iklan

iklan

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, November 20, 2012

PENULIS LIRIK AWAN NANO PULAK SEBARKAN AJARAN SESAT!!!

Tuesday, November 20, 2012

Bagi Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat, Nabi Muhammad s.a.w hanyalah mamat kampung biasa sehinggalah baginda diturunkan wahyu dan diberikan pangkat sebagai Pesuruh Allah. Mulianya Nabi Muhammad s.a.w menurut ajaran Nik Aziz Nik Mat, adalah kerana jawatan yang disandangnya.

Maka berimanlah sekalian puak-puak PAS dengan kenyataan tersebut tanpa mereka mahu tahu, mengapa Allah Taala memerintahkan agar manusia yang beragama Islam memperbanyakkan solawat kepada Rasulullah s.a.w. Mereka pun mempertahankan kenyataan Nik Abdul Aziz tanpa mereka tahu, mengapa dalam banyak kitab-kitab kuning, diceritakan tentang Nur Muhammad, Nur Allah selain kalimah Muhammad Rasulullah yang dilihat oleh Adam a.s. selepas roh ditiupkan ke dalam jasadnya.

Kini, muncul pula pendapat daripada penulis lirik Awan Nano yang memenangi Anugerah Juara Lagu tahun lepas, Budi Hikayat atau nama sebenarnya Hasmi Hashim mengutarakan satu lagi pandangan yang berasal dari kesesatan jiwa dan dangkalnya ilmu pengetahuan. 

Dan anehnya, pemikiran ini sejajar dengan pemikiran kaum yang mendokong fahaman Liberalisme dan Pluralisme yang memandang semua agama adalah sama.

Kata mangkuk yang perasan dia hebat sangat sebab menulis lirik lagu, umat Islam telah melakukan perbuatan serong sebab mempertahankan Nabi Muhammad s.a.w apabila ada pihak yang mencaci dan menghina baginda. Katanya lagi, sepatutnya Nabi Muhammad s.a.w yang mempertahankan umatnya!

Mangkuk ni dah tersalah Nabi dan Rasul ini... dia terkeliru antara Jesus Christ dengan Nabi Muhammad s.a.w. Jesus Christ menanggung dosa umat manusia dengan mati di tiang salib walaupun dikatakan Jesus Christ sebagai Anak Tuhan yang sepatutnya ada lesen besar untuk memohon ampun daripada 'Bapanya' tanpa perlu berkorban di atas tiang salib. Sedangkan Nabi Muhammad s.a.w pula diutuskan oleh Allah Taala sebagai rahmat kepada sekalian alam. 

Tak tahu ler kalau mangkuk ni berfikiran, sapa suruh Muhammad bin Abdullah s.a.w terima jawatan Rasulullah dan Nabi umat Islam. Kalau dah terima jawatan tu, kenalah pertahankan kuasanya... 

Tak tahu ler kan... almaklumlah, puak-puak sesat macam mangkuk ni, memang banyak alasan logiknya!!!

Cuba tengok video di bawah nih!


0 comments:

Blog Archive

Labels