IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, July 31, 2012

CUBA PAS BERTERUS-TERANG MACAM ABBY ABADI!!!

Tuesday, July 31, 2012

Abby sekurang2nya jelaskan akan niatnya..yakni ingin mendapat tempat kembali dlm seni lakonan jika BN tumbang..mm ingatkan dah tobat. Opppss, lakonan dan seni yg berlandaskan AQ dan sunnah kabornya, ialer tu.

Cuma PAS ni masih selindung2 atas nama Islam, atas nama AQ dan sunnah..hasratnya kejap tenggelam kejap timbul..
Isu hudud pun gitu..kejap tenggelam, kejap timbul..
Betul ler lambang PAS ni adalah bulan..ada masa ianya mengambang penuh, ada masanya hilang terus, kemudian timbul sikit2 dan kemudian penuh ler balik.
Kejap Negara Islam, kejap tak ler pulak cukup pula sekadar negara berkebajikan.
Kejap nak lelong Putrajaya dan sekarang ni ambil alih pulak..mmm

PAS jika menentang UMNO kerana UMNO tu parti sekular, PAS sekarang dah sekular kerana bergabung dalam PAKATAN dan PAKATAN tu adalah sekular..
Jika PAS marahkan UMNO kerana tak laksanakan hukum hudud kerana UMNO berkuasa, PAS sendiri gagal laksanakan hukum Hudud dinegeri2 yg dikuasai oleh PAKATAN dan kabornya PAKATAN ni didominan oleh PAS..heboh kat kampung tipu orang2 kampung bahwa PAS yg kuasai PAKATAN..mmm nak tipu apa yeob oiii...Ketua Pembangkang pun bukannya PAS..
Kat Kelantan, dah 20 tahun lebih baru hanya berjaya tubuhkan JAWATANKUASA mengkaji hukum Hudud..( entah apa citer jawatankuasa ni hh, makan elaun je ler).

Kalau PAS kata ia ditubuhkan utk buat usaha amar ma'aruf nahi mungkar dan usaha dakwah yg mana UMNO dah gagal..mmm PAS pun sama2 gagal, kerana maksiat semakin berluasa dinegeri2 yg diperintah oleh PAKATAN yg kononnya diketuai oleh PAS.

Jika PAS kabor mereka lebih arif dalam mentadbir..mm tengok je ler keempat2 negeri yg ditadbir oleh PAKATAN sekarang..bayangkan jika BN tak bantu!! Sekurang2 Kelantan dan Kedah sepatutnya mencatat pertumbuhan yg trtinggi dan sekelian rakyat Kelantan diperantauan dibawah pemerintahan sekular BN kembali ke tanah air mereka..malah negeri2 dibawah tadbir BN lak yg berpusu2 nak berhijrah..mmm

PAS bukan menentang UMNO kerana UMNO tu sekular, PAS bukan menentang UMNO kerana UMNO tak laksanakn Hudud, PAS bukan menentang UMNO pasal gagal buat dakwah dan amar maaruf nahi mungkar..

PAS menentang UMNO..kerana UMNO je yg berkuasa..ianya cuma kerana HASAD DENGKI..
Golongan2 muda pula tahu jika melalui UMNO nak naik keperingkat tertinggi kena keja sungguh2, kerana ramai otai2. Nak bersaing tak mampu..so join ler PAS.
Sekarang golongan ulamak dah mula dipinggirkan..geng2 lama dan ustaz, dah leh bersara..ngan kerjasama PKR dan DAP, golongan2 muda percaya mereka leh berjaya.

Nak main politik..letih, Jalan mudah, join PAS..lagi deras kutuk UMNO lagi kuat sokongan dari akar umbi.

Akar umbi..aqidah mereka telah dipesongkan dan disesatkan ngan gitu hebat sekali. Jika Tuan Guru Nik Aziz sendiri jika bangun menegur dan berhenti dari PAS sudah tentu ianya akan dicop telah dibeli oleh UMNO. Nak tak nak, nyanyi lah lagu lama..

Ramai pempin2 PAS telah keluar dari PAS..walaupun dulu mereka disanjung kerana kuat dan deras sekali dipentas2 ceramah ..tapi setelah keluar dri PAS, mereka dilihat seolah2 telah sesat atau telah murtad!!

Kefahaman Islam yg dibentuk melalui hasad dengki dan kebencian bukannya seperti Islam yg dibawa oleh Nabi saw..yakni asasnya ialah kasih sayang dan keharmonian.

Dalam keluarga, pun boleh memendam perasaan kerana perbezaan politik. Sembang2 jugak, tapi dalam hati tetap ada cebisan2 dan percikan2 api kemarahan dan kebencian.
Sesapa yg dalam keluarga mereka ada ahli parti PAS dan ahli parti PKR dan ada ahli UMNO..

Keluarga Azmin cukup ler utk kita renungkan..Inikah Islam yg berlandaskan AQ dan sunnah?

CAKAP TERANG2..PAS mahu tumbangkan UMNO adalah kerana HASAD DENGKI!!! Hasad Dengki ni tidak bawa apa2 kebaikan pun..

-aa

0 comments

ROGOL BERAMAI-RAMAI, DUA DIHUKUM PENJARA!!!


SHAH ALAM - Susulan kejadian rogol beramai-ramai pada bulan Ramadan dua tahun lalu terhadap seorang pelajar berusua 16 tahun, dua lagi dijatuhi hukuman penjara dan sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, hari ini.

Kedua-duanya yang bekerja di kilang membaiki piano merogol remaja itu ketika mangsa tidak sedarkan diri selepas diberikan dadah dan alkohol ke dalam minumannya, tanpa disedari.

Hakim Slamat Yahya menjatuhkan hukuman penjara 15 tahun dan enam sebatan terhadap Majirin Masungkit, 31, manakala rakannya, Saladin Ajim, 33, dikenakan 10 tahun penjara dan tiga sebatan kerana bersubahat dengan Majirin.Saladin merupakan bapa kepada empat anak.

Hakim turut memerintahkan hukuman penjara itu berjalan dari tarikh tangkap kedua-dua tertuduh iaitu pada 28 Ogos 2010.

Majirin mengaku salah merogol mangsa di tingkat atas rumah kedai di sebuah taman perumahan di Serendah, antara jam 4 pagi dan 10.30 malam pada 27 Ogos 2010.

Saladin pula mengaku salah bersubahat dengan Majirin dan dua lagi rakan mereka merogol pelajar itu di tempat dan pada masa sama.Mereka didakwa mengikut Seksyen 376(2)(c) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 30 tahun dan boleh didenda jika sabit kesalahan.

Mereka yang berasal dari Sabah menukar pengakuan selepas selepas 11 saksi pendakwaan tampil memberi keterangan.Sebelum ini, Slamat menjatuhkan hukuman penjara 15 tahun dan enam sebatan masing-masing terhadap dua lagi rakan tertuduh, Mohamad Yasar Wandi Modin, 22, dan Suhimin Tius, 21 yang mengaku salah merogol remaja sama.

Pendakwaan dikendali Timbalan Pendakwa Raya, Siti Syakimah Ibrahim.Fakta kes menyebut mangsa dihubungi teman lelakinya, Mohamad Yasar untuk bertemu di warung bersama-sama Suhimin.

Selepas minum mangsa pitam dan apabila tersedar dia dalam keadaan bogel dikelilingi lima lelaki juga bogel, yang sedang tidur.Mangsa cuba melarikan diri, tetapi terlanggar botol arak menyebabkan rakan teman lelakinya tersedar.

Mereka kemudian mengikat remaja itu dan dan menindih kakinya dengan batu, sebelum merogolnya beberapa kali pada pagi, tengah hari dan malam.

Salah seorang daripada mereka mentertawakan mangsa yang melawan sebelum merogol remaja itu secara bergilir-gilir.

Mangsa dibiarkan keletihan tanpa diberi makan atau minum sehingga dia berjaya melepaskan diri. (SUMBER)

0 comments

BEKAS PELAKON DITANGKAP KHALWAT NAK JADI CALON PAS!!!

Sekalipun tidak menzahirkan perasaan secara berterus-terang, bekas pelakon yang pernah ditangkap khalwat tidak lama dahulu, menyatakan dia bersedia serta akan menerima sekiranya dicalonkan mewakili PAS pada PRU akan datang.

Hairie Othman, bekas pelakon yang sebenarnya kurang menerima tawaran lakonan kerana masalah disiplin, menyatakan perkara itu di Kuala Nerus. Beranggapan konon-kononnya penyertaan artis-artis ke dalam PAS sebagai satu fenomena baru dan penerimaan PAS sebagai sesuatu yang luar biasa, Hairie Othman barangkali langsung tidak pernah belajar tentang sejarah PAS semenjak dia menjadi ahli PAS secara rasmi pada Jun lalu.

Sebelum Hairie Othman, Aisyah dan Abby Abadi, sudah ramai artis yang menyertai apatah lagi menyokong PAS. Akil Hayy adalah salah seorang daripada mereka. Begitu juga Ringgo, penyanyi kumpulan Arrow, telah terlebih dahulu menyertai PAS. Bagaimanapun, tidak seperti Hairie Othman yang tidak mempunyai punca pendapatan selain berceramah, terutama selepas kedai internet sibernya di Pulau Pinang barangkali telah ditutup, menyebabkan dia bersungguh-sungguh menekuni bidang ceramah.

Berceramah di dalam PAS, ibarat darah yang mengalir dalam badan. Ia adalah satu kewajipan. Manakala ahli-ahli PAS yang dahagakan maklumat pula tetapi amat anti dengan semua sumber maklumat kecuali yang datang dari kumpulan mereka sahaja, akan menderu-deru untuk mendengar ceramah. Malahan, ceramah-ceramah yang tidak bermutu dan entah siapa-siapa juga, mampu menghadirkan penyokong-penyokong PAS yang kerja mereka hanyalah berpolitik saban masa.... SAMBUNG BACA DI SINI


0 comments

MEMALUKAN!!! ZURAIDAH 'MAK LAMPIR' KAMARUDDIN PERUNTUH RUMAHTANGGA ORANG!!!

Sekali lagi nama Zuraidah Kamaruddin ‘naik’. Bukan kerana kebaikan atau sumbangannya kepada negara, tetapi kerana kejahatan dan kejalangannya yang tersangat ketara. Kalau di Parlimen, entah apa-apa isu yang dibangkitkan, sedangkan pada masa yang sama, isu-isu yang berlegar di Ampang, kawasan yang diwakilinya, tidak pernah dipedulikan. Bahkan janji-janji hebatnya juga tidak pernah ditunaikan.

Jangan tanya tentang perumahan murah yang dijanjikan oleh Zuraidah Kamaruddin di kawasan Ampang. Jangan juga tanya tentang pembaikan dan penyelenggaraan jalan raya atau bertanyakan tentang mengapa kontraktor-kontraktor yang mendapat konsesi pembersihan sisa pepejal dan pengutipan sampah serta penyelenggaraan saliran, terdiri daripada muka-muka baru yang tidak sahaja kurang pengalaman, bahkan tidak ada modal walau sesen pun.

Zuraidah Kamaruddin tidak mempunyai semua jawapan itu walaupun didesak berkali-kali. Kalaupun ada jawapannya, Zuraidah tetap tidak akan mahu menjawabnya.

Tetapi cubalah tanyakan tentang Shapie Apdal, Najib Abdul Razak, Rosmah Mansor, Shahrizat Abdul Jalil mahupun pemimpin-pemimpin UMNO-Melayu yang lain, mulut dan lidahnya serta-merta akan menjadi tersangat aktif sehinggakan perkara yang tidak diketahui oleh malaikat pun, Zuraidah Kamaruddin lebih mengetahuinya!

Dalam kes terbaru yang sedang hangat diperkatakan membabitkan Ahli Parlimen PKR Kuala Langat, Abdullah Sani dan isterinya, Halimah Mohd Saat, Zuraidah Kamaruddin nampaknya terlibat secara langsung. Sebelum ini pun, Zuraidah Kamaruddin terlibat dengan perkahwinan antara Badrol Amin dengan isteri kedua (atau ketiga) bernama Ina Fiona yang juga seorang aktivis PKR Ampang. Begitu juga dengan wanita isteri orang yang ditangkap khalwat bersama-sama Badrol Amin Bahron di Pahang baru-baru ini, juga ada ‘campurtangan’ Zuraidah Kamaruddin... BACA SETERUSNYA DI SELANGORDAILY.COM


1 comments

BADI 'CELAKA HARAMJADAH', AHLI PARLIMEN PKR CUBA BUNUH ISTERI TUA!!!

Seandainya anda seorang wanita dan sudah pun bersuami, apa perasaan anda sekiranya anda yang begitu mempercayai suami, akhirnya mendapati faktor kehadiran orang baru dalam rumahtangga menjadi punca, suami yang begitu baik sepanjang 27 tahun perkahwinan, berubah sikap?

Kisah sedih yang menimpa Halimah Mohd Saat telah diungkapkan oleh portal SEL13.COM sebelum ini. Bagaimanapun, hari ini, portal yang sama, memperincikan lagi tentang apa yang berlaku kepada Halimah Mohd Saat yang bersuaminya Ahli Parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani Abdul Hamid. (BACA DI SINI).

Halimah Mohd Saat sekarang, terpaksa tinggal menumpang di rumah salah seorang anak saudaranya di Kelang kerana DIA TIDAK MEMPUNYAI SESEN pun untuk pulang ke kampung, apatah lagi menyewa sebuah rumah lain. Malah kesnya di mahkamah, besar kemungkinan akan menyebabkan dia berputih mata kerana dia tidak mampu mengupah peguam yang dapat membela hak-haknya di hadapan hakim.

Dengan anak-anak yang lebih memilih untuk WANG BAPA mereka, Halimah Mohd Saat, dimalukan pula oleh seorang wanita yang merupakan Ketua Wanita PKR Hulu Selangor, Faizah Ariffin. Faizah Ariffin adalah isteri 'baru' Abdullah Sani yang dikahwini di Songkhla pada 18 Mac 2011.

Menurut sumber terdekat dengan Halimah, tidak lama sebelum sikap Abdullah Sani mulai berubah, Faizah Ariffin sudah beberapa kali datang ke rumah Halimah dan Abdullah Sani di No.23, Jalan Emas16, Bandar Sungai Emas, Banting, Kelang. Malah dalam beberapa pertemuan selepas itu, Faizah Ariffin mulai bersikap 'daring' dan meminta agar Halimah Mohd Saat menerimanya sebagai MADU.

Bagi wanita yang tidak bekerja dan menumpukan sepenuh perhatian kepada rumahtangga, anak-anak dan suami, sudah tentulah Halimah terkejut dan sukar menerima kenyataan itu. Abdullah Sani yang bergelar ahli politik dan Ahli Parlimen Kuala Langat, telah berubah sikap sepenuhnya. Perkenalannya dengan Faizah Ariffin bermula dari Pilihanraya Kecil Hulu Selangor tidak lama dahulu, tidak sahaja menjadikan rumahtangganya kucar-kacir, bahkan akhirnya dia dihina seolah-olah dia tidak punya secebis maruah pun.... SAMBUNG BACAAN DI SINI


0 comments

GERAI PENIAGA MELAYU DIROBOHKAN UNTUK JAGA HATI TAUKEH CINA DI KEDAH!!!

Aneh sungguh perangai Majlis Daerah Kubang Pasu kerana tindakan yang mereka ambil dilihat seperti pembodek dan penjilat taukeh-taukeh besar, sehinggakan mereka tidak peduli dengan kekejaman yang sedang mereka lakukan, bakal menyebabkan Kerajaan Negeri sekarang ini terdedah sebagai lemah, korup dan penzalim.

Atau dalam bahasa yang lebih mudah faham, semakin dekat umat Islam hendak berhari raya, semakin giatlah juga penindasan dan kezaliman yang dijalankan oleh PBT yang motif mereka, sudah dapat dibaca.

Hari ini, sepatutnya upacara merobohkan 8 gerai Melayu di hadapan Pasaraya Yawata, Jitra telah dijalankan oleh anggota-anggota penguatkuasa Majlis Daerah Kubang Pasu.

Notis perobohan tersebut telah diserahkan kepada kelapan-lapan orang pemilik gerai menjual pakaian di hadapan pasaraya berkenaan pada 30 Julai 2012.... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM


0 comments

JANGAN KUTIP ZAKAT FITRAH SAJA YANG GALAK, BAB NAK SERAHKAN PADA ASNAF, TERLALU CULAS!!!


Alhamdulillah...nampaknya pengutip2 zakat semakin agresif!! kat pasar2 ramadhan, kat hypermarket, kat mall2...ada pengutip2 zakat yg sedia berkhidmat. Tidak lagi hanya duduk kat masjid2 je..
Malah leh buat arrangement datang ke opis lagi..

Begitu semangat..begitu agresif..mantap!! Syabas!!
Begitu sekali nak memudahkan orang ramai melakukan satu perintah Allah swt dan salah satu rukun Islam ini...penting betul nampak gaya zakat ni!!

Iklan dan peringatan pun tak kurang hebatnya...gitu giat sekali!! Syabas!!

TAPI..jgn masa mengutip je!!

Tolonglah..cara yg sama abiskan duit2 zakat yg dikutip tersebut..letakkan amil2 zakat di pusat2 perniagaan, dipasar2 malam, pasar2 tani dan dimasjid2 ..satu kaunter, " SILA AMBIL WANG ZAKAT JIKA ANDA TERMASUK DALAM ASNAF"..cari mereka2 yg perlu, dan bagi..jgn lepas kutip sonyap je jang oiiii..

Kita tak mahu puak2 gereja mendahului ..kita tak mahu lagi terbaca dalam akhbar ada orang Islam yg terlantar dan meminta2 derma ..kita tak mahu lagi melihat dalam akhbar ada pelajar2 tak terbayor hutang belajar mereka..

Jgn jadi macam Abby lak...tunggu BN tumbang baru nak abiskan duit zakat ni.

Satu lagi, tak yah lah hantar kalender dan buku pada pembayar2 zakat..rasanya banyak gak belanja tu..( dari mana dapat belanja tersebut...) guna lah duit belanja tersebut utk orang2 Islam.

Pembayar zakat yg perlu berterima kaseh pada pengutip zakat..bukannya pengutip zakat kena berterima kaseh pada pembayar!!

Kita teringin nak baca dalam akhbar ..bahwa ramai orang2 Cina dan India brbondong2 masuk Islam kerana leh dapat duit zakat..lagi banyak dari didapati dari mubaligh kristian..puak2 kristian pun berbondong2 datang pada Islam.

Bila dah masuk Islam..kita panggil ler Ustaz Bob dan Ustazah Abby tarbiah...nanti dorang ajak pulak masuk PAS atau anuti PAS, baru sempurna Islamnya, kabornya ler. Kalau tak isi borang PAS, apa ler nak dijadikan saksi dipadang mahsyar nanti kan..

-aa

0 comments

ANTARA TUN MAHATHIR DAN NIK AZIZ, SIAPA YANG AFDAL JADI IMAM KITA?


si A : Baru ni aku brdebat ngan si mat UMNO ni.
Apa saja yg aku kaborkan, semua dapat dipatahkannya..pehh pandai bebenor.
Aku kata gini, dia kata gitu..

si B: Oooo gitu..lepas tu.

si A: Lama aku dah tak tahan, aku tanya satu soalan..Kalau ko mati, ko nak sapa jadi Imam
semayang mayat ko..Nik Aziz ke atau Mader ( masa tu Tun M masih sebagai PM)

Si A: Ko tahu apa jawabnya..

si B: ha..apa jawabnya?

si A: Mat UMNO ni kata..dah tentu ler Nik Aziz..
Haa..aku pun kata..tengok...tengok..
( megah bebenor gaya rupa si A ni, kerana kononnya menang berdebat)
si B: Terpinga2 ( oiiitt macam ni rupa2nya debat politik..penuh ngan fakta2 pehhh)

si B : mmm aku nak kabor satu hal ler..Bila sesapa orang Islam mati, dah abis halnya..dia
mungkin leh pesan sesapa utk semayangkannya..tapi dia dah mati, abis citer.
yg hidup ni ler brtanggungjawab..
simati tu, nak bakor ke, nak rendam ke laut ke, tak nak semayang ke..apa ada hal!!

si B: elok ko tanya..dalam kubur nanti sapa nak tolong jawab soalan mungkar nangkir..
Nik Aziz ke, atau Mader? Sapa nak semayang tu, afdalnya dari kaum kerabat..dan biasanya diserahkan pada imam setempat..
Yg penting bebenor ni, nak jawab soalan mungkar nangkir ni..sapa nak tolong yeob
oiiii...

si A: mmm sendiri ler gamaknya..

(perbualan kat kedai kopi, sementara tunggu Isyak..)
______________________________________________
Berpolitik guna isu agama..memang cukup mudah utk pekenakan orang ramai. Rasputin di Rusia, dan paderi2 dizaman kegelapan eropah adalah contoh terbaik golongan yang gunakan agama untuk berpolitik..

Berpolitik guna isu agama..lahirlah perbuatan2 spt di Memali, Maunah di Sauk, dan Imam Mahdi di Putrajaya..

Bila berpolitik menentukan syurga dan neraka!!..memang masak!! Hanya untuk dapt undi manusia agar leh jadi menteri, leh memerintah..Janji2 syurga dan neraka dijaja!!

Ini kah politik yg dibawa oleh sekelian ambiya' as ..adakah ini yg dikehendakki oleh AQ dan sunnah..

Sibuk rebut akan kerusi..sedangkan ummat sedang2 berlumba2 jatuh bergelumang dalam maksiat dan berada dipinggir2 kemurtadan..

Kembalinya seorang Islam mentaati perintah2 Allah swt ikut cara yg dikehendakki oleh Allah swt adalah lebih berharga dari kerusi pemerintahan Malaysia malah kerusi pemerintahan seluruh dunia ini..

Sebab tu Musa as tak inginkan kerusi Firaun..walaupun kerusi Firaun telah kosong dan baginda as pula adalah satu2nya anak angkat Firaun dan dikenali sebagai Prince of egypt.
Ibrahim as juga tak jengok pun kerusi Namrud..
Nabi saw sendiri kembali ke madinah setelah penaklukan Mekah malah diserahkan Mekah pada Abu Sufian..

Ikutlah jejak sekelian ambiya as..bukan jejak Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, dan Karpal Singh, atau jejak Anwar..(walaupun Anwar tu Islam gak ler, tapi banyak keraguan keatasnya).
Tak payah letakkan ummat dalam kebingungan..spt Melayu atau Islam, mana satu nak? Boleh ke keluar dari Melayu yakni tak nak jadi Melayu? Keluar Islam tu boleh ler..tapi takkan tu pilihan kita nak beri pada sedara se Islam kita semata2 kerana parti?

-aa

0 comments

Monday, July 30, 2012

DAH DEKAT PILIHANRAYA, BARULAH SALEH MAN MERASAI NIKMAT SEBAGAI YANG DIPERTUA MAIPP!!!

Monday, July 30, 2012

Saleh Man menunggu lama untuk menjadi Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP). Hanya setelah begitu hampir dengan PRU, barulah Saleh Man berpeluang untuk menjawat jawatan berkenaan, sungguhpun jawatan itu telah dijanjikan kepada Saleh Man pada Pilihanraya Kecil Permatang Pasir tiga tahun dahulu.

PAS di Pulau Pinang dilihat sebagai pecacai yang cukup tegar kerana apa-apa sahaja yang dilakukan oleh DAP terhadap mereka, termasuklah menghina PAS dan perjuangannya, akan dijilat dan dilambung-lambung.

Melantik Saleh Man pada 'usia' sebegini, kemudiannya disorak-sorak kononnya perlantikan tersebut akan mematikan hujah UMNO tentang isu tersebut, sebenarnya adalah keseronokan dangkal yang memalukan.

Mengapa perlantikan tersebut dibuat pada saat-saat akhir? Apakah kerana sokongan Melayu-Islam yang merudum kepada DAP dan Pakatan Rakyat, menyebabkan Saleh Man akhirnya terpaksa dilantik ke jawatan berkenaan? Mengapa tidak dari tiga tahun dahulu lagi ketika Saleh Man menang dalam PRK Permatang Pasir memandangkan itulah yang dijanjikan oleh Pakatan Rakyat sekiranya Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang itu menang?

Perlantikan Saleh Man dibuat oleh Mansor Othman, Timbalan Ketua Menteri 2 di Tingkat 52, Kompleks Tun Abdul Razak. Mansor Othman menggantikan Malik Kassim yang baru-baru ini 'melepaskan jawatan' kerana kesilapan teknikal...

Malik Kasim lepaskan jawatan Exco Agama Islam kerana kesilapan teknikal... kemudian Saleh Man dilantik ke jawatan YDP MAIPP?

Nampak benarlah permainan tagih undi Melayu-Islam cuba dimainkan dan didendangkan oleh Pakatan Rakyat Pulau Pinang!!!

0 comments

KITA TUNGGU, APA ULASAN NIK AZIZ TENTANG MORSHI YANG MEMILIH NASIONALIS BUKANNYA ISLAMIS!!!


Apabila Mohamed Morsi dilantik sebagai Presiden Mesir selepas Hosni Mubarak digulingkan, para pemimpin dan pengikut PAS di negara ini bertakbir riuh rendah. Mereka memikirkan yang Mohamed Morsi akan menepati ciri-ciri yang didendangkan oleh PAS dalam kempen-kempen 'Islamik' mereka di seluruh Malaysia.

Maka pelbagailah cerita yang hebat-hebat tentang Mohamed Morsi serta gerakan Ikhwanul Muslimin yang akan mewujudkan sebuah Negara Islam di Mesir mengikut acuan dan fahaman PAS.

Malangnya, Mohamed Morsi bukanlah pemimpin PAS. Bahkan apa yang diperjuangkan oleh PAS di Malaysia juga terlalu jauh daripada pengetahuan Mohamed Morsi.

Perlantikan Hisham Kandel sebagai Perdana Menteri Mesir yang baru, menyangkal segala tuduhan dan dogma PAS terutama sekali Nik Abdul Aziz bahawa NASIONALIS itu adalah KUFUR yang KAFIR.

Kita nak tengoklah selepas ini, adakah keluar lagi fatwa daripada penzuhud PAS tentang NASIONALIS dan KEBANGSAAN. Kalau ditentang, bermakna mereka menentang jugalah Mohamed Morsi yang sebelum ini digambarkan sebagai 'bayangan Mahdi'...

0 comments

FILEM TANDA PUTERA: FAKTA YANG MERAGUKAN ATAU DAP YANG SEBENARNYA KETAKUTAN KERANA TEMBERANG LAMA TERDEDAH?


Filem TANDA PUTERA yang masih belum ditayangkan telah menerima tentangan yang luar biasa daripada penyokong DAP sehinggakan dua orang pelakon berbangsa Cina yang turut berlakon dalam filem tersebut menerima kecaman yang hebat daripada orang sebangsanya. (BACA DI SINI)

Apa sebabnya?

Filem itu juga menimbulkan kontroversi baru apabila dilaporkan pihak berkuasa ke atas penayangan filem-filem di Malaysia memilih untuk menunda-nunda dan cuba menghalang filem berkenaan daripada ditayangkan kepada umum.

Apa sebabnya?

Apakah impak sebenar filem berkenaan kepada rakyat dan penduduk Malaysia sehingga ianya amat ditakuti oleh banyak pihak?

Belum pun apa-apa, Lim Kit Siang telah pun cuva untuk memberikan gambaran yang filem berkenaan adalah berkisar tentang penipuan 13 Mei. Belum pun apa-apa, Lim Kit Siang telah memberitahu yang dia tidak berada di Kuala Lumpur pada 11, 12 dan 13 Mei 1969. Dan belum pun filem berkenaan ditayangkan, DAP telah memberi gamvaran bahawa filem berkenaan akan merosakkan perpaduan di negara ini.

Mengapa?

Banyak sejarah 13 Mei yang sehingga ke hari ini menjadi rahsia besar dan sukar untuk diungkapkan. Apa yang terdapat dalam laporan MAGERAN tentang peristiwa berdarah tersebut, masih belum diketahui sehingga ke hari ini. Kebanyakan penggiat seni juga seboleh mungkin cuba untuk mengelakkan daripada memperkatakan tentang 13 Mei 1969. DAP terutamanya seboleh-boleh mungkin cuba untuk menggelapkan sejarah berkenaan dengan pelbagai dakwaan dan pelbagai ancaman.

Mengapa itu berlaku?

Terlalu banyak sebenarnya yang terus menjadi MISTERI sehingga ke hari ini. Rakyat Malaysia terutamanya golongan muda tidak pernah diungkapkan kisah Mak Minah Potpet yang pernah berlakon bersama-sama P.Ramlee dalam beberapa buah filem Hulu Kelang yang mati terbunuh pada hari tragedi berdarah itu. Kita juga bagaikan dilarang daripada mengetahui kisah Encik Kassim, seorang pekerja UMNO yang dibunuh di tepi jalan di Pulau Pinang dan mayatnya disimbah dengan cat merah. Kita tidak pernah diberitahu bagaimana ada Cina yang dikenal pasti sebagai kepala komunis yang menjadi perancang perarakan melibatkan anggota-anggota DAP sebagaimana yang berlaku kemudiannya dalam BERSIH, BERSIH 2.0 dan BERSIH 3.0 terutama selepas Akta ISA ditarik balik.

Dan yang menariknya kita seringkali diberitahu bahawa peristiwa itu adalah sejarah silam dan tidak perlu dikenang atau diperkatakan kembali sedangkan perjalanan beberapa peristiwa masa kini, terlalu condong dan sangat mirip dengan modus operandi pihak yang diperkatakan dalam filem berkenaan.

Apakah kesemua rahsia dan perkara yang cuba diselindungkan daripada pengetahuan rakyat Malaysia itu yang diungkapkan oleh TANDA PUTERA sehinggakan DAP begitu meloncat dan Lim Kit Siang secara peribadi enggan mengakui yang dia pernah mengencingkan bendera Malaysia dan Selangor?

Siapa sebenarnya yang rasis kerana berdasarkan kepada komen-komen yang tersiar menunjukkan ada satu bangsa yang tidak mahu kisah berkenaan dikisahkan. Mereka lebih senang melihat tragedi tersebut disenyapkan. Setiap peristiea yang berkaitan dengan tragedi berkenaan akan dikatakan sebagai putar belit sejarah sekalipun mereka tidak pernah menafikan bahawa punca sebenar tragedi tersebut adalah kempen pilihanraya 1969 yang penuh dengan kebencian kaum termasuklah pertikaian tentang hak istimewa orang Melayu-Bumiputera, Islam dan perkara-perkara melibatkan perlembagaan. Mereka cepat-cepat mengalihkan isu apabila dibuktikan bahawa kempen berdarah itu sebenarnya didalangi oleh komunis yang berada di dalam DAP sehinggakan dua orang pegawai polis dibunuh dengan salah seorangnya berbangsa India dan ditembak sebanyak 18 das.

Bahkan mereka sama sekali tidak pernah bercerita bagaimana DAP hampir diharamkan oleh kerajaan Malaysia kalau bukan kerana desakan antarabangsa terutama sekali dari blok sosialis dan Malaysia yang masih muda pada waktu itu, selain banyak bergantung kepada negara luar termasuklah makanan, terpaksa akur dan membenarkan DAP wujud. Para pemimpin DAP 1969 seperti Lim Kit Siang dan Chen Man Hin, juga tidak pernah bercerita tentang akujanji mereka kepada kerajaan Malaysia bagi mengelakkan DAP diharamkan ekoran tragedi berdarah itu.

Apakah kerana faktor-faktor itulah yang membuatkan DAP segera menggunakan isu perkauman sedangkan pada 1969, lebih ramai orang Cina yang tidak berpihak kepada DAP? Dan keadaan ini kembali berulang sekarang dengan DAP menggantikan Cina dengan istilah RAKYAT walaupun sebenarnya DAP tidak mewakili keseluruhan rakyat?

Kalau benar filem berkenaan tidak mengisahkan perkara sebenar terutama sekali membabitkan pimpinan tertinggi negara pada waktu itu yang mengenepikan tindakan populis bagi memastikan negara dan rakyat negara ini kacau bilau dan saling berbunuhan sehingga sekarang, mengapa DAP dan konco-konco mereka terlalu takut?

Setiap negara ada sejarah hitamnya... Amerika Syarikat yang sangat gah dengan demokrasi dan cuba menonjolkan diri dengan hak asasi manusia, tidak pernah menghalang bagaimana sejarah negara tersebut mencatatkan bahawa bangsa kulit hitam di negara itu asalnya adalah hamba abdi yang boleh dijual beli dan dipaksa untuk bekerja di ladang-ladang kapas, sekaligus menjadi asas kepada ekonomi negara berkenaan. Begitu juga pembunuhan kaum wanita dan kanak-kanak hanya kerana mereka disyaki sebagai ahli sihir pada1692 yang berakhir di Salem, Massachussets.

Dan kesemua itu digambarkan dan diterangkan menerusi filem.

Anehnya di Malaysia, pihak berkuasa memilih untuk menutup dan meminda sejarah sebenar dengan bantuan golongan yang memang terlibat dengan tragedi berkenaan, sepertimana pembunuhan anggota-anggota komunis oleh pejuang-pejuang Melayu berparang panjang dengan label, Melayu-Melayu berkenaan adalah rasis.

Kita tidak ada sebuah filem pun yang berani memperkatakan perkara sebenar di Malaysia. Kalau adapun hanyalah 'Bukit Kepong' tetapi pindaan juga telah dibuat untuk mengelakkan apa yang dikatakan sebagai PERKAUMAN.

Justeru, melihat kepada terlompat-lompatnya DAP dan cybertrooper yang bukan main hebat lagi mengecam sejarah yang cuba mereka gelapkan ekoran pembabitan DAP dalam tragedi berdarah 13 Mei 1969, seharusnya TANDA PUTERA perlu disegera tayangannya.

Apa lagi yang hendak dinafikan... sememangnya DAP dan GERAKAN pada waktu itu yang berarak dan memulakan kekecohan dan seterusnya rusuhan. Dah memang fakta, Melayu dipanggil CIBAI, BALIK KAMPUNG, KUALA LUMPUR CINA PUNYA, SAPU MELAYU dan sebagainya. Dah memang fakta, anggota polis Melayu diterajang, ditumbuk dan ditempeleng oleh para pengikut DAP ekoran cubaan penguatkuasaan agar gambar seorang lelaki Cina yang meninggal dunia ditanggalkan daripada dipelekat ke dinding-dinding di Kepong.

Dan sememangnya fakta yang paling besar ialah, wujudnya campurtangan Parti Buruh yang diserapi Parti Sosialis dan Parti Komunis Malaya sehingga kemuidannya mendorong kepada pembunuhan Ketua Polis Negara dan seorang Ketua Polis Daerah.

Begitu juga kematian Encik Kassim di Pulau Pinang yang dibunuh oleh pengikut DAP dan mayatnya kemudian disimbah cat merah!

Justeru, apa yang ditakutkan? Fakta-fakta pada tahun 1969 itu sudah pun berulang kembali pada tahun 2008-2012. Nak sembunyikan apa lagi?

0 comments

Sunday, July 29, 2012

BUKAN SESUATU YANG MENGHAIRANKAN APABILA LAJIM UKIM DAN BUMBURING SOKONG ANWAR IBRAHIM!!!

Sunday, July 29, 2012

Isu Lajim Ukim sebenarnya sudah lama diperkatakan. Isu dia bermain politik tarik tali, jual tanah laut dan RM8 juta juga sudah banyak diperkatakan. Justeru, apabila Lajim Ukim meletakkan semua jawatannya dalam UMNO dan Barisan Nasional Sabah, ia bukanlah sesuatu yang mengejutkan. Apatah lagi, sebelum ini pun Lajim Ukim memang sudah diketahui menyiapsediakan sebuah parti politik baru iaitu Sabah People's Front (SPF) bagi membuktikan kepada Musa Aman yang dia adalah seorang yang hebat, berpengaruh dan tidak boleh dipandang ringan.

Dan semua orang di Sabah amat mengetahui tentang cita-citanya untuk menjadi Ketua Menteri Sabah walaupun pada Lajim Ukim, terdapat terlalu banyak kekurangan untuk bergelar orang nombor satu Sabah.

Wilfred Bumburing telah mengisytiharkan keluar dari Barisan Nasional. Secara tidak langsung juga, dia telah keluar dari UPKO yang merupakan salah satu daripada rakan komponen Barisan Nasional Sabah.

Juga tidak mengejutkan kerana Bumburing yang dikhabarkan akan diketepikan pada PRU13, masih beranggapan, dia boleh menang dan mahu terus bertanding sebagai wakil rakyat.

Kalau Bumburing dan Lajim Ukim dijadikan sebagai kayu pengukur kekuatan UMNO dan Barisan Nasional, sebenarnya Pakatan Rakyat dan Anwar Ibrahim yang sangat terdesak sehinggakan pemimpin sampah seperti Bumburing dan Lajim Ukim pun ditepung tawar dan dilangirkan apabila menyatakan kemasukan mereka ke dalam pakatan pembangkang.

Tiada apa-apa yang menghairankan kerana sudah berbulan-bulan Lajim Ukim dan Wilfred Bumburing diuar-uarkan akan meninggalkan Barisan Nasional oleh kem Barisan Nasional sendiri. Cumanya mereka yang terus membuat penafian dan kini, mereka sendiri membuktikan bahawa segala penafian awal, sebenarnya adalah pembohongan... sama seperti mereka berbohong tentang janji-janji yang ditabur dan harapan 16 September yang telah hancur berkecai!!!

0 comments

SECEBIS KISAH, SULTAN-SULTAN SEMUANYA LANUN!!!


Satu hari sembang2 ngan orang masjid..marah bebenor dia bila Tun M istihar Malaysia ni negara Islam, Negara Islam mende kalau tak laksanakan hudud..bini pun tak brtudung!! katanya.

Mat ni kabor ler..Tun M PM je, pemerintah tertinggi ummat Islam di Malaysia ialah Agung dan pada negeri2 adalah Sultan..mereka ni lah Ketua Agama Islam. Kita yg marah2 ni, marah ke sapa?

Ahhh..Sultan2 pun tak guna dan leh harap..kabor si pokcik Masjid ni.

Mat..Apa hal lak?

Sultan2 ni semua keturunan lanun belaka..kabor si pokcik masjid ni.

Oo ye ker..tapi kita kira Tok nenek orang je, kalau Sultan2 yg ada sekarang ni Tok nenek dorang lanun, tok nenek kita apa pula..si Mat.

Haa..tok nenek kita apa pula? Pok cik Masjid.

Ishh takkan Ketua2 Lanun ni naik kapal sorang2..mesti ler ada krewnya/anak2 kapalnya. Tok nenek kita ni mungkin tukang lap lantai je atau buruh kasar, kira tak de pangkat ler..pasal tu jadi rakyat jelata je. ..kata si Mat.
___________
Heh ..rupa2nya semua lanun belaka..heh

( Omputih kabor Sultan2 ni lanun, percaya bebenor ler kita- yg dorang datang ke Tanah Melayu kemudian ngan selamba mereka declare mereka yg jumpa Penang dan S'pore..dan berlagak jadi tuan tanah ler pulak, sultan2 lak kena dengar nasihat dorang..pehhhh)
-aa

6 comments

BAZAR RAMADHAN ADALAH CERMINAN PERTOLONGAN ALLAH DAN BANTUAN SYAITAN!!!


Dulu tahun 60'an, tak der bazar Ramadhan ni...tahun 70'an pun tak de..80'an pun tak de, tapi dah ada kedai2 menjual kuih muih dan lauk pauk utk brbuka tapi tak setempat..aku rasa awal2 90'an atau late 80'an mula adanya bazar ramadhan ni...ianya menjadi semakin popular!! sampai ada sampai gaduh2 ler pasal rebut tapak, semada gaduh ngan sesama sendiri atau ngan pihak berkuasa..ada yg sewa atas sewa..macam2.

Dari kuih harga 10 sen sebutir jadi 40 sen dan ada yg hingga 50 sen sebutir. Zaman berubah, harga makin meningkat..tapi alhamdulillah, kita masih ramai yg berduit.

Pada peniaga2 ni..ianya ibarat durian runtuh, macam mana runtuhnya aku tak pasti ler. Ada yg hanya ambik kesempatan dikala bulan ni saja, belajar2 berniaga..ada yg nak kumpul duit utk beraya sakan...ada memang dah peniaga.

... pesan nabi saw (ada yg kabor bukannya hadis) bahwa 9/10 rezeki dari perniagaan..mahfumnya.

Cuma nak pesan..bukan perniagaan tu yg bagi rezki dan keuntungan yg besar tapi dalam perniagaan ada banyak amal yg menjadi asbab datangnya rezki yg brlipat ganda dari Allah swt. Perniagaan tu hanya satu dinding antara dunia ni ngan khazanah Allah swt yg ghaib.
dinding2 nya ialah amal2 yg dijaga dalam perniagaan tersebut.

a) sebarkan salam, bagi salam seberapa banyak yg boleh pada yg jengok2 tu..senyum sokmo
b) Beratkan timbangan..bagi lebih jgn brkira sangat. Yg lebih tu kira sedekah atau hadiah. setiap satu yg disedekah dibalas oleh Allah 10 kali lebih banyak. Nampak cam rugi, tapi untung 10 kali ganda tu. ( Jgn lebih dan tak abis gi campak kat surau2 pulak-walaupun ianya lebih baik dari bawa ke esok atau buang. Orang2 masjid dan surau bukannya tong sampah da)
c) sempena ramdan ni, bagi lebih jadi makanan dan minuman pada yg brposa, tak pasal2 dapat pahala orang yg brposa tu. Kena 100 orang beli kat kedai kita, dan dibawa balik dimakan pulak oleh keluarga memasing..tak pasal2 dapat pahala 200-300 orang brposa setiap hari.
d) lain2 tu..fikir sendiri ler.

Tapi jgn le pulak tak brposa, tak semayang asar dan maghrib..pasal sibuk dan kemudian letih.
Jgn kejar keuntungan dunia yg sedikit sampai trlepas keuntungan dunia dan akhirat yg lebih besar!!

Orang kapir takut jika orang Islam meniaga kerana bersama orang2 Islam ada Allah swt ( Tuan dan Pemilik Mutlak Rezeki tu dan tak bersekutu ngan sesapa pun dan tidak amalkan demokrasi dalam sistem kerajaann yakni tiada siapa leh gulingkan Allah swt dari dulu dan selama2nya ) dan keberkatanNya.

Tapi orang Islam yg meniaga tak bersama2 Allah swt ngannya, besar kemungkinan bermasalah. Lebih2 lagi jika ambik bantuan syaitan..

Dah janji Allah swt, orang2 Islam tak mungkin leh kalahkan kapir..jika Allah swt tidak bersama2 mereka.

-aa

0 comments

PELIK TAK? BORANG PAS BOLEH JADI SAKSI DI MAHSYAR, VIDEO SEKS TAK BOLEH PULAK JADI SAKSI?


Kabor si Abby..borang pendaftarannya bakal menjadi saksi di akhirat kelak, betul ler tu.

Malah apa2 yg kita cakap, tulis, buat..semua bakal menjadi saksi. Yg menyaksikan perbuatan kita, yg membaca tulisan kita, yg mendengar percakapan kita juga bakal menjadi saksi di akhirat kelak.

Cuma saksi ke syurga atau saksi ke neraka..tu satu hal yg kita kena renungkan. Kekadang amal2 yg kita buat pun leh jadi pembela atau pendakwa di akhirat kelak. Ada yg membaca AQ, tapi dilaknat oleh AQ tu sendiri. Ada yg semayang tapi semayang tu kembali yg melaknatnya..adusss, rasa dah mantap tapi hancusss..

Bukan borang jadi ahli jadi PAS je leh dijadikan saksi, malah apa saja borang yg kita isi semada utk keperluan2 dunia juga bakal menjadi saksi. Jadi ahli satu hal, tapi jika prbuatan kita dan percakapan kita tak menepati kehendak Islam ..keahlian kita tu bakal menjadi saksi kepada kehancuran kita sendiri di sana kelak. Walaupun menjadi ahli persatuan ulamak sekali pun. Ianya bukanlah ada syafaat yg leh melupuskan dosa2 kita.

Cuma satu je yg tak leh dijadikan saksi iaitu peti video seks yg dikaitkan ngan Penasihat Ekonomi Selangor..selain tu mungkin leh kut. Dengor2 ler. Jam Omega yg dikaitkan ngan beliau pun tak leh dijadikan saksi atau bahan bukti..Betul ler kata orang, beliau adalah Anugerah Tuhan..ada imuniti tersendiri.

Kat dunia leh ler...namun begitu, dunia ni tak mampu nak bantu. dunia tak mampu nak simpan, kerana satu hari pasti dimuntahkannya juga.

-aa

0 comments

MAMPUS LA NURUL IZZAH... CUBAANNYA UNTUK BOCORKAN RAHSIA KETENTERAAN NEGARA, MEMBODOHKAN DIRINYA SENDIRI!!!

1. Saya tertarik untuk mengulas mengenai tuduhan ahli-ahli politik yang berjawatan tinggi dalam parti pembangkang yang telah menuduh bahawa sekarang sudah berlaku skandal dalam projek Network Centric Operations (NCO) yang sedang dimajukan oleh Sapura Secured Technologies Sdn Bhd (SAPURA) untuk Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

2. Saya dapat tahu cerita ini dari blog Nurul Izzah, saya fikir pihak pembangkang ini tidak habis-habis menggodam cerita-cerita sensitif ATM.

3. Malang sekali apabila banyak cerita tidak benar dan masuk akal yang datang dari pihak pembangkang, jika ada cerita yang benar sekali pun, orang sudah susah untuk percaya kerana banyak perkara yang ditokok tambah.

4. Dari kaca mata saya, cerita yang dijaja bukan dibuat untuk kepentingan negara.

5. Kalau betul sayang negara, Nurul tidak memalukan rakyat negara ini apabila membuat pengakuan kononnya kapal selam Scorpene tidak boleh menyelam di Indonesia, cukuplah dengan bising di dalam negeri sahaja (Malangnya, ada juga rakyat Malaysia yang percaya dan terus percaya sampai sekarang).

6. Oleh kerana pendedahan Nurul itu juga, Indonesia kini menempah dua lagi kapal selam dari Korea Selatan dan memodenkan dua kapal selam tua miliknya menunjukkan bertapa pihak tentera laut Indonesia tidak memandang ringan keupayaan Tentera Laut Di Raja Malaysia (TLDM).

7. Rakyat Indonesia mungkin ketawa mendengar pendedahan Nurul tetapi Tentera Nasional Indonesia (TNI) dan agensi perisikan Singapura tidak…dan kerana itu mereka bersusah payah menghantar perisik-perisik mereka memasuki ATM tetapi Alhamdullilah, Allah tidak suka orang munafik, dan mereka semua kena tangkap dan dikesan.

8. Bagi saya ahli-ahli politik seperti Nurul ini sebenarnya mudah dipergunakan oleh pihak-pihak yang berkepentingan, sama ada mereka ahli perniagaan atau pun agensi risikan luar yang berselindung di sebalik badan bukan kerajaan (NGO) yang membawa macam-macam suara dan mendakwa mereka mewakili “SUARA” rakyat negara ini.

9. Saya kira, Nurul perlu berhubung dengan ATM untuk mendapatkan maklumat tentang berapa ramai perisik Indonesia, Singapura, CIA, Mossad dan ramai lagi yang telah dikesan berkeliaran dalam negara untuk mendapat gambaran sebenar tentang apa yang sedang terjadi dan apa rancangan negara-negara yang berkepentingan.

PEMBANGKANG MELAYU SEDANG DIPERGUNAKAN

10.Ahli perniagaan (mereka yang kalah tender) inilah yang memberi maklumat kepada politikus, pihak-pihak ini mungkin kecewa kerana tender yang mereka lobi dengan nilai berjuta-juta ringgit akhirya terlepas ke tangan orang lain.

11. Saya sebenarnya sudah masak sangat dalam sepak teranjang politik dan dunia bisnes perdagangan senjata ini, bidang ini merupakan satu-satunya cabang orang Melayu boleh buat duit berjuta kerana tender biasanya boleh meninggi sampai beratus-ratus juta atau bilion.

12. Apakah wajar apabila Nurul Izzah mahu kerajaan membuat tender terbuka untuk sistem NCO bagi pihak tentera.

13.Hal-hal sensitif seperti NCO tidak wajar dibuat secara terbuka kerana ia berkait rapat dengan kerahsiaan ATM.

14. Atau Nurul Izzah telah diprovoke oleh pihak tertentu untuk mendedahkan maklumat sulit ATM tanpa beliau sedar.

15. Sepatutnya pembangkang harus berbangga kerana pembangunan NCO dijalankan oleh sebuah syarikat milik bumiputera dan ini bermakna maklumat sensitif mengenai ATM dan sistem komunikasi milik pihak keselamatan tidak akan didedah.

16. Dahulu parti yang sama juga yang membuat bising apabila pihak Polis Di Raja Malaysia (PDRM) konon-konon telah menggunakan sistem komunikasi APCO yang kebetulan mempunyai nama yang sama dengan sebuah syarikat yang mempunyai jurutera Israel.

17.Jadi ramailah ahli-ahli politik pembangkang yang risau jika rahsia negara akan terdedah kepada musuh.

18.Parti yang sama juga mendesak mengapa PDRM tidak menggunakan kepakaran rakyat tempatan untuk sistem telekomunikasinya, pada halnya APCO itu merupakan nama sejenis sistem radio bukan nama syarikat.

19.Sekarang apabila ATM mengikut nasihat pembangkang, memberi kepercayaan kepada Sapura, timbul pula soal lain.

20.Saya fikir, jika projek NCO ini benar-benar akan menghabiskan wang negara dan mungkin berlaku kepincangan, saya nasihatkan Nurul untuk membuat laporan kepadaSuruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), hal-hal yang berkaitan keselamatan negara ini wajarlah diselesaikan secara dalaman tanpa perlu membuka pekung kepada pihak luar yang berminat.

21.Nurul sepatutnya sedar, Malaysia ini banyak negara yang “menaruh hati” dan masing-masing menghantar perisik mereka mendapatkan maklumat ke sini, Singapura, Indonesia, Filiphina malah Israel yang terletak jauh beribu kilometer itu pun sanggup melebarkan sayap risikan Mossadnya ke sini.

22.Dan bukan satu perkara rahsia, apabila DAP yang merupakan serpihan parti PAPSingapura menggunakan wartawan-wartawan dari akhbar Cina untuk mendapatkan maklumat mengenai ATM kerana akhbar biasanya mempunyai akses yang besar.

23.Saudari Nurul juga jangan lupa, bukan satu rahsia apabila banyak pergerakkan rakyat negara ini yang keluar masuk ke Afghanistan, Palestin, Lubnan dan ke mana-mana sahaja yang berkait dengan perjuangan dunia Islam antarabangsa telah disalurkan oleh rakyat Singapura yang berada dalam negara kepada pihak Mossad.

JENIS-JENIS TENDER MILIK KERAJAAN MALAYSIA YANG HARUS DIKETAHUI UMUM (WAJIB BACA)

TENDER PEMBERIAN TERUS

24.Nurul dan para pemimpin tertinggi parti pembangkang harus sedar bukan semua tender milik tentera boleh dibuat secara terbuka.

25.Secara umum, tender milik ATM dibuat secara i. Rundingan Terus ii. Tertutup dan iii.Terbuka

26.Rundingan terus adalah tender yang melibatkan hal-hal sensitif dan kerahsiaan di mana Kementerian Pertahanan mahu melindungi kepentingannya jadi sesuatu tender diberikan terus kepada syarikat terpilih seperti dalam isu NCO-Sapura ini.

27.Hal-hal yang berkaitan dengan sistem peperangan elektronik juga tidak akan dibuat secara tender terbuka.

28.Beberapa peralatan avionik dan sensor dalam SU30MKM juga tidak dibuat secara tender terbuka tetapi diberi langsung kepada Peranchis untuk melindungi rahsia kelebihan SU30MKM.

29.Walaupun beberapa pihak cuba meneka radar jenis apa yang dipakai oleh Sukhoi, ia hanya sekadar tekaan kerana muncung atau noise SU30 MKM tidak pernah dibuka semasa pameran kepada umum untuk menyembunyikan jenis radar yang digunakan.

30.Tender pemberian terus juga diberi kepada hal-hal yang berkaitan dengan pesawat maritim strike F-18 Hornet milik TUDM di mana, perkembangan dan pembangunan pesawat TUDM ini berkait rapat dengan polisi kerajaan AS.

31.Jadi hanya senjata dan sistem elektronik buatan syarikat AS sahaja yang boleh dipasang pada F-18 milik Malaysia dan tender terbuka atau separuh terbuka tidak akan dibuat kerana kerajaan Malaysia hanya boleh memasang peralatan yang dikeluarkan oleh syarikat AS yang diiktiraf kongres sahaja dibenarkan.

TENDER TERTUTUP

32.Tender Tertutup pula ialah satu proses di mana beberapa jemputan dihantar kepada pihak berminat. Dalam kes ini, kita ambil contoh keperluan Tentera Udara Di Raja Malaysia (TUDM) untuk melengkapkan skuadron pesawat MRCA yang baru.

33.Sebagai contoh, umum mengetahui bahawa TUDM (TUDM) sangat berminat untuk mendapatkan pesawat Typhoon dari United Kingdom (UK)

34.Ini disebabkan Typhoon mempunyai kebolehan yang sangat-sangat diperlukan oleh TUDM (sekali lagi saya kata, ini adalah contoh).

35.Kerajaan Malaysia bagaimanapun tidak boleh membeli Typhoon secara langsung dari UK kerana rakan-rakan yang lain seperti Peranchis, Russia dan Amerika Syarikat (AS) juga mengeluarkan jet pejuang dan mereka juga menyumbang sedikit sebanyak terhadap perkembangan ekonomi Malaysia.

36.Jadi Malaysia kemudian menghantar surat jemputan untuk permohonan tender kepada syarikat-syarikat pengeluar senjata AS, Sweeden, Peranchis, UK dan Russia.

37.Di sini kita lihat, China walaupun mengeluarkan jet pejuang tetapi tidak pula membariskan permohonan untuk memasarkan jet pejuang J-10 buatan mereka kepada Malaysia kerana negara itu tidak dijemput.

38.Andai kata Malaysia kemudian membeli Typhoon, negara-negara lain akan mendapat gambaran bahawa ianya adalah satu permainan yang adil dan saksama.

39.AS yang memasarkan F-18 Superhornet dan F-16 Block 60 kepada Malaysia serta Peranchis (Rafale) tidak boleh berkata apa dan berasa kecil hati kerana tender sudah pun dihantar kepada mereka dan “selection” telah dibuat mengikut tender siapa yang terbaik sedangkan sebenarnya, memang Malaysia hendakkan Typhoon.

40.Cuma mungkin kerajaan Malaysia boleh memberi alasan bahawa UK telah memberi tawaran yang lebih menarik, Typhoon wajar muncul sebagai pemenang.

TENDER TERBUKA

41.Apabila tender terbuka dibuat, maka semua pihak akan cuba bertanding untuk mendapat tender ini.

42.Kita ambil contoh pembekalan kereta kebal untuk tentera darat yang dibuat oleh tentera darat pada beberapa tahun lepas di mana, Sweeden (CV90), Korea Selatan (K1A1), Afrika Selatan (Rooikat), Uk (Vickers), Russia (T80) dan Ukraine (T90), Pakistan (Khalid) serta Poland (PT91) telah masuk bertanding.

43.Kalau kita lihat di sini, US tidak menghantar permohonan untuk memasuki Abrams dan UK pula tidak memasukkan kereta kebal Challenger mereka walaupun tender dibuat secara terbuka kerana, ATM telah pun membuat spesifikasi terutama soal berat kereta kebal yang diperlukan oleh tentera darat.

44.Pada masa itu tidak seorang pun tahu siapa yang akan memenangi tender kereta kebal tetapi akhirnya PT91 muncul sebagai pemenang.... SAMBUNG BACAAN DI MILITARY OF MALAYSIA


0 comments

KESIAN RAIS, LOGO HARI MERDEKANYA DIKUTUK DAN DIKECAM HEBAT!!!


Sedar yang dia bukanlah seorang ahli grafik, juga tidak faham tentang falsafah-falsafah grafik, akhirnya Rais menyatakan Logo Hari Kebangsaan Ke-55, digantikan untuk membendung 'salah faham'.

Kita tak payahlah ulas panjang-panjang tentang Logo dan Lagu Hari Kebangsaan yang mempunyai 'sentuhan luar biasa' Rais Yatim, selaku Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan. Sebabnya dah ramai yang bagi ulasan tentangnya sama ada ianya dilihat sebagai kritikan, tohmahan, kutukan mahupun PERLAKNATAN.

Namun sesuatu yang sebenarnya harus diamalkan oleh Menteri sendiri ialah, zaman Menteri dan Pemimpin Serba Tau telah berlalu. Kalau Tunku Abdul Rahman masih hidup dan membuat keputusan menerima lagu Terang Bulan yang dikatakan saduran lagu MAMULA MOON, sebagai Lagu Kebangsaan, pastinya Tunku Abdul Rahman juga akan tersentap dengan tentangan daripada masyarakat.

Mujurlah Islam mengajar umatnya agar tidak mengungkit kesalahan pemimpin masa lalu kerana Islam adalah agama yang mengajar tentang masa hadapan, bukannya agama yang mengundur dan hidup dengan kuda, anak panah, pedang, dan jubah serban. Sebab itulah Islam mengajarkan kepada umatnya tentang PENYERAHAN HAMBA KEPADA KHALIQ, bukannya mengejar syurga kerana adanya hudud dan qisas di negara ini walaupun asasnya adalah janji Allah Taala menerusi al Quran dan Nabi-Nya.

Perkara logo dan lagu Hari Merdeka itu, perkara kecil sahaja. Namun apabila wujudnya campurtangan yang tidak sepatutnya, maka ianya kelihatan serba melawakkan. Menteri nak buat itu ini, sedangkan banyak perkara lain yang sewajarnya Menteri lebih titik beratkan, seperti KETAKUTAN KETERLALUAN tentang undi bukan Melayu, RTM yang masih diurustadbir oleh KELOMPOK DINOSAUR ZAMAN JURASSIC sehinggakan kedua-dua rangkaian televisyennya seperti diuruskan oleh sekumpulan amatur yang baru kenal apa itu televisyen dan media elektronik dan sebagainya.

Dengan penarikan kembali logo Hari Merdeka yang ada sentuhan Rais Yatim itu, harap-harap ianya jadi pengajaran yang berguna kepada Menteri-Menteri bertaraf 'PASSOLA' yang lain agar, untuk membodek dan mengampu, bukan lagu dan logo yang boleh ditampilkan sebaliknya keberkesanan kementerian yang diterajuinya menerusi hasil kerja dan penerimaan masyarakat... BUKAN SETAKAT LAPORAN SYOK SENDIRI!

0 comments

PAS AJAR PENGIKUTNYA SUPAYA BERMIMPI TANPA PERLU BERAMAL DAN BERILMU!!!

Adakah Tan Seng Giaw, Timbalan Pengerusi DAP Kebangsaan akan dikutuk atau disuruh 'tutup mulut' ekoran memulangkan paku buah keras kepada Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat ekoran kenyataan Menteri Besar Kelantan itu bahawa PAS akan terus memperjuangkan Hudud walaupun tanpa DAP?

Atau adakah para penyokong PAS akan menyatakan bahawa itu hanyalah kenyataan yang telah diputarbelitkan oleh media, terutama sekali Utusan Malaysia dan TV3?

Selama ini, para pemimpin PAS mengajar ahli-ahli dan para pengikut serta pendengar-pendengar ceramah mereka bahawa PAS bersungguh-sungguh hendak menegakkan hudud dan qisas di negara ini. Dek kerana itu, PAS menuntut agar undi-undi diberikan kepada mereka. Calon-calon mereka pula dimenangkan di mana-mana tempat PAS bertanding.

Dan secara realitinya, PAS tidak pernah bertanding lebih dari 100 kerusi Parlimen dalam sejarah kewujudannya dan penyertaan dalam pilihanraya umum negara bermula dari tahun 1955. Untuk menggubal undang-undang pula, PAS atau mana-mana parti dominan yang memerintah perlu mempunyai penguasaan dua pertiga majoriti di Dewan Rakyat.

Sesuatu yang UMNO sendiri tidak mampu adakan!

Para pemimpin PAS yang terdahulu, amat mengetahui kedudukan ini. Justeru, mereka tidak begitu teruja untuk memperkatakan sesuatu yang mereka sendiri tidak mampu lakukan. Namun menjelang 1990, segala-galanya berubah apabila tampuk kepimpinan baru PAS muncul. Kepimpinan PAS yang lebih kuat berfantasi, kuat berkhayal ini serta-merta menjadikan hudud dan qisas sebagai modul yang paling baik untuk menyerang dan membuktikan UMNO tidak cukup Islam.

Anehnya, ramai pengikut baru dan lama PAS teruja dengan hujah-hujah ustaz-ustaz segera PAS itu tanpa mereka sendiri meneliti dan memahami bagaimana proses undang-undang digubal. Para pemimpin dan ustaz-ustaz segera PAS tidak pernah menceritakan tentang bagaimana mereka perlu menguasai dua pertiga kerusi dalam Parlimen untuk menggubal undang-undang berkenaan. Para pemimpin dan ustaz-ustaz segera PAS tidak pernah beritahu khalayak mereka, dengan bertanding tidak lebih dari 40 kerusi Parlimen seperti yang diamalkan oleh PAS dari tahun 1955, hudud dan qisas hanyalah cerita-cerita dongeng yang menggelikan telinga. ... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM


0 comments

Saturday, July 28, 2012

PILIH KERAJAAN YANG MEMBENARKAN PENYEBARAN AGAMA SELAIN ISLAM DIBEBASKAN - CFM

Saturday, July 28, 2012

Menjelang pilihanraya umum, makin banyaklah perkara yang menarik boleh kita perhatikan. Dan pada masa ini juga, kita boleh perhatikan, ramai yang beranggapan mereka mempunyai kekuatan tersendiri yang mampu mempengaruhi rakyat untuk keluar mengundi.

Konfiderasi Kristian Malaysia atau CFM dalam saranan terbarunya, menyatakan rakyat negara ini memerlukan sebuah kerajaan baru yang lebih membebaskan agama-agama lain menyebarkan agama mereka kepada rakyat negara ini dan tidak terhalang seperti yang berlaku sekarang.

Itu kata merekalah!

Penyebaran agama lain selain Islam kepada umat Islam, sebenarnya dihalang oleh Perlembagaan Malaysia, bukannya kerajaan. Mana-mana kerajaan sekalipun yang naik memerintah Malaysia, mereka akan tertakluk kepada undang-undang berkenaan.

Pakatan Rakyat khususnya banyak menjanjikan perkara-perkara yang mustahil, termasuklah pengliberalan agama di negara ini.

Sekalipun, ia mungkin akan menyenangkan hati sekelompok rakyat Malaysia tetapi secara tidak langsungnya ia akan menggugat kestabilan negara ini. Kita sering dapat mendengar bagaimana pemimpin-pemimpin Kristian yang berkepentingan kerap menzahirkan ketidakpuasan hati mereka tentang kerajaan dan sistem yang diamalkan di negara ini. Manakala pemimpin-pemimpin agama lain pula, lebih senang untuk akur dengan Perlembagaan Malaysia termasuklah tidak mempertikaikan sebarang peruntukan di dalam Perlembagaan Malaysia berkenaan dengan penyebaran agama lain di kalangan umat Islam.

Kita tahu, arah dan destinasi mana sebenarnya saranan berkenaan. Dua buah negeri di Timur Malaysia adalah sasaran sebenar, memandangkan komposisi penganut agama Kristian di kedua-dua buah negeri tersebut, agak ramai, bahkan lebih tepat lagi mewakili majoriti.

Sesuatu yang sangat pasti ialah, aktiviti keagamaan selain Islam di Malaysia tidak pernah terhalang. Malaysia mengamalkan pentadbiran yang lebih terbuka berbanding Negara-Negara Islam lain. Namun keterbukaan Malaysia itu seringkali juga cuba diambil kesempatan oleh golongan yang tidak prihatin dengan masalah rakyat pada masa hadapan.

Namun, mungkin juga Pakatan Rakyat mampu memberikan ruang berkenaan dan melanggar Perlembagaan Malaysia sepertimana yang disarankan oleh CFM apatah lagi Pakatan Rakyat boleh menjanjikan pelbagai perkara yang tidak masuk akal dan kadang-kala membingungkan akal waras seseorang manusia terutama apabila mereka memilih untuk menjadi populis dengan perkara-perkara tidak munasabah.

'Kami menjamin Pakatan Rakyat akan menjaga Perlembagaan Malaysia." Tetapi agak aneh kerana pada masa yang sama, Pakatan Rakyat membenarkan penyebaran agama lain di kalangan umat Islam!!!

Baca betul-betul...

Bishop Datuk Ng Moon Hing, Chairman and the Executive Committee
The Christian Federation of Malaysia

VOTE WISELY, VOTE FOR A BETTER MALAYSIA

In the first two chapters of Genesis, the first book of the Old Testament, we read of two separate accounts of God giving to Adam rule and authority over the earth and all that live in it. In the first book of the New Testament, the Gospel according to St. Matthew, chapter 5 and verses 13 to 15, Christians are told that they are the salt of the earth and the light of the world.

These two passages and the collective message of our Holy Scripture point to the inescapable conclusion that Christians have a duty to protect and safeguard the earth, and all that live in it. Christians have not only been granted rights of leadership, but also the responsibility of stewardship.

In the context of the nation state, Christians, like other citizens, have been granted certain rights, including the right to participate in the democratic process of a country. This right to participate must be balanced with the responsibility of exercising that right, and doing so wisely.

The Christian Federation of Malaysia (CFM) therefore invites and encourages all Christians to be conscious of their political rights – to vote, and to use the power of the vote to elect a government that will ensure justice with equity and the well-being of our nation. The CFM is not politically motivated nor is it endorsing any one political party.

It is of fundamental importance in a democracy, that citizens actually exercise their right to vote. Having the right to vote without utilising it is of little use.

Voting ensures that every Malaysian citizen participates in bringing about a more just and equitable Malaysia for succeeding generations to come.

Therefore, it is important that as Christians, we undertake our duty as citizens and exercise our right to vote and express our preference for a political coalition that will best achieve our vision of a better Malaysia.

In terms of our vision for a better Malaysia, CFM encourages Malaysian Christians to think about the following priorities:

● A nation guided by the ethics of respect for human dignity. This means a nation where its citizens are engaged fairly as equals, and their rights respected in accordance with the provisions as guaranteed under the Federal Constitution. Such a nation treats its citizens with understanding, honesty and mutual respect.

● A nation where extremism of all kinds is rejected and quickly curtailed. Racial and religious bigotry, manipulation and lies that have now come to define the social sphere, the print media and political posturing must end immediately.

● A nation free of corruption, putting in place strengthened state and public institutions whose members conduct themselves with integrity, transparency and accountability.

● A nation that works towards the fair and equitable distribution of wealth and ensuring well-being for all, regardless of citizenship status, ethnicity or creed. Every citizen and every community should be empowered and enabled to pursue economic activity and achieve advancement duly and fairly supported by the government where needed and necessary without favour or discrimination and without being overly or unfairly supported by the state.

● A nation where care for the environment is privileged over self-seeking capitalism and where its political leaders weigh all decisions with ecological interest and sustainability as an essential aspect of development.

● A nation where language and education are de-linked from political expedience.

● A nation where elitism and inequality is not rampant and people are recognised and respected as human beings and not discriminated against due to social position, educational attainment, political beliefs, gender,
race or religion.

● A nation where religious freedom to profess, practice and propagate one’s religion is allowed to flourish without undue curtailment from the law, restrictions or even prohibition.

The CFM encourages Christians to pray that good leaders will emerge from the 13th general elections who will not only fulfil the above criteria, but who have the interest of our beloved nation and its people as their first and only priority.

Malaysians today are better educated, politically and socially more aware, and geographically more mobile than at any time in our history, and these have led to a citizenry that is more knowledgeable and experienced.

Churches have a responsibility to help guide their congregations to use their wisdom in the exercise of their right to vote in order to bring about a nation where all Malaysians, and those who choose to make their living in this country, can live in harmony and prosperity, peace and justice.

May the grace and the peace of God be with you.

SUMBER


0 comments

Blog Archive

Labels