IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, October 8, 2011

VIDEO LUCAH KEDUA ANWAR IBRAHIM BAKAL DI INTERNET!!!

Saturday, October 8, 2011
ada maklumat yang sampai dan ianya sangat panas!

menurut yang menjadi pemberi maklumat, hari isnin nanti bakal menyaksikan satu lagi sejarah negara akan ditempah, terutama yang melibatkan 'pengesahan' keterangan hoogland, pakar upahan anwar bahawa anwar tidak boleh menghayun punggung menoron 'mangsa-mangsanya' termasuklah saiful bukhari azlan.

video yang panjangnya tujuh jam itu bakal disiarkan bagi menangkis keterangan satu hala pakar tulang belakang upahan anwar yang datangnya dari jerman.

tidak dapat dipastikan, pihak mana yang akan menyiarkannya memandangkan pihak berkenaan memilih untuk berteka teki.

tungguuuuuu....

0 comments

DR DZULKEFLY AHMAD PUN KENA TORON JUGAK?

dzulkefly ahmad barangkali dianggap sebagai ahli parlimen pakatan yang ditugaskan memantau kementerian kewangan selain azmin ali dan guan eng. justeru apabila najib bentang bajet baru, maka dzulkefly ahmad pun rasa dia kena bagi ulasan tentang hal tersebut.

kata dzulkefly ahmad, peruntukan yang dibuat oleh najib adalah gula-gula pilihanraya dan katanya lagi peruntukan tersebut adalah bukti nyata najib tertekan dengan bajet bangang pakatan rakyat.

kononnya peruntukan pakatan lebih tertumpu kepada pengagihan semula pendapatan negara kepada rakyat. sedangkan najib hanya mementingkan kroni.

cerita tentang kroni memang tidak lekang dari mulut pemimpin-pemimpin pakatan rakyat. walhal pembentangan yang dibuat oleh anwar juga sangat jelas bagaimana pakatan berusaha mempertahankan tuan-tuan besar mereka.

apabila dinyatakan konon tidak ada pernyataan khusus bagaimana kerajaan ingin menambahkan pendapatan negara, sememangnya buah yang digunakan adalah buah pro kerajaan kepada bentangan yang dibuat oleh anwar.

amat jelas bagaimana pendapatan negara ditambah menerusi insentif yang dibuat kepada pihak penjana ekonomi sama yang besar mahupun yang kecil. begitu juga dengan potongan cukai industri merupakan galakan kepada penambahan pendapatan negara apabila lebih banyak pelabur baru dan peluang pekerjaan baru untul rakyat.

jadi, tang mana yang dikatakan ianya tidak seimbamg?

0 comments

PANDAI AZMIN ALI SEKADAR TADAH PUNGGUNG SAJALAH!!!

Azmin Ali kata bajet yang dibentangkan oleh Najib Abdul Razak gagal tawan hati semua pihak. 'Semua pihak' yang dimaksudkan oleh Azmin Ali, adalah golongan swasta yang menurutnya tidak diberikan perhatian oleh Najib Abdul Razak.

Bajet 2012 yang dibentangkan oleh Najib banyak memberi peruntukan kepada kakitangan awam secara langsung. Manakala untuk sektor swasta, manfaatnya adalah secara tidak langsung menerusi peruntukan mudahcara, pengurangan cukai dan insentif-insentif lain.

Namun Azmin Ali yang tidak pernah tahu apa-apa, kecuali menadah punggung untuk Anwar Ibrahim cuba membangkitkan perasaan tidak puas hati di kalangan kakitangan sektor swasta. Selepas berpuas hati dengan prestasi kakitangan awam yang ramai berpihak kepada Pakatan Rakyat, kini Azmin Ali melihat pekerja sektor swasta pula sebagai umpan.

Memang benar, peruntukan bajet 2012 tidak ada bonus daripada kerajaan pusat untuk kakitangan swasta, tetapi kakitangan sektor swasta menikmati peruntukan kerajaan itu menerusi pengecualian cukai dan insentif-insentif yang lain.

Azmin Ali tahu tentang hal itu. Kalau dia tak tahu, takkanlah menjadi Setiausaha Politik Anwar Ibrahim, membolehkan Azmin Ali menjadi kaya raya seperti sekarang? Takkanlah peruntukan kekayaan itu datang secara terus, melainkan datangnya secara tidak langsung, kan?

Takanlah macam tu pun tak tahu?

0 comments

NAJIB KEJAM SEBAB PINGGIRKAN SEKOLAH AGAMA RAKYAT (SAR)

Semakin ramai blogger Pakatan Rakyat yang melalak mengatakan Najib telah meminggirkan SAR dalam peruntukan yang dibentangnya semalam. Kata mereka, Najib langsung tidak bertanggungjgawab sebagai seorang Islam dan sebagai pemimpin di negara ini.

Apabila tuduhan tersebut dilemparkan kepada Najib Abdul Razak, maka sahlah, puak-puak penjilat Pakatan Rakyat sebenarnya adalah golongan bodoh yang bukan sekadar untuk dirinya, tetapi juga membodohkan orang lain.

29 September lalu, Muhyiddin selaku Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Pendidikan telah meminta agar SAR menyertai SABK atau Sekolah Agama Bantuan Kerajaan agar nasib mereka jauh lebih baik berbanding terus berlagak untuk hidup seperti sekarang. Dan dalam keadaan lain, ada banyak SAR yang enggan dibantu kerana ditakuti kerajaan menghalau parti-parti politik yang bersarang di SAR.

SAR bersifat persendirian. Kebanyakannya juga berada di bawah Majlis atau Jabatan Agama Negeri, bukannya di bawah bidang kuasa Kementerian Pelajaran.

Barangkali para penjilat Pakatan Rakyat itu gagal melihat dan membuat pemisahan antara sekolah di bawah Kementerian Pelajaran dan sebaliknya. Sebaliknya meletakkan semua sekolah di bawah Kementerian Pelajaran.

Seharusnya saranan kerajaan agar SAR menyertai SABK diterima dan disambut baik. Malangnya, saranan tersebut ditolak mentah-mentah dan kebanyakan yang menolaknya adalah sarang puak-puak PAS.

Sekarang, nak melalak sebab kerajaan tak peruntukkan bajet untuk mereka?

Lawaknyaaaaa... Najib tak peruntukkan pun bajet untuk Tadika Perpaduan, tak mahu melalak jugak ke? Takkan Najib tak peruntukkan Tadika PASTI, puak-puak PAS nak bising? Takkan sebab tak ada bajet untuk sekolah persendirian, pusat tiusyen dan sebagainya, maka dikatakan Najib tidak adil?

Akai puak-puak ni lebih letak di lutut berbanding di atas kepala!!!!

0 comments

ELAK GUAN ENG DIBELASAH, HUKUMAN GANTUNG KEPADA MANOHARAN DITARIK BALIK!!!

ADUN Kota Alam Shah, M Manoharan sudah pun 'dimaafkan' dan penggantungannya selama 6 bulan akhirnya bertukar menjadi retorik dan lawak jenaka DAP yang paling membangangkan untuk tempoh bulan September-Oktober 2011.

Manoharan digantung keanggotaannya dalam DAP setelah BERJANJI UNTUK MENUKAR JALUR GEMILANG kerana menurutnya bendera Malaysia itu mengingatkan dia kepada Barisan Nasional. Mungkin memandangkan jasa Manoharan mengedarkan bendera DAP pada hari memperingati kemerdekaan negara, maka hukuman penggantungannya selama 6 bulan telah dipendekkan.

Bagaimanapun, ramai sebenarnya yang melihat tempoh penggantungan terhadap Manoharan itu dipendekkan bagi mengelakkan Guan Eng terus menjadi sasaran ekoran tindakan Guan Eng memburuk-burukkan Johor dan PDRM di Singapura dalam satu majlis makan tengah hari bersama persatuan agensi berita asing.

Tekanan terhadap DAP semakin memuncak agar tindakan lebih keras diambil terhadap Setiausaha Agung DAP itu ekoran keceluparan mulutnya. Sehingga kini, tiada sesiapa dari kalangan DAP yang berani mengambil sebarang tindakan terhadap Guan Eng. Malahan, Guan Eng dibenarkan terus memegang jawatannya dan diangkat sebagai SAVIOUR baik dari kalangan PAS dan PKR, apatah lagi dalam DAP.

Apa-apapun, sesuatu yang sangat menarik sebenarnya ialah, DAP tidak pernah serius untuk mengambil tindakan terhadap para pemimpin-pemimpin mereka yang melanggar undang-undang. Kalau tindakan diambil pun, sepertimana yang dilakukan terhadap ADUN Bentayan yang telah dituduh menyonglap duit parti, ia dilakukan pada kadar yang sangat minima dan bagi mengelak dikata orang.

Keadaan yang sama juga berlaku kepada Chong Eng, Ahli Parlimen Bukit Mertajam yang dituduh menipu untuk mendapatkan RM200,000 menerusi majlis makan malam. Tiada sebarang tindakan diambil malahan kesalahan yang dilakukan oleh Ahli Parlimen tersebut yang juga merupakan antara orang penting DAP di Pulau Pinang, cuba ditutup!

Justeru, tindakan terbaru melibatkan Manoharan sebenarnya tidak lebih daripada sebuah retorik semata-mata kerana sudah ada rasa tidak puas hati di kalangan ahli-ahli DAP dari kaum India kerana hanya Manoharan yang dihukum, sedangkan Guan Eng kekal tidak disentuh!

0 comments

ANWAR MENGAMUK, MAKLUMAT DALAM UNTUK BAJET LAWAKNYA TAK BETUL!!!


Beria-ia Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat ingin mendahului Najib membentangkan bajet 2012. Anwar berharap, bajet yang dibentangkannya dapat memerangkap Najib Abdul Razak dan dapat membodohkan rakyat Malaysia kononnya, Najib meniru dan menciplak bajet bongoknya.

Bila Najib bentangkan Bajet 2012 di Parlimen semalam, Anwar dengan yakin menganggap, rakyat Malaysia tidak akan teruja lagi sebab semua yang ingin disebut oleh Najib telah dipangkas lebih awal olehnya dalam pembentangan bajet alternatif yang dilakukan oleh Anwar dua hari sebelumnya.

Namun, ternyata Anwar ternganga-nganga dan terpinga-pinga. Modul umpan yang diserahkan kepada Anwar Ibrahim untuk bajet alternatif dan digunakan oleh Anwar Ibrahim untuk tujuan tersebut, ternyata telah memburukkan imej Pakatan Rakyat. Bajet yang dibuat oleh Najib ternyata terlalu jauh berbeza dan tidak terjangkau dek akal Anwar Ibrahim.

Misi Anwar menggunakan orang dalam untuk memalukan Najib, gagal. Keyakinan Anwar bahawa Najib akan malu besar dan dia tidak dipersalahkan menerusi ketidakhadirannya semalam sewaktu pembentangan bajet, berderai.

Sudah berkali-kali sebenarnya Anwar Ibrahim tersalah jangka dengan kecerdikan dan kecerdasan Najib Abdul Razak. Anwar fikir, orang pengurusan ekonomi seperti Najib boleh diperbodohkan oleh orang sastera sepertinya.

Apa lagi yang boleh dilakukan oleh Anwar selain daripada mengamuk kerana bayarannya kepada 'orang dalam' bukan menaikkan rating dan imejnya tetapi menjadikan dia jauh lebih terhina dan lebih kerdil berbanding Najib Abdul Razak!

0 comments

GAN PEI NEI BARU TAHU MACAM MANA NAK BEKERJA!!!

Gan Pei Nei, ADUN Rawang dari PKR cuba nak tunjuk pandai. Lawatan kerja Perdana Menteri ke pekan Rawang, digunakan oleh Gan Pei Nei untuk menunjukkan yang dia bekerja bagi orang Rawang.

Lima tuntutan yang dibuatnya, barangkali sudah terlalu ketinggalan zaman. Penambahan sekolah jenis kebangsaan Tamil di Rawang, merupakan antara perkara yang menunjukkan Gan Pei Nei adalah manusia bangang yang tidak pernah peduli dengan halatuju negara ini tetapi memilih untuk menjadi popular dan bersifat perkauman yang sangat menebal.

Dalam Penyata Pendidikan Razak, skop tentang sekolah vernakular adalah jelas. Tidak ada lagi penambahan atau sekolah-sekolah baru vernakular di negara ini. Yang dibenarkan adalah pembesaran bangunan sekolah atau perpindahan sekolah lama ke kawasan baru tanpa ada sebarang 'cawangan' kerana secara dasarnya, sistem persekolahan dan pendidikan di negara ini akan menghala kepada satu sistem pendidikan sahaja yang menggunakan Bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar dan bahasa pendidikan tanpa mengenepikan bahasa-bahasa yang lain.

Gan Pei Nei seperti juga para pemimpin Pakatan Rakyat yang lain seringkali menjadikan Sekolah Agama Rendah (SAR) setaraf dengan SJK Tamil dan SJK Cina. Padahal, di dalam Perlembagaan Malaysia, perkara itu telah dijelaskan dengan sejelas-jelasnya bahawa sebarang sekolah vernakular, perlu menggunakan wang persatuan mereka sendiri, bukannya datang daripada kerajaan, manakala Sekolah Agama Rendah pula menerima peruntukan daripada kerajaan berdasarkan kepada Agama Islam adalah Agama Rasmi Persekutuan.

Bangang tak bangangnya ADUN PKR ini, peruntukan tanah bagi tujuan pembinaan sekolah terletak di bawah kuasa Kerajaan Negeri. Sepanjang PKR menjadi kerajaan dengan didalangi oleh DAP dan dibantu oleh PAS, berapa luas agaknya tanah yang telah diperuntukkan oleh kerajaan negeri Selangor bagi tujuan pembinaan sekolah?

Ada tidak ada pun, hanyalah di Puchong Prima yang sebenarnya telah diluluskan pada zaman Khir Toyo lagi, dan Teresa Kok dengan bangga dan bangangnya mengumumkan bahawa kerajaan negeri Selangor telah meluluskan dua bidang tanah tersebut - untuk sekolah mubaligh dan sebuah sekolah Cina - menerusi blognya!!!!

Gan Pei Nei juga mempersoalkan tentang kabel elektrik kuasa tinggi di Kampung Sungai Terentang. Menariknya, yang tidak mahu berpindah di situ adalah sekelompok penyokong DAP dan PKR, manakala Melayu-Melayu yang telah diarahkan berpindah, akur dengan arahan tersebut. Kawasan tersebut pula merupakan kawasan setinggan dengan tanahnya adalah milik TNB.

Apa yang diperjuangkan oleh Gan Pei Nei dalam hal ini? Menunjuk perasaan dan buat-buat kecoh? Bagaimana pula dengan surau di Kampung Melayu Rawang yang hendak dirobohkan oleh kerajaan negeri tetapi Khalid Ibrahim cepat-cepat menyalahkan Khir Toyo walhal pada zaman Khir Toyo, surau dan tanah di Kampung Melayu Rawang itu telah kena 'freeze' bagi sebarang tujuan pembangunan dan pemusnahan?

Padanlah muka orang Rawang yang memilih Gan Pei Nei sebagai wakil rakyat mereka. Wakil rakyat yang tidak tahu apa-apa tetapi berlagak macam terlalu pandai, sehingga banyak masalah di Rawang gagal diselesaikannya dan terpaksa berpaling kepada Kerajaan Persekutuan walhal ianya boleh diselesaikan oleh kerajaan negeri Selangor yang Gan Pei Nei sendiri bukan main bercakap bohong tentangnya.

Anda saksikan sendiri video Gan Pei Nei jual temberang seperti pelacur menjual bulunya!!!


0 comments

ANWAR KATA TAK REALISTIK, TONY PUA KATA BAJET GAGAL!!!


Setelah Najib membentangkan belanjawan 2012 yang disambut baik oleh semua pihak terutama sekali warga marhein dan rakyat kebanyakan yang rata-rata tertekan selama ini dan ditipu serta dipermain-mainkan oleh Pakatan Rakyat, beberapa orang pemimpin Pakatan Rakyat mula berasa resah. Mereka tahu, sekiranya bajet Najib itu memberi impak positif dan disukai oleh rakyat, maka Pakatan Rakyat akan ditimpa malapetaka.

Justeru, beberapa orang daripada mereka mula memperlekeh-lekehkan bajet kali ini yang lebih menekankan kepada golongan bawahan dan golongan marhein. Anwar Ibrahim contohnya berpendapat, bajet yang dibentangkan oleh Najib sebagai tidak realistik dan tiada perancangan untuk pendapatan - pendapat yang sebenarnya DICEDUK dan DICURI daripada pandangan terhadap bajet alternatif yang dibentangkannya.

Menariknya Tony Pua juga turut senada dengan Anwar Ibrahim. Tony Pua melihat bajet yang dibuat oleh Najib itu tidak memberikan indikasi kepada pembaharuan ekonomi. Pembaharuan ekonomi yang dimaksudkan oleh Tony Pua sebenarnya langsung tidak ada kena-mengena dengan golongan marhein. Yang dipentingkan oleh Tony Pua adalah golongan peniaga.

Atau lebih tepat lagi, golongan yang membiayai aktiviti DAP.

Beberapa tindakan serta peruntukan untuk DAP secara tidak langsung telah dimansuhkan oleh Najib Abdul Razak, termasuklah harga rumah baru yang dikekang menerusi skim baru yang memastikan, pemaju perumahan di Lembah Kelang dan Pulau Pinang yang rata-ratanya adalah penyokong DAP, dengan bantuan spekulator hartanah tidak boleh menaikkan harga rumah dengan sewenang-wenangnya.

Begitu juga dengan beberapa peruntukan lain yang sama sekali tidak terjangkau dek akal Tony Pua bahawa Najib akan SANGGUP untuk melakukannya. Contohnya, peruntukan besar untuk kakitangan awam, pesara tentera dan polis, bahkan untuk pelajar-pelajar sekolah.

Pendek kata, apa-apa sahaja masalah yang seringkali dibangkitkan oleh Pakatan Rakyat dan cuba dimanipulasikan, Najib Abdul Razak mengatasinya dengan kaedah konvensional... Dalam bahasa yang lebih mudah faham, Najib bermain dengan permainan Pakatan Rakyat.

Kesian Tony Pua.... mahu tak mahu, terpaksalah dia melalak-lalak mengatakan bajet kali ini bukan satu reformasi. Yang dibisingkannya adalah hutang negara yang meningkat. Adakah hutang negara itu boleh diselesaikan dengan menghentikan segala peruntukan dan perbelanjaan? Adakah hutang negara itu akan selesai apabila kerajaan menggunakan duit tersebut untuk membayar hutang?....

Apakah yang dilakukan oleh Najib menerusi bajet tersebut bukan satu reformasi? Reformasi yang dimaksudkan adalah pembaharuan dalam aliran tunai dan pengembangan ekonomi bagi mewujudkan sebuah masyarakat yang mampu berdikari dan lebih berdaya saing.

Entah tang mana tak reformasi lagi, hanya Tony Pua yang tahu. Kalau bajet itu untuk rakyat dan bukannya untuk satu-satu golongan seperti yang diinginkan oleh Tony Pua, rasa-rasanya DAP dan Tony Pua memang dah nak mampus sangat-sangatlah!!!

Bajet lawak Anwar Ibrahim, boleh pula dia kata bagus, walaupun bajet alternatif Anwar dan Pakatan Rakyat itu hanya memperkatakan tentang belanja, guna duit dan bagi, bagi, bagi tanpa masukan!!!

0 comments

Friday, October 7, 2011

BAJET GUAN ENG TENTU LEBIH BEST DARI BAJET NAJIB ABDUL RAZAK!!!

Friday, October 7, 2011
Kalau kita perhatikan pattern Guan Eng dan DAP, kita akan dapati corak pentadbiran yang dilakukannya sangat mirip dengan kaedah Najib Abdul Razak tetapi dijenamakan agar tidak kelihatan seperti plagiat atau copy-paste!

Apabila Najib memberikan bonus kepada kakitangan awam, Guan Eng pasti akan memberi bonus kepada kakitangan kerajaan negeri. Sama ada jumlahnya sama atau jumlahnya lebih sedikit, Guan Eng tidak akan sama sekali berganjak daripada menyaingi Najib.

guan eng tentu tidak mahu melepaskan peluang untuk mendapatkan mileage seperti najib. berbanding kepala negeri yang lain, guan eng adalah yang paling layak memandangkan dia dianggap sebagai pemimpin pakatan yang paling hebat selepas anwar.

pembentangan belanjawan yang dibuat oleh najib petang tadi dengan tumpuan kepada warga marhein termasuklah kakitangan awam peringkat rendah, memberi pukulan kuat terhadap pakatan rakyat yang sebelum ini menggambarkan belanjawan mereka untuk rakyat.

justeru dalam keadaan ini guan eng tentu akan merangka bajet yang dianggap boleh saingi bajet najib. benar atau tidak kita tengok sama-sama.



0 comments

BERBALOIKAH PENJAWAT AWAM DAPAT PALING BANYAK DAPAT HABUAN?


Pembentangan belanjawan 2012 yang dibuat oleh Najib Abdul Razak menunjukkan satu aliran yang akan membuatkan ramai yang mencemik dan mencebik sambil membanding-bandingkan antara mutu kerja serta wang cukai rakyat yang digunakan untuk membiayai pendapatan mereka.

Pakatan Rakyat, khususnya Anwar Ibrahim yang MATI PUCUK, pasti akan mengatakan bahawa belanjawan tersebut adalah gula-gula pilihanraya. Gula-gula atau sebagainya, yang pasti ia memberi banyak manfaat kepada kakitangan awam, termasuklah anggota-anggota keselamatan mahupun guru-guru yang menjadi 'anak buah' Pakatan Rakyat.

Namun yang paling menarik adalah, kenaikan elaun untuk Ahli-Ahli Parlimen yang selama ini tidak ubah seperti monyet-monyet dalam kandang yang sedang berebut pisang!

Persoalan yang akan muncul setiap kali pengumuman kenaikan gaji dan pemberian bonus kepada kakitangan awam ialah, adakah tindakan kerajaan itu akan turut menaikkan harga barangan dan perkhidmatan yang dikuasai oleh pihak yang menyokong dan membiayai DAP sebelum ini.

Turut ditimbulkan juga adalah, wajarkah kenaikan tersebut dengan mutu perkhidmatan yang akan diberikan oleh kakitangan awam? Adakah kenaikan tersebut akan turut meningkatkan perkhidmatan, kecekapan dan kurangnya red-tape seperti yang sedang berlaku secara berleluasa sekarang.


Sudah beberapa kali iltizam yang ditunjukkan oleh kerajaan agar kakitangan mereka menunjukkan mutu perkhidmatan yang jauh lebih baik berbanding dahulu. Namun, biarpun wujud peningkatan dan perubahan sikap, peningkatan mutu sebenarnya tidak berlaku secara menyeluruh. Beberapa sektor perkhidmatan awam menyaksikan lebihan tenaga kerja, manakala sebahagian yang lain mengalami lambakan tanggungjawab dan kerja yang berlebihan.

Satu perkara yang turut menarik perhatian ialah, adakah kenaikan gaji, elaun serta insentif dan bonus akan turut mengurangkan kadar rasuah 'petty' yang berlaku di kalangan sebahagian kakitangan awam?

Mungkin benar belanjawan kali ini adalah belanjawan gula-gula untuk memikat semula hati kakitangan awam yang ramai sudah berpaling tadah dan tidak lagi menjalankan tugas-tugas diamanahkan, sebaliknya lebih sibuk berpolitik dan melupakan tugas asal mereka. Mungkin benar belanjawan kali ini cuba mengembalikan sokongan guru kepada kerajaan, memandangkan semakin ramai guru yang memekak mereka mengalami tekanan kerja, namun ramai yang lebih berpihak kepada pihak Pakatan Rakyat secara terus-terangan, meskipun sebagai kakitangan awam, mereka tidak boleh menunjukkan sama sekali kecenderungan politik mereka.

Nampaknya, belanjawan kali ini telah MEMBERIKAN TUGAS KEPADA ORANG AWAM untuk memantau dan seterusnya mengambil tindakan sewajarnya terhadap kakitangan awam yang gagal melunasi tanggungjawab mereka, memandangkan kenaikan dan bonus yang digunakan adalah wang mereka!!!

1 comments

BAJET 2012 JAUH LEBIH BAIK DARIPADA BAJET ANGAN-ANGAN ANWAR!!!

Cakaplah apa sahaja tentang belanjawan 2012 yang baru sahaja dibentangkan oleh Najib Abdul Razak selaku Menteri Kewangan Malaysia. Anwar Ibrahim boleh tuduh apa sahaja, bahkan puak yang bertanda dahi dan perasan mereka lebih tahu tentang maqasid syariyyah, yang pastinya belanjawan 2012 yang dibentangkan sangat menarik dan jauh lebih realistik berbanding alternatif yang cuba digula-gulakan oleh Anwar Ibrahim.

Kurang politik atau ceramah politik dalam pembentangan tersebut, Anwar Ibrahim dann bajet alternatifnya lebih sesuai dicampakkan ke dalam longkang dan tidak berguna langsung.

Daripada RM300 juta daripada RM2.5 bilion modal yang diperuntukkan kepada Bumiputera menerusi apa yang dikenali sebagai DANA MUDAHCARA, ia sebenarnya menjana satu situasi kondusif yang dapat menyuntik aliran tunai kepada golongan yang sangat kurang diberikan peluang, malah tidak tahu bagaimana hendak bersaing di pasaran terbuka mahupun dalam bidang peruncitan.

Berbeza dengan pembentangan alternatif Anwar Ibrahim yang langsung tidak menyatakan tentang peningkatan daya saing kaum Bumiputera dalam bidang perniagaan, sebaliknya yang diperkatakan hanyalah mengelakkan ketirisan, ketelusan, kesamarataan dan sebagainya walaupun hakikatnya yang tidak pernah tiris adalah Bumiputera, yang tidak pernah dapat ketelusan adalah Bumiputera dan sentiasa tersisih dengan konsep kesamarataan adalah Bumiputera.

Anda boleh buat bandingan antara BAJET NAJIB dengan BAJET ANWAR.

Sesuatu yang perlu dilihat pada belanjawan yang membabitkan Bumiputera ini ialah, penyusutan pergantungan sepenuhnya kepada kerajaan, bersesuaian dengan kata-kata Najib sebelum ini bahawa Bumiputera perlu keluar dari belakang kerajaan dan mula bersaing dengan menggunakan modal terhad yang diperuntukkan oleh kerajaan.

Secara keseluruhannya belanjawan kali ini lebih menitikberatkan kepada usaha kerajaan untuk memacu pertumbuhan ekonomi yang lebih berkesan dan lebih berdaya maju biarpun ekonomi dunia berada dalam keadaan tenat dan terhimpit.

Berbeza dengan pendekatan Anwar Ibrahim yang mahu memotong semua projek pembangunan dan menyimpan wang bagi mengelakkan kemiskinan, tindakan Najib Abdul Razak lebih mendekati corak 'menyerang' yang diamalkan oleh Tun Mahathir sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun.

Mengembangkan ekonomi bukan bermaksud berbelanja secara berhemat seperti yang dimaksudkan oleh Anwar Ibrahim dan para pemimpin Pakatan Rakyat. DUIT BUAT DUIT, dan bila DUIT SUDAH BUAT DUIT, maka secara tidak langsung, aliran tunai akan bertambah dan peluang pekerjaan serta persaingan bagi mendapatkan sumber tenagakerja akan menghasilkan satu masyarakat pekerja yang lebih berpendapatan tinggi.

Anwar Ibrahim dan para pemimpin serta penjilat-penjilat Pakatan Rakyat barangkali tidak nampak apa yang sedang berlaku dan apa ancaman sebenar negara, berbanding ancaman yang mereka fantasikan kepada rakyat!!!

0 comments

RAHIMI OSMAN DEDAH RAHSIA SAKSI MISTERI ANWAR, NAJWAN HALIMI!!!

Rahsia 'saksi misteri' Anwar Ibrahim, Najwan Halimi ada dalam tangan bekas pegawai khas Anwar Ibrahim, Rahimi Osman. Sebabnya, hubungan saudara dan kebetulan pula sekampung antara kedua-duanya, menjadikan Rahimi merupakan antara orang yang paling tahu tentang 'saksi misteri' Anwar Ibrahim ini.

Najwan Halimi sebenarnya adalah seorang yang sangat dengki dengan Saiful Bukhari. Ketika di UNITEN, Saiful Bukhari yang pada ketika itu mengetuai sebuah komuniti pelajar telah memecat Najwan Halimi kerana sesuatu sebab. Bermula dari itu, hubungan antara Najwan dan Saiful menjadi keruh.

Kredibiliti Najwan sebenarnya sudah tercemar dari awal lagi, terutama apabila mahkamah diberitahu bahawa dia merupakan pembantu Anwar Ibrahim yang merupakan Penasihat Ekonomi Selangor.

Konflik berlaku lagi apabila terdapat unsur-unsur pengkhianatan dan cemburu yang diakui sendiri oleh Najwan Halimi apabila dia mendapat tahu Saiful Bukhari Azlan bekerja dengan Anwar Ibrahim. Kedudukan itu kemudiannya diperolehi oleh Najwan Halimi walaupun bukan sebagai pembancuh kopi.

Apabila Anwar menggunakan Najwan sebagai saksi misterinya, maka yang pasti, cerita tentang Najwan juga yang sangat terkenal, terutama dengan kegilaannya terhadap publisiti, akan turut didedahkan. Sama ada pendedahan tersebut dilakukan di mahkamah atau di luar mahkamah, yang pasti anak muda itu telah pun menempah satu lagi publisiti yang tidak diperlukannya!

0 comments

TERIMALAH HAKIKAT, PENYAKIT ANWAR BOLEH MEMBAWA MAMPUS KALAU DIA MELIWAT!!!

Akhirnya, gambaran yang diberikan oleh Thomas Hoogland adalah ANDAIAN semata-mata. Pakar tulang belakang upahan Anwar Ibrahim itu mengandaikan keadaan Anwar yang dikatakan tidak mungkin dapat meliwat.

Namun rakaman CCTV yang menunjukkan Anwar dapat membongkok dan mengambil beg plastik dengan mudah dan tanpa sebarang masalah kalau diikutkan kepada keterangan Hoogland, telah mula memerangkap pakar tulang belakang upahan itu.

Hoogland hanya mampu berhelah mengatakan, rakaman tersebut terlalu pantas dan dia tidak dapat melihat wajah orang yang ditunjukkan dalam CCTV itu dengan jelas walaupun memberitahu mahkamah, orang itu KELIHATAN seperti Anwar Ibrahim.

Ketiga-tiga orang pakar berkulit putih yang diupah oleh Anwar Ibrahim memberi keterangan untuk menafikan kemampuan Anwar Ibrahim meliwat Saiful walaupun tidak seorang pun daripada mereka dapat menerangkan secara terperinci dan konklusif bagaimana air mani Anwar Ibrahim boleh berada di dalam jubur Saiful Bukhari Azlan.

Menariknya, Thomas Hoogland turut mengakui keadaan kesihatan Anwar bertambah baik walaupun sakit sendinya atau athritis semakin buruk. Athritis bagaimanapun, tidak ada kena-mengena dengan keupayaan meliwat atau sebaliknya memandangkan ramai pesakit radang sendi yang masih mampu memperolehi anak kecil termasuklah wanita yang menghidapnya.

Nampaknya, salah satu daripada rakaman CCTV sudah pun dikeluarkan untuk dijadikan sebagai hujah melawan Anwar Ibrahim. Maka tidak hairanlah mengapa Anwar Ibrahim dan barisan peguambelanya sangat cuak kali ini.

Kesilapan besar Anwar Ibrahim ialah, dia fikir setelah berjaya memperdayakan massa pada tahun 1998 dahulu, dia boleh terus melakukan onar tanpa sebarang masalah dan tanpa syak wasangka. Ternyata dia sebenarnya sedang membuka ruang yang lebih besar untuk beberapa klip video lain ditayangkan bagi menunjukkan Anwar Ibrahim sebenarnya tidak bermasalah langsung untuk melakukan pergerakan, bertentangan dengan apa yang dikatakan oleh Hoogland.

Bukti terbaik adalah TARIAN ANWAR IBRAHIM dalam PILIHANRAYA KECIL IJOK!



0 comments

IDRIS AHMAD TERUS DIBUAI PERASAAN SYOK SENDIRI!!!

Membaca kenyataan bekas Ketua Penerangan PAS, Idris Ahmad di portal rasmi PAS, Harakah Daily, benar-benar menggelikan hati. Apakan tidak, contoh-contoh yang diberikannya, tidak ubah seperti seorang dewasa bercerita kepada kanak-kanak tadika, bagaimana seekor lalat boleh membesar dan bersaiz seekor lembu.

Idris Ahmad memuji Kelantan. Tidak menghairankan sama sekali memandangkan Idris Ahmad kalau diletakkan syurga Allah Taala dengan Kelantan dan Nik Aziz pun, yang dipilihnya tetap Kelantan dan Nik Aziz. Menurutnya Nik Aziz telah berjaya mengemudi pentadbiran Kelantan sehingga negeri itu telah ditadbir dengan baik sehingga berjaya menurunkan kadar kemiskinan tanpa bantuan kerajaan pusat.

Apa punya pembohonglah lelaki berketayap putih ini!

Nik Aziz songlap RM600 juta daripada peruntukan untuk peningkatan taraf bekalan air bersih tu, tak nak disebutkan? Nik Aziz gagal mewujudkan peluang pekerja baru dengan kemasukan pelabur-pelabur ke Kelantan, adakah itu satu bentuk tadbir urus yang baik? Nik Aziz dan konco-konconya pelangkong tanah serta balak sampai gondol dan mencemarkan alam sekitar, itu yang dikatakan baik?

Apabila Idris Ahmad kata, Belanjawan Alternatif yang dibentangkan oleh Anwar Ibrahim membuatkan Barisan Nasional susah hati, sebenarnya Idris Ahmad mendedahkan betapa biolnya kepala otak dia dan betapa dangkalnya ilmu di dadanya.

Dia mungkin hafal dan hadam bab haid dan nifas tetapi bahagian ekonomi dan kewangan ternyata jauh daripada pengetahuannya. Barangkali dia tidak pernah berminat untuk mempelajari sistem kewangan dan perekonomian selain pengurusan ekonomi sewaktu muda dahulu, menjadikan dia tidak ubah seperti lembu yang dipotong tanduk.

Sudahlah Idris Ahmad ooii.... lebih baik hang pi tengok kawasan yang bakal hang tandingi nanti. Tak payahlah nak sembang bab ekonomi sebab hang sendiri bongok dan buta tentang ekonomi. Setakat nak syok sendiri, Mahfuz dan Mat Sabu jauh mendahului hang. Lebih baik hang balik mengajar di masjid, mengajar bab haid dan nifas kepada para jemaah sebab itu sahaja kebolehan hang.

Setakat orang bongok macam hang nak sembang ekonomi, rentikanlah... buat malu orang Melayu dan orang yang beragama Islam saja!!!

0 comments

ANWAR TAK MAMPU TUJAH TUNDUN PELACUR KONON.... PIIIRAAAAHHH!!!

Pakar tulang belakang yang disewa khas oleh Anwar Ibrahim untuk memberi keterangan yang dapat mengeluarkannya daripada tuduhan meliwat Saiful Bukhari Azlan, masih lagi berada dalam zon selesa berikutan, dia bebas mengeluarkan sebarang pendapat sebelum berhadapan dengan Peguamcara II yang diketahui telah berjaya mengantoikan saksi-saksi yang ditampilkan oleh Anwar Ibrahim serta pasukan peguambela mahalnya sebelum ini.

Menurut pakar tulang belakang yang kliniknya telah ditutup itu, situasi dan kecederaan tulang belakang Anwar Ibrahim, tidak memungkinkan Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia itu terlibat dalam sebarang skandal yang menjijikkan. Malah menurut Malaysia Insider yang diketahui pemutar belit hebat selagi ianya membabitkan pemimpin Pakatan Rakyat, pakar tulang belakang itu turut menasihati Anwar Ibrahim agar mengambil langkah berjaga-jaga ketika melakukan pergerakan solat.

Yang menjadi persoalan ialah, taktik yang digunakan oleh peguambela Anwar yang meminta agar bahagian akhir keterangan semalam dibuat dalam perbicaraan tertutup sebenarnya lebih menimbulkan persoalan, apa lagi temberang yang Anwar cuba konspirasikan dengan pakar-pakar upahannya.

Sehingga setakat ini, Anwar Ibrahim dan para peguambelanya masih tidak dapat mencari jalan bagaimana hendak menafikan air mani Anwar Ibrahim boleh berada di dalam rektum Saiful Bukhari Azlan. Sehingga sekarang juga, Anwar masih berusaha untuk mengaitkan Najib dan isterinya, Rosmah sebagai konspirator pada perbuatan liwat yang menyaksikan air mani Anwar terlepas ke dalam punggung Saiful.

Paling menarik ialah apabila pakar DNA upahan Anwar yang sebenarnya bukanlah seorang pakar, sebaliknya hanya seorang penyelia, gagal menidakkan kepakaran pakar-pakar Malaysia yang mengekstrak DNA Lelaki Y dari sperma, walaupun pakar berkenaan cuba mengatakan ia berasal dari tiga objek iaitu botol air mineral, tuala good morning dan berus gigi.

Hoogland sebenarnya sedang bermain dengan bahaya memandangkan dia bukanlah pakar saraf sebaliknya hanya pakar tulang belakang. Pakar saraf yang juga merupakan bekas doktor peribadi Anwar, Dr. Halili Rahmat bagaimanapun tidak dipanggil sebagai saksi memandangkan pakar tersebut telah keluar dari PKR dan menyertai UMNO.

Berdasarkan keterangan sebelum perbicaraan dijalankan secara tertutup, peguambela Anwar sekarang sedang berhadapan dengan kesukaran untuk membela anak guam mereka itu. Bahkan pendakwaraya nampaknya tidak melakukan sebarang bantahan, besar kemungkinan kerana kelebihan berada pada pihak mereka.

Kita tunggu cross-examine yang akan dilakukan oleh pendakwaraya terhadap pakar tulang belakang upahan itu!!!

0 comments

LAGI PENDEDAHAN GUAN ENG PENIPU BESAR!!!

Lim Guan Eng pastinya sedang mencari-cari jawapan yang paling sesuai untuk menjawab dan kemudian menafikan yang dia telah menipu rakyat Malaysia dan Pulau Pinang khususnya. PENGANUGERAHAN tanah kepada ADUN DAP Padang Lalang, Tan Cheong Heng, pastinya akan dijawab oleh Guan Eng sebagai BERITA JAHAT, BERITA FITNAH dan BERITA DUSTA.

24 Mac 2008, pada ketika Guan Eng ditabalkan sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang, dia berkata wakil rakyat DAP 'diharamkan' daripada memohon tanah selama Pakatan Rakyat memerintah Pulau Pinang. Mana-mana wakil rakyat yang ingkar akan dikenakan tindakan disiplin.

Bagaimanapun, itu hanyalah cerita BOHONG Guan Eng untuk menyedapkan cerita dan nak tunjuk baik. Hakikatnya sebidang tanah berkeluasan 1.1 hektar telah diluluskan oleh Guan Eng di Bukit Mertajam baru-baru ini.

Tanah tersebut terletak di Jalan Song Ban Kheng, Bukit Mertajam dan merupakan lokasi strategik memandangkan kawasan itu sedang pesat membangun. Tanah itu didaftarkan atas nama Tan Cheong Heng, ADUN Padang Lalang dan abangnya, Tan Chong Hock sebagai pemilik bersama.

Apa agaknya alasan yang akan diberikan oleh si penipu besar berlidah biawak itu? Apa pula alasan yang akan diberikan oleh Melayu-Melayu yang menjilat dan menyokong biawak itu?

Yang pastinya, Guan Eng tidak akan menunggu panjang untuk meneruskan tabiat berbohongnya!




0 comments

LIDAH GUAN ENG MEMANG COP BIAWAK!!!

Entah apa gerangannya, amat menghairankan apabila ramai Melayu PAS dan PKR begitu menyanjungi Guan Eng. Ada yang berpendapat Guan Eng jauh lebih bagus berbanding para pemimpin Melayu terutama sekali dari UMNO, kononnya kerana bersih dan tidak rasuahnya dia. Kononnya lagi, Guan Eng lebih telus berbanding para pemimpin UMNO, malah lebih suci bersih berbanding para pemimpin PAS, apatah lagi PKR.

Walaupun berkali-kali telah didedahkan bagaimana rakyat Johor yang melompat ke Melaka dan kemudian menjadi Ketua Menteri di Pulau Pinang itu menipu dan memperdayakan rakyat Pulau Pinang, khususnya orang Melayu, masih ramai Melayu Pakatan yang siap sedia mempertahankan Guan Eng dengan sepenuh jiwa raga mereka.

Nak tengok Guan Eng menipu senang saja. Guan Eng pasti akan mempertahankan dirinya kalau dia diacah. Senario terbaru menyaksikan Rais Yatim 'mengusiknya' tentang penggunaan Bahasa Melayu... cepat-cepat Guan Eng bagi 'surat tunjuk sebab' yang dia memang berbahasa Malaysia. Entah tang mana yang dikatakan Bahasa Malaysia, hanya dia yang lebih tahu. Takut sangat dia dengan perkataan Melayu. Cukup prejudis dia dengan Bahasa Melayu walaupun Bahasa Malaysia yang dimaksudkannya itu adalah Bahasa Melayu. Bahasa Melayu tidak pernah bertukar menjadi Bahasa Malaysia.

Katanya, Rais Yatim jahat dan berniat fitnah. Katanya lagi, sekolah tersebut wujud jauh lebih lama berbanding Kerajaan Pakatan Pulau Pinang. Konon-kononnya pengelola Sekolah Han Chiang tidak terlibat dengan politik dan hanya pendidikan. Alasan pembohong yang dibuat oleh Guan Eng itu sebenarnya hanya berniat hendak membodoh-bodohkan manusia lain.

Guan Eng barangkali masih tidak sedar bahawa Bahasa Kebangsaan sememangnya terpinggir, terutama sekali apabila ia membabitkan sekolah-sekolah vernakular. Bahkan dari kalangan vernakular itu jugalah yang mendesak agar Bahasa Kebangsaan itu terdiri daripada Bahasa Melayu, Bahasa Mandarin, Bahasa Inggeris dan Bahasa Tamil.

Itu sebablah, Guan Eng tidak segan silu menafikan yang dia tidak berbahasa kebangsaan kerana menurutnya dia berucap dalam Bahasa Mandarin, Bahasa Inggeri dan Bahasa 'Malaysia'.
8
Kalau dia sebut tentang Bahasa 'Malaysia' tu, faham-fahamlah, apa maksud 'Malaysia'nya....


0 comments

VIDEO: BERPANTANG MAUT SEBELUM AJAL!!!


Kematian adalah satu kepastian... ia telah ditetapkan dan tidak boleh diubah atau diganjak walau sesaat, walau sedetik, bahkan walau dengan satu kerlipan mata.

Kalau sudah belum ajal, apa yang berlaku, nyawa masih melekat di badan...

Jadi, sementara ada nyawa, nafas dan roh di badan... berhati-hatilah kerana pada bila-bila masa, tubuh akan kehilangan ketiga-tiganya dalam sekelip mata dengan sebab-musabab yang kadang-kadang tidak masuk akal!!!

0 comments

VIDEO: AWAS! ADA KELUCAHAN MELAMPAU!


Kalau anda rasa tidak senang hati, tak payah tengok...

Kalau anda rasa tak selesa, jangan tengok....

Kalau anda rasa mual, tak perlu paksa diri untuk tonton...

Kalau anda rasa jijik, berhenti daripada terus menontonnya.

TAPI...

Kalau anda rasa terangsang selepas menonton klip video ini, jangan anda salahkan kami!!!

Sebabnya, anda yang membuat keputusan untuk menonton dan kemudian syok sendiri!!!

0 comments

Thursday, October 6, 2011

DAP COVER LINE UNTUK ELAK DIANGGAP RASIS!!!

Thursday, October 6, 2011
DAP mula bersuara tentang tindakan yang telah mereka ambil terhadap ADUN Bentayan yang baru-baru ini mendedahkan kononnya dia ingin dibeli oleh seseorang dengan harga sekian-sekian, bagi mengelakkan kemarahan ahli-ahli DAP dari kaum India.

Semuanya bermula apabila semakin ramai yang mempertikaikan tindakan terhadap M.Manoharan yang telah digantung selama 6 bulan selepas menghina Jalur Gemilang, tetapi tiada sebarang tidnakan yang berani diambil terhadap Guan Eng yang telah menghina Johor dan Malaysia secara amnya di luar negara.

Dalam satu perkembangan yang lain, DAP kelihatan begitu kelam-kabut apabila MCA mula melakukan serangan secara teratur. MCA turut mempersoalkan tentang tindakan chauvinist DAP padahal DAP seringkali mengakui mereka adalah parti yang berbilang bangsa. Sedangkan hakikatnya, tindakan yang dilakukan oleh DAP sangat berbeza bergantung kepada bangsa dan bertentangan sama sekali dengan apa yang mereka lafazkan.

Ahli-ahli DAP berbangsa India barangkali sudah dapat melihat bagaimana mereka sebenarnya tidak lebih daripada anjing-anjing berkepala berulat kepada Lim Guan Eng dan suku-sakatnya. Apa yang berlaku kepada Kulasegaran, Ahli Parlimen Ipoh Barat dan ADUN Kota Alam Shah, M.Manoharan merupakan manifestasi kebencian chauvinist dalam DAP kepada masyarakat India dan pemimpin-pemimpin berketurunan India.

Ahli-ahli DAP berketurunan India boleh menyalak sajalah...

0 comments

HASAN ALI BELASAH MALAYSIAKINI DAN MALAYSIAN INSIDER!!!

Media yang paling kuat berbohong, memberikan imej buruk kepada badan-badan penguatkuasaan Islam dan umat Islam iaitu Malaysiakini dan Malaysian Insider, hari ini dikecam oleh Hasan Ali ketika dia memberikan penjelasan di hadapan 180 orang pengamal media ketika merasmikan Seminar Implementasi Dasar dan Strategi: Peranan Media Dalam Mendepani Ancaman Akidah di Shah Alam hari ini.

Biarpun Hasan Ali tidak membuat atau menyebut nama kedua-dua media itu secara berterus-terang, tetapi umum mengetahui kedua-dua media portal itulah yang paling kuat mengecamnya dan JAIS serta melabelkan pemeriksaan yang dilakukan oleh JAIS ke atas Dream Centre yang digunakan oleh Gereja Methodist Damansara Utama pada 4 Ogos lalu sebagai SERBUAN.

Tindakan pemeriksaan yang dilakukan oleh JAIS di premis tersebut telah menemukan 12 orang individu yang pada kad pengenalan mereka tertera perkataan ISLAM, tetapi salah seorang daripada mereka enggan mengaku beragama Islam serta mengelak daripada menjawab soalan-soalan penguatkuasa JAIS.

Menariknya juga, dalam pemeriksaan tersebut, salah seorang daripada mereka mengenakan rantai dan cincin yang ada salib walaupun namanya pada kad pengenalan adalah nama orang Islam dan tertera juga agamanya sebagai Islam di kad pengenalan miliknya.

DAP dengan menggunakan Khalid Ibrahim telah mengeluarkan arahan agar semua Exco menutup mulut bagi mengurangkan kemarahan umat Islam di Selangor terhadap Pakatan Rakyat.

Tindakan yang dilakukan oleh Hasan Ali hari ini, jelas telah melanggar arahan yang dibuat oleh DAP menerusi Khalid Ibrahim, meskipun dia cuba berselindung dengan kononnya enggan mengulas isu tersebut meskipun 'banyak yang ingin diperkatakan'.




1 comments

TUDUHAN SIMPAN VIDEO SEKS ANWAR, THE FLYING KICK MENGAKU....!!!!

Selepas melihat sahaja sambil tersenyum gelagat PAPAGOMO dan RBF ONLINE, PARPUKARI dan GAP, nampaknya tibalah masanya THE FLYING KICK membuat pengakuan terbuka berhubung isu VIDEO LUCAH Anwar Ibrahim.

Adalah diakui, memang THE FLYING KICK memiliki video lucah Anwar Ibrahim....

Tetapi klip video lucah itu, TFK download dari YouTube sebelum dihapuskan oleh YouTube. Bila Trio Datuk T dihadapkan ke mahkamah dan selepas polis memberi amaran, maka klip video tersebut telah dibuang dari komputer TFK. Tak berbaloi nak simpan benda-benda segitu dalam komputer ini. Lagipun anak-anak kerap berkongsi menggunakan komputer ini untuk kerja-kerja sekolah mereka.

Apabila GAP membuat TUDUHAN LIAR dan FITNAH yang TFK menyimpan klip video lucah Anwar Ibrahim, TFK terus mengaku. Bagaimanapun, setelah lama bertekak dan saling memaki hamun, barulah TFK faham, yang dimaksudkan oleh GAP adalah klip video seks kedua yang menimbulkan kebingungan sebelum ini.

Kalau video lucah kedua tu, TFK tidak ada kena-mengena dengan ini gambar. Bagaimanapun, TFK yang berkongsi bilik hotel dengan MEDAN INFO-MIK untuk 'TEAM-BUILDING' baru-baru ini di Trolak, Perak, telah terlihat lelaki pertengahan 40-an itu sedang menonton sesuatu dari komputernya. Apabila ditanya, katanya itu adalah video lucah 'HANGAT'. Bagaimanapun, klip video lucah tersebut agak berbeza daripada yang pernah dipaparkan sebelum ini.

Apabila cerita video lucah kedua disiarkan oleh PAPAGOMO baru-baru ini, TFK teringatkan klip video tersebut dan mendapati terlalu banyak persamaannya.

Jadi, TFK mengesyorkan sesiapa sahaja yang inginkan kepastian tentang klip video tersebut, sila dapatkan daripada MEDAN INFO-MIK. Lagipun gambar-gambar berahi yang kerap dipaparkan dalam postingnya, seolah-olah memberi gambaran yang dia memiliki klip video berkenaan.

TFK tidak memiliki apa-apa klip video lucah atau pita video atau cakera video lucah sebab kalau nak tengok pun, tak perlu susah-susah nak simpan benda yang dilarang oleh undang-undang dan agama tuh!!!

Tanya MEDAN INFO-MIK!!!

0 comments

N.SURENDRAN KEMBALI BERLAWAK JENAKA!!!

Bozo The Clown of Pakatan Rakyat, N.Surendran 'bergurau' dan 'bercanda' lagi. Peguam pengecut yang apabila dipanggil untuk memberi keterangan di balai polis, menggelupur dan riuh rendah bagaikan KELING KARAM, berkata Menteri Dalam Negeri dan Ketua Polis Negara perlu dipertanggungjawabkan.

Dia merujuk kepada jawapan bertulis Ibn Hussein Onn 'The Amaran Ones' apabila Menteri terbabit mengisytiharkan sejumlah kanister telah dilepaskan yang memakan perbelanjaan sebanyak hampir RM23,000. Peguam yang juga Naib Presiden dilantik Anwar itu berkata, pelepasan kanister pemedih mata adalah diklasifikasikan sebagai JENAYAH dan CUBAAN MEMBUNUH. (BACA DI SINI)

Babi hitam ini cuba menyalahkan pihak polis kerana para penunjuk perasaan terpaksa menghidu asap pemedih mata. Bagaimanapun, dia tidak pula berkata apa-apa tentang perlanggaran undang-undang dan hukum yang dilakukan oleh para peserta perhimpunan BERSIH 2.0 walaupun nasihat, peringatan dan amaran telah diberikan oleh kerajaan serta polis.

Dia telah dipanggil sebelum ini oleh Polis Dang Wangi apabila menuduh polis cuba melakukan pembunuhan ke atas Anwar Ibrahim. Terketar-ketar dan riuh rendah sebab dia dipanggil memberi keterangan. Fikirnya, sebagai seorang peguam, dia bebas berbuat dan bercakap apa-apa sahaja.

Sekarang, dia kembali mengulangi tuduhan bahawa polis cuba membunuh walaupun beberapa bukti jelas menunjukkan gerombolan yang menyertai BERSIH 2.0, terutama yang diketuai oleh Tian Chua sebenarnya berniat MEMBUNUH ANGGOTA POLIS yang cuba menyuraikan mereka, sehinggalah polis terpaksa menembak gas pemedih mata.

Agak menarik, kerana walaupun anggota serta pegawai telah diancam nyawa serta keselamatan mereka ketika menjalankan tugas untuk menyuraikan penunjuk perasaan tersebut, tidak sebiji peluru hidup dilepaskan sama ada ke udara, apatah lagi ke badan penunjuk-penunjuk perasaan itu.

Malah, lebih menarik lagi, polis langsung tidak menggunakan peluru getah, sekalipun negara yang seringkali memuji Pakatan Rakyat seperti Amerika Syarikat dan Israel Zionis, bahkan Switzerland, penggunaan peluru getah adalah perkara biasa.

Cubaan membunuh kepala hotak dia.... kalau berlaku cubaan membunuh, hari ini Anwar Ibrahim tidak akan terus temberang mahkamah dengan cerita karutnya kononnya pergerakannya terbatas!!!

Bodoh punya peguam!!!

0 comments

VIDEO: KEBERANIAN BUDAK UMUR 12 TAHUN LAWAN PEROMPAK BERPISTOL!!!


Nak cakap apa?

Memang budak ni berani.... walaupun mungkin reaksinya adalah disebabkan terkejut. Tetapi kalau dah pistol yang diacukan, sesiapa pun pastinya akan terkencing dalam seluar. Sembang deras bolehlah tapi bila dah muncung pistol di kepala dengan picunya boleh ditarik pada bila-bila masa, kalau tak putus nyawa pun, dah tentulah menangis teresak-esak.

Jadi, tentangan atau respons yang ditunjukkan oleh budak lelaki dalam klip video di atas, memang wajar ditabik!

0 comments

AKTA BARU KAMPUNG BARU DILULUSKAN!!! SEMUANYA SALAH WAKIL RAKYAT PAKATAN RAKYAT!!!



Rang Undang-Undang Perbadanan Kampung Bharu 2011 telah diluluskan oleh Parlimen petang tadi. Undi yang menyokong adalah 72 berbanding 28 yang menentang. Undang-undang tersebut diluluskan menerusi UNDI BELAH BAHAGIAN.

Kaedah pengundian tersebut diminta sendiri oleh wakil Pakatan Rakyat iaitu Dr. Hatta Ramli (PAS-Kuala Krai).

Yakin sangat kononnya Pakatan akan berjaya menggagalkan undang-undang tersebut, mereka bersorak ke arah wakil-wakil rakyat kerajaan. Bagaimanapun, seperti biasa, setiap kali bersorak, setiap kali itulah juga punggung mereka bercelomes dengan taik. Mereka gelakkan orang lain, tapi tak sedar mereka sendiri adalah taik.

Undang-undang tersebut telah dinyatakan akan dibentangkan selepas pembacaan kali kedua ditarik balik semalam. Bagaimanapun, wakil-wakil Pakatan Rakyat yang lebih seronok bermain politik tetapi tidak pernah mempedulikan kebajikan rakyat, menyebabkan KEBANYAKAN daripada mereka ponteng daripada menghadiri sidang dewan rakyat.

Boleh sembang sahajalah wakil-wakil rakyat Pakatan Rakyat. Selepas ini, mereka pastinya akan melalak-lalak ke sana ke mari menceritakan bagaimana UMNO dan Barisan Nasional menjual tanah Melayu di Kampung Bharu. Sedangkan fungsi dan tugas mereka sebagai pembangkang dengan menghalang rang undang-undang tersebut daripada diluluskan, tidak dijalankan.

Nak salahkan kerajaan, habis tu, apa fungsi pembangkang? Apa cerita check-and-balance dalam Parlimen?

Kalau beginilah adanya pembangkang, lebih baik tak payah ada pembangkang langsung. Setakat nak buat lawak dan bertekak macam yang dilakukan oleh Mahfuz Omar yang bertekak dengan Bung Mokhtar Radin (BN-Kinabatangan), lebih baik semuanya pakat ghuyub-ghuyub. Buat habis duit rakyat bayar elaun puak-puak ni saja!


0 comments

SURE PUNYALAH, FAEKAH MESTI MENGERANG LAGI NIH!!!


Faekah tentu tidak senang duduk dengan entry terbaru bekas Menteri Besar Selangor, Khir Toyo. Tentu juga Faekah sedang berkira-kira hendak membogelkan Khir Toyo lagi macam yang diikrarkannya dahulu. Lagipun, memang Faekah akan bagi respons baik punya setiap kali Khir Toyo buat statement atau entry di blognya.

Khir Toyo dalam entry terbarunya, memperlekehkan BELANJAWAN PAKATAN 2012 yang dilihat lebih kepada pembohongan dan janji-janji manis seorang pengemis yang berangan-angan menang loteri.

Namun yang paling menarik apabila Khir Toyo mempersoalkan tentang tanggungjawab serta janji-janji Pakatan Rakyat yang masih tidak ditunaikan sehingga kini di Selangor dan 4 negeri yang lain.

Contoh terbaik yang diberikannya ialah CUKAI PINTU. Sememangnya Selangor di bawah Pakatan Rakyat, bukannya menurunkan cukai pintu seperti yang mereka janjikan sewaktu PRU12 sebaliknya dinaikkan. Selain kenaikan cukai pintu, perkhidmatan menyelenggara dan memperbaiki prasarana termasuklah khidmat pembersihan sampah yang sangat teruk serta tidak terurus.

Menariknya, di sebalik pemotongan segala macam servis untuk rakyat selain penjualan pelbagai aset negeri, Khalid Ibrahim dengan bangganya mengumumkan tentang kejayaan Pakatan Rakyat mengumpul duit dalam akaun berjumlah RM1.8 bilion....

Yang sohehnya, Faekah tentu sudah gatal mulut untuk bercakap!

Kita tunggu apa yang bakal diucapkan oleh Faekah nanti.... apa agaknya ilmu yang dipakai oleh Khir Toyo sehingga Faekah tersangkut hati kepadanya!

Zaharah Awang Kechik sudah sepatutnya rasa cuak...


0 comments

NIZAM KICAP, SUA MB PERAK DISERANG LAGI!!!

Nampaknya perang di Perak semakin bertambah hebat.

Dalam duk kelebek-kelebek blog-blog baru yang muncul bagaikan cendawan selepas hujan bagi tujuan penyenaraian, TFK tertarik dengan sebuah blog yang baru diwujudkan sebulan lalu.

Semenjak kebelakangan ini dan semakin dekat dengan PRU13, semakin banyak pula blog yang muncul. Dan yang pastinya, isi kandungan blog tersebut 'amat menarik' untuk dihayati.

ANDA BACA SENDIRI dan fikir-fikirkanlah!


0 comments

KESIAN WAN AZIZAH, DAH LAMA TIDAK DISETUBUHI ANWAR SEBAB SAKIT TULANG BELAKANG!!!

Dr. Thomas Hoogland bagitahu, kecederaan tulang belakang Anwar adalah kecederaan lama. Penyelesaiannya adalah satu pembedahan kecil dengan bius setempat. Jadi secara tidak langsung, cerita bohong kononnya Anwar ada parut pembedahan besar pada bahagian tulang belakangnya yang digunakan oleh para penjilat Anwar untuk menafikan orang yang mengentot China Doll dalam video seks yang terkenal itu sebagai Anwar, adalah palsu semata-mata. Parut pembedahan tersebut kalau berdasarkan kepada kenyataan Dr. Thomas Hoogland, memang tidak kelihatan sebab ianya pembedahan kecil.

Namun sesuatu yang sangat menarik ialah bagaimana Dr.Thomas Hoogland juga memberitahu, kecederaan Anwar Ibrahim itu akan menyebabkan pergerakannya terbatas bagi mengelakkan kecederaan lama berulang.

Pada tahun ini, dalam pemeriksaan terbaru, Hoogland juga memberitahu mahkamah, Anwar menghidap arthritis dan stenosis atau sakit sendi dan pengecilan tulang belakang. Tidak pula diterangkan stenosis jenis apakah yang dimaksudkan oleh Hoogland tetapi memandangkan Hoogland memperkatakan tentang tulang belakang, jadi kita andaikan maksud adalah cervical spinal stenosis yang biasa dialami, apatah lagi kerap sangat Anwar pakai pembengkung leher!

Apakah selepas ini, maka saksi yang akan dipanggil untuk menyokong pendapat Hoogland itu adalah WAN AZIZAH WAN ISMAIL untuk menceritakan bagaimana Anwar MENYETUBUHINYA dengan penuh hati-hati bagi mengelakkan kecederaan tulang belakang seperti yang dimaksudkan oleh Hoogland.

Mungkin Wan Azizah boleh menerangkan dalam tempoh 4 minit sebelum Anwar memancutkan spermanya, bagaimana pergerakan yang dibuat oleh Anwar Ibrahim di atas tubuhnya atau dia di atas tubuh Anwar!

0 comments

ANWAR MARAH, ROSMAH-NAJIB BERJAYA KETEPI SEPINA!!!

Semalam Mahkamah Persekutuan menolak rayuan Anwar untuk menggugurkan Hakim Mohd Zabidin Md Diah. Cubaan Anwar untuk menggugurkan hakim, dilihat serba melawakkan. Apatah lagi alasan yang diberikan sangat meremehkan dan dilihat lebih kepada usaha untuk memperlekehkan hakim itu sahaja.

Perjalanan kes perbicaraan liwat itu seumpama sebuah filem Tamil yang dipenuhi dengan konflik dan pelbagai drama di dalamnya. Dan seperti juga filem Tamil, kesemua elemen tersebut dicipta oleh Anwar Ibrahim, manakala pihak pendakwaraya dan hakim seperti hero dan heroin yang mengikut arus perjalanan cerita yang dibikin oleh Anwar serta barisan peguambela hebat dan mahalnya.

Untuk memanjangkan lagi cerita ini, maka Anwar Ibrahim dengan bantuan para peguambela hebatnya telah mencipta satu sub-plot iaitu mensepinakan pasangan suami isteri popular Najib-Rosmah. Harapannya, apabila pasangan suami isteri tersebut dibawa masuk ke dalam cerita garapannya, maka dia akan menang secara politik.

Tetapi hakim yang cuba dibuang oleh Anwar Ibrahim, bukanlah seorang manusia yang tolol. Walaupun tidak vokal, sebaliknya hakim tahu apa permainan yang sedang dibuat oleh Anwar. Meskipun sebelum ini ramai yang tidak berpuas hati mengapa dia membenarkan penangguhan demi penangguhan lebih dari 70 kali, ternyata hakim bertindak di luar pemikiran Anwar Ibrahim kali ini.

Rentak permainan Anwar sudah goyah. Dan Anwar kembali menjerit hakim tidak adil, mahkamah tidak telus, perundangan mengikut UMNO... semata-mata kerana kehendaknya tidak dituruti tanpa merujuk kepada lebih 70 kali kes ditunda dan peluang untuk dia membela diri disia-siakan.

Anwar pasti tidak akan berpuas hati kerana hakim membuat keputusan, peguambela-peguambela Anwar gagal membuktikan kerelevanan Najib-Rosmah dalam kes liwat yang sedang dihadapi oleh Anwar sekarang.

Dalam kes liwat pertama dahulu, Anwar juga menggunakan kaedah yang serupa apabila menuduh semuanya adalah konspirasi Perdana Menteri pada ketika itu, Tun Mahathir.

1 comments

VIDEO: BUNUH DIRI DI BILIK SOAL SIASAT


Tidak ada sebarang ulasan yang paling sesuai, melainkan PDRM seharusnya juga meletakkan kamera CCTV di setiap bilik soal siasat bagi mengelakkan sebarang masalah seperti yang berlaku dalam klip video di atas.

Nak lagi bagus dan memudahkan kerja, lengkapkan semua kereta peronda polis dengan kamera CCTV yang dapat merakam setiap kejadian bagi mengurangkan, bukan sahaja salah laku anggota polis tetapi juga mengurangkan rasuah dengan segala urusan perlu dibuat di hadapan kamera pengawasan berkenaan.

Setidak-tidaknya, Pakatan Rakyat susah sikitlah nak cari sebab dan penyebab.

0 comments

VIDEO: TUTUP MULUT AHLI POLITIK GAYA UNITED KINGDOM


Mungkin ahli politik yang tergamam dan tidak langsung dapat menjawab pertanyaan daripada penonton di dalam klip video di atas tidak pernah bertemu dengan Anwar Ibrahim atau Mat Sabu atau Lim Guan Eng. Kalau tidak, tentu dia tidak akan terkedu dan terpaksa minum bagi mengurangkan gemuruhnya. Para pemimpin berjenama besar Pakatan Rakyat itu tentu tahu bagaimana hendak menjawab dan mengalihkan tajuk soalan!

Penonton yang bertanya pula, barangkali juga tidak pernah tahu, kalau dia di Malaysia, dia bukan sahaja akan dipandang bodoh oleh para penyokong Pakatan Rakyat, sebaliknya akan diserang beramai-ramai kerana telah membuatkan pemimpin kesayangan mereka terdiam tidak dapat menjawab.

0 comments

VIDEO: BUKAN MAKHLUK PAKATAN RAKYAT, TAPI SATU KECACATAN!!!


Kerapkali apabila kita berhadapan dengan satu fenomena aneh yang menimpa seseorang manusia, maka mereka yang berfikiran kuno akan berpendapat itu adalah badi, kenan atau sumpahan makhluk halus, jin dan sebagainya.

Bagi orang Islam yang beriman kepada Allah Taala dan Rasul-Nya, pastinya akan berpegang kepada peringatan Nabi s.a.w bahawa tiada sebarang sial majal daripada sesuatu atau pada hari-hari tertentu yang akan menimpa manusia. Sebaliknya manusia memang suka dan sengaja mencari keburukan. Bahkan keburukan itu dihias dengan sebaik-baik dan seelok-eloknya untuk menghilangkan kecacatan dan kemudaratan.

Menonton klip video di atas, jangan pula anda berpendapat bahawa itu adalah makhluk SEPARUH ANJING SEPARUH MANUSIA sebaliknya itu adalah manusia yang mengalami kecacatan dan ketidaksempurnaan bentuk tubuh.

Maka bersyukurlah anda yang diberikan Allah Taala tubuh badan yang sempurna serta akal yang sihat untuk berfikir dan membuat pertimbangan. Jangan kerana terlalu taksub kepada kumpulan yang anda minat, sehinggakan segala keburukan anggota kumpulan itu ditutup sepertimana yang dilakukan oleh penjilat-penjilat PAS dan Pakatan Rakyat!

0 comments

PAS- Antara MUJAHID dan PELACUR politik.

PAS tak yah ler nak puji melangit pempin2 DAP..tak yah lah nak jaga hati pempin2 DAP sangat..tak der faedahnya!!!




PAS masa dalam BN..kabornya tak dapat layanan istimewa seolah2 dianak tirikan, macam2 demand tapi org tak perkara..dan dengor2 pempin PAS kata "kena terajang" keluar ( bukan sendiri nak keluar)..macam langgan pelacur je, dah pakai..bayor..lepas tu tinggalkan.


PAS rasa macam pelacur..sebab tu Nik Aziz tak leh lupakan, dan sangat2 marah, kabor dia ler. Luka bebenor hatinya...jadi sebarang bunyi pasal nak berpadu ngan UMNO, meluap2 marahnya..merajuknya sampai sanggup dilanggan oleh DAP dan PKR le pulak..dan jelas telah diliwat berkali2..



Kenapa PAS jadi gitu?..dalam BN, dibuat macam tu..dalam PAKATAN nampak gaya pun cam tu gak!!




Mungkin kerana niat asal tu..cuma nak buat amar ma'ruf nahi mungkar kerana Allah swt..bukan kerana pangkat, harta, dan pujian.


Tapi sekarang niat mungkin dah lari ( Allah swt saja yg tahu niat masing2, manusia sekadar lihat dan hukum dari luaran yakni perbuatan2 yg dizahirkan)..sebab tu sekarang dihina, diperleceh bukan dari UMNO tapi dari rakan sekutu kapirnya..




haiiii...tak reti2 lagi ke..masih ada peluang utk kembali ke pangkal jalan!! Usah campur adukkan kehendak nafsu ngan kehendak agama..caca marba jadinya!!


-aa

0 comments

Wednesday, October 5, 2011

DAP ADALAH DALANG KENAIKAN HARGA BARANG!!!

Wednesday, October 5, 2011

Semakin dekat dengan pembentangan belanjawan, maka semakin meningkatlah harga barang di pasaran runcit. Anehnya, banyak barangan yang dinaikkan harga merupakan barangan yang lebih berkait rapat dengan orang Melayu.

Sebagai contoh, kicap Cap Kipas Udang yang sangat popular itu telah pun dinaikkan harga oleh para pemborong dan orang tengah yang rata-rata merupakan penyokong DAP sehingga mencecah RM8.00 sebotol. Manakala kicap Po Po yang lebih popular di kalangan orang Cina pula, berharga lebih rendah berbanding Cap Kipas Udang.

Kicap Cap Kipas Udang merupakan keluaran Bumiputera. Manakala Kicap Cap Po Po pula adalah keluargan bukan Bumiputera. Satu lagi kicap yang menjadi mangsa rasis, adalah Jalen yang enggan diedarkan oleh pemborong dan orang tengah yang menguasai pengedaran peruncitan. Kicap-kicap keluargan Bumiputera merupakan antara produk cetak rompak yang paling hebat di pasaran runcit!

Harga ikan basah, sayur, cili api, cili kering dan beberapa barangan lain turut meningkat dengan pantas ekoran perancangan rapi puak-puak DAP dalam persatuan pengedar dan pemborong walaupun pada dasarnya, mereka membeli dari pembekal dengan harga yang jauh lebih rendah.

Apabila ada GOLONGAN BAHLOL dan JAHIL yang mempersoalkan mengapa DAP yang dipersalahkan, mereka sebenarnya sedang berusaha menyembunyikan kejahatan dan jenayah yang sedang dilakukan oleh para pemborong dan pembekal yang kebanyakannya adalah ahli-ahli DAP.

DAP dan Pakatan Rakyat sudah lama memperkatakan tentang kenaikan harga barangan yang masih tidak berjaya dikawal oleh kerajaan. Menyedari bahawa golongan pembekal, pemborong dan orang tengah merupakan pemberi dana, seperti juga pemaju perumahan, DAP dan Pakatan Rakyat membuat tohmahan kononnya Barisan Nasional yang menaikkan harga barangan dan perkhidmatan, walaupun hakikatnya mereka yang mendapat dana yang berlebihan untuk pilihanraya kesan daripada kenaikan harga yang tidak berjaya dikekang.

Sama ada golongan bodoh itu sedar atau sebaliknya, mereka telah pun dipermainkan dengan taktik yang paling ringkas dan paling asas!

0 comments

A.SAMAD SAID TENAT AKIBAT TERCEKIK JANGGUT SERABAINYA!!!

Hilang habis suara A.Samad Said dan para pejuang bahasa yang sanggup bersusah payah berhimpun dan menyesakkan jalan raya di seluruh Kuala Lumpur dua tahun lalu kerana menentang PPSMI. Hilang sudah telur dan segala keberanian termasuklah dari kalangan Melayu-Melayu PKR dan PAS yang lambat lepa nak berdemonstrasi bagi menzahirkan bantahan dan kemarahan.

Dan yang paling menariknya, sudah tentulah para jurublog Pakatan Rakyat yang ketika tentangan terhadap PPSMI dibuat, segala benda dicungkil termasuklah kecenderungan pimpinan kerajaan yang lebih selesa berbahasa Inggeris berbanding Bahasa Melayu yang merupakan bahasa kebangsaan Malaysia.

Sebabnya sangat mudah. Kali ini ianya membabitkan Lim Guan Eng, manusia yang dianggap sebagai khalifah oleh ahli-ahli PAS sekalipun secara halus dan dengan mata terang, Guan Eng sudah berkali-kali menghina PAS sehingga ke tahap anjing kurap.

Guan Eng menyerang Rais Yatim yang menegur tentang majlis-majlis rasmi yang hanya menggunakan bahasa Mandarin dan bahasa Inggeris. Guan Eng seperti biasa akan bersilat lidah menafikan apa yang tertera dan apa yang terbukti benar. Dia akan berusaha untuk mengatakan bahawa kebenaran itu adalah kepalsuan. Setiap apa yang benar, bagi Guan Eng adalah palsu. Manakala yang palsu pula akan dibesar-besarkan seperti satu kebenaran hakiki.

Tiada sebarang suara daripada para pejuang bahasa terutama sekali A.Samad Said yang begitu teruja masa menentang PPSMI. Tiada juga suara seekor pun pemimpin PAS yang menentang Guan Eng, sebaliknya berpura-pura lubang telinga tersumbat tahi. Tidak ada sebuah blog pro-Pakatan yang begitu tegar memperjuangkan bahasa Melayu bagi pihak Pakatan Rakyat tetapi apabila terkena ke batang hidung sendiri, mencari-cari isu lain yang lebih remeh, termasuklah cerita seks dan rogol.

Ternyata, kuasa Guan Eng begitu menakutkan puak-puak ini. Kalau bab UMNO, masing-masing sampai sanggup ke jalan raya untuk berdemonstrasi, tetapi kalau ianya dilakukan oleh Guan Eng, Samad Said pun macam orang tengah nazak sebab tercekik janggut dan misainya yang berserabai!!!

0 comments

SIAPA PENYIMPAN VIDEO SEKS ANWAR? PARPUKARI ATAU RBF ONLINE?

Tanda tanya siapa sebenarnya yang 'menyimpan' video seks kedua membabitkan Anwar Ibrahim, semakin menyerabutkan. Maklumat awal menyatakan video tersebut ada di tangan Sahabat Blogger, RBF Online. Bagaimanapun selepas didesak dan ditanya, RBF menafikan yang dia menyimpan video tersebut, sebaliknya kekal dengan kenyataan awalnya bahawa dia hanya menonton sekali di Bangkok.

Kenyataan terbaru RBF, turut menafikan dakwaan seorang lagi Sahabat Blogger, PAPAGOMO yang dia menyimpan video berkenaan. (RUJUK PRINTSCREEN DI BAWAH)

Bagaimanapun, satu nama lagi dikaitkan dan kali ini 'kekalutan' itu bertambah menyerabutkan apabila PARPUKARI turut disabitkan dalam pemilikan video berkenaan.

Sehingga kini, video itu masih tidak disiarkan sepenuhnya oleh sesiapa pun. Sebaliknya yang menjadi 'pertikaian' sekarang adalah, siapa yang memiliki klip video tersebut....

Sampai bilakah agaknya 'kekalutan' ini akan berakhir?

0 comments

VIDEO: BALASAN UNTUK PEROMPAK BARANG KEMAS!!!


Ada pejuang hak asasi manusia yang bising kenapa layanan buruk diberikan terhadap penjenayah yang berjaya ditangkap oleh orang awam. Kata mereka, penjenayah wajar dihadapkan ke mahkamah, dibicarakan dan kemudian dijatuhi hukuman berdasarkan undang-undang, bukannya undang-undang buatan sendiri di tangan orang awam.

Namun, bayangkanlah, anda berhadapan dengan situasi ini. Barangan anda dicuri dan dirompak. Anda juga telah dicederakan, tetapi anda tidak dibenarkan berbuat apa-apa walaupun perompak telah berjaya ditangkap oleh orang ramai. Sebaliknya anda hanya boleh ke balai polis dan membuat laporan.

Anda rasa berbaloi atau tidak langkah-langkah sebegitu rupa? Tolong bagi pandangan sikit!

0 comments

Hudud... PAS Tak Mahu Sembahyang Hajat Pecah Perut Ke?

aku belek2 sana dan sini..jengok2 sana dan sini..pasang telinga sana dan sini..kalau2 ada berita na buat demo ke, atau nak buat semayang hajat besar2an kat mana2 stadium..semayang hajat pecah perut pempin2 DAP "yg menghormati PAS ngan tak setuju HUDUD".

PAS yg mencadang yg dikatakan dari kalangan ulamak para pempin2nya macam tak perasan lak yakni sejak bila org Islam nak amalkan Islam kena minta izin ngan orang2 kapir..

sebenar2nya PAS ni benar2 ke nak pejuangkan HUDUD??? cuba citer terang2 sikit..

PAsal dakwat kekal..sanggup ikut buntut Ambiga brdemo..Pasal Anu Anwar tertuduh, sanggup berdemo, berhari2 semayang hajat..pasal royalti minyak, sanggup semayang hajat besar2an..

Semuanya kerana kepentingan dunia semata2...

Bila bab akhirat..menikus cam tikus munduk. Mana kegarangan, semangat brdemo, semangat semayang hajat ni??

Apakah semayang2 hajat yg dibuat utk perkara yg leh untungkan dunia mereka sahaja jika makbul...tapi perkara2 yg bakal menyusahkan tak nak buat semayang hajat2 takut2 nanti makbul ler pulak.

Jika benar dimakbulkan pulak..kena rangka undang2, kena tu dan ini..maklum ler sejak merdeka hingga hari ni, yg sibuk buat pembangunan pada agama ialah Kerajaan..mereka hanya keja berkokok je dan komplen yg org lain tak betul dan buat tak kena..

Tunjukkanlah kepada org2 kapir..kekuatan semayang hajat yg di imamkan oleh Tuan Guru kita..mustahil Allah swt tak bantu sesuatu yg Dia sendiri perintahkan..kecuali memang tak nak buat ler, sekadar hanya canang2, gebang2 pilihanraya je..ADA berani ke nak doa pecah perut pada Karpal? pada Lim Guan Eng?

Dulu2 dengor citer..dengor citer ler, puak2 ni tidak takut sesapa melainkan Allah swt, dengor2 ler.

Nak citer bab2 pembinaan pasarana ibadat dan pendidikan..kerajaan dah buat dan masih baiki.

Nak citer pembangunan ekonomi Islam..kerajaan dah buat dan masih berusaha.

Nak citer mahkamah syariah..kerajaan dah mulakan dan masih ada banyak ruang utk dibaiki dan pertingkatkan..

pendek citer..hudud je belum..Bayangkanlah jika hudud dilaksanakan..apa pulak tajuk kempen PAS? cuba bagi hint sikit..




-aa



0 comments

DAP DI SEBALIK PERANG YANG BAKAL DILANCARKAN CHEGU BARD!!!

Bimbang majlis ceramah Pakatan Rakyat di Rembau akan menerima nasib yang sama seperti di Ampang, dua minggu lepas, Chegu Bard buat polemik kononnya Pemuda Pakatan Rakyat akan berhimpun di Rembau untuk berhadapan dengan PERKASA dan Pemuda UMNO.

Hakikatnya, Chegu Bard sebenarnya hanya cuba memanipulasi keadaan. Apatah lagi kebencian orang ramai terhadap Mat Sabu pasti akan mendorong kepada satu lagi tunjuk perasaan. Rembau dan Ampangan merupakan antara tempat yang menjadi kediaman bekas-bekas serta pesara-pesara tentera serta pasukan keselamatan yang lain.

Mat Sabu sebelum ini telah menghina pasukan keselamatan yang menyifatkan mereka sebagai anjing penjajah ekoran tentangan keras pasukan keselamatan yang berjaya memastikan negara ini selamat daripada penjajahan komunis.

Negeri Sembilan merupakan salah sebuah negeri yang sedang diserang oleh DAP. Bagaimanapun, kehebatan serangan DAP lebih banyak mempergunakan PKR dan PAS. Untuk menawan Negeri Sembilan, DAP telah menggunakan pemimpin-pemimpin muda Melayu seperti Chegu Bard dengan janjinya Menteri Besar jikalau Pakatan Rakyat menang di Negeri Sembilan adalah Melayu.

Disebabkan itulah, Chegu Bard begitu aktif mencari tempat dan tapak di Negeri Sembilan, khususnya di Rembau. Pastinya dia sangat teruja dengan tawaran yang dibuat oleh DAP. Pada masa yang sama, DAP juga mempunyai seorang calon Melayu yang dilihat lebih sesuai berbanding Chegu Bard iaitu ASPAN ALIAS yang juga merupakan seorang blogger yang dikategorikan oleh puak-puak penjilat Pakatan Rakyat sebagai Blogger UMNO.

Aspan Alias dikhabarkan telah pun menyertai DAP dan bakal bertanding di Lobak, salah satu DUN yang dikuasai oleh DAP menerusi Anthony Loke yang juga merupakan Ahli Parlimen Rasah.

DAP telah mencanangkan yang mereka berpeluang untuk menang di Negeri Sembilan, terutama menerusi calon-calon Melayu. Dan kemenangan tersebut akan menjadi satu realiti hasil bantuan PAS dan PKR.

Hajat PKR untuk menjadikan Negeri Sembilan sebagai kubu mereka yang baru, tidak akan kesampaian. Bukan kerana UMNO tetapi kerana DAP. Manakala PAS pula akan kekal sebagai balaci tidak bergaji untuk PKR dan DAP!

Justeru, kehadiran Mat Sabu di Rembau sebenarnya disebabkan perancangan halus DAP yang cuba mendapatkan undi-undi di daerah yang majoritinya adalah Melayu. Tanpa Melayu yang dihina dan diperlekehkan oleh DAP, parti tersebut tidak akan mampu pergi lebih jauh.

0 comments

SIAPA PEMIMPIN PEMBANGKANG ISLAM YANG MERAYU DOA PADERI?

Ada berita yang menggemparkan membabitkan manusia yang kalau berada dalam kelompok umat Islam, dialah yang paling zuhud, dialah yang paling alim, tetapi apabila ada di dalam kelompok bukan Islam, dialah yang paling liberal dan dia jugalah yang paling moderat. Gemparnya berita ini bukan lagi membabitkan soal kemaluannya yang ‘merayau’ merata-rata tanpa sebarang pantang larang, kerana terdesak, akidah pun boleh digadaikan.

Sumber memberi maklumat, seorang pemimpin pembangkang beragama Islam sedang terdesak dan sangat tahu bahawa keputusan mahkamah tidak akan berpihak kepadanya berdasarkan bukti-bukti yang disediakan oleh pihak pendakwaraya sangat mengesankan, apatah lagi pasukan pembelaan termasuklah saksi-saksi yang ditampilkan pula lebih kepada main-main dan suka-suka, tidak membantu langsung.

Dengan kata lain, perjalanan perbicaraan tidak langsung memberikan petunjuk bahawa pemimpin tersebut mampu mengenepikan tuduhan liwat ke atasnya, memandangkan dia sendiri tidak membela diri daripada tuduhan tersebut. Ini jelas menerusi peluang yang diberikan kepadanya untuk membela diri hanya digunakan untuk berceramah politik dan menghentam Najib Abdul Razak.

Dek kerana sudah tahu yang dia memang tidak boleh berbuat apa-apa lagi, sama seperti kebanyakan manusia lain, pemimpin politik itu berpaling kepada agama. Anehnya, dia tidak berpaling kepada agama Allah Taala tetapi kepada seorang paderi.

Apa yang didoakan dan apa yang disuruh oleh paderi tersebut agar pemimpin politik itu akur, itu tidaklah boleh diceritakan di sini memandangkan ia masih lagi menjadi perkara rahsia. Namun daripada apa yang diberitahu, secara jelas, pemimpin politik tersebut yang sangat terdesak, sampai sanggup menggadaikan maruah agama dan akidah yang dianutinya semata-mata kerana terlalu takut masuk penjara.

Kalau di luar, dia bukan main lagi galak bersembang tentang keberaniannya, tetapi hakikatnya, pemimpin politik itu tidak mampu menyembunyikan ketakutannya. Permintaannya kepada paderi berkenaan begitu keterlaluan bagi seseorang yang mengaku dia beragama Islam.

SUMBER; SEL13.COM


0 comments

DAP KEKAL MENENTANG DI SEBALIK PUJI-PUJIAN PAS!!!


Karpal Singh tegaskan, DAP kekal menentang perlaksanaan hukuman hudud meskipun Pakatan Rakyat berjaya memperolehi 2/3 majoriti pada PRU13 kelak. Pengerusi DAP Kebangsaan itu berkata, perlembagaan negara adalah perundangan tertinggi dan undang-undang negeri perlu diselaraskan dengan Perlembagaan negara.

PAS di sana sini dan di dalam serata blog mengatakan DAP sudah boleh menerima hudud walaupun secara mulutnya, mereka menentang. Kata mereka lagi, DAP tidak ada halangan untuk hudud dilaksanakan di Kelantan dan Terengganu.

Atau dalam bahasa mudah, DAP tidak menentang perlaksanaan hudud di negeri-negeri Melayu di mana PAS menjadikan negeri-negeri tersebut sebagai kubu kuat.

Janji PAS ialah, DAP akan mendapatkan undi bukan Melayu untuk mereka, manakala undi-undi Melayu pula untuk DAP. Disebabkan itu, ada dua cerita yang saling berbeza. Untuk negeri-negeri majoriti Melayu, PAS sembang besar tentang sokongan DAP terhadap hudud, manakala di negeri-negeri bukan kubu kuat PAS, sembang tentang hudud bernada lain.

Secara jelas dan kesimpulannya, PAS hanya syok sendiri tentang Pakatan Rakyat. PAS mengharapkan DAP akan bagi endorsement terhadap taktik politiknya. Walhal DAP tidak pernah menganggap PAS sebagai rakan sekutu, sebaliknya hanyalah pencacai yang boleh menarik lebih banyak undi Melayu untuk DAP.

Tidak lebih dan tidak kurang!

Disebabkan itulah, DAP tidak pernah berselindung menentang hudud atau mana-mana rancangan PAS yang dilihat boleh memberi kebaikan kepada umat Islam tetapi bertentangan dengan dasar DAP yang lebih chauvinist dan perkauman!


0 comments

BILA MCA PERTARUHKAN WANITA JELITA, DAP PULA PANAS PUNGGUNG!!!

Peminat-peminat dan penjilat-penjilat DAP sakit hati dengan perubahan sikap yang ditunjukkan oleh MCA. Bukan sahaja MCA menghentam DAP secara lebih kerap dan teratur bahkan turut menggunakan sebahagian daripada taktik DAP untuk memerangi chauvinist yang dipuji-puja oleh puak-puak PAS yang baru tahu tentang kemajmukan kaum dan budaya di negara ini.

Tujuh orang jelitawan yang diperkenalkan oleh MCA menarik perhatian. Dan apabila gambar mereka dihebahkan ke Internet, puak-puak yang dengki dan jealous mendakwa, jelitawan-jelitawan tersebut telah diupah untuk menjadi sebahagian daripada MCA.

Sedangkan menurut Ketua Beliawanis MCA, Tee Hooi Ling, jelitawan-jelitawan tersebut sudah lama menjadi ahli MCA.

Agak aneh, kalau MCA, semuanya diupah tetapi kalau DAP, semuanya tulen. Tidak pula dipertikaikan, berapa lama Janice Lee jadi ahli DAP sebelum dia ditugaskan untuk 'melacur' di DUN Teratai. Berapa lama pula Hannah Yeoh jadi ahli DAP sebelum 'dilacurkan'. Begitu juga dengan beberapa nama lain, terutama di Sarawak. Ada sesetengahnya, termasuklah jantan kabaretnya seperti Jeff Oii, masuk DAP tidak sampai seminggu sebelum diangkat sebagai calon dan kemudian menjadi wakil rakyat.

Kenapa apa yang dibuat oleh DAP tidak dipertikaikan, tetapi apabila membabitkan komponen Barisan Nasional, semuanya dianggap sebagai upahan?

Pengimejan Barisan Nasional sebagai sebuah parti gabungan yang sudah dinosaur sifatnya, kadang-kadang amat menjengkelkan. Sepertimana yang dilakukan oleh Anwar dengan cubaan memberi imej buruk kepada Najib Abdul Razak, walhal dia sendiri jauh lebih kotor dan jauh lebih korup berbanding orang yang cuba diburukkannya.

0 comments

Blog Archive

Labels