IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

BLOG INI MENYOKONG 1M4U

Tuesday, April 19, 2011

ANAK TIRI KHIR JOHARI MARAH TUN MAHATHIR!!!

Tuesday, April 19, 2011
SETPOL Lim Guan Eng yang diisytiharkan sebagai 'Melayu' oleh Lim Guan Eng, memarahi Tun Dr. Mahathir apabila bekas Perdana Menteri itu mengucapkan tahniah kepada DAP kerana kejayaan mereka memenangi tiga lagi kerusi DUN Sarawak dengan membawa masuk politik perkauman ke Sarawak.

Sebagai SETPOL chauvinist, Zairil pastinya akan membela parti kesayangannya dengan segala daya. Dengan menggunakan data-data palsu termasuklah pembohongan yang mengatakan parti chauvinist itu tidak sama sekali menggunakan isu-isu perkauman walhal hampir kesemua penceramah DAP di Sarawak sememangnya membangkitkan isu perkauman tebal dalam ceramah dan kempen mereka.

Contoh paling ketara adalah calon yang sekarang ADUN Pending, Violet Yong yang secara berterus-terang mempersoalkan mengapa orang Cina tidak boleh dilantik sebagai Ketua Menteri dan meminta para pengundinya menolak kaum Melanau dan Melayu.

Begitu juga di kalangan pengundi-pengundi Iban, Bidayuh dan pelbagai suku kaum lain, DAP turut menggunakan kempen perkauman sempit yang membesarkan kaum Cina dan penguasaan mereka di Sarawak bagi menghalang sebarang usaha yang menyebabkan mereka terpaksa berkongsi kek ekonomi dengan anak-anak negeri yang sedang dinikmati oleh masyarakat Cina.

SETPOL Lim Guan Eng itu seharusnya tidak membicarakan perkara bohong yang telah menjadi darah dagingnya kerana apa yang dilakukan oleh DAP sangat ketara chauvinist dan rasisnya. Sepatutnya dia menjawab persoalan yang telah lama dilontarkan oleh banyak pihak, mengapa DAP terlibat secara langsung dalam persengketaan kaum pada 13 Mei 1969.

Berapa banyak ketegangan kaum yang dimulai oleh DAP? Tidakkah DAP merupakan entiti paling JAHANAM yang cuba menghapuskan hak keistimewaan Melayu, menghapuskan apa-apa sahaja yang berkaitan Melayu bahkan agama Islam di negara ini? Tidakkah DAP yang mempersoalkan tentang peruntukan untuk masjid dan sekolah agama rakyat selain mempersoalkan mengapa rumah-rumah ibadat lain serta sekolah-sekolah vernakular tidak menerima pembiayaan yang sama?

Kaedah meletakkan kesalahan kepada orang lain setelah DAP menimbulkan kegelisahan dan kegusaran di kalangan rakyat negara ini khususnya Melayu-Bumiputera, sememangnya sudah lama dikesan. Dan ianya semakin menjadi-jadi terutama apabila penjilat-penjilat DAP bersarung Melayu sekalipun tidak ada langsung Melayu pada tubuh badannya menjalankan kerja mereka dengan berkesan.

DAP bukan perkauman? Kalau bukan perkauman, mengapa DAP sentiasa mencantas Melayu yang berada dalam saf kepimpinan utama seperti yang dilakukan oleh parti itu pada tahun 80-an?

DAP bukan chauvinist dan patuh kepada undang-undang serta perlembagaan negara? Mengapa agaknya DAP sangat gemar bermain-main dengan hak keistimewaan Melayu, Bahasa Melayu dan agama orang Melayu iaitu agama Islam, terutama seperti yang dilakukan di Sarawak dengan melaga-lagakan penganut agama Katholik dengan Islam?

Lutung Kesarung seperti Zairil tidak layak langsung bercakap tentang anti perkauman kerana dia sendiri adalah pendokong perkauman yang sangat tegar. Perhatikan sajalah di Pulau Pinang. Apa yang dilakukan oleh DAP hanya menafikan tetapi perbuatan dan dasar Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang diterajui oleh DAP begitu memusuhi Melayu walaupun hanya untuk dua lot tanah kubur yang sekarang ini dalam proses mahkamah!!!


6 comments

YUSMADI BADUT DAH MAKIN KECUT!!!

Budak bodoh yang perasan dia pandai, Yusmadi Yusoff cuba mengajar polis bagaimana hendak menangani isu video lucah yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim. Yusmadi Yusoff menasihatkan polis agar lebih menumpukan perhatian kepada pengedar dan penayang video tersebut dan melupakan tentang pelaku di dalam video tersebut. Menurut budak bodoh itu, penayang video tersebut kepada wartawan dan editor media terpilih selain beberapa orang pemimpin politik, adalah seorang yang sangat merbahaya kepada masyarakat. (BACA DI SINI)

Kepala bapak dia botak!!!

Bijak sungguh dia berkata-kata apabila terkena ke batang hidung Anwar Ibrahim, insan yang 'cuba digodanya' sekali lagi bagi membolehkan dia kekal sebagai calon pilihanraya PKR. Anehnya, apabila Anwar Ibrahim sibuk dengan video V.K Linggam, budak bodoh yang tidak tahu apa kerja sebenar Ahli Parlimen, diam membisu malahan menjilat-jilat lurah punggung Anwar. Apa yang Anwar lakukan, semuanya disokong dan dianggap bijak. Sesiapa yang tidak menyokong Anwar, dianggap bodoh dan tidak bertamadun.

Ahli Parlimen Balik Pulau yang bangang ini, sebenarnya cuba melindungi sesuatu yang tidak menguntungkan PKR dan Melayu-Melayu penjilat DAP seperti dirinya sendiri. Kerana itulah, dia bersungguh-sungguh ingin memusnahkan trio Datuk T kerana beranggapan dengan musnah dan terhapusnya trio Datuk T, maka rahsia Anwar Ibrahim akan terselamat.

Ternyata masalah moral melibatkan Anwar Ibrahim begitu berat untuk ditangani. Apa-apa sahaja yang keluar dari mulut para pemimpin PKR untuk membela Anwar, tidak langsung menampakkan mereka cerdik, bahkan mengukuhkan persepsi bahawa ahli-ahli PKR sememangnya dilahirkan bodoh dan tolol tetapi sentiasa perasan yang mereka terlebih pandai.

Yusmadi sepatutnya menjelaskan kepada ramai orang di negara ini, apa yang dibuat Anwar Ibrahim di Eropah, terutama sekali London setelah sebelum ini dia berjanji akan menjelaskan beberapa perkara. Benarkah seperti yang didakwa, Anwar Ibrahim ke London untuk mencari replika jam tangan Omega untuk membuktikan yang jam itu berada di dalam simpanannya?

Makin bangang si Yusmadi nih!!!

7 comments

MEMANG SAH, MELAYU PENJILAT DAP BODOH TAHAP OMEGA!!!

Disebabkan kegelabahan, para Melayu penjilat DAP dan Anwar Ibrahim terpaksa menggunakan segala kesempatan yang ada. Sekalipun berita yang disiarkan oleh Keadilan Daily yang kemudiannya telah 'dipadamkan' tentang kononnya polis mengesahkan pelaku di dalam video lucah yang dikaitkan dengan Anwar 'OMEGA' Ibrahim, sedangkan pada masa yang sama, sumber berita Keadilan Daily iaitu BERNAMA langsung tidak mencatatkan tentang perkara tersebut, telah pun ditolak dan digelakkan, rata-rata Melayu-Melayu penjilat DAP masih juga menggunakan hujah tersebut secara maksima... terutama di dalam FACEBOOK.

Paling menarik apabila mereka beramai-ramai menggunakan fakta BONGOK yang direkacipta itu dan biarpun terdapat ramai yang mentertawakan kebodohan mereka, ia bagaikan satu semangat untuk mereka meneruskan cerita berkenaan. 'Keimanan' mereka terhadap berita yang telah diputarbelit oleh kalangan mereka sendiri, terlalu tebal dan sukar digoyah.

Justeru, tidak hairanlah Melayu-Melayu penjilat DAP ini sangat sukar menerima kenyataan bahawa PELAKON PUJAAN mereka mempunyai sisi-sisi gelap yang sangat memalukan. Apabila datang kebenaran kepada mereka, mereka menolak kebenaran kerana kebenaran itu tidak menepati apa yang terdapat pada PELAKON PUJAAN mereka.

Paling nyata kebodohan mereka ialah apabila mereka cuba untuk mengalihkan perkara pokok dalam siasatan polis. Polis membuat siasatan berdasarkan laporan Anwar Ibrahim dan PKR, bukannya daripada tuduhan trio Dato' T. Dan sudah tentulah Anwar Ibrahim dan PKR tidak akan sama sekali mengatakan orang di dalam video tersebut adalah Anwar sendiri sebaliknya meminta polis menghentikan penyiaran video berkenaan selain menghukum orang yang membuat pendedahan perilaku moral Anwar Ibrahim yang tidak sepadan dengan usia emasnya.

Sepatutnya mereka bersabar kerana siasatan ke atas pelaku di dalam video tersebut pasti akan dibuat, terutama sekali apabila timbulnya soal jawab pendakwaraya dan Dato' T di mahkamah nanti. Apa sangatlah yang mereka tak sabar? Takkan lari gunung dikejar. Pelaku di dalam video tersebut akan terdedah dan dilondehkan di dalam mahkamah.

Dan selepas itu, barulah Mahkamah Syariah pula mengambil peranan untuk menjatuhkan hukuman terhadap pelaku di dalam video berkenaan, sungguhpun AMK cuba menghalang proses berkenaan dengan tuntutan qazaf. Sebabnya undang-undang sivil di negara ini tidak menghalang rakyat negara ini daripada meletakkan kemaluan dalam kemaluan orang lain secara bebas, sebaliknya peranan itu dimainkan oleh Mahkamah Syariah apabila keadaan berkenaan dilakukan oleh orang Islam.

Tak tahulah pulak kalau Anwar dah tukar agama... kalau Anwar dah tukar agama, bermakna terselamatlah dia daripada dibicarakan di Mahkamah Syariah kalau benar orang di dalam video tersebut adalah Anwar Ibrahim sendiri!

2 comments

Soalan Banyak... Jawapannya KONSPIRASI!!!

Video seks...apakah benar pelakonnya ialah Anwar?


Kes Liwat 2..apakah benar Anwar tidak trlibat?


jam Omega..dimanakah ia?


dakwaan hafilda..apa jawabnya?


dakwaan RPK..apa jawabnya?


dakwaan Nalla..apa jawabnya?


Anwar rajin bebenor ke US, apa kerjanya? ada berniaga ke? urusan kerajaan ke? gajinya sebagai Ketua Pembangkang, adalah duit rakyat..rakyat berhak utk ketahui..


Penasihat ekonomi..walaupun RM1..tetap duit rakyat, rakyat nak tahu gak apa perancangan ekonominya utk Selangor?


rumornya ngan isteri Azmin..apa jawabnya?


kabornya beliau ni kaya melampau2..apa sumbernya? dari mana?


Anwar..kenapa tak masuk PAS, tapi tubuhkan PKR? kenapa? dan kenapa tubuhkan PKR tapi tak mahu jadi ahli?


Apakah PKR ditubuhkan agar yg tak suka ngan UMNO dan tak suka ngan PAS leh join..dan org2 Cina yg tak suka MCA juga tak sukakan DAP leh join?


Jika PAS tu sama matlamatnya ngan PKR dan DAP..buat apa buat PKR lagi, cukup ler PAS ngan DAP..Anwar tak yakin ngan matlamat dan cara PAS?


Mana 36 kotak rahsia..dah hilang ke?atau dalam simpanan isteri gak?


pehhh..rasanya banyak lagi soalan2 yg mengelilingi Anwar ni..tapi aku rasa jawabannya satu je..

NI SEMUA KONSPIRASI POLITIK PIHAK TRTINGGI UMNO..


mmm macam mana ahli2 PAS dan PKR yg kononnya lebih bijak dan pandai dari org2 kampung yg mudah diperdayakan..yg kononnya lebih faham tentang org2 Melayu..faham pasal Malaysia..bijak yg amat sangat..ngan mudah menelan satu jawaban pada semua soalan2 yg timbul..yakni ni SEMUA KONSPIRASI/FITNAH UMNO!!


kalau PAS pula..


Kenapa Islam mundur?

Kenapa Hudud tak dilaksanakan?

Kenapa jenayah2 dan maksiat semakin banyak?

Kenapa harga barang naik?

Kenapa harga minyak naik?

Kenapa harga getah, minyak sawit jatuh ( masa jatuh le)?

Kenapa masjid2 kosong?

Kenapa ramai ummat Islam Malaysia terlibat ngan dadah dan rasuah?

Kenapa banyak kes buang anak?

Kenapa banyak kes cerai?

Kenapa moral ummat Islam runtuh dan teruk?

Kenapa Lim Guan eng leh jadi ketua menteri Pulau Pinang?

Kenapa org2 Melayu diperlakukan ngan kasar oleh PBT Pulau Pinang?

Kenapa presatasi pelajar2 Melayu merosot? ( yg cemerlang, tu tak tahu ler usaha sapa)

dan macam2 soalan..


Jawabnya satu je..NI SEMUA SALAH UMNO!!! tu yg hati terbakor je kalau dengor je UMNO ..kalau boleh nak dibakor UMNO ni..selesai citernya..


Dan mereka kata mereka alim, iman mantap, bijak2 belaka..


Memang bebenor ler bijaknya..semua soalan dan masalah, jawabnya satu je..


-aa


1 comments

MANA TUMPAH MANI KALAU TAK KE DALAM PUNGGUNG!!!

Baru semalam, anak sulung Anwar Ibrahim yang dilantik oleh pengundi-pengundi Lembah Pantai sebagai Ahli Parlimen tunjuk muka di Simpang Tiga, Pantai Dalam. Itupun selepas tiga hari bencana kebakaran menimpa penduduk Jalan Kubur, Pantai Dalam. Kebakaran hari Jumaat, hari Isnin barulah anak sulung Anwar itu tunjuk muka dan berpura-pura simpati.

Dasar anak orang kaya yang tak pernah rasa susah!!! Satu-satunya kesusahan yang dirasakan ialah bila PAPA JAHATnya dimasukkan ke penjara setelah didapati bersalah kerana menyalahguna kuasa dan meliwat jubor jantan!!!

Itu pun mungkin disebabkan UMNO dan Raja Nong Chik telah pun bertungkus lumus membantu penduduk yang ditimpa bencana terlebih dahulu. Kalau bukan kerana ada nama UMNO, sudah tentu Nurul Izzah masih lagi berseronok-seronok dan perasan dia ratu di Sarawak sana.

Pada hari kejadian lagi, UMNO dan Raja Nong Chik telah turun padang dengan menempatkan para penduduk malang itu di Dewan UMNO Simpang Tiga yang dikatakan oleh Nurul Izzah sebagai Surau Al-Falah yang merupakan kubu kuat PAS. UMNO sumbang RM400 untuk setiap keluarga malang itu. Makan minum mereka yang ditempatkan di Dewan UMNO Simpang Tiga, ditanggung sepenuhnya oleh UMNO. Mereka akan ditempatkan sementara di situ sementara menunggu penempatan tetap yang sedang diusahakan oleh UMNO dengan kerjasama DBKL dan Yayasan Wilayah Persekutuan.

Raja Nong Chik sendiri tiga kali turun melawat mangsa iaitu pada malam hari kejadian, keesokan harinya dan petang semalam untuk menyampaikan bantuan termasuklah kerusi roda. Sedangkan anak Anwar yang ranggi dan seringkali memandang hina kepada golongan marhein, berseronok-seronok di Sarawak di samping memuji dirinya, kononnya dia telah berjaya mempersonakan pengundi di Sarawak.

Bila dah semua hampir selesai, barulah anak PAPA JAHAT ini muncul dan mengumumkan bantuan untuk setiap keluarga. Pengumumannya itu kelihatan benar seperti pengumuman 'ambil nama' kerana bantuan-bantuan tersebut telah pun diberikan oleh UMNO Lembah Pantai dan Yayasan Wilayah Persekutuan.

Betul-betul ikut perangai PAPA JAHATnya.... masa Perhimpunan BERSIH, yang makan asap beracun dan air longkang FRU, yang bincut kena cota dan belantan FRU adalah ahli-ahli PAS dan pemimpinnya, bila dah sampai ke pintu pagar Istana Negara, PAPA JAHAT pun muncul dengan kereta mewahnya, ambil memorandum yang sepatutnya diserahkan oleh Haji Abdul Hadi Awang dan berlagak seolah-olah dialah yang buat semua kerja. Kemudian tangkap gambar dan berlakon dengan baju yang tak ada setitik air pun, sebelum masuk ke dalam kereta mewahnya dan meninggalkan perhimpunan tersebut.




1 comments

LANTIK SAJA AZIZ BARI JADI PRESIDEN PAS... APA SUSAH!!!

Profesor KONGKANG yang seringkali dilabelkan sebagai pakar perlembagaan ini cuba nak berlagak pandai lagi. Kali ini, dia menyalahkan Abdul Hadi Awang dan meminta agar Abdul Hadi Awang diturunkan daripada jawatan Presiden PAS kerana tidak mampu memenangi sebarang kerusi di Sarawak dan gagal menawan semula Terengganu.

Dan kalau kita perhatikan dan perhalusi, Aziz Bari ini sebenarnya tidak pernah mempunyai pandangan yang baik terhadap Abdul Hadi Awang dan timbalannya, Nasharuddin Mat Isa. Sebaliknya kalau disebut nama Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, dia boleh sengih sampai ke telinga. Cintanya kepada anak beranak Lim itu, mengatasi cintanya kepada sesiapa sahaja.

Sedangkan apa yang berlaku di dalam PAS sama ada kegagalan, porak-peranda, hilang tumpuan mahupun hilang arah perjuangan, bukanlah disebabkan oleh Abdul Hadi Awang, sebaliknya disebabkan mereka yang BERAKIDAHKAN Anwar Ibrahim dan Lim Anak Beranak yang berpakaian serta berketrampilan seperti orang PAS.

Aziz Bari sendiri merupakan antara yang dirujuk dalam beberapa krisis membabitkan PAS dan setiap kali dia mengeluarkan kenyataan, dia lebih banyak menuding jari ke arah kepimpinan utama.

Bagaimana pula dengan Mursyidul Am PAS yang seringkali menyebabkan timbulnya kecelaruan dan meletakkan ahli-ahli serta pemimpin-pemimpin PAS pada landasan yang terkeleweh? Tidakkah Nik Abdul Aziz juga perlu dipersalahkan dan wajar melepaskan jawatannya kepada Dr. Haron Din Al-Hafiz yang dilihat lebih berwibawa, lebih berilmu dan lebih disegani?

Atau Aziz Bari sama juga seperti munafiqun-munafiqun di dalam PAS yang mahu Nik Abdul Aziz terus kekal kerana tanpa Nik Abdul Aziz, DAP dan Anwar Ibrahim tidak mampu menyelam jauh ke dalam PAS dan menjarah dasar parti tersebut?

Barangkali juga Aziz Bari teringin hendak menjadi Presiden PAS dalam menggunakan kesempatannya sebagai ahli akademik yang kononnya dilihat cendekiawan dan mengumpulkan sokongan serta pengaruh sebab kebanyakan pemimpin PAS tidaklah sebijak mana.

Maka tidak hairanlah kebanyakan pelajar universiti tempatan berfikiran KONGKANG kerana tenaga pengajar mereka KONGKANG-KONGKANG belaka. Contoh terbaik adalah Aziz Bari!!!

Dan tidak hairanlah mutu pendidikan universiti-universiti awam di Malaysia, tidak pernah meningkat dan berada dalam kedudukan terbaik berbanding universiti-universiti lain di dunia!!!

Ketika UMNO sebagai pemerintah terpaksa tunduk menekur dengan sebarang desakan daripada bukan Melayu-Bumiputera, PAS yang merupakan pembangkang Melayu-Islam pula cuba dimusnahkan dengan tangan-tangan orang yang kelihatan seperti Melayu tetapi berfikiran dan berakidah DAP serta Anwar Ibrahim!!!

Melayu makin musnah!!!

4 comments

BERAPA LAMA LAGI MELAYU BOLEH BERTAHAN?


Kegusaran orang Melayu yang mulai sedar permainan licik tetapi merbahaya oleh DAP, semakin ketara. Biarpun para penjilat DAP cuba menutup masalah parti CHAUVINIST itu dengan mengatakan yang gusar dan takut tentang DAP adalah para penyokong, pemimpin mahupun orang UMNO, hakikatnya lebih ramai Melayu di atas pagar turut menzahirkan kegusaran tentang KEJAYAAN DAP dalam melaksanakan impian mereka untuk mengkucar-kacirkan negara ini atau lebih tepat lagi untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah lagi Singapura yang sangat tebal KIASUnya.

Ternyata segala macam tindakan Najib Abdul Razak dalam usaha menarik simpati dan sokongan masyarakat bukan Melayu menerusi pelbagai jenis bantuan dan huluran gula-gula, bukan sahaja membuatkan Bumiputera-Melayu yang menjadi teras sokongan kepada kerajaan Barisan Nasional memprotes, bahkan tindakan Najib itu diperbodoh-bodohkan oleh masyarakat yang Najib cuba ambil hati.

Maka selepas keputusan PRN Sarawak, timbullah pertanyaan sama ada Najib dan UMNO khususnya akan meneruskan perangai memberi gula-gula seperti sekarang, atau pun mula memikirkan kaedah lain yang lebih baik, terutama sekali seperti yang dilakukan oleh DAP di Pulau Pinang yang mengenepikan kawasan-kawasan DAP kalah.

Bagaimana pula dengan peruntukan yang diberikan dan diuar-uarkan oleh Najib Abdul Razak kepada sekolah-sekolah jenis kebangsaan? Adakah peruntukan dan bantuan yang jumlahnya jauh lebih besar berbanding peruntukan untuk SAR dan sekolah agama akan diteruskan?

Layanan yang diberikan kepada masyarakat bukan Melayu-Bumiputera sebelum ini jelas mengecewakan orang Melayu-Bumiputera yang begitu kuat menyokong UMNO-BN. Protes senyap telah pun berlaku dan seandainya Najib tidak mengatasi serta menangani masalah ini, satu lagi katastropi akan berlaku. Dan ianya bukan sahaja akan membabitkan UMNO dan Barisan Nasional, bahkan Najib dan keseluruhan masyarakat Malaysia.

Sampai bila Najib akan meneruskan dasar memujuk Melayu-Bumiputera dengan cakap-cakap muluk sedangkan pada masa yang sama, terus menghulurkan gula-gula dan pelbagai peruntukan lain untuk masyarakat yang sama sekali menolak Najib, UMNO dan Barisan Nasional?


10 comments

Ini Jawapan Siapa Yang Bagi Cina Kaya Raya Di Malaysia!!!

Salah satu komen: "Sapa yang bagi cina kaya raya?????Bukankah UMNO?????Sudah lah UMNO lakonan kamu dah banyak sangat.Tolong bangsa konon.Sapa yang buat Kelantan merempat di bumi Malaysia?????Hasil minyak satu sen pun tak bagi.Sapa yang perintah Kelantan???Cina ka????India atau Iban???? Perit Tok Guru perintah Kelantan.Kesian kat dia .Sebab apa????Sebab dia warga negara Melayu kelas 2...orang PAS bukan UMNO.Sepatunnya Kelantan dah maju dan makmur. Ada leboh raya setanding denganpantai barat semenanjung.TP...UMNO memang Hampas.Saudahlah UMNO ...jangan cakap nak bela MELAYU.....Belalah tembolok2 kroni dan adik beradik dan suku sakat kamu.Itu lagi penting.Ada tanah bagi kat tauke2 besar.Melayu mana ada duit nak beli.Tolonglah tauke2 cina yang selalu menyogok kamu.Akhirnya semua tergadai.Jangan salahkan PAS......"


Jawab aku...


Tul tu ...UMNO yg bagi kaya rayakan Cina. UMNO juga bagi kaya rayakan Nik Aziz, Hj Hadi, Fadhil Noor, Kamarudin Jaafar, Nizar dan semua pempin2 PAS yg lain...UMNO juga kaya rayakan melayu2 di seluruh Tanah Melayu..taraf hidup org2 Melayu dari tahun 70'an hingga kini telah jauh berubah!!


Dulu, berapa ramai engineer Melayu, akauntan Melayu, Businessman Melayu, korporat2 Melayu, professor2 Melayu, doktor2 Melayu, doktor2 pakar Melayu...IT2 Melayu...


Ni semua salah UMNO..bukan salah PAS.


Memang UMNO kayakan org2 Cina demi utk kayakan org2 Melayu..segala projek2 pembangunan yg dilakukan banyak gunakan org2 cina..kekayaan yg diperolehi oleh org2 Melayu adalah limpahan saki baki dari limpahan kekayaan org2 Cina..


Walaupun org2 Melayu dapat projek..org Melayu tersebut tu cuma 20-30 % je dari keuntungan selebihnya diperolehi oleh org2 Cina. Sebab tu pempin2 UMNO kabor kekayaan org2 Melayu diperolehi bukannya dengan merampas kekayaan org2 Cina tapi cuma membesarkan lagi kek ekonomi..tu je.


Dalam usaha melahirkan golongan professional dan elit Melayu..bukan saja UMNO mengkayakan org2 Cina malah kaum2 yahudi di USA, UK, EROPAH, JEPUN, Australia..berapa ramai dan telah berapa banyak duit dilambakkan utk belanja anak2 Melayu belajar.. apakah org2 Melayu Kelantan dari anak2 PAS tak dapat semua ni..takkan seorang pun anak2 Melayu Kelantan tak dapat?


Tok Guru ..kesian kat dia? apa nak kesiankan..semata2 kerana kedegilannya dan dendamnya pada UMNO maka tak mahu perpaduan ngan UMNO sanggup jalinkan perpaduan ngan DAP..apa jasa DAP pada org2 Melayu Kelantan? Selama ni segala peruntukan keatas rakyat Kelantan atas jasa DAP atau UMNO? Kerana dendam pada UMNO maka dia sanggup biarkan rakyat Kelantan derita yg kemudian menyalahkan UMNO..sedangkan dia tak susah pun atas keputusannya, dia tetap dapat elaun DUN dan Menteri Besar..apa rakyat Melayu Kelantan dapat? Sapa yg kena kesian..sapa yg aniaya org2 Melayu Kelantan?


Sapa bela Melayu selama ni? DAP atau UMNO, PKR atau UMNO..PAS apa jasa pada melayu Kelantan dan org2 Melayu seluruh Tanah Melayu? Jika kerana agama..org2 Melayu dulu lagi baik agamanya sebelum wujudnya PAS..


Jika org2 Cina sanggup abaikan MCA, GERAKAN dan BN demi bangsanya..apakah demi kemajuan bangsa Melayu Kelantan tak sanggup abaikan DAP dan PKR, dan brpadu ngan UMNO? Demi Islam?


UMNO mengkayakan kroni2nya..ni pun benar!! Tanyalah Anwar dari mana asalnya dia, atas platform apa yg dia berjaya memiliki kekayaan yg melimpah2 dan gitu juga sekelian keluarganya..jika bukan tiket UMNO? Apa prniagaan yg dia buat? Apa usaha projek dia buat? Tak da ..melainkan melalui tiket UMNO dalam politik?


Tapi ngapa kroni2 dikayakan? Kerana ketika perlukan professional dan ketika projek2 besar utk dilaksanakan pada hujung 70'an, 80'an golongan elit Melayu tak ramai..yg ada sekerat dua. Kerana tak mahu ianya jatuh ketangan org2 Cina spt projek Honda, projek Gula maka segelintir elit ni dibangunkan dan dikayakan..ngan HARAPAN golongan elit ni leh membuka ruang yg lebih besar pada generasi2 Melayu yg akan datang..menyediakan peluang pekerjaan pada professional2 Melayu yg baru tamat pelajaran dsb. Syarikat2 Cina takkan kita nak paksa, walaupun kita kabor mahukan 30 %, tetap syarikat milik mereka, maka suka mereka lah nak ambil sapa bekerja..


GLC2 ditubuhkan..top management tak dapat le nak berikan pada semua melayu, so segelintir je ler. Ruang dan peluang kerja dibuka seluas2nya.


Apa jasa PAS pada org2 Melayu dan Bumiputera di Malaysia selama ni?


Ketika UMNO sibuk menggesa anak2 Melayu belajar sains dan teknologi..ada segelintir dalam PAS bantah, konon nak rosakkan aqidah org2 Melayu (awal 70'an)..


Ketika UMNO sibuk nak mencedok teknologi2 dari Jepun..dikabornya UMNO dah tukar kiblat org2 Melayu ( Dasar Pandang ke Timur).


Apa PAS dah buat? tidak lain mengkritik..mengkritik..mengkritik..memaki hamun..menabur citer2 karut..menakut2kan ...komplen..komplen ..dan komplen..


Sekarang jelas ..DAP dan org2 Cina menepuk2 dada mereka, sapa yg bantu? UMNO atau PAS? apa yg dinafikan? Lim Guan Eng leh didoakan masa khutbah..apa yg dinafikan lagi..kemenangan DAP beberapa kerusi di Sarawak, sapa yg gembira brsorak, PAS atau UMNO? apabila Perak jatuh ketangan DAP, walaupun MB dilantik dari kalangan Melayu PAS..sapa yg brsorak menang, PAS atau UMNO?

Bila P Penang jatuh ketangan DAP..sapa yg brsorak, PAS atau UMNO?

Bila Selangor jatuh ketangan DAP..sapa yg bersorak..PAS atau UMNO?


Dan jika Malaysia jatuh ketangan DAP..sapa yg menang brsorak..PAS atau UMNO?


PAS ..kena kesiankan kat diri sendiri..selama brpuluh2 tahun apa kemajuan rohani yg telah dibina utk org2 Melayu..apa kemajuan fizikal yg telah dibina utk org2 Melayu..


Berapa ramai ahli2 PAS bekerja sebagai guru, bekerja dijabatan2 yg ditubuh dan diuruskan oleh UMNO..menikmati semua hasil keja org2 UMNO..apa ahli2 UMNO dan org2 Melayu lain yg bekerja, ahli2 PAS dapat nikmat yg serupa..bonus kerajaan ahli2 PAS yg bekerja dapat juga..kenaikan gaji, ahli2 PAS dapat juga..USAHA sapa PAS atau UMNO?


Salah menyalahkan org lain keatas penderitaan dan kesusahan diri sendiri..tu adalah sifat2 yg dibawa dan diamalkan oleh Iblis..


Brmuhasabah dan mencari2 kelemahan diri sendiri dan terus brusaha memajukan diri sendiri..dan meletakkan kesalahan dan kelemahan diri sendiri atas apa2 musibah yg menimpa atas dirinya..ni adalah sifat2 dan ciri2 para ambiya' dan org2 briman..


Nak ikut jalan2 Iblis atau nak ikut jalan2 para ambiya'...kedua2 jalan ni ada dalam PAS, ada juga dalam UMNO..jalan2 ni bukan dipengaruhi oleh mana2 parti, tapi diri sendiri..


"Tangan yg mencincang, bahu yg memikul.."" Bukan salah ibu mengandung.."..


-aa

19 comments

Monday, April 18, 2011

ERDOGAN PAS SALAHKAN PARTI SENDIRI SEBAB TAK CUKUP DAP DI SARAWAK!!!

Monday, April 18, 2011
Dzulkefly Ahmad yang merupakan salah seorang Erdogan di dalam PAS menyalahkan PAS kerana tidak cukup DAP di Sarawak. Dia memuji-muji 'kejayaan' DAP menambah tiga lagi kerusi DUN di Sarawak berbanding PAS yang bertanding dalam lima kerusi tetapi gagal kesemuanya.

Kata Dzulkefly Ahmad, PAS gagal menampilkan diri sebagai salah sebuah Pakatan Rakyat. Pada masa yang sama, Dzulkefly Ahmad tidak pula berkata apa-apa tentang PKR yang bertanding di 49 buah kerusi DUN tetapi hanya mampu menguasai tiga kerusi sahaja. (BACA DI SINI)

Maka muncullah pertanyaan, apa sebenarnya maksud Dzulkefly Ahmad yang PAS tidak cukup bekerja kuat di Sarawak? Benarkah tuduhan Dzulkefly Ahmad itu atau dia sebenarnya ingin menyatakan, DAP jauh lebih baik berbanding PAS yang skop perjuangannya amat terbatas dan seringkali terkeliru dengan perjuangan sendiri?

Namun sesuatu yang sangat menarik ialah, Dzulkefly Ahmad tidak pula cuba mengaitkan tentang kegagalan DAP dan PKR untuk membantu PAS di Muara Tuang dan Tanjong Datu yang mempunyai populasi 50% Cina dan Iban berbanding bantuan yang diberikan oleh PAS di pentas-pentas DAP di seluruh Sarawak. Nik Abdul Aziz sendiri didatangkan dari Kelantan ke Sarawak menerusi tiket DAP.

Tidakkah itu sudah cukup untuk membuktikan kepimpinan PAS sebenarnya sangat cuba mensinonimkan PAS dengan DAP dan PKR. Cuma malangnya, PKR dan DAP langsung tidak pandang PAS di Sarawak kerana PAS di Sarawak hanyalah kanak-kanak berhingus meleleh hijau yang sedang menjilat coklat.

Mengapa agaknya Dzulkefly Ahmad enggan menerima hakikat bahawa PAS sebenarnya tidak perlu bersandar kepada kekuatan DAP dan PKR sebaliknya PAS yang disandar oleh DAP dan PKR tanpa mereka sedari. Dari awal lagi boleh dilihat bagaimana PKR dan DAP mempergunakan PAS untuk mendapatkan undi Bumiputera Islam sama ada di Semenanjung apatah lagi di Sarawak namun tidak sedikit pun bantuan yang diberikan kepada PAS untuk mendapatkan undi bukan Bumiputera.

Hanya kerana bantuan kewangan yang jumlahnya tidak lebih banyak daripada elaun Mat Sabu sebagai salah seorang ahli lembaga pengarah di Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang yang diberikan oleh DAP dan PKR kepada para petugas PAS di Sarawak, adakah itu bermakna DAP dan PKR membantu atau mereka sebenarnya sedang membayar segala jerih payah para petugas PAS dengan lendir kahak sambil ketawa terbahak-bahak melihat kebodohan dan kesangapan petugas-petugas PAS di Sarawak?

Si bangang sahaja yang akan kata DAP dan PKR ikhlas terhadap PAS!!!

3 comments

TANGKAP DATUK T! DAKWA DATUK T! RAKYAT MALAYSIA TENGAH TUNGGU PENDEDAHAN LEBIH BESAR DI MAHKAMAH!!!

PKR telah mendesak agar pihak polis segera menangkap Datuk T dan mendakwa ketiga-tiganya kerana memiliki dan menayangkan video yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim dalam versi penuh tidak lama dahulu. Apabila polis menyatakan bahawa siasatan yang dijalankan adalah di bawah Seksyen 292, para penjilat Anwar serta-merta mengeluarkan dekri bahawa Anwar tak terlibat dalam video tersebut...

Pembohongan yang bukan sahaja nyata, tetapi cubaan untuk membodoh-bodohkan rakyat Malaysia!!!

Sememangnya ramai yang menunggu-nunggu kesudahan video berkenaan. Ramai yang nak tengok sangat ketiga-tiga orang Datuk T itu dihadapkan ke mahkamah dan dipaksa memberi keterangan. Apabila mereka didakwa dan terpaksa memberi keterangan, bermakna mereka akan turut membawa pelbagai bukti dan data untuk menunjukkan mereka tidak bersalah. Dan sudah tentulah antara bukti yang akan dijadikan sebagai bahan pembelaan adalah bukti MEMANG ANWAR di dalam video tersebut.

PKR cuba bermain reversed psychology dalam game ini. Namun pada masa yang sama, si Shamsul Pendek yang sangat kurang ajar di Kuching beberapa hari lepas, cuba pula menekan dari sudut hukuman syariah membabitkan tuntutan qazaf... konon-kononnya dengan menekan perundangan dari segenap arah, akhirnya kes tersebut digugurkan begitu sahaja.

Jangan risau wahai PKR, sememangnya rakyat Malaysia sudah tidak sabar-sabar untuk mengetahui apa sebenarnya yang berlaku di dalam video tersebut. Dakwa cepat ketiga-tiga orang Datuk T itu... kemudian, kita sama-sama tengok apa pula yang akan dibuat oleh PKR bila depa tengah gelabah bewak!!!

1 comments

PENGIKUT PAS MEROYAN DAN MERENG AKIBAT TELUR OMEGA!!!

Kesian sungguh kat para pengikut dan pemuja PAS. Sudahlah kalah 5-0 di Sarawak, tiada apa-apa yang boleh dibanggakan. Tetapi disebabkan kebebalan dan ketongongan terlampau mereka, para pengikut dan pemuja PAS bersukaria dengan kejayaan DAP menambah kerusi DUN dari 9 kepada 12 dan PKR dari 1 kerusi kepada 3 kerusi.

Kerana keseronokan itu, mereka pun membuat analisa mudah, Barisan Nasional telah ‘kalah’ di Sarawak. Peratusan untuk undian Barisan Nasional telah merosot. Kononnya lagi kalau bukan kerana SPR ‘menganiaya’ PKR, sudah tentu Pakatan Rakyat dapat 2/3 majoriti di Sarawak.

Kesian sungguh dengan bangsa yang kuat berangan-angan ini. Mereka kalah, tetapi mereka tetap hidup dalam dunia penafian. Kekalahan mereka sudah di hadapan mata dan terpenyek ke batang hidung kembang masing-masing, tetapi mereka tetap kata, geng mereka menang besar.

Sampai bilalah agaknya PAS akan terus berbangga bodoh seperti sekarang? Sampai bila mereka baru sedar, mereka hanyalah budak tumpangan di dalam Pakatan Rakyat. DAP sedikit pun tidak pandang PAS bila PAS kalah dan langsung tidak mampu menggugat penguasaan PBB di 5 buah kerusi yang ditandingi?

Mungkin sudah sampai masanya, PAS dibubarkan dan dijadikan sebagai sebahagian daripada sayap pergerakan di dalam DAP. Lagipun, bukankah itu yang sedang berlaku sekarang? Nik Aziz, Hadi Awang, Salehuddin Ayob, Tuan Ibrahim Tuan Man dan Mahfuz eloklah dijadikan orang besar dalam Dewan Penyokong DAP Melayu.

BACA SETERUSNYA DI PERAK TODAY


3 comments

Ada Orang Melayu Kisah, Orang Cina Kaya dan Jadi Billionaire?

Alkisah… Masa Tun M masih jadi PM..rasa tak puas hati trsebar ngan gitu luas sekali khususnya pada orang2 Melayu. Ianya bermula ngan pemecatan Anwar.. Mader dikaborkan mempunyai asset KEKAYAAN yg besar!! Ramai yg kabor, syarikat itu dan ini adalah milik beliau..mempunyai harta yg berbillion2. Jika tidak beliau, ianya dikaitkan ngan keluarga beliau dan org2 beliau. Walaupun bila kita kabor..nama Mader tidak ada dalam senarai shareholder syarikat2 yg disebutkan, maka mereka kabor Mader guna proksi.. cara citer tersebar, seolah2 Malaysia ni dimiliki oleh Mader.!! Tika tu..perkataan2 ni selalu sangat berkumandang!! Kronisma, nepotisma, rasuah, guna kabel.. Mader didesak utk letakkan jawatan..bila beliau letak jawatan..tiba2 segala isu KEKAYAAN Mader seolah2 tak pernah wujud pun.. Dalam pilihanraya umum yg mana ramai menyangka Mader dan BN akan tergolek dog, dan ketika tu Barisan Alternatif sudah mencanangkan kemenangan BESAR..sangkaan trsebut meleset. BN masih menang 2/3 majoriti. Mader masih berjaya jadi PM..oleh kerana tak puas hati ngan kemenangan tersebut..beberapa siri demo telah dibuat. Mader letak jawatan..BN menang besor!! Pak Lah yg menerajui PRU trsebut (PRU11) sangka beliau lah punca kemenangan besar BN. Padahal, org2 Melayu yg dulu merajuk telah kembali pada UMNO/BN dan ketika tu Anwar sedang merengkok dalam penjara..mungkin kerana bila Anwar sedang dalam penjara, hasutan2 yg berapi2 tidak berjalan ngan baik.. dan kemungkinan juga kemenangan besar BN dalam PRU11 kerana masing2 brsangka..isu2 yg dibangkitkan dalam PRU10 yakni sebelum ni akan selesai.. Pak Lah bebaskan Anwar..kali ni isu KEKAYAAN digunakan kembali, Cuma karakter kali ni ialah Pak Lah dan menantunya KJ.. Kali ni Anwar beraksi lagi..mula memasukkan jarum2 hasutannya..isu KEKAYAAN, Nepotisma, Kronisma, Rasuah, hanya mampu mengusik org2 Melayu je..tapi dalam PRU10, dan 11 tak berjaya dan berkesan pada kaum2 bukan Melayu.. Isu kali ni ialah isu perkauman..kali ni benar2 membangunkan org2 Cina, sehingga dikalangan pempin2 MCA juga berdendang benda yg sama..PAS dan PKR kononnya adalah golongan Melayu2 yg liberal dan menentang UMNO khususnya kerana kononnya UMNO ni adalah parti perkauman yg mana lebih mementingkan Melayu dan menindas org2 Cina ( he he..ye ke). Penghasut2 ni tahu..ramai melayu akan melenting bila ditekan pasal Ketuanan Melayu, dan ramai org2 Cina juga akan melenting..Jurang perkauman yg telah senyap kini menjadi retak dan bertambah besar.. BN hampir kecundang dalam PRU12, sentiment KJ ( tak yah nak nafi ler, 1 Malaysia tahu) dan isu PERKAUMAN menjadi faktor utama..kronism, nepotism, rasuah, dll adalah isu2 pemanis mulut je.. Pak Lah letak jawatan..ngan berbagai2 masalah. Masalah terbesar ialah isu perkauman. Najib brusaha merapatkan kembali jurang ni..tapi dilihat seolah2 banyak memberi atau “membeli” kembali undi2 org2 Cina.. 1 Malaysia, satu laungan, yg diharapnya dapat kembali rapatkan jurang perbezaan perkauman ini..mm tak tahu ler berjaya atau tidak..nampak gayanya ianya seolah2 menambah lagi ruang prbezaan.. Sifat terlalu banyak “memberi” ni juga nampak gayanya meyakinkan lagi org2 Cina dan dijadikan umpan supaya org2 Cina utk terus kekal ngan PAKATAN. Org2 Cina kini leh dikatakan gitu bersemangat dan leh dikatakan majoritinya dah satu hati..malah sanggup tubuhkan Kelab Penyokong PAS semata2 utk mencapai matlamat mereka..yakni menguasai Malaysia atau terus menerus mendapatkan “pemberian2” dari kerajaan..ngan cara ni org2 Cina nampak lebih mudah dapat macam2 dari kerajaan. Kapitan2 Cina dlm BN akan terus tinggal dalam BN dan terus menerus dapatkan macam2 “pemberian” dari kerajaan ngan guna pendekatan yg sama..Kononnya hanya melalui “pemberian2” ini org2 Cina akan kembali sokong BN. Kerajaan tetap kena berikan mereka kerusi2 Menteri dan Timbalan menteri (walaupun mereka tewas dlm pilihanraya) ngan kabornya utk kekalkan undi2 org2 Cina pada BN. Ni dijelaskan lagi dalam pilihanraya negeri Sarawak!!! So PRU 13 nanti…kaum BUMIPUTERA vs org2 CINA. Video seks, jam omega, liwat, rasuah, kronism, nepotism...adalah isu2 kecil dan org2 cina kurang brminat.. Bak kata..pempin DAP..apsal asyik melanau dan melayu je, bila lagi org2 Cina pulak nak merintah....mahfumnya Kalau ikut formula dulu2..Anwar disumbatkan dalam penjara, baru ler leh buat pembahuruan..


Jatuhnya Pulau Pinang, Perak, Selangor, Kedah meyakinkan org2 Cina utk menguasai Malaysia..Parlimen nampak gayanya adalah pasti berhasil jika formula perkauman terus dikekalkan.. Kekayaan juga didendangkan, hudud didendangkan, isu2 Islam didendangkan utk sedapkan hati beberapa org Melayu yg mula tak berapa sedap ngan PAKATAN..dendangan ni sekali sekala perlu agar mereka rasa mereka betul ngan beri sokongan pada PAKATAN, walaupun ramai pempin2 PAKATAN rosak, tapi mereka akan pejamkan mata, pekakkan telinga dan anggap semua tu fitnah belaka.


-aa

6 comments

MANA ANWAR? MANA SIDANG MEDIA? MANA JAWAPAN?

Janji Anwar Ibrahim, dia akan jawab segala pendedahan yang dibuat oleh RPK selepas habis Pilihanraya Negeri Sarawak. Malangnya sebelum keputusan diumumkan, Anwar Ibrahim telah pun ke Amerika Syarikat untuk menyembah kepala lutut tokey-tokey besarnya. Dan sekarang, berdasarkan TWITTERnya, Anwar Ibrahim berada di Mesir... barangkali cuba merapatkan hubungan pentadbiran baru Mesir dengan Israel selepas kejatuhan Hosni Mubarak yang sangat pro-Zionis!

Malang sungguh buat para penjilat Anwar Ibrahim. Ketika Anwar Ibrahim menipu lagi secara terang-terangan, mereka pula terpaksa memilih untuk melakukan pelbagai tipu daya dan putar belit terutama yang tertumpu kepada 'kejayaan' DAP dan tiga kerusi PKR di Sarawak. Pada masa yang sama, mereka selagi boleh cuba melupakan tentang janji Anwar Ibrahim untuk memberikan penjelasan terperinci tentang tuduhan RPK.

Maka memang semakin tepatlah ungkapan yang diberikan kepada Anwar Ibrahim iaitu RAJA PEMBOHONG. Sifat pembohongnya semakin terserlah. Hanya si buta perut dan mata hati sahaja yang masih tidak nampak betapa Anwar Ibrahim hidup di atas kejayaannya menipu mereka selama ini.

49 kerusi yang ditandingi di Sarawak, cuma dapat 3? Itu pun kejayaan besar?

Memang melawakkan!!!

3 comments

JAM OMEGA: PENCACAI ANWAR DAH MULA MENGGELUPUR, KEADILAN DAH START SPIN!!!

Para pencacai Anwar dah mula menggelupur. Polis baru sahaja keluarkan pengumuman bahawa laporan siasatan telah selesai dan akan diserahkan kepada Peguam Negara untuk tindakan selanjutnya, tetapi para pencacai Anwar cepat-cepat keluarkan cerita kononnya polis telah menafikan, Anwar Ibrahim terlibat dalam video berkenaan.

Keadilan Daily, tukang spin nombor satu negara, mendahului segala-galanya. Hanya kerana polis menyatakan yang mereka sekarang menumpukan perhatian kepada siasatan di bawah Seksyen 292 yang mengenalpasti penayang video tersebut, Suara Keadilan Online segera mengeluarkan kenyataan yang sangat mengelirukan.

Star Online pula tidak langsung melaporkan tentang penafian pihak polis tentang pembabitan Anwar Ibrahim. Bahkan sumber-sumber maklumat serta portal-portal berita yang lain turut tidak menyatakan bahawa polis ada membuat kenyataan yang menafikan pembabitan Anwar kecuali Keadilan Daily sahaja.

Mereka cuba berputar belit.... siasatan yang dijalankan oleh polis adalah bersandarkan kepada laporan yang dibuat oleh AMK tentang penayangan video tersebut dan bukannya laporan daripada kumpulan-kumpulan yang meminta polis menyiasat pelaku di dalam video berkenaan.

Nampak sangat dah, mereka benar-benar terdesak untuk membela Anwar Ibrahim!!!





5 comments

ANTARA DUA ISTERI, KAK WAN MERAUNG DALAM HATI!!!


Ketika Ragad memeluk suaminya yang berjaya memenangi Pilihanraya Negeri Sarawak, sekaligus berjaya mengekalkan jawatan Ketua Menteri Sarawak, Kak Wan pula hanya mampu memeluk bantal kerana lakinya dah berambus ke Amerika Syarikat.

Ketika Ragad kelihatan bahagia dan sentiasa di samping suaminya, Kak Wan pula sentiasa berseorangan dan kelihatan tertekan dengan apa yang berlaku serta menimpanya.

Ketika Ragad tidak lekang dengan suaminya bagaikan belangkas pada musim mengawan, Kak Wan pula sekadar mampu muncul di khalayak ramai untuk membuat persidangan media bagi membersihkan nama suaminya dengan skrip yang sama dalam setiap pertemuan.

Laki Ragad menang dan terus menang sambil menyapu bersih semua kerusi yang ditandingi.... Laki Kak Wan pula, menang dan terus menang dalam menjuarai temberang serta pendustaan sebelum lari ke Amerika Syarikat pada malam pengumuman kemenangan rasmi laki Ragad di Demak Jaya!!!

Sedarlah Kak Wan... Kak Wan hanyalah SEPAT KERING!!!!

9 comments

CORAT-CORET SEPANJANG DI SARAWAK!!!

Ini adalah kali ketiga The Flying Kick atau Cucu Tok Wan bekerja dalam satu pasukan yang lebih dikenali sebagai mesra kerajaan di lapangan pilihanraya. Banyak pengalaman yang diperolehi. Banyak pengajaran dan tunjuk ajar daripada rakan-rakan yang sebelum ini bergerak dalam satu pasukan berbanding Cucu Tok Wan yang selama ini bekerja secara bersendirian dan berselindung.

Biarpun sebelum wujud The Flying Kick dan Cucu Tok Wan, penulis memang 'kaki pilihanraya' terutama dalam bab tidur di masjid dan menaiki van Hiace beramai-ramai, namun pengalaman dalam pasukan yang berlainan, sememangnya sukar untuk diungkapkan dengan kata-kata. Melihat anak-anak muda yang begitu bersemangat untuk berhadapan dengan gergasi CHAUVINIST dan RASIS tegar bergelar DAP dan perosak negara yang bergelar PKR, penulis juga sebenarnya turut diresapi semangat yang sama.

Terima kasih kepada beberapa orang yang namanya barangkali tidak perlu diperkenalkan lagi terutama sekali PARPUKARI yang banyak memberi ruang dan kesempatan untuk The Flying Kick 'bekerja' dalam pasukan ini. Penulis berterus-terang, pada mulanya penulis juga terdetik di hati dengan omongan para bloggers Pakatan Rakyat tentang PARPUKARI tetapi akhirnya setelah berada bersama-samanya, banyak pengetahuan tentang dunia sebelah sini yang diperolehi oleh penulis. Apatah lagi apabila pada malam terakhir kami di Kuching, kami turut didatangi oleh Mufti Perlis, Dr. Juanda Jaya menerusi tangan dan jari PARPUKARI.

Sayang, orang yang kuat mengunyah pinang wangi itu dituduh sebagai kaki tuak!!!

Bekerja dengan top-bloggers seperti GAP, PapaGomo dan Pisau selain Jeffry Damien, Unspinners, Husin Lempoyang, Sam Anger, Media Permatang Pauh, Darul Ehsan Today, DukeofUMNO, Keris Putera, Perak Today, Medan Info, RBF Online dan Empayar Pemuda menjadikan The Flying Kick kecil benar dan tercorot. Ramai sebenarnya yang berada di Sarawak selain nama-nama yang disebutkan di atas termasuklah Gelombang Rakyat, Badut Rakyat dan Gelombang Wangsa Maju yang berada di kawasan-kawasan pedalaman di Kapit, Mukah dan Sarikei.

Berbeza pada tahun 1999 dahulu, kumpulan yang mesra kerajaan nampaknya lebih teratur, mempunyai komander-komander yang tahu kerja masing-masing, penyaluran maklumat yang lebih pantas, malah pengaturan logistik yang kalau suatu ketika dahulu, penulis hanya dapat membayangkan dalam bentuk tulisan semata-mata.

Siapa sangka selepas tsunami 2008, ada pasukan seperti ini yang membela UMNO dan kerajaan Barisan Nasional. Bahkan sewaktu penulis masih di seberang sana dahulu, tiada sesiapa yang menyangka pasukan sebegini akan muncul sebagai bala tentera UMNO.

Cuma sayangnya, ada orang yang gila kuasa DALAM UMNO menggunakan nama mereka ini untuk membuat keuntungan atas angin! DAN IANYA BERULANG LAGI DI SARAWAK!!! Cuma kali ini helah tersebut dilakukan secara lebih cermat dengan membawa ENTAH SIAPA-SIAPA ke Sarawak untuk melindungi PENYAKAUAN dan PENDUSTAAN ALA ANWAR IBRAHIM!!!

Jangkaan awal bahawa SUPP akan kalah hampir kesemua kerusi yang ditandingi, hampir menjadi kenyataan. Kecuali empat kerusi yang berjaya dimenangi oleh parti yang setaraf MCA dan GERAKAN di Semenanjung, dua daripadanya bercalonkan Bumiputera. Jangkaan menjadi lebih mudah apabila penulis berada sendiri di lapangan dan bergerak dari satu DUN ke satu DUN untuk membuat penilaian.

Penulis bergerak dari Kuching ke Sibu sebelum meneruskan kerja di Miri dan berkenalan pula dengan kaum puak UMNO-Online. Biarpun sahabat dari salah sebuah parti komponen Pakatan Rakyat yang menetap di hotel 'cap ayam' yang sama di Kuching memaklumkan kehadiran mereka, penulis langsung tidak berkesempatan bertemu mereka dan mengeteh seperti yang dijanjikan, apatah lagi penulis mempunyai agenda dan tugasan lain di Kuching.

Menariknya, maklumat sahabat dari salah sebuah parti komponen Pakatan Rakyat yang menginap di tingkat dua dan tiga Hotel Liwah, membuatkan penulis berasa hati kerana mereka diberikan 'layanan istimewa' berbanding penulis dan rakan-rakan. Perbandingan peruntukan yang diterima juga membuatkan penulis membuat kesimpulan mudah, sahabat-sahabat berkenaan sedang menikmati hasil setelah berjerih payah mengusung tikar jerami dari sebuah masjid ke sebuah surau suatu ketika dahulu.

Nampaknya para sahabat tidak miskin seperti yang seperti mereka tuliskan di dalam blog masing-masing. Dan apabila bertemu di Kampung Gersik, masing-masing nampaknya memborong sakan kuih lapis dan ikan terubok masin. Dan tatkala bertemu di tempat tuntutan bagasi KLIA, sememangnya bukan satu dua bagasi yang dibawa balik, tetapi sarat sehingga troli yang diambil, tidak muat!

Ke Sibu, penulis bersama-sama DukeofUMNO dan Keris Putera namun setelah berada dua hari di Sibu, penulis bergerak ke Miri dengan menaiki bas ekspres yang merentasi bandar Bintulu untuk berkesempatan melihat ribuan manusia mendengar ceramah DAP tidak jauh dari terminal bas Bintulu.

7 jam perjalanan dengan bas ekspres yang menggunakan jalan lama merentasi perkampungan masyarakat Bumiputera memberikan gambaran kepada penulis bagaimana jurang antara masyarakat Cina dengan masyarakat Bumiputera begitu jauh berbeza. Ketika masyarakat Cina yang dikatakan mundur, miskin, dizalimi dan dianiaya di Sarawak mempunyai rumah-rumah agam dengan pagar-pagarnya sahaja boleh membina puluhan buah rumah kos rendah, kebanyakan kaum Bumiputera masih lagi tinggal di kelompok tradisi mereka. Namun berbanding rumah-rumah agam orang Cina itu, di rumah-rumah panjang dan kampung-kampung tradisi bendera Barisan Nasional berkibar megah sekaligus menggambarkan harapan bahawa kaum Bumiputera masih mengharapkan pembangunan berbanding politik retorik dan temberang seperti yang dibawa oleh Pakatan Rakyat.

Biarpun berhadapan dengan beberapa masalah kecil sepanjang menjalankan tugas selaku blogger, penulis sebenarnya bersyukur dan sangat gembira kerana kerja pilihanraya kali ini jauh lebih selesa berbanding 13 tahun lalu. Layanan, info feeding, logistik dan pengangkutan yang diberikan banyak memudahkan kerja sekalipun setiap kali memandu, penulis akan sesat merata ceruk kerana SARAWAK SANGAT KEDEKUT PAPAN TANDA DI JALAN-JALAN RAYA MEREKA!!! Dan kalau ada pun papan tanda, saiznya besar sedikit sahaja dari bulu mata dan diletakkan betul-betul di kaki tiang lampu isyarat.

Terima kasih kepada Howard, salah seorang anggota pasukan keselamatan yang banyak membantu penulis dan Keris Putera sepanjang berada di Miri. Howard ditugaskan di Miri sebagai anggota bantuan dan tinggal di rumah abang sepupu penulis di bandar minyak itu. Terima kasih juga Labu-Labi, facebooker yang sangat rajin dan setia menemani penulis dan kawan-kawan, sama ada untuk makan malam mahupun untuk membuat pertemuan dengan orang-orang tertentu. Malahan, terima kasih tidak terhingga kepada Labu Labi kerana dengan usaha terusnya, penulis dapat memasuki rumah Ketua Menteri untuk sama-sama melihat keseronokan orang menang pilihanraya.

Terima kasih kepada Afiq, anak muda yang sangat bersemangat, baik dari bentuk tubuhnya, mahupun dari cakapnya. Sebut sahaja di mana dan ke mana, menjelang tengah malam, dia akan terpacul untuk menjemput selain Labu Labi. Terima kasih juga kepada Dok Peghati, orang kuat sebuah parti tertentu yang memperkenalkan penulis kepada GAMBIR SARAWAK dan JALAN GAMBIR yang membolehkan penulis berkenalan pula dengan Batik Sarawak yang menggunakan corak Orang Ulu dan pua kumbu Iban.

Terima kasih kepada para sahabat sekalian... jasa anda sama ada secara langsung dan tidak langsung, sangat penulis hargai... biarpun mungkin sebahagian daripada kita tidak berkongsi ideologi yang sama lagi, perbincangan dan usikan senda saudara sekalian, banyak memunculkan idea untuk melihat peralihan pentadbiran negara yang lebih BUMIPUTERA dan ISLAM!!!

6 comments

APA MASALAH KAU SEBENARNYA, UTHAYA SHANKAR?

Hanya kerana dia seorang penulis yang menulis tentang masyarakat India dalam Bahasa Melayu, maka Uthaya Sankar cuba memperlihatkan sikap chauvinistnya tetapi berselindung di sebalik bangsa Malaysia. Bagaimanapun, si penulis yang berasa terlalu pandai dan pernah berkata, 'Saya tidak membaca bahan picisan' ini terlalu bodoh untuk mengetahui bahawa TIADA BAHASA MALAYSIA di negara ini. Sebaliknya yang ada hanyalah Bahasa Melayu yang telah menerima masukan lebih banyak perbendaharaan kata kerana SIFAT ORANG MELAYU yang memang sentiasa menerima dan kemudian rasa bersalah kepada tetamu SEPERTI yang orang Melayu sering lakukan sehingga masyarakat imigran dari India dan China dibenarkan memperolehi kerakyatan dalam tempoh 24 jam sahaja!!!

Konon-kononnya si penulis yang 'bijaksana' ini tidak mahu bersikap perkauman dan cuba mengajar orang Melayu bahawa Bahasa Malaysia adalah penghubung masyarakat. Bagaimanapun, mangkuk ini seperti tidak sedar bahawa Bahasa Malaysia yang dikatakannya adalah Bahasa Melayu yang kesemua dasarnya adalah dasar Melayu. Dan seperti juga Bahasa Tamil, Bahasa Melayu sememangnya semulajadi hak milik orang Melayu. Bagaimanapun, sama seperti bahasa-bahasa lain juga, Bahasa Melayu bebas dipelajari dan diamalkan oleh sesiapa pun.

Agak malang kerana penulis yang 'bijaksana' ini tidak tahu bahawa tidak ada dalam dunia ini bahasa yang digunakan oleh sesebuah negara diuniversalkan dan terpaksa mengikut lenggok kehendak kaum lain seperti yang ingin dilakukannya terhadap Bahasa Melayu. Mengapa agaknya dia tidak mengkritik tentang Bahasa Inggeris yang masih menggunakan perkataan COOLIE kepada kuli atau golongan yang bekerja berat dan kotor, manakala PARIAH pula digunakan untuk menggambarkan golongan hamba yang tidak termasuk dalam mana-mana kasta kerana kemiskinan, kemunduran dan kecetekan mereka dalam ilmu pengetahuan.

Mengapa agaknya dia dan puak-puaknya tidak pernah berasa sensitif dengan istilah BLACK CANNON yang merujuk kepada kaum India dari kalangan Pariah kerana kegelapan kulit mereka dan ungkapan berkenaan dirujuk kepada punggung anggota masyarakat berkenaan yang dilawak-lawakkan dengan lukisan lingkaran berwarna putih dan mereka diminta menungging sebagai decoy meriam.

Sensitif yang bukan-bukan... sensitif la tu sebab dalam Bahasa Melayu ada perumpamaan SEPERTI KELING MABUK, SEPERTI KELING KAPAL KARAM, SEPERTI KELING KAPAL ARANG dan segala macam perkataan KELING yang kononnya sangat hina bagi mereka.

Mungkin kerana kelemahan orang Melayu yang sentiasa mendengar dan kemudian rasa bersalah, membuatkan lebih ramai orang seperti Uthaya Sankar yang berasa mereka sangat hebat dan bijaksana untuk menunjuk ajar orang Melayu tentang bahasa mereka sendiri!!!

Tidak cukupkah dalam sejarah bagaimana orang Melayu boleh menerima kehadiran imigran dalam tempoh 24 jam sahaja untuk membuktikan bahawa orang Melayu tidak pernah mengamalkan perkauman.... bahkan sesiapa sahaja yang berbahasa Melayu, beragama Islam, mengamalkan adat istiadat Melayu dalam kehidupan seharian, menjunjung kesetiaan kepada raja dan negara, sudah cukup untuk dikategorikan sebagai Melayu sungguhpun ada ramai yang berkulit, berhidung dan berwajah seperti Uthaya Sankar sendiri.

Justeru tidak perlulah hendak membuktikan orang Melayu, bahasa orang Melayu dan agama orang Melayu sebagai Rasis dan menghina kaum lain kerana sepanjang sejarah, ORANG MELAYU SEBENARNYA YANG SENTIASA DIHINA, TERUTAMA SEKALI DENGAN KEDATANGAN IMIGRAN dan keturunan mereka yang tidak pernah bersyukur kerana Malaysia bukannya Amerika, Australia, New Zealand, Britain mahupun Canada!!!


10 comments

US tak brminat nak selamatkan org2 awam di Jordan?

Jordan tahan 70 penunjuk perasaan 17/04/2011 5:04am AMMAN 17 April – Pasukan keselamatan Jordan semalam menahan 70 penunjuk perasaan selepas tercetusnya protes ganas yang menyebabkan hampir 100 orang cedera. Suspek yang merupakan pergerakan ultra konservatif Sunni Islam Salafist ditahan ketika operasi di bandar Zarqa dan Rassifeh, beberapa jam selepas penunjuk perasaan menyerang polis. Perdana Menteri Maaruf Bakhit menuduh pergerakan itu memiliki pertubuhan bersenjata dan menegaskan kerajaan akan bertindak keras terhadap penunjuk perasaan. – AFP

___________________________________________________


Nampaknya org2 awam di Jordan, syria, Bahrain tidak begitu bernilai utk USA selamatkan..spt mana org2 awam Libya.


-aa

0 comments

Sunday, April 17, 2011

Hanya orang tidak beriman terlibat rasuah???

Sunday, April 17, 2011
Hanya orang tidak beriman terlibat rasuah SUNGGUH menyedihkan, ramai penerima rasuah di Malaysia beragama Islam. Kebanyakan mereka adalah penjawat awam yang diberikan amanah dan kuasa untuk menguatkuasakan undang-undang dan peraturan negara. Semua orang Islam tahu bahawa rasuah dalam apa jua bentuk adalah haram. Perkara ini selalu disentuh dalam media sama ada akhbar, radio atau TV. Juga sering dikupas dalam ceramah agama dan khutbah Jumaat. Jika mereka kakitangan awam, sudah pasti mereka lebih tahu kerana ia termaktub dalam syarat perkhidmatan. Mustahil ada kakitangan awam yang tidak tahu bahawa perbuatan rasuah itu berdosa. Jika sudah tahu, mengapa masih melakukannya? Sebabnya mereka ini tidak beriman, walaupun beragama Islam. Iman dan Islam adalah dua perkara yang berbeza. Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: Kami telah beriman, sedang mereka tidak diuji lagi? - Al Ankabuut (29): 2 Ujian terhadap iman seseorang datang dalam pelbagai bentuk. Salah satu ialah ujian terhadap keinginan wang ringgit dan harta benda. Mereka yang melakukan rasuah gagal mengawal nafsu yang sentiasa dahagakan wang dan harta. Melalui ayat 53 Surah Yusuf, Allah SWT berfirman: Sesungguhnya hawa nafsu sangat membawa kepada kejahatan.-utusan"


Ishhh..bukan tak briman..cuma iman yg ada tak mampu je. Ada iman mampu menolak jika rasuahnya brnilai RM500 kebawah..ada yg mampu RM 5 kebawah..ada yg mampu RM 10k ke bawah..macam2 tahap iman.


Kita yg rasa hebat ni lum tahu..pasal tak pernah dapat offer. So boleh le kita kata apa saja..


Sebab tu dah dipesan.."Brpesan2 le, sesungguhnya ia baik bagi orang2 yg briman" mahfumnya..


Penerima rasuah..ramai dari org2 Islam kabornya dan kita leh jangka pula sapa pemberinya..


Umumnya org2 Islam tak sanggup rosakkan sesama agamanya..


-aa

2 comments

Inilah Nasib MCA dan GERAKAN Di Semenanjung!!!!

Hampir kesemua calon Snap hilang wang pertaruhan 17/04/2011 5:09am KUCHING 17 April – Hampir kesemua 26 calon Parti Kebangsaan Sarawak (Snap) hilang wang pertaruhan dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak ke-10, kecuali calonnya, Toh Heng San yang bertanding bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Katibas. -utusan _______________________________ Bayangkan jika MCA dan GERAKAN masing2 nak bebas dan brdikari..masa PRU 13.


MCA dan GERAKAN akan tuntut kerusi2 mereka..dan spt dijangka mereka akan kalah!! oleh itu MCA dan GERAKAN pasti minta kerusi2 UMNO yg selamat utk mereka konon atas semangat setiakawan dan nasional!! 1 Malaysia..


..apakah Chua mahu berentap ngan Lim Kit Siang???


Yappp..1 Malaysia, Gua punya...bukan saja ekonomi, malah kuasa politik juga...wa mau ni nagara!!!


Pempin2 mereka dah cakap ngan terang dan jelas!! masa berkempen..


Nampak gayanya mereka ni tak ubah spt Portugis dan British..mula kabor nak brniaga je, tapi kemudian nak merintah juga!!


Tu ler bezanya..bumiputera ngan bukan bumiputera!! Bumiputera biasanya sebagai tuanrumah akan berlaku baik pada tetamu..tapi tetamu kekadang trsilap sangka, kebaikan tuanrumah digunanya dan dikudanya utk ambik alih rumah..


Mereka jadikan Singapura..sebagai contoh, mana tuan rumah Singapura??? Sapa dah jadi tuanrumah Singapura sekarang?


Pulau Pinang telah berjaya!!..Selangor dah berjaya!!..satu demi satu mereka akan tumbangkan..dan yg pentingnya ialah PUTRAJAYA..ngan bantuan org2 Melayu yg rasa diri mereka bukan Melayu atau malu nak ngaku Melayu dan dengan atas nama Islam, PUTRAJAYA akan diserahkan pada tangan2 org2 CINA.


MCA dan GERAKAN..wujud lagi ke? atau..hanya nama je, tapi hati semua ialah DAP!!


Org2 cina leh nafikan ke?..ok ler tu..CAKAP TERANG2 DAN JELAS..tak pa, pasal melayu2 dalam PAS dan PKR tu tetap tak faham2..


CAKAP le TERANG2 dan JELAS..tak pa, kita semua faham...selepas kuasai ekonomi nak kuasai apa pula..adatler? Kalau boleh tak yah kongsi apa sebab nak kongsi?


Memang benarlah akan kata2..MALAYSIA masih lum merdeka!! kaum Cina lum masih dapat terima hakikat bahwa mereka telah diberi kerakyatan..diterima oleh sekelian bumiputera sebagai satu dari rakyat negara ni..mereka adalah portugis, mereka adalah British, mereka adalah Jepun..mereka adalah PENAKLUK!!


Jika Portugis berjaya kerana bantuan org2 dalam..kini kaum Cina pasti akan berjaya ngan bantuan Melayu2 PAS dan PKR..

Kemudian melayu2 PAS dan PKR akan salahkan UMNO..atau akan berkata padan muka, aku tak dapat..korang pun tak dapat..


SO meh ler belajar2 cakap cina pula kita..dulu masa Jepun ramai org2 kita pandai bahsa Jepun..


Masjid2 kita tukau je jadi to'kong dan gereja..apa ada hal, ALLAH gak ma..org2 Islam abis2 pun nak guna masa maghrib ngan Isyak je..dan jumaat.


Kalau pemerintah kelak kata tak payah..he he, lagi mereka suka..dan kita dah tahu sapa yg nak disalahkan..


-aa

7 comments

kini bukan 3 "TA"..saja

"Secara umumnya manusia akan tewas terhadap tiga “ta” iaitu wanita, harta dan takhta. Semua ini boleh dicari dan diberi. DATUK Akhbar Satar, mingguan"


Kini..bukan 3 "TA" saja, yeob oiiii...3 "TA" campur 1 "jambu", 1 "glamor"..


Ada ulamak kabor...mereka mampu pada dasarnya menahan diri mereka dari godaan wanita, harta, dan takhta..tapi "gah", atau "sohor", atau "glamor", atau "puji-pujian" mereka tak mampu nak kata mereka mampu menanganinya.


jadi "Sohor"..atau "Gah" ni tetap datang, kerana ianya adalah satu package ngan kejayaan atas usaha2 yg dilakukan.


Kelazatannya..tak leh dibeli ngan duit, tak leh ditukar ngan takhta dan tak leh diberi oleh mana2 pompuan dan jambu..


Hanya Allah swt saja yg mampu mengekang kita dari serangan penyakit hati ini..


-aa

0 comments

Mesej yg amat jelas!! dari Sarawak!

Sekelian bumiputera Sarawak..dan pempin2 Sarawak sepatutnya sedar akan mesej kaum Cina yg sangat jelas!!


Yakni...kami telah menguasai ekonomi dan sekarang sudah sampai masanya kami menguasai kuasa politik!!" sesuai ngan laungan pempin DAP semasa kempen pilihanraya Sarawak baru2 ni..walaupun telah mendapat teguran, tidak sesekali mereka mengaku silap atau meminta maaf.


Bayangkan jika ucapan sedemikian keluar dari pempin2 Bumiputera/Melayu pasti riuh rendah mereka minta agar pempin trsebut meminta maap!! Kaum2 Cina yg bukan aliran DAP juga akan sepakat malah pempin2 Cina bukan DAP..

Kekeruhan didalam kaum2 Bumiputera Sarawak akibat hasil hasutan dan bisikan2 tentera2 DAJJAL dilihat sebagai satu peluang bagi sekelian bangsa Cina.


Mesej di Sarawak juga jelas berikan gambaran sokongan atau undi org2 Cina dalam PRU13 nanti..


Apa lagi yg orang2 Cina mahukan? Mereka dapat segala kebebasan utk kumpulkan kekayaan dan memiliki hartanah..mereka bebas kesana kemari..mereka bebas utk brtanding kerusi yakni ada peluang utk jadi menteri atau exco, jadi yg berhormat. Bila mereka jadi YB, semua bumiputera/Melayu tetap panggil dan hormat sebagai yg berhormat layaknya..


Mereka tak perasan setiap tahun sejak merdeka ..top 10 org2 terkaya diMalaysia dimonopoli oleh kaum Cina..


Mereka tidak berterima kaseh..pada kaum Bumiputera Malaysia yg telah menerima mereka semua ngan tangan terbuka..


Mereka tidak berterima kaseh kah...ngan segala peluang yg telah diberi, senyuman2 yg diberi, sokongan2 perniagaan yg diberi ( org kabor org2 Cina kalau tutup kedai,org2 Melayu/Bumiputera akan mati kebulur..mm ni org2 Melayu sendiri kabor tu yg kononnya hidupnya brpandukan AQ dan sunnah..tapi hidup matinya ditangan org2 Cina)


Tapi jika org2 Melayu/Bumiputera tak sakan membeli..apakah org2 Cina akan kaya raya!


Sekelian org2 Cina yg kaya raya trsebut..tidakkah mereka sedar bahwa kekayaan mereka tersebut adalah kerana budi sekelian kaum Bumputera/Melayu.


Tidakkah terbayang pada fikiran mereka..jika sekelian org2 Melayu dan bumiputera menolak yakni tak mahu menerima sekelian org2 Cina sebagai rakyat Malaysia ketika mereka diistiharkan dan diberikan kerakyatan dulu?


Tapi tidak..org2 Cina telah beri isyarat yg jelas!!! Kami mahukan negara ini!!! Kami mahu jadi RAJA dan SULTAN!! Kami mahukan lebih!!!


Tapi..nak kata camno!! negara ni negara demokrasi..BEBAS!!


Cuma kita bumiputera/melayu leh fikir sejenak..sampai bila kita perlu bergantung ngan kaum2 Cina? Ribuan tahun sebelum org2 Cina brmaustatin disini, tok nenek kita leh berjaya dan mampu brdiri sebagai negara yg brtamaddun saing ngan kuasa2 besar yg lain!! tok nenek kita mampu tegakkan nusantara ni sebagai satu empayar yg disegani dan digeruni.. TANPA ORG2 CINA.


Pempin2 kerajaan Sarawak perlu pertimbangkan akan permit2 yg telah dikeluarkan..permit2 perlu diberikan pada Bumiputera sahaja..top management dan middle management 100% trdiri dari kaum Bumiputera..jika didakwa tidak layak atau tidak mempunyai kemahiran maka syarikat trbabit hendaklah brusaha latihkan. Agar tidak dimonopolikan oleh syarikat2 Bumiputera yg sedia ada..maka syarikat2 Bumiputera hendaklah ditubuhkan.


Syarikat2 yg berjaya juga mesti mempunyai 90% pembekal dari syarikat2 Bumiputera..jika tiada, hendaklah diwujudkan.


Sudah sampai masa, kekayaan bumi Sarawak, 90% haruslah dimiliki oleh kaum Bumiputera Sarawak.


Pempin2 Sarawak..tak perlu kisahkan kaum2 Cina Sarawak..mereka dah kaya, dan terang2 mereka dah jelaskan mereka tidak perlukan pempin2 BN, yakni pempin2 yg trdiri dari kaum Bumiputera..Melayu/Melanau leh berambus!!


Oleh kerana tu..buktikan juga, Sarawak dan sekelian pempin2 dan rakyat Bumiputera Sarawak juga tak memerlukan kehadiran kaum2 Cina..adios!!!


Apa kaum Cina telah pulangkan budi baik sekelian rakyat Bumiputera Sarawak..


Kita bukan hendak tindas mereka, zalimi mereka..cuma mereka dah kabor sejelas2nya mereka tak perlukan kita..mereka mahu perintah sendiri..mereka dah kaya dan cukup kaya malah mungkin mampu beli Sarawak..


Kita cuma perlu bangkit dan bersaing!! Jika org2 Cina satu bangsa yg berterimakaseh pasti dan pasti mereka beri laluan pada bumiputera Sarawak untuk bangun menguasai ekonomi mereka sendiri!! dapat merasa sedikit kekayaan tanah mereka sendiri..


Jika mereka adalah bangsa yg berterima kaseh!!


-aa












3 comments

APA LAGI YANG AKAN DITUNTUT LEPAS MEREKA KALAH?

Pilihanraya Negeri Sarawak yang baru sahaja berlalu telah membuktikan sesuatu yang sangat penting dan sering menjadi MEGALOPHOBIA kepada para pemimpin Barisan Nasional khususnya UMNO dan PBB.

TANPA UNDI CINA, BARISAN NASIONAL TETAP MENJADI KERAJAAN!!!

Selepas pelbagai peruntukan yang diberikan kepada masyarakat Cina di kerusi-kerusi bandar, ternyata pilihan mereka bukanlah Barisan Nasional sebaliknya DAP. Konon-kononnya untuk mendapatkan undi Cina, maka pelbagai tuntutan dibuat termasuklah peruntukan untuk sekolah-sekolah Cina. Kalau dahulu untuk sekolah-sekolah Cina yang daif, sekarang sudah melarat sampai ke sekolah menengah. Padahal pada masa yang sama, masyarakat yang sama juga menolak Sekolah Wawasan, Sekolah Bersepadu atau sistem pendidikan satu aliran.

Walhal pada masa yang sama, perlembagaan negara menyatakan bahawa sekolah-sekolah jenis kebangsaan dibenarkan wujud tetapi dananya adalah daripada masyarakat itu sendiri, bukannya kerajaan dan cukai rakyat. Namun atas dasar untuk mengambil hati atau lebih tepat lagi untuk mengambil undi, kerajaan telah bertolak ansur dan membenarkan peruntukan, bantuan dan sebagainya untuk sekolah-sekolah jenis kebangsaan. Manakala SAR pula yang sepatutnya mendapat lebih banyak peruntukan berdasarkan Perlembagaan, menggunakan wang zakat dan baitulmal.

Pengumuman yang seringkali dibuat oleh Najib Abdul Razak tentang peruntukan untuk masyarakat berkenaan, menjangkau berbilion ringgit. Hasil yang diperolehi ialah, lebih ramai anggota masyarakat berkenaan yang memilih DAP dengan permainan politik yang tidak sukar dibaca.

Paling menarik ialah betapa para pemimpin yang menguasai parti di dalam Barisan Nasional juga turut bermain sentimen yang sama dan membuat tuntutan yang pelbagai walaupun pada hakikatnya mereka tidak membantu kemenangan Barisan Nasional pun!!!

Kita boleh senaraikan pelbagai tuntutan yang dibuat bermula dari pilihanraya kecil Permatang Pauh sehinggalah Pilihanraya Negeri Sarawak. Dan perhatikanlah pola pengundian dan pemilihan yang dibuat walaupun pelbagai tuntutan mereka dipenuhi dengan tidak mengambil kira sensitiviti masyarakat Islam dan Bumiputera pelbagai agama di negara ini.

Dengan menggunakan PKR dan PAS, ternyata DAP telah berjaya melaksanakan misi utama mereka. Dan sekarang, kita bakal menyaksikan lebih banyak TONYOK-TONYOK dalam bentuk dan wajah Ngeh-Nga di seluruh negara, khususnya di Sarawak!!!

6 comments

Matang Ke Politik Rakyat Malaysia?

Rakyat Malaysia semada benar2 telah matang..atau pun disangka matang..tu kita sendiri timbang2kan.


Usaha pada meningkatkan kualiti kehidupan perlu diutamakan..bukannya isu2 perkauman, isu2 prbezaan agama..sungguh untung kita ni tak diuji juga ngan isu2 warna kulit..


Malaysia juga negara yg bebas kasta..tapi ada yg masih pejuangkan sistem kasta, kasta2 ni hanya bangsa dan penganut agama hindu je yg tahu sapa kasta apa..lain2 bangsa dan kaum dinegara ni tak tahu menahu pun.


Jika perkataan "PARIA" tu dirasakan hina..apakah agama hindu yg mereka anuti tu juga telah hinakan mereka..atau hindu diMalaysia telah diubah suai.


Jadi eloklah rakyat Malaysia ramai2 kuburkan je isu2 perkauman, isu kasta, isu2 perbezaan agama di Malaysia..abaikan pempin2 yg sibuk ngan isu2 tersebut.


Rakyat Malaysia perlu maklum..kehidupan dihadapan adalah lebih tercabar!! Anak2 mereka dan generasi2 akan datang adalah lebih mencabar dan semakin hebat. Jadi usahlah dibebankan lagi ngan isu2 perkauman, isu2 agama dll.


Generasi2 akan datang akan bersaing2 ngan pendatang2 asing ngan izin dan tanpa izin..pasar2 malam, kedai2 runcit, kedai2 kecil sedang ditakluki mereka...Kelak mereka mampu membeli hartanah2 dinegara ni..rumah2 kos tinggi dan mahal akan dibeli oleh mereka yg berpendapatan tinggi..rumah2 kos rendah akan dibeli oleh mereka2 yg berpendapatan rendah..kemana anak2 kita kelak?


Kelak kita akan mula diancam oleh mereka2 dari pakistan, india, vietnam, kemboja, afrika,bangladesh, nepal dll..tak kurang dari China, Hong Kong, Singapura dll..kerajaan takkan mampu menyekat mereka..permintaan pekerjaan dan industri yg enggan dipenuhi oleh pekerja2 tempatan yakni anak2 muda kita..terpaksa dipenuhi oleh mereka.


Ancaman dari mereka bukannya kita perlu tangani ngan keganasan.."kebebasan" dan "keadilan"..bak kata PAS, ni bumi Allah swt semua org berhak ( ye ker, fikir balik)..bak kata PKR, bak kata DAP tiada siapa yg lebih atau istimewa..mm fikir ler balik..


Kita bukan rakyat Malaysia yg ganas atau suka menindas..pada asalnya tiada cina, india pun yg mati ditindas oleh orang2 melayu..dulu, kini hingga selama2nya..melayu tidak pernah sekali2 dikenali sebagai bangsa penindas dan zalim.


Apa yg perlu kita buat...kita kena bangun brsaing!! Sekelian org2 Melayu dan Bumiputera kena brfikir jauh, gunakan segala peruntukan dan peluang untuk kukuhkan kedudukan kita..dan bersaing!! Kerajaan tak boleh selama2nya bantu kita je..dan usahlah trpedaya ngan janji2 manis konon leh bagi itu dan ini..yg mana hakikatnya nak mengkudakan saja.


Lihat macam mana isu TBH dan keluarganya dikudakan selagi ianya munafaat pada parti mereka, tapi diabaikan gitu saja apabila sudah basi dan tiada guna lagi..


Isu amirulrashid, allahyarham..kerana tiada kepentingan politik..ianya diabaikan.


dalam semua masalah rakyat..mereka hanya sibuk pada jam Omega, sibuk "membersihkan" pempin mereka..dan usaha "membersihkan" bukannya ngan memberi bukti tapi "membersihkan" ngan menuduh..dan memalingkan isu.


Rakyat Malaysia perlu matang..lihat disekeliling kita..negara2 sekeliling kita sedang porak peranda ngan brmacam2 masalah..jika rakyat Malaysia tak satu hati pasti dan pasti kita juga akan porak peranda..tak perlu tunggu zaman anak cucu kita, zaman ni juga kita akan jumpa dan hadapi..


Tapi matangkah rakyat Malaysia?


Sejarah membuktikan..manusia lebih suka dirinya dikuasai oleh perasaannya dan nafsunya dari akalnya.

So itu ler citernya..so masing2 kena terima je ler ngan keputusan yg kita sendiri buat..


Bak kata pepatah...


..ikut nafsu, lesu...ikut hati, mati...ikut rasa, binasa.


-aa

1 comments

TERIMA KASIH CINA SARAWAK... SATU IMPIAN TELAH DIREALISASIKAN!!!!!

Seperti yang dijangkakan, SUPP akan kalah teruk apabila bertanding dengan DAP di semua kerusi bandaran yang ditandinginya. SUPP hanya mampu meraih dua kerusi, sekaligus menjadikan ia sebagai parti paling minoriti dan tiada kepentingan di dalam Barisan Nasional Sarawak.

George Chan, Presiden SUPP kalah di Piasau sekaligus melucutkan langsung jawatannya sebagai Timbalan Ketua Menteri Sarawak. Pada masa yang sama, masyarakat Cina Sarawak, kehilangan suara penting dalam barisan kepimpinan utama negeri.

Selepas semua kekuatan diturunkan, termasuklah Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan menteri-menteri yang lain, ternyata SUPP tidak ubah seperti SUP BASI yang tidak mempunyai sebarang kepentingan lain, kecuali untuk dijadikan sebagai baja pokok. SUPP nyata gagal menyaingi DAP dalam semua bentuk tindakan dan sasaran.

Ketiadaan SUPP di dalam barisan jemaah menteri Sarawak yang baru nanti, akan menjadikan kepimpinan negeri hampir 100% Bumiputera Sarawak. Akhirnya impian sesetengah golongan untuk melihat barisan kepimpinan terdiri daripada anak-anak negeri yang tulen, telah pun tercapai.

Di sebalik kemajuan yang diperolehi di semua kawasan kerusi bandaran, ternyata masyarakat majoriti di kawasan tersebut tidak mahukan Barisan Nasional. Mereka lebih terpesona dengan janji-janji DAP kerana lagu-lagu yang dimainkan oleh DAP adalah lagu-lagu rasis yang sangat kena dengan tembolok dan perut mereka. Mereka sudah pun menguasai ekonomi negeri Sarawak untuk tempoh yang sangat panjang dan sekarang mereka cuba untuk menguasai politik pula.

Mujurlah PKR hanyalah sebuah parti sampah, manakala PAS langsung tidak boleh diharapkan untuk membantu DAP merealisasikan impan Chong Chien Jien dan Wong Ho Leng.

Maka sudah sampai masanya untuk kepimpinan utama Kerajaan Negeri Sarawak memberikan lebih banyak ruang pembangunan kepada masyarakat di luar bandar terutama di kawasan-kawasan yang menjadi kubu kuat Barisan Nasional. Kawasan-kawasan yang telah dimenangi oleh DAP seharusnya biarlah kekal seperti sedia ada sekarang kerana kemajuan yang tidak seimbang antara yang dimiliki oleh masyarakat bukan Bumiputera dengan Bumiputera Sarawak telah melahirkan satu jurang yang sangat luas. Penguasaan masyarakat bukan Bumiputera Sarawak dalam semua bidang kecuali politik, wajar dikongsi dengan masyarakat Bumiputera.

Bukankah DAP dan Pakatan Rakyat telah menjanjikan kemakmuran yang saksama antara rakyat Sarawak? Inilah masanya untuk Pakatan Rakyat dan DAP membuktikan kebenaran kata-kata mereka. Peruntukan besar untuk kawasan-kawasan bandar seharusnya dikurangkan dan diserahkan kepada kawasan-kawasan luar bandar yang masih banyak memerlukan prasarana asas.

Apatah lagi kemajuan walau sehebat mana pun yang dibuat di kawasan bandar, tidak akan mampu untuk mengubah persepsi dan pandangan masyarakat bukan Bumiputera yang telah lama menikmati kek ekonomi yang tidak adil!!!

Tahniah kepada masyarakat Cina Sarawak yang telah berjaya membantu mewujudkan sebuah kerajaan hampir sepenuhnya Bumiputera di Bumi Kenyalang dan sekarang tibalah masanya untuk mereka membuktikan bahawa mereka benar-benar saksama sepertimana yang dijanjikan di dalam kempen pilihanraya negeri yang baru sahaja berlalu!!!

11 comments

BILA DAH KALAH, MACAM-MACAMLAH BUNYINYA!!!!

Daripada 49 kerusi yang diserakahkan untuk ditandingi sehingga menimbulkan suasana tegang dengan rakan sekutu sendiri yang merupakan parti tempatan, SNAP, PKR hanya mampu menang di tiga buah kerusi. Pencapaian yang sebenarnya tidaklah sebaik mana pun memandangkan jumlah kerusi yang ditandingi jauh lebih banyak berbanding pada tahun 2006. Apatah lagi setelah berkempen secara hebat dengan perbelanjaan besar termasuklah dengan mewujudkan Free Radio Sarawak dan pelbagai NGO lain yang berselindung di sebalik pencinta alam sekitar, PKR hanya mampu membolot tiga kerusi.

Angan-angan untuk menghantar Baru Bian menjadi Ketua Menteri Sarawak yang baru, hanya tinggal angan-angan. Bahkan kalau dikira dari segi merit pun, Baru Bian bukan sahaja tidak layak sebagai Ketua Menteri, bahkan untuk Ketua Pembangkang dalam DUN Sarawak pun, dia tidak layak.

Kerana itulah, untuk menutup malu, Azmin Ali yang menjadi kepala PKR di Sarawak dalam PRN cuba menimbulkan isu Borang 14, konon-kononnya bagi mewujudkan persepsi bahawa PKR kalah bukan kerana pilihanraya, tetapi kerana SPR telah main tipu!

Tidak ada alasan lain yang mampu diberikan oleh PKR bagi menjelaskan tentang kekalahannya. Anehnya, DAP yang menambah koleksi kerusi tidak pula banyak komplen atau merungut. Barangkali kerana jumlah yang ditandingi lebih sedikit dan DAP menang 13 kerusi yang ditandinginya, membuatkan parti CHAUVINIST dan RASIS itu tidak banyak songeh seperti PKR.

PKR boleh kata semua orang menipu. Bahkan dalam satu peringkat pun, para pemimpin PKR akan sanggup untuk mengatakan PKR telah ditipu oleh pengundi. Tuduhan bahawa pengundi adalah bodoh kerana tidak memilih PKR, sudah pun kedengaran semenjak beberapa hari sebelum pengundian dijalankan lagi.

Kesukaran PKR menerima kenyataan bahawa parti mereka hanyalah parti sampah yang menang pun kerana terlalu banyak menipu janji, merupakan perkara yang cukup memberi masalah. Dari awal kewujudannya lagi, PKR sentiasa melaung-laungkan bahawa mereka telah dianiayai oleh semua pihak di negara ini, bahkan pada satu peringkat seolah-olah ingin menyalahkan Allah Taala kerana tidak pernah memberikan ruang kepada PKR untuk bernafas.

Apa yang berlaku kepada Anwar Ibrahim, dianggap sebagai pekerjaan UMNO dan Barisan Nasional. Kecenderungan mereka untuk percaya bahawa mereka adalah kaum yang dizalimi merupakan tindakan escapisme yang sangat teruk dan inferiority complex yang sukar diubati.

Dan kerana perjuangan mereka hanyalah atas dasar Anwar Ibrahim, PKR hanya mampu memberi alasan seperti yang diberikan oleh Azmin Ali dan Saifuddin Nasution serta N.Surendran yang menyalahkan SPR secara terus beralasankan Borang 14.

Malang sungguh otak penipu PKR yang tidak melayakkan mereka langsung sebagai pentadbir dan pemerintah Sarawak!!!

12 comments

BILA KHAIRY DITIMPA KARIIPAP ANWAR!!!!

Khairy Jamaluddin sememangnya melawakkan! Konon-kononnya dia sangat berfikiran jauh ke hadapan tetapi pada masa yang sama, dia tidak pula dapat melihat dirinya sendiri. Dia bukan sahaja gagal untuk berfungsi sebagai Ketua Pemuda UMNO, bahkan menjadi seorang UMNO pun, Khairy Jamaluddin gagal terus.

Maka kerana kegagalannya itulah, Khairy Jamaluddin memiliki tentera-tentera dan pengerusi-pengerusi unit di bawah Pemuda UMNO yang sama sepertinya... sama-sama tidak berotak untuk bekerja walaupun pada masa yang sama, sangat pintar macam mana nak membelit dan membolot!!!

Mengulas kejayaan Barisan Nasional di Sarawak, Khairy Jamaluddin cuba menunjuk ajar bagaimana Barisan Nasional harus 'mengotakan janji'. Janji yang dimaksudkan oleh Khairy adalah perletakan jawatan Taib Mahmud sebagai Ketua Menteri kerana kononnya ia adalah maruah Barisan Nasional.

Jadah apa Khairy mengulas tentang jawatan yang disandang oleh Taib Mahmud? Apakah Khairy Jamaluddin sudah mempunyai calonnya yang tersendiri? Apakah pengaruh dan tekanan daripada pihak dari dalam PBB sendiri yang cuba menyingkirkan Abang Johari, turut dihangatkan oleh Khairy Jamaluddin kerana menyedari Abang Johari mempunyai kekuatan akar umbi berbanding pemimpin sokongan Khairy yang hanya mempunyai kekuatan atas angin.

Tentu menarik apabila memikirkan tentang dorongan yang membuatkan Khairy mengeluarkan ulasan sebegitu rupa. Terlebih-lebih menarik apabila Khairy Jamaluddin masih lagi beranggapan bapa mertuanya adalah Perdana Menteri Malaysia atau bekas Perdana Menteri Malaysia yang mempunyai kuasa besar.

Sepatutnya sebagai Ketua Pemuda Barisan Nasional, Khairy tidak perlulah nak menyaingi kekurangajaran Shamsul Iskandar Mohd Akin, Ketua AMK yang hampir sahaja hilang gigi, penyek hidung atau hilang lemak di perut kerana bersikap biadap di tempat orang. Khairi Jamaluddin sendiri seharusnya memikirkan semula kedudukannya selaku Ketua Pemuda UMNO yang tidak efisien ataupun sebagai Ketua Pemuda Barisan Nasional yang memilih kalah untuk popular dan dilihat bijak.

Tidak perlulah dia susah hati dengan perlantikan semula Taib Mahmud sebagai Ketua Menteri Sarawak kerana di sebalik pelbagai kisah yang kurang enak, kejayaan Barisan Nasional Sarawak mengekalkan majoriti lebih dua pertiga seharusnya dilihat dan dikaji oleh Khairy yang terpaksa memikirkan semula kedudukannya di dalam UMNO sendiri.


4 comments

Saturday, April 16, 2011

PAS TERGOLEK DI SARAWAK... TOLONG SIMPATI DENGAN PAS!!!

Saturday, April 16, 2011
Seperti yang dijangka, PAS kalah di semua kerusi yang ditandinginya di Sarawak. Meskipun bermula garang dan berkeyakinan penuh tentang kemenangan PAS di Sarawak, ternyata impian tersebut sekadar satu impian orang yang kuat berangan-angan.

Ketika PKR dan DAP berjaya menambah kerusi mereka di Sarawak selepas dua tahun berkempen secara agresif dan menusukkan lebih banyak jarum-jarum pecah belah, PAS pula terkonteng-konteng. Bukan sahaja kalah tetapi PAS menghadapi kemerosotan undi di Beting Maro yang diharapkan mampu menjadi kawasan pertama yang dimenangi oleh PAS di Sarawak.

Munajat dan doa serta solat hajat PAS untuk menang di Sarawak masih belum dikabulkan oleh Allah Taala. Sebaliknya Allah Taala mengabulkan sebahagian doa kepada PKR yang begitu beriltizam untuk menawan Sarawak kerana kekayaan negeri ini dan mampu membiayai keseluruhan aktiviti Pakatan Rakyat di seluruh Malaysia selama bergenerasi.

Penyengutuan PAS dengan DAP dan PKR sememangnya tidak banyak menguntungkan walaupun beberapa pemimpin PAS yang gila kuasa melihat penyengutuan tersebut sebagai sesuatu yang menguntungkan survival mereka dalam PAS dan Pakatan Rakyat.

Ternyata telahan awal para pemimpin PAS yang sebenarnya lebih sibuk tentang kehidupan mereka selepas ini dalam pertandingan jawatan-jawatan utama dalam PAS, telah menyalahi realiti sama sekali.

Ketika para petugas PAS yang dibawa dari Semenanjung mengeluh tentang pelbagai masalah yang terpaksa dihadapi atas nama perjuangan dan jihad, para pemimpin PAS pula bagaikan lembu dan kambing susu yang boleh diheret ke sana ke mari oleh DAP untuk berceramah di atas pentas mereka. Sedangkan pada masa yang sama, pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat yang lain, tidak pula sibuk untuk berceramah atau diheret ke atas pentas ceramah PAS di kawasan-kawasan yang ditandingi.

Malang amat buat PAS yang menaruh sepenuh keyakinan terhadap rakan sekutunya tetapi pada masa yang sama, rakan sekutunya pula bertindak membelakangkan PAS dan menyifatkan PAS seperti haiwan belaan yang boleh diperah susu dan apabila hendak dimakan, boleh disembelih sesuka hati.

Maka sewajarnya PAS tidak perlu diketawakan atau diejek-ejek, sebaliknya PAS perlu diberikan simpati yang amat sangat. Sebabnya, PAS dalam keadaan sekarang, sebenarnya lebih memerlukan simpati berbanding sokongan atau kata-kata semangat yang tidak akan berkesudahan dengan realiti sebaliknya menjadikan PAS bagaikan hantu pontianak yang kakinya tidak jejak ke tanah dan badannya tidak naik ke langit.

7 comments

Blog Archive

Labels