1M4U

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Friday, June 15, 2012

AMARAN!!! PENYOKONG PAKATAN CENDERUNG UNTUK MENIRU AKSI INI SEKIRANYA PAKATAN KALAH PRU13 NANTI!!!

Friday, June 15, 2012
Seorang remaja di India, mati bunuh diri dengan membakar dirinya hidup-hidup ketika bantahan di Kota Hyderabad, bagi penyokong pembentukan negara wilayah selatan, Telangana. remaja itu S. Yadaiah, akhirnya mengembuskan nafas terakhir di rumah sakit.


Seperti yang dipetik dari BBC, remaja berusia 19 tahun itu menyiram dirinya dengan minyak petrol dari botol yang disimpan di dalam poketnya. Ia menyalakan api ketika menyaksikan prosesi mahasiswa.

Remaja yatim yang menganggur itu meninggalkan sebuah catatan. Dalam tulisannya, ia menganggap bahawa pebentukan negara baru akan membuatkan lebih banyak peluang pekerjaan.

“Catatan bunuh diri yang ditemukan di dalam poketnya menunjukkan bahawa ia merasa kecewa kerana kurangnya peluang kerja yang didapati,” kata pejabat polis, Srinivasa Rao, seperti dipetik dariThe Indian Express.

Dalam kempen tersebut menyatakan bahawa pembentukan negara baru pembangunan ekonomi telah diabaikan untuk kepentingan pihak Telangana yang lebih kaya dan lebih kuat. Dengan demikian, negara baru adalah satu-satunya penyelesaian.

Pada bulan Disember lalu, kerajaan India menyatakan Telangana akan menjadi negara baru dari daerah utara Andhra Pradesh. Namun, masih memerlukan perbincangan yang cukup panjang. Keputusan akhir untuk mencipta sebuah bangsa baru di tangan Parlimen India.

Read more: http://www.borakkosong.com/2011/05/remaja-india-bakar-diri-bagi-menuntut.html#ixzz1xnluVxka

0 comments:

Blog Archive

Labels