IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, August 4, 2012

PAS MAKIN BERSENDIRIAN DALAM FANTASI HUDUD DAN QISASNYA!!!

Saturday, August 4, 2012

Bermula dari tahun 1990, PAS Pusat berusaha menjadikan hudud dan qisas sebagai kempen untuk mendapatkan undi masyarakat Islam, khususnya orang Melayu. Dari semasa ke semasa, PAS sentiasa berjanji yang mereka akan mendaulatkan Hudud dan Qisas menggantikan kanun jenayah sedia ada, kononnya apabila hudud dan qisas diamalkan di negara ini, maka berkahlah negara ini dengan rahmat Allah Taala.

Apabila dikatakan bahawa PAS sebenarnya adalah pembohong besar dalam isu hudud dan qisas yang ingin diwujudkannya, serta-merta hukuman kafir dan menentang perintah Allah Taala serta ayat-ayat al Quran dilabelkan kepada mereka yang membuat pendedahan berkenaan. Bahkan untuk melengkapkan lagi cerita-cerita menarik PAS tentang hudud dan qisas, dikatakan pula UMNO sebenarnya yang menjadi penghalang, bukannya pihak lain atau sistem lain.

Kebanyakan pengikut PAS tolol-tolol belaka. Mereka telah diajar dan dididik agar bertakliq kepada ustaz-ustaz yang mengajar. Kalau ustaz kata, Allah Taala itu berjirim dan berjisim pun, mereka akan mengimaninya dengan bersungguh-sungguh hati sehinggakan mereka akan mula mencari-cari dalil dan nas untuk membenarkannya. Dan sekali lagi kalau dikatakan bahawa iktikad sebegitu adalah sesat dan menyeleweng, mereka akan mengembalikan semula hukum tersebut kepada UMNO dan para penentang mereka.

Atau paling tidak pun, akan menyatakan bahawa UMNO adalah penjahil dan jahiliyah.

Itu perangai orang PAS terutama PAS totok yang mengajinya masih buta huruf, alif dengan alif hamzah pun tidak tahu apa hukum dan bunyinya. Itu perangai orang-orang jahil yang berasa mereka sudah cukup pandai dengan hanya menjadi ahli PAS dan memiliki sijil perakuan keahlian.

Berbalik kepada kisah hudud dan qisas yang ingin ditegakkan oleh PAS, sudah terlalu ramai yang menyatakan bahawa itu semua hanyalah modal pilihanraya PAS semata-mata. PAS tidak mungkin akan dapat menegakkan hudud dan qisas. Bahkan kalau digandingkan PAS dengan UMNO sekalipun, hukum syariah itu tetap akan digagalkan oleh pihak lain.

Sebabnya amat mudah… untuk menggubal akta dan undang-undang baru, maka yang diperlukan adalah 148 kerusi sekurang-kurangnya daripada 222 kerusi Parlimen. PAS tidak pernah bertanding lebih dari 50 kerusi dan tidak pernah menang lebih dari 35 buah kerusi Parlimen. Manakala UMNO pula menangnya di bawah 100 kerusi Parlimen.

Congak mudah ialah, cantumlah kut mana pun kedua-dua parti Melayu tetapi bermodal lain-lain itu, hudud dan qisas hanyalah dongengan di Malaysia!

Malangnya orang-orang PAS yang masih terkesima dengan cerita-cerita pahala, syurga dan bidadari daripada ustaz-ustaz tak bertauliah PAS, terus-terusan mempercayai bahawa PAS mampu mewujudkan hudud dan qisas sebagai kanun utama di negara ini.

Anehnya, rakan baik dan rakan sekutu PAS sendiri iaitu DAP telah berusaha menyedarkan PAS agar tidak terus mengelamun dan mimpi pada siang hari. Naib Pengerusi Kebangsaan DAP sendiri telah memberikan angka-angka yang sangat wajar untuk para pengikut PAS agar tidak terus mentongongkan diri dan otak mereka dengan mimpi-mimpi ustaz-ustaz bahlol PAS.

Namun apa jawapan PAS?.... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM


1 comments

Friday, August 3, 2012

PUSAT KARAOKE KOTA BHARU YANG LEBIH HEBAT DARI KARAOKE PUCHONG, DISERBU PIHAK POLIS!!!

Friday, August 3, 2012

Gambar hiasan

KOTA BHARU – Lagi serbuan ke atas karaoke haram di bandar ini.

Kali ini pihak polis terpaksa memecahkan tiga lapis pintu sebelum menahan empat gadis pelayan pelanggan (GRO) warga Thailand dan dua lelaki tempatan yang bertindak sebagai penjaga.

Serbuan tersebut dibuat di sebuah premis di Jalan Kebun Sultan dekat sini kira-kira pukul 11.50 malam tadi selepas pihak polis membuat pemantauan selama seminggu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah, Asisten Komisioner Lai Yong Heng berkata, setiap pelanggan yang mahu memasuki premis tersebut perlu menelefon pemiliknya terlebih dahulu dan hanya yang dikenali sahaja dibenarkan masuk.

“Kita terpaksa memecahkan tiga lapis pintu jeriji dan pintu besi yang dikunci dari dalam. Tempat ini dikawal ketat oleh penjaga di bahagian luar dan dalam premis serta mempunyai kamera litar tertutup (CCTV) dan hanya pelanggan-penaggan yang dikenali sahaja dibenarkan masuk.

“Hasil daripada serbuan ini kita telah menahan empat wanita warga Thailand berusia 22 sehingga 31 tahun yang bekerja sebagai pelayan disamping dua lelaki yang ditugaskan sebagai pengawal serta pelindung GRO itu,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Pihak polis turut merampas peralatan karaoke serta membawa14 pelanggan yang berada alam premis berkenaan ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan untuk membantu siasatan.

Siasatan ini dijalankan di bawah Seksyen 6 (1) Enakmen Hiburan, Seksyen 39B dan Seksyen 55B Akta Imigresen.

Sebelum ini sebuah akhbar tempatan mendedahkan mengenai kegiatan tidak bermoral seperti karaoke dan gro yang berleluasa di banda rini. (sumber)


1 comments

BODOH PUNYA ORANG PUTIH, BIADAP DENGAN KEBEBASAN BERSUARA DAN HAK ASASI PUN TAK KENAL!!!


KL dikatakan berada dikedudukan 34 dari 36 bandaraya didunia didalam tahap kebiadaban..menurut penilaian Reader Digest..

Wow...tapi tu lah kita, suka tak suka ..tu lah kita.

Kita menuntut dan inginkan kehidupan canggih dan terhormat spt bandar2 utama dunia..kita kata sistem dorang bagus lah ..itu lah dan inilah.

Sistem ialah sistem..bior pun canggih dan baik mana pun tapi perangai satu macam je, apa sistem pun tak kan menjadi. Utk jayakan apa2 sistem kena ada sifat akur dan hormat..barulah sistem tu berjaya.

Jika sistem di KL mudah dan simple je..tapi sifat penduduknya yg berakhlak tinggi, sistem tersebut tetap berjaya.

Tapi Reader Digest mungkin silap kut..bukan kurang ajar dan biadab tapi "KEBEBASAN" "HAK ASASI" "BANGUN MENENTANG KEZALIMAN"..ni lah yg diterapkan oleh PAKATAN.

Gesa pelajar jgn bayor hutang..gesa orang buat demo yg mana perkara yg didemo trsebut patutnya dibahaskan di Parlimen.
Pelajar2 merusuh..mencemar gambar pempin..ramai2 walaupun bukan muhrim leh berkhemah di Dataran yakni melakukan maksiat terang2an..PAS yg kononnya menguasai PAKATAN sedikit pun tak menegur perbuatan2 biadab tersebut malah mempertahankannya. Perjuangan ikut AQ dan sunnah katanya..

Pejuangkan hak asasi sampai lupa hak2 orang lain, tidak menghormati bahwa orang lain pun ada hak. Sifat menghormati pempin2, Sultan2 telah dirosakkan kononnya bebas bersuara..

Cuba fikir..apa yg dibuat oleh Adam Adli ..ianya biadap atau brsopan santun.
Melanggar perintah Mahkamah dan nasihat Agung berkenaan perhimpunan adalah biadab atau bersopan santun..
Mendahului penghakiman ..biadap atau bersopan santun.
Menghina polis dan pihak berkuasa tanpa sebab yg berasas..brsopan atau pun biadab.
Menghina negara sendiri tempatnya menghimpun kekayaan ..bersopan atau pun biadab
Namawee..contoh yg trbaik..adakah ianya brsopan santun atau biadab?

Tapi kebiadaban ni lah yg dijulang..kebiadaban ni dianggap satu reformasi rakyat..satu kebangkitan rakyat..ianya dibangga2kan..
Sampai mereka yg tak tahu menahu pucuk pangkal keadaan..turut mencaci Sultan2, mencaci polis dan menghina askar2 yg telah berjuang melawan komunis..mencaci polis yg bertugas menjaga kepentingan awam..
Mereka yg biadap ni dianggap pejuang agama, pejuang keamanan, pejuang kebebasan..pehh.

Ini lah perbuatan dajal..yg batil dinampakkan sebagai hak, yg hak pula ditampakkan sebagai batil.

Mudah2an dibulan Ramadhan, kita mendapat taufikNya agar dapat melihat dan mengenal apa yg hak dan apa yg batil..dan didorangkanNya kepada yg hak dan menjauhkan diri kita dari batil. tanpa petunjukNya, jika tenggelam dalam kebatilan maka lemaslah kita buat selama2nya.. sama2 lah kita mohon petunjukNya dan perlindunganNya.

-aa

0 comments

MEMANG SAH, PENYOKONG PAKATAN MEMANG BODOH DAN BAHLOL!!!


Maka berkatalah penyokong Anwar Ibrahim, UMNO sanggup mendedahkan video seks Anwar Ibrahim tanpa segan silu tetapi tidak mahu mendedahkan akaun-akaun peribadi penuh misteri Anwar Ibrahim kerana sebenarnya UMNO memang tidak ada akaun-akaun berkenaaan. Dengan kata lain, kata penyokong Anwar Ibrahim, masalah BAFIA hanyalah topengan UMNO untuk tidak bercakap benar.

Nak dikatakan masa kecil-kecil penyokong Anwar Ibrahim itu makan tahi sampaikan benaknya susah nak beza antara manusia dan lembu, keterlaluan pula. Tetapi macam tu lah.

Apa kena mengena UMNO dengan pendedahan video seks Anwar Ibrahim? Pemimpin UMNO mana yang buat pendedahan kepada umum itu? Rahim Thamby Chik? Dia hanyalah bekas pemimpin UMNO, bukannya pemimpin UMNO lagi. UMNO sendiri tidak terlibat langsung dalam pendedahan tersebut.

Berbeza dengan PKR dan PAS yang sentiasa akan mengatasnamakan parti mereka bagi setiap pendedahan yang dibuat sekalipun akhirnya pendedahan berkenaan adalah fitnah semata-mata seperti mana yang berlaku dalam pendedahan tentang pembunuhan Altantuya Shiiribu yang cuba dikaitkan dengan Najib Abdul Razak dan pembelian kapal selam Scorpene yang akhirnya mendapati segala fakta yang dibentangkan oleh SUARAM dan PKR hanyalah palsu dan rekaan.

Dalam kes video seks Anwar, tiada sebarang campurtangan UMNO tetapi para penyokong Anwar yang sudah malu alah dantidak tahu lagi macam mana hendak menafikan KOTE BENGKOK dalamvideo tersebut adalah Anwar Ibrahim, lantas segera memalitkan UMNO dan BN walaupun yang memasyhurkan video berkenaan adalah kalangan orang awam yang sudah menyampah dengan lakonan tahap gaban Anwar Ibrahim dan keluarganya.

Pendapat atau cubaan untuk terus mengaitkan UMNO dalam pelbagai masalah lain begitu membarah dalam diri setiap orang penyokong Anwar dan Pakatan Rakyat. Sudah sampai ke tahap teruk sebenarnya...

Dalam perkara BAFIA yang menyebabkan Rafizi Ramli berhadapan dengan tindakan mahkamah, para penyokong Anwar Ibrahim dan Pakatan pantas mengatakan UMNO sudah takut dengan Rafizi sehingga perlu menggunakan hukum lapuk itu untuk menguruskan Rafizi sahaja.

Apabila diberitahu bahawa undang-undang itulah yang menyebabkan akaun-akaun Anwar tidak boleh didedahkan, perangai hodoh mereka mengatasi kewarasan.

Secara nyata UMNO bukan seperti PKR atau sebahagian pemimpin dungu PAS yang sanggup berbuat apa-apa sahaja asalkan mereka kelihatan masyhur dan dilihat hebat. Pada masa yang sama, mereka tidak menghiraukan langsung batasan undang-undang dan peraturan negara sepertimana dalam kes Rafizi Ramli yang kemudian diakuinya sendiri yang dia 'terlepas pandang undang-undang BAFIA'. Jawapan berkenaan sebenarnya mengundang lebih banyak persoalan memandangkan Rafizi adalah seorang akauntan. Bagaimana seorang akauntan yang kononnya sangat pintar, tidak mengetahui tentang undang-undang BAFIA?

Secara jelas, Lim Guan Eng yang cuba menjadi raja telus, celus dan polos juga tidak pernah sekali pun membuat pendedahan tentang akaun-akaun golongan yang dikatakannya sebagai kroni UMNO, MCA atau GERAKAN. Takkanlah Lim Guan Eng yang begitu tegar mendedahkan segala kejahatan, tiba-tiba tidak ada akaun untuk didedahkan sebagaimana yang dilakukan oleh Rafizi Ramli terhadap Dr. Salleh.

Atau sebenarnya Lim Guan Eng tahu untuk membuat pendedahan sebegitu rupa, dia perlu terlebih dahulu mematuhi undang-undang BAFIA?

tapi tak mengapalah, bak kata seorang sahabat, maafkanlah kebodohan puak-pual Pakatan. Diterang sebagaimana pun, ,mereka tidak akan faham apa-apa pun kerana pemikiran mereka telah dikorupsikan oleh Anwar Ibrahim dan kebodohan mereka sendiri.

0 comments

Thursday, August 2, 2012

MALIK KASSIM TAK PUAS HATI, ISU TUGU ARAK DIDEDAHKAN KEPADA UMUM!!!

Thursday, August 2, 2012


Malik Kassim tak puas hati rupa-rupanya sebab tugu arak di Georgetown didedahkan oleh media massa dan alternatif. Katanya, perkara sebegitu cukup diberitahu kepada pihaknya dan tidak perlu disiarkan oleh mana-mana media.

Kepala hotak hang la, Malik Kassim oiii!!!

Masalah yang membabitkan penghinaan terhadap umat Islam dan agama Islam yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat, bukan sekadar Tugu Arak di Georgetown, tetapi lebih daripada itu, termasuklah perampasan tanah kubur dan tanah untuk pembinaan masjid tetapi ditukar status untuk pembinaan perumahan mewah yang sudah tentu bukan untuk orang Islam.

Malik Kassim enggan terima hakikat yang kejahatan Pakatan Rakyat, terutama sekali DAP Pulau Pinang perlu diberitahu kepada umum dan seluruh Malaysia, malah kalau perlu seluruh dunia. Ditambah pula dengan KEJAHATAN MALIK KASSIM sendiri selaku Exco Agama yang bekerja bagi pihak musuh yang mahu menindas umat Islam, sudah tentulah dia tidak mahu segala pendedahan dibuat oleh mana-mana pihak.

Kononnya cukup dengan beritahu pihaknya dan mereka akan bertindak....

Sudah berapa banyak laporan yang diberikan kepada Malik Kassim tetapi semuanya dipeti sejukkan? Bagaimana pula dengan borang-borang permohonan bantuan daripada Pusat Zakat yang sebahagian besarnya bukan beragama Islam dan apabila ditanya kepada Malik Kassim, Exco Agama Islam itu berpura-pura yang dia tidak bersuara?

Dasar penjahat, perogol dan perompak seperti Malik Kassim, memang akan sentiasa tidak mahu dilihat sebagai penjahat, perogol dan perompak. Bahkan akan sentiasa menuding jari kepada orang lain kononnya orang lain itulah penjahat, perogol dan perompak!

0 comments

LELAKI INDON ROGOL PEKERJA BUTIK SEDANG DIBURU POLIS!!!


SUBANG JAYA – Polis mengedarkan fotofit seorang lelaki dipercayai warga Indonesia bagi membantu siasatan berhubungan kes rogol pekerja butik di SS15, 21 Julai lalu.

Dalam kejadian itu, butik tempat kerja mangsa berumur 23 tahun itu dikatakan didatangi lelaki berkenaan kira-kira jam 3 petang.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata, suspek dikatakan membelek-belek pakaian di rak dan memaklumkan kepada mangsa dia ingin menghadiahkan baju itu kepada teman wanitanya.

Katanya, suspek yang bertutur dalam bahasa Indonesia kemudian memaksa pekerja butik itu masuk ke dalam bilik stor dan terus mengikat kaki tangan serta mulut mangsa.

“Suspek kemudian merogol mangsa dan menyamun beg duit, telefon bimbit serta hasil jualan yang berada di kaunter pembayaran,” katanya.

Sementara itu, dalam perkembangan lain, Yahaya berkata, pihaknya memohon kerjasama orang ramai mengesan seorang lelaki warga Argentina bagi membantu siasatan kes pecah rumah dan melanggar kereta polis di USJ 18/2A pada 26 Julai lalu.

Dalam kejadian 9.25 malam itu, empat lelaki melarikan diri selepas melihat kereta peronda polis tiba di pekarangan rumah teres dua tingkat tersebut yang telah dipecah masuk.

“Kita minta orang ramai tampil memberi maklumat sekiranya mengetahui kedudukan lelaki dikenali Ignacio Marcelo, 45, yang masuk ke negara ini sebagai pelancong sejak Oktober lalu,” katanya. (
SUMBER)

0 comments

SLOGAN HARI MERDEKA PAKATAN, PAS DAH OKAY DENGAN ASSOBIYYAH!!!

Sebangsa, Senegara, Sejiwa...Sejenis, Sama rata, Sama rasa.

Tu sebenarnya..

Cuma se Islam mana pi daa....PAS gi hantuk kepala le.

Sebangsa ..ishhh dah halal ke assobiyah ni??

Sebangsa..nak panggil bangsa apa? Bangsa Islam, pasal orang2 Melayu ahli PAS malu ngaku Melayu kononnya mereka tu bangsa Islam..
Bangsa Malaysia..isshh mana boleh bahsa Cina kena kekalkan, sekolah aliran cina kena kekalkan, bangsa Cina kena kekalkan..

Mungkin bangsa Cinalam kut...bangsa Cina dan bangsa Islam.

Melayu mana? India mana? Sapa peduli da...ingat PAS peduli ke? ingat PKR peduli ke? DAP, tak yah citer ler, lagi tak nak ambik peduli? ada ke selama ni DAP benar2 pejuangkan bangsa India? PAS, ada ke ..dah tentu tidak pasal polisi dan dasar PAS tak leh pejuangkan bangsa kerana tu adalah haram!! PAS hanya pejuangkan Islam je cuma masalahnya Islam yg diperjuangkan adalah versi PAS.

Apa tu Islam versi PAS? Islam PAS, haram leh jadi halal, dan haram leh jadi halal..ikut keadaan, ikut sokongan atas nama sahsiah Islam.
Apa saja tuduhan atas Anwar adalah fitnah walaupun hampir2 jelas tuduhan tersebut sampai tak mampu nak nafikan...jadi haram menuduh Anwar.
Tapi apa2 tuduhan trhadap Najib, dan rakan2 Najib..walaupun tiada saksi, walaupun mahkamah telah putuskan..adalah halal hukumnya dan wajib dipercayai dan disebarkan.

pada hal dua2 tu adalah manusia dan dua2 tu adalah beragama Islam..bezanya 1 leh kekalkan sokongan pada parti, satu lagi tidak.

Kilang arak di Slenagor dan usaha pemurtadanan, riuh dikatakan semasa BN merintah..semua tu adalah haram dan wajib ditentang!!
Tapi bila PAKATAN menang pulak...he he tak pa, tak pa..Halal!! Halal!! Syukran!!! Janji sokong ye!! tak kisah ler nak besarkan kilang lagi..tak kisahlah kalau nak murtadkan orang2 Islam ramai2..janji sokong kawe!!
Kalau rakyat bising kabor je semua tu salah UMNO!!

Betul ler tu SEJIWA..he he..bayangkan Anwar, Nik Aziz, Lim Guan Eng, Lim Kit Siang, Ambiga, Karpal Singh, Xavier, Teresa Kok, Khalid samad, Hj Hadi, Nasrudin, ..satu jiwa, satu badan..satu bangsa..heeee cuba bayangkan!!!! Tak sangka Lim Kit Siang, Karpal dan Hj Hadi dan Nik Aziz sejiwa rupanya...mm apa komen Tuan Guru?? ok ke?

Ok ler..janji sokong kawe!!

SENEGARA..ye ler tu..kita tengok je 4 negeri ni, berjaya ke diseragamkan? Naper pemerintahan Islam contoh dan berjaya di Kelate tak diterapkan di Pulau Penang, Kedah dan Selangor? Sejiwa ma..takkan tak leh!!

SEJENIS...ini istimewa utk ANUGERAH TUHAN je.. yg mana bukan golongan ANU GERAH TUHAN..susah nak difahami dan huraikan. Jadi aku pun tak mampu nak huraikan.

Sekian.
-aa

0 comments

INFO MUDAH SEMPENA RAMADHAN... KENALI KULIT BABI!!!


Sekarang ini terdapat pelbagai jenis barangan kulit seperti kasut, beg tangan dan sebagainya yang diperbuat daripada kulit babi. Biasanya barangan daripada kulit babi ini tidak semahal barangan yang diperbuat dari kulit binatang lain.
Barangan kulit babi ini terdapat di mana-mana seperti di kompleks beli-belah atau barangan bundle yang diimport dari negara-negara lain seperti China, Filipina, Jepun, Korea mahu pun USA.
Selaku umat Islam, kita sewajarnya lebih peka dan berhati-hati dalam membeli sesuatu barangan kulit terutama kasut dan beg tangan. Berikut adalah cara untuk mengenal pasti sesuatu barangan itu diperbuat daripada kulit babi:

1. Tengok dan perhatikan betul-betul struktur kulit yang digunakan. Oleh sebab struktur kulit babi adalah sangat berbeza dengan kulit binatang lain, maka ia sangat mudah untuk dikenalpasti. Struktur kulit babi ini amat jelas dan biasanya kita akan mendapati 3 TITIK DALAM SATU TOMPOKAN TITIK-TITIK membentuk segitiga. Cuba belek dan perhatikan dengan terperinci, kalau ada 3 titik bertompok-tompok pada kulit tu, maka MEMANG SAH, itu adalah kulit babi. Jadi, anda seharusnya lebih berhati-hati apabila membeli barangan kulit terutama kasut dan beg tangan. Walaupun harganya mungkin lebih murah dari barangan kulit lain, tapi janganlah sekali-kali tertipu. 3 titik tompokan itu adalah seperti gambar di atas adalah petandanya.

2. Harga barangan kulit babi ini biasanya lebih murah berbanding dengan barangan dibuat daripada kulit binatang lain.

3. Biasanya kulit babi ini digunakan pada lapisan dalam sesuatu produk. Contohnya kalau kasut, kulit babi biasanya diletakkan pada bahagian dalam kasut tersebut sebab struktur kulit babi ini agak lembut.

4. Kulit babi ini paling banyak digunakan dalam pembuatan kasut untuk kanak-kanak perempuan dan kasut perempuan dewasa pun banyak juga. Lagi satu, kulit babi juga banyak digunakan untuk membuat sandal untuk lelaki.

Bagaimana dengan anda? Adakah pernah anda terbeli barangan buatan daripada kulit babi ini seperti kasut, beg tangan, tali pinggang dan seumpamanya? Diharap kita lebih berhati-hati di masa akan datang. InsyaAllah, dengan izinnya, semoga kita sentiasa dilindungiNya.....UstazCambodia.. Sumber

0 comments

Wednesday, August 1, 2012

SYED MOKHTAR BUKHARI DISURUH TELUS, GUAN ENG SENDIRI MENIPU TENTANG KONSORTIUM DEWAN PERNIAGAAN CINA!!!!

Wednesday, August 1, 2012

Sudah semakin sah, Lim Guan Eng, DAP dan Pakatan Rakyat menghalang Syed Mokhtar Al-Bukhari mengambilalih Pelabuhan Pulau Pinang kerana bangsa dan agama Syed Mokhtar Al-Bukhari. Untuk menyedapkan cerita, Guan Eng dalam kenyataannya berkata, usaha pembidaan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk mendapatkan Pelabuhan Pulau Pinang dipandang sepi oleh Perdana Menteri Malaysia.

Antara alasan-alasan yang dilihat sangat kelakar datangnya daripada Lim Guan Eng ialah, enggan membenarkan 'orang luar' mengambilalih Pelabuhan Pulau Pinang. Katanya lagi, Pulau Pinang tidak ketandusan 'anak negeri' yang boleh menyaingi Syed Mokhtar Al-Bukhari.

Menariknya, Lim Guan Eng tidak sedar, dia sendiri bukannya anak negeri yang telah dilantik sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang. Malahan perlantikannya selaku Ketua Menteri Pulau Pinang juga dibuat berdasarkan tipu helah sehingga menimbulkan konflik dalaman DAP Pulau Pinang. Hanya kerana dia anak Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung Kebangsaan DAP, maka pemimpin-pemimpin DAP Pulau Pinang terpaksa tutup mulut dan melakukan tentangan dari dalam.

Lebih menarik lagi, Pelabuhan Pulau Pinang adalah milik Kementerian Kewangan Malaysia. Syed Mokhtar dan Seaport telah membuat bidaan untuk mengambilalih pelabuhan berkenaan dan bidaan berkenaan telah dipersetujui oleh Kementerian Kewangan.... SAMBUNG BACAAN DI SINI


0 comments

ANWAR IBRAHIM PERTAHANKAN RAFIZI, PENANGKAPANNYA ADALAH POLITIK!!!


Sememangnya sesiapa sahaja yang percaya dan menjadi pengikut Anwar Ibrahim adalah seorang yang benar-benar gila, serta hanya bertubuh manusia tetapi berakal udang.

Kata Anwar, disebabkan Rafizi membuat pendedahan tentang penyelewengan kroni Perdana Menteri, maka dia telah ditangkap. Anehnya, bekas Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan itu, dalam kenyataannya langsung tidak mengungkap atau menyentuh tentang BAFIA.

Kita tunggu sama ada Anwar akan mengkritik, mengutuk dan mencerca BAFIA di luar negara, sepertimana yang seringkali dilakukannya untuk isu-isu yang lalu. Adakah dia akan mengatakan BAFIA juga merupakan peraturan lapuk sepertimana hukuman terhadap aktiviti liwat dan peliwat serta homoseksual.

Kepada Anwar Ibrahim, apa-apa sahaja yang dia dan para penyokongnya tidak akan dapat menjawab, akan dikatakan sebagai BERMOTIFKAN POLITIK. Kalau dia dan konco-konconya pula buat perkara yang sama, ianya bukan bermotifkan politik, sebaliknya KERANA KEBENARAN dan RAKYAT MALAYSIA.

Apa, Anwar Ibrahim dan 'rakyatnya' fikir rakyat Malaysia ini bangang-bangang kesemuanya ke? Apakah kerana tidak menyokong Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat, maka rakyat Malaysia akan menyebelahi pelaku jenayah, penyeleweng, penyumbanglaku, perasuah dan penyalahguna kuasa?

Rasa-rasanya, beratus kali ganda ramainya rakyat Malaysia yang tidak menyokong Pakatan Rakyat, tetapi memilih untuk menegur, mendedah dan mengkritik dasar-dasar kerajaan mahupun pemimpin-pemimpin UMNO dan BARISAN NASIONAL yang bersikap seperti DURI DALAM DAGING berbanding 'rakyat' Pakatan dan penyokongnya yang sentiasa memilih untuk membela dan menutup kebenaran.

Lajim Ukim, Bumburing, Kadir Syeikh Fadzir adalah antara bukti-buktinya. Begitu juga dengan Osu Sukam dan Kasitah Gadam yang turut dilaporkan akan menyeberang ke dalam PKR setelah perangai hodoh mereka semakin hari semakin menjadi-jadi.

0 comments

DUA PENAFIAN, PAKATAN MULA BUAT UGUTAN TERHADAP FARID ISMETH EMIR!!!

Selama bertahun-tahun, Rosmah Mansor difitnah telah mengahwini pembaca Berita Dunia RTM1, Farid Ismeth Emir dan mempunyai anak hasil daripada perkahwinan berkenaan. Terlalu ramai yang percaya dengan fitnah berkenaan. Malahan untuk menyedapkan lagi cerita, dikatakan pula Najib Abdul Razak telah MEMBAYAR SEJUMLAH WANG kepada Farid Ismeth Emir untuk melepaskan Rosmah Mansor agar dapat dikahwininya.

Satu pengakuan oleh Farid Ismeth Emir seminggu yang lalu telah mengesahkan, cerita-cerita tentang perkahwinannya dengan Rosmah Mansor adalah pembohongan semata-mata, terutama yang datang daripada mereka yang 'geramkan' Rosmah Mansor selama ini. Bagaimanapun, masih ramai terutama daripada kalangan penyokong Pakatan Rakyat yang enggan menerima hakikat tersebut.

Pembaca Berita Dunia RTM1 itu mengakui, dia telah menerima banyak SMS ugutan dan cercaan setelah membuat pengakuan menafikan fitnah-fitnah yang dilemparkan oleh puak-puak Pakatan Rakyat berhubung perkahwinannya dengan Rosmah Mansor. Tidak cukup dengan itu, dia juga menerima ugutan terhadap keselamatan dirinya kerana telah menyanggah fitnah-fitnah yang direkacipta oleh Pakatan Rakyat.

Agak menarik untuk kita lihat bagaimana fitnah sudah menjadi darah daging Pakatan Rakyat. Bahkan dengan fitnah jugalah mereka cuba dan ingin memerintah negara ini. Kalau PAS cukup kukuh dengan fitnah agama mereka, PKR pula menjadikan fitnah peribadi sebagai asas kewujudan parti tersebut. Manakala DAP, menfitnah dan kepimpinan umat Islam untuk menambahkan sokongan golongan bukan Islam kepada parti cap roket itu.... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM


1 comments

GEMPAR!!! ULAR TEDUNG BERKEPALA TUJUH DITEMUI!!!

Gambar Ular Kepala Tujuh | Pelik gak ni. Ular selalunya berkepala satu, kadang-kadang berkepala dua, jarang-jarang berkepala tiga. Tapi ular dalam gambar ni berkepala tujuh. Nak kata photoshop, macam low quality sangat gambar ni. Dari bentuk ular tersebut, aku yakin ular tersebut dari keluarga tedung. Eh ke ular selar. Macam sama je dua-dua ular tu huhu. Korang tengok je la gambar ular kepala tujuh kat bawah ni. Tapi jangan berlebih-lebihan sampai percaya yang pelik-pelik hingga boleh terjejas akidah sudah la ye. P/S: Tongkat Nabi Musa boleh bertukar menjadi ular, hanya dengan izin Allah SWT.

Ular Kepala Tujuh
Ular Kepala Tujuh

Gambar ular berkepala tujuh beredar di dalam Facebook baru-baru ini. Gambar ini dikatakan diambil sebelum Hari Raya Korban hari tu. Diambil oleh seorang pelombong di Maran. Dikatakan juga saksi sempat mengambil gambar sebelum bertempiaran lari. Gaya-gayanya penampakan yang aneh seperti ini biasanya gangguan makhluk halus/jin/iblis. Tengok lokasi gambar ini diambil, alur air. Tempat lembab dan berair sentiasa menjadi tumpuan ‘makhluk lain’ melepak.

Sumber: Gambar Hantu (MELAYUKINI)


0 comments

TUGU ARAK DAP PULAU PINANG, BERJAYA KUNCI MULUT PAS!!!


Belum pun sempat para penyokong PAS meraikan perlantikan Saleh Man sebagai YDP Majlis Agama Islam Pulau Pinang, mereka kembali tercirit-birit apabila DAP dengan gaya selamba mendirikan sebuah tugu yang membesar-besarkan arak di pusat bandar Georgetown dan lebih tepat lagi di bawah banner, SYAWAL CERIA.

Kepimpinan PAS dan para penyokong mereka, sebelum ini seringkali tampil dengan perjuangan menentang arak yang cukup hebat. Bagaimanapun, dengan wujudnya tugu arak berkenaan, PAS bagaikan jantan hilang telur!

Mengapa tak seorang pun orang PAS yang berani mengutarakan perkara ini? Atau tidak seorang pun blogger PAS yang berani mendedahkan berkenaan kewujudan tugu arak itu dalam blog mereka, sedangkan hal-hal yang lain, mereka sentiasa mendahului?

Anehnya, apabila dikatakan bahawa Lim Guan Eng adalah penipu besar dan pemerdaya PAS, ramailah orang PAS yang tidak bersetuju. Bahkan ditunjukkan dan dibuktikan pula bagaimana dekatnya Lim Guan Eng dengan orang Islam, sehinggakan bersahur dan berbuka puasa pun, Lim Guan Eng sanggup lakukan. Kecuali membaca ayat-ayat al Quran dan Hadis dalam bahasa Arab seperti yang dilakukan oleh beberapa orang pemimpin DAP lain sahaja yang tidak dilakukan oleh Lim Guan Eng, Setiausaha Agung DAP itu sentiasa bijak memanipulasi dan memutarkan otak para penyokong PAS.

Kejadian terbaru di Pulau Pinang ialah perlantikan Saleh Man, Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang merangkap ADUN Permatang Pasir sebagai Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang yang sudah tentulah bekerja secara langsung di bawah DYMM Yang Dipertuan Agong.

Perlantikan Saleh Man membuatkan para penyokong PAS yang selama ini tertekan kerana pemungkiran janji Lim Guan Eng, cuba memulangkan paku buah keras, sekalipun perlantikan tersebut hanya hadir pada penghujung hayat Pakatan Rakyat pada penggal PRU12.

Namun belum pun sempat mereka berseronok-seronok memulangkan paku buah keras, sekali lagi Lim Guan Eng menjolok punggung masing-masing dengan TUGU ARAK di pusat bandar Georgetown, di bawah pemidang SYAWAL CERIA.

Tugu Arak yang memaparkan puluhan botol arak disusun untuk dilihat oleh orang awam, bagaikan sengaja mencabar umat Islam yang sedang menahan diri, berlapar dan dahaga pada bulan Ramadhan selain menunggu ketibaan Syawal.... BACA SETERUSNYA DI KEDAHAN69ERS.COM


3 comments

RAFIZI DIGARI, SUAMI SHAHRIZAT TIDAK... TAK ADIL! TAK ADIL!


Jentera-jentera propaganda Pakatan Rakyat sedang sibuk memutarbelitkan perkara sebenar berhubung penangkapan Rafizi Ramli dan Johari Ahmad pagi tadi di bawah undang-undang BAFIA. Mereka cuba menghitamkan fakta sebenar, sambil cuba mengalihkan Rafizi Ramli daripada seorang PENJAHAT kepada HERO.

Percaya atau tidak, Rafizi Ramli digambarkan sebagai seorang Hang Nadim Moden?

Konon-kononnya, Rafizi Ramli ditangkap, digari dan dihadapkan ke mahkamah kerana UMNO dan Barisan Nasional sudah terlalu terdesak untuk menang. Walhal apa yang dilakukan oleh Rafizi Ramli adalah satu kesalahan yang sangat serius.

Sebenarnya, sudah ramai yang mahu mendedahkan tentang akaun-akaun Anwar Ibrahim tetapi undang-undang BAFIA menghalangnya. Natijah daripada pendedahan berkenaan, sekalipun atas arahan Menteri sepertimana yang tertakluk dalam undang-undang berkenaan, menyebabkan struktur kewangan, pelaburan dan perkara-perkara yang berkaitan terjejas teruk. Malah akan menyebabkan jutaan rakyat Malaysia kehilangan kerja dan negara akan menjadi muflis.

Dan kerana itulah, Anwar Ibrahim dan akaun-akaun misterinya masih lagi terselamat sehingga ke hari ini.

Bagaimanapun, orang seperti Rafizi Ramli tidak pernah peduli tentang hal itu. Bagi mereka, yang penting, Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri Malaysia. Konon-kononnya tindakannya itu adalah atas kebenaran, maka dia perlu dihalalkan untuk berbuat apa-apa sahaja.

Hari ini, Rafizi Ramli sedang menggelupur sambil cuba meraih simpati daripada rakyat Malaysia. Hanya rakyat Malaysia yang bangang sahaja yang akan bersimpati dan menggambarkan Rafizi Ramli sebagai mangsa!

Setiap negara ada undang-undang. Begitu juga dengan rejim kewangan dan perbankan. Malaysia ada BAFIA. Dan dalam BAFIA terkandung perkara berikut:

BANKING AND FINANCIALINSTITUTIONS ACT 1989

PART XIII INFORMATIONAND SECRECY

Restriction oninquiring specifically into affairs of a particular customer

96. Except as providedin section 43 (2), and without prejudice to the powers of inspection,examination, investigation or inquiry conferred on the Bank or on aninvestigating officer under this Act, nothing in this Act shall— (a) authorisethe Minister to direct the Bank; or (b) authorise the Bank, to inquirespecifically into the affairs of any individual customer of any licensedinstitution.

Secrecy

97. (1) No director or officer of any licensedinstitution or of any external bureau established, or any agent appointed, bythe licensed institution to undertake any part of its business, whether duringhis tenure of office, or during his employment, or thereafter, and no personwho for any reason, has by any means access to any record, book, register,correspondence, or other document whatsoever, or material, relating to theaffairs or, in particular, the account, of any particular customer of theinstitution, shall give, produce, divulge, reveal, publish or otherwisedisclose, to any person, or make a record for any person, of any information ordocument whatsoever relating to the affairs or account of such customer.

97. (3) No personwho has any information or document which to his knowledge has been disclosedin contravention of subsection (1) shall in any manner howsoever disclose thesame to any other person.

0 comments

HINA SAHABAT-SAHABAT NABI, WAJARKAH GURU CINA INI DIMAAFKAN?



Selepas gambar-gambar yang mempersenda-sendakan Sahabat-Sahabat r.a, seorang guru pusat tiusyen dan pengusaha pusat tiusyen di Permai Jaya, Johor Bahru, tampil memohon maaf secara terbuka kepada umat Islam di Malaysia dan di seluruh dunia.

Dan yang pastinya, akan ramailah umat Islam terutama sekali yang bergelar ahli-ahli PAS akan berjejeh-jejeh air mata, amat terharu dengan 'keikhlasan' kedua-dua orang berkenaan memohon ampun secara terbuka dan mengakui kesalahan mereka.

Alasan yang paling best diberikan oleh guru terbabit ialah, dia tidak berniat untuk menyentuh sensitiviti umat Islam, sebaliknya hanya ingin membuatkan para pelajarnya lebih mudah faham dengan subjek yang diajarnya. Anehnya, dia tidak pula menggunakan karektor 12 Hawariyun Jesus Christ. Tidak juga menggunakan Aaron, Ezra atau Ezekiel yang amat berjasa dalam pengumpulan Bible!

Barangkali kelebihan umat Islam iaitu mudah memaafkan dan mudah mempercayai, menyebabkan mereka terpedaya dan akhirnya terpaksa menerima penjajahan sepertimana terpedayanya pemerintah Granada terakhir yang menyaksikan Isabella, Ferdinand dan Katholik membunuh jutaan umat Islam dan Yahudi di seluruh kota di Sepanyol pada abad ke-15 dahulu walaupun sepanjang Islam memerintah Granada, Cordova bahkan seluruh Andalus, Katholik tidak dijentik dan mereka bebas mengamalkan agama masing-masing.

JOHOR BAHRU – Guru dan pengusaha pusat tuisyen di Tangkak, Muar yang menimbulkan kontroversi apabila memaparkan karikatur menghina para sahabat Nabi Muhammad S.A.W. dalam nota ringkas yang diedarkan kepada pelajar baru-baru ini tampil memohon maaf secara terbuka semalam.

Ku Chong Yoong, 22, yang merupakan guru dan individu yang bertanggungjawab menyediakan bahan tersebut serta pengusaha pusat tuisyen Indah Permai Jaya, Lim Lee Yee, 26, mengaku tidak berniat untuk menyentuh sensiviti umat Islam apatah lagi menghina sahabat Nabi.

“Saya kesal perkara ini berlaku. Niat saya hanya ingin membantu pelajar agar lebih mudah faham dan saya tidak berniat untuk menyentuh isu sensitif orang Islam.

“Di sini, saya dengan ikhlas ingin memohon maaf kepada semua umat Islam di Malaysia khususnya di Tangkak serta di seluruh dunia. Saya mengaku, tindakan saya ini kurang matang dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi,” kata Chong Yoong yang sudah dua tahun mengajar di pusat tuisyen terbabit.

Sementara itu, Lee Yee pula mengaku tidak tahu mengenai bahan yang disediakan tenaga pengajarnya sehinggalah isu terbabit disiarkan di akhbar.

“Selepas ini, saya janji akan lebih berhati-hati dan memantau bahan-bahan yang digunakan oleh guru tuisyen untuk mengajar. Kami juga telah meminta balik semua nota tersebut daripada pelajar dan telah menerangkan hal sebenar kepada mereka,” katanya. (SUMBER)


1 comments

Tuesday, July 31, 2012

CUBA PAS BERTERUS-TERANG MACAM ABBY ABADI!!!

Tuesday, July 31, 2012

Abby sekurang2nya jelaskan akan niatnya..yakni ingin mendapat tempat kembali dlm seni lakonan jika BN tumbang..mm ingatkan dah tobat. Opppss, lakonan dan seni yg berlandaskan AQ dan sunnah kabornya, ialer tu.

Cuma PAS ni masih selindung2 atas nama Islam, atas nama AQ dan sunnah..hasratnya kejap tenggelam kejap timbul..
Isu hudud pun gitu..kejap tenggelam, kejap timbul..
Betul ler lambang PAS ni adalah bulan..ada masa ianya mengambang penuh, ada masanya hilang terus, kemudian timbul sikit2 dan kemudian penuh ler balik.
Kejap Negara Islam, kejap tak ler pulak cukup pula sekadar negara berkebajikan.
Kejap nak lelong Putrajaya dan sekarang ni ambil alih pulak..mmm

PAS jika menentang UMNO kerana UMNO tu parti sekular, PAS sekarang dah sekular kerana bergabung dalam PAKATAN dan PAKATAN tu adalah sekular..
Jika PAS marahkan UMNO kerana tak laksanakan hukum hudud kerana UMNO berkuasa, PAS sendiri gagal laksanakan hukum Hudud dinegeri2 yg dikuasai oleh PAKATAN dan kabornya PAKATAN ni didominan oleh PAS..heboh kat kampung tipu orang2 kampung bahwa PAS yg kuasai PAKATAN..mmm nak tipu apa yeob oiii...Ketua Pembangkang pun bukannya PAS..
Kat Kelantan, dah 20 tahun lebih baru hanya berjaya tubuhkan JAWATANKUASA mengkaji hukum Hudud..( entah apa citer jawatankuasa ni hh, makan elaun je ler).

Kalau PAS kata ia ditubuhkan utk buat usaha amar ma'aruf nahi mungkar dan usaha dakwah yg mana UMNO dah gagal..mmm PAS pun sama2 gagal, kerana maksiat semakin berluasa dinegeri2 yg diperintah oleh PAKATAN yg kononnya diketuai oleh PAS.

Jika PAS kabor mereka lebih arif dalam mentadbir..mm tengok je ler keempat2 negeri yg ditadbir oleh PAKATAN sekarang..bayangkan jika BN tak bantu!! Sekurang2 Kelantan dan Kedah sepatutnya mencatat pertumbuhan yg trtinggi dan sekelian rakyat Kelantan diperantauan dibawah pemerintahan sekular BN kembali ke tanah air mereka..malah negeri2 dibawah tadbir BN lak yg berpusu2 nak berhijrah..mmm

PAS bukan menentang UMNO kerana UMNO tu sekular, PAS bukan menentang UMNO kerana UMNO tak laksanakn Hudud, PAS bukan menentang UMNO pasal gagal buat dakwah dan amar maaruf nahi mungkar..

PAS menentang UMNO..kerana UMNO je yg berkuasa..ianya cuma kerana HASAD DENGKI..
Golongan2 muda pula tahu jika melalui UMNO nak naik keperingkat tertinggi kena keja sungguh2, kerana ramai otai2. Nak bersaing tak mampu..so join ler PAS.
Sekarang golongan ulamak dah mula dipinggirkan..geng2 lama dan ustaz, dah leh bersara..ngan kerjasama PKR dan DAP, golongan2 muda percaya mereka leh berjaya.

Nak main politik..letih, Jalan mudah, join PAS..lagi deras kutuk UMNO lagi kuat sokongan dari akar umbi.

Akar umbi..aqidah mereka telah dipesongkan dan disesatkan ngan gitu hebat sekali. Jika Tuan Guru Nik Aziz sendiri jika bangun menegur dan berhenti dari PAS sudah tentu ianya akan dicop telah dibeli oleh UMNO. Nak tak nak, nyanyi lah lagu lama..

Ramai pempin2 PAS telah keluar dari PAS..walaupun dulu mereka disanjung kerana kuat dan deras sekali dipentas2 ceramah ..tapi setelah keluar dri PAS, mereka dilihat seolah2 telah sesat atau telah murtad!!

Kefahaman Islam yg dibentuk melalui hasad dengki dan kebencian bukannya seperti Islam yg dibawa oleh Nabi saw..yakni asasnya ialah kasih sayang dan keharmonian.

Dalam keluarga, pun boleh memendam perasaan kerana perbezaan politik. Sembang2 jugak, tapi dalam hati tetap ada cebisan2 dan percikan2 api kemarahan dan kebencian.
Sesapa yg dalam keluarga mereka ada ahli parti PAS dan ahli parti PKR dan ada ahli UMNO..

Keluarga Azmin cukup ler utk kita renungkan..Inikah Islam yg berlandaskan AQ dan sunnah?

CAKAP TERANG2..PAS mahu tumbangkan UMNO adalah kerana HASAD DENGKI!!! Hasad Dengki ni tidak bawa apa2 kebaikan pun..

-aa

0 comments

ROGOL BERAMAI-RAMAI, DUA DIHUKUM PENJARA!!!


SHAH ALAM - Susulan kejadian rogol beramai-ramai pada bulan Ramadan dua tahun lalu terhadap seorang pelajar berusua 16 tahun, dua lagi dijatuhi hukuman penjara dan sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, hari ini.

Kedua-duanya yang bekerja di kilang membaiki piano merogol remaja itu ketika mangsa tidak sedarkan diri selepas diberikan dadah dan alkohol ke dalam minumannya, tanpa disedari.

Hakim Slamat Yahya menjatuhkan hukuman penjara 15 tahun dan enam sebatan terhadap Majirin Masungkit, 31, manakala rakannya, Saladin Ajim, 33, dikenakan 10 tahun penjara dan tiga sebatan kerana bersubahat dengan Majirin.Saladin merupakan bapa kepada empat anak.

Hakim turut memerintahkan hukuman penjara itu berjalan dari tarikh tangkap kedua-dua tertuduh iaitu pada 28 Ogos 2010.

Majirin mengaku salah merogol mangsa di tingkat atas rumah kedai di sebuah taman perumahan di Serendah, antara jam 4 pagi dan 10.30 malam pada 27 Ogos 2010.

Saladin pula mengaku salah bersubahat dengan Majirin dan dua lagi rakan mereka merogol pelajar itu di tempat dan pada masa sama.Mereka didakwa mengikut Seksyen 376(2)(c) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 30 tahun dan boleh didenda jika sabit kesalahan.

Mereka yang berasal dari Sabah menukar pengakuan selepas selepas 11 saksi pendakwaan tampil memberi keterangan.Sebelum ini, Slamat menjatuhkan hukuman penjara 15 tahun dan enam sebatan masing-masing terhadap dua lagi rakan tertuduh, Mohamad Yasar Wandi Modin, 22, dan Suhimin Tius, 21 yang mengaku salah merogol remaja sama.

Pendakwaan dikendali Timbalan Pendakwa Raya, Siti Syakimah Ibrahim.Fakta kes menyebut mangsa dihubungi teman lelakinya, Mohamad Yasar untuk bertemu di warung bersama-sama Suhimin.

Selepas minum mangsa pitam dan apabila tersedar dia dalam keadaan bogel dikelilingi lima lelaki juga bogel, yang sedang tidur.Mangsa cuba melarikan diri, tetapi terlanggar botol arak menyebabkan rakan teman lelakinya tersedar.

Mereka kemudian mengikat remaja itu dan dan menindih kakinya dengan batu, sebelum merogolnya beberapa kali pada pagi, tengah hari dan malam.

Salah seorang daripada mereka mentertawakan mangsa yang melawan sebelum merogol remaja itu secara bergilir-gilir.

Mangsa dibiarkan keletihan tanpa diberi makan atau minum sehingga dia berjaya melepaskan diri. (SUMBER)

0 comments

BEKAS PELAKON DITANGKAP KHALWAT NAK JADI CALON PAS!!!

Sekalipun tidak menzahirkan perasaan secara berterus-terang, bekas pelakon yang pernah ditangkap khalwat tidak lama dahulu, menyatakan dia bersedia serta akan menerima sekiranya dicalonkan mewakili PAS pada PRU akan datang.

Hairie Othman, bekas pelakon yang sebenarnya kurang menerima tawaran lakonan kerana masalah disiplin, menyatakan perkara itu di Kuala Nerus. Beranggapan konon-kononnya penyertaan artis-artis ke dalam PAS sebagai satu fenomena baru dan penerimaan PAS sebagai sesuatu yang luar biasa, Hairie Othman barangkali langsung tidak pernah belajar tentang sejarah PAS semenjak dia menjadi ahli PAS secara rasmi pada Jun lalu.

Sebelum Hairie Othman, Aisyah dan Abby Abadi, sudah ramai artis yang menyertai apatah lagi menyokong PAS. Akil Hayy adalah salah seorang daripada mereka. Begitu juga Ringgo, penyanyi kumpulan Arrow, telah terlebih dahulu menyertai PAS. Bagaimanapun, tidak seperti Hairie Othman yang tidak mempunyai punca pendapatan selain berceramah, terutama selepas kedai internet sibernya di Pulau Pinang barangkali telah ditutup, menyebabkan dia bersungguh-sungguh menekuni bidang ceramah.

Berceramah di dalam PAS, ibarat darah yang mengalir dalam badan. Ia adalah satu kewajipan. Manakala ahli-ahli PAS yang dahagakan maklumat pula tetapi amat anti dengan semua sumber maklumat kecuali yang datang dari kumpulan mereka sahaja, akan menderu-deru untuk mendengar ceramah. Malahan, ceramah-ceramah yang tidak bermutu dan entah siapa-siapa juga, mampu menghadirkan penyokong-penyokong PAS yang kerja mereka hanyalah berpolitik saban masa.... SAMBUNG BACA DI SINI


0 comments

MEMALUKAN!!! ZURAIDAH 'MAK LAMPIR' KAMARUDDIN PERUNTUH RUMAHTANGGA ORANG!!!

Sekali lagi nama Zuraidah Kamaruddin ‘naik’. Bukan kerana kebaikan atau sumbangannya kepada negara, tetapi kerana kejahatan dan kejalangannya yang tersangat ketara. Kalau di Parlimen, entah apa-apa isu yang dibangkitkan, sedangkan pada masa yang sama, isu-isu yang berlegar di Ampang, kawasan yang diwakilinya, tidak pernah dipedulikan. Bahkan janji-janji hebatnya juga tidak pernah ditunaikan.

Jangan tanya tentang perumahan murah yang dijanjikan oleh Zuraidah Kamaruddin di kawasan Ampang. Jangan juga tanya tentang pembaikan dan penyelenggaraan jalan raya atau bertanyakan tentang mengapa kontraktor-kontraktor yang mendapat konsesi pembersihan sisa pepejal dan pengutipan sampah serta penyelenggaraan saliran, terdiri daripada muka-muka baru yang tidak sahaja kurang pengalaman, bahkan tidak ada modal walau sesen pun.

Zuraidah Kamaruddin tidak mempunyai semua jawapan itu walaupun didesak berkali-kali. Kalaupun ada jawapannya, Zuraidah tetap tidak akan mahu menjawabnya.

Tetapi cubalah tanyakan tentang Shapie Apdal, Najib Abdul Razak, Rosmah Mansor, Shahrizat Abdul Jalil mahupun pemimpin-pemimpin UMNO-Melayu yang lain, mulut dan lidahnya serta-merta akan menjadi tersangat aktif sehinggakan perkara yang tidak diketahui oleh malaikat pun, Zuraidah Kamaruddin lebih mengetahuinya!

Dalam kes terbaru yang sedang hangat diperkatakan membabitkan Ahli Parlimen PKR Kuala Langat, Abdullah Sani dan isterinya, Halimah Mohd Saat, Zuraidah Kamaruddin nampaknya terlibat secara langsung. Sebelum ini pun, Zuraidah Kamaruddin terlibat dengan perkahwinan antara Badrol Amin dengan isteri kedua (atau ketiga) bernama Ina Fiona yang juga seorang aktivis PKR Ampang. Begitu juga dengan wanita isteri orang yang ditangkap khalwat bersama-sama Badrol Amin Bahron di Pahang baru-baru ini, juga ada ‘campurtangan’ Zuraidah Kamaruddin... BACA SETERUSNYA DI SELANGORDAILY.COM


1 comments

BADI 'CELAKA HARAMJADAH', AHLI PARLIMEN PKR CUBA BUNUH ISTERI TUA!!!

Seandainya anda seorang wanita dan sudah pun bersuami, apa perasaan anda sekiranya anda yang begitu mempercayai suami, akhirnya mendapati faktor kehadiran orang baru dalam rumahtangga menjadi punca, suami yang begitu baik sepanjang 27 tahun perkahwinan, berubah sikap?

Kisah sedih yang menimpa Halimah Mohd Saat telah diungkapkan oleh portal SEL13.COM sebelum ini. Bagaimanapun, hari ini, portal yang sama, memperincikan lagi tentang apa yang berlaku kepada Halimah Mohd Saat yang bersuaminya Ahli Parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani Abdul Hamid. (BACA DI SINI).

Halimah Mohd Saat sekarang, terpaksa tinggal menumpang di rumah salah seorang anak saudaranya di Kelang kerana DIA TIDAK MEMPUNYAI SESEN pun untuk pulang ke kampung, apatah lagi menyewa sebuah rumah lain. Malah kesnya di mahkamah, besar kemungkinan akan menyebabkan dia berputih mata kerana dia tidak mampu mengupah peguam yang dapat membela hak-haknya di hadapan hakim.

Dengan anak-anak yang lebih memilih untuk WANG BAPA mereka, Halimah Mohd Saat, dimalukan pula oleh seorang wanita yang merupakan Ketua Wanita PKR Hulu Selangor, Faizah Ariffin. Faizah Ariffin adalah isteri 'baru' Abdullah Sani yang dikahwini di Songkhla pada 18 Mac 2011.

Menurut sumber terdekat dengan Halimah, tidak lama sebelum sikap Abdullah Sani mulai berubah, Faizah Ariffin sudah beberapa kali datang ke rumah Halimah dan Abdullah Sani di No.23, Jalan Emas16, Bandar Sungai Emas, Banting, Kelang. Malah dalam beberapa pertemuan selepas itu, Faizah Ariffin mulai bersikap 'daring' dan meminta agar Halimah Mohd Saat menerimanya sebagai MADU.

Bagi wanita yang tidak bekerja dan menumpukan sepenuh perhatian kepada rumahtangga, anak-anak dan suami, sudah tentulah Halimah terkejut dan sukar menerima kenyataan itu. Abdullah Sani yang bergelar ahli politik dan Ahli Parlimen Kuala Langat, telah berubah sikap sepenuhnya. Perkenalannya dengan Faizah Ariffin bermula dari Pilihanraya Kecil Hulu Selangor tidak lama dahulu, tidak sahaja menjadikan rumahtangganya kucar-kacir, bahkan akhirnya dia dihina seolah-olah dia tidak punya secebis maruah pun.... SAMBUNG BACAAN DI SINI


0 comments

GERAI PENIAGA MELAYU DIROBOHKAN UNTUK JAGA HATI TAUKEH CINA DI KEDAH!!!

Aneh sungguh perangai Majlis Daerah Kubang Pasu kerana tindakan yang mereka ambil dilihat seperti pembodek dan penjilat taukeh-taukeh besar, sehinggakan mereka tidak peduli dengan kekejaman yang sedang mereka lakukan, bakal menyebabkan Kerajaan Negeri sekarang ini terdedah sebagai lemah, korup dan penzalim.

Atau dalam bahasa yang lebih mudah faham, semakin dekat umat Islam hendak berhari raya, semakin giatlah juga penindasan dan kezaliman yang dijalankan oleh PBT yang motif mereka, sudah dapat dibaca.

Hari ini, sepatutnya upacara merobohkan 8 gerai Melayu di hadapan Pasaraya Yawata, Jitra telah dijalankan oleh anggota-anggota penguatkuasa Majlis Daerah Kubang Pasu.

Notis perobohan tersebut telah diserahkan kepada kelapan-lapan orang pemilik gerai menjual pakaian di hadapan pasaraya berkenaan pada 30 Julai 2012.... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM


0 comments

JANGAN KUTIP ZAKAT FITRAH SAJA YANG GALAK, BAB NAK SERAHKAN PADA ASNAF, TERLALU CULAS!!!


Alhamdulillah...nampaknya pengutip2 zakat semakin agresif!! kat pasar2 ramadhan, kat hypermarket, kat mall2...ada pengutip2 zakat yg sedia berkhidmat. Tidak lagi hanya duduk kat masjid2 je..
Malah leh buat arrangement datang ke opis lagi..

Begitu semangat..begitu agresif..mantap!! Syabas!!
Begitu sekali nak memudahkan orang ramai melakukan satu perintah Allah swt dan salah satu rukun Islam ini...penting betul nampak gaya zakat ni!!

Iklan dan peringatan pun tak kurang hebatnya...gitu giat sekali!! Syabas!!

TAPI..jgn masa mengutip je!!

Tolonglah..cara yg sama abiskan duit2 zakat yg dikutip tersebut..letakkan amil2 zakat di pusat2 perniagaan, dipasar2 malam, pasar2 tani dan dimasjid2 ..satu kaunter, " SILA AMBIL WANG ZAKAT JIKA ANDA TERMASUK DALAM ASNAF"..cari mereka2 yg perlu, dan bagi..jgn lepas kutip sonyap je jang oiiii..

Kita tak mahu puak2 gereja mendahului ..kita tak mahu lagi terbaca dalam akhbar ada orang Islam yg terlantar dan meminta2 derma ..kita tak mahu lagi melihat dalam akhbar ada pelajar2 tak terbayor hutang belajar mereka..

Jgn jadi macam Abby lak...tunggu BN tumbang baru nak abiskan duit zakat ni.

Satu lagi, tak yah lah hantar kalender dan buku pada pembayar2 zakat..rasanya banyak gak belanja tu..( dari mana dapat belanja tersebut...) guna lah duit belanja tersebut utk orang2 Islam.

Pembayar zakat yg perlu berterima kaseh pada pengutip zakat..bukannya pengutip zakat kena berterima kaseh pada pembayar!!

Kita teringin nak baca dalam akhbar ..bahwa ramai orang2 Cina dan India brbondong2 masuk Islam kerana leh dapat duit zakat..lagi banyak dari didapati dari mubaligh kristian..puak2 kristian pun berbondong2 datang pada Islam.

Bila dah masuk Islam..kita panggil ler Ustaz Bob dan Ustazah Abby tarbiah...nanti dorang ajak pulak masuk PAS atau anuti PAS, baru sempurna Islamnya, kabornya ler. Kalau tak isi borang PAS, apa ler nak dijadikan saksi dipadang mahsyar nanti kan..

-aa

0 comments

ANTARA TUN MAHATHIR DAN NIK AZIZ, SIAPA YANG AFDAL JADI IMAM KITA?


si A : Baru ni aku brdebat ngan si mat UMNO ni.
Apa saja yg aku kaborkan, semua dapat dipatahkannya..pehh pandai bebenor.
Aku kata gini, dia kata gitu..

si B: Oooo gitu..lepas tu.

si A: Lama aku dah tak tahan, aku tanya satu soalan..Kalau ko mati, ko nak sapa jadi Imam
semayang mayat ko..Nik Aziz ke atau Mader ( masa tu Tun M masih sebagai PM)

Si A: Ko tahu apa jawabnya..

si B: ha..apa jawabnya?

si A: Mat UMNO ni kata..dah tentu ler Nik Aziz..
Haa..aku pun kata..tengok...tengok..
( megah bebenor gaya rupa si A ni, kerana kononnya menang berdebat)
si B: Terpinga2 ( oiiitt macam ni rupa2nya debat politik..penuh ngan fakta2 pehhh)

si B : mmm aku nak kabor satu hal ler..Bila sesapa orang Islam mati, dah abis halnya..dia
mungkin leh pesan sesapa utk semayangkannya..tapi dia dah mati, abis citer.
yg hidup ni ler brtanggungjawab..
simati tu, nak bakor ke, nak rendam ke laut ke, tak nak semayang ke..apa ada hal!!

si B: elok ko tanya..dalam kubur nanti sapa nak tolong jawab soalan mungkar nangkir..
Nik Aziz ke, atau Mader? Sapa nak semayang tu, afdalnya dari kaum kerabat..dan biasanya diserahkan pada imam setempat..
Yg penting bebenor ni, nak jawab soalan mungkar nangkir ni..sapa nak tolong yeob
oiiii...

si A: mmm sendiri ler gamaknya..

(perbualan kat kedai kopi, sementara tunggu Isyak..)
______________________________________________
Berpolitik guna isu agama..memang cukup mudah utk pekenakan orang ramai. Rasputin di Rusia, dan paderi2 dizaman kegelapan eropah adalah contoh terbaik golongan yang gunakan agama untuk berpolitik..

Berpolitik guna isu agama..lahirlah perbuatan2 spt di Memali, Maunah di Sauk, dan Imam Mahdi di Putrajaya..

Bila berpolitik menentukan syurga dan neraka!!..memang masak!! Hanya untuk dapt undi manusia agar leh jadi menteri, leh memerintah..Janji2 syurga dan neraka dijaja!!

Ini kah politik yg dibawa oleh sekelian ambiya' as ..adakah ini yg dikehendakki oleh AQ dan sunnah..

Sibuk rebut akan kerusi..sedangkan ummat sedang2 berlumba2 jatuh bergelumang dalam maksiat dan berada dipinggir2 kemurtadan..

Kembalinya seorang Islam mentaati perintah2 Allah swt ikut cara yg dikehendakki oleh Allah swt adalah lebih berharga dari kerusi pemerintahan Malaysia malah kerusi pemerintahan seluruh dunia ini..

Sebab tu Musa as tak inginkan kerusi Firaun..walaupun kerusi Firaun telah kosong dan baginda as pula adalah satu2nya anak angkat Firaun dan dikenali sebagai Prince of egypt.
Ibrahim as juga tak jengok pun kerusi Namrud..
Nabi saw sendiri kembali ke madinah setelah penaklukan Mekah malah diserahkan Mekah pada Abu Sufian..

Ikutlah jejak sekelian ambiya as..bukan jejak Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, dan Karpal Singh, atau jejak Anwar..(walaupun Anwar tu Islam gak ler, tapi banyak keraguan keatasnya).
Tak payah letakkan ummat dalam kebingungan..spt Melayu atau Islam, mana satu nak? Boleh ke keluar dari Melayu yakni tak nak jadi Melayu? Keluar Islam tu boleh ler..tapi takkan tu pilihan kita nak beri pada sedara se Islam kita semata2 kerana parti?

-aa

0 comments

Blog Archive

Labels