1M4U

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Monday, October 1, 2012

DAP RANCANG BUBARKAN REJIMEN ASKAR MELAYU DIRAJA UNTUK GULINGKAN RAJA-RAJA MELAYU!!!

Monday, October 1, 2012
Perancangan DAP untuk menawan Malaysia bukan kecik anak. Cerita DAP hendak merepublikkan Malaysia, bukan juga cerita kosong.

Ramai yang beranggapan contohnya para penyokong Pakatan Rakyat, DAP akan sama-sama mempertahankan Perlembagaan Malaysia, malah tidak akan mengubah apa-apa pun.

Namun daripada gerak kerja DAP yang dijalankan selama ini, memang jelas mereka sedang berusaha ke arah itu.

DAP tidak bertindak secara hadapan-hadapan. Contoh terbaik ialah bagaimana DAP berjaya melembukan Melayu-Melayu yang berpakaian PAS berbaring dan cubaan menghalang Sultan dan Raja Muda Perak daripada melantik Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak menggantikan Nizar Jamaluddin.

Tidak ada India, tidak ada Cina mahupun bangsa Yahudi yang menjadi tulang belakang operasi DAP di negara ini ang ada di hadapan semasa insiden berkenaan.

DAP tahu, untuk menentang raja-raja Melayu dan sistem raja berperlembagaan, ialah dengan menggunakan Melayu sendiri.

Rejimen Askar Melayu Diraja merupakan benteng terakhir kewujudan raja-raja Melayu di negara ini. DAP dalam beberapa kenyataan pernah mempersoalkan kewujudan RAMD dan bertanya mengapa perlu wujudnya rejimen berkenaan yang dilabelkan sebagai RASIS.

Untuk menghapuskan raja-raja Melayu, tidak memerlukan kehebatan ilmu perang konvensional yang disokong oleh kereta-kereta kebal Israel mahupun penasihat Zionis.

Cukup bagi kemenangan kepada DAP dan Pakatan Rakyat pada PRU13 nanti dan dalam tempoh dua tahun selepas itu, republik Malaysia dengan bendera dan lagu kebangsaan baru yang sudah pun ditunjukkan dan diperdengarkan di Sibu baru-baru ini, akan jadi kenyataan.

Apa jadi sekiranya tiada RAMD di negara ini sedangkan itulah tunjang kekuatan angkatan tentera Malaysia?

Dan tanpa RAMD, TIADALAH JUGA RAJA-RAJA MELAYU di negara ini!

Anda tak setuju?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

BORANG BRIM 2 DAH KELUAR, PENYOKONG PAKATAN TAK MAHU MENDAHULUI KE?

Masa BRIM pertama dahulu, orang Pakatan lah yang paling sibuk dan paling cekap. Tak cukup borang original, borang fotostat yang diedar-edarkan di kalangan puak-puak mereka.

Kali ini nampaknya perkara yang serupa juga akan berulang. Walaupun ada juga yang cuba nak buat lawak kononnya wang BRIM adalah wang haram dan rasuah, namun mereka jugalah yang paling ke hadapan untuk mengambil wang BRIM.

Cuma kali ini ada lawaknya. Penulis sendiri berbual dengan seorang taukeh kedai akuarium yang telah lama penulis kenal di Jalan Hulu Kelang petang tadi.

Kata apek itu, apa yang kerajaan lakukan sekarang sebenarnya adalah yang terbaik. Tapi ada pihak yang cuba tunjuk lagak dan cuba nak timbulkan persepsi tentang dari mana kerajaan dapat duit untuk diberikan kepada rakyat.

"Bagi pun salah. Tak bagi pun dikata juga," ujar apek kedai akuarium itu.

Kata apek itu lagi, yang paling kuat melalak itulah juga yang paling ke hadapan beratur dan cuba untuk mendapatkan wang BRIM.

"Cakap tak serupa bikin semuanya."

Penulis tak kata apa-apalah tapi kalau berdasarkan pengalaman penulis sendiri, puak-puak ni akan sanggup mengaku mereka bergaji rendah sungguhpun di hadapan rumah masing-masing ada dua buah kereta yang bayaran bulanannya lebih tinggi dari had yang ditetapkan oleh kerajaan. Dan mereka inilah yang paling cekap cari borang...

Alasannya... DUIT KERAJAAN DUIT RAKYAT!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comments

PEGUAM-PEGUAM DAP SIAP SEDIA MEMPERTAHANKAN REMAJA JINJANG TEMBAK POLIS YANG BARU MENYERAH DIRI!!!


Hujung minggu lepas, kita disajikan dengan cubaan membunuh yang melibatkan dua orang anggota polis peronda. Kedua-dua orang anggota polis peronda tersebut telah ditembak sewaktu menjalankan tugas dan penembak-penembak mereka telah berjaya melarikan diri sebelum meninggalkan kenderaan yang dinaiki 1 kilometer dari tempat kejadian.

Dalam kejadian tersebut, kedua-dua orang anggota polis tersebut mengalami kecederaan parah di perut dan di leher.

Pakatan Rakyat dalam pada itu, langsung tidak bersuara dan langsung pekak serta bisu berhubung serangan yang disasarkan oleh penjenayah terhadap kedua-dua anggota polis berkenaan.

Hari ini, salah seorang daripada penembak kedua-dua orang anggota polis, berusia 17 tahun dan menetap di Jinjang telah menyerah diri kepada pihak polis selepas gambarnya diedarkan di kawasan kediamannya.

Kalau sebelum ini, para peguam DAP dan Pakatan Rakyat sengap sunyi, selepas remaja tersebut menyerah diri, pastinya mereka akan berlumba-lumba keluar dari lubang masing-masing ibarat lalat mencari bangkai.

Kita akan dengar pelbagai alasan pembelaan dan hujah-hujah yang akan menyalahkan pihak polis berhubung kejadian tembak-menembak berkenaan. Dan yang pasti, para peguam DAP dan Pakatan Rakyat akan menjadikan remaja tersebut sebagai HERO BESAR, terutama sekali apabila remaja tersebut 'MENETAP DI JINJANG'.

12 Mei 1969 dahulu, di Jinjang jugalah mencetuskan tragedi dengan perarakan mayat seorang lelaki Cina tua yang mati kerana sakit tua. Di Jinjang jugalah, seorang lelaki yang diketahui merupakan anggota parti komunis Malaya, menyerang seorang anggota polis berbangsa Melayu setelah diarahkan supaya tidak mengoyak poster parti Perikatan dan menggantikannya dengan poster Roket.

Tidak mustahil sekiranya remaja berkenaan akan diangkat sebagai hero oleh puak-puak chauvinist dalam DAP dan Pakatan Rakyat yang sedang bergelut untuk mendapatkan sokongan daripada para pengundi, khususnya pengundi-pengundi Cina memandangkan PRU13 sudah semakin dekat!!!

0 comments

CELAKA PUNYA NGEH KOO HAM, KAKI KATAK JADI MENU OLDTOWN WHITE COFFEE UNTUK PELANGGAN MELAYU!!!


Dah memang wajar sangatlah kopitiam Oldtown White Coffee yang mempunyai kepentingan langsung Pengerusi  DAP Perak, Ngeh Koo Ham diboikot oleh umat Islam seluruh Malaysia. Malah sesiapa sahaja yang berasa jijik dengan makanan yang dihidangkan oleh kopitiam berkenaan juga, harus segera memboikotnya tanpa perlu mencari sebarang alasan, dalih mahupun nas-nas lagi!

Terbaru,menurut laporan akhbar Kosmo, pelajar kolej swasta, Aliff Shanaz Hairi Hariharan, 24 tahun dilaporkan menyaman Artisan Natural (M) Sdn. Bhd dan Kopitiam Asia Pacific Sdn. Bhd sekaligus menamakan Old Town White Cofee, di Bukit Tinggi, Klang, Selangor sebagai tertuduh pertama.

Malam 11 Mac lalu, plaintif bersama keluarga mendakwa ke premis terbabit dan memesan mi goreng Dry Egg Noodles dan kemudian dikatakan menjumpai kaki katak dalam makanan terbabit. Aliff kemudian dilapor cuba meminta penjelasan daripada pengurus bertugas namun dia enggan keluar dan mengarahkan juruwang merakamkan gambar.

Walaupun terdapat sijil halal untuk kopi yang merupakan menu utama di kopitiam berkenaan, makanan-makanan yang turut dijual tidak mempunyai sebarang sijil halal, malah pengendali, penyedia dan tukang masaknya juga bukan beragama Islam.


Pekerja-pekerja beragama Islam hanya bekerja di bahagian layanan pelanggan seperti tukang lap meja, tukang ambil pesanan, tukang ambil duit daripada pelanggan dan tukang sambut pelanggan. Dan rata-rata mereka terdiri daripada remaja-remaja perempuan Melayu yang bertudung litup!

Kalau dah kaki katak jadi hidangan untuk para pelanggan, maka apa lagi yang kita nak katakan?

Masakan para penyokong Ngeh Koo Ham dari kalangan orang Melayu-Islam sanggup mengeluarkan fatwa kononnya kaki katak dan katak halal dimakan pulak kut?

BACA DI SINI

BACA JUGA DI SINI



0 comments

NIAT JAHAT PAKATAN RAKYAT TERHADAP PDRM TERSERLAH MENERUSI BAJET ALTERNATIF MEREKA!!!


Antara salah satu perkara terpenting dalam bajet alternatif yang dibentangkan oleh Pakatan Rakyat ialah MEREFORMASIKAN PDRM DENGAN MENGALIHKAN SUMBER KEWANGAN DAN TENAGA MANUSIA KEPADA PEMBANTERASAN JENAYAH.

Sekali dengar, macam molek sangatlah usul berkenaan. Namun hakikatnya, ia sudah cukup mencerminkan kebencian Pakatan Rakyat kepada PDRM yang telah banyak menyekat dan mengurangkan aliran masuk wang kepada Pakatan Rakyat menerusi sumber-sumber yang tidak soheh dan bersifat jenayah seperti kegiatan maksiat, perjudian dan dadah.

Apa sebenarnya yang dibenci sangat oleh Pakatan Rakyat terhadap PDRM?

Sudah tentulah kerana PDRM begitu peka terhadap kempen-kempen hasutan yang cuba mengucar-ngacirkan negara ini dan meletakkan negara ini berada dalam kedudukan mudah dijajah dan dikuasai oleh pihak asing. Kewujudan PDRM dan iltizam yang ditunjukkan oleh PDRM dalam usaha-usaha berkenaan, membuatkan Pakatan Rakyat, terutama sekali Anwar Ibrahim begitu membenci dan mendendami pasukan keselamatan itu.

Tiada sesiapa pun yang dapat menafikan, PDRM telah banyak berjasa kepada rakyat negara ini. Keamanan dan keharmonian yang dikecapi oleh setiap orang rakyat di negara ini, banyak disumbangkan oleh PDRM yang menjaga dan memantau keselamatan dalam negeri. Bergandingan dengan Angkatan Tentera Malaysia yang sentiasa bersiap siaga mempertahankan negara dalam peperangan yang bersifat konvensional mahupun perang risikan, kedua-dua pasukan berkenaan sentiasa dicemburui oleh pihak asing, khususnya dari negara Seberang Tambak.

Untuk menjajah negara ini, teras utama yang perlu diruntuhkan adalah kepolisian. Cubaan mengganggu Angkatan Tentera Malaysia, hanya mengundang risiko yang lebih besar berbanding gangguan terhadap PDRM.

Dek kerana itulah, Pakatan Rakyat dalam setiap ceramah dan kempen mereka akan memastikan PDRM akan dicaci dan diperlekehkan termasuklah melabelkan PDRM sebagai ANJING UMNO sepertimana yang mereka sedang lakukan terhadap Suruhanjaya Pilihanraya sekarang ini... SAMBUNG BACAAN DI SEL13.COM

0 comments

BENARKAH BAJET ALTERNATIF PAKATAN RAKYAT, BAJET MOSSAD ISRAEL YANG BERPANGKALAN DI SINGAPURA?

Hasrat hati nak lawan Najib Abdul Razak dan Kerajaan Malaysia. Kononnya, bajet alternatif daripada Pakatan Rakyat jauh lebih baik berbanding bajet Najib Abdul Razak. Kononnya juga, bajet itu lebih liberalis dan lebih menyamarata. Malah, diuar-uarkan juga, bajet Pakatan Rakyat lebih dinamis untuk ekonomi negara yang lebih mapan, sekaligus menyekat ketirisan yang digembar-gemburkan sehingga jumlahnya berpuluh-puluh bilion ringgit.

Rupa-rupanya, bajet alternatif yang dibentangkan oleh Anwar Ibrahim adalah bajet yang dicipta oleh Tricia Yeoh yang dibayar gaji sebanyak RM18,000 semata-mata untuk penyediaan kertas yang dibacakan oleh Anwar Ibrahim dan kemudian dibangga-banggakan oleh para pemimpin PAS, khususnya Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Mahfuz Omar!

Kalau selama ini, apabila diperkatakan bahawa Anwar Ibrahim menerima bantuan sepenuhnya daripada Zionis, ramailah para penyokongnya yang akan memnyingsing lengan, marah dan memaki hamun sesiapa sahaja yang melakukan pendedahan berkenaan.

Siapa Tricia Yeoh dan mengapa pula kali ini Rafizi Ramli atau pun Tony Pua gagal memberikan input yang diharapkan?
Tricia Yeoh merupakan satu lagi individu yang sedang cuba dinaikkan oleh Anwar Ibrahim dan besar kemungkinan akan diletakkan sebagai calon mewakili PKR di kawasan selamat. Tricia Yeoh membawa aliran dan pemikiran GUNG-HO LIBERALISME atau Liberalkan Semua Perkara.... SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

PENING! PENING! TAHUN DAH NAK MASUK BARU, JANJI PAKATAN RAKYAT SELANGOR MASIH BERTERABUR!!!


Sana sini, isu air percuma masih lagi 'diperjuangkan' oleh sebilangan rakyat Selangor yang sedar, mereka telah ditipu oleh Khalid Ibrahim dan Pakatan Rakyat selama lebih empat tahun. Walaupun pada masa yang sama, isu air percuma jugalah yang dijadikan modal oleh Pakatan Rakyat dalam kempen-kempen mereka, kononnya itu adalah bukti betapa Pakatan Rakyat lebih baik daripada Barisan Nasional, hakikatnya kemelut yang berlaku di Selangor berpunca daripada janji-janji Pakatan Rakyat sendiri.

Isu air percuma masih belum selesai dan tidak menampakkan tanda-tanda akan selesai. Meter pukal dan tekanan air rendah, merupakan dua isu utama yang Khalid Ibrahim serta Pakatan Rakyat berusaha sedaya mungkin untuk tidak memperkatakannya.

Walaupun berbangga kerana dapat memberikan air percuma sebanyak 20 meter padu, walaupun pada masa yang sama, cukai pintu dan cukai tanah telah dinaikkan sepanjang Pakatan Rakyat memerintah Selangor, hakikatnya kebanyakan penduduk dan rakyat Selangor berpendapatan rendah serta sederhana merupakan golongan yang paling teruk dianiayai di bawah Pakatan Rakyat dan Khalid Ibrahim.

Ini adalah kerana, mereka terpaksa membayar cukai tanah dan cukai pintu yang telah dinaikkan, tetapi pada masa yang sama, air percuma yang telah dijanjikan oleh Pakatan Rakyat dan Khalid Ibrahim untuk SETIAP KEDIAMAN DI SELURUH SELANGOR, tidak pula mereka perolehi.

Alasan yang diberikan oleh Khalid Ibrahim dan Kerajaan Negeri Selangor ialah, penggunaan meter pukal telah menjadi penghalang utama.

Selama empat tahun lebih, Khalid Ibrahim dan Pakatan Rakyat, langsung tidak mampu menghapuskan meter pukal dan menggantikannya dengan meter individu. Malah tiada sebarang tanda-tanda yang menunjukkan Pakatan Rakyat berkeinginan untuk menggantikan meter pukal tersebut dan memberikan air percuma sebagaimana yang mereka janjikan dalam manifesto PRU12 yang lalu.

Dan selama tempoh itu jugalah terlalu banyak janji-janji yang telah dibuat oleh Pakatan Rakyat dalam usaha untuk menunjukkan mereka lebih baik daripada UMNO-BN. Dengan Anwar Ibrahim sendiri sebagai kepala yang kuat berjanji, tetapi amat sukar menepati janji-janjinya, apa yang berlaku di Selangor, tidak lebih daripada sekadar satu manifestasi terhadap manifesto yang bukan perjanjian milik Pakatan Rakyat!!!


0 comments

BAJET JANJI DITEPATI BERBANDING BAJET SYOK SENDIRI!!!


Selesailah sudah pembentangan bajet yang ditunggu-tunggu oleh kebanyakan rakyat Malaysia. Sama ada pembentangan bajet oleh Kerajaan yang diketuai oleh Najib Abdul Razak, mahupun bajet alternatif yang diketuai oleh orang yang berlagak pandai tetapi sekadar baca skrip macam yang dia sendiri mengaku, Anwar Ibrahim.

Seronoknya, di media-media sosial, perbahasan tentang kedua-dua bajet tersebut sedang berlangsung dengan hebat. Bagaimanapun, tumpuan lebih diberikan kepada bajet oleh kerajaan memandangkan SEMUA ORANG TAHU, bajet Najib Abdul Razak adalah bajet yang ditepati, manakala bajet alternatif Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat pula adalah bajet syok sendiri dan asal boleh.

Dalam tempoh seminggu dua ini, bajet-bajet negeri pula akan dibentangkan. Yang pasti, kebelakangan ini, setiap pembentangan bajet akan diteliti dan diperhalusi dengan sebaik-baiknya, sama ada untuk dijadikan bahan bertekak mahupun bahan berhujah.

Sesuatu yang amat pasti ialah, bajet yang dibuat oleh Najib Abdul Razak kali ini merupakan sinambungan daripada bajet yang dibentangkan tahun lepas. Bajet 2012 telah berjaya dipenuhi dan ditepati. Manakala bajet alternatif Pakatan Rakyat pula, tergantung-gantung dan masih lagi menunggu jawapan, dari mana sebenarnya sumber kewangan yang akan Pakatan Rakyat perolehi sekiranya diberikan peluang menerajui kerajaan dan menguasai Putrajaya selain daripada memaksa agensi-agensi kerajaan seperti Petronas dan sebagainya menyerahkan keuntungan mereka untuk dijadikan perbelanjaan negara.

Kita tidak akan mengulas panjang apa yang akan diberikan oleh kerajaan Barisan Nasional menerusi pembentangan bajet kali ini kerana sesuatu yang amat pasti ialah, janji-janji yang dibuat menerusi pembentangan bajet berkenaan, akan dipenuhi.

Berbanding bajet alternatif Pakatan Rakyat, bagi golongan yang memang berharap, goyangan kaki mereka akan membuatkan perut mereka penuh, pastinya akan berseronok sakan dengan bajet yang dibacakan oleh Anwar Ibrahim. Hidup berangan-angan merupakan antara ciri-ciri utama Pakatan Rakyat. Dan janji-janji yang ditaburi tanpa perlu dipenuhi merupakan rukun hidup para pemimpin Pakatan Rakyat.

Barangkali masih ramai yang belum dapat membuka mata dengan hakikat yang berlaku, sebaliknya masih seronok diulit mimpi-mimpi dan angan-angan yang disemai benihnya oleh orang yang kuat berangan-angan untuk jadi Perdana Menteri.

Dan sekali lagi cerita tentang DUIT KERAJAAN ADALAH DUIT RAKYAT, menjadi akidah yang dilantunkan oleh lidah-lidah golongan berkenaan.

Seronoknya nanti ialah, kita akan dapat melihat puak-puak inilah yang paling cepat beratur dan kelam-kabut mencari borang untuk diisi bagi  mendapatkan JANJI YANG DITEPATI berbanding menanti-nanti JANJI YANG SEKADAR JANJI Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat.

Kita tengok sajalah dan barangkali juga, kalaulah ada yang tergamak, bolehlah disukat dan diukur berapa inci sebenarnya ketebalan kulit muka mereka!!!

0 comments

Sunday, September 30, 2012

TERESA KOK SEDIH BERPISAH DENGAN TEMAN TIDURNYA YANG TERPAKSA DILELONG!!!

Sunday, September 30, 2012

Sedih sungguh bila kita baca apa yang ditulis oleh Teresa Kok tentang kehilangan 'teddy bear'nya yang telah dilelong dengan harga RM10 ribu dan teddy bear berkenaan akhirnya berpindah kepada Judy Tong yang merupakan SALAH SEORANG AHLI JEMAAH GEREJA DUMC.

Menurut Teresa Kok, itulah kali pertama dia bertemu dengan Judy Tong walaupun Judy Tong merupakan 'peminat' setianya dan sentiasa mengikuti perkembangannya.

Anda ingat lagi kontroversi DUMC dan pembabitan Teresa Kok yang begitu lantang mengutuk serbuan yang dilakukan oleh JAIS, sekaligus membongkar salah satu kes pemurtadan dan pengkristianisasi membabitkan DUMC yang didalangi sepenuhnya oleh kaum DAP?

Sekarang, Teresa Kok yang juga merupakan salah seorang jemaah DUMC, mengatakan dia tidak mengenali Judy Tong?

Maksudnya?

Maksudnya adalah Teresa Kok adalah seorang pembohong walaupun agama yang dianutinya tidak membenarkan dia bercakap bohong, berkhianat mahupun menjadi munafik yang menghalalkan cara bagi mencapai matlamat.

Umum mengetahui, Pakatan Rakyat yang menerima bantuan dari dana asing, bukanlah semiskin seperti yang mahu ditonjolkan oleh para pemimpin kumpulan berkenaan. Dana asing yang masuk menerusi pelbagai agensi, mahupun secara langsung menerusi tangan Anwar Ibrahim dan PKR seringkali digunakan untuk mencipta pelbagai program dan majlis yang akan mencetuskan kegelisahan dan kekacauan di negara ini.

DUMC sendiri tidak pernah menafikan tentang sumbangan tenaga dan wang ringgit dari pihak asing bagi mengembangkan aktiviti mereka, terutama di kalangan umat Islam terutama sekali selepas Pakatan Rakyat 'berjaya' mendesak kerajaan memansuhkan Akta ISA.

Menggunakan sentimen melankolik seperti yang dilakukan oleh para pemimpin Pakatan Rakyat bagi tujuan mengutip dana pilihanraya, sebenarnya tidak lain dan tidak bukan adalah taktik bagi mewujudkan sense of belonging terhadap Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat sendiri tidak memerlukan bantuan atau dana daripada rakyat awam. (BACA DI SINI)

Bayangkanlah pula seandainya UMNO dan Barisan Nasional pula menggunakan taktik dan cara sebegitu, pasti kita akan dapat melihat dan mendengar pelbagai tahap cemuhan dan makian yang dilemparkan kepada para pemimpin UMNO dan Barisan Nasional.

Teresa Kok sekadar menjual teddy bearnya yang bernilai RM10,000 kepada peminatnya sendiri. Bagaimana dengan hasil kerjanya kepada rakyat yang telah melantiknya sebagai wakil? Adakah nilai kerjanya jauh lebih tinggi dan boleh dihormati, atau sekadar ia menambahkan perisa kejahatan dan kepura-puraan dalam Pakatan Rakyat?

0 comments

KAHKAHKAH... HUSAM MUSA DIDEDAHKAN SEBAGAI PENGGEMAR DAN PEMUJA NOBITA!!!


Rakyat Jepun terkejut dengan berita kehilangan Doraemon.
Kerajaan Jepun hari ini mengisytiharkan suasana berkabung setelah Doraemon, yang pernah tersenarai sebagai satu dari 22 Hero Asia oleh Majalah Time  disahkan hilang.
Menurut sumber perisikan Jepun, kehilangan Doraemon ada kaitan dengan Mesin Pengembaraan Masa yang disimpan di dalam kantung kucing robotik masa hadapan itu. Bagaimanapun agensi tersebut enggan mengeluarkan sebarang kenyataan rasmi kerana takut akan timbul suasana huru hara.
Doraemon adalah kucing robotik dari masa hadapan yang dihantar ke abad ini oleh seorang budak bernama Sewashi Nobi. Tujuan Sewashi menghantar Doraemon ialah bagi membantu mengubah nasib datuknya yang bernama Nobita yang hidup pada zaman sekarang. Selain dari pemalas, Nobita seorang yang suka berjanji tetapi sentiasa gagal menunaikan janjinya. Kesan dari perangai Nobita itu mengakibatkan anak cucunya terpaksa hidup dalam penuh kesusahan di masa hadapan.
Sumber terdekat dengan Nobita dilaporkan sebagai berkata kehilangan Doraemon mula disedari pada malam kelmarin. Sumber itu bagaimanapun menafikan kehilangan itu disebabkan mesin pengembaraan masa yang dimilikinya tetapi percaya kehilangan Doraemon mungkin ada kaitan dengan keupayaan kucing robotik itu mengeluarkan stadium, lebuhraya dan keretapi laju dari dalam kantungnya.
Lakaran yang dikatakan dibuat oleh seorang saksi sewaktu membuat laporan polis berhubung kehilangan Doraemon.
SAMBUNG BACAAN DI KICKDEFELLA

0 comments

Saturday, September 29, 2012

LAAA, SIBUKNYA PAKATAN RAKYAT NAK TAHU EZAM MOHD NOOR ATAU HASAN ALI JADI MENTERI BESAR UNTUK UMNO SELANGOR!!!

Saturday, September 29, 2012

Bila tengok pecacai-pecacai dan penjilat-penjilat Anwar Ibrahim dan Teresa Kok meroyan sakan tentang bakal Menteri Besar Selangor dari UMNO, rasa kasihan dan simpati pun ada. Bukannya apa, kalau sebelum ini, orang yang sama juga mengatakan UMNO dan Barisan Nasional tidak mempunyai peluang langsung di Selangor, sekarang ini sudah terbalik cakap.

Apakah pecacai-pecacai dan penjilat-penjilat Anwar Ibrahim serta Teresa Kok itu sudah terasa bahang kerana permusuhan antara Khalid Ibrahim dan Azmin Ali, hanya menyebabkan Pakatan Rakyat kehilangan kuasa di Selangor?

Beberapa isu yang cuba dipertahankan oleh mereka sebelum ini membabitkan perangai huduh Khalid Ibrahim dan Azmin Ali sendiri, seperti skandal Talam, skandal Detum-Jelatik dan sebagainya, ternyata telah menjadi pisau yang menikam jantung sendiri.

Isu terbesar di Selangor iaitu AIR, sama ada AIR PERCUMA mahupun LOJI RAWATAN SUNGAI LANGAT 2, menambahkan lagi pening dan sakit kepala para pecacai yang dibayar gaji mahal untuk memutarbelitkan cerita tentang kebaikan Khalid Ibrahim dan DAP di Selangor. Walaupun PAS ada sekali dalam Pakatan Rakyat Selangor, fungsi PAS Selangor hanyalah sebagai pelengkap dan PAS tidak mempunyai peranan besar sekalipun PAS adalah penentu kewujudan kerajaan Khalid Ibrahim dan Teresa Kok.

Dek kerana itulah PAS tidak diberikan jawatan yang penting. Bahkan kesombongan mereka tentang autoriti agama pun, ditarik balik dan Khalid sendiri memegang peranan sebagai Exco Agama Islam.

Disebabkan tekanan yang sedang dihadapi oleh Khalid Ibrahim, PKR dan DAP di Selangor, para pecacai yang sebelum ini cukup sombong, mula mengalih taktik. Isu siapa yang akan dilantik menjadi Menteri Besar dari kalangan UMNO pula dibuat seolah-olah ianya cukup penting dan hebat untuk menutup skandal penyelewengan kuasa dan proses pemiskinan Selangor yang telah dilakukan oleh Khalid Ibrahim menerusi siri penghapusan aset-aset negeri dan anak-anak syarikat negeri.

Walhal siapa pun yang bakal dilantik sebagai Menteri Besar Selangor, bukanlah perkara penting pun. Kalau mengikut kaedah Pakatan Rakyat dan corak pentadbiran Pakatan Rakyat Selangor, sesiapa pun boleh dilantik sebagai Menteri Besar. Walaupun seseorang itu tidak mempunyai kecerdikan atau mampu mentadbir seperti Khalid Ibrahim, asalkan orang berkenaan mampu menjadi boneka dan tukang angguk, maka layak sangatlah dia jadi Menteri Besar.

Sudah tentulah UMNO dan Barisan Nasional tidak seperti Pakatan Rakyat Selangor yang bertunjangkan DAP, Teresa Kok dan Ronnie Liu. Siapa pun yang bakal dilantik menjadi Menteri Besar Selangor sekiranya, UMNO dan Barisan Nasional berjaya merampas Selangor, sudah tentulah tidak akan sama sekali mengulangi corak Pakatan Rakyat yang lebih gemarkan pembonekaan.

Justeru, para pecacai dan penjilat Anwar Ibrahim serta Teresa Kok yang sibuk-sibuk tentang siapa yang jadi Menteri Besar Selangor dari kalangan UMNO-BN, seharusnya melupakan perkara itu terlebih dahulu. Sebaliknya tumpukan perhatian kepada usaha-usaha yang tidak memungkinkan Khalid Ibrahim dan barisan Exconya diseret ke muka pengadilan ekoran pelbagai penyelewengan dan salahguna kuasa yang telah dilakukan di Selangor sepanjang mereka menjadi Kerajaan.

Atau paling tidak pun, usahakan agar Khalid Ibrahim dan barisan Exconya mampu melupuskan fail-fail penyelewengan agar tiada sebarang bukti yang boleh menyeret mereka ke mahkamah selepas Pakatan Rakyat Selangor tumpas sewaktu PRU13 nanti!!!

0 comments

PATUTNYA LAJIM UKIM BELI SELUAR DALAM SAIFUL YANG JUGA PATUT DILELONG!!!


Lajim Ukim yang konon-kononnya keluar dari Barisan Nasional dan UMNO kerana Barisan Nasional tidak membela rakyat miskin tetapi dia sendiri membeli surat cinta Anwar Ibrahim kepada Wan Azizah Ismail dengan harga RM50,000 hanya semata-mata untuk membodek bekas Timbalan Perdana Menteri itu, seharusnya turut membeli satu lagi cenderamata yang SANGAT RAPAT DENGAN ANWAR IBRAHIM.

Anwar Ibrahim tentu berbangga sekiranya seluar dalam kelabu berjenama LEVIS yang dihadiahkan kepada Saiful Bukhari Azlan turut dilelong dan dibeli oleh Lajim Ukim. Lebih-lebih lagi kalau sekiranya pada seluar dalam itu masih ada lagi kesan-kesan cairan sama ada daripada KY Jelly yang digunakan oleh Anwar untuk meliwat Saiful atau air maninya yang sudah mengeras.

Selepas terdedah tentang kemewahan dan kemegahan yang menjadi sebahagian daripada hidup Anwar Ibrahim, orang yang tidak ada latar belakang keluarga kaya, atau keluarga perniagaan, tetapi hidupnya mewah dan mempunyai wang yang tidak terkira jumlahnya, secara tiba-tiba Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat cuba membohongi rakyat dengan kaedah KUTIP DANA PILIHANRAYA dengan pelbagai lelongan, termasuklah lelongan tongkat yang digunakan oleh Nik Abdul Aziz.

Bab PAS dan Nik Abdul Aziz itu, tak perlulah kita sibukkan sangat. PAS memang marhein. Kalau yang kaya raya pun, mereka akan cepat-cepat sembunyikan diri dan tidak menunjuk-nunjuk kekayaan itu. Lagipun yang kaya-raya dan mempunyai kekayaan luar biasa, biasanya akan tetap berlagak mereka seperti golongan marhein lain, seperti Husam Musa, Kamaruddin Jaafar mahupun kroni-kroni IBLIS dan PARASIT PAS Kedah.

Paling lebih pun, mereka cuma berkenderaan mewah atau berumah besar walaupun dahulunya berceramah merata-rata tempat dengan van Lite Ace atau Hi Ace bersama jemaah tikar jerami.

Adakah rakyat akan berjaya diperdayakan dengan lelongan awam untuk mendapatkan dana pilihanraya yang diinisiasikan oleh Anwar Ibrahim itu?

Sudah tentu!

Kerana masih ramai yang berpendapat Anwar Ibrahim memang orang miskin dan pemimpin yang memperjuangkan rakyat termiskin, meskipun dalam apa-apa rancangan yang dituturkannya, rakyat termiskin dan golongan miskin sentiasa menjadi mangsa kekejaman seperti pemotongan subsidi atau pemberian air percuma seperti di Selangor.



Yang pasti, lelongan seperti itu hanya untuk menutup cerita tentang bas mewah, treler mewah, jet peribadi yang disewa RM96,000 selama dua hari dan dana asing yang mengalir masuk ke akaun PKR serta agensi-agensi seperti SUARAM, dan Malaysiakini.

Malangnya, orang yang memperjuangkan golongan miskin seperti Lajim Ukim yang banyak sangat halnya seperti penjualan tanah dan laut, pula yang membeli bidaan berkenaan dengan harga yang sangat tinggi dalam usaha untuk membodek dan mengampu!!!

0 comments

Friday, September 28, 2012

ADAKAH VVIP BERSAMA SUPERMODEL SEKSI INI, LIM GUAN ENG?

Friday, September 28, 2012

Beberapa blog Sahabat dari Utara telah memaparkan sekeping gambar dan intro yang amat 'menyayat hati' berkenaan seorang VVIP yang seringkali kelihatan sangat Islamik walaupun hakikatnya dia bukan beragama Islam pun dalam usaha menarik sokongan orang Islam kepadanya dalam pilihanraya kelak.

Apa ceritanya sekeping gambar ni?

Siapakah supermodel yang juga super seksi itu?

Apa yang telah berlaku?

Dan yang paling penting, adakah VVIP yang dimaksudkan adalah Lim Guan Eng?

Baca Media Permatang Pauh dan MIM untuk keterangan lanjut!

0 comments

NGEH KOO HAM KATA, TUHAN BEBASKAN KITA MAKAN APA-APA SAJA!!!



Apabila isu sijil halal Oldtown White Coffee dibangkitkan dan ditanyakan oleh bekas Ketua Wira PERKASA, Armand Azha Hj Abu Hanifah menerusi Twitter kepada Ngeh Koo Ham. Dan jawapan yang diberikan oleh Pengerusi DAP Perak itu kepada pertanyaan Armand amat menjengkelkan, sekaligus menunjukkan kebenciannya yang sangat menebal kepada Islam dan umat Islam.

Dalam Twitternya, jelas sekali Pengerusi DAP itu mengeji kaedah Islam yang amat menitikberatkan kesucian makanan dan minuman serta punca pendapatan yang menjadi asas penting dalam fundamental Islam iaitu TAHARAH.

Bayangkanlah bagaimana seorang kafir seperti Ngeh Koo Ham cuba mempersoalkan tentang perlunya umat Islam mengetahui tentang asal-usul makanan dan minuman yang menjadi darah daging. Dan menariknya apabila Ngeh Koo Ham cuba membandingkan TUHAN ORANG ISLAM dengan TUHANNYA yang membebaskan segala-galanya.

Secara tidak langsung, kita dapat melihat bagaimana seorang pastor seperti Ngeh Koo Ham sedang berusaha mengembangkan agama yang dianutinya dalam jawapannya kepada pertanyaan Armand Azha Hj Abu Hanifah menerusi Twitter. Mungkin ramai yang tidak dapat mengesan cubaan membandingkan Allah Taala dengan Jesus Christ yang cuba dimomokkan oleh Ngeh Koo Ham.

Dan sebenarnya, kita bolehlah melihat sendiri bagaimana kebenaran al Quran tentang kaum yang mengaku kononnya mereka mencintai Isa a.s sehingga mempertuhankannya, berbohong atas namanya secara terang-terangan.

Dalam agama Kristian sekalipun, ada perkara yang boleh dan ada perkara yang tidak boleh. Tidak ada TUHAN MEMBEBASKAN sepertimana yang dikatakan oleh Ngeh Koo Ham. Ada larangan tentang memakan daging babi, meminum wain, berzina dan sebagainya yang termaktub dalam Bible. Malahan terdapat cara hidup yang jauh lebih terhad berbanding Islam yang lebih bebas dan lebih merdeka.

Ngeh Koo Ham barangkali enggan menerima hakikat bahawa dia tinggal dan berniaga di dalam wilayah orang Islam. Sekaligus menyebabkan dia perlu mematuhi undang-undang dan peraturan yang telah ditetapkan oleh kerajaan wilayah orang Islam, yang dinamakan sebagai Malaysia.... SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

Thursday, September 27, 2012

BOIKOT OLDTOWN WHITE COFFEE!!! PENYOKONG PAS DAN PKR NAK KATA APA?

Thursday, September 27, 2012

Kempen memboikot Oldtown White Coffee yang dikatakan dimiliki oleh Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham sedang giat dijalankan di media siber. Ini berikutan penghinaan berterusan yang dilakukan oleh Ngeh Koo Ham terhadap orang Islam dan agama Islam itu sendiri.

Walaupun kopitiam berkenaan menyediakan peluang pekerjaan kepada ramai tenaga muda dari kalangan orang Melayu-Bumiputera, hakikatnya ketiadaan sijil halal dan keengganan kopitiam berkenaan untuk mendapatkan sijil halal dari JAKIM, menunjukkan bagaimana kesombongan dan keangkuhan pemiliknya walaupun boleh dikatakan pelanggan utama mereka adalah dari kalangan umat Islam.

Kebelakangan ini, isu makanan tidak halal banyak diperkatakan. Kalau di Selangor, burger daging babi sudah boleh diperolehi dengan mudah di pusat-pusat membeli belah ternama seperti di Sunway Pyramid dan sebagainya, makanan tidak halal juga banyak dijual secara terbuka dan dengan niat menipu umat Islam.

Anehnya, para pekerjanya terdiri daripada anak-anak muda yang kelihatan seperti orang beragama Islam dan berbangsa Melayu.

Barangkali yang menjadi alasan, ialah pemberian dan penawaran gaji.

Sebenarnya, sebagai orang Islam dan menjunjung kebenaran Islam, seharusnya umat Islam mengamalkan 'rejim kewangan' yang lebih ketat dengan mempersoalkan tentang halal haram pendapatan yang bakal menjadi darah daging dan dipersoalkan di akhirat kelak. Jangan hanya kerana ia adalah pendapatan dan duit, maka semuanya dikira halal... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

2 comments

RUPA-RUPANYA MEMANG SAH, ANWAR JAKI DAN DENGKI DENGAN NAJIB DAN ROSMAH!!!


Masa Najib dan Rosmah keluar berjumpa rakyat di Perak dengan bas yang memang disediakan khas untuk Perdana Menteri dan isteri Perdana Menteri, bukan main lagi, Anwar dan pecacainya mengutuk. Siap minta butiran, dari manakah Najib dan Rosmah dapat duit 'beli' bas berkenaan. Tidak cukup dengan itu, dikatakan juga, Najib dan Rosmah telah menggunakan wang rakyat untuk bermewah-mewah.

Itu dulu... tidak sampai setahun kemudian, Anwar Ibrahim tampil dengan Bas Mewah bernilai hampir RM1 juta menggunakan wang Rakyat Selangor yang diselindungkan di sebalik akaun Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor. Bas berkenaan jauh lebih mewah daripada bas yang digunakan oleh Najib dan Rosmah sewaktu lawatan ke Perak.

Kemudian, Pakatan Rakyat, khususnya PKR dan Anwar Ibrahim serta konco-konconya jugalah yang sibuk bercerita tentang pesawat yang digunakan oleh Najib selaku Perdana Menteri dan Rosmah selaku isteri Perdana Menteri untuk lawatan rasmi.

Konon-kononnya pesawat berkenaan adalah cara serta kaedah Najib dan Rosmah untuk bermewah-mewah dan bermegah-megah. Dikatakan, Anwar Ibrahim dan isterinya seorang yang zuhud dan hanya menggunakan pesawat-pesawat awam, walaupun mereka tidak sedar bahawa antara Najib-Rosmah dengan Anwar-Wan Azizah, ada banyak bezanya.

Perbezaan paling utama ialah, Najib-Rosmah adalah Perdana Menteri dan isteri Perdana Menteri yang keistimewaan dan keperluan itu, memang telah termaktub, manakala Anwar-Wan Azizah pula hanyalah berjawatan Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia yang keperluan serta keistimewaannya sudah tentulah tidak sama seperti Perdana Menteri dan isteri Perdana Menteri.

Dan tidak lama kemudian, Anwar Ibrahim dan konco-konco yang duk mengutuk Najib-Rosmah sebelum ini, jauh lebih teruk. Sewa jet peribadi yang super mewah untuk berceramah di Labuan. Paling menarik, yang membocorkan rahsia sikap bermegah-megah dan bermewah-mewah adalah Tian Chua, orang harapan Anwar Ibrahim sendiri!

Ni perangai apa nih?

Munafik?

Cakap tidak serupa bikin?

Dengki?

Khianat?

Atau sememangnya Allah Taala memang  nak tunjuk belang pembohongan dan lakonan Anwar Ibrahim yang sudah terlalu kemaruk nak jadi Perdana Menteri bagi membolehkan dia hidup secara 'BERAJA DI MATA, BERSULTAN DI HATI?'.

0 comments

KERAJAAN SETUJU ATAU TAKUT DENGAN PENGANJUR PERTUNJUKAN BIKINI ANJURAN HOTEL NIH?

Sudah semakin dekat tarikhnya tetapi sehingga ke hari ini, belum ada lagi sebarang ulasan daripada mereka yang konon-kononnya memperjuangkan Islam, sayangkan Nabi s.a.w dan memusuhi pihak yang memusuhi Islam.

Pertunjukan Fesyen Bikini 2012 akan berlangsung di Hotel Grand Millenium, Kuala Lumpur pada 6 Oktober ini.

DAP seperti biasa, dalam hal-hal ini akan beranggapan ia adalah KEBEBASAN BERSUARA, KEBEBASAN BERKUMPUL dan sebagainya. Begitu juga dengan pertubuhan-pertubuhan lain seperti SUHAKAM, Majlis Peguam, Interfaith Council dan sebagainya. Bahkan PKR menerusi Anwar Ibrahim juga pasti akan memberikan sokongan yang amat kuat kepada pertunjukan berkenaan.

Kalau Dr. Zakir Naik yang dikhabarkan akan datang ke Malaysia untuk menerangkan tentang perbandingan antara agama Islam dengan agama Hindu atau agama-agama lain, ditentang dan kempen agar mendesak Kerajaan Malaysia tidak membenarkan pendakwah berkenaan menjejakkan kaki ke Malaysia oleh beberapa pihak termasuklah dari parti komponen Barisan Nasional sendiri serta HINDRAF, nampaknya Pertunjukan Fesyen Bikini 2012 ini tidak menerima  nasib yang sama.

Bahkan PAS yang sebelum ini cukup lantang bersuara dan snetiasa mempunyai idea untuk berdemonstrasi, juga kelihatan 'lebih sibuk' dengan urusan-urusan lain sehingga seolah-olah tidak tahu langsung tentang pertunjukan fesyen bikini ini.

Atau barangkali pihak berkuasa telah pun memberikan kebenaran dan meminta agar semua pihak menutup mulut agar tidak membantah pertunjukan fesyen berkenaan kerana beranggapan ia boleh menjadikan Malaysia sebagai destinasi pelancongan?

Kalau Pertunjukan Fesyen Bikini 2012 dibenarkan, mengapa tidak pula membenarkan kawasan-kawasan pantai di Malaysia dijadikan pula sebagai BEBAS BOGEL? Kan itu juga untuk menarik lebih ramai pelancong asing ke negara ini?

0 comments

PAKATAN RAKYAT TAK TERINGIN NAK BERDEMONSTRASI DAN BERARAK KE BILA DUA ANGGOTA POLIS INI DITEMBAK PENJENAYAH?


Kalau untuk kes Teoh Beng Hock, penyamun kereta mewah A.Kugan dan beberapa kes penjenayah lain yang telah ditembak anggota polis, Pakatan Rakyat sanggup menggerakkan dan menaikkan sentimen kemarahan rakyat atau yang mereka gelarkan sebagai 'kesedaran rakyat', dengar katanya, kali ini Pakatan Rakyat akan membuat demo besar-besaran di seluruh negara bagi membela nasib dua orang anggota polis yang cedera parah ditembak oleh penjenayah ketika sedang menjalankan tugas.

Kejadian berlaku kira-kira jam 6:45 petang semalam apabila kedua-dua anggota yang sedang melakukan rondaan cegah jenayah, cuba menahan sebuah kereta PROTON Saga yang dalam keadaan mencurigakan di persimpangan Jalan Kuchai Lama menuju ke Lebuhraya Maju (MEX).

Ketika kedua-dua anggota polis itu sedang melakukan pemeriksaan, dua orang lelaki di dalam kereta yang duduk di bahagian hadapan, telah melepaskan tembakan berkali-kali menyebabkan Koperal Nur Azlan Abu Bakar, 41, mengalami kecederaan parah di leher manakala Koperal R.Subramaniam, 52, mengalami kecederaan parah di leher.

Meskipun tercedera, kedua-dua orang anggota polis berkenaan sempat melepaskan beberapa das tembakan sebelum suspek melarikan diri dan meninggalkan kenderaan berkenaan satu kilometer dari tempat kejadian.

Bagaimanapun, timbul juga persoalan, sama ada Pakatan Rakyat, khususnya Mat Sabu yang pernah melabelkan anggota-anggota polis sebagai ANJING KERAJAAN dan ANJING PENJAJAH, tersentuh hati apabila diberitahu tentang kejadian ini. Ini adalah kerana, dalam tempoh empat tahun kebelakangan ini, kempen-kempen kebencian terhadap anggota-anggota dan pasukan polis telah dijalankan secara giat. Malahan dalam setiap ceramah para pemimpin Pakatan Rakyat, polis sentiasa menjadi sasaran mereka untuk melepas geram.... SAMBUNG BACAAN DI SINI

1 comments

Wednesday, September 26, 2012

YER KER SURUHANJAYA ATAU SEBENARNYA PAKATAN YANG TERSANGAT-SANGAT TAKUT SEKARANG INI?!!!

Wednesday, September 26, 2012

Cerita tahun 1998, kembali berkumandang. Konon katanya, sebaik-baik sahaja PRU13 berakhir dan Anwar Ibrahim serta gerombolannya diisytiharkan sebagai pemenang dan penguasa Putrajaya, malam itu juga satu suruhanjaya akan dibentuk.

Malam itu juga, suruhanjaya tersebut akan membuka semua fail yang membabitkan pemimpin-pemimpin UMNO dan Barisan Nasional. Selepas itu, kesemua pemimpin UMNO dan Barisan Nasional akan didapati bersalah, dipenjarakan dan harta benda mereka akan dirampas. Segala kekayaan yang dirampas itu kemudiannya akan ditaburkan kepada rakyat jelata.

Itu cakap Anwar Ibrahim dan sekarang ini sedang digembar-gemburkan oleh para pecacai dan penjilat serta pembangang-pembangang yang otaknya letak di lidah dan di hujung jari tangan.

Dalam apa-apa hal sekalipun, sebarang tindakan 'pembersihan' seperti yang dikatakan oleh Anwar Ibrahim, memang dialu-alukan oleh setiap rakyat di negara ini.

Namun, perkara sebenar yang tidak pernah dilakukan oleh Anwar Ibrahim sendiri ialah, dia tidak pernah mengisytiharkan harta, pendapatan mahupun sumber kewangan serta kekayaannya. Anwar sendiri tidak pernah mahu menerangkan bagaimana kroni-kroninya seperti Rahim Ghouse, Kamaruddin Jaafar dan Khalid Ahmad (sekadar menyebut beberapa nama), menjadi kaya-raya pada zaman dia menjadi Menteri Kewangan.

Malah ketika dibangkitkan tentang syarikat ABRAR yang dikatakan sebagai ANWAR IBRAHIM DAN RAKAN-RAKAN serta MRCB, oleh Fuad Zarkashi ketika di Parlimen tidak lama dahulu, Anwar tetap berbelit-belit memberikan jawapan.

Siapa sebenarnya yang lebih takut seandainya wujud sebuah suruhanjaya yang akan menyiasat serta menghukum ahli-ahli politik yang menyeleweng?

Sudah banyak penyelewengan didedahkan terutama di Selangor dan Pulau Pinang. Kenapa tak disuruhanjayakan dahulu kes-kes di kedua-dua negeri tersebut?

Buktikan dahulu, sebelum nak menghukum pihak lawan yang Pakatan Rakyat memang mahukan keadilan buat rakyat.... jangan main sembang besar saja, tapi apa pun tak ada!!!

1 comments

MAZLAN ALIMAN KELUARKAN 'FATWA MASUK SYURGA' DI SUNGAI PETANI!!!


Yang menarik adalah kehadiran Mazlan Aliman. Pengerusi ANAK yang sedang mencari-cari tempat untuk bertanding sebagai calon pada PRU akan datang, terpaksa mencipta cerita-cerita dongeng bagi menunjukkan kehebatannya mengendalikan ANAK. Konon katanya, sokongan masyarakat Cina di Johor kepada Pakatan Rakyat amat tinggi. Katanya lagi, anak-anak muda pula telah menggunakan pelbagai saluran dan medium media baru seperti TWITTER, blog, Facebook dan sebagainya, semata-mata untuk menjatuhkan UMNO-BN.

Dengan kata lain, Mazlan Aliman cuba memberikan gambaran bahawa UMNO dan Barisan Nasional langsung tidak mendapat tempat di hati golongan anak muda dan masyarakat Cina. Seolah-olah menyindir dan memerli Azizan Abdul Razak yang masih gagal menyediakan dan menyebarluaskan kemudahan Internet di seluruh Kedah, Mazlan Aliman cuba menipu dan cuba menyatakan bahawa orang di Kedah semuanya bodoh-bodoh belaka.

Walhal kalau kita rajin perhatikan sama ada dalam blog, portal, twitter, mahupun Facebook, PAS dan Pakatan Rakyat di Johor amat kurang mendapat sambutan. Kecuali yang berbahasa Cina, kebanyakan propaganda Pakatan Rakyat di Johor, seolah-olah tidak meninggalkan sebarang bekas, tanpa sebarang isu besar yang boleh digunakan dan diraih oleh Pakatan Rakyat.

Barangkali Mazlan Aliman sekadar melihat blog, twitter dan Facebook kawan-kawannya dalam Pakatan Rakyat sahaja.

Tetapi yang paling menarik ialah apabila Mazlan Aliman mengulangi kejahilan dan kesesatan apabila menyamakan perjuangan PAS dengan perjuangan Rasulullah s.a.w. Dek kerana itulah, kata Mazlan Aliman, kalau mahu masuk syurga, maka perlulah perjuangan PAS disokong. Menyokong perjuangan PAS menurut kata Mazlan Aliman adalah dengan mengundi PAS, walaupun PAS sentiasa tunduk dan akur dengan DAP dalam hal-hal yang berkaitan dengan penghinaan terhadap Islam.... SAMBUNG BACAAN DI SINI

1 comments

JAMIL KHIR PULA NAIK JET PERIBADI ANWAR IBRAHIM!!!


Dah makin kelam-kabut sangat dah dengan isu jet peribadi Anwar Ibrahim yang ditaja oleh 'ahli perniagaan dari Kuala-Lumpur' atau 'dari Sarawak' (mengikut keterangan Taufik Omar, pengendali jet berkenaan).

Dah cangkuk merata-rata dah...

Sekarang, yang terkait pulak adalah Jamil Khir Baharom, Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang mengendalikan hal ehwal umat Islam pulak dah.

Pecacai Anwar cuba nak setarafkan Anwar Ibrahim yang gemar bermegah-megah dan bermewah-mewah dengan Jamil Khir Baharom.

Tarikh yang sama, iaitu 23 September 2011, Jamil Khir Baharom jadi tetamu kehormat rancangan realiti televisyen, Solehah. Pelancaran program berkenaan dibuat di Alor Setar. Program berkenaan mendapat tajaan daripada beberapa pihak, termasuklah radio IKIM, INTEKMA dan syarikat pengendali jet berkenaan, TJets.


Jauh benar bezanya antara Anwar Ibrahim dan Jamil Khir kalau itulah yang cuba dilakukan dalam usaha memutarbelitkan cerita. Jamil Khir naik jet berkenaan bukannya kerana menyewa, atau ada orang yang menyewa atau ada orang bagi pinjam, tetapi dia naik jet berkenaan kerana dia tetamu kehormat dalam sebuah program realiti televisyen.

Sedangkan Anwar Ibrahim pula, memang khusus menyewa atau meminjam atau didanai oleh ahli perniagaan dari Kuala Lumpur atau dari Sarawak atau dari Amerika Syarikat untuk berkempen secara peribadi di Labuan.

Jauh sangat bezanya tu...

Cari hujah yang lain pulak la, wahai pecacai Anwar...

0 comments

BILA ISLAM DIHINA, KEBEBASAN BERAGAMA, BILA DR. ZAKIR NAIK NAK DATANG KE MALAYSIA, MINTA DIHARAMKAN!!!


Nampaknya puak-puak yang selama ini bukan main lagi sibuk menghentam Islam dan cuba menggambarkan bahawa orang Islam adalah pengganas, bodoh dan bebal, selain mengatakan kononnya Kerajaan telah menzalimi pelbagai agama dan bangsa di negara ini selain bangsa Melayu dan agama Islam, kini bersungguh-sungguh pula tidak mahu 'PERBUATAN MEREKA DIBALAS'.

Kedatangan Dr. Zakir Naik, salah seorang pendakwah yang paling terkenal selepas Allahyarham Ahmad Deedat terutama sekali dalam hal-hal perbandingan antara agama Hindu, Kristian dan Islam, ke Malaysia nampaknya begitu membimbangkan puak-puak berkenaan, khususnya Hindraf Makkal Shakty.

Alasan mereka untuk menentang kedatangan Dr. Zakir Naik adalah kerana kononnya, Zakir adalah seorang fanatik Islam dan kedatangannya akan mencabuli keharmonian, toleransi dan kepelbagaian di negara ini. (BACA DI SINI)

Agak aneh, dalam hal ini, pandai pulak mereka mengatakan bahawa kedatangan Dr. Zakir ke Malaysia akan 'merosakkan' kepelbagaian di negara ini.

Tetapi semasa Ngeh Koo Ham, Nga Kor Ming, Sivarasa Rasaiah, Teresa Kok, Ronnie Liu, bahkan Anwar Ibrahim sekalipun, mengata-ngata tentang Islam dan umatnya, mana suara puak-puak ini?

Takkan apabila terasa yang ada tokoh pendakwah Islam yang akan datang untuk memantapkan akidah dan kefahaman umat Islam tentang agama yang mereka anuti, tiba-tiba pula puak ini mahu bercakap tentang toleransi dan kepelbagaian?

Mengapa masa orang dalam negara ini yang tidak pernah memikirkan tentang kepentingan kepelbagaian di negara sendiri, menghentam Islam dan umatnya, puak-puak ini tutup mulut dan tutup mata?

PAS... amacam? Tak sokong juga ke Dr. Zakir datang ke negara ini sebab takut undi bukan Melayu akan lari?

Bagi yang tidak kenal siapa Dr.Zakir Naik, cubalah cari di YouTube...

6 comments

KERANA MARAH DAN DENDAM, GUAN ENG RANCANG 'BUNUH' NASHARUDDIN MAT ISA!!!


Apabila bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa menggesa agar Lim Guan Eng dan DAP memohon maaf kepada umat Islam dan PAS khususnya secara terbuka berhubung tindak tanduk Lim Guan Eng yang banyak mengganggu urusan serta dasar dan prinsip PAS selama ini, maka Lim Guan Eng dengan wajah syaitan dan iblis pun berkata, Nasharuddin Mat Isa sewaktu menjadi Timbalan Presiden dahulu, boleh terima apa-apa sahaja dasar dan campurtangan DAP dalam PAS. Hanya setelah kehilangan jawatan, barulah Nasharuddin terpekik-pekik.

Bagi pengkagum Guan Eng dan pembenci Ustaz Nasha, sudah tentulah kata-kata sinis Guan Eng itu akan dihadam dengan sepenuh hati tanpa sebarang keraguan dan tanpa sebarang masalah. Dan sememangnya jawatan merupakan antara perkara terpenting dalam benak serta pemikiran puak-puak songsang dan berperangai jahat ini.

Guan Eng tidak pula menyebutkan bagaimana Nasharuddin Mat Isa dicabar oleh Mat Sabu untuk jawatan Timbalan Presiden PAS. Sial haramjadah bernama Guan Eng itu tidak pula memberitahu bagaimana DAP mengeluarkan belanja berkempen untuk Mat Sabu merampas jawatan berkenaan kerana dalam banyak hal, Nasharuddin Mat Isa yang mendapat sokongan kuat dari Dewan Ulama PAS Pusat dan sebahagian besar ahli Majlis Syura, banyak menghalang kejahatan dan cita-cita DAP serta Guan Eng mahu menjadikan PAS sebagai Biro Agama Islam dalam DAP.

Bukankah kerana jawatan itu jugalah, Mat Sabu yang selama ini hanya tahu berkokok tanpa pernah memberikan sebarang jasa bahkan pernah memalukan parti dengan gelagat gila betina dan isteri orang itu, menyanggupi apa-apa sahaja yang dimahukan oleh Lim Guan Eng dan DAP.

Dan apabila Nasharuddin Mat Isa berjaya dijatuhkan, bukankah PAS semakin pelik dan semakin mengikut rentak yang dimahukan oleh Lim Guan Eng dan DAP sehinggakan maki hamun pemimpin-pemimpin DAP terhadap Islam dan umat Islam pun, dibenarkan oleh para pemimpin PAS yang bimbang kehilangan dana dan 'kawan'... SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

GAJI CUMA 3 SEN SEHARI TAPI BOLEH SEWA JET MEWAH RM96,000 UNTUK DUA HARI!!!

Apabila nama Mohd Taufik Omar didedahkan sebagai orang yang memberikan sewaan jet mewah kepada Anwar Ibrahim, maka Ketua Umum PKR itu pun segera menyatakan bahawa UMNO takut kalah dan hilang sokongan daripada ahli-ahli dan tokoh-tokoh korporat sehinggakan perlu menakut-nakutkan golongan berkenaan yang cuba membantu Pakatan Rakyat atau lebih tepat lagi dia sendiri.

Dan menariknya dalam salah satu mesejnya di TWITTER, ketika menjawab pertanyaan tentang ahli perniagaan yang telah menajanya, Anwar menyatakan bahawa ahli perniagaan itu dari Kuala Lumpur tanpa menyebut atau mendedahkan namanya.

Taufik Omar dalam satu kenyataan yang lain pula menafikan bahawa dialah ahli perniagaan yang dimaksudkan oleh Anwar Ibrahim. Sebaliknya menambah dia tidak mempunyai sebarang hubungan persahabatan dengan Anwar Ibrahim. Jet berkenaan disewakan atas dasar profesional. Dan Taufik turut memberitahu, harga sewaan jet mewah tersebut adalah RM96,000 atau USD30,000 yang turut merangkumi semua kos termasuklah upah juruterbang dan minyak.

Ironinya, Taufik turut memberitahu bahawa kesemua harga sewaan tersebut telah dijelaskan oleh seorang ahli perniagaan DARI SARAWAK.

Kata Anwar, dari Kuala Lumpur. Kata Taufik, dari Sarawak...

Mana satu yang betul? Sarawak bukanya ada di sebelah Kuala Lumpur!

Memanglah itu satu misteri tetapi ianya tak cukup misteri lagi apabila memikirkan bagaimana seorang Penasihat Ekonomi Selangor yang mengaku sepanjang dia menjadi Menteri Kewangan dahulu, dia hanya membaca laporan yang telah disediakan oleh pihak lain, bergaji seringgit dan khabarnya juga sangat zuhud, tetapi mampu menyewa sebuat jet peribadi dengan harga RM96,000 selama dua hari semata-mata untuk pergi berucap di Labuan?

Dan kalaupun benar sewaan tersebut telah dijelaskan oleh satu pihak yang lain, apa pula motif dan maksud tajaan tersebut. Tidak mungkin ada orang yang sengaja-sengaja menghamburkan RM100K hanya untuk beramal bakti dengan seorang pemimpin politik seperti Anwar Ibrahim semata-mata kerana simpati.

0 comments

Tuesday, September 25, 2012

KLIP VIDEO DEDAH KONSPIRASI PKR DENGAN PRO-M SUDAH TERSEBAR!!!

Tuesday, September 25, 2012

Beberapa hari sebelum pilihanraya kampus berlangsung, Pakatan Rakyat, khususnya PKR yang amat rapat dengan Pro-M dan barisan kepimpinannya yang gemar mencetuskan kekacauan berbanding menumpukan kepada pelajaran, menuduh UMNO dan Barisan Nasional, malah Najib Abdul Razak juga dituduh telah menghantar sepucuk surat campurtangan bagi mengubah keputusan pilihanraya kampus kali ini.

Dan ternyata, surat palsu berkenaan telah dicipta oleh puak-puak PKR yang kemudian berakhir dengan laporan polis.

Ternyata, benarlah seperti yang seringkali dikatakan, setiap kali PKR dan konco-konconya menuduh UMNO dan Barisan Nasional tentang ulah dan onar sesuatu, maka sebenarnya PKR lah sebenarnya yang sedang merancang dan sedang melakukannya.

Klip video di bawah... SAMBUNG BACA DAN TONTON DI SINI

1 comments

BILA USTAZ KAZIM BELA DR. MAHATHIR BERHUBUNG HUKUM HUDUD!!!


Ustaz Kazim Elias merupakan antara penceramah agama yang seringkali mendapat audiens yang ramai sungguhpun dia tidak menjanjikan bulan bintang mahupun janji-janji politik yang maha hebat sepertimana yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim.

Dan walaupun Kazim Elias merupakan orang PAS, tetapi banyak ceramah dan kelas agamanya, Kazim tidak seperti penceramah PAS yang tidak dapat membezakan antara politik Islam dengan politik Zionis sehingga main pukul rata bahawa politik dan Islam tidak boleh dipisahkan.

Kebelakangan ini, para propaganda Pakatan Rakyat sehinggakan blogger-blogger PAS yang tidak tahu menahu pun, turut memanjangkan sembang bohong musuh-musuh Islam yang dibiayai oleh Zionis, kononnya Mahathir menentang hukum hudud dan Islam.

Itu kempen yang sedang diperhebatkan oleh konco-konco Zionis yang mahu memecahbelahkan umat Islam dan berusaha untuk melaga-lagakan kepimpinan yang dilihat mampu menggagalkan usaha Zionis menjajah dan menjarah negara ini.

Dan berikut adalah penjelasan yang diberikan oleh Kazim Elias berhubung pertemuannya dengan Tun Dr. Mahathir Mohammad berhubung hukum hudud dan Islam yang kononnya ditentang dan dimusuhi oleh bekas Perdana Menteri itu.

Anda saksikanlah sendiri....


0 comments

WANITA MELAYU DIKURUNG DAN DIROGOL BANGLA, WANITA MELAYU JADI LAUK NEGRO!!!


Ada dua berita yang amat menyakitkan hati apabila membacanya dan kedua-dua berita tersebut berlaku di Selangor, negeri yang kononnya sangat berjaya di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat. Negeri yang suatu ketika dahulu, tidak memerlukan PDRM sebaliknya mahukan segala sistem polis diserahkan kepada negeri bagi pembentukan sebuah pasukan polis yang baru di peringkat negeri.

Berita pertama berlaku di Kepong, apabila seorang wanita Melayu dikurung dan dijadikan hamba seks oleh rakyat Bangladesh selama tujuh bulan. Wanita Melayu berkenaan tidak sahaja dirogol, bahkan hampir setiap hari dipukul dan dibelasah kerana keengganannya menjadi pelacur.

Berita kedua pula berlaku di Mentari Court, Petaling Jaya, apabila pasukan polis dan imigresen berjaya menahan beberapa orang Awang Hitam bersama-sama dua orang wanita Melayu yang tinggal dengan mereka dalam sebuah bilik.

Nak salahkan siapa?

Kerajaan Negeri? Kerajaan Pusat atau Polis Diraja Malaysia?

Sebenarnya, kita di sini sentiasa bersikap acuh tak acuh terhadap pendatang asing. Ada juga yang mengambil berat dan membuat laporan kepada pihak berkuasa, tetapi laporan demi laporan yang dibuat, seringkali tidak diendahkan sehinggalah berlaku sesuatu yang mengerikan seperti pembunuhan, perogolan mahupun perompakan, barulah pihak berkuasa kelihatan kecoh hendak bertindak.

Penulis sendiri tinggal di kawasan yang dipenuhi oleh pendatang-pendatang asing yang sebahagiannya penulis amat tahu bahawa mereka langsung tidak mempunyai sebarang dokumen pengenalan diri. Lagak pendatang-pendatang asing ini amat menyakitkan mata. Sudahlah pengotor dengan kegemaran meludah merata-rata, mereka juga seperti tidak pernah belajar tentang kebersihan dan sampah-sarap, jauh sekali penyakit denggi dan serangga kecil bernama aedes mahupun tiruk untuk malaria.

Laporan demi laporan telah dibuat, bahkan medium seperti akhbar dan Internet juga telah digunakan untuk menyiarkan berita-berita berkenaan pendatang-pendatang asing yang begitu bermaharajalela di kawasan penulis, namun sehingga kini, tidak ada satu tindakan yang benar-benar berkesan telah diambil oleh pihak berkuasa.

Bahkan pendatang asing dengan penuh bebas, menayang-nayangkan bendera PKR, PAS mahupun UMNO seolah-olah mengejek rakyat tempatan yang berbelah-bahagi kerana perbezaan politik.

Apakah pihak berkuasa mahu orang awam bertindak secara bersendirian untuk menangani isu pendatang, kemudian barulah ada yang akan ke negara-negara asal pendatang tersebut untuk meminta maaf dan tersujud-sujud di atas tanah kerana mengharapkan keampunan atas tindakan penduduk tempatan?

Takkan sampai macam tu sekali?

Pihak berkuasa seharusnya telah bertindak lama tanpa memberi muka walau sedikit pun kepada pendatang-pendatang asing dan haram di Malaysia. Bukannya bila sudah ada kes, barulah berkira-kira hendak merancang untuk ambil tindakan tetapi sampai kiamat pun, tidak ada satu tindakan yang diambil.

Seharusnya juga rakyat Malaysia perlu mengenepikan perasaan mementingkan diri. Jangan sampai kena anak bini dan ahli-ahli keluarga sendiri dek pendatang asing dan haram ini, barulah hendak terpekik-pekik. Sekarang adalah masanya.

Beri masa kepada pihak berkuasa terutama sekali IMIGRESEN untuk bertindak. Kalau mereka tetap juga tidak mahu bertindak, barangkali orang awam sudah boleh membentuk pasukan tersendiri yang dapat membasmi kehadiran pendatang haram di kawasan masing-masing!!!

0 comments

DI PERANCIS, PENGHINA ISLAM DIPENGGAL KEPALA, DI MALAYSIA PULA, PERLU DIMAAFKAN!!!


Berita yang disiarkan oleh sebuah agensi antarabangsa menggambarkan kemarahan yang amat keterlaluan sehinggakan tindakan lelaki beragama Islam tersebut, tidak menggambarkan agama yang dianutinya. Kemarahan yang meluap-luap dan sentimen kebencian akhirnya telah membuatkan lelaki berkenaan memenggal kepala editor majalah yang menerbitkan kartun yang menghina Nabi s.a.w.

Lelaki berkenaan telah ditangkap di bandar La Rochelle. Berdasarkan ikrar Menteri Dalam Negeri Perancis, Manuel Valls, lelaki berkenaan akan dihukum kerana jenayah yang dilakukannya.

Itu di Perancis, sebuah negara bebas yang dikatakan mendukung fahaman hak asasi dan kebebasan manusia. Kebebasan yang dimaksudkan adalah kebebasan menghina agama dan kaum lain. Hak asasi yang dimaksudkan pula adalah hak asasi untuk menghukum golongan yang mereka benci tetapi apabila terkena ke batang hidung sendiri, mereka meminta agar golongan yang dihina dan dibenci memahami konsep hak asasi dan kebebasan.

Itu jugalah yang berlaku di Malaysia...

Dewasa ini, atau lebih tepat lagi ketika Pakatan Rakyat muncul dengan keghairahan untuk menuju ke Putrajaya, penghinaan terhadap Islam dan umat Islam di negara ini, dilakukan secara sewenang-wenangnya. Dengan menggunakan alasan kononnya mahu membela rakyat tertindas, atau mendedahkan kepincangan UMNO dan Barisan Nasional, beberapa pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya dari kalangan DAP dan PKR seperti Ngeh-Nga bersaudara, Sivarasa Rasaiah dan sebagainya berlumba-lumba untuk mencetuskan gelombang kemarahan rakyat terhadap kerajaan yang dilihat terlalu memberatkan Islam dan umat Islam di negara ini.

Kempen dan gerakan memurtadkan umat Islam, berlangsung pada zaman nama Pakatan Rakyat diperkenalkan kepada rakyat Malaysia. Salah seorang daripada penggerak utamanya, Ambiga Sreevanasan merupakan tulang belakang kepada gerakan BERSIH yang mahu menunjukkan kepada dunia bahawa Pakatan Rakyat dan ketiga-tiga parti komponennya selama ini gagal menawan Malaysia dari tangan UMNO dan Barisan Nasional kerana taktik-taktik kotor yang dibuat oleh Suruhanjaya Pilihanraya.

Menariknya, di Malaysia, sentimen agama yang kuat tidak membawa kepada perangai taksub dan ektrem gila babi walaupun Islam terus diperlecehkan dan dihina terutama sekali menerusi perpecahan di kalangan umat Islam sendiri.

Dan yang paling menarik ialah apabila para pemimpin beragama Islam yang berada di dalam Pakatan Rakyat, khususnya dari PAS begitu bersifat apologetik terhadap sekutu-sekutu mereka yang bukan beragama Islam yang telah mempersendakan Islam dan umatnya sama ada secara langsung mahupun secara tidak langsung. Malah, lebih daripada itu, untuk membela penghina-penghina tersebut, para pemimpin dari PAS akan cuba mengaitkan mana-mana pemimpin UMNO bagi tujuan mengalihkan tumpuan.

Ini negara Malaysia dan Perancis. Mungkin itulah yang membezakannya. Kalau di Perancis yang cukup terkenal dengan kebebasan dan hak asasi manusianya, penghina agama Islam, Nabi Muhammad s.a.w dan al Quran, akan dipenggal kepalanya atau dibunuh, di Malaysia pula, golongan berkenaan akan dimaafkan dan diagung-agungkan... oleh pemimpin-pemimpin yang beragama Islam sendiri!!!

0 comments

NA'UZUBILLAH! PEMIMPIN PAS KEDAH DOAKAN AZIZAN ABDUL RAZAK CEPAT MATI!!!


Kalau ditengok kepada penampilannya, memang hebat sangatlah keislaman, kemukminan dan ketaqwaannya. Apatah lagi, pemimpin PAS yang dimaksudkan ini adalah seorang yang memang dah jadi kerabat masjid serta surau. Ke mana-mana pergi pun, mesti dialah jadi imam dan tukang memberi tazkirah.

Ramai yang berpendapat, pemimpin berkenaan merupakan antara individu yang mempunyai potensi dan masa hadapan dalam PAS Kedah dan PAS Pusat. Apatah lagi, pemimpin berkenaan mempunyai hubungan yang baik dan disenangi oleh DAP dan Anwar Ibrahim serta PKR.

Namun, di sebalik semua pujian dan kredit yang diberikan kepadanya, rupa-rupanya ia telah memabukkan pemimpin PAS Kedah berkenaan. Pemimpin yang dilihat lemah lembut dan kelihatan sangat rapat dengan Menteri Besar Kedah yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Kedah, Azizan Abdul Razak, mempunyai perut pedal yang amat membusukkan.

Umum mengetahui tentang kesihatan Azizan Abdul Razak yang sedang menurun. Walaupun kalangan pemimpin UMNO negeri seperti Dato Ahmad Bashah, Datuk Seri Mahzir Khalid, dan sebagainya melihat Azizan Abdul Razak sebagai musuh politik mereka, namun tidak pula kedengaran dari mulut mereka agar Azizan Abdul Razak CEPAT-CEPAT MATI.

Berbeza dengan pemimpin PAS seperti individu yang diperkatakan ini.

Dosa apakah Azizan Abdul Razak kepadanya, walhal kerana Azizan Abdul Razak jugalah, individu ini diberikan tempat dan kedudukan, sehinggakan Azizan didoakan CEPAT-CEPAT MATI dan mengosongkan kerusi Menteri Besar Kedah?... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

0 comments

KHALID IBRAHIM PEMBOHONG!!! BAS MEWAH MEMANG MILIKNYA!!!


Mengikut maklumat dalaman PKR bas tersebut bukannya disewa oleh Tan Sri Khalid, sebaliknya bas tersebut adalah miliknya.
Salinan kad pendaftaran bas tersebut telah ditunjukkan kepada kami oleh pemberi maklumat. Namun kami tidak dapat menyiarkan di sini kerana menghormati permintaan pemberi maklumat.
Didapati bas tersebut telah didaftarkan seperti berikut.
  • No Pendaftaran : BLU 8779
  • No Enjin : M61HA800001
  • Pembuat : Dong Feng
  • Tarikh Daftar : 03 September 2012
  • Kegunaan : Persendirian
  • Pemilik : Abdul Khalid Bin Ibrahim
Di Malaysia kita semua telah biasa dengan sistem penyewaan, samada sewa pejabat, sewa rumah , sewa kereta atau sewa lain-lain.
Barang yang disewa kebiasaanya didaftarkan diatas nama pemilik dan penyewa akan menandatangan satu perjanjian dengan pemilik.  Belum wujud lagi di negara kita barang yang disewa didaftarkan atas nama penyewa.
Jika benar bas PKR yang disewa kepada Tan Sri Khalid dan pemilik yang sebenar  bersetuju untuk mendaftarkan bas tersebut atas nama Tan Sri Khalid, ini bermakna pemilik itu orang yang sungguh luar biasa baiknya dan mempunyai kepercayaan yang amat tinggi kepada Tan Sri Khalid.
Kebiasaannya orang yang begitu adalah orang yang telah termakan budi yang besar atau mempunyai kepentingan dengan Tan Sri Khalid. Jika ini berlaku bermakna sekali lagi telah berlaku penyelewengan dan salah guna kuasa dalam hal ini.... SAMBUNG BACAAN DI SEL13.COM
DAN YANG PALING MENARIK, BAS MEWAH ITU SEBENARNYA ADALAH TIMBAL BALAS KEPADA 50 BUAH LORI SAMPAH... YANG JUGA MILIK KHALID IBRAHIM!!!

0 comments

ANWAR IBRAHIM TAK SALAH NAIK JET PERIBADI!!!

Politik adalah persepsi!

Tidak ada sesiapa pun yang mengatakan salah atau dosa besar bagi Anwar Ibrahim menaiki jet peribadi yang super mewah ke Labuan atau ke mana-mana hatta berulang-alik dari jamban ke bilik tidurnya sekalipun.

Yang dipertikaikan oleh semua pihak ialah motif sebenar Anwar menggunakan jet tersebut. Selain daripada mempercepatkan dan memudahkan perjalanannya, apa sebenarnya yang berlaku antara Anwar Ibrahim dengan penajanya?

Datuk Mohd Taufik Omar, pengerusi Tjets Sdn. Bhd. muncul dan membuat kenyataan terbaru, sekaligus menyangkal dakwaan Anwar Ibrahim bahawa jet peribadi berkenaan DIBERI PINJAM untuk memudahkannya dan para pemimpin Pakatan Rakyat yang lain bergerak ke Labuan. Taufik dalam kenyataannya memberitahu, jet tersebut telah DISEWA.

Kenyataan Taufik itu selari dengan kenyataan awal Tian Chua, orang yang bertanggungjawab menyebarkan gambar-gambar Anwar Ibrahim dan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat lain di dalam jet berkenaan ketika dalam penerbangan ke Labuan.

Dan seperti biasa, apabila sudah menemui jalan buntu untuk menjawab, maka Anwar Ibrahim akan menyalahkan UMNO.

Katanya, UMNO sudah dapat melihat kekalahan pada PRU akan datang dan usaha-usaha menakutkan ahli-ahli korporat yang membantu Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat, telah dibuat bagi mengelakkan lebih ramai ahli korporat lain yang membantunya.

Kenyataan sebegitu sememangnya sudah dijangka.

Bukan rahsia umum, Anwar Ibrahim mendapat sokongan daripada sebilangan ahli-ahli korporat terutama yang naik pada zaman Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri. Bukan juga rahsia umum, Anwar Ibrahim juga mendapat sokongan daripada sebilangan kakitangan awam.

Justeru apabila Anwar mengatakan, pendedahan berhubung jet peribadi tersebut sebenarnya adalah usaha terdesak UMNO untuk mengurangkan sokongan kepadanya, ia adalah sesuatu yang amat melawakkan.

Anwar sendiri pada kebanyakan masa, mendedahkan bagaimana para pemimpin UMNO gemar berfoya-foya, membazir dan bermewah-mewahan. Sedangkan dia sendiri adalah seorang yang marhaein, hidup seperti rakyat marhein bergaji seringgit, tidak menyukai kemewahan, dan sebagainya. Justeru apabila rahsia penggunaan jet peribadi yang harga sewaannya sudah tentulah tidak mampu dibiayai oleh golongan marhein, maka ia diperkatakan.

Lebih menarik perhatian lagi ialah KESANGGUPAN AHLI KORPORAT itu melaburkan sejumlah wang yang sangat banyak untuk Anwar Ibrahim. Sudah tentulah ahli korporat seperti Taufik Omar mencari-cari ruang atau peluang untuk perniagaan mereka. Dan sudah tentu jugalah, ada perkara yang membuatkan ahli-ahli korporat seperti Taufik Omar yang yakin, pelaburan mereka akan mendatangkan hasil yang lebih besar.

Memang tak salah Anwar Ibrahim naik jet atau sewa keretapi Orient Express sekalipun. Yang menjadi masalah ialah, lain yang dicakap dan diceramahkan, tetapi lain pula yang diamalkan!!!

0 comments

Monday, September 24, 2012

UNTUK KALI PERTAMA, ANWAR IBRAHIM MENGAKU DIA MEMANG DILAHIRKAN BODOH DAN BENAK!!!

Monday, September 24, 2012

Sifat membelit Anwar Ibrahim memang tidak dapat dipisahkan dari tubuh badannya. Setiap kali dia menuturkan ayat, maka setiap kali itulah juga, dia akan berbohong. Sehinggakan tentang agamanya sendiri pun, Anwar Ibrahim sentiasa keliru kerana kekerapannya berbohong telah menyebabkan berlaku delusi dan ilusi yang teruk kepada otaknya.

Itulah juga yang berlaku apabila Lim Guan Eng sengaja memalukannya dalam sidang Dewan Rakyat pagi tadi apabila Guan Eng sengaja membangkitkan tentang kerugian yang dialami oleh Bank Negara Malaysia pada tahun 1992 ekoran pembabitan bank pusat itu dalam pemerdagangan matawang asing.

Anwar Ibrahim pada waktu itu adalah Menteri Kewangan.

Bekas Menteri Kewangan yang sekarang ini menjadi Ketua Pembangkang, cuba menyalahkan Tun Daim Zainuddin, Tun Dr. Mahathir dan Nor Mohammed Yakcop. Kononnya, mereka bertiga telah menjalankan urusniaga matawang asing membabitkan dana Bank Negara tanpa pengetahuanya.

Apabila dia membentangkan laporan kerugian Bank Negara pada tahun 1993, katanya, dia sekadar membaca laporan berkenaan.

Bayangkanlah, seorang yang berlakon hebat dan mengetahui serba-serbi, tiba-tiba sahaja mengaku dia seorang yang bodoh, bongek dan bahlol. Mujur jugalah dia tidak mengaku yang dia buta huruf dan bacaan yang dibuatnya itu sekadar hafalan, sepertimana dia menghafal tajuk-tajuk buku yang hebat bersama-sama tulisan pada blurp untuk ditemberangkan kepada rakyat, kononnya dia seorang yang kuat membaca.

Bagaimana seorang Menteri Kewangan yang dipertanggungjawabkan menjaga kewangan dan ekonomi negara, boleh mengatakan dia sekadar membaca laporan dan dia tidak tahu apa-apa?

Taktik Anwar Ibrahim dalam membela dirinya, memang keterlaluan. Dia pada mulanya membayangkan dia seorang Menteri Kewangan yang hebat, yang telah menyumbang kepada pertambahan dan memacu ekonomi yang sangat berkembang. Kemudian memperlekeh-lekehkan Menteri Kewangan yang lain kerana tidak sehebatnya ketika dia menjawat jawatan tersebut sambil berkata, dia adalah MAGIC BOY yang boleh mengatasi semua masalah ekonomi di Malaysia dalam tempoh sekelip mata sebaik-baik sahaja dia menjadi Perdana Menteri.

Dan apabila tersepit dengan pertanyaan daripada sekutunya sendiri, pertanyaan yang memalukan dan mendedahkan kelemahannya, serta-merta Anwar Ibrahim bertukar wajah menjadi seorang Menteri Kewangan yang hanya tahu membaca kertas laporan dan tidak lebih daripada itu.

Maka memang betullah seperti yang dikatakan oleh Tun Dr. Mahathir, dari tahun 1982 sehingga 1997, dia telah ditipu oleh seorang lelaki yang sebenarnya tidak tahu apa-apa, tetapi amat pandai berlakon mengikut skrip yang disediakan oleh Zionis yang menjadi tuk dalangnya.

Tidak hairan jugalah bagaimana pada tahun 1997, Anwar Ibrahim bersungguh-sungguh mahukan IMF dan Eropah menjajah Malaysia. Mujurlah dosanya meliwat dan rasuah salahguna kuasa, telah membuatkan dia kehilangan jawatan yang sangat diidam-idamkannya. Kalau tidak, besar kemungkinan kerugian yang dialami oleh Bank Negara jauh lebih besar berbanding apa yang disebutkan di Dewan Rakyat pagi tadi.

0 comments

PAS TERPAKSA PINDA BENDERA SENDIRI GARA-GARA MAHU UNDI BUKAN MELAYU-ISLAM!!!


Nampaknya kali ini, PAS juga tidak mampu melangkah ke hadapan, sebaliknya masih mengundur ekoran tekanan daripada DAP. Warna hijau yang dibangga-banggakan oleh PAS dan para penyokong, kini telah digantikan dengan warna coklat kehitam-hitaman semata-mata untuk mengambil hati bukan Melayu yang mempunyai stigma terhadap warna hijau yang seringkali dikaitkan dengan Islam.

Biarpun PAS mahu calon-calon berkenaan mewakili PAS, namun PAS sendiri tidak bersedia mempertahankan prinsip asas mereka yang telah ditanam sekian lama. Kalau bab warna hijau itu sendiri pun, PAS sudah gagal mempertahankannya dan terpaksa mengubahsuainya semata-mata untuk kepuasan hati pihak bukan Islam, bagaimana agaknya PAS mahu mempertahankan Islam apabila Pakatan Rakyat menang kelak ke Putrajaya kerana apabila sudah menguasai Putrajaya, warna hijau pada bendera PAS itu sekadar satu perkara yang sangat remeh dan kecil. Bagaimana PAS hendak berhadapan dengan perkara-perkara lebih besar membabitkan umat Islam dan agama Islam di negara ini yang bakal ditekan oleh para penyokong dan sekutu bukan Islamnya?

Adakah PAS akan mengubahsuai Islam dan kefahaman mereka tentang Islam apabila menang kelak semata-mata agar tidak kehilangan kuasa dan yang paling penting, memuaskan hati sekutu serta penyokong bukan Islam mereka? SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

ISTERI ORANG DITUMBUK SELEPAS DITANGKAP KHALWAT DENGAN PAKISTAN DI KAPAR, SELANGOR!!!


KAPAR: Berang dengan seorang wanita yang berkhalwat dengan seorang lelaki warga Pakistan, seorang penduduk bertindak menumbuk muka wanita terbabit selepas mencekup pasangan itu di sebuah rumah di Taman Sri Kerayong, tengah malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah malam itu, penduduk terbabit dipercayai geram dengan wanita berusia 30-an itu yang sebelum ini beberapa kali berjaya meloloskan diri.

Difahamkan, wanita yang juga isteri orang itu sanggup memandu dari rumahnya di Sungai Besar semata-mata untuk memadu kasih bersama kekasih gelapnya itu.

Seorang penduduk yang enggan dikenali berkata, wanita itu dilihat beberapa kali melakukan maksiat di kawasan perumahan itu sejak dua bulan lalu. (HARIAN METRO)

ULASAN TFK:

Masalah sosial sebegini semakin hari semakin menjadi-jadi. Biarpun pendedahan demi pendedahan dilakukan, namun ianya tidak mengurangkan atau menurunkan kadar masalah sosial yang memalukan ini. Sebaliknya mereka yang telah terlibat dalam kegiatan tidak bermaruah ini seperti mencabar undang-undang negara. 

Ada pihak yang berpendapat, hudud sahaja yang mampu menyelesaikan masalah sebegini. 

Mungkin benar dan mungkin juga tidak, memandangkan hudud bukanlah undang-undang yang boleh dipinda-pinda. Dan sekiranya tidak mencukupi syarat-syaratnya, hudud akan dilihat seperti sebuah undang yang boleh dipermain-mainkan sesuka hati. 

Hakikatnya, perkara sebegini berlaku apabila manusia gagal mengawal nafsu syahwatnya. Pengawalan nafsu hanya boleh dilakukan dengan iman dan taqwa. Iman dan taqwa tidak datang dalam pakej kewujudan undang-undang dan hukum hudud, sebaliknya ia datang daripada sanubari dan diri manusia itu sendiri. 

Dengan iman dan taqwa, biarpun sesebuah negara atau wilayah itu tidak mempunyai undang-undang sekalipun, perkara-perkara maksiat tidak akan berlaku. Iman dan taqwa itu sendiri sudah menjadi benteng yang amat kukuh. 

Sepertimana janji Allah Taala bahawa barangsiapa yang mendirikan solat, maka solatnya adalah pencegah kemungkaran dan kemaksiatan. 

Ada yang bertanya, mengapa orang yang bersolat juga masih lagi melakukan kemungkaran dan kemaksiatan. Jawapannya, kerana solatnya itu sekadar pergerakan tubuh badan. Hati dan perasaannya tidak solat sama. Bila hati dan perasaannya tidak solat, maka pergerakan tubuh badannya hanya sekadar bersifat luaran. 

Samalah seperti wanita yang memakai tudung, tetapi masih lagi melakukan dosa dan maksiat kulit. Samalah seperti lelaki yang berjubah, berkepiah putih dan bercakap tentang agama, tetapi matanya masih menjalang dan hatinya masih merayau-rayau.

0 comments

MASALAH BESAR SUNGGUHLAH ROSMAH MANSOR NIH!!!


Bersungguh-sungguhlah para pecacai Pakatan Rakyat menulis dan memenuhi ruang di Facebook dan TWITTER untuk memberitahu yang Rosmah Mansor telah merampas kuasa Perdana Menteri daripada suaminya sendiri, Najib Abdul Razak.

Kata mereka, Rosmah telah mendahului Najib Abdul Razak bagi mewakili negara dalam majlis perkahwinan anakanda DYMM Sultan Brunei. Kata pecacai Pakatan Rakyat lagi, sekali lagi Rosmah membuktikan dia adalah seorang wanita rakus kuasa yang tidak sedarkan diri.

Malangnya, gambar yang mereka gunakan tidak menceritakan perkara sebenar. Kehadiran Perdana Menteri dalam majlis berkenaan, tidak pula disiarkan dan diterangkan.

Dahsyat betul permainan Pakatan Rakyat...

Rosmah Mansor hadir dalam majlis tersebut lebih awal bersama-sama isteri Ketua Menteri Sarawak, Ragad Waleed Al-Kurdi. Bukan mewakili MALAYSIA dan Perdana Menteri sebaliknya mewakili dirinya sendiri. Suaminya iaitu Perdana Menteri Malaysia, hadir pada hari rasmi majlis berkenaan.

Takkanlah dalam tempoh beberapa hari majlis perkahwinan itu dilangsungkan, Perdana Menteri perlu berada di sana terus-terusan. Sudah tentulah yang mewakilinya secara peribadi adalah isterinya sendiri.

Perlu diingat, Sultan Brunei adalah salah seorang sultan Melayu dan dalam pertabalan DYMM Yang di-Pertuan Agong, DYMM Sultan Brunei merupakan salah seorang sultan Melayu yang 'wajib' hadir. Justeru, Najib tidak boleh sama sekali menghantar Hadi Awang atau Anwar Ibrahim atau Wan Azizah apatah lagi Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng.


Masalah betul Pakatan Rakyat dengan Rosmah Mansor yang tidak mempunyai sebarang peranan dalam pentadbiran negara. Apa yang mereka takutkan sangat dengan Rosmah Mansor? Mengapa  Anwar Ibrahim begitu bersungguh-sungguh mengarahkan anjing-anjing penjilatnya untuk menyerang Rosmah Mansor?

Adakah suatu ketika dahulu, Anwar Ibrahim cuba mengurat Rosmah Mansor tetapi tidak dilayan oleh Rosmah Mansor sehingga menyebabkan Anwar Ibrahim naik angin dan menyimpan dendam yang tidak berkesudahan?

Atau sebenarnya, Anwar Ibrahim pernah cuba menggoda Rosmah Mansor tetapi Rosmah Mansor telah memaki hamunnya. Jadi, untuk mengelakkan Rosmah Mansor bercakap terus-terang dan menceritakan kejalangan Anwar Ibrahim sepertimana yang dilakukan oleh seorang Timbalan Menteri yang isterinya telah digoda oleh Anwar Ibrahim menerusi telefon, Anwar Ibrahim terpaksa melakukan serangan bertubi-tubi terhadap Rosmah Mansor bagi menutup sebarang ruang yang membolehkan Rosmah Mansor membuka cerita aib berkenaan?

Bukankah modus operandi Anwar Ibrahim adalah sebegitu rupa? Dia melakukan rasuah dan penyelewengan kuasa yang sangat besar ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan tetapi sebaik-baik sahaja dipecat dan diterajang keluar dari kabinet, Anwar Ibrahim bertalu-talu berceramah dan bercerita kepada orang ramai bahawa kononnya Mahathir dan keluarganyalah yang melakukan rasuah serta penyelewengan kuasa...

Tidak mustahil Anwar Ibrahim MEMANG ADA APA-APA dengan Rosmah Mansor. Kalau tidak, masakan dia bersungguh-sungguh mengarahkan anjing-anjing penjilatnya menyerang Rosmah Mansor secara peribadi walaupun Rosmah tidak bertanding mana-mana kerusi mahupun jawatan dalam kerajaan dan UMNO.

1 comments

Blog Archive

Labels