IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, July 16, 2011

PAK SAMAD OIII... INI POLIS, BUKANNYA JURURAWAT!!!

Saturday, July 16, 2011
Rengek Pak Samad, macam rengek orang tua nyanyuk yang kehendaknya tidak dituruti. Rajuknya mengalahkan rajuk Dara tak dapat bunga daripada Teruna. Sinis pandangannya saling tidak ubah seperti si perasan yang tidak diberikan jawatan. Dan gelagat menarik perhatiannya, bagaikan janda tua yang sudah lama tidak disentuh tangan jantan!!!

Barangkali gelaran Sasterawan Negara, menjadi terlalu berat untuk ditanggung oleh bekas guru dan antara yang terlibat dalam penubuhan ASAS 50 yang mempunyai pengaruh dalam kesusasteraan negara. Disebabkan itulah, racauannya sering kedengaran, dari soal royalti sehinggalah soal politik.

Dan yang terbaru, dia meracau lagi tentang polis yang dikatakannya bersikap 'bengis macam nak makan saya'. Barangkali Pak Samad tidak pernah mengetahui bahawa tugas menjaga keamanan bukanlah seperti tugas seorang penulis yang lebih banyak duduk daripada berdiri. Takkanlah polis hendak berzapin, berjoget atau ber ramvong untuk menyambut demonstrasi BERSIH 2.0.

Agak-agaklah Sasterawan Negara oiii...

Tu pun kira mujur sangat-sangat sebab yang dihadapinya adalah polis Malaysia. Kalau polis lain, harus tidak, Pak Samad makan peluru getah kalau tidak pun peluru tembaga atau peluru timah. Polis pancut air longkang pun dah kira baik sangat daripada hilang tanpa jejak macam yang dibuat dek Amerika Syarikat, negara demokrasi tertulen di dunia. Kira dah mujur jugalah, polis pakai gas pemedih mata untuk menyuraikan perusuh berbanding kereta kebal kalau di Republik Rakyat China.

Amaran sudah diberi. Peringatan sudah dibuat. Nasihat juga sudah berkali-kali. Niat Pak Samad mungkin baik, tetapi apabila bersekutu dengan puak-puak Pakatan Rakyat, begitulah jadinya. Jadi, tanggunglah sendiri akibatnya tanpa perlu menyalahkan sesiapa. Bukannya nampak Pak Samad saja, polis terus meluru dan menghadiahkan sebatang cotar ke kepalanya!!!

Menariknya, ada pulak BENGONG-BENGONG yang sangat bahlol, bodoh dan tolol untuk menyamakan Samad Said dengan Pramoedya Ananta Toer. Walaupun A.Samad Said mungkin menongkah dengan pemikiran kritisnya, tetapi tidak mungkin A.Samad Said mempunyai atau berkongsi fikiran dengan Pramoedya Ananta Toer yang cukup terkenal dengan novelnya, Keluarga Gerilya... kerana Ananta Toer adalah penganut Komunis tegar yang sebahagian daripada kehidupannya adalah di penjara dan tahanan dalam rumah!!!

Apa ke bangangnya penyokong-penyokong PKM di Malaysia ni.


0 comments

CINCIN BERLIAN: TERKANTOI LAGI!!! PAKATAN RAKYAT SAH PEMBOHONG BESAR!!!!

LAAAAA.... terkantoi lagi rupa-rupanya puak Pakatan Rakyat. Bersungguh-sungguhlah depa duk kata CINCIN BERLIAN ANTARA TERMAHAL DI DUNIA yang berharga RM24 juta ringgit dibeli oleh Rosmah Mansor menerusi mulut MENANTU SEDARA Anwar Ibrahim, Chegu Bard.

Rupa-rupanya cincin yang dihebohkan dibeli oleh Rosmah Mansor itu adalah bahan pameran persendirian yang dianjurkan oleh agen JACOB & CO, MALCA-AMIT. Cincin berkenaan dibawa masuk pada 16 April 2011 dan dibawa keluar dari Malaysia pada 20 April, iaitu empat hari kemudian.

Pameran berkenaan dibuat di rumah persendirian seorang VVIP dan berlangsung dari 17 April sehingga 19 April. Dan yang paling menariknya, cincin tersebut tidak dibeli oleh mana-mana VVIP yang hadir dalam 'pameran persendirian' itu.

PENJELASAN LANJUT ADA DI SINI


Kesian sungguh puak-puak Pakatan Rakyat nih! Disebabkan tidak ada isu, terpaksalah mencipta isu... dan sasaran paling mudah adalah Rosmah Mansor yang mereka terpaksa wujudkan gelaran sebagai IMELDA MALAYSIA bagi mewujudkan persepsi serta kebencian terhadap titik paling lemah kepada Najib Abdul Razak.

Apa pulaklah lepas nih untuk isu-isu baru... tapi Chegu Bard sememangnya mempunyai motif untuk tindakan undang-undang diambil ke atasnya kerana bukan sahaja membuat laporan palsu, tetapi juga kerana menfitnah...

Cuma timbul persoalan, berapa lama lagi Rosmah Mansor dan Najib Abdul Razak akan menunjukkan kebaikan hati dan bersikap 'tidak apa' terhadap puak-puak ini. Barangkali kalau Chegu Bard di Singapura, mungkin dia sekarang sedang merayu bantuan daripada JKM kerana disaman sampai mati hidup balik pun, kekal muflis!!!

0 comments

POLIS MALAYSIA ADALAH PENJENAYAH!!!

Tuduhan yang dilemparkan oleh Naib Presiden PKR, N.Surendran yang kononnya polis merancang UNTUK MEMBUNUH, MENCACAT dan mencederakan peserta BERSIH 2.0 sememangnya sesuatu yang sangat keterlaluan dan sangat biadap.

Peguam yang kelihatan bersungguh-sungguh untuk menonjolkan namanya dalam kepimpinan utama PKR itu, sentiasa berusaha menghasut rakyat agar membenci pihak polis, sekaligus cuba mencetuskan kebencian yang keterlaluan terhadap agensi penguatkuasaan undang-undang itu.

Paling menarik ialah apabila dia menyatakan, tindakan polis membedil gas pemedih mata di KL Sentral telah menyebabkan Anwar Ibrahim tercedera, sedangkan hakikatnya ialah Anwar Ibrahim cedera bukan kerana gas pemedih mata tetapi cederanya adalah disebabkan oleh LAKONAN semata-mata! (BACA DI SINI)

Mungkin Surendran beranggapan yang dia adalah seorang peguam. Maka sebagai seorang peguam, maka dia bebas mengeluarkan kata-kata dan kenyataan walaupun sebenarnya apa yang dilakukan oleh Naib Presiden PKR itu sebenarnya adalah satu pembohongan serta fitnah yang sangat jahat.


Namun yang paling menarik ialah apabila Suhardi Mohammad dikatakan telah dicederakan oleh pihak polis yang berusaha menangkapnya, sedangkan apa yang berlaku sebenarnya ialah lelaki berbini dua itu hanyalah seorang pelakon yang dibayar oleh seorang pemimpin Pakatan Rakyat dengan bantuan jurugambar yang mendapat pembiayaan RM2 juta untuk projek-projek sebegitu.

Begitu juga apabila N.Surendran cuba menyembunyikan kebenaran apabila menyatakan Tian Chua dan 'pasukannya' telah diserang oleh polis, walhal bukti-bukti visual dan video jelas menunjukkan yang melakukan serangan dan provokasi adalah Tian Chua si penggigit telinga polis itu.

Tuduhan kononnya polis cuba melakukan pembunuhan, kecacatan dan kecederaan adalah tuduhan yang benar-benar melampau. N.Surendran seharusnya diseret ke muka pengadilan kerana keceluparannya itu. Dia seharusnya membuktikan perancangan untuk membunuh, mencacat serta mencederakan para peserta BERSIH 2.0 yang dilakukan oleh polis. Dan pastinya, akta yang paling dibencinya iaitu AKTA HASUTAN boleh digunakan terhadap N.Surendran, sekaligus akan membuktikan kehebatannya selaku seorang peguam untuk menangkis pertuduhan yang dikenakan ke atas dirinya.

Anehnya, N.Surendran juga berada dalam kelompok pendemonstrasi di KL Sentral tetapi sebagai seorang peguam, dia gagal menampilkan bukti melainkan tuduhan demi tuduhan. Taktik lapuk yang digunakan oleh N.Surendran untuk menaikkan sentimen rakyat, sebenarnya memakan diri kerana kesemua hujahnya adalah berdasarkan lakonan Anwar Ibrahim dan Suhardi manakala kematian Baharuddin Ahmad pula adalah disebabkan komplikasi jantung seperti laporan bedah siasat pihak hospital walaupun Pakatan Rakyat cuba mewujudkan cerita kononnya tulang rusuk si mati patah, begitu juga dengan giginya!!!

0 comments

DARI BESI BERTUKAR SKRU... DAN DI BAWAH PELIPAT KAKI!!!! KHAKHKAHAKHAKHA!!!

Parah sungguh penyakit Mat Sabu akibat dilanggar Land Rover polis. Kata isterinya, Mat Sabu telah selamat menjalani pembedahan dan sekarang sudah sedar, boleh makan dan dipindahkan ke wad biasa, tetapi tidak boleh menerima tetamu. Pembedahan pula telah memakan masa yang SANGAT LAMA kerana tahap kecederaan serius yang dialami oleh Mat Sabu ekoran kekejaman pihak polis!!! (BACA DI SINI)

Kata Mat Sabu dalam ceramahnya, ekoran rempuhan yang dilakukan oleh pihak polis itu, ligamen lututnya telah terkoyak menyebabkan lututnya perlu dimasukkan BESI. Bagaimanapun, isterinya pula berkata, bawah pelipat lututnya dimasukkan SKRU untuk membetulkan ligamen yang terkoyak!!!

Alamak.... BESI sudah tukar jadi SKRU ler... oooo, barangkali sebab SKRU itu secara amnya adalah BESI, maka Mat Sabu bercakap secara am lah!!!

Pembedahan pula memakan masa selama satu jam!... macam budak bersunat.... berapa lama pula ubat bius dimasukkan sampai Mat Sabu perlu ditidurkan untuk memasukkan skru di bawah pelipat lututnya kerana proses memasukkan skru itu hanya satu jam? Lepas pembedahan, boleh pulak Mat Sabu dipindahkan ke wad biasa tapi tak boleh dilawati tetamu....

Dalam gambar-gambar Mat Sabu di atas kerusi roda, elok pula Mat Sabu membengkokkan lututnya. Tak kelihatan langsung Mat Sabu tidak selesa dengan lututnya yang terbengkok itu. Tapi sekarang, skru sepanjang 2.5 inci dimasukkan ke belakang pelipat lututnya!!!

Bermakna selepas ini, kita akan melihat Mat Sabu langsung tak boleh membengkokkan lututnya!!!

2.5 inci.... 0.5 inci lagi, cukuplah untuk paku tengkuk pontianak pulak!!!

Aduyaaaaaiiiii Mat Sabu dan bininya... agak-agaklah kalau nak menipu pun!!!! Bukan semua ahli PAS tolol bongok macam yang disangkakan!!!!

1 comments

BUKTI SUDAH JELAS, WALL-UP SAJA SI TIAN CHUA NIH!!!

Mamat Cina penjilat Anwar Ibrahim ini dan mempunyai potensi untuk menghambat Azmin Ali dari kuasa Timbalan Presiden PKR seandainya dia bersekutu rapat dengan Nurul Izzah serta musuh-musuh Azmin Ali yang lain, sebenarnya memang cukup dikenali sebagai provokator dan pencetus rusuhan.

Tentu ramai yang masih ingat, apabila dia membaringkan diri di hadapan trak FRU di Pasar Seni pada 1998 meniru aksi seorang pelajar yang berdiri di hadapan kereta kebal di Tiananmen Square, China.

Kemudian ramai yang masih ingat bagaimana mamat Cina ini menggigit telinga seorang anggota polis dan mencederakannya, menyebabkan dia dijatuhi hukuman oleh mahkamah, sekaligus menyebabkan para pemimpin Pakatan Rakyat terutama sekali PKR kelam-kabut kerana mamat Cina ini telah hilang kelayakan sebagai Ahli Parlimen dan perlu mengosongkan kerusi Parlimen Batu kerana kesalahannya itu.

Namun tragedi keretanya melanggar seorang anggota tentera di Mersing sampai mati dengan mangsa putus tangan, akan terus kekal dalam ingatan rakyat Malaysia. Mamat Cina ini ketika itu dalam keadaan terburu-buru dan tergesa-gesa untuk berkempen di Mersing. Dan walaupun keretanya telah melanggar mati seorang anggota tentera, mamat Cina ini tidak sedikit pun menaruh belas kasihan, bahkan mangsa dibiarkan di tepi jalan kerana kempen politik baginya lebih berharga dan lebih bernilai berbanding seorang manusia!

Dan 9 Julai lalu, mamat Cina ini apabila menyerang polis yang sedang membentuk benteng bersama-sama para pencacai Melayu Pakatan Rakyat. Walaupun serbuan pencacai Tian Chua dan Tian Chua sendiri terpaksa akur dengan gas pemedih mata, namun ia sangat jelas menunjukkan mamat Cina ini sewajarnya perlu diperhalusi kerakyatannya.

Kerakyatan seorang provokator dan pencetus huru-hara seperti Tian Chua perlu digugurkan!!!

Nota: Sekadar cakap sajalah.... Kementerian Dalam Negeri dan Kerajaan Malaysia tidak akan sampai hati untuk menggugurkan kerakyatan mana-mana pencetus rusuhan atau pencetus huru-hara pun sebab Kerajaan Malaysia takut dikatakan kejam!!!


0 comments

TERDESAK UNTUK MENIPU, PEMALSUAN TERPAKSA DILAKUKAN!!!

Sekali imbas kalau diperhatikan, maka kita pun akan menyangka bahawa ini adalah print-screen muka hadapan Utusan Malaysia. Namun bagi mereka yang sudah biasa dengan akhbar pastinya akan mengesan banyak perkara yang tidak kena walaupun seimbas pandang....

Hanya dua berita utama di muka surat hadapan, sememangnya adalah sesuatu yang tidak mungkin dibuat oleh mana-mana akhbar harian. Apatah lagi typeface yang digunakan untuk tajuk sebenarnya bukanlah font yang biasanya digunakan oleh Utusan Malaysia dengan saiz yang hanya layak untuk tabloid seperti Harakah mahupun Suara Keadilan. Apatah lagi dengan nama AZLAN ZAMHARI dari Malaysiakini, sudah cukup untuk membuktikan bahawa ia adalah fitnah yang dahsyat.

Nampaknya budak-budak Pakatan Rakyat sudah terdesak benar untuk membuat fitnah sehinggakan mereka terdorong menggunakan print-screen Utusan Malaysia bagi tujuan berkenaan. Grafik di atas merupakan grafik yang sedang bertebaran di Facebook.

Barangkali mereka tidak sedar bahawa ada empat pihak yang telah difitnah di situ. Rosmah Mansor, Azlan Zamhari, Utusan Malaysia dan Malaysiakini. Pastinya tidak sukar untuk mencari siapa yang memulakan 'joke neraka' itu dengan melakukan tracing di Facebook.

Ni niaya punya kes kalau keempat-empat pihak menyeret orang yang bertanggungjawab ke muka pengadilan kerana melakukan fitnah!!!

Matlamat tidak menghalalkan cara! Kemafsadatan atau kemudaratan tidak boleh digunakan untuk menentang kemudaratan!!!


0 comments

ADA BENARNYA KATA-KATA DR. ASRI!!!!

Ramai yang tidak berpuas hati dengan Dr.Asri Zainal Abidin, atau lebih dikenali sebagai MAZA, bekas Mufti Perlis kerana kata-katanya sekali imbas seperti menyokong BERSIH dan Pakatan Rakyat. Malah para pencacai Pakatan Rakyat turut memetik kata-katanya sebagai kredit kepada onar dan huru-hara yang berjaya dilakukan oleh Pakatan Rakyat di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur seminggu lalu.

Bagaimanapun, kalau diperhatikan dan diperhalusi, sememangnya ada kebenaran pada kata-kata MAZA. Sememangnya Islam tidak membenarkan kerajaan bertindak sewenang-wenangnya terhadap rakyat sendiri. Dengan kata lain, kerajaan perlu memastikan kepentingan majoriti melebihi minoriti seperti kaedah fiqhiyyah:

"Menolak kemafsadatan didahulukan berbanding meraih kemaslahatan."

Dan kaitan kata-kata MAZA itu adalah kepada UMNO yang DIBINTANGI oleh para pengampu yang sentiasa berkeliling di sekitar pemimpin-pemimpin utama. Pengampu-pengampu ini seringkali memberikan dan membekalkan cerita-cerita yang indah-indah sehingga kebanyakan pemimpin UMNO, berjalan dengan mata terpejam dan mulut tersenyum lebar.

Mungkin juga ada sesetengahnya yang berasakan lemparan tuduhan MAZA bahawa kebanyakan pemimpin UMNO masih lagi mengamalkan politik 'feudal' keterlaluan. Namun, kalau kita perhatikan dan perhalusi, itulah sebenarnya yang membuatkan UMNO sentiasa jauh dari hati rakyat.

Awal penubuhan UMNO, para pemimpin UMNO terdiri daripada orang-orang kecil dan guru-guru adalah golongan utamanya. Bagaimanapun selepas perbezaan masa dan pelebaran jurang pendidikan, maka UMNO mulai dikuasai oleh golongan profesional sebelum sekarang ini dikuasai pula oleh golongan yang melihat UMNO sebagai bongkah emas yang boleh dikorek dan dijadikan harta karun. Pantang puak-puak ni disentuh, mereka akan mencari jalan bagaimana hendak 'menghapuskan' sesiapa sahaja yang membocorkan rahsia mereka.

Dan kerana itulah, di dalam UMNO, pertandingan merebut jawatan cukup meriah. Biar UMNO kalah di kawasan yang ditandingi asalkan mereka dapat jawatan utama dalam UMNO. Biar UMNO kalah dalam pilihanraya, asalkan mereka yang menjadi calon pilihanraya dan selepas itu, datanglah pelbagai tawaran dan kuasa.

Sebenarnya ada nasihat yang cukup halus datangnya daripada MAZA untuk memperkukuhkan UMNO. Para pemimpin UMNO seharusnya perlu kembali menjadi rakyat marhein. Perlu membuang upacara berbunga manggar, berkompang dan disambut dengan penuh keraian dalam majlis-majlis yang dihadiri. Para pemimpin UMNO tidak boleh lagi membezakan kerusi atau bangku yang mereka duduk dengan bangku serta kerusi rakyat biasa yang memberikan undi untuk mereka dan parti mereka. Bahkan para pemimpin UMNO terlebih dahulu perlu menghulurkan salam dan menyapa, bukannya mengharapkan rakyat biasa menyapa, menghulurkan salam mahupun bertanya khabar.

Namun yang lebih penting daripada nasihat MAZA ialah, para pemimpin UMNO sama ada dari peringkat atasan mahupun dari peringkat bawahan, perlu sentiasa bersedia untuk bersila dan bermain tanah dengan rakyat marhaein. Sikap feudal dan Brahmin yang sekarang ini melekat kukuh dalam diri pemimpin UMNO perlu dibuang terus.


0 comments

BONUS LAGI... PATUTLAH ADA PERINGATAN UNTUK BERSIH 2.0 TU HARI!!!

Bila terkeluar jer nama Omar Osman di mana-mana media, maka kaitan yang paling utama dengannya adalah bonus untuk kakitangan awam, tak kiralah sama ada bonus hari raya, bonus cuti sekolah, bonus buka sekolah dan apa-apa sahaja yang berkaitan.

Beberapa hari sebelum 9 Julai 2011, Omar Osman mengingatkan kepada kakitangan awam agar tidak terbabit dengan demonstrasi yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat menerusi BERSIH 2.0. Katanya lagi, kalau berlaku apa-apa kepada mereka, jangan sesekali minta tolong kepada CUEPACS.

Tapi ingatan Omar Osman itu sekadar itulah sahaja, walaupun Omar Osman pastinya menyedari semangat BERSIH 2.0 sangat menyala-nyala dan berkobar-kobar di kalangan kakitangan awam yang juga merupakan ahli-ahli CUEPACS.

Semalam, Omar Osman mengingatkan kerajaan agar memberikan bonus kepada kakitangan awam sekurang-kurangnya dua bulan sebelum pembentangan bajet pada Oktober nanti. Permintaan yang sudah tentu akan disambut gelak gembira kakitangan awam, termasuklah mereka yang begitu bersemangat dengan BERSIH 2.0.

Dan yang paling menariknya ialah, ada kakitangan awam berkenaan yang bercakap besar, kata mereka kalau Pakatan Rakyat yang menjadi penguasa Putrajaya, pastinya bukan dua bulan bonus yang diberikan untuk meraikan kakitangan awam, sebaliknya lebih walaupun seluruh dunia sedang mengalami kemelesetan ekonomi yang teruk selain kenaikan harga minyak dan harga barang makanan secara global.

Tahniahlah kepada kakitangan awam kerana ada Presiden CUEPACS yang sangat prihatin dengan bonus!!!

0 comments

Tindakan pada Ambiga!! KAH KAH KAH..

Ambiga: Rakyat tunggu tindakan
KUALA LUMPUR 14 Julai - Pihak berkuasa perlu mendakwa Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih), Datuk S. Ambiga bagi menunjukkan kepada rakyat bahawa tidak ada siapa yang kebal daripada undang-undang.

Pakar undang-undang, Profesor Salleh Buang berkata, tindakan boleh diambil kerana amat jelas, Ambiga telah melanggar Akta Polis apabila menganjurkan perhimpunan haram.

"Bagi kesalahan yang lebih serius seperti hasutan dan menggugat ketenteraman awam, polis perlu melengkapkan siasatan untuk mengetahui sama ada terdapat kes untuk mendakwa bekas Presiden Majlis Peguam itu di mahkamah.
-utusan


Ishh bukan tu je...malah yg terpenting ialah DERHAKA pada YG Dipertuan Agong!! Terang2 percubaan menggulingkan kerajaan yg Dipertuan Agong.

Tapi spt biasa..pasti tak de apa2 dakwaan, Abis2 nanti ada ler kenyataan "berasa kesal" oleh beberapa pempin tertinggi kerajaan. Nak tunjuk cool konon..

Anwar n family..bertubi2 buat kesalahan pada rakyat, negara..tak de apa2 tindakan pun. Silap2 kes liwat 2 pun beliau akan bebas..video salah laku seks akan dilupakan seolah2 tiada apa2 yg berlaku.

Video Lingam entah apa2 tu..siap buat Suruhanjaya tu utk siasat.

Tu ler citernya..kerajaan yg lemah, rakyat leh kena padahnya.
Kerajaan juga pilih bulu..jika mereka yg tiada apa2 kepentingan pada pembangkang atau penyokong kerajaan, tindakan segera akan diambil tapi sebaliknya kerajaan akan sangat berhati2 ibarat menatang minyak yg penuh.

-aa

0 comments

BILA BABI HUTAN MASUK BANDAR.... MACAM BABI!!!

Di negara asal keturunan kiasu, seekor babi hutan terlepas masuk ke kawasan Hospital Zhongji Zhigong mengakibatkan 'huru-hara' berlaku selama 3 jam sebelum haiwan berkenaan tumpas selepas ditembak sebanyak 13 kali oleh polis.

Babi hutan berkenaan yang masuk ke kawasan hospital menerusi saluran paip kumbahan, sebelum itu telah mencederakan seorang penunggang basikal.

Selepas mematahkan beberapa batang kayu dan masih gagal menumpaskan babi hutan tersebut, polis menggunakan pistol dan menembaknya. Malangnya tembakan berkenaan tidak membunuh babi hutan berkenaan, sebaliknya membuatkan haiwan itu mengamuk di seluruh kawasan hospital dan mula mengejar pejalan kaki.

Seorang pegawai polis pula cuba memukul babi hutan tersebut dengan menggunakan batang kayu. Selepas hampir satu jam, babi itu akhirnya berjaya dibunuh.

Dua orang anggota polis cuba mengikat babi hutan tersebut tetapi haiwan yang cedera parah itu menggigit tali yang digunakan untuk mengikatnya.

Tembakan dilepaskan ketika babi hutan tersebut tersepit di celah penutup longkang. Tembakan berkenaan bagaimanapun tidak membunuhnya, sebaliknya babi hutan itu berjaya meloloskan diri dan mula mengamuk.

Akhirnya peluru ke-13 membunuh haiwan yang tersesat ke dalam kawasan hospital. Dan walaupun berada di hospital, tidak ada sesiapa pun yang teringin hendak merawatnya... almaklumlah... ia kan babi?

Dan orang ramai pun berseronoklah ketika mengangkat bangkai babi hutan itu ke dalam salah sebuah van orang ramai...



0 comments

BERSEH 2.0 - Lambang Kegagalan Wakil2 Rakyat Di Dewan2.

BERSEH 2.0 sebenarnya melambangkan dan menjelaskan kegagalan pempin2 pembangkang di DUN juga di Parlimen.

Mereka gagal menyuarakan “suara rakyat” yg mereka wakili, yg ngundi dan melantik mereka sebagai yg berhormat..mereka lebih kepada menyuarakan suara2 mereka sendiri, suara Anwar dan bukannya menyuarakan “suara rakyat”..spt mana kita dah diperlihatkan gelagat2 mereka dalam DUN dan juga Parlimen..isu2 yg mereka perbahaskan, pertekakkan, yg diperjerit2kan..tidak banyak faedahnya utk rakyat...apa lagi utk Islam.

Sedangkan mereka ada imuniti dalam Parlimen, dalam DUN..tapi imuniti mereka hanya tak leh didakwa di mahkamah tapi tak bermakna mereka tak leh didakwa dalam Parlimen dan DUN tu sendiri. Malangnya, Ketua Dewan Speaker yg dilantik oleh BN lembut2 belaka kononnya bijaksana dan tidak bertindak berat sebelah!! Pehhh..Kita perlu faham undang2 ialah undang2..sapa salah kena ambil tindakan!! Jika tidak, kemuliaan yg telah diberikan pada Parlimen dan Dewan Rakyat akan diliwat ngan begitu saja!!

Gagal menyuarakan “suara rakyat”..juga gagal mengharu-birukan perjalanan sidang parlimen dan DUN..maka pempin2 pembangkang ni kaborler pada rakyat2 yg mereka wakili, mereka tiada kebebasan bersuara dalam Parlimen..lalu mengajak rakyat kepada demostrasi jalanan!!
Parlimen ada, DUN ada, HARAKAH ada, Suara Keadilan ada, BLOG ada, forum2 group ada, FB ada, Twitter ada..kenapa nak juga ke jalanan!! Tidak lain hanya mau timbulkan HURU HARA, KETIDAK STABILAN NEGARA...mereka sudah kecewa ngan system demokrasi!! Mereka mahukan jalan PINTAS!!

Pempin2 pembangkang harus sedar disidang DUN, Parlimen..mereka adalah WAKIL RAKYAT dan bukannya wakil PAS, wakil DAP, wakil PKR, atau wakil apa2 saja...tapi WAKIL RAKYAT!!

-aa

0 comments

NI NAK KATA KEJAM ATAU NAK KATA MEMANG PERANGAI PUAK NI SKEMA?






Apa anda fikir kalau perkara sebegini berlaku secara terbuka di negara kita? Bagaimana reaksi penduduk kawasan terbabit atau akan adakah kumpulan yang akan membela si pelaku dengan alasan kebebasan mengikut Artikel 10 Perlembagaan Negara?

Suatu ketika dahulu, sebenarnya memang wujud benda sebegini di Malaysia, khususnya di ibu kota Kuala Lumpur. Bagi mereka yang gemar mencari barangan lusuh, Pasar Karat yang terletak di persimpangan Jalan Hang Jebat-Hang Kasturi adalah tempatnya. Monyet-monyet yang diketuk kepalanya hidup-hidup untuk otaknya diratah oleh manusia yang mempunyai selera pelik, suatu masa dahulu bukanlah pemandangan luar biasa. Begitu juga dengan pelapahan kulit biawak, labi-labi mahupun tenggiling.

Bagaimanapun, perniagaan tersebut sekarang hanya bersifat eksotik dan tersembunyi. Tindakan tegas kerajaan telah menyebabkan sebilangan besar peniaga mengamuk sakan kerana tindakan kerajaan dilihat seperti menutup perniagaan mereka.

Sebenarnya apa yang berlaku di negara kita sekarang adalah kerana sikap kerajaan yang tersangat lemah-lembut. Kaum ini sebenarnya tidak boleh sama sekali diberikan muka, atau tuntutan-tuntutan mereka dituruti dengan mudah. Sebabnya, puak-puak ini apabila melihat tuntutan mereka dilayan dengan mudah, mereka akan menjadi penekan yang lebih kuat, bahkan sehingga sanggup mencabar undang-undang hanya semata-mata untuk memastikan tuntutan mereka dipenuhi.

Anda lihat sahajalah Ahli Parlimen Bakri, Er Teck Hwa dan Lim Kit Siang serta Lim Guan Eng sendiri!!!... mereka adalah contoh yang terbaik, mewakili puak yang melapah kulit anjing di khalayak ramai!!!

0 comments

Friday, July 15, 2011

Berani Ke Negeri-Negeri Pakatan Ikut OSTAT KITA?

Friday, July 15, 2011
Negeri2 PAKATAN, Pulau Pinang, Selangor, Kelantan, patut patuhi dan menyahut seruan MB Ostad kita..sesuai ngan kehendak negara BERKEBAJIKAN..




Umum, semua bangsa (kecuali yg tiada bangsa spt ahli2 PAS) dan agama, faham bahwa semua premis2 judi, hiburan adalah tiada apa2 KEBAJIKAN pun..tempat melepak, tempat bermaksiat, tempat membuang masa!!




Ahli2 DAP kabornya telah memahami AQ dan hadis berkat didikan dan dakwah PAS..sepatutnya ianya tidak menjadi masalah lagi malah menyokong penuh saranan MB Ostad kita. Pempin2 DAP boleh memetik dalil2 ayat2 AQ dan hadis, tanda mereka lebih faham Islam dari UMNO malah lebih tinggi kedudukannya dari org2 Islam dari kalangan UMNO ( fahaman Islam PAS, org2 kapir yg leh petik satu dua ayat AQ dan hadis dan menyokong PAS lebih utama utk dieratkan siratulrahim dari org2 Islam berparti UMNO)..




Dengor kabor..ada org2 kapir yg menyokong PAS sampai menubuhkan Kelab Penyokong PAS..kabornya mereka lebih memahami perjuangan PAS yg kononnya berlandaskan AQ dan sunnah berbanding ngan org2 ISLAM berparti UMNO..




So macam mana KELAB PENYOKONG PAS? CAM ner Selangor!! CAm ner Penang??? Sebulan je ma!!




Ni baru leh bagi tekanan pada negeri2 dibawah BN...sapa lebih Islamik ma!!sapa lebih memahami Islam..




Yg penting undi..bukannya keredhaan Allah swt.




-aa

0 comments

KHALID SAMAD MEMANG ADIL DAN MEMENTINGKAN NEGARA!!!

Ahli Parlimen PAS yang sangat disayangi oleh DAP, Khalid Samad mendesak Hishamuddin Hussein Onn agar memberikan penjelasan tentang kos operasi yang terpaksa dibelanjakan oleh pihak polis untuk mengekang rusuhan serta demonstrasi puak BERSIH 2.0 pada 9 Julai lalu.

Menurut Khalid Samad, dia juga akan mengambil kesempatan untuk menyaman kerajaan kerana kepalanya terkena canister gas pemedih mata, selain menyatakan perasaan terkejut kerana seorang pelajar di Mesir dikhabarkan telah dibuang universiti atas 'ARAHAN PIHAK KEDUTAAN' kerana terlibat dengan BERSIH 2.0.

Memang sangat menarik kenyataan yang dikeluarkan oleh Khalid Samad. Ketika majoriti rakyat Malaysia sekadar memerhatikan gelagat para pemimpin Pakatan Rakyat yang sedang melakukan penipuan dan pembelitan.

Bayangkanlah sebuah universiti di sebuah negara asing, tunduk kepada Kedutaan Malaysia... hebat benar Kedutaan Malaysia sehingga boleh mempengaruhi keputusan pihak universiti asing yang mempunyai kuasa autonomi yang tidak tertakluk dengan undang-undang negara asing!

Khalid boleh saja menyaman kerajaan Malaysia dan polis kerana mendakwa mereka melanggar arahan. Namun pada masa yang sama, bagaimana pula Khalid hendak menerangkan tentang perlanggaran undang-undang yang dilakukannya dalam perhimpunan BERSIH 2.0?

Dengan mengatakan, Perlembagaan Malaysia menerusi Artikel 10 memperuntukkan kebebasan bersuara, berhimpun dan berpersatuan? Bagaimana pula dengan Fasal-Fasal yang menyatakan perhimpunan, kebebasan bersuara dan berpersatuan dihadkan jikalau mengganggu ketenteraman awam, dan demonstrasi BERSIH 2.0 sememangnya mengganggu ketenteraman awam apabila diadakan di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur dan memenuhi jalan raya!!!

Lainlah kalau BERSIH 2.0 diadakan di Stadium Melawati, Shah Alam...



0 comments

MENGAMUK BILA PASANGAN GAY PENGANTIN LELAKI MUNCUL!!!

Isteri mana yang tak mengamuk apabila mengetahui kawan lelaki suami yang baru dikahwini, rupa-rupanya adalah kekasih gay si suami. Lebih malang lagi apabila si suami bertindak menyebelahi kekasihnya berbanding si isteri yang jauh lebih 'sempurna' bentuk dan jantinanya.

Tapi apa nak kata kalau sudah kemaruk dengan seks gormal, memang itulah yang berlaku.

Di Malaysia pun, perkara ini kerap berlaku dan yang paling popular sudah tentulah melibatkan seorang pemimpin parti pembangkang. Bagaimanapun, berbeza dengan isteri lelaki Cina dalam video di bawah, isteri pemimpin pembangkang tersebut selagi boleh menipu untuk melindungi suaminya yang berKOTE BENGKOK, dia akan terus menipu sekalipun penipuannya telah terkantoi berulang-ulang kali dan setiap kali dia menipu!!!

Saksikanlah video di bawah.


0 comments

MEMPERMAINKAN UNDANG-UNDANG CARA DAP!!!

Inilah untungnya kalau ada ramai peguam dalam barisan kepimpinan utama. Kesempatan memanipulasi undang-undang dan memperlihatkan pihak berkuasa sebagai BANGANG, memang sangat luas.

Itulah yang dilakukan oleh Ahli Parlimen Bakri, Er Teck Hwa yang ditangkap sekali lagi kerana kesalahan memakai baju T berwarna kuning BERSIH 2.0. Untuk mengelak daripada ditangkap, dia menyarung baju T merah DAP 'Ubah', namun polis tetap membawanya ke balai polis untuk memberikan keterangan dan kemudiannya dibebaskan.

Minggu lalu, Er Teck Hwa telah ditangkap bersama-sama empat orang rakannya kerana memakai baju T kuning yang tertera perkataan BERSIH. Bagaimanapun, kata Er, mereka bukannya mempromosi demonstrasi BERSIH 2.0 sebaliknya sedang bergotong royong MEMBERSIHKAN pasar di Taman Sri Tebrau, Johor Bahru.

Ada satu perangai puak-puak ni tentang undang-undang. Kalau mereka ke Singapura, undang-undang meludah merata-rata, tidak akan mereka langgar sama sekali. Malah nak mengunyah chewing gum atau merokok di tempat awam pun mereka berfikir banyak kali. Tetapi apabila berada di Malaysia, segala undang-undang akan mereka langgar dan menganggap undang-undang di Malaysia hanyalah barang permainan yang boleh diejek-ejek dan disepak-sepak.

Tapi apa nak dihairankan. Kalau Perlembagaan Malaysia pun puak-puak ni boleh sentuh dan perlekehkan, terutama yang membabitkan umat Islam dan agama Islam, apa sangatlah undang-undang melarang pemakaian baju T kuning yang dilihat sebagai ketakutan kepada UMNO-BN dan PDRM.

Cuma puak-puak ini akan bising dan melalak-lalak apabila polis dan pihak berkuasa melayan mereka seperti penjenayah yang melanggar undang-undang dan mula memperkatakan tentang hak asasi dan menghormati undang-undang....

Sebabnya bagi puak-puak ini, sekalipun telah dipilih sebagai wakil rakyat, mereka sentiasa berasa mereka berada di atas undang-undang dan tiada sesiapa pun yang berhak meletakkan mereka dalam kandang undang-undang!!!

0 comments

TANTAWI OIII.... HANG MENGARUT APA? KIT SIANG TU MCA KA?

Apa yang dimerabankan dek Ketua Pemuda PAS nih? Dia cabar UMNO dan PERKASA menyatakan pendirian berhubung penguatkuasaan undang-undang melarang sepenuhnya pusat-pusat hiburan di Kedah yang ditentang oleh MCA dan DAP.

Secara jelas, UMNO Kedah menyokong perlaksanaan undang-undang tersebut menerusi sokongan yang diterima oleh OSTAT KITA di DUN Kedah ketika membuat usul. Bahkan UMNO Malaysia juga kelihatan menyokong usul berkenaan, memandangkan enakmen berkenaan digubal ketika UMNO mentadbir Kedah pada 1997 lalu walaupun tidak dikuatkuasakan sepenuhnya. Pemuda UMNO biasanya mengikut sahaja keputusan UMNO. Cuma seorang sahajalah yang akan berperangai macam nak tunjuk pandai... itu pun sekarang ni tak berapa berani nak tunjuk belang Anwar Ibrahim dia juga...

Apa yang Nasrudin Tantawi nak katakan?

Kelakarnya, Nasrudin Tantawi menyalahkan MCA sepenuhnya kerana tentangan tersebut. Walhal yang kuat sungguh menentang adalah DAP. Kenapa pula Tantawi syarahkan kepada MCA tentang kebaikan penguatkuasaan undang-undang tersebut? Kenapa lepaskan Kit Siang?

Sebab Kit Siang bapak punya besar dalam Pakatan Rakyat, Tantawi hanya berani marah kat MCA saja sambil tu puji-puji ampu DAP kononnya DAP SANGAT-SANGAT MENGHORMATI AGAMA ISLAM? (BACA DI SINI)

Marah la si Tantawi kat UMNO. Katanya UMNO tak ajar MCA tentang Islam. Kononnya dah 54 tahun, UMNO tak pernah ajar MCA hormati hak orang Islam.

Apa ke bangang la si Tantawi nih... kalau UMNO tak ajar MCA, dah lama MCA jadi DAP yang menarik telinga dan menggenggam telur para pemimpin PAS.

Contohnya, Tantawi sendirilah... Kit Siang dan DAP yang bersungguh-sungguh menentang, dia pula lebih sibuk marahkan MCA, walhal DAP adalah rakan komponen paling rapat dengan PAS dan dikatakan SANGAT-SANGAT MENGHORMATI AGAMA ISLAM!!!

1 comments

HARI BERKABUNG... LUTUT MAT SABU DIMASUKKAN BESI AKIBAT KEKEJAMAN POLIS!!!

Kalau ikut kata Mat Sabu, hari ini lututnya akan dimasukkan besi kerana ligamennya terkoyak dan memaksa Mat Sabu menjadi OKU. Walaupun belum ada kes ligamen terkoyak dimasukkan besi di dunia ini dan kes Mat Sabu merupakan satu-satunya kes yang pernah berlaku, simpati perlu diberikan kepada Timbalan Presiden PAS ini, terutama kerana dia mula diserang virus pembohong yang sebelum ini bersarang di dalam tubuh badan Anwar Ibrahim.

Mat Sabu sebelum ini mendakwa, polis telah melanggarnya yang ketika itu sedang membonceng motosikal dengan Land-Rover. Bagaimanapun, selain daripada kecederaan lutut yang dibalut dengan balutan nipis walaupun ligamennya terkoyak, Mat Sabu kelihatan segar bugar, bahkan tiada sebarang calar balar pada tubuhnya mahupun lebam-lebam.

Ada besar kemungkinan ketika dilanggar, Mat Sabu terjatuh di atas tilam empuk. Sebab itulah, tidak ada kecederaan lain kecuali lututnya.

Walaupun ligamen lututnya terkoyak, Mat Sabu mampu berceramah dengan berkerusi roda, malahan ketika menceritakan pengalamannya kepada SUHAKAM semalam, Mat Sabu juga berkerusi roda, sekaligus menunjukkan dia boleh melipat lututnya meskipun mendakwa ligamen lututnya terkoyak dan memerlukan pembedahan memasukkan besi hari ini.

Apa-apa pun, kita harap, pembedahan yang sepatutnya dilakukan hari ini tidak akan menyebabkan doktor tertukar lutut dengan siku. Al-maklumlah dalam dunia sekarang, tambah-tambah lagi yang melibatkan Mat Sabu dan Anwar Ibrahim, segalanya adalah mungkin.

Dan jangan pula nanti, puak-puak sebelah sana buat cerita Mat Sabu mati di meja pembedahan pulak macam yang dibuat kepada Suhardi Mohamad di Puduraya... bab berlakon, berlakon sahajalah seperti Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim tidak pernah berlakon mati, sungguhpun pernah berlakon beberapa kali dia hampir mati akibat disuntik virus HIV, diberi arsenik, sakit tulang belakang, otak senget dan sebagainya!!!

0 comments

PAKATAN JERUT LEHER SENDIRI DENGAN TAKTIK ONLINE!!!

Di laman sosial facebook telah dilancarkan kempen mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak meletakkan jawatan.

Kempen itu telah pun menarik lebih 200,000 pengguna facebook untuk ‘menyukainya’.

Kempen tersebut merupakan lanjutan daripada demonstrasi BERSIH 2.0 dan dipercayai satu daripada usaha mengekalkan momentum penentangan terhadap pemerintah.

Angka 200,000, dan pastinya akan terus meningkat itu, sudah tentu akan digunakan oleh penentang Najib bagi kerja-kerja propaganda mereka yang berikutnya.

Ia akan dijadikan bukti bahawa Najib sememangnya tidak digemari – malah ditolak oleh rakyat.

Tetapi saya kuat mempercayai bahawa propaganda seperti ini lambat-laun akan menjerat leher pembangkang sendiri.

Ia mengajar mereka hidup dalam kepalsuan dan dalam dokongan mimpi yang indah.

Facebook tidak pernah menghadkan jumlah penggunaannya oleh seseorang individu. Anda boleh mendaftar di laman sosial itu sepuluh, seratus, seribu, malah sejuta kali jika anda terdaya. Jadi tidaklah sukar bagi mana-mana pihak untuk mengerahkan ‘bala tentera’ sibernya mendaftar menjadi ahli FB seberapa banyak kali yang mungkin, kemudian mengakses laman kempen tersebut dan mengklik ‘suka’ bagi menyatakan sokongan anda.

Bala tentera siber pembangkang memang diketahui mempunyai kerajinan melakukan tugas-tugas ini, sebagaimana yang mereka lakukan untuk meningkatkan jumlah undi di The Star Online ketika portal mengadakan undian mengenai sokongan terhadap BERSIH 2.0.Dalam masa yang singkat sahaja jumlah undian yang menyokong BERSIH 2.0 meningkat menjadi 99 peratus – dan jumlah pengundinya pula mencapai angka mustahil, iaitu jauh melebihi kadar purata pengunjung portal tersebut.

Menggembar-gemburkan kekuatan memanglah salah satu daripada stragegi politik. Tetapi apabila ia dilakukan secara melampau, lambat-laun gembar gembur itu akan menghamparkan harapan-harapan palsu di atas awan. Inilah yang pernah terjadi pada UMNO/BN sebelum PRU ke-12.

BACA SETERUSNYA DI RONTOGDAILY


0 comments

GIRLFRIEND DARI 'NERAKA'... SAYANG ATAU TAKUT?


Bayangkanlah kalau si lelaki itu seorang ahli PAS...

Apa yang akan dilakukannya?

Adakah dia akan mensyarahkan tentang penderhakaan isteri kepada suami?

Atau dia akan membelasah wanita tersebut kerana itu adalah haknya?

Atau dia akan menceraikan wanita itu dan mencari wanita lain yang akan tunduk sujud kepadanya?

Dan bagaimana pula kalau lelaki itu adalah seorang pemimpin UMNO?

Adakah tindakannya nanti sama sahaja dengan lelaki PAS?

Fikir-fikirkanlah!!!

0 comments

PANGGANG ANAK ANJING HIDUP-HIDUP!!!



Anak anjing dipanggang hidup-hidup dan dijadikan snek yang sangat digemari. Dan mujurlah perkara ini tidak berlaku di Malaysia atau tidak dibuat secara terbuka. Bagaimanapun, di Pasar Kengkou, China, ia adalah pemandangan biasa.

Anak anjing yang masih hidup akan disepit dan kemudiannya dipanggang hidup-hidup. Anak anjing panggang yang sudah masak, kemudiannya dipamerkan untuk jualan.

Buruk benar selera puak-puak nih!!!

0 comments

Thursday, July 14, 2011

SALAH UMNO JUGA, KIT SIANG JENTIK TELUR OSTAT KITA!!!

Thursday, July 14, 2011
Sememangnya kesalahan perlu diletakkan ke bahu UMNO. Sebab UMNOlah, Kit Siang mengamuk kat OSTAT KITA dan mendesak agar OSTAT KITA menarik balik larangan operasi premis hiburan pada sepanjang bulan Ramadhan di Kedah.

Walaupun Kit Siang telah berulang-ulang kali diIslamkan oleh PAS, ternyata ajaran UMNO telah sebati dengan jiwanya, menyebabkan Kit Siang tidak menunggu 24 jam sebelum menyatakan penentangannya sebagaimana dia menentang Negara Islam PAS sehingga memaksa PAS menukar Negara Islam menjadi Negara Kebajikan.

Kerajaan Negeri Kedah yang dipimpin oleh OSTAT KITA telah mengusulkan agar cadangan larangan beroperasi bagi pusat-pusat hiburan di seluruh Kedah dikuatkuasakan sepanjang bulan Ramadhan dan usul tersebut diterima sebulat suara, termasuklah oleh ADUN DAP. Bagaimanapun, ADUN DAP berkenaan memberitahu Lim Kit Siang bahawa dia tidak bersetuju dan berita awal yang disiarkan oleh Harakah secara tidak langsung, adalah satu penipuan semata-mata.

Dan menariknya, pada masa yang sama sama, salah sebuah komponen BN iaitu MCA juga menyokong Lim Kit Siang dalam hal ini. Sekaligus menunjukkan kesalahan UMNO jauh lebih besar kerana bukan sahaja mendidik Kit Siang agar menjadi sangat chauvinist tetapi juga membiarkan MCA tidak memahami Islam.

Itulah sebabnya Tuan Ibrahim Tuan Man, Ketua Penerangan PAS yang baru menyindir Satim Diman, Ketua Pembangkang DUN Selangor kerana menentang Ng Swee Lim, ADUN Sekinchan yang cuba memetik hadis di dalam persidangan DUN sebagai berfikiran dangkal dan UMNO tidak menggalakkan golongan bukan Islam mendekati al Quran dan al-Hadis.

Maka betullah cakap Tuan Ibrahim Tuan Man itu. Kalau Lim Kit Siang yang pernah mencetuskan tragedi 13 Mei 1969 yang telah dididik dan mendekati al Quran serta al-Hadis sepanjang bersama-sama PAS secara intensif pun, masih gagal memahami tuntutan Islam dan menentang peraturan yang ingin dikuatkuasakan oleh Kerajaan Negeri Kedah yang diterajui oleh PAS, tentulah golongan bukan Islam lain akan jauh lebih besar menentang Islam.

Menariknya, ketika MCA dan DAP bergabung untuk kepentingan kaum mereka, PAS pula berusaha menjarakkan diri dengan UMNO dengan mendakwa semua kesalahan adalah tanggungjawab UMNO.

Ia seperti perangai Tuan Ibrahim Tuan Man yang tidak lain dan tidak bukan hanyalah untuk menyesatkan dan mengelirukan umat Islam. Terdapat dua pendapat yang jelas tentang petikan ayat-ayat al Quran dan hadis oleh kalangan bukan Islam, tetapi Tuan Ibrahim Tuan Man memilih pendapat yang 'terpencil' kerana pendapat 'terpencil' itu menepati citarasa Pakatan Rakyat!!!

Pendapat yang lebih sahih dan lebih kuat, ditinggalkan dan selagi boleh cuba dilindungkan!!!

0 comments

MARI KITA SERANG POLIS DAN NAJIB ABDUL RAZAK!!!

Selepas demonstrasi BERSIH 2.0, maka pencacai Pakatan Rakyat termasuklah jentera propaganda mereka, terutama sekali Malaysiakini dan Malaysian Insider memulakan fasa kedua serangan. Serangan mereka lebih tertumpu kepada PDRM yang berjaya mengekang demonstrasi BERSIH 2.0.

Jadi, di mana-manalah kita akan dapat baca bagaimana ramai yang tampil membuat 'pengakuan' kononnya polis bertindak kejam terhadap mereka. Ada juga yang membuat pengakuan, kononnya polis mengancam hendak membunuhnya. Belum lagi yang menyalahkan polis kerana menangkap dan menahan mereka, sekalipun mereka sendiri yang melanggar arahan serta peringatan yang telah diberikan oleh polis lebih awal.

Di satu bahagian yang lain, serangan turut dilakukan terhadap Najib Abdul Razak. Sasterawan Negara yang pernah merajuk sebab royaltinya ciput, A.Samad Said disebut oleh Malaysiakini sebagai mengatakan Najib memang zalim. (BACA DI SINI)

Ini adalah gelombang yang diharapkan berterusan sampailah pengumuman tentang pembubaran Parlimen dibuat. Gelombang kebencian terhadap PDRM dan Najib Abdul Razak perlu dikekalkan sepertimana Pakatan Razak mengekalkan persepsi bahawa UMNO adalah pengganas dan perosak negara, sungguhpun kewujudan Pakatan Rakyat dan kebebasan para pemimpin serta pencacai mereka, adalah disebabkan oleh dasar pentadbiran UMNO sendiri.

UMNO sendiri, macam mana? Masih nak duduk diam lagi? Masih lagi perasan yang UMNO tidak perlu bekerja kuat untuk dapatkan semula sokongan yang akan terus menghilang sekiranya Pakatan Rakyat terus dibiarkan?

Atau sebenarnya UMNO sudah mulai bosan untuk kekal di puncak kuasa sebab malu apabila Samad Said menyatakan terlalu lama berada di puncak kuasa, akan menjadikan kuasa sebagai harta pusaka?

0 comments

SOKONG KHALID SAMAD.... BUAT LAGI HIMPUNAN BESAR-BESARAN!!!

PAS Selangor dengan Timbalan Pesuruhjayanya, Khalid Samad mengusulkan agar diadakan satu lagi himpunan besar-besaran yang dipenuhi dengan ceramah untuk mengekalkan momentum BERSIH 2.0. Bagaimanapun, PAS Selangor mencadangkan agar himpunan tersebut dibuat di Stadium Melawati, sekaligus menyanggah BERSIH yang mengadakan himpunan serta demonstrasi mereka di jalanan di tengah-tengah Kuala Lumpur.

Tak kisahlah walau apa pun program serta aturcaranya. Malah kalau PAS ingin memanggil bekas Perdana Menteri, Abdullah Badawi untuk memberikan ucapan tentang BERSIH dan pembabitannya pun, tidak ada sesiapa yang kisah. Begitu juga kalau PAS berjaya menjemput Saifuddin Abdullah, Timbalan Menteri Pengajian Tinggi yang tidak menyokong BERSIH tetapi bersetuju dengan BERSIH untuk turut sama membuat ucapan.

Asalkan ia dibuat di kawasan seperti di dalam stadium dan tidak menyusahkan orang lain di jalanan, cadangan tersebut pastinya dipersetujui oleh majoriti rakyat Malayasia. Biarpun motif utama himpunan dan ceramah besar-besaran tersebut mempunyai tujuan politik iaitu mengekalkan pengaruh PAS di Selangor, namun apabila ia tidak mengganggu orang ramai, tidak seharusnya cadangan Timbalan Pesuruhjaya PAS itu ditentang.

BERSIH 2.0 telah ditawarkan untuk diadakan di Stadium Melawati Shah Alam oleh Menteri Besar Selangor sendiri. Bagaimanapun, penganjur BERSIH yang didalangi oleh Pakatan Rakyat, menolak tawaran tersebut serta berkeras untuk mengadakan di jalanan. Bagaimanapun, setelah adanya nasihat daripada KDYMM Yang Dipertuan Agong, maka BERSIH melalak-lalak pula untuk mendapatkan stadium, tetapi stadium yang mereka pilih adalah Stadium Merdeka yang jauh lebih kecil dan sempit berbanding Stadium Shah Alam. Dan apabila permohonan mereka tidak diluluskan, Pakatan Rakyat mengatakan Perdana Menteri telah memungkiri janjinya, sekalipun asas kepada penolakan tersebut ialah, demonstrasi tidak dibenarkan di Kuala Lumpur dan pihak polis hanya membenarkan demonstrasi tersebut dibuat di luar Kuala Lumpur.

Justeru, harap-haraplah cadangan Khalid Samad dipertimbangkan dan lokasinya ditetapkan, bukannya berubah-ubah mengikut hukum agama dalam pandangan kaum dan pemimpin PAS!!!

0 comments

DR. LO'LO' TENAT DI HOSPITAL SELAYANG!!!

Lo'Lo Ghazali, Ahli Parlimen Titiwangsa mewakili PAS dilaporkan berada dalam keadaan kritikal di Hospital Selayang akibat barah paru-paru yang dihidapinya. Lo'Lo' Ghazali sekarang ini ditempatkan di Tingkat 10A, katil 26. Berita terkini yang sampai, keluarganya sedang bersama-sama Lo'Lo' di hospital berkenaan.

Mungkin bagi sesetengah ahli PAS, terutama sekali Mursyidul Amnya, mendoakan kecelakaan kepada musuh politik adalah sesuatu yang mengikut 'sunnah', namun bagi anda yang menjadi ahli UMNO, doakankan kesejahteraan kepada Lo'Lo' Ghazali dan tidak salah sekiranya membacakan al-Fatihah kepadanya, kalau tidak pun Surah Yassin atau bagi yang mempunyai kelapangan sementara menunggu kedatangan Isyak, hadiahkanlah kepadanya bacaan surah-surah yang dilazimkan baginda Rasulullah s.a.w termasuklah Al-Mulk, As-Sajdah dan Ad-Dukhan.

Semoga pahala dan kebajikan daripada bacaan al Quran yang dihantar kepada Lo'Lo' akan menjadi penyelamat kita di liang lahad dan pada harinya Mahsyar kelak.

0 comments

TERDESAK: TOMOK NAFI SERTAI BERSIH 2.0!!!

Beberapa buah blog pro-Pakatan Rakyat mengaitkan Tomok atau Shah Indrawan Ismail dengan BERSIH 2.0. Kata mereka, Tomok turut terlibat dan menyertai demonstrasi BERSIH 2.0 yang diadakan di tengah-tengah Kuala Lumpur pada 9 Julai lalu.

Bagaimanapun, penyanyi tersebut menafikan pembabitannya. Bahkan pada tarikh tersebut dia sedang sibuk bersanding dan berkenduri kahwin.

Gambar di bawah adalah 'bukti' tentang pembabitan Tomok yang disiarkan oleh beberapa buah blog pro-Pakatan Rakyat. Barangkali larangan membaca akhbar dan menonton televisyen serta mendengar radio membuatkan mereka terpaksa hidup dalam dunia tersendiri dan akhirnya hidup dalam kepercayaan yang diterapkan oleh para pemimpin mereka semata-mata. Input sehala telah menyebabkan mereka gagal mendapatkan pandangan yang seimbang.


0 comments

PENUH JUGALAH PULAU PINANG BULAN PUASA NIH!!!

Tahniah untuk OSTAT KITA yang menguatkuasakan peraturan yang telah wujud semenjak 1997 lagi iaitu penutupan semua pusat hiburan di Kedah sepanjang bulan Ramadhan nanti. Khabarnya usul tersebut disokong sebulat suara oleh semua ADUN Kedah termasuklah dari kalangan Barisan Nasional dan ADUN tunggal DAP, Lee Guan Aik.

Segelintir pemilik pusat hiburan di Alor Star membantah cadangan kerajaan negeri itu dan mendakwa keputusan berkenaan akan menyebabkan mereka mengalami kerugian teruk sepanjang bulan Ramadhan nanti.

Dalam salah satu manifesto Pilihanraya, PAS Kedah menjanjikan kekangan terhadap pusat hiburan dan arak di Kedah. Bagaimanapun, setelah tiga tahun, keadaan di Kedah bukannya berkurangan, bahkan semakin banyak pusat hiburan yang wujud.

Cadangan Kerajaan Negeri Kedah itu dilihat merupakan usaha positif ke arah pengurangan pusat-pusat hiburan yang tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan sebaik-baik sahaja PAS mentadbir Kedah. Bagaimanapun, beberapa pihak pula melihat, cadangan Kerajaan Negeri itu hanyalah bersifat HIBERNASI dan selepas Ramadhan, kebarangkalian pertambahan lebih banyak pusat hiburan di Kedah amat besar sekali.

Namun yang pastinya, sempadan Kedah-Thailand akan dipenuhi oleh muka-muka Melayu yang tidak segan-segan melakukan maksiat. Begitu juga pada sebelah malam, Pulau Pinang besar kemungkinan akan menerima limpahan pencari dan pelaku maksiat yang kegersangan dari Kedah.

Apa-apa pun, tindakan OSTAT KITA harus dipandang dari sudut positif terutama apabila OSTAT KITA menerima sokongan padu daripada semua ADUN Kedah!!!

0 comments

PENIPUAN DAN KEKANTOIAN BERSIH 2.0... MOGA-MOGA CEPATLAH MATINYA SI PENIPU INI!!!


Yang mati adalah Baharuddin Ahmad, 58, seorang pemandu teksi (gambar di atas) kerana komplikasi jantung sekalipun para pencacai Pakatan Rakyat mendakwa si mati dibelasah oleh polis sampai mati kerana kononnya tulang rusuknya patah dan terdapat kecederaan teruk.

Namun sebenarnya yang dirancang adalah 'KEMATIAN SUHARDI MOHAMMAD', yang mempunyai dua orang isteri, seorang di Bangi dan seorang lagi di Salak Tinggi. Suhardi juga dikenali oleh penduduk setempat sebagai HAJI SELONSOT dan dipulau oleh masyarakat setempat kerana perangainya yang suka membuat onar serta sentiasa mencari pasal.

Ada khabar-khabar angin yang mengatakan, mamat Suhardi ini sebenarnya dibayar oleh seseorang untuk berlakon mati. Kerana itulah, salah seorang blogger dan jurugambar Pakatan Rakyat yang sangat kuat dikaitkan dengan seorang pembesar PAS berada TEPAT PADA MASANYA untuk mengambil gambar dan kemudian menyebarkannya sebagai penaik sentimen dan pembakar emosi para penyokong PAS.


Dan perhatikanlah apa yang dirakamkan oleh blogger merangkap jurugambar terbabit.... punyalah berlakon... macam nak nazak sangat-sangat... tapi perutnya kembang kempis mengalahkan perut kerbau.

Apa tujuan Suhardi diupah untuk berlakon NAK MAMPUS?

Tidak lain dan tidak bukan adalah cubaan mencetuskan kemarahan para pendemonstrasi SEKALIGUS menyebabkan satu kebangkitan untuk membela ARWAH SUHARDI (semoga gilanya semakin bertambah)...

Namun lakonannya berjaya dipatahkan. Dan di sebalik cubaan para blogger Pakatan Rakyat untuk mengelirukan antara KLCC dengan Puduraya, antara Baharuddin Ahmad dan Suhardi Mohammad, ternyata blogger Pro-UMNO yang terkenal dengan pendedahan-pendedahan beraninya, PAPAGOMO berjaya membuatkan mereka tutup mulut.

Bahkan si Topeng Perak yang begitu lancang juga, nampaknya tergagap-gagap untuk menerangkan mengapa PENIPUAN YANG DIRANCANGNYA gagal total!!!



0 comments

ANTARA DALAM NEGERI DAN PERSEPSI LUAR NEGARA, YANG MANA LEBIH PENTING?

Semacam ada satu penyakit yang sangat akut, pandangan dari masyarakat antarabangsa lebih dipentingkan berbanding pandangan serta mengembalikan sokongan di dalam negara. Seolah-olah masyarakat antarabangsa itulah nanti yang akan menentukan hala tuju negara ini. Seolah-olah masyarakat antarabangsa itulah juga yang akan memakmurkan negara ini.

Barangkali kerana itulah, setiap kali ada masalah dalam negara, maka melurulah ke luar negara untuk meminta ampun dan maaf daripada negara luar. Segeralah ditabur pelbagai projek dan keuntungan jangka panjang dengan harapan negara luar itu terutama dari Barat, akan lebih lunak sikapnya terhadap Malaysia. Walhal semenjak dari azali lagi, tidak pernah ada negara Barat yang bersikap lunak terhadap Malaysia kecuali pada zaman Mahathir. Itu pun selepas Mahathir 'menghukum' mereka dan media mereka.

Menariknya, Mahathir berada dalam negara ketika negara sedang bermasalah. Mahathir tidak lari ke luar negara untuk segera memeluk kaki pemimpin negara Barat agar tidak mengecam dan meminggirkan Malaysia. Mahathir sebaliknya membidas wartawan-wartawan Barat yang cuba memprovokasinya sehingga mereka menutup mulut.

Sebenarnya tidak cukup dengan sehari selepas 9 Julai, satu perhimpunan dibuat untuk menyatakan sokongan kepada kerajaan sedia ada. Sebaliknya usaha-usaha berterusan dibuat untuk mendapatkan sokongan dan kekuatan, bukannya mengharapkan sokongan dan kekuatan datang menggolek ke kaki.

Tempoh untuk berlagak sebagai BANGSAWAN telah berakhir. Sekarang adalah tempoh untuk menunaikan apa yang telah dijanjikan. Sekarang adalah tempoh untuk mengotakan segala slogan demi mencapai keyakinan rakyat yang merosot teruk dibuat dek Abdullah Badawi.

Sayangnya, para penasihat Najib Abdul Razak terdiri daripada golongan yang SUKA MELANCONG dan KELUAR NEGARA. Dalam apa juga keadaan, nasihat yang diberikan kepada Najib Abdul Razak ADALAH... PERGILAH KE LUAR NEGARA! SEBULAN 10 KALI PERGI KE LUAR NEGARA PUN TAK MENGAPA!!!

Sampai bila keadaan ini akan terus berlaku? Sampai bila masalah yang sedang melanda negara perlu disapu dan disorokkan di bawah karpet seperti yang dilakukan secara berleluasa sekarang? Sampai bila sebenarnya masalah ini benar-benar diselesaikan dengan cara yang tulen dan bukannya cara mengambil hati dengan menghulurkan juta-juta ringgit?

0 comments

SUAMI HANYA MAMPU PERHATIKAN ISTERI MATI DALAM KERETA YANG TERJUNAM!!!

Seorang suami dan anak lelakinya yang berusia 18 tahun hanya mampu memerhatikan orang tersayang mereka mati lemas apabila kereta yang secara tidak sengaja berundur, terjunam ke dalam Sungai Huangpu di Shanghai.

Ketika kejadian suami dan anak lelaki mangsa berada di luar kereta. Orang ramai berjaya menahan kedua-dua beranak tersebut daripada terjun ke dalam sungai untuk menyelamatkan wanita malang berkenaan.


0 comments

HANYA UNTUK BERJUMPA DOKTOR... SUSAH LAGIKAH KITA?




Perhatikan dan amati-amatilah 4 keping gambar di atas. Kejadian berlaku di Hospital Xiangya, China. Ratusan orang berasak-asak dari seawal pukul 2.00 pagi semata-mata untuk berjumpa doktor. Dan fenomena ini tidak sahaja berlaku di Changsao tetapi juga di Shanghai dan beberapa tempat lain di seluruh China.

China adalah satu kuasa ekonomi di dunia yang sedang memintas Jepun di tempat kedua. Tidak lama lagi, India pula akan memintas Jepun di tempat ketiga.

Bagaimanapun, dalam suasana ekonomi yang sedang menegak, ternyata warga marhein tidak menikmatinya.

Di Malaysia, keadaan pula sebaliknya. Dengan jumlah komposisi penduduk yang tidaklah sepadat mana, rakyat Malaysia ditawarkan perkhidmatan hospital yang sangat banyak. Bagi golongan yang ada duit seperti Anwar Ibrahim, mereka bolehlah 'berehat' di hospital-hospital lima bintang, manakala yang tidak berduit pula di hospital-hospital kerajaan yang turut menawarkan perkhidmatan setaraf dengan hospital swasta.

Namun, berapa ramai daripada kalangan kita yang sebenarnya bersyukur dengan apa yang kita ada di negara ini selain merungut, kita susah! susah! dan susah!!! tanpa kita sebenarnya mengalami kesusahan seperti yang kita bayangkan dan seperti yang dihadapi oleh orang lain di dunia ini, terutama sekali di negara maju?

0 comments

NAK JADI PENJENAYAH SANGAT? AMBIK KAU, MAKAN PELURU NIH!!!



Empat das tembakan telah menyelamatkan nyawa seorang tebusan daripada seorang lelaki yang telah menikam seorang mangsa lelaki sebelum itu. Dari pukul 6.00 petang sehingga 9.45 malam, akhirnya seorang polis wanita yang berpakaian biasa, melepaskan sedas tembakan yang menjatuhkan lelaki tersebut dan kemudian tiga das tembakan lagi dilepaskan sekaligus membebaskan tawanannya.

Barangkali kalau itulah yang berlaku di Malaysia, barangkali sudah ada yang terpekik terlolong dan kemudian meminta Suruhanjaya Siasatan Diraja ditubuhkan. Soal lelaki itu adalah penjenayah atau sebaliknya tidak lagi diperkirakan.

0 comments

Wednesday, July 13, 2011

BESAR SUNGGUH KERANDUT AZWANDIN HAMZAH!!!!

Wednesday, July 13, 2011
Sudah naik taraf rupa-rupanya mangkuk 4 Flater atau digelar oleh Blogger Aku-Peduli-Apa (APA) sebagai MERENG MAHAWANGSA ini. Dengar khabarnya dia telah menggugurkan keinginannya untuk menjadi calon DUN Bukit Antarabangsa. Bagaimanapun, dia sudah pun menaikkan tarafnya iaitu akan bertanding di Parlimen Ampang.

Mungkin dia sudah SETTING semuanya... Dan barangkali SETTING dia menunjukkan dia perlu bertanding di Parlimen Ampang, terutama apabila nama Ismail Kijo, Ketua UMNO Bahagian Ampang dijaja-jaja!!!

Atau barangkali restu daripada mentornya telah pun diperolehi untuk dia bertanding di Ampang.

Bagaimanapun, itu cerita yang didengar daripada 'musuhnya'. Walaupun berstatus 'tidak sahih' tetapi daripada gerak laku serta bahasa tubuhnya, panjang dan besar benar cita-cita bekas PKR ini di Ampang!

Tetapi selain cerita nak calon di Parlimen Ampang, ada satu lagi cerita. Mangkuk ni sebenarnya sikit-sikit KALIMULLAH... anehnya, masa Khairy Jamaluddin cuba mempertemukan Kalimullah dengan Najib Abdul Razak di London dalam minggu ini tetapi Najib enggan bertemu dengan Kalimullah, mangkuk ini tidak tahu.

Takkanlah orang sepenting mangkuk ni, tidak tahu apa-apa tentang pertemuan yang diaturkan oleh Khairy Jamaluddin? Ezam Mohd Nor tak bagitahu dia ke?

Parlimen Ampang? Apa bezanya antara Azwanddin Hamzah, Yang Dipertua JMM dengan Zuraidah Kamaruddin, Mak Lampir merangkap Ketua Wanita PKR?

Macam menggamit-gamit kedatangan DAP sahaja layaknya!!!

Belajar baliklah kira buku apa yang masuk kedai, buku apa yang laris di pasaran dan buku apa yang perlu dipulangkan semula kepada penerbit. Belajar baliklah untuk kira berapa diskaun yang boleh diperolehi dan berapa pula diskaun yang boleh diberi kepada pelanggan!

Itupun kalau pandai matematik la!!!

Tak payahlah sembang pasal buruk Nik Abdul Aziz dan celakanya PAS. Takkan boleh ditebus perangai haramjadah masa dalam PKR dulu dengan memburuk-burukkan Nik Abdul Aziz dan PAS bagi membolehkan anda bertapak di Parlimen Ampang atau di DUN Bukit Antarabangsa.

Cela sahaja diri sendiri!!! Tidak ada faktor WINNABLE pada diri anda, Azwanddin tetapi lebih kelihatan seperti PEPAT DI LUAR, RENCONG DI DALAM!!!

0 comments

FITNAH KE CINCIN BERHARGA RM73 JUTA ROSMAH MANSOR?

Penulis perlu mengakui bahawa penulis sentiasa bersikap prejudis terhadap Rosmah Mansor. Keterlibatannya dalam dunia glamour dan adakalanya melebihi suaminya yang merupakan Perdana Menteri Malaysia dan Presiden UMNO Malaysia, bagaikan telunjuk yang mencucuk mata. Dan penulis sentiasa berasakan Rosmah Mansor sebenarnya tidak membantu suaminya dan UMNO-BN sebaliknya lebih kepada membuat kecacatan.

Namun apabila RPK membuat cerita tentang cincin berlian yang kononnya berharga RM73 juta, penulis juga terpanggil untuk mempersoalkan kesahihan berita yang dibawa oleh RPK dan digunakan secara meluas oleh para propagandis Pakatan Rakyat. Dan cerita tentang gelang tangan Zebra Collection serta beg tangan Rosmah Mansor, menambahkan kejengkelan.

Satu perkara yang penulis boleh sentuh ialah, APA KE BANGANG SANGAT ROSMAH untuk membeli cincin yang berharga hampir RM100 juta menerus kurier? Dia ada anak di luar negara dan dia ada bakal menantu yang boleh membeli menatang alah itu dan membawa balik ke Malaysia tanpa perlu menimbulkan kontroversi cukai dan kastam.
Dan yang paling tidak masuk akal adalah harga cincin itu sendiri. Ternyata propagandis Pakatan Rakyat buta perut dan tidak membuat semakan harga cincin-cincin berlian termahal di dunia selain karat berlian berkenaan.


Walaupun penulis tidak pernah berminat dengan makhluk bernama Rosmah Mansor ini, tetapi pembohongan yang dilakukan oleh RPK dan propagandis Pakatan Rakyat, ternyata merendah-rendahkan akal yang Allah Taala kurniakan kepada manusia.

Agak-agak la kalau nak berbohong pun. Takkanlah cincin yang lebih cikai daripada Pink Diamond, Rosmah Mansor beli dengan harga termahal di dunia? Rare sangat ke berlian yang digunakan untuk cincin berkenaan? Atau hendak dikatakan Rosmah sebenarnya tak tahu kira duit?

Atau barangkali itu harganya yang terpaksa dibayar oleh Rosmah atas keglamourannya?

0 comments

KALAU DAH DAP, MEMANG PEMBOHONG BESARLAH!!!

Cina yang hadir dalam demonstrasi BERSIH 2.0 tidak sampai pun 10% daripada jumlah keseluruhan perusuh. Tetapi Anthony Loke, Ketua DAPSY sudah pun membuat kesimpulan yang agak menggelikan hati.

Katanya, Cina Malaysia sudah tidak takut lagi untuk keluar berdemonstrasi dan generasi muda Cina mengambil bahagian secara aktif dalam demonstrasi tersebut yang membanggakan DAP.

Ia seakan-akan mengulangi perangai Lim Guan Eng yang menghulurkan RM100 untuk orang tua Melayu tetapi menghapuskan perkampungan serta tanah wakaf di tengah-tengah Pulau Pinang.

Ada tiga empat orang Cina dalam demonstrasi yang dihadiri seribu orang, dikatakan Cina sudah tidak takut berdemonstrasi terutama apabila digandingkan dengan ahli-ahli PAS. Memanglah tak takut sebab jumlah ahli-ahli PAS TERSANGAT RAMAI berbanding Cina yang datang menumpang tuah.

Bukti-bukti visual dan grafik sememangnya jelas menunjukkan apa yang dikatakan oleh Anthony Loke sebenarnya adalah perbuatan mendabik dada untuk kerja orang lain.

Namun pada masa yang sama, tidak pula Anthony Loke mahu menceritakan di mana kelibatnya dan para pembesar DAP yang lain pada 9 Julai. Kecuali Teresa Kok dan Ngeh Kor Ham yang kelihatan dalam gambar tetapi tidak pula tersenarai sebagai salah seorang yang kena belasah, dikurung, dipijak, menghidu asap gas pemedih mata, mahupun berasak-asak dan terjatuh macam Anwar Ibrahim.

Kalau dah dasar penghasut, sudah tentulah akan mengatakan orang lain yang menghasut walaupun perbuatannya secara halus mempunyai ancaman yang sangat bahaya kepada masyarakat Malaysia.


0 comments

Blog Archive

Labels