IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, October 1, 2011

CINA BENTAYAN DAP BAGI ISYARAT KEPADA GUAN ENG!!!

Saturday, October 1, 2011
ADUN Bentayan, Gwee Tong Hing yang cuba membuat kejutan tetapi sebenarnya lebih menonjolkan kebodohannya sendiri, sememangnya mengejutkan pihak tertentu. Dan pihak tertentu itu adalah Lim Guan Eng, Setiausaha Agung DAP yang melakukan kesalahan terhadap Johor, sekaligus bakal menyaksikan DAP Johor terpaksa bergelut dengan serangan-serangan musuh mereka selepas ini.

DAP hanya mempunyai 4 kerusi di Johor, manakala PAS pula hanya mempunyai dua kerusi. UMNO memiliki baki kerusi iaitu 50, sekaligus tidak memerlukan sebarang bantuan atau tawaran untuk melompat parti seperti yang dilakukan oleh Gwee Tong Hing.

Mungkin Gwee Tong Hing ingin memastikan kedudukannya dalam DAP Johor akan lebih kukuh dan dia akan dicalonkan semula pada PRU13 nanti, lantas terpaksa mencipta cerita kononnya dia cuba dibeli oleh 'seseorang' dengan harga RM150,000 dan 50 ekar tanah serta RM5,000 sebagai elaun bulanan.

Kalau benar, siapalah si bodoh yang membuat tawaran kepada Cina Bentayan itu sedangkan UMNO mempunyai kedudukan yang teguh sedangkan PAS dan DAP hanyalah pakatan di pinggiran. Dikencing beramai-ramai dek wakil-wakil UMNO dalam DUN Johor pun, habis kesemua wakil DAP dan PAS lemas!

Beberapa pihak pula mengatakan, Gwee Tong Hing sebenarnya cuba mendapatkan perhatian daripada MCA yang bertanding di kerusi-kerusi majoriti Cina di Johor. Dia telah menetapkan harga yang perlu dibayar sekiranya mereka memerlukannya untuk melompat dan memperkukuhkan MCA Johor.

Namun beberapa pihak yang lain pula berkata, Gwee Tong Hing yang diketahui mempunyai hubungan rapat dengan Chua Jui Meng, telah menetapkan harga untuk PKR mendapatkannya sebagai wakil mereka di Johor. Persepakatan PKR-DAP-PAS akan memastikan hanya wakil salah satu daripada ketiga-tiga parti tersebut akan berhadapan dengan UMNO-BN di seluruh Malaysia.

Ada juga yang berpendapat, tindakan Gwee Tong Hing membuat sidang media sambil berlakon menangis teresak-esak kerana sebab yang samar, sebagai cara mengalihkan perhatian serta fokus rakyat Malaysia, terutama sekali rakyat dan pengundi di Johor daripada menyalahkan Guan Eng serta DAP ekoran penghinaan yang dibuat oleh Guan Eng terhadap Johor.

Guan Eng perlu berasa cuak dengan perkembangan yang ditunjukkan oleh ADUN Bentayan itu. Helah menyalahkan UMNO-BN merupakan helah lapuk yang sudah tidak popular lagi, malah menampakkan kebodohan serta terdesaknya untuk ahli-ahli Pakatan Rakyat meraih kedudukan!

0 comments

TIDAK ADA SESIAPA PUN YANG BERANI DENGAN GUAN ENG!!!

Tak payahlah sesiapa pun mendesak agar Guan Eng dikenakan tindakan disiplin oleh DAP. Sebabnya tidak ada sesiapa pun yang berani mengusik Guan Eng. Walaupun Guan Eng hanyalah Setiausaha Agung DAP, tetapi kuasanya sangat besar. Kalaupun ada saki baki kuasa orang lain, orang lain itu hanyalah bapanya, Lim Kit Siang, Penasihat Seumur Hidup DAP.

Kalau Melayu-Melayu dalam Pakatan Rakyat pun tak berani nak sebut apa-apa yang negatif tentang Guan Eng, pasai apa pulak Melayu-Melayu dalam UMNO menyibuk nak suruh DAP kenakan tindakan terhadap Guan Eng kerana menghina Johor setelah Setiausaha Agung DAP itu meminta maaf dan ampun kepada DYMM Sultan Johor?

Lagipun, tidak ada seorang Melayu Johor pun yang berani menyaman Guan Eng, yang UMNO pi duk menyibuk tu pasai apa. Guan Eng tu besar kuasanya. Kalau dia salah, dia akan saman pihak yang berjaya mendedahkannya. Bila dah saman, automatik cakap-cakap buruk tentangnya akan terhenti sebab contempt of court.

Barangkali sebab itulah tidak ada sebarang tindakan daripada UMNO mahupun Melayu bila Guan Eng cakap macam tu. Bukannya apa, nanti kena saman pula dengan Guan Eng. Lainlah kalau buat fitnah, Guan Eng tak kisah dan takkan saman. Sebab bila cerita itu fitnah, Guan Eng tahu bagaimana hendak memalukan pihak yang menfitnahnya tanpa membabitkan mahkamah. Cuma kalau cerita itu betul sahaja, barulah Guan Eng akan bawa mahkamah untuk bekerja bagi pihaknya.

Jadi, kalau setakat nak suruh DAP ambil tindakan terhadap Guan Eng, tak payah mimpilah. Guan Eng dan bapanya tak marah pun, dah kira nasib baik. Nanti tak fasal-fasal pula jadi macam Ahli-Ahli Parlimen Melayu DAP pada tahun-tahun 80-an.

Tak percaya, cuba tanya Lee Lam Thye.... dia tu dulu pasai lawan Lim Kit Sianglah sampai tercampak dari DAP!!!

0 comments

NGEH KOR HAM MASIH MEROYAN DENGAN JAWATAN EXCO KANANNYA!!!

Rupa-rupanya Cina muka komunis, Ngeh Kor Ham yang pernah menjadi tukang penasihat utama Nizar Jamaluddin, masih lagi meroyan dengan jawatan yang pernah disandangnya secara tidak disangka-sangka. Justeru, walaupun PRU13 sudah semakin hampir, Cina muka komunis itu masih lagi memperkatakan tentang kehilangan kerajaan dan jawatan yang disandangnya.

Menurutnya, pengakuan bekas Ketua Hakim Negara, Tun Zaki Azmi bahawa dia tidak terlibat dengan pembentukan panel hakim yang mendengar kes membabitkan krisis perlembagaan Perak, menunjukkan keputusan menyerahkan kepimpinan kerajaan Perak kepada UMNO-BN tidak sah.

Sudahlah Ngeh Kor Ham... barang sudah terlepas, tak payahlah sibuk-sibuk lagi. Secara logik pun, Pakatan Rakyat di Perak sudah kurang kerusi. Mana ada dalam sistem demokrasi, pihak yang kurang penguasaan kerusi jadi kerajaan. Pakatan Rakyat kehilangan empat kerusi kepada UMNO-BN Perak. Jadi, secara congak mudah pun, Ngeh Kor Ham sebagai Exco sudah jadi sejarah.

Kalau pun mahkamah kata tak sah, macam mana pula dengan empat kerusi yang dah terbang tu? Takkan nak suruh berpilihanraya balik? Atau Pakatan Rakyat akan membubarkan DUN Perak kurang dari tempoh dan masanya, sedangkan sewaktu berkuasa dahulu, tak terlintas langsung niat Pakatan Rakyat untuk membubarkan DUN. Pembubaran DUN hanya dicanangkan selepas Nizar Jamaluddin gagal meneruskan kerjayanya selaku Menteri Besar Perak.

Rupa-rupanya Ngeh Kor Ham masih lagi makan taik sendiri... bongok betullah Cina muka komunis nih... malang sungguh sesiapa yang menyokongnya!!!

0 comments

MELAYU MANA YANG AKAN MENANGIS SEBAB CHIN PENG MATI?

Berita tentang keadaan Chin Peng yang sakit tenat di Bangkok telah sampai ke Malaysia. Lelaki komunis yang telah membunuh puluhan ribu nyawa di Malaysia dari tahun 1940 sehingga 1990, hanya semata-mata untuk memastikan negara ini menjadi Republik Komunis Malaya, mendapat sanjungan yang sangat besar daripada para pemimpin PAS, khususnya kumpulan Anwarista dan Syiah seperti Mat Sabu.

Sebelum ini, Chin Peng mengetuai Melayu PAS mendesak agar kerajaan membenarkan Chin Peng 'balik' ke Sitiawan dan menghabiskan hari-hari tuanya di tempat dia dilahirkan. Pun begitu, Chin Peng bukanlah rakyat Malaya memandangkan dia tidak pernah memohon menjadi rakyat Malaysia dan tidak secara automatik menjadi rakyat negara ini pada 31 Ogos 1957 dan 31 Ogos 1963 memandangkan dia adalah komunis.

Puak-puak DAP seringkali mencanangkan Chin Peng sebagai rakyat Malaya yang sangat patriotik, walhal Chin Peng tidak pernah bersetuju menjadi rakyat Malaya, sebaliknya pernah tinggal, bekerja dan didoktrinkan di Republik Rakyat China sebagai komunis.

Beberapa orang komunis Melayu yang dianggap sebagai perwira negara versi komunis juga khabarnya sedang sakit-sakit tua. Kalau dahulu mereka menjadi kepala pembunuh rakyat, terutama sekali orang Melayu, sekarang mereka mahu dipotretkan sebagai pahlawan negara. Tentu Melayu-Melayu yang menyokong komunis akan menangis teresak-esak apabila golongan tua komunis itu pakat mati dan reput dimamah tanah.

Jadi Melayu-Melayu yang menyokong sangat komunis tu, sudah boleh bersiap sedia untuk hangguk-hangguk depan keranda Chin Peng nanti. Jangan lupa juga, kira sekali berapa bucu bintang pada bendera PKM untuk dilekatkan ke kopiah putih masing-masing sebagai tanda berkabung.

Atau barangkali ada tok-tok imam dan tok-tok khatib yang teringin sangat nak mencari keredhaan Allah Taala dengan mendoakan komunis tua yang tenat itu untuk mengadakan kenduri, tahlil dan doa selamat, macam yang abang si Idris Ahmad buat kat Guan Eng dan barisan Exco Chinanya!!!

0 comments

PAS TENTU BERMINAT DENGAN IMAM MUNAFIK INI!!!

Barangkali kemaruk nak jadi ahli politik, tetapi memandangkan kocek tak cukup tebal dan orang pun tak berapa berminat nak pilih dia sebagai pemimpin, seorang imam memilih masjid dan mimbar masjid sebagai tempat berceramah politik.

Itu yang berlaku di Kampung Kerdas, Gombak. Imam yang bernama Wan Mohd Nasir Wan Abdul Wahab didakwa menjadikan mimbar masjid untuk berceramah menghentam kerajaan, bahkan sampai ke peringkat mencabar Perdana Menteri berdebat dengannya.


Cerita sebegini sebenarnya bukanlah cerita baru. Ia adalah cerita yang sudah berpuluh-puluh tahun berlaku. Ada orang yang menjadikan jawatan Imam solat sebagai ulama yang tahu serba-serbi padahal kalau tidak ada elaun, mereka jugalah yang paling kuat melalak. Golongan imam solat yang tidak mengharapkan elaun, sudah boleh dikira dengan jari. Kalau tidak ada elaun sebagai imam pun, setidak-tidaknya ramai yang mengharapkan ada bayaran yang akan diperolehi daripada kelas-kelas agama dan tazkirah.

Kononnya berdakwah lah tuh... masalahnya mereka tidak faham yang mana satu dakwah Islam, yang mana satu mendatangkan masalah kepada masyarakat. Lebih ramai yang berperangai mendatangkan masalah dan memecah belahkan masyarakat. Dan apabila mereka disanggah, mereka jugalah yang bersungguh-sungguh menyalahkan orang lain.

0 comments

Hak Keistimewaan Orang Melayu Dah Lama Terhakis, Sembang Apa Lagi?

Tak perlulah nak berbicara soal hudud dan Pakatan Haramjadah. Sekiranya anda blogger "MELAYU" yang tahu erti perjuangan, bincangkan dan hujahlah secara rasional mengenai perkembangan terbaru untuk menghapuskan hak dan keistimewaan orang-orang melayu yang akan dihapuskan oleh PM DS Najib. Apakah pro dan kons nya, sapertimana Dinturtle yang lebih rasional-karimbujang

salah satu komen dari en karim bujang...
Aku lum baca mende tulisan Dinturtle mengenai apa yg nak dihapuskan oleh Najib..

Hak keistimewaan orang2 Melayu secara indirect dah lama trhapus..tak perasan lagi ke? Ramai yg menentang apa saja dasar utk bantu Melayu..kononnya assobiyah, zalim, dan menindas mereka2 yg bukan melayu..malah ada yg berkata dia malu jadi melayu..tapi yg sioknya yg berkata2 tu, dirinya, keluarganya, suku sakatnya semua menikmati semua bantuan2 pada org2 Melayu..mungkin dapat tak cukup kut!!

Tapi kena tabik yg berkata bahwa dia malu jadi Melayu..sekurang2nya dia ada kekuatan utk nyatakan sedemikian... Yg malu nak cakap, tapi cara hidup, percakapan, sikap dan akhlak terang2 menyatakan dia malu jadi melayu..

Ada gak yg kabor..prjuangan Melayu dah tak relevan..yg relevan ialah perjuangan Islam.

Ada gak kabor..dan ramai analisa2 politik kabor..PAKATAN akan menang PRU13 ni.so sebelum PAKATAN ngan rasminya menguburkan hak2 keistimewaan Melayu..biorler kita pelan2 kuburkan sendiri..Bila PAKATAN menang, beratus2 tahun ler nak menang kembali..PAKATAN menang, bermakna DAP menang. Kekerapan "ziarah" pempin2 DAP ke benua China, kemungkinan akan buahkan hasil yakni peningkatan mendadak penduduk bangsa China..satu kampung je jadi "rakyat Malaysia" dah cukup "menguburkan" Melayu dan hak2 istimewanya..SALAAAMMM je ler!!

Sultan2..leh buat apa? Nak tarik kembali gelaran yg mereka sendiri beri pun tak mampu!!! pada hal terang2 hina negara dan kesultanan negri2 ini..menghina perlembagaan..engkar perintah Agong, spt DATUK AMBIGA..penjenayah2 dan bekas2 penjenayah, masih kesana kemari pakai gelaran Datuk Seri, Datuk, dll..Sultan2 tak mampu nak memelihara kemuliaan darjah kurniaan mereka sendiri..hak keistimewaan apa kita nak citer sekarang????

Ada GLC malu dan rasa bodoh kerana nak tulis report dlm bahsa Melayu..nak citer hak istimewa apa?

Badan2 kerajaan, GLC, GOC, dan sewaktu ngannya.."grooming" ikut cara hidup British, bukan "grooming" ikut adat istiadat kehidupan Melayu yg pernah satu masa dikenali sebagai bangsa yg bertamaddun dan berdaulat!! Lebih arif tentang cara hidup British dari cara hidup Melayu..hak istimewa Melayu mende nak citer ni?

bahsa pengantara mesin..lift..dll- bahasa English- hak istimewa Melayu mana nak citer ni?

Papan kedai..bahasa Melayu kalau ada, halus je..hak keistimewaan Melayu mende nak citer..

So kalau Najib tak hapuskan, atau tak jadi nak hapuskan..anggap je ler dah terhapus. Lagi pun PRU13 berapa hari lagi..belajar2 ler menerimanya.

Pada Sultan2..mintak ampun yer..belajor2 ler jadi org awam pulak..kerana tak sanggup ambil tindakan dalam memelihara kedudukan Kesultanan Melayu, sama je ngan Menteri KDN yakni sekadar brtitah beri amaran, peringatan dan nasihat-rakyat dah mangli dah..tak berani ambil tindakan pada mereka2 yg persoalkan kedudukan istimewa Melayu, Islam, dan Kesultanan Melayu dalam Perlembagaan Persekutuan..so terimalah akibatnya kelak. Org2 Melayu taat dan hormat Sultan2nya..tapi yg bukan Melayu yg dikurniakan kerakyatannya oleh YG Dipertuan Agong masih belum brsedia nak bersultankan/bertuankan Sultan2 Melayu dan belum bersedia memelayukan diri mereka kerana dah jadi rakyat Tanah Melayu..mereka nak jadi tuan pulak, kenapa Melayu jadi tuan ditanah melayu..mereka pun berhak jadi tuan-betullah, cuma jadi lah melayu. Masih kekal nak dikenali sebagai cina dan india kemudian nak jadi Tuan Melayu..

Usaha memelihara hak istimewa org2 Melayu terhasil bila berlakunya penumpahan darah 13 Mei..punyalah "desperate"nya melayu di Tanah Melayu.

Tapi, selepas PRU13, jgn risau, tak daya dah nak hadapi 13 Mei..maklum ler rakyat2 Malaysia di China, Taiwan, Hong Kong akan kembali dan menguasai 80 % jumlah rakyat di Tanah Melayu..pegawai2 kerajaan yg berkenaan dah dapat upah gaji yg lumayan.

So senang2kan hati..elok lah kita dendangkan lagu "HUDUD!! Jangan tak jadi!!" ramai2..tu je yg kita mampu hari ni..dan pakat2 digelak ramai2 oleh org2 bukan Melayu..mereka sanggup mati pertahankan tokong dan kuil mereka, melayu2 ni tak sanggup korban apa2 pun demi perintah Allah swt, hanya mampu nyanyi saja..PAS leh tubuhkan pasukan nasyid ler pulak..gitu juga UMNO..HUDUD!! Jgn tak jadi!!

-aa

0 comments

HAPUS SAJA KUOTA BUMIPUTERA SEBAB MAKIN RAMAI MELAYU TAK SEDAR DIUNTUNG!!

Bila Najib Abdul Razak kata, orang Melayu perlu keluar daripada kepompong dan jangan asyik bersembunyi di belakang kerajaan sahaja untuk berjaya, maka ramailah orang Melayu yang melompat-lompat dan bermuka merah. Bila Najib cakap macam tu saja, ramailah yang beranggapan Najib nak mansuhkan kuota Bumiputera macam Najib hapuskan ISA.

Dan yang paling kelam-kabut, sudah tentulah mereka yang bersyarikat korporat dan terlibat dengan perniagaan yang terlalu bergantung kepada projek-projek kerajaan. Kata mereka, Melayu masih lemah dan Melayu masih memerlukan tongkat kerajaan.

Sebenarnya, orang Melayu memang masih lemah dalam ekonomi. Bantuan daripada kerajaan sememangnya diperlukan. Namun berdasarkan apa yang berlaku kini, sebenarnya bantuan daripada kerajaan dan tujuan bantuan tersebut tidak sampai ke sasaran.

Kelompok yang menjadi jutawan yang bukan-bukan terlalu kecil dan mereka ini dihinggapi penyakit 'sakit hati' dan 'dengki hati'. Kalau mereka dah dapat, mereka akan cuba mendapatkannya lagi. Kalau tak diberi, maka akan kedengaranlah suara mereka seperti suara Kamaruddin Jaafar, seperti suara Anwar Ibrahim, seperti suara Husam Musa dan seperti suara Robert Kuok, si raja gula!

Ikut perancangan, seorang jutawan Melayu yang berjaya diwujudkan oleh Kerajaan akan mewujudkan 10 orang jutawan Melayu yang lain. Sepuluh orang jutawan Melayu akan membentuk konsortium atau syarikat yang dapat meningkatkan pendapatan serta mengubah tahap pendapatan orang Melayu.

Malangnya itu tidak berlaku. Sebaliknya seorang jutawan Melayu yang berjaya diwujudkan, akan cepat-cepat melupakan saudara-saudara Melayunya yang lain. Persepsi bahawa orang Melayu susah diajar, akan dikeluarkan sebagai dalih untuk dia melepaskan tanggungjawab sosialnya.

Maka jadilah seperti UEM-Sunrise. UEM yang ditubuhkan oleh UMNO membeli sebuah syarikat bernama Sunrise dan sekarang, Sunrise yang menelan UEM dengan penguasaan dalam bidang pengurusan dan pentadbiran syarikat UMNO itu. Tidak banyak Melayu jutawan yang dihasilkan oleh UEM sepanjang penubuhannya, sebaliknya Melayu kekal sebagai pekerja bawahan yang berstatus kuli dan bergaji rendah berbanding orang putih yang entah dari mana dan apa kelulusannya serta pegawai-pegawai bukan Melayu yang lebih sudu dari kuah.

Berapa banyak bantuan yang telah diberikan oleh Kerajaan dalam hal ini? Jangan pandang yang kecil-kecil atau membabitkan industri kecil sederhana. Sebaliknya perhatikan jerung-jerung Melayu yang kini sudah lupa bagaimana hendak menjemput nasi dengan jari-jari tangan kanan, yang bercakap besar, DUITNYA UMPAMA AIR yang memancut dari semburan paip getah walaupun asalnya adalah anak seorang peneroka Felda Gedangsa.

Apakah Melayu-Melayu ini telah membalas kembali bantuan yang telah diberikan oleh kerajaan dengan membela masyarakatnya sendiri?

Jawapannya adalah tidak!

Anwar Ibrahim dan keluarganya kaya raya setelah Anwar berada dalam kerajaan. Kawan-kawan Anwar Ibrahim juga kaya-raya apabila Anwar menjadi Menteri Kewangan. Malangnya, mereka tidak membantu Melayu-Melayu yang lain, sebaliknya lebih sibuk marah kepada kerajaan kerana tidak lagi membantu mereka. Lantas menghasut seluruh rakyat Malaysia agar menggulingkan kerajaan sedia ada kerana mereka masih belum puas kaya dan masih banyak harta negara yang belum sempat dikaut.

Ada pro dan kontra dalam hal ini. Apabila Najib berkata begitu, maka kumpulan yang menggelarkan diri mereka sebagai kumpulan ekonomi Melayu adalah pihak yang paling lantang menentang sebab mereka telah hilang peluang. Kalaupun peluang diberikan kepada mereka, mereka tetap juga tidak dapat menunaikan tanggungjawab untuk menaikkan taraf anak bangsa.

Perhatikanlah... selama 54 tahun, Melayu mana yang menguasai penghasilan, pembekalan dan pengedarann makanan serta barangan keperluan di negara ini? Melayu mana yang bila dapat peluang berniaga, akan mula memperniagakan barangan mewah termasuklah kereta yang harganya jutaan ringgit dan terlupa bahawa saudara-saudara Melayunya yang lain, hendak beli nat dan skru tayar kereta KE20 pun, tergaru-garu dan berkira-kira.

Dan perhatikanlah juga, Melayu mana yang paling tidak sedar diri dengan mengatakan Melayu-Melayu yang lain tidak boleh bekerja seperti Cina tanpa memberi peluang, padahal kejayaannya pun kerana dia diberikan peluang?

Maka, sudah sampai masanya kerajaan tidak lagi membantu kuota Bumiputera, sebaliknya memberikan lebih banyak ruang dan bantuan kepada Bumiputera marhein, khususnya yang berada di Sabah dan Sarawak yang hanya mampu membekalkan bahan mentah dengan harga yang murah tetapi terpaksa membeli balik barangan siap pada harga yang berkali-kali tingginya.

0 comments

NAJIB DAH SOKONG NAMEWEE... KITA NAK SOKONG SIAPA?

Kalau dah Najib yang mengatakan, Namewee bukanlah seorang yang kontroversial pemikiran serta pendekatannya, orang lain nak boleh kata apa? Kalau dah Najib anggap Namewee bukanlah satu ancaman dan filem Nasi Lemak 2.0 adalah sebuah filem yang mempunyai unsur 1Malaysia, sesiapa sahaja yang tidak senang dengan Namewee mana boleh cakap apa-apa lagi.

Mungkin kemarahan orang ramai, khususnya yang anti Namewee akan beralih kepada Najib Abdul Razak pula. Namun ramai juga yang berpendapat, Najib Abdul Razak sebenarnya sedang mengalahkan Namewee yang sedang memerlukan bantuan daripada kerajaan dan tidak berpaling kepada pihak Pakatan Rakyat.

Meletakkan Namewee sebagai 'pejuang dan pemercaya' Gagasan 1Malaysia, pastinya akan membuatkan ramai yang mencebik dan mencemik. Apatah lagi 1Malaysia sendiri masih lagi menimbulkan kekeliruan kepada banyak pihak termasuklah dari kalangan orang UMNO.

Tapi cakaplah apa pun, kalau dah Najib tak marah, pasai apa pulak orang lain nak marah, ya tak?


0 comments

PAS MARAH AHLINYA YANG TENTANG HUDUD!!!

Hari ini, PAS mengadakan kongres di Dewan Milenium Kepala Batas. Sebahagian besar daripada mereka menginap di 'hotel UMNO', Hotel Seri Malaysia, Bertam. Muka-muka yang dahulunya menebeng dan mencari masjid-masjid serta surau-surau, kini sudah boleh pandang setiap orang yang keluar masuk pintu hotel dengan pandangan benci, seolah-olah hotel yang mereka inap merupakan harta mak bapak dan harta pusaka peninggalan tok nenek mereka.

Pastinya cerita hudud, tentangan UMNO, kekangan sistem perlembagaan, 'sokongan' DAP dan PKR, akan diperkatakan. Kemudian berkokok-kokoklah mereka memuji diri sendiri dan menyalahkan semua orang kerana menentang hudud.

Hakikatnya, tidak sedikit di dalam PAS sendiri yang enggan menerima pandangan Nik Abdul Aziz sekalipun mereka tidak menolak tentang hukum hudud. Tidak sedikit juga yang marah dengan Nik Abdul Aziz yang mengeluarkan cadangan tersebut pada ketika PRU13 semakin hampir. Mereka menganggap Nik Aziz sengaja mencari fasal dengan undi bukan Islam, sekaligus menyebabkan peluang PAS untuk duduk di Putrajaya akan menjadi kabur.

Menyedari kemarahan ramai orang PAS terhadap Nik Abdul Aziz, Timbalan Pesuruhjaya III PAS Kelantan, Nik Amar Nik Abdullah mengingatkan ahli-ahli PAS tentang kemurkaan Allah Taala sekiranya ahli-ahli PAS itu tidak menyokong hudud yang diperkatakan oleh Nik Aziz.

Katanya lagi, jangan disebabkan mabuk hendak ke Putrajaya, maka mereka mencari keredhaan kaum kafir, bukannya keredhaan Allah Taala. Sedangkan kaum kafir begitu istiqomah dengan pendirian sekular mereka, mengapa PAS perlu terikut-ikut dan meninggalkan perjuangan asal.

Nik Mohd Amar barangkali telah mengesan perubahan sikap ahli-ahli biasa PAS yang mungkin keliru dengan hudud yang ingin dilaksanakan oleh Nik Aziz di Kelantan. Apatah lagi hudud yang ingin didirikan itu hanya untuk orang Islam, walhal hudud adalah keadilan terhadap manusia, tanpa mengira latar belakang agama, bangsa mahupun adat budaya.

Kongres hari ini dilihat sebagai cubaan untuk mengembalikan keyakinan ahli-ahli PAS. Bukan penjelasan yang akan diberikan, tetapi dogma dan doktrin agar terus mempercayai pimpinan utama PAS sekalipun pada masa yang sama, ahli-ahli PAS dapat melihat bagaimana parti mereka terus diinjak-injak dan diperkecilkan oleh DAP dan PKR.

0 comments

Friday, September 30, 2011

PAS, ISLAM dan MELAYU

Friday, September 30, 2011
masa permulaan..perbankan Islam diperkenalkan. Ramai yg mengeluh..hingga ke hari ni masih dengor bunyi2 tak puas hati.


Tapi..jelas nampak pertolongan ALLAH swt, sehingga Citi Bank tu pun memperkenalkan sistem perbankan Islam..


Mahkamah syariah dah ada..perluaskan dan pertingkatkan. Tak ada benda nak dipolitikkan..cuma buat keja je. ALLAH swt akan bantu..


Cam sistem muamalat..tak da nak dipolitikkan, cuma buat keja je.


Sama gak ngan pemakanan halal..kesedaran demi kesedaran telah timbul malah usaha yg gigih diperteruskan. Hari ni, yg bukan Islam pun berusaha menepati syarat2 utk menyempurnakan syarat halal..berlumba2 spt mana berlumba2 utk dapat sijil2 ISO dan HAACP..dan usaha ni telah meluas ke seluruh dunia.


Usaha agama bukan bahan kempen politik..bukan bahan utk cari pengaruh..usaha agama juga hanya duduk pada satu pihak..ianya bangkit secara menyeluruh...bukan kerana satu pihak kecoh lebih maka pihak trsebut baik, pihak yg tak berbunyi dikatakan tak baik!!


..lemah cara lemah..tapi tetap bangkit!! Yg penting..gi buat keja. Berdendang je lebih..salah puak tu ler, salah puak ni ler..dah brpuluh2 tahun dah..udah2 ler. pada pandangan aku..perlaksanaan hudud tidak bercanggah ngan Perlembagaan Persekutuan..Islam adalah agama rasmi. Islam adalah menyeluruh..maka secara rasminya hendaklah Islam tu menyeluruh.


.................................satu ulasan


Hampir semua dah di mulakan oleh UMNO..dari perkasakan pendidikan, ekonomi, ibadat spt sistem haji, zakat, dsb, pasarana ibadat spt masjid2 dan pusat2 Islam..malah sekolah2 pondok pun dibantu dan dibangunkan..muamalat yakni perbankan Islam..pemakanan halal..mac am2..




tak dinafikan masih banyak kekurangan..tapi usaha utk perbaguskan tidak dihentikan.


Hasil semua usaha2 trsebut dinikmati secara keseluruhan..walaupun dari kalangan ahli2 PAS...gitu juga secara amnya rakyat Malaysia.



Oleh kerana tak de apa2 nak didendangkan dan dijadikan modal politik..maka hudud dijajakan, walaupun dah berjaya berkuasa, hudud tetap dijadikan modal..walaupun didalam hati kecil rasa tak mampu, tapi diletakkan rasa brsalah kerana tak mampu tu pada UMNO..Segala kemusykilan2 yg diutarakan semasa perancangan awal hudud diKelantan hingga kini tidak ada apa2 perkembangan positif atau inisiatif utk merangka lagi dan lagi..


Sistem Ibadat haji, perbankan Islam, pengurusan baitul mal dll..usaha pembaikan masih lagi diteruskan.


Utk berjayakan hudud spt mana usaha2 yg lain..PAS tak leh bersendirian mendabik dada macam bagus pada hal tak de apa2 kemajuan melainkan jadi dendangan semata2 dan kemudian menghukum org kafir, melawan Islam..langsung tak leh dkritik..PAS perlukan semua orang dan libatkan semua org Islam dan mulakan keatas ahli2nya..kebaikan yg diperlihatkan keatas ahli2nya yg mana tiada ahli2nya libatkan diri ngan maksiat, hidup aman bahagia..maka pasti membuka mata sekelian yg mengkritik..tiada dari kalangan ahli2 PAS dan keluarga mereka akan terlibat ngan jenayah dan maksiat, malah langsung tak brbunyi apa2 gossip pun..


kata2..spt nanti ramai kudung, abis batu kat jalan dll seharusnya dijadikan cabaran spt mana usaha2 yg lain yg tidak sunyi dari kutukan dan celaan..


Bangunan tidak dibina dalam masa sehari..tapi kalau asyik jadi dendangan sampai bila bangunan takkan dapat didirikan..mulakan ngan sedikit, keja le, kurangkan bercakap..teruskan muzakarah ngan majlis fatwa, para2 mufti dan pegawai2 agama..teruskan ceramah/marketing tentang kebaikan2 hudud..dan cuba terangkan segala persoalan, kemusykilan, keraguan yg timbul gitu juga kritikan2 walaupun kritikan2 trsebut brbunyi spt melekeh2kan..


"Berpesan2 ngan haq, brpesan2 ngan zabar"..Allah swt brsama2 ngan org yg sabar..


PAS relevan pada Islam dan Melayu..bukan sebuah wadah perebutan kuasa tapi wadah perjuangan amalan amar ma'aruf nahi mungkar. Org2 Melayu akan terus maju tapi terpelihara dari kemurkaan Allah swt..hidup berkat didunia dan berkat diakhirat.



PAS sepatutnya pembantu pada UMNO dalam mertabatkan Islam dan Melayu..bukannya musuh. Ulamak waris ambiya' terkenal ngan sifat ihsannya sesama Islam..


-aa

1 comments

NAJIB BENARKAN PAS LAKSANA HUDUD DI NEGERI-NEGERI PAKATAN!!!!

Di sebalik alasan UMNO dan Najib Abdul Razak menghalang perlaksanaan hudud, pengumuman yang dibuat oleh Najib Abdul Razak pula menceritakan di sebaliknya. Najib berkata, kerajaan pusat sedang melihat kesungguhan PAS untuk melaksanakan hudud di negeri-negeri yang ditadbir oleh PAS dan Pakatan Rakyat kerana setakat ini, laungan tentang perlaksanaan hudud hanyalah bunyi ketukan tin kosong.

BACA DI SINI

Sebelum ini, Najib berkata, Malaysia tidak akan melaksanakan hukuman hudud. Point itulah yang digunakan oleh puak-puak Pakatan Rakyat untuk melepaskan diri dengan menyatakan bahawa Najib dan UMNO menghalang hukuman hudud walaupun hakikatnya, yang menentang dan menghalang Kelantan serta Kedah, Selangor dan Pulau Pinang daripada melaksanakan dan memodelkan hukuman hudud adalah DAP dan PKR.

Dengan 'jaminan' yang diberikan oleh SELF-PROCLAIMED Pakar Perlembagaan versi Pakatan Rakyat, Abdul Aziz Bari, perlembagaan Malaysia bukanlah penghalang kepada perlaksanaan tersebut.

Justeru, dengan keizinan yang diberikan oleh Najib Abdul Razak, dengan jaminan Aziz Bari, sebenarnya PAS tidak mempunyai sebarang helah lagi untuk menyeret UMNO dalam permasalahan perlaksanaan hudud.


0 comments

GAJI NAIK 40%, ADAKAH MUTU PERKHIDMATAN AWAM JUGA NAIK?

Berita gembira untuk kakitangan awam, sama ada mereka yang giat berpolitik saban masa mahupun mereka yang menyokong pembangkang untuk menjadi majikan mereka, atau pun mereka yang tidak terlibat dengan sebarang kegiatan politik tetapi bekerja dengan penuh amanah memikul tugas yang mereka telah bersumpah akan jalankannya dengan penuh kejujuran.

Dilaporkan kerajaan menghapuskan Skim Saraan Malaysia dan menggantikannya dengan sistem gaji berlapis yang akan membawa kenaikan gaji sehingga 40 peratus. Tentu sekali yang bakal menyusul selepas pembentangan belanjawan nanti adalah bonus yang seringkali dituntut oleh CUEPACS.

Bagaimanapun, kenaikan gaji akan turut menanikkan kos sara hidup. Tiada yang berubah dalam hal ini. Saban tahun, itulah yang berlaku. Dan kenaikan gaji atau bonus yang diberikan kepada kakitangan awam tidak memberikan sebarang perubahan, sebaliknya lebih ramai rakyat Malaysia yang sengsara dan terseksa memandangkan sebahagian besar rakyat Malaysia, bukanlah kakitangan awam.

Dan kakitangan awam yang mendapat kenaikan gaji serta bonus sebenarnya tidak pernah dapat menikmati 'keindahan' itu memandangkan kenaikan harga barangan yang berterusan kerana KERAJAAN TERLALU TAKUT BERTINDAK terhadap pemborong, pembekal dan orang tengah yang sangat berkuasa menentukan harga di pasaran.

Sebenarnya tiada guna sebarang kenaikan gaji dibuat dan tiada guna juga bonus diberikan kerana kenaikan harga barangan tidak pernah berhenti setelah bonus dan kenaikan gaji selesai dibelanjakan.

Ramai yang berpendapat, berbanding meningkatkan kos perbelanjaan kerajaan dengan menaikkan gaji dan memberikan bonus kepada kakitangannya, kerajaan sebenarnya lebih perlu memperlahankan kenaikan harga barangan dan perkhidmatan selain menghapuskan beberapa cukai yang sangat membebankan rakyat, termasuklah cukai perkhidmatan telefon dan prabayar.

Yang soheh, kakitangan awam akan bergelak tawa dengan berita ini, manakala rakyat biasa yang tidak bekerja dengan kerajaan pula, terpaksa menanggung beban semata-mata bagi memuaskan hati, kehendak dan tuntutan kakitangan awam!!!

0 comments

PAS Umpama Pelacur Yang Tidak Lagi Tahu Erti Maruah!

PAS tak perlukan DAP dan PKR utk terus kekal di Kelantan dan Kedah..malah utk menakluk negeri2 yg majoritinya adalah penduduknya berbangsa Melayu juga tak memerlukan DAP dan PKR.

Jika DAP gitu tegas utk meletakkan jawatan secara beramai2 semata2 utk menunjukkan ketegasan dan ketetapan mereka tidak bersetuju perlaksanaan hudud..DAP kebanyakannya yakni hampir semua adalah dari kalangan org2 kapir sanggup gadaikan kepentingan dunia mereka demi menunjukkan betapa tegasnya mereka pada prinsip perjuangan mereka. DAP juga tidak bertolak ansur apa2 pun atau mengorban mana2 prinsip perjuangan mereka sebagai syarat menumbuhkan PAKATAN..DAP tidak pernah berganjak walau 1 inci pun..

Ketegasan DAP dalam memelihara prinsip perjuangan adalah kualiti yg sepatutnya ada pada org2 beriman..khususnya pada para ulamak. Walaupun apa pun yg berlaku, tidak berganjak sedikit pun..semada kalah atau menang..semada hilang kuasa dan pangkat..semada hilang harta dan kekayaan.

PAS yg kononnya parti org2 yg beriman dan dipimpin oleh barisan ulamak ( tak pasti jika hari ni PAS masih dipimpin oleh barisan ulamak- walaupun jelas tapi tetap ni lah yg dikempenkan-PAS pempinan Ulamak)..telah memalukan agama dan bangsa. Jika DAP leh ugut utk letak jawatan beramai2..ngapa pempin2 PAS tak berani..apakah pempin2 PAS yg dikatakan para ulamak ni lebih mencintai dunia dari pempin2 DAP?? pelik ni....Jika pempin2 DAP begitu teguh pendirian mereka ngapa pempin2 PAS yg dikatakan ulamak ni gitu kerdil dan goyah sekali!!! Ni kah waris2 Tok Kenali, dan Tok Ku Paloh..nikah yg berani ngaku waris para ambiya'????Para nabi diugut dan diancam malah didera utk tinggalkan perintah2 Allah swt tapi para nabi tetap tidak berganjak walaupun nyawa bercerai dari badan...begitu teguh sekali!!!

Dimana mujahid2 PAS..apa dah jadi? Mana takbir2 keras yg diperlaungkan..mana kalimah2 tauhid yg dilaungkan..mana ucapan2 syahid, kononnya sanggup mati kerana agama? Mana!!! Mana!! MANA!!! MANA!!!! Tok Guru kamu diperlekeh..Ostad MB Kedah diperlekeh..Perjuangan PAS tu sendiri diperlekeh ngan kata2 baik " Kami menghormati PAS tapi tak setuju hudud"......APA ni!!!...leh telan ke???

Apakah mujahid2 PAS hanya berani brdemo dibelakang Ambiga??? Apakah mujahid2 PAS hanya berani syahid kerana kes kemaluan Anwar? Apakah mujahid2 PAS hanya berani kerana isu dakwat kekal? Apakah mujahid2 PAS hanya berani berkokok?? perjuangan sekadar berkokok sahaja? Apakah mujahid2 PAS hanya berani ngan polis2 dan UMNO saja tapi tak berani menghadapi kaum kuffar?

Belang keberanian dan semangat cinta agama PAS semakin jelas hari ni...

PAS..jika PAKATAN menang pada PRU13 sekalipun (ramai perkatakan PAKATAN mempunyai peluang yg besar menguasai PUSAT) ..tetap juga PAS diibarat melukut ditepi gantang!! jadi tempat mengesat kaki je..Takkanlah gitu sekali terdesak PAS semata2 utk jadi sebahagian dari pemerintah dan 2,3 kerusi di PUTRAJAYA. Kenanglah agama..kenanglah ahli2 PAS tu sendiri..

Ulunglah sendirian...dan tetap teguh ngan perjuangan amar ma'aruf nahi mungkar, walaupun tidak memiliki satu kerusi pun dimana2 dewan..


-aa

0 comments

BONGKAK SEEKOR CINA BERNAMA GUAN ENG!!!

Guan Eng dah minta maaf kat Sultan Johor, tetapi pada masa yang sama, masih tidak mengaku yang dia sebenarnya telah menghina, menfitnah dan mentohmah Johor. Dan yang paling menariknya, dia masih lagi nak menegakkan benang yang basah, kononnya dia tidak ada salinan ucapannya itu.

Dia fikir, kalau dia tidak ada salinan ucapannya, maka dia tidaklah menuturkan kata-kata nista itu? Dia fikir, kalau dia 'terlupa' nak rakam suaranya sendiri, bermakna orang lain semua tak tahulah?

Seeloknya Cina kelahiran Johor yang melompat ke Melaka dan kemudian melompat ke Pulau Pinang semata-mata untuk memegang kuasa tetapi bercakap bohong kononnya dia tidak melompat-lompat ke negeri-negeri lain, dihalau sahaja dari Malaysia. Dia mengaku sebagai rakyat Malaysia, tetapi dia terlupa bahawa asas Malaysia adalah negeri-negeri yang membentuk negara ini. Dan setiap negeri-negeri mempunyai sultan. Bagi negeri-negeri yang tidak ada sultan, diletakkan pula di bawah naungan DYMM Yang Dipertuan Agong.

Jadi, mana-mana Cina atau rakyat Malaysia yang lain, semuanya berada di bawah raja-raja Melayu. Menghina salah satu negeri-negeri Melayu bererti menghina sultan. Menghina sultan bererti... SILA BERAMBUS DARI MALAYSIA!

Bongkaknya Cina yang bernama Guan Eng begitu terserlah apabila menyatakan dia akan menyaman media yang telah membocorkan kepura-puraan dan pengkhianatannya.

Anehnya, tiada seorang pun UMNO atau Melayu Johor yang berani menyaman Guan Eng, sepertimana beraninya Guan Eng menyaman mana-mana Melayu yang dirasakan telah membocorkan rahsianya. Padahal tohmahan dan fitnah yang dibuat oleh Guan Eng boleh mengakibatkan Johor muflis dan Iskandar Malaysia bertukar menjadi sebuah bandar hantu.

Hilang habis gamaknya telur orang Melayu Johor sehinggakan mereka mudah sangat cair dengan permohonan maaf Guan Eng!!!

Kalaulah Daing 5 Bersaudara masih hidup, tentu mereka akan malu besar dengan ketakutan serta kegementaran Melayu-Melayu Johor, termasuklah yang bertaraf korporat terhadap Guan Eng!!!


0 comments

Benarkan Kelantan Laksana Hudud!

MPP pembangkang tidak akan laksana hukum hudud
29/09/2011 3:34am
KUALA LUMPUR 29 Sept. — Majlis Pimpinan Pakatan (MPP) pembangkang tidak akan melaksanakan hukum hudud seperti yang dicadangkan Pas kerana ia tidak menepati dasar bersama, Perlembagaan Persekutuan dan agenda Buku Jingga.
Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pakatan pembangkang menghormati pendirian Pas dalam hal itu tetapi pada masa yang sama menerima perbezaan pendirian DAP yang menentang pelaksanaannya.
“Kita tak boleh nafikan hak mana-mana pihak untuk mengemukakan pendirian tetapi kita terikat dengan dasar bersama dan Perlembagaan Persekutuan,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat pakatan pembangkang selama tiga jam di sini malam tadi.
Turut hadir Penasihat DAP, Lim Kit Siang, Pengerusi DAP, Karpal Singh, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.
Ketika ditanya sama ada isu hudud akan terus diketepikan pada masa akan datang, Anwar yang juga Penasihat PKR berkata, gabungan itu tidak ada masalah untuk membincangkan tentangnya kerana berpegang pada prinsip demokrasi dan kebebasan bersuara. — Bernama


__________


Satu yg tak jelas dlm keputusan yg dibuat..ianya tak sebut Kelantan boleh atau tidak laksanakan hudud..


Sultan dah setuju pun...lama dah!!!


Atas semangat pakatan dan atas semangat kebajikan..PAKATAN kena biorkan Kelantan laksanakan hudud, demi kebaikan dan kebajikan rakyat Kelantan!! sekurang2nya memberi kesempatan kesemua rakyat dapat meihat keberkesanan hudud ni..


Jgn takut..Tok Guru ada tu..masa ada ler kena buat, jgn tunggu beliau mati lak...takut2 nanti diberi alasan bahwa Tok Guru dah tak der maka tak leh laksana hudud..




PAS kena tegas..dan zahirkan iltizam yg sungguh2..PAS kena zahirkan, bahwa PAS benar2 serius dan bukan anggap hudud satu prmainan politik atau helah brpolitik semata2..PAS kena buktikan bahwa selama ni perjuangan PAS adalah kerana ALLAH swt..bukan kerana kerusi dan kuasa..bukan kerana sesapa!!




Kelantan mesti jadi "role m0del".."prototype"..PAS Kelantan kena benar2 serius!!! JANGAN UNDUR!!!! Bior semua negeri cemburu ngan kelantan kerana kebaikan yg besor lahir dari perlaksanaan hudud nanti!!walaupun dikalangan org2 kapir!!




Jgn takbir sekadar kat lidah dan pengeras semangat semasa brkempen politik...tapi dalam hati langsung tiada hakikat takbir yg dilaungkan..apa tah lagi prtbuatan..




KELANTAN MESTI LAKSANAKAN HUDUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




-aa

0 comments

KHALID IBRAHIM TERKEPIT-KEPIT, FAEKAH HUSSIN TERCIRIT-CIRIT!!!

Nama Prof. Razali Bolhi mungkin kurang dikenali oleh sebahagian besar manusia politik. Namun di kalangan orang akademik, nama ini gah. Apa yang menarik dengan Prof. Razali Bolhi?

Mungkin ramai yang tidak tahu bahawa Prof. Razali Bolhi yang berasal dari Sarawak mempunyai hubungan yang baik dengan semua orang. Prof. Razali Bolhi merupakan pegawai khas Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim.

Perkhidmatan Razali Bolhi bagaimanapun hanya untuk tempoh setahun apabila dia sendiri meletak jawatan. Pun begitu, para pencacai Pakatan Rakyat terutama seorang blogger Pakatan yang cukup terkenal kerana dendamnya untuk bekerja dengan Khalid Ibrahim tidak tercapai, mencipta cerita kononnya Razali Bolhi telah dipecat oleh pejabat Menteri Besar.

Dikatakan juga, blogger berkenaan bekerjasama dengan Faekah Hussin untuk mencipta cerita buruk tentang Razali Bolhi termasuklah cerita kononnya Razali mengambil duit dari Mangsa Kebakaran Kedai Papan.

Yang menjadi persoalan ialah apa sebenarnya yang ditakuti sangat-sangat oleh Faekah Hussin dan Khalid Ibrahim sehingga memerlukan bantuan seorang blogger yang diketahui sangat berdendam dengan Hasan Ali kerana tidak melayan permintaan dan kehendaknya. Apakah Razali Bolhi sebenarnya mengetahui satu skandal besar yang membabitkan Khalid Ibrahim dan Faekah Hussin sehingga menyebabkan dia tidak mengambil masa yang lama untuk melepaskan jawatannya sebagai pegawai Menteri Besar Selangor.

Sama ada Razali Bolhi masuk UMNO atau sebaliknya, ia bukanlah satu isu memandangkan keluar masuk parti merupakan sebahagian daripada 'ibadah' rakyat Malaysia. Tetapi nampaknya Faekah dan Khalid Ibrahim sangat takut jikalau Razali Bolhi masuk UMNO. Apa perlu blogger berkenaan disuruh mencipta cerita fitnah terhadap Razali Bolhi?

Persoalan yang sebenarnya sangat menarik untuk dirungkai...

0 comments

WANITA UMNO KEDAH NI TAK TAU KA DEPA KAT KEDAH?

Ketua Pergerakan Wanita UMNO Kedah, Maznah Hamid mengingatkan UMNO Kedah agar menyelesaikan kemelut dalaman mereka sekiranya ingin menang PRU13 kelak. Dengan kata lain, Maznah Hamid mengesahkan bahawa UMNO Kedah memang bermasalah dan masalah tersebut tidak pernah selesai walaupun Pengerusi Perhubungannya, Mat Bashah seringkali memberitahu masalah di Kedah telah hampir selesai dan UMNO Kedah yakin dapat menyapu bersih kerusi-kerusi yang ditandingi nanti.

Sebenarnya apabila keyakinan besar yang ditunjukkan oleh Mat Bashah, ramai yang ketawa terbahak-bahak. Ketua Perhubungan Negeri itu terlalu optimis dan masih lagi hidup di bawah tempurung besi.

PAS Kedah memang bermasalah. PKR juga bermasalah namun masalah-masalah yang dihadapi oleh kedua-dua parti tersebut tidak sehebat masalah yang terus melanda UMNO Kedah. Apakan tidak, beberapa nama yang sebenarnya mempunyai track record tikam belakang, masih menjadi tulang belakang parti itu di Kedah.

Pada PRU12 lalu, UMNO Kedah berhadapan dengan perangai sebilangan Ketua Bahagian yang tidak berpuas hati kerana tidak menjadi calon. Ramai calon UMNO-BN yang mampus akibat perbuatan tikam belakang orang UMNO sendiri.

Masalah ini masih tidak dapat diatasi sehingga sekarang. Kemelut yang melanda Bahagian Sungai Petani dan Padang Serai serta beberapa bahagian yang lain, menambahkan lagi derita UMNO Kedah untuk menang pada pilihanraya umum kelak.

Dan tidak menghairankan, salah satu perangai Melayu ialah untuk menutup masalah yang sedang melanda dan untuk mengurangkan rasa kecewa, maka terpaksalah dicipta cerita-cerita indah. Kata-kata bahawa UMNO Kedah akan menyapu bersih kerusi yang dipertandingkan pada PRU kelak atau menang sebahagian besar kerusi tersebut, tidak lain dan tidak bukan hanyalah bernada kecewa.

Tidak boleh disalahkan sekiranya Mat Bashah kecewa dengan prestasi UMNO Kedah memandangkan tidak banyak perubahan yang dapat dilakukannya walaupun dari semasa ke semasa, ada indikasi perubahan sikap pada pengundi-pengundi Kedah.

Justeru apabila diperingatkan oleh Ketua Wanita UMNO Kedah, Maznah Hamid, sebenarnya Ketua Wanita UMNO Kedah itu sendiri yang perlu terlibat untuk memastikan UMNO Kedah kuat. Sebabnya mudah, dalam apa cara dan dalam mana-mana pilihanraya sekaliipun, yang menjadi tulang belakang adalah Wanita. Nak harapkan bahagian-bahagian lain, bahkan UMNO Negeri pun, mungkin boleh haraplah. Yang menjalankan kerja kebanyakannya adalah Wanita.

Jadi, memandangkan Maznah telah pun membuka mulut, mungkin Wanita Kedah boleh memainkan peranan untuk menunjuk ajar kepada Mat Bashah dan Perhubungan Negeri bagaimana hendak mengendalikan sesebuah organisasi sepertimana yang dilakukan oleh Maznah Hamid terhadap Securiforce!

0 comments

PAS Takut Dengan Penampar DAP!

Satu masa dulu, org2 Melayu ratusan tahun berenak2 dan tidak rasa terancam semasa British ambil alih dari Portugis dan Belanda..dan ambil alih banyak hal ehwal pentadbiran dan kononnya dibawah Sultan..pembesar2 istana yg sedor permainan licik British bangun menentang!!

Tapi..ngan kehendak Allah swt, Allah swt datangkan Jepun ke Tanah Melayu, abis melayu2 ni makan penampor Jepun..dass..dusss..dasss...

Melayu yg baru mamai antara sedaq ngan tak sedaq lepas kena penampor Jepun..kena pulok penampor Chin Peng..baru ler mengeletaq satu badan!!! Ooooo kita kena jajah!!

Ostad kita kat Kedah, kena penampor DAP..panggg, ketaq lutut. Konon nak tutup pusat hiburan dibulan posa, leh tak jadi!! Ahli2 PAS dulu cukup brutal kalau ulamak depa org kata apa2..tapi ni kena penampor..sunyi sepi!! CObaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnn.

Dulu, kat Selangor..deras bukan main PAS pasal kilang Calsberg..lepas menang kat Selangor, sunyi sepi..sampai aku sangka kilang Calsberg dah tak dak pasai sunyi sepi..pehhh meleset sangkaan aku. Dengaq2 nak perbesaqkan lagi..atas nama kebajikan ler pulak..

laaa.. ni Tok Guru pulak kena penampor..pangggg!!! sunyi sepi penyokong Tok Guru..woiii apa dah jadi ni!!!! Dulu, sapa berani kata kat Tok Guru..pehh ramai bukak bunga silat. wat la ni menikusssssssssssssssssssssssss...

Penampor sapa pulak kita nak kena ni..sampai sedaq, yg kapiaq2 ni ialah kapiaq..dah kapiaq bila masa depa ni mahukan Islam? kalau mahu Islam dah lama ler masuk Islam..UMNO dah cemuih dah tu kena penampaq MCA, GERAKAN, dan MIC..dah jadi bodoh macam kena makan nasi kangkang je.

Ni gelaran PAS pulak ler..

Satu lagi,sedaq tak sedaq..kapiaq1 ni merangka nak jajah TANAH MELAYU!! Mereka tak pernah fikirkan mereka ni adalah rakyat MALAYSIA..pasal tu depa langsung tak der hati nak fasih berbahasa Melayu dan nak ke sekolah kebangsaan, mereka tetap nak dikenali sebagai org2 CIna dan India..dan bukannya dikenali sebagai rakyat Tanah Melayu.

Tapi tak pa ler..laaa ni kena ler penampor berapa kali pun..tetap mamai lagi. Mesti tak sedaq2 lagi, masih tuk ingat pempin depa ialah ulamak2..pada hal pempin trtinggi PAS hari ni ialah org2 kapiaq!! Bukan tertipu tapi rela ditipu..tahu ditipu tapi saja perasan tak tahu.

Mungkin penampor Ambiga kut..atau ...


-aa

0 comments

JANICE LEE TELAH DILACURKAN!!!

Janice Lee merupakan antara contoh yang boleh kita lihat. Desas-desus mengatakan dia akandipindahkan ke Parlimen Pandan untuk menentang Ong Tee Kiat, begitu kuat kedengaran. Janice Lee kalau dinilai dari segi khidmat kepada masyarakat, tidak melayakkannya sebagai Yang Berhormat. Tiada sebarang usaha yang dilakukan oleh Janice Lee di DUN Teratai untuk meningkatkan prasarana atau menjaga prasarana sedia ada.

Sebaliknya yang dilakukan oleh Janice Lee adalah memastikan penguasaan ahli-ahli DAP dalam sektor perniagaan, penjaja kecil dan menghalau keluar Melayu dari kawasan Teratai. Ini boleh dilihat bagaimana Janice Lee dengan bantuan MPAJ menghalang para penjaja Melayu berniaga di DUN Teratai dengan alasan gerai mereka yang dibina oleh kerajaan terdahulu sebagai ‘menyemak’, sedangkan pada masa yang sama, gerai-gerai penjaja Cina terutama sekali di Pandan Perdana dan Taman Putera, tidak langsung diusik.

Janice Lee tidak ubah seperti pelacur yang diletakkan oleh DAP untuk menawan hati pengundi di DUN Teratai dan Parlimen Pandan. Resipi kejayaan dalam Pilihanraya Kecil Sarawak akan digunakan secara meluas dalam Pilihanraya Umum Ke-13.

BACA SETERUSNYA DI SEL13.COM


0 comments

KARPAL SINGH TU UMNO KE, TUAN IBRAHIM?

Tuan Ibrahim Tuan Man meneruskan kembali SIRI KEBANGANGAN KETUA PENERANGAN PAS PUSATnya. Dalam kenyataan terbarunya, Tuan Ibrahim berkata, yang menghalang hudud adalah UMNO bukannya DAP. DAP baginya bukan menghalang hudud, sebaliknya berbeza pandangan memandangkan 'DAP BUKAN BERAGAMA ISLAM'...

Alasan-alasan yang diberikan oleh Tuan Ibrahim Tuan Man benar-benar mengalirkan air mata. Apakan tidak, dalam usahanya untuk kelihatan jaguh dan ekor tidak jatuh, terang-terangan Ketua Penerangan PAS itu berbohong.

Tuan Ibrahim Tuan Man cuba menyeret dan menyalahkan UMNO dalam kontroversi yang dicetuskan oleh bapa saudara pupunya sendiri iaitu Nik Abdul Aziz Nik Mat. Sepatutnya Tuan Ibrahim Tuan Man mengakui juga bahawa retorik kononnya DAP yang bukan beragama Islam itu telah memahami Islam hasil tarbiyyah PAS, tidak lebih dan tidak kurang hanyalah untuk membesarkan telur PAS semata-mata. Sedangkan hasilnya tidak pernah wujud.

DAP kekal dengan keputusan mereka. Bahkan DAP begitu istiqomah dengan pendirian tidak mahukan hudud dilaksanakan di negara ini. Bukan sahaja hudud, undang-undang keluarga Islam pun, banyak yang ditentang oleh DAP termasuklah pengislaman kanak-kanak di bawah 18 tahun. Hudud hanyalah sebahagian daripada tentangan-tentangan DAP terhadap sistem perundangan Islam.

PAS membangkitkan hudud tetapi PAS gagal mempertahankan hujah mereka. PAS tertekan dek kepetahan Karpal Singh dan barisan kepimpinan DAP yang mengancam untuk meletak jawatan beramai-ramai. Alih-alih UMNO pula yang dipersalahkan kerana UMNO Islam dan DAP tidak Islam.

Sendiri berak, sendiri main kocak taik, sendiri punya tangan sudah berbau, salahkan pula kenapa orang lain tak berak dan kocak taik juga?

Hujah Tuan Ibrahim Tuan Man kononnya setelah 54 tahun, UMNO masih gagal melaksanakan hukum hudud sebenarnya hujah yang menampakkan dia adalah spesies biawak pasir yang lidah terjelir-jelir. Ulama jenis apa sebodoh ini orangnya?

Sepatutnya dia mengambil contoh mudah bagaimana selama 20 tahun, Nik Abdul Aziz sendiri gagal mereformasikan Kelantan sama ada dari segi ekonomi, apatah lagi perundangan. Apa pembaharuan ekonomi yang telah dibuat di Kelantan sepanjang 20 tahun yang kononnya ditadbir di bawah kepimpinan ulama? Apakah ulama-ulama yang dimaksudkan itu adalah golongan pembangang yang kerja mereka hanyalah berceramah dan berkempen politik semata-mata? Walhal dalam apa-apa keadaan sekalipun, Islam mengajarkan kepada umatnya agar mempelajari dan menguasai ekonomi. Bahkan terdapat hadis Rasulullah s.a.w yang menyatakan bahawa kemiskinan mendekatkan seseorang kepada kekafiran.

Selama 54 tahun, Tuan Ibrahim Tuan Man fikir hudud boleh dilaksanakan secara tergesa-gesa seperti dia membenarkan label ulama dilekatkan kepadanya? Bukankah label Ulama yang dilekatkan kepada dirinya, memberi imej yang sangat buruk kepada ulama yang mendapat tempat istimewa dalam komuniti Islam?

Begitu jugalah hudud. Nabi s.a.w tidak melaksanakan hudud ketika berada di Makkah walaupun majoriti penduduk Makkah pada waktu itu adalah terdiri daripada kaum keluarganya dan kaum Quraisy. Hudud hanyalah dilaksanakan apabila Islam sudah kukuh sama ada dari segi sosial, ekonomi mahupun pegangan akidahnya.

Barangkali Ketua Penerangan PAS Pusat itu buta kayu tentang hal tersebut dan beranggapan dengan menjadikan hudud sebagai modal kempen, maka umat Islam sudah boleh berjaya? Dan mungkin juga Ketua Penerangan PAS Pusat tidak dapat melihat langsung tentang ketaksuban serta ketaghutan yang dilakukan secara berleluasa oleh masyarakat Islam di negara ini terhadap sistem demokrasi sehinggakan sebahagian besar daripada mereka melepaskan Allah Taala dan Nabi Muhammad s.a.w hanya untuk Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Karpal Singh.

Kalau dah gagal tu, gagallah... tak payahlah nak dijadikan UMNO sebagai alasan. Yang memperkatakan tentang hudud, yang beria-ia hendak melaksanakan hudud, yang berkempen hudud siang dan malam, semuanya adalah daripada PAS. Mengapa pula pihak lain yang dipersalahkan apabila PAS dimalukan oleh DAP?


1 comments

HADI AWANG DIJERKAH KARPAL SINGH!!!

Sewaktu mesyuarat MPP, Presiden PAS, Abdul Hadi Awang telah dijerkah dan didesak oleh Karpal Singh agar lebih tegas dan lebih berperanan sebagai Presiden parti bukannya jadi budak suruhan Nik Abdul Aziz Nik Mat. Mungkin Karpal tidak tahu bahawa antara Presiden dan Mursyidul Am, kuasa sebenarnya berada di tangan Mursyidul Am yang dilantik, bukannya dipilih.

Suara Karpal Singh sangat keras dan dapat didengar sehingga ke luar bilik mesyuarat. Mujurlah Abdul Hadi Awang tidak angkat kaki dan berambus meninggalkan bilik mesyuarat. Kalau tidak, lain pula ceritanya yang kita dengar.

Kebiadapan Karpal Singh terhadap Abdul Hadi Awang, merupakan manifestasi kebiadapan DAP terhadap PAS. DAP tidak pernah menganggap PAS sebagai rakan kongsi mereka, sebaliknya PAS dilihat sebagai makhluk yang boleh diinjak-injak, disuruh-suruh dan diperlekehkan kerana PAS walaupun mempunyai ahli teramai berbanding PKR dan DAP, lebih kelihatan seperti parti orang kampung. Ditokok pula dengan pemikiran sebahagian besar pemimpin PAS yang sangat terkebelakang dan SANGAT JARANG MEMBACA kecuali Harakah!

Kebanyakan penyokong Pakatan Rakyat berbaju PAS berkata, keputusan yang dicapai oleh Pakatan Rakyat dalam mesyuarat tersebut merupakan satu 'kemenangan' ke atas UMNO-BN. Kata mereka lagi, UMNO-BN tidak dapat memecahkan kesatuan Pakatan Rakyat dan gagal melaga-lagakan PAS dengan DAP.

Entah apa yang dikatakan kegagalan UMNO-BN, para penyokong Pakatan Rakyat berbaju PAS itu nampaknya sudah sangat terdesak untuk menyelamatkan maruah mereka sehingga terpaksa menyeret UMNO ke dalam masalah yang dicetuskan oleh mulut Nik Abdul Aziz dan dimarahi oleh DAP.

0 comments

Thursday, September 29, 2011

HUDUD TAK BOLEH TURUNKAN HARGA MAKANAN!!!

Thursday, September 29, 2011
Melihat kepada situasi semasa, kadang-kadang terfikir juga bahawa segala isu yang dibangkitkan dan terbangkit di dalam negara ini sebenarnya tidak lebih daripada mainan orang politik semata-mata, tak kiralah sama ada orang politik itu merupakan orang UMNO-BN mahupun orang PAS-Pakatan Rakyat. Seolah-olah ada kompromi dan jalan cerita yang terdapat di dalam skrip yang telah disediakan lebih awal.

Kelibat dan isu hudud kembali diperkatakan sekaligus menutup dan menyisihkan isu lain yang jauh lebih penting iaitu MAKANAN. Makanan utama di Malaysia adalah nasi. Nasi diperolehi daripada beras dan beras pula berasal dari padi. Dan kebanyakan padi dan beras, bahkan sesetengahnya nasi, pengeksport utama komoditi tersebut kepada negara ini adalah Thailand.

Mungkin ramai rakyat Malaysia yang tidak menyedari bahawa sebarang perubahan pada pengeluaran padi di Thailand akan mengakibatkan malapetaka besar kepada rakyat Malaysia. Ancaman ketiadaan beras akan membuatkan ramai rakyat Malaysia yang tembun-tembun mengalahkan badak air, bertukar menjadi hantu jerangkong kalau tidak pun macam orang yang menghidap penyakit aneroxia.

Lebih 800,000 hektar sawah padi di Thailand musnah dalam banjir yang melanda negara itu pada minggu ini sahaja. Sekaligus banjir yang melanda turut memusnahkan komoditi utama yang digunakan oleh rakyat Malaysia sebagai makanan ruji.

Dengan kata lain, harga beras di Malaysia akan dinaikkan dan para pengguna bakal berhadapan dengan satu lagi kenaikan harga makanan utama. Harga beras pernah dinaikkan secara gila-gila oleh Abdullah Badawi tetapi kemudian diturunkan semula dengan pengimportan lebih banyak komoditi tersebut ke Malaysia.

Namun perkembangan terbaru terutama apabila Thailand di bawah Perdana Menteri barunya menamatkan kontrak dengan Indonesia, pasti akan turut melibatkan Malaysia sama. Thailand tentu sekali lebih mengutamakan rakyat dahulu agar tidak terbabit dalam krisis makanan.

Lainlah di Malaysia yang lebih mementingkan keuntungan di luar negara berbanding memenuhi permintaan tempatan, contohnya seperti daging ayam beku.

Harga-harga barangan lain turut melonjak. Namun tidak banyak yang diperkatakan, tidak banyak usaha dilakukan untuk mengekang kenaikan tersebut dan tidak ada sebarang penguatkuasaan kerajaan, terutama dalam mengawal orang tengah, pemborong dan pembekal yang akan menaikkan harga sesuka hati dan selepas itu menyalahkan kerajaan kerana gagal mengekang kenaikannya.

Hudud tidak dapat menjadikan harga beras lebih rendah. Mat Sabu dan Mat Indera juga tidak dapat menurunkan harga barangan. Gaduh berparang-parang pun, harga barang tetap naik dan mencanak.

Para pemimpin politik terutama sekali yang berwajah dan bernama Melayu serta beragama Islam, barangkali daripada anda lebih sibuk beretorik tentang hukum hudud dan mencari-cari tempat untuk meletakkan diri anda sebagai Ahli Yang Berhormat, ada lebih baik jikalau anda semua bergabung tenaga dan memenuhi tuntutan fardu kifayah iaitu menjadikan umat Islam sebagai pengeluar, pembekal serta pemain penting ekonomi di negara ini.

Bila ekonomi sudah mantap dan apabila umat Islam di Malaysia sudah keluar dari masalah ekonomi serta tidak lagi peduli dengan sebarang kenaikan harga kerana kuasa membeli sudah lebih, lepas tu, bergasaklah balik anda dengan hudud dan qisas anda!!!

Tak bolehkah walau sekali, untuk cuba duduk bagi memikirkan tentang FARDU KIFAYAH dan menghentikan retorik politik yang serba MEMBODOHKAN?

0 comments

PAS Patut Malu Kepada Allah Taala... Belajarlah Serius Sikit!

PAS ngan selamba meletakkan kesalahan atau kegagalan mereka melaksanakan hukum hudud di Kelantan pada Tun M walaupun Tun M telah pun bersara..dan tidak juga ketinggalan UMNO.

UMNO juga disalahkan kerana gagal laksanakan Islam walaupun berkuasa...pada hal mereka sedia maklum bahwa yg berkuasa ialah BN dan bukannya UMNO. Walaupun mereka tahu bahwa UMNO tak leh buat apa2 tanpa persetujuan parti2 sekutu BN. UMNO juga disalahkan kerana gagal "mengislamkan" parti2 sekutunya.

PAS dulu kabor mereka telah mendahului UMNO dan telah berjaya dalam "mengislamkan" org2 bukan Islam khususnya DAP..ni sebagai alasan PAS pada perbuatan2 pempin2 DAP yg gunakan AQ dan hadis dalam ceramah2 politik mereka.

Tapi kini apa citernya? Berani ke nak letakkan kesalahan diatas kelemahan iman mereka kerana gagal laksanakan hudud pada pempin2 DAP dan PKR? Sejauh mana kejayaan "mengislamkan" org2 bukan Islam yg dikatakan lebih berjaya dari UMNO? Dimana penyokong2 dari Kelab Penyokong PAS?

Sangat2lah jelas...penyekutuan DAP ngan PAS dan sokongan2 dari Kelab Penyokong PAS adalah semata2 utk menguasai Malaysia, menguasai PUTRAJAYA dan menguburkan Melayu dan Islam..menghalau UMNO dari PUTRAJAYA..Kalau lah ni tak nampak, tak tahu ler apa nak dikata..apa jenis zulmat yg menguasai penyokong2 dan pempin2 PAS...

Dan sangat2 lah jelas..kegemilangan ISlam yg dicita2 oleh sekelian ummat Islam khususnya org2 Melayu di Malaysia ni hanya leh dicapai melalui penyatuan sesama orang2 Islam..sekurang2nya dapat satukan 90% org2 Melayu dibawah satu pempinan!!! Tapi mampukah pempin2 PAS yg dah mula rasa kemewahan dan lazatnya kerusi2 DUN dan Parlimen utk korbankan semua nikmat trsebut demi menunaikan satu perintah Allah swt?

Penyatuan tu lebih utama dari hukum hudud tu sendiri...usahlah jadikan hudud sekadar bahan politik dan bahan lawak. Letakkan keutamaannya sebagai satu perintah Allah swt.

Dan jika benar2 ikhlas dalam usaha melaksanakan hukum hudud pasti dan pasti ada pertolongan Allah swt. Tapi rasa2nya sehingga kini..ianya hanya dijadikan modal brpolitik saja, maklum ler apa lagi perkara yg nak diperjuangkan pasal tak berapa pandai dalam bidang2 lain melainkan jadikan hukum hudud sebagai modal brpolitik dan meraih simpati org2 Melayu.

Tak malukah ngan Allah swt?

Jawaban kelak yg akan diberi..."sekurang2nya kami dah berusaha, bukan spt UMNO"..ataupun " UMNO sebenarnya yg jadi dalang dalam kegagalan perlaksanaan hudud"..



-aa

0 comments

PAS TERSUNGKUR DI PINTU SYURGA!!!

Belum apa-apa lagi, PAS telah dimalukan oleh DAP dengan bantuan Anwar Ibrahim. PAS yang pada awalnya mendapat ‘kemenangan’ dengan sokongan Anwar Ibrahim dan PKR, ternyata telah ditipu pada saat-saat akhir. Anwar menyedapkan hati Nik Aziz bila dia menyatakan secara peribadi menyokong gagasan hudud yang ingin dilaksanakan oleh Menteri Besar Kelantan itu di negerinya.

Menariknya, ramai yang sudah dapat menjangkakan keputusan yang akan dihadiahkan kepada Nik Aziz oleh MPP. Secara berselindung kononnya Pakatan Rakyat tidak menghalang PAS melaksanakan hudud di Kelantan dan Terengganu kerana PAS sudah lama memperjuangkannya sebelum Pakatan Rakyat terbentuk lagi, namun ia adalah isyarat kepada Nik Aziz dan PAS bahawa DAP sentiasa konsisten dengan keputusan yang mereka buat.

Perhatikanlah apa yang berlaku di Selangor. DAP merupakan pihak yang menjadi dalang di dalam kemelut murtad dan kristianisasi membabitkan umat Islam. Namun yang dikerah menjadi pembela adalah PAS dan para pemimpin mereka. DAP pada masa yang sama, berjaya mengarahkan Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor agar mengeluarkan arahan tutup mulut kepada semua Exco Selangor bagi mengelakkan Hasan Ali yang mereka lihat sebagai duri dalam daging kepada Pakatan Rakyat, bersuara, sekaligus memperolehi sokongan besar.

PAS menggunakan kaedah agama untuk menarik sokongan kepada mereka. Malangnya sokongan kepada PAS bererti sokongan kepada DAP menjadi penjajah dan tuan besar yang baru. DAP pula yang menyedari betapa mereka menajdi tempat bergantung PAS, tidak pernah berselindung dalam menentang sebarang perkara membabitkan umat Islam dan agama Islam.

0 comments

TEKA-TEKI TENTANG PEMBAYAR PELACUR THAILAND UNTUK ANWAR SEMAKIN TERJAWAB!

Semenjak kemunculan video yang menunjukkan Anwar Ibrahim bersama salah seorang trio Datuk T memasuki lif sewaktu hendak melanggan pelacur, satu persoalan baru pula yang timbul. Di mana Anwar berada pada 12 dan 13 Januari 2011 ?

Semuanya kerana di penghujung klip video berkenaan memaparkan wajah Anwar Ibrahim beserta dengan tarikh dan waktu.

Perkara tersebut telah mula dibahaskan oleh media-media cyber sejak lebih seminggu yang lepas. Ada blogger-blogger yang dilihat seolah-olah cuba mengugut Anwar sambil bertanyakan soalan itu.

Pada pandangan sel13.com, blogger-blogger berkenaan telah pun mempunyai video tersebut di tangan mereka. Cuma mereka mereka mahu jawapan dari mulut Anwar sendiri yang menyatakan dimana beliau berada pada tarikh itu.

Beberapa blog serta facebooker yang menyokong Anwar menyatakan pada tarikh tersebut Anwar berada di dalam negara dan berada dalam sidang media pada jam 5.30 petang, 13 Januari 2011 di ibu pejabat Pas .Memang benar pada tarikh tersebut Anwar ada dalam sidang media berkenaan. Tetapi sebelah pagi Anwar Ibrahim berada di luar negara.

Sisatan yang sel13.com lakukan, pada tarikh 12 dan 13 Januari Anwar Ibrahim didapati Anwar Ibrahim berada di Bangkok, Thailand. Anwar berlepas ke Bangkok pada 12 Januari 2011 menggunakan pesawat Malaysia Airlines dengan nombor penerbangan MH 782 dan berlepas pada jam 3.15 petang dari KLIA. Beliau tiba di Bangkok pada jam 4.20 petang waktu Thailand atau jam 5.30 petang waktu Malaysia.

BACA SETERUSNYA DI SEL13.COM


0 comments

PAKATAN GAGALKAN RANCANGAN NIK AZIZ, UMNO JUGA JADI KAMBING HITAM?

Keputusan Pakatan Rakyat untuk menolak hudud telah pun diketahui. Nik Aziz yang jelas kecewa dengan keputusan tersebut, bagaimanapun cuba berselindung dengan menyatakan bahawa dia 'bersyukur' kerana PKR dan DAP memahami aspirasi PAS Kelantan.

Lawaknya....

Konon-kononnya PKR dan DAP bersetuju hudud di Kelantan dan Terengganu. Ini lawak bodoh jenis apakah yang dimain-mainkan oleh Nik Aziz dan konco-konconya?

Kalau DAP dan PKR tidak bersetuju hudud dilaksanakan kerana tidak terdapat dalam Buku Jingga, bermakna kias yang dibuat oleh Anwar Ibrahim selaku jurucakap Pakatan Rakyat kononnya Pakatan Rakyat bersetuju perlaksanaan hudud di Kelantan dan Terengganu, juga sebenarnya tidak lebih daripada satu alasan semata-mata.

Menariknya, bila dah keadaan macam tu, cepat-cepat kesalahan dihalakan kepada UMNO kononnya sekarang ini, hudud di kaki UMNO. UMNO sahaja yang boleh buat keputusan sama ada hendak menyokong atau tidak.

Takkanlah pemimpin-pemimpin PAS ini terlalu bodoh sehingga ke tahap bodoh mereka membodohkan orang lain? Masakan Allah Taala telah menarik segala ilmu yang diberikan-Nya kepada mereka sehingga menyebabkan mereka jadi terpesona dengan UMNO dan menyengutukan Allah Taala dengan UMNO?

Untuk melaksanakan hudud, bukan persetujuan UMNO yang perlu dicari oleh PAS dan Nik Aziz. Sebaliknya pembentangan usul tersebut di Dewan Rakyat. Majoriti menyokong usul tersebut, maka, bermulalah satu lagi kerja iaitu meminda Perlembagaan Malaysia. Selesai kerja-kerja itu, barulah PAS dan Nik Aziz boleh usulkan pula hudud dan syariah Islam yang ingin dilaksanakan di DUN Kelantan.

Rasa-rasanya, kalau seluruh Ahli Parlimen UMNO dan PAS bergabung untuk mempersetujui perlaksanaan hudud di Kelantan pun, ia tidak mungkin akan dapat sokongan dan tidak mungkin dapat dilaksanakan. Sebabnya DAP dan PKR takkan bersetuju. Begitu juga MCA, MIC, GERAKAN dan parti-parti lain.

Takkan bab itu pun Nik Aziz dan para pengikut PAS buat-buat tak nampak dan tetap ingin MENYALAHKAN UMNO JUGAK?

Jangan buat lawak yang membodohkan dirilah... kata Ulama... bila dah ulama, kepandaian itu mestilah lebih daripada golongan mubtadi mahupun mutawassit. Ulama ini dah masuk golongan Khawas... bila dah masuk golongan khawas, takkanlah hanya UMNO sahaja yang boleh dilihat dan dijadikan kambing hitam?

1 comments

TAK MAAFKAN MAHATHIR? MABUK PINANG KE MABUK ARAK MAMAT NI?

Setiausaha Kesatuan Pekerja-Pekerja MAS Semenanjung Malaysia, Ab Malek Arif cuba bermain politik popular dengan mengaitkan 'nasib' yang menimpa mereka dengan Tun Mahathir yang dituduhnya sebagai dalang dan tangan hitam yang dikaitkan ekoran penggabungan Air Asia-MAS. (BACA DI SINI)

Ab Malek Arif yang mempunyai perwatakan sebagai orang kuat PAS Kawasan, menyalahkan penggabungan tersebut sehingga menyebabkan MAS akan kehilangan lebih banyak aset kepada Tony Fernandes yang merupakan CEO Air Asia.

Sama ada betul atau sebaliknya tanggapan Ab Malek Arif itu, ia sebenarnya tidak lebih daripada satu retorik yang menzahirkan perasaan tidak puas hati atau perasaan terancam ekoran ULAR LIDI MENELAN NAGA yang kelihatan dalam penggabungan berkenaan.

Antara masalah utama MAS ialah mendapat semuanya pada harga yang sangat mahal. MAS dan hotel lima bintang untuk kakitangan. MAS dengan pembekal makanan dalam kabin yang perlu dibayar pada harga tinggi. MAS dengan kakitangan yang terlebih-lebih serta kelihatan seperti sebuah syarikat pengurusan, bukannya syarikat penerbangan, merupakan faktor utama kerugian yang dialami oleh syarikat penerbangan kebangsaan itu.

Isu MAS melakukan pembaziran dengan tenaga kerja yang terlalu ramai, terutama pada bahagian pengurusan dan pentadbiran selain krew, sudah lama diperkatakan. Namun mungkin kerana dasar simpati dan tak sampai hati, maka MAS tidak melakukan pengehadan tenaga kerja sehinggakan orang seperti Ab Malek Arif pun masih lagi bekerja dengan MAS.

Salah satu punca penggabungan adalah untuk menyalurkan tenaga kerja berlebihan dalam MAS ke Air Asia. Namun politik Tony Fernandes yang bijak mengambil kesempatan, menyebabkan hampir 20,000 orang kakitangan MAS akan dibuang kerja.

Dengan kata lain, lebih 20,000 orang kakitangan MAS sebenarnya tidak berfungsi dan MAS terpaksa mengeluarkan sejumlah besar wang untuk membayar gaji mereka, walhal pembuangan tersebut boleh menjimatkan puluhan juta ringgit milik MAS.

Barangkali Ab Malek Arif tidak menyedari hal tersebut atau pun dia sukar untuk menerima kenyataan bahawa dia mungkin salah seorang daripada 20,000 orang tenaga kerja yang tidak diperlukan oleh MAS, sehinggakan dia perlu menyalahkan Tun Mahathir atas kegawatan yang dialami oleh MAS.

Menariknya, Ab Malek Arif tidak pula menceritakan tentang lebih banyak syarikat penerbangan nasional yang telah gulung tikar kerana gagal serta tidak mampu bersaing dalam industri aviasi. MAS juga bakal berhadapan dengan masalah yang sama, sekiranya langkah-langkah 'bijak' tidak diambil dengan segera, termasuklah mengurangkan tenaga kerja yang membazir dan dibayar gaji buta selama ini!

1 comments

SEDEKAH RM3 JUTA KEPADA MENANTU NIK AZIZ... BAIKNYA HATI HUSAM MUSA!!!

Tak pastilah sama ada ini merupakan FITNAH atau sebaliknya. Pun begitu, susah jugalah nak katakan bahawa ianya adalah satu REKAAN atau dihantar oleh ORANG YANG SAMA NAMA.

Ini maklumat yang dihantar kepada kami. Disertakan beberapa butiran termasuklah kisah sebenar yang memunculkan visual di atas yang turut dihantar sekali kepada kami. Bagaimanapun, atas beberapa sebab tertentu, maka butiran-butiran berkenaan tidak akan dilampirkan dalam posting ini.

Pun begitu, terdapat beberapa persoalan yang muncul. Apakah benar SMS yang dihantar itu datangnya daripada Husam Musa sendiri? Apakah yang mendorong kepada SEDEKAH RM3 juta kepada Arif yang mempunyai kaitan dengan PMB?

Apakah PMB itu bermaksud Perbadanan Menteri Besar manakala 'Arif' pula bermaksud Ariffahmi, menantu Menteri Besar Kelantan?

Urusniaga apa yang mendorong kepada 'SMS merajuk' Husam Musa kepada 'orang tengahnya'? Apa urusan sebenar sehingga membolehkan bahagian 'Husam Musa' itu berjumlah RM3 juta?

Namun yang paling menarik dan menimbulkan tandatanya, apakah yang mendorong 'Husam Musa' yang menghantar SMS tersebut menjadi baik hati sehingga boleh menyedekahkan RM3 juta kepada 'Arif' seolah-olah nilai RM3 juta itu tidak ubah seperti RM3?

Apakah ini satu lagi SKANDAL membabitkan Husam Musa yang tidak pernah dapat diselesaikan selama ini?

Menarik! Sangat menarik!!!



0 comments

SYED HAMID ALBAR RUPA-RUPANYA BERKONGSI SPESIES DENGAN ANWAR IBRAHIM!!!!

Mungkin Syed Hamid Albar tidak pernah menyangka bahawa dia akan menjadi bahan sesahan di ruang maya. Barangkali juga dia beranggapan, setakat grup blogger dan cyber auxiliary mengacan, apa sangatlah efek dan pengaruh yang akan membuatkan dia jatuh tersungkur.

Pengerusi SPAD itu sebenarnya merupakan antara tinggalan zaman Jurrasic yang masih wujud dalam politik Malaysia. Dan kemelut terbaru membabitkan pergolakan MAYC, mendedahkan sesuatu yang selama ini tertutup dan bersifat rahsia.

Tuduhan yang dilemparkan oleh Akramshah Sanusi kepada Syed Hamid sebenarnya merupakan permulaan kepada pendedahan terbesar membabitkan bekas Menteri Dalam Negeri dan Menteri Luar itu. Penyalahgunaan kuasa yang dilakukan oleh Syed Hamid pastinya akan mengeruhkan lagi suasana dan politik negara, termasuklah politik pertubuhan belia seperti MAYC.

Akramshah dalam BLOGNYA menulis, kesalahan yang dilakukan oleh Syed Hamid samalah seperti kesalahan yang menyebabkan Anwar dimasukkan ke penjara. Justeru, tindakan yang adil perlu diambil oleh kepimpinan negara terhadap Syed Hamid. Sebarang penyalahgunaan kuasa seperti yang dilakukan oleh Syed Hamid Albar tidak boleh dibiarkan sama sekali apatah lagi sekiranya perbuatan tersebut menjadikan polis kelihatan seperti BUDAK SURUHAN orang politik.

0 comments

NIK AZIZ PATUT FAHAM SEKARANG, DIA HANYALAH SI NYANYUK MERABAN!!!

Keputusan telah pun dijangka. Memang dah tahu pun sebelum mesyuarat pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat lagi. Malah kalau tak buat mesyuarat pun, keputusannya telah dapat diduga oleh semua orang. Keputusannya telah lama dibuat dan keputusan tersebut tidak pernah berubah walaupun dipujuk, dirayu, diampu dan dibodek dengan ekor serban.

Selagi kata untuk umat Islam, bermakna ia adalah keputusan yang menerima tentangan kuat. Lainlah kalau mesyuarat untuk menentukan apakah tindakan yang boleh dibuat untuk menghancurkan UMNO atau membubarkan PAS, maka sudah pastilah keputusan yang akan diterima adalah PERSETUJUAN SEBULAT SUARA serta SOKONGAN TIDAK BERBELAH BAHAGI.

Kalau Nik Abdul Aziz dan para pengikutnya masih berasakan DAP adalah sekutu terbaik yang akan menyanjung PAS kerana cuba menarik undi Melayu, mereka tersilap besar. DAP boleh berkompromi malah sanggup memberikan bantuan berbentuk dana dan kepakaran, bahkan terlibat secara langsung jikalau PAS ingin menjatuhkan UMNO, tetapi kalau untuk PAS berdiri kuat dan mendapat sokongan ramai kerana dasar Islam, jangan haraplah DAP akan bersetuju.

Keputusan mesyuarat kepimpinan utama Pakatan Rakyat berkenaan hudud telah pun diketahui. Hudud tidak akan dilaksanakan, tidak akan disebut, bahkan tidak akan dijadikan sebagai umpan undi untuk pilihanraya TANPA PERSETUJUAN DAP!

Walaupun PAS dibenarkan menggunakan hudud semasa berkempen, tetapi ia hanyalah bersifat retorik dan kempen semata-mata. PAS boleh berbohong dan menyampaikan angan-angan mereka tentang perlaksanaan hudud di Kelantan kalau mereka berkuasa, tetapi setakat itu sahajalah. Perlaksanaan secara fizikal TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI. (BACA DI SINI)

Berkuasa atau tidak DAP dalam Pakatan Rakyat boleh dilihat daripada konsensus yang dipersetujui. PAS menyalurkan keinginan mereka agar hudud diperkenalkan dan dilaksanakan. DAP menentang. PKR memilih untuk menyertai DAP dalam tentangan berkenaan. Maka akhirnya PAS hanya terkulat-kulat dan Nik Abdul Aziz tidak ubah seperti kain buruk pengelap lantai.... tidak ada nilai dan iltizamnya kosong semata-mata.

Pun begitu, sesuatu yang benar turut disampaikan oleh mesyuarat tersebut. Sebarang undang-undang 'baru' yang ingin dilaksanakan, memerlukan pindaan perlembagaan. Dan untuk meminda perlembagaan, memerlukan dua pertiga majoriti.

Pihak mana yang ada dua pertiga sekarang dan sebelum-sebelum ini? Barisan Nasional memang mempunyai dua pertiga tetapi kerusi Melayu-Islam, tidak pernah mencapai dua pertiga kerusi yang dimonopoli oleh Barisan Nasional. Manakala PAS pula kekal sebagai parti serpihan yang tercorot tetapi berlagak sebagai parti besar yang dominan.

Anwar boleh cakap apa-apa sahaja tentang 'kehebatan' Pakatan Rakyat berbanding Barisan Nasional. Dia boleh mencipta cerita kononnya, ketiga-tiga parti komponen pakatan yang tidak berdaftar itu mempunyai pendirian dan bebas menyuarakan pendapat masing-masing berbanding di dalam Barisan Nasional... hakikatnya, baik PKR apatah lagi DAP, tuan besar mereka adalah DAP!

Itu adalah jelas dan tidak boleh dinafikan lagi!!!

0 comments

Wednesday, September 28, 2011

AWAL-AWAL LAGI, NIK AZIZ SUDAH BAYANGKAN HUDUD VERSI PAS ADALAH ZALIM!!!

Wednesday, September 28, 2011
Untuk kesekian kalinya, Nik Abdul Aziz yang beria-ia mahukan undi Melayu-Islam, cuba memperlekehkan hudud dan qisas walaupun sekali imbas, seolah-olah dia seorang pendokong hudud dan qisas tegar.

Kata Nik Abdul Aziz, hukuman hudud hanya 'untuk kaum muslimin'. Dengan kata lain, hukuman tersebut tidak dikenakan ke atas bukan Islam. Nik Abdul Aziz telah melakukan satu ijtihad baru yang sama sekali bertentangan dengan ijtihad ulama-ulama muktabar, termasuklah ulama-ulama kontroversi yang sebulat pendapat mengatakan, hukuman hudud yang dilaksanakan wajib meliputi setiap rakyat dan penduduk di sesebuah negara yang mengamalkannya.

Bagi golongan yang menjadi pengikut Nik Abdul Aziz, kata-kata Nik Abdul Aziz itu dianggap sebagai satu jaminan kepada kaum bukan Islam untuk menyokong hudud dan qisas memandangkan kepala ilmu mereka adalah pada Nik Abdul Aziz. Namun kalau berdasarkan kepada kenyataan-kenyataan yang terdapat dalam kitab-kitab muktabar, pendapat Nik Abdul Aziz itu sebenarnya adalah satu perlecehan terhadap hukuman Islam, sekaligus menggambarkan betapa tidak adilnya hukum Islam itu kepada manusia.... na'uzubillah!

Maka bayangkanlah seandainya hukuman hudud versi Nik Abdul Aziz dilaksanakan... dua orang pencuri telah ditangkap red-handed. Seorang Melayu-Islam dan seorang lagi Cina-bukan Islam. Kedua-duanya diadili dan kemudian memang didapati bersalah. Si Melayu-Islam telah dipotong tangannya, manakala Cina-bukan Islam hanya dipenjarakan selama lima tahun, kemudian dibebaskan.

Agak-agaknya, adil atau tidak undang-undang Islam versi Nik Abdul Aziz itu?

Cuba sesekali selak juga kitab-kitab seperti Siyasah Syar'iyah karangan Ibnu Taimiyyah, Al-Ahkam Al-Sulthaniyyah oleh Imam Al-Mawardi atau paling cikai pun, Undang-Undang Jenayah Dalam Islam dan Enakmen Negeri-Negeri karangan Abdul Halim El-Muhammady.

Selepas anda selak dan teliti, anda akan dapati, kata-kata Nik Abdul Aziz sebenarnya mengandungi niat jahat yang ingin memperemehkan Islam dan perundangannya, bukannya mengangkat martabat hukum syariah seperti yang dituntut oleh Allah dan Rasul-Nya.

Dan mungkin juga para pengikut tegar Nik Abdul Aziz boleh berfikir sejenak, mengapa agaknya Nabi s.a.w menjatuhkan hukuman hudud kepada dua orang Yahudi kerana kesalahan zina sedangkan Yahudi itu secara terang dan nyata, bukan Islam!

Atau barangkali hendak dikatakan bahawa Yahudi jantan dan betina itu, direjam sedangkan rejam bukan sebahagian daripada hudud?

Adakah Nik Abdul Aziz lebih pandai daripada Nabi s.a.w yang disifatkannya hanya mendapat kemuliaan kerana wahyu dan tanpa wahyu, Muhammad s.a.w hanyalah seperti Mat-Mat kampung yang lain?


0 comments

BERANIKAH NAJIB SAHUT CABARAN AGAR TELURNYA DIKERASKAN?

Kalau Najib Abdul Razak berani memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri atau ISA dan beberapa akta lain, Perdana Menteri diminta agar membuktikan keberaniannya dengan mengambil tindakan terhadap Guan Eng yang tidak melayakkannya sebagai RAKYAT MALAYSIA.

Cabaran tersebut dibuat ekoran tohmahan dan fitnah yang dibuat oleh Guan Eng terhadap Johor. Guan Eng yang ingin menyaman BERNAMA kerana dikatakan menfitnahnya namun apabila TV3 mengeluarkan bukti bahawa Guan Eng memang seorang penipu dan penfitnah, Ketua Menteri Pulau Pinang masih lagi berdiam diri.

Disebabkan Najib Abdul Razak kelihatan cuba menonjolkan diri untuk kelihatan berani dan berbeza daripada Perdana Menteri yang lain, terutama sekali Abdullah Badawi, maka sekali lagi Najib dicabar untuk mengusulkan tindakan yang lebih keras terhadap golongan seperti Guan Eng.

Sehingga kini, para pemimpin kerajaan kelihatan sangat TAKUT dan TERKETAR-KETAR apabila golongan politik seperti mereka memalukan negara, mendedahkan rahsia negara, memburuk-burukkan negara, menghasut pelabur-pelabur asing agar tidak datang melabur dan menghalang pelancong asing daripada menyuburkan industri pelancongan di Malaysia.

Bagaimanapun - kecuali NAMEWEE - tindakan pantas akan dilakukan terhadap golongan bukan politik, termasuklah hukuman yang berat, lebih-lebih lagi terhadap golongan yang tidak mampu membayar harga yuran peguam yang mencekik darah.

Adakah Najib Abdul Razak bertelur dan sanggup mengambil tindakan keras demi kesejahteraan rakyat dan negara? Atau Najib Abdul Razak juga sama seperti sepupunya yang beranggapan orang politik bukanlah satu ancaman kepada negara, sebaliknya hanyalah pak lawak dan badut yang tidak mempunyai sebarang nilai, kecuali undi pada musim pilihanraya?

0 comments

LOGO HALAL: DAP MESTI MENGAMUK PUNYALAH!!!

Mulai 1 November nanti, hanya LOGO HALAL JAKIM dibenarkan untuk digunakan dan diiktiraf susulan penguatkuasaan Akta Perihal Dagangan 2011. Sekaligus menyebabkan produk serta premis yang menggunakan logo halal selain daripada logo halal JAKIM perlu membuat permohonan baru.

Pastinya ramai yang akan melompat dan marah dengan penguatkuasaan terbaru itu. Apatah lagi selama ini, Pakatan Rakyat begitu bersungguh-sungguh berjuang untuk mendapatkan persamaan dan keserataan dalam hak kerana KONONNYA dijamin oleh Artikel 11 Perlembagaan Malaysia.

Dan pastinya juga selepas ini, akan adalah logo-logo palsu yang lengkap dengan segala-galanya termasuklah cop hologram memandangkan logo HALAL JAKIM bermakna satu keuntungan besar.

Bagaimanapun, jangan risaulah... puak-puak Pakatan Rakyat akan berusaha sedaya upaya untuk menghalang penguatkuasaan akta tersebut kerana jikalau penguatkuasaan itu benar-benar dibuat dan dijalankan mengikut undang-undang tanpa sebarang SUAPAN dan RASUAH, akan merudumkan industri makanan bukan Islam yang selama ini banyak mengaut keuntungan daripada umat Islam di negara ini.

Logo Halal Jakim mungkin satu permulaan. Walaupun kerajaan menjanjikan penguatkuasaan, namun rakyat Malaysia khususnya umat Islam di negara ini, mengharapkan pihak berkuasa agama, benar-benar menjalankan amanah bukannya seperti sekarang yang penguatkuasaannya hanyalah bermusim.

Tentu JAKIM boleh memulakan penguatkuasaan ke atas rumah-rumah penyembelihan yang majoriti dimiliki bukan Islam sebabnya, sudah terlalu ramai umat Islam di negara ini yang menggemukkan perut mereka dengan sembelihan yang tidak halal serta diragui!!!

0 comments

Blog Archive

Labels