IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, November 1, 2011

NALLAKARUPPAN SEBAGAI SENATOR, APA PETANDANYA?!!!

Tuesday, November 1, 2011
Kalau tidak ada aral melintang, maka esok pagi, Nallakaruppan, bekas rakan tennis Anwar Ibrahim merangkap bapa ayam bekas Timbalan Perdana Menteri itu akan mengangkat sumpah sebagai Senator Dewan Negara.

Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MIUP) itu sebelum ini dikatakan menyimpan rahsia besar Anwar Ibrahim, tetapi sehingga sekarang, masih belum membuktikan bahawa simpanan tersebut benar-benar wujud.

Walau apa alasan sekalipun untuk Nallakaruppan dilantik sebagai Senator, andaian bahawa perlantikan tersebut dapat menarik sokongan masyarakat India yang tidak sukakan MIC dan legasi Sammy Vellu, mungkin boleh dipertikaikan.

MIUP bukanlah sebuah parti besar. Tarafnya hampir sama dengan Makkal Shakti yang semakin rapuh, lemah dan bakal berkubur. IPF yang merupakan parti kaum India kedua terbesar yang dianggotai oleh masyarakat marhein termasuklah anggota-anggota masyarakat estet, sehingga sekarang gagal menyertai Barisan Nasional sungguhpun semenjak awal kewujudannya dahulu, bekas Presidennya, M.G.Pandithan telah berusaha sedaya-upaya dengan menyokong Barisan Nasional, sekalipun dia mempunyai persengketaan peribadi dengan Sammy Vellu.

IPF sekarang pun semakin longlai semenjak kematian Pandithan dengan perebutan kuasa dan jawatan menjadi punca utamanya.

Satu persoalan yang mula berlegar-legar ialah, adalah Nallakaruppan yang bakal dilantik sebagai Senator esok, mampu menjadikan MIUP sebagai parti pendesak kepada MIC yang dilihat terlalu gagal mengembalikan perjuangan asalnya untuk mengeluarkan masyarakat India daripada belenggu kemiskinan walaupun para pemimpinnya kaya-raya belaka.

Atau Nallakaruppan juga akan berperangai sama seperti pemimpin-pemimpin MIC yang sudah pun jijik untuk masuk ke kawasan-kawasan estet sehingga menyebabkan parti itu ditolak oleh masyarakat India sendiri?

1 comments

TELUR PEMUDA PAS DISEDUT PONDAN!!!

Tak ada langsung bunyi dari mulut PAS, sama ada daripada Ketua Pemudanya yang amat garang itu, apatah lagi daripada Mursyidul Am yang kaki kanan dan kaki kiri pun dia tak berapa boleh nak bezakan melainkan setelah diberitahu.

Seksualiti Merdeka memperjuangkan golongan LBGT atau Lesbian, Biseksual, Gay dan Transgender. Atau dalam bahasa yang lebih mudah faham, golongan songsang yang mengundang kemurkaan Allah Taala seperti yang berlaku di Sodom-Gomorrah dan Pompeii.

Gerakan ini sedang memperjuangkan hak pengiktirafan untuk golongan tersebut. Walau bagaimanapun, memandangkan puak-puak songsang ini merupakan penyokong tegar Pakatan, maka kehadiran mereka dilindungi dan kewujudan mereka, tidak disentuh sama sekali.

Perhatikan sahaja apa yang tertulis di dalam laman sesawang kumpulan tersebut dan anda akan dapati apa yang mereka perjuangkan, TERLALU SANGAT SELARAS DENGAN PERJUANGAN ANWAR IBRAHIM DAN DAP. (DI SINI)

Hari ini, kumpulan songsang tersebut memulakan kempen sehinggalah 13 November nanti dengan slogan, QUEER WITHOUT FEAR. Aturcara program-program tersebut disiarkan secara terbuka, termasuklah perbincangan atau forum berkenaan HOMOPHOBIA atau lebih tepat lagi, menghalalkan kewujudan pondan dan menerima mereka sebagai sebahagian daripada masyarakat.

Konon-kononnya ini adalah perjuangan HAK ASASI MANUSIA. Secara tidak langsung, peringatan sebelum ini tentang gerakan HAK ASASI MANUSIA sebagai 'perjuangan agama' semakin nyata, benar dan sahih.

Maka tidak hairanlah mengapa Pakatan begitu disayangi oleh golongan berkenaan kerana sebahagian daripada pemimpin utamanya berada dalam barisan kepimpinan utama Pakatan!!!

1 comments

MANA NAK SOROK MUKA? MALUNYA AKU!!!

Sama seperti apabila wujudnya berita tentang anak VVIP meramas tetek seorang pelajar perempuan dan VVIP tersebut terpaksa membayar RM200,000 kepada keluarga si mangsa untuk menutup mulut, maka berduyun-duyunlah puak Pakatan cuba mengaitkan berita tersebut dengan pemimpin Barisan Nasional, atau lebih tepat lagi mencari-cari nama pemimpin UMNO Pulau Pinang yang boleh dijadikan kambing hitam.

Dan pada masa itu, suara Tony Pua, DAP dan Pakatan langsung tidak kedengaran mengecam perlakuan tersebut.

Tetapi apabila berita tersebut menghala kepada anak lelaki Lim Guan Eng dan dikaitkan pula dengan pemberian RM2 juta kepada SJKC Heng Ee, selain pertukaran sekolah budak lelaki berusia 16 tahun itu, maka terlalak terlolonglah para penyokong dan pemimpin Pakatan seperti langsuyar hilang siung. Apabila gambar hiasan diletakkan pada posting-posting berkenaan untuk menambahkan kontroversi, maka bersegeralah DAP dan Pakatan mengatakan itu hanyalah fitnah semata-mata kerana gambar 'mangsa' adalah Anya Corke, seorang juara pencatur.

Namun pada masa yang sama, berita tentang RM200,000, RM2 juta untuk SJKC Heng Ee, pertukaran sekolah dan alasan rambut panjang bertukar menjadi sarang dadah, langsung tidak berani disentuh, dijawab atau pun difokuskan.

Apabila sebuah akhbar Australia menyiarkan berita tentang seorang anak Perdana Menteri antah-berantah yang berjoli sakan di Australia, maka sekali lagi puak-puak pencacai dan penyokong Pakatan menghalakan serangan mereka kepada anak Perdana Menteri Malaysia, Najib Abdul Razak.

Malangnya, sama seperti cerita anak lelaki Lim Guan Eng, sekali lagi para pencacai Pakatan menyondol membuta tuli. Tuduhan yang dilemparkan adalah anak Najib dan Rosmah telah menyertai isteri-isteri dan anggota rombongan CHOGM membeli belah dan bersiar-siar di luar jadual sidang berkenaan.

Yang mereka tidak sebutkan dan cuba sembunyikan ialah, tidak ada seorang anak Perdana Menteri pun, baik lelaki atau perempuan yang mengikuti rombongan berkenaan. Bahkan tidak seorang pun yang berada di Perth, Australia. Kalau sudah tidak berada di Australia, macam mana pula anak Najib-Rosmah boleh membeli belah di Australia?

Dia pakai ilmu tajalli macam Naruto kut? Atau anak Najib-Rosmah ke Australia tanpa jasad dan roh sebaliknya hanya menggunakan alimun, maka bolehlah dia membeli belah di sana seperti yang dituduh?

Memang dah sampai ke tahap mengarut!

Nanti kita sembang tentang MUTIARA RM150 K pula. Buat masa sekarang, kita dengar dulu apa yang nak ditemberangkan oleh puak-puak pencacai Pakatan!!!

0 comments

ANTARA RM24 JUTA DENGAN RM3.5 JUTA... BANGLO KHIR TOYO DIPERBUAT DARIPADA EMAS PADU!!!

Semakin jelas fitnah yang dilemparkan oleh puak-puak Pakatan yang diketuai oleh Ng Swee Lim, ADUN Sekinchan terhadap Khir Toyo memakan diri. Perbicaraan sudah semakin sampai ke penghujung, namun jumlah RM24 juta seperti yang dinyatakan oleh Pakatan dalam ceramah-ceramah mereka, langsung tidak disebut dan disentuh. Sebaliknya angka yang berlegar-legar dan diperkatakan hanyalah RM3.5 juta dan paling tinggi pun RM6.5 juta.

Untuk pembacaan sepenuhnya, cuba jenguk di MYKMU.

Para pencacai dan penjilat Pakatan masih lagi menunggu-nunggu angka RM24 juta untuk menghalalkan fitnah dan tohmahan mereka sebelum ini. Namun ianya masih jauh dari realiti. Dan realiti tersebut tidak mungkin akan tercapai. Berdasarkan keterangan yang diberikan sepanjang dua hari ini, terdapat perkara yang sangat menarik perhatian iaitu penilaian harga yang dibuat tanpa melawat ke tapak. TransAsia yang membuat penilaian bagi pihak Samsuddin Haryoni yang dahulunya kerjanya mematuk di tangan Khir Toyo, tetapi kemudian berpusing untuk cuba membunuh Khir Toyo kerana 'sebab-sebab tertentu', hanya membuat penilaian tanpa melawat tapak 5 hari selepas penilaian yang dibuat oleh Rahim & Co. Rahim & Co yang membuat penilaian berdasarkan pemeriksaan tapak, meletakkan nilai RM3.5 juta untuk banglo berkenaan yang belum siap sepenuhnya.

Begitu juga dengan penilaian yang dibuat oleh Henry Butcher yang ditugaskan oleh SPRM dua tahun kemudian, juga dibuat tanpa melawat dan menilai sendiri hartanah berkenaan, walaupun hartanah yang menjadi kontroversi itu sebenarnya dibina secara persendirian, tidak mempunyai pemaju dan belum siap.

Namun kenyataan yang paling menarik untuk dilihat dan dikongsi ialah bagaimana seorang saksi mewakili Irhamy & Co pula menceritakan bagaimana harga RM6.5 juta yang dibeli oleh Ditamas sebagai harga persetujuan bersama dan bukannya mencerminkan nilai pasaran semasa.

Irhamy & Co merupakan perunding yang membuat penilaian bagi Ditamas milik Shamsudin Haryoni dan Maybank untuk tujuan pembiayaan pinjaman. Dan yang paling menariknya, gambar-gambar yang dijadikan sebagai sokongan keterangannya pula, merupakan gambar-gambar yang berbeza sama sekali dengan hartanah yang sedang dibicarakan itu!!!

0 comments

ANAK NAJIB BERBELANJA BESAR DI LUAR NEGARA, GUAN ENG TAK MENYALAK PUN!!!!

PKR menjadikan anak perempuan Najib Abdul Razak sebagai sasaran selepas menyerang Rosmah Mansor. Kononnya, anak perempuan Najib Abdul Razak telah berbelanja RM200 ribu di Australia. Namun yang menariknya, tiada pula kempen 'kesedaran berpolitik gaya sihat' seperti yang dilakukan oleh Tony Pua apabila anak Guan Eng didakwa melakukan pencabulan dan Guan Eng terpaksa menutup mulut keluarga mangsa dengan RM200 ribu. (BACA DI SINI)

Takat sembang kosong, bolehlah. Kena kat batang hidung sendiri, kelam-kabut kasi tahu, kononnya DAP dan Pakatan Rakyat tidak pernah menggunakan anak mana-mana pemimpin Barisan Nasional sebagai sasaran. Tetapi bila dapat peluang, maka itulah juga yang dipergunakan.

Mujur jugalah Najib bukan jenis main jiwa macam Lim Guan Eng dan Anwar Ibrahim apatah lagi Nik Abdul Aziz. Kalaulah Najib pun sama macam Guan Eng, barangkali barulah dunia politik Malaysia kelihatan seperti sarkas. Penuh dengan drama yang serba melucukan!

PKR, terutama sekali Chegu Bard kelihatan sangat terdesak untuk melakukan serangan. Barangkali tuan besarnya yang berada di dalam UMNO tahu, tidak ada cara serangan yang paling efektif bagi menjatuhkan Najib Abdul Razak melainkan menerusi Rosmah Mansor dan anak perempuan mereka.

Anehnya, DAP terutama sekali menerusi lidah berbelit Lim Guan Eng dan twitter Kit Siang tidak pula mengecam corak serangan sebegitu. Bahkan mereka merestuinya dengan alasan, perlu didedahkan kepincangan tersebut. Tetapi apabila kepincangan di pihak mereka pula yang didedahkan, maka mereka akan segera melenting seperti yang dipamerkan oleh bapa dan datuk Marcus Lim.

Para cybertrooper DAP yang berkokok tentang 'perangai memalukan' dengan menyeret anak pemimpin mereka sebagai bahan serangan, juga turut diam. Bahkan menyokong penuh berita yang dikeluarkan oleh Malaysiakini. Komen-komen daripada orang yang sama yang sebelum ini mengecam pendedahan membabitkan anak Guan Eng, menunjukkan secara jelas, betapa bercapuknya kurap dan panau di badan mereka!!!

Politik baik kononnnn.... cehhhh!!!


0 comments

MUSANG BERBULU AYAM DALAM JAWI DAN JAKIM!!!

Makin ramai kakitangan awam di JAWI dan JAKIM bertindak sebagai BABI BERBULU BIRI-BIRI dan menyalurkan segala macam maklumat rahsia kepada puak-puak Pakatan.

Terkini seseorang yang bernama 'H' telah mula mendedahkan beberapa maklumat dalaman JAWI/JAKIM kepada Mahfuz Omar dan Firdaus Jaafar berhubung penerbitan sebuah buku yang menjelaskan kepincangan dan penyelewengan perjuangan politik PAS oleh JAKIM.

Difahamkan beberapa pertemuan melibatkan 'H' dengan Mahfuz Omar di dalam dalam setiap pertemuan tersebut, 'H' telah menyalurkan maklumat berkenaan isi kandungan buku tersebut kepada Mahfuz. Tujuannya adalah bagi memudahkan PAS mengganyang JAKIM.

Makhluk yang kita namakan sebagai 'H' yang kebulur duit upah, sememangnya ada ramai di dalam JAWI dan JAKIM. Dan semenjak dari dahulu lagi, malam sebelum JAKIM hanyalah Pusat Islam, musuh dalam lipatan, memang ramai dan tidak pernah disentuh atau dikenakan sebarang tindakan. Contoh terbaik adalah AHMAD AWANG, Bekas Pesuruhjaya PAS Perak yang berjaya menghalang PAS daripada mewujudkan Kerajaan Perpaduan dengan UMNO di Perak, sebaliknya memastikan DAP terus menguasai PAS.

0 comments

Monday, October 31, 2011

NAK MARAH APA, DAH MEMANG ADA PELACUR PUN KAT MUKA PINTU!!!

Monday, October 31, 2011
Bila berita yang dibawa oleh KICKDEFELLA tentang 400 meter dari pejabat Menteri Besar ada pelacur berurusniaga dengan bebas, maka terpekik terpukau ler para penyokong PAS tak percaya dengan berita tersebut.

Kata mereka semua berita hanya fitnah semata-mata. Semua itu hanyalah cerita bohong untuk memburukkan Nik Aziz selaku Menteri Besar dan Mursyidul Am PAS.

Mana mungkin seorang Mursyidul Am membiarkan pelacuran berkembang biak di hadapan tangga pejabatnya sendiri. Mana mungkin orang yang menggelakkan Marsyitah Ibrahim kerana 'membolehkan' pelacuran kerana darurat, membiarkan industri paling tua di dunia itu bersepah-sepah di hujung matanya.

Justeru apabila cerita hudud diperkenalkan sekali lagi, maka berkokoklah sekalian para penyokong yang tidak berotak menyokong membuta tuli dan mula berbelit-belit untuk mengutuk kelompok yang tidak sependapat dengan mereka.

Sekarang berita sudah keluar tentang pelacuran di hadapan mata Nik Aziz, mahu tak mahu terpaksalah buat penafian dengan apa cara sekalipun.

Tapi yang sohehnya, pelacuran di hujung tangga pejabat Nik Aziz memang tidak boleh ditolak. Memandangkan Nik Aziz gagal memastikan pelacuran di hujung pejabatnya, maka wajarlah dia ditakzir!!!


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

TAHNIAH! BUDAK-BUDAK UNIVERSITI BOLEH TERLIBAT DENGAN POLITIK!!!

Gerakan untuk memandulkan keintelektualan dan kecemerlangan pelajar-pelajar Bumiputera khususnya di pusat-pusat pengajian tinggi awam dan swasta kini semakin berjaya. Desakan daripada puak-puak yang membawa 'agama baru' ke negara ini iaitu kumpulan Hak Asasi Manusia serta Liberal, telah membolehkan satu keputusan baru dibuat iaitu, membenarkan pelajar-pelajar universiti terlibat dalam politik.

Pastinya, keputusan ini sangat menggembirakan kelompok pelajar yang beranggapan politik adalah segala-galanya, malah jauh lebih penting daripada matlamat sebenar kehidupan mereka iaitu BELAJAR.

Gerakan menjahanamkan pelajar-pelajar Bumiputera telah lama dilakukan. Atas nama kebebasan bersuara, kebebasan untuk mahasiswa dan sebagainya, pelbagai usaha digerakkan untuk memastikan Bumiputera di negara ini kurang tenaga mahir dan mempunyai lebih ramai tenaga politik.

Untuk membangunkan sesebuah negara, yang diperlukan adalah tenaga mahir dan modal insan. Untuk mencetuskan kekacauan dan ketidakstabilan selain memastikan negara tersebut dijajah dari segi ekonomi dan seterusnya politik, maka teras negara tersebut perlu dialihkan ke bidang politik dengan menggambarkan politik adalah segala-galanya.

Itu perjuangan kaum Zionis untuk menjajah dunia ini. Ia sangat berjaya dan mana-mana negara di mana mahasiswa serta pelajar-pelajar universiti bebas bersuara dan lebih gemar berpolitik, akan menyaksikan pergolakan yang bukannya kecil seperti yang berlaku di Amerika Selatan.

Apabila berita tentang mahkamah mengatakan AUKU melanggar Perlembagaan, maka semakin jelaslah tangan siapa sebenarnya yang sedang mencengkam dan mengapa keadaan di negara ini menjadi bertambah kronik!

0 comments

VIDEO: PADAH GUNA HANDPHONE BERHAMPIRAN BAHAN BAKAR!!!


We often fail to comprehend the dangers posed by cell phone(mobiles)not only studies have show that harmfull radiation is emitted and received ,studies and test have also shown with the increased numbers of brain cancers in all age groups since the cell phone (mobile) revolution ,further more many unfortunate tragedies that could of been averted by simply swicthing the cell phone(mobile) off,many lives could of been saved this video is one such case of carelessness ,millions of cell phone users fail to remember that cell phones(mobiles) are a ignition source! please turn off your cell phones (mobiles) whilst filling gas or fuel ,it could mean the difference between life and death or disfigured, with 3rd degree burns. take care out there adios

0 comments

MAHFUZ OMAR KEMBALI MEMBUKTIKAN DIRINYA SEBAGAI 'LCE STRANDED'!!!!

Ewah-ewah-ewah!!!

Mahfuz Omar yang perasan dia sangat bijak dan sangat tahu serba-serbi berkata, PAS akan memulakan kempen petisyen untuk mendesak Yang Dipertuan Agong memecat Najib Abdul Razak susulan laporan Ketua Audit Negara yang dikatakan oleh Mahfuz Omar sebagai membuktikan Najib bukannya seorang Perdana Menteri yang bagus.

Yang nak tergelak, Mahfuz Omar ini faham ke tidak apa yang dimaksudkan oleh Laporan Ketua Audit Negara?

Ada dua bahagian laporan Ketua Audit Negara, dan ini bukannya untuk Kerajaan Pusat sahaja, bahkan untuk semua kerajaan negeri. Laporan pertama adalah AKTIVITI KEMENTERIAN/JABATAN DAN PENGURUSAN SYARIKAT KERAJAAN PERSEKUTUAN, manakala laporan kedua pula adalah PENYATA KEWANGAN DAN PENGURUSAN KEWANGAN KEMENTERIAN/JABATAN KERAJAAN PERSEKUTUAN.

Yang mana satu laporan yang dibaca oleh Mahfuz sampaikan dia terlalu bodoh sehingga mengeluarkan kenyataan bodoh tentang petisyen kononnya Najib tidak bersih? Atau sebenarnya Mahfuz sudah mulai gentar kerana laporan Ketua Audit Negara, menjelaskan satu perkara yang sebelum ini cuba dilindungi oleh Pakatan iaitu SABOTAJ TERHADAP KERAJAAN OLEH KAKITANGAN AWAM YANG MENYOKONG PAKATAN?

Terdapat terlalu banyak bukti yang ditunjukkan menerusi Laporan Ketua Audit Negara itu tentang hal tersebut. Kalau sebelum ini, kakitangan awam dan kesatuan-kesatuan mereka, begitu melindungi selain membuat tuntutan yang SERBA MAKNEKA, kononnya kalau tak diturutkan maka kerajaan Najib akan tumbang.

Apabila Laporan Ketua Audit Negara dikeluarkan, ternyata tentangan terhadap rancangan Najib untuk membela kakitangan awam, ada kebenarannya. Di sana sini terdapat kebocoran, penyelewengan dan salahguna kuasa membabitkan kakitangan awam. Ianya seperti pembunuhan dari dalam yang dilakukan oleh kakitangan awam sendiri dan orang seperti Mahfuz Omar amat menyedari hal tersebut.

Mahfuz Omar barangkali sangat menyedari hal tersebut dan konsekuens yang sedang menunggu kebanyakan kakitangan awam yang ada di dalam agensi, jabatan dan kementerian terbabit. Dek kerana itulah, muncullah ideanya untuk mewujudkan petisyen bagi mendesak Yang Dipertuan Agong memecat Najib Abdul Razak selaku Perdana Menteri.

Sebabnya mudah, berdasarkan laporan Ketua Audit Negara, maka mudahlah Najib mengenalpasti lompang dan pembusukan di dalam entiti kerajaan, sekaligus memancung dan memusnahkan nanah serta bisul tersebut. Apabila nanak dan bisul tersebut dibuang, maka tiadalah lagi idea untuk berkempen memburukkan Najib dan pentadbirannya.

Yang disuarakan oleh Mahfuz bukannya untuk kepentingan rakyat jelata, sebaliknya yang membuatkan Mahfuz susah hati adalah hilangnya modal Pakatan Rakyat untuk membalun Najib lagi!!!



0 comments

JOM TENGOK PENGAMPU, PEMBODEK DAN PEMBOHONG DI KLIA PETANG NIH!!!

Pukul 3.30 petang nanti, Najib Abdul Razak dan Rosmah akan berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan fardhu Haji. Dan seperti biasa, akan berduyun-duyunlah PENGAMPU, PEMBODEK DAN PEMBOHONG menyua muka, kononnya untuk menghantar dan mengucapkan selamat jalan kepada Perdana Menteri 'yang dikasihi'.

Walaweiii....

Sekarang adalah masa untuk menunjuk muka, menyua muncung panjang, mendabik dada dan lebih sengih dari senyum. Masing-masing nak tunjuk muka kepada Perdana Menteri, sentiasa berusaha nak bertepek di sebelah Perdana Menteri dan kalaulah Perdana Menteri kenal serta tahu namanya, kenduri empat puluh hari empat puluh malam pun sanggup dibuat.

Ini jugalah masanya untuk menunjukkan kepada Perdana Menteri yang mereka ambil berat sangat-sangat. Sama ada mengambil berat tentang Perdana Menteri, Rosmah Mansor, parti UMNO dan Barisan Nasional kononnya dan rakyat. Padahal mereka ini tidak lebih daripada pembodek, pengampu dan pembohong semata-mata.

Jadi, kepada sesiapa yang teringin nak tengok muka-muka 3R ini dan dirakamkan secara jelas menerusi kamera, pergilah ke KLIA Bunga Raya petang ni. Anda akan dapat melihat sebahagian besar daripada muka-muka yang hadir adalah muka-muka yang perangainya mengalahkan biawak air tetapi sentiasa berkata, merekalah pekerja UMNO!!!

Jangan terkejut dan jangan pula tergelak bila anda akan melihat ada yang memeluk dan bersungguh-sungguh menangisi Perdana Menteri petang ni.... dasar 3R ialah berlakon dan memperlihatkan keprihatinan yang adakalanya tidak masuk dek akal!!!

0 comments

ANJING BERSERBAN YANG SERONOK SEBAB BANYAKNYA PASIR DIKAUT DI BUMI SELANGOR!!!

Rupa-rupanya ada si bangang yang sangat seronok apabila melihat hasil pasir dan batuan Selangor meningkat di bawah Pakatan Rakyat. Katanya itu adalah pencapaian terbaik untuk Selangor dan si bangang itu pun membuat bandingan hasil yang diperolehi di bawah kerajaan Barisan Nasional dengan kerajaan Pakatan.

Si bangang itu sebenarnya tidak dapat menggunakan otak dan akalnya dengan baik walaupun di atas kepalanya bersarung kepiah putih dan dia pula bangga digelar sebagai ustaz sehingga dia terlupa ayat Allah Taala yang memperingatkan manusia agar tidak bermaharajalela merosakkan alam sekitar dan mempercepatkan kedatangan kiamat!

Khalid Ibrahim pada awal perjawatannya selaku Menteri Besar Selangor bercakap besar tentang hasil pasir yang dikatakan bakal menyumbang pendapatan sebanyak RM160 juta, sekaligus menyaksikan pasir dilombong di serata tempat di seluruh Selangor. Dan untuk memastikan projek perlombongan pasir itu bukan sahaja menguntungkan Selangor, sebaliknya sebagai habuan kepada para penyokong maka ditubuhkan Syarikat Semesta yang kononnya menguruskan pasir.

Kegiatan melombong pasir begitu menjadi-jadi dan keluasan kawasan yang dilombong pula berkali-kali ganda mengatasi kegiatan serta keluasan kawasan pada zaman Barisan Nasional.

Bagaimanapun, hasil pasirnya tidak pun mencecah 10% daripada yang dimegahkan oleh Khalid Ibrahim. Padahal dengan keluasan kawasan yang telah diluluskan untuk perlombongan pasir, seharusnya Selangor mendapat lebih RM250 juta setahun.

Kalau si bangang itu masih mampu mengangkat muka untuk bermegah dan tersengih untuk menyindir kerajaan Barisan Nasional yang terdahulu, rasa-rasanya elok dia hentak sahaja kepalanya ke lantai dan berdoa agar dia bertukar menjadi anjing yang terjelir-jelir dengan air liur menitik-nitik!!!

Bodoh punya anjing berserban yang seronok digelar USTAZ!!!

0 comments

HUTANG PULAU PINANG CUMA TINGGAL RM30 JUTA DARIPADA RM630 JUTA? KEPALA BUTTTTTTTT....!!!!

Sememangnya Lim Guan Eng sentiasa beranggapan, orang Melayu, yang berbahasa Melayu dan apa-apa sahaja yang berkenaan Melayu, termasuklah media Melayu boleh dikategorikan sebagai bodoh tidak terpilih. Terang-terang dia menipu dan berdusta. Dia cuba menggambarkan bahawa dia adalah seorang Ketua Menteri yang sangat baik, sangat hebat, sangat terer dan perlu disembah dicolok serta dilimau orenkan oleh orang Melayu.

Menurut Guan Eng yang dipetik oleh Harakah Daily, selama tiga tahun, hutang Pulau Pinang yang berjumlah RM630 juta telah dikurangkan menjadi RM30 juta sahaja. Itu semua adalah hasil penjimatan yang dilakukan oleh kerajaannya.

Guan Eng membuat pengakuan TERBANGANG DALAM SEJARAH MALAYSIA itu di hadapan para pengikut PAS dan penyokong Pakatan Rakyat, bersama-sama Nik Abdul Aziz Nik Mat di Dewan Besar Sungai Dua, Gelugor malam tadi. (BACA DI SINI)

Ketua Menteri yang masih tidak menjawab berkenaan RM200,000 dan RM2 juta yang dihadiahkan kepada SJKC Heng Ee sehingga mencetuskan dakwaan, semua itu berpunca daripada kejahatan dan lagak besar anak lelakinya yang berusia 16 tahun yang kemudian dipindahkan ke Sekolah Menengah St.Xavier, telah membuatkan PAS menelan air liur kerana terlalu kagum dengan temberangnya.

Sedangkan laporan Ketua Audit Negara menunjukkan sebaliknya. Ketua Menteri Pulau Pinang ini benar-benar seperti SEEKOR BABI YANG MALU KERANA IBU DAN BAPANYA ADALAH BABI!!!
4.8.5. Hutang Kerajaan Negeri

4.8.5.1. Kerajaan Negeri Pulau Pinang dari semasa ke semasa menerima pinjaman
daripada Kerajaan Persekutuan bagi membiayai projek pembangunannya. Semua
pinjaman yang diterima pada tahun 2010 untuk projek tertentu telah dipindahkan ke Akaun Kumpulanwang Pembangunan sebelum diagihkan. Kedudukan hutang Kerajaan Negeri Pulau Pinang pada tahun 2010 berbanding tahun 2009 adalah seperti di Jadual 4.24.
Pada akhir tahun 2010, baki hutang Kerajaan Negeri adalah berjumlah RM687.79 juta berbanding sejumlah RM683.75 juta pada tahun 2009, iaitu meningkat sejumlah RM4.04 juta atau 0.6%. Peningkatan hutang ini adalah disebabkan pinjaman baru dengan Kerajaan Persekutuan bagi membiayai Projek Bekalan Air yang berjumlah RM4.24 juta untuk Projek Pembesaran Empangan Mengkuang dan Projek Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang bagi membina Indoor Archade and Seafood Centre di Batu Kawan berjumlah RM1.56 juta.

4.8.5.2. Pada tahun 2010, jumlah bayaran balik pinjaman Perumahan Awam Kos Rendah yang dibuat oleh Kerajaan Negeri ialah RM2.95 juta (pokok dan faedah). Analisis Audit mendapati Kerajaan Negeri telah menangguhkan bayaran balik pinjaman Projek Bekalan Air berjumlah RM160.14 juta kerana menunggu penyelesaian isu pengambilalihan pengurusan perkhidmatan air di semua negeri oleh Kerajaan Persekutuan melalui penubuhan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN). Kedudukan Hutang Kerajaan Negeri bagi tahun 2006 hingga 2010 adalah seperti di Jadual 4.25. Trend baki hutang bagi tahun 2006 hingga 2010 menunjukkan hutang Kerajaan Negeri dari Kerajaan Persekutuan terus meningkat disebabkan ada pinjaman baru diterima pada tahun-tahun tersebut.
Kedudukan baki pinjaman Projek Majlis Perbandaran untuk Pembetungan Najis sejumlah RM1.33 juta tidak berubah sejak tahun 2004 kerana Kerajaan Persekutuan telah memberi kelulusan kepada Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk menghentikan bayaran balik pinjaman bagi projek tersebut berikutan dengan pengambilalihan oleh Indah Water Konsortium.

(LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA, PENYATA KEWANGAN KERAJAAN NEGERI - M/S 32-34)

0 comments

PEJABAT TENG CHANG KIM DIPECAH MASUK PEROMPAK!!!

Teng Chang Kim, Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor merangkap Pengerusi SELCAT merangkap ADUN Sungai Pinang memberitahu awam bahawa pejabatnya telah dipecah masuk oleh perompak pada tengah malam tadi.

Dia menerima laporan daripada pembantu peribadinya, pejabat itu telah dipecah masuk. Perompak telah melarikan empat buah komputer di mana tiga daripada komputer tersebut adalah komputer baru. Setakat yang dilaporkan, hanya empat buah komputer sahaja yang dilaporkan hilang, manakala kerugian lain sedang ditaksir.

Semenjak Pakatan Rakyat mentadbir Selangor, terdapat banyak sangat kes-kes pejabat dipecah masuk. Anehnya, semua pejabat tersebut melibatkan pejabat wakil Pakatan Rakyat. Dan barang yang dilarikan adalah komputer.
Apa sebenarnya yang berlaku? Helah apakah yang sedang digunakan dan siapa sebenarnya yang cuba dipersalahkan oleh Pakatan Rakyat?

Berdasarkan respons para penyokongnya, yang dipersalahkan adalah pihak polis. Polis dikatakan menghalang orang ramai daripada membuat laporan. Seorang penyokong yang bernama Ngeh Chee Sen terang-terang menyalahkan pihak polis yang kononnya tidak menggalakkan orang ramai membuat laporan setelah berlakunya kejadian jenayah.

Semakin dekat dengan pilihanraya, semakin kerap pula kejadian pecah masuk melibatkan pejabat-pejabat wakil Pakatan Rakyat. Adakah ini tandanya, Pakatan Rakyat di Selangor sedang menggelabah sehingga terpaksa mencipta alasan dan kejadian bagi menutup kepincangan mereka, terutama setelah keluarnya laporan Ketua Audit Negara yang sangat jelas menunjukkan wujudnya kepincangan SELCAT dan pentadbiran negeri di mana Teng Chang Kim merupakan salah seorang anggotanya?

0 comments

VIDEO: KEGAGALAN BULAN OKTOBER 2011


0 comments

VIDEO: NYAWA HANYA UNTUK MAINAN!!!!


0 comments

Sunday, October 30, 2011

KOH TSU KOON TAKUT KENA GERTAKAN GUAN ENG!!!!

Sunday, October 30, 2011

Kelam kabut sungguh Menteri KPI yang memang tidak ada KPI dalam kerjaya selaku menteri menepis dakwaan yang mengatakan dia mencabar Guan Eng untuk bertanding satu sama satu di tempat yang menjadi pilihan Guan Eng.

Koh Tsu Koon ternyata begitu gentar apabila berita tersebut disiarkan oleh beberapa buah blog sehingga perlu dia membuat kenyataan yang berbeza sama sekali dengan laporan yang telah dibuat.

Berita tersebut sekiranya benar, menepati ikrar Koh Tsu Koon untuk mengorbankan dirinya demi kemenangan Barisan Nasional. Namun setelah Koh Tsu Koon menepis dan menafikan berita tersebut, terdapat dua kemungkinan yang menyebabkan Koh Tsu Koon BERPERANGAI SEGAMPANG ITU iaitu:

(a) Dia bimbang kehilangan peluang untuk bertanding di Simpang Renggam - sebuah kawasan selamat yang kalau diletakkan lembu bercop dacing pun, pasti boleh menang.

(b) Koh Tsu Koon sedang kecut telur setelah digertak oleh Guan Eng apatah lagi berbanding dirinya, Guan Eng mempunyai bintang yang sangat terang-benderang dan berkerlipan selain mendapat sokongan besar daripada pelbagai lapisan masyarakat, terutama sekali generasi pengundi muda, manakala Koh Tsu Koon pula, orang dalam parti sendiri pun tak mahu kat dia!

Dan seperti biasa, Koh Tsu Koon yang sudah terdesak pun, terpaksa mencari salah orang lain, sepertimana dia menyalahkan UMNO kerana GERAKAN kalah sepenuhnya di Pulau Pinang, sungguhpun pada masa yang sama, UMNO berjaya mengekalkan kerusi yang mereka kuasai sebelumnya.

Disebabkan kuasa memilih calon ada di tangan Presiden UMNO yang juga merupakan Pengerusi BN Nasional dan Perdana Menteri, maka salah satu cara paling mudah adalah dengan menyalahkan BLOGGER!!!

Tahap tu sajalah seorang MENTERI KPI yang Najib pilih!!!!

0 comments

NAK BISING APA, PAS KELANTAN MEMANG TAK MAHU PELABURLAH!!!

Mustapha Mohammad berkata, suasana kurang kondusif Kelantan menyukarkan tugas MITI untuk menarik pelabur-pelabur untuk melabur di negeri tersebut. Kekurangan infrastruktur, masalah air, masalah pelabuhan dan kekurangan tenaga buruh, dikenalpasti sebagai masalah yang menyebabkan PAS Kelantan dilihat sebagai dinosaur tua yang bengap dan bahlol kecuali modal agama sebagai nafas politiknya.

Namun Mustafa Mohammad sebenarnya kurang mengerti. Sudah terbukti dalam banyak perkara, kemajuan menyebabkan sesuatu kerajaan bertukar dan kemajuan juga menyebabkan lebih banyak penentangan terhadap kerajaan.

Ambil contoh Kedah... Kedah sewaktu masih negeri mundur yang hanya bergantung kepada getah dan padi, merupakan negeri kubu kuat UMNO. Apabila kerajaan UMNO membangunkan prasarana dan menyediakan kemudahan untuk para pelabur selain menyediakan tenaga buruh yang banyak, Kedah akhirnya jatuh ke tangan PAS.

Pulau Pinang, sewaktu ianya sebuah negeri pelabuhan yang lesu dan kurangnya minat pelabur-pelabur untuk mencampakkan modal di negeri tersebut, ia merupakan kubu kuat Barisan Nasional. Namun apabila Barisan Nasional bersungguh-sungguh untuk membangunkan Pulau Pinang, akhirnya setelah maju dan semakin banyak pelabur yang mahu masuk, DAP yang merampas negeri tersebut.

Begitu juga dengan Selangor. Setelah lengkap segala prasarana, dan setelah bergelar California Malaysia, akhirnya rakyat Selangor memilih Pakatan PKR-DAP-PAS sebagai kerajaan mereka menggantikan UMNO-BN yang telah bertungkus-lumus membangunkan negeri itu.

Perak, Johor dan Melaka juga sekarang dikatakan sedang condong kepada Pakatan. Sewaktu negeri itu tidak seperti sekarang, rakyatnya amat berharap kepada UMNO-BN untuk mengubah nasib mereka. Setelah rakyatnya berpendapatan lebih tinggi, maka yang menjadi pilihan adalah Pakatan.

Putaran itu dapat dilihat dengan sangat jelas pada sebilangan peneroka FELDA. Masa datang sehelai sepinggang dengan sebiji bantal, mereka adalah penyokong kerajaan. Tetapi apabila masing-masing sudah mampu memiliki banglo di tanah rancangan, memiliki duit yang lebih banyak di dalam bank, anak-anak yang bukan sahaja terlebih makan, sebaliknya menggunakan lebihan wang untuk membeli dadah, merempit dan bersosial, ramai yang melihat Pakatan sebagai pilihan mereka yang baru.

UMNO-BN telah melakukan kesilapan dari awal lagi dan PAS Kelantan telah melihat keadaan tersebut dan mempelajarinya agar perkara yang sama tidak berulang kepada mereka. Justeru, Mustafa Mohammad tidak menyalahkan PAS Kelantan kerana kurang berminat untuk memajukan negeri.

Kemajuan sesebuah negeri hanya akan menyebabkan pentadbiran dan kerajaan negeri akan bertukar tangan. Apa yang berlaku dalam PERKHIDMATAN AWAM seharusnya sudah cukup untuk menjadi pengajaran. Pada ketika gaji kerana hanyalah RM300, maka kerajaan yang ada sekarang adalah kerajaan pilihan. Tetapi apabila segala macam bonus, insentif, kebajikan dan sebagainya disuakan kepada mereka, maka merekalah yang menjadi penentang dan pembelot terhadap dasar-dasar kerajaan bahkan menjadi agen Pakatan, seperti yang dilakukan oleh kebanyakan PTD!!!

PAS Kelantan tidak boleh dipersalahkan dalam hal ini. Mereka hanya mahu terus menjadi kerajaan di Kelantan. Mereka hanya mahu terus memerintah Kelantan. Selagi Kelantan dalam keadaan sekarang, maka makin mudahlah PAS menyebarkan doktrin dan meluaskan pengaruh!!!

Jangan salahkan PAS Kelantan! Itu semua strategi bijak Nik Aziz!!!

0 comments

TONY PUA DAKWA, PENGGUNA BAHASA MELAYU ADALAH BODOH!!!


Tony Pua tidak lagi berselindung, sebaliknya berterus-terang untuk menunjukkan kebenciannya terhadap Bahasa Melayu. Baginya, sesiapa sahaja yang menggunakan Bahasa Melayu, terutama sekali untuk tujuan pembelajaran adalah golongan yang bodoh dan ketinggalan serta tidak setanding dengan pengguna Bahasa Inggeris.

Justeru, dia menekankan kepada kerajaan agar mewujudkan aliran Inggeris dan menunaikan permintaan PAGE yang mahu mewujudkan semula PPSMI agar pelajar-pelajar yang 'cerdik' tidak terikut-ikut dengan kebodohan pelajar-pelajar berbahasa dan beraliran Melayu yang sangat jauh ketinggalan. (BACA DI SINI)

Bahasa Inggeris sememangnya merupakan bahasa dunia masa kini atau sebagai lingua-franca moden. Namun di mana-mana negara, bahasa utama yang menjadi dasar pelajaran adalah bahasa asal tempatan, bukannya bahasa Inggeris. Tidak terdapat bukti yang menunjukkan penggunaan Bahasa Inggeris secara keseluruhan seperti yang dituntut oleh DAP menjadi indeks kepada kemajuan dan ketamadunan yang lebih tinggi seperti di Jepun, China, Korea mahupun di negara-negara Eropah.

Agak aneh kerana DAP begitu menitikberatkan Bahasa Mandarin dan memperjuangkan kepenggunaannya selain memperlekehkan segala usaha untuk membasmi sistem vernakular di negara ini. Namun pada masa yang sama, DAP yang sangat pekat kecinaannya, cuba menampilkan mereka sebagai lebih Malaysia daripada orang Melayu dengan menuntut persamaan hak ke atas semua perkara walaupun mereka tidak pernah menuntut hak menggunakan Bahasa Kebangsaan secara lebih meluas.

Dasar musang berbulu ayam dan serigala berkulit kambing yang ditunjukkan oleh DAP bagaimanapun, mendapat sokongan utama daripada Melayu-Melayu dalam PKR dan PAS. DAP yang mahu mewujudkan ketuanan Cina, akan menentang apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Melayu dan agama Islam.

Cuba kalau kerajaan jadikan Bahasa Mandarin sebagai salah satu bahasa kebangsaan, pastinya yang akan awal sekali menyokong usaha tersebut adalah DAP. Bahkan DAP akan tampil menjadi juara bagaimana hendak memastikan penggunaan Bahasa Mandarin sebagai Bahasa Kebangsaan di kalangan rakyat Malaysia.

Malangnya yang diperkatakan adalah Bahasa Melayu. Oleh kerana adanya 'Melayu' pada penghujung nama bahasa tersebut, maka DAP pun berhujah, Bahasa Melayu membodohkan rakyat Malaysia, khususnya generasi muda!!!

0 comments

SEJAK BERKAWAN DENGAN DAP, PAS MAKIN BIJAK MAIN DUIT!!!

Bekas Presiden Dewan Perniagaan Melayu Malaysia dikatakan telah 'ditarik' oleh PAS ke dalam parti berkenaan. Tujuannya ialah untuk menarik sebanyak mungkin pendana atau sumber kewangan untuk aktiviti-aktiviti PAS di seluruh negara, terutama untuk berhadapan dengan Pilihanraya Umum Ke-13 yang sudah tidak berapa lama lagi.

PAS sekarang ini sudah menjadi sebuah syarikat kapitalis yang memerlukan banyak modal dan dana bagi menggerakkan aktiviti-aktiviti mereka. Cerita tentang jihad fisabillah dan sebagainya, tidak ubah seperti cerita dongeng yang digunakan untuk menyedapkan telinga para penyokong mereka.

Hakikatnya, ahli-ahli dan penyokong-penyokong PAS dipergunakan seperti lembu dan keledai oleh para pemimpin PAS yang melihat ahli-ahli serta penyokong-penyokong sebagai lembu bajak yang digunakan untuk membuncitkan perut, menambahkan koleksi bini dan bermewah-mewahan.

Kalau ada pun program untuk ahli-ahli PAS bagi menambahkan pendapatan, program tersebut akan berakhir dan musnah dengan cara yang paling misteri. Perhatikan sahaja kisah KOHILAL dan TABUNG MEMALI yang sehingga kini, isi kantung serta akaunnya hilang entah ke mana. Para pemimpin PAS terutama yang berjawatan tinggi, selagi boleh tidak akan bercakap atau menyentuh langsung tentang KOHILAL dan TABUNG MEMALI bagi mengelakkan ahli-ahli serta penyokong-penyokong parti itu mempersoalkannya.

Sebaliknya yang dilakukan oleh para pemimpin tertinggi PAS adalah mempersoalkan kewajaran UMNO dan Barisan Nasional berbelanja. Habis semua perbelanjaan UMNO dan Barisan Nasional dibongkar. Ahli-ahli dan penyokong-penyokong mereka yang tidak pernah menyedari bagaimana mereka dipergunakan dan diperlembukan untuk kesenangan para pemimpin mereka.

Justeru, tindakan terbaru PAS yang mula mendekati para saudagar Melayu dilihat sebagai LANGKAH KE HADAPAN untuk menjadikan PAS sebagai sebuah parti kapitalis yang memperjuangkan politik menggunakan wang - sesuatu yang sebelum ini mereka sangat tentang dan keji. Namun pada masa yang sama, terus memberitahu dan mendoktrin para pengikut mereka, PAS adalah sebuah parti yang memperjuangkan Islam.

Islam tu kena pakai duit rupa-rupanya!!! Baru tahu!!!

0 comments

ANWAR KE MAKKAH MALAM NANTI DENGAN PENERBANGAN EHSAN DAP!!!

Anwar Ibrahim telah menghantar DUMMY atau KLONnya ke London untuk menutup jejaknya yang sebenar. Selepas mengambil kira apa yang berlaku kepadanya ekoran beberapa klip video seks yang disahkan tulen oleh semua pihak pemeriksa, Anwar Ibrahim tahu, satu-satunya cara untuk dia membuktikan kebenaran dirinya ialah mewujudkan alibi yang merupakan klon dirinya.

Memandangkan Najib dan Rosmah yang kerapkali dilabelkan sebagai penjahat dalam negara, telah ke Makkah untuk menunaikan fardhu Haji, satu-satunya orang berjenama besar yang sangat idealistik, sangat alim, sangat ulama dan sangat bijaksana, perlu mendahului Najib dan Rosmah ke Tanah Suci Makkah. Apatah lagi, orang berkenaan DIKETAHUI AMAT TAKUT DENGAN NAMA MAKKAH, KAABAH, MASJIDIL HARAM, SAFA-MARWA dan sebagainya yang wujud dalam ibadah ziarah itu.

Dari London, Anwar dilaporkan telah menaiki kapal terbang yang ditaja sepenuhnya oleh DAP hanya untuk Anwar Ibrahim seorang sahaja menuju ke Makkah. DAP kena ambil inisiatif itu untuk membuktikan bahawa parti itu sebenarnya sangat mencintai Makkah dan tidak mahu kehilangan undi daripada orang Melayu.

Bayangkanlah... selepas bergelar AL-SYEIKH ANWAR BIN IBRAHIM AL-HAJ, tentu sekali dengan serban, dengan celak di bawah kelopak mata, dengan tongkat dan dengan bahasa loghat separuh Arab pasar, tentu sekali ramai yang tergoda-goda dan tidur malam tak nyenyak kerana terlalu kagum dengan Anwar Ibrahim.

Kalau betullah Anwar Ibrahim ke Makkah untuk tunaikan fardhu Haji, tentu ramai yang akan tepuk dahi. Malah mungkin ramai yang kena serangan jantung dan jatuh tergolek macam ulat daun kena racun.

Anwar ke Makkah? DAP sanggup taja Anwar ke Makkah?

Macam minta doa kat Allah Taala supaya tukarkan langit jadi bumi, bumi jadi angkasa lepas!!!

Ada tidak pun, Anwar SEKADAR mengaku dia ke Makkah bersama-sama Wan Azizah pada awal pagi 28 Ogos 2009 selepas perasmian seminar Bank Islam di Jeddah.... (BACA DI SINI)

Anehnya, para penyokong dan juak-juaknya, bahkan Anwar Ibrahim yang gemar memberikan bukti kehadirannya di sesuatu tempat, tidak pula mampu menghadirkan bukti... sepertimana wujudnya jam tangan Omega dalam simpanan Wan Azizah yang sehingga sekarang, belum ditunjukkan rupa dan bentuknya!!!

0 comments

PENGHISAP DARAH ADALAH LABEL UTAMA PAKATAN RAKYAT!!!

Gambar yang anda tengok di atas dirakamkan di persimpangan utama pekan Kajang ke Cheras. Tiada apa-apa salah pun tentang gambar tersebut. Malah papan tanda yang terdapat di dalam gambar di atas pun, sebenarnya tidak salah apa-apa. Memang hak Majlis Perbandaran Kajang untuk memasang papan tanda sebesar itu untuk mengingatkan para penduduk, pendatang, pengunjung dan pemastautin di Kajang agar membayar kompaun letak kereta agar mereka tidak diseret ke mahkamah.

Ia merupakan sesuatu yang tidak wujud pada zaman Barisan Nasional menjadi kerajaan di Selangor. Setakat tidak bayar saman letak kereta, kerajaan Barisan Nasional banyak pejam mata sedangkan hasil tersebut merupakan antara hasil utama buat Kerajaan Tempatan seperti MPKj selepas hasil cukai tanah dan premium tanah.

Di bawah kerajaan Pakatan Rakyat, benda-benda yang dianggap remeh oleh kerajaan Barisan Nasional sebelum ini, menjadi perkara besar. Apa-apa sahaja yang mendatangkan duit, kerajaan Pakatan Rakyat akan menjadi sangat serius sungguhpun ianya menyebabkan rakyat kecuali para penyokong mereka, tidak senang hati dengan tindakan tidak bertolak ansur itu.

Pastinya ramai yang sudah membaca laporan Ketua Audit Negara tentang prestasi kewangan Selangor di bawah Pakatan Rakyat. Dan sudah pasti, ramai yang sudah mendengar temberang Pakatan Rakyat Selangor tentang betapa hebatnya mereka mengumpulkan wang perbendaharaan Selangor berbanding kerajaan Barisan Nasional walaupun hakikatnya, mereka sebenarnya memaksa rakyat Selangor membayar cukai dan menguatkuasakan pelbagai cukai termasuklah bayaran meletak kenderaan dengan ancaman mahkamah berbanding kerajaan sebelum ini.

Dan yang terlebih aneh, dalam hal kompaun meletak kenderaan, paling ramai yang terkena ulah adalah Melayu dan India!

Walaupun Pakatan Rakyat Selangor cuba menafikan tindakan perkauman ini, anda boleh lihat sendiri, siapa yang paling banyak membayar cukai dan kompaun tersebut. Anda boleh perhatikan, di kawasan mana para penguatkuasa PBT menulis saman.

Kalau dikatakan Selangor ada banyak duit di bawah Pakatan Rakyat, memang sewajarnya kerana di bawah Pakatan, rakyat Selangor perlu dan dipaksa membayar segala macam jenis cukai. Malangnya, Laporan Ketua Audit Negara menunjukkan Selangor tidak ada banyak duit, bahkan mengalami penyusutan ketara menerusi nisbah kutipan dan perbelanjaan.

Jadi, tidaklah keterlaluan kalau dikatakan Pakatan Rakyat Selangor sudah pun bertukar menjadi LINTAH PENGHISAP DARAH rakyat Selangor yang kerap menjanjikan bulan dan bintang, tetapi pada masa yang sama, terus mencuri duit dari dompet rakyat Selangor menerusi pelbagai penguatkuasaan cukai!!!

0 comments

HARAPAN KECUNDANG MUKHRIZ MAHATHIR!!!


Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Kedah, Mukhriz Mahathir menaruh harapan besar agar malapetaka yang bakal melanda pada bila-bila masa negeri Kedah, tidak akan dipolitikkan oleh PAS sebagaimana yang berlaku sebelum ini.

Menurutnya juga, Kerajaan Pusat akan menyalurkan bantuan kepada Kedah sekalipun Kedah tidak meminta peruntukan bantuan bagi menghadapi banjir besar yang dijangka melanda Kedah bulan hadapan. Bagaimanapun, Kerajaan Kedah perlu pantas membantu rakyat dan tidak sekadar mengambil kredit atas bantuan Kerajaan Pusat seperti yang dilakukan oleh PAS Kedah pada musim banjir besar lalu.

Perangai ambil kredit ini adalah perangai semulajadi PAS. Tetapi perangai itu tidaklah seteruk perangai Lim Guan Eng yang akan secara terang-terang menipu sambil mengaku kerja-kerja yang dibuat oleh kerajaan Barisan Nasional sebagai kerjanya. Bab dia tak boleh buat kerja atau mendatangkan kemusnahan kepada Pulau Pinang, dia akan pusing belit untuk dijadikan sebagai kejayaan.

Kalau tidak, takkanlah budak-budak muda bodoh yang menjadi penyokongnya, mudah sangat percaya dengan apa-apa sahaja yang keluar dari mulut Guan Eng.

0 comments

VIDEO: GIRLS TOILET PRANK!!!


0 comments

VIDEO: TERESA KOK SEPATUTNYA BELAJAR DARIPADA GADIS JELITA INI BAGAIMANA MENCUCI PUNGGUNG TANPA KERTAS TISU!!!!


0 comments

Saturday, October 29, 2011

NAJIB PATUTNYA DAH SEDAR SESUATU TENTANG LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA

Saturday, October 29, 2011
Apabila Ketua Audit Negara membentangkan laporannya, seharusnya para pemimpin utama negara terutama Perdana Menteri sudah pun membuka mata dan sudah tahu apa sebenarnya yang menjadi punca kebencian orang ramai terhadap UMNO-BN.

Laporan KAN sewajarnya sudah pun menggerakkan anggota-anggotanya untuk mencari nanah dan pekung sebenar pentadbiran negara.

Apabila Najib mengumumkan bonus kepada kakitangan awam, ramai yang mengatakan tindakan tersebut sebagai tidak wajar dan membazir terutama kepada puak-puak yang berjawatan tinggi.

Laporan KAN sudah pun membuktikan kebenaran tersebut. Cerita tentang masalah yang melibatkan KSN, KSU, PTD dan pegawai-pegawai di sekeliling menteri yang bersikap naga kebulur, bukan cerita dalam kain lagi.

Perangai tidak menghormati arahan, bahkan mencampakkan arahan bertulis yang dilakukan oleh sebilangan 'orang besar' kementerian dan jabatan juga sudah semakin besar dan bukan lagi rahsia yang tersembunyi.

Dan akhirnya, jadilah seperti yang dibuktikan oleh KAN.

Najib seharusnya sudah nampak siapa sebenarnya yang menikam dia dari belakang. Sudah berapa banyak Najib dan Muhyiddin berjanji, tetapi tidak DELIVERED kerana kerenah THIRD FORCE.

UMNO? Ada orang kata UMNO tu bermaksud UNTUK MAKAN NIAYA ORANG...

YA KA?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

BAHASA MELAYU RETORIK SAJALAH!!! RENTIKAN!!!

Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin memperkatakan kepentingan Bahasa Melayu dan kaitannya dengan ketamadunan serta kemajuan negara.

Ceritalah apa pun, sebenarnya Bahasa Melayu hanyalah retorik dan segala perancangan tentang kemajuan bahasa berkenaan, tidak lebih sekadar letak bunga di bibir.

Apa yang sangat pasti kalau di kalangan sesama Melayu, maka keluarlah cerita tentang Bahasa Melayu dan kepentingannya kepada negara.

Ni sembang tak lebih daripada sembang dalam jamban sekalipun yang bersembang tentangnya bergelar profesor dan timbalan perdana menteri.

Kalau Pakatan Rakyat cuba nak sembang tentang kepentingan Bahasa Melayu samalah seperti BABI BERCAKAP TENTANG HALAL THOIYIBBAN.

Sudah-sudahlah bercakap tentang kepentingan Bahasa Melayu. Kalau telinga ni boleh keluar duit, rasa-rasanya dah lama jadi jutawan setiap kali ada cerita tentang Bahasa Melayu.

Kalau ada ahli politik atau parti politik bercakap tentang Bahasa Melayu, itu hanyalah untuk mendapatkan perhatian.

Taraf perjuangan Bahasa Melayu samalah seperti perjuangan Islam oleh PAS. Semuanya semata-mata kerana undi sahaja!!!

Kalau tak ada sebarang tindakan yang lebih memaksa lidah rakyat Malaysia menguasai Bahasa Melayu yang merupakan Bahasa Kebangsaan, selagi Teresa Kok dan Chong En bercakap Bahasa Kebangsaan mengalahkan Orang Afrika baru sampai seminggu kat negara ni cuba bercakap Melayu, maka renti-rentikanlah retorik yang serba membangangkan itu.

Tak payahlah buang duit negara lagi untuk kebahlolan yang sudah menjangkau 54 tahun.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

PAKATAN BEKERJA KERAS UNTUK BERBOHONG

Semenjak keluarnya laporan Ketua Auudit Negara, bertungkus lumus dan bekerja keras para pemimpin Pakatan Rakyat terutama sekali Anwar Ibrahim berceramah dan berkempen di seluruh negara memperlekehkan pentadbiran Najib Abdul Razak.

Apa yang dilakukan oleh Pakatan sebenarnya sangat mudah difahami. Negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan mencatatkan pengurangan dan kemunduran yang sangat ketara.

Disebabkan itu, para pemimpin Pakatan bertungkus lumus untuk menutup kepincangan mereka. Disebabkan mereka tidak mempunyai jawapan untuk kemunduran tersebut, maka mereka cuba mengalihkan perhatian rakyat Malaysia.

Tidak ada seorang pun dari kalangan pemimpin Pakatan yang berahi untuk memperkatakan tentang laporan Ketua Audit Negara tentang kepincangan pentadbiran dan pengurusan Pakatan Rakyat di negeri-negeri yang mereka kuasai.

Kita boleh tengok sendiri dan untuk tempoh terdekat ini, marilah kita dengar pembohongan dan pemerdayaan puak-puak ini.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

IMEJ NIK ABDUL AZIZ CUBA DIJATUHKAN OLEH PENYAMARNYA!!!!

Penulis Twitter bagi pihak Nik Abdul Aziz meminta para pengikutnya memikirkan dengan 'fikiran' yang waras dan membuat perbandingan antara kerajaan Barisan Nasional sebelumnya dengan kerajaan Pakatan yang sedang memerintah sekarang.

Amat mustahil, seorang Mursyidul Am seperti Nik Abdul Aziz akan berfikiran sebodoh itu, melainkan yang berfikir dengan cara bodoh dan mengharapkan orang ramai akan percaya dengan kebodohannya adalah penulis upahan yang berselindung di belakang nama Nik Abdul Aziz.

Anda tengok visual di atas dan kemudian 'renungkan' dalam-dalam.

Semua hasil-hasil yang cuba ditunjukkan itu sebenarnya sudah lama menjadi kontroversi. Hasil pasir di Selangor PERLU DAN WAJIB MENINGKAT berkali-kali ganda berbanding pada zaman Barisan Nasional memandangkan, seluruh Selangor di bawah Pakatan telah bertukar menjadi sebuah kuari mega dan kegiatan melombong pasir meningkat beratus kali ganda di bawah pentadbiran Khalid Ibrahim berbanding pada zaman Khir Toyo.

Begitu juga dengan pendapatan balak di Kedah. Kalau sudah lebih banyak kawasan balak dibuka, dan balak pun dah tak mengikut gred, main hentam keromo, kalau hasilnya berkurangan, memang dah nak mampus sangat-sangatlah tuh. Di Kelantan pun sama. Ditunjukkan juga di situ kononnya keluasan kawasan balak berkurangan di bawah pentadbiran Nik Abdul Aziz. Kawasan lama termasuk sekali dengan kawasan baru atau angka kawasan baru itu, merupakan tambahan kepada kawasan lama atau tidak?

1985-1989 harga balak jauh lebih rendah berbanding pada zaman Nik Abdul Aziz, terutama sekali pada zaman sekarang. Kalau itu yang cuba hendak dibandingkan, lebih baik budak-budak bodoh Nik Abdul Aziz bandingkan hasil balak pada zaman Nik Abdul Aziz dengan zaman Datuk Muhammad Nasir.... tentu lagi besar bezanya.

Pendapatan MPSP Pulau Pinang.... Laporan Ketua Audit Negara menjelaskan bahawa kerajaan DAP Lim Guan Eng hasil utama Pulau Pinang adalah cukai tanah dan premium tanah - pemberian hak milik.

Jadi, apabila bertambahnya hasil salah satu entiti kerajaan negeri seperti Majlis Perbandaran Seberang Perai, maka budak bodoh yang menulis bagi pihak Nik Aziz tu tak faham-faham lagi, datang dari mana peningkatan hasil berkenaan. Dah tentulah hasil tersebut datangnya daripada pemaksaan cukai dan tiada sebarang tolak ansur tentang hal berkenaan. Sudah tentu jugalah datangnya daripada pemberian hak milik tanah kepada puak-puak bermodal besar di samping menaikkan premium tanah....

Secara tidak langsung, kenaikan hasil tersebut adalah hasil daripada penindasan terhadap rakyat marhein!!!

Takkan itu pun nak dilagak-lagakkan?

Nampak benarlah penulis Twitter bagi pihak Nik Abdul Aziz itu tidak membaca laporan Ketua Audit Negara tentang Selangor, Pulau Pinang, Kelantan dan Kedah... cuma ambil sekerat sahaja. Itu pun tang bab 'memuaskan' walaupun untuk semua negeri, itulah 'memuaskan' adalah laporannya.

Sepatutnya penulis Twitter bangang itu membandingkan berapa banyak rumah murah yang telah diberikan kepada rakyat termiskin pada zaman Barisan Nasional dengan zaman Pakatan Rakyat!

Ni cerita tentang pasir, balak, tentang cukai tanah... memang hati kaulun sungguh!!!

0 comments

AZIZ BARI PULAK TERIMA PELURU DAN SURAT UGUTAN!!!!

Dah macam satu trend pulak, untuk tutup isu dan menagih simpati, maka akan muncullah surat layang, berita surat layang dan sebutir peluru.

Itu jugalah yang berlaku kepada Aziz Bari. Dilaporkan, Aziz Bari mendapat surat ugutan dan sebutir peluru yang dihantar ke rumahnya di Bandar Baru Selayang pagi tadi iaitu kira-kira pukul 11.45 pagi. (BACA DI SINI)

Aziz Bari disiasat oleh tiga pihak berhubung kenyataannya tentang titah Sultan Selangor.

"Jangan kurang ajar dengan Sultan, maut nanti."

Itu bunyi ayat dalam surat ugutan yang diterima oleh Aziz Bari.

Nampaknya sekarang, Aziz Bari sudah boleh sebaris dengan ramai pemimpin politik, termasuklah Teresa Kok dan Hishamuddin Hussein Onn yang sangat terkenal dengan surat ugutan yang mereka terima sebelum ini.

0 comments

MTUC DAH BAGI ISYARAT, AHLI-AHLI MEREKA MENOLAK KERAJAAN SEKARANG!!!

Isyarat telah diberikan oleh pengurusan Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) bahawa 5.7 juta pekerja di negara ini akan memastikan Kerajaan Barisan Nasional kalah pada PRU13 nanti. Walaupun berselindung di sebalik alasan kononnya ancaman itu dibuat agar kerajaan menarik semula pindaan Akta Kerja 1955, namun ugutan yang diberikan sudah mencerminkan ke mana hala tuju yang akan dibuat oleh pimpinan tertinggi kesatuan sekerja tersebut.

Dengan bermodalkan alasan kononnya pindaan akta tersebut akan memudahkan para pelabur mengambil pekerja-pekerja Malaysia sebagai pekerja kontrak berbanding berjawatan tetap, MTUC yang dalam sejarahnya sentiasa condong kepada parti-parti pembangkang di Malaysia yang mengharapkan undi daripada kaum pekerja yang menjadi ahli kongres kesatuan sekerja tersebut, sedang bermain politik berbanding memperjuangkan masalah pekerja.

Sekadar berpiket dan kemudian mengugut menerusi undi pada musim pilihanraya, sebenarnya memperlihatkan kedangkalan dan kurangnya kekreativitian pihak pengurusan MTUC untuk membela para pekerja yang menjadi ahli 'parti' tersebut yang dikatakan berjumlah 5.7 juta orang.

Pindaan Akta Kerja 1955 dikatakan memberi kuasa yang lebih kepada kontraktor pekerja sekaligus mewujudkan persaingan dari segi produktiviti dan kualiti kelulusan untuk rakyat Malaysia membantu kerajaan mewujudkan negara berpendapatan tinggi. Kontraktor pekerja atau agen pekerja akan bertanggungjawab sepenuhnya terhadap para pekerja yang diperlukan dalam pelbagai sektor pekerjaan. Sekaligus mewujudkan standard tenaga kerja tempatan yang bakal menarik lebih ramai pelabur.

Sistem ini sebenarnya digunakan secara meluas di China, Amerika Syarikat, mahupun negara-negara maju yang lain.

MTUC bagaimanapun menganggap kewujudan agen pekerja akan mengurangkan pendapatan bagi pekerja-pekerja berkenaan. Atau dengan kata lain, MTUC barangkali amat bimbang sekiranya para pekerja tidak lagi bebas seperti sekarang, sebaliknya terikat dengan budaya kerja dan tidak mampu membantu para pemimpin pembangkang dalam urusan politik negara.

Maka, besar kemungkinan disebabkan faktor itulah, bersungguh-sungguhlah para pemimpin MTUC menentang pindaan akta tersebut. Dan untuk menunjukkan betapa mereka sangat berkuasa, maka kerajaan pun diugut bahawa 5.7 juta undi akan berpindah kepada pembangkang.

Yang sebenarnya, sama ada kerajaan akur dengan tuntutan itu atau sebaliknya, undi tetap akan lari kepada Pakatan Rakyat, memandangkan sisi gelap MTUC adalah parti pembangkang. MTUC pada masa yang sama, tidak mengambil kira tentang keperluan tenaga kerja yang benar-benar berkualiti sehinggakan negara perlu menggunakan tenaga kerja asing dalam beberapa sektor. Bahkan akibat 'lepas bebas' maka, ramai tenaga mahir yang khusus dalam satu-satu bidang, mencari kerja yang bukan bidang kemahirannya.

0 comments

HEBATNYA PAKATAN BERBOHONG TENTANG KEHEBATAN ANWAR SELAKU MENTERI KEWANGAN!!!

PKR membangga-banggakan hutang zaman Anwar Ibrahim sebagai Menteri Kewangan yang turun tetapi dikatakan melonjak secara tiba-tiba apabila Najib menjadi Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri. PKR yang sedang kebuntuan untuk menaikkan imej Anwar Ibrahim ternyata kelompok yang sememangnya dijadikan Allah Taala bukan sahaja sebagai PENIPU dan PEMERDAYA, bahkan juga TOLOL DAN BINGUNG! (BACA DI SINI)

Ikuti penjelasan yang diberikan oleh Blogger REZQEEN HILL:

Kenapalah masih ada pihak yg secara tidak warasnya membuat perbandingan ni??

Kalo dilihat dari perspektif penyokong tegar Anwar, pastinya mereka akan meyorak gembira dgn artikel ini. Yelaa mana kan tidak Anwar akan dilihat sebagai hero kerana telah 'berjaya' mengurangkan kadar hutang negara semasa zaman diri dia menjadi Menteri Kewangan.

Deyyy macha.. itu zaman tahun 90-an lah. Sekarang tahun 2011, zaman sudah maju.

Dulu henpon I phone pun takde lagi.
LRT pun baru mula operasi.
Terowong SMART pun tak buat lagi.
Hiway DUKE pun takda lagi.
MAS pun belum nak paras bankrap
Lagi itu AIRASIA pun tak femes mcm hari ni.

Pembangkang timbulkan isu Kerajaan BN banyak hutang dan negara boleh bankrupt. Kononnya setiap rakyat Malaysia, termasuk budak baru lahir, sudah tanggung hutang yang besar.

1. Kerajaan Malaysia (BN) berhutang kerana hendak membangunkan negara bagi faedah rakyat; bukan untuk joli. Hutang Kerajan Persekutuan kecil sahaja (7.7%) dari jumlah hutang atau 2% daripada KDNK. Hutang yang besar ialah oleh sektor swasta. Kerajaan mampu bayar – pada kadar 2 sen daripada setiap RM10 dari hasil eksport (0.2%).

2. Defisit Fiskal (Perbelanjaan melebihi hasil) – % KDNK (GDP)

Malaysia5.6% (Terendah)
UK12.8%
Greek12.0%
Ireland11.7%
Sepanyol9.3%
Portugal7.3%.

3. Hutang Negara – % KDNK (GDP)

Malaysia34% (Terendah)
Sepanyol60%
Portugal82%
USA90%
Singapura98%
UK158%
Greek160%
Jepun200%

4. HUTANG PER KAPITA

MalaysiaRM7,918
(US$2,514)/seorang - Terendah
USAUS$31,000/seorang
Belanda,
Switzerland dan
US$25,000/seorang
Luxemburg, Sweden
dan Kanada
US$17,000/seorang
AustraliaUS$11,400/seorang

5. Untuk memakmurkan rakyat, termasuk mengurangkan hutang negara, YAB PM DSN komited untuk melonjakkan Malaysia ke tahap negara berpendapatan tinggi. Kita semua perlulah sokong usaha beliau itu.

ISU – Pembangkang timbulkan isu Kerajaan BN banyak hutang dan negara boleh bankrupt. Kononnya setiap rakyat Malaysia, termasuk budak baru lahir, sudah tanggung hutang yang besar.

SAMBUNG BACAAN SETERUSNYA DI SINI...


0 comments

Blog Archive

Labels