iklan

iklan

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Thursday, May 3, 2012

TAZKIRAH BUAT PENYOKONG PAKATAN... JADILAH YAHUDI TUA DAN ANJING DALAM CERITA INI!!!

Thursday, May 3, 2012

Kisah yahudi tua dan buta vs Nabi saw...

Setelah nabi saw wafat, Abu Bakr ra datang brtanya pada Aisyah rh jika ada apa2 yg diamalkan nabi saw yg beliau lum amalkan..kabor Aisyah rh, bahkan.

Tapi..Aisyah rh kemudian kabor bahwa nabi saw ada memberi makan seorang yahudi tua yg buta pada setiap hari..mendengar ni, Abu Bakr bergegas nak tahu dimana dan cuba nak amalkan.

Setelah Abu Bakr ra jumpa yahudi ini, Abu Bakr ra telah menyuapkan makanan ke mulut yahudi tua ni..yahudi tua ni kemudian dikatakan telah memuntahkan kembali dan bertanya siapakah ini..kabor Abu Bakr ra, aku ler yg selalu suapkan makanan kepada kamu..Yahudi ni kabor, tidak..biasanya makanan yg disuapkan telah dikunyahkan dan dia tak payah kunyah malah terus telan je...Abu Bakr ra, kata benarlah..yg selalunya ialah Nabi saw dan beliau telah wafat. Mendengar ini, yahudi tua telah menangis..kata yahudi tua ni, aku pula setiap hari maki hamun dia ketika baginda saw sedang menyuapkan makanan..dan baginda saw tidak membalas malah terus menerus memberi makan padanya setiap hari..dikatakan beliau kemudiannya memeluk Islam..

Begitu ler kisahnya lebih kurang.........
_______________________________
Diriwayatkan bahwa anjing memiliki 10 sifat yg mana jika ada sifat2 ni pada manusia tersebut maka manusia tersebut mampu diangkat menjadi wali besar!!

Salah satu sifat anjing ni..dia tak pernah gigit tangan tuannya yg memberi makan padanya. Jika tuannya panggil dia, bergegas datang dan jika disambut ngan sepak terajang..dia akan lari. Tapi bila dipanggil oleh tuannya ..dia tetap akan datang. Walaupun tetap disambut ngan sepak terajang!!
(tamsil dari sifat ni ialah sifat redha dan taat..walaupun hidupnya diuji ngan berbagai2 ujian dia tetap mentaati dan redha ngan apa saja perintah dan perlakuan dari Allah swt- spt kisah Ayob as, Nuh as, dll)
________________

Satu kisah yahudi..dan satu lagi kisah anjing!!

Cuba kita lihat pada pengamal2 Islam mazhab PAS dan mazhab Ambiga.PAS kabor partinya adalah parti yg berpandukan AQ dan sunnah..tapi apa yg kita nampak dan lihat..mungkin kabornya berpandukan AQ dan sunnah..tapi seruannya adalah bercanggah ngan AQ dan sunnah!! nak kata yahudi, nasrani pun tak tepat kerana ianya lebih hina dari yahudi dan nasrani.

Yahudi tua tu..olehkerana ia buta dan tua, nabi saw berlaku ihsan dan sabor padanya. Nabi saw sekali2 tidak membela dirinya, walaupun beliau mampu. Dan setelah yahudi tua ni tahu citer yg sebenarnya..yahudi tua ni tahu jugak perkataan "insaf" dan "bersalah".

Anjing..semua pun tahu akan sifatnya.

Tapi pempin2 PAS yg kabornya bertaraf ulamak redha melihat anak buah mereka yg mana anak buah mereka melihat dan menyanjung mereka umpama "nabi" dizaman nabi saw..letak kepercayaan dan keyakinan yg sempurna..tapi pempin2 bertaraf ulamak, ada yg tak suka tapi membisu, ada yg berhemah, dan ada pula menyeru lagi..
Mereka gunakan kepercayaan dan keyakinan ahli2 mereka sebagai pewaris ambiya' diliwat sesuka hati mereka demi kepentingan Anwar, Ambiga dan DAP..

Akibatnya lahirlah manusia2 yg lebih teruk dari yahudi dan lebih rendah dari binatang!!

Mereka maki hamun, memukul pihak polis..tapi mereka masih mampu menelan dan memakan makanan dan minuman yg disediakan oleh polis!!

Ni juga serupa suami2 yg maki hamun dan pukul isteri2 mereka pada siangnya..kemudian diwaktu malam, ditutuhnya.

fikir2kan lah apa yg tak kena pada tarbiah dan tazkirah berpuluh2 tahun tu.,.

-aa

0 comments:

Blog Archive

Labels