IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, April 26, 2011

INI SEBENARNYA YANG DITAKUTI OLEH DAP DAN PAKATAN RAKYAT!!!!

Tuesday, April 26, 2011

Nota Penulis : Ancaman terhadap negara datang dari luar dan dalam. Untuk memudahkan perancangan musuh Islam, agenda utama mereka ialah menimbulkan kekacauan dari dalam negara dan menyebabkan kesatuan umat Melayu Islam berpecah. Ini sedang berlaku dan kerajaan terpaksa menghabiskan ratusan juta ringgit untuk menjalankan perang saraf bagi mengelakkan Malaysia terus terjerumus dalam kancah ini.

Malaysia sehingga kini berjaya menepis perancangan halus dan terancang dari luar kerana mempunyai jaringan perisikan yang sangat ampuh dengan dibantu oleh pasukan risik Angkatan Tentera Malaysia (ATM) serta Cawangan Khas Polis Di Raja Malaysia (PDRM). Hanya negara yang mempunyai jaringan risikan dan rangkaian penyampai maklumat yang benar-benar baik sahaja mampu mengatasi banyak masalah yang dilontarkan ke dalam negara.
Bukan sedikit negara lain meniru cara Malaysia yang menggunakan konsep “Cegah Sebelum Parah) melalui undang-undang Akta Rahsia Rasmi yang kini turut ditiru oleh banyak negara luar.

Di mana negara lain gagal, Malaysia terus kekal aman. Cuba anda cari di dalam dunia ini, negara mana yang tidak terlepas dari diganggu oleh “tangan-tangan tidak nampak” ini, dari Indonesia sampailah ke Timur Tengah.
Setakat ini negara kita masih mampu dipertahankan dan anda masih boleh keluar berarak, mendengar ceramah Anwar atau PAS dan berkempen untuk kejayaan politik anda dalam parti Umno, kesemuanya kerana kerajaan Malaysia dan kroni-kroninya bertungkus lumus berjuang dalam kepayahan untuk membolehkan anda melakukan semua ini dengan PERCUMA.

1. Untuk menjamin keamanan, negara harus mempunyai jaringan perisikan yang cekap. Untuk menjamin kedaulatan, negara harus mempunyai pertahanan yang kuat. Mudah sahaja formulanya.

2. Asas kepada jaringan risikan yang kuat di Malaysia terletak kepada pihak tentera, badan kerajaan dan sumber pendapatan dari syarikat-syarikat kerajaan yang mempunyai dana yang kaya raya.

3. Saya rasa lucu apabila ada pihak yang menimbulkan isu “wang rakyat”, apa wang rakyat ini? saya yakin melalui dasar penswastaan yang diperkenalkan negarawan seperti Tun Dr Mahathir Mohamad, syarikat kerajaan atau GLC mampu memberi dana jutaan ringgit kepada kerajaan Malaysia (tak payah pakai wang rakyat, duit anda selamat dalam bank dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja) anda.

4. Bukan mudah untuk mendapatkan perkara yang saya sebut pada Para 1 di atas kerana belanjanya sangat mahal. Memang menjadi metaliti rakyat Malaysia yang liat untuk membayar insuran kerana kepentingan perlindungan insuran tidak akan kelihatan faedahnya kecuali selepas kemalangan atau bencana berlaku.

5. Contoh mudah, kita memang pening kepala apabila tiba untuk mengeluarkan duit bagi membayar insuran kereta kita dan kita (khususnya orang Melayu) tidak berminat pula kepada pelaburan yang berasaskan insuran.

6. Ini sangat berbeza dengan negara maju seperti Singapura, yang beranggapan belanjawan pertahanan dalam dan luar merupakan satu perlindungan insuran kepada keamanan dan kemajuan republik tersebut.

7. Ada beberapa pihak yang menjalankan urusan perisikan di dalam negara dan ini termasuklah beberapa agensi dalam kementerian kerajaan, Unit Cawangan Khas Polis Di Raja Malaysia (PDRM) atau Special Branch, Kor Risik, Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia, cabang laut dan udara Angkatan Tentera Malaysia dan elemen-elemen dalam Kementerian Dalam Negeri serta Jabatan Perdana Menteri Malaysia.

8. Elemen risikan luar dan dalam negara terletak pada bahu agensi perisikan seperti Malaysia External Intelligence Organisation (MEIO), SB dan Kor Risik yang mengumpul maklumat dari luar negara untuk dikumpul dan dikaitkan dengan beberapa isu dalam negara yang turut dihimpun oleh agensi yang sama atau agensi yang lain yang mengutip maklumat dari sumber tempatan.

9. Dari pihak awam, jaringan risikan (network kepada agensi risikan sebenar) akan menyalurkan maklumat kepada Jabatan Perdana Menteri misalnya terdiri dari Bahagian Hal Ehwal Khas (JASA), KEMAS, Biro Tata Negara dan individu yang dilantik secara khusus yang dikenal pasti sebagai sangat patriotik dan lulus tapisan keselamatan yang ketat, mereka ini kebanyakkan terdiri dari bekas anggota tentera khususnya komando.

10. Maklumat risikan ini diperolehi dari sumber berbentuk risikan manusia (Humint), risikan semboyan (Signint) dan elektronik (Elint) dan dibantu oleh pihak-pihak yang pakar untuk menganalisa maklumat data, pakar psikologi dan mereka yang mahir dan dipanggil Cobler (pakar memalsukan dokumen) untuk tujuan penetrasi.

11. Sebagaimana agensi risikan di luar negara, belanjawan keselamatan Malaysia dibantu oleh bajet yang datang secara rasmi seperti belanjawan untuk PDRM, Angkatan Tentera Malaysia dan bajet clandestine dari keuntungan syarikat-syarikat milik kerajaan (GLC) seperti Lembaga Tabung Angkatan Tentera, Tenaga Nasional Berhad dan banyak lagi.

12. Peranan risikan dalam Malaysia sebenarnya lebih hebat dari filem Mission Impossible dan jika anda teliti, tahun lepas ada iklan di dalam web JPM di mana “Pakar Peperangan Elektronik” diperlukan, jika kita fikir secara logik mengapa sebuah jabatan milik Perdana Menteri memerlukan pakar peperangan elektronik. Sudah tentu kepakaran ini disalurkan kepada agensi risikan keselamatan di bawah naungannya seperti MEIO.

PERALATAN

13. Seperti mana-mana agensi risikan lain, penyampaian maklumat risikan terhadap kerajaan Malaysia dibuat juga melalui peralatan yang canggih dan tidak berapa canggih (tidak mudah dihack) dan ini memerlukan mesin-mesin yang mampu membuat Chiper dan Dechiper (sama ada model yang terkini atau yang diguna sejak dari zaman komunis lagi).

14. Ada perlatan yang dihasilkan oleh saintis dan individu yang terkenal di Malaysia (nama tak payah sebut) untuk mencipta gajet-gajet yang diperlukan sama ada sistem untuk debugging atau surveillance dan communication interceptor.

15. Saya tidak pasti jika ini benar tetapi gergasi pengeluar telefon (nama tak payah sebut) ada menjual produk alat telekomunikasi yang harganya mencecah sehingga puluhan ribu ringgit untuk kegunaan agensi perisikan kita.

16. Kenderaan yang dipakai adalah pelbagai jenis dan beraneka ragam termasuklah van-van dari agensi pelancongan yang tidak pernah wujud tapi yang paling popular adalah teksi.

ANCAMAN DALAM NEGARA

17. Secara am, ancaman dalam negara wujud dari pelbagai pihak yang ditaja oleh anasir clandestine dari luar seperti MOSSAD, CIA, M16, SIS, SID serta elemen sulit risikan Singapura yang mengandungi elemen korporat, kewangan dan pengumpulan data ketenteraan serta politik.

18. Ancaman dari negara luar seperti Thailand dan Indonesia berada di bawah tahap terendah (mereka dianggap negara sahabat).

19.Ancaman datang dari perbagai bentuk seperti sabotaj ekonomi, keamanan, politik, memburukkan imej negara dan pelbagai unsur subversif yang lain.

20. Saya tidak pasti jika kisah ini benar, semasa kru filem The Entrapment membuat shooting di Kuala Lumpur, kru yang terdiri dari segelintir agen CIA ada memasang beberapa peralatan elektronik (listening bug) di KLCC dan Menara KL Tower.

21.Muslihat mereka berjaya dikesan, sejak itu sangat kurang atau tiada syarikat filem Hollywood membuat shooting filem di Malaysia. Saya bagaimanapun mengandaikan cerita ini hanya “rumours” sahaja dan belum pasti kebenarannya.

22.Segala pusat ancaman berpengkalan di Singapura yang menjadi pintu masuk ke dalam negara ini.

23. Ada unsur-unsur yang memberi petunjuk bahawa terdapat tajaan kepada kekacauan di dalam negara yang sedang ditimbulkan oleh anasir-anasir dari parti pembangkang dan juga anasir halus dalam Umno.

24. Usaha juga sedang dibuat untuk menjatuhkan Raja-raja Melayu, kejatuhan mereka akan mengorak langkah Malaysia menjadi sebuah republik dan sesiapa pun boleh menjadi Ketua Negara (kalau rakyat negara ini sudah dididik untuk tidak menghormati ketua negara, perdana menteri…kita nak dengar cakap siapa dan kalau cakap mufti pun kita boleh perlekehkan, kita nak dengar cakap siapa lagi? Akhirnya semua pemimpin yang bernama Melayu dan Islam akan ditolak ke tepi dan ketika itu barulah kita tahu tetapi kita sudah terlambat kerana kebodohan kita sendiri.

25. DAP mungkin menjadi platform terbaik untuk kejatuhan sebuah kerajaan Melayu Islam seperti Malaysia. Anwar Ibrahim hanyalah boneka, persoalan terbaik, siapa yang pasang kamera video tempat Anwar bermukah dengan pelacur Cina? Siapa pemilik tempat itu dan tujuan kamera di pasang? (Maaf, kalau betul lah Anwar, harap-harap bukan). Polis sepatutnya siasat siapa pemilik tempat itu sebenarnya.

26. Itu baru sebahagian, baru ancaman dalam politik, belum lagi ancaman dan sabotaj terhadap ekonomi dan kewangan negara serta pelbagai ancaman halus yang disasar untuk mengurangkan jati diri orang Melayu dan Islam di negara ini.

27.Masalahnya, siapa pun elemen luar, mereka masih gagal mengkaji siapa orang Melayu sebenar. Gagal mengkaji psikologi orang Melayu dan mereka menyangka, orang Melayu ini sama macam bangsa Arab.

28.Jika unsur-unsur provokasi gagal diwujudkan melalui dalam negara, ada kemungkinan ia akan naik ke tahap yang lebih tinggi seperti peperangan dengan negara luar serta sebagainya.

SAMBUNG BACAAN ANDA DI MILITARY OF MALAYSIA


0 comments

Berpantang maut sebelum ajal..

Kerugian RM9 bilion setahun akibat kemalangan jalan raya
26/04/2011 4:47pm
KUALA LUMPUR 26 April — Kemalangan jalan raya di seluruh negara setiap tahun mengakibatkan kerugian RM9 bilion, yang meliputi kos perubatan, bayaran insurans, baik pulih kenderaan dan kerugian pengeluaran, kata Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Abdul Rahim Bakri.
Beliau berkata, kira-kira 6,800 nyawa melayang di jalan raya setiap tahun, dengan 65 peratus kemalangan jalan raya berpunca akibat memandu melebihi had kelajuan ditetapkan.
Pelbagai kempen diadakan kerajaan bagi mengurangkan jumlah kemalangan maut seterusnya mengurangkan kos yang terpaksa ditanggung akibat kemalangan jalan raya, katanya.-utusan.


_____________________________________




Kerugian RM 9 billion ni tak termasuk kerugian dan kesusahan yg bakal ditanggung pewaris dalam mengharungi kehidupan yg serba mencabar ni..tak termasuk juga kerugian kerana hilang keupayaan menyara kehidupan diri sendiri dan terpaksa ditanggung sedara mara..dan juga lain2 peluang semada kebaikan dunia maupun kebaikan akhirat!!




kira2 6,800 nyawa melayang setiap tahun..aku tak pasti jika kematian rakyat dinegara ni lebih tinggi dari kematian rakyat Palestine yg dibunuh atau akibat peperangan dan kekejaman israel setiap tahun...atau kematian rakyat Iraq setiap tahun akibat pencerobohan tentera asing sehingga hari ni!!




Alangkah baik jika dikeluarkan perangkaan..dari kaum manakah yg hadapi kematian yg tertinggi dijalanraya..




Dari berita2 akhbar dan TV aku agak2 ler..tidak lain tidak bukan..org2 Melayu akan menjuarainya!!




Kenapa????




Pada hemat aku..kita kena peringatkan setiap org2 Islam supaya amalkan Islam ketika berkenderaan!! Islam tu sejahtera..Islam tu selamat. Jika kita amalkan Islam nescaya kita akan selamat..atau jika berlaku juga kemalangan tidak lah memberatkan!!




Sekurang2nya bacalah doa naik kenderaan!!..Sering dikaborkan kemalangan brpunca "luar kawalan"..




Pengalaman kawan..apa yg dia perhatikan, apabila amalkan doa trsebut..jika dia hampir2 trtidur seolah2 dia digerakkan..jika hendak berlaku kemalangan, dia akan trselamat atau sipi2 je seolah2 ada yg menghindarkan kemalangan trsebut. Jika berlaku kerosakan, biasanya berlaku apabila dia sudah benar2 hampir ngan destinasi ataupun brdekatan ngan workshop..kekadang juga didatangkan tak sedap hati ngan enjinnya atau sebagainya..kekadang juga perjalanan jadi tertangguh!!




Ada gak yg brciter melalui amalan tersebut..kabor sipolan ni sejak ia memiliki kenderaan ia tak pernah gagal membaca doa naik kenderaan..satu hari dia trtidur dalam perjalanan balik kampung..lebih kurang 2 km lagi utk sampai ke umah kampungnya dan jalan juga bukanlah jalan yg lurus..(maklum ler jalan kampung)




Dan amatlah ia terkejut, sedar2 dia dah ada depan umahnya tanpa berlaku apa2 yg tak diingini!!


Syukur bebenor dia!




Kita amalkan dan ajaklah org lain amalkan...usah terpedaya kabor kena yakin dulu atau kena ikhlas dulu atau apa saja komen org lain, yg penting buat dulu!!




Tidak ada org kenyang dulu baru makan..tapi makan dulu, baru ler kenyang.


Bukan yakin dulu baru amalkan, amalkan dulu kemudian datanglah yakin..dan bila berterusan datanglah pula ikhlas.




Mudah2an org2 kapir akan terkejut dan kagum bahwa sangat2 lah untung jadi org2 Islam kerana kesejahteraan dan keselamatan mereka kerana mereka amalkan Islam..mudah2an tiada lagi org2 Islam yg terlibat ngan kemalangan ngeri lagi..




-aa

0 comments

TERIMALAH HAKIKAT, PKR DAH NAK MAMPUS KERANA KEMALUAN ANWAR IBRAHIM!!!!

Sememangnya amat sukar untuk mempercayai, rakyat Sarawak menolak PKR secara total meskipun berjaya menambah 2 lagi kerusi selepas berhempas pulas lebih dua tahun menjalankan kempen di serata Sarawak. Sedangkan Barisan Nasional yang hanya mula giat menjalankan kempen mengikut undang-undang buku pilihanraya iaitu selepas penamaan calon pula, berjaya mengekalkan penguasaan tiga perempat kerusi DUN Sarawak.

Lebih sukar mempercayai hakikat itu ialah apabila DAP pula berjaya menambahkan tiga lagi kerusi daripada 15 kerusi yang ditandingi berbanding PKR yang bertanding di 49 buah kerusi. Memandangkan tiada sebarang alasan yang boleh diberikan berhubung kegagalan PKR setelah menghabiskan jutaan ringgit dan masa pemimpin agung mereka iaitu Anwar Ibrahim, maka terpaksalah digunakan alasan yang dianggap paling baik dan paling berasas.

Rafizi Ramli, Pengarah Strategi PKR berkata, partinya mengesan pelbagai kaedah kreatif oleh Barisan Nasional untuk menang di Sarawak. Pondok panas, penyaluran wang secara haram, ambil gambar selepas memangkah dan terbukti jikalau kawasan tersebut menang, adalah antara yang disebut oleh Rafizi Ramli. (KEADILAN DAILY)

Rafizi barangkali beranggapan semua rakyat Malaysia adalah bodoh dan tidak mendapat sebarang maklumat. Sepatutnya Rafizi menjawab pelbagai pertanyaan sebelum itu tentang mengapa PKR masih juga kalah atau sekadar menang dengan undi kecil walaupun memperuntukkan jutaan wang dan taburan umpan pada PRN Sarawak yang lepas seperti yang berlaku di kawasan Zulhaidah Suboh, bahkan di Ba'kelalan dan Bario.

Apakah hanya kerana PKR gagal dalam menabur wang dan umpan pilihanraya kepada rakyat Sarawak yang mengamalkan sikap yang diajarkan oleh PKR sendiri iaitu, 'bagi ambil, undi orang lain', maka terpaksalah PKR menggunakan alasan Barisan Nasional tabur duit dan gunakan helah kotor.

Lebih malang lagi ialah apabila SPR pula dikatakan membantu Barisan Nasional menang. Aneh, SPR tidak pula dikatakan berpihak kepada DAP-PKR apabila MENGHADIAHKAN PULAU PINANG dan SELANGOR kepada DAP-PKR. Bukankah sangat jelas, PKR-DAP di Pulau Pinang dan Selangor telah melakukan penipuan yang cukup hebat?

Bila dah kalah, macam-macamlah alasannya.... terima sajalah kenyataan, Anwar Ibrahim lari tercirit-cirit bila Tuai Rumah tanya dia tentang jam tangan Omega dan video lucahnya!!!

0 comments

VIDEO LUCAH PEMIMPIN UMNO MANA YANG DIPEGANG DAP?

Inilah berita yang serba melawakkan! DAP dijemput oleh UMNO masuk ke Barisan Nasional? Pemimpin UMNO mana yang buat lawak telur tersepit itu yang cuba 'memecah-belahkan DAP' sebagaimana yang telah mereka lakukan terhadap PAS dalam isu Kerajaan Perpaduan?

Atau barangkali pemimpin UMNO yang tidak dinamakan itu sebenarnya mempunyai rahsia besar? Misalnya video seksnya ada di tangan Lim Guan Eng sehingga mengakibatkan dia terpaksa mengeluarkan cerita yang kononnya untuk menakutkan MCA, tetapi sebenarnya dia yang takut?

Pelbagai andaian boleh diberikan... namun berdasarkan apa yang keluar dari mulut Lim Guan Eng, ternyata cerita tersebut satu ciptaan wartawan Harakah Daily yang malas keluar mencari bahan, selain mungkin diarahkan oleh editornya agar menulis isu polemik sebelum disusuli dengan jawapan daripada Lim Guan Eng.

Sebabnya dalam berita seterusnya, Lim Guan Eng dengan nada angkuh berkata, DAP tidak mungkin akan menerima tawaran UMNO untuk menyertai Barisan Nasional. (BACA DI SINI)

Apa yang dilakukan oleh Harakah Daily sebenarnya ialah untuk menunjukkan betapa terdesaknya UMNO setelah semakin ramai orang Melayu menyatakan kebencian terhadap MCA ekoran mulut Presiden parti tersebut yang langsung tidak sedar diri. Harakah Daily yang diketahui sangat condong kepada kumpulan Anwarista di dalam PAS, cuba mengambil kesempatan daripada kemelut yang sedang berlaku....

Tapi kalau benarlah ada pemimpin UMNO yang menghulurkan tangan kepada DAP, sudah pasti ADA VIDEO LUCAH PEMIMPIN UMNO ITU di tangan DAP. Kalau tidak, pemimpin UMNO terbabit tidak akan sebaghal itu!!!

3 comments

AIKKK.. KIT SIANG ULANG BALIK PERANGAI LAMANYA

DAP terlibat sepenuhnya dalam kematian Teoh Beng Hock. Itu adalah kesimpulan mudah yang boleh dibuat berdasarkan prosiding yang sedang dilangsungkan oleh Suruhanjaya Siasatan Diraja tentang kematian Teoh Beng Hock. Dan jikalau Suruhanjaya Siasatan Diraja 'kekal' mendapati DAP terbabit, parti tersebut akan menerima natijah yang sangat besat.

Dek kerana itulah, Lim Kit Siang cepat-cepat meminta SPRM bertanggungjawab dalam kematian Teoh Beng Hock untuk melindungi partinya. Kata Lim Kit Siang, kematian Teoh Beng Hock tidak ada kena mengena dengan rasuah yang diamalkan oleh majikan Teoh Beng Hock iaitu Ean Yong Hian Wah.

Lim Kit Siang mendasarkan kata-katanya kepada keterangan yang diberikan oleh seorang saksi yang menyatakan, siasatan mendapati tiada sebarang testimoni yang menunjukkan wujudnya kaitan rasuah dengan Ean Yong Hian Wah di bawah Seksyen 18 akta SPRM 2009.

Keterangan saksi tersebut, bagaikan satu nafas panjang yang dianugerahkan kepada DAP selepas seorang saksi sebelum ini mendedahkan tentang perbuatan DAP mengali-babakan kontraktor Melayu-Bumiputera dan komisyen daripada projek-projek kerajaan negeri yang diperolehi untuk DAP.

Kata-kata Lim Kit Siang yang mahukan SPRM bertanggungjawab sepenuhnya terhadap kematian Teoh Beng Hock bagaikan deja-vu. 1969, dia dan gerombolan Cinanya berkempen ke sana ke mari mempersoalkan hak keistimewaan Melayu dan Islam, melabelkan Melayu sebagai pendatang, selain mencetuskan perasaan tidak berpuas hati Cina kepada Melayu mengakibatkan satu tragedi berdarah tercetus di Kuala Lumpur.

Anehnya, Lim Kit Siang menyalahkan UMNO yang dikatakannya sedang bergolak dalam perebutan jawatan antara Tunku Abdul Rahman dan Tun Abdul Razak sebagai penyebab utama Tragedi 13 Mei 1969!!!

2 comments

KEPANDAIAN NURUL IZZAH HANYALAH MENGANGKANG!!!

Siapa sangka, anak Nurul Izzah akan mengajar Taib Mahmud bagaimana hendak mentadbir Sarawak selepas Barisan Nasional yang dipengerusikan oleh Taib Mahmud menang tiga perempat kerusi DUN Sarawak dalam PRN baru-baru ini.

Kata Nurul Izzah kepada Taib Mahmud, Sarawak perlu mendesak Kerajaan Pusat agar meningkatkan royalti minyak kepada 20%. Bukan itu sahaja, katanya lagi Sarawak perlu mendapat autonomi yang lebih besar daripada Kerajaan Pusat.

Budak tolol yang tidak tahu diuntung ini, sebenarnya tersangat bengap dan tidak pernah tahu apa-apa tentang sejarah Sarawak dan perjanjian Sarawak di dalam Malaysia. Sarawak dari dahulu sampai sekarang, sememangnya menikmati autonomi seperti yang dipersetujui ketika Bumi Kenyalang bergandingan dengan Persekutuan Tanah Melayu, Sabah dan Singapura (diterajang keluar pada 1965 selepas cuba jadi penjajah Malaysia) pada tahun 1963.

Disebabkan autonomi itulah, NCR dan tanah adat di Sarawak serta banyak perkara lain, tidak boleh dicampuri oleh Kerajaan Pusat. Pentadbiran negeri adalah Kabinet, bukannya Exco seperti di Kelantan dan negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan DAP-PKR. Bahkan kuasa imigresen Sarawak yang boleh menghalang mana-mana orang daripada memasuki Sarawak seperti yang terkena kepada beberapa orang pemimpin PKR bahkan kepada Lim Kit Siang dahulu.

Budak tolol sangap ini, layaknya hanya mengangkang dan melakukan senaman kemutan untuk suaminya sahaja!!! Kebodohan dan kesombongannya nampak benar diwarisi daripada PAPA JAHATnya sungguhpun ada beberapa sanggahan yang ragu-ragu berdasarkan tarikh lahirnya dan tarikh pernikahan lari Anwar-Wan Azizah.

Pantai Dalam yang bermasalah baru-baru ini, langsung tidak dipedulikannya. Lembah Pantai yang diwakilinya pun sekadar dijenguk untuk dia berposing maut dan tunjuk lawa. Masalah penduduk setempat segala-galanya diserahkan kepada UMNO Lembah Pantai dan Raja Nong Chik. Cuma bila masalah tersebut berjaya diselesaikan oleh UMNO dan Nong Chik, dia akan muncul untuk mengambil nama buat AMK dan PKR. Yang dia lebih sibukkan adalah Sarawak sedangkan partinya di Sarawak hanya ada tiga kerusi dan sedang dalam proses kehilangan dua daripadanya kepada Barisan Nasional.

Oiii budak tolol... tak payahlah duk menyibuk kat negeri orang.... tak payahlah tunjuk rajin di Sarawak. Tunjuk rajin di Lembah Pantai lah sebab di Lembah Pantai, anda lebih diperlukan. Penduduk dan pengundi di Lembah Pantai mempunyai hak yang jauh lebih besar ke atas anda berbanding rakyat Sarawak yang jelas menolak PKR dan Anwar Ibrahim.

Tak payahlah ajar orang Sarawak bagaimana hendak menyumpit... diorang tak sumpit 'nasi lemak seringgit' kau pun dah kira okey!!! Sekurang-kurangnya bersyukurlah sebab PAPA JAHAT anda masih lagi dibenarkan keluar masuk Sarawak dengan bebas!

7 comments

MENTERI BESAR APA NIK ABDUL AZIZ NIH?

Nik Abdul Aziz mencabar sesiapa sahaja yang mempertikaikan pencapaian Kelantan agar datang ke Kelantan dan menghadiri Kuliah Jumaatnya. Kalau tak puas hati juga dan ingin tahu tentang apa yang Kerajaan PAS Kelantan telah lakukan untuk negeri tersebut, pihak yang mempertikaikannya bolehlah datang ke Medan Ilmu, Kota Bharu pada pagi Jumaat... yang sudah tentu akan 'dihiburkan' dengan ceramah agama politik. (BACA DI SINI)

Rupa-rupanya masih ramai yang beranggapan, kemajuan sesebuah negeri dan kehebatan sesebuah pentadbiran negeri terletak pada ceramah dan kuliah Jumaat. Tatkala pelbagai masalah melanda Kelantan terutama dengan 415 orang peniaga yang dihalau dari premis lama mereka ke premis menantunya, penyelesaian yang ditawarkan oleh Nik Abdul Aziz ialah mendengar Kuliah Jumaat dan ceramah pagi Jumaat.

Kalaulah Kuliah Jumaat dan ceramah pagi Jumaat dianggap sebagai indeks kepada kemajuan sesebuah negeri atau negara, barangkali tidak perlulah ada seorang Menteri Besar, Exco, Perdana Menteri dan Menteri Kabinet, bahkan tidak perlu ada langsung sebarang jawatan di dalam sesebuah negara dan negeri. Cukup dengan wujudnya penceramah dan pemberi kuliah.... sebab ceramah dan kuliah sahaja sudah mampu membangunkan sesebuah negeri.

Apa pula agaknya berita yang dibisikkan ke telinga Nik Abdul Aziz oleh punahsiat-punahsiatnya kali ini. Pastinya cerita-cerita yang disampaikan itu jauh daripada kebenaran seperti yang sering mereka lakukan sehingga Nik Abdul Aziz kelihatan seperti seorang tua penyesat yang sangat jahat lakunya selama ini.

Memandangkan Nik Abdul Aziz telah dijadikan sebagai Menteri Besar yang gemar berkuliah dan gemar pula berceramah, pastinya punahsiat-punahsiat yang berada di sekeliling Nik Abdul Aziz mempunyai kerja-kerja yang lebih besar dan menguntungkan. Menjadikan Nik Abdul Aziz sebagai PU-CHI, THE LAST EMPEROR OF CHINA dengan mereka pula berfungsi sebagai DOWAGER, menyebabkan Kelantan ketinggalan dalam serba-serbi.

Menariknya setiap kali DOWAGER-DOWAGER ini tidak mempunyai sebarang alasan apabila ditanya mengapa Kelantan tidak boleh dibangunkan sedangkan saban tahun Kelantan menerima peruntukan terbesar berbanding negeri-negeri lain sungguhpun saiz negerinya jauh lebih kecil berbanding Sarawak, alasan yang diberikan ialah, PERUNTUKAN MASIH BELUM TURUN!

Dan PERUNTUKAN MASIH BELUM TURUN terus digemakan dan disenandungkan sehinggalah walaupun peruntukan telah turun dan HILANG GHAIB GHUYUB seperti RM600 juta untuk pembekalan air bersih di seluruh Kelantan pada tahun 1999, alasan itu jugalah yang terus digunakan. Para pengikut PAS yang otak mereka sama saiz dengan otak burung kakatua, turut mengangguk-angguk dan membenarkan apa-apa sahaja yang dikatakan oleh DOWAGER-DOWAGER ini menerusi mulut Nik Abdul Aziz.

Dek kerana itulah, mereka tidak pernah jemu dan tidak pernah letih untuk mempotretkan Nik Abdul Aziz sebagai seorang wali berkaromah yang diutuskan oleh Allah Taala sebagai Imam Mahdi versi Kelantan dan PAS!!!

Akhirnya segala keburukan dan persepsi negatif, bukannya terkena kepada DOWAGER-DOWAGER tersebut, sebaliknya menimpa Nik Abdul Aziz dengan dia sendiri terpinga-pinga, mengapa dia dikutuk dan dibelasah!

9 comments

BIRU BIRAT MUKA MAMAT PKR NI BILA KEBODOHANNYA DIDEDAHKAN!!!

Mamat PKR ni namanya Rashid Latif. Dia adalah ADUN Ampangan. Ketika sesi DUN, dia memberikan soalan lisan kepada Menteri Besar Negeri Sembilan, dia akhirnya yang biru birat menahan KEMALUAN BESAR apabila ditazkirah oleh Menteri Besar Negeri Sembilan di Dewan Undangan Negeri Sembilan.

Persoalan yang cuba dibangkitkan oleh Rashid Latif adalah tentang 'kelogikan' perkara siksaan kubur yang terdapat dalam bacaan talkin. Rashid Latif sebenarnya cuba mempersoalkan kewajaran pembacaan talkin tetapi akhirnya terkeleweh apabila mempersoalkan tentang kelogikan alam ghaib atau alam kubur dengan cacing dan ulat memamah daging.

Padanlah muka dia.... akhirnya soalannya bukan sahaja dijawab dengan panjang lebar oleh Menteri Besar Negeri Sembilan, bahkan diperingatkan tentang bahaya kegelinciran akidah apabila dia yang sepatutnya beragama Islam, mempersoalkan tentang alam kubur. Panjang lebar jawapan yang diberi menyebabkan pengikut setia Anwar Ibrahim dan penjilat Azmin Ali ini, tidak senang duduk di atas kerusinya.

Barangkali kalaulah bukan kerana dewan perbahasan itu berkepung, harus dia sudah cabut lari.

Tetapi yang lebih menarik ialah, Menteri Besar Negeri Sembilan bukan setakat 'mengajar' asas akidah kepada Rashid Latif yang khabarnya terkenal dengan nama panggilan Cikgu Rashid Pendek, bahkan diperingatkan juga JANGAN ASYIK BELI NOMBOR EKOR!!!

video

ARAMAKKK!!!...

Menteri Besar Negeri Sembilan kalau mengikut fahaman budak-budak Pakatan Rakyat, telah berdosa besar membuka aib Cikgu Rashid Pendek. Tak fasal-fasal pula, kisah Cikgu Rashid Pendek dan NOMBOR EKORnya heboh diperkatakan di Ampangan. Sudah terdengar pula soksek-soksek kedai mana dia pergi, siapa orang upahannya, siapa orang tengahnya dan apa-apa sahaja yang berkaitan dengan NOMBOR EKOR.

Barangkali Cikgu Rashid Pendek ingin menyamai peristiwa yang menimpa bos besarnya. Hari ini Anwar Ibrahim disahkan sebagai Lelaki Y. Hari ini juga Cikgu Rashid Pendek disahkan sebagai si tolol yang tak faham tetapi nak bercakap tentang bidaah. Hari ini Anwar Ibrahim didedahkan sendiri oleh peguambelanya bahawa liwat telah berlaku tetapi atas dasar suka sama suka. Hari ini Cikgu Rashid Pendek telah diperingatkan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan agar 'JANGAN BELI NOMBOR EKOR' walaupun atas dasar suka sama suka....

Kira-kiranya sehati sejiwa sungguhlah Cikgu Rashid Pendek, ADUN Ampangan ini dengan Ketua Umumnya yang tengah duk cari akal apa untuk membelit esok hari!!!

13 comments

Monday, April 25, 2011

LAWAK SANKARA NAIR!!! ANWAR TAK LIWAT SAIFUL SEBAB...

Monday, April 25, 2011
Bila Karpal dah bubuh paku terakhir pada keranda Anwar Ibrahim dalam kes liwat apabila cuba mempersoalkan pertuduhan liwat kepada liwat tanpa paksa, Sankara Nair botak pula membalutnya pula dengan bendera PKR pada keranda tersebut dengan lawak jenaka yang membuatkan Anwar Ibrahim hilang nafas tujuh lapan minit.

Dalam mempertikaikan kehadiran Saiful Bukhari Azlan di tempat kejadian, Sankara Nair mengatakan Saiful sebenarnya tidak pernah pergi ke tempat tersebut, sebaliknya berlakon keluar masuk di pintu lif untuk menyokong dakwaannya. Barangkali apa yang dimaksudkan oleh Sankara ialah, Saiful main naik turun tangga sebelum masuk ke lif agar visualnya dapat dirakamkan oleh CCTV kondominium tersebut yang turut memaparkan masa dan tarikh.

Sankara turut mempersoalkan tentang bulu Anwar Ibrahim yang dijadikan bukti yang menurutnya mustahil tiada bulu Saiful di tempat yang sama kalau benar Saiful berada di situ. Sekali lagi Sankara mempamerkan betapa kepala botaknya itu sentiasa memikirkan cara untuk memutarbelitkan fakta kes.

Yang terdakwa adalah Anwar Ibrahim, bukannya Saiful. Sudah tentulah segala barang bukti yang ditunjukkan dan ditampilkan di mahkamah bagi pihak pendakwaan adalah tentang Anwar Ibrahim, bukannya tentang Saiful Bukhari. (BACA DI SINI)

Takkanlah Sankara Nair ingin mengatakan, Anwar tidak meliwat Saiful kerana di dalam dubur Saiful tidak ada air maninya sendiri kecuali air mani Anwar?

Nampaknya kes ini benar-benar tidak berpihak kepada Anwar, sehinggakan peguam-peguamnya yang berharga mahal pun, terpaksa menggunakan akal budak Pakatan dalam Facebook untuk menyangkal bukti yang diberikan oleh pihak pendakwa!!!

Dan Anwar yang menyedari, dia sudah pun berada di ambang kekalahan dan bakal meringkuk di dalam penjara kerana KEGIANAN BATANG KEMALUANNYA TERHADAP DUBUR, mula melakukan sesuatu agar dapat menarik simpati para penyokongnya. Anwar bertwitter sepanjang prosiding mahkamah. Dia juga buat sidang media lepas mahkamah untuk persoalkan secara terbuka tentang beberapa hal dalam mahkamah yang patutnya ditimbulkan.

Namun yang paling menarik ialah apabila Anwar Ibrahim mempersoalkan tentang DNA yang katanya tidak diuji secara khusus. Apa yang dimaksudkan 'secara khusus' hanya Anwar Ibrahim sahaja yang faham kerana berdasarkan keterangan yang diberikan oleh ketiga-tiga orang pakar terbabit, ia sememangnya secara khusus, dan bukannya main photo edited macam yang Tian Chua lakukan terhadap gambar Najib Abdul Razak bagi mengaitkan Perdana Menteri itu dalam pembunuhan Altantuya Shiiribu seperti yang sering didakwah-dakwahkan oleh Anwar Ibrahim kepada orang ramai.

Tidak kurang menarik juga ialah, Anwar mempertikaikan mengapa pihak pendakwaan tidak memanggil doktor pertama dari PUSRAWI yang memeriksa Saiful untuk memberi keterangan kepada mahkamah. Yang Anwar tak sebut, adakah pihak pembelanya telah menyenaraikan doktor berkenaan dalam senarai saksi pembela kalau benar keterangannya dapat meragukan hujah pihak pendakwaan.

Atau pihak pembela pun tidak akan memanggil doktor PUSRAWI tersebut kerana keterangannya hanya akan mengakibatkan bunuh diri untuk Anwar Ibrahim kerana sebarang siasatan forensik dan klinikal terutama dalam kes jenayah, tidak boleh dijalankannya, bahkan laporannya pun sekadar laporan ringkas selain terpaksa merujuk kes tersebut kepada pakar...

Cuba teka, kenapa Kak Wan pakai sarung tangan sebelah sahaja? Ada mana-mana saksi tak yang dapat melihat Kak Wan pakai sarung tangan di rumah, terutama apabila bersama-sama Anwar bagi mengelakkan kulit tangannya bersentuhan dengan 'barang' yang masuk lubang tahi?

7 comments

HELAH APA NAK ANWAR NAFIKAN, DNA LELAKI Y BUKAN DIA PUNYA?

Tusukan zakar Anwar Ibrahim ke dalam lubang jubur Saiful sehingga terpancut maninya, tidak dinafikan oleh peguambela Anwar, Karpal Singh. Sebaliknya Karpal Singh sibuk cuba mengalihkan pertuduhan daripada liwat paksa kepada liwat suka sama suka. Atau dengan kata lain, perkara liwat tidak dinafikan telah berlaku. Cuma yang dipersoalkan sekarang ialah, tuduhan liwat tersebut perlu dipinda menjadi liwat suka sama suka!!!

Apabila pihak pendakwaraya mengesahkan bahawa DNA Lelaki Y adalah milik Anwar Ibrahim berserta keterangan saksi dan pembuktian sebelum ini, pihak Anwar langsung tidak mampu mengenepikan pengesahan tersebut. Sebaliknya berputar belit sekitar cara mengambil DNA berkenaan, sambil Anwar cuba menaikkan cerita mitos tentang kemampuan rantaian DNA diubahsuai.

Perkara pokok pertuduhan ialah, Anwar liwat Saiful Bukhari Azlan. Perkara pokok lagi ialah DNA Lelaki Y adalah DNA Anwar Ibrahim... Karpal Singh nampaknya tak mampu goyangkan perkara pokok itu sebaliknya cuba nak katakan Anwar Liwat Saiful Bukhari Azlan sebab Saiful suka dan Anwar pun suka... Karpal nak cuba timbulkan persepsi bahawa DNA Lelaki Y adalah DNA yang diperolehi daripada tiga bahan bukti di lokap berbanding air mani...

Nampaknya Karpal Singh sendiri yang mempunyai hujah yang saling bercanggah antara satu sama lain. Hujah balas Karpal Singh langsung tak selari antara satu sama lain... dah rupa macam budak-budak totok PAS bertekak di Facebook... asal boleh jer...

6 comments

MEMANG CELAKA!!!! MAKAM MELAYU BAKAL DIMUSNAHKAN UNTUK PEMBINAAN SEKOLAH CINA DI SENTUL!!!!

Salah satu misi 'suci' yang sedang diperkembang-giatkan termasuklah oleh penulis buku sejarah bagi matapelajaran Sejarah yang bukan berbangsa Melayu adalah, MENGHAPUSKAN SEBARANG KESAN-KESAN MELAYU di Bandaraya Kuala Lumpur. Dek kerana itulah, seorang penulis buku sejarah yang bergelar Dr. baru-baru ini, mempersoalkan kesahihan fakta-fakta sejarah di dalam buku untuk para pelajar kerana kononnya tidak memasukkan elemen penting sejarah Kuala Lumpur iaitu Yap Ah Loy.

Kononnya bagi penulis sejarah yang berbangsa Punjab tersebut, peranan Yap Ah Loy lebih penting dalam sejarah Kuala Lumpur berbanding sejarah mana-mana pemimpin Melayu yang lain kerana Yap Ah Loy atau lebih tepat lagi, orang Cinalah yang membuka dan memajukan sejarah Kuala Lumpur.

Sebuah makam bersejarah BANGSA MELAYU di pinggir Kuala Lumpur bakal diratakan untuk memberi laluan kepada pembinaan SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN CINA!!!

Makam yang dianggarkan berusia lebih 200 tahun itu, rupa-rupanya tidak bernilai langsung kepada pihak berkuasa Kuala Lumpur yang sudah tentunya pegawai-pegawai besarnya adalah orang Melayu sendiri. Adakah kemungkinan pegawai-pegawai besar Melayu tersebut hanya menggunakan nama Melayu untuk menduduki jawatan sekarang, tetapi tidak sedikit pun mempunyai nilai Melayu dalam diri mereka?

Makam tua yang dimaksudkan adalah Makam Dato' Harun Al-Rashid Zubaidah yang terletak di tepi Sungai Gombak, berhadapan dengan Pejabat Pos Sentul. Kewujudan makam yang menggunakan Batu Nesan Acheh itu, menandakan KUALA LUMPUR sebenarnya adalah BANDAR ORANG MELAYU sebelum Inggeris membuka ruang sebesar-besarnya kepada oorang Cina dan akhirnya menukarkan Kuala Lumpur sebagai bandar Cina sepenuhnya, sehinggakan Cina dan Kuala Lumpur turut tercatat di dalam buku sejarah!

Siapa agaknya BROKER BESAR yang menjual tapak makam tersebut untuk SEBUAH SEKOLAH CINA? Ada sesiapa yang boleh jawab?

BLOG SAHABAT PENULIS, MERAHSILU ada perincian tentang makam tua ini.

Penghapusan kesan-kesan Melayu di Kuala Lumpur sebenarnya telah lama dijalankan. Contoh terbaik yang boleh kita lihat dan masih tertonggok sekarang adalah BUKIT NANAS. Bukit Nanas mengambil sempena rumpun-rumpun nanas liar yang ditanam sebagai perisai kota dan menjadi kubu penting pahlawan-pahlawan Melayu yang berpihak kepada Tengku Kudin dalam perang saudara di Kuala Lumpur pada pertengahan abad ke-18.

Apa yang berlaku sekarang ialah, Bukit Nanas hanyalah sebuah hutan simpan yang diterokai di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur yang langsung tidak ada nilai untuk generasi Melayu akan datang. Atau lebih tepat lagi, generasi akan datang akan menerima sepenuhnya bahawa Kuala Lumpur telah dibuka oleh orang Cina dengan Yap Ah Loy, Kapitan Cina ketiga sebagai tokoh utamanya. Melayu di Kuala Lumpur hanya tertera pada nama-nama jalan dan masjid.

Dan mungkin kerana itu jugalah, usaha-usaha sedang giat dijalankan untuk MENGHAPUSKAN SEBARANG KAMPUNG MELAYU termasuklah Kampung Bharu di tengah-tengah Kuala Lumpur atas alasan PEMBANGUNAN tanpa mengusik sedikit pun tanah-tanah pajakan untuk Kampung-Kampung Baru Cina di pinggir Kuala Lumpur seperti Kampung Baru Cheras, mahupun Kampung Baru Ampang atau Kampung Baru Sungai Chua di Kajang!!!

Biarpun, umpannya lunak iaitu memindahkan makam tersebut ke Puchong, namun hakikatnya ia merupakan satu usaha yang sangat bersepadu untuk menghapuskan terus sebarang elemen Melayu yang dikaitkan dengan Kuala Lumpur. Kampung Damansara telah lama dihapuskan iaitu pada tahun 1960-an menerusi 'pembangunan' Damansara Height, Medan Damansara, Pusat Bandar Damansara, Bangsar dan sebagainya. Kampung Bukit Lanjan dan Sungai Penchala juga sudah lama wujud dalam catatan blog semata-mata dengan pembangunan yang bukan untuk orang Melayu berdasarkan nilai hartanahnya!!!

Dan itulah untungnya kalau DAP dinaikkan serta MCA diberi manja yang tidak bersempadan!!!

Sebab, yang terkorban akhirnya adalah Melayu dan sebarang elemen Melayu!!!

4 comments

BILA SETPOL MB KEDAH PUN KALAH DALAM PEREBUTAN JAWATAN!!!

Muhammad Sanusi Mohd Nor merupakan SETPOL Menteri Besar Kedah. Berbanding SETPOL-SETPOL yang lain, bagi penulis, Sanusi merupakan SETPOL yang paling baik dan efisien. Biarpun ramai yang beranggapan Sanusi ketika dalam tugas membela OSTAT KITA menerusi blog, telah meletakkan tahap nyamuk pada dirinya, namun Sanusi sebenarnya sangat memahami bahawa Menteri Besar Kedah dan PAS Kedah secara keseluruhannya adalah berdasarkan akar umbi, bukannya pihak atasan.

Justeru apa-apa sahaja perkara yang berkaitan dengan boleh menjadi pembolehubah sokongan akar umbi kepada OSTAT KITA dan PAS Kedah, dia juga harus bertindak berdasarkan emosi akar umbi.

Dan bagi penulis, Sanusi sebenarnya telah berjaya melakukannya. Sekurang-kurangnya Sanusi tidak terbuai-buai dengan cerita-cerita mega yang cuba menunjukkan keintelektualan seorang SETPOL seperti SETPOL-SETPOL yang lain sungguhpun, saiz otak mereka tidak lebih besar daripada saiz otak seekor ayam jantan yang hanya tahu berkokok!!!

Dalam cubaannya untuk menyandang jawatan Timbalan YDP Sik, Sanusi nyata gagal dalam misinya. Lebih malang lagi, cerita di Belantek turut muncul dalam kegagalannya itu. Apa cerita tentang Belantek, biarlah Sanusi dan orang-orang yang 'mengetahuinya' sahaja yang tahu.

Bukan kecik anak Sanusi dalam PAS sebab dia adalah Timbalan Ketua Pemuda PAS Kedah. Sepatutnya sebagai Timbalan Ketua Pemuda PAS, Sanusi ada tempat yang sesuai untuknya apatah lagi dia adalah SETPOL kepada OSTAT KITA. Cerita Sanusi dipinggirkan oleh KEDUA-DUA KEM PAS Kedah dalam upacara penganugerahan pingat oleh KDYMM Sultan Kedah sehingga menyebabkan dia berseorangan dan akhirnya terpaksa menempek di sebelah ADUN BELANTEK dari Barisan Nasional (terima kasih kerana membetulkan fakta sebelum ini).

Seperti yang dinyatakan oleh BLOG PELANTAQ HUJAH, zaman tunjuk-tunjuk di dalam PAS untuk jawatan-jawatan utama sudah lama berlalu. Zaman sekarang adalah zaman sapa banyak duit, sapa pandai lobi, sapa paling terer menonjol di media, terutama Sinar Harian, orang itulah yang paling layak menjawat jawatan.

Barangkali itulah yang berlaku kepada Sanusi sehinggakan tawarannya untuk menyandang jawatan pun ditolak.... walaupun pada masa yang sama, kononnya ada cerita yang LEBIH PENTING menyebabkan dia tertolak!



1 comments

AKHIRNYA MAT SABU TAWARKAN DIRI SEBAGAI PENCANTAS NASHARUDDIN MAT ISA!!!

Mat Sabu akhirnya menawarkan diri secara rasmi sebagai Timbalan Presiden PAS sambil memberitahu dia mendapat pencalonan yang sangat menggalakkan. Pada 2009, bersama-sama Husam Musa, Mat Sabu menawarkan diri untuk jawatan yang sama, tetapi kalah di tangan penyandang jawatan tersebut, Nasharuddin Mat Isa. Kali ini, nampaknya Mat Sabu tidak disaingi oleh sesiapa kecuali Nasharuddin Mat Isa yang pasti akan mempertahankan jawatan berkenaan.

Rasa-rasanya tidak perlulah diperkenalkan siapa itu Mat Sabu dan apa cerita tentang Mat Sabu yang pernah kedengaran sebelum ini. Namun anda perlu juga mengetahui tentang 'janji serta syarat' yang telah diberikan oleh Mursyidul Am PAS bagi mana-mana calon sama ada untuk mendapatkan jawatan utama di dalam parti mahupun sebagai calon pilihanraya.

Antara syarat yang diberikan ialah, calon tidak boleh dilihat sebagai bermasalah dan tidak pernah terlibat dengan sebarang masalah selain tidak merokok!

Menariknya, Mat Sabu pernah diheret ke mahkamah syariah kerana skandalnya dengan isteri orang. Biarpun kes berkenaan tidaklah sesensasi cerita Anwar Ibrahim dan video 'uh ah uh ah'nya, namun kredibiliti Mat Sabu telah pun tercalar. Secara tidak langsung, syarat utama yang disuarakan oleh Mursyidul Am telah pun dilanggar dan tidak melayakkan Mat Sabu untuk bertanding dalam mana-mana jawatan sama ada di dalam PAS mahupun mewakili PAS.

Takkanlah kerana Mat Sabu menentang UMNO maka segala syarat yang diberikan dan ditetapkan sebelum ini, telah dihalalkan? Apakah UMNO dan Barisan Nasional menjadi dalil segala ketetapan boleh diubah dan menjadi sangat volatile? Apakah faktor UMNO dan Barisan Nasional menjadi lebih utama berbanding prasyarat yang ditetapkan kononnya untuk menjulang kedaulatan Islam dan hukum-hakamnya?

Dalam hal ini, Mat Sabu tidak boleh dipersalahkan kerana bukan dia yang meletakkan syarat 'yang bukan-bukan'. Sebaliknya yang perlu dipersalahkan adalah MURSYIDUL AM sendiri yang telah mencalarkan imej PAS menerusi syarat-syarat yang boleh diubah sesuka hati hanya kerana UMNO-BN!!!

6 comments

TAHUKAH ANDA, LIWAT SUKA SAMA SUKA DIBENARKAN?

Rupa-rupanya segala macam onar dan ulah yang dibuat oleh Anwar Ibrahim selama tiga tahun ini, hanya sekadar untuk memberitahu kes liwatnya dengan Saiful Bukhari Azlan adalah SUKA SAMA SUKA. Dan apabila suka sama suka, bererti perbuatan liwat tersebut tidak salah.

Itu yang dipertikaikan oleh peguambela Anwar Ibrahim terutama terhadap pindaan tuduhan persetubuhan di luar tabie iaitu di bawah Seksyen 377b, bermakna dengan persetujuan. Malah dalam penggulungan hujah, Karpal turut berkata, Saiful tidak pernah lari walaupun mempunyai peluang dan menunjukkan tanda-tanda yang dia telah diliwat.

TWITTER Anwar Ibrahim mengesahkan hujah Karpal Singh sekaligus mengesahkan juga PERASAAN sebenar Anwar Ibrahim di dalam kes liwat. (RUJUK BLOG DR.NOVANDRI)

Patutlah selama ini Anwar Ibrahim kata konspirasi dan fitnah. Rupa-rupanya dia tak pernah anggap liwat suka sama suka sebagai satu kesalahan!



9 comments

Sunday, April 24, 2011

HELAH PENGGABUNGAN DAP-SNAP, GUSARKAN PKR!!!

Sunday, April 24, 2011
Cadangan penggabungan DAP-SNAP oleh Lim Kit Siang ternyata diikuti dengan cermat dan teliti oleh banyak pihak, termasuklah dari Pakatan Rakyat sendiri. Cubaan DAP untuk NGAP SAYOT SNAP dan menggunakan segala logistik, pengaruh dan kemudahan SNAP di kalangan warga Bumiputera bagi menakluki Sarawak dengan cara yang lebih mudah.

Berbanding Barisan Nasional yang berjaya mengekalkan kerajaan selain memperolehi lebih dua pertiga majoriti, pihak yang paling kuat melompat dengan keputusan DAP untuk menarik SNAP bergabung dengannya adalah Parti Keadilan Rakyat, rakan sekutunya yang paling ekstrim dan paling bercita-cita tinggi.

Umum mengetahui bahawa sebelum PRN Sarawak, DAP menuntut untuk bertanding di 20 kerusi berbanding 15 kerusi yang ditandinginya dan menang 12. Percantuman antara DAP dan SNAP akan membolehkan DAP bertanding di lebih banyak kerusi dan menjadi sangat dominan dalam Pakatan Rakyat berbanding PKR. PKR seperti yang diketahui bertanding di 49 buah kerusi tetapi kalah kesemuanya kecuali tiga.

Pun begitu, berbangga dengan memperolehi undi popular 45.5%, PKR cuba menggunakan statistik tersebut untuk menunjukkan lagak meskipun di seluruh negara, prestasi PKR merudum dengan teruk dengan kebarangkalian besar wakil-wakilnya yang berbangsa Cina akan berpindah ke DAP setelah PKR runtuh apabila Anwar Ibrahim terbukti menjadi liabiliti kepada Pakatan Rakyat.

Nurul Izzah, Naib Presiden PKR merangkap anak sulung Anwar Ibrahim berkata, PKR tidak akan berkompromi tentang pembahagian kerusi untuk PRU13 kepada DAP nanti di Sarawak. Dengan menggunakan alasan yang dianggap mulus, Nurul Izzah menyatakan, segala keputusan hanya akan dibuat selepas berlakunya perbincangan antara kepimpinan utama Pakatan Rakyat. (BACA DI SINI)

Namun seperti yang kita boleh lihat, PKR terutama menerusi mulut Nurul Izzah hanya mampu bersuara dan bermulut lebar, sedangkan keputusan yang dibuat oleh DAP merupakan mandatori yang terpaksa dituruti oleh PKR, apatah lagi PAS dalam sebarang keadaan. Nurul Izzah cuba mengurangkan kebangkitan Melayu-Bumiputera yang melihat Lim Kit Siang dan DAP sebagai makhluk dari perut bumi yang akan menghancurkan Malaysia sekiranya dibiarkan berleluasa.

2 comments

PERANGAI PRESIDEN MCA MEMBURUKKAN SOKONGAN MELAYU KEPADA CALON MCA DALAM PRU13 NANTI!!!


Kebangkrapan idea bagi menarik sokongan pengundi-pengundi Cina kepada MCA, Presiden parti tersebut, Chua Soi Lek menyeru rakyat Malaysia agar memboikot Utusan Malaysia kerana khabarnya, akhbar berkenaan menyebarkan propaganda perkauman dan menimbulkan kemarahan orang Cina kepada MCA.

Seruan Chua Soi Lek sememangnya sudah dijangkakan. Apatah lagi Presiden parti berkenaan sendiri merupakan seorang yang gagal untuk menjadikan parti itu sebagai sebuah parti yang gah, perlu menyaingi cubaan memikat para pengundi Cina daripada DAP yang dilihat jauh lebih berjaya.

Apabila Chua Soi Lek membuat seruan pemboikotan, maka pastinya akan menimbulkan tindakbalas yang bukan sedikit daripada orang Melayu-Bumiputera, sama ada mereka dari kalangan penyokong UMNO-BN, mahupun yang menyokong PAS. Utusan Malaysia merupakan akhbar utama di kalangan orang Melayu sama ada mereka penyokong totok UMNO, mahupun PAS. Bezanya, kebanyakan pelanggan Utusan Malaysia dari kalangan PAS, membaca dan membelinya secara sorok-sorok kerana bimbang ditertawakan oleh rakan-rakan mereka yang hanya membaca sepihak dan enggan mengembangkan otak masing-masing.... perkara yang sama bagi orang UMNO yang sangat alergik dengan Harakah tetapi mahu bercakap soal PAS berdasarkan syok sendiri!

Orang Melayu-Bumiputera di negara ini sangat terbuka dan begitu mulia sifatnya. Kaum imigran seperti Chua Soi Lek yang tidak lebih dari dua generasi berada di negara ini, telah diterima tanpa perlu banyak soal jawab. Lebih ramai kaum pendatang yang menikmati kemudahan yang disediakan oleh kerajaan termasuklah peruntukan untuk kaum Bumiputera menerusi kawalan mereka ke atas perniagaan dan bahan-bahan mentah selain perniagaan utama yang menentukan harga pasaran iaitu SEBAGAI ORANG TENGAH!

Dek kerana itulah, apabila beberapa perkara melibatkan diskriminasi kaum Cina ke atas orang Melayu-Bumiputera, seperti kewajipan berbahasa Mandarin secara tulisan dan pertuturan yang lancar untuk memohon kerja di syarikat-syarikat Cina, orang Melayu-Bumiputera tidak pernah mengeluh. Begitu juga apabila harga barangan yang dijual untuk Melayu-Bumiputer lebih tinggi berbanding harga jualan yang diberikan kepada orang Cina oleh mana-mana peniaga Cina, orang Melayu-Bumiputera juga tidak pernah merungut.

Bayangkanlah kalau kerajaan UMNO pula mewajibkan pengetahuan serta penguasaan tulisan jawi dan Bahasa Melayu sepenuhnya di negara ini, barangkali ramai pemimpin Cina yang akan melompat-lompat sambil bercadang membawa perkara tersebut ke mahkamah dunia untuk diadili atas alasan diskriminasi kaum. Baru papan tanda bertulisan jawi pun, Teresa Kok dan DAP sudah meloncat-loncat macam hantu Cina terhidu bau bawang putih!!!

Ketika ahli-ahli politik MCA diletakkan di kawasan bermajoriti Melayu dan menang, kemudian dilantik ke jawatan penting kabinet atau diberikan kedudukan tinggi dalam GLC, tidak banyak suara Melayu-Bumiputera yang tidak berpuas hati. Tetapi jikalau ada orang Melayu yang diletakkan sebagai calon di tempat bermajoriti Cina, rasa-rasanya Melayu itu akan makan pasir kalau tidak pun terpaksa kaut tahi anjing sebagai cara untuk mendapatkan sokongan daripada mereka. Dan itu pun kalau calon yang melawannya bukan Cina. Kalau tidak, jangan haraplah nak dapat undi Cina!

Gelagat demi gelagat yang ditunjukkan oleh Chua Soi Lek sebenarnya merupakan pembunuhan Barisan Nasional dan memperlekehkan UMNO secara terang dan nyata. Sekalipun berselindung di sebalik alasan RASIS, ternyata Chua Soi Lek terlupa bahawa calon-calon MCA yang sudah tentu akan diletakkan di kawasan bermajoriti Melayu dan mempunyai potensi untuk menang pada PRU nanti, berisiko untuk kalah teruk, sekaligus mengurangkan pegangan serta penguasaan Barisan Nasional di Dewan Rakyat.

Chua Soi Lek boleh terus membangkitkan kemarahan orang Cina tetapi dia juga tidak boleh lupa, kemarahan orang Melayu-Bumiputera juga mempunyai nilai yang sangat tinggi kerana orang Melayu hanya ada politik, sedangkan orang Cina menguasai ekonomi. Orang Melayu boleh hidup dengan ekonomi kecil-kecilan yang dijana dari belakang rumah, tetapi orang Cina yang hidup mereka kerana duit, lahir kerana duit, kahwin kerana duit dan mati pun kerana duit, akan menerima impak yang jauh lebih besar berbanding Melayu-Bumiputera.

Apa akan jadi dengan Wee Ka Siong, anak Chua Soi Lek sendiri serta seberapa ramai calon MCA yang ditempatkan di kawasan bermajoriti UMNO? Chua Soi Lek cuba untuk mendapatkan kemenangan di kawasan bermajoriti Cina?

Rasa-rasanya, Chua Soi Lek sendiri sebenarnya sudah tidak menaruh harapan yang partinya akan kekal hidup lebih lama. Harapan MCA di kerusi-kerusi bandaran sudah lama pupus di tangan DAP. MCA hidup selama ini pun dengan undi Melayu, bukannya kerana undi Cina.

Aneh, lain macam benar Presiden MCA yang duk ada sekarang ini... dia seolah-olah ingin menamatkan riwayat MCA selepas berjaya merampas tampuk kepimpinan parti tersebut daripada Ong Ka Ting dan Ong Tee Kiat...

13 comments

PAS MEMANG KALAH ATAU TERPEDAYA UNTUK DIKALAHKAN?

Tiada sesiapa pun yang berhak untuk menafikan sumbangan PAS kepada negara, sama ada dalam bentuk fizikal mahupun kerohanian. Tiada sesiapa pun yang boleh menafikan kehadiran PAS sememangnya diperlukan oleh rakyat Malaysia terutama sekali Melayu-Bumiputera. Bagaimanapun, kehadiran PAS dalam persada politik tanah air perlu dilihat dari kepala yang terbuka dan mata yang besar, bukannya menerusi ketaksuban politik kepartian yang sangat sempit.

PAS ditubuhkan pada tahun 1955 dari sayap agama UMNO. Walaupun terdapat sebilangan pemimpin PAS yang cuba menafikan hal tersebut dan mengaitkan PAS dengan Hizbul Muslimin, hakikatnya, PAS memang dilahirkan dari tulang rusuk UMNO terutama selepas berlakunya perselisihan faham tentang Loteri Kebajikan yang ingin digunakan oleh UMNO sebagai modal untuk mendapatkan kemerdekaan yang kemudian ditentang oleh sebilangan besar ahli serta pemimpin UMNO sendiri.

Antara tokoh besar yang pernah dilahirkan oleh PAS adalah Allahyarham Dr.Burhanuddin Helmy, Allahyarham Dr.Zulkifli Ahmad, Allahyarham Yusof Rawa dan sebagainya. Biarpun PAS menongkah arus dan sangat terpengaruh dengan elemen Kaum Muda pada peringkat awal penubuhannya, namun istiqomah yang ditunjukkan oleh PAS memberikan kesedaran beragama yang lebih baik di kalangan rakyat Malaysia, khususnya orang Melayu-Bumiputera. Ditambah pula dengan perubahan pucuk pimpinan UMNO dan pentadbiran negara yang lebih cenderung kepada Islam seperti Tun Dr. Mahathir yang pada zaman pentadbirannya, mula mengharamkan iklan arak, rokok, penjualan arak secara terbuka, kuasa yang lebih besar kepada Jabatan Agama Islam untuk menguatkuasakan undang-undang Syariah, bahkan penubuhan Pusat Islam yang menjadi sarang besar kepada para pemimpin PAS seperti Ahmad Awang, bekas Pesuruhjaya PAS Perak. Fungsi yang dimainkan oleh PAS berjaya menimbulkan kesedaran yang tinggi terhadap agama Islam, biarpun mungkin dalam bentuk yang kurang disenangi seperti isu kafir-mengkafir. Setidak-tidaknya, peranan yang dimainkan oleh PAS, menjadi tarbiyyah kepada umat Islam untuk menambah ilmu sebelum menyanggah pentakfiran yang dibuat oleh para pemimpin PAS bermula dari tahun 1963 lagi.

Jasa PAS yang paling utama ialah melakukan desakan dari sudut kepentingan umat Islam kepada kerajaan yang diterajui oleh UMNO seperti bantuan dan peruntukan kepada Sekolah Agama Rakyat selain permodenan sekolah-sekolah pondok tradisional yang bersifat individu. Dan apabila umat Islam diancam seperti yang berlaku pada tahun 1969, PAS tahu apa peranan yang perlu mereka mainkan bagi mengurangkan tekanan kaum imigran dan bukan Islam.

Dengan kata lain, peranan PAS adalah pemangkin...

Maka tidak hairanlah apabila Tun Dr. Mahathir apabila Abdul Hadi Awang dilantik sebagai Ketua Pembangkang Malaysia, amat meraikannya, bahkan Abdul Hadi Awang merupakan Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia pertama yang mendapat elaun bulanan!

Imbangan ulama dan umara' telah berjaya dimainkan dengan baik dan jaya oleh PAS meskipun wujud pemimpin-pemimpin munafik di dalam saf kepimpinan PAS yang melihat kuasa adalah segala-galanya!

Kalau di dalam UMNO, terdapat ramai pemimpin yang konon-kononnya berjuang untuk Melayu-Bumiputera, padahal mereka sebenarnya berjuang untuk menumpukkan harta bagi jaminan tujuh keturunan, di dalam PAS pula, terdapat ramai pemimpin yang menggunakan agama untuk menunjukkan mereka lebih syurga daripada orang lain bagi memperolehi lebih banyak sokongan dan kuasa. Dan apabila sudah mendapat kuasa, maka jadilah mereka seperti pemimpin-pemimpin UMNO yang telah disebutkan di atas!

Pemimpin-pemimpin spesies musang berbulu ayam seperti inilah yang telah merosakkan PAS dan UMNO. Mereka inilah yang sibuk melaung-laungkan, berikan kami kuasa dan kami akan mengubah negara ini seperti yang kami kempenkan, walhal apa yang berlaku sebenarnya ialah, mereka tidak akan mampu mengubah apa-apa kerana kekangan majoriti di Parlimen ataupun tentangan daripada para pengundi yang mengundi mereka sendiri.

Menjadi pemimpin politik demokrasi rom bererti, mereka perlu bertindak mengikut suara ramai. Tersilap langkah bererti mereka akan kehilangan sokongan untuk pemilihan seterusnya. Dan di Malaysia, sebarang kesilapan individu akan dikaitkan secara langsung dengan parti yang diwakilinya. Dek kerana itulah, PKR wujud, bukan untuk rakyat tetapi untuk Anwar Ibrahim!

Apabila Allahyarham Fadzil Nor menyatakan sokongan atas sifat kawan lama kepada Anwar Ibrahim yang dikenakan tuduhan meliwat dan menyalahgunakan kuasa, terutama selepas insiden mata lebamnya, ia merupakan kesilapan terbesar yang dilakukan oleh PAS selain kompromi secara sembunyi-sembunyi dengan DAP pada pertengahan 1960-an. Anwar Ibrahim yang bijak memanipulasi sebarang keadaan, menjadikan sokongan peribadi Fadzil Nor kepadanya sebagai sokongan ahli-ahli PAS kepadanya. Anwar yang pernah memperdayakan PAS sebelum 1982, kali ini lebih berjaya memperdayakan seluruh kepimpinan parti berkenaan.

Dan apabila Anwar sekali lagi berjaya memperdayakan PAS pada zaman Abdul Hadi Awang dengan mengikat PAS ke kaki DAP, PAS semakin hanyut dan hilang fungsi sebagai pengimbang kepada UMNO. Sebaliknya para pemuja DAP berbangsa Melayu yang selama ini berbaju dan berjubah PAS, mula menekan PAS tentang kesetiakawanan di dalam Pakatan Rakyat sambil mengungkit-ungkit kejayaan PAS pada PRU12 yang kononnya disebabkan Pakatan Rakyat, walhal Pakatan Rakyat tidak wujud pun sehinggalah munculnya kemelut perlantikan Menteri Besar Perak pada Mac 2008.

Kejayaan PAS dalam PRU12 sebenarnya tidaklah setara mana. PAS menang bukan kerana kekuatan atau bantuan DAP apatah lagi PKR. Sebaliknya kedua-dua parti tersebut yang mempergunakan segala kekuatan PAS dengan sedikit bayaran dan dengan sedikit pujian. Ditambah pula dengan kemarahan rakyat terhadap kelemahan Abdullah Badawi selaku Perdana Menteri yang terlalu mengikut kata dan nasihat menantunya, Khairy Jamaluddin Abu Bakar, menyaksikan peralihan besar sokongan daripada UMNO-BN yang dikecapi pada 2004 kepada mana-mana sahaja parti yang menentang UMNO-BN.

Apabila Abdullah Badawi turun jawatan dan digantikan oleh Najib Abdul Razak, kemarahan rakyat masih tidak berkurang terutama dengan kenaikan inflasi dan harga petrol disebabkan oleh kemelut antarabangsa. Namun pada penghujungnya, kehangatan PAS sebagai sebuah parti yang menang, sudah tidak kelihatan. PAS kalah dalam 9 kerusi pilihanraya yang terakhir dengan majoriti menurun.

Melayu-Bumiputera yang mengharapkan wujudnya parti pembangkang Melayu-Islam yang lebih kuat berbanding parti chauvinist DAP, menyalahkan sepenuhnya kepada para pemimpin PAS yang sangat berpihak kepada Anwar Ibrahim dan sentiasa tunduk kepada DAP. Pemimpin-pemimpin itulah yang sekarang ini sedang berusaha untuk mengambilalih kepimpinan PAS dengan alasan penyegaran.

Timbul pertanyaan, apakah PAS sebenarnya memang ditakdirkan untuk kalah atau PAS memang sentiasa diletakkan sebagai pihak yang kalah oleh para pemimpin yang dilantik dari dalam PAS sendiri? Ketika DAP yang menggunakan sepenuhnya PAS sebagai balaci mereka, berjaya menambah kerusi dan kemasyhuran di kalangan pengundi-pengundi Cina, PAS masih lagi terkial-kial untuk membantu DAP dan berusaha melindungi PKR sekalipun PAS semakin capek dan patah pinggang.

Apakah PAS sebenarnya memang diperdayakan oleh pihak-pihak tertentu yang berlagak sebagai pemimpin PAS dan rakan sekutunya untuk dikalahkan bagi membolehkan DAP dan PKR terus hidup dan bernyawa?

Jangan pula ada yang beranggapan, PAS sebagai pembangkang tidak diperlukan, terutama dari kalangan orang UMNO. Pembohong besarlah kalau PAS selaku pembangkang tidak perlu... sebabnya mudah, tanpa pembangkang, siapa yang hendak menegur UMNO selaku tulang belakang pentadbiran negara?

Wakil-wakil UMNO sendiri?

Dalam kes ini, perhatikan apa yang wakil-wakil UMNO buat dalam hal yang membabitkan Rosmah Mansor dalam pentadbiran negara!!!! Ada sesiapa yang berani bertanya di Dewan Rakyat?

2 comments

INDIA SORANG NI MISKIN GLAMOUR!!!

Dia seorang peguam. Dia seorang India dan yang terlebih penting, dia adalah Naib Presiden PKR yang dilantik oleh Anwar Ibrahim sehingga menimbulkan perpecahan sokongan India kepada parti yang ditubuhkan semata-mata untuk menyelamatkan KEMALUAN Anwar Ibrahim itu.

Beberapa isu yang ditimbulkan oleh India seorang ni memang menggelikan hati. Mungkin berasakan dia seorang peguam, maka dia memang dilahirkan untuk bercakap, N.Surendran sebenarnya menyerlahkan KEBANGANGAN sesiapa sahaja yang mengikut dan patuh dengan Anwar Ibrahim.

Isu terbaru yang dibawanya ialah, BN amal dasar Apartheid dan wajar didakwa di mahkamah. Nak kata budak ni tolol, dia seorang peguam dan Naib Presiden PKR. Takkanlah dia tidak tahu yang Barisan Nasional merupakan gabungan daripada parti-parti yang berasaskan kaum. Mendakwa UMNO-MCA-MIC tanpa melibatkan secara keseluruhan Barisan Nasional merupakan satu kebangangan yang mungkin terlebih susu expired pada zaman kecil. Perjuangan setiap kaum disalurkan menerusi parti masing-masing kepada pucuk pimpinan Barisan Nasional yang juga merupakan anggota kabinet negara.

Sekadar membela DAP dan PKR, N.Surendran sepatutnya menilai sendiri di mana kedudukan pemimpin India di dalam DAP dan PKR serta parti-parti berbilang kaum yang lain. Dalam DAP misalnya, suara India manakah yang didengar dan perjuangan India mana yang disokong? Mana kawasan perniagaan India yang telah diwujudkan kecuali perniagaan orang Cina yang disokong, dilindungi dan dipastikan kelangsungannya. India mana yang menjadi pemimpin utama dalam DAP kecuali balaci-balaci yang boleh diketuk-ketuk kepala seperti Sivakumar, bekas Speaker DUN Perak yang tidak berotak.

Begitu juga PKR. Masalah India apakah yang telah dibawa oleh PKR walaupun pada asalnya pendokong utama PKR adalah orang India memandangkan rapatnya DNA Anwar Ibrahim dengan mereka. Masalah kemiskinan India mana yang telah diselesaikan oleh PKR di Selangor walaupun masyarakat India merupakan masyarakat miskin paling bermasalah di negeri yang dikuasai oleh PKR itu?

Sepatutnya N.Surendran mendakwa para pemimpin partinya dan DAP yang menipu serta mengamalkan Apartheid secara langsung walaupun berkata yang mereka parti terbuka. Takkanlah kerana nama negara ini Malaysia, maka N.Surendran akan mengajar anak cucunya bahawa ini negara Apartheid kerana namanya adalah negara Melayu walaupun di dalam negara ini terdapat 'parti-parti' komponen Melayu-Bumiputera, Cina, India, Punjabi, kacukan, hibrid mahupun alien?


Agak-agaklah kalau nak kejar glamour pun... N.Surendran patut datang ke Pandan Indah di mana kelompok masyarakat India yang menghuni perumahan pangsa mencakupi hampir 98% yang begitu tegar jiwa PKR dan DAP mereka, hidup dalam masalah yang tidak pernah dihiraukan oleh pemimpin mereka sendiri, tak kiralah daripada MIC, DAP dan jauh sekali PKR!!!

Kalau tak jumpa juga, tanyalah kepada orang di sekitar Pandan Indah, flet perompak teksi, nanti ramailah yang tunjukkan jalannya!!!

2 comments

PRESIDEN MCA WAJAR BUAT KEPUTUSAN SEKARANG!!!

Cerita kononnya Chua Soi Lek akan menentukan kedudukan MCA di dalam Barisan Nasional, semakin kerap kedengaran biarpun tidak dilaporkan secara meluas oleh media. Entah dari mana datangnya berita tersebut, tiada sesiapa pun peduli. Namun lentingan Chua Soi Lek apabila seruan 1Melayu 1Bumiputera, jelas menunjukkan ada sesuatu yang kurang disenangi oleh Presiden MCA yang pernah terpalit dengan video porno itu.

Maka kalau benarlah MCA hendak menilai semula kedudukannya di dalam Barisan Nasional, ia harus dilakukan sekarang, bukannya selepas PRU13. Di atas kertas, MCA merupakan komponen utama Perikatan yang digabungkan dengan UMNO untuk mendapatkan kemerdekaan negara. Namun secara hakikatnya, Melayu dan Bumiputera yang menumpahkan darah dan berkorban segala-galanya demi melihat kemerdekaan negara ini.

MCA berada dalam kedudukan yang menyebabkan mereka langsung tidak boleh bersuara atau melakukan desakan. Kaum Cina di Malaysia sangat bergantung kepada persatuan-persatuan dan NGO yang kalau pada zaman dahulu merupakan kongsi-kongsi atau kumpulan puak. MCA yang asalnya merupakan gabungan taukeh-taukeh lombong dan peniaga-peniaga imigran China, kini sudah hilang sentuhan itu. Perubahan zaman dan dasar terbuka orang Melayu di negara ini, menyebabkan orang Cina tidak perlu lagi bergantung kepada kongsi seperti yang berlaku di tanah leluhur mereka sehinggalah sekarang. Orang Cina di Malaysia sama juga seperti di Singapura hidup dengan diri sendiri!

Agak aneh, dalam keadaan MCA kurang mendapat sokongan daripada akar umbinya sendiri, Presiden MCA cuba menunjuk lagak dengan 'memberi kata dua' kepada Presiden UMNO yang juga merupakan Pengerusi Barisan Nasional merangkap Perdana Menteri Malaysia. Sedangkan sepatutnya MCA bekerja lebih kuat untuk mengembalikan sokongan kepada parti peniaga dan saudagar itu berbanding mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang menambahkan kebencian anggota-anggota parti lain yang menjadi komponen Barisan Nasional.

Kata dua Naib Presiden MCA, Gan Ping Siew kepada Ketua Menteri Sarawak agar segera melepaskan jawatan, bukan sahaja mengundang kemarahan ahli-ahli PBB, bahkan kebanyakan orang melihat kata dua Gan Ping Siew kepada Taib Mahmud seperti kacang lupakan kulit dan orang yang lebih sibukkan tahi di punggung orang lain, sedangkan punggungnya sendiri penuh dengan ciri dan hampas sakit perut!

Keadaan begitu memburukkan dengan 'kejayaan' DAP mengulangi kegemilangan mereka seperti pada tahun 1969 apabila berjaya memperolehi kerusi-kerusi bandaran yang sekarang sudah pun menjangkau sehingga ke Sarawak. Kemaraan DAP tidak mampu langsung disaingi oleh MCA sungguhpun kelompok yang direbut oleh kedua-dua parti itu adalah sama iaitu masyarakat dan pengundi Cina.

Justeru, apabila tercetusnya khabar angin tentang kata dua Chua Soi Lek yang mahu kedudukan MCA di dalam Barisan Nasional dikaji semula, maka ia seharusnya dilakukan sekarang. Tidak guna bernostalgia dan bernilai sentimental memandangkan cabaran untuk menguasai pentas PRU 13 sebenarnya sangat hebat dan terbuka. MCA dengan permainan jiwa seperti yang ditunjukkan oleh Chua Soi Lek pasti akan menambahkan kejayaan besar DAP dalam PRU 13 kelak, dan langsung tidak memberi keuntungan kepada MCA sendiri!!!

11 comments

KESEGARAN PAS DENGAN HUSAM SEBAGAI PRESIDEN?

Laungan demi laungan terus dibuat dari dalam PAS dengan perletakan beban sepenuhnya kepada Presiden PAS sekarang iaitu Abdul Hadi Awang ekoran kekalahan dan kemerosotan pengaruh PAS biarpun selepas Mac 2008, PAS dikatakan menikmati sokongan yang sangat kuat daripada pengundi-pengundi baru dan generasi muda.

Kekalahan 5-0 di Sarawak selain beberapa pilihanraya kecil di Semenanjung, menyebabkan Abdul Hadi Awang dikatakan tidak efisien selain gagal memikul tugas selaku Presiden. Tidak cukup dengan itu, dikatakan pula PAS memerlukan penyegaran. Penyegaran yang dimaksudkan sudah tentulah dengan mencampakkan Abdul Hadi Awang daripada jawatan Presiden yang sedang disandangnya.

Namun penyegaran yang dimaksudkan oleh kebanyakan pihak adalah dengan mencalonkan Husam Musa sebagai Presiden parti tersebut. Sedangkan pada masa yang sama, semua orang tahu, Husam Musa merupakan rakan sekutu Anwar Ibrahim yang paling kuat. Bahkan dikatakan, Husam Musa mengetuai kumpulan Erdogan yang sememangnya berkiblat kepada Anwar di dalam PAS.

Adakah bermaksud penyegaran di dalam PAS bererti mengukuhkan pengaruh Anwar Ibrahim di kalangan ahli-ahli dan pemimpin PAS?

Jentera propaganda PAS seperti Harakah dan Harakah Daily sudah lama memberikan tempat yang lebih luas kepada Anwar Ibrahim bahkan Lim Guan Eng berbanding Abdul Hadi Awang. Bahkan tempat untuk Nasharuddin Mat Isa, Timbalan Presiden PAS, boleh dikatakan langsung tertutup.

Sekalipun pencalonan semula Abdul Hadi Awang menunjukkan Presiden PAS itu sedang mendahului, namun pertandingan (kalau Husam Musa bertanding) pastinya mengundang masalah besar kepada Abdul Hadi Awang, memandangkan Husam Musa diketahui ramai mempunyai DANA YANG SANGAT BESAR DAN TIDAK TERBATAS terutama menerusi penyegutuannya dengan Anwar Ibrahim!!!!

1 comments

Saturday, April 23, 2011

ANWAR KE EROPAH, RUPA-RUPANYA RPK KE BANGKOK!!!

Saturday, April 23, 2011
Selepas bertahun-tahun melarikan diri, bahkan pernah memperolok-olokkan pihak berkuasa Malaysia kerana gagal menangkapnya walaupun dia secara nyata keluar menampilkan diri di London, akhirnya Raja Petra Kamaruddin SECARA SUKARELA menemui pegawai Bukit Aman di Kedutaan Malaysia di Bangkok untuk memberikan keterangan untuk beberapa dakwaan termasuklah tentang dalang serta konspirasi yang menfitnah Najib Abdul Razak dan Rosmah Mansor.

Tidak banyak butiran yang diketahui berhubung keterangan yang diberikan oleh Raja Petra Kamaruddin atau lebih dikenali sebagai RPK kepada polis. Bagaimanapun, pastinya ada sesuatu yang lebih besar selain langkah-langkah konspirasi tersebut.

Nyatanya ada seseorang yang sangat resah dengan perkembangan RPK itu. Terburu-buru ke Eropah, ke London khususnya, kemudian ke Amerika Syarikat, dan akhir sekali membuat transit di Osaka sebelum ke KLIA dan ke Kuching.

Biarpun semakin hangat, namun ia semakin menjejaskan reputasi orang tertentu, terutama dengan khabar-khabar angin yang mengatakan, akan ada lagi video seks yang bakal didedahkan oleh pihak-pihak tertentu di Bangkok. Dikatakan video seks tersebut adalah adegan yang berlaku di Bangkok dan tidak ada kena-mengena dengan video seks yang dikatakan dirakamkan di Kuala Lumpur.

Apakah langkah yang dibuat oleh RPK sebenarnya merupakan ingatan dan kata dua kepada orang berkenaan agar tidak terus menipu dengan rancangan '16 September' versi Sarawaknya. Atau ia sekadar proses biasa pembersihan yang diatur oleh satu kuasa yang jauh lebih besar daripada kuasa Amerika Syarikat, Zionis dan CIA?

Kita tunggu perkembangan terkini dan kita tunggu apakah drama seterusnya!!!

0 comments

LAIN KALI JANGAN BUAT LAWAK TAK TENTU FASAL!!!

Tangan kiri kudung dan kehilangan separuh ibu jari tangan kanan akibat bermain mercun ketika berusia 8 tahun, Kadir Hashim terpaksa menyusahkan diri selama 21 hari kerana beranggapan, cerita tentang PERANG GERILA dan GERILA SAMBILAN di Facebook hanyalah gurauan semata-mata.

Dia bernasib baik kerana tinggal dan menjadi rakyat Malaysia. Kalaulah Kadir Hashim seorang rakyat Singapura, pastinya yang tinggal sekarang hanyalah namanya sahaja. Paling tidak pun, dia akan terkurung di dalam penjara bawah tanah untuk tempoh yang panjang dan tidak mungkin dapat melihat pokok dan alam yang serba menghijaukan lagi. Dan kalaulah Kadir Hashim tinggal dan merupakan rakyat Amerika Syarikat, barangkali jangankan tubuh badannya, namanya pun akan hilang begitu sahaja.

Cerita dia ditangkap dan ditahan ISA telah disensasikan oleh PKR dan DAP. Namun cerita di sebalik penangkapannya itu tidak pula diceritakan. Persoalan tentang keselamatan negara, bukanlah sesuatu yang boleh dibuat main-main. Bagi mereka yang gemar memperolok-olokkan hal keselamatan negara, maka bersedia sahajalah dengan natijah daripada perbuatan itu. Apabila pihak berkuasa mulai bertindak, mengapa pula hendak dipersalahkan.

Anehnya, golongan yang berotak tahi lembu mentertawakan tindakan pihak berkuasa menangkap, menahan dan menyoalsiasat Kadir Hashim. Kata mereka, kerajaan UMNO-BN terlalu takut sehinggakan seorang lelaki yang bertangan kudung dan tiada ibu jari tangan kanan pun dianggap membahayakan keselamatan negara.

Ia seolah-olah mengulangi semula tindakan dan desakan Tony Pua agar Kementerian Pertahanan mendedahkan secara terperinci perbelanjaan dan senjata yang ada dalam milik TLDM, TUDM, TDM dan sebagainya. Ia seolah-olah mengulangi semula perangai Nurul Izzah Anwar yang bercerita dengan bebas di Indonesia bahawa Malaysia ada dua buah kapal selam yang katanya, kapal-kapal selam tersebut tidak boleh menyelam dan tidak boleh dijadikan sebagai senjata.

Untung puak-puak ini kerana tentera tidak berkuasa di Malaysia di dalam pentadbiran. Sedangkan seharusnya sebahagian daripada kompartment di dalam pentadbiran negara, harus diserahkan kepada angkatan tentera. Kebebasan orang politik mempolitikkan segala-galanya termasuklah isu keselamatan negara, dan kejayaan mereka menanam tanggapan bahawa isu keselamatan negara adalah PERKARA LAWAK yang membabitkan UMNO-BN, sememangnya memerlukan tindakan dan hukuman yang lebih keras.

Sudah sampai masanya, kerajaan menguatkuasakan undang-undang MATI untuk golongan ini sepertimana yang dilakukan pada zaman darurat sehingga awal 80-an bagi mereka yang memiliki senjata api tanpa lesen dan permit, bahkan walau hanya sebutir peluru senjata api pun sudah cukup untuk menghantar mereka ke tali gantung.

Kerajaan dan parti-parti politik seharusnya membantu meningkatkan kesedaran rakyat tentang tahap keselamatan negara, bukannya menggalakkan rakyat memperolok-olokkan keselamatan negara seperti yang dilakukan oleh Kadir Hashim dan sebahagian besar MELAYU PENJILAT DAP!!!


0 comments

UMNO-BN TAK SAYANG KUASA KA?

Sudah 53 tahun negara merdeka tetapi UMNO-BN telah memegang kuasa semenjak 55 tahun lampau iaitu semenjak PRU pertama pada 1955 diadakan lagi. Sepanjang tempoh itu, UMNO-BN memperlihatkan peningkatan dan penurunan prestasi dalam setiap pilihanraya. Prestasi terburuk UMNO-BN ialah pada tahun 1969 apabila UMNO-BN kehilangan banyak kerusi bandaran terutama di Pulau Pinang dan Kuala Lumpur/Selangor.

UMNO-BN agak bernasib baik kerana musuh tradisi mereka iaitu PAS dan DAP seringkali lupa diri apabila menang seperti yang ditunjukkan di Terengganu, Pulau Pinang, Perak dan Selangor. Apabila DAP menang besar di kerusi-kerusi bandaran dan dengan kerjasama GERAKAN pada 1969, berlakulah tragedi 13 Mei 1969. Tragedi tersebut adalah manifestasi kebencian terhadap kuasa Melayu dalam bidang politik yang dilihat menghalang keinginan imigran untuk menguasai pentadbiran negara. Ditambah pula dengan faktor Lee Kuan Yew dan pemisahan Singapura dari Malaysia selain balas dendam Parti Komunis Malaya yang bergerak di dalam beberapa parti politik dan kesatuan sekerja serta kesatuan Sosialis.

Selepas tragedi tersebut, UMNO-BN kembali mendapat mandat yang jitu. Bagaimanapun, perselisihan dan krisis di dalam parti-parti komponen BN menyebabkan struktur utama Barisan Nasional menjadi lemah. Krisis Koperasi yang melanda MCA, menyaksikan persengketaan besar dan Presiden MCA sendiri terhumban ke penjara. Begitu juga dengan perselisihan dan perebutan kuasa di dalam UMNO yang menyaksikan parti itu berpecah untuk mewujudkan Semangat 46.

Kini selepas era 2008, UMNO-BN nampaknya masih gagal memulihkan kepercayaan terhadap mereka. Biarpun menang bergaya dalam setiap pilihanraya, namun sokongan daripada pengundi baru nampaknya kurang berpihak kepada pasukan kerajaan itu. Sebaliknya dari semasa ke semasa, UMNO-BN kelihatan begitu payah untuk mengekalkan reputasi silam mereka. Bahkan lebih tepat lagi, mereka seperti sudah yakin, kalau tidak dibuat apa-apa pun, UMNO-BN akan menang dalam pilihanraya umum akan datang.

Berbeza daripada keagresifan Pakatan Rakyat, UMNO-BN nampak sangat sejuk. Sedikit suam adalah dari kem UMNO tetapi komponen-komponen yang lain masih lagi nyenyak tidur. Konon-kononnya UMNO-BN tidak memerlukan kaedah menarik pengundi baru seperti yang diamalkan oleh Pakatan Rakyat, menjadikan alasan tersebut sebagai sesuatu yang sangat melucukan. Sebabnya, alasan sebegitu, adalah alasan yang paling lapok dan sangat jauh ketinggalan.

Zaman di mana para pengundi dan bakal pengundi memerlukan penjelasan langsung daripada pemimpin-pemimpin politik, gagal difahami oleh UMNO. Rata-rata para pemimpin UMNO masih lagi sibuk bercakap tentang pembangunan, tentang jasa-jasa silam, tentang betapa relevannya UMNO menongkah zaman. Kebanyakan pemimpin UMNO menganggap mereka adalah sebahagian daripada barisan kabinet pentadbiran negara. Mereka gagal menginsafi diri bahawa mereka adalah pemimpin akar umbi. Pemimpin yang perlu ambil tahu, ada atau tidak kalangan rakyat di kawasan mereka yang kelaparan, tidak mempunyai kemudahan yang lain atau tidak menikmati keistimewaan sebagai rakyat Malaysia seperti orang lain.

Masih ramai pemimpin UMNO yang beranggapan, kerja-kerja sebegitu boleh disandarkan kepada para pembantu dan mereka sendiri sibuk bersuka ria membicarakan tentang projek-projek mewah untuk anak cucu dan tujuh generasi mereka. Mereka gagal menguasai proses penjenamaan dan proses promosi parti. Anggapan bahawa generasi muda akan mengetahui tentang UMNO dan perjuangannya, masih lagi berakar umbi.

PAS tanpa proses penjenamaan dan promosi yang berterusan di akar umbi, tidak akan jadi seperti PAS pada hari ini yang bukan sahaja mendapat sambutan hebat dari kalangan generasi muda, sebaliknya turut didokong oleh sebilangan besar kakitangan awam, khususnya kakitangan peringkat rendah. Pergilah ke mana-mana, termasuklah GLC, kebanyakan kakitangan rencam lebih seronok membincangkan tentang KEHEBATAN PAS berbanding UMNO yang pada anggapan mereka sudah jadi dinosaur tua!

Persoalan yang seringkali dibangkitkan ialah, selama mana UMNO akan hebat pada peringkat atasan tetapi terus membusuk dan mereput di peringkat bawahan? Selama manakah para pemimpin UMNO akan berlagak dengan kereta besar dan cerita pun cerita yang besar-besar dengan tanggapan itu adalah intelektual tetapi mengharapkan sokongan daripada kaum akar umbi yang hanya merupakan golongan marhein?

Ketua Pemuda UMNO dan kawan-kawannya telah pun membuktikan bahawa mereka tidak layak langsung untuk berada dalam saf UMNO berdasarkan keintelektualan, kebergayaan, kehebatan kenderaan yang harganya tidak mungkin mampu hadir dalam hidup seorang penoreh getah. Seberapa ramai pemimpin UMNO yang lain, tidak tahu apa-apa tentang kelangsungan hidup rakyat bawahan sebaliknya mereka sibuk bercerita tentang gelembung Indeks Komposit, harga saham yang melambung, GDP yang meningkat dan sebagainya yang sebenarnya langsung tidak menyentuh sanubari rakyat bawahan yang lebih peka kepada kenaikan harga makanan, petrol, yuran sekolah, harga buku dan segala macam yang 'remeh-temeh'.

Malah tatkala DAP berjaya mencatatkan kejayaan yang sangat memberangsangkan selepas 2008, UMNO-BN masih lagi tidur dengan nyenyak... TIDAK SAYANGKAH UMNO-BN DENGAN KUASA YANG DIPEGANG SEKARANG? Tidakkah mereka mahu bersaing dengan DAP dan melipatgandakan pertemuan dengan rakyat bawahan bagi menandingi PAS yang sangat istiqomah untuk memperlihatkan rapatnya parti itu dengan denyut nadi para pengundi?

Tepuk dada tanya selera!!!

Manusia mempunyai keistimewaan yang Allah Taala kurniakan melebihi makhluk-makhluk lain. Kalau malaikat dan sebahagian jin dibenarkan bertukar-tukar bentuk tubuh dan wajah, manusia pula Allah Taala berikan keistimewaan untuk bertukar-tukar pendirian dan pandangan yang tidak terbatas sama sekali... kalau hari ini, seorang manusia menyembah ketul batu, tidak mustahil suatu hari nanti dia akan menyembah Allah Taala... dan begitulah sebaliknya!!!

4 comments

LAWAK GUAN ENG HANYA MENGHIBURKAN PEMIMPIN CINA!!!

Bapanya baru sahaja bercadang hendak menggunakan kaum Dayak bagi menjajah Sarawak pada PRU dan PRN akan datang menerusi penggabungan DAP-SNAP. Dalam bahasa mudah, untuk jangka panjang, DAP melihat bahawa isu perkauman merupakan perkara yang sangat perlu dielakkan jikalau DAP ingin berkuasa. Sebarang pendedahan bagaimana DAP menjadikan perkauman dan agama bukan sahaja sebagai jentera kempen, bahkan penguasaan di dalam parti itu sendiri, akan memusnahkan harapan Lim Kit Siang.

Sambil mengelak daripada menyentuh sentimen Parti Komunis Kalimantan-Dayak yang banyak mengorbankan korban dari kalangan kaum Dayak pada zaman darurat dan zaman sebelum Sarawak masuk Malaysia, Guan Eng cuba menyatakan bahawa masalah kaum bukanlah masalah utama dalam politik Sarawak.

Memang benar, masalah kaum bukanlah masalah utama di Sarawak. Rakyat Bumiputera Sarawak telah dapat menerima kenyataan bahawa sejarah kekal sebagai sejarah. Namun berbeza pula berbanding DAP yang cuba melampiaskan dendamnya kerana kegagalan entiti yang elemennya sedang digunapakai oleh parti serpihan PAP itu untuk menguasai Sarawak dan Malaysia amnya. Kalau PAP Lim Kuan Yew begitu memusuhi komunis, DAP pimpinan Kit Siang pula melihat senjata sosialis sebagai kaedah terbaik untuk memperdayakan anak-anak watan.

Kejayaan Pakatan Rakyat di Sarawak dalam Pilihanraya Negeri yang baru lepas, tidaklah sehebat mana pun. Di sebalik gembar-gembur yang tidak terbatas, Pakatan Rakyat sekadar mampu menambah 6 kerusi daripada berbanding penguasaan pada tahun 2006. Namun Lim Guan Eng dan Pakatan Rakyat cuba menyatakan Barisan Nasional kalah teruk di Sarawak.

Siapa sebenarnya yang kalah teruk?

Bingkai masa kempen Pakatan Rakyat berbanding Barisan Nasional, amat besar jurangnya. Dua tahun sebelum DUN Sarawak dibubarkan, Pakatan Rakyat menerusi kerjasama DAP-PKR sudah pun memulai kempen. Baru Bian, Zulhaidah Suboh, Wong Ho Leng, Chong Chien Jien dan beberapa nama lain, telah dinaikkan. Apabila berlakunya Pilihanraya Kecil Parlimen Sibu, ujikaji Pakatan Rakyat telah pun bermula dan mereka berjaya menguasai kerusi Parlimen berkenaan.

Dan selepas Sibu, Pakatan Rakyat tidak henti-henti menjelajah ke segenap Sarawak untuk menabur tohmahan dan fitnah bagi membolehkan mereka menang dalam Pilihanraya Negeri Sarawak. PKR yang begitu optimis dengan kemenangan 40 kerusi, melaburkan sejumlah wang yang sangat besar untuk menguasai kerusi-kerusi Bumiputera. Manakala DAP pula menggunakan sentimen kaum dan agama bagi memenangi kerusi-kerusi bandaran dan Iban.

Keputusannya, hasil toman yang diharapkan, seluang sahaja yang mampu dikail. Kemenangan yang dikatakan oleh DAP hanyalah fenomena yang menunjukkan pengundi Cina menolak Barisan Nasional. Dan ianya adalah sesuatu yang dijangkakan oleh hampir kesemua orang berdasarkan keputusan PRU12.

DAP sedar, tanpa sokongan Bumiputera, mereka tidak akan mampu menjadi tuan besar. Kemenangan di kerusi-kerusi Cina menambahkan lagi persepsi bahawa DAP sebenarnya lebih Cina berbanding retorik pelbagai kaum yang sering digembar-gemburkan. Untuk itulah, Lim Guan Eng perlu segera menafikan bahawa DAP adalah chauvinist dan faktor kaum adalah penyebab kepada kehilangan 6 kerusi Barisan Nasional.

Bagi Barisan Nasional yang mengandungi komponen pelbagai jenis parti, kaum bukanlah masalah yang sangat besar dan menghalang mereka daripada menang. Sebabnya, kepentingan setiap kaum boleh disalurkan dan disuarakan menerusi wakil-wakil mereka yang berada dalam komponen Barisan Nasional. Berbeza pula dengan Pakatan Rakyat yang cuba menunjukkan betapa mereka sangat terbuka, tetapi sebenarnya hanya memperjuangkan kepentingan kaum Cina.

Setiap kali Lim Guan Eng buka mulut bahawa DAP bukanlah tentang Cina, setiap kali itulah juga di Pulau Pinang, dia akan berusaha menghapuskan Melayu dan apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Melayu!!!





0 comments

MEMANGLAH TONY PUA AKAN TENTANG EMEL 1MALAYSIA!!!

Semua orang tahu di mana dan dari mana Tony Pua muncul sebelum dia menjadi Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara. Malah ceritanya di Singapura dengan syarikat ITnya yang ditebus oleh kerajaan negara tersebut, sehingga kini masih lagi diperkatakan walaupun Tony Pua sendiri amat keberatan untuk membocorkan sebarang perincian berhubung syarikatnya itu dan mengapa Kerajaan Singapura mengambilalihnya.

KATA TONY PUA, penjelasan yang diberikan berhubung Emel 1Malaysia bercanggah. Sebab bercanggah ialah, penjelasan Najib Abdul Razak dan PEMANDU tidak menepati jawapan yang telah disediakan oleh otak Tony Pua. Najib kata, proposal tersebut adalah inisiatif swasta, Tony Pua kata ianya tetap kerajaan yang bayar. Ia kes yang sama dengan Menara Warisan yang menggunakan modal PNB yang ditentang oleh DAP dengan bersungguh-sungguh kerana jawapan 'modal PNB' tidak menepati kehendak DAP.

Tetapi yang paling ditentang sebenarnya adalah, projek berkenaan telah menaikkan harga saham Tricubes Berhad. Peningkatan 491% untuk harga sesaham Tricubes pasti akan melonjak dalam masa terdekat, memandangkan pelaburan dalam bidang IT amat menguntungkan. Dan sudah pastilah, Tony Pua tidak akan senang hati jikalau ada syarikat Bumiputera yang menguasai pasaran dan pemberi khidmat IT utama negara. Matanya sangat sakit apabila ada nama Melayu di situ.

Apabila Tricubes Berhad berjaya menambah nilai sahamnya di pasaran, bererti akan ada beberapa 'Tricubes Berhad' yang lain dan turut sama menyokong aktiviti perniagaan IT. Kalau tidak ditahan, Bumiputera akan mulai menguasai bidang berkenaan, seperti mana yang berlaku dalam dunia penerbitan walaupun bidang cetak dan pembuatan plat masih lagi dikuasai oleh syarikat bukan Bumiputera.

Satu-satunya kaedah yang paling sesuai, ditambah pula dengan perkembangan terkini, alasan yang boleh digunakan bagi mendapatkan sokongan ialah, memberi peluang kepada syarikat-syarikat Bumiputera untuk hidup semula setelah hampir mati kerana tidak boleh bersaing atau ditutup lubang bersaing oleh syarikat-syarikat bukan Bumiputera yang mempunyai modal serta tapak yang lebih kukuh.

Taktik dan helah DAP sangat mudah. Selagi ada syarikat yang terpaksa bergantung kepada syarikat-syarikat bukan Bumiputera, maka ia adalah perkara yang sihat di negara ini. Tetapi jikalau syarikat Bumiputera mulai membesar dan berjaya dengan proposal baru, maka ia dianggap sangat tidak sihat kerana kebimbangan kepada faktor, apabila Bumiputera sudah berjaya, maka bukan Bumiputera akan terpinggir!!!

Itu helah yang digunakan semenjak dari zaman sebelum kemerdekaan lagi dan kemuncaknya adalah pada tahun 1969 apabila DAP menerusi Lim Kit Siang mencetuskan tragedi berdarah di Kuala Lumpur dan cubaan yang gagal di Pulau Pinang!!!

Namun seperti yang dikatakan oleh Najib Abdul Razak, Tricubes Bhd seharusnya tampil untuk menjawab setiap tuduhan, bukannya berselindung di belakang kerajaan sambil mengharapkan orang lain yang akan membela mereka. Apatah lagi, tidak ada perniagaan yang bukan untuk menjana keuntungan... mana ada perniagaan yang bersifat kebajikan dan taukeh besarnya terpaksa menyeluk kocek sendiri untuk memberi kepada orang lain....

Tricubes Bhd wajar bersuara dan menangkis setiap serangan DAP, PKR dan PAS mahupun daripada para pemimpin UMNO sendiri, bukannya meminta PEMANDU yang sudah beberapa kali tersilap melihat rakyat Malaysia sebagai rakyat Singapura terutama dalam hal kenaikan harga makanan dan perkhidmatan, menjawab bagi pihak mereka!!!

4 comments

Blog Archive

Labels