IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, January 31, 2012

ADEIEY MR.ANWAR IBRAHIM!!! HOW ARE YOU?

Tuesday, January 31, 2012

TIK TOK! TIK TOK! TIK TOK!


TIK TOK! TIK TOK! TIK TOK!

0 comments

KALAU DAH NAMANYA IDRIS AHMAD, TOLOLNYA TIDAK JAUH BEZA DENGAN MAHFUZ OMAR!!!


Setiap kali Idris Ahmad buka mulut, setiap kali itulah juga membuktikan yang dia adalah si tolol yang gila mikrofon. Setiap kali itulah juga, dia tidak akan segan silu untuk mempamerkan betapa dia tidak pernah berfikir menggunakan otak, sebaliknya berfikir dengan lidah!

Punyalah kemaruk nak menunjukkan faktor Rosmah dan Najib Abdul Razak akan membangkrapkan negara berdasarkan hujah-hujahnya. Dan yang paling menarik ialah apabila Idris Ahmad dengan sifat tawadduknya selaku MUNAFIQ TEGAR menyatakan, tiada negeri-negeri di bawah Pakatan Rakyat yang sedang berhadapan dengan masalah. Sebaliknya negeri-negeri yang berhadapan dengan masalah semuanya adalah negeri di bawah UMNO-BN. (BACA DI SINI)

Kepada siapa sebenarnya Idris Ahmad hendak berbohong selain kepada para pengikut tegar Pakatan Rakyat yang tidak akan mempedulikan faktor apa pun kecuali kempen-kempen yang dibuat oleh para pemimpin mereka.

Itulah kerja Idris Ahmad. Berbohong sepanjang masa dan dengan muka tebal tanpa sebarang perasaan takut, baik kepada ahli-ahli sendiri, jauh lagi kepada Allah Taala. Barangkali Idris Ahmad berpendapat, disebabkan urusannya dengan Allah Taala kekal sebagai urusannya, maka bebaslah dia berbohong dan berdusta.

Kelantan tidak bermasalah? Tanah Lojing, balak, cukai tanah, tiada pembangunan dan peluang pekerjaan - sebahagian masalah besar di Kelantan - bukankah ianya merupakan masalah?

Selangor tidak bermasalah? Kenaikan cukai tanah, retorik program kerajaan negeri, penyelewengan harta kerajaan negeri untuk kroni, penjualan segala aset agensi negeri seperti PKNS dan Yayasan Selangor - sebahagian masalah - bukankah ianya merupakan masalah besar.

Pulau Pinang tidak bermasalah? Tiada rumah murah yang dibina oleh kerajaan negeri, pengusiran orang Melayu dari kawasan pulau dengan pembinaan perumahan mewah, halangan kepada para peniaga Melayu dan Islam beraktiviti ekonomi di negeri tersebut - sebahagian masalah - bukankah merupakan masalah yang membelnggu kehidupan sehari-hari rakyat Pulau Pinang.

Kedah tidak bermasalah? Bukankah kekecohan yang berlaku sekarang di Kedah, merupakan masalah besar yang bukan sahaja bakal meruntuhkan Kerajaan PAS, sebaliknya menunjukkan Menteri Besar Kedah juga tidak sependapat dengan para pemimpin Pakatan Rakyat, yang rata-rata lebih tongong berbandingnya.

Idris Ahmad cuba mempertikaikan tentang NFC yang tidak gagal dan sedang beroperasi secara lancar dan tersusun. Idris Ahmad ada tak buat penilaian tentang projek Jamnapari, projek Depu, projek PKPS di Selangor, lembu tenusu dan sebagainya yang nilainya hampir RM1 bilion hilang begitu sahaja.

Dan terlebih penting, ada atau tidak Idris Ahmad memperkatakan tentang peluang pekerjaan yang dibawa atau dicipta oleh kerajaan negeri Pakatan Rakyat berbanding peluang pekerjaan yang disediakan oleh Kerajaan Pusat?

Tanpa peluang pekerjaan, bagaimana negara boleh tak bangkrap sebagaimana yang diteorikan oleh yang bukan sahaja bermuka hitam tetapi hatinya turut legam ini?

Maka tidak salahlah kalau dikatakan, tolol Idris Ahmad sebenarnya tidak jauh tarafnya dengan ketololan Mahfuz Omar. Kedua-duanya mempunyai satu persamaan setara iaitu akan bercakap apa-apa sahaja yang terlintas di fikiran tetapi tidak pernah memikirkan kesan yang akan diterima oleh parti yang mereka sendiri anggotai.

0 comments

PASAI APA PEGUAM BERAKIDAHKAN PAKATAN, MESTI TONGONG-TONGONG?!!!


Lagi cerita tentang BAKAL CALON SABAK BERNAM, Aziz Bari yang masih tidak menjawab bagaimana dia boleh menerima pengiktirafan dirinya sebagai PAKAR PERLEMBAGAAN dan PAKAR UNDANG-UNDANG...

Kebangangan Aziz Bari sememangnya telah menjangkiti anak didiknya yang sekarang ini bergelar SEORANG PEGUAM. Menurut peguam tersebut yang bernama Fadiah Nadwa Fikri yang juga merupakan salah seorang daripada ahli aktif Lawyers For Liberty yang sangat menyokong Pakatan Rakyat, penarikan kembali gelaran PROFESOR daripada Aziz Bari merupakan DENDAM PENTADBIRAN NAJIB ABDUL RAZAK kepada penjilat Anwar Ibrahim itu.

Amat membangangkan apabila seorang PEGUAM pun berfikiran secetek itu. Gelaran Profesor adalah jawatan yang disandang di sesebuah universiti. Selain Profesor Emeritius dan Profesor Diraja, mana-mana orang yang pernah menjawat jawatan Profesor dan kemudian meninggalkan universiti tempat dia bekerja, secara automatik akan kehilangan jawatan dan gelaran berkenaan.

Kecuali jikalau orang itu bekerja di mana-mana universiti lain yang kemudian memberikan jawatan Profesor kepadanya, maka selagi tiada jawatan Profesor baru yang disandangnya maka, tidak ada ruang langsung untuknya menggunakan gelaran berkenaan.

Justeru, dari mana pula PEGUAM yang bernama Fadiah Nadwa Fikri mendapat idea yang pentadbiran Najib Abdul Razak membalas dendam terhadap Aziz Bari dengan menarik kembali gelarannya sungguhpun yang meletakkan jawatan adalah Aziz Bari sendiri? (BACA DI SINI)

Bayangkanlah suatu hari nanti dengan izin Allah Taala, tiba-tiba Nik Aziz masuk UMNO... adakah jawatannya selaku Mursyidul Am akan dibawa masuk UMNO sama?

1 comments

PENYESAT AGAMA BERNAMA MUHAMMAD NUR MANUTY, KETUA PENERANGAN PKR!!!


Muhammad Nur Manuty, Ketua Penerangan PKR cuba memetik ayat 125 Surah An-Nahl untuk menyatakan bahawa perdebatan digalakkan oleh Islam dan selaras dengan kehendak al Quran.

Benarkah kenyataan yang dibuatnya?

Atas dasar apa bahas dibenarkan dan mengapa pula terdapat sebilangan ayat al Quran yang MENGHARAMKAN perdebatan, pertakian dan pertengkaran?

Apakah Ketua Penerangan PKR yang berpangkal nama Dr. dan pernah menjadi orang penting ABIM tidak terjumpa ayat-ayat al Quran yang melarang perdebatan?

Atau hanya kerana perdebatan dilihat dapat memenangkan moral dan meningkatkan semangat kaum PKR yang semakin longlai berikutan kegagalan Ketua Umum PKR menjawab atau memberi penjelasan membabitkan masalah moralnya, maka Muhammad Nur Manuty melihat perdebatan yang boleh menyalahkan UMNO akan dihalalkan mengikut undang-undang logik akal Muhammad Nur Manuty?

Anwar Ibrahim berdebat dan sentiasa berhujah tetapi semua debat serta hujahnya adalah pembohongan semata-mata. Perhatikan sahaja dalam isu yang membabitkan APCO, pembunuhan Altantuya Shiiribu, NFC dan sebagainya... tidak ada satu pun yang boleh dijadikan bukti dan digunakan untuk menyalahkan lawan kepada Anwar Ibrahim.

Sebaliknya hujah-hujah Anwar Ibrahim tidak disokong langsung dengan pembuktian. Dia pernah berkata, dia mempunyai bukti yang sangat kukuh tentang pembabitan Najib Abdul Razak dalam pembunuhan Altantuya Shiiribu tetapi bukti yang ada padanya hanyalah dua keping gambar yang dicipta oleh Tian Chua.

Bodohnya Muhammad Nur Manuty ialah apabila dia menyalahkan penyumber-penyumber maklumat Najib dan ketidakbergantungannya Najib kepada perdebatan. (BACA DI SINI) Dalam sejarah Islam, terutama selepas zaman para Sahabat r.a, kebanyakan pemerintah tidak berdebat secara langsung sebaliknya yang berdebat adalah pakar-pakar bagi pihak pemerintah.

Adakah kerana itu, maka Muhammad Nur Manuty ingin mengatakan sejarah ketamadunan Islam terutama pada zaman Umaiyyah, Abbasiyyah dan seterusnya tidak cukup hebat kerana ketua kerajaannya tidak berdebat secara langsung?

Mari kita tengok dan hujjahkan pula larangan tentang perdebatan, pertakian dan pertengkaran selain daripada larangan berdebat tentang al Quran!

Terjemahan ayat 204-205 dari Surah Al-Baqarah

Allah SWT berfirman, “Dan di antara manusia ada orang yang ucapannya tentang kehidupan dunia menarik hatimu, dan dipersaksikannya kepada Allah (atas kebenaran) isi hatinya, padahal ia adalah penantang yang paling keras. Dan apabila ia berpaling (darimu), ia berjalan di bumi untuk mengadakan kerosakan padanya, dan merosak tanaman-tanaman dan binatang ternak, dan Allah tidak menyukai kebinasaan,” (Al-Baqarah: 204-205).



0 comments

BAYI MUNCUL DARI DALAM LUMPUR DAN MASIH HIDUP!!!


Pelik jugak, macam mana bayi ni boleh ada kat kawasan lumpur macam ni? Bayi jelmaan ke? Mungkin jugak bayi ni dibuang oleh si ibu yang tak nak kat bayi ni..Hmmm..macam-macam persoalan yang bermain di minda..So, daripada mengusutkan kepala otak berfikir mencari jawapan, meh baca cerita sebenar kat bawah ni..

- Ceritanya bermula daripada bencana banjir besar yang terjadi di Bangladesh yang telah menenggelamkan seorang wanita hamil yang hampir melahirkan anak. Wanita tersebut telah dihanyutkan oleh air banjir dan terkubur di dalam tompokan lumpur.

Difahamkan, selepas beberapa hari pencarian, suatu keajaiban terjadi di mana perempuan hamil yang telah mati dan terkubur dalam lumpur tu, telah melahirkan bayinya yang menyembul di atas permukaan lumpur tanpa diketahui atas bantuan siapa. Bayi tersebut selamat walaupun sempat beberapa hari berada di dalam rahim ibunya yang sudah mati di dalam lumpur (Maha Suci Allah). Berikut merupakan foto-foto bayi tersebut saat dijumpai:









0 comments

SELANGOR MAJU SETAPAK LAGI DALAM INDUSTRI PELACURAN!!!


Penangkapan beberapa orang pelacur dari negara Timur Tengah seperti Iraq, Yaman dan Iran di Selangor, menunjukkan wujudnya peningkatan modus operandi dan kualiti perkhidmatan yang disediakan oleh sindiket pemerdagangan manusia. Dan Selangor yang menyediakan pelbagai prasarana menarik selain 'insentif' untuk sindiket-sindiket pelacuran beroperasi.

Sokongan moral yang diberikan oleh Kerajaan Negeri Selangor menerusi pemecatan Hasan Ali dan kebencian terhadap operasi-operasi mencegah kemungkaran menerusi cakap-cakap dan dalih-dalih politik, terutama sekali dalih yang menggunakan PELANCONGAN, sebenarnya banyak menggalakkan kemasukan pelacur-pelacur asing.

Ditambah pula dengan kelemahan penguatkuasaan daripada pihak berkuasa yang berkaitan dengan orang asing di negara ini, menjadikan Malaysia semakin terkenal dengan pelacuran yang bertaraf antarabangsa.

Menariknya, ada parti politik yang sangat bergantung harap kepada perolehan daripada industri lendir ini untuk membiayai aktiviti parti mereka. Perhatikan sahaja mana negeri yang paling banyak rumah urut dan pusat lendir tanpa sebarang gangguan malah papan iklannya juga besar-besar.

Nak salahkan UMNO dan Barisan Nasional?

Sesiapa sahaja boleh masuk ke negara ini tetapi tidak ada sesiapa pun yang dibenarkan membuka perniagaan kalau PBT benar-benar bertindak dengan melakukan pemeriksaan premis kemudian menyita atau bekerjasama dengan pihak berkuasa lain untuk membasmi industri menjijikkan itu.

PBT di Selangor agak-agak di bawah UMNO-BN atau dikuasai oleh Ronnie Liu, DAP-Pakatan?

0 comments

PENGHINAAN NIK AZIZ KEPADA NABI MUHAMMAD S.A.W KEKAL SEBAGAI KEJAHATAN YANG BERSIFAT MENYESATKAN!!!


Tidak ada jenayah yang lebih besar sifatnya selain daripada MENYENGUTUKAN ALLAH TAALA dan MEMPEREMEH-REMEHKAN kerasulan Nabi Muhammad s.a.w. Sama ada berada dalam mazhab Syiah yang paling totok dan paling terkeluar seperti Bahai, Aga Khaniyyah dan sebagainya, tidak ada yang berani menyatakan secara terang-terangan seperti yang dilakukan oleh Nik Aziz.

Walaupun puak PAS cuba mempermain-mainkan hujah ni dengan menyatakan kononnya Nik Aziz sekadar memetaforakan kata-katanya, dan mereka yang mendengarnya, cuma faham selapis.

Namun secara jelas, dalam ceramahnya, Nik Aziz mengejek-ejek kelahiran Muhammad s.a.w yang katanya hanyalah kelahiran biasa dan ALLAH TAALA BARU TERFIKIR NAK MEMILIH MUHAMMAD S.A.W SEBAGAI NABI DAN RASUL berbanding 'jutaan, puluh juta, bilion, trilion' manusia di muka bumi ini.

Perhatikan kata-kata itu yang sebenarnya adalah kata-kata KAFIR yang bukan sahaja bertujuan menyesatkan tetapi juga memperlekehkan Allah Taala sebagai JAHIL dan TIDAK BERSEDIA.

Itu yang dikatakan sebagai ulama? Dan itu yang dikatakan sebagai metafora?

Muhammad bin Abdullah s.a.w telah disiapsediakan sebagai Utusan Allah Taala sebelum kelahiran jasad baginda lagi. Adam a.s dicipta kerana Muhammad s.a.w. Alam semesta mendapat rahmat kerana Muhammad s.a.w.

Berani puak-puak PAS menafikan hakikat berkenaan?

Bijak sangatkah Nik Aziz menyamakan Muhammad bin Abdullah sebagai 'mamat-mamat' kampung yang lain? Sirah dan chronicle manakah yang dibaca oleh Nik Aziz sehingga dia sanggup mengeluarkan kenyataan sebegitu? Hanya kerana percanggahan pendapat tentang Maulidur Rasul, maka Nik Aziz sendiri cuba menafikan RAHMATAN LIL ALAMIN yang difirmankan ALLAH TAALA dalam al Quran.

Kerana politik, segala-galanya dihalalkan termasuklah pendustaan atas nama Nabi s.a.w. Tapi mereka tidak pula segan silu untuk menyatakan kononnya mereka memperjuangkan Islam sehingga Nabi dan Rasul itu dianggap sebagai JAWATAN YANG DILANTIK bukannya tanggungjawab yang tidak ada keuntungan duniawi!!!

1 comments

LAGI KEPALA BABI DI DALAM MASJID, KALI INI DI RAWANG!!!


Kebiadapan pihak tertentu yang cuba mencetuskan provokasi dan seterusnya konflik antara kaum dan agama di negara ini, semakin menjadi-jadi.

Kejadian terbaru adalah di Kampung Kenanga, Rawang. Selepas kejadian provokasi yang dilakukan oleh kumpulan ABU pimpinan Badrul Hisham Shaharin dan HINDRAF di Kampung Jalan Kebun seminggu lalu, serangan terhadap masjid dengan menggunakan kepala atau daging babi kini diteuskan semula.

Tujuannya tidak lain dan tidak bukan adalah untuk mencetuskan konflik kaum dan ketegangan yang boleh menimbulkan kekacauan serta ketidakstabilan kepada negara. Pihak yang paling mendapat keberuntungan daripada situasi yang tidak terkawal ini adalah pihak yang mengharapkan DARURAT akan membuatkan semua keputusan mahkamah dimansuhkan. Pihak itu jugalah yang sedang memancing orang Melayu untuk bertindak balas selepas masyarakat India yang kini sedar mereka hanya diperalatkan sudah mula meninggalkan parti berkenaan.

Kepala babi di masjid Kampung Kenanga Rawang merupakan antara permainan paling bahaya pihak berkenaan. Apatah lagi sehingga kini, tiada sebarang tindakan atau tangkapan yang dilakukan oleh pihak berkuasa bagi golongan yang cuba menaikkan kemarahan umat Islam itu. Berbanding dengan serangan ke atas gereja yang kecoh sedikit masa lalu, pelakunya telah ditangkap dan dihukum. Bahkan di kalangan pemimpin serta umat Islam Malaysia sendiri pun bekerjasama dengan pihak berkuasa untuk menangkap sekaligus menghentikan kegilaan itu.



Berbeza benar dengan layanan yang diterima oleh umat Islam dan masjid yang diserang dengan kepala babi. Dalam semua kes,tiada satu tangkapan pun yang dibuat. Kecuali kes dua orang remaja yang menyimbah cat merah ke dinding sebuah surau di Seremban, kes-kes yang lain terus terbiar dantidak dipedulikan.

Atas nama toleransi, maka perkara sebegini dianggap sebagi perkara kecil dan tidak penting. Namun pada masa yang sama terdapat pihak yang cuba menggunakan kesempatan ini bagi mendapatkan keuntungan politik tanpa mempedulikan apakah negara ini akanhancur atau sebaliknya asalkan matlamat mereka menguasai negara tercapai.

Satu fakta yang tidak dapat ditolak sama sekali - SEMENJAK POPULARNYA PAKATAN RAKYAT sehingga telah dianggap sebagai pertubuhan yang sah sekalipun tidak pernah didaftarkan, KEPALA BABI ADALAH FENOMENA DAN TREND. Dan dengan modus operandi yang melibatkan Pakatan Rakyat yang sentiasa cuba mencetuskan pergolakan dalam negara dengan yang terbaru adalah sokongan Anwar kepada Israel, pihak yang betanggungjawab terhadap kepala babi dalam masjid cukup mudah untuk diteka.

0 comments

ADUN PAS DITANGKAP KHALWAT DI LATA KERTAS STONG!!!

Siapakah ADUN PAS yang ditangkap khalwat bersama-sama kekasihnya di dalam PAJERO di Lata Kertas Stong oleh penduduk kampung? Siapakah ADUN PAS yang terpaksa menggunakan isterinya untuk menutup malu dengan memaksa wanita itu merundingkan pernikahan mee segeranya dengan kekasihnya yang merupakan seorang janda beranak empat yang kemudian diberikan tiga syarat oleh keluarga kekasihnya?

Peristiwa itu berlaku pada Jun 2011. Bapa saudara kekasih ADUN PAS tersebut dikatakan telah memaksa ADUN berkenaan mengahwini anak saudaranya yang juga merupakan Muslimat PAS tegar.

Berikut adalah penjelasan SAHABAT BLOGGER SCREWKUAT tentang peristiwa berkenaan.

Pada sekitar penghujung Julai 2011, isteri kepada ADUN tersebut telah pergi ke rumah wanita tersebut di Kg Kuala Geris, Dabong untuk berbincang dengan wanita tersebut di mana beberapa syarat telah ditetapkan oleh bapa wanita tersebut. Antara syarat yang ditetapkan ialah:

a. Menanggung kos malu yang bakal dihadapi keluarga wanita tersebut yang telah menjalankan hubungan sulit dengan ADUN berkenaan sejak awal tahun 2011

b. Menanggung nafkah wanita tersebut dan 4 orang anaknya yang masih bersekolah

c. Mengahwini wanita tersebut secara sah di luar kawasan tanpa pengetahuan umum

Selepas perbincangan tersebut, wanita itu telah pergi ke Kuala Lumpur bagi menutup isu tersebut selain mengelakkan daripada isu ini terus diperkatakan orang.

Kedua-dua pasangan tersebut telah selamat diijabkabulkan di luar kawasan pada bulan Oktober 2011 dengan diwalikan ayah wanita itu sendiri. Bagaimanapun mereka tidak hidup sebumbung dan hanya berjumpa di luar kawasan seperti di Gua Musang dan berhubung melalui telefon bimbit sahaja.

ADUN tersebut sehingga sekarang masih menafikan cerita tersebut walaupun telah disiarkan dalam beberapa blog. ADUN tersebut juga pernah ditanyakan tentang isu tersebut oleh akhbar Sinar Harian pada bulan November lepas dan terus menafikannya.

Mungkin kisah yang disampaikan ini berunsur fitnah untuk menjatuhkan imej ADUN tersebut, maklumlah PRU pun hampir dekat. Rakan-rakan Tukang Screw di sekitar Dabong telah diminta Tukang Screw untuk mengesahkan cerita tersebut.

Tanpa sebarang penafian mereka telah membawa Tukang Screw berjumpa bapa kepada wanita tersebut yang tinggal di Kuala Geris, Dabong untuk penjelasan lanjut. Ya, memang beliau mengakuinya dan berasa amat kecewa dengan sikap dan contoh yang telah ditunjukkan oleh ADUN tersebut.

Kebelakangan ini banyak aktiviti parti yang diadakan di sana kurang mendapat sambutan dan ADUN tersebut juga makin jarang turun padang kerana malu dengan tingkah lakunya sendiri.

Moral daripada kisah ini, manusia tidak sempurna dan punyai nafsu. Hanya akal dan iman yang mampu mencegah kita daripada melakukan maksiat ini. Hari ini kita tidak boleh mendabik dada bahawa kita lebih islam daripada orang lain kerana ujian Allah kepada orang-orang yang beriman adalah benar.

0 comments

SUKARNYA MELAYU DAP HENDAK TERIMA HAKIKAT, MEREKA ADALAH PENGKHIANAT!!!


Cakaplah tentang DAP. Para pemimpin chauvinist yang sudah berdekad-dekad lamanya hiduo dengan impian menghapuskan hak keistimewaan Bumiputera dan Islam, kurang bersuara kerana setiap kali mereka membuka mulut, maka semakin ketaralah Melayu-Melayu dalam DAP dikerah untuk mempertahankan parti tersebut.

Sesuatu yang tidak mungkin mereka dapat jawab ialah, bagaimana Malaysian Malaysia boleh menjaga ARTIKEL 152 dan ARTIKEL 153 Perlembagaan Negara? Kalau Malaysian Malaysia merupakan teras utama kepada kewujudan DAP, sudah tentu tiada sebarang jaminan tentang terjaminnya Perlembagaan Negara yang meletakkan orang Bumiputera, agama Islam, Raja-Raja Melayu dan Bahasa Melayu di tempat tertinggi.

Ulasan yang diberikan oleh bekas wartawan cokia yang kemudian berasa besar kepala kerana disokong dan sekarang ini menjadi anggota DAP, jelas menunjukkan motif kepimpinan pusat DAP yang cuba menyamarkan pendirian mereka.

Tuduhan Hata Wahari kononnya yang RASIS adalah Muhyiddin Yassin dan Awang Selamat Utusan Malaysia (BACA DI SINI)

Bodoh atau tidak bodohnya orang yang bernama Hata Wahari ini ialah apabila dia cuba menyamakan ritual agama yang dianutinya dengan DAP yang baru disertainya. Katanya, menyertai parti chauvinist seperti DAP tidak menghalang dia daripada melakukan ibadah seperti orang Islam yang lain.

Barangkali Hata Wahari terlupa atau sememangnya telah didoktrinkan oleh para pemimpin DAP kesayangannya agar terus lupa, anggota-anggota Parti Komunis Malaya yang berbangsa Melayu dan beragama Islam, juga menjalani kewajipan mereka, sehingga sebahagian daripada mereka menerima bantuan dari parti untuk menunaikan haji di Makkah.

Namun kejijikan terhadap PKM tidak dapat dihilangkan menerusi dakyah sebegitu rupa. DAP samalah seperti Parti Komunis Malaya, hanyalah sebuah organisasi yang menghantar idealisme untuk dianuti oleh manusia. Dan sebagai sebuah organisasi, baik DAP mahupun PKM tidak mempunyai sebarang 'kesalahan' kepada manusia.

Yang bersalah adalah manusia yang ada di dalam organisasi berkenaan. Disebabkan manusia itulah, DAP menjadi sebuah organisasi yang tidak lain hanyalah memusuhi Melayu dan Islam di negara ini.

Dan walau atas alasan apa pun yang diberikan oleh wartawan berkenaan, satu persoalan asas yang perlu dijawabnya ialah, untuk apa MALAYSIAN MALAYSIA kalau hujah-hujahnya digunapakai? Dan yang paling penting, di mana kedudukan dia sendiri sepanjang dia berada di dalam DAP.

Yang pastinya, kehadirannya dalam DAP akan dipandang dan ditanggapi dengan penuh kecurigaan kerana dia adalah seorang Melayu... sejarah DAP sendiri telah membuktikan bahawa kesemua pemimpin Melayu DAP yang mampu berdiri sendiri, akan dibunuh atau dicantas oleh Lim Kit Siang!!!

0 comments

Monday, January 30, 2012

SEMUA PAKAT ASAK ANWAR!!!! KESIAN DIA!!!!!

Monday, January 30, 2012

Kenyataan yang Anwar keluarkan bahawa dia menyokong dan akan memastikan kewujudan serta keselamatan Israel telah menarik minat bukan sahaja dari kelompok UMNO yang merupakan musuh kuat Anwar Ibrahim tetapi juga dari kalangan kawan-kawan politik Anwar sendiri.

Sememangnya Anwar sedang MEMINTA AMPUN kepada tuan besarnya di Zionis Israel selepas dia cuba menjadi juara kelompok yang membenci apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Yahudi apabila bersungguh-sungguh membelasah APCO sekalipun kerana APCO itulah juga Anwar membuktikan yang dia adalah PENIPU yang mendapat didikan khusus daripada IBLIS LAKNATULLAH.

Sehingga kini, Anwar gagal membuktikan kata-katanya dan tuduhannya tentang APCO walaupun dia berceramah sekeliling negara menyatakan BUKTI ADA DI TANGANNYA. Kerana kegagalan membuktikan tuduhan itulah, Anwar digantung daripada menghadiri sidang Dewan Rakyat selama enam bulan pada tahun lepas.

Anwar secara berterus terang memberitahu tuan besarnya yang dia akan mempertahankan Israel. Kenyataannya itu telah menimbulkan kemarahan Duta Palestin ke Malaysia. Duta Palestin bagaikan tidak percaya seorang rakyat Malaysia sangguap mengeluarkan kenyataan sebegitu rupa walaupun Malaysia adalah penyokong kuat Palestin.

Nik Aziz juga dilaporkan telah bersuara dalamusaha untuk menenangkan perasaan ahli-ahli PAS. Nik Aziz dikatakan meminta Anwar membuat penjelasan berhubung kenyataannya itu. Bagaimanapun, seperti yang lepas-lepas, penjekasan Anwar sudah boleh diagak dengan menjadikan UMNO sebagai bahan belasahannya. Penjelasan Anwar tidak lain dan tidak bukan hanyalah siri pembohongannya yang baru!!!

0 comments

PEGUAM ANWAR TUNJUK PERASAAN, MERAJUK MACAM BUDAK LAPAR GULA-GULA!!!


Semakin lama, perangai peguam-peguam di Malaysia sudah semakin teruk. Bukan sahaja teruk, bahkan semakin menjengkelkan. Kebebasan kepada para peguam yang tidak terhingga telah menjadikan mereka terlalu besar kepala, berasa semua orang di Malaysia perlu mengikut kehendak mereka dan mereka sahajalah yang terlebih pandai dalam hal perundangan, bahkan dalam hal politik.

Dan apabila peguam-peguam berkenaan mempunyai kaitan dengan Anwar Ibrahim, maka yang pastinya peguam-peguam berkenaan akan bertukar menjadi PEGUAM-PEGUAM SYAITAN. Tugas yang seharusnya mereka pikul iaitu mempertahankan undang-undang dan tidak bersalahnya anak guam mereka, bertukar menjadi modal politik untuk mereka letakkan nama dalam hierarki dalam parti politik pilihan mereka.

Membenarkan peguam menjadi ahli politik, merupakan satu kesilapan besar Malaysia. Seringkali barisan peguam yang juga merupakan ahli politik kerap bertindak dalam mengendalikan sesuatu kes dengan cara ahli politik. Dan mereka juga tidak segan silu untuk menggunakan sebarang cara bagi mendapatkan perhatian.

Itulah yang berlaku di Mahkamah Syariah siang tadi ketika prosiding rayuan pertuduhan qazf oleh puak Anwar Ibrahim. Peguam-peguam yang mewakilinya bertindak keluar dari bilik mahkamah secara tiba-tiba kerana tidak bersetuju dengan keputusan mahkamah.

Terdahulu, Kamar Ainiah memohon supaya Shamsuddin, Che Mat dan Jamil Khir memfailkan kebenaran bagi mengetepikan notis rayuan yang difailkan Anwar terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang menolak pertuduhan qazaf yang difailkan Anwar terhadap Mohd Saiful.

Bagaimanapun panel tiga anggota mahkamah terdiri Hakim Datuk Zohdi Toha, Datuk Aidi Moktar dan Datuk Hussin Hasan menolak permohonan Kamar Ainiah itu dengan alasan mereka (Shamsuddin, Che Mat dan Jamil Khir) tidak perlu membuat permohonan berkenaan kerana ia tidak relevan dan sia-sia.

Kamar Ainiah sempat mengeluarkan kenyataan, "Biarlah mereka makan duit zakat dan menerusikan prosiding. Kami akan mengambil tindakan susulan iaitu menyemak keputusan mahkamah." (BACA DI SINI)

Itulah tahap peguam-peguam yang seringkali melaung-laungkan keadilan!

Dan itulah juga tahap yang menyebabkan mereka yang DIPAKSA mendapatkan khidmat PEGUAM, DIPAKSA JUGA membuat bayaran yang berharga tinggi!!!

1 comments

CABARAN KEPADA RAFIZI RAMLI UNTUK CARI LEMBU FIDLOT DI KEMAMAN!!!


Rafizi Ramli adalah kelahiran Besut tetapi membesar di Kemaman, Terengganu. Bagaimanapun, tidak seperti orang lain, Rafizi Ramli dikatakan tidak berkeinginan langsung untuk menabur bakti kepada negeri kelahirannya sebaliknya lebih melihat Selangor sebagai negeri yang diperlukannya dalam meneruskan kerjaya politiknya.

Anak Melayu yang menikmati segala kemudahan pembelajaran dan pendidikan dengan menggunakan hak keistimewaan serta kuota Melayu-Bumiputera sehingga mampu melanjutkan pelajaran ke luar negara, bahkan apabila pulang dari Britain, bekerja pula di Petronas dengan jawatan tinggi, akhirnya memilih untuk menentang kerajaan yang telah menyediakan peluang kepadanya untuk memperbaiki hidup.

Berdasarkan kepada perkembangan semasa, Rafizi Ramli dikatakan sangat berminat untuk dicalonkan dan bertanding di Selangor atau lebih tepat lagi di kawasan seperti Kelana Jaya. Timbul persoalan, mengapa Rafizi lebih berminat dengan Selangor berbanding Kemaman. Walhal sebagai anak Besut atau Kemaman, Rafizi seharusnya memberikan keutamaan kepada tempat watannya berbanding menawarkan khidmatnya kepada negeri orang lain.

Kalaulah itulah cerminan kepada perangai pemimpin Pakatan Rakyat, bagaimana Pakatan Rakyat sendiri boleh memberikan perkhidmatan terbaik? Takkan Pakatan Rakyat hanya untuk Selangor semata-mata. Takkanlah PKR hanya berani bertanding di Selangor sahaja? Takkan di negeri-negeri lain, para pemimpin PKR tak bertelor?

Rafizi Ramli sendiri adalah pemimpun PKR yang sangat popular dan sentiasa mencari kepopularitian. Tetapi ketakutannya terhadap dirinya sendiri, membuatkan Rafizi seperti seseorang yang sama sekali tidak boleh dipercayai. Kalau dia sendiri enggan berkhidmat di Kemaman dan menawarkan dirinya di sana sebaliknya memilih untuk mencari peluang di Selangor, jadah apanya dia bergelar sebagai pemimpin.

Tempat sendiri pun tak berani nak berkhidmat, macam mana agaknya dia ada hati nak berkhidmat untuk masyarakat di luar lingkungan masyarakatnya sendiri. Apatah lagi khabarnya PKR Kemaman memang memerlukan Rafizi Ramli.

0 comments

SAM KETOT GUMBIRA, KETUA CABANG PARIT SULONG MENANG ANUGERAH JUARA LAGU TV3!!!


Malam kemuncak Anugerah Juara Lagu ke 26 (AJL26) menyaksikan pengumuman Lagu 'Awan Nano' selaku Juara pada tahun ini.

Lagu tersebut yang dipersembahkan oleh Hafiz AF7 telah dicipta oleh gandingan mantap Komposer Dato' M.Nasir selaku penulis lirik dan penggubah lagu Budi Hekayat.

Juara AJL26 telah membawa pulang RM30 Ribu beserta trofi Anugerah.

Hafiz turut menggondol Anugerah bagi Vokal Terbaik mengatasi 12 finalis yang lain.

Susunan lagu dan lirik hasil nukilan Kevin Chin bersama Tinta dengan gandingan persembahan mantap 3 Penyanyi Ning Baizura, Jacklyn Victor dan Shila telah membawa kemenangan Naib Juara bagi AJL pada tahun ini. Manakala Faizal Tahir menerusi lagu Karma mendapat tempat ketiga.

Pemenang Naib Juara dan Tempat Ketiga masing-masing membawa pulang RM15 Ribu dan RM12 Ribu beserta Trofi Anugerah.

Ternyata pujian luar biasa persembahan yang dibawa Alyah tidak sia-sia apabila mendapat kemenangan bagi Anugerah kategori Persembahan Terbaik menerusi lagu 'Kisah Hati.'

AJL26 pada tahun ini telah kembali mengangkat mertabat lagu berbentuk Balada dan Sentimental setelah sekian lama tidak dipilih akibat kemunculan muzik-muzik genreIndie dan Underground.

Anugerah Juara Lagu ke 26 telah dipancarkan secara langsung di Stadium Putra Bukit Jalil pada malam tadi dengan kehadiran ribuan penonton dari seluruh Negara. Ianya turut disiarkan menerusi Stesen Televisyen TV3 selaku penganjur utama. (SUMBER KLPOS)

Penulis lirik lagu untuk Awan Nano adalah Hasmi Hashim atau nama penanya Buddhi Hekayat, Ketua Cabang KeADILAN Parit Sulong.



0 comments

SELEPAS INDIA KAMPUNG BUAH PALA, INDIA KAMPUNG BUNGA RAYA PULA JADI MANGSA PAKATAN!!!

Kalau dah nama Pakatan, sememangnya ia adalah MALAPETAKA dan janji palsu. Kalau bab berjanji dan mengutuk UMNO-BN mereka memang hebat. Tapi kalau bab menunaikan janji, jangankan tunaikan janji, batang hidung yang terpatuk macam batang hidung R.Sivarasah pun takkan kelihatan.

Sebelum ini kecoh dengan masyarakat Kampung Buah Pala yang menjadi mangsa penganiayaan DAP dan penipuan Anwar Ibrahim hidup-hidup. Guan Eng bertaici dan menyalahkan UMNO-BN. Kemudian selepas keadaan menjadi kecoh dan tidak menjadi lebih baik daripada yang difikirkan oleh Guan Eng dan Pakatan, akhirnya penduduk Kampung Buah Pala yang mendapat perhatian diberikan juga rumah walaupun kemudiannya Guan Eng cuba jadikan mereka sebagai umpan politiknya.

Nampaknya keadaan yang sama berulang. Cuma kali ini bukan di Pulau Pinang dan di bawah Guan Eng, sebaliknya di bawah Khalid Ibrahim dan Pakatan Selangor.

Penduduk Kampung Bunga Raya yang telah dijanjikan rumah percuma oleh Sivarasa Rasiah, kini bukan sahaja kempunan, malah mereka hanya mampu menyalahkan diri sendiri kerana terlalu mempercayai Pakatan Rakyat.

Apa yang mereka mampu lakukan ialah, membuat protes. 57 buah keluarga penduduk Kampung Bunga Raya melancarkan MOGOK LAPAR membantah kegagalan Kerajaan Negeri Selangor untuk menyediakan rumah-rumah baru kepada mereka sebagaimana yang dijanjikan pada kempen pilihanraya umum lalu.

Ahli Parlimen Subang, Sivarasa Rasaiah menjelang tahun 2010 telah menjanjikan akan menyediakan rumah untuk mereka di Jalan Pluto. Namun sehingga kini janji tersebut tidak dipenuhi. Bahkan projek perumahan yang bermula pada tahun 2008 itu terbengkalai sehingga sekarang. (BACA DI SINI)

Mujurlah ada UMNO yang datang sebagai penyelamat. Penduduk kampung mengakhiri mogok lapar mereka pada sebelah petang apabila mereka dilawati oleh ADUN Paya Jaras, Muhammad Bushro, setiausaha politik Perdana Menteri, Shafie Abdullah dan Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor, Noh Omar.

Ketiga-tiga pemimpin UMNO tersebut telah memberikan janji akan membantu penduduk kampung yang malang itu akibat perbuatan khianat Pakatan Rakyat, khususnya R.Sivarasah.

Terdahulu, Noh Omar telah menyerahkan kunci bagi projek perumahan yang terbengkalai dan cuba diambil nama oleh Azmin Ali setelah projek berkenaan siap di Hulu Kelang. Projek perumahan tersebut berjaya diselesaikan dan disiapkan dengan BANTUAN UMNO dan BARISAN NASIONAL manakala Pakatan Rakyat dan Kerajaan Negeri Selangor pula lepas tangan!!!

0 comments

ARTIS MELAYU JELITA INI BERSEDUDUKAN DENGAN KEKASIHNYA?!!!

SELEPAS dilemparkan dengan tuduhan enggan membayar hutang baru-baru ini, penyanyi Arrora Salwa sekali lagi dikaitkan dengan kontroversi terbaru yang mendakwa dia bersekedudukan dengan kekasihnya pula.

Arrora atau nama sebenarnya Salwa Md. Razak, 27, berkata tuduhan yang mendakwa dia tinggal serumah dengan kekasihnya yang juga bekas anggota kumpulan Max:247 iaitu Mohd Fairuz Shaari (Alloi) adalah satu lagi fitnah yang cuba disebarkan oleh bekas pembantu peribadinya untuk mencalar reputasinya.

“Dakwaan ini (bersekududukan) adalah satu lagi fitnah yang melampau. Selepas nama saya diburukkan dengan cerita kononnya enggan membayar hutang, kali ini bekas pembantu peribadi saya menuduh saya tinggal serumah dengan kekasih pula?

“Saya dan kekasih ada berbincang tentang cerita ini tetapi kami lebih senang mengambil pendekatan untuk bersikap tenang kerana ia tidak berasas sama sekali,” katanya.

Arrora berkata, dia mengakui kerap berkunjung ke rumah kekasihnya namun mereka tidak pernah berdua-duaan kerana lelaki itu tinggal bersama keluarganya.

“Tuduhan itu tidak ada berasas kerana kami tidak tinggal serumah seperti ynag didakwa. Kalau hendak tahu, Alloi tinggal bersama orang tuanya dan hubungan saya dan ibu bapanya memang akrab.

“Malah, saya akui kerap berkunjung ke rumahnya atau tidur di sana atas pelawaan ibu Alloi,” katanya yang enggan ambil peduli dengan dakwaan liar tersebut.

Terdahulu, penyanyi yang popular dengan lagu Ahmad itu menolak dakwaan yang mengatakan dia enggan membayar hutang sejumlah RM1,400 yang dipinjamnya sehingga diburu oleh seseorang.

Sebaliknya, Arrora berkata wangtersebut telah dipinjam oleh bekas pembantu peribadi yang tidak lagi tidak lagi bekerja dengannya.

-mStar Online


0 comments

BARAT GUNAKAN PETA DUNIA KARYA MUSLIM UNTUK TAKLUK NEGARA ISLAM!!!

Salah satu 9 benda ajaib tamadun dunia moden
Sejarah Peta Ajaib Piri Reis
Pada tahun 1929, sekumpulan pengkaji sejarah telah membuat penyelidikan di istana Topkapi yang terletak di Konstantinopel, Turki. Di dalam istana itu, mereka telah menemui segulung peta yang berusia ratusan tahun, yang diperbuat dari kulit rusa berukuran 90 x 65 cm. Peta tersebut bertarikh Muharam 919 bersamaan 9 Mac-7 April 1513.

Di atas peta itu, mereka telah menemui beberapa perkara yang aneh dan menakjubkan. Peta tersebut memaparkan outline pantai Amerika Utara dan Selatan dengan pengukuran yang amat tepat. Peta itu juga memuatkan maklumat yang sangat terperinci mengenai Amerika, Lautan Atlantik, Eropah dan pantai-pantai Afrika yang belum dijelajah oleh penjelajah Eropah pada masanya! Satu lagi perkara yang menghairankan para pengkaji tersebut, ia juga memaparkan benua Antartika, padahal wilayah itu belum pernah ditemui sehingga tahun 1818!

Kemudian mereka terus membuat kajian mendalam lagi, mereka membuat perbandingan antara jarak pantai timur Amerika dengan pantai barat Afrika pada peta kuno itu dengan jarak yang sama pada peta yang termoden sekali. Sekali lagi mereka tercengang kerana ia adalah sangat tepat dan ini mustahil dibuat oleh pelaut zaman itu kerana kelengkapan dan teknologi mereka umumnya diketahui sangat terhad untuk membuat kerja-kerja kartografi dan pemetaan. Adakah ini mencukupi untuk mengatakan peta kuno ini benar-benar menakjubkan? Tidak. Sebenarnya ada lagi perkara lain yang begitu aneh dan tersangat luar biasa. Tersangat luar biasa bagi sebuah peta kuno yang diperbuat daripada kulit rusa.

Peta aneh tersebut dipersembahkan kepada Arlington T. Mallerey iaitu seorang pakar peta kuno. Setelah beberapa lama membuat kajian, beliau akhirnya merasa bingung dengan peta aneh tersebut. Mengapa? Ini adalah kerana data geografi pada peta tersebut tidak berada dalam posisi yang tepat.

Orang-orang disekelilingnya mula 'lega' kerana akhirnya peta tersebut mempunyai kelemahannya. Kononnya sudah pasti ada kelemahan kerana peta itu dibuat oleh pelaut-pelaut kuno yang dikatakan hanya mengenali kompas dan bintang-bintang! Jadi apa nak dihairankan, walaupun mereka sedar persoalan bagaimana peta tersebut boleh memaparkan Antartika masih menjadi misteri. Tetapi Mallerey masih sangsi dengan peta itu. Beliau merasakan ada yang tidak kena dengan peta itu. Seakan-akan ada sesuatu yang lebih luar biasa yang ingin diberitahukan oleh helaian kulit rusa yang berbau hamis itu.

Akhirnya dengan bantuan US Navy Hydrographic Bureau, Mallerey membuat sebuah grid dan memindahkan peta itu ke dalam sebuah glob. Betapa terkejutnya Mallerey kerana peta tersebut didapati ternyata sangat TEPAT!

Kajian demi kajian terus dilakukan ke atas peta yang menghairankan ramai cendekiawan itu.
Kajian lanjutan dilakukan oleh Professor Charles H Hapgood dan Richard W Strachan. Mereka telah mengkaji peta ini berkali-kali dan akhirnya menjumpai satu aspek yang tidak diketahui para pengkaji sebelum mereka. Suatu perkara yang benar-benar mustahil dan luar biasa. Mereka menemukan bahawa peta kuno itu berkemungkinan merupakan gambar aerial yang difotokan dari suatu ketinggian tertentu. Sungai, lembah, pegunungan, pulau dan padang pasir, digambarkan dengan ketepatan fotografi yang amat tinggi. Dan tahap fotografi yang tinggi ini hanya dapat dicapai dengan menggunakan satelit!!

Siapakah yang membuat peta yang menakjubkan itu? Bagaimana beliau dapat membuat peta yang begitu tepat dan canggih, yang pada masa kini hanya dapat dilakukan dengan menggunakan satelit? Adakah beliau berasal dari puak Viking, yang terkenal sebagai pelaut yang handal? Atau setidak-tidaknya penjelajah Sepanyol atau Portugis yang mendabik dada kononnya merekalah orang pertama yang mengelilingi dunia? (walaupun sebenarnya Ferdinand Magellan tidak pernah menghabiskan pelayarannya kerana terbunuh di Filipina, tetapi dihabiskan oleh Henry The Black atau Enrique dalam dialek Sepanyol yang nama sebenarnya Hitam berasal dari kepulauan Melayu dan sememangnya orang Melayu!)

Tidak, si pembuat peta ini bukanlah dari kalangan orang Eropah yang kononnya amat pandai dari semua bidang.

Peta itu adalah karya Muhiddin Piri Reis. Beliau ialah seorang pelaut, laksamana angkatan tentera laut Turki dan kartografer Muslim terkemuka dari abad ke-16.

RIWAYAT MUHIDDIN PIRI REIS
Piri Reis lahir pada tahun 1465, di Gallipoli, Turki, yang merupakan wilayah pantai. Ayahnya bernama Haci Mehmet, sedangkan bapa saudaranya merupakan seorang laksamana terkenal ketika itu, Kemal Reis.

Seperti anak-anak yang pada umumnya yang dipengaruhi suasana sekelilingnya, sejak kecil lagi beliau bergelut dengan pantai dan kebiasaan untuk berlayar. Tidak menghairankan ketika umurnya baru 12 tahun, beliau telah bergabung bersama bapa saudaranya, Kemal Reis.

Meskipun masih remaja, rupanya beliau sarat dengan pengetahuan. Beliau tidak merasa kekok berlayar bersama bapa saudaranya. Dan itu rupanya menjadi petanda awal kepada kerjayanya mengharungi lautan dan samudera bersama Kemal Reis. Selama 14 tahun Kemal Reis memberi bimbingan kepada anak saudaranya itu.

Kesultanan Uthmaniyyah telah memberinya kedudukan terhormat kepada beliau dalam Angkatan Laut Diraja pada tahun 1494. Tambahan pula dengan kehadirannya telah menjadikan angkatan laut Kesultanan Uthmaniyyah semakin kuat. Mereka terkenal, dengan perjuangan tanpa putus asa bagi menegakkan Islam.

Kemasukan Kemal Reis ke dalam Angkatan Laut Diraja telah membawa Piri bersama-sama juga ke dalamnya. Ia tetap berada di bawah arahan bapa saudaranya, walaupun beliau telah mulai dipercayai untuk menjadi pemimpin bagi pasukan kecil.

Meskipun sibuk dengan urusan Tentera Dirajanya, namun apabila beliau mempunyai kelapangan Piri seringkali pulang ke kampung halamannya. Di sana beliau akan mencatatkan setiap perjalanannya selama ini ke dalam sebuah karya; peta. Akhirnya terbukti, pada tahun 1513 ia mampu menghasilkan sebuah peta dunia. Dalam karyanya itu, ia memetakan Laut Atlantik serta pantai-pantai di Eropah, karyanya diberi tajuk I-Bahriye.

Pada tahun 1516-1517, Piri Reis diberi mandat bagi memimpin sebuah pasukan Kerajaan Uthmaniyyah untuk pergi melawan Mesir. Dalam kesempatan ini Piri telah berlayar ke Kaherah melalui Nil dan kemudian menggambarkannya ke dalam sebuah peta dan memberikan maklumat yang terperinci tentang wilayah tersebut.

Setelah Mesir bergabung dengan Kesultanan Uthmaniyyah, Piri memiliki pula kesempatan melakukan hubungan peribadi dengan pemegang tampuk kekuasaan di sana, Yavuz Selim. Maka beliau memperlihatkan peta hasil buatannya kepada sultan. Hasil karyanya itu juga dimasukkan ke dalam Bahriye.

Piri juga pernah mengalami pertempuran yang dahsyat ketika bersama bapa saudaranya disaat melawan pasukan dari Venesia pada tahun 1520. Dan pasukan Uthmaniyyah ketika itu akhirnya berjaya menewaskan musuhnya. Kejadian ini merupakan kemenangan yang besar bagi Kerajaan Uthmaniyyah.

Kegembiraan yang beliau rasakan kemudian berubah menjadi duka. Bapa saudaranya yang dikasihinya, Kemal Reis telah mati akhirnya. Untuk menggantikan posisi Kemal Reis, pihak pemerintah kemudian melantik Piri Reis untuk menjadi Laksamana Kesultanan Uthmaniyyah.

Meskipun Piri telah menjadi laksamana yang begitu padat kegiatannya, beliau tetap meluangkan masa untuk menuliskan catatan setiap perjalanannya. Pada tahun 1528 hingga 1529, Piri melengkapi peta pertamanya yang tercantum dalam I-Bahriye.

Kali ini, beliau berhasil memetakan wilayah Barat Daya Atlantik, sebuah wilayah yang disebut dunia baru yang terletak dari Venezuela hingga ke bahagian selatan Greenland. Jadi, tidaklah hanya kemenangan di laut yang beliau mampu rasakan.

Dengan kenyataan ini, Piri Reis juga telah memberikan sumbangan bagi ilmu pengetahuan, terutama Geografi dan Nautika atau Ilmu Pelayaran. Ilmu yang mereka kembangkan tidak hanya berguna bagi kalangan Islam, namun kepada seluruh dunia.

Laksamana Piri Reis telah memberikan sumbangan bagi kebesaran Kesultanan Uthmaniyyah, juga keharuman Islam. Ia telah melakarkan prestasi besar dengan karyanya I-Bahriye yang menjadi panduan bagi orang-orang selepasnya dalam mengharungi dunia pelayaran. Beliau akhirnya meninggal dunia pada tahun 1554.

Semua karyanya akhirnya dijumpai dalam dunia moden. Itulah yang diceritakan pada awal artikel ini. Ketepatannya dan bagaimana ia difoto dari pandangan atas amat menghairankan ramai orang. Sehingga ada pendapat yang mengatakan ia menggunakan teknologi makhluk asing untuk menghasilkan peta tersebut! Ada juga pendapat yang mengatakan ia adalah peta yang dibuat oleh bangsa-bangsa yang hilang seperti Atlantis ataupun Lemuria. Bangsa-bangsa ini dikatakan mempunyai tamadun dan teknologi yang tinggi.

Bagaimana Piri Reis membuat peta yang begitu tepat? Mujurlah Piri Reis bukanlah seorang yang kedekut ilmu, tidak seperti sesetengah puak seperti Illuminati yang baru dapat secubit ilmu sudah berlagak sombong dan mengaku Tuhan. Piri menyatakan bahawa peta itu dibuat berdasarkan 34 sumber yang berbeza-beza. Ada 20 peta dari zaman Alexander yang Agung, 8 peta karya ahli geografi Muslim, 4 peta Portugis, dan 1 peta hasil karya Columbus.

Kemudian peta itu disaring, dikaji ketepatannya dan diubahsuai mengikut kepakaran kartografi Piri yang sememangnya banyak pengalaman dan akhirnya kesemua peta tadi diringkaskan untuk dijadikan sebagai satu peta dunia. Ini bersesuaian dengan pengakuan Piri Reis;

''Di dalam abad ini (Pada masa Piri hidup), tidak ada peta seperti peta ini sebelumnya, '' kata Piri Reis lagi,''Ia dibuat dengan cara menggabungkan keseluruhan peta menjadi satu skala peta maka hadirlah peta yang benar dan yang dapat dipercayai ...''

Walaupun begitu, bagaimana Piri membuat pengubahsuaian sehingga menghasilkan peta yang begitu tepat dan benar melampaui kronologi sejarah amat mengkagumkan. Malah sangat tepat jika ditinjau dari segi kronologi geografi.

Contohnya, Greenland digambarkan sebagai dua buah pulau yang berbeza. Kejanggalan ini akhirnya berakhir setelah dibuktikan oleh para penyelidik Perancis yang telah melakukan kajian ke atas ekspedisi ke kutub. Mereka menyatakan bahawa ketika itu terjadi gempa bumi yang membuatkan lapisan ais merekah dan menghasilkan ruang pemisah atau belahan pada Greenland.

Pada Januari 1966, di majalah Fate, Profesor Charles H Hapgood menjelaskan penemuan yang mengagumkan tersebut. Ini merupakan perkara yang luar biasa, Piri dapat memetakan sebuah wilayah yang dimana seorang pun tidak dapat menemui Antartika ketika itu sehinggalah tahun 1818.

Menariknya, Hapgood benar-benar tercengang, betapa lengkapnya peta tersebut dan langsung mengubah anggapannya selama ini bahawa orang-orang Islam tidak memiliki ilmu kartografi yang baik!. Ilmuwan Jerman, P Kahle, melakukan analisis dan mengiktiraf bahawa Piri merupakan seorang ahli kartografi yang handal dan terhebat sepanjang zaman.

Jadi bagaimana dengan kita sebagai umat Islam? Adakah kita masih memikirkan bahawa Islamlah pembawa kemunduran, kolot dan ketinggalan zaman? (atau agama keganasan?-ini adalah pandangan paling primitif pada masa kini). Kita diajar di sekolah tentang sumbangan tokoh-tokoh Barat kepada kemajuan dunia, sehingga tergenggam ijazah di tangan pun masih manis mulut memuji-muji kecerdikan tokoh-tokoh Barat.

Tahukah anda para sarjana Barat benar-benar mengagumi para ilmuwan Islam dahulukala? Tahukah anda bahawa untuk membina superkomputer Blue Gene/L (ini adalah superkomputer yang terpantas di dunia, selaju 136.8 teraflop persaat-trillion pengiraan titik perpuluhan persaat) nenek moyang para jurutera IBM yang hidup pada zaman kegelapan Eropah terpaksa melutut meminta secebis ilmu daripada pensyarah-pensyarah mereka yang beragama Islam di universiti-universiti seluruh empayar Islam. Para cendekiawan Barat hari ini telah menulis banyak buku yang merakam sumbangan dunia Islam kepada dunia. Tetapi buku-buku seperti ini cuba digam, diharamkan atau disabotaj oleh pihak-pihak tertentu.

Inilah yang berlaku kepada Pengurus Besar Syarikat Hewlett Packard, Minnesota di Amerika Syarikat iaitu Carly Florina, di dalam ucap tamanya ketika pelancaran produk syarikat komputernya, pada 26 September 2001, merakamkan pandangan ikhlas seperti berikut:

"at this civilisation was driven more than anything by invention. Its architect designed buildings that defied gravity. Its matematicians created the algebra and logarithms that would enable the building of computers, and the creation of encryption. Its doctors examined the human body, and found new cures for disease. Its astronomers looked into the heavens, named the stars, and paved the way for the travel and exploration.

While other nation were afraid of ideas, this civilisation thrived on them and kept them alive. When censors threated to wipe out knowledge from past civilisations, this civilisation kept the knowledge alive, and pass it on to others.

The civilisation I'm talking about was the Islamic World, from the year 800 to 1600 which included Ottoman Empire, and the court of Baghdad, Damascus and Cairo, and elightened rulers like Sulaiman the Magnificent"

Maksudnya:

"Tamadun ini digerakkan menerusi penciptaan melebihi daripada yang lain. Arkiteknya mereka bentuk bangunan yang menentang graviti. Ahli matematiknya mengasaskan algebra dan logaritma yang membolehkan pembinaan komputer, dan penciptaan kod rahsia. Doktornya menyelidiki tubuh manusia lalu menemui ubat baru untuk penyakit. Ahli astronominya menyelidiki langit dan menamakan bintang-bintang, membuka kearah perjalanan dan pengembaraan. Sementara sedang bangsa lain takutkan idea, tamadun ini terus ke hadapan memajukannya. Apabila terdapat halangan mengancam ilmu pengetahuan daripada tamadun silam, tamadun ini pula terus menghidupkan ilmu pengetahuan dan mengembangkannya kepada tamadun lain.

Tamadun yang saya maksudkan ialah tamadun Islam dari tahun 800 hingga 1600 yang merangkumi kerajaan Uthmaniyyah dan kerajaan Baghdad, Damsyik dan Kaherah serta pemimpin yang cemerlang seperti Sulaiman yang Agung"

Demikianlah seorang pengurus syarikat komputer yang terkenal, memberikan pendapat ikhlasnya dan meletakkan penghargaan yang begitu tinggi kepada tamadun Islam. Hanya orang yang berfikiran sempit sahaja yang berangan-angan mahu murtad dengan segera kerana menganggap Islam adalah agama kampungan, jumud, kolot dan ketinggalan zaman. Sedangkan orang-orang Barat yang berpendidikan tinggi secara peribadinya (walaupun mereka berusaha menyorokkan pendapat mereka) mengakui peranan Islam terhadap ketamadunan dunia. Namun masih ada segelintir dari mereka yang berani mengakuinya di khalayak ramai, walaupun selepas itu mereka dikenakan pelbagai tindakan dan hukuman.

Tidak lama selepas Carly Florina membuat ucap tama tersebut, beliau telah dipecat dari jawatannya...

Inilah Barat, masih angkuh, sombong dan tetap mahu mengubah sejarah...

0 comments

KEBENARAN RASULULLAH S.A.W TENTANG LALAT!!!


"Khalid bin Makhlid menceritakan kepada kami, Sulaiman bin Bilal menceritakan kepada kami, beliau berkata: 'Utsbah bin Muslim bercerita kepadaku bahawa beliau berkata:' Ubaid bin Hunain mengkhabarkan kepadaku bahawa beliau berkata: Aku mendengar Abu Hurairah Radhiyallahu 'anhu berkata: Rasulullah SAW bersabda:

"Apabila seekor lalat jatuh ke dalam gelas salah seorang daripada kamu, maka celupkanlah lalat itu lalu angkatlah (buanglah) ia kerana pada salah satu sayapnya terdapat penyakit dan pada sayap satunya lagi terdapat pula penawarnya."

Ramai yang menolak dan mengingkari hadis ini dengan alasan menyalahi realiti dan ilmu perubatan. Benarkah sedemikian?

Kepada para penafian hadîs berkenaan kes lalat ini, artikel ini merupakan sebuah bukti bagaimana kebenaran Nabi Allah Muhammad SAW, dan bagaimana mukjizat beliau akhirnya terkuak oleh ilmu sains dan pengetahuan moden pada zaman sekarang.

Sebuah kajian yang dilakukan oleh pasukan penyelidik Jabatan Mikrobiologi Perubatan, Fakulti Sains, Universiti Qashim, Kerajaan Arab Saudi bersama beberapa penyelidik muda yang terdiri daripada:
  1. Sami Ibrâhîm at-Tailî
  2. 'Dil' Abdurrahman al-Misnid
  3. Khâlid Dza'âr al-Utaibi
Yang dibimbing oleh Dr. Jamal Hamid, dan dikoordinasi oleh DR.Shâlih ash-Shâlih (seorang da'i terkenal di Eropah), telah melakukan kajian berkenaan analisa mikrobiologi tentang sayap lalat. Laporan ini telah mereka presentasikan ke dalam "Student Research Seminar" di Universiti Qashim, KSA.

Kaedah yang mereka gunakan adalah cukup mudah, iaitu dengan mengkultivasi (menumbuhkan) air steril yang telah dicelupi oleh lalat ke media Agar [media yang berasal daripada musilaginosa kering yang diekstrak dari ganggang mereh, yang mencari pada suhu 100 ° C dan menjadi padat pada suhu 40 ° C yang tidak boleh dicerna oleh mikrob] lalu mereka mula mengenalpasti mikrob apakah yang wujud di dalam air yang telah dicelupkan dengan lalat berkenaan.

Terdapat beberapa spesis alat yang digunakan dalam eksperimen ini, dan sampel yang digunakan untuk setiap spesis lalat tersebut terdiri daripada dua sampel, iaitu:
  1. Sampel air steril di mana lalat dimasukkan sehingga hanya pada bahagian sayap lalat sahaja.
  2. Sampel air steril yang dimasukkan lalat yang dicelup keseluruhan tubuhnya. Semua ini dilakukan secara aseptis (bebas mikrob) di bilik khas, untuk menghindarkan terjadinya pencemaran luar yang akan menjadikan hasil kajian menjadi tidak jitu.
Setelah itu, sampel air tersebut akan dikultivasi ke media Agar dan diinkubasi selama beberapa hari sehingga kultur (pembiakan) mikrob mula wujud dan tampak secara jelas. Hasil kultur mikrob tersebut akan dikenalpasti untuk mengetahui jenis mikrob berkenaan. Berikut ini adalah hasil kajiannya:

Spesies Lalat A

Cawan Petri 1:
Sampel kultur air yang diambil dari sebuah tabung yang berisi air steril yang dicelupkan lalat secara sempurna (seluruh tubuhnya tenggelam ke dalam air).

Cawan Petri 2:
Sampel kultur air yang diambil dari sebuah tabung yang berisi air steril yang dijatuhkan seekor lalat ke dalamnya tanpa menenggelamkan tubuhnya ke dalam air.


Hasil Penelitian:
Pada cawan petri 2, setelah dikenalpasti ternyata media ditumbuhi oleh koloni bakteria patogen jenis E. Coli, yang merupakan penyebab kepada pelbagai penyakit. Sementara pada cawan 1, pada mulanya kelihatan terdapat pertumbuhan koloni kecil jenis E. Coli, namun pertumbuhannya telah dibantutkan oleh sejenis mikro organisme yang setelah dikenalpasti ia merupakan bakteria Actinomyces yang dapat menghasilkan antibiotik. Bakteria ini biasanya menghasilkan antibiotik yang boleh diekstrak iaitu actinomycetin dan actinomycin yang berfungsi melisiskan bakteria dan bersifat antibakteria dan antifungi.

Spesies Lalat B

Cawan Petri 1:
Sampel kultur air yang diambil dari sebuah tabung yang berisi air steril yang dicelupkan lalat secara sempurna (seluruh tubuhnya tenggelam ke dalam air).

Cawan Petri 2:
Sampel kultur air yang diambil dari sebuah tabung yang berisi air steril yang dijatuhkan seekor lalat ke dalamnya tanpa menenggelamkan tubuhnya ke dalam air.


Hasil Penelitian:
Pada cawan petri 2, setelah dikenalpasti ternyata media ditumbuhi oleh koloni bakteria patogen jenis Coynobacterium dephteroid, yang merupakan penyebab kepada pelbagai penyakit. Sementara pada cawan 1, didapati juga telah ditumbuhi sejenis mikro organisme yang setelah dikenalpasti ia merupakan bakteria Actinomyces yang menghasilkan antibiotik. Bakteria ini biasanya menghasilkan antibiotic yang dapat diekstrak, iaitu actinomycetin dan actinomycin yang berfungsi untuk melisiskan bakteria dan bersifat antibakteria dan antifungi.

Spesies Lalat C

Cawan Petri 1:
Sampel kultur air yang diambil dari sebuah tabung yang berisi air steril yang dicelupkan lalat secara sempurna (seluruh tubuhnya tenggelam ke dalam air).

Cawan Petri 2:
Sampel kultur air yang diambil dari sebuah tabung yang berisi air steril yang dijatuhkan seekor lalat ke dalamnya tanpa menenggelamkan tubuhnya ke dalam air.


Hasil Penelitian:
Pada cawan petri 2, setelah diselidiki ternyata media ditumbuhi oleh koloni bakteria patogen jenis Staphylococcus sp, yang merupakan penyebab kepada pelbagai penyakit. Sementara pada cawan 1, telah didapati ditumbuhi oleh sejenis mikroorganisme yang dikenalpasti sebagai bakteria Actinomyces yang mampu menghasilkan antibiotik. Bakteria ini biasanya menghasilkan antibiotik yang boleh diekstrak, iaitu actinomycetin dan actinomycin yang berfungsi melisiskan bakteria dan bersifat antibakteria dan antifungi.

Keputusan yang serupa juga diperolehi untuk jenis lalat lainnya yang banyak mengandungi bakteria patogen Salmonella sp. dan Proteus sp. yang kemudian dibantutkan pembiakkannya oleh kehadiran mikro organisme Actinomyces.

Kesimpulan:
Kemasukan lalat pada air minuman kemudian ia dicelup sehingga tenggelamnya tubuh lalat tersebut ke dalam air ternyata memberikan hasil yang berbeza yang secara signifikannya, kajian ini telahpun membenarkan apa yang disabdakan oleh Rasulullah SAW, bahawa pada sayap lalat itu terdapat penyakit dan juga penawarnya.

Subhanallah, 14 abad yang lalu, seseorang boleh memberikan maklumat seperti ini tanpa ada penyelidikan. Masihkah ada yang cuba menafikan kerasulan Baginda??

Maha benar Allah dan Maha benar Rasulullah SAW yang menjadi penyampai wahyu-Nya.


0 comments

Blog Archive

Labels