IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

BLOG INI MENYOKONG 1M4U

Thursday, April 10, 2014

HINA ANGGOTA POLIS, PEMBANTU AGENSI DADAH KEBANGSAAN PRO-PAKATAN DITAHAN DI LOKAP!!!

Thursday, April 10, 2014

Alasan yang diberikan ketika ditangkap ialah dia geram kerana diberi saman oleh anggota polis trafik yang menjalankan tugas. Dia disaman kerana memandu laju pada 17 Mac lalu dan baginya laluan tiga lorong di Jalan Bongawan-Papar, Sabah merupakan tempat yang tidak perlu dikenakan sebarang sekatan had laju.

Tiga lorong baginya bermakna, berada di lorong memotong, bolehlah dia pandu selaju-lajunya. Alasannya ialah memotong!

Namun wanita beranak satu berusia 28 tahun dan bertugas sebagai Pembantu Anti Dadah di Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK), Beaufort, Sabah akhirnya menerima natijah daripada perbuatannya sendiri apabila dia membuat posting menghina anggota polis di dalam Facebook.

Norita Salamah binti Zaman ditahan di pejabatnya yang terletak di Tingkat Bawah, Bangunan Urusetia Daerah Beaufort setelah seorang anggota polis trafik wanita membuat laporan polis setelah Salamah menulis dan menyiarkan posting menghina anggota polis dan menuduh mereka menerima rasuah di Facebook.

Jam 9:00 malam, pada 8 April, anggota polis wanita tersebut melihat dan membaca posting Norita Salamah di Facebook yang menyebut anggota-anggota polis trafik sebagai ANJING-ANJING PUTIH C NAJIB.

"Jaga-jaga kmu, blum smua rkyt malaysia dpt br1m, sbuk sdh anjing2 putih c najib cari duit utk dia & poket tapuk anjing tu sndri, klu pakai tali pinggang keledar tu, kasi lurus btul2, nti kna saman sbb begulung tu tali pinggang keledar."

Anggota polis trafik wanita itu berasakan kredibilitinya dan reputasinya sebagai seorang anggota polis telah dihina, membuatkan dia tekad untuk melaporkan posting berkenaan. Sekiranya dibiarkan berpanjang, anggota trafik, khususnya trafik, akan dipandang serong. Justeru selain laporan polis, anggota tersebut turut membuat laporan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia untuk tindakan selanjutnya.

Selain ditahan di lokap dan akan direman, beberapa barangan milik wanita terbabit yang sudah bekerja di AADK Beaufort selama lima tahun, turut dirampas untuk siasatan.

50 comments:

Anonymous said...

Hahahaha..nyesal xsudah la makcik oi

Anonymous said...

tak ku sangka akhlak ibu muda ni tak secantik wajahnya..ini lah ajaran puak pakatan kepada wanita ini yang kita maklum wanita2 islam martabatnya di angkat pada martabat yang tinggi dalam ajaran islam..tetapi ajaran PR pada kaum wanita sebegini menjadikan tahap akhlak wanita seperti ini umpama tapak kasut yang semakin haus kerana di injak-injak agar hilang kesopanan seorang wanita islam yang berhemah tinggi.

Anonymous said...

Sebab pulut santan binasa. Sebab mulut badan binasa. Kenapa perlu tunjuk amarah sangat sehingga menghina pasokan berunifom seperti beliau? Sudah tiada harga diri dan pendidikan agama? Kesian anak terpaksa ditinggalkan semasa dalam tahanan. Semoga muhasabah diri dan mohon maaf di atas kelanjuran. Sama-sama menghormati orang lain.

Anonymous said...

Nasib baik lah dia masih hidup. Kalau dia tengah pandu laju2 dan terbabas ke atau berlanggar ke, tah hidup tah ke mati. Siapa yang rugi. Kalau pun tak mati, tapi buta mata, atau patah kaki, mane lebih rugi antara kena bayar saman RM300 dengan hilang salah satu dari anggota badan. Tak pikir ke semua tu. Tak kena boleh lah cakap merapu tak tentu arah. Dah kena nanti baru menyesal tak sudah.

Anonymous said...

Anak didik PR semuanya bau taik. Dicuci dengar air 7 lautan pun tak akan hilang baunya.

Amalan songsang, yang salah itu betul yang betul itu salah.

Anonymous said...

Assalamualaikum. ..
ini lah hasilnya ajaran PR... apa lah nak jadi pada Malaysia kalau mereka memerintah...

mae said...

teknik pakatan ialah menaikkan emosi.

Anonymous said...

kalau ditimpa kemalangan semasa memandu laju tetap juga akan salahkan kerajaan,kenapa kerajaan buat jalanraya lebar sehingga 3lorong yg membolehkanya memandu laju,kalau jalan sempit selorong saja tentu dia tidak ditimpa kemalangan kerana memandu perlahan.

Anonymous said...

kesian..muda2 dh bodo...dh kna saman byr jek la...aku nih saman brderet...tp x penah plak aku trpikir nk maki2 polis cmni...nie bangang nye puak PR..kje dengan agnsi krjn..tp xde otk..baik lu blah la mkcik..!

Anonymous said...

ADA UNDANG2 PANDU LEBIH HADLAJU KENA SAMAN. JADI SAMAN TU AMBIL JER LAH....BIASANYA YANG BERANI PANDU LAJU DILORONG KANAN ORANG BERANI MATI DAN BANYAK DUIT. KALAU CIKAI JALAN SEBELAH KIRI JER LA....BAWAK SLOW....TAK DAPAT SAMAN PUNYA....MORON PUNYA MACAI PR NI....

Anonymous said...

Aduhaii, klu dah salah tu ngaku jer lah. Saya pun dah berkali kali kena saman. Bayar jelah sb dh sendiri yg salah.

Anonymous said...

Padan muka si BETINABANGSAT-PENJILATDAPBANGKAI ni! Pi BERAMBUS dr. Tanah Melayu ni!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Dia angkuh

Anonymous said...

Buat salah sebab itu disaman. Saya sudah banyak kali disaman, apa boleh buat bayar saja lah. Polis trafik bukan bodoh saman tanpa sebab. Mungkin wanita ini pengikut PKR yang memang mengajar pengikut2nya melanggar undang2.

snor4057 said...

jgn kita jgn salahkan pemandu 100%, kadang2 pekara yg remeh pun kena saman, rupa2nya polis tu org PKR, saja2 nak bagi org benci pd UMNO/BN

Anonymous said...

"Ambo bg dio pahalo sbb hina keraja'e"

Anonymous said...

tak pernah lagi aku terima saman atas kesalahan yang tak dilakukan.dah salah terima sahaja tanpa dakwa dakwi lagi.tak mau bayar sendiri tanggung.Kan dah glamour satu dunia dah tau...

Anonymous said...

mak...aiii.... dah elok2 ada keja kat AADK...udah melopong kat balai....lepas ni mintak keja dengan PR pulak....

Anonymous said...

harap muka jer lawa rupa2nya mulut dia sama dengan mulut p** dia.

Zakiera Zakie said...

ini lagi satu bukti. Dah terang lagi bersuluh. Mohon Kerajaan BUKA MATA LUAS LUAS! Ini antara seorang pengkhianat yang berada dalam perkhidmatan kerajaan. Person ini baru berada di level bawahan, level perkhimatan atasan lagi melambak-lambak. Mereka inilah yang menjahanamkan nama baik perkhimatan awam. Menyapu tahi kepada kerajaan yang memberikan kerja dan gaji.
MOHON JALANKAN SIASATAN RAHSIA KEATAS KAKITANGAN AWAM. Tamatkan jawatan mereka dengan cara mengikut undang-undang. Bersihkan orang tak mengenang jasa ini.

Aries Ragnarok said...

Saya sendiri anggota PDRM, pun kena saman.. Saya bayar saja sebab tahu saya buat silap.. haha ^_^

Anonymous said...

PERKEMBANGAN YANG AMAT BAIK. Dah ada pengundi muda sokong pakatan di Sabah. Tapi kalau betul perangai gitu tak heran sebab suasana kat Sabah memang gitu. Tension lebih ler tu. Banyak sangat PATI.

Salah dia marah Polis. Polis buat kerje je. Takpa dik. Sabar. Jangan ikut perangai amanu. Masih muda lagi. Perbetulkan kesilapan. Mari kita tukar barisan di Sabah secara berhemah.

Anonymous said...

Anak didik Nuar Aljuburi memang bangang.. otak dh x boleh dicuci dah..

Anonymous said...

Anon semua. Minta sesape please minta dorang kat sane check semua pegawai AADK dan lain2 jabatan kerajaan. Rasenye ada lagi penyokong Pakatan nih.

Kalau betul, ngape ye ramai penyokong Pakatan dalam jabatan kerajaan. Kerana yang cerdik je tahu kesilapan dan menentangnya. Cuma terpaksa bertindak dalam diam...

Anonymous said...

dah keja dengan kerajaan. tak ada kesedaran civic pula. mau komplin saja bila buat salah. agaknya apa nak jadi masa depan Negara kalau rakyat perangai macam ni? yang betul pesalah2 macam ni jangan hukum denda wang tapi kenakan denda apa tu ....kerja boroh kasar sapu sampah ke sebulan ..baru nak sedar diri.

Anonymous said...

wahai sedara sedari...apa kena mgena dgn politik pulak kes ni...cuba guna akai pikiran yg diberi allah skit nk bckp pn...

Anonymous said...

Orang Malaysia memang tidak ada displin. Tenguk saja dijalan raya, mereka seperti raja. Mereka gunakan jalan raya sesuka hati, tidak patuh langsung pada isharat2 trafik. Sebab itu kemalangan jalan raya diMalaysia yang tertinggi dan kebanyakan nya adalah fatal. Yang berkopiah, berserban, park kereta sebarangan hingga ganggu lalu lintas. Yang bertudung pun sama perangai. Negara luar sedang memerhatikan kita. TOLONG JANGAN MALUKAN ISLAM.

Singapura, negara kafir tapi orang
islam nya ada displin, patuh pada undang2, patuh pada peraturan jalan raya. Walaupun pemerintah kafir tapi kita tetap patuhi undang2 kerana itu adalah tuntutan Islam apatah lagi jika perbuatan kita boleh menyusahkan pengguna jalan raya malah mengakibatkan kemalangan. Kenapa orang Islam diMalaysia sangat buruk perangai.
Ini adalah soalan yang bermain dikepala ramai pengunjung2 dari Singapura.

Tenguk perangai orang2 ISlam diMalaysia... Hijab hanya setakat fesyen. Serban dan jubah hanya untuk politik.

Anonymous said...

anon 12.16. Orang Malaysia tidak ada displin. Itu hasil didikan dalam sitem pendidikan nasional barisan. Memang semenjak dua menjak ni timbul orang berserban dan berjubah kat yahanana.
Geng nilah yg kasi kita pusing.

Anon2 barisan yang terbaca. Lihatlah contoh Singapore tu. Kita konon negara Islam tapi sikap down. Lepastu kutuk pakatan yang tak dak kuasa dalam sistem pendidikan negara.

Korang asyik bising. Yang sebetulnya gadis tu bersalah atau tidak belum tahu...

Anonymous said...

Kita ni law bercakap ikut sedap mulut mcm xpernah buat salah dan dosa. Sebagai manusia kenalah berdoa spya dpermudahkan urusan.. dibukakan atynya supaya berubah.. mmg la dia salah tp perlu kamu aib kan dia lg? Doakan supaya dia kena langgar? Statement kamu tuu boleh kena ambik tindakan juga kan? Jadikanala hal d atas sbgai pengajaran..jgn kamu lg mcm setan memanaskan aty org..byk2 istighfar..bagus2 mulut tuu. Aib org ni.. Allah belom buka aib kita lg..

Anonymous said...

Mmg slh k0 sbb maki hamun.tp kal0 bab kena smn dl0r0ng mem0t0ng,aku pun tak bkenan sgt knpa d0rg m0 smn.nda kan m0 bwa 90km/.yg blm kena mgkin nda phm,cuba try sndiri bwa 90km/ dl0r0ng mem0t0ng papar b0ngawan.dmana m0 mgadu?sepa m0 dgr?bgus tutup tu l0r0ng mem0t0ng.

Anonymous said...

Try drive DI BAWAH 90km/ dil0r0ng mem0t0ng.any1?

Anonymous said...

Mohon jgn babitkan NEGERI. kesalahan tak kenal negeri atau kaum. human being memang x lari dr kesilapan. jgn krna setitik nila rosak susu sebelanga. bkn d SABAH ja ada insan sebegini. but the hol world

Anonymous said...

Ala. Nama juga manusia. X kisa laa kerja gov or swasta. Bukan semua sokong bn bukan semua juga sokong pr. Kenapa juga kita kena pertahankan parti kesayangan kamu. Yg patut kita perjuangkan ialah agama kita. ISLAM. Sekarang ni pihak luar tengah berusaha nak sesatkan kita tp kenapa kita as a MUSLIM x memperjuangkan? Ni sal parti politik kamu bangga2kan.. kamu menang2kan.. ini la manusia. Lebih suka keburukan org.. drpa menjaga keburukan sendiri. Ini pengajaran buat semua x kisah la kamu siapa.. penyokong BN atau penyokong PKR.

-Allahuakhbar-

Anonymous said...

Pertahankan party yg menjaga kepentingan ialam dan melayu. Sendiri tahu ?

Anonymous said...

Bodoh sangat komen......kerajaan dgn BN pun x tau nak beza

Anonymous said...

Pr takkan pertahankan melayu dan islam.pkr pertahankan kepentingan anwar n family. He he he. Mare ?

Anonymous said...

Biar dia rasa.Lama dah senang.Mungkin pecacai PR.

Opocot!!Online said...
This comment has been removed by the author.
Opocot!!Online said...

bahasa apa dia guna ni, macam haram jadu...harharhar..padanmuko.

Anonymous said...

Lau x puas hati ada tmpat nak mengadu...jgn sembarangan ja nk umpat kerajaan.... bpada2 utk idup...

Anonymous said...

Org spura ikut undang2 sebab perlaksanaan yg ketat disana. Cuba tgk bila diorang masuk Johor, bawak kereta mcm samseng.

Anonymous said...

Padam mukaa........

Anonymous said...

Melayu bodoh

Anonymous said...

nah dayang... apa kau rasa OREN..
perkataan yg paling sesuai utk manusia seperti engkau ialah....
PADAN MUKA KAU....
"dont judge a book by its cover"
"muka cantik belum tentu perangai MOLEK"...
ambik kau.....

Anonymous said...

Btul 2 saya sokong!!

Anonymous said...

Ya btul 2

Anonymous said...

Nak tanya sikit hasil bumi sabah labuan dan sarawak mana perginya..... apa kemajuan yg ada di bumi yg mengeluarkan hasil negeri, lain tempat keluar hasil lain tempat yg kaya.....

Anonymous said...

Nak tanya sikit hasil bumi sabah labuan dan sarawak mana perginya..... apa kemajuan yg ada di bumi yg mengeluarkan hasil negeri, lain tempat keluar hasil lain tempat yg kaya.....

Hj IDRIS JIKON said...

Apakah Anonymous lebih baik akhlak dari wanita ini?

Anonymous said...

Kerja dengan kerajaan bukan dengan Barisan Nasional, kerajaan dan parti politik adalah dua entiti berbeza. Please read more. Demokrasi kepala bapak apa asai kerja kerajaan kena sokong BN. ikut suka mak bapak dia la nak sokong parti politik mana pun. Kalau semua kena sokong kerajaan sedia ada baik tukar aja demokrasi jadi komunisme. Jadi Korea Utara, bagi ja puak BN memerintah sampai kiamat.

Blog Archive

Labels