iklan

iklan

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, December 3, 2011

BELASAH PAS... BEST SANGAT KE UMNO?

Saturday, December 3, 2011
Selesailah sudah Perhimpunan Agung UMNO dengan pelbagai reaksi biasa yang terpapar pada perwakilan yang tengah bersemangat. Dan macam biasalah, orang tengah bersemangat kalau bagi bara api tujuh lapan genggam pun, bukan setakat bara api itu yang akan ditelan tapi silap-silap dengan tangan yang duk genggam itu pun boleh kena telan.

Banyak sangat amanat yang semua pakat hangguk-hangguk dan teriak-teriak. Tapi yang orang duk perhatikan sejauh manakah yang terhangguk-hangguk dan terjerit-jerit itu semua akan kekal dengan semangat PAU mereka.

Namun yang paling menarik dan tidak pernah berubah ialah para perwakilan UMNO belasah PAS. Macamlah PAS itu musuh utama mereka yang langsung tidak boleh dibiarkan untuk bernafas.

Takat usik-usik dek bebudak blogger, itu perkara biasalah. Tapi bila tahap pemimpin pi balun PAS di pentas PAU, memanglah pemimpin-pemimpin UMNO tahap gerhana otak.

Musuh utama, DAP tak berani pulak mangkuk-mangkuk UMNO tu belasah!!!

Takat berani lawan PAS, berhentilah cita-cita nak menang PRU13!!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comments

BERUK MONKEY MANA YANG OFFER KAU NI, BOB? TAK HABIS-HABIS MEMBOHONG LAGI?!!

Al-ustaz Bob Al-Lokman yang baru tahu Islam itu PAS, PAS itu Islam dan amalan bertaqarrub itu adalah berucap di pentas-pentas ceramah politik, cuba bikin gempar kononnya ada menteri dan orang besar UMNO yang dah offer dia duit untuk dia berhenti dari berperangai macam sekarang.


Alahai, Bob oiii... Ayat-ayat gampang  macam tu, tak payahlah nak tempek untuk naikkan harga diri... Si arwah Bunyamin Yaakob dulu pun cakap macam tu juga, sampai dia cakap Dr. Mahathir tonton filem lucah dengan cucunya.  Tak sampai 40 hari, matilah si Bunyamin Yaakob yang digelarkan ayam sabung berkokok tahi akibat penyakit fizikal.


Kononnya bernilai sangatlah si Bob Lokman ni sampai ada Menteri dan orang besar UMNO offer duit ringgit dan kedudukan kepadanya. Bodohnya si bahlol tu... Daripada offer dia yang baru sangat kenal Islam, baru jer kenal Alif Ba Ta, baru jer kenal janggut dan tongkat, bukankah lebih baik pemimpin UMNO offer pemimpin PAS yang memang ada masalah besar untuk pertahankan kedudukan dan kehadiran mereka kerana pelbagai masalah.


Untuk bahlol macam Bob Lokman, yang perlu diofferkan kepada dia, sebenarnya bukan duit ringgit... Offer sajalah mikrofon dan pentas, maka akan gilalah si Bob Lokman berucap berhari-hari dan bermalam-malam.....


Offer duit kat dia konon.... Cehhhhhhhh.... Setakat jadi cicit Tok Kenali belum tentu, perangai al-Lahab tu mampu dibersihkan.... Duit royalti lirik lagu Isabella tu dah dibagi kepada yang LEBIH BERHAK?


Published with Blogger-droid v2.0.1

0 comments

KHALID IBRAHIM MULA KUMPUL DANA

Memang benar, Khalid Ibrahim  gagap. Tetapi segagap-gagap dia, tidaklah dia sebodoh yang disangkakan.  Dia bukan bodoh dan Khalid Gagap bukan orang bangang.  Khalid Gagap  tahu  macam mana nak buat duit, walaupun duit itu bukan untuk negeri Selangor, sepertimana yang dilakukannya ketika dia dalam PNB dan Sime Darby dulu.


Apabila UMNO menzahirkan kesungguhan untuk menawan semula Selangor, ingat Khalid Ibrahim akan duduk diam dan berkeluh kesah atau menangis berpangku lutut?  Ingat Khalid Ibrahim akan biarkan begitu sahaja, pot emas jatuh ke tangan UMNO?


Bagaimana pula dengan kaum kerabatnya yang lain? Bagaimana dengan taukeh-taukeh besar yang mengeluarkan arahan menerusi pemimpin DAP dan pemimpin-pemimpin itu yang akan membuat tekanan ke atas Khalid?


Sudah tentulah, Khalid Ibrahim akan all-out. Khalid akan gunakan semua sumber untuk mendapatkan sokongan dan dana. Khalid Ibrahim akan gunakan kedudukannya selaku Menteri Besar Selangor untuk memastikan kalaupun Selangor tidak dapat dipertahankan pada PRU13, setidak-tidaknya kaum kroni Khalid dan keluarganya sudah boleh VIR HALLEELUJAH ke Haifa, Israel untuk kaum Bahai.


Dalam tempoh yang sangat singkat, kita akan melihat bagaimana Khalid Ibahim sedang membahagi-bahagikan Selangor kepada kaum kerabat dan kroninya seperti Mr.Mok dari Muhibah dalam usaha mengumpul dana Pakatan Rakyat bagi menghadapi PRU13. Sudah ada cerita menarik tentang Khalid Ibrahim dengan bantuan Teresa Kok dan para pencuri serta perompak di Selangor sedang melakukan penjarahan secara besar-besaran sebelum dihalau keluar dari SUK.


Dan kalaupun Selangor berjaya dirampas oleh UMNO, Selangor akan ditinggalkan sebagai negeri muflis dengan prasarana semakin teruk seperti jalan  raya dan bekalan air bersih. Itu yang sedang menanti dalam tempoh dua tahun dari sekarang, sama ada Pakatan dapat pertahankan Selangor atau dirampas oleh UMNO. Yang soheh, akaun Selangor semakin kering kontang. Berdasarkan laporan Ketua Audit Negara, terdapat gambaran yang menunjukkan pentadbiran Khalid kelihatan kelam-kabut untuk 'cover' banyak kesulitan simpan kira dan audit mereka.


Published with Blogger-droid v2.0.1

0 comments

MUSA HASAN NAFI DIA LELAKI YANG SANGGUP BAYAR RM15 JUTA UNTUK 'SETOMPOK DAGING BERBULU'.

Jahat sungguhla bebudak Pakatan ni. Mentang-mentanglah pengantin  lelaki RM15 juta sekali imbas macam Musa Hassan, bekas IGP, tegak-tegak saja diorang tuduh, Musa Hassan adalah lelaki bongok yang sanggup menghabiskan duit ringgit semata-mata untuk daging yang belum lagi berkedut.


Musa Hassan telah membuat penafian. Gambar-gambar tentang perkahwinan dan persandingan yang disifatkan Wedding Of The Year - jauh mengatasi rekod perkahwinan Siti Nurhaliza dan Dato' Khalid Mohd Jewa dan Memey bersama Norman Hakim  - memaparkan gambaran seorang lelaki yang iras-iras Musa Hassan bersama penyanyi atau pelakon (?) 'suam-suam kuku' dalam upacara memotong kek ala-ala perkahwinan orang puteh!


Seperti yang dinyatakan sebelum ini, harga mas kahwin adalah terpulang kepada perempuan (bukan pihak perempuan). Berapa pun harga yang diletakkan,  seandainya si lelaki benar-benar mahukan wanita terbabit, dia akan sanggup mengeluarkan maharnya. Namun sesuatu yang  terbalik di Malaysia ialah, berapa pun hantaran yang dikenakan, maka si lelaki yang mahukan daging  berbulu sejemput akan sanggup membayarnya. Mas kahwin atau maharnya, tersangat murah, semurah wanita-wanita itu sendiri berbanding hantaran yang digunakan untuk menyenangkan hati kaum keluarga dan sanak saudara, padahal mas kahwin itulah hak si isteri, sedangkan hantaran pula adalah bidaah yang menyenangkan orang lain!!!


Kalau Musa Hassan sudah  membuat penafian, bermakna, puak-puak yang sudah beberapa minggu ini tetap menegaskan bahawa pengantin lelaki itu adalah Musa Hassan telah melakukan FITNAH? Bukankah bebudak Pakatan tak pernah melakukan fitnah dan semua maklumat mereka semuanya tepat-tepat belaka?


Menurut kata kawan-kawan mereka yang datang bertandang ke sinilah.....


Published with Blogger-droid v2.0.1

0 comments

BUAYA SAKA KHALID IBRAHIM CARI MANGSA DI KAJANG!!!

Belum pernah dalam sejarah Kajang, banjir menenggelamkan lebih 200 biji kereta di pekan tersebut, sama ada semasa pekan itu masih dikelilingi kebun getah, dusun rambutan mahupun batang lemang, mahupun selepas Abu Hasan Omar dan Khir Toyo membangunkan pekan Kajang jadi bandar Kajang dengan UKM bukan lagi sebagai tempat tumpuan.


Tetapi apabila Khalid Ibrahim dan Pakatan menguasai Selangor, hebat sangatlah banjir, sehinggakan Kajang yang tidak pernah banjir seteruk itu pun, boleh ditenggelami banjir... Tak kisahlah sama ada banjir kilat atau 'BANJIR METALIK' versi DAP. Yang penting, memang hebat sangatlah Kajang kerana sudah dilanda banjir sehinggakan pusat bandar Kajang pun, bukan setakat air yang naik, BUAYA PUN NAIK SEKALI.


Alasan yang diberikan, tebing sungai pecah.


Anda percaya dengan alasan itu dari kepala dan penyangak-penyangak pasir di Selangor?


Khalid Ibrahim boleh memberikan satu juta alasan dan menyalahkan UMNO dan Barisan Nasional kerana hujan lebat dan banjir hebat melanda Kajang. Yang sohehnya, kisah pencurian pasir, penebukan tembok sungai, dan serba satu macam kecanduan jenayah di Kajang sepanjang Pakatan menajdi pentadbir negeri, selain kerenah AHLI-AHLI MAJLIS PERBANDARAN KAJANG yang dikuasai oleh gangster dan kepala taikor menjadi faktor banjir kilat yang memerlukan Khalid Ibrahim memberikan jawapan paling mantap selain daripada menyalahkan UMNO dan Barisan Nasional!!!


Published with Blogger-droid v2.0.1

0 comments

Friday, December 2, 2011

Tanya sama Namawee...

Friday, December 2, 2011
Nasi Lemak 2.0 adalah bayangan Berseh 2.0. Kenapa 2.0 tak 20 sen, Tanya sama Namawee…

Tanya sama Namawee, nasi lemak 2.0 atau nasi lemak 20 sen?
Tanya sama Namawee, tak buat ke video kat U-tube pasal pempin DAP ngutuk warna kulit MB Perak? Kutuk ler Pempin DAP tersebut atas dasar menentang semua jenis bentuk diskriminasi keatas warna kulit, bangsa, dan agama, serta sex!! Takkan berani buat video U-tube hanya pada pengetua Melayu je?? Takkan Namawee pun amalkan diskriminasi gak?????????? Nasi Lemak 20 sen tul ler!!

Tanya sama Namawee nasi lemak 20 sen tak nak buat video ngutuk KM Pulau Pinang pasal kisah anaknya? Takut ke?

Tanya sama Namawee nasi lemak 20 sen, apa dapat kalau ngutuk pempin2 DAP? Kalau ngutuk pempin2 UMNO, leh dapat sponsorship dan dapat pujian PM!!!


takkan bila nak ngutuk DAP, terus tiada ilham??

Tanya sama Namawee nasi lemak 20 sen, ada ke “HARIMAU MALAYA” leh jadi isu sebagai rasis sampai kena tukau HARIMAU MUDA!! Takkan HARIMAU BENGAL bermakna rasis gak!!! Apakah nama Semenanjung Tanah Melayu adalah rasis, bagaimana benua India, benua Cina???

Kena tanya sama Namawee nasi lemak 20 sen kerana kebijaksanaannya telah diiktiraf oleh pempin2 tertinggi kerajaan. Perbuatan kerana menghina negara ni, bahsa Kebangsaan negara ni, bendera negara ni, agama rasmi negara ni..tak pa, maapkanlah kerana anak muda yg tak puas hati!!! Maklum ler nasi lemak 20 sen, karya terhebat dari kebijaksanaan yg diiktiraf pempin Negara.

Selain dari Namawee nasi lemak, jika menghina adalah salah disisi undang2.

Bahasa Melayu ke atau Bahasa Malaysia...meh ramai2 tanya sama Namawee nasi Lemak 20 sen..tentu dia ada jawabannya!


Tanya sama Namawee nasi lemak 20 sen...lu sokong sapa ma? BN atau DAP?

-Nasi Lemak 20 sen, aa

1 comments

Perjuangan Melayu...

Perjuangan Melayu

Perjuangan Melayu ialah perjuangan atas agamanya, bangsanya dan negaranya. Perjuangan ni bukanlah perjuangan UMNO semata2 tetapi ianya adalah perjuangan org2 Melayu sejak berzaman.
UMNO hanyalah satu organisasi yg kumpulkan dan sistematikkan perjuangan melalui platform politik sptmana yg dikehendakki oleh undang2.

Perjuangan melayu adalah perjuangan setiap bangsa Melayu di Tanah Melayu mendaulatkan agamanya yakni Islam, memelihara dan mempertahankan bangsanya yakni bahasa, adab budaya yg tak bercanggah ngan agamanya, dan tanah air ibu pertiwinya. Inilah perjuangan Melayu, ianya adalah warisan dari empayar2 Melayu dahulu kala dari kerajaan Langkasuka, empayar Melaka sehingga hari ni. Mempertahankan kedaulatan agama, bangsa dan negaranya.

Soal PERJUANGAN MELAYU atau PERJUANGAN ISLAM sepatutnya tidak menjadi isu, kerana ISLAM adalah teras perjuangan Melayu dan diletakkan atas segala perjuangan. Soal ni timbul bila ada yg berkata ada Melayu yg Islam dan ada Melayu yg bukan Islam. Ni adalah benar!! Tetapi bila kita kata bangsa Melayu ianya bermakna umumnya bangsa Melayu, dan umumnya bangsa Melayu adalah beragama Islam.
Bangsa Melayu adalah tonggak kedudukan Islam di Semenanjung Tanah Melayu gitu juga di Sabah dan Sarawak. Hancurnya bangsa Melayu maka hancurlah Islam!!

Walaupun hampir 400 tahun dijajah oleh Portugis, Belanda, British, Jepun, dan Parti Komunis, Islam tidak luntur walaupun masa tu tiada PAS, tiada UMNO, tiada PERKASA. Islam terus dipelihara dan dipupuk makmur. Sapa yg perjuangkan dan mempertahankan Islam diTanah Melayu masa tu…..BANGSA MELAYU!!!!

Jika tiada PERJUANGAN MELAYU selama ni, sudah pasti agama rasmi Tanah Melayu sekarang ini ialah KRISTIAN spt mana berlaku di Filipina. Filipina satu masa dulu adalah Negara Islam yg diperintah oleh Sultan beragama Islam. Sama saja kesungguhan dan usaha mengkristiankan penduduk Filipina dan di Tanah Melayu sewaktu penjajahan.
PERJUANGAN MELAYU lah yg terus pertahankan Islam sehingga kita hari ni masih lagi beragama Islam. Semoga Allah swt limpahkan kurniaanNya kepada mereka yg telah berjuang!!!

Perjuangan Melayu sejak dulu dan kini..tidak pernah mendiskriminasi sesapa, malah Melayu terkenal ngan sifat berlapang dada mereka!! Sifat ni adalah kerana nilai2 yg dipupuk oleh Islam yg menjadi asas PERJUANGAN MELAYU.

Kata2 PERJUANGAN ISLAM adalah lebih universal dan tidak mendiskriminasi, tu adalah benar pada kata2 kita, pada fahaman kita..tapi pada agama lain, mereka tidak berpendapat sedemikian. Gitu juga perkataan PERJUANGAN MELAYU, walaupun tidak diskriminasikan sesapa..tapi pada bangsa lain, tidak sedemikian. Kita yg berjuang, kita tahu semada kita diskriminasi atau tidak..bukan berjuang atas apa org kata lebih2 lagi pihak musuh. Spt pihak polis, mereka perjuangkan keadilan dan keamanan tapi penjenayah berpendapat polis ni menindas mereka dan menyekat kebebasan mereka. Kalau polis asyik nak jaga hati penjenayah, masaklah org2 awam!!

Usah terkesan ngan kata2 politik yg sengaja menimbulkan kekeliruan dan pecah belah keatas keutuhan bangsa Melayu..PERJUANGAN ISLAM yg dilaung2kan tu pun, tiada apa yg diperjuangkan. Jika benar sila buktikan apa yg dah mereka perjuangkan utk munafaat Islam dan ummatnya? Pada hal mereka ni pula berteduh, cari makan, bina kekayaan dibelakang mereka2 yg perjuangkan “PERJUANGAN MELAYU”.

Ni aku faham..Tak setuju, pasal ler.


(Kerajaan asal Melayu kabornya berteraskan agama Hindu, ada gak kabor asalnya adalah agama Ibrahimiyah- Berteraskan agama Hindu hanya kerana jumpa satu je candi. Jika benar sepatutnya banyaklah kuil2 dan candi dah dijumpai. Jika agama Ibrahimiyah, benarlah cuma jumpa satu je candinya..kerana agama Ibrahimiyyah adalah Islam yg dibawa oleh Nabi Ibrahim as.)
-aa

0 comments

Thursday, December 1, 2011

TIGA LEMBU PKR MENGAMUK BILA TIDAK ADA PENYELEWENGAN DALAM NFC!!!

Thursday, December 1, 2011

Khalid Abu Bakar, Timbalan Ketua Polis Negara yang gpaling dibenci oleh PKR dan Pakatan Rakyat, mengesahkan tiada sebarang penyelewengan yang dilakukan dalam sebarang urusan NFC. Pun begitu, podlis masih belum berpuas hati dengan siasatan dan siasatan masih dijalankan.


Tiga ekzor lembu PKR bising dan memekak tentang NFC. Zuraidah Kamaruddin yang semua orang tahu, sedang bergelut untuk mempertahankan jawatan serta kedudukannya di Ampang, menjadikan Sharizat Jalil sebagai musuh peribadinya. Sesuatu yang tidak pernah dijangka oleh Zuraidah ialah, tindakannya itu menunjukkan betapa terdesaknya dia untuk mempertahankan kedudukannya selaku Ahli Parlimen Ampang.


Pastinya penemuan awal yang diisytiharkan oleh Khalid Abu Bakar itu akan mencetuskan satu lagi rasa tidak puas hati di kalangan pemimpin PKR terutama sekali ketiga-tiga ekor lembu yang berusaha sedaya upaya untuk menjatuhkan dan menekan Sharizat agar meletakkan jawatan.


SPRM awal-awal lagi sudah mengisytiharkan bahawa mereka tidak menemui sebarang penyelewengan dalam NFC. Sekarang polis pula. Yang sohehnya, Danny Fong yang merupakan salah seorang bekas pekerja NFC yang terbabit dalam kes pecah amanah, telah menggunakan dan meminta bantuan ketiga-tiga lembu PKR untuk membantunya.


Polis dan SPRM seharusnya mula masuk menyiasat PKR pula, terutama sekali membabitkan ketiga-tiga lembu PKR itu. Namun yang semakin pasti, Rafizi Ramli dan Zuraidah Kamaruddin sudah mula mencari-cari duit untuk disaman oleh NFC. Yang untung Saifuddin Nasution juga!!!


Published with Blogger-droid v2.0.1

1 comments

Wednesday, November 30, 2011

Melayu Vs Islam

Wednesday, November 30, 2011
Melayu vs Islam.

Perbualan ngan seorang kawan, kabornya dia tak bersetuju ngan kata2 “PERJUANGAN MELAYU” kerana katanya sepatutnya Islam tu adalah tonggak perjuangan bukannya melayu. Kata2 “PERJUANGAN MELAYU” seolah2 menggambarkan satu diskriminasi pada bangsa2 lain, sedangkan “PERJUANGAN ISLAM” adalah perjuangan untuk kepentingan semua bangsa tanpa ada diskriminasi.

Argument atau perbincangan ni lebih menimbulkan kekeliruan dan menimbulkan was2 dan keraguan dalam perjuangan. Ianya ibarat “luah mati emak, telan mati bapak”.

Ianya satu isu, cuma dari mana sudut pemikiran memasing dan apa yg nak difahamkan..jika dipandang dari satu sudut bermakna salahlah kata2 atau laungan “PERJUANGAN MELAYU”..jika dari sudut yg lain pula tidak lah pulak salahnya.
Cuma apa yg nak kita fahamkan dan nak orang lain faham……………..

Apa tu “ PERJUANGAN MELAYU”, aku rasa kalau kita buat survey pada ahli2 UMNO dan PERKASA mungkin ada bermacam2 versi. Jika ada bermacam2 versi dan pemahaman maka adalah menjadi tugas kepempinan memastikan dari pucuk pempinan sehingga keakar umbi mempunyai kefahaman yg jelas dan tiada keraguan dan kesangsian..Perjuangan yg berteraskan keraguan adalah perjuangan yg lemah dan tiada hala tuju dan mudah dikalahkan secara mental dan fizikal.

Golongan yg sangat keliru, aku rasa, ialah ahli2 PAS…nak kata “PERJUANGAN MELAYU” rasa berdosa, tapi payah mereka tak nak ngaku bahwa mereka melayu!! Tapi bila ada akta atau sesuatu yg ganggu gugatkan identity dan pusaka serta adab budaya Melayu, naik angina satu badan gak. Ramai2 gak buat demo pasal BAHASA MELAYU vs BAHASA ENGLISH ( tak tahu ler kalau2 puak2 ni mesti join apa saja demo janji pekenakan UMNO walaupun tiada dalam perjuangan mereka)
Mereka berasa berdosa kerana ada ahli2 agama brkata..PERJUANGAN MELAYU bermakna meletakkan bangsa atas dari agama, seolah bangsa dulu, agama dikemudiankan. Kita orang2 Melayu, bila ni dijadikan pilihan – MELAYU ATAU ISLAM- maka terkulat2 ler kita, terkebil2 ler kita..kelu lidah kita..nak telan mati emak, luah mati bapak. Tapi pasti ngan berat hati, orang2 kita akan berkata ngan kelatnya ISLAM ler dulu!!! Senjata ni memang ampuh dalam perjuangan politik PAS!!!!

Tapi benarkah PAS –Perjuangkan ISLAM atasi segala perjuangan bangsa dan Negara???????
Tidak sama sekali tidak!!! Hakikat PERJUANGAN PAS adalah PERJUANGAN UTK KUBURKAN UMNO!!! Sebab tu apa saja yg leh rugikan UMNO atau lemahkan UMNO maka pasti tu lah akan diperjuangkan..HUDUD, ISLAM, apa2 saja berkenaan ISLAM semua adalah mainan politik belaka tanpa ada kesungguhan atau benar2 Ikhlas kerana ISLAM...PAS dulu, ISLAM, HUDUD, bangsa dan negara adalah kemudian!!!
Dalilnya..pempin2 PAS tahu sapa Anwar, tapi bila pemecatan Anwar leh untungkan PAS dan rugikan UMNO maka mereka sama2 brkempen dan berdemo..
Pempin2 PAS tahu sapa Ambiga, tahu asas perjuangan Ambiga..tapi kerana untungkan PAS dan rugikan UMNO, maka sama2 berjuang dibelakang Ambiga..
Pempin2 PAS tahu sapa pempin2 DAP dan matlamat mereka tapi kerana untungkan PAS dan rugikan UMNO, maka sanggup bersekongkol dan tunduk menjilat kaki2 mereka..
Allah swt menzahirkan benar2..bila pempinnya sanggup berkata jika syaitan mahu hulurkan tangannya semata2 utk kalahkan UMNO maka pasti tangan2 tu disambut ngan gembira!!!!

PERJUANGAN ISLAM???? piiiraahhhh ..bahkan ianya hanya mainan kata2 politik dipentas politik semata2..sptmana HUDUD. Hnnya sekadar memancing undi semata2!!


________________________________________________________
K, sekarang ni aku nak bertanya...APAKAH PERJUANGAN MELAYU dan apakah berdosa dan salah jika laungkan atau kata2 PERJUANGAN MELAYU?
Meh jawab....




-aa

1 comments

Majlis Peguam-Ahli2nya ahli politik atau peguam??

Majlis Peguam-ahli2nya peguam atau ahli2 politik???

Aku hairan apa hal Majlis Peguam yg begitu bersungguh2 melibatkan diri ngan hal2 Parlimen.
Pada kefahaman aku, Majlis Peguam antara tujuannya ialah utk pastikan peguam2 yg berdaftar ngannya menjaga integriti kepeguaman tersebut. Tidak ada berlaku penindasan undang2 oleh peguam2 yg salah laku (mengambil kesempatan atas kepakaran undang2nya), atau mana2 pihak mengambil kesempatan undang2 ngan menindas pihak yg lain khususnya rakyat yg buta undang2.
Majlis Peguam juga salah satu organisasi yg menjaga kedaulatan Undang2 dan Perlembagaan.

Pindaan2 dilakukan di Parlimen, ianya melibatkan wakil2 rakyat yg telah dipilih oleh rakyat. Wakil2 rakyat ni bila2 masa leh dapatkan bantuan dari Majlis Peguam. Bukannya majlis peguam tu bertindak ngan sendirinya. Majlis Peguam bukannya parti politik. Jika nak libatkan ngan politik, berpolitik lah atas tiket parti politik!!!
Bukannya gunakan Majlis Peguam sebagai pentas politik..

Rombakan akta baru ni berkenaan “perhimpunan” Majlis Peguam perlu mengutuk wakil2 rakyat yg bertindak meninggalkan medan debat. Mereka telah dipertanggungjawab oleh rakyat utk memastikan mana2 akta sebelum diluluskan tidak menindas mana2 pihak. Mereka lari dari tanggungjawab. Mereka penakut. Mereka seolah2 tidak mampu untuk berdebat atau tidak ada sesuatu yg benar2 relevan atau fakta utk didebatkan. Kalau ikut sejarah parlimen, jika ramai2 meninggalkan dewan bermakna “mereka setuju tapi tak nampak macam bersetuju”. Kerana jika ada kelemahan atau rungutan dari pihak2 tertentu atau rakyat maka ngan segera mereka akan jadi champion!!! Ngan alasan, dulu mereka tak kata pun setuju. Akta dilulus kerana mereka tidak ada dalam dewan. Mudah je alasan, dan yg sioknya mereka2 yg professional spt peguam2 di majlis peguam leh terima alasan ini.

Kutukan besar2an atas sifat ni perlu dilakukan besar2an..umpama general lari dari medan perang meninggalkan tenteranya disembelih oleh musuh!! Mereka umpamanya golongan yg tidak beramanah dan bertanggungjawab!! Kita mahu mereka berdebat ngan apa2 yg mereka musykilkan dan semua kemusykilan dijawab di parlimen. Bukannya menyuarakan pendapat2 mereka, kemusykilan mereka didepan umum kemudian tidak terjawab dan meninggalkan prasangka buruk pada rakyat/umum.

Majlis Peguam, NGO2 lain, perlu bangkit dan kutuk mereka yg suka2 meninggalkan dewan. Tak setuju, apa yg setujunya..apa fakta2 yg dibantahkan!! Bukan keluar kemudian bergambar ramai2 ngan senyum dan tawa. Kemudian konon akta trsebut brbentuk jahat dan zalim. Jika benar ianya leh susahkan rakyat, sepatutnya mereka berdebat/berperang mati2an!!!!!!

Semakin hari semakin jelas..Majlis Peguam merupakan kuda tunggangan pihak tertentu. Tak tahu ler mungkin ada janji2 manis atau ada agenda2 yg tersembunyi dan gunakan Majlis Peguam sebagai landasan atau batu loncatan!! Bukan utk kedaulatan undang2 dan rakyat tapi semata2 kepentingan individu tertentu atau segolongan.

Majlis Peguam kena bersehkan majlis tersebut agar terus dihormati dan bebas dari tunggangan mana2 parti politik!!
Rakyat Malaysia masih jauh ketinggalan dalam kesedaran undang2 dan apa perlindungan undang2 keatas mereka..kesihanilah rakyat!!

-aa

0 comments

RM15 JUTA UNTUK PENGANTIN PEREMPUAN MACAM NIH? WOW!!!!


Berita seorang selebriti suam-suam kuku (ramai yang tidak kenal siapa dia pun kecuali belahan buah dadanya), berkahwin dengan seorang VIP dengan 'harga' RM15 juta menarik perhatian. Si pengantin perempuan cuba bertaichi untuk menyembunyikan identiti suaminya. Anehnya, kebanggaan tentang RM15 juta tidak pula disembunyikan!

Apa-apa pun, tahniah ler diucapkan kepada Syella Kamaruddin kerana berjaya menjadi wanita 'termahal' di Malaysia, jauh mengatasi 'bekas' Pengiran Bini Mazuin Hamzah.

Satu perkara yang perlu diketahui oleh ramai orang, mas kahwin ditentukan oleh wanita, bukan ibu bapanya, bukan Jabatan Agama, dan jauh sekali Kerajaan. Hanya kerana kejahilan dan sikap ambil mudah masyarakat kita, yang menjadikan mas kahwin gadis-gadis dan wanita-wanita di negara ini 'sangat murah' dan terlalu rendah kalau dibandingkan dengan HANTARAN!!!

0 comments

MARAH DAP KEPADA MUHYIDDIN BERDENGUNG-DENGUNG!!!

DAP pasti akan menolak sama sekali dakwaan Muhyiddin Yassin bahawa mereka sedang merancang untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah republik. Tidak menghairankan sekiranya sekali lagi DAP akan mengulangi ikrar akan mempertahankan Perlembagaan Negara tanpa mengusik satu pun komponennya.

Namun berdasarkan kepada gaya DAP sepanjang 3 tahun mereka berkuasa, ikrar DAP untuk mempertahankan Perlembagaan Persekutuan hanyalah satu ikrar kosong. Ikrar tersebut terpaksa dilafazkan untuk mengelakkan lembu-lembu DAP yang terdiri daripada Melayu PAS dan PKR mudah faham, kemuidan meninggalkan perjuangan DAP.

Apa yang tidak dilakukan oleh DAP sepanjang kewujudan mereka semenjak 1965?

Perkara pertama yang DAP perjuangkan adalah Malaysian Malaysia. DAP mahu hak keistimewaan Melayu dan Bumiputera dihapuskan. Bahasa Melayu tidak menjadi Bahasa Kebangsaan tunggal, sebaliknya berkongsi dengan Bahasa Cina, Tamil dan Inggeris. Malaysia kekal sebagai negara sekular dan tidak boleh ada sebarang agama yang diangkat sebagai agama rasmi. Dan kemuncak daripada perjuangan itu ialah Tragedi 13 Mei 1969 di mana DAP berjuang menghapuskan Melayu dari kawasan bandar!!!

Sekarang pula, DAP berjuang agar sejarah negara 'diperbetulkan'. Dengan menggunakan Mat Sabu yang tongong sebagai barisan hadapan, DAP cuba 'membetulkan' persepsi terhadap kegiatan dan keganasan komunis. Chin Peng dikatakan sebagai salah seorang pejuang kemerdekaan negara. PKM dikatakan sebagai salah sebuah parti tertua yang ingin memerdekakan negara dari British.

DAP menyatakan bahawa sejarah negara sekarang tidak betul kerana tidak memasukkan Komunis sebagai salah satu elemen perjuangan kemerdekaan. Dan yang paling tragisnya, mana-mana pihak yang menentang keganasan komunis, dianggap sebagai talibarut dan barua penjajah. Mereka tidak boleh dianggap sebagai pejuang kemerdekaan atau golongan yang mempertahankan keselamatan negara.

Itulah sebabnya Malaysia perlu 'membetulkan' semula sejarahnya. Sejarah negara perlu ditulis semula. Dan apabila sejarah negara perlu ditulis semula, maka Perlembagaan Persekutuan juga perlu dirombak kembali.

Itu belum lagi kisah Melayu adalah pendatang, sama seperti Cina dan India ke negara ini. Kisah yang didendangkan oleh Lee Kuan Yew dahulu, kini dipopularkan oleh DAP dan diterima sebagai fakta oleh PKR dan PAS malah juga dari kalangan komponen Barisan Nasional.

DAP boleh berselindung dan memberikan pelbagai alasan untuk menutup rahsia mereka keinginan mereka terutama dalam beberapa insiden yang menunjukkan kebencian DAP terhadap sistem kesultanan Melayu di negara ini. DAP menerusi Guan Eng boleh bercakap dan memberi alasan serta ikrar yang bukan-bukan untuk menudung konspirasi serta matlamat mereka, namun secara nyatanya DAP semakin hari semakin menunjukkan gaya pentadbiran yang ingin MEMBUNUH dan MENGHAPUSKAN Melayu serta Islam sebelum menyalahkan pihak lain seperti yang mereka lakukan sekarang.

Apa yang dikatakan oleh Muhyiddin pastinya akan membuatkan DAP mengamuk sakan. Bezanya DAP akan bercakap sikit dan 'melepaskan' sebahagian besarnya untuk PKR dan PAS bercakap bagi pihak mereka!!!


0 comments

VVIP SELANGOR MILIKI BANGLO DALAM LOMBONG BERNILAI RM4 JUTA DAN RENOVASI RM3 JUTA!!!

Ada seorang VVIP di Selangor yang kalau disebut namanya, semua orang kenal sangatlah. Yalah, latar belakangnya, bukanlah orang kaya. Anak kampung dan bergelut dengan selut masa kecilnya. Alih-alih semenjak jadi VVIP dan semenjak ada kuasa dalam kerajaan, banyak pula duit ringgitnya sampai boleh beli sebuah banglo berharga RM4 juta yang terletak di dalam sebuah bekas lombong bersebelahan dengan Lebuhraya KESAS di kawasan Sunway.

Dan banglo mewahnya itu bukanlah satu-satunya yang dia miliki.

Kalau hendak dikatakan, keupayaannya itu menggunakan pendapatan yang diperolehi secara jujur, amatlah mustahil. Lagipun dia adalah Ketua Bahagian. Kalau dah Ketua Bahagian, tentulah banyak juga pelaburan yang perlu dibuat agar undi di kawasannya tidak berpindah dan agar dia kekal tetap menjadi Ketua Bahagian.

Mungkin juga banglo itu adalah persediaan untuknya bergelar MENTERI BESAR SELANGOR selepas PRU13 nanti. Apatah lagi, kecenderungannya untuk bergelar MENTERI BESAR SELANGOR kelihatan begitu ketara dengan pengaturan orang-orangnya di sana-sini.

Cuma yang menariknya, kebanyakan orang-orangnya adalah golongan manusia bebal yang bertuhankan wang ringgit. Apa yang mereka lakukan di Selangor, menampakkan kecenderungan dan keserakahan yang sedang menanti rakyat Selangor.

VVIP berkenaan seharusnya menjawab dana menjelaskan tentang kehebatannya mengumpulkan wang ringgit yang begitu banyak. Dia perlu menerangkan kepada rakyat Selangor, dari mana sebenarnya dia memperolehi kekayaan yang sangat luar biasa.

Pastinya kalau orang inilah yang akan jadi Menteri Besar Selangor, jawabnya, satu malapetaka besar sedang menanti Selangor dan rakyatnya, malahan malapetaka itu jauh lebih besar berbanding Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besarnya!!!!

0 comments

PAS MERABAN LAGI, TERLUPA YANG GUAN ENG TAK BENARKAN HUDUD DALAM PAKATAN!!!!

Puak-puak Pakatan dan mesin propaganda mereka melagukan lagi dendangan RASIS yang dihubungkaitkan dengan ucapan pemimpin-pemimpin UMNO dalam Perhimpunan Agung UMNO yang sedang berlangsung. Antara yang menjadi sasaran mereka adalah ucapan Muhyiddin dan Ahmad Maslan. Bahkan DAP menyatakan bahawa ucapan Ahmad Maslan adalah 'merbahaya' kepada rakyat Malaysia!

Salah seorang daripada mereka yang sangat memberi perhatian kepada UMNO adalah Dzulkefly Ahmad, Ahli Parlimen Kuala Selangor merangkap AJK PAS Pusat.

Dzulkefly Ahmad berkata, UMNO sedang bercelaru kerana terdapat banyak kepala di dalam parti tersebut. Katanya lagi, UMNO membawa lagu lama tentang survival Melayu, agama dan sultan. (BACA RACAUAN DZULKEFLY AHMAD DI SINI)

Kesian juga dengan balaci DAP dan penyembah Anwar Ibrahim yang berpakaian PAS ini. Walaupun dia begitu yakin dengan kuasa DAP dan kekuasaan Anwar Ibrahim, namun Dzulkefly Ahmad tidak pula berani untuk keluar dari PAS.

Barangkali dia terlupa tentang bagaimana kelompoknya di dalam PAS cuba mencari kuasa dengan menjadikan DAP dan Anwar Ibrahim sebagai berhala untuk disembah dan dicoloklimaukan. Dia mengatakan UMNO keliru dan meracau... bagaimana pula dengan PAS?

Tidakkah PAS sekarang jauh lebih meracau berbanding 1974 dahulu? Tidakkah PAS sekarang, jauh lebih tidak tentu arah berbanding sewaktu Yusuf Rawa menggulingkan Asri Muda dengan bantuan Nik Abdul Aziz, Abdul Hadi Awang?

Seronok melihat compang-camping pada badan UMNO tetapi setidak-tidaknya, UMNO masih lagi menjadi tulang belakang Barisan Nasional. Bandingkan pula dengan PAS di dalam Pakatan Rakyat... PAS hanya dipergunakan kerana ramai ahlinya dan hampir kesemua ahlinya bodoh-bodoh belaka. PAS ada suara dalam Pakatan ke? Atau PAS sentiasa terpaksa tunduk akur dengan kehendak DAP?

Tengok sahaja perjuangan hudud PAS yang hanya untuk mendapatkan undi Melayu tetapi untuk keluar dari garis sempadan serta kempen undi Melayu itu, PAS tidak dibenarkan langsung oleh DAP. Malah DAP dengan tegas menyatakan, hudud tidak ada dalam agenda Pakatan Rakyat.

Dan PAS hanya boleh mengangguk-angguk sambil merungut-rungut!!!

Siapa yang lebih cikai? UMNO atau PAS?

0 comments

VIDEO PENGHINAAN KETERLALUAN TERHADAP HIJAB DI EROPAH!!!

Islam dan umatnya sentiasa dijadikan musuh. Sebarang elemen dalam Islam, dianggap sebagai melanggar batas-batas kehidupan manusia biasa dan ketamadunan. Umat Islam sendiri telah menjadi sebahagian daripada tentera-tentera musuh Islam sama ada secara sedar atau tidak, sama ada mereka rela atau sebaliknya.

Hijab merupakan salah satu daripada kebencian kaum kafir terhadap umat Islam. Hijab sentiasa cuba digambarkan sebagai menyekat kebebasan seorang wanita. Wanita yang bertamadun bagi puak-puak ini ialah wanita-wanita yang bertelanjang, menunjukkan lurah dan lekuk pada tubuh, yang menjadi jalang dan seakan-akan jalang, bahkan yang sentiasa merelakan mereka dikangkang oleh sesiapa pun.

Kalau pakai hijab atau menutup setiap inci kulit tubuh, dianggap sebagai keterlaluan dan tidak bertamadun. Disebabkan itulah, ada sesetengah orang Islam, walaupun berkedudukan tinggi tetapi amat susah nak menutup aurat, terlebih-lebih jikalau dianya adalah seorang isteri VVIP.

Entah apa yang menarik tentang jambul dan rambutnya, hanya dia yang terlebih faham.

Video yang dipaparkan ini merupakan sebahagian daripada penghinaan terhadap hijab dan wanita-wanita Islam. Sekalipun di dalam al Quran, penggunaan hijab hanya diwajibkan kepada isteri-isteri Rasulullah s.a.w tetapi sebahagian besar ulama muktabar menjadikan kewajipan itu sebagai ikutan yang terbaik untuk wanita-wanita Islam sebagai melambangkan martabat dan kedudukan mereka dalam hierarki sosial.



0 comments

INI YANG BERLAKU KALAU PAS TERUS BERGELAK TAWA DENGAN NGA KOR MENG!!!


Mungkin kalau digambarkan persengketaan antara UMNO-PAS akan berkesudahan seperti di Pakistan, ia akan kelihatan seperti dibesar-besarkan. Namun itulah realiti yang sedang menanti umat Islam di negara ini, sekiranya mereka masih tidak sedar dan masih terikut-ikut dengan gaya kaum kafir yang mahukan umat Islam sering bergaduh dan bermusuh sesama sendiri.

Insiden di dalam video di atas berlaku di daerah Mastung di wilayah Balochistan membabitkan sekumpulan Hazara. Kumpulan Taliban yang dikenali sebagai Laskaravey Jangavey yang kononnya memperjuangkan Islam telah melakukan pembunuhan kejam ke atas Hazara iaitu kumpulan etnik berfahaman Syiah.

Kumpulan Taliban berkenaan seringkali membuat tafsiran al Quran secara salah dan menyeleweng. Interpretasi yang salah menyebabkan mereka tidak berasa berdosa untuk membunuh orang lain yang tidak sefahaman, separti, seakidah dan semazhab dengan mereka.

Apakah Malaysia sedang menuju ke arah itu?

Dengan keaktifan dan keagresifan para penyokong PAS yang kurang ilmu tetapi kuat nafsu, ia memang semakin mendekat! Apatah lagi dengan campurtangan DAP dan Anwar Ibrahim yang bijak memanipulasi sentimen mereka.

0 comments

Tuesday, November 29, 2011

Lidah Pakatan Lidah Keramat... Percayalah!!!

Tuesday, November 29, 2011
"Perak ada Menteri Besar hitam metalik yang haram jadah itu masuk dari pintu belakang naik kapal"- Kor Ming (Mujur ler Kor Ming yg cakap, sipengetua sekolah menengah tu sungguh2 tekan kerajaan ambil tindakan. Yg bestnya, pempin2 BN dari MIC, MCA, Gerakan, UMNO dan Perkasa cam tak kisah je)( org2 perak takkan senyap je kut?? )

Anwar AlJuburi-Mat Sabu ( Semua cam dah lupa je, tak der pula riuh mintak 4 saksi)

Jika PKR menang, suri rumah akan diberi RM1000+ -Wan Azizah ( Kalau nak beri, sekarang dah leh beri. Kalau kata2 ni keluar dari mulut pempin2 UMNO, sah ler kabor rasuah politik. ada ke rakyat digula2nya ngan RM)

Kabor, hari ni menang-gerenti harga minyak turun - pempin2 PAKATAN. (pooooorah)

Undi BN, harga barang naik- kempen PAKATAN ( apa usaha PAKATAN turunkan harga dan bantu rakyat negeri mereka yg mereka perintah?)

kalau BA menang, kita lelong PUTRAJAYA- Arwah Pempin PAS ( hari ni berangan2 nak duduk PUTRAJAYA pulak)

Tuntut kebebasan pelajar2 IPT bebas brpolitik- Pempin2 PAKATAN dan ada gak pempin2 BN yg setuju ( tapi bila ramai pelajar gagal atau lulus kurang cemerlang-pakat2 salahkan BN khususnya UMNO)

Banyak ler lagi dan banyak lagi akan menyusul menjelang pilihanraya..gula-gula dan janji2 kosong akan disebarkan dan dikempenkan..

Dan yg sioknya masih ramai lagi yg percaya sungguh2!!!! spt mana sungguhnya percaya yg PAKATAN akan merintah pada 16 sept beberapa tahun yg lalu..

Dan masih percaya walaupun hati tak percaya yg pelakon video tu bukanlah Anwar..

kalau pempin2 PKR brbohong..ok kut

Kalau pempin2 DAP brbohong..ok kut

Kalau pempin2 BN berbohong..ok kut

Tapi kalau pempin2 PAS berbohong..ok ker? Kerana kabornya ikut AQ dan sunnah tapi AQ mana dan sunnah mana yg benarkan leh bohong rakyat secara besar2an?


-aa





0 comments

ANAK SAUDARA TAGIH SYABU: KONSPIRASI UMNO-POLIS KENAKAN ANWAR!!!!

Percayalah, dalam tempoh terdekat ini, akan keluarlah cerita daripada konco-konco Anwar, bahkan daripada Anwar sendiri bahawa penangkapan anak saudara Anwar yang bernama Adi Rafizul Idrus merupakan konspirasi tertinggi UMNO dan Polis untuk memalukan seluruh keluarga dan keturunan Anwar Ibrahim.

Adi Rafizul Idrus merupakan pegawai khas ADUN PKR Bukit Tambun, Law Choo Kiang. Dia juga merupakan bekas orang kuat AMK Pulau Pinang.

Anak saudara Anwar Ibrahim itu telah ditangkap pukul 4 petang tadi bersama seorang kawan di sebuah rumah di Kampung Paya. Ujian air kencingnya mendapati, Adi Rafizul Idrus menagih Syabu. Ujian air kencing dijalankan di Balai Polis Bandar Perda.

Menurut sahabat blogger, PISAU.NET, cerita tentang Adi Rafizul Idrus ketagihan dadah telah lama diperkatakan, tetapi memandangkan rapatnya kekerabatan Adi Rafizul Idrus dengan Anwar Ibrahim, maka Law Choo Kiang tidak mengendahkannya. Sudah menjadi adat dan budaya di dalam PKR, segala sesuatu perlu dilakukan untuk menyenangkan hati Anwar Ibrahim. Kalau Anwar Ibrahim sudah suka dengan sesuatu, contohnya China Doll, maka bergotong-royonglah sekalian penjilat Anwar untuk memastikan perbuatan Anwar dihalalkan...

Contoh terbaiknya ialah bagaimana bersusah payahnya Johari Abdul membuat mimik muka seperti P.Ramlee terencat otak dengan mekapnya semata-mata untuk membuktikan bahawa lelaki yang kelihatan seperti Anwar Ibrahim di dalam video seks dengan China Doll adalah 'pendua'. Video tersebut telah disahkan sebagai tulen oleh badan-badan profesional.

Maka tidak hairanlah mengapa Anwar Ibrahim dan Azmin Ali memperkatakan tentang moraliti walaupun kedua-duanya tidak bermoral pun!

Cerita Adi Rafizul ini akan berkembang mengikut skrip biasa Anwar iaitu KONSPIRASI dan KEJAHATAN POLIS untuk mencemarkan nama baik Anwar Ibrahim.

Itu belum lagi cerita tentang abang si Anwar yang 'diletakkan' di Indonesia... kalau cerita yang tu keluar, barangkali Anwar akan kata, semua itu menggunakan teknologi CGI dan pengklonan... macam cerita air maninya diperolehi secara paksa dan sembunyi-sembunyi oleh pihak berkuasa!

0 comments

DAP TERDESAK DAPATKAN SOKONGAN INDIA SELEPAS MASYARAKAT ITU DIHINA NGA KOR MENG!!!



DAP menghantar M Manogaran dan S Ramakrishnan untuk mendapatkan 'bantuan' daripada parti pembunuh umat Islam di India, Barathiya Jannata Party (BJP) untuk membolehkan parti itu mendapat sokongan masyarakat India di Malaysia.

Sokongan BJP ditagih memandangkan 'terdapat ikatan kebudayaan dan agama' oleh kedua-dua orang wakil DAP itu. Menariknya, kedua-dua Ahli Parlimen dari Malaysia itu tidak mengharapkan India campur tangan di Malaysia secara fizikal tetapi memberikan 'kesedaran' kepada rakyat India di India tentang 'penganiayaan kerajaan Malaysia terhadap penganut Hindu'.

Seperti yang dikatakan oleh ROCKY BRU, Manogaran dan Ramakrishnan ada juga tempat bertenggek dan mengadu nasib. Guan Eng juga ada tempat bertenggek dan mengadu nasib di Singapura. Lim Kit Siang sudah pun jumpa kaum keluarga di Tanah Besar Tongsan.

Yang tidak ada tempat bertenggek dan mengadu nasib, hanyalah orang Melayu. Takkanlah orang atau pemimpin Melayu hendak bertenggek serta mengadu nasib ke tanah seberang? Orang kat tanah seberang pun, pandang lain macam kat sebelah sini. Takkanlah orang Melayu hendak menempek dan mengadu kepada orang Arab sambil menyatakan tentang 'ikatan agama dan akidah' antara Melayu dan Arab?

Lainlah seorang pemimpin yang berKOTE BENGKOK tu. Dia memang pi ngadu merata-rata. Kat tanah seberang tu, dia jugalah yang asyik membuat tohmahan dan fitnah agar orang-orang seberang datang ke sini dan melakukan onar seperti gelombang reformasi menjatuhkan BJ Habibie dan Suharto.

Apa macam kalau kedua-dua wakil DAP itu terus berpindah ke India dan duduk di sana serta jadi warga negara sana? Nampaknya kedua-dua wakil DAP itu tidak dapat menerima kenyataan yang tuk nenek mereka telah lari dari India sebab masalah kasta dan kemiskinan sehingga sekarang mereka jadi peguam dan tidak lagi terikat dengan kasta.

Terdesak sangat dah DAP untuk dapatkan sokongan masyarakat India. Setelah masyarakat India dihina, diperlembukan dan diperlekehkan seperti Kampung Buah Pala dan 'hitam metalik' yang diperkenalkan oleh Nga Kor Meng, sekarang mereka cuba dapatkan sokongan BJP yang diketahui amat ekstrim serta pernah merobohkan sebuah masjid purba hanya semata-mata kerana mimpi seorang remaja yang cuba menarik perhatian orang ramai!!!

0 comments

WANITA INI DITANGKAP KERANA RASIS, NGA KOR MENG KENAPA BEBAS?


Wanita di dalam gambar di atas telah diberkas oleh Polis Britain kerana mencetuskan anti perkauman berdasarkan video yang dimuatnaik ke You Tube dan laporannya disiarkan oleh portal-portal berita di England.

Wanita berusia 34 tahun dari New Addington itu mencemuh kaum minoriti di dalam tram Croydon-Wimbledon, mungkin sudah bosan dengan kehadiran terlalu ramai imigran di dalam negaranya, sekaligus mencetuskan perasaan tidak puas hati dan mudah mencetuskan kemarahan.

Bagaimanapun, polis England tidak bertoleransi terhadap perkauman dan memberkas wanita tersebut untuk siasatan lanjut. (BACA DI SINI)

Bagaimana pula dengan Nga Kor Meng yang bebas untuk melabelkan orang sebagai ANAK HARAM, HITAM METALIK dan menghina kaum India? Bukankah dia seorang ahli politik dan wakil rakyat? Sepatutnya berbanding rakyat awam, dia ni dulu yang perlu ditangkap, dihapuskan dan dijadikan pengajaran kepada orang awam agar tidak melakukan perbuatan yang sama.




0 comments

NGA KOR MENG GELAR MENTERI BESAR PERAK SEBAGAI ANAK HARAM!!!!

Video yang dipaparkan oleh Perak Today tentang Nga Kor Meng yang menghina Menteri Besar Perak, telah tersebar ke seluruh negara. Banyak blog yang telah memainkannya. Secara jelas dan nyata, Setiausaha DAP Perak itu adalah seorang yang sangat biadap, kurang ajar dan RASIS.

‘Hitam metalik’ – itu adalah ungkapan yang ditujukan kepada Zambry Abdul Kadir, Menteri Besar Perak. Disusuli pula dengan ungkapan ‘HARAMJADAH’ atau dalam bahasa Melayunya, ‘ANAK HARAM’. HARAM JADAH dimelayukan daripada ungkapan Hindi, HARAMZADEH yang bermaksud ANAK YANG DILAHIRKAN LUAR NIKAH.

Hanya kerana Zambry Abdul Kadir menjadi Menteri Besar setelah Pakatan tumbang di Perak, maka Nga Kor Meng melabelkan Zambry sebagai ANAK HARAM dan para pengikut PAS yang mendengar maki hamunnya itu tersenyum dan ketawa?

Mengapa begitu teruk taraf seorang Setiausaha DAP Perak yang sangat disayangi oleh ahli-ahli serta pemimpin-pemimpin PAS? Apakah kehilangan kuasa dan genggaman ke atas pentadbiran Perak menjadikan Nga Kor Meng tidak lagi boleh berfikiran waras dan dengan sembrono melabelkan seseorang sebagai ANAK LUAR NIKAH?

Bagaimana dengan Nga Kor Meng sendiri? Bukankah dia juga seorang ANAK HARAM kalau mengikut lidah orang-orang yang membencinya? Adakah Nga Kor Meng akan berdiam diri jikalau golongan yang tidak senang dengan tindak tanduknya, membuat ceramah dan menggelarkannya sebagai ANAK HARAM secara terang-terangan?

BACA SETERUSNYA DI PERAK TODAY


0 comments

TRICK PEMBANGKANG KALAU DIORANG BERSETUJU UNDANG-UNDANG DILULUSKAN!!!

Akta Perhimpunan Awam yang ditentang oleh Majlis Peguam dan Pakatan Rakyat sendiri, nampaknya akan diluluskan dengan mudah apabila wakil-wakil mereka di Parlimen bertindak keluar dewan dan enggan meneruskan sesi perbahasan.

Akta berkenaan akan mengalami nasib yang sama dengan Akta Pembangunan Kampung Baru yang akhirnya diluluskan apabila kebanyakan Ahli Parlimen Pembangkang ponteng daripada tugas mereka.

Keluar Dewan dan ponteng/tidak datang bersidang, tiada bezanya!

Apakah ini menunjukkan Ahli-Ahli Parlimen Pakatan sebenarnya bersetuju sebulat suara dengan pembentangan usul yang telah dipinda itu tetapi disebabkan takut dimarahi oleh Majlis Peguam yang jelas menjadi 'Kuasa Ketiga' yang sangat hebat, maka mereka menggunakan trick keluar dewan sebagai tanda bantahan?

Bila keluar dewan, nak tunjuklah yang mereka menentang akta berkenaan dibentangkan. Sedangkan kalau ikut logik, berada di luar dewan, tidak mendatangkan sebarang hasil kerana mereka dihantar untuk menjadi wakil rakyat di dalam Dewan. Kalau setakat nak menentang dari luar, baik letak jawatan daripada menjadi Ahli Parlimen dan jadi saja protestor jalanan!!!

Trick bodoh macam tu pun, masih laku lagi ek?

1 comments

SIAPA PEMIMPIN PEMBANGKANG MALAYSIA YANG AKAN HADIR KE RATU CANTIK PONDAN FILIPINA 2011?

Blog BARKINGMAGPIE mendedahkan tentang jemputan untuk menghadiri Pertandingan Ratu Cantik transgender dan transvestite di Filipina yang dihulurkan kepada salah seorang pemimpin pembangkang Malaysia. Lebih tepat lagi, pertandingan Miss Amazing Phillipines Beauty 2011.

Menurut salah seorang penganjur, jemputan itu telah diterima oleh pemimpin pembangkang terbabit. Malah tiga orang Ahli Parlimen pembangkang Malaysia juga telah menerima jemputan berkenaan.

Siapakah Ahli Parlimen pembangkang itu?

Rasa-rasanya ramai yang sudah dapat meneka siapakah orangnya yang sangat berminat dengan PONDAN!!!

0 comments

MENTERI BESAR YANG HITAM METALIK... YANG HARAMJADAH TUH!!!

Itu ungkapan Nga Kor Meng yang membuat ucapan dalam sebuah majlis anjuran PAS yang kemudiannya disambut gelak tawa oleh Melayu-Melayu PAS yang sangat berpuas hati kerana seorang Melayu 'hitam metalik' kena belasah dek Nga Kor Meng.

Nga Kor Meng yang berlidah pendek seperti babi dan berwajah seakan-akan babi diberi mekap... dengan bahasa kebangsaan yang separuh lintang pukang, menyatakan kemarahan kepada Zambry kerana telah berjaya menumbangkan DAP daripada pentadbiran negeri Perak.

"Yang haramjadah itu... yang datang dari Pangkor naik kapal selam...."


Ada desakan yang menuntut dia meminta maaf. Buat apalah nak suruh babi bermekap macam Nga Kor Meng meminta maaf. Permintaan maaf daripada seseorang sepertinya tidak wajar. Bahkan Ahli-Ahli PAS yang ketawa mendengar lelucon Nga Kor Meng dalam majlis ceramah itu juga tidak perlu dipersalahkan.

Mereka tidak bersalah dan tidak boleh dipersalahkan. Yang bersalah adalah Zambry 'Hitam Metalik'... dan yang lebih bersalah lagi ialah Tok Guru kata, boleh menghina orang asalkan orang itu berlainan mazhab dan berlainan parti politik!!!! Kalau satu PAS, mengangkang bini orang pun, tidak dianggap bersalah!!!

1 comments

KENAPA DANNY FONG SI PEMECAH AMANAH, CUBA DILINDUNGI PKR DALAM KES NFC?

Rupa-rupanya ada kisah tersembunyi yang tidak diceritakan oleh Saifuddin Nasution tentang NFC. Saifuddin Nasution tidak memberikan sumber maklumatnya, sebaliknya dengan bangga menyatakan bahawa dia mempunyai fakta-fakta serta bukti-bukti yang cukup berkredibiliti.

Ternyata sumber maklumat yang sangat berkredibiliti itu adalah Danny Fong, salah seorang bekas pegawai tinggi di NFC yang kemudian mencuri berjuta ringgit dari akaun NFC dan menyalin maklumat-maklumat penting syarikat tersebut untuk dijual kepada pihak yang berkenaan.

Lelaki yang bernama Danny Fong itu kemudiannya telah dilaporkan kepada polis dan CBT. Lelaki tersebut dikesan merupakan ahli DAP tegar!

Dan sebagai menunjukkan solidariti beberapa orang tenaga penting NFC yang sebangsa dengan Danny Fong juga meletakkan jawatan termasuklah orang kuat pemasaran. Sabotaj itu bertujuan untuk membalas dendam dan mematikan terus operasi NFC. Thumbdrive yang dicuri mengandungi pelbagai maklumat, kemudiannya dipercayai diserahkan kepada pihak DAP yang kemudiannya menyalurkan kepada PKR untuk disuarakan, memandangkan Sharizat Jalil merupakan orang yang paling ditakuti oleh PKR serta perlu dihapuskan, meskipun Sharizat tidak terlibat dengan NFC.

Penggunaan 'orang dalam' seperti Danny Fong bagi mendapatkan maklumat, mungkin perkara biasa bagi syarikat-syarikat korporat yang ingin membunuh pihak lawan. Namun apabila parti politik seperti PKR menggunakan Danny Fong yang mempunyai kes pecah amanah dan mempunyai kes polis, ia tidak lain hanyalah untuk memutar belitkan isu berkenaan.

Kes ini bermula lebih awal iaitu sebelum Laporan Ketua Audit Negara 2010 dikeluarkan oleh Jabatan Audit Negara apabila dua orang pegawai NFC telah diberhentikan perkhidmatannya kerana pecah amanah yang membabitkan jutaan ringgit.

One Menerung adalah 'kerja' mereka. Laporan polis yang dibuat oleh NFC, kemudiannya sengaja diputarbelit oleh Malaysiakini. Siasatan polis ke atas kedua-dua orang bekas pegawai NFC itu tidak diceritakan oleh portal berkenaan.

Timbul persoalan, mengapa agaknya 'PAHLAWAN-PAHLAWAN' PKR itu langsung tidak menyebut tentang Danny Fong dan kawan-kawannya yang telah menyalurkan maklumat kepada mereka? Adakah tujuan PKR, terutama sekali Zuraidah Kamaruddin menyibukkan dirinya dengan lembu fidlot, sebenarnya adalah untuk menyelamatkan ahli DAP tegar itu sebenarnya?


0 comments

ROZALI ISMAIL BAKAL MENTERI BESAR SELANGOR?

Desas-desus cukup kuat kedengaran tentang Pengerusi SYABAS, Rozali Ismail. Malah cerita-cerita tentang persediaan yang dibuatnya untuk menjadi Menteri Besar Selangor, turut diperkatakan dengan bebas.

SIASAH, ANTARA TV...

Itu merupakan mesin propaganda dan promosi yang dikatakan telah dimiliki oleh Rozali Ismail. Benar atau tidak berita berkenaan, tidaklah dapat dipastikan.

SYABAS walaupun anak syarikat Kerajaan Negeri Selangor, sedang berkrisis dengan induknya. Terlalu banyak sebab dan antara sebabnya ialah Kerajaan Negeri Selangor pimpinan Khalid Ibrahim enggan menaikkan tarif air sebagaimana perjanjian awal untuk Air Percuma 20 Meter Padu.

Pengurusan air di Lembah Kelang dikatakan sedang berhadapan dengan keadaan kritikal, terutama setelah Kerajaan Negeri Selangor pimpinan Khalid-Teresa menolak projek Kerajaan Persekutuan yang membawa air mentah dari Pahang ke Sungai Langat untuk diproses bagi menampung permintaan air yang sangat tinggi di Lembah Kelang.

Dalam sebarang keadaan, SYABAS sentiasa mendapat keuntungan besar berbanding konsesi-konsesi air di negeri-negeri di seluruh Malaysia.

Tidak ada yang rugi apabila air dan elektrik dimonopoli oleh sebuah syarikat utiliti sahaja.

Mungkin kerana itulah, Rozali Ishak ingin mencuba nasib sebagai Menteri Besar Selangor.

Namun, benarkah berita yang kedengaran ini atau ianya satu lagi retorik orang korporat yang ingin membalas dendam?

0 comments

ANWAR NYATAKAN KEINGINAN KEMBALI KEPADA UMNO!!!

Anwar Ibrahim tidak pernah membuang perasaan teringinnya untuk kembali menyertai parti politik yang telah menaikkan namanya dan meletakkannya ke persada kuasa sehingga jawatan Perdana Menteri Malaysia sudah begitu hampir dalam genggamannya kecuali kerana rahsia KOTE BENGKOKnya yang suka membuat onar diketahui oleh Mahathir pada saat-saat terakhir.

Dek kerana itulah, dendam Anwar kepada UMNO dan Mahathir begitu menebal. Apatah lagi setelah Mahathir selaku Menteri Kewangan pada zaman gawat 1997 telah mengarahkan agar wang kertas RM500 dan RM100 dinyahnilai, sekaligus menjadikan 'rompakan' besar-besaran kedua-dua not tersebut, menjadi tidak bernilai!

Anwar berteter cerita tentang UMNO dan kelemahan UMNO pada zaman ini. Anwar menceceh tentang ketakutan Mahathir dan kuda tunggangan Mahathir yang tersilap. Anwar kelihatan sangat bimbangkan tentang UMNO dan keselamatan parti tersebut.

Tetapi Anwar terlupa bahawa dia sebenarnya bukan orang UMNO lagi. Dia sudah jadi buangan dan terbuang jauh. Tiada lagi tempat untuk Anwar di dalam UMNO. Musuh utama Anwar, bukan lagi Mahathir, sebaliknya seluruh umat Melayu yang tidak terpedaya dengan lelucon, lawak bodoh dan lakonannya yang serba menjengkelkan. Kali pertama dia berlaku pada tahun 1998 dahulu, mungkin ramai yang bersimpati dan menyebelahinya. Namun selepas apa yang berlaku dan Anwar tidak menampakkan keserikan kerana sentiasa percaya dia boleh membodohkan semua orang di Malaysia, sokongan kepadanya menyusut.

Bukan UMNO yang berada dalam keadaan terumbang-ambing, sebaliknya parti yang telah melantik Anwar Ibrahim sebagai Ketua Umum yang semakin karam. Perhatikan sajalah Kongres Nasional PKR Kali Ke-8 yang serba tidak kena sehinggakan Setiausaha Agung PKR 'mengamuk' kerana ramai wakil rakyat PKR yang enggan hadir.

Mata Anwar yang mudah melihat UMNO tetapi tidak melihat partinya sendiri, menjadikan dia sebagai seorang yang kuat berbohong dan menipu. Untuk apa dia bimbangkan tentang UMNO kalau dia sendiri bukan ahli UMNO pun. Dia hanya menjadi ahli UMNO pada tahun 1982 setelah dipujuk masuk oleh Mahathir dan setelah dijanjikan kuasa kerana Mahathir terpesona dan terpedaya dengan kepetahannya berpidato.

Apakah Anwar sudah angkat tangan dan cuba memperdayakan pemimpin UMNO yang diketahui ramai yang masih menaruh simpati kepadanya agar memujuk kepimpinan utama UMNO menerima Anwar menjelang perhimpunan agung?

Yang pastinya, kebimbangan Anwar terhadap UMNO tidak diperlukan oleh sesiapa pun. Malah tiada untungnya Anwar bimbangkan UMNO untuk parti yang dia menjadi Ketua Umumnya, PKR.


0 comments

Monday, November 28, 2011

GAMBAR ANAK PEREMPUAN HASAN ALI BERPELESERAN DIDEDAHKAN!!!

Monday, November 28, 2011
Gambar-gambar anak perempuan Dr. Hassan Ali yang sedang berpeleseran di kelab malam kini telah disebarkan ke dalam internet sejak petang kelmarin.

Menurut salah seorang pencari tegar gambar-gambar blue di Internet, Sdr Mohamad Zan bin Haji Durani, beliau telah berjumpa gambar anak Dr. Hassan Ali ketika menggunakan kata kunci di Google Image, 'Lebai Sexs'.

Dr. Hassan Ali yang juga seorang doktor sakit puan di sebuah bandar terpencil di Bandung, Indonesia ketika dihubungi mengesahkan bahawa gambar-gambar itu sememangnya gambar-gambar anaknya yang bernama Nikita.


0 comments

AKHIRNYA MAHU JUGA WAN AZIZAH DEDAHKAN JAM TANGAN OMEGA!!!

àLaki bini sama saja. Kuat berjanji, kuat  temberang dan kuat berlakon. Sesiapa yang iman tak kuat, apabila berhadapan dengan pasangan suami isteri ini atau mendengar  suara mereka, akan MENEMPAH NERAKA dengan mudah. Kalau terpedaya dengan suara mereka, silap-silap mungkin akan MASUK NERAKA TANPA HISAB.


Selepas kegagalan untuk menunjukkan teladan yang PKR bukanlah sebuah parti kroni atau untuk ahli keluarga, Wan Azizah kali ini - sama seperti tahun lepas - membaca skrip yang telah dirangka, dirancang, disusun dan ditulis oleh Anwar. Kalau tahun lepas, skrip yang dibacanya menjadikan  Anwar sebagai ANUGERAH TUHAN dan Anwar pula berjanji bulan dan bintang, tahun ini skrip yang dibacanya, menyebabkan Wan Azizah pula berjanji.


Sedap benar janji yang ditabur. Kononnya kalau PKR diberi kuasa, maka bantuan JKM akan dinaikkan dari RM300 sebulan kepada RM550 sebulan. Dan yang  paling menarik ialah apabila Wan Azizah berjanji akan memberikan bonus RM1000 kepada surirumah dan warga emas setiap bulan.


Janji-janji seperti itu sudah lumrah. Kalau ditanya lebih sikit, pastinya Wan Azizah akan menuruti kehendak Anwar mengukir janji syurga di tangan kanan dan neraka di tangan kiri.


Cuma yang tak sedapnya, kalau dituntut janji daripada pasangan suami isteri itu seperti TUNJUKKAN DI MANA JAM TANGAN OMEGA YANG DIKATAKAN WAN AZIZAH MENYIMPANNYA, kedua-duanya boleh bertukar jadi SYAITAN DARI LAUT SELATAN.


Untuk orang lain, mereka boleh berjanji yang bukan-bukan. Macam kat Selangor jugalah. Kalau ikut-ikutkan manifesto, rasa-rasanya sekarang ini rakyat Selangor goyang kaki dan bersembang deras kat kedai kopi sebab setiap bulan paling kurang RM1500 masuk ke dalam akaun tanpa perlu buat kerja. Hakikatnya, itu tidak berlaku sebaliknya yang berlaku ialah, Khalid Ibrahim yang bertuankan Teresa Kok dan dilindungi oleh PKR, terus menipu dan menipu!!!


Published with Blogger-droid v2.0.1

0 comments

GUAN ENG TAK MENGAKU, DIA ADALAH ANCAMAN MELAYU!!!

Macam biasa, Guan Eng menyalahkan UMNO kerana parti itu hanya untuk Melayu dan Bumiputera. Tetapi Guan Eng mendabik dada kononnya, DAP terbuka kepada semua orang. Yang Guan Eng tak sebut ialah, Barisan Nasional di mana UMNO adalah terasnya adalah dianggotai oleh kesemua kaum menerusi parti masing-masing dan setiap permasalahan dibincangkan oleh 'kabinet' Barisan Nasional.

Guan Eng dabik dada kononnya dia kehilangan kerusi dan dipenjarakan kerana membela seorang gadis Melayu yang dirogol. Tetapi Guan Eng tidak pula ceritakan, dia dipenjarakan bukan kerana pembelaannya itu tetapi kerana dia melakukan fitnah dan tohmahan yang kemudian, mahkamah mendapatinya bersalah setelah pembuktian gagal ditentang oleh Guan Eng dan pasukan pembelanya.

Nak kata mahkamah tidak adil, bagaimana pula dengan Utusan Malaysia, Kerajaan Malaysia, FELDA dan sebagainya yang kalah dalam perbicaraan?

Konon-kononnya 'Melayu dahulu, Malaysia kedua' adalah salah dan menyalahi aspirasi rakyat Malaysia....

Piiiiiiraaaaaahhhhh....

Ada sesiapa yang berani mengusik sekolah vernakular dan Bahasa Mandarin atau penghapusan Bahasa Cina dan mewajibkan penggunaan Bahasa Kebangsaan dalam semua sektor di Malaysia kalau tidak ada ancaman undang-undang daripada DAP?

Cerita banyak tarak guna.... Pulau Pinang sendiri yang berada di bawah pentadbiran Guan Eng memperlihatkan bagaimana Melayu dan Bumiputera serta Islam dianggap sebagai ancaman besar kepada kemajuan dan pembangunan. Bukankah yang sedang dihalau keluar dari tanah dan rumah mereka sekarang adalah Melayu, Bumiputera dan Islam?

Ada perkampungan Cina yang diruntuhkan? Ada setinggan Cina yang dihapuskan? Ada penjaja-penjaja dan penggerai-penggerai Cina yang dihalau macam anjing buruk kepala? Ada dasar-dasar perlindungan terhadap Bumiputera dan Islam dalam pentadbiran Guan Eng?

Guan Eng boleh dabik dada untuk apa-apa sahaja sebab memang perangainya suka berbohong dan masuk bakul angkat sendiri. Namun apa yang berlaku di Pulau Pinang dan Selangor sudah cukup untuk membuktikan, dia memang RASIS dan CHAUVINIST!!!

Paling menggelikan hati ialah apabila Guan Eng marah Muhyiddin sebab melabelkan bapanya sebagai CHAUVINIST. Tetapi Guan Eng terlupa, bapanya tidak pernah menjawab tentang peranan penting yang dimainkan dalam Tragedi 13 Mei 1969.... paling lebih pun, Kit Siang cuba menyalahkan UMNO walaupun yang memulakan perarakan dan kemudian INGIN MENYAPU MELAYU KELUAR DARI BANDAR adalah Kit Siang dan DAP!!!


0 comments

VIDEO LUCAH ANWAR JADI ISU BISIK-BISIK DI KONGRES NASIONAL PKR!!!

Setiap kali nama Anwar Ibrahim disebut, para perwakilan PKR seramai 1,400 di Johor Bahru, ada yang berbisik-bisik dan mengharapkan Anwar menceritakan tentang video lucah yang dikaitkan dengannya. Masih ramai yang tidak berpuas hati kerana Anwar dan konco-konconya cuba melarikan cerita tentang video lucah tersebut serta laporan palsu yang Anwar sendiri buat.

Walaupun Anwar dan konco-konconya cuba membuatkan para perwakilan melupakan sejenak kes video lucahnya, dan Anwar serta Azmin Ali memperkatakan tentang nilai moral, hakikatnya KOTE BENGKOK Anwar Ibrahim yang kelihatan di dalam video tersebut, tidak dapat dinafikan telah terpahat dalam kepala otak setiap orang perwakilan.

Sama ada sebahagian besar daripada mereka cuba menolak dan menggunakan teori, orang yang kelihatan seperti Anwar Ibrahim di dalam video tersebut adalah penduanya atau sebaliknya, yang pasti, ramai daripada mereka tertunggu-tunggu penjelasan tentang kes terbaru Anwar yang melibatkan laporan palsunya yang bakal menyaksikan Anwar dihadapkan ke mahkamah sekali lagi.

Satu demi satu belang Anwar Ibrahim terbongkar. Satu demi satu kepercayaan dan doktrin ketaksuban yang cuba ditanam ke kepala penyokong, tertanggal. Anwar cuba bercerita tentang kesetiaan dan pengkhianatan, namun pengkhianatan moral yang dilakukan sendiri oleh Anwar Ibrahim, jauh mengatasi pengkhianatan Zul Nordin, Zaharin, dan berbelas-belas orang pendiri Parti Keadilan Nasional dan Rakyat yang lain terhadapnya.

Setiap apa yang Anwar katakan dan lontarkan, pasti akan berbalik ke batang hidungnya sendiri!!!

0 comments

JANGAN BULI PONDAN, NANTI ANWAR IBRAHIM MARAH!!!


Malang nasib pondan Afghanistan ini... sudahlah dipaksa menanggalkan rambut palsunya sekaligus mendedahkan yang dia adalah pondan botak, terpaksa pula menanggalkan pakaian dan mengeluarkan 'teteknya' yang berupakan stokin yang diisi doh.

Kalaulah dia di Malaysia, tentu nasibnya terbela. Sekurang-kurangnya Ambiga Sreevanasan akan melompat dan menyaman polis-polis berkenaan. Atau paling tidak pun, Anwar Ibrahim akan membuat usul memecat serta menghukum anggota polis yang telah memalukan pondan itu.

Nuar.... cubalah kau ajak Ambiga ke Afghanistan dan bela kaum ni pulak!!! Takkanlah Seksualiti Merdeka LGBT di Malaysia saja kut!!!

PONDAN BOTAK LAWAN KOTE BENGKOK... sapa tala sapa agaknya?

Kahkahkahkahakhakhakhakkkk tuihhhhhh....

0 comments

KENAPA FUZIAH SALLEH BODOH EXTRAVAGANZA?

Fuziah Salleh kata, sesiapa yang tidak menyukai klip video yang dilakonkannya dan digerakkan oleh taukeh-taukeh besar yang sangat takut kalau kilang Lynas benar-benar memberi pekerjaan kepada penduduk Gebeng, semuanya dibayar oleh Barisan Nasional.

Alahai... sempitnya otak Fuziah Salleh sepertimana sempitnya dia dengan pengertian RADIOAKTIF dan RADIASI yang cuba diperkenalkan kepada masyarakat.

Apakah otak Fuziah Salleh sebenarnya sudah terkena radiasi sehingga dia menjadi setongong itu?

Bagaimanapun, satu pujian yang harus diberikan ialah, penciptaan video di Youtube ini menandakan, bermulanya propaganda terbaru Anti-Lynas. Kempen ini akan menjadi lebih berkesan apabila video-video susulan pula diterbitkan. Manusia bengong seperti Fuziah Salleh tidak memerlukan kebijaksanaan sebaliknya cukup dengan melakukan distortion seperti kisah penemuan seorang pesakit leukimia di sekitar Gebeng, yang kemudian diisytiharkan sebagai mangsa yang terdedah kepada radioaktif, sekalipun kilang Lynas masih dalam pembinaan.

Semoga 'TERHIBUR' dengan video yang dipaparkan ini.


0 comments

RETORIK! RETORIK! RETORIK!... ITULAH KERJA KERAJAAN PKR SELANGOR!!!


Penduduk Selangor bakal menikmati wi-fi percuma. Itu janji-janji Kerajaan Negeri Selangor dalam apa yang mereka panggil sebagai Program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES). Yang membuat pengumuman itu adalah ADUN Rawang, Gan Pei Nei.

Perkhidmatan wi-fi itu adalah percuma dan merangkumi seluruh kampung dan bandar.

Dengar bunyi macam sedap sangatlah... macam tahi disalut tepung dan digoreng garing!!!

Sudah berapa janji yang ditabur oleh PKR dan Pakatan di Selangor? Dan sudah berapa pula janji yang telah ditunaikan oleh PKR serta Pakatan di Selangor?

TIDAK ADA LANGSUNG!!!

Yang ada hanyalah pengusiran orang Melayu daripada kawasan mereka seperti yang berlaku di Taman Keramat untuk memberi laluan kepada Detum Jelatek. Kesudahannya, kuasa undi Melayu di kawasan tersebut berkurangan secara drastik.

Sedangkan di Rawang, walaupun Cina duduk di bawah laluan kabel elektrik berkuasa tinggi, Gan Pei Nei sanggup tergolek-golek masuk longkang untuk mempertahankan setinggan tersebut. Dan lebih kurang setengah jam dari Rawang, Melayu dihalau dari Sungai Terentang kerana Elizabeth Wong kata, hanya 6 orang yang tinggal di kampung itu.

Di Kelana Jaya, padang rekreasi dirampas oleh Kerajaan Negeri Selangor atas alasan pembangunan padahal yang dibuat adalah untuk keuntungan besar bagi menampung JUMLAH WANG yang telah BERJAYA DICURI dan diseludup oleh Pakatan Selangor dari akaun negeri. Tidak jauh dari situ juga, seorang Melayu yang mempamerkan bendera UMNO kehilangan hak untuk berniaga, sekalipun selama lebih 25 tahun dia berniaga dengan mendapat kelulusan TOL dan lesen daripada PBT. Gerainya dirobohkan dan dia dihalau seperti anjing kurap!

Janji wi-fi percuma di Selangor, samalah seperti janji wi-fi percuma di Pulau Pinang. Wi-fi percuma yang ada pun tak boleh diguna, kalau tak ada pun lebih baik, kemudiannya dikenakan bayaran RM10 bagi setiap rumah kononnya untuk menampung kos. Taktik yang sama digunakan menerusi air percuma 20 meter padu tetapi pada meter padu berikutnya, bayarannya adalah tiga kali ganda daripada harga asal!

Janji dan retorik!!! Itu sajalah yang mampu dilakukan oleh kerajaan Pakatan di Selangor!

1 comments

MAMPUSLAH ANWAR!!! MENGGIGIL DIA SAMPAI TERKENCING-KENCING!!!

Propaganda PKR cuba menggambarkan kongres mereka sangat hebat. Buat pula di Johor dan gambaran tersebut untuk menunjukkan PKR akan dapat menguasai Johor sebagai negeri kedua yang dapat ditawan selepas Selangor dan selepas kegagalan total PKR di Sarawak.


Malangnya yang tidak diberitahu oleh mesin-mesin propaganda PKR ialah, Anwar tidak dapat melihat sambutan yang cukup hangat untuknya. Itu yang memaksa panglima-panglima perangnya seperti Saifuddin Nasution dan Azmin Ali melaung-laungkan cerita tentang kononnya Anwar adalah bakal Perdana Menteri Ketujuh Malaysia.


Bukan kerana Anwar terlalu hebat, tetapi kerana Anwar tidak dapat sambutan daripada orang ramai di Johor. Perwakilan yang datang ke Kongres pun, nampaknya tidak lebih ramai dari LEMBU-LEMBU FIDLOT yang cuba dihapuskan oleh rangkaian Rafizi-Saifuddin-Zuraidah. Malah cerita-cerita buruk tentang Kongres dan parti itu sendiri, kedengaran daripada para perwakilan yang sangat kecewa dengan perkembangan semasa.


Lebih mengecewakan mereka ialah, Anwar tidak langsung mempertahankan dirinya daripada tuduhan liwat, sebaliknya Anwar memilih untuk bermain politik. Malangnya permainan politik Anwar mengulangi semula kisah 'cintanya' dengan Azizan Abu Bakar.


Berita yang sampai, Anwar sangat susah hati dan cerita tentang road-tour yang bakal dilakukan oleh beberapa orang musuh Anwar Ibrahim semakin membuatkan Anwar berpeluh dan terkencing-kencing!!!


Published with Blogger-droid v2.0.1

0 comments

VIDEO: KOMPILASI KEGAGALAN NOVEMBER 2011


Sekadar untuk teladan dan bagi yang berhati 'kejam', ia adalah satu hiburan yang amat memuaskan!!!

0 comments

VIDEO: KOMPILASI VIDEO KEMALANGAN PALING MENGERIKAN!!!!


Jangan pandu kereta bila mabuk!

Jangan memandu bila tengah marah!!!

Jangan memandu kalau tak berlesen!!!

Dan yang paling penting... jangan memandu kereta pinjam macam pandu kereta pusaka tok nenek!!!

0 comments

Sunday, November 27, 2011

TAWARAN BUDAK PEREMPUAN PAMERKAN GAMBAR DIA TIDUR DENGAN KHAIRUL FAHMI!!!

Sunday, November 27, 2011


Woi, cepatlah! Tunjukkanlah bukti yang you pernah tidur dengan Khairul Fahmi Che Mat atau Apek, penjaga gawang Pasukan Bolasepak bawah 23 tahun Malaysia!!!

Ramai nak tengok ni....

Tengok bentuk muka, bentuk tubuh dan mengkalnya pangkal dada, ramai yang dah dapat mengagak bagaimana keadaannya si Shida Harmi ni!

Hebat, anak Melayu!

Dah tak malu-malu lagi... punyalah nak buktikan, sampai sanggup tunjuk keaiban sendiri!!!

Hebat! Hebat! Hebat!

Ingatkan ahli-ahli politik saja yang sanggup tunjuk KOTE BENGKOK dan China Doll yang tergaru-garu... bebudak yang baru tumbuh bulu pahat pun, sibuk nak tunjuk juga!

Oleh sebab dah nak tunjuk, tunjuklah... ramai yang nak tengok sangat nih!!!

Agaknya melintang ker, membujur ker, berserabut ker, licin berkilat ker atau berbentuk-bentuk!!!

Cepatlah!!!


1 comments

RAHSIA ATUK BERBINI MUDA NI, BARANGKALI TERLETAK PADA HARAKAH DAN BLOG PAS!!!

Kalau anda rajin membaca Harakah dan masuk blog-blog bebudak PAS, maka rahsia ATUK POWER seperti yang tersiar dalam HARIAN METRO ini, tidak lagi jadi rahsia. Nak buat macam mana, dah rezeki ATUK POWER, kita sebagai kaum lelaki yang lain tumpang berbangga sahajalah.

Iklan-iklan ubat kuat, pelangsing badan, jampi tok bomoh dan seangkatan dengannya, sangat sinonim dengan Melayu. Lelaki Melayu berbangga kalau dapat berbini muda, berbini empat atau bini buat kerja dan laki goyang telur.

Tetapi berapa ramai daripada kita yang sangat faham tentang tanggungjawab sebagai seorang anak lelaki, saudara lelaki, menantu lelaki dan suami di dalam keluarga?

Tahukah anda, tanggungjawab sebagai lelaki sangat berat walaupun tidak mengandung dan melahirkan anak? Satu bab sahaja yang menyedapkan, yang lain-lain, semuanya memerlukan kesabaran dan istiqomah untuk menjalankan tanggungjawab itu.

Berapa ramai daripada kita yang berlagak seolah-olah sebagai suami, kita adalah tuan besar di rumah di mana isteri perlu sentiasa tunduk sujud, patuh dan taat kepada kita? Berapa ramai daripada kita yang beranggapan, bersetubuh sahaja sudah cukup sebagai nafkah batin kepada isteri sedangkan adakalanya, si isteri terlebih dahulu menghampar sejadah dan kita tidak pernah tahu pun mana arah kiblat atau apa bacaan doa sunat sujud dan tahiyyat akhir?

Cerita tentang kahwin, memang menyeronokkan. Tetapi cerita tentang tanggungjawab, jarang sangat kita dengar. Malah tidak keterlaluan juga kalau dikatakan, sebahagian daripada mereka yang gila bercerita tentang hukum-hakam agama, tidak pernah mendengar cerita bagaimana Nabi s.a.w tidur di luar pintu kerana enggan membangunkan Syaidatina Aisyah r.a yang sedang tidur di dalam kerana baginda pulang lewat. Atau bagaimana Nabi s.a.w mencuci pakaiannya sendiri, mengisar tepung dan memasak...

Yang kita seronok bercerita cumalah dapat berbini baru yang dianggap sebagai cerita sensasi dan kita pun berangan-angan dapat menikahi bidadari dengan kita nak bertongkat pun, terpaksa ikat dengan getah!!!

0 comments

CELAKA PUNYA BUDAK KELANTAN, RUPA-RUPANYA KAU PEROGOL BERSIRI TU YEK?

Kang kalau cakap, bunyinya macam KEBANGSAAN sangat. Lagipun, kalau ikut TOKOH KELANTAN tu, KEBANGSAAN bermaksud assobiyyah dan assobiyyah dilarang agama. Tapi kalau tak bunyi juga, puak-puak ini sibuk duk mengata, orang lain yang jahat, tapi dengki kat diorang lantas melabelkan diorang yang jahat!

Misteri rogol bersiri yang membuatkan Polis Kelantan melancarkan pemburuan terhadap seorang perogol yang sangat dikehendaki berakhir, apabila perogol bersiri tersebut berjaya dicekup oleh orang ramai ketika hendak merogol mangsanya yang ke-20.

Jantan keparat yang memalukan lelaki Kelantan ditangkap ketika menceroboh masuk ke dalam asrama perempuan dan menjadikan seorang jurujual berusia 29 tahun sebagai mangsanya. Ketika ditangkap, tangan mangsa telah diikat dengan wayar seterika dan pipi mangsa kelihatan berdarah. (BACA DI SINI)

Kalaulah Kelantan melaksanakan hukum hudud, agak-agak jantan sial ini akan dibicarakan di bawah hudud atau takzir? Atau barangkali dia akan menggunakan kaedah Anwar Ibrahim yang melihat qazaf sebagai cubaan untuk menyelamatkan dirinya?

0 comments

KAWAN BAIK WARDINA SAFIYYAH MENTEKEDAGHAH ARAK?

Kawan baik Wardina Safiya minum arak?

Kawan baik Wardina Safiya telah dianiayai dan difitnah?

Kawan baik Wardina Safiya telah terkena 'superimpose'?

Kawan baik Wardina Safiya pegang air 'bersih' Kelantan di dalam gelas?

Kawan baik Wardina Safiya minum air oren kurang gula?


0 comments

CEHHHHH.... GUAN ENG MAIN JIWA MELAYU, TERLENTOK LAGI LA MAKHLUK PAS DAN PKR!!!


Guan Eng tolak desas-desus tentang Perdana Menteri Malaysia dari kalangan orang Cina. Katanya, rakyat Malaysia telah menerima 'kenyataan' bahawa Perdana Menteri Malaysia mesti datangnya daripada kumpulan rakyat majoriti negara ini iaitu Melayu. Oleh kerana itu, sebarang rancangan untuk mengubah atau menambah Perlembagaan Malaysia agar diletakkan pengkhususan bahawa Melayu adalah Perdana Menteri Malaysia, adalah bersifat RASIS dan KETERLALUAN dengan menjadikan rakyat Malaysia bukan Melayu sebagai rakyat kelas kedua.

Tengok tuh... bijak tak si biawak lidah bercabang-cabang tu bila bercakap. (BACA DI SINI)

Yang paling kuat melalak tentang Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri Malaysia dari kalangan orang Melayu dahulu adalah bapanya, Lim Kit Siang yang merupakan pencetus tragedi 13 Mei 1969. Yang mempersoalkan tentang DEB dan berikrar bahawa tiada lagi DEB di Pulau Pinang adalah Lim Guan Eng, anak si PENGETUA RASIS yang merampas kedudukan untuk jadi Ketua Menteri Pulau Pinang.

Permainan psikologi seperti inilah yang membuatkan Melayu-Melayu PKR dan PAS semakin sayang kepadanya. Semakin kukuhlah kedudukan Lim Guan Eng di hati mereka. Semakin mulialah Lim Guan di mata mereka.

Ura-ura UMNO Pulau Pinang ingin mengambil jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang, telah disebutnya di hadapan orang-orang Cina Pulau Pinang berulang-ulang kali. Dia menggambarkan ketakutan kalau-kalau ada pemimpin UMNO yang menuntut jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang dari GERAKAN.

Dan sekarang, Lim Guan Eng cuba menafikan tentang jawatan yang paling diidam-idamkannya?

Mulut saja kata tak mahu, hati dan perbuatan tetap ke arah itu. Kalau tak, takkanlah bersungguh-sungguh benar DAP dengan Malaysian Malaysia? Itu pun lagi mahu tipu ka? Trick lama Lee Kuan Yew pun masih laku lagi ka pada alaf ini?

Sejarah membuktikan, hanya Yusuf Ishak satu-satunya Melayu yang jadi Presiden Singapura. Itu pun pada awal Singapura bebas dari Malaysia. Selepas itu, Melayu hanyalah menteri dapur.

Rasis dan pembohong besar seperti Guan Eng nak tahan lukah dengan kata-kata manis sebegitu rupa?

Melayu PKR dan PAS bolehlah Lim Guan Eng menipu!!!

0 comments

BERTUAH ORANG PULAU PINANG... PENANG DAH JADI MINI VEGAS!!!

Memang betullah seperti yang didakwa oleh Lim Guan Eng. Sejak dia jadi MAHARAJA PULAU PINANG, negeri itu maju sangat. Kalau dulu setakat terkenal dengan nama Pulau Mutiara - itu pun tak pasti, mutiara air masin ke atau mutiara air tawar. Sejak Lim Guan Eng perintah negeri itu, nama jolokan Pulau Pinang sudah bertukar menjadi MINI LAS VEGAS.

Sebabnya mudah... sejak Lim Guan Eng bergelar Ketua Menteri Pulau Pinang, terdapat sekurang-kurangnya 300 premis di seluruh Pulau Pinang yang menempatkan mesin-mesin slot dan judi video haram. Setiap premis pula mengandungi tidak kurang dari 50 buah mesin (termasuklah komputer).

NGO yang mendedahkan perkara itu adalah PERTIGA (Pertubuhan Islam Gabungan Amal). Mereka telah menulis surat kepada Guan Eng tapi Guan Eng tak layan. Permintaan untuk bersemuka dengan Ketua Menteri Pulau Pinang itu bagi mereka meluahkan kebimbangan dua minggu lalu, telah ditolak mentah-mentah oleh Lim Guan Eng. (BACA DI SINI)

Kalau tak salahlah, Lim Guan Eng merupakan penentang judi yang paling tegar. Kononnya, dia pernah menghina orang Islam kerana judi. Alih-alih, dia sebenarnya pelindung kegiatan judi di Pulau Pinang. Patutlah dia beria-ia tunjukkan kononnya dia benci judi. Rupa-rupanya dia nak cover yang pendapatan utama DAP di Pulau Pinang adalah kegiatan judi haram!!!


0 comments

Blog Archive

Labels