IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, April 28, 2012

UPDATE BERSIH 3.0!!! DAP BOLEH TERSENYUM SENANG!!!

Saturday, April 28, 2012
Sesuatu yang tidak boleh dinafikan kali ini ialah pembabitan dan 'keberanian' anak-anak muda Cina untuk muncul dalam demonstrasi jalanan yang dinamakan sebagai BERSIH 3.0. Walaupun pada BERSIH 1.0 dan BERSIH 2.0, mereka turut muncul namun jumlah kali ini jauh lebih besar berbanding demonstrasi-demonstrasi terdahulu.

Pun begitu, berbeza dengan golongan Melayu, mereka lebih 'bersopan', lebih matang, dan berpegang kepada matlamat mereka iaitu menunjuk perasaan bukannya melakukan rusuhan.

Sebaliknya penunjuk perasaan versi Melayu yang banyak berkumpul di hadapan Sogo Jalan Tunku Abdul Rahman yang dipimpin pula oleh Tian Chua dan Hishamuddin Rais, cuba untuk melakukan rusuhan dan kekacauan yang menghasilkan keputusannya, seorang anggota polis terlantar di ICU setelah kereta yang dipandunya dibaling batu mengakibatkan cermin hadapan rtak seribu. Keadaan cermin kereta tersebut telah menyebabkan anggota tersebut terbabas dan hampir melanggar seorang penunjuk perasaan.

Arahan yang diberikan kepada penunjuk-penunjuk perasaan Melayu adalah terus merusuh yang menyaksikan seorang anggota polis dimasukkan ke ICU akibat kecederaan parah. Manakala seorang anggota polis wanita pula telah dibelasah oleh penunjuk-penunjuk perasaan pimpinan Tian Chua dan Hishamuddin Rais.

Bagaimanapun, selepas Ambiga Sreevanasan muncul pada pukul 4:15 petang dan mengarahkan agar perhimpunan bersurai, kebanyakan penunjuk perasaan berbangsa Cina, beransur-ansur meninggalkan lokasi tunjuk perasaan. Yang tinggal hanyalah penunjuk-penunjuk perasaan Melayu yang telah disiap-sediakan untuk melakukan rusuhan.

Pelanggaran benteng polis dan kawat berduri di Jalan Raja Laut berhampiran Dataran Merdeka sebenarnya diarahkan oleh ANWAR IBRAHIM sendiri. (Videonya akan menyusul).

Bagaimanapun, mesin-mesin propaganda Pakatan cuba melakukan pembohongan yang paling melawakkan apabila menyatakan polis yang melakukan provokasi dan mencetuskan keganasan.

Anggota-anggota polis yang telah bertugas dari tengah malam mengawal keamanan, tidak langsung melakukan provokasi dan keganasan. Begitu juga sepanjang pagi tadi, anggota-anggota polis yang ditugaskan juga tidak memberikan sebarang reaksi ganas.

Hanya setelah benteng mereka dirempuh oleh UNIT AMAL PAS selain benteng kawat berduri cuba diranapkan, barulah gas pemedih mata dan semburan air dilakukan oleh polis dengan kadar yang sangat minimum.

Menariknya pada waktu itu sehinggalah azan maghrib berkumandang dari Masjid Jamek, yang giat melakukan onar dan ulah adalah penunjuk-penunjuk perasaan Pakatan Rakyat.

Situasi yang berlaku sepanjang hari ini, sudah cukup untuk membuatkan DAP tersenyum senang. Apakan tidak, kehadiran ramai anak muda Cina sudah cukup untuk memberikan gambaran bagaimana DAP sebenarnya menguasai Pakatan Rakyat, sama ada dengan baju DAP atau menerusi NGO-NGO yang ditaja oleh parti tersebut.

Yang pastinya, DAP telah mencapai kejayaan yang sangat gemilang dalam BERSIH 3.0 sepanjang penubuhan parti tersebut di Malaysia!

0 comments

BERSIH 3.0... PAKATAN SUDAH MULA PUTAR BELIT CERITA SEBENAR!!!


Tidak dapat dinafikan Pakatan Rakyat sedang berhadapan dengan masalah besar apabila para pengikut mereka gagal menjalankan tugas sepertimana yang diarahkan. Sudahlah jumlah 500,000 tidak tercapai bahkan jumlah yang hadir pun tidak sampai 30,000 orang, keganasan yang diharapkan dari pihak polis juga tidak kesampaian.

Sebaliknya yang melakukan kekasaran, kekacauan dan keganasan adalah dari kalangan penyokong Pakatan Rakyat. Buktinya, seorang anggota polis trafik yang dilaporkan meninggal dunia dalam posting sebelum ini tetapi sebenarnya masih berada di ICU, telah dibelasah dengan teruk. Malah seorang anggota polis wanita turut dibelasah oleh penunjuk perasaan yang sudah tentulah penyokong tegar Pakatan Rakyat.

Para pemimpin DAP seperti Nga Kor Ming cuba melakukan penipuan dengan mengatakan polis yang memulakan kekacauan dan kekasaran terhadap para penunjuk perasaan. Walhal apa yang berlaku sebenarnya adalah sebaliknya.

YANG MEMULAKAN PROVOKASI SEMENJAK MALAM TADI ADALAH PARA PENYOKONG PAKATAN!!!

Segala bukti yang ada termasuklah video dan gambar sangat jelas menunjukkan PENJAHAT SEBENAR adalah penunjuk perasaan Pakatan Rakyat.

Sudah snagat jelas, para penunjuk perasaan ingin menumbangkan kerajaan menerusi penunjuk perasaan dan kekacauan. Dengan 70% daripada penunjuk perasaan adalah Cina muda dan Unit Amal pula menjadi bahan makian kerana memberikan arahan bersurau jam 4:00 petang tadi, acara tunjuk perasaan itu sebenarnya tidak lebih daripada upacara menjatuhkan kerajaan sah menerusi tindakan ganas.

Angan-angan para penyokong perasaan kononnya UMNO sudah nazak dan hampir mampus, nampaknya sedang menjadi igauan ngeri kepada mereka sensiri. Apakan tidak,melihat kemarahan orang ramai terutama sekali para peniaga kecil yang terjejas mata pencarian mereka akibat halangan penunjuk perasaan.

Nga Kor Ming dan Sivakumar cuba menaikkan sentimen kononnya polis telah mengasari dan menembak gas pemedih mata. Kononnya yang memulakan provokasi adalah polis. Walhal dari awal lagi, polis langsung tidak bertindak kasar walaupun diprovok. Kesabaran anggota-anggota yang bertugas sememangnya amat mengkagumkan!

Itulah sebenarnya yang tidak dikehendaki oleh para demonstran dan pemimpin Pakatan Rakyat!

Disebabkan itu, terpaksalah kaum Pakatan menggerakkan pembohongan mereka dengan sejaya-jayanya seperri yang dilakukan oleh Nga Kor Ming...

Video anggota polis dibelasah apabila keretanya diserang sehingga menyebabkan terbabas, sudah ada!

0 comments

SAH!!! PERUSUH BERSIH 3.0 BUNUH ANGGOTA POLIS!!!

Seorang anggota trafik telah dibunuh oleh perusuh-perusuh di Sogo Jalan TAR. Allahyarham telah mengalami kecederaan yang teruk di bahagian muka, dada dan perut. Pistolnya yang cuba dilarikan oleh perusuh berjaya diperolehi semula.

Untuk menghalalkan dosa pembunuhan yang dilakukan, para perusuh menuduh anggota tersebut melanggar dan membunuh dua orang penunjuk perasaan.

Difahamkan pembunuhan tersebut memang dirancang bagi membolehkan puak pelampau merampas dan melepaskan temvakan ke arah orang ramai dengan menggunakan pistol berkenaan.

Si perampas pistol bagaimanapun telah berjaya diberkas oleh pasukan keselamatan walaupun pada mulanya dia cuba melarikan diru dan enggan menyerahkan senjata api yang dirampas daripada Allahyarham.

Al-fatihah buat anggota yang mengorbankan nyawanya meskipun dia hanyalah sekadar seorang polis trafik yang berseragam putih hitam!

2 comments

TERKINI!!! VIDEO KERETA POLIS DISERANG DAN DITERBALIKKAN OLEH PERUSUH BERSIH 3.0!!!



Terkini, sebuah kereta polis dan motosikal polis telah dirosakkan oleh sekumpulan perusuh yang diketuai oleh Hishamuddin Rais di hadapan Sogo, Jalan Tunku Abdul Rahman.

Alasan yang diberikan oleh propagandis Pakatan Rakyat ialah, kereta polis tersebut diterbalikkan kerana 'hampir' melanggar seorang peserta rusuhan!

Paling menarik ialah apabila propagandis Pakatan Rakyat cuba menyabitkan kejadian tersebut dengan seorang gadis bernama Azie yang dilaporkan pengsan kerana tersedut gas pemedih mata.

Atau dengan kata lain, dikatakan polis yang melakukan provokasi sekalipun daripada pemerhatian menunjukkan polis terlalu banyak berlembut dan memberi ruang kepada para perusuh untuk menyesakkan jalan-jalan di seluruh Bandaraya Kuala Lumpur!

1 comments

UPDATE BERSIH 3.0!!! AZLI TALIBAN TAK PUAS HATI RUSUHAN TAK CUKUP HEBAT!!!


Nama Azli Taliban bukannya asing lagi. Setiausaha Dewan Ulama PAS Perak ini sebenarnya adalah seorang yang sangat ekstrim selain kekurangan ilmu pengetahuan. Namun janggut dan jambangnya yang panjang selain serbannya yang berat tidak kurang dari lima kilo, membuatkan dia perasan yang dia adalah seorang yang sangat hebat.

Azli Taliban berlegar-legar di kalangan demonstrator dan mengharapkan rusuhan akan dilakukan dengan secepat mungkin. Malangnya rusuhan dan keganasan yang diharapkan berlaku, tidak menyampaikan hajat dan keinginannya.

Ketika bertembung dengannya di simpang Jalan Tun Perak-Jalan Yap Ah Loy, bersama-sama dua orang pengiringnya, Azli Taliban merungut tentang perjalanan program yang tidak mengikut seperti yang dijadualkan.

"Buat terlalu awal dan langgar arahan!" rungutnya kepada kedua-dua orang temannya ketika mereka berjalan menuju ke arah restoran di bangunan Cahaya Suria.

Kebanyakan yang ditemui turut menyatakan perkara yang sama.

Dari awal lagi, orang ramai dan kaum demonstran sudah berkumpul serta menjerit-jerit selain berlegar-legar. Dengan cuaca terik, membuatkan sebahagian daripada mereka mulai keletihan dan terpaksa berehat di mana-mana yang sempat. Sekaligus pada masa yang sama, mengurangkan jumlah yang hadir di hadapan pemimpin-pemimpin Pakatan ternama.

Kecuali di Jalan Tun Perak iaitu insiden polis melepaskan gas pemedih mata setelah para penunjuk perasaan yang dipimpin oleh UNIT AMAL PAS merempuh benteng polis dan pagar berkawat, tempat-tempat lain agak hambar.

Tindakan pihak berkuasa yang membiarkan golongan demonstran tersebut berlegar-legar, mengurangkan perisa yang dimahukan oleh kumpulan pengacau. Hasutan dan ucapan berapi-api mereka, tidak berjaya menyemarakkan kemarahan orang ramai.

Bagaimanapun, di Sogo, kawasan yang ditakluki oleh pendemo dari Kelantan, dilaporkan rusuhan telah berlaku. Sebuah kereta polis telah berjaya diterbalikkan oleh golongan pendemo. Dua orang anggota polis juga telah dicederakan oleh kaum perusuh. Dilaporkan juga, senjata polis telah dirampas oleh pendemo menyebabkan polis mengeluarkan kenyataan meminta orang ramai berhati-hati.

Pada masa yang sama, golongan propaganda Pakatan Rakyat sedang membuat cerita tipu tentang 50 orang pendemo cedera dengan dua orang daripada mereka mati akibat lemas terjatuh ke dalam longkang.

0 comments

UPDATE!!! REMPUHAN DEMONSTRAN MENGHASILKAN GAS PEMEDIH MATA!!!!



Setelah sekian lama bersabar dengan pelbagai kerenah demonstran termasuklah dihina dan dicerca, malah berusaha untuk mengelak daripada menggunakan pendekatan kasar, akhirnya Pasukan Simpanan Persekutuan terpaksa melepaskan gas penedih mata di Jalan Tun Perak apabila gilongan demonstran yang membuat provokasi cuba merempuh pagar kawat yang diletakkan di situ bagi menghalang mereka mendekati Dataran Merdeka.

Insiden tersebut berlaku apabila kumpulan demonstran yang turut disertai oleh Unit Amal PAS yang berpakaian merah merempuh benteng polis dan pagar kawat.

Rancangan asal iaitu berkumpul di Dataran Merdeka pada pukul 2.00 petang, masih gagal menyebabkan penganjur perhimpunan tersebut, mula menggerakkan kekuatan dan kekasaran dengan harapan pihak polis akan membalas provokasi mereka secara keterlaluan dan kemudian pihak polis akan dipersalahkan.

Rempuhan dan gas pemedih mata berlaku pada jam 3:35 petang tadi!

0 comments

UPDATE BERSIH 3.0!!!


Penutupan dan penghalangan akses ke Dataran Merdeka membuatkan persimpangan Jalan Tun HS Lee-Lebuh Ampang menjadi medan pengumpulan yang baru.

Tedapat lebih kurang 10 ribu demonstran yang sedang berkumpul tetapi menjelang pukul 3:15 petang, lebih ramai yang berkumpul dari pagi brransur-ansur menuju ke Puduraya dan Stesen LRT Plaza Rakyat.

Jadula berkumpul, duduk dan bantah di Dataran Merdeka sehingga kini masih tidak dapat dijalankan. Bahkan rancangan membuat demonstrasi secara aman juga nampaknya kian gagal apabila ucapan-ucapan berapi yang menjurus kepada kekacauan mula dibuat teutama di hadapan dataran Maybank.

Rempuhan yang ingin dibuat bagaimanapun masih lagi teragak-agak meskipun pihak polis tidak memberikan sebarang reaksi keras.

Syabas kepada pihak polis yang masih menjalankan tugas dengan penuh bergaya meskipun para demonstran sedang melakukan provokasi dan kekasaran.

Nada-nada kecewa mula kedengaran dari sekian ramai yang berkumpul teutama dari wajah penyokong-penyokong PAS yang mengenakan kopiah putih sebagai imej mereka.

Golongan yang mengenakan baju JOM UBAH DAP pula tidak begitu menonjol tetapi golongan muda Cina leboh ramai berbanding BERSIH 1 dan BERSIH 2.0.

0 comments

UPDATE BERSIH 3.0!!!

Talian internet yang teruk, talian telefon yang tidak meliputi semua kawasan membuatkan kemaskini tidak dapat dilangsungkan sepantas mungkin.

Bagaimanapun daripada pemerhatian langsung yang dibuat sekitar Jalan Yap Ah Loy, Jalan Petaling, Jalan Tun H.S. Lee, Lebuh Pasar, Jalan Tun Perak dan Pasar Seni, jumlah demonstran masih tidak melampaui seratus ribu orang sekalipun anggaran asal Pakatan adalah 500,000 orang.

Jalan-jalan masuk ke Bandaraya dikatakan sesak teruk, seklaigus menjadikan pusat bandar lengang dari kenderaan.

Pasukan keselamatan masih lagi bertahan walaupun para demonstran sedang melakukan provokasi termasuklah hasutan agar rempuhan.

Gabungan daripada beberapa kumpulan kecil memenuhi Lebuh Pasar dan Medan Pasar serta di hadapan Masjid Jamek.

Hampir 99.5% pusat perniagaan di Bandaraya Kuala Lumpur ditutup dan menghentikan operasi perniagaan. Kenderaan awam juga tidak kelihatan termasuklah teksi.

Kemaskini akan dibuat dari semasa ke semasa bergantung kepada talian dan liputan. Gambar-gambar akan dimasuk kemudian!

0 comments

DARI MANA KUMPULAN KECIL BERSIH AKAN MUNCUL UNTUK BERGABUNG DI DATARAN MERDEKA?


Maklumat terbaru yang diperolehi walaupun tidak dapat disahkan, 9 points utama akan menjadi centre untuk kumpulan-kumpulan kecil BERSIH memulakan perarakan atau lebih tepat lagi sebagai jalan masuk ke Dataran Merdeka sepanjang pagi ini.

Dan berdasakan dari pemerhatian awal, itulah yang dilakukan oleh para demonstran. Kumpulan-kumpulan kecil sedang bergabung untuk membentuk kumpulan yang besar terutama di hadapan Maybank dan Puduraya memandangkan kawaan Dataran Merdeka tidak dapat dimasuki setelah dipagar oleh pihak berkuasa.

Di Masjid Negara, turut dilaporkan jumkah yang hadir juga semakin ramai. Anwar Ibrahim dijangka akan memulakan 'tugasnya' yang terakhir dari situ. Manakala Hishamuddin Rais dan konco-konconya yang akan melakukan kekacauan memulakan kerja mereka di Kampung Bharu.

Jalanraya yang sesak menyebabkan ramai demonstran bergersk dengan menggunakan kenderaan awam.

0 comments

UPDATE DARI DATARAN MERDEKA!!!


Akhirnya setelah jam menunjukkan pukul 2:00 pagi, persimpangan Jalan TAR-Tun Perak mula kehilangan tempo dan rentak. Yang beria-ia berkumpul danbersorak, disebabkan hujan gerimis, mulai perlahan-lahan menghindari kawasan berkenaan, sekaligus menunjukkan rentak yang dinainkan tidak bertahan lama.

Dari sekian ramai yang hadir, kebanyakannya adalah pemerhati yang turut ingin menyertai pesta tengah malam di tengah-tengah jalan raya selain wartawan, pengamal media dan anak-anak muda LGBT.

Kawasan Dataran Merdeka sepertimana yang dijanjikan telah dikepung dan dipagari dengan dawai berduri. Jumlah yang kononnya akan duduk danbantah di hadapan pagar berduri di simpang Jalan Tun Perak-Jalan TAR juga nampaknya tifak dapat bertahan lama.

Sangkaan awal bahawa ribuan yang ada di situ akan bermalam sementara menantikan kedatangan rombongan yang lebih ramai pada sebelah siang nanti juga tidak dapat menahan hati.

Rupa-rupanya jenis tak tahan hati semuanya!

0 comments

TERKINI DI DATARAN MERDEKA!!! NG SUE LIM KERAH MELAYU REMPUH PAGAR BERDURI!!!


"Esok kita rempuh besi buruk ni! Polis-polis tu semua cicak mengkarung! Kita takkan takut!"

Kata-kata itu diluahkan oleh Ng Suee Lim yang turut datang ke persimpangan Jalan TAR-Tun Perak. Kata-katanya itu kemudiannya disambut dengan sorakan sambil memuji-muji ADUN Sekinchan yang telah dan hampir membunuh seorang pelajar Melayu tidak lama dahulu dalam satu kemalangan jalanraya yang disebabkan oleh mabuk araknya.

Keadaan semakin panas. Jumlah yang hadir kini telah mencecah hampir lima ribu orang!

Seandainya benar sebagaimana yang dilaporkan sebelum ini tentang perancangan pihak Pakatan khususnya gerombolan yang diketuai oleh Tian Chua dan Hishamuddin Rais, sesuatu yang besar dan memalapetakan negara ini akan tercetus.

Dan pada masa yang, biarpun kononnya ini adalah demonstrasi aman, namun petunjuk yang ada sekarang adalah bunga-bunga kekacauan yang cuba dicetuskan, terutama provokasi berlebihan terhadap pihak polis yang sekadar berdiri tanpa sebarang pergerakan agresif.

Arah tuju demonstrasi ini semakin ketara menerusi laungan... HIDUP RAKYAT! HANCUR BN! HANCUR UMNO!

0 comments

UPDATE BERSIH DI DATARAN MERDEKA!!!


Semakin ramai kaum demontran berkumpul di persimpangan Jalan TAR- Tun Perak.

Semakin membingitkan dengan deruan enjin kenderaan yang tersangkut akibat demonstrasi di persimpangan utama ini. Jerit pekik dan sorak semakin kuat.

Dianggarkan terdapat lebih kurang tiga ribu orang yang sedang berkumpyl di persimpangan jalan ini.

Menariknya, terdapat jga warga asing dan wanita yang mengheret anak kecil.

Yang sahnya tidak ada BANTAH DUDUK DAN TUTUP MULUT sebaliknya seperti yang dikatakan oleh Timbalan Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Ibrahim, demonstrasi kali ini bertujuan untuk menibulkan huru hara.

Dek kerana itulah simpang Jalan TAR-Tun Perak jadi tumpuan!

Dan semskin sah juga BERSIH 3.0 sebenarnya tidak lain hanyalah keinginan untuk merampas kuasa.

Yang idak dapat disangkalkan ialah, hampir 90% yang sedang berdemonstrasi adalah MELAYU ISLAM... Barangkali inilah yang dinamakan sebagai berjaga malam, bertahajjud mengikut ajaran Islam!

1 comments

Friday, April 27, 2012

UPDATE! BERSIH 3.0 DI DATARAN MERDEKA!

Friday, April 27, 2012


Demonstrator BERSIH 3.0 sudah berkumpul dan melakukan provokasi terhadap anggota keselamatan yang sedang bertugas selain cuba menimbulkan kekacauan di persimpangan Jalan Tunku Abdul Rahman dan Jalan Tun Perak. Kesesakan sdang berlaku.

Beberapa orang daripada demonstrator yang menghadap anggota polis memaki hamun dan mencaci anggota polis.

BARUA! ANJING! GAJI KORANG PUN KAMI YANG BAYAR!

itu laungan yang bergema selain REFORMASI dan BERSIH!

3 comments

LGBT DI BELANDA LAHIRKAN GYM BOGEL, LGBT DI MALAYSIA LAHIRKAN ANWAR IBRAHIM DAN BERSIH 3.0!!!

Belanda memang negara paling gila kat dunia ni kot.. di sini ganja halal.. pelacuan halal.. bogel lagi la halal.. kiranya apa yang kebanyakan negara eropah lain haramkan dia halalkan.. pelacuran dalam cermin di siang hari.. Ish.. tapi kat Malaysia negara Islam ni pun ada jugak.. tak percaya? malas nak citer arr.. bukannya tak baca paper tak tengok tv3..

Menarik minat ramai pengunjung yang suka memperlihatkan badan mereka masing masing.




tua tua gayut pun datang sini jugak?cehhh


1 comments

BAINA78... BERHENTILAH BERANGAN-ANGAN DAN BERFANTASI BASAH!!!


UMNO pusaka bangsa Melayu..bukannya suruh beriman ngan UMNO dan tolak agama..ishhh
UMNO diwariskan pada bangsa Melayu sejak merdeka..satu generasi ke satu generasi.
Islam juga pusaka warisan dari Nabi saw..diwariskan oleh nabi saw dari satu generasi ke satu generasi..
Kesultanan Melayu diwariskan pada bangsa Melayu sejak wujudnya Kesultanan Melayu dinusantara ini.

Ianya pusaka..pusaka ni ada cara2 utk memeliharanya atau utk dimunafaatkan.
Spt harta benda, yg diwariskan oleh mak pak, ada cara utk uruskannya..

Islam..cara utk uruskannya dan pastikan ianya subur...belajar dan mengajar, amal dan galakkan orang lain beramal.

UMNO adalah kuasa politik bangsa Melayu yg berusaha melindungi hak2 orang2 Melayu..hak2 orang Melayu ialah agamanya, peradabannya dan Kesultanannya. Dan teras peradaban orang2 Melayu adalah agama Islam.

Pertahankan UMNO sebagai pusaka..leh dijatuhkan hukum pulak dan minta bertaubat. UMNO ni parti politik je, macam PAS, macam DAP, macam PKR dan sewaktunya. Jika ada Melayu yg cuba pertahankan DAP, PKR dll tak pula disuruh bertaubat..ishh apa halnya, hukum ni?

PAS tak tolak Melayu..ishh kenapa tak tolak, apakah PAS nak pejuangkan nasib bangsa Melayu..tak assobiyah ke? tak taksub ke?
PAS pejuangkan bangsa Melayu tak perlu bertaubat...tapi UMNO pejuangkan bangsa Melayu kena bertaubat..mmm hukum apa ni da?

"KITA KAN ORG BERIMAN..ADA QURAN DAN HADITH...TAK CUKUP LAGI KAH?..kabornya"..pasai apa kena ada PAS pulak? tak cukup ke? Orang melayu sokong UMNO salah..orang melayu sokong DAP tak salah..orang Melayu sokong LGBT tak salah? orang Melayu sokong komunis tak salah?orang Melayu sokong Datuk Ambiga tak salah?..hukum mana mu pakai ni?

"Apa saudara ingat Hang Tuah tu hebat kerana silat dan setanjak saja ke? Dia hebat kerana Islam, kerana dikatakan berilmu tauhid yang tinggi bertaraf wali allah. Wallahuallam

maknanya Islam lah pusaka yang diamalkan dan disimpan Hang Tuah. Bukan melayu atas nama saja tapi isinya apa?"

Aku dah kabor Islam pusaka bangsa Melayu..aku tak kabor pun suruh pilih UMNO buang Islam..ada 3 pusaka yg diwariskan yg baik utk bangsa ni pertahankan.
Hang Tuah kabornya berkata.."Takkan Melayu hilang didunia"..apa kamu tak nak suruh beliau bertobat? ishh takkan wali Allah swt sibuk dan prihatin bebenor pasal Melayu ni!!kalau ikut hukum kamu ler.

"PAS hanya kata sokong perjuangan Islam selari dgn tuntutan Allah dan ia sudah tentulah jalan ke syurga. "...Abu Talib sokong sokmo, kemana dia?

Duduk diam2 dan fikirlah..PAS ni perjuangan Islam ke? dan perjuangan Islam selari ke ngan tuntutan Allah swt? Kalau yer, apa yg dah diperjuangkan oleh PAS hingga kini..segala usaha mewujudkan kemudahan dan hukum2 Islam yg lain dalam bab zakat, muamalat, haji dsb diusahakan oleh kerajaan UMNO, ahli2 PAS tumpang munafaat ada ler.
Hukum2 ISLAM menyeluruh..satu persatu telah diusahakan..tinggal Hudud je lagi. PAS buat apa?
Sokong je tak jadi..abis takkan ahli2 kelab penyokong PAS pun leh kesyurga..pehhh

"org yang berjuangkan Islam lah yg betul2 sygkan bangsa kerana dia tahu Allah telah berjanji jaminan kepada yg berjuangkan agamanya."...pulak, pening le kamu ni, yg juangkan agama "betul2 sayangkan bangsa"..ishh tadi suruh tobat!!

Tul ler soalan kubur tak ditanya pasal bangsa..dan pempin kebangsaan tak leh bantu..tul bebenor.
Tapi ditanya tentang sedara2 kamu..sedara2 kamu ialah seagama ngan kamu, dan diMalaysia ni bangsa Melayu umumnya adalah sedara kamu.
Muryidul Am pun tak leh bantu dalam kubur!!

Kamu ni umur berapa?

-aa

0 comments

NIZAR JAMALUDDIN DISAHKAN SAKIT OTAK!!!


Nama Nizar Jamaluddin sebelum PRU12 tidaklah popular mana pun. Malah suaranya pun tidak pernah kedengaran dalam mana-mana Muktamar PAS. Hanya setelah gabungan DAP-PKR-PAS yang pada ketika itu belum dinamakan sebagai gabungan Pakatan Rakyat, ketiadaan pemimpin yang diperkenankan oleh istana sebagai calon Menteri Besar, akhirnya melonjakkan nama Nizar Jamaluddin.

Nizar hanya menjadi popular menerusi perangai huduh dan hangguk-hangguknya kepada Ngeh-Nga terutama dalam pemberian tanah 999 tahun kepada kampung baru-kampung baru yang merupakan penempatan bekas penyokong komunis pada zaman darurat dahulu.

Tuduhan yang dilemparkan oleh Nizar kepada Najib Abdul Razak, nyata menunjukkan kebimbangannya tentang nasib yang sedang menantinya. Nizar cuba menggunakan kaedah komunis untuk menimbulkan kemarahan. Kalau zaman British dahulu, komunis menggunakan isu tentang penjajahan walaupun mereka sendiri sebenarnya ingin menjajah negara ini untuk dijadikan sebagai Republik Rakyat Malaya yang berkiblatkan Mao Tse Tong.

Barangkali dendam komunis yang mengalir dalam tubuh Ngeh-Nga, terjangkit pula kepada Nizar Jamaluddin sehingga di atidak segan silu menuduh tentera akan digunakan oleh Najib untuk menggulingkan Pakatan sekiranya Barisan Nasional kalah dalam PRU13 nanti. (
BACA DI SINI)

Sama ada Nizar sedar yang dia sebenarnya cuba mencetuskan sesuatu yang bersifat menyerang angkatan tentera Malaysia atau sebaliknya, Nizar Jamaluddin sememangnya seseorang yang sudah disahkan sebagai orang sakit otak.

Politik keterlaluan yang diamalkan dan ditunjukkan oleh Nizar Jamaluddin adalah sesuatu yang amat merbahaya. Setelah polis. badan-badan awam dan sistem kesultanan diserang oleh Pakatan Rakyat, Nizar Jamaluddin cuba mendahului kawan-kawannya dalam Pakatan. Biarpun di sebalik kata-katanya, kononnya angkatan tentera tidak akan menyebelahi Najib Abdul Razak dalam rancangan kudeta atau rampas kuasa menerusi 'bisik-bisik' pegawai tinggi tentera kepadanya, namun Nizar Jamaluddin secara sah memang ingin melibatkan tentera dalam kempen Pakatan merampas Putrajaya.

Sudah tentulah siasatan perlu dilakukan dan dilaksanakan terhadap Nizar Jamaluddin, walaupun dia mungkin akan memberi alasan semuanya itu hanyalah lawak jenaka semata-mata, namun permainan yang dilakukan oleh Nizar Jamaluddin sangat merbahaya.

BERSIH 3.0 mungkin satu perkara, tetapi cubaan untuk menarik angkatan tentera dalam satu kegilaan kuasa seperti yang ditunjukkan oleh Nizar Jamaluddin adalah jauh lebih gila dan amat merbahaya!!!


0 comments

AKIBAT MENYANGKA KOTE PANJANG HITAM LEGAMNYA MENAWAN WANITA TEMPATAN, WARGA AFRIKA CEDERA TERUK DIBELASAH PENDUDUK DAMANSARA DAMAI!!!


Gara-gara mengganggu isteri orang, seorang warga Afrika cedera teruk dibelasah penduduk yang berang dengan tindakannya itu.

Dalam kejadian 11 malam kelmarin, suspek bertindak mengetuk pintu rumah mangsa yang terletak di tingkat bawah blok P, Apartmen Harmoni, Damansara Damai dekat sini.

Menurut sumber, suspek mengetuk beberapa kali rumah mangsa tanpa diketahui sebab dia berbuat demikian.

“Bila mangsa buka pintu, tiada orang di luar namun niat jahat warga Afrika itu mahu menerjah masuk ke dalam rumah tidak menjadi.

“Wanita itu membuka pintu secara tiba-tiba dan dapat melihat dengan jelas suspek yang hanya berseluar pendek serta tidak berbaju.

“Terperanjat dengan kehadiran suspek, wanita itu kemudiannya menjerit sekuat hati dan jeritannya didengari oleh jiran berhampiran,” katanya.

Jelasnya, panik melihat kehadiran jiran mangsa, suspek melarikan diri dan akhirnya dicekup serta dibelasah penduduk di hadapan Sekolah Kebangsaan Damansara Damai 2.

Sementara itu, Pengerusi Kawasan Rukun Tetangga (KRT ) Apartmen Harmoni, Zahabu Ramli berkata, sebaik mendapat laporan, anggota KRT turun ke lokasi dan melihat warga Afrika sudah tidak bermaya.

“Kami serahkan suspek kepada polis untuk tindakan selanjutnya dan wanita itu kemudiannya membuat laporan polis di Balai Polis Damansara Damai,” katanya.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dan suspek kini ditahan untuk siasatan lanjut.

0 comments

RATU CANTIK MATI KENA REJAM!!!


SIMFEROPOL (Ukraine): Seorang remaja perempuan dilaporkan direjam hingga mati mengikut undang-undang syariah selepas dia mengambil bahagian dalam pertandingan ratu cantik di Ukraine.

Media melaporkan, mayat Katya Koren, 19, ditemui di sebuah kampung tidak jauh dari rumahnya di wilayah autonomi Crimea.

Rakan Kayta berkata, remaja itu memang gemar mengenakan pakaian mengikut fesyen semasa dan menyertai pertandingan ratu cantik berkenaan baru-baru ini. Kata mereka, Katya mendapat tempat ketujuh dalam pertandingan itu.

Media melaporkan, mayat remaja itu yang cedera teruk ditemui ditinggalkan dalam kawasan hutan.

Mayat itu ditemui seminggu selepas Katya dilaporkan hilang. Media melaporkan, polis kini memulakan siasatan terhadap kes pembunuhan itu dan sedang menyiasat tiga pemuda Islam yang dikaitkan dengan kejadian berkenaan.

Sumber berkata, pemuda terbabit menganggap kematian Katya itu dibenarkan mengikut hukum Islam.

Katanya, seorang daripada suspek dikenali sebagai Bihal Gaziev, 16, menganggap Katya melanggar undang-undang syariah.

“Bihal berkata, dia tidak kesal merejam Katya hingga mati,” katanya

0 comments

Thursday, April 26, 2012

DEMONSTRASI BERSIH HANYALAH CUBAAN JALAN PINTAS UNTUK BERKUASA!!!

Thursday, April 26, 2012

Shorcut..jalan pintas..memang sentiasa menjadi impian manusia dalam mencapai kemewahan, kejayaan dsb.

Shorcut..ianya leh jimatkan masa, wang, dan tenaga. Cuma shorcut ni kadangkala menjadi sebaliknya yakni dari menjimatkan wang akan kerugian yg sangat besar..dari menjimatkan masa, langsung jadi sia2 dan langsung tiada harapan..

Shorcut leh jadi punca kesesalan sepanjang hayat..atau leh jadi kebangaan sepanjang hayat.

Shorcut kadangkala nyawa digadaikan..maruah dijual..agama dipalingkan.
_________________________
Jejambat disediakan..kerana shortcut, hiway yg lebar dan keta2 dipandu laju tidak hairankan, janji cepat..kadang2 berjaya, kadang2 menyesal seumur hidup!! shorcut punya pasal.

Jalan satu hala..atau hiway satu hala, terpaksa memandu satu jarak utk buat lencongan U-turn...shortcut punya pasal, redah je..kadangkala berjaya!!

Laluan motor disediakan..tak tahu pasal apa tak nak guna...mungkin kerana "shortcut"gak kut. Spt biasa kadangkala selamat..

Potong Q, guna emergency lane...ni shortcut paling disukai, biasa yg aku nampak keta2 yg berjenama dan mahal harganya, mungkin pemilik2 keta ni jenis2 sukakan shortcut..dan sentiasa dapatkan apa2 yg mereka mahu ngan cara "shortcut"..setakat ni lum pernah dengar ada sesapa yg potong Q ni alami kemalangan jiwa..cuma abis2, kena saman..

Gitu ler..dalam meniaga, dalam mengejar kekayaan..lobi melobi, rasuah merasuah, adalah antara jalan "shorcut"..guna kabel..ada dengor berjaya, ada dengor jadi melarat..ada dengor masuk bertapa dalam penjara..

Skim cepat kaya, pelaburan atas angin, tarik nombor, nombor ekor, judi dan macam2 lagi jalan shorcut yg ada..

Dalam agama..pun banyak jalan pintas, jalan "shorcut"..jalan nak kesyurga, jalan nak jadi wali..jalan nak mengenal Allah swt..macam2 ajaran.
Ada gak hanya menjadi ahli parti berjenama Islam, atau menjadi ahli persatuan yg berjenama Islam..ada berdaftar..ada beri sekupang dua derma..seolah2 dah "selamat" dunia dan akhiratnya..dah dapat "blessing".

Nak masuk syurga memang mudah..tersangat mudah. apa yg ditunjuk ajar oleh nabi saw, para sahabat ra, dan para auliya' memang mudah..malah Allah swt sendiri dan berfirman bahwa agama bukanlah nak bebankan manusia, malah satu rahmat dariNya.
Jgn berbohong, jgn mengumpat, jgn mengeji, jgn itu dan ini..mudah je. yakni jgn buat.
Amal2 pun mudah je..ngucap sokmo(mende susahnya mengucap), semayang 5 waktu sehari semalam, posa sebulan bulan posa, zakat jika cukup syarat, dan haji jika mampu..
mudah je..

Tapi dalam mudah tu..masih ada lagi "shorcut"..malah masih ramai yg tercari2 dan yakin ada "shorcut"..
..sesapa tahu dan yakin ada, kabor ler..

-aa

0 comments

TAKTIK APA YANG PAKATAN DUK MAIN SEKARANG NI TENTANG BERSIH 3.0!!!


Timbalan Pengerusi Kebangsaan DAP, Tunku Abdul Aziz Ibrahim mengatakan BERSIH 3.0 hanya akan menimbulkan masalah dan kekacauan yang dicetuskan atas dasar kepentingan individu. Beberapa hari lepas, bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa juga menyatakan perkara yang sama.

Sekali imbas kelihatan seolah-olah Pakatan sedang berpecah belah. Seolah-olah ada pihak yang tidak bersetuju dengan BERSIH dari dalam Pakatan sendiri tetapi pada masa yang sama, ada pula pihak dalam Pakatan yang mahu BERSIH menjadi pemangkin kepada kewujudan kekacauan dan darurat di Malaysia bagi membolehkan matlamat Pakatan untuk menumbangkan Barisan Nasional terlaksana.

Pakatan seringkali menjadikan fakta pilihanraya sebagai isu untuk mereka hasuti rakyat agar tidak lagi mempercayai sistem piluhanraya di negara ini. Di sebalik tekanan dan desakan Pakatan agar Kerajaan melakukan apa yang mereka namakan sebagai PEMBAIKAN atau REFORMASI, Pakatan sebenarnya sangat tahu, kalau mereka benar-benar gentleman, mereka tidak akan ampu untuk memperolehi sebarang kerusi.

Namun disebabkan bimbang dijenamakan sebagai Pakatan Jahat, setiap kali mereka membuat onar, maka mereka akan segera menyalahkan UMNO dan pelbagai institusi awam yang lain. Dalam sebarang keadaan, Pakatan sahajalah yang teraniaya dan dizalimi, sedangkan dalam kebanyakan isu, yang melakukan provokasi dan kekacauan adalah Pakatan sendiri.

Maka disebabkan itulah, sebenarnya perpecahan dan percanggahan yang ditunjukkan oleh beberapa orang pemimpin Pakatan sebenarnya tidak begitu menghairankan. Permainan dengan menggunakan skrip lama dan kuno tersebut tidak lain dantidak bukan hanyalah untuk menambahkan lagi perisa dan daya tarik agar BERSIH 3.0 akan mendapat lebih sambutan dari orang ramai.

Apatah lagi kalau ianya sudah membabitkan ramai pemimpin chauvinist seperti Nga Kor Ming yang menggunakan TWITTER tanpa henti-henti menekankan istilah RAKYAT, ZALIM, KORUP dan istilah-istilah lazim lain di mulut emipin Pakatan, ianya sudah tentulah mencari daya tarikan untuk pencetus kekacauan!!!

Justeru percanggahan pendapat yang diperlihatkan denganharapan dapat mengalihkan perhatian dan menimbulkan persepsi salah di kalangan penentang BERSIH, sewajarnya tidak perlu dilayani!

0 comments

MAAF!!! BLOG INI TELAH DIJUAL PADA HARGA US$15 JUTA!!!


Seorang Remaja berusia 22 tahun yang bernama John Wu,telah mencipta sejarah hidupnya yang tersendiri apabila Blog miliknya yaitu bankaholic.com telah di beli oleh bankrate.com pada harga US$ 15 Juta.

John Wu,Pendiri dan satu-satunya Pekerja bankaholic telah dibayar sebanyak US$12,5 Juta untuk Blog miliknya,bankaholic.com.Dia akan menerima duit selebihnya US$2,5 Juta pada tahun berikutnya.

Blog miliknya ‘bankaholic.com’ dibina menggunakan CMS WordPress menerima pendapatan dari Google Adsense dan Link Affiliate Kad Kredit.Post di bankaholic berisi Maklumat Perbankan Terkini dan Ekonomi Semasa.

Punca utama kenapa Blog tersebut di beli pada harga yang ‘menakjubkan’ ialah kerana Blog tersebut telah berjaya mendapat kedudukan (Ranking) tertinggi di Search Engine seperti Google dan Yahoo! pada hampir setiap Keyword (Katakunci) yang berkaitan dengan Perbankan.

ULASAN TFK

Mendengar harga yang ditawarkan, pastinya membuatkan ramai blogger di Malaysia juga menyilang lengan di dahi sebelum tidur sambil membayangkan kalaulah blog masing-masing boleh dijual pada harga dan kadar seperti di atas.

Dengan perlumbaan mengejar ranking tertinggi, tentunya nilai sesuatu blog akan menyenangkan si pemilik dan penulisnya. Dah betullah kerja kejar ranking seperti yang diamalkan oleh sesetengah pihak.

Jadi, marilah kita kejar ranking dengan harapan suatu hari nanti, blog kita pula akan dilamar oleh agensi tertentu dengan kadar harga yang sangat menyenangkan hidup kita kemudian hari!!!


0 comments

BOLEH PAKAI KE PENAFIAN ZAHIDA RAFIQ TENTANG HUBUNGANNYA DENGAN SHAPIE?


KUALA LUMPUR: “Saya hanya mengenali menteri itu sebagai seorang pemimpin negara, tidak lebih daripada itu,” kata pelakon, Zahida Rafik mengenai dakwaan dia menjalin hubungan dengan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Shafie Apdal.

Zahida, membuat kenyataan ringkas itu ketika ditemui sewaktu dia menghadiri satu majlis amal anjuran Persatuan Kebajikan Ikatan Ukhuwah di sini, semalam Bagaimanapun, dia yang popular menerusi lakonan dalam filem 'Kuliah Cinta' dan 'Anak Mami The Movie' enggan menghuraikan lebih lanjut mengenai pelbagai khabar angin yang wujud mengenai kononnya dia ada hubungan dengan Shafie.

“Maaf, saya tidak boleh memberi sebarang penjelasan lanjut mengenai isu ini kerana semuanya sudah saya serahkan kepada peguam saya dan mereka menasihatkan supaya berdiam diri sehingga masa yang sesuai,” katanya.

Ketika ditanya mengenai penyebaran sepucuk surat di Internet yang didakwa ditulis olehnya dan kandungan surat itu antara lain menafikan dia menerima wang sejumlah RM1.5 juta daripada Shafie sepanjang Oktober 2011 hingga Januari lalu, Zahida turut menafikan dirinya ada kaitan dengan surat berkenaan.

“Bukan saya yang tulis surat itu. Semuanya fitnah semata-mata. Saya hairan dan pelik apabila saya dikatakan ada menulis surat terbuka di Internet. Ini semua bertujuan menjejaskan reputasi serta nama baik saya.

“Saya tidak menjangka akan terjerat. Sejujurnya, saya langsung tidak tahu siapa dalang yang memfitnah kononnya saya menulis surat itu. Semua itu fitnah dan saya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan,” katanya.


0 comments

44 LELAKI DITAHAN KERANA LANGGAN GADIS BAWAH UMUR YANG SAMA (10 GAMBAR)

Kelmarin, seramai 44 orang lelaki termasuk seorang bekas pengetua sekolah telah dihadapkan ke mahkamah kerana telah melanggan serta membayar gadis bawah umur untuk seks. Kebanyakkan daripada mereka cuba menutup muka mereka semasa keluar dari mahkamah.

Menurut sumber, polis Singapura telah menumpaskan satu gejala pelacuran tahun lepas dan telah menyuruh 60 orang lelaki untuk disiasat dalam kes ini. Selepas siasatan, 44 orang lelaki telah dikenalpasti dan selebihnya dibebaskan. Yang lagi mengejutkan adalah 44 orang ini telah melanggani seorang gadis bawah umur yang sama.

Mereka yang ditahan ini adalah dikalangan umur 21 sehingga 48 tahun dan mereka merupakan bekas polis, tentera, peniaga dan pekerja bank.

Gejala pelacuran ini adalah milik seorang peguam yang dipanggil Tang Boon Thiew dan mempunyai enam buah syarikat. Dia juga kini seorang pengerusi di Shell International Petroleum, Manager di Motorola dan juga GM di Virgin Mobile.

Menurut Tang, semua gadis ini telah diambil dari Facebook dan kebanyakkan mereka adalah pelajar dan model serta beberapa orang pekerja professional. Selepas itu, Tang akan memperkenal mereka kepada klien dan caj dua kali ganda akan dikenalkan pada klien ini untuk setiap servis.

Gadis yang menjadi mangsa 44 orang lelaki ini dikatakan seorang pelajar yang mempunyai payudara C-cup dan setiap servis dicaj dari RM800 sehingga RM1800 sekali.

Beberapa hotel yang menjadi tumpuan termasuk Hotel 81 Bencoolen, Marina Bay Sands, M Hotel, Elizabeth Hotel, Strand Hotel dan Cambridge Road flat.

Tang ini dijatuhkan hukuman atas 34 tuduhan yang mampu memastikan dia berada di penjara unuk lebih dari lima tahun. p/s: Pelacur adalah sah di sisi undang-undang Singapura. Tetapi sekiranya pelacur tersebut berumur kurang dari 18 tahun, lelaki yang melanggani mereka akan ditangkap.

Senarai 44 orang yang ditahan:

1. Tan Wei Siong, 36
2. Tan Kok Wee, 35
3. Choong Sin Jian,27
4. Tan Wee Kiat (formerly known as Jarrod Song Eu Loong), 39
5. Loh Ben Ni, 32
6. Koh Ching Shyang, 36
7. Lee Lip Hong, 39
8. Kelvin Peck Yong Li, 21
9. Qiu WenBo @ Allan Khoo Wenbo, 27
10. Foo Kim Meng, 45
11. Kenny Sim Choon Wee, 38
12. Desmond Quek Jin Yang, 27
13. Leu Xing-Long, 30
14. Ong Chee Wah, 31
15. Wong Yih Yong, 40
16. Chiang Meng Chuan, 31
17. Frederick Chen Kwek Kwong, 45
18. Low Teow Guan, 38
19. Danny Wang Ting Wei, 26
20. Lee Tian Song, 33
21. Timothy Gan Wee Jin, 37
22. Pyi Kyaw Han, 31
23. Chia Kok Peng, 38
24. Lim Kok Tong, 39
25. Lee Vin Sen, 35
26. Lee Ching Hsuin, 36
27. Fong Kok Liang, 41
28. Chan Wei Kiat, 27
29. Louis Lee Lip Kian, 33
30. Koh Zi Yang, 29
31. Wilson Oei, 25
32. Yap Eng Kian, 39
33. Calvin Yew Boon Liat, 34
34. Goh Wee Seong, 34
35. Teoh Nai Jin, 36
36. Sng Kok Wee, 30
37. Choo Yao Chuen, 36
38. Ng Guan Mean, 37
39. Kwa Wee Nam, 32
40. Nguyen Van On, 48
41. Reyner Desvando Suhartono, 28
42. Raziuddin Mohamed Naseem, 27
43. Emlyn Thomas Thariyan, 35
44. Atet Kardjono Sianandar, 39



0 comments

MAK LAMPIR MELALAK LAGI DENGAN MULUT LONGKANGNYA!!!


Alanglah lawaknya Mak Lampir Ampang ini apabila memekik-mekik menyatakan kehairannya mengapa Zahida Rafiq menghantar surat saman dengan menggunakan khidmat peguam UMNO. Disebabkan peguam itu adalah peguam UMNO, maka Mak Lampir, bekas warganegara asing yang diangkat sebagai wakil rakyat Ampang seolah-olah Ampang ketandusan rakyat Malaysia tulen, segera beranggapan kononnya, UMNO berada di belakang tindakan Zahida Rafiq kepadanya.

Mak Lampir cuba mempopularkan cerita Zahida Rafiq dan 'skandalnya' dengan Shapie Apdal. Mak Lampir mempersoalkan kekayaan dan kemewahan Zahida Rafiq walaupun pada masa yang sama, langsung tidak berani menyentuh tentang pemilikan harta Shapie Apdal dan keluarganya, sebelum Shapie terjun dalam bidang politik lagi.

Mengapa agaknya, Mak Lampir tidak berani langsung menyentuh tentang kekayaan hebat dan luar biasa Amin Ali serta Shamsidar Taharin selain cerita ISAP AIS KRIM ANWAR IBRAHIM setelah berani menyentuh kekayaan Zahida Rafiq?

Mengapa cerita tentang Azmin Ali, Shamsidar Taharin dan Anwar Ibrahim hilang lenyap, ghaib begitu sahaja?

Berbanding Zahida Rafiq dan Shapie Apdal, rasa-rasanya JAUH LEBIH AFDAL buat Mak Lampir berceramah dan berkempen di sana sini untuk membersihkan imej Timbalan Presiden PKR yang bercelomes dengan KEDAYUSAN dan PEMELACURAN ISTERINYA yang bernama Shamsidar Taharin kepada Anwar Ibrahim bagi memperolehi kekayaan sebagaimana yang didakwa oleh banyak pihak.

Tiada gunanya menyungkit kekayaan dan sumber kekayaan orang lain, walhal dalam parti sendiri pun, Mak Lampir tidak pernah berani menyentuh isu yang hampir sama. Bahkan Mak Lampir sendiri pun, terpalit dengan pelbagai skandal kewangan dan penyelewengan terutama yang membabitkan MPAJ serta keterlibatan kepala-kepala samseng dan jenayah sebagai Ahli Majlis kroninya, lebih sibuk MENGOREK DI SANA SINI berbanding membersihkan segala tuduhan yang dilemparkan kepadanya!!!

Dan sememangnya cukup melawakkan apabila Mak Lampir melalak tentang peguam UMNO... bagaimana pula dengan peguam-peguam PKR dan DAP yang cukup sinonim dengan pelbagai isu yang ditimbulkan oleh puak-puak Pakatan. Mengapa bab itu tidak pula DITANGISKAN oleh Mak Lampir?

Seeloknya Mak Lampir pi periksa tahap kepanjangan BULUNYA terlebih dahulu sebelum sibuk menyukat bulu orang lain!!!

0 comments

CONTOH DEMO BOGEL AMAN YANG BOLEH DIBUAT OLEH PENGANJUR BERSIH 3.0 DAN ANTI PTPTN!!!!

World Naked Bike Ride (WNBR) ni event international dimana peserta hanya perlu berbogel dan berbasikal. Ini bagi menunjukkan protes kepada kenderaan berpetrol yang mengeluarkan asap yang kotor.

Yang gambor gambor ni diambil kat Sao Paolo, Brazil. Tujuan utama nak tarik perhatian media dan public tu sendiri pasal kepentingan alam sekitar. Pada teman kalo dipraktikkan di Malaysia sekarang sangat sesuai kepada mahasiswa dan mahasiswi yang dok berhimpun kat Dataran Merdeka tu instead of diorang pasang kemah nanti kene rampas, baik deme berbogel gini dan berbasikal, baru la leh guna slogan "dah sampei bogel saiya bayaq duit PTPTN" ahahahahahaha

***Gambar seterusnya hanya untuk dilihat oleh mereka yang berumur 18 tahun keatas sahaja. Mohon maaf in advance jika gambar seterusnya menyinggung perasaan orang lain. Harap maklum.
















0 comments

Blog Archive

Labels