iklan

iklan

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, June 9, 2012

ANWAR MAKIN SUSAH HATI, HARTANYA KEMBALI DIPERSOALKAN!!!

Saturday, June 9, 2012

Anwar Ibrahim dan konco-konconya selagi boleh tidak mahu langsung akuan bersumpah Murad diperkatakan atau disentuh. Kalau boleh, jangan sebut nama MURAD langsung... kalau nak sebut, cukup dengan nama MOKHTAR atau CAN I FUCK YOU TODAY, singkatannya CIFUT.

Sehingga sekarang, tiada sebarang tindakan mahupun siasatan terhadap harta RM3 bilion yang dilarikan oleh Anwar Ibrahim dan disimpan di seberang laut serta dijaga oleh beberapa orang beruk maaritnya seperti Rahim Ghouse.

Sebelum ini dipersoalkan, kalau benar Anwar telah melakukan jenayah melarikan berbilion-bilion wang negara, termasuklah not-not RM500 dan RM1000 sebelum kedua-dua not berkenaan dinyahnilaikan, mengapa tiada sebarang tindakan undang-undang dikenakan kepadanya. Malah kononnya tiada sebarang tindakan siasatan dijalankan ke atas Anwar Ibrahim.

Bagaimanapun, berdasarkan kepada apa yang berlaku kepada Azmin Ali, maka tidak mustahillah, Anwar telah mendapat bantuan besar daripada konco-konco dan tali barutnya di dalam Perkhidmatan Awam, termasuklah di dalam BPR pada masa itu selain PDRM. Hanya kesilapan 'kecil' Anwar Ibrahim yang cuba merasuah Musa Hassan yang membuatkan dia terjerembab ke dalam penjara kerana menyungkit jubur jantan!

Sekarang, terdapat banyak desakan dari seluruh negara yang meminta agar SPRM YANG TIDAK BERTELUR itu membuka semula kertas siasatan terhadap Anwar Ibrahim dan Azmin Ali. Anwar Ibrahim perlu membuktikan tentang akaun RM3 bilion yang dikawal oleh proksinya. Anwar Ibrahim perlu menjawab tentang duit-duit kertas RM500 dan RM1000 yang dilarikannya ke Indonesia dan Jerman.

Jangan pula nanti Anwar Ibrahim gunakan alasan yang sama seperti Azmin Ali... KES TU DAH LAMA... untuk menyelamatkan diri.

Manusia seperti Anwar Ibrahim yang gemar bercakap tentang orang, biasanya mempunyai keburukan yang berkali-kali ganda yang cuba disembunyikannya menerusi pembongkaran kejahatan orang lain. Dan terbukti juga, Anwar Ibrahim lebih banyak AUTA dan FITNAH daripada FAKTA dan KEBENARAN...

Sekarang, Anwar perlu jawab tentang pendedahan bekas Penolong Gabenor Bank Negara pada penghujung tahun 90-an dahulu yang sehingga kini belum terjawab.... (BACA DI SINI)

DAN RAKYAT MALAYSIA SECARA KESELURUHANNYA ingin melihat SPRM terus tegak sebagai sebuah Suruhanjaya YANG ADA TELUR dan BERANI BERTINDAK TANPA MENGIRA BULU, sepertimana yang sering mereka laung-laungkan... BUKAN SETAKAT BERANI BERTINDAK TERHADAP PENJAWAT AWAM BERTARAF RENDAH DAN PARA PEMIMPIN UMNO-BN SEMATA-MATA!!!

Kes menantu Nik Aziz dan rasuah pakej kek harijadi dan umrah untuk kayu balak Nik Aziz sendiri sudah cukup untuk membuktikan SPRM tidak ada telur...

1 comments

LRT JADI TEMPAT PUBLIC SEX SECARA BEBAS!!!


Kalau kita penumpang tetap LRT untuk bergerak dari hujung Ampang atau Bukit Jalil sehingga ke Sentul Timur atau dari Gombak ke Kelana Jaya, kita pasti akan bersua dengan pelbagai situasi memalukan di dalam gerabak terutama pada masa puncak atau pada hari minggu.

Tak kiralah sama ada anak Cina, anak India dan terlebih-lebih lagi anak Melayu, golongan muda yang berpasang-pasangan mudah kita lihat bercumbu dan berpelukan dengan penuh keghairahan dalam perkhidmatan yang disediakan.

Sehinggakan ada yang terpaksa turun di stesen berikutnya dan berpindah gerabak semata-mata kerana tidak tahan mata berbulu melihat aksi-aksi yang konon-kononnya romantis ler bagi pasangan yang asyik masyhuk itu tetapi sebenarnya memperlihatkan kebodohan mereka.

Kut yer pun nak beromen atau nak beromantis sangat, carilah tempat yang tertutup. Kalau boleh tu, biarkan tak ada apa-apa pun yang tahu termasuklah semut, malaikat dan terlebih-lebih lagi Allah Taala.

Alahai... makin nak bebas, makin terbabas...

0 comments

ANWAR BERKUNGTAU SAKAN BILA AKAUN RM3 BILION KEMBALI DIPERKATAKAN!!!

Ana punya wang RM 3 Billion, itu Ana punya hal. Apa korang nak sibuk-sibuk. Wang itu untuk Ana jadi Perdana Menteri. Itulah yang Anwar sedang perkatakan. Agaknya le.

TENGOK dari raut wajah si pengkhinat bangsa dan negara ini tak ada selera nak makan. Meluat sungguh. IBM rasa sudah semestinya rakyat bangkit bersuara, ingin tahu dari sumber mana Anwar dapat mengumpul wang yang sebegitu banyak sehingga mencecah RM 3 Billion seperti yang kita baca di akhbar-akhbar. Berbagai pihak sudah mula mempertikaikan akan jumlah wang yang sebegitu banyak yang dimiliki oleh Anwar. Dan masyarakat perlu menilai tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang terus berdiam diri berhubung akuan berkanun bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Datuk Abdul Murad Khalid berhubung pemilikan 20 akaun Ketua Pembangkang itu.

IBM yakin itulah dana yang akan digunakan oleh Anwar untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) di PRU ke-13 yang akan datang. Dan, beliau memang berhasrat untuk mencapai cita-cita beliau untuk menjadi Perdana Menteri. Perkara ini, harus di hentikan dan siasatan perlu dibuat sebelum'maklaun' seko ni bermaharajalela. Semalam, Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM), (lupa nama beliau) berkata, tindakan Anwar yang seperti ‘menikus’ itu menimbulkan persoalan kerana beliau sentiasa aktif menjawab dakwaan atau melemparkan tuduhan menerusi Twitter miliknya hampir setiap hari.

Jelas beliau, lagi, sebagai Ketua Pembangkang, Anwar mempunyai tanggungjawab besar dalam menjawab hal akuan berkanun tersebut kerana segala akaun itu secara logik diperoleh sewaktu beliau menjadi Menteri Kewangan pada akhir 1990-an. Sumber yang IBM dapat, perkara ini telah lama berlaku semasa Anwar menjawat Timbalan Perdana Menteri dan juga selaku Menteri Kewangan. Beliau menggunakan kuasa beliau bagi mendapat sokongan dari luar negara, terutamanya rakan-rakannya dari Amerika Syarikat. Dari sanalah beliau mendapat dana bagi tujuan mengulingkan kerajaan di era Tun Mahathir, tapi...tak kesampian. Dia pulak yang kena.

Namun, setelah berhari-hari perkara itu dibangkitkan, Anwar tidak pula menjawabnya sama ada di Twitter atau Facebook sedangkan kita tahu beliau aktif di laman sosial, katanya ketika dihubungi di sini hari ini. Ini jelas, segala apa yang didedahkan oleh bekas Penolong Gabenr Bank Negara Malaysia, Raja Petra Kamaruddin, Datuk Nalla Karrupan dan ramai lagi adalah benar dan ada asasnya.


Maka, elok benarlah pihak yang berwajib memulakan langkah, mulakan siasatan dan bawak kemuka pengadilan. Kita tunjukkan kepada rakyat siapakah pemimpin yang mengamalkan rasuah dan mengamalkan kuasa-kuasa luar bagi membantu mereka untuk menjatuhkan kerajaan yang ada sekarang ini. Dan betulkah cara mereka untuk 'merampas Putrajaya' dari kerajaan BN?


0 comments

KALAU BENAR LAPORAN INI, NIK AZIZ MEMANG SEORANG TUA YANG JAHAT!!!

Kalau benarlah seperti yang dilaporkan, Nik Aziz mengatakan, Nabi s.a.w berpindah dari Makkah ke Madinah sebab 'nakkan kerusi', orang tua yang menjadi Mursyidul Am PAS dan Menteri Besar Kelantan itu jelas sungguh keterlaluan jahilnya tentang individu sanjungan umat itu.

Mungkin kerana terlalu hendak membuktikan Mufti Perak tidak cukup ilmu berbandingnya, Nik Aziz telah mengeluarkan kenyataan yang membuatkan kedudukannya selaku orang yang dianggap sebagai ulama sebagai orang tua jahat!

Bagaimana seorang yang mengaku memperjuangkan Islam, tergamak mengeluarkan kenyataan seperti itu?

Apakah Muhammad bin Abdullah s.a.w seorang manusia biasa, setaraf dengan ahli-ahli politik dunia dan tugasnya hanyalah membesarkan sebuah wilayah kekuasaan yang dikenali sebagai Negara Islam?

Atau sebenarnya Nabi Muhammad s.a.w hanya menyampaikan dakwah dan menjalankan tanggungjawabnya selaku Utusan Allah berasaskan kepada prinsip Iman, Islam dan Ihsan?

Tiada sebarang nas dan dalil yang menyatakan bahawa perpindahan atau hijrah Nabi s.a.w ke Madinah berobjektifkan kuasa pemerintahan sepertimana yang difahami oleh Nik Aziz dan dihadam oleh para pengikut PAS yang benak ilmu.

Kalau benarlah seperti yang difikirkan dan dinyatakan oleh Nik Abdul Aziz kononnya Nabi s.a.w berpindah ke Madinah untuk 'mendapatkan kerusi kuasa', baginda sebenarnya tidak perlu pun berbuat demikian. Cukup dengan mengangkat munajat kepada Allah Taala, maka seluruh Makkah, bahkan seluruh umat manusia akan mengikut baginda tanpa banyak soal. Malah, dengan tawaran yang diterimanya, baginda tidak sahaja akan menjadi raja, bahkan MAHARAJA bagi negara-negara besar pada waktu itu seperti Parsi, Rom Timur dan Rom.

Bagaimanapun, seperti yang telah dibuktikan oleh sirah, baginda bukan pengejar kuasa. Nabi Muhammad s.a.w dalam tugasnya, tidak berobjektifkan dan bermotifkan kuasa politik. Negara Islam seperti yang dihajatkan oleh PAS, tidak muncul pada zaman Nabi s.a.w dan para Sahabat r.a. Sebaliknya yang diwujudkan pada waktu itu adalah masyarakat yang berpegang teguh kepada akidah dan menjalankan tanggungjawab selaku seorang muslim dengan penuh kesungguhan tanpa sebarang jalan pintas sama ada untuk ke syurga, mahupun untuk melihat Madinah bertukar menjadi Negara Islam.

Hanya selepas amalan dan kefahaman Islam yang dilazimi secara istiqomah serta mendalam, barulah sebuah kelompok pemerintahan berdiri. Pun begitu, ia tetap tidak dinamakan sebagai Negara Islam sebaliknya Allah Taala menjadikannya sebagai warisan keluarga dalam bentuk Dinasti Pemerintah.

Makna kata, bukan semua orang boleh jadi pemerintah seperti yang difahami oleh PAS dan golongan bebal ilmu!!!

Harap-harap, apa yang dilaporkan itu, bukanlah keluar dari mulut Nik Abdul Aziz, sebaliknya tersalah lapor. Atau satu lagi MANTIQ BAHASA yang seringkali dijadikan alasan untuk menjaga kesalahan lisan Mursyidul Am PAS itu.

3 comments

BR1M YANG KEDUA SEMAKIN MENAKUTKAN PAKATAN RAKYAT!!!


Kalau diturut-turutkan, Pakatan RAKYAT mahu sahaja membuat solat hajat dan munajat agar Najib langsung tidak dapat sebarang idea tentang bantuan yang boleh diberikan kepada rakyat. Kalau boleh juga, Pakatan Rakyat mahu melihat rakyat bising-bising dan marah-marah seperti zaman Abdullah Badawi menjadi Perdana Menteri.

Dek kerana itulah, setiap kali Najib mengumumkan sesuatu yang memberi keuntungan kepada rakyat,Pakatan seperti dirasuk hantu syaitan. Dari sekecil-kecil penyokong sehingga sebesar-besar pemimpin Pakatan, semuanya akan meroyan sakan dan meracau-racau sambil menyatakan bahawa apa yang dilakukan oleh Najib Abdul Razak hanyalah untuk meraih undi dan sokongan. Seolah-olah Pakatan ingin menyatakan bahawa apa yang mereka lakukan tidak ada langsung unsur-unsur cuba meraih undi dan perhatian walaupun sepanjang masa mereka beretorik untuk semua isu.

Kini mereka meroyan dan meracau lagi. Sebabnya sangat mudah, walaupun tidak berjanji dan tidak beretorik sebagaimana Pakatan Rakyat yang akan bercakap dan berjanji bulan bintang namun Najib Abdul Razak ketika di Kulim petang semalam telah mengatakan sesuatu yang amat menakutkan.

Ketika BR1M dilancarkan tidak lama dahulu, para pemimpin serta pecacai Pakatan telah menggambarkan bahawa perlaksanaan bantuan berkenaan akan menyebabkan negara jatuh bankrap. Tidak cukup dengan itu, dikatakan pula, negara tidak mempunyai wang dan Najib terpaksa meminjam dari Bank Dunia semata-mata untuk menghidupkan angan-angannya.

Pas dan Pkr merupakan dua entiti yang paling kuat menentang BR1M. PAS dengan fatwanya menghalalkan pengambilan BR1M setelah fatwa haramnya lebih menonjolkan kebebalan dan keserakahan PAS mengadakan hukum. PKR pula menerusi mulut Anwar Ibrahim cuba meyakinkan setidak-tidaknya para penyokong PKR bahawa Najib Abdul Razak telah mencuri idea Anwar Ibrahim dari dalam BUKU JINGGA.

Kni kerisauan kembali menghantui Pakatan apabila Najib membuat pengumuman tentang kemungkinan BR1M pusingan kedua akan diberikan kepada rakyat Malaysia tanpa mengira pegangan politik.

Sudah bermula cerita-cerit negatif untuk menimbulkan rasa bersalah di kalangan rakyat dan membuatkan program tersebut dibatalkan kalau tidak pun dikutuk, sekaligus menyebabkan populariti Najib menjunam dengan teruk. Yang pasti, pusingan kedua BR1M akan menyebabkan Pakatan bertambah sakit hati dan meroyan sepertimana meroyannya mereka kerana puluhan ribu menyambut Najib di padang Kulim Hi-tech Park semalam sehingga tidak mampu untuk mereka memberi sebarang ulasan sepertimana ulasan yang mereka buat terhadap Himpunan Hijau Ke Putrajaya pada 1 Jun lalu.

0 comments

Friday, June 8, 2012

MAK LAMPIR SEKALI LAGI JUAL MARUAH DIRINYA!!!

Friday, June 8, 2012


Malu dengan kegagalan Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor untuk membuktikan yang pendidikan percuma boleh diberikan, Mak Lampir Ampang, Zuraidah Kamaruddin cuba menjadi Anwar Ibrahim dengan janjinya RM50 sebulan kepada surirumah-surirumah di seluruh negara dengan golongan suami diwajibkan mencarum sebanyak RM100 sebulan.

Dengar tu....

Macamlah Kerajaan Pakatan Rakyat tersangat baik dan JUJUR.

Antara janji Pakatan Rakyat ketika hendak menawan Selangor pada MEMBERI ELAUN KHAS KEPADA IBU TUNGGAL YANG LAYAK dan MEMBERI ELAUN KHAS SURI RUMAH YANG MEMILIH UNTUK MENJAGA ANAK KECIL SEPENUH MASA.

Kini, setelah dua janji tersebut tidak mampu ditunaikan, Zuraidah Kamaruddin yang memikirkan rakyat Selangor sudah terlupa dengan janji-janji Pakatan Rakyat sewaktu hendak memerintah Selangor dahulu, buat janji baru.

Cuma kali ini lebih advance iaitu KALAU PAKATAN DIBENARKAN MENGUASAI PUTRAJAYA!

Janji untuk rakyat Selangor tidak tertunai, kini janji untuk rakyat Malaysia pula. Takkanlah untuk rakyat Selangor yang dijanjikan bulan dan bintang pada masa berkempen PRU12 dahulu, memerlukan alasan, Pakatan perlu dihantar ke Putrajaya? Sedangkan itu adalah janji-janji sewaktu hendak menjadi Kerajaan Negeri, bukannya Kerajaan Persekutuan.

Zuraidah Kamaruddin yang merupakan PENDATANG yang diberikan status kewarganegaraan dan kemudian dibenarkan menjadi wakil rakyat, sebenarnya tidak pernah serik menjual maruah diri. Dia sentiasa beranggapan semua orang lebih bodoh daripadanya, sedangkan dia sendiri adalah PENJUAL MARUAH paling tegar.

Kita tak perlulah ulas lebih panjang tentang RM50 sebulan untuk setiap wanita tanpa mengira status atau kerjaya di seluruh Malaysia, sebaliknya kita cuma perlu tanya, selain daripada kerjanya menghasut rakyat Malaysia, apakah sumbangan Zuraidah yang lebih berkesan kepada kelompok wanita dan surirumah di negara ini?

Cuba sebutkan satu saja... cukup satu!!!

Kemudian, cuba kita tanyakan kepada Zuraidah, mengapa agaknya SEORANG IBU TUNGGAL yang datang ke pejabatnya untuk mengadu hal berkenaan anaknya yang sakit jantung dan memerlukan bantuan di pejabat Zuraidah di Ampang, DIHALAU SEPERTI ANJING KURAP lebih kurang tiga bulan dulu?

0 comments

PENARIKAN BALIK PEMBEKUAN PTPTN SAHKAN, KERAJAAN UMNO-BN LEBIH PRIHATIN BERBANDING PAKATAN YANG SUKA CAKAP BESAR!!!


Tak sampai dua hari PTPTN dibekukan, Kerajaan Negeri Selangor dan Pakatan Rakyat bergegar sakan. Dan pelbagai pihak dari Pakatan Rakyat yang bersungguh-sungguh untuk menyatakan bahawa Kerajaan Pusat terutama sekali UMNO telah menganiayai Selangor dan UNISEL kerana pembekuan tersebut.

Paling menarik ialah apabila Pakatan Rakyat menyatakan bahawa pembekuan tersebut dibuat hasil daripada balasan dendam terhadap Anwar Ibrahim yang menghasut para pelajar UNISEL agar tidak membayar semula pinjaman berkenaan selain berjanji PTPTN akan dimansuhkan apabila Pakatan Rakyat berjaya menguasai Kerajaan Persekutuan pada PRU13 nanti.

Kesempatan tersebut digunakan dengan sebaik-baiknya oleh Khalid Ibrahim untuk menghalalkan perbuatannya menjual aset-aset Yayasan Selangor dan beberapa agensi lain termasuklah Yayasan Basmi Kemiskinan. Pembekuan PTPTN kepada UNISEL telah memberikan idea kepada Khalid Ibrahim untuk mendedahkan beberapa projek penjualan harta benda Kerajaan Negeri Selangor.

Apa yang dilakukan oleh Kementerian Pengajian Tinggi sebenarnya telah mendedahkan buruk dan tembelang sebenar Pakatan Rakyat. Di sebalik kesungguhan Pakatan Rakyat selama ini yang kononnya berjuang untuk mendapatkan pendidikan percuma, ternyata mereka tidak mampu memberikan pendidikan percuma kepada universiti milik Kerajaan Negeri Selangor sendiri sepertimana yang mereka laung-laungkan.

Sebaliknya mulut yang sama, menganga dan meraung-raung meminta agar PTPTN dikembalikan kepada UNISEL. Pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat yang sama, memberikan alasan, mereka masih belum Kerajaan Pusat, justeru mereka tidak boleh memberikan pendidikan percuma, walaupun sebenarnya UNISEL adalah hak milik mutlak mereka, bahkan tanggungjawab untuk menyediakan prasarana serta segala macam kemudahan lain adalah terletak di atas bahu mereka sendiri.... BACA SAMBUNGAN DI SEL13.BLOGSPOT.COM

0 comments

MACAM NI BARU KERAJAAN ISLAM... BENARKAN IKLAN PEREMPUAN BERSELUAR DALAM DI ALOR STAR!!!

Alor Setar – Kerajaan PAS Negeri Kedah patut rasa malu apabila melaungkan bahawa mereka memperjuangkan imej negeri ini sebagai sebuah “kerajaan Islam negeri contoh” apabila membenarkan papan iklan wanita separuh bogel dipamerkan di ibu negerinya.

Hakikat itulah yangh perlu ditelan apabila beberapa penyokong PAS yang dipercayai dari PAS Kawasan Kuala Kedah yang menghubungi Kedahan69ers.com berhubung isu iklan “wanita separa bogel” yang terdapat di Alor Setar Mall, di sini baru-baru ini.

Menurut mereka, papan iklan seperti itu tidak sepatutnya berada di sebuah negeri yang dipimpin oleh seorang yang bergelar “ustaz” dan kononnya mengamalkan dasar-dasar perjuangan Islam di negeri ini.

“Agak menghairankan apabila papan iklan sebegini boleh dibenarkan oleh Ustaz Azizan. Tapi, kalau pi tanya kat dia…dah tentu dia akan jawab dia tak tau apa-apa,” kata salah seorang dari mereka.

Lebih pedih lagi, seorang dari mereka yang enggan didedahkan namanya yang berusia dalam lingkunan 30’an menyindir Azizan yang sebelum ini meminta pihak wartawan menyiasat sendiri kelemahan-kelemahan yang dibawa kepadanya.

“Kalau wartawan pun dia suruh pi siasat sendiri, kalau kami bawa isu papan tanda pompuan bogel ni, dah tentu dia suruh kami balik pi siasat sendiri jugak!

“Habis tu, kat mana kami nak mengadu? Kalau Phahrolrazi bawa pi kat dia isu ni..nanti dia kata Phahrolrazi nak pejatuh (memburuk-burukkan) dia pulak..!,” katanya dalam nada kesal.

Seterusnya, Kedahan69ers.com terpaksa melayan leteran para penyokong PAS ini yang mengharapkan agar papan tanda seperti ini wujud lagi di dalam negeri Kedah dan meminta agar Azizan tidak lagi “tidur” dikerusi empuk serta “keluar masuk” hospital.... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM


0 comments

EMEL GADIS TERLANJUR YANG SEDANG TERLANJUR!!!

SAYA remaja perempuan berumur 18 tahun yang ingin bertaubat, tetapi tidak tahu caranya.

Sewaktu berumur 10 tahun, saya dirogol bapa saudara yang umurnya sebaya dengan saya ketika sedang tidur.

Sebelum kejadian, hampir setiap hari anggota badan saya diraba. Saya tidak melawan kerana amat takut dan dia juga tidak mahu saya memberitahu sesiapa.

Ketika di sekolah menengah, saya dirogol pula empat atau lima lelaki yang tidak dikenali. Perkara itu berlaku ketika menemani kawan ke majlis rumah kawannya. Rupa-rupanya, kawan saya itu menipu dan sanggup menjadikan saya pemuas nafsu rakan lelakinya.

Sejak kejadian itu, saya meminta untuk tinggal bersama emak saudara saya. Saya fikir boleh mendapat kehidupan baik, tetapi malangnya saya berkenalan pula dengan seorang lelaki yang saya gelar ‘F’ dan kami pernah terlanjur.

Saya juga pernah terlanjur bersama teman lelaki lain yang saya gelar sebagai J. Namun, alhamdulillah, saya kini tidak lagi terbabit dalam kancah perzinaan. Namun pengalaman itu membuatkan saya takut berkawan dengan lelaki.

Kini, saya sedang berkawan dengan seorang lelaki, ‘A’ yang berumur 20 tahun. Kami berkenalan melalui kawan saya. Bagi saya, dia seorang lelaki yang baik dan menghormati saya namun kuat cemburu.

Saya menceritakan semua kisah silam saya kepadanya dan dia menerima saya dengan ikhlas. Dia berjanji akan menjaga saya. Kebetulan juga saya berkenalan dengan seorang duda ‘K’ yang berumur 41 tahun dan mempunyai dua anak.

Setelah sekian lama, baru saya tahu, duda itu abang kepada ‘F’.

Sekarang dia sedang menantikan jawapan daripada saya kerana dia ingin menjadikan saya isterinya.

Namun saya buntu sama ada perlu menerima K atau memilih A kerana A sentiasa menyayangi saya. Jika saya berkahwin dengan K, saya dapat menyelamatkan anak perempuannya daripada F yang sentiasa mengambil kesempatan terhadap perempuan.

Buat pengetahuan Dr, dua orang anak K kini berada dalam satu rumah dengan F.

K pernah memberitahu F pernah melakukan hubungan seks dengan ramai wanita dan salah satu sebab mengapa K bercerai dengan bekas isterinya kerana bekas isterinya itu pernah terlanjur bersama F.

Mana yang perlu saya pilih, K atau A?

Bagaimana caranya untuk saya bertaubat?

MIERA, Kuala Lumpur

0 comments

GAMBAR WANITA DIPUKUL DAN DIROGOL OLEH ANGGOTA KESELAMATAN BERBANGSA CINA!!!

Seorang anggota pasukan keselamatan bernama Yang Xili telah menceroboh masuk dan menjarah dalam kedai kecil milik Yang Wu. Apabila isteri Yang Wu, Wang Juan cuba menahan Yang Xili, dia telah dipukul dan dirogol.

Dalam keadaan ketakutan, Yang Wu bersembunyi di sebuah bilik. Satu jam kemudian, Yang Wu menghubungi polis dan membawa isterinya ke hospital untuk rawatan, namun disebabkan tidak mampu menanggung kos, isterinya terpaksa dibawa balik ke rumah tanpa sebarang rawatan.

Sanak saudara Yang Xili kemudiannya mengancam dan mengugut Yang Wu agar menggugurkan tuduhannya.

Yang Wu ketika ditemubual, mengakui dia adalah seorang suami dan lelaki yang PALING BACUL di dunia!

0 comments

HARAPKAN PEGAR... PAK GUARD DITANGKAP CABUL KANAK-KANAK MUALLAF!!!

AYER KEROH - Seorang pengawal keselamatan Majlis Agama Islam Melaka (Maim) dihadapkan ke Mahkamah Majistret Ayer Keroh, di sini, semalam atas tuduhan mencabul seorang kanakkanak mualaf.

Dia dituduh berbuat demikian di sebuah Pusat Perkhidmatan Saudara Baru, Lorong Pandan, hujung tahun lalu.Mat Radzi @ Mat Razdi Darus, 60, bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan yang didakwa terhadapnya di hadapan Majistret Syajaratudur Abd Rahman.

Berdasarkan pertuduhan, Mat Radzi didakwa menggunakan kekerasan jenayah terhadap seorang perempuan berusia 11 tahun dengan niat mencabul kehormatannya iaitu meraba buah dada dan kemaluan mangsa.

Tertuduh melakukan kesalahan itu di Kompleks Nurul Huda Jalan Kesidang, Taman Kesidang Seksyen 2 antara Disember 2011 dan Mac 2012.

Warga emas dari Tanjung Kling itu didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebatan, atau manamana daripada hukuman itu, jika sabit kesalahan.

Terdahulu, Pegawai Pendakwa, Inspektor Rosli Rasi ketika pendakwaan meminta mahkamah memberikan jaminan RM5,000 dengan seorang penjamin

0 comments

EMPAT REMAJA DICEKUP BERMAKSIAT DI TEMPAT MEMANCING!!!


Wajah ceria ditangkap khalwat
Empat remaja yang berjaya ditahan SRS Sungai Limau ketika disoal siasat oleh
polis kerana disyaki melakukan maksiat di Jambatan Pulau Bunting.
SUNGAI LIMAU DALAM (Yan) - “Mereka tidak sedikit pun rasa gusar atau cuak setelah kami menahan mereka malah kelihatan ceria dan bersikap selamba,” demikian kata Pengerusi Skim Rondaan Sukarela (SRS) Sungai Limau Dalam, Shaharudin Abd Razak, 47, ketika menahan empat remaja di Jambatan Pulau Bunting, awal pagi semalam, kerana disyaki melakukan perbuatan maksiat.

Shaharudin berkata, sikap empat remaja terbabit yang terdiri daripada dua lelaki dan dua perempuan berumur antara 25 hingga 17 tahun itu membimbangkan pihaknya berikutan sikap remaja pada masa kini yang tidak takut dengan perbuatan mereka malah bersikap selamba selepas ditahan seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku.

Menurutnya, semasa melakukan rondaan jam 12 tengah malam, pihaknya mendapat maklumat bahawa terdapat remaja yang berada di jambatan terbabit lewat tengah malam dan segera ke lokasi bagi meninjau keadaan.

“Setelah dalam perjalanan ke jambatan itu, kami dapati remaja terbabit dapat menghidu kehadiran kami dan cuba beredar dari lokasi dengan menaiki dua motosikal secara berasingan
lelaki dan perempuan.

“Namun kami berjaya menahan mereka sebelum dibawa ke Dewan Datuk Badruddin di sini, kira-kira jam 2.30 pagi tadi (semalam) untuk disoal siasat mengapa mereka berada di jambatan terbabit dalam keadaan mencurigakan,” katanya.

Shaharudin berkata, bagaimanapun empat remaja terbabit enggan memberikan kerjasama setelah diminta untuk memberikan nombor telefon ibu bapa atau ahli keluarga masing-masing.

Pihaknya kemudian menghubungi polis bagi menyerahkan empat remaja berkenaan kerana mereka tidak mempunyai lesen memandu dan dua remaja perempuan itu tidak membawa kad pengenalan bersama.

“Dua remaja perempuan itu berasal di daerah ini iaitu seorang dari Titi Serong dan seorang lagi dari Sungai Udang manakala dua remaja lelaki berkenaan berasal dari Pokok Sena.

“Setelah pihak polis menyoal siasat mereka, seorang daripada remaja perempuan itu mengatakan dia pernah ditangkap khalwat di kaki Gunung Jerai dan kesnya masih dibicarakan di mahkamah,” katanya.

Sementara itu, Shaharudin berkata, Jambatan Pulau Bunting selalu dijadikan lokasi pilihan remaja untuk melakukan maksiat atau terlibat masalah sosial lain khususnya pada waktu lewat tengah malam kerana keadaan jambatan itu yang gelap.

Tambahnya lagi, dia berharap ibu bapa dan ahli keluarga memainkan peranan masing-masing dalam membendung anak mereka daripada keluar lewat malam untuk terlibat dalam
aktiviti tidak berfaedah seperti itu.

“Kami juga selalu melakukan rondaan bagi membendung gejala seperti ini khususnya di Jambatan Pulau Bunting ini.

“Selalunya mereka yang terlibat dan berjaya ditahan kami ialah mereka yang datang dari kawasan luar khususnya dari daerah lain,” katanya.


Read more: http://anakjati-kedah.blogspot.com/2012/06/tempat-memancing-dijadikan-tempat.html#ixzz1xBgxbHBW

0 comments

ANGGOTA POLIS AKHIRNYA TERBUNUH SETELAH KOMA BEBERAPA HARI... ANWAR PERLU BERTANGGUNGJAWAB!!!



Anggota polis trafik, Koperal Mustaghni Tabri yang cedera parah di kepala selepas dirempuh sebuah motosikal dinaiki dua lelaki di Jalan Bunga Raya, Taman Gembira, di sini, meninggal dunia, Jumaat.

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah, yang mengesahkan perkara itu dalam satu sidang akhbar, berkata Mustaghni, 48, meninggal dunia pukul 11.45 pagi di Hospital Tengku Ampuan Rahimah.

Dalam kejadian kira-kira 3.30 pagi Ahad lepas, Mustaghni yang sedang bertugas dalam operasi mencegah lumba haram, dirempuh serta dilibas dengan topi keledar oleh pembonceng motosikal terbabit menyebabkan beliau cedera di bahagian belakang kepala akibat hentakan kuat.
- BERNAMA

ULASAN TFK:

Kedua-dua penganut Pakatan Rakyat dan BERSIH 3.0 itu sehingga kini masih belum ditangkap. Daripada tuduhan mencederakan dan cubaan membunuh, kini nampaknya kedua-dua lelaki berkenaan sudah mendapat tuduhan sebagai pembunuh.

Seharusnya, rakyat Malaysia (kecuali penyokong dan peminat Pakatan Rakyat yang menyokong pembunuhan anggota polis) berganding bahu untuk mengesan dan membantu pihak berkuasa sehingga tertangkapnya kedua-dua orang pembunuh berkenaan agar mereka pula dikenakan hukuman gantung sampai mati.

Satu nyawa anggota polis terkorban, seharusnya sepuluh tuduhan membunuh perlu dipikul oleh setiap orang pemimpin Pakatan Rakyat yang menghasut para pengikut mereka agar pembunuhan anggota polis dilaksanakan. Seorang anggota polis terbunuh, seharusnya sepuluh orang pemimpin Pakatan Rakyat perlu dihadapkan ke muka pengadilan dan bertanggungjawab di atas kematian berkenaan.

Belum lagi berkuasa sepenuhnya, para pemimpin Pakatan Rakyat sudah pun berjaya menghasut para pengikut mereka agar membunuh anggota polis. Barangkali kalau sudah berkuasa, mereka akan melakukan sebagaimana yang dibuat oleh Pol Pot agar anak-anak boleh membunuh ibu bapa hanya semata-mata untuk memastikan Pol Pot terus berkuasa dan dianggap sebagai Tuhan.

Bukankah langkah itu yang sedang dirintis oleh para pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya Anwar Ibrahim? Asalkan Pakatan Rakyat kelihatan hebat, benar dan menentang kezaliman kononnya, maka nyawa orang lain, khususnya penjawat awam boleh dicabut sesuka hati?

Pastinya para penganut Pakatan Rakyat sekarang ini sedang bergembira dengan kematian seorang lagi anggota polis ketika sedang menjalankan tugas, setelah mereka berhempas pulas mempropagandakan permusuhan terhadap anggota-anggota polis yang disifatkan sebagai ANJING UMNO!!!

0 comments

PAS PATUT TAHU, BILA DAH GUNA KERJA YAHUDI DAN NASRANI, HASILNYA TETAP TAK ISLAM!!!


si lelaki inginkan isteri yg solehah. Tapi bila dapat isteri solehah, jadi pening kepala kerana diri sendiri tak soleh. Mula ler rasa tertekan..

si pompuan lak, inginkan suami yg soleh. Tapi bila dapat suami yg soleh, tu tak boleh ini tak boleh..hidup mula tertekan dan rasa terkongkong. Masalahnya, diri sendiri tak berapa nak solehah.

Kesudahannya..banyak rumahtangga runtuh berderai. Impian berkecai..kemudian ada ler pulak mula tak percaya ngan pompuan yg solehah, dan ada juga tak nak percaya ngan lelaki soleh.

Ni ler citernya..kita ngan angan2 kita, angan2 bagaikan ingin memeluk gunung tapi apakan daya tangan tak sampai!!

PAS mahukan negara Islam, hidup cara Islam, dan serba serbi Islam..malangnya diri sendiri berpakat ngan sosialis, liberalism, freedom of sex, komunis, dan racist, dan Israel..diri sendiri masih terkongkong ngan gaya hidup yahudi dan nasrani. Masih dahagakan kemanisan dunia, masih merindui nikmat kuasa, harta dan mahsyur.

Jawabnya ..tergaru2 pening kepala. Terfikir2 kat manakah silapnya?

Ubat dicipta oleh Allah swt utk sembuhkan penyakit..tapi penyakit tak sembuh, check ler balik ..apakah kita makan ikut peraturannya dan dosnya yg betul.

Islam dikurniakan oleh Allah swt demi kesejahteraan dan kebaikan dunia dan akhirat..penyakit2 rohani spt hasad, tamak, dll akan terubat..penyakit2 sosial dan masyarakat juga akan terubat..zina, arak, judi dll akan terhapus..keharmonian jelas akan terhasil. Kata2 umpama mutiara2 yg bertaburan..akhlak tinggi lagi terpuji.

Tapi makin hari makin merana..makin sakit bebenor hati..makin bertambah geram..makin sempit dada..penyakit sosial semakin merebak..lesbian dan gay makin bercambah..rompak dan samun makin mengganas..bunuh diri makin meningkat..
Kata2 penuh ngan fitnah dan nista..mmm kat manakah silapnya.

Cuba check balik..apakah Islam yg diamalkan ikut acuan nabi saw atau acuan yahudi dan nasrani.

Amalan..jika dimasukkan kedalam acuan yahudi dan nasrani walaupun asalnya berjenama Islam dan suci, hasilnya ialah yahudi dan nasrani.

-aa

0 comments

Thursday, June 7, 2012

SUARAM PEMBOHONG!!! MANA ADA PERBICARAAN KAPAL SELAM SCORPENE DI PERANCIS!!!

Thursday, June 7, 2012

Kalau dah membabitkan Pakatan Rakyat, mana-mana pihak yang mempunyai kaitan dengan Pakatan Rakyat pasti akan berbohong, menipu dan memperdayakan kerana ketiga-tiga perkara berkenaan adalah rukun wajib Pakatan Rakyat.

Sebelum ini Pakatan Rakyat dan SUARAM bersungguh-sungguh bercerita tentang kononnya Najib Abdul Razak akan dipanggil dan boleh diburu oleh Interpol sekiranya enggan hadir memberikan ke mahkamah di PERANCIS.

Anwar Ibrahim pula bersungguh-sungguh berkempen dan berbohong tentang perkara yang sama.

Rupa-rupanya semua itu hanyalah satu pembohongan semata-mata. Tidak ada pun perbicaraan di mana-mana mahkamah di Perancis untuk kes berkenaan, sebaliknya isu tersebut telah digunakan oleh Pakatan Rakyat menerusi SUARAM untuk mnegutip derma dan menipu rakyat Malaysia yang berfikiran seekor Lembu!

Pendedahan berhubung penipuan yang dilakukan oleh SUARAM tentu sekali tidak akan berani disebut atau diulas oleh mana-mana entiti Pakatan Rakyat kerana mereka sedar mereka akan berhadapan dengan masalah yang lebih besar sekiranya mereka banyak mulut tentang pembohongan terbaru ini.

Maka semakin benarlah PAKATAN RAKYAT adalah pembohong terbesar dan sentiasa mendapat sokongan rakyat Malaysia menerusi siri-siri pembohongan, fitnah dan tipu perdaya. Hanya yang BODOH sahaja akan berbangga kerana mereka menyokong Pakatan Rakyat!!!

0 comments

PKR CUBA SAINGI NAJIB ABDUL RAZAK DENGAN CERAMAH PERDANA DI KULIM!!!


Esok seharusnya program Jelajah Janji Ditepati bermula di Kulim dengan kehadiran Najib Abdul Razak selaku Perdana Menteri Malaysia. Lebih menarik, program tersebut diadakan di Kulim Hi-Tech Park yang telah dibangunkan oleh kerajaan negeri Kedah terdahulu dan pernah menjadi kawah emas Kedah sebelum kerajaan negeri sekarang ini menjadikannya sebagai tempat berpuaka yang ditinggalkan pelabur dan pengilang.

Kulim-Bandar Baru merupakan kawasan yang pernah menjadi kubu kuat UMNO-BN tetapi perangai mencantas dan perasan hebat dan rakyat bodoh telah menjunamkan sokongan terhadap UMNO-BN menyebabkan UMNO-BN kehilangan semua kerusi yang dipertandingkan pada PRU12 yang lalu.

Kawasan itu juga sebenarnya bukanlah kawasan yang kuat menyokong PKR tetapi PKR yang merupakan oportunis bijak mengambil kesempatan dengan memutarbelitkan maklumat dan fakta sehingga menjadikan mereka kelihatan ada 'apa-apa' di kawasan berkenaan.

Sesuatu yang jelas ialah perubahan sikap pengundi di Kulim-Bandar Baru. Walaupun sokongan ketara terhadap UMNO-BN tidaklah begitu ketara terutama dari kalangan muda, namun tentangan dan kebencian kepada PKR begitu ketara terutama sekali dari kalangan masyarakat India yang suatu ketika dahulu menjadi tenaga kerja yang penting memandangkan Kulim-Bandar Baru dikelilingi estet-estet getah dan kelapa sawit.

Masalah dalaman PKR di Kulim-Bandar Baru sehingga Gobalakrishnan yang merupakan penyokong tegar Anwar Ibrahim dipecat, menambahkan lagi masalah di Kulim-Bandar Baru serta Padang Serai. Jadi, sedar dengan masalah besar dihadapi PKR menjelang PRU13, ditambah pula PAS Kawasan yang hanya menunggu masa untuk bertepuk tangan dan bersorak kerana kesombongan PKR, parti yang ditubuhkan untuk membela KOTE BENGKOK Anwar Ibrahim mengambil jalan mudah untuk menunjuk kuat.

Satu ceramah perdana akan diadakan oleh PKR di Taman Selasih, Kulim untuk menyaingi program Siri Jelajah Janji Ditepati. PKR mengharapkan tarikan utama mereka iaitu Anwar Ibrahim akan memalukan Najib Abdul Razak di Kulim pada 8 Jun 2012.

Jadi, jom kita ramai-ramai ke Kulim... Bukan untuk menyokong tetapi untuk menyaksikan drama dan lakonan orang politik Malaysia yang lebih banyak membodohkan Melayu tetapi mengambil hati kaum lain!

0 comments

FAEKAH MARAH NOH OMAR SEBAB BUTA DEMOKRASI!!!


Sikap Noh Omar yang mempertikai usaha Kerajaan Negeri membersihkan daftar pemilih Suruhanjaya Pilihan Raya(SPR) di Selangor disifatkan sebagai ‘buta demokrasi’ oleh Faekah Husin.

Noh yang menjawat jawatan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani mengeluarkan kenyataan dengan menuduh Kerajaan Negeri menyalahguna kuasa apabila melancarkan program ‘Selangorku Bersih’ bagi membersihkan daftar pemilih SPR yang menyaksikan penambahan luar biasa pengundi.

“Ini membuktikan Ahli Parlimen Tanjong Karang itu buta demokrasi kerana tidak menghormati hak rakyat negara ini untuk mendapat pilihan raya yang adil dan bebas,” kata Faekah yang juga Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor.

Faekah berkata, selepas tsunami politik pada 2008, telah berlaku banyak perubahan terhadap senario politik negara termasuklah di Negeri Selangor.

Antaranya peningkatan luar biasa jumlah pengundi baharu yang apabila dilihat dengan mata kasar agak tidak seimbang dengan jumlah penduduk terutama di kawasan-kawasan tertentu.

“Lebih mengejutkan ialah apabila SPR mengumumkan terdapat pengundi baharu di Selangor seramai 600,000 orang,” ujar Faekah dalam kenyataan media.

Tambah Faekah, meskipun Kerajaan Selangor menganggap daftar pemilih yang dikeluarkan SPR seharusnya sahih dan betul, namun lonjakan pengundi baharu agak membuka mata.

Justeru, sebagai sebuah Kerajaan Negeri yang sah, maka adalah menjadi tanggung jawab Kerajaan Selangor untuk memastikan bahawa nama-nama yang tertera dalam daftar tersebut benar-benar rakyat yang bermastautin di negeri ni.

“Program Selangorku Bersih dilancarkan untuk maksud tersebut; membantu SPR dalam memastikan Selangor mempunyai daftar pemilih yang bersih sekali gus menolak sebarang andaian negatif terhadap SPR di atas lonjakan pengundi tersebut.

“Kita gerakkan semua JKKK, Ketua Kampung dan Penghulu untuk memeriksa senarai pengundi baharu di seluruh Selangor untuk memastikan nama-nama yang didaftarkan ini benar-benar wujud dan bukannya pengundi hantu seperti yang didakwa banyak pihak,” kata Faekah.

Tegas Faekah, tindakan Noh menghasut rakyat Selangor untuk tidak melayan JKKK, ketua kampung dan penghulu ketika menjalankan pemeriksaan adalah tindakan yang benar-benar mengecewakan.

“Seorang Menteri kanan boleh bertindak dan mengeluarkan kata-kata yang berniat jahat demi menghalang proses demokrasi.

“JKKK, ketua kampung dan penghulu adalah individu yang dilantik Kerajaan Negeri secara sah dan mereka ini mempunyai hak untuk menjaga keselamatan kampung dari anasir-anasir luar termasuklah pengundi-pengundi yang tidak sepatutnya berada di Selangor,” katanya.

Jelas Faekah, Noh sepatutnya menyokong sebarang usaha untuk mewujudkan satu pilihan raya yang bersih, adil dan telus.

Ketakutan Noh ini seolah-olah mengiyakan kegusaran rakyat Selangor selama ini bahawa terdapat unsur-unsur pengkhianatan oleh kerajaan BN, SPR dan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dalam daftar pemilih.

Hal ini dijelaskan lagi apabila Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar turut bersetuju dengan kenyataan jahat Noh tersebut.

“Ironinya, niat Kerajaan Selangor membuat gerakan mengesan para pengundi di seluruh negeri Selangor telah pun dimaklumkan kepada Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof. Wan Ahmad juga turut hadir dalam perjumpaan dua bulan yang lalu.

“Pada ketika itu Pengerusi SPR langsung tidak memberi reaksi negatif terhadap hasrat Kerajaan Selangor tersebut,” kata Faekah.


0 comments

PELAJAR TINGKATAN SATU DIROGOL LELAKI BERUSIA 16 TAHUN KERANA FACEBOOK!!!

PELAJAR Tingkatan Satu dirogol remaja berusia 16 tahun yang ditemui di Pusat Khidmat BN, Ipoh semalam.


Mangsa terpedaya pemberian barang kemas

IPOH: Seorang remaja perempuan berusia 13 tahun menjadi mangsa rogol seorang kenalan yang dikenali dari laman sosial Facebook selepas terpedaya dengan janji manis serta pemberian barang kemas daripada remaja lelaki terbabit.

Pelajar Tingkatan Satu itu mula mengenali remaja berusia 16 tahun dan sering berhubung menerusi Facebook sebelum membuat keputusan mengadakan pertemuan kali pertama pada 25 Mei lalu.

Malah, mangsa ponteng sekolah beberapa hari dan bersembunyi dua hari di rumah keluarga pasangannya itu untuk melepaskan rindu sebaik berjumpa sehingga menyebabkan keluarga mangsa membuat laporan polis, kira-kira jam 3 petang, 25 Mei kerana anak mereka tidak pulang ke rumah.

Bagaimanapun, selang dua hari kemudian, mangsa ditemui selamat selepas dihantar ibu teman lelakinya di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh.

Abang mangsa yang mahu dikenali sebagai Lee, 29, berkata dia mengesyaki perubahan sikap ketara pada adiknya selepas menjalinkan perkenalan dengan teman lelakinya itu, termasuk sering ponteng sekolah, mengabaikan pelajaran dan berubah sikap.

“Adik saya turut mengakui pernah menerima pelbagai barang kemas, termasuk rantai dan cincin emas dihadiahkan remaja itu.

“Saya percaya lelaki itu memperdayakan adik saya dengan pelbagai hadiah sebelum bertindak merogolnya,” katanya ketika ditemui di Pusat Khidmat Barisan Nasional (BN) di sini, semalam.

Katanya, dia dan keluarga meminta polis mengambil tindakan sewajarnya terhadap remaja lelaki terbabit, termasuk ahli keluarga lelaki itu kerana bersubahat menyembunyikan adiknya selama dua hari di rumah mereka.

Ketua Urus Setia Pusat Khidmat dan Aduan BN Perak, Mohd Rawi Abdullah, berkata pihaknya menerima banyak aduan mengenai kes rogol yang berpunca daripada perkenalan di laman sosial sejak tahun lalu.

Katanya, empat daripada kes berkenaan membabitkan kes rogol di mana kebanyakan mangsanya berusia lingkungan antara 13 hingga 20 tahun.

“Justeru, saya meminta ibu bapa dan penjaga supaya dapat mengawasi tingkah laku anak masing-masing. Selain itu, pihak polis juga perlu memandang serius tingkah laku pelajar mereka dan segera memaklumkan kepada ibu bapa pelajar bagi mengelak masalah terus berlarutan,” katanya.



* Sumber berita harian

0 comments

Wednesday, June 6, 2012

SPRM TERKENCING-KENCING DIGERTAK GOBIND SINGH DEO MENGGUNAKAN MAJLIS PEGUAM!!!

Wednesday, June 6, 2012

Nampaknya penduduk Puchong, khususnya di Kampung Bunga Melor semakin tidak tahan dengan perangai wakil rakyat mereka, Gobind Singh Deo kerana bukan sahaja gagal menjalankan tanggungjawabnya selaku wakil rakyat, sebaliknya bersikap angkuh, sombong dan menganggap dirinya berkasta tinggi.

Penduduk tidak sahaja membuat laporan, bahkan menghantar memorandum kepada SPRM untuk memulakan siasatan berhubung pembabitan Gobind Singh Deo dan Majlis Perbandaran Subang Jaya dalam pembangunan tidak terancang yang memberi kesan negatif kepada penduduk kampung berkenaan.

Puchong mempunyai pengundi dari kaum India yang ramai memandangkan suatu ketika dahulu, selain daripada memiliki kawasan-kawasan perlombongan bijih timah, Puchong juga terkenal dengan estet-estet getah yang sekarang ini telah berganti dengan taman-taman perumahan dan kawasan perindustrian.

Rasa-rasanya Gobind Singh Deo tidak akan berhadapan dengan sebarang masalah untuk disiasat oleh SPRM. Apatah lagi SPRM sangat gentar dan kurang mempedulikan tentang kegiatan rasuah dan salah laku yang melibatkan orang Pakatan Rakyat. Lainlah kalau Gobind Singh Deo itu merupakan pemimpin Barisan Nasional, belum tarik nafas, pegawai-pegawai SPRM sudah ada di hadapannya.

Apatah lagi Gobind Singh Deo merupakan salah seorang peguam yang mempunyai pengaruh besar dalam Majlis Peguam. Sebagai anak Karpal Singh dan ahli Majlis Peguam, SPRM tentu TIDAK AKAN BERANI mengambil kes terhadap Gobind Singh Deo.

Justeru, tindakan penduduk yang tidak berpuas hati dan mengesyaki wujudnya aktiviti rasuah sehingga kehidupan mereka dizalimi oleh Pakatan Rakyat Selangor dan MPSJ, hanyalah sia-sia belaka.

Baca KLPOS untuk keterangan lanjut

0 comments

FATHUL BARI GELAK BESAR DENGAN CABARAN DEBAT PEMUDA PAS!!!

Pemuda PAS walaupun khabarnya ditarbiyyah dengan ilmu agama dan disiplin-disiplin tertentu sebagai persediaan menjadi pelapis kepada pemimpin-pemimpin PAS sedia ada sekarang, ternyata gagal dalam keilmuwan dan kefahaman mereka tentang istilah yang mereka sendiri cintai.

Dewan Pemuda PAS ternyata tidak berpuas hati kerana Fathul Bari telah menolak untuk berdebat dengan mereka dengan tajuk 'UMNO vs PAS: SIAPA YANG SESAT?'. Sebaliknya Fathul Bari tetap berkeras untuk berdebat dengan Abdul Hadi Awang, Presiden PAS.

Pada masa yang sama, Dewan Pemuda PAS mengungkit pula tentang kesudian Fathul Bari menjadi ahli panel yang membicarakan tentang PAS - Parti Ajaran Sesat. Kalau sudi menjadi ahli panel mengapa takut berdebat, kata mereka.

Rupa-rupanya Dewan Pemuda PAS Gombak tidak faham antara istilah WACANA dengan DEBAT.

Dalam surat kepada Nik Abdul Aziz Nik Mat, Mursyidul Am PAS, Fathul Bari yang mewakili ILMU menyatakan kesudian untuk bermuzakarah dengan Nik Abdul Aziz Nik Mat setelah Mursyidul Am itu mencabar UMNO untuk bermuzakarah dengan PAS, beberapa syarat telah dikenakan iaitu muzakarah berkenaan perlu berlandaskan kepada peraturan yang telah ditetapkan oleh Islam untuk bermuzakarah, termasuklah tidak boleh mencerca, menghina, menghamun atau memburuk-burukkan peribadi lawan.

Muzakarah itu bagaimanapun, dipusing terbalik oleh Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan tujuan agar muzakarah tersebut tidak dilangsungkan.

Dewan Pemuda PAS Gombak yang kononnya hendak mewakili PAS telah mencabar Fathul Bari untuk berdebat pada 26 Jun nanti di Dewan Beringin, Taman Seri Gombak dengan ungkitan SEKUFU dan SETARAF. (BACA DI SINI)

Debat, berbahas, bertaki, bertengkar dan bertekak merupakan perkara-perkara yang seakan-akan hampir. Malah kebanyakan yang ada, hampir tidak dapat membezakan perkataan-perkataan atau istilah-istilah ini. Walaupun berlatarbelakangkan agama atau berselindung di belakang agama, namun muzakarah atau berdebat seringkali bertukar menjadi bertaki, bertengkar, dan bertekak.

Sebenarnya di Malaysia, persoalan agama, tidak selayaknya didebatkan oleh golongan yang cenderung kepada politik. Ini adalah kerana juzuk-juzuk agama seringkali diselewengkan dan ditutup bagi menjaga kepentingan pihak yang disokong.

Contoh terbaik ialah PERINTAH ALLAH TAALA agar kaum Muslimin berukhwah dan bersaudara dan seterusnya berpegang kepada tali Allah. Terdapat segelintir manusia yang berasakan mereka terlebih pandai beragama dan berasakan orang lain tidak selayak mereka selagi orang lain itu tidak berada dalam kumpulan yang sama.

Timbul persoalan, sekiranya perdebatan benar-benar berlaku, adakah Pemuda PAS Gombak akan berlapang dada? Kalau dalam hal ketetapan Dewan Ulama PAS tahun 1963 yang mengkafirkan UMNO kerana bekerjasama dengan MCA dan MIC pun mereka tidak mampu berlapang dada apabila parti mereka terlibat bertahaluf siyasi dengan DAP dan PKR, bagaimana hendak berlapang dada dan berundur ke pangkal apabila hujah-hujah tentang kesesatan PAS dengan fatwa-fatwa tidak sah mereka didedahkan?

Sendiri sudah tidak boleh ubah pendirian, bagaimana debat boleh mengubahnya? Sudah berapa banyak pendedahan dibuat, terutama yang berkenaan AMANAT HAJI HADI lengkap dengan dalil, nas dan bukti, sama ada bersifat naqliah mahupun aqliah, mengapa sehingga sekarang masih lagi hendak berdebat?

Itu yang dikatakan walaupun dididik dengan disiplin agama kononnya, tetapi Dewan Pemuda PAS ternyata masih lagi jauh daripada memahami apa yang mereka sendiri perjuangkan!!!

1 comments

PENDUDUK SERANG PEJABAT TANAH DAN GALIAN DAERAH KULIM!!!


'Serangan' lebih kurang 50 orang penduduk Kampung Sungai Kob ke atas Pejabat Tanah dan Galian Daerah Kulim ekoran ketidakpuasan hati mereka berhubung projek Tanah Perkuburan Swasta Di Sungai Kob, menyebabkan kakitangan pejabat tersebut lintang pukang melarikan diri.

Semuanya bermula dengan projek yang telah ditahan oleh SPRM dengan perintah mahkamah sebelum ini, diteruskan dengan campurtangan ADUN Kulim yang mewakili PKR. Di sebalik halangan mahkamah dan SPRM, pemaju telah pun menempatkan dua buah kubur di situ.

Bosan dengan kerenah Pejabat Tanah dan Galian yang sering berdolak dalih tentang projek berkenaan, membuatkan penduduk mengambil keputusan untuk bersemuka dengan pegawai PTG Daerah Kulim sendiri.

Bagaimanapun, pegawai yang berkaitan, menghilangkan diri. Wakilnya pula memberitahu, PTG Daerah Kulim telah melakukan KESILAPAN TEKNIKAL dengan membenarkan projek tersebut diteruskan.

Projek Memorial Park Sungai Kob yang diuruskan oleh Prestavage Sdn. Bhd mempunyai kes dan sedang disiasat oleh SPRM.


1 comments

WANITA PEMINAT TEGAR LIM GUAN ENG, TERTEKAN DAN CUBA BUNUH DIRI!!!

GEORGE TOWN - Tindakan seorang wanita memandu kereta dengan laju sambil sebelah tangannya mengacukan pisau ke leher sendiri mencemaskan orang awam dan pemandu kenderaan lain di Jalan Delima 7, Island Glades di sini semalam.

Dalam kejadian pada pukul 12.45 malam, polis yang menerima maklumat mengenai gelagat wanita itu terpaksa mengejar kereta Toyota Vios dipandu suspek itu sejauh kira-kira 100 meter sebelum kenderaan tersebut berjaya dipintas polis.

Sepanjang dikejar, wanita itu menjerit-menjerit dan tidak menghiraukan arahan polis supaya berhenti.Sebaik suspek memberhentikan kereta, wanita berusia 27 tahun itu enggan membuka pintu kenderaan malah terus menjerit-jerit dan meronta-ronta sambil memukul keretanya.

Bagaimanapun, ketika itu dia tidak lagi mengacukan pisau ke lehernya.

Polis mengambil masa kira-kira 20 minit memujuk wanita itu sebelum dia keluar dari kereta yang dikunci dari dalam. (KOSMO)

0 comments

HUSAM MUSA TERUS DILONDEHKAN, NIK AZIZ TERUS DISERANAH!!!

Setelah majlis pecah tanah dan pelancaran kutipan derma projek Lebuh Raya Rakyat oleh Kerajaan PAS Kelantan, rasa masam mula menggangu kemanisan janji tersebut.

Bermula dengan pendedahan nama akaun syarikat yang memungut derma seperti didedahkan olehRBF Online, kisah lama yang menghantui PAS dan kutipan derma mula datang kembali. Ketakutan mula wujud kalau-kalau Lebuh Raya ‘Husam’ ini bukan sahaja indah khabar dari rupa seperti gegar gempita projek Takaful Kifalah Warga Emas, projek Jihad Ternak Kambing Jamnapari, projek Depu dan Dinar Emas Kelantan. Itu adalah senarai ‘pet project’ YB Dato’ Husam Musa, Pengerusi Jawatankuasa Kewangan, Perancang Ekonomi & Kebajikan PAS Kelantan. Habis perasmian, masalah bermula.

Tetapi kemelut ini bukan setakat menjadi identiti Husam bahkan ia juga menjadi jatidiri PAS Kelantan yang diterajui ‘ayah politik’ Husam iaitu Nik Aziz sendiri.

Pelbagai projek dirasmikan dan dibuat pecah tanah, tetapi siapnya tidak pernah. Antaranya yang mampu disenaraikan termasuklah projek AFTA City, Projek Bandar Perikanan, Projek Jambatan Palekbang, Projek Petrokimia di Pantai Senok, Projek Stadium Tertutup dan terkini ialah projek stadium Bukit Merbau. Bahkan projek Bandar Baru Tunjong pun jika tidak kerana pembangunan pesat projek-projek Persekutuan di situ, tidak akan ada apa melainkan pokok kelapa dan sawah gersang.

Secara kasar, jika dicampur kesemua kos projek tersebut ianya membawa kepada hampir RM10 Billion. Terkini dicampur pula projek Lebuh Raya Rakyat bernilai RM1.9 Billion.

Tidak ada yang mustahilnya bagi Kerajaan Negeri untuk membina projek-projek bernilai berbillion ringgit. Bahkan Kerajaan Negeri Melaka yang mendapat peruntukan persekutuan yang amat kecil jika dibandingkan dengan Kelantan, mampu melakukan lebih dari yang dapat dibayangkan oleh kebanyakan kita.

YAB Ketua Menteri Melaka, yang dikeji dan dihina oleh pimpinan PAS, sebenarnya jauh lebih mulia dari YAB Menteri Besar PAS Kelantan di dalam menunaikan janjinya kepada rakyat.

Segala kelemahan dan kekurangan PAS ini berpunca dari kelemahan urus tadbir dan ketidakmampuan untuk mengembangkan sumber pendapatan negeri. Akhirnya, pemimpin PAS Kelantan kembali kepada satu benda yang amat mereka pandai lakukannya, iaitu mengutip derma. Setelah puas mengutip derma dari tauke-tauke balak dan dari ahli partinya sendiri, sekarang rakyat Kelantan pula menjadi mangsa kutipan derma PAS.

Selain dari mengutip derma, PAS juga bijak menyalahkan orang lain didalam semua benda dan amat arif dalam strategi benci-membenci. Sudah pasti peristiwa masam Lebuh Raya Rakyat ini akan disabit kesalahannya kepada Barisan Nasional.

Apa yang PAS tidak pernah khabarkan kepada rakyat bahawa, hampir setiap jalan di Negeri Kelantan, tidak kiralah jalan persekutuan ataupun jalan negeri adalah dibuat hasil ‘derma’ Kerajaan Persekutuan Barisan Nasional. Bahkan projek jalan raya sepanjang 30 kaki untuk masuk ke rumah pimpinan-pimpinan PAS yang diberi kepada kontraktor berkopiah hijau itu juga datangnya dari wang pemberian Barisan Nasional.

Dari tahun 2006 hingga 2011 sahaja, Kerajaan Barisan Nasional telah memperuntukan sejumlah hampir RM500 juta terus kepada Kerajaan PAS Kelantan bagi tujuan penyelenggaraan jalan negeri. Ini tidak termasuk pemberian tahunan untuk penyelenggaraan cerun jalan negeri, bil lampu jalan dan lampu trafik.

Dari 2008 hingga 2011 sahaja, Kerajaan Persekutuan memberi sebanyak lebih RM 22 juta bagi tujuan tersebut terus kepada Kerajaan PAS Kelantan. Data-data ini terdapat didalam Laporan Ketua Audit Negara dan ia juga tercatat setiap tahun di dalam penyata kewangan Kerajaan PAS Kelantan.

Kementerian Perumahan & Kerajaan Tempatan juga menyediakan peruntukan untuk naiktaraf jalan-jalan negeri dibawah pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan. Pada tahun 2011 sahaja, sejumlah hampir RM15 juta diperuntukan kepada 12 PBT di Kelantan.

Kementerian Kemajuan Luar Bandar & Wilayah juga menyediakan peruntukan untuk pembinaan jalan luar bandar dan jalan kampung. Di dalam Rancangan Malaysia Ke 9, KKLW telah membelanjakan hampir RM5 juta untuk tujuan tersebut di dalam negeri Kelantan yang diperintah oleh PAS.

Pimpinan PAS harus sedar, mereka perlu bijak mengurus tadbir negeri dan berusaha menambah sumber pendapatan negeri bagi menjamin segala janji-janji mereka dapat ditunaikan. Pemimpin PAS berceramah dan memaki hamun musuh politik mereka hampir setiap malam tidak akan membawa sebarang hasil kepada rakyat Kelantan. Ia hanya sekadar menambah sumber pungutan derma untuk parti PAS, tuan punya tapak ceramah dan para penceramah.

Rakyat hanya dapat rasa masam dari janji manis.

SUMBER: KICKDEFELLA


0 comments

Blog Archive

Labels