IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, August 28, 2012

BARISAN PEGUAM INDIA PKR SUDAH SEDIA DENGAN VESI TERSENDIRI EKORAN KEMATIAN PENJENAYAH BANGSA MEREKA!!!

Tuesday, August 28, 2012

Mana ada orang yang berak tengah jalan, mengaku merekalah punya kerja. Mana ada penjenayah dan konco-konco mereka yang berani mengaku yang mereka adalah penjenayah. Bahkan mereka akan berputar belit mengatakan mereka telah dianiayai dan dizalimi.

Dan cerita itu akan lebih menarik apabila mendapat campurtangan daripada barisan PEGUAM PKR.

Itulah yang berlaku dalam kes kematian seorang pemuda berbangsa India yang dikatakan sebagai seorang remaja yang baik dan tidak terlibat dengan sebarang kegiatan jenayah. Anehnya pemuda berkenaan diburu polis dan mempunyai kaitan dengan Geng Jenayah Viva Nada.

Dan yang paling menarik apabila dikatakan si mati adalah seorang ahli perniagaan dan juga mempunya kaitan dengan Flat 700 atau Blok BF Pandan Indah yang menjadi sarang kepada petty criminal.

Sudah ada saksi yang membuat sidang akhbar kononnya si mati telah ditembak secara rambang oleh polis dalam keadaan tidak bersenjata dan dikepung. Anehnya kalau Dinesh tidak menyerang polis, mengapa pula lima orang kawannya yang lain tidak ditembak sama.

Nampaknya PKR akan menggunakan isu ini sama seperti mereka menggunakan isu Kugan tidak lama dahulu dalam usaha meraih semula sokongandari masyarakat India. Anehnya mereka juga cenderung menjadikan pihak polis sebagai mangsa. Barangkali kerana polis tidak pandai berpolitik dan kenyataan yang dikeluarkan tidak mempunyai nilai-nilai politik, maka itulah sebabnya polis seringkali dijadikan kambinghitam untuk PKR terus berkuasa.

Kalau ada Sivarasa, N.Surendran dan Latheefa Koya, maka isu yang mereka bangkitkan ialah cubaan untuk mengatakan penjenayah sebenarnya adalah mangsa polis manakala polis yang mati akibat perbuatan penjenayah pula adalah lambang ketidakpuasan hati rakyat jelata.

0 comments

BERTERIMA KASIHLAH KEPADA KHALID IBRAHIM KERANA TIDAK BAGI AIR PERCUMA KEPADA PENDATANG ASING!!!


GPRS punya ketua, Sohaimi Shahadan berkata, gerakan tersebut akan menyediakan peguam percuma kepada mana-mana rakyat Selangor yang mahu menyaman Kerajaan Negeri Selangor berhubung isu air percuma.

Elok sangatlah tu kerana percuma dibalas percuma.

Apa yang dimaksudkan oleh GPRS ialah penggunaan meter pukal telah menyebabkan pemberian air percuma oleh Kerajaan Selangor tidak dapat dinikmati oleh golongan berpendapatan rendah dan sederhana yang banyak tinggal di perumahan berstatus marhein kerana meter pukal.

Dengan kata lain, pemberian air percuma sebenarnya bukanlah untuk golongan susah dan miskin sebagaimana yang cuba digambarkan oleh Pakatan Rakyat dan Khalid Ibrahim sebaliknya air percuma adalah untuk golongan yang memang tidak ada masalah untuk bayar bil air pun.

Usaha yang dilakukan oleh GPRS nampaknya sudah cukup untuk membuatkan Khalid Ibrahim dan para pecacai Pakatan panas punggung. Kata mereka, UMNO mula menyibuk tentang air percuma sebab dah dekat dengan PRU walhal ceita tentang meter pukal danmeter individu telah divangkitkan oleh UMNO semenjak Khalid dan PKR cakap besar tentang air percuma.

Ada pula yang kata, buat apa UMNO nak sibuk sedangkan yang patut memekak tentang hal itu adalah penyokong dan ahli dalam komponen Pakatan Rakyat.

Baghal punya orang.... Kalau kena kat batang hidung sendiri mula main assobiyah. Bila nak ambil duit BR1M dan segala macam inisiatif Kerajaan Pusat tak pula guna mantik yang sama.

Tapi sebenarnya kalau kita perhati betul-betul, memang itulah amalan Pakatan dan PKR. Pakatan guna duit Negeri Selangor untuk para penyokong mereka dengan sewenang-wenang. Pinjaman dan bantaun diberikan kalau orang berkenaan adalah penyokong atau ahli PKR, DAP atau PAS. Kalau tidak, mati kering tepi jalan pun mereka tak peduli.

Sedangkan UMNO dan Barisan Nasional pula memberikan bantuan tanpa mempedulikan keahlian parti. Bahkan berdasarkan pengalaman penulis sendiri, UMNO menyalurkan bantuan dari rumah ke rumah dengan syarat JANJI MELAYU sehinggakan ada Myanmar dan Indonesia serta pemegang kad pengenalan Kod 71 yang mengaku mereka Melayu.

Mungkin sebab itulah juga Khalid Ibrahim memilih kaedah termudah iaiti jangan hiraukan penduduk rumah pangsa kos rendah sebab besar kemungkinan mereka adalah pendatang asing yang menyamar sebagai rakyat Selangor.

Bukankah dengan cara itu, Khalid Ibrahim telah menyelamatkan air Selangor?

0 comments

PATUTNYA WARGA TUA NI TARBIYAHKAN ISTERI TUANYA MASUK PAS BERBANDING DIA SENDIRI TELAN RACUN!!!


Inilah yang dikatakan bodoh dan serba membangangkan!

Akibat terlalu taksub untuk mengikut kehendak kemaluannya, seorang lelaki tua berusia 68 tahun bertindak menogok racun dan sekarang berada dalam keadaan kritikal. Semuanya kerana isteri pertamanya tidak mengizinkan dia berkahwin dua.

Kejadian berlaku di Pulau Pinang. BACA DI SINI

Inilah yang dikatakan sebagai pernikahan kerana hawa nafsu sekalipun kebanyakan jantan buas kemaluan akan memberi alasan bahawa berpoligami adalah merupakan salah satu dari sunnah Nabi s.a.w.

Ini baru perkara kecil yang kebanyakan orang tidak nampak atau pura-pura enggan menerima pengajaran serta iktibar. Perkara sebegini seringkali disembunyikan dan diselindungkan dengan agama.

Semuanya kerana enggan mengakui bahawa nafsu sentiasa mengatasi akal. Samalah macam hudud. Dah tahu bertanding tidak pernah lebih daripada enam puluh kerusi, sembang kononnya mereka akan laksanakan hudud dibuat lebih dari sedekad. Yang pembangang dan pembodoh pula angguk-angguk dan beria-ia menyokong kononnya kerana hudud itu ada dalam al Quran.

Walhal Allah Taala sentiasa menekankan tentang 'JIKALAU MANUSIA MAHU BERFIKIR' atau 'KECUALI DENGAN ILMU PENGETAHUAN'...

0 comments

FATHUL BARI MULA MEMPERKENALKAN KAEDAH 'WUDUK TIDAK TERPUTUS'!!!


Ada pecacai PAS yang meroyan dan cepat-cepat memberikan reaksi apabila Fathul Bari menghantar surat kepada Mursyidul Am PAS bagi menjelaskan tentang hudud. Pada mereka, Fathul Bari elok memahamkan barisan kepimpinan UMNO dan Barisan Nasional terlebih dahulu sebelum fahamkan PAS kerana bagi mereka, PAS lebih faham tentang hudud berbanding UMNO.

Tindakan yang dilakukan oleh Fathul Bari dan ILMU untuk memberikan penjelasan kepada masyarakat berhubung hudud, sememangnya adalah suatu pekerjaan yang sangat besar dan sangat berat. Ia adalah satu bentuk dakwah yang sejajar dengan ajaran Islam.

Sedangkan bagi para pecacai PAS pula, hudud yang diperkenalkan oleh PAS adalah lebih bersesuaian dengan Islam kerana kata mereka itu adalah dari al Quran dan dari perintah Allah Taala.

Dakwah yang diperintahkan oleh Allah Taala dan diajarkan oleh Nabi s.a.w serta diteladankan oleh para Salafus Soleh ialah penuh berhikmah, bukannya menghukum. Sebarang penghukuman seperti pentakfiran yang sangat sinonim dengan PAS, tidak boleh sama sekali dikatakan sebagai dakwah.

Penjelasan yang cuba dilakukan oleh Fathul Bari sebenarnya amat diperlukan oleh ahli-ahli dan para pemimpin PAS. Ahli-ahli dan para pemimpin PAS yang berasakan mereka lebih hebat dan lebih berilmu tentang agama Islam, sebenarnya hanyalah golongan jahil yang berlagak pandai. Keangkuhan dan ketakburan mereka, sebenarnya memerlukan seseorang yang boleh menyedarkan mereka bahawa ilmu Allah Taala adalah sangat luas dan tidak hanya boleh disampaikan menerusi kempen politik dan ceramah kutip derma sahaja seperti yang diamalkan oleh PAS selama ini.

PAS tidak tahu apa-apa tentang hudud. Dek kerana itulah, mereka leka menjadikan hudud sebagai modal politik. Dek kerana itulah juga, mereka akan memaki hamun serta merendah-rendahkan orang lain yang menentang kehendak serta keinginan mereka bahkan melabelkan golongan terbabit sebagai KELUAR ISLAM, MENENTANG ISLAM, MENDERHAKAI PERINTAH ALLAH TAALA dan AL QURAN.

Puncanya mudah... kefahaman mereka tentang Islam, hukum syariah dan segala-galanya tentang agama adalah terlalu amat cetek. Mereka mungkin boleh berbangga kerana kepiah lebai dan serban selain jenama Islam pada penghujung nama parti yang mereka anggotai, tetapi tidak sedikit pun Islam dan ilmunya yang mereka tahu.

Disebabkan itulah, mana-mana pihak yang akan mendedahkan kejahilan mereka, serta-merta akan diberikan label yang bukan-bukan. Apabila Fathul Bari dan ILMU mahu berbincang tentang hudud dengan Nik Aziz secara profesional dan bukannya bertikam lidah, syaitan-syaitan berkenaan segera memberikan khabar, pendirian Nik Aziz sudah tetap dan perbincangan tidak boleh dilakukan.

Kemaksuman Nik Aziz yang dimitoskan oleh para pecacai dan syaitan-syaitan inilah sebenarnya yang banyak merosakkan PAS.

Mereka gagal melihat dan mempelajari daripada riwayat bagaimana Nabi s.a.w menerima pendapat Syaidina Salman Al-Farisi r.a tentang penggalian parit atau khandaq yang akhirnya memenangkan tentera-tentera Islam walaupun taktik perang yang diatur oleh Nabi s.a.w pada mulanya adalah lain....

Siapa Nik Aziz kalau dibandingkan dengan Nabi Muhammad s.a.w? Berapa kepandaian dan keilmuwannya dalam Islam memandangkan pendapat agamanya seringkali berbolak balik?

0 comments

ATAS NASIHAT ANWAR IBRAHIM, KEDAH JUAL KUIN KEPADA SYARIKAT TURKI!!!

Ada penyokong Pakatan Rakyat yang bersungguh-sungguh cuba menerapkan kepercayaan bodohnya bahawa PAS di Kedah dan Pakatan Rakyat di seluruh Malaysia adalah satu kebaikan serta rahmat kepada rakyat. Maka mana-mana pihak yang menelanjangkan Pakatan Rakyat, akan dikatakan sebagai bakal menerima laknat Allah Taala tanpa mereka sedari, mereka sebenarnya yang sedang ditimpa laknat Allah Taala. Hati mereka telah digelapkan. Mata mereka telah dibutakan, Telinga mereka telah ditulikan dan mulut mereka telah dibisukan dengan kebenaran, kecuali untuk perkara-perkara mungkar.

Di Kedah, apabila ditelanjangkan bagaimana PAS Kedah tidak pandai memerintah negeri dengan kebaikan sebaliknya yang mereka lakukan adalah kerosakan dan kerugian semata-mata, maka dikatakan ianya adalah fitnah. Sehinggakan gambar perempuan-perempuan Siam, Vietnam dan Cina separuh bogel terloncat-loncat di sebatang tiang dalam kelab hiburan dan maksiat pun, dikatakan sebagai gambar fitnah yang diambil di Thailand, walhal si pemilik kelab hiburan di Kedah itu sendiri yang meletakkan gambar-gambar tersebut dalam Facebook.

Begitu juga apabila didedahkan bagaimana kerakusan dan serakahnya para pemimpin PAS untuk membalak telah menyebabkan sumber air bersih kepada rakyat Kedah terjejas, dikatakan pula bahawa pembalakan tersebut telah dimulakan dari zaman UMNO lagi. Yang mereka tidak sebutkan ialah bagaimana pada zaman UMNO-BN tiada langsung masalah air di Kedah akibat daripada pencemaran alam sekitar seperti yang berlaku di Baling. Malah pembalakan tidak terkawal seperti yang sedang berleluasa berlaku di seluruh Kedah sekarang ini pun, tidak wujud pada zaman UMNO-BN memerintah Kedah empat tahun dahulu.

Itu belum lagi cerita tentang Kulim... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM


0 comments

WUJUDKAN SENTIMEN ANTI SARAWAK, PAKATAN RAKYAT TERDESAK!!!


Pendedahan yang dibuat oleh sahabat blogger, ANAK MERDEKA, amat mengejutkan!

Ingatkan taktik timbulkan kebencian seperti ini sudah tidak wujud lagi, rupa-rupanya masih ada yang mahu mencubanya.

Kewujudan laman-laman muka di Facebook kononnya orang-orang Semenanjung amat membenci orang Sarawak, menimbulkan persoalan, keuntungan jenis apakah yang boleh diperolehi daripada kempen-kempen sebegini rupa?

Sarawak dan Sabah merupakan dua buah negeri yang menyediakan Kerusi Parlimen yang cukup besar. Menguasai Kerusi-Kerusi Parlimen Sabah dan Sarawak bererti bakal menduduki Putrajaya dalam PRU.

Sebelum ini, wujud gerakan 'memerdekakan' dan 'mengautonomikan' Sabah serta Sarawak oleh Pakatan Rakyat. Walaupun Sabah dan Sarawak adalah negeri autonomi di Malaysia serta mempunyai pentadbirannya yang tersendiri, pihak-pihak tertentu sentiasa cuba menanamkan cerita kononnya, Sabah dan Sarawak telah dijajah oleh Semenanjung dan Perkara 20 yang telah dilanggar dengan sewenang-wenangnya.

Kebencian terhadap Semenanjung atau lebih tepat lagi Putrajaya sedang ditimbulkan. Dalam Pilihanraya Negeri Sarawak sebelum ini, kempen bencikan Semenanjung begitu ketara walaupun pihak yang berkempen itu sebenarnya mewakili parti yang berasal dari Semenanjung. Turut dijadikan isu kempen ialah Al-Kitab berbahasa Melayu dan Agama Islam yang dikatakan menindas agama Kristian. Kempen tersebut begitu berjaya di kawasan-kawasan yang diwakili oleh DAP.

Kalau di Semenanjung, cakap-cakap Kelantan perlu keluar dari Federal kerana telah dianaktirikan sekalipun jumlah bantuan dari Kerajaan Pusat mengatasi negeri-negeri lain, di Sarawak, perkara yang sama juga diperdengarkan.

Tujuannya tidak lain, iaitu menimbulkan kebencian!

Pihak berkuasa seharusnya menyiasat dan segera bertindak terhadap anasir-anasir subversif yang cuba menimbulkan kekacauan dan merosakkan struktur negara ini. Sudah eloklah wujudnya Akta 114 yang ditentang oleh Pakatan Rakyat.

Selagi Kerajaan bersikap lembut dan 'tak apa', perkara sebegini akan terus berlaku dan dijadikan momokan kepada rakyat Malaysia. Sudah sampai masanya Kerajaan mulai bertindak tegas. Dan sudah sampai masanya, Peguam Negara yang sangat lembut hati itu, mulai berkeras dan bertegas kerana kalau perkara ini merebak dan membesar nanti, dia juga yang tidak cukup waktu untuk duduk bersandar dalam pejabatnya!!!

Selepas Anti-Taib Mahmud, sekarang muncul pula Semenanjung Anti Sarawak... macam Haramjadah!!!

1 comments

Monday, August 27, 2012

SIAPA SEBENARNYA PEMIMPIN PEMBANGKANG YANG ROGOL DAN BUNTINGKAN ANAK KANDUNGNYA SENDIRI DI PAHANG?

Monday, August 27, 2012

Dari pagi tadi lagi, berita seorang pemimpin parti pembangkang yang ditahan polis kerana merogol dan membuntingkan anak kandungnya, bahkan anak yang tak tahu status itu (anak pun ya, cucu pun ya) telah diperkatakan oleh banyak blog. Bahkan beberapa orang blogger Pahang telah berkumpul di balai polis tempat pemimpin parti pembangkang dilokapkan untuk mendapatkan maklumat terkini.

Namun sehingga kini, identiti sebenar pemimpin pembangkang di Pahang dan di peringkat nasional itu masih berstatus TEKA-TEKI.

Bagaimanapun, beberapa buah blog sudah mula memberikan bayangan latar belakang serta identiti mangkuk yang wajar dikasi itu.

Sehingga petang tadi ppj dan blogger Laksamana Jebat menanti berita terkini dari balai polis tempat pemimpin kanan parti pembangkang di Negeri Pahang ini yang telah ditahan polis berhubung kes rogol anak bawah umur.

Namun maklumat terperinci masih tidak dapat didedah kerana kertas siasatan masih dijalankan. Apa yang ppj dapat tahu petang tadi Pemimpin tersebut tidak mengaku memperkosa anak kandung beliau yang masih dibawah umur. Bukan sahaja mengandung malah telah melahirkan anak hasil perbuatan terkutuk itu.

PPJ agak terkejut beruk. Mana taknya tertuduh merupakan pemimpin tertinggi pembangkang dan beliau merupakan bekas calon dari sebuah parti pembangkang di negeri ini. Adik beradik pemimpin ini juga merupakan pemimpin besar parti pembangkang diperingkat nasional.

Boleh dikatakan dikalangan keluarga ulamak besar.Kalau nak dedahkan 1 Malaysia kenal siapa pemimpin besar yang ppj maksudkan ini. Oleh kerana media masih tidak membenarkan berita ini tersebar maka ppj dan blogger laksamana Jebat terpaksa rahsia nama tertuduh dan adik beradik dan saudara tertuduh. (SUMBER)

0 comments

HADI AWANG PUN DAH TERKENA BADI PEMBOHONG SI MAT SABU JUGAK KA?


Entah apalah yang merasuk fikiran Presiden PAS, Abdul Hadi Awang, sehingga akhirnya terpaksa mencipta cerita yang mampu menyenangkan hatinya sendiri. Umpama cerita Neil Amstrong naik bulan. Gagal memahami yang Allah Taala meletakkan kesemua cakerawala tidak melepasi langit pertama, membuatkan ramai tok guru bongok menghukum haramkan sesiapa yang percaya manusia telah sampai ke bulan.

Bagi membela Kelantan yang gagal menarik pelaburan asing, Abdul Hadi Awang yang bercakap bagi pihak Mursyidul Am PAS merangkap Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat menuduh Kerajaan Pusat telah menjalankan kempen dan menghasut pelabur-pelabur asing agar tidak melabur di Kelantan kerana Kelantan mengamalkan hukum hudud.

Mungkin bagi manusia-manusia bangang yang akan mudah percaya dengan apa yang keluar dari mulut manusia yang kepalanya berbelit serban, akan terus menyingsing lengan dan marah. Namun bagi yang berakal, pastinya melihat ada sesuatu yang tidak kena apabila seorang bekas Menteri Besar mengeluarkan kenyataan sedangkal itu.

Berbanding negeri-negeri lain, Kelantan merupakan antara negeri yang paling kurang menarik pelaburan. Walaupun sudah lebih 20 tahun Kelantan di bawah PAS, geng-geng pandai bercakap, berceramah dan berkempen politik itu, tidak pernah berjaya membawa pelaburan masuk ke Kelantan.

Pelabur-pelabur asing bukanlah seperti penyokong-penyokong PAS yang akan membuta tuli menyokong kepimpinan mereka. Pelabur-pelabur asing akan melihat pelbagai aspek sebelum mencampakkan ratusan juta ringgit mereka sebagai tanda pelaburan. Antaranya ialah kemudahan infrastruktur.

Dan berbanding negeri-negeri lain, status Kelantan mengalahkan Wilayah Persekutuan kerana hampir kesemua projek pembangunan di Kelantan dibangunkan oleh Kerajaan Pusat. Sedangkan Kerajaan Negeri yang ada pula, sekadar pak pacak yang tidak ada sebarang kerja, kecuali berceramah, berkempen dan berpolitik sepanjang masa.

Apa projek yang telah dibangunkan oleh Kerajaan Negeri Kelantan untuk menarik pelaburan asing? Infrastruktur mana yang telah dibina oleh Kerajaan Negeri Kelantan? Kawasan mana yang telah dimajukan dengan segala macam kemudahan seperti jalan raya, bekalan air bersih, bekalan elektrik, pelabuhan dan sebagainya di Kelantan oleh Kerajaan Nik Aziz?

Tidak ada langsung... kalau ada projek pun, semuanya projek Husam Musa yang akhirnya menemui kegagalan kerana Husam Musa hanya buat projek untuk gagal agar mudah dia dapat mengaut duit masuk ke kantungnya sepertimana yang berlaku kepada projek depu dan kambing jamnapari dan sekarang ini projek lebuhraya rakyat yang peruntukannya dari Kerajaan Pusat telah ada sejak dari tahun 1999 tetapi Husam Musa mahu mengutip duit dari rakyat Kelantan sepertimana dalam ceramah-ceramah PAS.

Kalau semua infrastruktur pun tidak mampu disediakan oleh Kerajaan Negeri, macam mana nak tarik pelabur-pelabur asing?

Sebab itulah Selangor dan Pulau Pinang bercakap besar, sebab masa mereka ambil alih Selangor dan Pulau Pinang, segala-galanya sudah tersedia dan disediakan oleh Kerajaan-Kerajaan Negeri terdahulu selain bantuan Kerajaan Pusat. Kalau nak harapkan Kerajaan Negeri sedia ada sekarang, lebih banyak kemusnahan berbanding kebaikan untuk rakyat... macam di Selangor yang sedang sibuk menjual semua aset GLC untuk duit dan tanahnya disebat oleh Pakatan Rakyat.

Takkanlah Hadi Awang tidak faham benda-benda tu semua sehinggakan boleh keluar dari mulutnya kononnya Kerajaan Pusat berkempen agar pelabur asing tak datang ke Kelantan kerana Kelantan nak amalkan hudud? Takkanlah sampai terdesak sebegitu sekali sehingga terpaksa mencipta cerita bohong semata-mata nak coverline?

Itulah... lain kali jangan duk berkawan dengan Anwar Ibrahim... tak fasal-fasal perangai pembohong Anwar Ibrahim pun dah lekat kat mulut Abdul Hadi Awang!!!

0 comments

TAK FASAL-FASAL SERDAK KUIH RAYA TERSEMBUR BILA ANWAR KATA TAK NAK DUDUK DI PUTRAJAYA!!!


Anwar memang hebat menyamar dan berlakon. Tiada sesiapa pun di Malaysia yang mampu menandingi lakonannya. Anwar boleh jadi apa-apa sahaja. Hatta tidak mustahil juga, Anwar akan berusaha untuk menipu malaikat maut apabila ajalnya sudah tiba nanti.

Bagi manusia yang bernama Anwar Ibrahim, tiada yang mustahil!

Kata Anwar Ibrahim, kalau dia jadi Perdana Menteri, dia tidak akan tinggal di kediaman rasmi Perdana Menteri di Putrajaya.

Cerita ini sebenarnya Anwar ulang balik dari tahun 1998 dahulu. Dan menariknya Tun Mahathir ketika menjawab tuduhan Anwar bahawa dia telah membina rumah rasmi tersebut untuk diduduki selama-lamanya, telah menerangkan bagaimana Anwar campurtangan secara langsung tentang rekabentuk, rekaletak malah jumlah bilik kediaman rasmi Perdana Menteri walaupun dia ketika itu hanyalah Timbalan Perdana Menteri.

Malah, selain kediaman rasmi berkenaan, Anwar turut menempah sebuah jet peribadi untuknya sebagai persediaan jawatan Perdana Menteri yang sudah ada dalam tangannya.

Malangnya, perancangan Allah Taala lebih bijak daripada perancangan manusia seperti Anwar Ibrahim!

Selepas Tun Mahathir, rumah rasmi tersebut telah digunakan oleh Abdullah Badawi dan Najib Abdul Razak. Dan rumah rasmi, kekallah sebagai sebuah rumah rasmi, bukannya rumah kediaman!

Bila Anwar Ibrahim kata dia tidak akan tinggal di kediaman rasmi tersebut, Anwar tidak pula menerangkan tentang rumah agamnya di Bukit Segambut yang telah menimbulkan pelbagai persoalan dan pelbagai misteri. Persoalan utama dan misteri yang tidak dapat diselesaikan sehingga kini ialah, dari mana Anwar memperolehi duit yang sangat banyak untuk membina rumah agam berkenaan walaupun jawatannya hanyalah Ketua Pembangkang dan Ahli Parlimen Permatang Pauh.

Anwar Ibrahim tidak mempunyai latar belakang perniagaan sama ada sebelum dia menyertai Kabinet, mahupun selepas dipecat dan diterajang keluar dari UMNO. Pertanyaan timbul, apakah wang berkenaan diperolehinya daripada KOMISYEN projek-projek yang dianugerahkan kepada kawan-kawannya seperti KL SENTRAL, PLAZA RAKYAT, MRCB, ABRAR dan sebagainya.

Atau sebenarnya wang tersebut adalah WANG TERPIJAK yang datangnya dari JERUSALEM dan WASHINGTON?

Mengapa Anwar membicarakan tentang kediaman rasmi Perdana Menteri di Putrajaya memandangkan sesiapa sahaja yang menjadi Perdana Menteri, di situlah kediaman rasminya tanpa dia menyentuh langsung tentang rumah agam yang didudukinya sekarang?

Anwar nak berlagak konon-kononnya dia zuhud dan membenci kemewahan? Kalau itu yang hendak ditunjukkan, mengapa rumahnya di Bukit Segambut bernilai lebih RM7 juta? Kalau dah hebat sangat, mengapa Anwar Ibrahim tidak tinggal di rumah pangsa kos rendah sebaliknya di rumah mewah yang tidak mungkin dapat dimiliki oleh para penyokongnya yang bengong terpesona dengan ucapan zuhudnya?

Suruh Anwar Ibrahim lelong rumah agamnya di Bukit Segambut dululah... kemudian baru cerita tentang tak mahu duduk di kediaman rasmi di Putrajaya atau melelongnya...

Tetapi yang terlebih-lebih penting, suruh Anwar Ibrahim yakinkan dirinya sendiri yang Pakatan Rakyat, terutama sekali PKR boleh menang pada PRU13 nanti.... bukan setakat gebang besar dan temberang mega seperti yang sering keluar dari mulutnya!!!

Anwar Ibrahim zuhud? Piiiiiraaahhhhh... sekurang-kurangnya taik dalam tangki septik tu baunya sahaja busuk tetapi Anwar Ibrahim, bau busuknya dari hujung rambut sampai hujung kuku... dari hujung otak sampai pangkal kulit....

0 comments

PENJENAYAH DITEMBAK MATI, PKR AMBIL KESEMPATAN RACUN MASYARAKAT INDIA!!!

Kalau sebut pasal PKR, tiada lainlah benda kecuali mereka ini merupakan gerombolan yang tidak pernah peduli dengan sebarang perkara melainkan, keuntungan politik semata-mata. PKR tidak pernah peduli tentang penjenayah dan jenayah sebaliknya kalau ianya menguntungkan mereka untuk mendapatkan undi dan sokongan daripada sesuatu etnik, isu berkenaan akan dibesar-besarkan sehingga akhirnya memperlihatkan seolah-olah polis yang bersalah.

Selepas penjenayah A. Kugan dan 6 orang penjenayah berketurunan India di Kulim, PKR seakan-akan hilang punca. Masyarakat India yang merupakan antara penyokong kuat PKR, mula beralih sokongan apabila menyedari, mereka hanyalah PARIA-PARIA yang diperah tenaga dan keringat selain harga diri mereka, semata-mata untuk membantu Anwar Ibrahim mencapai cita-citanya menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Pemilihan jawatan-jawatan penting PKR akhirnya mendedahkan bagaimana penghinaan terhadap masyarakat India dilakukan lebih teruk oleh pimpinan PKR apabila para pemimpin masyarakat India yang berkaliber, dicantas dan diterajang keluar dari PKR bagi membolehkan orang yang boleh dipulas telinga dan kaki ampu Anwar Ibrahim serta Azmin Ali mendapat tempat dalam ranking tertinggi PKR.

Sokongan masyarakat India kepada Anwar Ibrahim dan PKR berada pada paras kritikal, bahkan di Selangor sendiri pun di mana PKR begitu kuat mendapat sokongan masyarakat India, PKR umpama pengemis yang berkepala kudis dan membawa tempurung kelapa mengemis simpati ke sana ke sini dalam kelompok masyarakat India.

Ketika hampir dengan PRU, PKR mula menggali sebarang kejadian jenayah melibatkan kaum India yang boleh mereka gunakan sebagai isu untuk menarik kembali sokongan masyarakat India kepada PKR.

Sekarang, mereka ternampak kes melibatkan seorang lelaki India bernama Dinesh, 26 tahun, yang ditembak mati oleh polis di persimpangan lampu isyarat Ampang Point setelah cubaan menyerang dan menetak anggota polis yang cuba menahannya. Lelaki berkenaan dipercayai baru selesai bergaduh dengan satu lagi kumpulan samseng India bernama 'Geng Siva'.

Pergaduhan antara kumpulan samseng India di Ampang dan Pandan Indah bukanlah perkara luar biasa. Kalau di Pandan Indah, terutama sekali di kawasan rumah pangsa yang dikenali sebagai Flat India atau Flat BF, pergaduhan dengan parang dan pergaduhan seperti dalam filem-filem Tamil, boleh ditengok dengan mudah.

Belum lagi di kawasan Tasek Permai yang turut menempatkan pelbagai kumpulan samseng India. Kalau dah susah sangat, cuba naik teksi ke Ampang dan minta mereka ceritakan pengalaman mereka berhadapan dengan kumpulan samseng dan penjenayah India di kawasan-kawasan terbabit. Bukan seorang dua pemandu teksi yang telah mati dibunuh oleh perompak dari kawasan terbabit.

Dan kehadiran anggota-anggota polis ke kawasan tersebut juga sudah menjadi perkara lumrah.

Apa yang berlaku di persimpangan Ampang Point tidak langsung memeranjatkan. Ampang bukanlah kawasan putih, malah jauh lebih hitam berbanding Puchong yang menjadi lubuk maksiat dan sarang sindiket pelacuran serta dadah sintetik yang berada di bawah perlindungan Godfather yang sangat rapat dengan DAP.

Sepatutnya PKR yang cuba mendesak kerajaan agar mewujudkan inkuiri siasatan awam berhubung kematian Dinesh, sewajarnya memikirkan semula majoriti masyarakat di Ampang dan Pandan yang sudah sangat meluat dengan pelbagai kerenah penjenayah, dari jenayah melibatkan Pendatang Asing, sehinggalah melibatkan kelompok masyarakat minoriti yang malas bekerja tetapi sibuk nak berlagak jadi orang kaya macam dalam filem.

Dan sebelum mewujudkan inkuiri, adalah lebih baik PKR mendesak juga agar sebarang kemalangan yang melibatkan anggota-anggota polis Ampang dan Pandan Indah diadakan segera.

Mengapa agaknya bila tang anggota-anggota polis, tiada mana-mana pihak yang tampil mempersoalkan kegiatan penjenayah tetapi apabila melibatkan penjenayah, bukan main lagi sibuk nak jadikan sebagai isu kaum?

Adakah kerana MAJORITI ANGGOTA POLIS ADALAH MELAYU-BUMIPUTERA, lantas boleh dijadikan sebagai sasaran mudah untuk dijadikan isu?

0 comments

SEBELUM MENINGGAL, NIK AZIZ PESAN KEPADA ANAK CUCU SUPAYA TINGGALKAN PAS DAN PAKATAN, KATA MAT SABU!!!


Mat Sabu punyalah teruja untuk menunjukkan kononnya UMNO sudah semakin hampir ke penghayat akhir. Apatah lagi dengan salag seorang anak bekas pemimpin UMNO yang mempunyai kepentingan diri baru sahaja masuk PAS, bekas pelakon lutut kena skru panjang dua inci, Mat Sabu berkata, Allahyarham Tun Ghaffar Baba pernah berpesan kepada anak cucunya agar meninggalkan UMNO.

Walaupun Mat Sabu dikatakan antara orang yang kerap melawat Tun Ghaffar ketika bekas Perdana Menteri itu sakit, amat mustahil Mat Sabu merupakansalah seorang daripada pendengar amanat Tun Ghaffar. Apatah lagi Thamrin yang baru sahaja masuk PAS, tidak pernah langsung memberitahu amanat tersebut kepada awam walaupun semenjak beberapa tahun kebelakangan ini, Thamrin amat rapat, bahkan banyak mendapat projek termasuklah pembalakan di Kelantan.

Mengapa amanat tersebut hanya keluar dari mulut Mat Sabu? Mengpa bukan daripada Thamrin mahupun adik beradiknya yang lain?

Secara ralitinya, Tun Ghaffar merupakan antara pejuang UMNO tegar sehingga ke akhir hayatnya. Pun begitu, Tun Ghaffar ketika di penghujung hayatnya telah dianiaya dan dimalukan oleh Anwar Ibrahim yang menggunakan ratusan juta ringgit bagi membeli sokongan dari UMNO Sabah ketika memberitahu dia akan bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO sebelum Tun Ghaffar menarik diri.

Ketika dia sakit dan terlantar di hospital, kesemua pemimpin UMNO yang datang melawatnya dibenarkan bertemu namun Anwar Ibrahim dan Wan Azizah tidak dibenarkan naik ke wad yang menempatkannya. Tiga kali Anwar Ibrahim berlegar-legar di lobi Hospital Ampang Puteri, dan ketiga-tiga kali itulah juga Allahyarham Tun Ghaffar enggan bertemu dengannya.

Pembohong besarlah Mat Sabu kalau dia mengatakan, Pak Ghaffar memberi amanat kepada anak cucunya agar meninggalkan UMNO tetapi kalau dikatakan, jangan sama sekali percaya dengan Anwar Ibrahim dan Wan Azizah walau sebarang cara, itu memang benar dan itu diakui sendiri oleh beberapa orang anak cucunya, kecuali Thamrin Abdul Ghaffar yang pada ketika itu lebih sibuk nak menghalau ibu tirinya bagi tujuan mengawal harta berbanding menjaga bapanya.

Dek kerana itulah, tulah anak derhaka, Thamrin menyokong PAS dan berbaik-baik dengan Anwar Ibrahim!

Mat Sabu nak temberang apa tentang Pak Ghaffar kerana kebanyakan orang yang bekerja rapat dengan Pak Ghaffar dan berada di Hospital Ampang Puteri pada hari kejadian, cukup tahu apa yang berlaku...

Takat nak cong bebudak Pakatan kanyiaq yang jenis makan lendiaq dan kahaq, bolehlah....

Patut padanlah anak cucu Pak Ghaffar mendesak agar Mat Sabu menarik balik kenyataannya. Mat Sabu pula sudah pasti tidak akan mahu melakukannya kerana Pak Ghaffar sudah tiada di dunia ini. Pak Ghaffar Baba tidak boleh memberikan sebarang jawapan mahupun penafian tentang tohmahan Mat Sabu.

Bahayanya Syiah sesat seperti Mat Sabu ialah, dia ini, kalau masuk UMNO pun, bila matinya Nik Aziz nanti, dia akan kata, sebelum mati Nik Aziz telah berpesan kepada anak cucunya supaya meninggalkan PAS dan masuk UMNO beramai-ramai...

Maklumlah, jenis Syiah yang rukun hidupnya adalah taqiyyah dan teras taqiyyah adalah CAKAP BOHONG dan BERDUSTA!!!

0 comments

MAJLIS SYURA PAS SELAMATKAN NASHARRUDDIN MAT ISA!!!


Golongan PARASIT dan IBLIS PAS bertungkus lumus untuk menghalau Nasharuddin keluar dari PAS. Tetapi bak kata seorang sahabat, kalau Nasharuddin Mat Isa keuar dari PASmaka lafaz takliq cerai talak tiga ke atas isterinya akan berlaku memandangkan itu adalah sumpah danbaiah yang wajib dijalani oleh para pemimpin PAS yang memegang kerusi sama ada DUN mahupun Parlimen.

Sepatutnya mesyuarat Majlis Syura PAS memutuskan untuk memecat Nasharuddin Mat Isa kerana telah menyinggung hati dan perasaan kaum PARASIT dan IBLIS dalam PAS ekoran gambarnya bersama-sama Najib dan beberapa ulama terkenal dunia. Gambar berkenaan dikatakan telah menyinggung Anwar yang mempunyai pelbagai gambar dengan pemimpin dunia termasuklah kepala Zionis yang teah merencanakan pembunuhan jutaan umat Islam, tetapi tidak mempunyai sekeping gambar pun di Makkah.

Namun ternyata Majlis Syura PAS mempunyai perkiraannya sendiri. Nasharuddin yang sepatutnya ditendang keluar, tida dipecat sebaliknya dibiarkan bergantung tidak bertali.

Apa yang dilakukan oleh Majlis Syura PAS pastinya memberikan signifikan tertentu memandangkan kekuatan Nasharuddin Mat Isa akan memberi kesan kepada Pakatan Rakyat. Apatah lagi dalam keadaan sekarang, Pakatan Rakyat langsung tidak mampu kehilangan sebarang faktor yang menyebabkan mereka semkin tertolak dan dipinggirkan.

Yang pastinya tindakan terbaru Majlis Syura PAS sudah pun menunjukkan ketakutan dan kebimbangan PAS meskipun pada masa yang sama, mereka terus mendabik dada kononnya mereka sudah berada di puncak kekuatan.

0 comments

PAKATAN RAKYAT MASIH TAK PUAS-PUAS NAK BUAT KACAU!!!

Kalau kita dengar ceramah para pemimpin Pakatan Rakyat terutama sekali Anwar Ibrahim, segala kejahatan di negara ini semuanya dilakukan oleh para pemimpin UMNO dan Barisan Nasional. Manakala Pakatan Rakyat pula melakukan kebaikan untuk rakyat dan negara.

Namun hakikat yang ditunjukkan oleh Pakatan Rakyat ialah, mereka sebenarnya yang seringkali menimbulkan kekacauan sebelum akhirnya menyalahkan pihak lain kerana kekacauan yang berlaku.

Ambil contoh BERSIH sahaja. Kekacauan yang ditimbulkan oleh penganjur dan peserta BERSIH tetapi yang disalahkan adalah PDRM dan Kerajaan Pusat.

Daripada sumber Pakatan Rakyat sendiri, kejayaan menggerakkan demonstrasi secara senyap pada Bersih 3.0 telah membuatkan mereka merancang untuk mengadakan satu lagi demonstrasi secara besar-besaran di tengah-tengah Kuala Lumpur pada malam 31 Ogos 2012.

Perayaan sambutan Hari Kemerdekaan yang biasanya akan mengumpulkan ramai orang akan digunakan oleh para pemimpin Pakatan Rakyat bagi mempamerkan keserakahan mereka.

Ketiadaan Akta ISA pula akan memberi ruang kepada mereka untuk melakukan hasutan ynag tidak terhad sebaliknya alasan yang diberikan nanti ialah KEBEBASAN BERSUARA dan BERKUMPUL.

Apa lagi yang mereka kejar dengan demonstrasi-demonstrasi yang sama sekali tidak berfaedah? Tidak bolehkah Pakatan Rakyat jadi seperti sebuah pakatan parti politik yang tertib tanpa perlu menunjukkan sikap tamakkan kuasa.

Antara yang akan mengetuai kekacauan pada malam 31 Ogos nanti ialah A.Samad Said yang masih hidup dengan royalti buku-bukunya yang berstatus syok sendiri, Tian Chua dan Hishamuddin Rais. Mereka akan memulakan kekacauan di beberapa tempat sekitar Dataran Merdeka termasuklah di Lebuh Pasar, Lebuh Ampang dan persimpangan Jalan Dang Wangi-Jalan Tunku Abdul Rahman.

Sekarang pun, Pakatan Rakyat sudah mula menggandakan usaha membuat hasutan dengan membandingkan penutupan premis perniagaan akibat demonstrasi dengan arahan penutupan beberapa batang jalanraya untuk sambutan Hari Merdeka.

Anehnya ada yang sudah tidak sabar-sabar untuk turun ke Kuala Lumpur pada malam 31 Ogos, bukan kerana sambutan Hari Merdeka yang jatuh pada hari Jumaat dan dua hari berikutnya adalah cuti hujung minggu, sebaliknya untuk berdemonstrasi sebelum akhirnya menyalahkan UMNO dan PDRM.

Namun ada sesuatu yang sangat menarik untuk kita tengok iaitu... Adakah kali ini Peguam Negara akan campak fail-fail yang diserahkan kepadanya oleh Polis untuk tujuan pendakwaan atau sebaliknya.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


0 comments

Sunday, August 26, 2012

NASHARUDDIN MAT ISA TENYEH KEPALA MAT SABU DI KEDAH!!!

Sunday, August 26, 2012

Di sana sini, bahkan sehingga ke peringkat Mursyidul Am PAS, Nasharuddin menerima kecaman yang bukan sedikit. Tidak cukup dengan itu, golongan yang berpihak dan menjadi penyokong kuat Mat Sabu di seluruh Malaysia, menganggap Nasharuddin sebagai ANJING UMNO dan sedang meruntuhkan PAS dari dalam.

Dek kerana itulah, Dewan Pemuda PAS Kelantan telah memberi kata dua kepada pimpinan PAS Kelantan agar menghalau Nasharuddin dari Bachok dan tempatnya digantikan oleh orang lain.

Itu nasib yang diterima oleh Nasharuddin sekalipun kesetiaannya kepada PAS tidak pernah berbelah bahagi, malah sudah beberapa kali berikar tidak akan keluar atau meninggalkan PAS untuk masuk UMNO.

Di sebalik nasib malang yang diterima oleh Nasharuddin Mat Isa semenjak ura-ura Kerajaan Perpaduan yang dicadangkan oleh Presiden PAS sendiri, dan kemudian gambarnya bersama-sama Perdana Menteri Malaysia merangkap Presiden UMNO, Najib Abdul Razak di Makkah bersama-sama beberapa orang ulama, masih ada usaha yang dilakukan oleh Nasharuddin Mat Isa untuk membersihkan PAS daripada kekotoran IBLIS dan PARASIT PAS.

Pada 20 Ogos lalu, satu kematian telah berlaku di Batu 16, Padang Lumat, Yan. Jam 3:00 petang, Nasharuddin Mat Isa telah mengimamkan jenazah Bilal bin Abdullah yang berumur 9 tahun. Allahyarham Bilal bin Abdullah adalah anak kepada Abdullah bin Hashim, ahli PAS Kumpulan 30 yang diketahui amat menentang Menteri Besar Kedah yang juga Pesuruhjaya PAS Kedah, Azizan Abdul Razak.

Mungkin kumpulan yang menentang Menteri Besar Kedah dari PAS tidak menyangka bahawa Nasharuddin Mat Isa akan muncul dan menjadi imam solat jenazah ahli kumpulan mereka. Apatah lagi kumpulan penentang Menteri Besar Kedah seringkali dikaitkan sebagai sekutu kuat dan penyokong Mat Sabu serta ahli-ahli kumpulan IBLIS dan PARASITnya.

Hubungan antara Nasharuddin Mat Isa dengan Abdullah bin Hashim bukanlah baru. Abdullah merupakan antara pembantu utamanya ketika Nasharuddin berjaya menjadi Ahli Parlimen Jerai pada tahun 1999. Dengan kata lain, seperti juga Mat Sabu, Nasharuddin turut mempunyai pengaruh dan sekutunya di Kedah.

Dilaporkan seramai lebih 80 orang telah turut serta dalam solat jenazah yang diimamkan oleh Nasharuddin Mat Isa. Dan berbeza daripada tanggapgan yang diberikan oleh kumpulan PARASIT serta IBLIS PAS kononnya Nasharuddin tidak diterima oleh ahli-ahli PAS, begitu meleset memandangkan sambutan yang diberikan kepada Nasharuddin amat mesra.

Kehadiran Nasharuddin di Padang Lumat, Yan, sudah tentu memberikan petanda tertentu. Bukan rahsia lagi apabila para pengundi dan penyokong PAS di Padang Lumat marahkan Kerajaan PAS Kedah kerana sikap menganaktirikan Sekolah Menengah Taufikah Khairiyyah Al Halimiah sehinggakan pada satu peringkat, bekalan air ke sekolah tersebut diputuskan oleh SADA dan geran bantuan yang diterima dari Kerajaan Negeri semasa Kedah di bawah UMNO, dihentikan sebaik-baik sahaja PAS memerintah Kedah.

Ironinya, pada masa yang sama, Kerajaan PAS Kedah mengumumkan bantuan puluhan juta ringgit kepada sekolah-sekolah aliran Cina di seluruh Kedah!

Sekolah berkenaan sekarang ini menerima bantuan dan geran dari Kerajaan Persekutuan.... BACA SAMBUNGAN DI KEDAHAN69ERS.COM


0 comments

PENJAJA HARAM BUMIPUTERA DIHALAU, PENDATANG ASING DIBELA DITATANG!!!


Sudah masuk hari ke-8, AidilFitri meninggalkan kita. Ada banyak cerita menarik yang boleh kita jadikan iktibar.

Tinjauan di sekitar Jalan Tunku Abdul Rahman yang menjadi tumpuan para penjaja berbangsa Bumiputera mencari pendapatan tambahan sepanjang Ramadhan dan Aidil Fitri, mampu membuatkan kita banyak berfikir. Bahkan sewaktu mengunjungi Nilai 3, bagi yang mahu berfikir akan berasa sayu melihat nasib anak bangsa yang masih tidak berubah-ubah sekalipun Kerajaan sedia ada memberikan pelbagai peluang kepada mereka, termasuklah bantuan kewangan dan khidmat nasihat... sesuatu yang tidak disediakan oleh mana-mana negara kepada rakyat marhein mereka, termasuklah di Amerika Syarikat dan negara-negara Eropah yang kononnya cukup juara apabila memperkatakan tentang hak kemanusiaan.

Walaupun kita kerap mendabik dada tentang hebatnya orang kita berpolitik sehinggakan boleh dikerah ke tengah-tengah jalan dan ke tengah-tengah ibu kota Kuala Lumpur untuk berdemonstrasi seperti BABI-BABI KERING YANG MELIHAT KUBANG, namun dalam sudut penguasaan ekonomi, kita adalah yang paling BANGANG dan PALING PENAKUT!

Perniagaan bermusim seperti di Jalan Tunku Abdul Rahman yang sudah berdekad-dekad, masih tidak mampu mengubah senario MISKIN AKAL dan MANJA USAHA di kalangan Melayu-Bumiputera walaupun sebahagian daripada mereka inilah yang paling kuat menjerit tentang kononnya Kerajaan Barisan Nasional menzalimi orang Melayu-Bumiputera.

Selama manakah orang Melayu-Bumiputera hanya berani berniaga di tepi-tepi jalan dan hanya mampu menyewa tapak gerai? Mengapakah Dewan Perniagaan Melayu Malaysia tidak semacam Dewan Perniagaan Cina Malaysia yang memberikan pelbagai kemudahan dan bantuan kepada para peniaga kecil mereka sehingga peniaga kecil itu mampu bertukar menjadi peniaga gergasi?

Di mana-mana kita boleh tengok, para peniaga Melayu hanyalah secikai gerai mereka. Mereka berniaga secara terselit-selit dan berbelit-belit. Walaupun mungkin sebahagian kecil daripada mereka berjaya dengan perniagaan gerai dan penjaja, namun majoriti yang lain, hanyalah hidup segan mati tak mahu...

Hanya kerana mereka Melayu-Bumiputera, mereka masih hidup.

Kalau kita perhatikan, rata-rata boleh dikatakan gedung perniagaan utama, bukanlah milik Melayu-Bumiputera. Walaupun ada juga saham Melayu-Bumiputera menerusi syarikat konglomerat dan korporat yang membangunkan gedung perniagaan gergasi, tetapi nikmat perniagaan di dalamnya bukan milik Melayu-Bumiputera.

Kita perhatikan sahaja di KLCC... cuba kira berapa banyak kedai Melayu-Bumiputera. Barangkali kalau ditepungtawar atau diumpan telur untuk hantu raya sekalipun, segala ifrit dan hantu syaitan tidak akan mampu menemui walau sebuah pun kedai dan premis perniagaan Melayu-Bumiputera di situ, kecuali beberapa buah gerai di bahagian yang tersorok dengan ruang perniagaan yang sangat terhad.

Yang paling ramai di situ hanyalah para pekerja yang rata-ratanya Melayu dan Bumiputera.

Melayu-Bumiputera perlu berubah sikap dan memberanikan diri untuk berniaga. Kalau di Nilai 3 yang dahulunya dianggap sebagai tempat jin bertandang, keberanian para peniaga berbangsa asing seperti Pakistan dan Bangladesh mencuba nasib, akhirnya menjadikan Nilai 3 sebagai sebuah kawasan tumpuan pencari kain baju, permaidani dan barangan lain yang lebih murah. Dan tidak lama kemudian, masuk pula para peniaga Cina ke kawasan tersebut, menambahkan lagi jumlah pengunjung yang rata-ratanya adalah orang Melayu-Bumiputera. Sedangkan para peniaga Melayu pula hanya mampu berniaga nun jauh di ceruk dan tersembunyi yang bukan di kawasan tumpuan.

Tiada gunanya Melayu-Bumiputera terus melalak-lalak tentang keadilan ekonomi sekiranya Melayu-Bumiputera sendiri tidak mahu mengejar peluang yang ada. Bukannya mereka dihalang, tetapi ketakutan Melayu-Bumiputera untuk melabur bagi perniagaan yang lebih mantap, mengakibatkan mereka hanya makan padi usang walaupun berada di tengah-tengah kepuk padi!!!

Dan lebih menyedihkan kita ialah apabila wujudnya berita tentang penjaja-penjaja serta penggerai-penggerai Melayu-Bumiputera yang dihalau dengan tempat perniagaan mereka dirobohkan kerana ketiadaan lesen dan permit, sedangkan para peniaga pendatang pula boleh bergelak tawa kerana mereka mengikut prosedur yang betul untuk berniaga.

Salah kerajaan jugakah?

0 comments

KATA ANWAR, UMNO YANG TERDESAK SEBAB MAINKAN ISU HUDUD!!!


Kalau nak dikatakan bangang, mamat yang suka tutuh lubang punggung bernama Anwar Ibrahim ini, seorang Penasihat Ekonomi Negeri Selangor, walaupun bergaji seringgit dan hanya lulusan ijazah 'belas kasihan'. Tetapi kalau didengar daripada cakap-cakapnya yang berdegar-degar, si penipu yang hampir berjaya menjadi Perdana Menteri Malaysia itu, memang mengesahkan dia seorang pembongak dan pembangang yang amat sukar dicari ganti.

Maka tidak hairanlah mengapa dia berjaya mengumpulkan ramai pengikut dan penyokong memandangkan memang pembangang dan yang bodoh-bodoh ramai di Malaysia ni.

Anwar Ibrahim kata, UMNO terdesak kerana sedang memainkan isu hudud. Sama ada dia jenis buta huruf atau jenis baca buku hanya dari tajuk di kulit depan dan blurp di belakang, secara jelas Ketua Umum PKR ini sedang berusaha untuk memesongkan cerita sebenar.

Apakan tidak, yang mengusahakan isu hudud adalah puak-puak PAS. Yang cuba mendapatkan undi dan pengaruh daripada masyarakat pengundi Melayu-Islam menerusi isu hudud adalah PAS. Anwar Ibrahim sendiri pun, pernah menggunakan hudud untuk menaikkan dirinya ketika dia berada dalam UMNO. Malah orang yang paling kuat menentang hudud ketika di dalam UMNO dahulu, dialah orangnya. Tidak cukup dengan dirinya sendiri, disuruh pula Zaid Ibrahim yang merupakan konco kuatnya yang pada ketika itu merupakan Ketua UMNO Bahagian Kota Bharu mengusahakan tindakan undang-undang ke atas PAS kerana Undang-Undang Syariah (II) Kelantan yang melibatkan hudud.

Sekarang, Anwar Ibrahim kata, UMNO terdesak kerana menggunakan isu hudud?

Lawak bangsat jenis apakah yang sedang dikatakan oleh Anwar Ibrahim?

Atau sebenarnya Anwar Ibrahim sedang ketakutan dimarahi oleh Lim Guan Eng dan DAP kerana hudud yang masih menjadi teras kempen dan promosi PAS lantas cuba menyalahkan UMNO kerana jawapan standard Anwar Ibrahim bagi sebarang penyelesaian yang diminta kepadanya adalah SEMUA SALAH UMNO.

Orang sebegini yang hendak jadi Perdana Menteri Malaysia? Silap-silap kalau dia terus didesak kenapa dia jadi begitu jahat dan syaitan di negara ini, bukan UMNO lagi yang dipersalahkan semata-mata, sebaliknya dia akan menyalahkan mak bapanya... yalah, kerana keseronokan mak bapanya, membuatkan dia lahir di dunia ini...

Tak gitu, para penyokong Anwar Ibrahim yang berfahaman SEMUA SALAH UMNO?

0 comments

NOH OMAR TUNJAL MUKA PIGGY NG SUE LIM!!!


Isu kolam udang yang melibatkan Menteri Pertanian, Noh Omar yang dibangkitkan oleh Ng Sue Lim, ADUN Sekinchan sebenarnya kurang mendapat perhatian daripada pecacai-pecacai Pakatan Rakyat yang menulis dalam Bahasa Melayu tetapi dalam Facebook yang berbahasa Cina serta beberapa buah forum seperti Low Yat, sambutan daripada kaum yang tidak tahu berbahasa Kebangsaan dan berbahasa Inggeris tunggang langgang, cukup hangat. Segala macam tohmahan diberikan kepada Noh Omar dan menjadikan Ng Sue Lim sebagai hero yang cukup hebat kerana berjaya mendedahkan satu lagi skandal dan penyelewengan kuasa.

Kalau ada sesiapa yang masih ingat, Ng Sue Lim adalah lelaki Cina yang telah melanggar seorang pelajar Melayu sehingga pelajar Melayu tersebut hampir koma dan dia pula memandu dalam keadaan mabuk!

Sebelum ini juga, dialah orangnya yang menuduh bekas Menteri Besar Selangor, Dr. Mohd Khir Toyo sebagai seorang penyeleweng yang telah mendapatkan sebuah banglo agam berharga RM24 juta dengan menggunakan kuasanya. Namun apabila perbicaraan dilakukan, nilai rumah agam berkenaan tidak lebih daripada RM6 juta, jauh tersasar berbanding tohmahan dan fitnah yang dilemparkannya.

Dan yang lebih penting, rumah tersebut dibeli dengan menggunakan pinjaman bank setelah mendapat harga penilaian daripada Jurunilai Bertauliah berstatus antarabangsa!

Sekarang, Ng Sue Lim cuba 'mengusik' Noh Omar pula dengan status tanah yang telah diperolehi pada 8 Mac 1995 iaitu sebelum Noh Omar menjadi wakil rakyat Tanjong Karang pada April 1995 lagi.

Projek udang yang dipertikaikan oleh Ng Sue Lim telah dimulakan pada tahun 1996 apabila tanah berkenaan disewakan kepada Syarikat Seri FUMA Sdn. Bhd tetapi tergendala kerana masalah tertentu. Hanya pada 5 Januari 2011, Syarikat Pristine Agrofood telah mengambilalih sewaan tanah tersebut dan dengan nilai sewaan RM25,200.00 setahun selama 10 tahun.

Ng Sue Lim dalam hal ini kelihatan amat sembrono dan kelihatan amat terdesak selepas skandal penyelewengan projek kondominium Sekinchan yang dibina tidak mengikut spesifikasi Rancangan Tempatan Majlis Daerah Sabak Bernam didedahkan. Bahkan untuk membalas dendam kerana saman fitnah RM10 juta oleh Noh Omar kepadanya kerana menfitnah, menambahkan lagi hangit dan hangatnya jubor Ng Sue Lim.

Sudahlah terdesak dek Khir Toyo, nampaknya Ng Sue Lim terdesak pula oleh Noh Omar. Kedua-dua pemimpin UMNO yang seringkali dikhabarkan oleh DAP, tidak sebulu dan sependapat bahkan saling bertentangan antara satu sama lain, nampaknya 'bekerjasama' mengenakannya sedangkan para pemimpin DAP dan Pakatan Rakyat Selangor yang lain, kelihatan meminggirkan diri daripada Ng Sue Lim agar mereka tidak sama terkena getahnya.

0 comments

Friday, August 24, 2012

GUAN ENG PAKSA PKR JILAT TAPAK KAKINYA!!!

Friday, August 24, 2012

PKR kelihatan sangat takut dengan tindak balas dari DAP ekoran kebocoran maklumat mesyuarat yang melibat Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Mansor Othman yang telah menggelarkan Lim Guan Eng sebagai sombong dan angkuh.

Desakan DAP agar PKR menjelaskan apa sebenarnya yang membuatkan Mansor melecehkan Guan Eng sebagai angkuh dan bongkak, membuatkan Mansor Othman terpaksa berbelit lidah menyatakan bahawa bukan itu yang dimaksudkannya, sebaliknya yang dikatakannya adalah Lim Guan Eng sebagai tokong.

Walau apa pun penjelasan yang diberikan oleh Mansor Othman dan PKR tentang kemelut ini, ia sudah cukup untuk menunjukkan kepada kita bagaimana ketakutan PKR itu menjelaskan tentang suasana sebenar di Pulau Pinang dan PKR di dalam Pakatan Rakyat. Malah semakin mengukuhkan dakwaan selama ini bahawa DAP adalah tuan besar PAS dan PKR.

Tokong, angkuh dan sombong, hanyalah sebahagian daripada perkataan-perkataan yang diistilahkan kepada Guan Eng. Mungkin kerana ketakutan yang teramat sangat kepada DAP, membuatkan PKR dan Mansor Othman terpaksa bertungkus lumus berbelit lidah untuk membetulkan keadaan.

Itu PKR…

Kalau PAS pula, sudah lama mereka tidak berani bersuara atau menyuarakan perasaan tidak puas hati kepada Guan Eng. Sebaliknya apa yang mereka mampu lakukan hanyalah mengampu dan memuji Guan Eng sehingga ke tahap meletakkan Guan Eng sebagai Khalifah Umar Abdul Aziz.

Sebarang kesalahan tingkahlaku dan penyelewengan kuasa oleh Lim Guan Eng, tidak pernah dipersoalkan atau diangkat. Sebaliknya semua kejahatan tersebut dibela sepertimana mereka membela tanah perumahan awam yang telah dirampas oleh Guan Eng untuk diserahkan kepada sebuah syarikat kroni DAP untuk dijadikan hospital swasta.

Apabila Guan Eng cuba memperlekehkan pertanyaan mengapa tanah tersebut dirampas sedangkan ianya disediakan untuk perumahan awam, PAS adalah golongan pertama yang membela dengan mengatakan, UMNO dan Barisan Nasional tidak pernah berbuat sesuatu untuk penduduk miskin, walhal tapak perumahan awam berstatus rumah mampu milik itu telah disediakan dari zaman Koh Tsu Koon lagi.

Hanya apabila tiba zaman Guan Eng, tapak perumahan tersebut dirampas dan dijualkan kepada pemaju yang akan membina sebuah hospital swasta yang sudah tentu bukan untuk golongan marhein!

Walau bagaimanapun, ketakutan PKR dan PAS terhadap DAP memang sudah dijangka dan diketahui. Kejayaan DAP menguasai undi daripada golongan muda bukan Melayu khususnya di Semenanjung, menjadi daya tarikan kepada PKR dan PAS. PKR dan PAS mahu berkongsi undi-undi berkenaan.

Sedangkan DAP pula sangat tahu, kalau mereka berkongsi undi-undi berkenaan, yang menerima akibat buruk dalam jangka masa panjang adalah DAP sendiri.... SAMBUNG BACAAN DI SELANGORDAILY.COM


0 comments

PORTAL KEDAHAN69ERS.COM DAKWA IDRIS AHMAD ADALAH KAFIR ZINDIQ

Bekas Ketua Penerangan PAS yang kini merupakan Pengarah Jabatan Tarbiyah dan Pengkaderan PAS, Idris Ahmad yang agak popular di masjid-masjid di Kedah selatan sebagai ustaz jemputan, kembali semula dengan kenyataan-kenyataan yang tidak selayaknya keluar dari mulut seseorang yang bergelar ustaz. Malah lebih tepat lagi, kenyataan yang sebegitu rupa, hanya dituturkan oleh mereka yang langsung tidak berpengetahuan agama.

Menurut Idris Ahmad, perpaduan Melayu yang kembali diperkatakan, hanya hangat ketika hampir pilihanraya. Itu hujahnya yang paling kuat. Dan disebabkan ajakan dan pelawaan itu begitu hampir dengan pilihanraya, Idris Ahmad menyatakan bahawa tidak perlu wujud kerjasama dan perpaduan dengan UMNO. Isu perpaduan ini timbul semula setelah mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengeluarkan kenyataan agar PAS duduk bersama-sama UMNO sekiranya inginkan hudud dijadikan undang-undang di Malaysia. Semenjak kenyataan bekas Perdana Menteri itu tersiar, banyak reaksi yang diberikan oleh kepimpinan PAS.

Bagi golongan yang berfikiran waras, kenyataan tersebut ditanggapi dengan mulut tertutup. Manakala bagi golongan yang berkiblatkan Putrajaya dan DAP, mereka akan memperkatakan tentang 'keengganan' UMNO untuk melaksanakan hukum hudud di negara ini, meskipun UMNO adalah tunggak kepada Barisan Nasional yang pernah mempunyai majoriti dua pertiga di Parlimen.

Secara khusus, UMNO secara bersendirian tidak pernah mempunyai majoriti dua pertiga semenjak dari Pilihanraya Umum pertama pada tahun 1955 lagi. Justeru, menyalahkan UMNO kerana tidak mengadakan hukum hudud di Malaysia adalah sesuatu yang sebenarnya cukup melucukan. Perpecahan dari UMNO sehingga menghasilkan PAS, Semangat 46 dan terkini PKR, menambahkan lagi kesukaran buat UMNO untuk mengusulkan hudud sebagai undang-undang negara. Apatah lagi di dalam UMNO sendiri, wujud segelintir manusia yang tidak mahukan hudud kerana beranggapan hudud akan menyebabkan UMNO kehilangan undi MCA, MIC, GERAKAN, PPP dan sebagainya.

Apabila Tun Dr. Mahathir mencadangkan agar PAS bersama-sama UMNO dalam satu saf, sememangnya ia adalah cadangan yang paling tepat. Tidak ada cara lain sekiranya mana-mana pihak ingin melihat hudud dilaksanakan di negara ini, melainkan kekuatan umat Islam digabungkan dan suara umat Islam merupakan suara majoriti.... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM


1 comments

Thursday, August 23, 2012

MANSOR OTHMAN KECUT PERUT NAK KENA MENGADAP LIM GUAN ENG!!!

Thursday, August 23, 2012
Ekoran portal GELAGAT ANWAR menyiarkan keberanian Mansor Othman membelasah Guan Eng dan menyifatkan Guan Eng sebagai diktator bodoh, seluruh kekuatan dan kepakaran PKR Pulau Pinang terpaksa dikumpulkan bagi mendapat satu resolusi terbaik untuk dipersembahkan kepada Lim Guan Eng.

Geng-geng PKR Pulau Pinang khabarnya sedang mencari sumber yang membocorkan maklumat mesyuarat di mana Mansor Othman mengata-ngata dan mencaci Guan Eng.

Agak menarik dengan reaksi yang ditunjukkan oleh puak-puak PKR. DItambah pula dengan desakan dan tuntutan DAP agar Mansor dan PKR menjelaskan mengapa Lim Guan Eng digelarkan sebagai angkuh, pastinya menambahkan lagi warna dalam sandiwara ini.

Dengan ketakutan yang diperlihatkan oleh Mansor dan PKR, maka tidak hairanlah mengapa walaupun ada Melayu makan taik di Pulau Pinang, PKR bersungguh-sungguh memberitahu bahawa tahi yang dikunyah dan ditelan itu sebenarnya adalah nasi yang telah digumpalkan dan diwarnakan coklat gelap.

Ketakutan PKR dan PAS kepada DAP sudah lama diperkatakan tetapi baik PKR,apatah lagi PAS tidak pernah berani mengakuinya.

Kebocoran maklumat berkenaan yang disiarkan oleh GELAGAT ANWAR pada 16 dan 17 Ogos lalu, sememangnya akan membuatkan seluruh kem PKR sekali lagi menuding jari kepada UMNO dan Barisan Nasional sepertimana yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim apabila laman blognya 'dicerobohi' walaupun sebenarnya yang menceroboh itu adalah orangnya sendiri!!!

Mampuslah Mansor nak cari alasan supaya Lim Guan Eng tidak marah kepadanya dan supaya Lim Guen Eng redha kepadanya...

Tanpa keredhaan Lim Guan Eng, Mansor dan PKR akan kebulur di Pulau Pinang walaupun kata-kata Mansor tentang Lim Guan Eng adalah benanr iaitu ANGKUH dan KUKUBESI!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

PENYELEWENGAN AKIDAH, TOLAK PAS BERMAKNA TOLAK ISLAM!!!

Hanya parti semata-mata..
BERULANGKALI kita lihat dan dengar pengakuan atau perbualan dari ahli dan penyokong PAS yang mendabik dada menjulang parti itu sebagai parti Islam, berjiwa Islam dan pejuang Islam yang tujuan serta asas juangnya adalah demi agama Islam.

Sesetengahnya yang terlebih taksub pula beriktikad dan percaya sepenuhnya yang parti PAS itu adalah Islam dan Islam itu pula adalah PAS, dua perkara yang sebenarnya berbeza tetapi dianggap sama saja.

Beza antara parti politik dengan agama langsung tidak terfikir oleh akal mereka kerana terpesong fahaman bila mana menyalahtafsir kenyataan yang menyebut "politik itu sebahagian dari agama".

Tanpa fikir panjang dek kerana akal hanya sejengkal maka yang difahaminya ialah PAS itulah sebahagian dari agama ataupun sudah dianggap PAS itu setaraf dengan agama Islam.

Bagi kita yang waras dan celik akal fikiran, kita melihat sikap taksub penyokong PAS terhadap parti yang mereka dukung itu sebagai satu kecelaruan fikiran gara-gara waktu tahun-tahun sebelumnya mereka terlampau jahil murakkab.

Bila tiba seru mahu mencari semula arah hidup tersalah langkah terus terjerumus pula dengan ajaran songsang yang meletakkan PAS sebagai sebahagian dari Islam ataupun sebagai parti yang memperjuangkan Islam.Malah hari ini seudah ada usaha gila menjadikan serta mengelirukan rakyat kononnya PAS itu adalah sebahagian daripada Rukun Islam,menolak PAS bermakna tergelincir daripada agama Islam.

Yang sebenar-benarnya, PAS hanyalah sebuah parti politik sama sahaja seperti organisasi lain yang membezakan PAS kelihatan Islamik secara luaran atau kulitnya ialah serban, jubah, kopiah dan penggunaan label Islam dalam partinya, itu sahaja.... SAMBUNG BACAAN DI SANGGAHTOKJANGGUT

1 comments

PERDANA MENTERI DAN BARISAN NASIONAL DIUGUT DARI DALAM!!!


Kalau nak tahu waktu bila paling sesuai untuk buat tuntutan atau pun ugutan kepada pemerintah terutama PM, ini lah masa nya.

Ramai sudah mencuba dari Sabah sampai ke Perlis. Baik dari dalalm UMNO atau pun luar UMNO, baik yang dalam BN atau pun bukan BN. Yang ada asas pun boleh yang tidak ada asas tuntutan pun boleh. Supaya ketika permohonan di tolak boleh lah di jadi kan modal.

Tapi ugutan ini cuma apply atau elok di buat kepada PM dan BN sahaja, kepada pemerintah dari puak Pakatan tentu tidak di layan. Silap hari bulan arahan “gag order” atau pun di singgkir terus dari Pakatan akan di laku kan , itu kalau dari kalangan dalaman. Kalau dari luar tidak di layan lansung.Itu lah beza nya kedua kerajaan.

Selain itu jika yang memerintah itu puak Pakatan, pengikut nya jadi sedikit dungu dan bebal.Tiada lansung mahu personal apa apa baik dari tadbir urus mahu pun keberkesanan pentadbiran kerajaan Pakatan. Penyokong dan pengikut cuma datang kewarasan atau kebijaksanaan jika yang perintah itu kerajaan dari BN.

Kalau air keluar dari paip warna cokelat, atau macam air najis , lantak pi la, lagi pun yang kena rasa bala air warna longkang tu yang tidak mengundi Kerajaan Pas atau Pakatan. Yang mengundi sudah lama cabut ke negeri lain.Cuma balek untuk kacau undi sahaja.Biar lah yang tinggal di situ yang merasa kan bala nya.

Di Selangor pulak kalau NFC tu 250 juta dia boleh sebuk berkokok sehinga menteri turun dari jawatan, tapi kes Talam yang 4 kali ganda tidak pula dia jadi waras mahu bertanya.

Di Sabah beberapa kambeng tua yang sedar diri tidak ada “future” dalam BN sanggup jadi katak. Katak tua pun tidak apa. Ada harga di sisi Pakatan. Cuma di Penang KM nya sudah mula mahu ungkit ujud kan undang undang lompat, sebab takut orang dia lompat.Lompat ke dia tidak apa, lompat ke pihak alwan tidak boleh.

Ada Ngo cina sudah mula war war kan hasrat nya, bukan untuk betul betul mahu kan hasrat itu di dapati tetapi sengaja mahu membuat kerajaan BN dalam keadaan serba salah kepada masyarakat yang di wakili NGO itu.... SAMBUNG BACAAN DI SELANGORDAILY.COM

0 comments

BUKTI ANWAR DAN PKR GUNA DANA BARAT UNTUK TAWAN PUTRAJAYA!!!

Blogosfera dikejutkan dengan pembelian bas secara peribadi oleh Khalid Ibahim. Ini kerana, Khalid Ibrahim sedang berhadapan dengan saman Bank Islam atas bad debit yang belum dilunasnya lagi ketika berjawatan CEO di Gutrie. Bas mampu dibeli Khalid tetapi hutang bank liat untuk disetelkan. Strategi pembelian bas oleh Khalid Ibrahim adalah sama sepertimana gaya kempen AK Party Erdogan ketika menghadapi pilihan raya Turki.

Ini juga trend baru kempen dalam politik moden selain penggunaan mass blasting untuk merayu pengundi. Cabaran yang sangat besar kepada parti politik yang bertanding.

Perkara ini tidak mengejutkan kerana PKR kini sedang rancak mengubahsuai beberapa kontena untuk mengadaptasi seruan penyumbang modal dari barat. Belanjanya besar sekitar RM156,000 untuk sebuah kontena belum ditambah dengan kos operasi dan bayaran gaji pekerja. Treler kontena pentas bergerak ini akan menjadi kenderaan rasmi PKR dalam kempen ceramah seluruh negara.

Pentas bergerak ini telah diubahsuai oleh Syarikat Established Metal Sdn Bhd. Dilengkapi dengan set generator elektrik berkapsiti 100kV, Sistem Audio dan Lampu, Skrin besar, Projektor dan pentas tambahan.

Pak Sheikh sangat tidak sabar dan amat berkeinginan agar pentas ini dapat digunakan dalam Jelajah Merdeka Rakyat dan juga kempen PRU Ke-13. Cita-cita ini makin kuat bila rumah terbuka yang dianjurkan Anwar di Pematang Pauh hanya seciput dan lemang tak habis dijamah pengunjung.

Cuba lihat preview ini….boleh klik untuk gambaran lebih jelas... SAMBUNG BACAAN DI SEL13.COM


0 comments

MAIN-MAINKAN LAGI HUKUM ALLAH TAALA, KAN DAH KENA KIFARAH!!!


Isu hudud kembali hangat diperkatakan. Dan lebih menarik juga apabila PKR dan DAP, khususnya Karpal Singh terlibat secara langsung dalam pertikaian kali ini.

Hudud mula diperkatakan dan diperkempenkan oleh PAS pada awal 1990-an apabila sokongan kepada parti itu dari kalangan orang Melayu-Islam, begitu menurun. PAS cuba menonjolkan diri sebagai pejuang Islam dan memperlihatkan kepada para penyokong serta pengundi kononnya mereka mahu mengangkat segala-gala yang berkaitan dengan Islam di tempat tertinggi.

Namun hakikatnya, apa yang dilakukan oleh PAS, bukannya meletakkan Islam dan segala elemennya di tempat tertinggi, sebaliknya memperlecehkan dan memperhinakan hukum Allah Taala yang telah termaktub di dalam al Quran.

Memandangkan UMNO adalah musuh PAS, maka tanpa segan silu PAS melabelkan UMNO sebagai penolak hudud dan hukum Allah Taala. Walaupun berulang kali dijelaskan oleh para pemimpin UMNO bahawa UMNO tidak pernah menolak hudud, sebaliknya hudud ditangguhkan sehingga umat Islam bersatu dan menyatu, namun PAS tetap dengan isim mereka, UMNO TOLAK HUDUD!

Hudud hanyalah sebahagian daripada permainan politik PAS. PAS sentiasa tahu dan sedar, perjuangan mereka secara bersendirian tidak memungkinkan perlaksanaan hukuman hudud di negara ini. Bagaimanapun, dengan terus menyatakannya dan menghangatkan senario negara ini dengan kemelut hudud, PAS akan terus mendapat talian hayat, maka setiap kali hampir dengan PRU, maka hudud pun berkumandanglah dengan PAS akan mencari-cari salah UMNO untuk menegaskan bahawa UMNO MENOLAK HUDUD.

Ketidakseriusan PAS untuk perlaksanaan hudud dan UMNO yang terkapai-kapai mencari kekuatan tersendiri umat Islam di negara yang mengamalkan demokrasi berparlimen, menyebabkan hukum Allah Taala itu tidak ubah seperti bola yang boleh diterajang dan disepak sesuka hati.

Hakikat yang perlu diterima ialah, PAS dan UMNO tidak akan mampu melaksanakan atau mewujudkan hukum hudud di negara selagi mana umat Islam berpecah-belah dengan fikrah atau ketaksuban terhadap parti masing-masing. Selagi mana, kedua-dua belah pihak tidak kembali semula kepada al Quran dan Sunnah, selagi itulah, hudud hanya dijadikan bahan lawak jenaka oleh manusia seperti Karpal Singh dan sebilangan pemimpin MCA yang cuba mendapatkan undi daripada masyarakat bukan Islam.

Baik UMNO apatah lagi PAS, perlu tutup mulut tentang hudud tanpa perlu banyak sangat berpolemik. Sebaliknya, usaha-usaha ke arah perlaksanaan hukuman hudud menerusi penguasaan dua pertiga di Parlimen, perlu dirintis dan mula direalisasikan.

Tak perlulah bersembang deras tentang Negara Islam, hudud dan undang-undang syariah selagi umat Islam di negara ini saling bertokak dan menggigit sesama sendiri.... kerana sesungguhnya keadaan seperti sekarang, hanya membuatkan umat Islam dan para pemimpin umat Islam, tidak ubah seperti pak-pak lawak yang menerima upah kecil bagi menghiburkan hati golongan bukan Islam dan musuh Islam!!!

0 comments

MANA PERGI SYARIKAT KORPORAT YANG HEBAT-HEBAT DI MALAYSIA?


Sambutan Hari Kemerdekaan Malaysia sudah tidak beberapa hari sahaja lagi. Namun di Bandaraya Kuala Lumpur khususnya, tidak banyak bendera atau lambang Hari Merdeka telah dinaikkan. Hari Merdeka seolah-olah tidak akan disambut lagi. Tidak banyak acara yang mengingatkan kita akan detik-detik sebelum sambutan Hari Merdeka diadakan.

Syarikat-syarikat korporat yang telah mendapat banyak 'keistimewaan' sepanjang kemerdekaan negara ini juga, nampaknya tidak banyak terlibat kali ini. Tidak kedengaran sebarang penajaan untuk memeriahkan Hari Merdeka yang disambut saban tahun.

Namun di celah-celah kegersangan sokongan bagi mewujudkan kemeriahan tersebut, terdapat sebuah syarikat kecil yang dipunyai dan digerakkan oleh sekumpulan blogger. Mereka cuba menghidupkan Hari Kemerdekaan Malaysia dengan pertandingan video Hari Kemerdekaan.

Difahamkan, sehingga tarikh tutup yang dilanjutkan dari 10 Ogos ke 20 Ogos, sebanyak 39 klip video telah dihantar kepada penganjur. Hadiah bagi pemenang utamanya adalah RM10,000.

Mungkin bagi sesetengah orang, usaha yang dilakukan oleh KLPOS itu sebenarnya hanyalah picisan, tetapi kalau sebuah syarikat kecil seperti KLPOS mampu lakukannya dan mahu terlibat dalam memeriahkan Hari Merdeka, di mana agaknya syarikat-syarikat korporat?

Bukankah sekarang masanya untuk mereka menunjukkan kepada rakyat Malaysia, bagaimana terhutang budinya mereka kepada kemerdekaan negara, sehinggakan mereka mampu menjana pendapatan berjuta kalau tidak pun berbilion setiap tahun. Kalau sekadar penajaan pada hari sambutan dan iklan di televisyen, rasa-rasanya itu sahaja tidak cukup.

Rakyat perlu dilibatkan sepenuhnya. Rakyat yang menjadi nadi dan akar kepada negara, perlu diberitahu dan sentiasa disedarkan tentang kemerdekaan negara ini, tidak datang dalam keadaan menggolek. Tidak juga datangnya dengan kekuatan tenaga semata-mata tetapi yang lebih penting, kebijaksanaan pemimpin-pemimpin terdahulu memilih kaedah yang Allah Taala berikan setanding antara satu bangsa dengan satu bangsa yang lain iaitu AKAL.

Negara ini telah dimerdekakan dengan bijak. Kerumitan yang dijangkakan dengan hayat negara ini selepas merdeka dikatakan tidak lebih 10 tahun sebelum berlakunya rusuhan kaum dan perang saudara, tidak menjadi kenyataan. Bahkan, walaupun tercatat tragedi 13 Mei 1969, angkara kempen politik perkauman yang diterajui oleh DAP yang mahu sangat orang Melayu-Bumiputera dan Islam, berstatus sama dengan kaum pendatang, tetapi miskin harta benda, Malaysia terus digerakkan ke landasan yang betul dengan KEAMANAN dan KEHARMONIAN adalah teras utamanya.

Kecuali pada tahun-tahun terakhir ini apabila sekelompok manusia yang diketuai oleh Anwar Ibrahim cuba menghuru-harakan negara dan meletakkan negara ini dalam keadaan darurat dengan apa yang mereka katakan sebagai KEBEBASAN, Malaysia dan rakyatnya tidak berada dalam keadaan susah dan sengsara pun. Kalau ada yang miskin pun, itu adalah kerana sikap mereka sendiri, bukannya kerana ketiadaan peluang pekerjaan.

Syarikat-syarikat korporat mencatatkan keuntungan besar saban tahun kerana KEAMANAN dan KEHARMONIAN di negara ini. Maka sewajarnya, merekalah yang sepatutnya mengetuai kempen mencintai dan mengingati Hari Kemerdekaan Malaysia...

Sedihnya, syarikat-syarikat kecil dan marhein pula yang berlebih-lebih sedangkan syarikat-syarikat besar, sekadar berpeluk tubuh sambil menyatakan, ini duit kami!!!

0 comments

Wednesday, August 22, 2012

KALAU MAHATHIR DAH BERCAKAP TENTANG HUDUD, HILANGLAH MODAL PAS NAK BERKEMPEN!!!

Wednesday, August 22, 2012

Sememangnya seperti yang dijangkakan, apabila bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir memperkatakan tentang hudud dan Negara Islam, maka yang paling kuat berkokok sudah tentulah orang PAS, bukannya DAP.

Mahathir kata, kalau PAS nak tengok kewujudan hudud di negara ini, maka PAS perlu bergabung dengan UMNO.

Maka para pemimpin PAS yang cukup juah dan takabbur pun berkata, penggabungan dengan UMNO tidak perlu dan hanya membuang masa. Malah pemimpin PAS itu sendiri berkata, PAS tidak inginkan penggabungan kerana hudud boleh wujud dengan sendirinya apabila PAS menang walaupun secara hakikatnya, PAS bertanding dan menang pun tidak pernah lebih dari satu pertiga majoriti Parlimen.

Kalau sudah menang tidak pernah lebih dari 40 kerusi, bagaimana agaknya PAS boleh pinda Perlembagaan dan menjadikan hudud sebagai undang-undang negara?

Hanya si bodoh bengap dan makan tahi sahaja yang akan percaya, PAS boleh mewujudkan undang-undang hudud secara bersendirian atau menjadi sebahagian daripada Pakatan Rakyat yang terdiri daripada PKR dan DAP.

Itulah sebabnya, mereka meroyan sangat dengan Tun Dr. Mahathir apabila bekas Perdana Menteri itu memberitahu perkara sebenar iaitu hudud hanya boleh wujud apabila PAS dan UMNO berada dalam satu saf.

Atau dalam bahasa yang lebih mudah, majoriti kerusi Melayu-Islam sahaja yang boleh mewujudkan hudud di negara ini. Selagi tiada majoriti dua pertiga kerusi Melayu-Islam, maka Allah Taala juga tidak mengizinkan hudud dilaksanakan di negara ini...

Benda semudah itu pun kalau tidak faham, mungkin sewajarnya memerlukan ahli-ahli dan para pemimpin PAS kembali makan tahik bagi menambahkan tahik dalam kepala mereka!!!

1 comments

DAP NAK GUBAL AKTA ANTI LOMPAT PARTI, PKR PULA SIBUK KIRA SIAPA NAK LOMPAT!!!


Pakatan Rakyat sememangnya merupakan puak yang paling pelik di dunia ini. Pakatan haram berkenaan ditubuhkan dengan menjadikan fitnah dan tohmahan sebagai asas dan dasarnya. Lim Guan Eng berjaya menjadi Ketua Menteri dengan melakukan fitnah dan menimbulkan kebencian di kalangan orang Cina kepada UMNO, kononnya UMNO dan Barisan Nasional mengenepikan orang Cina walaupun hakikatnya dia adalah seorang Cina dan menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang, selain menjadi Ahli Parlimen dan ADUN.

Paling hebat adalah PKR... Anwar Ibrahim hidup dengan bayang-bayang dan fantasi luar biasa. Matlamat hidupnya adalah menjadi Perdana Menteri Malaysia, jawatan yang hampir disandangnya 13 tahun lalu tetapi dengan kuasa Allah Taala, dia dilucutkan jawatan dan kehilangan semula keistimewaan selaku Menteri Kabinet. Fitnahnya setiap hari dan setiap masa, banyak tertumpu kepada Najib Abdul Razak, Rosmah Mansor, UMNO dan Barisan Nasional.

PAS pula tidak habis-habis dengan memperniagakan dan melacurkan Islam untuk mengejar Putrajaya. Pada setiap masa, PAS akan menampilkan mereka sebagai pejuang Islam tulen dan sentiasa menyalahkan UMNO kerana masih tidak berjaya menjadi kerajaan walaupun penubuhan PAS hanya berselang lima tahun berbanding UMNO.

Projek 16 September 2008 merupakan projek terhebat yang pernah dijanakan oleh Anwar Ibrahim. Pada ketika itu, semua komponen Pakatan Rakyat sudah terbayang-bayangkan mereka di Putrajaya walaupun mereka sebenarnya tidak tahu, apakah jawatan yang diimbalkan oleh Anwar Ibrahim kerana bersekutu dengannya. Selain jawatan Perdana Menteri yang telah diperuntukkan kepada Anwar Ibrahim, jawatan-jawatan yang lain, semuanya digelapkan.

Namun projek mega itu yang bersandarkan kepada upacara melompat parti terutama dari Sabah dan Sarawak tidak berlaku sebagaimana yang diuar-uarkan oleh Anwar Ibrahim. Sebaliknya yang berlaku adalah kejatuhan Perak. Kerajaan Pakatan Rakyat yang pertama di Perak, tertungging di tangan UMNO-BN apabila tiga orang ADUN melompat keluar dari DAP dan PKR.

Bermula dari situlah, DAP mula memperkatakan tentang anti lompat parti. Dan untuk memastikan mereka kekal berkuasa sekiranya menang pada PRU13 nanti, Lim Guan Eng mengusulkan tentang penubuhan akta anti lompat parti.

Masa ADUN dan Ahli Parlimen Barisan Nasional lompat parti, tidak pula kedengaran akta-akta sedemikian rupa. Namun kalau dari Pakatan Rakyat pula, pandai pula nak wujudkan anti lompat parti.

Kalau beginilah, lebih baik Barisan Nasional. Sekalipun mereka menang majoriti dan berkuasa, tidak pula kedengaran ura-ura hendak mewujudkan undang-undang sedemikian rupa. Dan meskipun, risiko Ahli-Ahli Parlimen dan ADUN-ADUN Barisan Nasional lompat parti, ternyata Barisan Nasional yang diketuai oleh UMNO lebih rasional dan gentleman untuk berhadapan dengan risiko berkenaan.

Jadi, siapa sebenarnya yang memburu kuasa dan sedang ketakutan?

0 comments

Blog Archive

Labels