IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, May 8, 2012

DISEBABKAN ASRI ZAINAL ABIDIN, ANGGOTA-ANGGOTA POLIS MOGOK KERJA SEBULAN!!!

Tuesday, May 8, 2012

Assalamualaikum warahmatuAllahi wabarakatuh,

Yang Berbahagia Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin,

Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf kepada Dr atas kiriman warkah ini. Saya tidak mengharap pun Dr. membacanya apatah lagi membalasnya. Sesungguhnya saya tidak layak berbicara dengan Dr apatah lagi mahu berhujah. Seikhasnya, surat ini hanya luahan hati seorang anggota polis yang juga rakyat negara tercinta ini.

Membaca tulisan Dr. Saya merasa terpanggil untuk membalas juga menjawab segala persoalan yang bermain di fikiran Dr dari kaca mata saya seorang anggota polis. Oleh kerana warkah ini dimuatkan dalam facebook fanpage Dr pada 3 MEI 2012, saya yakin apa yang Dr katakan dalam warkah tersebut berkait dengan Perhimpunan BERSIH pada 28 APR lalu. Sekiranya bukan, saya tetap merasakan ianya releven dengan perhimpunan tersebut. Saya juga akan menjawab dari konteks yang sama kerana saya berada di sana pada hari tersebut.

Terima kasih juga saya ucapkan kepada Dr atas keperihatinan Dr terhadap kami anggota polis ini, terasa sangat berbangga juga terharu apabila seorang yang tersohor, idola dan contoh kepada jutaan umat manusia di negara ini sanggup meluangkan masa sibuknya untuk menulis kepada kami. Saya pasti, saya amat pasti tiada kerjaya lain yang mendapat perhatian Dr sepertimana Dr memberi perhatian kepada kerjaya polis ini. Terima kasih Dr!

Yang Berbahagia Dr,


Saya bukanlah seorang yang terpelajar seperti Dr, mempunyai gelaran Prof atau Datuk jauh sekali..cuma sesekali orang memanggil saya dengan gelaran Tuan, kadangkala Encik..ada juga yang suka memanggil kami ANJING. Apa pun panggilan kepada saya dan kami anggota polis, komitmen dan seluruh jiwa raga kami adalah untuk melihat ketenteraman dan keselamatan negara ini sentiasa terpelihara.

Yang Berbahagia Dr,


Saya akur dengan penjelasan Dr tentang bahaya kuasa ini. Kuasa boleh disalahgunakan, menindas orang yang lemah serta menzalimi orang yang tidak bersalah. Mungkin kerana itulah, pihak polis yang diberi kuasa ini sering dipersalahkan, dituduh juga dicerca denga tuduhan yang berbagai. Walaupun Dr tidak menyatakan dengan jelas namun saya dapat membaca apa yang Dr maksudkan. Apa pun, saya menghormati pendirian dan pandangan Dr... SAMBUNG BACAAN DI SEL13.COM

4 comments:

i support pdrm said...

Terbaik dari anggota polis. Dr asri adalah teramat bias orangnya, fullstop. Tapi saya pun bukan ilmuan, dr asri lebih hebat. Ini hanya pandangan seorang pembayar cukai yg meluat pada bersih.

Anonymous said...

elok juga sarankan Dr Asri dan puak2 idealisma Islam, idealisma Yahudi dan Nasrani berada dibarisan hadapan bersama2 anggota polis agar lebih memahami apa yg dihadapi oleh polis.

Kalau duduk dalam bilik sejuk dan aman..dan kemudian beri pandangan/hukum ikut berdasarkan andaian dan teori..masak ler!

Ulamak2 dulu letak taraf kehidupan mereka ketahap ummat yg paling miskin dan kurang upaya..

Umah pun besor, keta pun besor..tak bersama2 rakyat dan orang awam yg hari2 berjuang dalam meneruskan kehidupan hari demi hari...kemudian beri pendapat dan pandangan bagi pihak orang2 awam.

Nabi saw sendiri sentiasa bersama2 orang2 miskin.

Dr Asri elok pindah umah dan duduk kat PPRT kemudian gaji dan pendapatan 2/3nyz infaq je orang2 miskin.
sapa paling layak hidup mirip2 nabi saw melainkan mereka yg dikenali sebagai ulamak..maklum ler ulamak pewaris ambiya', so warisi ler cara hidup nabi saw.
Jgn jadi ulamak warisi Ambiga, udah ler!!

Anonymous said...

MAZA tu Babi perasan, jgn layan

Anonymous said...

Memang pun,

Blog Archive

Labels