IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, July 21, 2012

LONDON SEDIAKAN 150,000 KONDOM PERCUMA UNTUK PESERTA OLIMPIK!!!

Saturday, July 21, 2012

Nak meraih kejayaan dalam sukan, sesorang atlit itu kena lebih kerap melakukan hubugan seks. Mungkin apa yang penulis nyatakan ini nampak macam mengarut, tapi itulah hakikatnya dan turut diakui oleh atlit yang bertanding.

London: Temasya Olimpik London 2012 mungkin yang paling ‘panas’ dalam sejarah sukan itu selepas penganjur menyediakan 150,000 kondom Durex percuma, 15 untuk setiap atlit.

Angka itu melebihi 50 peratus berbanding di kejohanan Beijing pada 2008 yang menyediakan 100,000 kondom.

‘Selera seks’ peserta dilaporkan meningkat sejak kejohanan di Seoul pada 1988 hanya menyediakan 8,500 kondom percuma, lapor akhbar The Mirror.

Angka itu melonjak kepada 50,000 apabila pertandingan diadakan di Barcelona pada 1992 manakala penganjur Sydney 2000 terpaksa membeli tambahan 20,000 lagi kondom selepas 70,000 kondom yang ada kehabisan.

Peraturan benar teman peserta masuk

Ia mungkin ada kena mengena dengan peraturan membenarkan teman peserta masuk ke tempat penginapan atlit dengan 3,500 pelawat dijangka masuk setiap hari di 2,818 pangsapuri.

Malah, ujian kehamilan juga dikatakan turut ditempah. Satu sumber memberitahu akhbar itu: “Semua orang tahu keadaan di tempat penginapan sukan. Cuma, bagi atlit tempatan, mereka tentu lebih memberi tumpuan kepada menang pingat.”

Ketika ditanya bagaimana situasi ‘panas’ itu di perkampungan Olimpik, perenang Amerika Syarikat, Ryan Lochte berkata: “Saya rasa 70 hingga 75 peratus atlit terbabit.”

Peserta negara itu dalam acara menembak, Josh Lakatos pula berkata: “Keadaannya seperti di rumah pelacuran. Begitu banyak aksi panas.”

Lochte kemudian mengulas: “Ketika kejohanan Olimpik lalu, saya ada teman wanita. Sekarang, saya kembali solo jadi saya rasa teruja kali ini.”

“Bertanding dalam kejohanan Olimpik adalah kemuncak kerjaya anda, jadi mungkin ada yang sedia melakukan sesuatu di luar kebiasaan. Tetapi, saya yakin, jika saya nampak orang melakukannya, saya akan ketawa,” kata pemain bola tampar Britain, Shauna Mullin. - Agensi


0 comments

TANTAWI DICEKUP MENIPU BUTA-BUTA!

Pada minit ke-51 dalam klip video perdebatan antara Fathul Bari dengan Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Tantawi berkata, Karpal Singh tidak lagi menentang hukuman hudud dilaksanakan di negara ini. Bahkan menganggap perjuangan PAS untuk menjadikan hudud dan qisas sebagai salah satu daripada hukuman, telah dimengertikan oleh Karpal Singh.

Malangnya, tidak sampai 24 jam, Karpal Singh segera menafikan kenyataan Tantawi, sebaliknya menegaskan, hudud tidak pernah dibincangkan dalam Pakatan Rakyat. Tidak cukup dengan itu, Karpal berkata, dia tidak pernah berkompromi dengan kenyataan awalnya iaitu LANGKAH MAYAT SAYA DULU, sekaligus bertentangan dengan pengakuan yang dibuat oleh Tantawi dalam debatnya dengan Fathul Bari. (BACA DI SINI)

Sebenarnya apa yang dilakukan oleh Tantawi bukanlah sesuatu yang menghairankan. Sememangnya itulah perangai sebenar para pemimpin PAS yang sangat gila dengan mikrofon dan pentas ceramah. Apabila mereka berceramah, mereka akan bercakap ikut suka hati dan untuk menggembirakan para penyokong mereka.

Manakala para penyokong pula, yang kononnya telah di'update' dengan berita terkini, sengaja menggembirakan hati sendiri sekalipun mereka sangat sedar bahawa mereka telah ditipu terang-terangan.

Namun yang paling menarik ialah apabila Nasruddin Tantawi dalam mesej ringkasnya MENAFIKAN YANG DIA ADA BERKATA SEPERTI ITU, walaupun di dalam rakaman video perdebatan berkenaan, secara terang-terangan dia menipu!!!

Tonton klip video penuh perdebatan ini.


1 comments

SINAR HARIAN TERSILAP... DR. MAHATHIR BUKAN DIKTATOR TETAPI MAHA DIKTATOR!!!


Sinar harian..akhbar bebas, mmm musykil agak aku. Tak tahu apa tujuan Sinar utk buat undian bahwa Tun M adalah diktator atau tidak semasa pemerintahan beliau.

Ajaib gak seorang yg didakwa diktator leh bersara..selalunya diktator ni di"bersara"kan.

Beliau mula dikatakan diktator kerana tiada ruang utk diserang dan dikritik. Segala "pembaziran" yg dikatakan oleh musuh2 beliau hingga kini rakyat malaysia menikmatinya termasuklah musuh2 beliau..pendapatan secara keseluruhan meningkat, dah leh bawa Mercedes dan Camry..dulu tak pandai pakai kot dan tie, dah pandai..
Malah salah satu projek "pembaziran"beliau PUTRAJAYA kini diidam2kan pulak.

Tuan Guru yg dakwa Tun M takkan bersara seolah2 nak menongkat langit katanya..Tun M dah bersara, Tuan Guru yg desak suruh orang bersara tak pun bersara..

Tun M dikatakan diktator..tapi orang2 yg kata dia MahaZalim, Maha Firaun bebas dan masih menikmati kemewahan usaha Tun M.

Projek pembaziran Tun M - KLCC ..dah beribu penyokong2 PKR dan PAS serta DAP tawaf..

Tun M dikatakan diktator kerana pecat Anwar..setakat kena pecat dikatakan diktator, ishhh ingatkan Anwar dah kena tembak, rupa2nya kena pecat je..manja bebenor Anwar ni jenuh minta simpati rakyat.
Tun M pun pernah kena pecat..tak der merengek2 macam bebudak, tapi bangun sebagai lelaki..ooppss maap kerana bandingkan Kelakian pulak. Tak sesuai rasanya kalau nak bandingkan. ..bukan apple to apple.

Sinar cuba hangatkan isu "diktator" ni lanjutan sokongan pada Lim Kit Siang..dan bakal dijadikan lesen punca Tun M diheret kemahkamah jika PAKATAN menang. Sinar cuba main2kan perkataan diktator tersebut dan sinonimkan ngan Tun M. Bila ingat diktator, maka ingatlah Tun M..ingat Tun M maka ingatlah diktator.

Anwar jawatannya PENASIHAT PKR..mmm bukan pengerusi, bukan presiden..tapi dictate perjalanan PKR. Jawatan PENASIHAT bukanlah jawatan dipertandingkan..hehe selagi hayat ler tu!!
Macam bunyi diktator je..

Ye ler tu..akhbar yg bebas!! Sinar tak nak buat undian desak "perlu atau tidak Anwar tunjukkan jam Omeganya"...mampus Sinar akan buat undian, kerana Sinar adalah akhbar yg bebas.

Rasanya..diktator tak sesuai ler bagi Tun M, maklum ler dah dapat gelaran MAHA..so sesuainya ialah MAHA DIKTATOR!! Dah Maha Firaun dapat gelaran diktator je, mana sesuai Sinar oiii..

-aa

0 comments

MALAM PERTAMA BULAN PUASA, IBU TERGAMAM ANAK PEREMPUANNYA TENGAH PROJEK DENGAN LELAKI TAK DIKENALI!!!


AMPANG - Luluh hari seorang ibu apabila menyaksikan adegan terlampau anak gadisnya berusia 17 tahun dengan pasangan kekasih di dalam rumah sendiri di Taman Melawati, Rabu lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 pagi itu, wanita terbabit berusia 44 tahun yang terjaga daripada tidur kemudia ke dapur untuk minum sebelum berpatah semula ke biliknya.

Menurut sumber, ketika melintas di hadapan bilik anaknya, mangsa berhenti untuk melihat keadaan anaknya itu dan terus menilak pintu bilik sebelum terkejut apabila melihat terdapat seorang lelaki tidak dikenali berusia 20-an turut berada di dalam bilik itu.

"Mangsa lantas membuka lampu bilik dan sekali lagi terkejut apabila mendapati anak dan teman lelakinya tidak berpakaian menyebabkan dia tergamam sebelum terus menjerit memanggil suami yang sedang tidur.

"Suaminya kemudian berlari ke arah isterinya sebelum dia turut terkejut apabila melihar anaknya bersama dengan individu tidak dikenali," katanya.

Sumber berkata, malah pasangan suami terbabit yang terkejut dengan tindakan anak gadisl mereka hanya mampu menitis air mata sebelum memarahi anaknya yang telah memalukan mereka.

"Geram dengan tindakan lelaki terbabit yang menceroboh kediaman mereka tanpa kebenaran, dia kemudian menghubungi polis memaklumkan kejadian itu.

"Polis yang tiba beberapa minit kemudia membawa lelaki itu ke Balai Polis Taman Melawati untuk tindakan lanjut," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin mengesahkan menenrima laporan berhubung kejadian itu.

Hmetro

ULASAN TFK:

Syaitan dan Iblis dirantai pada bulan Ramadhan...

Tetapi bukan syaitan dan Iblis yang menjadi ancaman kepada umat Islam, sebaliknya nafsu. Nafsu tidak sahaja berkenaan dengan syahwat tetapi juga pelbagai perkara maksiat yang lain, termasuklah menipu dan berbohong secara terang-terangan.

Lawan syaitan dan Iblis namun pada masa yang sama, juga perlu melawan hawa nafsu yang lebih membuak-buak...

Barangkali kerana itulah, puasa disyariatkan walaupun menahan lapar dan dahaga bukanlah perkara yang sukar dilakukan.... tetapi puasa dalam erti kata yang sebenar-benarnya memang susah...

'Sedikit keringanan' berbanding solat, puasa yang benar melatih dan melenturkan nafsu, sedangkan solat yang betul pula mencegah kemungkaran dan kemaksiatan.

Tapi fikir-fikirkanlah kalau kita bersolat tetapi masih melakukan maksiat, malahan begitu berbangga dengan maksiat dengan seribu satu macam alasan dan dalih, setakat puasa, apa sangatlah kecuali mulut busuk dan lapar dahaga....

Itu peristiwa malam pertama bulan Ramadhan... di Ampang pulak tuh!!!

0 comments

SOHAIMI SHAHADAN SARAN KHALID IBRAHIM DAN PENYOKONG PAKATAN BERHATI HITAM, MINUM AIR TIDAK DIRAWAT!!!


Konflik isu air antara Kerajaan Negeri Selangor dengan syarikat pengendali konsesi air, Syabas
tidak akan memberikan keuntungan kepada mana-mana pihak, tetapi hanya akan memberi kesan
kepada rakyat.

Kerajaan negeri pimpinan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak perlu mempolitikkan perkara ini
kerana masalah berlaku adalah kesilapan dan kelemahannya tetapi bijak mengalih pandangan
rakyat kononnya Syabas yang bersalah, bukan kerajaan negeri.

Inilah permainan kotor kerajaan negeri. Isu sebenar ialah kekurangan bekalan air terawat akibat
permintaan yang meningkat, bukan kerana kekeringan air sungai, air lombong atau air empangan.
Memang tidak logik jika berlaku krisis air kalau empangan banyak air atau pada musim hujan
sekarang ini.

Rakyat perlu faham bahawa pengeluaran air di loji rawatan yang ada tidak cukup untuk
menampung penggunaan yang semakin meningkat kerana loji sedia ada hanya mampu merawat
air dalam kapasiti tertentu walaupun beroperasi pada tahap maksimum, 24 jam sehari tanpa henti.
Kerana itu ada kawasan yang terpaksa menerima catuan kerana bekalan air bersih dari loji rawatan
tidak mencukupi.

Untuk menyelesaikan masalah ini, sebuah loji baru perlu dibina untuk meningkatkan pengeluaran
air terawat. Ini bukan satu gurauan, jika air empangan sedia ada disalurkan kepada pengguna
seperti mana saranan MB, tidak sampai 7 hari air empangan itu akan kering kontang.

Kita kesal kerana mempunyai Menteri Besar dan barisan exco yang dangkal pemikiran, yang cetek
ilmunya tetapi mahu menjuarai isu air semata-mata survival politik dan mahu terus menipu rakyat.
Kerajaan negeri gagal dalam menjalankan tanggungjawab tetapi mahu menjadikan Syabas sebagai
kambing hitam.

Menteri Besar tidak perlu bersandiwara. Loji adalah di bawah tanggungjawan kerajaan negeri
malah ada syarikat loji rawatan milik kerajaan negeri. Untuk pastikan bekalan cukup juga adalah
tanggungjawab kerajaan negeri. Syabas hanya mengagihkan air yang dirawat oleh loji rawatan.
Siapa yang perlu dipersalahkan jika air tidak cukup: kerajaan negeri atau Syabas? Ini hanya taktik
lapok mereka supaya rakyat terus menyalahkan Syabas.

Meminjam analogi Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar yang
menggunakan padi dan beras sebagai contoh: rakyat mahukan beras, bukannya padi. Air empangan
ibarat padi manakala air terawat ibarat beras. Kecuali Menteri Besar dan barisan exco mahu
makan padi, mereka boleh guna air dari lombong atau air empangan sedia ada. Bagaimana mana
mahu mendapatkan beras jika kilang memproses padi tidak mencukupi? Itulah senario yang pelru
difahami sekarang.

Kita hairan kenapa Exco Ronnie Liu hanya menunjukkan air empangan yang penuh, kenapa tidak
minum sahaja air empangan itu? Ini kerana mereka hanya berpolitik dan bersandiwara untuk
menipu rakyat kerana mereka juga tahu air tersebut perlu dirawat terlebih dahulu sebelum
diminum. Air mentah yang belum dirawat mempunya risiko bakteria dan sebagainya.

Tambah pelik apabila Menteri Besar mahu mengambil alih pengurusan Syabas dan mengumumkan
pelantikan kumpulan professional yang tiada pengalaman untuk meneliti operasi harian Syabas
sedangkan hakikatnya mereka mempunyai 30 peratus saham dalam syarikat itu dan Syabas sendiri
diaudit oleh Audit Negara. Jadi apa relevan tindakan Menteri Besar ini?

Kerajaan negeri turut menuduh Datuk Seri Noh Omar mempunyai kepentingan dalam syarikat
yang akan membina Loji Langat 2. Tuduhan ini sangat lucu kerana tender masih belum dibuka,
bagaimana kerajaan negeri tahu Datuk Seri Noh ada kepentingan dalam syarikat yang membina loji.
Buktikan tuduhan itu, jangan bersandiwara untuk menipu rakyat.

Kalau Menteri Besar telus, kita cabar beliau buka tender membina Loji Langat 2. Jangan
bersandiwara lagi. Kita yakin jika Loji Langat 2 siap dibina kelak, harga air tidak akan naik malah
akan menjadi lebih murah kerana bekalan sudah banyak dan lebih daripada mencukupi.

Belum buat loji macam mana Menteri Besar tahu harga air akan naik? Buat dahulu baru tahu.
Kerajaan negeri hanya sedia tanah kerana kos pembinaan loji akan dikeluarkan oleh Kerajaan
Pusat. Malah selepas siap, loji tersebut akan menjadi milik kerajaan negeri seperti mana loji-loji
yang lain.

Kita nasihatkan Menteri Besar dan barisan exco, cukup-cukuplah menipu rakyat. Kalau tidak
mampu menjalankan tanggungjawab, Menteri Besar dan exco boleh letak jawatan. Jangan nak
berlagak pandai tapi tidak ubah seperti ‘ayam berkokok ekor bergelumang tahi’.

Kita cabar Menteri Besar dan Exco agar tidak lagi menggunakan air terawat, sebaliknya
menggunakan air mentah yang disalurkan terus dari lombong atau Sungai Klang. Barulah cakap
serupa bikin! Justeru rakyat jangan terus tertipu dengan permainan sandiwara pemimpin kerajaan
pakatan pembangkang ini.

DATUK SOHAIMI SHAHADAN

Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS)

0 comments

BAYAR 'CASH' SEBAB HALAU IBU MACAM ANJING KURAP, SEKARANG SENDIRI JADI ANJING KURAP!!!

PADANG BESAR: “Sekarang baru saya sedar dosa saya terhadap ibu dibalas tunai, tidak perlu tunggu di akhirat,” kata Abdul Rahman Talib, 60, yang kini tinggal di Rumah Sejahtera, Batu Bertangkup, di sini, selepas diabaikan isteri dan anaknya.

Kira-kira 10 tahun lalu, ibunya, Allahyarham Lijah Kasa menghuni rumah kebajikan sama selepas Abdul Rahman terlalu mengikut kehendak isteri dan membiarkan isterinya menghalau ibunya keluar dari rumah.

“Saya mengakui terlalu mengikut telunjuk isteri hingga mengabaikan ibu. Saya langsung tidak mengambil peduli nasib ibu dan hanya mengetahui arwah ditempatkan di sini (Rumah Sejahtera) selepas setahun arwah dihalau keluar dari rumah yang didiami bersama isteri di Bukit Kecil, dekat sini.

“Malah, bilik ibu sebelum ini bersebelahan bilik saya duduki sekarang,” kata Abdul Rahman ketika ditemui.

Menurutnya, sebelum ini dia difahamkan ibunya bergelandangan beberapa hari selepas dihalau keluar dari rumah dan ada ketikanya dia bermalam seorang diri di kandang kerbau yang diubah suai buat sementara sebelum diselamatkan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). (
SUMBER)

ULASAN TFK:

Ramai yang beranggapan bahawa dosa dengan ibu bapa boleh dihapuskan dengan mudah. Cukup dengan minta maaf pada hujung Ramadhan, maka selesailah dosanya.

Paling banyak melakukan kesalahan kepada ibu bapa adalah KAUM LELAKI, terutama lelaki yang sudah berkeluarga yang beranggapan, anak dan isterinya terlebih utama daripada IBU BAPA.

Sayang sangat dengan anak bini, akhirnya balasan yang diterima adalah NERAKA. Sayang lebih ibu bapa berbanding anak isteri, anda akan selamat!!

Tak percaya, anda boleh uji kaji sendiri!!!

ANAK DAN ISTERI BOLEH DICARI... BERSEPAH-SEPAH DI TEPIAN JALAN TETAPI IBU BAPA HANYA ITULAH SAJA!!!

0 comments

KHALID IBRAHIM SURUH ORANG LETAK JAWATAN, DIA SENDIRI BILA NAK LETAK JAWATAN!!!


Khalid Ibrahim cuba menunjukkan yang dia sangat marah kerana SYABAS ingin mengenakan catuan air ke seluruh Selangor. Serta-merta dia menyalahkan SYABAS kerana gagal membekalkan air kepada rakyat dan penduduk Selangor. Kemudian, beria-ia pula Khalid Ibrahim menyatakan yang Kerajaan Negeri Selangor memberi tempoh 14 hari kepada SYABAS sebelum Kerajaan Negeri Selangor mengambilalih syarikat konsesi air itu.

Sebenarnya majoriti rakyat Selangor menggelakkan dan mentertawakan kerenah lucu Khalid Ibrahim.

Rakyat dan penduduk Selangor bukannya sebangang yang difikirkan oleh Khalid Ibrahim dan para pengikut Pakatan Rakyat.

Menyingkirkan CEO SYABAS tidak akan menyelesaikan masalah yang sedang ditanggung oleh penduduk dan rakyat Selangor. Sebaliknya yang diperlukan ialah mengatasi masalah loji rawatan air yang dapat membekalkan air bersih ke seluruh Lembah Kelang.

Loji-loji rawatan air yang ada sekarang, sudah tidak mencukupi dan memenuhi kapasiti. Sebuah loji lain yang lebih besar diperlukan sebelum loji-loji sedia ada dinaiktaraf bagi meningkatkan kapasiti.

Khalid Ibrahim masih mahu bermain politik dalam hal ini. Masalah sebenar tidak ditangani, sebaliknya Khalid Ibrahim mencari masalah lain yang perlu dikorek.

Walaupun sebenarnya, ramai yang tidak berpuas hati dengan Pengerusi SYABAS namun, Pengerusi SYABAS tidak ada kena-mengena langsung dengan ancaman bekalan air bersih ke Lembah Kelang.

Yang perlu bertanggungjawab dalam hal ini adalah KHALID IBRAHIM sendiri. Yang menimbulkan masalah adalah Kerajaan Negeri Selangor yang masih enggan membenarkan pembinaan Loji Sungai Langat 2 yang dapat menampung lebih 50% bekalan air bersih ke Lembah Kelang. Yang sentiasa beretorik dan memberikan pelbagai alasan ialah Kerajaan Negeri Selangor, walhal pembinaan loji tersebut adalah di bawah kos Kementerian, bukannya Kerajaan Negeri.

Justeru, sebelum Khalid Ibrahim menyuruh atau memaksa CEO SYABAS meletak jawatan, seelok-eloknya Khalid Ibrahim letak jawatan sebagai Menteri Besar Selangor. Tak perlu menyalahkan orang lain, sedangkan kuasa memberikan kelulusan pembinaan Loji Sungai Langat 2 adalah di tangan Khalid Ibrahim!

0 comments

TOLONG!!! KALAU JUMPA REMAJA-REMAJA NI, SEBAT PUNGGUNG DEPA SEBELUM SERAH KEPADA POLIS!!!

REMAJA HILANG!!!!
NORADILAH BINTI MOHD ABU HERI HILANG BERSAMA RAKANNYA FZIRA SEJAK 19 JULAI, 2012
MOTOR MILIK FAZIRA NO. MCF 1479 JENIS YAMAHA LAGENDA HITAM. REMAJA LELAKI INI DIPERCAYA BERSAMA-SAMA MEREKA. MOHON SHARE UNTUK SAMA2 MEMBANTU MENCARI.

SEBARANG MAKLUMAT SILA HUBUNGI
ABU HERI @ MILA : 016-6839357 @ 016-3578623

TERIMA KASIH ATAS BANTUAN ANDA SEMUA.

SUMBER FACEBOOK

0 comments

DEBAT FATHUL BARI DAN NASRUDDIN TANTAWI SERLAHKAN KEJAHILAN PARA PENGIKUT PAS!!!


Saban masa para pengikut PAS akan berceloteh tentang debat agama tanpa mereka sedar, perdebatan melibatkan agama sebenarnya perlu melalui disiplin dan etika yang sangat ketat selain para pengujah memerlukan penguasaan ilmu dalam beberapa bidang terutama sekali tafsir al Quran mahupun sebagai ornag yang celik hadis.

Walaupun kebanyakan penceramah PAS gemar menggunakan ayat-ayat al Quran dan hadis di dalam hujah mereka guna menguatkan hujah, namun sedarkah, sebahagian daripada mereka sekadar memetik ayat dan hadis yang 'tidak adil' malahan yang paling teruk ialah apabila mereka yang sekadar menghafal ayat dan makna, menceramahkannya dengan penuh gaya dan yakin tetapi ayat yang dipilih untuk kuatkan hujah, hanyalah ayat sekerat seperti mana yang dilakukan oleh Mursyidul Am PAS sendiri dalam hujahnya tentang KEBANGSAAN dan ASSOBIYAH.

Dalam bahasa yang lebih tepat, sebahagian ayat dilindungi dan dengan sengaja disorok daripada orang ramai agar hanya bahagian yang dikehendaki sahaja dizahirkan, sedangkan penjelasan sebenarnya ditutup dan dilindungi.

Itulah yang berlaku kepada Nasrudin Tantawi ketika dia berdebat dengan Fathul Bari.

Apayang berlaku sebenarnya bukanlah kerana Nasrudin tidak cukup ilmu. Ilmunya Nasrudin tidak boleh disangsikan. Dia belajar dan dia mengetahuinya.

Malangnya hanya kerana dia adalah orang dan pemimpin PAS, Nasrudin Tantawi terpaksa menyembunyikan sebahagian dan hanya mengeluarkan sebahagian yang difikirkan memberi kelebihan kepadanya kerana itu adalah modus operandi biasa PAS. Tantawi menggunakan kesempatan yang ada semata-mata untuk memperkenalkan kesempitan pemikirannya iaitu MEMPROMOSI PAKATAN dan MEMPERKECIL-KECILKAN BARISAN NASIONAL.

Sayangnya, hujah yang dipenuhi dengan ayat-ayat al Quran, dengan hadis dan riwayat, akhirnya menjadi sempit kerana pemikiran yang sangat jumud melibatkan kepartian. Pendekatan debat yang diberikan, ternyata gagal dimanfaatkan oleh Tantawi untuk memperkenalkan kehebatan pemikiran anak-anak muda yang menyokong PAS, sebaliknya pemikiran yang ditunjukkan oleh Ketua Pemuda PAS itu sangat terdesak untuk menang hujah dengan pelbagai gapaian yang tidak ada kena-mengena dengan Malaysia, sebaliknya sekadar ingin menyentuh perkara tentang korupsi, penyelewengan, lama berkuasa dan sebagainya yang seringkali telah digunakan sebagai persepsi oleh Pakatan Rakyat selama ini.

Menariknya, Tantawi memetik ayat 26 Surah Ali Imran yang antara lain maksud ayat adalah:

"Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu."

Menyebut dan membacakan ayat al Quran sebagai hiasan hujah, nyata digunakan oleh Tantawi dalam perdebatan ini. Kalau benar Tantawi menghayati dan fikirannya kosong daripada sifat-sifat kepartian, bahkan menjunjung al Quran dan Islam terlebih dahulu berbanding PAS dan Pakatan Rakyat, pastinya dia tidak akan berani lagi meneruskan hujahnya kerana KUASA MENJATUHKAN KERAJAAN ADALAH KUASA MUTLAK ALLAH TAALA berdasarkan maksud ayat di atas, bukannya KUASA ANAK MUDA yang mahukan anti korupsi, dan lain-lain sebagaimana yang dihujahkannya.

Dan selepas Allah Taala menaikkan sesebuah kerajaan atau memperbaharui kuasa kerajaan, adakah Tantawi, PAS dan sekalian yang mengaku beriman kepada Allah Taala dan al Quran akan menerima ketentuan tersebut atau mereka akan kembali menyatakan bahawa kerajaan yang mendapat mandat tersebut adalah Kerajaan Haram, dan pengecoh?

Bukan Tantawi tidak berilmu tetapi ilmunya tidak dipergunakan dengan sebaik-baiknya untuk jalan Allah Taala, sebaliknya digunakan hanya untuk PAS dan Pakatan Rakyat. Anda mengakui ayat-ayat al Quran sebagai teras keimanan dan hukum, tetapi pada masa yang sama, anda menyanggah teras keimanan dan hukum berkenaan dengan pandangan yang disekutukan?

Masya-Allah!

Semoga-moga bukanlah dari golongan Tawhib si Tantawi ini...

Anda nampak bahaya bagi golongan yang menggunakan nafsu dan ilmunya disempitkan atau kecenderungan nafsu mengatasi akal apabila mereka menyalahgunakan ayat-ayat al Quran untuk berhujah sehingga akhirnya mereka tergelincir dan menentang ayat-ayat al Quran itu secara tanpa sedar?

Tontoni sendiri sebahagian daripada perdebatan berkenaan:




2 comments

Friday, July 20, 2012

SAMAN PAPAGOMO RM100 JUTA, ANWAR PERLU BERSIHKAN PERANGAINYA DULU!!!

Friday, July 20, 2012

Akhirnya setelah sekian lama, Anwar Ibrahim menerusi Sankara Nair, si botak yang banyak dapat untung semenjak jadi pemimpin pembangkang merangkap peguam, menfailkan saman RM100 juta ke atas blogger PAPAGOMO dan Dato Eskay kerana mendakwa menfitnahnya sebagai seorang GAY TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI!!!

Penggila seks tegar yang sentias engkar dengan had dan batas yang sepatutnya sebagai seorang Islam itu, nampaknya sekarang cuba mewujudkan persepsi bahawa dia telah difitnah dan semua tuduhan salah laku seks ke atasnya hanyalah fitnah semata-mata walaupun keputusan mahkamah dan bacaan keputusan oleh KESEMUA HAKIM adalah ANWAR SEORANG BISEKSUAL GILA!

Adakah fitnah yang Anwar seorang pengamal homoseksual walhal itulah rumusan yang dicapai oleh ketiga-tiga Hakim Mahkamah Persekutuan ketika membebaskan Anwar pada tahun 2005 dulu?

Bagaimanapun, tindakan saman ini adalah sesuatu yang baik terutama ianya dilaksanakan pada bulan puasa ini memandangkan sebelum ini, permintaan saman telah dibuat oleh pihak berkenaan bagi menunjukkan bukti KEGILAAN SEKSUAL ANWAR di galeri mahkamah walaupun sebahagian kecilnya telah dipertontonkan kepada awam.

Berbeza dengan Guan Eng yang tahu menyaman akhbar jauh lebih mudah berbanding individu kerana sekarang ini, wartawan-wartawan dan editor-editor generasi baru tidak lagi mengamalkan simpan bukti selepas berita tersiar, Anwar memilih untuk menyaman individu kerana itu akan lebih mempopularkannya meskipun dia tidak dapat menanggalkan imej PENGGILA SEKS LUAR NIKAH DAN SEKS LUAR TABIE.

Saman RM100 juta ke atas Tun Dr. Mahathir telah ditolak oleh mahkamah sebelum ini namun Anwar dan konco-konconya hanya mendiamkan diri berhubung kes berkenaan.

Sekarang Anwar saman lagi tetapi macam biasa, penjelasan berhubung lelaki seperti Anwar Ibrahim yang berzina denganseorang pelacur China dalam tempoh empat minit dan menjadi punca saman RM100 juta, tidak akan diperolehi dari tuan punya badan.

Anwar sekadar menyaman untuk membuktikan dia berani saman... Tidak lebih daripada itu....

1 comments

MUHYIDDIN PERLU SEKOLAHKAN PENGETUA DAN GURU BESAR SUPAYA TAK SEMBUNYIKAN MASALAH DISIPLIN DI SEKOLAH!!!

Banyak cerita salahguna kuasa oleh Guru Besar dan Pengetua sekolah yang kita dengar. Sama ada ianya dilaporkan menerusi media, mahupun cerita-cerita yang kerap kali timbul terutama sekali ketika mesyuarat PIBG.

Namun yang paling ketara ialah, membabitkan usaha pengetua dan guru besar yang cuba menutup mulut serta bertindak melindungi jenayah yang berlaku di sekolah masing-masing. Hanya kerana ingin menjaga imej sekolah dan kakitangan serta guru besar dan pengetua sendiri, banyak kes-kes jenayah yang melibatkan sekolah, dipengap dan disengapkan!

Hanya selepas berlakunya kes-kes besar seperti pembunuhan, perogolan, budak sekolah diculik atau pelajar merusuh, barulah timbul kisah berkenaan dan guru besar serta pengetua baru hendak bersuara. Itu pun puaslah para wartawan cuba mengorek rahsia.

Dan jangan terkejut sekiranya, pengetua dan guru besar masih belum buat laporan polis berhubung kes-kes jenayah yang berlaku di sekolah mereka, melainkan laporan-laporan yang dibuat oleh ibu bapa.


Seperti dalam kes begini (DI SINI), ada banyak perkara yang perlu ditarbiyyahkan oleh Menteri Pelajaran merangkap Timbalan Perdana Menteri Malaysia kepada guru besar serta pengetua sekolah di seluruh negara.

Jenayah tidak boleh disimpan dan disorokkan. Ia perlu diselesaikan dengan secepat-cepat dan sebaik-baiknya. Amalan menyembunyikan perkara jenayah dan berusaha kononnya enggan nama sekolah dikotorkan merupakan perkara terkeji yang diamalkan secara berleluasa di negara ini.

Anak-anak yang dihantar ke sekolah seharusnya terjamin keselamatan mereka. Guru-guru yang ditugaskan mengaja,tidak sahja bertanggungjawab untuk mengajar dan mendidik dengan kurikulum yang disediakan oleh kementerian tetapi juga bertanggungjawab untuk memastikan persekitaran tempat kerja mereka juga selamat.

Timbul pertanyaan, apa sebenarnya yang membuatkan pengetua dan guru besar enggan memperjelaskan tentang kes-kes jenayah di sekolah-sekolah mereka?

0 comments

TAZKIRAH 1 RAMADHAN 1433 HIJRAH... PUASA SAHAJA TAK MASUK SYURGA!!!

Ketika artikel ini disiarkan, detik 1 Ramadhan 1433 telah pun berlalu beberapa minit dan saat. Kedatangan Ramadhan seperti biasa, disambut 'MERIAH' dengan pelbagai persepsi dan pelbagai azam. Yang tak pernah rajin tahu jalan mana masuk masjid atau surau, sudah bersiap-siap awal untuk berjemaah tarawih walaupun solat syukur atau solat sunat taubat pun tak berapa nak hafal dan hadam.

Ada yang balik ke kampung untuk bersahur dan berbuka puasa bersama-sama mak bapak walaupun solat berjemaah bersama mak bapa, terlalulah amat jarang, malah ada yang langsung tak pernah.

Dan seperti biasalah, Ramadhan di Malaysia disambut dengan pelbagai festival terutama sekali MAKAN-MAKAN dan PEMBAZIRAN!

Ibadah puasa sekadar dihayati secara retorik, seperti juga amalan dan akidah Islam di negara ini... semuanya dilakukan secara retorik. Sebagai contoh, masuk PAS dah diumpamakan sebagai MENOLONG ISLAM, walhal Islam tidak perlu ditolong kerana Islam adalah hak milik Allah Taala dan Allah Taala lah yang menjaga Islam.

Yang perlu dijaga oleh setiap orang ialah akidah pada diri. Ada yang sampai menyatakan bahawa mengucap dua kalimah syahadah sahaja tidak cukup untuk menghalalkan kemasukannya ke dalam PAS. Sebaliknya perkara-perkara yang dicela seperti ujub, takabur dan riya' serta perkara-perkara yang dicela oleh syarak, tidak pula diperkirakan dalam hal ini.

Yang perlu dikawal dan dihadami adalah Kalimah Thoiyibbah yang diikrarkan dengan lidah dan ditasdiqkan dalam hati. Yang menjadi penghubung kepada Islam (ilmu), Iman dan Amal. Yang perlu dihadami Iman, Islam dan Ehsan...

Kalau perkara-perkara yang disebutkan di atas dihadami dan dihayati serta dipegangi, nescaya kekeliruan berhubung akidah dan agama Islam, tidak akan wujud. Bahkan, tiada golongan yang menjadi jalan Allah Taala serta bertaqarub kepada-Nya akan sesat barat sehingga sanggup mengeluarkan kenyataan, kalau tak masuk PAS, takdak pula saksi yang dia perjuangkan Islam.

Kedaifan dan kemarhaeinan umat Islam di negara ini dengan kehadiran Ramadhan, boleh dilihat dengan jelas menerusi 'keseronokan-keseronokan plastik' yang sedang bermaharajalela. Malah yang paling menakutkan ialah apabila golongan yang berhati serigala, mula berlagak seperti tok-tok abid yang bergerak ke sana ke sini mentarbiyyahkan kesesatan dengan alasan ianya adalah DAKWAH dan DAKWAH itu merupakan satu kewajipan umat Islam.

Mengharapkan kedatangan Ramadhan untuk membersihkan kemaksiatan jasad dan roh, adalah satu perkara yang baik. Namun apa gunanya kalau setakat Ramadhan, maka yang diuar-uarkan itu akhirnya terhenti dan tidak lagi diteruskan. Muhasabah sekadar untuk beretorik pada bulan Ramadhan, akhirnya bertukar menjadi mazmumah yang bersahabat rapat dengan Jahannam.

Amalan yang baik ialah amalan yang ringan tetapi berterusan, bukannya macam hebat sangat belit kopiah dan serban dengan dahi bertanda hitam, tetapi masih menelan air liur apabila melihat punggung lentik anak dara atau janda tanpa berkelip kelopak mata!

Atau sakit hati apabila melihat kereta besar mewah menjalan di jalan raya, sedangkan kita sendiri hanya mampu berkereta kecil atau menumpang teksi dan bermotosikal.

Kalau benar hendakkan ISLAM, mari kita menuju ke jalan Islam yang sebenar-benarnya, bukannya bergelumang dengan jenama Islam, tetapi sifat-sifat mazmumah dan seringkali melihat keburukan orang lain untuk kita jaja-jajakan, semakin menebal dalam diri kita.

Walaupun alasan yang kerapkali diberikan ialah menentang kemungkaran, hakikatnya kita sebenarnya adalah DENGKI dan KHIANAT. Mata kita telah ditipu, akal kita telah diperdaya dan hati kita telah pun menjadi hitam legam ditiup Iblis.

Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah beriman. Ampunkanlah dosa kami dan peliharalah kami dari azab api neraka!

Semoga Ramadhan ini mampu membawa kita ke jalan yang sebenar-benarnya, bukannya menambahkan lagi daki kemunafiqan yang bertompok di jiwa kita! Sebabnya, golongan munafiq adalah golongan yang paling terhina di dunia dan akhirat....

1 comments

HUDUD, JANJI YANG PALING PAYAH DITEPATI!!!


PAS janji akan laksanakan HUDUD...janji yg tak payah ditepati!!

PAS kabor pada semua penyokong2nya..bahwa PAS menguasai PAKATAN..hehe sendiri fikir ler! Kabor2 yg tak payah ditepati..

Dulu janji nak tegakkan negara ISlam...janji yg tak payah ditepati!!

Janji nak hapuskan arak dan judi serta semua jenis maksiat bila dapat kuasa..janji yg tak ditepati!!

Sempena PRU13 yg akan datang..teruslah taburkan janji2 yg takkan ditepati!!

Janji ngan manusia ok ler..leh ler putar macam2. Dan putar macam mana pun penyokong tetap angguk2 maklumlah kerana semangat kebencian yg telah ditanam mampu telan apa saja pembohongan agama yg ditaburkan.

Tapi bila berjanji tu ingatlah sama, bahwa Allah swt juga mendengarnya..

Bersahsiah lah cara Nabi saw dan para sahabat ra..dunia berjaya, akhirat berjaya. Walaupun tidak disukai oleh orang2 kapir.

Orang2 kapir bukanlah rakan sekutu ummat Islam didunia ini maupun diakhirat.

Janji Allah swt adalah benar..bukannya janji politik, Janji Allah swt akan tetap menangkan orang2 yg beriman tetap Allah swt tunaikan. Kukuhkan iman, tetapkan kaki..usah dilayan orang2 kapir.

Cukuplah Allah swt sebagai pembantu..tolaklah kapir, tolaklah syaitan!!

-aa


0 comments

AWAS!!! SINDIKET CALARKAN KERETA BERMAHARAJALELA DI KUALA LUMPUR!!!

Assalamualaikum.

Aku memang setuju yang banyak kes calar kereta di Kuala Lumpur akibat kita tidak mahu memberi wang kepada pengendali parkir haram. Serba salah dibuatnya, kalau tak bayar, depa calarkan atau pancitkan tayar kita atau buat perkara “dajjal” lain yang kita tak tahu.

Yang peliknya, apa pihak DBKL buat untuk menyelesaikan masalah ni. Tampak macam mereka bekerjasama je.

Betul ke? Entah la, malas aku nak buat andaian, tapi yang pasti tak sanggup aku korbankan demi RM10-RM15 yang dipinta oleh pengendali parkir haram.

Apa pula pendapat korang?

Perincian isu parkir haram yang bahaya dan belaku di kawasan warga tempatan Kuala Lumpur ni ada di bawah.

P/S: Kalau kita sampai di masjid dengan berkenderaan, kita wajib berusaha berbuat sesuatu untuk kenderaan kita tidak dicuri, selepas tu barulah kita tawakal kepada Allah, bukan hanya tawakal tanpa berbuat apa-apa. Kisah seperti ini sudah jelas ditunjukkan dalam satu kisah sahabat Nabi dengan untanya di masjid. Nabi SAW menyuruh orang Badwi tersebut supaya mengikat untanya sebelum masuk ke masjid.

Penyedia menggunakan payung dan meja kecil sebagai kaunter pembayaran parkir haram.
Seorang lelaki mengambil wang caj parkir daripada orang ramai.

KUALA LUMPUR: Ia bukan masalah baru, namun kewujudan tempat letak kenderaan yang beroperasi tanpa lesen atau lebih dikenali parkir haram tumbuh bagai cendawan selepas hujan terutama di kawasan yang menjadi tumpuan ramai di sekitar ibu kota.

Awalnya kewujudan parkir haram terbabit mungkin memberi pilihan kepada orang ramai untuk membayar kadar parkir lebih murah berbanding tapak dalam bangunan, tetapi lama kelamaan ia mengundang banyak masalah.

Ini berlaku apabila penyedia parkir haram itu ‘memaksa’ pengguna membayar kepada mereka biarpun perkhidmatan terbabit tidak sah daripada segi undang-undang.

Situasi ini diakui pekerja swasta, Hafes Ramli, 27, terutama menjelang musim perayaan apabila permintaan meningkat mendadak walaupun pada lewat malam.

“Kewujudan parkir haram ini membebankan orang ramai kerana caj yang dikenakan tidak menentu, lebih-lebih lagi ketika musim perayaan.

“Caj sehingga RM15 sekali masuk dikenakan kepada orang ramai yang tiada pilihan kerana ketiadaan parkir,” katanya kepada Metroplus, baru-baru ini.

Malah, ada juga yang mengambil kesempatan dengan menjadikan kawasan pembahagi jalan sebagai tempat parkir dan mengenakan caj kepada orang ramai.

Namun, apabila pihak berkuasa seperti polis dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) datang, mereka berlagak seperti orang biasa dan membiarkan kenderaan itu disaman.

“Orang ramai tahu khidmat parkir tidak sah dan pengendalinya tidak berhak mengambil bayaran, tetapi pengguna tiada pilihan. Jika tidak membayar wang dikenakan, orang ramai bimbang sesuatu berlaku pada kenderaan seperti dicalarkan atau tayar dipancit.

“Keadaan ini pastinya menggalakkan lebih ramai individu yang akan mengambil kesempatan ke atas orang ramai melalui parkir haram,” katanya.

Selain itu, kedudukan parkir haram tidak strategik kerana biasanya mereka menggunakan kawasan lapang yang sangat hampir dengan jalan raya.

Hayati Mohd Saad, 37, berkata lokasi parkir haram di tepi jalan itu sering menjadi pilihan ramai kerana dianggap memudahkan mereka untuk meletakkan kenderaan.

“Tetapi ia menghalang kelancaran lalu lintas. Lebih-lebih lagi tindakan beberapa penjaga parkir yang sanggup menghentikan kenderaan lain bagi memberi laluan kenderaan yang hendak masuk atau keluar dari parkir haram berkenaan.

“Jika benar mereka mempunyai lesen sah, kenapa pihak berkuasa membenarkan kawasan itu dijadikan parkir sedangkan aktiviti yang dijalankan boleh menyebabkan kesesakan jalan dan menyusahkan orang lain,” katanya.

Katanya, pihak berkuasa dan orang ramai perlu bekerjasama bagi mengekang masalah parkir haram dari terus berleluasa.

Bagi Abd Rahmat Yahya, 28, kekurangan tempat parkir sah di satu-satu kawasan khususnya yang menjadi tumpuan ramai menyebabkannya terpaksa meletakkan kenderaan di kawasan parkir haram.

“Di mana saya hendak letak kenderaan jika semua tempat penuh. Jika ada sekali pun, kadar caj yang dikenakan terlalu mahal. Saya pernah membayar RM12 di kawasan terbuka berhampiran Menara DBKL (Dewan Bandaraya Kuala Lumpur) walaupun meletak kenderaan tidak sampai tiga jam.

“Lagipun saya tidak tahu satu-satu kawasan parkir itu haram atau tidak, kerana tidak pernah didedahkan dengan ciri-ciri parkir yang beroperasi secara sah,” katanya.

Sementara itu, jurucakap DBKL ketika dihubungi berkata, kemudahan tempat letak kereta disediakan untuk setiap bangunan di Kuala Lumpur kerana semua pemaju disyaratkan membuat kemudahan parkir berkadaran sama ada di dalam atau di luar bangunan.

“DBKL berperanan mengeluarkan lesen parkir kepada operator berkenaan dan setakat ini 21 operator pengendalian parkir di tempat terbuka yang mendapat lesen secara sah. Selain DBKL, pihak swasta juga terbabit dalam penyediaan tempat parkir untuk kegunaan pelanggan masing-masing.

“Bagi kawasan tempat terbuka, semua operasi parkir yang dibenarkan DBKL mempunyai ciri-ciri tertentu. Misalnya, semua parkir sah akan mempunyai pondok operasi serta mempunyai mesin untuk mencetak tiket parkir,” katanya.

Katanya, DBKL mempunyai perancangan untuk menyediakan kemudahan parkir bertingkat di luar pusat bandar khususnya di kawasan berhampiran yang terdapatnya pengangkutan awam seperti bas dan sistem Transit Aliran Ringan (LRT).

“Ia bertujuan menggalakkan orang ramai menggunakan kenderaan awam untuk ke pusat bandar, sekali gus mengurangkan jumlah kenderaan. Ia juga dilihat dapat mengatasi masalah kekurangan permintaan ke atas penggunaan tempat parkir di pusat bandar,” katanya.

SUMBER


0 comments

AMBIK KESEMPATAN, PENYELIA ARAH PEKERJA WANITA MELAYU BERBOGEL UNTUK CARI DUIT RM50!!!


“Hanya kerana dituduh mencuri, saya diarahkan menanggalkan pakaian saya.

“Ketika itu saya hanya menurut kerana saya baru empat hari bekerja dan tidak tahu prosedur alam pekerjaan ini,” kata Leena, 24, (bukan nama sebenar) yang mendakwa dia menjadi mangsa tindakan melampau seorang penyelia ketika ditemui Sinar Harian, semalam.

Leena berkata, pada mulanya dia menganggap perkara itu adalah perkara biasa, sebelum meminta pandangan keluarganya.

Menurutnya, keluarga juga menyatakan tindakan melampau itu melibatkan maruah, selain bimbangkan kemungkinan berlaku sesuatu perkara yang tidak diingini di kemudian hari.

“Setelah mendapat nasihat dan mengetahui tindakan yang dilakukan oleh penyelia saya ini salah, saya terus membuat laporan polis berkaitan dengan kejadian berkenaan.

“Saya juga membuat aduan di Pejabat Buruh, kerana mahu tindakan tersebut diambil perhatian selain sebagai pengajaran kepada ketua serta majikan agar tidak melakukan sesuatu perkara dengan sesuka hati,” katanya.

Dia yang bekerja di sebuah farmasi di daerah ini berkata, kejadian berkenaan berlaku pada 16 Julai lalu, kira-kira jam 4.30 petang, ketika pertukaran syif pekerja.

“Pada mulanya, saya diarah untuk mengira hasil jualan saya pada hari terbabit dan setelah mengiranya beberapa kali, saya dapati hasil berkenaan ialah RM406.

“Bagaimanapun, setelah penyelia saya mengiranya, wang hasil jualan itu telah didapati kurang sebanyak RM50 dan kemudiannya saya dituduh mengambil wang terbabit,” katanya.

Katanya, tidak berpuas hati dengan perkara tersebut, Leena diarahkan untuk menjalani pemeriksaan badan, tetapi wang yang didapati kurang itu tidak ditemui.

“Mereka seterusnya mengarahkan saya menanggalkan pakaian untuk pemeriksaan lanjut.

“Setelah mengetahui tindakan yang dilakukan ini salah, saya sememangnya cukup tidak berpuas hati kerana ia melibatkan maruah serta saya mahu tindakan melampau ini dikenakan tindakan,” katanya.

Katanya, bagaimanapun akhirnya setelah pemeriksaan terhadap jualan secara terperinci dilakukan, didapati akaun berkenaan mempunyai transaksi kad kredit sebanyak RM78.90

Sementara itu, ayah mangsa yang mahu dikenali sebagai Rahman, 78, berkata, dia terus mengarahkan anaknya membuat surat aduan peletakan jawatan serta-merta kerana bimbangkan perkara yang sama akan berulang kembali.

“Saya dan keluarga juga akan mengambil tindakan undang-undang kepada penyelia terbabit serta majikan kerana ia sesuatu perkara yang memalukan dan melibatkan maruah seorang wanita, selain pihak majikan lebih telus menjaga pekerja mereka.

“Saya juga bimbangkan kecanggihan teknologi akan mengaibkan anak saya, mungkin adanya rakaman situasi berkenaan dilakukan seterusnya disebarkan, walaupun ke semua mereka yang terlibat menafikannya,” katanya.


0 comments

PERTANDINGAN RATU PONDAN SAMBUT KEDATANGAN RAMADHAN!!! AHLAN WA SAHLAN YA PONDAN-PONDAN!!!


KUALA LUMPUR: Ketika umat Islam sibuk membuat persiapan menyambut Ramadan, 32 mak nyah atau pondan pula mengadakan pertandingan khas untuk memilih ratu cantik di kalangan mereka.

Pertandingan ratu cantik, International Queen Pageant 2012 yang diadakan di sebuah hotel lima bintang di ibu kota itu dikatakan menerima sambutan hangat daripada golongan terbabit apabila diberi peluang untuk mengubah diri menjadi wanita yang tampil dengan gaya seksi dan menawan selain diberikan pelbagai gelaran termasuk Queen of the Year pada Ahad lalu.

Tujuh artis tempatan termasuk seorang pelakon lelaki yang popular melalui drama tempatan, turut hadir sebagai juri utama untuk memilih ratu cantik pondan itu.

Mendedahkan mengenai pertandingan ratu pondan berkenaan, salah seorang peserta yang mahu dikenali sebagai Sally, 20-an, berkata, dia mendapat pelawaan untuk menyertai ratu cantik itu melalui laman sembang sosial oleh penganjurnya yang juga seorang mak nyah dengan bayaran penyertaan sebanyak RM480 termasuk kos makanan.

Menurutnya, dia menyertai pertandingan itu kerana penganjur mendakwa wang yang dikumpul melalui pertandingan berkenaan akan disalurkan untuk tujuan kebajikan dan disebabkan itu dia turut memujuk beberapa rakan lain untuk menyertainya namun ada di antara mak nyah yang mempunyai pekerjaan profesional enggan menyertai kerana sudah hampir dengan Ramadan.

Hmetro

0 comments

MULUT MAHASISWA DISUMBAT SEBELUM DIROGOL DUA ORANG LELAKI SECARA BERGILIR-GILIR!!!


KAJANG: Dua lelaki layak digelar syaitan bertopengkan manusia apabila bertindak kejam mengikat tangan dan kaki seorang wanita berusia 23 tahun di katil serta menyumbat mulut mangsa dengan kain sebelum merogolnya bergilir-gilir ketika merompak rumah mangsa di Semenyih, kelmarin.

Malah, perompak itu turut mengambil komputer riba dan telefon bimbit dianggar bernilai RM3,000 sebelum melarikan diri membiarkan mangsa berbogel terikat di katil.

Menurut sumber, mangsa yang masih menuntut di sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) sedang mengulang kaji pelajaran dalam bilik tidurnya ditingkat atas pada jam 1.30 pagi, apabila lampu bilik tiba-tiba terpadam.

“Pelik dengan keadaan itu, dia memberanikan diri keluar memeriksa suis utama di tingkat bawah dan terkejut apabila tiba-tiba dua lelaki tidak dikenali menyerbu masuk ke biliknya dengan mengacukan pisau pada leher.

“Mereka mengarahkan mangsa jangan menjerit jika tidak mahu dicederakan atau dibunuh. Bimbang dengan ugutan itu, mangsa mendiamkan diri sebelum mereka mengikatnya di katil,” katanya.

-Hmetro
PS : Gambar hiasan

1 comments

Thursday, July 19, 2012

VIDEO MAYAT MUAMMAR GHADAFI DIHINA OLEH RAKYAT LIBYA!!!

Thursday, July 19, 2012

Sebenarnya walau apa yang dilakukan oleh rakyat Libya kepada mayat Muammar Ghadafi, bekas pemimpin utama Libya itu sudah tidak apa-apa. Tiada apa-apa yang mencacatkannya lagi kerana dia sudah meninggal dunia. Yang dihinakan adalah jasadnya semata-mata. Sedangkan rohnya sudah pun beralih alam.

Ditendang, diludah, dikencing mahupun dibelasah, mayat Muammar Ghadafi tidak akan memberi kesan kepadanya. Yang menerima balasan atas perbuatan itu nanti adalah mereka yang terlibat menghina mayatnya...

Itu harga Revolusi yang dibangga-banggakan!!!

Satu rakaman klip video yang menunjukkan kekejaman terhadap mayatnya telah mula dimuatnaikkan ke Internet oleh pihak yang tidak dikenali. Rakaman berkenaan sebenarnya ditujukan kepada Presiden Syria, Bashar Al-Assad yang diberitakan telah melarikan diri dari Damsyik kerana perang saudara di negara tersebut mula dicampurtangan oleh Amerika Syarikat dan negara-negara penyokong Zionis.

Ini sebenarnya yang ingin dilakukan di Malaysia. Dari semasa ke semasa, manusia seperti Anwar Ibrahim melaung-laungkan yang mereka akan mendedahkan segala keburukan dan menghadapkan para pemimpin negara sekarang ke muka pengadilan...

Anehnya, pemimpin revolusi seperti Anwar Ibrahim sendiri tidak berani mendedahkan keburukan dan kejahatannya sebaliknya lebih sibuk memaparkan tentang kejahatan orang lain.

Orang sebegitu yang diharapkan untuk membuat pendedahan dan membersihkan negara ini? Dan manusia-manusia yang terkinja-kinja berTAKBIR HARAM setiap kali mendengar ucapan Anwar Ibrahim yang mahu diharapkan sebagai tentera Islam?

Yang bakal berlaku ialah seperti apa yang terpapar dalam klip video ini!!!


3 comments

KHALID IBRAHIM GUNA ISU AIR UNTUK SELAMATKAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR!!!


Di Kedah..tarif air dinaikkan. Di Pulau Penang, tarif air dinaikkan..Di kelantan, air tak berapa ada jadi tarif tak dinaikkan.

MB/KM dapat keuntungan yg besar..disamping gaji MB/KM dapat lagi elaun pengerusi syarikat bekalan air. Aktiviti parti boleh dilaksanakan..ngan bekalan RM dari syarikat bekalan air. Rakyat tak tau apa..bayar je!!

Selangor pulak tersedak..dah ler ianya diswastakan malah terkota lak janji 20 m3 air percuma! Aduiiiiii..mana nak cari duit lebih ni!!

Maka berlaku lah drama..air akan dicatu..ada kata ianya brpunca dari kerajaan pusat.( sapa lagi nak disalahkan he he) kononnya kerajaan negeri kata SYABAS tak cekap, dan tak pandai..kerajaan negeri pimpinan PAKATAN pandai dan cekap.

Kerajaan negeri pimpinan PAKATAN memang pandai dan cekap..pandai menguruskan sampah sarap ngan membiarkan gitu2 je, jimat perbelanjaan kerajaan negeri..bior rakyat tanggung, sapa suruh buat dan buang sampah bebanyak!!

Kerajaan negeri pimpinan PAKATAN yg kononnya diketuai dan dikuasai oleh PAS (he he) juga bijak dalam menguruskan pelancong2 cina yg semakin meningkat..ngan mengunakan tubuh badan mereka utk sihatkan rakyat negeri Selangor..malah industri menyehatkan tubuh badan rakyat negeri Selangor. PAS tidak nampak perkara ni sebagai maksiat, kerana keuntungan yg besar dari industri ni..malah usaha2 meningkatkan lagi industri tubuh badan pelancong ni telah ditingkatkan agar semua negeri seluruh Malaysia dapat munafaat!!

Kerajaan Negeri Selangor nak ambil alih SYABAS..SYABAS tak pandai..he he masing2 tengah budget berapa elaun boleh ni!!

SYABAS tak reti buat kerja..air banyak kat Selangor ni..sungai2, lombong2 ..meh tengok kerajaan negeri pimpinan PAKATAN kerja pulak..

Rakyat negeri Selangor dan KL..syukur je ler

-aa

0 comments

SEJADAH SEKS SEDANG BEREDAR SECARA MELUAS!!!



Subliminal message atau pesan bawah sadar merupakan signal atau pesan yang terdapat dalam media lain, yang dirancang untuk melewati di atas normal pikiran / presepsi manusia. Pesan itu sebenarnya tidak dapat disadari/ diketahui, namun dalam situasi tertentu dapat mempengaruhi pikiran, perilaku, tindakan, sikap, sistem kepercayaan dan sistemnilai secara positif maupun negatif. Istilah bawah sadar berarti “ beneath a limen “ (ambang indrawi).
Subliminal berasal dari bahasa Latin, kata sub yang berarti di bawah, dan limen, yang berarti ambang (This is from the Latin words sub, meaning under, and limen, meaning theshold).

Lambang Kelamin di sajadah
Nah sekarang, entah sengaja atau memang tidak tahu, ada gambar yang menampakkan pesan seks pada gambar Sajadah, karpet alas untuk sholat di masjid-masjid. Sajadah sejenis ini sudah tersebar ke masjid-masjid, namun sayang masyarakat/ jama’ah masjid tidak menyadari bahwa karpet/sajadah yang mereka pakai tiap hari bergambar porno.
Mungkin sepintas itu tidak terlihat jelas dan pastinya tidak menyadari bahwa sebenarnya gambar yang kita tahu adalah sebuah pintu ternyata kalau kita perhatikan dengan teliti akan menyerupai (maaf) seperti organ vital laki-laki.
Coba perhatikan kembali gambar sajadah atau karpet masjid ! ini seperti sudah di desain sedemikian rapi oleh si pembuat di pabrik pembuat sajadah atau karpet masjid.


Adegan seks si sajadah


Lambang Masonic (freemason) Di Sajadah


Sajadah. Ya sajadah yang kita gunakan setiap hari untuk mengalas tempat kita sholat. Di sini saya hanya mau memberitau gambar sejadah yang mempunyai unsur-unsur Masonic.
Berdasarkan dari gambar Master Carpet Freemason di atas, bisa kita ambil ciri-cirinya yaitu:

1. Lantai petak (Checkered Floor)
2. Bintang dan Bulan
3. 2 tiang yang juga dikenali sebagai Joachim dan Boaz

Perhatikan sajadah di atas, ia juga mempunyai 3 ciri yang saya nyatakan yaitu bintang dan bulan, lantai berpetak (checkered floor) dan 2 tiang.
GAOTU (Great Architect Of The Universe), All Seeing Eye dan tiang Joachim Boaz

Jika kita perhatikan sejadah di atas secara teliti kita akan melihat 2 tiang yaitu tiang Joachim dan Boaz, All Seeing Eye dan GAOTU yang tergantung di antara 2 tiang. All Seeing eye bisa anda lihat di tengah antara 2 tiang. Coba anda bandingkan sajadah di atas dengan gambar di lodge Freemason di bawah.

Perhatikan GAOTU yang tergantung di logde Freemason di atas. Ada persamaan dengan gambar yang tergantung di sajadah di atas. Dan jika anda zoom gambar di logde Freemason tersebut, anda akan melihat lambang bulan dan bintang di sisi jangka lukis. Ini membuktikan bahawa Masons menggunakan lambang ini sebagai salah satu lambang mereka dan lambang ini bukanlah lambang agama Islam yang suci ini.

Di sini saya akan men- zoom gambar-gambar tersebut. Perhatikan lambang Bulan dan Bintang yang jelas kelihatan di sisi jangka lukis dan bandingkan GAOTU yang tergantung di sejadah dan di lodge.

Inilah rencana jahat Yahudi dan Nasrani yang banyak beredar di antara kita tanpa kita sadari. Walaupun dengan perkara sekecil ini, mereka tetap menjalankan rencana jahat mereka. Diharap kita semua lebih berhati-hati dan peka setelah ini dalam kehidupan sehari-hari.


Banyak di antara Ahli kitab (Yahudi dan Nasrani) senang kalaulah kiranya mereka dapat mengembalikan kamu menjadi kafir setelah kamu beriman, kerana dengki yang timbul dari diri mereka sendiri, sesudah nyata kepada mereka kebenaran (Islam).
Al-Baqarah 109


Sumber artikel: http://duniaandromedaku.blogspot.com/2012/07/secret-sign-di-sajadah-dari-adegan-seks.html#ixzz213UKCGOL

0 comments

Wednesday, July 18, 2012

BENCINYA PAS KEPADA POLIS SAMPAI KENA FITNAH PDRM BERHUBUNG ISU UNDI PILIHANRAYA!!!

Wednesday, July 18, 2012

SPR menolak fitnah Harakah dan PAS yang kononnya anggota polis boleh mengundi pos di mana-mana sahaja!

Sebaliknya anggota polis hanya dibenarkan membuang undi pos mengikut alamat pusat mengundi yang telah didaftarkan dan alamat tempat tugasan anggota polis berkenaan bukannya mengikut alamat di mana anggota tersebut bermastautin. (BACA DI SINI)

Fitnah terhadap anggota polis dan PDRM begitu memuncak kebelakangan ini terutama kerana PDRM sedang giat menggempur sarang-sarang maksiat di seluruh Selangor dan Kedah. Memandangkan PAS 'tidak berani' menentang usaha-usaha pembanterasan maksiat oleh PDRM maka dicarilah ruang yang kelihatan lebih rasional iaitu undi pos.

Namun sebagaimana isu-isu lain yang dibangkitkan oleh PAS, isu undi pos juga merupakan satu lagi fitnah yang sengaja dibuat-buat untuk mencalarkan imej PDRM.

1 comments

Blog Archive

Labels