IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, April 3, 2012

HARGA MINYAK DINAIKKAN 10 SEN!!!!

Tuesday, April 3, 2012

Kaum Pakatan dah mula bercakap tentang kenaikan harga minyak bermula pada tengah malam ini. Antara yang paling kecoh tentang kenaikan harga minyak bermula pada tengah malam ini adalah Nga Kor Ming. TWITTERnya tentang kenaikan harga minyak seolah-olah bumi ini telah dilanda meteroit besar dari angkasa lepas.

Kenaikan 10 sen adalah untuk minyak RON97 bukannya RON95 yang banyak digunakan oleh rakyat Malaysia. RON97 telah diapungkan dan harganya memang menbikut harga pasaran semasa.

Minggu lepas kerajaan telah mengumumkan kenaikan subsidi untuk RON95 sebanyak 10 sen. Sekaligus mengimbangi kenaikan RON97 yang sudah tentu tidak akan digunakan oleh rakyat marhein atau penoreh getah.

Yang dibisingkan oleh Nga Kor Ming adalah RON97. Kenapa agaknya Nga Kor Ming tidak bising tentang kenaikan harga ikan yang dikawal oleh orang tengah dan pemborong yang rata-ratanya terdiri daripada golongan yang sangat menyokong DAP.

Begitu juga dengan beberapa kenaikan harga barang dan perkhidmatan yang sengaja dinaikkan oleh pemborong dan orang tengah. Mengapa Nga Kor Ming tak bising tentang harga bawang, susu, ikan dan pelbagai harga barangan lain yang lebih dekat dan berkait rapat dengan orang tengah serta pemborong. Mengapa yang dibisingkan adalah harga minyak tetapi yang lain-lain langsung tidak kedengaran?

Dan kenapa tak dibisingkan tentang cukai tanah yang dinaikkan oleh kerajaan-kerajaan Pakatan Rakyat? Kenapa tak sebut sama? Kenapa hanya minyak RON97?

Dasar DAP yang macam haramjadah csentiasa cuba memutarbelitkan keadaan sebenar. Kalau naik pun harga RON97 tujuh ratus peratus apa sakitnya kepada mereka yang lebih banyak RON95?

0 comments

KAD PENGENALAN AARON AZIZ PULA DIPALSUKAN!!!



Pelakon tersohor masakini, Aaron Aziz menafikan sekeras-kerasnya namanya adalah Mat Haron Mustapha bin Abdul Aziz Mustafa sepertimana yang tertera dalam grafik kad pengenalannya yang disebarkan oleh pelbagai jenis blog dan portal hiburan.

Menurutnya, pihak yang telah memalsukan kad pengenalannya mempunyai niat jahat. Dia tetap meneagaskan yang namanya yang sebenar adalah AARON AZIZ bukannya Mat Haron Mustapha bin Abdul Aziz Mustafa. Tidak cukup dengan pengakuannya, isterinya turut membenarkan yang nama sebenar Aaron Aziz adalah AARON AZIZ bukannya sepertimana nama yang didakwa.

Tapi sebenarnya walau apa nama sebenarnya sekalipun, sesiapa pun tidak akan kisah. Mungkin Mat Haron kedengarantidak cukup bandar dan elitis, namun ia tetap sebuah nama. Namun kemarahan Aaron Aziz juga berasas apabila ada pihak yang tidak menghormati namanya dan memperolok-olokkan dengan nama yang dikatakannya sebagai PALSU!

Memang jahatlah orang yang buat kad pengenalan 'baru' Aaron Aziz ni, kan?

0 comments

VIDEO ADAM ADLI MAKAN PENUMBUK PENDUDUK KERINCHI!!!


Dah nak roboh sangat-sangat, barulah Nurul Izzah dengan suara manjanya, cuba memujuk pegawai DBKL yang ditugaskan untuk merobohkan rumah pangsa 4 tingkat. Pada masa yang sama, 34 keluarga yang termakan dengan hasutan PKR, terus cuba bertahan di rumah masing-masing, sekalipun pada masa yang sama, tindakan mereka telah menyebabkan 433 keluarga yang lain tidak dapat berpindah ke rumah yang lebih besar, lebih selesa dan mempunyai persekitaran yang lebih baik.

Tempoh yang diberikan tidak dipatuhi. Hanya setelah tiba harinya rumah buruk berkenaan hendak dirobohkan, barulah muncul cerita, kononnya 34 keluarga tersebut telah pergi untuk mendapatkan kunci rumah...

Dan sekarang, mereka menjadikan alasan, tidak dapat kunci rumah, sekaligus tidak membolehkan mereka berpindah ke rumah baru.

Anehnya, mengapa pula 433 keluarga yang lain tidak berhadapan masalah yang sama? Mengapa hanya mereka yang menyokong PKR dan Nurul Izzah sahaja yang berhadapan dengan kemelut tersebut? Kenapa hanya pada last minute baru hendak berunding dan meminta penangguhan, padahal mereka juga tahu, masakan bekalan elektrik dan air tidak perlu dipotong untuk perobohan kompleks rumah pangsa tersebut.

Namun yang paling menariknya, sudah tentulah Adam Adli. Daripada ditumbuk oleh UMNO, sekarang ditumbuk pula oleh PEKIDA. Perangai gemar menyalahkan dan menyalakkan orang lain, begitu menebal di sanubari sesiapa sahaja yang bergelar PKR dan Pakatan Rakyat.

Adam Adli tentu tidak menyangka yang dia akan diberikan 'sambutan' sebegitu rupa memandangkan selama ini, dia telah diberitakan cerita yang indah-indah tentang perjuangan dan penerimaan PKR di kalangan rakyat Malaysia, terutama sekali di Lembah Pantai yang seringkali dikaitkan dengan REFORMASI malah telah memberikan kemenangan kepada Nurul Izzah pada PRU lalu walaupun akhirnya membuktikan Nurul Izzah sama sahaja seperti bapanya yang tidak sahaja kuat berbohong, malahan sentiasa berbelit lidah.

Kalau PEKIDA yang membelasah Adam Adli, pastinya sudah teruk budak keciciran itu kena. Kalau UMNO yang keronyok, sudah tentulah ibu bapanya akan menerima mayat Adam Ali sahaja di Pulau Pinang.

Yang sah-sahnya, kecederaan ringan tetapi mampu menaikkan sentimen dan kemarahan orang awam, hanya boleh dilakukan menerusi skrip ciptaan atau dengan kata lain, hanya dilakukan oleh golongan PKR yang dipercayai oleh Adam Adli!!!

Tuntut keadilan kononnya... keadilan untuk 34 buah keluarga... bagaimana dengan 433 keluarga yang lain? Apakah mereka tidak perlu diberikan keadilan?


0 comments

KEGANASAN TERHADAP WANITA DI NEGARA YANG AMALKAN HUDUD!!!


Selepas menjalani 39 pembedahan selama lebih dari 10 tahun untuk memperbaiki wajahnya yang rosak akibat disiram asid oleh suaminya sendiri, Fakhra Younus nekad mengakhiri hidupnya pada 17 Mac lalu. Perempuan 33 tahun dari Pakistan ini terjun dari tingkat 6 sebuah bangunan di Rom, Itali, tempatnya menjalani rawatan selama ini.

Fakhra masih bekerja sebagai penari di sebuah kawasan pelacuran di Karachi, Pakistan, ketika bertemu Bilal Khar, suaminya yang putra bekas Gabenor wilayah Punjab. Walaupun mereka berasal dari latar belakang yang berbeza, Bilal menikahi Fakhra. Namun, perkahwinan mereka hanya berlangsung selama tiga tahun, kerana Fakhra tidak tahan dengan si suami yang kerap melakukan kekerasan fizikal mahupun secara lisan

Pada bulan Mei 2000, ketika Fakhra sedang tidur di rumah ibunya, tiba-tiba Bilal datang lalu menyiramkan asid ke sekujur tubuh si isteri. Putra Fakhra yang berusia 5 tahun (dari hubungannya dengan lelaki lain), menjadi saksi insiden tersebut. Serangan tersebut membakar rambut Fakhra, melekatkan bibirnya kerana meleleh, membutakan satu matanya, merosakkan telinga kirinya, dan melelehkan ******** nya.

Ketika dilarikan ke hospital, Fakhra mengatakan, "Wajahku menjadi penjara untukku." Sementara anak lelakinya yang masih kecil mengatakan, "Ini bukan ibuku!"

Serangan asid tersebut menarik perhatian dunia antarabangsa. Fakhra lalu dipindahkan ke Rom, Itali, untuk menjalani rawatan intensif. Negara ini menanggung kos rawatan dan kos hidup sehari-hari Fakhra, bahkan menyekolahkan anaknya. Tehmina Durrani, bekas isteri Ghulam Mustafa Khar (ayah Bilal), adalah orang yang mengupayakan semua hal tersebut. Ia kemudian menjadi peguam untuk Fakhra.


Menurut Durrani, kecederaan yang dialami menantu tirinya adalah yang terburuk yang pernah dilihatnya dari banyak mangsa serangan asid.

"Seringkali kami mengira ia akan meninggal pada malam hari, kerana hidungnya meleleh, menyebabkannya tak boleh bernafas," ujar Durrani, yang menulis sebuah buku mengenai hubungannya dengan ayah Bilal yang juga penuh kekerasan. "Biasanya kami memberikan sedutan di mulutnya yang masih tersisa, kerana yang lain sudah meleleh dan menyatu."

Sebelum serangan itu terjadi, hidup Fakhra memang selalu susah. Ia menjadi tulang belakang keluarganya. Di lain pihak, Bilal tumbuh dalam persekitaran yang jauh berbeza kerana mewarisi kekayaan dan kekuatan dari kaum elit feudal di Pakistan.

Namun Bilal menyangkal telah melakukan serangan tersebut. Dalam suatu wawancara televisyen menyusul tindakan bunuh diri Fakhra, ia mengatakan bahawa ada lelaki lain dengan nama yang sama, yang telah melakukan kejahatan tersebut. Bilal juga mengatakan bahawa Fakhra bunuh diri kerana tidak punya wang, bukan kerana kecederaan parahnya. Bilal lalu mengkritik media kerana mengganggunya dengan isu tersebut.

"Kamu seharusnya lebih paham situasiku. Aku punya tiga anak perempuan, dan orang-orang mengejek mereka ketika mereka pergi ke sekolah," katanya.
suami fakhra
Dominasi lelaki

Kematian Fakhra terjadi kurang dari sebulan setelah Sharmeen Obaid-Chinoy, seorang pembuat filem Pakistan, memenangi Piala Oscar untuk kategori filem dokumentari bertema mangsa-mmangsa serangan asid. Namun menurut Durrani, Fakhra khuatir ia akan dilupakan, kerana tidak dipaparkan dalam filem tersebut.

Kes Fakhra seharusnya menjadi peringatan bahawa kerajaan Pakistan perlu lebih banyak bertindak untuk mencegah serangan asid atau segala bentuk kekerasan terhadap perempuan kembali terjadi.

"Menurut saya negara ini seharusnya malu, bahawa sebuah negara asing (Itali) mengambil alih tanggung jawab untuk seorang warga Pakistan selama 13 tahun, kerana kita tidak boleh memberinya apa-apa. Tidak keadilan, tidak pula keselamatan," tegas Durrani.

Kisah Fakhra juga menyerlahkan penganiayaan yang dialami banyak perempuan di negara yang konservatif dan menganut budaya yang didominasi kaum lelaki. Selain itu juga sebagai peringatan bahawa kekayaan dan kekuasaan negara ini sering membebaskan orang dari hukuman. Terbukti, Bilal Khar akhirnya dibebaskan, walaupun banyak orang meyakini bahawa ia menggunakan koneksinya dengan pihak-pihak yang berkuasa untuk membebaskan diri dari undang-undang.




Selama tahun 2011, dilaporkan kes-kes pernikahan yang dipaksakan, lebih dari 8500 kes serangan asid, dan bentuk-bentuk kekerasan lain terhadap perempuan di Pakistan, demikian menurut The Aurat Foundation, sebuah organisasi hak-hak asasi wanita.

Fakhra memutuskan untuk mengakhiri hidupnya kerana merasa putus asa, kerajaan Pakistan hanya berdiam diri mengenai pelbagai kes penganiayaan tersebut.



0 comments

KESIAN BUDAK ADAM ADLI... MATI-MATI DIA INGAT UMNO YANG TUMBUK DIA!!!


Pagi-pagi buta lagi, beberapa buah blog pro-Pakatan mewuar-uarkan tentang rancangan berkumpul di LRT Kampung Kerinchi sebagai menyatakan sokongan kepada 34 buah keluarga yang mereka gambarkan sebagai 80 buah keluarga yang enggan berpindah walaupun rumah pangsa yang mereka duduki sepatutnya diruntuhkan hari ini.

Memandangkan kurangnya sokongan daripada penduduk tempatan, Nurul Izzah Anwar Ibrahim yang menganjurkan demonstrasi tersebut terpaksa membawa masuk Cina dan India yang bukan penduduk rumah pangsa berkenaan untuk membuat kacau. Tidak cukup dengan itu, ditokok pula dengan gedebe-gedebe PKR yang tidak berotak dan hanya mengikut arahan tanpa berfikir.

Nurul Izzah dan PKR memekak tentang penindasan terhadap penduduk rumah pangsa berkenaan. Sedangkan berdasarkan laporan, 443 buah keluarga telah bersetuju untuk berpindah ke rumah yang lebih besar, selesa dan mempunyai persekitaran yang lebih sihat berbanding rumah pangsa lama tersebut, kecuali 34 buah keluarga yang termakan hasutan PKR dan Nurul Izzah yang tidak senang melihat ada orang Melayu yang senang di Lembah Pantai.

Kalau orang Melayu senang di Lembah Pantai, susahlah Nurul Izzah dan PKR hendak menggunakan isu kerajaan menindas Melayu...

Dan yang menariknya, dalam demonstrasi bantahan oleh sebahagian penduduk majoriti yang sudah tidak sabar menunggu rumah baru mereka akibat ketegaran 34 keluarga pengikut PKR berpindah, Adam Adli, mahasewel yang digantung pengajiannya kerana kecenderungannya untuk berpolitik bukan untuk belajar, telah dibawa masuk oleh PKR.

Bagi menarik perhatian yang lebih besar, maka dicetuskan kekecohan dengan Adam Adli ditumbuk dan tuduhan segera dilemparkan oleh Nurul Izzah kepada UMNO, konon-kononnya orang UMNO yang menumbuk dan mencederakan Adam Adli dan seorang kawannya.

Namun, laporan yang baru diterima, Adam Adli sebenarnya dicederakan oleh orang PKR sendiri dalam sebuah DRAMA untuk mencetuskan kemarahan dan keberangan orang ramai. Itulah sebabnya, Nurul Izzah dan PKR cepat-cepat menuduh UMNO yang melakukannya agar tiada sebarang ruang yang membolehkan tembelang sebenar SKRIP DRAMA RUSUHAN PKR dan Nurul Izzah terdedah!!!

Dah semakin terdesak nampaknya Nurul Izzah untuk mempertahankan Lembah Pantai yang dia sendiri tidak memberikan khidmat walaupun bergelar Ahli Parlimen Lembah Pantai selama 4 tahun.


0 comments

JOM TENGOK NIK AZIZ KENA TENGKING DAN HILANG STATUS MURSYIDUL AMNYA!!!



Ni orang yang kelihatan berpengetahuan dalam agama Islam...

Agak-agaknya, mereka ni dah bermaaf-maafan sesama sendiri ke belum (tak kiralah siapa yang mulakan dahulu)... atau masing-masing terus tegak dengan pendapat mereka dan akhirnya kedua-duanya masuk neraka kerana pergaduhan dan perselisihan mereka bukan kerana Allah Taala, tetapi kerana DAP dan MCA?

Ini contoh orang yang letak kopiah dan serban atas kepala? Di khalayak awam? Dan seorang Mursyidul Am juga nampaknya tidak mampu menahan nafsu ammarahnya serta godaan syaitan bernama Zalnabur walaupun para pengikut menganggapnya sebagai maksum?

0 comments

BERGEMBIRALAH BUDAK SELANGOR, UNISEL BOLEH MASUK FREE SELEPAS INI!!!


Anwar Ibrahim berjanji, sebaik-baik sahaja Pakatan berjaya merampas Putrajaya dan dia menjadi Perdana Menteri, maka semua hutang PTPTN akan dimansuhkan, malah pendidikan secara percuma akan dilaksanakan di negara ini. Tidak cukup setakat itu, 'malam ini saya menang, pagi esok minyak turun harga'.

Janji-janji Anwar Ibrahim itu tidak ubah seperti JANJI-JANJI DAJJAL AL-MASIH sedangkan dia sedar, dia tidak akan berkemampuan untuk mengotakan janji-janjinya itu.

Umpama menjanjikan makanan kepada si lapar dan air kepada si haus, sedangkan makanan dan air minuman tiada di tangan, itulah yang dilakukan oleh Anwar bin Ibrahim, bapa segala pembohongan di Malaysia.

Mungkin kaum pembebal akan mudah termakan gula-gula beracun Anwar Ibrahim. Namun bagi yang ada mata, ada hati, ada fikiran dan ada iman, pasti mengetahui bahawa Anwar Ibrahim adalah PENASIHAT EKONOMI NEGERI SELANGOR yang belanjawannya sangat besar walaupun kerja-kerjanya untuk Selangor, langsung tidak mendatangkan sebarang hasil selain berpolitik sepanjang masa.

Kalaulah benar bagai yang dikata, seharusnya bermula dari pengambilan baru di UNISEL, para pelajarnya tidak lagi dikenakan yuran walau satu sen pun untuk sebarang perkara. Malah, sara hidup bagi golongan penganggur di Selangor sudah pun mulai diberikan, tanpa perlu menunggu sehingga perlu menawan Putrajaya. Harga petrol di Selangor juga sudah boleh diturunkan tanpa perlu menunggu sehingga menawan Putrajaya.

Sebabnya amat mudah. Selangor merupakan salah satu daripada entiti Malaysia. Selangor mempunyai pentadbiran dan kerajaannya sendiri. Selangor juga mempunyai pendapatan serta perolehannya sendiri. Selangor juga mempunyai peruntukan kewangannya sendiri.

Alasan menawan Putrajaya terlebih dahulu sebelum semua perkara yang dijanjikan boleh dikotakan, merupakan salah satu daripada siri-siri pembohongan yang bukan sahaja membodohkan rakyat Selangor yang sememangnya bodoh, tetapi juga mereka yang celik dan ada pengetahuan, apatah lagi para penyokong Pakatan Rakyat yang sudah cukup terkenal, gagal menggunakan fungsi otak mereka dengan betul!

Segala retorik Manifesto PRU12 yang dilaung-laungkan oleh Pakatan Rakyat di Selangor dahulu, sehingga sekarang masih tidak ditunaikan. Mana duit untuk bayi-bayi baru lahir? Mana duit untuk warga tua? Mana duit untuk pelajar-pelajar yang berjaya melangkah ke menara gading? Mana duit untuk pelajar-pelajar cemerlang? Mana dan mana?

Sekarang nak buat janji baru pula?

Apakah rakyat Selangor selama ini kenyang dengan janji-janji semata dan kemudian boleh buat-buat lupa dengan janji-janji yang ditabur?

Bagaimana pula dengan keadaan jalanraya di seluruh Selangor yang sangat teruk di bawah seliaan Kerajaan Negeri Selangor? Mengapa jalan-jalan yang diselia oleh Kerajaan Persekutuan jauh lebih baik walaupun Kerajaan Negeri Selangor mendapat peruntukan MARRIS RM400 juta setahun untuk penyelenggaran dan pembaikian semua jalan negeri dan bandaran?

Kenapa tak jadikan UNISEL sebagai universiti percuma sebagai tanda Anwar Ibrahim benar-benar ingin mengotakan janji-janjinya? Mengapa tidak diturunkan cukai tanah dan cukai pintu di Selangor yang telah dinaikkan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat kalau benar hendak memberikan sara hidup kepada penganggur dan golongan marhein?

Janji... semua orang boleh berjanji. Janji dulu pun tidak tertunai, sekarang nak buat janji baru?

Elok Anwar Ibrahim mula sukat kain kapan pada batang tubuhnya... manalah tahu, nanti kalau dah mati, tak cukup inci pula kain kafan untuk membaluti tubuhnya!!!

0 comments

POLITIK JENAMA ISLAM, TAPI LEBIH BURUK DAN HINA DARIPADA ZIONIS!!!


Ada orang kabor politik ni kotor!! banyak cantas mencantas..cah keting..fitnah...buka keaiban...ugut mengugut..beli sokongan..jual maruah..macam2.

Yeob!!! tu ler hakikatnya!! Bangun ler...sejak berzaman, ketika zaman feudal lagi..tu ler citernya. Usahlah berkhayal...tanpa usaha dan susah payah, harap orang kedepankan kita..kononnya kita ni ada pengaruh, ada duit..ada pelajaran!!

Ada pengaruh..tapi tak bijak berpolitik..berangan2 je ler.
Ada pelajaran..belajar tinggi, professional...tapi tak bijak berpolitik....gi main guli je ler.
Ada duit...tapi tak bijak berpolitik, harap masa ada duit je ler..abis duit, tak sapa kenal pun.

Tapi pada yg beragama..ingin berpolitik..berpolitiklah dalam ruang lingkup agama tu sendiri, memang ler susah..tapi ganjarannya lumayan!! Memanglah satu cabaran yg hebat..nak tegah diri sendiri dari buat apa yg dilarang oleh Allah swt dan RasulNya, walaupun didesak oleh semua manusia.

Usahlah kerana sipolan2 tu buat maka halal ler pulak kita utk buat. Jika tidak, apa beza berpolitik atas jenama Islam tapi lebih buruk dan hina dari yahudi dan nasrani...seolah2 tiada beragama pulak..mengamalkan apa yg orang lain amalkan walaupun dah tahu ianya salah disisi agama..

Macam orang meniaga..kabor..yeob, meniaga kalau tak menipu cam ner nak untung!!

Nama pejuang agama tapi macam tak yakin pulak ngan agama..apa citer? Nama peniaga Islam tapi macam tak percaya pulak ngan Islam..

Usah lah menipu diri sendiri kononnya semua ni helah politik Islam...sahsiah Islam..org jahil apa tahu!! strategi politik konon..demi keadilan konon..demi rakyat konon..
Usahlah menipu diri sendiri..walaupun ramai angguk2 dan percaya..tapi diri sendiri tahu ler akan hakikat sebenarnya.

Demi Islam, demi negara, demi bangsa, demi keadilan, demi kemajuan, demi kemakmuran..amalkanlah dan peliharakanlah agama, bukan perjudikan dan politikkan agama!!
Memang mudah nak menipu ummat Islam hari ni..maklum ler dah 1400 tahun lebih nabi saw telah tinggalkan kita..kefahaman agama ummat hari ni ada carik2 je..suam2 kuku je..

Buktinya..walaupun ramai alim ulamak, ramai cendiakawan Islam, ramai usahawan Islam, ramai jutawan Islam, tapi masih berlindung dibalik bayang2 orang2 kapir, nasrani dan yahudi!! Ummat Islam rata2 dibawah cengkaman orang2 kapir.

ORANG KAPIR TAKKAN SEKALI2 SENANG dan SOKONG ISLAM...ni adalah hakikat! Apakah Islam akan runtuh tanpa sokongan orang2 kapir? apakah selama ni Islam tertegak kerana sokongan orang2 kapir?

Kalau ni lah yg jadi pegangan dan kepercayaan..alim apa macam ni?

lagi sekali..ORANG2 KAPIR TAK PERNAH MENYENANGI ISLAM!!..dari dulu sampai ler bila2..
___________________________________________

Musang lebih mulia dari musang berbulu ayam..dan ada pula sekor musang tua yg bulu2 ayamnya tinggal sehelai dua je sekadar tutup kemaluan..ciri2 musangnya dah benar2 jelas!!
Dan lebih bodoh siayam2 ni yg masih percaya simusang tua ni adalah ayam!! ada gak musang berjanggut, bulu2 ayamnya masih tebal bebenor..memang kenyang ler musang ni.

-aa

0 comments

PAS SUDAH KONTANG DAN SEMAKIN GERSANG!!!

Apa nak jadi ngan PAS sekarang ni..dulu bukan main berkumandang kepempinan ulamak. Ulamak adalah waris ambiya' dan ulamaklah yg terlebih layak utk dijadikan pemimpin.

Ada pempin PAS diangkat begitu tinggi sekali..penghormatan diberikan berlebih-lebihan sehingga ada menganggap spt "nabi"..Kata2 yg dihamburkan oleh pempin2 ini spt mutiara2 hikmah dan tak boleh dikritik. Sesapa yg mengkritik dianggap sebagai menentang ulamak dan menentang ulamak seolah2 menentang nabi saw..

Ianya ada benar jika ianya benar..

Gambar2 ulamak2 tersebut dibuat T'shirt, sticker dan poster2..ditampal didinding rumah2, cermin keta, dan juga pada motor..gitu sekali sanjungan diberikan..tak pa ler, dah suka bebenor nak kata mende!!

Tapi kenapa PAS masih diberada dibelakang LGE dan Anwar!!

Anwar yg sering dirundung "fitnah2" yg menjijikkan..satu demi satu. Tak malu kah PAS mengambil Anwar sebagi pempin tertinggi dalam PAKATAN..sehingga meletakkan ulamak2 mereka dibelakang.
Sekurang2nya Hj Hadi, Haron Din, Nik Aziz dll ustaz..(kecuali Ustaz Bad) tidaklah di"fitnah" ngan gitu sekali dan berturut2..

Anwar seolah2 dibogelkan..satu demi satu kisah "jijik"nya dikorek keluar...didedahkan. Apakah pempin2 PAS dan ahli2 PAS terus menerus menelannya..walaupun terasa jijik dan pahit sekali? Tak boleh buat apa2 ka? Mana Pempin2 PAS, ulamak2 PAS sekarang ni? Apakah tiada lagi dalam PAS seorang pempin yg lebih baik dari Anwar? lebih ketokohan dan kewibawaan dari Anwar?

PAS harus berani..ambil teraju kepempinan PAKATAN!! PAS satu parti yg berlandaskan AQ dan sunnah tak perlu tunduk ngan parti2 sekular..Parti berlandaskan AQ dan sunnah perlu jadi pempin dan tunjang PAKATAN!!

Bukankah kabornya orang2 Cina dan India telah menyokong PAS dan telah memahami perjuangan PAS? apakah orang2 Cina dan India tidak ada kepercayaan pada PAS dalam memimpin PAKATAN dan seterusnya negara? apakah mereka tidak percaya ngan keadilan yg diperjuangkan oleh PAS? apakah mereka tidak yakin bahwa PAS leh bawa negara ni pada satu tahap yg membanggakan?

Opppss...elok ahli2 PAS bertanya pada diri mereka sendiri, apakah mereka yakin? apakah mereka percaya PAS boleh? Jika dilihat pada senario hari ni...mmmm sad to say..

Allah swt telah serahkan Kedah dan Kelantan untuk buktikan keberkesanan pemerintahan ulamak..kecekapan dan kebijaksanaan pempinan ulamak PAS..tapi apa dah jadi?

Tiadakah dalam PAS seorang pun yg lebih afdal, baik dari Anwar??apakah PAS dah bakrupt pemimpin? Tiadakah sesapa yg lebih layak dan pandai dari Anwar??

Dari segi "fitnah", memamg ler diakui tiada yg mampu menandingi Anwar..sejak Malaysia merdeka malah sejak wujudnya tamaddun Tanah Melayu..malah sejak tamaddun manusia sejak dari nabi Adam as..ni kita kena akui!!!

Tapi sejak bila kriteria pempin tertinggi PAS macam ni pulak?

PAS dan sekelian ahli2nya perlu bangun dan sedar...jgn butakan mata, jgn pekakkan telinga lagi..usah berlindung dibalik bayang Anwar lagi..usahlah jadi bahan lawak, bahan kutukan orang2 Cina dan India ..kembalikanlah maruah dan harga diri..bahwa PAS adalah parti berlandaskan AQ dan sunnah, ulamak2 adalah pempinnya, dan amar maaruf nahi mungkar adalah perjuangannya..

-aa

0 comments

VIDEO PERTANDINGAN MERENUNG BUAH DADA!!!


Macam-macam pertandingan pelik dan unik diadakan di dunia termasuk merenung dada wanita seperti yang dilakukan di Jepun.

Peserta adalah lelaki yang diambil gambar tanpa disedari ketika mereka sedang merenung wanita yang berpakaian mendedahkan diri. Lelaki kemudian dihampiri penerbit untuk tampil dalam satu program televisyen.

Dalam klip di bawah ini, lelaki terakhir itu mungkin layak diberikan taraf lagenda.
Macam-macam pertandingan pelik dan unik diadakan di dunia termasuk merenung dada wanita seperti yang dilakukan di Jepun.

Peserta adalah lelaki yang diambil gambar tanpa disedari ketika mereka sedang merenung wanita yang berpakaian mendedahkan diri. Lelaki kemudian dihampiri penerbit untuk tampil dalam satu program televisyen.

Dalam klip di bawah ini, lelaki terakhir itu mungkin layak diberikan taraf lagenda.



0 comments

VIDEO SADIS!!! SELEPAS DIROGOL, GADIS MALANG INI DISEMBELIH!!!

Malang buat gadis Chechen beragama Islam di dalam video ini!!!

Sudahlah dia diculik, dirogol, akhirnya dia disembelih oleh tiga orang tentera Russia dan paparan kengerian tersebut disebarkan ke seluruh dunia menerusi portal video terkenal.

Nasib umat Islam sememangnya tidak terjamin di bawah kerajaan yang terang-terang ingin menyamaratakan Islam dengan agama lain. Nasib umat Islam akan menjadi lebih buruk apabila kerajaan yang sepatutnya melindungi semua rakyatnya, bertindak menjadikan Islam sebagai bahan kempen, tohmahan dan seringkali menganggap Islam terlalu diberikan keistimewaan berbanding agama-agama lain.

Itu yang sedang berlaku di Malaysia. Di sebalik kenyataan demi kenyataan pemimpin-pemimpin DAP bahawa mereka tidak akan mengubah atau mengusik Perlembagaan Malaysia, namun berdasarkan kepada senario semasa yang memperlihatkan bagaimana mereka begitu BIADAP dan KURANG AJARnya mempersoalkan Melayu-Bumiputera dan Islam terutama sekali kedudukan ketiga-tiga elemen tersebut, maka tidak mustahillah suatu ketika, apabila mereka memegang kuasa di Putrajaya, perkara yang sama berlaku kepada gadis Chechen tersebut akan berlaku juga kepada rakyat Malaysia yang berbangsa Melayu, Bumiputera dan beragama Islam.

Tengok sahajalah kecenderungan Nga Kor Ming dan Teresa Kok, bahkan Guan Eng yang apabila berbahasa kebangsaan, kelihatan tulus sahaja sifat mereka, tetapi apabila berbahasa Cina, merekalah pencetus kebencian antara kaum dan agama di negara ini!!!


0 comments

SADIS!!! JURURAWAT DIROGOL OLEH LAPAN PESAKIT KETIKA PENGSAN!!!


Sorang jururawat tergesa-gesa mengadu kepada pengawal keselamatan dengan wajah pucat dan rambut kusut masai. Jururawat tersebut segera mengadu kepada pengawal keselamatan tersebut yang dia telah dirogol oleh lapan orang pesakit di bawah jagaannya ketika dia jatuh pengsan di bilik air.

Pengawal keselamatan tersebut segera menggaru-garu kepalanya.

"Bagaimana anda tahu yang anda telah dirogol oleh lapan orang sedangkan anda pengsan ketika itu?" tanya pengawal keselamatan itu.

"Orang terakhir yang merogol saya ketika saya separuh sedar dan saya klimaks. Saya tidak akan klimaks kalau belum lapan kali," ujar jururawat itu tanpa rasa bersalah dan segan silu.

MORAL CERITA

Jangan tegang-tegang... Dah tengah malam. Jangan fikirkan yang serius.

SUMBER

0 comments

Monday, April 2, 2012

TERESA KOK SERANG POLIS!!!!

Monday, April 2, 2012

DAP sememangnya bermusuh dengan polis. Selagi polis tidak tunduk sujud kepada mereka sebagaimana yang cuba dilakukan oleh Guan Eng di Pulau Pinang. Dengan layanan seperti balaci yang diterima oleh polis di Pulau Pinang, terutama sekali kerana majoriti anggota polis adalah Melayu Islam, itulah yang diinginkan dan dicita-citakan oleh DAP.

DAP dan kebencian mereka terhadap institusi kepolisian bukanlah perkara asing. Sebabnya mudah, keinginan mereka untuk menimbulkan kekacauan bagi membolehkan Zionis masuk ke negara ini, seringkali digalang oleh polis. Ketenteraman dalam negara ini yang telah dijaga oleh PDRM tidak menyenangkan DAP.

Disebabkan itulah, DAP tidak lagi mahu bertindak menyerang polis secara bersendirian seperti yang dilakukannya selama ini. Gabungan dengan PAS dan PKR merupakan cita-cita DAP memandangkan serangan terhadap polis akan menjadi lebih mudah dengan menggunakan suara Melayu dalam PAS dan PKR.

Pada masa yang sama, DAP tidak pernah menutup kebencian mereka kepada polis. Pelabelan POLIS ANJING UMNO merupakan label yang dicipta oleh DAP dan mana-mana anggota polis berbangsa Cina dan India akan menjadi sasaran serta ejekan mereka. Kalau bukan dari mulut para pemimpin DAP, dari mulut para penyokong parti tersebut dengan restu daripada pemimpin tertinggi DAP.

Sebarang isu yang membabitkan PDRM terutama sekali jikalau 'mangsanya' adalah Cina dan India, maka DAP akan segera menjadi juara.

Itulah yang berlaku kepada seorang wanita yang mendapat perhatian dan 'pembelaan' daripada Teresa Kok, Ahli Parlimen Seputeh merangkap ADUN Kinrara.

Konon-kononnya wanita yang mendapat pembelaan Teresa Kok itu telah mengeluarkan wang dari bank pada waktu malam. Kemudian, dia diekori oleh sebuah kereta dengan lampu tinggi. Dia tidak tahu bahawa kereta itu adalah kereta polis. Sebaliknya dia terus memecut laju sehinggalah di hadapan rumahnya. Bila sampai di rumah, barulah dia tahu itu kereta polis (BACA DI SINI).

Lawaknya!

Apakah di Bandaraya Kuala Lumpur, lampu jalan sudah tidak berfungsi? Apakah pada waktu kejadian, keadaan terlalu gelap gelita dan hanya kereta wanita itu sahaja dan kereta polis di belakangnya sahaja yang wujud di jalanan?

Dan apakah polis yang mengejar kereta wanita berkenaan, tidak menyalakan beacon lamp yang semua orang, termasuklah budak kecil tadika yang belum sunat pun tahu itu adalah kereta polis?

Kalau dah nama DAP, memanglah BABI!!!

Bayangkanlah kalau yang dikejar oleh polis itu seorang Melayu? Adakah Teresa Kok akan menyalak-nyalak seperti anjing putus lidah?

SIAPA YANG RASIS? DAN SIAPA YANG CUBA MENGHANCURKAN INSTITUSI KEPOLISIAN DI NEGARA INI?

0 comments

GAMBAR-GAMBAR PENARI TIANG YANG DIDENDA RM25 OLEH MAHKAMAH... MEMANG SEKSI!!!


.



Masih ingat lagi tak berita pasal 3 gadis melayu yang didenda RM25 kerana terlibat dalam aksi menari tiang di sebuah pusat hiburan di Nilai beberapa hari yang lalu. Salah seorangnya bernama Faiqah Azizan. Di sini admin nak share beberapa keping gambar Faiqah Azizan . Seksi jugak dia ni yer

ULASAN TFK:
Mungkin ada sesetengah pihak yang tidak senang dengan penyiaran gambar-gambar wanita atas alasan etika dan moral. Namun memandangkan hukuman RM25 yang dikenakan kepada wanita ini kerana menari tiang, jadi apa salahnya untuk mereka yang tidak berkesempatan untuk melihat dia beraksi meliang-lintuk di tiang kelab lucah, untuk melihat muka dan bentuk tubuhnya pula di dalam blog.
Lagipun, gambar-gambar yang tersiar ini bukannya gambar-gambar lucah. Tidak juga gambar-gambar dia hanya bercoli dan berseluar dalam. Walaupun tak menutup aurat, tetapi tidaklah terlalu melampau, kecuali jenis yang tengok lembu pakai skirt di tepi jalan pun, cepat-cepat kena cari jalang untuk melampiaskan nafsunya.
Dengan denda yang sebegitu murah, lagipun dengan kerjanya yang sangat mementingkan kelucahan dan keghairahan, apa salahnya kalau gambar-gambarnya dipaparkan? Budaya menutup muka, mengaburkan wajah mahupun hanya menyebut 'suspek' tanpa nama, sebenarnya tidak lagi sesuai dilakukan pada zaman ini, kecualilah sebelum perbicaraan mahkamah.
Takkanlah Anwar Ibrahim yang sudah didapati bersalah oleh mahkamah kerana meliwat bekas pemandu peribadi isterinya dan adik angkatnya, serta keputusan sebulat suara hakim Mahkamah Persekutuan yang mengatakan, Anwar memang seorang peliwat, hendak dinafikan atau diletakkan 'suspek' pada namanya?
La
sumb

0 comments

AHLI PAS BUAT LAPORAN POLIS AGAR ANWAR IBRAHIM DISIASAT KERANA BERZINA!!!

Seorang ahli PAS telah membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis (IPD) Timur Laut, Pulau Pinang, hari ini bagi menyiasat kesahihan MMS “tuutttt” yang dia terima. Dia juga mendesak pihak polis agar menyiasat sama ada benar “lelaki” dalam MMS itu merupakan Ahli Parlimen di negerinya…

“Sehubungan itu, saya membuat laporan polis supaya pihak berkuasa menyiasat kesahihan MMS ini dan adakah benar lelaki dalam MMS itu adalah seorang pemimpin tertinggi pembangkang yang juga merupakan Ahli Parlimen di negeri ini” – Ramli Md. Isa, Ahli PAS Kawasan Tanjong.

Apa yang Ramli mahu dalam laporan polis yang dibuatnya ialah:

1. Polis siasat kesahihan MMS yang dia terima.

2. Polis siasat sama ada lelaki dalam MMS itu Anwar atau bukan Anwar.

Saya percaya bahawa MMS yang diterima lelaki itu ialah merupakan salah satu petikan gambar rakaman skandal video seks Anwar Vs China Dolls. Dan saya pasti bahawa Ramli pun tahu mengenai skandal tersebut sebelum ini…

Rasanya, Ramli juga tahu bahawa pihak polis sudah pun menyiasat mengenai kesahihan rakaman video yang bersumber dari Datuk Eskay itu. Pakar Forensik antarabangsa pun sudah mengesahkan ketulenan video itu dan menyatakan 99% lelaki itu adalah Anwar Ibrahim, Ahli Parlimen Permatang Pauh.

Takkan Ramli tak kenal Anwar Ibrahim yang disokongnya selama ini? Dah tentu dia kenal. Jadi, mengapa pula dia buat laporan polis dan minta polis siasat lagi kes itu?

Mungkin sebab dia dah fed-up pada Anwar yang banyak memalukan PAS di Pulau Pinang. Dia marah sebab dia yakin Anwar memang benar tidak bermoral. Dan dia mahu polis ambil tindakan terhadap Anwar… BACA SETERUSNYA DI KEDAHAN69ERS.COM


0 comments

HANYA DI SELANGOR , TARIAN LUCAH BERHARGA RM10!!!


Nak tunggu apa lagi, marilah ke Selangor... di sini ada TARIAN LUCAH dan kita boleh pilih mana-mana kawasan di seluruh Selangor, kecuali di kawasan-kawasan yang dimenangi oleh UMNO. Dan harga 'tiket' untuk masuk menonton dan menikmati tarian lucah hanya serendah RM10!!!

Kalau dah susah sangat, pergi sahaja ke Selayang. Di Taman Prima, Selayang. Kalau tak tahu di mana Taman Prima Selayang, dari Kuala Lumpur ke Ipoh ikut jalan lama. Antara jejantas ke Bandar Baru Selayang yang pertama dan kedua, di sebelah kolam air panas Selayang, di situlah letaknya Prima Selayang.

Masa zaman UMNO-BN dahulu, tempat itu dibangunkan untuk industri kecil dan sederhana selain bangunan pejabat dan rumah kedai. Oleh kerana akses ke kawasan tersebut hanyalah Jalan Kuala Lumpur-Ipoh sahaja yang biasanya sesak sehingga ke persimpangan Bandar Baru Selayang-Kepong, kuranglah sedikit daya tarikan untuk pengusaha menjadikan kawasan berkenaan sebagai tumpuan utama.

Disebabkan itulah kumpulan kongsi gelap dan sindiket cuba memajukan kawasan berkenaan dengan mewujudkan hub-hiburan lucah dan maksiat. Sudah tentulah bantuan tersebut dapat membantu Kerajaan Negeri Selangor yang sekarang ini sedang tergapai-gapai untuk meletakkan nama mereka sebagai penyumbang terpenting dalam akaun negeri setelah semua KEUNTUNGAN DAN PEROLEHAN yang dibangga-banggakan sebelum ini adalah hasil kerja KERAJAAN NEGERI TERDAHULU selain pampasan dari Kerajaan Pusat!

Nak banggakan tentang pelaburan yang dibawa masuk ke Selangor pun, hasil kerja agensi Kerajaan Pusat juga. Nak harapkan Exco Pelaburan si Teresa Kok tu, dia hanya pentingkan gereja besar dan Bahasa Cina sahaja... almaklumkah, Teresa Kok tu Cina-Yahudi.

Jadi, menerusi kegiatan sindiket maksiat dan kongsi gelap, bukan sahaja Kerajaan Negeri Selangor dapat berbangga dengan kewujudan HUB-HIBURAN yang suatu ketika dahulu ditentang keras oleh PAS dan sekarang ini, diangguk-angguk oleh PAS, tetapi juga dapat mewujudkan pelbagai peluang pekerjaan selain pendapatan yang sangat lumayan.

Disebabkan itulah, harga untuk akses masuk ke pusat hiburan tarian lucah dapat direndahkan sehingga menjadi RM10!

Bukankah itu namanya NEGERI KEBAJIKAN!

Ingat senang ke nak mewujudkan harga serendah itu? Negara-negara yang membenarkan tarian lucah pun, tidak mampu merendahkan harga sebegitu rupa! Hanya Kerajaan Negeri Selangor sahaja yang mampu!

Ucapkan penghargaan kepada Kerajaan Negeri Selangor dan ucapkan tahniah kepada PAS yang merupakan sekutu utama Kerajaan Negeri Selangor yang membenarkan perkara sebegini berlaku dengan sewenang-wenangnya!!!


1 comments

PAS SELANGOR SUDAH JADI PEMBELA MURTAD ULTRA!!!


Ulasan daripada Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor, Dr. Rani Othman amat menarik. Reaksi yang diberikan oleh PAS juga sangat menarik. Dan yang paling tidak disangka-sangka ialah apabila PAS menganggap murtad hanyalah isu remeh yang tidak membantu Pakatan Rakyat untuk terus memegang Selangor selepas PRU13 nanti.

Atau sebenarnya Rani Othman takut dengan gertakan DAP dan PKR yang akan memotong semua peruntukan dan bantuan Zionis kepada PAS?

NDI dan KAF merupakan penyumbang utama kewangan PKR dan DAP terutama menerusi pengliberalan Islam di Malaysia. Kedua-dua entiti tersebut juga merupakan pembiaya utama LGBT dan BERSIH sepertimana yang diakui oleh Ambiga Sreevanasan, bekas Presiden Majlis Peguam.

Semenjak PAS bergabung dengan PKR dan DAP, perangai pemimpin-pemimpin PAS sememangnya sudah di luar jangkaan. Kalau dahulu, sebarang perkara yang bersangkutan dengan akidah dan agama Islam, merekalah yang terlebih lompat. Kedatangan pasukan kriket Israel ke Malaysia pun, dianggap boleh menyebabkan Malaysia ditimpa bala bencana.

Namun sekarang, keadaan sudah berubah. Walaupun sesekali kedengaran juga suara-suara songsang PAS yang cuba membela Islam sekalipun dengan cara yang tidak mematuhi garis panduan Islam, ia tidak ubah seperti suara sengkenit di tengah-tengah suara keridik... perlahan dan sangat halus serta tidak dipedulikan!

Kata Dr. Rani, perkara penting yang perlu diperlakukan oleh umat Islam ialah isu Rasuah dan Penyelewengan.

Nampaknya RASUAH dan PENYELEWENGAN menjadi lebih besar berbanding AKIDAH. Bagus betul Dr. Rani sebagai Pesuruhjaya PAS. Takrif RASUAH dan PENYELEWENGAN itu sendiri bersifat subjektif dan seringkali ditahkik dan ditakrifkan mengikut rentak parti politik serta kepentingan peribadi.

Tak sangka sungguh... dahulunya PAS meletakkan al Quran dan Sunnah sebagai asas perjuangan. Sekarang yang dijunjung oleh PAS adalah Anwar Ibrahim dan DAP... apa-apa sahaja yang dikatakan oleh Anwar Ibrahim dan DAP, bersungguh-sungguh pula PAS mengimani dan menyolatinya!!!


0 comments

BILA PENGKID BERSOLAT JUMAAT... AMACAM MAJLIS AGAMA? ADA BERANI BERTINDAK?


Isu LGBT sememangnya semakin ketara berleluasa di negara ini. Hampir semua orang boleh dikatakan terlibat dengan LGBT, sama ada sebagai penentang mahupun sebagai penyokong kumpulan berkenaan. Malah terdapat ramai pemimpin politik yang terang-terangan menyokong LGBT terutama sekali dari kem Anwar Ibrahim dengan Anwar Ibrahim sendiri adalah penyokong kuatnya!

Pengkid atau perempuan yang berperawakan dan berperwatakan lelaki, bahkan menganggap diri mereka sebagai lelaki, sudah berlambak-lambak di Malaysia. Barangkali kalau tidak sama dengan jumlah jantan lembik sotong yang perasan mereka adalah perempuan, jumlahnya tentu tidak jauh jaraknya.

Suatu ketika (bertahun-tahun dulu) ada fatwa dari Majlis Fatwa Kebangsaan yang menyentuh tentang keharaman Pengkid dan Pondan. Bagaimanapun, Fatwa sekadar fatwa tanpa sebarang perlaksanaan dan penguatkuasaan. Pengkid dan Pondan atau Mak Nyah bersepah-sepah di Malaysia. Asal keluar dari rumah saja, akan ternampaklah pengkid dan pondan. Itu belum lagi menjelajahh lorong dan pusat-pusat hiburan!

Tentu ada antara kita yang pernah terbaca kisah bagaimana pengkid mengahwini wanita sejati dan setelah lubang terbuka, pengkid berkenaan akhirnya ditangkap dan dihukum. Namun seperti juga dalam kes-kes lain, ia sekadar terhenti setakat itu sahaja. Jumlah Pengkid dan Pondan tetap berlambak.

Kini, muncul pula berita tentang pengkid yang pergi bersolat Jumaat. Bersolat itu satu kewajipan. Solat Jumaat adalah fardu ain bagi mana-mana lelaki yang sudah sampai syarat-syaratnya. Golongan perempuan juga dibenarkan bersolat Jumaat tetapi hukumnya sekadar sunat.

Dulu-dulu, memang ada wanita yang bersolat Jumaat di masjid, tetapi sekarang susah nak tengok. Bukan wanita dulu-dulu tidak tahu tentang hukum, tetapi mereka ingin mendengar khutbah yang isi kandungannya adalah bersifat amar makruf nahi mungkar... apatah lagi pada zaman itu, majlis ilmu agak berkurangan selain ketiadaan sumber maklumat seperti radio, televisyen dan pengedaran akhbar yang sangat terhad jumlahnya.

Tetapi apabila wanita berpakaian lelaki dan perasan yang mereka lelaki selain mahu orang lain menganggap dan melihat mereka sebagai lelaki pergi bersolat Jumaat dengan lagak dan gaya lelaki, pastinya ada sesuatu yang tidak kena!

Hukum dalam Islam adalah bersifat straight forward... tidak ada bengkang-bengkok dan tidak ada perlecehan di dalamnya.

Dalam pada banyak pihak mempersoalkan tentang ketiadaan hukum hudud dan qisas di negara ini untuk melayakkan Malaysia sebagai sebuah NEGARA ISLAM menurut fahaman mereka, bagaimana pula dengan kisah sebegini? Tidakkah ianya lebih komplikated tetapi sangat straight-forward sifatnya?

Ada mana-mana pihak yang mahu menganggapnya sebagai perkara yang perlu dipandang berat atau sekadar satu lagi perkara remeh yang tidak begitu memberatkan nilai dan moral umat Islam di negara ini?

0 comments

SELEPAS IKTIRAF NIK AZIZ SEBAGAI NABI, KINI 'ULAMA' PAS DEDAHKAN PULA TARIKH KIAMAT MENERUSI VIDEO!!!


Kalau sebut orang PAS, maka kita akan tahu, kebanyakan daripada mereka sangat memandai-mandai dalam mentahkikkan hukum dan ajaran Islam. Dan majoriti daripada mereka, terutama yang bergelar ulama PAS pula, sangat gemarkan bidaah dan menjadikan bidaah sebagai salah satu daripada rukun ajaran Islam.

Apabila dikatakan dan diberitahu kepada mereka, lisan mereka salah, lantas mereka menjawab, dalam Islam ada gurau dan ada jenakanya. Justeru, kesalahan lisan yang mereka lakukan tidak salah memandangkan ia hanyalah lawak jenaka untuk menghilangkan mengantuk orang yang mendengar ceramah.

Sedangkan dalam Islam, pengajaran isi agama tidak boleh dijadikan sebagai bahan jenaka walau atas alasan apa sekalipun. Jenaka dan gelak tawa menggambarkan isi agama yang diajarkan atau diberitahu, bukanlah perkara serius... TERUSKAN BACAAN DI SEL-13.

0 comments

GUAN ENG DAH START MAIN SEBAGAI PENAKUT SEBAB MEMANG DIA TAK BOLEH JAWAB TENTANG TANAH MASJID!!!


Selepas gagal mencari jawapan untuk ditemberangkan kepada rakyat Malaysia, khususnya orang Melayu Bayan Mutiara tentang tanah masjid yang dirampas untuk dijual bagi kepentingan peribadi Guan Eng dan DAP, Guan Eng menerusi anak Cina mengaku Melayu, Zhairil Khir Johari mengalihkan taktik.

Taktik terbaru dan ini khususnya untuk memastikan SEMUA CINA PANAS HATI adalah dengan mengatakan Guan Eng sedang diancam nyawa dan keselamatannya. Pihak yang dituduh adalah PERKASA, Utusan Malaysia dan TV3. (BACA DI SINI)

Jawapan yang dituntut tentang penjualan tanah tapak masjid kepada pemaju, tidak akan dijawab oleh Guan Eng. sebaliknya dia mula bermain dengan perkataan RASIS dan agama. Dia dan konco-konconya akan berusaha untuk menunjukkan kononnya Melayu yang tidak senang dengan keputusannya adalah UMNO dan PERKASA.

Dan paling menarik ialah apabila Zairil menyatakan demonstrasi yang dianjurkan oleh PERKASA menunjukkan ancaman keselanatan terhadap Guan Eng.

KEPALA HOTAK DIA!!!

Baru sikit demonstrasi dah kata ancam keselamatan Ketua Menteri KEPALA BANA dia?

Macam mana dengan demonstrasi 325 anjuran Don Zong yang hampir mencederakan Timbalan Menteri Pelajaran? Mana pula perginya suara anak Cina mengaku Melayu itu? Mana hilangnya suara anak Cina mengaku Melayu itu apabila demonstrasi-demonstrasi menentang kerajaan dibuat? Enapa idak pula mengatakan demonstrasi yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat mengancam keselamatan pemimpin UMNO dan BARISAN NASIONAL?

Bukankah Guan Eng juga yang mengatakan Demonstrasi BERSIH merupakan penyuburan demokrasi dan kerajaan tidak seharusnya menentang demonstrasi itu? Bukankah Guan Eng turut bersetuju dengan 'fatwa' Nik Aziz bahawa demonstrasi itu ibadat dan sama taraf dengan solat jemaah?

Takkan Zairil nak menentang pendapat Nik Aziz?

Masakan bila terkena ke batang tubuh sendiri, maka dikatakan demonstrasi itu adalah mengancam keselamatan pemimpin DAP khususnya Guan Eng? Sedangkan sepanjang sejarah hanya demonstrasi yang dianjurkan oleh DAP sahaja yang mencetuskan konflik kaumseperti pada 13 Mei 1969.

0 comments

Sunday, April 1, 2012

KAMELIA MAKIN SAKIT TAPI DITUDUHNYA SHAHRIZAT YANG SAKIT!!!!

Sunday, April 1, 2012

Nampaknya Naib Ketua Wanita UMNO, Kamelia Ibrahim sudah pun mempunyai sekutu baru untuk menghentam Shahrizat Jalil, ketuanya sendiri. Dzn menariknya sekutu baru Kamelia Ibrahim itu pula adalah seorang Cina DAP yang sangat berbangga dengan Cina malah tidak segan-segan mempamerkan dia adalah Cina walaupun sibuk nak mengenakan mana-mana pemimpin UMNO dengan slogan MALAYSIAN FIRST, CHINESE SECOND!

Yang dimaksudkan dengan Cina DAP totok itu adalah Nga Kor Ming, Ahli Parlimen Taiping juga seorang pencipta surah baru yang kemudian disambut takbir oleh pengikut PAS.

Kamelia mengulangi kata-katanya sebelum ini bahawa Shahrizat Jalil perlu melepaskan jawatan Ketua Wanita UMNO kerana Shahrizat adalah 'sakit'. Seruan Kamelia yang sebelum ini tidak pernah muncul menjalankan tugasnya selaku pemimpin Wanita UMNO, kemudiannya disambut oleh Nga Kor Ming menerusi TWITTER dan kemudian menimbulkan persoalan, adakah seruan Kamelia kali ini akan disambut dan didengar oleh orang UMNO.

ngakorming Wanita umno No.2 Dato Kamilia hari ini tegas bahawa Sharizat adalah Ahli UMNO yg "sakit" & mesti ditinggalkan. Adakah Org UMNO akan dengar?

Bertuahlah nampaknya Kamelia yang dijangka akan dicalonkan oleh mentornya di Kuala Kangsar dengan bantuan yang diperolehi daripada Nga Kor Ming.

Bukan mudah untuk melihat wakil UMNO bekerjasama dengan mana-mana pemimpin DAP. Jadi, benarlah kata Kamelia yang Shahrizat sedang sakit dan dia pula sedang sihat kerana mendapat bantuan daripada DAP. Tentu Kamelia kembang-kembang hidung apabila Nga Kor Ming memberi sokongan moral kepadanya walaupun seperti yang diketahui, DAP tidak pernah berniat baik terhadap Malaysia, Melayu-Bumiputera dan Islam.

0 comments

RUN NURUL IZZAH RUN... JANGAN TERKANGKANG SUDAHLAH!!!


Kalau tanya kepada orang di Lembah Pantai, siapakah Ahli Parlimen mereka, maka akan dijawablah oleh orang Lembah Pantai dengan bibir menjuih panjang sampai boleh disangkut baju bahawa wakil mereka ke Parlimen adalah Nurul Izzah anak perempuan kepada Anwar Ibrahim. Juih bibir mereka bukanlah disebabkan mengajuk Nurul Izzah yang mengenakan fesyen letak piring kat bibir macam satu suku kaum di Afrika.

Sebaliknya panjang juih bibir mereka adalah kerana terlalu meluat dengan gelagat anak sulung Anwar Ibrahim yang suatu ketika dahulu sangat glamer dengan earan Puteri Reformasi sekalipun reformasi yang dimaksudkan adalah membebaskan seorang pengamal homoseksual dan salah guna kuasa yang telah dilakukannya.

Mungkin sebagai anak orang kaya, maka perangai pun tidaklah semenggah walaupun ramai yang mengatakan Nurul Izzah ada muka yang cantik. Pejabatnya di Pantai Hill sekadar satu kemegahan untuk golongan muda PKR tetapi bukannya diwujudkan untuk membantu penduduk Lembah Pantai.

Kerana itulah apabila berlakunya kebakaran di Jalan Kubur tidak lama dahulu, Nurul Izzah sekadar menunggu tindakan daripada UMNO Lembah Pantai. Bila dah nak selesai, barulah Nurul Izzah sibuk cuba nak ambil nama konon-kononnya dialah yang punya kerja sehingga mangsa-mangsa kebakaran tersebut mendapat bantuan sewajarnya.

Taktik sebegitu tidak lagi berjaya, memandangkan penduduk Lembah Pantai tidaklah setolol yang disangkakan. Isyarat awal daripada penduduk dan pengundi ternyata tidak berpihak kepada Nurul Izzah dan PKR. Perasaan meluat dan marah para pengundi di Lembah Pantai telah mula menunjukkan jalan keluar kepada Nurul Izzah.

Dan kerana itulah para pemikir PKR telah merangka satu pelan besar untuk memastikan Lembah Pantai terus berada dalam genggaman PKR. Hasil daripada rumusan tersebut, Nurul Izzah akan dikeluarkan dari Lembah Pantai, sebaliknya yang bakal menggantikannya adalah Anwar Ibrahim sendiri. Nurul Izzah pula dilaporkan akan berpindah ke Permatang Pauh.

Nurul Izzah sebenarnya tidak bersendirian dalam kemelut ini. Hampir kesemua pemimpin tertinggi PKR yang gah dan masyhur akan dipindahkan dari kawasan yang mereka menangi pada PRU lalu termasuklah Khalid Ibrahim.

Secara tidak langsung amat jelas kelihatan sikap tamakkan kuasa untuk memudahkan Ketua Umumnya beraja di mata bersultan di hati. Segala ikrar dan janji untuk embantu danmemperjuangkan hak rakyat sekadar retorik untuk memujuk pengundi memilih PKR. Sebaliknya PKR tidak pernah berhajat atau merancang untuk membantu rakyat. Tidak hairanlah kalau sebarang masalah ditanyakan kepada mereka, dengan pantas sahaja mereka akan berkata... SEMUANYA SALAH UMNO!!!

0 comments

AWANG HITAM MATI KENA BELASAH SELEPAS CABUL TUKANG SAPU!!!


Berita tentang seorang Awang Hitam yang mati dibelasah oleh beberapa anggota RELA di Venice Hill, Batu 9, Hulu Langat dan rusuhan yang dilakukan oleh lebih kurang 200 Awang Hitam lain sehingga merosakkan harta awam, merupakan manifestasi kepada kebimbangan yang sudah lama disuarakan oleh pelbagai pihak tentang kumpulan ini.

Spesies manusia dari Benua Afrika itu seringkali menimbulkan masalah di mana-mana sahaja mereka berkampung. Dengan lagak seperti berada di tengah-tengah gurun yang dikelilingi oleh singa buas, Awang-Awang Hitam langsung tidak pernah takut dengan sesiapa pun, apatah lagi menghormati undang-undang Malaysia.

Mungkin bagi sesetengah pihak, berita ini adalah berita terpencil. Namun bagi mereka yang sudah pernah tinggal berjiran tetangga dengan Awang Hitam amat maklum dengan perangai kurang ajar dan biadap puak-puak ini.

Seharusnya Kerajaan melakukan sesuatu untuk menyekat Awang Hitam daripada terus bermaharajalela. Walaupun segelintir daripada mereka merupakan pelajar di negara ini, namun lebih ramai daripada mereka hanyalah penyamar yang berlagak seperti pelajar, hakikatnya mereka terlibat dengan pelbagai jenayah.

Awang Hitam merupakan kelompok imigran yang akan melahirkan baka baru di Malaysia apatah lagi, terdapat kegilaan di kalangan wanita-wanita Malaysia untuk menggunakan 'khidmat' Awang Hitam yang dikatakan bijak dan petah berbicara serta memujuk rayu berbanding rakyat tempatan.

Berapa ramai lagi yang akan menjadi mangsa sehingga pihak berkuasa baru mengklasifikasikan KES TERPENCIL sebagai kes yang benar-benar serius? Berapa ramai lagi mangsa Awang Hitam yang perlu dikorbankan sehinggalah pihak berkuasa di Malaysia baru tahu membuka mata dan mula memasang angan-angan untuk bertindak?

0 comments

PAKATAN KIAN TAKUT KEKALAHAN MENIMPA MEREKA DI SELANGOR!!!


Kalau kita rajin merayau-rayau dalam alam blogsphere, maka kita akan berhadapan dengan pelbagai isu yang sedang dibangkitkan oleh para pecacai Pakatan terutama yang berkenaan dengan di Selangor.

Kini sudah timbul cerita tentang bagaimana Suruhanjaya Pilihanraya sedang berusaha untuk memenangkan UMNO dan Barisan Nasional. Muncul juga cerita tentang jumlah pengundi yang tiba-tiba meningkat di kawasan-kawasan tertentu. Fakta tentang peningkatan jumlah pengundi baru tidak diambil kira, malah tentangan dan kebencian yang ditunjukkan oleh rakyat Selangor terhadap Pakatan Rakyat yang gagal menunaikan janji-janji mereka pada PRU 12 lalu, segaja tidak mahu diambil peduli.

Dari semasa ke semasa, kemuncak sokongan kepada Pakatan nampaknya telah bertukar dan menjadi telah bertukar menjadi trend menurun. Rakyat Selangor yang telah melihat kemampuan Pakatan Rakyat sekadar berjanji dan membuat retorika. Malah terlalu masalah yang dihadapi oleh rakyat Selangor gagal diselesaikzn oleh Pakatan Rakyat Selangor.

Masalah-masalah yang sebelum 2008, merekalah yang menjadi juaranya, kini bertukar menjadi Pakatan Rakyatlah yang menjadi nasi tambah kepada masalah yang sedia ada ditanggung oleh rakyat Selangor. Masalah sampah misalnya, menjadikan Pakatan Rakyat tidak ubah seperti lanun-lanun yang mengumpulkan dana dan peruntukan daripada kerajaan pusat untuk perut dan tembolok masing-masing.

Malah masalah banjir pula menjadikan Pakatan Rakyat sebagai tukang pembohong yang sangat tersohor dalam sejarah Malaysia. Lebih malang lagi, dalamsatu insiden banjir di Ampang, wakil rakyatnya, Zuraidah Kamaruddin membadut-badutkan dan memperolok-olokkan penduduk yang sedang ditimpa musibah.

Kepimpinan UMNO Selangor pula mula menunjukkan kesungguhan mereka untuk kembali menawan Selangor dengan pengaturan pelbagai program walaupun ramai yang beranggapan UMNO Selangor bermula dengan agak lambat.

Setidak-tidaknya, kelambatan itu menyebabkan para pemimpin UMNO Selangor dapat melihat lompong dan lompang. Manakala Pakatan Rakyat yang berasakan mereka sudah terlalu ke hadapan dan tidak dapat dikejar oleh UMNO, kini mulai melakukan kesalahan demi kesalahan.

Pelbagai tembelang skandal dan penyelewengan Pakatan Rakyat telah didedahkan. Hampir kesemuanya tidak mampu dijawab oleh Pakatan Rakyat secara rasional, sebaliknya jawapan standard yang mampu mereka berikan ialah, semua itu hanyalah tohmahan UMNO-BN semata-mata.

Mahu tidak mahu Pakatan Rakyat Selangor, terutama menerusi Khalid Ibrahim terpaksa menipu dalam banyak perkara, termasuklah dengan menyatakan kononnya duit Selangor lebih banyak berbanding sewaktu diperintah oleh UMNO-BN. Dan yang lebih menarik ialah apabila Khalid Ibrahim menjadikan duit pampasan Kerajaan Pusat kepada Kerajaan Selangor kerana pengambilan Putrajaya sebagai Wilayah Persekutuan, dimasukkan sebagai peningkatan perolehan di tangan Pakatan Rakyat.

Dan terbaru, perampasan tanah pertanian yang diusahakan dari zaman UMNO-BN oleh Khalid Ibrahim, membuka mata lebih ramai rakyat Selangor yang sebelum ini berkira-kira untuk percaya bahawa kerajaan Pakatan Rakyat sebenarnya tidak lebih daripada lanun yang gemar merompak dan merampas. Tanah yang diusahakan untuk pertanian tersebut sepatutnya dijadikan sebagai penjana pengeluaran makanan di Selangor, telah dirampas semata-mata kerana nilai pasir yang terdapat di dalamnya!

Disebabkan kesedaran yang semakin tinggi di kalangan pengundi dan rakyat Selangor, menjadikan Pakatan begitu takut akan kekalahan yang semakin hampir dengan mereka.

0 comments

Blog Archive

Labels