Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, November 29, 2014

BURUK SUNGGUH PERANGAI CINA-CINA DAP INI... MEMANG KURANG AJAR!!!


Ada dua isu menarik yang sedang diperkatakan di Facebook...

Isu pertama adalah PERANGAI ANGKUH KETUA MENTERI PULAU PINANG, Lim Guan Eng yang bersila panggung dan berlagak seperti Ketua Kumpulan Kongsi Gelap yang sedang dikelilingi oleh para pelabur luar negara.

Justeru, tidak menghairankan bagaimana dan mengapa Pulau Pinang hilang kebanyakan pelaburan luar negara di negeri tersebut dan kegagalan Lim Guan Eng membawa masuk lebih banyak pelaburan selain FDI negeri itu yang merudum paling teruk dalam sejarah Pulau Pinang.

Isu kedua pula adalah perangai golongan yang tidak menghormati Islam dan undang-undang kerana menyangkakan, mereka adalah Cina dan sebagai Cina yang kuat menyokong DAP di negeri yang dikuasai oleh DAP, maka mereka bebas berbuat apa-apa sahaja.


Kejadian 28November 2014, 9.08pm.
Lokasi : Straits Quay (SQ), PULAU PINANG.

1. Cina bawa masuk kek dari luar ke dlm premis makan yg ada Sijil Halal JAKIM.
Nota - Di PPg kebanyakan kedai kek-pastri milik Cina tidak ada Sijil Halal sbb guna bahan tidak halal ie arak rum, gelatin unsur tak halal, dlln lg.

2. Cina ditegur oleh staff. Cina kata I will pack later.

3. Cina ditegur oleh staff utk kali ke-2, baru Cina pack tutup kotak kek.

4. Cina tak puas hati dgn saya. Cina ambil video foto saya. Cover henset Cina berwarna kuning.
Saya pun amik foto videonya. Takut saya pada Allah sahaja.

5. Terpampang di pintu depan tanda Halal & tanda NO Outside drinks n food.

6. Saya berterima kasih kpd staff supervisor bangsa India yg sabaq mendengar komplen via telefon dan staff Moslem Pakistan yg berani dua kali menegur Cina yg angkuh & degil.

6(i). Saya berharap staff-staff outlet tersebut lebih peka utk observe di atas meja customers.

7. Ini kejadian kedua dlm tempoh 14 hari di SQ utk saya & rakan kunjung for dinner.
Kejadian pertama kami di SQ pada outlet lain yg ada Sijil Halal. Hari hari lain kami tidak tahu.



8. Cina tidak hormat staff Moslem Pakistan yg tegur.

8(i) Cina tidak mahu hormat Sijil Halal Jakim.

9. Cina hina Sijil Halal Jakim @Islam, benar2 di atas muka saya & rakan saya.

10. Realiti Cina PPinang pulau ini depa punya depa mahu kebebasan buat apa saja tambah2 lg SQ kawasan elite. Sebelum PRU08 dan selepas PRU08 lagi terok.

SUMBER

4 comments:

Anonymous said...

SQ residential area dia mmg exclusive tp shopping complex dia yg byk pi ialah org biasa2 saja.
Restoren berkenaan pun bukan hi class so yg mai dan buat perangai camtu pun cina bukit yg perasan ada kelas. Tp you can take a cina out of bukit but you cant take out bukit from the cina. Haha..

Anonymous said...

Penang tempat sampah sarap je.

Cina sendiri sampah sarap

Buat pe gi bagi duit kat Penang.

Penang=pusat dadah dan kongsi gelap cina celaka.

Hapuskan Cina, Hapuskan penyakit di Malaysia.

Anonymous said...

Aku duduk 2 hari kerja Kat sana pun serabut....cina babi belambak....bila la nak tenggelam.....

Anonymous said...

Aku fan kawan2 melayu semua dah lama boikot n dah lama tak jejak pulau pinang. Buat pe bagi duit kat cina2 bukit kat sana. Biar depa mati kelaparan tak dapat 1 sen pun duit orang Melayu. Cina rasis dap can go to hell now!

 
Blogger Templates