IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Friday, February 22, 2013

PKR DESAK POLIS BEBASKAN PENJENAYAH KERANA PENJENAYAH ITU ORANG PKR!!!

Friday, February 22, 2013
Asal sahaja orang PKR ditangkap dan ditahan kerana masalah undang-undang, maka seluruh PKR akan mengadakan kempen agar polis atau pihak berkuasa membebaskan orang PKR itu. PKR akan menggunakan seluruh kekuatannya terutama sekali yang membabitkan media baru, agar melakukan tekanan kepada pihak polis.

Dan pada masa yang sama, mengambil kesempatan untuk mendapat publisiti murahan sepertimana yang berlaku di Pulau Pinang.

Seorang pemimpin PKR bernama Lim Chee Leong yang merupakan Naib Ketua Keadilan Perai telah ditahan oleh polis kerana kes pergaduhan di hadapan kedainya. Lim Chee Leong telah direman selama 24 jam untuk membantu siasatan.

Tentunya pergaduhan di hadapan restorannya di Jalan Raja Uda, Bagan itu membabitkan pergaduhan besar, bukannya kes tumbuk biasa. Atau barangkali juga membabitkan senjata atau pergaduhan berkumpulan atau barangkali juga ancaman keselamatan. Setakat bertumbuk biasa, polis pun tak mahu menyusahkan diri dan lebih banyak memberikan nasihat berbanding menghantar mereka ke mahkamah dan kemudian didapati bersalah untuk didenda sebanyak RM25. br />
JINGGA13, sebuah entiti yang dimiliki dan dibiayai sepenuhnya oleh PKR, cuba melakukan pembohongan demi melindungi Lee Chee Leong dengan mempolitikkan kes berkenaan. Walau apa pun alasannya untuk penahanan dan siasatan ke atas Lee Chee Leong, seharusnya puak-puak PKR itu tahu bagaimana hendak menghormati undang-undang. br />
Mengapa hanya apabila membabitkan orang UMNO dan Barisan Nasional, bukan main cepat lagi puak PKR itu meminta polis menahan, menyiasat dan mengurung di dalam lokap? Tetapi apabila membabitkan puak sendiri, segala undang-undang dan prosedur tidak terpakai, bahkan PKR mendesak agar orang mereka yang berhadapan dengan proses perundangan itu dibebaskan tanpa perlu disiasat? br />
Itu yang dikatakan PKR boleh menjaga negara kalau mereka diberikan kepercayaan dalam PRU13 nanti? Atau mereka sebenarnya yang akan menghancurkan negara yang sangt indah serta masyarakat negara ini yang sangat unik?

4 comments:

Anonymous said...

ini lah yang diajar oleh puak2 PKR, kan kebanyakkan orang PKR ini dulunya orang UMNO, apabila bapa iblis itu disingkirkan dari umno, maka anak-anak iblis itu pun mengikuti langkah bapanya itu...Sejak itulah sikap kuarng ajar, biadap, anak tak kenal emak termasuk mengajar puak2 mereka yg boleh pakai bini kawan adalah tidak salah dan yang paling syok ialah mereka tiada kesalahan dan apa yang salah, semuanya UMNO. kita tengok sejak dulu lagi puak ni dok amalkan perkara itu dengan alasan fitnah....memang tidak dinafikan boleh dikatakan kalau tidak semua ahli puak tu sememangnya bermasalah.....terutama sekali dengan masyarakat sekeliling....dan paling kritikal mereka ada masalah dengan undang2 dan polis....mereka ni cukup anti dengan polis , pada hal kalau mereka ditimpa kemalangan atau apa2 mereka akan cepat2 meminta bantuan polis....itu lah sikap mereka.....kalu tak percaya cuba lihat sendiri dan berikan komen anda dalam blog ini

Anonymous said...

Antara lain, kenyataan fitnah Najib berbunyi “It’s not true. He is not a credible person” (Perkara itu tidak benar, Dia (Deepak) tidak boleh dipercayai).
Dalam pernyataan tuntutannya, Deepak selaku plaintif berkata, kenyataan Najib membawa maksud beliau mempunyai reputasi tidak baik, seorang penipu dan tidak boleh dipercayai, rendah moral dan tidak layak mengadakan hubungan profesional.
“Kenyataan Najib sebagai Perdana Menteri yang menuduh saya menipu dan tidak boleh dipercayai memberi kesan yang sangat besar kepada kehidupan dan kerjaya saya sebagai seorang ahli perniagaan” katanya.
Justeru beliau yang memfailkan saman menerusi firma guaman M/s Daim & Gamany menuntut ganti rugi am, ganti rugi teruk dan ganti rugi teladan daripada Najib.
Sebelum ini, Deepak mendedahkan kaitan Najib dan Rosmah dalam pembunuhan warga Monggolia, Altantuya Syaribu dan tindakan mempengaruhi P Balasubramaniam menandatangani Akuan Bersumpah kedua.
“Kebenaran tidak boleh diselindungkan, saya mahu beliau mengaku atau nafikan hal ini sebelum kepulangan P.Bala Ahad ini,” tegasnya ketika ditemui di Mahkamah Tinggi Jalan Duta.
Bercakap kepada Keadilandaily, Deepak turut menuntut Najib menjawab semua tuduhan termasuk penafian beliau mempunyai hubungan intim dengan Altantuya dan seorang lagi individu bernama Flora Ong.
Malah Deepak berkata, Najib turut membiayai kewangan kedua-dua wanita tersebut.

Anonymous said...

Mereka adalah dari parti yg dianggotai oleh manusia zaman batu. Mereka hanya memerlukan undang-undang utk melindungi diri dari ancaman tetapi apabila mereka melakukan kesalahan, undang-undang adalah ancaman kpd meraka dan perlu ditentang. Segala yg buruk tentang mereka dikatakan fitnah, sedangkan mereka sendirilah penabur fitnah yg tiada taranya. Ingatlah, fitnah tidak akan menang utk selamanya. Apabila kebenaran terungkai, penabur fitnah akan dibenci manusia sepanjang hayatnya.

Anonymous said...

Setuju sgt, aku dh muak sgt dgn perangai dieorg. Dh x sabar nk ngundi, nk ngajar mereka yg x sedar2 dahulu masa PRU12, yg bg undi kt PKR adalah sebhg penyokong asal BN. Tapi skrg ni majoriti penyokong BN dh kembali....so...berigtlah.

Blog Archive

Labels