1M4U

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, March 2, 2013

PERTEMPURAN LAHAD DATU: BERANI SANGAT KE PENGKHIANAT DAN HARAMJADAH SEPERTI TIAN CHUA DAN ANWAR IBRAHIM SAMBUT JENAZAH DUA PERWIRA NEGARA DI SUBANG?

Saturday, March 2, 2013

Daripada maklumat yang diterima, jenazah kedua-dua pegawai/anggota VAT 69 yang terkorban di Lahad Datu telah berlepas dari TAWAU dgn pesawat Charlie TUDM jam 0800 dan di jangka tiba di TUDM Subang jam 1100.

Turut dijangkakan ialah, PERDANA MENTERI, isteri Perdana Menteri, Ketua Wanita UMNO Malaysia dan ramai pemimpin kerajaan akan menyambut jenazah-jenazah tersebut.

Ramai juga yang bertanya, adakah Tian Chua akan turut berada di Lapangan Terbang Subang bagi memastikan yang jenazah-jenazah itu benar-benar jenazah atau batang pisang ekoran dakwaannya bahawa tragedi berdarah angkara Anwar Ibrahim di Lahad Datu itu adalah lakonan atau sandiwara UMNO semata-mata.

Puak pecacai Pakatan sekarang ini sedang mempopularkan TEORI SANDIWARA untuk melindungi dan membela Anwar Ibrahim. Bagaimanapun, usaha mereka itu hanya bermula pada tengah malam iaitu selepas Tian Chua membuat kenyataan yang serupa.

Pecacai Pakatan turut cuba mempotretkan peristiwa di Bukit Jenalik, Sauk sebagai satu sandiwara dalam menyokong TEORI SANDIWARA biarkan peristiwa Al Maunah itu mempunyai kaitan yang sangat kuat dengan PAS memandangkan ketuanya yang bernama Amin itu adalah ahli PAS.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

12 comments:

Anonymous said...

Babi Tiang TUak tuh langgar mati sorg askar Melayu kite tuh kire sandiwara gak ke?....dan Babi Tiang Tuak gigit tangan anggota polis dulu kire sandiwara gak ye...

Mmg CELAKA SIAL LAKNATULLAH Babi TIang sekor neh...ANUwar, TIang Tuak , babi2 dlm DAPig, keturunan ANUwar dan penganot serta pemimpin PAS yg maha bahalol...ingat..silent majoriti akan ajar kebiaDAPan korg nnt...

Kami bkn spt puak pakatan haram yg suke mnyalak wlpon isu cume seciput tapi kami akan menghumbankn pakatan HARAMJADAH dalam lubang taik pru nnt...

Cukup sudah puak korg mngkucarkacirkn ngr...

cikgu rokiah said...

Tian chua cuma perlu mintak maaf...pastu cakap twitter dia kena hack....orang melayu pun lupa...pastu berduyun2 pegi ceramah dia...siap "takbir"....kan orang melayu MUDAH lupa...

Anonymous said...

Babi punya Tian Chua.

Semoga Allah cucuri rahmatNya pada para shuhada!

Anonymous said...

lenkali kalau ade penceroboh lagi bagi je unit amal pas g berperang...pakai baju kaler merun tu....

Anonymous said...

Ini semua kelemahan Kementerian yang bertanggung jawab !!!

Sepatut nya tangkap dan ambil tindakan pukimak bangsat2 Pakatan Haram tu!!!

Semakin di diamkan semakin besar KEPALA ATAS DAN BAWAH dia orang!!!

Anonymous said...

ni lah bahananya terlalu berlembut dlm segala segi...dlm politik satu hal lah tapi sampaikan kedaulatan negara diceroboh pun kerajaan boleh lagi nk bersabar dan berdiplomasi sedangkan puak pengganas jahanam tu dah terang2 ckp diorng takkan menyerah diri. Harap kematian 2 org komando kita tu tak sia2..Pemimpin politik, ATM & polis kena ambil iktibar supaya kredibiliti pihak keselamatan msia tidak lagi diperlekeh dan dijadikan bahan lawak negara lain

Anonymous said...

Persoalannya ialah kenapa isu ini diserahkaa kepada polis dan bukannya tentera?

Anonymous said...

Ape punya bodohlah kau.. nampk sangat kau ni penjilat lubang jubor.. hanya penjilat lubang jubor yang bodoh macam kau... bodoh teramat sangat.. bodoh bukan tak sekolah tapi bodoh tak belajar...

Anonymous said...

Persoalannya kau ni bodoh. Bila dah bodoh dah tentu banyak persoalan yang kau buat.. wawawawahhh...

Anonymous said...

anon 5:59 dan anon 6.02...tolonglah jawab kalau kau tu pandai sgt yer..buat lawak biar bertempat...nampak sangat mentaliti kau ni mentaliti org kampong masuk bandar..kompom budak baru amek PMR..

Anonymous said...

Persoalan yang bodoh.. semua orang tahu apa tugas polis apa tugas askar... tak perlu ada persoalan.. budak ambik pmr pun tahu dan tak kan timbulkan persoalan ini... pendekkan cerita jawab pun tak guna kalau dah buta tuli...

topwoman said...

Persoalan Kenapa guna polis tak tentera?

1) jika kita guna tentera dahulu bermakna kita dalam perang dengan Sultan SULU.

2) Juga bermakna kita mengiktiraf Sultan Sulu secara lansung sebagai kerajaan yang sah yang mengistiharkan perang kepada kita.

3)Dan jika ini berlaku ianya akan tertakluk kepada Geneva Convention dan beberapa protocol antarabangsa.

Jika Polis sebagai pemerintah operasi bermakna

1) kita masih anggap mereka itu penjenayah dan penceroboh bukan combatant perang.

2) Polis kita akan menangkap dan menahan (perkatannya untuk polis ialah menahan bukan menawan - Menawan ialah perkataan Tentera ada beza di antara keduanya)

3) Untuk mengelakkan mereka menjadi Tawanan Perang. Cukup sekadar sebagai tahanan penjenayah. Maka tuduahn di Mahkamah Awam boleh di lakukan. Seperti tuduhan yang boleh kita buat di atas lanun Somalia yang kita tahan sedikit masa lalu. Mereka tidak di anggap tawanan perang.

4) Boleh di ektradisikan dengan lebih mudah ke Filipina. Kalau tindakan ketenteraan atau kita anggap perang susah nak bicara dan mana nak tempatkan mereka dan diklasifikasikan mereka ini? Maka jadilah macam kisah CIA dan Black Sitenya untuk WAR on TERROR mereka. Kita kena la buat macam Guantonamo BAy juga. Susah macam tu.

Itu sebab kita mengambil langkah Polis dahulu. Jika tentera ambil alih sudah jadi kes lain.

Jika keadaan tidak boleh di kawal lagi maka LOCAR AREA EMERGENCY (darurat setempat) boleh di isytiharkan

Dengar cerita darurat telah di istiharkan dan curfew di kuatkuasakan di sana. Ini bermakna tentera sudah ambil alih di Lahad Datu atau kawasan pencerobohan sahaja (kawasan yang lebih kecil)

Ianya seperti darurat waktu ribut banjir New Orleans dahulu- tentera USA ambil alih bukan lagi polis tempatan)

Dalam keadaan ini bermakna bukan satu negara Malaysia darurat dan bukanlah bermakna perang kerajaan Malaysia dan Sultan Sulu. Darurat hanya untuk keselamatan sahaja dan LOCAL AREA SAHAJA. Rasanya bukan seluruh Lahad Datu pun.Hanya kawsan pencerobohannya sahaja. Nampak hati-hatinya dan telitinya Kerajaan dalam hal ini? Menurut langkah satu persatu?

Nota Tambaham. Ingat kes Maunah dahulu? Mula-mula polis. Kemudian Tentera ambil alih. Dan setelah tentera ambil alih tuduhan kepada Mohd Amin (ketua Almaunah)yang membawa hukuman mati ialah tuduhan mengistiharkan perang kepada YAng Di Pertuan Agung. Beliau tidak di tuduh sebagai orang awam iaitu tuduhan Membunuh (i.e; Bunuh polis SB tu). Beliau di tuduh sebagai combatant Perang.

Persoalan sempadan bolos. Mereka masuk sikit demi sedikit dengan bot pancung dalam kawasan yang mana sempadan adalah kabur dan menjadi tradisi penduduk tempatan berulang alik. Lagi pun kawasannya luas.

Tiada ada negara dalam dunia yang tidak di tembusi sempadannya. Yang sukar sedikit ialah Israel dan Vatican. Israel sebab temboknya dan Vatican City sebab di dindingnya dan juga di kepung oleh bandar Rom. Hatta USA pun sering di cerobohi sempadannya oleh orang Mexico. Negara China yang terkenal dengan Gerat wallnya sering di cerobohi orang bangsa Mongolia Nomad atau bangsa padang steppe yang berulang-alik (serupa dengan kes Lahad datu - golongan yang tidak mempunyai sempadan).

secanggih mana pertahanan pun dengan izinNya bocor juga..

Harap sedikit sebanyak boleh memberikan pencerahan. Terimakasih.

Blog Archive

Labels