IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, May 26, 2012

KERETA ANWAR DISABOTAJ PEMUDA UMNO, ANWAR HAMPIR MAUT KEMALANGAN DI DESARU!!!

Saturday, May 26, 2012
hiasan

Berita yang baru diterima, Anwar Ibrahim terlibat dalam satu kemalangan di KM56.2 Lebuhraya Senai-Desaru sepulangnya dari berceramah di hadapan 80 orang hadirin di Kampung Ghani Othman, Johor. Diberitakan juga, Anwar Ibrahim mengamuk sakan apabila ceramahnya tidak dapat sambutan.

Ceramah yang mendapat kebenaran dan permit pihak berkuasa itu sepatutnya berakhir pada jam 12 tengah malam. Bagaimanapun, Anwar yang biasanya gila berucap, hanya mampu berucap tidak sampai setengah jam.

Kereta yang terlibat kemalangan itu memang kereta Anwar Ibrahim, tetapi Anwar Ibrahim tidak menaiki kereta berkenaan. Pemandu kereta berkenaan mengalami kecederaan ringan, tetapi Anwar Ibrahim tidak mengendahkan pemandu keretanya itu, sebaliknya dibiarkan di tepi lebuhraya itu selama beberapa jam.

Berita ini bagaimanapun, masih belum dapat disahkan dan Anwar serta orang-orangnya masih belum TWIT lagi!!!

Tetapi kalaupun berita ini benar, yang pasti nama UMNO akan naik lagi. Dan yang paling menarik sekiranya, Pemuda UMNO juga yang akan dikaitkan dengan kemalangan yang boleh jadi juga ADA DALAM SKRIP DRAMA ANWAR IBRAHIM!!!

5 comments

BUDAK UMNO YANG DICEDERAKAN PUAK PKR, NURUL IZZAH YANG MEROYAN MACAM JANDA TERTELAN BIJIK DURIAN!!!



Terlerai sudah tandatanya siapa budak berbaju Merah yang disiarkan blog-blog semalam yang terlantar di katil hospital selepas diserang samseng PKR semasa ceramah bersebelahan Anwar Ibrahim dan Umi Hafilda di Lembah Pantai.

Namanya Mohd Saiful Bukhari! Tak tipu.Ceritanya aku cedok dari blog JoePisang disini.

JoePisang hadir sendiri di Press Conference yang diberikan Ketua Penerangan UMNO LPantai Datuk Ibrahim Thamby Chik dan Ketua Pemuda UMNO LPantai Datuk Sazali Kamilan.Turut hadir banyak press, termasuk dari Malaysiakini, Sin Chew dan GuanMing Daily.

Dalam PC ini, Datuk Ibrahim menyelar Anwar Ibrahim yang menjerit "Sial, Celaka" kepada orang-orang UMNO yang duduk mendengar Ceramah Ummi Hafilda di sebelah.

Datuk Ibrahim bertanya, "ini kah yang digembar-gembur sebagai bakal Perdana Menteri Pakatan"

Cheh! KP Pemuda UMNO pula mengatakan bahawa perangai Ahli Parlimen Lembah Pantai yang membesar-besarkan cerita sehingga menamakan malam 24hb itu sebagai "malam berdarah di Lembah Pantai" sebagai cerita spin biasa PKR.

Walaupun orang UMNO sendiri cedera (Saiful dibaling batu) dan ada juga pemuda UMNO yang menerima serangan dengan senjata "padlock" (mangga pintu) yang mujur hanya terkena sipi sahaja, tetapi UMNO tidak pula menuduh PKR membalingnya, sebab tidak nampak dengan mata sendiri siapa yang membaling objek-objek ini.

Pondan betul PKR Lembah Pantai ini ye. Ambil contoh si Fahmi Fadzil, SetPol Nurul Izzah.

Sebenarnya, ada 4-5 orang datang ke arahnya malam itu, tetapi entah apa yang digorengnya pada Malaysiakini, dilaporkan 50 orang mengepongnya.Apa punya kedi lah. Datuk Sazali turut mengatakan bahawa pada malam itu, disamping Ceramah Ummi Hafilda yang dianjurkan NGO Majlis Permuafakatan Muslim Lembah Pantai, turut sama ada 2 acara lain, iaitu Simulasi Pilihanraya yang dihadiri Pemuda UMNO Lembah Pantai dan juga ada kumpulan belia yang sedang berkumpul untuk pelancaran Konvoi mereka ke Hari Belia Putrajaya.

Maka sudah tentu dengan crowd ini, ditambah lagi dengan penduduk Pantai Permai sendiri yang mahu tidur sebab esoknya hari kerja, tidak dapat diketahui apa yang sebenarnya berlaku.

Ini berbeza dengan Nurul Izzah yang tanpa menyiasat memekik-memekik macam beruk gila menyalahkan UMNO.Yang paling bestnya, Datuk Raja Nong Chik yang pada masa itu berada di Miri, Sarawak untuk program Kesejahteraan Bandar di bawah Kementerian beliau turut dicabar Nurul izzah untuk berdebat dengannya malam itu.Biol la, Nurul Izzah ni, memang jenis tahu mencabar, tahu bercakap je. Sedangkan Raja Nong Chik sedang bekerja untuk rakyat.

Ini lah kisah sebenar PKR. Mereka bijak menuduh, sedangkan satu negara tahu siapa yang ganas, siapa yang samseng. Nak tanya sikit pada Nurul Izzah dan PAPA CIFUT, siapa yang terbalikkan kereta polis, siapa yang menendang polis, siapa yang memukul wartawan stesen TV AlHijrah yang cuba membantu anggota polis yang kemalangan?

Itu semua orang anda lah!

PKR, Nurul Izzah, Anwar Ibrahim. Kokok berdera-derai, ekor bau tahi!

SUMBER ABOUDIABYDOO

0 comments

HIMPUNAN JUTAAN BELIA DI PUTRAJAYA LEBIH SEJUTA ORANG, HIMPUNAN BELIA SELANGOR TAK SAMPAI 150 ORANG!!!!

Sifat hasad dan dengki merupakan sifat wajib bagi Pakatan Rakyat, khususnya di Selangor. Bimbang dengan peningkatan sokongan yang diterima dari golongan belia, selalin sambutan yang tidak berkurangan sepertimana jangkaan awal Pakatan, Kerajaan Negeri Selangor yang merupakan penjaga negeri terkaya di Malaysia, membazirkan wang bagi mempromosikan kehebatan Pakatan Rakyat di Selangor.

Himpunan Jutaan Belia yang tidak bersifat politik telah diadakan oleh Kementerian Belia dan Sukan di Putrajaya. Pelbagai peluang disediakan termasuklah peluang mencari pekerjaan selain perniagaan dan akvitiviti perekonomian akumulatif telah disediakan oleh KBS di Putrajaya dalam tempoh 5 hari penganjuran Himpunan Jutaan Belia.

Melihat sambutan yang diberikan oleh golongan belia pada penganjuran tahun lepas di tapak yang sama, Pakatan Rakyat sedar, mereka perlu melakukan sesuatu untuk menyaingi Himpunan Jutaan Belia.

Maka, Kerajaan Negeri Selangor cuba menganjurkan Himpunan Dan Konvensyen Belia Negeri Selangor 2012 bertajuk, ‘Anak Muda Penentu Kepimpinan dan Pemacu Pembangunan Selangor dan Negara’. Penganjuran dibuat di Dewan Raja Muda Musa, Kompleks Belia dan Kebudayaan Selangor, Seksyen 7, Shah Alam.

Malangnya, program yang seharusnya bermula pada awal pagi, terpaksa ditunda kerana KETIADAAN PESERTA. Jumlah yang hadir jam 10:24 pagi, tidak sampai pun 100 orang. Walaupun Pesuruhjaya PAS, Dr. Rani Osman dan Exco Adat Resam Melayu, Dr. Ahmad Yunus bin Hairi telah sampai awal dan mundar-mandir melihat jumlah peserta yang amat memalukan, himpunan berkenaan amat tidak memberangsangkan..... sambung bacaan di sel13.com


0 comments

SALAHUDDIN AYUB DISAMBUT MERIAH DI JOHOR? BETUL KE?


Rata-rata para penyokong Pakatan Rakyat, khususnya PAS yang sangat bersemangat untuk melihat PAS menguasai Johor dan kemudian menjadikan Johor sebagai base baru, mengeluarkan cerita-cerita menarik tentang Salahuddin Ayub.

Khabarnya, mereka sangat yakin yang Salahuddin Ayub akan berjaya memimpin PAS dan Pakatan untuk merampas Johor dari UMNO-BN.

Dikhabarkan juga yang Salahuddin Ayub mendapat sambutan yang sangat luar biasa di Johor dan Pulai Perdana, khasnya. Malah ketika di Gelang Patah, diuar-uarkan juga yang Salahuddin mendapat sambutan yang sangat luar biasa, dengan bantuan Anwar Ibrahim.

Yang tidak diceritakan ialah bagaimana Anwar Ibrahim dan Salahuddin Ayub telah dihalau keluar dari sebuah masjid di Pulai Perdana bagaikan anjing kurap berkepala berulat. Anwar Ibrahim yang beria-ia hendak memberikan tazkirah maghrib kepada jemaah, telah menimbulkan ketegangan.

Selepas solat sunat maghrib, berlaku kekecohan antara para penyokong Anwar Ibrahim dan Salahuddin Ayub dengan pengurusan masjid serta majoriti jemaah. Kecohnya ialah kerana pihak masjid tidak membenarkan Anwar memberikan tazkirah.

Keadaan kecoh itu akhirnya selesai apabila Anwar Ibrahim yang sedar, dia mungkin boleh diapa-apakan oleh para jemaah yang turut tidak berminat hendak mendengar tazkirah daripada seorang munafiq sepertinya, mengalah dan keluar dari masjid.

Para penyokong Anwar Ibrahim tidak berpuas hati dan melaungkan takbir sebanyak tiga kali kerana mereka juga terpaksa beredar membuntuti Anwar Ibrahim!

Salahuddin Ayub yang mungkin tidak menjangkakan perkara itu akan berlaku, juga terpaksa mengekor Anwar Ibrahim yang masih tidak berpuas hati kerana sambutan terhadapnya tersangat negatif!!!

Nampaknya Salahuddin Ayub secara realitinya tidak sebagaimana yang digambarkan oleh para penyokongnya, bahkan seperti cuba dibunuh dan dipancung oleh kepimpinan PAS Pusat yang besar kemungkinan malu kerana kes PUDURAYAnya!!!

0 comments

BALAS DENDAM DENGAN TUNJUK BUAH DADA BARU DI DALAM KLIP VIDEO!!!

Inilah gadis Hong Kong yang mempamerkan payudara barunya dengan ukuran C. Dalam videonya t dia mengejek bekas kekasihnya yang telah memutuskan hubungan kerana payudara nya kecil.





Katanya dalam video tersebaut :

Ng ga ching, you cheap bastard! Before you got me, you did whatever I asked of you. After you got me, we had to go Dutch on everything. Ok, that was still fine, but then you started complaining that my tits are AA cups and too small! And you dumped me because of that?

Today, 3 months after we broke up, I want to show you something. Now, take a good look, I have a C cup! Don’t you regret dumping me now? And I bet you want to do me again, right? But sorry, you don’t stand a chance anymore. I won’t see you again and I will NEVER let you touch my C’s.

Ng Ga Ching, you could say I’m a bitch or that I have princess syndrome, but whatever it is, you can never say that I am small again. Look at them, they are C’s! You don’t even have a C on your school certificate.

terjemahannya :

Ng ga ching, Anda lelaki murah! kamu mulai mengeluh bahawa payudaraku yang seukuran AA dan terlalu kecil! Dan kau mencampakkan aku kerana itu?

Hari ini, 3 bulan setelah putus, aku ingin menunjukkan sesuatu. Sekarang, perhatikan, saya memiliki payudara ukuran C! Jangan menyesal, dan saya yakin kau pasti menginginkan aku lagi bukan? Tapi maaf, kamu tidak punya kesempatan lagi. Aku tidak akan sudi melihat kamu lagi dan aku tidak akan PERNAH membiarkan kamu menyentuh payudara saya yang kini mempunyai ukuran C .

Ng Ga Ching, kamu boleh mengatakan saya adalah seorang murahan atau apapun itu , kamu tidak pernah boleh mengatakan bahwa payudara saya kecil. Lihatlah payudara saya, Kini lebih besar!


Read more: http://www.borakkosong.com/2011/12/inilah-gadis-hong-kong-yang-mempamerkan.html#ixzz1vum6J9Ee

1 comments

Friday, May 25, 2012

GAMBAR ARTIS WANITA BARU BALIK UMRAH, TERGOLEK MABUK ARAK!!!

Friday, May 25, 2012

Khabarnya daripada pengirim itu, gambar itu adalah gelagat seorang pelakon popular bersama teman-temannya dalam sebuah majlis yang diadakan baru-baru ini. Kalau tidak silap SS, hujung minggu lalu di sebuah kelab hiburan.
Mungkin kerana terlalu letih menari dan kembung perut dengan minuman keras, pelakon tadi tersungkur berbaring hingga tidak menyedari terselak seluar dalamnya. Maklumlah pakaian pelakon itu malam ketika dia berparti pun bukanlah panjang sangat hingga boleh tersingkap menampakkan seluar dalamnya.

Memang berani mati sungguh gambar yang dikirimkan itu.

Melihat pada gambar itu, SS sendiri boleh membayangkan betapa mabuknya pelakon itu hingga tidak sedar ada orang merakamkan gambarnya.

SS tidak mahu menuduh sesiapa walaupun pengirim tadi ada menyebut nama pelakon itu kerana pada SS, biarlah pelakon yang makan cili itu sendiri sedar gambar miliknya sudah tersebar di akhbar dan portal.

Lebih mengejutkan lagi, sejak akhir-akhir ini, nasib pelakon ini memang bertimpa-timpa malangnya. SS rasa mungkin giliran dia pula kali ini. Biasalah adat industri hiburan, kadang-kadang kita di atas dan terselamat, tapi tidak mustahil esok kita terjatuh tersungkur sampai susah nak bangkit semula.

Kepada pelakon berkenaan, pandai-pandailah susun jawapan kalau dikejar wartawan. Jalan terbaik yang sering kali dilakukan artis, tutup saja telefon bimbit!

SUMBER: ANAK-JATIKEDAH.BLOGSPOT.COM

0 comments

GAMBAR-GAMBAR HUKUMAN BUAT PENZINA ZAMAN DAHULU!!!

Ini adalah gambar hukuman bagi mereka yang melakukan penzinaan pada zaman dahulu...Perghh....Sungguh mengerikan kalau dilihat peralatannya..Jom saksikannya..Cekidot..











0 comments

PEGAWAI BANK NYARIS DIROGOL SEBAB KUNCI DISERAH KEPADA LELAKI MABUK!!!


NEW YORK, KOMPAS.com Seorang pegawai bank dari New York menyaman jaringan Starwood Hotel gara-gara petugas front desk memberikan kunci biliknya ke lelaki mabuk yang lalu menyerang dia di tempat tidur.


Bankir itu, Alison Fournier, sekarang tinggal di Florida, diserang di bilik hotelnya di Helsinki, Finland, tahun lalu. Demikian menurut tuntutan yang diajukan ke Pengadilan Distrik Manhattan, AS, terhadap Starwood Hotel & Resorts Worldwide Inc.


Menurut versi Fournier, sebagaimana diberitakan pejabat berita Reuters, ia tengah berada di atas katil di biliknya di Hotel Kamp pada 15 Januari 2011 ketika dia dibangunkan "seseorang yang naik ke katilnya lalu meraba-raba dirinya". Ketika itu, Fournier sedang dalam perjalanan kerja perdananya ke luar negeri, kata tuntutan itu.


Takut akan diperkosa, Fournier, yang saat itu berusia 30 tahun, segera lari ke front desk dengan memakai pakaian mandi dan menjerit minta tolong. Namun, teriakan minta tolongnya dijawab staf front desk "bahawa orang itu adalah suaminya", kata tuntutan tersebut.


Masih menurut Fournier, si penyerang yang memakai t-shirt itu jelas mabuk. Ia mengatakn pada pukul 04.00 pagi itu sebagai suami Fournier. Lelaki itu mengatakan, dirinya tidak boleh masuk kerana bilik sudah terkunci. Lelaki itu lalu diberi kunci bilik tanpa ada usaha verifikasi dari pihak hotel, lanjut tuntutan tersebut.


Peguam Fournier, Gloria Allred, mengatakan, si penyerang seorang warga Amerika yang tinggal di hotel itu. Sebelumnya, ia telah merayu Fournier, tetapi ditolak.


Fournier muncul ke publik, Isnin (9/1/2012), dengan tuntutan yang berharap dapat "memperingatkan para perempuan lain yang mungkin bepergian sendirian tentang bahaya yang mereka bakal hadapi", kata Allred dalam sebuah pernyataan. "Tempat yang mereka kira aman (bilik hotel mereka) dapat saja pada kenyataanya menjadi tempat paling berbahaya jika hotel mereka (menginap) gagal bertindak secara bertanggung jawab untuk melindungi tamu-tamu mereka," kata Allred.


Akibat insiden tersebut, hidup Fournier jadi berantakan," kata tuntutan tersebut. "Dia tidak boleh kembali bekerja sebagai bankir kerana merasa tidak aman dalam situasi yang paling biasa," kata dokumen pengadilan.


Perempuan lulusan Princeton University dan Harvard Business School itu berhenti dari pekerjaan yang sangat menjanjikan sebagai wakil presiden di sebuah perusahaan perbankan investasi yang tidak disebutkan namanya dan meninggalkan New York City agar lebih dekat dengan keluarganya di Florida.


"Perjalanan bisnis sering merupakan bahagian penting dari sebuah karier yang sukses, dan perempuan tidak perlu takut bepergian atau bertanya-tanya apakah mereka akan menjadi sasaran kekerasan ketika mereka tinggal sendirian di hotel," kata Fournier dalam sebuah pernyataan.


Pihak Starwood dalam sebuah pernyataan mengatakan bahawa kebijakannya memastikan identiti yang tepat dan verifikasi sebelum memberikan kunci bilik. "Kami menghadapi tuduhan ini dengan serius dan bekerja dengan hotel tersebut untuk mengetahui fakta dan setiap pelanggaran keamanan yang mungkin telah berkontribusi (pada kejadian itu)."


Tuntutan itu tidak spesifik meminta ganti rugi atas kelalaian, kerugian ekonomi, tekanan fisik, dan emosional, serta sakit dan penderitaan.


Hotel Kamp beroperasi di bawah jaringan internasional Luxury Collection dari Starwood.


Sumber : Reuters

Read more: http://www.borakkosong.com/2012/01/pegawai-bank-ini-nyaris-dirogol-kerana.html#ixzz1vseWBZRD

0 comments

HIMPUNAN JUTAAN BELIA PUN BUAT KERJA DAKWAH JUGA? TAKKANLAH KUT?


Hiburan boleh dijadikan sebagai medium dalam menyebarkan dakwah dan nilai-nilai keagamaan kepada golongan belia masa kini.

Isu tersebut telah dibincangkan pada program Borak- borak Kopi O Biskut Kering malam tadi sempena Himpunan Jutaan Belia 2012 yang bermula pada 23 hingga 27 Mei, di sini.

Sham Kamikaze yang juga dikenali sebagai pemain gitar kumpulan tersebut dijemput sebagai salah seorang ahli panel bagi program berbentuk bual bicara ini.

“ Saya pernah menyertai bengkel yang dianjurkan oleh ahli jawatankuasa masjid dimana saya perlu mengajar golongan belia bermain gitar. Tetapi, bengkel tersebut bukan sahaja berkaitan dengan bermain gitar tetapi secara tidak langsung, belia yang menyertainya juga akan diajak untuk menunaikan solat berjemaah,” katanya.

Menurut Sham lagi, kita tidak seharusnya mendakwa bahawa bermain gitar itu adalah haram kerana secara tidak langsung terdapat dakwah yang boleh disampaikan kepada golongan belia melalui pendekatan tersebut.

Kenyataan tersebut turut disokong oleh penyanyi rock terkenal negara, Datuk Hattan bahawa pendekatan tersebut boleh diguna pakai dan harus diteruskan.

“ Saya sokong apa yang diperkatakan oleh Sham dan usaha ini perlu diteruskan kerana ia akan mendatangkan kebaikan kepada masa depan belia,” tambahnya yang dianugerahkan Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) sempena memuliakan Ulang Tahun Hari Keputeraan Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah ke-81 bulan lepas.

Sementara itu, Pengerusi Gerak Dakwah Gerakan Belia 4B Malaysia Anas Azizu berkata, mereka telah melaksanakan beberapa program seperti Jejak Ulama yang mana sekumpulan belia bermotosikal akan berkonvoi ke masjid- masjid yang terpilih di setiap daerah.

“Mereka yang terlibat dalam aktiviti konvoi ini akan turut solat berjemaah bersama ahli masjid serta diberikan tazkirah dan secara tidak langsung penyebaran dakwah kepada golongan muda dapat disampaikan,” ujarnya.

Anas juga berharap pendekatan ini dapat diteruskan dan pihak beliau akan berusaha untuk menjalinkan kerjasama bersama rakan artis dalam meneruskan penyebaran dakwah ini kepada golongan belia.

0 comments

Thursday, May 24, 2012

PAS SOKONG PENDAPAT JABARIYAH IRSYAD MANJI?

Thursday, May 24, 2012

Irsyad Manji, IKON LGBT yang menjadi sanjungan ZAID IBRAHIM dan anaknya, EZRA ZAID selain kebanggaan buat gerombolan sebilangan besar ahli Majlis Peguam yang diketuai oleh Ambiga Sreevanasan, sebenarnya merupakan ancaman terbesar kepada akidah umat Islam.

Bukan hanya perbuatannya, tetapi kerana pengenalan akidah yang dibawanya.

Dalam menghalalkan perbuatannya, Irsyad Manji menyalahkan Allah Taala kerana mencipta manusia yang mempunyai kecenderungan seks songsang sepertinya. Dengan kata lain, manusia tidak salah, tetapi yang salah adalah Allah Taala.

Pendapat ini sebenarnya bukan baru. Malah suatu ketika dahulu, ramai pengikut PAS yang beriman dengan akidah JABARIYAH, malah lama dahulu, sekumpulan orang Melayu telah mencipta pepatah REZEKI SECUPAK TAKKAN JADI SEGANTANG.

Kumpulan ini dikenali sebagai firqah JABARIYAH. Kaum Jabariyah percaya dan sangat beriman, segala apa yang mereka lakukan, semuanya telah ditentukan oleh Allah Taala. Manusia tidak mempunyai kemampuan untuk mengubah perbuatan tersebut. Justeru, tiada kesalahan yang dilakukan walaupun kesalahan yang dibuat adalah besar seperti membunuh kerana perbuatan mereka telah digerakkan oleh takdir Allah Taala yang tidak mungkin mampu diubah oleh manusia.

Pendapat itulah yang disuarakan oleh Irsyad Manji iaitu tabiat manusia telah ditentukan. Tabiat dan kecenderungan dipersalahkan sepenuhnya kepada Allah Taala sepertimana kata-kata Irsyad Manji yang berkata di dalam bukunya, Allah mencipta cinta dan Allah mencipta Gay dan Lesbian!

Satu lagi firqah yang terkenal dan bertentangan dengan Jabariyah adalah QADARIYAH. Bertentangan dengan Jabariyah, QADARIYAH pula berpendapat, manusia menguasia sepenuh diri dan tindak tanduknya tanpa sebarang kuasa Allah Taala.

Pendapat yang betul adalah pendapat di pertengahan yang dipegang oleh Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Justeru, mengapa pendapat dan perjuangan Irsyad Manji bertentangan dengan iktikad umat Islam secara keseluruhannya?

Kerana dia tidak bertanggungjawab atas perbuatannya sendiri. Kerana dia cuba menghalalkan segala perbuatannya dengan menyalahkan kejadian Allah Taala. Kerana dia bukan sahaja tidak bertanggungjawab, tetapi turut mengajak manusia lain beriktikad sama sepertinya.

Anehnya, dalam hal ini, mengapa PAS langsung tidak bersuara walaupun bahaya yang didatangkan oleh Irsyad Manji yang disokong oleh kumpulan Pakatan Rakyat jauh lebih BESAR BAHAYANYA berbanding kumpulan K-POP dalam Himpunaan Jutaan Belia di Putrajaya?

Mengapa PAS terus membisu dan berdiam diri serta enggan mengulas tentang penularan wabak Jabariyah di negara ini?

Amat mustahil ustaz-ustaz dan pak lebai-pak lebai PAS termasuklah Azhar Idrus yang cukup popular selain Bob Lokman yang baru bertaubat, tidak tahu langsung tentang bahaya Jabariyah?

Atau mereka sebenarnya tidak tahu apa-apa tentang Jabariyah kerana terlalu dikelamkan dengan istilah, SEKULAR dan KEBANGSAAN?

0 comments

PENDAPAT AWEK BOGEL UNTUK MAJALAH INI, SEBIJIK MACAM PENDAPAT NIK AZIZ!!!

berita2.com: Irina Shayk, kekasih superstar pemain bola sepak Cristiano Ronaldo, menolak berpose bogel untuk majalah Playboy walapun mendapat tawaran wang banyak dari bos majalan itu, Hugh Hefner. Tapi dia bersedia berpose tanpa baju untuk majalah Esquire. Dan foto-foto telanjangnya sudah mulai beredar menghiasi internet.

"Saya seorang model, tapi saya memiliki kelas ... dan tidak akan buka baju di 'Playboy," kata kekasih Ronaldo Irina Shayk saat dia pose semi-telanjang di pemotretan terbarunya. Ia adalah model berasal dari Rusia.



Dia mungkin telah membuat namanya meloncak dengan membuka baju, tapi Irina Shayk mengatakan dia tidak akan pernah menjadi model untuk majalah Playboy. Lucunya, dia membuat pernyataan berani saat berpose topless untuk majalah lelaki Esquire.

Dia berpose menutupi dada telanjangnya dengan tangan. Pose telanjang seperti ini dikenal dengan istilah 'topless tersirat'. Ia menatap ke lensa kamera dan menempatkan tangan kirinya di bibir bawahnya.

Dia berkata: "Saya suka kasut tinggi dari usia 10 tahun. Juga menyukai skrit pendek."


Read more: http://www.borakkosong.com/2012/01/lawak-punya-awek-bogel-untuk-majalah.html#ixzz1vnX2w4Eq


ULASAN TFK:

Barangkali ada yang marah apabila model bogel itu diumpamakan seperti Nik Abdul Aziz Nik Mat, Mursyidul Am PAS yang seringkali dianggap dan dipandang sebagai seorang ulama yang zuhud.

Memang benar, Nik Aziz tidak pernah berbogel dalam mana-mana majalah. Malah, tidak pernah bukak butang baju pun dan menunjukkan perutnya yang kempis atau menayangkan alat sulit dalam mana-mana klip video...

Tetapi pendapat Nik Aziz tentang penyatuan ummah sebenarnya tidak berbeza dengan nada model bogel berkenaan. Bezanya, wanita tersebut berkata dia tidak mahu berpose bogel untuk majalah PLAYBOY tetapi untuk majalah ESQUIRE, boleh pulak...

Samalah... nak berpakat dengan UMNO tak boleh sebab UMNO kafir, tetapi berpakat dengan PKR dan DAP yang sah-sah kafir, boleh pulak dengan istinbath hukum, PKR dan DAP dah tentu-tentu kafir!!!

Kan sama jer tuh standardnya?


0 comments

TOLONGLAH KASIHANKAN AMBIGA! JANGAN KACAU DIA LAGI!


Hampir setiap minggu, ada-adasahaja berita membabitkan Ambiga. Selain daripada dikacau oleh golongan yang tidak berpuas hati dengan program BERSIH yang dianjurkannya, Ambiga juga diganggu kerana penglibatan aktifnya dalam usaha mendesak kerajaan menghalalkan pemurtadan dan LGBT.

Mengapalah Ambiga diganggu?

Ambiga tidak perlu diganggu. Sepatutnya dia dibiarkan berbuat sesuka hati dan sebebas mungkin. Selain daripada mengganggu privasinya, tindajan mengganggu Ambiga juga dilihat sebagai memalukan negara memandangkan Ambiga mendapat sokongan dan bantuan dari agensi-agensi asing termasuklah agensi yang berpangkalan di Israel dan terlibat daam pembunuhan umat Islam Iraq selain menjadikan Iraq sebagai sebuah negara Kristian.

Tolonglah jangan ganggu Ambiga lagi. Perlu diingat, selain daripada mendapat bantuan Zionis, Ambiga juga disokong kuat oleh Pakatan dan Majlis Peguam yang mewakili majoriti rakyat di negara ini. Apatah lagi dalam Perlembagaan negara hanya yang menyokong Ambiga dan Pakatan sahaja yang mempunyai hak di negara ini. Yang tidak menyokong Ambiga, perlulah sentiasa patuh dan jangan cakap apa-apa.

Kalaupun Ambiga nak bogel di khalayak ramai pun, yang tidak menyokong Ambiga dan Pakatan tidka boleh bersuara apa-apa.

Jadi, memandangkan anda semua tidak ada hak dan bukannya golongan majoriti, tolong jangan ganggu Ambiga dan Pakatan lagi. Kalau Pakatan dan Ambiga nakbuat apa-apa pun, anda hanya boleh tersengih dan angguk-angguk ingat, anda bukan majoriti dan anda tidak ada hak kerana semua itu hanya milik mereka yang menyokong Pakatan dan Ambiga!

0 comments

KALAU KARPAL DAH CAKAP PM DARI BUKAN MELAYU, MAKNANYA BUKAN ISLAM LA!


Para pemimpin Pakatan terutama sekali pemimpin PAS terpaksa bercakap tentang Perdana Menteri yang bukan Melayu tetapi beragama Islam untuk menenangkan keadaan walaupun sebenarnya tiada sebarang peraturan dan had yang tidak membenarkan mana-mana rakyat negara ini tanpa mengira bangsa dan agama menjadi Perdana Menteri.

Karpal Singh dalam apa yang dilihat sebagai MEMBUANG TEBIAT berikrar, selagi dia hidup, dia akan berusaha untuk memastikan Perdana Menteri Malaysia perlu datang dari seorang yang bukan Melayu walaupun secara dasarnya dan sejarahnya yang paling banyak berkorban untuk negara ini adalah Melayu dan Bumiputera manakala kaum lain pula telah dijamin hak mereka sungguhpun mereka adakah kaum imigran yang tidak mungkin menikmati hak mewah dan mudah seperti di Malaysia sekiranya mereka berada di negara-negara lain.

Menariknya PAS yang terjebak untuk tidak mengguris perasaan Karpal Singh cuba mencari jalan tengah dengan mengatakan Perdana Menteri boleh dari kalangan bukan Melayu tetapi perlu beragama Islam. Namun jalan tengah itu akan berubah sekiranya Karpal Singh dan DAP berkeras yang sesiapa sahaja boleh dilantik sebagai Perdana Menteri tanpa mengira bangsa dan agama.

Justeru tidak sewajarnya pelbagai pihak dalam PAS cuba menunjuk baik dengan cuba mengubah persepsi. Dalam hal apa sekalipun, Karpal sentiasa betul dan PAS sentiasa terpaksa tunduk akur kepada Pakatan Rakyat.

Dengan kata lain, keluarah apa-apa kenyataan sekalipun, PAS tidak akan berani melawan kata-kata Karpal Singh!

0 comments

HADIAH BUAT MAJIKAN... DARAH HAID DICAMPUR KOPI!!!


SINGAPURA – Seorang pembantu rumah Indonesia mengaku bersalah mencampurkan darah haid ke dalam kopi majikannya, kelmarin.

Jumiah, 24, didakwa melakukan perbuatan menjijikkan itu di rumah majikannya pada Ogos 2011 dan jika didapati bersalah dia boleh dihukum penjara maksimum setahun dan denda.

Pada Julai 2009, seorang pembantu rumah Indonesia berumur 26 tahun yang melakukan kesalahan sama terlepas daripada hukuman selepas laporan makmal dan doktor mengesahkan darah haid tidak bertoksik walaupun ia mungkin pembawa virus. (
sumber BELALANG HIJAU PERISIK)

ULASAN TFK:

Tak tahulah apa yang menjadi punca si amah itu bertindak sebegitu rupa. Mungkin dia balas dendam, mungkin juga percaya darah haidnya akan menjadi penambat kasih dan penunduk majikannya!

Ini bukan kes terpencil. Terlalu banyak kes sebegini... dan kerana itulah, ramai lelaki Malaysia terutama sekali MELAYU yang TELAH DIMADUKAN oleh wanita yang asalnya AMAH BERLAKI, tetapi kemudian bertukar menjadi isteri untuk dua orang lelaki!!!

1 comments

SELANGOR JAHANAM: ELAK KENA CEKUP, PENDATANG ASING UGUT NAK LOMPAT BANGUNAN!!!

PUJUK...lelaki terbabit ditenangkan isterinya.
PUJUK...lelaki terbabit ditenangkan isterinya.

KLANG: Seorang lelaki warga Indonesia mengugut untuk terjun dari bumbung rumah jirannya bagi mengelak ditahan ketika pemeriksaan Jabatan Imigresen Selangor di Sungai Udang, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian jam 12 tengah malam itu, pihak imigresen terpaksa menghubungi pasukan bomba dan penyelamat bagi memasang tilam angin untuk mengelak lelaki berusia 42 tahun itu cedera selepas cubaan memujuknya, gagal.

Timbalan Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasa Imigresen Selangor, Othman Montil berkata, lelaki terbabit lembut hati selepas berjaya dipujuk isterinya, dua jam kemudian. Katanya, sebelum kejadian pihak imigresen membuat pemeriksaan ke atas rumah lelaki terbabit dan sejurus menyedari pihak berkuasa itu membuat pemeriksaan di rumahnya, dia bangun dan melompat ke atas atap rumah jirannya mengelak dirinya daripada dicekup.

Othman berkata, sebaik saja pihak imigresen naik ke atas bumbung lelaki itu mengugut pegawai imigresen supaya tidak mendekatinya.

“Sebaik mendengar ugutan itu, pihak imigresen cuba menenangkannya dan memintanya supaya menyerahkan diri, tetapi lelaki itu enggan bekerjasama.

“Selepas hampir dua jam, pihak imigresen berjaya memujuk lelaki terbabit dengan bantuan isterinya sebelum dia menyerah diri,” katanya.

Dalam operasi itu, Othman berkata, seramai 22 orang warga asing yang ditahan terdiri daripada lapan lelaki, 10 wanita, dua kanak-kanak lelaki dan dua kanak-kanak perempuan kerana pelbagai kesalahan imigresen.

Semua yang ditahan berusia satu hingga 52 tahun dan dibawa ke Depoh Tahanan Imigresen Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang, untuk siasatan lanjut. Jika sabit kesalahan, semua mereka boleh didenda tidak kurang daripada RM10,000 atau penjara lima tahun atau kedua-duanya sekali. (SUMBER HARIAN METRO)

ULASAN TFK:

Imigresen dan pihak berkuasa yang berkaitan seharusnya melipatgandakan usaha untuk membasmi pendatang asing tanpa izin yang semakin hari semakin bersepah-sepah di serata ceruk negara ini. Pendatang-pendatang asing ini juga semakin hari semakin besar kepala dengan tindak-tanduk dan gerak-geri mereka.

Kebebasan yang mereka nikmati di negara ini, kelihatan terlalu amat janggal kalau kita bandingkan di negara-negara lain. Kalau di Singapura, pendatang asing, tidak akan berani berada di tempat awam secara beramai-ramai. Di Malaysia, mereka sangat bebas melakukannya tanpa sebarang sekatan dan larangan.

Di negara lain seperti negara maju, pendatang asing tidak akan berani menakluk dan menjajah kawasan penduduk tempatan dan kemudian menjadikan kawasan tersebut sebagai kawasan mereka sendiri sepertimana yang berlaku di Kampung Bharu, Kampung Pandan, Pandan Indah, Ampang, dan Kelang terutamanya.

Dan yang paling menariknya, di sebalik pelbagai subsidi dan kemudahan yang kerajaan sediakan untuk rakyat tempatan, puak-puak pendatang asing inilah yang paling ramai menikmatinya... dek kerana itulah, kalau ditanya kepada pendatang asing di Selangor, mereka pasti akan menjawab bahawa Kerajaan Negeri Selangor sangat baik kerana BAGI AIR PERCUMA!!!

0 comments

LAGI PENDEDAHAN PENYELEWENGAN TERKUTUK DI KUIN! SPRM WAJAR MASUK MENYIASAT!!!

Shkri yang dahulunya menjadi ‘Pengawal Kewangan’ telah dilantik atas arahan Prof. Hamzah walaupun asalnya hanyalah seorang jurujual sebuah syarikat kereta terpakai. Siasatan mendapati Shkri tidak mempunyai sebarang kelulusan profesional dan telah disabitkan dengan kes pecah amanah oleh SSM serta didenda RM300,000 oleh mahkamah. Dia dilantik ke jawatan sekarang oleh Dato’ Jamil.

Aidi yang baru-baru ini dilantik sebagai COO Holding juga tidak mempunyai sebarang pengalaman dan kelulusan, telah diarahkan berhenti dari MBSB, kemudiannya menjadi agen Hai-O Marketing. Aidi cuba berlagak pandai dengan pembelian Taman INSANIAH di Kuala Ketil dengan pinjaman dari Affin Islamic Bank. Kononnya, dana dibawa dari luar untuk membantu Holding, menambah pinjaman kononnya nak bantu INSANIAH.

Kesannya, para pelajar Kolej Universiti INSANIAH bakal menanggung penyelewengan yang dilakukan oleh Aidi. Para pelajar KUIN yang terpaksa membayar ansuran bulanan daripada urusniaga yang dijalankan oleh Aidi ini, sama ada secara sedar atau sebaliknya.

Sedangkan Aidi dan Shkri pula berseronok dengan komisyen besar yang mereka perolehi menerusi urusniaga itu!

Aidi adalah beban yang dipindahkan oleh Hj. Sha’aya kepada Dato’ Jamil untuk diurus dan dijaga. Hj. Sha’aya pula lari dari tanggungjawab setelah melingkupkan Insaniah Holding dengan hutang hampir-hampir RM15 juta!

Ini adalah kerana, Aidi telah dilantik terlebih dahulu dalam syarikat Insaniah Holding sebelum dia dilantik sebagai COO. Hjh Roslina, Setiausaha Syarikat Kolej Universiti Insaniah, boleh dijadikan sebagai tempat rujukan.

Paling menarik apabila Pengurus Penyelenggaraan Holding yang kononnya dari JKR tetapi tidak tahu bagaimana hendak buat BQ bagi projek penyelenggaraan bernama Haji Ibrahim bin Haji Ahmad juga merupakan saudara ipar Dato’ Jamil. Kerjanya hanya meminta komisyen daripada kontraktor-kontraktor yang dilantik....
SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

0 comments

PAS DAH KENA TULAH MUZAKARAH!!! SETTLEKAN ANTARA NIK AZIZ DENGAN HADI AWANG DULU!!!


Kewujudan PARASIT dalam PAS semakin ketara. Pengaruh mereka juga bertambah kuat. Apa-apa sahaja yang berkaitan dengan PAS, pastinya akan melibatkan PARASIT. Dan walaupun PARASIT ini tidak lagi menonjol, namun pengaruh dan gerak kerja mereka sangat efisien.

Minggu lepas, Nik Aziz atas kapasitinya selaku Mursyidul Am telah mengeluarkan kenyataan untuk bermuzakarah dengan UMNO. Sungguhpun Nik Aziz dianggap sebagai ikon kezuhudan pimpinan PAS, namun sebarang usahasama atau perbincangan yang boleh menjurus ke arah mematikan pengaruh Anwar Ibrahim dan DAP, akan ditentang oleh PARASIT-PARASIT PAS.

Nik Aziz kemudiannya bertukar nada. Dia memberikan syarat-syarat seandainya UMNO ingin bermuzakarah dengan PAS walaupun asalnya dia yang memulakan cadangan. Secara tidak langsung, imej Nik Aziz telah dipotretkan sebagai seorang tua nyanyuk yang cakapnya berbolak-balik.

TAHNIAH BUAT PARASIT!

Memang itu pun kerja mereka....

Kemudian, masuk pula Hadi Awang atas kapasiti Presiden PAS. Kata Hadi Awang, muzakarah dengan UMNO tidak akan diadakan. Alasannya... macam biasalah... dan alasan-alasan tersebut bukannya alasan-alasan baru sebaliknya sekadar pengulangan alasan-alasan lama yang menunjukkan PAS tidak bersedia ditelanjangi dalam muzakarah yang diadakan kelak.

Dengan kata lain, Hadi Awang tidak mahu segala penyelewengan dan kekusutan masyarakat yang ditimbulkan oleh ulah PAS untuk mendapatkan kuasa, didedahkan kepada umum.

Namun, secara yang paling nyata, Hadi Awang sebenarnya cuba menyelamatkan air muka Nik Aziz yang telah dicop dengan pelbagai gelaran akibat perbuatan dan peranan PARASIT yang bijak berselindung.

PARASIT tidak berpuas hati... mereka mencucuk lagi. Mangsa mudah adalah Nik Aziz. Nik Aziz melatah lagi dan tetap mahu adakan muzakarah dengan UMNO. Bukan untuk mencari titik persamaan dan merapatkan ummah, tetapi untuk memastikan yang mulut dan hujah-hujahnya akan dapat memalukan UMNO.

Akhirnya, jadilah senario yang dapat kita lihat sekarang... Nik Aziz hendak bermuzakarah. Hadi Awang tak mahu bermuzakarah...

Hadi Awang mungkin faham apa yang dinamakan sebagai MUZAKARAH. Manakala Nik Aziz yang merupakan bekas penyelia KEMAS, mungkin faham MUZAKARAH itu adalah sesi bertekak, menuduh, mencerca dan mengatakan orang lain salah....

PAS nampaknya sudah semakin kalut. PARASIT yang berada dalam PAS terus bertindak dengan bijak melaga-lagakan kepimpinan PAS agar PAS kekal sebagai pematuh kepada Anwar Ibrahim dan DAP.... macam peranan yang dimainkan oleh Zionis Israel terhadap Hamas dan Fatah di Palestin dengan dibantu pula oleh golongan jahil yang berasakan mereka terlebih bijak dalam berurusniaga manusia!!!

Eloknya, PAS kerap mengadakan muzakarah sesama sendiri terlebih dahulu... tak payah sorok-sorok tetapi buat secara terbuka... selepas itu, barulah sibuk nak bermuzakarah dengan orang lain pula... buang sekejap prinsip wala' dan tsiqah memandangkan kebanyakan pemimpin PAS telah pun menyalahgunakan wala' dan tsiqah demi kepentingan perut dan tembolok masing-masing.

0 comments

PELAJAR PEREMPUAN KENA BELASAH DENGAN SAMSENG BETINA DI KELANG!!!


KLANG: Seorang pelajar yang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) cedera di dada dan bahagian badan selain trauma selepas dibelasah sekumpulan gadis ‘samseng’ yang juga rakannya di sebuah sekolah menengah di sini, baru-baru ini.Gambar fail.

Mangsa, Siti Nor Lela Muhammad Zambri, 17, tidak hadir ke sekolah dan membuat tiga laporan polis selepas dia sudah tidak tahan dipukul sekumpulan 10 pelajar perempuan sejak tiga minggu lalu.

Dalam kejadian pertama jam 11 pagi tiga minggu lalu, Siti Nor Lela berada dalam kelas bersama rakan lain sementara menunggu kedatangan guru sebelum didatangi sekumpulan pelajar terbabit dan memukulnya tanpa sebab.

“Tanpa bertanya apa-apa mereka menendang dan menumbuk saya berkali-kali di bahagian badan, tengkuk dan perut. Menurut Siti Nor Lela, selepas kejadian itu, dia mendapatkan rawatan di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) dan terpaksa memakai alat pendakap leher akibat cedera.

“Saya tidak hadir ke sekolah selama empat hari kerana tengkuk sakit,” katanya yang membuat laporan kali ketiga di Balai Polis Pandamaran, semalam.

Dalam kejadian kedua pada Isnin lalu, jam 1.15 tengah hari, Siti Nor Lela dan rakannya menunggu bas di hadapan sekolah sebelum didatangi lima pelajar perempuan dan bertanyakan namanya.

Apabila dijawab, pelajar itu menyepak dan menumbuknya beberapa kali selain perutnya dipijak seorang daripada mereka.

Katanya, akibat kejadian itu, tisu dadanya terkoyak selain sukar bernafas.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Muhammad Mat Yusof ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian terbabit. -hm

ULASAN TFK:

Amboi... ganasnya bebudak sekarang!

0 comments

AWEK MABUK MENARI SAMPAI BOGEL!!!




Bila air kencing setan dah menguasai diri..maruah,harga diri
semua hilang...punah masa depan kerana mengikutkan nafsu semata-mata...


Read more: http://www.borakkosong.com/2011/11/gilaawek-mabuk-joget-sampai-telanjang.html#ixzz1vihAGQpf

2 comments

Wednesday, May 23, 2012

TELANJANG UNTUK BUKTIKAN KEMALUANNYA LEBIH BESAR! LANGKAH YANG PERLU ANWAR DAN AZMIN TURUTI!!!

Wednesday, May 23, 2012

Ada-ada saja perangai burik penyanyi rap dari Britain, Dappy. Dia sengaja memposting foto telanjangnya untuk membuktikan alat vitalnya lebih besar dari Chris Brown.

Sebelumnya, sebuah foto telanjang Chris Brown sedang berdiri di depan cermin muncul di internet. Dappy sepertinya tak mahu kalah dengan bekas kekasih Rihanna itu.

Dappy dituduh sengaja menyebar foto telanjangnya itu untuk mencari sensasi dan mendapat publikasi menjelang album barunya. Namun, dia buru-buru menepis spekulasi itu.

"Hei, aku punya banyak penggemar wanita sekarang. Aku harus memberitahu mereka kesenangan," ujar Dappy seperti dikutip dari contactmusic.

"Aku melihat Chris brown telah melakukan foto telanjang dan dia punya sesuatu yang sedikit kecil. Jadi aku fikir aku boleh melakukannya juga tapi saya tidak kecil," sindir Dappy.


ULASAN TFK:

Tentunya kita masih ingat lagi tentang Anwar Ibrahim yang bersungguh-sungguh menafikan dia adalah orangnya yang membalun China Doll. Walaupun 99.9999% orang di dalam video berkenaan adalah Anwar Ibrahim, namun dia tetap menafikan penglibatannya. Bahkan jam tangan OMEGAnya yang hilang, juga tidak mampu dijelaskan oleh Anwar Ibrahim.

Kemudian, muncul pula kisah Azmin Ali dengan AISKRIM JAMBANNYA. Sekali lagi dan sama seperti Anwar Ibrahim, Azmin Ali turut menafikannya sambil menyifatkan video berkenaan adalah fitnah jahat UMNO walaupun dia sendiri tidak ada bukti tentang pembabitan UMNO dalam kes berkenaan.

Mungkin kalau video gedabak Khalid Ibrahim yang dirakamkan di dalam pejabatnya diketahui umum, Khalid Ibrahim juga akan mengatakan ia adalah fitnah jahat UMNO walaupun tiada orang UMNO yang dapat masuk ke pejabat Khalid kecuali orangnya sendiri atau orang Pakatan yang memusuhi Khalid atau lebih tepat lagi mahu Khalid berundur daripada jawatan yang disandangnya untuk diserahkan kepada Azmin Ali. Bukankah itu yang mendorong Azmin Ali melepaskan jawatan selaku orang kuat PKR Selangor suatu ketika dahulu?

Mujurlah Khalid Ibrahim enggan memanjangkan perkara tersebut. Dan mujur jugalah, Khalid Ibrahim enggan menamakan UMNO sebagai perakam gelagatnya di dalam pejabat walaupun juak-juak Pakatan yang lain terus berusaha mengaitkan UMNO dengan rakaman berkenaan.

Mungkin Anwar dan Azmin sepatutnya membuktikan bahawa bukan mereka di dalam video-video dan gambar-gambar berkenaan dengan menggunakan kaedah yang dilakukan oleh lelaki di dalam petikan berita di atas!!!

0 comments

VIDEO: IBU ANAK LIMA DIBUNUH SEBAB DIA ISLAM!!!

shaima alawadi

Shaima Al – awadi (32) ibu beranak 5 meninggal dunia akibat kecederaan parah dikepala. Anak perempuannya, Fatima al-Himidi, memberitahu bahawa ibunya telah dipukul di kepala berkali-kali dan disebelah beliau terdapat sebuah nota yang berbunyi “Go back to your country you terrorist!” (Kembalilah kepada negara anda, anda pengganas).

Polis Amerika mengangap kematian Shaima hanya kejadian terpencil. Shaima Al – Awadi dan ahli keluarganya melarikan diri dari Iraq pada tahun 1993 untuk memulakan kehidupan baru di amerika. Namun, malang bagi beliau kehidupan baru menjadi tragedi. Al Fatihah..




0 comments

ALASAN GUAN ENG UNTUK SKANDAL SEKS TERBARUNYA... FITNAH UMNO!!!

Guan Eng yang baru sahaja mendapat pembelaan daripada bapanya tentang pembabitan pada 13 Mei 1969, mengamuk sakan apabila ditanya berhubung hubungan sulitnya dengan seorang wanita, BEKAS PEGAWAI KHASNYA yang didedahkan oleh BLOG STOPTHELIES.

Kemarahannya tercetus apabila soalan tersebut ditanya oleh salah seorang wartawan sehinggakan Guan Eng mengancam untuk menyaman wartawan terbabit sekiranya, berita itu ditulis, walaupun hanya satu ayat.

BLOG STOPTHELIES turut menerangkan bagaimana Guan Eng kemudiannya meminta agar perkara itu OFF-RECORD sekaligus menimbulkan persoalan mengapa Guan Eng bukan sahaja enggan menjawab, tetapi juga enggan berita berkenaan diketahui oleh lebih ramai orang.

BERLAKON MARAH tidak cukup untuk Guan Eng menutup skandal berkenaan. Ancaman untuk menyaman atau menyaman sekalipun, tidak mampu untuk menutup berita itu daripada tersebar. Apa yang perlu dilakukan oleh Guan Eng sebenarnya adalah MENJAWAB dengan JAWAPAN YANG BENAR, bukannya berbohong sebagaimana yang diamalkannya selama ini.

Menyalahkan UMNO, MCA dan Barisan Nasional secara keseluruhan bagi semua tindakan negatifnya juga tidak akan menyelesaikan masalah. Sebaliknya, dalam beberapa perkara yang dikatakan oleh Guan Eng sebagai FITNAH UMNO-MCA-BN, yang melakukan fitnah adalah Guan Eng sendiri, sebagaimana dalam kes tambun tanah RM50 juta yang dihadiahkan dan dianugerahkan kepada konco-konconya.

Begitu juga dengan PERAMPASAN DUA LOT TANAH KUBUR ORANG ISLAM yang menurut Guan Eng, dia berhak melakukannya kerana dia adalah Ketua Menteri, kemudian cuba melindungnya dengan 'hadiah' menukar sebidang tanah perkuburan Cina kepada tanah perkuburan orang Islam... Cerita bagaimana Guan Eng merampas dua lot tanah kubur dahulu, sehingga sekarang, terus disengapkan!!!

0 comments

NAJIB JAHAT!!! CERAMAH AZHAR IDRUS DIBATALKAN UNTUK BERI LALUAN KEPADA K-POP!!!

Itu yang sedang dijaja-jaja oleh kebanyakan blog Pakatan Rakyat. Kononnya, untuk memberikan laluan kepada persembahan dan konsert K-POP, maka ceramah atau kuliah maghrib Azhar Idrus yang sepatutnya diadakan di PICC pada 26 Mei ini.

Kata mereka lagi, TAULIAH AZHAR IDRUS telah ditarik balik semata-mata untuk memberikan laluan kepada persembahan dan konsert tersebut kerana dibimbangi lebih ramai anak muda atau belia ke PICC berbanding ke konsert K-POP.

Dan kalau dibaca sekali lalu apa yang mereka tuliskan, nampak sangatlah Najib Abdul Razak dan pengurusan Putrajaya Holding yang mentadbir Putrajaya sebagai ANTI-ISLAM yang amat keterlaluan.

Benarkah seperti yang dikatakan itu atau sekali lagi juak-juak Pakatan sebenarnya berdiri di atas awan?

Awal-awal lagi telah dikatakan, Azhar Idrus akan dipergunakan oleh Pakatan Rakyat, khususnya PAS untuk memberikan tanggapan negatif berhubung Himpunan Jutaan Belia di Putrajaya. Pakatan Rakyat, khususnya PAS, amat KETAKUTAN dengan daya tarikan yang dibuat oleh Kementerian Belia dan Sukan dalam usaha mendekatkan golongan belia dengan sesuatu yang lebih berfaedah dengan dunia mereka sendiri.

Persoalan sama ada Azhar Idrus telah dibenarkan membuat ceramah maghrib di PICC sebenarnya telah ditimbulkan. Umum mengetahui, PAS amat gemar MEMPERKOSA mana-mana program dengan perang propaganda mereka yang sangat menarik.

Belum pun keizinan diberikan, mereka akan membuat bunting, banner, pemidang dan mengiklannya secara besar-besaran. Apabila kelulusan tidak diberikan terutama kerana penceramah-penceramah PAS bukannya mempunyai sebarang kelulusan tetapi hanya bersandarkan kepada peranannya dalam kepimpinan parti itu semata-mata, para pengikut PAS serta-merta menjadikannya sebagai isu.

Tujuannya tidak lain, ialah untuk menunjukkan kononnya Kerajaan UMNO-BN menentang Islam walaupun apa yang dilakukan oleh pihak berkuasa agama yang tidak diiktiraf oleh Anwar Ibrahim dan PAS kerana sentiasa tidak sependapat dengan mereka, untuk kemaslahatan ummat.

Betul ke, PICC telah memberikan kebenaran kepada Azhar Idrus untuk mengadakan Kuliah Maghrib di sana atau ia satu lagi usaha terdesak PAS yang mempergunakan Azhar Idrus untuk menonjolkan Islam mereka?

Atau sebenarnya, puak-puak ini cuba menyua-nyua muka dan tubuh badan Azhar Idrus agar ikon BADUT GELAK TAWA AGAMA ini, menjadi sebahagian daripada program Himpunan Jutaan Belia?

1 comments

JANDA SULTAN BRUNEI JADI PENGACARA TV SEMULA!!!


AZRINAZ ketika mengiringi Sultan Hassanal Bolkiah pada satu majlis di Bandar Seri Begawan, Brunei pada Julai 2008.

KUALA LUMPUR – Bekas isteri Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah, Azrinaz Mazhar Hakim, 33, bakal membuat kemunculan semula di kaca televisyen sebagai juri jemputan program realiti mencari pengacara On Air di Astro Ria pada pukul 10 malam esok.

Ia merupakan kemunculan pertama Azrinaz di kaca televisyen selepas dia berhenti sebagai pengacara di TV3 pada bulan Mei 2005.

Pengurus Program Astro Ria, Raqim Ahmad Ramli berkata, Azrinaz akan muncul sebagai juri jemputan dan salah seorang tenaga pengajar bagi program tersebut.

“Azrinaz menerima pelawaan kami untuk muncul sebagai juri jemputan episod pertama program On Air pada Khamis ini.

“Selain menjadi juri jemputan, Azrinaz juga akan menjadi salah seorang tenaga pengajar untuk cabaran stand upper (melaporkan secara langsung dari lokasi),” ujarnya ketika dihubungi Kosmo! semalam.


ULASAN TFK:

Akhirnya... SIRIH PULANG KE GAGANG... BANGAU TERBANG MELAUT AKHIRNYA KE BELAKANG KERBAU JUGA TEMPAT HINGGAPNYA... SUARA MENGGEGAR LANGIT, KAKI KEKAL TERTAMBAT KE TANAH....


0 comments

'BATANG BESAR JENERAL AMERIKA' PENYEBAB IBU TUNGGAL RUGI RM5 JUTA!!!


KUALA LUMPUR - Demi cinta terhadap seorang 'jeneral' dalam tentera Amerika Syarikat yang dikenali menerusi laman sosial, seorang ibu tunggal warga tempatan sanggup menjual harta bendanya dan menyerahkan hasil jualan berjumlah RM5 juta itu kepada lelaki berkenaan tanpa menyedari dirinya ditipu oleh satu sindiket antarabangsa.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Izany Abdul Ghany berkata, sejak 2010, wanita berusia 63 tahun itu yang berasal daripada keluarga berada, sanggup menjual banglonya di Bangsar dengan nilai RM3.5 juta manakala RM1.5 juta lagi diperoleh dengan menjual tanah miliknya, berhutang dengan rakan serta saudara untuk diberi kepada lelaki itu.

"Polis telah menjejaki sindiket itu sejak anak wanita itu membuat laporan polis pada September tahun lepas, manakala ibu tunggal itu enggan bekerjasama kerana yakin terhadap cintanya itu sungguhpun siasatan mendapati 'jeneral' itu sebenarnya tidak wujud," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Izany berkata, hasil intipan sejak lapan bulan lalu, polis menahan 15 lelaki warga Nigeria dan seorang wanita tempatan berusia 50 tahun yang menjadi pemilik akaun bank untuk transaksi.

Mereka ditahan pada Isnin dan semalam, sekitar Kota Damansara, Subang Jaya dan ibu negara.

Hasil siasatan polis mendapati kesemua 15 warga Nigeria itu berusia antara 25 dan 30 tahun, adalah pelajar di kolej swasta di sini dan mereka ditahan reman sehingga Jumaat ini untuk membantu siasatan kes penipuan internet mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan, kata Izany. - BERNAMA

ULASAN TFK:

Daripada Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, si Saifuddin Abdullah itu sibuk-sibuk tentang debat Anwar-Najib, mungkin ada baiknya kalau-kalau dia buat kerja sebagaimana jawatan yang disandangnya. NEW POLITIC yang dianutinya lebih menunjukkan yang dia sebenarnya adalah seorang Timbalan Menteri yang tidak berkebolehan, tidak berkeupayaan dan tidak berkelayakan!

Lambakan penuntut asing di negara ini, seharusnya menjalani penyaringan dan pemeriksaan yang sangat ketat. Dan di atas kertas, memang itu pun yang dilakukan.

Bagaimanapun, daripada maklumat yang diperolehi, yang MEMUDAHKAN segala kerja sehingga kemasukan para penjenayah dari Afrika dan Amerika Latin yang menyamar sebagai pelajar termasuklah untuk JURUSAN BAHASA INGGERIS di institusi pengajian tinggi swasta, menyebabkan negara ini telah menjadi sarang penjenayah dan penipu licik.

Saifuddin Abdullah tak teringin nak tumpang komen ke berkenaan hal ini atau dia sebenarnya BLUR kecuali perkara-perkara yang melibatkan kepentingan dan keuntungan Pakatan Rakyat?


0 comments

WANITA TATTO AYAT KURSI BELAKANG BADAN!


Apa faedahnya mencacah badan dengan ayat-ayat Kursi seperti yang dilakukan oleh wanita di dalam gambar di atas?

Untuk tunjukkan yang dia adalah seorang yang sangat Islam, sangat cintakan ayat-ayat al Quran dan sangat bangga dengan al Quran?

Atau atas tujuan kononnya cacahan tersebut akan mengelakkan daripada terkena sihir, terkena ulah atau sebagai pendinding diri?

Atau sebenarnya cacahan tersebut dibuat kerana kejahilan tentang ajaran agama sendiri?

Atau lebih tepat lagi kerana mahu menghina ayat-ayat al Quran itu sendiri?

Perbuatan mencacah tubuh adalah sesuatu yang diharamkan oleh Allah Taala dan rasul-Nya. Apatah lagi cacahan tersebut adalah melibatkan ayat-ayat al Quran. Mencacah tubuh dengan ayat-ayat al Quran, sebenarnya lebih cenderung kepada penghinaan terhadap kalamullah.

'PAKAI AYAT AL QURAN' bukan bermaksud menzahirkannya pada kulit tubuh... HADAM AYAT AL QURAN bukan bermaksud tulis di atas kertas atau di atas pinggan, kemudian dileburkan dengan air mawar, air hujan atau sebarang air kemudian diminum!!!

0 comments

'ORANG DALAM' KUIN DEDAH SKANDAL MEMALUKAN DI INSTITUSI PENGAJIAN TINGGI PAS KEDAH!!!

Abu Bakar sebenarnya telah menipu tentang pemilikan PhD, dan pembohongannya itu telah pun diketahui. Pun begitu, sehingga sekarang, dia masih lagi menggunakan gelaran ‘Dr.’ di hadapan namanya. Manakala Yahya Kaunselor Kasanova pula baru sahaja mendapat Master dengan tugas hakikinya adalah kaunselor tetapi berlagak sebagai pensyarah Master Kaunseling.

Mantan Dekan HEP, Encik Zul pula merupakan mangsa kebodohan. Dia yang paling teruk membuat silibus Master Kaunseling, akhirnya yang dapat adalah Jamil dengan kroninya.

Ada cerita yang menarik tentang Yahya Kaunselor Kasanova. Dikatakan, dia tidak mempunyai kelayakan dan kebolehan untuk menjadi seorang kaunselor sehinggakan sesi kaunseling yang dibuatnya tidak dapat sambutan memandangkan ia lebih ke arah bercinta dengan para pelajar dan kakitangan.

Sesi kaunseling di kampus Sungai Petani tidak lagi dijalankan oleh Yahya kerana difahamkan dia putus cinta dengan salah seorang pelajar di situ. Malah, salah seorang kakitangan wanita di Perpustakaan Kolej Universiti Insaniah juga turut menjadi mangsa kaunseling cinta Yahya Kaunselor Kasanova. Turut terlibat adalah seorang pelajar Semester 5 Kuliyyah Syariah.

Perangai hamlau Yahya Kaunselor Kasanova cukup diketahui oleh Dekan HEP. Bagaimanapun, kes-kes ini lebih banyak disembunyikan dari pengetahuan umum untuk menjaga nama baik PAS Kedah dan pengurusan serta pentadbiran KUIN.

Amat memalukan apabila Rektor KUIN mempunyai kakitangan kesayangan yang buruk perangai seperti ini!... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM


0 comments

Blog Archive

Labels