IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Friday, August 24, 2012

GUAN ENG PAKSA PKR JILAT TAPAK KAKINYA!!!

Friday, August 24, 2012

PKR kelihatan sangat takut dengan tindak balas dari DAP ekoran kebocoran maklumat mesyuarat yang melibat Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Mansor Othman yang telah menggelarkan Lim Guan Eng sebagai sombong dan angkuh.

Desakan DAP agar PKR menjelaskan apa sebenarnya yang membuatkan Mansor melecehkan Guan Eng sebagai angkuh dan bongkak, membuatkan Mansor Othman terpaksa berbelit lidah menyatakan bahawa bukan itu yang dimaksudkannya, sebaliknya yang dikatakannya adalah Lim Guan Eng sebagai tokong.

Walau apa pun penjelasan yang diberikan oleh Mansor Othman dan PKR tentang kemelut ini, ia sudah cukup untuk menunjukkan kepada kita bagaimana ketakutan PKR itu menjelaskan tentang suasana sebenar di Pulau Pinang dan PKR di dalam Pakatan Rakyat. Malah semakin mengukuhkan dakwaan selama ini bahawa DAP adalah tuan besar PAS dan PKR.

Tokong, angkuh dan sombong, hanyalah sebahagian daripada perkataan-perkataan yang diistilahkan kepada Guan Eng. Mungkin kerana ketakutan yang teramat sangat kepada DAP, membuatkan PKR dan Mansor Othman terpaksa bertungkus lumus berbelit lidah untuk membetulkan keadaan.

Itu PKR…

Kalau PAS pula, sudah lama mereka tidak berani bersuara atau menyuarakan perasaan tidak puas hati kepada Guan Eng. Sebaliknya apa yang mereka mampu lakukan hanyalah mengampu dan memuji Guan Eng sehingga ke tahap meletakkan Guan Eng sebagai Khalifah Umar Abdul Aziz.

Sebarang kesalahan tingkahlaku dan penyelewengan kuasa oleh Lim Guan Eng, tidak pernah dipersoalkan atau diangkat. Sebaliknya semua kejahatan tersebut dibela sepertimana mereka membela tanah perumahan awam yang telah dirampas oleh Guan Eng untuk diserahkan kepada sebuah syarikat kroni DAP untuk dijadikan hospital swasta.

Apabila Guan Eng cuba memperlekehkan pertanyaan mengapa tanah tersebut dirampas sedangkan ianya disediakan untuk perumahan awam, PAS adalah golongan pertama yang membela dengan mengatakan, UMNO dan Barisan Nasional tidak pernah berbuat sesuatu untuk penduduk miskin, walhal tapak perumahan awam berstatus rumah mampu milik itu telah disediakan dari zaman Koh Tsu Koon lagi.

Hanya apabila tiba zaman Guan Eng, tapak perumahan tersebut dirampas dan dijualkan kepada pemaju yang akan membina sebuah hospital swasta yang sudah tentu bukan untuk golongan marhein!

Walau bagaimanapun, ketakutan PKR dan PAS terhadap DAP memang sudah dijangka dan diketahui. Kejayaan DAP menguasai undi daripada golongan muda bukan Melayu khususnya di Semenanjung, menjadi daya tarikan kepada PKR dan PAS. PKR dan PAS mahu berkongsi undi-undi berkenaan.

Sedangkan DAP pula sangat tahu, kalau mereka berkongsi undi-undi berkenaan, yang menerima akibat buruk dalam jangka masa panjang adalah DAP sendiri.... SAMBUNG BACAAN DI SELANGORDAILY.COM


0 comments

PORTAL KEDAHAN69ERS.COM DAKWA IDRIS AHMAD ADALAH KAFIR ZINDIQ

Bekas Ketua Penerangan PAS yang kini merupakan Pengarah Jabatan Tarbiyah dan Pengkaderan PAS, Idris Ahmad yang agak popular di masjid-masjid di Kedah selatan sebagai ustaz jemputan, kembali semula dengan kenyataan-kenyataan yang tidak selayaknya keluar dari mulut seseorang yang bergelar ustaz. Malah lebih tepat lagi, kenyataan yang sebegitu rupa, hanya dituturkan oleh mereka yang langsung tidak berpengetahuan agama.

Menurut Idris Ahmad, perpaduan Melayu yang kembali diperkatakan, hanya hangat ketika hampir pilihanraya. Itu hujahnya yang paling kuat. Dan disebabkan ajakan dan pelawaan itu begitu hampir dengan pilihanraya, Idris Ahmad menyatakan bahawa tidak perlu wujud kerjasama dan perpaduan dengan UMNO. Isu perpaduan ini timbul semula setelah mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengeluarkan kenyataan agar PAS duduk bersama-sama UMNO sekiranya inginkan hudud dijadikan undang-undang di Malaysia. Semenjak kenyataan bekas Perdana Menteri itu tersiar, banyak reaksi yang diberikan oleh kepimpinan PAS.

Bagi golongan yang berfikiran waras, kenyataan tersebut ditanggapi dengan mulut tertutup. Manakala bagi golongan yang berkiblatkan Putrajaya dan DAP, mereka akan memperkatakan tentang 'keengganan' UMNO untuk melaksanakan hukum hudud di negara ini, meskipun UMNO adalah tunggak kepada Barisan Nasional yang pernah mempunyai majoriti dua pertiga di Parlimen.

Secara khusus, UMNO secara bersendirian tidak pernah mempunyai majoriti dua pertiga semenjak dari Pilihanraya Umum pertama pada tahun 1955 lagi. Justeru, menyalahkan UMNO kerana tidak mengadakan hukum hudud di Malaysia adalah sesuatu yang sebenarnya cukup melucukan. Perpecahan dari UMNO sehingga menghasilkan PAS, Semangat 46 dan terkini PKR, menambahkan lagi kesukaran buat UMNO untuk mengusulkan hudud sebagai undang-undang negara. Apatah lagi di dalam UMNO sendiri, wujud segelintir manusia yang tidak mahukan hudud kerana beranggapan hudud akan menyebabkan UMNO kehilangan undi MCA, MIC, GERAKAN, PPP dan sebagainya.

Apabila Tun Dr. Mahathir mencadangkan agar PAS bersama-sama UMNO dalam satu saf, sememangnya ia adalah cadangan yang paling tepat. Tidak ada cara lain sekiranya mana-mana pihak ingin melihat hudud dilaksanakan di negara ini, melainkan kekuatan umat Islam digabungkan dan suara umat Islam merupakan suara majoriti.... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM


1 comments

Thursday, August 23, 2012

MANSOR OTHMAN KECUT PERUT NAK KENA MENGADAP LIM GUAN ENG!!!

Thursday, August 23, 2012
Ekoran portal GELAGAT ANWAR menyiarkan keberanian Mansor Othman membelasah Guan Eng dan menyifatkan Guan Eng sebagai diktator bodoh, seluruh kekuatan dan kepakaran PKR Pulau Pinang terpaksa dikumpulkan bagi mendapat satu resolusi terbaik untuk dipersembahkan kepada Lim Guan Eng.

Geng-geng PKR Pulau Pinang khabarnya sedang mencari sumber yang membocorkan maklumat mesyuarat di mana Mansor Othman mengata-ngata dan mencaci Guan Eng.

Agak menarik dengan reaksi yang ditunjukkan oleh puak-puak PKR. DItambah pula dengan desakan dan tuntutan DAP agar Mansor dan PKR menjelaskan mengapa Lim Guan Eng digelarkan sebagai angkuh, pastinya menambahkan lagi warna dalam sandiwara ini.

Dengan ketakutan yang diperlihatkan oleh Mansor dan PKR, maka tidak hairanlah mengapa walaupun ada Melayu makan taik di Pulau Pinang, PKR bersungguh-sungguh memberitahu bahawa tahi yang dikunyah dan ditelan itu sebenarnya adalah nasi yang telah digumpalkan dan diwarnakan coklat gelap.

Ketakutan PKR dan PAS kepada DAP sudah lama diperkatakan tetapi baik PKR,apatah lagi PAS tidak pernah berani mengakuinya.

Kebocoran maklumat berkenaan yang disiarkan oleh GELAGAT ANWAR pada 16 dan 17 Ogos lalu, sememangnya akan membuatkan seluruh kem PKR sekali lagi menuding jari kepada UMNO dan Barisan Nasional sepertimana yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim apabila laman blognya 'dicerobohi' walaupun sebenarnya yang menceroboh itu adalah orangnya sendiri!!!

Mampuslah Mansor nak cari alasan supaya Lim Guan Eng tidak marah kepadanya dan supaya Lim Guen Eng redha kepadanya...

Tanpa keredhaan Lim Guan Eng, Mansor dan PKR akan kebulur di Pulau Pinang walaupun kata-kata Mansor tentang Lim Guan Eng adalah benanr iaitu ANGKUH dan KUKUBESI!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

PENYELEWENGAN AKIDAH, TOLAK PAS BERMAKNA TOLAK ISLAM!!!

Hanya parti semata-mata..
BERULANGKALI kita lihat dan dengar pengakuan atau perbualan dari ahli dan penyokong PAS yang mendabik dada menjulang parti itu sebagai parti Islam, berjiwa Islam dan pejuang Islam yang tujuan serta asas juangnya adalah demi agama Islam.

Sesetengahnya yang terlebih taksub pula beriktikad dan percaya sepenuhnya yang parti PAS itu adalah Islam dan Islam itu pula adalah PAS, dua perkara yang sebenarnya berbeza tetapi dianggap sama saja.

Beza antara parti politik dengan agama langsung tidak terfikir oleh akal mereka kerana terpesong fahaman bila mana menyalahtafsir kenyataan yang menyebut "politik itu sebahagian dari agama".

Tanpa fikir panjang dek kerana akal hanya sejengkal maka yang difahaminya ialah PAS itulah sebahagian dari agama ataupun sudah dianggap PAS itu setaraf dengan agama Islam.

Bagi kita yang waras dan celik akal fikiran, kita melihat sikap taksub penyokong PAS terhadap parti yang mereka dukung itu sebagai satu kecelaruan fikiran gara-gara waktu tahun-tahun sebelumnya mereka terlampau jahil murakkab.

Bila tiba seru mahu mencari semula arah hidup tersalah langkah terus terjerumus pula dengan ajaran songsang yang meletakkan PAS sebagai sebahagian dari Islam ataupun sebagai parti yang memperjuangkan Islam.Malah hari ini seudah ada usaha gila menjadikan serta mengelirukan rakyat kononnya PAS itu adalah sebahagian daripada Rukun Islam,menolak PAS bermakna tergelincir daripada agama Islam.

Yang sebenar-benarnya, PAS hanyalah sebuah parti politik sama sahaja seperti organisasi lain yang membezakan PAS kelihatan Islamik secara luaran atau kulitnya ialah serban, jubah, kopiah dan penggunaan label Islam dalam partinya, itu sahaja.... SAMBUNG BACAAN DI SANGGAHTOKJANGGUT

1 comments

PERDANA MENTERI DAN BARISAN NASIONAL DIUGUT DARI DALAM!!!


Kalau nak tahu waktu bila paling sesuai untuk buat tuntutan atau pun ugutan kepada pemerintah terutama PM, ini lah masa nya.

Ramai sudah mencuba dari Sabah sampai ke Perlis. Baik dari dalalm UMNO atau pun luar UMNO, baik yang dalam BN atau pun bukan BN. Yang ada asas pun boleh yang tidak ada asas tuntutan pun boleh. Supaya ketika permohonan di tolak boleh lah di jadi kan modal.

Tapi ugutan ini cuma apply atau elok di buat kepada PM dan BN sahaja, kepada pemerintah dari puak Pakatan tentu tidak di layan. Silap hari bulan arahan “gag order” atau pun di singgkir terus dari Pakatan akan di laku kan , itu kalau dari kalangan dalaman. Kalau dari luar tidak di layan lansung.Itu lah beza nya kedua kerajaan.

Selain itu jika yang memerintah itu puak Pakatan, pengikut nya jadi sedikit dungu dan bebal.Tiada lansung mahu personal apa apa baik dari tadbir urus mahu pun keberkesanan pentadbiran kerajaan Pakatan. Penyokong dan pengikut cuma datang kewarasan atau kebijaksanaan jika yang perintah itu kerajaan dari BN.

Kalau air keluar dari paip warna cokelat, atau macam air najis , lantak pi la, lagi pun yang kena rasa bala air warna longkang tu yang tidak mengundi Kerajaan Pas atau Pakatan. Yang mengundi sudah lama cabut ke negeri lain.Cuma balek untuk kacau undi sahaja.Biar lah yang tinggal di situ yang merasa kan bala nya.

Di Selangor pulak kalau NFC tu 250 juta dia boleh sebuk berkokok sehinga menteri turun dari jawatan, tapi kes Talam yang 4 kali ganda tidak pula dia jadi waras mahu bertanya.

Di Sabah beberapa kambeng tua yang sedar diri tidak ada “future” dalam BN sanggup jadi katak. Katak tua pun tidak apa. Ada harga di sisi Pakatan. Cuma di Penang KM nya sudah mula mahu ungkit ujud kan undang undang lompat, sebab takut orang dia lompat.Lompat ke dia tidak apa, lompat ke pihak alwan tidak boleh.

Ada Ngo cina sudah mula war war kan hasrat nya, bukan untuk betul betul mahu kan hasrat itu di dapati tetapi sengaja mahu membuat kerajaan BN dalam keadaan serba salah kepada masyarakat yang di wakili NGO itu.... SAMBUNG BACAAN DI SELANGORDAILY.COM

0 comments

BUKTI ANWAR DAN PKR GUNA DANA BARAT UNTUK TAWAN PUTRAJAYA!!!

Blogosfera dikejutkan dengan pembelian bas secara peribadi oleh Khalid Ibahim. Ini kerana, Khalid Ibrahim sedang berhadapan dengan saman Bank Islam atas bad debit yang belum dilunasnya lagi ketika berjawatan CEO di Gutrie. Bas mampu dibeli Khalid tetapi hutang bank liat untuk disetelkan. Strategi pembelian bas oleh Khalid Ibrahim adalah sama sepertimana gaya kempen AK Party Erdogan ketika menghadapi pilihan raya Turki.

Ini juga trend baru kempen dalam politik moden selain penggunaan mass blasting untuk merayu pengundi. Cabaran yang sangat besar kepada parti politik yang bertanding.

Perkara ini tidak mengejutkan kerana PKR kini sedang rancak mengubahsuai beberapa kontena untuk mengadaptasi seruan penyumbang modal dari barat. Belanjanya besar sekitar RM156,000 untuk sebuah kontena belum ditambah dengan kos operasi dan bayaran gaji pekerja. Treler kontena pentas bergerak ini akan menjadi kenderaan rasmi PKR dalam kempen ceramah seluruh negara.

Pentas bergerak ini telah diubahsuai oleh Syarikat Established Metal Sdn Bhd. Dilengkapi dengan set generator elektrik berkapsiti 100kV, Sistem Audio dan Lampu, Skrin besar, Projektor dan pentas tambahan.

Pak Sheikh sangat tidak sabar dan amat berkeinginan agar pentas ini dapat digunakan dalam Jelajah Merdeka Rakyat dan juga kempen PRU Ke-13. Cita-cita ini makin kuat bila rumah terbuka yang dianjurkan Anwar di Pematang Pauh hanya seciput dan lemang tak habis dijamah pengunjung.

Cuba lihat preview ini….boleh klik untuk gambaran lebih jelas... SAMBUNG BACAAN DI SEL13.COM


0 comments

MAIN-MAINKAN LAGI HUKUM ALLAH TAALA, KAN DAH KENA KIFARAH!!!


Isu hudud kembali hangat diperkatakan. Dan lebih menarik juga apabila PKR dan DAP, khususnya Karpal Singh terlibat secara langsung dalam pertikaian kali ini.

Hudud mula diperkatakan dan diperkempenkan oleh PAS pada awal 1990-an apabila sokongan kepada parti itu dari kalangan orang Melayu-Islam, begitu menurun. PAS cuba menonjolkan diri sebagai pejuang Islam dan memperlihatkan kepada para penyokong serta pengundi kononnya mereka mahu mengangkat segala-gala yang berkaitan dengan Islam di tempat tertinggi.

Namun hakikatnya, apa yang dilakukan oleh PAS, bukannya meletakkan Islam dan segala elemennya di tempat tertinggi, sebaliknya memperlecehkan dan memperhinakan hukum Allah Taala yang telah termaktub di dalam al Quran.

Memandangkan UMNO adalah musuh PAS, maka tanpa segan silu PAS melabelkan UMNO sebagai penolak hudud dan hukum Allah Taala. Walaupun berulang kali dijelaskan oleh para pemimpin UMNO bahawa UMNO tidak pernah menolak hudud, sebaliknya hudud ditangguhkan sehingga umat Islam bersatu dan menyatu, namun PAS tetap dengan isim mereka, UMNO TOLAK HUDUD!

Hudud hanyalah sebahagian daripada permainan politik PAS. PAS sentiasa tahu dan sedar, perjuangan mereka secara bersendirian tidak memungkinkan perlaksanaan hukuman hudud di negara ini. Bagaimanapun, dengan terus menyatakannya dan menghangatkan senario negara ini dengan kemelut hudud, PAS akan terus mendapat talian hayat, maka setiap kali hampir dengan PRU, maka hudud pun berkumandanglah dengan PAS akan mencari-cari salah UMNO untuk menegaskan bahawa UMNO MENOLAK HUDUD.

Ketidakseriusan PAS untuk perlaksanaan hudud dan UMNO yang terkapai-kapai mencari kekuatan tersendiri umat Islam di negara yang mengamalkan demokrasi berparlimen, menyebabkan hukum Allah Taala itu tidak ubah seperti bola yang boleh diterajang dan disepak sesuka hati.

Hakikat yang perlu diterima ialah, PAS dan UMNO tidak akan mampu melaksanakan atau mewujudkan hukum hudud di negara selagi mana umat Islam berpecah-belah dengan fikrah atau ketaksuban terhadap parti masing-masing. Selagi mana, kedua-dua belah pihak tidak kembali semula kepada al Quran dan Sunnah, selagi itulah, hudud hanya dijadikan bahan lawak jenaka oleh manusia seperti Karpal Singh dan sebilangan pemimpin MCA yang cuba mendapatkan undi daripada masyarakat bukan Islam.

Baik UMNO apatah lagi PAS, perlu tutup mulut tentang hudud tanpa perlu banyak sangat berpolemik. Sebaliknya, usaha-usaha ke arah perlaksanaan hukuman hudud menerusi penguasaan dua pertiga di Parlimen, perlu dirintis dan mula direalisasikan.

Tak perlulah bersembang deras tentang Negara Islam, hudud dan undang-undang syariah selagi umat Islam di negara ini saling bertokak dan menggigit sesama sendiri.... kerana sesungguhnya keadaan seperti sekarang, hanya membuatkan umat Islam dan para pemimpin umat Islam, tidak ubah seperti pak-pak lawak yang menerima upah kecil bagi menghiburkan hati golongan bukan Islam dan musuh Islam!!!

0 comments

MANA PERGI SYARIKAT KORPORAT YANG HEBAT-HEBAT DI MALAYSIA?


Sambutan Hari Kemerdekaan Malaysia sudah tidak beberapa hari sahaja lagi. Namun di Bandaraya Kuala Lumpur khususnya, tidak banyak bendera atau lambang Hari Merdeka telah dinaikkan. Hari Merdeka seolah-olah tidak akan disambut lagi. Tidak banyak acara yang mengingatkan kita akan detik-detik sebelum sambutan Hari Merdeka diadakan.

Syarikat-syarikat korporat yang telah mendapat banyak 'keistimewaan' sepanjang kemerdekaan negara ini juga, nampaknya tidak banyak terlibat kali ini. Tidak kedengaran sebarang penajaan untuk memeriahkan Hari Merdeka yang disambut saban tahun.

Namun di celah-celah kegersangan sokongan bagi mewujudkan kemeriahan tersebut, terdapat sebuah syarikat kecil yang dipunyai dan digerakkan oleh sekumpulan blogger. Mereka cuba menghidupkan Hari Kemerdekaan Malaysia dengan pertandingan video Hari Kemerdekaan.

Difahamkan, sehingga tarikh tutup yang dilanjutkan dari 10 Ogos ke 20 Ogos, sebanyak 39 klip video telah dihantar kepada penganjur. Hadiah bagi pemenang utamanya adalah RM10,000.

Mungkin bagi sesetengah orang, usaha yang dilakukan oleh KLPOS itu sebenarnya hanyalah picisan, tetapi kalau sebuah syarikat kecil seperti KLPOS mampu lakukannya dan mahu terlibat dalam memeriahkan Hari Merdeka, di mana agaknya syarikat-syarikat korporat?

Bukankah sekarang masanya untuk mereka menunjukkan kepada rakyat Malaysia, bagaimana terhutang budinya mereka kepada kemerdekaan negara, sehinggakan mereka mampu menjana pendapatan berjuta kalau tidak pun berbilion setiap tahun. Kalau sekadar penajaan pada hari sambutan dan iklan di televisyen, rasa-rasanya itu sahaja tidak cukup.

Rakyat perlu dilibatkan sepenuhnya. Rakyat yang menjadi nadi dan akar kepada negara, perlu diberitahu dan sentiasa disedarkan tentang kemerdekaan negara ini, tidak datang dalam keadaan menggolek. Tidak juga datangnya dengan kekuatan tenaga semata-mata tetapi yang lebih penting, kebijaksanaan pemimpin-pemimpin terdahulu memilih kaedah yang Allah Taala berikan setanding antara satu bangsa dengan satu bangsa yang lain iaitu AKAL.

Negara ini telah dimerdekakan dengan bijak. Kerumitan yang dijangkakan dengan hayat negara ini selepas merdeka dikatakan tidak lebih 10 tahun sebelum berlakunya rusuhan kaum dan perang saudara, tidak menjadi kenyataan. Bahkan, walaupun tercatat tragedi 13 Mei 1969, angkara kempen politik perkauman yang diterajui oleh DAP yang mahu sangat orang Melayu-Bumiputera dan Islam, berstatus sama dengan kaum pendatang, tetapi miskin harta benda, Malaysia terus digerakkan ke landasan yang betul dengan KEAMANAN dan KEHARMONIAN adalah teras utamanya.

Kecuali pada tahun-tahun terakhir ini apabila sekelompok manusia yang diketuai oleh Anwar Ibrahim cuba menghuru-harakan negara dan meletakkan negara ini dalam keadaan darurat dengan apa yang mereka katakan sebagai KEBEBASAN, Malaysia dan rakyatnya tidak berada dalam keadaan susah dan sengsara pun. Kalau ada yang miskin pun, itu adalah kerana sikap mereka sendiri, bukannya kerana ketiadaan peluang pekerjaan.

Syarikat-syarikat korporat mencatatkan keuntungan besar saban tahun kerana KEAMANAN dan KEHARMONIAN di negara ini. Maka sewajarnya, merekalah yang sepatutnya mengetuai kempen mencintai dan mengingati Hari Kemerdekaan Malaysia...

Sedihnya, syarikat-syarikat kecil dan marhein pula yang berlebih-lebih sedangkan syarikat-syarikat besar, sekadar berpeluk tubuh sambil menyatakan, ini duit kami!!!

0 comments

Wednesday, August 22, 2012

KALAU MAHATHIR DAH BERCAKAP TENTANG HUDUD, HILANGLAH MODAL PAS NAK BERKEMPEN!!!

Wednesday, August 22, 2012

Sememangnya seperti yang dijangkakan, apabila bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir memperkatakan tentang hudud dan Negara Islam, maka yang paling kuat berkokok sudah tentulah orang PAS, bukannya DAP.

Mahathir kata, kalau PAS nak tengok kewujudan hudud di negara ini, maka PAS perlu bergabung dengan UMNO.

Maka para pemimpin PAS yang cukup juah dan takabbur pun berkata, penggabungan dengan UMNO tidak perlu dan hanya membuang masa. Malah pemimpin PAS itu sendiri berkata, PAS tidak inginkan penggabungan kerana hudud boleh wujud dengan sendirinya apabila PAS menang walaupun secara hakikatnya, PAS bertanding dan menang pun tidak pernah lebih dari satu pertiga majoriti Parlimen.

Kalau sudah menang tidak pernah lebih dari 40 kerusi, bagaimana agaknya PAS boleh pinda Perlembagaan dan menjadikan hudud sebagai undang-undang negara?

Hanya si bodoh bengap dan makan tahi sahaja yang akan percaya, PAS boleh mewujudkan undang-undang hudud secara bersendirian atau menjadi sebahagian daripada Pakatan Rakyat yang terdiri daripada PKR dan DAP.

Itulah sebabnya, mereka meroyan sangat dengan Tun Dr. Mahathir apabila bekas Perdana Menteri itu memberitahu perkara sebenar iaitu hudud hanya boleh wujud apabila PAS dan UMNO berada dalam satu saf.

Atau dalam bahasa yang lebih mudah, majoriti kerusi Melayu-Islam sahaja yang boleh mewujudkan hudud di negara ini. Selagi tiada majoriti dua pertiga kerusi Melayu-Islam, maka Allah Taala juga tidak mengizinkan hudud dilaksanakan di negara ini...

Benda semudah itu pun kalau tidak faham, mungkin sewajarnya memerlukan ahli-ahli dan para pemimpin PAS kembali makan tahik bagi menambahkan tahik dalam kepala mereka!!!

1 comments

DAP NAK GUBAL AKTA ANTI LOMPAT PARTI, PKR PULA SIBUK KIRA SIAPA NAK LOMPAT!!!


Pakatan Rakyat sememangnya merupakan puak yang paling pelik di dunia ini. Pakatan haram berkenaan ditubuhkan dengan menjadikan fitnah dan tohmahan sebagai asas dan dasarnya. Lim Guan Eng berjaya menjadi Ketua Menteri dengan melakukan fitnah dan menimbulkan kebencian di kalangan orang Cina kepada UMNO, kononnya UMNO dan Barisan Nasional mengenepikan orang Cina walaupun hakikatnya dia adalah seorang Cina dan menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang, selain menjadi Ahli Parlimen dan ADUN.

Paling hebat adalah PKR... Anwar Ibrahim hidup dengan bayang-bayang dan fantasi luar biasa. Matlamat hidupnya adalah menjadi Perdana Menteri Malaysia, jawatan yang hampir disandangnya 13 tahun lalu tetapi dengan kuasa Allah Taala, dia dilucutkan jawatan dan kehilangan semula keistimewaan selaku Menteri Kabinet. Fitnahnya setiap hari dan setiap masa, banyak tertumpu kepada Najib Abdul Razak, Rosmah Mansor, UMNO dan Barisan Nasional.

PAS pula tidak habis-habis dengan memperniagakan dan melacurkan Islam untuk mengejar Putrajaya. Pada setiap masa, PAS akan menampilkan mereka sebagai pejuang Islam tulen dan sentiasa menyalahkan UMNO kerana masih tidak berjaya menjadi kerajaan walaupun penubuhan PAS hanya berselang lima tahun berbanding UMNO.

Projek 16 September 2008 merupakan projek terhebat yang pernah dijanakan oleh Anwar Ibrahim. Pada ketika itu, semua komponen Pakatan Rakyat sudah terbayang-bayangkan mereka di Putrajaya walaupun mereka sebenarnya tidak tahu, apakah jawatan yang diimbalkan oleh Anwar Ibrahim kerana bersekutu dengannya. Selain jawatan Perdana Menteri yang telah diperuntukkan kepada Anwar Ibrahim, jawatan-jawatan yang lain, semuanya digelapkan.

Namun projek mega itu yang bersandarkan kepada upacara melompat parti terutama dari Sabah dan Sarawak tidak berlaku sebagaimana yang diuar-uarkan oleh Anwar Ibrahim. Sebaliknya yang berlaku adalah kejatuhan Perak. Kerajaan Pakatan Rakyat yang pertama di Perak, tertungging di tangan UMNO-BN apabila tiga orang ADUN melompat keluar dari DAP dan PKR.

Bermula dari situlah, DAP mula memperkatakan tentang anti lompat parti. Dan untuk memastikan mereka kekal berkuasa sekiranya menang pada PRU13 nanti, Lim Guan Eng mengusulkan tentang penubuhan akta anti lompat parti.

Masa ADUN dan Ahli Parlimen Barisan Nasional lompat parti, tidak pula kedengaran akta-akta sedemikian rupa. Namun kalau dari Pakatan Rakyat pula, pandai pula nak wujudkan anti lompat parti.

Kalau beginilah, lebih baik Barisan Nasional. Sekalipun mereka menang majoriti dan berkuasa, tidak pula kedengaran ura-ura hendak mewujudkan undang-undang sedemikian rupa. Dan meskipun, risiko Ahli-Ahli Parlimen dan ADUN-ADUN Barisan Nasional lompat parti, ternyata Barisan Nasional yang diketuai oleh UMNO lebih rasional dan gentleman untuk berhadapan dengan risiko berkenaan.

Jadi, siapa sebenarnya yang memburu kuasa dan sedang ketakutan?

0 comments

SEBAGAI ANAK DERHAKA, AZMIN ALI TIDAK LAYAK JADI PEMIMPIN!!!


Sehebat mana pun ciri-ciri kepada seseorang untuk menjadi pemimpin, selagimana dia tidak mampu menghormati, mengasihi dan menyayangi ibunya, maka individu berkenaan tidak layak langsung diangkat sebagai pemimpin, apatah lagi sebagai wali. Malah mendekati jawatan pemimpin pun tidak dibolehkan kerana kerosakan yang akan dilakukannya jauh lebih besar daripada seorang pembunuh kejam.

Namun bagi orang PAS, ciri-ciri berkenaan tidak pernah mereka tahu. Bagi mereka, seorang pemimpin yang wajib ditaati adalah isterinya bertudung labuh, boleh berceramah agama, kelihatan seperti pak alim walaupun sebenarnya jahil murakkab atau sekurang-kurangnya boleh membaca doa dan membaca beberapa surah dan menghafal doa selepas solat.

Kalau diberitahu bahawa orang yang mereka angkat itu sebagai pemimpin itu menderhakai ibunya, maka mereka akan pekakkan telinga dan beranggapan itu adalah masalah peribadi.

Masalah peribadi pemimpin sebenarnya adalah masalah umat. Dek kerana itulah, Imam Al-Ghazali dalam Ihya Ulumuddin, membenarkan umpatan dibuat terhadap pemimpin dengan enam perkara khusus. Apa yang dilakukan oleh Azmin Ali adalah merupakan salah satu daripada enam perkara berkenaan iaitu mengingatkan umat Islam dan menakutkan mereka tentang suatu kejahatan dan bidaah.

Menderhakai ibu adalah perkara yang amat jahat. Kalau Nabi s.a.w sendiri telah memberikan tiga keutamaan kepada ibu berbanding satu kepada bapa, siapa Azmin Ali yang perlu diangkat sebagai pemimpin sedangkan ibunya sendiri pun dia tidak mampu kasihi.

Sekali lagi luahan hati seorang ibu tua bernama Che Tom Yahaya meruntun jiwa sesiapa sahaja yang mempunyai hati dan perasaan. Sesiapa sahaja yang menonton dan membaca luahan hatinya, pastinya akan mengetahui bahawa Azmin Ali bukanlah seseorang yang boleh diharapkan menjadi pemimpin....
SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

0 comments

KALAU LELAKI INI YANG DIBALUN ANWAR IBRAHIM, ADA JUGALAH SYAK WASANGKANYA!!!

Assalamualaikum.

Aku takde benda nak update actually. Then, tetiba teringat pulak pasal bapuk bapuk yang semakin menjadi jadi bertebaran kat Malaysia ni. Kalau yang lawa tu, memang lawa gila. Kalah Didie Alias. Kalau yang memang tak lawa tu, bila dia bersuara je terus ketar lutut kita. Punyalah scary. Suara garau je. Okay. Cukup mengarut. *tampar muka sendiri*

So, apa kata aku perkenalkan transgender dari Korea Selatan yang memang smart gila ni. Yelah. Dari korang duk hadap bapuk kat Malaysia, baik korang hadap bapuk sorang ni. Dah lah lawa, cantik, siap dah ada suami lagi. Tunggu nak adopt kids je. Guys, meet Harisu, 37 years old. :)

Lelaki tolong jangan tergugat sangat. Dia ni pun lelaki jugak dulu.

Girls sila jangan jealous jika anda tak secantik lelaki ni. Remember, deeeeeeppp downnnnn, he's still a guy.

Bapuks bapuks sekalian, sila jealous dengan kecantikan lelaki ini. LoL

Lelaki ni cantik okay.

Aku rasa dia lagi cantik dari SNSD Yoona yang korang duk puja puja tu.
A guy showing V sign with his beloved 'guy'

A guy kissing a 'guy'

A guy happily married to a 'guy'
For your information, Harisu ni bukan setakat fofuler sebab dia ni transgender yang hot je. Actually dia ni jugak pelakon and penyanyi. Well, macam mana dia punya suara jadi sebijik macam suara perempuan, aku taktau. Maybe dari kecik dia berlatih bercakap macam perempuan kut. Maybe. :P Okaylah, till next time!

Sekian. :)

SUMBER: HUSNA HASIB

0 comments

Tuesday, August 21, 2012

BUDAK PEREMPUAN UMUR 14 TAHUN HINA ALLAH TAALA KERANA BOYFRIEND!!!

Tuesday, August 21, 2012

Apalah nak jadi dengan budak-budak sekarang...

Hanya kerana seorang boyfriend, budak perempuan ini sanggup menghina Tuhannya. Barangkali dia tidak kenal Allah Taala, menjadikan dia berfikir, Allah Taala itu hanyalah satu nama tanpa makna sepertimana kepercayaan kaum JAHANNAM yang mengatakan kalimah Allah itu juga adalah hak kaum bukan Islam.

Sebagai hamba, wajib kita mengenal Allah Taala sama ada Asma-Nya dan Sifat-Sifat-Nya. Bahkan mengenal Allah Taala itu adalah fardu ain bagi setiap mukallaf dengan mengetahu Nama-Nya dan Sifat-Sifat-Nya bertepatan dengan syarak dan berlandaskan kepada ajaran Rasulullah s.a.w.

Mengenal Allah Taala itu adalah menerusi tiga jalan atau kaedah iaitu iktikad yang putus atau jazam, tiada syak, dzan dan waham. Muafakat (bersetuju) iktiqad itu dengan yang sebenar (bertepatan dengan iktiqad Ahli Sunnah Wal-Jamaah), maka tidak dinamakan mengenal jika iktiqad tidak bertepatan dengan yang sebenar (Ahli Sunnah Wal-Jamaah) seperti iktiqad orang Nasrani dan Yahudi. Dengan dalil sekalipun dengan dalil ijmali, jika iktiqadnya putus (jazam) serta bertepatan dengan Ahli Sunnah Wal-Jamaah tetapi jika tidak dengan dalil maka dinamakan taqlid

Apabila tidak mengenal dan berusaha untuk kenal itulah, menjadikan kita sebagai hamba yang takabbur, megah, ujub dan sentiasa berasa yang dijadikan itu lebih penting dan lebih hebat berbanding Allah Taala.

Jauhilah kita daripada sifat-sifat berkenaan kerana sesungguhnya ia merupakan dosa yang tidak diampunkan oleh Allah Taala... na'uzubillah hi min zalik!

Budak perempuan yang menghina Allah Taala semata-mata kerana seorang boyfriend ini hanyalah contoh nyata, sedangkan dalam dunia politik Malaysia, terdapat ribuan bahkan jutaan manusia yang tidak pernah mengenal Allah Taala sehingga menjadikan Putrajaya dan tampuk kekuasaan serta jawatan Perdana Menteri sebagai matlamat hidup mereka.

0 comments

AKIBAT SUMPAHAN PENDUDUK BALING, AZEEZ RAHIM JADI GILA!!!


Apa lagilah nyang akan dibuat oleh Azeez Raheem, Pengerusi Kelab Putera 1Malaysia yag juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Baling? Di sebalik tuduhan yang mengatakan Azeez gila glamour dan lahap kamera, kerja-kerja kebajikan yang dilakukan oleh Azeez dan kumpulannya melangkaui sempadan antarabangsa meskipun tidak banyak publisiti yang diberikan.

Azeez Rahim akan mengetuai misi kemanusiaan ke sempadan Iran-Uzbekistan dan Myanmar dalam tempoh beberapa hari sahaja lagi. Persediaan sedang dilakukan dengan giat sementara menantikan kebenaran dan pelepasan dari pohak berkuasa ketiga-tiga negara.

Gilakah Ketua Bahagian UMNO Baling ini dengan dua lagi misi merbahaya? Tidak cukupkah dengan misi merbahaya di Mogadishu yang telah mengorbankan jurukamera BERNAMA?

Takkanlah Azeez Raheem tak menjadikan pemimpin PAS sebagai contoh? Contoh terbaik ialah bagaimana Presiden PAS terpaksa balik ke Malaysia selepas Presiden baru Mesir enggan bertemu dengannya walaupun PAS bersungguh-sungguh menyokong dan memperlihatkan sokongan tidak berbelah bahagi kepada kerajaan baru Mesir.

Sepatutnya macam tu lah Azeez. Ini tidak, Azeez banyak sangat melakukan kebajikan untuk rakyat Malaysia. Dia bukannya pemimpin parti pun. Dia sekadar Ketua Bahagian UMNO dan Pengerusi Kelab Putera 1Malaysia.

Sebelum ini, Azeez banyak terlibat dengan misi menyelamatkan wanita-wanita Malaysia yang telah dilarikan oleh lelaki-lelaki Indonesia untuk dijadikan sebagai hamba seks dan pekerja tidak berbayar. Walaupun kerja-kerja yang dilakukan oleh Azeez dan Kelab Putera 1Malaysia dianggap sebagai kerja-kerja remeh dan mudah, namun sehingga setakat ini, yang paling banyak melakukannya adalah Azeez dan kumpulannya, manakala para pengkritiknya pula sekadar berkokok di dalam gelanggang tanpa melakukan apa-apa.

Di Baling, Azeez melakukan sesuatu yang tidak dilakukan oleh orang lain, terutama sekali yang membabitkan Imam-Imam Masjid. Bahkan ia tidak sahaja terhad untuk Imam-Imam di seluruh Baling, tetapi juga di seluruh Malaysia apabila baru-baru ini, Azeez buat gila dengan pemberian jubah dan duit raya.

Sedangkan berbanding para pemimpin PAS, walaupun di Kedah dan Kelantan, yang diberikan cumalah ceramah dan kempen agar Imam-Imam menyokong PAS. Di Baling, Imam-Imam di seluruh Baling diberikan modal untuk membiayai kewujudan sebuah koperasi untuk kebajikan para Imam sehinggakan beberapa orang Imam yang ditemui berkata, mereka hanya minta RM10,000 tetapi diberikan RM50,000 dalam satu majlis di Baling, tahun lepas.

Sekarang, Azeez buat gila lagi?

Azeez patut belajar daripada pemimpin-pemimpin PAS yang tidak perlu mengeluarkan sebarang modal, kecuali air liur dan muka tebal.... tidak seharusnya Azeez jadi gila sebegitu rupa!!!



1 comments

ELEH, MARAH KARPAL KUNUN... KENA SERGAH BALIK NANTI! KAU TERKENCING, TANTAWI!!!


Nasruddin Tanrawi bagaikan cuba membuktikan yang dia anak jantan dan tidak takut suatu apa pun melainkan mahu menegakkan Islam dan hudud di negara ini. Selepas berbohong ketika berdebat dengan Fathul Bari tempoh hari, bagaikan terkena kifarah, Nasruddin terus dimalukan dengan kenyataan demi kenyataan Karpal Singh.

Bermula dengan penafian bahawa dia telah bersetuju dengan hukum hudud sebagaimana yang didakwa oleh Nasruddin, Karpal Singh terus berhujah menyatakan bahawa hukum hudud tidak dapat menyelesaikan masalah jenayah.

Nasruddin tampil sekali lagi mengeluarkan kenyataan seolah-olah ingin membela dirinya sendiri setelah dimalukan kerana berbohong. Menurut Tantawi, kenyataan terbaru Karpal akan menjejaskan sokongan Melayu-Islam kepada PAS dan pada masa yang sama, mencabul persefahaman dalam Pakatan Rakyat. Lebih daripada itu, akan memperlihatkan kebaculan PAS yang sentiasa terpaksa tunduk dan akur terhadap DAP.

Hakikatnya memang PAS bacul dan sentiasa perlu tunduk kepada DAP. Ini terbukti apabila Mahfuz Omar, Naib Presiden PAS yang cukup konsisten menyokong DAP memberitahu, isu yang tercetus antara Tantawi dan Karpal adalah isu peribadi yang bukan melibatkan parti.

Begitulah sikap para pemimpin PAS kalau mereka bercakap, langit pun boleh runtuh tetapi apabila melihat kepada hakikatnya, mereka hanyalah si penakut yang boleh diludah dan dikahak oleh para pemimpin DAP dan PKR. Anehnya, yang memulakan isu adalah para pemimpin PAS sendiri tetapi kesudahannya mereka yang sentiasa perlu mengalah dan mengaku salah!

Jenis pemimpin yang langsung TAK BOLEH DIHARAP membela Islam dan umatnya, cukup banyak di dalam PAS. Kena sergah dengan Karpal Singh sahaja sudah cukup untuk membuatkan seluruh jemaah PAS terkencing terberak dan tidak tidur malam berhari-hari lamanya!

Lainlah kalau Karpal Singh tu pemimpin UMNO....

1 comments

Monday, August 20, 2012

ANWAR TENGAH PENING, BUAH PINGGANG BUAT HAL!!!

Monday, August 20, 2012
Melihat kepada sambutan orang ramai terhadap rumah terbuka Perdana Menteri Malaysia, sudah tentulah orang yang paling sakit hati adalah Anwar Ibrahim.

Setelah berpenat lelah buat onar dan tohmahan kononnya rakyat Malaysia sudah menyampah tahap gaban kepada Najib Abdul Razak, sambutan kepada Perdana Menteri itu lain pula petunjuknya.

Adakah Anwar akan mengatakan bahawa orang ramai itu sebenarnya adalah upahan Najib Abdul Razak bagi meramaikan majlis?

Bukankah itu yang sering diperkatakan oleh Anwar dan orang-orangnya yang enggan menerima hakikat, Najib memang lebih popular daripadanya?

100,000 yang datang... Anwar terkedu. Di Kelantan, Nik Aziz juga berjaya himpunkan ramai pengikut dan pengkagumnya walaupun jumlahnya tidak sampai 10% daripada yang datang ke rumah rasmi Perdana Menteri. Sedangkan Anwar Ibrahim sengap-sengap sahaja walaupun selama ini cukup gah dengan kepopularitiannya.

Atau barangkali Anwar tidak menyambut Aidil Fitri atau dia sebenarnya benci dengan budaya rumah terbuka yang hanya wujud dalam sambutan Aidil Fitri wilayah Nusantara?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

KALAU INGATKAN TENTANG KRISTIANISASI, RASIS TAPI KALAU KEMPEN BENCIKAN ISLAM, KEBEBASAN BERSUARA!!!


Pemuda UMNO mengesahkan kekecutan dan ketakutan mereka terhadap kemarahan pelbagai lapisan masyarakat kononhya yang berang dengan 'peringatan' dalam bentuk poster yang disiarkan oleh laman web pergerakan berkenaan sehingga perlu menariknya kembali dengan serta merta. Khairy Jamaluddin pula dalam kenyataannya berkata, poster berkenaan tidak adakena mengena denganpergerakan yang diketuainya.

Media proPakatan menyatakan poster sedemikian merupakan satu cubaan mengapi-apikan rakyat dengan isu agama. Kononya UMNO jahat sangatlah dengan kempen sebegitu rupa.

Dalam apa-apa keadaan sekalipun, UMNO yang akan dipersalahkan walaupun yang memulakannya adalah pihak Pakatan.

Ketika awal pasca PRU12, Pakatan menerusi lidah Anwar Ibrahim dan para pemimpin DAP begitu giat memainkan isu-isu keagamaan yang sangat sensitif termasuklah isu kalimah ALLAH yang mendapat sokongan kuat para pemimpin PAS dengan dalil-dalil logik akal mereka. Malah Nga Kor Ming dalam ceramahnya mempersoalkan peruntukan yang diberikan kepada masjid dan sekolah-sekolah menggunakan wang negara yang menurutnya tidak adil.

Apabila isu tersebut menjadi hangat dan orang Melayu, Bumiputera serta golonganyang mencintai keamanan mulai bersuara menentang kempen haramjadah Pakatan, maka bermulalah putar belit dan cakap bohong Pakatan yang menyalahkan UMNO sepenuhnya termasuklah dalam insiden kepala lembu yang kononnya mrnghina agama Hindu walaupun perlambangan yang digunakan oleh kumpulan terbabit adalah kepada Menteri Besar dan Khalid Samad yang disifatkan sebagai bodoh seperti lembu dengan kepala mereka dipijak-pijak.

Tentu ramai yang masih lagi dengan kempen Kristianisasi oleh DAP dalam pilihanraya negeri Sarawak April tahun lalu. DAP dalam kempen pilihanrayanya telah menggunakan isu agama dengan menggambarkan Kerajaan Pusat sebagai penentang Jesus Christ dan mana-mana calon yang menyokong Barisan Nasional perlu ditolak kerana bersubahat menentang Jesus Christ dan Kristian.

Pada ketika itu mana perginya mereka yang marah-marah dengan poster yang mengingatkan Pakatan akan menukarkan negara ini menjadi Negara Kristian? Mengapa hanya apabila diingatkan tentang Kristianisasi, maka dianggap sebagai rasis dan pencetus huru-harakeagamaan tetapi apabila Islam danumatnya dihina, ia dianggap sebagai satu kempen kebebasan?

Ia menginatkan kita kembali kepada insiden DUMC yang membabitkan lebih seratus orang Islam yang berjaya dimurtadkan dan DAP merupakan penentang paling kuat terhadap tindakan JAIS menyerbu pusat berkenaan sambil disokong oleh PASdan Anwar Ibrahim. Dan apabila DAP menyokong pengliberalan dan bebas murtad, golongan Pakatan jugalah yang menyokongnya kerana dianggap sebagai kebebasan beragama.

0 comments

GUAN ENG DAN TERESA KOK BAKAL DIPECAT DAP KERANA MENYERTAI PERDANA MENTERI!!!


Sekali lagi DAP mengajar PAS tentang keberadaan dan keperluan poitik di negara ini.

Ketika PAS sedang sibuk-sibuk hendak mengenakan bekas Timbalan Presiden mereka kerana bergambar dengan Najib Abdul Razak, DAP menerusi Setiausaha Agungnya dan Exco Kanan Selangor hadir dalam majlis Aidil Fitri Perdana Menteri di Seri Perdana. Gambar mereka tidak sahaja tersiar dalam media baru dan sosial, bahkan dalam media massa dan elektronik arus perdana.

Namun berbeza dengan PAS yang sangat bersikap kebudak-budakan, DAP pula memperlihatkan kegembiraan mereka kerana sama-sama menyertai sambutan salah satu perayaan terbesar di Malaysia tanpa mengorbankan prinsip kepartian.

Berbeza dengan PAS yang beriya-iya ingin membuktikan kepada DAP bahawa mereka sanggup melakukan apa-apa sahaj demi Pakatan Rakyat, DAP menerusi Guan Eng pula cuba memperlihatkan toleransi yang tinggi dan lebih bijak.

Amat mustahil orang-orang DAP akan menggesa agar Guan Eng melepaskan jawatan dan dipecat dari parti keran menghadirkan diri dalam majlis berkenaan. Juga amat mustahil juga Khalid Ibrahim dan PKR Selangor berani buka mulut kerana Exco Kanan negeri itu ada di majlis Aidil Fitri Najib Abdul Razak.

Takkanlah PAS tidak mampu berfikir secara waras dalam hal ini? Kalau dikirakan kebencian Guan Eng kepada UMNO jauh lebih besar berbanding kemarahan PAS. Apatah lagi dendam DAP dan Guan Eng kepada UMNO bukan perkara kecil terutama yang membabitkan Tragedi 13 Mei 1969, namun semua itu tidak menghalang DAP daripada bertindak bijak.

Sedangkan pada masa yang sama, PAS pula seperti budak kecil tidak cukup akal yang merengek kerana puting susu emak tidak cukup panjang!

0 comments

KALAU ANDA PERCAYA LAMAN BLOG ANWAR IBRAHIM TELAH DIGODAM, ANDA BODOH!!!


Anwar Ibrahim cuba menggunakan kesempatan pada Hari Raya Aidil Fitri untuk menabur fitnah lagi. Amat mudah untuknya mengatakan dan menduuh bahawa laman blognya telah digodam oleh cybertrooper UMNO tanpa dia memberikan sebarang bukti meskipun dalam banyak kenyataannya yang lain, dia akan meminta bukti kalau dia dituduh.

Benarkah laman blog Anwar itu telah digodam oleh cybertrooper UMNO memandangkan di dalam perutusan berkenaan, Anwar Ibrahim meminta maaf di atas segala perbuatan jahatnya selama ini?

Atau sebenarnya salah seorang daripada pengendali laman blog tersebut yang diupah oleh Anwar Ibrahim sebenarnya yang sudah tidak tahan kemudian melakukan sabotaj untuk memalukan Ketua Umum PKR yang telah terbukti sebagai seorang pengamal budaya liwat dan seks rambang?

Tidak mustahil juga sekiranya ia sengaja dilakukan megikut perancangan Anwar Ibrahim yang sakit hati dengan cybertrooper UMNO yang masih tidak jemu-jemu melondehkan keharamanjadahan Anwar Ibrahim dan seni lakonnya yang amat memualkan.

Justeru untuk menambahkan perisa dan cerita sepanjang cuti Aidil Fitri, pasukan Anwar mempersembahkan satu lagi drama yang agak kurang berisiko seperti cerita arsenik, virus HIV, jam OMEGA, pelacur China mahupun Twitter ke Makkah.

Anehnya kalau benar ianya perbuatan cybertrooper UMNO, mengapa dalam banyak isu serta dalam beberapa saat kritikal, laman blog Anwar Ibrahim tidak digodam dan tiada sebarang perutusan palsu yang disiarkan selama ini? Mengapa ketika berita Anwar kian sepi dan kurang diperkatakan, barulah muncul cerita laman blognya digodam, mulai kedengaran?

Itu sahajakah yang mampu dilakukan oleh pasukan admin laman blog Anwar Ibrahim yang sudah pening mencari jalan bagi membuatkan orang masuk ke situ dan membaca tulisan Anwar ataupun copy paste berita yang berkenaan dengan Anwar Ibrahim?

Menjadikan cybertrooper UMNO sebagai dalang dan kambinghitam tidak akan dapat menyelesaikan masalah kekurangan pelawat dan pendengar temberang Anwar Ibrahim di blognya. Bahkan semakin menunjukkan bahawa Anwar sudah teramat terdesak!

Hanya si bodoh dan si bebal sahaja yang akan percaya, laman blog Anwar dicerobohi cybertrooper UMNO!!!

0 comments

KEMPEN PILIHANRAYA DIPERHEBATKAN SEPANJANG 1 SYAWAL... UMNO-BN BOLEH LAWAN KE?

Penulis berkesempatan untuk merayau-rayau sepanjang 1 Syawal, memandangkan penulis bebas daripada terikat dengan budaya balik kampung. Walau bagaimanapun kerinduan untuk beraya di kampung membawa penulis ke Melaka.

Satu perkara yang menarik sepanjang hari penulis berada di Melaka ialah, kepulangan anak cucu untuk sama-sama memeriahkan sambutan 1 Syawal turut membawa sama kempen pilihanraya yang begitu rancak terutama dari kalangan penyokong Pakatan Rakyat. Para penyokong Pakatan Rakyat bersungguh-sungguh membawa cerita-cerita tentang 'kebaikan' dan keprihatinan kerajaan negeri Selangor dan Pulau Pinang menjadi sebahagian dari rukun hari raya walaupun antara yang menjadi rukun di negeri Hang Tuah ini adalah rendang itik.

Bagi mereka yang tahu apa sebenarnya berlaku di Selangor, mereka lebih senang tersenyum sinis tetapi enggan membalas apa yang dipromosikan oleh para penyokong Pakatan Rakyat. Namun bagi penyokong Pakatan Rakyat, cerita-cerita bohong tentang Selangor dan kejayaan pemerintahan Pakatan Rakyat di negeri itu, sudah pastilah akan membuatkan mereka kembang hidung kalau tidak pun punggung.

Antara cerita yang paling kerap dituturkan ialah kejayaan Pakatan Rakyat memberikan air percuma 20 meter padu tanpa sedikit pun diceritakan tentang cukai pintu dan cukai tanah yang dinaikkan oleh Pakatan Rakyat untuk mengimbangi pemberian percuma tersebut.

Kononnya kalau Selangor boleh bagi air percuma tentu sekali Melaka yang sangat kaya, lebih dari mampu memberikan air percuma kepada penduduk dan rakyatnya. Segala cerita tentang Selangor, kalau keluar dari mulut para penyokong, baik-baik belaka.

Mereka bijak menutup segala kelemahan dengan cerita-cerita fantasi. Tidak ada satu pun cerita tentang masalah sebenar di Selangor mereka mampu ceritakan seperti kisah Talam Corporation yang hutang-hutangnya oleh PKNS yang prosesnya cumalah tiga jam. Khalid Ibrahim digambarkan sebagai insan yang cukup istimewa tanpa mereka ceritakan bagaimana Khalid Ibrahim terhutang budi dengan taukeh Talam yang telah membayar hutangnya dengan Bank Islam yang jumlahnya lebih RM600 juta sehingga akhirnya Khalid Ibrahim menggadaikan negeri untuk mengambil hati pendananya!

Begitu juga dengan cerita tentang sekatan air kepada penduduk dan rakyat di kawasan tertentu yang dijadikan oleh Pakatan Rakyat dan Kerajaan Negeri Selangir untuk membangkitkan sentimen kemarahan rakyat terhadap SYABAS dan Kerajaan Pusat. Juga tidak diceritakan tentang masalah pusat-pusat urut yang tumbuh bagaikan cendawan lepas hujan terutama di kawasan-kawasan orang Melayu seperti di Bandar Baru Bangi yang pada zaman Barisan Nasional tak wujud pun walau satu pun rumah dan pusat maksiat di kawasan berkenaan.

Berbanding pula dengan penyokong Barisan Nasional, khususnya UMNO, trend mempromosikan parti individu atau komponen tidak dilakukan sebaliknya para penyokong Pakatan Rakyat lebih banyak mempromosikan Pakatan Rakyat secara keseluruhannya. Masalah yang melibatkan krisis dalaman PAS, masalah gila kuasa dan pengaturan orang-orangnya oleh Azmin Ali dalam PKR serta kebencian DAP secara total terhadap Islam dan umatnya sangat mudah ditutup oleh para penyokong Pakatan dengan jawapan standard, semuanya itu hanyalah PEMBOHONGAN UMNO.

Pilihanraya sudah semakin hampir namun, para penyokong Barisan Nasional masih belum menunjukkantaring mereka yang sebenar. Apakah para penyokong Barisan akan terus mengamalkan budaya tutup mulut dan menjadi silent majorit sebagaimana yang mereka lakukan selama ini? Atau sememangnya benar seperti yang dikatakan oleh para penyokong Pakatan Rakyat Barisan Nasional sudah tidak ada penyokong lagi?

Atau penyokong Pakatan Rakyat yang tersangat beriya-iya mengarang cerita bohong untuk disebarkan di kampung-kampung?

0 comments

Sunday, August 19, 2012

ANTARA KARPAL SINGH DAN NASHARUDDIN MAT ISA, SIAPA YANG LEBIH DISAYANGI PAS?

Sunday, August 19, 2012

Karpal Singh sudah sah akan membawa Nasharuddin Mat Isa ke mahkamah kerana 'menfitnahnya'. Nasharuddin Mat Isa yang dibantai sebagai ANJING UMNO oleh sekalian muflisin, pula sudah berikrar akan berhadapan dengan Karpal Singh di mahkamah tanpa sebarang keraguan dan ketakutan.

Segala-galanya berpunca daripada kenyataan Karpal yang menolak hudud dengan nada kasar. Dan kenyataan Karpal Singh itu dibalas dengan beraninya oleh Nasharuddin Mat Isa dengan mengatakan Karpal Singh menolak Islam.

Barangkali dalam kepala Karpal Singh, dia hanya menolak hudud dan bukannya Islam kerana beranggapan hudud dan Islam adalah dua perkara yang berbeza. Manakala kaum muflisin pula beranggapan, penolakan hudud oleh Karpal Singh boleh ditutup dengan tuduhan bahawa UMNO dan para pemimpinnya turut menolak hudud. Justeru, Karpal Singh tidak bersalah pada pandangan mereka.

Kita akan melihat siapa sebenarnya yang akan menerima sokongan ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin PAS dalam kes ini. Adakah Karpal Singh yang berjaya menambat hati para pemimpin dan ahli-ahli PAS terutama sesudah Dewan Ulama PAS yang dikatakan muktabar itu mengisytiharkan bahawa DAP bukanlah kafir harbi, atau pun Nasharuddin Mat Isa yang pernah berjasa kepada PAS, apatah lagi dia merupakan protege Allahyarham Fadhil Nor, bekas Presiden PAS.

Dan yang paling menariknya, apakah para pemimpin PAS akan melihat ini peluang terbaik untuk mereka mempromosikan diri sebagai penganut liberalisme tegar, sepertimana yang telah dilakukan dan diajarkan oleh Anwar Ibrahim kepada mereka selama ini.

0 comments

KERANA FILEM TANDA PUTERA, LIM KIT SIANG BUAT LAPORAN POLIS TERHADAP SUHAIMI BABA!!!


Filem TANDA PUTERA yang sebenarnya mengisahkan tentang persahabatan akrab dan wawasan dua orang pemimpin terhebat yang pernah dilahirkan oleh Malaysia iaitu Allahyarham Tun Abdul Razak dan Allahyarham Tun Dr. Ismail, sebenarnya cukup membuatkan Lim Kit Siang dan DAP gementar dan kecut perut. Sebabnya, sebahagian daripada filem berkenaan menunjukkan apa yang berlaku pada 11, 12 dan 13 Mei 1969.

Mengapa Kit Siang melompat kuat sangat?

Kit Siang menyatakan bahawa salah satu adegan dalam filem berkenaan, telah menfitnahnya. Bagaimanapun, watak Lim Kit Siang tidak wujud dalam filem tersebut. Namanya tidak dinyatakan pun!

Dengan kata lain, Lim Kit Siang sebenarnya amat perasan yang nama dan wataknya ada dalam filem tersebut. Kit Siang juga sebenarnya mahu ia disebut oleh Suhaimi Baba dalam filem Tanda Putera. Kit Siang juga bersetuju bahawa DAP sememangnya terlibat secara langsung dalam tragedi berkenaan.

Kit Siang mengakui dia tidak pernah menonton filem Tanda Putera. Namun pada masa yang sama, Kit Siang juga mengakui bahawa dia diberikan maklumat kononnya watak lelaki Cina yang kencingkan tiang bendera adalah dirinya menerusi maklumat blog dan portal.

Justifikasi yang dilakukan oleh Kit Siang nampaknya sangat bersifat semberono. Dia tidak menonton dan tidak melihat sendiri kebenaran yang diyakininya tetapi,membuat kesimpulan bahawa dia telah dihina dan difitnah.

Jenis pemimpin apakah Kit Siang yang bertindak hanya berdasarkan cakap dengar? Kalau para pemimpin PAS yang enggan menonton klip video seks Anwar Ibrahim dengan seorang pelacur China tetapi menyifatkan berita tentang perzinaan Anwar Ibrahim sebagai satu fitnah, barangkali Kit Siang juga ingin sebaris dengan mereka. Enggan menonton sendiri tetapi kemudian mahukan orang lain mempercayai dengan apa yang mereka percaya, merupakan perkara terhina yang mampu dilakukan oleh seorang pemimpin politik.

Paling menjengkelkan ialah apabila Kit Siang terus mengulang-ngulang cerita yang dia tidak berada di Kuala Lumpur pada 10, 11, 13 dan 13 Mei 1969. Sedangkan tarikh sebelum itu adalah pilihanraya umum. Berbeza dengan PRU zaman sekarang, PRU 1969 dan PRU-PRU sebelum itu dipenuhi dengan rapat umum. Tempoh berkempen bukannya kurang sepuluh hari seperti sekarang sebaliknya dua puluh satu hari.

Mengapa Kit Siang tidak ceritakan apa yang dikempennya dalam rapat-rapat umum sepanjang tempoh sebelum PRU 1969 sehingga mencetuskan ketegangan kaum? Mampukah Kit Siang menafikan bahawa kempen-kempen kurang ajar kaum pendatang ke atas kaum pribumi yang menyebabkan ketegangan dan konflik kaum?

Atau Kit Siang ingin menggunakan kaedah anaknya, Guan Eng dengan menyatakan bahawa semuanya salah UMNO kerana takutkan DAP? Sedangkan pada tahun 1969, DAP baru sahaja berusia tidak sampai tiga tahun dan sangat terdesak untuk menyaingi MCA. Malah dengan sokongan kaum komunis dan sosialis kepada DAP, UMNO dan PERIKATAN pada waktu itu tentunya tidak berani menjalankan kempen subversif seperti yang dilakukan oleh DAP yang mahu mendapatkan sokongan masyarakat Cina menerusi perlecehan terhadap Melayu, Bumiputera dan Islam.

Kit Siang tak perlu membela dirinya menerusi cerita kononnya dia tidak ada di Kuala Lumpur. Kit Siang juga tidak perlu berlagak seolah-olah dia telah difitnah oleh mana-mana pihak. Temubualnya dengan Roketkini sekadar menunjukkan betapa Kit Siang sebenarnya sangat bimbang dan takut dengan sejarah sebenar negara ini terutama yang membabitkan 13 Mei 1969.

Walhal sepatutnya Kit Siang yang bercakap terus terang tentang sejarah pembabitannya dalam 13 Mei, bukannya cuba berbohong sebab dia memang ada dan merupakan salah seorang yang menyebabkan tragedi 13 Mei 1969. Atau sebenarnya Kit Siang takutkan tali gantung sehingga membuatkan dia meroyan tidak tentu arah?

Dan kerana itulah, Kit Siang cukup bengang dengan Filem TANDA PUTERA yang turut menggambarkan sebahagian daripada sejarah yang melibatkan DAP, parti yang dipimpinnya dan Malaysia Malaysian yang menuntut pertumpahan darah sehingga akhirnya turut mengorbankan dua orang pemimpin hebat iaitu Allahyarham Tun Abdul Razak dan Allahyarham Tun Dr. Ismail.

0 comments

HARI RAYA YANG TAK SELAMAT!!!


Pada kala ini, kita semua dihujani ucapan selamat hari raya dari pelbagai sumber, pelusuk dan makhluk. Sehinggakan ada sesetengah daripada kita terpaksa 'membersihkan' memori telefon selular masing-masing kerana terlalu banyak ucapan selamat hari raya yang diterima.

Namun pernahkah kita terfikir, untuk apakah kita berhari raya?

Aidil Fitri adalah hari kemenangan kita melawan hawa nafsu sepanjang sebulan kita menahannya. Tetapi adakah hawa nafsu makan dan minum sahaja yang kita rayakan? Kalau setakat berlapar dan dahaga, kemudian dirayakan dengan ketupat rendang, dodol, wajik dan lemang, rasa-rasanya kita dengan jahiliyyah tiadalah jauh bezanya.

Adakah kerana Aidil Fitri sebahagian daripada kita terpaksa menjerut perut sehingga dapat gaji pada penghujung bulan hadapan, memandangkan gaji bulan ini telah kita pulun habis-habisan? Atau sebahagian daripada kita pula sedang mencongak-congak, barang kemas apa yang perlu ditolak ke pajak gadai kerana sebahagian daripada pinjaman gaji tidak lagi mampu menampung keperluan bermula pada esok?

Kita bermaaf-maafan kerana hari ini Hari Raya Aidil Fitri... namun adalah kemaafan yang dipohon dan diberikan itu sekadar keperluan untuk kelengkapan hari raya atau sebenarnya ia memang dari lubuk hati yang ikhlas. Dan kalau datangnya dari lubuk hati yang ikhlas, mengapa pula hari ini, mengapa tidak semalam, bulan lepas atau pada bila-bila masa?

Hari ini majoriti daripada kita mencium dan memeluk ibu bapa yang telah lama kita tinggalkan. Adakah kerana hari raya, maka kita baru tahu ada ibu bapa kita yang perlu kita jenguk? Mengapa tidak sebelum hari raya atau pada bila-bila masa? Adakah ibu bapa hanya wujud pada Hari Raya semata-mata dan menjelang hari raya keempat, kita sudah tidak ada ibu bapa lagi?

Kita di Malaysia sebenarnya sudah meninggalkan jauh AIDILFITRI yang dituntut oleh Islam. Kita di Malaysia, sudah terlalu jauh meninggalkan AidilFitri yang menggantikan salah satu dari dua perayaan kaum jahiliyyah Arab, bahkan kita pula yang menggantikan Aidil Fitri dengan perayaan jahiliyyah.

Bahkan kita beraya kerana semata-mata ia adalah hari cuti dan adat menuntut kita untuk beraya seperti sekarang dengan budaya utamanya adalah ke kubur untuk berziarah....

Semoga kita semua kembali kepada Aidil Fitri yang haq!

0 comments

Blog Archive

Labels