IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, June 19, 2012

BONGOK PUNYA ORANG!!! RASA ISLAM BILA BERSAMA PAS!!!

Tuesday, June 19, 2012
Rasa Islam bila bersama ngan PAS (Parti Islam Semalaysia)..

Memang benar seseorang tu rasa Islam bebenor bila bersama PAS kerana bila dalam PAS atau bersama2 PAS kerana PAS akan bangkitkan "rasa" dirinya lebih Islam dari orang lain yg bukan ahli PAS atau penyokong PAS..

Tidakkah mereka memikirkan bahwa segolongan orang2 Islam yg mereka rasa "tidak Islam" tu adalah ummat Islam, sedara dunia dan akhirat?

Tidakkah mereka rasa bertanggungjawab dan berkasih sayang sesama Islam?

Adakah dengan merendah2kan sedara seislam yg lain yg bukan ahli atau penyokong partinya membuatkan diri seseorang tu Islam?

Jika Iblis merasa ia lebih mulia kerana diciptakan dari api..hari ni sifat rasa lebih Islam dari segolongan Islam yg lain semata2 kerana parti politik yg didaftarkan dan untuk bertanding mendapatkan kuasa pemerintahan.

Kabornya Allah swt tidak melihat rupa, pakaian, harta dan pangkat..Allah swt lihat hati dan sucinya amalan yg soleh...dan kabornya yg mulia disisi Allah swt ialah yg bertaqwa..

Tapi hari ada sedikit tambahan..kamu akan rasa "Islam" jika jadi ahli atau penyokong Parti Politik yg berjenama Islam..walaupun cara hidup spt yahudi dan nasrani.

Islam akan terbatal jika menyokong atau menjadi ahli UMNO..kerana ianya sekular dan menolak Islam.
Tapi masih dikira "ISLAM" jika menjadi ahli atau menyokong DAP, PKR atau mana2 parti sekular..janji bukan UMNO.

mudahnya Islam dan rasa "ISLAM" pada hari ni...

-aa

2 comments

KESIAN TUN MAHATHIR!!! DIA WAJAR RISAU!!!

Kerisauan Mahathir…

Aku baca dalam CheDet.com yg mana Tun M telah meluahkan kebimbangannya apa akan berlaku jika PAKATAN berkuasa yakni berjaya menakluk PUTRAJAYA.

Beliau telah letakkan dirinya sebagai contoh, walaupun PAKATAN belum memerintah tetapi ada segolongan yang tidak “berapa gembira” dengan beliau dan ingin “memalukan” beliau..beliau telah disusah2kan.

Bagaimana pun beliau telah nyatakan bahwa beliau telah beri kerjasama pada semua siasatan dan setakat ni beliau masih terselamat dari sebarang pertuduhan atau apa2 kaitan. Beliau ingin beritahu bahawa kerisauannya bukanlah kerana takut pada bayang2 sendiri atau memang ada sesuatu “kesalahan” yg mungkin dia dah buat..spt yg dikatakan oleh sesetengah pihak khususnya dari pempin2 PAKATAN. Mereka sinis ngan kerisauan Tun M, malah ada yg beri jaminan tidak akan berlaku ketidakadilan jika mereka berjaya memerintah. (maknanya mereka tetap akan heret Tun M kepengadilan ngan jaminan Tun M akan dapat pengadilan sewajarnya)

Kerisauan Tun M sebenarnya adalah kemungkinan besar PAKATAN akan menyalahgunakan kuasa bila memerintah kelak. Dan Tun M dan beberapa pempin yg lain akan diheret ke mahkamah, dan mahkamah pula akan pasti jatuhkan hukuman yg maxima. Kesalahan leh dicipta. Tun M letakkan dirinya sebagai contoh. Pada hal ramai lagi ada peluang akan dizalimi malah Sultan2 juga tidak akan ketinggalan.

Pempin2 PAKATAN beri jaminan..pehhhh. Bolehkah mereka menidakkan Anwar? Bolehkah mereka menidakkan Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng? Bolehkah kita percaya golongan alim yg boleh tukar2 fatwa politik mereka? Bolehkah kita percaya mereka yg mendahului mahkamah? Bolehkah kita percaya ngan mereka yg gunakan demostrasi jalanan utk mendapatkan sokongan dan menekan pihak mahkamah dan kerajaan? Parlimen bukan utk medan perjuangan dan perdebatan tapi jalanan dan forum2 jadikan medan!!

Bayangkan pempin2 PAKATAN dari PAS dan DAP dulu pernah menuntut kerajaan untuk ambil tindakan pada Anwar kerana kes liwatnya. Tapi bila Anwar diambil tindakan, yg menuntut dulu nil eh jadi pembela, menghasut rakyat bahwa Anwar dizalimi dan difitnah!!!

Dulu, PUTRAJAYA dikatakan projek membazir!! Sekarang teringin lah pulak.

Kilang Arak di Selangor, dulu jenuh bisingnya..kini senyap sepi!! Ada dengor2 siap pelawa utk besarkan operasi lagi dan nak sediakan tapak lagi tu.

Banyak lagi..semalam citer lain, hari ni citer lain, esok pula citer lain!!! Bolehkah kita percaya ngn janji2 mereka !! Bolehkah kita percaya ngan jaminan mereka ?

Lihat je ler masa mereka baru menang..leh lantik Tuan Speaker Dewan..isu kecik je, terus digantung bersidang 1 tahun !!! Pernahkah mana2 Tuan Speaker Dewan lantikan BN lakukan sedemikian..( ianya dilakukan pun setelah ambil iktibar dari Tuan Speaker lantikan PAKATAN)

Punyalah sungguh2 pempin2 PAKATAN mahukan malukan dan hinakan Tun M malah ada segolongan dalam BN pun sepakat ingin malukan Tun M..hanya perbualan telepon dalam U-tube (kes Lingam) siap buat Suruhanjaya dan sungguh2 siasat. Hanya dari bualan telepon orang mabuk je..

Tapi..video orang mirip2 Anwar, video mirip2 Azmin, malah pembohongan besar2an 16 sept yg kononnya telah dapat restu dan berkenan dari yg Dipertuan Agong, dan dari General2 askar…tak da apa2 tindakan pun !! Bersih yg dibuat secara terang2an menentang undang2 negara..yg telah bawa kerosakan dan rusuhan, hingga kini tiada tindakan yg serius.

Aku percaya PAKATAN akan salah gunakan kuasa politik..rakyat pasti akan trtindas..undang2 akan diperketatkan. Dan Sultan2, satu demi satu akan diheret ke Tribunal. Kuasa Sultan akan dirampas.

Dan aku percaya, bila PAKATAN menang, kemungkinan besar sampai bila2 PAKATAN akan merintah. Ketika tu sesapa yg protes dan bangkang..akan « hilang » atau jika bernasib baik akan disaman abis-abisan. Jika tak mampu bayar saman, merengkok ler dalam penjara bertahun2. Undang2 pemilihan akan digubal.

Loyar2 menunggu peluang..SPRM pun sedia berkhidmat..Polis pun sedia berkhidmat. PBT pun sedia berkhidmat..Hanya 1 arahan je, semua selesai. Pantas dan cekap !! Hakim2 pun mula pakai tutup mata sebelah.

Tak percaya ?? Tengok je ler sekarang ni..walaupun PAKATAN lum merintah..kes2 yg berkait ngan UMNO, bukan main segera lagi. Tapi kes2 yg berkait ngan PAKATAN, macam tak wujud dan masing2 berat benor punggung nak bergerak !!

Bayangkan kes TBH..”mati tapi tidak dibunuh atau bunuh diri” camner citer tu???

Mereka akan buat semua itu kerana mereka sangka UMNO-BN melakukan semua tu. Walaupun tidak, tapi cara mereka berkempen dan ceramah, seolah2 tu lah yg dilakukan oleh UMNO dan ramai yg percaya!.

Jika PAKATAN menang..nak kata apa!! Telan je ler !! spt mana penduduk P Penang, Selangor, Kelantan, Kedah…

Bukan Mader je kena risau...kita pun kena risau! Sejak bila kata2 orang kapir boleh dipercayai, sejak bila orang kapir boleh senang ngan Islam sedangkan Allah swt dan RasulNya dah beritahu bahwa orang2 kapir sekali2 tidak akan senang atau redha ngan Islam dan ummat Islam. Sejak bila orang kapir akan pejuangkan kebaikan utk Islam?

-aa


0 comments

SUARAM PEMBOHONG BESAR!!! MANA ADA RAKYAT MALAYSIA YANG DISAPINA MAHKAMAH PERANCIS!!!


Pada mulanya, mereka menuduh bahawa PM telah mengambil rasuah sejumlah EURO 114 juta melalui syarikat bernama Perimekar tetapi kemudiannya disahkan bahawa bayaran itu dibuat kepada Perimekar untuk menampung khidmat penyelenggaraan, sokongan dan pengurusan termasuk kos penginapan bagi 213 pegawai, kakitangan dan krew kapal selam selama 6 tahun.

Oleh itu, sekiranya benar EURO 114 juta telah dibayar kepada PM sebagai rasuah dan bukan diterima oleh Perimekar, maka ini bermakna Perimekar telah memberi khidmat secara percuma selama 6 tahun yang mana tidak masuk akal sama sekali.

Kemudian, SUARAM menyatakan jumlahnya bukanlah EURO 114 juta tetapi PM telah menghantar faks kepada DCNS meminta rasuah sejumlah USD 1 billion atau RM3.8 billion atau EURO 1.08 billion! Tidak mungkin sesiapa jua akan meminta rasuah melalui faks, dan untuk SUARAM menyatakan sedemikian menunjukkan yang SUARAM adalah benar-benar bodoh untuk memikirkan fitnah yang sebegitu bodoh.

Jumlah EURO 1.08 billion adalah jumlah keseluruhan kontrak pembelian kapal selam termasuk dengan kos penyelenggaraan, sokongan serta pengurusan. Oleh itu, jika benar ianya dibayar terus kepada PM sebagai rasuah seperti yang difitnah SUARAM, maka ia bermakna Malaysia telah menerima kapal selam secara percuma – yang mana pastilah tidak masuk akal langsung.

Bagi menambahkan ‘perisa’ kepada cerita ini, SUARAM menuduh bahawa PM atau mungkin pembantu PM, Abdul Razak Baginda mempunyai hubungan sulit dengan seorang model Mongolia, Altantuya Sharibuu, yang didakwa sebagai penterjemah dalam urusniaga kapal selam, yang kemudiannya dibunuh kejam oleh isteri PM. Tetapi, hakikatnya, segala urusniaga tersebut dibuat dalam bahasa Inggeris dan tiada penterjemah yang diperlukan.... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

0 comments

PELUKIS GUNA PAYU DARA AKAN DISOKONG PAKATAN RAKYAT ATAS NAMA KEBEBASAN SENI!!!


FEMEN melukis dengan payudara demi amal

BANGKOK: Kementerian Kebudayaan Thailand meminta penjelasan daripada produser rancangan mencari bakat yang menayangkan seorang peserta wanita melukis menggunakan payu daranya disiarkan ke seluruh negara.
FEMEN melukis dengan payudara demi amal
FEMEN melukis dengan payudara demi amal
FEMEN melukis dengan payudara demi amal
FEMEN melukis dengan payudara demi amal
Menteri Kebudayaan, Sukumol Kunplome berkata, “Masyarakat mengkritik rancangan ini dan kami perlu mendapatkan jawapan.”

Ahad lalu, peserta untuk rancangan “Thailand’s Got Talent”, membuka baju dan colinya sebelum mencurahkan setin cat warna di payu daranya, di mana dia kemudian menggosok payu daranya di atas kanvas di hadapan juri yang memandang dengan mulut terbuka dan penonton bersorak.

Dia diundi untuk melepasi pusingan seterusnya oleh dua juri lelaki, menyebabkan seorang juri wanita merasa resah. Produser rancangan itu tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan komen. Walaupun industri seks di Thailand berkembang, pegawai di negara itu sering mengkritik perbuatan tidak senonoh di tempat awam.

Minggu lalu, Kementerian Kebudayaan Thailand berkata, ia memfailkan aduan polis terhadap penyanyi pop Amerika Syarikat, Lady Gaga, kerana menggunakan bendera Thailand dalam persembahannya bulan lalu dan memakai pakaian yang menjolok mata. - AFP


ULASAN TFK:

Adakah ini satu lagi bentuk KEBEBASAN? Kalau sebelum ini, Ambiga Sreevanasan dan Anwar Ibrahim memperjuangkan kebebasan seksual, adakah kali ini A.Samad Said dan artis-artis yang menyertai PAS akan memperjuangkan kehadirannya di Malaysia atas nama KEBEBASAN SENI?

Rasa-rasanya ianya tidak mustahil memandangkan Pakatan Rakyat telah pun membuktikan yang mereka tidak pernah mustahil untuk menghadirkan sesuatu yang asing kepada rakyat Malaysia sepanjang kewujudan mereka di Malaysia!!!

0 comments

TERDEDAH!!! HUSAM MUSA BEKERJASAMA DENGAN PENIPU UNTUK KAYAKAN DIRI SENDIRI!!!

Pada tanggal 15 Oktober 2011, seorang pelabur berbangsa Jepun yang bernama En. Takao Kono telah menerima kunjungan En. Fernando (Umar ) Vadillo dan telah diberitahu tentang program dinar dan dirham sepertimana yang telah dijalankan oleh Kerajaaan Kelantan.

En. Vadillo telah meyakinkan En.Kono bahawa pelaburan dalam skim dinar dan dirham adalah satu program yang menguntungkan. Ia bukan sahaja mendatangkan faedah kepada pelabur tetapi juga mendatangkan faedah kepada masyarakat yang mengguna dinar dan dirham terutamanya untuk membela mereka yang miskin.

Sebaik sahaja selesai perbincangan antara En. Vadillo dan En.Kono, dan atas keyakinan yang diberikan oleh En. Vadillo, Pelabur Jepun (En. Kono) telah bersetuju untuk menyediakan sejumlah wang pelaburan sebanyak 1 juta USD bagi tujuan merealisasikan program dinar dan dirham.

En. Vadillo juga menambah bahawa tujuan utama peruntukan 1 juta USD tersebut adalah bagi mengeluarkan dinar dan dirham Kelantan kerana mengikut katanya pengeluaran siri baharu dinar dan dirham telah tergendala disebabkan beberapa masalah yang di hadapi oleh syarikat pengeluaran Kelantan Golden Trade Sdn Bhd.Jumlah yang dipersetujui tersebut (1 juta USD) disediakan oleh En. Kono dalam masa satu bulan.

Walau bagaimanapun, sebaik sahaja peruntukan tersebut disediakan, En. Vadillo telah memberitahu bahawa masalah yang dihadapi oleh Kelantan Golden Trade tidak dapat diselesaikan dan situasi dalam syarikat tersebut tidak dapat diselamatkan lagi.

Pada waktu yang sama En. Vadillo juga menyatakan bahawa satu perjanjian sedang dalam proses permeteraian antara pihaknya dan Sultan Johor, dimana Baginda Sultan telah bersetuju untuk mengeluarkan dinar dan dirham untuk negeri Johor dibawah mohor rasmi Baginda Sultan.

Dengan itu, peruntukan 1 juta USD tersebut sekarang beralih untuk tujuan mengeluarkan dirham dan dinar bagi negeri Johor. Setelah menunggu beberapa minggu,kenyataan En. Vadillo ternyata tidak benar dan perjanjian yang dikhabarkan tidak menjadi realiti. Lanjutan dari kejadian ini, En. Vadillo menyatakan bahawa dia telah memperolehi persetujuan dari Baginda Sultan Kedah (DYMM Yg Dipertuan Agong sekarang) untuk mengeluarkan dinar dan dirham untuk negeri Kedah.

Namun, sekali lagi, kenyataan ini tidak menjadi realiti dan tiada perjanjian dimeterai.... SAMBUNG BACAAN DI SEL13.COM


1 comments

MENTANG-MENTANGLAH EKSPO SYIAH BERLANGSUNG DI KELANTAN, NIK AZIZ CUBA PRAKTIKKAN TAQIYYAH!!!


Konon-kononnya Nik Aziz kecewa sangatlah sebab ada segelintir peserta Ekspo Perdagangan Dunia Islam di Kota Bharu dari 15-21 Jun 2012 membawa masuk pameran berunsur Syiah. Bagaimanapun, ramai juga yang mempertikaikan 'kekecewaan' Nik Aziz itu kerana percaya, 'kekecewaan' tersebut sebenarnya adalah 'kekecewaan' Ahmad Fadhli bin Shaari, Setiausaha Akhbar Nik Aziz.

Sedangkan Nik Aziz yang pada zaman mudanya begitu mengkagumi Revolusi Islam Iran 1979, tidak menyatakan sebarang tentangannya terhadap ajaran Syiah yang cuba dikembangkan di Kelantan.

Syiah dan PAS bukanlah asing sebenarnya. Walaupun para pemimpin PAS ramai yang menganuti Syiah tetapi mereka bertaqiyyah bagi menggambarkan seolah-olah mereka tidak pernah mengenali Syiah.

Taqiyyah merupakan salah satu rukun dalam agama Syiah. Dengan taqiyyah, ahli sunnah akan dilaga-lagakan bagi memudahkan Syiah berkembang biak. Dengan taqiyyah juga, ajaran-ajaran baru yang sangat asing kepada Islam, diajarkan kepada umat dan ditekankan agar ajaran baru itu diterima sebagai satu kewajipan.

Antara contoh ajaran baru yang diajar oleh Syiah bertaqiyyah ialah... MEMILIH KERAJAAN ADALAH WAJIB DAN MENDAPAT PAHALA!!!

Justeru apabila Nik Aziz menyatakan 'perasaan tidak senangnya' tentang elemen ajaran Syiah yang cuba didagangkan di Ekspo Perdagangan Dunia Islam Kota Bharu, ia tidak lebih sebagai satu taqiyyah agar Nik Aziz tidak dilabelkan sebagai penyembah Nur Ali, Nur Fatimah, Nur Hasan dan Nur Husin.

Bukankah Nik Aziz salah seorang daripada mereka yang kerap mempromosikan MEMILIH KERAJAAN ADALAH WAJIB DAN DAN MENDAPAT PAHALA? Bukankah kerap keluar kenyataan dari mulutnya bahawa MEMILIH KERAJAAN YANG BAIK adalah satu kewajipan kepada rakyat sedangkan Islam tidak mengajar pun tentang RAKYAT MEMILIH KERAJAAN.

Kecewa?

Rasa-rasanya Nik Aziz pun tak tahu apa maksudnya perkataan kecewa!!!

1 comments

Monday, June 18, 2012

PATUTNYA SOKONGLAH SPRM BUKA BALIK KERTAS SIASATAN RASUAH TERHADAP NIK AZIZ!!!

Monday, June 18, 2012
Kaum Pakatan ternyata tidak berpuas hati dengan penjelasan Nazri Aziz bahawa kertas siasatan skandal rasuah melibatkan Nik Aziz dan menantunya dibuka kembali oleh SPRM.

Kata mereka tindakan tersebut dibuat kerana UMNO sudah terdesak untuk pilihanraya.

Agak aneh juga perangai mereka ini. Tatkala siasatan dijalankan terhadap pemimpin UMNO mereka bersungguh-sungguh memberikan gambaran seolah-olah pemimpin UMNO berkenaan memang telah melakukan rasuah.

Sekaligus mereka mendahului keputusan siasatan dan perbicaraan.

Bagaimanapun sikap mereka berubah sama sekali apabila siasatan melibatkan pemimpin mereka sendiri. Bila kena tang batang hidung sendiri, lain pula ayat yang dikarang!

Patutnya inilah masanya untuk mereka membuktikan yang mereka sememangnya berpegang kepada keadilan dan ketelusan.

Lagipun keputusan siasatan SPRM lalu yang membebaskan Nik Abdul Aziz dan menantunya, Ariffahmi sememangnya menimbulkan terlalu banyak kecurigaan. Ditambah pula pegawai SPRM yang menyiasat kes berkenaan diragui kesahihannya memandangkan wujudnya beberapa fakta dan bukti berkaitan yang hilang secara tiba-tiba dan penuh misteri.

Nak takut apa kalau tak buat salah. Alangkan Khir Toyo selamba badak sahaja ke mahkamah dan begitu tenang menerima keputusaan mahkamah, takkanlah orang yang berserban besar dan bertongkat selain dikatakan memiliki karomah, perlukan bantuan daripada puak-puaknya agar tiada prosiding mahkamah dikenakan kepada Nik Aziz!

Jangan bikin malu sama ulama, beb. Dalam sejarah Islam, ulama yang dicongkel biji mata, dikurung sampai mati dan diseksa sehingga cacat cukup banyak kisahnya.

Masakan ulama PAS takut dengan proses keadilan di negara ini yang tidak menggunapakai hukum hudud pun? Bukannya kalau didapati bersalah tangan kiri dan kaki kanan Nik Aziz akan dipenggal oleh petanda!!!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

PKR BESAR KEPALA, KATA PENYELARAS MELAYU DAP!!!


Walaupun PKR dengan Anwar Ibrahim seringkali mendabik dada tentang pentingnya mereka di dalam Pakatan Rakyatnmun hakikatnya perangai besar kepala dan perasan bagus PKR membuatkan pemimpin-peimpin dalam Pakatan sendiri berasa jelek dan mual.

Terbaru, Pneyelaras Hal Ehwal Melayu DAP, Zulkifli Mohd Noor berkata, perangai besar kepala dan egoistik PKR akan memusnahkan harapan Pakatan untuk menang pada PRU akan datang. Kenyataan Zulkifli Mohd Noor itu sudah cukup untuk menerangan betapa DAP sendiri pun tidak selesa dengan PKR yang sentiasa berusaha untuk menonjolkan diri tetapi pada masa yang sama bukan kesan positif yang terhasil, sebaliknya Pakatan semakin merudum sokongan.

Sebenarnya tidak menghairankan pun kalau para pemimpin Pakatan mula berteraburan dan bercakaran. Semuanya kerana tamak dan haloba. DAP dengan anggapan mereka yang parti itu akan mendapat sokongan kuat masyarakat Cina. PAS pula sangat yakin mereka akan memperolehi sokongan kuat daripada masyarakat dan pengundi Melayu Islam, manakala PKR pula beranggapan mereka akan menguasai pengundi India, sebahagian Melayu dn sebahagian besar Bumiputera Sabah dan Sarawak.

Disebabkan itulah, ketiga-tiga komponen begitu yakin mereka akan mempunyai dan memiliki undi serta kerusi yang lebih sewaktu PRU kelak. PK sudah melaungkan keazaman yang Anwar Ibrahim adalah bakal Perdana Menteri. DAP juga sudah membayangkan Lim Guan Eng jauh lebih layak sebagai bakal Perdana Menteri. Sedangkan PAS yang bercita-cita untuk jadikan Malaysia sebagai Negara Hudud pulahanya mampu mengangguk-angguk kepada PKR dan DAP.

Masalah tidak akan selesai dengan percakaran ini. Makin lama makin teruk dan makin bercakar.

Sebabnya semuanya berpunca daripada besar kepala!

0 comments

INI BARUNYA NAMANYA SYAITAN KELAS PERTAMA!!!


Dewan Pemuda PAS dalam usaha untuk membela Abdul Hadi Awang, Presiden PAS dan Tuan Ibrahim Tuan Man, telah mendesak agar Majlis Fatwa Kebangsaan mengeluarkan fatwa berhubung pilihanraya pada musim haji.

Tujuan puak ini sebenarnya tidak lain dan tidak bukan, hanyalah untuk menunjuk pandai sambil mempromosikan pemikiran PAS yang seringkali bercanggah dengan ajaran Islam sendiri.

Desakan itu sebenarnya dibuat dalam keadaan PAS sendiri terdesak. Fakta sudah jelas.... Kefarduan ibadat tidak setaraf dengan kefarduan pilihanraya. Namun PAS yang seringkali memasukkan dan memperkenalkan budaya Khawarij dan pada satu-satu masa turut juga mempromosikan pemikiran Syiah Imamiyyah, tersangat condong untuk memperkemaskan bidaah bagi ditukarkan menjadi rukun agama.

Maka lakonan DPPM sebenarnya sudah boleh diagak dan ditelah keputusannya. PAS sudah pun ada keputusan. PAS hanya mahu kesimpulan dari Majlis Fatwa Kebangsaan selari dengan mereka. Kalau bertentangan,maka PAS akan menolak fatwa berkenaan bahkan akan merendah-rendahkan ahli-ahli majlis fatwa dengan memberikan plbagai label yng amt menjijikkan.

Perangai khawarij kepada PAS sudah semakin parah dan menjadi barah. Kalau pilihanraya umum pun dipandang lebih penting dan dapat pahala, maka bayangkanlah apa taraf pemikiran dan keilmuwan yang dimiliki oleh puak-puak ni!

0 comments

BILA KHIR TOYO MULA BERSUARA, FAEKAH HUSIN TERUS MENGERANG SAMPAI RUNTUH DINDING PEJABATNYA!!!!

Melihat gerakkerja Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim, pasti kita akan mengingati semula cerita-cerita lama tentang kegemaran orang Melayu menjual tanah hatta untuk berkenduri kahwin. Kegemaran Khalid Ibrahim adalah menjual tanah. Datanglah sebanyak mana pun masalah, penyelesaian Khalid Ibrahim adalah JUAL TANAH.

Tanah mana yang tidak lagi dijual oleh Khalid Ibrahim. Habis segala tanah Yayasan Selangor telah dijual oleh Khalid Ibrahim. Habis juga tanah YBK digadai oleh Khalid Ibrahim. Sehinggakan ramai yang memperkatakan kegemaran dan pendekatan Khalid Ibrahim dalam tempoh empat tahun ini ialah MENJUAL TANAH.

Secara jujur, Khalid Ibrahim kelihatan sangat GEMARKAN MASALAH melanda Selangor. Datang masalah air, Khalid Ibrahim jual tanah. Datang masalah PTPTN, Khalid Ibrahim cepat-cepat umumkan yang dia dah jual tanah UNISEL. Datang masalah Teoh Beng Hock yang mati terjun bangunan untuk selamatkan punggung Exco Selangor, Khalid Ibrahim juga jual tanah dan pasir. Muncul masalah tentang bonus untuk kakitangan kerajaan negeri, Khalid Ibrahim dah pun jual tanah.

Apa-apa masalah, jual tanah adalah jawapannya.

Justeru apabila Faekah Hussin 'membelasah' Khir Toyo kerana bekas Menteri Besar Selangor itu bercakap tentang Khalid Ibrahim yang menggunakan kuasanya untuk meluluskan kontrak menggunakan dana Geran Selangorku untuk memperkukuhkan kedudukan politiknya, sebenarnya ia tidak lebih daripada upaya Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor itu untuk menggapai awan dengan sembang-sembang kosong serta cubaannya untuk melarikan tajuk dan persoalan yang dibangkitkan.... SAMBUNG BACAAN DI SELANGORDAILY.COM


0 comments

BUDAK BANGANG HINA SULTAN JOHOR SEBAGAI BABI SEMATA-MATA CARI GLAMOUR!!!


Bagaikan semacam kegilaan untuk menjadi glamour, seorang lagi pengguna Facebook yang sudah tentunya budak tak cukup umur, akal dan perasan bagus, menghina DYMM Sultan Johor dengan penggunaan istilah BABI.

Pengguna Facebook yang menggunakan nama Wan Rezz, begitu tergamak menggelarkan DYMM Sultan Johor sebagai BABI, manakala seorang lagi budak bangang yang istinjaknya juga mungkin belum cukup sempurna bernama Ahmad Syukri Kamaruddin yang juga merupakan Setiausaha Media Solidariti Mahasiswa Malaysia, walaupun bahasanya tidak lucah tetapi sudah cukup untuk menggambarkan yang dia tidak mendapat pendidikan yang cukup, baik dari segi etika apatah lagi agama.

Kecenderungan sebegini ditambah pula ia merupakan jalan pintas untuk dikenali di seluruh Malaysia, membuatkan mereka menjadikan media sosial sebagai medium atau papan mengiklankan diri masing-masing.

Siapa yang mengajar kebiadapan ini kalau bukan Pakatan Rakyat!!!



Seharusnya pihak berkuasa dan KDN bertindak pantas dan tegas selain mengheret mereka ini ke muka pengadilan.

Biarpun mereka hanyalah mewakili segelintir golongan muda yang cuba mencari glamour dengan cara termudah namun, kesannya pada jangka panjang akan memudaratkan negara.

Pengganas komunis bermula dengan slogan perjuangan memerdekakan negara. Namun akhirnya mereka sebenarnya ingin mengkomuniskan negara ini dengan penghapusan amalan beragama selain menjadikan Republik Rakyat Tanah Melayu sebagai sebahagian daripada Empayar Republik Rakyat China. Dek kerana mereka gagal menggunakan cara lunak dan kekangan juga tidak dibuat kerana Inggeris pada waktu itu bimbang bantuan senjata yang diberikan kepada komunis untuk menyerang tentera Jepun menghala kepada mereka pula, berlakulah keganasan ke atas rakyat Tanah Melayu, Sabah dan Sarawak.

Hanya setelah Henry Gurney dibunuh di kaki Tanah Tinggi Fraser, barulah British menyerang komunis.

Budak-budak sebegini tidak ubah seperti Mokhtaruddin Lasso yang berfikiran dan berkiblatkan Karl Marx yang kalau tidak dihalang dari awal akan menyebabkan ribuan kalau tidak pun ratusan ribu rakyat Malaysia terbunuh dan berjuta yang lain sengsara!

KDN perlu bertindak dengan sepantas dan secepat yang boleh!


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


0 comments

Sunday, June 17, 2012

KETUA AMK SIK AJAK PENDUDUK SELAMA KEDAH MATI SYAHID MENENTANG KERAJAAN!!!

Sunday, June 17, 2012
Dari zaman ke zaman, terdapat segelintir manusia yang sebenarnya sangat dangkal tentang agama yang mereka anuti tetapi dek kerana kepetahan dan kefasihan mereka bertutur, maka mereka pun diangkat sebagai pengajar, penceramah, bahkan mursyid biarpun gelaran-gelaran berkenaan langsung tidak bertepatan dengan apa yang terdapat pada diri mereka sendiri.

Itulah yang berlaku kepada Ketua AMK Sik yang berceramah di Padang Awam Taman Cempaka, Selama Kedah pada 23 Mei lalu apabila dia cuba berijtihad kononnya, amalan solat dan mengerjakan segala titah perintah Allah Taala yang lain, tidak menjamin masuk syurga.

Sebaliknya jalan pintas untuk ke syurga adalah MATI SYAHID. Dan untuk menyedapkan ceritanya dia pun memetik kata-kata yang kononnya bersanadkan kepada Ibrahim Libya, salah seorang pengikut PAS tegar yang sangat meyakini bahawa Kerajaan UMNO-BN pada waktu itu adalah kafir dan akhirnya dia terbunuh dalam pertempuran dengan pihak polis di Memali, Baling.

Kebanyakan pengikut PAS sehingga ke hari ini meyakini Ibrahim Libya dan kawan-kawannya mati syahid kerana mempertahankan diri. Dan pasukan polis yang datang ke Kampung Memali adalah tentera-tentera kufar yang harus ditentang termasuklah dibunuh.

Pengakhiran daripada cerita tersebut, wujudlah Tabung Memali yang akhirnya digelapkan oleh pimpinan PAS manakala anak-anak, balu serta ahli keluarga mereka yang terkorban dalam tragedi tersebut, terkontang-kanting walaupun mereka telah dijaja bagi mendapatkan derma yang jumlahnya berjuta-juta ringgit.

Tiada sebarang bantuan dihulurkan kepada mereka yang dijaja-jaja oleh PAS selama ini untuk tabung berkenaan....... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

0 comments

ANWAR KEMBALI BERCERITA TENTANG MELAYU!!!


Ketika berucap di hadapan para penyokongnya di Sembrong, Anwar Ibrahim cuba menunjuk pandai dan kembali bercakap tentang Melayu yang katanya telah meninggalkan pendapat dan pandangan Pendeta Zaaba. Dan seoerti biasa, Anwar akan terus temberang tentang tokoh-tokoh tertentu untuk memperlihatkan yang dia seorang yang hebat.

Dalam ceramahnya, Anwar menyelar Melayu UMNO yang kononnya:

"(Tapi) kini ada orang Melayu baling batu, buat fitnah, aibkan di media dan tunjuk punggung,"  (RUJUK DI SINI)

Maka di sinilah kita dapat melihat betapa hapraknya manudia yang bernama Anwar Ibrahim. Dalam tempoh dia berada dalam politik negara, siapa yang tidak dimalukannya. Siapa yang tidak diaibkannya sampai sekarang.

Dan menariknya Anwar gemar menterbalikkan perbuatan jahatnya kepada orang lain.

Tidak layak langsung manusia yang bernama Anwar Ibrahim bercakap tentang Melayu dan etika. Dia sendiri tidak beretika. Moralnya terlalu rendah malah pada satu peringkat jauh lebih rendah berbanding ANJING KURAP yang menutuh di tepi jalan.

Manusia yang telah disahkan meliwat dan menyokong kegiatan gay dan lesbianisme selain kebebasan seks yang tidak bersempadan tidak ada hak langsung untuk bercerita tentang Melayu, etika dan moral.

Hanya manusia yang setarafnya sahaja yang akan terus percaya dan menelan bulat-bulat dengan apa-apa sahaja yang dituturkan Anwar Ibrahim. Sedangkan pada masa yang sama, anjing kurap di tepi jalan pun, akan menyepit ekor di crlah kaki dan berlalu dengan pantas untuk mengelak bertembung dengan makhluk hina seperti Anwar Ibrahim.

0 comments

NAJIB AKAN BAGI BR1M KEDUA!!!


Sana sini di kalangan penceramah Pakatan Rakyat sudah mula mempersoalkan tentang kewajaran Najib untuk memberikan BR1M kedua yang menurut mereka merupakan usaha terdesak Najib untuk mendapatkan undi dari kalangan rakyat Malaysia.

Ternyata cerita tentang BR1M memang menakutkan Pakatan Rakyat.

Apa salahnya kalau Najib nak bagi duit kepada rakyat? Kalau Najib berhabis duit untuk rakyat tang mana salahnya berbanding PAS yang pungut duit rakyat untuk mengenyangkan para pemimpin yang cuma tahu bersyarah dan berceramah? Apa yang buruknya berbanding kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor yang menaikkan cukai, menyusahkan rakyat dengan retorik tak habis-habis dan sanggup menjual semua harta negeri semata-mata untuk para pemimpin Pakatan mengaut dengan mudah tanpa memberikan krpada rakyat?

Najib tidak sahaja wajar memberikan BR1M kepada rakyat Malaysia, bahkan sepatutnya menambahkan jumlahnya. Lebih banyak lebih bagus. Lebuh bagus lagi kalau Najib muka mengambil tindakan lebih keras dan paling keras terhadap para pemborong dan orang tengah yang banyak membantu DAP!!!

0 comments

JAUH LAGI KE PILIHANRAYA?

Kalau kita tengok sekarang, dah macam esok pilihanraya. Ceramah di sana sini. Bendera dan lambang-lambang parti dinaikkan dan dipacak di merata-rata tempat.

Namun secara hakikatnya, tarikh pilihanraya hanya diketahui oleh Najib, bukan Rosmah, bukan UMNO dan bukan Barisan Nasional.

Sana sini sudah mula kedengaran kes-kes serangan antara satu sama lain. Tarikh pilihanraya pada masa yang sama, masih belum diketahui.

Ramai yang sudah mula membuka mata terutama sekali tentang perangai sebenar Pakatan Rakyat yang sebelum ini MACAM SETAN BARU LEPAS DARI NERAKA, tetapi sekarang sudah mahu bertukar sebagai bayi yang baru lahir, bersih, suci sehinggakan mereka sentiasa dianiayai dan dizalimi.

Selagi Najib tidak umumkan tarikh pilihanraya, Pakatan Rakyat akan terus bertukar rupa dan wajah sepertimana sifat sesumpah yang sangat genuine dalam diri Anwar Ibrahim.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

ANWAR SEMAKIN RESAH!

Kebelakangan ini, semacam ada kesukaran buat Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat untuk mengharungi arus politik negara. Pakatan dan Anwar sudah sampai klimaks namun pilihanraya tetap belum muncul.

Dan biarpun Pakatan mempunyai peluang untuk menunjukkan atau membuktikan yang mereka cukup hebat dengan sokongan rakyat sebagaimana yang mereka laungkan, hakikatnya mereka tidak berani membubarkan DUN-DUN yang mereka kuasai.

Sudah kelihatan dengan jelas keganasan dan ancaman huru-hara yang cuba dilakukan oleh para penyokong Pakatan Rakyat. Peristiwa serangan penyokong Pakatan Rakyat dan cubaan mencederakan Zulkifli Nordin di Petaling Perdana dua malam sudah merupakan manifestasi kecelaruan minda mereka.

Ada usaha di kalangan pemimpin Pakatan Rakyat untuk menterbalikkan situasi yang berlaku. Kata merekan kesabaran para penyokong Pakatan Rakyat ada hadnya.

Walhal hakikat yang berlaku adalah KESABARAN PENYOKONG UMNO dan BARISAN NASIONAL ADA HADNYA.

Setelah sekian lama Pakatan Rakyat memprovokasi penyokong-penyokong UMNO, sekarang sudah kelihatan kebangkitan di sana sini. Kebangkitan dan perasaan meluat keterlaluan terhadap Pakatan Rakyat yang sentiasa bertindak di luar batas undang-undang, kini diterjemahkan menerusi ceramah oleh NGO yang kelihatan menyokong UMNO dan Barisan Nasional.

Kini bersedialah Pakatan Rakyat untuk menyaksikan perbuatan mereka terdahulu yang telah ditiru dan diulang pula oleh para penyokong UMNO yang selama ini diam dan tidak memberikan tindakbalas.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

Saturday, June 16, 2012

AZHAR IDRUS DIHINA DAN DIPERLECEHKAN DI SEMINAR FIQH MENTAATI PEMIMPIN!!!

Saturday, June 16, 2012
poligami

SEBELUM itu, suka penulis nak sahkan disini bahawa nama Azhar Idrus tidak disebut langsung dalam pembentangan kertas kerja bertajuk Harapan Ummah Kepada Kepimpinan Dunia Islam oleh Mantan Mufti Palestin, Sheikh Akrama S.A. Sabri dalam Seminar Fiqh Mentaati Pemimpin sebentar tadi.

Nak diisytiharkan awal-awal dahulu sebab takut ada pulak yang menyampaikan kepada yang tuan punya badan sehingga membuatkan dirinya tidak tentu arah – bangga.

Tapi yang mengaitkan pembentangan itu dengan Azhar Idrus ialah tentang kegemarannya ‘melawak jenakakan’ syarahan agama. Menurut Sheikh Akrama, perbahasan atau perbincangan isu keagamaan oleh ahli agama mestilah berlaku dalam keadaan tenteram, saling menghormati dan menjaga adab dalam berbahasa.

Menurut Sheikh Akrama lagi, ini sesuai dengan Firman Allah swt yang bermaksud, “dan janganlah kamu berdebat dengan ahli kitab melainkan dengan cara yang baik”.

Sedangkan kalau nak dibandingkan dengan ceramah Azhar Idrus, penuh dengan lawak jenaka tidak perlu dan kata-kata yang menganjur kepada benci membenci sesama Muslim yang lain. Tidak lagi disebut tentang sindir menyindir individu tertentu yang tidak selari pendirian dengannya dan agama baru yang dianutinya, PAS.

Sebenarnya trend ini telah dilakukan lama oleh penceramah PAS dan PKR (termasuk Nik Aziz), tapi ceramah mereka ialah ceramah politik, bukan ceramah agama, dengan itu tidak perlu diberi perhatian sangat.Berbeza dengan ceramah Azhar Idrus (sebelum ‘warna’ sebenarnya terdedah).... SAMBUNG BACAAN DI MYKMU


1 comments

MALANGNYA GADIS NI... SETIAP LELAKI YANG DIKENALINYA, AKAN MEROGOLNYA!!!!


“Saya ingin kembali ke pangkal jalan, namun siapa yang boleh membimbing saya? Semuanya hendak mengambil kesempatan, saya hanya menjadi mangsa pemuas nafsu
lelaki sahaja, tidak lebih daripada itu."

Demikian rintih seorang gadis berusia awal 20an yang difahamkan dinodai lebih 10 kali oleh lelaki yang dikenali.

Dia yang hanya mahu dipanggil Nur mengaku mula terjebak setelah ibu dan bapanya yang masing-masing berasal dari Gurun, Kedah serta Dungun bercerai lebih empat tahun lalu.

Kata Nur, ketika itu dia baru berusia 16 tahun dan sedang menuntut di tingkatan empat disalah sebuah sekolah berdekatan bandar Dungun.

"Sejarah hitam saya bermula ketika berada di rumah ibu bersama bapa saudara.

"Saya tidak sangka bapa saudara sendiri sanggup melakukan perbuatan terkutuk terhadap saya," katanya.

Kata Nur, sejak kejadian itu, dia trauma. Hidupnya terumbang-ambing dan tidak tahu dengan siapa hendak mengadu.

"Saya kemudian menemui lelaki yang saya anggap boleh menjadi tempat untuk bergantung, namun pujuk rayunya membuatkan saya sekali lagi terjebak ke lembah hina.

"Sejak itu saya makin berani dan liar," katanya yang berasal dari Kampung Paya Balai Besar.

Disebabkan terlalu mengikut nafsu remajanya, dia kemudiannya dibuang sekolah tanpa sempat mengambil peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

“Sejak berhenti sekolah, saya melakukan hubungan seks lebih dari sepuluh kali.

“Saya menjadi semakin liar kerana tiada siapa yang ingin membimbing saya, ibu bapa saya bercerai malah semua lelaki yang mengenali saya pula mengambil kesempatan di atas kelemahan saya,” katanya selepas ditahan pihak berkuasa kerana disyaki berkhalwat dengan seorang kaki dadah yang bekerja sebagai pemasang jubin di sebuah rumah dekat sini.

Akibat terlalu tertekan, Nur juga mengambil dadah jenis methampethamine dan melakukan pelbagai pekerjaan untuk menyara kehidupannya.

"Saya mahu berubah tetapi siapa yang sudi menerima dan membimbing saya yang sudah jauh terpesong ini.

"Saya tidak kuat untuk melakukannya seorang diri, saya perlukan sokongan mereka yang boleh dipercayai," katanya. -SH

0 comments

BIADAP! BUDAK UMUR 20 TAHUN CABAR DYMM SULTAN JOHOR!!!




PROFILE

Nama : Haziq Abdullah bin Abdul Aziz
No matrik : IEB 110029
IC : 920929-13-5425
Alamat asal : No 35, Jalan Ellis, 93300 Kuching, Sarawak.
Pengajian : Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang (Tahun Pertama)
IPT : Universiti Malaya

LATAR BELAKANG

Pernah terlibat demonstrasi mansuh PTPTN.
Digantung satu semester akibat tindakan biadap dalam demo tersebut.
Juga terlibat demonstrasi Duduk Bantah di Dataran Merdeka.

PengundiBaharu: Terlajak perahu boleh undur lagi...


1 comments

PUNYALAH TAKUT DENGAN UMNO, KHALID ARAHKAN BANNER MANIFESTONYA DICANTAS!!!

Dua hari sudah, pada jam 4:00 pagi, pasukan Gerak Gempur Pemuda UMNO DUN Meru telah memasang 2 banner tentang manifesto Pakatan Rakyat, 2 banner tentang premis urut dan sehelai banner ZON BN di laluan masuk ke Kampung Perepat yang mana Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim dijangka hadir untuk Solat Jumaat di Masjid Umariah Kampung Perepat.

Bagaimanapun, tidak sampai tiga jam kemudian, Majlis Perbandaran Kelang (MPK) telah mencantas 4 banner kecuali banner ZON BN. Itu pun setelah diberikan amaran oleh penduduk setempat.

Kes ini sebenarnya amat menarik, memandangkan kalau mengikut jumlah banner, pemidang, bunting dan apa-apa sahaja penayang setaraf dengannya, Pakatan Rakyat jauh lebih juara kerana di seluruh Selangor, Pakatan Rakyat telah memasang alat-alatan promosi itu dengan penuh meriah.... SAMBUNG BACAAN DI SEL13.COM


0 comments

AZMIN ALI SEMAKIN MENIKUS DAN MENGECUT!!!

Melihat gelagat Azmin Ali dalam tempoh terdekat ini, sememangnya sudah cukup untuk memberitahu kita bahawa kekasih gelap Anwar Ibrahim itu berada dalam keadaan yang sangat terdesak. Terdesak untuk mempertahankan kuasa dan keberadaannya dalam politik negara menjadikan Azmin Ali cuba menggunakan kesemua sumber yang dia ada.

Ampang membekalkan kekayaan yang menambahkan lagi luar biasanya jumlah kekayaan yang dimiliki oleh Azmin Ali. Bukan lagi rahsia besar bagaimana Azmin Ali dengan dibantu oleh Zuraidah Kamaruddin merompak ‘kekayaan’ MPAJ menerusi proksi-proksi mereka setelah kejayaan Khalid Ibrahim menyingkirkan Alam Flora Sdn. Bhd. dalam kerja-kerja pembersihan dan sisa pepejal di seluruh Selangor.

Azmin Ali dan Zuraidah Kamaruddin sebenarnya tidak bersendirian. Di seluruh Selangor, para pemimpin PKR dan DAP juga sibuk berebutkan kekayaan negeri untuk tembolok dan perut sendiri. Sehinggakan ada yang menggunakan samseng dan bekas penjenayah sebagai proksi dan kakitangan mereka, bagi memastikan mereka dapat mengaut kekayaan negeri ini.

Zuraidah dan Azmin Ali di Ampang merupakan pemimpin kanan Pakatan Rakyat Selangor yang terlibat menggunakan tenaga samseng dan penjenayah serta bekas penjenayah. Beberapa orang Ahli Majlis MPAJ telah pun disahkan sebagai pemilik pusat-pusat hiburan haram, selain terlibat dengan kegiatan ceti haram, bahkan pengedaran najis dadah, telah diambil oleh kedua-dua orang pemimpin kanan PKR itu untuk mewakili kepentingan mereka di MPAJ.

Serangan yang dilakukan oleh Raja Petra Kamaruddin terhadap Azmin Ali, membuatkan Timbalan Presiden PKR itu terkedu dan terkesot. Agak aneh juga, Anwar Ibrahim yang cukup gah dengan slogan LAWAN TETAP LAWAN, langsung tidak berani mengangkat muka terhadap pendedahan demi pendedahan yang dilakukan oleh Raja Petra Kamaruddin yang suatu ketika dahulu cukup dibanggakan oleh Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat.... SAMBUNG BACAAN DI SELANGORDAILY.COM


0 comments

FIQH MENTAATI PEMIMPIN MENYANGGAH AJARAN SIYASAH SYARIAH PAS!!!

Dengan ulama-ulama bernama besar yang telah banyak memberikan sumbangan ilmu dan pembaikan umat seperti Imam Masjidil Haram, Mekah, Syeikh Maher al-Mueaqly, Mantan Dekan Fakulti Syariah Universiti Al-Azhar, Dr. Hamed Mohamed Abdel Rahman, Mantan Timbalan Syeikhul Azhar Mesir, Sheikh Mahmoud Abdel Ghany Mahmoud Ashour dan beberapa orang lagi.

Melihat kepada persiapan dan perjalanan program tersebut, besar perbelanjaan yang dikeluarkan oleh pihak penganjur. Dan yang menariknya, penganjuran majlis ilmu berkenaan menggabungkan tiga pihak yang sama sekali berlainan 'ideologi' dan bidang iaitu Bestari, MYKMU dan NAZA Motor.

Ada pihak yang bertanya, mengapa ulama-ulama tempatan tidak dijemput sama. Dan yang paling menarik, ada yang membangkitkan persoalan mengapa ULAMA-ULAMA PAS tidak dijemput hadir dalam majlis ini.

Fiqh Mentaati Pemimpin asalnya merupakan tiang seri dalam perjuangan PAS. Disebabkan itulah, di mulut dan bibir para pengikut PAS sentiasa menggurindamkan istilah WALA' dan TSIQAH. Bagaimanapun, WALA' dan TSIQAH hanya terhenti kepada pemimpin-pemimpin PAS sahaja. Selepas 2008, WALA' dan TSIQAH itu pula dipanjangkan kepada PEMIMPIN-PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT. Selain daripada PAS dan Pakatan Rakyat, maka tidak wujudlah FIQH MENTAATI PEMIMPIN.

Justeru, kehadiran nama-nama besar dalam dunia ulama ini memberikan pandangan yang lebih terbuka, dan tidak terkatup dengan fahaman-fahaman ala-khawarij yang dipegang dan dihadami oleh para pengikut PAS. Pandangan yang lebih bebas dan tidak terikat dengan UMNO mahupun PAS apatah lagi PKR dan DAP, memberikan input yang lebih besar berbanding siyasah syariah yang di dalamnya menerangkan tentang hak pemimpin kepada rakyat dan hak rakyat kepada pemimpin diterangkan dengan bersandarkan kepada undi pilihanraya sepertimana yang banyak berlaku di Malaysia sekarang.

Seminar yang berlangsung sehingga Ahad ini, pastinya akan membuatkan para pengikut dan pemimpin PAS berasakan, majlis itu tidak lebih baik daripada majlis-majlis mereka. Namun pada masa yang sama, PAS juga wajar berasa gusar kerana seandainya majlis ilmu seperti ini lebih banyak diadakan, ajaran-ajaran agama menerusi PAS akan dilihat seperti AJARAN DI BAWAH TEMPURUNG KATAK!!!

0 comments

Friday, June 15, 2012

PENDATANG TANPA IZIN MENYAMAR SEBAGAI BOMOH DAN ROGOL GADIS 15 TAHUN YANG DIRAWATNYA!!!

Friday, June 15, 2012

Seorang bomoh warganegara Indonesia dijatuhi hukuman penjara lapan tahun dan lima sebatan oleh Mahkamah Sesyen di Shah Alam hari ini selepas mengaku bersalah merogol seorang remaja berumur 15 tahun yang sedang dirawat akibat histeria, Jun tahun lalu.

Hakim Slamat Yahya memerintahkan tertuduh, Budi Tukul, 35, menjalani hukuman itu berkuat kuasa dari tarikh dia tangkap iaitu pada 19 Julai lalu.Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu di rumah sewanya di No 23, Jalan Telipot 3A, Seksyen BS9, Bukit Sentosa 3, Hulu Selangor, kira-kira pukul 1 pagi pada Jun tahun lalu.

Budi yang merupakan pendatang asing tanpa izin didakwa mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan boleh dikenakan sebatan.

Difahamkan ketika kejadian, tertuduh yang dikenali keluarga remaja perempuan itu sedang merawat mangsa yang diserang histeria.Perbuatan tertuduh bagaimanapun hanya terbongkar setahun selepas kejadian apabila remaja perempuan itu sekali lagi diserang histeria dan mangsa terpaksa menceritakan mengenai kejadian dia dirogol kepada keluarganya.

Pada 16 Ogos lalu, Mahkamah Majistret Kuala Kubu Baharu menjatuhi hukuman penjara 12 bulan terhadap Budi atas kesalahan tidak memiliki dokumen perjalanan yang sah. - Bernama

SUMBER: http://anakjati-kedah.blogspot.com/2012/06/rogol-remaja-histeria.html#ixzz1xrxdqYb1

0 comments

MAT SABU KATA NAJIB BERDOSA KALAU BUAT PILIHANRAYA MASA MUSIM HAJI!!!


Barangkali Mat Sabu baru terjumpa dalam salah datu kitab Khomeini, pemimpin tertinggi Syiah Imamiyyah Iran yang telah dikuduskan dan menjadi salah satu daripada elemen Tuhan di muka bumi. Disebabkan penemuannya itu, maka Mat Sabu pun menyatakan dan dengan sukacitanya memberitahu yang Najib akan ditimpa dosa sekiranya membubarkan parlimen dan mengadakan pilihanraya pada musim haji.

Bangang tak bangang si Mat Sabu ni, hanya Allah Taala dan rasul-Nya yang mengetahui.

Apa tak bangangnya si Mat Sabu dan para pengkagum PAS yang tidak menggunakan otak ialah, kalau mereka faham, pembubaran parlimen adalah di bawah perkenan DYMM Yang Dipertuan Agong. Kalau mereka tidak suka, pergilah menghadap Yang Dipertuan Agong dan nyatakan bantahan.

Takkan benda segitu pun tak faham-faham?

Kalau bab menipu dan memperdayakan umat Islam, Mat Sabu dan PAS sangat hebat kepintaran mereka, takkanlah benda yang semudah tarikh pilihanraya danhak DYMM Yang Dipertuan Agong pun mereka tidak boleh faham?

Kita tak perlulah ulas DOSA PAHALA SEJENGKAL CIPTAAN DAN FAHAMAN PAS serta Mat Sabu kerana kita semua tahu, akal dan ilmu mereka ini bukannya panjang sangat tapi lagak mereka sebagai ulama dan alim, membuatkan mereka beras hak untuk mempahalakan dan mendosakan orang lain yang tidak sealiran dengan mereka. Batangkanlah kalau sudah hak DYMM Yang Dipertuan Agong pun ereka gagal faham, hukum-hakam Islam pun, mereka akan langgar sesuka hati!

0 comments

KESIAN NIZAR JAMALUDDIN... HIDUNG TAK MANCUNG, PIPI TERSORONG-SORONG!!!


Perihal murkanya DYMM Sultan Johor kepada Nizar Jamaluddin telah diketahui. Malahan, perihal kelantangan seorang pecacai Pakatan Rakyat yang berselindung di sebalik jenama MAHASISWA walaupun hakikatnya budak itu adalah manusia bodoh yang masuk universiti kerana kuota dan statusnya selaku Melayu-Bumiputera, juga telah didedahkan oleh banyak blog.

"Berlakulah adil."

Itu 'NASIHAT' yang diberikan oleh Dzul Khuwairis kepada Nabi Muhammad s.a.w lebih seribu tahun lampau.

Dalam TWITTERnya, Nizar Jamaluddin juga mengulangi perangai Dzul Khuwairis... cumanya bukan kepada Nabi Muhammad s.a.w sebaliknya untuk mendapatkan promosi dan publisiti kononnya dia memperjuangkan kebajikan rakyat walaupun hakikatnya, semasa dia berkuasa di Perak selama 11 bulan dahulu, dia tidak menjaga kebajikan rakyat pun, melainkan membuat untung besar-besaran atas nasihat dua bersaudara, Ngeh-Nga

Bagaimanapun, menyedari yang tindakannya mempersoalkan keadilan DYMM Sultan Johor merugikan PAS dan Pakatan Rakyat di Johor, apatah lagi melihat sendiri sokongan besar-besaran rakyat Johor kepada DYMM Sultan Johor, Nizar Jamaluddin sekali lagi cuba mendapatkan publisiti murahan menerusi keinginannya untuk menghadap DYMM Sultan Johor.

Mat Sabu, Timbalan Presiden PAS yang terpalit dengan 'BAU B***T MAH MASIH MELEKAT KAT HIDUNG ABANG' juga cuba untuk menggambarkan bahawa Nizar hanya mengeluarkan pendapat peribadinya dan tidak ada kena-mengena dengan PAS.

Penyakit 'PENDAPAT PERIBADI' sudah menjadi barah dan sedang merebak dengan pantas di dalam PAS. Penyakit tidak bertanggungjawab dan kemudian melepaskan perbuatan salah sendiri kepada orang atau pihak lain, sekali lagi menyaksikan ada pihak di dalam PAS yang cuba mengaitkan UMNO dan Barisan Nasional dalam perangai hodoh mereka sendiri!!!

Nizar tetap juga hendak menghadap DYMM Sultan Johor. Jangan ditahan dan jangan dimarah... biarkan bekas Menteri Besar Perak yang meroyankan kuasa yang telah ditarik balik oleh Allah Taala itu berbuat sekehendak hatinya. Semakin ditahan, dia akan menjadi lebih aktif dan meroyannya nanti tidak boleh dikawal.

Seeloknya, rakyat Johor yang sayangkan sultan mereka, wajar membentuk satu barisan yang mantap untuk menyambut kedatangan Nizar Jamaluddin ke Johor. Pintu masuk ke Johor Baru iaitu pondok tol terakhir di penghujung Lebuhraya Utara Selatan, mahupun di Muar, jalan masuk dari Melaka atau menerusi Segamat, jalan masuk dari Pahang mahupun Mersing.

Atau mungkin juga perlu menyambut Nizar di pangkal kedua-dua tambak dan jambatan dari Singapura mahupun di Lapangan Terbang Johor Baru....

Apa yang perlu dilakukan oleh Nizar Jamaluddin, hanya memberitahu bila dia akan sampai ke Johor Bahru, dan rakyat Johor PASTI AKAN MENYAMBUTNYA secara besar-besaran dan 'MENJAGA KESELAMATANNYA' selain menjamin kedudukan dan keberadaannya nanti!!!

0 comments

MELAYU SIBUK NAK BERPILIHANRAYA, PEMBORONG DAP NAIKKAN HARGA BARANG!!!


Walaupun tiada sebarang pengumuman rasmi tentang kenaikan harga barang, tetapi itulah yang sedang berlaku sekarang. Rata-rata barangan keperluan telah dinaikkan harganya oleh pemborong dan orang tengah yang merupakan 'TIANG SERI' DAP dan Pakatan Rakyat.

Seguni bawang putih seberat 3 kilogram bakal dinaikkan menjadi RM24 dalam tempoh yang terdekat. Harga sebelum ini adalah RM10, RM13 dan RM15 berdasarkan kualiti. Harga sekarang di kedai-kedai runcit adalah RM20.

Begitu juga dengan harga telur, bawang merah dan kentang.

Pemborong juga telah mencatu minyak masak bungkus kepada peruncit, sekaligus menjadikan para peruncit merungut tentang kekurangan barangan tersebut.

Para peruncit memberitahu, keadaan ini akan berterusan dan semakin memburuk sehingga menjelang bulan Ramadhan dan Syawal. Para pemborong sudah pun memulakan kerja menyorok minyak masak dan gula.

Pakatan Rakyat, khususnya DAP sangat terdesak untuk membuktikan kepada rakyat dan pengundi bahawa Barisan Nasional sedang menaikkan harga barang untuk mengutip dana pilihanraya, walaupun hakikatnya, persatuan-persatuan pemborong, orang tengah dan pembekal merupakan penyumbang dana utama kepada DAP.

KPDNKK di bawah Ismail Sabri nampaknya tidak berdaya untuk menentang dan menghapuskan kejahatan yang dilakukan oleh TENTERA-TENTERA DAP yang menguasai industri makanan. Seperti juga harga ikan dan sayur yang semakin meningkat bagi menimbulkan imej buruk kepada kerajaan, seharusnya KPDNKK sudah mula bekerjasama dengan Kementerian Pertanian bagi mula menyalurkan keperluan rakyat dan penduduk Malaysia tanpa perlu bergantung harap lagi kepada kaum pemborong, pembekal dan orang tengah yang lebih bertujuan meruntuhkan kerajaan dan menjadi lintah darat!!!

1 comments

SURAT KAKITANGAN DEDAHKAN PENYELEWENGAN DI KUIN!!! PAS KEDAH PATUT JAWAB!!!


Sepucuk surat 8 helaian telah terdedah. Di dalam surat berkenaan, diceritakan secara panjang lebar tentang apa yang berlaku di KUIN melibatkan beberapa orang pegawai penting. Pendedahan terbaru ini semakin mendedahkan perbuatan jahat melibatkan pemimpin-pemimpin dan proksi PAS dalam KUIN yang selama ini cuba dilindungi oleh PAS Kedah dan PAS Pusat.

Surat itu juga mendedahkan bagaimana Menteri Besar Kedah telah dibohongi oleh Rektor KUIN, Dr. Jamil Osman dalam banyak perkara, termasuklah penyalahgunaan kuasa melantik sanak saudaranya dengan jawatan serta gaji besar di KUIN sekalipun KUIN tidak mendapat sebarang faedah daripada perlantikan tersebut bahkan mengalami kerugian besar.

Sebelum ini, kedahan69ers.com telah menyiarkan tiga posting berkenaan KUIN dan masalah penyelewengan yang berlaku di dalamnya. (BACA DI SINI, DI SINI dan DI SINI).

Ironinya, ketiga-tiga posting berkenaan mempunyai kandungan yang hampir sama dengan isi surat kakitangan KUIN yang telah terdedah ini... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM


0 comments

GRO CHINA NAK TERJUN BANGUNAN DI KUBU KUAT DAP NEGERI SEMBILAN!!!

Seorang remaja di India, mati bunuh diri dengan membakar dirinya hidup-hidup ketika bantahan di Kota Hyderabad, bagi penyokong pembentukan negara wilayah selatan, Telangana. remaja itu S. Yadaiah, akhirnya mengembuskan nafas terakhir di rumah sakit.


Seperti yang dipetik dari BBC, remaja berusia 19 tahun itu menyiram dirinya dengan minyak petrol dari botol yang disimpan di dalam poketnya. Ia menyalakan api ketika menyaksikan prosesi mahasiswa.

Remaja yatim yang menganggur itu meninggalkan sebuah catatan. Dalam tulisannya, ia menganggap bahawa pebentukan negara baru akan membuatkan lebih banyak peluang pekerjaan.

“Catatan bunuh diri yang ditemukan di dalam poketnya menunjukkan bahawa ia merasa kecewa kerana kurangnya peluang kerja yang didapati,” kata pejabat polis, Srinivasa Rao, seperti dipetik dariThe Indian Express.

Dalam kempen tersebut menyatakan bahawa pembentukan negara baru pembangunan ekonomi telah diabaikan untuk kepentingan pihak Telangana yang lebih kaya dan lebih kuat. Dengan demikian, negara baru adalah satu-satunya penyelesaian.

Pada bulan Disember lalu, kerajaan India menyatakan Telangana akan menjadi negara baru dari daerah utara Andhra Pradesh. Namun, masih memerlukan perbincangan yang cukup panjang. Keputusan akhir untuk mencipta sebuah bangsa baru di tangan Parlimen India.

Read more: http://www.borakkosong.com/2011/05/remaja-india-bakar-diri-bagi-menuntut.html#ixzz1xnluVxka

ULASAN TFK:

Di mana DAP kuat, di situ jugalah banyak GRO dari China!!!

Dan itulah sebab sebenar mengapa DAP begitu menentang polis dan membenci PDRM!

0 comments

KIT SIANG BAGI NASIHAT KEPADA MAHATHIR, JANGAN TAKUT MATI!!!


Konfiden sungguh Bapa Rasis dan PENCETUS TRAGEDI 13 MEI 1969 apabila menasihati bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir agar jangan takut mati atau dipenjarakan. Kit Siang yang sudah berapa lama menjalankan kempen kononnya Mahathir telah melenyapkan wang negara lebih RM100 bilion sepanjang tempoh 22 tahun pentadbiran, menjadikan Mahathir sebagai sasaran kempen pilihanrayanya kerana beranggapan Mahathir adalah pemangkin dan pencetus kepada kekalahan Pakatan Rakyat, sekaligus melenyapkan pengaruh dan permainan DAP melaga-lagakan orang Melayu dan Bumiputera di Malaysia.

Bapa Lim Guan Eng itu sebenarnya sangat takut apabila peranannya dalam TRAGEDI 13 MEI 1969 kembali diperkatakan. Dia telah berusaha bersungguh-sungguh untuk menerangkan yang dia tidak berada di Kuala Lumpur sewaktu tragedi berdarah itu tercetus. Namun pada masa yang sama, Kit Siang tidak pula menerangkan, apakah kempen yang telah dilakukannya dan DAP sebelum Pilihanraya Umum 1969.

DAP telah berusaha sedaya upaya agar rakyat Malaysia, terutama sekali generasi baru agar menganggap perbuatannya dan DAP pada tahun 1969 sebagai satu sejarah dan tidak perlu diingati lagi.

Dan sememangnya agak ramai juga generasi muda yang beranggapan bahawa apa yang berlaku pada 13 Mei 1969 merupakan sejarah yang tidak perlu diingat-ingati. Bahkan ianya tidak wajar dijadikan petunjuk tentang ancaman yang ada pada Lim Kit Siang dan DAP.

Justeru apabila Kit Siang memberikan nasihat kepada Mahathir agar tidak takut dengan mati dan penjara, sebenarnya Kit Siang wajar memperingatkan dirinya sendiri bahawa kebanyakan yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam Tragedi 13 Mei 1969, terutama di sekitar Kuala Lumpur, Kepong, Segambut, Jalan Ipoh, Setapak, Wardieburn dan Kampung Pasir Setapak, sentiasa mengingati tentang rapat-rapat umum DAP dan Kit Siang sendiri, yang berkobar-kobar mahu Melayu dihalau keluar dari bandar dan status Bumiputera dihapuskan selain Islam tidak dijadikan agama rasmi dan Bahasa Melayu bukannya Bahasa Kebangsaan.

Kit Siang kekal sebagai Kit Siang dan tidak pernah berubah. DAP kekal dengan perjuangan Malaysian for Ultra-Chauvinist seperti pada tahun 1969.

Kalau di negara lain, Kit Siang sudah lama mereput di dalam tanah setelah dihukum bunuh sama ada ditembak, digantung, mahupun disuntik dengan jus beracun. Tetapi bernasib baik kerana tinggal di Malaysia, Kit Siang masih boleh berlagak dan menarik nafas dengan tenang sambil mempersalahkan orang lain sepertimana yang dilakukannya terhadap Mahathir, tanpa perlu bimbang yang dia perlu memikul tanggungjawab atas perlakuannya hampir setengah abad yang lalu.

Seronok barangkali kerana Tun Mahathir menulis tentang 'KETAKUTAN' dalam blognya, mendorong Kit Siang yang sebenarnya sangat takut dengan dosa dan bayang-bayang hitam silamnya, cuba menasihati Tun Mahathir tanpa dia sedar, dia yang sepatutnya mendapatkan nasihat!!!

Dosa-dosanya tidak pernah ditebus, sebaliknya Kit Siang sentiasa menyangka bahawa dengan menjadikan Melayu dan Bumiputera saling bertelingkah sesama sendiri dengan bermotifkan politik, maka dia akan terselamat sehinggalah ke akhir hayatnya!

Benarkah dia akan terselamat dan terlepas daripada dosa-dosanya yang telah membunuh ribuan Melayu dan Cina pada tahun 1969 hanya semata-mata kerana fahaman Malaysia for (Ultra-Chauvinist so called) Malaysian?

Sampai bila dia boleh terus cuba untuk menafikan hasutan-hasutan Malaysia Malaysian pra-PRU 1969 membabitkan dirinya dan DAP? Sampai bila dia akan terus berusaha menyalahkan orang lain semata-mata untuk melindungi perbuatan salah silamnya?

Dan yang paling penting, sampai bilakah pihak berkuasa di Malaysia akan terus membebaskan Kit Siang daripada perbuatannya hanya semata-mata untuk MENJAGA KEHARMONIAN dan TIDAK MAHU MASYARAKAT SEBANGSA KIT SIANG berasa hati?

0 comments

NAJIB PERLU DIDESAK CEPATKAN PILIHANRAYA!!!


Najib Abdul Razak sebenarnya telah berjaya memainkan jiwa dan perasaan Pakatan Rakyat. Apakan tidak, mereka begitu kelam-kabut dan tidak sabar-sabar untuk mengetahui bilakah tarikhnya PRU13 walaupun dari detik pertama berakhirnya PRU12 lalu, mereka telah berceramah dan berkempen sehinggalah ke saat ini.

Dan walaupun Pakatan Rakyat telah berjaya mewujudkan empat buah kerajaan negeri di Kedah, Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor, tiada langsung tanda-tanda yang mereka menjadi sebuah kerajaan yang berkhidmat untuk rakyat, sebaliknya mereka tidak habis-habis berlagak seperti pembangkang dengan ceramah dan kempen yang berterusan sepanjang masa.

Justeru, dari segi persediaan, sebenarnya Pakatan Rakyat lebih bersedia berbanding UMNO dan Barisan Nasional. UMNO dan Barisan Nasional masih belum menggerakkan ceramah dan kempen-kempen mereka secara efektif dan aktif. Pakatan Rakyat mendahului UMNO terlalu jauh dalam kempen dan ceramah-ceramah politik.

Sebelum keadaan menjadi terlewat, kerana itulah dari sehari ke sehari, Pakatan RAkyat terus mendesak agar Najib segera membubarkan Parlimen, sekaligus membolehkan Pilihanraya Umum diadakan.

Malangnya, walaupun Pakatan Rakyat sibuk mendesak Najib agar membubarkan Parlimen, tidak pula terlihat kelibat dan tindakan pemula mereka untuk membubarkan DUN masing-masing. Sebaliknya seperti yang diikrarkan, Pulau Pinang dan Selangor tidak akan mengadakan pilihanraya serentak dengan Pusat.

Sepatutnya bubarkan dahulu DUN-DUN yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat. Selepas selesai bubar, baru desak Najib agar membubarkan Parlimen, bukan sebaliknya seperti yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat sekarang.

Terlalu memalukan bagi para pemimpin Pakatan Rakyat yang beranggapan mereka sudah dan akan memenangi PRU13, tidak pula berani membubarkan DUN yang mereka kuasai. Sebaliknya mengharapkan Najib yang akan membubarkan Parlimen!

Bijak Najib mempermain-mainkan jiwa Pakatan Rakyat. Semakin lama Najib membiarkan Pakatan Rakyat meroyan, peluang Pakatan Rakyat untuk mengukir mimpi di awan, semakin kecut dan mengecut!

2 comments

TUAN IBRAHIM TUAN MAN DAH JADI ANJING NERAKA?!!!


Tuan Ibrahim Tuan Man baru beberapa lama sahaja menjawat jawatan Ketua Penerangan PAS Pusat setelah mengambilalihnya daripada Idris Ahmad. Sedikit berbeza dengan Idris Ahmad, otak Tuan Ibrahim Tuan Man, tidaklah terlalu hitam seperti otak Idris Ahmad.

Namun sebagai Ketua Penerangan PAS Pusat, sedikit sebanyak penyakit OTAK HITAM yang dihidapi oleh Idris Ahmad, melekat juga kepada Tuan Ibrahim Tuan Man apatah lagi penyakit tersebut sememangnya diwarisi oleh MANA-MANA ORANG YANG BERGELAR KETUA PENERANGAN tanpa mengira sebarang parti yang wakili!!!

Tuan Ibrahim Tuan Man mungkin ada 'IJTIHADNYA' sendiri apabila meminta agar jemaah Haji yang berparti politikkan PAS menangguhkan pemergian mereka untuk menunaikan ibadat dan rukun Islam kelima itu.

Dan seperti biasa, kenyataan yang mementingkan pilihanraya dan kuasa itu pastinya menimbulkan reaksi kurang senang dari kalangan mereka yang melihat pilihanraya hanyalah sistem pentadbiran yang sebenarnya tidak ada kena-mengena langsung dengan akidah. Bahkan sistem pentadbiran tidak akan membuatkan sesiapa pun masuk ke syurga sebagaimana yang sering difahami dan diyakini oleh para murabbi dan pengikut PAS.

Umat Islam sebenarnya telah lama didorong oleh BALA BENCANA dan MALAPETAKA sebegini. Dek kerana kuasa yang dikejar dan ingin diboloti, menjadikan umat Islam sebagai kaum yang mundur, mudah diperdayakan dan mudah dipergunakan.

Dari zaman ketika Nabi s.a.w dan para Sahabat r.a, kelompok Haruriyyah merupakan kelompok yang sangat masyhur 'MEMPERJUANGKAN KEADILAN' dan juga sangat zuhud serta khusyuk, tetapi malangnya mereka ini seperti yang dinyatakan oleh Nabi s.a.w, bacaan Al-Quran mereka tidak pun melepasi tenggorok sungguhpun mereka Ahl Al-Qura. (Rujuk Muslim II/743-744 No.1064)

Sebenarnya kita boleh melihat manhaj ini menerusi kecenderungan mereka kepada kuasa pentadbiran. Golongan ini akan sanggup melakukan apa-apa sahaja hatta memutarbelitkan ayat-ayat al Quran mengikut kehendak mereka. Dan tentu sahaja, peristiwa ini tercatat dalam salah satu insiden di mana Syaidina Ali r.a bersetuju untuk berdamai dengan Muawiyyah bin Abi Sufyan r.a menerusi usaha Amr bin 'As dalam Peristiwa Tahkim.... SAMBUNG BACAAN DI SELANGORDAILY.COM



0 comments

Blog Archive

Labels