IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, November 17, 2012

HAHAHA... MERAH PADAM MUKA SI USTAZAH BONGOK BERNAMA ABBY ABADI BILA DITEGUR TERSALAH BAGI HUKUM!!!

Saturday, November 17, 2012

Kesian la si Abby Abadi yang baru berasa macam nak beragama tetapi sadisnya, kejahilannya dalam bidang agama melampau-lampau. Malangnya, manusia bengong seperti dia bukannya nak belajar, sebaliknya nak mengajar kerana enggan diketahui yang dia jahil, bengong, bahlol dan waham!

Kalau kat TWITTER, bukan main lagi dia block orang ni, block orang nu bila kenyataannya disanggah dan dia memang salah serta dibuktikan jahil. Bila dah tak ada orang tegur atau cuba perbetulkan kebengongannya itu, maka makin merapu merabanlah dia mengeluarkan pelbagai hukum, laksana tok sami yang hendak memajukan tokongnya agar si tok sami tak perlu lagi keluar bekerja macam orang lain.

Baru masuk PAS, sibuk nak mengeluarkan hukum. Kitab satu benda pun tak pernah belajar. Barangkali kalau diberitakan kepadanya kitab yang paling asas dalam pengajaran tasauf adalah PELITA HATI, barangkali minah sengkek kasih sayang ini akan tergaru-garu kepalanya.

Maklumlah, dia fikir, bila dah masuk dan jadi ahli PAS tu, kira dah tertib dan pelajaran agamanya pun telah ditartilkan. Bila dah isi borang dan selalu duk bersebelahan dengan pemimpin politik PAS, maka ilmunya dianggap telah ditahkikkan.

Kesian orang seperti Abby Abadi....

Amat murni apabila kita mahu mendekatkan diri dan tercebur dalam ilmu sehinggakan Imam As-Syafie rahimahullah pernah berkata, "Menuntut ilmu itu lebih baik daripada seribu rakaat solat sunat."

Bagaimanakah adabnya para salafussoleh (mereka yang hidup di 3 kurun terbaik seperti yang dinyatakan oleh Rasulullah SallaLlahu 'alaihi wasallam) sebelum berani mengeluarkan fatwa ?

Dari Abdullah ibn Amr r.a bahawa Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud :

ALLah subhanahu wa ta’ala tidak akan mengangkat ilmu pengetahuan dengan cara mencabutnya dari hati ulama, tetapi dengan cara mematikan mereka, dan jika sudah tidak ada lagi seorang ulama yang masih hidup, maka manusia akan mengangkat pemimpin di kalangan orang-orang yang jahil (bodoh), jika (para pemimpin tersebut ditanya tentang kemusykilan agama) maka mereka akan berfatwa tanpa dasar ilmu, dengan itu mereka menjadi sesat dan menyesatkan.(Riwayat Bukhari dan Muslim)

Dr Yusuf al Qardhawi dalam kitabnya al Fatwa Bayna al Indibat al Tasayyub (Fatwa Antara Ketelitian Dan Kecerobohan) menyatakan seorang mufti atau faqih yang menempati kedudukan Rasulullah s.a.w dalam menyampaikan ketentuan hukum hakam Allah mesti mempunyai kapasiti (kemampuan) yang besar tentang ilmu-ilmu Islam. Antaranya :

1. Merangkumi selok belok Bahasa Arab
2. Pemahaman yang bendar dan pengetahuan yang cukup tentang serba serbi kehidupan dan corak ragam manusia
3. Kepakaran yang handal dalam menggali dan merumuskan suatu hukum berdasarkan kaedah-kaedah ijtihad.

Siapakah antara ciri-ciri mereka yang dilarang untuk berfatwa ? iaitu :

1. Orang yang tidak memiliki kemampuan dan pengetahuan tentang Bahasa Arab dengan selok beloknya termasuk ayat dan sasteranya agar membolehkannya memahami al Quran dan Al Sunnah tidak dibenarkan memberikan fatwa kepada manusia.

2. Orang yang tidak arif dan mengerti pendapat para ulama terdahulu dari berbagai mazhab feqah dan tidak mengerti methodologi pengambilan hukum dan hal-hal yang berkaitan dengannya seperti mengetahui perkara-perkara yang disepakati bersama atau masih dalam pertikaian tidak dibolehkan mengeluarkan fatwa.

3. Orang yang tidak memiliki kepakaran dalam bidang Usul Feqh seperti mengenali al Qiyas dan al Illah; pada situasi apakah al Qiyas dibolehkan dan pada situasi apakah al Qiyas tidak dibenarkan

4. Orang yang tidak menghayati pendapat para fuqaha yang tercantum dalam kitab-kitab mereka secara mendalam

5. Orang yang tidak memiliki kepakaran dalam melakukan penelitian ke atas perbezaan pendapat di antara mereka dan mengenalpasti kaedah yang digunakan mereka dalam menggali hukum hakam syarak.

Al Hafiz Al Khatib al Baghdadi meriwayatkan dalam kitabnya "Al Faqih wa al Mutafaqqih" dari al Imam Syafi'e radiyaLlahu anhu berkata :

"Tidak dihalalkan bagi seseorang berfatwa mengenai agama Allah, kecuali seorang yang arif dengan Kitab Allah (Al Quran), Nasikh dan Mansukh, Muhkam dan Mutasyabih, Ta'wil dan Tanzil, Makkiyah dan Madaniyyahnya; Apa yang dimaksudkan dengan satu-satu ayat; dalam masalah apa ia diturunkan. Selain itu, dia juga mesti menguasai hadith Rasulullah sallaLlahu 'alaihi wasallam; Nasikh dan Mansukhnya. Pengetahuannya mengenai hadith Nabi sallaLlahu 'alaihi wasallam mesti setaraf pengetahuannya mengenai al Quran. Dia mesti juga menguasai Bahasa Arab; arif akan selok belok sya'ir, dan disiplin ilmu yang lain yang diperlukan untuk memahami al Quran.

Di samping itu, dia juga mesti menahan diri daripada (seronok) bercakap. Dia dituntut juga untuk memahami perbezaan pendapat di kalangan para ulama, selain harus memiliki kemampuan atau kepakaran dalam mengambil ketentuan hukum (istinbat). Jika semua syarat-syarat ini telah dimilikinya, maka barulah boleh baginya bercakap dan berfatwa tentang halal dan haram. Namun jika belum sampai pada darjat ini, dia hanya boleh membincangkan tentang ilmu pengetahuan, tetapi tidak dibenarkan untuk berfatwa."
(Al Faqih wa al Mutafaqqih, Juz 2, hlm 157, Cetakan Riyadh, Saudi Arabia)

Imam Ahmad Ibn Hanbal RadiyaLlahu anhu telah memberikan panduan dalam masalah ini, katanya : "Seseorang tidak boleh menawarkan dirinya untuk berfatwa sebelum ada pada dirinya lima perkara :

Pertama : Mempunyai niat yang ikhlas. Sebab jika tiada niat (ikhlas), dia tidak akan mendapat cahaya (petunjuk) dalam melakukan fatwanya.

Kedua : Hendaklah dia mempunyai sifat kasih, rendah hati (tawadhuk) dan ketenangan jiwa.

Ketiga : Mempunyai keyakinan yang teguh dengan tugasnya dan memahami betul soalan yang sedang dihadapinya.

Keempat : Hidupnya dalam kecukupan, kerana jika tidak, dia akan dipengaruhi oleh orang yang berkepentingan.

Kelima : Mempunyai maklumat yang cukup tentang adat- istiadat dan selok belok kehidupan manusia
(Ibn Battutah, disalin oleh Ibn Qayyim dalam "Ilamul Muwaqqi'in" Juz 4 Hlm 199)

Larangan orang yang berfatwa tanpa dasar ilmu (jahil)

Imam Abu Hanifah radiyaLlahu anhu berpendapat :

"Wajib menghalang orang bodoh (mufti jahil) dan orang yang mempermainkan agama dari mengeluarkan fatwa".

Seorang lelaki pernah melihat Rabi'ah Ibn Abd Rahman, guru kepada Imam Malik sedang menangis, lalu ditanya :

"Hal apakah yang menyebabkan tuan menangis ? Jawabnya : Ada seorang yang telah diminta untuk berfatwa, walhal dia tidak mengerti apa-apa dan fatwanya itu telah memudaratkan umat Islam, kerana itu, katanya lagi : "Sebahagian mufti lebih berhak masuk penjara daripada para pencuri".

Ibn Qayyim meriwayatkan dari beberapa ulama sezamannya :

"Bagaimana jika Rabi'ah menyaksikan zaman kita ini, dimana orang yang tidak berilmu berani memberikan fatwa dengan modal kejahilan dan keberanian semata-mata, pengalaman yang sedikit dan pengetahuan yang dangkal, tambahan pula memiliki sejarah hidup yang tidak elok dan tidak dikenal di kalangan para ulama. Pengetahuannya tentang al Quran, al Sunnah dan ilmu-ilmu ulama salaf sangat cetek dan dangkal..

(Ibn Qayyim, I'lamul Muwaqqi'in, Juz 4, hlm 207-208)

Abu 'Abdillah Ibn Battutah meriwayatkan dari al A'masy dari Syaqiq dari Abdullah Ibn Mas'ud radiyallahu anhu berkata :

"Demi Allah, seseorang yang memberi fatwa bagi setiap soalan adalah orang gila".

Al Hakam pernah berkata kepada al A'masy setelah mendengar riwayat tadi:
"Jika aku mendengar hadith tersebut dari dahulu lagi, nescaya aku tidak akan banyak berfatwa seperti apa yang telah aku lakukan selama ini". Kemudian Abu 'Abdillah menambahkan : :Ini Abdullah Ibn Mas'ud bersumpah dengan nama Allah bahawa sesiapa berfatwa untuk setiap soalan adalah orang gila, sumpah beliau pasti benar, kalau begitu kebanyakan mufti pada zaman kita ini sudah menjadi gila..! Mengapa...? Kerana setiap mufti yang ditanya akan langsung memberi jawapan, tanpa berfikir lebih jauh atau berkata tidak, atau takut kerana Allah Subahanahu Wa Ta'ala (jika fatwanya salah), atau tidak takut untuk disoal balik: "Dari mana jawapan ini kami dapat.. ? Akan tetapi yang paling mereka takuti dan gerun adalah sindiran bahawa dia tidak dapat menjawab soalan.

Pada hakikatnya dia telah melakukan perbuatan yang sangat besar yang tidak mampu dilakukan oleh orang yang lebih tinggi, luas dan dalam ilmu agamanya daripada dirinya, dan dia telah melakukan satu praktik perubatan yang tidak mampu dilakukan oleh seorang doktor yang sangat pakar".
(SUMBER)


0 comments

ANWAR IBRAHIM TAK MAHU TUDUH HAMAS YANG SEBABKAN ISRAEL SERANG PENDUDUK PALESTIN KE?


Dengan kekuatan 75,000 anggota tentera yang dikerahkan memasuki kawasan Gaza untuk melakukan kemusnahan besar-besaran, selain serangan udara bertali arus ke kawasan awam, Zionis Israel sedang mengukuhkan cengkaman mereka ke atas Palestin dengan negara-negara dan umat Islam di seluruh dunia sekadar jadi pemerhati tanpa dapat berbuat apa-apa.

Dan biarpun umat Islam merupakan umat kedua teramai di dunia, apa yang dapat mereka lakukan hanyalah berdoa sambil menangis terhenjut-henjut. Doa dan tangisan itu sajalah yang dirasakan dapat membantu rakyat Palestin yang dizalimi oleh Zionis.

Memang benar, doa adalah senjata utama mukmin tetapi Islam juga mengajar umatnya agar berdoa, berusaha, bertawakal dan berdoa. Tidak hanya sekadar berdoa dengan tangisan bersungguh-sungguh tetapi tiada sebarang usaha dan tawakalnya pula sekadar untuk doa.

Sampai bila umat Islam sekadar mampu berdoa tetapi tidak berani membuat sebarang 'pengangkatan' sebaliknya hanya mengharap KEAJAIBAN DARI LANGIT?

Istimewanya, dalam hal ini, kita tentu masih ingat dengan kenyatan Anwar Ibrahim bahawa dia menyokong sebarang rancangan untuk menyelamatkan Israel. Malah dia juga secara berterus-terang menyalahkan pejuang-pejuang Islam yang menurutnya, tindakan merekalah yang mendorong Israel menyerang dan membunuh orang awam di Palestin.

Semalam, Anwar Ibrahim bukan main lagi menyeru agar kecaman dibuat terhadap Israel. Dan ini pastinya mengingatkan kita kepada bagaimana tergopoh-gapahnya Anwar Ibrahim ke New York untuk meminta maaf kepada BAPA-BAPA ZIONISnya setelah dia mengutuk Israel dan Zionis pada 20 sehingga 24 Jun 2010. (BACA DI SINI)

Apakah dalam tempoh terdekat ini, Anwar Ibrahim akan ke Amerika Syarikat sekali lagi untuk meminta maaf kepada BAPA-BAPA ZIONISnya yang membiayai segala kegiatannya selama ini? Atau barangkali Anwar Ibrahim hanya menunggu sehingga tamatnya Muktamar PAS Ke-58 untuk berbuat begitu?

Anwar Ibrahim cuba mengecam Israel sedangkan pada masa yang sama, dia begitu bertegas untuk mempertahankan Israel dan kewujudan negara haram tersebut.

Tontoni video di bawah.




0 comments

KOH TSU KOON CAKAP BESAR, TANPA SEDAR, TELURNYA BESAR SEBELAH!!!


Apabila Presiden GERAKAN, Koh Tsu Koon menyatakan GERAKAN sudah bersedia untuk menghadapi PRU13 dan telah mengenalpasti calon-calonnya, ia sebenarnya tidak ubah seperti mendengar guruh di langit pada musim kemarau. GERAKAN seperti Parti Progresif Penduduk (PPP) yang turut bercakap besar kononnya, mereka sudah terlalu amat yakin akan mendapat undi sokongan daripada rakyat Malaysia.

Mungkin kalau dua puluh tahun dulu, cakap-cakap sebegini akan diterima tanpa banyak soal. Tetapi dalam keadaan sekarang, di mana boleh dikatakan peminat-peminat arus politik negara begitu ramai dan bijak membuat telahan, cakap-cakap seperti yang keluar dari mulut Koh Tsu Koon dan M.Kayveas tidak lebih daripada sebuah gurau jenaka yang menyakitkan hati.

Kecuali beberapa orang pemimpin GERAKAN, parti yang ditubuhkan pada tahun 1968 itu, tidak ubah seperti mayat hidup yang perlu disuap dan dilayan tanpa mereka sendiri boleh berbuat apa-apa untuk meneruskan kelangsungan hidup.

Begitu juga dengan PPP yang ditubuhkan pada tahun 1953 itu. Di bawah Kayveas selaku pemimpin utamanya, PPP langsung tidak bergerak dan mempopularkan parti berkenaan di kalangan rakyat Malaysia. Apa yang PPP lakukan hanyalah mengharapkan 'simpati' dan ruang percuma yang diberikan oleh UMNO, MCA dan MIC.

Kegagalan MCA dan MIC pada PRU12 lalu, cuba dihumbankan ke bahu UMNO. PPP dan GERAKAN juga menunjukkan sikap yang serupa. Bagaimanapun, berbanding parti-parti komponen BN di Semenanjung yang lain, UMNO masih mengekalkan kekuatan dan pengaruhnya. Menyalahkan UMNO seperti yang dilakukan oleh MCA, MIC, PPP dan GERAKAN pada pasca PRU12, sekadar menyerlahkan  kegagalan parti-parti komponen BN untuk bangkit semula.

Dan mujurlah, UMNO walaupun lambat panas, begitu giat untuk mengembalikan semula kemenangan majoriti dua pertiga pada PRU13 menyaingi PAS, PKR dan DAP yang membentuk Pakatan Rakyat. Pada suatu ketika, UMNO kelihatan bersendirian, terutama apabila GERAKAN dan PPP mengambil sikap tunggu dan lihat.

Manakala MCA pula masih tidak habis-habis dengan pergolakan dalaman mereka melibatkan kem Chua Soi Lek-Ong Tee Kiat sehingga kini. Cantas mencantas berlaku walaupun ianya tidak melibatkan Barisan Nasional secara menyeluruh.

Namun tidak seperti GERAKAN dan PPP yang menuntut lebih banyak kerusi diserahkan kepada mereka untuk ditandingi, MCA kelihatan lebih memahami situasi mereka sendiri apabila tidak begitu menuntut agar kuota mereka dinaikkan. Manakala MIC pula, masih lagi dengan drama Tamil dan Hindustannya yang tidak habis-habis dengan pelakon utamanya adalah G.Palanivel yang sedang berkira-kira hendak bertanding di Cameron Highland menggantikan S.Devamany.

Cakap-cakap dongeng GERAKAN dan PPP itu sebenarnya perlu ditakuti oleh UMNO yang mengetuai Barisan Nasional. UMNO tidak seperti PAS. PAS hanya pak turut dalam Pakatan Rakyat. Setiap apa yang hendak dilakukan oleh PAS, perlu mendapat kelulusan daripada abang-abang besarnya terlebih dahulu iaitu DAP dan PKR. Sedangkan UMNO pula, kalau tidak bergerak lebih cergas, 'adik-adik' yang lain terutama di Semenanjung, akan terperuk berdengkur sambil bermimpi yang mereka masih kuat dan relevan dalam arus politik tanahair.

Ketika DAP begitu rakus menguasai dan menawan kawasan-kawasan yang pernah ditandingi dan dikuasai oleh GERAKAN, Presiden parti GERAKAN masih lagi bermimpi retorik.

Come on ler, Koh Tsu Koon... tak payahlah bercakap dan bercerita tentang naga berapi mengawal menara yang ada puteri jelita di dalamnya. Sekarang sudah zaman letusan teknologi maklumat. GERAKAN lemah dalam serba-serbi. Tidak banyak pemimpin-pemimpin GERAKAN yang boleh diharap kecuali beberapa orang seperti Ketua Pemuda GERAKAN Kedah, Tan Keng Liang.

Yang lain semuanya macam Koh Tsu Koon jugak... pegang telur sendiri sambil mengira-ngira agar tidak  ada sebiji telur pun yang hilang disergah Lim Kit Siang anak beranak!

0 comments

ANGIN KEPALA KARPAL SINGH MEMBELIT SERBANNYA YANG DAH HILANG AKIBAT HUDUD PAS!!!


Setiap kali PAS bersuara tentang hudud, setiap kali itulah juga Pengerusi Kebangsaan DAP Pusat, Karpal Singh akan menjawab bahawa PAS tidak lebih daripada berpemimpinkan individu-individu yang kuat membohong dan kuat memperdaya. Dan kali ini, menerusi Muktamar Ke-58, Harun Taib, Ketua Dewan Ulama PAS sekali lagi cuba berbohong untuk meyakinkan ahli-ahli PAS bahawa DAP telah bersetuju dengan PAS untuk menubuhkan Negara Islam dan menjalankan hukum hudud, membuatkan Karpal Singh kembali berangin kepalanya yang tidak berserban.

Tidak hanya Karpal Singh, Timbalannya, Tan Seng Giaw serta Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail turut memberikan penjelasan tentang kehilangan arah tuju para pemimpin PAS yang sudah terikat dan tidak lagi mampu mendendangkan irama hudud mereka.

Ada pecacai Pakatan Rakyat yang cuba memujuk hati sendiri, kononnya apa yang dikatakan oleh Karpal Singh sebenarnya bukanlah mencerminkan pendirian sebenar DAP. Karpal Singh hanya seorang, sedangkan DAP adalah sebuah organisasi politik yang jumlah keahliannya termasuklah para pemimpinnya berjumlah ratusan ribu orang. Manakan boleh, seorang Karpal Singh mewakili ratusan ribu pengikut yang lain.

Itu kata-kata orang yang sudah seram sejuk dan kecut telur dengan satu lagi kenyataan keras Karpal Singh. Cakap-cakap untuk menyedapkan hati sendiri. Dan yang paling menarik ialah apabila ada pula suara-suara sumbang yang tidak lebih daripada sekadar menghiburkan hati sendiri, kononnya, Karpal Singh tidak lagi disukai oleh golongan muda dalam DAP kerana banyak kenyataannya yang bercanggah dengan semangat DAP yang sekarang ini sudah amat rapat dengan Islam.

Kesian benar dengan golongan yang berfikiran sedemikian rupa.

Sama ada Karpal relevan atau sebaliknya di dalam DAP, yang sangat jelas ialah, DAP secara keseluruhannya, termasuklah Lim Guan Eng sudah menyatakan secara terang, jelas dan nyata bahawa mereka tidak pernah bersetuju dengan hudud dan... SAMBUNG BACAAN DI SELANGORDAILY.COM

0 comments

DOA MAMPUSKAN UMNO-BN, BERKUMANDANG DI KOTA BHARU MALAM TADI... AMAT MENYERAMKAN!!!






1 comments

AHLI MAJLIS MBPJ YANG LABELKAN PEGAWAI KERAJAAN SEBAGAI 'MONYET', MINTA MAAF TETAPI NAK SAMAN UTUSAN!!!


Derek Fernandez yang menimbulkan kontroversi ekoran melabelkan calon pengganti Datuk Bandar Petaling Jaya sebagai 'monyet', telah mengeluarkan kenyataan meminta maaf secara umum, tetapi mengancam akan menyaman mana-mana pihak yang menceritakan perkara sebenar.

Dan sudah tentulah yang dimaksudkan oleh ahli DAP ini adalah UTUSAN MALAYSIA, memandangkan akhbar tersebut giat mendedahkan kejahatan dan kecurangan para pemimpin DAP dan Pakatan Rakyat.

Dalam kenyataannya yang dikeluarkan, Derek Fernandez menyatakan dia tidak memaksudkan perkataan 'monyet' itu kepada mana-mana penjawat awam:

Saya merujuk kepada keratan media di Utusan Malaysia pada 14 dan 15 hb Nov 2012 berkenaan dengan kenyataan Presiden dan Timbalan Presiden Cuepacs terhadap saya.

Saya tidak langsung menyatakan pegawai kerajaan monyet seperti didakwa oleh Cuepacs. Ini kenyataan salah. Sebaliknya, saya mempertahankan hak seorang pegawai kerajaan, Datuk Bandar MBPJ Dato Roslan yang diberi notis pindah 24 jam tanpa alasan munasabah dan tanpa kenaikan jawatan.

Ini memberi gambaran tidak baik terhadap Datuk Roslan bahawa beliau telah melakukan kesalahan. Apa yang saya katakan adalah jika JPA ingin pindahkan Datuk Bandar mereka harus mendapat persetujuaan kerajaan negeri. 

Orang yang dipilih sebagai Datuk Bandar mesti jujur, ikhlas dan berkebolehan menjalankan tugas Datuk Bandar di Petaling Jaya satu Bandaraya dinamik, progesif dan mencabar bukan seorang yang tidak jujur, tidak amanah dan yang tidak boleh memimpin.

Saya berkali kali telah mempertahkan hak pegawai kerajaan daripada salah pecat jawatan dan salah tuduh. Contohnya ialah kes Rumah Kos Rendah dimana pegawai kerajaan MBPJ disalah tuduh membeli rumah Kos Rendah.

Saya akan mengambil tindakan undang undang terhadap siapa yang menfitnah dan memusing kenyataan saya. Pekara ini seharusnya tidak diputarbelitkan, Saya sedia berjumpa dengan Cuepacs untuk menjelaskan pekara ini.

Saya harap Cuepacs juga akan mengambil kes Datuk Bandar sebagai satu iktibar dan terus mempertahankan hak dan maruah pegawai dan kakitangan kerjaan.

Jika kenyataan saya atau maksudnya disalah ertikan, dipusing dan akibatnya menyinggung sesiapa sahaja, saya minta maaf tetapi saya langsung tidak bermaksud demikian.

Derek John Fernandez

Namun pada 15 November, CUEPACS telah mendesak Derek Fernandez yang sebelum itu terpaksa bertungkus-lumus menafikan yang dia telah mempengaruhi Datuk Bandar yang dipertahankan itu untuk melantik sebuah firma guaman, agar memohon  maaf apabila Ahli Majlis MBPJ itu berang apabila Mohamad Roslan Sakiman, ditukarkan berkuatkuasa 24 jam. (BACA DI SINI)

BACA DI SINI UNTUK KENYATAAN 'MONYET' DEREK FERNANDEZ

0 comments

KETUA PENGARAH KEMENTERIAN KESIHATAN YANG DITANGKAP KHALWAT, AKAN MASUK SALAH SATU PARTI DALAM PAKATAN RAKYAT!!!


Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan, Hasan Abdul Rahman telah diarahkan bercuti sehinggalah nasibnya ditentukan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) berhubung kes khalwat yang dihadapinya.

Ketua Setiausaha, Ali Hamsa berkata, keputusan itiu akan dibuat oleh Lembaga Disiplin Suruhanjaya. Menurutnya lagi, tindakan disiplin akan diambil selepas prosiding jenayah di bawah Peraturan Penjawat Awam 1983.

Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan itu telah didapati bersalah, berkhalwat dengan seorang wanita bernama Wan Syarifah Nooraazmanita Wan Hasan, 36. Kedua-duanya dituduh berkhalwat di sebuah  bilik di Pullman Putrajaya Lakeside Resort lebih kurang jam 2:00 pagi.

Sementara itu, Pengerusi SPA, Tan Sri Mahmood Adam berkata, nasib Hasan akan diputuskan sewaktu mesyuarat Suruhanjaya itu di Sabah, Isnin ini. Menurut Mahmood, enam tindakan disiplin boleh diambil terhadap Hasan dan pasangan khalwatnya.

Kedua-duanya boleh diberikan notis amaran, penurunan pangkat, pembekuan kenaikan gaji, hilang peluang kenaikan pangkat, ditahan tugas atau yang akhir sekali, dipecat.

Nampaknya, akan adalah seorang lagi 'bekas' Pegawai Tinggi Kerajaan yang akan masuk PAS, PKR atau pun DAP. Mungkin bukan dalam masa terdekat, tetapi dalam tempoh satu atau dua tahun lagi, kita boleh mendengar cerita tentang Hasan Abdul Rahman...

Bukankah sudah menjadi trend, bekas pegawai-pegawai kerajaan yang bermasalah sepanjang mereka bertugas dan memegang jawatan, akhirnya memilih Pakatan Rakyat untuk menentang Kerajaan yang sebelum itu  menjadi majikan mereka?



1 comments

TIGA ANGGOTA POLIS DIDAKWA ATAS TUDUHAN MEROGOL DAN MEMAKSA AMAH INDONESIA ORAL SEKS MEREKA!!!


Butterworth: Tiga orang anggota polis meminta dibicarakan di Mahkamah Sesyen kerana merogol dan melakukan perbuatan luar tabie terhadpa seorang wanita Indonesia, Jumaat lalu.

Konstabel Remy anak Dana, 25, Syarihan Romli, 21 dan Korporal Nik Sin Mat Lazin, 33, didakwa dengan tuduhan merogol seorang wanita Indonesia berusia 25 tahun di Bilik Nombor Empat, Berek Polis Perai antara jam 6:40 pagi dan 7:30 pagi pada 9 November.

Ketiga-tiganya akan didakwa di bawah Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaaan yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan jikalau didapati bersalah.

Mereka juga didakwa melakukan hubungan seks luar tabie terhadap wanita berkenaan pada masa dan tempat yang sama dan dituduh di bawah Seksyen 377c Kanun Keseksaan yang juga membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun penjara dan sebatan jikalau didapati bersalah.

Hakim Nabisha Ibrahim membenarkan jaminan RM25,000 bagi setiap seorang tertuduh dan melarang mereka daripada mendekati wanita berkenaan dan mengarahkan ketiga-tiganya melaporkan diri ke balai berhampiran setiap bulan. Tarikh perbicaraan telah ditetapkan pada 12 Disember nanti.

Kes berkenaan menarik perhatian ekoran tuduhan rogol yang dibuat oleh mangsa. Terdapat banyak kes di mana wanita-wanita Indonesia, terutama yang 'kosong' atau ketiadaan dokumen sah perjalanan, menawarkan diri untuk disetubuhi sebagai rasuah untuk membebaskan mereka.

Walau apa pun alasan yang diberikan, sama ada ianya adalah rasuah seks, atau suka sama suka, apatah lagi jenayah kekerasan rogol, ianya tetap satu kesalahan serius yang perlu dibicarakan dan hukuman wajar dijatuhkan kepada mereka yang bersalah.

Sewajarnya anggota-anggota polis yang kerapkali ditawarkan seks oleh wanita-wanita asing sebagai jalan melepaskan mereka, menggunakan akal fikiran dan mengambil pertimbangan yang lebih ketat, memandangkan perbuatan menerima rasuah sebegitu rupa, hanya akan merosakkan diri mereka sendiri, sekaligus memalitkan imej buruk kepada pasukan!!!




0 comments

LAGI PEGAWAI ZAKAT BERPERANGAI HARAMJADAH!!!




0 comments

Friday, November 16, 2012

ALAH, CIANNYA CHEGU BARD BILA KENA SAILANG NGAN ANWAR IBRAHIM SENDIRI!!!

Friday, November 16, 2012

Si Badrul Hisham Shaharin yang lebih dikenali sebagai Chegu Bard, memang sudah berangan-angan akan bertanding di Nibong Tebal. Janji-janji yang diberikan kepadanya, setelah dia tidak akan lagi nampak peluang di Rembau, ternyata telah dicabuli oleh Anwar Ibrahim, Ketua Umum PKR sendiri.

Kesungguhan PKR untuk menawan kembali Nibong Tebal yang sekarang ini disandang oleh Tan Tee Beng, begitu  menyerlah terutama dengan kesungguhan dan kerajinan Chegu Bard melawat dan berceramah di sana.

Tan Tee Beng memenangi Kerusi Parlimen Nibong Tebal atas tiket PKR tetapi setahun kemudian, dia mengisytiharkan dirinya sebagai Wakil Bebas setelah tidak bertelagah dan menuduh Lim Guan Eng sebagai PEMANGSA BESAR yang KEJAM tetapi LICIK.

Calon yang dikatakan akan diletakkan di Nibong Tebal dan menyailang Chegu Bard adalah Mansor Othman, Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang. Mansor Othman baru-baru ini telah didedahkan mengutuk Lim Guan Eng, dikatakan terlalu takut di mana-mana DUN di Pulau Pinang kerana bimbangkan amarah Lim Guan Eng. Permohonan maaf kepada Lim Guan Eng yang dibuat, tidak mampu mengambil hati Lim Guan Eng, bahkan akibat pendedahan kutukan Mansor Othman terhadapnya, Lim Guan Eng telah menggunakan kuasa kuku besinya untuk merampas beberapa kerusi yang ditandingi oleh PKR pada PRU lepas.

Anwar Ibrahim lebih rela mengorbankan Chegu Bard sekalipun lelaki berkenaan sentiasa cuba membuatkan anwar Ibrahim kagum terhadap dirinya. Beberapa kesilapan yang dilakukan oleh Chegu Bard termasuklah melakukan pendedahan tentang cincin berlian yang kononnya berharga RM24 juta akhirnya, mendedahkan tentang PEMBOHONGAN BESAR dan BERSIRI oleh Chegu Bard. Apatah lagi, telah terbukti bahawa cincin berkenaan bukannya berharga yang ditohmahkan oleh Chegu Bard, bahkan cincin itu sebenarnya hanyalah cincin pameran yang empat hari kemudian telah diambil oleh semula oleh syarikat pemiliknya di New York.

Kesian Chegu Bard.... setelah bersusah payah, akhirnya dia terbuang begitu sahaja.

Barangkali punggungnya tidak cukup 'sedap' untuk Anwar Ibrahim berbanding punggung Mansor Othman yang lebih gebu dan lebih kuat kemutnya, k

0 comments

DIN PUDURAYA MASIH BERANGAN NAK NGENTOT DI PUDURAYA WALAUPUN PUDURAYA DAH BERUBAH!!!


Kekuatan penipuan dan pembohongan akan bertambah apabila sesuatu pihak itu berada dalam keadaan tertekan dan sukar memberikan jawapan sebenar. Itulah yang berlaku kepada PAS apabila parti berkenaan ditekan oleh ahli-ahlinya sendiri berhubung tindakan pemimpin-pemimpin besarnya, termasuklah Ketua Dewan Ulama PAS Pusat memberikan sokongan kepada Nurul Izzah yang mengatakan orang Melayu perlu dibenarkan murtad kerana KEBEBASAN BERAGAMA.

Disebabkan tidak dapat memberikan jawapan berhubung tekanan tersebut, para pemimpin PAS terutama sekali yang berada pada hierarki tertinggi seperti Salahuddin Ayub cuba memutarbelitkan kenyataan berkenaan dengan membuat tuduhan kononnya, UMNO yang tidak menyokong pembentangan usul Undang-Undang Anti-Murtad yang dibuat oleh PAS.

Bermodalkan tentang usul yang dibuat oleh Presiden PAS pada 25 Mac 1988 dan 1 November 1999 agar undang-undang anti-hudud diperkenalkan di Parlimen, Salahuddin Ayub berusaha meyakinkan ahli-ahli PAS dan penyokong Pakatan Rakyat yang beragama Islam, bahawa sebenarnya yang menentang usul anti-hudud adalah UMNO.

Benarkah seperti yang dikatakan oleh Salahuddin Ayub?

Atau sebenarnya ia tidak lebih daripada usaha membelit dan mengalihkan perhatian semata-mata, memandangkan PAS sekarang ini terutama selepas melakukan PERJANJIAN SYAITAN DENGAN DAP dan PKR, tidak lagi memperjuangkan anti-murtad, sebaliknya PAS menyokong apa-apa sahaja saranan agar orang Melayu dibenarkan murtad.

Mengapa hanya pada 25 Mac 1988 dan 1 November 1999 yang diperkatakan serta usul oleh Salahuddin Ayub pada Mac 2006? Mengapa tidak pada tahun-tahun kebelakangan ini, terutama sekali ketika Hasan Ali dipecat dari PAS semata-mata kerana bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu mengambil tindakan yang membelakangkan pendirian PAS walaupun selaras dengan undang-undang syariah Selangor? Bahkan mengapa dalam Himpunan Anti Murtad yang dianjurkan oleh Hasan Ali menimbulkan cakap-cakap 'tidak sedap' di kalangan para pemimpin PAS yang memandang kecil himpunan tersebut sambil menyifatkannya sebagai MEMBUANG MASA?

Hanya setelah para pemimpin PAS tidak dapat menjawab tentang galakan Nurul Izzah kepada orang Melayu agar murtad... SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

PONDAN BELAAN ANWAR IBRAHIM LINTANG PUKANG JATUH LONGKANG DIKEJAR PENGUATKUASA JAIS DI PANDAN INDAH!!!


Pandan Indah merupakan kawasan yang dikatakan kubu kuat PKR. Parlimen Pandan mempunyai dua DUN iaitu DUN Cempaka dan DUN Teratai. Walaupun Parlimen Pandan dikuasai oleh Ong Tee Kiat, penyandangnya dari MCA, namun DUN Cempaka pula dikuasai oleh PAS menerusi Iskandar Samad yang merupakan salah seorang Exco Selangor dan DUN Teratai dikuasai oleh Jenice Lee dari DAP.

Sebelum Pakatan Rakyat menguasai DUN Cempaka dan DUN Teratai, seluruh kawasan Pandan Indah telah ‘dibersihkan’ daripada rumah-rumah urut, perjudian haram, sindiket pemerdagangan manusia dan sebagainya. Malah, Kerajaan UMNO-BN pada zaman Khir Toyo telah berjaya membersihkan Pandan daripada rumah-rumah setinggan dengan kehadiran pendatang-pendatang asing tanpa izin, khususnya dari Indonesia terkawal.

Bagaimanapun, sebaik-baik sahaja Pakatan Rakyat menguasai Selangor, Pandan selain Ampang telah menjadi sarang untuk segala macam kemaksiatan, bahkan turut menjadi sarang penjenayah dan pendatang asing. Apabila penduduk mulai mempertikaikan peningkatan kadar jenayah, PKR dan Pakatan Rakyat mula bercerita tentang PENGUNDI HANTU dan PENDATANG ASING.

Sedangkan hakikatnya, kebanyakan pendatang asing yang ditemui, mempunyai ‘kaitan rapat’ dengan Pakatan Rakyat, khususnya PKR dan Anwar Ibrahim.

Dipercayai, PKR sedang bertungkus-lumus untuk mendaftarkan pendatang-pendatang dari Indonesia sebagai pengundi bagi memastikan kemenangan berterusan PKR di Pandan Indah dan Ampang. Sekaligus menjadikan Pandan Indah dan Ampang sebagai sarang pendatang asing terbesar di Selangor selepas Kelang.

Dan apabila sesuatu kawasan itu berada dalam genggaman DAP dan PKR, maka sudah tentulah gejala maksiat dan pelacuran merupakan INDUSTRI dan TARIKAN EKONOMI utama.

Pada malam sambutan Maal Hijrah, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dengan kerjasama pegawai-pegawai Masjid Al-Azim Pandan Indah telah melakukan operasi membanteras kegiatan pelacur-pelacur pondan.... SAMBUNG BACAAN DI SEL13.COM

0 comments

KETUA PKR LANGKAWI SENAK TELUR BILA TEMBELANG DIPECAH AHLI PKR SENDIRI!!!



Sekeping surat layang yang menyenaraikan 10 sebab mengapa Wan Salleh Wan Isa perlu disingkirkan, sedang tersebar secara meluas di seluruh Langkawi. Adalah difahamkan, surat layang tersebut dibuat oleh puak-puak PKR Langkawi yang tidak berpuas hati dengan Wan Salleh kerana banyak sebab. 
Wan Salleh Wan Isa pada April lalu, cuba merampas rumah yang disewanya dan dilaporkan oleh portal ini. (BACA DI SINI) Walaupun telah melakukan kesalahan iaitu gagal membayar sewa dan tuan rumah menuntut agar Wan Salleh mengeluarkan barangan serta isteri keduanya dari rumah tersebut, Wan Salleh kemudiannya membuat tohmahan kononnya, UMNO Langkawi dan UMNO Kedah telah campurtangan dalam isu tersebut kerana bimbang pengaruhnya yang semakin bertambah dan kekuatan PKR Langkawi di bawah seliannya, 
Antara perkara-perkara menarik yang terkandung... SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

ZURAIDAH MAK LAMPIR JELES DIA TIDAK SECANTIK MAZNAH RAIS UNTUK DIROGOL!!!


Macam orang hilang akal, Mak Lampir 'sekor ni' yang tidak tahu pun ada kejadian tanah runtuh di Jalan Hulu Langat-Ampang atau lebih tepat lagi di jalan puncak bukit berhampiran menara tinjau Ampang, cuba menimbulkan kembali isu sensasi membabitkan seorang Menteri yang dituduh merogol amahnya.

Isu berkenaan sebenarnya telah pun diselesaikan menerusi pengakuan pembantu rumah dari Indonesia tersebut yang dia tidak mempunyai sebarang masalah sepanjang bekerja di Malaysia. Bagaimanapun, JINGGA 13 yang merupakan kumpulan propaganda sokongan PKR, ke Indonesia untuk membuat pendedahan kononnya, pembantu rumah yang dikatakan itu mempunyai rumah mewah yang tidak sepadan dengan pendapatannya bernilai kira-kira RM100,000 tanpa mengambil kira pelbagai faktor lain yang membolehkannya membina rumah seperti itu di negaranya sendiri.

Kata Mak Lampir Ampang yang merupakan bekas warganegara Singapura yang menikmati kemudahan kewarganegaraan yang membolehkannya menjadi Ahli Parlimen, sepatutnya Kerajaan menubuhkan satu badan yang menyiasat tuduhan merogol pembantu rumah melibatkan seorang Menteri Kanan dan tidak melindungi kes berkenaan.

Tak habis-habis lagi rupa-rupanya si Mak Lampir ni nak buat fitnah. Migrant Care yang merupakan sebuah NGO di Indonesia sendiri pun telah menafikan perkara berkenaan, walaupun merekalah yang dijadikan rujukan oleh PKR untuk menfitnah Rais Yatim, nampaknya PKR dan Mak Lampir tidak berpuas hati.

Cubaan untuk mengaitkan konon-kononnya Rais telah menutup mulut Robengah, pembantu rumah yang kononnya telah dirogol itu, dengan membantunya membina sebuah rumah mewah, sebenarnya langsung tidak berasas. Sebabnya, kalau tidak dirogol dan ditutup mulut pun, kebanyakan pekerja Indonesia di Malaysia, mampu membina rumah yang kalau dinilaikan di Malaysia, berharga mahal.

Bahkan pekerja-pekerja Indonesia di Malaysia yang bekerja rencam pun, mampu membangunkan rumah-rumah berharga mahal di Malaysia biarpun mereka tidak dirogol, dirasuah atau melibatkan diri dalam politik. Contoh yang paling ketara adalah di Taman Melati, Gombak!


Kesian Mak Lampir... dalam meniti hari-hari terakhirnya selaku Ahli Parlimen Ampang, dia masih gigih mencari-cari isu sensasi yang dilihat mampu meningkatkan semula popularitinya walaupun pada masa yang sama, dia tidak pernah mengambil tahu apa yang berlaku di kawasan yang diwakilinya di Parlimen!

Sekadar ingatan, seorang blogger pro-PKR telah disaman oleh Rais Yatim dan laporan polis telah dibuat oleh menteri terbabit, sekaligus menjawab tuduhan dan cabaran AMK. Blogger tersebut terpaksa membayar RM400,000 kepada Rais Yatim dan hampir-hampir dipenjarakan kerana gagal mengemukakan bukti-bukti yang menyokong tuduhannya Rais Yatim telah merogol pembantu rumahnya. JINGGA 13 dan Zuraidah Kamaruddin yang bersungguh-sungguh membuat tuduhan pun, tidak membantu blogger tersebut dalam menghadapi kes samannya di mahkamah.

0 comments

LIM GUAN ENG GAGAL MENJAWAB TENTANG KOMISYEN YANG DITERIMANYA DARI KLIDC!!!


Lim Guan Eng, si penipu yang kemudiannya dilantik menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang, barangkali sekarang ini sedang berbincang dengan peguam-peguamnya untuk menyaman mana-mana pihak yang masih lagi memperkatakan tentang sebidang tanah di Taman Manggis yang telah dijualkannya kepada sebuah syarikat hospital swasta.

Tanah seluas 0.45 hektar itu telah diperuntukkan oleh Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini untuk pembinaan rumah murah dan penempatan masyarakat miskin. Bagaimanapun, apabila DAP mengambilalih pentadbiran negeri, mereka telah MENCURI DAN MERAMPAS tanah berkenaan sebelum dijual kepada Kuala Lumpur International Dental Centre Bhd (KLIDC) pada harga RM11,494,176 atau RM232 sekaki persegi.

Apabila dipersoalkan kewajaran Kerajaan Negeri menjual tanah tersebut kepada sebuah syarikat swasta berbanding membina blok perumahan untuk rakyat termiskin, Lim Guan Eng memperolok-olokkan pertanyaan berkenaan dengan katanya, Barisan Nasional tidak prihatin dan mempertikaikan pembinaan sebuah kompleks hospital yang akan memberikan khidmat kepada penduduk.

Yang tidak disebutkan oleh Lim Guan Eng adalah hospital yang dimaksudkannya itu adalah sebuah hospital swasta yang sudah tentu tidak akan didatangi oleh penduduk atau rakyat yang tidak mempunyai wang!

Setelah tidak mampu menjawab mengapa tanah yang diperuntukkan kepada rakyat termiskin dijual kepada syarikat swasta yang akan membina hospital mahal, Lim Guan Eng kemudian menyatakan persetujuan untuk menjual tanah berkenaan kepada Barisan Nasional Pulau Pinang bagi tujuan pembinaan rumah murah.

Harga yang ditawarkan oleh Guan Eng adalah RM22.4 juta atau RM450 sekaki persegi atau dua kali ganda daripada harga yang diberikan kepada KLIDC. Katanya, Kerajaan Negeri boleh menyerahkan tanah tersebut untuk dibangunkan oleh Barisan Nasional Pulau Pinang memandangkan tanah berkenaan belum lagi dipindahmilikkan kepada KLIDC.

Bagaimanapun, bukti yang didedahkan oleh Ketua Pemuda BN Negeri, Oh Tong Keong pada minggu lepas menunjukkan tanah tersebut telah digadai oleh KLIDC kepada sebuah bank tahun lepas bagi mendapatkan pinjaman penuh pembelian tanah berkenaan.

Sekaligus menunjukkan tanah tersebut telah dipindahmilikkan kepada KLIDC, bertentangan dengan dakwaan Lim Guan Eng sebelum ini.

Kini persoalan baru muncul lagi. Lim Guan Eng diminta menjelaskan, berapakah jumlah pampasan yang diberikan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang kepada KLIDC apabila tanah berkenaan 'dijual kembali' kepada BN Pulau Pinang. Guan Eng juga diminta menjelaskan mengapa dia bersungguh-sungguh membela syarikat swasta berkenaan sedangkan Kerajaan Negeri tidak mempunyai sebarang kepentingan dalam syarikat tersebut.

Lim  Guan Eng baru menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang selama empat tahun, tetapi selama empat tahun itu jugalah, kerjanya ialah JUAL, JUAL, JUAL dan JUAL TANAH kepada syarikat-syarikat yang dilihat mempunyai kaitan PERIBADI dengannya!

Tiada jawapan sebenar dijangkakan daripada Lim Guan Eng, sebaliknya dia akan mencari-cari jalan untuk menyaman Utusan Malaysia sekiranya akhbar berkenaan menyiarkan berita tentang penyelewengan ini....

0 comments

Thursday, November 15, 2012

ALAHAI, PEMUDA PAS TAK MAHU TERLIBAT DALAM DEMONSTRASI BERSIH 4.0!!! RUGILER NANTI...

Thursday, November 15, 2012

Mungkin menyedari mereka ditertawakan oleh sebahagian besar rakyat Malaysia yang mengikuti perkembangan PAS dibodohtaikkan oleh DAP dan PKR, Pemuda PAS sebulat suara menolak usul mengadakan atau terlibat dengan penganjuran BERSIH 4.0. Alasan yang diberikan ialah, segala tenaga dan kewangan elok ditumpukan kepada PRU yang semakin hampir. Malah Pemuda PAS juga berpendapat, lebih baik tenaga yang hendak dihantar ke dalam demonstrasi BERSIH 4.0 itu digunakan untuk memberi penjelasan bagi memudahkan PAS menawan Putrajaya.

PAS tawan Putrajaya dengan 60 kerusi?

Alahai… kalau PAS tidak terlibat dalam demonstrasi BERSIH 4.0, kuranglah meriahnya demonstrasi tersebut. Tanpa PAS, demonstrasi BERSIH 4.0 mungkin akan hanya diadakan di Dataran Maybank Bangsar Utama, atau paling tidak pun di hadapan pejabat Hishamuddin Rais tidak jauh dari Dataran Maybank.

Tanpa penyertaan ahli-ahli PAS, sudah tentulah, Hishamuddin Rais hanya mampu menjentik telur sendiri kerana berapa kerat sangatlah demonstrator dari PKR dan DAP yang sanggup turun. Lagipun, ahli-ahli PAS adalah upahan yang paling murah boleh diperolehi oleh DAP dan PKR. Cukup dengan duit rokok dan janji-janji muluk, ahli-ahli PAS boleh berguling-guling di atas jalanraya.

Takkanlah ahli-ahli PAS, terutama sekali Pemuda PAS mahu melepaskan peluang itu? Takkan mereka tidak mahu membuktikan yang PAS adalah parti murahan dan ahli-ahlinya pula tidak lebih hormat daripada pelacur kelas kambing yang boleh dipergunakan untuk apa-apa tujuan bagi kepentingan DAP dan PKR?... SAMBUNG BACAAN DI SINI

1 comments

KETUA DEWAN ULAMA PAS PULAK DAH KERASUKAN HANTU!!!

Seperti yang diduga, Muktamar Agung PAS dan ucapan-ucapan para pemimpinnya akan membela sebarang kenyataan daripada para pemimpin PKR dan DAP. Walaupun tegak-tegak bersalahan, namun sebagai pemimpin PAS yang diketahui telah ditarik hidung dan leher dijerut, mereka terpaksa juga membina dan mencipta persepsi agar kesalahan itu bertukar menjadi sesuatu yang benar.

Hari pertama muktamar, tidak banyak yang disentuh tentang DAP walaupun sebenarnya, ramai perwakilan yang tidak berpuas hati dengan sikap para pemimpin besar DAP yang sibuk mengeluarkan arahan kepada para pemimpin PAS.

Sebaliknya, tumpuan lebih banyak diberikan kepada Naib Presiden PKR yang juga merupakan anak perempuan Anwar Ibrahim. Isu yang membabitkan Nurul Izzah adalah MELAYU PERLU DIBENARKAN MURTAD untuk menjayakan kempen KEBEBASAN BERAGAMA.

Sebelum muktamar, para perwakilan, termasuklah Ketua Dewan Ulama PAS berbelah bahagi, malah memberikan nasihat kepada Nurul Izzah agar menarik balik kenyataannya dan meminta maaf. Bagaimanapun, kenyataan Nurul Izzah itu mendapat sokongan kuat daripada kumpulan yang menjayakan IFC yang menggalakkan orang Melayu murtad kerana KEBEBASAN AGAMA. Para pemimpin DAP turut berduyun-duyun memberikan sokongan kepada Nurul Izzah.

Melihatkan sokongan yang diterima oleh Nurul Izzah dari kalangan pemimpin DAP serta pemimpin-pemimpin NGO yang berkempen agar umat Islam dibenarkan murtad, nampaknya Ketua Dewan Ulama PAS mula membuat pusingan U.

Tidak hanya membuat pusingan U, sebaliknya Haron Taib mengarahkan agar Mufti Negeri Perak bertaubat kerana menasihatkan Nurul Izzah bertaubat. Bagaikan seorang paderi dan Paus yang boleh memberikan keampunan, Haron Taib menyatakan bahawa dia tidak melihat sebarang kesalahan kepada kenyataan yang dikeluarkan oleh Nurul Izzah.

Ternyata sikap ASSOBIYYAH yang menghuni hati Ketua Dewan Ulama, tidak berkurang berbanding pemimpin-pemimpin PAS lain yang kurang berilmu pengetahuan dalam bidang agama.

Bertaubat adalah perkara yang dianjurkan oleh Islam, baik ketika tidak melakukan sebarang dosa, apatah lagi ketika atau setelah melakukan dosa. Hak apa pada Haron Taib yang boleh menasihatkan Nurul Izzah agar tidak perlu bertaubat?

Maksud sebuah hadis:

Seorang lelaki (ayah perempuan yang meriwayatkan hadith) bertanya: Wahai Rasulullah, adakah dianggap ashobiyyah, puak orang yang sayang kepada kaum bangsanya? Jawab Baginda s.a.w.: Tidak, tetapi ashobiyyah ialah apabila seorang itu menolong bangsanya kepada kezaliman. (hadith riwayat Abu Daud, Ibn Majah dan sebagainya) Imam Al-Munawi ketika mensyarahkan perkataan Ashobiyyah lalu berkata:
“Iaitu membantu kezaliman…” (rujuk Aun Al-Ma’bud)

Video di bawah sudah cukup untuk menyanggah pendapat Haron Taib, si Ketua Dewan Ulama PAS Pusat.



0 comments

GADIS MISKIN DIPAKSA JADI PELACUR!!!


Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengesan puluhan sindiket pemerdagangan orang yang aktif ke luar negara mencari penduduk tempatan untuk direkrut menjadi orang tengah bagi membantu mereka ‘menjerat’ gadis-gadis miskin untuk dilacurkan di negara ini.

Warga asing yang bersekongkol dengan sindiket terbabit akan pergi ke kawasan perkampungan terpencil di negara mereka untuk mencari wanita berusia bawah 30 tahun yang miskin dan ditawarkan pekerjaan sebagai pembantu rumah dengan upah lumayan iaitu mencecah AS$5,000 (RM15,000) di Malaysia.

Selain ‘menggula-gulakan’ gadis miskin terbabit dengan tawaran gaji lumayan, sindiket juga membiayai dahulu tiket penerbangan dan kos membuat pasport dengan syarat bayaran balik secara bulanan dibuat selepas mangsa mendapat pekerjaan.

Mangsa yang berasal dari Vietnam, Kemboja, Thailand, China dan Indonesia hanya menyedari mereka ditipu setibanya di lapangan terbang negara ini, setelah sindiket memaklumkan pekerjaan ditawarkan sudah diisi oleh sekumpulan wanita asing lain yang tiba lebih awal sebelum itu.

Sindiket yang memegang pasport mangsa kemudian memberi tiga pilihan kepada wanita terbabit untuk membayar balik pinjaman kos perjalanan datang ke negara ini iaitu memilih bekerja sebagai gadis pelayan pelanggan (GRO), berkahwin dengan lelaki tua tempatan atau bekerja dengan ‘bapa ayam’ sebagai pelacur.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan berkata, kegiatan merekrut rakyat asing untuk dijadikan pelacur dikesan bukan hanya membabitkan satu kumpulan sindiket tetapi terdapat puluhan sindiket yang menggunakan modus operandi sama.

Beliau berkata, kegiatan jenayah itu memberi keuntungan lumayan kerana separuh daripada bayaran khidmat seks daripada gadis-gadis dilacurkan itu diambil oleh sindiket.

“Sindiket mendapat keuntungan lumayan hasil kegiatan jenayah itu kerana mampu memperdaya dan membawa masuk sekurang-kurang lima wanita ke negara itu pada satu masa.

“Sindiket mengenakan bayaran antara RM150 hingga RM200 kepada setiap pelanggan yang mendapatkan khidmat seks daripada gadis-gadis yang dilacurkan dan mengambil separuh daripada bayaran tersebut," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman baru-baru ini.

Abdul Jalil berkata, walaupun memilih menjadi GRO di pusat-pusat hiburan atau berkahwin dengan lelaki tempatan, nasib wanita malang yang diperdayakan itu biasanya tetap berakhir menjadi pelacur.

Beliau berkata, ini kerana bidang kerjaya sebagai GRO menyebabkan mereka terjebak ke kancah pelacuran, manakala mangsa yang memilih berkahwin pula akan dilacurkan oleh suami.

SUMBER

0 comments

KETUA PEMUDA PAS DIBELASAH DAN DISIFATKAN SEBAGAI PONDAN TAK ADA TELUR!!!


Kesian sungguh si Tantawi, Ketua Pemuda PAS Pusat. Walaupun dia telah menyediakan ucapan dasar sepanjang 55 muka surat dalam Muktamar Agung PAS Ke-58 di Kelantan, namun nampaknya ahli-ahli Pemuda PAS nampaknya tidak bersetuju langsung dengan apa yang dikatakannya. Bahkan mereka memperkecil-kecilkan Ketua Pemuda PAS itu yang disifatkan tidak mempunyai asas untuk memahami kehendak akar umbi kerana Nasaruddin Tantawi tidak mempunyai kawasan untuk bertanding.

Sebahagian daripada perwakilan menyifatkan Tantawi sebagai penuh dengan retorik tetapi gagal bekerja untuk memartabatkan Pemuda PAS dan PAS secara keseluruhannya. Malah ada yang membelasah Pemuda PAS kerana pergerakan tersebut gagal melahirkan kepimpinan yang boleh menjadi ikon dan memenuhi keperluan golongan muda.

Tantawi mengambilalih kepimpinan Pemuda PAS daripada Salahuddin Ayub. Berbanding Salahuddin Ayub yang tidak mempunyai latar belakang agama, Nasaruddin Tantawi pula disifatkan sebagai harapan baru kepimpinan muda. Ini adalah kerana latar belakang akademiknya yang lebih menjurus kepada agama.

Nasaruddin Hasan Tantawi adalah lulusan Universiti Al-Azhar Tanta Mesir.

Dalam beberapa isu, Nasaruddin sebenarnya kelihatan sangat gopoh.... SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

DOSA BESAR KALAU ROSMAH MANSOR MENARI, TETAPI TASYABBUH SI ANWAR IBRAHIM, MULUT PECACAI PAKATAN TERKATUP!!!


Prihatin sungguh kaum pecacai Pakatan Rakyat apabila sentiasa mencari-cari ruang untuk membelasah Rosmah Mansor. Ada-ada sahaja isu yang mereka utarakan dan tampilkan sehinggakan Rosmah Mansor merupakan salah seorang pemimpin utama negara ini yang mempunyai kedudukan dalam politik mahupun agama.

Apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Rosmah Mansor, semuanya dikeluarkan sekarang ini. Tujuannya tidak lain dan tidak bukan hanyalah untuk menunjukkan betapa kejinya Rosmah Mansor dan kerana Rosmah Mansor itulah, UMNO dan Barisan Nasional tidak wajar dipilih semula untuk menerajui Kerajaan Malaysia.

Bagaimanapun, sesuatu yang langsung tidak disentuh oleh para pecacai Pakatan Rakyat ialah Ketua Umum PKR yang mereka begitu sanjungi dan sayangi, sebenarnya jauh lebih tersesat berbanding Rosmah Mansor. Bahkan penyerupaan dan peniruan kaum kafir yang disebut dalam Islam sebagai TASYABBUH oleh Anwar Ibrahim, jauh lebih jelas dan lebih ketara.

Anwar Ibrahim dalam usahanya untuk mengembalikan sokongan masyarakat India yang telah dizalimi dan dipariahkan oleh PKR serta Pakatan Rakyat selepas Pakatan Rakyat berjaya memperolehi banyak kerusi pada PRU12, begitu bersungguh-sungguh untuk menunjukkan dia adalah sebahagian daripada masyarakat Hindu di negara ini.

Seperti seseorang yang tidak beragama dan pernah diajar beragama Islam oleh ibu bapanya, Anwar Ibrahim sewenang-wenangnya melanggar perintah Allah Taala dan ajaran Rasulullah s.a.w.

Tidak adakah para pecacai Pakatan Rakyat yang faham agama sedikit sebanyak yang sanggup memberitahu bakal Perdana Menteri mereka bahawa BERTASYABBUH itu adalah haram di sisi Islam?

Dan bandingkan pula antara Rosmah Mansor dengan Anwar Ibrahim... Rosmah Mansor bukanlah seorang pemimpin sebaliknya dia hanyalah isteri kepada seorang pemimpin. Dia tidak mempunyai jawatan politik dan tidak memberikan sebarang pengaruh di kalangan rakyat. Sebaliknya Anwar Ibrahim kerapkali dipotretkan sebagai seorang bakal Perdana Menteri yang akan mengubah semua struktur masyarakat di negara ini.

Daripada para pecacai Pakatan Rakyat berusaha membuktikan bahawa Rosmah Mansor adalah liabiliti kepada umat Islam di negara ini, lebih baik mereka menilai sendiri Ketua Umum mereka yang langsung tidak ada pantang larang selagi dapat menarik undi!!!


0 comments

PEGAWAI KERAJAAN BERBANGSA MELAYU ADALAH MONYET-MONYET, KATA AHLI MAJLIS DAP!!!


Kalau di Kedah, tindakan SUK yang berada di bawah bidang kuasa DYMM Sultan Kedah memindahkan YDP Majlis Daerah Kubang Pasu merangkap Pegawai Daerah Kubang Pasu, menimbulkan keributan di kalangan Ahli-Ahli Majlis Daerah yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat dari seluruh Kedah, di Selangor juga keadaannya juga hampir sama.

Tindakan JPA menukar dua orang pegawai tinggi kerajaan yang merupakan Datuk Bandar Petaling Jaya dan Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang, menimbulkan kegelisahan di kalangan para pemimpin DAP, khususnya Ronnie Liu.

Kalau di Kedah, pertukaran YDP Kubang Pasu menyebabkan Ahli-Ahli Majlis Pakatan Rakyat dari seluruh Kedah berdemonstrasi dan mendesak SUK meletakkan jawatan dan dipecat, di Selangor, keadaannya sedikit berbeza.

Mungkin disebabkan di Kedah, dominasi utamanya adalah PAS dan seperti yang diketahui, orang-orang PAS ini tidak berotak. Justeru, mereka main lanyak dan langgar sesuka hati tanpa mengetahui di mana sempadan dan di mana halangan. SUK bukan di bawah bidang kuasa Menteri Besar, sebaliknya SUK merujuk serta dilantik terus oleh DYMM Sultan Kedah.

DAP ni cerdik sedikit. Mereka tidak mempertikaikan JPA atau mendesak mana-mana pegawai JPA meletakkan jawatan atau dipecat kerana pertukaran tersebut, namun mereka bising-bising dan mula membuat onar dalam bentuk lain. Atau lebih tepat lagi, mereka bermain dengan jiwa dan hati.

Derek Fernandez, salah seorang Ahli Majlis MBPJ telah menggelarkan pengganti Datuk Bandar yang ditukarkan dan dinaikkan pangkat sebagai MONYET!

Gelaran tersebut telah membuatkan Presiden CUEPACS mendesak agar Derek Fernandez meminta maaf dan menarik balik kata-katanya. Bagaimanapun, seperti yang diketahui, DAP bukanlah jenis yang akan meminta maaf atau menarik balik kata-kata yang dilemparkan. Bukti utama adalah Tragedi 13 Mei 1969. Sekalipun yang mencetuskannya adalah DAP, GERAKAN dan PPP menerusi Presiden masing-masing pada waktu itu terlebih dahulu meminta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia kerana penglibatan ahli-ahli mereka. Sedangkan DAP sehingga sekarang, masih tetap menyalahkan UMNO sekalipun para pemimpin mereka, terutama sekali Lim Kit Siang berkempen agar Melayu dihapuskan dan dinyahkan dari Malaysia manakala segala perkara yang berkaitan dengan Melayu dipadamkan dengan secepat mungkin!

Bayangkanlah bagaimana seorang Ahli Majlis yang hanya dilantik atas kuota parti politik, berani menggelarkan mana-mana kakitangan awam sebagai MONYET hanya kerana kepentingannya terjejas. Tentu sekali, Ahli Majlis berkenaan sudah mempunyai aturcara dan perancangan bersama-sama Datuk Bandar MBPJ yang lama dan apabila Datuk Bandar tersebut ditukarkan, segala perancangan dan aturcara musnah secara tiba-tiba.

Itulah yang membuatkan dia hangat hati dan segera memberi gelaran MONYET kepada Datuk Bandar yang baru.

Dan yang menariknya, Datuk Bandar baru yang dikatakannya MONYET itu adalah MELAYU-ISLAM!

Sekadar ingatan, Teoh Beng Hock mati terjun dari tingkat 14 Menara Massalam kerana tidak sanggup lagi membuka rahsia penyelewengan yang melibatkan majikannya dan konco-konco DAP di Serdang dan Seri Kembangan. Majikan Teoh Beng Hock adalah Ean Yong Hin Wah, yang merupakan salah seorang Exco Negeri Selangor!

Derek Fernandez sebelum itu meminta dan mendesak agar Datuk Bandar lama dikekalkan untuk tempoh sebulan bagi 'menyelesaikan beberapa perkara tertangguh'. Apa 'perkara tertangguh' yang dimaksudkan oleh Derek Fernandez?

Bagaimanapun, pastinya 'perkara tertangguh' itulah yang membuatkan dia cukup sakit hati dan menggelinjat bagaikan terkena sawan babi!



0 comments

KETUA PEMUDA PAS KEDAH DAH JADI BANGANG BILA CUBA NAK HENTAM MAT BASHAH!!!


Ahmad Yahaya merupakan Ketua Pemuda PAS Kedah yang selama ini tidak begitu menonjol dan kurang banyak mulut. Memandangkan musim Pilihanraya Umum sudah semakin hampir dan sesuatu perlu dilakukan untuk membolehkan namanya disebut dan 'dinaikkan', maka perlulah dia mencari sesuatu yang boleh digunakan sebagai resume dirinya.

Ketua Pemuda PAS Kedah itu bagaimanapun, menunjukkan kebodohannya yang keterlaluan selain kedangkalan berfikir, sekaligus mempamerkan sikap rakus dan sombong bodohnya, walaupun tujuannya membuat kenyataan adalah untuk membidas Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Kedah, Ahmad Bashah Hanipah.

Beberapa hari sebelum ini, Ahmad Bashah telah mengecam PAS kerana lain kerja tidak dilakukan oleh PAS kecuali CERAMAH-CERAMAH-CERAMAH dan seterusnya, CERAMAH sekalipun sekarang ini, PAS adalah Kerajaan Negeri Kedah, bukan lagi pembangkang.

Bagaimanapun, teguran yang dibuat oleh Ahmad Bashah ternyata menjengkelkan hati Ahmad Yahaya. Sama ada dia malu dengan apa yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin PAS Kedah atau barangkali kerana dia memang dilahirkan bodoh, maka Ahmad Yahaya pun menyalahkan UMNO kerana tidak membenarkan media-media di bawah penguasaan UMNO memberikan laluan kepada para pemimpin PAS.

Dan sudah tentulah yang dimaksudkan oleh Ahmad Yahaya adalah Utusan Malaysia, Berita Harian, New Straits Times, Kosmo, Harian Metro, TV3 dan stesen radio serta televisyen RTM. Oleh kerana tidak dapat laluan itu, menurut Ketua Pemuda PAS itu, maka kerja para pemimpin PAS hanyalah berceramah dan terus berceramah.

PAS memang tidak tahu mentadbir negeri Kedah. Itu adalah fakta dan.... SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

PELIK, YANG NI PANDAI PULAK MENEKA-NEKA ORANG UMNO, YANG KETUA UMUM PKR TU SAH-SAH BERZINA DINAFIKAN PULAK!!!


Kelakar sungguhlah pecacai Pakatan Rakyat ni... bersungguh-sungguh benar mereka cuba menyelamatkan air muka Anwar Ibrahim dan Azmin Ali yang sudah jelas terbabit dalam skandal dan perzinaan menerusi rakaman video.

Entah dari mana, tiba-tiba sahaja Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan yang didapati bersalah oleh mahkamah kerana berkhalwat dengan seorang pegawai dari kementerian yang sama dikatakan sebagai ahli UMNO.

Takkanlah pecacai-pecacai Pakatan Rakyat tak tahu yang terlalu ramai kakitangan kerajaan atau kakitangan awam sebenarnya adalah ahli-ahli parti komponen Pakatan Rakyat?

Tak kisahlah bahagian tu...

Yang paling menariknya, perkara yang belum tentu jelas, mereka perbesar-besarkan dan cuba kaitkan dengan UMNO sedangkan yang memang sah-sah membabitkan Pakatan Rakyat, dikatakan pula sebagai FITNAH dan KONSPIRASI.

Status Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan itu dalam politik, tidak dapat disahkan, tetapi kalau pun disahkan, pastinya dia merupakan salah seorang daripada pengikut Anwar Ibrahim dan Azmin Ali yang sangat tegar. Kalau tidak, masakan dia boleh ditangkap khalwat dengan seorang wanita dari Kementerian yang sama.


Bukankah perangai itu dilakukan oleh Anwar Ibrahim dan Azmin Ali menerusi paparan video dan visual yang tersebar selama ini?

Mengapa pula hendak dikaitkan dengan UMNO dan Barisan Nasional walhal Ketua Pengarah berkenaan hanyalah penjawat awam sedangkan Anwar Ibrahim dan Azmin Ali yang merupakan pemimpin tertinggi PKR, cuba diselindungi dengan alasan FITNAH dan KONSPIRASI?

Kalu nak kaitkan dengan UMNO, hilang pula 'KESUKAAN TERHADAP PORNO' seperti yang mereka labelkan kepada blogger-blogger pro-UMNO yang mendedahkan skandal dan keaiban Anwar Ibrahim serta Azmin Ali... Lawak-lawak-lawak!!!



0 comments

Wednesday, November 14, 2012

MAKIN MELAMPAU! IRENE FERNANDEZ WAJAR DIHALAU DARI MALAYSIA!!!

Wednesday, November 14, 2012
Sememangnya puak-puak yang kononnya berjuang atas kesamaan hak, hanya menunggu masa dan ketika yang sesuai untuk menunjukkan belang mereka. Biarpun ianya melibatkan Perlembagaan Malaysia, sensitiviti agama dan kaum, puak-puak ini tidak pernah peduli. Bagi mereka, asalkan tembolok mereka penuh, maka mereka akan melanggarnya. Apatah lagi sekiranya orang politik berada di belakang mereka.

Anehnya yang bukan main lagi kurang ajar dan beranggapan Perlembagaan Malaysia sebagai kelas keduan adalah keturunan kaum pendatang sedangkan dalam banyak hal, merekalah yang meneruskan penjajahan di negara ini.

Sedangkan kaum Bumiputera dan Pribumi langsung tidak sakit hati atau berkhianat terhadap kaum pendatang berkenaan, malahan sentiasa berusaha mewujudkan keharmonian dengan membuat pelbagai pengorbanan termasuklah menyerahkan tanah-tanah mereka untuk tujuan pembangunan seperti pembinaan jalanraya, lebuhraya mahupun pembinaan bandar-bandar baru.

Irene Fernandez, sememangnya makhluk haramjadah yang tidak perlu diberikan tempat di negara ini.

Untuk melunakkan perbuatan khianatnya, Irene Fernandez telah menggunakan nama atau lebih tepat lagi kerjasama dengan sebuah agensi yang berpangkalan di United Kingdom untuk mengkritik Perlembagaan Malaysia.

Menurutnya peruntukan dalam Perlembagaan kepada Melayu-Bumiputera dan agama Islam sebagai tidak wajar, sudah ketinggalan zaman dan mewujudkan krisis perkauman yang sangat hebat di Malaysia.

Tidak ada mana-mana di dunia ini yang membenarkan Perlembagaan negara masing-masing dipersoalkan, baik dari kalangan rakyat asing apatah lagi dari kalangan rakyat sendiri.

Kalau orang Melayu dan Bumiputera yang telah bermandi darah dan melakukan pelbagai pengorbanan untuk kewujudan negara ini boleh menerima bukan Melayu-Bumiputera sebagai sebahagian dari rakyat negara ini dengan hak yang tidak sepatutnya mereka terima seperti sekarang, mengapa pula puak-puak seperti Irene Fernandez masih tidak dapat bersyukur.

Di United Kingdom sendiri, golongan pendatang amat jarang dan terlalu sukar ditemui menjadi wakil rakyat. Sedangkan di Malaysia yang dikatakan menindas dan zalim terhadap kaum lain, wakil-wakil rakyat dari kalangan bukan Melayu-Bumiputera bersepah-sepah. Bahkan mereka yang baru menerima kerakyatan seperti Zuraidah Kamaruddin juga dibenarkan jadi Ahli Parlimen - sesuatu yang tidak mungkin akan diterimanya jikalau di Singapura, negara asalnya.

Apakah kerana kerajaan UMNO-BN selama ini terlalu berlembut dan tidak pernah mengambil tindakan terhadap penghina Perlembagaan selama ini kecuali pada zaman ancaman PKM dahulu, maka puak-puak seperti Irene Fernandez bebas untuk berbuat sekehendak hati?

Sudah sampai masanya Kerajaan bertindak tegas terhadap golongan seperti ini. Kalau Amerika Syarikat mengenakan hukuman mati terhadap penghina Perlembagaan, mengapa pula rakyat Malaysia yang mempertikaikan Perlembagaan Malaysia boleh hidup bebas?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


4 comments

SAH TERGEMPAR! ROSMAH MANSOR BOMOH HITAMKAN ISTERI ERDOGAN SEHINGGA BERPELUK!!!


Cerita tentang Rosmah Mansor tidak akan habis-habis. Pantang ada berita tentang Rosmah Mansor, maka sudah pasti jugalah akan ada cerita tentangnya, terutama sekali dari kalangan pecacai Pakatan Rakyat yang sangat cemburu dengan Najib Abdul Razak kerana berjaya memperisterikan Rosmah Mansor.

Dan yang menariknya ialah apabila para pecacai Pakatan Rakyat berusaha meyakinkan rakyat bahawa Rosmah Mansor adalah liabiliti kepada negara.

Anwar Ibrahim pula sering memberitahu Perdana Menteri Turki amat membenci Najib Abdul Razak. Bahkan diuar-uarkan juga kononnya dia dan isterinya adalah sahabat rapat Racep Tayeb Erdogan.


Bagaimana pula dengan gambar-gambar yang tersiar ini? Apakah kerana cemburu dan hasad dengki, Anwar Ibrahim akan mengatakan bahawa Rosmah Mansor telah membomohkan Emine Erdogan, isteri Racep Tayeb Erdogan sehingga menyebabkan wanita berkenaan menyukai dan memeluknya?

Dan adakah para pecacai Pakatan Rakyat yang selama ini sentiasa mencari ruang untuk membelasah Rosmah Mansor akan meminta kakitangan JPM atau Kastam untuk memberikan mereka sebarang dokumen yang menunjukkan Rosmah sebagai seorang pembazir negara, sepertimana tohmahan mereka dalam isu cincin berlian RM24 juta?

BACA JUGA KLPOS



0 comments

KHALID SAMAD TAK MAHU ULAS TENTANG APPARITION MOTHER MARY DI SDMC KE?



Gelombang sokongan terhadap Nurul Izzah yang menyatakan bahawa Melayu perlu dibenarkan MURTAD agar selaras dengan Perlembagaan Malaysia yang membabitkan Artikel 11, berterusan sampai kini walaupun sudah lebih seminggu ucapannya dalam sebuah forum di sebuah gereja, telah berlalu. Para pemimpin PAS yang sebelum ini mendabik dada bahawa merekalah pejuang Islam tulen dengan serban, kepiah putih dan jubah, turut menyokong Nurul Izzah sekalipun ada sesetengah daripada mereka memberi alasan yang Nurul Izzah telah tergelincir cakap dan wajar dimaafkan sahaja.

Bagaikan satu skrip yang tersusun dan ditulis dengan kemas, kelibat atau bayangan Mother Mary atau Maryam muncul pula di kaca jendela Sime Darby Medical Centre di Subang Jaya, sekaligus menarik kehadiran ribuan penganut Katholik, sama ada untuk melihat berdoa atau pun bersembahyang di situ.

Dan anehnya, bayangan pada cermin jendela itu wujud di Subang Jaya, pusat pentarbiyahan dan pengembangan Katholik yang telah diusahakan oleh Hannah Yeoh dan DAP sekalipun jumlah penduduk Melayu di kawasan tersebut cukup ramai.

Apparition atau kelibat ini bukanlah perkara baru. Ia berlaku di seluruh dunia. Paling banyak melibatkan agama Katholik. Apparition, bahkan air mata darah patung Mother Mary yang banyak berlaku di seluruh dunia termasuklah di Bangladesh juga antara yang paling popular dan telah menarik jutaan pelancong agama setiap tahun ke tempat-tempat itu.

Vatican pada suatu ketika telah mengeluarkan amaran kepada pemalsu-pemalsu berkenaan agar menghentikan perbuatan mereka. Walaupun bertujuan untuk menambahkan keyakinan dan menarik pemeluk-pemeluk Katholik yang baru, namun tindakan tersebut hanya menunjukkan Katholik seperti sudah terdesak sehingga keimanan sebenar kepada Ketuhanan Jesus Christ telah diselewengkan dengan figura-figuran lain, termasuklah figura ibunya.... SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

BUDAK CINA BLOGGER SEKS KENA TARIK BIASISWA!!!


DAP dan Pakatan Rakyat bahkan MCA tentu sekali akan menggunakan isu blogger seks bernama Alvin Tan yang telah menimbulkan kegemparan beberapa minggu lalu. Walaupun blogger seks tersebut tidak disingkirkan daripada pengajiannya di National University of Singapore (NUS), namun biasiswa ASEAN yang diterimanya telah ditarik balik dan dia perlu membayar semua yuran tanpa subsidi yang perlu dibayar oleh pelajar-pelajar asing di universiti Singapura itu.

Dan menariknya, biarpun Singapura telah menjalankan tindakan undang-undang terhadap bloggers seks berkenaan, namun pihak berkuasa Malaysia masih belum menjalankan sebarang tindakan atau siasatan terhadapnya.

Alvin Tan sebelum ini telah mencabar pihak berkuasa untuk 'memanggilnya' dengan berkata, dia akan berbincang dengan peguam-peguamnya terlebih dahulu sebelum memberi keterangan kepada pihak polis.

Berdasarkan pengakuan Alvin Tan dan pasangannya, Vivian Lee, keseluruhan aksi seks serta rakaman gambar serta video, telah dibuat dan dimuatnaik ke Internet dari Malaysia. Sekaligus pasangan berkenaan telah melakukan perlanggaran undang-undang di Malaysia yang sangat jelas.

Anehnya, seperti dilanda ketakutan yang amat luar biasa terhadap kuasa DAP, MCA, GERAKAN dan PPP, pihak berkuasa Malaysia seolah-olah pekak, bisu dan lumpuh untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap pasangan berkenaan.

Walaupun isu blogger seks ini semakin sejuk, namun rakyat Malaysia khususnya para pengundi sedang melihat dengan rapat, aksi serta tindakan  yang akan dilakukan oleh pihak berkuasa Malaysia. Adakah kerana undi daripada masyarakat Alvin Tan dan Vivian Lee, maka tindakan undang-undang akan dibekukan dan mereka bebas berbuat sekehendak hati?

0 comments

PAS KEDAH TERPAKSA REKACIPTA PEMBOHONGAN UNTUK MUKTAMAR AGONG PAS DI KELANTAN!!!


PAS Kedah khabarnya akan membawa cerita tentang 'kejayaan' Pentadbiran PAS Kedah dalam muktamar agung PAS yang akan diadakan di Kelantan pada minggu hadapan.

Dan lebih menarik lagi ialah apabila Ketua Muslimat PAS Kedah, Siti Aishah Gazali yang baru sahaja menikah dengan bekas pemandunya memberitahu, antara pembentangan yang dibuat oleh PAS Kedah dalam muktamar berkenaan adalah pendidikan dan ekonomi.

Apa kejayaan yang telah dicapai oleh Kedah setelah hampir sepenggal ditadbir oleh PAS selepas PRU12?

Tidak ada kejayaan yang nyata dan boleh dibanggakan sebaliknya pentadbiran PAS telah menjadikan Kedah sebagai sebuah negeri yang terlalu berundur.

Setakat ini PAS Kedah membangga-banggakan kejayaan Azizan mengurangkan hutang negeri kepada Persekutuan dan itu dianggap sebagai kejayaan terbesar.

Namun apa sebenarnya pengaruh atau berian daripada kejayaan tersebut kepada rakyat dan penduduk Kedah secara keseluruhan dan majoritinya?

Atau sebenarnya ia lebih daripada retorik yang tidak berkesudahan dengan segala macam cerita pembohong oleh pentadbiran PAS Kedah yang memperlihatkan lebih banyak penjarahan dan perompakan dilakukan oleh para pemimpin PAS Kedah berbanding manfaat yang diperolehi oleh rakyat dan penduduk Kedah?

Para pemimpin PAS Kedah bukan main lagi bercerita sana sini tentang 'kejayaan' Kedah. Tetapi kalau ditanya, apakah kejayaan yang telah dilakukan oleh PAS sepanjang empat tahun menjadi Kerajaan Negeri, masing-masing pasti akan menggaru-garu kepala atau paling tidak pun, akan bertanya sesama sendiri.

Manakan tidak, PAS Kedah tidak membuat sebarang projek baru pun. Kalau ada pun projek baru, semuanya atas kertas dan atas 'tajuk' semata-mata. Dan kalau adapun projek yang dilaksanakan, tidak sampai enam bulan, projek berkenaan pasti akan bungkus dan kemudian para pemimpin PAS Kedah akan berusaha untuk tidak menimbulkan cerita berkenaan. Kalau ditanya jugak, akan dikatakan, itu adalah projek kerajaan negeri terdahulu.

Macam projek K-Keli, SULIH, perladangan dan pembalakan Papua New Guinea, projek pasir Kulim, balak Pedu, Bukit Inas dan sebagainya, semuanya tidak mendatangkan hasil sekalipun di atas kertas mencatatkan keuntungan besar. Bahkan, apa-apa sahaja yang 'disentuh' oleh pemimpin-pemimpin PAS Kedah, semuanya akan bertukar menjadi taik, najis dan amang.

Dari segi pendidikan, PAS Kedah telah menjadikan KUIN sebagai sebuah tempat yang digunakan untuk penyelewengan dan rompakan secara besar-besaran. Di situ jugalah tempatnya untuk PAS Kedah 'membalas' jasa Rektornya sehinggakan si Rektor telah menjadikan KUIN sebagai sebuah pusat menternak kaum keluarga dan kroni-kroninya. KUIN bukan sahaja mencatatkan kerugian berjuta-juta ringgit sepanjang berada di bawah pentadbiran PAS Kedah, bahkan KUIN juga khabarnya akan dijual kepada sebuah syarikat dari Turki.

Sedangkan KUIN ketika di bawah pentadbiran UMNO-BN, tidak sahaja mencatatkan keuntungan dari segi wang ringgit, bahkan KUIN juga mencatatkan prestasi sebagai pusat pendidikan tinggi agama yang ulung sehingga menarik kemasukan pelajar-pelajar baru dari seluruh dunia walaupun kursus yang ditawarkan hanyalah berjumlah 7 sahaja. Sedangkan jumlah kursus yang ditawarkan KUIN yang berada di bawah penadbiran PAS Kedah pula... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

0 comments

Tuesday, November 13, 2012

PECACAI PAKATAN KATA ROSMAH TAK TAHU MALU SEBAB DUDUK RAPAT DENGAN CHONG WEI!!!

Tuesday, November 13, 2012
Rupa-rupanya pecacai Pakatan Rakyat masih lagi tidak berpuas hati kerana Chong Wei dan ahli keluarganya memberikan kedudukan istimewa kepada Rosmah Mansor dalam majlis resepsi jaguh badminton dunia itu.

Sekalipun para pecacai Pakatan tahu bahawa kehadiran Rosmah Mansor di dalam majlis tersebut bukanlah suka-suka atau terjah-terjah sepertimana yang kerap dilakukan oleh Guan Eng dan Anwar Ibrahim, namun mereka tetap juga mahu menimbulkan kebencian terhadap Rosmah Mansor yang sudah tentu tidak akan bertanding dalam PRU atau pun mempunyai jawatan selaku Presiden parti.

Sudah-sudah tentu kedudukan Rosmah Mansor telah ditetapkan dalam majlis tersebut. Tetapi apa fasal pulak ada mangkuk-mangkuk pecacai yang mempersoalkannya? Apakah ahli-ahli keluarga Lee Chong Wei tidak berpuas hati dan beranggapan Rosmah sebagai penceroboh majlis?

Atau sebenarnya para pecacai Pakatan Rakyat sebenarnya sudah tidak mempunyai sebarang kerja selain daripada memerhatikan sosok tubuh Rosmah Mansor dan mengekorinya ke mana sahaja dia pergi bagi membolehkan cerita-cerita hodoh tentang Anwar Ibrahim dipadamkan.

Sebenarnya ada gambar lain yang gambar lain yang sepatutnya puak-puak pecacai Pakatan Rakyat ulaskan iaitu gambar Betty Chew di DUN Pulau Pinang, sedangkan Betty Chew yang merupakan menantu Kit Siang dan isteri Guan Eng, sepatutnya berada di DUN Melaka kerana dia adalah ADUN Kota Laksamana.


Apa masalah si Betty Chew berada di negeri lain yang dia tidak ada peranan apa-apa pun berbanding Rosmah yang merupakan penaung BAM di mana di dalam persatuan badminton tersebut, Lee Chong Wei dan isterinya adalah ahlinya?

Kalaupun Betty Chew telah digantung dari DUN Melaka selama enam bulan, jadah apa pula yang dia menyibuk dalam persidangan DUN Pulau Pinang?

Mengapa hal itu tidak diperkatakan sedangkan itu jauh lebih penting berbanding Rosmah Mansor dalam majlis resepsi Lee Chong Wei yang mana Rosmah adalah tetamu jemputan?

Apakah Betty Chew tetamu jemputan Lim Guan Eng?

Pecacai Pakatan perlu jawab isu Betty Chew menyibuk dalam sidang DUN Pulau Pinang berbanding Rosmah Mansor dalam majlis perkahwinan yang dia dijemput!!!



3 comments

NURUL IZZAH TU BUDAK-BUDAK, JADI KENA MAAFKAN DIA!!!


Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Haron Taib menyatakan, Nurul Izzah masih lagi budak-budak dan kurang pendidikan agama. Justeru, dia telah melakukan kesilapan apabila bercakap tentang agama. Disebabkan itu, kata Haron Taib, wajarlah sekiranya Nurul Izzah dimaafkan.

Rasa-rasanya, tidak ada sesiapa di kalangan umat Islam di Malaysia yang mahu melihat Nurul Izzah diletupkan atau badannya dikecai-kecaikan. Bahkan majoriti daripada mereka hanya membuat permohonan yang sangat mudah dan ringkas iaitu Nurul Izzah menarik balik kenyataannya yang dibuat di dalam sebuah gereja dan meminta maaf kepada umat Islam atas keterlanjuran dan kegelinciran lidahnya.

Bagaimanapun, apa yang berlaku ialah, Nurul Izzah bertegas menyatakan bahawa dia tidak bersalah dan semua yang berlaku adalah KONSPIRASI dan PUTAR BELIT UMNO. Itu jugalah yang dikatakan oleh para pecacai Pakatan Rakyat yang enggan mengakui bahawa pemimpin mereka telah melakukan kesilapan.

Malah kalau kita tengok sekarang pun, kaum pecacai cuba mencungkil sejarah Abdullah Badawi ketika menjadi Perdana Menteri yang telah 'menghalalkan murtad'. Mereka cuba menyamakan Abdullah Badawi dengan Nurul Izzah dan menempelak, mengapa Abdullah Badawi tidak menerima nasib yang sama seperti Nurul Izzah padahal bekas Perdana Menteri itu juga melakukan kegelinciran lidah.

Yang mereka tidak sebutkan ialah, Abdullah Badawi telah menerima tekanan yang sangat hebat, sehingga akhirnya dia terpaksa bersetuju untuk melepaskan jawatannya selaku Perdana Menteri. Isu kegelinciran lidah merupakan antara isu-isu besar yang menyebabkan sebilangan besar ahli-ahli UMNO menolak kepimpinannya sehingga membolehkan ramai wakil rakyat dari kalangan Pakatan Rakyat berada di DUN dan Parlimen.

Berbalik kepada Nurul Izzah, apa yang dinyatakan oleh Haron Taib, memang benar. Bagaimanapun, Ketua Dewan Ulama PAS Pusat itu juga seharusnya mengakui bahawa Nurul Izzah menjadi angkuh, ego dan besar kepala apabila PAS terutama dari kalangan PARASIT dan IBLIS membela setiap kenyataannya.

Haron Taib juga mengatakan, dia tidak mengambil serius dengan pandangan Nurul Izzah tentang orang Melayu yang perlu dibenarkan murtad, tetapi dia lebih risaukan tentang orang agama yang banyak melakukan kerosakan.

Agak-agak Haron Taib, di mana duduknya orang-orang pandai agama yang sangat cenderung untuk melakukan kerosakan? Bukankah sebahagian besar daripada mereka berada dalam PAS dengan lidah mereka sentiasa berbolak balik dengan pelbagai hukum sehingga mengakibatkan perpecahan ummah? Dan bukankah sebahagian daripada mereka juga sangat jahil tentang agama tetapi disebabkan ada kepiah putih atas kepala, maka mereka pun berasakan mereka lebih beragama daripada orang lain?

Haron Taib pun terpaksa berselindung di sebalik mantiq bahasa untuk menutup punggung PAS yang semakin banyak kurap dan panaunya!!!

4 comments

AKIBAT TUDUH ISTERI SEBAGAI 'JANTAN', BEKAS DEKAN TERPAKSA BAYAR RM12,000 SERTA-MERTA!!!



KUALA LUMPUR – Nasib bekas dekan Universiti Sains Islam Malaysia (USIM), Prof. Dr. Bahrom Sanugi ibarat sudah jatuh ditimpa tangga apabila terpaksa membayar RM12,000 kepada isterinya, Sri Wani Choo Abdullah serta-merta berikutan permohonan untuk menggantung perintah kos tersebut ditolak Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam.
Hakim Syarie Mohd. Amran Mat Zain ketika memutuskan perkara itu berkata, mahkamah tidak berpuas hati dengan alasan-alasan yang dikemukakan Bahrom, 61, menerusi afidavit yang difailkan pada 28 September lalu.
Terdahulu, Bahrom mengemukakan permohonan berkenaan selepas Hakim Syarie Abdul Walid Abu Hassan pada 30 September lalu membatalkan empat permohonan termasuk ujian asid deoksiribonukleik (DNA) terhadap Sri Wani, 37, bagi mengesahkan jantinanya, malah diarah membayar kos RM12,000 kepada Sri Wani dalam tempoh sebulan dari tarikh itu.
Sementara itu, Mohd. Amran dalam penghakimannya semalam menyifatkan alasan pemohon yang mendakwa dirinya di luar kemampuan untuk membayar jumlah berkenaan kerana tidak berpendapatan tetap adalah tidak munasabah.
“Dalam hal ini, mahkamah memerlukan butiran seperti dokumen atau bentuk keterangan oleh pemohon bagi meyakinkan setiap fakta, sebaliknya pemohon gagal berbuat demikian,” katanya.
Selain itu, beliau turut mempersoalkan tempoh masa pemfailan kes itu yang dibuat dua hari sebelum tempoh pembayaran akhir pada 30 September 2012, iaitu hampir sebulan selepas perintah itu dikeluarkan.
“Ini menunjukkan pemohon tidak berdepan masalah kewangan parah sehingga perlu menggantung perintah. Saya melihat dalam kes ini, pemohon tidak bersungguh-sungguh dan cuba menyalahgunakan proses mahkamah,” katanya.
Sehubungan itu, Abdul Walid memutuskan menolak permohonan untuk menggantung perintah dengan kos yang ditaksir kemudian.
Sri Wani yang hadir bersama peguam syarie Boestamam Ahmad melahirkan rasa gembira kerana sekali lagi kemenangan berpihak kepadanya selepas hidupnya terganggu disebabkan kes tersebut.
Empat permohonan Bahrom yang dibatalkan sebelum ini ialah perintah supaya Sri Wani menjalani ujian DNA, permohonan perintah tegahan daripada memberi kenyataan kepada media, pengesahan nikah untuk memfaraqkan (membubarkan) perkahwinan dan perintah komital untuk memenjarakan dirinya.
Bahrom sebelum ini memfailkan permohonan untuk membubarkan pernikahannya dengan Sri Wani kerana mendakwa pengusaha butik kecantikan itu seorang lelaki selepas setahun mereka berkahwin di Songkhla, Thailand pada 19 Ogos 2009 

2 comments

Blog Archive

Labels