IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, March 10, 2012

ZURAIDAH KAMARUDDIN ADA KEISTIMEWAAN NI TAK... SOROK AYAM DALAM KEMALUAN?

Saturday, March 10, 2012

Gua tak terkedu sekejap bila tengok gambar-gambar nih.. Ada jugak manusia dalam dunia ni yang boleh terfikir idea mencuri macam tu yee..

Yang gua heran.., boleh pulak disumbatnya ayam tu dalam anu dia.., muat pulak tu..

Dunia.., dunia.. Makin pelik manusia sekarang sampaikan macam tu sekali perangainya..

Itu baru curi ayam.., lepas ni entah apa pulak yang dicuri dan disumbatkan dalam anunya tu..?



Read more: http://dinetfm.com/perempuan-curi-ayam-dengan-sorok-dalam-kemaluan/#ixzz1oiy4I6Pe

2 comments

ZURAIDAH KAMARUDDIN MENTEKEDAGHAH KOMISYEN 30% SAMPAH DI AMPANG!!!

Sekali lagi portal SEL13.COM membuat pendedahan menggemparkan. Pendedahan yang dibuat kali ini adalah tentang pengurusan sampah, pembersihan dan sisa pepejal yang melibatkan Majlis Perbandaran Ampang Jaya atau MPAJ.

Perlantikan kontraktor-kontraktor baru setelah kejayaan Pakatan Rakyat menghapuskan Alam Flora Sdn. Bhd. menyaksikan kantung Zuraidah Kamaruddin kembung dengan 30% komisyen daripada 36 orang kontraktor baru yang menjalankan tugas mereka di Ampang.

Pada bulan januari 2012, pihak MPAJ telah mengeluarkan tender terbuka bagi kerja-kerja pembersihan namun senarai syarikat sebanyak 36 buah syarikat telahpun dipilih secara ‘underground’ bagi setiap tender ditawarkan dan telahpun diwar-warkan secara rasmi pada bulan februari 2012 dimana akan mula menjalankan kerja-kerja pembersihan pada 1 mac 2012 dengan tempoh perkhidmatan selama tiga tahun dengan tambahan dua tahun. ( 3 + 2).

Maksud dipilih secara ‘underground’ adalah melalui prosedur awal iaitu pihak kontraktor akan mengambil borang permohonan di upen dimana borang tersebut setelah diisi akan dibawa bersama ketika bertemu dengan zuraida kamaruddin serta ahli majlis untuk mendapatkan tandatangan pengesahan. Dipercayai ketika inilah perbincangan menentukan pembayaran komisen sebanyak 30 peratus dari nilai tender akan diberikan kepada zuraida kamaruddin sebagai upah untuk permohonan tersebut terus dibawa ke pihak mpaj sebagai laluan mudah mendapatkan tender. (
SEL13.COM)
Dan menariknya, SEL13.COM turut memaparkan senarai 36 kontraktor pro-Pakatan yang telah dipilih oleh Zuraidah Kamaruddin secara personal!!!

0 comments

ANWAR SUDAH WAJAR BERKIRA-KIRA UNTUK MEMECAT RAFIZI RAMLI!!!


Rafizi Ramli memang kelihatan bersungguh-sungguh untuk menjejaki setiap langkah Anwar Ibrahim sehingga dia menjadi Anwar Ibrahim sepenuhnya. Rafizi Ramli berusaha meminta dan mewujudkan sesuatu fakta dengan sebebas-bebasnya sehingga kebanyakan mereka yang tidak berotak akan mudah mempercayai setiap yang diperkatakannya.

Pengarah Strategik PKR ini pernah dimalukan menerusi penjelasannya tentang tempoh kehilangan Anwar Ibrahim yang dikaitkan dengan penyetubuhan China Doll dalam rakaman video yang sangat terkenal itu. Setelah penjelasannya yang cuba membodoh-bodohkan rakyat Malaysia dijawab, Rafizi Ramli akhirnya terpaksa akur dan tidak lagi memperkatakan tentang kehilangan Anwar Ibrahim dalam tempoh 'lelaki yang kelihatan seperti Anwar Ibrahim' di dalam video berkenaan begitu beria-ia menyuntut China Doll dalam ACARA BEBAS.

Kemudian, Rafizi Ramli cuba mengaitkan Shahrizat Jalil dengan NFCorps yang berakhir dengan Rafizi terpaksa mencari pelbagai alasan untuk menyelamatkan persepsi terhadapnya setelah Shahrizat Jalil menyamannya.

Kini Rafizi Ramli kembali semula dengan isu baru tetapi lebih menarik dalam usaha mengurangkan kredibiliti Perdana Menteri dan memusnahkan imej Rosmah Mansor yang cuba dimusnahkan dari awal lagi oleh Anwar Ibrahim dan konco-konconya.

Rafizi mendakwa dia mempunyai bukti-bukti kukuh yang menunjukkan majlis pertunangan anak Perdana Menteri telah menggunakan wang rakyat. Dia mendesak Perdana Menteri dan isteri Perdana Menteri mengakui tuduhannya itu.

Bagaimanapun, portal www.suarapakatanrakyat.com membuktikan yang Rafizi tidak lebih daripada seorang pembohong besar. Rafizi membuat tuduhan hanya berdasarkan SEBUTHARGA oleh Hotel Shangri-La.

Bukti pembohongan yang dilakukan oleh Rafizi Ramli boleh anda baca DI SINI.

0 comments

CHINA DOLL KENA DENDA 60 SEN KERANA MELACUR!!!

Seorang wanita warga China mengaku bersalah kerana melacur telah didenda sebanyak 10 rupee oleh Mahkamah Sri Lanka. Denda itu adalah hukuman maksimum di bawah undang-undang 1841.

Wanita berkenaan telah ditahan dan didakwa di bawah Ordinan Vagrants dari era kolonial Britih yang menentang pelacuran, lapor akhbar yang berpangkalan di Colombo, Financial Times.

"Selepas mengambil kira undang-undang sedia ada, Majistret Kanishka Wijeratne mengarahkan wanita China itu untuk membayar denda berjumlah 10 Rupee," lapor akhbar terbabit.

Hukuman berkenaan telah menyebabkan Ketua Inspektor Polis Mangala Dehideniya berang dan menganggap denda tersebut menghina pihak polis yang telah mengeluarkan kos yang besar untuk penahanan dan pendengaran kes di mahkamah.

Chinasexdoll


0 comments

HASAN ALI HINA MAHFUZ OMAR YANG NAK JADI PERDANA MENTERI DI MERBOK!!!


Hasan Ali telah ke Tanjung Dawai dan mendapat sambutan yang sangat luar biasa. Jumlah hadirin yang datang ke Tanjung Dawai untuk mendengar ceramah Hasan Ali adalah sekitar 8,000 orang.

Di Tanjung Dawai, Hasan Ali memperkatakan tentang Mat Sabu, Khalid Samad, Rani Osman dan beberapa nama lain yang dikategorikannya sebagai PARASIT PAS. Hasan Ali juga melabelkan Anwar Ibrahim sebagai KEPALA KERETAPI.

Tanjung Dawai berada dalam taklukan PAS menerusi penyandang DUN, Hamdan Khaleb. Tonton dan dengar ceramah Hasan Ali di Kedah.

Tetapi yang paling menarik ialah apabila Hasan Ali mengumumkan yang dia akan MENYAMAN Mahfuz Omar pada minggu hadapan setelah Mahfuz Omar menfitnahnya menerima dana bantuan daripada Kementerian Belia dan Sukan sebanyak RM30 juta bagi menggerakkan ceramah-ceramahnya di seluruh negara.

Tonton dan amat-amati video di bawah.


0 comments

VIDEO TERANG-TERANG MENGHINA ISLAM!!!

Semakin hari, semakin terang-terangan agama Islam dihina dan diperlekehkan oleh kaum kafir. Kemajuan teknologi telah menyebabkan mereka menggunakan kesempatan itu untuk menzahirkan apa yang mereka pendam selama beratus-ratus tahun.

Anehnya, pada masa yang sama, terdapat sekelompok umat Islam yang amat prihatin dengan golongan yang tegar menentang dan memburuk-burukkan Islam ini. Sebab utamanya hanyalah kerana UNDI PILIHANRAYA.

Satu lagi video penghinaan terhadap Islam, al Quran dan Allah Taala dimuatnaik oleh golongan berkenaan yang dipercayai 'bermata sepet dan kiasu' berdasarkan kepada tutur kata dan loghatnya ke YOUTUBE.

Mungkin mereka kini menyedari bahawa UNDI mereka amat penting, maka bebaslah mereka berbuat apa-apa pun memandangkan golongan dari umat Islam yang terdesak akan membela mereka habis-habisan.

Sekurang-kurangnya dengan ayat, MEREKA TIDAK FAHAM ISLAM SEBAB MEREKA BUKAN BERAGAMA ISLAM... dan SEMUA INI SALAH UMNO!!!

Tontonilah video di bawah. Dan sedarilah, sekiranya anda tertawa dan terhibur dengan video di bawah, ada sesuatu yang tidak kena dengan iman serta akidah anda!



1 comments

RAFIZI RAMLI MAKIN KELAM-KABUT TAPI CUBA NAK TUTUP TAKUTNYA!!!


Rafizi Ramli dan Zuraidah Kamaruddin membuat saman balas terhadap Shahrizat Jalil dengan alasan, bimbang Shahrizat Jalil akan melengah-lengahkan masa perbicaraan bagi mengelakkan pemimpin penting BN dan dokumen penting didedahkan di mahkamah.

Sekali dengar bunyinya macam orang hebat sangat. Macam berani sangat si Rafizi Ramli nih... macam yang orang kata, API LAWANNYA API...

Salah atau benar, bukannya perkara penting bagi manusia seperti Rafizi Ramli. Sebaliknya yang dipentingkan adalah promosi dan publisiti. Bila dah buat saman balas, Rafizi Ramli dengan sokongan para pecacai Pakatan Rakyat akan mempropagandakan tentang keberanian dan kehebatan PKR.

Anehnya, Rafizi Ramli terlupa, dia sebenarnya disaman oleh Shahrizat Jalil kerana menfitnah. Dan dia perlu mempertahankan dirinya dengan memberikan keterangan yang berjaya membuktikan keterkaitan Shahrizat Jalil dengan NFCorp.

Yang dibicarakan nanti adalah Rafizi Ramli dan Zuraidah Kamaruddin, bukannya NFCorps!

Semakin ketara yang kita boleh lihat bagaimana Rafizi Ramli sedang ketar-ketar ketakutan. Dan tidak setakat Shahrizat Jalil sahaja yang membuatkan Rafizi Ramli seperti orang yang dikejar lembaga hitam, kini muncul pula masalah yang dicetuskannya dengan Pejabat Perdana Menteri.

Pejabat Perdana Menteri menuntut maaf daripada Rafizi Ramli dan pembuktian kononnya Perdana Menteri telah menggunakan wang kerajaan untuk majlis pertunangan anak perempuannya pada 17 Jun tahun lalu. Penjelasan berhubung perkara ini telah disiarkan oleh portal mynewshub.my.

Jenuh ketar ler si Rafizi yang terpaksa mencari pelbagai idea dan alasan lain untuk menunjukkan yang dia jenis bertelur dan tak takut apa-apa pun. Tetapi semakin dia berbuat macam tu, semakin banyak pula kekantoiannya!!!

0 comments

Friday, March 9, 2012

MENCURI PUNYA FASAL, GADIS DITELANJANGKAN DI TENGAH-TENGAH JALAN!!!

Friday, March 9, 2012
Kerana kantoi mencuri HP gadis cantik ini dipukul beramai-ramai dan bahkan di bogelkan dengan paksa oleh sekumpulan gadis lain. Usaha penentangan nampaknya sia-sia, dengan cara paksa sekumpulan gadis tersebut mengoyakkan pakaian awek tersebut








0 comments

PELACUR ARAB DAH SEMAKIN RAMAI DI MALAYSIA... DAN SEMAKIN JELITA!!!

Perlaksanaan undang-undang yang longgar menyebabkan ramai gadis arab yang cantik meniaga body di Malaysia.Lagipun pelanggannya orang arab juga.Kalau di negara mereka hukuman yang mengerikan menakutkan mereka.Kalau di Malaysia mereka bebas tayang body untuk berniaga.Perniagaan maruah yang menguntungkan ini menyebabkan semakin ramai gadis-gadis cantik ini bekerja disini.


Gadis Asia Barat kini mula menjadikan Malaysia sebagai lokasi kegiatan pelacuran berikutan permintaan tinggi daripada pelancong asing dari rantau itu dan juga lelaki tempatan. Kegiatan tidak bermoral itu terbongkar apabila polis berjaya memberkas beberapa gadis Arab yang terlibat dalam aktiviti pelacuran di sekitar ibu negara sejak awal tahun ini.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan (gambar) berkata, kehadiran ramai pelancong Arab sejak kebelakangan ini telah menyebabkan permintaan terhadap pelacur asing terutama dari negara sama dengan mereka turut meningkat. Beliau berkata, pelacur dari negara Asia Barat seperti Syria, Iran, Yemen dan Maghribi memilih Malaysia untuk mencari rezeki kerana kegiatan itu haram dilakukan di negara sendiri.


Pelacuran memang diharamkan di negara-negara Asia Barat yang majoriti penduduknya beragama Islam dan mengamalkan undang-undang hudud. Sesiapa ditangkap kerana melacur akan dijatuhi hukuman rejam sampai mati. Sebab itu, gadis-gadis dari negara berkenaan memilih negara luar seperti Malaysia untuk melacur, katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di pejabatnya di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman di sini baru-baru ini. Menurut Abdul Jalil, pelacur dari negara Asia Barat tidak memerlukan sindiket untuk mengurus kemasukan dan operasi mereka di negara ini kerana mereka boleh bergerak sendiri mencari pelanggan.


Beliau berkata, mereka biasanya datang sebagai pelancong atau menggunakan pas pelajar untuk memasuki negara ini. Katanya, di negara ini, mereka akan mencari sendiri pelanggan di kalangan lelaki sebangsa yang ditemui semasa mengunjungi pusat-pusat hiburan atau pusat beli-belah.


Pelanggan utama kepada pelacur dari Asia Barat ini ialah jejaka Arab yang melancong ke negara ini tetapi ada juga lelaki tempatan yang mendapatkan perkhidmatan mereka kerana mahu merasai kelainan,ujarnya. Abdul Jalil berkata, bayaran dikenakan oleh pelacur berkenaan juga lebih mahal berbanding wanita-wanita tempatan dan negara asing yang lain iaitu antara RM500 dan RM1,000.


Katanya, polis menghadapi kesukaran untuk mengesan aktiviti pelacuran membabitkan wanita-wanita asing itu kerana mereka memasuki negara ini secara sah manakala usaha mendakwa mereka di mahkamah selepas ditangkap juga sukar jika tanpa bukti yang kukuh. Katanya, tangkapan pertama membabitkan pelacur dari negara Asia Barat dibuat pada 19 Januari lalu melibatkan 19 gadis Syria, dua Iran dan seorang Yemen.


Minggu lalu, kita memberkas 30 lagi pelacur asing di sebuah kelab di Jalan Sultan Ismail. Dalam serbuan ini, selain gadis Uzbekistan, kita menemui pelacur dari Iran dan Maghribi.Pemeriksaan mendapati mereka memiliki pas pelajar tetapi menyalahgunakan untuk melacur

SUMBER: XLUPA.COM

0 comments

LAGI MELAYU MURTAD YANG KURANG AJAR... DIKOYAKNYA LEMBARAN AL QURAN UNTUK TUJUAN HINA!!!

Korang jangan terkejut. Ini orang melayu beb. Orang neh dipercayai dilahirkan sebagai islam. Dan diberitakan bahawa emak dia bertudung litup [info rakan fb. Betul ke tak betul aku taktahu]. Lihat gambar di bawah neh :

Baca lah komen2 yang menyakitkan hati di bawah neh pula
Alquran jadi mangsa. Mungkin dia marah orang tarbiah dia. Almaklumlah dia dipercayai murtad [masih belum sahih]. Memanglah kena tarbiah balik. Bukan paksa2 suruh percaya islam. Tapi kalau umat islam dah murtad memang wajib melalui sesi tarbiah. Dah bengang, maka Alquran dia koyakrabakkan dan sebar di twitter.

Misi melepaskan kemarahan lah tue. Tah hapa2. Allah swt soal ko balik di akhirat sana nanti weh. Di dunia memang lah ko bangga2 kutuk2 Allah swt, Alquran dan Nabi saw.
Lihat bawah neh pula

Ko nak murtad [andaian sahaja] ka apa ka, tak boleh ka jangan menghina agama islam? Itu pasal umat islam marahkan ko neh. Lihat kat bawah lagi

Mengaku bangsa melayu pula tue. Dia yang rosak, dia kata kita pula rosak. Ada ramai orang murtad di malaysia. Tapi tak semua mereka menghina islam. Mereka murtad tapi mereka diam2. Yang budak neh, dah lah dipercayai murtad, bising2 pula segala bagai..

Ejek2 orang dengan aksi ****h dan upload di internet. Konon nya nak perli orang yang beragama lah tue. Maybe gak dia nak menghina orang yang bertudung, etc. Dan makian terhadap Allah swt dah jadi macam kewajipan dia pula. Tak habis2. Macam marahkan sesuatu. Hairan aku.

Kalau yang neh aku tengok memang ada ciri2 hajjah sitt lah dari segi gaya bahasa dan segala bagai. Perangai pun semacam dan kaki mencarut2 no 1. Sejibik macam hajjah sitt. Tapi dia neh orang singapore. Bukan orang malaysia. Hobi dia memang maki Allah swt. Dan dengan citer persatuan orang islam singapore sedang memerhatikan dia.

Nota : Nama dia macam nama orang islam. Sebab itu aku gunakan perkataan murtad. Andai salah sila betulkan. Dan lagi satu gambar2 dia tue original. Bukan di edit. Gambar2 tue dipetik dari fb + twitter dia dan digabungkan dengan komen2 dia yang menghina islam….


0 comments

BETUL KATA ANWAR, MAHATHIR ADALAH PEMUJA ZIONIS!!!

Mampus hidup balik tujuh ratus kali pun, Anwar tidak akan mengaku yang pernah mengutus surat meminta bantuan Soros untuk menjahanamkan Malaysia. Sebaliknya dia akan tuduh, Mahathir yang memberitahu Israel bahawa negara ini mengamalkan kebebasan beragama dan menjamin hak rakyatnya yang pelbagai dalam bentuk dakwah kepada Zionis agar negara haram itu sedar mereka sebenarnya bangsa penumpang di tanah Palestin, sebagai penagih dana Zionis tegar.

Dalam ceramahnya di Permatang Pauh sebagaimana yang dilaporkan oleh Sahabat Blogger Media Permatang Pauh, Anwar teang-terangan membohongi khalayak yang mendengar ceramahnya tanpa rasa segan silu.

Barangkali Anwar Ibrahim beranggapan khayalak yang khayal dengan ceramahnya itu adalah dari jenis bodoh tongong, yang tidak mengakses sebarang maklumat daripada sebarang media kecuali yang berkaitan dengan mana-mana enjin propaganda Pakatan Rakyat yang sudah tentu tidak akan menceritakan mahupun mendedahkan tentang pertalian, hubungan dan keakraban Anwar Ibrahim dengan tokoh-tokoh Zionis dunia.


Apa penjelasan Anwar Ibrahim berkenaan hubungannya dengan Paul Wolfowitz yang cukup terkenal sebagai perancang serangan ke atas Iraq dan pembunuhan berjuta-juta rakyat Iraq? Bukankah Anwar Ibrahim juga yang menjadi orang hubungan yang meletakkan gundik Wolfowitz dengan gaji berjuta dollar sekaligus menjadikan Anwar Ibrahim sebagai seorang anak emas dan kepercayaan Zionis?

Bagaimana pula Anwar Ibrahim dapat menjelaskan tentang hubungannya dengan tokoh-tokoh Zionis dunia dalam pelbagai pertubuhan seperti RAND dan sebagainya? Dan bagaimana pula dengan George Soros yang menjadi pendana utama PKR apabila Tian Chua dan Elizabeth Wong menemuinya untuk mengambil cek dana daripada penyangak matawang itu?

Anwar Ibrahim fikir dia tersangat hebat. Dia fikir, pembohongannya akan terus tertutup selama-lamanya. Anwar Ibrahim fikir, Allah Taala tidak ada di dunia ini.

Dan mungkin kerana itulah, Anwar Ibrahim tidak segan silu menjadi lebih Hindu daripada orang Hindu ketika menyambut Perayaan Ponggal beberapa minggu lepas!

0 comments

RAFIZI RAMLI MEMANG CARI FASAL DENGAN SEMUA BENDA!!!

Dengan menggunakan ilmu dan kepakarannya, Rafizi Ramli telah berjaya mengorek rahsia perbankan Pengerusi NFCorps, Mohammad Salleh Ismail. Namun, dalam keseronokannya dapat menunjukkan kepada umum betapa miskinnya Salleh Ismail yang hanya mempunyai baki dalam akaun simpanan berjumlah RM421, tetapi mampu membeli aset-aset yang luar biasa harganya, Rafizi Ramli membuat kesilapan terbesar.

Pertama, dia mendedahkan dan membenarkan tentang ahli DAP yang diambil bekerja sebagai Pengurus Pemasaran dengan NFCorps yang kemudian melarikan pelbagai dokumen dalam bentuk soft-copy yang kemudiannya menjadi sumber maklumat utama Rafizi. Kedua, Rafizi Ramli dengan sengaja mencabar undang-undang negara, khususnya BAFIA Act yang memperuntukkan hukuman penjara selama 3 tahun dan denda RM3 juta.

So Rafizi Ramli ... lu sekarang ni dah babitkan dua bank yang bakal dikenakan tindakan mahkamah kerana melanggar BAFIA Act 1989 berkenaan Sekatan, Kerahsiaan, Kesalahan dan Penalti.

Silap gaya lesen perbankan bank-bank berkenaan boleh ditarik balik oleh Bank Negara Malaysia. Pernah terfikir apa yang bakal terjadi kepada pekerja dan pelanggan bank sekiranya lesen perbankan ini ditarik balik?

Menteri mana yang bagi kelulusan pada you Rafizi Ramli untuk mendapatkan maklumat sulit pelanggan dari sesebuah bank?

Barangkali Rafizi Ramli tidak terfikir beliau juga terbabit dengan kesalahan dan penalti yang dikenakan dibawah akta ini. Hukuman penjara selama 3 tahun dan denda RM3 juta. (
DI SINI)

Bodoh juga Rafizi Ramli yang pernah menempelak Noh Omar kononnya Noh Omar tidak setaraf dengannya memandangkan dia adalah seorang akauntan sedangkan Noh Omar pula tidak.

Yang pastinya, tindakan Rafizi Ramli membuat pendedahan kali ini, turut melibatkan dua buah bank yang kalau disaman oleh Mohammad Salleh Ismail dan NFCorps, pasti akan menyebabkan SAMAN TIGA PERSEGI boleh dilihat oleh rakyat Malaysia.

Jadi, adakah Salleh Ismail dan NFCorps akan mengambil tindakan saman atau terus mendiamkan diri sepertimana yang sering mereka lakukan selama ini selain menerima apa-apa sahaja tuduhan serta tohmahan yang dilemparkan oleh para pemukim Pakatan Rakyat?

1 comments

PULAK? BUKAN SEBAGAI KERAJAAN ISLAM, KENA AMBIL TAHU SEMUA BENDA KE?


Kerajaan Negeri tidak campur tangan dalam isu membabitkan seorang lelaki yang didakwa menipu empat isterinya untuk bertindak di luar kewarasan dengan menambah dua lagi isteri.

Exco Kerajaan Negeri, Wan Ubaidah Omar berkata, perkara itu perlu diserahkan kepada mahkamah untuk menentukan keputusan sewajarnya.

“Secara umumnya apabila berlaku perkara seperti ini, individu terlibat boleh disifatkan sebagai jahil agama, seolah-olah tidak tahu dia hanya boleh berkahwin sehingga empat sahaja, namun dalam kes yang dilaporkan itu kita tidak pasti mengenai statusnya sama ada dia sudah
menceraikan mana-mana dua daripada isterinya sebelum berkahwin,” katanya ketika diminta mengulas mengenai perkara berkenaan.

Wan Ubaidah ditemui media selepas merasmikan Rumah Perlindungan Wanita Sinar Harapan Kerajaan Negeri Kelantan di Jalan Taman Kurnia Jaya di sini, semalam.

Kelmarin, media melaporkan seorang lelaki berusia lingkungan 50- an dengan bermodalkan air liur dan putar belit begitu licik menipu empat isterinya bagi membolehkan dia menambah dua ‘cawangan’ lagi. Lelaki itu didakwa mengahwini isteri kelima di negara jiran pada Mac tahun lalu dan selang sebulan selepas itu mengahwini pula seorang wanita berstatus janda di tempat sama.

Dalam perkembangan lain, Wan Ubaidah yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita dan Keluarga berkata, banyak kes melibatkan keganasan terhadap wanita dan keluarga di negeri ini tidak dilaporkan.

Sambil menyuarakan kebimbangannya, Wan Ubaidah berkata, perkara itu berlaku apabila ia melibatkan keluarga sendiri, selain rasa takut dan kasih sayang yang masih bersisa kepada si pelaku.

“Hanya 10 peratus sahaja daripada kes berkenaan dilaporkan kepada pihak berkuasa seperti polis, hospital dan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), manakala selebihnya disembunyikan atas alasan tertentu,” katanya.

Beliau berkata, berdasarkan perangkaan Pusat Sehenti Jabatan Kecemasan dan Trauma Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII), jumlah kes melibatkan keganasan terhadap wanita meningkat setiap tahun.

“Keadaan ini turut membimbangkan Kerajaan Negeri dan langkah-langkah mengatasinya giat dilaksanakan termasuk mewujudkan pusat berkenaan yang dilancarkan isteri Menteri Besar, Datin Tuan Sabariah Tuan Ishak hari ini (semalam),” katanya yang juga Adun Kijang.

Ulasan TFK:
Ketika ahli-ahli PAS ditarbiyyahkan bahawa Kerajaan bertanggungjawab terhadap semua perkara yang melibatkan rakyat, lain pula ulasan yang diberikan oleh Kerajaan Negeri Kelantan berhubung perkara ini. Kalau setiap kesalahan yang dilakukan oleh rakyat Malaysia, diletakkan ke bahu UMNO dan Barisan Nasional, mengapa pula lelaki beristeri enam di Kelantan yang ditakrifkan sebagai Negeri Tadahan Wahyu, tidak dipertanggungjawabkan kepada Kerajaan Negeri sebaliknya kepada Mahkamah?

Inilah yang dikatakan CAKAP TIDAK SERUPA BIKIN. Tang orang, pandai menyebut tetapi tang diri sendiri, pandai pula mengelak.

0 comments

SELCAT PATUT SAPINA NOH OMAR!!!

Pelik sungguhlah keadaan di Selangor yang serba maju dan kepimpinan negerinya yang sangat kuat menipu!

Ketika MP Kapar buat tuduhan terhadap skandal pasir di Selangor, kelam-kabut SELCAT hantar sapina meminta MP Kapar menghadap mereka untuk memberikan keterangan. Tetapi apabila Noh Omar mendakwa wujudnya beberapa skandal dan penyelewengan, SELCAT langsung tidak bertelur untuk menghantar sapina kepada Noh Omar.

Sebaliknya Khalid Ibrahim dan pecacai Pakatan Rakyat duk bising kononnya Noh Omar takut dan tidak ada bukti untuk menyokong dakwaannya.

Mengapa agaknya SELCAT tidak mahu menghantar sapina kepada Noh Omar? Mengapa agaknya SELCAT tidak mengarahkan Noh Omar menghadap mereka untuk memberikan keterangan berhubung dakwaannya sedangkan SELCAT mempunyai dua pilihan tersebut untuk membolehkan Noh Omar DIMALUKAN secara lebih realistik?

Sebaliknya mengapa pula Khalid Ibrahim lebih gemar menyalak di luar gelanggang dan tidak mengikut prosedur yang Pakatan Rakyat sendiri susun menerusi SELCAT?

Yang kesiannya, para pecacai Pakatan Rakyat yang tongong-tongong dan tidak tahu apa-apa, tetapi berlagak macam tahu banyak benda... melalak mengikut nada tuan besar mereka. Kan ke lebih elok kalau para pecacai Pakatan Rakyat mendesak agar SELCAT hantar sapina kepada Noh Omar.

Lagipun, takkanlah Noh Omar nak terjah ke DUN Selangor sedangkan dia adalah Ahli Parlimen... ini bukan kedai kopi atau bilik di kondominium yang digunakan oleh Anwar Ibrahim untuk meliwat mangsanya!!!

0 comments

KAHWIN IBU TUNGGAL DAPAT RM1000 TAPI TAK LAKU... SALAH ALI RUSTAM!!!

Ketua Menteri Melaka, Ali Rustam memang kreatif. Diberinya insentif RM1000 kepada mana-mana lelaki yang sudi berkahwin dengan ibu tunggal dan RM500 kepada pasangan remaja yang berkahwin bagi mengelakkan perzinaan serta pembuangan bayi.

Bagaimanapun, kedua-dua program tersebut tidak mendapat sambutan. Hanya enam orang lelaki yang terlibat dalam program mengahwini ibu tunggal di Melaka pada tahun lepas. Manakala pasangan remaja pula hanya melibatkan dua pasangan sepanjang tahun lalu.

Dan walaupun program tersebut kelihatan seperti gagal, Ketua Menteri dalam ucapannya di Sidang DUN menegaskan, program berkenaan akan tetap diteruskan.

Ali Rustam seharusnya tahu dan sedar, kalau setakat nak berkahwin dengan ibu tunggal, memang tak ada yang mahu, terutama kalau ibu tunggal itu mempunyai anak yang berderet-deret. Malah pak lebai, pak haji dan segala macam pak berserban serta berjubah pun, tak hingin nak meminang ibu tunggal yang ada anak berderet-deret dan masih kecil.

Lainlah kalau yang masih bergetah, dagu tak menggelambir, kulit muka masih cekang dan bibir pun tak banyak pecah. Kalau yang tu, belum habis sekolah pun, dah pakat duk melangut bawah tangga nak pinang untuk dijadikan isteri kedua, ketiga atau keempat.

Sunnah berkahwin lebih dari satu sudah tidak mengikut sunnah Nabi s.a.w dan para Sahabat r.a. Tengok sahajalah kaum yang menggelarkan mereka sebagai PEJUANG ISLAM dan ULAMA... terutama yang berbini banyak... semuanya pakat duk cari anak dara dan kalau boleh, nak dapat yang AUTHENTIC DARA bukannya sekadar jenama DARA tetapi tidak ada dara.

Program berkahwin dengan ibu tunggal yang dianjurkan oleh Kerajaan Negeri Melaka itu, sampai bila-bila pun tidak akan berjaya, melainkan jikalau seorang lelaki itu benar-benar tahu apa fungsi dan tugasnya sebagai lelaki di muka bumi ini!!!

0 comments

WANITA DIBOGELKAN, DICURAH MINYAK DAN DIBAKAR OLEH ORANG RAMAI!!!

Alejandra Maria Torres duduk di atas sebatang jalan dengan seluruh tubuh berlumuran darah akibat dibelasah, kemudian disiram dengan minyak dan dibakar selama beberapa minit di Guatemala City. Sebelum itiu, dia telah ditelanjangi sehingga ke pinggang. Pun begitu, dia sempat memohon belas daripada orang ramai yang telah membelasahnya.

Maria Torres adalah sebahagian dari geng bersenjata yang cuba merompak penumpang bas di Guatemala City.

Tetapi ketika dia cuba untuk melarikan diri dari penumpang dia tertangkap dan ditelanjangi, dipukuli dan sebelum disiram dengan minyak dan membakarnya.

Polis memadamkan api dan menangkap dia. Tiga Temannya melarikan diri di Guatemala City.
Hukuman daripada orang ramai sering terjadi di Guatemala. Pada tahun lalu, orang ramai telah menyerang lebih dari 250 orang, setidaknya 40 orang telah meninggal dunia.

Penumpang bas umum menuduh Torres dan tiga orang, yang melarikan diri dengan berjalan kaki, dalam perompakan bersenjata

Penjahat adalah sasaran paling sering dihukum oleh orang ramai tapi kadang-kadang mereka juga menjtuhi hukuman kepada pegawai, termasuk hakim yang mengeluarkan keputusan kes pemerkosaan yang dianggap oleh masyarakat tidak adil.

Hukuman orang ramai berasal dari perang sivil dari 1960-1996 .Kebanyakan mereka dari petani.

SUMBER


0 comments

BUKA TUDUNG, BENARKAN BUAH DADA DIRAMAS, CARA RAIKAN HARI TERAKHIR PERSEKOLAHAN!!!

Perempuan bertudung itu pasrah ketika kawan-kawan lelakinya memotong skirt kelabunya secara bergilir-gilir. Skirt kelabu yang panjangnya hingga di bawah buku kaki itu dipotong berganti dengan gunting hingga di atas lutut.

Pelajar lain kelihatan membuka tudung, lalu mewarna rambut mereka, kemudian berpose "hot" dengan kamera handphone.

Tak cukup hanya potong skirt dan membuka tudung, selepas itu pelajar-pelajar SMA itu berjalan secara berpasangan. Mereka bergandingan tangan, duduk mesra berpelukan di pinggir pantai.

Itulah suasana Sambutan kelulusan di Pantai Talang Siring, Teluk Larangan, daerah Pamekasan.. "Saya belum tahu lulus atau tidak kerana surat kelulusan dihantar terus ke rumah, tapi ya memang begini caranya, ikut tradisi," kata Miftahul Khoir, salah seorang pelajar.
Jom kita saksikan Sedikit gambarannya...cekidot...








1 comments

WANITA DIBOGELKAN DAN DIMALUKAN DI KHALAYAK RAMAI KERANA MENCURI!!!


Seorang wanita dibogel dan dimalukan di depan khalayak ramai setelah dia ditangkap mencuri di China.\Orang ramai mengoyak pakaiannya dan menulis “saya pencuri” dalam karakter Cina dengan menggunakan marker di belakang badannya.

Insiden memalukan itu berlaku di Kota Taizhou, timur China.Satu sumber online mengatakan pencuri tersebut juga diseksa secara fizikal. Dia terpaksa mengikat dadanya dengan menggunakan kain buruk untuk mengelak dibogel.Setelah puas menyeksa pencuri wanita itu, orang ramai memanggil polis untuk tindakan lanjut.Insiden ini menarik perhatian pelbagai pihak terutama komen-komen dari pengguna internet seluruh dunia.
Seorang pengguna internet mengatakan hukuman seperti itu memang sesuatu yang biasa berlaku di Taizhou.
Penduduk setempat sering menghukum dengan memalukan pencuri di khalayak umum dan melakukan
kekerasan fizikal sebelum membuat laporan polis.Insiden sama turut berlaku tahun lepas apabila seorang pencuri dilucutkan pakaian sehingga ke pinggang sebelum diarak di jalan. Perkataan ‘pencuri’ turut ditulis di badannya.Kejadian seumpama ini menaikkan kemarahan ramai pengguna internet yang berpendapat kurangnya polisi dan hukuman yang tepat di Taizou merupakan penyebab kejadian berulang.Manakala satu pihak lagi mengatakan hukuman yang tidak efektif dari pihak berkuasa dalam mencegah jenayah turut menyumbang kepada kejadian ini. Sumber : www.malaysiasensasi.net





0 comments

Thursday, March 8, 2012

KALAU PAKATAN PERINTAH MALAYSIA, SETIAP SAAT RAKYAT KENA MENDERMA UNTUK PEMIMPIN NEGARA!!!

Thursday, March 8, 2012

Apa yg berlaku pada MB Kedah adalah merupakan bayangan apa yg akan berlaku pada PM berbangsa Melayu yg akan dilantik jika PAKATAN menang!!

Bekas MB Perak, seorang bangsa Melayu beragama Islam, pun sebenarnya boneka sptmana MB Kedah hari ni..tapi ianya tidak nampak ngan jelas!! pada hal keputusan2nya jelas2 nampak dibayangi oleh sesuatu...

MB Selangor sekarang ni, seorang bangsa Melayu beragama Islam, tindak-tanduknya juga seolah2 dibayangi oleh sesuatu..

PAS walaupun kononnya dipimpin oleh ulamak..tapi Presidennya dan Mursyidul Amnya juga seolah2 dikuasai oleh sesuatu..

Sapakah sesuatu tersebut..atau siapakah orangnya!!

Adalah pelik PAS memecat seorang ahlinya yg berpengaruh, seseorang yg dianggap berpengetahuan agama ..hanya ngan petikan hujung jari saja. Taatnya pada sesuatu atau seseorang ni, keputusan diambil ngan pantas tanpa sebarang tindakan pergantungan atau apa2 amaran..PAS sanggup menelan padah atas tindakan mereka!!

Bayangkan apa yg akan berlaku jika PAKATAN menang PRU13!! Ramai penyokong2 PAKATAN beragama Islam dan berbangsa Melayu akan bersorak dan bertakbir kerana kemenangan mereka...yg mana kemudian mereka kena akur dan tunduk ngan apa saja tindakan bakal PM mereka..PAS akan mati2 yakin bahwa PM mereka adalah ulamak yg berpandukan AQ dan Sunnah..dan terus bertakbir dan bertakbir walaupun ngan air mata yg berlinang kesal..
spt hari ni ..mulut maki hamun dan kata itu haram ni haram, tapi mulut yg sama menelan apa2 diberikan malah berebut2 dan selepas menelan..bukan terima kaseh diucapkan malah ngan caci dan maki hamun jua..dan yakin tulah cara berlandaskan AQ dan sunnah..

Nak buat camner..kena taat pada ulamak..nak masuk syurga..

Fikirkan bagaimana kisah sekeluarga hilang anak daranya pada "alim" kerana harap keampunan Allah swt dan keafiatan anaknya..serah anak pada pada "ustaz" tersebut.

Kelak bangsa Melayu yg beragama Islam akan "korbankan" maruah bangsa, kesucian Islam pada "ustaz"...PM mereka.

Kita diseru ikut Nabi saw..bukan mana2 alim dan bukan mana2 ustaz..ustaz dan alim hanyalah memberi panduan utk manusia ikuti nabi saw..bukan mengajak menyokong mereka, bergantung ngan mereka, pelihara dan sanjung mereka!!

Salah seorang imam besar dari 4 imam dalam Sunnah Wal Jamaah, pernah dipenjara dan dihukum pukul oleh salah seorang Khalifah..tiada berlaku rusuhan, demo, atau penumpahan darah..
pada hal dia adalah ulamak besar dan jadi rujukan sepanjang zaman..

Dibandingkan ngan mana2 "ustaz" dan mana2 "tok guru" dan mana2 "pak sheikh", dan mana2 "alim" hari ni ngan beliau..ibarat langit dan bumi jauhnya.

Inilah ciri2 alim ulamak waris ambiya'...tidak minta sesapa berkorban untuknya tapi apa yg dia leh korbankan utk ummat..

ulamak waris ambiya' tidak merayu duit ummat utknya, tidak merayu sokongan dari ummat bila dirinya ditimpa bahya dan ujian..ulamak waris ambiya' spt mana sekelian ambiya' ..jiwa mereka dalam genggamanNya!! yakni cukup Allah swt bagi mereka.

-aa

1 comments

SAIFUDDIN RAMPAS KUASA DARI AZMIN DI KUANTAN

Ini ada e-mel daripada seorang pembaca yang menamakan dirinya sebagai BERUANG BIRU. Agak menarik juga isi kandungannya. Bahkan turut menerangkan senario yang sedang berlaku dalam PKR terutama sekali yang berkisar di sekitar paksi kuasa PKR iaitu Azmin Ali-Anwar Ibrahim-Wan Azizah.

Mungkin ada baiknya jikalau anda turut membacanya!

Jika para penganalisis politik menganggap PAS Kedah sedang menghadapi krisis kepimpinan yang runcing, Parti Keadilan Rakyat pimpinan Anwar Ibrahim bertambah lagi kepincangan dalamannya.

Kejadian khalwat yang didakwa membabitkan Ketua Penerangan Negeri Selangor, Dr Badrolamin Bahron dengan isteri orang di Kuantan, 25 Februari lalu, bukan sahaja telah melenyapkan peluang orang kuat Anwar itu untuk menjadi calon pada pilihan raya umum akan datang, tetapi juga secara tidak langsung telah membongkar satu skandal politik yang bakal menggugat masa depan parti reformasi jalanan itu.

Ketika Dr Badrolamin yang dipanggil 'ustaz' di kalangan penyokong PKR, di tahan dalam serbuan oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang di sebuah hotel di Kuantan, beliau dikatakan berada di ibunegeri Pahang itu kerana menghadiri satu perjumpaan dan taklimat parti.

Maklumat yang tidak diketahui oleh kebanyakan pimpinan PKR peringkat samada di peringkat negeri mahupun di peringkat cabang ialah perjumpaan itu bersifat rahsia dan mereka yang hadir adalah atas jemputan khas sahaja.

Sumber dalaman PKR memberitahu taklimat tersebut dianjurkan di bawah pengawasan Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail.

Amat mengejutkan perjumpaan yang turut dihadiri oleh Anwar dan Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail serta Naib Presiden, Nurul Izzah Anwar TIDAK disertai oleh Timbalan Presiden, Azmin Ali.

Sumber PKR memberitahu, Saifuddin sengaja mengadakan taklimat khas itu tanpa pengetahuan Azmin dan mengambil peluang keemasan ketika bekas Setiausaha Sulit kepada Anwar itu berada di luar negara.

Lebih mengejutkan mereka yang hadir pada perjumpaan iu adalah individu-individu yang berpotensi besar dipilih sebagai calon pada PRU ke-13 nanti.

Satu kesimpulan boleh dibuat daripada perjumpaan tersebut.

iaitu pengaruh Azmin di dalam PKR semakin berkurangan dan nampaknya beliau kian disisih.

Ini jelas terbukti apabila Anwar dan Wan Azizah merestui taklimat yang dipanggil oleh Saifuddin khas melalui SMS sahaja tanpa sebarang jemputan rasmi secara bertulis.

Dikalangan ahli PKR, menjadi satu rahsia terbuka bahawa Saifuddin dan Azmin tidak sebulu dan Setiausaha Agung itu dilihat sebagai pencabar berpotensi mengugat jawatan Timbalan Presiden yang dipegang Azmi kini pada pemilihan parti tahun depan.

Azmin kini dikatakan sedang 'mengamuk' kerana majoriti mereka yang dijemput Saifuddin ke perjumpaan rahsia itu bukan kroni atau pilihan Azmin sebagai calon yang akan bertanding samada kerusi Parlimen atau DUN.

Azmin dikatakan akan menyuarakan ketidakpuasan hatinya pada mesyuarat Biro Politik parti dalam masa terdekat.

Kehadiran Wan Azizah juga seolah-olah dilihat mengabsahkan teori bahawa beliau sebenarnya tidak sukakan Azmin sejak era Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri lagi.

Apatah lagi pada pemilihan parti 2010, anaknya Nurul Izzah pada satu ketika menimbang untuk turut serta dalam pertandingan merebut jawatan Timbalan Presiden PKR.

Kini apa yang berlaku di Kuantan dua minggu lalu mengesahkan kumpulan Wan Azizah telah melakukan rampasan kuasa terhadap Azmin.

Kumpulan Wan Azizah dikatakan terdiri daripada Nurul Izzah, Saifuddin, Khalid Ibrahim, Tian Chua, Shamsul Iskandar Mohd Akin serta Mustafa Kamil Ayub.

Mereka ini secara terang-terangan menunjukkan rasa tidak puas hati dan setuju dengan tindakan dan dakwaan penyelewengan berleluasa yang didalangi oleh pihak yang didokong Azmin pada pemilihan parti lalu.

Azmin pula di sokong oleh Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin, ADUN Batu Caves dan ADUN Seri Muda, Shuhaimi Mat Shafiei.

Dalam pertelingkahan dua puak dalam PKR ini, Anwar memainkan peranan pecah dan perintah.

Tindakan beliau merestui taklimat rahsia itu seolah-olah mahu mengekang kuasa dan pengaruh Azmin di dalam parti dan memastikan Nurul Izzah satu hari nanti akan mewarisi PKR dari ibunya.

Yang menarik dalam masa terdekat apakah bentuk tindakan politik yang bakal diambil oleh Azmin bagi menyerang balas gerakan Saifuddin bagi mengekalkan kuasa dan pengaruh sebelum beliau kehilangan kedua-duanya.

0 comments

Blog Archive

Labels