IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Sunday, February 17, 2013

BARU BANNER DAN BUNTING, DAP BAGAIKAN ANJING KENA GIGIT SEKENIT!!!

Sunday, February 17, 2013

Bukannya hebat sangat pun... hanya banner dan bunting yang digantung di beberapa kawasan termasuklah di Jalan Bangsar. Namun, ianya mendapat perhatian yang sangat luar biasa daripada DAP sehingga dikatakan, banner dan bunting tersebut telah dicetak berpuluh-puluh ribu jumlahnya.

Dan seperti biasa, apabila wujud usaha PERPADUAN Melayu-Islam, maka DAP segera menyalahkan UMNO dan berusaha mewujudkan suasana jijik terhadap perpaduan sebelum mengarahkan para pecacainya turut menulis dan mencanangkan kejijikan perpaduan.

Sememangnya amat menarik untuk melihat betapa kalutnya DAP dan para pecacai mereka apabila ada sebilangan Melayu-Islam yang tidak berparti, mahupun dari UMNO dan PAS yang menyeru kepada perpaduan.

DAP bagaikan syaitan yang dibacakan Ayat Kursi. Menggelepar, menggelupur dan menggelenjat sambil meraih pertolongan di sana sini apabila cerita perpaduan mulai diceritakan.

Dan menariknya, puak-puak yang sememangnya sudah terhijab hati dan perasaan mereka daripada inayah dan hidayah Allah Taala, turut terpengaruh dengan ajakan serta godaan DAP yang tidak mahu melihat sebarang usaha pengukuhan kuasa Islam dan Melayu di negara ini.

Kesian sungguh puak-puak ini... bila tengok ada banner yang menyeru perpaduan, maka dikatakannya itu adalah TAKTIK LAPUK UMNO.


Seolah-olah mereka sendiri telah mengakui bahawa yang mengikuti ajaran Nabi Muhammad s.a.w dan perintah Allah Taala tentang perpaduan umat Islam, adalah UMNO sepertimana ayat wajib dalam Khutbah Jumaat yang mereka dengar tu.

Baru tahu, rupa-rupanya kalau seruan mengajak umat Islam bersatu padu dan bekerja dalam satu saf dengan pelbagai kefahaman mahupun kiblat politik, itu namanya UMNO... oooo... Barangkali kalau UMNO wujud 1400 tahun dahulu di Makkah dan Madinah, Nabi s.a.w dan para Sahabat r.a baginda juga sudah tentu akan dicop sebagai UMNO jugalah kut sebab mereka sentiasa menyeru kepada perpaduan umat Islam walaupun dari bangsa Ajam mahupun Arab.

14 comments:

Anonymous said...

bukan umno saja inginkan perpaduan...pas juga inginkan perpaduan....hanya sibangsat saja yg inginkan perpecahan

Anonymous said...

Pas terlalu taksub pada nik aziz serta anugerah tuhan tu..rata2 ahli pas nak sgt bersama Umno bersatu tegakkan perpaduan serta demi agama islam tp selagi ada 2 ekor tu serta konco2 mereka selagi itu perpaduan tak akan tercapai

Anonymous said...

Mudah- mudahan penyatuan umat Islam di tanah air ku tercinta ini berjaya. AMIN.

nonbal said...

Bersatu itu diseru agama, berpecah itu dilarang agama dan disukai syaitan... jadi kalau pas benci perpaduan, maka ianya sebagai mensahkan bahawa mereka benar-2 sahabat kepada syaitan.... terang dan jelas.

Anonymous said...

Nk cerita. Keluarga aku UMNO. Keluarga isteri aku PAS. Pada mula2, perkenalan dgn isteri aku,bapa mertua aku dtg ke kampung aku buat siasatan, dan org kampung bagitaw family aku UMNO. Mula2 bapa mertua aku kurang menyenangi, ye la.... org UMNO. Tapi family aku bkn kisah pn ape parti bakal mentua aku. Janji islam sunnah wal jamaah. Itu sudah cukup. Aku kahwin...dan until hari ni xde pn perselisihan faham antara bapa saya dan bapa mertua sy atas sbb perbezaan politik. Apa yg aku nk smpikn disni ialah...perpaduan boleh dicapai. Jgn halang perpaduan disbbkn dendam. Aku nmpk yg paling kuat halang adalah Nik Aziz. Ade org hormat die bkn main....atas sbb dikatakan ulama. Dulu mmg aku hormat dia sbb dr gambar2 yg aku lihat die zuhud. Tp perlakuan die menolak sebarang perpaduan sbbkn aku dh x hormat dia lagi. Lebih kpd dendam.

Anonymous said...

jangan pelik perpaduan umno pas hanya boleh tecapai bila wally nickky dah tak ada.

cara dia salam lee kuan yu dengan senyuman lebar dan tanda bagus ditangan menunjukkan isi hatinya yg.hanya percaya pada cina lebih lebih lagi dari dap.

sebab tu dia tak mengaku melayu.

Anonymous said...

Puak2 cina nih takut, kalau UMNO,PAS bersatu, melayu akan jadi kuat, teguh, islam akan bertambah kuat, tak dapat lah dorang nak cari makan, nak menghancurkan islam

Anonymous said...

aku akan bersetuju selepas umno dibubarkan...

Anonymous said...

Anon 8.18pm-Yang patut dibubarkan adalah Parti Anak Syaitan(PAS) yang diketuai oleh Bapak Syaitan N.ajis.

usin said...

ada sekor lg saki baki puak pendendam mcm nik aziz tu. apasal nk bubar umno? pada aku umno ke, pas ke tak payah bubar. perpaduan bukan bermakna kena bubar mana2 parti. berpolitiklah secara matang. tentukan dasar parti dapat dicapai, bukan mengkhianat dasar dan kerja parti lain demi kebaikan rakyat. itupun susah nk fikir ke? taksub sgt dgn nik aziz ni jd rosak akhlak!!!

Anonymous said...

Sama la di kampong aku tak ada prob langsung.kalo kenduri kawin pn same gak ok jer....ada la segelintir jer yg terlebih taksub sangat ngan n.ajis tu jadi la cam skang...

Anonymous said...

Totok lo ko ni.....dah minum air kaki tok guru kemas ko blm.....dah lani tidak tak jadi lagu ni.

Anonymous said...

pantek betul 8.18 ni
babi punye pas sesat

Anonymous said...

kahkah..parti yg x pnah memerintah negara nk suruh parti yg brkuasa slama 55 thn d bubarkan..? Bodoh punya pecacai pas pis pus ni..

Blog Archive

Labels