iklan

iklan

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, April 21, 2012

PELAKON FILEM HINDUSTAN DICULIK DAN DIPENGGAL KEPALANYA KERANA BERCAKAP BOHONG!!!

Saturday, April 21, 2012


ALLAHABAD: Seorang aktres Bollywood mati dibunuh dua rakan pelakon yang baru dikenalinya di lokasi penggambaran filem terbaru mereka, lapor media semalam.

Meenakshi Thapa, 26, dilaporkan diculik dan dipancung Amit Jaiswal dan kekasihnya, Preeti Surin, bulan lalu.

Menurut polis, motif di sebalik insiden itu adalah mahu mendapatkan wang tebusan.Sumber polis berkata, Meenakshi bertemu pasangan terbabit di set penggambaran filem terbaru arahan Madhur Bhandarkar berjudul Heroine.

Dalam filem itu, Meenakshi diberi peranan kecil. Ibu Meenakshi dipercayai membayar 60,000 rupee (RM3,534) untuk membebaskannya tetapi wang berkenaan gagal mengembalikan aktres terbabit kepada keluarganya.

Polis berkata, Meenakshi dicekik di hotel penginapan mereka dan mayatnya – kecuali bahagian kepala – dibuang dalam tangki air.Kepala Meenakshi pula dicampak dari sebuah bas yang dalam perjalanan dari Allahabad ke Mumbai.Penyiasat daripada Bahagian Jenayah Polis Mumbai menemui mayat Meenakshi di rumah disewa Preeti di Allahabad, Rabu lalu.

Sumber berkata, Amit dan Preeti mengaku membunuh Meenakshi kerana yakin dengan cerita mangsa yang mendakwa dia kononnya dibesarkan dalam keluarga berada.

“Suspek percaya Meenakshi adalah anak orang kaya kerana gaya hidupnya yang mewah walaupun tidak mendapat peranan utama dalam sesebuah filem.

“Meenakshi pula berjaya menyembunyikan hakikat bahawa dia sebenarnya datang dari keluarga sederhana,” katanya.

Sumber itu berkata, suspek menculik Meenakshi dan menuntut tebusan bernilai 1.5 juta rupee (RM88,372).Bagaimanapun, katanya, suspek memang tidak bercadang membebaskan Meenakshi kerana mangsa sepatutnya dibunuh sebaik saja bayaran dibuat.

Setakat ini, Meenakshi belum pernah diberi kepercayaan membawa watak besar dalam filem.

Dia diberi peranan kecil dalam filem seram, 404, tahun lalu, selain muncul beberapa kali sebagai model iklan.

Polis berkata, ketika menuntut tebusan daripada ibu Meenakshi, Amit dan Preeti mengugut untuk menghasilkan filem lucah aktres berkenaan, selain mengambil kad bank mangsa.

Selepas ibu Meenakshi memasukkan sebahagian wang ke akaun Meenakshi, mereka membunuhnya.

Pasangan itu menyangka mereka berjaya melupuskan semua bukti pembunuhan. Bagaimanapun, mereka melakukan kesilapan apabila Amit menyimpan kad SIM telefon bimbit Meenakshi.

Polis berjaya mengesan mereka melalui kad berkenaan.

SUMBER

1 comments

MASJID DI AMPANG SUDAH BERTUKAR JADI PERLAWANAN PARTI POLITIK!!!

Maka benarlah seperti yang disabdakan oleh Nabi Muhammad s.a.w yang antara lain maksudnya,

Ertinya:
Daripada Abi Nijih 'Irbadh bin Sariyah r.a. berkata, "Telah menasihati kami oleh Rasulullah saw. akan satu nasihat yang menggetarkan hati kami dan menitiskan air mata kami ketika mendengarnya, lalu kami berkata, Ya Rasulullah! Seolah-olah ini adalah nasihat yang terakhir sekali maka berilah pesanan kepada kami." Lalu baginda pun bersabda, "Aku berwasiat akan kamu supaya sentiasa bertakwa kepada Allah dan mendengar serta taat (kepada pemimpin) sekalipun yang meminpin kamu itu hanya seorang hamba. Sesungguhnya sesiapa yang panjang umurnya daripada kamu pasti ia akan melihat perselisihan yang banyak. Maka hendaklah kamu berpegang teguh dengan sunnahku dan sunnah para khulafa Ar Rasyidin Al Mahdiyin (Khalifah-khalifah yang mengetahui kebenaran dan mendapat pimpinan ke jalan yang benar) dan gigitlah sunah-sunah itu dengan gigi geraham dan jauhilah perkara-perkara yang baru (bid'ah) yang diada-adakan, kerana sesungguhnya tiap-tiap bid'ah itu adalah sesat."

H.R. Abu Daud dan Tirmizi

Amat malang bagi umat Islam apabila institusi seperti masjid telah digunakan oleh pihak-pihak yang berkepentingan untuk mereka memanjangkan pengaruh dan menunjuk-nunjuk kononnya mereka telah berjaya menguasai masjid, pentadbiran masjid malah hala tuju masjid.

Itu yang berlaku pagi tadi di Ampang apabila Masjid Bukit Indah dicemari dengan pergaduhan serta persaingan untuk menunjukkan kehebatan mereka berpolitik.

Semuanya bermula apabila sekelompok penyokong PAS yang gementar melihat bagaimana AJK masjid berkenaan ditendang keluar oleh kariah, memulakan rancangan besar mereka bagi membolehkan masjid berkenaan dikuasai oleh kelompok mereka.

Anak kariah terpaksa diimport agar calon-calon AJK masjid yang condong kepada PAS menang dalam pertandingan merebut jawatan pagi tadi. Apabila taktik tersebut telah bocor, pergaduhan tercetus sehingga menjadikan Masjid Bukit Indah tidak ubah seperti sebuah pasar basah yang menjual daging babi segar!

Bidaah Dholalah seperti ini merupakan antara budaya yang sudah diterima secara meluas. Pertandingan dan kempen telah dianggap sebagai sebahagian daripada budaya sihat yang kononnya mencerminkan ketelusan dan keterbukaan.

Budaya ilmu dan budaya etika, tidak lagi wujud walaupun ianya membabitkan sebuah masjid. Perlantikan AJK tidak lagi berlandaskan siapa yang lebih berilmu, sebaliknya siapa yang lebih berwibawa dan paling menonjol dalam politik kepartian, sehinggakan si lembu yang mengaku gajah pun turut dilantik mengisi jawatan keagamaan. Yang penting, kelompok sendiri dan berjaya berlakon seperti orang alim!!!

0 comments

KALAU TUNGGU JANJI AZMIN ALI, JAWABNYA SAMALAH MACAM TUNGGU SHAMSIDAR MENGAKU ADA HUBUNGAN SULIT!!!


PKR memang tidak dinafikan sebagai sebuah entiti yang mempunyai hubungan langsung dengan Zionis dunia dan Yahudi yang cuba menguasai sebahagian besar ekonomi dunia terutama yang membabitkan negara-negara Islam. Dek kerana itulah, para pemimpin PKR akan sentiasa berusaha memastikan umat Islam di negara ini betukar menjadi pemberontak yang melihat segala-galanya sebagai ancaman kepada kebebasan.

Kejayaan terbesar PKR adalah memperdayakan PAS dan kepimpinan parti tersebut agar turut bersama memperjuangkan aspirasi dan cita-cita Zionis. Ini kita boleh lihat menerusi kesungguhan PAS memperjuangkan isu kebebesan pilihanraya menurut kacamata PKR dan bukan berdasarkan kacamata PAS sendiri.

Azmin Ali merupakan ADUN Bukit Antarabangsa dan merupakan salah seorang pemimpin PKR terpenting di Ampang dan Malaysia amnya. Azmin Ali adalah Timbalan Presiden PKR merangkap kekasih Anwar Ibrahim.

Sebuah janji untuk menyerahkan RM2 juta sebagai bantuan kepada sebuah masjid baru di Taman Nirwana, Ampang telah dibuat oleh Azmin Ali ketika dia membuat lawatan ke kawasan berkenaan. Bagaimanapun selepas enam bulan, jangankan janji yang dibuatnya, batang hidung dan kelibat Azmin Ali langsung tidak kelihatan.

Beberapa tindakan susulan telah dibuat untuk mendapatkan janji Azmin Ali. Bagaimanapun, Azmin Ali terus menghilangkan diri dan langsung tidak menampakkan tanda-tanda yang dia akan mengotakan janjinya.

Keadaan yang sama juga melanda Sekolah Cina Ong Pong, pekan Ampang serta SRJK Tamil yang telah dijanjikan bantuan oleh Azmin Ali dan PKR. Janji-janji yang ditabur, akhirnya bertukar menjadi janji-janji palsu.

Pihak yang kecewa ini akhirnya menghalakan permohonan mereka kepada UMNO dan BARISAN NASIONAL Ampang. Dan dalam tempoh dua bulan sahaja, hampir RM4 juta telah disalurkan kepada Masjid baru Taman Nirwana, SRJK (C) On Pong yang bangunannya sangat uzur serta SRJK (T) Pekan Ampang.

Azmin dan janji-janji di Ampang memang sangat menarik. Ketika Zuraidah Kamaruddin sibuk dengan urusan pemimpin UMNO sedangkan rakyat yang telah memilihnya sebagai Ahli Parlimen Ampang, terus nganga, Azmin Ali yang merupakan kombinasi utama Zuraidah untuk terus hidup di Malaysia pula, mengatur janji palsu.

Ianya pasti akan engingatkan kita bagaimana kes apartment terbengkalai yang dijanjikan oleh Azmin untuk diselesaikan, tetapi dia terus hilang dan sombong dengan para pengadu. Apabila UMNO Ampang dan Noh Omar berjaya selesaikan kes berkenaan, tanpa segan, tanpa silu, Azmin Ali mengaku penyelesaian itu telah dilakukanya dan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

Azmin buat janji, UMNO-BN! Safarizul Mustafa-Ismail Kijo dan Noh Omar yang terpaksa selesaikan janjinya. Bila dah siap, Azmin pun dabik dada itu adalah kerjanya...

Dah macam status meragukan 'anak perempuannya' itu!

0 comments

JANGANLAH HENDAKNYA ADA PENERBIT BERITA GILA YANG PERKENALKAN PEMBACA WANITA BOGEL!!!








Ada macam-macam cara untuk menarik minat penonton. Ramai yang menggemari berita, tetapi lebih ramai yang tidak berminat langsung hendak menonton dan mendengar sebarang berita semasa yang mungkin penting untuk mereka.

Di beberapa buah negara, satu rancangan berita yang dinamakan sebagai NAKED NEWS menyiarkan berita-berita yang amat kurang diminati dengan pembaca berita berkenaan tampil bogel.

Jadi, ada dua objektif tercapai... rancangan berita itu diminati dan ditontoni ramai dan beritanya pula sampai ke sasaran pendengar yang mungkin juga memberikan pulangan dalam bentuk bayaran daripada sumber berita berkenaan.

Janganlah hendaknya budaya ini menular ke Malaysia walaupun pada masa yang sama, edisi LGBT sedang diperjuangkan dengan hebatnya oleh kelompok yang beranggapan seks adalah hak dan privasi seseorang yang tidak boleh dicerobohi!!!


12 comments

KESIANNYA AWEK INI... SUDAHLAH DIROGOL, DITINGGALKAN PULA BOGEL DI TEPI JALAN!!!







p/s kalau situasi macam ini ada kat negara kita,apa yang korang akan buat..???


0 comments

Friday, April 20, 2012

MEMANDAI-MANDAI SUNGGUH MUFTI PAHANG FATWAKAN HARAM!!!!

Friday, April 20, 2012

Kalau seratus juta fatwa sekalipun fatwa haramnya duit pinjaman PTPTN tak dibayar balik, ada sesiapa yang peduli? Apa sangat stautus Mufti Pahang kalau dibandingkan dengan Tok Mursyidul Am atau Tok Imam Mahdi? Mufti Pahang sepatutnya sedar bahawa duit PTPTN itu adalah duit rakyat, justeru bolehlah rakyat suka hati nak bayar balik atau tak bayar balik.

Barangkali Mufti Pahang ini kurang 'berilmu' kut sampai fatwakan haram kalau tak bayar balik hutang PTPTN. PTPTN tu bukannya loan bank. Itu loan kerajaan. Kalau dah loan kerajaan, tak perlu bayar balik.

Macam rakyat biasa jugalah... Kalau pergi minta tolong kepada pemimpin PAS tak perlulah cakap kata nak bayar balik. Tunjuk saja sijil keahlian, kemudian tadahlah tangan. Katakan kepada pemimpin PAS, duit yang ada pada pemimpin PAS semuanya telah diamanahkan oleh Allah Taala untuk diinfakkan kepada jemaah.

Kalau ada yang minta sandaran macam yang Tuan Ibrahim Tuan Man buat di Kerdau atas tanah seorang peneroka, itu adalah disebabkan laduniah yang telah dihantar Jibril a.s. Kalau itu yang berlaku jangan pertikai dan jangan lawak-lawakkan. Nanti masuk neraka tak sempat dihisab.

Mufti Pahang tu barangkali telah dihasut oleh UMNO Pahang, atau besar kemungkinan juga terpaksa membaca skrip yang dibuat oleh Tok Nan. Takkanlah seornag Mufti, tak faham-faham hukumtu. Kalau ulama cikai macam Mahfuz pun boleh faham hukum, masakan Mufti Pahang boleh kata tak bayar hutang PTPTN boleh jatuh haram.

Kepada peminta dan pejuang pemansuhan hutang PTPTN, teruskan. Jangan takut-takut dengan hukum haram Tok Mufti Pahang tu... Orang tua tak cukup paham hukumtuh berbanding Anwar Ibrahim atau Salahuddin Ayub!!!!

baca di sini

0 comments

ASET MANA HENDAK DIJUAL YANG SEBABKAN PILIHANRAYA BERASINGAN DI SELANGOR?!!


Belum pernah berlaku dalam sejarah negeri-negeri di seluruh Malaysia penjualan aset-aset milik negeri dilakukan secara besar-besaran berbanding dengan apa yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat di Selangor. Dari tanah, bangunan sehinggalah hutang syarikat lain yang dimiliknegerikan, Selangor di bawah pentadbiran PKR jadi juara sebagai penjual. Sehinggakan asrama anak-anak yatim di Sepang pun dijual kepada kroni, tanah untuk pembangunan pendidikan diserahkan kepada syarikat kroni, tanah yang telah diusahakan oleh penduduk dan berstatus TOL dirampas bagi membolehkan kerja-kerja perlombongan pasir, bangunan-bangunan serta aset Yayasan Selangor, PKNS serta beberapa entiti negeri pula dijadikan seperti harta pusaka peninggalan tok moyang Khalid Ibrahim dan Teresa Kok dengan sesuka hati mereka dilupuskan.

Trend rompakan yang dilakukan oleh puak-puak PKR sehingga menyebabkan kepimpinan PAS yang dahulunya zuhud turut meninggalkan Bukit Uhud untuk merampas ghanimah, dilihat menjadi punca sebenar mengapa Anwar Ibrahim yang banyak menggunakan wang perbendaharaan negeri Selangor bagi kepentingan politiknya di luar negara, membuat pengumuman, Selangor akan mengadakan pilihanraya yang berasingan.

Tentu sekali ada transaksi yang dilakukan tidak dapat dihabiskan dalam tempoh yang terdekat ini. Apakah transaksi yang tersangkut itu melibatkan dua buah bangunan Yayasan Selangor yang terketak di Bukit Bintang? Atau adakah transaksi tanah dan tapak asrama di Kampung Pandan milik Yayasan Selangor gagal untuk diserahkan kepada pembeli yang telah dihalalkan?

Atau ada perkara lain yang cuba dihalalkan oleh PKR di Selangor yang menakutkan mereka lantas Anwar mengambil keputusan untuk tidak mengadakan pilihanraya umumsecara serntak?

Alasan daftar pemilih yang diberikan oleh Anwar Ibrahim dan Pakatan sebenarnya adalah alasan yang sangat remeh. Bukannya tidak boleh dibuat bantahan kalau daftar yang digunakan meragukan. Proses perundangan acapkali diambil apabila ianya meragukan dan kebanyakan kes berjaya diselesaikan oleh mahkamah.

Dengan keterbukaan yang duk ada sekarang terutama sekali dengan daftar pemilih seharusnya Anwar dan Pakatan perlu mencari alasan lain untuk mewajarkan pilihanraya secara berasingan. Namun sesuatu yang sangat pasti, ada pihak yang sangat gembira dengan pengumuman berkenaan kerana apabila dibuat secara berasingan, segala tumpuan dapat diberikan kepada Selangor. Dan pada ketika itu, pastinya pelbagai buruklaku Pakatan sepanjang empat tahunpentadbiran akan dilondeh secara bersepadu dan bertalu-talu!!!

0 comments

CERITA MENTERI DAN ARTIS SUAM-SUAM KUKU KEMBALI HANGAT!!!!


Menjadi seorang pemimpin UMNO apatah lagi yang bergelar Menteri, mungkin sesuatu yang diidam-idamkan oleh kebanyak orang yang bercita-cita politik. Dan sebenarnya ianya tidak sahaja terhad di kalangan pemimpin UMNO sahaja, bahkan sesiapa sahaja yang menceburi dunia politik, itulah cita-citanya, itulah halatujunya.

Dan apabila sudah mencapai tahap yang dikejar oleh majoriti orang politik, pastinya seluruh perhatian akan tertumpu terutama dari kalangan mereka yang menjadi musuh. Sebarang kesilapan kecil pasti akan digunakan oleh pihak musuh untuk dijadikan sebagai peluru maut.

Lebih malang lagi apabila maut politik itu disebabkan oleh skandal seks. Dalam mana-mana budaya politik dunia, skandal seks dianggap sebagai sesuatu yang memalukan dan wajar mempercepatkan penamatan kerjaya politik seseorang tokoh.

Kecuali di Malaysia iaitu apabila Anwar Ibrahim yang diketahui mempunyai skandal seks yang pelbagai berjaya menggunakan pelbagai saluran perundangan untuk memastikan skandal seksnya bukanlah penyebab kepada penamatan kerjaya politiknya. Bahkan skandal seksnya itu disokong oleh pelbagai pihak termasuklah kempen menghalalkan liwat di Malaysia.

Malangnya apa yang berlaku kepada Shapie Apdal tidaklah sebaik Anwar Ibrahim. Mungkin kebodohan dan kealpaan artis wanita yang menjadi skandalnya itu menyebabkan kes ini begitu kecoh sekalipun pada masa yang sama, wanita berkenaan besar kemungkinan adalah isteri keduanya menurut sumber-sumber yang sangat kukuh.

Ahli politik dan wanita-wanita dari industri hiburan tidak boleh dipisahkan sama sekali. Kedua-duanya sudah sebati dan sentiasa menjadi daya tarikan antara satu sama lain. Dalam perumpamaan yang lebih mudah, kedua-duanya ibarat tahi anjing lekat ke tanah!

Suka atau tidak, sokong atau menentang, sebenarnya ini adalah natijah kepada mana-mana pihak di kalanganorang politik yang gagal mengekang nafsu. Mungkin agak baik dan mulia kerana sekurang-kurangnya pasangan menteri berkenaan bukanlah seorang jantan yang ditusuk lubang juburnya untuk kepuasan nafsu. Namun apabila ianya dimunculkan walaupun ianya sudah berlaku tiga tahun lalu dandianggap sebagai sudah selesai kecuali apabila dibuka semula oleh musuh, ia memerlukan kebertanggungjawaban yang lebih besar.

Kalau Shahrizat terpaksa memikul tanggungjawab kerana perniagaan suami dan anak-anaknya, sehinggakan beberapa orang pemimpin UMNO turut menyalak dan mengonggong seperti anjing tengah berahi, mengapa pula isu kali ini, tidak ada suara-suara jantan dari kalangan pemimpin UMNO, termasuklah dari Timbalan Ketua Wanitanya sendiri.

Isu salah atau tidak, jangan diambil kira kerana budaya di dalam UMNO, kalau ada yang perlu dikorbankan, korbankanlah walaupun tak salah kerana pengorbanan tersebut akan membuka ruang dan peluang yang lebih besar. Sama macam singa jantan nomad yang terpaksa membunuh anak-anak singa dari singa jantan lain untuk membolehkan berahi singa betina terjungkit dan berlaku pengawanan yang baru.

Dan pada masa yang sama, ini juga merupakan pengajaran kepada mana-mana lelaki yang gatal syahwatnya untuk tambah isteri agar lebih bertanggungjawab untuk memberitahu isteri pertama yang dia sudah mahu cucuk daging yang baru pulak. Kalau tidak, jadilah sepertiisu ini!!!

1 comments

PAKATAN RAKYAT SEMAKIN FOBIA DAN TERPAKSA CIPTA PELBAGAI ISU!!!


Sepanjang empat tahun diberikan amanah untuk mengotakan janji-janji mereka, Pakatan Rakyat ternyata gagal sepenuhnya. Jangankan mengotakan pelbagai janji yang dibuat sebaliknya mereka pula lebih sibuk mencipta polemik dan kontroversi untuk menutup kelemahan masing-masing.

Dengan PAS menguasai Kedah dan Kelantan, DAP pula menguasai Pulau Pinang dan PKR di Selangor, tidak nampak sebarang usaha reformasi dan transformasi yang mereka laung-laungkan. Cerita bertaraf lampu Aladdin dan tongkat sakti Harry Porter kekal sehingga kinidi bibir pemimpin Pakatan Rakyat khususnya Anwar Ibrahim.

Berbanding mengotakan janji, Pkatan sebaliknya menghidupkan pelbagai isu sensasi bertujuan untuk menarik perhatian selain menagih simpati rakyat Malaysia. sistem pilihanraya yang telah membenarkan mereka menguasai empat buah negeri selain menafikan kuasa dua pertiga Barisan Nasional, dikatakan sebagai tidak adil. Semuanya semata-mata kerana mereka ingin kemenangan lebih besar pada PRU13.

Pelbagai isu masyarakat tidak mereka hiraukan. Dan di sebalik retorik kebaikan yang telah mereka lakukan, Pakatan Rakyat gagal merealisasikan inspirasi sebenar rakyat yang menyokong mereka.

Selangor contohnya, keadaan tidak menjadi lebih baik berbanding ketika pentadbiran UMNO-BN. Di Kedah dan Kelantan, syiar Islam tidaklah lebih maju berbanding sewaktu negeri itu di bawah pentadbiran UMNO-BN yang mereka kecam dan hina. Di Pulau Pinang pula, taraf hidup rakyat tidak lebih tinggi berbanding sewaktu di bawah pentadbiran Barisan Nasional, bahkan semakin ramai penduduk dan warga Pulau Pinang yang terpinggir dalam sistem pentadbiran yang melebihkan golongan ada duit berbanding warga marhein.

Peluang pekerjaan yang menjanjikan peningkatan ekonomi, tidak berkembang tanpa pembabitan secara langsung dari agensi Kerajaan Pusat. Baik Selangor atau Pulau Pinang yang telah menerima prasarana terbaik dari zaman Barisan Nasional, apatah lagi Kedah dan Kelantan, Pakatan Rakyat terlalu banyak bermain denganpersepsi dan menipu tentang angka.

Pembohongan dan penipuan secara langsung yang dilakukan di Dewan Rakyat terutama dalam penyebutan angka dan statistik menunjukkan para pemimpin Pakatan Rakyat tidak langsung berasa berdosa membohongi rakyat atau penyokong yang selama ini bergantung harap kepada mereka.

Perhatikan sahaja bagaimana DAP menguruskan Pulau Pinang. Di sebalik pelbagai masalah yang ditimbulkan kesan daripada pentadbiran yang pembongak, Guan Eng masih lagi bercakap besar tentang kejayaan pentadbirannya. Guan Eng masih tidak malu-malu untuk mengakui kejayan menarik pelabur luar ke Pulau Pinang sebagai hasil usahanya walhal kejayantersebut seharusnya dikreditkan kepada MIDA dan MITI dengan kerajaan Pulau Pinang era Guan Eng sekadar berpeluk tubuh dan berlagak sebagai mandur.

Begitu juga di Selangor. Lebih teruk lagi pentadbiran Selangor lebih melihat tanah-tanah kosong untuk dijadikan lombong pasir. Selangor sangat berbangga dengan kejayaan mereka mengumpulkan duit pasir tetapi sentiasa tutup mulut tentang keluasan kawasan perlombongan pasir di Selangor. Era 30an dan kemuncaknya pada 70an di Malaysia dengan lombong di sana sini, kembali semula di Selangor.

Dan itulah yang dibanggakan oleh Selangor sekalipun perlombongan pasir langsung tidak dapat mencipta peluang pekerjaan dan ekonomi yang tulen. Apatah lagi perlombongan pasir di Selangor terlalu bersifat kroni.

Itu belumlagi membabitkan masalah sampah, cukai tanah dancukai pintu yang dinaikkan. Belum lagi dengan faktor prasarana yang diavaikan oleh kerajaan-kerajaan negeri Pakatan Rakyat.

Setakat hari ini rekod kerajaan Pakatan Rakyat dan pemimpin-pemimpinnya hanyalah beretorik sepanjang masa. Mungkin itu caranya untuk mereka melindungi kelemahan dan kegagalan mereka menjalankan tugas tetapi pada masa yang sama juga seharusnya perkara sebegini telah membuka mata dan otak para pengundi untuk menilai setiap wakil tang mereka hantarkan ke DUN dan Parlimen untuk bekerja bagi pihak mereka.

0 comments

JINGGA 13 PELAN SERANGAN TERHADAP ADAM ADLI DI DATARAN MERDEKA!!!

Puak pecacai Pakatan sedang mempromosikan keganasan UMNO-BN yang kononnya telah menyerang dan membelasah budak-budak bengap di Dataran Merdeka. Selepas beberapa hari, baru pagi ini Anwar Ibrahim muncul dan melawat budak-budak bengap di Dataran Merdeka itu sebagai tanda memberi sokongan kepada mereka.

Insiden ini sebenarnya amat menjengkelkan!

Umum mengetahui, Anwar Ibrahim mengepalai satu gerombolan yang kuat berlakon dan sanggup berbuat apa-apa sahaja demi mendapatkan perhatian dan menarik simpati. Anwar sendiri pada tahun 1999 cukup hebat dengan lakonan diracun arsenik, disuntik virus AIDS, sakit tulang belakang, tak boleh berjalan dan terpaksa naik kerusi roda, kemudian nazak nak mampus ketika berdemo di KL Sentral sebelum berlakon konon-kononnya telah ditembak oleh polis yang akhirnya terpecah tembelang, Anwar sendiri yang lintang pukang sehingga terlanggar pintu kaca.

Lakonan Anwar dituruti oleh para penyokongnya... ada yang berlakon mati terkejung di hadapan Puduraya. Ada yang berlakon cedera parah di hadapan pintu pagar UPSI. Ada yang berlakon sebagai penyerang dan membuat aniaya ke atas kereta Anwar Ibrahim, konon-kononnya itu adalah cubaan membunuh Anwar!!!

Pendek kata, lakonan demi lakonan yang dibuat oleh Anwar Ibrahim dan gerombolannya, sudah menjadi rukun dalam kewujudan PKR dan Pakatan Rakyat.

Justeru, apa yang berlaku di Dataran Merdeka dua malam sudah, sebenarnya hampir pasti merupakan satu lagi lakonan untuk menarik perhatian dan simpati setelah cubaan sebelum ini dengan menggunakan Chegu Bard, gagal.

Provokasi yang dibuat ialah kononnya, polis dan Kerajaan berkomplot hendak menyerang dan membelasah budak-budak bengap itu. Bagaimanapun, provokasi yang diuar-uarkan tidak kelihatan. Sokongan pula kian menurun. Chegu Bard cuba mencetuskan polemik dengan membuat pengumuman di Twitter kononnya pelajar-pelajar itu hendak diserang dan meminta pelajar-pelajar universiti yang menyokong Pakatan turun mempertahankan budak-budak bengap itu.

Jumlah yang datang, tetap juga tidak ramai. Nizar Lambai, Mat Sabu dan dibantu pula oleh Twitter Nga Kor Ming, tetap tidak dapat menarik perhatian massa sebagaimana yang diharapkan. Sekaligus pada masa yang sama, memberikan indikasi yang kurang memuaskan untuk satu lagi himpunan besar-besaran yang hendak dianjurkan oleh Pakatan.

PKR dan Anwar Ibrahim sudah terbiasa dengan taktik kena belasah untuk tarik perhatian. Itu yang Anwar buat sehingga biji matanya lebam dulu. Dia mungkin sakit tetapi jiwanya tenteram apabila mata lebamnya berjaya menarik ribuan massa ke jalan-jalan raya.

Adam Adli dan kawan-kawannya memerlukan satu lagi 'mata lebam' untuk mencetuskan emosi. Justeru perancangan terbaik untuk mendapatkannya adalah dengan insiden kena belasah dan kena hambat.

Itu yang berlaku di Dataran Merdeka.

Dan kerana itulah juga, Anwar Ibrahim baru muncul sebagai PADAYAPPA dengan harapan, kemunculannya itu akan membawa sama ribuan massa mengerumuni dan berada di tempat budak-budak itu berkumpul. Seterusnya kekal di situ sehinggalah penganjuran demonstrasi 'bantah-duduk' yang hendak diadakan pada 28hb nanti.

Serangan terhadap OCCUPY DATARAN sering diulang-ulang oleh Pakatan untuk tunjukkan kerajaan terlibat. Sedangkan petunjuk sedia ada mengesahkan bahawa serangan itu mempunyai motif untuk mereka menarik simpati. Secara tidak langsung juga menunjukkan mereka sendiri yang melakukan serangan.

Dek kerana itulah, selepas kena serang, mereka terus upload video serangan ke dalam Youtube. Mereka dah siap dengan kamera serta video. Benda inilah yang Anwar mahukan untuk meraih simpati.

Tidak mustahil sekiranya yang melakukan serangan adalah Group Reformasi atau Jingga 13. Tetapi apabila Anwar Ibrahim terlibat, sememangnya pelbagai strategi dan akal busuk akan dipamerkan!!!

0 comments

TAHNIAH BUAT PAS KERANA BIJAK HANTAR UNIT AMAL JAGA ADAM ADLI!!!

PAS telah menghantar Unit Amal untuk mengawal dan menjaga para demonstran di Dataran Merdeka daripada dikasari. Kononnya mereka bertanggungjawab untuk menjaga keselamatan para pelajar keciciran itu dalam usaha mereka untuk merampas hak rakyat Malaysia menerusi rompakan ke atas PTPTN.

Tahniah! PAS sangat bijak dalam hal ini!

Malangnya kebijaksanaan PAS tidak digunakan dengan cara yang betul, sebaliknya PAS yang bertopengkan Islam lebih kebudak-budakan daripada budak-budak.

Mata memandang dan banyak melihat selain otak dapat menganalisa dengan apa yang berlaku. PAS mengambil langkah danoendekatan yang ternyata sangat bertentangan dengan ajaran Islam yang mahukan setiap orang penganutnya mengejar dan mencapai kemajuan.

Penghantaran Unit Amal untuk menjaga keselamatan bebudak yang membuat demonstrasi itu mungkin dialasankan kepada tanggungjawab jemaah untuk berganding bahu menjaga keselamatan anggota jemaah yang lain atau lebih tepat lagi melindungi golongan yang lemah.

Masalahnya, dalam Islam ada usul dan periksa. Islam tidak datang secara membuta tuli. Sebaliknya Islam sentiasa mengajarkan usul dan periksa bagi setiap ajarannya, termasuklah bagaimana setiap orang wajib beriman kepada Allah Taala dan Rasul-Nya.

Dalam kes ini, memang sangat jelas, masalah yang menimpa kumpulan pelajar tercicir di Dataran Merdeka itu adalah masalah yang sengaja dicari. Meletakkan kesalahan sepenuhnya kepada UMNO merupakan perbuatan yang memperlecehkan minda dan kebijaksanaan setiap individu yang bergelar rakyat Malaysia.

Persoalan yang paling mudah adalah penghapusan PTPTN yang dianggap sebagai 'loan-shark'. Namun perkara terpenting yang gagal dijawab oleh setiap orang peserta mahupun ahli-ahli politik Pakatan yang menyokong mereka, SIAPA YANG MEMAKSA MEREKA MENGAMBIL PTPTN?

Kalau tidak ada paksaan, dan mereka sendiri yang membuat permohonan mendapatkan pinjaman, di mana kezaliman yang dilaung-laungkan?

Seharusnya PAS lebih bijak menangani isu ini dengan mendidik golongan pelajar yang menyokong parti tersebut agar lebih ke hadapan dalam isu-isu kecemerlangan pelajaran, bukannya isu-isu yang memperlihatkan kebangangan mereka. Jumlah pelajar Melayu yang diberikan kelepasan pembayaran kembali PTPTN sehingga setakat ini hanyalah 2,347 orang berbanding Cina 8,818 orang.

Ijazah kelas pertama merupakan syarat untuk menjadikan PTPTN sebagai biasiswa. Mengapa agaknya pelajar-pelajar yang cuba memperjuangkan pemansuhan pinjaman berkenaan tidak berusaha bersungguh-sungguh untuk menggapai ijazah kelas pertama? Sebaliknya, mereka bersungguh-sungguh pula berdemonstrasi dan bermain-main di tepi jalan?

Sepatutnya dalam hal ini, PAS boleh memainkan peranan yang lebih berkesan memandangkan PAS 'ada dan memperjuangkan' ajaran Islam. Islam tidak pernah mengajar umatnya menadah tangan dan menagih simpati atau mencari jalan pintas untuk hidup, sebaliknya Islam sentiasa menganjurkan umatnya berusaha sekuat mungkin, berdoa dan bertawakkal.

Malangnya, itu tidak berlaku sebaliknya PAS pula yang turut mengembangkan budaya yang bertentangan sama sekali dengan ajaran Islam!

Jadi, tahniahlah kepada PAS kerana telah berjaya menjadi TERLEBIH BIJAK untuk membentuk generasi baru umat Islam yang sentiasa tidak berpuas hati tetapi pada masa yang sama, enggan berusaha keras memajukan diri kecuali terus menjadi perompak dan pelacur!!!

0 comments

Thursday, April 19, 2012

PADAN MUKA, NAK SANGAT KOTE HITAM NEGRO!!! RASAKAN!!!

Thursday, April 19, 2012

Hanya kerana silap memasukkan kad mesin juruwang automatik (ATM) sehingga kad itu disekat, seorang wanita mendakwa diseksa teman lelakinya yang berasal dari Nigeria selama lebih 24 jam di sebuah kondominium di USJ 1, di sini.

Dalam kejadian kira-kira jam 7 malam Isnin lalu, mangsa yang juga pelajar kolej swasta berusia 25 tahun mendakwa kepalanya dihantuk ke dinding, badannya dihempas ke sinki dan mukanya dicucuh dengan rokok oleh teman lelakinya yang berusia 26 tahun.

Sumber berkata, kejadian berlaku sejurus mangsa pulang dari tempat kerja sambilannya apabila dia tiba-tiba diserang suspek yang menunggunya di dalam rumah.

Menurutnya, pada mulanya mangsa dipukul menggunakan botol plastik sebelum kepala wanita malang itu dihantuk ke dinding beberapa kali.

“Selepas puas menghantukkan kepala mangsa, suspek kemudian mengangkat wanita terbabit sebelum menghempasnya ke atas sinki bilik air dan perbuatan kejam itu berterusan sehingga kira-kira tiga jam.

p/s: Apo laie nak di kato... Padan muko ekau je lah!!!! Hahahahaha...


ULASAN TFK:

Nak kesiankan budak perempuan bangang yang memilih lelaki Afrika sebagai teman lelaki, teman serumah, teman sebilik, teman sekatil dan teman setubuhnya apabila anda membaca berita di atas?

Sudah pelbagai kisah diceritakan dan dikhabarkan tetapi ramai sangat perempuan-perempuan tempatan yang perasan mereka akan menjadi lebih hebat apabila bermain mani Afrika. Segala pesanan tidak mahu didengar dan menganggap segala cerita hanyalah cerita bohong yang digunakn untuk merendah-rendahkan nilai bangsa teman lelaki mereka.

Bila dah keadaan sebegini berlaku, barulah sibuk nak mengadu dan menceritakan keburukan teman lelaki mereka. Bila dah kena belasah dan hampir mampus, baru nak minta simpati. Masa bersedap-sedapan, tak pula minta bantuan daripada orang ramai?

Padan la muka hang, pompuan oiii... nakkan kesian dan simpati? Kirim salam... lebih baik anda teruskan sahaja usaha anda untuk berjantankan jantan Afrika tu selama-lamanya!!!

Patutnya akhbar berkenaan menyiarkan secara jelas muka perempuan mencari malang itu agar semua rakyat Malaysia dapat jadikan sebagai koleksi mangsa-mangsa Mat Afrika!!!

0 comments

HINA SANGAT KE MENJADI ZARINA ANJOULIE?!!

Mungkin masih ada yang belum tahu mengenai sebuah artikel yang tersiar disebuah blog hiburan tempatan mengenai Lufya yang kecewa terhadap peminat yang salah anggap dirinya sebagai Zarina Anjoulie.

Dalam artikel tersebut, Lufya menyuarakan rasa kecewanya apabila ada peminat yang tersalah anggap dirinya adalah Zarina.

Disebabkan perkara ini, Lufya pernah disapa oleh seseorang dan menegurnya mengapa dia bogel di dalam internet sedangkan dirinya tidak pernah berbuat perkara terkutuk itu.

Selain itu, Lufya turut dikatakan pernah diraba oleh seseorang sambil dipanggil Anju yang jelas merujuk kepada Zarina Anjoulie.

Namun lain pula dipihak Zarina Anjoulie, sebentar tadi kecoh di laman Twitter miliknya dan dia dipercayai melancarkan “perang” terhadap Lufya sebagai respon terhadap artikel yang ditulis di blog hiburan tersebut.
Antara kenyataan yang dikeluarkan oleh Zarina termasuklah, “U keep nagging2 on papers n blogs bout me dah 5 years I just kept silent when I too kena bahan ngan org pasal muka cam awk. This is WAR.”


Zarina Anjoulie turut membuat kenyataan berbentuk kutukan terhadap Lufya.



Wahhh, memang ramai orang tahu bahawa Zarina Anjoulie seorang yang sangat lantang.
Tapi ‘menembak’ artis lain dengan lantang? Itu ngam! (Ohbulan)

1 comments

ROBOH KHEMAH, UMNO JUGA YANG DIPERSALAHKAN!!!


Makin kecoh puak-puak Pakatan apabila barisan hadapan provokator mereka telah 'diserang' oleh sekumpulan lelaki pada pukul 3:00 pagi tadi sehingga menyebabkan segala khemah budak-budak yang tidak segan mengaku mereka adalah pelajar walaupun mereka sebenarnya adalah keciciran, dicabut, dirobohkan dan mereka dihalau dari Dataran Merdeka.

Walau siapa pun 40 orang yang dilabelkan oleh pengacau-pengacau di Dataran Merdeka itu sebagai samseng, tindakan yang dilakukan oleh kumpulan berkenaan merupakan satu tindakbalas yang sebenarnya sudah lama ditunggu-tunggu oleh majoriti rakyat Malaysia yang lebih banyak memikirkan tentang kerja dan meneruskan hidup berbanding mencipta kontroversi dan retorik seperti yang dilakukan oleh budak-budak robot Anwar Ibrahim itu.

Tidak perlu kita ulas tentang peristiwa berkenaan kerana kebanyakan blog dan media interaktif telah memperkatakannya. Yang kita 'seronok' memperkatakan ialah bilamana si golongan pengacau cuba melabelkan orang lain sebagai SAMSENG.

Bagaimana dan apa perasaan golongan yang sentiasa berusaha untuk mencipta kekacauan alih-alih tanpa segan silu melabelkan orang lain sebagai samseng?

Mereka menyatakan hak sebagai rakyat. Bagaimana pula dengan hak rakyat-rakyat lain yang membentuk majoriti rakyat Malaysia berbanding segelintir kecil rakyat yang memberontak dan setaraf dengan pesalah yang perlu 'dibuang'.

Kebelakangan ini kita kerap mendengar kempen Anwar Ibrahim dan konco-konconya yang melazimkan tentang KEJAHATAN REJIM UMNO dan BARISAN NASIONAL. Kelaziman itu diabsahkan oleh para tukang propaganda Pakatan yang lainbagi mewujudkan persepsi di kalangan rakyat.

Sedangkan apa yang berlaku sebenarnya adalah merupakan manifestasi kebencian keterlaluan terhadap provokasi melampau yang dilakukan oleh para pengikut Anwar Ibrahim dari tahun 1999 lagi. Pada ketika Anwar bersungguh-sungguh dangembira dengan kekacauan yang ditimbulkan oleh para pengikutnya menerusi siri demonstrasi yang berterusan dan cubaan melumpuhkan ekonomi negara menerusi keganasan demonstrasi, tidak puls kedengaran kata-kata tentang samseng dari mulut konco-konco Anwar. Tetapi apabila tindak balas yang sebenarnya diinginkan oleh Anwar Ibrahim bagi tujuan promosi buat dirinya, segera dilabelkan sebagai samseng.

Tidak lain dantidak bukan tujuannya adalah untuk terus menyemarakkan kemarahan di kalangan ahli danpenyokong UMNO agar kekacauan dapat diwujudkan dan Anwar Ibrahim akan terus muncul sebagai Messiah dan Imam Mahdi di Malaysia!

Simple as ABC!!!

0 comments

GAMBAR GADIS SUNTI YANG DIBAKAR SETELAH DIROGOL!!!

Wajah mangsa,,cerita agak lama.. pada tahun 2007, anak kecil yang baru berumur 10 tahun ini didapati hilang. Márcia Andréia do Prado Constantin







0 comments

Wednesday, April 18, 2012

MAMAT SYIAH NI 'HALAL' SELAGI SOKONG PAS!!!

Wednesday, April 18, 2012

Khalid Ismath yang sedang popular kerana baru tahun satu jurusan undang-undang UiTM tetapi telah berkahwin dan gambarnya yang berjaya dirakamkan oleh Minaq Jinggo sedang menyantau lengan di atas bahu wanita yang sah-sah bukan bini yang dikahwininya tidak lama dahulu, sekarang ini bertambah popular dengan gelagatnya memaki hamun sesiapa sahaja yang disukainya, termasuklah Yazid bin Muawiyah.

Gerakan Syiah sebenarnya sudah lama hinggap ke batang tubuh PAS. Bermula dari Revolusi Iran pada 1979, terdapat ramai pemimpin PAS yang cukup terkesan dengan ajaran Syiah terutama yang membabitkan ajaran revolusioner dan penggulingan kerajaan.

Pun begitu, pendedahan tentang kesesatan Syiah terutama sekali yang membabitkan mazhab Imamiyyah menyebabkan kebanyakan pemimpin PAS yang menganuti ajaran Syiah, terpaksa bertaqiyyah dan menjadi hipokrit sepanjang zaman.

Kecuali Mat Sabu yang terang-terang menunjukkan dia adalah seorang Syiah, kebanyakan pimpinan PAS yang lain tidak begitu berani.

Menurut daftar kata, Syiah bermaksud penyokong. Pada peringkat awal perpecahan umat Islam atau lebih tepat lagi dari zaman Perang Unta, umat Islam pada waktu itu terbahagi kepada dua golongan iaitu Syiah Ali dan Syiah Muawiyyah. Para Sahabat r.a juga turut berbelah pandangan tentang hak imamah. Keadaan ini semakin meruncing dengan galakan dan hasutan kaum Khawarij dan Munafiqin.

Sama seperti Kristianiti yang dipopularkan oleh Paul atau Saul dengan memasukkan Triniti bagi memperolehi sokongan daripada kaum Roman, Syiah dimasukkan elemen ajaran Zoroastarian atau Majusi bagi mendapat perhatian kaum Parsi yang masih terkesan dengan agama lama mereka.

Dek kerana itulah, mereka beriktikad bahawa imamah dan walayat itu sebagai salah satu rukun iman walaupun Nabi s.a.w, bahkan Syaidina Ali r.a tidak pernah mengajar tentang imamah dan walayat kepada umat Islam. Untuk melindungi perangai dan iktikad jahat mereka, golongan yang sudah terkeluar daripada ajaran sebenar Rasulullah s.a.w dan para Sahabat r.a, bersandar kepada Syaidina Ali r.a serta keturunan Nabi s.a.w dari jurai Syaidatina Fatimah Az-Zahra r.a dengan Syaidina Ali r.a walaupun Nabi s.a.w mempunyai dua orang puteri lain iaitu Syaidatina Zainab yang telah dinikahkan oleh Rasulullah s.a.w kepada Abul 'Ash yang kemudian melahirkanAli dan Umamah. Umamah dinikahkan dengan Syaidina Ali r.a selepas kewafatan Syaidatina Fatimah Az-Zahra r.a. Begitu juga dengan Syaidatina Ruqayah dan Syaidatina Ummi Kalthum yang telah dinikahkan dengan Syaidina Uthman Affan r.a yang mempunyai pertalian darah dengan Muawiyyah bin Abi Sufyan r.a, musuh utama kaum Syiah.

Mazhab di dalam Syiah tersangat banyak sehinggakan Aga Khanniyyah, Bahai dan Qadianiyyah juga merupakan pecahan Syiah. Mazhab Syiah yang paling dekat dengan Sunnah Wal Jamaah adalah Zaidiyyah. Bagaimanapun, ajaran Zaidiyyah dan Jaafariyyah tidak menarik minat penganut-penganut Syiah yang lain kerana kedua-dua mazhab berkenaan tidak ambil kisah dengan imamah dan walayat. Kalau ada pun yang mengaku mereka Zaidiyyah, hampir kesemua mereka sudah terpengaruh dengan Imamiyyah terutama dalam bab, dibenarkan melawan imam atau kerajaan atas alasan kerajaan zalim!

Justeru perangai buruk yang ditunjukkan oleh Khalid Ismath sebenarnya tidaklah menghairankan. Kalau sudah namanya Syiah, rukun Syahadah pun mereka sanggup tambah. Kalau dah nama Syiah, cerita-cerita dongeng tentang Nur Muhammad, Nur Ali, Nur Fatimah, Nur Hasan dan Nur Husin pun boleh mereka karang dengan menjadikannya ke bentuk burung merak!!!

Kalau tidak memberontak, tidaklah dinamakan mereka Syiah. Kalau bukan kerana mereka sendiri membunuh Syaidina Husin r.a. dan Syaidina Hasan r.a. dengan cara dipancung dan diracun, tidaklah mereka sibuk menyalahkan Yazid bin Muawiyyah!!!

0 comments

HINA PERTABALAN AGONG, PAKATAN TERUS KETAR DAN TERKUCIL!!!


Dalam kebanyakan masa dan isu terutama yang membolehkan Pakatan memanipulasikannya, Suruhanjaya Siasatan akan didesak untuk ditubuhkan. Pelbagai alasan dan ulah yang akan dilakukan oleh Pakatan agar tuntutan mereka dipenuhi biarpun isu yang mereka timbulkan itu tidak munasabah.

Namun berbeza apabila isu yang tercetus dilihat bakal meranapkan Pakatan Rakyat. Lebih-lebih lagi kalau isu berkenaan membabitkan kebobrokan perangai para pemimpin Pakatan yang pandai mengata pemimpin UMNO sedangkan tahi mereka di punggung pun, berselepet dan bercelomes!

Suara Azmin Ali, Tian Chua dan Khalid Samad tidak kedengaran langsung. Sebaliknya yang bercakap adalah Khalid Ibrahim, sang Menteri Besar tak berguna Selangor. Bukannya meminta maaf atau mendesak agar siasatan dilakukan untuk membersihkan nama ketiga-tiga orang pemimpin kanan Pakatan itu, sebaliknya Khalid Ibrahim dengan sombong menyatakan bahawa isu berkenaan adalah remeh dan tidak perlu diperbesarkan.

Pada masa yang sama, ada pecacai Pakatan yang cuba memanipulasikan suasana tersebut dengan menyatakan tidak salah bercakap semasa majlis tersebut. Malah ada pula pecacai yang cuba melangkau lebih jauh dengan menempelak kononnya raja bukanlah Allah Taala. Justeru tidak wajar Allah Taala disekutukan dengan raja dan sultan.

Sama ada mereka tidak faham atau sengaja cuba memintal cerita, dalam kes ini tidak ada sebarang kena-mengena dengan penyengutuan kepada Allah Taala. Si pecacai tersebut sepatutnya memikirkan tentang kesyirikan yang dilakukan oleh setiap ahli politik tanpa mengira serban atau kopiah hitam yang seringkali bercakap bedar tentang kuasa, malah menolak qada dan qadar Allah Taala sepertimana yang berlaku di Perak.

Mungkin juga si pecacai tidak faham antara maksud sopan dengan maksud protokol. Kalau untuk mengadap Menteri Besar Selangor pun perlu melepasi pelbagai sekatan danapabila berada dalam majlis rasmi mesti ikut protokol. Itulah sebabnya manusia dijadikan sebagai manusia, bukanya sebagai haiwan yang tidak tahu protokol sesama sendiri. Alangkan haiwan punada hierarki yang perlu dipatuhi walaupun ianya bukan kanun bertulis, inikan pula manusia.

Remeh atau tidak, yang sangat nyata Pakatan memang sudah terketar-ketar dan cuba melarikan isu!!!

0 comments

BUTA KAYU PUNYA KHALID IBRAHIM!!! TAK GUNA PUNYA MB SELANGOR YANG TAK PANDAI JAGA KAWASAN!!!


Cerita tentang penduduk dan pengundi Ijok marahkan wakil rakyat mereka, Khalid Ibrahim yang juga merupakan Menteri Besar Selangor, sebenarnya bukan cerita baru. Dua kali Khalid Ibrahim cuba tunjuk muka untuk ambil hati, kedua-dua kalinya dia kena terjah, sergah dan hampir-hampir disekeh oleh penduduk.

Bukan kerana mereka menyampah dengan rambut serabut dan mukanya yang selekeh, tetapi kerana dia tidak pernah melawat dan menjaga kawasan. Kerjanya hanyalah berlagak dengan jawatan Menteri Besar dan menjadi pak sanggup untuk Teresa Kok serta Elizabeth Wong.

Portal KL-POST melaporkan tentang ketidakpuasan hati penduduk dan pengundi Ijok dengan prestasi Khalid Ibrahim dan wakil yang ditugaskan untuk mewakilinya di Ijok.

Malang buat penduduk dan pengundi Ijok yang menaruh harapan besar kepada seorang bekas guru yang kemudian dilantik oleh UMNO untuk menjadi tokoh korporat yang kemudiannya bercakap besar tentang dirinya sendiri walaupun dia tidaklah sebijak mana pun. Khalid Ibrahim ternyata gagal menangani masalah walaupun masalah yang sangat kecil.

Paling menarik ialah apabila penduduk mula membandingkan Khalid Ibrahim dengan Abu Hasan Omar, bekas Menteri Besar Selangor yang hanya menjawat jawatan panas itu selama dua tahun. Menurut mereka, sekalipun hanya dua tahun menjawat jawatan Menteri Besar, Abu Hasan Omar telah membawa pembangunan yang besar dan prasarana yang lengkap di Kuala Selangor. Sedangkan Khalid Ibrahim yang sudah empat tahun menjadi Menteri Besar Selangor pula, tidak membawa suatu apa pun, melainkan janji-janji kosong yang sehingga kini tidak ditunaikan.

Bahkan Khalid Ibrahim sendiri amat sukar untuk menunjukkan batang hidung kepada rakyat yang telah mengundinya di Ijok!

Lebih malang bagi penduduk ialah, semenjak Khalid Ibrahim menjadi Menteri Besar, Kuala Selangor bertukar menjadi bandar rumah urut berikutan tumbuh suburnya industri lendir di bandar itu!!!

0 comments

SEBOTOL GAM BERHARGA RM5, JADI MODAL RATAH GADIS REMAJA!!!


Hanya bermodalkan satu tin gam berharga tidak sampai RM5, mana-mana lelaki boleh menikmati tubuh seorang gadis berusia 16 tahun yang sering berkeliaran di bandar ini dengan tujuan mahu mencari sesiapa yang boleh membekalkan bahan mengkhayalkan itu kepadanya.

Bukan setakat ringan-ringan, malah gadis yang sering dilihat mundar-mandir di Jalan Pasar dan Medan Warisan di sini, mudah dibawa ke mana saja termasuk ke ranjang asalkan ketagihannya terhadap gam dapat dihilangkan.

Berikutan ‘populariti’ gadis itu yang digelar ‘Minah Gam Ringan-Ringan’ oleh orang ramai yang mengenalinya.. Agak mengejutkan apabila mendapati dia bukanlah selekeh seperti digambarkan, malah mempunyai wajah agak menawan serta pandai bergaya, sekali gus langsung tidak menggambarkan dirinya penagih gam tegar.

Dalam perbualan dengan gadis itu yang hanya mahu dikenali sebagai Alia, dia mengaku tidak kisah dibawa ke mana saja asal diberi satu tin gam untuk melepaskan ketagihan manakala bayaran sekadar RM50 memadai jika ingin menidurinya. “Kebiasaannya lelaki mengajak saya ke pusat karaoke di sekitar bandar ini kerana di situ agak selamat serta lebih terlindung daripada pandangan orang ramai.

“Tapi kalau di karaoke cuma boleh ringan-ringan sajalah, nak lebih daripada itu kenalah bayar tip sikit dan carilah tempat lebih sesuai,” katanya selamba. Apabila ditanya mengenai latar belakang termasuk keluarga serta persekolahannya, Alia enggan menjawab dan mula menunjukkan rasa kurang senang, namun Harian Metro difahamkan dia sudah berhenti sekolah sejak ibu bapanya bercerai. Ditanya sejak bila dia mula menagih gam, Alia cuma menggeleng-gelengkan kepala, namun memberitahu dia melakukan perkara itu hanya sekadar suka-suka.

Sementara itu, Penolong Pegawai Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) Kuantan, Mohd Aluwi Din mengakui pihaknya ada menerima maklumat mengenai beberapa kes membabitkan gadis seperti Alia. “Ada antara mereka sudah berjaya kami pujuk dan rujuk ke Bahagian Kaunseling untuk mengikuti proses pemulihan.

Kita perlu membantu golongan yang ketagihan gam ini, bukannya menghukum mereka,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam. Katanya, kebanyakan remaja yang terbabit dengan kegiatan menghidu gam yang dirujuk ke AADK dibawa keluarga sendiri namun ada juga ditangkap ketika operasi dijalankan agensi berkenaan.

“Mereka diberi kaunseling selain menyediakan aktiviti berbentuk keagamaan dan kemasyarakatan supaya pulih daripada kesan menghidu gam yang boleh menjejaskan otak dan melemahkan ingatan. “Ibu bapa yang menyedari anak mereka terjebak kegiatan menghidu gam tidak perlu malu untuk membawa remaja berkenaan kepada AADK supaya mereka dapat menjalani program pemulihan,” katanya.

Aluwi berkata, jika terlalu ketagih, penghidu gam akan hilang pertimbangan malah sehingga menjejaskan otak seterusnya menjadi gila, justeru tidak hairan sekiranya remaja perempuan yang menghidu gam boleh bertindak melampaui batas seperti menyerahkan kehormatan diri dan sebagainya.

ULASAN TFK:

Pada ketika pelajar-pelajar Melayu bengap bahlol dalam pelajaran yang menggunakan pinjaman PTPTN enggan membayar pinjaman dan mendesak kerajaan menghapuskan pinjaman tersebut, sebahagian remaja dan golongan muda Melayu yang lain pula, lebih advanced dengan amalan seksual yang berlebihan.

Inilah sebenarnya yang diinginkan oleh pihak musuh.

Empayar Maharaja China tidak dapat dijatuhkan dengan kekuatan tentera Barat, tetapi candu berjaya mengalahkan Empayar besar tersebut.

Empayar-empayar Islam tidak dikalahkan dengan kekuatan ketenteraan tetapi dimusnahkan dengan doktrin isme yang konon-kononnya akan menjadikan negara-negara Islam itu lebih maju pada masa hadapan dan menyertai dunia.

Melayu tidak jadi pathetic kecuali dimomok-momokkan dengan perangai manja, bersifat meminta-minta, jadi peminta sedekah, dihasut dengan pendapat kononnya Melayu perlu disuap segala-galanya oleh kerajaan agar mereka lebih kaya dan Melayu miskin serta bermasalah kerana kerajaan tidak mempedulikan mereka tanpa mereka sendiri berusaha untuk berubah.

Info di atas sebenarnya adalah info yang sudah biasa. Kalau ditanya kepada pakar-pakar dalam Pakatan Rakyat, sudah tentulah mereka akan merujuk kepada UMNO untuk dipersalahkan. Sedangkan mereka sendiri tidak pernah berusaha untuk memajukan rakyat dan penduduk di negara ini kecuali memburu tempat di Putrajaya!!!

0 comments

GAGAL TUNAI NAFKAH BATIN, BINI KEDUA ADUN PAS TUNTUT CERAI!!!


Kalau bercerita tentang tanggungjawab, para pemimpin PAS adalah yang paling hebat. Semua pihak lawan buat, semuanya nak dikritik dan dihentam, kononnya RASUAH, KRONISME dan sebagainya. Dan yang paling ketara ialah apabila para pemimpin PAS lebih sibukkan rambut isteri pemimpin parti lawan untuk dijaja-jaja di dalam setiap ceramah mereka bagi membuktikan yang pemimpin parti lawan tidak seIslam para pemimpin parti PAS.

Isteri orang dipersoalkan. Suami orang diperlekehkan. Namun apabila kena ke batang hidung sendiri, masing-masing menekup muka dan cuba menyembunyikan tembelang dan ketidakbertanggungjawaban mereka.

Itu yang berlaku apabila isteri kedua seorang ADUN di Kelantan menuntut cerai kerana suaminya yang sangat manis mulut tetapi gagal menunaikan tanggungjawabnya selaku ketua keluarga. Si isteri yang merupakan seorang Penolong Kanan sebuah sekolah di negeri Kelantan, tidak berpuas hati apabila suaminya hanya pulang dua kali dalam sebulan dan kepulangannya hanya pada sebelah malam.

Selain tidak cukup nafkah batin, si isteri juga mengadu kepada mahkamah, ADUN berkenaan tidak memberikan nafkah zahir dan perbelanjaan buat dirinya dan anak-anaknya. Bahkan ADUN berkenaan sentiasa menggunakan kedudukan dan jawatan isterinya untuk kepentingan diri.... SETERUSNYA DI SINI

ULASAN TFK

Apa nak jadi dengan para pemimpin PAS ni? Kalau dalam ceramah, merekalah yang paling hebat dan paling tinggi ilmu Islam. Tetapi dari segi praktikal, mereka jugalah yang paling lekeh mengalahkan kaum juhalak sehinggakan isteri terpaksa menuntut cerai kerana tidak melunaskan tanggungjawab selaku suami dan ketua keluarga.


Ini bukan cerita terpinggir atau terpencil lagi. Sebelum ini, kisah ADUN Semerak, ADUN Perupok, ADUN Selising dan bekas Speaker DUN Kelantan, menghiasi dada-dada akhbar serta media alternatif. Malah berita-berita tersebut membuatkan sebahagian besar tukang propaganda PAS geleng-geleng dan menghela nafas panjang.

Apakan tidak, mereka bersungguh-sungguh membuat promosi kebaikan pada PAS, puak-puak ini pula sibuk menyedapkan syahwat mereka dengan kaedah yang haram.

0 comments

Blog Archive

Labels