iklan

iklan

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Wednesday, February 13, 2013

UMNO EDIT 'NO' MASA NAJIB TANYA 'ARE YOU READY FOR BN' DI PULAU PINANG... ALASAN PECACAI PAKATAN!!!

Wednesday, February 13, 2013

Dua hari pecacai Pakatan Rakyat diberikan peluang untuk membuktikan bahawa rakyat Pulau Pinang yang hadir dalam persembahan PSY Gangnam Style di Sekolah Hian Chiang bahawa jeritan 'NO' itu benar-benar berkumandang dan menguasai segala jeritan yang ada sekaligus memalukan Najib Abdul Razak. Dan selama dua hari itulah juga, klip video yang ditampilkan hanyalah satu-satunya klip video di mana suara orang yang menjerit 'NO' hanyalah beberapa orang yang berada di sekeliling jurukamera dan kamera berkenaan. Sedangkan 'di kejauhan' pula suara 'YEAHHH' atau 'YES' lebih bergemuruh. 

Begitulah para pecacai Pakatan Rakyat bekerja. Mereka menimbulkan persepsi tanpa berpegang teguh kepada KEBENARAN yang konon-kononnya hanya ada pada mereka, manakala sesiapa yang menentang Pakatan Rakyat, Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng pula akan dianggap sebagai TUKANG FITNAH, PEMBAWA FITNAH, PENJAHAT BERBAYAR, PENULIS UPAHAN dan sebagainya.

Nah, kita bawakan dua klip video dari sudut yang sama sekali berbeza. Jeritannya tetap sama dan oleh orang yang sama, dari situasi yang sama... 'ARE YOU READY FOR BN', NAJIB ABDUL RAZAK dan pembukaan persembahan PSY Gangnam Style.

Dan perhatikan riak wajah anak-anak muda yang menyahut YES kepada pertanyaan Najib.


Bandingkan pula klip video yang ditampilkan oleh para pecacai Pakatan. Dan yang lebih menarik, dalam 'NO' yang dikatakan lebih besar dari YES itu, tiba-tiba pula terpacul placard I LOVE PM... manakala apabila PM mengumumkan tentang PSY IS HERE... jeritan yang berhampiran kamera sudah tidak kedengaran sebaliknya yang tinggal hanyalah YES atau YEAH dari kelompok yang lebih besar dan jauh dari kamera... APA SUDAH JADI dengan kelompok NO berhampiran kamera tu? Itu sahajakah tugas mereka... berkata NO berhampiran kamera agar suara mereka lebih kuat dan jelas berbanding YES daripada kelompok orang ramai?




2 comments:

Anonymous said...

Dalam politik kita kena melihat yg negetif untuk kita muhasabah diri, kenapa tak boleh terima yg kaum cina penang kata no for bn, anggap saja apa yg bn curahkan selama ini bagai mencurah air didaun keladi.

Anonymous said...

yg.sebut ''nooooo'' tu adalah kumpulan yg.sama dalam himpunan anti lynas dan anty Rapid yg.sudah tentu dibayar kehadirannya.

mereka juga bukan majoriti pengundi p.pinang. Tunggu saja lepas PRU13 kita akan menyaksikan lim kit sial dan keturunannya di usung dalam tongkang balik ke melaka.

gen2felda

Blog Archive

Labels