IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, December 22, 2012

KAHKAHKAH, KHALID IBRAHIM CLAIM KREDIT BUKIT BOTAK!!!

Saturday, December 22, 2012

Muka tak malu betul ler si Khalid Ibrahim nih!!!

Penempatan Bukit Botak dijangka siap Mac depan. Khalid Ibrahim pun berkokok mengatakan projek tersebut telah dirangka dan dibuat oleh Pakatan Rakyat. Kononnya, projek penempatan Bukit Botak itu lambang dan simbol tertunainya janji yang dibuat oleh Pakatan Rakyat.

Kepala hotak dia lah!!!

Penempatan Bukit Botak telah dirancang pada zaman Khir Toyo lagi. Malah puak-puak PKRlah yang paling kuat masuk dan menghasut setinggan-setinggan Bukit Botak kononnya untuk mempertahankan penempatan haram yang dianggap sebagai kawasan teroka bandar.

Apabila Kerajaan Khir Toyo berkeras dan bertegas untuk menghapuskan setinggan di Bukit Botak dan menjanjikan penempatan baru yang lebih selesa kepada setinggan-setinggan tersebut, PKR merupakan pihak yang paling kuat mencebik.

Penempatan baru yang dirancang, tetap juga dilaksanakan pembinaannya.

Sekarang, apabila penempatan baru itu telah siap, tiba-tiba pula Khalid Ibrahim menyatakan bahawa penempatan tersebut adalah hasil kerja Pakatan Rakyat.

Macam sial!

Kerja apa yang telah dibuat oleh Pakatan Rakyat untuk rakyat Selangor? Setakat keluarkan surat rasmi kepada para pemilik penempatan Bukit Botak, itu yang dikatakan menunaikan janji?

Ia samalah seperti dalam kes geran untuk tanah TOL. Pakatan Rakyat di bawah Khalid Ibrahim telah membekukan semua pembaharuan permit TOL. Yang mana tanah-tanah TOL yang telah diberikan geran, semuanya telah disiapkan pada zaman Khir Toyo lagi. Kerja Khalid Ibrahim hanyalah menyerahkan geran-geran tersebut.

Pun begitu, masih ada geran-geran tanah yang belum lagi diserahkan walaupun ianya telah disiapkan lebih empat tahun lalu. Sebabnya, Khalid Ibrahim dan Pakatan Rakyat mahu berlakon pada PRU13 nanti. Semasa kempen berjalan, mereka akan menyerahkan geran-geran tersebut kepada rakyat Selangor yang berkelayakan. Kemudian, mereka akan mendakwa, di bawah Pakatan Rakyatlah, geran-geran tersebut dikeluarkan.

Penempatan Bukit Botak jelas menunjukkan lakonan Khalid Ibrahim dan tidak faham perkataan TAHU MALU di kalangan Pakatan Rakyat. Orang lain punya kerja, mereka pula yang sibuk nak kredit.

Inilah yang dikatakan, LEMBU PUNYA SUSU, SAPI DAPAT NAMA!!!

0 comments

JANGAN IKUT TELADAN KELANTAN, TANAH ORANG ISLAM DIRAMPAS DAN KEMUDIAN DISERAHKAN KEPADA BUKAN ISLAM!!!


Pengakuan Ngeh Kor Ham yang kemudian mengugut dengan menggunakan gelarannya sebagai seorang peguam, bahawa dia dan sepupunya, Nga Kor Ming mendapat ribuan hektar tanah di Kelantan, sebenarnya membuka satu lagi gelembong besar PAS, terutama sekali PAS Kelantan yang seringkali mengkultuskan Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ternyata pengkultusan Nik Abdul Aziz yang juga merupakan Mursyidul Am PAS, tidak mampu menutup tembelang dan temberang PAS selama ini yang cukup mudah mengkhianati umat Islam tetapi sangat berkasih sayang dengan kaum bukan Islam yang dilihat menyokong mereka untuk berkuasa di dalam bidang siasah.

Ngeh Kor Ham sudah mengaku bahawa syarikatnya, Upaya Padu Plantation Sdn. Bhd. mendapat lebih 4,000 hektar tanah di Gua Musang sebagai balasan untuk menaikkan Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak pada PRU12.

Walaupun Ngeh Kor Ham cuba memberitahu kononnya dia dan sepupunya telah melakukan transaksi perniagaan yang telus dan jujur, namun ada seperkara yang sangat memusykilkan. Tanah seluas lebih 4000 hektar yang diserahkan kepada Upaya Padu Plantation Sdn. Bhd. sebagai kawasan pembalakan itu sebenarnya adalah milik Yayasan Islam Kelantan (YIK).

YIK pula adalah agensi Kerajaan Negeri Kelantan. Perubahan hanya berlaku pada Mei 2012 apabila YIK diberitahu tentang pindah milik tanah berkenaan kepada Ngeh dan Nga, kemudian cuba ditutup dengan arahan pembayaran sumbangan kepada YIK sebanyak RM1.5 juta.

Bagaimana tanah yang pada asalnya diserahkan kepada YIK untuk memastikan umat Islam mendapat manfaat, kemudiannya dipindahkan kepada Upaya Padu Plantation Sdn. Bhd. di mana Ngeh dan Nga adalah antara pengarah yang mempunyai kepentingan dan pegangan sahamnya?

Bukankah itu namanya PECAH AMANAH oleh YIK?

Adakah itu yang dinamakan contoh terbaik pentadbiran dan pengurusan umat oleh sebuah parti yang mengagungkan nama Islam pada penghujung label mereka?

Nik Abdul Aziz dan Husam Musa seharusnya menjawab serta memberikan penjelasan berhubung pemindahan hak milik ini dan menerangkan mengapa tanah yang diberikan kepada YIK, lebih layak diserahkan kepada Upaya Padu Plantation Sdn. Bhd. milik Ngeh dan Nga berbanding diserahkan kepada rakyat Kelantan yang miskin dan tidak mempunyai tanah!!!

0 comments

HADI AWANG TERPAKSA GI MANCING SEBAB AMANATNYA GAGAL DIBELA OLEH GENG UPAHAN!!!


Dan tidak keterlaluan kalau dikatakan, AMANAT HAJI HADI merupakan MANIFESTASI KEBODOHAN TERBESAR PAS sepanjang PAS menjadi parti siasah dari tahun 1951. Apakan tidak, di dalam AMANAT HAJI HADI, terkandung kejahilan murakkab para penganut dan pemercaya PAS, terutama sekali apabila mereka beriman dengan sebenar-benar iman bahawa tidak menyokong PAS dan menentang PAS akan menjejaskan akidah kepada Allah Taala. AMANAT HAJI HADI itu juga menyerlahkan kejahilan dan kejahatan PAS secara keseluruhannya apabila mereka secara jahil cuba menjadi PEMBANTU PERIBADI ALLAH TAALA yang mengkafirkan, mengkufurkan dan memurtadkan orang yang tidak sebulu dengan mereka, sekalipun hanya bersandarkan sokongan kepada parti-parti siasah.

AMANAT HAJI HADI itu jugalah yang menunjukkan kezaliman puak-puak PAS apabila mereka begitu taksub dengan taqlid kepada kenyataan para pemimpin mereka, tanpa mereka mahu menyiasat, mengkaji dan mengaji ilmu yang sebenar-benar ilmu, bukannya ilmu yang hanya untuk mendapatkan undi bagi kekuasaan dalam politik dan siasah sepertimana yang dilakukan oleh para pemimpin PAS.

Justeru, apabila mereka membuat penafian kononnya AMANAT tersebut tidak ada kena-mengena dengan UMNO bahkan, tidak menyatakan secara khusus bahawa UMNOlah yang dimaksudkan oleh AMANAT HAJI HADI, sememangnya para pecacai PAS berkenaan adalah golongan yang membela kezaliman dengan kefasihan lidah dan kelancaran tulisan mereka.

Bagaimana mereka hendak menafikan amanat berkenaan bukan ditujukan kepada UMNO sedangkan pada tahun di mana amanat itu dituturkan oleh Hadi Awang, persengketaan dengan UMNO adalah kemuncak perjuangan PAS sebagai sebuah parti siasah?

Bagaimana pula dengan para pengikut dan bekas-bekas pengikut PAS yang telah mengkafirkan orang-orang UMNO kerana percaya kepada AMANAT berkenaan? Adakah para pecacai PAS ingin menyatakan bahawa bukan AMANAT HAJI HADI yang sewajarnya dipersalahkan tetapi para pengikut PAS yang menghentam membuta tuli?

Atau bagaimana mereka ingin menjelaskan bahawa sepanjang dari tahun 1981 sehinggalah sekarang, Hadi Awang dan kepimpinan utama PAS tidak pernah menegur, menegah apatah lagi memberikan penjelasan berhubung AMANAT HAJI HADI kalau benarlah kata-kata di dalam amanat tersebut tidak ditujukan kepada UMNO?


0 comments

PUAK PAS MEROYAN, SOLAT MAGHRIB TAK SAH SEBAB MUHYIDDIN JADI TOK IMAM!!!


Setelah dua hari, ternyata tidak ada satu KUTU PAS pun yang mahu memberikan ulasan berhubung bantuan yang telah diberikan oleh Kementerian Pelajaran kepada SAR di seluruh Kedah itu. Sebaliknya, mereka menaikkan isu berhubung TIDAK SAHNYA SOLAT GURU-GURU PONDOK tersebut apabila BERIMAMKAN MUHYIDDIN YASSIN yang dianggap tidak mempunyai cukup kelayakan sebagai imam berbanding guru-guru pondok yang diimamkannya.

Benda-benda besar seperti bantuan untuk SAR di Kedah yang sepatutnya berada di bawah tanggungjawab PAS Kedah yang menjadi Kerajaan Negeri, tidak ditimbulkan, sebaliknya yang dibuat adalah MENIMBULKAN KETAKUTAN DAN KERAGUAN tentang sah atau tidak solat maghrib di Surau Pondok Pak Ya.

Apa jenis puak-puak PAS ini?

Mungkin kerana sikap itulah, maka tidak hairanlah mengapa Kedah di bawah pemerintahan dan pentadbiran PAS berada di bawah garis kemiskinan walaupun sebelum mengambil Kedah dari tangan UMNO-BN, Kedah merupakan antara negeri yang berdaya saing menerusi pelbagai sektor ekonomi yang dirancakkan pembangunannya.

Tak habis-habis lagi puak-puak PAS ini dengan polemik yang mereka cuba timbulkan… sudahlah mereka tidak memberikan bantuan, sebaliknya segala peruntukan disapu dan dimasukkan ke dalam akaun peribadi... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

0 comments

ADUN TRONOH SEBAR VCD LUCAH SPEAKER DUN PERAK DARI BN!!!


Sangat terdesak dengan pendedahan tersebut yang bukan sahaja memalukan Ngeh-Nga, sebaliknya meruntuhkan kesombongan dan pembohongan DAP, satu lagi serangan dilancarkan. Serangan kali ini, tidak membabitkan para pemimpin UMNO Perak yang dituduh korup dan menyalahgunakan kuasa dengan mengumpul kekayaan secara keterlaluan kerana tuduhan mereka tidak setanding dengan skandal Ngeh-Nga.

Jadi, mahu tidak mahu, terpaksalah dicipta satu isu sensasi yang diharap dapat menutup sensasi skandal tanah Ngeh-Nga dalam persetujuan mereka untuk berbaiah kepada Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak.

Isu sensasi tersebut adalah VIDEO LUCAH MEMBABITKAN SPEAKER DUN PERAK.

ADUN Tronoh, V.Sivakumar yang juga merupakan bekas Speaker DUN Perak yang cukup terkenal dengan KEMEROYANANnya, telah membuat laporan polis pada 21 Disember 2012 kononnya ketika berada di Dewan Makan SUK Perak, dia telah didatangi oleh Pegawai Media DAP Pera, Dan Adriel.

Dan Adriel telah menyerahkan sepucuk surat yang dipos laju dan dialamatkan kepada Sivakumar. Apabila sampul surat tersebut dibuka, di dalamnya terdapat sebuah CD yang mengandungi gambar lucah yang mempunyai kaitan dengan Speaker DUN Perak selain dokumen cetakan website dua muka.

Sivakumar telah membuat laporan polis dengan harapan, polis akan menyiasat dan kemudian menjadikan Barisan Nasional Perak, khususnya Speaker DUN Perak, Datuk Ganeson akan menggelabah dan pada masa yang sama, kes skandal tanah Ngeh-Nga tidak lagi diperkatakan.... SAMBUNG BACAAN DI SEL13.C0M

1 comments

NGAH KOR MING UGUT HAMIDAH OSMAN LEPAS DIDEDAHKAN BERHUBUNG PEMILIKAN TANAH DI KELANTAN!!!


Nga Kor Ming dan Ngeh Kor Ham panas punggung apabila ADUN Sungai Rapat, Dato' Hamidah Osman atau lebih dikenali sebagai Kak Midah, mendedahkan perilaku hipokrit kedua-dua bersepupu tersebut.

Setelah terdedah yang Ngeh dan Nga diberikan pemilikan tanah seluas 10,526 hektar di Gua Musang, Kelantan menerusi pembabitan syarikat milik mereka, Upaya Padu Plantation Sdn. Bhd, kedua-dua bersepupu tersebut begitu kelam-kabut untuk memutarbelitkan fakta berkenaan.

Bagaimanapun, mereka tidak menafikan atau menyangkal pemilikan berkenaan, sebaliknya membuat ugutan untuk 'MENGAJAR HAMIDAH' pada Khamis lalu seandainya, skandal berkenaan didedahkan kepada umum.

(BERITA SELANJUTNYA DI PERAK TODAY)

DAP seringkali mendabik dada, kononnya mereka sangat bagus, baik, telus, amanah dan jujur. Menerusi Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, DAP seringkali menyalahkan UMNO dan Barisan Nasional bagi setiap masalah yang didedahkan dan ditimbulkan.

Lim Guan Eng sendiri sudah beberapa kali didedahkan perihal salahlaku dan penyelewengan  yang dilakukannya, terutama sekali yang membabitkan tanah. Skandal terbesarnya adalah sebuah tapak rumah mampu milik yang disediakan oleh Kerajaan Barisan Nasional lalu yang kemudiannya telah dijual oleh Lim Guan Eng kepada sebuah syarikat yang mahu membangunkan hospital swasta.

'Drama bersiri' yang dimainkan oleh Lim Guan Eng yang kononnya BERSEDIA untuk menjual tanah tersebut kepada Barisan Nasional, kemudiannya memperlihatkan sikap pembohong dan penipu terbesar ada dalam dirinya, setelah keputusan akhir daripada kesediaan tersebut adalah, tanah berkenaan tidak jadi dijualkan kepada Barisan Nasional Pulau Pinang, memandangkan tanah berkenaan telah pun menjadi milik syarikat swasta yang mahu menaikkan hospital swasta di situ menerusi kelulusan pinjaman bank yang telah mereka perolehi.

Fakta yang ada ialah, DAP begitu rakus dan serakah. Walaupun hanya baru empat tahun memegang jawatan dan kuasa, mereka telah memindahkan sebahagian besar harta rakyat ke kocek pemimpin-pemimpin utama mereka seperti yang ditunjukkan oleh Lim Guan Eng dan Ngeh-Nga.

Dan menariknya, apabila didedahkan, mereka segera bertukar menjadi KEPALA MAFIA dan KETUA KONGSI GELAP yang mahu melakukan kecederaan selain mengancam keselamatan dan nyawa kepada mana-mana pemimpin Melayu yang membuat pendedahan.

Maka tidak hairanlah, mengapa selama ini, DAP boleh bersenang-lenang menerusi kejahatan mereka kerana ancaman-ancaman seperti yang dilakukan oleh Nga Kor Ming kepada Kak Midah, telah membuktikan, itulah kaedah yang sering mereka gunakan selama ini untuk menutup mulut mana-mana pemimpin Melayu walaupun pada masa yang sama, mereka mengatakan pemimpin Melayulah yang kuat makan rasuah dan melakukan penyelewengan!

1 comments

Thursday, December 20, 2012

MAKIN TERANG DAN NYATA, PAKATAN MENANG, MELAYU TERUS MEREMPAT!!!

Thursday, December 20, 2012

Kisahnya.. Aku jumpa 1 mamat ni..marah dan kecewa ngan agensi kerajaan kerana tolak permohonannya..dan dia berharap PRU13 ni PAKATAN menang. Kononnya agensi2 kerajaan ni tak membantu melayu. Pasal permohonnya ditolak dan kononnya dia tak tahu pasal apa ditolak, ishhh musykil. Pasal dia sorang, tapi ribuan melayu lain yg diberikan bantuan tak pula dia fikir. Dalam sembang2 tu dia kata dia tengah sibuk ngan 1 projek lain dan katanya ada kementerian yg akan bantu dalam projek tersebut..ehhhh cam na ni? Takkan nak bolot semua, hanya dia saja melayu yg layak dapat bantuan 100 peratus, cam na melayu2 lain?

 Tak terfikirkah dia..apakah jika PAKATAN menang, agensi2 yg ditubuhkan utk bantu Melayu ni akan wujud lagi? Jika Najib setelah jadi PM dan dalam usaha memenangkan hati orang2 Cina dan India, MecD pun dibubarkan malah banyak pakej2 bantuan telah diumumkan pada semua..tu ketika masih BN berkuasa. Sebenarnya banyak geran2 bantuan dan pakej2 serta AP import telah dimonopoli oleh kaum Cina yg tidka diwar2kan dan kemungkinan besar nikmat kemudahan yg diperolehi mereka jauh lebih banyak dan bernilai berbanding apa yg dinikmati oleh kaum Melayu sendiri.

Dikatakan..70 % vendor Proton adalah bumi/melayu..hanya 30% adalah dari bukan bumi/melayu. Tapi dari segi nilai untuk 1 kereta, 70 % peratus component yg dikeluarkan oleh bumi/melayu nilainya adalah 30% je..dan 30 % bahagian yg dikeluarkan oleh bukan bumi/melayu pula bernilai 70%. Ni pun depa kata BN zalim..UMNO tak tolong Melayu

Bayangkan berapa ramai jutawan2 Melayu dilahirkan oleh Proton yg mana la ni jutawan2 Melayu ni ada pakat2 ludah kat UMNO dan depa kata UMNO bolot semua kekayaan.. Tenaga2 pekerja mahir, jurutera2 dan pegawai2 besar dalam pengurusan AISB, PHN, Ingress dulu asalnya dari mana?

Bayangkan....apakah MARA,UDA, PNS, PUNB dll relevan lagi jika PAKATAN merintah? Jika UiTM pun didesak utk dibuka lebih banyak peluang pada bukan Bumi dan Melayu...tu masa BN berkuasa tu. Petronas, agak2 sapa yg sungguh2 akan meliwat kekayaan Petronas kelak, cuba fikirkan? Agak2 apa peluang orang2 Melayu nak berniaga? Agak2 apa peluang melayu nak dapat kontrak2 kerajaan yg besar2 lagi? Agak2 kroni sapa yg akan bermegah2 dan kaya raya? Cuba tanya Melayu2 Pulau Pinang..la ni makin senang ka, atau sebaliknya? PAS nak tolong? ishhh depa tu pening lagi..negara Islam ni ada ke tak de dalam AQ..Hudud nak buat ke tak mau? Kilang arak dan Genting ni nak diharamkan atau tidak? last2 kali depa pening semada nak ngaku Islam yg mana satu pulak..atau tak pa kut, sekali2 jadi Islam, sekali2 tak yah kut..maklum lah keadilan sejagat lebih utama dari keadilan Islam. Dapat 1,2 kerusi menteri..syukur ler!!

Agak2 ler jika PAKATAN menang PRU13, apakah UMNO akan dapat kembali berkuasa?? he he maap je ler!! Sebabnya mudah je, semua pegawai2 besar Melayu dalam badan2 tertentu termasuk penghakiman dan polis akan sungguh2 menjalankan tugas dan sungguh2 "IKUT ARAHAN"..

 Selama hidup aku..aku nampak, maap ler kalau aku silap, orang2 Melayu sungguh2 kerja kalau tuan mereka bukan Melayu, tapi bila tuan mereka Melayu..pehh banyak benor hujah2 mereka malah brdasarkan AQ dan hadis tu. PAS walaupun kononnya rakan sekutu PAKATAN, tapi seolah2 bertuankan DAP..yg dah diharamkan pun leh di"halal"kan. PAS nak harap bantu Melayu..yeop, sori ler..Tuan Mursyidul Amnya pun malu nak ngaku Melayu. Lagi pun assobiyah jika tolong melayu!! Tolong bukan Islam dan biarkan orang Islam melarat adalah Islamik dan adil pada pandangan mereka.

Setakat ni apa PAS dah buat tolong memajukan dan menaikkan taraf kehidupan orang2 Islam bermazhab PAS? Semua asyik duduk bawah ketiak pempin2 UMNO yg mereka cerca siang dan malam kerana kurang Islamik!!

 -aa

2 comments

MELAYU BARUA BERMAKSUD , MELAYU YANG AKAN IKUT DAP!!!!


Macam2 dah dikabor pempin2 PAKATAN khusus DAP pada kakitangan kerajaan..
Dihina juga macam2...dan mana2 majlis daerah yg mula dikuasai oleh PAKATAN/DAP, pegawai2 dan kakitangan majlis kerja kuat sungguh, depa kata..pempin la ni bagusnya...tapi muka tu cam kesal, suara tu cam tak semangat je..

Tapi kuat sungguh!! suruh roboh,,terus pi roboh!! Kalau dulu hegeh2..
Mungkin satu hari bila suruh jilat buntut depa, pasti ler jilat...IKUT ARAHAN katanya.
Mereka ni adalah melayu yg dulu kata kerajaan BN khususnya UMNO korup, menzalimi Melayu, menghina Islam, tindas orang, tak bantu Melayu..

La ni...pegawai2 yg tak kerja bawah PAKATAN dan berkerja bawah BN/UMNO, masing2 keluh kesah pasal kerja bawah BN/UMNO. Rasa bersalah kerana kerja dibawah BN/UMNO, rasa berdosa!! Masing2 merindui pemerintahan kerajaan PAKATAN baru..

Kata2 DAP nak buang pekerja2 Melayu dalam kerajaan ..depa kata depa tak kena, melayu lain yg kena khususnya melayu2 yg sokong UMNO.
kata2 DAP melayu ni ler menyebabkan rasuah...depa kata bukan depa, tapi melayu2 lain khususnya yg ada kaitan ngan UMNO.

Pegawai2 kerajaan ramai yg berjiwa Abby...Abby percaya bila PAKATAN menang, artis akan kembali dimertabatkan pada tempat sewajarnya (kerana beliau dah kurang sambutan sebagai artis lagi) ..pegawai2 kerajaan ni macam Abby juga, berharap2 agar PAKATAN menang..ngan harapan pegawai2 tu dipecat, dan ada ler peluang depa pula..

Bukan kepentingan agama, bangsa dan negara pun..tapi kepentingan diri sendiri.

Yeob...usah lah angan2 lebih. PAKATAN menang di Penang, apa jawatan penting yg diberikan pada Melayu?
Jika PAKATAN menang, Petronas nak bagi sapa jaga? Melayu ke?
Jika PAKATAN menang, Ketua Polis Negara dan Negeri2 nak bagi melayu ke? kalau ada mungkin kelantan dan kedah je kut..
Ingat KSU2, TKSU, dan lain2 jawatan senior, CEO2 dan MD GLC dan GOC, Chairman serta Board member...bagi ler melayu 1, 2 je..cover line ma.

Lepas tu kontraktor2 dan supplier2 Melayu ke TNB, Telekom, Petronas ..jika la ni ada le dapat satu 2 projek..lepas ni maaf yer!!
Alasannya mudah je.."kita mahukan kontraktor yg berwibawa sahaja"!!!

Depa juga kata..Kalau PAKATAN menang pun, ishh tak pa kut..kita tak jadi apa2, puak2 UMNO ni je yg ketaq lutut sangat!!

Pasal UMNO jaga lama dah..dah senang dah.  UMNO dah tak relevan katanya..la ni kita dapat apa yg kita dapat hari ni pasal usaha kita..UMNO tak berjasa pun, depa asyik pekaya puak2 depa je. Ishhh ( yg hari ni dia senang lenang, tak senang lagi tu)

Dulu Tun M "dipaksa"bersara..20 tahun lebih dia berusaha naikkan taraf seluruh taraf kehidupan bangsa2 di Malaysia, yg mana semua bangsa menikmati usaha2nya..beliau dicerca sebagai Maha Firaun, Maha Zalim..Semua usaha2nya ditenggelami kerana pecat Anwar, Anwar lak dipecat kerana melanggari undang2 negara dan dipercayai adalah mengamalkan salah laku seks. Walaupun apa yg dia lakukan tu betul demi agama, bangsa dan negara..tapi dia dihina dan "dipaksa" bersara. Yg sioknya, para2 ulamak yg mengetahui sejelas2nya tindakan Tun M tu adalah hak boleh memalingkan dari yg haq dan terus menyokong yg batil. Kini ramai yg bersetuju dan berbangga kembali ngan Tun M. Hak tetap hak..Batil tetap Batil.

Sekarang tak pa ler..dalam hati sangat2 berkeinginan mahukan PAKATAN merintah, mahukan sesuatu kelainan katanya. Beri peluang, katanya. Alhamdulillah, Allah swt dah tunjukkan sikit..lihat apa yg berlaku di Kedah, Penang, Kelantan, Selangor..lihat bagaimana para2 "ulamak2" PAS dipermain2kan dan diperbudak2kan...Tengoklah puas2..Bayangkan sampai Hj Hadi dan pempin2 PAS kata negara ISlam adalah kehendak Allah swt, brpuluh2 tahun..tiba2 je baru sedar ianya tidak disebut dalam AlQuran..Apa lagi kita nak kata!!!

Renungkan lah..Dunia ni dah ada jutaan tahun, tapi kiamat hanya sekelip mata je!! Dan dah tertib dunia, bila ianya berlalu ianya akan berlalu..nangislah ngan air mata darah, ianya takkan kembali.

-aa

1 comments

HADI AWANG TAK BOLEH DIPERSALAHKAN MASA KELUAR AMANAT SEBAB MASA TU, DARAHNYA MENGGELEGAK!!!


Makin dimakan sumpah sendiri puak-puak yang ditugaskan, diupah dan dibayar gaji untuk mempertahankan PAS serta segala kesalahan dalam PAS. Bukan sahaja mereka enggan bercakap terus-terang, sebaliknya mempertahankan kemungkaran dan kemaksiatan yang sudah begitu jelas, tidak sahaja dapat dilihat dengan mata hati, bahkan dengan mata kasar.

AMANAT HAJI HADI, kalau ditanya kepada mana-mana ulama di seluruh dunia ini sekalipun, memang salah. Yang akan kata tak salah cuma 'ULAMA-ULAMA DALAM PAS' sahaja kerana mereka ada kepentingan kalau tidak pun, mereka bukan ulama tapi sekadar auta untuk dilihat dan dilabelkan sebagai ulama.

Namun oleh kerana yang mengeluarkan AMANAT tersebut adalah Presiden PAS sekarang ini, bukannya mana-mana pemimpin UMNO, maka puak-puak PAS tidak boleh sama sekali menyuruh, mendesak atau menasihati Hadi Awang agar menarik semula amanat yang telah mengundang pelbagai keburukan di negara ini, khususnya di kalangan umat Islam sehinggakan orang Melayu kekal sebagai kelompok yang ketinggalan tidak sahaja dari sudut ekonomi, bahkan pendidikan dan moral.

Daripada mengaku yang Hadi Awang telah melakukan sesuatu yang membinasakan, ada pula puak yang diupah atau dibayar gaji itu, memberi satu alasan yang memang jelas, memperlihatkan akidahnya dan pengetahuan agama Islamnya berada pada tahap yang amat rendah sekalipun di dalam setiap tulisannya, terselit istilah-istilah agama untuk memperlihatkan yang dia pernah belajar agama.

Katanya, Hadi Awang ketika menuturkan kata-kata tersebut, berada dalam keadaan yang sangat bersemangat, marah dan darah mudanya meluap-luap. Kata-kata yang dikenali sebagai AMANAT HAJI HADI itu dilafazkan atas nama politik walaupun pada suatu masa, ianya dianggap sebagai kata-kata agama, malah disandarkan kepada al Quran.

Justeru, ianya tidak boleh diambil kira pada masa sekarang apatah lagi Hadi sendiri sudah beransur-ansur perlahan.

Itu alasan yang diberikan oleh pecacai-pecacai PAS.

Bagaimana dengan kematian di Lubuk Merbau pada tahun 1984? Bagaimana dengan kematian di Kampung Memali pada tahun 1985? Bagaimana dengan putusnya silaturrahim yang meluas di seluruh negara sepanjang 1981 sehingga sekarang, gara-gara amanat tersebut yang kemudian DITAHKIKKAN pula oleh ceramah-ceramah para pemimpin PAS, termasuklah KUPANG TEMBAGA yang baru pandai pakai tudung dan kepiah putih seperti Abby Abadi dan Bob Lokman?

Siapa yang hendak bertanggungjawab?

Dan bagaimana pula dengan TABUNG DERMA MEMALI yang jumlah kutipannya berpuluh-puluh juta ringgit yang dimodalkan daripada AMANAT HAJI HADI, tetapi tidak sampai ke tangan BALU, ANAK YATIM dan AHLI KELUARGA SI MATI yang diusung untuk meraih simpati dan derma lebih banyak? Siapa yang hendak menerangkan tentang hal tersebut?

Mudah benar nak berlepas tangan, kan?

Dah rupa macam Iblis yang berlepas tangan apabila manusia menunjukkan sebagai unsur yang bertanggungjawab menyebabkan manusia masuk neraka pada hari akhirat kelak sebagaimana yang difirmankan Allah Taala dalam al Quran.

0 comments

MUHIDDIN YASSIN SERANG SARANG MENTERI BESAR KEDAH!!!

Padang Lumat terkenal dengan Pondok Pak Ya atau lebih dikenali sebagai Sekolah Menengah Agama Taufikiah Halimiah. Dan letaknya pula tidak jauh dari sarang PAS terbesar di Sungai Limau.

Petang ini, Muhyiddin berada di Pondok Pak Ya bersama seluruh kepimpinan pondok negeri Kedah.

Difahamkan ada bantuan yang diberikan oleh Muhyiddin kepada mudir-mudir sekolah agama berkenaan, termasuklah sekolah agama yang cukup tebal dengan fahaman PASnya.

Ketika PAS Kedah langsung tak peduli dengan nasib sekolah-sekolah pondok tersebut, UMNO pula menunaikan janji-janji yang dibuat oleh PAS.

Nak tengok jugalah sama ada seorang guru pondok yang mengetuai solat hajat PAS di Stadium Suka Menanti beberapa minggu lepas akan menghantar wakil atau dirinya sendiri untuk mendapatkan bantuan yang berupa RM100,000.

Atau dia akan mengadu kepada kepimpinan PAS, betapa tidak adilnya Kementerian Pelajaran yang mengenepikan pondoknya untuk bantuan RM1,586 satu kepala mengikut bilangan jumlah pelajar kepada pondok-pondok yang berdaftar dengan SBAK, berbanding pondoknya yang menjadi sarang PAS malah berusaha agar setiap mudir tidak mendaftarkan sekolah mereka di bawah SBAK.

Kita tengok sama-samalah.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comments

LAMBANG KESOMBONGAN BODOH DAP BOLEH DILIHAT PADA ZAIRIL KHIR JOHARI BIN ABDULLAH!!!


Rakyat Malaysia yang berpengalaman dan cukup matang dalam selok belok politik negara, cukup kenal siapa DAP iaitu sebuah parti yang lahir, hidup dan bernafas atas semangat bencikan Melayu, bencikan Raja-raja Melayu, memusuhi Islam, rasis, chauvinis, kiasu serta cenderung menindas kaum lain dengan memonopoli ekonomi dan bercita-cita menguasai politik secara mutlak, tidak tahu erti ikhlas dalam bekerjasama atau bertolak ansur, enggan menghormati mahupun mengasihani sesiapa sahaja dari kaum lain.  

Pastinya, DAP menafikan bahawa mereka adalah sepertimana yang digambarkan di atas.  Namun, penafian mereka samalah seperti seorang yang ditangkap ketika sedang mencuri tetapi masih enggan  mengaku bersalah.   Sukar bagi DAP untuk membuktikan bahawa mereka bukanlah seburuk sepertimana yang digambarkan kerana mereka terlalu bongkak untuk menyembunyikan keangkuhan dan kebencian mereka. 

Hari ini, selepas berakhirnya Konvensyen Kebangsaan DAP dan setelah ditempelak kerana menidakkan jasa serta menolak kaum Melayu dari memegang jawatan dalam parti itu, DAP sekali lagi terhegeh-hegeh menafikan yang mereka bukan anti-Melayu. 

Maka, Zairil Khir Johari bin Abdullah pun disuakan kepada media untuk meyakinkan rakyat bahawa DAP bukan anti Melayu serta merupakan parti yang adil, bersih dan saksama.  Nampaknya, hanya kerana mempunyai beberapa ekor Melayu bangsat yang sanggup menjadi anjing kurap di dalam parti itu dan sekumpulan Melayu bengap di dalam PAS yang sanggup menjadi anjing suruhan, maka DAP menyangka bahawa semua Melayu adalah sama bodoh dengan mereka juga. 

Zairil pun menyalaklah di dalam Sinar Harian hari ini mengenai ketelusan, kebijaksanaan, kecekapan dan keadilan DAP berbanding BN dalam soal ekonomi Melayu di Pulau Pinang. 

Entah ketelusan apa yang Zairil lalutkan jika Ketua Menteri, Lim Guan Eng begitu ‘selesa’ masuk campur dalam urusan MPPP?  Bukankah ketidaktelusan Guan Eng yang membawa kepada perletakkan jawatan Lim Boo Chang, seorang Ahli MPPP kerana tidak tahan dengan campurtangan Ketua Menteri itu dalam projek sPICE?   Malah, Boo Chang juga mendedahkan sifat Guan Eng yang suka ‘mengilas tangan’ (mengugut) dan kukubesi.  Pendedahan ini disokong pula dengan gelaran Tokong, oleh orang nombor dua dalam negeri. 

Dan kecekapan apa yang Zairil bobrokkan sehinggakan Teoh Beng Hock terpaksa ‘mati’ demi menutup kes rasuah DAP di Selangor? 

Serta, keadilan apa yang Zairil bohongkan jika Melayu dihalau secara sistematik dengan menaikkan harga hartanah  secara drastik, meroboh dan merampas kampung-kampung serta perniagaan Melayu dan India serta menyukarkan pengeluaran lesen perniagaan kepada kaum Melayu dan India?   Perkara yang sama juga berlaku di Selangor sehingga menyebabkan kenaikan harga hartanah menjadi tidak terkawal.

Di Selangor juga DAP memainkan peranan penting di sebalik pemerintahan PKR untuk memastikan peniaga Melayu tidak dapat ‘bangun’.   

Antara yang terdedah ialah rancangan kerajaan Selangor untuk mengambil alih pasar tani dan pasar malam yang banyak membantu merancakkan ekonomi Melayu.   Begitu juga bagaimana kerajaan Selangor dengan sengaja mengenakan bayaran letak kereta di kawasan penjaja kecil Melayu yang tidak jauh dari kedai-kedai Cina di mana letak kereta adalah percuma.   

Bukan rahsia bahawa kerajaan Selangor juga cuba mengambilah tanah Yayasan Basmi Kemiskinan untuk dijadikan Pusat Perkembangan Budaya Cina. 

Kita juga ingin bertanya, kebijaksanaan apa yang Zairil bayangkan di dalam DAP?  Jika DAP bijak, pasti mereka tidak akan meletakkan Zairil sebagai simbol Melayu di dalam DAP kerana tindakan itu hanya mengesahkan lagi betapa rasis dan chauvinisnya parti itu.  Ini kerana Zairil bukan Melayu, tetapi Cina.  

Apa ke bodohnya DAP meletakkan seorang Cina sebagai simbol Melayu untuk menunjukkan yang mereka tidak membenci Melayu?  Begitu tebal sekali nampaknya kebencian DAP terhadap Melayu sehinggakan ‘simbol Melayu’ juga DAP tidak sanggup meletakkan seorang Melayu tulen? 

Maka terbuktilah bahawa DAP bukannya seburuk sepertimana kita sedia maklum tetapi sebenarnya adalah jauh lebih buruk lagi kerana mereka bukan sahaja rasis, kiasu, chauvinis, menindas dan tidak berhati-perut, tetapi mereka juga bodoh dan korup. Di masa yang sama, DAP menganggap Melayulah yang bodoh dan mengaburinya dengan menuduh UMNO pula sebagai rasis terhadap kaum Cina. 

Untuk pengetahuan DAP, bukan semua Melayu bodoh.  Masalah Melayu masih di takuk lama dan tidak mampu bersaing bukan kerana mereka bodoh, tetapi kerana kaum Cina menggunakan semua kuasa ekonomi yang ada pada mereka untuk memastikan Melayu tidak ke mana.   Benar, ada segelintir Melayu yang malas dan bersifat dengki namun, bodoh tidak sekali.  

Cina bodoh pula sebenarnya ramai juga tetapi penulis harus bersifat ‘gentleman’ untuk mengakui bahawa walaupun bodoh, kebanyakan mereka begitu rajin.   

Atas kesedaran itu, kaum ini sangat takut jika kaum Melayu yang bijak dan juga tidak malas, berjaya mengatasi mereka.   Buktinya boleh dilihat di dalam sektor swasta di mana sudah menjadi senario biasa di mana Cina bodoh menjadi ketua kepada Melayu yang jauh lebih bijak darinya dan seluruh pengurusan atasan yang sedia dikuasai Cina akan memastikan yang Melayu bijak yang ada, kekal berada lebih bawah dari mereka.   

Logiknya, jika Melayu tidak bijak, tidak mungkin negara ini mampu aman dan sentosa sehingga mengatasi rekod semua negara yang se-usianya. Sedangkan, negara ini diterajui Melayu, bukannya Cina.
Dan jika benar Melayu UMNO bersifat rasis seperti yang dituduh DAP, bagaimana pula kaum Cina diberi peluang untuk menguasai ekonomi negara di bawah pemerintahan BN yang diterajui Perdana Menteri dari UMNO selama ini?

Akhir sekali, apakah kita pasti yang negara ini mampu sampai ke tahap ini, dan kaum Cina mampu menjadi mewah seperti hari ini, sekiranya DAP berjaya mengambil-alih Kuala Lumpur dan pemerintahan negara pada 13 Mei 1969?

BERUANG BIRU

1 comments

ANTARA LYNAS DAN KILANG ARAK, ORANG PAS PILIH LYNAS WALAUPUN DULUNYA KUAT TENTANG KILANG ARAK!!!


Aku terharu diatas kesungguhan puak2 yg cuba menghalang projek Lynas yg kononnya sangat merbahayakan negara dan penduduk2 di Kuantan khususnya..Dengor2 citer sampai mai dari Singapore tu...pehhhh.

Depa sungguh prihatin no.....PAS dan melayu2 yg beragama Islam (yg sukarela Islam dan bila2 bebas jika tak mahu nak jadi Islam lagi dah...la ni malu ngaku Melayu..esok lusa, malu pulak nak ngaku Islam) PKR pun nampak sungguh2 gak...

Nak tanya sikit ni...kilang arak kat Selangor yg dulu jenuh kutuk sakan dalam ceramah2, forum2, chat room (dulu le), dalam HARAKAH, awat diam nooo...pasal UMNO gak kut. Pusat2 maksiat..ishhh makin subur nampak gayanya!! mungkin pasal PAS la ni pun sokong Kebebasan ma!! Hak rakyat le katakan...

Pusat Judi Genting..awat senyap no.. Tak mahu ke berdemo besar2an..tak mau protes ka?

Arak, Zina, Judi...jelas2 dilarang oleh Allah swt dan RasulNya. Mungkin tak sebahaya Lynas kut...Lynas ni mungkin lebih berbahaya malah akan menarik kemurkaan dan azab Allah swt.


Awatnya..pasal semua tempat2 tu kepunyaan orang2 Cina ke? rakan sekutu ke, tak pa ler depa buka ler banyak2..janji undi PAS no, kalau undi PAS..azab Allah swt takkan turun kut. Maklumler sokong parti Islam, sokong parti Islam maksudnya sokong Islam ler..kalau rajin mai ler masuk jadi ahli kelab penyokong PAS..Kelab2 maksiat, kilang arak tu mungkin dimaapkan kut..tak pa le.

Riba' ni kabornya diperangi oleh Allah swt dan RasulNya ..la ni sapa yg pulun perkenalkan sistem kewangan Islam, bebas riba'? Dibawah pentadbiran sapa insuran Islam diperkenalkan?

 Orang2 PAS kut..tak mungkin orang2 UMNO dan UMNO pulun kut!!
UMNO faham ke apa tu Islam?

-aa

0 comments

DAP DAN GUAN ENG TERUS MENGHINA MELAYU, KALI INI TANAH PERKUBURAN ISLAM PULA DIBONGKAR SECARA HARAM UNTUK PEMBINAAN TEMBOK!!!

Selepas menggelarkan pegawai-pegawai kerajaan Melayu sebagai MONYET, kemudian yang terbaru menggelarkan kakitangan awam berbangsa Melayu sebagai PENGAMAL RASUAH, DAP yang seringkali mendabik dada, mereka telah berjaya memajukan Melayu khususnya di Pulau Pinang mengambil satu tindakan yang sangat drastik tetapi cukup menyayat hati.

Kubur-kubur Melayu-Islam telah dibongkar, dipecahkan, sisa-sisa jenazah 'dihilangkan', dan pentadbiran DAP enggan peduli dengan bantahan daripada waris-waris si mati kerana pada anggapan mereka, MELAYU tidak berhak bersuara dan tiada hak untuk sebarang bantahan.

Itu yang dibuktikan oleh pentadbiran Lim Guan Eng di Tanah Perkuburan Boundry. Pentadbiran Guan Eng sengaja menghina umat Islam, khususnya orang Melayu dengan alasan 10 sehingga 15 kubur tersebut perlu dihancurkan, dibungkas dan dihilangkan bagi membolehkan pembinaan sebuah tembok sepertimana kehendak pemaju perumahan, Syarikat Marvellous Land Sdn. Bhd yang akan membina rumah-rumah berharga lebih setengah juta ringgit bersebelahan dengan tanah perkuburan tersebut.

Sebelum ini, Guan Eng bercakap besar tentang tuntutan di mahkamah membabitkan dua lot tanah wakaf yang akan dijadikan tanah perkuburan Islam tetapi dirampas olehnya. Konon katanya, Kerajaan Negeri Pulau Pinang adalah sebuah kerajaan demokratik. Para penuntut boleh membuat tuntutan di mahkamah tanpa Guan Eng mahu memberitahu bahawa kedua-dua lot tanah berkenaan adalah tanah wakaf, bukannya tanah milik persendirian individu bukan Islam.

Sudahlah rumah-rumah murah dan mampu milik tidak disediakan oleh pentadbiran Guan Eng bagi menunjukkan kononnya Pulau Pinang telah maju dan tidak ada lagi orang miskin, sekalipun sebenarnya itu adalah helahnya untuk menghalau saki-baki Melayu yang masih bertahan di pulau tersebut, sekarang Guan Eng sudah pun memulakan fasa baru serangan dan ethnic cleansing terhadap orang Melayu dengan gangguan serta kerosakan ke atas mana-mana perkuburan orang Melayu pula.

Tidak mustahil seandainya Pulau Pinang terus berada di tangan DAP dan Lim Guan Eng, orang Melayu tidak sahaja kehilangan rumah dan perkampungan serta tanah mereka atas alasan pembangunan, tetapi Lim Guan Eng akan mengarahkan pembongkaran kubur-kubur Melayu dengan alasan tanah perkuburan bagi orang Islam adalah satu pembaziran dan tanah tersebut lebih sesuai untuk didirikan perumahan.

Jangan juga terkejut sekiranya, tidak lama lagi Guan Eng akan mencadangkan agar orang-orang Islam di Pulau Pinang apabila meninggal dunia, jenazah mereka hendaklah dibakar dan abu jenazah perlu dicampakkan ke dalam laut kerana ia lebih 'mesra alam'.

BACA JUGA PISAU.NET

1 comments

Wednesday, December 19, 2012

NGAH KOR MENG TAK DAPAT TANAH SEINCI DI KELANTAN TETAPI 4000 EKAR!!! AMBIK KAU!!!

Wednesday, December 19, 2012
Sesi perbahasan Bajet 2013 di Persidangan Dewan Negeri Perak bertukar kecoh selepas Adun Pengkalan Baharu, Datuk Hamdi Abu Bakar membangkitkan skandal pemilikan tanah seluas 4,210.4 hektar yang dianugerahkan kerajaan Kelantan kepada Upayapadu Plantation Sdn Bhd yang mana dua pemimpin kanan DAP Perak merupakan pengarah syarikat berkenaan.

Beliau memberitahu, pendedahan itu dibuat kerana kedua-dua nama pemimpin DAP, iaitu Adun Sitiawan, Datuk Ngeh Koo Ham dan Adun Pantai Remis, Nga Kor Ming tercatat dalam pendaftaran syarikat sebagai antara pengarah syarikat terbabit.

“Ini membuktikan Kor Ming ini mengata orang paku serpih, mengata orang dia yang lebih,” katanya mengenai sikap wakil rakyat DAP itu yang menafikan sekeras-kerasnya beliau pernah menerima tanah walaupun seinci daripada kerajaan PAS Kelantan.

Sebelum itu, Kor Ming yang juga Ahli Parlimen Taiping menuduh kerajaan Barisan Nasional (BN) mengutamakan kroni mereka dalam pemberian tanah tanpa melakukan tender secara terbuka.

Menurut Hamdi lagi, penganugerahan tanah daripada kerajaan Kelantan itu berkemungkinan sebagai habuan daripada PAS Kelantan kepada DAP Perak kerana bersetuju menerima dan melantik Adun Pasir Panjang, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin menjadi Menteri Besar Perak ketika itu.

“Kita dedahkan ini kerana mereka sering menuduh BN kerajaan tidak baik dan suka beri projek pada kroni manakala parti mereka baik, bersih dan tidak ada cacat cela.

“Dengan bukti-bukti ini, adakah pakatan ini sebenarnya bersih seperti mana yang mereka dakwa,” katanya.

Sementara itu, Kor Ming pada sidang medianya selepas itu, menafikan dakwaan beliau dan Koo Ham telah menerima habuan tanah daripada kerajaan Kelantan.

Menurutnya, sebuah laporan polis akan dibuat terhadap blog Pisau.Net kerana menyebarkan artikel palsu di samping melakukan jenayah berbentuk fitnah.

Dalam blog tersebut, syarikat berkenaan didakwa menerima ganjaran tanah seluas 4,210 hektar dengan nilai pasaran bernilai hampir RM30 juta di lokasi seperti Relai, Daerah Chiku dekat Gua Musang daripada kerajaan Kelantan.

SUMBER PERAK TODAY

0 comments

GUAN ENG TERPAKSA BERLIDAH BIAWAK UNTUK NAFIKAN POLITIK WANG DALAM DAP!!!

Kalau dengar cakap Guan Eng, DAP tu memang sangat baiklah. Pentadbirannya di Pulau Pinang juga tidak ada unsur-unsur rasuah dan sentiasa telus. Para pemimpin dan penyokong DAP semuanya dari jenis yang tidak kenal duit dan tidak pernah pentingkan duit.

Hakikatnya, itu adalah drama dan mimpi Lim Guan Eng.

Pendedahan yang dibuat oleh ADUN Sekinchan yang menjadikan para pengamal media termasuklah dari kalangan pro-Pakatan Rakyat sendiri, telah membuatkan Lim Guan Eng terjungkit ekor. Apakan tidak, ADUN Sekinchan itu tidak sahaja memperkatakan tentang politik wang dalam DAP bahkan juga tentang senarai cawangan DAP di Pulau Pinang yang amat diragui.

Mahu tidak mahu, tidak ada cara lain, Lim Guan Eng terpaksa menyalahkan media massa arus perdana dan menyalahkan UMNO dan Barisan Nasional. Walhal, perkara tersebut dibangkitkan serta disiarkan oleh media yang sangat pro-Pakatan Rakyat seperti Malaysiakini.

Kononnya nak menghalang POLITIK WANG daripada masuk ke dalam DAP tetapi hakikatnya, politik wang memang telah menjadi darah daging dalam DAP. Tanpa politik wang, bagaimana Lim Guan Eng boleh dinaikkan oleh bapanya sebagai Setiausaha Agung DAP? Kalau tanpa politik wang, bagaimana Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng boleh menjadikan Betty Chew, isteri Guan Eng dan menantu Kit Siang sebagai calon dan kemudian wakil rakyat DAP? Tanpa politik wang, bagaimana anak beranak Karpal Singh ada dalam hierarki DAP? Dan tanpa politik wang, bagaimana Ngeh-Nga begitu kuat di Perak?

Setakat sembang, Guan Eng memang hebat la. Hari ini Pengerusi Nambikkai, Kalai Vanar Bala Sundram membuat laporan polis berhubung 'KESUDIAN' Nik Aziz Nik Mat atas kuasanya selaku Menteri Besar Kelantan menyerahkan tanah rakyat Kelantan seluas 10,526 ekar di Relai, Chiku dan Gua Musang kepada puak-puak DAP semata-mata untuk memastikan Nizar Jamaluddin dari PAS Perak dipersetujui sebagai Menteri Besar Perak pada tahun 2008 dahulu memandangkan Ngeh Kor Ham begitu bersungguh-sungguh menentang dan mahukan jawatan Menteri Besar Perak diserahkan kepada Cina DAP.

Sampai bila agaknya yang Lim Guan Eng akan terus menyalahkan media dan wartawan walaupun terdapat bukti yang sangat jelas dan tidak boleh disanggah yang dia adalah seorang pembohong?

BACA MIM.
BACA MPP-ONLINE.

1 comments

HABISLAH, ROSMAH MANSOR BAKAL DISIASAT!!!


Seronok dan beraya sakan sungguh AMK membuat laporan polis berdasarkan kepada 'KETERANGAN PRE-PAID' Deepak Jaikishan sambil berkata, polis dan SPRM perlu menyiasat kekayaan dan aktiviti Rosmah Mansor.

AMK yang diketuai oleh Shamsul Iskandar Mohd Akin atau lebih dikenali sebagai Sam Ketot membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya bersama konco-konconya.

Kena bab Rosmah Mansor dan Najib Abdul Razak, bergedik ekor puak-puak AMK buat report polis. Walhal cerita pembunuhan Altantuya Shiiribu dan kaitannya dengan SCORPENE sudah lama mengantoikan PKR dan SUARAM. Kaitan yang cuba dibuat terhadap Perdana Menteri dan isterinya telah pun dibuktikan sebagai satu fitnah yang tidak berdasarkan kepada logik akal, sebaliknya lebih kepada usaha Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri semata-mata.

Hairan juga, mengapa pula yang disebutkan Deepak Jaikishan dan KETERANGAN PRE-PAIDnya yang diketahui, dalang di belakang segala cerita yang dicipta oleh Deepak adalah Anwar Ibrahim.

Deepak adalah seorang ahli perniagaan yang sedang berhadapan dengan masalah hutang dan kewangan yang sangat teruk melibatkan sebuah institusi kewangan antarabangsa. Sebelum ini, Deepak dilaporkan cuba mendapatkan bantuan daripada Najib dan meminta agar Najib menyalahgunakan kuasanya selaku Menteri Kewangan dengan mempengaruhi bank berkenaan agar menghapuskan hutang-hutangnya.

Bagaimanapun, Najib Abdul Razak tidak mampu berbuat begitu. Deepak cuba menggunakan tekanan menerusi Rosmah Mansor. Namun dalam hal ini, Rosmah Mansor tidak mempunyai sebarang kuasa apatah lagi suara penentu walaupun para pecacai Pakatan Rakyat seringkali menyatakan, Najib Abdul Razak sentiasa akur dengan Rosmah.

Menariknya, cerita terbaru yang dituturkan oleh Deepak ketika diwawancara oleh HARAKAH yang baru beberapa hari lalu terbukti telah melakukan fitnah yang amat dahsyat kepada PDRM, kononnya dia adalah orangnya yang telah disuruh oleh Rosmah Mansor agar mempengaruhi Bala Subramaniam mengubah Akuan Bersumpah.

Modal itulah yang digunakan oleh Sam Ketot untuk menyerang Rosmah Mansor.

Hairannya, mengapa pula bila bab Rosmah Mansor, masing-masing sibuk nak tunjuk hero? Mengapa Sam Ketot tidak membuat laporan polis sambil mendesak polis serta SPRM menyiasat Anwar Ibrahim memandangkan Ketua Umum PKR itu mempunyai terlalu banyak kes yang 'tertangguh' termasuklah tuduhan meliwat, berzina dengan isteri orang, menutuh wartawan sebuah stesen televisyen swasta selain menggelapkan wang negara?

Akuan Bersumpah bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Dato' Murad Khalid yang dibuat pada 26 Oktober 1999 sehingga kini tidak pernah diulas atau dijawab oleh Anwar Ibrahim. Bahkan kebanyakan penyokongnya sekadar berkata, kes akuan bersumpah tersebut sudah basi dan tidak perlu lagi diperkatakan.

Walhal dalam akuan bersumpah tersebut, Anwar Ibrahim dituduh melarikan wang negara berjumlah lebih RM3 bilion.

Mengapa agaknya Sam Ketot atau mana-mana kutu dalam PKR dan AMK tidak berani mendesak polis dan SPRM menyiasat akuan bersumpah berkenaan? Mengapa hanya apabila membabitkan Rosmah Mansor dan Najib Abdul Razak, mereka yang terlebih dahulu bergedik ekor?

Tak habis-habis nak hidup dalam pembohongan sehinggakan puak-puak PKR ni dah tak boleh nak bezakan mana satu realiti dan mana satu pembohongan!!!

1 comments

AMANAT HAJI HADI: NIK AZIZ PULA BIMBANG KEULAMAANNYA DIPERTIKAIKAN DAN DIA TIDAK BOLEH JAWAB!!!


Seperti yang diduga, Nik Abdul Aziz yang jawatannya sebelum dilantik sebagai Mursyidul Am PAS dengan berkelulusan ilmu mantiq dan pengajian Bahasa Arab, sebagai Penyelia KEMAS, akhirnya membuka mulut untuk membela AMANAT HAJI HADI 1981 dengan mencela dan memperlekehkan semua mufti yang mendesak agar Hadi Awang menarik semula amanatnya yang terbukti telah memecahbelahkan umat Islam di Malaysia hanya semata-mata umat Islam tidak menyokong PAS sebaliknya menyokong UMNO.

Nik Aziz mengandalkan kononnya ilmu Hadi Awang sangat tinggi kerana Hadi Awang berkelulusan dari Madinah, tidak seharusnya dipertikaikan oleh semua Mufti atau sesiapa sahaja yang melihat cacat cela AMANAT HAJI HADI yang dicipta pada tahun 1981 itu di Banggol Peradong, Manir.

Sebaliknya, Nik Aziz yang gemar menonjolkan diri sebagai ulama, walaupun hakikatnya dia tidak lebih daripada seorang tua penjual minyak angin di pasar malam, tetapi hebat kerana serban dan janggut kambingnya, menyatakan, dia telah ‘memeriksa’ AMANAT tersebut dan tidak mendapati sebarang cacat celanya.

Ternyata, Mursyidul Am yang dilantik oleh para penyokong PAS itu sebenarnya tidak lebih daripada seorang MUDALILUL yang serba haru-biru dan serba politik sifatnya. Allah Taala pun telah dipolitikkan oleh Nik Abdul Aziz sehingga pernah dia meletakkan Allah Taala setaraf dengan manusia menerusi pembelaannya terhadap Novel SHIT karya Shahnon Ahmad... SAMBUNG BACAAN DI SEL13.COM

0 comments

PERGADUHAN DI SUNGAI PETANI ADA CAMPURTANGAN 'ASING' UNTUK RAIH UNDI?


22 Mac lalu, portal ini telah mendedahkan bagaimana Rashid Din, Ahli Parlimen Merbok BERCAKAP BESAR yang PKR serta Pakatan Rakyat tidak memerlukan undi daripada masyarakat India untuk menang pada PRU13 nanti. (BACA DI SINI). Sebaik-baik sahaja pendedahan tersebut dibuat, Rashid Din cuba menafikannya walaupun bukti-bukti secara jelas menunjukkan bagaimana kebenciannya terhadap masyarakat India yang telah memenangkan calon-calon PKR dan Pakatan Rakyat di Merbok dan Sungai Petani.
Umum mengetahui, masyarakat India di Sungai Petani dan Merbok merupakan suara penentu kemenangan calon-calon pilihanraya daripada parti-parti yang bertanding, meskipun jumlah mereka bukanlah majoriti. 
Kemusnahan yang dilakukan oleh Rashid Din, ternyata amat mengecewakan kepimpinan utama PKR, khususnya Anwar Ibrahim. Justeru, pelbagai cara telah dilakukan oleh pimpinan utama PKR, khususnya pemimpin-pemimpin India PKR untuk memulihkan semula sokongan terhadap parti tersebut. Mereka bergerak dan berceramah dari satu kawasan ke satu kawasan yang majoriti penduduknya adalah masyarakat India di sekitar Merbok dan Sungai Petani. 
Dan seperti biasalah, apabila para pemimpin PKR berceramah, mereka akan membangkitkan sentimen perkauman dan cuba meniup perasaan tidak puas hati di kalangan khalayak yang mendengar atau menghadiri ceramah mereka. 
Sungai Petani dan Merbok secara amnya adalah sebuah kawasan 'selamat'. Pasukan keselamatan khususnya PDRM telah menjalankan tugas dengan sebaik-baik mungkin... SAMBUNG BACAAN DI SINI

0 comments

AIR ASIA KENA SAMAN DI AUSTRALIA, DI MALAYSIA, TONY FERNANDEZ DISANJUNG HEBAT!!!


Nampak gayanya Australia mendahului Malaysia dalam kesedaran tentang penipuan yang telah dilakukan oleh AIRASIA terutama membabitkan tambang terselindung dan cukai lapangan terbang yang gagal dimasukkan dalam setiap iklannya.

Syarikat penerbangan tambang murah itu telah didenda oleh Mahkamah Australia sebanyak USD200,000 bersamaan dengan RM620,000 kerana melanggar peraturan perletakan harga tunggal di bawah Undang-Undang Pengguna Australia. (BACA DI SINI)

Paling menarik ialah apabila AIR ASIA telah memberi akujanji kepada Mahkamah Australia bahawa mereka akan menghalang perbuatan tersebut sekurang-kurangnya tiga tahun. Dengan kata lain, AIR ASIA akan bersikap jujur setidak-tidaknya, terutama membabitkan harga tambang sebenar yang turut memasukkan semua cukai, duti, yuran dan lain-lain caj mandatori 'dalam cara yang jelas dan sebagai angka tunggal.'

Cuma persoalan yang timbul ialah, adakah AIR ASIA akan tunduk akur dengan keputusan Mahkamah Australia, tetapi di Malaysia mereka akan terus tunjuk besar kepala seperti mana yang pernah dilakukan oleh Tony Fernandez dan AIR ASIA dalam kes LCCT, keengganan membayar cukai lapangan terbang kepada kerajaan dengan menyalahkan MAHB (BACA DI SINI) dan sebagainya.

Menipu seolah-olah telah menjadi MOTTO utama AIR ASIA. Sudah berulang-ulang kali, isu tambang sebenar dibangkitkan, tetapi setiap kali dibangkitkan, setiap kali itulah juga AIR ASIA akan terus mengukuhkan penipuan dan pemerdayaan mereka kepada pengguna.

Kes yang membabitkan perundangan di Mahkamah Australia tersebut sebenarnya melibatkan AIR ASIA X, bukannya AIR ASIA dan mula disebut pada 24 Januari lalu. AIR ASIA mempunyai kepentingan 16% dalam AIR ASIA X. (BACA DI SINI)

Bagaimanapun, modus operandi AIR ASIA dan AIR ASIA X dalam mengiklankan kadar tambang yang mereka kenakan kepada pengguna untuk perkhidmatan penerbangan adalah SAMA DAN SERUPA!

Anehnya, tidak kedengaran langsung suara dari puak-puak Pakatan Rakyat, khususnya Rafizi Ramli dan Tony Pua dalam kes yang membabitkan AIR ASIA ini. Barangkali kalaulah yang ada di hierarki teratas AIR ASIA itu adalah Syed Mokhtar Al-Bukhari atau mana-mana nama Melayu dan bukannya Tony Fernandez, sudah tentu isunya sekarang ini menjadi tajuk utama dalam setiap ceramah dan kempen Pakatan Rakyat, khususnya PKR dan DAP!!!

0 comments

MUFTI PERAK DIANJINGKAN: PENYOKONG PAS NI DAH BETUL-BETUL IKUT PERANGAI YAHUDI!!!


Sukar menerima teguran dan enggan bermuhasabah merupakan ciri-ciri utama para penyokong dan pemimpin PAS. Mereka sentiasa berpendapat, mereka sahajalah yang betul. Orang lain semua salah. Apa-apa yang mereka lakukan, semuanya mengikut ajaran agama Islam. Orang lain, tidak tahu apa-apa tentang ajaran agama Islam.

Dan yang paling penting sekali, para pemimpin PAS sahajalah yang cukup mengetahui segala hal dan tidak pernah melakukan kesalahan.

Itulah yang ditunjukkan oleh para penyokong PAS apabila sekali lagi Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menegur Presiden PAS, Abdul Hadi Awang agar menarik semula AMANAT HAJI HADI yang dibuat pada tahun 1981 di Banggol Peradong, Manir.

AMANAT HAJI HADI merupakan faktor utama yang memecah belahkan masyarakat di Malaysia, terutama sekali masyarakat Islam apabila Hadi Awang dalam ucapannya yang berapi-api itu menegaskan sesiapa sahaja yang tidak menyokong PAS, apabila ditentang, maka penentangnya adalah SYAHID termasuklah derma yang dihulurkan ke dalam TABUNG UNIT AMAL.

Walaupun sekarang ini, PAS sudah menjilat PENTAKFIRAN yang telah mereka lakukan selama berdekad-dekad terhadap UMNO terutama sekali pada tahun 1963 menerusi 'fatwa' Dewan Ulama PAS Kelantan, dan menjadi kemuncak pada tahun 1981 menerusi AMANAT HAJI HADI yang mendorong tercetusnya TRAGEDI BERDARAH MEMALI pada tahun 1985, namun keengganan mereka untuk mengakui kesalahan yang telah dilakukan, memang mengkagumkan.

Kalau GERAKAN dan PPP menerusi Presiden masing-masing dua minggu selepas TRAGEDI 13 Mei 1969, cepat-cepat mengakui kesalahan parti masing-masing yang mana para penyokong mereka telah terlibat secara langsung dengan peristiwa berdarah tersebut, selain meminta maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia, ketegaran PAS sudah setara dengan kedegilan dan keangkuhan DAP yang sehingga kini masih menyalahkan UMNO sekalipun para pemimpinnyalah yang begitu bersungguh-sungguh membangkitkan sentimen kebencian terhadap orang Melayu, Bumiputera dan Islam dalam rapat-rapat umum pada Pilihanraya Umum Ke-3 pada tahun berkenaan.

Bezanya, DAP hanya terlibat dalam soal mempertikaikan hak keistimewaan orang Melayu dan bantuan yang diperuntukkan oleh Perlembagaan kepada Melayu-Bumiputera serta institusi Islam, sebaliknya PAS mempertikaikan sesuatu yang lebih besar.

Para pemimpin PAS dan penyokongnya, telah mengambilalih tugas Allah Taala iaitu mengkafirkan sesiapa sahaja yang tidak sehaluan dengan mereka sehingga mendorong kepada perpecahan yang lebih besar.

Hari ini, sesiapa sahaja yang menyeru Hadi Awang agar menarik semula AMANATnya itu, akan diangkat serta dilabelkan sebagai BARUA UMNO. Sesiapa sahaja yang menegur salah laku dan sikap melampau PAS akan segera dilabelkan sebagai PENGKHIANAT UMAT ISLAM dan seringkali pengkhianat umat Islam akan disetarakan dengan UMNO walaupun hakikatnya, PAS sebenarnya yang lebih banyak mengkhianati umat Islam, terutama dari segi perkembangan ilmu pengetahuan.

1969, Nik Abdul Aziz dan ramai pemimpin PAS menghukumkan KAFIR dan TERKELUAR DARI ISLAM kepada sesiapa sahaja yang mempercayai bahawa manusia telah mendarat ke permukaan Bulan kerana pada fikirannya, manusia tidak akan melepasi langit dan bulan pula merupakan satelit yang berada di atas langit!

Ketika Harussani menegur para pemimpin UMNO, paling kuat berkokok dan bertepuk tangan adalah PAS. Tetapi apabila Harussani menegur PAS dan para pemimpinnya, taraf Mufti yang ada padanya dipandang rendah. Bahkan ada juga guru-guru pondok yang beranggapan, ilmu mereka lebih tinggi daripada Harussani walaupun pada masa yang sama, mereka juga mengetahui tentang AL-MAJIDnya Allah Taala yang mana segala KEHENDAK-NYA adalah hikmah kepada umat manusia di muka bumi ini.

Barangkali puak-puak yang berasakan mereka terlebih bijak daripada orang lain itu kerana mereka orang PAS terlupa bahawa Allah Taala telah mengingatkan tentang apa yang mereka persoalkan itu menerusi Ayat 26 Surah Ali-'Imran. Dan terlebih malang, mereka yang sentiasa melihat orang lain yang tidak satu kumpulan dengan mereka sebagai golongan yang terlebih bebal, terlupa pula tentang ingatan Allah Taala pada Ayat 11 Surah Al-Hujurat.

Apakah puak-puak yang berasakan mereka terlebih pandai daripada orang lain, mengingkari sebahagian ayat-ayat al Quran kerana tidak sekata dengan kepimpinan PAS tetapi begitu bersungguh-sungguh mahukan orang lain beriman dengan ayat-ayat al Quran yang mereka jadikan sebagai umpan dan modal politik sebagaimana saranan Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat?

Susah sangatkah untuk puak-puak ini menerima hakikat bahawa Hadi Awang adalah manusia biasa dan dalam pengajian tasauf, manusia itu adalah 'BARANG BAHARU' dan setiap 'BARANG BAHARU' maka sifat bodol, alpa, lalai dan berubah-ubah adalah ciptaan yang seiringan dengannya?

Mereka terlupa atau sengaja ingin menafikan bahawa Allah Taala itu adalah AT-TAWWAB sebaliknya memilih untuk terus menjadi penderhaka hanya semata-mata teguran tersebut ditujukan kepada kepimpinan utama PAS iaitu Presidennya sendiri?



0 comments

INDIA TETAK MELAYU DENGAN PEDANG SAMURAI DI SUNGAI PETANI!!!



Malam tadi, berita tentang pergaduhan antara dua kumpulan yang membabitkan remaja Melayu dan India telah sampai ke pengetahuan ramai orang. Boleh dikatakan, berita berkenaan menyemarakkan sentimen perkauman sehingga penjelasan daripada Ketua Polis Kuala Muda diperlukan untuk menenangkan keadaan.

Kali pertama penulis menerima berita berkenaan adalah pada jam 10:16 malam.

"Info Paling Terkini: Kejadian pergaduhan teruk di antara puak pelampau Extreme India dari Geng Kongsi 35 & Melayu Islam kita yang ditetak dengan parang, dibelasah dengan kayu besbol dan dicampak ke dalam longkang sehingga membabitkan orang-orang yang tiada kaitan bermula di Paya Nahu seterusnya melarat ke Taman Ria apabila motosikal dibakar di depan masjid, seterusnya melarat ke Taman Keladi & terkini jam 3 petang tadi di Bandar Sg. Lalang, Sg. Petani Kedah... mangsa Melayu dari anggota Melayu Islam kita dari PDRM pula yang dibelasah habis habisan kerana cuba menggari salah seorang daripada anggota kumpulan kongsi Geng 35 mereka yang terlalu bertindak agresif. 

"Sekarang, di Sg Petani, Kedah, sudah penuh dengan polis & FRU serta roadblock... ugutan menyerang orang Islam ketika berjemaah di Masjid, bakar masjid & Surau serta mangsa dari orang Islam yang dicampak ke dalam longkang setelah dibelasah dengan parang & kayu besbol mengundang kemarahan orang2 Islam di situ... perintah darurat dikeluarkan oleh PDRM & FRU...

"Harap semua pejuang-pejuang -- 30 dalam mood 'Standby' kerana apa2 sahaja boleh berlaku... buat masa sekarang, biarkan pihak polis & FRU jalankan tugas mereka kerana keadaan memang dah terlalu tegang... kita cuba elakkan rusuhan kaum kerana dikhuatiri akan membabitkan pihak-pihak yang tiada kaitan & membahayakan nyawa orang2 Melayu Islam kita di situ sendiri dari kaum wanita & kanak-kanak dan bimbang merebaknya rusuhan kaum ini ke kawasan lain... yang penting dinasihatkan kita sentiasa bersatu, mood standby & jangan bertindak terlalu membabi buta... tetapi lebih kepada langkah berjaga-jaga, BERSEDIA & BERSATU seandainya perkara yang tidak diingini berlaku... umat Islam dinasihatkan berwaspada & jangan bertindak mengikut emosi... ///--

(Sumber Maklumat: Ayahanda-Ayahanda Sg)

Jam 11:24 pm, satu lagi 'nota' diterima. Kali ini nadanya lain pula:

"Kes betul memang ada berlaku beberapa hari cuma tak seperti yang saudara2 terima...  Jangan mudah termakan hasutan musuh sebab itu yang mereka harap... ketidakstabilan politik akan memudahkan agenda mereka... waspada... 

"Saya dah hubungi rakan di Kedah dan beberapa pihak tertentu. Kita bertindak bijak bukan bermakna rela dipijak."

Jam 11:39 malam, satu lagi 'nota' diterima.

"Ayuh, berfikir secara bijak... Najib tidak bodoh nak bagi jalan mudah kepada musuh untuk buat hal..."

Kemudian, jam 12:30 pagi, mungkin kerana 'nota-nota' yang sebelum ini, berjaya meyakinkan banyak pihak bahawa insiden pergaduhan di Sungai Petani itu, merupakan insiden biasa pergaduhan 'budak-budak', penulis menerima 'nota' seperti berikut, kononnya daripada remaja yang terlibat secara langsung dalam pergaduhan berkenaan;

"Semalam kami praktis utk show harini dekat kawasan flat payanahu ada studio baru bukak invite kami gig harini tetiba ada pergaduhan dekat bawah studio jaming antara kaum india dengan melayu pastu tokey kedai nak tutup sbb kereta dia kena pecah akibat pergaduhan katanya. Polis nak mai juga. Kami ingat da settle sebb dah reda tapi malangnya masa kami nak balik ada geng2 India lebih kurang 10 biji moto datang melulu ngan 2 biji keta mai serang kami pakai samurai, parang kayu, besbol time tu hanya kami shj tgah nak pack, barang music kat kereta remy xda sapa2. Aku kena kejar 4 orang india dengan samurai kit ngan remy pun lari hekal xselamat sebab terjatuh. So geng2 india 3 orang takek dia masa tu kami dah bertempiaran lari xsempat nak selamat2 sapa massa pergaduhan tu aku sempat kol remy. Dia angkat kit ada ngan remy tapi remy tya aku mana hekal? Aku pun xtau semua cari dia pastu time kami cari dia... ada budak bwk dia p hospital disebbkan dia cedera parah di tangan benda jadi sekelip mata kami xtau apa punca dan kami mangsa keadaan aku harap angpa doa bgi dia selamat sbb dia harini operation haihhh."

Setelah diselidiki, ternyata kes berkenaan hanyalah kes membabitkan kecurian motosikal, bukannya pergaduhan kaum sepertimana yang cuba digembar-gemburkan oleh pihak-pihak yang mahu melihat wujudnya pergaduhan antara masyarakat India dengan masyarakat Melayu.

Ternyata ada pihak yang sangat berharap, sentimen kemarahan antara orang India dan Melayu meluap-luap menjelang PRU13. Apatah lagi, masyarakat India di Sungai Petani sebelum ini telah menyatakan penolakan mereka terhadap PKR setelah Ahli Parlimen Merbok, Rashid Din menyatakan UNDI INDIA TIDAK PENTING UNTUK PKR pada PRU13.

Berikut adalah KENYATAAN MEDIA dari PDRM:





PERHATIAN :


PADA 18/12/2012 JAM 2330HRS YDHSAC DATO ABDUL GHAFFAR BIN RAJAB TIMBALAN KETUA POLIS KEDAH TELAH MENGADAKAN SIDANG AKHBAR DI IPD KUALA MUDA BAGI MEMPERBETULKAN BERITA PALSU BERKENAAN KEADAAN HURU HARA DI DAERAH KUALA MUDA , SG PETANI KEDAH SEPERTIMANA DIGEMBAR GEMBURKAN DI BLOG , FACEBOOK , TWITTERS DAN SMS OLEH PIHAK YANG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB . KEADAAN KESELAMATAN DAN KETENTERAMAN AWAM DI DAERAH KUALA MUDA ADALAH SELAMAT DAN TERKAWAL WALAUPUN TELAH BERLAKU INSIDEN PERGADUHAN ANTARA BEBERAPA PEMUDA MELAYU DAN PEMUDA INDIA PADA 16/12/2012 AWAL PAGI . KESEMUA YANG TERBABIT DI DALAM KES TERSEBUT TELAH DITANGKAP (SERAMAI 13 ORANG TERDIRI DARI MELAYU DAN INDIA ) , MANGSA JUGA TELAH DIRAWAT DAN HANYA TINGGAL SEORANG SAHAJA YANG MASIH DIRAWAT DI HOSPITAL SULTAN ABDUL HALIM DARI 5 ORANG YANG TERCEDERA . EKORAN INSIDEN TERSEBUT , PIHAK PDRM TELAH MENGAMBIL TINDAKAN AWAL DENGAN KAWALAN KESELAMATAN SEPERTI FRU , LSF , MPV , JSJ , NARKOTIK , SB DAN ROADBLOCK DI SEMUA LOKASI DI DALAM DAERAH KUALA MUDA BAGI MENJAMIN KESELAMATAN ORANG AWAM KHUSUSNYA .


PESANAN DARIPADA YDH SAC DATO' ABDUL GHAFAR BIN RAJAB UNTUK SEMUA MASYARAKAT MALAYSIA AMNYA 



YDH DATO' ABDUL GHAFFAR BIN RAJAB BERSAMA MASYARAKAT INDIA BERSALAMAN SELEPAS TAKLIMAT KESELAMATAN DAN KETENTERAMAN AWAM


YDH DATO' ABDUL GHAFFAR BIN RAJAB BERSAMA MASYARAKAT MELAYU BERSALAMAN SELEPAS TAKLIMAT KESELAMATAN DAN KETENTERAMAN AWAM



ANTARA MASYARAKAT INDIA DAN MELAYU YANG HADIR


KETUA KETUA MASYARAKAT DAN NGO YANG HADIR TAKLIMAT PADA 16/12/2012


PESANAN OLEH YDH DATO' ABDUL GHAFFAR BIN RAJAB SELAKU TIMBALAN KETUA POLIS KEDAH

Sumber Gambar & Kenyataan: http://www.facebook.com/HeaIpdKualaMuda

0 comments

Tuesday, December 18, 2012

ANJING GUAN ENG MENYALAK, TUDUH KAKITANGAN AWAM MELAYU PENYEBAB RASUAH DI NEGARA INI!!!

Tuesday, December 18, 2012

Naib Pengerusi DAP Kebangsaan yang baru, Dr. Ariffin S.M. Omar menyatakan bahawa kadar rasuah di negara ini berpunca daripada pemonopolian Melayu dalam Sektor Awam. Dengan kata lain, Ariffin meletakkan kesalahan kepada kakitangan awam yang majoritinya berbangsa Melayu dan beragama Islam sebagai punca kepada amalan rasuah di Malaysia.

Sungguhpun Ariffin adalah orang Melayu, tetapi lidahnya adalah lidah Cina DAP. Maka tidak hairanlah kenyataan chauvinist tersebut dibuat. Ariffin sekadar membaca skrip para pemimpin DAP seperti Lim Guan Eng, Lim Kit Siang mahupun Tony Pua. Kalau Lim Guan Eng, Lim Kit Siang atau Tony Pua yang bercakap dengan nada itu, sudah pastilah DAP akan terlihat jelas sebagai sebuah parti chauvinist yang amat bencikan Melayu tetapi apabila Ariffin yang mengeluarkan kenyataan tersebut, maka DAP mengharapkan persepsi orang Melayu terhadap DAP dapat diperbetulkan.

Dengan kata lain, Ariffin sebenarnya telah diarahkan mengeluarkan kenyataan tersebut sebagai suara hati nurani para pemimpin DAP yang sebelum ini telah menyekat mana-mana Melayu di dalam DAP untuk menjawat sebarang jawatan secara terpilih... SAMBUNG BACAAN DI SINI

2 comments

DUK KATA DAH, KAMERA AES MEMANG DILAKSANAKAN SECARA TERBURU-BURU!!!


Sebelum ini, apabila perlaksanaan sistem AES dipersoalkan, maka menjawablah dari Ketua Pengarah JPJ sehinggalah Menteri Pengangkutan bahawa sistem tersebut dilaksanakan setelah kajian terperinci dijalankan. Untuk mengukuhkan lagi hujah, kononnya juga kajian sistem tersebut telah dibuat selama 10 tahun.

Main-main ka... 10 tahun buat kajian, sekaligus menunjukkan tersangatlah sabarnya pihak KONSESI yang diberikan keistimewaan untuk memasang kamera dan kemudian mengutip duit komisyen daripada saman-saman yang telah diperolehi daripada kamera tersebut oleh JPJ.

Sedangkan kalau berdasarkan kepada pengalaman semasa, tidak ada mana-mana pihak yang cukup menahan sabar waima setahun pun untuk melaksanakan pelbagai dasar yang menguntungkan, apatah lagi jikalau ianya melibatkan 10 tahun dan keuntungannya pula ratusan juta ringgit setiap tahun sehingga tamat konsesi iaitu selama 5 tahun yang BESAR KEMUNGKINAN KONSESI TERSEBUT AKAN DIPANJANGKAN setelah tempohnya semakin berakhir, SAMA SEPERTI KONSESI-KONSESI YANG LAIN juga terutama sekali membabitkan lebuhraya.

Setahun setengah lalu, bekas Menteri Besar Selangor, Khir Toyo telah mempersoalkan tentang perlaksanaan AES yang dianggap terburu-buru dan tidak berlandaskan kerasionalan. Pertindihan kuasa antara AES yang merupakan sebahagian daripada jentera JPJ, Polis Trafik dan Penguatkuasa JPJ sendiri, bakal menimbulkan kerumitan sepertimana yang berlaku dalam kes teksi dan bas di bandaraya Kuala Lumpur apabila para pemandu menerima EMPAT saman untuk satu kesalahan iaitu saman dari SPAD, JPJ, POLIS TRAFIK dan Jabatan Alam Sekitar.

Sekarang, sudah terdengar ura-ura yang kamera AES dan sistemnya akan dibekukan sebab nak kaji pertindihan kuasa dan saman antara agensi-agensi terbabit!

Hahahaha... apa jenis lawak ler Jabatan Pengangkutan Jalan nih dan rakan-rakan konsesinya!

Kata dah 10 tahun buat kajian terperinci. Takkanlah benda semudah dan sekecil itu pun tak selesai tetapi hari-hari duk iklan dan canang, kononnya semenjak penguatkuasaan AES, kadar kemalangan maut telah dapat dikurangkan. Sedangkan semua orang tahu pun, tempat-tempat di mana kamera-kamera AES tersebut diletakkan, bukannya tempat-tempat kemalangan sebagaimana yang dikatakan, sebaliknya tempat-tempat tersebut adalah LUBUK UNTUK DAPAT DUIT CARA MUDAH menerusi saman halaju!

Sekali lagi pihak yang dipertanggungjawabkan untuk menjaga agensi dan menguatkuasakan undang-undang bertindak seolah-olah negara ini HARTA PUSAKA TOK NENEK mereka, di mana mereka boleh dengan sewenang-wenangnya mahu menguatkuasakan pengutipan HASIL menerusi saman untuk dibahagi-bahagikan sesama mereka. Dan sekarang, apabila orang ramai mulai memekak dan mempersoalkan kewajaran tiga atau dua saman untuk satu kesalahan, maka mulalah nak buat pertimbangan untuk pembekuan sementara penguatkuasaan yang kononnya telah dikaji hampir sedekad!!!

1 comments

HUSAM MUSA NI MABUK DAUN KETUM KER ATAU DAH DISERANG DOSA-DOSANYA SENDIRI?


Keyakinan yang ditunjukkan oleh Husam Musa, benar-benar memperlihatkan perangai suka berangan pemimpin PAS Kelantan itu yang tidak mungkin dapat diubati dengan sebarang pil, terapi, atau pun runding nasihat psikologi. Tahap kemaruk Husam Musa sudah sampai ke takah yang amat merbahaya. Kalau dalam bahasa yang lebih mudah, sudah sampai ke lampu merah.

Di sebalik kemelut PAS yang tidak berkesudahan dengan merudumnya sokongan terhadap PAS dan PKR, Husam Musa cuba menimbulkan cerita dongeng, kononnya Pakatan Rakyat akan menang besar pada PRU kelak.

Konon-kononnya, kajian yang dibuat oleh sebuah badan dari Selangor, BN hanya akan memenangi antara 80 sehingga 120 kerusi sahaja. Sebaik-baik sahaja keputusan diumumkan oleh SPR, maka berbondong-bondonglah wakil rakyat dari Barisan Nasional akan memohon untuk masuk Pakatan Rakyat sampaikan Pakatan Rakyat tidak mempunyai masa untuk menapis mereka.

Begitulah keyakinan yang ditunjukkan oleh Husam Musa.

Pada masa yang sama juga, kata Husam Musa lagi, Najib Abdul Razak dan Tun Dr. Mahathir akan sibuk untuk melarikan diri ke luar negara, bagi mengelakkan daripada dihukum kerana 'kesalahan' masa lalu mereka.

Husam Musa bercakap macam tu?

Bayangkanlah!

Husam Musa barangkali sudah mulai takut kerana rakyat Kelantan sekarang tidak sebodoh dahulu. Rakyat Kelantan yang dahulunya totok PAS, kini sudah pandai menilai tentang pelbagai projek ANGIN yang diusahakan oleh Husam Musa yang kemudian berakhir dengan segala duit rakyat Kelantan, berakhir ke dalam akaun-akaun misteri yang dipegang oleh proksi-proksi Husam Musa.

Cuba sebutkan, projek apa yang Husam Musa berjaya?

Projek depu? Pokoknya entah ke mana, tanah yang dirampas daripada rakyat Kelantan pula, berakhir di tangan taukeh-taukeh dari Singapura.

Projek kambing Jamnapari? Jangankan tahi kambing, kandang kambing pun tidak ada tetapi duit modal yang menggunakan duit rakyat Kelantan, hilang lenyap tidak dapat dikesan.

Projek lebuhraya yang kononnya hendak dibuat dari Kuala Krai ke Kota Bharu? Jangankan aspal, permohonan Kerajaan Pusat agar Kelantan melencongkan laluan projek tersebut agar tidak termasuk dalam sebuah kawasan rimba yang telah dijadikan sebagai kajian Universiti Sains Malaysia dan ditarafkan sebagai Taman Diversiti dan Biologi, juga tidak mampu diterangkan oleh Husam Musa.

TIDAK ADA SATU PROJEK yang dijanakan oleh Husam Musa, berjaya akhirnya. Segala macam projek dan kemajuan di Kelantan, KESEMUANYA dibawa oleh para pemimpin UMNO dan Barisan Nasional bagi mengelakkan Kelantan kehilangan tenaga kerja. Nak harapkan Husam Musa, dia lebih suka memikirkan, apa cara nak menyebat duit rakyat Kelantan untuk dirinya.

Nak bercakap tentang menghukum Najib Abdul Razak dan Tun Dr. Mahathir?

Patutnya Husam Musa menerangkan dahulu, ke mana perginya segala modal yang diperolehi daripada Kerajaan Negeri Kelantan untuk projek-projeknya termasuklah Dinar Emas dan Dirham Perak Kelantan yang tidak laku dan tidak berkualiti itu!!!

Kesian Husam Musa... dia yang mencuri, dia sibuk nak tuduh orang lain mencuri!!!

0 comments

ZAIRIL KATA, DAP TELAH BERJAYA PERKUKUHKAN EKONOMI MELAYU PULAU PINANG!!!


Dasar orang pembohong, maka keseluruhan percakapannya adalah pembohongan semata-mata. Kalau diri sendiri pun boleh dibohongi, apatah lagi orang lain.

Itulah yang dilakukan oleh PENOLONG SETIAUSAHA PUBLISITI KEBANGSAAN DAP, Zairil Khir Johari yang sehingga kini enggan berterus-terang tentang nama sebenarnya tetapi masih lagi berusaha untuk mengaku yang dia adalah MELAYU dan anak Khir Johari walaupun semua orang tahu, dia adalah ANAK CINA dan mempunyai nama Cina!

Zairil cuba menyanggah kenyataan Presiden Persatuan Pedagang dan Pegusaha Melayu Malaysia (PERDASAMA), Datuk Moehamat Izat Emir bahawa sokongan kepada DAP akan menyebabkan ekonomi Melayu tergugat, sebagai dangkal, tidak berasas dan bermotifkan perkauman.

Itu sahajalah yang mampu diucapkan oleh anak Cina yang menyamar sebagai anak Melayu itu.

Walaupun Zairil cuba menyatakan bahawa Pulau Pinang telah berjaya membasmi kemiskinan tegar menerusi pentadbiran Lim Guan Eng, hakikatnya, Pulau Pinang sebenarnya memiliki lebih ramai orang miskin tetapi disorokkan 'di bawah karpet' untuk Lim Guan Eng bermegah-megah. Data-data tentang orang miskin, terutama sekali mereka yang telah dihalau dan dihalang berniaga serta mencari makan di Pulau Pinang, tidak pernah dikemukakan oleh pentadbiran Lim Guan Eng. Sebaliknya pentadbiran Lim Guan Eng sentiasa memaparkan data-data tentang 'kejayaan' mereka sahaja.

Ia samalah seperti rumah mampu milik dan rumah murah yang TIDAK SEBUAH PUN DIBINA oleh Lim Guan Eng sepanjang pentadbirannya, sebaliknya yang dibina adalah rumah yang berharga melebihi RM500,000 yang sudah tentulah bukan untuk golongan miskin.

Alasan tender terbuka, merupakan alasan yang paling sinonim untuk menunjukkan ketelusan pentadbiran Guan Eng. Hakikatnya, tender terbuka yang diuar-uarkan itu hanyalah sebahagian kecil daripada projek-projek besar yang tidak dibuat secara tender terbuka. Tender terbuka itu hanyalah topeng semata-mata kerana Guan Eng lebih cenderung untuk berpihak kepada SESIAPA SAHAJA YANG BOLEH MEMBERIKAN KOMISYEN BESAR kepadanya, sepertimana yang berlaku di tapak rumah murah di Taman Manggis yang telah dirampas dan dijualkan kepada sebuah syarikat yang akan membina hospital gigi mewah yang sudah tentu bukan untuk golongan miskin.

Apa yang dikatakan oleh Moehamat Izat Emir, ada benarnya. Kecenderungan DAP adalah untuk menghapuskan sesiapa sahaja dari kalangan Bumiputera daripada menjadi ahli-ahli korporat dan menguasai pelbagai sektor di negara ini, terutama sekali yang membabitkan pembekalan dan sumber.

Dek kerana itulah, DAP akan muncul dengan IDEA KRONI, GUNA KABEL dan sebagainya untuk membuktikan bahawa mana-mana Bumiputera yang berjaya, sebenarnya mereka tidak berkelayakan untuk kejayaan tersebut. Sebaliknya, mana-mana ahli korporat bukan dari golongan Bumiputera, semuanya dianggap sebagai kejayaan tulen, sungguhpun mereka mendapat keistimewaan luar biasa, sepertimana yang diberikan oleh Lim Guan Eng kepada BERJAYA GROUP yang berjaya membeli tanah bekas Kelab Lumba Kuda Pulau Pinang pada harga di bawah paras atau nilai sebenar.

Siapa Melayu-Bumiputera yang tidak diserang oleh DAP apabila mereka memperlihatkan cubaan untuk menguasai atau berkongsi kek ekonomi. Dengan Syed Mokhtar Al-Bukhari sebagai ANCHOR utama yang perlu direbahkan, DAP mengintai sesiapa sahaja dari kalangan Melayu-Bumiputera untuk dikondemkan dengan IDEA KRONI, GUNA KABEL dan sebagainya sepertimana yang tercatat dalam kenyataan Zairil Khir Johari.

Bukankah itu sahaja sudah cukup untuk membuktikan permusuhan DAP terhadap Melayu dan usaha-usaha berterusan mereka agar ekonomi Melayu terus menguncup dan kebergantungan Melayu kepada bukan Melayu dalam sektor ekonomi diperkukuhkan?

Zairil boleh berbohong tentang dirinya, tetapi apa yang dilakukan oleh DAP selama kewujudan parti tersebut di Malaysia, tidak boleh dibohongi lagi kerana para pemimpin DAP, khususnya Lim Guan Eng tidak pernah berselindung tentang kebencian mereka terhadap Melayu-Bumiputera dan umat Islam!

1 comments

Blog Archive

Labels