iklan

iklan

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, May 5, 2012

AKHIRNYA KHALID ISMATH KENA TERAJANG UITM DAN DITAHAN POLIS!!!

Saturday, May 5, 2012

Berita baik dan bagaikan satu rahmat kepada seluruh rakyat Malaysia apabila anak muda yang sangat gila dengan fahaman Syiahnya menerima natijah daripada ketaksuban fahaman songsangnya. Khalid Ismath yang merupakan anak sepasang pemimpin PAS, yang baru-baru ini mengeluarkan kenyataan di Facebook tentang cita-citanya untuk membunuh setiap orang anggota polis.

Bagaimanapun, Khalid Ismath tidak perlu bimbang kerana ramai peguam yang sanggup untuk membelanya. Sudah menjadi resmi di Malaysia, kes yang melibatkan jenayah politik akan diangkat sebagai isu politik. Bahkn ramai peguam yang bersekongkol dengan jenayah berkenaan tanpa dikenakan sebarang tindakan kerana mereka bijak berselindung di sebalik jubah undang-undang.

Majlis Peguam sendiri pu sudah bertukar menjadi hub perlakuan jenayah politik menerusi pelbagai gelagat ahli-ahlinya yang menunjuk pandai dan mencampuri bidang politik secara langsung. Sebarag kes jenayah akan dipolitikkan sehingga perkara sebenar akan hilang begitu sahaja dan digantikan dengan hentaman ke atas UMNO dan Barisan Nasional sebagaimana yang melibatkan kematian penjenayah dan pelaku jenayah seperti K.Kugan dan sebagainya.

Justeru dala kes Khalid Ismath yang ahu membunuh anggota polis, ramai peguam akan menjadikan kes tersebut sebagai resume masing-masing manakala ahli-ahli politik Pakatan pula akan berusaha mengapungkan kes tersebut untuk promosi kerjaya masing-masing dan parti yang mereka sertai. Dan yang paling penting mereka akan mengaitkan kes itu sebagai lambang fobia UMNO dan Barisan Nasional walaupun hakikatnya kes yang melibatkan Khalid Ismath adalah kes jenayah dan ugutan membunuh yang boleh mengancam keselamatan negara!

5 comments

WAN AZIZAH DAN NURUL IZZAH DAH MAMPUS KENA TERAJANG ANWAR IBRAHIM!!!


Pelik atau tidak, terpulang kepada anda tetapi ramai yang menyatakan kehairanan berhubung sikap membisu Wan Azizah dan Nurul Azizah dalam kes SKANDAL SEKS JAMBAN yang membabitkan Azmin Ali. Berbeza dari sebelumnya, kedua-dua beranak itu kelihatan dan cukup aktif untuk mempertahankan Anwar Ibrahim yang terbabit dalam skandal yang memalukan.

Kalau hendak dikatakan Azmin bukan dari kalangan keluarga Anwar Ibrahim, rasa-rasanya semua orang cukup tahu bagaimana sayangnya Anwar kepada Azmin sehinggakan Anwar sanggup kehilangan kawan-kawannya yang lain asalkan Azmin tidak merajuk, menghentak kaki mahupun memuncungkan bibirnya.

Wan Azizah dan Nurul langsung tidak memberikan sebarang komen berhubung skandal seks lubang jamban seolah-
olah skandal seks jamban Azmin tidak akan memberi sebarang kesan kepada PKR dan Pakatan Rakyat. Wan Azizah yang kali terakhir melakukan pembelaan adalah tentang kehilangan jam tangan OMEGA milik suaminya yang dikatakan masih dalam simpanannya, kononnya.

Manakala Nurul Izzah pula kali terakhir adalah apabila dimalukan di Bukit Kerinchi setelah penduduk disusahkan untuk berpindah ke rumah baru yang lebih selesa akibat hasutan bodoh anak orang kaya sepertinya.

Timbul pertanyaan, adakah sebenarnya Wan Azizah dan Nurul Izzah mengharapkan Azmin akan menjawab dan menyelesaikan sendiri masalah yang sedang melandanya setelah sekian lama memberi masalah krpada kepimpinan PKR dan menghilangkan reputasi Wan Azizah sebagai Presiden PKR, dan yang lebih penting sebagai isteri Anwar Ibrahim?

Masalah yang melanda orang nombor dua PKR bukan perkara main-main. Kalau setakat suara bilis seperti Zuraidah, Sam Ketot, Chua Jui Meng, Shamsul Bahrain dan muka-muka yang tidak dikenali membela Azmin, rasa-rasanya lebih baik perkara tersebut didiamkan apatah lagi kalau alasan untuk membela Azmin hanyalah KONSPIRASI UMNO dan tidak lebih dari itu.

Mrmang menghairankan apabila Wan Azizah dan Nurul Izzah terus menutup mulut. Sekaligus pada masa yang sama, menjelaskan bahawa Azmin Ali bersendirian dengan Anwar sendiri tidak mampu membelanya kali ini.

0 comments

TOLONG TANGKAP SETAN-SETAN INI TERMASUK WANITA CINA KURANG AJAR YANG BLUR!!!






Lagi senarai 42 orang dikehendaki dan diburu oleh polis berhubung keganasan BERSIH 3.0 telah dikeluarkan dan didedahkan oleh pihak berkuasa. Dan salah seorang daripada mereka adalah wanita Cina yang memaki hamun seorang wartawan asing yang kemudiannya dibalas, "SAYA ORANG ISLAM, SAYA TINGGAL DI SINI! ISTERI SAYA ORANG MALAYSIA! JANGAN BIADAP!"

Kalau anda masih tak ingat, tontoni video di atas dantengoklah bagaimana reaksi yang ditunjukkan oleh wanita Cina itu.

Sekarang biar dia pula memaki hamun polis dan kita tengok apa hasil seterusnya!

0 comments

MUSUH AZMIN DALAM PKR BALAS DENDAM EKORAN TERDEDAHNYA GAMBAR SKANDAL JAMBAN!!!

Umum mengetahui bagaimana Azmin Ali mempunyai pergantungan yang sangat kuat terhadap Anwar Ibrahim. Tanpa Anwar Ibrahim, Azmin Ali bukan sesiapa. Malah ramai yang membuat teori, kedudukan Azmin Ali dalam politik pun, semata-mata kerana Anwar Ibrahim. Azmin Ali tidak mempunyai kekuatan tersendiri kerana dia memang tidak mempunyai keupayaan, bakat dan magnet untuk mengumpulkan pengikut atau pembantu.

Sebabnya, Azmin sendiri adalah pembantu Anwar Ibrahim.

Pada zaman Reformasi, Azmin Ali antara beberapa nama yang terselamat daripada dikenakan tindakan ISA atau ditahan di lokap. Bukan kerana dia bijak, tetapi kerana dia cepat-cepat melarikan diri ke negara luar bersama-sama Saifuddin Nasution, Rahim Ghouse dan beberapa nama lain bagi menguruskan ‘harta rampasan’ Anwar Ibrahim yang turut dibawa lari.

Di sebaliknya cakapnya yang melambung-lambung dan cerita kononnya Azmin Ali adalah seorang yang ‘smart’ dan gerak kerjanya yang tersusun, terserlah sifat penakut dan baculnya. Gandingannya dengan Anwar Ibrahim lebih banyak diperkatakan menerusi skandal seks luar biasa Anwar Ibrahim dan isterinya, Shamsidar Taharin.

Azmin sehingga kini tidak memberikan sebarang ulasan berhubung perkara itu. Malah walaupun dia cuba untuk mengaburi cerita kononnya dia telah menyerahkan DNA dia dan Shamsidar bagi mengesahkan bahawa salah seorang anaknya bukanlah anak Shamsidar-Anwar, namun Azmin tidak mampu menjawab apabila ditanya tentang contoh darah yang mungkin telah ditukar memandangkan Azmin enggan membenarkan darah anaknya itu diambil secara sah oleh pakar yang diiktiraf oleh mahkamah.

Kini Azmin Ali tersandung lagi. Gambar-gambar skandal seks di tandas di mana pelakunya kelihatan mirip sekali dengan Azmin Ali telah tersiar di merata-rata media. Setakat ini, Azmin Ali sekadar membuat penafian tanpa disertakan dengan bukti-bukti yang menafikan pelaku lelaki di dalam gambar-gambar tersebut adalah dirinya. Sebaliknya apabila dia mengaitkan UMNO dalam masalah yang sedang dihadapinya itu, membuatkan khalayak ramai semakin yakin bahawa pasangan yang sedang melakukan seks luar tabie itu, salah seorangnya adalah Azmin Ali sendiri!... BACA SETERUSNYA DI SELANGOR DAILY


0 comments

200 ORANG IRINGI JENAZAH BOB KUMAN KE KUBUR!!!

Orang ramai membantu mengangkat jenazah pelakon dan pelawak popular Husni Mohd Rawi atau lebih dikenali sebagai Bob Kuman untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sega Hulu, Rantau dekat sini pada Jumaat. Foto BERNAMA.

SEREMBAN: Jenazah pelakon dan pelawak popular Bob Kuman atau Husni Mohd Rawi, 41, yang meninggal dunia semalam, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sega Hulu, Rantau dekat sini, kira-kira 11.30 pagi Jumaat.

Allahyarham dipercayai menghembuskan nafas terakhir di sisi isterinya Normah Othman di rumah mereka di Pangsapuri Silvia, Kota Damansara, kira-kira pukul 4.40 petang Khamis.

Kesihatan Allahyarham dilaporkan mula terganggu selepas terjatuh ketika menjalani penggambaran drama pada 2010.

Ibu pelakon dan pelawak popular Husni Mohd Rawi atau lebih dikenali sebagai Bob Kuman, Siti Khatijah Yassin, 69, menyiram air mawar ke atas kubur Allahyarham.

Kira-kira 200 orang termasuk anggota keluarga, saudara-mara dan rakan artis Allahyarham seperti Saiful Apek, Yassin Senario, penyanyi Hattan, Elly Suriati dan Cat Farish berada di tanah perkuburan itu.

Sementara itu, adik bongsu Allahyarham, Shahrin Nadzmi, 32, berkata jenazah abangnya tiba di rumah ibu mereka di Kampung Sega Tengah pada pukul 11.15 malam Khamis.

Katanya Allahyarham adalah anak sulung daripada tujuh beradik.

Sementara itu, Saiful Apek pula berkata hubungan beliau dengan Allahyarham memang rapat dan beliau terkilan kerana tidak dapat berjumpa Allahyarham di saat akhir sebab sibuk dengan tugas.

"Kali terakhir saya jumpa Allahyarham dua minggu lepas. Walaupun lama tak jumpa tapi kami selalu berhubung dengan telefon.

Pelakon dan pelawak Saiful Apek yang bersedih di atas kematian rakan baiknya Allahyarham Husni Mohd Rawi atau lebih dikenali sebagai Bob Kuman ditenangkan oleh Yassin Senario ketika hadir pada majlis pengkebumian Allahyarham.

"Allahyarham ada menyatakan hasrat beliau untuk menerbitkan filem dan kami merancang untuk membuatnya bersama. Allahyarham juga ada berpesan nak membuat sesuatu pada dunia artis," katanya.

Ibu saudara Allahyarham, Maziah Abu Bakar, 56, pula mengambil kesempatan memohon sesiapa saja yang mengenali Bob Kuman agar memaafkan Allahyarham jika ada kesalahan.

"Kita sama-sama berdoa semoga roh Allahyarham ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman," katanya. - BERNAMA


0 comments

PERKAHWINAN FASHA SANDA TIDAK DIRESTUI IBU MERTUANYA!!!


Pelakon Fasha Sandha yang baru mendirikan rumah tangga dengan Rizal Ashram Ramli (Jejai) enggan mengulas dakwaan kononnya perkahwinan beliau dengan anak bekas Menteri Besar Perak Tan Sri Ramli Ngah Talib itu tidak mendapat restu.

Fasha berkata, dia kini bahagia selepas seminggu bergelar isteri dan bersyukur kepada Allah kerana telah memberikannya seorang suami yang baik.

"Maaf saya tidak mahu mengulas mengenai perkara itu," ujarnya ringkas kepada mStar Online ketika ditemui di Sri Pentas semasa pelancaran drama bersiri Seindah Sakura di sini pada Khamis.

Fasha dan Jejai selamat bernikah dalam satu majlis sederhana pada 27 April lalu di Hotel Crowne Plaza Mutiara di sini.

Pada upacara akad nikah yang dihadiri kira-kira 250 tetamu itu, wakil keluarga Jejai yang kelihatan hanyalah bapanya sahaja sebaliknya ibu beliau iaitu Puan Sri Raja Noora Ashikin Raja Abdullah tidak berada pada majlis tersebut.

Situasi tersebut menimbulkan spekulasi kononnya keluarga lelaki tidak merestui perkahwinan berkenaan.

Dalam pada itu, bercakap mengenai kehidupannya sebagai isteri, Fasha berkata, dia masih belajar bagaimana ingin menjadi seorang isteri yang baik namun memberitahu sedang meniti hari bahagia.

Tambah Fasha, tidak sukar untuk menambat hati Jejai kerana suaminya itu adalah seorang yang ringkas dan tidak cerewet.

"Mungkin kami telah berkawan lama sebelum berkahwin jadi senang untuk memahami sikap dan kehendaknya. Bagaimanapun saya masih belajar untuk menjadi seorang isteri," ujarnya.

Sementara itu, Fasha berkata dia dan Jejai akan berangkat ke Pulau Redang, Terengganu pada minggu hadapan bagi meraikan bulan madu.

Dalam perkembangan lain, Fasha memberitahu dia teruja dapat berlakon dalam drama Seindah Sakura yang diarahkan oleh Zul Zuhaimy kerana senang bekerja dengan pengarah baru itu.

Tambah Fasha, Zul begitu memahami kehendak pelakon dan senang untuk menerima pandangan orang lain bagi memantapkan drama bersiri berkenaan.


0 comments

MAT SABU TERINGIN JUBORNYA DISULA KAYU!!!


Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu atau Abang Mat “2 Normah” sesuka hati menyatakan bahawa rakyat kian marah pada polis apabila pihak berkuasa itu sering membuat kenyataan mengenai himpunan Bershit 3.0.

Menurutnya, tindakan PDRM membuat kenyataan tersebut adalah bertujuan untuk sebagai “damage control”, kononnya anggota polis telah secara tidak wajar bertindak ganas terhadap peserta himpunan “beruk-beruk” tersebut.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar baru-baru ini secara terbuka memohon maaf kepada jurugambar The Malay Mail yang dikasari anggotanya ketika bertugas menghalang “beruk-beruk”di himpunan Bershit.

Persoalan dari kenyataan Mat Sabu itu, apakah benar rakyat kian marah kepada PDRM atau kepada puak-puak Bershit dan Pakatan Haram? Siapa sebenarnya sekarang yang bertungkus lumus siang dan malam sehingga belengas ketiak membuat “damage control”?

BACA SETERUSNYA....

1 comments

Friday, May 4, 2012

KESIAN AZMIN ALI!!! SKANDAL SEKS JAMBANNYA DITERIMAPAKAI PEMIMPIN PKR YANG LAIN!!!

Friday, May 4, 2012

Sidang media yang dibuat oleh Ketua Wanita PKR merangkap Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Mak Lampir bagi membersihkan nama Azmin Ali berhubung skandal seks jamban, rupa-rupanya mempamerkan sesuatu yang selama ini menjadi igauan buruk buat Azmin Ali.

Tidak ada pemimpin kanan PKR kecuali Zuraidah, Kamarul Bahrain, Chua Jui Meng dan Sam Ketot yang mahu memberikan sokongan kepadanya!

Malangnya baik Zuraidah mahupun Sam Ketot gagal memberikan jawapan yang memuaskan dalam pembelaan mereka terhadap Azmin Ali.

Zuraidah Kamaruddin bagaikan sudah hilang akal kerana asyik menyalahkan dan mengaitkan UMNO dalam skandal seks jamban Azmin Ali. Jawapan klise sebegitu kelihatan sudah tersangat basi dan tidak seharusnya dituturkan di dalam sidang media seperti itu.

Namun yang paling menarik ialah apabila Sam Ketot cuba membodohkan rakyat Malaysia dengan kenyataannya bahawa polis boleh menyiasat kes tersebut tanpa perlu laporan polis dibuat. Dia mengeluarkan kenyataan bodoh kononhya akan memaksa polis untuk melakukan siasatan tanpa perlu membuat laporan.

Belum lagi berkuasa... Belum lagi menang kerusi Parlimen atau DUN, dah berlagak besar kepala. Kalau ada sedikit kuasa, barangkali senang-senang puak ni akan perintah polis untuk bunuh orang ramai.

Hakikatnya daripada sidang media yang diadakan, Azmin Ali sebenarnya berada dalam zon merah. Ketiadaan para pemimpin kanan PKR, termasuklah Menteri Besar Selangor yang merupakan musuhnya, jelas menunjukkan kebencian yang keterlaluan terhadap Azmin Ali.

Dengan kata lain, Azmin Ali selama ini hanya bergantung kuat kepada Anwar Ibrahim. Tanpa Anwar ibrahim, pastinya Azmin Ali hanyalah seorang budak pejabat yang kerjanya hanyalah mencari fail!

1 comments

'DOSA BESAR' KADIR SYEIKH FADZIR YANG MASIH BELUM DITAUBATKAN!!!

Kadir Syeikh Fadzir telah berjaya membina legasi tersendiri di Kulim-Bandar Baru selepas berpuluh-puluh tahun dia menjadi Ahli Parlimen di daerah itu. Walau bagaimanapun, keadaan di Kulim-Bandar Baru tidak setanding seperti daerah jirannya, Sungai Petani sungguhpun Kulim juga terletak tidak jauh dari Butterworth dan Pulau Pinang, akses perdagangan antarabangsa menerusi lapangan terbang dan dermaga pelabuhan.

Kini, Kulim-Bandar Baru 'dijaga' oleh adik Kadir.

Walaupun Kulim sebenarnya sangat berpotensi sebagai destinasi pelaburan berikutan kewujudan Kulim Hi-Tech Park, namun selepas UMNO-BN kalah di Kedah, taman teknologi tersebut bagaikan hidup segan mati tak mahu. Banyak pelabur terpaksa membawa pelaburan masing-masing yang jumlahnya berbilion-bilion ringgit ke Senai Hi-Tech Park yang baru ditubuhkan.

Ramai penyokong Kadir yang menyatakan kononnya kewujudan Kulim Hi-Tech Park itu sebenarnya adalah jasa terbesar Kadir di Kulim-Bandar Baru. Walaupun mungkin ada kebenarannya, tetapi berdasarkan beberapa faktor, sebenarnya Kulim patut jauh lebih maju berbanding sekarang, malah sepatutnya telah lama maju dan tidak hanya memiliki Kulim Hi-Tech Park semata-mata.

Kehadiran Kadir Syeikh Fadzir di pejabat Menteri Besar Kedah sewaktu demonstrasi dan penyerahan memorandum anti-Memorial Park Sungai Kob sememangnya sudah dijangka oleh banyak pihak. Malah ada suara-suara nakal yang menuduh Kadir Syeikh Fadzir sebenarnya mempunyai kepentingan secara langsung dalam Memorial Park Sungai Kob itu sungguhpun sehingga kini suara-suara nakal berkenaan gagal memberikan dan menunjukkan bukti tentang pembabitan Kadir Syeikh Fadzir dalam tanah perkuburan bukan Islam di tengah-tengah perkampungan orang Melayu itu.

Memorial Park Sungai Kob mendapat tempat yang paling berharga dan perhatian yang sangat besar kepada PKR. PKR yang merupakan rakan kongsi PAS dalam pentadbiran negeri, sentiasa menggunakan isu kaum Cina sebagai usaha mereka untuk mengekalkan tekanan. Kadir yang merupakan antara pemimpin bekas UMNO yang kini berada dalam kem PKR, pastinya mempunyai kepentingan dalam kes ini memandangkan dia adalah bekas Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baru.... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM


0 comments

BETUL KE BN KALAH, NEGARA HURU-HARA?

Adakah negara akan huru hara jika BN kalah?

Jika dilihat senjak menjak 13 Mei 1969, BN kalah di Kelantan, BN kalah di Terengganu..nampaknya BN dapat menerima kekalahan dinegeri2 tersebut. BN tidak lakukan demo jalanan atau “mengacau” perjalanan pemerintahan dinegeri2 tersebut. BN menang kembali Terengganu. BN menang melalui proses pilihanraya dan tiada tekanan demo jalanan. Kelantan, BN masih berusaha tanpa demo jalanan. BN tetap berusaha menang di Kelantan disetiap pilihanraya melalui proses biasa. Menariknya tiada kempen yg berpanjangan, siang dan malam. Bantuan kerajaan Pusat tidak dihentikan. Rakyat kedua2 negeri tidak dihukum kerana memilih PAS sebagai parti memerintah. Malah exco2 negeri tersebut lega kerana daoat gaji dan elaun yg lumayan atas bantuan kerajaan Pusat yakni BN.

Pada PRU12, BN tewas di lima negeri melalui proses pilihanraya iaitu Kelantan, Terengganu, Penang, Perak, dan Selangor. Ada huru hara ke?

Sebaliknya PAKATAN tak dapat menerima kekalahan dinegeri2 lain dan diperingkat pusat lalu menuduh adanya pengundi hantu, pilihanraya yg tidak bersih, dsb..tapi malangnya tiada satu pengundi hantu yg dibawa kemahkamah.

PAKATAN mulakan kempen “lompat parti” dan war2kan PAKATAN akan menubuhkan kerajaan pusat pada 16 Sept!! PAKATAN cuba pengaruhi rakyat kononnya telah mendapat restu dari Agung dan pihak kepepimpinan tinggi tentera..PAKATAN terus kempen “lompat parti”. Ajaibnya, sebaliknya berlaku..kumpulan dari PAKATAN yg melompat keluar yg mana Perak kembali pada BN. Heboh ler pulak, kononnya mereka telah dibayar oleh BN malah Sultan Perak pun dikatakan telah dibayor oleh BN. Sehingga kini tiada tindakan undang2 keatas pertuduhan keatas Sultan Perak, Yg Dipertuan Agong dan kepempinan Tinggi Tentera. Cuma penafian dari pihak istana dan pihak tentera. Pempin2 PAKATAN tidak dipertanggungjawabkan atas perbuatan mereka.

Cuba fakir..usaha PAKATAN cuba mendapatkan pemerintahan pusat dan menubuhkan kerajaan pada 16 Sept mengikut lunas2 demokrasi atau tidak?

Apakah PAKATAN dapat menerima kekalahan kelak? Tu adalah persoalan yg kita perlu tanya pada PAKATAN..apakah mereka akan lakukan bermacam2 pertuduhan tanpa bukti yg sahih kemudian lakukan Bersih 5, Bersih 6, Bersih 7 dan seterusnya sehingga berjaya dapatkan pemerintahan dan bukannya melalui proses pilihanraya dan demokrasi!! (Bersih 4.0 kabornya nak buat sebelum PRU13) Terus menerus memberi tekanan pada BN dan berusaha cetuskan huru hara yg berlanjutan. Menyebabkan BN tak dapat tumpukan pada usaha pembangunan, mewujudkan ketidakstabilan, melemahkan kerajaan dan keyakinan kerajaan yg mana akhirnya BN akur dan menyerah kalah..

Sekarang pun kita dapat lihat..SUHAKAM, MAJLIS PEGUAM, Sebahagian pihak polis dan kakitangan kerajaan, Istitusi Kehakiman, Pejabat Peguamdakwa dan ajaibnya para menteri2 kabinet bertungkus lumus “menjaga hati” pempin2 PAKATAN dari “menjaga hati” majoriti rakyat!!

Apakah PAKATAN bakal timbulkan huru hara atau jadi pemangkin huru hara jika kalah atau tidak menang pada PRU13..kemungkinan besar, ianya akan berlaku!!

Jika dilihat rentetan dari PRU12..dan jika dilihat dari peristiwa 13 Mei.huru hara .pasti akan berlaku!!jika PAKATAN kalah...lebih2 lagi jika kalah tapi ngan bilangan undi yg sedikit.

Ketika 13 Mei 1969, menang sikit..BN pun kalah sikit dan masih simple majority. Tapi riuhnya macam dah menang satu Malaysia..mereka berarak dan provoke..maki hamun dsb…sehinggalah ianya melarat seluruh Semenanjung. Isu2 yg dipanaskan sama je ler isu2 yg dipanaskan ketika ini!!!

Dan dalam kesemua peristiwa tersebut dari 13 Mei sehingga Bersih 3.0..yg salah ialah BN khususnya UMNO, salah ialah Polis..salah ialah orang2 Melayu. Yg punah tetap orang2 Melayu.

Mereka tak pernah salah..ni adalah hakikat yg kita semua kena telan. Sejak kes 13 Mei sehingga Bersih 3.0 termasuk ler perhimpunan Reformasi dulu ni…tiada siapa pun dari pihak Pembangkang yg didakwa.

Dan aku yakin..Bersih 3.0 tiada seorang dari pempin PAKATAN akan didakwa..abis2 disambut ngan bunga manggar dan pulut kuning serta permaidani merah dan diminta beri kenyataan..Kemudian mereka meninggalkan balai polis dgn lambaian spt artis..dan diiringi oleh pegawai2 polis. Kemudian pegawai2 polis akan berkata “Kami telah ambil kenyataan”. Selesai. Tutup kes!!!

Jika ditangkap dan didakwa serta dihukum..ialah dua tiga kerat Melayu2 yg telah diliwat otak mereka.

Pempin2 PAKATAN kemudian berkumpul..YAMSENG!! dan ketawa guling2 pecah perut. Bodohnya polis, bodohnya UMNO…Kah kah…apa kata kita buat lagi BERSIH 4.0 pulak!!

-aa


0 comments

VIDEO: TARIK PERHATIAN UNTUK MENDERMA, AKTIVIS BENARKAN NENENNYA DIRAMAS!!!


Macam-macam cara orang nak tarik perhatian. Kalau di Malaysia, puak-puak Pakatan mahu terus hidup dengan cara berdemonstrasi atas jalan raya sebagai usaha menarik perhatian. Malah kemudiannya, sanggup pula mengada-adakan cerita tentang kekejaman pihak polis sebagai usaha menarik simpati.

Di China, seorang aktivis cuba menarik perhatian orang ramai untuk melakukan kerja-kerja kebajikan dengan dia sendiri menjadikan buah dadanya sebagai umpan.

Orang ramai yang lalu lalang dibenarkan memegang dan meramas buah dadanya sebagai upaya menarik perhatian mereka untuk melakukan kerja-kerja kebajikan.

Rasa-rasanya, tidak lama lagi di Malaysia pun akan wujud 'idea-idea' seperti ini terutama jikalau Anwar Ibrahim dan Ambiga Sreevanasan dibiarkan terus bermaharajalela.

0 comments

BERSIH 3.0 LA KONON... ADA LAGI BUDAK BAHLOL NAK BUNUH POLIS!!!

Budak ini memang mencari masalah besar!

Mungkin dia fikir, dengan menyokong Pakatan Rakyat, maka dia akan bebas daripada dikenakan sebarang tindakan dan sebarang tindakan ke atasnya pula akan dipangkah oleh para pemimpin Pakatan Rakyat?

Perangai menyalahkan pihak polis setelah mereka sendiri yang memulakan keganasan, sememangnya amat disenangi oleh Pakatan Rakyat memandangkan polis merupakan musuh utama Pakatan Rakyat yang berhasrat ingin mengucar-ngacirkan negara ini dengan rusuhan dan keganasan.

BERSIH 3.0 bukanlah perkara pertama yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat untuk tujuan tersebut. Sudah terlalu banyak insiden di mana mereka sendiri melanggar undang-undang tetapi akhirnya mereka menyalahkan pihak polis. Bahkan kematian penjenayah juga disalahkan kepada pihak polis kononnya itu adalah kekejaman sedangkan kekejaman si penjenayah itu terhadap golongan yang lebih ramai, tidak pula diperkatakan dan disentuh.

Atau dengan kata lain, golongan ini sentiasa mencari alasan bagi jenayah yang mereka lakukan untuk dipersalahkan kepada pihak polis agar kejahatan mereka tidak diperkatakan atau dihiraukan.

Budak di dalam FACEBOOK ini sebenarnya mempamerkan kebenciannya yang keterlaluan terhadap undang-undang. BERSIH sekadar alat untuk menghalalkan keinginannya untuk hidup dalam dunia tanpa undang-undang dan tanpa tegahan.

Seharusnya pihak berkuasa dengan kerjasama orang ramai mula mengesan dan mengeluarkan budak ini ke khalayak umum. Ramai sebenarnya yang ingin nak tengok muka budak yang mahu BUNUH POLIS.

0 comments

MAT PUNK PUN SOKONG BERSIH 3.0 LER!!!

Dalam sub-budaya sosial Barat, Punk merupakan salah satu daripada cabang generasi pemalas yang sentiasa mengharapkan segala-galanya percuma dengan alasan mereka adalah rakyat dan mereka mempunyai kebebasan, termasuklah untuk melakukan jenayah kekerasan. Golongan punk seringkali dilabelkan sebagai golongan sepak kertas yang gemar merambu ke sana ke mari tanpa arah dan tujuan tetapi pada masa yang sama, seringkali menimbulkan masalah sosial yang lain.

Maka tidak hairanlah sekiranya golongan PUNK beramai-ramai menyertai BERSIH 3.0 pada 28 April yang lalu di tengah-tengah Kuala Lumpur. BERSIH 3.0 dilihat sejajar dan selaras dengan kehendak serta halatuju hidup mereka iaitu bebas untuk melakukan segala-galanya.

Juak-juak Pakatan begitu seronok memperkatakan tentang penyatuan pelbagai pihak dalam BERSIH 3.0. Memang benar seperti yang mereka katakan. BERSIH 3.0 menggabungkan pelbagai elemen budaya termasuklah PUNK, LGBT, PONDAN TUA dan AHLI POLITIK KEMARUK PUBLISITI.

Golongan ini sebenarnya merupakan puak yang ketandusan nilai-nilai murni dan moral. Mereka sentiasa menuntut kebebasan yang keterlaluan dan menentang apa-apa sahaja yang dianggap tidak sesuai dengan kebebasan yang mereka percayai.

Mungkin bagi pecacai Pakatan Rakyat, mereka berbangga kerana perjuangan menuntut kebebasan yang mereka laung-laungkan disambut dengan gembira oleh golongan PUNK, LGBT dan PONDAN TUA selain AHLI POLITIK KEMARUK PUBLISITI, namun secara nyata, jauh lebih ramai yang menolak dan memandang sinis kehadiran serta sokongan golongan berkenaan kepada BERSIH 3.0.

Maka tidak hairanlah bagaimana sekarang ini, para pecacai Pakatan Rakyat terpaksa bersungguh-sungguh mempertahankan tindakan mereka dalam cubaan membunuh anggota-anggota polis dengan menterbalikkan kejahatan yang mereka lakukan kepada pihak polis pula!

1 comments

ARIFF ALFIAN ROSLI, GAY YANG MENYUSAHKAN BAPANYA DENGAN HUTANG HAMPIR RM1 JUTA!!!


Pasti ramai daripada kita yang masih mengingati kisah seorang lelaki Melayu yang sangat berbangga apabila berjaya mengahwini kaum sejenisnya, sekaligus menjadi LELAKI MELAYU PERTAMA yang berkahwin sejenis secara rasmi.

Tidak sahaja memalukan bangsa dan umat, Ariff Alfian Rosli telah menyusahkan ibu bapanya dari segi kewangan apabila gara-gara gatal lubang juburnya menyebabkan bapanya pula yang terpaksa menanggung hutang hampir sejuta ringgit semata-mata untuk melihatnya berjaya dalam pelajaran. Sebaliknya anak yang tidak mengenang budi itu bukan sahaja tidak menamatkan pelajarannya, tetapi mengahwini kaum sejenis dan menjadi salah seorang daripada golongan yang dilaknat Allah Taala.

Ikuti luahan hati bapanya yang dipetik dari BLOG JOMO MALAYA.

Hasrat seorang bapa melihat anak lelakinya, Ariff Alfian Rosli yang menuntut di Dublin, Republik Ireland, untuk menjadi doktor perubatan hampa apabila anaknya itu bukan sahaja tidak meneruskan pengajian, malah gagal dihubungi di negara tersebut sejak tiga tahun lalu.

Pesara pegawai Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) yang telah berkhidmat selama 31 tahun, Rosli Haron, 56, kini buntu mengesan anak kedua daripada empat beradik itu setelah mencuba pelbagai usaha termasuk membuat laporan kepada polis, Wisma Putra, Kedutaan Malaysia di Ireland dan Kedutaan Ireland di sini, dalam tempoh tersebut.

Malah, katanya, dia dan isteri, Kamariah Hashim, 55, telah lapan kali ke Dublin dan Universiti College Dublin (UCD) untuk mencari anaknya itu yang merupakan ketua pengawas dan tokoh pelajar cemerlang Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seksyen 5 Wangsa Maju pada 2001.
Rosli memberitahu, Ariff, 28, yang cemerlang dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) mendapat tajaan pinjaman boleh ubah daripada Petronas untuk melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan di United Kingdom (UK).

"Ariff kemudian dihantar ke UK untuk membuat A Level dan pada 2003 dia dihantar ke UCD untuk melanjutkan pengajian, walaupun dalam kontrak asal anak saya sepatutnya ke UK sahaja.

"Pada mulanya saya sangsi kerana Petronas tidak mempunyai pejabat penasihat pelajar di Dublin seperti mana Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan Majlis Amanah Rakyat (Mara).

"Namun Ariff tetap meneruskan pengajian di UCD untuk mengikuti pengajian praklinikal dari 2003 hingga ke 2005 seterusnya klinikal (2005-2008)," katanya yang datang ke pejabat Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurutnya, meskipun demikian, Ariff tidak dapat menamatkan pengajiannya pada waktu ditetapkan iaitu pada 2008 dan perlu menyambung beberapa semester di universiti terbabit.
Malangnya, kata Rosli, Petronas enggan menaja perbelanjaan Ariff yang menelan kos lebih 38,000 Euro (RM160,000) setahun pengajian akademik dan kos sara hidup manakala dia pula tidak mempunyai cukup wang untuk menampungnya.

"Berikutan masalah kewangan, saya sarankan Ariff agar menyambung pengajiannya di Malaysia tetapi dia enggan kerana berazam hendak lulus dari UCD dan bermula daripada situ hubungan kami terjejas. "Sehingga sekarang, saya dan isteri gagal bertemu Ariff dan menghubunginya walaupun telah mencuba pelbagai usaha sejak tiga tahun lalu," katanya.

Tambah malang, Rosli memberitahu, dia kini berhadapan dengan saman pihak Petronas untuk menuntut wang pengajian Ariff berjumlah lebih RM890,000 daripadanya sebagai penjamin pertama.

"Mana saya ada cukup wang untuk menjelaskan wang sebanyak itu dengan pencen saya. Sudahlah kami sekeluarga menderita kerana kehilangan anak, kami kini berhadapan dengan saman pula," ujarnya.

Menurutnya, berdasarkan maklumat diterimanya, dia begitu bimbang Ariff terjebak dengan perkara negatif termasuk pergaulan bebas dan murtad. Dia juga ingin menasihatkan ibu bapa yang mempunyai anak di luar negara supaya mengambil iktibar dan berhati-hati dengan insiden menimpa keluarganya selain berharap pihak agensi terlibat atau pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dapat membantu menjejaki anak kesayangannya itu.

2 comments

VIDEO: BUNUH DIRI DI TIANG ELEKTRIK!!!

PERINGATAN: VIDEO INI AGAK 'GANAS' DAN 'MENAKUTKAN'... KALAU ANDA HATI KECIK, TOLONG SKIP DENGAN PANTAS!!!


0 comments

VIDEO: BALASAN BUAT SI PEMBULI... INGAT ORANG GEMUK TAK BOLEH BERTUMBUK?


Kesian mamat kurus berambut punk ini. Fikirnya, dia mungkin dapat membuli orang yang kelihatan lemah dan tidak mahu membalas provokasinya...

Tapi kesudahannya, apa yang berlaku ialah, dia sendiri hampir mampus makan penumbuk orang yang hendak dibulinya.

Itulah juga yang berlaku di Malaysia. Si Kurus dalam video di atas boleh diistinbathkan kepada mamat-mamat BERSIH 3.0 yang perasan mereka sudah sangat bagus dan sangat hebat kerana menyokong Pakatan Rakyat. Mereka fikir, mereka boleh membuli penguatkuasa undang-undang kerana mereka Pakatan Rakyat. Mereka fikir, mereka dapat menipu rakyat Malaysia secara keseluruhannya kerana mereka adalah Pakatan Rakyat.

Hakikatnya mereka adalah makhluk-makhluk kurus yang besar tembolok dari badan yang akhirnya dilondehkan satu persatu oleh perbuatan mereka sendiri!!!

0 comments

PEMINAT K-POP? KOREA LABELKAN CINA SEBAGAI BANGSA PENJAHAT!!!

Sekiranya anda hendak tahu di Korea Selatan baru sahaja selesai menjalakan pilihanraya umum mereka. Antara perkembangan menarik PRU terbaru ini ialah perlantikan seorang imigran menjadi ahli parlimen. Imigran tersebut ialah Jasmine Lee, seorang wanita yang berasal dari Filipina yang kini menjadi warga negara Korea Selatan. Perlantikan beliau mendapat tentangan yang berbaur perkauman di laman sesawang. Jasmine Lee berkahwin dengan seorang warga Korea sebelum menjadi warga negara. Beliau terkenal dengan usaha beliau untuk memperbaiki taraf hidup dan layanan terhadap tenaga kerja asing terustamanya yang berbangsa Filipina. Warga Korea yang rasis menganggap kemenangan beliau dibawah tiket Parti Saenuri akan menyebabkan hak Kpopputeratercabar. Mereka merasa terancam dengan kehadiran lebih 1.2 Juta pekerja asing di tanah tumpah Kimchi mereka.


Soal perkauman sebegini bukanlah sesuatu yang baru di Korea. Sejak dua menjak ini sentimen anti Amerika, Jepun dan China semakin menebal. Warga Korea marah dengan Amerika kerana dikatakan membuli ekonomi mereka. Mereka marah dengan Jepun kerana Jepun menjajah mereka suatu ketika dahulu dan terkini berlaku perbalahan tentang hak milik kepulauanDokdo/Takeshima. Mereka juga berbalah tentang penggunaan nama "Lautan Jepun" yang merka mahu dinamakan semula ke Lautan Timur. Akhir sekali mereka benci dengan orang Cina kerana dikatakan bangsa jahat dan gemar melakukan jenayah. Sejak dua menjak ini media Korea memaparkan kes pembunuhan rakyat Korea di tangan warga Chinese-Koreans. Di Korea Selatan warga Chinese-Korean dipandang seroang macam kita memandang rendah kepada Indo.



Pihak ekstremis kenegaraan dan Kpopputera bertegas bahawa mereka yang bukan berdarah Korea(walaupun warganegara Korea berketurunan Cina, Jepun etc etc) tidak layak diberi layanan sama rata seperti Kpopputera. Mereka sangat respek kepada pendekatan Nicholasa Sarkozy diPerancis yang mahu mengurangkan jumlah imigran dari Afrika Utara untuk masa depan warga Perancis.



Sangat terkejut juga bila membaca berita ini kerana di Malaysia ramai MELEIS yang mendewakan Korea. Adakah mereka tahu sentimen perkauman yang semakin menular di negara asal bintang Kpop mereka?

On a side note siapa sangka di Korea juga ada pergerakan seakan PERKASA yang mahu hak istimewa diberikan kepada PRIBUMI KOREA. LOL. I think PERKASA dan pihak ekstremis bangsa Korea boleh comolot.


1 comments

PAKATAN TAKKAN BIAR NEGARA INI AMAN! BERSIH ADALAH SALAH SATU BUKTINYA!


kisahnya pasal tak puas hati kerana BN masih tetap majoriti tiap pilihanraya..

Citer ler pasal ada pengundi hantu dsb..tapi hingga kini tiada satu hantu pun yg dapat diberkas walaupun dalam PAS ramai yg kasyaf!! walaupun dah pack ngan setan..

katakanlah..jika BN menang semua kerusi parlimen dan negeri. Tapi menang pulak kurang dari 100 atau 200. Apakah pembangkang leh terima ni? Aku comfirm mesti ada demo jalanan yg lebih hebat lagi!!

Pakatan gagal mempengaruhi dan meyakinkan majoriti rakyat Malaysia..ni adalah hakikat yg mesti diterima.

PAKATAN siok sendiri ngan sokongan2 dari gerakan2 mereka, dan ceramah2 mereka..tapi mereka tak perasan, sokongan trsebut datang dari segenap kawasan..cam Bersih 3.0, datang dari berbagai cerok daerah!! dan yg datang pulak ramai yg tak cukup umur utk ngundi..PAKATAN gagal bangkitkan 300,000 dari KL sahaja!

PAKATAN rasanya sedar hakikat ini..oleh itu, tiada cara lain melainkan ngan cara rampasan kuasa dan menimbulkan huru hara dan bantuan dari luar negara. Bila sentiasa ada huru hara maka nampak pada rakyat majoriti bahwa kerajaan memerintah lemah dan gagal mengawal keadaan..Mereka juga sedar huru hara yg bakal timbul secara tidak langsung akan membantutkan ekonomi negara dan akhirnya rakyat juga sengsara secara menyeluruh!! Bukan saja dari penyokong BN malah dari penyokong PAKATAN juga..sebab kita semua satu kapal jua, satu negara..bila kapal dibocorkan, semuanya bakal tenggelam. Pempin2 PAKATAN tak mungkin terkesan pasal ramai yg berduit dan berharta..Abang Anwar saja ada trillion US dollar..gitu juga pempin2 BN. Abis2, lari keluar negara..bila dah aman, baru ler balik.

bebudak sekolah..makan minum masih ditaja, semada mak pak ataupun pinjaman PTPTN atau biasiswa..apa yg nak hirau!! Darah panas, telinga nipis dan mudah je terpengaruh ngan unsur2 rebel.

Tapi tungguler bila dah keja, dah kawin, dan ada anak..pemikiran akan berubah!! Mula fikir keamanan, mula fikir nak cari duit buat diri dan keluarga..kebanyakkannya mula menerima hakikat kehidupan!! HAKIKAT kehidupan yakni dunia ni bukanlah syurga!!

Masa ni ketaksuban pada politik2 jalanan, racism, dan isu2 idealisma mula merosot..mula terima jalan hidup yg sederhana.

Jika ni berterusan..bila PAKATAN nak merintah?

Kebangkitan revolusi2 negara2 lain..bukanlah suara majoriti..tapi suara segelintir, kaum muda yg penuh khayalan idealisma, budak2 remaja..kaum dewasa dan tua, malas nak perkara sangat.

Tapi kaum muda di Malaysia, agak tinggi. dikatakan lebih 40%..tapi kelayakan mengundi 40% tersebut mungkin turun 20%..yg layak ngundi tapi tak nak ngundi atau berdaftar menyebabkan peratus tersebut makin kurang..mungkin jadi 10% je. Hanya 10% je yg layak ngundi, dari 10% trsebut pula mungkin 5 % adalha penyokong kerajaan.

Hanya 5%..bolehkah PAKATAN harapkan 5 % ni jadi ukuran?

So cam mana nak menang?

Apa lagi cetuskan huru hara!! dapatkan tekanan dari luar negara..

Cuma kerajaan yg ada sekarang ni..walaupun sedar kemana arah tuju PAKATAN ni, takkan tak leh buat apa2..kuasa perundangan dah jelas, cuma kenapa tidak diambil tindakan!!

Anak2 memang angin ngan mak pak yg tegas..tapi akhirnya anak2 ni akan berbangga dan berterimakaseh kerana ketegasan mak pak!

-aa


0 comments

Blog Archive

Labels