IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, January 7, 2012

RUPA-RUPANYA ADA JUGA MANGKUK PAS YANG SEDAR DIRI!!!

Saturday, January 7, 2012
Ingatkan tak ada di kalangan PAS yang berani menyentuh atau tersentuh dengan ARAHAN AZMIN ALI agar PAS mengambil tindakan tegas terhadap Hasan Ali yang bukan sahaja ahli PAS malahan juga pemimpin kanan parti itu.

Rupa-rupanya masih ada yang sedar dan terkilan dengang sikap LUPA DIRI Azmin Ali itu.

Raja Ahmad Al-Hiss, Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat hairan mengapa Azmin Ali begitu berani mencampuri urusan dalaman PAS walhal pada ketika PKR banyak membuat hal, termasuklah para pemimpin PKR keluar parti dan menyusahkan Pakatan Rakyat, PAS tidak pernah merungut.

Berbeza pula dengan Azmin Ali yang begitu mudah membuat persepsi 'ganas' dan syak wasangka yang keterlaluan terhadap PAS apabila berasakan PAS mampu menggugat PKR atau lebih tepat lagi Anwar Ibrahim.

Sepanjang kerjasama antara PAS dengan PKR, terlalu banyak tindakan PKR yang merugikan PAS. PAS rugi besar di Perak apabila ADUN PKR melompat keluar parti. Di sebalik wasangka dan cuak terhadap PAS yang memiliki kerusi sebagai penentu, akhirnya kerajaan Pakatan Rakyat di Perak tumbang akibat perbuatan ADUN PKR. Pada ketika PAS bersungguh-sungguh memenangkan calon-calon PKR dalam siri pilihanraya kecil sepanjang pasca PRU12, calon-calon PAS pula disabotaj oleh PKR sehinggakan kebanyakan daripada calon PAS, tertungging.

Paling ketara ialah di Sarawak apabila kesemua calon PAS di Sarawak bukan sahaja kalah, bahkan KALAH TERUK apabila PKR tidak sahaja menunaikan janji untuk memberi bantuan, sebaliknya mensabotaj calon parti tersebut menerusi penahanan peruntukan pilihanraya!

Mungkin ramai di kalangan PAS masih tidak dapat melihat bagaimana mereka digunakan dan dibodoh-bodohkan oleh PKR kerana mereka masih takjub dengan TAHALLUF SIYASI yang belum pernah mereka ketahui dan alami seumur hidup.

Kalau Raja Ahmad Al-Hiss, salah seorang pemimpin muda PAS yang dianggap dinamik malah dilihat lebih berkaliber berbanding Nasruddin Tantawi, terkesan dengan perangai sumbang Azmin Ali, mengapa pula ahli-ahli PAS yang lain terlalu taksub dan mudah benar terikut-ikut dengan segala macam arahan PKR?

Kalau PKR sendiri gagal mengawal serta mengawasi ahli-ahli mereka, termasuklah bergaduh dan berebut kuasa selain merompak serta menjarah seperti yang dilakukan oleh Suhaimi Shafie di Selangor, mengapa pula ahli-ahli PAS begitu mudah rela diperkotak-katikkan dan sentiasa perlu akur dengan kehendak PKR, khususnya Azmin Ali dan Anwar Ibrahim?

0 comments

PAS BERSUNGGUH-SUNGGUH, DAP HARAM TAK BUNYI!!!



Kalau ada ura-ura untuk membuat demonstrasi, PAS adalah pihak yang paling ke hadapan. Walaupun sebenarnya tak ada kena-mengena dengan PAS pun, demi mendengar perkataan DEMONSTRASI, PAS dah jadi macam jin yang tercium asap kemenyan... menggelisah semacam!!!

Itulah yang berlaku apabila PKR menerusi Azmin Ali mengumumkan yang mereka akan mengadakan demonstrasi besar-besaran pada 9 Januari 2012 di tengah-tengah Kuala Lumpur walaupun venue yang dijadikan alasan adalah pekarangan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Mendengar kesanggupan pemimpin agung DAP akan turun, Hadi Awang juga menyatakan kesanggupan untuk menyertai demonstrasi berkenaan. Bila dah dengar Hadi Awang kata dia akan turun, maka para pentaksub konsep wala' pun segera melolong-lolong.

Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr. Rani Osman menyatakan bahawa ahli-ahli PAS di Selangor seramai 75,000 orang akan turun menyokong Anwar Ibrahim. Dari seluruh negara juga, ahli-ahli PAS jugalah yang akan turun untuk menyokong Ketua Umum PKR yang tidak pernah mengiktiraf kewujudan ahli-ahli PAS kecuali untuk kepentingan politiknya semata-mata.

Jadi, seperti yang sering dinyatakan oleh Anwar Ibrahim bahawa PAS itu bodoh dan mudah diperkotak-katikkan, bagi seringgit, sampai tulang cenonggeng pun puak PAS akan cium dan sebagainya, telah dibenarkan menerusi reaksi yang ditunjukkan oleh ahli-ahli PAS apabila diberitahu bahawa PKR akan mengadakan demonstrasi.

Berbeza pula dengan DAP. Pemimpin agung DAP tidak pernah melibatkan ahli-ahlinya. Lim Kit Siang seringkali membuktikan bahawa ahli-ahli DAP lebih superior, lebih hebat, lebih berotak dan tidak mudah digula-gulakan oleh Anwar Ibrahim, Azmin Ali dan para pemimpin PKR yang lain. Kit Siang berjaya membuktikan, cukup hanya seorang dua pemimpin DAP menyertai perarakan atau demonstrasi, seluruh Melayu dalam PAS dan PKR akan melutut tunduk kepada mereka dengan penuh takzim.

Dan berbanding Melayu PKR, Melayu PAS adalah yang paling dominan dalam sebarang perarakan dan demonstrasi jalanan...

Maka faham-fahamkanlah... agama Islam tidak menjadikan mereka lebih pandai daripada sepatutnya, sebaliknya kebutaan tentang beragama telah menjadikan mereka tongong seumur hidup, bahkan sampai ke alam kubur sekalipun tongong mereka tetap tidak hilang!!!

Ingat tak bagaimana cerita ketuk papan keranda dan 'berbisik' kepada Munkar Nakir?

0 comments

JINGGA 13 BUAT LAPORAN POLIS TERHADAP SAIFUL BUKHARI AZLAN KERANA MENFITNAH!!!

Fariz Musa nyata ketakutan dan kebimbangan sekiranya dia tercampak keluar dari lingkaran yang rapat dengan Anwar Ibrahim. Atau dengan kata lain, dia sangat bimbang sekiranya dia tidak lagi dipercayai oleh kawan-kawan PKRnya jikalau cerita sebenar pertemuannya dengan Saiful Bukhari Azlan didedahkan.

Hidup orang PKR penuh dengan keraguan, angan-angan dan ketakutan. Mereka ragu-ragu tentang orang lain. Mereka berangan-angan yang segala impian mereka akan terlaksana dan mereka sangat ketakutan sekiranya apa yang mereka inginkan tidak kesampaian. .

Apabila RBF Online menyiarkan berita tentang Fariz Musa menemui Saiful dan percaya serta bersimpati dengan nasib malang yang menimpa Saiful Bukhari Azlan, para cybertrooper PKR terutama yang menamakan diri mereka sebagai Jingga 13, jadi kelam-kabut.

Pagi tadi, mereka berhimpun di Restoran Pelita Plaza Masalam Shah Alam untuk membincangkan perkara itu dan mencari solusi kepada permasalahan yang lebih besar serta kehilangan sokongan sekiranya laporan RBF Online tidak ditangani dengan cara terbaik.

Menariknya, Fariz Musa juga ada sekali dalam pertemuan tersebut.

Akhirnya satu solusi dicapai, Jingga 13 mengambil inisiatif untuk membuat laporan polis terhadap Saiful Bukhari Azlan kerana melakukan 'FITNAH' menerusi blog pro-UMNO (RBF Online). Mereka tidak membuat laporan polis terhadap RBF Online tetapi Saiful Bukhari Azlan kerana sekarang ini merupakan individu terpenting dalam perbicaraan Anwar Ibrahim.

Fariz Musa dalam kenyataannya menyatakan, dia bertemu dengan Saiful secara TIDAK SENGAJA. Dan pada ketika dia bertemu Saiful, Saiful bersendirian, sedang menghisap rokok, keluar dari tandas dan memakai topi.

Paling menarik, mulanya Fariz Musa bertemu dengan Saiful secara kebetulan bersama isteri dan seorang kawan yang menumpang keretanya. Kemudian pada perenggan berikutnya, terserempak dengan Saiful dan berborak seketika dan akhir sekali, bertemu Saiful keluar dari tandas...

Ada tiga senario seperti yang terkandung dalam kenyataan 'terburu-buru' yang dikeluarkan oleh blogger Jingga 13 itu....

Takkanlah Jingga 13 yang dapat peruntukan juta-juta ringgit itu dan bekerja semata-mata untuk Anwar Ibrahim boleh melakukan kesilapan mudah sebegitu rupa? Atau Fariz Musa sudah terlalu gabra sebab rahsianya terpecah sehinggakan dia tidak mampu berfikir secara rasional selain mencari jawapan agar dia tidak dipersalahkan kerana percaya dengan kisah Anwar meliwat Saiful Bukhari Azlan!!!

0 comments

RETORIK PAS KEDAH, KULIM JADI KAWASAN BEBAS ARAK PERTAMA DI MALAYSIA!!!


Masa PRU12, PAS adalah pihak yang paling kuat bersembang dan bergebang tentang bahayanya arak dan iltizam parti tersebut untuk membasmi arak di Selangor. Hasan Ali yang sekarang ini cukup popular kerana menyongsang arus dengan kepimpinan Pakatan Selangor, masa berkempen memberitahu para pendengar, kononnya hari ini PAS menang, esoknya dua buah kilang arak di Selangor akan ditamatkan riwayat.

PAS tidak menang, tetapi apabila PAS bergabung dengan PKR dan DAP dengan nama Pakatan Rakyat sempena nama ad-hoc yang muncul ekoran kekalahan UMNO-BN di Perak dan Selangor, PAS tidak mampu pun berbuat sepertimana yang mereka janjikan. Bahkan Khalid Samad selaku Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor menawarkan kawasan yang lebih luas dan akses yang lebih baik kepada kilang arak Carlsberg.

Kempen PAS terutama berkenaan arak, tidak ubah seperti sembang orang nak cari batil emas di mulut pelangi. Sembang bunyinya sedap tetapi hakikatnya, PAS memang tidak pernah berubah daripada kaum yang kuat berbunyi kepada kaum yang kuat berjanji.

Sekarang, PAS berjanji lagi tetapi kali ini di Kedah pula.

Kononnya kawasan Kulim akan dibebaskan daripada arak. Tak tahulah macam mana OSTAT KITA akan membebaskan Kulim dari arak. Kalau setakat nak meniadakan kedai arak di seluruh Kulim, rasa-rasanya Kulim amat mustahil dibebaskan dari arak. Dari dulu sampai sekarang, masalah arak di Kulim, bukannya datang dari kedai-kedai berlesen, sebaliknya masalah arak di Kulim mempunyai kaitan yang sangat rapat dengan kewujudan estet dan pekerja kelas ketiga yang masih bersepah-sepah di kawasan berkenaan.

Pada ketika Kulim membangun dan terkenal dengan KHTP, mungkin masalah arak boleh diselesaikan kerana kebanyakan penduduk ada kerja. Tetapi setelah PAS Kedah sendiri meranapkan KHTP, masalah arak di Kulim sama naik dengan masalah samseng dan kongsi gelap di kawasan berkenaan.

Setakat beretorik, sesiapa pun boleh melakukannya. Samalah macam jalan-jalan raya di Kedah Selatan. Jalan-jalannya memang terlalu teruk dan tidak layak langsung digelarkan sebagai jalan raya. Peruntukan yang diberikan oleh Kerajaan Pusat untuk jalanraya, hilang begitu sahaja dan tidak ada SEEKOR Exco pun yang mampu menjawab, apa yang telah mereka lakukan dengan duit peruntukan jalan raya dari Kerajaan Pusat!!!

Kulim bebas dari arak? Bebaskan dahulu pemikiran kuno yang menganggap orang Kedah boleh ditipu bulat-bulat dengan retorik agama seperti yang dilakukan sekarang!!!

0 comments

MAKIN BETULLAH, MATLAMAT HIDUP ANWAR ADALAH PERDANA MENTERI MALAYSIA!!!!


Ikrar Anwar adalah dia tetap menjadi Perdana Menteri Malaysia walaupun dipenjarakan. Dan memandangkan dia sudah menjangkakan hukuman yang bakal diterimanya, kata Anwar, Pakatan akan melantik seorang 'Perdana Menteri sementara'.

Namun sesuatu yang amat menarik untuk direnung ialah, Anwar telah membayangkan kecenderungan Pakatan untuk melanggar segala undang-undang dan peraturan di negara ini jikalau berkuasa. Atau dengan kata lain, Pakatan akan memerintah dengan perangai IKUT SUKA AKU.

Kata Anwar dalam wawancaranya, kalau Pakatan menang, dia tidak akan dipenjarakan dalam tempoh yang lama. Sebaliknya, Perdana Menteri sementara akan mengeluarkan dia dari penjara dan kemudian menyerahkan jawatan tersebut kepadanya.

Selama ini dalam kempennya, Anwar kata kewujudan dan perjuangannya adalah untuk membebaskan segala sistem di Malaysia dan mentranformasikannya kepada sistem yang lebih baik. Namun daripada kenyataan dan bayangan yang diberikan oleh Anwar Ibrahim, matlamat hidupnya, hidup dan matinya semata-mata kerana jawatan Perdana Menteri.

Sakit hati kerana jawatan Perdana Menteri yang sudah berada dalam genggaman terlepas, membuatkan Anwar tidak pernah berhenti untuk menjawat jawatan tersebut. Dan sebagaimana manusia lain yang pedoman hidupnya adalah kuasa, maka Anwar akan mencipta pelbagai polemik dan retorik untuk memperlihatkan dia memang layak untuk jawatan tersebut.

Kerana itulah, Anwar menyifatkan JENAYAH KOTE BENGKOK yang dilakukannya adalah masalah politik dan jenayah politik katanya, boleh diselesaikan dengan cerita politik. (BACA DI SINI)

Justeru, segala macam cerita retorik yang dilambungkan oleh puak-puak Pakatan sebenarnya hanya mempunyai satu matlamat iaitu menjadikan ANWAR IBRAHIM SEBAGAI PERDANA MENTERI. Orang lain di Malaysia, tidak layak untuk jawatan tersebut kecuali Anwar Ibrahim... Hadi Awang dan Nik Aziz untuk jawatan Perdana Menteri, tidak ubah seperti tahi gigi yang kelihatan macam emas, tetapi tidak ada sesiapa pun yang inginkan!!!!

0 comments

SUHAIMI SHAFIE PUN NAK TUMPANG SEMANGKUK!!!


Suhaimi Shafie, si raja pasir Selangor yang khabarnya sudah tidak berani lagi bertanding di Selangor sebaliknya mahu melarikan diri ke Perak, turut mengambil kesempatan mengutuk dan menelanjangkan Hasan Ali yang telah cuba menggunakan pengaruhnya agar orang ramai tidak perlu menyusahkan diri dan orang lain dengan hadir beramai-ramai semata-mata untuk mengetahui keputusan perbicaran liwat melibatkan Anwar Ibrahim.

Surat terbuka Suhaimi Shafie begitu jelas menunjukkan ketakutan dan kegementarannya seandainya benar pengaruh Hasan Ali akan menyebabkan Anwar Ibrahim sekadar menangis dengan konco-konco dan penjilat-penjilat tegarnya sahaja tanpa melibatkan orang ramai.

Suhaimi Shafie cuba menelanjangkan Hasan Ali dalam usahanya untuk mengambil hati Anwar Ibrahim. Namun tanpa dia sedar bahawa kalau Hasan Ali melepaskan bom nuklear terhadapnya, Suhaimi Shafie akan kembali sebagai seorang
'perompak' dan 'pencilok'.

Siapa Suhaimi Shafie sebelum dia menjadi Exco Negeri Selangor berbanding Hasan Ali? Bagaimana pula Hasan Ali telah menyelamatkan Suhaimi Shafie ketika Kerajaan Negeri Selangor dikritik hebat ekoran pencurian pasir oleh Suhaimi Shafie dan konco-konconya? Bagaimana pula Hasan Ali memejamkan mata dengan penyelewengan tersebut hanya semata-mata untuk mempertahankan rakan Exco seperti Suhaimi Shafie?

Dan sekarang, Suhaimi Shafie cuba memperkatakan tentang Hasan Ali?

Janggal benar gelagatnya itu!!!

1 comments

Friday, January 6, 2012

ANWAR DAPAT BANTUAN 'GHAIB' UNTUK KUMPULKAN 40,000 ORANG DI MACHANG!!!

Friday, January 6, 2012

Aku baca satu blog ni kisahnya SiAnwar bagi peringatan dan pesanan di Machang, Kelantan. Ramai bebenor yg mari…kabornya kat 40,000 orang dari segenap pelusuk negeri, dan negeri2 sekitarnya..

mmmm…sekian jelas akan bukti2 yg terkeluar berkenaan liwat dan zinanya..masih ramai yg teruja dan anggap beliau adalah pemimpin yg berkaliber..nak cakap camno, level ustaz pun ada mengangkat beliau sebagai Imam mahadi..penyelamat ummat akhir zaman!! Memang benar ler kabor bininya..”Anugerah Tuhan”..Benar2 anugerah pada mereka yg mahu terus menerus membohongi diri sendiri..

Pempin2 PAS yg tahu siapa Anwar ni, apakah tak rasa bersalah langsung ke melihat penyokong2 yakni ahli2 PAS yg terus menerus menelan pembohongan Anwar? Apakah pempin2 PAS ni dah tak der hati perut lagi? Sanggup melihat dan tersenyum melihat ahli2nya terus menerus diliwat minda mereka?


Kita renung perkataan2 ni…

Katanya dirinya tak penting, yg penting adalah rakyat dan UBN mesti dijatuhkan untuk memastikan rakyat selamat. Ketidakadilan, korupsi, penyelewengan dan pengkayaan kroni di dalam Umno hendaklah di tentang habis-habisan.”

Bagi aku…bior ler ahli2 dan pempin2 UMNO nak kayo cam maner sekali pun..dan jika benor ianya dari hasil yg tidak baik..buktikan dan bawa kemahkamah..tu je, tuduh2 tak main ler..kata Islamik bro..

Kenapa perlu timbulkan hasad..kabor je ler, “saya akan usahakan tuan2 akan kayo rayo macam pempin2 UMNO atau pun macam mana kayonya saya dan ahli keluarga saya..tapi nak kabor saya kayo pun pasal join UMNO..saya yg kuat pulun dulu ni.. “ maklum ler pakar ekonomi..tak der buat apa2 business, tapi bapok punya kaya!!

Cuba Anwar kisahkan pada rakyat..bagaimana dia dan ahli keluarga dan rakan2nya spt Azmin jaid kayo rayo!!

InsyaAllah kalau hari ini kita menang, esok juga kita akan turunkan harga petrol", Oleh kerana ia mulakan ngan Insya’Allah..tak leh nak komen le. Tapi, jika sayangkan rakyat..dan pentingkan rakyat, tentu dah kabor cam mana utk turunkan harga minyak..atau dah laksanakannya kat negeri2 yg dikuasai pembangkang. Harga minyak turun sama ler ngan isu Hudud..sekadar isu dalam ceramah politik je..tak de niat pun. Tak de keinginan pun, tak de plan langsung..


Sekiranya kita menang kita akan tuntut royalti minyak supaya dikembalikan ke Kelantan mmm kalau dah menang, mende nak dituntut? Putuskan je ler..dah menang ma, sendiri puna keputusan ler, bagi arahan je..baghal oo baghal..

Lain2 hal pasal RM 50 ( aku rasa RM 500 kut), pasal dia takkan larikan diri, pasal ikatan dlm PAKATAN ( yg ahli2 pun tak tahu mende ikatannya)..

40,000 ribu datang dari segenap pelusuk negeri semata2 yakin beliau tak bersalah..aku tak faham paham apakah mereka ni buta dan pekak..atau sengaja membutakan dan memekakkan telinga..tak follow ke perjalanan penghakiman Anwar? Tak faham ke permainan Anwar yg asyik tangguh2 perbicaraan ngan alasan yg remeh temeh? Tidakkah ia dgn sengaja nak abiskan duit rakyat yg kononnya lebih penting dari dirinya? Hingga kini Anwar masih tidak berikan bukti yg kukuh yg dia tidak meliwat dan tidak berzina…

Keputusan mahkamah..ada kemungkinan dia akan dibebaskan. Usaha2 Anwar dan juak2nya yg menunjukkan bahwa yg Anwar pasti akan dipenjarakan akan memberi tekanan pada hakim..dan beberapa pempin2 BN..

Ataupun..spt mana keputusan hakim koroner tu hari..kes mendiang TBH..yakni Hakim akan buat keputusan..Saiful diliwat- tapi tak diliwat oleh sesapa dan tidak diliwat oleh sesapa... “TBH mati..tapi tak membunuh diri dan tidak dibunuh”

-aa


0 comments

AZMIN ARAHKAN PAS BERTINDAK TERHADAP HASAN ALI!!!

Bengang dengan kenyataan Hasan Ali yang menyebabkan ketaksuban terhadap Anwar Ibrahim sehingga melayakkannya bergelar Imam Mahdi, kekasih utama Anwar, Azmin Ali MENGARAHKAN agar PAS mengambil tindakan terhadap Hasan Ali.

Hasan Ali dalam kenyataan semalam, meminta agar JAIS memanggil dan menyoalsiasat Badrul Amin berhubung ceramahnya yang menyamakan Anwar sebagai Imam Mahdi. Hasan Ali turut menambah, PAS Selangor tidak seharusnya termakan dengan dakyah PKR untuk menyelamatkan Anwar Ibrahim menerusi demonstrasi 901 memandangkan parti tersebut telah membuang masa selama tiga tahun semata-mata kerana seorang Anwar Ibrahim.

Angin satu badan Azmin Ali bila Hasan Ali mengeluarkan kenyataan sebegitu sehingga dengan menggunakan kedudukannya di sisi Anwar, Azmin Ali pula MENGELUARKAN ARAHAN kepada PAS Selangor agar bertanggungjawab dengan kenyataan Hasan Ali itu, sekaligus mengenakan tindakan yang keras terhadap bekas Pesuruhjaya PAS itu.

Kata Azmin Ali, kenyataan Hasan Ali tidak berasas tetapi Azmin Ali mahupun pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat yang lain, gagal menjawab, mengapa Pakatan Rakyat terlalu menumpukan perhatian kepada Anwar Ibrahim sedangkan tugas mereka yang lebih utama adalah majoriti rakyat Selangor, terutama pengundi mereka sendiri, bukannya hanya Anwar Ibrahim seorang sahaja.

Barangkali Azmin Ali kebimbangan sekiranya kenyataan yang keluar dari mulut Hasan Ali itu akan menyebabkan ahli-ahli PAS terutamanya golongan yang kurang menyembah dan taksub kepada Anwar, khususnya dari kawasan Gombak dan Bangi serta Hulu Langat tidak menghantar wakil dalam demonstrasi 901 di pekarangan Mahkamah Tinggi, Kuala Lumpur.

Atau barangkali juga Azmin Ali bimbang, Anwar benar-benar masuk Sungai Buloh Inn dan dia terkapai-kapai tanpa kekasihnya... nak harapkan Tengku Razaleigh Hamzah, Anwar Ibrahim sendiri pun cuak dengan orang tua itu memandangkan pengalaman bekas Menteri Kewangan yang pernah gempar dengan Skandal BMF-Carrian dahulu, menyukarkan sesiapa pun menelah langkah politiknya!!!

0 comments

JOM PI TIGERSHOW VERSI PAS DI ALOR STAR!!!

Ditengah-tengah isu panas Madrasah Salihiah rupa-rupanya Kerajaan PAS Kedah cuba mengalihkan satu isu besar ditengah-tengah pusat perniagaan bangsa Cina di Jalan Putra. Isu pusat-pusat hiburan yang semakin lama semakin hebat memecah keheningan malam Bandaraya Alor Setar.

MKT telah membuat tinjauan malam di sekitar Jalan Pintu Sepuluh dan telah melihat pelbagai jenis perniagaan yang keseluruhannya adalah dari modal bangsa Cina. Termasuk juga pusat-pusat hiburan di sekitarnya. Penjualan arak berleluasa, pusat karaoke yang bertaburan. Entah ianya haram atau pun halal MKT tidak tahu.

Penjualan arak berleluasa
di Kedah
Tetapi yang pastinya dengan kepelbagaian pusat-pusat hiburan sebegitu adakah tidak mustahil ianya akan menular ke Kompleks Tunku Yaakob yang bakal dibina itu?

Adakah tidak mustahil juga mejelang tengah malam, premis-premis hiburan telah menganjurkan TIGER SHOW versi Kedah dimana para penguatkuasa sedang dilamun mimpi.

Pastinya ia akan menjadi mimpi ngeri para-para pemimpin PAS Negeri jika hal ini diwar-warkan.

Adakah demi sekeping undi dari bangsa Cina, PAS sanggup menggadai Agama dan Bangsa? Demi hendak menduduki kerusi empuk MB dan Exco maka perkara ini dipandang dengan sebelah mata sahaja.

Selalunya PAS cukup sinonim dengan mempertahankan Islam tetapi MKT nampak ianya sudah berlainan dari yang dicanangnya. Melalui kajian MKT PAS sebenarnya cukup mantap meperjuangkan Islam semasa didalam barisan pembangkang tetapi sayangnya apabila diberi amanah membentuk Kerajaan, PAS sudah menjual agama dengan dunia demi undi.

Sanggupkah saudara sekalian melihat keruntuhan Madrasah Salihiah dan digantikan dengan pusat hiburan?


0 comments

LAGI GAY ASAL MALAYSIA 'BERKAHWIN' DI LONDON!!!

Apa bala yang menimpa bumi bertuah Malaysia. Lepas satu persatu cerita semuanya memburukan nama Malaysia dan yang tak sedapnya..semua bangsa melayu pulak tu..

Penulis tidak mahu komen berkenaan hal terbaru ini-cuma apa yang dimaklumkan pasangan melayu dan mat salleh ini baru sahaja lepas berkahwin.

Maklumat awal lelaki melayu ini salah seorang bekas pekerja Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur dan kini berhijrah di London mengikut pasangannya.

Na’uzubillah

SUMBER: KHAZANAH MINDA POLITIK MELAYU

Mungkin ada sebab-sebab yang memerlukan kita mencari sebab atau punca mengapa HOMOSEKSUAL yang diperjuangkan oleh KUMPULAN LGBT dan PAKATAN RAKYAT sekarang ini menjadi satu fenomena yang amat menakutkan.

Barangkali juga sebahagian daripada kita perlu tahu apa peringkat-peringkat homoseksual sehingga wujud seperti kedua-dua lelaki di dalam kisah di atas.


1. TERAHSIA (CLOSET)

Bermula sebagai ‘Homoseksual Sulit’

Individu homoseksual yang menjalani kehidupannya dengan berpura-pura seperti orang lain, tidak bahagia dan tertekan oleh polisi sosial yang diterima oleh masyarakat.

Individu homoseksual ini cuba menyesuaikan diri (accommodate) dengan norma-norma masyarakat dalam masa yang sama melakukan kegiatan homoseksual secara rahsia.


2.PENDEDAHAN AWAL (COMING OUT)

Pernyertaan dan eksperesi diri kepada masyarakat.

Individu ini memberi respon terhadap masyarakat hetroseksual dengan menonjolkan kehidupan homoseksual.

Menerima hakikat bahawa diri lebih berminat kepada kaum sejenis.

3. PERKONGSIAN (SHARING)


1. Tahap Perkongsian Pertama

Kemampuan untuk berkongsi perasaan sebagai homoseksual pada keluarga dan rakan-rakan.

Mewujudkan perhubungan yang lebih stabil dan berjangka sederhana atau panjang

2. Tahap Perkongsian Kedua

Menilai secara terperinci akan kebaikan dan keburukan perkongsian secara terbuka.

Bersedia untuk menerima sebarang konsekuens.

Apabila diterima, ini akan membina percaya diri dan memberi kesan positif dan sekira sebaliknya. Ia akan memberi kesan yang negatif.


4. KOMUNITI HOMOSEKSUAL (HOMOSEKSUAL COMMUNITY)

Kelompok homoseksual akan berkumpul sesama sendiri dan membentuk sebuah masyarakat yang mahu menerima mereka seadanya.

Di sini mereka diterima, diperlakukan seadilnya dan berkongsi bersama-sama pengalaman dan memahami antara satu sama lain.

Oleh:
YM Raja Kamariah Raja Khalid
Bahagian Perkhidmatan Psikologi, JPA

SUMBER: MUSLIM DIARY


0 comments

TIDAK HAIRANLAH MENGAPA WANITA MELAYU SUKAKAN BATANG HITAM LEGAM AWANG AFRIKA!!!

Asyik bercerita tentang politik, kengkadang boleh menyebabkan dan mengundang stress yang berlebihan. Apatah lagi jikalau perkara politik yang diperbincangkan dan menjadi masalah, sebenarnya bukanlah masalah besar dan tidak perlu diperhiraukan.

Apa kata kalau kita lupakan sejenak permasalahan politik di negara kita dan BERCUTI daripada memikirkan tentang politik. Biar orang politik dan para pemimpin politik pula stress memikirkan cara untuk mengundang minat orang ramai bercerita tentang politik pula.

Mari kita jadikan orang politik sebagai penyanyi yang tidak laku lagi di atas pentas hiburan... biar mereka tercangak-cangak... lagipun SETIAP PEPERANGAN DI DUNIA INI, SEMUANYA DIMULAKAN OLEH ORANG POLITIK dengan pelbagai alasan mereka berikan, termasuklah DENGAN MENGGUNAKAN AGAMA!!!

Jom kita 'study' perkara ini - yang sangat penting kepada sebahagian besar daripada kita, iaitu MATI PUCUK!!!

SALURAN darah atau arteri pada zakar mempunyai kaitan rapat dengan tahap ereksi. Perunding Urologi, Pusat Perubatan Universiti Malaya, Profesor Dr. Ong Teng Aik memberitahu, ereksi atau ketegangan pada zakar berlaku jika darah memasuki ruang zakar dengan mencukupi.

“Darah akan memenuhi ruang zakar tanpa gangguan serta memberi kekuatan ereksi andainya saluran darah tidak terganggu atau tersumbat,” kata Teng Aik.

Zakar akan membesar dan menegang apabila sepasang tisu korpus kavernosum pada alat kelamin itu terisi dengan darah.

Jelas Teng Aik, pembentukan plak dan lemak akibat pertambahan kolesterol di dalam badan mampu menyekat saluran darah.

Oleh kerana saluran darah zakar lebih kecil berbanding pada bahagian lain tubuh, tanda awal kepada masalah kesihatan kardiovaskular ditunjukkan oleh tahap ereksi.

“Penyakit kardiovaskular menyebabkan sekatan kepada aliran darah ke bahagian zakar dan menyebabkan masalah mati pucuk.

Tahap

“Sebenarnya dalam tempoh tiga tahun selepas masalah mati pucuk dikesan, pesakit berisiko mendapat penyakit kardiovaskular seperti sakit jantung selain diabetes dan obesiti.

“Merokok dan amalan sedentari atau gaya hidup tidak aktif turut memberi kesan kepada kemerosotan kekuatan ereksi zakar.

“Apa yang ramai orang tidak sedar adalah kualiti ereksi rendah merupakan petanda awal kepada penyakit jantung,” kata Teng Aik.

Terdapat empat tahap ereksi iaitu mati pucuk teruk, mati pucuk sederhana, ereksi separa optima dan ereksi optima.

Bagaimanapun, tahap tiga dan empat iaitu ereksi separa optima dan ereksi optima sahaja yang mampu untuk melakukan penetrasi dan menjayakan hubungan seksual.

Menurut Teng Aik, biarpun kedua-dua tahap itu mampu menyumbang kepada kejayaan aktiviti seksual, namun kesannya menunjukkan perbezaan yang ketara.

“Jelas sekali bahawa ereksi separa optimum boleh membawa kekecewaan dalam kepuasan seksual buat seorang lelaki. Zakar tidak menegang sepenuhnya walaupun ia berkeupayaan untuk melakukan penetrasi.

“Risiko untuk mendapat penyakit jantung iskemik bagi mereka yang menghadapi masalah ereksi tahap tiga adalah lebih tinggi berbanding mereka di tahap empat kerana faktor ketidakpuasan,” katanya lagi.

Dalam pada itu, Pensyarah Psikologi, Fakulti Perubatan, Universiti Malaya, Profesor Dr. Low Wah Yun berkata, tahap ereksi yang rendah mampu menjejaskan emosi dan psikologi kedua-dua pasangan.

Seorang lelaki akan berasa lebih yakin kerana keperluan emosi dan psikologinya dicapai melalui hubungan seksual.

“Sekiranya memenuhi keperluan seksual, pasangan mereka akan rasa lebih disayangi. Sebanyak 93 peratus lelaki dan 83 peratus wanita memilih kekuatan dan ketegangan zakar sebagai faktor yang memberi kepuasan seksual,” ujar Wah Yun.

Wah Yun menjelaskan, usia tidak mempunyai kaitan dengan tahap ereksi zakar.

Gangguan kepada keupayaan tersebut yang dialami oleh mereka yang berusia emas adalah dikaitkan dengan penyakit kardiovaskular yang dihidapi.

“Tidak kisah tua atau muda, kesemua mereka masih boleh berereksi sekiranya tiada gangguan pada zakar,” kata Wah Yun. (SUMBER)


0 comments

RPK DEDAH RASUAH YANG DILAKUKAN OLEH AZMIN ALI DAN ABANG IPARNYA DI SELANGOR!!!

Raja Petra Kamaruddin merupakan individu yang paling 'disanjungi' oleh para penyokong Pakatan Rakyat suatu ketika dahulu. Apa-apa sahaja cerita Raja Petra tentang Rosmah Mansor, akan ditelan bulat-bulat dan tidak ada sebarang keraguan langsung.

Namun sekarang, Raja Petra Kamaruddin menjadi individu yang paling mereka benci. Benci bukan kerana Raja Petra Kamaruddin botak, pengecut dan melarikan diri ke luar negara, atau kerana fahamannya tentang agama yang agak 'lancu', tetapi kerana Raja Petra Kamaruddin sudah jadi tombak dua mata.

Lebih memeritkan apabila Raja Petra Kamaruddin mula mempersoalkan perkara-perkara 'taboo' yang ada dalam tubuh badan Pakatan Rakyat, khususnya PKR dan Anwar Ibrahim.

Terbaru, Raja Petra menyahut cabaran Pakatan Rakyat Selangor agar mendedahkan tentang rasuah yang berkarat dalam pentadbiran Selangor.

Pendedahan terbaru yang dibuat oleh RPK ialah berkenaan dengan abang ipar Azmin Ali, Johan Taharin yang terlibat menipu seorang pemaju hartanah berbangsa Cina untuk menyediakan rasuah dan sejumlah wang yang besar bagi tujuan projek. (BACA DI SINI)

RPK turut mendedahkan tentang conflict of interest yang melibatkan beberapa orang peguam yang juga merupakan pimpinan kanan PKR dan Pakatan Rakyat, termasuklah N.Surendran yang dahulunya hanya berkereta Proton buruk dan mengemis untuk mendapatkan job, sekarang sudah hebat berkereta mewah dengan pemandu ke sana ke mari.

N.Surendran kerapkali muncul di media apabila Naib Presiden PKR yang dilantik itu cuba membela kesongsangan Anwar Ibrahim dalam banyak hal, dipersoalkan bersama-sama Sivarasa, Derrick Fernandez dan Latheefa Koya. Pengaruh Latheefa Koya telah digunakan untuk membolehkan peguam-peguam ini mendapat banyak laba dan mengaut keuntungan serta kekayaan luar biasa sepanjang Pakatan menjadi kerajaan di Selangor.

Dengan kata lain, RPK cuba menjelaskan bahawa, baru Selangor yang dipegang oleh PKR, para pemimpinnya boleh berubah status dalam tempoh yang amat singkat. Bayangkanlah apa yang akan dilakukan oleh para pemimpin PKR sekiranya mereka berjaya menawan Putrajaya...

Sekaligus menjelaskan mengapa PKR bersungguh-sungguh ingin menguasai Putrajaya dengan menjadikan alasan MENGUBAH SISTEM sebagai jalan menghalalkan cara mereka!!!

Azmin Ali perlu jawab tuduhan 'liar' ini!!!

1 comments

PAS SELANGOR BANGANG YANG SANGGUP BERMATI-MATIAN BELA PELIWAT TAPI BANYAK ALASAN UNTUK ISLAM!!!!



Hasan Ali mengungkit tentang masa yang telah dihabiskan semata-mata kerana seorang Anwar Ibrahim, sedangkan terdapat lebih banyak perkara yang perlu dan boleh dilakukan oleh PAS Selangor. Bukan Anwar seorang sahaja peliwat, perogol dan penzina yang dibicarakan tetapi Hasan Ali pelik, mengapa hanya Anwar seorang sahaja yang diberikan perhatian, walhal berbanding kes-kes yang serupa, Anwar Ibrahim telah diberikan penangguhan lebih 70 kali dan memakan masa lebih tiga tahun.

Betul juga cakap Hasan Ali...

Berbanding orang kena tuduh lain, Anwar Ibrahim sebenarnya telah diberikan ruang yang sangat besar dan mencukupi untuk membela dan mempertahankan dirinya. Anwar membawa 12 orang peguam-peguam yang mempunyai reputasi hebat, berjenama mahal, dan cukup terkenal dengan kehebatan mereka berputar belit terutama peguam yang bernama Karpal Singh.

Dengan tempoh masa yang sangat panjang, penangguhan yang berkali-kali, Anwar Ibrahim seharusnya tidak lagi perlu melibatkan rakyat Malaysia dalam permasalahannya. Manakala PAS Selangor pula tidak perlu terhegeh-hegeh untuk menunjukkan mereka menumpang semangkuk dalam masalah Anwar Ibrahim kerana PAS di Selangor bermula bukan dengan isu Anwar dan kejayaan kali pertama PAS menawan kerusi di Selangor juga bukan atas isu Anwar Ibrahim.

Menariknya, Hasan Ali sempat membantai Dr. Rani Osman yang bersungguh-sungguh menggalakkan ahli-ahli PAS hadir pada demonstrasi 901. Kata Hasan Ali, dia hairan mengapa dalam hal ini, Dr. Rani memberi galakan tetapi dalam Himpunan Sejuta Ummat, Dr. Rani menjadi orang pertama yang menentang penyertaan ahli-ahli PAS dengan pelbagai alasan.

Ahli-ahli PAS yang telah ditanamkan dengan kebencian terhadap Hasan Ali, pastinya akan terus mengeluarkan kenyataan bahawa Hasan Ali sudah melampau dan tidak lagi layak berada dalam jemaah PAS. Namun pada masa yang sama, mereka juga sebenarnya tidak mampu melindungi rasa bersalah mereka kerana tidak menjawab persoalan yang dibangkitkan oleh Hasan Ali tentang Anwar Ibrahim!!!

Reaksi yang ditunjukkan oleh kebanyakan ahli yang taksub terhadap Hasan Ali sebenarnya bukanlah perkara pelik, bahkan ia adalah perkara lumrah dalam PAS.

1 comments

SAFWAN ANANG KEMBALI SEMULA DENGAN HELAH BONGOKNYA!!!

"Saya ada video yang menunjukkan polis memukul saya...."

"Saya ada jumlahnya dan Kerajaan baru akan dibentuk pada 16 September...."

Perhatikan struktur dan maksud dua ayat di atas. Bukankah kedua-duanya sama sahaja? Bukankah kedua-dua ayat tersebut membawa maksud yang serupa?

Ada... tetapi kemudian selepas berlalunya masa... tidak ada!

Safwan Anang mendakwa dia telah dibelasah oleh polis, dihentak dengan kepala lutut pada bahagian rusuk sehingga dia tidak boleh bernafas dan pengsan, dipaksa menandatangani surat yang mengatakan dia telah merempuh pintu cermin sebuah klinik berhampiran pintu pagar UPSI. (BACA DI SINI)

Menjelang 16 September 2008, pada ketika Anwar Ibrahim baru sahaja kembali setelah melarikan diri dan menyorok di Kedutaan Turki selama beberapa hari kerana laporan polis yang dibuat oleh Saiful Bukhari Azlan, bekas pembantu peribadinya, Ketua Umum PKR itu memberitahu Malaysia bahawa Ahli-Ahli Parlimen Barisan Nasional sudah sedia hendak melompat ke Pakatan Rakyat, sekalipun sebenarnya berbanding Pakatan Rakyat, Barisan Nasional hanya memerlukan tidak sampai pun sepuluh Kerusi untuk membentuk kerajaan bermajoriti dua pertiga.

Apabila orang ramai mula mempersoalkan angan-angan mat jenin Anwar Ibrahim, lelaki yang paling kuat menipu di Malaysia itu terus bercakap besar kononnya dia sudah ada senarai Ahli Parlimen yang akan melompat dan mereka akan berbuat demikian pada bila-bila masa.

Dan sehingga sekarang, nama Ahli-Ahli Parlimen yang ingin melompat menurut kata Anwar Ibrahim masih tidak didedahkan walaupun pendedahan itu akan membawa kepada kemenangan moral untuk Anwar Ibrahim sendiri.

Safwan Anang juga menggunakan kaedah dan prinsip yang serupa. Dia memiliki video yang membuktikan polis telah membantainya bukannya dia cedera kerana merempuh pintu kaca klinik sampai pecah berderai. Sebaliknya video berkenaan, hanya wujud dalam bentuk 'perkataan' dan bukannya boleh ditonton oleh rakyat Malaysia bagi mengukuhkan dakwaannya.

Nampaknya Safwan Anang juga mahu rakyat Malaysia mempercayai kata-katanya tanpa perlu dia menunjukkan bukti!!!

Hebat betul cara Anwar Ibrahim mengajar budak-budak universiti seperti Safwan Anang!!!

0 comments

SEKARANG ANWAR SUDAH MULA BERCAKAP TENTANG SYARIAT ISLAM SEMATA-MATA SEBAB ENGGAN BERSUMPAH!!!

Berita tentang Anwar yang akan membuat satu acara sumpah bagi menyelamatkan kerjaya politiknya pada Ahad ini atau sehari sebelum mahkamah membuat keputusan bagi kes liwatnya, dinafikan sendiri oleh Anwar Ibrahim.

Katanya, dia tidak mahu melakukan sumpah bagi tujuan membersihkan namanya kerana perbuatan tersebut melanggar syariat Islam. Kononnya dia menerima nasihat tersebut daripada ulama muktabar seperti Yusof Qardhawi yang kerap bermain di bibirnya sekalipun lain yang Qardhawi cakapkan, lain pula yang Anwar Ibrahim terjemahkan.

Sekarang Anwar mahu bercakap tentang syariat Islam?

Ke mana perginya syariat Islam ketika Anwar Ibrahim menyamakan dan meliberalkan Allah Taala sekalipun dalam surah Al-Ikhlas, salah satu surah daripada Kitab Al-Quran yang diimani oleh umat Islam kesemua mazhab, Allah Taala telah menerangkan tentang Diri-Nya yang tidak beranak dan tidak diperanakkan mahupun boleh disekutukan dengan sesuatu, dan keimanan kepada ayat-ayat dalam surah tersebut perlu dibuat dengan MAQAM IKHLAS yang paling tinggi sebagai akujanji berakidah kepada-Nya.

Ke mana perginya syariat Islam ketika Anwar Ibrahim menyatakan bahawa umat Islam perlu mematuhi demoksasi tulen dan tatacara hidup liberal yang boleh meletakkan umat Islam dan agama Islam sejajar dengan umat serta agama lain di dunia ini?

Perkara besar membabitkan akidah, Anwar perkecil-kecilkan tetapi perkara sumpah pula diperbesar-besarkan. Menariknya, ada pula pecacai yang cuba menghalalkan hujah mereka bahawa yang banyak bersumpah adalah kaum munafiq, walhal yang dikategorikan dalam tafsiran tersebut adalah kaum yang sikit-sikit bersumpah walaupun secara nyata mereka memang benar-benar melakukannya, seperti mana penafian Anwar terhadap perbuatan liwat, sekalipun mahkamah telah memutuskan Anwar memang meliwat Azizan Abu Bakar berdasarkan bukti-bukti.

Lawaknya...

0 comments

HASAN ALI HASUT JAIS TANGKAP BADRUL AMIN BAHAROM!!!

Bukan besar sangat pun kesalahan Badrul Amin. Dia cuma mahu para pendengar dan rakyat Malaysia, khususnya mengetahui bahawa Allah Taala telah mengutuskan Imam Mahdi dan Imam Mahdi itu berada di Malaysia dalam bentuk tubuh Anwar Ibrahim.

Besar sangat ke persoalan Imam Mahdi ditimpakan kepada Badrul Amin, sedangkan perkara Imam Mahdi itu sendiri adalah satu persoalan yang diperselisihkan dan bukannya satu rukun dalam akidah Islam? Malah terdapat pendapat yang mengatakan, konsep Imam Mahadi berasal dari Zoroastrianism atau lebih mudah disebut sebagai MAJUSI dengan Zarathustra akan dikembalikan oleh Ahura Mazda untuk menyelamatkan para pemeluk agama tersebut pada penghujung zaman.

Kerana itulah, konsep Imam Mahdi begitu dipandang berat oleh kelompok yang leluhur mereka pernah menjadi penganut Majusi atau sekarang ini merupakan kelompok utama Syiah, terutama sekali di Iran dan Iraq. Penganut Islam di tempat-tempat lain, yang kurang menerima terdedah dengan pengaruh Syiah semenjak ratusan tahun lampau, kurang mempedulikan tentang kepentingan serta kewujudan Imam Mahdi.

Masakan kerana Badrul Amin meletakkan label Anwar Ibrahim sebagai Imam Mahdi, Hasan Ali meminta JAIS memanggil Badrul Amin untuk disoalsiasat?

Kata Hasan Ali, kenyataan yang dikeluarkan oleh Badrul Amin itu sebenarnya mengelirukan masyarakat, terutama sekali yang kurang faham. Kerana itulah, Badrul Amin perlu dipanggil untuk mendapatkan penjelasan berhubung kenyataannya dalam ceramah yang menyamakan Anwar Ibrahim sebagai Imam Mahdi.

Sepatutnya bukan Imam Mahdi yang jadi persoalan. Bila Wan Azizah memberikan gelaran Anwar sebagai ANUGERAH TUHAN kepada umat manusia di Malaysia, awal-awal lagi Wan Azizah perlu ditarik untuk mendapatkan penjelasannya kerana ANUGERAH TUHAN itu sebenarnya jauh lebih berat berbanding label yang diberikan oleh Badrul Amin.

Nampaknya Hasan Ali berkerat rotan berpatah arang, terutama sekali dengan orang-orang PKR yang cuba membela dan memberikan gambaran yang indah-indah terhadap Anwar Ibrahim, sepertimana orang Syiah Imamiyyah cuba memberi gambaran yang penuh kemaksuman dan kesucian terhadap Ayatullah Ruhollah Khomeini!!!

1 comments

Thursday, January 5, 2012

MELAMPAU TAK KALAU KHALID IBRAHIM DISAMAKAN SEPERTI ANJING PEMBANGKAI!!!

Thursday, January 5, 2012
Ingatkan hanya Menteri Besar Kedah yang akan ber'taichi' dan meletakkan segala kesalahan dan kepincangan pentadbirannya kepada UMNO dan Barisan Nasional, rupa-rupanya Khalid Ibrahim Menteri Besar Selangor lagi teruk sehingga setaraf dengan ANJING PEMBANGKAI!!!

Masa nak rampas kontrak pembersihan dan sisa pepejal daripada Alam Flora itu hari, bukan main pandai lagi dia bercakap dan memberi alasan. Tidak cukup dengan Khalid Ibrahim, Elizabeth Wong, Teresa Kok dan Ronnie Liu juga bercakap dengan nada yang sama.

Sebabnya mudah saja, Alam Flora Sdn. Bhd merupakan salah satu daripada entiti yang dimiliki oleh Syed Mokhtar Al-Bukhary.

Kontrak berjaya dirampas dan diserahkan kepada kroni. Rezoning dilakukan dengan pengecilan kawasan yang ditender semula kepada kontraktor-kontraktor yang sebahagiannya dikenalpasti sebagai proksi sahaja kepada Mr. Mok, ADUN dan Ahli Parlimen Pakatan dengan hanya nama mereka sahaja digunakan, sedangkan mereka langsung tidak tahu dapat membezakan YANG MANA SATU SAMPAH-SARAP DAN YANG MANA SATU PAKATAN SAMPAH!!!

Bila masalah sampah mula menjengkelkan rakyat Selangor kerana sampah tidak diangkut berhari-hari, Khalid Ibrahim muncul dengan teorinya sendiri iaitu semua itu disebabkan oleh SABOTAJ UMNO. Manakala ADUN-ADUN Pakatan macam Janice Lee dan Suhaimi Shafie pula muncul dengan cerita dongeng, UMNO yang tak bagi sampah dipungut....

Dasar ANJING PEMBANGKAI yang akan memberikan pelbagai alasan untuk menutup perangai suka mentekedaghah bangkai menjadi amalan Pakatan Rakyat di Selangor. Nama sahaja Pakatan Rakyat, tetapi yang jelasnya sekarang berdasarkan kepada masalah sampah dan pembersihan serta sisa pepejal lain, ini betul punya Pakatan Menyusahkan Rakyat!!!




1 comments

PAS KEDAH BERBOHONG TENTANG MADRASAH SALIHIAH!!!

Kerajaan PAS Kedah telah menyeleweng fakta dengan memberi gambaran tindakan meroboh Madrasah Salihiah sama seperti pembangunan Kompleks Al-Bukhary di Alor Malai yang dilaksanakan semasa pemerintahan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah berkata, dalam kes Madrasah Salihiah itu kerajaan PAS ingin merobohkan sebuah surau serta mengambil tanah wakaf untuk didirikan sebuah kompleks membeli belah.

"Dalam pembangunan Kompleks Al-Bukhary, masjid yang sedia ada dirobohkan untuk pembinaan sebuah masjid yang lebih baik, luas dan selesa juga di kawasan yang sama,” katanya dalam satu kenyataan di Alor Setar hari ini.

Beliau berkata, masjid baru itu boleh menampung lebih 3,000 jemaah berbanding masjid lama yang hanya dapat menampung kira-kira 500 jemaah.

Sebagai bekas Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan semasa pembangunan projek Kompleks Al-Bukhary yang dimulakan sekitar tahun 2003, katanya penduduk juga telah menyatakan persetujuan bagi pembinaan masjid baru itu.

"Berbanding dengan Madrasah Salihiah itu para jemaah dan waris tanah wakaf berkenaan menentang tindakan meroboh madrasah dan kemudian mahu membina surau ganti di dalam kompleks membeli belah,” kata Ahmad Bashah.

Beliau mengulas kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Penerangan Kedah, Abdul Ghani Ahmad dalam sebuah akhbar harian yang mendakwa tindakan kerajaan negeri yang mahu merobohkan Madrasah itu pernah dilakukan kerajaan BN dahulu yang merobohkan Masjid Alor Malai untuk membangunkan kompleks Al-Bukhary.

- Bernama


1 comments

SELEPAS DIBATANGKAN AWANG HITAM, DUA ORANG WANITA MELAYU DIBURU KERANA CURI TOYOTA WISH!!!

Polis masih memburu dua wanita berusia 23 dan 24 tahun yang dipercayai saki baki anggota kumpulan Geng Toyota Wish yang bergiat aktif sejak tiga bulan lalu bagi membantu siasatan berhubung lima kes kecurian kereta berkenaan.

Suspek pertama, S Nur Khadijah Syed Mohd Amin, nombor kad pengenalan 890527-08-5790, alamat terakhir di Lot 8, Villa Sri Ampang, Jalan Sri Ampang 2, Persiaran Avenue Ampang dan suspek kedua, Nurul Wahidah Ahda Yannuar, nombor kad pengenalan 880802-14-5200, alamat terakhir di Blok A7-3-23, Jalan Mewah 4, Taman Pandan Mewah Ampang.

Dalam serbuan di rumah teres di Jalan Badam 1, jam 11 malam, 20 Disember lalu, dua lelaki berusia 30-an ditahan bersama walkie talkie, dua parang panjang dan satu parang pendek.

Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohan Singh Tara Singh berkata, pemeriksaan lanjut di kawasan rumah berkenaan yang didiami seorang daripada lelaki terbabit menemui dua kereta Totoya Wish yang disyaki dicuri.

“Siasatan lanjut mendapati suspek mempunyai rekod jenayah lampau iaitu masing-masing lapan dan tiga rekod bersabit pelbagai kes jenayah,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Cheras, semalam. (SUMBER)

Itu berita yang dipaparkan oleh sebuah portal berita. Bunyinya biasa sahaja. Tetapi apabila ianya membabitkan wanita-wanita Melayu, ia bukan perkara biasa lagi.

Selepas mudah DIBATANG-BATANGKAN oleh Awang Hitam, kini muncul pula berita tentang penglibatan wanita-wanita Melayu dalam sindiket mencuri kereta. Selepas dadah, industri lendir, pelayan mengangkang dan sebagainya yang 'seronok-seronok', kemunculan berita sebegini membuatkan ramai yang tepuk dahi kalau tidak pun beristighfar panjang.

Barangkali inilah yang dinamakan 'kemajuan' dan 'peningkatan taraf'. Kegilaan untuk mencari kesenangan dan kekayaan dengan cara mudah, dengan pelbagai alasan termasuklah cinta, diperdaya, ditipu dan sebagainya, hanya membayangkan betapa ROBOTNYA masyarakat kita dengan unsur-unsur materialistik yang seronoknya hanya seketika tetapi natijahnya berpanjangan.

Mungkin kerana itulah tidak menghairankan apabila ada pelajar-pelajar universiti yang perasan mereka terlebih pandai daripada orang lain, tidak lagi menumpukan perhatian kepada tugas utama mereka iaitu pelajaran sebaliknya memberi tumpuan kepada 'perjuangan' dengan alasan, pada masa hadapan mereka adalah pemimpin negara!!!

0 comments

MACAM NI LA YANG DAP NAK, SEKOLAH KEBANGSAAN, KONTRAKTOR CINA KUASAI, SEKOLAH CINA, MELAYU PI MAIN JAUH-JAUH!!!

Sesi persekolahan telah dibuka semula. Ibu bapa sama sibuk dengan anak-anak yang masuk sekolah. Dan seperti biasa, apabila tiba musim persekolahan yang baru, pelbagailah cerita yang boleh didengar.

Ada sesuatu yang amat menarik untuk direnung. Mungkin perkara ini kurang diberikan perhatian, dan mungkin juga 'malas nak bising-bising'. Perlu diketahui, sekolah mempunyai kuasa autonomi mereka sendiri terutama dalam beberapa hal seperti pemilihan pengendali koperasi sekolah, pengendali kantin dan sebagainya.

Bermula tahun baru juga, banyak pihak sekolah yang menggantikan kontraktor yang mengendalikan kantin dan kedai buku sekolah. Dan apabila penggantian dilakukan, maka berlakulah sesuatu yang amat memusykilkan.

Kenaikan mendadak harga buku yang dijual di kedai-kedai buku atau kedai koperasi sekolah menjadi buah mulut ibu bapa. Pembandingan dibuat antara pengendali kedai buku tahun-tahun lepas dengan pengendali kedai buku sekolah pada tahun ini boleh dilakukan dengan mudah.

Kalau dahulu sebuah buku rampaian atau buku tulis berharga RM0.60, tahun ini kedai buku sekolah yang dikendalikan oleh kontraktor baru menaikkannya menjadi RM0.80 untuk buku tulis yang berketebalan sama. Begitu juga dengan buku-buku kerja... juga menggunakan buku daripada syarikat penerbitan yang membekalkan buku pada harga yang lebih tinggi.

Alasan yang diberikan ialah 'GURU BESAR DAH SETUJU DAN TANDATANGAN HARGA INI'...

Agak menarik untuk dilihat ialah bilamana kedai-kedai buku sekolah dikendalikan oleh kontraktor-kontraktor bukan Bumiputera biarpun harga yang ditawarkan lebih tinggi daripada kontraktor sebelumnya.

Kedai-kedai buku di sekolah-sekolah jenis kebangsaan, hampir tidak ada langsung pembabitan kontraktor Melayu-Bumiputera tetapi sekolah-sekolah kebangsaan pula, kehadiran kontraktor bukan Melayu-Bumiputera tersangat ramai!

Kita tidak bermaksud untuk mewujudkan PERSEPSI RASIS tetapi dalam hal ini, ternyata jelas ada benda yang 'TIDAK BEGITU KENA' memandangkan penawaran yang dibuat disusuli pada harga yang lebih tinggi daripada kontraktor Melayu-Bumiputera sebelumnya.

Apakah sebenarnya ini melibatkan 'keuntungan' kepada pihak tertentu di sekolah atau SEBENARNYA ADA PERKARA LAIN sepertimana yang berlaku kepada pemilihan PENERBIT-PENERBIT TERTENTU SAHAJA YANG DIBENARKAN MEMBEKALKAN BUKU-BUKU KERJA KEPADA PIHAK SEKOLAH?

1 comments

ADA PENGGANTI TAPI TAK BERANI NAMAKAN, ULANGAN LOMPAT 16 SEPTEMBER!!!!

Demi menenangkan hati sendiri, Anwar Ibrahim menyatakan bahawa Pakatan sudah ada pengganti sekiranya dia disumbat ke dalam penjara kerana kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya. Pada masa yang sama juga, dia membayangkan kemenangan pada PRU13 akan berpihak kepada Pakatan Rakyat sekiranya dia dipenjarakan.

Taktik orang susah hati... taktik nak gempar pihak musuh walaupun telur sendiri sudah masuk dalam perut!

Sedap bunyi Anwar cakap... seolah-olah dia dah membayangkan apa yang sanggup dilakukannya demi untuk membuktikan dia tidak bersalah.

“Kepimpinan Pakatan Rakyat bukan sahaja saya dan (Datuk Seri Dr Wan) Azizah (Wan Ismail) tetapi Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Lim Kit Siang telah membincangkan perkara ini... Jika saya dipenjarakan, terlibat dalam kemalangan atau ditembak, kami bersedia, perbincangkan pelbagai kemungkinan, satu, dua atau tiga senario.” (SUMBER)

Siapalah gamaknya yang hendak menjadikan Anwar Ibrahim sebagai 'mangsa kemalangan' atau menembaknya? Semenjak dari awal laporan polis yang dibuat oleh Saiful Bukhari Azlan, Anwar cuba mencipta cerita kononnya nyawanya sedang terancam, tetapi semenjak dari hari mula dakwaannya sehinggalah sekarang, Anwar bebas ke sana ke mari, menghasut di seluruh pelusuk negara, ke luar negara beratus kali malah sempat pula berkonfrontasi dengan wartawan apabila soalan yang ditanya oleh wartawan berkenaan tidak mampu dijawabnya, tiada sebarang tanda yang Anwar sedang terancam, sebaliknya dia yang menjadi ancaman utama.

Melakukan gimik adalah hobi dan sifat semulajadi Anwar Ibrahim. Bercakap besar dan bercakap bohong sudah menjadi darah dagingnya. Anwar mengatakan, sudah ada penggantinya kalau dia masuk penjara tetapi dia tidak berani menamakannya sebab kalau dia namakan sekarang, sudah pasti Pakatan hilang sokongan.

Nak menamakan Hadi Awang, Kit Siang pasti mengamuk. Nak namakan Kit Siang, Hadi Awang pasti akan merajuk. Nak namakan Azmin Ali, puak-puak dalam PKR sendiri boleh tendang terajang sesama sendiri.

Ia seperti mengingatkan kita semula kepada Gimik 16 September yang tidak menjadi-jadi sampai sekarang.... dari setahun ke setahun sampailah dah nak pilihanraya semula, bukan Ahli Parlimen Barisan Nasional yang melompat ke dalam Pakatan, tetapi Ahli-Ahli Parlimen Pakatan pula yang melompat keluar menjadi BEBAS.

Anwar dan pokkei sama sahaja sifatnya. Walaupun dah nak mampus, jegil dan sombongnya tidak berkurang walau sikit pun!!!

0 comments

ANWAR GAGAL GUNA AUNTIE BERSIH 2.0 SERANG WANITA UMNO WANGSA MAJU!!!!



TABIK SPRING buat Wanita UMNO Wangsa Maju yang turut serta membuat laporan polis berkenaan isu Perhimpunan 901.

Namun apa yang lebih memeranjatkan, auntie BERSIH yang secara kebetulan hadir ke Balai Polis yang sama di IPD Dang Wangi telah mengambil kesempatan mendapat publisiti cuba menyerang Kumpulan Wanita UMNO tersebut.

Autie BERSIH dikatakan hadir bersama2 Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) berkenaan isu Demonstrasi Pro Mahasiswa di UPSI baru2 ini.



Ini adalah video yang menunjukkan 'mahasiswa dipukul' sebagaimana dakwaan auntie Bersih 2.0


Apa yang pasti, Auntie BERSIH cuba menggertak dengan mengharapkan agar mereka akan dimalukan di hadapan pihak media dan panik untuk menjawab setiap soalan yang dikemukakan beliau.

Akan tetapi, ternyata usaha Auntie BERSIH ini gagal. Wakil Wanita UMNO Wangsa Maju menjawab dengan tenang malah Auntie BERSIH itu pula panik apabila diajukan semula beberapa persoalan yang ditimbulkan beliau. Lihat Video di atas.

Auntie BERSIH ternyata terpengaruh dengan rakan tidak sebaya beliau. Hanya membawa jawapan emosi tanpa berfikir kenapa ianya berlaku. Jawapan ini juga tidak menggambarkan apa yang diperlakukan beliau tidak menjamin keadilan pun kepada diri beliau dan masyarakat sekeliling.


Masyarakat Malaysia yang majoriti mahu keamanan tidak mereka pedulikan, dek kerana pemberontakan sempit sanggup menghasut Negara dalam keadaan tidak selamat semata2 membebaskan individu yang akan melupakan mereka apabila berjaya kelak. Ianya telahpun terjadi. Tanyalah mahasiswa pada era awal 90an. Dan lihatlah helaian akhbar di atas ketika Anwar memegang jawatan Menteri Pendidikan. Anda akan tahu apakah prinsip sebenar Anwar.

Anyway, BRAVO WANITA UMNO WANGSA MAJU!!


0 comments

Blog Archive

Labels