS.

Mungkin bagi kebanyakan orang yang konon-kononnya berfikiran terbuka, SMS yang sedang beredar itu hanyalah kempen pilihanraya semata-mata. Namun bagi mereka yang sedar tentang bahaya dan sentiasa berwaspada, SMS berkenaan sebenarnya mengandungi racun yang sangat ampuh untuk menjahanamkan negara ini dan bukan setakat mengalihkan pentadbiran Sarawak daripada Taib Mahmud kepada DAP semata-mata.

Agak mustahil untuk mengatakan BN mengamalkan diskriminasi agama memandangkan Barisan Nasional mengandungi komponen yang mempunyai pelbagai aliran agama di dalamnya. Tidak seperti Pakatan Rakyat, Barisan Nasional menghimpunkan kesemua parti-parti yang berteraskan Melayu-Islam, Kristian, Buddha, Toa Pek Kong, Confucius, Kristian, Hindu, bahkan agama nenek moyang menerusi parti-parti yang berasal dari Semenanjung, Sabah dan Sarawak.

Dari Sarawak sahaja, Barisan Nasional mempunyai empat parti komponen. Agak mustahil Barisan Nasional perlu untuk mendiskriminasi mana-mana puak di dalam parti berkenaan kerana sebarang tindakan sensitif hanya akan mengundang padah buat Barisan Nasional sendiri!

Di bawah Barisan Nasional, Kristian Sabah dan Sarawak boleh menjalankan upacara dan adat istiadat agama secara bebas, boleh mencetak dan mengimport Bible mereka tanpa sebarang halangan. Tiada cop, tiada nombor siri sebelum ini.

Apa yang berlaku di Pelabuhan Kelang dan Kuching merupakan KERJA Pakatan Rakyat yang cuba menguji perlembagaan dengan onar kalimah ALLAH yang disensasikan bagi menarik sokongan kepada DAP khususnya. Dan apabila umpan mereka telah dipagut, mereka segera menggunakan taktik Anwar Ibrahim ketika 'menjawab' soalan wartawan tentang jam tangan Omega.... soalan yang ditanya tidak dijawab, sebaliknya sibuk memaksa wartawan berkenaan mengubah soalannya supaya mudah dia melakukan tekanan dan mengalihkan isu!

Sesuatu yang sangat menarik untuk anda renungi.... juak-juak Pakatan yang beragama Islam menggunakan kempen UNDI BN = UNDI TAIB MAHMUD... manakala pada masa yang sama, yang satu lagi pihak menggunakan kempen UNDI BN = ANTI-CHRIST.

Oleh kerana itu UNDI BN = UNDI TAIB MAHMUD ANTI-CHRIST

Adakah itu yang sedang dimain-mainkan di Sarawak?

4 comments

GANDINGAN HUSAM-MAT SABU UNTUK PRESIDEN DAN TIMBALAN PRESIDEN PAS!!!

Husam Musa telah pun dicalonkan oleh sebuah Kawasan untuk Presiden PAS. Manakala Mat Sabu pula telah dicalonkan oleh Kawasan Husam Musa sendiri untuk bertanding sebagai Timbalan Presiden. Gandingan Husam-Mat Sabu sedang menanti untuk menghuru-harakan PAS sebaik-baik sahaja pilihanraya negeri Sarawak berakhir pada hujung minggu ini.

Tidak lagi menjadi berita rahsia yang jawatan Presiden PAS bukan lagi selamat. Kedudukan Abdul Hadi Awang sudah berada di hujung tanduk. Tiga tahun lalu apabila Abdul Hadi Awang dan Nasharuddin Mat Isa bercakap tentang Kerajaan Perpaduan, ia merupakan menembak kaki mereka sendiri. Golongan Erdogan di dalam PAS yang tercari-cari peluang untuk menonjolkan diri, menggunakan kesempatan daripada isu Kerajaan Perpaduan untuk menyemai bibit-bibit kebencian terhadap Abdul Hadi Awang dan Nasharuddin Mat Isa.

Sudah tentulah Mat Sabu dan Husam Musa mendapat restu daripada Nik Abdul Aziz Nik Mat yang dilihat tidak sebulu dengan Presiden dan Timbalan Presiden sedia ada. Tanpa restu Nik Abdul Aziz, sudah tentulah Husam Musa tidak akan berani melanggar Abdul Hadi Awang. Projek langgar Hadi-Nasha bukannya projek baru.

Gandingan Husam-Mat Sabu perlu ada bagi menyelamatkan Anwar Ibrahim daripada apa yang sedang berlaku sekarang. Bagi kebanyakan ahli-ahli baru PAS, Anwar Ibrahim adalah segala-galanya. Bahkan Anwar mengatasi kepimpinan utama PAS sendiri. Dalam portal-portal berita, mahupun blog-blog penyokong PAS, berita tentang Anwar Ibrahim, bahkan Lim Guan Eng mendahului berita tentang Abdul Hadi Awang, malah berita tentang Nasharuddin Mat boleh dikatakan langsung tidak ada.

Kes video lucah yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim, sebenarnya memberi kesan yang sangat mendalam. Kepimpinan utama PAS dilihat tidak cuba untuk mempertahankan Anwar Ibrahim seperti mana yang mereka lakukan dalam liwat pertama dan liwat kedua menerusi siri demonstrasi jalanan termasuklah BERSIH.

Dan kerana itulah, kaum Erdogan di dalam PAS melihat keperluan untuk mengambilalih pimpinan PAS bagi membolehkan sokongan daripada ahli-ahli PAS terhadap Anwar Ibrahim dapat dipulihkan semula. Pimpinan tertinggi PAS perlu digantikan dengan orang yang lebih bersimpati kepada Anwar Ibrahim. Atau dalam bahasa yang lebih mudah, kem Nik Abdul Aziz Nik Mat perlu mengambilalih tampuk pentadbiran dan menjadi peneraju utama PAS.

Biarpun para penyokong masih lagi hidup dalam lamunan mimpi, yang sahihnya, selepas PRN Sarawak, pertembungan lebih besar akan berlaku antara Kem Nik Abdul Aziz dengan Kem Abdul Hadi Awang....

1 comments

PAS FOR ALL... PAS BOLEH BLAH!!!

Kalau di Semenanjung, PAS pasti akan bercakap besar dan melakukan serangan bertali arus terhadap UMNO dan Barisan Nasional apabila parti tersebut diberikan imej taliban, namun di Sibu nampaknya PAS akur bahawa mereka hanyalah parti budak-budak yang boleh dipermain-mainkan dan dilekeh-lekeh.

Antara bahan kempen yang paling ketara di Sibu ialah seperti tertera dalam gambar di atas. Majoriti pengundi di Sibu adalah daripada masyarakat Foochow. Biarpun PAS tidak bertanding di mana-mana DUN dalam Parlimen Sibu namun nampak begitu jelas, SUPP yang merupakan salah sebuah daripada empat parti komponen Barisan Nasional di Sarawak, menjadikan PAS sebagai bahan ejekan.

PAS For All... PAS telah berjaya mendakwahkan DAP... PAS untuk Semua dan pelbagai slogan yang penuh retorik....

Sama seperti tanggapan terhadap masyarakat Islam, mereka yang menyokong PAS sahaja dianggap sebagai anggota jemaah sesama agama, manakala yang menyokong UMNO dan PBB pula tidak dianggap Islam sepenuhnya, sebaliknya Islam yang penuh dengan kepura-puraan. Namun PAS sangat berhati-hati dalam pendekatannya dengan masyarakat Cina. Apabila masyarakat Cina memperlihatkan sikap tidak senang hati mereka terhadap PAS, serta-merta para penjilat akan mengatakan itu adalah kerana kegagalan UMNO atau PBB untuk mentarbiyyahkan masyarakat Cina tentang Islam.

Islam yang dimaksudkan PAS sudah tentulah parti itu sendiri!

Agak aneh kerana di Sibu, PAS tidak menghantar para pemimpinnya untuk mentarbiyyahkan masyarakat Foochow di sini yang masih lagi gentar dengan PAS. Sebaliknya PAS menghantar pemimpin yang 'berdaftar' dengan DAP, bukan untuk mentarbiyyahkan sebaliknya untuk memastikan masyarakat Islam dan Bumiputera menyokong DAP.

Ketika UMNO dari Semenanjung menghantar para pemimpin dan petugas-petugas untuk memenangkan calon Barisan Nasional dengan taktik sebagai rakan kongsi, PAS pula menghantar petugas dan pemimpin mereka sebagai balaci!

Mengapalah PAS sudah terlalu jauh daripada perjuangan asalnya? Apa yang telah berlaku sebenarnya sehinggakan PAS dijadikan sebagai bahan lelucon di kalangan masyarakat bukan Islam, sama ada dari pihak Barisan Nasional, bahkan dari kalangan DAP dan PKR juga!

0 comments

ANWAR HILANG LAGI!!!

Bukan sedikit orang yang berkata Anwar adalah seorang pemimpin yang berkarisma dan ditakuti oleh pemimpin-pemimpin UMNO. Bukan sedikit orang yang berkata, Anwar adalah seorang pemimpin yang sangat hebat dan sangat membenci rasuah sehinggakan rasuah-rasuah yang dilakukan oleh Anwar, sama ada 'RASUAH HALAL' mahupun RASUAH HARAM semasa dalam kabinet dahulu, tertutup dan langsung tidak diperkatakan.

Namun para pengkagum Anwar tidak pernah sama sekali menceritakan bagaimana TAKUTNYA Anwar untuk berhadapan dengan Ezam Mohd Noor dan Ummi Hafilda. Pengalaman Anwar Ibrahim di Rumpun Makmur ketika Pilihanraya Kecil Kerdau menceritakan segala-galanya. Tidak pernah dalam sejarah Anwar Ibrahim hanya mampu berucap selama tidak lebih 15 minit dan cakapnya seperti jantan batang besar tak dapat lubang, tapi di Rumpun Makmur, Anwar benar-benar bukan Anwar Ibrahim yang sentiasa menyerang.

Di Kuching, rupa-rupanya kejadian yang serupa hampir berulang. Kedatangan Ezam Mohd Noor dan Ummi Hafilda yang menunggu di beberapa lokasi ceramah, menyebabkan Anwar Ibrahim hilang cakap besar, bahkan dirinya turut hilang. Di Kampung Bawean, Anwar yang sepatutnya berucap digantikan oleh Azmin Ali.

Walaupun para penjilat dan penulis upahan Anwar Ibrahim cuba memperkecil-kecilkan Ezam Mohd Noor kononnya bekas orang kanan Anwar Ibrahim itu tidak berkualiti berbanding Azmin Ali, hakikatnya, Azmin Ali yang turut berucap tidak jauh dari tempat Ezam Mohd Noor memberi ceramah, hanya mampu bercerita tentang perkara-perkara dongengan dan mitos-mitos yang menjadi agama dan akidah mereka dalam selimut Anwar selama ini.

Azmin Ali tidak upah seperti pelacur tua yang sanggup menawarkan harga RM1 untuk ditiduri oleh pelanggan ketika berhadapan dengan Ezam Mohd Noor. Dan sama seperti Anwar Ibrahim yang kena provokasi, Azmin Ali juga tidak mampu bertahan lebih dari 15 minit sebelum bergegas balik ke bilik 'untuk menghentak-hentakkan kakinya'.

Biarpun suara Anwar masih ada dan sayup-sayup untuk menunjukkan dia masih wujud, namun Anwar tidak akan berani untuk berhadapan dengan kedua-dua orang ini. Anwar berani menyerang dan menyergah wartawan namun Anwar akan jadi kecut sekecut-kecutnya jikalau pertanyaan tentang Omega, DNA dan video lucah diutarakan dan diasak kepadanya.

Sekarang, Anwar telah membuktikan, dia hanyalah seorang TUA yang kuat TEMBERANG, kuat SKANDAL, tetapi sangat PENAKUT untuk bertemu atau bertembung dengan manusia yang mengetahui latar belakangnya secara tuntas!!!

2 comments

KETAHUI FAKTA LELAKI MANA MEMILIKI PENIS TERPANJANG!!!

Wilayah Afrika, Amerika Latin dan Tengah agaknya memegang rekod terpanjang dibandingkan wilayah lainnya di dunia, sedangkan wilayah Asia Timur termasuk Indonesia, China Jepun termasuk yang rata-rata kecil atau pendek iaitu sekitar antara 10-11 cm.

Orang yang memiliki, kemaluan terpanjang dipegang 3 negara iaitu Ghana, Equador dan Kongo yang terpanjang dengan ukuran 17,93 cm. Terendah atau terpendek dipegang Korea Selatan dengan ukuran 9,66 cm -


Sumber: Siapa Memiliki Penis Terpanjang? | MalaysiaSensasi.Net

1 comments

Monday, April 11, 2011

PARIA... Ini Ceritanya!!!

Monday, April 11, 2011
“Mengenal pembagian masyarakat atas kasta-kasta tertentu, yaitu Brahmana, Ksatria, Waisya dan Sudra. Pembagian tersebut didasarkan pada tugas/ pekerjaan mereka. · Brahmana bertugas mengurus soal kehidupan keagamaan, terdiri dari para pendeta. Keberadaan kasta ini ada pada posisi paling penting dan punya pranan yang sangat besar bagi berjalannya pemerintahan. Mereka adalah orang yang paling mengerti menegnai seluk beluk agama Hindu, serta menjadi penasehat raja. · Ksatria berkewajiban menjalankan pemerintahan termasuk pertahanan Negara. Yang termasuk dalam kasta ini adalah para bangsawan, raja dan keluarganya, para pejabat pemerintah. Kasta ini memiliki kedudukan yang penting dalam pemerintahan, punya banyak hak tetapi tidak memiliki kewajiban untuk membayar pajak, memberikan persembahan, dsb. · Waisya bertugas berdagang, bertani, dan berternak. Mereka yang tergolong dalam kasta ini adalah para pedagang besar (saudagar),para pengusaha. Dalam golongan masyarakat biasa kasta ini cukup memiliki peran penting. · Sudra bertugas sebagai petani/ peternak, para pekerja/ buruh/budak. Mereka adalah para pekerja kasar. Mereka mempunyai banyak kewajiban terutama wajib kerja tetapi keberadaannya kurang diperhatikan. Di luar kasta tersebut terdapat kasta Paria terdiri dari pengemis dan gelandangan.- History by Rina Adityana”

Kenapa org2 India yg berugama Hindu perlu merasa hina ngan perkataan “PARIA” sedangkan ianya adalah ajaran dari agama Hindu tu sendiri..atau apakah di Malaysia ni, Hindunya telah "diperbahurui”...atau mungkin ada dari mereka nak beritahu, mereka bukan lagi beragama Hindu so mereka tidak lagi PARIA..atau ada yg nakberitahu mereka bukanlah PARIA tapi kasta yg lebih tinggi lagi..

Ni juga bagi aku, leh menyangkal bahwa agama asal penduduk di Tanah Melayu ialah agama Hindu...kerana tak pernah trbaca dalam sejarah org2 Melayu ada ngamalkan kasta2 ni.

-aa

3 comments

APABILA PEMILIK JAM TANGAN OMEGA DIKETAHUI!!!

Polis akan mengenalpasti pemilik sebenar jam tangan Omega yang sebelum ini telah diserahkan oleh trio Datuk T selain video lucah yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim. Polis juga akan mendapatkan nombor siri jam tangan tersebut untuk mencari nama pemilik sebenarnya.

Ada orang yang bakal panas dengan berita ini. Lebih-lebih lagi apabila membabitkan pihak polis. Untuk seketika ini, nampaknya tumpuan 'orang itu' lebih kepada Pilihanraya Negeri yang sedang dijalankan di Sarawak.

Apa agaknya helah 'orang itu' jikalau namanya yang tersangkut? Apa pula yang akan dilentingnya jikalau polis mengumumkan, pemilik sebenar jam tangan Omega yang diserahkan oleh Datuk T adalah namanya?

Bagaimanalah agaknya para penyokong orang itu apabila polis mengesahkan nama pemilik jam berkenaan? Adakah mereka akan melakukan demo besar-besaran seperti yang telah mereka lakukan pada penghujung 1990-an dahulu?

Satu lagi KEBABOOMMMM!!!

5 comments

Jahat atau "dijahatkan"..

Sapa budak jahat ni? Dulu..budak jahat dikabornya PDRM. PDRM diserang sungguh2 kerana selalu mengekang “kebebasan” mereka utk brcakap, brsuara kononnya…menyekat “kebebasan” mereka untuk “brhimpun secara aman”..PDRM tak mahu bagi kerjasama kerana tak mahu bagi permit pada mereka utk “berhimpun secara aman”.. Aman..konon!! PDRM dituduh anjing kerajaan..penjilat kerajaan. PDRM dihina dan dikutuk dan dikeji brsungguh2 dalam hamper semua ceramah dan kempen..1998 memuncaknya kebencian pada PDRM. Moral PDRM benar2 down. Hasil usaha “dakwah” golongan2 ini..hampir semua rakyat M’sia yakin dan percaya bahwa polis dan rasuah telah menjadi darah daging..sinonim. Bila nampak je polis buat sekatan, maka brbunyi ler..”mm tu cari makan ler tu”… Kesian polis…tapi ni lah hasil “dakwah”. Menuduh org tanpa bukti yg jelas adalah betul dan menepati agama jika org yg dituduh trsebut leh dikaitkan ngan UMNO, kononnya leh menyelamatkan org ramai dari kejahatan sipolan..maka digunakan pendapat2 ulamak2 terdahulu sebagai dalilnya yg diubahsuai sesuai ngan cita rasa mereka. Tak dinafikan ada beberapa pegawai polis yg trlibat, dah ditangkap dan dihukum..tapi kenapa PDRM secara total dipersalahkan? Sapa yg jahat ni? Kini..SPRM menyelongkar dan cuba membenteras gejala2 rasuah yg disyakki berlaku dipejabat2 imigresen dan kastam..maklumlah rungutan2 melimpah masuknya pendatang2 asing dan sekarang sibuk ngan desakan antarabangsa mengenai “perdagangan manusia” dan dikatakan M’sia adalah “hub”nya..Hasil jumpaan dari serbuan2 memang memeranjatkan. Kastam dan Imigresen yg kurang popular spt PDRM mula merasai bahangnya. Rakyat “tercelik mata”..mungkin PDRM leh tersenyum dan kabor..Yeob!! seksa kita dah lepas, korang le pulak...negara dan rakyat rasa spt dikhianati..khazanah negara dan pendapatan negara terjejas...mencecah billion2 ringgit..mereka yg telah diamanahkan oleh Negara dan rakyat telah merosakkan amanah ini. Aku cuma leh nasihatkan sekelian pegawai2 yg bertugas diImigresen dan Kastam..bersemangat waja lah teruskan dedikasi, jgn “dibudak jahatkan” SPRM..sekurang2nya berilah kerjasama yg mana “pembersihan” dapat dilakukan, dan nilai2 murni dapat dipupuk. Lagi pun badan2 ni leh dikatakan ramai pegawai2nya adalah dari beragama Islam.. Bersabarlah..teladanilah PDRM, (teladani semangat juang mereka yakni walaupun dicerca, dihina, dikatakan “anjing” tetap gak laksanakan tugas2 mereka). Tapi...bayangkan, hanya komisen je, leh perolehi jutaan ringgit. Bagaimana tuan yg beri komisen ni perolehi keuntungan!! Semoga siasatan SPRM ni leh membuahkan hasil yakni dapat mengenal pasti dan mencekup “budak jahat” yg sebenarnya.. Maklum ler iman ummat akhir zaman..tipis yg amat sangat..jika aku kat pejabat2 kastam atau imigresen ni mungkin dapat tolak setakat Rm10 atau RM 20, tapi kalau dan riban2 setiap bulan pulak tu..ambik je ler, cukup haul keluar zakat je ler atau banyakkan sedekah..maklum ler, rezeki jgn ditolak dan maut jangan dicari. ( bunyi macam betul he he- ni kalau pembangkang jadi kerajaan)(patutlah dengor2 ramai penyokong pembangkang dalam badan2 penguatkuasa ni- untung2 leh dapat fatwa halal ma)


Fitnah akhir zaman..batil dan haq, menjadi semakin sukar utk bezakannya. -aa

1 comments

MUHYIDDIN DEDAHKAN MODUS-OPERANDI ROMPAKAN PAKATAN RAKYAT!!!

Sinis benar Muhyiddin Yassin apabila menempelak JANJI TEMBERANG Pakatan Rakyat yang hendak menyediakan Tabung RM1 bilion untuk menangani masalah kemiskinan di Sarawak. Begitu juga dengan janji RM200 untuk setiap orang pelajar selain daripada janji RM20 juta yang dicanangkan oleh Lim Guan Eng telah diberikan kepada SKJC di Pulau Pinang.

Menurut Muhyiddin, kerajaan negeri telah memperuntukkan berbilion ringgit setiap tahun untuk menangani masalah kemiskinan. Bagaimanapun, berbeza daripada TINDAKAN POPULIS Pakatan Rakyat yang mahu menunjuk-nunjuk, kerajaan negeri pimpinan Taib Mahmud pula menyediakan prasarana, pendidikan, latihan dan sebagainya kepada golongan sasaran.

Ia umpama tindakan memberikan pancing kepada orang miskin, bukannya mengumpan orang miskin tersebut dengan seekor ikan setiap hari. Apa yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat sekarang adalah ingin menunjuk-nunjuk yang mereka sangat prihatin dengan menjadikan golongan miskin sebagai PEMINTA SEDEKAH TEGAR tanpa sebarang latihan untuk keluar dari kepompong kemiskinan.

Contoh terbaik yang ditunjukkan oleh Pakatan Rakyat adalah di Selangor dan Pulau Pinang. Pakatan Rakyat yang terpaksa bergantung hidup dan hayat kepada tindakan populis telah mengumpan rakyat kedua-dua negeri tersebut dengan wang tunai menerusi apa yang mereka gelarkan sebagai TAWAS, wang ehsan warga emas dan sebagainya. Hakikatnya jumlah tunai yang diberikan dan kerap disebut-sebut, sekali imbas kedengaran banyak dan menghargai golongan terbabit, namun ia sebenarnya terus menjadikan masyarakat tersebut sebagai peminta sedekah dan mengharapkan ihsan.

Itu jugalah yang ditunjukkan dalam setiap kempen penjilat-penjilat Pakatan Rakyat yang akan mempersoalkan mengapa kerajaan tidak membantu mereka. Sebabnya, di dalam kepala otak mereka yang penuh dengan tahi lembu itu, mereka hanya akan mengiktiraf sesuatu bantuan dari kerajaan itu apabila di tangan mereka diserahkan sejumlah wang dan di mulut mereka disumbatkan makanan yang telah dihancur lumatkan oleh kerajaan.

Sekaligus tidak salahlah kalau dikatakan Pakatan Rakyat sebenarnya hanya bertujuan untuk membodoh-bodohkan rakyat Malaysia dan Sarawak dengan apa yang mereka janjikan. Dan lebih malang lagi, janji-janji yang ditabur, TIDAK PULA DIPENUHI!!!

Mujurlah para penyokong Pakatan Rakyat jenis kenyang makan janji!!!

1 comments

Sokong Rasuah atau Anti Rasuah?

Kalau dengar kempen..dengor2 citer...pempin2 pembangkang ni gitu sekali benci pada rasuah!! seolah2 ianya musuh no 1 !!


Kesungguhan mereka benar2 menarik perhatian rakyat dan menggerakkan kerajaan memberi perhatian yg serius pada isu2 yg brkait ngan rasuah..


Hasilnya..BPR dibubarkan dan dinaikkan taraf kepada SPRM. BPR kononnya tidak bebas..kuasa yg sedikit dan terhad..lembab..dan macam2 hal (tak tahu ler apa sebenornya).


Masa seminar ngan BPR tu hari..pegawai BPR ni kabor, antara masalah yg dihadapi mereka ialah kurang kakitangan..jenayah rasuah bukannya sama spt jenayah rogol, bunuh, rompak dll, jenayah rasuah ni suka sama suka dan nak dapatkan kerjasama amatlah susah..tuduhan2 yg liar tapi tiada laporan, tanpa laporan apa nak disiasat? Bila tak disiasat dikabornya BPR tak buat keja...ada gak, bila nak disiasat minta bukti tak der pulak yg nak beri, malah dikabornya dia pun dengor2 je...ada gak dakwa, buat apa buat laporan pasal BPR dikuasai oleh kerajaan jadi apa2 yg brkait ngan kerajaan atau orang2 penting tentu tak disiasat..tu ler citernya.


Oleh itu..SPRM ditubuhkan. Pempin2 pembangkang brsorak seolah2 tu adalah kemenangan mereka..masalah dah selesai!! agaknya ler!!


Tapi spt biasa, dunia, satu masalah selesai maka akan timbul masalah yg lain..adatler.


Penubuhan SPRM satu hal..keberkesanan dan hasilnya pula satu hal..sapa yg aku dipertanggungjawabkan, spt biasa kerajaan ler!! ni brmakna SPRM tidak benar2 bebas dari kerajaan...mm apa kata, SPRM ni diletakkan bawah selia pembangkang dan report pada parlimen dan yg dipertuan Agong.


Masalahnya sekarang..antara kes terawal SPRM ialah kes rasuah yg melibatkan pempin2 pembangkang, maka SPRM diserang brtubi2...


Dan keadaan menguntungkan pula...ada pula kematian kat pejabat SPRM, pehhh mencanak2 ler tocang pempin2 pembangkang!!


Dari apa yg berlaku..mudah je leh disimpulkan..PDRM, SPRM, dan mana2 pihak berkuasa..JANGAN SENTUH BARISAN PEMBANGKANG KERANA PEMBANGKANG BERJUANG UNTUK RAKYAT!! PDRM, SPRM dan semua pihak berkuasa akan dipuji MANTAP jika hanya tumpukan pempin2 BN khususnya UMNO!!


wahai..pempin pembangkang, SPRM tu ditubuhkan pun atas kesungguhan kamu utk brjuang menentang RASUAH, kini apa hal pulak SPRM ditekan2 pula..


TUL ke Anti Rasuah..atau ANTI RASUAH, jika ianya libatkan BN dan UMNO tapi HIDUP RASUAH, jika ianya brkaitan ngan pempin2 PAKATAN..


PAKATAN RAKYAT..PAKAT2 MAJU DAN MAKMURKAN RAKYAT atau PAKAT2 KUDAKAN RAKYAT, LIWAT RAKYAT!!..cakap le terang2 tak yah sembunyi2 ma, kita faham!!


-aa

0 comments

GEMPAR!!! HELIKOPTER BERSAMA MUHYIDDIN TERHEMPAS DI PADANG BANDAR SIBU!!!

Sebuah helikopter Sabah Airways yang membawa beberapa orang bodyguard Timbalan Perdana Menteri, terhempas ketika hendak berlepas. Helikopter tersebut sebelum itu telah menurunkan beberapa orang bodyguard Timbalan Perdana Menteri di padang Bandaran Sibu dalam program yang melibatkan Muhyiddin Yassin di Hotel RH, berhampiran padang berkenaan.


Salah seorang daripada mereka yang terselamat, adalah Encik Salimi Mohd Shairy, nyata bersyukur kerana terselamat daripada kemalangan berkenan. Ketika artikel ini ditulis, juruterbang helikopter Sabah Airways tersebut telah dibawa ke hospital untuk rawatan memandangkan kecederaan yang dialaminya.

Kemalangan dilaporkan akibat cuaca dan kerosakan enjin.

Timbalan Perdana Menteri bagaimana pun tidak mengalami sebarang kecederaan memandangkan dia menggunakan helikopter yang lain!

4 comments

Sistem Kekhalifahan...Penyelesaian?

Sistem kekhalifahan...bukanlah satu sistem baru yg diperkenalkan oleh Islam. Dan juga bukanlah faktor utama kejayaan Islam semasa zaman kegemilangan Islam..


Segelintir menganggap bahwa sistem kekhalifahan adalah penyelesaian kepada permasalahan ummat hari ni..kemunduran ummat hari ni..malah kepada penyelesaian segala masalah dunia.


Pada pandangan aku...tidak tepat!!


Kekhalifahan dan "dictatorship" tak banyak bezanya. Khalifah/Sultan/Raja..kata2 mereka adalah undang2..keputusan mereka adalah mutlak. Menentang atau tidak brsetuju bermakna derhaka dan sebagai pemberontak..dan hukumannya, semua maklum, yakni hukum bunuh!!


Bersediakah ngan sistem ini?


Mungkin ramai yg tak bersetuju..tapi kajilah kembali kisah2 raja2, sultan2, khalifah2 dari sejak Adam as sehingga runtuhnya sistem beraja ini..

__________________________________


Sebenarnya kejayaan sistem khalifah dizaman kegemilangan Islam ialah sifat Islam dan amal2 Islam....ni lah sahaja yg membezakan sistem beraja yg lain.


Mana2 kerajaan Islam dahulu yg gagal kekalkan sifat Islam dan amal2 Islam ini..maka tak lama kemudian kerajaan ni akan hancur!!


Umaiyyah mengecapi kegemilangannya dan kemudian hancur..Abbasiyah mengecapi kegemilangannya kemudian hancur..Ottomaniah dan seterusnya kerajaan2 Islam yg lain termasuklah kerajaan Kesultanan Melayu. Masing2 telah alami zaman kegemilangan memasing, dan masing2 juga telah punah hancur ditelan zaman..dan masing2 dalam sistem yg sama yakni sistem kekhalifahan!!!


Dan yg uniknya punca2 kehancuran adalah sama..dan uniknya lagi, kesalahan yg sama diulangi lagi dan lagi..


AQ dan Nabi saw telah kaborkan pada kita..apakah punca2 kegemilangan kita sebagai ummat Islam..dan apa punca2 kejatuhan dan kehancuran kita ngan jelas dan terang, sehingga tidak perlu ditafsir dan dikupas secara mendalam..


Ramai antara kita tahu..tapi tak tahu lah apa yg jadi batu galangnya!!


-aa

2 comments

PELIK JUGAK!!! PATUTNYA KOSONGLAH!!!

Kalau dengar omongan Pakatan Rakyat, terutama sekali dengan 50,000 orang manusia yang membanjiri tempat Anwar Ibrahim berceramah di Bintulu, sudah seharusnya, sebahagian besar kosonglah beberapa daerah dan tiada orang yang akan datang untuk mendengar ceramah Barisan Nasional. Itu belum lagi ceramah Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan segala macam POP-STAR dari Semenanjung yang dibawa oleh Pakatan Rakyat ke Sarawak untuk menghuru-harakan negeri ini.

Bagaimanapun dalam tinjauan rambang yang dibuat di sekitar Bandar Sibu, manusia tidak berkurang untuk mendengar ceramah daripada penceramah-penceramah Barisan Nasional. Di tengah-tengah Bandar Sibu, para pemimpin SUPP dan Barisan Nasional tempatan menyampaikan ceramah dengan santai dan bersahaja. Pun begitu, jumlah yang hadir melebihi 500 orang juga.

Sibu merupakan antara kubu yang dikatakan cukup kuat untuk DAP bertahan dan menghapuskan SUPP. Bantuan daripada Anwar Ibrahim dan angkatan PKR juga dikatakan tidak berapa diperlukan untuk menawan ketiga-tiga DUN dalam Parlimen Sibu. Biarpun PKR bertanding di DUN Nangka, namun kemenangan di Bawang Assan dan Pelawan oleh DAP pastinya sudah cukup untuk membuatkan PKR dan Pakatan Rakyat terlompat-lompat bagaikan kera mendapat belacan.

Satu perkara yang sangat pasti pada malam tadi ialah, penceramah yang berada di atas pentas, tidak begitu dikenali di Semenanjung, namun mampu menarik pendengar yang jumlahnya ratusan orang. Masing-masing tidak berganjak dari tempat duduk biarpun cuaca agak sejuk dan hujan gerimis mulai turun.

Mungkin bagi sesetengah orang Pakatan terutama sekali yang bergantung harap dan BERAKIDAHKAN DAP akan berpendapat perkembangan yang berlaku di Sibu tidak begitu mengancam berbanding berita-berita yang mereka keluarkan tentang puluhan ribu keluar untuk mendengar ceramah-ceramah POP-STAR mereka.

Aneh juga... tiba-tiba sahaja jumlah penduduk Sarawak yang sangat berminat dengan politik, meningkat secara mendadak. Kalau nak dikatakan kebanyakan mereka tinggal di pedalaman dan luar bandar, agak mustahil memandangkan kebanyakan yang datang, semuanya muka tempatan dan sangat berbeza sekali dengan muka Semenanjung yang banyak hadir di ceramah-ceramah Anwar Ibrahim!!!

Anehnya, ceramah Anwar Ibrahim di kawasan Melayu-Islam, kurang mendapat sambutan sehinggakan Anwar memendekkan ceramahnya...

Kenapa ya?

0 comments

PENJILAT PAKATAN BENAR-BENAR TERDESAK DI SARAWAK!!!

Satu lagi vandalisme terpaksa dilakukan oleh pihak yang dipercayai penyokong Pakatan Rakyat yang semakin terdesak apabila petunjuk yang ada sekarang ialah, kerusi yang diyakini mampu ditawan oleh PAS di DUN N15, nampaknya tidak begitu boleh diharapkan.

DUN N15 ditandingi oleh calon PAS, Noraini Hamzah yang berasal dari Kelantan manakala Barisan Nasional pula diwakili oleh Mohd Ali Mahmud yang juga merupakan adik kepada Ketua Menteri Sarawak.

Berdasarkan sentimen yang diuar-uarkan, penentangan rakyat Sarawak terhadap Taib Mahmud dan kaum keluarganya, berjaya meyakinkan penyokong Pakatan Rakyat tentang kejayaan mereka menguasai Bumi Kenyalang. Bagaimanapun, di Muara Tuang sendiri, sentimen tersebut ternyata tidak begitu menarik memandangkan PAS kurang mendapat sambutan bahkan mengalami kesukaran untuk menggerakkan jentera kempen mereka sepenuhnya.

Mungkin untuk menunjukkan kemarahan mereka terhadap apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Taib Mahmud, mereka mula melakukan kerosakan dan provokasi berlebihan sepertimana yang dilakukan oleh pihak yang sama di Semenanjung. Poster, papan tanda dan pemidang merupakan alat pilihanraya yang paling mudah dimusnahkan sekaligus memberi isyarat bahawa calon tersebut benar-benar mewujudkan kebencian yang keterlaluan.

Atau barangkali juga perbuatan membakar alat berkempen tersebut dilakukan untuk melepaskan kemarahan apabila penduduk dan pengundi DUN N15 tidak mahu langsung menerima PAS di kawasan mereka.

Ketika penjilat-penjilat Anwar Ibrahim meuar-uarkan 50,000 rakyat Sarawak berkumpul di Bintulu untuk mendengar ceramah Anwar Ibrahim sehingga menimbulkan kesesakan luar biasa di jalan raya sehingga 20 kilometer, PAS di Muara Tuang pula seperti sudah mendapat gambaran bahawa mereka bukan sahaja akan kalah tetapi turut kehilangan wang deposit.

Dan seperti biasa, para penyokong PAS hanya boleh mampu bersorak menumpang seronok dengan PKR dan DAP. Kalau PKR pun tergolek, mereka akan bersuka ria dengan kemenangan DAP dalam 15 kerusi yang ditandingi bagi pilihanraya negeri kali ini.

1 comments

Ubah!!

Laungan PAKATAN RAKYAT utk rakyat "UBAH" semakin brkemundang...


Tapi sapakah kena berubah...


Mader..pentingkan rakyat..dahulukan agama, bangsa dan negara telah buat keputusan yg mengancam keamanan negara..mengancam kedudukannya sebagai Perdana Menteri..mengancam UMNO dan mengancam BN..dengan memecat Anwar!!


Walaupun sebahagian rakyat khususnya org2 Melayu dan sebilangan dari ahli UMNO sendiri menjadi bingung dan seolah2 terkejut dari mimpi apabila Anwar dipecat..ramai tidak dapat menerimanya. Mader tetap pecat Anwar pada tahun 1998..


Walaupun..kesnya lum lagi terbukti dimahkamah..hanya berdasarkan info yg dia dapat dan dari pengamatannya..beliau telah memecat Anwar. Walaupun umum mengetahui bahwa dialah yg menaikkan Anwar ketahap yg tertinggi dalam negara.


Keputusannya leh ditangguhkan selepas pilihanraya..jika semata2 utk kepentingan parti dan dirinya..tapi keputusannya jelas utk negara ni.


Undi Melayu telah brpecah ngan hebat..dan aku percaya atas keputusannya yg betul, Allah swt telah satukan hati2 org2 cina dan india utk bulatkan sokongan pada beliau, disamping sokongan org2 Melayu yg percaya padanya.


PAS perlu pelajari dan teladani keputusan Mader..mungkin ianya tidak popular..mungkin PAS kehilangan sokongan ..mungkin harapan dan impian utk duduki Putra Jaya tidak kesampaian...

tapi demi kesucian agama, mertabat bangsa Melayu dan kedaulatan negara ini PAS perlu brubah dan berani!!


PAS kena yakin..bahwa keputusan yg tepat brsesesuaian ngan kehendak agama..pasti dapat bantuan dari Allah swt. PAS tak perlu khuatir..kerana Allah swt bersama2 ngan org yg benar!!


PAS kena berubah..bukan berubah kepada PAS yg bahru..tapi kepada PAS yg benar2 brpaksikan amar ma'aruf nahi mungkar ..brpaksikan agama Islam..bukannya brpaksikan kepada keadilan sejagat, kebebasan membabi buta..


PAS juga leh renung kembali kisah Umar ra, Abu Bakr ra..


Abu Bakar ra telah buat keputusan yg tidak menyamai ngan pandangan para sahabat ra yg lain ketika awal beliau menjadi khalifah..


Umar ra buat keputusan memecat Khalid AlWalid walaupun tidak dipersetujui oleh ramai pihak..(Khalid AlWalid ra dipecat oleh beliau bukan kerana salah laku atau sebagainya tapi timbulnya ketaksuban yg melampau dikalangan ummat ketika itu)


Abu Bakar ra dan Umar ra buat keputusan ngan meletakkan agama dan ummat dihadapan..bukan dirinya atau segolongan tertentu..


Anwar..semada trbukti dia brsalah dalam kes Saiful dan video terbabit..ia perlu "direhatkan" dan tumpukan pada kes2nya.


Apakah PAS masih tak mampu mendongak kepala mereka pada Anwar!!..Jgn khuatir!! Jgn risau!! Jgn takut...jika letakkan agama dihadapan, Allah swt akan brsama2.


Gembirakan Allah swt adalah lebih baik dari gembirakan mana2 makhluk ...


UBAH!!! Jika mereka dikatakan Islam plastik dan iman kulit bawang mampu!! apa tah lagi mereka2 yg rasa mereka lebih baik Islamnya dan Imannya..


-aa

0 comments

BURUKNYA KELAKU PENJILAT-PENJILAT ANWAR!!!

Ternyata sesiapa sahaja yang mampu membuatkan Anwar Ibrahim terkantoi akan dijadikan sasaran oleh para penjilat Anwar Ibrahim. Mangsa terbaru mereka adalah Nik Surani Megat Deraman, wartawan 8TV yang bertanyakan tentang jam tangan Omega kepada Anwar Ibrahim sekaligus membuatkan satu dunia menyaksikan bagaimana Anwar Ibrahim melatah sakan dan terpaksa menggunakan helah biasanya iaitu berputar belit dan mencari ruang untuk melepaskan diri dengan mengutarakan pertanyaan bagi membuatkan hadirin melupakan tentang soalan yang ditanya kepadanya.

Dari malam tadi, para penjilat Anwar - juga mengamalkan sikap yang sama - tidak mempersoalkan tentang perkara pokok sebaliknya mempersoalkan tentang wartawan berkenaan yang BERANI bertanya kepada Anwar Ibrahim, bertengkar dan menyebabkan Anwar Ibrahim begitu gabra sehingga terkeluarlah jawapan-jawapan songsang yang semakin menguatkan persepsi bahawa dia adalah orang yang dirakamkan dalam video lucah yang dikaitkan dengannya.

Persoalan yang sangat mudah... di mana jam tangan Omega dan mengapa tidak ditunjukkan kepada umum bagi mematikan persepsi dijawab oleh Anwar Ibrahim dengan bertanya semula tentang kerelevenan soalan berkenaan dan menggunakan kata-kata wartawan tersebut bahawa jam itu 'mengapa tidak diserahkan kepada pihak polis'.

Ternyata para penjilat Anwar Ibrahim juga nampaknya tidak mampu untuk membela Anwar berkenaan jam tangan Omega itu sehingga mereka terpaksa menyerang wartawan tersebut dengan pelbagai ungkapan.

Ia hanya berkenaan jam tangan dan ia hanya berkenaan DNA... hanya dua perkara mudah yang bagi orang tidak bersalah akan senang hati untuk membuktikan dan menyerahkannya kepada awam!!!

7 comments

Untuk Cina atau untuk dirinya?

Jika aku nak berkata untuk rakyat...rasanya tak sesuai. Utk cina lebih sesuai...


Pempin2 DAP..isu2 yg berkaitan bangsa Cina mereka akan meronta2, menggelepar dan penuh brsemangat..seolah2 org2 Cina ditindas, ditekan dan tidak diberi peluang..


Bila brkait ngan Islam dan Melayu..mereka akan sepi, acuh tak acuh..dan macam2 tiada apa2 yg berlaku..atau ngan perkataan yg lain.." Padan Muka Ko..dan Peduli apa aku"..


Ni sangat2 ler jelas...sapa tak perasan, gi mandi air kolah masjid le, atau berendam je ler 3 hari 3 malam dalam Sungai Kelang..


Tapi..apakah mereka benar2 berjuang utk kepentingan org2 Cina..


Setahu aku..dan melalui pengamatan aku..org2 Cina hanya jadi boneka permainan mereka saja dalam menentukan arus kejayaan politik mereka..


13 Mei..contoh yg klasik!!! Baca je ler, banyak tulisan2 mengenai 13 Mei tak perlu le aku kabor lagi.


Contoh yg trbaik juga kes TBH...

Apabila kes trsebut brupaya menekan kerajaan, berupaya leh menjadi isu perkauman yakni seolah2 org Cina dianiaya..tak dapat pengadilan yg telus dan adil..maka pempin2 DAP dan beberapa pempin2 lain dari PAS yg berjaya dikudakan..(apakah DAP pedulikan PAS..sendiri le mau ingat) mereka gitu ghairah, cuba brmain2 ngan fakta mengelirukan rakyat dan cuba cetuskan keadaan2 yg tidak tenteram dan ketegangan.


Tapi...bila kes TBH telah tidak mampu memberi keuntungan peribadi juga parti..kes TBH dibiarkan lesu dan tak bermaya..seolah2 kes TBH tidak wujud..malah wujudkah TBH trsebut.


Org2 Cina perlu brpandangan jauh dan brpijak diatas bumi yg nyata...DAP bukannya membantu org2 Cina kehadapan malah membawa kepada kehancuran..kebencian..dan kemusnahan.


Cuba org2 Cina duduk congak ..apa jasa2 DAP selama ni pada kaum Cina?


Isu Kristian, isu Kitab dalam bahsa Melayu..ingat DAP peduli ke? Selama ianya mampu memberi political mileage..selagi tu le dia peduli.


-aa

3 comments

Tuhan SAMSENG!!

"Raba kepala sebaik sedar JOHOR BAHRU: Selepas empat hari koma akibat dibelasah dua lelaki dengan topi keledar, pelajar tingkatan tiga sebuah sekolah menengah di Gemas, Negeri Sembilan, Mohd Saufi Shamsul Baharin, 15, akhirnya menunjukkan perubahan positif. Ketika dikunjungi di Hospital Sultanah Aminah (HSA) semalam, Saufi dilihat sudah sedar dan kerap meraba bahagian kepalanya yang dipenuhi kesan jahitan pembedahan. Selain memberi tindak balas positif terhadap pertanyaan doktor dan jururawat, remaja berkenaan turut dikatakan lebih suka berusaha sendiri duduk, makan serta minum tanpa mengharapkan bantuan. Berikutan keadaan kesihatan yang semakin pulih, dia dipindahkan dari unit rawatan rapi (ICU) ke wad Pembedahan Neuro di hospital sama untuk pengawasan dan pemerhatian doktor. ___________________________

Pelajar koma muntah darah TAMPIN: Seorang pelajar tingkatan tiga sebuah sekolah menengah di Gemas muntah darah dan koma selepas dibelasah dua lelaki menggunakan topi keledar di tempat menunggu bas di Kampong Londah, dekat sini, Isnin lalu. Dalam kejadian kira-kira jam 6 petang, Mohd Saufi Shamsul Baharin, 15, dikatakan didatangi dua lelaki menaiki motosikal lalu terus menghentak kepalanya menggunakan topi keledar. Selepas dibelasah, remaja itu sempat pulang sebelum dia mengalami muntah darah di dalam bilik air rumahnya lalu dikejarkan ke hospital. Harian Metro difahamkan, pelajar itu yang kini ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Aminah (HSA), Johor Bahru sudah sedarkan diri selepas menjalani pembedahan selama kira-kira tujuh jam bagi membuang darah beku dalam kepalanya. _____________________________

11 pelajar direman bantu siasatan KUALA TERENGGANU: Sebelas pelajar sekolah menengah di Marang direman sehingga esok untuk membantu siasatan polis kerana menceroboh sebuah sekolah agama sebelum membelasah seorang pelajar tingkatan lima, Wan Nur Azri Wan Mohammad, 17, di sekolah berkenaan. Kesemua pelajar tingkatan tiga, empat dan lima dari daerah berkenaan ditahan di rumah masing-masing tengah malam semalam, sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Marang untuk siasatan. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner K Manoharan berkata, pelajar terbabit kini direman tiga hari dan kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan kerana merusuh dan Seksyen 326 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja mendatangkan cedera parah.

__________________________


Gitu ler citer2 rengkas dari utusan Metro Sabtu baru2 ni...mmm tak tahu nak komen mendenya..cuma trkenang ada orang yg briman tuhan pun samseng!!


Baginya "samseng" antara nama2 dan sifat2 trpuji bagi tuhannya. Dan sungguh2 mereka pertahankan..sampai ni hari.


So gitu ler citernya..


MAHA SUCI ALLAH dari sangkaan yg bukan2..dan yg disifatkan yg bukan2.


-aa

1 comments

Sunday, April 10, 2011

ANWAR PM Malaysia..Jgn Heran ma.

Sunday, April 10, 2011
"Cermin mata lihat jin KUALA LUMPUR: Berselindung di sebalik gelaran ustaz, tiada siapa menyangka seorang lelaki mampu mengaut untung mencecah puluhan ribu ringgit apabila menipu mangsa yang meminta bantuannya dalam urusan membuat pinjaman peribadi dan jual beli kereta. Difahamkan, setakat ini, seramai 40 mangsa sekitar Kuala Lumpur menjadi mangsa ustaz terbabit yang mendakwa mampu melihat jin melalui cermin matanya yang direndam dalam air ‘zafaran’. Lelaki terbabit dikenali Haji Din berusia lingkungan 40-an pada mulanya hanya menjalankan rawatan perubatan Islam di Pahang sebelum berpindah ke Kuala Lumpur dan menjalankan perniagaan sebagai ejen pinjaman bersama seorang pembantu lelaki berusia 21 tahun. Malah, ustaz terbabit yang sebelum ini sering memakai serban dan berjubah berubah perwatakan selepas berpindah ke Kuala Lumpur. Lelaki terbabit turut mendakwa menerima anugerah Datuk malah mempunyai ijazah dalam bidang kedoktoran dan pernah berkhidmat sebagai pakar bedah di Australia sebelum pulang ke Malaysia pada 2009. -seterusnya Harian Metro, Sabtu" _________________________________________________________________

"Janji untung 1,000 ganda Oleh Mohd Firdaus Ibrahim, Muhaamad Hafis Nawawi dan Siti Na’imah Mohamed am@hmetro.com.my KUALA LUMPUR: Satu sindiket pelaburan palsu bukan saja dikesan ‘menjual agama’ sebagai aset untuk memperdaya mangsa, sebaliknya mendakwa ‘projek pelaburan’ yang dijalankan mereka ‘rahsia kerajaan’ selain hanya dibenarkan kepada golongan Muslim. Sindiket penipuan pelaburan dikenali sebagai ‘Dana Haji Jasman’ dilaporkan mula bergiat aktif sejak 2007, selain mengaut keuntungan dipercayai mencecah jutaan ringgit sepanjang tempoh berkenaan selepas memperdaya ratusan mangsa terutama penduduk Johor dan kini mula menular ke Kuala Lumpur serta beberapa negeri lain di Semenanjung. Difahamkan, skim pelaburan ala perniagaan jualan langsung berbilang tingkat (MLM) itu tidak menetapkan nilai minimum atau maksimum sebaliknya menjanjikan setiap pelaburan bermula RM1 akan diberikan pulangan RM1,000 dalam tempoh tertentu. -seterusnya Harian Metro, Sabtu"

_________________________________

Tak hairan lah aku, jika bakal PM selepas PRU nanti ialah Anwar Ibrahim..

Kalau ikut 2 keratan akhbar diatas, rakyat M'sia ni khususnya org2 Melayu ni suka bebenor kena tipu lagi dan lagi..dan lagi..dan lagi..dan lagi!!


Bukan kali ni je kisah skim2 atau kisah2 penipuan begini..malah telah berkali-kali, lagi dan lagi..


Silap hari bulan jika dibuat survey..leh dikatakan setiap org Melayu mesti pernah kencing!!


Apa yg mendorong agar ditipun lagi dan lagi..dan lagi dan lagi..aku pun tak dapat nak buat kajian yg lengkap lagi..so pandai2 ler korang fikir. Apa masalahnya?


Jika Anwar brjaya gak jadi PM, aku sikit pun tak heran..walaupun dah dikabor org tua ni nipu dah berkali-kali..lagi dan lagi..tetap ada gak yg anggapnya sebagai Anugerah Tuhan!! Kalau bini tu, kita leh ler maapkan..ni puak2 PAS yg kononnya "celik mata hati" dan mempunyai iman yg tulen berbanding iman plastik dan iman kulit bawang puak2 UMNO, malah dipimpin oleh Mursyidul Am lagi tu..


Kena suntikan HIV le, kena racun arsenik le, sakit tulang belakang ler, uzur ler, brjalan brpimpin ler, 36 kotak rahsia, 16 Sept le, Najib sabit ngan Anttantuya le, Konspirasi Mader le, Konspirasi Najib le, lepas satu demi satu...menipu atau "meliwat" lagi dan lagi..nampaknya rakyat Malaysia rela diperbuat sedemikian..lagi dan lagi for free malah siap dibayor lagi..SUKA RELA!!


Semayang hajat dah brpuluh2 kali..dah brpuluh2 kali gak diberiNya petunjuk..ngan "mata lebam" sebelah (suku sakat Dajjal le tu) ..pempin2 kanannya brpaling..kawan2 rapat pun leh berpaling..bukti demi bukti terserlah..macam2 citer dah timbul..dari hal dirinya dan yg brkait rapat ngannya..


Nak buat camno..tu ler citernya!! Dan spt biasa bila dah trkono..MENYESAL!! REPOT POLIS!


Dan jgn pulak heran..dalam MENYESAL MENYESAL tu pun..boleh terkono lagi jang oiii!!


Tu ler orang kita!!

-aa






0 comments

ANWAR MENGAMUK SEHINGGA TEGANG 'ANUNYA'!!!

Telah menjadi kebiasaan, apabila Anwar Ibrahim diprovokasi dan kebetulan pula provokasi tersebut adalah checkmate kepadanya, Anwar Ibrahim akan segera melenting. Pada masa yang sama, dia tidak akan menjawab soalan berkenaan, sebaliknya berputar belit dan mencari soalan yang akhirnya membolehkan dia menekan wartawan yang bertanya.

Itulah yang berlaku dalam sidang media apabila Anwar Ibrahim ditanya tentang jam tangan Omega oleh seorang wartawan penyiaran. Dan seperti biasa juga, setiap kali Anwar Ibrahim tidak boleh menjawab soalan mana-mana wartawan hatta daripada HARAKAH DAILY sekalipun, dia akan segera menggunakan perkataan 'PERKAKAS UMNO' dan yang sewaktu dengannya.


Tidak ada jawapan kepada soalan yang ditanya oleh wartawan itu kepadanya, sebaliknya Anwar Ibrahim mencari-cari jalan dan ruang untuk mengenakan wartawan itu kembali. Bahkan yang lebih menggelikan hati apabila Anwar Ibrahim cuba mengaitkan Najib Abdul Razak dengan pembunuhan Altantuya Shiiribu sekalipun SATU DUNIA bahkan SATU GALAKSI tahu, kaitan Najib dengan kematian Altantuya Shiiribu tidak lebih daripada pemalsuan yang dilakukan oleh Raja Petra Kamaruddin, Tian Chua dan satu pihak di dalam UMNO yang kemudiannya dijaja-jaja oleh Anwar Ibrahim ke sana ke mari.

Jadi, apabila wartawan tersebut 'tersalah' bertanya tentang penyerahan jam tangan Omega kepada pihak polis, Anwar segera menggunakan kesempatan berkenaan untuk menyerang balas, tanpa menjelaskan mengapa dia masih tidak dapat membuktikan tentang kewujudan jam tangan berkenaan yang dikatakan ada dalam simpanannya.

Anwar semakin tertekan rupa-rupanya... dan perangai BAHLOLnya kelihatan sangat jelas dalam setiap gerak geri dan kata-katanya apabila dia diprovokasi dengan soalan yang tidak mungkin akan mampu dijawabnya di dunia ini secara ikhlas!!!

12 comments

ANTARA PECAH PERUT DAN PIMPIN TAK BAGI JATUH!!!

Kalau tanpa nasihat yang salah daripada tukang-tukang punahsiat yang ada di sekelilingnya selain penyampai-penyampai maklumat yang ingin nama mereka diingati kerana mereka berjaya menyampaikan maklumat yang tidak diketahui oleh orang lain, Nik Abdul Aziz Nik Mat merupakan Menteri Besar Kelantan dan Mursyidul Am yang paling mantap dan menarik.

Malangnya, mereka yang berada di sekeliling Nik Abdul Aziz adalah syaitan-syaitan yang bertopengkan manusia dan seringkali mengelirukan pemikiran orang tua itu sehingga menjadikan dia antara figur yang paling dibenci oleh sebahagian besar orang Melayu kerana kelancangan mulutnya.

Perlu diingat, Nik Abdul Aziz bukanlah jenis Menteri Besar atau Mursyidul Am yang akan keluar berjalan pada waktu malam melihat-lihat keadaan anak negeri atau turun ke akar umbi unutk menyelami perasaan sebenar golongan yang berada di bawah. Sebaliknya dia hanya mengharapkan orang bantuannya yang berhati serigala untuk mengumpul dan menyampaikan maklumat kepadanya. Paling lebih Nik Abdul Aziz bertemu dengan orang ramai adalah pada ketika dia mengajar ilmu agama. Kalau ada pun, dia menunggu di rumahnya.

Antara bahan lawak yang paling signifikan yang keluar dari mulut Nik Abdul Aziz adalah doa pecah perut. Mujurlah Najib Abdul Razak tidak melatah sama dan turut mendoakan punggung Nik Abdul Aziz terkoyak atau kepala lututnya beralih ke dagu.

Gambar di atas sudah cukup untuk membuktikan tentang situasi tersebut. Pada ketika Nik Abdul Aziz masih lagi meneruskan ancamannya terhadap Najib Abdul Razak dengan doa pecah perut, doa bala, doa buta mata dan doa segala macam doa musibah yang lain, ketika menuruni tangga, Najib Abdul Razak juga yang memapah dan memegang tangannya. Punyalah hebat doa Nik Abdul Aziz, namun dia terpaksa dipimpin dan ditolong orang lain, lebih istimewa lagi, oleh orang yang dimusuhinya.

Bayangkanlah kalau Najib SETARAF Nik Abdul Aziz... barangkali bukan ditolong dan dipimpin tangan Nik Abdul Aziz turun tangga, sebaliknya ditolak dari tangga atas sampai tersungkur dan berterabur gigi Nik Abdul Aziz di kepala tangga!!!

Mujurlah Najib Abdul Razak kekal sebagai Najib Abdul Razak, bukannya terikut-ikut dengan gaya Nik Abdul Aziz!!!!

2 comments

TERDESAK, PAKATAN TERPAKSA GUNAKAN ISU KRISTIAN!!!

Isu Kristian, kalimah Allah dan Bible berbahasa Melayu sudah mula menunjukkan kesan yang sangat baik kepada DAP dan Pakatan Rakyat. Biarpun sudah lama rakyat Sarawak, khususnya di Sibu sudah lama menerima kenyataan bahawa wujud restriction tertentu dalam bab agama, namun tusukan jarum halus daripada DAP dan PKR 'menyedarkan' mereka bahawa ada lompang besar dalam sistem pentadbiran di negara ini, khususnya dalam bab kebebasan beragama.

Selama 53 tahun Malaysia tidak pernah ditadbir oleh parti-parti lain selain Perikatan yang kemudiannya menjadi Barisan Nasional dan selama 47 tahun Perikatan dan Barisan Nasional mentadbir Sarawak, jarang benar kedengaran masalah membabitkan agama. Sungguhpun wujud masalah di sana sini tetapi jarang yang disuarakan secara terbuka kerana pemerintah lebih mengambil pendekatan bertolak ansur dan 'menarik rambut di dalam tepung'.

Namun suasana itu sudah berubah sama sekali. Bumiputera Sarawak yang merupakan majoriti penganut agama Kristian di Sarawak telah dihasut agar sentimen kebencian mereka akan berpihak kepada Pakatan Rakyat. Cerita tentang kalimah Allah yang tidak dibenarkan digunakan oleh penganut bukan Islam di Semenanjung, dibawa ke Sarawak dan dihidupkan dengan pelbagai cerita tokok tambah.

Politik pecah belah yang diimport dari Semenanjung digunakan sepenuh dan sebaik-baiknya oleh PKR dan DAP. Bandar Sibu yang merupakan bandar Foochow, rata-rata menzahirkan sokongan kepada Wong Ho Leng yang tidak berbelah bahagi. Kelihatan sangat jelas bagaimana SUPP sebenarnya berhadapan dengan tugas yang amat sukar!!!

Di Pasar Sibu, bendera, pemidang dan poster DAP terpampang di merata-rata tempat. Sedangkan poster, bendera dan pemidang Barisan Nasional pula kelihatan tersorok dan sangat kerdil.

Lawatan Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin ke Sibu pada hari esok, nampaknya tidak begitu memberangsangkan. Cakap-cakap yang kedengaran agak sinis tentang lawatan dan kempen Timbalan Perdana Menteri itu nanti.

Kecuali di DUN Nangka yang kelihatan sedikit kukuh, dua DUN lagi menyaksikan kegetiran SUPP yang sebelum ini merupakan parti hebat di bandar-bandar bermajoritikan Cina!!!

1 comments

TEMBERANG APA LA BUDAK PENDEK NI DI SIBU NANTI?

Penulis terserempak dengan Abang Pen yang sedang menuju ke Sibu. Dia bersendirian dan wajahnya nampak macam takut-takut. Mungkin sebab semua orang yang ada di hadapan dan sekelilingnya semua tinggi-tinggi belaka. Kalau bukan kerana dia melencong untuk ke tempat duduknya, mungkin penulis pun tak perasan. Almaklumlah, dia tenggelam kalau dibandingkan dengan orang lain.

Sibu mempunyai tiga DUN iaitu Bawang Assan, Nangka dan Pelawan. Dalam pilihanraya kecil yang diadakan pada tahun lepas selepas kematian penyandang kerusi Parlimen Sibu, Wong Ho Leng berjaya mengalahkan calon BN dengan majoriti 398 undi. Dan selepas pilihanraya kecil Sibu, pelbagai analisa dibuat yang akhirnya merumuskan bahawa kekalahan Barisan Nasional menerusi wakil mereka, Robert Lau Hui Yew adalah disebabkan faktor tempatan, bukannya isu nasional.

Checkmate DAP ke atas Barisan Nasional pada ketika itu ialah kekayaan yang dimiliki oleh Robert Lau Hui Yew selain penghantaran anak-anaknya ke luar negara untuk belajar, sekaligus menimbulkan persepsi bahawa calon Barisan Nasional itu tidak mempercayai sistem pendidikan di negara ini. Ditambah pula dengan permainan jiwa DAP yang mengatakan Wong Ho Leng adalah orang biasa kalau dibandingkan dengan calon Barisan Nasional.

Checkmate seterusnya adalah projek-projek mee segera yang dianggap oleh orang Foochow sebagai menghina mereka. Pada masa yang sama, isu Kolej Universiti Laila Taib yang diwujudkan menerusi sumbangan masyarakat Cina Sarawak dan akhirnya diambilalih oleh Yayasan Sarawak kerana kegagalan pentadbiran SUPP, turut menjadi duri dalam daging.

Kedatangan badut Abang Pen, pastinya akan membawa beberapa isu lain yang dianggap penting kepada PKR tetapi sebenarnya tidak penting langsung untuk masyarakat Malaysia. Abang Pen tentunya akan cuba membangkitkan tentang video panas Anwar Ibrahim, video panas Khairy Jamaluddin, ketidakadilan Barisan Nasional dan isu-isu remeh yang lain.

Seperti gurkha-gurkha dan penjilat Anwar yang lain, kerja mereka tidak lain dan tidak bukan, hanya menipu dan berbohong. Apatah lagi terdapat kaum Melayu/Melanau yang merangkum 10.5% serta kaum Bumiputera merangkumi 22% daripada pengundi di Sibu, pastinya menjadi tumpuan wajib Abang Pen dan ANGKATAN PENIPUNYA yang lain.

Mampukah Barisan Nasional memberikan saingan sengit kepada DAP yang bertanding dan menguasai Sibu? Mampukah Wong Soon Koh dari SUPP mempertahankan kerusi N47 Bawang Assan? Mampukah juga Vincent Goh Chung Siong dari SUPP mempertahankan kerusi N48 Pelawan? Bagaimana nasib Dr.Anuar Rapee dari PBB di kerusi N49 Nangka?

Abang Pen sudah pasti akan berusaha bersungguh-sungguh terutama di N49 Nangka kerana di situ adanya calon dari PKR iaitu Norisham Mohd Ali. Entah pembohongan dan jenaka apalah agaknya yang akan ditampilkan oleh Abang Pen dalam ceramah malam nanti di DUN Nangka....

0 comments

BERITA GEMPAR!!! GAMBAR KEMALUAN SEORANG PEMIMPIN KANAN KEPADA TUNANG ORANG BAKAL TERSIAR!!!

Nantikan kemunculannya... berita yang sampai kepada The Flying Kick, MMS kemaluan seorang pemimpin politik terkenal dan sangat 'glamour' kepada tunang orang yang cuba dikacaunya, bakal disiarkan dalam sedikit waktu lagi.

Keberanian pemimpin politik terkenal dan sangat 'glamour' itu dikatakan, dilakukan di hadapan seorang pembantunya kini telah pun menjadi penentangnya yang juga sangat popular.

Siapa pemimpin terkenal itu? Rasa-rasanya ramai yang tahu dan ramai yang memang menunggu gambar tersebut dipaparkan!!!

1 comments

KESIAN PAKATAN RAKYAT... KESIAN!!!!

Mengambil kira jumlah penonton dan kehadiran penyokong dalam ceramah DAP di kesemua kerusi yang ditandingi oleh parti chauvinist dari Semenanjung itu, kebanyakan penyokong Pakatan Rakyat beranggapan, parti tersebut akan menyapu bersih semua kerusi yang ditandingi itu. Sekaligus akan memberikan tamparan hebat kepada Barisan Nasional yang meletakkan kebanyakan calon dari SUPP untuk bersaing dengan DAP.

Malangnya, keadaan yang berbeza untuk ceramah-ceramah anjuran PKR di kawasan luar bandar yang memperlihatkan kurangnya sokongan serta tidak berminatnya masyarakat pengundi serta penduduk terhadap gaya PKR mencari pengaruh.

Dan kerana tidak mampu mencari alasan mengapa PKR dan Anwar Ibrahim kurang diminati, maka alasan perlulah dicari agar semangat dan moral jentera pilihanraya PKR tidak akan jatuh dan gugur tergolek-golek.

Alasan yang paling mudah ialah, masyarakat pengundi di luar bandar telah dirasuah oleh Barisan Nasional. Kononnya setiap orang akan diberikan RM500 jika mengundi Barisan Nasional. Maka bayangkanlah berapa banyak perbelanjaan yang telah dikeluarkan oleh Barisan Nasional untuk mengekalkan kuasa.

Sama ada pihak Pakatan hidup dalam dunia imaginasi atau barangkali mereka sendiri terperangkap dengan dongengan yang mereka cipta, mana-mana parti politik pun tidak akan tahu siapa yang bakal diundi oleh pengundi ketika berada di petak pengundian. Kalau benar arus perubahan sudah melanda Sarawak seperti yang dilaung-laungkan oleh Anwar Ibrahim dan para pemimpin Pakatan Rakyat, sudah pasti Pakatan Rakyat akan mengungguli pilihanraya kali ini. Apa perlu mereka takut dengan rasuah RM500 kecuali kerana mereka sebenarnya tidak mahu jatuh malu kerana kalah selepas bercakap besar?

Pakatan Rakyat yang MASIH TIDAK MAMPU MENJAWAB tentang manifesto yang mereka laung-laungkan di Semenanjung pada PRU yang lepas, cuba menafikan kewujudan Semenanjung dan desakan serta tekanan agar manifesto mereka ditunaikan di negeri-negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat. Malah lebih memalukan apabila PAS yang berjanji akan membekalkan air bersih seandainya menang di sebuah kawasan, masih tidak mampu menjawab mengapa Kelantan yang ditadbir sepenuhnya oleh PAS dan bermenteri besarkan Nik Abdul Aziz Nik Mat, hanya mampu membekalkan air keroh kepada rakyat Kelantan.

Dan yang lebih malang ialah apabila kedatangan para pemimpin Pakatan dari Semenanjung, menjanjikan bulan dan bintang sedangkan di tempat mereka sendiri, kekotoran dan prasarana tidak dikawal selia dengan baik. Contoh terbaik adalah Selangor. Walaupun bergelar negeri paling maju di Malaysia, keadaan jalan raya di seluruh negeri itu sangat TERUK dan BURUK!!!

Mereka beramai-ramai datang ke Sarawak dan cuba mengajar rakyat Sarawak agar menjadi seperti rakyat negeri masing-masing yang memilih Pakatan Rakyat, kononnya itu adalah tindakan bijak. Namun mereka tidak pernah menceritakan tentang KETOLOLAN mereka mentadbir negeri sehinggakan selangkah berjalan, tujuh kali rebah sebab jalan yang berlopak-lopak, berlubang-lubang dan berbonggol-bonggol di negeri masing-masing!!!

3 comments

NIK AZIZ DATANG KE SARAWAK... ELOK SANGATLAH TUH!!!

Khabarnya, Nik Abdul Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan merangkap Mursyidul Am PAS akan datang ke Sarawak untuk membantu kempen parti tersebut di lima kerusi yang ditandingi. Nik Abdul Aziz akan datang bersama-sama isterinya Datin Tuan Sabariah Tuan Ishak pada hari Ahad ini.

Malam pertama, Nik Abdul Aziz akan mengadakan ceramah di Kuching bersama-sama para pemimpin DAP. Manakala pada sebelah pagi 11 April, Nik Abdul Aziz akan berkempen di Muara Tuang yang menyaksikan para petugas PAS tidak dapat memasuki sebuah kawasan yang merupakan kubu kuat PBB, bahkan dihalau seperti anjing kurap walaupun PAS begitu yakin, mereka akan mampu menawan kerusi tersebut dengan menggunakan Noraini Hamzah, wanita Kelantan yang kerjanya menjual kuih dan masih berhutang dengan AIM.

Pastinya Nik Abdul Aziz tidak akan berhadapan dengan masalah kemasukan di Lapangan Terbang Kuching seperti mana yang dihadapi oleh N.Gobalakrishnan, Sivarasa Rasiah dan beberapa orang yang lain.

Dan sememangnya, elok benarlah Nik Abdul Aziz datang ke Kuching dan belajar sesuatu dari apa yang boleh dilihatnya di Kelantan kalau benar dia seorang yang terus mata dan tidak dihijab. Kalaupun bukan kerana gaya politik di Sarawak yang tidak sama langsung dengan di Kelantan kerana ketiadaan puak-puak taksub, sekurang-kurangnya Nik Abdul Aziz belajar bagaimana hendak membersihkan bandarnya. Bukan setakat membersihkan dengan retorik agama, sebaliknya benar-benar membersihkan segala sampah-sarap dan membolehkan persekitaran bernafas dengan baik...

Mungkin dengan kedatangannya ke Sarawak, Nik Abdul Aziz boleh belajar bagaimana menjadikan Kota Bharu sebagai sebuah bandaraya yang bersih dan memastikan penduduknya mempunyai bekalan air bersih. Tidak guna memberikan janji untuk membekalkan air bersih di sebuah kawasan luar bandar yang ditandingi di Sarawak kalau di Kelantan sendiri, airnya mengalahkan teh susu kalau tidak pun air Sungai Gombak.

Atau sebelum membuat janji yang bukan-bukan di Sarawak, pastikan manifesto yang dibuat pada PRU12 lalu, telah pun ditunaikan di negeri-negeri yang dinaungi oleh PAS. Sebabnya mudah, Islam bukan sekadar berjanji tetapi Islam adalah amal dan ilmu... bab janji-janji tu, kafir Yahudi dan Majusi pun berjanji juga tetapi setidak-tidaknya mereka mengotakan dengan sedaya upaya, tidak seperti sesetengah pemimpin beragama Islam yang janjinya mengalahkan janji King Midas, tapi baju sendiri carik pun tak sedar!!!

0 comments

Saturday, April 9, 2011

CELAKA!!! SIAPA YANG NAK JATUHKAN KHAIRY?

Saturday, April 9, 2011
Memang celaka benarlah orang yang cuba hendak menjatuhkan Khairy Jamaluddin dengan menggunakan video lucah yang kononnya menggambarkan Khairy Jamaluddin dalam keadaan yang mengghairahkan.

Menurut Khairy, cerita tentang video lucah itu sebenarnya telah pun kedengaran pada pilihanraya umum lepas. Cerita itu juga kononnya digunakan untuk menjatuhkan Khairy tetapi tidak berjaya.

Kesian Khairy... tokoh muda yang tulus mulus dan bersih daripada sebarang skandal itu, tiba-tiba pula dijejaskan dengan video lucah. Siapalah yang celaka sangat buat perangai macam ni?

Itulah pasalnya Chegu Bard didesak agar mendedahkan berita tersebut sama ada benar atau sebaliknya. Sebabnya semua orang dalam dunia ini tahu, kalau ada orang PKR mengatakan sesuatu, bermakna sama ada mereka sedang rasa bersalah dan tidak mempunyai alasan lain, atau pun MEMANG BERNIAT HENDAK MENIPU!!!

Kesian Khairy!!! Kesiannnn.....

6 comments

BUMIPUTERA SARAWAK AKAN BERNASIB SAMA DENGAN BUMIPUTERA PULAU PINANG DI BAWAH DAP DAN PAKATAN!!!



Selepas Kg Buah Pala sudah lenyap ditelah projek untuk bina rumah mewah ,kini Kg Binjai Bayan Lepas pulak bakal menerima nasib yang sama di bawah pemerintahan Kerajaan regim DAP diketuai Guan Eng !

Kepala ketua regim DAP ini sedang berada di Sarawak sekarang berkempen dan menipu rakyat di sana bahawa negeri P.Pinang ditadbirnya cukup baik dan No 1 dalam segala macam . Malah semua rakyat hidup aman dan menikmati kemakmuran di bawah kerajaan Pakatan . hahaha...

Syok betul Khalifah kesayangan PAS ini membelit rakyat Sarawak di sana yang tidak tahu apa dan mereka tak tahu negeri ini merupakan negeri No 1 terkenal dengan kerja roboh kampung Melayu dan gerai-gerai peniaga Melayu .

Isu di Kg Binjai ini semakin menyulitkan dan merisaukan penduduk kampung di situ apabila didatangi pemaju yang menawarkan dan memujuk penduduk supaya keluar . Mereka menawarkan wang RM 10,000 - 20,000 mengikut keluasan rumah supaya keluar dari kampung itu .

Kalau setakat dapat duit sebanyak nak beli rumah apa kejadahnya ?? Sepatutnya mereka diberi rumah baru bagi menggantikan rumah asal mereka .

Kerajaan negeri DAP yang dikatakan berjiwa rakyat mana pergi ??? sepatutnya merekalah kena bantu desak pemaju cekik darah ini beri rumah kepada penduduk bukannya bagi duit sikit , lepas itu halau mereka keluar.


1 comments

BUDAYA POLITIK GANAS SEMENANJUNG SUDAH SAMPAI KE SARAWAK!!!!

Budaya politik Semenanjung dan Sarawak sememangnya sangat berjurang. Budaya politik di Semenanjung lebih ganas dan lebih tidak beradab. Dan apabila datangnya parti-parti politik dari Semenanjung untuk bertapak di Sarawak, mereka turut membawa budaya ganas budaya politik Semenanjung ke negeri ini.

Itulah yang berlaku dan itulah yang dibuktikan apabila budaya merosakkan poster, papan tanda dan sebarang alat kempen oleh agen-agen 'parti Semenanjung' sudah dapat dilihat di Sarawak. Kejadian pertama vandalisme adalah melibatkan papan kempen calon DUN Pujut Andy Chia dari SUPP yang diruntuh dan dirosakkan. Kemudian, papan tanda calon SUPP Sim Chiang Chok calon DUN Padungan dirosakkan dan disimbah dengan cat merah berdekatan dengan Bulatan Jee Foh.

Bendera dan poster calon Barisan Nasional turut dibakar di Muara Tuang!

Mungkin bagi sesetengah orang, apa yang sedang berlaku sekarang, tidaklah setara mana. Namun itulah sebenarnya permulaan bagi politik ganas dan tidak beradab seperti yang berlaku di Semenanjung. DAP dan PKR sudah pun menunjukkan belang mereka untuk bertindak lebih ganas.

Bermula dengan pembakaran dan merosakkan papan tanda serta poster calon parti lawan, mereka akan memulakan politik berarak, menimbulkan huru-hara dan kekacauan. DAP sebagai contoh sudah pun mula menggunakan senjata Kristian versus Islam dalam setiap kempen mereka sama ada di Sarawak mahupun di seluruh negara.

Manakala PKR pula cuba menimbulkan sentimen kebencian dan pemberontakan terhadap kerajaan sedia ada bagi memudahkan mereka menang dalam pilihanraya.

Rakyat Sarawak seharusnya perlu berhati-hati dan tidak memberi ruang kepada anasir-anasir sebegini di Bumi Kenyalang. Memberi ruang walau sedikit pun kepada PENGGANAS DARI SEMENANJUNG ini sudah pasti akan membuatkan keseluruhan rakyat Sarawak akan merana dan menderita seperti RAKYAT SELANGOR DAN PULAU PINANG selepas Mac 2008.

2 comments

HISHAMUDDIN HUSSEIN BAGI 'AMARAN' 48 JAM KEPADA ANWAR IBRAHIM!!!

Hishamuddin Hussein yang seringkali dikaitkan dengan AMARAN, AMARAN KERAS dan MEMBERI AMARAN telah memulakan prosiding saman dengan menghantar surat tuntutan kelmarin. Hishamuddin juga mahu Ketua Umum PKR yang dikaitkan dengan video lucah itu agar menarik semula kenyataannya sebelum dalam tempoh 48 jam selepas surat tuntutan itu diberikan kepadanya.

Selama ini, Anwar sahaja yang sibuk menyaman orang lain ratusan juta ringgit. Kini tibalah masanya untuk dia pula yang berhadapan dengan tuntutan saman yang berjumlah ratusan juta ringgit. Kalau sebelum ini, dia yang paling sibuk meminta orang yang dituduhnya membuktikan yang mereka tidak bersalah, sekarang sudah sampailah masanya untuk dia pula membuktikan yang cakapnya betul.

Anwar Ibrahim merupakan DEWA PEMBOHONG paling hebat yang pernah dilahirkan di bumi negara ini. Belum pernah lagi mana-mana ahli politik yang mampu berbohong secara terang-terangan seperti Anwar Ibrahim dan kemudian menyalahkan orang lain apabila penipuannya terkantoi. Belum pernah lagi mana-mana ahli politik di Malaysia yang apabila penipuannya terdedah akan mengatakan ianya adalah KONSPIRASI dan FITNAH kecuali Anwar Ibrahim. Malah sepanjang sejarah Malaysia, belum pernah ada lagi pemimpin yang tahu tembelangnya sudah pecah, akan berusaha meyakinkan orang ramai bahawa dia adalah seorang yang menentang penipuan dan pendustaan... dan anehnya dia berjaya melakukan helah tersebut dengan sebahagian besar penyokongnya masih percaya, Anwar Ibrahim tidak melakukan sebarang kesalahan seperti yang didedahkan!!!

Justeru tindakan Hishamuddin Hussein Onn untuk menyaman Anwar Ibrahim adalah kena pada masanya. Cuma satu sahajalah yang dibimbangkan... Hishamuddin Hussein sekalipun suaranya besar, keras dan berapi-api, tetapi hatinya lembik bagaikan agar-agar cair... jangan pula dia yang meminta maaf daripada Anwar nanti sudahlah!!!

1 comments

NAMPAK SANGAT DAP ADALAH PENJAHATNYA!!!

DAP bukanlah sebuah parti oportunis kalau kita perhatikan dan perhalusi setiap gerak kerja parti terbabit. DAP adalah sebuah organisasi yang sangat terancang dan bukannya caca-marba seperti PKR. Apa yang dilakukan oleh DAP sentiasa menjadi keuntungan kepada parti tersebut. Dan DAP tidak akan sesekali memberikan persetujuan atau sokongan mereka kepada mana-mana pihak selagi tidak ada kepentingan buat parti tersebut.

Itulah yang berlaku dalam kemelut terbaru melibatkan SPRM dan Kastam Diraja. Sekalipun beberapa kesatuan kastam dan CUEPACS menolak campurtangan parti politik, sokongan yang diberikan oleh DAP dalam kematian pegawai kastam ketika disoalsiasat oleh SPRM, sememangnya sangat sukar untuk ditolak.

Namun yang paling menarik sebenarnya ialah DAP kelihatan sangat GEMBIRA apabila kastam dan forwarding agent INGIN MOGOK kerana kes kematian Ahmad Sarbani. Dalam perkembangan sebelum ini, DAP kelihatan sangat gelabah dengan tindakan SPRM yang memanggil Teoh Beng Hock dalam operasi penyelewengan dan rasuah yang melibatkan DAP di Selangor.

Akibatnya ialah kematian Teoh Beng Hock. DAP cuba menggunakan kematian Teoh Beng Hock untuk memutarbelitkan isu sebenar. DAP cuba memusingkan cerita sebenar dan menyembunyikan barah rasuah dan jenayah yang melibatkan pemimpin-pemimpin tertentu.

Kematian Ahmad Sarbani dijadikan isu oleh DAP untuk melindungi amalan rasuah pihak-pihak tertentu dalam kastam, forwading agent, DAP dan pembangkang. Mereka cuba alihkan fokus daripada kes rasuah yang sedang diperangi oleh pihak berkuasa.

Terlalu banyak pendapat yang mengatakan rasuah dalam institusi kastam sudah terlalu teruk dan berakar umbi. Permainan rasuah untuk under declare dan lain-lain melibatkan forwading agent yang disokong oleh GANGSTERS bukan lagi cerita luar biasa. Dan yang paling menariknya, KUMPULAN GANGSTERS ini juga membiayai pemimpin-pemimpin tertentu di dalam DAP.

Perhatikan sahaja apa yang berlaku di Selangor, apabila DAP naik berkuasa. Peningkatan jumlah premis maksiat dan jenayah berlaku secara mendadak dan seolah-olah tidak terkawal. Malah paling ketara ialah kehadiran pendatang asing yang meningkat berkali-kali ganda sekalipun kerajaan berkempen tentang anti pemerdagangan manusia. Malah di Pulau Pinang sendiri yang dikuasai oleh DAP sepenuhnya, sehinggakan telur ayam tiruan pun dijual kepada masyarakat dan orang awam!!!

Kastam dan forwading agent mahu mogok atas alasan siasatan maut ke atas Ahmad Sarbani. Sekaligus ini merupakan sabotaj perdagangan negara dan satu lagi ugutan kepada kerajaan agar tidak meneruskan tindakan membanteras rasuah di dalam Kastam yang bakal menyaksikan lebih ramai pegawai-pegawai kastam dihadapkan ke muka pengadilan.

Namun yang paling menarik sekali ialah, apabila ura-ura mogok oleh kastam dan forwading agent, ketika itulah DAP pun muncul!!!

Pokok tidak akan bergoyang kalau tidak ada beruk di atasnya atau angin yang bertiup!!!

2 comments

DISEBABKAN KENAL PASTI PELAKU, ANWAR TERUS BERADA DI SARAWAK!!!

Polis telah diarahkan untuk memanjangkan dan meluaskan skop siasatan bagi mengenalpasti pelaku di dalam video seks yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim. Hanya selepas pelaku tersebut dikenalpasti, maka barulah Suruhanjaya Siasatan Diraja akan dipertimbangkan kewujudannya.

Orang yang paling kecut telur sekarang, sudah tentulah Anwar Ibrahim. Apabila polis melakukan siasatan dari segenap segi, pastinya lebih banyak bukti akan terdedah dan lebih banyak perkara yang cuba didiamkan akan ditimbulkan.

Maka bermula dari hari ini, Pakatan Rakyat khususnya Anwar Ibrahim akan mula melakukan serangan secara agresif terhadap pihak polis dengan tujuan untuk mengalihkan perhatian dan isu yang akan timbul hasil siasatan polis. Dan seperti biasa, Anwar Ibrahim akan melakukan pelbagai onar agar pihak polis dilihat sebagai pihak yang berat sebelah dan berkonspirasi untuk mengatakan orang yang mirip seperti Anwar di dalam video berkenaan adalah Anwar Ibrahim sendiri.

Anwar tahu apa yang perlu dilakukan kerana dia telah berjaya mewujudkan persepsi dan sentimen kebencian melampau terhadap pasukan polis. Jeritan 'Anjing UMNO' dan 'Anjing' bukanlah perkara asing yang keluar dari mulut Anwar Ibrahim dan para penyokong PKR. Sebabnya mudah, kalau ramai orang yang membenci polis, sudah tentulah Anwar Ibrahim mudah untuk melarikan diri daripada masalah yang dia sendiri cipta!

2 comments

PEMBOHONGAN PAKATAN RAKYAT PALING SIAL DI SARAWAK!!!

Perkara paling MEMBANGANGKAN tetapi seringkali dicanangkan oleh Pakatan Rakyat ialah, harga barang. Pakatan seringkali berjanji, jikalau mereka berjaya menguasai Putrajaya, mereka akan menurunkan harga barang terutama sekali barangan keperluan seperti petrol dan makanan.

Itulah juga yang dijanjikan oleh Pakatan Rakyat di Sarawak dalam pilihanraya negeri yang sedang berlangsung. Menurut risalah yang dikeluarkan oleh Pakatan, 'Suara Sarawak', harga barang terlalu tinggi kerana pengedaran barang-barang ini dikuasai oleh kroni-kroni pemimpin Barisan Nasional. Menurut Pakatan Rakyat, perkara ini menyaksikan barangan keperluan di Sarawak meningkat harganya berkali-kali ganda. Sedangkan pada masa yang sama, penduduk Sarawak tidak mempunyai pilihan dan terpaksa juga membeli barang-barang itu dengan harga yang tinggi.

Maka, satu perkara yang ditimbulkan di situ adalah PENGEDARAN BARANG-BARANG. Tuduhan Pakatan Rakyat atau lebih tepat lagi PKR ialah, pengedaran barang-barang keperluan dikuasai oleh kroni-kroni pemimpin Barisan Nasional. Benarkah dakwaan tersebut?

Seperti juga di Semenanjung, pengedar-pengedar dan orang-orang tengah di Sarawak dikuasai oleh golongan yang majoritinya adalah penyokong dan pembiaya DAP. Golongan inilah sebenarnya yang menguasai harga barangan mahupun menentukan harga komoditi penghasilan rakyat marhein di pasaran.

Semenjak bila pula, golongan yang sangat tegar dengan sokongan mereka terhadap DAP dan PKR ini, berubah menjadi kroni pemimpin-pemimpin Barisan Nasional? Siapakah yang paling memekak apabila kerajaan ingin menyekat peningkatan harga atau membanyakkan pilihan kepada rakyat dengan mewujudkan sistem pemasaran yang lebih terbuka dan membabitkan lebih ramai pengedar?

Kerajaan telah memperkenalkan harga siling dan kawalan harga. Siapakah yang telah melanggar peraturan kawalan harga dengan menaikkan harga sewenang-wenangnya? Siapakah yang menguasai pengedaran dan pemasaran barangan di seluruh negara?

Golongan yang tidak pernah disentuh oleh undang-undang dan sebarang peraturan ini bukanlah kerana mereka kroni kerajaan sebaliknya kerana kekuatan persatuan dan rantaian persatuan yang mengawal serba-serbi di seluruh negara. Tekanan yang diberikan oleh kerajaan akan disusuli dengan ugutan untuk mengurangkan barangan di pasaran seandainya kerajaan tidak akur dengan kehendak mereka menaikkan harga barangan.

Perhatikan sahaja bagaimana mereka menentukan harga ikan di pasaran terutama sekali pada musim perayaan. Anehnya, pihak Pakatan Rakyat tidak pernah membuat bantahan atau mendesak agar ditubuhkan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat perihal kenaikan harga barangan keperluan rakyat.

Sebabnya sangat mudah, mereka tidak akan melakukan apa-apa untuk rakyat kerana kebanyakan daripada persatuan-persatuan berkenaan merupakan penyokong-penyokong kuat Pakatan Rakyat. Sebarang gangguan daripada Pakatan Rakyat hanya akan menyusahkan mereka kembali.

Apa yang mereka mampu lakukan adalah dengan berjanji bahawa harga barang akan direndahkan apabila mereka menjadi kerajaan. Namun berdasarkan daripada apa yang berlaku di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor, kenaikan harga barangan tidak pernah cuba diturunkan oleh Pakatan Rakyat. Bahkan mereka langsung tidak pernah BERANI menyentuh tentang orang tengah serta pengedar-pengedar tersebut selain bercakap secara umum kononnya kenaikan harga barangan adalah disebabkan oleh kroni-kroni pemimpin Barisan Nasional.

Sedangkan hakikatnya, Pakatan Rakyat tidak pernah peduli pun tentang kebajikan rakyat. Mereka sekadar ingin mendapatkan kuasa daripada rakyat dan selepas itu, mereka bebas berbuat sekehendak hati seperti di Pulau Pinang dan Selangor!!!

3 comments

JANJI RM400 SEBULAN PAKATAN KEPADA WARGA EMAS SARAWAK, JANJI BIAWAK BUSUNG!!!


Salah satu daripada janji Pakatan Rakyat kepada rakyat Sarawak seandainya mereka dapat menguasai Sarawak ialah menghapuskan kemiskinan tegar dan memberikan RM400 sebulan kepada warga tua. Harapan mereka, dengan janji itu warga tua yang sebelum ini cukup dikenali sebagai penyokong setia Barisan Nasional akan berpaling tadah.

Rasuah yang cuba ditawarkan oleh Pakatan Rakyat tidak ubah seperti yang dilakukan mereka ketika PRU 12 di Selangor dan Pulau Pinang. Apa yang berlaku selepas itu ialah, PENIPUAN BESAR-BESARAN dan PENDUSTAAN NYATA.

Sekalipun DAP cuba mempromosikan RM100 kepada warga tua setahun di Pulau Pinang, PKR di Selangor hanya beretorik dan melaksanakan janji mereka di dalam berita yang disiarkan oleh portal serta media mereka semata-mata, sedangkan hakikatnya ia tidak pun diamalkan. Bahkan bantuan untuk kematian yang dimanifestokan pun, hampir tidak ada dengan pelbagai alasan yang sangat sukar diterima akal. Begitu juga dengan bantuan kepada tiga orang pelajar terbaik yang kononnya akan dimasukkan ke akaun sampai sekarang belum terlaksana. Rasuah menerusi Tabung Haji pun masih lagi berjumlah RM2 untuk setiap akaun sekalipun sudah lebih tiga tahun PKR berkuasa di Selangor.

Pakatan berharap dengan menggunakan teknik PEMBOHONGAN yang dilakukan oleh DAP di Pulau Pinang, mereka akan mampu memperdayakan rakyat Sarawak, khususnya warga tua. Apa yang berlaku di Selangor dan Pulau Pinang, pastinya akan diputarbelit dan rakyat Sarawak pasti akan dibohongi oleh Pakatan Rakyat.

Yang sahihnya juga, Pakatan Rakyat, khususnya PKR akan bercerita tentang TAWAS, air percuma dan sebagainya yang kononnya dilakukan di Selangor ketika pentadbiran Pakatan Rakyat, walaupun hakikatnya semua itu tidak wujud dan hanya wujud dalam cerita dongeng semata-mata.

2 comments

Friday, April 8, 2011

JAM TANGAN OMEGA YANG MEMBUATKAN PAS DAN DAP HILANG KATA-KATA!!!!

Friday, April 8, 2011
Isu jam tangan OMEGA dan penyerahan DNA telah menyebabkan Anwar Ibrahim dan PKR berada di kancah kesusahan. Dua sekutu kuat PKR iaitu PAS dan DAP tidak menunjukkan sokongan yang utuh, sekaligus menyebabkan kedua-dua isu berkenaan menjadikan Anwar Ibrahim dan PKR bersendirian.

Pendapat yang berbeza di kalangan para pemimpin utama PAS tentang penyerahan DNA, memberikan petunjuk bagaimana Anwar sebenarnya telah berjaya merobak-rabikkan perpaduan dan kesepaduan pendapat di dalam parti berjenama Islam itu. DAP seperti biasa, tidak peduli dengan apa yang berlaku kepada Anwar Ibrahim dan PKR selagi mereka mampu menggunakan Anwar untuk menolak DAP ke hadapan.

Selepas kena checkmate dalam isu DNA, satu lagi isu yang memeningkan Pakatan Rakyat adalah isu JAM TANGAN OMEGA. Seperti yang diketahui, jam tangan tersebut merupakan 'alibi' utama dalam video seks yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim.

Sehingga setakat ini, isu tentang jam tangan OMEGA, kurang menarik perhatian dan ulasan daripada para pemimpin Pakatan Rakyat sungguhpun pada masa yang sama, sebilangan daripada mereka cuba menolak kewujudan Suruhanjaya Siasatan Diraja untuk kes video panas itu.

Para pemimpin DAP dan PAS terpaksa menutup mulut kerana pembuktian daripada Wan Azizah yang dikatakan menyimpan jam tangan tersebut, tidak begitu meyakinkan. Wan Azizah sekadar menggunakan dirinya sebagai umpan dan modal untuk mempertahankan serta menolak andaian bahawa suaminya tidak terlibat dalam masalah moral yang sangat teruk.

Hanya segelintir pemimpin PAS yang sememangnya diketahui sangat 'meminati' Anwar Ibrahim yang masih melalak-lalak bahawa apa yang berlaku kepada Anwar Ibrahim adalah fitnah, konspirasi dan perbuatan jahat UMNO, sedangkan sebahagian besar selain akar umbi berpendapat apa yang berlaku sebenarnya adalah KEJAHATAN TULEN Anwar Ibrahim sendiri tanpa melibatkan orang lain.

Kehangatan pilihanraya kecil di Sarawak di kalangan pemimpin Pakatan Rakyat, sememangnya tercemar dan teruji dengan isu Jam Tangan OMEGA dan DNA Anwar Ibrahim yang sehingga kini masih gagal dibuktikan dan diserahkan oleh Anwar Ibrahim mahupun isterinya.

Satu lagi isu yang setaraf dengan DNA dan jam tangan OMEGA membabitkan Anwar Ibrahim, sudah pasti akan menjadikan Anwar Ibrahim dan PKR sebagai 'kera sumbang' di negara ini. Jangkaan ramai, selepas PRN Sarawak berakhir, sesuatu yang 'besar' akan berlaku dalam Pakatan Rakyat membabitkan Anwar Ibrahim dan PKR.

Benar atau tidak maklumat tersebut, nantikan sahaja saat dan ketikanya. Apatah lagi, PKR sedang memperjudikan masa hadapan parti tersebut di Sarawak dengan keserakahan membolot kerusi-kerusi yang hendak ditandingi tanpa menyedari kekuatan yang mereka miliki, tidak setanding langsung dengan cakap besar dan impian tinggi Anwar Ibrahim!

3 comments

TINDAKAN WAN AZIZAH AKIBAT FAKTOR JAM TANGAN OMEGA?

Jangan sebut tentang jam tangan OMEGA di hadapan Wan Azizah Wan Ismail, isteri 'pelakon terkenal' Anwar Ibrahim yang juga seorang 'pelakon' hebat terutama sekali dengan air mata dan sarung tangannya. Sebarang perkataan OMEGA yang didengar oleh cuping telinga Wan Azizah akan mengakibatkan Wan Azizah meroyan dan melompat-lompat bagaikan ada kerengga yang mengetik buntutnya.

Wan Azizah yang dikhabarkan masih belum bertemu dengan suaminya, Anwar Ibrahim, sekaligus mengesahkan tentang tetek labuh dan perut buncit Anwar Ibrahim, telah meminta serta menasihati Dominique Ng, satu-satunya wakil PKR yang menang kerusi DUN Sarawak pada pilihanraya negeri yang lepas dan kini sudah melangkah keluar parti, agar menarik diri daripada bertanding di Padungan. Sebaliknya Wan Azizah meminta agar Dominique memberikan sokongan kepada calon DAP, Wong Kim Wei. Kononnya Dominique telah berikrar untuk menyokong calon Pakatan Rakyat dan tidak akan bertanding di Padungan dalam PRN kali ini. (BERNAMA)

Agak menarik juga dengan nasihat yang diberikan oleh Wan Azizah kepada Dominique Ng sungguhpun menyedari bahawa Dominique Ng mempunyai kekuatan yang tersendiri di kawasan Padungan ini berbanding calon Pakatan yang dianggap mentah dan tidak berwibawa.

Pandai pula Wan Azizah memberikan nasihat kepada Dominique Ng. Bagaimana pula dengan nasihat agar dia segera menunjukkan JAM TANGAN OMEGA kepada orang ramai atau pun pada sidang media, memandangkan jam tangan OMEGA pemberian Raja Arab Saudi itu merupakan petunjuk paling jelas sama ada memang benar Anwar Ibrahim di dalam video lucah yang dikaitkan dengan dirinya atau sebaliknya.

Sehingga kini, Wan Azizah sekadar mampu berkata-kata yang jam tersebut ada dalam simpanannya. Mengharapkan orang ramai akan percaya tentang kewujudan jam tangan itu, Wan Azizah masih lagi berusaha meneruskan penipuan yang mula dilakukannya apabila Anwar Ibrahim ditangkap atas kes liwat pertama dahulu.

Virus HIV dan keracunan Arsenik yang dicabar untuknya membuat pembuktian, sudah belasan tahun berlalu tanpa sedikit pun Wan Azizah mampu melakukannya. Jam tangan OMEGA hanyalah salah satu daripada penipuan yang cuba dimomokkan kepada rakyat Malaysia untuk meneruskan siri lakonan mantap dan hebatnya.

Justeru nasihatnya kepada Dominique Ng tidak ubah seperti nasihat agar dia membuktikan kewujudan jam tangan OMEGA itu masih dalam simpanannya.... kalau nasihat yang sangat mudah itu tidak mampu diadakan oleh Wan Azizah, sememangnya dia tidak layak untuk menasihati Dominique Ng untuk menarik diri dan membiarka calon DAP bersendirian melawan calon Barisan Nasional di Padungan.

0 comments

Blog Archive

Labels