IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, March 16, 2013

MATINYA PAWANG LANUN SULU DAN MAYAT DIBALUT KARPET!!!

Saturday, March 16, 2013

Kebergantungan puak-puak lanun Sulu kepada tangkal azimat dan kepercayaan luar biasa terhadap ilmu kebal dan tok bomoh, menjadikan mereka seperti kaum yang cukup hebat dan berasa tidak boleh terkalahkan. Kepercayaan karut itulah yang memberikan keyakinan yang sangat menebal kepada mereka, kononnya mereka boleh menawan Sabah dalam tempoh dua jam sahaja.

Dan selama 23 hari, peluang diberikan oleh Kerajaan Malaysia kepada lanun-lanun Sulu untuk menyerah diri dan meletakkan senjata, mereka sebaliknya bercakap besar dan menyatakan bahawa mereka akan terus berada di Sabah untuk selama-lamanya dan setiap inci Sabah adalah milik Kesultanan Sulu.

Lanun-lanun Sulu itu cuba menipu kononnya mereka masih Kesultanan Sulu yang berkuasa sedangkan Kesultanan Sulu telah lama 'dihilangkan' dan Sultan Sulu yang ada sekarang, tidak lebih daripada seorang Ketua Puak yang tidak mempunyai banyak kuasa dan daulat. Manakala yang gila hendak menjadi Sultan Sulu pula seperti Jamalul Kiram III, jumlahnya amat ramai.

Berbekalkan keyakinan kepada tangkal, azimat dan ilmu sihir, serangan dilakukan dan lanun-lanun Sulu itu berharap, Kerajaan Malaysia akan melayani mereka seperti orang mamai yang sedang kesurupan.

Hilang cakap besar dan hilang segala kehebatan tangkal, azimat dan jampi serapah. 61 lanun Sulu berjaya dibunuh oleh peluru dan bom pasukan keselamatan Malaysia. Manakala lebih 100 orang konco-konco lanun Sulu yang cuba menyamar sebagai orang tempatan pula, berjaya ditangkap dan ditahan tanpa seorang pun daripada mereka mampu menghalimunankan diri seperti yang sering dimitoskan kepada kaum Sulu dari Filipina itu.

Dan antara 61 mayat lanun Sulu terdapat satu mayat yang sebelum ini semasa hidupnya cukup terkenal dengan kehebatannya. Kononnya kebal sangat ler. Kononnya ilmu batinnya sangat tinggi, boleh meniti di atas daun, boleh menghilangkan diri dengan pantas, boleh menyelam di dasar laut berjam-jam lamanya dan pelbagai kehebatan yang lain.

Namun, kalau sudah ajal, menyorok dalam peti besi sekalipun, malaikat maut dapat mencarinya.Nyawanya direntap berasbabkan peluru pasukan keselamatan Malaysia. Dan daripada seorang yang begitu dihormati oleh lanun-lanun Sulu, mayat si pawang tersebut akhirnya hanya mampu disorokkan di dalam gulungan permaidani sebelum ditemui oleh pihak keselamatan Malaysia.

BACA JUGA MYNEWSHUB

8 comments

BUDAK PENJUAL KUIH INI JAUH LEBIH MULIA BERBANDING PENYOKONG PAKATAN RAKYAT YANG SIBUK TAK PUAS HATI ITU INI WALAUPUN MASING-MASING BERBADAN TEMBUN!!!


Selepas seminggu berada di kampung, saya pulang ke Kuala Lumpur. Memikirkan highway PLUS sibuk, saya menyusuri laluan lama. Pekan pertama yang saya lintas ialah Teluk Intan. Terasa mengantuk, saya singgah sebentar di sebuah restoran di pinggir pekan itu. Sebaik memesan makanan, seorang kanak-kanak lelaki berusia lebih kurang 12 tahun muncul dihadapan.

"Abang nak beli kuih?" katanya sambil tersenyum. Tangannya segera menyelak daun pisang yang menjadi penutup bakul kuih jajaanya.

“Tak apalah dik... Abang dah pesan makanan," jawap saya ringkas.

Dia berlalu. Sebaik pesanan tiba, saya terus menikmatinya. Lebih kurang 20 minit kemudian saya nampak kanak-kanak tadi menghampiri pelanggan lain, sepasang suami isteri agaknya. Mereka juga menolak, dia berlalu begitu saja.

"Abang dah makan, tak nak beli kuih saya?" katanya selamba semasa menghampiri meja saya.

"Abang baru lepas makan dik. Masih kenyang lagi ni," kata saya sambil menepuk-nepuk perut.

Dia beredar, tapi cuma setakat di kaki lima. Sampai di situ, di meletakkan bakulnya yang masih sarat. Setiap yang lalu ditanya, "Tak nak beli kuih saya bang, pak cik, kakak atau makcik?"

Molek budi bahasanya! Mamak restoran itu pun tidak menghalang dia keluar masuk ke premisnya bertemu pelanggan. Sambil memerhati, terselit rasa kagum dan kasihan di hati saya melihatkan betapa gigihnya dia berusaha. Tidak nampak langsung tanda-tanda putus asa dalam dirinya, sekalipun orang yang ditemuinya enggan membeli kuihnya.

Selepas membayar harga makanan dan minuman, saya terus beredar ke kereta. Kanak-kanak itu saya lihat berada agak jauh di deretan kedai yang sama. Saya buka pintu, membetulkan duduk dan menutup pintu. Belum sempat saya menghidupkan enjin, kanak-kanak tadi berdiri di tepi kereta. Dia menghadiahkan sebuah senyuman. Saya turunkan cermin, membalas senyumannya.

"Abang dah kenyang, tapi mungkin abang perlukan kuih saya untuk adik-adik abang, ibu atau ayah abang." katanya petah sekali sambil tersenyum. Sekali lagi dia mempamerkan kuih dalam bakul dengan menyelak daun pisang penutupnya.

Saya tenung wajahnya, bersih dan bersahaja. Terpantul perasaan kesian di hati. Lantas saya buka dompet, dan menghulurkan sekeping not merah RM10. Saya hulurkan padanya.

"Ambil ni dik! Abang sedekah. Tak payah abang beli kuih tu," Saya berkata ikhlas kerana perasaan kasihan meningkat mendadak. Kanak-kanak itu menerima wang tersebut, lantas mengucapkan terima kasih terus berjalan kembali ke kaki lima deretan kedai. Saya gembira dapat membantunya. Setelah enjin kereta saya hidupkan, saya mengundur. Alangkah terperanjatnya saya melihat kanak-kanak itu menghulurkan pula RM10 pemberian saya itu kepada seorang pengemis yang buta kedua-dua matanya.

Saya terkejut, lantas memberhentikan semula kereta, memanggil kanak-kanak itu.

"Kenapa bang nak beli kuih ke?" tanyanya.

"Kenapa adik berikan duit abang tadi pada pengemis tu? Duit tu abang bagi adik!" Kata saya tanpa menjawap pertanyaannya.

"Bang saya tak boleh ambil duit tu. Mak marah kalau dia dapat tahu saya mengemis. Kata mak kita mesti bekerja mencari nafkah kerana Allah berikan tulang empat kerat pada saya. Kalau dia tahu saya bawa duit sebanyak itu pulang, sedangkan jualan masih banyak, mak pasti marah. Kata mak, mengemis kerja orang yang tak berupaya, saya masih kuat bang!" katanya begitu lancar.

Saya sebak, sekaligus kagum dengan pegangan hidup kanak-kanak itu. Tanpa banyak soal saya terus bertanya berapa semua harga kuih dalam bakul itu.

"Abang nak beli semua ke?" Dia betanya dan saya cuma mengangguk. Lidah saya kelu nak berkata.

"RM25 saja bang."

Selepas dia memasukkan satu persatu kuihnya kedalam plastik, saya hulurkan RM25. Dia mengucapkan terima kasih dan terus berlalu.

Saya perhatikan dia sehingga hilang daripada pandangan. Dalam perjalanan ke Kuala Lumpur, baru saya terfikir untuk bertanya statusnya. Anak yatimkah? Siapakah wanita berhati mulia yang melahirknya? Terus terang saya katakan, saya beli kuihnya bukan lagi atas dasar kasihan, tetapi kerana rasa kagum dengan sikapnya yang dapat menjadikan kerjayanya satu penghormatan.

Sesungguhnya saya kagum dengan sikap kanak-kanak itu. Dia menyedarkan saya, siapa kita sebenarnya!

Sebar sebarkan ler boleh jadi pengajaran utk org2 yg pemalas bekeje, yg tak menghargai dan bersyukur dgn kesenangan yg dimiliki.


9 comments

ANWAR TERPERANGKAP DAN AKUI LELAKI DALAM VIDEO TORON CHINA DOLL ADALAH DIRINYA!!!


Anwar Ibrahim dan cakap putar belit memang tidak boleh dipisahkan. Walaupun kaedah tersebut amat disukai oleh para penyokongnya namun rakyat Malaysia yang waras dan boleh berfikir, menanggapinya sebagai perbuatan bodoh yang membodohkan.

Masa video toron China Doll, bersungguh-sungguh betul Anwar Ibrahim buat penafian yang perutnya tak boroi. Siap tunjuk lagi perutnya tak boroi kepada para penyokongnya sambil tergelak-gelak. Video toron China Doll ditolak oleh para penyokong Anwar Ibrahim kerana faktor 'BOROI'.

Semalam, gambar-gambar yang lebih menjijikkan disiarkan oleh sebuah blog baru yang tidak diketahui motifnya walaupun para pecacai Anwar Ibrahim cuba menyatakan bahawa penyiaran gambar-gambar berkenaan adalah bertujuan untuk terus memalukan Anwar Ibrahim.

Dan menariknya, portal rasmi PAS, HARAKAH merupakan antara yang terawal menyiarkan gambar-gambar dari blog 'misteri' berkenaan seolah-olah ingin memberi isyarat bahawa PAS sebenarnya sudah tidak percaya dengan Anwar Ibrahim lagi. Sekaligus membenarkan apa yang pernah disuarakan oleh Mat Sabu pada tahun 1997 lalu bahawa suatu hari nanti, 'MENTERI KABINET MALAYSIA YANG PERTAMA MATI AKIBAT AIDS'.

Bagaimanapun, pagi tadi, selepas beberapa jam selepas disiarkan, Harakah telah menarik keluar artikel berkenaan. Para pecacai Anwar Ibrahim memulakan putar belit fakta dan melakukan serangan 'KONSPIRAS' dan 'UMNOPORNO' di laman-laman blog, portal dan Facebook untuk menunjukkan kononnya gambar-gambar berkenaan dimajukan oleh UMNO.

Seperti biasa, apa-apa sahaja pendedahan tentang Anwar Ibrahim, semuanya adalah UMNO!

Namun hari ini, penafian telah dibuat oleh Anwar Ibrahim apabila diajukan persoalan berhubung gambar-gambar terbaru itu. Dan seperti biasa, Anwar membuat penafian mudah bahawa ORANG DALAM GAMBAR-GAMBAR BERKENAAN BUKANLAH DIRINYA.

Alasannya, dalam gambar tersebut, DIA TIDAK BOROI!!!

BOROI KE TAK BOROI?

Mana satu ni, Bang Non?

14 comments

KENAPA KAPAL PERANG AMERIKA YANG TERSANGKUT DI LAUT SULU DIMUSNAHKAN?


Ada satu perkara menarik yang mungkin ramai orang tidak tahu, terlepas pandang atau mungkin sengaja buat-buat tak tahu.

Sebuah kapal perang Amerika Syarikat, USS Guardian telah terkandas di kawasan terumbu karang Tubbuhata di Laut Sulu pada 17 Januari lalu, iaitu 24 hari sebelum pendaratan penceroboh ke atas Sabah pada 11 Februari2013.

Persoalan besarnya, dengan segala kelengkapan terkini dan sistem radar yang canggih, bagaimana kapal itu boleh ‘tersangkut’ di terumbu karang tersebut?

Lebih menimbulkan kemusykilan, dikatakan kapal perang berkenaan sengaja belayar keluar dari laluan asalnya.

Untuk rekod, pihak Tubbataha Reef Marine Ranger telah beberapa kali memberi amaran kepada komander USS Guardian supaya jangan menghampiri kawasan terumbu karang itu.

Tetapi bagaikan dirancang, USS Guardian tetap meneruskan perjalanannya dan enggan berhenti.

Timbalan Pengerusi WWF-Filipina, Jose Ma.Lorenzo Tan berasa hairan dan tidak percaya kenapa USS Guardian dengan sengaja menghampiri kawasan terumbu karang berkenaan.

Berdasarkan risikan Filipina, kapal perang tersebut telah melakukan satu operasi rahsia dan kehadiran mereka langsung tidak dimaklumkan kepada pihak berkuasa Filipina

“ The question is, Who did they inform? The governor of Palawan (Abraham Mitra) did not know. The Tubbataha Protected Area Management Board did not know. The Western Command (of the Armed Forces of the Philippines) did not know,”

USS Guardian mendakwa kapal mereka tersangkut di kawasan terumbu berkenaan.

Ketika itu apabila pengawal marin Filipina cuba menghampiri kapal tersebut, mereka diberi amaran dan USS Guardian bersedia untuk menembak pihak marin Filipina.

“There were eight rangers on speed boats. And they could not even approach. The ship was on general quarters (alarm),”

Yang menjadi lebih pelik dan ajaib, kapal perang tersebut telah dimusnahkan dan segala peralatannya diangkut secara tergesa-gesa.

Dalam sejarah Amerika inilah kali pertama kapal perang mereka dimusnahkan dalam keadaan aman bukan di medan perang.

Berdasarkan maklumat risikan dari Filipina, terdapat banyak kegiatan dilakukan dengan alasan mengadakan operasi menyelamat dan memunggah barang-barang.

Tetapi aktiviti mereka dibuat secara rahsia.

Yang menghairankan pihak keselamatan Filipina, kenapa anak kapal USS Guardian tidak dihantar ke Filipina kerana lokasinya paling hampir sebaliknya anak-anak kapal USS Guardian terus dihantar ke Jepun.

Selepas kejadian memindahkan anak kapal selesai, Sultan Bantilan Muhammad Muizzudin II pemimpin dari gerakan Kesultanan Sulu Darul Islam (SSDI) yang menentang serangan ke atas Sabah mendedahkan ada pihak yang lebih besar di belakang Jamalul Kiram III.

Menurutnya terdapat kehadiran sekumpulan lelaki berkulit putih di dalam kumpulan bersenjata Kiram sebelum mereka menyusup masuk ke Sabah.

Amerika Syarikat kini boleh memberikan apa saja alasan mereka…kapal tersangkutlah, demi rahsia kapal terpaksa dimusnahkanlah atau apa saja untuk mengjustifikasikan perkara tersebut.

Tetapi sebagai rakyat yang sedang tertanya-tanya di mana pengganas militan Sulu boleh mempunyai kelengkapan kenteraan yang canggih, persoalan ini akan terus berlegar-legar dalam pemikiran kita.

Kita pun tahu siapa Amerika yang sebenarnya, kita pun tahu peranan agensi perisikan mereka CIA yang ‘terkenal’ dalam bab melaga-lagakan sesebuah negara.

Jadi rasanya tidak salah kalau kita merasakan bahawa ada ‘sesuatu’ di balik kehadiran misteri kapal USS Guardian di Laut Sulu itu.

Dan percayalah, kita tidak akan terperanjat kalau mereka rupanya dalang yang membekalkan peralatan dan persenjataan kepada pengganas militan ini.

Mungkin kita salah, tetapi kita juga mungkin benar.

Yang pasti banyak perkara misteri di sebalik kemalangan yang menimpa kapal USS Guardian ini…hanya masa saja yang akan menentukan, bila segala persoalan tersebut akan terjawab!


SUMBER FACEBOOK

0 comments

PAS NAK SAMAN MUHYIDDIN SEBAB TPM NAK DEDAHKAN RANCANGAN PAKATAN HURU-HARAKAN NEGARA LEPAS PRU!!!


PAS bertindak pantas dengan memikirkan kaedah saman untuk menghalang Muhyiddin daripada mendedahkan rancangan Pakatan Rakyat menghuru-harakan negara selepas PRU13.

Sungguh menarik!

Tatkala PAS pula sedang sibuk membuat pendedahan itu ini membabitkan UMNO dan Barisan Nasional, mereka pula tidak sanggup mendengar bagaimana SUPREMO mereka didedahkan oleh pihak lawan.

Apa yang ditakutkan sangat?

Kenapa cepat sangat melabelkan fitnah kepada sesuatu yang ada kebarangkalian bakal dilakukan melihat kepada perkembangan dari tahun 2008 sehingga sekarang?

Tidakkah siri DEMONSTRASI BERSIH itu pernah menggamit kedatangan penjajah dan usaha mengeluarkan para pelabur dari negara ini? Tidakkah pelbagai usaha hasutan dalam bentuk ceramah dan kempen politik yang dijalankan oleh Pakatan Rakyat adalah agar rakyat bergaduh sesama sendiri dan kemudian meruntuhkan tiang kekuatan negara ini?

Tidakkah cubaan melanggar Perlembagaan Malaysia yang seringkali dilakukan oleh PKR dan DAP terutama yang membabitkan Melayu-Bumiputera dan Islam, merupakan petaka terbesar yang cuba diwujudkan oleh Pakatan Rakyat di mana PAS adalah salah satu anggotanya?

PAS ni tidak habis-habis berusaha menjadi balaci kesayangan dengan menyanggupi apa-apa sahaja demi mendapatkan perhatian PKR dan DAP!

4 comments

BUDAYA LUCAH DAN UMNO PORNO... BILA KENA KAT BATANG HIDUNG SENDIRI!!!


Sungguh menakjubkan apabila semakin ramai pecacai Pakatan dan penjilat Anwar Ibrahim yang cuba bercakap tentang moraliti dan nilai-nilai murni.

Semuanya disebabkan oleh gambar-gambar susuk tubuh yang menyerupai Anwar Ibrahim sedang mencium dan meraba kemaluan seorang lelaki lain sedang beredar dan diperkatakan di seluruh blog dan portal berita.

Dan seperti biasalah, apabila membabitkan Anwar Ibrahim dan perkara yang mereka sendiri tidak boleh nak menjawab, maka terpaksalah merengek, meraung dan menceceh tentang moraliti dan nilai-nilai murni.

Bayangkanlah kalau dalam gambar tersebut, susuk tubuh dan wajah mirip benar dengan pemimpin utama UMNO. Anda rasa, bagaimana keadaan blogsphere dan Facebook, TWITTERS, Youtube dan segala macam media sosial, sekarang ini?

Sudah tentulah gegak gempita dibuatnya dengan pelbagai berita-berita sensasi dan ulasan-ulasan yang cukup menyakitkan hati.

Sepertimana kisahnya konon, P.I Balasubramaniam a/l Perumal sudah memeluk Islam semata-mata untuk mendapatkan sokongan Melayu-Islam terhadap bekas polis yang pernah mempunyai rekod jenayah lampau itu dan kemudian meninggal dunia secara tiba-tiba semalam.

Seperti juga kisahnya Najib Abdul Razak bertemu dengan Sultan Sulu dan kononnya, Sultan Sulu itu adalah Jamalul Kiram III, walhal secara tegas, jelas, terang dan nyata, Sultan Sulu yang mereka gambarkan itu sebenarnya adalah Haji Murat Ebrahim, Gabenor Mindanao merangkap Pengerusi MILF, bukannya Jamalul Kiram III.

Cuma kerana yang tersiar sekarang adalah gambar yang mempunyai kemiripan keterlaluan dengan  Anwar Ibrahim, maka dikatakan UMNO sukakan porno dan budaya lucah. Padahal kalaulah yang ada dalam gambar itu bukan Anwar Ibrahim, tetapi Najib Abdul Razak... jangankan budaya lucah dan fitnah seperti yang dimomokkan, bahkan mereka akan menjadikannya sebagai tahlil dan zikir wajib yang perlu didendangkan setiap masa!!!

Tidak salahlah ahli-ahli PAS meninggalkan parti sebaik-baik sahaja pimpinan pusat menyatakan sokongan tidak berbelah bahagi kepada Anwar Ibrahim. Tidak salahlah juga ahli-ahli PAS dahulunya membenci Anwar Ibrahim kerana pendedahan 'main buntut' pada 1997 menerusi majalah TAMADUN.

Yang bersalah adalah ahli-ahli PAS yang tidak percaya dengan kenyataan dan masih berharapkan, Anwar akan mampu menjadikan PAS sebagai partii berkuasa!!!

Kesian PAS... awal-awal telah ditunjukkan jalan kebenaran, alih-alih di penghujung, sesat dalam terang!!!

9 comments

GAMBAR ANWAR ROMEN JANTAN UNTUK ALIH PERHATIAN LANUN SULU?


Sememangnya beberapa hari ini, banyak berita hangat yang berlaku di negara kita. Dan hampir kesemua berita-berita hangat tersebut berlegar-legar di sekitar batang tubuh Anwar Ibrahim. Semunya menjadi begitu 'rancak' semenjak REUTERS mendedahkan kaitan antara Ketua Umum PKR itu dengan lanun-lanun Sulu yang telah menyerang Lahad Datu, Sabah.

Kemudian apabila dua orang anggota keselamatan terkorban pada 1 Mac 2013, berita-berita hangat semakin menjadi-jadi. Pelbagai usaha dibuat agar isu lanun-lanun Sulu dapat dialihkan. Pencerobohan lanun-lanun Sulu ke bumi Sabah seperti cuba dihilangkan daripada tumpuan rakyat Malaysia.

Dengan Jamalul Kiram III dan Nur Misuari memainkan peranan utama untuk cuba menafikan kewujudan Anwar Ibrahim dalam kejahatan yang mereka timpakan kepada rakyat Malaysia, khususnya penduduk Lahad Datu dan Semporna, individu yang dikaitkan sebagai dalang serangan itu pula, kelihatan tidak begitu rancak lagi berceramah dan menghasut. Sebaliknya dia seperti TUNGGU dan LIHAT.

Hanya apabila pendedahan demi pendedahan dibuat oleh portal-portal serta agensi-agensi berita asing, khususnya dari Filipina dan Kanada, barulah Anwar Ibrahim memulakan kaedah reversed iaitu cuba menjadikan segala dakwaan terhadap dirinya sebagai satu bahan jenaka.

Dia mengungkit-ngungkit tentang agen Yahudi, agen Zionis, agen Amerika pelopor pluralisme dan liberalisme Islam, penyokong taat LGBT, dan sebagainya yang dituduh kepadanya. Kemudian dia cuba melawakkan tuduhan tersebut dengan menyatakan, KALAU JATUH LANGGAR BATU PUN, ANWAR YANG SALAH.

Agak aneh memandangkan itulah kaedah yang telah digunakan oleh Anwar Ibrahim dan para pecacainya selama ini sehinggakan Anwar menutuh lubang jubur Saiful pun, salahnya adalah UMNO. Azmin Ali dan wanita simpanannya main acara aiskrim dalam jamban pun, salah UMNO juga. Khalid Ibrahim jumpa kamera pengintip besar gedabak dalam pejabatnya pun salah UMNO.

Sekarang, Anwar memusingkan fakta berkenaan dan cuba menyalahkan segala tuduhan yang dilemparkan kepadanya.

Kemunculan bapa Saiful Bukhari, Azlan Mohd Lazim untuk membersihkan namanya daripada tuduhan liwat, tidak cukup kuat kerana semua orang tahu, bekas jaga itu sedang bergelut dengan masalah kewangan yang sangat meruncing. Dan perkara itu disahkan oleh Saiful Bukhari sendiri yang memberi amaran kepada Anwar Ibrahim agar tidak menggunakan wang untuk membeli ahli-ahli keluarganya sepertimana yang dilakukan terhadap bapanya.

Sidang media yang diadakan oleh Azlan Mohd Lazim dua hari kemudian, sekali lagi gagal memanfaatkan impak yang sepatutnya wujud. Azlan tidak memunculkan bukti terhadap hujah-hujahnya bahawa Saiful telah dibeli dan dipergunakan oleh orang-orang yang rapat dengan Perdana Menteri dan UMNO. Sebaliknya dia sekadar ingin menunjuk yang dia telah menjadi ahli PKR.

Itu sahaja.

Kemudian semalam, muncul pula berita tentang kematian P.I Bala yang dikatakan akan melondehkan Najib Abdul Razak dan Rosmah Mansor sehingga ke tulang sum-sum. Kematiannya amat mengejut dan sudah ramai yang meragui punca sebenar kematian P.I. Bala yang sebelum ini terdengar ura-ura yang dia cuba melarikan diri daripada 'jagaan' PKR.

Tengah malam tadi, muncul pula gambar-gambar tidak senonoh di sebuah blog yang kelihatan masih baru wujud.


Timbul persoalan, mengapa gambar-gambar tersebut muncul pada saat-saat begini. Apakah Af'al Allah Taala untuk menunjukkan siapa sebenarnya makhluk yang terlalu banyak menimbulkan kekacauan di negara ini sekaligus memberi petunjuk kepada para pengundi bahawa inilah orangnya yang seringkali mendabik dada bahawa dia lebih baik daripada orang lain?

Atau adakah gambar-gambar tersebut disiarkan sebagai cara mengalihkan perhatian daripada serangan lanun Sulu ke atas Sabah yang semakin sampai ke penghujungnya?

Atau boleh jadi juga, ia digunakan untuk 'memadamkan' kehangatan ura-ura penubuhan sebuah Suruhanjaya Siasatan Diraja yang akan melakukan siasatan berhubung dakwaan Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat terlibat dalam serangan lanun-lanun Sulu itu ke Lahad Datu dan Semporna.

Yang sangat jelas, para pecacai Anwar Ibrahim awal-awal lagi sudah menyatakan bahawa gambar-gambar yang disiarkan oleh BLOG ini merupakan fitnah terbaru. Malah ada yang mempertikaikan bentuk badan antara orang di dalam gambar tersebut dengan orang yang sedang menoron China Doll walaupun hakikatnya, gambar-gambar tersebut mempunyai frame masa yang sama sekali berbeza!

Dan dengar ceritanya, untuk 'menambahkan lagi kepuasan', hari Isnin nanti pula, akan tersiar video untuk acara yang sama!!!

Moga Allah Taala menjauhkan negara ini daripada kemurkaan-Nya sepertimana yang menimpa umat Lut dan umat-umat terdahulu!!!

22 comments

Friday, March 15, 2013

KETUA LANUN KIRAM MINTA TENTERA INDONESIA SERANG MALAYSIA DENGAN UMPAN SARAWAK DAN SABAH!!!

Friday, March 15, 2013

Nak terus berlawan dengan Malaysia, nampaknya lanun-lanun Sulu sudah mati akal. Dah habis air liur baca serapah dan jampi, dah habis segala macam tangkal dan azimat dipakai tetapi penemuan mayat-mayat lanun Sulu terus meningkat saban hari. Nak minta bantuan daripada jin, puaka dan jembalang pun, makhluk-makhluk tu pun takut dengan sistem persenjataan tentera Malaysia.

Apakan tidak, tetiba sahaja Malaysia mengeluarkan aset-asetnya yang kurang diketahui dan dimiliki seperti bom pintar dan drone.

Jadi, Jamalul Kiram III yang sudah pun terputus bekalan duit ringgit apabila dalang operasi lanun-lanun tersebut didedahkan secara meluas, terpaksa mendapatkan bantuan pihak asing. Nak minta bantuan daripada Amerika, negara yang menyokong keganasan terhadap umat Islam itu pun, tak berapa nak berani atas alasan-alasan tertentu terutama selepas Malaysia menggunakan jet F-18 Hornetnya dengan sebebas-bebasnya.

Nak harapkan negara sendiri, Filipina pula dah nak tangkap dia. Akhirnya Jamalul Kiram III terpaksa beralih kepada Indonesia. Kononnya, Indonesia juga mempunyai hak ke atas Sabah dan Sarawak. Tidak cukup dengan itu, dia menawarkan Kesultanan Sulu berada di bawah Republik Indonesia sekiranya Indonesia mahu membantu lanun-lanunnya berperang dengan tentera Malaysia.


Tapi bab yang paling best tu, bila dia kata, Islam Malaysia hanya pada nama sedangkan amalannya tidak. Maka dibandingkan pula Islam Malaysia dengan Islam Indonesia....

Manusia yang syirik dengan Allah Taala tetiba nak kata orang lain tak cukup Islam berbanding dengannya?

Indonesia nak bantu Kiram serang Malaysia? Bagaimanalah agaknya dengan nasib jutaan rakyat Indonesia yang mencari makan di Malaysia? Bagaimanalah pendapatan Indonesia kalau rakyatnya di Malaysia tetiba dihalau balik dan tidak dibenarkan bekerja di Malaysia lagi?

5 comments

LANUN SULU GUNAKAN KANAK-KANAK SEBAGAI ASKAR GANTIAN UNTUK GEMPUR TENTERA MALAYSIA!!!


Kalau dah dasar lanun, memang selama-lamanyalah lanun. Biarpun kononnya mereka beragama Islam, tetapi perangai mereka sedikit pun tidak mencerminkan sebagai orang Islam, sebaliknya mereka seperti kumpulan Batiniyah yang sangat bergantung harap kepada kuasa-kuasa ghaib seperti hantu, jin, puaka dan jembalang.

Beberapa hari lepas, lanun-lanun Sulu memekak dan menyalak-nyalak macam anjing terputus ekor apabila pihak keselamatan Malaysia telah tertembak seorang kanak-kanak berusia 12 tahun dan seorang wanita. Berita tersebut telah dijadikan berita sensasi dan pembuktikan kononnya, Malaysia adalah sebuah kerajaan yang kejam yang sanggup membunuh anak-anak kecil dan wanita.

Hakikatnya, berita sebenar, langsung tidak disebut oleh puak-puak lanun tersebut. Mereka tidak menceritakan tentang pencerobohan mereka ke negara lain. Mereka juga tidak menceritakan tentang golongan wanita dan kanak-kanak yang telah dijadikan sebagai sebahagian tentera mereka.

Kejayaan pasukan keselamatan Malaysia memintas lanun-lanun Sulu di laut, pastinya menambahkan lagi kecewa Jamalul Kiram III dan anak perempuannya yang berlagak macam puteri raja.


Justeru, tidak menghairankan sekiranya lanun-lanun Sulu itu akan memulakan usaha untuk pertempuran baru dengan menggunakan anak-anak di bawah umur dan kaum wanita. Penemuan mayat wanita Sulu yang menjadi penembak curi sudah cukup untuk membuktikan lanun-lanun yang menerima upah untuk mati di Sabah itu sanggup berbuat apa-apa sahaja.

Pasukan keselamatan Malaysia seharusnya lebih berhati-hati menangani lanun-lanun Sulu ini. Malah rakyat Malaysia di Lahad Datu dan Semporna juga perlu memastikan tiada askar-askar kecil Sulu ini bergerak dan menyamar sebagai penduduk tempatan tetapi sebenarnya dihantar untuk membunuh orang awam dan anggota keselamatan Malaysia.

BACA JUGA DI SINI

1 comments

LEPAS BALA MATI, ADAKAH GILIRAN DEEPAK PULA SUDAH SAMPAI?


Selain Balasubramaniam a/l Perumal, seorang lagi ‘orang harapan’ Anwar Ibrahim adalah Deepak Jaikishan. Deepak Jaikishan yang diketahui mempunyai masalah kewangan yang sangat teruk dan berhutang beratus juta dengan sebuah institusi kewangan luar negara, akhirnya memilih untuk bersama-sama Anwar Ibrahim.

Berbanding Balasubramaniam, Deepak pula kelihatan bersendirian dan kurang dipedulikan. Semuanya kerana sikapnya yang berbolak-balik. Deepak sebenarnya lebih kerap menyakitkan hati Anwar Ibrahim sebelum dia memilih untuk mengubah fokusnya apabila tuntutan dan rengekannya kepada UMNO dan Barisan Nasional sebagai ‘pertukaran’ kepada pengakuannya, tidak dipedulikan.

Apakah selepas Balasubramaniam ‘dikorbankan’, giliran Deepak pula tiba?

Deepak khabarnya bergegas ke kuil untuk berdoa dan memohon keselamatan dirinya sebaik-baik sahaja mendapat tahu tentang kematian Balasubramaniam. Dia sewajarnya perlu berasa takut dan gentar kerana Anwar Ibrahim dan pihak yang sedang ‘membelanya’ sekarang, bukanlah malaikat sebaliknya makhluk yang sanggup melakukan apa-apa sahaja demi mendapatkan kuasa.

Timbul persoalan, adakah selepas Balasubramaniam, giliran Deepak pula akan tiba? Adakah Deepak akan mati kerana penyakit sawan yang dihadapinya, menjadi bertambah-tambah teruk sehingga jantungnya kejang dan nafasnya terputus?

Eloklah Deepak bersiap-sedia dari awal sebab konco-konco Anwar Ibrahim sudah tentu sedang menanti-nanti peluang untuk mendapatkan sokongan dan simpati terbesar dari rakyat Malaysia demi PRU13. Mereka sudah menjadi gila apabila tarikh pilihanraya yang dinujumkan selama ini tidak menjadi kebenaran dan mereka semakin gila apabila Najib buat tak peduli tuntutan dan desakan mereka agar Parlimen dibubarkan segera.

Justeru, Pakatan tidak mempunyai pilihan lain kecuali…TERUSKAN BACAAN DI SELANGOR DAILY.COM

5 comments

KHALID ISMATH DOAKAN KEMULIAAN ROH P.I BALA DAN MENGHUMBANKAN NAJIB DALAM NERAKA!!!


Kalau dah namanya Syiah, mereka ini memang melampau dan seringkali melanggar ajaran Islam walaupun kelihatan seperti beragama Islam. Mereka ini sebenarnya berasal dari golongan pelampau. Sebahagian besar daripada mereka adalah khawarij tetapi untuk mengelabui mata majoriti umat Islam, mereka menamakan diri mereka adalah Syiah.

Kerja mereka tidak lain dan tidak bukan adalah untuk memecahbelahkan penyatuan umat Islam. Dari awal kewujudan mereka lagi, kegiatan utama mereka adalah memerangi umat Islam sendiri dari dalam.

Sekarang, Syiah bukan pada zaman pedang dan kuda. Pembunuhan umat Islam dan serangan terhadap agama Islam, tidak lagi dilakukan secara bersenjata, sebaliknya serangan dilakukan secara pendoktrinan dan penyongsangan fahaman serta ajaran Islam.

Itulah yang dilakukan oleh seorang pelajar universiti yang tercicir bernama KHALID ISMATH. Dia ni dengan bangganya mengakui bahawa mazhab yang dianutinya lebih baik daripada mazhab-mazhab dalam Islam yang lain. Sebabnya dia adalah Syiah. Dan Syiah menurutnya menyokong KEIMAMAN dan KEWALAYAHAN keturunan Syaidina Hussein r.a dan Syaidina Ali r.a.

Sekalipun tidak mempunyai sebarang bukti, dalil dan nas atas hujah tersebut, jutaan manusia Syiah amat berpegang teguh kepada fahaman berkenaan.

Bayangkanlah bagaimana HEBATnya KHALID ISMATH menentukan syurga dan neraka kepada pemimpin-pemimpin negara. Perhatikan ayat-ayatnya di atas. Dan kemudian pula, perhatikan pula ayat-ayat TWITTERnya pula di bawah.


Justeru, anda rasa budak ini mendapat ajaran yang sebegini rupa daripada mana? Islamkah dia?

PAS sepatutnya malu mempunyai penyokong yang sebengap, sejahil dan sekufur sebegini rupa. Dia tidak layak langsung mengakui diri sebagai ahli PAS mahupun menyokong PAS kerana hatinya telah dikelamkan daripada kebenaran Islam dan kebenaran hidayah.

Malang sungguh...

20 comments

KEMATIAN P.I BALA MERAGUKAN... ADA KESAN LEBAM PADA LEHER BALA?


Hilang sekejap kehangatan cerita Lahad Datu dan lanun-lanun Sulu. Terlupalah sekejap kehebatan anggota komando Malaysia yang berjaya menggertak Jamalul Kiram III dengan sekeping duit lima puluh sen yang diberikan kepada seorang anak kecil selepas merakamkan gambar-gambar rumah Jamalul Kiram III di sarangnya sendiri.

Kematian P.I Bala yang cukup terkenal dengan cerita kosongnya, benar-benar mengejutkan. Lebih mengejutkan lagi ialah apabila kematian tersebut berlaku ketika Anwar Ibrahim benar-benar memerlukan satu kekuatan untuk meneruskan usahanya menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Sama ada ianya disebabkan TEORI KONSPIRASI sepertimana yang cuba dikarang dan dipopularkan oleh penyokong-penyokong Pakatan Rakyat, atau kerana mautnya datang sebagai hikmah di atas pembohongan dan pendustaannya demi mendapatkan duit, atau sebagai pengajaran dan petunjuk kepada manusia yang mahu mencari kebenaran dalam hal ini, Balasubramaniam a/l Perumal telah membawa segala rahsianya ke liang lahad. Dia tidak boleh lagi berceramah, berbohong, menipu dan mereka-reka cerita. Dia juga tidak boleh lagi disoalsiasat, disaman mahupun digertak. Bahkan dia juga tidak dapat melarikan diri ke luar negara sepertimana yang dilakukannya selepas mengeluarkan Akuan Bersumpah kedua dahulu.

Namun ada sesuatu yang sangat menarik tentang kematiannya!!!

Balasubramaniam dikatakan tidak bersetuju dan tidak mahu meneruskan cerita-cerita fitnahnya terhadap Perdana Menteri dan isterinya. Bagaimanapun, desakan daripada Anwar Ibrahim serta tekanan daripada konco-konco Anwar Ibrahim, membuatkan Bala terpaksa meneruskan lakonan dan siri pembohongan berkenaan.

Tekanan itulah yang membuatkan Bala berada dalam keadaan stress dan tidak tenang. Penyakit jantung dan tekanan darah tingginya pula begitu memuncak apabila dia sudah terdengar tentang KORBAN yang perlu dilakukan demi untuk menarik simpati masyarakat.

Bala dikatakan sangat sedar, dia merupakan liabiliti terbesar dalam PKR. Dia terhutang budi dan telah mendapat banyak laba daripada perbuatannya. Dia tidak boleh lari dan terpaksa meneruskan siri lakonan walaupun di luar kehendaknya.

Sumber dalaman memberitahu, beberapa hari selepas dia keluar dari Pusat Perubatan Subang akibat serangan jantung pada 5 Mac, dia telah bertengkar dengan beberapa orang konco Anwar Ibrahim yang mahu memaksanya meneruskan kerja-kerja jahat menfitnah Najib dan Rosmah.

Chegu Bard dan R.Sivarasa Rasaiah dikaitkan dengan insiden berkenaan!

Bagaimanapun, sumber tidak menjelaskan tentang butir perbincangan antara Chegu Bard dan R.Sivarasa dengan Balasubramaniam. Yang pasti, menurutnya ada pertengkaran yang didengar dan ada nada mengancam terhadap Bala!

Barangkali juga, kerana itulah kut terdapat kesan lebam pada leher mayat Bala?

Dah macam cerita Teoh Beng Hock dan seorang Ahli Majlis Kajang yang juga merupakan pemimpin DAP ler plak yang kemudian dialihkan kesalahan tersebut kepada PDRM dan SPRM serta UMNO-BN. Apakah kali ini, UMNO-BN akan dipalitkan dengan kesalahan yang serupa sekalipun semua orang tahu, Balasubramaniam a/l Perumal berada dalam JAGAAN PKR SEPANJANG MASA?

Sehingga setakat ini, punca kematian Balasubramaniam adalah SERANGAN JANTUNG!

18 comments

ADAKAH P.I BALA MATI DISEBABKAN TERMAKAN RACUN?


Balasubramaniam a/l Perumal telah dimasukkan ke Pusat Perubatan Subang Jaya pada 5 Mac lalu kerana masalah jantung tetapi dibenarkan pulang pada 12 Mac. Hari ini dia diserang sakit jantung lagi dan dalam perjalanan ke hospital, Balasubramaniam a/l Perumal meninggal dunia. Kematiannya telah disahkan pada jam 2:30 petang tadi.

Bagaikan ada satu pertalian halus yang menghubungkan babak demi babak. Sebelum ini sudah terdengar khabar-khabar angin tentang MANUAL yang digunakan oleh Pakatan Rakyat, khususnya PKR untuk mendapatkan undi masyarakat Malaysia. Salah satu kaedah mujarab untuk tujuan tersebut adalah menerusi kematian dan huru-hara.

Selepas insiden kereta Wan Azizah sengaja dirosakkan, Anwar Ibrahim merempuh pintu kaca dan kemudian berlakon macam dah nazak sangat dan kemudian berbalut lehernya, insiden pengawal peribadinya dikatakan melindungi Anwar Ibrahim daripada cubaan membunuh, insiden pengawal peribadi Wan Azizah yang dikatakan telah dicucuk dengan jarum beracun, dan pelbagai insiden lain termasuklah insiden terbaru di Lahad Datu dan Semporna melibatkan lanun-lanun Sulu yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim, kini kematian Balasubramaniam a/l Perumal pula turut berada dalam senarai.

Apakah kematian Balasubramaniam ini merupakan KEMATIAN SEMULAJADI atau disebabkan pengkhianatan bagi tujuan mendapatkan undi simpati dan menaikkan sentimen kemarahan terhadap Najib Abdul Razak dan Barisan Nasional?... TERUSKAN BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

7 comments

KOMANDO MALAYSIA DAH SAMPAI KE RUMAH KEPALA LANUN JAMALUL KIRAM III!!! SIAP LER KAU, SETAN!!!


Dua jam lalu, kegemparan berlaku di seluruh Filipina, apabila seorang budak lelaki menunjukkan sekeping syiling lima puluh sen Malaysia yang masih baru, yang telah diberikan oleh seorang lelaki berbadan tegap menaiki kereta berwarna hitam dan telah merakamkan gambar-gambar rumah Kiram dari jarak dekat.

Siapakah lelaki tersebut, menjadi persoalan kepada para penyokong Jamalul Kiram III namun cerita tentang komando-komando Malaysia yang telah pernah berjaya memasuki Kompleks Pertahanan Udara Singapura di Bukit Batok dan melekatkan setem pada setiap peluru berpandu negara seberang itu suatu ketika dahulu, pastinya perlu diingati dan dihayati.

Tapi betullah...

Kalau lanun-lanun Sulu tu boleh menceroboh masuk ke negara ini dan menyerang serta membunuh anggota-anggota keselamatan, bahkan telah bermaharajalela mengutip ufti dan memeras ugut penduduk setempat, mengapa pula komando-komando Malaysia tidak boleh 'membuat lawatan' ke rumah kepala lanun yang berasakan mereka tersangat hebat itu kerana pandai sihir dan jampi serapah?

15 comments

ANWAR SUDAH HAMPIR DITANGKAP, DIDAKWA DAN DIHUKUM!!!


Serata blog dan Facebook pecacai, mula bercakap tentang nasib malang yang bakal menimpa Anwar Ibrahim. Meskipun, Kerajaan Malaysia belum pun membuat sebarang keputusan untuk melakukan siasatan siapa sebenarnya yang menjadi dalang kepada pencerobohan lanun-lanun Sulu di Sabah.

Beberapa portal dan agensi berita asing telah melaporkan kaitan Anwar Ibrahim dengan lanun-lanun Sulu tersebut ketika pertempuran antara lanun-lanun Sulu itu dengan pasukan keselamatan Malaysia sedang memuncak.

Semasa REUTERS melaporkan kaitan Anwar Ibrahim dengan lanun-lanun Sulu tersebut, Anwar Ibrahim membuat penafian dan kemudian mengaitkan laporan agensi berita asing yang amat digemari oleh Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu, dengan UMNO.

Katanya, UMNO yang membuat laporan dengan menggunakan REUTERS.

Namun setelah beberapa laporan daripada portal-portal berita terutama dari Filipina dan Kanada disiarkan, Anwar Ibrahim jelas terduduk dan mati kutu.Sebaliknya para pecacainya terpaksa menggunakan pelbagai helah lain untuk mengalihkan perhatian, termasuklah menggunakan bapa Saiful Bukhari, Azlan Mohd Lazim untuk cuba mengejutkan seluruh negara dengan pengakuan kononnya anaknya tidak diliwat, sebaliknya telah dipergunakan oleh pihak-pihak tertentu dalam Kerajaan Malaysia semata-mata untuk memalukan Anwar Ibrahim.

Bagaimanapun, hujah Azlan Mohd Lazim itu tidak menjadi. Sebabnya, tidak lama selepas dia mengadakan sidang media, anaknya, Saiful Bukhari Azlan pula membuat sidang media dan dalam sidang media berkenaan menyatakan yang bapanya telah dipergunakan oleh Anwar Ibrahim. Bahkan memberi amaran kepada Anwar Ibrahim agar TIDAK MENGGUNAKAN WANG untuk mendapat sokongan kepadanya.

Isu berkenaan mati begitu sahaja!

Menyedari keadaan tidak berpihak kepada Anwar Ibrahim, apatah lagi tindakan pantas pihak berkuasa terhadap Tian Chua setelah beratus-ratus laporan polis dibuat apabila Naib Presiden PKR itu menghina kematian dua orang anggota polis, Azmin Ali yang telah dimalukan oleh adik kandungnya sendiri dalam isu gambar lakonan dia membelai ibunya yang sedang sakit, Timbalan Presiden PKR yang juga merupakan orang yang paling rapat dengan Anwar Ibrahim itu cuba mendapatkan simpati daripada rakyat Malaysia sepertimana yang telah dilakukan pada tahun 1998 dahulu.

Malangnya, sekarang bukan lagi tahun 1998. Sekarang adalah tahun 2013 di mana segala maklumat boleh diakses dengan mudah dan cerita tentang Anwar Ibrahim serta konco-konconya tidak lagi berlegar di kalangan inner-circle sahaja, sebaliknya tersebar secara meluas menerusi media.

Bagaikan sudah menjangkakan bahawa jikalau Anwar Ibrahim diseret ke mahkamah, bukan lagi tuduhan hasutan yang dikenakan kepadanya, sebaliknya tuduhan khianat dan menderhaka kepada DYMM Yang Di-Pertuan Agong yang membawa kepada hukuman mati, Azmin Ali, Saifuddin Nasution dan beberapa orang pemimpin PKR cuba mencetuskan satu gelombang baru di kalangan penyokong dan rakyat Malaysia agar segera membantu Anwar Ibrahim.

Siasatan belum pun dibuat. Anwar belum pun dipanggil tetapi nampaknya Azmin Ali dan konco-konco Anwar Ibrahim sudah mula gelabah tahap biawak lapar.

Apakah kegelabahan dan kepanikan yang ditunjukkan oleh Azmin Ali dan konco-konconya itu menandakan yang mereka tahu, perancangan menggunakan lanun-lanun Sulu telah gagal, sekaligus bakal menyeret dan menghapuskan Anwar Ibrahim daripada senarai ahli politik negara?

Ramai juga yang sudah membuat andaian, akan ada sesuatu yang LEBIH BESAR akan dilakukan oleh Anwar Ibrahim dan konco-konconya untuk menghalang perlaksanaan undang-undang terhadapnya sekaligus menyentakkan rakyat Malaysia selepas kegagalan lanun Sulu.

Tetapi yang pasti, sekarang ini Anwar Ibrahim cuba menimbulkan rasa bersalah kerana segala-galanya dikaitkan dengan dirinya walaupun dia sedar, segala-galanya adalah berpunca daripada kerakusannya untuk menjadi Perdana Menteri. Segala kekacauan di dalam negara ini, adalah bermula daripada Anwar Ibrahim yang tidak berpuas hati kerana tidak menjadi Perdana Menteri sebaik-baik sahaja PRU12 selesai!!!

5 comments

ISTERI TENTERA INI PUN DIBAYAR UMNO JUGA UNTUK BERSANDIWARA!!!


Masih ramai para penyokong Pakatan Rakyat yang beranggapan, apa yang berlaku di Lahad Datu yang sudah memasuki sebulan, sebagai SANDIWARA UMNO dan terdesaknya Barisan Nasional untuk mengekalkan kuasa dalam PRU13.

Dan sekalipun 10 orang anggota keselamatan Malaysia terkorban dalam usaha mengekalkan keamanan dan menghalau penceroboh-penceroboh dari Sulu, namun masih ramai penyokong Pakatan Rakyat yang melihat kematian tersebut sebagai 'MATI HIDUP SEMULA' berdasarkan skrip yang dikarang sepertimana filem-filem yang mereka tonton.

Ketika pihak berkuasa mula mengambil tindakan tegas terhadap penyokong Pakatan Rakyat yang menghina dan mencaci kematian anggota keselamatan sepertimana yang berlaku kepada seorang guru dari Pasir Puteh, para penyokong Pakatan Rakyat cuba meyakinkan rakan-rakan mereka bahawa PDRM sememangnya anjing UMNO kerana bertindak pantas apabila UMNO dihina sekalipun mereka sedar, UMNO adalah komponen utama dalam Kerajaan Malaysia yang dipilih oleh majoriti rakyat negara ini pada PRU12 yang lalu.

Perangai huduh itu menular ekoran kenyataan Tian Chua yang dibuat menerusi TWITTER dan kemudiannya dipetik oleh KEADILAN DAILY pada 1 Mac 2013, iaitu tidak lama selepas dua orang anggota keselamatan Malaysia ditembak oleh penembak curi lanun Sulu di Kampung Tanduo yang kemudian dibalas oleh pasukan keselamatan Malaysia menyebabkan 12 lanun Sulu berjaya dibunuh.

Ejekan dan cercaan terhadap anggota-anggota keselamatan dari kalangan penyokong-penyokong Pakatan Rakyat sememangnya amat melampau. Anggota-anggota keselamatan yang terkorban tersebut telah dilabelkan dengan pelbagai gelaran, malah ada juga yang menghina isteri-isteri perwira-perwira negara itu sebagai WANITA MURAHAN yang sanggup mengalirkan air mata dan menerima upah yang rendah semata-mata untuk membantu UMNO dan Barisan Nasional.

Penghinaan terhadap anggota-anggota keselamatan khususnya warga PDRM bukannya baru berlaku. Bukan itu sahaja, penghinaan terhadap anggota-anggota tentera yang disifatkan sebagai membuang wang negara dan perlu dikecilkan jumlahnya serta peruntukan yang perlu direndahkan untuk aset-aset pertahanan negara, sudah acap kali disebut dan dinyatakan oleh para pemimpin Pakatan Rakyat serta disokong oleh pecacai-pecacai mereka.

Hanya kerana PRU sudah terlalu hampir, Pakatan Rakyat menyatakan simpati mereka kepada keluarga serta perwira-perwira negara yang terkorban itu. Kalaulah bukan kerana PRU, pastinya pelbagai penghinaan akan terus diberikan. Hanya kerana PRU, mereka terpaksa menahan diri dan menutup mulut agar undi untuk Pakatan Rakyat tidak hilang.

Kepada Pakatan Rakyat, kematian perwira-perwira negara itu, tiada sebarang nilai. Pada mereka, kesengsaraan ahli-ahli keluarga, tiada sebarang faedah. ANJING UMNO, BARUA UMNO, TALIBARUT UMNO sudah menjadi zikir dan sudah hadam di hati mereka tanpa syak, zan dan waham.

Hanya kerana PRU, mereka terpaksa berpura-pura. Perhatikan sahajalah kenyataan-kenyataan para pemimpin dan penyokong-penyokong mereka. Sekejap cakap lain, dan kemudian dalam beberapa minit kemudian, mereka akan menukar cakap seolah-olah merekalah yang sangat prihatin.

Dan kerana itulah, barangkali pengguna Facebook yang juga isteri seorang anggota tentera tidak mampu menahan kekecewaan dan kemarahannya terhadap para penyokong dan pemimpin Pakatan Rakyat yang masih berkempen ke sana ke mari, kononnya apa yang berlaku di Lahad Datu sebagai SANDIWARA UMNO oleh ANJING dan BARUA UMNO!!!

0 comments

NAJIB ABDUL RAZAK AKAN DIBICARAKAN KERANA JENAYAH KEMANUSIAAN!!!


Kemain lagi para penyokong lanun Sulu di Filipina membuat demonstrasi di hadapan Kedutaan Malaysia dan menggesa agar Perdana Menteri Malaysia, Najib Abdul Razak ditangkap dan dihukum sebagai penjenayah perang ekoran pencerobohan yang dilakukan oleh lanun-lanun Sulu ke tanah Malaysia.

Tidak cukup dengan itu, ketua pendemonstrasi tersebut, Rasti Delizo turut memberi amaran kepada Perdana Menteri Malaysia agar menghentikan 'pembunuhan tak berperikemanusiaan' terhadap lanun-lanun Sulu di Sabah.

Dan yang lebih menarik ialah apabila kumpulan pendemonstrasi itu menuntut agar Najib Abdul Razak patuh dengan arahan mereka agar membenarkan lanun-lanun Sulu itu berbuat sekehendak hati di Sabah. Kalau tidak, Najib akan dianggap sebagai pembunuh utama di Asia Tenggara.

Kumpulan pendemonstrasi tersebut dipercayai oleh pihak-pihak tertentu, turut mendesak Kerajaan Aquino menutup Kedutaan Malaysia dan mengusir Duta Malaysia dari negara itu.

Fulamak!

Punyalah samseng puak-puak ni. Memang lanun sungguh. Mereka yang menceroboh negara orang, membuat pengakuan gila kononnya Sabah milik mereka, membunuh sesuka hati anggota-anggota keselamatan Malaysia, memeras ugut rakyat Malaysia dan penduduk di Lahad Datu, Semporna serta daerah-daerah sekitarnya selama bertahun-tahun dan berlagak seolah-olah merekalah raja di Sabah, sekarang ini mereka pula hendak mendakwa Perdana Menteri Malaysia sebagai penjenayah perang?

Ini sudah terbalik kot!

Dah macam Anwar Ibrahim ler pulak. Dia yang jadi MAHARAJA RASUAH dan penyalahgunaan kuasa serta penyeleweng amanah, dia dengan sewenang-wenangnya menuduh orang lain yang melakukan perbuatan yang telah menjadi darah dagingnya. Dia yang selalu buat kacau dan menghasut rakyat Malaysia agar melakukan kekacauan, dia pula yang menuduh orang lain buat perangai sebegitu!!!

Dah memang patut pun, pasukan keselamatan Malaysia membuat penggempuran besar-besaran terhadap lanun-lanun Sulu yang masih hidup dan cuba buat kacau. Mereka selayaknya dilayan seperti pengganas komunis yang pernah menghuru-harakan negara ini pada zaman darurat sehingga tahun-tahun 1980-an dahulu.

0 comments

AKIBAT DENDAM, LELAKI INDIA DITEMBAK TUJUH DAS DI HADAPAN STESEN MINYAK!!!


Kuala Lumpur: “Jangan ambil gambar...nanti semua orang mati,” kata seorang lelaki memarahi petugas media yang merakam gambar seorang ahli perniagaan yang mati ditembak ketika berhenti di sebuah stesen minyak di Jalan Sentul, Sentul, di sini, semalam.

Lelaki terbabit dipercayai anggota keluarga mangsa gagal mengawal emosinya sebelum dia menjerit dan mengeluarkan kata-kata kesat bagi menghalang gambar mayat mangsa dikenali sebagai Sivaraja, 34, dirakam jurugambar.

Selain lelaki itu, 50 anggota keluarga dan rakan mangsa memenuhi tempat kejadian, sekali gus menghalang petugas media membuat liputan. Malah, kawasan sekitar stesen minyak berkenaan juga dikerumuni orang ramai untuk melihat mayat mangsa dengan lebih dekat.

Ketua Polis Daerah Sentul Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, mangsa yang memandu kenderaan pelbagai guna (MPV) Naza Ria bersama seorang rakannya yang juga lelaki warga asing berhenti di stesen minyak itu untuk mengisi minyak dalam kejadian jam 8 malam.

“Ketika kejadian, mangsa menunggu dalam kereta manakala rakannya itu masuk dalam kaunter premis untuk membayar minyak.

“Mangsa yang duduk di tempat duduk pemandu didatangi dua lelaki bermotosikal dan bertopi keledar berpenutup penuh sebelum seorang daripada mereka melepaskan tujuh das tembakan ke cermin depan,” katanya yang melawat tempat kejadian.

Beliau berkata, mangsa yang tidak sempat menyelamatkan diri maut di tempat kejadian selepas terkena tembakan.

“Polis tidak menolak kemungkinan kejadian bermotifkan dendam dan sudah dirancang rapi oleh suspek terbabit,” katanya.

0 comments

LAHAD DATU SATU SANDIWARA... JOM LER KALAU BERANI!!!!


PAS adalah satu mazhab ummat Islam pada zaman ini..aqidah mereka kuasa politik lebih utama dari persaudaraan Islam, kuasa politik lebih utama dari Hudud, kuasa politik lebih utama dari kalimah Allah swt sendiri. Mana2 orang Islam yg tidak menyokong PAS atau mengkritik PAS maka pengkritik2 ini adalah juga sama spt menolak Islam....Mana2 orang Islam yg menolak maknanya......."golongan apa yg menolak Islam ni tuan2 dan puan2?" cara yg berlapik konon tak de ler kabor terang2 kapir..masing2 le hukum.

Sesapa yg tak biasa semayang jumaat di masjid2 penganut2 mazhab ni  pasti trkejut gila...abis je imam brdoa selepas semayang...satu teriakan TAKBIR!!! maka disahut ler Allah hu Akbar!!!  beberapa kali....pehhh hebat!!! hebat!!! Gitu semangat dan brkobar2....memang hebat!!!

Kalau kita brjalan2 ketempat2 tertentu....bendera2 PAS berkibaran ...pehhh SEMANGAT!!!
Kat Jambatan2, kat tepi2 jalan besar...kekadang seolah2 nak kabor pada sesapa bahwa " Here!! PAS rule!!!!"

Atau seolah2 nak kabor semua jambatan2 ni, jalan2 ni...Kami Le yg Bina!!!

Ada bendera2 yg bapoknya besor!!!! Berkibaran...pehh hebat.

Sepanjang masa sepanjang tahun,,,ada sesapa atau mana2 berani termasuk majlis daerah, PBT atau pihak2 berkuasa brani usik!! Berani saman!! Berani turunkan!!! Tak Berani tuuuuuuu.....yg lihat, yg pasang, polis, pegawai2 tempatan malah pempin2 mazhab ni tahu ianya salah disisi undang2...

Tapi sapa berani!!! Leh terkeluar dari Islam tu....

Hebat!!!! Hebat!!!

Bila isu Israel vs Palestine, Iraq vs US, Afghan...pehhh dengor ceramah...pehhhh semangat!!! Dentang Dentung...macam meriam ditembak bertalu-talu...punya ler semangat kita mungkin trpikir...kalau puak2 ni pi kesana, mesti abis Israel, mesti abis USA....kalau tengok tang semangat le..

`Gitu juga bila Nizar kena pecat...pertama kali orang2 Melayu bantah Sultan sehingga baring atas jalan...tengok tang semangat pehhhh memang kelas A, sanggup mati tu..

Masa BERSIH 1,2, dqn 3...khususnya BERSIH 2..Puak2 ni pehhh Hebat Hebat!!! Walaupun perjuangan AMbiga utk seks Bebas, bebas murtad sekali pun...kehebatan puak2 ni jelas terserlah...aku rasa yakin bahwa mereka leh runtuhkan semua kerajaan dunia spt mana para sahabat..pehhh

Tapi bila kes kat Lahad Datu...mana pi semua semangat2 ni??? Takkan semua tu adalah drama semata2!! Apakah semangat2 yg dipamerkan sekadar mengikut arahan tuan direktor drama..

Apakah kerana tahu bahwa polis takkan berkasar lebih2 dengan mereka, apakah kerana mereka tahu UMNO tidak sekejam dan sezalim spt diwar2kan..abis2 tembak ngan air je..yg ditangkap pula diberi makan beriani free!! adakah kerana mereka tahu Menteri UMNO cuma akan berkata ..Ni Amaran!!! Ni Amaran!!! Ni Amaran!! kemudian menteri2 UMNO akan ramai2 minta maaf..walaupun yg buat demo dan susahkan hidup rakyat adalah mereka..

Bila peluang sebenar2nya...bukan ditembak air tapi peluru hidup...kalau ditangkap akan disembelih, dipotong2 mayat, dikorek biji mata....darah sebenar2 darah...bukan sekadar terjatuh langgar cermin je..

APAHAL SENYAP MA!!!!!! WOiiii mana pi semua takbir!! Mana pi semua baju2 merah ni...mana pi yg kata sedia syahid ni!!! MANA pi oiiiiii...Takkan belakang Liza Wong dan Ambiga semua jadi singa yg garang tapi...

Mana!!!! Tak jauh oiii...

Drama je yob oiiiii...takkan dah biasa berlakon drama tak mau pulak!!

-aa


1 comments

Thursday, March 14, 2013

MALAYSIA TIDAK AKAN MENERIMA SEBARANG PERUNDINGAN, SEBALIKNYA MENGHABISKAN LANUN-LANUN SULU SECARA TOTAL!!!

Thursday, March 14, 2013

Angkatan keselamatan Malaysia sudah mula menggerakkan beberapa aset perangnya dan menutup sebarang pintu rundingan termasuklah yang diusahakan oleh pihak ketiga seperti Kerajaan Filipina. Masa yang telah diberikan oleh Malaysia kepada lanun-lanun Sulu itu, telah lebih daripada mencukupi berbanding usaha menarik Malaysia ke meja rundingan sekali lagi.

Pertambahan kekuatan angkatan tentera Malaysia yang digerakkan ke zon merah dalam Ops Daulat memberi petunjuk bahawa Malaysia akan melakukan gempuran besar-besaran dan terakhir dalam tempoh 38 jam bagi menamatkan secara total pencerobohan lanun-lanun Sulu di kawasan Lahad Datu, Sabah.

Gangguan daripada lanun-lanun Sulu yang kemaruk hendak berkuasa dan mengambil kesempatan di atas sifat baik hati Kerajaan Malaysia selama ini, perlu dihabiskan segera bagi memberi laluan kepada kerajaan untuk menumpukan Pilihanraya Umum Ke-13.


Lanun-lanun Sulu yang sebelum ini bercakap gah, sudah mulai hilang suara. Jamalul Kiram III dan Nur Misuari bakal diheret ke hadapan Biro Siasatan Negara Filipina. Manakala anjing-anjingnya yang lain pula, sedang terbirit-birit dikejar dan diburu oleh pasukan keselamatan Malaysia.

Hari ini, tidak terdapat sebarang laporan tentang pertempuran. Bagaimanapun, pergerakan aset-aset ketenteraan yang lebih canggih, termasuklah helikopter yang dilengkapi dengan machine-gun bakal menambahkan bilangan lanun-lanun Sulu keparat yang hancur berkecai walaupun badan mereka penuh dengan tangkal dan azimat yang dianggap sebagai sebahagian daripada ajaran agama Islam lanun Sulu.

Jumlah lanun Sulu sekarang, tidak seramai mana tetapi mereka bergerak secara gerila dan dalam kumpulan yang lebih kecil, sekaligus membuatkan pasukan keselamatan Malaysia mulai menghantar komando-komando tentera bersama-sama kereta perisai berantai dalam memburu lanun-lanun tersebut.


Hari ini, OPS DAULAT sudah masuk hari kesepuluh di mana 10 orang anggota pasukan keselamatan Malaysia terkorban manakala 59 orang lanun Sulu telah mampu dimamah peluru pasukan keselamatan Malaysia.

Filipina pada masa yang sama, walaupun bakal melangsungkan Pilihanraya Umum dalam tempoh terdekat, bertindak pantas dengan mula menjalan prosiding perundangan terhadap Jamalul Kiram III dan Nur Misuari. Manakala Malaysia pula memberikan tumpuan sepenuhnya kepada operasi menghapuskan saki-baki lanun Sulu bersama-sama ketua mereka yang dikatakan terkepung di Zon Merah Lahad Datu.


Semoga usaha pasukan keselamatan Malaysia akan membuahkan hasil sebaik-baiknya. Manakala bajingan-bajingan anjing kurap yang cuba menghancurkan Malaysia, sama ada lanun-lanun Sulu, mahupun rakyat Malaysia yang bersungguh-sungguh menjadikan UMNO dan Barisan Nasional sebagai alasan mereka untuk memperlekehkan dan merendah-rendahkan semangat anggota pasukan keselamatan yang bertugas, perlu dikenakan hukuman yang seberat-beratnya!!!

3 comments

KESIAN WEII TENGOK MUKA CIKGU 'DOGGIE' YANG TENGAH BERGARI... ANWAR IBRAHIM MANA?


Akhirnya cikgu mereng yang menggelarkan anggota-anggota pasukan keselamatan sebagai ANJING, DOGGIE dan MATI KATAK, yang berasal dari Pasir Puteh berusia 37 tahun telah ditahan oleh PDRM dan sekarang sedang disoal siasat.

Lotfi Mohd Nor kelihatan begitu suram tanpa dikelilingi oleh para pemimpin Pakatan Rakyat seperti yang diharapkannya walaupun dia mengeluarkan kenyataan di Facebook bagi pihak dan memudahkan para pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya Anwar Ibrahim.

Kenyataan Lotfi Mohd Nor yang tersiar di Facebook, telah menimbulkan kemarahan luar biasa di kalangan masyarakat dan penjawat-penjawat awam sendiri. Apatah lagi, perkara berkenaan timbul tatkala Perdana Menteri baru sahaja mengumumkan berkenaan kenaikan gaji untuk kakitangan awam.

Kementerian Pelajaran dalam pada itu, mengeluarkan kenyataan rasmi bahawa tindakan tatatertib akan diambil terhadap guru terbabit. Ramai yang sudah membayangkan guru berkenaan akan ditukarkan ke daerah terpencil bagi menyedarkannya.

Kalau itulah tindakan yang perlu diambil, ia akan menambahkan lagi kenyataan-kenyataan yang sama daripada kakitangan awam yang bersimpati dengan Pakatan Rakyat. Sekarang ini pun, mereka tidak segan silu mengeluarkan kenyataan sambil membangga-banggakan diri mereka sebagai penjawat awam. Tiada sebarang tindakan yang dapat menyedarkan mereka, kerana mereka juga sedar, setakat ini, tindakan yang diambil oleh kerajaan terhadap mereka, TERLALU RINGAN.


Pihak polis sudah berkira-kira untuk menghadapkan guru berkenaan ke mahkamah dan mengenakan tuduhan di bawah Seksyen 41 (A) Akta Hasutan 1948 yang memperuntukkan denda sebanyak RM5,000 atau penjara selama 3 tahun atau kedua-duanya sekali bersabit kesalahan.

Nah kau, doggie sangat yer... sekarang, apasal muka kau macam muka anjing kena simbah air jer, wahai Lotfi Mohd Nor? Apasal tak telefon Latheefa Koya atau N.Surendran atau pun Sivarasa Rasaiah? Atau paling tidak pun minta tolong daripada Husam Musa atau Nik Aziz?

Bukankah Pakatan Rakyat sudah menyediakan barisan guaman yang hebat untuk membela para penyokong mereka. Dan kalau Lotfi Mohd Nor kiok dalam tahanan pula, mereka akan mengusulkan dan mendesak agar diadakan Suruhanjaya Diraja.

Jangan risaulah... Pakatan Rakyat akan membela sesiapa sahaja yang melakukan jenayah secara percuma!!!

46 comments

WOIII EZAM '36 KOTAK'... KAU BOLEH BERHENTI MEMBODOH-BODOHKAN RAKYAT MALAYSIA KE TAK?


Ezam Mohd Nor yang suatu ketika dahulu merupakan pemimpin kanan Anwar Ibrahim, bahkan amat mengasihi dan menyanjungi Anwar Ibrahim sehinggakan sanggup masuk penjara kerana peliwat tua berKOTE BENGKOK itu, tidak habis-habis buat LAWAK BODOH seperti LAWAK KOTAKnya.

Walaupun sudah berpindah kem dan sedang mencari-cari tempat untuk bertanding dalam PRU13 kelak, Senator Ezam Mohd Nor masih tidak lekang-lekang lagi dengan pemikiran ala Anwar Ibrahimnya. Barangkali pemikiran sebegitu, amat sukar dilekangkan dari batang tubuhnya, sepertimana sukarnya dia untuk dia membuang dengung dan sengau suara Anwar Ibrahim pada suaranya.

Entah di mana rasionalnya, hanya dia yang tahu. Barangkali Ezam Mohd Nor sedang mencari-cari kekuatan dan sokongan untuk satu lagi penubuhan NGO yang digunakan sebagai 'tabung'. Al-maklumlah tabung dan dana lebih mudah masuk menerusi NGO berbanding duduk dalam parti dan kemudian terpaksa dicantas, mencantas atau paling malang lagi, dilondehkan sehingga tidak sahaja menampakkan kemaluan, bahkan sehingga menampakkan tulang hitam.

Ada ke patut, Ezam Mohd Nor mencadangkan agar TIAN CUBA DILUCUTKAN KEWARGANEGARAANnya kerana menghina pasukan keselamatan Malaysia dan menganggap insiden di Lahad Datu dan Semporna sebagai SANDIWARA UMNO!!!

Ezam Mohd Nor ni sedar ke tak sedar? Dia dah makan ubat ke belum?

Alangkah AMBIGA SREEVENASAN, TONY PUA, LIM KIT SIANG, dan seribu satu nama lain pun, tidak diambil tindakan lucut kewarganegaraan, apa sangatlah dengan Tian Chua. Kesalahan Tian Chua tu pun, bukannya besar sangat. Sekadar didenda RM5,000 atau dipenjarakan selama 3 tahun. Sedangkan Ambiga Sreevenasan pula, tidak sahaja menjemput kuasa asing untuk menjajah negara ini, bahkan telah cuba  mengganggu gugat Perlembagaan Malaysia dengan usahanya agar MURTAD di kalangan umat Islam dibenarkan, semua agama disamakan, LGBT diterima dan demonstrasi besar-besaran dibuat untuk menimbulkan kekacauan.

Begitu juga dengan Tony Pua yang bukan main lagi berusaha agar sistem pertahanan negara didedahkan, manakala sistem persenjataan Malaysia pula perlu didedahkan kepada dunia agar negara-negara asing dapat melihat di mana kelemahan sistem pertahanan Malaysia atau sekurang-kurangnya tidak menandingi kekuatan tentera Singapura.

Lim Kit Siang yang telah mencetuskan Tragedi 13 Mei 1969, sehingga sekarang pun belum dihukum. Jangankan didenda, dipenjara apatah lagi digantung sampai mati pun, belum lagi. Malah dia masih bebas selaku ahli politik yang bebas berkempen Malaysia Malaysian yang jelas sekali bertentangan dengan Perlembagaan Malaysia yang memperuntukkan hak keistimewaan kepada Melayu dan Bumiputera di negara ini.

Takkanlah Ezam Mohd Nor sendiri tak tahu atau dia buat-buat tak tahu yang seruan MELUCUTKAN KEWARGANEGARAAN hanyalah seruan kosong yang bersifat baling ke dinding dan terpancut ke muka sendiri?

Lagipun, bukankah ada menteri dengan bangganya menyatakan, Malaysia tidak pernah mengambil tindakan melucutkan kewarganegaraan walau atas alasan apa sekalipun kecuali kerana individu terbabit telah mempunyai kewarganegaraan negara lain?

Apa punya baghal ler si Ezam Mohd Nor nih!!!

Lain kali, sebelum nak buat seruan, gunakanlah kepala otak tu sikit, bukannya guna mulut dan lidah!!!

9 comments

DAKWA DAN HUKUM TIAN CHUA SEGERA SEBELUM SABAH BERTUKAR JADI TIMOR LESTE!!!


Akhbar hari ini melaporkan bahawa Tian Chua sudah pun didakwa di mahkamah kerana menghina polis dan tentera dengan menuduh bahawa insiden Lahad Datu hanyalah sandiwara UMNO. Tian Chua benar-benar biadap dan tidak berperikemanusiaan kerana enggan meminta maaf walaupun sedia maklum bahawa tuduhan dan penghinaannya mengguris hati keluarga wira-wira yang terkorban.

Lebih buruk lagi, apabila penyokong-penyokong Tian Chua dan parti pembangkang, amnya, turut menghina anggota keselamatan termasuk yang terkorban di dalam laman-laman sosial. Justeru, majoriti rakyat Malaysia mengutuk sikap Tian Chua dan merasa hairan kerana tiada seorang pun dari pemimpin PR, termasuk dari PAS yang menempelak Tian Chua seolah-olah bersetuju dengannya.

Mungkin ramai yang melihat Tian Chua ini sebagai seorang ahli politik biasa, cuma terlebih lantang atau celupar, atau terlebih berani ataupun bodoh dari yang lain-lainnya. Namun, jika kita meneliti latarbelakang Tian Chua, kita wajar mengambil serius terhadap ‘ancaman’ yang mungkin dibawanya.

Rakyat Malaysia tidak boleh terus menerus melihat politik dari sudut sempit di dalam negara sendiri. Masanya sudah lama tiba untuk kita memahami percaturan politik dunia serta tidak lagi tersalah langkah dengan memandang rendah atau mengambil mudah atau menafikan terus wujudnya percubaan untuk menakluk dunia oleh kaum Yahudi, sepertimana yang diingatkan oleh Allah SWT di dalam AlQuran.

Oleh itu, usaha tidak jemu-jemu sesetengah pihak untuk menjemput campurtangan asing dalam urusan negara, termasuk dalam urusan mahkamah, tidak harus dipandang ringan. Apabila dikatakan ‘campurtangan asing’ maka ia secara automatik merujuk kepada kuasa besar yang didalangi Yahudi. Sebagai negara Islam, dan sebagai umat Islam, tentulah amat mencurigakan jika kita meminta musuh Islam untuk campurtangan dalam urusan negara kita sedangkan AlQuran telah pun mengingatkan bahawa musuh-musuh kita itu tidak mungkin ikhlas dan tidak akan berhenti sehingga kita menuruti mereka. Apakah kita sudah tidak lagi percaya pada AlQuran?

Di Malaysia, pihak mana lagi yang sering menjemput campurtangan asing jika bukan pakatan pembangkang? Walaubagaimanapun, Pakatan pembangkang tentu saja tidak mahu dilihat berhubungan dengan Yahudi secara langsung. Oleh yang demikian, mereka memerlukan rangkaian atau badan lain untuk menjadi perantara dan untuk dijadikan penyamaran dalam usaha mencapai matlamat mereka untuk berkuasa.

SUARAM dan BERSIH adalah antara organisasi yang telah terbukti menjadi rangkaian pembangkang dan telah pun mengaku menerima dana asing dari rangkaian George Soros untuk menjalankan operasi mereka. Sudah menjadi rahsia umum bahawa rangkaian Soroslah yang menaja pertukaran rejim di beberapa negara di dunia.

Dan di sinilah nama Tian Chua menjadi satu nama yang penting.

Tian Chua adalah antara pemimpin PKR yang turut berada dalam kepimpinan tertinggi SUARAM. Hari ini, Jaringan Melayu Malaysia (JMM) sudah pun mendedahkan di dalam sebuah program yang mana telah pun dimuatnaik ke Youtube, tentang bagaimana SUARAM menyalurkan USD2 juta kepada pengganas Sulu untuk menceroboh Malaysia. Kita tunggu SUARAM menyaman JMM jika pendedahan ini tidak benar.

Umum sedia maklum bahawa Tian Chua telah beberapa kali berkunjung ke Filipina dalam masa sebulan dua sebelum pencerobohan ke atas Sabah berlaku. Mungkin ada yang bertanya, kenapa Tian Chua, sedangkan ramai lagi pemimpin PKR di dalam SUARAM?

Tian Chua mempunyai pengalaman dalam misi seperti ini kerana beliau bernah bekerja di bawah Ramos Horta di Timor Timur yang mempunyai hubungan rapat dengan Amerika dan Australia.

Pada 9 November 1996, Tian Chua menggunakan platform SUARAM untuk menganjurkan Asia Pacific Conference on East Timur II (APCET II) di Kuala Lumpur, sebagai lanjutan dari APCET I yang diadakan di Manila pada Mei 1994. Program ini adalah bertujuan untuk membincangkan pemisahan Wilayah Timor Timur dari negara Indonesia. Cadangan pemisahan ini membawa kepada keganasan dan pertumpahan darah apabila pemimpin etnik Timor Timur, Gusmao melancarkan serangan bersenjata. Pertempuran antara pemberontak Gusmao dengan ABRI dan kerajaan Indonesia berlangsung untuk beberapa lama.

Sejarah kemudiannya merekodkan Ramos Horta berjaya memisahkan Timor Leste dari Indonesia pada tahun 2002, dan menjadi Presiden di negara Kristian tersebut.

Jelaslah bahawa Tian Chua telah mempunyai rekod ‘cemerlang’ dalam membantu memisahkan sebuah wilayah dari negara asalnya. Dan Tian Chua nampaknya sedang berusaha untuk melakukan yang sama dengan Sabah.

Perlu difahamkan bahawa tujuan sebenar Tian Chua, SUARAM, Anwar mahupun dalang mereka, iaitu puak zionis Yahudi bukanlah sangat untuk memisahkan Sabah, tetapi untuk menghuru-harakan dan melemahkan sebuah negara Islam yang makmur dan maju.

“Menyebarkan agama Kristian” juga bukanlah motifnya, tetapi agama adalah sekadar ‘alat’ atau ‘penyamaran’ untuk mengaburi mata dunia. Lagipun, menggunakan agama sebagai alasan untuk berperang atau apa saja, adalah lebih mudah kerana manusia cenderung menjadi ekstrem, taksub ataupun keliru apabila berhadapan dengan isu agama. Kecenderungan itu akan digunakan oleh pihak mereka untuk mencetuskan ketegangan dan juga pertumpahan darah.

Hakikatnya, yang menjadi motif utama semestinyalah aset, sumber asli, potensi dan lokasi strategik negara ini kerana kesemua ini adalah asas penting untuk membina struktur bagi menakluk dunia. Negara ini punya sumber asli yang banyak, selain berpotensi besar untuk terus berkembang maju kerana lokasinya, selain sifat penduduknya. Sejak beratus tahun dahulu, negara ini sering menjadi rebutan penjajah atas alasan yang sama.

Rasanya, kita semua boleh berfikir bahawa tidak mustahil semua yang berlaku ini turut berkaitan dengan tindakan kerajaan menolak permintaan Amerika untuk membina pengkalan tentera di Lumut dan tidak mustahil juga ia berkaitan dengan kesungguhan Malaysia membantu Palestine.

Kesimpulannya, Tian Chua adalah pengkhianat negara dan dakwaan menghina atau menghasut adalah terlalu ringan dan tidak menepati kesalahannya. Sewajarnya, Tian Chua didakwa kerana mengkhianati negara, sebagai pembelot atau petualang yang tidak harus diberi peluang kedua lagi.


0 comments

LANUN SULU DAH START SERANG POLIS DI SEMPORNA TAHUN 1993 LAGI!!!


Pada 24 Ogos 1993 Pasukan Polis Marin Sabah telah menerima maklumat dari PP URM Sabah yang berpangkalan di Semporna dimana ia mendedahkan sekumpulan lanun dari Pulau Tawi-Tawi Filipina terdiri daripada 4 orang yang diketuai oleh Komander Tal telah merancang untuk melakukan rompakan bersenjata diperairan di perairan laut Tungku dan Felda Sahabat pada akhir bulan tersebut. Mereka dipercayai akan menggunakan sebuah bot laju menggunakan 2 buah injin 60 Hp dan kumpulan tersebut akan menggunakan senjata jenis M16 dan M14. Selain itu juga terdapat maklumat lain yang mendedahkan bahawa beberapa orang nelayan dari Kampung Pan Hutan yang terletak di Dent Haven telah dicederakan oleh kumpulan perompak tersebut beberapa hari sebelum itu.

Berdasarkan maklumat PPM Sandakan telah mengarahkan Insp I/10729 Zabidi Hj Md Zain untuk mengetuai sekumpulan kecil anggota PPM Sandakan dengan kekuatan 11 anggota, 2 buah bot samaran dan sebuah botronda PSC 13 menjalankan satu operasi dikawasan perairan Tambisan hingga ke Dent Havent. Seperti kebiasaan modus operandi kumpulan perompak dijangka akan menyusuri kawasan pantai dari selatan hingga ke utara Pantai Timur Sabah. Pasukan PPM telah berlepas dari Pangkalan Marin Sandakan pada 30 Ogos 1993 menuju kawasan tanggungjawab. Kumpulan PPM kemudian telah singgah dikawasan Kuala Sungai Segama dan bermalam dikawasan tersebut. Setelah memastikan kawasan tersebut terkawal, kumpulan PPM meneruskan operasi ke perairan Pulau Tambisan.

Pulau Tambisan kumpulan PPM telah singgah di Kem Bukit Pahlawan dan telah memaklumkan tentang kehadiran beliau dan anggota lain PPM di pulau tersebut dan akan bermalam di jeti berhadapan Balai Polis Pulau Tambisan. Setelah tiba di Balai Pulau Tambisan, Insp Zabidi bersama-sama 7 anggota yang lain terus bergerak ke kampung Pan Hutan untuk bertemu mangsa yang telah dicederakan oleh kumpulan lanun sementara botronda PSC 13 telah diarahkan bersedia di Pulau Tambisan kerana bekalan minyak tidak mencukupi dan Insp Zabidi terpaksa membuat catuan bekalan minyak.

Setibanya di kampung tersebut, Insp Zabidi telah bertemu dengan mangsa dan kebanyakan mangsa telah dicedarakan ditangan mereka menggunakan parang. Hasil risikan itu juga, mendedahkan kumpulan tersebut terdiri daripada 7 orang yang bersenjatakan M16 dan M14. Setelah hari hampir gelap, Insp Zabidi dan kumpulannya telah balik semula ke Pulau Tambisan untuk membuat persediaan disamping menambah bekalan minyak yang baru tiba dari Sandakan.

Pada pagi 1 September 1993 jam lebih kurang 0630 pagi semasa Insp Zabidi dan anggota PPM yang lain sedang bersiap sedia untuk meneruskan operasi, sebuah assault craft ATM yang diketuai oleh Lt Suhardi telah datang ke tempat Insp Zabidi dan memaklumkan bahawa beberapa orang kampung berhampiran kemnya baru dirompak di kawasan perairan Utara Pulau Tambisan. Tanpa berlenggah masa, Insp Zabidi telah mengarahkan semua anggota dan bot keluar memburu kumpulan lanun tersebut. Turut serta dalam gerakan tersebut adalah assault craft yang diketuai Lt Suhardi.


Disebabkan terlalu banyak bot dikawasan tersebut, Insp Zabidi dan anggota PPM yang lain terpaksa berhati-hati bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku. Semasa meninjau dan cuba mengenal pasti bot lanun tersebut, kumpulan lanun tersebut telah melepaskan tembakan setelah menyedari kehadiran bot PPM. Maka berlakulah satu pentempuran yang hebat. Pihak tentera telah melepaskan satu das tembakan 203 tetapi tidak menena sasaran. Kumpulan lanun tersebut telah melarikan diri dan meninggalkan sebuah pum bot yang dirompak oleh mereka dan sebuah Mother Boat yang mengandungi beberapa buah enjin sangkut yang telah dirompak. Pihak tentera telah menunda bot yang dirompak tersebut balik ke Pulau Tambisan sementara kumpulan PPM terus bertempur dan mengejar kumpulan lanun tersebut.

Pada permulaan pertempuran tersebut, kebanyakan peluru yang dilepaskan oleh PPM kelihatan seperti "Masuk Angin" dimana ia jatuh lebih kurang 15 meter daripada laras senjata. Bayangkan bagaimana kekuatan peluru GPMG dan M16 apabila ditembak. Namun tembakan tersebut tidak pergi jauh. Pada masa itu, kekuatan adalah dipihak kumpulan lanun tersebut. Mereka dengan berani terus melepaskan tembakan kearah PPM. Menyedari hal ini, salah seorang orang lama PPM telah melaungkan Azan. Selesai sahaja laungan Azan tersebut, dengan kuasa Allah tembakan dari PPM mula menakutkan kumpulan lanun tersebut. Satu demi satu kelihatan ahli kumpulan lanun tersebut terkena tembakan. Melihat keadaan ini, anggota PPM lebih bersemangat dan terus mengejar kumpulan lanun tersebut.

Dalam insiden kejar mengejar tersebut, botronda PSC 13 terpaksa berpatah balik disebabkan bekalan minyaknya hampir habis disamping keadaan laut agak berombak. Insp Zabidi dan 7 anggota yang lain terus memburu lanun-lanun tersebut hingga melepasi perairan sempadan. Semasa tembak menembak tersebut kelihatan 2 dari 7 orang lanun tersebut dilihat terpelanting ke laut dipercayai berjaya ditembak sementara bot samaran PPM turut ditembusi dengan peluru namun tiada kecederaan berlaku dipihak PGM. Insp Zabidi terpaksa mengarahkan kumpulan PPM berpatah balik ke Pulau Tambisan setelah menyedari bekalan minyak hampir habis dan peluru yang dibawa hanya tinggal 1 kelopak setiap orang.

Insp Zabidi menggambil keputusan untuk bergerak menuju ke Dent Haven kerana bekalan minyak yang ada tidak membolehkan mereka sampai ke Pulau Tambisan. Semasa perjalanan balik itu sebuah bot samaran telah kehabisan minyak dan terpaksa ditunda oleh bot samaran yang dinaiki oleh Insp Zabidi. Tidak lama kemudian bot samaran yang dinaki oleh Insp Zabidi turut kehabisan minyak dan mereka terpaksa berdayung hampir 2 jam untuk sampai ke Dent Haven. Bekalan minyak dan makan yang dibawa oleh botronda PSC 13 telah tiba di Dent Haven menjelang petang dan seterusnya setelah selesai mengisi minyak dan menikmati bekalan makanan, mereka pulang ke Pulau Tambisan untuk membuat Laporan Polis mengenai kejadian tersebut. Tambisan Repot 29/93 bertarikh 1 September 1993 berkaitan.

Hasil dari risikan pihak URM PGM telah mendedahkan 2 orang dari ahli kumpulan lanun tersebut telah terbunuh sementara 5 orang termasuk Komander Tal telah cedera dimana beliau sendiri telah mengalami cedera parah akibat ditembak didada dan patah tulang bahu. Selang beberapa bulan, pihak PPM Sandakan telah dimaklumkan bahawa Komander Tal turut terbunuh selepas 2 minggu pertempuran tersebut kerana cedera parah.

Pegawai dan anggota PPM yang terlibat dalam pertempuran tersebut :
Bot Samaran
1. Insp Zabidi Md Zain
2. SM Damit Bandan
3. Kpl Sindran Amat
4. Kpl Rosli Md Yusof
5. Konst Ahmad Ismail
6. Konst Mohd Shahmi Mohd Isa
7. Konst Yusaini Daud
8. Konst Kandasamy Tharmarajo

Botronda PSC 13
1. Kpl Mohd Amin
2. Konst Ismail
3. Konst Labis @ Mat Shahril

Atas keberanian Insp Zabidi dan anggota PPM yang lain, mereka telah dianugerahkan Surat Penghargaan oleh Ketua Polis Bahagian Sandakan sementara Lt Shaidi dari Platun 2 Kompeni A 21 RAMD telah dianugerahkan Pingat Gagah Berani oleh Yang Dipertuan Agong pada tahun 1997.

Supt Zabidi kini bertugas di Jabatan KDN/KA Bukit Aman


Kawasan Pertempuran


Bot samaran yang digunakan oleh PGM


Botronda PSC 13

SUMBER 

1 comments

PENGALAMAN NGERI SEORANG ANGGOTA KESELAMATAN YANG TELAH DITETAK SAMPAI KUDUNGNYA OLEH LANUN SULU!!!




Kisah di bawah adalah kisah benar yang diceritakan oleh seorang anggota keselamatan yang terselamat. Kini beliau lumpuh ke dua belah tangannya kerana ditetak oleh pengganas Sulu di Lahad Datu. Nama beliau terpaksa dirahsiakan atas permintaan.

Kami terlebih dahulu ingin memohon maaf kepada semua pembaca yang mungkin tersinggung dengan kisah ini. Namun kami merasakan ianya perlu diceritakan supaya menjadi iktibar kepada semua bahawa apa yang berlaku bukan satu sandiwara sepertimana yang didakwa oleh sesetengah pihak.




Dia ditembak, namun dia bernasib baik kerana tembakan itu tidak tepat kepadanya Sebaliknya tembakan itu tepat mengena Tuan Ibrahim. Tiba-tiba datang pengganas Sulu dengan parang lalu cuba menetak beliau beberapa kali. Dia menggunakan tangannya untuk menahan tetakkan menyebabkan jari-jari dan ke dua tangannya hampir putus.

Dia menceritakan bahawa sebenarnya yang meninggal cukup sifatnya hanyalah Superitenden Ibrahim. yang lain semuanya terkorban dalam keadaan yang amat ngeri. Pengganas seolah-olah hilang ingatan, walaupun ada anggota kita yang telah mati ditembak tetapi mereka datang lalu memenggal kepala dan merodok perut mayat dengan parang.

Ada antara mayat anggota yang dipotong kaki tangannya. Malah dikorek mata jasad yang terbujur kaku itu.Mereka mahu pastikan musuh mereka benar-benar mati. Zalim dan kejam itu perkataan yang paling sesuai untuk perbuatan mereka.

Dia bernasih baik kerana dalam kesakitan itu, dia melarikan diri ke dalam rumah orang kampung. Dia juga dapat melihat mayat Tuan Ibrahim, diheret oleh seorang anggota yang terselamat ke dalam sebuah rumah yang lain. Dua puluh jam dia bertahan menunggu bantuan sehingga darahnya hampir kering. Dia dapat melihat dengan jelas bagaimana semut datang menghurung luka-lukanya. ALLAH MAHA BESAR, diturunkan hujan dan dia hanya minum air hujan itu.

Akhirnya dia diselamatkan. Ke dua-dua belah tangannya yang hampir putus telah dijahit semula. Namun sehingga kini dia masih tidak dapat menggerakkan tangannya itu.

Airmatanya berlinang, dia tidak akan melupakan peristiwa pasukannya diserang hendap tempoh hari. Dia juga tidak akan melupakan kekejaman yang dilakukan oleh pengganas-pengganas itu. Mereka terlalu zalim.

sumber

2 comments

'PUTERI' JACEL KIRAM NAFI ANWAR TERLIBAT TAPI YANG BERKONSPIRASI ADALAH NAJIB DAN AQUINO!!!


Melompat sakan pecacai Pakatan Rakyat apabila bekas penari tiang yang mengaku dia adalah Puteri Sultan Sulu, Jacel Kiram apabila menafikan Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat terlibat dalam konspirasi mengundang lanun-lanun Sulu menyerang Sabah dan membunuh anggota-anggota keselamatan Malaysia. Sebaliknya dia menyatakan bahawa yang berkonspirasi sebenarnya adalah Najib Abdul Razak dan Presiden Aquino.

Memang lawak sungguh ler betina seekor ni. Udahlah perasan yang dia puteri sultan, walhal dia sebenarnya anak kepala lanun Sulu yang tidak mempunyai negara dan tidak mempunyai pengikut tetapi masih mahu merebut duit ehsan yang diberikan oleh Malaysia kepada Kesultanan Sulu, tetapi sekarang sibuk memutarbelitkan kenyataan dan realiti yang sedang berlaku.

Dalam TWITTERnya semalam, Jacel Kiram menyatakan Malaysia tidak mempunyai hak ke atas Sabah. Buktinya, Malaysia bayar 'sewa' kepada Kesultanan Sulu. Kemudian dia suruh orang yang menyanggahnya agar membaca sejarah.

Rupa-rupanya dia ni jenis buta perut dan buta huruf. Sejarah telah menyatakan bahawa Kesultanan Sulu kehilangan Sabah semenjak tahun 1878 lagi iaitu apabila Sultan Sulu yang terakhir menjual Sabah kepada Inggeris. Inggeris kemudiannya memerdekakan Sabah menerusi Malaysia pada tahun 1963.

Kesultanan Sulu sendiri pun di Filipina tidak mempunyai kawasan dan tidak mempunyai kuasa. Bahkan walaupun Sultan Sulu sebenar memang wujud dan berusaha menyatukan Bangsamoro di Mindanao, namun Sultan Sulu yang langsung tidak ada kena-mengena dengan keturunan Kiram yang sudah karam itu, bertindak secara bijak dan tidak membuta tuli sepertimana si gila kuasa keluarga Kiram!

Datang dari mana pula hujahnya konon Najib dan Aquino berkonspirasi, walhal yang menyerang Sabah adalah lanun-lanun Sulu. Bahkan lanun-lanun Sulu yang bernaung di bawah Jamalul Kiram III itu sudah terlalu lama memeras ugut dan memaksa penduduk di sekitar Lahad Datu dan Semporna untuk membayar ufti kepada mereka, sepertimana lagak lanun zaman dahulu kala.

Hanya kerana perasan yang mereka sudah cukup kuat dan hebat, lanun-lanun Sulu itu menyerang pasukan keselamatan Malaysia walaupun Malaysia atas semangat persaudaraan Islam telah memberikan mereka masa yang LEBIH DARI CUKUP untuk keluar dan meninggalkan Sabah secara aman.

Sekarang, apabila segala-galanya makin terdedah, bekas penari tiang itu cuba nak memutarbelitkan kenyataan? Cuba untuk menggambarkan kononnya Malaysia telah bertindak kejam terhadap lanun-lanun Sulu yang datang ke Sabah, menjarah dan membunuh?

Mujurlah ini Malaysia.... Kalau negara ini kejam dan bersifat seperti Israel, rasa-rasanya sekarang ini Pulau Tawi-Tawi dan segala tempat di Filipina yang menjadi tempat persembunyian keluarga Kiram, sudah pun terhapus sepenuhnya dibom dan dihancur leburkan seperti padang jarak padang tekukur!

Bersyukurlah sebab ini Malaysia, bukannya Israel!!!

19 comments

Blog Archive

Labels