1M4U

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Wednesday, August 14, 2013

BAHAYA OMAR ONG YANG PERLU DIKETAHUI UMUM, KHUSUSNYA ORANG UMNO!!!

Wednesday, August 14, 2013

Omar Ong adalah seorang yang anti Mahathir, pro Barat dan neo liberal dan sebagainya. Walaupun dia adalah anggota War room UMNO dan Bendahari UMNO Gelang Patah, dia tidak berperanan dalam pilihanraya umum di Gelang Patah malah tak tunjuk pun batang hidung.

Namun ramai mengetahui beliau sebagai anti-UMNO dan pemikirannya tidak kepada agenda UMNO. Beliau anti DEB, dan pro globalisasi dan leiberalisasi.

Apa sekali pun, ketika perkahwinannya dengan Ilhan anak kepada Prof Dato Ismail Ibrahim bekas KP IKIM dan Pengerusi majlis Fatwa kebangsaan, ayahnya Mustapha bangun berucap. Dalam ucapannya, dia menyebut, "Jangan lupa asal usul kamu."

Asal usul yang dimaksudkan ayahnya adalah keturunan mereka berdua sebagai orang Cina dan agenda kaum Cina.

Dia mungkin hidup di asrama penuh dengan Melayu, belajar ke Oxford dengan biasiswa orang melayu dari Petronas, bergaul sosial dalam International Malaysia Forum (IMF) yang melahirkan majallah Ethos dan mungkin sekali melahirkan Ethos Consulting yang diterajui Omar, beragama Islam macam orang Melayu, dan kini kahwin dengan orang Melayu, tapi ayahnya mahu dia ingat akan asal usulnya sebagai orang Cina.

Akhirnya dia ada hubungan sulit dengan wanita Cina hingga perkahwinannya ya ng membuahkan seorang anak lelaki dan seorang anak perempuan bertemu kesudahan. Bekas isterinya sudah kahwin lain dan dikatakan kini Omar Ong sudah berkahwin dengan wanita Cina tidka menunjukkan perawakan Islam pun. .

Polisi yang Omar Ong lahirkan dan desak dilakukan oleh Dato Najib semuanya membantu kaum Cina secara tidak langsung dan mengurangkan bantuan, kelebihan dan bimbingan ke[ada orang Melayu dan Bumiputera amnya.

Dia mencanangkan meriokrasi untuk membantu kaumnya Cina, menuntut tutup Kementeriaan Keusahawanan, memansuhkan ISA dan EO supaya orang Cina boleh mendesak hingga melanggar undang-undang dan batas kesopanan dan kesusilaan, membawa pegawai Cina masuk petronas untuk membuka luas pengausaan orang Cina dalam petronas dan menghentikan agenda kebangsaan yang dibawa Petronas selama ini, dan lain-lain.

Omar Ong membantu membuat orang Melayu benci kepada kepimpinan kerajaan dan UMNO.

Secara tidak sengaja, tiada bezanya Omar Ong dan Lim Guan Eng. Omar bergerak di dalam koridor kerajaan dan Lim Guan ENg mempengaruhi melalui polisi kerajaan negeri dan tuntutan dan desakan dari luar kerajaan pusat.... TERUSKAN MEMBACA DI THE UNSPINNERS.

6 comments:

Anonymous said...

Lari dari topik sikit tapi saya rasa blog ini boleh publish komen saya mengenai perlantikan Abdul Azeez Rahim sebagai pengerusi Tabung Haji.

Saya mintak tolong sangat-sangat dengan kerajaan utk tarik balik watikah perlantikan beliau.

Saya kenal Azeez. Ini kisah hidupnya. Sekolah rendah di SK bukit bintang. sekolah menengah di Sm bukit bintang PJ. GAGAL SRP. Masuk vanto akedemy PJ dan ambil SRP sekali lagi dan gagal SRP sekali lagi sbg pelajar persendirian.

Lepas itu dia kerja di Shah Motel di Pj sebagai pelayan. Sambil tu dia mula jual kereta terpakai di kalangan kawan2 dia. Dulu dia duduk di kg ghandi jln klang lama.

kemudian dia pindah ke rumah panjang dekat sg way. dia buka kedai kereta terpakai di pj. Nama kedai KTA- Kereta Terpakai Azeez.Banyak buat duit bila dia jual kereta kat pensyarah ITM dsb.

Masuk politik melalui kenalan di Baling. Dia lahir dan membesar di Petaling Jaya. Emak dia 100% mamak. dia janda 5 anak lelaki. Ayah dia rahim ( 100% mamak) tinggalkan anak2 dia dan kawin lain. ayah dia dulu pernah bawa teksi. pas tu berniaga kedai makan dsb.adik beradik dia nasir, rashid, rahman dan mutalib.

Dia bohong satu dunia yg dia ada MBA dari "Preston" universiti. Tak pernah ambil SPM tahu2 dah "beli" MBA.

Dia kalau baca ni pasti terkejut sbb maklumat ini betul 100%. Dia memang kenal sangat dengan saya.

Anonymous said...

pasal Omar tu..Najib leh buat apa?

Pasal Namawee pun Najib tak leh buat apa..

Anonymous said...

TAK KANLAH PM TAK CERDIK MENILAI OMAR ONG. ?

Anonymous said...

inilah yg selalu dikata org.. salah seorg dr mungkin beribu org luar dan dlm kerajaan yg pro pembangkang.. pro cina dap..

tapi mengapa najib masih mengekal makhluk ini??? dlm pau najib berjanji ke bangsa melayu bumiputera tapi diluar najib berlawanan arah.. lihat org kuat disamping najib.. byk bukan beragama islam.. jika beragama islam bukan dr melayu bumiputera.. atau islam boleh dipertikaikan..

punahsihat dr zaman pak lah.. dulu dan kini sama.. najib mau tunggu apa??? adakah najib juga anti Tun M hingga terlalu ikut nasihat makhluk ini???

kerana kekuasaan... najib lupa akan perjuangan ayahnya sendiri.. begitu juga adik najib... lupa atas susah payah ayahnya menjaga kepentingan melayu bumiputera.. padahal Tun M menyambung dan menjaga amanah ayah najib sendiri menjaga hak dan kepentingan melayu..

dasar Tun M sama mcm dasar Tun Razak.. sayang seribu kali sayang.. anak Tun Razak gagal memperjuangkannya.. mungkin zaman terlalu mewah utk anaknya??? anaknya gagal melihat tersurat dan tersirat...

najib.. nasihat saya.. buanglah semua punahsihat tu.. semua tu dah membelit leher anda sendiri dan membelit anggota bdn bangsa melayu bumiputera...

Anonymous said...

SAPA LANTIK SI SAMPAH ONG NI
TAK LAIN TAK BUKAN SI BODOH SIBAHLOL AH JIB GOR

Anonymous said...

Dari zaman paklah lg malaysia sebenarnya di terajui oleh golongan cooperation melalui consultant budak tingkat 4..najib tahu budak tingkat 4 ni byk balun duit sampai kenyang tu yg dia pn nk bt juga lantik omar ong yg mmwakili Ethos Consulting..mngikut sistem kapitalis yahudi..spatutnya najib perlu brsama2 mmperkasakn kakitangan kerajaan biar mereka yg mmbntu tadbir negara tp biasalh nk balun duit rakyat guna acct govermnt susah sikit nti blh kantoi salah guna kuasa so gunalh acct ethos..cuba tgk zaman tun M beliau mmperkasakn kakitangan kerajaan mmgikut acuannya sbb beliau ialah pm negara kata2 permutus drnya sendiri..tp pm mlysia skrg dr era bodohwi n najib ini lebih kurang pemimpin boneka yg dikuasai pelobi2 nya yg byk dh tabur duit utk survival business...lantik consultant pn biarlj yg berkaliber yg mewakili semua masyarakat dn blh mendengar keluhan dn rintihan rakyat dlm mlysia..hang igt obama lantik consultant 1 co aje utk bntu tadbir USA.
sedih aku tgk najib ini ...ingatkn cerdik tp...emmmm....lama peram sgt sperma tu pilh cari puki muda najib..jgn di tahan nafsu tu hang tu hang tahan nafsu rakyat mlsyia yg lemas khasnya org melayu...
jebat

Blog Archive

Labels