IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, July 14, 2012

MISKIN SAMPAI TERPAKSA MINUM SUSU ANJING!!! AMACAM PAKATAN?

Saturday, July 14, 2012


Chotu Kumar begitu selesa dengan sekawanan anjing, dapat dilihat ia memegang kaki belakang anjing tersebut sehingga dia boleh minum.

Dan luar biasa anjing liar itu mengizinkan.Chotu mengatakan: "Keluarga kami sangat miskin, kadang-kadang aku merasa lapar.

"Anjing itu tidak menggigit saya. Saya suka dia dan dia suka saya, dia melayan saya seperti salah satu dari anak-anaknya. Saya suka bermain dengan anjing, mereka teman saya."

Chotu tinggal bersama ibunya Shanichari Devi, 37 tahun, neneknya Amiya Devi, 60 tahun, dan kedua saudaranya Bola, 14 tahun, dan tiga tahun Mahesh di sebuah rumah lumpur di Jharkhand, India Timur.


Setelah kematian ayahnya empat tahun lalu, keluarga hidup di bawah garis kemiskinan.

Kakaknya terpaksa pergi bekerja untuk mendapatkan wang untuk keluarga tetapi ia hanya membawa pulang bawah £ 20 per bulan bekerja di sebuah hotel berdekatan.

Ibu Chotu dan neneknya pergi ke hutan dan mengumpulkan kayu bakar dan cuba yang terbaik untuk mencari makanan di hutan.

Tapi rata-rata makanan mereka sehari-hari terdiri dari sayur-sayuran dan roti.



Menurut UNICEF 90 peratus kanak-kanak di bawah usia tiga kekurangan gizi di kawasan luar bandar di Jharkhand dan 25000 lebih anak meninggal dunia setiap tahun.

Chotu mulai menghabiskan semua waktunya dengan kumpulan anjing tersebut dua tahun lalu. Dia tidak pergi ke sekolah sehingga ia tidak punya teman - dan sekarang dia mendakwa anjing itu adalah sahabat satu-satunya.

Keluarga tersebut belum makan makanan padat atau susu berhati-hari ketika Shanichari pertama kali melihat anaknya duduk di tingkat minum susu dari puting anjing.

Dia berkata: "Walaupun ia bermain dengan anjing di luar rumah saya melihat dia minum susu anjing itu."




"Saya sangat terkejut, saya berlari dan menariknya pergi. Tapi setiap dia lapar dia selalu menyelinap kembali. Aku membiarkan dia kerana saya tahu betapa laparnya dia."

"Anjing itu sentiasa ramah dan tidak pernah menyerang dia. Dia sering naik di punggungnya dan kemudian dia melompat dan merawatnya bersama dengan anak-anaknya."

Anjing itu sering duduk di luar rumah Chotu dan menyalak untuk mengajak keluar dan bermain.

Tapi ketika warga tempatan mengetahui tentang Chotu dan teman-teman barunya mereka mulai marah. Mereka khuatir anak-anak lain dan akan wabak rabies.



Shanichari berkata: "Penduduk desa terus mengatakan kami dia alkan meninggal akibat suatu penyakit jika ia terus meminumnya dan itu akan menyebar ke anak-anak lain. Tapi Chotu tetap saja begitu."

Akhirnya penduduk desa melaporkan Chotu kepada pegawai tempatan dan mereka turun tangan.

Chotu diterima di sekolah di mana ia mendapat makan tengahari percuma dan pihak berkuasa memberi keluarganya kad makanan, yang membolehkan mereka untuk mendapatkan bantuan makanan.

Tapi tetap saja anjing itu terus mengunjungi Chotu dan telah menjadi kebiasaan baginya untuk minum susu darinya.



Chotu berkata: "Aku menghisap susu tiga kali sehari dan rasanya manis seperti gula."

"Banyak orang di desa tidak suka persahabatan saya dengan anjing tapi saya senang - jika dia tidak dekat rumah saya saya pergi mencari ke luar desa."

"Dia selalu senang melihat saya dan membiarkan saya meminum susunya."
(as / thesun.co.uk)


0 comments

AZIZAN ABDUL RAZAK TIDAK SOKONG HIMPUNAN OREN PAS!!!


Di sebalik keterujaan para pengikut PAS yang sentiasa percaya dengan omongan kosong para pemimpin mereka, lantaran dangkalnya ilmu dan bengapnya otak masing-masing, muncul pula satu polemik yang sebenarnya sudah cukup untuk menggambarkan perbezaan antara orang berilmu tetapi dikelilingi oleh si bodoh dan si bebal dengan golongan baghal yang bengal tetapi tersangat sombong dan angkuh dengan kebengapan serta ketololan mereka.

Hari ini, para pengikut PAS bukan main lagi bersembang besar tentang Himpunan Oren yang telah menyebabkan simpang ke Jalan Duta dan Lebuhraya Utara Selatan sesak. Konon-kononnya himpunan mereka telah berjaya. Konon-kononnya 'SATU LAGI DEMONSTRASI MELAYU BENGAP' telah mencapai objektif sekalipun jumlah 20,000 orang yang sepatutnya hadir selepas arahan Presiden PAS, tidak sampai separuh pun.

Namun mereka sebenarnya menipu diri sendiri!

Azizan Abdul Razak, Menteri Besar Kedah tahu perangai hodoh Mazlan Aliman yang sedang kemaruk hendak menjadi calon dan kemaruknya pemimpin-pemimpin tertentu dalam PAS yang cuba membuktikan kepada Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng bahawa mereka sebenarnya lebih kuat berbanding tanggapan PKR dan DAP, ternyata memilih sesuatu yang lebih menguntungkan lebih ramai pihak Bumiputera yang sudah tentunya Melayu di Kedah berbanding terjerit melalak-lalak sambil menyeret anak bini di bawah terik matahari untuk satu perjuangan bohong dan temberang!

Ketika PAS dengan jentera propaganda cuba menampilkan kehebatan perjuangan mereka ke atas para peneroka FELDA, PKNK yang merupakan anak syarikat Kerajaan Negeri Kedah pula membuat untung dan buat duit dengan pembelian serta penjualan saham-saham FGVH. Malah, PKNK yang sedar tentang laba besar dalam permodalan tersebut telah bertindak memohon 1 juta unit di bawah peruntukan saham untuk Bumiputera.

Saham-saham FGVH merupakan antara saham blue-chip dunia yang terlebih langganan lebih 6 juta unit!

PKNK bagaimanapun, berjaya memperolehi 500,000 unit daripada peruntukan MITI.... (BACA SETERUSNYA DI KEDAHAN69ERS.COM)

Walaupun CEO PKNK mengatakan, pembelian dan penjualan saham-saham FGVH itu tiada kena-mengena dengan politik, namun melihat kepada tentangan PAS terhadap penyenaraian FGVH dan Kerajaan Negeri Kedah menerusi PKNK pula memiliki setengah juta unit saham berkenaan, pastinya isyarat yang diberikan oleh Azizan Abdul Razak kepada kepimpinan PAS yang merupakan tukang baca kitab dan si buta alif ba ta tetapi berlagak seperti ulama, cukup jelas dan terang nyata.

Apa isyaratnya?

Kepimpinan PAS Pusat sebenarnya terlalu bongok dan mudah dibongokkan terutama oleh manusia seperti Mazlan Aliman!!!

0 comments

HIMPUNAN OREN SEKADAR DEMONSTRASI KEBANGANGAN!!!


Walaupun para penyokong PAS begitu teruja dengan demonstrasi Oren di hadapan pintu pagar Istana Negara dan Masjid Wilayah Persekutuan, hakikatnya himpunantersebut mrmang telah gagal. Walaupun masing-masing cuba menunjukkan betapa ramainya orang PAS yang turun berdemonstrasi, jumlah yang hadir tidak sampai pun lima ribu orang.

Namun bukan jumlah yang dipertikaikan kerana masing-masing ada kaedah pengiraan dan matematik terutama yang melibatkan kumpulan sendiri.

Yang dikatakan gagal ialah, penyertaan yang berdemonstrasi sebenarnya lebih melibatkan kepada ahli-ahli PAS dan bukannya peneroka-peneroka FELDA meskipun Himpunan Oren sebenarnya adalah untuk para peserta FELDA. Atau dalam kata lain, PAS sebenarnya sedang syok sendiri dan cuba memancing undi daripada kelompokwarga FELDA meskipun pada masa yang sama, mereka sentiasa menentang rancangan untuk meningkatkan ekonomi kaum peneroka, bahkan sentiasa mencari peluang bagaimana hendak menjual tanah warga FELDA sepertimana yang dilakukan oleh Ketua Penerangan PAS sekarang, Tuan Ibrahim Tuan Man di Kerdau.

Antara 'perjuangan' atau lebih tepat lagi Mazlan Aliman adalah mendapatkan tanah FELDA Plantation untuk generasi kedua danketiga. Atau dengan kata lain memberitahu warga Felda generasi kedua dan ketiga bahawa mereka adalah pewaris tanah Felda dan segala macam keistimewaan perlu diberikan kepada mereka.

Taktik membahagi-bahagikan tanah sebenarnya merupakan sebahagian daripada helah PAS tetapi apabila mereka mendapat peluang seperti di Kedah dan Kelantan, ramai rakyat miskin di kedua-dua negeri tidak dapat walau segenggam tanah pun. Sebaliknya PAS lebih berminat dengan apa yang telah diusahakan oleh Kerajaan pusat dansudah berjaya untuk menunjukkan mereka lebih pandai danlebih berwawasan.

Walau berapa banyak tuntutan yag dibuat oleh PAS untu kononnya membela warga FELDA, perlu juga bertanya berapa banyak pula tuntutan yang telah mereka tunaian untuk Ladang Rakyat di Kelantan dan Ladang Sejahtera di Kedah? Adakah kewujudan ladang-ladang berkenaan telah membasi kemiskinan atau setidak-tidaknya telah membantu golongan miskin, atau sebenarnya yang bertambah kaya adakah taukeh-taukeh luar sepertimana yang berlaku dalam kes ladang Rakyat di Gua Musang?

PAS sangat sibukkan warga FELDA kerana undi warga FELDA besar jumlahnya tetapi pada masa yang sama, PAS tidak mampu pun untuk menunjukkan teladan tentang keberkesanan mereka menguruskan dan menambahkan perolehan buat peserta-peserta ladang ciptaan mereka.

Tidakkah itu sebenarnya satu lagi kegagalan besar PAS walaupun mampu menghimpunkan ribuan demonstrator setelah ahli-ahli PAS diarahkan turun oleh Presiden PAS sendiri?

Yang menimbulkan pertanyaan, mana warga FELDA yang sepatutnya menjadi penyertaan terbesar dalam Himpunan Oren itu?

0 comments

LAWAK MALAYSIAKINI, DAH DIBAGI NASIHAT PUN, BOHONG MEREKA TETAP TERANG-TERANGAN!!!


Lain yang dikatakan oleh Zaini Hasan semasa berucap dalam Konvensyen Media Sosial 1Malaysia di Hotel Regency, Jalan Raja Alang, lain pula yang dilaporkan oleh akhbar portal yang sangat disayangi oleh Pakatan khususnya warga PAS iaitu Malaysiakini. (BACA DI SINI)

Dengan tajuk yang cuba menimbulkan persepsi bahawa Utusan Malaysia mengajar pengamal-pengamal media baru pro Barisan Nasional membohong dalam laporan seta berita mereka, Malaysiakini ternyata telah memutar belitkan keseluruhan ucapan Zaini Hassan yang antara lain menolak amalan media Pro Pakatan yang menggunakan pembohongan sebagai rukun penulisan dan laporan mereka.

Belum pun selesai konvensyen media sosial, Malaysiakini tidak sabar-sabar mahu mengambil hati dan menenangkan perasaan mesin propaganda Pakatan Rakyat.

Zaini Hasan dalam ucapannya memberitahu para peserta sebarang berita sebenarnya boleh digunakan untuk menimbulkan persepsi. Kaedah itulah yang digunakan oleh Jentera Propaganda Pakatan Rakyat selama ini sehinggakan blatant-lie atau penipuan terang-terangan. Dan menariknya wartawan Malaysiakinidibenarkan berada di dalam dewan sehinggalah akhirnya laopran pembohongannya dibacakan secara terang-terangan untuk menunjukkan bagaimana pembohongan dan putar belit dilakukan dengan menggunakan media baru.

Dan kerana itulah wartawan Malaysiakini dihalau keluar dari dewan kerana pembohongan dan penipuannya!

Mujur tak kena belasah!

1 comments

AMPANG LAGI!!! PELAJAR DITANGKAP BERKHALWAT DENGAN DUDA DALAM RUMAH!!!


AMPANG - Helah seorang lelaki mengaku sudah berkahwin dengan kekasihnya, seorang penuntut di sebuah institut pengajian tinggi awam (IPTA) kepada pemilik kediaman disewanya, terbongkar selepas pasangan itu dicekup bersedudukan awal pagi, semalam.

Duda berusia 35 tahun itu didakwa menipu pemilik rumah tersebut dengan menyatakan dia sudah berkahwin, namun sebenarnya dia tinggal bersama teman wanitanya berusia 21 tahun di bilik sewa rumah berkenaan sejak seminggu lalu.

Pasangan itu dicekup kerana disyaki berkhalwat di rumah berkenaan pada jam 2.30 pagi oleh sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Pegawai Masjid Al-Azim, Pandan Indah.

Pegawai Masjid Al-Azim, Ahmad Nawi Othman berkata, berdasarkan aduan orang awam, sepasukan anggota yang diketuainya memeriksa kediaman berkenaan.

“Pemeriksaan lanjut menemui seorang wanita memakai baju serta berseluar pendek sedang berselimut di atas tilam dalam bilik berkenaan,” katanya.

Pasangan terbabit dibawa ke Ibu Pejabat Polis Balai Daerah Ampang untuk dibuat laporan tangkapan sebelum siasatan lanjut.

0 comments

Friday, July 13, 2012

MEMANG PATUT PUN DICERAIKAN, LAKI TUA PENYOKONG PAS TEGAR ITU RUPA-RUPANYA DAYUS!!!

Friday, July 13, 2012

Memang betul sangatlah, kebanyakan pengikut PAS sebenarnya tidak berilmu pengetahuan terutama sekali dalam bab hukum-hakam agama, meskipun pada masa yang sama, mereka sibuk mahukan hudud dan qisas di negara ini. Dan memang betul sangatlah yang mereka tidak sahaja bebal dan biol tetapi juga angkuh tidak bertempat.

Kes perceraian antara Che Hasnah Che Ahmad dengan Yahaya Ibrahim mendapat liputan meluas dengan bertambahnya mukut orang politik yang kononnya menyatukan pasangan yang bercerai talak satu itu semalam.

Tidak ada sebarang alasanyang mampu diberikan oleh Yahaya Ibrahim berhubung kesesatan isterinya tetapi berdasarkan kepada prnjelasan bekas isterinya yang jelas sesat, tidak bertanggungjawab dan dayus sebenarnya adalah Yahaya yang mungkin telah menerima pendidikan agama yang salah daripada tok-tok guru PAS.

Bayangkan seorang suami yang tinggal menumpang di rumah isterinya dan si suami yang tidak sedar diri itu pula berlagak bagaikan tuan besar dengan menuntut agar isteri taat kepadanya.

Tok guru PAS tak pernah ajar ke, di sebalik tuntutan taat kepada isteri, si suami perlu membelek dirinya sendiri. Perlu melihat apa yang telah disumbangkan kepada isteri. Kalau setakat sumbang keperluan seksual, taraf lelaki berkenaan tidak lebih daripada seekor anjing kurap!

Bayangkanlah kalau si suami yang makan kederat dan menumpang tinggal di rumah isterinya!

Bayangkan pula si suami yang berlagak bagai raja dan dewa sedangkan nak beli rokok pun minta kat bini. Bayangkan pula jenis apakah si suami yang bercakap besar tentang negara Islam atau hudud dan qisas sedangkan yang mencari nafkah dan menghidupkan keluarga adalah si isteri?

Tok guru PAS tak ajar si tua tu agaknya yang keistimewaan seorang suami hilang apabila yang menanggungnya adalah si isteri? Tok guru PAS tak pernah ajar ke, salah satu daripada tanggungjawab suami adalah menyediakan tempat perlindungan.

Justeru tindakan guru al Quran yang enggan dirujuk semula oleh suaminya yang merupakan penyokong PAS bahlol, adalah sesuatu yang SANGAT BAIK!

Ada bantahan?

2 comments

BUKTI DUIT RAKYAT SELANGOR DISELEWENG SECARA MIKRO UNTUK ELAK SPRM!!!

SEL13.COM menerima empat quotation yang dikemukakan oleh Syarikat Calibre Crest Resources yang beralamat di 27, Jalan AU4, Taman Seri Keramat Tengah, 54200 Hulu Kelang, Kuala Lumpur untuk Jabatan Pilihanraya Negeri Selangor bagi pembekalan beberapa barangan yang dikira agak ‘aneh’ bagi sebuah jabatan yang sebenarnya tidak wujud pun, kecuali pada zaman pentadbiran Pakatan Rakyat.

Barangan berkenaan adalah MP3 Decorder sebanyak 5 unit yang berharga RM2000, SPY Gadget AV Recorder berjumlah 5 unit berharga RM2000, Sony Handycam NEX-VG10 Camcorder berjumlah 1 unit berharga RM9800 dan Digital SLR Camera Nikon D5100 berjumlah 2 unit dengan harga RM6110.

Semakin hampir dengan pilihanraya, Pakatan Rakyat Selangor seolah-olah sudah pasti mereka akan kalah dan ini membuatkan mereka membahagi-bahagikan wang rakyat Selangor kepada banyak syarikat kroni dalam jumlah yang kecil bagi mengelakkan dikesan dan dicampuri oleh SPRM.

Ini merupakan sebahagian daripada modus operandi Pakatan Rakyat yang sedang mengumpulkan dana pilihanraya daripada sumber-sumber Kerajaan Negeri menerusi pembayaran kepada syarikat-syarikat kroni dengan alasan pembelian, walhal inventori berkenaan tidak wujud pun sebagai item yang dibeli.

Yang menjadi pertanyaan besar ialah, apa sebenarnya kegunaan SPY Gadget AV Recorder sebanyak 5 unit?... BACA SETERUSNYA DI SEL13.COM


0 comments

PKR AKAN MAMPUS HANYA KERANA AZMIN ALI!!!


Kasih sayang Anwar Ibrahim kepada Azmin Ali sememangnya tidak boleh dipersoalkan. Azmin boleh buat apa-apa sahaja, Anwar Ibrahim tidak akan berani marah. Bahkan apabila Azmin sedang memporak-perandakan PKR dengan gelagat-gelagatnya yang gila kuasa dan kedudukan, Anwar Ibrahim yang merupakan KETUA KUKUBESI PKR, hanya mampu tersenyum dan mengalihkan kepada persoalan lain.

Namun sesuatu yang menjadi masalah di Selangor dan di seluruh Malaysia sekarang ialah, usaha-usaha terdesak Azmin Ali untuk memperkukuhkan kuasanya dalam parti tersebut. Dikatakan, sikap Azmin Ali sedang menjadi punca kepada perpecahan dalaman PKR yang sangat teruk biarpun PKR dan Anwar Ibrahim cuba untuk tidak atau buat-buat tidak peduli.

Azmin meletakkan orang-orangnya untuk PRU13!

Itulah yang dinyatakan oleh Raja Petra Kamaruddin atau RPK.

Menurut RPK, orang-orang yang dipilih oleh Azmin nanti adalah loyalist yang mempunyai pendirian, 'Apabila diminta untuk melompat parti akan bertanya, 'setinggi mana'.' Azmin memerlukan orang-orang seperti ini untuk membolehkan kedudukannya terjamin dalam PKR dan arus politik semasa.

Azmin amat sedar, dengan kehadiran seorang lagi anak perempuan Anwar Ibrahim dalam PRU13 nanti selepas Nurul Izzah serta gandingan Wan Azizah dan Anwar Ibrahim, sekaligus membentuk sebuah dinasti politik yang paling menarik sepanjang sejarah politik Malaysia, dia memerlukan pakatan lain yang lebih kukuh untuk memastikan dia terus hidup dan terus mendapat tempat dalam PKR.

Seperti yang diketahui, Azmin Ali bukanlah figur yang disukai oleh para pemimpin PKR sendiri. Apa yang dilakukan oleh Azmin Ali terhadap Khalid Ibrahim serta beberapa orang yang lain, termasuklah Zaid Ibrahim dan Jeffrey Kitingan, sudah cukup untuk menunjukkan keserakahan dan kerakusan Azmin Ali yang sudah tidak sabar-sabar untuk memanjat tangga tertinggi.

Justeru, jangan terkejut sekiranya Azmin Ali akan 'bekerjasama' untuk memastikan Anwar Ibrahim masuk ke penjara memandangkan untung paling besar akan diperolehinya sekiranya Anwar dipenjarakan. Lebih daripada itu, dengan pemenjaraan Anwar Ibrahim, anak-anak dan isteri Anwar Ibrahim juga akan kehilangan tempat dalam PKR!

0 comments

SHUHAIMIE SHAFIE SEBAT DUIT RAKYAT SELANGOR RM1 JUTA!!!

ADUN Sri Muda Shuhaimi Shafiei dikaitkan dengan perolehan secara tidak teratur berjumlah RM1 juta untuk Karnival Terima Kasih Rakyat apabila syarikat yang dikaitkan dengan dirinya menyerahkan bil berjumlah RM356,000, paling tinggi di antara pembekal lain.

Shuhaimi bagaimanapun menafikan bahawa beliau terlibat dalam pemilihan syarikat pembantunya itu sebagai pembekal paling besar untuk karnival tersebut, walau menganggotai jawatankuasa penganjur karnival tersebut.

"Sekiranya syarikat itu terlibat, mungkin ia merupakan keputusan jawatankuasa. Saya tidak terlibat dalam pemilihan," katanya ketika dihubungi semalam.

Syarikat tersebut dimiliki oleh setiausaha publisiti PKR Selangor Irwan Hidayat Abd Rahim, 30, yang merupakan pembantu Shuhaimi.

Irwan merupakan salah seorang daripada dua pengarah dan pemegang saham Idea Tank Sdn Bhd yang mengemukakan tuntutan paling tinggi daripada 14 syarikat - RM356,000.

Irwan mendakwa tidak mengetahui mengenai dakwaan ketidakaturan dalam perolehan projek membekalkan bahan untuk karnival berkenaan.

"Syarikat saya mempunyai merit, rekod prestasi dan pengalaman, jadi saya mohon (untuk projek tersebut.

"Mereka minta saya kemuka sebut harga dan saya kemukakan. Mereka pilih sebut harga saya mungkin kerana harga saya paling rendah," kata Irwan yang menambah, syarikatnya masih belum menerima bayaran daripada kerajaan.Karnival Terima Kasih Rakyat merupakan karnival politik anjuran kerajaan Selangor pada 25 Mac untuk meraiikan ulangtahun keempat pentadbiran Pakatan Rakyat di negeri itu.


Satu pemerhatian audit dalaman oleh perbendaharaan Selangor mendedahkan pelbagai ketidakaturan dalam perkhidmatan dan produk untuk acara tersebut, menyebabkan kerajaan negeri menyekat bayaran kepada pembekal.

Koordinator karnival tersebut, Ronnie Liu yang juga ahli majlis kerajaan Selangor bagaimanapun menafikan dakwaan ketidakaturan berkenaan dan menjelaskan bahawa ia hanya satu "salah faham. (SUMBER)

0 comments

TUKANG URUT DICEKUP MASA TENGAH B2B DI KLANG!!!

Kesemua pelacur warga China ditahan dalam Ops Noda.

KLANG – Hasrat 10 wanita warga China untuk memberikan khidmat urutan badan ke badan (B2B) sebelum membenarkan diri mereka diratah pelanggan terbantut apabila mereka dicekup dalam serbuan Ops Noda di sebuah pusat kecantikan di Lorong Batu Nilam 10 A, Bandar Bukit Tinggi, di sini, awal pagi semalam.

Ketua operasi, Asisten Superintendan Emmi Shah Fadhi berkata, menerusi operasi itu yang dijalankan pasukan dari Bahagian Risikan dan Operasi Pencegahan Jenayah (NKRA), Ibu pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor, pihaknya menahan 10 wanita Warga China yang berumur dalam lingkungan 25 hingga 35 tahun.

“Dua daripada mereka hanya mempunyai pas lawatan tetapi tiada permit kerja manakala lapan lagi tidak mempunyai permit.

“Selain itu, kita turut menahan dua penjaga premis warga tempatan berusia 40-an dan juga lima pelanggan yang sedang mendapatkan khidmat urutan di premis itu,” katanya.

Berdasarkan siasatan, katanya, tukang urut itu memberikan khidmat (B2B) dengan harga RM130 manakala pakej seks dan B2B dengan harga RM 180 selain turut menawarkan khidmat seks kepada pelanggan.

“Ketika serbuan dilakukan kebanyakan wanita yang ditahan itu sedang asyik melayan pelanggan di bilik khas yang disediakan.

“Kita telah mengepung pusat kecantikan ini sebelum menyerbu masuk ke pusat berkenaan tanpa disedari tukang urut terbabit,” katanya.

Beliau berkata, kejayaan serbuan kali ini adalah susulan risikan ke atas premis yang dilakukan selama tiga hari hasil maklumat orang awam.

“Berkat kerjasama tujuh anggota dan seorang pegawai dalam operasi ini telah mendorong kepada penahanan kesemua yang terlibat aktiviti pelacuran di pusat tersebut,” katanya.

Emmi berkata, semua yang ditahan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Selatan untuk siasatan lanjut. (PERAK TODAY)


0 comments

HANYA KERANA PAKAI BAJU MERAH, ISTERINYA DICERAIKAN... APA PUNYA BAHLOL ORANG TUA PAS NIH!!!

Tidak ada alasan lain kecuali dia sakit hati, bininya pakai baju merah yang seringkali dikaitkan dengan Pergerakan Wanita UMNO. Dengan menggunakan alasan, SUAMI ADALAH SANG DEWA DAN TUHAN YANG PERLU DISEMBAH, maka isterinya yang tidak mendengar kata, diceraikan walaupun dia sendiri memerlukan seorang wanita yang menjaganya ketika uzur.

Tua tidak semestinya matang, apatah lagi kalau pelajaran agama sekadar diperolehi dari tepi pentas ceramah politik. Tua tidak semestinya berilmu, apatah lagi kalau bergurukan seorang ahli politik yang menggunakan agama untuk mendapatkan undi dan kuasa.

Untuk membenarkan dan menghalalkan perbuatan, dikatakan tindakannya adalah untuk membela sunnah Rasulullah s.a.w. Adakah warna hijau itu, warna sunnah? Tidakkah Rasulullah s.a.w mempunyai pakaian yang pelbagai warna walaupun bukan warna berbelang-belang macam warna pelangi? Semenjak bila pula warna dikaitkan dengan agama Islam?

Yahaya Ibrahim, 78, mungkin seorang tua bongok yang sangat taksub dengan parti politik yang tidak dapat dibezakan dengan akidah dan siasah. Dia tidak boleh dipersalahkan kerana menganggap siasah adalah sebahagian daripada jalan pintas masuk ke syurga. Dia telah ditanam doktrin sebegitu, berpuluh tahun. Dia telah diberitahu bahawa Islam itu sesempit dan sejumud parti politik. Dia mungkin telah diberikan hadis dan ayat-ayat al Quran yang telah diselewengkan untuk menunjukkan politik dan agama itu sebenarnya satu dan tunggal!

Tapi paling pelawaknya si Yahaya Ibrahim ini ialah kepercayaannya bahawa kuasa absolute suami ialah MEMERINTAH DAN MENJADI TUAN KEPADA ISTERI... jauh bertentangan benar dengan apa yang difirmankan oleh Allah Taala menerusi al Quran!!!

Macam manalah agaknya yang diajarkan oleh Tok Guru orang tua nih?

0 comments

KALAU INILAH YANG BERLAKU DI MALAYSIA, BARANGKALI TAK MENANG JARI TUKANG PROPAGANDA PAKATAN MENULIS!!!

Seteruk-teruk Malaysia, sezalim-zalim pemerintah Malaysia, sekutuk-kutuk Malaysia, tidak adalah kanak-kanak yang menjadikan sungai terkotor sebagai medan mainan selain menambahkan pendapatan keluarga, semata-mata untuk sesuap nasi.

Sebaliknya, mereka yang mengatakan Malaysia negara terkutuk, pentadbiran Malaysia sebagai pentadbiran korup dan zalim, anak-anak mereka juga tidak pernah mencecah kaki ke dalam sungai terkotor untuk mencari bahan-bahan kitar semula yang boleh dijual seperti di dalam gambar-gambar ini.

Sehina-hina Malaysia, setiap ibu bapa di Malaysia DIWAJIBKAN dan diancam dengan hukuman penjara seandainya anak-anak mereka tidak mendapat pendidikan sekurang-kurangnya sehingga darjah enam.

Mungkin bagi golongan yang tidak bersyukur dan melihat segala macam keburukan di negara ini, tidak pernah memerhatikan keadaan diri mereka sendiri yang cukup serba-serbi. Sedangkan di negara-negara lain, yang pentadbirannya bukan main lagi dipuji oleh sebahagian manusia di Malaysia, keadaan kanak-kanaknya terlalu amat malang, malah mungkin nganga mereka akan mengakibatkan rahang terjatuh apabila melihat perbezaan kanak-kanak Malaysia dengan mereka.

Sukar untuk diungkap dengan kata-kata. Gambar-gambar ini menceritakan apa sebenarnya yang dinamakan sebagai PEMERINTAH ZALIM dan TIDAK PEDULI. Gambar-gambar ini juga menceritakan tentang bagaimana LUPANYA DIRI manusia-manusia yang mengatakan Malaysia negara zalim dan terkutuk!!!
















0 comments

PENGURUSAN ASRAMA DI KEDAH DIGESA TUKAR SEGERA WARDEN KUAT MENCABUL PELAJAR WANITA!!!


KUALA NERANG - Susulan laporan mengenai dakwaan penghuni sebuah asrama anak-anak yatim dan miskin dicabul oleh warden, timbul desakan agar pihak pengurusan asrama segera menggantikan kakitangan itu dengan orang lain.

Salah seorang penghuni asrama berkenaan yang hanya mahu dikenali sebagai Liya (bukan nama sebenar, ketika ditemui Sinar Harian semalam, berkongsi pengalamannya sepanjang menjadi
penghuni di asrama berkenaan.

Menurutnya, warden berkenaan mula bertugas di situ menggantikan warden sebelumnya, sekitar tahun 2007. Sikap warden yang hanya digelar ‘pakcik’ itu sudah mula menimbulkan rasa kurang
selesa di kalangan penghuni asrama berkenaan.

“Mana tidaknya, pakcik dan keluarganya tinggal berhampiran asrama kami namun tugas pakcik lebih kepada menjaga penghuni puteri manakala tugas isterinya, makcik pula menjaga penghuni lelaki.

“Saya sendiri pelik kenapa tidak makcik sahaja yang menjaga penghuni puteri, sudah tentu kami lebih berasa selesa.

Namun tiada tempat untuk kami mengadu mengenai perkara itu, apatah lagi apabila pihak pengurusan dilihat asyik menyokong pakcik,” katanya.

Liya berkata, berikutan keadaan tidak selesa yang mulai membelenggu mereka, masing-masing berbincang sesama sendiri dari saling mengingatkan agar tidak pergi ke mana-mana, khususnya pada waktu malam secara bersendirian.

“Sebelum timbul kes cabul ini lagi, banyak perkara yang kurang menyenangkan berlaku antaranya tindakan pakcik masuk ke bilik air puteri dengan membawa rotan ketika kami sedang mandi pada waktu siang.

“Sebab itu, saya dan penghuni lain di asrama itu berharap sangat agar warden dapat ditukar. Kami selesa dan gembira tinggal di situ, malah dapat menumpukan perhatian dalam pelajaran namun kehadiran warden ini memang membuatkan kami berasa tidak selesa,” katanya.

Sementara itu, Liya turut mendakwa menyaksikan kelakuan pakcik yang bertindak memeluk dan mencium salah seorang penghuni puteri di asrama itu.

Selain pengakuan daripada Liya, seorang lagi penghuni rumah berkenaan, berusia lingkungan 16 tahun, turut tampil membuat satu laporan polis di Balai Polis Kuala Nerang mengenai satu lagi kes cabul.

Mengikut laporan polis yang dibuat kira-kira jam 12.25 tengah hari, 2 Julai lalu, penghuni terbabit mengaku pernah dicabul ketika berusia 11 tahun.

“Saya dipeluk tanpa kerelaan. Kawan-kawan saya juga ada yang kena. Malah kami pernah dimarahinya (warden) dengan kata-kata lucah apabila mengadu kepada orang kampung bahawa dia suka menghendap dan mencabul penghuni puteri.

0 comments

Thursday, July 12, 2012

NIK AZIZ CUBA HILANGKAN RASA BERSALAHNYA DENGAN MELAHIRKAN KEKECEWAAN BERHUBUNG PERCERAIAN WARGA EMAS!!!

Thursday, July 12, 2012

Hari ini, kisah perceraian dua warga emas di Kelantan kerana perbezaan fahaman politik mendapat tempat di media-media konvensional dan baru. Ada yang menyokong tindakan lelaki tua penyokong PAS tegar menceraikan isterinya, seorang guru Al-Quran kerana menghadiri ceramah Hasan Ali dan ada juga yang mengeji perbuatan lelaki berkenaan kerana walaupun sudah tua, ternyata ilmu dan pengetahuan agamanya tidak sahaja cetek, bahkan terlalu jahil mengatasi jahil murakkab!

Menyedari peristiwa hari ini akan memberi bekas kepada kaum Muslimat PAS dan kaum wanita yang banyak menyokong PAS, Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Nik Mat menyatakan kekesalan kerana perceraian tersebut berpunca daripada perbezaan fahaman politik.

Agak aneh, memandangkan orang yang beria-ia dan terlibat sepenuhnya dalam perpecahan antara umat Islam di samping seringkali memberikan ceramah-ceramah yang akan difahami oleh para penyokong bengapnya bahawa mereka perlu meninggalkan isteri dan suami masing-masing jikalau tidak menyokong perjuangan PAS, tiba-tiba sahaja Nik Abdul Aziz menyatakan kekesalan dan kekecewaan berhubung perceraian tersebut.

Kemudian, dia cuba mengaitkan perbezaan fahaman politik dengan diskriminasi oleh Kerajaan Pusat terhadap Kelantan. Kononnya itu adalah kerana perbezaan politik. Konon-kononnya Nik Abdul Aziz benci dengan sebarang kontroversi akibat daripada perbezaan politik.

Barangkali kenyanyukan Nik Abdul Aziz telah mengatasi kewarasannya sehinggakan dia terlupa bagaimana dia banyak mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang semuanya berlegar-legar dalam lingkaran perbezaan politik. Apa yang tidak dikatakan oleh Nik Abdul Aziz berkenaan akidah orang UMNO hanya semata-mata untuk memastikan orang Islam memilih PAS?

Bagaimana pula dengan doa pecah perut dan buta mata? Bagaimana dengan doa mohon mudarat hanya semata-mata untuk memenangkan calon PAS?

Tidakkah semua itu jauh lebih mudarat dari segi akidah berbanding perceraian akibat perbezaan fahaman politik? Perceraian sebegitu hanyalah sebahagian atau sejuzuk daripada banyak kes lain yang disalahajar oleh tok guru-tok guru PAS seperti Nik Abdul Aziz!!!

Jadi, setakat melahirkan kekesalan tetapi tidak pernah berusaha untuk memperbaiki hubungan ummah, ianya tidak lebih daripada sekadar berak tetapi kemudian mengata orang lain berak busuk!!!

0 comments

MACAM DIDUGA, PENYOKONG PAKATAN KATA NINJA PUTRAJAYA ADALAH LAKONAN POLIS!!!


Di Facebook sekarang, sedang berlangsung dengan hebatnya pemutarbelitan yang cuba dilakukan oleh para penyokong Pakatan Rakyat, khususnya yang mengaku mereka menyokong PAS dengan menuduh Khalil Afandi Abdul Hamid yang mati setelah terkena tembakan di lengan dan di bahagian ari-ari pada kejadian amuk di Putrajaya sebagai ANGGOTA POLIS YANG MENYAMAR.

Tuduhan mereka semakin keterlaluan apabila dalam majlis pengkebumian semalam, jenazah Khalil Afandi tidak dihantar oleh ahli keluarga dan sahabat handai, sebaliknya hanya diuruskan oleh AJK Masjid UPM.

Menurut salah seorang saudara si mati, isteri Khalil 'Imam Mahdi' yang tidak membenarkan semua sanak saudara menghantar atau melawat jenazah suaminya.

Kesulitan mulai timbul apabila jenazah tersebut tidak dapat diturunkan ke liang lahad kerana tiada orang yang menguruskannya sehingga akhirnya memaksa AJK Masjid UPM dan anggota-anggota polis yang terpaksa melakukannya.

Dengan menggunakan senario itu, para penyokong Pakatan segera membuat persepsi bahawa jenazah yang ditanam hanyalah batang pisang. Mereka ragu-ragu yang Khalil telah mati kerana hanya ditembak di lengan dan di paha. Mereka jadikan ketiadaan ahli-ahli keluarga dan sahabat handai Khalil sebagai buktinya.

Dan menariknya, ia kembali mengingatkan kita kepada Tragedi Sauk di mana Al-Maunah merampas senjata api Askar Wataniah dari dalam kem yang mana menurut Presiden PAS pada waktu itu, semuanya hanyalah sandiwara UMNO dan Barisan Nasional. Bahkan menurut Presiden PAS, Ketua Al-Maunah yang ditangkap hanyalah lakonan. Apabila Amin digantung sampai mati, ada juga yang mengatakan yang jenazah ditanam itu bukanlah Amin sebaliknya batang pisang.

Perkara yang sama juga berlaku dalam kes Ninja 'Imam Mahdi' Putrajaya!!!

1 comments

PAS KENA BERHENTI MENIPU, AMAR MAKRUF TAK TERPISAH DARI NAHI MUNGKAR!!!


Amar ma'ruf nahi mungkar...satu perintah Allah swt dan RasulNya keatas ummat ni.
Ustaz2, tuan2 guru, orang2 alim sering ingatkan perkara ni..lagi dan lagi..ianya menjadi satu topik yg hangat dan tanggungjawab yg besar!!

Cuma yg jarang2 citer ialah bagaimana nak amalkan perintah ini? Apabila seruan ni diulang berkali2 maka ramai mula beramal ngan apa yg mereka faham, dan apa yg mereka fikirkan logik atau bersesuaian ngan akal fikiran mereka..maka timbullah bermacam2 keadaan yg mana kita sendiri ummat Islam tertanya2 ..apakah ni yg dikehendakki oleh Allah swt dan RasulNya...apakah ini caranya Islam?

Atas maksud amar ma'ruf nahi mungkar terjadinya peristiwa Memali, terjadinya kes AlMaunah, terjadinya kes memecahkan kuil2 Hindu satu masa dulu, terjadinya kejadian tembak menembak di Mekah dll termasuk lah yg terbaru ini..kes serangan di JPM.

Atas nama amar ma'aruf nahi mungkar juga PAS ditubuhkan..

Pada pandangan aku..ianya adalah satu amalan, bukannya 2 amalan yg berlainan. Jika ikut terjamahannya mengajak kepada kebaikan menghalang kepada kemungkaran..tiada "dan" diantaranya..ianya 2 in 1. 2 dalam 1.

Manusia tak leh buat 2 perkara serentak..tiap manusia ada 24 jam saja sehari..tolak tidur dan rehat 8 jam sehari, bakinya adalah 16 jam..tolak makan dan minum, mandi mungkin tolak 2 jam lagi..so ada 14 jam.

Dalam 1 jam tu..manusia ada dua pilihan..berbuat baik atau berbuat mungkar. Jika sibuk baca AQ dan bertasbih, tak de ler masa nak menyanyi, ngumpat dsb.

Lagi banyak masa ianya diabiskan ngan amal ibadat serta kebaikan, makin kuranglah masa utk perkara2 lara dan mungkar. Makin banyak amal ibadat, makin baiklah budi pekertinya...bila makin baik budi pekertinya, makin baiklah mutu kerjanya.

Keinginan pada maksiat dan mungkar, tapaknya adalah dalam hati..hasad, dengki, iri hati, dendam kesumat, tamak haloba, sombong bongkak, malas, kedekut, takut pada mati dan cinta dunia adalah penyakit hati dan rohani. Bagaimana nak kikis ni semua..tidak lain ialah ngan amal2 agama.

Memahami hadis nabi saw..mengenai mencegah mungkar ngan tangan jika tidak ngan lidah dan seterusnya ngan hati..juga masing2 cuba memahami ikut kefahaman memasing tanpa merujuk kepada kehidupan nabi saw, para sahabat ra, tabiin, dan ulamak2 muktabar spt keempat2 imam yg besar..

Kita lebih merujuk pada yahudi dan nasrani serta majusi..apa2 yg dibawa oleh Barat kita terima ngan terbuka tanpa merujuk kepada sirah kehidupan nabi2 dan para sahabat serta ulamak2 muktabar.

Merusuh, tunjuk perasaan, menyerang ngan senjata, membunuh, mencolek, merampas secara haram, memfitnah, dan sebagainya...dan yg lebih dahsyat bila ianya dilakukan keatas sesama Islam..atas nama Allah, atas nama Nabi, atas nama Islam..atas nama dakwah, atas nama amar ma'aruf nahi mungkar.

Kita lupa pesanan nabi saw pada khutbah akhirnya di Haji Wida'. Kita lebih ingat seruan pempin2 kita..ustaz kita..tok guru kita.

Amar ma'aruf nahi mungkar adalah tanggungjawab semua ummat Islam, semua lapisan..seperti posa, semayang, haji dsb. Kita tidak perlukan parti, persatuan, NGO dsb utk amalkan perintah semayang, haji, posa dan zakat.

Kita perlu berjemaah..dan ummat Islam adalah 1 jemaah. Tidak ada 2 jemaah, 3 jemaah, 4 jemaah atau berapa jemaah berlainan dalam Islam.

Allah swt yg satu...Nabi saw yg satu...Kaabah yg satu..Bumi yg satu..Matahari yg satu..Hati yg satu...Akal yg satu...AlQuran yg satu..lidah yg satu..Islam yg satu

Bagaimana leh hati berkiblat selain dari yg satu..bagaimana Islam leh ada selain dari yg satu..

Amal2 agama jika dilakukan tanpa ilmu dan cara yg betul ianya hanya mengundang mala petaka dan fitnah belaka..pada diri sendiri dan amnya pada sekelian manusia semada kapir maupun yg Islam.

-aa

0 comments

NASIHAT BUAT PEGAWAI-PEGAWAI KERAJAAN!!!


Pegawai kerajaan..dari peringkat rendah sehingga keperingkat tertinggi selalu terlupa kedudukan mereka..baik kerajaan BN maupun kerajaan PAKATAN...

Mereka adalah penjawat awam..elit macam sekali pun..mereka adalah penjawat awam!!! GOVERNMENT SERVANT!!! Biorpun gaji berpuluh2 ribu sekali pun, ada keta, ada driver, ada bodyguard.....tetap mereka adalah GOVERNMENT SERVANT!!! Penjawat AWAM. Bekerja utk kerajaan. Dan kerajaan adalah rakyat!! Bekerja utk pastikan rakyat hidup dalam aman,harmoni, bersatu, dan makmur!! Gaji mereka brpuluh2 ribu adalah dibayar oleh rakyat...

Bijak macammana pun..karisma macam mana pun..hebat macam mana pun..Mereka adalah PENJAWAT AWAM..GOVERNMENT SERVANT!! Suka atau tidak, tu adalah hakikatnya.

Tetapi..apabila bergaul ngan pengarah2, pegawai2 tinggi swasta..mereka rasa sebaliknya. Mereka nak bersaing agar sama hebat, sama mewah, sama kelas, sama status ngan mereka di sektor swasta. Mereka "demanding"..mereka bandingkan segala keistimewaan dan kemewahan mereka di swasta..tapi sayang, keinginan mereka, keghairahan mereka, nafsu serakah mereka, kemahuan mereka dan impian mereka terhalang oleh KERAJAAN..

Mereka marahkan Kerajaan..mereka rasa kerajaan perlu ditukar, bukan mereka yg ditukar..mereka rasa ngan menukar kerajaan, halangan2 yg mereka leh diangkat..mereka lupa mereka dilantik dan diberi pengharapan oleh kerajaan..mereka diberi amanah oleh kerajaan.
Agensi2 atau jabatan yg mereka ketuai bukanlah ciptaan mereka dan milik mereka..segala dana yg diberi bukanlah milik mereka..mereka hanya diamanahkan. Mereka rasa Kerajaan ni brfikiran sempit, banyak sangat" red tape", banyak sangat prosedur, banyak sangat peraturan, banyak sangat protokol..kerajaan yg membantutkan pencapaian "mereka". Mereka bukan risau pencapaian rakyat..Mereka leh berkata..ishh orang2 Melayu ni pemalas, harapkan tongkat saja, harapkan bantuan kerajaan je, harapkan subsidi je, orang2 Melayu ada sindrom PHD, dan macam2..sedangkan mereka adalah Melayu dan makan gaji ngan Kerajaan..rakyat khususnya orang2 Melayu yg mereka kata bodoh, pemalas, hanya harapkan bantuan dan subsidi dll adalah pembayar gaji mereka yakni MAJIKAN mereka!!

Lainlah di swasta, harta milik syarikat adalah milik mereka sendiri..suka hati merekalah macam mana nak dibelanjakan..kalau runtuh, runtuhlah syarikat mereka sendiri.

Tapi..jika agensi2 ni runtuh, runtuhlah negara..dan akhirnya rakyat yg menderita.

Ada yg bercakap "tukar kerajaan" ni macam mudah je..macam "tukar baju"..ianya tak semudah tu!!! Ada setengah negara, kerana gagal tukar kerajaan melalui pilihanraya..maka mereka tukar ngan kekerasan dan keganasan yg memusnahkan nyawa dan harta benda.

Tukarlah kerajaan berkali2 pun..jika perangai manusia tak ditukar, gitu jugalah kesudahannya.
Di Malaysia, apa masalah yg dihadapi oleh BN..apa saja masalah yg dihadapi oleh rakyat ketika diperintah oleh BN..masalah yg sama akan dihadapi oleh kerajaan baru dan masalah yg sama akan dihadapi oleh rakyat. Kita bukannya menyelesaikan masalah..cuma kita tukar kulit je.

Luka yg tak diubati..tukarlah pembalut luka brpuluh2 kali..luka tu tetap bernanah malah akan bertambah parah. Kemudian kita tergaru2 kepala kita..ishh kenapa luka tak baik2..

-aa

0 comments

UMNO-BN BAWA MASUK 11 PELACUR VIETNAM DI KAWASAN RONNIE LIU!!!


Seramai 11 wanita warga Vietnam ditahan dalam serbuan di sebuah pusat urut di Bayu Perdana di sini oleh sepasukan pegawai dan anggota Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor, semalam.

Menurut Pegawai Turus D7 IPK Selangor, Deputi Supritendan Rohan Shah Ahmad berkata, kesemua wanita warga Vietnam berusia 20-an hingga 30-an itu ditahan pada pukul 9.30 malam.

Katanya, turut ditahan dalam operasi itu ialah seorang lelaki warga tempatan berusia 36 tahun yang juga penjaga premis serta seorang pelanggan, yang kemudian dibebaskan setelah butir peribadinya diambil.

"Hasil pemeriksaan 10 daripada wanita itu memiliki pasport untuk masuk ke negara ini, manakala seorang lagi tidak memiliki sebarang dokumen perjalanan," katanya.

Beliau berkata, siasatan mendapati pusat urut itu menawarkan khidmat pakej 'badan ke badan' atau 'B2B' dan seks.

Katanya, pelanggan perlu membuat pembayaran terlebih dahulu sebelum dibawa ke tingkat dua premis bagi mendapatkan perkhidmatan urutan dengan caj RM105 dan tambahan RM70 bagi seks.

"Polis turut merampas wang tunai sebanyak RM315, peralatan mengurut, minyak urut dan tujuh keping kondom," katanya.

Rohan Shah berkata, premis berkenaan tidak mempunyai sebarang papan tanda yang bertujuan mengaburi aktiviti maksiat yang dijalankan selain dilengkapi sistem kamera litar tertutup (CCTV) bagi memantau kehadiran pihak berkuasa.

"Pelanggan yang membuat tempahan melalui telefon sahaja dibenarkan masuk oleh penjaga premis bagi mendapatkan perkhidmatan urutan.

"Kesemua yang ditahan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Selatan untuk siasatan lanjut dan kes akan disiasat Seksyen 39 (b) Peraturan-peraturan Imigresen 1963," katanya. (
SUMBER)

0 comments

PENYOKONG SELAK KAIN ADUN MERBAU PULAS!!!

Dalam salah satu posting yang bertajuk, PERKAHWINAN ADUN MERBAU PULAS DENGAN KEKASIH GELAPNYA, MEMBUATKAN KAINNYA MAKIN GALAK DISELAK, terdapat banyak perkara menarik terutama sekali daripada dua orang pengkomen yang menggunakan pelbagai nama sedangkan individunya hanya seorang. Sekaligus menunjukkan betapa terdesaknya, kumpulan yang menyokong Sazali Sudin dan Aishah Ghazali yang telah dikenalpasti sebagai PARASIT yang cuba menjatuhkan dan memberi imej buruk PAS serta Azizan Abdul Razak khususnya di Merbau Pulas.

Aishah Ghazali merupakan ADUN Merbau Pulas merangkap Ketua Muslimat PAS Kedah yang baru berkahwin dengan Sazali Sudin, bekas penyelia kilang yang mendapat pelbagai keistimewaan setelah membuat hubungan sulit dengan Aishah Ghazali sebelum berkahwin. Skandal dan hubungan sulit antara Aishah Ghazali dengan Sazali Sudin bukan lagi perkara rahsia di kalangan penduduk, malahan penyokong PAS sendiri, terutama dengan kekerapan Aishah bersama-sama Sazali 'merantau' ke sana ke mari termasuklah dalam kempen-kempen pilihanraya kecil dari tahun 2008 dahulu.

Salah seorang pengkomen yang menggunakan nama ABUYA memberikan SEDIKIT PERINCIAN yang sangat menarik untuk renungan dan pemikiran terutama sekali bagi golongan yang kuat menyokong Sazali Sudin yang lebih dikenali sebagai Cikgu Li walaupun dia tidak pernah menjadi guru pun dan isteri keduanya, merangkap ADUN Merbau Pulas.,... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM


0 comments

RONNIE LIU DILUDAH SINDIKET PELACURANNYA SENDIRI!!!


Apabila Ronnie Liu memberikan jawapan selamat tentang rumah-rumah urut dan pelacuran yang semakin banyak di seluruh Selangor dengan menyalahkan UMNO-BN, sebenarnya ia tidak lain dan tidak bukan hanyalah kerana dia sudah terhimpit dengan desakan daripada konco-konconya yang terlibat dalam dunia pelacuran dan rumah urut.

Walaupun kata Ronnie Liu, lesen-lesen rumah urut yang ada sekarang, diluluskan pada tahun tahun 2006, namun berdasarkan bukti mata, lebih banyak rumah-rumah urut dan pusat-pusat hiburan muncul pada zaman pentadbiran Pakatan Rakyat Selangor.

Itu adalah fakta yang tidak boleh dinafikan sama sekali.

Justeru apabila Ronnie Liu menyalahkan Kerajaan Negeri yang terdahulu, dia seharusnya memberikan jawapan berhubung kewujudan pusat-pusat pelacuran yang kian banyak tumbuh di Selangor. Apatah lagi dengan jawapannya berhubung Hotel-Hotel Bajet di seluruh Selangor, sangat-sangat tidak meyakinkan.

Berapa ramai pelancong yang masuk ke Selangor yang tinggal di hotel-hotel bajet?

Atau sebenarnya hotel-hotel bajet itu sebenarnya hanyalah berselindung bagi money-laundering daripada kegiatan-kegiatan haram?

Bagilah jawapan apa pun, Ronnie Liu perlu menjawab mengapa wujud terlalu banyak rumah-rumah urut di Selangor dengan jawapan yang tidak bersifat klise dan standardnya menyalahkan kerajaan terdahulu memandangkan jumlah yang lebih banyak berlaku pada zaman pentabdiran Pakatan Rakyat.

Apatah lagi, lesen-lesen premis sebenarnya di bawah bidang kuasa PBT.... untuk apa fungsi Ahli-Ahli Majlis PBT sedangkan pada masa yang sama, terlalu banyak cerita tentang penglibatan Ahli-Ahli Majlis PBT di seluruh Selangor dalam kegiatan jenayah seperti pusat-pusat hiburan yang digunakan untuk mengumpul dana buat DAP dan PKR!!!

1 comments

HASAN ALI PUNCA GURU AGAMA DICERAIKAN SUAMI DENGAN TALAK SATU!!!


KOTA BHARU – Hanya kerana tidak menyokong fahaman politik suami, seorang guru mengajar al-Quran dekat sini diceraikan, semalam.

Proses penceraian ke atas wanita itu, Cik Yah (bukan nama sebenar), 60, berlangsung di Mahkamah Syariah.

Menceritakan kisah yang menyedihkan itu kepada Sinar Harian, Cik Yah, seorang ahli Umno yang aktif di kawasannya, memberitahu beliau mendirikan rumah tangga dengan lelaki itu, Awang (bukan nama sebenar), dalam lingkungan 70-an, kira-kira 15 tahun lalu, atas dasar suka sama suka.

Menurutnya, ketika itu Awang, seorang penyokong Pas, tidak kisah dengan fahaman politik yang dipegangnya, tetapi beliau mengambil keputusan melepaskan jawatan yang dipegang dalam Wanita Umno bagi menghormati pendirian suami.

“Bagaimanapun, awal bulan lepas, kami bergaduh besar. Ia berlaku selepas saya menghadiri majlis cabutan bertuah yang diadakan di Tanah Merah.

“Saya tidak tahu pun bahawa (bekas Naib Presiden Pas, Datuk Dr) Hasan Ali hadir dalam majlis tersebut,” katanya.

Hasan, yang juga bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, dipecat daripada Pas pada 8 Januari lalu kerana mengkritik parti secara terbuka.

Menurut Cik Yah, selepas beliau memaklumkan perkara itu kepada suaminya, suaminya mula mempertikaikan tindakannya turut berada di majlis yang sama.

Pergaduhan bermula di situ dan akhirnya, Awang memfailkan penceraian di mahkamah pada 24 Jun lalu.

Mereka pernah berkahwin sebelum ini dan tidak mempunyai anak.

Cik Yah mendakwa beliau tidak pernah menghalang Awang menyertai mana-mana ceramah politik dan kecewa kerana suaminya pula mengugutnya hanya kerana beliau menghadiri satu ceramah yang dihadiri bekas pemimpin Pas.

Katanya, beliau sudah banyak kali berjumpa dengan imam di kawasan itu mengenai pertelingkahan dengan suaminya dan mendapatkan nasihat bagaimana hendak menyelamatkan rumah tangga mereka.

Bagaimanapun, katanya, perkahwinan mereka tidak dapat diselamatkan kerana suaminya terus mengeluarkan kata-kata yang menyakitkan hati dan membuat keputusan untuk failkan cerai di Mahkamah Syariah.

Cik Yah mendakwa sikap bekas suaminya ini berubah menjadi terlalu sensitif dan panas baran apabila berhadapan dengan perkara berkaitan politik selepas sering menghadiri ceramah politik, yang diadakan setiap hujung minggu, di beberapa tempat di kawasan kediaman
mereka.

Beliau syak Awang dihasut rakan-rakan yang berjaya membawa ahli keluarga masing-masing menyokong Pas, sehingga Awang berasa tercabar dan mengambil tindakan menceraikannya kerana perbezaan fahaman politik.

“Sebelum memfailkan cerai, bekas suami saya berkata dia tidak mahu lagi tinggal di rumah bersama saya, tetapi mahu berpindah ke rumah anak-anaknya, yang terletak hampir satu kilometer daripada rumah kami.

“Tindakannya itu menguatkan lagi telahan saya bahawa dia sudah tidak sayangkan saya lagi, sebaliknya mengutamakan politik daripada isteri sendiri,” katanya. (
SINAR HARIAN)

1 comments

Blog Archive

Labels