IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, November 20, 2012

PENULIS LIRIK AWAN NANO PULAK SEBARKAN AJARAN SESAT!!!

Tuesday, November 20, 2012

Bagi Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat, Nabi Muhammad s.a.w hanyalah mamat kampung biasa sehinggalah baginda diturunkan wahyu dan diberikan pangkat sebagai Pesuruh Allah. Mulianya Nabi Muhammad s.a.w menurut ajaran Nik Aziz Nik Mat, adalah kerana jawatan yang disandangnya.

Maka berimanlah sekalian puak-puak PAS dengan kenyataan tersebut tanpa mereka mahu tahu, mengapa Allah Taala memerintahkan agar manusia yang beragama Islam memperbanyakkan solawat kepada Rasulullah s.a.w. Mereka pun mempertahankan kenyataan Nik Abdul Aziz tanpa mereka tahu, mengapa dalam banyak kitab-kitab kuning, diceritakan tentang Nur Muhammad, Nur Allah selain kalimah Muhammad Rasulullah yang dilihat oleh Adam a.s. selepas roh ditiupkan ke dalam jasadnya.

Kini, muncul pula pendapat daripada penulis lirik Awan Nano yang memenangi Anugerah Juara Lagu tahun lepas, Budi Hikayat atau nama sebenarnya Hasmi Hashim mengutarakan satu lagi pandangan yang berasal dari kesesatan jiwa dan dangkalnya ilmu pengetahuan. 

Dan anehnya, pemikiran ini sejajar dengan pemikiran kaum yang mendokong fahaman Liberalisme dan Pluralisme yang memandang semua agama adalah sama.

Kata mangkuk yang perasan dia hebat sangat sebab menulis lirik lagu, umat Islam telah melakukan perbuatan serong sebab mempertahankan Nabi Muhammad s.a.w apabila ada pihak yang mencaci dan menghina baginda. Katanya lagi, sepatutnya Nabi Muhammad s.a.w yang mempertahankan umatnya!

Mangkuk ni dah tersalah Nabi dan Rasul ini... dia terkeliru antara Jesus Christ dengan Nabi Muhammad s.a.w. Jesus Christ menanggung dosa umat manusia dengan mati di tiang salib walaupun dikatakan Jesus Christ sebagai Anak Tuhan yang sepatutnya ada lesen besar untuk memohon ampun daripada 'Bapanya' tanpa perlu berkorban di atas tiang salib. Sedangkan Nabi Muhammad s.a.w pula diutuskan oleh Allah Taala sebagai rahmat kepada sekalian alam. 

Tak tahu ler kalau mangkuk ni berfikiran, sapa suruh Muhammad bin Abdullah s.a.w terima jawatan Rasulullah dan Nabi umat Islam. Kalau dah terima jawatan tu, kenalah pertahankan kuasanya... 

Tak tahu ler kan... almaklumlah, puak-puak sesat macam mangkuk ni, memang banyak alasan logiknya!!!

Cuba tengok video di bawah nih!


0 comments

ALAHAI... CHUA SOI LEK HENTAM ULAMA-ULAMA PAS LAGI!!!


Tak tahulah di mana nak letak muka apabila orang bukan Islam seperti Chua Soi Lek cuba menyedarkan umat Islam di negara ini, bahawa perpecahan yang sedang berlaku akibat fahaman politik, tidak berlaku di kalangan penganut agama-agama lain. Sekaligus Presiden MCA itu ingin mengatakan teladan yang ditunjukkan oleh sesetengah orang Islam di negara ini, tidak layak untuk didabikkan sebagai dakwah atau manusia yang beriman kepada Tuhan.

Kalau Chua Soi Lek yang bukan Islam pun hairan, mengapa orang Islam seperti puak-puak PAS sanggup mendoakan kecelakaan kepada orang Islam dari kalangan UMNO, agak-agaknya agama Islam akan mendapat lebih ramai penganut baru atau tidak? Atau adakah boleh lagi dikatakan, Islam sebagai SYUMUL dan ADDIN, yang diturunkan oleh Allah Taala sebagai kesejahteraan sama ada di dunia mahupun di akhirat?

Sudah tentulah tidak!

Ajaran Islam memang... SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

TERESA KOK BERKOKOK-KOKOK TERBATUK-BATUK!!!!


Dia dianggap sebagai orang yang pailng berkuasa di Selangor. Kuasanya mengatasi kuasa Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim. Malah kuasanya juga meliputi segala portfolio yang ada di Selangor, termasuklah SUK Negeri.

Di kalangan para pemimpin DAP Selangor, nama Teresa Kok dilihat sebagai MONSTER yang boleh membaham dan memusnahkan mereka sekiranya mereka sengaja mencari fasal dengan Ahli Parlimen Seputeh dan ADUN Kinrara itu.

Antara mereka yang pernah menerima akibat dari tangan Teresa Kok adalah Ronnie Liu, seorang lagi panglima besar DAP yang cukup berkuasa di Selangor, tetapi kuasanya terbatas kerana dia dilihat pengancam kepada kewujudan dan kelangsungan kuasa Teresa Kok.

Selama lebih empat tahun, Teresa Kok bermaharajalela dengan memegang telur Khalid Ibrahim, akhirnya suara-suara tentangan dari dalam DAP Selangor sendiri, mulai kedengaran. Walaupun dilihat suara-suara tersebut merupakan suara ghaib Speaker DUN Selangor, Teng Chang Kim, namun kewujudan mereka kembali menjarakkan jurang krisis dalaman DAP.

Tan Tuan Tat, bekas Pengerusi Cawangan DAP Sungai Pelek, mendesak agar Teresa Kok melepaskan jawatan memandangkan Exco Kanan Selangor itu tidak sahaja gagal menjalankan tugas, malahan telah menggunakan kuasanya untuk mengembongkan tembolok kroni-kroninya.

Dari masalah banjir, sampah, tikus, sehinggalah masalah Talam Corporations, SELCAT yang dah nak mampus, sehinggalah masalah rasuah yang bermaharajalela di Selangor sepanjang empat tahun Pakatan Rakyat menjadi kerajaan, Tan Tuan Tat melihat Teresa Kok sebagai punca dan masalah utama.

Teresa Kok beberapa bulan lepas dalam usaha memalukan Tan Tuan Tat berkata, bekas Pengerusi Cawangan DAP itu telah dipecat dari parti kerana tidak amanah. Bagaimanapun, Tan Tuan Tat menempelak Teresa Kok mengatakan, bagaimana dia boleh dipecat sedangkan dia terlebih dahulu meletakkan jawatan dan keluar dari parti?

Walaupun pada permukaan DAP kelihatan seperti sebuah parti yang teguh namun, ramai yang dapat melihat bagaimana pembunuhan karektor sedang dilakukan oleh ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin DAP Selangor sesama sendiri.

Desakan Tan Tuan Tat mempunyai kaitan yang cukup kuat dengan Teng Chang Kim, ketua satu lagi fraksi DAP selepas kem Teresa Kok dan Ronnie Liu serta soldier of fortune, Janice Lee!!!

0 comments

ADIK NIK AZIZ 'KO UMNO-BN!' DAH MULA GELABAH BERUK DITIMPA ULAH!!!


Nik Razi Nik Mat, adik Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat, sudah mula terasa bahangnya, apabila doanya ketika menjadi imam solat hajat perdana di Padang Stadium Sultan Mohamed V, Kota Bharu, beberapa malam sudah masih lagi diperkatakan di seluruh negara, bahkan di dunia. Walaupun Nik Razi dilabelkan sebagai Tok Guru, ternyata ketakutannya terhadap kecaman manusia yang dia sendiri doakan agar terhapus, musnah dan lenyap, membuatkan hatinya gentar.

Hilang sudah segala sifat tawakkal dan tawadduknya kepada Allah Taala, sebaliknya menyerlahkan sikap pembohongnya, munafiqnya dan takutnya dia kepada makhluk.

Dalam satu kenyataan, Nik Razi telah meminta agar cerita tentang doa yang dipanjatkannya dan dirinya sendiri dihentikan dan tidak lagi diberikan spekulasi. Katanya lagi, sudah cukuplah perbuatannya itu diperkatakan oleh semua media. Menurutnya, apa yang dilakukannya adalah POLITIK... TERUSKAN BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

2 comments

JAWAPAN AZIZAN RAZAK TENTANG PEMBALAKAN DI PEDU, MENUSUK KALBU!!! SEDIH! SEDIH!


Selepas ladang rakyat di Gunung Inas, kini projek agrotourism pula dijadikan sebagai alasan oleh kerajaan PAS Kedah untuk menggondol khazanah hutan negeri ini.

Lokasi terbaru yang menjadi sasaran itu ialah lebih 400 hektar tanah hutan di sekitar Tasik Pedu di Padang Terap, dekat sini, yang selama ini berfungsi sebagai kawasan tadahan hujan utama negeri.

Malah, sebahagian kawasan terbabit terutama di lokasi tinggi sekitar Tasik Pedu sudah diratakan, sedangkan tiada sebarang laporan berhubung kajian penilaian kesan alam sekitar (EIA) disahkan diterima untuk tapak berkenaan oleh Jabatan Perhutanan Negeri.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, ketika diminta mengulas mengakui kewujudan aktiviti perhutanan di sekitar kawasan Tasik Pedu, yang dibangunkan untuk tujuan agrotourism di bawah Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK).

Bagaimanapun, beliau menafikan aktiviti pembalakan terbabit dijalankan khusus untuk mengenyangkan mana-mana tauke balak, sebaliknya menjadikan projek agrotourism yang dijangka berpotensi menjadi tarikan pelancongan baru Kedah, sebagai alasan utama.

Sekarang kita dah start (mula) tolak (tebang)…Kita kena tolak (tebang) habis sebab nak buat ladang lebih 400 hektar. Bahagian atas kita sudah tebang, cuma sekarang ni kita ada sedikit masalah teknikal.

Bukan kita buat untuk tauke balak, tetapi sebab terpaksa kena tebang... SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

KUT YER PUN NAK BIDAS NIK AZIZ, TAK PAYAHLAH ARTIS LELAKI NI MENGAKU MURTAD! NI APA PUNYA HAMLAU!!!


Kengkadang manusia bercakap bukan berdasarkan ilmu tetapi lebih banyak mendasarkan kepada nafsu dan kejahilan. Tak kisahlah sama ada cakap-cakap itu berdasarkan cakap-cakap agama, mahupun cakap-cakap yang tidak berkaitan dengan agama. Tak kisahlah sama ada cakap-cakap itu cakap-cakap politik, atau cakap-cakap kedai kopi.

Itu yang berlaku kepada seorang artis yang dilihat cuba membela UMNO dan Barisan Nasional. Niatnya barangkali cuba membidas kembali kenyataan Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat, bahawa UMNO MURTAD yang kemudian dinafikan oleh Nik Aziz sendiri. Bagaimanapun, kegelinciran lidahnya yang terdorong dek emosi dan kedangkalan tentang ilmu akan merosakkan dirinya sendiri sekiranya dia berasa bongkak dengan kenyataannya itu.

Bab Murtad, Kafir, dan seangkatan dengannya jangan dibuat main-main. Akidah bukannya datang secara automatik seperti status Melayu dalam Perlembagaan Malaysia. Dan kalaupun Melayu dalam Perlembagaan Malaysia merupakan penganut agama Islam yang tidak dibenarkan murtad, ianya tidak akan diperkukuhkan kecuali amal soleh, sama ada daripada tutur kata, amali, ilmu pengetahuan mahupun  keteladanan.

Mencari Islam tidak bermakna sekadar mahukan hukum hudud. Berada dalam Islam tidak bermaksud, mengisi borang PAS dan menjadi ahli PAS. Berada dalam rahmat Allah Taala menerusi agama-Nya, tidak bermakna terpacak terdongak di tengah-tengah padang mendengar temberang orang politik yang sedang mencari kuasa.

Islam maknanya, perlu kembali kepada fitrah roh menerusi Perjanjian Roh sebagaimana yang termaktub dalam ayat 172, Surah Al-A'raaf. Dan kembali kepada Allah Taala, tidak boleh dibuat menerusi menjadi ahli kepada mana-mana parti politik sekalipun parti berkenaan berjenama Islam dan para pemimpinnya dikatakan alim ulama kerana parti politik bukannya Allah Taala, sebaliknya hanyalah makhluk. Beriman kepada Allah Taala, bermakna hanya Allah Taala semata-mata tanpa disekutukan dengan makhluk, baik dalam bentuk pemimpin-pemimpin politik, dogma dan doktrin politik, apatah lagi parti politik.

Semoga Azhar Sulaiman memohon taubat dan mengakui kegelinciran lidahnya seraya memantapkan amal soleh dan ilmu dalam hal akidah. Dan semoga, mereka yang melihat parti politik sebagai penyelamat dan pemberi syafaat kepada mereka di Padang Mahsyar, akan segera bertaubat dan kembali mencari punca TALI ALLAH TAALA tanpa mudah ditipu dan diperdayakan oleh Iblis Laknatullahu Alaih!

0 comments

LEE CHONG WEI DIPAKSA ROSMAH MANSOR UNTUK MEMBELANYA!!!


Kalau setakat blog gossip, apa nak heran apabila tulisan-tulisan tentang Rosmah Mansor dibuat. Tetapi apabila berita-berita berkenaan dimuatkan dengan tujuan untuk menjatuhkan sebuah kerajaan, menerusi fitnah terhadap isteri seorang Perdana Menteri dan Presiden parti, ia dilihat amat mengecewakan memandangkan blog-blog yang sama jugalah yang cukup kuat melalak apabila anak Lim Guan Eng diberitakan pernah mencabul rakan perempuan sekelasnya sehingga perlu ditukar sekolah. Malah blog-blog yang sama jugalah yang cukup kuat mempertahankan isteri Ketua Umum PKR, walaupun isteri Ketua Umum PKR itu adalah seorang ahli politik dan Presiden parti.

Tohmahan kononnya Rosmah Mansor gila kuasa, sudah terlalu kerap didengar. Puak-puak penyokong Pakatan Rakyat sentiasa menggambarkan Rosmah Mansor adalah pemerintah sebenar negara ini manakala suaminya, Najib Abdul Razak hanyalah Perdana Menteri bayangan. Setiap tutur kata Najib Abdul Razak, kata mereka, adalah tutur kata Rosmah Mansor. Setiap apa yang dilakukan atau diumumkan oleh Najib Razak kepada rakyat Malaysia, sebenarnya adalah perbuatan dan pengumuman Rosmah Mansor.

Malah yang paling teruk lagi ialah apabila belanjawan negara juga telah ditentukan oleh Rosmah Mansor.

Begitulah hebatnya Rosmah Mansor ditohmah dan difitnah oleh puak-puak pro-Pakatan Rakyat!

Ramai yang terpengaruh dengan cerita-cerita kotor tentang Rosmah Mansor. Tetapi sesuatu yang berlaku ada hikmah-Nya. Allah Taala tidak pernah membiarkan sebarang penganiayaan berlaku kepada hamba-hamba-Nya begitu sahaja kerana janji-Nya ialah kebenaran akhirnya mengatasi kebatilan.

Apabila sudah terlalu lama dan terlalu banyak cerita tentang keburukan Rosmah Mansor diuar-uarkan selama ini, maka kebenaran terkuak sedikit demi sedikit. Sebabnya, bila sesuatu itu dicetuskan, maka minat manusia pun lazimnya akan bertambah untuk mengetahuinya.

Bermula dengan HEBATNYA ROSMAH MANSOR melakukan pembunuhan sehinggalah tunjuk kuasa untuk duduk di tengah-tengah antara pasangan pengantin, Lee Chong Wei dan isterinya, ternyata angkara fitnah terhadap wanita berkenaan, dilihat sudah terlalu amat keterlaluan.

Ketika Rosmah Mansor dikatakan nak tengok sendiri mayat wanita Mongolia berkenaan dilupuskan dan diletupkan di dalam sebuah hutan, Rosmah Mansor sebenarnya berada di dalam sebuah majlis bersama-sama anak-anak yatim.

Ketika Rosmah Mansor dikatakan memiliki sebentuk cincin permata berharga RM24 juta, cincin berkenaan sudah pun berada di New York dan kembali ke tangan pemiliknya, sebuah syarikat bertaraf antarabangsa yang menjual cincin serta batu-batu permata berharga.

Ketika Rosmah Mansor dikatakan gila glamour dan menyelit di tengah-tengah pasangan pengantin, akhirnya tuan empunya badan membuat pendedahan bahawa, dia sendiri yang meminta kedudukan tersebut, dan keluarga kedua-dua belah pihak (pasangan pengantin) yang meletakkan kerusi untuk diduduki oleh Rosmah Mansor dalam majlis berkenaan.

Apa lagi yang para pecacai Pakatan Rakyat hendak tohmahkan dan fitnahkan terhadap wanita bernama Rosmah Mansor itu?

Takkanlah mereka sanggup pula mengatakan, Rosmah Mansor telah membayar Lee Chong Wei untuk membuat pembelaan ke atas dirinya?  Takkan nak mengatakan Lee Chong Wei gelap mata dan takut kena bom sampai terpaksa membuat pengakuan kepada krew Perak Today?

Kepada pecacai Pro-Pakatan Rakyat... sudah-sudahlah cerita tentang Rosmah Mansor. Tak ada sebarang faedah pun yang anda dapat sebab kebanyakan cerita tentang Rosmah yang disiarkan, sebenarnya lebih menunjukkan kelas pemikiran yang sangat cetek kerana Rosmah bukanlah orang politik, bukan juga orang berniaga dan tidak ada kena-mengena dengan pentadbiran negara pun.

Rosmah Mansor bukannya Wan Azizah Wan Ismail yang boleh berlakon mengalirkan air mata atau bersandiwara seperti seorang ibu yang penyayang atau seorang isteri yang tabah... dan Rosmah Mansor tidak ada menampakkan bayangan pun untuk bertanding dalam PRU seperti yang Wan Azizah Wan Ismail lakukan....


2 comments

Monday, November 19, 2012

NIK AZIZ TAK KATA UMNO MURTAD SEBAB TU DIA NAK SAMAN UTUSAN!!!

Monday, November 19, 2012


Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, laporan muka depan sebuah akhbar berkenaan "Umno murtad" hari ini satu pembohongan dan fitnah terbaru ke atas beliau.

Sehubungan itu kata Nik Aziz, beliau akan mengambil tindakan undang-undang ke atas akhbar berkenaan.

"Tajuk muka hadapan Utusan Malaysia hari ini yang menulis 'Nik Aziz dakwa Umno murtad" adalah satu pembohongan yang besar ke atas saya.

"Barangkali gaji mereka yang bertanggungjawab menabur fitnah ini cukup besar sehingga berbaloi utuk menebus dosa akibat fitnah. Insya-ALLAH saya akan mengemukakan saman ke atas fitnah terbaru ini," kata beliau di laman sosial Facebook hari ini.

Pada rakaman video yang dimaksudkan dibawah Nik Aziz berkata "Baik, bila Umno buang Islam, maka, Umno ugama apa ? saya ulang sekali lagi, bila Umno tolak Islam dalam dasar hidup dia, maka ugama apa yang Umno pakai ?, ugama Islam ke Al-Quran...Bila Umno tolak Islam dalam dasar parti dia, maka Umno samada Kristian ke, Buddha ke atau tiada agama"

"Timbul masalah murtad, murtad ni khabarnya orang kristian paderi-paderi dia, saya nak kata tidak, yang menjadi orang Melayu murtad ni kerana orang Melayu sendiri perlekeh Islam, Umno tolak Islam maka nampak dia memperlekehkan Islam"

"Umno tolak Islam maka nampak dia memperlekeh Islam, dia buang Islam macam benda sudah habis tempoh, macam ubat sudah habis tempoh, buang,".

UMNO TOLAK ISLAM, sebenarnya apa hukum mereka yang menolak Islam ?, dan apa yang Nik Aziz maksudkan dengan  'UMNO TOLAK ISLAM', Nik Aziz ni banyak main dengan Islam, secara jujurnya pada hari ini tidak ada bezanya Umno dan Pas, apa lebihnya Islam yang diperjuangkan oleh Pas ?

Islam gapo hok Pas perjuang ni, acu oyak mari, biar khabar sikit gak, kalu ore sumpoh kato ore kure ajar, padahal kito hok tuo tu berehi kecep bodo, bodo, bodo..


SUMBER: GELOMBANG KICK

2 comments

SIAPA DARI KALANGAN PAS YANG BERANI LAWAN TOKONG BERNAMA GUAN ENG?


Kesian orang PAS...

Baru nak seronok-seronok nak berangan yang Hadi Awang akan jadi Perdana Menteri Malaysia apabila Pakatan Rakyat menang PRU13 nanti, alih-alih Lim Guan Eng, si TOKONG BUSAT menggegarkan iman dan akidah ahli-ahli PAS dengan kenyataan terbarunya bahawa, calon Perdana Menteri Pakatan Rakyat adalah Anwar Ibrahim!

Justeru, segala macam usul yang dibuat dalam Muktamar PAS Ke-58 untuk menyokong Hadi Awang sebagai calon Perdana Menteri, nyata satu kerja sia-sia. Bahkan apa-apa sahaja usul di dalam PAS yang dibuat di dalam Muktamar atau di luar Muktamar, ianya sekadar untuk mengisi masa lapang.

Atau dalam bahasa lain, tarafnya sama macam sembang di kedai kopi... pung-pang-pung-pang, order kopi secawan, laksa sepinggan, kemudian balik ke rumah galang dahi dengan lengan sambil berangan, puteri kayangan turun untuk jadi teman tidur!

Lim Guan Eng dalam satu kenyataan terbaru menyatakan dengan tegas, Anwar Ibrahim adalah calon Perdana Menteri Malaysia, bukannya Hadi Awang. Mati hidup balik pun, DAP tidak akan berkompromi untuk menyokong Hadi Awang.

Hadi Awang hanya boleh berangan, bermimpi dan menggalang dahi dengan lengan. Realitinya, PAS dan Hadi Awang adalah keledai DAP yang perlu akur dan angguk dengan apa-apa sahaja perintah DAP.

Tokong dah bercakap, ada sesiapa dari kalangan PAS yang berani menyanggah?

Tentu tidak!!!



0 comments

APALAH KORANG, TAK BAIK TAHU FITNAH AZHAR IDRUS!!!


Tak baiklah korang...

Azhar Idrus mana ada makan burger kat McDonald. Dia tak makan. Dia duduk saja. Itu pun, duduk sebelah McDonald. Ais krim yang dimakan oleh anak-anaknya tu, dibeli oleh kawannya. Cawan kosong tu pula, berisi air nescafe yang dibawa oleh kawan dari kedai sebelah.

Dia tak makan apa-apa pun. Isterinya pun tak makan apa-apa pun.

Apalah korang nih... jangan la fitnah Azhar Idrus!

Tak baik tau!

Itu cakap dia ler...

6 comments

NAH HAI, PAS CUMA MELACURKAN ARTIS SEMATA-MATA!!!


Lujnah Seni dan Budaya PAS yang baru ditubuhkan 3 bulan lalu, berperanan sebagai BAPA AYAM semata-mata dan tidak akan membenarkan mana-mana artis yang menyertai PAS untuk menjadi ahli politik. 

Itu yang diakui sendiri oleh Pengarah Lujnah Seni dan Budaya PAS dalam ceramahnya di Pusat Tarbiyah Islam Kelantan, Pengkalan Chepa. 

Jadi, kalau Abby Abadi atau Aishah atau Hairie Othman mahupun Bob Lokman apatah lagi Leman Raja Lawak bercita-cita nak jadi wakil rakyat, maka faham-fahamlah mereka bahawa, mereka tidak layak untuk menjadi INSTANT POLITICIAN bagaikan yang dikata oleh Pengarah Lujnah berkenaan. Sebaliknya, mereka hanya perlu terus melacur dan melacur bagi mendapatkan sokongan tidak berbelah bahagi kepada PAS. 

Yang menjadi masalahnya ialah, kehidupan artis ada pasang surutnya. Mereka tidak selamanya popular dan dikenali. Kurang pembabitan dalam dunia seni suara, mahupun lakonan, maka mereka pun hilang ghaib dan nama mereka akan membuatkan golongan muda yang meminati bidang-bidang berkaitan, akan menggaru-garu kepala. 

Apakah ini bermakna, apabila artis terbabit sudah tidak mampu memberikan input kepada PAS, maka mereka akan diterajang seperti kertas buruk di tepi jalan? Atau mereka akan dihalau keluar dari PAS dan tidak lagi dijadikan penyeri pentas-pentas ceramah PAS seperti anjing buruk kepala?

Alahai... baru beberapa hari lepas, Bob Lokman bukan main mengutuk lagi Najib Abdul Razak kerana kononnya penubuhan Yayasan Artis 1Malaysia yang katanya, hanya bertujuan untuk menarik sokongan artis kepada Barisan Nasional. 

Alih-alih, cepat pula Allah Taala tunjukkan tembelang PAS yang sekadar menjadikan artis sebagai pelacur untuk kemenangan parti berkenaan. 

Anda tonton sendirilah klip video ini;


0 comments

MENTERI BESAR KEDAH, AZIZAN ABDUL RAZAK AKHIRNYA KE MAHKAMAH KERANA TULAH MADRASAH SALIHIAH!!!



Pada 25 Oktober lalu, portal ini telah menyiarkan laporan tentang Menteri Besar Kedah yang enggan menghadirkan diri ke mahkamah berhubung sebutan kes Madrasah Salihiah tanpa sebarang alasan (BACA DI SINI). Namun pada hari yang sama, Azizan Abdul Razak kelihatan cukup sihat ketika majlis penyerahan lembu-lembu korban di Stadium Suka Menanti. Sedangkan Azizan adalah defendan dalam kes Madrasah Salihiah. 
Isu Madrasah Salihiah masih lagi berpanjangan dan berlarutan ekoran perampasan tanah berstatus WAQAF KHAS untuk diserahkan kepada sebuah syarikat pemaju dari Singapura. Status tanah tersebut kemudiannya telah diubah, manakala fatwa Mufti Kedah telah 'diperbaharui' untuk menghalalkan pencerobohan dan pencabulan berkenaan.
Bagaimanapun, hari ini, Azizan Abdul Razak kehilangan penasihat, sekaligus menyebabkan dia terpaksa hadir ke Mahkamah Tinggi Alor Setar susulan saman perintah komital kerana menghina mahkamah berhubung isu Madrasah Salihiah. Menteri Besar Kedah yang dinamakan sebagai defendan pertama kes, tiba jam 9:30 pagi sebelum menyertai perbicaraan dalam kamar setengah jam kemudian. 
Hadir sama mengiringinya adalah Ketua Pembantu Tadbir Bahagian Kewangan Negeri, Ahmad Sazali Md. Noor. 
Waris-waris pemilik asal tapak Madrasah Salihiah di Kanchut telah memperolehi kebenaran bagi mendapatkan perintah komital terhadap Menteri Besar Kedah atas dakwaan menghina mahkamah. Peguam mereka, Ameir Hassan berkata, perintah itu dikeluarkan oleh Pesuruhjaya Kehakiman Mahkamah Tinggi Alor Setar, See Mee Chun pada 10 Oktober lalu. Menurutnya... SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

HANYA UNTUK ORANG PAS YANG TAK FAHAM APA ITU 'DOA'!!!



Hadis nabi saw mahfumnya “ Doa tu adalah otak ibadat” (imam Bukhari) ..........

Bila kita renungkan doa2 yg dijadikan contoh2 dalam kitab2, bahasanya indah2 belaka lengkap lagi
melengkapi..semada himpunan2 doa nabi saw yg telah diwariskan kepada kita gitu juga doa2 para
ambiya’ as dan solihin yakni doa2 trpilih yg Allah swt rakamkan dalam AQ..

Ianya otak ibadat..dari segi bahasa2 yg digunakan melambangkan kemurnian dan kualiti mereka
yg doa2nya disampaikan kepada kita utk kita jadikan contoh dan amalan. Otak yg berkualiti dan
mempunyai fikiran yg cukup sempurna. Otak juga anggota trtinggi manusia dan mulia!! Hasil ibadat
dan penghayatan yg sempurna hasilkan otak yg sempurna dan mulia.

Renungkanlah doa orang2 Islam mazhab PAS..kita bandingkanlah. Kualiti pemikiran dan “otak”
mereka pehhhh..sendiri ler fikirkan. Betapa jauhnya menyimpang mereka ni kerana trlalu taksub
ngan permusuhan kepartian, dibakar dendam kesumat yg bukan2. Kemunduran mereka bukan
kerana hasil tangan UMNO tapi hasil tangan mereka sendiri.

Hadis nabi saw juga mahfumnya “Doa adalah senjata mukmin, tiang agama dan cahaya langit dan
bumi.” ( Hadis riwayat al-Hakim dan al-Mustadrak)”.

Ianya senjata, so hati2 lah kerana biasa juga berlaku senjata makan tuan. Ianya leh lukakan musuh
dan masa yg sama jika tidak hati2 ia leh lukakan diri sendiri. Khuatir doa dimakbulkan berserta ngan
fitnah dan azab.

“Tiang agama”...jika renungkan contoh2 doa para ambiya’ as, para sahabat ra, dan para
solehin..ianya jelas menunjukan keimanan yg sempurna, pengharapan yg sempurna..gitu mendayu
benar2 melambangkan betapa lemah dan tiada berdayanya sebagai makhluk..Bukannya memaksa
dan memerintah sesuka dan sesedap nafsu serakah semata2!!

Dari doa2 para pentaksub mazhab PAS ni, lihatlah “tiang agama” yg mereka tegakkan selama ni!!
Renungkanlah..

Jika “tiang agama” telah rosak..nak salahkan UMNO atau diri sendiri? Masa lum terlambat utk insaf
dan bertaubat.

-aa

0 comments

DAH NAK KALAH, MULALAH LAGUKAN MURTAD DAN KAFIR... ABAH KAU LAH, NIK AZIZ!!!



Amal Islam suku-suku..ikut nafsu!!

Citernya Mursyidul Am PAS, dengor dalam berita ler, PAS bermusuh bebenor ngan UMNO kerana
tiada dalam perlembagaan parti UMNO pasal Islam.. seolah2 UMNO ni tolak Islam, UMNO ni tak
tahu agama mende!

Muzik lama yg didengarkan kembali...

PAS seolah2 berperang ngan UMNO selama ini diatas alasan ini dan sering dilagukan setiap kali nak
pilihanraya..malah tu lah yg dipasak dalam hati ahli2nya. Kononnya mereka berjuang lawan UMNO
bukan kerana nakkan kuasa, bukan kerana dunia tapi kerana UMNO ni parti sekular dan tolak Islam.

Dalam banyak bab dalam Islam, hudud yg dijadikan modal walaupun parti PAS sendiri tak mampu
nak laksanakan walaupun dah brpuluh tahun berkuasa..pehhh soal agama, soal akidah hanya jadi
mainan politik!!

Ok ler..kalau gitu citernya.

Tapi DAP dan PKR kenapa leh bersatu dan menghambakan diri? Apakah dalam perlembagaan parti
mereka ada pasal Islam?

Cuba renungkan dalam2..parti mana yg sentiasa menjaga kemahsyuran, kedaulatan, dan berusaha
menyiarkan Islam sejak merdeka..yg berkeja ler, bukan yg sentiasa cakap2 je!!

-aa

1 comments

M.MANOHARAN TUNTUT NAJIB MELUTUT MINTA MAAF KEPADA HINDRAF DULU, BARU HINDRAF BOLEH JUMPA NAJIB!!!


ADUN Kota Alam Shah, M.Manoharan yang juga merupakan penasihat undang-undang HINDRAF menyatakan bahawa Najib Abdul Razak perlu melutut meminta ampun dan maaf kepada masyarakat India terlebih dahulu kerana polisi dan dasar UMNO yang mengenepikan kaum India selama 55 tahun sebelum boleh berjumpa Hindraf.

Wah, hebatnya HINDRAF!

UMNO amalkan dasar perkauman terhadap masyarakat India?

Gamaknya, si M.Manoharan ini asalnya dari mana? Adakah yang memberikan kerakyatan kepada datuk dan neneknya suatu ketika dahulu, penguasa alam dewa? Bukankah UMNO dan orang Melayu yang telah bersetuju untuk menerima kehadiran masyarakat India di Tanah Melayu sebagai sebahagian daripada rakyat negara ini semata-mata untuk mendapatkan kemerdekaan walaupun orang Melayu dan Bumiputeralah yang paling banyak berkorban darah, air mata dan keringat?

Kata Manoharan, UMNO secara sistematik telah mengenepikan masyarakat India yang kuat bekerja dan menjadi penggerak ekonomi menjadi sebuah 'masyarakat yang dilupakan' menerusi polisi etnik dan agama.

Kalau tak salah, Manoharan adalah seorang peguam. Agak aneh, bagaimana seseorang dari masyarakat India yang diketepikan oleh UMNO yang merupakan parti dominan dalam Barisan Nasional yang memerintah negara, boleh menjadi seorang peguam. Dari mana pula Manoharan memperolehi pendidikan sehingga membolehkan dia menjadi seorang peguam? Dari mana pula ibu bapanya memperolehi wang, kalau mereka telah diketepikan dan bagaimana dia boleh memperolehi lesen guamannya jikalau dikatakan telah diketepikan?

Kata Manoharan lagi, Najib seharusnya tahu apa masalah masyarakat India. Jadi, Najib tidak perlu menemui mana-mana badan atau pertubuhan yang mewakili masyarakat India kerana masalah tersebut boleh diselesaikan sendiri oleh Najib.

Menurutnya lagi, masyarakat India telah diketepikan hak kerakyatan, pendidikan awam, peluang pekerjaan, perniagaan, pertanian, perumahan, kebebasan beragama dan berbudaya serta pemilikan tanah. Dia juga menuduh polis telah membunuh orang India dalam lokap dan menembak untuk membunuh ketika berhadapan dengan suspek jenayah dari masyarakat India.

Dengan kuil dan tokong Hindu yang bersepah-sepah di sana sini, di mana asas dakwaan Manoharan tentang kebebasan beragama dan berbudaya masyarakat India yang telah dinafikan oleh UMNO? Dengan sekolah vernakular yang diberikan bantuan, apa asas yang diutarakan oleh peguam RASIS ini untuk membenarkan dakwaannya?

Malaysia adalah negara terbuka, sekalipun hak keistimewaan diberikan kepada masyarakat Melayu-Bumiputera dan umat Islam. Sesiapa pun boleh berjaya. Buktinya, pemilikan tanah sekarang ini dikuasai oleh orang Cina. Sektor ekonomi dikuasai dan dimiliki oleh masyarakat Cina. Sepuluh orang terkaya di Malaysia dikuasai oleh lapan orang Cina, seorang India dan seorang Melayu.

Di India sendiri pun, Kerajaannya tidak menyuap dan memanjakan rakyatnya sebagaimana yang dilakukan oleh Kerajaan Malaysia. Mimpi ke wakil DAP ini yang sedang kemaruk untuk menjadi juara kaumnya?

Dan terlebih-lebih aneh, bagaimana pula dikatakan masyarakat India terpinggir, kalau Manoharan sendiri merupakan salah seorang wakil rakyat yang seharusnya menjadi wakil kepada setiap rakyat di kawasannya bagi menyelesaikan sebarang masalah berbangkit?

Atau barangkali Manoharan sudah terlupa yang dia adalah dari kaum India?

1 comments

Sunday, November 18, 2012

ANWAR PUJUK HATI SENDIRI BILA TENGOK AKAR UMBI PAS MENOLAKNYA!!!

Sunday, November 18, 2012
Anwar kata, peluang ke Putrajaya tidak pernah secerah sekarang. Pendek kata, kalau Najib bubarkan Parlimen hari ini dan pilihanraya dibuat esok, lusa Anwar dah angkat sumpah sebagai Perdana Menteri Malaysia ketujuh.

Punyalah yakin dan punyalah kemaruknya Anwar untuk terus membodoh-bodohkan orang PAS yang memang telah sedia bodoh.

Bagi yang faham istilah psikologi, Anwar sebenarnya sedang gelabah beruk dan melihat peluangnya untuk bergelar Perdana Menteri telah hancur dan musnah. Dek kerana itulah, dia terpaksa menghiburkan hatinya sendiri dengan cerita-cerita yang menyedapkan hati seperi keyakinannya itu.

Anwar bercakap degar-degar depan orang PAS tentang keistimewaan taukeh-taukeh besar yang diberikan oleh pemimpin UMNO tetapi Anwar tidak pula mahu menceritakan bagaimana untuk berzina dengan isteri kawan baiknya sendiri pun, dia membela taukeh-taukeh besar sewaktu berada di puncak kuasa.

Itu yang orang PAS sendiri cakap. Bukan orang UMNO, bukan juga orang DAP. Anwar tengok ramainya penyokong PAS yang datang memakmurkan Muktamar. Anwar terkenangkan zaman di mana segala tembelang, nanah dan kohongnya belum banyak terbarai.

Kalau orang PAS yang sebegitu ramai dan cukup setia kepada PAS dah cakap macam tu, Anwar tahu dan sedar, mampus hidup balik pun dia tidak akan dapat jawatan yang diidam-idamkannya.

Nak harapkan DAP atau sekutunya di Sabah dan Sarawak? Mereka sendiri pun mempunyai calon sendiri yang lebih mereka yakini berbanding Anwar Ibrahim.

Jadi, Anwar terpaksa pakai modal Nik Aziz untuk sedapkan hatinya sendiri. Namun orang PAS sendiri sudah pun menunjukkan peralihan sikap.

Untuk apa mereka menyokong Anwar Ibrahim kalau Hadi Awang yang merupakan tempat wala' mereka yang dikatakan tsiqah diperkecilkan oleh Anwar dan DAP.

Walhal untuk menjayakan Pakatan Rakyat, semuanya bergantung kepada PAS.

Lainlah kalau Anwar kata, jawatan Perdana Menteri sekiranya Pakatan menang, sah akan diberikan kepada PAS dan PAS pula akan diberikan kuota kerusi majoriti untuk ditandingi berbanding PKR dan DAP, mungkin jalan menawan Putrajaya akan lebih cerah.

Kalau tidak, Anwar boleh sembang sajalah macam dia duk sembang kononnya sewaktu dalam penjara dia dah boleh hafal al Quran!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


0 comments

UNIT AMAL LARI BALIK AWAL DARI MUKTAMAR PAS!!!


Pagi ini, unit yang paling datang awal dan balik lewat, UNIT AMAL menyaksikan 'pemberontakan kecil' apabila Unit Amal dari Perak, Pahang dan Terengganu mengambil keputusan untuk mengemas beg dan meninggalkan muktamar jam 10:30 pagi tadi. Sesuatu yang tidak pernah dilakukan oleh Unit Amal sepanjang mana-mana Muktamar, ialah meninggalkan majlis sebelum majlis selesai.

Tindakan Unit-Unit Amal dari ketiga-tiga negeri tersebut dilakukan sebagai tanda protes atas keegoan pimpinan PAS Kelantan. Dikatakan, sepanjang muktamar dijalankan, PAS Kelantan bertindak seperti tuan besar dan bukannya sebagai penganjur majlis. Dan sememangnya, PAS Kelantan sentiasa menampilkan diri mereka sebagai 'Kaabah PAS' yang perlu dipandang tinggi serta diberikan keutamaan.

Bagaimanapun, Muktamar Ke-58 yang diadakan di Kota Bharu kali ini, dipenuhi dengan pelbagai insiden yang tidak sepatutnya akibat daripada pengurusan muktamar yang kucar-kacir. Kebanyakan ahli-ahli pengurusan penganjuran, bertindak bagaikan orang gila kuasa... SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

Saturday, November 17, 2012

HAHAHA... MERAH PADAM MUKA SI USTAZAH BONGOK BERNAMA ABBY ABADI BILA DITEGUR TERSALAH BAGI HUKUM!!!

Saturday, November 17, 2012

Kesian la si Abby Abadi yang baru berasa macam nak beragama tetapi sadisnya, kejahilannya dalam bidang agama melampau-lampau. Malangnya, manusia bengong seperti dia bukannya nak belajar, sebaliknya nak mengajar kerana enggan diketahui yang dia jahil, bengong, bahlol dan waham!

Kalau kat TWITTER, bukan main lagi dia block orang ni, block orang nu bila kenyataannya disanggah dan dia memang salah serta dibuktikan jahil. Bila dah tak ada orang tegur atau cuba perbetulkan kebengongannya itu, maka makin merapu merabanlah dia mengeluarkan pelbagai hukum, laksana tok sami yang hendak memajukan tokongnya agar si tok sami tak perlu lagi keluar bekerja macam orang lain.

Baru masuk PAS, sibuk nak mengeluarkan hukum. Kitab satu benda pun tak pernah belajar. Barangkali kalau diberitakan kepadanya kitab yang paling asas dalam pengajaran tasauf adalah PELITA HATI, barangkali minah sengkek kasih sayang ini akan tergaru-garu kepalanya.

Maklumlah, dia fikir, bila dah masuk dan jadi ahli PAS tu, kira dah tertib dan pelajaran agamanya pun telah ditartilkan. Bila dah isi borang dan selalu duk bersebelahan dengan pemimpin politik PAS, maka ilmunya dianggap telah ditahkikkan.

Kesian orang seperti Abby Abadi....

Amat murni apabila kita mahu mendekatkan diri dan tercebur dalam ilmu sehinggakan Imam As-Syafie rahimahullah pernah berkata, "Menuntut ilmu itu lebih baik daripada seribu rakaat solat sunat."

Bagaimanakah adabnya para salafussoleh (mereka yang hidup di 3 kurun terbaik seperti yang dinyatakan oleh Rasulullah SallaLlahu 'alaihi wasallam) sebelum berani mengeluarkan fatwa ?

Dari Abdullah ibn Amr r.a bahawa Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud :

ALLah subhanahu wa ta’ala tidak akan mengangkat ilmu pengetahuan dengan cara mencabutnya dari hati ulama, tetapi dengan cara mematikan mereka, dan jika sudah tidak ada lagi seorang ulama yang masih hidup, maka manusia akan mengangkat pemimpin di kalangan orang-orang yang jahil (bodoh), jika (para pemimpin tersebut ditanya tentang kemusykilan agama) maka mereka akan berfatwa tanpa dasar ilmu, dengan itu mereka menjadi sesat dan menyesatkan.(Riwayat Bukhari dan Muslim)

Dr Yusuf al Qardhawi dalam kitabnya al Fatwa Bayna al Indibat al Tasayyub (Fatwa Antara Ketelitian Dan Kecerobohan) menyatakan seorang mufti atau faqih yang menempati kedudukan Rasulullah s.a.w dalam menyampaikan ketentuan hukum hakam Allah mesti mempunyai kapasiti (kemampuan) yang besar tentang ilmu-ilmu Islam. Antaranya :

1. Merangkumi selok belok Bahasa Arab
2. Pemahaman yang bendar dan pengetahuan yang cukup tentang serba serbi kehidupan dan corak ragam manusia
3. Kepakaran yang handal dalam menggali dan merumuskan suatu hukum berdasarkan kaedah-kaedah ijtihad.

Siapakah antara ciri-ciri mereka yang dilarang untuk berfatwa ? iaitu :

1. Orang yang tidak memiliki kemampuan dan pengetahuan tentang Bahasa Arab dengan selok beloknya termasuk ayat dan sasteranya agar membolehkannya memahami al Quran dan Al Sunnah tidak dibenarkan memberikan fatwa kepada manusia.

2. Orang yang tidak arif dan mengerti pendapat para ulama terdahulu dari berbagai mazhab feqah dan tidak mengerti methodologi pengambilan hukum dan hal-hal yang berkaitan dengannya seperti mengetahui perkara-perkara yang disepakati bersama atau masih dalam pertikaian tidak dibolehkan mengeluarkan fatwa.

3. Orang yang tidak memiliki kepakaran dalam bidang Usul Feqh seperti mengenali al Qiyas dan al Illah; pada situasi apakah al Qiyas dibolehkan dan pada situasi apakah al Qiyas tidak dibenarkan

4. Orang yang tidak menghayati pendapat para fuqaha yang tercantum dalam kitab-kitab mereka secara mendalam

5. Orang yang tidak memiliki kepakaran dalam melakukan penelitian ke atas perbezaan pendapat di antara mereka dan mengenalpasti kaedah yang digunakan mereka dalam menggali hukum hakam syarak.

Al Hafiz Al Khatib al Baghdadi meriwayatkan dalam kitabnya "Al Faqih wa al Mutafaqqih" dari al Imam Syafi'e radiyaLlahu anhu berkata :

"Tidak dihalalkan bagi seseorang berfatwa mengenai agama Allah, kecuali seorang yang arif dengan Kitab Allah (Al Quran), Nasikh dan Mansukh, Muhkam dan Mutasyabih, Ta'wil dan Tanzil, Makkiyah dan Madaniyyahnya; Apa yang dimaksudkan dengan satu-satu ayat; dalam masalah apa ia diturunkan. Selain itu, dia juga mesti menguasai hadith Rasulullah sallaLlahu 'alaihi wasallam; Nasikh dan Mansukhnya. Pengetahuannya mengenai hadith Nabi sallaLlahu 'alaihi wasallam mesti setaraf pengetahuannya mengenai al Quran. Dia mesti juga menguasai Bahasa Arab; arif akan selok belok sya'ir, dan disiplin ilmu yang lain yang diperlukan untuk memahami al Quran.

Di samping itu, dia juga mesti menahan diri daripada (seronok) bercakap. Dia dituntut juga untuk memahami perbezaan pendapat di kalangan para ulama, selain harus memiliki kemampuan atau kepakaran dalam mengambil ketentuan hukum (istinbat). Jika semua syarat-syarat ini telah dimilikinya, maka barulah boleh baginya bercakap dan berfatwa tentang halal dan haram. Namun jika belum sampai pada darjat ini, dia hanya boleh membincangkan tentang ilmu pengetahuan, tetapi tidak dibenarkan untuk berfatwa."
(Al Faqih wa al Mutafaqqih, Juz 2, hlm 157, Cetakan Riyadh, Saudi Arabia)

Imam Ahmad Ibn Hanbal RadiyaLlahu anhu telah memberikan panduan dalam masalah ini, katanya : "Seseorang tidak boleh menawarkan dirinya untuk berfatwa sebelum ada pada dirinya lima perkara :

Pertama : Mempunyai niat yang ikhlas. Sebab jika tiada niat (ikhlas), dia tidak akan mendapat cahaya (petunjuk) dalam melakukan fatwanya.

Kedua : Hendaklah dia mempunyai sifat kasih, rendah hati (tawadhuk) dan ketenangan jiwa.

Ketiga : Mempunyai keyakinan yang teguh dengan tugasnya dan memahami betul soalan yang sedang dihadapinya.

Keempat : Hidupnya dalam kecukupan, kerana jika tidak, dia akan dipengaruhi oleh orang yang berkepentingan.

Kelima : Mempunyai maklumat yang cukup tentang adat- istiadat dan selok belok kehidupan manusia
(Ibn Battutah, disalin oleh Ibn Qayyim dalam "Ilamul Muwaqqi'in" Juz 4 Hlm 199)

Larangan orang yang berfatwa tanpa dasar ilmu (jahil)

Imam Abu Hanifah radiyaLlahu anhu berpendapat :

"Wajib menghalang orang bodoh (mufti jahil) dan orang yang mempermainkan agama dari mengeluarkan fatwa".

Seorang lelaki pernah melihat Rabi'ah Ibn Abd Rahman, guru kepada Imam Malik sedang menangis, lalu ditanya :

"Hal apakah yang menyebabkan tuan menangis ? Jawabnya : Ada seorang yang telah diminta untuk berfatwa, walhal dia tidak mengerti apa-apa dan fatwanya itu telah memudaratkan umat Islam, kerana itu, katanya lagi : "Sebahagian mufti lebih berhak masuk penjara daripada para pencuri".

Ibn Qayyim meriwayatkan dari beberapa ulama sezamannya :

"Bagaimana jika Rabi'ah menyaksikan zaman kita ini, dimana orang yang tidak berilmu berani memberikan fatwa dengan modal kejahilan dan keberanian semata-mata, pengalaman yang sedikit dan pengetahuan yang dangkal, tambahan pula memiliki sejarah hidup yang tidak elok dan tidak dikenal di kalangan para ulama. Pengetahuannya tentang al Quran, al Sunnah dan ilmu-ilmu ulama salaf sangat cetek dan dangkal..

(Ibn Qayyim, I'lamul Muwaqqi'in, Juz 4, hlm 207-208)

Abu 'Abdillah Ibn Battutah meriwayatkan dari al A'masy dari Syaqiq dari Abdullah Ibn Mas'ud radiyallahu anhu berkata :

"Demi Allah, seseorang yang memberi fatwa bagi setiap soalan adalah orang gila".

Al Hakam pernah berkata kepada al A'masy setelah mendengar riwayat tadi:
"Jika aku mendengar hadith tersebut dari dahulu lagi, nescaya aku tidak akan banyak berfatwa seperti apa yang telah aku lakukan selama ini". Kemudian Abu 'Abdillah menambahkan : :Ini Abdullah Ibn Mas'ud bersumpah dengan nama Allah bahawa sesiapa berfatwa untuk setiap soalan adalah orang gila, sumpah beliau pasti benar, kalau begitu kebanyakan mufti pada zaman kita ini sudah menjadi gila..! Mengapa...? Kerana setiap mufti yang ditanya akan langsung memberi jawapan, tanpa berfikir lebih jauh atau berkata tidak, atau takut kerana Allah Subahanahu Wa Ta'ala (jika fatwanya salah), atau tidak takut untuk disoal balik: "Dari mana jawapan ini kami dapat.. ? Akan tetapi yang paling mereka takuti dan gerun adalah sindiran bahawa dia tidak dapat menjawab soalan.

Pada hakikatnya dia telah melakukan perbuatan yang sangat besar yang tidak mampu dilakukan oleh orang yang lebih tinggi, luas dan dalam ilmu agamanya daripada dirinya, dan dia telah melakukan satu praktik perubatan yang tidak mampu dilakukan oleh seorang doktor yang sangat pakar".
(SUMBER)


0 comments

ANWAR IBRAHIM TAK MAHU TUDUH HAMAS YANG SEBABKAN ISRAEL SERANG PENDUDUK PALESTIN KE?


Dengan kekuatan 75,000 anggota tentera yang dikerahkan memasuki kawasan Gaza untuk melakukan kemusnahan besar-besaran, selain serangan udara bertali arus ke kawasan awam, Zionis Israel sedang mengukuhkan cengkaman mereka ke atas Palestin dengan negara-negara dan umat Islam di seluruh dunia sekadar jadi pemerhati tanpa dapat berbuat apa-apa.

Dan biarpun umat Islam merupakan umat kedua teramai di dunia, apa yang dapat mereka lakukan hanyalah berdoa sambil menangis terhenjut-henjut. Doa dan tangisan itu sajalah yang dirasakan dapat membantu rakyat Palestin yang dizalimi oleh Zionis.

Memang benar, doa adalah senjata utama mukmin tetapi Islam juga mengajar umatnya agar berdoa, berusaha, bertawakal dan berdoa. Tidak hanya sekadar berdoa dengan tangisan bersungguh-sungguh tetapi tiada sebarang usaha dan tawakalnya pula sekadar untuk doa.

Sampai bila umat Islam sekadar mampu berdoa tetapi tidak berani membuat sebarang 'pengangkatan' sebaliknya hanya mengharap KEAJAIBAN DARI LANGIT?

Istimewanya, dalam hal ini, kita tentu masih ingat dengan kenyatan Anwar Ibrahim bahawa dia menyokong sebarang rancangan untuk menyelamatkan Israel. Malah dia juga secara berterus-terang menyalahkan pejuang-pejuang Islam yang menurutnya, tindakan merekalah yang mendorong Israel menyerang dan membunuh orang awam di Palestin.

Semalam, Anwar Ibrahim bukan main lagi menyeru agar kecaman dibuat terhadap Israel. Dan ini pastinya mengingatkan kita kepada bagaimana tergopoh-gapahnya Anwar Ibrahim ke New York untuk meminta maaf kepada BAPA-BAPA ZIONISnya setelah dia mengutuk Israel dan Zionis pada 20 sehingga 24 Jun 2010. (BACA DI SINI)

Apakah dalam tempoh terdekat ini, Anwar Ibrahim akan ke Amerika Syarikat sekali lagi untuk meminta maaf kepada BAPA-BAPA ZIONISnya yang membiayai segala kegiatannya selama ini? Atau barangkali Anwar Ibrahim hanya menunggu sehingga tamatnya Muktamar PAS Ke-58 untuk berbuat begitu?

Anwar Ibrahim cuba mengecam Israel sedangkan pada masa yang sama, dia begitu bertegas untuk mempertahankan Israel dan kewujudan negara haram tersebut.

Tontoni video di bawah.




0 comments

KOH TSU KOON CAKAP BESAR, TANPA SEDAR, TELURNYA BESAR SEBELAH!!!


Apabila Presiden GERAKAN, Koh Tsu Koon menyatakan GERAKAN sudah bersedia untuk menghadapi PRU13 dan telah mengenalpasti calon-calonnya, ia sebenarnya tidak ubah seperti mendengar guruh di langit pada musim kemarau. GERAKAN seperti Parti Progresif Penduduk (PPP) yang turut bercakap besar kononnya, mereka sudah terlalu amat yakin akan mendapat undi sokongan daripada rakyat Malaysia.

Mungkin kalau dua puluh tahun dulu, cakap-cakap sebegini akan diterima tanpa banyak soal. Tetapi dalam keadaan sekarang, di mana boleh dikatakan peminat-peminat arus politik negara begitu ramai dan bijak membuat telahan, cakap-cakap seperti yang keluar dari mulut Koh Tsu Koon dan M.Kayveas tidak lebih daripada sebuah gurau jenaka yang menyakitkan hati.

Kecuali beberapa orang pemimpin GERAKAN, parti yang ditubuhkan pada tahun 1968 itu, tidak ubah seperti mayat hidup yang perlu disuap dan dilayan tanpa mereka sendiri boleh berbuat apa-apa untuk meneruskan kelangsungan hidup.

Begitu juga dengan PPP yang ditubuhkan pada tahun 1953 itu. Di bawah Kayveas selaku pemimpin utamanya, PPP langsung tidak bergerak dan mempopularkan parti berkenaan di kalangan rakyat Malaysia. Apa yang PPP lakukan hanyalah mengharapkan 'simpati' dan ruang percuma yang diberikan oleh UMNO, MCA dan MIC.

Kegagalan MCA dan MIC pada PRU12 lalu, cuba dihumbankan ke bahu UMNO. PPP dan GERAKAN juga menunjukkan sikap yang serupa. Bagaimanapun, berbanding parti-parti komponen BN di Semenanjung yang lain, UMNO masih mengekalkan kekuatan dan pengaruhnya. Menyalahkan UMNO seperti yang dilakukan oleh MCA, MIC, PPP dan GERAKAN pada pasca PRU12, sekadar menyerlahkan  kegagalan parti-parti komponen BN untuk bangkit semula.

Dan mujurlah, UMNO walaupun lambat panas, begitu giat untuk mengembalikan semula kemenangan majoriti dua pertiga pada PRU13 menyaingi PAS, PKR dan DAP yang membentuk Pakatan Rakyat. Pada suatu ketika, UMNO kelihatan bersendirian, terutama apabila GERAKAN dan PPP mengambil sikap tunggu dan lihat.

Manakala MCA pula masih tidak habis-habis dengan pergolakan dalaman mereka melibatkan kem Chua Soi Lek-Ong Tee Kiat sehingga kini. Cantas mencantas berlaku walaupun ianya tidak melibatkan Barisan Nasional secara menyeluruh.

Namun tidak seperti GERAKAN dan PPP yang menuntut lebih banyak kerusi diserahkan kepada mereka untuk ditandingi, MCA kelihatan lebih memahami situasi mereka sendiri apabila tidak begitu menuntut agar kuota mereka dinaikkan. Manakala MIC pula, masih lagi dengan drama Tamil dan Hindustannya yang tidak habis-habis dengan pelakon utamanya adalah G.Palanivel yang sedang berkira-kira hendak bertanding di Cameron Highland menggantikan S.Devamany.

Cakap-cakap dongeng GERAKAN dan PPP itu sebenarnya perlu ditakuti oleh UMNO yang mengetuai Barisan Nasional. UMNO tidak seperti PAS. PAS hanya pak turut dalam Pakatan Rakyat. Setiap apa yang hendak dilakukan oleh PAS, perlu mendapat kelulusan daripada abang-abang besarnya terlebih dahulu iaitu DAP dan PKR. Sedangkan UMNO pula, kalau tidak bergerak lebih cergas, 'adik-adik' yang lain terutama di Semenanjung, akan terperuk berdengkur sambil bermimpi yang mereka masih kuat dan relevan dalam arus politik tanahair.

Ketika DAP begitu rakus menguasai dan menawan kawasan-kawasan yang pernah ditandingi dan dikuasai oleh GERAKAN, Presiden parti GERAKAN masih lagi bermimpi retorik.

Come on ler, Koh Tsu Koon... tak payahlah bercakap dan bercerita tentang naga berapi mengawal menara yang ada puteri jelita di dalamnya. Sekarang sudah zaman letusan teknologi maklumat. GERAKAN lemah dalam serba-serbi. Tidak banyak pemimpin-pemimpin GERAKAN yang boleh diharap kecuali beberapa orang seperti Ketua Pemuda GERAKAN Kedah, Tan Keng Liang.

Yang lain semuanya macam Koh Tsu Koon jugak... pegang telur sendiri sambil mengira-ngira agar tidak  ada sebiji telur pun yang hilang disergah Lim Kit Siang anak beranak!

0 comments

ANGIN KEPALA KARPAL SINGH MEMBELIT SERBANNYA YANG DAH HILANG AKIBAT HUDUD PAS!!!


Setiap kali PAS bersuara tentang hudud, setiap kali itulah juga Pengerusi Kebangsaan DAP Pusat, Karpal Singh akan menjawab bahawa PAS tidak lebih daripada berpemimpinkan individu-individu yang kuat membohong dan kuat memperdaya. Dan kali ini, menerusi Muktamar Ke-58, Harun Taib, Ketua Dewan Ulama PAS sekali lagi cuba berbohong untuk meyakinkan ahli-ahli PAS bahawa DAP telah bersetuju dengan PAS untuk menubuhkan Negara Islam dan menjalankan hukum hudud, membuatkan Karpal Singh kembali berangin kepalanya yang tidak berserban.

Tidak hanya Karpal Singh, Timbalannya, Tan Seng Giaw serta Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail turut memberikan penjelasan tentang kehilangan arah tuju para pemimpin PAS yang sudah terikat dan tidak lagi mampu mendendangkan irama hudud mereka.

Ada pecacai Pakatan Rakyat yang cuba memujuk hati sendiri, kononnya apa yang dikatakan oleh Karpal Singh sebenarnya bukanlah mencerminkan pendirian sebenar DAP. Karpal Singh hanya seorang, sedangkan DAP adalah sebuah organisasi politik yang jumlah keahliannya termasuklah para pemimpinnya berjumlah ratusan ribu orang. Manakan boleh, seorang Karpal Singh mewakili ratusan ribu pengikut yang lain.

Itu kata-kata orang yang sudah seram sejuk dan kecut telur dengan satu lagi kenyataan keras Karpal Singh. Cakap-cakap untuk menyedapkan hati sendiri. Dan yang paling menarik ialah apabila ada pula suara-suara sumbang yang tidak lebih daripada sekadar menghiburkan hati sendiri, kononnya, Karpal Singh tidak lagi disukai oleh golongan muda dalam DAP kerana banyak kenyataannya yang bercanggah dengan semangat DAP yang sekarang ini sudah amat rapat dengan Islam.

Kesian benar dengan golongan yang berfikiran sedemikian rupa.

Sama ada Karpal relevan atau sebaliknya di dalam DAP, yang sangat jelas ialah, DAP secara keseluruhannya, termasuklah Lim Guan Eng sudah menyatakan secara terang, jelas dan nyata bahawa mereka tidak pernah bersetuju dengan hudud dan... SAMBUNG BACAAN DI SELANGORDAILY.COM

0 comments

DOA MAMPUSKAN UMNO-BN, BERKUMANDANG DI KOTA BHARU MALAM TADI... AMAT MENYERAMKAN!!!






1 comments

AHLI MAJLIS MBPJ YANG LABELKAN PEGAWAI KERAJAAN SEBAGAI 'MONYET', MINTA MAAF TETAPI NAK SAMAN UTUSAN!!!


Derek Fernandez yang menimbulkan kontroversi ekoran melabelkan calon pengganti Datuk Bandar Petaling Jaya sebagai 'monyet', telah mengeluarkan kenyataan meminta maaf secara umum, tetapi mengancam akan menyaman mana-mana pihak yang menceritakan perkara sebenar.

Dan sudah tentulah yang dimaksudkan oleh ahli DAP ini adalah UTUSAN MALAYSIA, memandangkan akhbar tersebut giat mendedahkan kejahatan dan kecurangan para pemimpin DAP dan Pakatan Rakyat.

Dalam kenyataannya yang dikeluarkan, Derek Fernandez menyatakan dia tidak memaksudkan perkataan 'monyet' itu kepada mana-mana penjawat awam:

Saya merujuk kepada keratan media di Utusan Malaysia pada 14 dan 15 hb Nov 2012 berkenaan dengan kenyataan Presiden dan Timbalan Presiden Cuepacs terhadap saya.

Saya tidak langsung menyatakan pegawai kerajaan monyet seperti didakwa oleh Cuepacs. Ini kenyataan salah. Sebaliknya, saya mempertahankan hak seorang pegawai kerajaan, Datuk Bandar MBPJ Dato Roslan yang diberi notis pindah 24 jam tanpa alasan munasabah dan tanpa kenaikan jawatan.

Ini memberi gambaran tidak baik terhadap Datuk Roslan bahawa beliau telah melakukan kesalahan. Apa yang saya katakan adalah jika JPA ingin pindahkan Datuk Bandar mereka harus mendapat persetujuaan kerajaan negeri. 

Orang yang dipilih sebagai Datuk Bandar mesti jujur, ikhlas dan berkebolehan menjalankan tugas Datuk Bandar di Petaling Jaya satu Bandaraya dinamik, progesif dan mencabar bukan seorang yang tidak jujur, tidak amanah dan yang tidak boleh memimpin.

Saya berkali kali telah mempertahkan hak pegawai kerajaan daripada salah pecat jawatan dan salah tuduh. Contohnya ialah kes Rumah Kos Rendah dimana pegawai kerajaan MBPJ disalah tuduh membeli rumah Kos Rendah.

Saya akan mengambil tindakan undang undang terhadap siapa yang menfitnah dan memusing kenyataan saya. Pekara ini seharusnya tidak diputarbelitkan, Saya sedia berjumpa dengan Cuepacs untuk menjelaskan pekara ini.

Saya harap Cuepacs juga akan mengambil kes Datuk Bandar sebagai satu iktibar dan terus mempertahankan hak dan maruah pegawai dan kakitangan kerjaan.

Jika kenyataan saya atau maksudnya disalah ertikan, dipusing dan akibatnya menyinggung sesiapa sahaja, saya minta maaf tetapi saya langsung tidak bermaksud demikian.

Derek John Fernandez

Namun pada 15 November, CUEPACS telah mendesak Derek Fernandez yang sebelum itu terpaksa bertungkus-lumus menafikan yang dia telah mempengaruhi Datuk Bandar yang dipertahankan itu untuk melantik sebuah firma guaman, agar memohon  maaf apabila Ahli Majlis MBPJ itu berang apabila Mohamad Roslan Sakiman, ditukarkan berkuatkuasa 24 jam. (BACA DI SINI)

BACA DI SINI UNTUK KENYATAAN 'MONYET' DEREK FERNANDEZ

0 comments

KETUA PENGARAH KEMENTERIAN KESIHATAN YANG DITANGKAP KHALWAT, AKAN MASUK SALAH SATU PARTI DALAM PAKATAN RAKYAT!!!


Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan, Hasan Abdul Rahman telah diarahkan bercuti sehinggalah nasibnya ditentukan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) berhubung kes khalwat yang dihadapinya.

Ketua Setiausaha, Ali Hamsa berkata, keputusan itiu akan dibuat oleh Lembaga Disiplin Suruhanjaya. Menurutnya lagi, tindakan disiplin akan diambil selepas prosiding jenayah di bawah Peraturan Penjawat Awam 1983.

Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan itu telah didapati bersalah, berkhalwat dengan seorang wanita bernama Wan Syarifah Nooraazmanita Wan Hasan, 36. Kedua-duanya dituduh berkhalwat di sebuah  bilik di Pullman Putrajaya Lakeside Resort lebih kurang jam 2:00 pagi.

Sementara itu, Pengerusi SPA, Tan Sri Mahmood Adam berkata, nasib Hasan akan diputuskan sewaktu mesyuarat Suruhanjaya itu di Sabah, Isnin ini. Menurut Mahmood, enam tindakan disiplin boleh diambil terhadap Hasan dan pasangan khalwatnya.

Kedua-duanya boleh diberikan notis amaran, penurunan pangkat, pembekuan kenaikan gaji, hilang peluang kenaikan pangkat, ditahan tugas atau yang akhir sekali, dipecat.

Nampaknya, akan adalah seorang lagi 'bekas' Pegawai Tinggi Kerajaan yang akan masuk PAS, PKR atau pun DAP. Mungkin bukan dalam masa terdekat, tetapi dalam tempoh satu atau dua tahun lagi, kita boleh mendengar cerita tentang Hasan Abdul Rahman...

Bukankah sudah menjadi trend, bekas pegawai-pegawai kerajaan yang bermasalah sepanjang mereka bertugas dan memegang jawatan, akhirnya memilih Pakatan Rakyat untuk menentang Kerajaan yang sebelum itu  menjadi majikan mereka?



1 comments

TIGA ANGGOTA POLIS DIDAKWA ATAS TUDUHAN MEROGOL DAN MEMAKSA AMAH INDONESIA ORAL SEKS MEREKA!!!


Butterworth: Tiga orang anggota polis meminta dibicarakan di Mahkamah Sesyen kerana merogol dan melakukan perbuatan luar tabie terhadpa seorang wanita Indonesia, Jumaat lalu.

Konstabel Remy anak Dana, 25, Syarihan Romli, 21 dan Korporal Nik Sin Mat Lazin, 33, didakwa dengan tuduhan merogol seorang wanita Indonesia berusia 25 tahun di Bilik Nombor Empat, Berek Polis Perai antara jam 6:40 pagi dan 7:30 pagi pada 9 November.

Ketiga-tiganya akan didakwa di bawah Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaaan yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan jikalau didapati bersalah.

Mereka juga didakwa melakukan hubungan seks luar tabie terhadap wanita berkenaan pada masa dan tempat yang sama dan dituduh di bawah Seksyen 377c Kanun Keseksaan yang juga membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun penjara dan sebatan jikalau didapati bersalah.

Hakim Nabisha Ibrahim membenarkan jaminan RM25,000 bagi setiap seorang tertuduh dan melarang mereka daripada mendekati wanita berkenaan dan mengarahkan ketiga-tiganya melaporkan diri ke balai berhampiran setiap bulan. Tarikh perbicaraan telah ditetapkan pada 12 Disember nanti.

Kes berkenaan menarik perhatian ekoran tuduhan rogol yang dibuat oleh mangsa. Terdapat banyak kes di mana wanita-wanita Indonesia, terutama yang 'kosong' atau ketiadaan dokumen sah perjalanan, menawarkan diri untuk disetubuhi sebagai rasuah untuk membebaskan mereka.

Walau apa pun alasan yang diberikan, sama ada ianya adalah rasuah seks, atau suka sama suka, apatah lagi jenayah kekerasan rogol, ianya tetap satu kesalahan serius yang perlu dibicarakan dan hukuman wajar dijatuhkan kepada mereka yang bersalah.

Sewajarnya anggota-anggota polis yang kerapkali ditawarkan seks oleh wanita-wanita asing sebagai jalan melepaskan mereka, menggunakan akal fikiran dan mengambil pertimbangan yang lebih ketat, memandangkan perbuatan menerima rasuah sebegitu rupa, hanya akan merosakkan diri mereka sendiri, sekaligus memalitkan imej buruk kepada pasukan!!!




0 comments

LAGI PEGAWAI ZAKAT BERPERANGAI HARAMJADAH!!!




0 comments

Friday, November 16, 2012

ALAH, CIANNYA CHEGU BARD BILA KENA SAILANG NGAN ANWAR IBRAHIM SENDIRI!!!

Friday, November 16, 2012

Si Badrul Hisham Shaharin yang lebih dikenali sebagai Chegu Bard, memang sudah berangan-angan akan bertanding di Nibong Tebal. Janji-janji yang diberikan kepadanya, setelah dia tidak akan lagi nampak peluang di Rembau, ternyata telah dicabuli oleh Anwar Ibrahim, Ketua Umum PKR sendiri.

Kesungguhan PKR untuk menawan kembali Nibong Tebal yang sekarang ini disandang oleh Tan Tee Beng, begitu  menyerlah terutama dengan kesungguhan dan kerajinan Chegu Bard melawat dan berceramah di sana.

Tan Tee Beng memenangi Kerusi Parlimen Nibong Tebal atas tiket PKR tetapi setahun kemudian, dia mengisytiharkan dirinya sebagai Wakil Bebas setelah tidak bertelagah dan menuduh Lim Guan Eng sebagai PEMANGSA BESAR yang KEJAM tetapi LICIK.

Calon yang dikatakan akan diletakkan di Nibong Tebal dan menyailang Chegu Bard adalah Mansor Othman, Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang. Mansor Othman baru-baru ini telah didedahkan mengutuk Lim Guan Eng, dikatakan terlalu takut di mana-mana DUN di Pulau Pinang kerana bimbangkan amarah Lim Guan Eng. Permohonan maaf kepada Lim Guan Eng yang dibuat, tidak mampu mengambil hati Lim Guan Eng, bahkan akibat pendedahan kutukan Mansor Othman terhadapnya, Lim Guan Eng telah menggunakan kuasa kuku besinya untuk merampas beberapa kerusi yang ditandingi oleh PKR pada PRU lepas.

Anwar Ibrahim lebih rela mengorbankan Chegu Bard sekalipun lelaki berkenaan sentiasa cuba membuatkan anwar Ibrahim kagum terhadap dirinya. Beberapa kesilapan yang dilakukan oleh Chegu Bard termasuklah melakukan pendedahan tentang cincin berlian yang kononnya berharga RM24 juta akhirnya, mendedahkan tentang PEMBOHONGAN BESAR dan BERSIRI oleh Chegu Bard. Apatah lagi, telah terbukti bahawa cincin berkenaan bukannya berharga yang ditohmahkan oleh Chegu Bard, bahkan cincin itu sebenarnya hanyalah cincin pameran yang empat hari kemudian telah diambil oleh semula oleh syarikat pemiliknya di New York.

Kesian Chegu Bard.... setelah bersusah payah, akhirnya dia terbuang begitu sahaja.

Barangkali punggungnya tidak cukup 'sedap' untuk Anwar Ibrahim berbanding punggung Mansor Othman yang lebih gebu dan lebih kuat kemutnya, k

0 comments

DIN PUDURAYA MASIH BERANGAN NAK NGENTOT DI PUDURAYA WALAUPUN PUDURAYA DAH BERUBAH!!!


Kekuatan penipuan dan pembohongan akan bertambah apabila sesuatu pihak itu berada dalam keadaan tertekan dan sukar memberikan jawapan sebenar. Itulah yang berlaku kepada PAS apabila parti berkenaan ditekan oleh ahli-ahlinya sendiri berhubung tindakan pemimpin-pemimpin besarnya, termasuklah Ketua Dewan Ulama PAS Pusat memberikan sokongan kepada Nurul Izzah yang mengatakan orang Melayu perlu dibenarkan murtad kerana KEBEBASAN BERAGAMA.

Disebabkan tidak dapat memberikan jawapan berhubung tekanan tersebut, para pemimpin PAS terutama sekali yang berada pada hierarki tertinggi seperti Salahuddin Ayub cuba memutarbelitkan kenyataan berkenaan dengan membuat tuduhan kononnya, UMNO yang tidak menyokong pembentangan usul Undang-Undang Anti-Murtad yang dibuat oleh PAS.

Bermodalkan tentang usul yang dibuat oleh Presiden PAS pada 25 Mac 1988 dan 1 November 1999 agar undang-undang anti-hudud diperkenalkan di Parlimen, Salahuddin Ayub berusaha meyakinkan ahli-ahli PAS dan penyokong Pakatan Rakyat yang beragama Islam, bahawa sebenarnya yang menentang usul anti-hudud adalah UMNO.

Benarkah seperti yang dikatakan oleh Salahuddin Ayub?

Atau sebenarnya ia tidak lebih daripada usaha membelit dan mengalihkan perhatian semata-mata, memandangkan PAS sekarang ini terutama selepas melakukan PERJANJIAN SYAITAN DENGAN DAP dan PKR, tidak lagi memperjuangkan anti-murtad, sebaliknya PAS menyokong apa-apa sahaja saranan agar orang Melayu dibenarkan murtad.

Mengapa hanya pada 25 Mac 1988 dan 1 November 1999 yang diperkatakan serta usul oleh Salahuddin Ayub pada Mac 2006? Mengapa tidak pada tahun-tahun kebelakangan ini, terutama sekali ketika Hasan Ali dipecat dari PAS semata-mata kerana bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu mengambil tindakan yang membelakangkan pendirian PAS walaupun selaras dengan undang-undang syariah Selangor? Bahkan mengapa dalam Himpunan Anti Murtad yang dianjurkan oleh Hasan Ali menimbulkan cakap-cakap 'tidak sedap' di kalangan para pemimpin PAS yang memandang kecil himpunan tersebut sambil menyifatkannya sebagai MEMBUANG MASA?

Hanya setelah para pemimpin PAS tidak dapat menjawab tentang galakan Nurul Izzah kepada orang Melayu agar murtad... SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

PONDAN BELAAN ANWAR IBRAHIM LINTANG PUKANG JATUH LONGKANG DIKEJAR PENGUATKUASA JAIS DI PANDAN INDAH!!!


Pandan Indah merupakan kawasan yang dikatakan kubu kuat PKR. Parlimen Pandan mempunyai dua DUN iaitu DUN Cempaka dan DUN Teratai. Walaupun Parlimen Pandan dikuasai oleh Ong Tee Kiat, penyandangnya dari MCA, namun DUN Cempaka pula dikuasai oleh PAS menerusi Iskandar Samad yang merupakan salah seorang Exco Selangor dan DUN Teratai dikuasai oleh Jenice Lee dari DAP.

Sebelum Pakatan Rakyat menguasai DUN Cempaka dan DUN Teratai, seluruh kawasan Pandan Indah telah ‘dibersihkan’ daripada rumah-rumah urut, perjudian haram, sindiket pemerdagangan manusia dan sebagainya. Malah, Kerajaan UMNO-BN pada zaman Khir Toyo telah berjaya membersihkan Pandan daripada rumah-rumah setinggan dengan kehadiran pendatang-pendatang asing tanpa izin, khususnya dari Indonesia terkawal.

Bagaimanapun, sebaik-baik sahaja Pakatan Rakyat menguasai Selangor, Pandan selain Ampang telah menjadi sarang untuk segala macam kemaksiatan, bahkan turut menjadi sarang penjenayah dan pendatang asing. Apabila penduduk mulai mempertikaikan peningkatan kadar jenayah, PKR dan Pakatan Rakyat mula bercerita tentang PENGUNDI HANTU dan PENDATANG ASING.

Sedangkan hakikatnya, kebanyakan pendatang asing yang ditemui, mempunyai ‘kaitan rapat’ dengan Pakatan Rakyat, khususnya PKR dan Anwar Ibrahim.

Dipercayai, PKR sedang bertungkus-lumus untuk mendaftarkan pendatang-pendatang dari Indonesia sebagai pengundi bagi memastikan kemenangan berterusan PKR di Pandan Indah dan Ampang. Sekaligus menjadikan Pandan Indah dan Ampang sebagai sarang pendatang asing terbesar di Selangor selepas Kelang.

Dan apabila sesuatu kawasan itu berada dalam genggaman DAP dan PKR, maka sudah tentulah gejala maksiat dan pelacuran merupakan INDUSTRI dan TARIKAN EKONOMI utama.

Pada malam sambutan Maal Hijrah, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dengan kerjasama pegawai-pegawai Masjid Al-Azim Pandan Indah telah melakukan operasi membanteras kegiatan pelacur-pelacur pondan.... SAMBUNG BACAAN DI SEL13.COM

0 comments

KETUA PKR LANGKAWI SENAK TELUR BILA TEMBELANG DIPECAH AHLI PKR SENDIRI!!!



Sekeping surat layang yang menyenaraikan 10 sebab mengapa Wan Salleh Wan Isa perlu disingkirkan, sedang tersebar secara meluas di seluruh Langkawi. Adalah difahamkan, surat layang tersebut dibuat oleh puak-puak PKR Langkawi yang tidak berpuas hati dengan Wan Salleh kerana banyak sebab. 
Wan Salleh Wan Isa pada April lalu, cuba merampas rumah yang disewanya dan dilaporkan oleh portal ini. (BACA DI SINI) Walaupun telah melakukan kesalahan iaitu gagal membayar sewa dan tuan rumah menuntut agar Wan Salleh mengeluarkan barangan serta isteri keduanya dari rumah tersebut, Wan Salleh kemudiannya membuat tohmahan kononnya, UMNO Langkawi dan UMNO Kedah telah campurtangan dalam isu tersebut kerana bimbang pengaruhnya yang semakin bertambah dan kekuatan PKR Langkawi di bawah seliannya, 
Antara perkara-perkara menarik yang terkandung... SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

ZURAIDAH MAK LAMPIR JELES DIA TIDAK SECANTIK MAZNAH RAIS UNTUK DIROGOL!!!


Macam orang hilang akal, Mak Lampir 'sekor ni' yang tidak tahu pun ada kejadian tanah runtuh di Jalan Hulu Langat-Ampang atau lebih tepat lagi di jalan puncak bukit berhampiran menara tinjau Ampang, cuba menimbulkan kembali isu sensasi membabitkan seorang Menteri yang dituduh merogol amahnya.

Isu berkenaan sebenarnya telah pun diselesaikan menerusi pengakuan pembantu rumah dari Indonesia tersebut yang dia tidak mempunyai sebarang masalah sepanjang bekerja di Malaysia. Bagaimanapun, JINGGA 13 yang merupakan kumpulan propaganda sokongan PKR, ke Indonesia untuk membuat pendedahan kononnya, pembantu rumah yang dikatakan itu mempunyai rumah mewah yang tidak sepadan dengan pendapatannya bernilai kira-kira RM100,000 tanpa mengambil kira pelbagai faktor lain yang membolehkannya membina rumah seperti itu di negaranya sendiri.

Kata Mak Lampir Ampang yang merupakan bekas warganegara Singapura yang menikmati kemudahan kewarganegaraan yang membolehkannya menjadi Ahli Parlimen, sepatutnya Kerajaan menubuhkan satu badan yang menyiasat tuduhan merogol pembantu rumah melibatkan seorang Menteri Kanan dan tidak melindungi kes berkenaan.

Tak habis-habis lagi rupa-rupanya si Mak Lampir ni nak buat fitnah. Migrant Care yang merupakan sebuah NGO di Indonesia sendiri pun telah menafikan perkara berkenaan, walaupun merekalah yang dijadikan rujukan oleh PKR untuk menfitnah Rais Yatim, nampaknya PKR dan Mak Lampir tidak berpuas hati.

Cubaan untuk mengaitkan konon-kononnya Rais telah menutup mulut Robengah, pembantu rumah yang kononnya telah dirogol itu, dengan membantunya membina sebuah rumah mewah, sebenarnya langsung tidak berasas. Sebabnya, kalau tidak dirogol dan ditutup mulut pun, kebanyakan pekerja Indonesia di Malaysia, mampu membina rumah yang kalau dinilaikan di Malaysia, berharga mahal.

Bahkan pekerja-pekerja Indonesia di Malaysia yang bekerja rencam pun, mampu membangunkan rumah-rumah berharga mahal di Malaysia biarpun mereka tidak dirogol, dirasuah atau melibatkan diri dalam politik. Contoh yang paling ketara adalah di Taman Melati, Gombak!


Kesian Mak Lampir... dalam meniti hari-hari terakhirnya selaku Ahli Parlimen Ampang, dia masih gigih mencari-cari isu sensasi yang dilihat mampu meningkatkan semula popularitinya walaupun pada masa yang sama, dia tidak pernah mengambil tahu apa yang berlaku di kawasan yang diwakilinya di Parlimen!

Sekadar ingatan, seorang blogger pro-PKR telah disaman oleh Rais Yatim dan laporan polis telah dibuat oleh menteri terbabit, sekaligus menjawab tuduhan dan cabaran AMK. Blogger tersebut terpaksa membayar RM400,000 kepada Rais Yatim dan hampir-hampir dipenjarakan kerana gagal mengemukakan bukti-bukti yang menyokong tuduhannya Rais Yatim telah merogol pembantu rumahnya. JINGGA 13 dan Zuraidah Kamaruddin yang bersungguh-sungguh membuat tuduhan pun, tidak membantu blogger tersebut dalam menghadapi kes samannya di mahkamah.

0 comments

LIM GUAN ENG GAGAL MENJAWAB TENTANG KOMISYEN YANG DITERIMANYA DARI KLIDC!!!


Lim Guan Eng, si penipu yang kemudiannya dilantik menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang, barangkali sekarang ini sedang berbincang dengan peguam-peguamnya untuk menyaman mana-mana pihak yang masih lagi memperkatakan tentang sebidang tanah di Taman Manggis yang telah dijualkannya kepada sebuah syarikat hospital swasta.

Tanah seluas 0.45 hektar itu telah diperuntukkan oleh Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini untuk pembinaan rumah murah dan penempatan masyarakat miskin. Bagaimanapun, apabila DAP mengambilalih pentadbiran negeri, mereka telah MENCURI DAN MERAMPAS tanah berkenaan sebelum dijual kepada Kuala Lumpur International Dental Centre Bhd (KLIDC) pada harga RM11,494,176 atau RM232 sekaki persegi.

Apabila dipersoalkan kewajaran Kerajaan Negeri menjual tanah tersebut kepada sebuah syarikat swasta berbanding membina blok perumahan untuk rakyat termiskin, Lim Guan Eng memperolok-olokkan pertanyaan berkenaan dengan katanya, Barisan Nasional tidak prihatin dan mempertikaikan pembinaan sebuah kompleks hospital yang akan memberikan khidmat kepada penduduk.

Yang tidak disebutkan oleh Lim Guan Eng adalah hospital yang dimaksudkannya itu adalah sebuah hospital swasta yang sudah tentu tidak akan didatangi oleh penduduk atau rakyat yang tidak mempunyai wang!

Setelah tidak mampu menjawab mengapa tanah yang diperuntukkan kepada rakyat termiskin dijual kepada syarikat swasta yang akan membina hospital mahal, Lim Guan Eng kemudian menyatakan persetujuan untuk menjual tanah berkenaan kepada Barisan Nasional Pulau Pinang bagi tujuan pembinaan rumah murah.

Harga yang ditawarkan oleh Guan Eng adalah RM22.4 juta atau RM450 sekaki persegi atau dua kali ganda daripada harga yang diberikan kepada KLIDC. Katanya, Kerajaan Negeri boleh menyerahkan tanah tersebut untuk dibangunkan oleh Barisan Nasional Pulau Pinang memandangkan tanah berkenaan belum lagi dipindahmilikkan kepada KLIDC.

Bagaimanapun, bukti yang didedahkan oleh Ketua Pemuda BN Negeri, Oh Tong Keong pada minggu lepas menunjukkan tanah tersebut telah digadai oleh KLIDC kepada sebuah bank tahun lepas bagi mendapatkan pinjaman penuh pembelian tanah berkenaan.

Sekaligus menunjukkan tanah tersebut telah dipindahmilikkan kepada KLIDC, bertentangan dengan dakwaan Lim Guan Eng sebelum ini.

Kini persoalan baru muncul lagi. Lim Guan Eng diminta menjelaskan, berapakah jumlah pampasan yang diberikan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang kepada KLIDC apabila tanah berkenaan 'dijual kembali' kepada BN Pulau Pinang. Guan Eng juga diminta menjelaskan mengapa dia bersungguh-sungguh membela syarikat swasta berkenaan sedangkan Kerajaan Negeri tidak mempunyai sebarang kepentingan dalam syarikat tersebut.

Lim  Guan Eng baru menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang selama empat tahun, tetapi selama empat tahun itu jugalah, kerjanya ialah JUAL, JUAL, JUAL dan JUAL TANAH kepada syarikat-syarikat yang dilihat mempunyai kaitan PERIBADI dengannya!

Tiada jawapan sebenar dijangkakan daripada Lim Guan Eng, sebaliknya dia akan mencari-cari jalan untuk menyaman Utusan Malaysia sekiranya akhbar berkenaan menyiarkan berita tentang penyelewengan ini....

0 comments

Blog Archive

Labels