1M4U

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, June 26, 2012

PAS KEDAH TIPU DUIT ORANG CINA UNTUK TABUNG PILIHANRAYA!!!

Tuesday, June 26, 2012

Temberang para pemimpin PAS Kedah apabila ditanya mengapa Kedah tidak mewujudkan rumah murah atau rumah mampu milik untuk rakyatnya ialah, Kerajaan Persekutuan buat halangan.Dengan segala macam masalah yang disangkutkan kepada Kerajaan Persekutuan, PAS Kedah akhirnya lepas tangan selaku Kerajaan Negeri.

Walhal, kuasa mutlak tentang tanah di sesebuah negeri berada di tangan Kerajaan Negeri. Kerajaan Persekutuan langsung tidak boleh berbuat apa-apa kalau Kerajaan Negeri enggan membenarkan sebarang projek pembangunan dilakukan kerana setiap projek pembangunan atau keperluan itu memerlukan tanah dan untuk mendapatkan tanah, memerlukan keizinan daripada Kerajaan Negeri.

Itu yang berlaku di Kedah....
SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

Semenjak PAS menjadi Kerajaan Negeri, ramailah pemimpin PAS Kedah yang sudah bertukar menjadi jerung dan lintah darat penghisap darah rakyat. Kerja mereka tidak lain, hanyalah berbohong saban masa. Selain menghasut rakyat Kedah agar menolak UMNO dan Barisan Nasional, puak-puak ini juga menghasut rakyat agar menerajang Menteri Besar Kedah yang asyik sakit dada dan serba tak tahu.

Malah, pelbagai ulah dan onar mereka lakukan asalkan Azizan Abdul Razak terus kelihatan seperti Menteri Besar yang tak guna barang seduit!

Tahukah anda....

Dari tempoh 22 Jun sehingga 24 Jun, sebanyak 14 laporan polis telah dibuat di Alor Star Kedah bersabit kes penipuan projek Kerajaan PAS Kedah. Projek yang dimaksudkan adalah Projek Perumahan Kos Rendah di belakang TESCO Mergong.

Menariknya, semua pengadu adalah berbangsa Cina tempatan. Dakwa mereka, seorang lelaki bernama LIM CHENG KANG merangkap Ketua Kelab Penyokong PAS DUN Kubang Rotan / MKK Kubang Rotan dan MAK TENG FONG merupakan dalang utama di sebalik penipuan membabitkan orang ramai ini.

Rumah kos rendah itu berharga sekitar RM95,000. Untuk membeli sebuah rumah, setiap orang perlu membayar RM1000 kepada kedua-dua tertuduh dengan alasan bayaran itu merupakan deposit. Memandangkan rumah merupakan keperluan yang sangat mendesak di Alor Star, ramailah masyarakat Cina tempatan yang berebut-rebut untuk mendapatkannya.

0 comments

ANWAR TERINGIN NAK BERDEBAT UNTUK BUKTIKAN DIA BODOH!!!


"Marilah berdebat dengan saya."

Itu sajalah yang Anwar Ibrahim tahu selain daripada mencuri harta negara, kemudian sibuk menyalahkan orang lain untuk melindungi perbuatan dan kejahatannya.

Anwar cukup megah kerana dia pandai berdebat, pandai berkata-kata dan pandai mengukir janji. Kalau dengar ceramah dan debat Anwar Ibrahim, guruh di langit pun, boleh bertukar menjadi alunan seruling.

Malangnya, Anwar tidak tahu bekerja untuk rakyat. Dia hanya pandai berkata, dia bekerja untuk rakyat. Dan dia hanya hebat memberitahu segala-gala apa yang dilakukannya adalah untuk rakyat, walaupun hakikatnya, Anwar semakin pandai bercakap kerana hendak menipu rakyat.

Debat yang mahu sangat Anwar Ibrahim wujudkan, sebenarnya tidak lebih daripada satu kebebalan dan satu kebodohan yang sangat nyata. Empat buah negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat, tidak lebih baik daripada negeri-negeri yang berada di bawah Barisan Nasional. Keistimewaan orator dan debat yang dimiliki oleh Anwar Ibrahim, tidak sedikit pun membantu keempat-empat buah negeri tersebut untuk lebih maju berbanding dengan apa yang disediakan oleh Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini.

Lebih malang lagi, dek kerana terlalu suka sangat berdebat dan sering mencabar untuk berdebat, Pakatan Rakyat di keempat-empat buah negeri itu tidak mampu bekerja untuk rakyat secara efisien.

Bodoh punya Anwar Ibrahim... patutlah masa belajar dulu, dia gagal mendapat ijazah kecuali ijazah am. Patutlah orang yang bijak berdebat sepertinya hanya mampu mengikuti kursus pejam mata boleh lulus seperti Pengajian Melayu....

Katanya, kalau debat bukan budaya, mengapa sekolah mengadakan peraduan debat. Memanglah bahlol pemimpin yang sangat disayangi oleh golongan bodoh itu. Di sekolah, kalaulah di sekolah diajarkan mata pelajaran yang berkenaan dengan seks, adakah seks bebas boleh diadakan di mana-mana? Adakah jubor jantan boleh ditutuh oleh jantan sepertimana yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim sendiri?

Rakyat tak makan dengan DEBAT ler bahlol yang bernama Anwar Ibrahim. Rakyat makan nasi, hidup dengan duit, bukan dengan kata-kata.

Buktikan Selangor lebih maju di bawah Pakatan Rakyat kerana kepetahan berdebat terlebih dahulu kerana pada masa kini, Selangor berada di bawah paras kemajuan berbanding yang telah disediakan oleh Barisan Nasional sebelum ini!

Hanya pemimpin bangang, bahlol, pembohong dan pemerdaya sahaja yang akan beria-ia hendak berdebat kerana dengan debat itu, dia akan dapat melindungi kebangangan, kebahlolan, kebohongan dan keperdayaannya!!!

Kalau suruh buat kerja... jadilah macam mana Anwar Ibrahim cuba meruntuhkan negara ini dan menyerahkan Malaysia kepada Zionis seperti pada tahun 1997 dahulu!!!

0 comments

DIROGOL WAKTU TIDUR DI KAJANG... ISY, YER KER?


KAJANG: Kejadian seorang wanita yang mendakwa menjadi mangsa rogol di rumahnya di Taman Tenaga di sini, Khamis lalu, mencetuskan tanda tanya berikutan berlaku tanpa disedari mangsa yang tidur.

Difahamkan, mangsa yang terjaga kira-kira jam 8 pagi terkejut apabila mendapati dirinya dalam keadaan bogel manakala dada dipenuhi cecair pekat keputihan dipercayai air mani.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab berkata, mangsa yang berusia 20-an dikatakan tinggal bersendirian di rumah berkenaan dan tidak bertemu sesiapa malam sebelum kejadian.

“Mangsa sendiri tidak tahu punca ditinggalkan dalam keadaan begitu kerana pada malam kejadian, dia mendakwa terus pulang ke rumah selepas tamat bekerja,” katanya.

Katanya, mangsa memberitahu ketika terjaga, seluruh badannya sakit dan keletihan selain sakit kepala menyebabkannya terus ke klinik berhampiran mendapatkan rawatan. (
SUMBER)

0 comments

NASIB MALANG GADIS 15 TAHUN: CULIK DI KELANTAN, ROGOL DI PERAK, NIKAH DI SIAM, LAST-LAST DITINGGALKAN DI TEPI JALAN KE IPOH!!!


IPOH: Seorang remaja perempuan berusia 15 tahun mengalami pengalaman menakutkan apabila diculik di Jeli, Kelantan dan kemudian dibawa ke Grik, Perak, lalu diperkosa.

Mangsa kemudian dibawa ke Thailand untuk dinikahkan secara paksa oleh perogol terbabit tetapi 36 jam kemudian, gadis berkenaan ditinggalkan di tepi jalan di sini, Sabtu lalu.

Difahamkan, ketika kejadian kira-kira jam 8 malam Khamis lalu, pelajar tingkatan tiga itu sedang membantu ibu saudaranya berniaga di kedai makan di Sungai Mekong, Jeli, Kelantan, apabila seorang lelaki tidak dikenali tiba-tiba muncul dan menarik remaja itu ke dalam Proton Wira.

Bapa mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Azizul, 43, berkata mangsa dibawa ke Jeli oleh ibu saudaranya yang datang ke rumah keluarganya di Grik. (
SUMBER)


“Saya difahamkan anak saya dibawa ke Kampung Belum Baru, Grik dan dirogol dalam kereta oleh lelaki berusia 30-an itu,” katanya sedih ketika ditemui di sini, semalam.

0 comments

TERKINI!!! KERANA CINTAKAN PUSAT LENDIR, SPRM SERBU PEJABAT DAERAH KOTA STAR!!!

Seramai empat orang pegawai SPRM dilihat memasuki Pejabat Daerah Kota Setar dari jam 10:30 pagi sehingga jam 5:00 petang.Adalah difahamkan, siasatan dijalankan berhubung pemberian lesen-lesen untuk pusat-pusat hiburan terutama sekali membabitkan Pusat Hiburan View Nite di Mergong dan House Bar di Alor Mengkudu serta beberapa lesen lain yang masih bersifat PENDING.

Difahamkan siasatan berkenaan menjurus kepada dakwaan wujudnya unsur-unsur rasuah dalam urusan pemberian lesen-lesen berkenaan.

SUMBER KEDAHAN69ERS.COM

0 comments

TERBALIK KUANG, DAP PECAT DUA AHLI SEBAB DEMO BANTAH PIMPINAN DAP JOHOR!!!


Parti ‘ultra kiasu’ DAP yang selama ini sering membangkitkan isu berkenaan hak asasi manusia rupanya hanyalah topeng bagi menutup kelemahan mereka yang mengamalkan pemerintahan ala diktator. Slogan yang dilaungkan selama ini tidak ubah seperti lakonan opera cina yang sering dipertontonkan ketika menyambut sambutan perayaan hari hantu. Ini kerana pimpinan tertinggi mereka akan memecat sesiapa sahajka yang mempersoalkan segala kelemahan dan kepincangan yang wujud di dalam parti itu.

Buktinya, baru-baru ini dua ahli DAP di Johor telah diberikan surat pemecatan kerana didakwa telah mengadakan demonstrasi semasa konvensyen DAP di Shah Alam serta di Johor tidak lama dahulu. Kedua-dua mereka ialah Murugan A Kaliappan dan Thulasi Das Visuvalingam dari Taman Nesa, Skudai. Surat pemecatan serta merta itu ditanda tangani Pengerusi Jawatankuasa Disiplin DAP, Tan Kok Wai yang juga ahli Parlimen Cheras selepas mengadakan mesyuarat disiplin pada minggu sudah.

Ketika dihubungi, mereka mengatakan DAP pusat akan memberikan peluang untuk mereka mengemukana rayuan dalam tempoh dua minggu. Namun kerana kecewa dengan tindakan tersebut, Murugan dan Thukasi memutuskan untuk tidak mengemukan rayuan. Murugan juga menegaskan dia adalah merupakan bekas ketua cawangan Taman Nesa yang telah banyak menyumbang tenaga dan wang ringgit bagi mengukuhkan sokongan masyarakat India kepada parti DAP.

Beliau dan Thulasi mengadakan demonstrasi tersebut kerana membantah dan meluahkan rasa tidak puas hati atas cara pemimpin DAP Johor ketika mengendalikan mesyuarat cawangan tersebut. Sebelum ini, ketika mesyuarat tersebut, mereka cuba untuk membantah kehadiran Ketua Pemuda DAP Johor, J Jason atas beberapa faktor sebelum ini. Namun Naib Pengerusi Norman Fernandez yang hadir sama telah mengambil tindakan untuk membatalkan mesyuarat atas alasan laporan cawangan tidak lengkap.

Kerana tidak berpuas hati atas tindakan tersebut, Murugan telah mengambil pendekatan untuk menulis surat kepada Lim Guan Eng, selaku setiausaha Agung DAP serta Lim Kit Siang atas kapasitinya sebagai tokoh veteran yang disegani di dalam DAP. Ia bagi menerangkan mengenai perkara yang sebenar tetapi semua suratnya langsung tidak mendapat jawapan.... baca sambungannya
DI SINI.

0 comments

INDONESIA MARAH SEBAB MALAYSIA CURI TOR-TOR!!! MENATANG APA TOR-TOR TU?

Tiba-tiba sahaja seorang Menteri Indonesia menyarankan agar Malaysia dibom, walaupun Malaysia adalah penyumbang utama pendapatan negaranya menerusi lambakan tenaga kerja Indonesia di negara ini sama ada yang datang secara halal apatah lagi yang haram.

Isunya ialah TARIAN TOR-TOR dan GORDANG SAMBILAN!

Rata-rata boleh dikatakan tidak tahu pun apa itu TOR-TOR dan GORDANG SAMBILAN. Malah lebih ramai yang menggaru kepala dan mengecilkan mata kerana itulah kali pertama mereka mendengar istilah kedua-dua kesenian berkenaan.

Umum mengetahui, budaya asal Malaysia dan Indonesia mempunyai terlalu banyak kemiripan memandangkan suatu ketika dahulu, Malaysia dan Indonesia tidak wujud, sebaliknya yang wujud hanyalah Kepulauan Melayu. Hanya bermula dari tahun 1947, barulah wujud Indonesia dan pada tahun 1963, wujud pula Malaysia. Pada saat itulah, barulah masing-masing mengenal pemisahan dan cuba membina identiti negara bangsa yang tersendiri, walaupun pada masa yang sama juga, masing-masing tetap mengunyah belacan dan menyekik tempe yang sama!

Hanya kerana isu seremeh itu, rakyat Indonesia di Jakarta merusuh dan Menterinya mengeluarkan kenyataan yang boleh menyebabkan kalau rakyat Malaysia mengamuk, lebih 20% aliran masuk tunai ke negara itu dari Malaysia akan terhapus begitu sahaja.

Sekurang-kurangnya terdapat hampir 12 juta rakyat Indonesia di negara ini yang berstatus 'halal' dan 'haram'.

Namun, sesuatu yang lebih aneh ialah siapa agaknya yang begitu janggal cuba memperkenalkan TOR-TOR dan GORDANG SAMBILAN sebagai hak milik Malaysia? Buruk benar langkah itu. Macam dah tak ada benda lain yang boleh ditimbulkan.

TOR-TOR dan GORDANG SAMBILAN?

Bayangkan kalau berlaku perang saudara antara Malaysia dan Indonesia kerana TOR-TOR dan GORDANG SAMBILAN... harus satu dunia akan menggelakkan kedua-dua negara ini kerana selepas itu, kedua-dua negara juga akan bertelingkah tentang BELACAN dan TEMPE... tentang MASAK LEMAK CILI API dan RENDANG... tentang BATIK JAWA dan BATIK KELANTAN...

Kekadang, bila tengok gelagat orang politik ni, kita yang duduk di luar lingkungan mereka juga terasa BANGANGNYA!!!

2 comments

TOLONGLAH DR. KHIR TOYO... JANGAN MALUKAN KHALID IBRAHIM!!!

1. Bangkai gajah tidak boleh ditutup dengan nyiru. Mungkin itulah pepatah yang sesuai dengan keadaan pergolakan yang berlaku dalam Parti Keadilan Rakyat Selangor sejak seminggu lalu. Khabarnya, sebahagian pimpinan PKR Selangor tidak berpuas hati dengan kaedah dan cara pengendalian "Geran Selangorku".

2. Pada April lalu saya telah menulis mengenai struktur dan kaedah pengurusan geran ini akan menjurus kepada penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa. Sila baca Geran Selangorku: Adakah MB Berbohong Lagi? Entah mengapa isu ini baru menjadi isu beberapa hari kebelakangan ini.

3. Anehnya, minggu lalu, Setiausaha Politik Menteri Besar menjawab secara kasar pandangan saya mengenai isu ini. Hari ini bukan saya lagi yangmempertikaikannya tetapi juga ramai pemimpin dalam PKR sendiri.

4. Dalam kenyataan beliau yang dipetik oleh Malaysiakini.com pada 17 Jun 2012, Faekah berkata adalah hak kerajaan negeri untuk berbuat apa sahaja dengan dana yang dikumpul melalui proses menuntut hutang dari pemaju yang gagal dikutip oleh kerajaan negeri semasa Barisan Nasional.


5. Ada dua perkara dalam kenyataan ini yang sangat menarik perhatian. Pertamanya tidak benar kerajaan negeri semasa Barisan Nasional tidak mempunyai peracangan mengutip hutang. Perancangan dan kaedah mengutip hutang yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri hari ini adalah berasaskan kertas cadangan semasa kerajaan Barisan Nasional lagi.

6. Pada 2007, Kerajaan Negeri telah menubuhkan satu jawatankuasa khas yang diketuai oleh Setiausaha Kerajaan Negeri dan semua anak syarikat terbabit bagi mengutip hutang Talam kepada anak-anak syarikat kerajaan negeri. Antara tindakan yang dalam proses ketika itu ialah rundingan pengambil alihan aset-aset dan hartanah Talam seperti Kelab Golf Bukit Beruntung dan beberapa hartanah lain. Selain itu tekanan juga dibuat dengan membekukan projek-projek "akan datang" yang membabitkan syarikat tersebut sehingga hutang mereka kepada kerajaan negeri dilangsaikan. Kerajaan negeri hari ini hanya mengubah beberapa konsep termasuk menggunakan kaedah manipulasi round-tripping.

7. Keduanya, adalah salah dan tidak bertanggungjawab untuk Pejabat Menteri Besar menyatakan orang lain tidak boleh bercakap mengenai pentadbiran mereka memandangkan mereka yang mendapatkan wang tersebut. Wang yang diperuntukkan dalam Geran Selangorku adalah wang rakyat bukannya wang poket Menteri Besar atau setiausaha politiknya.... TERUSKAN BACAAN DI SINI

0 comments

MAHUKAH KHALID IBRAHIM CERAIKAN FAEKAH DENGAN TALAK TIGA?


Akhirnya proksi Azmin Ali di Selangor bersuara. Shuhaimi Shafie mendesak agar Faekah Hussin digantung jawatannya ekoran pendedahan yang dibuat oleh portal SEL13.com sebelum ini tentang Faekah Hussin yang menyalahgunakan jawatannya dengan mengeluarkan surat sokongan projek kepada syarikat anak saudaranya sendiri.

Namun sesuatu yang perlu diketahui ialah, apabila Shuhaimi Shafie mencadangkan agar jawatan Faekah digantung terlebih dahulu bagi membolehkan siasatan dijalankan, ia sebenarnya tidak lebih daripada sebuah lakonan semata-mata.

Khalid Ibrahim pernah mengarahkan siasatan berhubung penyalahgunaan kepala surat oleh pegawai-pegawai Ronnie Liu. Pentadbiran Selangor juga pernah menggunakan SELCAT untuk menunjukkan ketelusan dan kejujuran mereka kononnya.

Bagaimanapun, keputusan akhirnya ialah TIDAK BERSALAH!

Baik SELCAT mahupun arahan Khalid Ibrahim tentang penggantungan tugas, ianya tidak pernah tulen dan benar. SELCAT yang ditubuhkan pada pentadbiran Khalid Ibrahim pula tidak lebih daripada sebuah pentas sandiwara yang membolehkan para pemimpin Pakatan Rakyat melakukan jenayah dan rompakan hasil negeri secara 'beradab' dan 'beretika'.

Shuhaimi Shafie dan Yaakob Sapari adalah hasil terbit SELCAT tentang ketelusan Pakatan Rakyat di Selangor. Kedua-duanya dibela oleh SELCAT walaupun terdapat bukti yang menunjukkan mereka terlibat sepenuhnya dengan pencurian pasir di seluruh Selangor.

Mungkin, bertitik tolak daripada pengalamannya itulah, Shuhaimi Shafie mencadangkan agar Faekah digantung tugas. Biarpun SELCAT tidak boleh 'membicarakan' Faekah kerana Faekah bukanlah ADUN atau Exco, namun modus operandi penipuan yang diamalkan oleh SELCAT, mungkin boleh digunakan dalam kesnya.

Gantung dua minggu... berlakon konon-kononnya siasatan diadakan. Selesai dua minggu, maka kenyataan yang dikeluarkan ialah FAEKAH TIDAK BERSALAH!!!

Bukannya susah sangat jadi Kerajaan Negeri Selangor! Yang penting hanya pandai bersandiwara sahaja!!!

0 comments

Monday, June 25, 2012

EXCO KEDAH YANG BARU JADI PENGANTIN TUA, LARI LINTANG PUKANG DI SUNGAI KOB!!!

Monday, June 25, 2012
Memandangkan isu Sungai Kob semakin memuncak dan tidak menampakkan tanda-tanda akan surut, kepimpinan negeri dan PAS cuba mengendurkan keadaan. Exco Kedah yang masih bergelar PENGANTIN BARU merangkap ADUN Merbau Pulas, Aishah Abdul Ghani telah didatangkan ke Sungai Kob untuk berceramah. Dan sudah tentulah yang bakal diceramahkan oleh Aishah atau lebih dikenali sebagai Ustazah Aishah adalah tentang betapa naifnya Kerajaan Negeri Kedah dalam kes ini.

Dan yang paling penting, Aishah didatangkan untuk menerangkan kepada penduduk kampung yang sedang berang bahawa semua yang berlaku adalah kesalahan Kerajaan Barisan Nasional terdahulu, walaupun sebahagian daripada tanah Rezab Melayu itu 'dianugerahkan' kepada Prestavest untuk dijadikan Memorial Park pada tahun 2011.

Bagaimanapun, majlis ceramah yang sepatutnya berlangsung hari ini tidak menjadi. Orang-orang kampung yang sudah bersedia untuk menyerbu Exco Kedah itu, kecewa apabila Aishah tidak muncul dan menunjukkan diri.

Hampir kesemua penduduk Kampung Sungai Kob yang berkumpul mengetahui tentang kuasa Kerajaan Negeri Kedah dalam hal tanah. Walaupun ada kaki-kaki PAS dan PKR yang cuba menghasut kononnya, Kerajaan Persekutuan yang lebih berkuasa berbanding Kerajaan Negeri Kedah, namun tohmahan itu segera dibalas bahawa dalam hal tanah, kuasa mutlak berada di tangan Kerajaan Negeri....
SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

0 comments

ANWAR SUDAH TEMPAH TIKET KAPAL TERBANG UNTUK LARI!!!


Tiba-tiba kemunculan seorang wanita yang bernama Zaliah Zakaria, 56, menggamatkan seluruh negara apabila wanita itu dalam alasannya yang berbelit-belit, menambahkan lagi CERAH tentang pembabitan Anwar melarikan wang negara dan diserahkan kepada proksinya untuk disimpan.

Zaliah sekalipun cuba menafikan yang dia adalah proksi kepada Anwar Ibrahim, tetapi mengakui dia menjadi kaya-raya sehinggakan cukai pendapatannya pun RM50 juta setahun kerana projek-projek yang dianugerahkan oleh Anwar Ibrahim sewaktu Ketua Umum PKR itu masih menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia.


Penjelasan wanita tersebut terlalu berbelit-belit dan terlalu misteri sifatnya. Lebih misteri lagi ialah bagaimana akaunnya boleh dipindah milik dengan begitu mudah. Bagaimana dia melepaskan semua kekayaannya, SEMATA-MATA KERANA KESEDIHAN AKIBAT KEMATIAN ANAK LELAKINYA.

Anwar tidak ada cara selain keluar dari persembunyiannya dan menerangkan tentang hubungannya dengan wanita tersebut. Gambar wanita itu ketika zaman mudanya telah tersiar sebelum ini di laman-laman blog dan tidak ada sesiapa pun dari kalangan penyokong Anwar yang mahu menerangkan tentang hubungan wanita cantik itu dengan Anwar Ibrahim.

Apabila wanita itu muncul untuk menerangkan bagaimana dia kaya raya dan rapat dengan Wan Azizah isteri Anwar tetapi 'TIDAK MENGENALI' Anwar, sebenarnya lebih banyak pertanyaan dan persoalan yang timbul.

Dan persoalan ini ialah, adakah wanita ini yang wujud dalam salah satu pita video yang didakwa sebelum ini membabitkan Anwar Ibrahim di sebuah hotel mewah di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur?

0 comments

SKANDAL AIR KELANTAN: TAKUT SPRM PUNYA FASAL, PEJABAT DICEROBOH WAKTU MALAM!!!


Isu air di Kelantan bukannya perkara baru. Ianya telah berlarutan sejak lebih 10 tahun yang lepas. Kerajaan Pusat pernah memberikan pinjaman mudah sebanyak RM 600 juta bagi membolehkan mereka menyelesaikan masalah tersebut. Namun ianya tidak selesai-selesai sehingga kini.

Sebaliknya ahli lembaga pengarah dan pengurus besar Air Kelantan Sdn Bhd lebih banyak menghabiskan masa dan wang untuk mengadakan lawatan ke luar negara kononnya untuk mempelajari cara pengurusan air. Masalah air belum selesai sehingga kini, tapi wang dihabiskan pula melancong, membeli dan menukar meter-meter baru. Semuanya untuk menolong syarikat kroni yang menjadi pembekal meter.

April lepas SPRM telah melakukan serbuan terhadap AKSB bagi menyiasat penyelewengan yang berlaku dalam syarikat tersebut. Rentetan serbuan dan siasatan SPRM telah membuatkan pengurus besar AKSB, Mohamad Hanapi Mahmud dan kuncu-kuncunya termasuklah Exco Kerajaan Pas negeri Kelantan, Datuk Md Anizam Abdul Rahman mula merasa resah gelisah dan terasa bahang.

Mereka mula menuduh orang dalaman AKSB yang menjadi hantu SPRM.

Pada 21.Jun.2012 lebih kurang jam 9.30 malam pejabat salah seorang pegurus Air Kelantan, En Yusoff Bin Yaacob telah dipecah masuk oleh empat orang lelaki.

En Yusoff telah dimaklumkan oleh oleh pengawal keselamatan tentang pejabatnya yang terletak di Tingkat 3 Bangunan PMBK, Jalan Kuala Krai, Kota Bharu telah diceroboh empat lelaki. Susulan pemakluman tersebut En Yusoff telah bergegas ke pejabatnya, dan setibanya di pejabat beliau mendapati empat orang lelaki sedang menggeledah biliknya dan kertas-kertas bertaburan diatas lantai. Salah seorang daripada empat lelaki tersebut sedang menelaah komputernya dan mencetak bahan-bahan dari dalam komputernya.

En Yusoff telah mengubungi pihak keselamatan syarikat dan juga polis. Pihak polis telah menangkap empat lelaki tersebut dan kesemua suspek telah dibawa ke IPD Kota Bharu untuk tujuan siasatan....
SAMBUNG BACAAN DI SEL13.COM

0 comments

KELUAR PAS MASUK UMNO, NORMALA SUDIRMAN CARI PUBLISITI MURAHAN MENJELANG PRU13!!!


Normala Sudirman yang merupakan bekas calon Pas bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) Tenang telah mengadakan satu sidang akhbar di ibu pejabat parti itu di Kuala Lumpur bagi menafikan dirinya telah mengisi borang keahlian Umno. Dia mengatakan ia bagi menjawab segala tuduhan yang dilemparkan oleh laporan bloggers di alam maya.

Normala mengatakan kononnya semua itu hanya fitnah jahat yang sengaja direka oleh orang Umno. Isu ini dibangkitkan kononnya bertujuan untuk mengatakan wujud perselisihan antara dia dan kepimpinan PAS Johor. Ia mengenai janji yang dibuat oleh Pas negeri untuk memberikan bantuan kewangan selepas dia meletakkan jawatan sebagai guru bagi bertanding pada tahun 2010. Oleh itu disebabkan pimpinan Pas negeri Johor dilihat telah memungkiri janji yang dibuat itu maka dia merasa kecewa dan bertekad meninggalkan PAS. Dia juga kononnya dilaporkan akan mendedahkan beberapa janji yang ditawarkan PAS kepada umum.

Namun apa yang menghairankan ialah, sekiranya benar isu yang dikeluarkan itu fitnah semata-mata, apa perlunya untuk dia mengadakan sidang akhbar khas bagi menjawab semua tuduhan tersebut. Ini kerana isu tersebut hanya dibangkitkan oleh blog-blog yang dilihat pro BN/UMNO. Apakah Normala sudah mula menerima laporan blog sebagai setaraf laporan akhabar arus perdana. Apapun tahniah kepada para bloggers yang membangkitkan isu tersebut, ternyata laporan anda dibaca oleh orang-orang kuat pembangkang, baik di peringkat pusat mahupun di peringkat negeri.

Dan yang kedua, mengapa sidang akhbar tersebut perlu diadakan di Kuala Lumpur? Bukankah lebih mudah dan releven sekiranya ia diadakan di pejabat pengurusan Pas negeri Johor. Dan yang lebih menghairankan, mengapa ketika sidang akhbar tersebut, langsung tidak kelihatan orang-orang kuat kepimpinan Pas negeri Johor? Bukankah lebih masuk akal sekiranya mereka hadir bersama sebagai tanda sokongan, sekaligus mengesahkan tidak wujud sebarang perbalahan seperti yang didakwa.

Tindakan Normala itu, seolah-olah telah mengesahkan laporan tersebut, sememangnya wujud perasaan tidak puas hati dan kecewa, sehingga membuatkan dia tergerak hati untuk mendaftar sebagai ahli UMNO dan membongkar segala kepincangan yang berlaku itu....
SAMBUNG BACAAN DI SUARA GENERASI BARU

0 comments

BILA ZUNAR KATA KARTUNIS BUKAN PROPAGANDIS!!!


Barangkali 'terkilan' kerana tidak turut serta dengan kawan-kawan seangkatan dan sealiran yang lain, Zunar, si macai Anwar Ibrahim mengeluarkan FATAWA yang amat menggelikan hati.

KARTUNIS BUKAN PROPAGANDIS! (BACA DI SINI)

Sama ada dia bercakap ketika sedang 'high' atau boleh jadi juga kerana di dalam kepalanya hanya dipenuhi sabut kelapa, Zunar tidak mungkin bercakap dalam kewarasan yang setara dengan manusia-manusia normal lain. Kalau dia waras, barangkali dia akan malu dengan dirinya sendiri.

Apakan tidak, dari zaman Anwar Ibrahim kena pecat, sehinggalah sekarang, kerja si Zunar, hanyalah mencacai bagi pihak Anwar Ibrahim. Apa-apa sahaja yang disebutkan oleh Anwar Ibrahim, akan dikartunkan dan digunakan untuk menghentam Najib Abdul Razak dan Rosmah Mansor. Suatu ketika dahulu, Tun Dr. Mahathir juga dihentamnya bahkan digambarkan kepala Tun Mahathir sebagai seekor babi.

Zunar bercakap tentang kebebasan berkarya?

Adakah sekarang dia dan wanita yang menjadi pasangan hidupnya tidak bernikah dan hidup dalam berzina?

Sudah tentu tidak kerana mereka diikat oleh ijab dan kabul.

Kalau qiyas itu juga membuktikan tidak ada kebebasan 'berkarya' sebagaimana yang difahaminya, kartunis yang berasal dari Kedah dan ketika datang dahulu, hanyalah seorang perempat wajar faham, kebebasan berkarya juga sama seperti kehidupan manusia yang ada had dan batasnya.

Kartunis sebagai propagandis adalah fundamental. Kartun wujud kali pertama sebagai propaganda kepada pihak tertentu. Kartun sebagai medium sindiran dalam bentuk satira, sudah lama diterima dan peranan kartunis sebagai propagandis tidak pernah dipersoalkan.

Alih-alih, si Zunar pandai pula memberi kata dua kepada Najib Abdul Razak, KARTUNIS BUKAN PROPAGANDIS!

Yang dia jadi propagandis kepada Anwar Ibrahim dan konco-konco Zionis, boleh pulak. Kalau Najib minta kartunis bantu kembangkan Semangat 1Malaysia, tak boleh?

Konon-kononnya dia telah disekat daripada mengkritik Kerajaan... rasa-rasanya, si bangang dan si bodoh sahaja yang akan mengatakan begitu... karya-karya Zunar, memang cantik dan mempunyai makna yang tersirat, tetapi sebahagian kecil sahaja yang mengkritik sedangkan sebahagian besar yang lain, adalah MENFITNAH!

Kritik dan fitnah adalah dua perkara yang berbeza!

Adakah memanjangkan fitnah Anwar Ibrahim tentang kematian Altantuya Shiiribu, Scorpene dengan Rosmah Mansor dan Najib Abdul Razak sebagai satu kritikan? Bukankah apa yang dilakukan oleh Zunar selama ini, merupakan kerja seorang propagandis yang menggunakan medium kartun?

Alahai Zunar oiii... sejak makan banyak sangat duit Zionis, makin teruk rosak rupanya otak kau nih!!

1 comments

Saturday, June 23, 2012

KHALID SAMAD DALANG MUBALIGH KRISTIAN BERDAKWAH DI SHAH ALAM?

Saturday, June 23, 2012

Siang tadi, Sahabat Blogger, GAP mendedahkan tentang segerombolan pendakwah Kristian menjalankan kerja-kerja kemubalighan mereka di kawasan majoriti Melayu-Islam di Seksyen 23 Shah Alam.

Berikut adalah butiran yang dinukilkan oleh GAP:

1.Warga Barat, philipine, Jepun.
2.Jumlah sekitar 14 orang.
3.Pergi ke rumah-rumah di seksyen 23 ( Rumah Org India dan Cina )
4.Tindakan semakin exposed sempena pilihanraya umum 13 yang makin hampir
5.Bergerak keluar selepas perbuatan mereka tidak disenangi penduduk.
6.Penyokong pas hanya berdiam diri.
8.sekitar jam 10.00 pagi hingga 11.20pg, 23hb Jun 2012

Kedatangan pendakwah-pendakwah Kristian berkenaan ke kawasan majoriti Melayu-Islam dan bergerak dari satu rumah ke satu rumah, tentunya mempunyai tok dalang-tok dalang yang cuba mencabar kewibawaan pihak berkuasa agama di negara ini. Pada masa yang sama, turut mencabar Perlembagaan Malaysia yang tidak membenarkan sebarang penyebaran agama selain Islam di kalangan orang Islam.

Puak-puak pendakwah ini tentunya didatangkan khas tanpa mengetahui tentang undang-undang di negara ini. Mereka bukannya ancaman kerana besar kemungkinan mereka telah difahamkan oleh pihak-pihak tertentu di negara ini bahawa Malaysia mengamalkan kebebasan beragama, tanpa diberitahu bahawa kebebasan beragama tidak bermaksud orang Islam boleh dimurtadkan!

Cuma yang sangat menarik berdasarkan episod terbaru ini ialah PEMBABITAN SECARA LANGSUNG DAN TIDAK LANGSUNG KHALID SAMAD, yang merupakan Ahli Parlimen Shah Alam, sekaligus merangkap Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor.

Apa yang telah dibuatnya? Adakah dia yang memberi kebenaran kepada puak-puak ini memandangkan selama ini dialah yang paling lantang mahukan kebebasan dan kemurtadan umat Islam dihalalkan?

Ini baru di Shah Alam... di kawasan Melayu Pertengahan? Bagaimana pula dengan kawasan-kawasan Melayu yang lain seperti Bandar Baru Bangi yang khabarnya sekarang ini pun sudah ada gereja walaupun majoriti penduduknya lebih 90% Melayu-Islam?

Apa sudah jadi dengan penguasa agama seperti JAIS dan MAIS? Kalau perebutan jawatan di masjid-masjid seperti Masjid Al-Muttaqin Equine Park dan Masjid Al-Husna, Sunway bukan main lagi campurtangan dan ketegasan yang ditunjukkan dengan perlantikan AJK yang walaupun bukan ahli kariah dan bukan lantikan persetujuan anak kariah, takkan ancaman daripada gerombolan mubaligh asing, JAIS dan MAIS menyorok bawah selimut?

Pendekar-pendekar PAS mana hilang abis? Telur dah kena kerat? UMNO plak buat apa? Tengah sibuk duk tengok nama siapa yang dicalonkan?

3 comments

IJN BAGI RAWATAN PERCUMA? JAGA-JAGA! PERANGKAP TU!

Institut Jantung Negara atau IJN sedang mengadakan program PEMERIKSAAN JANTUNG PERCUMA di kawasan FELDA di Pahang.

IJN ni sebenarnya bagus. Sangat bagus kalau anda seorang kakitangan kerajaan, pesara kerajaan atau ada tabungan KWSP yang cukup besar atau pemegang polisi insuran atau yang lebih penting, ANDA SEORANG KAYA YANG BANYAK DUIT.

Kalau setakat anda seorang marhein yang bekerja sendiri dan tidak pernah mencarum dalam KWSP atau polisi insuran perubatan, IJN boleh diibaratkan sebagai perangkap maut yang menghirup darah anda dengan kejam tanpa anda ada peluang untuk keluar dari perangkap IJN!

Sudah terlalu ramai yang terperangkap dengan jenama IJN yang menempatkan pakar-pakar jantung di situ. Dengan kos berjumpa doktor untuk sekali sahaja boleh mencecah RM300 belum dicampur ubat, ada banyak persoalan yang boleh dimunculkan tentang peranan IJN yang ingin dijual oleh pentadbiran Abdullah Badawi dahulu.

Bukan kes terpencil apabila pesakit marhein dibebani hutang dan surat tuntutan bermohorkan pejabat peguam dari IJN. Biarpun IJN menerima geran dari kerajaan yang jumlahnya puluhan juta setiap tahun, namun IJN tetap mengamalkan, tidak ada duit, jangan dapatkan rawatan di sini.

Masalah cekik leher dan hirup darah oleh IJN terhadap bukan golongan yang 'diberikan keistimewaan' seolah-olah menunjukkan IJN sedang cuba mengumpulkan keuntungan besar tanpa menghiraukan tanggungjawab sosial mereka terutama apabila IJN diwujud dan diasaskan dengan menggunakan wang rakyat.

Dan mujur jugalah kerajaan Najib Abdul Razak meneruskan kerja Mahathir untuk membina hospital pakar jantung yang setaraf dengan IJN sama ada di Serdang, Selangor, Kuantan, Pahang mahupun Kuching, Sarawak yang kos rawatan ditanggung hampir seratus peratus oleh kerajaan!!!

Apabila IJN sedang melakukan program yang konon-kononnya kebajikan, maka berhati-hatilah kerana anda mungkin akan terperangkap dengan surat tuntutan hutang yang jumlah mungkin akan mencecah ratusan ribu ringgit!!!!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

MATI KETIKA BERZINA DENGAN IKAN PARI!!!

Gambar Hiasan

Nordin (bukan nama sebenar) adalah seorang pemuda pendiam dikampungnya. Beliau tidak gemar bercampur-gaul bersama kawan-kawan sekampungnya. Beliau sering mengasingkan diri daripada masyarakat setempat dan sering bersendirian dalam melakukan sesuatu perkara. Ramai yang tidak dapat mengagak sikap Nordin yang sebenar.

Kadangkala beliau kelihatan ramah dan kadangkala sering memencilkan diri dalam rumah peninggalan kedua orang tuanya. Sikap pendiamnya itu membuatkan rakan-rakan menganggap Nordin tidak cukup sifat kelakian. Adakala ada juga yang bermulut celupar menggelarnya 'pondan'. Ini kerana Nordin dianggap pelik kerana beliau tidak gemar jika rakan-rakannya bercakap tentang perempuan dan kisah-kisah cinta mereka pada gadis-gadis kampung itu. Nordin dibesarkan di sebuah perkampungan nelayan yang telah wujud lebih 40 tahun yang lalu.

Beliau mahir dalam kerja menangkap ikan yang diwarisi dari arwah bapanya yang juga seorang nelayan. Sebenarnya Nordin bukanlah seorang lelaki yang tidak cukup sifat kelakian seperti yang didakwa oleh kawan-kawannya. Cuma beliau merasa diri beliau tidak bersedia untuk berumah tangga memandangkan keadaan dirinya yang tidak terurus dan pendapatan yang tidak menentu.

Beliau tidak yakin beliau akan bertemu dengan mana-mana perempuan di kampung itu yang mahukannya seikhlas hati. Kebanyakannya lebih suka memilih jejaka yang tampan dan mempunyai pekerjaan tetap di bandar. Oleh itu beliau sering menghabiskan masa di sungai atau laut bermanja dengan ikan-ikan dan hasil penangkapannya sahaja.

Kadang-kadang bermalam beliau tertidur sambil menunggu hasil tangkapan. Semuanya sudah menjadi rutin hidupnya setiap kali pukat yang dipasang tidak mengena. Hari itu,
Nordin berasa rajin untuk turun ke laut, biarpun biasanya hari Jumaat nelayan tidak turun memukat. Rakan-rakan semua turun ke pekan namun Nordin berasa ingin turun bersendirian ke laut melakukan tugas-tugas seperti biasa. Selepas sejam memasang pukat, Nordin berhenti di tepi kuala yang dipercayai tempat ikan-ikan terperangkap.

Setelah memasang pukat, beliau baring-baring di tepi botnya sambil berangan-angan kosong tentang diri dan masa hadapan. Sedang leka berangan, tanpa disedari beliau tertidur dan apabila beliau terjaga jam sudah menunjukkan pukul 11.30 pagi. Terus beliau menghidupkan enjin botnya dan menuju ke pukat yang dipasang pagi itu.

Alangkah gembiranya beliau setelah mendapat banyak ikan merah, kerapu dan seekor ikan pari yang terperangkap dalam pukatnya itu. Nampaknya Nordin dapat seekor pari betina yang agak gemuk dan besar. Tanpa berlengah beliau pulang ke rumah untuk memunggah ikan-ikan itu. Sampai di rumah, Nordin memasukkan ikan merah dan kerapu ke dalam tong air sementara ikan pari diletaknya di dapur. Ikan pari betina yang sedang kelemasan itu diletaknya di dapur sementara, sebelum dipotong-potong untuk dijual kepada orang kampung.

Tiba-tiba mata beliau tertumpu pada alat kelamin pari betina yang sedang mengembang dan mengempis. Nordin berasa tertarik lalu menyentuhnya beberapa ketika. Mungkin disebabkan oleh hasutan syaitan, tiba-tiba Nordin merasa satu perasaan lain yang menyelubungi dirinya. Perasaan ghairah yang belum pernah dirasainya sebelum ini. Tiba-tiba sahaja nafsunya bergelora selepas menyentuh alat kelamin pari betina itu. Syaitan mula merancang strategi untuk melemahkan iman manusia. Iman Nordin yang sudah sedia lemah itu telah menerima pakai rancangan - rancangan yang ditimbulkan oleh para syaitan yang bersorak keriangan.

Apa lagi tanpa berlengah ditusuknya ikan pari malang itu berkali-kali hingga menyebabkan ikan pari yang sedang kelemasan itu terus lemah dan mati akibat terkena suatu goncangan yang kuat. Terdampar Nordin kepuasan setelah dikerjakan pari betina itu semahu-mahunya. Barulah Nordin faham kenapa rakan-rakannya sering mengusiknya tentang perkahwinan dan perempuan. Setelah segala-galanya selesai, dibasuhnya ikan pari itu dan mengeluarkan segumpalan lendir putih yang terpelusuk di dalam tubuh pari itu dengan suatu senyuman. Puas. Tanpa perasaan jijik, dimasukkan pari itu ke dalam tong ais bersama-sama dengan ikan-ikan yang lain untuk dijual kepada orang kampung.

Sedang Nordin mengelamun malam itu, selepas makan malam, tiba-tiba fikirannya kembali pada perbuatan terkutuknya petang tadi. Para syaitan kembali menghasut agar mengulanginya kembali. Sekali lagi Nordin termakan hasutan itu dan kembali ke tong ais dan mengeluarkan pari berkenaan dan mengulangi perbuatannya yang jijik dan kotor itu pada bangkai pari yang tidak mampu berbuat apa-apa itu. Nordin berdayung dengan gelojohnya.

Nafasnya turun naik bersama syaitan yang bersorak riang di sisinya. Nikmat bersetubuh dengan pari itu membuatkan Nordin tercungap-cungap dengan peluh yang mengalir ke seluruh badan. Disebabkan pari itu terlalu lama terdedah pada kepanasan dan kerakusan goncangan Nordin, akhirnya bangkai ikan malang itu menjadi busuk. Tanpa berasa belas terus Nordin membaling bangkai ikan pari betina itu terus ke tengah air pasang berhampiran rumahnya.

Keesokan hari, gempar seluruh kampung apabila mereka terlihat seekor ikan pari yang besar terdampar di pasir pantai. Oleh kerana pari tersebut telah busuk, maka tidak siapalah yang mengambilnya dan dibiarkan sahaja terus membusuk. Nordin pula meneruskan semula kerja-kerjanya seperti biasa tanpa berasa sedikitpun kesal atas perbuatannya itu. Pagi itu Nordin turun ke laut dengan kawan-kawannya memukat udang.

Setiap kali menarik pukat, Nordin akan berangan-angan untuk mendapatkan pari yang lebih besar. Apabila tidak bertemu beliau akan berasa geram dan marah. Di hempas-hempasnya pukat dan jala ke atas bot sambil menyumpah seranah ikan-ikan hasil tangkapannya itu. Setiap malam Nordin tidak keruan menahan gelora nafsu. Dia sentiasa terbayang-bayang perbuatannya terhadap pari betina hasil tangkapan yang lalu. Pagi esok, tanpa berlengah lagi cepat-cepat Nordin turun ke laut memasang pukat. Cita-citanya besar, untuk menangkap ikan pari betina yang lebih besar agar 'kenikmatan' akan bertambah.

Setelah berpanas menunggu hasil tangkapan akhirnya Nordin dapat juga seekor ikan pari betina yang besar seperti yang diidamkannya. Beberapa ketika timbul pula seekor lagi betina yang lebih besar, juga ditangkapnya dan diletakkan di dalam bot. Gembiranya hati Nordin bukan kepalang, mahu sahaja diterkamnya 2 ekor pari yang masih hidup itu namun ditahannya hingga ke rumah. Begitulah hasutan syaitan terhadap nafsu Nordin.

Sesampai di rumah, selepas mengeluarkan duri berbisa pari tersebut, terus beliau melayari nafsu rakusnya bersama pari-pari itu bergilir-gilir. Pari-pari yang masih hidup itu mengelupur kesakitan menahan goncangan Nordin yang terlalu kuat. Pari-pari itu seperti tahu bahawa dirinya telah dinodai oleh manusia rakus dan kejam seperti Nordin, ia mengelupur sambil mengerak-gerakkan sayapnya beberapa kali meminta diri dilepaskan, namun Nordin tidak kisah dengan itu semua, biar apapun terjadi nafsu serakahnya harus dilepaskan dan pari itulah yang akan menjadi mangsa.

Petang itu tanpa berasa jijik dan kotor dibasuhnya ikan pari itu dan dijualkan kepada kanak-kanak yang berpeleseran di tepi rumahnya. Berebut-rebut kanak-kanak itu membeli pari besar dan banyak isi itu untuk dibuat lauk kerana Nordin menjualnya dengan harga murah. Tanpa disedari sudah lebih tiga bulan perkara itu terjadi sehingga tiada lagi rasa minatnya pada perempuan. Sesekali difikirkan juga akan buruk kelakuannya itu namun dipendamkan saja.

Sehinggalah pada suatu petang beliau telah dikunjungi rakan lama. Rakan ketika alam persekolahan dahulu. Walaupun beliau pendiam dan sukar bergaul namun Ramli (bukan nama sebenar) bukan seperti orang lain padanya. Ramli adalah rakan tempat beliau mencurah segala masalah yang melanda dirinya satu masa dahulu. Malah Ramli lah tempat dia menumpang kasih setelah ketiadaan ibu dan ayah.

Ramli bercadang untuk bermalam barang seminggu dirumahnya untuk menghabiskan cuti semesta. Ramli sempat belajar hingga ke Universiti tetapi Nordin tersangkut kerana kemiskinan hidup yang tidak mengizinkan beliau menyambung pelajaran. Ramli bercadang untuk belajar menangkap ikan dengan Nordin sepanjang cutinya itu. Nordin bagaikan tersentak sedikit kerana beliau terpaksalah memendam rasa untuk melepaskan nafsu syaitannya itu pada pari-pari hasil tangkapannya kelak. Suatu hari sedang mereka berada di kuala laut menunggu pukat, mereka bersembang tentang hal masing-masing.

Di situlah Nordin mula melepaskan rahsianya yang selama ini dipendamkan. Rahsia tentang tabiat buruknya. Apalagi terkejut besar Ramli mendengar pengakuan rakan karibnya itu. Dinasihatnya Nordin agar kembali insaf diatas perbuatannya. Nordin mengangguk-angguk tanda setuju. Beliau telah bertekad dalam hati untuk membuang sahaja tabiat buruknya itu dan kembali ke pangkal jalan. Ramli lega dengan keinsafan
Nordin dan bersyukur pada Tuhan. Rupanya Tuhan telah menghantar Ramli untuk memberi peluang kedua pada Nordin agar insaf dan bertaubat. Namun tidak semudah itu, keinsafan Nordin itu hanya muncul sepanjang Ramli berada dirumahnya sahaja, setelah Ramli tiada, gelora nafsunya tiba-tiba sahaja memuncak kembali. Tuhan mahu menguji sejauh mana keinsafan dan keikhlasan hati Nordin pada perjanjiannya dulu.

Ternyata Nordin tewas, tewas dalam ujian Tuhan yang tiada henti-henti menguji setiap hambanya. Pagi itu beliau kembali ke laut memasang pukat. Hatinya begitu lega kerana pukatnya mengena seekor pari betina yang besar dan gemuk. Nordin cepat-cepat membelek-belek alat kelamin pari betina itu dan mengusapnya beberapa kali. Gelora nafsunya semakin memuncak.

Tanpa perlu pulang ke rumah, diatas botnya itu juga dihayunnya senjata tajam miliknya yang tiada bermata itu. Setelah dilanyak dan dihayun beberapa kali Nordin semakin hilang pertimbangan. Syaitan kini telah merasuk dirinya. Sedang leka berdayung, tiba-tiba beliau merasa suatu kelainan pada hayunan tubuhnya kali ini. Hisapan pari itu pada senjatanya semakin kuat hingga kenikmatan tadi bertukar menjadi perit dan pedih. Di tengah laut Nordin menjerit kesakitan. Sakit seperti dihiris-hiris. Seluruh tubuhnya tiba-tiba menjadi kejang dan keras.

Beliau tidak lagi dapat bernafas dan bergerak. Tubuhnya mengelupur sama seperti ikan pari betina itu yang mengelupur kesakitan menahan hentakan kuat di tubuhnya dahulu. Rupanya kemaluan Nordin telah ditusuk oleh duri anak ikan pari yang belum lahir dalam perut ibunya. Akhirnya Nordin keras dan meninggal di situ juga, di atas bot yang menjadi saksi diatas segala perbuatan Nordin selama ini.

Petang itu kembali gempar seluruh kampung apabila bot Nordin terdampar di tepian pantai dengan Nordin yang masih tertiarap di atas tubuh pari betina dengan alat kemaluan yang masih tertusuk dalam perut pari betina itu. Tubuhnya hitam kebiru-biruan. Sesekali apabila pari betina itu mengelupur, mayat pucat Nordin turut menggelepar.

Ngeri dan tragis sekali. Penduduk kampung begitu terkejut dengan penemuan yang tidak disangka-sangka itu, apatah lagi Nordin bukan orang asing bagi mereka. Seluruh kampung merasa malu dengan perbuatan Nordin dan mengambil keputusan untuk mengkebumikan jenazah Nordin di luar perkampungan itu. Bukan setakat orang kampung sahaja malah saudara-mara dan kawan-kawannya semua tidak peduli dengan kubur Nordin.

Dibiarkan sahaja tanpa dinesan dan dibersihkan. Mereka menanggung malu seumur hidup kerana perbuatan Nordin telah menjadi buah mulut orang ramai sehingga ke luar daerah. Begitulah betapa Tuhan melaknat perbuatan zina, tidak kira pada sesiapa sahaja seperti dalam firmanNya yang bermaksud "Jauhkan dirimu dari zina kerana zina itu kebinasaan,"


ULASAN TFK:

Moral daripada cerita ini... JANGAN BERZINA DAN JAUHI DIRI DARIPADA ZINA... TANAMKAN KEBENCIAN KEPADA MUQADDIMAH ZINA!!!

2 comments

MODEL BERBOGEL UNTUK KALENDAR TAPI.... TENGOK SENDIRILAH!!!

Beginilah Kalender Bogil Versi Perusahaan X-Ray. Model-model wanita yang berpose pada kalender ini tidak memakai pakaian sehelaipun tetapi walaupun mereka berpose telanjang namun anehnya kalender ini tidak sedikit pun terlihat seperti kalender porno.


Dalam kalender ditampilkan dalam pose seksi seperti gadis-gadis dalam kalender pin-up populer. Oleh kerana itu namanya Eizo Pin-up Calender 2010. Kalender dengan wanita berpose telanjang ini dibuat untuk promosi dari Eizo Medical Imaging, sebuah perusahaan yang memproduksi alat medical imaging yang memiliki presisi tinggi untuk pemeriksaan dan diagnosa radiografi.

Dan gadis-gadis dalam kalender tersebut nampaknya bukan hanya sekedar bogel, tetapi lebih daripada itu....













Read more: http://www.borakkosong.com/2011/01/eizo-pin-up-calender-foto-model-seksi.html#ixzz1ybviaVp0

0 comments

SELUAR DALAM PUTIH, ONE-SHOT RM1000... HARGA PELACUR UZBEK DI KL!!!

KUALA LUMPUR - Sekumpulan 33 pegawai perhubungan pelanggan (GRO) warga asing yang turut menawarkan khidmat seks kepada pelancong di sebuah pusat hiburan di Jalan Bukit Bintang di sini dicekup semalam.Kesemua pelacur, masing-masing 15 wanita Uzbekistan, Tajikistan (15), Kyrgyzstan (1) dan Thailand (2) ditahan dalam serbuan oleh polis Cawangan Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur pada pukul 1.30 pagi.

Ketika ditahan, kesemua warga asing yang berusia 23 hingga 36 tahun itu menunjukkan pas pelajar beberapa buah kolej swasta di ibu negara.

Bagaimanapun, Ketua Penolong Pengarah D7 Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan berkata, semakan polis dengan pihak pengurusan kolej-kolej terbabit mendapati kumpulan warga asing itu tidak pernah menghadiri sesi pembelajaran walaupun mendaftar masuk ke negara ini untuk belajar.

"Kumpulan warga asing itu hanya memohon untuk mendapatkan kad perakuan pelajar untuk bekerja sebagai GRO atau pelacur dan bukan untuk belajar," kata beliau pada sidang akhbar di Bukit Aman. (SUMBER)


0 comments

FAEKAH TERJUBOR LAGI... PENGAKUANNYA MENELANJANGKANNYA!!!

Kalau dah namanya Faekah Husin, licin mukanya kerana berminyak, licin jugalah lidahnya memberikan alasan sekalipun alasan itu hanya mendedahkan lagi tembelang busuknya selama menjadi SETPOL Khalid Ibrahim.

Pendedahan yang dibuat oleh SEL13.COM berhubung dua pucuk surat yang mengandungi tandatangan Faekah Husin sekaligus menunjukkan amalan kronisme melampau dalam Pejabat Menteri Besar Selangor, ternyata membuatkan SETPOL Khalid Ibrahim itu tidak senang duduk.

Sudahlah tidak sampai tiga hari, satu gerakan dari dalam PKR Selangor sendiri yang mendesak agar Faekah Husin dipecat dari jawatannya dan dihalau keluar dari Pejabat Menteri Besar Selangor berhubung penyalahgunaan kuasa yang sangat besar, selain sikap memandai-mandai dan lepas mulutnya, kini orang yang gemar mencari salah silap Khir Toyo itu berhadapan pula dengan sesuatu yang lebih besar.

Dan kali ini, maklumat yang diperolehi oleh portal berkenaan dipercayai datangnya dari dalam PKR terutama sekali dari puak yang mengatur gerakan menghalaunya dari Pejabat Menteri Besar Selangor kerana kerap sangat mempamerkan kebenciannya terhadap Azmin Ali.

Mungkin disebabkan sudah terdesak dan tersepit, akhirnya Faekah mengakui bahawa memang dia menandatangani surat sokongan berkenaan. Menariknya alasan yang diberikan oleh Faekah ialah, DIA MENANDATANGANI SEMUA SURAT yang meminta sokongannya untuk dihantar kepada GLC.

Dengan kata lain dan dalam bahasa yang paling mudah, Faekah tidak membaca surat-surat yang sampai kepadanya, sebaliknya dia terus menurunkan tandatangan!

Dia menafikan memberi sokongan tetapi mengakui dia menurunkan tandatangan!

Ini jenis pengakuan pembelitan apa yang cuba dilakukan oleh Faekah untuk membodohkan rakyat Selangor?

Faekah mencabar agar mana-mana pihak yang menuduhnya melakukan kronisme agar menemui GLC itu dan memastikan sama ada syarikat guaman anak saudaranya mendapat projek atau tidak berkat sokongannya. Tetapi pada masa yang sama, Faekah yang sama jugalah yang sibuk membuat pelbagai tuduhan terhadap pemimpin-pemimpin UMNO Selangor walaupun dia sendiri tidak berbukti dan sekadar menggunakan khayalan dan bayangannya.... BACA SETERUSNYA DI SELANGOR DAILY.COM


0 comments

SAYA TAK GENTAR, TAPI SAYA NAK CABUT LARI SAJA - FUZIAH SALLEH LYNAS!!!


Sidang dewan rakyat, sedikit hangat, apabila wakil-wakil dari pembangkang yang mengambil bahagian dalam seisi perbahasan menimbulkan pelbagai isu bagi membantah kilang Lynas. Namun apa yang menarik dalam kesibukan mereka menimbulkan pelbagai isu berkaitan radioaktif dan sebagainya, YB dari Hulu Langat, Dr Che Rosli Che Mat yang juga merupakan pakar dan saintis bangun mempertahankan hujahnya sebelum ini bahawa radiasi dan radioaktif untuk kilang Lynas amat rendah.

Laporan jawatankuasa khas parlimen, muka surat 13, turut membentangkan ulasan pakar kesihatan Dr. Syed Badaruddin Syed Ali yang juga menolak isu yang dibangkitkan oleh pakatan pembangkang. Yang lebih menarik Syed Badaruddin adalah merupakan pemimpin tertinggi Pas di Kuatan.

Namun apa yang ingin diperkatakan adalah mengenai ketidakhadiran ‘ayam sabung’ dari PKR yang sering berkokok mengenai isu Lynas ini. Siapa lagi kalau bukan Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh yang sering diberi jolokan Fuziah Lynas. Dia sebelum ini diangap sebagai ‘pakar’ dalam bidang radiasi dan radioaktif walaupun sebenarnya dia hanya berkelulusan Sarjana Muda Psikologi Kaunseling dan Sarjana Pentadbiran Perniagaan.

Ketika jawatankuasa khas Lynas membentangkan laporan mengenainya untuk perhatian ahli-ahli dewan, Fuziah Salleh memaklumkan bahawa dia sedang ‘berseronok’ di London utk lawatan sambil belajar.

Yang paling menghairankan, bagaimana seorang ahli dewan rakyat yang mempunyai tanggungjawab terhadap para pengundi di kawasan boleh mengadakan lawatan ke luar negara? Bukankah seisi persidangan dewan rakyat adalah merupakan tanggungjawab mereka sebagai ahli parlimen untuk membangkitkan sebarang permasalahan dan isu rakyat? Mana mungkin seorang yang begitu lantang mempertikai isu Lynas, tetapi ketika pembentangan laporan dan seisi perbahasan mengenainya dia tidak hadir kerana mengikuti program luar.

Rakyat perlu sedar, inilah wajah sebenar wakil pilihan mereka yang kononnya begitu prihatin memperjuangan isu-isu rakyat, tetapi ketika isu tersebut dibentangkan dia ‘lari’ kerana mempunyai urusan lain. Umum mengetahui, dewan rakyat mempunyai banyak agenda dan isu rakyat yang perlu diselesaikan, maka setiap isu yang memerlukan penyelesaian segera akan diberikan masa dan ruang yang tersendiri untuk dibahaskan oleh ahli dewan.

Sudahlah ketika parlimen membuat keputusan untuk mewujudkan jawatankuasa khas parlimen mengenai isu Lynas, pembangkang menolak untuk menjadi wakil bagi memantau semua isu yang dibangkit. Namun ketika seisi pembentangan, mereka ini gagal untuk menghadirkan diri. Untuk pengetahuan semua, Lynas adalah merupakan isu teknikal dan bukannya isu politik. Ini kerana maklumat LYNAS adalah berdasarkan fakta saintifik yang boleh diuji dan dibuktikan. Malah kerajaan juga amat mengalu-alukan pakar-pakar berkecuali yang BERKELAYAKAN bagi menyemak laporan berkaitan dengan keselamatan radiasi dan alam sekitar. Selain itu, kerajaan turut mengalu-alukan pakar-pakar berkecuali yang BERKELAYAKAN untuk menyertai AELB atau DOE bagi menjalankan ujian mereka sendiri....
SAMBUNG BACAAN DI SUARA GENERASI BARU

ULASAN TFK:

Mustahil Fuziah Salleh tidak mengetahui tentang pembentangan tersebut kerana pembentangan akan dimaklumkan lebih awal kepada Ahli-Ahli Parlimen, bukan main hentam tangkap muat.

Cara Fuziah Salleh main acilut sebegini, menampakkan ketidakmatangan dirinya sendiri, walaupun sebelum ini dialah yang paling kuat melalak tetapi dia jugalah yang paling cepat melarikan diri apabila diminta bersemuka dengan LYNAS bagi mendapatkan penjelasan lanjut. Bahkan semasa PSC meminta para penentang LYNAS mengeluarkan hujah masing-masing, Fuziah sekali lagi cabut lari.

Bila benda yang sama dibentangkan, Fuziah mengulangi perangainya yang gemar cabut lari dan kemudian bersorak di belakang!

Ini bukan kali pertama Fuziah lari apabila perkara berkenaan LYNAS hendak dibahaskan!

Nampak sangat kecut perutnya untuk berhadapan dengan fakta!!!

0 comments

HARGA MAKAN BABI GORENG BERSAMA-SAMA ANWAR IBRAHIM, HANYALAH RM500!!!


Sebenarnya tak ada salahnya pun.

Cuma nak dijadikan cerita... dalam sebuah majlis kutip duit, ada pula Ketua Pemuda PAS Johor, babi dihidangkan untuk dinikmati bersama-sama.

Maka dihamparkanlah kepada kita bahawa Pakatan Rakyat sebenarnya adalah SEJENIS MUBAH yang harus dijauhi. Walaupun MUBAH boleh juga menjadi pahala dan sunat, namun dalam hal ini, sangat jelas percampuran HALAL dan HARAM hanya dibezakan dengan nilai RM, menjadikan ianya sebagai satu penghinaan kepada hukum Islam sendiri.

Seumpama beginilah... dalam satu majlis ilmu, doa dan zikrullah dialunkan, tetapi kemudian, apabila lisan diceramahkan, maka terhamburlah segala caci-maki, MAKI HAMUN dan umpat keji serta gelak tawa mengejek pihak lawan kononnya dijadikan sebagai contoh, maka majlis ilmu itu pun dilaknati para malaikat, walaupun asalnya ada doa memohon rahmat!!!

RM500 untuk NON-HALAL? RM300 untuk HALAL? Bekas makanan yang berlainan? Kebencian kepada yang haram, boleh dihalalkan dengan membuat sedikit pembayaran?

Murahnya harga Anwar Ibrahim, Suhaizan Kaiat dan Shamsul Iskandar Mohd Akin yang dikenalpasti nama orang-orang Islam!!! Atau barangkali itu dakwah ketiga-tiganya kepada orang bukan Islam?

Murahnya halal dan haram diperdagangkan dengan sedikit nilai wang!!!

0 comments

FUHHH... KREATIF DAN BERANI ORANG KELANTAN NI... IKLAN KEMUT BERGETAH!!!

Tengok iklan di atas?

Dah hayati?

Ada semacam fantasi bermain dalam otak anda?

Harap-harap anda tidaklah menelan air liur berdeguk-deguk macam orang dahaga togok air sirap!!!

Maka tidak hairanlah mengapa Kerajaan PAS Kelantan mengharamkan wanita sebagai model iklan. Sebabnya, kalau tak dibuat larangan, lebih banyak iklan kreatif malah yang jauh lebih kreatif daripada iklan sebegini akan boleh diperolehi di tempat-tempat awam.

Yang menjadi subjek adalah SEKS dan alat sulit wanita!

Yang menjadi objek adalah WANITA!

Yang menjadi objektif adalah FANTASI LELAKI yang bersifat infiniti!!!

GEL GEGETAH VAGINA TUH!!!

Kalaulah Nik Aziz ternampak iklan ni di Kota Bharu, harus dia tepuk dahi berkali-kali sambil terduduk dan terlunjur!!!

0 comments

MAT SABU KATA, ANWAR MEMANG PENGGANAS!!!

Wawancara Ahmad Lutfi Othman dengan Ahli Parlimen PAS,Haji Mohamad Sabu, pada 14 Jun 1998, jam 11.15, di pejabat urusan TAMADUN.

Ramai orang masih bercakap tentang bahang reformasi di Indonesia. Bagaimana tanggapan awal saudara terhadap apa yang berlaku di Indonesia?

Sebenarnya rakyat Indonesia sedang mencari identiti. Kita yakin reformasi yang berlaku di Indonesia ini akan mengangkat Islam ke tempatnya. Bukanlah ia sampai ke tahap menegakkan negara Islam di Indonesia tetapi mereka yang bercakap tentang Islam mula mendapat tempat di hati rakyat. Komunisme memang telah ditolak, nasionalisme Jawa mula terhakis. Saya yakin reformasi ini memberi peranan yang utama terhadap gerakan Islam.

Nampaknya istilah reformasi ini dianggap “keramat”, ia bukan saja diperkatakan rakyat biasa malah diulangi Timbalan Perdana Menteri sendiri.

Banyak golongan oportunis mengambil peluang. Kita tahu bahawa Suharto mengumpulkan harta-hartanya dan juga ahli-ahli kabinetnya yang membezakan hanya jumlah. Maknanya nepotisme boleh dikatakan berlaku pada hampir semua anggota Kabinet. Begitu juga Habibie dan anak-anaknya yang turut berkongsi dengan keluarga Suharto dalam perniagaan. Tetapi untuk menyelamatkan sesuatu regim selalunya akan dipersalahkan pada seseorang.

Angin perubahan itu bertiup ke Malaysia. Khususnya golongan yang menyertai Umno selepas penyertaan Anwar Ibrahim ke dalam Umno, bagi mereka kini adalah peluang untuk mereka menyahkan yang berkuasa sekarang iaitu Mahathir. Sebenarnya gejala nepotisme yang berlaku dalam pemerintah di Malaysia di antara Mahathir dan Anwar, saya meletakkan Anwar Ibrahim lebih ganas daripada Mahathir.

Anwar lebih ganas berbanding Mahathir? Ganas yang bagaimana?

Ya, ini kerana Anwar masih lagi berjawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan yang belum berkuasa penuh tetapi suku sakatnya telah mencipta kekayaan lebih hebat. Bukannya dari segi amaun kerana amaun yang dikumpulkan oleh kumpulan pro Mahathir tentu lebih banyak. Kita boleh bertanya, misalnya adakah Kamaruddin Jaafar atau Kamaruddin Mohd Nor menjadi jutawan segera kerana dia pandai berniaga atau disebabkan sahabatnya menjadi Menteri Kewangan?

Begitulah juga dengan Rani Ibrahim, Marzuki Ibrahim dan Rosli Ibrahim yang naik mendadak dalam perniagaan, adakah kerana mereka pandai berniaga atau kerana saudara mereka menjadi Menteri Kewangan ? Begitu juga dengan bekas setiausaha sulit Anwar, Nasarudin Jalil dan beberapa orang lain yang dekat dengan Anwar naik begitu mendadak. Kita jangan lupa semasa hendak menjatuhkan Ghafar Baba wujud peranan seperti Quek Leng Chan dan beberapa orang jutawan yang lain dalam membiayai golongan tertentu untuk menguasai saham NST dan TV3. Ini semua gara-gara Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan demi mengukuhkan posisinya.

Bagi saya, walaupun Anwar belum mempunyai kuasa penuh, dia sudahpun menunjukkan bakat ”keganasannya” melebihi Perdana Menteri, PM…..kita sudah tahulah yang anak beranak dan suku sakatnya terlibat dalam nepotisme.

Jadi, kalau kita hendak membuat reformasi di Malaysia mestilah reformasi secara menyeluruh iaitu sistem politik, undang-undang dan akar umbinya politik wang perlu dicantas! Ini mesti dilihat kerana cara TPM naik lebih drastik. Kita ingin bertanya lebih kurang 300 juta saham Petronas Dagang dilabur ke mana sehingga perwakilan Sabah boleh berubah daripada menyokong Ghafar kepada Anwar dengan begitu mengejutkan? Ini bermakna Anwar saling “mengganas” dalam soal nepotisme

Maksudnya Anwar tidak layak untuk menerajui gerakan reformasi?

Anwar langsung tidak layak bercakap soal memerangi gejala buruk nepostisme ini, begitu juga dengan penyokong-penyokongnya.

Bagaimana dengan Zahid Hamidi, Ketua Pemuda UMNO?

Zahid juga tidak layak kerana perbelanjaan wang semasa berkempen untuk menang menjadi Ketua Pemuda begitu dahsyat. Kritikannya baru-baru ini memang ditujukan kepada PM tetapi tidak disebut nama PM. Seolah-olah katanya “Mengapa beri pada orang-orang tertentu sahaja? Kalau beri kepada kami pun kami boleh bayar cukai dan mungkin bayar zakat.”

Ertinya dia mengkritik kerana orang-orangnya tidak dapat habuan, bukan kerana keadilan.

Apabila kita mengkritik nepotisme, kita sewajibnya jangan amalkan perbuatan itu dan kalau diberi kesempatan duduk di tempat tertinggi itu pun kita tidak akan buat. Itu barulah kritikan yang ikhlas.

Semalam PM sudah memberi respons apabila disebut kroni, semuanya adalah kroni, terutama apabila wartawan turut mempersoalkan perlantikan Zahid sebagai Pengerusi BSN, apakah itu juga ada kaitan dengan nepotisme.

Betul tu. Nampaknya orang nombor dua lebih mengganas daripada orang nombor satu dan dalam keadaan lain yang nombor satu juga lebih mengganas daripada orang nombor dua dalam soal nepotisme. Sama saja.

Tetapi yang kita nampak daripada imej umum Anwar tetap bersih?

Imej umum dikuasai oleh media yang juga dikuasai oleh orang nombor dua (Anwar Ibrahim). Pernah satu ketika, kalau menonton TV3, Kadang-kadang berita PM duduk ditempat keempat. Berita TPM diutamakan, barulah diikuti berita lain, yang keempat baru berita PM. Tetapi apabila kita menghentam dalam ceramah–ceramah barulah kita nampak berita PM sudah di tempat pertama. Ertinya media dikuasai oleh orang nombor dua. Jadi, gambaran nepotisme itu hanya dilonggokkan kepada PM.

Kalau media tempatan, memang ia di bawah kawalan Anwar tetapi bagaimana pula dengan laporan media antarabangsa yang juga nampaknya menyalahkan Mahathir dan cuba hendak menaikkan Anwar.

Satu, media antarabangsa mempunyai dua tugas. Apabila sesuatu negeri itu berlaku perubahan, mereka mahu kepimpinan itu bertukar. Bagi Barat ia telah menerima Anwar sebagai pemimpin yang sesuai untuk menghadapi senario kebangkitan Islam di sebelah sini. Barat mahukan dua corak Islam.

Pertama, Islam Amerika iaitu Islam yang berbentuk ilmiah tetapi tidak sampai ke pelaksanaan hukum. Ini yang dipelopori oleh IIIT, ICMI, ABIM. Dalam hal ini Barat tidak ada masalah.

Kedua, Barat mahukan Islam bercorak ala Afghanistan dan bercorak Taleban. Kalau golongan ini muncul, Barat tidak ada masalah kerana ia adalah peluang bagi Barat untuk menggambarkan betapa buruknya Islam.

Cuma Barat tidak mahukan Islam bercorak ala Iran atau Sudan. Ini kerana mereka terlepas daripada cengkaman kekuasaan Barat. Untuk menghadapi 250 juta umat Islam di sebelah sini memang Anwar orang yang paling layak untuk mengekalkan pengaruh Barat dan sesuai dengan kehendak Barat.

Ertinya saudara tidak meletakkan apa-apa harapan kepada Anwar?

Saya tidak meletakkannya.

Mungkin kerana saudara daripada parti pembangkang dan Anwar adalah seteru politik terbesar PAS?

Oh, tidak! Saya tidak nampak begitu. Kita boleh lihat daripada rekod. Sejak dia menjadi Menteri Kewangan, bagaimana peruntukan saham diagihkan, bagaimana projek yang di bawah kawalannya diberikan, tidak nampak ia berlainan dengan orang nombor satu.

Mungkin realiti untuk merebut tampuk kepimpinan dalam UMNO memaksa Anwar berbuat demikian.

Serupalah. Sekarang “terpaksa” kerana hendak merebut kuasa dan selepas ini ”terpaksa” kerana mempertahankan kuasa. Dia hendak mempertahankan kuasa, jadi dia akan teruskan agenda yang dibuatnya sekarang.

Anwar pernah diserang hebat atas dakwaan terbabit dengan skandal seks. Bagi pandangan Saudara, adakah tuduhan itu memberi kesan buruk kepadanya?

Ya, skandal seks itu kita lihat macam boleh menjatuhkannya..tetapi kita sendiri tidak tahu sejauh mana benarnya tuduhan itu. Tetapi dengar khabar baru-baru ini ada percubaan untuk membunuh orang yang menulis surat sumpah yang mengaku melakukan homoseks dengannya tetapi katanya yang menjadi mangsa ialah isteri penulis berkenaan. Cerita seperti ini mudah tersebar. Saudara harus menyiasatnya. Media di negara ini, berbeza dengan suratkhabar di luar.

Di luar negara mereka mendedahkan skandal, tetapi di sini mereka menutupnya. Jadi ini seperti skandal dalam filem Hindustan. Jadi kalau kita menonton filem-filem Hindustan, pegawai polis dan gengster membuat pakatan jahat. Katanya, Anwar sendiri peminat filem Hindustan, mungkin beliau lebih maklum.

Saya pernah berjumpa dengan beberapa orang ulamak yang di luar PAS, apabila ditimbulkan dakwaan skandal seks Anwar, mereka menyifatkannya tidak lebih daripada fitnah semata-mata.

Apabila orang itu mempunyai watak seperti itu, yang selama ini nampak bersih, kita menganggapnya sebagai fitnah. Apa yang kita mahu di sini adalah Anwar mestilah membersihkan dirinya. Membersihkan diri bukannya dengan berdiam begitu sahaja atau menafikannya kepada pihak akhbar.

Anwar harus mengambil tindakan undang-undang dan membawa mereka menuduhnya ke pengadilan. Jika tidak, saya rasa ia akan timbul lagi dalam perhimpunan Agung UMNO. Kita dengar khabar ada buku akan keluar tentang skandal ini. Selagi ia tidak membersihkan tuduhan skandal seks ini akan terus berputar. Kita pun tidak mahu TPM kita teraniaya.

Anwar sendiri selepas tercetusnya peristiwa ini, lebih kurang enam bulan dia tidak bercakap soal-soal agama, hanya kebelakangan ini dia kembali berkhutbah. Jadi kita nampak berlaku perubahan ketara lima enam bulan dia mengambil cuti untuk tidak bercakap soal-soal agama dan khutbah.

Hanya sekarang dia baru hendak berkhutbah. Barangkali baginya masyarakat sudah lupa. Kita tidak menuduh Anwar tetapi yang kita pelik, mengapa dia tidak membersihkan dirinya setakat ini?

Maknanya masih banyak lagi tanda soal di sekitar pertuduhan?

Ya, orang yang menulis surat itu pun berada dalam ketakutan. Ertinya mereka masih diugut, diancam oleh pihak-pihak tertentu.

Khabarnya Saudara pernah berjumpa dengan orang yang menulis surat terbuka itu? Adakah sebarang maklumat yang boleh dikongsi bersama dengan kami?

Ya, penulis juga bukanlah pada peringkat menuduh Anwar melakukan apa-apa, tetapi mereka empat keluarga mengakui sungguh-sungguh melihat Anwar masuk ke dalam apartment bersama dengan pasangan yang tertuduh itu.

Jadi, pendirian penulis surat itu tidak berubah. Dan dia kelihatan takut untuk bertembung dengan orang. Kalau dia bertembung dengan seseorang dikhuatiri dia akan disiasat oleh polis Cawangan Khas.

Sekiranya berlaku peralihan kuasa iaitu Anwar menggantikan Mahathir, agaknya bagaimana nasib PAS?

Saya lebih bimbang dan berdoa secara peribadi biarlah Mahathir mengepalai pilihan raya akan datang kerana kalau Anwar naik menjadi PM, dia cukup pandai menggunakan agama.

Minggu pertama dia menjadi PM, misalnya Anwar berkhutbah di Masjid Negara akan disiarkan di seluruh negara. Lelaki pergi ke masjid sembahyang Jumaat dan wanitanya yang berada di rumah akan melihat bagaimana selepas merdeka, inilah Perdana Menteri yang pertama membaca khutbah tanpa teks pada minggu pertamanya menjadi PM.

Sesungguhnya orang seperti Anwar begitu pandai dan licik menggunakan saluran agama dan pandai mengambil sentimen orang Melayu berbanding Mahathir. Kita bukanlah takut tetapi kita tahu tahap pemikiran Melayu setakat mana. Jadi secara peribadi saya berdoa agar Mahathir kekal mengepalai pilihan raya yang akan datang.

Mungkin di zaman Anwar masalah kekangan demokrasi, kebebasan, ISA dan akta-akta tertentu akan berubah?

Saya tidak nampak ia boleh berubah. Contoh paling nyata ialah tempat yang Anwar berkuasa penuh, iaituUniversiti Islam Antarabangsa (UIA). Di situlah Anwar menjadi Presiden, tempat berkumpulnya orang-orang Anwar sehingga menjadi universiti paling tercorot dalam Asia.

Universiti yang hanya untuk meluluskan puak-puak penyokong Anwar supaya ada ijazah. Di situ juga berlaku kongkongan malahan lebih dahsyat berbanding universiti-universiti lain.

Jadi saya tidak nampak ada lebih kebebasan di situ. Anwar lebih pandai dari sudut menguasai budaya Melayu, manakala Mahathir kurang pandai dalam soal itu.

Saudara tentu lebih mengenali Anwar semenjak sebelum menyertai UMNO? Agaknya apa keistimewaan Anwar..

Ya, pada diri Anwar ada satu perkara yang tidak berubah iaitu perhubungan awamnya, PR, cukup baik. Walaupun berdepan dengan lawan atau kawan, PR-nya cukup bagus. Dia pandai membina pengikut-pengikut yang setia kepadanya dan kepada musuhnya, dia boleh bersikap negotiate.

Semasa dia di dalam ABIM dahulu dia adalah hard working man tidak kira pagi atau malam. Balik ceramah pukul dua atau tiga malam, esoknya pukul tujuh pagi sudah berada di pejabat. Anwar cukup disiplin.

Khabarnya Anwar sentiasa menjalin hubungan secara peribadi dengan ahli-ahli UMNO di setiap peringkat.

Ya. PR-nya sangat bagus.

Dari segi lain ada pihak melihat kerjasama PAS-UMNO akan berlaku apabila Anwar jadi PM.

Cakap-cakap sekarang memang begitu terutama sekali hubungan peribadi Anwar dengan pemimpin PAS termasuk pimpinan PAS sekarang amat erat. Hampir semua pimpinan PAS mempunyai hubungan peribadi yang baik dengan Anwar tetapi kita tidak tahu sejauh mana soal penegasan dasarnya.

Kita nampak…kalau dengan Semangat 46, yang berlainan dasar pun boleh ada gabungan yang ini juga membimbangkan kita.

Kata orang, berbanding Mahathir Anwar dilihat jarang mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang memperlekehkan Islam?

Anwar memang lebih bijak berbanding Mahathir. Mahathir tidak reti menerangkan Islam tetapi Anwar lebih pandai. Misalnya, apabila menerangkan hukum Hudud, Mahathir akan menolaknya secara total tetapi Anwar akan memberi alasan daripada Yusof al-Qardhawi, pandangan ulamak itu ini, soal awlawiyyat atau prioriti. Jadi penolakan Anwar lebih lunak! Memang kedua-duanya nyata menolak hudud tetapi Mahathir tidak bijak menyusun hujah.

Katanya imej Anwar di peringkat antarabangsa diakui masih hebat?

Masih hebat! Sehingga apabila saya pergi ke Pakistan, pemimpin-pemimpin Jamaat Islami di peringkat atasan begitu menghormati Anwar. Tetapi apabila saya menceritakan kepada mereka yang saya menjadi Ahli Parlimen sudah lapan tahun..

pada mula saya masuk dahulu saya dapati daripada empat jenis judi dikeluarkan tetapi apabila Anwar menjadi Menteri Kewangan, judi yang telah dihalalkannya telah bertambah menjadi sembilan jenis termasuk judi lumba kuda. Dahulu ada tiga tempat judi lumba kuda iaitu Ipoh, Pulau Pinang dan Kuala Lumpur.

Apabila dia menjadi Menteri Kewangan, ia telah bertambah di Sabah sehingga menimbulkan kemarahan ahli-ahli Parlimen di sana dan juga menimbul bantahan di Sarawak apabila judi lumba kuda juga hendak diwujudkan di sana.

Begitu juga Genting Highlands menjadi pusat judi ketiga besar di dunia sekarang di bawah Menteri Kewangan yang berkuasa sekarang ini. Jadi, apabila saya ceritakan perkara ini kepada Jemaat Islami itu, mereka terkejut.

Katanya: “We have a different view!” “Kami tidak pernah mendengar cerita-cerita seperti ini!”

Kata saya, sama ada orang beri fakta salah kepada kamu atau kamu naif dalam memahami keadaan itu. Sambung saya lagi Timbalan Perdana Menteri kami mempunyai hubungan yang baik dengan taukeh judi,Lim Goh Tong.

Pada masa dia menjadi Ketua Pemuda, Anwar mudah mendapat bantuan Yayasan Gerak Bakti daripada taukeh judi.

Akhirnya kata ketua Jamaat Islami, “kita ada gambaran yang lain selama ini.”

Begitu juga mereka mendapat gambaran yang salah tentang Malaysia terkenal sebagai negara Islam dan ekonomi yang hebat. Saya akui ia memang betul di luar negara tetapi mereka tidak bertanya pun orang Islam memiliki ekonomi sebanyak mana? 18 peratus ekonomi itu adalah hasil gabungan MARA, agensi kerajaan dan pemilik Bumiputera Islam. Kalau ditolak itu semua ternyata pemilik ekonomi Islam tinggal di bawah paras 18 peratus. Jadi dari segi kek ekonomi orang Islam di Malaysia kurang 18 peratus!

Saya pernah membentangkan kertas kerja di Afrika Selatan menceritakan hal murtad dan dadah di Malaysia. Semasa saya bercakap itu ada di antara mereka yang mencebik mulut. Mereka tidak percaya jika murtad berlaku di negara yang dianggap negara Islam seperti Malaysia.

Selepas beberapa lama saya bercakap itu, mereka berjumpa saya dan ucap tahniah. Mereka mengakui apa yang saya katakan itu benar. Begitulah imej Mahathir dan Anwar di negara-negara luar. Begitu hebat sekali. Sehingga saya beritahu beribu-ribu orang Islam Malaysia sudah murtad, mereka tidak percaya kerana di tempat mereka (Afrika Selatan) orang kulit hitam berlumba-lumba masuk Islam.

Di India sendiri,orang Hindu ramai masuk Islam dan adalah pelik jika ada orang Islam masuk agama Hindu. Begitulah anggapan awal mereka. Sehingga mereka bertanya apa sebenarnya yang Anwar telah buat untuk membantu Islam?

Jadi, gambaran media asing terhadap Islam di Malaysia berjaya digembar-gemburkan. Jadi kalau Anwar menjadi PM, media berjaya meyakinkan negara Islam lain bahawa Anwar adalah pemimpin Islam yang unggul dan dia boleh muncul sebagai pemimpin terhebat di OIC selain Iran.

Dari segi ekonomi, ada pihak menyatakan cara pendekatan Anwar agak berbeza daripada Mahathir. Cara Anwar lebih merakyat sifatnya sedangkan Mahathir terlalu menumpu kepada membina jutawan segera Melayu dan melonggokkan projek untuk dua tiga kerat tokoh korporat tertentu.

Itu memang ada sedikit sebanyak. Tetapi habuan untuk rakan-rakan dan penyokong-penyokong Anwar, serupa saja! Contohnya kita terlupa Muhammad Taib itu adalah ahli Team Wawasan yang diterajui Anwar an orang-orang ini terkenal dengan masalah skandal penggadaian tanah.

Jadi, dari segi kawan-kawannya dalam penimbunan kekayaan tidak nampak penegahan daripada Anwar. Dan sekarang kes Menteri Belia dan Sukan masih lagi tidak selesai yang membabitkan RM200 juta hasil penjualan tanah di Johor. Itu semua adalah orang-orang team Anwar, yang tidak banyak beza dengan kroni Mahathir.

Begitu juga dengan gosip tentang Timbalan Menteri Besar Pahang yang dikatakan memiliki wang yang banyak. Jadi, dari situ tak banyak bezanya Cuma. Cara Anwar bercakap ternyata tertumpu kepada rakyat, tindakannya belum tentu.

Bercakap soal kroni dan nepotisme dan segala macam kebobrokan yang berlaku, malangnya bagi rakyat Malaysia kerana tidak diberi pilihan untuk mengangkat kerajaan alternatif. Daripada 22 juta rakyat, hanya 2,000 perwakilan UMNO yang menentukannya.

Kita tidak nampak senario ini boleh diubah dalam masa yang singkat sebab reformasi politik di Malaysia masih tidak berlaku walaupun telah lama diperjuangkan pembangkang sama ada PAS dan DAP kerana kita masih dalam frame work yang sama. Kita tidak nampak buat masa sekarang pembangkang boleh menang pilihanraya. Kalau berlaku reformasi pun, ia berlaku dalam sistem ortodok.

Ia mungkin tidak berlaku seperti di Indonesia disebabkan perbezaan sejarah. Indonesia merdeka menerusi revolusi, kejatuhan Soekarno pun ala revolusi dan Suharto pun ala revolusi. Tetapi politik kita sejak berzaman dipupuk politik ala British.

Jadi berlainan skop dan budaya walaupun kita berada di sempadan tetapi apa yang berlaku di England, sebahagiannya lebih mempengaruhi Malaysia berbanding Indonesia. Begitu juga ulamak-ulamak kita di sini dari segi hendak mencuba sesuatu yang baru dalam politik rasanya amat sukar. Kalau hendak dikatakan takut tidaklah kerana mereka terlalu berwaspada.

Menurut pengalaman pemimpin Jamaat Islami Pakistan, untuk mengubah sistem feudal dan land lorddi negara itu, ia harus menjurus ke arah revolusi rakyat. Ini yang sedang diteroka oleh Amir Jamaat dan mereka nampak ada perubahan dalam gerakan.

Nota : Rencana ini ditulis oleh Ahmad Lutfi Othman dalam buku Layakkah Anwar Ketuai Reformasi?, Penerbitan Pemuda, 1998. Sekarang beliau merupakan Ketua Pengarang Harakah.

SUMBER AIDC


0 comments

Blog Archive

Labels