IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Friday, March 1, 2013

PERTEMPURAN DI LAHAD DATU: DUA ANGGOTA KESELAMATAN MALAYSIA TERKORBAN DITEMBAK LANUN SULU!!!

Friday, March 1, 2013

Ini berita terbaru yang diterima dari Lahad Datu...

Inspektor Zulkifli Mamat dan Sarjan Sabaruddin dari Unit 69 Komando telah terkorban semasa pertempuran di Lahad Datu pagi tadi. Tembakan telah dimulakan oleh lanun-lanun Sulu yang masih enggan berganjak dari bumi Malaysia meskipun Kerajaan Malaysia menggunakan pendekatan berlembut dan memujuk.

Kedua-dua anggota keselamatan Malaysia itu, mengalami kecederaan parah selepas terkena tembakan mortar lanun Sulu.

Laporan awal menyatakan, dua orang anggota keselamatan Malaysia telah mengalami kecederaan akibat kecederaan dan dipindahkan ke Hospital Lahad Datu.

Menteri KDN pula dalam TWITTERnya menyatakan, anggota keselamatan Malaysia belum lagi melepaskan sebarang tembakan walaupun lanun-lanun tersebut telah berbuat demikian.

Laporan media Filipina pula menyatakan, 10 orang lanun Sulu yang bersenjata telah berjaya ditembak mati oleh pasukan keselamatan Malaysia. Media-media Filipina itu memetik kenyataan salah seorang daripada pemimpin lanun tersebut yang menjadi jurucakap kepada ketua lanun yang menggelarkan dirinya sebagai sultan, Abraham Idjirani, kononnya pasukan keselamatan Malaysia yang melepaskan tembakan ke arah pasukan lanunnya terlebih dahulu.

Lanun-lanun yang terpengaruh dengan Anwar Ibrahim dan cuba mendapatkan duit dengan cara mudah selepas usaha mereka menculik dan melarikan warga Malaysia ke Filipina kini berhadapan dengan kesukaran ekoran beberapa cubaan mereka berjaya ditumpaskan oleh pasukan keselamatan,

Kesultanan Sulu telah lama pupus dan tidak wujud lagi apabila Sultan Sulu yang terakhir menjual wilayahnya kepada Filipina. Sekarang, keturunannya meroyan meraban mengaku mereka adalah keturunan Sultan, walhal kesultanan mereka telah lama dihilangkan akibat perbuatan sendiri.

Kebanyakan daripada mereka merupakan lanun-lanun yang menyara hidup dengan cara menyamun, merompak dan menipu, seperti yang berlaku kepada seorang lagi 'Sultan Sulu' yang ditabalkan di Sabah tidak lama dahulu!!

14 comments:

Anonymous said...

pd pendapat aku, apabila ada kematian di pihak Malaysia, kita tidak perlu berlembut lagi. kerana kerajaan Malaysia telah memberi terlalu banyak ruang dan peluang untuk lanun penceroboh pulang ke tempat asal dengan aman dan selamat.

KERAJAAN MALAYSIA..BERTINDAK TEGAS LAH. KITA NEGARA BERDAULAT. ALLAHU AKBAR!!!

Anonymous said...

Tembak jerrr puak tuuuuhhh...

Wan Kuntum said...

elok tembak jugak org yg bertanggungjawab menghasut lanun tu datang malaysia.

Anonymous said...

Boleh beri katadua.

Anonymous said...

ya allah lindungilah pasukan keselamatan yg bertugas menjaga keselamatan negara. semoga keluarga mereka bersabar dan berdoa akan keselamatan orang yang tersayang

Anonymous said...

Oooop kita kena beri amatan demi amatan sehingga tak ada lagi anggota keselamatan yg hidup baru kita serang..heheh lucu malaysia ini

Anonymous said...

Pakat2 minta Menteri Amaran letak jawatan..

Anonymous said...

Pertahankan kedaulatan negara...tindakan harus diambil...oleh kerajaan malaysia dengan melaksanakan tindakan defensif...bgi memerangi lanun lanun ini...agar keamanan dqn keselamatan negara terjamin....seharusnya tugas ini harus diberikan kepada anggota tentera elit negara seperti Paskal...kerana mereka mempunyai kepakaran dlm memerangi lanun...pembabitan tentera elit kita ini telah terbukti sebagai contoh mereka menumpaskan lanun di TEluk Aden Somalia tidak lama dulu...

Nor Azlan said...

Sepatunya TIADA RUNDINGAN.... Sebagai contoh... KALAU ORANG MASUK RUMAH KITA DENGAN SENJATA... NAKRUNDING LAGI KAAAAAA?????? KASI HANTAM SATU KALI LA BAGI MAMMMMMPOOSSSSSSSSSSSS TURUS... Dont care who they are, where they from, what they did... INI KERAJAAN KITA.. RUMAH KITA...

Anonymous said...

Nak runding2 pe bnda woi,tggu bnyk yg mati bru nk serang ke,,bila ada yg mati takziah..takziah tu je yg kta dgr..takut kot..

Aku Rakyat Biasa said...

kepada ANJING2 yg masih mempertahankan AnuWAR..korang memang tak sedar diri..lebih baik keluar dari malaysia!!

Anonymous said...

Sudah beri betis nak peha....ini la yg berlaku...

Anonymous said...

Apa yg diharap agar pihak tentera bunuh mereka semua....da keterlaluan....

mr.malaysia said...

Mereka negara mundur mcm indon sikit2 gayang malaysia rakyat dia nk mampos kebulu dtg sini jadi kuli!!!

Pejuang bodoh sulu ni plak mcm indon lah bebal!!

Ambik kau pejuang bodoh sulu dgn pendatang indon 2dua kena sembelih dgn komando 69,

Klu dh nama islam bersatu lah , aduhai mana lah imam mahdi cepatlah keluar.

Blog Archive

Labels