IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Friday, May 4, 2012

BETUL KE BN KALAH, NEGARA HURU-HARA?

Friday, May 4, 2012

Adakah negara akan huru hara jika BN kalah?

Jika dilihat senjak menjak 13 Mei 1969, BN kalah di Kelantan, BN kalah di Terengganu..nampaknya BN dapat menerima kekalahan dinegeri2 tersebut. BN tidak lakukan demo jalanan atau “mengacau” perjalanan pemerintahan dinegeri2 tersebut. BN menang kembali Terengganu. BN menang melalui proses pilihanraya dan tiada tekanan demo jalanan. Kelantan, BN masih berusaha tanpa demo jalanan. BN tetap berusaha menang di Kelantan disetiap pilihanraya melalui proses biasa. Menariknya tiada kempen yg berpanjangan, siang dan malam. Bantuan kerajaan Pusat tidak dihentikan. Rakyat kedua2 negeri tidak dihukum kerana memilih PAS sebagai parti memerintah. Malah exco2 negeri tersebut lega kerana daoat gaji dan elaun yg lumayan atas bantuan kerajaan Pusat yakni BN.

Pada PRU12, BN tewas di lima negeri melalui proses pilihanraya iaitu Kelantan, Terengganu, Penang, Perak, dan Selangor. Ada huru hara ke?

Sebaliknya PAKATAN tak dapat menerima kekalahan dinegeri2 lain dan diperingkat pusat lalu menuduh adanya pengundi hantu, pilihanraya yg tidak bersih, dsb..tapi malangnya tiada satu pengundi hantu yg dibawa kemahkamah.

PAKATAN mulakan kempen “lompat parti” dan war2kan PAKATAN akan menubuhkan kerajaan pusat pada 16 Sept!! PAKATAN cuba pengaruhi rakyat kononnya telah mendapat restu dari Agung dan pihak kepepimpinan tinggi tentera..PAKATAN terus kempen “lompat parti”. Ajaibnya, sebaliknya berlaku..kumpulan dari PAKATAN yg melompat keluar yg mana Perak kembali pada BN. Heboh ler pulak, kononnya mereka telah dibayar oleh BN malah Sultan Perak pun dikatakan telah dibayor oleh BN. Sehingga kini tiada tindakan undang2 keatas pertuduhan keatas Sultan Perak, Yg Dipertuan Agong dan kepempinan Tinggi Tentera. Cuma penafian dari pihak istana dan pihak tentera. Pempin2 PAKATAN tidak dipertanggungjawabkan atas perbuatan mereka.

Cuba fakir..usaha PAKATAN cuba mendapatkan pemerintahan pusat dan menubuhkan kerajaan pada 16 Sept mengikut lunas2 demokrasi atau tidak?

Apakah PAKATAN dapat menerima kekalahan kelak? Tu adalah persoalan yg kita perlu tanya pada PAKATAN..apakah mereka akan lakukan bermacam2 pertuduhan tanpa bukti yg sahih kemudian lakukan Bersih 5, Bersih 6, Bersih 7 dan seterusnya sehingga berjaya dapatkan pemerintahan dan bukannya melalui proses pilihanraya dan demokrasi!! (Bersih 4.0 kabornya nak buat sebelum PRU13) Terus menerus memberi tekanan pada BN dan berusaha cetuskan huru hara yg berlanjutan. Menyebabkan BN tak dapat tumpukan pada usaha pembangunan, mewujudkan ketidakstabilan, melemahkan kerajaan dan keyakinan kerajaan yg mana akhirnya BN akur dan menyerah kalah..

Sekarang pun kita dapat lihat..SUHAKAM, MAJLIS PEGUAM, Sebahagian pihak polis dan kakitangan kerajaan, Istitusi Kehakiman, Pejabat Peguamdakwa dan ajaibnya para menteri2 kabinet bertungkus lumus “menjaga hati” pempin2 PAKATAN dari “menjaga hati” majoriti rakyat!!

Apakah PAKATAN bakal timbulkan huru hara atau jadi pemangkin huru hara jika kalah atau tidak menang pada PRU13..kemungkinan besar, ianya akan berlaku!!

Jika dilihat rentetan dari PRU12..dan jika dilihat dari peristiwa 13 Mei.huru hara .pasti akan berlaku!!jika PAKATAN kalah...lebih2 lagi jika kalah tapi ngan bilangan undi yg sedikit.

Ketika 13 Mei 1969, menang sikit..BN pun kalah sikit dan masih simple majority. Tapi riuhnya macam dah menang satu Malaysia..mereka berarak dan provoke..maki hamun dsb…sehinggalah ianya melarat seluruh Semenanjung. Isu2 yg dipanaskan sama je ler isu2 yg dipanaskan ketika ini!!!

Dan dalam kesemua peristiwa tersebut dari 13 Mei sehingga Bersih 3.0..yg salah ialah BN khususnya UMNO, salah ialah Polis..salah ialah orang2 Melayu. Yg punah tetap orang2 Melayu.

Mereka tak pernah salah..ni adalah hakikat yg kita semua kena telan. Sejak kes 13 Mei sehingga Bersih 3.0 termasuk ler perhimpunan Reformasi dulu ni…tiada siapa pun dari pihak Pembangkang yg didakwa.

Dan aku yakin..Bersih 3.0 tiada seorang dari pempin PAKATAN akan didakwa..abis2 disambut ngan bunga manggar dan pulut kuning serta permaidani merah dan diminta beri kenyataan..Kemudian mereka meninggalkan balai polis dgn lambaian spt artis..dan diiringi oleh pegawai2 polis. Kemudian pegawai2 polis akan berkata “Kami telah ambil kenyataan”. Selesai. Tutup kes!!!

Jika ditangkap dan didakwa serta dihukum..ialah dua tiga kerat Melayu2 yg telah diliwat otak mereka.

Pempin2 PAKATAN kemudian berkumpul..YAMSENG!! dan ketawa guling2 pecah perut. Bodohnya polis, bodohnya UMNO…Kah kah…apa kata kita buat lagi BERSIH 4.0 pulak!!

-aa


0 comments:

Blog Archive

Labels