iklan

iklan

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Friday, June 17, 2011

MENUNGGU PAKCIK DEMONSTRASI DAN ANAKNYA YANG 'NAK BALIK KAMPUNG'!!!

Friday, June 17, 2011
Wajah pak janggut di atas sememangnya adalah sinonim dengan mana-mana perarakan Pakatan Rakyat. Di Perak, dia yang berada di barisan hadapan walaupun bukan dia yang terlentang di atas jalan raya dan hampir dilenyek oleh kereta Raja Muda Perak.

Pak janggut ini tidak bersendirian. Dia akan bersama-sama anak lelakinya. Tentu anda masih ingat lagi bagaimana anaknya ditangkap dalam satu demonstrasi di hadapan Kedutaan Amerika Syarikat dan pak janggut merayu-rayu kemudian buat cerita kononnya dia telah diludah dan dikasari oleh pihak berkuasa.

Pak janggut ni dan anak-anak lelakinya pasti akan muncul dalam BERSIH 2.0. Walaupun selepas ditangkap dia akan memberi alasan, 'saya orang tua,' 'saya nak balik kampung', 'saya dan anak saya dalam perjalanan nak balik kampung' dan seribu satu macam lagi, termasuklah dengan menangis meminta simpati, pak janggut dan anaknya tidak akan serik-serik untuk menyertai demonstrasi biarpun bayaran dibuat tidaklah sebanyak mana!

1 comments

Thursday, June 16, 2011

YANG DIPERTUA PERSATUAN ULAMA SYAITAN BISU?

Thursday, June 16, 2011

Syeikh Abdul Halim Abdul Kadir menyifatkan penerbit dan pelukis kartun yang tersiar di Utusan Malaysia sebagai menghina Islam. Justeru, Yang Dipertua Persatuan Ulama SeMalaysia itu mahu agar kedua-dua pihak tersebut diheret ke mahkamah.

Aneh, bersuara juga Ulama Bisu yang akan menyetujui apa-apa sahaja kata-kata yang keluar dari mulut para pemimpin PAS, tetapi apabila kata-kata bodoh kaum ‘ulama selaput tunggul’ PAS diperdengarkan, Yang Dipertua PUM ini tidak pula bersuara. Barangkali kalau dibangkang kebangangan dan kejahilan agama pemimpin-pemimpin PAS, takut pula dia digelar sebagai SYAITAN BISU atau ULAMA BUTA. Justeru untuk mengelakkan daripada dikenakan label sedemikian rupa, maka dia akan hanya menumpukan kepada musuh-musuh PAS.

Apa yang dikaryakan oleh kartunis bernama ‘MIKO’ itu hanyalah berdasarkan daripada kata-kata Abdul Hadi Awang yang menolak video seks sebagai sumber perundangan Islam yang dianggapnya sebagai tidak bermata, tidak bertelinga dan tidak bermulut sebaliknya hanya besi semata-mata.

Ketika PAS beria-ia menyatakan bahawa dalam Islam, video bukanlah bukti, tidak pula Yang Dipertua Persatuan Ulama SeMalaysia itu bersuara. Padahal, dalam Islam, undang-undangnya bukan hanya Hudud dan Qisas tetapi juga Ta’zir. Kalau dalam Hudud tidak digunakan video kerana sifat ‘tabirnya’, mengapa langsung tidak disebut tentang Ta’zir yang akan menggunakan video lucah sebagai bahan bukti sekalipun bukan atas tuduhan zina kerana zina termasuk dalam jenayah hudud?

Apakah Ta’zir bukan Undang-Undang Islam?

BACA SETERUSNYA DI SELANGOR DAILY.


1 comments

JAWAB NG SWEE LIM! JAWAB! BERAPA LAMA MAHU MENIPU?

Biasanya yang seringkali mempromosikan diri dengan membuat laporan polis adalah ahli politik. Kononnya wartawan seringkali silap membuat laporan. Kononnya wartawan akan memanipulasikan kata-katanya. Bahkan kononnya juga wartawan sentiasa tertakluk kepada kehendak editor, manakala editor pula tertakluk kepada majikan.

Hari ini, Ng Swee Lim, ADUN Sekinchan yang telah melanggar seorang pelajar Melayu dalam keadaan mabuk tetapi kemudian dibebaskan oleh polis atas sebab-sebab tertentu, hari ini telah dilaporkan kepada polis oleh seorang wartawan Utusan Malaysia, Abdul Yazid Alias, 31.

Menurut Abdul Yazid, penafian Ng Swee Lim bahawa dia tidak mengeluarkan sebarang kenyataan tentang 'Pengguguran Hasan Disambut Baik DAP', sebaliknya menuduh wartawan berkenaan telah mereka-reka cerita dan mengarang sebuah berita palsu.

Cantik benar tuduhan Ng Swee Lim. Mungkin dia tidak perlu bimbang kerana yang ditohmahnya adalah seorang wartawan Melayu dari Utusan Malaysia. Lagipun kalau sebut sahaja Utusan Malaysia, para pemimpin dan penyokong-penyokong PAS akan berada di belakangnya, seperti mana dalam kes dia melanggar seorang pelajar Melayu sampai koma tanpa sebarang permohonan maaf.

Buat rakan-rakan wartawan mahupun rakan-rakan blogger (sama ada anda penyokong Pakatan Rakyat, mahupun pro-UMNO-BN), persiapkan diri anda dengan perakam suara apabila hendak berhadapan dengan ahli-ahli politik. Kebiasaannya, wartawan-wartawan daripada syarikat akhbar perdana dibekalkan dengan perakam suara sebagai bukti mereka tidak menipu, sama ada pertemuan itu berlangsung secara empat mata, mahupun dalam persidangan media.

Setidak-tidaknya seandainya ada ahli politik yang akhirnya cuba menjadikan anda sebagai kambing hitam, anda mempunyai bukti yang lebih meyakinkan.

SEBENARNYA TERDAPAT RAMAI AHLI POLITIK SEPERTI AZWANDIN HAMZAH DAN ANWAR IBRAHIM YANG TIDAK AKAN TERAGAK-AGAK UNTUK MENGENAKAN ANDA SEMULA SEKIRANYA TERKEPIT!!!

0 comments

CINA MALAYSIA SUKA BERLAKU KEJAM DAN MEMBUNUH? BAHAYA NIH!

Laki bini yang bunuh orang gaji Indonesia mereka, ternyata pasangan Cina lagi. Fong Kong Meng, 55, dan isterinya, Teoh Ching Yen, 53, pastinya bukan bernama Melayu atau berwajah Melayu. Manakala si mati pula bukanlah orang Cina kerana namanya adalah Isti Qomariyah, 26.

Lainlah kalau suami isteri tersebut adalah Melayu atau ada iras-iras nama Melayu, manakala yang disiksa macam anjing sampai mati itu pula bernama Cina, barulah DAP akan kelam-kabut menuduh kerajaan Malaysia zalim, orang Melayu pembunuh dan sebagainya...

Sama macam kes dua orang Cina Singapura. Walaupun dua orang wanita Cina Singapura itu menyalahi undang-undang imigresen tetapi DAP dengan segera menyalahkan imigresen serta pihak polis kerana menahan mereka sambil menganggap pihak berkuasa tidak berperi kemanusiaan kerana telah menahan dua orang pendatang asing di dalam lokap.

Sebenarnya, kalau diperhatikan dalam dua kes ini, terlihat jelas, sikap chauvinist DAP. Teresa Kok suatu ketika, begitu menyalak mengalahkan anjing patah gigi apabila dikatakan wanita yang diarahkan ketuk ketampi di dalam lokap adalah perempuan Cina. Tetapi mulutnya serta-merta tertutup apabila mengetahui bahawa wanita 'Cina' itu sebenarnya adalah wanita 'Melayu'.

Bagaimanapun, kalau kita perhatikan pula, hampir keseluruhan majikan yang mendera, cuba membunuh atau membunuh orang gaji Indonesia mereka adalah Cina. Adakah sebenarnya Cina-Cina yang mengambil orang gaji Indonesia itu sebenarnya memang mempunyai perangai yang kejam, gemar melakukan penyiksaan seperti mana yang dibangkitkan oleh Susan Lim dalam MALAYSIA INSTINCT.

Rasa-rasanya, melabelkan semua orang Cina seperti pasangan suami isteri berhati binatang itu serta beberapa pasangan suami isteri lain yang gemar mendera serta menzalimi manusia lain, adalah tidak adil.

Menariknya, walaupun mempunyai reputasi kejam dan kemungkinan akan kehilangan nyawa, kebanyakan pembantu Indonesia, sama ada halal apatah lagi haram, amat gemar bekerja dengan majikan-majikan Cina, bahkan sangat berbangga sekiranya mereka dapat makan babi. Itu belum lagi yang begitu bangga kerana menjadi gundik Cina yang menurut mereka sudah menaikkan status mereka di mata kawan-kawan pendatang Indonesia yang lain.

Sesuatu yang sebenarnya memerlukan tindakan kerajaan yang lebih tegas bagi mengelakkan Malaysia dicop sebagai tempat pembunuhan pembantu rumah dari Indonesia!!!

1 comments

TPM SURUH FIKIR... TAKKAN TPM TAK TAHU, DEPA NI JENIS TAK BERFIKIR?

Kadang-kadang lawak pun ada dengan Timbalan Perdana Menteri ni. Ada ke patut dia minta penganjur Himpunan BERSIH 2.0 memikirkan tentang kesan demonstrasi tersebut kepada negara dan rakyat.

Kalau puak-puak BERSIH 2.0 dapat berfikir dan mempunyai otak, mereka tidak akan buat demonstrasi. Tetapi yang mereka fikirkan ialah untuk menimbulkan huru-hara. Bila dah huru-hara, senanglah nak rampas kuasa.

Matlamat utama BERSIH 2.0 adalah nak rampas kuasa.

Itu yang mereka fikirkan!

Alasannya adalah untuk negara dan untuk rakyat. Walaupun yang beria-ia sebenarnya hanyalah segelintir daripada majoriti rakyat Malaysia yang tidak pernah ambil port pun dengan apa yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat menerusi BERSIH 2.0.

Sekarang adalah musim untuk menaikkan semula rating Pakatan Rakyat yang semakin mengendur. Populariti Anwar sudah merudum. Kalau dulu, Anwar berucap sahaja, senang-senang boleh kumpul tujuh lapan ribu orang, sekarang nak kumpul seribu orang tempatan pun sangat sukar. Kalau dulu, temberang Anwar akan diterima sebagai firman yang tidak boleh diragui, tetapi sekarang, belum buka mulut pun orang dah tahu, Anwar akan temberang.

Sebab itulah, BERSIH 2.0 perlu wujud.

Jadi, TPM bila sarankan agar penganjur BERSIH 2.0 gunakan otak demi negara dan rakyat, sebenarnya mereka telah pun gunakan otak. Cuma mereka mengatasnamakan negara dan rakyat... sama seperti pentadbiran Pakatan Rakyat... nama sahaja rakyat, tetapi menyamunnya mengalahkan penjahat UMNO paling tegar... serakah semacam...

0 comments

SARODIN SAHRI TELAH DIPANDEYKUTTYKAN!!!

BERITA HANGAT DARI MENARA MPAJ, PANDAN INDAH!!!

Sarodin Sahri, Pengarah Perkhidmatan Bandar dan Masyarakat, khabarnya bakal dipindahkan ke sebuah kawasan atau jabatan yang belum diuar-uarkan lagi.

Sarodin Sahri merupakan antara pegawai MPAJ yang paling 'menonjol' menerusi kerjasamanya dengan YDP Ampang, Mohammad Yaacob dalam beberapa perkara, termasuklah pendajalan terkini iaitu 'pembunuhan' 37 orang kontraktor Bumiputera.

Rentetan pemindahan tugasnya, 37 orang kontraktor yang diancam untuk mati kebuluran, nampaknya tidak perlulah lagi bertukar kerjaya mencari Cicak Tokek... yang kontraktor UMNO boleh terus dengan kerjanya. Yang kontraktor PAS, bolehlah bergebang deras di surau dan masjid manakala kontraktor PKR sudah boleh gelak deras, walaupun sebelum ini marah giler pasal, walaupun mereka berdarah Pakatan Rakyat, Khalid Ibrahim dan pentadbiran Pakatan Rakyat Selangor lebih berminat untuk menyerahkan kerja-kerja kontrak pembersihan kepada satu agensi yang boleh memberi dana terus kepada PKR!

Kepada Drs. Sarodin (Doktor Randas ni, sebenarnya dah tak berapa laku lagi dah pasai boleh dibeli), sudah boleh diucapkan selamat meninggalkan Ampang. Walau bagaimanapun, khabarnya ada usaha pihak tertentu dari dalam yang mahu SPRM membersihkan MPAJ daripada taik-taik dan daki-daki yang ditinggalkan.

0 comments

DAP MUSTI TAK PUAS HATI SEBAB NAK KENA SAMAN!!!

Tentu sekali para pencacai DAP akan panas hati apabila Persatuan Kariah Masjid-Masjid Pulau Pinang bercadang untuk menyaman kerajaan negeri jikalau pilihanraya masjid masih ingin diteruskan. Alasan yang diberikan ialah pilihanraya tersebut kelam-kabut dan tidak mempunyai sistem yang teratur sebaliknya hanya untuk mendapatkan populariti bagi pihak Lim Guan Eng . (BACA DI SINI)

Yang sangat sahih ialah DAP akan segera menggerakkan Melayu-Melayu yang menjadi pencacai mereka untuk segera menghentam Persatuan Kariah Masjid-Masjid Pulau Pinang kerana ingin menggugat kredibiliti Lim Guan Eng dan DAP yang ingin melakukan reformasi dalam pentadbiran masjid.

Dan yang pastinya juga, cerita tentang UMNO yang menjadi dalang kepada Persatuan Kariah Masjid-Masjid Pulau Pinang akan diperhebohkan. Sebabnya dalam keadaan di Pulau Pinang, UMNO merupakan pihak yang paling mudah untuk dipersalahkan, sekalipun tujuan utama pilihanraya masjid di Pulau Pinang memang sangat jelas untuk menghuru-harakan umat Islam.

0 comments

SERANGAN "HACKERS" SEBENARNYA ADALAH PENGGODAMAN COPY-CAT!!!

Sekurang-kurangnya 27 laman web kerajaan telah 'dicerobohi' dan 'digodam'. Itu berita yang diterima pagi-pagi tadi. Dan sudah tentulah pihak yang paling seronok menyajikan cerita tentang 'kejayaan' penggodam antarabangsa yang menamakan diri mereka sebagai Anonymous, adala pencacai Pro-Pakatan.

Namun berdasarkan maklumat yang diterima, penggodaman tersebut dilakukan dari dalam negara oleh sebuah agensi yang memang ditugaskan khas oleh kerajaan untuk menggodam laman-laman web kerajaan sebagai persediaan untuk menghadapi penggodaman sebenar daripada Anonymous. Bagaimanapun, penjelasan itu tidak diuar-uarkan secara besar-besaran kerana bimbang kesan yang lebih besar.

Salah seorang pakar ICT 'secara tidak sengaja' telah menerangkan di dalam radio sebentar tadi tentang proses pertahanan laman-laman web kerajaan yang dilakukan oleh agensi-agensi tertentu. Katanya, sebelum penggodam-penggodam antarabangsa melakukan penggodaman tersebut, 'kerja' berkenaan dilakukan oleh 'white hat hackers'.

Tujuannya ialah untuk menutup sebarang ruang-ruang yang membolehkan penggodaman dilakukan oleh pihak luar.

Dan seperti kata pakar ICT tersebut, laman-laman web kerajaan adalah maruah negara ini. Mudahnya ia digodam bererti mudahlah juga pertahanan negara ini dibolosi oleh pihak luar.

0 comments

RAPAT BENAR KAITAN EZAM MOHD NOR DENGAN AZWANDIN KHABARNYA?

Rupa-rupanya ramai dari UMNO Ampang yang sangat berminat dengan cerita Azwandin Hamzah yang mendapat layanan istimewa daripada UTUSAN MALAYSIA sehinggakan walaupun dia cakap perutnya sakit akibat terlebih makan julap pun, akan disediakan satu muka surat istimewa untuknya dalam akhbar tersebut.

Kisah dia kena BASUH KAW-KAW dalam mesyuarat UMNO, turut menjalar di seluruh Ampang, walaupun Azwandin dan konco-konconya bercerita kononnya Azwandin yang membasuh pemimpin UMNO terbabit... taktik saling terbalik ini merupakan taktik yang paling kerap digunakan oleh Anwar Ibrahim dan PKR!

Namun sudah tentulah cerita dari Bukit Antarabangsa tentang usahanya yang bermati-matian serta dengan segala apa cara agar dirinya tercalon sebagai calon UMNO Bukit Antarabangsa pada PRU13 nanti, menjadi tajuk utama. Apatah lagi, teori-teori tentang tikam belakang sebab gagal jadi calon turut dikeluarkan sama.

Secara tiba-tiba sahaja cerita yang mempunyai kaitan antara Azwandin dengan Ezam Mohd Noor, tuan Senator kita, turut muncul sama. Menariknya, salah seorang orang kuat UMNO Ampang mempersoalkan tentang dana besar yang diterima oleh Jaringan Melayu Malaysia yang diPertuakan oleh Azwandin Hamzah untuk program-program mega walaupun JMM sebenarnya adalah NGO yang terpinggir. Manakala program-program yang menelan dana ratusan ribu itu sebenarnya tidak perlu ada pun sebab tidak ada sebarang nilaitambah mahupun kepentingan!

Salah satu program yang dimaksudkan adalah Program Majlis Pengarah Kebangsaan yang bermesyuarat kali ke-4 di Hotel De Palma. Orang kuat UMNO Ampang itu memberitahu, kononnya dana tersebut datangnya daripada peruntukan senator si Ezam Mohd Nor.

Program tersebut turut membabitkan beberapa NGO dari Indonesia. Dan daripada penjelasan yang diberikan menerusi BLOG JMM, sebenarnya ada banyak perkara yang mempunyai dasar kepada persoalan yang dibangkitkan oleh salah seorang orang kuat UMNO Ampang itu. (BACA DI SINI)

Siapa sebenarnya di belakang tabir program-program JMM yang mempunyai seribu satu macam muslihat tersembunyi? Atau dalam bahasa yang lebih mudah, seolah-olah ia mengembalikan cerita bagaimana not RM500 dan RM1000 dibawa lari ke Indonesia sebelum Tun Mahathir menyahnilai not-not tersebut pada 1997 dahulu.

Dan oleh kerana Ezam Mohd Noor kerap kali dikaitkan dengan Azwandin Hamzah, sewajarnya sang Senator tampil membersihkan dirinya daripada tuduhan tersebut dengan memanggil SPRM secara sukarela untuk menyiasat JMM dan dirinya. Apatah lagi dikhabarkan juga Azwandin Hamzah mendapat tempat yang sangat istimewa di Utusan Malaysia kerana Ezam Mohd Noor.

UMNO Ampang sebenarnya tidak mampu melihat Zuraidah Kamaruddin tersengih lebar kerana 'planted Anwar' ada dalam UMNO Ampang dan sedang hebat berkempen serta melobi bagi persediaan PRU13.

Walaupun mungkin ini hanyalah cakap dengar dan 'tohmahan' orang yang dengkikan Azwandin, seharusnya perkara ini diperjelaskan kerana katakanlah UMNO kalah lagi di Bukit Antarabangsa pada PRU13 nanti, setidak-tidaknya faktor tikam belakang dan main jubor seperti yang berlaku pada PRU12 lalu tidak akan diperkatakan.

0 comments

RANCANGAN APA YANG DIATUR OLEH ZAKI ZAHID DAN KJ!!!

Ketua Pemuda UMNO Putrajaya khabarnya akan bersama-sama Khairy Jamaluddin dan dua orang pemimpin Pakatan Rakyat yang salah seorang daripada mereka bernama Khalid Samad ke Palestin pada Sabtu ini.

Zaki Zahid yang dilabelkan sebagai JALANG TUA musim lelong murah, sebelum ini mempunyai kisah-kisah yang sangat menarik terutama sekali dengan PERSIAPANNYA untuk melompat keluar dari UMNO sekiranya UMNO tertungging pada PRU13. Dalam satu mesyuarat UMNO, Zaki Zahid berterus-terang dengan simpatinya kepada Anwar Ibrahim.

Malah ada dari kalangan Pemuda UMNO yang melabelkan Zaki Zahid sebagai BUKAN UMNO.

Kenyataan yang dikeluarkannya dan disiarkan oleh Free Malaysia Today serta dipetik pula oleh Sahabat BLOGGER AKU PEDULI APA sememangnya, menarik untuk ditinjau dan diperhatikan. (RUJUK SINI)

Apakah kata-kata yang dikeluarkan pada 15 Jun itu sebenarnya mempunyai pertalian dengan 'pertemuan lapan biji mata' dalam rombongan amal ke Palestin nanti akan membincangkan tentang sesuatu yang menjurus kepada PRU13?

Apakah kata-kata Zaki Zahid dalam kenyataannya itu sebenarnya sedang membayangkan langkah-langkah seterusnya yang akan diambil untuk mengukuhkan dirinya dalam Pemuda UMNO Malaysia, sebagaimana yang dilakukan oleh Yang Dipertua JMM, Azwandin Hamzah? Apatah lagi pemergiannya juga akan diiringi oleh Khairy Jamaluddin.

Trojan Horse, Chikaro, Anak Ayam mahupun SETAN BELAAN Anwar Ibrahim di dalam UMNO semenjak kebelakangan ini bagaikan tidak senang duduk. Bukan kerana rahsia mereka telah terdedah tetapi kerana pada hemat mereka, PRU 13 sudah semakin hampir dan mereka cuba mendapatkan tempat sekurang-kurangnya sebagai calon pilihanraya dalam usaha merealisasikan impian Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri, sungguhpun mereka masih berada di dalam UMNO.

Maka, timbullah persoalan, benarkah seperti yang didakwa oleh seorang Ketua Pemuda sebuah Bahagian dari Perak, bahawa puak-puak seperti Zaki Zahid sebenarnya sedang berusaha 'men 'security' kan' duit yang mereka rompak dengan menggunakan platform UMNO sepertimana yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim dan Azmin Ali suatu ketika dahulu?

'Winnable Candidates' adalah canang dan gendang yang sedang dikumandangkan oleh para pemimpin UMNO sekarang. Namun dengan 'persediaan-persediaan rapi' yang dibuat, rasa-rasanya 'Winnable Candidates' hanyalah satu lagi retorik murahan sepertimana keyakinan palsu yang diberikan ketika Anwar Ibrahim dibebaskan dengan Khairy Jamaluddin sendiri menghantar pasport kepada Anwar Ibrahim di rumahnya!

Kalau setakat BERSIH 2.0 pun, puak-puak seperti Zaki Zahid dan Khairy Jamaluddin sekadar mampu merengek dan mengadu kepada polis, agak-agaknya apakah yang membuatkan mereka lebih sibuk daripada memikirkan cara untuk menaikkan imej UMNO serta menimbulkan keyakinan serta persepsi rakyat Malaysia yang semakin ramai melihat UMNO sebagai perkakas politik yang sudah semakin usang dan wajar dikafankan?

Tak payah ceritalah tentang tanggungjawab sosial, kalau tanggungjawab yang diminta untuk menjadi pemimpin UMNO tidak dapat dipenuhi!!!

Agak-agaknya, mengapa puak-puak seperti Zaki Zahid dan Khairy Jamaluddin ingin menjadi pemimpin UMNO?

Jawapannya terserah kepada persepsi pembaca!!!

0 comments

MALAYSIAKINI SEBENARNYA YANG PUTAR BELIT DALAM SOAL MURTAD!!!

Puak-puak Pakatan Rakyat, terutama sekali dari kalangan PAS dan Melayu PKR tidak berpuas hati apabila mendapati yang dikatakan oleh Malaysiakini sebagai 686 permohonan murtad sebenarnya adalah satu putar belit yang dilakukan oleh portal berkenaan bagi menimbulkan sentimen dan kebencian terhadap kerajaan.

Atau dalam bahasa yang lebih mudah faham, portal berkenaan berusaha untuk melaga-lagakan umat Islam dengan pemerintah agar lebih mudah 'kerja' mereka.

Konon-kononnya daripada 686 permohonan murtad, kerajaan telah meluluskan 135 orang murtad. Dan ternyata, berita tersebut segera disambut oleh Timbalan Ketua Pemuda PAS Perak dengan fakta-faktanya sendiri.

Walhal apa yang berlaku sebenarnya ialah 135 orang yang dikatakan telah diluluskan pemurtadan mereka itu sebenarnya adalah TIDAK SAH MEMELUK ISLAM. Sekaligus tidak timbul sebenarnya cerita tentang mahkamah atau kerajaan membenarkan mereka murtad seperti yang cuba ditohmahkan oleh portal yang sangat seronok melihat umat Islam saling berlaga antara satu sama lain.

Menariknya apabila portal berkenaan 'membetulkan' kenyataan awal mereka, ramai penyangak-penyangak Pakatan Rakyat yang menjadi pengkomen marah-marah kerana impian mereka untuk melihat benarnya berita tersebut tidak jadi kenyataan. (RUJUK DI SINI)

0 comments

TOLONG JANGAN MERENDAHKAN MUFTI SELANGOR!!!

Ada kecenderungan golongan yang pro-UMNO untuk mengikuti dan menuruti perangai sebahagian besar penyokong-penyokong Pakatan Rakyat yang akan berkurang ajar dengan Mufti-Mufti yang tidak sealiran fikiran atau enggan bercakap yang menyebelahi mereka.

Jumaat lepas, ramai yang merungut di Selangor kerana khutbah yang kedengarannya sangat cenderung untuk menyokong Anwar Ibrahim terutama dalam bab Qazf dan Fitnah Zina. Malah di beberapa masjid pula, khatibnya begitu jelas membaca teks yang entah siapa yang membuat penambahan dengan menjatuhkan hukuman serta tuduhan kepada pihak yang tidak dipersetujuinya.

Apabila Mufti Selangor, SS Datuk Mohd Tamyes Abdul Wahid menyatakan bahawa khutbah Jumaat di seluruh Selangor itu sebenarnya tidak mempunyai kepentingan politik atau kecenderungan untuk menyokong Anwar Ibrahim, sewajarnya kenyataannya itu tidak dipertikaikan.

Perlu diingat, antara golongan terawal yang akan disoal jawab nanti adalah golongan faham agama. Tanggungjawab yang mereka tanggung amat berat.

Secara tidak langsung, kita perlu bersangka baik dengan golongan seperti SS Datuk Mohd Tamyes. Dia mengambil jalan tengah. Jalan yang lebih memberi manfaat dan jalan yang lebih mendamaikan berbanding jalan yang menghuru-harakan ummat.

Maka, sewajarnya tiada kata cela dilemparkan kepada Mufti Selangor kerana salah satu tugas orang faham agama adalah mendamaikan ummat terutama di kalangan umat yang masih jahil dengan pengetahuan agama Islam. Itu juga merupakan salah satu tanggungjawab yang akan dipersoalkan oleh Allah Taala.

Dalam diri seorang muslim, ada dua perkara yang memisahkan mereka dengan kaum kafir iaitu hablumminannas dan hablumminallah. Selain amalan dan tanggungjawab diri, golongan yang diberikan tanggungjawab oleh Allah Taala menerusi tugas-tugas atau jawatan-jawatan penting untuk melestarikan ummat, perlu berhadapan dengan pelbagai soalan, tiga kali ganda besarnya berbanding kaum mubtadi atau golongan awam.

Walaupun khutbah tersebut sebagaimana yang disangka baik oleh Tok Mufti Selangor bahawa ia adalah pengajaran kepada umat Islam tentang bahaya fitnah serta qazf pada ketika cerita tentang Anwar Ibrahim sedang hangat, boleh dilihat dari mata kasar bahawa ia memang mempunyai kaitan, tetapi ingatan-ingatan yang diberikan menerusi khutbah Jumaat, sewajarnya direnung dari sudut positif.

Mungkin ingatan tersebut tidak akan disenangi, memandangkan ramai yang jahil, sama ada yang mendakwa, mahupun yang membela, telah melakukan fitnah sama ada mereka sedar atau sebaliknya!

Justeru, pandangilah nasihat SS Mufti Selangor sebagai ingatan untuk kebaikan kita sendiri!

0 comments

BUNUH DIRI 'BERLESEN'!!!


Seorang jutawan perhotelan dan pemilik empayar makanan dalam tin, adalah seorang yang sangat perahsia, sehinggakan tiada seorang pun yang tahu yang dia telah merancang untuk membunuh diri dengan bantuan sebuah klinik di Switzerland.

'Assisted Suicide' kini menjadi salah satu daripada 'kegemaran' kaum jutawan untuk menamatkan riwayat mereka secara terhormat, malah ia merupakan salah satu daripada perniagaan yang sangat menguntungkan.

Sudah sampaikah acara perniagaan ini ke Malaysia? Selalunya Malaysia kalau bab-bab sebegini, sangat cepat sampainya!

0 comments

Wednesday, June 15, 2011

HOI HISHAMUDDIN HUSSEIN ONN!!! TUNJUKKAN TELUR KAU, BERBULU KA LICIN KA!!!

Wednesday, June 15, 2011
Penulis sebenarnya dah malas nak mengutuk Hishamuddin Hussein Onn mahupun agensi-agensi yang berada di bawah kawalan Kementerian Dalam Negeri. Lebih-lebih lagi apabila orang dalam KDN sendiri menceritakan tentang perangai lemah-lembut Hishamuddin Hussein Onn yang akan meminta semua pendapat dan bertanyakan kepada semua orang di sekelilingnya tentang tindakan yang harus dilakukan. Penulis masih menghormatinya selaku pemimpin walaupun bukan penulis yang memilihnya untuk menjadi pemimpin!

Tetapi apabila tadinya, orang KDN sendiri yang bercerita mengapa 360 laporan polis tentang BERSIH 2.0 tidak diambil tindakan, angin dan darah mula mendidih!

Wahai Menteri KDN yang mempunyai cita-cita untuk menjadi Perdana Menteri!

Kalau seginilah kamu bertindak dengan lembik telur dan lembik hati, dengan lembik segala-galanya, lupakanlah cita-cita kamu untuk jadi Perdana Menteri. Kamu terlalu bacol untuk bertindak! Kamu terlalu takut kehilangan undi daripada kaum pembangkang yang sememangnya tidak akan mengundi kamu, waimma di Sembrong sekalipun!

Rakyat yang menyampah dengan DEMONSTRASI DAN PERARAKAN BABI JALANAN, jauh lebih ramai berbanding yang beria-ia nak menyertai demonstrasi tersebut.

Bertindaklah segera dengan segala undang-undang, akta dan peraturan! Takkan rakyat majoriti bertindak, baru kamu nak ambil tindakan!!!

0 comments

ZUNAR OOO ZUNAR!!! APASAL KAU BENGAP?

Kartunis PKR dan penjilat tegar Anwar Ibrahim yang memulakan kerjaya di Creative Enterprise Sdn Bhd di Jabatan Kartunis, akan menjadikan Kerajaan Malaysia sebagai sasarannya untuk disaman. Katanya, kerajaan telah bertindak tidak adil menangkapnya dan merampas buku-buku kartunnya. Katanya lagi, kerajaan terlalu takut dengan kartunis sehinggakan karya-karyanya disekat dan jualan bukunya tidak dibenarkan.

Tentu ramai yang masih ingat tentang Zunar dengan lukisan Mahathir berkepala haiwan yang disiarkan oleh tabloid PAS, Harakah suatu ketika dahulu.

Kartunis ini sebenarnya mempunyai kiblat searah iaitu Anwar Ibrahim. Baginya apa-apa yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim adalah benar. Jangan disanggah dan jangan dipersoalkan. Ia adalah hak.

Tetapi seandainya disanggah juga, maka wajarlah pihak yang berkenaan disaman dan dilawak-lawakkan!

Sendiri main api, sendiri terbakar jari, sendiri terbakar tangan, tetapi meraung melalak menyalahkan orang lain, Zunar seharusnya melihat dirinya sendiri. Mengkritik bukan satu dosa, bahkan satu keperluan tetapi apabila sudah melampau, ia pasti akan menjadi satu kafarah sama ada mahu diterima atau tidak.

Hidup terlalu terpesona dengan pujian dan label-label hebat yang diberikan, akhirnya hanya akan meruntuhkan diri sendiri. Itulah yang berlaku kepada Zunar. Yang pastinya, Zunar sedang ditinggalkan dan dia sedang melalak-lalak dan perlu menunjukkan keberanian agar namanya terus diperkatakan dan karya-karyanya terus diterima.

0 comments

Apa Lagi Yang Dirungutkan Tentang FELDA? Atau Memang Jenis Tolol?

Aku dengar rungutan satu mamat kat ofis ni mengenai masalah peneroka Felda, kabornya mereka2 ni menuntut sesuatu yg mereka rasa hak mereka.."keadilan"..dan rasa bengang kerana dicop sebagai pembangkang atau sekongkol ngan pembangkang..




Aku sebenarnya tak faham..pasal aku tak buat kajian.




Kabornya..Felda telah mengupah pekerja asing dalam mengusahakan ladang yg mana akibatnya mereka yakni peneroka mendapat pulangan yg rendah berbanding jika mereka sendiri usahakan..




Aku tak faham gak..kerana apa yg aku lihat, jika ladang diserahkan pada mereka, mereka juga mengupah pekerja asing utk uruskan..atau dibiarkan sehingga lalang sama tinggi ngan pokok.


_____________


Aku tak leh nak bagi apa2 komen ..pasal tak faham!!!




Dan banyak sebenarnya aku tak faham..mereka ni yakni peneroka2 diberi peluang mengendalikan tanah2 yg sangat luas ngan bantuan FELDA..ada yg kabornya satu masa nanti diberikan geran..dan ada yg tidak, tu trserahlah pada polisi FELDA ketika mengambil mereka sebagai peneroka..




Kebanyakan peneroka..asalnya tiada apa2, kemudian ada macam2!!




Dan aku tak faham..kenapa FELDA mesti dipertanggungjawabkan ngan masa depan generasi ke 2 FELDA, generasi ke 3 FELDA..apakah istimewanya para peneroka dari rakyat Malaysia yg lain..mereka dah dapat pulangan dari titik peluh mereka..gaji dan tanah!!




Mana ada dalam syarikat dalam dunia ni..setelah bekerja sekian waktu, pekerjanya diberikan tanah seluas 10 ekar( bukan ler free tapi, ditolak hasil keuntungan). Tapi yg sioknya dah dapat tu, syarikat kena brtanggungjawab pada anak cucu le pulak, kena pastikan pelajaran mereka, kena pastikan kerjaya mereka..




Pehhhhhh...jelesnya aku!!!




Aku agak2 ler..parti2 politik ambik kesempatan..dan peneroka2 juga ambil kesempatan atas parti2 politik ni..yg terkangkang dan terkoyak kelak ialah FELDA!!




KALAU PETRONAS cari gali minyak dari perut bumi...FELDA pula cari gali minyak dari tandan2 pokok!!


_____


Aku rasa FELDA..ambil peneroka sebagai pekerja spt mana syarikat biasa (mungkin dah dilakukan)..macam Tabung Haji, SIMEDARBY, GUTHRIE..segala aset yakni tanah dan machineries milik FELDA. Peneroka2 ni kena patuhi syarat dan terma pekerjaan biasa gak. Rumah2 ..kena cari sendiri spt mana pekerja2 biasa atau sewa ngan FELDA. Anak2 mereka nak jadi peneroka, boleh ..malah trbuka pada semua rakyat Malaysia..tak der janji2 nak serah milik tanah, atau share atau apa2..bayor je gaji bulan2!! Leh berhenti bila2 masa..atau diberhentikan.




Yg mana sudah2 tu..geran yg telah diberi milik pada peneroka, FELDA beli kembali..dan tawar kembali pada mana2 rakyat Malaysia utk jadi peneroka(pekerja)




Setiap peneroka dilayan sama je ngan pekerja2 FELDA yg lain..jika ada bonus, ada le..jika ada kenaikan, ada le. Jika tak de, maka tak de.




Lagi sekali..komen aku bukan le leh pakai sangat, pasal aku sendiri tak berapa faham isu2 FELDA ni.


-aa

0 comments

BLOGGER AKAN DIKENAKAN TINDAKAN UNDANG-UNDANG!!!

Kerajaan tak buat tapisan ke atas penulisan blog. Malah kerajaan turut mengambil kira pendapat dan buah fikiran yang disiarkan dalam blog. Bagaimanapun penulis-penulis blog perlu bertanggungjawab dengan tulisan mereka yang disiarkan di blog masing-masing. Atau dengan kata lain, penulis blog sewajarnya menghormati undang-undang negara dalam kebebasan mengeluarkan pendapat dan pandangan, sama ada yang berpihak kepada kerajaan atau pun sebaliknya.

Itu yang dikatakan oleh Rais Yatim dalam ucapannya ketika Sidang Kemuncak Penulis-Penulis Blog dan Media Sosial Sedunia 2011 di PWTC pagi tadi.

Sebenarnya, ramai yang tahu tentang perkara itu. Namun pada masa yang sama, ramai juga yang cuba menipu dengan mengatakan tiada kebebasan bersuara di negara ini. Tohmahan-tohmahan yang dibuat, tidak dianggap sebagai satu kebebasan biarpun segala yang mereka tulis tidak disaring, ditapis mahupun disekat.

Perkembangan blog di Malaysia sedang menuju ke puncak. Sebelum 2008, dunia blog banyak dikuasai oleh golongan yang berpihak kepada Barisan Alternatif atau sekarang ini adalah Pakatan Rakyat. Namun sekarang, blog-blog pro-UMNO-BN yang menguasai carta dan dari segi keaktifan.

Dalam apa juga keadaan, pendapat kedua dan ketiga perlu ada. Islam sendiri mengajar kita pro dan kontra sesuatu kes. Allah Taala 'menyediakan' jalan kiri dan kanan untuk kita menerusi Af'al-Nya. Diberikan panduan kita dengan al Quran dan sunnah Nabi-Nya. Bagaimanapun, apabila kita tetap memilih untuk menjadi 'golongan kiri', maka itu adalah pilihan tanggungjawab kita sendiri... atau dalam bahasa yang lebih teratur, itu adalah kecenderungan roh kita.

Setiap orang perlu bertanggungjawab dengan apa yang dilakukannya, meskipun sekadar menulis di blog. Penulisan di blog juga sama seperti penulisan dalam media-media kertas yang lain. Menulis bermakna, kita membawa sama tanggungjawab, tak kiralah sama ada tanggungjawab tersebut dalam bentuk akidah politik kita, atau sememangnya kita bergerak di atas paksi agama tanpa mengambil sekerat dan menutup sekerat!

0 comments

KENYATAAN TOLOL KETUA PEMUDA PAS JOHOR!!!!

Suhaizan Kayat, Ketua Pemuda PAS Johor mencadangkan agar Ketua Polis Negara memandu Ambiga Seevarasan ke Istana Negara dengan kawalan polis trafik sepanjang Jalan Chow Kit ke Istana Negara. Manakala Timbalan Ketua Polis Negara pula mengawal Ibrahim Ali ke Istana Negara. Menurutnya dengan cara itu, tiada kekacauan akan berlaku di Kuala Lumpur. (RUJUK DI SINI)

Katanya lagi, para peniaga dan pemandu teksi akan mendapat pulangan berganda ekoran ramai orang yang akan menggunakan perkhidmatan mereka kerana menyertai demonstrasi BERSIH 2.0.

Satu pandangan yang sememangnya sangat TOLOL yang datang daripada seseorang yang bertaraf Ketua Pemuda PAS Johor!

Pada masa yang sama, Suhaizan Kayat juga cuba mengajar tentang kebebasan berhimpun mengikut Perlembagaan Negara. Tetapi Suhaizan Kayat sebenarnya buta pada satu perenggan lain yang mengkhususkan kuasa kepada polis untuk bertindak terhadap perhimpunan melebihi lima orang di kawasan lapang tanpa permit dan kebenaran!

Mungkin Suhaizan Kayat berkongsi pandangan dengan Kit Siang, Lim Guan Eng, Hannah Yeoh, Teresa Kok bahawa polis tidak ada kerja melainkan hanya perlu menjaga dan memastikan perarakan dibuat tanpa gangguan pihak berkuasa. Dengan kata lain, polis tidak boleh menjaga keamanan dan membuat sebarang langkah pencegahan.

Berselindung di sebalik tuntutan agar pilihanraya yang lebih telus dan adil, sebenarnya ia lebih kepada cerminan hajat tidak kesampaian dan keserakahan kaum Pakatan Rakyat yang sudah sampai ke penghujung kuasa yang bimbang kehilangan sokongan pada PRU 13!!!

0 comments

BERSIH 2.0 AKAN DISAMAN!!!

Demonstrasi terakhir Pakatan Rakyat di Jalan Tunku Abdul Rahman telah menyebabkan para peniaga, pemandu teksi, penjaja kecil dan gedung-gedung perniagaan kerugian puluhan juta ringgit urusniaga. Persatuan peniaga-peniaga Jalan Tunku Abdul Rahman telah menfailkan saman menuntut agar kerugian mereka ditampung, malangnya tidak seorang pun pemimpin Pakatan Rakyat, terutama sekali Shamsul Iskandar Mohd Akin yang sebelum itu kelihatan berjalan gagah di hadapan Globe Silk Store lama bersama Anwar Ibrahim, yang berani tampil untuk bertanggungjawab.

BERSIH 2.0 yang dirancang akan diadakan di Dataran Merdeka sudah pun dikenalpasti dalangnya. Yang paling kuat bersuara tentang BERSIH 2.0 adalah Mat Sabu. Pengerusi BERSIH 2.0 pula adalah seorang wanita Hindu yang sangat kuat menyokong umat Islam murtad, iaitu Ambiga Seevarasan, juga bekas Presiden Majlis Peguam.

Walaupun di Dataran Merdeka tidak ada gedung perniagaan, tetapi jalan masuk ke Dataran Merdeka tetap juga menjejaskan aktiviti perniagaan dan aktiviti ekonomi yang lain.

Memandangkan Ambiga dan Mat Sabu sudah menjadi orang yang memikul tanggungjawab untuk BERSIH 2.0, seharusnya para peniaga, pemandu teksi, penjaja, gedung-gedung perniagaan yang lain sudah pun bersedia dengan barisan peguam untuk menyaman BERSIH 2.0. Demonstrasi yang dirancang pasti akan menyebabkan kerugian besar, terutama apabila berlakunya kekacauan.

Walaupun Anwar Ibrahim, Teresa Kok sekadar menjadi 'tetamu' yang menyertai BERSIH 2.0, dan BERSIH 2.0 sendiri bukanlah sebuah badan berdaftar tetapi Mat Sabu dan Ambiga boleh disaman secara peribadi.

BERSIH 2007, seramai 13,000 pemandu teksi telah mengemukakan tuntutan kerugian RM150 sehari tetapi permintaan mereka tidak dilayan sehingga sekarang oleh pihak yang menganjurkan BERSIH.

1 comments

Tuesday, June 14, 2011

SALAHGUNA KUASA, SENATOR YUSUF HUSSIN KENCING TAK LAWAS!!!!

Tuesday, June 14, 2011
Senator Mohamad Yusuf bin Hussin khabarnya sudah tidak senang duduk di Memali. Khabarnya, bukan setakat peluh jantan, peluh betina dan peluh Danuk pun dah mengalir sampai ke lutut. Sebabnya, hanya kerana laman rumahnya, dia bakal bersoal jawab dengan SPRM - sebuah ENTITI yang sangat ditakuti di Malaysia sekarang kerana KUASANYA yang SANGAT MELUAS!!!

Yusuf Hussin adalah Setiausaha PAS Kawasan Baling dan Setiausaha Jawatankuasa Tadbir Madrasah Al-Islahiah Diniah, madrasah yang didirikan oleh Ibrahim Mahmud atau Ibrahim Libya yang terpedaya dengan 'akidah' Negara Islam dan akhirnya maut ditembak penguatkuasa undang-undang.

Kita tidak berminat bercerita tentang Ibrahim Mahmud sama ada dia syahid, orang yang dikelirukan mahupun apa-apa kaitan pun sebab dia sudah meninggal dunia. Dan sewajarnya, sebarang salah silapnya, kita maafkan dan redha dengan ketentuan-Nya selain memohon rahmat dan belas kasihan Allah Taala ke atas rohnya.

Namun Yusuf Hussin masih hidup. Yusuf Hussin masih lagi pandai bercakap. Yusuf Hussin juga masih lagi bijak menempatkan diri terutama dengan imejnya selaku 'Mujahid Memali'.

Selepas Kedah diambilalih oleh PAS menerusi Pilihanraya Umum Ke-12, Yusuf Hussin yang sebelum ini makan dari hasil aktiviti parti, kini sudah pun bertukar warna dan belang. Sahabat BLOGGER SUNGGUHKA dan DULU KINI DAN SELAMANYA selain KEDAHSENGET, mempunyai butiran yang sangat mengujakan.

Daripada laporan-laporan yang diberikan, ternyata, Yusuf Hussin wajar disyaki terutama dalam penyelewengan dan penyalahgunaan jawatan serta harta kerajaan. Hanya untuk memperlihatkan halaman rumahnya yang cantik, Yusuf Hussin menyalahgunakan kedudukannya dalam BINAK.

Kisah yang paling menarik tentang Yusuf Hussin adalah tentang penyelewengan duit Tabung Memali yang sehingga kini masih belum dapat diselesaikan. Penggunaan jentera-jentera berat BINAK hanya untuk meratakan dan mencantikkan halaman rumahnya, pasti akan menimbulkan satu tandatanya khususnya kepada penduduk Kampung Cherok Putih.

UMNO Kedah khabarnya akan mengadakan program di Kampung Cherok Putih esok. Tapi seperti biasalah, UMNO Kedah ini lebih berminat untuk menambah ahli parti, bukannya berminat untuk membuatkan rakyat Kedah mengundi UMNO tanpa perlu menjadi ahli parti.

Ramai khabarnya orang kuat UMNO Kedah yang akan turun. Anehnya, Ketua Bahagian Baling, Aziz Rempit tak pula terlibat!

Bagaimanapun, maklumat dari Tingkat 6 Bangunan UMNO Kedah, Alor Star, mengatakan program tersebut telah dibatalkan pada saat-saat akhir! Alasannya, tidak ada pihak yang berani keluar ke hadapan untuk menjungkang-jangkitkan isu Yusuf Hussin di hadapan rumahnya sendiri!!!

Menariknya, cerita yang sampai juga, sebenarnya yang buat program tersebut adalah orang kampung Cherok Putih sendiri... atau lebih tepat lagi ORANG PAS... cuma mereka tidak cukup berani untuk tampil memandangkan PAS adalah pihak berkuasa di Kedah.

0 comments

ADUN UMNO KEDAH KENA TANGKAP KHALWAT DENGAN WARTAWAN SINAR?

Hebohlah kisah seorang ADUN Kedah dari pihak UMNO yang telah ditangkap khalwat dengan seorang wartawan. Khabarnya wartawan berkenaan daripada akhbar pro-Keadilan, SINAR HARIAN.

Cerita dari Alor Star sampai ke Kuala Lumpur tentang ADUN berkenaan, sedang hangat diperkatakan. Sekaligus cerita tentang ADUN berkenaan, melindungi kisah program UMNO Kedah di Baling pada 15 Jun (esok) di Kampung Cherok Putih.

Sama ada cerita tersebut benar atau sebaliknya, ia bergantung kepada persepsi. Biasanya kalau cerita tersebut datangnya dari pihak Pakatan Rakyat, ia akan menjadi satu kebenaran. Tetapi kalau datangnya dari UMNO-BN, ia biasanya adalah cerita fitnah....

Itu persepsi yang kerap bermain-main di fikiran rakyat Malaysia.

Persoalan tentang siapa ADUN berkenaan dan siapa pula wartawan yang ditangkap khalwat bersama-samanya pasti akan didedahkan tidak lama lagi... tunggu saja!!!

0 comments

PERANG TERHADAP AZWANDIN SUDAH DIUAR-UARKAN!!!

Azwandin Hamzah, Yang Dipertua JMM, si kulop berbaju Melayu kundang cair yang datang ke bangunan baru UMNO Bahagian semasa perasmian mesyuarat oleh Perdana Menteri, menjadi buah mulut lagi. Tidak berkurangan, bahkan semakin banyak yang terdedah tentang bekas orang kuat Anwar Ibrahim dan merupakan 'sekutu senyap' Azmin Ali.

Jolokan Chikaro, Trojan Horse dan Ladam Kuda PKR dalam UMNO Ampang, nampaknya tidak membuatkan dia sedar diri, sebaliknya membuatkan dia memasang strategi untuk terus berbohong dengan menggunakan EZAM MOHD NOR dan UTUSAN MALAYSIA!

Modal terbesar dia untuk terus mengkelentong UMNO Ampang seterusnya menghuru-harakan UMNO Bukit Antarabangsa ialah peranannya dalam PKR. Kononnya dia adalah pencetus gelombang demonstrasi orang ramai untuk memprotes Anwar di dalam penjara telah diracuni arsenik. Dalam ceramahnya, Azwandin kelentong konon katanya Anwar dari dalam penjara telah menulis surat yang diserahkan kepada Zul Nordin agar diberikan kepada Azwan. Dan surat berkenaan adalah arahan untuk mencetuskan huru-hara di jalanan.

Padahal kerja penipuan arsenik adalah kerja Tian Chua. Keadilan (sebelum PKR) tidak cukup tenaga. Si kulop ini mengikut Tian Chua. Dia terjebak dalam perbincangan Tian Chua dengan puak reformis nak buat demo konon-konon marah sangat la Anwar kena racun arsenik.

Apa yang diceritakan oleh sahabat BLOGGER AKU PEDULI APA @ APA, hanyalah sebahagian daripada kelentongan dan sikap biadap bekas PKR yang bernama Azwandin Hamzah ini. Itu belum lagi dia keluarkan cerita kononnya, isterinya adalah setiausaha Wan Azizah dan Nurul Izzah sehingga akhirnya mencetuskan pergaduhan mereka laki bini sebab bininya tak bersetuju pembohongan terang-terangan Azwandin untuk memahatkan namanya selaku calon UMNO Bukit Antarabangsa PRU13.

Azwandin dengan fungsinya selaku TROJAN HORSE telah lama disebutkan oleh BLOGGER SUARA AMPANG POINT, namun nampaknya orang-orang UMNO Ampang kurang sensitif dengan kewujudan Azwandin. Terutama sekali dengan cerita pembohongannya tentang latar belakang yang penuh dengan cerita-cerita dongeng.

Antara cerita karut tentang dirinya yang kerap kali dijual untuk membuatkan orang UMNO Ampang kagum dengan dirinya ialah, kononnya dia belajar di Kanada. Dengan ijazah yang menunjukkan dia bukan sahaja lebih layak mendapat anugerah dekan, bahkan sebenarnya dia jauh lebih bijak berbanding Albert Einstein dengan CGPA 4.0, rahsia Azwandin sebagai KULI di kedai buku, didedahkan sendiri oleh pemilik kedai buku tersebut.

Harus diingat, dalam ceritanya kepada orang Ampang, Azwandin bercerita kononnya dia membantu bapanya di kedai buku. Walhal tokey kedai buku itu tidak ada kena-mengena dengannya kecuali antara majikan dengan kuli!

Selain cerita pecah amanah RM200,000 duit bekas sahabat baiknya sendiri yang turut 'berjuang' mempertahankan jubor Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu, cerita terbaru yang kedengaran ialah RM10,000 untuk sebarang ijazah yang diperlukan!

Hebat benar Azwandin Hamzah dengan pembohongannya di Ampang. Dana yang banyak diperolehi dengan menggunakan Jaringan Melayu Malaysia, sememangnya menjadi perniagaan yang sangat menguntungkan buat bekas PKR ini. Dikhabarkan buat sidang media pun, duit yang diterima belas-belas ribu yang kononnya digunakan untuk membayar media!

Daripada cerita orang yang rapat dan seringkali berurusan dengan JMM, NGO yang tidak berkeahlian itu banyak buat claim walhal programnya entah di mana. Dan menariknya tuntutan-tuntutan tersebut dibuat menerusi pejabat SENATOR EZAM MOHD NOR!

Sifir mudah orang Ampang ialah, ini semua kong kali kong punya cerita. Ezam nak guna Azwandin. Azwandin pula cerita dengan kawan-kawan rapat dia, dia nak gunakan peruntukan pejabat Ezam untuk 'kumpul' duit!

Dan Ezam pun senang nak keluarkan duit bajet peruntukan Senator kalau JMM banyak buat program!!!

Akhirnya yang mendapat nama buruk adalah UMNO Ampang dan UMNO Malaysia secara keseluruhannya. Chikaro dan Trojan Horse yang ditanam oleh Anwar Ibrahim ke dalam tubuh UMNO seperti Azwandin Hamzah sebenarnya cukup banyak di seluruh Malaysia.

Paling besar sarangnya adalah dalam UMNO Selangor!!!

Matlamat Azwandin untuk menghuru-harakan UMNO Selangor dengan cita-citanya menjadi calon Bukit Antarabangsa, telah pun didedahkan. Yang sohehnya, akan ada pendedahan lebih banyak tentang makhluk kulop ini dalam mana-mana blog terutama sekali blog-blog Ampang!!!

0 comments

LIVE PERBICARAAN KHIR TOYO: NG SWEE LIM SUDAH WAJAR KECUT PERUT!!!

Orang yang paling tidak berpuas hati dengan perjalanan perbicaraan salah guna kuasa bekas Menteri Besar Selangor, Khir Toyo sudah tentulah Ng Swee Lim. Ng Swee Lim merupakan balaci yang dikerahkan untuk membuat pendedahan, kononnya banglo Khir Toyo berharga RM24 juta. Dan keseluruhan pencacai Pakatan pun menusukkan jarum tentang betapa korupnya Khir Toyo sehinggakan rumahnya pun berharga RM24 juta.

Penjelasan yang diberikan oleh Khir Toyo bahawa rumahnya tidak bernilai setinggi itu tidak diterima. Sebaliknya Ng Swee Lim dan Pakatan Rakyat, khususnya Melayu-Melayu PKR begitu teruja dengan angka RM24 juta dan berkempen serata Selangor untuk menekankan bahawa Khir Toyo memang melakukan salahguna kuasa dan rasuah - satu tuduhan yang sememangnya mempunyai kaitan rapat dengan Anwar Ibrahim dan dia telah pun didapati bersalah untuk kedua-dua tuduhan berkenaan!

Bagaimanapun, perjalanan perbicaraan salah guna kuasa Khir Toyo tidak menyentuh langsung tentang RM24 juta seperti yang diuar-uarkan oleh ADUN Sekinchan, Ng Swee Lim. Sebaliknya angka berlegar-legar sekitar RM6.5 juta paling tinggi dan paling rendah adalah RM600,000.

IKUTI PERJALANAN PERBICARAAN SECARA LANGSUNG DARI MAHKAMAH DI SINI.

Janji daripada Khir Toyo kepada Ng Swee Lim ialah, selesai kes perbicaraan ini, dia akan 'menyelesaikan' Ng Swee Lim pula. Ng Swee Lim perlu bertanggungjawab dengan kenyataannya sebelum ini bahawa banglo tersebut bernilai RM24 juta.

Walaupun semua orang tahu, Ng Swee Lim, si Cina Sekinchan bodoh itu hanyalah puppet dan yang menggerakkan mulutnya adalah dari kalangan orang UMNO sendiri, setidak-tidaknya kita perlu mendengar ulasan dan jawapan daripada Ng Swee Lim.

Perbicaraan yang sedang berlangsung sekarang, jelas menunjukkan kepincangan dengan tumpuan utama adalah untuk mengenakan Khir Toyo. Percanggahan keterangan daripada dua saksi utama, menunjukkan betapa Khir Toyo cuba dikambinghitamkan oleh puak-puak tertentu!

Dan sekarang, Pakatan dah mula berkempen baru pula, apa yang dipersembahkan di mahkamah hanyalah satu lakonan untuk menunjukkan Khir Toyo tidak bersalah setelah SKRIP YANG DIKARANG, gagal berfungsi...

Ramai yang dah tak sabar untuk tunggu Ng Swee Lim menjawab tentang RM24 juta!!!

1 comments

BERAPA PERATUS CINA DAN INDIA DALAM BERSIH 2.0?

Pencacai-pencacai Pakatan Rakyat saban hari mencanangkan tentang Himpunan BERSIH 2.0 yang akan digerakkan oleh Mat Sabu, Timbalan Presiden PAS yang baru dengan dokongan PKR dan didalangi oleh DAP.

Pengerusi Himpunan BERSIH 2.0 pula adalah Ambiga Seevarasan, bekas Presiden Majlis Peguam. Wanita Hindu ini sebenarnya sangat terkenal sebagai peguam dan peguam yang sangat kuat MEMPERTAHANKAN KEMURTADAN LINA JOY. Ambiga Seevarasan juga merupakan pendokong dan penggerak IFC (Interfaith Commission).

Bekas Presiden Majlis Peguam itu sangat kuat menyokong MURTAD kerana berpendapat, itu adalah kebebasan beragama di negara ini.

Agak menghairankan, PAS yang selama ini begitu kuat mendokong dan mempromosikan diri sebagai pejuang Islam, tiba-tiba sanggup berada di sisi Ambiga Seevarasan, hanya kerana wanita Hindu itu menentang UMNO-BN. Dan sememangnya sesuatu yang sangat BODOH kerana dengan hanya alasan, TENTANG UMNO DULU, kemudian baru selesaikan masalah yang lain, menjadi pegangan kaum 'cerdik pandai' agama seperti PAS.

Dalam mana-mana himpunan, hampir 99.9999% penyertaannya adalah orang Melayu. Kalau ada Cina pun, hanyalah pemimpin-pemimpin DAP dan kelibat Tian Chua yang muncul untuk mendapatkan promosi.

Pengerusinya Wanita Hindu yang menyokong umat Islam murtad, penggeraknya adalah Melayu yang mengaku memperjuangkan Islam... ia bagaikan minyak dan air.

Kata Ambiga, BERSIH 2.0 digerakkan oleh rakyat. Mat Sabu dan seluruh pasukan pencacai juga mengatakan, BERSIH 2.0 adalah gerakan rakyat. Tetapi yang SANGAT PASTI ialah, seluruh peserta BERSIH 2.0 nanti hanyalah Melayu-Melayu totok yang perasan hidung mereka tidak lagi kemek, mata mereka sudah pun sepet dan kulit mereka sudah pun kuning langsat.

BERSIH yang pertama dahulu memang Melayu ler pencacai dan pembodohnya. BERSIH 2.0 pula tidak akan lari daripada matlamat menjadikan Melayu sebagai pencacai paling bahlol dengan alasan KETELUSAN, KETIDAKADILAN, KEBAJIKAN dan ISLAM.

Dan amat malang, si bodoh seperti MAT SABU yang diterajang daripada pengajian diplomanya kerana gagal peperiksaan, memang makanan mudah buat peguam yang berhati perut IFC dan ingin melihat umat Islam murtad dengan sesenang-senangnya.

Berapa peratus Cina dan India dalam HIMPUNAN BERSIH 2.0? Kalau setakat jadi pemimpin macam yang sebelum ini juga, memang bangsat sangatlah BERSIH 2.0 yang kononnya menuntut pilihanraya yang lebih telus dan adil serta bersih...

Pastikan ramai Cina dan India yang turun berarak... kalau tak ada Cina dan India, anggap sajalah para peserta BERSIH 2.0 hanyalah penyokong-penyokong Ambiga Seevarasan untuk memurtadkan umat Islam secara lebih meluas dan lebih mudah tanpa sebarang kekangan undang-undang serta Perlembagaan!

Tapi kalau dah dapat STATUS MELAYU BANGSAT, tak perlulah fikir bagaimana anda digunakan oleh Cina dan India untuk tujuan serta matlamat mereka... teruskan sahaja 'berjuang' untuk menjadi pencacai mereka di Dataran Merdeka!



2 comments

Islam di'korbankan" satu strategi yg hebat!!

Langkah PAS gugurkan hasrat "negara Islamnya" dan "hudud"nya adalah satu strategi dan langkah yg berani..


Gitu juga ngan "gugur"nya atau "syahid"nya para ulamak dari barisan hadapan..juga satu strategi..




Ianya takkan berlaku tanpa "blessing" pihak tertinggi.. Semua ni adalah strategi politik..


Pada penyokong2nya..pempin2 PAS akan brsegera menerangkan bahwa semua ni adalah sahsiah yg bijak demi untuk kembalikan atau dirikan daulah Islamiyah!!


Pada penyokong2 bukan Islam malah pada rakyat bukan Islam di malaysia, PAS dan sekutu2nya spt DAP dan PKR akan kabor bahwa ni satu tindakan berani demi untuk kesejahteraan rakyat dan kesungguhan dan keikhlasan para pempin PAS dalam menangani masalah rakyat.




Maknanya..Demi Rakyat, Demi kesejahteraan rakyat, Demi kebajikan rakyat.. pempin2 PAS kononnya telah sembelih atau korbankan perkataan "ISLAM" dalam perjuangan mereka, dan lupakan hudud serta "negara Islam"..Demi rakyat!!




Pempin2 PAS nak kabor pada semua rakyat..sesuai ngan slogan mereka..PAS for ALL..


Pempin2 PAS akan kabor..UMNO tak sanggup gugurkan hak2 keistimewaan Melayu, perkataan "melayu" tapi PAS bukan saja gugurkan "melayu" malah gugurkan "Islam"..Ni menunjukkan keikhlasan PAS dalam pejuangkan hak2 rakyat MALAYSIA!!




SO macam mana UMNO nak tangani hal2 ni!! Pentas politik brtambah hebat!!




Dan yg sioknya..Anwar sudah tidak lagi relevan dalam rentak politik trkini!!




Dengan perubahan terbaru ini..Anwar bukan lagi icon..tapi kebijaksanaan para pempin2 semada UMNO maupun PAS dalam terus menerus menipu rakyat atau ngan kata2 baiknya "menyedarkan" rakyat he he




Spt satu permainan catur.."Islam" dan para ulamak adalah "pawn" dalam percaturan politik PAS..


Jika UMNO yg dulu secara senyap2 mertabatkan agama diatas dasar "Islam adalah agama rasmi" akan termakan umpan PAS ngan menjadi seolah2 juara dalam perjuangkan Islam..


UMNO akan kelihatan dan akan dilihatkan seolah2 berjuang untuk "ISLAM" dan "MELAYU"..tidak dikaitkan ngan agama2 lain dan bangsa2 lain.




PAS pula akan menampakkan mereka sedang brjuang untuk semua tanpa mengira bangsa dan agama..


PAS mungkin sedang brsaing ngan DAP dalam mendapatkan pengaruh semua kaum..dan dimasa yg sama mengapankan UMNO..




Apakah cita2 besar PAS dalam melupuskan UMNO..menjadikan PAS sebagai parti utama MALAYSIA menguasai Malaysia..sama2 kita saksikan!!




Sama2 kita lihat..lihat sapa yg trkena!!




-aa

0 comments

Cadangan Yang Baik Tetapi SANGAT Merbahaya!!!

Pas mahu terajui pembangkang
KOTA BHARU 12 Jun - Pas dilihat sudah memulakan perancangan untuk menjadi pemimpin dalam pakatan pembangkang apabila mengubah dasar parti tersebut dengan menggugurkan matlamat asal perjuangan untuk menubuhkan negara Islam kepada negara berkebajikan.
Ketua Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA), Datuk Zaid Ibrahim (gambar) berkata, kepimpinan parti itu menyedari bahawa mereka harus melakukan perubahan agar sentiasa relevan dan mengikut kehendak rakyat.
Beliau berkata, apa yang berlaku jelas menunjukkan bahawa Pas mahu menjadi tonggak kepada pembangkang dan mahu bersaing dengan DAP yang dilihat cuba mengambil alih kedudukan Parti Keadilan Rakyat (PKR).-utusan


______________




Satu tindakan dan hasrat yg baik..yg mana kerajaan dikuasai oleh org2 Melayu-Bumiputera dan pembangkang dikuasai oleh org2 Melayu-Bumi juga.




Tapi..amat besar risikonya. Kerana bilangan Melayu-Bumi bukanlah 80 atau 90 % majoriti..




Ianya sebenarnya akan terus menerus melemahkan kuasa politik Melayu-Bumi..dan silap haribulan dan silap strategi.. Melayu- Bumi akan jadi pembangkang buat selama2nya.




-aa

0 comments

Monday, June 13, 2011

KETUA SRIKANDI PKR DIUGUT ROGOL!!! KENCINGNYA DAH BERTABUR!!!

Monday, June 13, 2011

Siti Aishah atau lebih dikenali sebagai Sya-Reformis telah diugut rogol dan bakal membuat laporan polis esok selepas mengumpulkan bukti-bukti yang dia diugut rogol.

Menurut kefahaman benak Sya-Reformis, kenyataan seperti berikut adalah UGUTAN UNTUK MEROGOLNYA...

Ugutannya berbunyi "kepada perogol2 yang tengah sangap sekarang..sila rogol geng2 srikandi PKR....jgn risau k..(AMARAN!!!!! Jikalau anda nak rogol..pastikan anda seorang sahaja buat kerja....sbb apa?????? Kalau anda kena tangkap anda akan terlepas hukuman...sbb xda 4 orang saksi..kalau anda nak rakam pun xpa..2xleh jd saksi...don WORY k....rogol ja.....xda mslah..jnj buat seorang dq..kalu kna tangkap..korang kna da 4saksi...kalu da video pun...xda guna....((KATA HADIAQ AWANG BAWANG kes anuar xsah..sbb xda 4orang saksi...))PULOK DAH. PR???? PARTI ROSAK" dari FB bernama Rango Crew.


Nampaknya budak-budak PKR semakin sangap. Dari Ketua Umum, bawa ke bahlol terhebat abad ini, Ketua AMK, sekarang dah berjangkit pula dengan Ketua Srikandi, semuanya perasan orang nak rogol, liwat, konspirasi dan fitnah mereka!

Betul-betul mencari publisiti murahan!

Barangkali penyakit Mak Lampir Zuraidah Kamaruddin yang budak Sya-Reformis ini lihat 'sangat berjaya' cuba diaplikasikan pula kepada dirinya. Atau barangkali cuba mencari publisiti murahan untuk memberitahu tentang keberadaannya dalam politik Malaysia, terutama sekali sebagai pencacai, penjilat telur tua Anwar Ibrahim!


0 comments

Gugurkan Perkataan Islam pada parti PAS!!-ishhh

Cabar Pas gugur perkataan Islam
Oleh NAZARUDIN SHAHARInazarudin.shahari@utusangroup.com.my
KUALA PILAH 12 Jun – Pelbagai pihak mencabar Pas menggugurkan perkataan Islam pada nama parti itu bagi menjaga hubungannya dengan parti pembangkang yang lain.
Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, ia perlu dilakukan kerana Pas sendiri yang memberi alasan ramai orang bukan Islam keliru dan takut apabila disebut negara Islam sehingga menyebabkan parti itu menukar dasarnya kepada negara berkebajikan.
Katanya, bukan sahaja orang bukan Islam yang tidak faham malah orang Islam juga keliru dengan perjuangan negara Islam yang cuba dibawa oleh Pas sebelum ini.
“Kalau Pas sanggup dibuli oleh DAP sehingga akhirnya boleh menggugurkan perjuangan negara Islam, saya mencabar Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menggugurkan sahaja perkataan Islam daripada Pas atau tukar saja nama parti itu kepada Parti Kebajikan se-Malaysia,” katanya.-seterusnya di Utusan.


________________




Ishhh mana mungkin....nama "Islam" tu utk pancing undi le!! takkan selama ni tak perasan..


Ramai penyokong2 PAS mati2 ingat mereka menyokong prjuangan Islam..telah buat satu jihad yg besar!! walaupun apa pun dakyah UMNO, mereka yakin ngan perjuangan PAS adalah perjuangan Islam selaras ikut AQ dan sunnah!!




UMNO..sekarang apa lu mau bikin ha ha..kerahkan ler semua ustaz2 jabatan agama bagi penerangan ma..


Atau pun kerah ler ulamak2 dan ustaz2 dalam UMNO utk terus menerus buat penerangan agama..




NI lagi besar tugas ma..selamatkan ummat dari terus menerus diperkudakan kerana dunia..




-aa

0 comments

Bukan Hilang Arah Bahkan Makin Jelas dan Terang!!

Pas semakin hilang arah
KEPALA BATAS 12 Jun - Keputusan kepimpinan Pas mengubah hala tuju perjuangannya kepada negara berkebajikan bagi menggantikan penubuhan negara Islam yang lantang dilaung-laungkan selama ini membuktikan parti tersebut semakin hilang arah.
Bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi berkata, perkembangan itu agak mengejutkan kerana Pas sanggup meminggirkan asas perjuangan yang dibina selama ini semata-mata untuk meraih keuntungan politik.
"Apa jua istilah yang mahu digunakan, Pas nampaknya meminggirkan perjuangannya. Kalau Pas tidak lagi mengikut apa yang menjadi matlamat mereka selama ini, maka cara berpolitik juga pasti akan berubah.
"Saya fikir, ini bukan lagi soal perjuangan, ia hanya untuk mengumpan sokongan politik semata-mata," katanya selepas merasmikan mesyuarat UMNO Bahagian Kepala Batas di sini hari ini.-seterusnya di Utusan


_______________


Bukannya hilang arah, tapi makin menjelaskan maksud perjuangan!!




Dulu terpaksa brselindung disebalik bayang2 ulamak2 trsohor kini sudah sampai masa mereka untuk berada dibarisan hadapan dan memberi gambaran yg jelas apakah perjuangan PAS selama ni..




Ramai yg simpati akan perjuangan PAS selama ni ngan merasakan PAS adalah berjuang utk kepentingan Islam brdasarkan AQ dan sunnah walaupun dari kalangan ahli2 dan pempin2 UMNO..pada hal mereka hanya bertopengkan Islam semata2.




Mungkin satu masa dulu..tapi ianya telah lama brlalu. Kerana terlalu ghairah brkempen politik, hari demi hari, kempen2 dan ceramah mereka telah membutakan mata hati mereka dan melupakan maksud perjuangan mereka. Kebesaran dan kekuasaan Allah swt menjadi pudar, dan kebesaran makhluk dan kehebatan makhluk semakin besar dan jelas..malah tanpa makhluk2 dan bantuan makhluk, kebesaran dan kekuasaan Allah swt tak leh dibesar2kan dan disebarkan.




Oleh itu demi maksud sedemikian..apa saja mereka mampu korbankan!! Ngan alasan, cita2 mereka yg sebenar atau cita2 Islam tidak akan trcapai tanpa mendapatkan kuasa!




Kuasa, sejak Adam as sehingga hari ini sehingga kiamat, tak pernah munafaatkan sesapa melainakan satu beban yg sangat besar..di dunia maupun di akhirat. Hanya ngan agama, kuasa dapat dikekang..tapi nafsu serakah kuasa ni pula sentiasa brusaha utk keluar dari kekangan agama dan menguasai manusia.




Tapi jika ingin dapatkan kuasa, disisihkan agama..BAYANGKANLAH..bahya apa yg sedang kita tempah!!




-aa

0 comments

Ancaman kenaikan harga barangan...

Kenaikan harga barangan..dimasa kini dan akan datang akan terus berlaku!! Suka tak suka, nilah satu kenyataan yg harus kita terima..

Keadaan huru hara dikebanyakan negara2 Arab dan Afrika Utara..perebutan kuasa antara sebab kenaikan harga minyak dan seterusnya menyebabkan harga2 lain turut meningkat..Gitu juga perubahan cuaca dunia, dan bencana2 alam yg semakin kerap spt banjir2 besar, gempa bumi, ribut taufan, kemarau, dan kesan sampingan spt kebocoran radioaktif, kerosakan teruk infrastruktur antara penyumbang2 menyebabkan kenaikan harga barang sedunia..Semua negara sedang hadapai tekanan ini..termasuklah Malaysia!!

Apa kita leh buat..BN sedang usaha keras dalam mengekang kenaikan harga..PR pulak ngan janji2 yg kononnya mereka lebih mampu dalam menangani kenaikan harga barang malah mempunyai langkah2 trtentu yg hanya mampu dilaksanakan bila mana mereka menguasai Putra Jaya. Tanpa Putra Jaya mungkin langkah2 rahsia mereka ni tak mampu dilaksanakan..

Tu kisah BN dan PR..tapi apa leh kita lakukan? Tak guna jika ada kenaikan gaji..jika harga barang2 meningkat 2 kali ganda dari kenaikan gaji kita secara kasarnya..
Ni bermakna bebanan semakin meningkat..bukan brtambah ringan.

Ramai yg terperangkap ngan kenaikan gaji..bila dapat kenaikan terus pasang angan2 tanpa mengira secara terperinci yg mana kesudahannya diri terperangkap..kerana rasa terperangkap mula ler nak lindungi kesalahan diri sendiri dan mencari mangsa utk dipersalahkan..
Dan biasanya yg paling sesuai..UMNO le!!
_____________________________________
Ni tip2 atau adab2 utk kita latihkan mudah2an kita leh selamat dari tekanan kenaikan harga barangan2 ni!!

a) Bila masuk pasar, atau hyper market Tesco, Giant, Mydin, dll baca lah doa ni yg mahfumnya..
"Rasulullah Shallallaahu ‘alaihi wa sallam bersabda: “Barangsiapa yang masuk ke pasar lalu membaca: …………teks Arab——
‘Tiada Tuhan yang berhak disembah selain Allah semata, tiada sekutu bagi-Nya, milik-Nyalah kerajaan, dan kepunyaan-Nyalah segala pujian, Dia yang menghidupkan dan yang mematikan, dan Dia Mahahidup tidak akan mati; di tangan-Nyalah segala kebaikan, dan Dia Mahakuasa atas segala sesuatu, maka Allah mencatat sejuta kebajikan baginya, dan menghapus sejuta dosa darinya, dan Dia tinggikan baginya sejuta derajat dan Dia bangunkan satu istana baginya di dalam surga.” (Riwayat Ahmad dan At-Turmudzi)

b) Mesyuarat ngan ahli keluarga, tujuan kepasar, dan apa2 barangan yg perlu dibeli..dan tetapkan budget perbelanjaan..buat perancangan

c) tahan diri dari beli barangan yg tiada dalam senarai barangan yg telah dimesyuaratkan..walaupun ada special offer dsb. Jika ada barangan yg teringin, bawa pada mesyuarat depan.

d) Terus cari dan beli barangan yg dikehendakki dan terus beredar!!

e) Elakkan dari jadikan shopping complexs, hypermarket, pasar malam sebagai tempat brsiar2 di hujung minggu.

f) Gantikan dengan pergi ketempat2 yg tak der sangat aktiviti2 jual beli spt Muzium, Zoo, tempat2 peranginan. Dan yg paling baik, gunakan hujung minggu utk ziarah keluarga2 trdekat dan keluarga2 yg ada bau2 bacang..dah ler rapatkan siratulrahim malah mendapatkan ganjaran yg besar dariNya. Atau gi tempat2 riadah..atau perkelahan.

g) Letih "bersiar2" dihypermarket2, shopping mall adalah berbeza ngan letih ziarah2 ahli2 keluarga maupun tempat2 peranginan/riadah/dsb..
Letih "brsiar2" adalah letih yg luarbiasa..yg mana trpaksa brperang ngan diri sendiri kerana tarikan2 promosi, barangan2 yg trbaru dan menambahkan angan2 yg sukar utk dipenuhi..
Sedangkan letih merapatkan siratulrahim dan ketempat2 riadah ni merehatkan "akal" dan "jiwa".
Leh juga bawa keluarga menziarahi masjid2 negeri atau masjid2 lama..bagi masa 1 jam atau 2 jam berada pada masjid2 ni leh merehatkan "akal" dan "jiwa"..duduk saja2 ngan niat iktikaf. Kalau rajin..buat le apa2 amalan yg berfaedah. Mudah2an tergolong ngan golongan2 mereka yg memakmurkan rumah2 Allah swt..

h) Atau jadikan sekolah2 tahfiz, rumah2 anak yatim, rumah org2 tua..sekali sekala sebagai destinasi..mudah2an menimbulkan keinsafan pada diri sendiri dan ahli2 keluarga. Sedikit sedekah yg ditaburkan baik utk diri sendiri dan keluarga di dunia dan di akhirat.

i) Gunakan "cash"..baru terasa banyaknya duit kena belanja, ada le takut2 sikit. Kalau guna card..apa ada hal, gores je!!

cadangan je..

-aa

0 comments

Pilihanraya Masjid..layan je

Isu panas ketika ini..




Pada pandangan aku..layan je. Cuma kita mahu seluruh masjid dan surau di buat cara yg sama dan segala kos perbelanjaan di tanggung oleh Kerajaan Negeri..spt pilihanraya negeri ditanggung oleh SPR.


Kerajaan negeri seolah2 SPR..




Kemudian calon yg menang..kena minta perkenan yg Dipertuan Agong. Jika tidak diperkenankan, buat lagi pilihanraya!!


Segala publisher atau syarikat2 yg berkaitan ngan pilihanraya hendaklah brstatus dan dikuasai oleh org2 Islam..




Tempoh penggal 2 tahun..so setiap 2 tahun buat pilihanraya, pehh besar business ni!!




Tengok berapa lama kerajaan negeri akan layan dan tanggung!!




Usah dikisahkan semada Islamik atau tidak..kerana ianya bukan lagi perjuangan dan isu.




-aa

0 comments

IKAN KURANG 30%, HARGA NAIK 30%... SEPERTI YANG DIJANGKAKAN!!!

Apa yang akan berlaku seterusnya sudah boleh dijangka. Posting pada malam tadi tentang pemilik bot pukat tunda yang menuntut agar kerajaan menjual diesel dengan harga murah kepada mereka dengan alasan-alasan yang menarik, boleh anda baca DI SINI.

Dan hari ini, Ngah Kor Meng pun masuk campur. Dia membela pemilik-pemilik bot tunda tersebut, bahkan dengan tegas memberitahu, ekoran kerajaan enggan memberikan harga lama diesel kepada pemilik-pemilik bot pukat tunda tersebut, maka pengeluaran ikan susut 30% dan harga ikan di pasaran naik 30%. (BACA DI SINI)

Mogok baru bermula hari ini tetapi Nga Kor Meng berkata, 'sejak mogok bermula', pengurangan ikan di pasaran adalah 30%... dan Cina ini sebenarnya sangat suka bermain-main dengan angka serta statistik meskipun sudah berkali-kali dia dibuktikan menipu di DUN Perak.

Bagaimanapun, kenaikan harga ikan dan pengurangan ikan di pasaran, ada asasnya. Perlu diingat, penyokong DAP juga terdiri daripada persatuan-persatuan perniagaan yang antara lain termasuklah lori-lori pengangkut, pemborong serta orang tengah.

Selama ini, sebarang kenaikan harga keperluan dan makanan ditentukan oleh puak-puak ini. Namun kerajaan pula yang dipersalahkan kerana kononnya gagal mengekang kenaikan harga. Dan kerajaan pun memberi alasan, kenaikan harga barangan dan makanan tidak dapat dielakkan kerana faktor luar negara!

Ancaman daripada pemilik-pemilik bot pukat tunda dengan dibantu oleh ahli politik DAP, akan disahut pula oleh pengusaha-pengusaha pengangkutan. Pengusaha-pengusaha pengangkutan akan dibantu oleh pemborong dan orang tengah. Semuanya saling bekerjasama antara satu sama lain untuk membuktikan betapa dua orang Menteri Melayu itu sebenarnya adalah di pihak yang kalah!

Dan akhirnya mereka juga yang akan menang apabila tekanan daripada rakyat pula memuncak dan kerajaan yang akan menjadi sasaran.

Ini taktik yang biasa digunakan, terutama dalam menentukan kenaikan harga barangan keperluan dan terkawal seperti gula dan susu!

Kerajaan mempunyai agensi seperti LKIM, FAMA dan sebagainya yang tidak perlu bergantung kepada orang tengah lagi. Sudah sampai masanya, permit diselerakkan bagi mengawal harga barang. Tidak perlu lagilah kerajaan memanjakan puak-puak yang terus melakukan desakan dan ugutan apabila kehendak mereka tidak dipenuhi.

1 comments

TERKINI BICARA KHIR TOYO: DIA TUKAR CERITA LAGI.... MEMANG LAWAK SUNGGUH SAKSI PENDAKWARAYA NIH!!!

Akhirnya saksi pendakwaraya dalam kes perbicaraan Khir Toyo mengubah kenyataannya kepada kenyataan terkini bahawa 'dia telah diarahkan untuk mengubah angka RM6 juta kepada RM600 ribu.' Sekaligus membuktikan bahawa saksi sebenarnya seorang yang tidak stabil fikirannya dan pihak Peguam Negara pula macam sudah berputus asa untuk mengenakan Khir Toyo!

Dan apabila saksi utama yang kembali memberikan kenyataan, Shamsuddin Hayroni pula berbelit-belit, perjalanan kes berkenaan dilihat semakin melawakkan. Angka RM24 juta seperti yang didakwa oleh Ng Swee Lim, ADUN Sekinchan masih lagi belum timbul, sebaliknya angka sekadar berkisar pada nombor 6 (6 juta, 600 ribu dan segala 6 yang lain).

Shamsudin bagitahu mahkamah dia bayar Nasir Ismail RM1.5 juta sebanyak 3 kali. Dan pembayaran pula dibuat secara tunai. Perlu diingat, pada tahun 2009, wang kertas bernilai RM500 dan RM1000 sudah ditarik balik oleh Bank Negara.

Jadi, bayangkanlah berapa banyak wang kertas RM100 yang diberikan kepada Nasir Ismail dari tangan Shamsuddin Hayroni. Menariknya, Nasir Ismail pula tak ingat jumlah wang yang diterima daripada Shamsuddin Hayroni, walaupun secara logik akalnya, angka sebesar itu sangat sukar untuk dilupakan, terutama sekali oleh ahli perniagaan dan pereka laman seperti Nasir Ismail.

Sebelum itu, Nasir Ismail pusing cakap yang dia telah menyiapkan kerja-kerjanya, walaupun pada awalnya mengatakan dia tidak dapat menyiapkan kerja-kerja yang diberikan kepadanya kerana 'HARI-HARI ADA DEMONSTRASI DEPAN RUMAH KHIR TOYO'.

Difahamkan, kerja-kerja penyiapan pengubahsuaian rumah Khir Toyo tidak dilakukan oleh Nasir Ismail!


1 comments

PELAWAK MANA YANG PENDAKWARAYA AMBIL JADI SAKSI NIH?

Sambungan perbicaraan salah guna terhadap bekas Menteri Besar Selangor pada hari ini tertumpu kepada keterangan salah seorang saksi pendakwaraya, Nasir Ismail pada sebelah pagi. Sebelah petang, Shamsuddin Hayroni pula akan dipanggil untuk kembali memberikan keterangan.

Mereka yang menyaksikan perbicaraan tersebut dari galeri, menggeleng-geleng dan ada sesetengahnya yang ketawa.

Apakan tidak, Nasir Ismail bagaikan orang nyanyuk yang sentiasa berubah fikiran apabila ditanya untuk soalan yang sama lebih dari sekali.


Apa sudah jadi? Skrip tak cukup mantap? Tak jumpa penulis skrip sebenar? Atau ada pihak sebenarnya terlalu bangang sehinggakan ketiga-tiga saksi yang ditampilkan layak untuk dicampak ke dalam longkang?

Kenapa agaknya AG masih terpaksa menaruh harapan terhadap saksi-saksi yang tidak berkredibiliti seperti yang ditampilkan sekarang? Mengapa saksi-saksi pula memberikan keterangan yang bercanggah dengan keterangan mereka sebelum ini?

Apa pun, salute kepada Khir Toyo yang masih belum menggerakkan ceramah di serata Malaysia dan lebih jantan berbanding Anwar Ibrahim, walaupun saksi-saksi yang memberikan keterangan, memang lebih lawak daripada badut bogel dalam pertunjukan sarkas!


0 comments

AZWANDIN BERGURU DENGAN MAT SABU AGAKNYA!!!

Apabila UNSPINNERS buka cerita tentang tembelang Mat Sabu dan latar belakangnya, ia bukanlah sesuatu yang luar biasa. Mat Sabu memang kelentong tentang tahap akademiknya. Dia memang sah telah dibuang dari ITM (sekarang UiTM) sebab kantoi periksa, bukan sebab dia 'penunjuk perasaan bangang' macam Anwar Ibrahim.

Mat Sabu dan Mahfuz Omar adalah merupakan sampah sarap yang diberikan kemuliaan menerusi PAS. Bukan sebab mereka cemerlang dalam kerja, tetapi sebab mereka ada suara dan suara mereka sangat lantang, mengalahkan suara orang yang boleh berfikir menggunakan otak, bukan dengan lidah.

Itu dalam PAS. Memang tidak menghairankan sebab kebanyakan ahli PAS sebenarnya bukannya pandai sangat pun. Itu sebab bila Nik Abdul Aziz kata, Allah Taala mencarut, depa pun pakat beriman sepenuh-penuhnya dan terpaksa mencari-cari dalil sampaikan perkataan MENCELA dan ANCAMAN daripada Allah Taala pun dianggap sebagai MENCARUT!

Masalahnya, UMNO yang bijak pun tidak lebih kurang bangangnya!

Ini cerita tentang seorang PEMBANGKAI yang sangat serakah di Bukit Antarabangsa. Orang yang sangat bercita-cita hendak menjadi calon UMNO untuk PRU 13 di Bukit Serakah. Orang yang perasan semua orang perlukannya sebab dia pandai. Yang menipu semua orang Mukhriz Mahathir menjadikan dia sebagai salah seorang pemikir. Yang menipu semua orang kononnya, Datuk Elis Nor, Pegawai Khas Najib, kononnya Elis Nor sangat rapat dengannya sebab dia selalu belikan curut kegemaran Elis Nor.

Dengan kata lain, ini adalah sambungan cerita daripada posting lepas yang boleh anda baca DI SINI.

Ramai yang menyampah bila Azwandin Hamzah, Yang Dipertua JMM, mengusung scroll ijazah yang kononnya diperolehi dari University of Canada. Punyalah pembohong, sampaikan semua subjek dari Semester 1 sampai Semester Akhir dapat CGPA 4.0!!!

Satu pencapaian kalau diukur dan disukat merupakan pencapaian supergenius human being di atas muka bumi ini.

Hebat benar Azwandin dengan cerita universitinya. Terer benar dia sampaikan semua subjek boleh lulus penuh...

Sampaikan Ezam Mohd Nor, TOK DALANG dan TAUKEH BESARnya pun gelak bila melihat scroll tersebut.

Kalau ya pun nak menipu, agak-agaklah. Rasa-rasanya Tun Mahathir pun tak dapat CGPA 4.0 masa belajar di Universiti Malaya di Singapura dulu. Dan yang paling tak munasabah, memang takkan ada orang dapat 4 flat untuk semua subjek dari Semester Pertama sampai semester akhir Final Year.

Tapi yang paling menarik ialah, taukeh kedai buku tempat Azwandin bertapa sebelum dia menempek di IKD bertanya apabila diajukan soalan tentang 'ijazah' Azwandin Hamzah;

"Kalau dah setiap masa dan setiap hari duk jadi kuli aku di kedai buku ni, bila masa pula dia pergi ke Kanada belajar dan ambil ijazah? Dia pakai jin kut, belah malam pergi sana, belah siang jadi kuli aku?"

Nampaknya UMNO tidak mempunyai kelebihan dalam hal Mat Sabu!

Kalau Mat Sabu dan Anwar Ibrahim kelentong tentang latar belakang akademik mereka, dalam UMNO pula, terdapat ramai seperti Azwandin yang berbangga kosong, tetapi pelajaran paling tinggi pun setakat SPM pangkat SAP atau yang lebih baik Pangkat 3.

0 comments

Blog Archive

Labels