1M4U

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, November 22, 2011

KETUA UMUM NANAR, NAIB PRESIDEN PULA SASAU!!!

Tuesday, November 22, 2011

Kenyataan N.Surendran kononnya polis berkonspirasi untuk menyumbat Anwar Ibrahim ke dalam penjara sepertimana yang tersiar dalam media rasmi PKR, sungguh menggelikan hati. Sebagai Naib Presiden PKR yang dilantik oleh Anwar Ibrahim untuk menggantikan N.Gobalakrishnan sehingga menyebabkan Ahli Parlimen Padang Serai itu keluar dari PKR, N.Surendran yang turut berkerjaya selaku peguam, mencerminkan kebangangan yang sudah tidak mampu diubati sekalipun disuntik dengan pelali buat psikotik paling bahaya di dunia!

Mungkin anak muda berbulu itu tidak pernah kenal dengan pemimpin lain yang boleh mengampu dan membengkakkan lubang punggung selain Anwar Ibrahim. Jadi, sebab itulah, dia sentiasa beranggapan Anwar cuba dianiayai oleh polis.

Polis nak aniaya Anwar?

Bukankah Anwar sewaktu menjadi Timbalan Perdana Menteri dulu yang cuba aniayai polis dengan penyalahgunaan kuasa sehingga akhirnya dia dimasukkan ke dalam penjara? Adakah sebab polis enggan mengikut kehendaknya melanggar undang-undang, maka polis dianggap cuba aniaya Anwar?

Yang balun China Doll adalah Anwar Ibrahim. Dalam video yang disahkan sebagai 100% tulen itu juga adalah Anwar Ibrahim. Yang buat laporan polis menafikan dia dalam video tersebut adalah Anwar sendiri... jadi, mari tang mana agaknya polis cuba aniayai Anwar?

Adakah polis yang telah memaksa Anwar Ibrahim membalun China Doll? Adakah polis telah membelasah kepala Anwar sehingga fesyen rambutnya bertukar jadi fesyen rambut Hitler untuk dia membuat laporan palsu?

Peguam jenis menatang apa si N.Surendran sehinggakan benda sebegitu pun nak membodohkan pengikut-pengikut PKR? Takkanlah daya berfikir ahli-ahli PKR begitu rendah dan langsung tidak bermutu sehingga mudah diperdayakan dengan tipu belit murahan N.Surendran?

Anda rasa-rasa kenyataan bebal N.Surendran itu cukup bijak atau sememangnya ahli-ahli PKR memang sangat suka diperbodoh-bodohkan oleh Naib Presiden yang sangat banyak bulu itu? Atau barangkali kerana badannya terlalu banyak sangat bulu, membuatkan dia terpaksa membodohkan dirinya agar terus disayangi dan 'dirindui' Anwar Ibrahim sepanjang masa?

1 comments

KEADILAN JANJI JADI POLONG UNTUK PENEROKA FELDA!!!


Sakit hati dengan kehidupan mewah dan perubahan gaya hidup peneroka FELDA, PKR melancarkan manifesto 'Janji Palong' yang sebenarnya adalah JANJI SI POLONG!

Kelompok yang memang kuat berjanji itu, sekali lagi berjanji untuk membela hak-hak peneroka yang kononnya diabaikan oleh kerajaan Barisan Nasional.

Hak-hak terabai yang macam mana gamaknya tu yer?

Atau sebenarnya hak-hak taukeh-taukeh luar yang memperdayakan para peneroka yang rabak mata kerana mendengar hasil mereka dibeli dengan harga yang mahal, tetapi akhirnya sedar bahawa mereka sebenarnya kerugian lebih besar ekoran mereka bukannya orang kampung biasa, tetapi orang FELDA!

Kalau tak boleh dibezakan antara orang FELDA dan orang kampung biasa, tak payahlah sembang tentang nak bela orang lain!

Nak bela konon!!!

Ceh!

Ingat lagi penduduk Kampung Buah Pala? Apa jadi dengan penduduk kampung tu? PKR dah bela? Bagaimana dengan 9 orang kampung tersebut yang akhirnya bukan sahaja hilang tanah, tetapi juga hilang mata pencarian dan tempat berteduh.

Bagaimana pula dengan Melayu-Melayu di Kampung Sungai Terentang di Bukit Tagar? Kampung itu adalah kubu kuat PKR pada musim Pilihanraya Kecil Hulu Selangor dulu. Bukankah PKR yang menghalau mereka keluar sehelai sepinggang dari kampung tu? Bukankah tangisan dan kemarahan serta kekecewaan orang kampung, dianggap sebagai lolongan anjing kurap yang hanya perlu ditembak dan dibunuh?

Sekarang sembang nak bela hak orang FELDA pulak?

Nasib orang FELDA akan jadi jauh lebih buruk berbanding sekarang. Silap-silap mereka mungkin akan dihalau keluar dari tanah rancangan dan balik miskin macam mana mereka datang ke tanah rancangan di seluruh negara dulu!!!

Kalau Anwar Ibrahim ada di dalamnya, maknanya akan kena bohong dan diperdayakanlah!!!

Macam juga perempuan-perempuan dan jantan-jantan yang telah disetubuhinya!!!


0 comments

KALAU KATA PENTERNAK LEMBU SETARAF OTAK DENGAN LEMBU YANG DIBELANYA, AGAK-AGAK MELAMPAU TAK?



Ada sekumpulan lembu dan pecacai lembu yang perasan mereka sangat hebat, sangat tahu dan sangat kenal sana sini. Membaca laporan Ketua Audit Negara tentang NFC, mereka malas, sebaliknya lembu dan pecacai lembu itu duduk di kedai kopi bersembang sana sini, kemudian mendengar 'bisikan' di telinga konon-kononnya dah dapat laduni tentang program fidlot.

Bertepuk gelak sakan puak-puak lembu dan pecacai lembu apabila sekumpulan penternak meminta kerajaan memberikan mereka RM250 juta dengan tambahan RM7 juta sebagai geran kepada mereka bagi memulakan penternakan, projek lembu tenusu dan sebagainya. Turut diminta adalah tanah.

Kata mereka penternak itu jauh lebih layak berbanding NFC yang tidak berpengalaman menternak dan membela lembu. Jadi RM250 juta patut diberikan kepada penternak tersebut.

Kalau dikatakan, mereka yang mempunyai pendapat sebegitu sebagai si baghal yang tidak dapat membezakan warna hijau dan hitam kelabu macam lembu yang diketahui rabun warna, tentulah mereka akan marah!!!

Robert Kuok menjadi billionaire gula bukan sebab dia pandai buat gula. Macam mana nak tanam tebu pun, Robert Kuok tak pandai. Ananda Krishnan, tak pernah tahu macam mana nak cari arah satelit untuk memasang cakera ASTRO. Anwar Ibrahim tidak perlu ada PhD dalam bidang ekonomi untuk temberang tentang kewangan, ekonomi dan memperdayakan jutaan manusia yang menjadi pengkagumnya.

Penternak lembu yang dikatakan 'tidur baring pun di sebelah lembu' di Puchong yang mendapat sokongan daripada pecacai dan lembu-lembu hibrid itu pula sekadar jadi penternak. Dia memang berpengalaman sebagai penternak tetapi hidupnya setakat itulah. Kalau tidak, mana mungkin dia boleh buat tuntutan sebangang itu!

Program penternakan dan pertanian di negara ini mempunyai dana yang cukup besar, sama ada sebagai GERAN atau PINJAMAN. (Lembu dan Pecacai lembu tu tahu beza ke tentang geran dan pinjaman?)

Yang dipertikaikan tentang fidlot di Gemas tu kononnya dapat dengan cara mudah kerana kaitan Menteri di dalamnya!

Baghal punya kenyataan!

Daripada enam syarikat yang menghantar kertas cadangan dan kertas kerja, hanya dua buah syarikat yang berjaya terpilih. Daripada dua yang terpilih, salah satu, terpaksa menarik diri walaupun berpengalaman luas dalam bidang penternakan berskala besar di Australia.

Kalau dah berpengalaman sangat, kenapa agaknya penternak-penternak yang dibela oleh lembu-lembu itu tidak membuat sebuah syarikat, menyediakan proposal dan kertas kerja, menyediakan modal dan sebagainya bagi merealisasikan keinginan mereka untuk memasarkan produk yang telah mereka ternak serta 'tidur bersama'?

Nak minta francise Satey Samuri pun bermasalah. Nak buka Kedai Rakyat 1Malaysia pun kena buat macam-macam, ini nak minta RM250 juta macam minta duit kat Anwar Ibrahim yang kaya dengan angka-angka ghaib dan angan-angan tu?

Kalau Bangla yang datang ke negara ini untuk bekerja pun, boleh jadi kaya raya. Kalau Indon yang datang menyorok dalam hutan bakau pun boleh buat banglo. Malah kalau Vietnam, Kampuchea, Thailand, Filipina, bahkan Timor Timur pun boleh kaya-raya bila datang bekerja di Malaysia, pasal apa rakyat Malaysia ada yang berperangai seperti yang ditunjukkan oleh PENTERNAK-PENTERNAK BERPENGALAMAN ITU?

Tidak hairanlah kalau lembu dan pecacai lembu yang bertepuk sorak, berfikiran seperti lembu!!!

Tolonglah, jangan buat lawak dan merendahkan nilai keintelektualan seorang manusia yang diberikan akal oleh Tuhan!!!

0 comments

Asal Demonstrasi Saja... Mesti Berakhir Dengan Keganasan!!!

22 maut di Dataran Tahrir
Seorang penunjuk perasaan membaling semula peluru pemedih mata ke arah polis di Dataran Tahrir, Kaherah, semalam. - REUTERS
KAHERAH 21 Nov. - Pertempuran antara penunjuk perasaan dengan anggota pasukan keselamatan di Dataran Tahrir yang masuk hari ketiga semakin memburuk hari ini, dengan angka korban meningkat kepada 22 orang.
Kejadian itu berlaku apabila polis dan anggota tentera menggunakan belantan, gas pemedih mata dan tembakan peluru burung bagi menyuraikan penunjuk perasaan yang menuntut peralihan kuasa pihak tentera kepada kuasa rakyat.
Tentera Mesir dilapor turut membakar khemah penunjuk perasaan di dataran tersebut.
Ia merupakan hari kedua keganasan berlaku di ibu negara ini, selepas satu perarakan anti tentera secara aman yang dilakukan Jumaat lalu.
Pegawai di rumah mayat berkata, lebih 20 maut semalam dan dua lagi kelmarin menjelang pilihan raya pertama negara ini, dalam keganasan terburuk sejak kejatuhan rejim Hosni Mubarak.
Pilihan raya perundangan akan diadakan pada 28 November ini.-seterusnya di Utusan


__________________


Asal citer sama je..KUASA RAKYAT!!.... PERARAKAN SECARA AMAN!!....Dan ianya berakhir ngan keganasan..




Perkataan "Kuasa" je sudah cukup utk menunjukkan kekuasaan..kekuasaan melambangkan kekuatan yg minta diiktiraf iaitu dicabar..dan hasilnya cabaran pun berlaku utk diuji akan kekuasaan yg cuba dizahirkan..




Dulu demostrasi konon nak jatuhkan Presiden yg kabornya dah lama sangat merintah..dan telah membolot kekayaan negara!!


Kesudahannya, Presiden dah pun meletakkan jawatan..para2 demo dah dapat maksud mereka..


Ketiadaan Presiden dan kerajaannya menyebabkan perlunya ada kerajaan sementara..




Kini dah tak puas hati ngan kerajaan sementara..walaupun tarikh pemilihan dah ditetapkan.


Nak demo jugak2...apa yg sebenar yg dikehendakki, apa yg sebenar dicari, tak tahu ler.




kelak kerajaan baru jika ditubuhkan hasil dari pemilihan umum..tak tahu ler berapa lama pulak bertahan sebelum berlakunya demo lagi sekali..




Satu demo berakhir, demo baru pula akan dibuat..lagi dan lagi. Apa yg dapat diselesaikan ngan DEMO? Bila berdemo, dan mendapat musibah akibat brdemo..tak nak pulak ngaku salah kerana brdemo tapi tindakan dikenakan pada mereka tu lah yg bersalah!!




Penyakit ni sedang menular di Malaysia..selepas Bersih 2.0 ada pula desas desus nak buat Berseh 3.0. Atas nama "KUASA RAKYAT", "KEADILAN", "HAK ASASI"..tidak bersalah mereka berdemo, ianya hak mereka..Tapi sesapa pun tak berhak untuk menyuraikan demo mereka..dan hak mereka utk membantah dan melawan bila diperintahkan bersurai..dan tiada sesapa berhak ambil tindakan jika mereka enggan turuti undang2 dan perintah bersurai..


Mereka bukan saja nak berdemo tapi lebih pada "PAKSA" untuk tunduk dan turuti 100% pada kehendak mereka..kononnya mereka mewakili semua lapisan masyarakat!! tiada tolak ansur!!




orang2 asia khususnya nusantara ni..tunjuk perasaan, brdemo adalah tidak sesuai, kerana kita terkenal halus budi bahasa dan terkenal ngan adab2 yg tinggi. Maksud "halus budi bahasa" ni mudah sangat tersinggung dan mudah naik angin.



Kita banyak berunding...dari mendapatkan kemerdekaan, pembubaran komunis, penyelesaian 13 Mei dll, semuanya diperolehi melalui meja perundingan.




Undang2 hanyalah efektif jika ianya didaulatkan..jika ianya dliwat maka tiadalah lagi munafaat akan undang2..kembalilah pada undang2 hutan rimba..Hanya yg kuat akan menang!! Bila masing2 mula nak tunjuk "KUASA"..maka yg menang menjadi arang, yg kalah menjadi abu!!




Yg menariknya di Malaysia ada satu jenis bangsa yg akan selalu diperkudakan utk berdemo..yakni Melayu. Sifat2 Melayu memang sesuai utk diperkudakan utk maksud dan kepentingan org lain. Sifat mudah naik angin dan semangat, tak takut mati, cepat prihatin ngan org lain, dengki khianat yg mudah diprovokkan, mudah percaya, antara sifat2 yg sesuai utk diperkudakan dan diliwatkan..


Tak cayo cuba buat survey..antaranya orang2 Melayu lah paling percaya semua pembohongan Anwar!! termasuklah dari kalangan yg beragama.




Di Bangkok..selepas demo demi demo ..baju itu dan ini. Kini, banjir pula nak berdemo..Kesudahannya apa dapat???




Kini..apakah kita nak teruskan budaya berdemo???? yg asalnya bukanlah cara kita, orang Melayu.




-aa

0 comments

PENGARAH HOSPITAL JADI KONGKALIKONG!!!

Isu berkaitan kecuaian doktor di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), Ipoh dimana akibat suntikan kalsium telah menyebabkan tangan adik Nur Sofiera Natasha, 2 Tahun mengalami kecacatan kekal telah beberapa kali mendapat liputan PerakToday.

Pada kali pertama kes ini dilaporkan iaitu pada 15 November lalu iaitu apabila ibu bapa kanak-kanak ini, Husdalia Hussin dan Muhamad Shahrin Ishak membuat aduan kepada Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir.

Berikutan aduan itu, maka kelam kabutlah Pengarah Kesihatan Negeri serta Pengarah HRPB, tambahan lagi setelah Zambry mengarahkan kedua-dua agensi terbabit menyediakan laporan lengkap selain menyiasat perkara itu.

Tidak dinafikan, siasatan dan laporan telah dibuat malah pihak Pengarah Kesihatan serta dari HRPB telah membuat pertemuan dengan ibu bapa Sofiera bagi menjelaskan perkara sebenar.

Tambahan lagi, hasil laporan itu juga telah diberikan kepada Exco Kesihatan Datuk Dr. Mah Hang Soon. Penjelasan serta kenyataan rasmi kepada media juga telah dilakukan.

Persoalannya, adakah penjelasan bersama ibu bapa dan penjelasan pada media adalah kenyataan yang sama?

Pihak PerakToday, sememangnya tidak berniat untuk melaga-lagakan pihak Jabatan Kesihatan dan HRPB dengan keluarga Sofiera. Niat kami adalah untuk memastikan kanak-kanak malang ini mendapat pembelaan dimana keputusan yang diambil itu sepatutnya memuaskan hati kedua-dua pihak dan bukanlah dengan memaksa sebelah pihak menerima hakikat kejadian itu.

Bukankah itu sesuatu yang tidak adil kepada keluarga Sofiera?

BACA SETERUSNYA DI PERAK TODAY


0 comments

GUAN ENG BERANG NAJIB IKTIRAF BLOGGER!!!


Kata Guan Eng, apabila Najib mengiktiraf blogger dan cybertrooper yang selama ini memperjuangkan UMNO dan Barisan Nasional, maka Najib Abdul Razak pun bersetuju untuk memulakan kempen pilihanraya yang paling jahat dan paling kotor.

Guan Eng memberikan contoh bagaimana anak lelakinya menjadi 'mangsa' dan kemudian dikatakannya sebagai tidak benar dengan merujuk kepada pengakuan Pengetua sekolah terbabit.

Bagaimanapun, Guan Eng tidak pula mahu menjelaskan tentang jutaan ringgit wang Kerajaan Negeri yang diberikan kepada sekolah tersebut sehinggakan sekolah itu besar kemungkinan merupakan satu-satunya sekolah yang ada lif!

Rasional dua alasan Guan Eng yang saling bertentangan apabila diasak oleh media iaitu 'anak saya mahu berambut panjang. St. Xavier membenarkannya.' dan "SJKC Heng Ee bermasalah dengan kumpulan dadah' masih lagi tidak diberikan sampai sekarang.

Memang sewajarnya Guan Eng berasa gusar. Segala temberang dan hati busuknya, banyak didedahkan oleh blogger-blogger pro-UMNO dan Barisan Nasional. Cita-cita dan perancangan besarnya untuk menghalau orang Melayu keluar dari negeri Pulau Pinang, dan kecenderungannya untuk melindungi sindiket-sindiket jenayah di Pulau Pinang, turut didedahkan oleh blogger.

Itu yang merisaukan Guan Eng Guan Eng berharap, gerak-gerinya tidak diperhatikan dan tindak-tanduk gilanya tidak dihalang. Dek kerana itulah, Guan Eng cenderung untuk menyalahkan pihak blogger UMNO-Barisan Nasional walaupun yang terkantoi menipu berkali-kali adalah dia sendiri!!!

0 comments

ASAL NAMA SAIFUDDIN SAJA, OTAK MEREKA SETARAF CIKAINYA!!!


Saifuddin Abdullah, Timbalan Menteri Pengajian Tinggi dilarang masuk ke pekarangan Universiti Islam Antarabangsa kerana cuba mengapi-apikan para pelajar untuk menentang Akta Universiti dan Kolej (AUKU).

Program asal iaitu membicarakan tentang bukunya, 'Kalaulah Saya Mahasiswa' yang dianjurkan oleh Persatuan Undang-Undang UIAM, turut dibatalkan. Saifuddin jelas kecewa dengan keputusan berkenaan.

Sebenarnya tiada apa yang mengecewakan, bahkan ramai yang bersetuju dengan tindakan yang diambil oleh pihak pentadbiran UIAM. Saifuddin yang merupakan wakil khas Anwar Ibrahim di dalam UMNO dan Barisan Nasional serta Barisan Jemaah Menteri, dalam banyak hal membelakangkan kedudukan dan jawatan yang disandangnya. Sebaliknya Saifuddin tanpa segan silu mempamerkan sokongannya kepada Anwar Ibrahim.

Ahli Parlimen Temerloh itu merupakan antara segelintir para pembesar Kabinet Najib Abdul Razak yang tidak pernah diserang oleh Anwar Ibrahim dan para juntanya. Ini adalah kerana, sokongan dan simpati yang diberikan oleh Saifuddin, selari dengan apa yang cuba dilakukan oleh Anwar.

Kepada UIAM, tahniah diucapkan!

Kepada Saifuddin Abdullah, cepat-cepatlah isytiharkan diri masuk PKR!!!


0 comments

APA HAL PULAK PECACAI PAKATAN MAKI HAMUN NIK AZIZ?


Dalam segmen berita Astro Awani jam 12.00 tengah malam tadi, Nik Aziz, Menteri Besar Kelantan yang ditemubual mengakui bahawa bekalan air di seluruh Kelantan, tercemar dan kualitinya sangat merosot berbanding negeri lain. Apabila ditanya alasan, maka Nik Aziz pun menyalahkan pembangunan di Hulu Kelantan atau lebih tepat lagi di Lojing!

Bagaimanapun, pecacai Pakatan dari jenis sotong terlebih kembang cuba memutarbelitkan kenyataan Nik Aziz. Dikatakan bahawa berita tersebut hanyalah berita Utusan Malaysia dan akhbar tersebut disifatkan sebagai membohong.

Dengan kata lain pecacai Pakatan cuba menggambarkan bahawa berita yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia adalah berita palsu setaraf dengan Harakah, Keadilan Daily, Roketkini, Malaysiakini dan Malaysian Insider.

Bagaimanapun, pengakuan yang dibuat oleh Nik Aziz mematikan hujah putar belit pecacai mentah Pakatan.

Yang sahihnya, bekalan air bersih di Kelantan, tidak bersih dan tidak selamat untuk digunakan. Kepimpinan ulama yang digembar-gemburkan ternyata merupakan kepimpinan barisan petualang yang bercakap pandai tetapi bekerja tak tahu.

Kalau benarlah Nik Aziz seorang ulama, tentu sekali dia akan tahu bahawa berbanding ceramah agamanya siang dan malam, keutamaan yang terlebih penting adalah AIR. Kerana itulah, mewakafkan telaga pada zaman Nabi s.a.w merupakan pemburuan pahala dan kebajikan terbesar.

Urus air sahaja sudah tidak mampu walaupun sudah 21 tahun bertakhta sebagai Menteri Besar, ada hati nak mengajar orang lain tentang agama Islam? Bab paling asas dalam akidah umat itu pun gagal ditangani, masih nak menfatwakan orang lain tak betul?

Eloknya, Nik Aziz duduk dalam bilik dan mulai belajar ikat serban dengan gaya lain pula. Harap serban dan songkok putih atas kepala, otaknya hilang entah ke mana!!!

Macam tu ulama? Bodoh bahlol ler sesiapa sahaja yang mengatakan Nik Aziz adalah ulama!!!

0 comments

SAIFUDDIN NASUTION SETARAF MUNAFIK!!!

Semalam, Saifuddin Nasution bising tentang sejumlah wang yang telah dibelanjakan oleh NFC untuk Salleh Ismail, suami Sharizat Jalil dan Pengerusi Eksekutif melakukan ibadah umrah di Makkah. Katanya, duit umrah itu adalah DANA RAKYAT dan Salleh telah menyalahgunakan dana rakyat untuk kepentingan dirinya.

Setiausaha Agung PKR itu barangkali BUKANNYA SEORANG ISLAM yang sangat prihatin dengan Makkah dan Kaabah. Disebabkan itu, tidaklah dia faham maksud sebenar ibadah ziarah.

NFC merupakan pengeluar daging halal dan untuk jangka panjang, ia akan bertukar menjadi skala besar dengan golden share kerajaan di dalamnya. Arab Saudi merupakan pasaran halal terbesar memandangkan negara tersebut menerima kunjungan umat Islam paling ramai sepanjang tahun kerana Makkah, Madinah, Kaabah dan makam Rasulullah s.a.w.

Sebagai Pengerusi Eksekutif sebuah syarikat yang mendapat pinjaman bagi mengeluarkan daging halal untuk umat Islam, pastinya pasaran pertama yang akan diterokai adalah Arab Saudi. Dan untuk menggalas tugas tersebut, maka sejumlah peruntukan diperlukan memandangkan zaman sekarang, orang ke Makkah tidak lagi menunggang unta, berjalan kaki, ,berenang atau berlayar di lautan menumpang kapal.

Dan apabila sudah berada di Arab Saudi, sebagai seorang MANUSIA YANG BERIMAN dan KASIHKAN NABI-NYA, maka ibadah ziarah dilakukan. Selain daripada mencari keuntungan duniawi, alang-alang berada di negara yang menempatkan dua tanah suci, maka jalankanlah ibadah umrah.

Itu yang dilakukan oleh Salleh Ismail. Malah sesiapa sahaja yang beragama Islam dan mengaku beriman kepada Muhammad s.a.w. Salleh Ismail membuat promosi daging halal keluaran syarikatnya di Arab Saudi. Kesempatan berada di Arab Saudi menghantarnya untuk melakukan sekali ibadah ziarah.

Malangnya, Saifuddin Nasution terlalu buta untuk melihat hal itu. Kemunafikan yang membalut hatinya, amat keterlaluan sehinggakan orang yang mengambil kesempatan untuk melakukan ibadah ziarah pun dikatakan sebagai menyeleweng DANA RAKYAT.

Saifuddin Nasution barangkali tidak pernah melihat contoh teladan seperti itu di sekelilingnya. Ketuanya, Anwar Ibrahim berulang kali ke Jeddah dan Riyadh, tetapi amat liat singgah ke Makkah. Bahkan Anwar yang mengaku telah dua kali menunaikan Haji, langsung tidak mempunyai sebarang bukti untuk membuktikan kata-katanya, sekadar satu pengakuan yang seringkali dibuat oleh kaum Taslim, Bahai, Brawel dan Qadiani.

Salahkah seorang manusia seperti Salleh Ismail, dalam usaha menjual produk syarikatnya di Arab Saudi yang dibiayai oleh syarikatnya, mengambil kesempatan daripada ruang masa yang tersisa untuk melakukan ibadah umrah?

Setiausaha Agung PKR itu cuba menyamakan Salleh Ismail dengan Anwar Ibrahim!

Satu kesilapan yang menampakkan betapa MUNAFIKNYA seorang Setiausaha Agung PKR yang tidak mempunyai sebarang kecintaan BAHKAN BESAR KEMUNGKINAN TIDAK MEMPUNYAI CITA-CITA untuk melakukan ibadah ziarah sepanjang hidupnya!!!

Terserlah kejahatan kemunafikan dan kezindikannya itu sepertimana kaum Yahudi Zionis yang bukan sahaja merampas tanah kaum Palestin, bahkan mengusir dan membunuh mereka beramai-ramai. Saifuddin Nasution mendesak kerajaan agar membekukan aset dan operasi NFC untuk menunjukkan yang dia bercakap benar.

BAGAIMANA DENGAN 150 kakitangan NFC yang sedang bertugas sekarang di ladang fidlot di Gemas, Senawang, mahupun di tempat-tempat lain? Apakah Saifuddin Nasution mempunyai back-up plan untuk memperjuangkan dan memastikan kebajikan kaum keluarga 150 orang kakitangan NFC yang bukan sahaja kehilangan kerja, bahkan kehilangan mata pencarian ekoran pembekuan dan pemberhentian operasi NFC sebagaimana Kerajaan Negeri Selangor memberhentikan operasi Program Pertanian Untuk Komersial selepas 2 tahun beroperasi pada Februari 2010?

Mungkin ada baiknya, jikalau Saifuddin Nasution mengarahkan ahli-ahli PKR untuk mengenalpasti kakitangan NFC dan anggota-anggota keluarga mereka. Kumpulkan kesemua mereka dan bakar atau tanam mereka hidup-hidup kerana penderitaan itu jauh lebih kecil berbanding membiarkan mereka terseksa tanpa mata pencarian sebagaimana yang dirancangkan oleh otak syaitan Saifuddin Nasution!!!!

0 comments

KALAH BOLASEPAK, LAMAN WEB MALAYSIA KENA HACK

Sebuah laman web berita Malaysia, www.harianmalaysia.my menjadi sasaran penggodam Indonesia. Selain menggodam, turut tertera pada laman web yang sudah digodam itu adalah mesej ugutan terhadap pemain-pemain Malaysia yang telah memalukan pasukan Indonesia di tempat mereka sendiri.


Kes sebegini sebenarnya bukanlah asing. Laman-laman web Malaysia seringkali menjadi sasaran penggodam-penggodam Indonesia memandangkan  ciri-ciri keselamatan yang  terdapat pada laman web  yang dibangunkan amat rapuh.


Sebelum ini, penggodam-penggodam Indonesia cenderung untuk menganiaya pemilik-pemilik laman web di Malaysia, khususnya ketika muncul isu-isu yang dianggap sensitif tercetus antara kedua-dua negara. Bagaimanapun, sehingga kini, pihak Malaysia tidak memberi tindak balas.


Tidak dinafikan dalam bidang  siber, Indonesia sebenarnya mendahului Malaysia dalam segala hal. Sama seperti India di mana siber merupakan kehidupan kedua terpenting, Malaysia masih lagi melihat ruang siber sebagai sesuatu yang bersifat hiburan walaupun ada segelintir yang menanggapi siber sebagai ruang bekerja dan mendapatkan informasi.


Justeru apa yang dilakukan oleh penggodam-penggodam Indonesia itu, merupakan sesuatu yang lumrah dan tidak perlu dihairankan. Melihat reaksi para peminat bolasepak mereka sahaja sudah cukup untuk menggambarkan situasi sebenar. Pasukan bolasepak Indonesia bukanlah pasukan yang digeruni pun.


Tentunya ramai yang masih ingat bagaimana sikap para penonton Indonesia untuk kejohanan badminton yang diadakan di negara itu ketika Indonesia merupakan kuasa utama badminton. Pastinya sejarah Misbun Sidek diserang dan dicederakan ketika hampir menumpaskan jaguh Indonesia, Lim Swee King pada awal tahun 1980-an lalu, merupakan indikasi kepada ketaksuban melampau negara yang sangat bangga dengan buluh runcing tetapi tidak pernah dapat berbangga dengan modal tenaga kerja yang terpaksa keluar dari negara kepulauan itu untuk mencari rezeki di negara jiran, khususnya di Malaysia.


Sekitar 1984, memandangkan jumlah pendatang Indonesia yang cukup ramai dan berkumpul di Chow Kit, pemerintah Indonesia pada ketika itu telah meminta Datuk Bandar Kuala Lumpur, Elyas Omar agar menjadikan Chow Kit sebagai MINI JAKARTA. Ego dengan kebanjiran rakyat mereka di Kuala Lumpur, pemerintah Indonesia pada waktu itu, banyak menggunakan ugutan termasuklah mengugut untuk melarang warganya daripada bekerja di Malaysia.


Bagaimanapun, segala ugutan mereka tidak berhasil apabila Perdana Menteri Malaysia pada waktu itu, Dr.Mahathir bertegas untuk tidak mahu mengikut kehendak pemerintah Indonesia, bahkan menjalankan program pemutihan yang turut mendapat bantahan Indonesia.


Jadi, ugutan dan sembang juah rakyat Indonesia sebenarnya bukanlah perkara baru. Ia sudah berlaku lama dahulu. Kalau tidak, takkanlah Saifuddin Nasution yang mempunyai KOD 71 pada kad pengenalannya, boleh berlagak tanpa sedar diri siapa dia yang sebenarnya. Kalau tidak, takkanlah Chegu Bard yang datuk dan neneknya datang bersampan ke Negeri Sembilan suatu masa dahulu, sibuk menyindir tentang pemberian Mykad dan  hak mengundi kepada salah seorang pemain bolasepak Indonesia bernama Diego.


Bab tak sedar diri dan mudah lupa diri,  terutama setelah berjaya keluar dari kepompong kemiskinan dan mulai ada kedudukan sedikit, merupakan sebahagian  daripada naluri kemanusiaan!!!


Published with Blogger-droid v2.0.1

0 comments

TERSILAP JAMPI, MALAYSIA MENANG PINGAT EMAS BOLA SEPAK!!!

Tahniah kepada pasukan bola sepak Malaysia yang berjaya mengekalkan pingat emas yang dimenangi dua tahun lalu!

Selepas ini, banyaklah cerita hebat-hebat yang kedengaran. Selepas ini, banyaklah cerita-cerita pujian tentang pasukan Malaysia yang bukan sahaja boleh didengar, tetapi juga perlu dihadam.

Malaysia hebat di Asia Tenggara. Malaysia adalah juara sukan bola sepak Asia Tenggara menerusi Sukan SEA. Tetapi Malaysia masih terlalu jauh untuk melangkah ke peringkat kedua Piala Asia. Bahkan Malaysia terlalu sukar untuk melangkah ke pusingan berikutnya untuk Piala Dunia. Kelayakan Olimpik pun Malaysia masih kurang menyerlah.

Diharapkan, kemenangan Malaysia dalam Sukan SEA akan dipanjangkan dan kemenangan tersebut tidak perlu diraikan secara berlebih-lebihan memandangkan matlamat sebenar sukan berkenaan adalah Piala Dunia dan Olimpik.

Tumpuan Malaysia seharusnya kepada Piala Asia dan Sukan Asia selepas ini. Sekurang-kurangnya untuk menyaingi Korea Selatan, Jepun, China, Arab Saudi, Iraq, Kuwait, Uzbekistan bahkan Syria.... itu standard yang boleh diraikan secara berlebih-lebihan!!!


0 comments

Monday, November 21, 2011

AMK BIMBANG APABILA UMNO DAN BARISAN NASIONAL MENGIKTIRAF PEJUANG SIBER PRO UMNO DAN BN!!!!

Monday, November 21, 2011

AMK mempersoalkan tentang duit yang digunakan untuk membayar khidmat pejuang-pejuang siber yang sekarang ini dikenali sebagai 'askar baru'  kerajaan. AMK mendesak agar kerajaan Najib Abdul Razak memberitahu dari sumber mana duit yang digunakan untuk membayar khidmat para tentera baru tersebut.


Kerisauan AMK begitu ketara apabila kebelakangan ini, tentera-tentera siber mereka kelihatan tidak bersepadu sekalipun menerima imbuhan besar  semenjak PRU12 lalu.


Bukan lagi rahsia apabila Kerajaan Negeri Selangor memperuntukkan sejumlah wang yang SANGAT BESAR untuk tentera-tentera Pakatan bekerja keras untuk mendominasi ruang siber kerana PRU12 telah membuktikan penguasaan medan siber menjadikan Pakatan mendapat imej yang sangat baik sekaligus buat kali pertama dalam sejarah pilihanraya di Malaysia, penguasaan beberapa buah negeri oleh parti-parti yang bergabung yang kemudiannya dinamakan sebagai Pakatan sejurus sebelum Perak dan Selangor diserahkan kepada PKR dan PAS  apabila UMNO dan Barisan Nasional kalah banyak kerusi DUN di negeri-negeri itu.


Ketika Nizar Jamaluddin berada di penghujung kerjayanya selaku Menteri Besar Perak, sejumlah RM5 juta telah diperuntukkan untuk tentera-tentera siber mereka. Bagaimanapun, berlaku kekecohan di kalangan tentera-tentera baru Pakatan itu yang menyaksikan perpecahan besar berlaku dan perebutan untuk menonjolkan diri siapa yang paling layak menjadi ketua.


Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor turut memperuntukkan sejumlah wang negeri untuk tentera-tentera siber Pakatan. Sekarang, AMK ingin mempersoalkan pula peruntukan untuk para pejuang siber pro-UMNO dan Barisan Nasional?


Memang serba melawakkan tentera-tentera Sam Ketot itu. Mereka terlupa tentang kain koyak di badan sendiri, tetapi lebih memerhatikan kain orang lain. Yang dirisaukan sangat tentang pejuang-pejuang siber pro kerajaan apasal? Katanya Pakatan hebat sangat.


Ada  petunjuk yang baik diberikan oleh pejuang-pejuang siber pro kerajaan apabila menjawab dan menyerang balas setiap isu yang dibangkitkan oleh Pakatan. Terbaru adalah isu fidlot yang kemudian ternyata memeningkan para pemimpin PKR memikirkan apa lagi yang mereka ingin putar belitkan setelah pusingan pertama. Cubaan menaikkan isu yang sebenarnya bukanlah satu isu pun, begitu jelas didominasi oleh pejuang-pejuang siber pro UMNO. Apatah lagi kenyataan bahawa Rafizi Ramli didapati menipu kerana  menyatakan telah bertemu dengan MOA untuk menentang NFC pada tahun 2006 sedangkan NFC belum pun wujud lagi pada pada masa itu. NFC hanya wujud pada tahun 2008,  dua tahun selepas itu!


AMK sudah nampak apa yang bakal mereka hadapi selepas ini. Dek kerana itulah cerita tentang dibayar, cerita tentang guna DANA RAKYAT, cerita tentang  penyelewengan harta negara dan penjarahan dan segala-galanya... Tang Pakatan balun duit rakyat terang-terang, mereka pakat-pakat diamkan!!!!


Cehhhhhh!!!!


Published with Blogger-droid v2.0.1

0 comments

INDONESIA DIKESAN MENGGUNAKAN BOMOH!!!!

Punyalah kemaruk nak menang, pihak lawan kita sudah mula meniup jampi serapah untuk menang. Awal mula bukan main lagi garang. Aksyen nak mampus... tapi bila kena serang balik, dah mula nampak loyok!!!

Ayooooooo Malaysia... kemenyan Indonesia baunya sama saja dengan kemenyan Malaysia!!!

Kasi hantam! Kasi gol lagi la!!!

Indonesia havoc sahaja lebih... bab bergaduh, diorang memang terer tapi bila time perlaksanaan, macam negara dioranglah juga!!!

Perlu ingat, Malaysia adalah MAJIKAN dan INDONESIA adalah BIBIK!!!... Justeru, MAJIKAN perlu membuatkan si BIBIK tetap BIBIK, bukan terbalik!!!

HEHEHEHE... tak betul ka?

0 comments

Bangkang Bukan Bangang!!!

Bangkang tetap bangkang..betul atau tidak, baik atau tidak, berfaedah atau tidak tu tidaklah menjadi soal.


Tu lah falsafah perjuangan PAKATAN...


Lagi teruk bila tak der mende nak bangkang..reka citer yg bukan2 bagi menimbulkan keraguan, kekeliruan pada rakyat..


Rakyat pula ada yg mudah percaya dan benor2 percaya..maklum ler yg sebarkan citer2 ni adalah jenis2 yg "berseh", "nampak beriman", dan "nampak warak" walaupun ada yg terang2 adalah org kapir. Spt LGE di"nampakkan" dan "dipercayai" mirip2 Khalifah Umar Abd Aziz ..pehhh.




Kisah Lynas, dulu dah riuh..sekarang ni riuh balik. Aku tengok MB Pahang siap kabor, kalau sesapa nak jual rumah2 mereka kerana takutkan LYNAS , kerajaan negeri sedia bantu..Beliau kabor, kajian lengkap dah dibuat.


Lynas, bukanlah perkara yg pertama yg dibangkang mati2an..


Sebelum ni..Litar FI, Putrajaya, KLIA, Jambatan Pulau Pinang, PLUS hi way, dan banyak lagi ditentang brsungguh2 pada peringkat awal..




FAEDAHNYA...ada juga ler..ni membuatkan pihak yg jayakan projek2 semua tu akan ambil semua langkah2 yg perlu dalam menangani perkara2 yg dibangkitkan, memastikan projek2 ni menepati maksudnya dan meminimakan segala peluang2 kerugian/bahaya kepada rakyat dan negara!!




Tapi..usahlah berlebih2an sehingga ianya menjadi fitnah!!! rasa2nya mereka yg "nampak dan dinampakkan warak", "alim" patutnya lebih arif lagi.




Tak dinafikan..apa2 pun projek semuanya ada risikonya..semada kerugian besar2an, leh jadi satu malapetaka pada ekonomi dan negara, leh menjadi bahaya dsb..


Semua kilang2 pun berisiko..malah kilang2 penapisan minyak dan keja2 mengali minyak pun berisiko, besar pulak risikonya..gitu juga kilang2 kimia..


JIKA itu, JIKA ni ..yakni bermacam2 JIKA, jika ianya berlaku maka ianya leh jadi malapetaka besar!!


Malah, pusat penyembelihan ayam pun ada risiko pada penduduk tempatan..penternakan ayam pun sama.


Sebab tu negara ni ada jabatan2 tertentu yg memastikan semua binaan, kilang mematuhi syarat2 dan terma2 operasi dan pengendalian..Mereka memastikan semua "JIKA, JIKA" ni tak berlaku atau berlaku dalam kawalan.


Antara golongan yg pembangkang atau parti2 politik elok serang ialah JABATAN2 yg telah dipertanggungjawabkan..dan kementerian yg menyelia jabatan2 tersebut!!




Bangkang selagi mahu..tapi biorlah objektifnya utk kebaikan bersama, rakyat dan negara!! Hakikatnya jelas didepan mata..projek2 yg telah dibina selama ni spt jambatan Pulau Pinang, KLIA, PutraJaya dll, yg dulu paling kuat membangkang pun dah dapat nikmat2nya.




Usahlah bangkang demi utk parti semata2..nak memburuk2an dan memperbodoh2kan rakyat!! Tuan2 ialah org2 yg digelar "YB" Yg berhormat..telah diletakkan harapan oleh segolongan rakyat, dan telah diberi kepercayaan..usahlah diliwat kepercayaan dan harapan mereka walaupun pempin tertinggi telah didapati bersalah meliwat satu masa dulu..


____________


Selangor, Kedah, Pulau Pinang, Kelantan..pandai pula dakwa mereka yg kritik dan bangkang cara dan corak pemerintahan mereka sebagai pendengki!! dan jahil.


_________


Tapi..he he...harapan pembangkang membangkang demi utk agama, bangsa dan negara ialah harapan je ler semata2.




KERANA MATLAMAT PERJUANGAN bukan utk Agama, Rakyat dan Negara..tapi utk kepentingan pribadi dan parti semata2.


Malah labelkan parti sebagai Islam dan Berkebajikan pun semata2 untuk kepentingan parti.


Ianya hanya promosi semata2..spt org2 berniaga ngan Jualan Meganya.




-aa





0 comments

MAJIKAN LAWAN BIBIK!!! AYOOOO... MALAYSIA BOLEH!!!

Malaysia lawan Indonesia untuk pingat emas bolasepak Sukan SEA!

Yang tak minat bolasepak dan kaki bangku pun, menyokong pasukan masing-masing!

Yang tak pernah sepak bola di tengah padang pun, sudah pandai pakai jersi pasukan negara!

Yang tak pernah hafal pun nama pemain dan jurulatih dan sibuk-sibuk buka Internet dan kelebek nama-nama yang perlu diingat!

Malaysia main bola sepak? Malaysia pertahan pingat emas?

Oooo... Malaysia penyandang pingat emas bolasepak Sukan SEA yer?

AYOOOO MALAYSIA... MALAYSIA BOLEH!!!

0 comments

DUIT RAKYAT UNTUK PELANCONGAN SELANGOR KENA SONGLAP KHALID-TERESA!!! AWAT TAK JAWAB?

Apabila Selangor Daily memaparkan artikel berkenaan penyelewengan yang dilakukan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor tidak lama dahulu, ramailah pengikut dan pencinta Pakatan Rakyat menyatakan bahawa itu adalah fitnah semata-mata, disebabkan pada pendapat mereka Laporan Ketua Audit Negara belum keluar, kononnya.

Namun laporan Ketua Audit Negara berkenaan aktiviti jabatan/agensi dan pengurusan syarikat kerajaan negeri Selangor tahun 2010 jelas menunjukkan berlakunya penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa yang keterlaluan oleh kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

Disebabkan itulah, para pemimpin PKR cuba mengalihkan perhatian kepada isu lain yang dianggap boleh menutup skandal penyelewengan mereka, terutama sekali yang melibatkan PKR di Selangor.

Antara sektor pertama yang disentuh oleh Laporan Ketua Audit Negara adalah berkenaan pelancongan. Tidak ramai yang mengetahui sektor pelancongan di Selangor diterajui oleh Tourism Selangor Sdn. Bhd(Tourism Selangor), sebuah anak syarikat Kerajaan Negeri dengan modal dibenarkan berjumlah RM5 juta dan modal berbayar RM2 juta yang telah ditubuhkan pada tahun 2001 untuk melaksanakan dan menerajui pembangunan pelancongan di Negeri Selangor.

Industri pelancongan merupakan aktiviti kedua terpenting di Selangor yang menyumbang kepadapembangunan ekonomi negeri. Aktiviti ini digerakkan melalui beberapa program di bawah Pelan Induk Pelancongan (PIP) bagi tahun 1998 sehingga 2020. Dan bersesuaian dengan strategi pelancongan yang digariskan dalam PIP, Kerajaan Negeri Selangor telah menetapkan sasaran yang akan dilaksanakan iaitu:

(a) Meningkatkan kedatangan pelancong domestik dan antarabangsa untuk faedah ekonomi.

(b) Mempertingkatkan kepelbagaian produk pelancongan.

(c) Mempertingkatkan dana bagi mempromosikan projek pembangunan mega.

Bagi merealisasikan objektif penubuhan dan sebagai strategi untuk menambah jumlah kedatangan pelancong ke Selangor, Tourism Selangor mulai tahun 2009 telah melaksanakan 3 aktiviti seperti berikut:

(i) Mempromosi serta menyasarkan Selangor sebagai salah satu destinasi pelancongan.

(ii) Memperkenalkan beberapa acara pelancongan di Selangor ke peringkat kebangsaan dan antarabangsa.

(iii) Menaik taraf produk pelancongan di Selangor.

Sepanjang 2008 sehingga 2010, Kerajaan Negeri Selangor telah memperuntukkan RM14.50 juta bagi melaksanakan program pembangunan pelancongan di mana RM12 juta (82.8%) adalah peruntukan bagi mempromosikan program berkenaan.

Bagaimanapun, pemeriksaan mendapati terdapat Pusat Perkhidmatan Pelancong yang belum beroperasi dan tidak menjual produk Negeri Selangor untuk mempromosikan negeri ini, penyalahgunaan visual billboard pelancongan, maklumat pelancongan tidak disediakan, kontrak penajaan acara tidak disediakan, produk pelancongan tidak diselenggarakan, peruntukan kewangan untuk pelancongan tidak dibelanja dan digunakan untuk tujuan lain.

BACA SETERUSNYA DI SELANGOR DAILY


0 comments

'AKU CERAI BINI AKU KALAU DIA PANGKAH UMNO' - PENGANUT PAS!!!

Kononnya perjuangkan dan pertahankan Islam ler tuh... kononnya, sayang sangat ler dengan Islam. Kononnya sanggup berkorban apa-apa sahaja demi Islam.

Bangang punya manusia. Korban isteri konon... piiiiiiraaaaahhhh... macam ler dia tu emperor penguin jantan yang akan setia dengan satu bini. Kalau bini mampus, dia membujang sampai ke tua...

Piiiiiraaaaahhhh... setakat cerai bini, berlambak-lambak orang yang tak der kena-mengena dengan politik pun buat. Berapa ramai pulak pemimpin PAS yang ceraikan bini atau tambah koleksi bini walaupun bini mereka semuanya penyokong tegar PAS?

Buruk betul cara pemikiran orang PAS ni. Ada ke isteri yang dinikahinya dianggap macam barangan yang dia beli di pasar. Apa, dia ingat, sebagai suami, dia hebat sangat? Besar sangat ler kuasa sebagai suami dan lelaki?

Amacam pulak kalau bini dia pula buat kenyataan, kalau laki dia terus sokong dan pangkah PAS, maka dia akan minta fasakh dan menceraikan suaminya?

Jangan ingat, si isteri tidak boleh ceraikan suami... jangan ingat, sebagai wanita, tidak ada langsung hak cerai dan menceraikan!!!

Sah, budak PAS ni beranggapan, suami adalah sang dewa yang si isteri perlu letak colok, tiga biji oren depan kaki dan sembah lakinya!!!

Bodoh punya pengikut PAS!!!

0 comments

SPICE GUAN ENG DIKATAKAN MENYELEWENG, APA KATA JUAK-JUAK PAKATAN?

Ketika National Feedlot Corporation mempelawa lembu-lembu PKR datang melawat ladang mereka untuk membuktikan betapa salahnya fitnah yang dilemparkan demi menutup skandal-skandal dan kelemahan yang dilakukan kerajaan-kerajaan negeri di bawah Pakatan Rakyat, Lim Guan Eng pula terus-terusan menyembunyikan projek besarnya, SPICE daripada pengetahuan rakyat Pulau Pinang.

Empat orang lelaki telah menfailkan saman sivil di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang terhadap Kerajaan Negeri, Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPP) dan pemaju, Eco Meridian Sdn Bhd berhubung projek Pusat Konvensyen Antarabangsa Pulau Pinang (SPICE). Keempat-empat mereka mendakwa, mereka mewakili semua pembayar cukai di negeri itu - Khoo Yen Her, Abdul Manan Abdul Manap, Sathiasilan Krishnan dari Bayan Baru dan Rama Krishnan Rajagopal dari Farlim - menuntut untuk melihat perjanjian yang dimeterai.

Apa lagi Guan Eng... tunjukkanlah keberkesanan CAT, SCAT dan SPLAT!

Buktikanlah yang SPICE tidak menipu, tidak menyeleweng dan tidak halimunan!

Tak payahlah guna kaedah berputar belit macam biasa sebab nampak sangat bila dah berputar belit tu, projek tu sebenarnya projek mengkayakan kroni macam projek tambun tanah RM77 juta tu jugak!

Geng-geng lembu patutnya menyokong habis-habisan tindakan ini. Kalau lembu di fidlot Gemas pun boleh dipertikaikan, takkanlah bangunan setonggok yang menelan belanja jauh lebih besar daripada food security yang cuba diwujudkan oleh kerajaan boleh terlepas begitu sahaja?

Tapi apa pun, kita sudah boleh jangka, puak-puak Pakatan terutama yang jadi penjilat Guan Eng tidak akan berani bersuara, buka mulut, sebaliknya lebih menekankan tentang daging lembu yang bakal menghuru-harakan perniagaan kartel-kartel daging yang selama ini bermaharajalela di Malaysia!!!



0 comments

CIKAI PUNYA IMAM... JAWATAN IMAM NAK, ILMU JADI IMAM TARAK!!! PENYAKIT ORANG PAS!!!


Seorang nenek kecewa apabila seorang imam bertindak keterlaluan menjual empat kambingnya yang berkeliaran sekitar masjid dengan harga RM400. Difahamkan, semua kambing itu dikatakan berkeliaran dan mengganggu perjalanan masjid dekat sini.

Gayah Hashim, 74, berkata, tindakan imam terbabit keterlaluan kerana mengambil kambing berkenaan tanpa pengetahuan dan keizinannya sebelum dijual kepada pihak ketiga. Dia yang memelihara kambing sejak 20 tahun lalu, berkata, imam terbabit juga bertindak melemparkan duit kepadanya dalam keadaan marah.

“Saya tak sangka imam itu bertindak sedemikian kerana kambing itu tidak mengganggu kelancaran aktiviti di masjid,” katanya. Gayah berkata, dia tidak mengetahui bila, di mana dan kepada siapa kambing itu dijual, namun RM400 yang diberikan imam terbabit sebagai ganti kepada semua kambingnya.

“Jumlah itu tidak masuk akal. Sekurang-kurangnya harga dua ibu kambing, seekor masih dara dan seekor kambing jantan boleh mencecah sehingga RM1,000. “Menurut imam itu lagi, sekiranya tidak berpuas hati, saya boleh selesaikannya dengan membuat laporan ke balai polis berhampiran,” katanya.

Gayah membuat laporan di Balai Polis Merbok pada 17 November lalu, namun dinasihati supaya selesaikan perkara itu secara individu. Gayah berkata, imam itu bertindak membawa semula empat kambingnya dan mengambil semula RM400 serta meminta maaf, sekali gus mengakui kesilapannya pada keesokan harinya.

“Namun, saya tetap kecewa dengan sikapnya yang bertindak sedemikian dan laporan kedua yang dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Muda, kelmarin, bertujuan memastikan perkara sama tidak berulang dan berlaku kepada generasi akan datang,” katanya.


1 comments

RAFIZI MERENGEK NAK HISAP TETEK LEMBU FIDLOT!!!

Kesian Rafizi Ramli. Budak hingusan yang perasan dia hebat sangat sebab dia pernah belajar di England. Kononnya dia pakar ekonomi tetapi ekonomi Selangor mencurut dan mengecut. Tetapi yang lebih malang, terpaannya untuk menutup skandal dan perlecehan dana rakyat di Selangor dengan menyerang NFC, ternyata makan diri.

Sekarang dia merengek dan mahu orang ramai tetap percaya, PINJAMAN yang diterima oleh NFC adalah GERAN kerajaan.

Macam budak-budak kecik yang diberitahu bahawa pelangi itu hanyalah biasa cahaya matahari pada wap air, tetapi tetap mahu mahu mengatakan pelangi adalah sejenis ular cahaya yang batil emas menjadi mulutnya menghirup air telaga!

Rafizi sepatutnya sudah mula mencari kertas pasir untuk menggosok muka jambunya itu. Atau paling tidak meminta izin daripada Dr. Mohamad Salleh Ismail agar dia boleh masuk ke ladang fidlot di Gemas dan menggaul dan melumurkan tahi lembu cair berwarna hitam di ladang itu ke seluruh muka dan badannya!

Benda dah sah, ia adalah PINJAMAN dan kenyataan oleh Laporan Ketua Audit Negara juga mengesahkan bahawa ia adalah pinjaman bukannya GERAN tetapi Rafizi tetap mahu mengatakan ia adalah GERAN, bukannya PINJAMAN.

Ia seolah-olah pendapat awam para penjahil yang mengatakan Anwar Ibrahim telah dikonspirasi agar membalun lubang jubur bekas pemandu peribadi isterinya 13 tahun dulu walaupun perbicaraan dan keputusan hakim adalah sebaliknya berdasarkan fakta, keterangan dan bukti!

Ia seolah-olah sama seperti kes Anwar Ibrahim di dalam video seks membabitkan seorang China Doll yang dinafikan sebagai Anwar sebaliknya sebagai seorang pelakon yang disolek menyerupai Anwar sebagaimana yang dibadutkan oleh Johari Abdul yang perasan mukanya selepas disolek mirip P.Ramlee walhal dia tidak ubah seperti seekor kongkang dengan mata bulat kecil dan senyuman mengalahkan bentuk kemaluan lembu betina!!!!


2 comments

FUZIAH SALEH DIJANGKITI BARAH PANGKAL RAHIM KERANA KERAP KE GEBENG!!!

Menteri Besar Pahang dengan nada selamba berkata, kelulusan diberikan kepada Lynas untuk beroperasi di Pahang kerana kilang tersebut selamat dan tidak terdapat sebarang radiasi nuklear seperti yang cuba dimomok-momokkan oleh Fuziah Salleh dan 'pakar-pakar'nya yang tidak tahu apa-apa pun tentang nadir bumi atau rare earth.

Agensi Atom Antarabangsa yang jauh lebih berkelayakan berbanding Fuziah Salleh juga telah memberi perakuan bahawa kilang Lynas adalah selamat dan radiasi nuklear seperti yang dimomokkan Fuziah tidak berlaku.

Cabaran Fuziah Salleh agar pengurusan dan pentadbiran Lynas tinggal berhampiran dengan kilang itu juga telah disambut tanpa sebarang masalah. Bagaimanapun, Fuziah Salleh yang diminta datang bersemuka dengan pengurusan Lynas bagi mendapatkan penjelasan, enggan berbuat begitu. Dan kalau dia datang pun, dia akan datang dengan peguam sebagai ancaman serta ugutan kepada pengurusan Lynas.

Yang Fuziah Salleh tidak dapat jawab ialah MENGAPA DIA SAKIT HATI SANGAT dengan kilang Lynas yang akan merancakkan pertumbuhan ekonomi di sekitar Gebeng dan Pahang amnya, tanpa sedikit pun mengancam keselamatan penduduk di sekitar kilang berkenaan. Dakyah dan hujah Fuziah Salleh dengan dibantu oleh 'pakar-pakar kepala hotaknya' hanya berkisar tentang leukimia dan barah yang dihidapi oleh beberapa orang kanak-kanak, padahal kilang Lynas belum lagi beroperasi di Gebeng.

Dan yang paling malang sekali, Fuziah Salleh tidak dapat membezakan antara tahi bijih atau amang dengan nadir bumi... dan yang mengesahkan dia seorang Ahli Parlimen yang bodoh tolol ialah, dia tidak dapat membezakan antara kilang Lynas dengan loji nuklear!!!

Apakah kegilaan dan kemeroyanan Fuziah Salleh itu disebabkan dia menghidap penyakit barah pangkal rahim tahap empat kerana terlalu terdedah dengan radiasi nuklear yang datang daripada kilang Lynas yang belum beroperasi itu?

Barangkali jugalah sebab Fuziah Salleh memang sudah cukup terkenal sebagai orang yang sangat kuat berkhayal dan khayalannya kadang-kadang melampaui batasan sebagai seorang manusia yang diberikan akal!!!

0 comments

MUNGKIN SEBAB KERAP DILIWAT, TONGONG WAN AZIZAH PUN MEMANTUL!!!


Wan Azizah cuba menyelamatkan tiga ekor lembu liat PKR, Rafizi Ramli, Saifuddin Nasution dan Zuraidah Kamaruddin apabila menyalahkan Pengerusi NFC, Dr. Wan Mohamad Salleh Ismail yang katanya telah menyeleweng dan memalitkan kesalahan itu kepada pembangkang. Kata Wan Azizah lagi, pembangkang tidak bersalah langsung dalam hal tersebut.

Apa ke benaknya bini lelaki yang terbukti telah MEMUNGGUNG dan MENJUBURKAN jantan ini?

Tuduhan yang dilemparkan oleh ketiga-tiga ekor lembu itu langsung tidak berasas dan itu tidak dianggap sebagai bersalah? Membuat tohmahan dan kemudian membesar-besarkan tohmahan tersebut seolah-olah ia adalah satu kenyataan berfakta, merupakan perbuatan yang cukup keji sekalipun tidak cukup keji seperti perbuatan suaminya yang menyebabkan suami kesayangan Wan Azizah itu terlantar di dalam penjara Sungai Buluh selama beberapa tahun.

Yang kuat berbohong adalah laki Wan Azizah. Yang kedua kuat berbohong adalah Wan Azizah. Laki bini kuat berbohong. Tidak ada satu huruf dan satu perkataan pun yang keluar dari mulut laki bini ini yang tidak berbohong.

Wan Azizah kata, OMEGA ada dalam simpanannya tapi sampai sekarang, Wan Azizah tidak mampu membuktikannya. Wan Azizah kata, laki dia yang kuat temberang dan berlakon itu telah disuntik kuman HIV, masih segar bugar dan boleh pula menutuh China Doll dengan gaya bebas termasuklah kuak lentang. Wan Azizah kata, laki dia diracun arsenik, tapi sampai sekarang laki dia masih tak mampus-mampus!

Orang kuat berbohong seperti laki bini ini, ada hati nak kata orang lain berbohong? Jenis manusia pelakon macam laki bini ni takkan pernah bercakap betul. Silap-silap bila datang malaikat maut esok pun, malaikat maut pun akan dikelentong mereka berdua ni hidup-hidup!

Yang sohehnya, segala dakwaan ketiga-tiga ekor lembu liat yang cuba dibela oleh Wan Azizah sebenarnya telah dibuktikan sebagai fitnah dan tohmahan. Fitnah terbesar yang telah dijawab ialah MEMANG ADA RIBUAN EKOR LEMBU di Ladang Fidlot di Gemas, bukannya kurang dari 100 ekor seperti dakwaan ketiga-tiga ekor lembu liat itu!!!

Yang menyeleweng adalah Khalid Ibrahim dan Teresa Kok... mengapa agaknya Wan Azizah tak cuba nak bela pula dakwaan tentang penyelewengan yang dibuat oleh kerajaan Pakatan di Selangor?

Takut?

Memang patut takut pun!!!

0 comments

NEGERI PAKATAN MUFLIS KALAU TIDAK DIBUBARKAN SERENTAK UNTUK PILIHANRAYA!!!

Bukan lagi menjadi rahsia apabila Lim Guan Eng dan Khalid Ibrahim menolak untuk mengadakan pilihanraya serentak dengan PRU13. Dengan alasan yang berlapik, Khalid mengatakan pilihanraya di Selangor hanya akan diadakan selepas Jun 2012. Manakala Lim Guan Eng pula dengan nada 'merendah dirinya' berkata, dia akan berbincang dengan para pemimpin Pakatan Rakyat terlebih dahulu tentang tarikh pilihanraya meskipun sebagai Ketua Menteri, dia mempunyai kuasa untuk berbuat begitu.

Helah ini sebenarnya sangat mudah dibaca. Walaupun berselindung dengan menyatakan bahawa belanjawan 2012 baru sahaja dibentangkan oleh kerajaan negeri, sebenarnya ia bukanlah satu alasan yang terbaik. Kalau itulah alasannya, maknanya sampai bila pun, pilihanraya umum tidak boleh diadakan.

Sebabnya ialah, Pakatan sememangnya tidak mahu mengadakan pilihanraya serentak dengan PRU. Pembubaran Parlimen bererti Kerajaan Pusat akan menggunakan peruntukan yang besar untuk berpilihanraya, sedangkan Pakatan lebih menumpukan kepada negeri-negeri yang mereka kuasai terutama sekali Pulau Pinang dan Selangor yang merupakan dua buah negeri terkaya di Malaysia.

Apabila tiba masanya untuk mereka pula membubarkan DUN, segala wang akan dikeluarkan dan Pakatan akan berhabis-habisan untuk mempertahankan sekurang-kurangnya dua buah negeri tersebut. Selesai pilihanraya, Pulau Pinang dan Selangor akan bertukar menjadi dua buah negeri yang sudah muflis!

Mahu tidak mahu, UMNO dan Barisan Nasional perlu mengelak daripada melakukan pilihanraya awal, bahkan perlu mengasak Pakatan sehingga ke tarikh akhir mandat penggal ini. Pada masa yang sama, masa yang lebih panjang akan memastikan keyakinan Pakatan boleh dirobohkan dan dihancurkan. Apatah lagi dari semasa ke semasa, Pakatan mulai menampakkan kegopohan dan kesilapan yang besar, terutama sekali dalam usaha mereka menyembunyikan kebejatan, kepincangan dan penyelewengan pentadbiran negeri seperti yang dapat dilihat di Pulau Pinang dan Selangor.

Pakatan akan menggunakan semua cara untuk memenangi Pilihanraya kali ini. Perekat mereka, Anwar Ibrahim sudah sampai ke penghujung kerjayanya selaku ahli politik. Biarpun sumpah para pengikutnya, sejuta lagi Anwar akan dilahirkan bagi menggantikan Anwar Ibrahim yang kuat pembohong itu, semangat mereka akan semakin menurun apabila banyak dasar Najib Abdul Razak lebih menarik perhatian dan lebih berwibawa berbanding Buku Jingga yang lebih banyak khayal daripada realiti!

0 comments

BERBOGEL SEBAGAI SOLIDARITI KEPADA BLOGGER BOGEL!!!


Sekumpulan 40 orang wanita Israel berbogel sebagai menunjukkan solidariti mereka dengan blogger Mesir berusia 20 tahun, Aliaa Magda Elmahdy yang mencetuskan kekalutan di Dunia Arab minggu lepas apabila dia memperagakan gambar bogelnya di blognya.

Orang yang berada di sebalik operasi ini adalah Or Tepler, 28, yang telah membuka akaun Facebook dan mempelawa golongan wanita 'untuk menunjukkan sokongan bukan keganasan dan cara yang sah untuk wanita seperti mereka - muda, bercita-cita tinggi, penuh impian dan mempunyai sense of humour.'

Lebih daripada 100 orang wanita telah menyatakan persetujuan untuk menghadiri program berkenaan. Para peserta telah bergambar sambil memegang placard yang berbunyi 'Love Without Limits' dan 'Homage to Aliaa Elmahdi, Sisters in Israel.'

Aliaa telah menutup akaun Twitter dan Facebooknya apabila ancaman terhadap keselamatannya semakin meningkat.

0 comments

Sunday, November 20, 2011

ASKAR BARU NAJIB DAN BARISAN DILABELKAN SEBAGAI UPAHAN!!!

Sunday, November 20, 2011
Apabila Najib Abdul Razak mengiktiraf jurublog dan pejuang-pejuang siber pro-kerajaan sebagai 'askar-askar baru kami', maka golongan yang sama tetapi berpihak kepada Pakatan mula bermain cerita 'jiwa' tentang jihad fisabillah, tentang keikhlasan, tentang semangat juang yang tidak kunjung padam dan tentang matlamat menumbangkan Barisan Nasional.

Baru sekarang nak bercerita tentang keikhlasan, tentang semangat dan tentang jihad?

Lawak betullah puak-puak ni!

Jangan jadi munafiklah kalau mengatakan berblog untuk Pakatan tidak berbayar. Tidak dinafikan ada sejumlah kecil yang memang tidak berbayar, tetapi berbanding UMNO dan Barisan Nasional, Pakatan jauh mendahului dalam soal pembayaran, mengupah dan melanggan pelacur-pelacur blog. Kalau tidak, masakan ada yang merajuk, ada yang melarikan diri, bahkan ada yang berpindah kem!

Jangan sembanglah tentang jihad!

Jihad apa bendanya kalau semua yang dibuat mengharapkan perhatian. Siapa yang paling memekak bila pimpinan tertinggi Pakatan tidak lagi menghiraukan mereka apabila telah berjaya memenangi 5 buah negeri sehingga akhirnya Nizar Jamaluddin memperuntukkan jutaan ringgit untuk media baru. Dan jumlah jutaan ringgit juga diperuntukkan oleh Kerajaan Negeri Selangor untuk golongan pemblog serta pelayar-pelayar Facebook atau lebih tepat lagi cybertrooper Pakatan.

Cuba tanya Kickdefella, berapa dia dapat daripada Husam Musa? Berapa pula yang Perisik Rakyat perolehi daripada orang yang sama untuk tugas-tugas Cybertrooper? Berapa pula yang dihadam oleh Milosuam dan rakan-rakan dalam kumpulannya?

Dan semuanya jauh lebih lama berbanding UMNO dan Barisan Nasional yang baru mulai sedar tentang kepentingan media baru. Takkanlah apabila UMNO dan Barisan Nasional sudah mulai sedar, maka sekalian jembalang dan puaka di pihak Pakatan hingar-bingar menyalahkan UMNO dan Barisan Nasional kerana mahu memberi perhatian kepada golongan seperti mereka tetapi berpihak kepada UMNO dan Barisan Nasional?

Tak payah sembanglah tentang jihad dan tak makan upah!

Cukup-cukuplah berbohong dan berdusta dengan pakaian jubah PAS dan semangat REFORMASI yang sudah sangat basi dan memualkan!!!

Jihad kononnnnnn... habis yang duk merayap merata-rata sampai ke luar negara tu, datang dari mana modalnya? Yang duk menghadap para pemimpin dan menghulurkan proposal dengan janji-janji muluk tu, apa ke jadahnya?

Jihad.... TUIHHHHHH!!!!

0 comments

TERESA KOK MENZALIMI SEORANG IBU TUNGGAL MELAYU!!!

Teresa Kok tahu kelemahan orang Melayu. Orang Melayu boleh ditindas sesuka hati. Terutama sekali apabila orang Melayu berkenaan berada di wilayah di mana dia menjadi ratu dan pemerintah!

Itulah nasib yang menimpa seorang ibu tunggal, Che Rosni Che Sof, 46 tahun apabila pembantu-pembantu Teresa Kok berlagak seperti polis komunis yang memaksa dan mencuri haknya tanpa segan silu.

Berdasarkan laporan, 13 September lalu, rakan perniagaan Che Rosni telah dihubungi oleh pembantu Teresa Kok dan MENGARAHKANNYA agar menutup perniagaannya bagi memberikan laluan kepada DAP Kinrara untuk menganjurkan Pesta Tanglung.

Penjelasan yang diminta berhubung perkara itu, terutama sekali notis arahan, tidak dijawab oleh pembantu Teresa Kok. Sebaliknya dua hari kemudian, Che Rosni didatangi dua orang lelaki yang MENGARAHKAN dia untuk membenarkan mereka menggunakan bekalan elektrik dan peralatan di gerainya. (BACA CERITA SETERUSNYA)

Baru sahaja jadi Ahli Parlimen, belum lagi jadi Menteri Kabinet, Teresa Kok sudah menunjukkan lagak dan kepala besar. Dia fikir, ini negara komunis yang mana dia boleh berbuat sekehendak hati. Bayangkanlah kalau dia merupakan Timbalan Perdana Menteri atau Menteri Kanan Kabinet.... barangkali habis semua Melayu akan dipaksanya menanggalkan pakaian dan menanggung cangkul untuk mengerjakan ladang rakyat seperti yang dilakukan oleh rejim Khmer Rouge pimpinan Pol Pot di Kampuchea pada tahun-tahun 70-an dahulu.

Tahniah kepada makcik itu kerana telah menyaman Teresa Kok. Pastinya selepas ini akan ada Melayu-Melayu dari PAS dan PKR yang akan menemui mak cik tersebut untuk memujuknya atau menyogoknya bagi menarik semula saman terhadap ADUN Kinrara merangkap penguasa sebenar kerajaan negeri Selangor itu.

0 comments

NGAH KOR MENG KENA HEMPUK DI TAIPING!!!

Berita ini hangat diperkatakan di akhbar-akhbar berbahasa Cina tetapi bukan di media berbahasa Melayu dan Inggeris. Malah portal tajaan Zionis, Malaysiakini juga langsung tidak berani menyebutnya.


SJKC Hua Lian di Taiping menyaksikan bagaimana DAP dan Nga Kor Meng cuba menunjukkan mereka adalah MAHARAJA yang bebas berbuat apa-apa sahaja. Tiada sesiapa yang boleh menghalang dan melarang mereka. Malah lebih tepat lagi, mereka langsung tidak terkuis dengan undang-undang.


Ceritanya bermula apabila DAP dan Nga Kor Meng meletakkan banner mereka pada Hari Kantin sekolah berkenaan. Tindakan tersebut menimbulkan bantahan dan kemarahan pihak pengelola sekolah selain ibu bapa yang tidak berpuas hati dengan gelagat Kor Meng. Kor Meng cuba menunjukkan kononnya semua sekolah Cina beada di bawah penguasaan DAP dan perlu sentiasa akur dengan kehendaknya.


Pengerusi Lembaga Pengelola Sekolah tersebut, Ng Cheong Sen telah memutuskan untuk meletakkan jawatan dan merungut tentang sekumpulan manusia yang menggunakan Hari Kantin SJKC Hua Lian sebagai pentas ceramah pilihanraya umum ke-13. Biarpun dia tidak menamakan golongan yang terbabit, secara hakikatnya kumpulan yang dirujuk adalah kumpulan Nga Kor Meng yang sedang berkempen di sekolah berkenaan pada hari itu.


Bagaimanapun, sama seperti perangai Setiausaha Agung DAP, Nga Kor Meng juga seorang yang angkuh dan mempersoalkan pihak pengelola sekolah tersebut agar tidak menjemput mana-mana orang politik atau parti politik.


Anehnya, di Selangor, Zuraidah Kamaruddin mempersoalkan pihak sekolah yang menggunakan dewan di Bangunan UMNO Ampang untuk program pelajar cemerlang dan pada masa yang sama, pihak sekolah mengambil kesempatan untuk menyerahkan RM100 kepada pihak ibu bapa yang ada dalam program yang sama.


Inilah yang dikatakan keangkuhan. Baru menang kerusi, belum menang negara, bangsa sendiri pun ditindas. Bayangkanlah kalau mereka benar-benar memenangi Putrajaya, patinya yang berlaku selepas itu adalah masyarakat yang berpecah belah dan hancur lebur!


Published with Blogger-droid v2.0.1

0 comments

TERESA KOK HENTAM DBKL SEBAB JALAN, DI SELANGOR SEBAT PERUNTUKAN JALAN!!!

Teresa Kok memberi alasan, Ahli Parlimen di Kuala Lumpur tidak mempunyai sebarang kuasa bagi menambahbaikkan keadaan jalan raya di mana-mana kawasan Bandaraya itu. Dia mengambil kisah tentang keadaan jalan raya di Seputeh yang menurutnya sangat teruk serta membahayakan.

Pandai pulak dia komplen tentang keadaan jalan raya di Kuala Lumpur, kawasan yang dia tidak mempunyai kuasa dan tidak banyak boleh berbuat apa-apa kecuali mentekedaghah gaji buta sebagai Ahli Parlimen. (BACA DI SINI)

Bagaimana dengan di Selangor?

Teresa Kok adalah Exco Kanan Selangor. Dia juga adalah ADUN Kinrara. Selangor tidak seperti Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Selangor memiliki autonominya sendiri. Peruntukan untuk jalanraya yang dikendalikan dan diselenggara oleh negeri, disediakan oleh Kerajaan Pusat.

Lebih tepat lagi, segala peruntukan membaiki dan menyelenggara jalan raya di Selangor diletakkan di dalam MARRIS.

Bagaimanapun, keadaan jalan raya di seluruh Selangor jauh berkali ganda teruknya berbanding di Kuala Lumpur. Walaupun semenjak kebelakangan ini baru kelihatan ada turapan kecil menutup lubang-lubang dan sopak-sopak, namun turapan tersebut sangat minima dan kelihatan seperti ingin menutup akaun kononnya perbelanjaan telah dikeluarkan.

RM100 juta daripada RM413 juta telah 'dicuri' dari akaun MARRIS untuk dijadikan sebagai belanjawan tambahan Selangor sebanyak tiga kali sepanjang tahun lepas. RM100 juta yang 'dicuri' itu pula bukannya digunakan untuk memperbaiki prasarana utama di negeri Selangor, sebaliknya digunakan untuk menjalankan promosi politik Pakatan Rakyat, termasuklah program-program mereka yang bersifat halimunan dan ghaib seperti TAWAS, air percuma dan sebagainya.

Mengapa hal tersebut tidak diperjelaskan oleh Teresa Kok? Dia sibuk bising tentang Kuala Lumpur dan bukan di Selangor yang dia adalah Exco serta mempunyai kuasa membuat keputusan?

Betina ini sebenarnya tidak pernah peduli pun tentang keadaan jalan raya. Apa yang tersirat dalam kepala otak dia hanyalah untuk menunjukkan kononnya DAP dan Pakatan prihatin. Sedangkan perkara prihatin yang sepatutnya mereka lakukan, tidak pula dipedulikan, bahkan peruntukannya dicuri, dirompak, dijarah dan dirogol!!!!

0 comments

Blog Archive

Labels